Četvrtak, 29.03.2018.

10:15

Heroj iz Rumunije: Kako sam sprečavao NATO-ov voz da uđe u Srbiju

Izvor: B92

Heroj iz Rumunije: Kako sam spreèavao NATO-ov voz da uðe u Srbiju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

126 Komentari

Sortiraj po:

Dikh tu kava

pre 6 godina

One romanian journalist, Mile Carpenisan, was killed in Belgrade, in the RTS building, by nato bombs. So, this man may not be a big hero, but he did the right thing. God bless Serbia!
(Mihail, 29. mart 2018 13:56)

Mihail, Mile Carpenisan was not killed in Belgrade, but was a reporter. He died in 2010. Nevertheless, thanks for everything, always welcome in Serbia..

neutralni felsh

pre 6 godina

pravda za felsha...niste ga shvatili..
(tex viler, 29. mart 2018 21:45)


hvala na razumevanju.

hteo sam da pojasnim sta sam zapravo hteo da kazem ali mi nije odobren ama bas nijedan komentar, za razliku od ovih koji mi prisivaju sve i svasta - oni nemaju problema sa odobravanjem.
administracija ne shvata da srz ovog sajta i posebo ove ribrike cine stari i redovni citaoci. ovi drugi dodju i odu. a ja im se upravo pridruzujem. treba biti samo tamo gde smo dobrodosli. pozdrav!

U fudbalu je rešenje

pre 6 godina

Ahahahah Florijan rumunski železničar zaustavio Nato silu....ahahahahaaaa. Ovi polupali celu Srbiju, vratili nas u srednji vek, ali Florijan rumunski železničar...on ih je zaustavio... a gde je pečat? Ahahahahhh

Metropola

pre 6 godina

@Somborac krenuo sam da pisem isto ovo sto ste vi napisali i sad nema potrebe. Ziva istina je sve sto ste napisali, bravo za post!

Somborac

pre 6 godina

@zanimljivo
I ja vidim da je kod vas patetika i dalje u modi, kao i neznanje... Da li ti uopšte znaš razliku između Bačke i Banata?! Kad je to Srem bio hrvatski? :D Srem je bio deo Ugarske županije, uostalom sam njegov naziv je mađarskog porekla. Vi nikakve veze nikad niste imali sa Sremom, ni istorijske ni etničke, niti je isti ikad bio deo države koja se zove Hrvatska (ne računajući tvorevinu NDH).

Dakle, cela Vojvodina je bila u davnoj prošlosti mađarska, a oni Mađari koji nisu prežalili taj gubitak, verovatno žale i za današnjom Hrvatskom i njihovim jedinim izlazom na more - Rijekom. Jesi li sa njima pričao i o tome? :D

nimr

pre 6 godina

Да даа, Румуни и браћа Грци једини истински комшијски народи,који су кроз историју били на нашој страни! А не као Мађари и Бугари!!! Хвала добри човече!
(Србија Србима, 29. mart 2018 16:28)

Ne diraj Mađare! S njima smo zatvorili razmirice iz prošlosti, najcivilizovaniji su u regiji

Faruk Hadzibegic

pre 6 godina

@neutralni felsh
Vidi druze, nisam iz Srbije ali sam Srbin. Ne da nisam zadovoljan situacijom i stanjem u kojem je moj narod, vec ce prije biti da sam ocajan. Ali nikada, dok sam ziv, necu se sprdati sa njim, vec cu zasukati rukave i uraditi sve sto je u mojoj moci da barem nesto u svom mikrookruzenju ucinim boljim. Bili ovi ili oni na vlasti. A sto se tice zapadnih fasista, ti mi navedi argumente da nisu, a ja cu tebi da jesu, Srbiju cu braniti, kao sto sam i branio, bilo kada, bilo gdje i od bilo koga, pa tako i i od njih. Pa taman me to i lupilo po glavi...

Dr Mr

pre 6 godina

@Vidim da je kod vas patetika jako u modi. Inace nije tocno da su Madari "okupirali" Banat oni su kako njihova historiografija kaze samo "vratili " jer je on doista do 1918 bio - madarski i to vise stotina godina. A i Hrvatska se prostirala do Zemuna 1918. Nija Banat bio "nas" ako su vecinu u njemu bili Madari, i Nijemci. Poznajem Madare koji su jako osjetljivi na ovu temu. oci bi vam iskopali samo da ponovite to pred njma. Tek toliko za informaciju.
(zanimljivo, 29. mart 2018 17:34

hrvatska se nije prostirala do zemuna do 1918 godine, vec austrougarska. Hrvatska cak nije bila objaeinjena teritorija vec rascepkana u teritorijalne jedinice.Hrvatska nije ni postojala kao drzava.Srbija je dobila te teritorije, koje je dogovorom posle 1.sv. rata.Dala je svoje teritorije i teritorije koje je dobila, zajedno sa spornim teritorijama(slovenija i zagrorje) i ponistila svoju drzavnost inkorporirajuci je u Kraljevinu Srba Hrvata i Slovenaca.Srbiji je ponudjena teritorija do famozne linije Karlobag karlovac Virovitica, od strane USA( dogovor izmedju predsednika Wilsona i Mihajla Pupina), ali je zbog jakog uticaja juznoslovenskog lobija kao i lobija francuske i UK da se stvori veca drzava, i time smanji uticaj buduce austrije na dve male drzave koje bi nastale- sloveniju i hrvatsko zagorje...
malo poznavanja istorije nije na odmet...:-)

aleksandar

pre 6 godina

Sluzba je sluzba a druzba druzba. J... se njega za Srbiju tada daj da vidimo pravilnik rodjace da nebude posle ja radio mimo zakona.

neutralni felsh

pre 6 godina

@neutralni felsh 

To što si toliki negativac, kada je sve srpsko u pitanju, ne znači po definiciji da si ti nekakav proevropski lik, a mi kao neki neandertalci. To možda samo znači da si maltretiran kao mali, da vučeš nekakve dublje komplekse i da imaš problem sam sa samim sobom...
(Faruk Hadžibegić, 29. mart 2018 13:59)

cemu sluzi ova instant-psihologija prepuna stereotipa?
ne, ne volim bajke i mitove u sluzbi glancanja kolektivnog ega - to je sve.
da, maltretiran sam jos od malena od strane svih onih koji u bajke suvise veruju pa im posle kriv i kurta i murta kad ih stvarnost zvekne po glavi pa su do neba zahvalni makar i zbog ovog pomenutog cetvorosatnog kasnjenja nekoliko cvrga.

Нишлија

pre 6 godina

@neutralni felsh

Немаш ти појма, ниси ти способан да носиш пушку, не знаш "чиме" се ратује. Не би нико жив из тог воза остао.

djuro

pre 6 godina

@neutralni felsh (?)

tj onome ko se brine o njemu - kao što osobi koja ne ume da se brine o sebi ne biste dali da izađe bez nadzora na ulicu i tamo spopada i uznemirava ljude, kaki uz drvo u parku i slično, internet je takođe nekakvo javno mesto; mora se paziti da ne izlazi sam i vrši ekvivalentne radnje, jer to može da uznemiri javnost, isto kao u parku. Ja razumem da on ne razume šta priča i da verovatno nije odgovoran za svoje reči, ali ima ljudi koje bez obzira na to tako može da povredi. Pratite šta piše, ograničite mu pristup internetu, šta god, ne znam. S najboljom namerom.

djuro

pre 6 godina

@Steta sto nije bilo nekog heroja da spreci Slobu (i kliku oko njega) da dodju na vlast.Tada bi stvarno bilo spreceno bombardovanje.
(pravi nepostojeci heroji, 29. mart 2018 15:42)

Ili da smo se sami poubijali!? I onda nas ne bi bombardovali...

2 črvene...

pre 6 godina

Sad su rumuni najbolji prijatelji i bla bla... koje ste bre vi gliste, uvek ste na rumune i bugare gledali sa visine, zvali ih belim ciganima... sad ovde nesto romantisete...

Mila

pre 6 godina

@ banderas
U vreme NATO bombardovanja zvanicna politika Madjarske je uistinu negativna prema zvanicnoj Srbiji, dobrim delom pod uticajem americkih demokrata. Trebalo mi je mnogo godina kasnije druzenja sa Madjarima iz raznih slojeva u Madjarskoj da shvatim da obicni ljudi nisu imali nista sa tom zvanicnom pro-NATO politikom, da niko tamo specijalno ne mrzi Srbiju, i ne zeli nikome iz Srbije nista lose. Stavise, mnogi su se zgrazavali kad su culi kako je ta intervencija izgledala i jos se i izvinjavali. Danas sa sigurnoscu moze da se kaze da niko normalan i posten od srpskih suseda tu intervenciju danas ne odobrava, niti se ponosi njome. Hocu da kazem, istina je to sto kazes da su Rumuni otvorenije podrzavali Srbiju u to vreme nego drugi, ali treba reci da obican svet u vecini nasih suseda ne mrzi Srbe, ne zeli nam nista lose, i sa tom svescu treba da idemo u buducnost, i gledamo da vodimo pametnu i dostojanstvenu politiku prema drugima.

zanimljivo

pre 6 godina

Rumunija - naš veliki, dobronamerni sused na istoku, i jedan od retkih suseda koji nikad nije imao pretenzije na našu zemlju i nije nas napadao. Njihova izreka glasi: ''Rumunija ima samo 2 prijatelja - Crno more na istoku i Srbiju na zapadu''.
Čak i kada smo se našli na suprotnim stranama u 2-om svetskom ratu, tadašnji premijer Rumunije Jon Antonesku je odbio Hitlerov predlog da Rumunija okupira srpski deo Banata (kao što je Mađarska uradila sa Bačkom a Hrvatska sa Sremom), rekavši da Rumunija ima već dovoljno neprijatelja na svim frontovima (Sovjeti, Mađari, Bugari), i da ne žele da kvare odnose sa jedinim preostalim susedom - Srbijom. Inače, državna granica između Srbije i Rumunije je jedna od retkih granica u Evropi koje su ostale nepromenjene tokom i posle 2-og svetskog rata!
(Somborac, 29. mart 2018 15:40

Vidim da je kod vas patetika jako u modi. Inace nije tocno da su Madari "okupirali" Banat oni su kako njihova historiografija kaze samo "vratili " jer je on doista do 1918 bio - madarski i to vise stotina godina. A i Hrvatska se prostirala do Zemuna 1918. Nija Banat bio "nas" ako su vecinu u njemu bili Madari, i Nijemci. Poznajem Madare koji su jako osjetljivi na ovu temu. oci bi vam iskopali samo da ponovite to pred njma. Tek toliko za informaciju.

neutralni felsh

pre 6 godina

(neutralni felsh, 29. mart 2018 11:19) 
Какве наивности? Војска Југославије је у свом саставу, пред почетак бомбардовања, имала око 1000 тенкова, око 800 оклопних борбених возила и преко 3700 артиљеријских оруђа. У редовном саставу било је преко 100.000 војника а по потреби могла је рачунати на преко 400.000 резервиста. Зар мислиш да би један воз могао да се мери са снагом тадашње војске? Много веће снаге су напале реон Кошара па нису успели да се пробију.
(Србијанац, 29. mart 2018 15:51)

tako je mislio i husein pa mu se linija fronta raspala za nedelju dana, a linija komande za manje od 10, a na kraju su ga nasli sakrivenog u rupi oko grada tikrita. brojke su cesto mrtvo slovo na papiru. inace, ovaj voz nije ni trebalo da ulazi u srbiju. a da su zaista hteli invaziju na srbiju, prvo bi mnogo toga poravnali pre nego sto udju - da prekinu svaku liniju logistike.
jos u drugom svetskom ratu je dokazano da strana koja nema prevlast u vazduhu nema sta da trazi u ratu (pusti ti slabi naseljeni vijetnam i njegove dzungle, idealne za gerisku borbu visoko motivisanih boraca, uz jaku podrsku sssr-a) - da su zaista hteli invaziju, prvo bi pripremili teren: prvo bi porusili sve hidroelektrane, zatim releje i repetitore, i svaki most, svaki vodovod, svaku liniju snabdevanja. kojom naftom bi pomerao tvoje tenkove? ako i smeju da pomole cevi iz kamuflaze. sta ti je pesadija bez tenkova i artiljerijske podrske? nista! a takvi junaci kao ti bi prvi zaplakali i pobegli... nagledao sam se slicnih.

opet bajke

pre 6 godina

po cemu je ovaj covek heroj? sta je smisao ovog videa? lik nijednom u videu ne spominje da je nesto sprecavao vec je trazio od nato voza da izmiri sve takse propisane zakonima rumunije. on je heroj zato sto postuje zakon, a niposto heroj da bi ga mediji srbije spominjali, a srbi slavili.

Sokozoveorla

pre 6 godina

Za razliku od Djindjica,Draskovica,Canka i ostale bulumente ovaj gospodin je izmislio postenje,hrabrost i ljubav prema srpskom narodu!

