Aktuelno

Subota, 14.04.2018.

13:16

"Nema razloga da sada, odjednom, izbacujemo dizelaše"

Izvor: B92

"Nema razloga da sada, odjednom, izbacujemo dizelaše" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

23 Komentari

Sortiraj po:

Hehe

pre 6 godina

Ovde se radi o klasicnoj zameni teza. Problem je koncentracija dizel automobila u gradovima. Niko vas (proizvodjace) ne tera da izbacujete dizelase, samo je zelja da se smanji upotreba istih u gradovima, tj za pocetak barem u centru svakog grada, gde je uglavnom zagadjenje najvece. Besmisleno je izbacivati dizelase, jer su najpogodniji za drumski transport robe i sirovina. Cilj je samo ograniciti upotrebu, smisleno, a ne kao sto ove pohlepne barabe zele to da predstave.

Boba NS

pre 6 godina

Plug in Hybrid sa dometom od cca 100 km uz diesel motor smanjio bi potrosnju diesela kod automobila i lakih dostavnih vozila najmanje za pola.

Mirko

pre 6 godina

Mislim da 1.4 multiair nije najbolji primer. Recimo, 1.5 TSI motori razvijaju maksimalni obrtni momenat vec na 1.500 obrtaja i imaju ga do 4.000 obrtaja, kada je snaga blizu maksimuma. Ok, benzinci imaju manje obrtnog momenta, ali mislim da to nadoknadjuju vecom snagom i krivom snage i obrtnog momenta, odnosno, nacinom na koji to postizu. Dizel nema krivu, tj. pravu obrtnog momenta kao benzinac, vec u je njegovaa kriva u obliku vrh, rast, vrh i pad. Ulje, itd. redovno odrzavanje je manje vise slicno, sa izuzetkom da vecina benzinaca nema filter goriva, koji za dizele ume da bude skup, ali to je manje vise, zanemarljiva razlika u odrzavanju.

Milan

pre 6 godina

Čemu takva ostrašćenost na temu pogonskog goriva. Svako ima svoje prednosti i mane, ali su prednosti dizela bitnije za vožnju - manja potrošnja, veći obrtni moment, posebno na malom broju obrtaja, veći domet, manje emituju ugljen-zagađivača, nitro-otrove spaljuju u urei.

kimi

pre 6 godina

@Vukašin

NOx jeste produkt sagorevanja dizela, to je tačno, ali uticaj istog isključivo (na bolesti pluća pre svega) iz sagorevanja automobila na zdravlje nije ni blizu toliki kao što se predstavlja. To jeste faktor, ali u mnogo većoj meri zavisi od tvojih gena, pušenja, načina života i slično.

moron

pre 6 godina

(Mirko, 14. april 2018 22:32)
U istom vozilu C-D ili C-SUV segmenta pandan dizel i benzinac u proseku imaju razliku potrošnje oko 2 litra. Pogledaj na Sritmonitor.de, za bilo koje "normalno" vozilo, kod nekih je i veća razlika ( bez obzira da li porediš TSI/TDI, HDI/e-THP, TDCI/EcoBoost, Multiair/MJ ... i kako god da postaviš ostale parametre ).
Za oko 150 kkm to ti je 3.000 litara. Ili bar 4.000 eura.
Jeste da razlika može u nekim režimima vožnje da bude manja ( i nekada jeste manja), ali, to ti je samo kada "kliziš Ibarskom" po ograničenju. Ali, po gradu i/ili po auto putu i/ili po magistralnim putevima uz dodavanje gasa, razlika lako dodje do 2 litre.
Ti danas da kupiš "banalni" 1,4 ( kao Euro 6) u 500L, on ti načelno troši slično "high-tech" ulje kao 1,6 MJ ( sintetiku, iste gradacije, mislim 0W-20, ali, različitih dizel/benzin aditiva ). Nema džabe održavanja ni za atmo benznce. Sve isto košta.
Što se tiče tvog poredjenja oko toga kako moment razvija turbo benzin, a kako dizel, pogledaj na nekom grafikonu koliki moment razvija 1,6 MJ već pri 1.000 rpm. Više nego 1,4 Multialir u zoni najvećeg momenta. Ne mrzim turbo benzince, imaju neke svoje prednosti, ali ih imaju i turbo dizeli. Mrtva trka. Pri čemu je kod mnogih razlika izmedju cene turbo benzinca i pandan turbo dizela simbolična. Ni 1.000 litara goriva. Naravno, neki su ( jako loš) "fenomen", kao škoda fabija, kod koje je TDI 105 skuplji preko 3.000 eura od TSI 110 ili 3.700 od TSI 95.

