Četvrtak, 05.04.2018.

10:27

Prevedeno "izgubljeno jevanđelje" menja istoriju o Isusu Hristu

Izvor: B92

Prevedeno "izgubljeno jevanðelje" menja istoriju o Isusu Hristu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

122 Komentari

Sortiraj po:

Primus

pre 5 godina

dobar pokušaj... Zamislite kako bi svet danas izgledao da Gospod Isus nije progovorio..Izgleda da je PAGANIMA sve važnije od NJEGOVIH REČI. Čitajte ljudi GOVOR NA GORI, manite se bajki, fejsbuka i projekcija sotoninog nakota. SPASITE DUŠE SVOJE dok je još vremena.

vuk

pre 5 godina

Sve u svrhu novog svetskog poretka! Unistiti religije,nacije i sve sto nas cini razlicitim i onda svi u jednu fabriku ,a lova u jednu banku!

Милош

pre 6 godina

Вероваћу онако како су веровали Свети Никола, Свети Сава, Свети Василије Острошки и Патријарх Павле, а не онако како верују Bari Guilson и Simka Jakobović.

Текст сам по себи не може ништа да докаже. Ја могу да напишем како нека позната личност има (ванбрачну) децу, а да то буде најобичнија измишљотина. Да ли ће тај текст бити пронађен или преведен после 2000 година или неће не мења чињеницу да је његов садржај измишљен.

Пеђица

pre 6 godina

Auuuuuu...naslusah li se gluposti, necu moci da zaspim. 

Pavle (odn. Sveti Pavle) NIJE, ponavljam NIJE rodjen "na putu za Damask". On JESTE (najverovatnije) rodjen u Tarsusu, danasnja Turska. 

Буква на руском значи слово. Кад неко дословно схвата од слова до слова назива се буквалац. Ниси ми до сада упадао у клопку па си неискусан.

"Put za Damask" je mitska epizoda u Novom Zavetu, po kojoj je Pavle, posle celog zivota provedenog u progonu Hriscana, iznenada na putu za Damask iskusio religioznu viziju koja ga je ubedila da konacno prekine progon Hriscana i preobrati se u njih. 

Није митска него аутобиографска.

Lepo cu da uzmem da se popenjem na krst i da se sam sam zakucam od muke.
(DEDA CVETKO)

Кад будеш престао да верујеш у претварање жабе у принца имаћеш мало лепше мисли.

Бинср

pre 6 godina

Докле год народу буде требала црква да би веровао у Бога биће нам овако. У Бога верујеш из душе, она је твој храм. А нови фенси осликани храмови и свештеници са кајлама те неће приближити Богу ако ти је душа празна. Дан када сви храмови буду празни а душе људи пуне вере и доброте ће бити тај идеал коме се тежи.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Павле је рођен на путу за Дамаск.
Да се Исус понашао најприродније не би га разапели. Њему је било лепше да се понаша мало надприродније и да буде мимо света.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Пеђица, 5. april 2018 16:19)

--

Auuuuuu...naslusah li se gluposti, necu moci da zaspim.

Pavle (odn. Sveti Pavle) NIJE, ponavljam NIJE rodjen "na putu za Damask". On JESTE (najverovatnije) rodjen u Tarsusu, danasnja Turska.

"Put za Damask" je mitska epizoda u Novom Zavetu, po kojoj je Pavle, posle celog zivota provedenog u progonu Hriscana, iznenada na putu za Damask iskusio religioznu viziju koja ga je ubedila da konacno prekine progon Hriscana i preobrati se u njih.

Lepo cu da uzmem da se popenjem na krst i da se sam sam zakucam od muke.

siki

pre 6 godina

@(Veselin, 05. april 2018 20:04)

Da, želim. Za budizam (i taoizam) si delimično u pravu. Nisu religije, bar ne po zapadnjačkom definisanju religije. Ali nisu ni filozofije (opet po zapadnjačkim merilima) nego više učenja. Ali za judaizam i hinduizam si potpuno omašio. Judaizam je klasična religija. Hinduizam je skup više filozofija/učenja/verovanja od potpuno atestičkih do klasično verskih. Ne pravim se pametan nego iznosim činjenice. Odgovorio sam na post koji kao argument istinitosti religije iznosi starost i unikatnost. Potpuni promašaj. Navedi šta nije tačno.

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Sve što si nabrojao su filozofije a ne religije.
Kad već hoćeš da budeš pametan,onda bar budi pametan do kraja i razdvoji filozofiju o životu od religije.Ako hoćeš mogu i da ti napišem definiciju religije ako ne znaš.
(Veselin, 5. april 2018 20:04)

--

I Hinduizam i Judaizam su klasicne religije koje nemaju nikakve veze sa filosofijom, mada se tu i tamo moze naci neka dodirna tacka sa, recimo, antickom grckom filosofijom. Za Budizam se moze saciniti dobar argument da je u pitanju moralni kod - ne filosofija - ali Ujedinjene Nacije kategorizuju Budizam kao jednu od pet vodecih svetskih religija. Osim toga, ne znam nijednu filosofiju koja svojim osnivacima gradi pozlacene spomenike od 150 metara i hramove/pagode od 15 krovova.

Mnogo obrazovanja je dobro.

Malo obrazovanja je vrlo opasno.

Veliki brat

pre 6 godina

@(dejanR, 5. april 2018 14:50)


Jeste, a šta ćemo ako je obrnuto, ako je to "izvorno" hrišćanstvo u stvari izvitopereno, ako su jevreji uvideli da ne mogu da pobede hrišćanski pokret, pa su rešili da ga iskoriste kako bi ga nametnuli onima koji ne zaslužuju njihovu religiju/veru - dakle, da naprave religiju za "stoku" (goyim) i da preko religije tu stoku kontrolišu, pa još da ih preko te religije oslabe i učine nesposobnim da imaju i odbrane svoju državu ili da brane sebe i svoje porodice (Stari zavet govorio: oko za oko, zub za zub, a Isus da treba okrenuti drugi obraz kad ti neko udari šamar).

Jednostavno, hrišćanstvo je stvoreno sa idejom da učini do tada mnogobožačke narode pokornim, pa je tako i nametnuto kao državna religija.


Druga bitna nelogičnost je broj apostola i njihova imena - u 4 jevanđelja se imena razlikuju, a neki veoma posvećeni vernici su mi na tu primedbu odgovarali da ih je verovatno bilo više od 12, verovatno kasnije posle vaskrsenja Isusovog, pa da su pri zapisivanju jevanđelja imena pomešana...

Dakle, Biblija je "reč Božja", a ipak sadrži greške?

Bog je dozvolio da ljudi ubiju njegovog Sina, a nije dozvolio da ljudi zloupotrebe "reč Božju" i Bibliju izvitopere i ubace samo ono što onima na vlasti odgovara.


Jednostavno, ako Isus jeste bio Sin Božji, onda je nakon njegovog raspeća isti taj Bog digao ruke od ljudi i čovečanstva.


Ali, bliže je Istini ono što tvrde veoma produhovljeni hindusi - da je Isus bio još jedan Avatar.

Djavolji advokat

pre 6 godina

Koja glupost! Tih tzv. jevanđelja ima preko trideset i to nije ništa novo. Zna se pouzdano da su ona pisana u cilju antipropagande hrišćanstva od strane Jevreja ili za potrebe raznih sekti. Zbog toga su na Prvom vaseljenskom saboru u Nikeji zvaničnim proglašena četiri stvarna, a ostala su odbačena kao lažna, da se narod ne bi smućivao.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dejanR, 5. april 2018 14:50) # Link komentara

Voleo bih da mi otkrijes kako se to pouzdano zna da su jevreji pisali lazna jevandjelja, posto ja, citajuci i izucavajuci istoriju hriscanstva, nisam naleteo na tako nesto. Inace prvi hriscani su, zamisli, uglavnom bili jevreji, cak i Isus, tako da su verovatno i ova cetiri "podobna" jevandjelja pisali jevreji.

Shamgar

pre 6 godina

Bolje bi vam bilo ako vec Boga ne znate da ne hulite jer: "Zato vam kažem: svaki grijeh i hula oprostiće se ljudima; a na Duha svetoga hula neće se oprostiti ljudima. I ako ko reče riječ na sina čovječijega, oprostiće mu se; a koji reče na Duha svetoga, neće mu se oprostiti ni na ovome svijetu ni na onome." Mat (12:31-32)

Kotlokrp

pre 6 godina

Dovoljno je videti da o ovome govore Englezi i Amerikanci, i onda jer to vec samo po sebi problematicno, da ne kazemo potpuno neutemeljeno.

Veselin

pre 6 godina

Pa Hinduizam je jedno duplo, ako ne i više stariji. Budizam je takođe stariji, Judaizam, Taoizam, itd. Nit' je jedina, nit' je najstarija, nit' je nešto posebna.

Sve što si nabrojao su filozofije a ne religije.
Kad već hoćeš da budeš pametan,onda bar budi pametan do kraja i razdvoji filozofiju o životu od religije.Ako hoćeš mogu i da ti napišem definiciju religije ako ne znaš.

Always look at the bright side of life

pre 6 godina

Stari čačanin, 05. april 2018 14:30
Pročitala ja. Knjiga za publiku iz osnovne škole. Nije valjda da se pozivate na Dena Brauna?

siki

pre 6 godina

"svaki put u oci Vaskrsa pojave se ovakve teme koje plasiraju protivnici Hrista i vere, dzaba im je jedino hriscanstvo postoji i opstaje evo vec 2018. godina, uprkos napadima i proganjanima od dolaska Hrista i postojace do kraja sveta i veka!"
@(jeremija, 05. april 2018 10:54)

Pa Hinduizam je jedno duplo, ako ne i više stariji. Budizam je takođe stariji, Judaizam, Taoizam, itd. Nit' je jedina, nit' je najstarija, nit' je nešto posebna.

kelt

pre 6 godina

Isus je sebe svrstavao medju odbacenima, manjinama, lecio je bolesne i prihvatao drugacije. Nije se bavio ratovanjem nego oprostajem.
(opste poznato, 5. april 2018 12:36)

Evo, ovaj čovek je pogodio u centar, Isus je došao da izbavi ljude od nevolje, da im ulije nadu u bolje sutra jer to su najteža vremena bila, a ne da provede život kao prosečni Jevrejin

Simpatizer

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.
(BSN, 05. april 2018 11:37)

Tako je. Nemam pojma kako su oni izgubili spor protiv Brauna. Verovatno je ovaj raspolagao sa mnogo više novca. Uzeo im je teoriju i oko nje ispleo triler. Jako dobar doduše, ali ipak je osnovna ideja oko toga šta je zapravo sveti gral i sveta krv, tuđa

Berserk

pre 6 godina

Bilo je hrišćana i prije Savla. Nije on izmislio hrišćanstvo. Naprotiv, progonio je hrišćane pa nije nikakav reper za takvu priču. A ovaj Isus i Hrist koga opisuju Sveti Apostoli i njihovi učenici očigledno nisu ista osoba.

Amerikanac

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.
(BSN, 05. april 2018 11:37)

Procitao sam obe knjige davno. Ne znam da li su istina ili samo fikcija ali ima jedna stvar sto mi je zapala za oko. Svi znamo pricu o svetom gralu, misteriozni gral koji su koristili Isus, apostololi i Magdalena, koji su trazili vitezovi templari i vitezovi okruglog stola, koji je nekako zavrsio u Evropi. Sad, u knjizi ima objasnjenje kako je sveti gral, na starom francuskom "san greal", u stvari igra reci namerno pogresno napisana da zavara one koji citaju, i da se pravilno pise "sang real" sto znaci kraljevska krv i odnosi se na potomke Isusa Hrista. Sveti gral je u stvari Isusova loza.

mare idol

pre 6 godina

Зашто је „МОНА ЛИЗА" толико цењена и поштована слика, и зашто је Леонардо толико био испред свих.
Прво зато што је знао једну тајну коју је пренео на „Монализу", a након тога је ушао у спознају стварног света.
Нпр „ МОНА ЛИЗА" је потомак првосвештеника од кога је и Исус(који се није звао тако) па је самим тим и она потомак Исусов. Они који знају ту тајну, имају новац, па је та и такве слике са таквим порукама јако скупе и недостижне обичним људима.

Пеђица

pre 6 godina

jevreji su bili obavezni da se zene i imaju decu, tako da je najprirodnije da je isus u tim godinama, za ono vreme vise nego zrelim, imao porodicu. hristos, koga su izmislili ideolozi hriscanstva, prvenstveno pavle iz tarsa, sa stvarnim isusom nema nista takoreci nista, kao ni miki maus sa pravim misem.


Који Павле из Тарса? Из Тарса је само Јеврејин, фарисеј и фарисејев син Савле који је гонио хришћане.
Павле је рођен на путу за Дамаск.
Да се Исус понашао најприродније не би га разапели. Њему је било лепше да се понаша мало надприродније и да буде мимо света.

