Nedelja, 01.04.2018.

09:44

Rok 3 godine: Svi automobili će ovo morati da imaju

Svi novi automobili prodati u Evropskoj uniji će morati da imaju ugrađen specijalni sistem koji zove hitnu pomoć u slučaju saobraćajne nesreće.

Izvor: Beta

Rok 3 godine: Svi automobili æe ovo morati da imaju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

imeime

pre 6 godina

Ovo u avionima postoji odavno, zove se ELT i korisno je mnogo. E sad, avioni padaju retko i cesto u nedodjije gde nema pristupa pa ima smisla imati to. Ne znam kako bi u praksi ovo izgledalo u buducnosti kad bi se svaki automobilski sudar oglasavao u hitnoj i to.

jasdf

pre 6 godina

@bespogovorno srljanje u neslobode
Vecina nas nema suprugu u vrhu obavestajnih sluzbi ili dovoljno dobrog hakera da provali u dokumentaciju istih.
Tacnije, vecina nas ima poverenje u svog bracnog partnera.

Stanislav

pre 6 godina

A recimo da bude obavezno elektronsko/automatsko ogranicenje brzine vozila u odnosu na gps koordinate i sistem koji u tom trenutku odredjuje ogranicenje na toj lokaciji (redovno ili vanredno kada je lose vreme recimo). Nema vise budala i divljanja kad i gde ti padne napamet, mozes stiskati pedalu kolko hoces, ali ne moze brze od ogranicenja.
(zomby, 1. april 2018 12:03)

Pa da, i kreneš da pretičeš neki kamion a iz suprotnog smera ti naiđe vozilo, i ti nemaš vremena da se vratiš nazad, a pedala ti ne da da ubrzaš i spaseš živote svojih putnika i onih u vozilu koje nailazi?

Ako ti je baš do zakona, bolje da ti se automatski upisuju poeni i kazne, nego da te spreči da bezbedno upravljaš vozilom.

vlajko

pre 6 godina

iz Eu nove budalastine svakodnevno!
(boot-am, 01. april 2018 11:36)

Pa nista mozda ti patrijarh nesto pametno poruci. Ili ce mozda Rusi da porade na bezbednosti u saobracaju kao sto su do
sad od njih stizali u apredje i kompjuteri i sl.
(Dr. Nusic, 1. april 2018 13:51)

U Rusiji je to postalo obavezno od nove godine, dakle pre EU.
Šta ćeš sad?

Bezpogovorno srljanje u neslobode

pre 6 godina

@ja
"Da,, ti si vrlo interesantan tajnim službama, saznaće gde kupuješ burek i na koju pijacu te šalje žena"

Mozda nisam interesantam tajnim sluzbama ali moju zenu sigurno interesuje gde sam ! Iz ovog a mozda i iz onog razloga. A ako mislite da ona nece moci lako da dodje do ovih podataka onda nemate veze sa tehnologijom !

Miskec

pre 6 godina

"Ne deluje baš pametno.
Sad će ljudi da se uzdaju u to a niko neće znati da li je hitna pozvana ili ne. Možda je uređaj oštećen . Možda područje u kome se nalazim ne podržava sistem. Možda nema mreže. Dok ustanovimo hitna i ne treba . Mogu da pošalju odmah grobare.
Drugi problem je imam li ja i dalje obavezu da pomognem ili mogu samo da nastavim i da se uzdam u sistem ?A onda kako hitna zna stepen povreda i broj povredjenih. Hoće li na svaku sitnicu da reaguju sa 100 % kapaciteta ?
Sistem ima smisla samo zbog tačne lokacije ostalo opet moraju ljudi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Rob sinji, 1. april 2018 13:32)"
Samo da te obavestim, to je EU, tamo se ne postavlja pitanje da li ima mreze u tvom kraju, kao da pitas da li ima kupatilo u stanu? Naravno da je uredjaj obezbedjen, avion padne sa pet hiljada metara i pronadju ga pomocu uredjaja koji je u njega ugradjen iako je avion potpuno unisten i dodatno izgoreo.
Tamo je u saobracaju sve regulisano zakonom koji se postuje, probaj da nastavis voznju pored saobracajne nesrece kao da se nista nije dogodilo! Samo me interesuje odakle ti ideja da postavis pitanje da li moras da pomognes unesrecenima, strasno!!

Petar

pre 6 godina

Mozda se neko zakuca u banderu na nekom zabacenom putu pa izgubi svest, u tom smislu ovo moze biti korisno. Ali ono sto mene zanima je kako taj sistem zakljucuje da li je vozacu potrebna pomoc ili ne, nekada se u udesu auto raspadne a vozacu ne bude nista a nekada se vozac povredi i od nekog manjeg udarca, a zamislite taj kolaps u hitnoj pomoci kada bi ih taj sistem alarmirao za svaki udes koji se dogodi, da ne pricam o manjku raspolozivog osoblja i vozila koji bi se pojavio u sluzbi hitne pomoci. 
A sto se spijuniranja i pracenja tice, kao sto ti rece, sada svi imaju mobilne telefone tako da ne vidim sta bi ovaj sistem tu promenio...
(sofronije, 01. april 2018 11:00)

Ne zakljucuje sistem da li je vozacu potrebna pomoc, nego kada se desi nesreca senzori reaguju u servisu
i dobijas poziv na telefon u kolima ako se ne javis automatski se salje hitna pomoc na mjesto nesrece...Ovo mercedes vec ima.

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Pitam se ponekad zar je moguće?
Vi prijatelji koji se bojite dodatne špijunaže bacite uz monilne telefone i sve novije televizore , inteligentne FRIŽIDERE , inteligentne strujomere , bankomat kartice, ....., bacite sve što imalo ima veze sa savremenom tehnologijom !