vukašin

pre 6 godina

Ali niko ne spominje nox (nitrogen oxide) koji ispuštaju moderni dizeli.

Cela after oko VW je upravo to - SMOG

Nox je veoma štetan za čoveka.

Fora je sto u EU to prolazi u USA ne više.

realan i nepristrasan

pre 6 godina

auto na baterije je najveca glupost u istoriji covecantva!! to nije nikakva buducnost!! niti ce ikada biti realna, nijedna baterija nece biti sposobna da ima domet od 1000 km sa jednim punjenjem , rok trajanja baterija je oko 6,7 godina u najboljem sljucaju sto je jako kratko jer nova kosta oko 8.000 dolara, dobro sta culi, dakle usteda ne da ne postoji nego je cak i skuplje voziti auto na baterije a pri tom zagadjivanje se ne menja, trazi struju a svi znamo kako se ta struja dobija, garantujem da su novi dizeli manji zagadjivachi po predjenom kilometru jer filteri koji se sada koriste i gorivo koje se danas koristi u istim ispusta manje izduvnih gasova na 100 km nego sto elektrana ispusti za proizvodnju struje za 100 km na baterije!!

Mirko

pre 6 godina

Po meni, kada je izbor kola u pitanju, ili trubo benzinac ili (turbo) dizel. A sve zavisno od cene. Ako bi benzinac bio značajno jeftiniji ( barem za cenu 2.000 litara goriva, koliko će benzinac potrošiti više prvih 100.000 km ), možda bih uzeo turbo benzinca. Inače ne. Jer ne samo da ima slabiji moment, već se i ne isplati, troši značajno više ....

Ali zato iz iste zapremine ima znacajno vecu snagu, max obrtni momenat se ostvaruje u velikom opsegu obrtaja, itd. Razlika u potrosnji nije bas znacajno veca, ako se vozi normalno. Taman je toliko jeftiniji da se predje oko 100.000 km za razliku u ceni. Jedan primer, Jeep Renegade, nije pravilo.

Z

pre 6 godina

Ajde neka pojasne ljubitelji EV, kako zamisljaju da neko iz DE krene na god.odmor npr.u GR ili Tr EV kad nema domet ni 300 km i kad nema gde da napuni baterije na svakih 200,300 km a covek nece avionom nego bas EV?
Nema sanse da se u narednih 30 g uopste i razmislja o ukidanju dizela. 
Pored toga, da li znate koliko kosta zamenska baterija? A posle 6,7 g mora da se menja. Za Teslu je 8000 dollara...Pa sta ste ustedeli ako samo na bateriju morate da date 8000 dollara? 
A te price o zastiti okoline, to je samo dimna maska, svakako da dizeli zagadjaju ali je to samo 1% price o zagadjenju...
(C i n i k, 14. april 2018 17:01)
Nisi u pravu za zagadjenje.Problem je sto ljudi dolaze u kontakt sa izduvnim gasovima.Naravno da fabrike vise zagadjuju,ali mi ove gasove direktno udisemo.Zato i jeste pokrenuta cela prica o ukidanju dizelasa po gradovima.