Bardami

pre 6 godina

Bogu žena nije trebala, jer je bestrasan i savršen. Čoveku je žena potrebna, jer je strastan i nesavršen. Hrist je bio Bog otelovljen u telu. I zato je bolje da se mi svetovni ljudi ogrezli u strastima i svakojakim zloćama, bavimo zemaljskim, a ne duhovnim, koje nam je zbog našeg načina života potpuno nerazumljivo i nedostupno. Jer, samo čovek koji je smeran i moralan, i koji trudom savladjuje svoje strasti, može sozercanjem shvatiti i Boga i njegovu nauku. "Božije Carstvo silom se zadobija". Bog se ne može razumeti i objasniti intelektualno, već opitno, trudom, a ne "mlaćenjem prazne slame ".

borisdj

pre 6 godina

Vera je najintimnija stvar svake osobe. Niko ne brani da iznesete svoje misljenje o tekstu(mada za svako misljenje je nuzno,bar elementatno poznavanje materije),ali bez propovedi ovde. I bez propovedi bilo gde,osim u sebi. Rasprave izmedju verujucih i ostalih su bespredmetne.

dragan

pre 6 godina

Pa ljudi božiji Isus nije bio impotentan ili kastriran.Ljudi u tim vremenima su bili proterivani,kamenovani ako nisu bili u braku i imali decu.

Lektora bez

pre 6 godina

Nesporno, teško je verovati a ne videti. Međutim, blago onima koji veruju a ne vide kaže biblija... Vrlo agresivne pristalice neverovanja ubiše se dokazujući nedokazivo. Ko nije spreman da u nas svet za koji mislimo da ga u potpunosti poznajemo, unese mogućnost natprirodnog muči sebe, jer nije svet samo ono što vidimo, a to osećamo i mi verujući i neverujući.
Mora se čitati, otvorenog srca pa onda razgovarati.. Površna argumentacija i teorije zavere ne čine vas gospodo modernijim ni inteligentnijim..

nowave7

pre 6 godina

Neki jos vole da se prepucavaju oko bajki iz bronzanog doba o osobi koja najverovatnije nije ni postojala, dok oko Zemlje kruzi samovozeci elektro-automobil. Eh...

dejanR

pre 6 godina

Koja glupost! Tih tzv. jevanđelja ima preko trideset i to nije ništa novo. Zna se pouzdano da su ona pisana u cilju antipropagande hrišćanstva od strane Jevreja ili za potrebe raznih sekti. Zbog toga su na Prvom vaseljenskom saboru u Nikeji zvaničnim proglašena četiri stvarna, a ostala su odbačena kao lažna, da se narod ne bi smućivao.

igi

pre 6 godina

Naravno, cim nesto nije u pravilima crkvene dogme odma je laz i izmisljotina, bolje se zapitajte sta je sa jevandjeljima koja nisu dospela u bibliju pukom odlukom nekog da tamo ne pripadaju. Hriscanska dogma se vekovima oblikovala a prvih par vekova postojanja je bila toliko drukcija od danasnje da je to nemerljivo. Naravno sve mozemo prepisati i losom komunikacijom izmedju svevisnjeg i autora......

singer

pre 6 godina

jevreji su bili obavezni da se zene i imaju decu, tako da je najprirodnije da je isus u tim godinama, za ono vreme vise nego zrelim, imao porodicu. hristos, koga su izmislili ideolozi hriscanstva, prvenstveno pavle iz tarsa, sa stvarnim isusom nema nista takoreci nista, kao ni miki maus sa pravim misem.

suludo ali ''naučno''

pre 6 godina

Još malo pa će pistai da su ''naučnici'' otkrili da je Isus vozio ''Harley Davidson'' a ne ''Ducati'' kao što se prvobitno mislilo.

banacanin

pre 6 godina

religija je cudo u ovo savrrmeno doba religija i dalje opstaje i jaca sta je to sto ceveka vezuje za nesto vise i neopiljivo nikad mi nece biti jasno da li nemogu da se pomire sa smrcu pa utehu traze u vecnom zivotu pod okriljem boga ako budu dobri ako ne direkt u pakao na razanj a nikad vise zla medju ljudima znaci razanj brate

no name

pre 6 godina

Godpodo ,ako niste znali najveci broj satanista vlada i masona u GB. , u citavom svjetu ,cak vise od Amerike pa oni kolju malu djecu djavolu u cast,od njih me nista ne iznenadjuje.Kniga Dena Brauna je dobro uradjena ,al izopacena ,doduse po tragovima mona lize i sta krije ta slika u pozadini ,odnosno da su Isus i Magdalena imali kcer ,ma dajte molim vas.

M

pre 6 godina

Sve je laž!
Kompletno Hrišćanstvo je
zasnovano na laži!
Od izgleda Isusa,
preko njegovog života,
njegovih "moći",
sve je čista laž!
Ali,
ko voli da veruje u bajke,
nek izvoli!

kush

pre 6 godina

Temelji su možda truli od ranije jer Isus se bar spominje u nekoliko izvora na ovaj ili na onaj način ali mene više brine da se Mojsije ne spominje nigde osim u Bibiliji, dakle nema ga u egipatskim spisima, a tu je proveo ceo svoj život i bio praktično drugi čovek do faraona!

novac u mutnom

pre 6 godina

Kako do para na jeftin način. Den Brovn se obogatio pišući nebuloze, nije se potrudio da izbjegne faktografske greške a kamoli šta drugo. Pored svega knjiga se prodavala i donijela veliku zaradu. To govori i o nezahtjevnoj i površnoj publici, o neinformiranom vjerniku, o neinformiranom ateisti.

Ivan

pre 6 godina

Cim sa procitao "Britanija" sve mi je bilo jasno da je neka zla podmetacina, od tih gadova nista dobro nije doslo. Poenta rusenja vere je obesmisljavanje ljudskog postojanja i preuzimanje moci i kontrole od strane elite.

markokiki

pre 6 godina

Gluposti. Biblija je Biblija 2000 godina unazad sa razlogom je Bog to sam odabrao šta treba da piše jer sve sto u njoj piše je istina ostalo može da bude al i nemora a covek uvek hoće lakšim putem do neba pa traži teorije. I druga pisma. Lupajte minuse koliko god hoćete al istina je samo u Bibliji u u čelosti šta je u njoj. Lepo piše nesme se ništa oduzimati niti dodavati u Bibliju jer je to bogohuljenje. Amen

Zoki

pre 6 godina

Kada se u ovakvim evandjeljima usporedi imena ljudi koje koriste, recnik, detalji geografskih lokacija, zivotinje, biljke itd veoma je jasno da nisu pisana u vreme niti blizu vremena dogadjaja niti na bliskoj geografskoj lokaciji. kada se tome doda da su najranije kopije iz 3-4 veka stvari su jasne. Lazne gnosticke "biografije".
Sa druge strane, analize 4 evandjelja, potvrdjuju da su zaista pisana na bliskoj lokaciji, vremenski veoma blizu opisanih dogadjaja, prve kopije su vec iz 1. veka.
Crkva ne odbija gnosticka evandjelja jel je ljuta ili zbog nauke, nego iednostavno jer imaju NULA dokaza da su autenticna i verodostojna.
Znam bekoliko ateista koji sa prezirom odbacuju frku koja se dize oko ovih navodnih "dokaza". To je smejurija a ne dokaz.
Danas kada liberalni ideolozi (navodno "naucnici") odbacuju da je pol bioloski odredjen svako smece se smatra za dokaz. Jock. Nauka je zaista na strani 4 evandjelja! Ideolozi iza ovih "dokaza" nemaju nauku na svojoj strani!

opste poznato

pre 6 godina

Isus je sebe svrstavao medju odbacenima, manjinama, lecio je bolesne i prihvatao drugacije. Nije se bavio ratovanjem nego oprostajem.

tragicna prica

pre 6 godina

@ ko_metator
ne sumnjam u tvoju dobru nameru,ali drzimo se ocigledne istine koja kaze da su sami tzv. vernici zajedno sa njihovom institucijom ucinili sve od sebe da izigraju jedni druge,prema tome,nemojmo traziti krivca tamo gde ga nije?

Steve G

pre 6 godina

Zasto je bogohulno tvrditi da je Isus imao seksualne odnose sa Marijom Magdalenom? I nasi popovi moraju biti ozenjeni da bi dobili svestenicki poziv ili kako se vec kaze? Pustite katolike, njima je to bogohuljenje, a nama bi trebalo da je sasvim prirodno da je Isus imao seksualne odnose, mozda i decu. Ako ste pravoslavci, ne bi to trebalo da vam smeta, zar ne?

Lazarus

pre 6 godina

mi Istinu imamo po aostolima: Mateju, Marku, Luki, Jovanu, Pavlu, Petru...
To su oni koji su (sem ap. Pavla) i disali uz Gospoda. Po kome je to "jevandjelje", po Živku, Luciferu? Osjecam smrad sejtanski...

Svasta

pre 6 godina

Gospode boze, koje zamajavanje!
Jos nije dokazano ni da je Isus postojao kao konkretna licnost, a ovi ga vec i ozenise, i decu dobio, i razapese ga na krst, i oziveo....

ko-ometator

pre 6 godina

Ovo su price za neznabosce i bogohulnike samo sa jednim ciljem, a to je da se izaziva sto veca sumnja i zbunjenost i smanji poverenje u veru i crkvu da bi se sto vise ljudi okretalo od nje. Nazalost, danas mediji jedva cekaju da prikazu vernike sto nakaradnijim a isto tako i crkvu i bilo sta povezano sa religijom da se ismeva. Popovi dileri, silovatelji, pedofili? Darko Saric narko bos. Pa ima i pop ime i prezime, ali je bitno reci da je pop da bi se crkva ocrnila. Jedna velika stvar kad smo kod toga, svako za svoj greh pred Bogom odgovara. Ne gledajte na veru kroz popa. Pop je ziv covek i moze da pogresi. A covek je svaki gresan. Danas vise nego ikad. Primera radi kupuju se razne diplome danas svako moze da bude “skolovan” doktor, pa cak i predsednik drzave, castite profesora da prodjete ispit, ako cemo tako gledati onda ni nauka nema smisla, po toj filozofiji svi treba da budemo nepismeni?

Pufta

pre 6 godina

Jako me zanima da mi pravoverni objasne, zasto je teorija da je Isus imao zenu, bio zaljubljen, voleo i imao decu sa zenom omalovazavanje Isusa i umanjivanje njegove velicine. To implicira da to sto je voleo zenu ga cini manje vrednim, te iz toga proizilazi da su zene nesto manje vredno i nesto sto kalja velicinu i ugled. Ako je neko sin bozji, zasto je manje sin bozji jer je voleo zenu, ili zar njegovo ucenje ima manju vrednost jer je imao sex i napravio decu zeni koju voli?
Ako to nije tako, zasto toliki otpor prema mogucnosti da je Isus imao zenu i decu.

Ja prosto imam utisak da su u crkvama sve zenomrsci...

Maxx

pre 6 godina

Kad je Car konstantin organizovao onaj veliki crkveni skup zato što od prvog početka hrišćani nisu verovali u iste stvari. Tokom tog skupa oni su palili delove bilije sve što crkvi nije odgovaralo i pravili kompromise, ako vi drugi verujete kao mi da je isus bog a ne samo prorok kao što su mnogi verovali onda ćemo mi da pristanemo da slavimo nešto na način koji vi želite itd.
Tako da delovi biblije su uništeni a neki su izgubljeni i nađeni jer nije cela biblija napisana u istom veku, rani hrišćani tu oko 200-400 godina posle hrista bilo je uobičajeno da su hrišćanske grupe imali svoje jevanđelje i drugih tekstova.

boris

pre 6 godina

nisu o tome govorili nikos kazancakis i den braun, vec su pisali romane sa tom temom. kazancakis je ozbiljan pisac, za razliku od den brauna, koji pripada sferi tres literature - romani za malogradjanstinu i neobrazovane. elem, ove teme, na ovaj nacin obradjene, bez obzira da li se radi o kazancakisu, den braunu ili ovakvim clancima su za ljude lenjog intelekta koji, ili su toliko povrsni da znaju da kazu pola recenice na ovu temu ili znaju pet sest istorijskih cinjenica i pricaju o ovome da bi se prikazali obrazovanijima nego sto jesu i nadimali u drustvu.

Pera

pre 6 godina

Knjige Den Braun-a su izvor istorijskih cijenica... Stanovao sam blizu crkve na cijim prozorima, u vitrazu, stoje inicijali "SP", za koje "istoricar Braun" kaze da su to inicijali za Sionski Protektorat... Inace, crkva se zove "Saint-Pierre" (kod Gare du Nord)... Decija posla...

Sta je stvarno bilo, mozda se jos uvek ne zna, ali znamo sta Jevreji (ukljuceni u istrazivanje i prevodioci) misle o Isusu Hristu, a pogotovo "pisac" Braun... Tako da cemo jos dugo cekati da stvarno saznamo sta je bilo...

avekije džordanvilski

pre 6 godina

Zapravo najjača je knjiga iz ovog 'opusa' -Sveta krv, sveti gral- (Majkl Bejdžent, Ričard Li, Henri Linkoln)...
Ali meni naj zanimljivije je da je Marija bila trudna sa Isusom pre susreta sa Josifom te je on, da bi je zaštitio jer u tom vremenu trudnoća van braka je bila jednaka sa sigurnim kamenovanjem, uzeo za ženu. Marija i Josif su kasnije imali bar šestoro dece tj. Isus je imao bar 4 brata i 2 sestre...
Teorija je da je Marija zatrudnela sa rimskim legionarem.
Fantastična je organizacija i ustrojstvo crkve koje nastaje par vekova posle isusa kao potreba za nečim novim u društvu i zapadnoj civilizaciji generalno.

