jasdf
pre 6 godina
@cinik
Ako je tako treba ocekivati ostavku svih iz zavoda za statistiku, na njihovom sajtu jasno stoji prosecna plata od 430 dolara. Prosecna primanja su ispod 300.
Četvrtak, 01.03.2018.
10:34
Putin tokom redovnog godišnjeg govora o stanju nacije izjavio da Rusija ima odgovor za Ameriku, kao i da će svaki napad na saveznike smatrati napadom na Rusiju.
Izvor: B92
pre 6 godina
@cinik
Ako je tako treba ocekivati ostavku svih iz zavoda za statistiku, na njihovom sajtu jasno stoji prosecna plata od 430 dolara. Prosecna primanja su ispod 300.
pre 6 godina
Veliki nude zablude
plase nas raznim cudima
i svakoj bajci naude....
pre 6 godina
Istorija čovečanstva je istorija ratovanja.
pre 6 godina
Bice belaja
pre 6 godina
600 dollara prosek plata u Rusiji? Kako ga nije sramota? Ja da sam Predsednik sakrio bih se u neku rupu i ne bih nigde izlazio dok plate ne bi bile bar 1500 dollara.
(C i n i k, 01. mart 2018 18:31)
Ne postoji nikakva šansa da ti budeš predsednik skupštine stanara u zgradi sa dva stana, a kamo li predsednik mesne zajednice, iz prostog razloga jer si se i kao običan građanin zavukao u neku rupu daleko od Srbije, i samo tako skriven smogneš snage i hrabrosti da se javiš na b92 sa "hrabrim, mudrim i lucidnim komentarima". Jado moj, kako te nije sramota?
pre 6 godina
(Papagaj, 1. mart 2018 18:48)
Ja radio u Rusiji 4-5 meseci...čitao o njima ,gledao ih svaki dan, ali ovi podaci koje si izneo nigde nisam pročitao...ali to je ono,na spominjanja Rusa i Rusije ,ajde da napišem nešto loše iako nikada tamo nisam bio,ali praviću se kao da sam bio...čovek ti dao podatke UN-a ,ali ti uporno prenosiš neke podatke koji umanjuju Rusiju kao narod i kao državu.
pre 6 godina
Mali covek velikih ambicija...njemu je svet mali?
pre 6 godina
Peto, o kakvoj oruzanoj moci govoris kada je Rusija 10’puta slabija od NATO pakta?
(milutin, 1. mart 2018 19:56)
10 puta slabija, ali ima arsenal posle kojeg neće nići ni vlat trave bar 1000 godina. Daleko bilo...
pre 6 godina
Dan kad bi Amerika bila sigurna od ruskih raketa, ili obrnuto, bio bi najcrnji dan u povjesti covjecanstva. To se nije desilo cak ni kad se SSSR raspao.
Tako da, raduje me da Rusi i dalje rade na sistemu odvracanja, jer, imam ja povjerenja u demokraciju i Zapad, ali nemam u onoga koji ima apsolutnu moc.
A da ce Rusija povratiti snagu SSSRa samo nuklearnim raketama, u to cisto sumnjam. To je oruzje iznimno ograniceno u strateskim nadmudrivanjima, jasno je zasto, jer ga je iznimno tesko upotrijebiti, i s pravom se zove samoubilacko oruzje. Dakle, konvecionalne snage, prvenstveno avijacija i snage za brzo djelovanje ostaju glavna snaga modernih nadmudrivanja super-sila.
Naravno, uz propagandu i internet.
Inace, sve dok se Amerikanci i Rusi hvale oruzjem, nije nista strasno.. to je za unutrasnju upotrebu. Glavne stvari su tajne, da neprijatelj sto kasnije da trazi kontra oruzje ili obranu od istog.
pre 6 godina
Evo ga počeo kao onaj korejac.
pre 6 godina
Amin
pre 6 godina
Ovi postaju zamorni, svi ti razni Kim Jong Unovi, Nasrallasi, Putini... stalno su puni kiseline, stalno nesto nekom prete, stalno vriskaju i histerisu... zev.
pre 6 godina
Mnogo komenatra o Rusiji i naoruzanju, mnogi se pitaju zasto Rusija samo proizvidi oruzje, i zasto Rusija ulaze tolko novca u naoruzanje, ...?
Otgovor je vrlo jednostavan:
Rusija ima ogromne resurse, i trba ih zastititi.
(planina, 1. mart 2018 17:17)
Ne samo to...koliko ameri daju na oružje? Uporedite cifre izmedju Ruskog i SAD vojnog budžeta...mnogi porede razvijeni zapad i siromašni istok a valjda su zaboravili koliko porobljavanja, ubistava i otimanja tudjih resursa je taj isti zapad "odradio" kroz istoriju....
Kao kad bih ja oteo od nekog par miliona $ i posle pričao o poštenju...
pre 6 godina
Kad ne mozes da nahranis izgladnele ovce, nema bolje taktike za odvlacenje paznje, nego da im ispred nosa mases raketama i lozis ih pricama kako nam niko nista ne moze.
Svake godine od njih vidimo nesto novo, te raketa sa najvecim dometom, te najrazornija, te najbolji avion, te najbolji tenk...