C i n i k

pre 6 godina

Ajde neka pojasne ljubitelji EV, kako zamisljaju da neko iz DE krene na god.odmor npr.u GR ili Tr EV kad nema domet ni 300 km i kad nema gde da napuni baterije na svakih 200,300 km a covek nece avionom nego bas EV?
Nema sanse da se u narednih 30 g uopste i razmislja o ukidanju dizela.
Pored toga, da li znate koliko kosta zamenska baterija? A posle 6,7 g mora da se menja. Za Teslu je 8000 dollara...Pa sta ste ustedeli ako samo na bateriju morate da date 8000 dollara?
A te price o zastiti okoline, to je samo dimna maska, svakako da dizeli zagadjaju ali je to samo 1% price o zagadjenju...

bjhgii

pre 6 godina

porsche diesel=glupostFerdinand Porsche se okrece u grobu ! sasa ...slazem se u potpunosti...na stanu to sto dizel motori nisu vise ni blizu jeftini za odrzavanje,sve se obrnulo..i cemu onda sve ovo?,na kraju krajeva postoje i te kako efikasne alternative koje se iz nekih tamo razloga drze u fijokama samo da bi se dizel ekspolatisao..ko je iole upucen u ovo sto pisem zna tacno na sta mislim...najjeftinije gorivo za nerealno visoku cenu!!!

Vlade

pre 6 godina

Znaci kupac plati preko sto hiljada evra za novo vozilo i onda stedi na gorivu. Jedina gora stvar od Porsche diesel je Mercedes S klase diesel.

moron

pre 6 godina

Po meni, kada je izbor kola u pitanju, ili trubo benzinac ili (turbo) dizel. A sve zavisno od cene. Ako bi benzinac bio značajno jeftiniji ( barem za cenu 2.000 litara goriva, koliko će benzinac potrošiti više prvih 100.000 km ), možda bih uzeo turbo benzinca. Inače ne. Jer ne samo da ima slabiji moment, već se i ne isplati, troši značajno više, a cene servisa je danas ista za savremene benzince i dizele. Ko misli da nije tako, neka samo upita koliko koštaju svećice za te savremene turbo benzince. Ma, nema ih ispod 150 eura, a uglavnom se menjaju na 60 kkm, kod nekih na malo duže, ali su onda obično i dosta skuplje ( npr, za prethodni hondin amosferac 1,8 je interval 120 kkm, ali i cena ubija).
A kada za potpuno iste pare imam i benzin i dizel, kao npr. renegade 1,4 Mulitiair od 140 ks i 1,6 MJ od 120 ks, šanse nema da bih i prišao benzincu ( pri čemu je u Renegade taj 1,6 MJ čak i startniji od 1,4 Multiair-a).
Evo i linkova za potpuno istu cenu, u identičnom paketu opreme:
Dizel: http://www.jeep.rs/promocije/Limited-1.6.pdf
Benzin: http://www.jeep.rs/promocije/Limited-1.4.pdf.

mesar

pre 6 godina

porsche diesel=glupost 
Ferdinand Porsche se okrece u grobu !
(sasa, 14. april 2018 13:37)

Brate 100% si upravu!

Meni lično se prosto gadi Panamera Dizel 3.0 od 300 konja....ma glupost živa džabe da mi daju ne bi je vozio.

Ajde bre pali Kiselo Groždje.

C i n i k

pre 6 godina

Ajde neka pojasne ljubitelji EV, kako zamisljaju da neko iz DE krene na god.odmor npr.u GR ili Tr EV kad nema domet ni 300 km i kad nema gde da napuni baterije na svakih 200,300 km a covek nece avionom nego bas EV?
Nema sanse da se u narednih 30 g uopste i razmislja o ukidanju dizela.
Pored toga, da li znate koliko kosta zamenska baterija? A posle 6,7 g mora da se menja. Za Teslu je 8000 dollara...Pa sta ste ustedeli ako samo na bateriju morate da date 8000 dollara?
A te price o zastiti okoline, to je samo dimna maska, svakako da dizeli zagadjaju ali je to samo 1% price o zagadjenju...

mesar

pre 6 godina

porsche diesel=glupost 
Ferdinand Porsche se okrece u grobu !
(sasa, 14. april 2018 13:37)

Brate 100% si upravu!

Meni lično se prosto gadi Panamera Dizel 3.0 od 300 konja....ma glupost živa džabe da mi daju ne bi je vozio.

Ajde bre pali Kiselo Groždje.