Živimo u vremenu visoko razvijene tehnologije u kojoj je špijuniranje na svakom ćošku i mestu moguće i već se praktikuje , tako da ovaj , po mom mišljenju pametan predlog , neće puno dodatno uticati na špijuniranje nas običnih smrtnika !

Ilija Dukić

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje.  
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece. 
(milenko, 01. april 2018 10:16) 

A preko telefona te ne prate?

Bu

pre 6 godina

Pola auta od 2010 to vec ima. Samo sto su to za sad servisi koji se dodatno placaju. Pa onda dobijas jednom mesecno statistiku gde si vozio, kolko brzo i razne gluposti. A prate te pomocu gpsa i repetitora mobilne telefonije. Otud i ono SOS dugme po mnogim autima.

Dd

pre 6 godina

Sta bi ono sloboda kretanja? Sad bi da znaju i kuda idemo svojim vozilom.ovaj patent nema sumnje ce brzo biti uveden i u Srbiji. Ostaje jos samo i video nadzor u spavacim sobama pa da sve bude konplet.

gorannn

pre 6 godina

Da li mogu da ugradim taj senzor u Ladu 2105? Kao i ovo dugme ENGINE start/stop? Kontakt brava zeza pa bi mi ovo dugme značilo.

Hvala

CATAPA

pre 6 godina

Aprililili...!

Bio bi dobar ovakav socijalni eksperiment: prvo da se objavi ovakva nekakva vest, ali za Rusiju. Potom ispravka da se to zapravo odnosi na EU. Kako bi se komentari Srba okretali za 180!!!

Na primer za prvi april...

trgovina strahom

pre 6 godina

Kako vozači uopšte dolaze u situaciju da zovu hitnu pomoć kada automobili imaju danas sve moguće sisteme aktivne i pasivne zaštite a zbog njih je cena vozila već podignuta do nebesa. Svakodnevno čitamo o vozilima koja sama upravljaju, kontrolišu trake, koče i time opravdavaju svoje astronomske cene. Nemam ništa protiv da opcija pozivanja hitne pomoći postoji i bude obavezna ali nema opravdanja da se dodatno naplaćuje.

ja

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje. 
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece.
(milenko, 01. april 2018 10:16)

Da,, ti si vrlo interesantan tajnim službama, saznaće gde kupuješ burek i na koju pijacu te šalje žena. Mobilni telefon cak i onaj najgluplji iz '95 je dovoljan za praćenje, a ovo sluzi za praćenje automobila u kome već jeste mobilni... Noviji automobili vec imaju ugrađene panik tastere.

donkey kong

pre 6 godina

U većini zemalja postoji call centar koji u slucaju dobijanja alarma iz vozila dobije i podatke tipa broj putnika u vozilu, jacina udarca, itd i na osnovu toga se aktivira odgovarajući scenario. Istorija kretanja ne postoji, privatnost je zagarantovana.
I nećete verovati, postoji i call centar za Srbiju....

bigserb

pre 6 godina

95% udesa ne zahteva nikakvu medicinsku pomoc, uz ove senzore u kolima zakonodavci bi trebalo odmah da obezbede i desetostruko povecanje broja vozila i radnika hitne pomoci! Mogu da zamislim kako bi to izgledalo kada bi ovaj zakon uveli kod nas! Pa samo u BG-u se svakog dana desi na desetine, a mozda i stotine udesa, a bez potreba za angazovanjem hitne pomoci, ako bi se na ovaj nacin automatski pozivala hitna pomoc, zbog malog broja vozila bi hitna odlazila na neko mesto udesa gde nije potrebna pomoc, a u isto vreme bi, neko kome je zaista hitna pomoc potrebna, ostao bez pomoci, jer cisto sumnjam da bi drzava obezbedila povecanje broja vozila za 10 ili 20 puta, sto ce realno biti potrebno ako ovo zazivi!

jasdf

pre 6 godina

@vlada
Sta je lose u utvrdjivanju toga ko je kriv za saobracajnu nesrecu? Ja kada bi bio odgovoran za neku sam bi se prijavio, ne treba mi neki sistem za to.

Dr. Nusic

pre 6 godina

iz Eu nove budalastine svakodnevno!
(boot-am, 01. april 2018 11:36)

Pa nista mozda ti patrijarh nesto pametno poruci. Ili ce mozda Rusi da porade na bezbednosti u saobracaju kao sto su do
sad od njih stizali u apredje i kompjuteri i sl.

nebitan srbin

pre 6 godina

vec vidim kod nas dogodine obavezno ko to ne bude imao kazna kao za pojas 10.000.jedina nedoumica mi je ko ce imati exluzivno pravo da to ugradjuje. mora se napraviti infrastruktura za tako nesto. za pocetak stimulisite recimo da se ugradjuju gprs u sva sluzbena vozila da se recimo mora znati putanja svakog drzavnog sluzbenog vozila gde sme da ide dal je auto aktivan van radnog vremena. to bi bilo mnogo korisnije i usteda bi bila mnogo veca.