Danas više nisu ni kamenje iz kog i nikne neka travka, danas je sve to granit u glavi i srcu!

pre 6 godina

Naučnici i religija, to kao kad bi rekao: kamen otkrio kako cvet cveta!

Dalje ne treba objašnjavati onom ko ima zrno svesti i srca, ko nema... pa on nije cvet to je sigurno, čak ni blizu!

Sasha

pre 6 godina

-Albert Pike mason najviseg 33stepena je otvoreno u svojoj knjizi “Moral i Dogma” rekao da masoni obozavaju Lucifera
-Kroz celu istoriju masoni su ratovali sa Rimokatolickom crkvom i pokusavali da uniste Hriscanstvo
-U prvoj knjizi Den Brauna “Andjeli i demoni” se Vatikan i Rimokatolicka crkva, ko je procitao, prikazuje na najgori moguci nacin.
-U drugoj knjizi “Davincijev kod” postoji izmisljotina kako je Gospod Isus Hrist bio ozenjen sa Marijom Magdalenom i da je imao cerku Saru a tajna drustva kriju moshti Marije Magdalene.
-Takodje se u knjizi pominje ritual koji tajna drustva primenjuju kada se mole boginji plodnosti, mozete isti ritual videti u filmu “Eyes Wide Shut”.
-Da li zelite da verujete masonskim literaturama Nikosa Kazantzakisai i Dena Brauna ili Svetom Pismu izaberite sami.

Xp

pre 6 godina

Ova teorija se smatra nepouzdanom u krugovima crkve, a mnogi je klasifikuju u sferu teorija zavere.

Teorija zavere, a? A kako se zove teorija po kojoj je rodjen iako mu majka nije imala seksualni odnos, po kojoj je nekako sam sebi otac i po kojoj je ustao iz mrtvih?

Тарми пфк

pre 6 godina

Богохула , сатанизам и зло отвара своја врата отворено без скривања ..Јеванђеља у руке , сви у манастире ..Много стрпљења , трпљења и љубави је потребно да се прогура овај период !! Господе помилуј !

Dejan

pre 6 godina

Naravno. Bio je obican covek, ozenjen + ljubavnice i imao je decu kao svi u tom vremenu. Politicki se angazuo posle 30e pa posle tri godine na tipicni rimski nacin pogubljen.

Kalimero

pre 6 godina

Ja stvarno ne kapiram zašto je Den Braun uspeo toliko da ispere mozak svima i svoj plagijat nametne kao referencu ove teorije. Godinama pre njega knjiga "Sveta krv sveti gral" (Henri Linkoln, Ričard Li, Majkl Bejdžent) je do najsitnijih detalja u neuporedivo opširnijoj formi iznela ideju da je Isus imao dete sa Magdalenom i da su možda bili i supružnici.

Душан

pre 6 godina

Мене само занима како се овакве “вести” појављују пред сваки већи верски празник. Знам да нећете објавити овај коментар али стварно претерујете.

zoran

pre 6 godina

Vid'te 'vako..
Vehabizam je nastao tako nakon sto je otkriven "izgubljeni" sesti stup islama.
pet stupova islama su od njega pravile miroljubivu religiju.
Sesti mu je dao ratobornu, agresivnu i krvolocnu botu.

nema izgubljenih stvari u religiji.
to je cista manipulacija.

Пеђица

pre 6 godina

Kako dalje navode, Isus ne samo što je imao decu sa Marijom Magdalenom nego je i Devica Marija bila njegova supruga.

Британска библиотека нашла идеалан сценарио за шпанску серију.

RexLex

pre 6 godina

Za Jevreja Isusovih godina, dok je živeo "običnim" životom, bilo je normalno da je već oženjen, ima porodicu i decu.
Isus neženja, kako je uobičajeno predstavljen, bio bi izuzetak.

Sinisa90

pre 6 godina

Sustinski mi ljudi nemamo pojma o ovoj temi,i o mnogim temama.Ja vjerujem jako u boga i u visu silu,ali kako da sigurno znam sta je istina,sve su to price koji su ljudi hiljadama godina prenosili.Covjek ce mozda tek znati neke stvari kada ne bude na ovom svijetu.Ali i o tome nista ne znamo.Da li dje ide nasa dusa,da li smo icega svjesni u drugoj dimenziji,dje putuje nasa energija.

Petar

pre 6 godina

Danasnja Biblija je rezultat loseg i netacnog prevoda i selekcioniranja tekstova. Jel vi ljudi koji verujete u nju znate da su u tadasnje vreme ljudi na vlasti licno birali tekstove koji smeju u Bibliju a koji ne jer im nisu po godu? Ili jel znate npr da su neke stvari na hebrejskom zapisu diametralno suprutne tome sto citate danas zbog naopakih prevoda? Naravno da ne znate jer vas interesuje samo sto procitate a ne interesuje vas ko i kako je sklopio tu Bibliju, ko je prevodio sa hebrejskog i kako...nista vas ne interesuje samo ste si ubili u glavu da je to bozja knjiga. Jeste, bozja knjiga koju su pisali i cenzurirali ljudi na vlasti po svojim interesima...

black fish

pre 6 godina

Kakav je smisao ovakvih tabloidnih tekstova pred dane Uskrsa?
Mislim da bi bilo korisnije pisati i baviti se suštinom hrišćanskog učenja i
njegove implikacije na svakodnevni život modernog čoveka umesto pravljenja površne parodije na temu religije o kojoj ogromna većina populacije ima pagansku predstavu i mišljenje.

Vernike ovakvi tekstovi uopšte ne dotiču jer oni ne razmatraju kovertu već sadržaj koji se nalazi u njoj.
Potpuno je nebitno da li je Isus pisao levom ili desnom rukom i da li je imao decu ili ne.
Važno je otvoriti srce te doživeti i spoznati da su ljubav, vera i nada jedini branici čovekove duševne stabilnosti i zdravlja koji nam pomažu da se borimo sa iskušenjima, stičemo duhovni imunitet i zrelost i na kraju pokazuju put ka spasenju.
Za taj put nikad nije kasno ako smo spremni da se suprotstavimo svojoj paloj prirodi.

није битно

pre 6 godina

Шта рећи на овакве ђаволске лажи и хуле осим да се понове речи ГОСПОДА ХРИСТА Који каже "Није могуће да не дођу саблазни; али тешко ономе преко кога долазе. Боље би му било да му се воденични камен обеси о врат и да га баце у море, него да саблазни једнога од ових малих"
Много ми је жао што ширите овако тешке Богохулне лажи и учествујете у томе. Дубоко вас сажаљевам.

Чудно је како се не запитате од куд оволико мржње и омаловажавања према ГОСПОДУ ИСУСУ ХРИСТУ, поред свега што је проживео и преживео ради људског рода.
Позива нас на узвишенији начин живота, а у исто време ми му узвраћамо тако што је ОН Онај против кога се највећи број људи удружује у псовању, исмејавању, лажима, хулама и омаловажавању.

Какве глупости и какве лажи.

Rajko

pre 6 godina

Devica Marija i Marija Magdalena nisu ista osoba.Devica Marija tj Marija iz Nazareta je po hrišćanskom verovanju majka Isusa Hrista a Marija Magdalena Njegova učenica i pratilja , po nekim izvorima ravna apostolima.

BSN

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.

Moki

pre 6 godina

Oni što se pozdravljaju šakom na kojoj su mali i kažiprst ispruženi a dva srednja i palaac skupljeni ,opet napadaju sina Boga oca našeg ,a ustvari žele da ljude odvoje od njega. Ovakvim glupostima mnoge lakoverne nažalost skreću sa puta spasenja i time ustvari te ljude guraju u pakao.U kome oni sami većimaju osigurano mesto.Tako da protiv njihovih podmetačina nisu samo crkva nego i svi pravi Hrišćani.

gzola

pre 6 godina

Cinjenice govore da su ga ugostitelji mrzili jer je narucivao vodu a pio prvoklasno vino i castio prijatelje, njih 12 tako hodalo i pilo za dz ali mu na kraju krcmari stali 'u kraj'..

Jokee

pre 6 godina

Ričard li i Henri Linkoln : Sveta krv sveti gral, potom nastavak knjige - Mesijansko zaveštanje potom nastavak nastavka - Hram i loža, autori su 20g. istrazivali datu temu - Odatle je Den Braun izvukao inspiraciju za svoj ,,roman" a ne istrazivanje, tako da on ne navodi ništa već predstavlja to kao fikciju. Molim autora teksta ispravite to .
Što se teme tiče inspirativna je za razgovor ?

jeremija

pre 6 godina

svaki put u oci Vaskrsa pojave se ovakve teme koje plasiraju protivnici Hrista i vere, dzaba im je jedino hriscanstvo postoji i opstaje evo vec 2018. godina, uprkos napadima i proganjanima od dolaska Hrista i postojace do kraja sveta i veka!

Sladjan

pre 6 godina

Najveca iskusenja za boguhljenje dolazi pred velike praznike. Ali Bog je mislostiv i svi gresi sveta ne mogu da naude tome. Bog je ljubav. Hristos Voskrese-VAISTINU VOSKRESE.

Xp

pre 6 godina

Ova teorija se smatra nepouzdanom u krugovima crkve, a mnogi je klasifikuju u sferu teorija zavere.

Teorija zavere, a? A kako se zove teorija po kojoj je rodjen iako mu majka nije imala seksualni odnos, po kojoj je nekako sam sebi otac i po kojoj je ustao iz mrtvih?

Rajko

pre 6 godina

Devica Marija i Marija Magdalena nisu ista osoba.Devica Marija tj Marija iz Nazareta je po hrišćanskom verovanju majka Isusa Hrista a Marija Magdalena Njegova učenica i pratilja , po nekim izvorima ravna apostolima.

Petar

pre 6 godina

Danasnja Biblija je rezultat loseg i netacnog prevoda i selekcioniranja tekstova. Jel vi ljudi koji verujete u nju znate da su u tadasnje vreme ljudi na vlasti licno birali tekstove koji smeju u Bibliju a koji ne jer im nisu po godu? Ili jel znate npr da su neke stvari na hebrejskom zapisu diametralno suprutne tome sto citate danas zbog naopakih prevoda? Naravno da ne znate jer vas interesuje samo sto procitate a ne interesuje vas ko i kako je sklopio tu Bibliju, ko je prevodio sa hebrejskog i kako...nista vas ne interesuje samo ste si ubili u glavu da je to bozja knjiga. Jeste, bozja knjiga koju su pisali i cenzurirali ljudi na vlasti po svojim interesima...

ko-ometator

pre 6 godina

Ovo su price za neznabosce i bogohulnike samo sa jednim ciljem, a to je da se izaziva sto veca sumnja i zbunjenost i smanji poverenje u veru i crkvu da bi se sto vise ljudi okretalo od nje. Nazalost, danas mediji jedva cekaju da prikazu vernike sto nakaradnijim a isto tako i crkvu i bilo sta povezano sa religijom da se ismeva. Popovi dileri, silovatelji, pedofili? Darko Saric narko bos. Pa ima i pop ime i prezime, ali je bitno reci da je pop da bi se crkva ocrnila. Jedna velika stvar kad smo kod toga, svako za svoj greh pred Bogom odgovara. Ne gledajte na veru kroz popa. Pop je ziv covek i moze da pogresi. A covek je svaki gresan. Danas vise nego ikad. Primera radi kupuju se razne diplome danas svako moze da bude “skolovan” doktor, pa cak i predsednik drzave, castite profesora da prodjete ispit, ako cemo tako gledati onda ni nauka nema smisla, po toj filozofiji svi treba da budemo nepismeni?

zoran

pre 6 godina

Vid'te 'vako..
Vehabizam je nastao tako nakon sto je otkriven "izgubljeni" sesti stup islama.
pet stupova islama su od njega pravile miroljubivu religiju.
Sesti mu je dao ratobornu, agresivnu i krvolocnu botu.

nema izgubljenih stvari u religiji.
to je cista manipulacija.

није битно

pre 6 godina

Шта рећи на овакве ђаволске лажи и хуле осим да се понове речи ГОСПОДА ХРИСТА Који каже "Није могуће да не дођу саблазни; али тешко ономе преко кога долазе. Боље би му било да му се воденични камен обеси о врат и да га баце у море, него да саблазни једнога од ових малих"
Много ми је жао што ширите овако тешке Богохулне лажи и учествујете у томе. Дубоко вас сажаљевам.

Чудно је како се не запитате од куд оволико мржње и омаловажавања према ГОСПОДУ ИСУСУ ХРИСТУ, поред свега што је проживео и преживео ради људског рода.
Позива нас на узвишенији начин живота, а у исто време ми му узвраћамо тако што је ОН Онај против кога се највећи број људи удружује у псовању, исмејавању, лажима, хулама и омаловажавању.

Какве глупости и какве лажи.

Душан

pre 6 godina

Мене само занима како се овакве “вести” појављују пред сваки већи верски празник. Знам да нећете објавити овај коментар али стварно претерујете.

Sladjan

pre 6 godina

Najveca iskusenja za boguhljenje dolazi pred velike praznike. Ali Bog je mislostiv i svi gresi sveta ne mogu da naude tome. Bog je ljubav. Hristos Voskrese-VAISTINU VOSKRESE.

Dejan

pre 6 godina

Naravno. Bio je obican covek, ozenjen + ljubavnice i imao je decu kao svi u tom vremenu. Politicki se angazuo posle 30e pa posle tri godine na tipicni rimski nacin pogubljen.