Milun

pre 6 godina

@ (Mihail, 29. mart 2018 13:56)

There are only two kind of people good one and the bad one. Unfortunately, bad guys are ready to fight for their goals no matter what the price is. It is great to know that there are people who share the same values. BTW, you should be proud on Romanian nation and the way how you've earned the freedom. It explains how the force of good people can move world forward.

Србија Србима

pre 6 godina

Да даа, Румуни и браћа Грци једини истински комшијски народи,који су кроз историју били на нашој страни! А не као Мађари и Бугари!!! Хвала добри човече!

milodar

pre 6 godina

@neutralni felsh
nisi ga odgledao garantujem. ova prica jeste stara, postala je urbana legenda, a snimljen je i film o tom dogadjaju. ovde je rec o cestitom coveku koji se drznuo da iskaze svoj protest protiv bombardovanja na nacin koji je mogao, a to tebi smeta iz samo tebi poznatog razloga. tvoji komentari su uvek puni mrznje i gorcine prema srbima sto dosta govori o tebi.

Palicanin

pre 6 godina

Kum mi je u to vreme bio dispecer u Elektrovojvodini u Kikindi. Znam da su Rumuni dali struju preko 110kV dalekovoda iz Temisvara da bi Kikinda i okolne opstine imale struju nakon napada NATO na elektroenergetski sistem Srbije. Struje je uvek bilo, osim jednog cetvrtka kad im je rumunski dispecer rekao da stize NATO u posetu. 
S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to. 
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...
(Pustinjski banderas, 29. mart 2018 12:46

Pogresno si obavesten, Subotica i okolina su i te kako dobijali struju iz Madjarske. Ne svo vreme bombardovanja ali je bilo struje...

комша

pre 6 godina

Наша војска је била наоружана до зуба. Мислим да се не би лепо провели војници у том возу...

Pera

pre 6 godina

Ovaj covek je u tom trenutku, u toj poziciji uradio koliko je mogao, i pokazao netrpeljivost obicnih gradjana Rumunije prema divljackom bombardovanju komsijske i prijateljske zemlje. Da je bilo sta vise uradio (izgleda da je napravio savrsenu procenu) verovatno bi ga sklonili ili zgazili kao sto neko kaze. Zamislite vas u slicnoj situaciji - okupaciona vojska (zamislite nemce tokom 2. svetskog rata) dolazi da uhapsi vaseg komsiju jevrejina. Naravno da bih pokusao da ih usporim, zamajavam koliko mogu a da se meni nista ne desi, sve je u proceni. A kao sto neko rece - tih 4 sata mnoooogo znace u ratnim uslovima. Ne sumnjam da je nasa vojska pratila sta se desava u okolnim zemljama, blizu granice. A ove likove (da ne vredjam i kazem nesto teze) koji pominju kopnenu invaziju, upucujem da samo malo procitaju neku knjigu (moze i strip jer vam je to blize) o ratnoj taktici. Nije isto kada te bombarduju mesecima, ili kada te bombarduju mesecima PLUS drze hiljade vojnika na tvojim granicama. Znacajna sredstva (ljudstvo, tehniku) moras da drzis u pripravnosti na granici i samim tim je izlozis njihovoj avijaciji.

mr.wolf

pre 6 godina

A railway chief delays a NATO train transporting military equipment during the war in Kosovo in 1999." 

Kako amerkanci uporno ponavljaju rat na Kosovu to mi je genijalno, niko ne spominje da su terorisali celu Srbiju 78 dana, i na kraju nikom nista
(lol, 29. mart 2018 12:38)

Na kraju nije "nikom nista".... Njima Kosovo i baza, a nama manja zemlja i puno poginulih, puno srusenih objekata. Ako je to "nikom nista", svaka ti cast na razumevanju stvari.

zoran

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče
(Saul Goodman, 29. mart 2018 11:23)

Covek je 'ladno mogao da popije metak u chelo i nikom nishta, znajuci bahatost Amera. Mogli su da ga strpaju u voz i mrak bi ga pojeo. Mogao je biti uhapshen na licu mesta. Pokazao je vrhunsku hrabrost i pamet. Za razliku od mnogih Srba koji se utrkuju da izdaju zemlju zapadu za koka-kolu i eventualno neku odecu.

pravi nepostojeci heroji

pre 6 godina

Steta sto nije bilo nekog heroja da spreci Slobu (i kliku oko njega) da dodju na vlast.
Tada bi stvarno bilo spreceno bombardovanje.

Србијанац

pre 6 godina

Orden dati gospodinu, a i da su usli ne bi izasli citavi
(Bojan Š., 29. mart 2018 10:23)
dirljive li naivnosti :)
(neutralni felsh, 29. mart 2018 11:19)
Какве наивности? Војска Југославије је у свом саставу, пред почетак бомбардовања, имала око 1000 тенкова, око 800 оклопних борбених возила и преко 3700 артиљеријских оруђа. У редовном саставу било је преко 100.000 војника а по потреби могла је рачунати на преко 400.000 резервиста. Зар мислиш да би један воз могао да се мери са снагом тадашње војске? Много веће снаге су напале реон Кошара па нису успели да се пробију.

Somborac

pre 6 godina

Rumunija - naš veliki, dobronamerni sused na istoku, i jedan od retkih suseda koji nikad nije imao pretenzije na našu zemlju i nije nas napadao. Njihova izreka glasi: ''Rumunija ima samo 2 prijatelja - Crno more na istoku i Srbiju na zapadu''.
Čak i kada smo se našli na suprotnim stranama u 2-om svetskom ratu, tadašnji premijer Rumunije Jon Antonesku je odbio Hitlerov predlog da Rumunija okupira srpski deo Banata (kao što je Mađarska uradila sa Bačkom a Hrvatska sa Sremom), rekavši da Rumunija ima već dovoljno neprijatelja na svim frontovima (Sovjeti, Mađari, Bugari), i da ne žele da kvare odnose sa jedinim preostalim susedom - Srbijom. Inače, državna granica između Srbije i Rumunije je jedna od retkih granica u Evropi koje su ostale nepromenjene tokom i posle 2-og svetskog rata!

Buduci migrant iz Srbije

pre 6 godina

S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to.
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...
(Pustinjski banderas, 29. mart 2018 12:46)

Madjari su nam davali gas da se grejemo kad su nas "braca Rusi" iskljucili pre nekoliko zima. Cinili su to tako sto su temperaturu u svojim gradovima spustali sa 22 na 18 da bi nama slali. Takodje, drzali su nam otvorene granice bez viza do poslednjeg datuma, kad su bili u obavezi da nam uvedu zbog clanstva u EU. Ne zmam zasto postoji stalna potreba da se podsecamo sta nam je kad neko lose uradio. Imamo neku opsednutu zavisnost da belezimo i ocenjujemo druge. Opustite se ljudi.

Aca

pre 6 godina

Sve sami dobrotvori sad posle 20 godina.Kad bi se sutra zaratilo opet bi svi dozvolili da nas sa njihovih teritorija napadaju pa bi se opet 2040 pravili kako su nas spasavali.Jaooo,sto nece 3.svetski rat,kako bi Srbin znao da se postavi prema komsijama

Драган

pre 6 godina

Проблем данашњег света што нема људе који поштују принципе.Лаж и манипулације царују!Хвала дотичном ГОСПОДИНУ ХЕРОЈУ!Живели СТВАРНИ ХЕРОЈИ!!!!

AA

pre 6 godina

O ovom dogadjaju je i snimljen film California Dreamin' koji je 2007 dobio nagradu na kanskom festialu. Imate ceo film na youtube-u, pogledajte...

neutralni felsh

pre 6 godina

@neutralni felsh 
nisi odgledao snimak, ali je zato potreba da pljunes po svemu srpskom ili afirmativno po nas jaca od tebe. jadno.
(milodar, 29. mart 2018 11:42)


ti znas da da nisam odgledao snimak? samo da znas, ovo je stara vest, procitao sam nekoliko clanaka o ovom coveku i njegovom dobrom birokratskom delu jos pre nekoliko godina... i svega ostalog se izuzeno dobro secam, jer sam sve preziveo. a preziveo sam i bas ovakve ljubitelje "afirmativnog po nas" po svaku cenu, samo da bi sacuvali sopstvenu izglancanu sliku o sebi.

boki

pre 6 godina

uvijek sam Rumune smatrao prijateljskom zemljom i saveznicima ali da se ne lažemo da su htjeli ili imali naređenje da uđu - ušli bi, i niko tu ništa ne bi mogao.

Mica

pre 6 godina

Jako mi se dopalo sto sam odgledala ceo video, jer sam prethodno gledala i film. Da bi se razumelo koliki je bio gest ovog coveka, treba znati kontekst. Godine 1999. Amerikanci se u celoj istocnoj Evropi ponasaju kao bogovi, ceo liberalni svet ih dozivljava kao oslobodioce, a u Rumuniji narocito, posle komunizma, oni su apsolutni simbol svega najpozitivnijeg. To sto je neko zaustavio americku vojsku i terao ih da ispostuju pravila u sred NATO kampanje, i to u zemlji koja u tom momentu ljubi skute amerikancima, veci je gest nego nego mnoga druga junastva sa puskom. Covek se nije plasio, radio je po zakonu, i nista mu se nije desilo - zato Rumunija i ima mnogo bolju politiku nego mi, mi samo znamo da se bahato uvalimo u nesrecu, pa onda ispadamo mucenici. Prema tome kapa dole ovom coveku, a ovi sto pricaju da je "birokrata" videla bih sta bi oni uradili na njegovom mestu. Ne bi tog dana bili kod kuce verovatno.

Mihail

pre 6 godina

I'm from Romania. This man was under huge pressure to let that train pass, especially from the political leadership and still he wouldn't give up. At the time, Romanian public opinion was fermly AGAINST the nato bombing of Iugoslavia. Except for a few handfull of intelectualls - later to be found on Mr. Soros's payroll -, the people were against it. Journalists appeared with a „Target” sign in tv shows. One romanian journalist, Mile Carpenisan, was killed in Belgrade, in the RTS building, by nato bombs. So, this man may not be a big hero, but he did the right thing. God bless Serbia!

Komša

pre 6 godina

@Saul Goodman
U pitanju je običan,mali čovek koji je hteo da pomogne,tačnije da odmogne sili koliko je mogao.
Da li je pomogao mbogo? Verovatno nije ,ali njemu je savest čista - učinio je što je mogao.
Da,sakrio se iza procedure.To dokazuje samo da je razmišljao i o sebi (sam kaže da je 4 godine čekao negativnu reakciju na svoj postupak),što je normalno.
Priča o revnosnom službeniku u Rumuniji je i danas veoma upitna (vidiš li česte demonstracije zbog korupcije tamo) i od početka je svima jasno da je čovek opstruisao namerno.
Jednistavno - sapleo ih onoliko koliko to običan,mali čovek može.

milan

pre 6 godina

U SRB se svakodnevno krse propisi, zakoni, pa i ustav zemlje. Najvise od strane vladajuce kaste. Bas me zanima, da li bi mali covek mogao ovako da prodje u SRB? Sta kazete, rodjaci? Ili bi ga neko prebio ili ostao bez posla? A da ne pricam da bi neki vojni konvoj stajao danima ovako zbog malog coveka? Ko bi rekao da je Rumunija u to vreme vec bila pravna drzava ocigledno. Bar po nekim faktorima izgleda.
(Slovenac, 29. mart 2018 11:24)

ma koji slovenac, domaći "jugosloven", ti su gori i od ustaša, balista i mudžahedina zajedno! možda mu se deda dovukao iz slovenije, u neku fotelju, u to vreme na mesto streljanog srbina.

Faruk Hadžibegić

pre 6 godina

@neutralni felsh

To što si toliki negativac, kada je sve srpsko u pitanju, ne znači po definiciji da si ti nekakav proevropski lik, a mi kao neki neandertalci. To možda samo znači da si maltretiran kao mali, da vučeš nekakve dublje komplekse i da imaš problem sam sa samim sobom...

boban,nis

pre 6 godina

Grk okrenuo brod,Rumun zaustavljao voz,Italijan bacao bombe u Jadran,Bugarin u parlamentu pokazivao straznjicu onima koji su glasali da NATO koristi nebo iznad Bugarske itd,itd.
Nije da nemamo prijatelja,imamo ih itekakao,nego se zvanicna politika svih zemalja plasi od Amerike i NATO.

svedok vremena

pre 6 godina

Nesto se ne secam da su NATO trupe usle u Srbiju kopnenim putem, tako da je taj voz bio verovatno logisticka podrska NATO aerodromu u Krajovi. Gadjali su iskljucivo iz vazduha i to sa relativno bezbedne distance gde im nasa PVO nije mogla nista. Poneki piloti su se zeznuli i sisli nize i to ih je kostalo obaranja. Koriscene su i rakete kojima nasa PVO takodje mahom nije mogla nista. Kopnena invazija je bila opcija, ali neko u vrhu NATO je ipak odlucio da Milosevicu poslalje Ahtisarija i Cernomirdina da ga zastrase. Secate se onog poteza na posluzavniku kojim je Ahtisari plasticno pokazao sta ce biti sa Srbijom. To je urodilo plodom i Kumanovski sporazum je potpisan veoma brzo nakon toga, tako da do kopnene invazije nije ni doslo.

lol

pre 6 godina

"A railway chief delays a NATO train transporting military equipment during the war in Kosovo in 1999."