Vlade

pre 6 godina

Znaci kupac plati preko sto hiljada evra za novo vozilo i onda stedi na gorivu. Jedina gora stvar od Porsche diesel je Mercedes S klase diesel.

Z

pre 6 godina

Ajde neka pojasne ljubitelji EV, kako zamisljaju da neko iz DE krene na god.odmor npr.u GR ili Tr EV kad nema domet ni 300 km i kad nema gde da napuni baterije na svakih 200,300 km a covek nece avionom nego bas EV?
Nema sanse da se u narednih 30 g uopste i razmislja o ukidanju dizela. 
Pored toga, da li znate koliko kosta zamenska baterija? A posle 6,7 g mora da se menja. Za Teslu je 8000 dollara...Pa sta ste ustedeli ako samo na bateriju morate da date 8000 dollara? 
A te price o zastiti okoline, to je samo dimna maska, svakako da dizeli zagadjaju ali je to samo 1% price o zagadjenju...
(C i n i k, 14. april 2018 17:01)
Nisi u pravu za zagadjenje.Problem je sto ljudi dolaze u kontakt sa izduvnim gasovima.Naravno da fabrike vise zagadjuju,ali mi ove gasove direktno udisemo.Zato i jeste pokrenuta cela prica o ukidanju dizelasa po gradovima.

bjhgii

pre 6 godina

porsche diesel=glupostFerdinand Porsche se okrece u grobu ! sasa ...slazem se u potpunosti...na stanu to sto dizel motori nisu vise ni blizu jeftini za odrzavanje,sve se obrnulo..i cemu onda sve ovo?,na kraju krajeva postoje i te kako efikasne alternative koje se iz nekih tamo razloga drze u fijokama samo da bi se dizel ekspolatisao..ko je iole upucen u ovo sto pisem zna tacno na sta mislim...najjeftinije gorivo za nerealno visoku cenu!!!

realan i nepristrasan

pre 6 godina

auto na baterije je najveca glupost u istoriji covecantva!! to nije nikakva buducnost!! niti ce ikada biti realna, nijedna baterija nece biti sposobna da ima domet od 1000 km sa jednim punjenjem , rok trajanja baterija je oko 6,7 godina u najboljem sljucaju sto je jako kratko jer nova kosta oko 8.000 dolara, dobro sta culi, dakle usteda ne da ne postoji nego je cak i skuplje voziti auto na baterije a pri tom zagadjivanje se ne menja, trazi struju a svi znamo kako se ta struja dobija, garantujem da su novi dizeli manji zagadjivachi po predjenom kilometru jer filteri koji se sada koriste i gorivo koje se danas koristi u istim ispusta manje izduvnih gasova na 100 km nego sto elektrana ispusti za proizvodnju struje za 100 km na baterije!!

moron

pre 6 godina

Po meni, kada je izbor kola u pitanju, ili trubo benzinac ili (turbo) dizel. A sve zavisno od cene. Ako bi benzinac bio značajno jeftiniji ( barem za cenu 2.000 litara goriva, koliko će benzinac potrošiti više prvih 100.000 km ), možda bih uzeo turbo benzinca. Inače ne. Jer ne samo da ima slabiji moment, već se i ne isplati, troši značajno više, a cene servisa je danas ista za savremene benzince i dizele. Ko misli da nije tako, neka samo upita koliko koštaju svećice za te savremene turbo benzince. Ma, nema ih ispod 150 eura, a uglavnom se menjaju na 60 kkm, kod nekih na malo duže, ali su onda obično i dosta skuplje ( npr, za prethodni hondin amosferac 1,8 je interval 120 kkm, ali i cena ubija).
A kada za potpuno iste pare imam i benzin i dizel, kao npr. renegade 1,4 Mulitiair od 140 ks i 1,6 MJ od 120 ks, šanse nema da bih i prišao benzincu ( pri čemu je u Renegade taj 1,6 MJ čak i startniji od 1,4 Multiair-a).
Evo i linkova za potpuno istu cenu, u identičnom paketu opreme:
Dizel: http://www.jeep.rs/promocije/Limited-1.6.pdf
Benzin: http://www.jeep.rs/promocije/Limited-1.4.pdf.