RexLex

pre 6 godina

Za Jevreja Isusovih godina, dok je živeo "običnim" životom, bilo je normalno da je već oženjen, ima porodicu i decu.
Isus neženja, kako je uobičajeno predstavljen, bio bi izuzetak.

Тарми пфк

pre 6 godina

Богохула , сатанизам и зло отвара своја врата отворено без скривања ..Јеванђеља у руке , сви у манастире ..Много стрпљења , трпљења и љубави је потребно да се прогура овај период !! Господе помилуј !

Jokee

pre 6 godina

Ričard li i Henri Linkoln : Sveta krv sveti gral, potom nastavak knjige - Mesijansko zaveštanje potom nastavak nastavka - Hram i loža, autori su 20g. istrazivali datu temu - Odatle je Den Braun izvukao inspiraciju za svoj ,,roman" a ne istrazivanje, tako da on ne navodi ništa već predstavlja to kao fikciju. Molim autora teksta ispravite to .
Što se teme tiče inspirativna je za razgovor ?

black fish

pre 6 godina

Kakav je smisao ovakvih tabloidnih tekstova pred dane Uskrsa?
Mislim da bi bilo korisnije pisati i baviti se suštinom hrišćanskog učenja i
njegove implikacije na svakodnevni život modernog čoveka umesto pravljenja površne parodije na temu religije o kojoj ogromna većina populacije ima pagansku predstavu i mišljenje.

Vernike ovakvi tekstovi uopšte ne dotiču jer oni ne razmatraju kovertu već sadržaj koji se nalazi u njoj.
Potpuno je nebitno da li je Isus pisao levom ili desnom rukom i da li je imao decu ili ne.
Važno je otvoriti srce te doživeti i spoznati da su ljubav, vera i nada jedini branici čovekove duševne stabilnosti i zdravlja koji nam pomažu da se borimo sa iskušenjima, stičemo duhovni imunitet i zrelost i na kraju pokazuju put ka spasenju.
Za taj put nikad nije kasno ako smo spremni da se suprotstavimo svojoj paloj prirodi.

gzola

pre 6 godina

Cinjenice govore da su ga ugostitelji mrzili jer je narucivao vodu a pio prvoklasno vino i castio prijatelje, njih 12 tako hodalo i pilo za dz ali mu na kraju krcmari stali 'u kraj'..

Kalimero

pre 6 godina

Ja stvarno ne kapiram zašto je Den Braun uspeo toliko da ispere mozak svima i svoj plagijat nametne kao referencu ove teorije. Godinama pre njega knjiga "Sveta krv sveti gral" (Henri Linkoln, Ričard Li, Majkl Bejdžent) je do najsitnijih detalja u neuporedivo opširnijoj formi iznela ideju da je Isus imao dete sa Magdalenom i da su možda bili i supružnici.

BSN

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.

Maxx

pre 6 godina

Kad je Car konstantin organizovao onaj veliki crkveni skup zato što od prvog početka hrišćani nisu verovali u iste stvari. Tokom tog skupa oni su palili delove bilije sve što crkvi nije odgovaralo i pravili kompromise, ako vi drugi verujete kao mi da je isus bog a ne samo prorok kao što su mnogi verovali onda ćemo mi da pristanemo da slavimo nešto na način koji vi želite itd.
Tako da delovi biblije su uništeni a neki su izgubljeni i nađeni jer nije cela biblija napisana u istom veku, rani hrišćani tu oko 200-400 godina posle hrista bilo je uobičajeno da su hrišćanske grupe imali svoje jevanđelje i drugih tekstova.

Pera

pre 6 godina

Knjige Den Braun-a su izvor istorijskih cijenica... Stanovao sam blizu crkve na cijim prozorima, u vitrazu, stoje inicijali "SP", za koje "istoricar Braun" kaze da su to inicijali za Sionski Protektorat... Inace, crkva se zove "Saint-Pierre" (kod Gare du Nord)... Decija posla...

Sta je stvarno bilo, mozda se jos uvek ne zna, ali znamo sta Jevreji (ukljuceni u istrazivanje i prevodioci) misle o Isusu Hristu, a pogotovo "pisac" Braun... Tako da cemo jos dugo cekati da stvarno saznamo sta je bilo...

jeremija

pre 6 godina

svaki put u oci Vaskrsa pojave se ovakve teme koje plasiraju protivnici Hrista i vere, dzaba im je jedino hriscanstvo postoji i opstaje evo vec 2018. godina, uprkos napadima i proganjanima od dolaska Hrista i postojace do kraja sveta i veka!

avekije džordanvilski

pre 6 godina

Zapravo najjača je knjiga iz ovog 'opusa' -Sveta krv, sveti gral- (Majkl Bejdžent, Ričard Li, Henri Linkoln)...
Ali meni naj zanimljivije je da je Marija bila trudna sa Isusom pre susreta sa Josifom te je on, da bi je zaštitio jer u tom vremenu trudnoća van braka je bila jednaka sa sigurnim kamenovanjem, uzeo za ženu. Marija i Josif su kasnije imali bar šestoro dece tj. Isus je imao bar 4 brata i 2 sestre...
Teorija je da je Marija zatrudnela sa rimskim legionarem.
Fantastična je organizacija i ustrojstvo crkve koje nastaje par vekova posle isusa kao potreba za nečim novim u društvu i zapadnoj civilizaciji generalno.

Pufta

pre 6 godina

Jako me zanima da mi pravoverni objasne, zasto je teorija da je Isus imao zenu, bio zaljubljen, voleo i imao decu sa zenom omalovazavanje Isusa i umanjivanje njegove velicine. To implicira da to sto je voleo zenu ga cini manje vrednim, te iz toga proizilazi da su zene nesto manje vredno i nesto sto kalja velicinu i ugled. Ako je neko sin bozji, zasto je manje sin bozji jer je voleo zenu, ili zar njegovo ucenje ima manju vrednost jer je imao sex i napravio decu zeni koju voli?
Ako to nije tako, zasto toliki otpor prema mogucnosti da je Isus imao zenu i decu.

Ja prosto imam utisak da su u crkvama sve zenomrsci...

Sasha

pre 6 godina

-Albert Pike mason najviseg 33stepena je otvoreno u svojoj knjizi “Moral i Dogma” rekao da masoni obozavaju Lucifera
-Kroz celu istoriju masoni su ratovali sa Rimokatolickom crkvom i pokusavali da uniste Hriscanstvo
-U prvoj knjizi Den Brauna “Andjeli i demoni” se Vatikan i Rimokatolicka crkva, ko je procitao, prikazuje na najgori moguci nacin.
-U drugoj knjizi “Davincijev kod” postoji izmisljotina kako je Gospod Isus Hrist bio ozenjen sa Marijom Magdalenom i da je imao cerku Saru a tajna drustva kriju moshti Marije Magdalene.
-Takodje se u knjizi pominje ritual koji tajna drustva primenjuju kada se mole boginji plodnosti, mozete isti ritual videti u filmu “Eyes Wide Shut”.
-Da li zelite da verujete masonskim literaturama Nikosa Kazantzakisai i Dena Brauna ili Svetom Pismu izaberite sami.

borisdj

pre 6 godina

Vera je najintimnija stvar svake osobe. Niko ne brani da iznesete svoje misljenje o tekstu(mada za svako misljenje je nuzno,bar elementatno poznavanje materije),ali bez propovedi ovde. I bez propovedi bilo gde,osim u sebi. Rasprave izmedju verujucih i ostalih su bespredmetne.

kelt

pre 6 godina

Isus je sebe svrstavao medju odbacenima, manjinama, lecio je bolesne i prihvatao drugacije. Nije se bavio ratovanjem nego oprostajem.
(opste poznato, 5. april 2018 12:36)

Evo, ovaj čovek je pogodio u centar, Isus je došao da izbavi ljude od nevolje, da im ulije nadu u bolje sutra jer to su najteža vremena bila, a ne da provede život kao prosečni Jevrejin

Пеђица

pre 6 godina

Kako dalje navode, Isus ne samo što je imao decu sa Marijom Magdalenom nego je i Devica Marija bila njegova supruga.

Британска библиотека нашла идеалан сценарио за шпанску серију.

M

pre 6 godina

Sve je laž!
Kompletno Hrišćanstvo je
zasnovano na laži!
Od izgleda Isusa,
preko njegovog života,
njegovih "moći",
sve je čista laž!
Ali,
ko voli da veruje u bajke,
nek izvoli!

dragan

pre 6 godina

Pa ljudi božiji Isus nije bio impotentan ili kastriran.Ljudi u tim vremenima su bili proterivani,kamenovani ako nisu bili u braku i imali decu.

siki

pre 6 godina

"svaki put u oci Vaskrsa pojave se ovakve teme koje plasiraju protivnici Hrista i vere, dzaba im je jedino hriscanstvo postoji i opstaje evo vec 2018. godina, uprkos napadima i proganjanima od dolaska Hrista i postojace do kraja sveta i veka!"
@(jeremija, 05. april 2018 10:54)

Pa Hinduizam je jedno duplo, ako ne i više stariji. Budizam je takođe stariji, Judaizam, Taoizam, itd. Nit' je jedina, nit' je najstarija, nit' je nešto posebna.

boris

pre 6 godina

nisu o tome govorili nikos kazancakis i den braun, vec su pisali romane sa tom temom. kazancakis je ozbiljan pisac, za razliku od den brauna, koji pripada sferi tres literature - romani za malogradjanstinu i neobrazovane. elem, ove teme, na ovaj nacin obradjene, bez obzira da li se radi o kazancakisu, den braunu ili ovakvim clancima su za ljude lenjog intelekta koji, ili su toliko povrsni da znaju da kazu pola recenice na ovu temu ili znaju pet sest istorijskih cinjenica i pricaju o ovome da bi se prikazali obrazovanijima nego sto jesu i nadimali u drustvu.

Бинср

pre 6 godina

Докле год народу буде требала црква да би веровао у Бога биће нам овако. У Бога верујеш из душе, она је твој храм. А нови фенси осликани храмови и свештеници са кајлама те неће приближити Богу ако ти је душа празна. Дан када сви храмови буду празни а душе људи пуне вере и доброте ће бити тај идеал коме се тежи.

Sinisa90

pre 6 godina

Sustinski mi ljudi nemamo pojma o ovoj temi,i o mnogim temama.Ja vjerujem jako u boga i u visu silu,ali kako da sigurno znam sta je istina,sve su to price koji su ljudi hiljadama godina prenosili.Covjek ce mozda tek znati neke stvari kada ne bude na ovom svijetu.Ali i o tome nista ne znamo.Da li dje ide nasa dusa,da li smo icega svjesni u drugoj dimenziji,dje putuje nasa energija.

Steve G

pre 6 godina

Zasto je bogohulno tvrditi da je Isus imao seksualne odnose sa Marijom Magdalenom? I nasi popovi moraju biti ozenjeni da bi dobili svestenicki poziv ili kako se vec kaze? Pustite katolike, njima je to bogohuljenje, a nama bi trebalo da je sasvim prirodno da je Isus imao seksualne odnose, mozda i decu. Ako ste pravoslavci, ne bi to trebalo da vam smeta, zar ne?

Moki

pre 6 godina

Oni što se pozdravljaju šakom na kojoj su mali i kažiprst ispruženi a dva srednja i palaac skupljeni ,opet napadaju sina Boga oca našeg ,a ustvari žele da ljude odvoje od njega. Ovakvim glupostima mnoge lakoverne nažalost skreću sa puta spasenja i time ustvari te ljude guraju u pakao.U kome oni sami većimaju osigurano mesto.Tako da protiv njihovih podmetačina nisu samo crkva nego i svi pravi Hrišćani.

singer

pre 6 godina

jevreji su bili obavezni da se zene i imaju decu, tako da je najprirodnije da je isus u tim godinama, za ono vreme vise nego zrelim, imao porodicu. hristos, koga su izmislili ideolozi hriscanstva, prvenstveno pavle iz tarsa, sa stvarnim isusom nema nista takoreci nista, kao ni miki maus sa pravim misem.

nowave7

pre 6 godina

Neki jos vole da se prepucavaju oko bajki iz bronzanog doba o osobi koja najverovatnije nije ni postojala, dok oko Zemlje kruzi samovozeci elektro-automobil. Eh...

suludo ali ''naučno''

pre 6 godina

Još malo pa će pistai da su ''naučnici'' otkrili da je Isus vozio ''Harley Davidson'' a ne ''Ducati'' kao što se prvobitno mislilo.

kush

pre 6 godina

Temelji su možda truli od ranije jer Isus se bar spominje u nekoliko izvora na ovaj ili na onaj način ali mene više brine da se Mojsije ne spominje nigde osim u Bibiliji, dakle nema ga u egipatskim spisima, a tu je proveo ceo svoj život i bio praktično drugi čovek do faraona!

Милош

pre 6 godina

Вероваћу онако како су веровали Свети Никола, Свети Сава, Свети Василије Острошки и Патријарх Павле, а не онако како верују Bari Guilson и Simka Jakobović.