Kako amerkanci uporno ponavljaju rat na Kosovu to mi je genijalno, niko ne spominje da su terorisali celu Srbiju 78 dana, i na kraju nikom nista

zbog

pre 6 godina

Nije heroj. Pogledajte snimak!!! On je njih pustio ka Srbiji. Samo ih zadrzao par sati jer im.falio neki dokument za carinu. Samo to. Nas nije ni pomenuo. Pustio ih je.

Pustinjski banderas

pre 6 godina

Kum mi je u to vreme bio dispecer u Elektrovojvodini u Kikindi. Znam da su Rumuni dali struju preko 110kV dalekovoda iz Temisvara da bi Kikinda i okolne opstine imale struju nakon napada NATO na elektroenergetski sistem Srbije. Struje je uvek bilo, osim jednog cetvrtka kad im je rumunski dispecer rekao da stize NATO u posetu.
S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to.
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...

Петар Петровић

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče
(Saul Goodman, 29. mart 2018 11:23)

Треба да те је срамота што се уопште јављаш, да си погледао до краја видео би како је назвао Србе на самом крају репортаже.

willi

pre 6 godina

koliko sam ja razumeo taj voz je ipak usao u srbiju a nakon bombardovanja se vratio nazad u rumuniju. aku sam dobro razumeo onada smo mi obicna ...

mali radojica

pre 6 godina

Hahaha kakva smejurija ovi sto pominju pap?re pa birokratiju. Kakve bre birokratija mogli su da ga uhapse na licu mesta da ga samo sklone u stranu. Pazi bogati Rumunija i to neka zabit na granici. koja lakrdija. A on pametan covek lepo se sakrio iza papira kao fol nemate papir fali vam pecat.....mislim ko razume shvatice

predskazanje

pre 6 godina

Hrabar i pošten čovek je postupio u skladu sa zakonom i mogao je zbog toga da bude kažnjen,ne mislim samo na gubitak posla.Siguran sam da je na to uticalo i njegovo neslaganja sa bombardovanjem Srbije.Sa druge strane ovo prikazuje bahato ponašanje Nato alijanse,kao i podanički odnos političara,koji vode ove banana države.Možete misliti kakvo je danas stanje nakon što je Rumunija postala njihov član.Pravna regulativa,zakoni,carina...ne važe za vojnike Nato pakta.Srbija je 2014-e godine potpisala sporazum sa Nato paktom,kojim se njihovim vojnicima daju ista prava,kao u članicama te alijanse.Interesantno da je sporazum potpisan od strane onih,koji su 1999-e godine,za vreme bombardovanja bili na vlasti.

D

pre 6 godina

Secate li se one price kada su hteli da sruse pravoslavnu crkvu, jer nema papire, a gosp. Dodik rekao odmah nabavlja papir. Tako ovi iz nato-a isto.

sale

pre 6 godina

Sto rece neko dole lakse bi prosao nasu carinu verovatno. Nasi bi ih samo odrali za dva tri tenka ili sta su vec vozili da ima Mile da poore njivu i da se pohvali u selu.

FrTu

pre 6 godina

Malo ljudi zna da nam je kroz istoriju Rumunija najveci prijatelj, nevezano za ovu pricu. Rumunija je ulazila u ratove na nasu stranu i kada sama za to nije imala nikakvog razloga. Svi drugi su imali svoje razloge.

zoran

pre 6 godina

U to vreme kad smo mi probali el motorni voz (u vozu bila direkcija železnice i 6 Rusa predstavnici fabrike).Voz otišao do Crne gore i vratio se do Valjeva.Tu ga je otpravnik zaustavio i nije dao dozvolu za dalje jer voz nema mere.Voz je stojao min 8 sati uprkos zahtevu direktora da pusti voz.Tako da u podne voz stigao oko pola noći u depo Zemun.

Saul Goodman

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče

cvrko

pre 6 godina

Mogu zamisliti kako su bili nervozni,zedni i gladni i piskli u pempase :( Samo da je bila jos jedna ekipa specijalaca da im zasvajsa vrata :)

Jeste može

pre 6 godina

(Slovenac, 29. mart 2018 11:24)
A i ovaj batica je naleteo na poprilično strpljive vojnike.Pitam se kako bi prošao da je ovakvo zaustavio vojsku Srbije?

ID

pre 6 godina

Treba pogledati video do samog kraja, tu tek pominje zašto je to uradio.
Ko ne pogleda do kraja misliće da ih je zaustavio zbog birokratije.
A, oni koji misle da je malo što ih je držao 4 sata, on je uradio svoj deo. Šta je trebao da se digne u vazduh, a pretpostavljam da su mu zamerali ono koji su ispijali kafe i piva po gradu i najveći im je problem što nije bilo struje za finale lige šampioona.

neutralni felsh

pre 6 godina

Kakav naslov!!! 
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.
(trinitron, 29. mart 2018 10:29)


nasa potreba da verujemo da nas neko voli i razume je nesto najtuznije u najgnjecavije na svetu.

Slovenac

pre 6 godina

U SRB se svakodnevno krse propisi, zakoni, pa i ustav zemlje. Najvise od strane vladajuce kaste. Bas me zanima, da li bi mali covek mogao ovako da prodje u SRB? Sta kazete, rodjaci? Ili bi ga neko prebio ili ostao bez posla? A da ne pricam da bi neki vojni konvoj stajao danima ovako zbog malog coveka? Ko bi rekao da je Rumunija u to vreme vec bila pravna drzava ocigledno. Bar po nekim faktorima izgleda.

trinitron

pre 6 godina

Kakav naslov!!!
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.

Pedja

pre 6 godina

Pogledajte video ali pogledajte i odlican Rumunski film o tome:

California Dreamin' (2007)

http://www.imdb.com/title/tt0449573/?ref_=adv_li_tt

Dobar komšija

pre 6 godina

O ovome je snimljen veoma dobar film (pok.Kristian Namesku:"Kalifornia dtimin' "). Bio je na nekom od FAF festivala....Pamtim da su Rumuni bili uz nas za vreme bombardovanja i pomagali više nego mnogi u okolini....

sajbermunru

pre 6 godina

Hahahah, koja balkanijada :))) A znam i film uradjen po ovoj prici, California dreaming, odlican je.
Lik ovde kaze kako mu je predsednik Rumunije, Basescu (Traian), kasnije jednom prilikom rekao da je uradio dobro i da takvi trebaju Rumuniji. 1999 je Basescu bio ministar transporta. Zivim u Rumuniji od 1999. i znam koliko rumuni drze do srba. Secam se kada sam se posle bombardovanja doselio ovde koliko postovanja mi je ukazivano samo na osnovu toga sto sam iz Srbije.

tr

pre 6 godina

Lep prilog,poznato je da su Rumuni oduvek bili mirne komsije za razliku id drugih koji cim cuju da neko krene na Srbiju,uzimaju nozeve i napadaju sa ledja.
Veliki pozdrav ovom coveku koji je vrsio svoju duznost a samim tim i na neki svoj nacin pomogao Srbiji.

Sofronije

pre 6 godina

Kakav car sto njemu av ne dodeli makar zlatnu znacku i makar 10 dana na Kopaoniku o trosku drzave prijatelji nam ocajnicki trebaju mali ljudi veliki ko god prijateljstva treba podsticati i povremeno nagradjivati kao ono kad sa prijateljima organizujes rostiljanje u prirodi malo kosta al se dugo posle prica o tome i ostaje u lepom secanju

Mr X

pre 6 godina

Kava legenda. Trebalo bi ga pozvati u Srbiju na neku memoraciju ili proslavu I upoznati narod sa njim.

Razumem da je bilo takvih smekera svuda.

Bravo

slobo b.

pre 6 godina

00

Kakav naslov!!! 
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.
(trinitron, 29. mart 2018 10:29

Potpuno se slažem ,hvatamo se nekakvih priča o pojedincima koji su kao prijatelji i srpski heroji,malo morgen,briga njih za nas.
On se samo prepao za svoj posao pošto nisu bili uredni papiri a konvoj je bio oficijelno prijavljen,znači nije mogao niti smeo ništa ispod ruke i to je to...

dezintegrator

pre 6 godina

Preporucujem California Dreamin' sa Armandom Asanteom u ulozi americkog oficira. Odlican rumunski film iz 2006. baziran na ovoj prici. Inace reziser Kristijan Nemesku je poginuo u sumnjivoj saobracajki pre nego je zavrsio film. Naravno ova prica iz clanka je posluzila kao osnova, razradjeno je to jos.

Pustinjski banderas

pre 6 godina

Kum mi je u to vreme bio dispecer u Elektrovojvodini u Kikindi. Znam da su Rumuni dali struju preko 110kV dalekovoda iz Temisvara da bi Kikinda i okolne opstine imale struju nakon napada NATO na elektroenergetski sistem Srbije. Struje je uvek bilo, osim jednog cetvrtka kad im je rumunski dispecer rekao da stize NATO u posetu.
S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to.
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...

dezintegrator

pre 6 godina

Preporucujem California Dreamin' sa Armandom Asanteom u ulozi americkog oficira. Odlican rumunski film iz 2006. baziran na ovoj prici. Inace reziser Kristijan Nemesku je poginuo u sumnjivoj saobracajki pre nego je zavrsio film. Naravno ova prica iz clanka je posluzila kao osnova, razradjeno je to jos.

lol

pre 6 godina

"A railway chief delays a NATO train transporting military equipment during the war in Kosovo in 1999."

Kako amerkanci uporno ponavljaju rat na Kosovu to mi je genijalno, niko ne spominje da su terorisali celu Srbiju 78 dana, i na kraju nikom nista

Slovenac

pre 6 godina

U SRB se svakodnevno krse propisi, zakoni, pa i ustav zemlje. Najvise od strane vladajuce kaste. Bas me zanima, da li bi mali covek mogao ovako da prodje u SRB? Sta kazete, rodjaci? Ili bi ga neko prebio ili ostao bez posla? A da ne pricam da bi neki vojni konvoj stajao danima ovako zbog malog coveka? Ko bi rekao da je Rumunija u to vreme vec bila pravna drzava ocigledno. Bar po nekim faktorima izgleda.

Петар Петровић

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče
(Saul Goodman, 29. mart 2018 11:23)

Треба да те је срамота што се уопште јављаш, да си погледао до краја видео би како је назвао Србе на самом крају репортаже.

ID

pre 6 godina

Treba pogledati video do samog kraja, tu tek pominje zašto je to uradio.
Ko ne pogleda do kraja misliće da ih je zaustavio zbog birokratije.
A, oni koji misle da je malo što ih je držao 4 sata, on je uradio svoj deo. Šta je trebao da se digne u vazduh, a pretpostavljam da su mu zamerali ono koji su ispijali kafe i piva po gradu i najveći im je problem što nije bilo struje za finale lige šampioona.

sajbermunru

pre 6 godina

Hahahah, koja balkanijada :))) A znam i film uradjen po ovoj prici, California dreaming, odlican je.
Lik ovde kaze kako mu je predsednik Rumunije, Basescu (Traian), kasnije jednom prilikom rekao da je uradio dobro i da takvi trebaju Rumuniji. 1999 je Basescu bio ministar transporta. Zivim u Rumuniji od 1999. i znam koliko rumuni drze do srba. Secam se kada sam se posle bombardovanja doselio ovde koliko postovanja mi je ukazivano samo na osnovu toga sto sam iz Srbije.

trinitron

pre 6 godina

Kakav naslov!!!
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.

mali radojica

pre 6 godina

Hahaha kakva smejurija ovi sto pominju pap?re pa birokratiju. Kakve bre birokratija mogli su da ga uhapse na licu mesta da ga samo sklone u stranu. Pazi bogati Rumunija i to neka zabit na granici. koja lakrdija. A on pametan covek lepo se sakrio iza papira kao fol nemate papir fali vam pecat.....mislim ko razume shvatice

Somborac

pre 6 godina

Rumunija - naš veliki, dobronamerni sused na istoku, i jedan od retkih suseda koji nikad nije imao pretenzije na našu zemlju i nije nas napadao. Njihova izreka glasi: ''Rumunija ima samo 2 prijatelja - Crno more na istoku i Srbiju na zapadu''.
Čak i kada smo se našli na suprotnim stranama u 2-om svetskom ratu, tadašnji premijer Rumunije Jon Antonesku je odbio Hitlerov predlog da Rumunija okupira srpski deo Banata (kao što je Mađarska uradila sa Bačkom a Hrvatska sa Sremom), rekavši da Rumunija ima već dovoljno neprijatelja na svim frontovima (Sovjeti, Mađari, Bugari), i da ne žele da kvare odnose sa jedinim preostalim susedom - Srbijom. Inače, državna granica između Srbije i Rumunije je jedna od retkih granica u Evropi koje su ostale nepromenjene tokom i posle 2-og svetskog rata!