Rob sinji

pre 6 godina

Ne deluje baš pametno.
Sad će ljudi da se uzdaju u to a niko neće znati da li je hitna pozvana ili ne. Možda je uređaj oštećen . Možda područje u kome se nalazim ne podržava sistem. Možda nema mreže. Dok ustanovimo hitna i ne treba . Mogu da pošalju odmah grobare.
Drugi problem je imam li ja i dalje obavezu da pomognem ili mogu samo da nastavim i da se uzdam u sistem ?A onda kako hitna zna stepen povreda i broj povredjenih. Hoće li na svaku sitnicu da reaguju sa 100 % kapaciteta ?
Sistem ima smisla samo zbog tačne lokacije ostalo opet moraju ljudi.

zomby

pre 6 godina

A recimo da bude obavezno elektronsko/automatsko ogranicenje brzine vozila u odnosu na gps koordinate i sistem koji u tom trenutku odredjuje ogranicenje na toj lokaciji (redovno ili vanredno kada je lose vreme recimo). Nema vise budala i divljanja kad i gde ti padne napamet, mozes stiskati pedalu kolko hoces, ali ne moze brze od ogranicenja.

samo da kazem...

pre 6 godina

Odlična stvar. Moj brat je pre dvadesetak godina posle sudara sleteo sa puta. Kamion koji ga je udario je pobegao i nikad nije nađen, a on se nadljudskim naporima izvukao iz kola i otpuzao nazad do puta gde su ga slučajno našli, polumrtvog... Trebalo bi uvesti kao obavezne i kamere za snimanje vožnje. Zamislite koliko bi i to olakšalo dokazivanje ko je kriv i doprinelo bezbednosti.

zaboravi

pre 6 godina

@ mare
polako mare,polako,covek zna sto pise,pa jel' ti mozda jos verujes
da je nekome stvarno stalo do tvog,njegovog ili mog maloga zivota?

MisterNo

pre 6 godina

Vidim mnogo paranoje ovde...
Teorija drustva, koju su formulisali jos francuski Enciklopedisti, izmedju ostalog predvidja odricanje od nekih prava, zarad uredjenja drustva. Pa tako kad vam neko ubije clana porodice, vi ne ubijate njega, vec ga sud osudjuje (krvna osveta). Tako je i sa ovim zakonom - vozilo ce javiti nesrecu, ali zauzvrad, vlasti znaju kuda ste se kretali. I da li ste mozda krivi za nesrecu. Sto generalno gledano nije lose, zar ne? Ako niste krivi, imacete dodatni dokaz.

Saša

pre 6 godina

@Sofronije
To bar nije problem, verovatno će pozvati hitnu pomoć samo u slučaju kada se ispale vazdušni jastuci, što automatski znači da je u pitanju veći udes.

Dejan P.

pre 6 godina

A sta mislite ko ce da pravi ove uredjaje. Evropska unija je i smisljena da bi Nemacka imala trziste bez carine na celokupnoj teritoriji Evrope.
ILI CE SE MOZDA PRAVITI U SURDULICI

sofronije

pre 6 godina

(milenko, 1. april 2018 10:16)

Mozda se neko zakuca u banderu na nekom zabacenom putu pa izgubi svest, u tom smislu ovo moze biti korisno. Ali ono sto mene zanima je kako taj sistem zakljucuje da li je vozacu potrebna pomoc ili ne, nekada se u udesu auto raspadne a vozacu ne bude nista a nekada se vozac povredi i od nekog manjeg udarca, a zamislite taj kolaps u hitnoj pomoci kada bi ih taj sistem alarmirao za svaki udes koji se dogodi, da ne pricam o manjku raspolozivog osoblja i vozila koji bi se pojavio u sluzbi hitne pomoci.
A sto se spijuniranja i pracenja tice, kao sto ti rece, sada svi imaju mobilne telefone tako da ne vidim sta bi ovaj sistem tu promenio...

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

@milenko
Osim ako ste sami u kolima i doživite takvu nesreću da ne možete da koristite mobilni? Da li vam je to palo na pamet?

mare

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje. 
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece.
(milenko, 01. april 2018 10:16)

pogotovo ako si bez svesti...

Bot na kvadrat

pre 6 godina

EU je potpuno izgubila kompas,sada ce Hitna pomoc biti pretrpana tim signalima za pomoc posle svakog cukanja,gde u 70% situacija nije neophodna medicinska pomoc ili bar hitna.

Vlada

pre 6 godina

Jos jedan nacin da vas prate i koriste nesto protiv vas. Recimo u slucaju sudara mogu da vide da ste vi krivi, a takodje pratice se svaki vas pokret tim kolima. I kao i uvek svet to zapakuju u pricu kako je to nesto dobro i kako ce spasavati zivote i bla bla.

mare

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje. 
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece.
(milenko, 01. april 2018 10:16)

pogotovo ako si bez svesti...

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

@milenko
Osim ako ste sami u kolima i doživite takvu nesreću da ne možete da koristite mobilni? Da li vam je to palo na pamet?

sofronije

pre 6 godina

(milenko, 1. april 2018 10:16)

Mozda se neko zakuca u banderu na nekom zabacenom putu pa izgubi svest, u tom smislu ovo moze biti korisno. Ali ono sto mene zanima je kako taj sistem zakljucuje da li je vozacu potrebna pomoc ili ne, nekada se u udesu auto raspadne a vozacu ne bude nista a nekada se vozac povredi i od nekog manjeg udarca, a zamislite taj kolaps u hitnoj pomoci kada bi ih taj sistem alarmirao za svaki udes koji se dogodi, da ne pricam o manjku raspolozivog osoblja i vozila koji bi se pojavio u sluzbi hitne pomoci.
A sto se spijuniranja i pracenja tice, kao sto ti rece, sada svi imaju mobilne telefone tako da ne vidim sta bi ovaj sistem tu promenio...

Ilija Dukić

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje.  
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece. 
(milenko, 01. april 2018 10:16) 

A preko telefona te ne prate?

gorannn

pre 6 godina

Da li mogu da ugradim taj senzor u Ladu 2105? Kao i ovo dugme ENGINE start/stop? Kontakt brava zeza pa bi mi ovo dugme značilo.

Hvala

ja

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje. 
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece.
(milenko, 01. april 2018 10:16)

Da,, ti si vrlo interesantan tajnim službama, saznaće gde kupuješ burek i na koju pijacu te šalje žena. Mobilni telefon cak i onaj najgluplji iz '95 je dovoljan za praćenje, a ovo sluzi za praćenje automobila u kome već jeste mobilni... Noviji automobili vec imaju ugrađene panik tastere.