Текст сам по себи не може ништа да докаже. Ја могу да напишем како нека позната личност има (ванбрачну) децу, а да то буде најобичнија измишљотина. Да ли ће тај текст бити пронађен или преведен после 2000 година или неће не мења чињеницу да је његов садржај измишљен.

igi

pre 6 godina

Naravno, cim nesto nije u pravilima crkvene dogme odma je laz i izmisljotina, bolje se zapitajte sta je sa jevandjeljima koja nisu dospela u bibliju pukom odlukom nekog da tamo ne pripadaju. Hriscanska dogma se vekovima oblikovala a prvih par vekova postojanja je bila toliko drukcija od danasnje da je to nemerljivo. Naravno sve mozemo prepisati i losom komunikacijom izmedju svevisnjeg i autora......

Amerikanac

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.
(BSN, 05. april 2018 11:37)

Procitao sam obe knjige davno. Ne znam da li su istina ili samo fikcija ali ima jedna stvar sto mi je zapala za oko. Svi znamo pricu o svetom gralu, misteriozni gral koji su koristili Isus, apostololi i Magdalena, koji su trazili vitezovi templari i vitezovi okruglog stola, koji je nekako zavrsio u Evropi. Sad, u knjizi ima objasnjenje kako je sveti gral, na starom francuskom "san greal", u stvari igra reci namerno pogresno napisana da zavara one koji citaju, i da se pravilno pise "sang real" sto znaci kraljevska krv i odnosi se na potomke Isusa Hrista. Sveti gral je u stvari Isusova loza.

Simpatizer

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.
(BSN, 05. april 2018 11:37)

Tako je. Nemam pojma kako su oni izgubili spor protiv Brauna. Verovatno je ovaj raspolagao sa mnogo više novca. Uzeo im je teoriju i oko nje ispleo triler. Jako dobar doduše, ali ipak je osnovna ideja oko toga šta je zapravo sveti gral i sveta krv, tuđa

novac u mutnom

pre 6 godina

Kako do para na jeftin način. Den Brovn se obogatio pišući nebuloze, nije se potrudio da izbjegne faktografske greške a kamoli šta drugo. Pored svega knjiga se prodavala i donijela veliku zaradu. To govori i o nezahtjevnoj i površnoj publici, o neinformiranom vjerniku, o neinformiranom ateisti.

dejanR

pre 6 godina

Koja glupost! Tih tzv. jevanđelja ima preko trideset i to nije ništa novo. Zna se pouzdano da su ona pisana u cilju antipropagande hrišćanstva od strane Jevreja ili za potrebe raznih sekti. Zbog toga su na Prvom vaseljenskom saboru u Nikeji zvaničnim proglašena četiri stvarna, a ostala su odbačena kao lažna, da se narod ne bi smućivao.

opste poznato

pre 6 godina

Isus je sebe svrstavao medju odbacenima, manjinama, lecio je bolesne i prihvatao drugacije. Nije se bavio ratovanjem nego oprostajem.

Lektora bez

pre 6 godina

Nesporno, teško je verovati a ne videti. Međutim, blago onima koji veruju a ne vide kaže biblija... Vrlo agresivne pristalice neverovanja ubiše se dokazujući nedokazivo. Ko nije spreman da u nas svet za koji mislimo da ga u potpunosti poznajemo, unese mogućnost natprirodnog muči sebe, jer nije svet samo ono što vidimo, a to osećamo i mi verujući i neverujući.
Mora se čitati, otvorenog srca pa onda razgovarati.. Površna argumentacija i teorije zavere ne čine vas gospodo modernijim ni inteligentnijim..

Bardami

pre 6 godina

Bogu žena nije trebala, jer je bestrasan i savršen. Čoveku je žena potrebna, jer je strastan i nesavršen. Hrist je bio Bog otelovljen u telu. I zato je bolje da se mi svetovni ljudi ogrezli u strastima i svakojakim zloćama, bavimo zemaljskim, a ne duhovnim, koje nam je zbog našeg načina života potpuno nerazumljivo i nedostupno. Jer, samo čovek koji je smeran i moralan, i koji trudom savladjuje svoje strasti, može sozercanjem shvatiti i Boga i njegovu nauku. "Božije Carstvo silom se zadobija". Bog se ne može razumeti i objasniti intelektualno, već opitno, trudom, a ne "mlaćenjem prazne slame ".

markokiki

pre 6 godina

Gluposti. Biblija je Biblija 2000 godina unazad sa razlogom je Bog to sam odabrao šta treba da piše jer sve sto u njoj piše je istina ostalo može da bude al i nemora a covek uvek hoće lakšim putem do neba pa traži teorije. I druga pisma. Lupajte minuse koliko god hoćete al istina je samo u Bibliji u u čelosti šta je u njoj. Lepo piše nesme se ništa oduzimati niti dodavati u Bibliju jer je to bogohuljenje. Amen

Ivan

pre 6 godina

Cim sa procitao "Britanija" sve mi je bilo jasno da je neka zla podmetacina, od tih gadova nista dobro nije doslo. Poenta rusenja vere je obesmisljavanje ljudskog postojanja i preuzimanje moci i kontrole od strane elite.

Svasta

pre 6 godina

Gospode boze, koje zamajavanje!
Jos nije dokazano ni da je Isus postojao kao konkretna licnost, a ovi ga vec i ozenise, i decu dobio, i razapese ga na krst, i oziveo....

banacanin

pre 6 godina

religija je cudo u ovo savrrmeno doba religija i dalje opstaje i jaca sta je to sto ceveka vezuje za nesto vise i neopiljivo nikad mi nece biti jasno da li nemogu da se pomire sa smrcu pa utehu traze u vecnom zivotu pod okriljem boga ako budu dobri ako ne direkt u pakao na razanj a nikad vise zla medju ljudima znaci razanj brate

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Sve što si nabrojao su filozofije a ne religije.
Kad već hoćeš da budeš pametan,onda bar budi pametan do kraja i razdvoji filozofiju o životu od religije.Ako hoćeš mogu i da ti napišem definiciju religije ako ne znaš.
(Veselin, 5. april 2018 20:04)

--

I Hinduizam i Judaizam su klasicne religije koje nemaju nikakve veze sa filosofijom, mada se tu i tamo moze naci neka dodirna tacka sa, recimo, antickom grckom filosofijom. Za Budizam se moze saciniti dobar argument da je u pitanju moralni kod - ne filosofija - ali Ujedinjene Nacije kategorizuju Budizam kao jednu od pet vodecih svetskih religija. Osim toga, ne znam nijednu filosofiju koja svojim osnivacima gradi pozlacene spomenike od 150 metara i hramove/pagode od 15 krovova.

Mnogo obrazovanja je dobro.

Malo obrazovanja je vrlo opasno.

no name

pre 6 godina

Godpodo ,ako niste znali najveci broj satanista vlada i masona u GB. , u citavom svjetu ,cak vise od Amerike pa oni kolju malu djecu djavolu u cast,od njih me nista ne iznenadjuje.Kniga Dena Brauna je dobro uradjena ,al izopacena ,doduse po tragovima mona lize i sta krije ta slika u pozadini ,odnosno da su Isus i Magdalena imali kcer ,ma dajte molim vas.

Kotlokrp

pre 6 godina

Dovoljno je videti da o ovome govore Englezi i Amerikanci, i onda jer to vec samo po sebi problematicno, da ne kazemo potpuno neutemeljeno.

Djavolji advokat

pre 6 godina

Koja glupost! Tih tzv. jevanđelja ima preko trideset i to nije ništa novo. Zna se pouzdano da su ona pisana u cilju antipropagande hrišćanstva od strane Jevreja ili za potrebe raznih sekti. Zbog toga su na Prvom vaseljenskom saboru u Nikeji zvaničnim proglašena četiri stvarna, a ostala su odbačena kao lažna, da se narod ne bi smućivao.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dejanR, 5. april 2018 14:50) # Link komentara

Voleo bih da mi otkrijes kako se to pouzdano zna da su jevreji pisali lazna jevandjelja, posto ja, citajuci i izucavajuci istoriju hriscanstva, nisam naleteo na tako nesto. Inace prvi hriscani su, zamisli, uglavnom bili jevreji, cak i Isus, tako da su verovatno i ova cetiri "podobna" jevandjelja pisali jevreji.

Пеђица

pre 6 godina

Auuuuuu...naslusah li se gluposti, necu moci da zaspim. 

Pavle (odn. Sveti Pavle) NIJE, ponavljam NIJE rodjen "na putu za Damask". On JESTE (najverovatnije) rodjen u Tarsusu, danasnja Turska. 

Буква на руском значи слово. Кад неко дословно схвата од слова до слова назива се буквалац. Ниси ми до сада упадао у клопку па си неискусан.

"Put za Damask" je mitska epizoda u Novom Zavetu, po kojoj je Pavle, posle celog zivota provedenog u progonu Hriscana, iznenada na putu za Damask iskusio religioznu viziju koja ga je ubedila da konacno prekine progon Hriscana i preobrati se u njih. 

Није митска него аутобиографска.

Lepo cu da uzmem da se popenjem na krst i da se sam sam zakucam od muke.
(DEDA CVETKO)

Кад будеш престао да верујеш у претварање жабе у принца имаћеш мало лепше мисли.

Always look at the bright side of life

pre 6 godina

Stari čačanin, 05. april 2018 14:30
Pročitala ja. Knjiga za publiku iz osnovne škole. Nije valjda da se pozivate na Dena Brauna?

Lazarus

pre 6 godina

mi Istinu imamo po aostolima: Mateju, Marku, Luki, Jovanu, Pavlu, Petru...
To su oni koji su (sem ap. Pavla) i disali uz Gospoda. Po kome je to "jevandjelje", po Živku, Luciferu? Osjecam smrad sejtanski...

Shamgar

pre 6 godina

Bolje bi vam bilo ako vec Boga ne znate da ne hulite jer: "Zato vam kažem: svaki grijeh i hula oprostiće se ljudima; a na Duha svetoga hula neće se oprostiti ljudima. I ako ko reče riječ na sina čovječijega, oprostiće mu se; a koji reče na Duha svetoga, neće mu se oprostiti ni na ovome svijetu ni na onome." Mat (12:31-32)

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Павле је рођен на путу за Дамаск.
Да се Исус понашао најприродније не би га разапели. Њему је било лепше да се понаша мало надприродније и да буде мимо света.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Пеђица, 5. april 2018 16:19)

--

Auuuuuu...naslusah li se gluposti, necu moci da zaspim.

Pavle (odn. Sveti Pavle) NIJE, ponavljam NIJE rodjen "na putu za Damask". On JESTE (najverovatnije) rodjen u Tarsusu, danasnja Turska.

"Put za Damask" je mitska epizoda u Novom Zavetu, po kojoj je Pavle, posle celog zivota provedenog u progonu Hriscana, iznenada na putu za Damask iskusio religioznu viziju koja ga je ubedila da konacno prekine progon Hriscana i preobrati se u njih.

Lepo cu da uzmem da se popenjem na krst i da se sam sam zakucam od muke.

siki

pre 6 godina

@(Veselin, 05. april 2018 20:04)

Da, želim. Za budizam (i taoizam) si delimično u pravu. Nisu religije, bar ne po zapadnjačkom definisanju religije. Ali nisu ni filozofije (opet po zapadnjačkim merilima) nego više učenja. Ali za judaizam i hinduizam si potpuno omašio. Judaizam je klasična religija. Hinduizam je skup više filozofija/učenja/verovanja od potpuno atestičkih do klasično verskih. Ne pravim se pametan nego iznosim činjenice. Odgovorio sam na post koji kao argument istinitosti religije iznosi starost i unikatnost. Potpuni promašaj. Navedi šta nije tačno.

Danas više nisu ni kamenje iz kog i nikne neka travka, danas je sve to granit u glavi i srcu!

pre 6 godina

Naučnici i religija, to kao kad bi rekao: kamen otkrio kako cvet cveta!

Dalje ne treba objašnjavati onom ko ima zrno svesti i srca, ko nema... pa on nije cvet to je sigurno, čak ni blizu!

Zoki

pre 6 godina

Kada se u ovakvim evandjeljima usporedi imena ljudi koje koriste, recnik, detalji geografskih lokacija, zivotinje, biljke itd veoma je jasno da nisu pisana u vreme niti blizu vremena dogadjaja niti na bliskoj geografskoj lokaciji. kada se tome doda da su najranije kopije iz 3-4 veka stvari su jasne. Lazne gnosticke "biografije".
Sa druge strane, analize 4 evandjelja, potvrdjuju da su zaista pisana na bliskoj lokaciji, vremenski veoma blizu opisanih dogadjaja, prve kopije su vec iz 1. veka.
Crkva ne odbija gnosticka evandjelja jel je ljuta ili zbog nauke, nego iednostavno jer imaju NULA dokaza da su autenticna i verodostojna.
Znam bekoliko ateista koji sa prezirom odbacuju frku koja se dize oko ovih navodnih "dokaza". To je smejurija a ne dokaz.
Danas kada liberalni ideolozi (navodno "naucnici") odbacuju da je pol bioloski odredjen svako smece se smatra za dokaz. Jock. Nauka je zaista na strani 4 evandjelja! Ideolozi iza ovih "dokaza" nemaju nauku na svojoj strani!

Пеђица

pre 6 godina

jevreji su bili obavezni da se zene i imaju decu, tako da je najprirodnije da je isus u tim godinama, za ono vreme vise nego zrelim, imao porodicu. hristos, koga su izmislili ideolozi hriscanstva, prvenstveno pavle iz tarsa, sa stvarnim isusom nema nista takoreci nista, kao ni miki maus sa pravim misem.