Србијанац

pre 6 godina

Orden dati gospodinu, a i da su usli ne bi izasli citavi
(Bojan Š., 29. mart 2018 10:23)
dirljive li naivnosti :)
(neutralni felsh, 29. mart 2018 11:19)
Какве наивности? Војска Југославије је у свом саставу, пред почетак бомбардовања, имала око 1000 тенкова, око 800 оклопних борбених возила и преко 3700 артиљеријских оруђа. У редовном саставу било је преко 100.000 војника а по потреби могла је рачунати на преко 400.000 резервиста. Зар мислиш да би један воз могао да се мери са снагом тадашње војске? Много веће снаге су напале реон Кошара па нису успели да се пробију.

Mihail

pre 6 godina

I'm from Romania. This man was under huge pressure to let that train pass, especially from the political leadership and still he wouldn't give up. At the time, Romanian public opinion was fermly AGAINST the nato bombing of Iugoslavia. Except for a few handfull of intelectualls - later to be found on Mr. Soros's payroll -, the people were against it. Journalists appeared with a „Target” sign in tv shows. One romanian journalist, Mile Carpenisan, was killed in Belgrade, in the RTS building, by nato bombs. So, this man may not be a big hero, but he did the right thing. God bless Serbia!

sale

pre 6 godina

Sto rece neko dole lakse bi prosao nasu carinu verovatno. Nasi bi ih samo odrali za dva tri tenka ili sta su vec vozili da ima Mile da poore njivu i da se pohvali u selu.

tr

pre 6 godina

Lep prilog,poznato je da su Rumuni oduvek bili mirne komsije za razliku id drugih koji cim cuju da neko krene na Srbiju,uzimaju nozeve i napadaju sa ledja.
Veliki pozdrav ovom coveku koji je vrsio svoju duznost a samim tim i na neki svoj nacin pomogao Srbiji.

FrTu

pre 6 godina

Malo ljudi zna da nam je kroz istoriju Rumunija najveci prijatelj, nevezano za ovu pricu. Rumunija je ulazila u ratove na nasu stranu i kada sama za to nije imala nikakvog razloga. Svi drugi su imali svoje razloge.

Dobar komšija

pre 6 godina

O ovome je snimljen veoma dobar film (pok.Kristian Namesku:"Kalifornia dtimin' "). Bio je na nekom od FAF festivala....Pamtim da su Rumuni bili uz nas za vreme bombardovanja i pomagali više nego mnogi u okolini....

predskazanje

pre 6 godina

Hrabar i pošten čovek je postupio u skladu sa zakonom i mogao je zbog toga da bude kažnjen,ne mislim samo na gubitak posla.Siguran sam da je na to uticalo i njegovo neslaganja sa bombardovanjem Srbije.Sa druge strane ovo prikazuje bahato ponašanje Nato alijanse,kao i podanički odnos političara,koji vode ove banana države.Možete misliti kakvo je danas stanje nakon što je Rumunija postala njihov član.Pravna regulativa,zakoni,carina...ne važe za vojnike Nato pakta.Srbija je 2014-e godine potpisala sporazum sa Nato paktom,kojim se njihovim vojnicima daju ista prava,kao u članicama te alijanse.Interesantno da je sporazum potpisan od strane onih,koji su 1999-e godine,za vreme bombardovanja bili na vlasti.

Драган

pre 6 godina

Проблем данашњег света што нема људе који поштују принципе.Лаж и манипулације царују!Хвала дотичном ГОСПОДИНУ ХЕРОЈУ!Живели СТВАРНИ ХЕРОЈИ!!!!

Mila

pre 6 godina

@ banderas
U vreme NATO bombardovanja zvanicna politika Madjarske je uistinu negativna prema zvanicnoj Srbiji, dobrim delom pod uticajem americkih demokrata. Trebalo mi je mnogo godina kasnije druzenja sa Madjarima iz raznih slojeva u Madjarskoj da shvatim da obicni ljudi nisu imali nista sa tom zvanicnom pro-NATO politikom, da niko tamo specijalno ne mrzi Srbiju, i ne zeli nikome iz Srbije nista lose. Stavise, mnogi su se zgrazavali kad su culi kako je ta intervencija izgledala i jos se i izvinjavali. Danas sa sigurnoscu moze da se kaze da niko normalan i posten od srpskih suseda tu intervenciju danas ne odobrava, niti se ponosi njome. Hocu da kazem, istina je to sto kazes da su Rumuni otvorenije podrzavali Srbiju u to vreme nego drugi, ali treba reci da obican svet u vecini nasih suseda ne mrzi Srbe, ne zeli nam nista lose, i sa tom svescu treba da idemo u buducnost, i gledamo da vodimo pametnu i dostojanstvenu politiku prema drugima.

neutralni felsh

pre 6 godina

Kakav naslov!!! 
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.
(trinitron, 29. mart 2018 10:29)


nasa potreba da verujemo da nas neko voli i razume je nesto najtuznije u najgnjecavije na svetu.

комша

pre 6 godina

Наша војска је била наоружана до зуба. Мислим да се не би лепо провели војници у том возу...

Saul Goodman

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče

Buduci migrant iz Srbije

pre 6 godina

S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to.
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...
(Pustinjski banderas, 29. mart 2018 12:46)

Madjari su nam davali gas da se grejemo kad su nas "braca Rusi" iskljucili pre nekoliko zima. Cinili su to tako sto su temperaturu u svojim gradovima spustali sa 22 na 18 da bi nama slali. Takodje, drzali su nam otvorene granice bez viza do poslednjeg datuma, kad su bili u obavezi da nam uvedu zbog clanstva u EU. Ne zmam zasto postoji stalna potreba da se podsecamo sta nam je kad neko lose uradio. Imamo neku opsednutu zavisnost da belezimo i ocenjujemo druge. Opustite se ljudi.

boban,nis

pre 6 godina

Grk okrenuo brod,Rumun zaustavljao voz,Italijan bacao bombe u Jadran,Bugarin u parlamentu pokazivao straznjicu onima koji su glasali da NATO koristi nebo iznad Bugarske itd,itd.
Nije da nemamo prijatelja,imamo ih itekakao,nego se zvanicna politika svih zemalja plasi od Amerike i NATO.

Mica

pre 6 godina

Jako mi se dopalo sto sam odgledala ceo video, jer sam prethodno gledala i film. Da bi se razumelo koliki je bio gest ovog coveka, treba znati kontekst. Godine 1999. Amerikanci se u celoj istocnoj Evropi ponasaju kao bogovi, ceo liberalni svet ih dozivljava kao oslobodioce, a u Rumuniji narocito, posle komunizma, oni su apsolutni simbol svega najpozitivnijeg. To sto je neko zaustavio americku vojsku i terao ih da ispostuju pravila u sred NATO kampanje, i to u zemlji koja u tom momentu ljubi skute amerikancima, veci je gest nego nego mnoga druga junastva sa puskom. Covek se nije plasio, radio je po zakonu, i nista mu se nije desilo - zato Rumunija i ima mnogo bolju politiku nego mi, mi samo znamo da se bahato uvalimo u nesrecu, pa onda ispadamo mucenici. Prema tome kapa dole ovom coveku, a ovi sto pricaju da je "birokrata" videla bih sta bi oni uradili na njegovom mestu. Ne bi tog dana bili kod kuce verovatno.

Faruk Hadzibegic

pre 6 godina

@neutralni felsh
Vidi druze, nisam iz Srbije ali sam Srbin. Ne da nisam zadovoljan situacijom i stanjem u kojem je moj narod, vec ce prije biti da sam ocajan. Ali nikada, dok sam ziv, necu se sprdati sa njim, vec cu zasukati rukave i uraditi sve sto je u mojoj moci da barem nesto u svom mikrookruzenju ucinim boljim. Bili ovi ili oni na vlasti. A sto se tice zapadnih fasista, ti mi navedi argumente da nisu, a ja cu tebi da jesu, Srbiju cu braniti, kao sto sam i branio, bilo kada, bilo gdje i od bilo koga, pa tako i i od njih. Pa taman me to i lupilo po glavi...

svedok vremena

pre 6 godina

Nesto se ne secam da su NATO trupe usle u Srbiju kopnenim putem, tako da je taj voz bio verovatno logisticka podrska NATO aerodromu u Krajovi. Gadjali su iskljucivo iz vazduha i to sa relativno bezbedne distance gde im nasa PVO nije mogla nista. Poneki piloti su se zeznuli i sisli nize i to ih je kostalo obaranja. Koriscene su i rakete kojima nasa PVO takodje mahom nije mogla nista. Kopnena invazija je bila opcija, ali neko u vrhu NATO je ipak odlucio da Milosevicu poslalje Ahtisarija i Cernomirdina da ga zastrase. Secate se onog poteza na posluzavniku kojim je Ahtisari plasticno pokazao sta ce biti sa Srbijom. To je urodilo plodom i Kumanovski sporazum je potpisan veoma brzo nakon toga, tako da do kopnene invazije nije ni doslo.

Pedja

pre 6 godina

Pogledajte video ali pogledajte i odlican Rumunski film o tome:

California Dreamin' (2007)

http://www.imdb.com/title/tt0449573/?ref_=adv_li_tt

mr.wolf

pre 6 godina

A railway chief delays a NATO train transporting military equipment during the war in Kosovo in 1999." 

Kako amerkanci uporno ponavljaju rat na Kosovu to mi je genijalno, niko ne spominje da su terorisali celu Srbiju 78 dana, i na kraju nikom nista
(lol, 29. mart 2018 12:38)

Na kraju nije "nikom nista".... Njima Kosovo i baza, a nama manja zemlja i puno poginulih, puno srusenih objekata. Ako je to "nikom nista", svaka ti cast na razumevanju stvari.

Dr Mr

pre 6 godina

@Vidim da je kod vas patetika jako u modi. Inace nije tocno da su Madari "okupirali" Banat oni su kako njihova historiografija kaze samo "vratili " jer je on doista do 1918 bio - madarski i to vise stotina godina. A i Hrvatska se prostirala do Zemuna 1918. Nija Banat bio "nas" ako su vecinu u njemu bili Madari, i Nijemci. Poznajem Madare koji su jako osjetljivi na ovu temu. oci bi vam iskopali samo da ponovite to pred njma. Tek toliko za informaciju.
(zanimljivo, 29. mart 2018 17:34

hrvatska se nije prostirala do zemuna do 1918 godine, vec austrougarska. Hrvatska cak nije bila objaeinjena teritorija vec rascepkana u teritorijalne jedinice.Hrvatska nije ni postojala kao drzava.Srbija je dobila te teritorije, koje je dogovorom posle 1.sv. rata.Dala je svoje teritorije i teritorije koje je dobila, zajedno sa spornim teritorijama(slovenija i zagrorje) i ponistila svoju drzavnost inkorporirajuci je u Kraljevinu Srba Hrvata i Slovenaca.Srbiji je ponudjena teritorija do famozne linije Karlobag karlovac Virovitica, od strane USA( dogovor izmedju predsednika Wilsona i Mihajla Pupina), ali je zbog jakog uticaja juznoslovenskog lobija kao i lobija francuske i UK da se stvori veca drzava, i time smanji uticaj buduce austrije na dve male drzave koje bi nastale- sloveniju i hrvatsko zagorje...
malo poznavanja istorije nije na odmet...:-)

Somborac

pre 6 godina

@zanimljivo
I ja vidim da je kod vas patetika i dalje u modi, kao i neznanje... Da li ti uopšte znaš razliku između Bačke i Banata?! Kad je to Srem bio hrvatski? :D Srem je bio deo Ugarske županije, uostalom sam njegov naziv je mađarskog porekla. Vi nikakve veze nikad niste imali sa Sremom, ni istorijske ni etničke, niti je isti ikad bio deo države koja se zove Hrvatska (ne računajući tvorevinu NDH).

Dakle, cela Vojvodina je bila u davnoj prošlosti mađarska, a oni Mađari koji nisu prežalili taj gubitak, verovatno žale i za današnjom Hrvatskom i njihovim jedinim izlazom na more - Rijekom. Jesi li sa njima pričao i o tome? :D

nimr

pre 6 godina

Да даа, Румуни и браћа Грци једини истински комшијски народи,који су кроз историју били на нашој страни! А не као Мађари и Бугари!!! Хвала добри човече!
(Србија Србима, 29. mart 2018 16:28)

Ne diraj Mađare! S njima smo zatvorili razmirice iz prošlosti, najcivilizovaniji su u regiji

pravi nepostojeci heroji

pre 6 godina

Steta sto nije bilo nekog heroja da spreci Slobu (i kliku oko njega) da dodju na vlast.
Tada bi stvarno bilo spreceno bombardovanje.

Komša

pre 6 godina

@Saul Goodman
U pitanju je običan,mali čovek koji je hteo da pomogne,tačnije da odmogne sili koliko je mogao.
Da li je pomogao mbogo? Verovatno nije ,ali njemu je savest čista - učinio je što je mogao.
Da,sakrio se iza procedure.To dokazuje samo da je razmišljao i o sebi (sam kaže da je 4 godine čekao negativnu reakciju na svoj postupak),što je normalno.
Priča o revnosnom službeniku u Rumuniji je i danas veoma upitna (vidiš li česte demonstracije zbog korupcije tamo) i od početka je svima jasno da je čovek opstruisao namerno.
Jednistavno - sapleo ih onoliko koliko to običan,mali čovek može.