Mirko

pre 6 godina

Po meni, kada je izbor kola u pitanju, ili trubo benzinac ili (turbo) dizel. A sve zavisno od cene. Ako bi benzinac bio značajno jeftiniji ( barem za cenu 2.000 litara goriva, koliko će benzinac potrošiti više prvih 100.000 km ), možda bih uzeo turbo benzinca. Inače ne. Jer ne samo da ima slabiji moment, već se i ne isplati, troši značajno više ....

Ali zato iz iste zapremine ima znacajno vecu snagu, max obrtni momenat se ostvaruje u velikom opsegu obrtaja, itd. Razlika u potrosnji nije bas znacajno veca, ako se vozi normalno. Taman je toliko jeftiniji da se predje oko 100.000 km za razliku u ceni. Jedan primer, Jeep Renegade, nije pravilo.

vukašin

pre 6 godina

Ali niko ne spominje nox (nitrogen oxide) koji ispuštaju moderni dizeli.

Cela after oko VW je upravo to - SMOG

Nox je veoma štetan za čoveka.

Fora je sto u EU to prolazi u USA ne više.

moron

pre 6 godina

(Mirko, 14. april 2018 22:32)
U istom vozilu C-D ili C-SUV segmenta pandan dizel i benzinac u proseku imaju razliku potrošnje oko 2 litra. Pogledaj na Sritmonitor.de, za bilo koje "normalno" vozilo, kod nekih je i veća razlika ( bez obzira da li porediš TSI/TDI, HDI/e-THP, TDCI/EcoBoost, Multiair/MJ ... i kako god da postaviš ostale parametre ).
Za oko 150 kkm to ti je 3.000 litara. Ili bar 4.000 eura.
Jeste da razlika može u nekim režimima vožnje da bude manja ( i nekada jeste manja), ali, to ti je samo kada "kliziš Ibarskom" po ograničenju. Ali, po gradu i/ili po auto putu i/ili po magistralnim putevima uz dodavanje gasa, razlika lako dodje do 2 litre.
Ti danas da kupiš "banalni" 1,4 ( kao Euro 6) u 500L, on ti načelno troši slično "high-tech" ulje kao 1,6 MJ ( sintetiku, iste gradacije, mislim 0W-20, ali, različitih dizel/benzin aditiva ). Nema džabe održavanja ni za atmo benznce. Sve isto košta.
Što se tiče tvog poredjenja oko toga kako moment razvija turbo benzin, a kako dizel, pogledaj na nekom grafikonu koliki moment razvija 1,6 MJ već pri 1.000 rpm. Više nego 1,4 Multialir u zoni najvećeg momenta. Ne mrzim turbo benzince, imaju neke svoje prednosti, ali ih imaju i turbo dizeli. Mrtva trka. Pri čemu je kod mnogih razlika izmedju cene turbo benzinca i pandan turbo dizela simbolična. Ni 1.000 litara goriva. Naravno, neki su ( jako loš) "fenomen", kao škoda fabija, kod koje je TDI 105 skuplji preko 3.000 eura od TSI 110 ili 3.700 od TSI 95.

Milan

pre 6 godina

Čemu takva ostrašćenost na temu pogonskog goriva. Svako ima svoje prednosti i mane, ali su prednosti dizela bitnije za vožnju - manja potrošnja, veći obrtni moment, posebno na malom broju obrtaja, veći domet, manje emituju ugljen-zagađivača, nitro-otrove spaljuju u urei.