Vlada

pre 6 godina

Jos jedan nacin da vas prate i koriste nesto protiv vas. Recimo u slucaju sudara mogu da vide da ste vi krivi, a takodje pratice se svaki vas pokret tim kolima. I kao i uvek svet to zapakuju u pricu kako je to nesto dobro i kako ce spasavati zivote i bla bla.

samo da kazem...

pre 6 godina

Odlična stvar. Moj brat je pre dvadesetak godina posle sudara sleteo sa puta. Kamion koji ga je udario je pobegao i nikad nije nađen, a on se nadljudskim naporima izvukao iz kola i otpuzao nazad do puta gde su ga slučajno našli, polumrtvog... Trebalo bi uvesti kao obavezne i kamere za snimanje vožnje. Zamislite koliko bi i to olakšalo dokazivanje ko je kriv i doprinelo bezbednosti.

Petar

pre 6 godina

Mozda se neko zakuca u banderu na nekom zabacenom putu pa izgubi svest, u tom smislu ovo moze biti korisno. Ali ono sto mene zanima je kako taj sistem zakljucuje da li je vozacu potrebna pomoc ili ne, nekada se u udesu auto raspadne a vozacu ne bude nista a nekada se vozac povredi i od nekog manjeg udarca, a zamislite taj kolaps u hitnoj pomoci kada bi ih taj sistem alarmirao za svaki udes koji se dogodi, da ne pricam o manjku raspolozivog osoblja i vozila koji bi se pojavio u sluzbi hitne pomoci. 
A sto se spijuniranja i pracenja tice, kao sto ti rece, sada svi imaju mobilne telefone tako da ne vidim sta bi ovaj sistem tu promenio...
(sofronije, 01. april 2018 11:00)

Ne zakljucuje sistem da li je vozacu potrebna pomoc, nego kada se desi nesreca senzori reaguju u servisu
i dobijas poziv na telefon u kolima ako se ne javis automatski se salje hitna pomoc na mjesto nesrece...Ovo mercedes vec ima.

Dr. Nusic

pre 6 godina

iz Eu nove budalastine svakodnevno!
(boot-am, 01. april 2018 11:36)

Pa nista mozda ti patrijarh nesto pametno poruci. Ili ce mozda Rusi da porade na bezbednosti u saobracaju kao sto su do
sad od njih stizali u apredje i kompjuteri i sl.

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Pitam se ponekad zar je moguće?
Vi prijatelji koji se bojite dodatne špijunaže bacite uz monilne telefone i sve novije televizore , inteligentne FRIŽIDERE , inteligentne strujomere , bankomat kartice, ....., bacite sve što imalo ima veze sa savremenom tehnologijom !

Živimo u vremenu visoko razvijene tehnologije u kojoj je špijuniranje na svakom ćošku i mestu moguće i već se praktikuje , tako da ovaj , po mom mišljenju pametan predlog , neće puno dodatno uticati na špijuniranje nas običnih smrtnika !

nebitan srbin

pre 6 godina

vec vidim kod nas dogodine obavezno ko to ne bude imao kazna kao za pojas 10.000.jedina nedoumica mi je ko ce imati exluzivno pravo da to ugradjuje. mora se napraviti infrastruktura za tako nesto. za pocetak stimulisite recimo da se ugradjuju gprs u sva sluzbena vozila da se recimo mora znati putanja svakog drzavnog sluzbenog vozila gde sme da ide dal je auto aktivan van radnog vremena. to bi bilo mnogo korisnije i usteda bi bila mnogo veca.

zomby

pre 6 godina

A recimo da bude obavezno elektronsko/automatsko ogranicenje brzine vozila u odnosu na gps koordinate i sistem koji u tom trenutku odredjuje ogranicenje na toj lokaciji (redovno ili vanredno kada je lose vreme recimo). Nema vise budala i divljanja kad i gde ti padne napamet, mozes stiskati pedalu kolko hoces, ali ne moze brze od ogranicenja.

Miskec

pre 6 godina

"Ne deluje baš pametno.
Sad će ljudi da se uzdaju u to a niko neće znati da li je hitna pozvana ili ne. Možda je uređaj oštećen . Možda područje u kome se nalazim ne podržava sistem. Možda nema mreže. Dok ustanovimo hitna i ne treba . Mogu da pošalju odmah grobare.
Drugi problem je imam li ja i dalje obavezu da pomognem ili mogu samo da nastavim i da se uzdam u sistem ?A onda kako hitna zna stepen povreda i broj povredjenih. Hoće li na svaku sitnicu da reaguju sa 100 % kapaciteta ?
Sistem ima smisla samo zbog tačne lokacije ostalo opet moraju ljudi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Rob sinji, 1. april 2018 13:32)"
Samo da te obavestim, to je EU, tamo se ne postavlja pitanje da li ima mreze u tvom kraju, kao da pitas da li ima kupatilo u stanu? Naravno da je uredjaj obezbedjen, avion padne sa pet hiljada metara i pronadju ga pomocu uredjaja koji je u njega ugradjen iako je avion potpuno unisten i dodatno izgoreo.
Tamo je u saobracaju sve regulisano zakonom koji se postuje, probaj da nastavis voznju pored saobracajne nesrece kao da se nista nije dogodilo! Samo me interesuje odakle ti ideja da postavis pitanje da li moras da pomognes unesrecenima, strasno!!