Који Павле из Тарса? Из Тарса је само Јеврејин, фарисеј и фарисејев син Савле који је гонио хришћане.
Павле је рођен на путу за Дамаск.
Да се Исус понашао најприродније не би га разапели. Њему је било лепше да се понаша мало надприродније и да буде мимо света.

Veliki brat

pre 6 godina

@(dejanR, 5. april 2018 14:50)


Jeste, a šta ćemo ako je obrnuto, ako je to "izvorno" hrišćanstvo u stvari izvitopereno, ako su jevreji uvideli da ne mogu da pobede hrišćanski pokret, pa su rešili da ga iskoriste kako bi ga nametnuli onima koji ne zaslužuju njihovu religiju/veru - dakle, da naprave religiju za "stoku" (goyim) i da preko religije tu stoku kontrolišu, pa još da ih preko te religije oslabe i učine nesposobnim da imaju i odbrane svoju državu ili da brane sebe i svoje porodice (Stari zavet govorio: oko za oko, zub za zub, a Isus da treba okrenuti drugi obraz kad ti neko udari šamar).

Jednostavno, hrišćanstvo je stvoreno sa idejom da učini do tada mnogobožačke narode pokornim, pa je tako i nametnuto kao državna religija.


Druga bitna nelogičnost je broj apostola i njihova imena - u 4 jevanđelja se imena razlikuju, a neki veoma posvećeni vernici su mi na tu primedbu odgovarali da ih je verovatno bilo više od 12, verovatno kasnije posle vaskrsenja Isusovog, pa da su pri zapisivanju jevanđelja imena pomešana...

Dakle, Biblija je "reč Božja", a ipak sadrži greške?

Bog je dozvolio da ljudi ubiju njegovog Sina, a nije dozvolio da ljudi zloupotrebe "reč Božju" i Bibliju izvitopere i ubace samo ono što onima na vlasti odgovara.


Jednostavno, ako Isus jeste bio Sin Božji, onda je nakon njegovog raspeća isti taj Bog digao ruke od ljudi i čovečanstva.


Ali, bliže je Istini ono što tvrde veoma produhovljeni hindusi - da je Isus bio još jedan Avatar.

tragicna prica

pre 6 godina

@ ko_metator
ne sumnjam u tvoju dobru nameru,ali drzimo se ocigledne istine koja kaze da su sami tzv. vernici zajedno sa njihovom institucijom ucinili sve od sebe da izigraju jedni druge,prema tome,nemojmo traziti krivca tamo gde ga nije?

Berserk

pre 6 godina

Bilo je hrišćana i prije Savla. Nije on izmislio hrišćanstvo. Naprotiv, progonio je hrišćane pa nije nikakav reper za takvu priču. A ovaj Isus i Hrist koga opisuju Sveti Apostoli i njihovi učenici očigledno nisu ista osoba.

Veselin

pre 6 godina

Pa Hinduizam je jedno duplo, ako ne i više stariji. Budizam je takođe stariji, Judaizam, Taoizam, itd. Nit' je jedina, nit' je najstarija, nit' je nešto posebna.

Sve što si nabrojao su filozofije a ne religije.
Kad već hoćeš da budeš pametan,onda bar budi pametan do kraja i razdvoji filozofiju o životu od religije.Ako hoćeš mogu i da ti napišem definiciju religije ako ne znaš.

mare idol

pre 6 godina

Зашто је „МОНА ЛИЗА" толико цењена и поштована слика, и зашто је Леонардо толико био испред свих.
Прво зато што је знао једну тајну коју је пренео на „Монализу", a након тога је ушао у спознају стварног света.
Нпр „ МОНА ЛИЗА" је потомак првосвештеника од кога је и Исус(који се није звао тако) па је самим тим и она потомак Исусов. Они који знају ту тајну, имају новац, па је та и такве слике са таквим порукама јако скупе и недостижне обичним људима.

vuk

pre 5 godina

Sve u svrhu novog svetskog poretka! Unistiti religije,nacije i sve sto nas cini razlicitim i onda svi u jednu fabriku ,a lova u jednu banku!

Primus

pre 5 godina

dobar pokušaj... Zamislite kako bi svet danas izgledao da Gospod Isus nije progovorio..Izgleda da je PAGANIMA sve važnije od NJEGOVIH REČI. Čitajte ljudi GOVOR NA GORI, manite se bajki, fejsbuka i projekcija sotoninog nakota. SPASITE DUŠE SVOJE dok je još vremena.

ko-ometator

pre 6 godina

Ovo su price za neznabosce i bogohulnike samo sa jednim ciljem, a to je da se izaziva sto veca sumnja i zbunjenost i smanji poverenje u veru i crkvu da bi se sto vise ljudi okretalo od nje. Nazalost, danas mediji jedva cekaju da prikazu vernike sto nakaradnijim a isto tako i crkvu i bilo sta povezano sa religijom da se ismeva. Popovi dileri, silovatelji, pedofili? Darko Saric narko bos. Pa ima i pop ime i prezime, ali je bitno reci da je pop da bi se crkva ocrnila. Jedna velika stvar kad smo kod toga, svako za svoj greh pred Bogom odgovara. Ne gledajte na veru kroz popa. Pop je ziv covek i moze da pogresi. A covek je svaki gresan. Danas vise nego ikad. Primera radi kupuju se razne diplome danas svako moze da bude “skolovan” doktor, pa cak i predsednik drzave, castite profesora da prodjete ispit, ako cemo tako gledati onda ni nauka nema smisla, po toj filozofiji svi treba da budemo nepismeni?

није битно

pre 6 godina

Шта рећи на овакве ђаволске лажи и хуле осим да се понове речи ГОСПОДА ХРИСТА Који каже "Није могуће да не дођу саблазни; али тешко ономе преко кога долазе. Боље би му било да му се воденични камен обеси о врат и да га баце у море, него да саблазни једнога од ових малих"
Много ми је жао што ширите овако тешке Богохулне лажи и учествујете у томе. Дубоко вас сажаљевам.

Чудно је како се не запитате од куд оволико мржње и омаловажавања према ГОСПОДУ ИСУСУ ХРИСТУ, поред свега што је проживео и преживео ради људског рода.
Позива нас на узвишенији начин живота, а у исто време ми му узвраћамо тако што је ОН Онај против кога се највећи број људи удружује у псовању, исмејавању, лажима, хулама и омаловажавању.

Какве глупости и какве лажи.

Тарми пфк

pre 6 godina

Богохула , сатанизам и зло отвара своја врата отворено без скривања ..Јеванђеља у руке , сви у манастире ..Много стрпљења , трпљења и љубави је потребно да се прогура овај период !! Господе помилуј !

Xp

pre 6 godina

Ova teorija se smatra nepouzdanom u krugovima crkve, a mnogi je klasifikuju u sferu teorija zavere.

Teorija zavere, a? A kako se zove teorija po kojoj je rodjen iako mu majka nije imala seksualni odnos, po kojoj je nekako sam sebi otac i po kojoj je ustao iz mrtvih?

Sladjan

pre 6 godina

Najveca iskusenja za boguhljenje dolazi pred velike praznike. Ali Bog je mislostiv i svi gresi sveta ne mogu da naude tome. Bog je ljubav. Hristos Voskrese-VAISTINU VOSKRESE.

Moki

pre 6 godina

Oni što se pozdravljaju šakom na kojoj su mali i kažiprst ispruženi a dva srednja i palaac skupljeni ,opet napadaju sina Boga oca našeg ,a ustvari žele da ljude odvoje od njega. Ovakvim glupostima mnoge lakoverne nažalost skreću sa puta spasenja i time ustvari te ljude guraju u pakao.U kome oni sami većimaju osigurano mesto.Tako da protiv njihovih podmetačina nisu samo crkva nego i svi pravi Hrišćani.

Душан

pre 6 godina

Мене само занима како се овакве “вести” појављују пред сваки већи верски празник. Знам да нећете објавити овај коментар али стварно претерујете.

jeremija

pre 6 godina

svaki put u oci Vaskrsa pojave se ovakve teme koje plasiraju protivnici Hrista i vere, dzaba im je jedino hriscanstvo postoji i opstaje evo vec 2018. godina, uprkos napadima i proganjanima od dolaska Hrista i postojace do kraja sveta i veka!

Sasha

pre 6 godina

-Albert Pike mason najviseg 33stepena je otvoreno u svojoj knjizi “Moral i Dogma” rekao da masoni obozavaju Lucifera
-Kroz celu istoriju masoni su ratovali sa Rimokatolickom crkvom i pokusavali da uniste Hriscanstvo
-U prvoj knjizi Den Brauna “Andjeli i demoni” se Vatikan i Rimokatolicka crkva, ko je procitao, prikazuje na najgori moguci nacin.
-U drugoj knjizi “Davincijev kod” postoji izmisljotina kako je Gospod Isus Hrist bio ozenjen sa Marijom Magdalenom i da je imao cerku Saru a tajna drustva kriju moshti Marije Magdalene.
-Takodje se u knjizi pominje ritual koji tajna drustva primenjuju kada se mole boginji plodnosti, mozete isti ritual videti u filmu “Eyes Wide Shut”.
-Da li zelite da verujete masonskim literaturama Nikosa Kazantzakisai i Dena Brauna ili Svetom Pismu izaberite sami.

Petar

pre 6 godina

Danasnja Biblija je rezultat loseg i netacnog prevoda i selekcioniranja tekstova. Jel vi ljudi koji verujete u nju znate da su u tadasnje vreme ljudi na vlasti licno birali tekstove koji smeju u Bibliju a koji ne jer im nisu po godu? Ili jel znate npr da su neke stvari na hebrejskom zapisu diametralno suprutne tome sto citate danas zbog naopakih prevoda? Naravno da ne znate jer vas interesuje samo sto procitate a ne interesuje vas ko i kako je sklopio tu Bibliju, ko je prevodio sa hebrejskog i kako...nista vas ne interesuje samo ste si ubili u glavu da je to bozja knjiga. Jeste, bozja knjiga koju su pisali i cenzurirali ljudi na vlasti po svojim interesima...

mare idol

pre 6 godina

Зашто је „МОНА ЛИЗА" толико цењена и поштована слика, и зашто је Леонардо толико био испред свих.
Прво зато што је знао једну тајну коју је пренео на „Монализу", a након тога је ушао у спознају стварног света.
Нпр „ МОНА ЛИЗА" је потомак првосвештеника од кога је и Исус(који се није звао тако) па је самим тим и она потомак Исусов. Они који знају ту тајну, имају новац, па је та и такве слике са таквим порукама јако скупе и недостижне обичним људима.

markokiki

pre 6 godina

Gluposti. Biblija je Biblija 2000 godina unazad sa razlogom je Bog to sam odabrao šta treba da piše jer sve sto u njoj piše je istina ostalo može da bude al i nemora a covek uvek hoće lakšim putem do neba pa traži teorije. I druga pisma. Lupajte minuse koliko god hoćete al istina je samo u Bibliji u u čelosti šta je u njoj. Lepo piše nesme se ništa oduzimati niti dodavati u Bibliju jer je to bogohuljenje. Amen

Danas više nisu ni kamenje iz kog i nikne neka travka, danas je sve to granit u glavi i srcu!

pre 6 godina

Naučnici i religija, to kao kad bi rekao: kamen otkrio kako cvet cveta!

Dalje ne treba objašnjavati onom ko ima zrno svesti i srca, ko nema... pa on nije cvet to je sigurno, čak ni blizu!

black fish

pre 6 godina

Kakav je smisao ovakvih tabloidnih tekstova pred dane Uskrsa?
Mislim da bi bilo korisnije pisati i baviti se suštinom hrišćanskog učenja i
njegove implikacije na svakodnevni život modernog čoveka umesto pravljenja površne parodije na temu religije o kojoj ogromna većina populacije ima pagansku predstavu i mišljenje.

Vernike ovakvi tekstovi uopšte ne dotiču jer oni ne razmatraju kovertu već sadržaj koji se nalazi u njoj.
Potpuno je nebitno da li je Isus pisao levom ili desnom rukom i da li je imao decu ili ne.
Važno je otvoriti srce te doživeti i spoznati da su ljubav, vera i nada jedini branici čovekove duševne stabilnosti i zdravlja koji nam pomažu da se borimo sa iskušenjima, stičemo duhovni imunitet i zrelost i na kraju pokazuju put ka spasenju.
Za taj put nikad nije kasno ako smo spremni da se suprotstavimo svojoj paloj prirodi.

M

pre 6 godina

Sve je laž!
Kompletno Hrišćanstvo je
zasnovano na laži!
Od izgleda Isusa,
preko njegovog života,
njegovih "moći",
sve je čista laž!
Ali,
ko voli da veruje u bajke,
nek izvoli!

dejanR

pre 6 godina

Koja glupost! Tih tzv. jevanđelja ima preko trideset i to nije ništa novo. Zna se pouzdano da su ona pisana u cilju antipropagande hrišćanstva od strane Jevreja ili za potrebe raznih sekti. Zbog toga su na Prvom vaseljenskom saboru u Nikeji zvaničnim proglašena četiri stvarna, a ostala su odbačena kao lažna, da se narod ne bi smućivao.