Al narod jos uvek nisu uspeli da nahrane, te isti bega glavom bez obzira, put njima neprijateljskih zemalja.
pre 6 godina
@zlocko
Pricas nesto sto nema veze s istinom. Prvo, nismo mi “dali” Teslu nikome, nego je Tesla pobegao odavde i uspeo u zemlji koja mu je JEDINA dala priliku za uspeh.
Drugo, velelpne zgrade pozorista, metro i slicno ne odrazavaju snagu zemlje a narocito ne standard. Trece, kakve su sale van Moskve i St. Petersburga? Cevrto, kakva korist od ruda kada Rusija nista ne proizvodi? Peto, o kakvoj oruzanoj moci govoris kada je Rusija 10’puta slabija od NATO pakta?
pre 6 godina
@Mare
Rusi su se u Siriji ukljucili u sukob da bi sacuvali jedinu vojnu bazu koju imaju van teritorije bivseg SSSR-a. Usput pomogli da diktatord sacuva vlast.
pre 6 godina
@xman zapravo USA ima solidnu istoriju pomaganja diktatorima i njihovog dovodjenja na vlast. Pinoce i drugari iz juzne amerike, Reza Pahlavi, Sadam Husein, stariji i mladji Duvalije, vojni rezimi Grcke, Juzne Koreje ... lista je ogromna. Sad pruzaju podraku rezimu saudi arabije i prave se slepi za rat u jemenu. tako da ne USA zapravo nw daje pet para za narode i ljudkska prava nego za interese. e sad ako se nekad to poklopi...
pre 6 godina
Ja mislim da je Rusija super-sila :)
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
(Papagaj)
Zaintrigiro si me ovim podatkom - otisao sam na sajt WHO( UN organizacija, najveci autoritet u sferi ljudskog zdravlja pa I zivotnog veka) I pronaso podatak of 70.5 godina za Rusiju. Srbija 75 , America 79 . Rusija na mapi kotirana u grupi 70-80 godina sa vecinom azijskih zemalja i zemalja istocne evrope ( tacno gee i geografski pripada) . Billo bi lepo kad hoces nekog da ponizis nekim podatkom, potkrepis podatak izvorom informacija ....
(Nenad, 1. mart 2018 17:49)
Izvini Nenade, malo sam pogresio:
Katastrofalan talas preuranjene smrti uglavnom odnosi muškarce srednjih godina, tako da svaki drugi ne doživi penziju. Očekivan životni vek ruskih muškaraca je danas 58,9 godina i kraći je nego u mnogo siromašnijim zemljama, kao što su Bangladeš, Nepal, Pakistan i Kina.
Izvor: http://www.rtv.rs/sr_lat/svet/zivotni-vek-rusa-sve-kraci_181089.html
Ovde se govori o Rusima, ne Ruskinjama i Rusima ZAJEDNO. A zasto tako kratko zive, mislim da svi znamo zasto...
pre 6 godina
Videli smo taj "odgovor" kad su vam Turci srusili avion i masakrirali pilota....
pre 6 godina
Osmijum kosta 20-30$ po gramu,sto je manje od zlata i svakako nije 800 000$,medjutim njegov izotop osmijum157 stvarno kosta mnogo,ja sam nasao podatak od neverovatnih 200 000$po gramu.tako da eto male ispravke na jedan komentar a i na drugi koji ga je odmah na noz docekao sa svojim odgovorom
pre 6 godina
Stanje nacije - katastrofa
pre 6 godina
skoro 7 kilometara u sekundi...
pre 6 godina
600 dollara prosek plata u Rusiji? Kako ga nije sramota? Ja da sam Predsednik sakrio bih se u neku rupu i ne bih nigde izlazio dok plate ne bi bile bar 1500 dollara.
pre 6 godina
@Mare Bas suprotno od toga sto si napisao. Ameri svrgavaju diktatore i pomazu narode, a Rusi podrzavaju diktatore protiv naroda. Samo Srbi rusofili to ne zele da vide.
pre 6 godina
@zlocko
Kazes imaju trzne centre? I stanove sa kupatilima? A imaju li i frizidere?
Tamo gde su ti trzni centri, ti stanovi o kojima pricas i oni koji idu u ta pozorista ne glasaju za Putina. Ostalih 70% Rusije je jos uvek u komunizmu.
pre 6 godina
@ja
Rusija pola sveta,baza koliko hoces.
Pametnom nedovoljno.
pre 6 godina
Veliki sam ljubitelj SF filmova i prica o neotkrivenim dimenzijama, time travellingu i ostalom. Onako za sebe razmisljajuci, dosao sam do jedne teorije o buducnosti nase planete i ljudi na njoj. Mozda jos neko je nekada imao takvu ideju, ali ja sam do nje dosao samostalno. Naime, s obzirom na sveukupni i konstantni razvoj ljudske svesti i orudja koje covek koristi, bilo bi ocekivano da covek jednog dana, za 100, 1000 ili 10.000 godina, izume masinu za putovanje kroz vreme. To znaci da bi trebali da vidjamo putnike kroz vreme, iz buducnosti. Ali njih nema. Mozda onda nema ni buducnosti nase planete?