Mirko

pre 6 godina

Mislim da 1.4 multiair nije najbolji primer. Recimo, 1.5 TSI motori razvijaju maksimalni obrtni momenat vec na 1.500 obrtaja i imaju ga do 4.000 obrtaja, kada je snaga blizu maksimuma. Ok, benzinci imaju manje obrtnog momenta, ali mislim da to nadoknadjuju vecom snagom i krivom snage i obrtnog momenta, odnosno, nacinom na koji to postizu. Dizel nema krivu, tj. pravu obrtnog momenta kao benzinac, vec u je njegovaa kriva u obliku vrh, rast, vrh i pad. Ulje, itd. redovno odrzavanje je manje vise slicno, sa izuzetkom da vecina benzinaca nema filter goriva, koji za dizele ume da bude skup, ali to je manje vise, zanemarljiva razlika u odrzavanju.

kimi

pre 6 godina

@Vukašin

NOx jeste produkt sagorevanja dizela, to je tačno, ali uticaj istog isključivo (na bolesti pluća pre svega) iz sagorevanja automobila na zdravlje nije ni blizu toliki kao što se predstavlja. To jeste faktor, ali u mnogo većoj meri zavisi od tvojih gena, pušenja, načina života i slično.

Boba NS

pre 6 godina

Plug in Hybrid sa dometom od cca 100 km uz diesel motor smanjio bi potrosnju diesela kod automobila i lakih dostavnih vozila najmanje za pola.

Hehe

pre 6 godina

Ovde se radi o klasicnoj zameni teza. Problem je koncentracija dizel automobila u gradovima. Niko vas (proizvodjace) ne tera da izbacujete dizelase, samo je zelja da se smanji upotreba istih u gradovima, tj za pocetak barem u centru svakog grada, gde je uglavnom zagadjenje najvece. Besmisleno je izbacivati dizelase, jer su najpogodniji za drumski transport robe i sirovina. Cilj je samo ograniciti upotrebu, smisleno, a ne kao sto ove pohlepne barabe zele to da predstave.

mesar

pre 6 godina

porsche diesel=glupost 
Ferdinand Porsche se okrece u grobu !
(sasa, 14. april 2018 13:37)

Brate 100% si upravu!

Meni lično se prosto gadi Panamera Dizel 3.0 od 300 konja....ma glupost živa džabe da mi daju ne bi je vozio.

Ajde bre pali Kiselo Groždje.

realan i nepristrasan

pre 6 godina

auto na baterije je najveca glupost u istoriji covecantva!! to nije nikakva buducnost!! niti ce ikada biti realna, nijedna baterija nece biti sposobna da ima domet od 1000 km sa jednim punjenjem , rok trajanja baterija je oko 6,7 godina u najboljem sljucaju sto je jako kratko jer nova kosta oko 8.000 dolara, dobro sta culi, dakle usteda ne da ne postoji nego je cak i skuplje voziti auto na baterije a pri tom zagadjivanje se ne menja, trazi struju a svi znamo kako se ta struja dobija, garantujem da su novi dizeli manji zagadjivachi po predjenom kilometru jer filteri koji se sada koriste i gorivo koje se danas koristi u istim ispusta manje izduvnih gasova na 100 km nego sto elektrana ispusti za proizvodnju struje za 100 km na baterije!!

C i n i k

pre 6 godina

Ajde neka pojasne ljubitelji EV, kako zamisljaju da neko iz DE krene na god.odmor npr.u GR ili Tr EV kad nema domet ni 300 km i kad nema gde da napuni baterije na svakih 200,300 km a covek nece avionom nego bas EV?
Nema sanse da se u narednih 30 g uopste i razmislja o ukidanju dizela.
Pored toga, da li znate koliko kosta zamenska baterija? A posle 6,7 g mora da se menja. Za Teslu je 8000 dollara...Pa sta ste ustedeli ako samo na bateriju morate da date 8000 dollara?
A te price o zastiti okoline, to je samo dimna maska, svakako da dizeli zagadjaju ali je to samo 1% price o zagadjenju...

Vlade

pre 6 godina

Znaci kupac plati preko sto hiljada evra za novo vozilo i onda stedi na gorivu. Jedina gora stvar od Porsche diesel je Mercedes S klase diesel.