MisterNo

pre 6 godina

Vidim mnogo paranoje ovde...
Teorija drustva, koju su formulisali jos francuski Enciklopedisti, izmedju ostalog predvidja odricanje od nekih prava, zarad uredjenja drustva. Pa tako kad vam neko ubije clana porodice, vi ne ubijate njega, vec ga sud osudjuje (krvna osveta). Tako je i sa ovim zakonom - vozilo ce javiti nesrecu, ali zauzvrad, vlasti znaju kuda ste se kretali. I da li ste mozda krivi za nesrecu. Sto generalno gledano nije lose, zar ne? Ako niste krivi, imacete dodatni dokaz.

Bu

pre 6 godina

Pola auta od 2010 to vec ima. Samo sto su to za sad servisi koji se dodatno placaju. Pa onda dobijas jednom mesecno statistiku gde si vozio, kolko brzo i razne gluposti. A prate te pomocu gpsa i repetitora mobilne telefonije. Otud i ono SOS dugme po mnogim autima.

CATAPA

pre 6 godina

Aprililili...!

Bio bi dobar ovakav socijalni eksperiment: prvo da se objavi ovakva nekakva vest, ali za Rusiju. Potom ispravka da se to zapravo odnosi na EU. Kako bi se komentari Srba okretali za 180!!!

Na primer za prvi april...

Saša

pre 6 godina

@Sofronije
To bar nije problem, verovatno će pozvati hitnu pomoć samo u slučaju kada se ispale vazdušni jastuci, što automatski znači da je u pitanju veći udes.

donkey kong

pre 6 godina

U većini zemalja postoji call centar koji u slucaju dobijanja alarma iz vozila dobije i podatke tipa broj putnika u vozilu, jacina udarca, itd i na osnovu toga se aktivira odgovarajući scenario. Istorija kretanja ne postoji, privatnost je zagarantovana.
I nećete verovati, postoji i call centar za Srbiju....

vlajko

pre 6 godina

iz Eu nove budalastine svakodnevno!
(boot-am, 01. april 2018 11:36)

Pa nista mozda ti patrijarh nesto pametno poruci. Ili ce mozda Rusi da porade na bezbednosti u saobracaju kao sto su do
sad od njih stizali u apredje i kompjuteri i sl.
(Dr. Nusic, 1. april 2018 13:51)

U Rusiji je to postalo obavezno od nove godine, dakle pre EU.
Šta ćeš sad?

Stanislav

pre 6 godina

A recimo da bude obavezno elektronsko/automatsko ogranicenje brzine vozila u odnosu na gps koordinate i sistem koji u tom trenutku odredjuje ogranicenje na toj lokaciji (redovno ili vanredno kada je lose vreme recimo). Nema vise budala i divljanja kad i gde ti padne napamet, mozes stiskati pedalu kolko hoces, ali ne moze brze od ogranicenja.
(zomby, 1. april 2018 12:03)

Pa da, i kreneš da pretičeš neki kamion a iz suprotnog smera ti naiđe vozilo, i ti nemaš vremena da se vratiš nazad, a pedala ti ne da da ubrzaš i spaseš živote svojih putnika i onih u vozilu koje nailazi?

Ako ti je baš do zakona, bolje da ti se automatski upisuju poeni i kazne, nego da te spreči da bezbedno upravljaš vozilom.

trgovina strahom

pre 6 godina

Kako vozači uopšte dolaze u situaciju da zovu hitnu pomoć kada automobili imaju danas sve moguće sisteme aktivne i pasivne zaštite a zbog njih je cena vozila već podignuta do nebesa. Svakodnevno čitamo o vozilima koja sama upravljaju, kontrolišu trake, koče i time opravdavaju svoje astronomske cene. Nemam ništa protiv da opcija pozivanja hitne pomoći postoji i bude obavezna ali nema opravdanja da se dodatno naplaćuje.

Dejan P.

pre 6 godina

A sta mislite ko ce da pravi ove uredjaje. Evropska unija je i smisljena da bi Nemacka imala trziste bez carine na celokupnoj teritoriji Evrope.
ILI CE SE MOZDA PRAVITI U SURDULICI

bigserb

pre 6 godina

95% udesa ne zahteva nikakvu medicinsku pomoc, uz ove senzore u kolima zakonodavci bi trebalo odmah da obezbede i desetostruko povecanje broja vozila i radnika hitne pomoci! Mogu da zamislim kako bi to izgledalo kada bi ovaj zakon uveli kod nas! Pa samo u BG-u se svakog dana desi na desetine, a mozda i stotine udesa, a bez potreba za angazovanjem hitne pomoci, ako bi se na ovaj nacin automatski pozivala hitna pomoc, zbog malog broja vozila bi hitna odlazila na neko mesto udesa gde nije potrebna pomoc, a u isto vreme bi, neko kome je zaista hitna pomoc potrebna, ostao bez pomoci, jer cisto sumnjam da bi drzava obezbedila povecanje broja vozila za 10 ili 20 puta, sto ce realno biti potrebno ako ovo zazivi!

jasdf

pre 6 godina

@vlada
Sta je lose u utvrdjivanju toga ko je kriv za saobracajnu nesrecu? Ja kada bi bio odgovoran za neku sam bi se prijavio, ne treba mi neki sistem za to.

Dd

pre 6 godina

Sta bi ono sloboda kretanja? Sad bi da znaju i kuda idemo svojim vozilom.ovaj patent nema sumnje ce brzo biti uveden i u Srbiji. Ostaje jos samo i video nadzor u spavacim sobama pa da sve bude konplet.

Rob sinji

pre 6 godina

Ne deluje baš pametno.
Sad će ljudi da se uzdaju u to a niko neće znati da li je hitna pozvana ili ne. Možda je uređaj oštećen . Možda područje u kome se nalazim ne podržava sistem. Možda nema mreže. Dok ustanovimo hitna i ne treba . Mogu da pošalju odmah grobare.
Drugi problem je imam li ja i dalje obavezu da pomognem ili mogu samo da nastavim i da se uzdam u sistem ?A onda kako hitna zna stepen povreda i broj povredjenih. Hoće li na svaku sitnicu da reaguju sa 100 % kapaciteta ?
Sistem ima smisla samo zbog tačne lokacije ostalo opet moraju ljudi.