Bardami

pre 6 godina

Bogu žena nije trebala, jer je bestrasan i savršen. Čoveku je žena potrebna, jer je strastan i nesavršen. Hrist je bio Bog otelovljen u telu. I zato je bolje da se mi svetovni ljudi ogrezli u strastima i svakojakim zloćama, bavimo zemaljskim, a ne duhovnim, koje nam je zbog našeg načina života potpuno nerazumljivo i nedostupno. Jer, samo čovek koji je smeran i moralan, i koji trudom savladjuje svoje strasti, može sozercanjem shvatiti i Boga i njegovu nauku. "Božije Carstvo silom se zadobija". Bog se ne može razumeti i objasniti intelektualno, već opitno, trudom, a ne "mlaćenjem prazne slame ".

nowave7

pre 6 godina

Neki jos vole da se prepucavaju oko bajki iz bronzanog doba o osobi koja najverovatnije nije ni postojala, dok oko Zemlje kruzi samovozeci elektro-automobil. Eh...

Пеђица

pre 6 godina

jevreji su bili obavezni da se zene i imaju decu, tako da je najprirodnije da je isus u tim godinama, za ono vreme vise nego zrelim, imao porodicu. hristos, koga su izmislili ideolozi hriscanstva, prvenstveno pavle iz tarsa, sa stvarnim isusom nema nista takoreci nista, kao ni miki maus sa pravim misem.


Који Павле из Тарса? Из Тарса је само Јеврејин, фарисеј и фарисејев син Савле који је гонио хришћане.
Павле је рођен на путу за Дамаск.
Да се Исус понашао најприродније не би га разапели. Њему је било лепше да се понаша мало надприродније и да буде мимо света.

no name

pre 6 godina

Godpodo ,ako niste znali najveci broj satanista vlada i masona u GB. , u citavom svjetu ,cak vise od Amerike pa oni kolju malu djecu djavolu u cast,od njih me nista ne iznenadjuje.Kniga Dena Brauna je dobro uradjena ,al izopacena ,doduse po tragovima mona lize i sta krije ta slika u pozadini ,odnosno da su Isus i Magdalena imali kcer ,ma dajte molim vas.

Dejan

pre 6 godina

Naravno. Bio je obican covek, ozenjen + ljubavnice i imao je decu kao svi u tom vremenu. Politicki se angazuo posle 30e pa posle tri godine na tipicni rimski nacin pogubljen.

avekije džordanvilski

pre 6 godina

Zapravo najjača je knjiga iz ovog 'opusa' -Sveta krv, sveti gral- (Majkl Bejdžent, Ričard Li, Henri Linkoln)...
Ali meni naj zanimljivije je da je Marija bila trudna sa Isusom pre susreta sa Josifom te je on, da bi je zaštitio jer u tom vremenu trudnoća van braka je bila jednaka sa sigurnim kamenovanjem, uzeo za ženu. Marija i Josif su kasnije imali bar šestoro dece tj. Isus je imao bar 4 brata i 2 sestre...
Teorija je da je Marija zatrudnela sa rimskim legionarem.
Fantastična je organizacija i ustrojstvo crkve koje nastaje par vekova posle isusa kao potreba za nečim novim u društvu i zapadnoj civilizaciji generalno.

Veselin

pre 6 godina

Pa Hinduizam je jedno duplo, ako ne i više stariji. Budizam je takođe stariji, Judaizam, Taoizam, itd. Nit' je jedina, nit' je najstarija, nit' je nešto posebna.

Sve što si nabrojao su filozofije a ne religije.
Kad već hoćeš da budeš pametan,onda bar budi pametan do kraja i razdvoji filozofiju o životu od religije.Ako hoćeš mogu i da ti napišem definiciju religije ako ne znaš.

Kotlokrp

pre 6 godina

Dovoljno je videti da o ovome govore Englezi i Amerikanci, i onda jer to vec samo po sebi problematicno, da ne kazemo potpuno neutemeljeno.

singer

pre 6 godina

jevreji su bili obavezni da se zene i imaju decu, tako da je najprirodnije da je isus u tim godinama, za ono vreme vise nego zrelim, imao porodicu. hristos, koga su izmislili ideolozi hriscanstva, prvenstveno pavle iz tarsa, sa stvarnim isusom nema nista takoreci nista, kao ni miki maus sa pravim misem.

zoran

pre 6 godina

Vid'te 'vako..
Vehabizam je nastao tako nakon sto je otkriven "izgubljeni" sesti stup islama.
pet stupova islama su od njega pravile miroljubivu religiju.
Sesti mu je dao ratobornu, agresivnu i krvolocnu botu.

nema izgubljenih stvari u religiji.
to je cista manipulacija.

boris

pre 6 godina

nisu o tome govorili nikos kazancakis i den braun, vec su pisali romane sa tom temom. kazancakis je ozbiljan pisac, za razliku od den brauna, koji pripada sferi tres literature - romani za malogradjanstinu i neobrazovane. elem, ove teme, na ovaj nacin obradjene, bez obzira da li se radi o kazancakisu, den braunu ili ovakvim clancima su za ljude lenjog intelekta koji, ili su toliko povrsni da znaju da kazu pola recenice na ovu temu ili znaju pet sest istorijskih cinjenica i pricaju o ovome da bi se prikazali obrazovanijima nego sto jesu i nadimali u drustvu.

Sinisa90

pre 6 godina

Sustinski mi ljudi nemamo pojma o ovoj temi,i o mnogim temama.Ja vjerujem jako u boga i u visu silu,ali kako da sigurno znam sta je istina,sve su to price koji su ljudi hiljadama godina prenosili.Covjek ce mozda tek znati neke stvari kada ne bude na ovom svijetu.Ali i o tome nista ne znamo.Da li dje ide nasa dusa,da li smo icega svjesni u drugoj dimenziji,dje putuje nasa energija.

siki

pre 6 godina

"svaki put u oci Vaskrsa pojave se ovakve teme koje plasiraju protivnici Hrista i vere, dzaba im je jedino hriscanstvo postoji i opstaje evo vec 2018. godina, uprkos napadima i proganjanima od dolaska Hrista i postojace do kraja sveta i veka!"
@(jeremija, 05. april 2018 10:54)

Pa Hinduizam je jedno duplo, ako ne i više stariji. Budizam je takođe stariji, Judaizam, Taoizam, itd. Nit' je jedina, nit' je najstarija, nit' je nešto posebna.

Lazarus

pre 6 godina

mi Istinu imamo po aostolima: Mateju, Marku, Luki, Jovanu, Pavlu, Petru...
To su oni koji su (sem ap. Pavla) i disali uz Gospoda. Po kome je to "jevandjelje", po Živku, Luciferu? Osjecam smrad sejtanski...

Pera

pre 6 godina

Knjige Den Braun-a su izvor istorijskih cijenica... Stanovao sam blizu crkve na cijim prozorima, u vitrazu, stoje inicijali "SP", za koje "istoricar Braun" kaze da su to inicijali za Sionski Protektorat... Inace, crkva se zove "Saint-Pierre" (kod Gare du Nord)... Decija posla...

Sta je stvarno bilo, mozda se jos uvek ne zna, ali znamo sta Jevreji (ukljuceni u istrazivanje i prevodioci) misle o Isusu Hristu, a pogotovo "pisac" Braun... Tako da cemo jos dugo cekati da stvarno saznamo sta je bilo...

Ivan

pre 6 godina

Cim sa procitao "Britanija" sve mi je bilo jasno da je neka zla podmetacina, od tih gadova nista dobro nije doslo. Poenta rusenja vere je obesmisljavanje ljudskog postojanja i preuzimanje moci i kontrole od strane elite.

gzola

pre 6 godina

Cinjenice govore da su ga ugostitelji mrzili jer je narucivao vodu a pio prvoklasno vino i castio prijatelje, njih 12 tako hodalo i pilo za dz ali mu na kraju krcmari stali 'u kraj'..

Svasta

pre 6 godina

Gospode boze, koje zamajavanje!
Jos nije dokazano ni da je Isus postojao kao konkretna licnost, a ovi ga vec i ozenise, i decu dobio, i razapese ga na krst, i oziveo....

dragan

pre 6 godina

Pa ljudi božiji Isus nije bio impotentan ili kastriran.Ljudi u tim vremenima su bili proterivani,kamenovani ako nisu bili u braku i imali decu.

RexLex

pre 6 godina

Za Jevreja Isusovih godina, dok je živeo "običnim" životom, bilo je normalno da je već oženjen, ima porodicu i decu.
Isus neženja, kako je uobičajeno predstavljen, bio bi izuzetak.

Zoki

pre 6 godina

Kada se u ovakvim evandjeljima usporedi imena ljudi koje koriste, recnik, detalji geografskih lokacija, zivotinje, biljke itd veoma je jasno da nisu pisana u vreme niti blizu vremena dogadjaja niti na bliskoj geografskoj lokaciji. kada se tome doda da su najranije kopije iz 3-4 veka stvari su jasne. Lazne gnosticke "biografije".
Sa druge strane, analize 4 evandjelja, potvrdjuju da su zaista pisana na bliskoj lokaciji, vremenski veoma blizu opisanih dogadjaja, prve kopije su vec iz 1. veka.
Crkva ne odbija gnosticka evandjelja jel je ljuta ili zbog nauke, nego iednostavno jer imaju NULA dokaza da su autenticna i verodostojna.
Znam bekoliko ateista koji sa prezirom odbacuju frku koja se dize oko ovih navodnih "dokaza". To je smejurija a ne dokaz.
Danas kada liberalni ideolozi (navodno "naucnici") odbacuju da je pol bioloski odredjen svako smece se smatra za dokaz. Jock. Nauka je zaista na strani 4 evandjelja! Ideolozi iza ovih "dokaza" nemaju nauku na svojoj strani!

Пеђица

pre 6 godina

Kako dalje navode, Isus ne samo što je imao decu sa Marijom Magdalenom nego je i Devica Marija bila njegova supruga.

Британска библиотека нашла идеалан сценарио за шпанску серију.

banacanin

pre 6 godina

religija je cudo u ovo savrrmeno doba religija i dalje opstaje i jaca sta je to sto ceveka vezuje za nesto vise i neopiljivo nikad mi nece biti jasno da li nemogu da se pomire sa smrcu pa utehu traze u vecnom zivotu pod okriljem boga ako budu dobri ako ne direkt u pakao na razanj a nikad vise zla medju ljudima znaci razanj brate

Lektora bez

pre 6 godina

Nesporno, teško je verovati a ne videti. Međutim, blago onima koji veruju a ne vide kaže biblija... Vrlo agresivne pristalice neverovanja ubiše se dokazujući nedokazivo. Ko nije spreman da u nas svet za koji mislimo da ga u potpunosti poznajemo, unese mogućnost natprirodnog muči sebe, jer nije svet samo ono što vidimo, a to osećamo i mi verujući i neverujući.
Mora se čitati, otvorenog srca pa onda razgovarati.. Površna argumentacija i teorije zavere ne čine vas gospodo modernijim ni inteligentnijim..

Пеђица

pre 6 godina

Auuuuuu...naslusah li se gluposti, necu moci da zaspim. 

Pavle (odn. Sveti Pavle) NIJE, ponavljam NIJE rodjen "na putu za Damask". On JESTE (najverovatnije) rodjen u Tarsusu, danasnja Turska. 

Буква на руском значи слово. Кад неко дословно схвата од слова до слова назива се буквалац. Ниси ми до сада упадао у клопку па си неискусан.

"Put za Damask" je mitska epizoda u Novom Zavetu, po kojoj je Pavle, posle celog zivota provedenog u progonu Hriscana, iznenada na putu za Damask iskusio religioznu viziju koja ga je ubedila da konacno prekine progon Hriscana i preobrati se u njih. 

Није митска него аутобиографска.

Lepo cu da uzmem da se popenjem na krst i da se sam sam zakucam od muke.
(DEDA CVETKO)

Кад будеш престао да верујеш у претварање жабе у принца имаћеш мало лепше мисли.

Shamgar

pre 6 godina

Bolje bi vam bilo ako vec Boga ne znate da ne hulite jer: "Zato vam kažem: svaki grijeh i hula oprostiće se ljudima; a na Duha svetoga hula neće se oprostiti ljudima. I ako ko reče riječ na sina čovječijega, oprostiće mu se; a koji reče na Duha svetoga, neće mu se oprostiti ni na ovome svijetu ni na onome." Mat (12:31-32)

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Павле је рођен на путу за Дамаск.
Да се Исус понашао најприродније не би га разапели. Њему је било лепше да се понаша мало надприродније и да буде мимо света.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Пеђица, 5. april 2018 16:19)

--

Auuuuuu...naslusah li se gluposti, necu moci da zaspim.

Pavle (odn. Sveti Pavle) NIJE, ponavljam NIJE rodjen "na putu za Damask". On JESTE (najverovatnije) rodjen u Tarsusu, danasnja Turska.

"Put za Damask" je mitska epizoda u Novom Zavetu, po kojoj je Pavle, posle celog zivota provedenog u progonu Hriscana, iznenada na putu za Damask iskusio religioznu viziju koja ga je ubedila da konacno prekine progon Hriscana i preobrati se u njih.

Lepo cu da uzmem da se popenjem na krst i da se sam sam zakucam od muke.

Милош

pre 6 godina

Вероваћу онако како су веровали Свети Никола, Свети Сава, Свети Василије Острошки и Патријарх Павле, а не онако како верују Bari Guilson и Simka Jakobović.