Pera

pre 6 godina

Ovaj covek je u tom trenutku, u toj poziciji uradio koliko je mogao, i pokazao netrpeljivost obicnih gradjana Rumunije prema divljackom bombardovanju komsijske i prijateljske zemlje. Da je bilo sta vise uradio (izgleda da je napravio savrsenu procenu) verovatno bi ga sklonili ili zgazili kao sto neko kaze. Zamislite vas u slicnoj situaciji - okupaciona vojska (zamislite nemce tokom 2. svetskog rata) dolazi da uhapsi vaseg komsiju jevrejina. Naravno da bih pokusao da ih usporim, zamajavam koliko mogu a da se meni nista ne desi, sve je u proceni. A kao sto neko rece - tih 4 sata mnoooogo znace u ratnim uslovima. Ne sumnjam da je nasa vojska pratila sta se desava u okolnim zemljama, blizu granice. A ove likove (da ne vredjam i kazem nesto teze) koji pominju kopnenu invaziju, upucujem da samo malo procitaju neku knjigu (moze i strip jer vam je to blize) o ratnoj taktici. Nije isto kada te bombarduju mesecima, ili kada te bombarduju mesecima PLUS drze hiljade vojnika na tvojim granicama. Znacajna sredstva (ljudstvo, tehniku) moras da drzis u pripravnosti na granici i samim tim je izlozis njihovoj avijaciji.

Mr X

pre 6 godina

Kava legenda. Trebalo bi ga pozvati u Srbiju na neku memoraciju ili proslavu I upoznati narod sa njim.

Razumem da je bilo takvih smekera svuda.

Bravo

2 črvene...

pre 6 godina

Sad su rumuni najbolji prijatelji i bla bla... koje ste bre vi gliste, uvek ste na rumune i bugare gledali sa visine, zvali ih belim ciganima... sad ovde nesto romantisete...

zoran

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče
(Saul Goodman, 29. mart 2018 11:23)

Covek je 'ladno mogao da popije metak u chelo i nikom nishta, znajuci bahatost Amera. Mogli su da ga strpaju u voz i mrak bi ga pojeo. Mogao je biti uhapshen na licu mesta. Pokazao je vrhunsku hrabrost i pamet. Za razliku od mnogih Srba koji se utrkuju da izdaju zemlju zapadu za koka-kolu i eventualno neku odecu.

slobo b.

pre 6 godina

00

Kakav naslov!!! 
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.
(trinitron, 29. mart 2018 10:29

Potpuno se slažem ,hvatamo se nekakvih priča o pojedincima koji su kao prijatelji i srpski heroji,malo morgen,briga njih za nas.
On se samo prepao za svoj posao pošto nisu bili uredni papiri a konvoj je bio oficijelno prijavljen,znači nije mogao niti smeo ništa ispod ruke i to je to...

milodar

pre 6 godina

@neutralni felsh
nisi ga odgledao garantujem. ova prica jeste stara, postala je urbana legenda, a snimljen je i film o tom dogadjaju. ovde je rec o cestitom coveku koji se drznuo da iskaze svoj protest protiv bombardovanja na nacin koji je mogao, a to tebi smeta iz samo tebi poznatog razloga. tvoji komentari su uvek puni mrznje i gorcine prema srbima sto dosta govori o tebi.

Jeste može

pre 6 godina

(Slovenac, 29. mart 2018 11:24)
A i ovaj batica je naleteo na poprilično strpljive vojnike.Pitam se kako bi prošao da je ovakvo zaustavio vojsku Srbije?

Sofronije

pre 6 godina

Kakav car sto njemu av ne dodeli makar zlatnu znacku i makar 10 dana na Kopaoniku o trosku drzave prijatelji nam ocajnicki trebaju mali ljudi veliki ko god prijateljstva treba podsticati i povremeno nagradjivati kao ono kad sa prijateljima organizujes rostiljanje u prirodi malo kosta al se dugo posle prica o tome i ostaje u lepom secanju

neutralni felsh

pre 6 godina

(neutralni felsh, 29. mart 2018 11:19) 
Какве наивности? Војска Југославије је у свом саставу, пред почетак бомбардовања, имала око 1000 тенкова, око 800 оклопних борбених возила и преко 3700 артиљеријских оруђа. У редовном саставу било је преко 100.000 војника а по потреби могла је рачунати на преко 400.000 резервиста. Зар мислиш да би један воз могао да се мери са снагом тадашње војске? Много веће снаге су напале реон Кошара па нису успели да се пробију.
(Србијанац, 29. mart 2018 15:51)

tako je mislio i husein pa mu se linija fronta raspala za nedelju dana, a linija komande za manje od 10, a na kraju su ga nasli sakrivenog u rupi oko grada tikrita. brojke su cesto mrtvo slovo na papiru. inace, ovaj voz nije ni trebalo da ulazi u srbiju. a da su zaista hteli invaziju na srbiju, prvo bi mnogo toga poravnali pre nego sto udju - da prekinu svaku liniju logistike.
jos u drugom svetskom ratu je dokazano da strana koja nema prevlast u vazduhu nema sta da trazi u ratu (pusti ti slabi naseljeni vijetnam i njegove dzungle, idealne za gerisku borbu visoko motivisanih boraca, uz jaku podrsku sssr-a) - da su zaista hteli invaziju, prvo bi pripremili teren: prvo bi porusili sve hidroelektrane, zatim releje i repetitore, i svaki most, svaki vodovod, svaku liniju snabdevanja. kojom naftom bi pomerao tvoje tenkove? ako i smeju da pomole cevi iz kamuflaze. sta ti je pesadija bez tenkova i artiljerijske podrske? nista! a takvi junaci kao ti bi prvi zaplakali i pobegli... nagledao sam se slicnih.

U fudbalu je rešenje

pre 6 godina

Ahahahah Florijan rumunski železničar zaustavio Nato silu....ahahahahaaaa. Ovi polupali celu Srbiju, vratili nas u srednji vek, ali Florijan rumunski železničar...on ih je zaustavio... a gde je pečat? Ahahahahhh

D

pre 6 godina

Secate li se one price kada su hteli da sruse pravoslavnu crkvu, jer nema papire, a gosp. Dodik rekao odmah nabavlja papir. Tako ovi iz nato-a isto.

willi

pre 6 godina

koliko sam ja razumeo taj voz je ipak usao u srbiju a nakon bombardovanja se vratio nazad u rumuniju. aku sam dobro razumeo onada smo mi obicna ...

Нишлија

pre 6 godina

@neutralni felsh

Немаш ти појма, ниси ти способан да носиш пушку, не знаш "чиме" се ратује. Не би нико жив из тог воза остао.

djuro

pre 6 godina

@Steta sto nije bilo nekog heroja da spreci Slobu (i kliku oko njega) da dodju na vlast.Tada bi stvarno bilo spreceno bombardovanje.
(pravi nepostojeci heroji, 29. mart 2018 15:42)

Ili da smo se sami poubijali!? I onda nas ne bi bombardovali...

Sokozoveorla

pre 6 godina

Za razliku od Djindjica,Draskovica,Canka i ostale bulumente ovaj gospodin je izmislio postenje,hrabrost i ljubav prema srpskom narodu!

Faruk Hadžibegić

pre 6 godina

@neutralni felsh

To što si toliki negativac, kada je sve srpsko u pitanju, ne znači po definiciji da si ti nekakav proevropski lik, a mi kao neki neandertalci. To možda samo znači da si maltretiran kao mali, da vučeš nekakve dublje komplekse i da imaš problem sam sa samim sobom...

Србија Србима

pre 6 godina

Да даа, Румуни и браћа Грци једини истински комшијски народи,који су кроз историју били на нашој страни! А не као Мађари и Бугари!!! Хвала добри човече!

zoran

pre 6 godina

U to vreme kad smo mi probali el motorni voz (u vozu bila direkcija železnice i 6 Rusa predstavnici fabrike).Voz otišao do Crne gore i vratio se do Valjeva.Tu ga je otpravnik zaustavio i nije dao dozvolu za dalje jer voz nema mere.Voz je stojao min 8 sati uprkos zahtevu direktora da pusti voz.Tako da u podne voz stigao oko pola noći u depo Zemun.

zbog

pre 6 godina

Nije heroj. Pogledajte snimak!!! On je njih pustio ka Srbiji. Samo ih zadrzao par sati jer im.falio neki dokument za carinu. Samo to. Nas nije ni pomenuo. Pustio ih je.

Palicanin

pre 6 godina

Kum mi je u to vreme bio dispecer u Elektrovojvodini u Kikindi. Znam da su Rumuni dali struju preko 110kV dalekovoda iz Temisvara da bi Kikinda i okolne opstine imale struju nakon napada NATO na elektroenergetski sistem Srbije. Struje je uvek bilo, osim jednog cetvrtka kad im je rumunski dispecer rekao da stize NATO u posetu. 
S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to. 
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...
(Pustinjski banderas, 29. mart 2018 12:46

Pogresno si obavesten, Subotica i okolina su i te kako dobijali struju iz Madjarske. Ne svo vreme bombardovanja ali je bilo struje...

boki

pre 6 godina

uvijek sam Rumune smatrao prijateljskom zemljom i saveznicima ali da se ne lažemo da su htjeli ili imali naređenje da uđu - ušli bi, i niko tu ništa ne bi mogao.

AA

pre 6 godina

O ovom dogadjaju je i snimljen film California Dreamin' koji je 2007 dobio nagradu na kanskom festialu. Imate ceo film na youtube-u, pogledajte...

opet bajke

pre 6 godina

po cemu je ovaj covek heroj? sta je smisao ovog videa? lik nijednom u videu ne spominje da je nesto sprecavao vec je trazio od nato voza da izmiri sve takse propisane zakonima rumunije. on je heroj zato sto postuje zakon, a niposto heroj da bi ga mediji srbije spominjali, a srbi slavili.

zanimljivo

pre 6 godina

Rumunija - naš veliki, dobronamerni sused na istoku, i jedan od retkih suseda koji nikad nije imao pretenzije na našu zemlju i nije nas napadao. Njihova izreka glasi: ''Rumunija ima samo 2 prijatelja - Crno more na istoku i Srbiju na zapadu''.
Čak i kada smo se našli na suprotnim stranama u 2-om svetskom ratu, tadašnji premijer Rumunije Jon Antonesku je odbio Hitlerov predlog da Rumunija okupira srpski deo Banata (kao što je Mađarska uradila sa Bačkom a Hrvatska sa Sremom), rekavši da Rumunija ima već dovoljno neprijatelja na svim frontovima (Sovjeti, Mađari, Bugari), i da ne žele da kvare odnose sa jedinim preostalim susedom - Srbijom. Inače, državna granica između Srbije i Rumunije je jedna od retkih granica u Evropi koje su ostale nepromenjene tokom i posle 2-og svetskog rata!
(Somborac, 29. mart 2018 15:40

Vidim da je kod vas patetika jako u modi. Inace nije tocno da su Madari "okupirali" Banat oni su kako njihova historiografija kaze samo "vratili " jer je on doista do 1918 bio - madarski i to vise stotina godina. A i Hrvatska se prostirala do Zemuna 1918. Nija Banat bio "nas" ako su vecinu u njemu bili Madari, i Nijemci. Poznajem Madare koji su jako osjetljivi na ovu temu. oci bi vam iskopali samo da ponovite to pred njma. Tek toliko za informaciju.

aleksandar

pre 6 godina

Sluzba je sluzba a druzba druzba. J... se njega za Srbiju tada daj da vidimo pravilnik rodjace da nebude posle ja radio mimo zakona.

neutralni felsh

pre 6 godina

@neutralni felsh 

To što si toliki negativac, kada je sve srpsko u pitanju, ne znači po definiciji da si ti nekakav proevropski lik, a mi kao neki neandertalci. To možda samo znači da si maltretiran kao mali, da vučeš nekakve dublje komplekse i da imaš problem sam sa samim sobom...
(Faruk Hadžibegić, 29. mart 2018 13:59)

cemu sluzi ova instant-psihologija prepuna stereotipa?
ne, ne volim bajke i mitove u sluzbi glancanja kolektivnog ega - to je sve.
da, maltretiran sam jos od malena od strane svih onih koji u bajke suvise veruju pa im posle kriv i kurta i murta kad ih stvarnost zvekne po glavi pa su do neba zahvalni makar i zbog ovog pomenutog cetvorosatnog kasnjenja nekoliko cvrga.