Tako da jednog dana, naci ce se mozda neko dovoljno lud da zapocne nuklearni rat. Mada, mislim da bi do kataklizme ipak verovatno doslo iz drugih razloga (Sunce, vanzemaljci, itd)
(ninepi, 01. mart 2018 15:20)
S obzirom da si veliki ljubitelj SF zanrova, uopste me ne cudi sto ti nije palo na pamet da je putovanje kroz vreme nemoguce. Posto si dokazao da si veliki mastar, savetovao bih ti da svoju inteligenciju usmeris na pravi nacin, a ne da je rasipas na izmisljene gluposti. Da li ima dokaza da se ikada ista u prirodi krece ili kretalo u tom pravcu? Putovanje kroz vreme bi bilo moguce ako zivimo u programu, a ne u prirodi. Znaci, treba nam Matrix. Ne bi me cudilo da u buducnosti covek izabere da zivi u virtuelnoj realnosti, ali cak i tada iako bi program mogao da dozvoli putovanje ili teleportaciju, to nece zameniti pravu stvarnost jer ce taj individualac biti u virtuelnoj realnosti nesvestan prave. Ne razumem zasto danasnji covek ceo svemir i prirodu ne dozivljava kao jedan veliki organizam koji ima svoj put razvoja i da je nasa galaksija samo deo cija je trajnost kao trajnost jedne celije u covekovom zivotu. Iz te perspektive nikada necemo otkriti svrhu svemira, ali cemo se razvijati u njemu dok nam se ceo sistem nase spoznaje odjednom ne urusi kada za to dodje vreme. Danasnja nauka razmislja o crnim rupama kao mestu ogromne sile gravitacije koje guta sve pred sobom, a cak imaju i teoriju da tamo vreme staNe i postanete besmrtni. Koja glupost. Gravitacija i vreme i besmrtnost ne idu u isti kos. Gravitacija je destruktivna sila koja urusava ceo sistem svemira. O njemu se treba razmisljati kao o tumoru koji zdrobi sve sto u njega udje i tu se prica o postojanju zavrsava. Ali ne, covek bi vise voleo happy end pa spaja nespojivo. O ovome sam razmisljao tek sada citajuci tvoj komentar.
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
(Papagaj)
Zaintrigiro si me ovim podatkom - otisao sam na sajt WHO( UN organizacija, najveci autoritet u sferi ljudskog zdravlja pa I zivotnog veka) I pronaso podatak of 70.5 godina za Rusiju. Srbija 75 , America 79 . Rusija na mapi kotirana u grupi 70-80 godina sa vecinom azijskih zemalja i zemalja istocne evrope ( tacno gee i geografski pripada) . Billo bi lepo kad hoces nekog da ponizis nekim podatkom, potkrepis podatak izvorom informacija ....
pre 6 godina
@MisterNo: Najveća briga svih projekata aviona na nuklearni pogon je bila zaštita posade aviona od zračenja. Mislim da krstareće rakete apsolutno nemaju taj problem, a nuklearna bezbednost na mestu pada je takođe besmislena za oružje sa nuklearnom bojevom glavom. Nuklearni reaktivni motori, iako nikad nisu testirani na letelicama, pokazali su se kao prilično efikasni. Ostaje problem nuklearnog zagađenja na mestu lansiranja, ali za "oružje sudnjeg dana" i to je nepostojeći problem.
Za većinu komentatora koji su užasnuti: strah od posledica rata je najveći prijatelj mira. Rusi su EKONOMSKI relativno mala i slaba država koja ima nasleđeno veliko iskustvo u proizvodnji najsavremenijeg oružja i da, ima mnoštvo istorijskih dugova, mnoštvo neprijatelja i predatora koji žele da ih izazovu, pobede i eksploatišu. Po meni, održavanje pariteta straha sa svetskim hegemonom bez premca je hvale vredno i korisno, makar se ne slagao sa mnogim stvarima u vezi sa mnogim metodima koje koriste za svoj opstanak. Surova stvarnost ponekad zahteva ... pa recimo, "nepopularne mere". Rusija ima i previše istorijskog iskustva sa takvim stvarima u odnosu na skoro svaku od ostalih zemalja ove planete. Dok god nemaju pretenzija da taj svoj sistem nameću svima u svetu i dok god su u opasnosti u kojoj jesu, mislim da mogu mirne savesti da sležem ramenima na njihova nepočinstva, slično kao što mnogi ljudi (pa i ja) to čine u vezi Izraela.
pre 6 godina
Da li smatra da je naoruzanje najbitnija stvar za naciju, ili je u ostalim segmentima toliko lose stanje da nema o cemu da prica?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jasdf, 1. mart 2018 12:52)
Da, smatra da je odbrana svoje zemlje od Amerike koja je postavila svoje rakete duz Ruske, prioritet, i da posalje jasnu poruku Amerikancima da nemaju sanse nikad da napadnu Rusiju a da i sami ne budu unistene. Isto tako primorava Amerikance da budu ramnopravni pratneri u svim pregovorima, a ne da oni postavljaju uslove.
pre 6 godina
Mnogo komenatra o Rusiji i naoruzanju, mnogi se pitaju zasto Rusija samo proizvidi oruzje, i zasto Rusija ulaze tolko novca u naoruzanje, ...?