Bot na kvadrat

pre 6 godina

EU je potpuno izgubila kompas,sada ce Hitna pomoc biti pretrpana tim signalima za pomoc posle svakog cukanja,gde u 70% situacija nije neophodna medicinska pomoc ili bar hitna.

zaboravi

pre 6 godina

@ mare
polako mare,polako,covek zna sto pise,pa jel' ti mozda jos verujes
da je nekome stvarno stalo do tvog,njegovog ili mog maloga zivota?

jasdf

pre 6 godina

@bespogovorno srljanje u neslobode
Vecina nas nema suprugu u vrhu obavestajnih sluzbi ili dovoljno dobrog hakera da provali u dokumentaciju istih.
Tacnije, vecina nas ima poverenje u svog bracnog partnera.

Bezpogovorno srljanje u neslobode

pre 6 godina

@ja
"Da,, ti si vrlo interesantan tajnim službama, saznaće gde kupuješ burek i na koju pijacu te šalje žena"

Mozda nisam interesantam tajnim sluzbama ali moju zenu sigurno interesuje gde sam ! Iz ovog a mozda i iz onog razloga. A ako mislite da ona nece moci lako da dodje do ovih podataka onda nemate veze sa tehnologijom !

imeime

pre 6 godina

Ovo u avionima postoji odavno, zove se ELT i korisno je mnogo. E sad, avioni padaju retko i cesto u nedodjije gde nema pristupa pa ima smisla imati to. Ne znam kako bi u praksi ovo izgledalo u buducnosti kad bi se svaki automobilski sudar oglasavao u hitnoj i to.

Vlada

pre 6 godina

Jos jedan nacin da vas prate i koriste nesto protiv vas. Recimo u slucaju sudara mogu da vide da ste vi krivi, a takodje pratice se svaki vas pokret tim kolima. I kao i uvek svet to zapakuju u pricu kako je to nesto dobro i kako ce spasavati zivote i bla bla.

sofronije

pre 6 godina

(milenko, 1. april 2018 10:16)

Mozda se neko zakuca u banderu na nekom zabacenom putu pa izgubi svest, u tom smislu ovo moze biti korisno. Ali ono sto mene zanima je kako taj sistem zakljucuje da li je vozacu potrebna pomoc ili ne, nekada se u udesu auto raspadne a vozacu ne bude nista a nekada se vozac povredi i od nekog manjeg udarca, a zamislite taj kolaps u hitnoj pomoci kada bi ih taj sistem alarmirao za svaki udes koji se dogodi, da ne pricam o manjku raspolozivog osoblja i vozila koji bi se pojavio u sluzbi hitne pomoci.
A sto se spijuniranja i pracenja tice, kao sto ti rece, sada svi imaju mobilne telefone tako da ne vidim sta bi ovaj sistem tu promenio...

Bot na kvadrat

pre 6 godina

EU je potpuno izgubila kompas,sada ce Hitna pomoc biti pretrpana tim signalima za pomoc posle svakog cukanja,gde u 70% situacija nije neophodna medicinska pomoc ili bar hitna.

mare

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje. 
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece.
(milenko, 01. april 2018 10:16)

pogotovo ako si bez svesti...

Dr. Nusic

pre 6 godina

iz Eu nove budalastine svakodnevno!
(boot-am, 01. april 2018 11:36)

Pa nista mozda ti patrijarh nesto pametno poruci. Ili ce mozda Rusi da porade na bezbednosti u saobracaju kao sto su do
sad od njih stizali u apredje i kompjuteri i sl.

Dejan P.

pre 6 godina

A sta mislite ko ce da pravi ove uredjaje. Evropska unija je i smisljena da bi Nemacka imala trziste bez carine na celokupnoj teritoriji Evrope.
ILI CE SE MOZDA PRAVITI U SURDULICI

Dd

pre 6 godina

Sta bi ono sloboda kretanja? Sad bi da znaju i kuda idemo svojim vozilom.ovaj patent nema sumnje ce brzo biti uveden i u Srbiji. Ostaje jos samo i video nadzor u spavacim sobama pa da sve bude konplet.

Rob sinji

pre 6 godina

Ne deluje baš pametno.
Sad će ljudi da se uzdaju u to a niko neće znati da li je hitna pozvana ili ne. Možda je uređaj oštećen . Možda područje u kome se nalazim ne podržava sistem. Možda nema mreže. Dok ustanovimo hitna i ne treba . Mogu da pošalju odmah grobare.
Drugi problem je imam li ja i dalje obavezu da pomognem ili mogu samo da nastavim i da se uzdam u sistem ?A onda kako hitna zna stepen povreda i broj povredjenih. Hoće li na svaku sitnicu da reaguju sa 100 % kapaciteta ?
Sistem ima smisla samo zbog tačne lokacije ostalo opet moraju ljudi.

Bezpogovorno srljanje u neslobode

pre 6 godina

@ja
"Da,, ti si vrlo interesantan tajnim službama, saznaće gde kupuješ burek i na koju pijacu te šalje žena"

Mozda nisam interesantam tajnim sluzbama ali moju zenu sigurno interesuje gde sam ! Iz ovog a mozda i iz onog razloga. A ako mislite da ona nece moci lako da dodje do ovih podataka onda nemate veze sa tehnologijom !

CATAPA

pre 6 godina

Aprililili...!