Milun

pre 6 godina

@ (Mihail, 29. mart 2018 13:56)

There are only two kind of people good one and the bad one. Unfortunately, bad guys are ready to fight for their goals no matter what the price is. It is great to know that there are people who share the same values. BTW, you should be proud on Romanian nation and the way how you've earned the freedom. It explains how the force of good people can move world forward.

cvrko

pre 6 godina

Mogu zamisliti kako su bili nervozni,zedni i gladni i piskli u pempase :( Samo da je bila jos jedna ekipa specijalaca da im zasvajsa vrata :)

Metropola

pre 6 godina

@Somborac krenuo sam da pisem isto ovo sto ste vi napisali i sad nema potrebe. Ziva istina je sve sto ste napisali, bravo za post!

neutralni felsh

pre 6 godina

@neutralni felsh 
nisi odgledao snimak, ali je zato potreba da pljunes po svemu srpskom ili afirmativno po nas jaca od tebe. jadno.
(milodar, 29. mart 2018 11:42)


ti znas da da nisam odgledao snimak? samo da znas, ovo je stara vest, procitao sam nekoliko clanaka o ovom coveku i njegovom dobrom birokratskom delu jos pre nekoliko godina... i svega ostalog se izuzeno dobro secam, jer sam sve preziveo. a preziveo sam i bas ovakve ljubitelje "afirmativnog po nas" po svaku cenu, samo da bi sacuvali sopstvenu izglancanu sliku o sebi.

Aca

pre 6 godina

Sve sami dobrotvori sad posle 20 godina.Kad bi se sutra zaratilo opet bi svi dozvolili da nas sa njihovih teritorija napadaju pa bi se opet 2040 pravili kako su nas spasavali.Jaooo,sto nece 3.svetski rat,kako bi Srbin znao da se postavi prema komsijama

djuro

pre 6 godina

@neutralni felsh (?)

tj onome ko se brine o njemu - kao što osobi koja ne ume da se brine o sebi ne biste dali da izađe bez nadzora na ulicu i tamo spopada i uznemirava ljude, kaki uz drvo u parku i slično, internet je takođe nekakvo javno mesto; mora se paziti da ne izlazi sam i vrši ekvivalentne radnje, jer to može da uznemiri javnost, isto kao u parku. Ja razumem da on ne razume šta priča i da verovatno nije odgovoran za svoje reči, ali ima ljudi koje bez obzira na to tako može da povredi. Pratite šta piše, ograničite mu pristup internetu, šta god, ne znam. S najboljom namerom.

Dikh tu kava

pre 6 godina

One romanian journalist, Mile Carpenisan, was killed in Belgrade, in the RTS building, by nato bombs. So, this man may not be a big hero, but he did the right thing. God bless Serbia!
(Mihail, 29. mart 2018 13:56)

Mihail, Mile Carpenisan was not killed in Belgrade, but was a reporter. He died in 2010. Nevertheless, thanks for everything, always welcome in Serbia..

milan

pre 6 godina

U SRB se svakodnevno krse propisi, zakoni, pa i ustav zemlje. Najvise od strane vladajuce kaste. Bas me zanima, da li bi mali covek mogao ovako da prodje u SRB? Sta kazete, rodjaci? Ili bi ga neko prebio ili ostao bez posla? A da ne pricam da bi neki vojni konvoj stajao danima ovako zbog malog coveka? Ko bi rekao da je Rumunija u to vreme vec bila pravna drzava ocigledno. Bar po nekim faktorima izgleda.
(Slovenac, 29. mart 2018 11:24)

ma koji slovenac, domaći "jugosloven", ti su gori i od ustaša, balista i mudžahedina zajedno! možda mu se deda dovukao iz slovenije, u neku fotelju, u to vreme na mesto streljanog srbina.

neutralni felsh

pre 6 godina

pravda za felsha...niste ga shvatili..
(tex viler, 29. mart 2018 21:45)


hvala na razumevanju.

hteo sam da pojasnim sta sam zapravo hteo da kazem ali mi nije odobren ama bas nijedan komentar, za razliku od ovih koji mi prisivaju sve i svasta - oni nemaju problema sa odobravanjem.
administracija ne shvata da srz ovog sajta i posebo ove ribrike cine stari i redovni citaoci. ovi drugi dodju i odu. a ja im se upravo pridruzujem. treba biti samo tamo gde smo dobrodosli. pozdrav!

trinitron

pre 6 godina

Kakav naslov!!!
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.

Saul Goodman

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče

zanimljivo

pre 6 godina

Rumunija - naš veliki, dobronamerni sused na istoku, i jedan od retkih suseda koji nikad nije imao pretenzije na našu zemlju i nije nas napadao. Njihova izreka glasi: ''Rumunija ima samo 2 prijatelja - Crno more na istoku i Srbiju na zapadu''.
Čak i kada smo se našli na suprotnim stranama u 2-om svetskom ratu, tadašnji premijer Rumunije Jon Antonesku je odbio Hitlerov predlog da Rumunija okupira srpski deo Banata (kao što je Mađarska uradila sa Bačkom a Hrvatska sa Sremom), rekavši da Rumunija ima već dovoljno neprijatelja na svim frontovima (Sovjeti, Mađari, Bugari), i da ne žele da kvare odnose sa jedinim preostalim susedom - Srbijom. Inače, državna granica između Srbije i Rumunije je jedna od retkih granica u Evropi koje su ostale nepromenjene tokom i posle 2-og svetskog rata!
(Somborac, 29. mart 2018 15:40

Vidim da je kod vas patetika jako u modi. Inace nije tocno da su Madari "okupirali" Banat oni su kako njihova historiografija kaze samo "vratili " jer je on doista do 1918 bio - madarski i to vise stotina godina. A i Hrvatska se prostirala do Zemuna 1918. Nija Banat bio "nas" ako su vecinu u njemu bili Madari, i Nijemci. Poznajem Madare koji su jako osjetljivi na ovu temu. oci bi vam iskopali samo da ponovite to pred njma. Tek toliko za informaciju.

zbog

pre 6 godina

Nije heroj. Pogledajte snimak!!! On je njih pustio ka Srbiji. Samo ih zadrzao par sati jer im.falio neki dokument za carinu. Samo to. Nas nije ni pomenuo. Pustio ih je.

slobo b.

pre 6 godina

00

Kakav naslov!!! 
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.
(trinitron, 29. mart 2018 10:29

Potpuno se slažem ,hvatamo se nekakvih priča o pojedincima koji su kao prijatelji i srpski heroji,malo morgen,briga njih za nas.
On se samo prepao za svoj posao pošto nisu bili uredni papiri a konvoj je bio oficijelno prijavljen,znači nije mogao niti smeo ništa ispod ruke i to je to...

neutralni felsh

pre 6 godina

Kakav naslov!!! 
Nemojte gledati video bezveze. Ja sam odgledao nazalost. Lik uopste nije sprecio voz da udje nego je voz kasnio zbog njega 4 sata. Nije ga bilo briga sto hoce da idi ka Jugoslaviji nego je zapeo da im fali jedan papir. Samo to. Nas nije ni pominjao. Kada je Nato dobio taj papir to je bilo to, lik ih pustio.
(trinitron, 29. mart 2018 10:29)


nasa potreba da verujemo da nas neko voli i razume je nesto najtuznije u najgnjecavije na svetu.

2 črvene...

pre 6 godina

Sad su rumuni najbolji prijatelji i bla bla... koje ste bre vi gliste, uvek ste na rumune i bugare gledali sa visine, zvali ih belim ciganima... sad ovde nesto romantisete...

U fudbalu je rešenje

pre 6 godina

Ahahahah Florijan rumunski železničar zaustavio Nato silu....ahahahahaaaa. Ovi polupali celu Srbiju, vratili nas u srednji vek, ali Florijan rumunski železničar...on ih je zaustavio... a gde je pečat? Ahahahahhh

neutralni felsh

pre 6 godina

(neutralni felsh, 29. mart 2018 11:19) 
Какве наивности? Војска Југославије је у свом саставу, пред почетак бомбардовања, имала око 1000 тенкова, око 800 оклопних борбених возила и преко 3700 артиљеријских оруђа. У редовном саставу било је преко 100.000 војника а по потреби могла је рачунати на преко 400.000 резервиста. Зар мислиш да би један воз могао да се мери са снагом тадашње војске? Много веће снаге су напале реон Кошара па нису успели да се пробију.
(Србијанац, 29. mart 2018 15:51)

tako je mislio i husein pa mu se linija fronta raspala za nedelju dana, a linija komande za manje od 10, a na kraju su ga nasli sakrivenog u rupi oko grada tikrita. brojke su cesto mrtvo slovo na papiru. inace, ovaj voz nije ni trebalo da ulazi u srbiju. a da su zaista hteli invaziju na srbiju, prvo bi mnogo toga poravnali pre nego sto udju - da prekinu svaku liniju logistike.
jos u drugom svetskom ratu je dokazano da strana koja nema prevlast u vazduhu nema sta da trazi u ratu (pusti ti slabi naseljeni vijetnam i njegove dzungle, idealne za gerisku borbu visoko motivisanih boraca, uz jaku podrsku sssr-a) - da su zaista hteli invaziju, prvo bi pripremili teren: prvo bi porusili sve hidroelektrane, zatim releje i repetitore, i svaki most, svaki vodovod, svaku liniju snabdevanja. kojom naftom bi pomerao tvoje tenkove? ako i smeju da pomole cevi iz kamuflaze. sta ti je pesadija bez tenkova i artiljerijske podrske? nista! a takvi junaci kao ti bi prvi zaplakali i pobegli... nagledao sam se slicnih.

Aca

pre 6 godina

Sve sami dobrotvori sad posle 20 godina.Kad bi se sutra zaratilo opet bi svi dozvolili da nas sa njihovih teritorija napadaju pa bi se opet 2040 pravili kako su nas spasavali.Jaooo,sto nece 3.svetski rat,kako bi Srbin znao da se postavi prema komsijama

pravi nepostojeci heroji

pre 6 godina

Steta sto nije bilo nekog heroja da spreci Slobu (i kliku oko njega) da dodju na vlast.
Tada bi stvarno bilo spreceno bombardovanje.

neutralni felsh

pre 6 godina

@neutralni felsh 
nisi odgledao snimak, ali je zato potreba da pljunes po svemu srpskom ili afirmativno po nas jaca od tebe. jadno.
(milodar, 29. mart 2018 11:42)


ti znas da da nisam odgledao snimak? samo da znas, ovo je stara vest, procitao sam nekoliko clanaka o ovom coveku i njegovom dobrom birokratskom delu jos pre nekoliko godina... i svega ostalog se izuzeno dobro secam, jer sam sve preziveo. a preziveo sam i bas ovakve ljubitelje "afirmativnog po nas" po svaku cenu, samo da bi sacuvali sopstvenu izglancanu sliku o sebi.

Петар Петровић

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče
(Saul Goodman, 29. mart 2018 11:23)

Треба да те је срамота што се уопште јављаш, да си погледао до краја видео би како је назвао Србе на самом крају репортаже.

Србијанац

pre 6 godina

Orden dati gospodinu, a i da su usli ne bi izasli citavi
(Bojan Š., 29. mart 2018 10:23)
dirljive li naivnosti :)
(neutralni felsh, 29. mart 2018 11:19)
Какве наивности? Војска Југославије је у свом саставу, пред почетак бомбардовања, имала око 1000 тенкова, око 800 оклопних борбених возила и преко 3700 артиљеријских оруђа. У редовном саставу било је преко 100.000 војника а по потреби могла је рачунати на преко 400.000 резервиста. Зар мислиш да би један воз могао да се мери са снагом тадашње војске? Много веће снаге су напале реон Кошара па нису успели да се пробију.

opet bajke

pre 6 godina

po cemu je ovaj covek heroj? sta je smisao ovog videa? lik nijednom u videu ne spominje da je nesto sprecavao vec je trazio od nato voza da izmiri sve takse propisane zakonima rumunije. on je heroj zato sto postuje zakon, a niposto heroj da bi ga mediji srbije spominjali, a srbi slavili.

neutralni felsh

pre 6 godina

@neutralni felsh 

To što si toliki negativac, kada je sve srpsko u pitanju, ne znači po definiciji da si ti nekakav proevropski lik, a mi kao neki neandertalci. To možda samo znači da si maltretiran kao mali, da vučeš nekakve dublje komplekse i da imaš problem sam sa samim sobom...
(Faruk Hadžibegić, 29. mart 2018 13:59)

cemu sluzi ova instant-psihologija prepuna stereotipa?
ne, ne volim bajke i mitove u sluzbi glancanja kolektivnog ega - to je sve.
da, maltretiran sam jos od malena od strane svih onih koji u bajke suvise veruju pa im posle kriv i kurta i murta kad ih stvarnost zvekne po glavi pa su do neba zahvalni makar i zbog ovog pomenutog cetvorosatnog kasnjenja nekoliko cvrga.

Sokozoveorla

pre 6 godina

Za razliku od Djindjica,Draskovica,Canka i ostale bulumente ovaj gospodin je izmislio postenje,hrabrost i ljubav prema srpskom narodu!

willi

pre 6 godina

koliko sam ja razumeo taj voz je ipak usao u srbiju a nakon bombardovanja se vratio nazad u rumuniju. aku sam dobro razumeo onada smo mi obicna ...

комша

pre 6 godina

Наша војска је била наоружана до зуба. Мислим да се не би лепо провели војници у том возу...

lol

pre 6 godina

"A railway chief delays a NATO train transporting military equipment during the war in Kosovo in 1999."