Otgovor je vrlo jednostavan:
Rusija ima ogromne resurse, i trba ih zastititi.
pre 6 godina
@Zlocko
"Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. "
Tvoje reci. Evo sad citam vrednost osmijuma za gram : 86,4 € za gram. Fali mnogo nula. Mada je to zapadna vikipedija. Sigurno lazu, opet neka zapadna zavera protiv Rusa. Videli tvoj kometar pa brze bolje menjaj. Mada dzaba. Sve Srbi znaju.
pre 6 godina
"Rusija,dve vojne baze u inostranstvu. SAD,tri vojne baze, u Japanu. Pametnom dovoljno. (Ja, 1. mart 2018 15:11)"
Da, dovoljno da shvati da jedna država ima pretežno defanzivnu, a druga pretežno ofanzivnu (agresivnu) spoljnu politiku, a samim tim i vojnu strategiju.
pre 6 godina
(zlocko, 1. mart 2018 14:11)
a umesto da odes u centar u moskvu izadji malo iza grada pa na selo pa ces videti da je 90 procenata teritorije i stanovnista jos u dobu komunizma a to znaci siromastva
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
(Mare, 1. mart 2018 13:22)
Oni se bore da odrze rezim koji im je dao bazu u Latakiji i koji blokira gasovod iz Katara u Evropu. Cudi me da to ne znas, kada ne on to sam priznao u kameru. Dolazni pravac iz Katara znaci da ce cena gasa da padne jer ima konkurenciju, i da ce manje da kupuju od njega, sto znaci jos manje prihoda. Dakle, ista prica kao i sa amerima. Samo sto ce na kraju zapad da odnese pobedu.
pre 6 godina
@Zlocko
Posto radim za rusku firmu cesto boravim u Rusiji i dosta njihovih gradova sam posetio. To sto si napisao vazi za Moskvu i SP. Jel je Rusija dva grada? Molim te navedi o kojim to jos razvijenim gradovima u Rusiji pricas jer ce ljudi steci pogresan utisak da je tako u skoro celoj Rusiji sto nazalost nije istina!
pre 6 godina
Ovaj kao da predstavlja novi smartfon na MWC a ne da prica o buducnosti zemlje. A prezentacija mu je ultra katastrofa, ulozili su $2000 maksimum u produkciju.
Kome nije jasno da je ovo demagogija el klasiko u istocno evropskim zemljama onda i zasluzuje da ga lazu. Problem je sto vecini nije jasno.
pre 6 godina
@Vojvodjanin, kada bi otisao u Moskvu i usao u njihove trzne centre ili bilo koji drugi veci grad pao bi na teme od svedskih brendova. Roba koja se prodaje i izbor o kome pola evrope moze samo da sanja. Rusija nihe vise ona postkomunisticka kada su u stambenim zgradama imali na 20 stanova u bloku jedno ili dva kupatila. Stanovi su indenticni zapadnim standardima i po gradnji i po opremi. Kada udjes u pozoriste ili kino salu da se smrznes. O metrou da ne pricam. Pustite vi zapadne medije. Po njima smo mi u kamenom dobu, a da im nismo dali naseg Teslu jos bi slusali radio na svecu. Rusiju treba posetiti pa pricati o njoj. Postoji jedna izreka samo naivni idu u EU da se obogate, oni malo pametniji idu u Ameriku, a najpametniji u Rusiju i Aziju. Putin sa isticanjem oruzane moci hoce samo da da do znanja koje kakvim budaletinama da ce im dozvoliti da mirisu ljubicicu al u korenu, ako pomisle da napadnu Rusiju. Rusija drzi preko 60% zaliha svih ruda, o nafti,gasu da ne pricam. Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. Nisam rusofil ako neki pomisle kada ovo procitaju nego pricam ono sto sam video.
(zlocko, 1. mart 2018 14:11)
Nismo MI dali Teslu Amerikancima, nego je sam tamo otišao. Tesla je bio toliko pametan da je znao gde treba ići. Svi pametni ljudi idu na zapad.
pre 6 godina
Hahahahaha Ruski saveznici, Severna Koreja,Venecuela, belorusija.
(Drule, 1. mart 2018 14:52)
Smej se ti koliko hoces Belorusija ima najmanju stopu nezaposlenosti ne sveti 1%. Pa ti vidi.
pre 6 godina
Dzaba mu rakete, od toga nece da poraste. U malom telu, mali duh.
pre 6 godina
Veliki sam ljubitelj SF filmova i prica o neotkrivenim dimenzijama, time travellingu i ostalom. Onako za sebe razmisljajuci, dosao sam do jedne teorije o buducnosti nase planete i ljudi na njoj. Mozda jos neko je nekada imao takvu ideju, ali ja sam do nje dosao samostalno. Naime, s obzirom na sveukupni i konstantni razvoj ljudske svesti i orudja koje covek koristi, bilo bi ocekivano da covek jednog dana, za 100, 1000 ili 10.000 godina, izume masinu za putovanje kroz vreme. To znaci da bi trebali da vidjamo putnike kroz vreme, iz buducnosti. Ali njih nema. Mozda onda nema ni buducnosti nase planete?