Текст сам по себи не може ништа да докаже. Ја могу да напишем како нека позната личност има (ванбрачну) децу, а да то буде најобичнија измишљотина. Да ли ће тај текст бити пронађен или преведен после 2000 година или неће не мења чињеницу да је његов садржај измишљен.

Kalimero

pre 6 godina

Ja stvarno ne kapiram zašto je Den Braun uspeo toliko da ispere mozak svima i svoj plagijat nametne kao referencu ove teorije. Godinama pre njega knjiga "Sveta krv sveti gral" (Henri Linkoln, Ričard Li, Majkl Bejdžent) je do najsitnijih detalja u neuporedivo opširnijoj formi iznela ideju da je Isus imao dete sa Magdalenom i da su možda bili i supružnici.

novac u mutnom

pre 6 godina

Kako do para na jeftin način. Den Brovn se obogatio pišući nebuloze, nije se potrudio da izbjegne faktografske greške a kamoli šta drugo. Pored svega knjiga se prodavala i donijela veliku zaradu. To govori i o nezahtjevnoj i površnoj publici, o neinformiranom vjerniku, o neinformiranom ateisti.

igi

pre 6 godina

Naravno, cim nesto nije u pravilima crkvene dogme odma je laz i izmisljotina, bolje se zapitajte sta je sa jevandjeljima koja nisu dospela u bibliju pukom odlukom nekog da tamo ne pripadaju. Hriscanska dogma se vekovima oblikovala a prvih par vekova postojanja je bila toliko drukcija od danasnje da je to nemerljivo. Naravno sve mozemo prepisati i losom komunikacijom izmedju svevisnjeg i autora......

BSN

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.

Maxx

pre 6 godina

Kad je Car konstantin organizovao onaj veliki crkveni skup zato što od prvog početka hrišćani nisu verovali u iste stvari. Tokom tog skupa oni su palili delove bilije sve što crkvi nije odgovaralo i pravili kompromise, ako vi drugi verujete kao mi da je isus bog a ne samo prorok kao što su mnogi verovali onda ćemo mi da pristanemo da slavimo nešto na način koji vi želite itd.
Tako da delovi biblije su uništeni a neki su izgubljeni i nađeni jer nije cela biblija napisana u istom veku, rani hrišćani tu oko 200-400 godina posle hrista bilo je uobičajeno da su hrišćanske grupe imali svoje jevanđelje i drugih tekstova.

Berserk

pre 6 godina

Bilo je hrišćana i prije Savla. Nije on izmislio hrišćanstvo. Naprotiv, progonio je hrišćane pa nije nikakav reper za takvu priču. A ovaj Isus i Hrist koga opisuju Sveti Apostoli i njihovi učenici očigledno nisu ista osoba.

Steve G

pre 6 godina

Zasto je bogohulno tvrditi da je Isus imao seksualne odnose sa Marijom Magdalenom? I nasi popovi moraju biti ozenjeni da bi dobili svestenicki poziv ili kako se vec kaze? Pustite katolike, njima je to bogohuljenje, a nama bi trebalo da je sasvim prirodno da je Isus imao seksualne odnose, mozda i decu. Ako ste pravoslavci, ne bi to trebalo da vam smeta, zar ne?

Бинср

pre 6 godina

Докле год народу буде требала црква да би веровао у Бога биће нам овако. У Бога верујеш из душе, она је твој храм. А нови фенси осликани храмови и свештеници са кајлама те неће приближити Богу ако ти је душа празна. Дан када сви храмови буду празни а душе људи пуне вере и доброте ће бити тај идеал коме се тежи.

Pufta

pre 6 godina

Jako me zanima da mi pravoverni objasne, zasto je teorija da je Isus imao zenu, bio zaljubljen, voleo i imao decu sa zenom omalovazavanje Isusa i umanjivanje njegove velicine. To implicira da to sto je voleo zenu ga cini manje vrednim, te iz toga proizilazi da su zene nesto manje vredno i nesto sto kalja velicinu i ugled. Ako je neko sin bozji, zasto je manje sin bozji jer je voleo zenu, ili zar njegovo ucenje ima manju vrednost jer je imao sex i napravio decu zeni koju voli?
Ako to nije tako, zasto toliki otpor prema mogucnosti da je Isus imao zenu i decu.

Ja prosto imam utisak da su u crkvama sve zenomrsci...

suludo ali ''naučno''

pre 6 godina

Još malo pa će pistai da su ''naučnici'' otkrili da je Isus vozio ''Harley Davidson'' a ne ''Ducati'' kao što se prvobitno mislilo.

Amerikanac

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.
(BSN, 05. april 2018 11:37)

Procitao sam obe knjige davno. Ne znam da li su istina ili samo fikcija ali ima jedna stvar sto mi je zapala za oko. Svi znamo pricu o svetom gralu, misteriozni gral koji su koristili Isus, apostololi i Magdalena, koji su trazili vitezovi templari i vitezovi okruglog stola, koji je nekako zavrsio u Evropi. Sad, u knjizi ima objasnjenje kako je sveti gral, na starom francuskom "san greal", u stvari igra reci namerno pogresno napisana da zavara one koji citaju, i da se pravilno pise "sang real" sto znaci kraljevska krv i odnosi se na potomke Isusa Hrista. Sveti gral je u stvari Isusova loza.

kelt

pre 6 godina

Isus je sebe svrstavao medju odbacenima, manjinama, lecio je bolesne i prihvatao drugacije. Nije se bavio ratovanjem nego oprostajem.
(opste poznato, 5. april 2018 12:36)

Evo, ovaj čovek je pogodio u centar, Isus je došao da izbavi ljude od nevolje, da im ulije nadu u bolje sutra jer to su najteža vremena bila, a ne da provede život kao prosečni Jevrejin

Rajko

pre 6 godina

Devica Marija i Marija Magdalena nisu ista osoba.Devica Marija tj Marija iz Nazareta je po hrišćanskom verovanju majka Isusa Hrista a Marija Magdalena Njegova učenica i pratilja , po nekim izvorima ravna apostolima.

Jokee

pre 6 godina

Ričard li i Henri Linkoln : Sveta krv sveti gral, potom nastavak knjige - Mesijansko zaveštanje potom nastavak nastavka - Hram i loža, autori su 20g. istrazivali datu temu - Odatle je Den Braun izvukao inspiraciju za svoj ,,roman" a ne istrazivanje, tako da on ne navodi ništa već predstavlja to kao fikciju. Molim autora teksta ispravite to .
Što se teme tiče inspirativna je za razgovor ?

Veliki brat

pre 6 godina

@(dejanR, 5. april 2018 14:50)


Jeste, a šta ćemo ako je obrnuto, ako je to "izvorno" hrišćanstvo u stvari izvitopereno, ako su jevreji uvideli da ne mogu da pobede hrišćanski pokret, pa su rešili da ga iskoriste kako bi ga nametnuli onima koji ne zaslužuju njihovu religiju/veru - dakle, da naprave religiju za "stoku" (goyim) i da preko religije tu stoku kontrolišu, pa još da ih preko te religije oslabe i učine nesposobnim da imaju i odbrane svoju državu ili da brane sebe i svoje porodice (Stari zavet govorio: oko za oko, zub za zub, a Isus da treba okrenuti drugi obraz kad ti neko udari šamar).

Jednostavno, hrišćanstvo je stvoreno sa idejom da učini do tada mnogobožačke narode pokornim, pa je tako i nametnuto kao državna religija.


Druga bitna nelogičnost je broj apostola i njihova imena - u 4 jevanđelja se imena razlikuju, a neki veoma posvećeni vernici su mi na tu primedbu odgovarali da ih je verovatno bilo više od 12, verovatno kasnije posle vaskrsenja Isusovog, pa da su pri zapisivanju jevanđelja imena pomešana...

Dakle, Biblija je "reč Božja", a ipak sadrži greške?

Bog je dozvolio da ljudi ubiju njegovog Sina, a nije dozvolio da ljudi zloupotrebe "reč Božju" i Bibliju izvitopere i ubace samo ono što onima na vlasti odgovara.


Jednostavno, ako Isus jeste bio Sin Božji, onda je nakon njegovog raspeća isti taj Bog digao ruke od ljudi i čovečanstva.


Ali, bliže je Istini ono što tvrde veoma produhovljeni hindusi - da je Isus bio još jedan Avatar.

opste poznato

pre 6 godina

Isus je sebe svrstavao medju odbacenima, manjinama, lecio je bolesne i prihvatao drugacije. Nije se bavio ratovanjem nego oprostajem.

tragicna prica

pre 6 godina

@ ko_metator
ne sumnjam u tvoju dobru nameru,ali drzimo se ocigledne istine koja kaze da su sami tzv. vernici zajedno sa njihovom institucijom ucinili sve od sebe da izigraju jedni druge,prema tome,nemojmo traziti krivca tamo gde ga nije?

DEDA CVETKO

pre 6 godina

Sve što si nabrojao su filozofije a ne religije.
Kad već hoćeš da budeš pametan,onda bar budi pametan do kraja i razdvoji filozofiju o životu od religije.Ako hoćeš mogu i da ti napišem definiciju religije ako ne znaš.
(Veselin, 5. april 2018 20:04)

--

I Hinduizam i Judaizam su klasicne religije koje nemaju nikakve veze sa filosofijom, mada se tu i tamo moze naci neka dodirna tacka sa, recimo, antickom grckom filosofijom. Za Budizam se moze saciniti dobar argument da je u pitanju moralni kod - ne filosofija - ali Ujedinjene Nacije kategorizuju Budizam kao jednu od pet vodecih svetskih religija. Osim toga, ne znam nijednu filosofiju koja svojim osnivacima gradi pozlacene spomenike od 150 metara i hramove/pagode od 15 krovova.

Mnogo obrazovanja je dobro.

Malo obrazovanja je vrlo opasno.

kush

pre 6 godina

Temelji su možda truli od ranije jer Isus se bar spominje u nekoliko izvora na ovaj ili na onaj način ali mene više brine da se Mojsije ne spominje nigde osim u Bibiliji, dakle nema ga u egipatskim spisima, a tu je proveo ceo svoj život i bio praktično drugi čovek do faraona!

borisdj

pre 6 godina

Vera je najintimnija stvar svake osobe. Niko ne brani da iznesete svoje misljenje o tekstu(mada za svako misljenje je nuzno,bar elementatno poznavanje materije),ali bez propovedi ovde. I bez propovedi bilo gde,osim u sebi. Rasprave izmedju verujucih i ostalih su bespredmetne.

Simpatizer

pre 6 godina

Davno pre Den Brauna bese knjiga "Sveta krv, sveti Gral", Bajdzenta, Leija i Linkolna, prvo izdanje 1982., sto se iz nejasnih razloga cesto precutkuje.
(BSN, 05. april 2018 11:37)

Tako je. Nemam pojma kako su oni izgubili spor protiv Brauna. Verovatno je ovaj raspolagao sa mnogo više novca. Uzeo im je teoriju i oko nje ispleo triler. Jako dobar doduše, ali ipak je osnovna ideja oko toga šta je zapravo sveti gral i sveta krv, tuđa

Djavolji advokat

pre 6 godina

Koja glupost! Tih tzv. jevanđelja ima preko trideset i to nije ništa novo. Zna se pouzdano da su ona pisana u cilju antipropagande hrišćanstva od strane Jevreja ili za potrebe raznih sekti. Zbog toga su na Prvom vaseljenskom saboru u Nikeji zvaničnim proglašena četiri stvarna, a ostala su odbačena kao lažna, da se narod ne bi smućivao.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dejanR, 5. april 2018 14:50) # Link komentara

Voleo bih da mi otkrijes kako se to pouzdano zna da su jevreji pisali lazna jevandjelja, posto ja, citajuci i izucavajuci istoriju hriscanstva, nisam naleteo na tako nesto. Inace prvi hriscani su, zamisli, uglavnom bili jevreji, cak i Isus, tako da su verovatno i ova cetiri "podobna" jevandjelja pisali jevreji.

Primus

pre 5 godina

dobar pokušaj... Zamislite kako bi svet danas izgledao da Gospod Isus nije progovorio..Izgleda da je PAGANIMA sve važnije od NJEGOVIH REČI. Čitajte ljudi GOVOR NA GORI, manite se bajki, fejsbuka i projekcija sotoninog nakota. SPASITE DUŠE SVOJE dok je još vremena.

Always look at the bright side of life

pre 6 godina

Stari čačanin, 05. april 2018 14:30
Pročitala ja. Knjiga za publiku iz osnovne škole. Nije valjda da se pozivate na Dena Brauna?

siki

pre 6 godina

@(Veselin, 05. april 2018 20:04)

Da, želim. Za budizam (i taoizam) si delimično u pravu. Nisu religije, bar ne po zapadnjačkom definisanju religije. Ali nisu ni filozofije (opet po zapadnjačkim merilima) nego više učenja. Ali za judaizam i hinduizam si potpuno omašio. Judaizam je klasična religija. Hinduizam je skup više filozofija/učenja/verovanja od potpuno atestičkih do klasično verskih. Ne pravim se pametan nego iznosim činjenice. Odgovorio sam na post koji kao argument istinitosti religije iznosi starost i unikatnost. Potpuni promašaj. Navedi šta nije tačno.

vuk

pre 5 godina

Sve u svrhu novog svetskog poretka! Unistiti religije,nacije i sve sto nas cini razlicitim i onda svi u jednu fabriku ,a lova u jednu banku!