Kako amerkanci uporno ponavljaju rat na Kosovu to mi je genijalno, niko ne spominje da su terorisali celu Srbiju 78 dana, i na kraju nikom nista

milan

pre 6 godina

U SRB se svakodnevno krse propisi, zakoni, pa i ustav zemlje. Najvise od strane vladajuce kaste. Bas me zanima, da li bi mali covek mogao ovako da prodje u SRB? Sta kazete, rodjaci? Ili bi ga neko prebio ili ostao bez posla? A da ne pricam da bi neki vojni konvoj stajao danima ovako zbog malog coveka? Ko bi rekao da je Rumunija u to vreme vec bila pravna drzava ocigledno. Bar po nekim faktorima izgleda.
(Slovenac, 29. mart 2018 11:24)

ma koji slovenac, domaći "jugosloven", ti su gori i od ustaša, balista i mudžahedina zajedno! možda mu se deda dovukao iz slovenije, u neku fotelju, u to vreme na mesto streljanog srbina.

dezintegrator

pre 6 godina

Preporucujem California Dreamin' sa Armandom Asanteom u ulozi americkog oficira. Odlican rumunski film iz 2006. baziran na ovoj prici. Inace reziser Kristijan Nemesku je poginuo u sumnjivoj saobracajki pre nego je zavrsio film. Naravno ova prica iz clanka je posluzila kao osnova, razradjeno je to jos.

ID

pre 6 godina

Treba pogledati video do samog kraja, tu tek pominje zašto je to uradio.
Ko ne pogleda do kraja misliće da ih je zaustavio zbog birokratije.
A, oni koji misle da je malo što ih je držao 4 sata, on je uradio svoj deo. Šta je trebao da se digne u vazduh, a pretpostavljam da su mu zamerali ono koji su ispijali kafe i piva po gradu i najveći im je problem što nije bilo struje za finale lige šampioona.

Pustinjski banderas

pre 6 godina

Kum mi je u to vreme bio dispecer u Elektrovojvodini u Kikindi. Znam da su Rumuni dali struju preko 110kV dalekovoda iz Temisvara da bi Kikinda i okolne opstine imale struju nakon napada NATO na elektroenergetski sistem Srbije. Struje je uvek bilo, osim jednog cetvrtka kad im je rumunski dispecer rekao da stize NATO u posetu.
S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to.
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...

aleksandar

pre 6 godina

Sluzba je sluzba a druzba druzba. J... se njega za Srbiju tada daj da vidimo pravilnik rodjace da nebude posle ja radio mimo zakona.

mr.wolf

pre 6 godina

A railway chief delays a NATO train transporting military equipment during the war in Kosovo in 1999." 

Kako amerkanci uporno ponavljaju rat na Kosovu to mi je genijalno, niko ne spominje da su terorisali celu Srbiju 78 dana, i na kraju nikom nista
(lol, 29. mart 2018 12:38)

Na kraju nije "nikom nista".... Njima Kosovo i baza, a nama manja zemlja i puno poginulih, puno srusenih objekata. Ako je to "nikom nista", svaka ti cast na razumevanju stvari.

Нишлија

pre 6 godina

@neutralni felsh

Немаш ти појма, ниси ти способан да носиш пушку, не знаш "чиме" се ратује. Не би нико жив из тог воза остао.

djuro

pre 6 godina

@Steta sto nije bilo nekog heroja da spreci Slobu (i kliku oko njega) da dodju na vlast.Tada bi stvarno bilo spreceno bombardovanje.
(pravi nepostojeci heroji, 29. mart 2018 15:42)

Ili da smo se sami poubijali!? I onda nas ne bi bombardovali...

tr

pre 6 godina

Lep prilog,poznato je da su Rumuni oduvek bili mirne komsije za razliku id drugih koji cim cuju da neko krene na Srbiju,uzimaju nozeve i napadaju sa ledja.
Veliki pozdrav ovom coveku koji je vrsio svoju duznost a samim tim i na neki svoj nacin pomogao Srbiji.

Slovenac

pre 6 godina

U SRB se svakodnevno krse propisi, zakoni, pa i ustav zemlje. Najvise od strane vladajuce kaste. Bas me zanima, da li bi mali covek mogao ovako da prodje u SRB? Sta kazete, rodjaci? Ili bi ga neko prebio ili ostao bez posla? A da ne pricam da bi neki vojni konvoj stajao danima ovako zbog malog coveka? Ko bi rekao da je Rumunija u to vreme vec bila pravna drzava ocigledno. Bar po nekim faktorima izgleda.

mali radojica

pre 6 godina

Hahaha kakva smejurija ovi sto pominju pap?re pa birokratiju. Kakve bre birokratija mogli su da ga uhapse na licu mesta da ga samo sklone u stranu. Pazi bogati Rumunija i to neka zabit na granici. koja lakrdija. A on pametan covek lepo se sakrio iza papira kao fol nemate papir fali vam pecat.....mislim ko razume shvatice

Mr X

pre 6 godina

Kava legenda. Trebalo bi ga pozvati u Srbiju na neku memoraciju ili proslavu I upoznati narod sa njim.

Razumem da je bilo takvih smekera svuda.

Bravo

Србија Србима

pre 6 godina

Да даа, Румуни и браћа Грци једини истински комшијски народи,који су кроз историју били на нашој страни! А не као Мађари и Бугари!!! Хвала добри човече!

nimr

pre 6 godina

Да даа, Румуни и браћа Грци једини истински комшијски народи,који су кроз историју били на нашој страни! А не као Мађари и Бугари!!! Хвала добри човече!
(Србија Србима, 29. mart 2018 16:28)

Ne diraj Mađare! S njima smo zatvorili razmirice iz prošlosti, najcivilizovaniji su u regiji

sajbermunru

pre 6 godina

Hahahah, koja balkanijada :))) A znam i film uradjen po ovoj prici, California dreaming, odlican je.
Lik ovde kaze kako mu je predsednik Rumunije, Basescu (Traian), kasnije jednom prilikom rekao da je uradio dobro i da takvi trebaju Rumuniji. 1999 je Basescu bio ministar transporta. Zivim u Rumuniji od 1999. i znam koliko rumuni drze do srba. Secam se kada sam se posle bombardovanja doselio ovde koliko postovanja mi je ukazivano samo na osnovu toga sto sam iz Srbije.

FrTu

pre 6 godina

Malo ljudi zna da nam je kroz istoriju Rumunija najveci prijatelj, nevezano za ovu pricu. Rumunija je ulazila u ratove na nasu stranu i kada sama za to nije imala nikakvog razloga. Svi drugi su imali svoje razloge.

Драган

pre 6 godina

Проблем данашњег света што нема људе који поштују принципе.Лаж и манипулације царују!Хвала дотичном ГОСПОДИНУ ХЕРОЈУ!Живели СТВАРНИ ХЕРОЈИ!!!!

Pedja

pre 6 godina

Pogledajte video ali pogledajte i odlican Rumunski film o tome:

California Dreamin' (2007)

http://www.imdb.com/title/tt0449573/?ref_=adv_li_tt

predskazanje

pre 6 godina

Hrabar i pošten čovek je postupio u skladu sa zakonom i mogao je zbog toga da bude kažnjen,ne mislim samo na gubitak posla.Siguran sam da je na to uticalo i njegovo neslaganja sa bombardovanjem Srbije.Sa druge strane ovo prikazuje bahato ponašanje Nato alijanse,kao i podanički odnos političara,koji vode ove banana države.Možete misliti kakvo je danas stanje nakon što je Rumunija postala njihov član.Pravna regulativa,zakoni,carina...ne važe za vojnike Nato pakta.Srbija je 2014-e godine potpisala sporazum sa Nato paktom,kojim se njihovim vojnicima daju ista prava,kao u članicama te alijanse.Interesantno da je sporazum potpisan od strane onih,koji su 1999-e godine,za vreme bombardovanja bili na vlasti.

Jeste može

pre 6 godina

(Slovenac, 29. mart 2018 11:24)
A i ovaj batica je naleteo na poprilično strpljive vojnike.Pitam se kako bi prošao da je ovakvo zaustavio vojsku Srbije?

Sofronije

pre 6 godina

Kakav car sto njemu av ne dodeli makar zlatnu znacku i makar 10 dana na Kopaoniku o trosku drzave prijatelji nam ocajnicki trebaju mali ljudi veliki ko god prijateljstva treba podsticati i povremeno nagradjivati kao ono kad sa prijateljima organizujes rostiljanje u prirodi malo kosta al se dugo posle prica o tome i ostaje u lepom secanju

svedok vremena

pre 6 godina

Nesto se ne secam da su NATO trupe usle u Srbiju kopnenim putem, tako da je taj voz bio verovatno logisticka podrska NATO aerodromu u Krajovi. Gadjali su iskljucivo iz vazduha i to sa relativno bezbedne distance gde im nasa PVO nije mogla nista. Poneki piloti su se zeznuli i sisli nize i to ih je kostalo obaranja. Koriscene su i rakete kojima nasa PVO takodje mahom nije mogla nista. Kopnena invazija je bila opcija, ali neko u vrhu NATO je ipak odlucio da Milosevicu poslalje Ahtisarija i Cernomirdina da ga zastrase. Secate se onog poteza na posluzavniku kojim je Ahtisari plasticno pokazao sta ce biti sa Srbijom. To je urodilo plodom i Kumanovski sporazum je potpisan veoma brzo nakon toga, tako da do kopnene invazije nije ni doslo.

Buduci migrant iz Srbije

pre 6 godina

S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to.
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...
(Pustinjski banderas, 29. mart 2018 12:46)

Madjari su nam davali gas da se grejemo kad su nas "braca Rusi" iskljucili pre nekoliko zima. Cinili su to tako sto su temperaturu u svojim gradovima spustali sa 22 na 18 da bi nama slali. Takodje, drzali su nam otvorene granice bez viza do poslednjeg datuma, kad su bili u obavezi da nam uvedu zbog clanstva u EU. Ne zmam zasto postoji stalna potreba da se podsecamo sta nam je kad neko lose uradio. Imamo neku opsednutu zavisnost da belezimo i ocenjujemo druge. Opustite se ljudi.

Faruk Hadzibegic

pre 6 godina

@neutralni felsh
Vidi druze, nisam iz Srbije ali sam Srbin. Ne da nisam zadovoljan situacijom i stanjem u kojem je moj narod, vec ce prije biti da sam ocajan. Ali nikada, dok sam ziv, necu se sprdati sa njim, vec cu zasukati rukave i uraditi sve sto je u mojoj moci da barem nesto u svom mikrookruzenju ucinim boljim. Bili ovi ili oni na vlasti. A sto se tice zapadnih fasista, ti mi navedi argumente da nisu, a ja cu tebi da jesu, Srbiju cu braniti, kao sto sam i branio, bilo kada, bilo gdje i od bilo koga, pa tako i i od njih. Pa taman me to i lupilo po glavi...

Pera

pre 6 godina

Ovaj covek je u tom trenutku, u toj poziciji uradio koliko je mogao, i pokazao netrpeljivost obicnih gradjana Rumunije prema divljackom bombardovanju komsijske i prijateljske zemlje. Da je bilo sta vise uradio (izgleda da je napravio savrsenu procenu) verovatno bi ga sklonili ili zgazili kao sto neko kaze. Zamislite vas u slicnoj situaciji - okupaciona vojska (zamislite nemce tokom 2. svetskog rata) dolazi da uhapsi vaseg komsiju jevrejina. Naravno da bih pokusao da ih usporim, zamajavam koliko mogu a da se meni nista ne desi, sve je u proceni. A kao sto neko rece - tih 4 sata mnoooogo znace u ratnim uslovima. Ne sumnjam da je nasa vojska pratila sta se desava u okolnim zemljama, blizu granice. A ove likove (da ne vredjam i kazem nesto teze) koji pominju kopnenu invaziju, upucujem da samo malo procitaju neku knjigu (moze i strip jer vam je to blize) o ratnoj taktici. Nije isto kada te bombarduju mesecima, ili kada te bombarduju mesecima PLUS drze hiljade vojnika na tvojim granicama. Znacajna sredstva (ljudstvo, tehniku) moras da drzis u pripravnosti na granici i samim tim je izlozis njihovoj avijaciji.

zoran

pre 6 godina

Heroj birokratije, nikakav ljubitelj Srbije i protivnik NATO-a. Čim je traženi papir nabavljen odmah je pustio celu kompoziciju. Pre nego što krenete da mu se zahvaljuje pogledajte snimak. Briga njega za bombardovanje, čovek zapeo za papir i to je poenta cele priče
(Saul Goodman, 29. mart 2018 11:23)

Covek je 'ladno mogao da popije metak u chelo i nikom nishta, znajuci bahatost Amera. Mogli su da ga strpaju u voz i mrak bi ga pojeo. Mogao je biti uhapshen na licu mesta. Pokazao je vrhunsku hrabrost i pamet. Za razliku od mnogih Srba koji se utrkuju da izdaju zemlju zapadu za koka-kolu i eventualno neku odecu.