Tako da jednog dana, naci ce se mozda neko dovoljno lud da zapocne nuklearni rat. Mada, mislim da bi do kataklizme ipak verovatno doslo iz drugih razloga (Sunce, vanzemaljci, itd)
pre 6 godina
Bolesnik, samo oružje znaju možda da naprave. Žive od svojih sirovina, proizvodnja nula, baš zato su im tržni centri puni strane robe kao što je ovde jedan komentator napisao.
pre 6 godina
Rusija,dve vojne baze u inostranstvu.SAD,tri vojne baze,u Japanu.Pametnom dovoljno.
pre 6 godina
Hahahahaha Ruski saveznici, Severna Koreja,Venecuela, belorusija.
pre 6 godina
@Vojvodjanin, kada bi otisao u Moskvu i usao u njihove trzne centre ili bilo koji drugi veci grad pao bi na teme od svedskih brendova. Roba koja se prodaje i izbor o kome pola evrope moze samo da sanja. Rusija nihe vise ona postkomunisticka kada su u stambenim zgradama imali na 20 stanova u bloku jedno ili dva kupatila. Stanovi su indenticni zapadnim standardima i po gradnji i po opremi. Kada udjes u pozoriste ili kino salu da se smrznes. O metrou da ne pricam. Pustite vi zapadne medije. Po njima smo mi u kamenom dobu, a da im nismo dali naseg Teslu jos bi slusali radio na svecu. Rusiju treba posetiti pa pricati o njoj. Postoji jedna izreka samo naivni idu u EU da se obogate, oni malo pametniji idu u Ameriku, a najpametniji u Rusiju i Aziju. Putin sa isticanjem oruzane moci hoce samo da da do znanja koje kakvim budaletinama da ce im dozvoliti da mirisu ljubicicu al u korenu, ako pomisle da napadnu Rusiju. Rusija drzi preko 60% zaliha svih ruda, o nafti,gasu da ne pricam. Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. Nisam rusofil ako neki pomisle kada ovo procitaju nego pricam ono sto sam video.
pre 6 godina
Svet je globalno mesto i nema više samo jednog igrača. Ukidanje razvoja antibalističkog programa pokrenuće novu trku u naoružanju, posebno nuklearnog, tu su superfuze sistemi, niskoudarna nuklerana oružja (razbijanje bunkera i datacentara koji su pod zemljom i po 200m u dubinu-informacije i kapaciteti za njihovu brzu obradu i komuikaciju su kritični za moderno ratovanje i biće preferirane mete), pomenuti klizači (hipersonični glajderi), hipersonični projektili svih kalibara od artiljerskog oružja do krstarećih raketa. Svet postaje jedno daleko nestabilnije mesto sa mnogo nepoznanica, a posebno su nezgodna pitanja na koje nema pouzdanog odgovora kako je sve ne samo novo nego i stelt, kako odgovorita na ono čime sam gadjan, da li je ovo samo krstareći projektil, ili niskoudarna nuklerana glava koja nišani jednu instalaciju, ili pun termonuklerani napad, koja mi je verovatnoća da se odbranim sa mojim PVO i protivraketnim sistemom, ili je sve što mogu da uradim da lansiram protivnapad i izvršim odmazdu, a da pri tome nisam siguran ni zašta vršim odmazdu. Sa ovim oružjem svet je daleko nepovreljivije i daleko nestabilnije mesto, jer neko može da dodje na ideju da može da napadne i da se odbrani samo zato jer je krenuo prvi ili zato što je hakovao neke podsisteme koji mu kupuju neku sekundu ili minut. I sve to samo da bi sprečio da ga boli glava oko gore pomenutih kalkulacija u kojima i sam učestvuje.
pre 6 godina
A ko su ti saveznici Rusije? Asad, Severna Osetija? Od Finske na severu do Gruzije na jugu, okruzena je susedima koji je mrze. Da nije Kina mozda saveznik Rusije? Na duze staze Kina pretenduje na nenastanjene teritorije severno od svoje granice sa Rusijom.
pre 6 godina
Ruse Amerika okrivljuje da su agresivni. Da im ne stižu otvorene pretnje od SAD-a ne bi pravili novo naoružanje, a i zašto bi. SAD vršljaju po Evropi, finansijski podržavaju Poljsku i Baltičke države kako bi postavili svoje trupe i naoružanje uz samu rusku grnicu. Meni to deluje kao priprema za budući napad.
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
pre 6 godina
Izuzetno važan govor. Sve ovo traži još nekoliko godina minimum, što znači da Rusija ne vidi Zapad danas kao operativno sposoban za realnu vojnu pretnju. Za 5-6 godina možda, ali tada će multipolarnost na globalnim nivou biti nova realnost.
pre 6 godina
OK, za pet sistema koje je predstavio postoje osnove da mogu da se naprave (hipersonicna raketa recimo). Ali ovo da mogu staviti nuklearni reaktor na krstarecu raketu mi je veoma 'neobicno'.
Ideja da se napravi letelica na nuklearni program postoji odavno. Cak je SSSR pustio informaciju da ima takav avion, sto je dovelo do americkog projekta Convair NB-36H, jedinog aviona na takav pogon. Nuklearni reaktor je proizvodio toplotu koja je grejala vazduh sa ulaza i tako ga naglo sirila i stvarala potisak. Projekat je bio potpuni promasaj, zbog tezine letelice (masivna zastita pilota) i tehnickih problema
Do sada nije dat ni jedan predlog kako bi se efikasnije koristila nuklearna energija. Drugi nacin je konverzija toplote u elektricnu energiju, ali tu je efikasnost veoma mala (koristi se u izotopskim generatorima na svemirskim sondama).
Znaci ili Rusi imaju veoma naprednu tehniku konverzije u elektricnu energiju ili su razvili potpuno novi koncept koriscenja nuklearne energije ili lazu. Prve dve opcije znace revoluciju u toj oblasti.
pre 6 godina
Ima li ikakvih vesti iz Rusije, a da nije destruktivno?