moron

pre 6 godina

Po meni, kada je izbor kola u pitanju, ili trubo benzinac ili (turbo) dizel. A sve zavisno od cene. Ako bi benzinac bio značajno jeftiniji ( barem za cenu 2.000 litara goriva, koliko će benzinac potrošiti više prvih 100.000 km ), možda bih uzeo turbo benzinca. Inače ne. Jer ne samo da ima slabiji moment, već se i ne isplati, troši značajno više, a cene servisa je danas ista za savremene benzince i dizele. Ko misli da nije tako, neka samo upita koliko koštaju svećice za te savremene turbo benzince. Ma, nema ih ispod 150 eura, a uglavnom se menjaju na 60 kkm, kod nekih na malo duže, ali su onda obično i dosta skuplje ( npr, za prethodni hondin amosferac 1,8 je interval 120 kkm, ali i cena ubija).
A kada za potpuno iste pare imam i benzin i dizel, kao npr. renegade 1,4 Mulitiair od 140 ks i 1,6 MJ od 120 ks, šanse nema da bih i prišao benzincu ( pri čemu je u Renegade taj 1,6 MJ čak i startniji od 1,4 Multiair-a).
Evo i linkova za potpuno istu cenu, u identičnom paketu opreme:
Dizel: http://www.jeep.rs/promocije/Limited-1.6.pdf
Benzin: http://www.jeep.rs/promocije/Limited-1.4.pdf.

bjhgii

pre 6 godina

porsche diesel=glupostFerdinand Porsche se okrece u grobu ! sasa ...slazem se u potpunosti...na stanu to sto dizel motori nisu vise ni blizu jeftini za odrzavanje,sve se obrnulo..i cemu onda sve ovo?,na kraju krajeva postoje i te kako efikasne alternative koje se iz nekih tamo razloga drze u fijokama samo da bi se dizel ekspolatisao..ko je iole upucen u ovo sto pisem zna tacno na sta mislim...najjeftinije gorivo za nerealno visoku cenu!!!

kimi

pre 6 godina

@Vukašin

NOx jeste produkt sagorevanja dizela, to je tačno, ali uticaj istog isključivo (na bolesti pluća pre svega) iz sagorevanja automobila na zdravlje nije ni blizu toliki kao što se predstavlja. To jeste faktor, ali u mnogo većoj meri zavisi od tvojih gena, pušenja, načina života i slično.

Milan

pre 6 godina

Čemu takva ostrašćenost na temu pogonskog goriva. Svako ima svoje prednosti i mane, ali su prednosti dizela bitnije za vožnju - manja potrošnja, veći obrtni moment, posebno na malom broju obrtaja, veći domet, manje emituju ugljen-zagađivača, nitro-otrove spaljuju u urei.

Z

pre 6 godina

Ajde neka pojasne ljubitelji EV, kako zamisljaju da neko iz DE krene na god.odmor npr.u GR ili Tr EV kad nema domet ni 300 km i kad nema gde da napuni baterije na svakih 200,300 km a covek nece avionom nego bas EV?
Nema sanse da se u narednih 30 g uopste i razmislja o ukidanju dizela. 
Pored toga, da li znate koliko kosta zamenska baterija? A posle 6,7 g mora da se menja. Za Teslu je 8000 dollara...Pa sta ste ustedeli ako samo na bateriju morate da date 8000 dollara? 
A te price o zastiti okoline, to je samo dimna maska, svakako da dizeli zagadjaju ali je to samo 1% price o zagadjenju...
(C i n i k, 14. april 2018 17:01)
Nisi u pravu za zagadjenje.Problem je sto ljudi dolaze u kontakt sa izduvnim gasovima.Naravno da fabrike vise zagadjuju,ali mi ove gasove direktno udisemo.Zato i jeste pokrenuta cela prica o ukidanju dizelasa po gradovima.

vukašin

pre 6 godina

Ali niko ne spominje nox (nitrogen oxide) koji ispuštaju moderni dizeli.

Cela after oko VW je upravo to - SMOG

Nox je veoma štetan za čoveka.