Bio bi dobar ovakav socijalni eksperiment: prvo da se objavi ovakva nekakva vest, ali za Rusiju. Potom ispravka da se to zapravo odnosi na EU. Kako bi se komentari Srba okretali za 180!!!

Na primer za prvi april...

ja

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje. 
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece.
(milenko, 01. april 2018 10:16)

Da,, ti si vrlo interesantan tajnim službama, saznaće gde kupuješ burek i na koju pijacu te šalje žena. Mobilni telefon cak i onaj najgluplji iz '95 je dovoljan za praćenje, a ovo sluzi za praćenje automobila u kome već jeste mobilni... Noviji automobili vec imaju ugrađene panik tastere.

vlajko

pre 6 godina

iz Eu nove budalastine svakodnevno!
(boot-am, 01. april 2018 11:36)

Pa nista mozda ti patrijarh nesto pametno poruci. Ili ce mozda Rusi da porade na bezbednosti u saobracaju kao sto su do
sad od njih stizali u apredje i kompjuteri i sl.
(Dr. Nusic, 1. april 2018 13:51)

U Rusiji je to postalo obavezno od nove godine, dakle pre EU.
Šta ćeš sad?

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

@milenko
Osim ako ste sami u kolima i doživite takvu nesreću da ne možete da koristite mobilni? Da li vam je to palo na pamet?

MisterNo

pre 6 godina

Vidim mnogo paranoje ovde...
Teorija drustva, koju su formulisali jos francuski Enciklopedisti, izmedju ostalog predvidja odricanje od nekih prava, zarad uredjenja drustva. Pa tako kad vam neko ubije clana porodice, vi ne ubijate njega, vec ga sud osudjuje (krvna osveta). Tako je i sa ovim zakonom - vozilo ce javiti nesrecu, ali zauzvrad, vlasti znaju kuda ste se kretali. I da li ste mozda krivi za nesrecu. Sto generalno gledano nije lose, zar ne? Ako niste krivi, imacete dodatni dokaz.

bigserb

pre 6 godina

95% udesa ne zahteva nikakvu medicinsku pomoc, uz ove senzore u kolima zakonodavci bi trebalo odmah da obezbede i desetostruko povecanje broja vozila i radnika hitne pomoci! Mogu da zamislim kako bi to izgledalo kada bi ovaj zakon uveli kod nas! Pa samo u BG-u se svakog dana desi na desetine, a mozda i stotine udesa, a bez potreba za angazovanjem hitne pomoci, ako bi se na ovaj nacin automatski pozivala hitna pomoc, zbog malog broja vozila bi hitna odlazila na neko mesto udesa gde nije potrebna pomoc, a u isto vreme bi, neko kome je zaista hitna pomoc potrebna, ostao bez pomoci, jer cisto sumnjam da bi drzava obezbedila povecanje broja vozila za 10 ili 20 puta, sto ce realno biti potrebno ako ovo zazivi!

zomby

pre 6 godina

A recimo da bude obavezno elektronsko/automatsko ogranicenje brzine vozila u odnosu na gps koordinate i sistem koji u tom trenutku odredjuje ogranicenje na toj lokaciji (redovno ili vanredno kada je lose vreme recimo). Nema vise budala i divljanja kad i gde ti padne napamet, mozes stiskati pedalu kolko hoces, ali ne moze brze od ogranicenja.

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Pitam se ponekad zar je moguće?
Vi prijatelji koji se bojite dodatne špijunaže bacite uz monilne telefone i sve novije televizore , inteligentne FRIŽIDERE , inteligentne strujomere , bankomat kartice, ....., bacite sve što imalo ima veze sa savremenom tehnologijom !

Živimo u vremenu visoko razvijene tehnologije u kojoj je špijuniranje na svakom ćošku i mestu moguće i već se praktikuje , tako da ovaj , po mom mišljenju pametan predlog , neće puno dodatno uticati na špijuniranje nas običnih smrtnika !

jasdf

pre 6 godina

@bespogovorno srljanje u neslobode
Vecina nas nema suprugu u vrhu obavestajnih sluzbi ili dovoljno dobrog hakera da provali u dokumentaciju istih.
Tacnije, vecina nas ima poverenje u svog bracnog partnera.

zaboravi

pre 6 godina

@ mare
polako mare,polako,covek zna sto pise,pa jel' ti mozda jos verujes
da je nekome stvarno stalo do tvog,njegovog ili mog maloga zivota?

samo da kazem...

pre 6 godina

Odlična stvar. Moj brat je pre dvadesetak godina posle sudara sleteo sa puta. Kamion koji ga je udario je pobegao i nikad nije nađen, a on se nadljudskim naporima izvukao iz kola i otpuzao nazad do puta gde su ga slučajno našli, polumrtvog... Trebalo bi uvesti kao obavezne i kamere za snimanje vožnje. Zamislite koliko bi i to olakšalo dokazivanje ko je kriv i doprinelo bezbednosti.

Miskec

pre 6 godina

"Ne deluje baš pametno.
Sad će ljudi da se uzdaju u to a niko neće znati da li je hitna pozvana ili ne. Možda je uređaj oštećen . Možda područje u kome se nalazim ne podržava sistem. Možda nema mreže. Dok ustanovimo hitna i ne treba . Mogu da pošalju odmah grobare.
Drugi problem je imam li ja i dalje obavezu da pomognem ili mogu samo da nastavim i da se uzdam u sistem ?A onda kako hitna zna stepen povreda i broj povredjenih. Hoće li na svaku sitnicu da reaguju sa 100 % kapaciteta ?
Sistem ima smisla samo zbog tačne lokacije ostalo opet moraju ljudi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Rob sinji, 1. april 2018 13:32)"
Samo da te obavestim, to je EU, tamo se ne postavlja pitanje da li ima mreze u tvom kraju, kao da pitas da li ima kupatilo u stanu? Naravno da je uredjaj obezbedjen, avion padne sa pet hiljada metara i pronadju ga pomocu uredjaja koji je u njega ugradjen iako je avion potpuno unisten i dodatno izgoreo.
Tamo je u saobracaju sve regulisano zakonom koji se postuje, probaj da nastavis voznju pored saobracajne nesrece kao da se nista nije dogodilo! Samo me interesuje odakle ti ideja da postavis pitanje da li moras da pomognes unesrecenima, strasno!!

jasdf

pre 6 godina

@vlada
Sta je lose u utvrdjivanju toga ko je kriv za saobracajnu nesrecu? Ja kada bi bio odgovoran za neku sam bi se prijavio, ne treba mi neki sistem za to.