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)Koliko god glupo zvučalo dobro je dok se tuku preko tudjih ledja.Ako se desi da direktno zarate onda je to smak sveta.
pre 6 godina
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mare, 1. mart 2018 13:22) # Link komentara
Otkud Vi znate da vlast u Siriji odgovara njihovim gradjanima? To je toliko apsurdno, da nemam reci. Mislite da ako je Basar na vlasti, da ga narod mora voleti i podrzavati? Pa mnogi diktatori su bili na vlasti i nisu je hteli predati bez krvi. A Rusija, kao i svaka ekspancionisticka sila, podrzava ga zbog svojih baza i interesa. Ne zbog ljubavi prema Siriji.
pre 6 godina
Koliko god glupo zvučalo dobro je dok se tuku preko tudjih ledja.Ako se desi da direktno zarate onda je to smak sveta.
(Tomy, 1. mart 2018 13:22)
Nikad se oni neće tući direktno, a ja se bojim da će sledeći put meriti dužinu na našem terenu.
pre 6 godina
Žalosno ali istinito, u nekim stvarima sila je jedini odgovor na silu. Što pre to shvati, bolje je za silu.
pre 6 godina
Žalosno je da savremena Rusija nastoji da svoj međunarodni uticaj ostvaruje prvenstveno preko oružja koje se razvija preko leđa životnog standarda vlastitih građana. Isto kao SSSR nekad.
Kad američki predsjednik izađe da drži ovakav govor, uglavnom priča o ekonomiji, proizvodnji, porezima, zaradama...
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
pre 6 godina
A da pitamo stanovnistvo? Mozda su oni pre za to da ih Amerika okupira?
Mi dobro znamo kako to izgleda kada te neko 'oslobodi'.
pre 6 godina
Aj lansirajte vec te nuklearke i unistite sve i reseno. Nastati ce sa vremenom neka normalnija vrsta koja ce vise da ceni ovaj planet.
pre 6 godina
Da li smatra da je naoruzanje najbitnija stvar za naciju, ili je u ostalim segmentima toliko lose stanje da nema o cemu da prica?
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
pre 6 godina
Neće valjda i on kao i Staljin? Siromaštvo koje je sve veće i veće u celom svetu mogu svojim delovanjem samo građani da smanje. Vlasti ni u jednoj zemlji nemaju niti želju niti volju da to urade. Možda deklarativno ali u suštini rade sasvim suprotno. Negde manje negde više.
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
pre 6 godina
Žalosno ali istinito, u nekim stvarima sila je jedini odgovor na silu. Što pre to shvati, bolje je za silu.
pre 6 godina
@Vojvodjanin, kada bi otisao u Moskvu i usao u njihove trzne centre ili bilo koji drugi veci grad pao bi na teme od svedskih brendova. Roba koja se prodaje i izbor o kome pola evrope moze samo da sanja. Rusija nihe vise ona postkomunisticka kada su u stambenim zgradama imali na 20 stanova u bloku jedno ili dva kupatila. Stanovi su indenticni zapadnim standardima i po gradnji i po opremi. Kada udjes u pozoriste ili kino salu da se smrznes. O metrou da ne pricam. Pustite vi zapadne medije. Po njima smo mi u kamenom dobu, a da im nismo dali naseg Teslu jos bi slusali radio na svecu. Rusiju treba posetiti pa pricati o njoj. Postoji jedna izreka samo naivni idu u EU da se obogate, oni malo pametniji idu u Ameriku, a najpametniji u Rusiju i Aziju. Putin sa isticanjem oruzane moci hoce samo da da do znanja koje kakvim budaletinama da ce im dozvoliti da mirisu ljubicicu al u korenu, ako pomisle da napadnu Rusiju. Rusija drzi preko 60% zaliha svih ruda, o nafti,gasu da ne pricam. Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. Nisam rusofil ako neki pomisle kada ovo procitaju nego pricam ono sto sam video.
pre 6 godina
Da li smatra da je naoruzanje najbitnija stvar za naciju, ili je u ostalim segmentima toliko lose stanje da nema o cemu da prica?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jasdf, 1. mart 2018 12:52)
Da, smatra da je odbrana svoje zemlje od Amerike koja je postavila svoje rakete duz Ruske, prioritet, i da posalje jasnu poruku Amerikancima da nemaju sanse nikad da napadnu Rusiju a da i sami ne budu unistene. Isto tako primorava Amerikance da budu ramnopravni pratneri u svim pregovorima, a ne da oni postavljaju uslove.
pre 6 godina
Aj lansirajte vec te nuklearke i unistite sve i reseno. Nastati ce sa vremenom neka normalnija vrsta koja ce vise da ceni ovaj planet.
pre 6 godina
Mnogo komenatra o Rusiji i naoruzanju, mnogi se pitaju zasto Rusija samo proizvidi oruzje, i zasto Rusija ulaze tolko novca u naoruzanje, ...?
Otgovor je vrlo jednostavan:
Rusija ima ogromne resurse, i trba ih zastititi.
pre 6 godina
Ruse Amerika okrivljuje da su agresivni. Da im ne stižu otvorene pretnje od SAD-a ne bi pravili novo naoružanje, a i zašto bi. SAD vršljaju po Evropi, finansijski podržavaju Poljsku i Baltičke države kako bi postavili svoje trupe i naoružanje uz samu rusku grnicu. Meni to deluje kao priprema za budući napad.
pre 6 godina
Hahahahaha Ruski saveznici, Severna Koreja,Venecuela, belorusija.