Fora je sto u EU to prolazi u USA ne više.

moron

pre 6 godina

(Mirko, 14. april 2018 22:32)
U istom vozilu C-D ili C-SUV segmenta pandan dizel i benzinac u proseku imaju razliku potrošnje oko 2 litra. Pogledaj na Sritmonitor.de, za bilo koje "normalno" vozilo, kod nekih je i veća razlika ( bez obzira da li porediš TSI/TDI, HDI/e-THP, TDCI/EcoBoost, Multiair/MJ ... i kako god da postaviš ostale parametre ).
Za oko 150 kkm to ti je 3.000 litara. Ili bar 4.000 eura.
Jeste da razlika može u nekim režimima vožnje da bude manja ( i nekada jeste manja), ali, to ti je samo kada "kliziš Ibarskom" po ograničenju. Ali, po gradu i/ili po auto putu i/ili po magistralnim putevima uz dodavanje gasa, razlika lako dodje do 2 litre.
Ti danas da kupiš "banalni" 1,4 ( kao Euro 6) u 500L, on ti načelno troši slično "high-tech" ulje kao 1,6 MJ ( sintetiku, iste gradacije, mislim 0W-20, ali, različitih dizel/benzin aditiva ). Nema džabe održavanja ni za atmo benznce. Sve isto košta.
Što se tiče tvog poredjenja oko toga kako moment razvija turbo benzin, a kako dizel, pogledaj na nekom grafikonu koliki moment razvija 1,6 MJ već pri 1.000 rpm. Više nego 1,4 Multialir u zoni najvećeg momenta. Ne mrzim turbo benzince, imaju neke svoje prednosti, ali ih imaju i turbo dizeli. Mrtva trka. Pri čemu je kod mnogih razlika izmedju cene turbo benzinca i pandan turbo dizela simbolična. Ni 1.000 litara goriva. Naravno, neki su ( jako loš) "fenomen", kao škoda fabija, kod koje je TDI 105 skuplji preko 3.000 eura od TSI 110 ili 3.700 od TSI 95.

Mirko

pre 6 godina

Po meni, kada je izbor kola u pitanju, ili trubo benzinac ili (turbo) dizel. A sve zavisno od cene. Ako bi benzinac bio značajno jeftiniji ( barem za cenu 2.000 litara goriva, koliko će benzinac potrošiti više prvih 100.000 km ), možda bih uzeo turbo benzinca. Inače ne. Jer ne samo da ima slabiji moment, već se i ne isplati, troši značajno više ....

Ali zato iz iste zapremine ima znacajno vecu snagu, max obrtni momenat se ostvaruje u velikom opsegu obrtaja, itd. Razlika u potrosnji nije bas znacajno veca, ako se vozi normalno. Taman je toliko jeftiniji da se predje oko 100.000 km za razliku u ceni. Jedan primer, Jeep Renegade, nije pravilo.

Mirko

pre 6 godina

Mislim da 1.4 multiair nije najbolji primer. Recimo, 1.5 TSI motori razvijaju maksimalni obrtni momenat vec na 1.500 obrtaja i imaju ga do 4.000 obrtaja, kada je snaga blizu maksimuma. Ok, benzinci imaju manje obrtnog momenta, ali mislim da to nadoknadjuju vecom snagom i krivom snage i obrtnog momenta, odnosno, nacinom na koji to postizu. Dizel nema krivu, tj. pravu obrtnog momenta kao benzinac, vec u je njegovaa kriva u obliku vrh, rast, vrh i pad. Ulje, itd. redovno odrzavanje je manje vise slicno, sa izuzetkom da vecina benzinaca nema filter goriva, koji za dizele ume da bude skup, ali to je manje vise, zanemarljiva razlika u odrzavanju.

Boba NS

pre 6 godina

Plug in Hybrid sa dometom od cca 100 km uz diesel motor smanjio bi potrosnju diesela kod automobila i lakih dostavnih vozila najmanje za pola.

Hehe

pre 6 godina

Ovde se radi o klasicnoj zameni teza. Problem je koncentracija dizel automobila u gradovima. Niko vas (proizvodjace) ne tera da izbacujete dizelase, samo je zelja da se smanji upotreba istih u gradovima, tj za pocetak barem u centru svakog grada, gde je uglavnom zagadjenje najvece. Besmisleno je izbacivati dizelase, jer su najpogodniji za drumski transport robe i sirovina. Cilj je samo ograniciti upotrebu, smisleno, a ne kao sto ove pohlepne barabe zele to da predstave.