Dr Mr

pre 6 godina

@Vidim da je kod vas patetika jako u modi. Inace nije tocno da su Madari "okupirali" Banat oni su kako njihova historiografija kaze samo "vratili " jer je on doista do 1918 bio - madarski i to vise stotina godina. A i Hrvatska se prostirala do Zemuna 1918. Nija Banat bio "nas" ako su vecinu u njemu bili Madari, i Nijemci. Poznajem Madare koji su jako osjetljivi na ovu temu. oci bi vam iskopali samo da ponovite to pred njma. Tek toliko za informaciju.
(zanimljivo, 29. mart 2018 17:34

hrvatska se nije prostirala do zemuna do 1918 godine, vec austrougarska. Hrvatska cak nije bila objaeinjena teritorija vec rascepkana u teritorijalne jedinice.Hrvatska nije ni postojala kao drzava.Srbija je dobila te teritorije, koje je dogovorom posle 1.sv. rata.Dala je svoje teritorije i teritorije koje je dobila, zajedno sa spornim teritorijama(slovenija i zagrorje) i ponistila svoju drzavnost inkorporirajuci je u Kraljevinu Srba Hrvata i Slovenaca.Srbiji je ponudjena teritorija do famozne linije Karlobag karlovac Virovitica, od strane USA( dogovor izmedju predsednika Wilsona i Mihajla Pupina), ali je zbog jakog uticaja juznoslovenskog lobija kao i lobija francuske i UK da se stvori veca drzava, i time smanji uticaj buduce austrije na dve male drzave koje bi nastale- sloveniju i hrvatsko zagorje...
malo poznavanja istorije nije na odmet...:-)

Dobar komšija

pre 6 godina

O ovome je snimljen veoma dobar film (pok.Kristian Namesku:"Kalifornia dtimin' "). Bio je na nekom od FAF festivala....Pamtim da su Rumuni bili uz nas za vreme bombardovanja i pomagali više nego mnogi u okolini....

Faruk Hadžibegić

pre 6 godina

@neutralni felsh

To što si toliki negativac, kada je sve srpsko u pitanju, ne znači po definiciji da si ti nekakav proevropski lik, a mi kao neki neandertalci. To možda samo znači da si maltretiran kao mali, da vučeš nekakve dublje komplekse i da imaš problem sam sa samim sobom...

Somborac

pre 6 godina

Rumunija - naš veliki, dobronamerni sused na istoku, i jedan od retkih suseda koji nikad nije imao pretenzije na našu zemlju i nije nas napadao. Njihova izreka glasi: ''Rumunija ima samo 2 prijatelja - Crno more na istoku i Srbiju na zapadu''.
Čak i kada smo se našli na suprotnim stranama u 2-om svetskom ratu, tadašnji premijer Rumunije Jon Antonesku je odbio Hitlerov predlog da Rumunija okupira srpski deo Banata (kao što je Mađarska uradila sa Bačkom a Hrvatska sa Sremom), rekavši da Rumunija ima već dovoljno neprijatelja na svim frontovima (Sovjeti, Mađari, Bugari), i da ne žele da kvare odnose sa jedinim preostalim susedom - Srbijom. Inače, državna granica između Srbije i Rumunije je jedna od retkih granica u Evropi koje su ostale nepromenjene tokom i posle 2-og svetskog rata!

djuro

pre 6 godina

@neutralni felsh (?)

tj onome ko se brine o njemu - kao što osobi koja ne ume da se brine o sebi ne biste dali da izađe bez nadzora na ulicu i tamo spopada i uznemirava ljude, kaki uz drvo u parku i slično, internet je takođe nekakvo javno mesto; mora se paziti da ne izlazi sam i vrši ekvivalentne radnje, jer to može da uznemiri javnost, isto kao u parku. Ja razumem da on ne razume šta priča i da verovatno nije odgovoran za svoje reči, ali ima ljudi koje bez obzira na to tako može da povredi. Pratite šta piše, ograničite mu pristup internetu, šta god, ne znam. S najboljom namerom.

cvrko

pre 6 godina

Mogu zamisliti kako su bili nervozni,zedni i gladni i piskli u pempase :( Samo da je bila jos jedna ekipa specijalaca da im zasvajsa vrata :)

milodar

pre 6 godina

@neutralni felsh
nisi ga odgledao garantujem. ova prica jeste stara, postala je urbana legenda, a snimljen je i film o tom dogadjaju. ovde je rec o cestitom coveku koji se drznuo da iskaze svoj protest protiv bombardovanja na nacin koji je mogao, a to tebi smeta iz samo tebi poznatog razloga. tvoji komentari su uvek puni mrznje i gorcine prema srbima sto dosta govori o tebi.

Mila

pre 6 godina

@ banderas
U vreme NATO bombardovanja zvanicna politika Madjarske je uistinu negativna prema zvanicnoj Srbiji, dobrim delom pod uticajem americkih demokrata. Trebalo mi je mnogo godina kasnije druzenja sa Madjarima iz raznih slojeva u Madjarskoj da shvatim da obicni ljudi nisu imali nista sa tom zvanicnom pro-NATO politikom, da niko tamo specijalno ne mrzi Srbiju, i ne zeli nikome iz Srbije nista lose. Stavise, mnogi su se zgrazavali kad su culi kako je ta intervencija izgledala i jos se i izvinjavali. Danas sa sigurnoscu moze da se kaze da niko normalan i posten od srpskih suseda tu intervenciju danas ne odobrava, niti se ponosi njome. Hocu da kazem, istina je to sto kazes da su Rumuni otvorenije podrzavali Srbiju u to vreme nego drugi, ali treba reci da obican svet u vecini nasih suseda ne mrzi Srbe, ne zeli nam nista lose, i sa tom svescu treba da idemo u buducnost, i gledamo da vodimo pametnu i dostojanstvenu politiku prema drugima.

Mica

pre 6 godina

Jako mi se dopalo sto sam odgledala ceo video, jer sam prethodno gledala i film. Da bi se razumelo koliki je bio gest ovog coveka, treba znati kontekst. Godine 1999. Amerikanci se u celoj istocnoj Evropi ponasaju kao bogovi, ceo liberalni svet ih dozivljava kao oslobodioce, a u Rumuniji narocito, posle komunizma, oni su apsolutni simbol svega najpozitivnijeg. To sto je neko zaustavio americku vojsku i terao ih da ispostuju pravila u sred NATO kampanje, i to u zemlji koja u tom momentu ljubi skute amerikancima, veci je gest nego nego mnoga druga junastva sa puskom. Covek se nije plasio, radio je po zakonu, i nista mu se nije desilo - zato Rumunija i ima mnogo bolju politiku nego mi, mi samo znamo da se bahato uvalimo u nesrecu, pa onda ispadamo mucenici. Prema tome kapa dole ovom coveku, a ovi sto pricaju da je "birokrata" videla bih sta bi oni uradili na njegovom mestu. Ne bi tog dana bili kod kuce verovatno.

Mihail

pre 6 godina

I'm from Romania. This man was under huge pressure to let that train pass, especially from the political leadership and still he wouldn't give up. At the time, Romanian public opinion was fermly AGAINST the nato bombing of Iugoslavia. Except for a few handfull of intelectualls - later to be found on Mr. Soros's payroll -, the people were against it. Journalists appeared with a „Target” sign in tv shows. One romanian journalist, Mile Carpenisan, was killed in Belgrade, in the RTS building, by nato bombs. So, this man may not be a big hero, but he did the right thing. God bless Serbia!

Somborac

pre 6 godina

@zanimljivo
I ja vidim da je kod vas patetika i dalje u modi, kao i neznanje... Da li ti uopšte znaš razliku između Bačke i Banata?! Kad je to Srem bio hrvatski? :D Srem je bio deo Ugarske županije, uostalom sam njegov naziv je mađarskog porekla. Vi nikakve veze nikad niste imali sa Sremom, ni istorijske ni etničke, niti je isti ikad bio deo države koja se zove Hrvatska (ne računajući tvorevinu NDH).

Dakle, cela Vojvodina je bila u davnoj prošlosti mađarska, a oni Mađari koji nisu prežalili taj gubitak, verovatno žale i za današnjom Hrvatskom i njihovim jedinim izlazom na more - Rijekom. Jesi li sa njima pričao i o tome? :D

boki

pre 6 godina

uvijek sam Rumune smatrao prijateljskom zemljom i saveznicima ali da se ne lažemo da su htjeli ili imali naređenje da uđu - ušli bi, i niko tu ništa ne bi mogao.

boban,nis

pre 6 godina

Grk okrenuo brod,Rumun zaustavljao voz,Italijan bacao bombe u Jadran,Bugarin u parlamentu pokazivao straznjicu onima koji su glasali da NATO koristi nebo iznad Bugarske itd,itd.
Nije da nemamo prijatelja,imamo ih itekakao,nego se zvanicna politika svih zemalja plasi od Amerike i NATO.

AA

pre 6 godina

O ovom dogadjaju je i snimljen film California Dreamin' koji je 2007 dobio nagradu na kanskom festialu. Imate ceo film na youtube-u, pogledajte...

neutralni felsh

pre 6 godina

pravda za felsha...niste ga shvatili..
(tex viler, 29. mart 2018 21:45)


hvala na razumevanju.

hteo sam da pojasnim sta sam zapravo hteo da kazem ali mi nije odobren ama bas nijedan komentar, za razliku od ovih koji mi prisivaju sve i svasta - oni nemaju problema sa odobravanjem.
administracija ne shvata da srz ovog sajta i posebo ove ribrike cine stari i redovni citaoci. ovi drugi dodju i odu. a ja im se upravo pridruzujem. treba biti samo tamo gde smo dobrodosli. pozdrav!

D

pre 6 godina

Secate li se one price kada su hteli da sruse pravoslavnu crkvu, jer nema papire, a gosp. Dodik rekao odmah nabavlja papir. Tako ovi iz nato-a isto.

Palicanin

pre 6 godina

Kum mi je u to vreme bio dispecer u Elektrovojvodini u Kikindi. Znam da su Rumuni dali struju preko 110kV dalekovoda iz Temisvara da bi Kikinda i okolne opstine imale struju nakon napada NATO na elektroenergetski sistem Srbije. Struje je uvek bilo, osim jednog cetvrtka kad im je rumunski dispecer rekao da stize NATO u posetu. 
S druge strane, Madjari nisu dozvolili da se Subotica sa okolinom napaja strujom na isti nacin, iako je bilo kapaciteta, tj. dalekovoda za to. 
Ne izvlacim nikakve zakljucke iz ovog, samo pisem kako je bilo...
(Pustinjski banderas, 29. mart 2018 12:46

Pogresno si obavesten, Subotica i okolina su i te kako dobijali struju iz Madjarske. Ne svo vreme bombardovanja ali je bilo struje...

zoran

pre 6 godina

U to vreme kad smo mi probali el motorni voz (u vozu bila direkcija železnice i 6 Rusa predstavnici fabrike).Voz otišao do Crne gore i vratio se do Valjeva.Tu ga je otpravnik zaustavio i nije dao dozvolu za dalje jer voz nema mere.Voz je stojao min 8 sati uprkos zahtevu direktora da pusti voz.Tako da u podne voz stigao oko pola noći u depo Zemun.

Metropola

pre 6 godina

@Somborac krenuo sam da pisem isto ovo sto ste vi napisali i sad nema potrebe. Ziva istina je sve sto ste napisali, bravo za post!

sale

pre 6 godina

Sto rece neko dole lakse bi prosao nasu carinu verovatno. Nasi bi ih samo odrali za dva tri tenka ili sta su vec vozili da ima Mile da poore njivu i da se pohvali u selu.

Komša

pre 6 godina

@Saul Goodman
U pitanju je običan,mali čovek koji je hteo da pomogne,tačnije da odmogne sili koliko je mogao.
Da li je pomogao mbogo? Verovatno nije ,ali njemu je savest čista - učinio je što je mogao.
Da,sakrio se iza procedure.To dokazuje samo da je razmišljao i o sebi (sam kaže da je 4 godine čekao negativnu reakciju na svoj postupak),što je normalno.
Priča o revnosnom službeniku u Rumuniji je i danas veoma upitna (vidiš li česte demonstracije zbog korupcije tamo) i od početka je svima jasno da je čovek opstruisao namerno.
Jednistavno - sapleo ih onoliko koliko to običan,mali čovek može.

Milun

pre 6 godina

@ (Mihail, 29. mart 2018 13:56)

There are only two kind of people good one and the bad one. Unfortunately, bad guys are ready to fight for their goals no matter what the price is. It is great to know that there are people who share the same values. BTW, you should be proud on Romanian nation and the way how you've earned the freedom. It explains how the force of good people can move world forward.

Dikh tu kava

pre 6 godina

One romanian journalist, Mile Carpenisan, was killed in Belgrade, in the RTS building, by nato bombs. So, this man may not be a big hero, but he did the right thing. God bless Serbia!
(Mihail, 29. mart 2018 13:56)

Mihail, Mile Carpenisan was not killed in Belgrade, but was a reporter. He died in 2010. Nevertheless, thanks for everything, always welcome in Serbia..