(Drule, 1. mart 2018 14:52)
Smej se ti koliko hoces Belorusija ima najmanju stopu nezaposlenosti ne sveti 1%. Pa ti vidi.
pre 6 godina
@xman zapravo USA ima solidnu istoriju pomaganja diktatorima i njihovog dovodjenja na vlast. Pinoce i drugari iz juzne amerike, Reza Pahlavi, Sadam Husein, stariji i mladji Duvalije, vojni rezimi Grcke, Juzne Koreje ... lista je ogromna. Sad pruzaju podraku rezimu saudi arabije i prave se slepi za rat u jemenu. tako da ne USA zapravo nw daje pet para za narode i ljudkska prava nego za interese. e sad ako se nekad to poklopi...
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
(Papagaj)
Zaintrigiro si me ovim podatkom - otisao sam na sajt WHO( UN organizacija, najveci autoritet u sferi ljudskog zdravlja pa I zivotnog veka) I pronaso podatak of 70.5 godina za Rusiju. Srbija 75 , America 79 . Rusija na mapi kotirana u grupi 70-80 godina sa vecinom azijskih zemalja i zemalja istocne evrope ( tacno gee i geografski pripada) . Billo bi lepo kad hoces nekog da ponizis nekim podatkom, potkrepis podatak izvorom informacija ....
pre 6 godina
Ima li ikakvih vesti iz Rusije, a da nije destruktivno?
pre 6 godina
"Rusija,dve vojne baze u inostranstvu. SAD,tri vojne baze, u Japanu. Pametnom dovoljno. (Ja, 1. mart 2018 15:11)"
Da, dovoljno da shvati da jedna država ima pretežno defanzivnu, a druga pretežno ofanzivnu (agresivnu) spoljnu politiku, a samim tim i vojnu strategiju.
pre 6 godina
@Vojvodjanin, kada bi otisao u Moskvu i usao u njihove trzne centre ili bilo koji drugi veci grad pao bi na teme od svedskih brendova. Roba koja se prodaje i izbor o kome pola evrope moze samo da sanja. Rusija nihe vise ona postkomunisticka kada su u stambenim zgradama imali na 20 stanova u bloku jedno ili dva kupatila. Stanovi su indenticni zapadnim standardima i po gradnji i po opremi. Kada udjes u pozoriste ili kino salu da se smrznes. O metrou da ne pricam. Pustite vi zapadne medije. Po njima smo mi u kamenom dobu, a da im nismo dali naseg Teslu jos bi slusali radio na svecu. Rusiju treba posetiti pa pricati o njoj. Postoji jedna izreka samo naivni idu u EU da se obogate, oni malo pametniji idu u Ameriku, a najpametniji u Rusiju i Aziju. Putin sa isticanjem oruzane moci hoce samo da da do znanja koje kakvim budaletinama da ce im dozvoliti da mirisu ljubicicu al u korenu, ako pomisle da napadnu Rusiju. Rusija drzi preko 60% zaliha svih ruda, o nafti,gasu da ne pricam. Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. Nisam rusofil ako neki pomisle kada ovo procitaju nego pricam ono sto sam video.
(zlocko, 1. mart 2018 14:11)
Nismo MI dali Teslu Amerikancima, nego je sam tamo otišao. Tesla je bio toliko pametan da je znao gde treba ići. Svi pametni ljudi idu na zapad.
pre 6 godina
Mnogo komenatra o Rusiji i naoruzanju, mnogi se pitaju zasto Rusija samo proizvidi oruzje, i zasto Rusija ulaze tolko novca u naoruzanje, ...?
Otgovor je vrlo jednostavan:
Rusija ima ogromne resurse, i trba ih zastititi.
(planina, 1. mart 2018 17:17)
Ne samo to...koliko ameri daju na oružje? Uporedite cifre izmedju Ruskog i SAD vojnog budžeta...mnogi porede razvijeni zapad i siromašni istok a valjda su zaboravili koliko porobljavanja, ubistava i otimanja tudjih resursa je taj isti zapad "odradio" kroz istoriju....
Kao kad bih ja oteo od nekog par miliona $ i posle pričao o poštenju...
pre 6 godina
Videli smo taj "odgovor" kad su vam Turci srusili avion i masakrirali pilota....
pre 6 godina
A da pitamo stanovnistvo? Mozda su oni pre za to da ih Amerika okupira?
Mi dobro znamo kako to izgleda kada te neko 'oslobodi'.
pre 6 godina
Da li smatra da je naoruzanje najbitnija stvar za naciju, ili je u ostalim segmentima toliko lose stanje da nema o cemu da prica?
pre 6 godina
Neće valjda i on kao i Staljin? Siromaštvo koje je sve veće i veće u celom svetu mogu svojim delovanjem samo građani da smanje. Vlasti ni u jednoj zemlji nemaju niti želju niti volju da to urade. Možda deklarativno ali u suštini rade sasvim suprotno. Negde manje negde više.
pre 6 godina
A ko su ti saveznici Rusije? Asad, Severna Osetija? Od Finske na severu do Gruzije na jugu, okruzena je susedima koji je mrze. Da nije Kina mozda saveznik Rusije? Na duze staze Kina pretenduje na nenastanjene teritorije severno od svoje granice sa Rusijom.
pre 6 godina
600 dollara prosek plata u Rusiji? Kako ga nije sramota? Ja da sam Predsednik sakrio bih se u neku rupu i ne bih nigde izlazio dok plate ne bi bile bar 1500 dollara.