Ilija Dukić

pre 6 godina

Ja ovo vidim kao nov sistem za špijuniranje i praćenje.  
Danas svako ima mobilni telefon da pozove u slučaju nesrece. 
(milenko, 01. april 2018 10:16) 

A preko telefona te ne prate?

Stanislav

pre 6 godina

A recimo da bude obavezno elektronsko/automatsko ogranicenje brzine vozila u odnosu na gps koordinate i sistem koji u tom trenutku odredjuje ogranicenje na toj lokaciji (redovno ili vanredno kada je lose vreme recimo). Nema vise budala i divljanja kad i gde ti padne napamet, mozes stiskati pedalu kolko hoces, ali ne moze brze od ogranicenja.
(zomby, 1. april 2018 12:03)

Pa da, i kreneš da pretičeš neki kamion a iz suprotnog smera ti naiđe vozilo, i ti nemaš vremena da se vratiš nazad, a pedala ti ne da da ubrzaš i spaseš živote svojih putnika i onih u vozilu koje nailazi?

Ako ti je baš do zakona, bolje da ti se automatski upisuju poeni i kazne, nego da te spreči da bezbedno upravljaš vozilom.

Saša

pre 6 godina

@Sofronije
To bar nije problem, verovatno će pozvati hitnu pomoć samo u slučaju kada se ispale vazdušni jastuci, što automatski znači da je u pitanju veći udes.

donkey kong

pre 6 godina

U većini zemalja postoji call centar koji u slucaju dobijanja alarma iz vozila dobije i podatke tipa broj putnika u vozilu, jacina udarca, itd i na osnovu toga se aktivira odgovarajući scenario. Istorija kretanja ne postoji, privatnost je zagarantovana.
I nećete verovati, postoji i call centar za Srbiju....

gorannn

pre 6 godina

Da li mogu da ugradim taj senzor u Ladu 2105? Kao i ovo dugme ENGINE start/stop? Kontakt brava zeza pa bi mi ovo dugme značilo.

Hvala

nebitan srbin

pre 6 godina

vec vidim kod nas dogodine obavezno ko to ne bude imao kazna kao za pojas 10.000.jedina nedoumica mi je ko ce imati exluzivno pravo da to ugradjuje. mora se napraviti infrastruktura za tako nesto. za pocetak stimulisite recimo da se ugradjuju gprs u sva sluzbena vozila da se recimo mora znati putanja svakog drzavnog sluzbenog vozila gde sme da ide dal je auto aktivan van radnog vremena. to bi bilo mnogo korisnije i usteda bi bila mnogo veca.

trgovina strahom

pre 6 godina

Kako vozači uopšte dolaze u situaciju da zovu hitnu pomoć kada automobili imaju danas sve moguće sisteme aktivne i pasivne zaštite a zbog njih je cena vozila već podignuta do nebesa. Svakodnevno čitamo o vozilima koja sama upravljaju, kontrolišu trake, koče i time opravdavaju svoje astronomske cene. Nemam ništa protiv da opcija pozivanja hitne pomoći postoji i bude obavezna ali nema opravdanja da se dodatno naplaćuje.

Petar

pre 6 godina

Mozda se neko zakuca u banderu na nekom zabacenom putu pa izgubi svest, u tom smislu ovo moze biti korisno. Ali ono sto mene zanima je kako taj sistem zakljucuje da li je vozacu potrebna pomoc ili ne, nekada se u udesu auto raspadne a vozacu ne bude nista a nekada se vozac povredi i od nekog manjeg udarca, a zamislite taj kolaps u hitnoj pomoci kada bi ih taj sistem alarmirao za svaki udes koji se dogodi, da ne pricam o manjku raspolozivog osoblja i vozila koji bi se pojavio u sluzbi hitne pomoci. 
A sto se spijuniranja i pracenja tice, kao sto ti rece, sada svi imaju mobilne telefone tako da ne vidim sta bi ovaj sistem tu promenio...
(sofronije, 01. april 2018 11:00)

Ne zakljucuje sistem da li je vozacu potrebna pomoc, nego kada se desi nesreca senzori reaguju u servisu
i dobijas poziv na telefon u kolima ako se ne javis automatski se salje hitna pomoc na mjesto nesrece...Ovo mercedes vec ima.

Bu

pre 6 godina

Pola auta od 2010 to vec ima. Samo sto su to za sad servisi koji se dodatno placaju. Pa onda dobijas jednom mesecno statistiku gde si vozio, kolko brzo i razne gluposti. A prate te pomocu gpsa i repetitora mobilne telefonije. Otud i ono SOS dugme po mnogim autima.

imeime

pre 6 godina

Ovo u avionima postoji odavno, zove se ELT i korisno je mnogo. E sad, avioni padaju retko i cesto u nedodjije gde nema pristupa pa ima smisla imati to. Ne znam kako bi u praksi ovo izgledalo u buducnosti kad bi se svaki automobilski sudar oglasavao u hitnoj i to.