(C i n i k, 01. mart 2018 18:31)
Ne postoji nikakva šansa da ti budeš predsednik skupštine stanara u zgradi sa dva stana, a kamo li predsednik mesne zajednice, iz prostog razloga jer si se i kao običan građanin zavukao u neku rupu daleko od Srbije, i samo tako skriven smogneš snage i hrabrosti da se javiš na b92 sa "hrabrim, mudrim i lucidnim komentarima". Jado moj, kako te nije sramota?
pre 6 godina
@MisterNo: Najveća briga svih projekata aviona na nuklearni pogon je bila zaštita posade aviona od zračenja. Mislim da krstareće rakete apsolutno nemaju taj problem, a nuklearna bezbednost na mestu pada je takođe besmislena za oružje sa nuklearnom bojevom glavom. Nuklearni reaktivni motori, iako nikad nisu testirani na letelicama, pokazali su se kao prilično efikasni. Ostaje problem nuklearnog zagađenja na mestu lansiranja, ali za "oružje sudnjeg dana" i to je nepostojeći problem.
Za većinu komentatora koji su užasnuti: strah od posledica rata je najveći prijatelj mira. Rusi su EKONOMSKI relativno mala i slaba država koja ima nasleđeno veliko iskustvo u proizvodnji najsavremenijeg oružja i da, ima mnoštvo istorijskih dugova, mnoštvo neprijatelja i predatora koji žele da ih izazovu, pobede i eksploatišu. Po meni, održavanje pariteta straha sa svetskim hegemonom bez premca je hvale vredno i korisno, makar se ne slagao sa mnogim stvarima u vezi sa mnogim metodima koje koriste za svoj opstanak. Surova stvarnost ponekad zahteva ... pa recimo, "nepopularne mere". Rusija ima i previše istorijskog iskustva sa takvim stvarima u odnosu na skoro svaku od ostalih zemalja ove planete. Dok god nemaju pretenzija da taj svoj sistem nameću svima u svetu i dok god su u opasnosti u kojoj jesu, mislim da mogu mirne savesti da sležem ramenima na njihova nepočinstva, slično kao što mnogi ljudi (pa i ja) to čine u vezi Izraela.
pre 6 godina
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mare, 1. mart 2018 13:22) # Link komentara
Otkud Vi znate da vlast u Siriji odgovara njihovim gradjanima? To je toliko apsurdno, da nemam reci. Mislite da ako je Basar na vlasti, da ga narod mora voleti i podrzavati? Pa mnogi diktatori su bili na vlasti i nisu je hteli predati bez krvi. A Rusija, kao i svaka ekspancionisticka sila, podrzava ga zbog svojih baza i interesa. Ne zbog ljubavi prema Siriji.
pre 6 godina
Koliko god glupo zvučalo dobro je dok se tuku preko tudjih ledja.Ako se desi da direktno zarate onda je to smak sveta.
(Tomy, 1. mart 2018 13:22)
Nikad se oni neće tući direktno, a ja se bojim da će sledeći put meriti dužinu na našem terenu.
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
pre 6 godina
Dzaba mu rakete, od toga nece da poraste. U malom telu, mali duh.
pre 6 godina
Kad ne mozes da nahranis izgladnele ovce, nema bolje taktike za odvlacenje paznje, nego da im ispred nosa mases raketama i lozis ih pricama kako nam niko nista ne moze.
Svake godine od njih vidimo nesto novo, te raketa sa najvecim dometom, te najrazornija, te najbolji avion, te najbolji tenk...
Al narod jos uvek nisu uspeli da nahrane, te isti bega glavom bez obzira, put njima neprijateljskih zemalja.
pre 6 godina
Ja mislim da je Rusija super-sila :)
pre 6 godina
Žalosno je da savremena Rusija nastoji da svoj međunarodni uticaj ostvaruje prvenstveno preko oružja koje se razvija preko leđa životnog standarda vlastitih građana. Isto kao SSSR nekad.
Kad američki predsjednik izađe da drži ovakav govor, uglavnom priča o ekonomiji, proizvodnji, porezima, zaradama...
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
pre 6 godina
Hahahahaha Ruski saveznici, Severna Koreja,Venecuela, belorusija.
pre 6 godina
@Zlocko
Posto radim za rusku firmu cesto boravim u Rusiji i dosta njihovih gradova sam posetio. To sto si napisao vazi za Moskvu i SP. Jel je Rusija dva grada? Molim te navedi o kojim to jos razvijenim gradovima u Rusiji pricas jer ce ljudi steci pogresan utisak da je tako u skoro celoj Rusiji sto nazalost nije istina!
pre 6 godina
(zlocko, 1. mart 2018 14:11)
a umesto da odes u centar u moskvu izadji malo iza grada pa na selo pa ces videti da je 90 procenata teritorije i stanovnista jos u dobu komunizma a to znaci siromastva
pre 6 godina
Amin
pre 6 godina
Rusija,dve vojne baze u inostranstvu.SAD,tri vojne baze,u Japanu.Pametnom dovoljno.
pre 6 godina
@Mare Bas suprotno od toga sto si napisao. Ameri svrgavaju diktatore i pomazu narode, a Rusi podrzavaju diktatore protiv naroda. Samo Srbi rusofili to ne zele da vide.
pre 6 godina
OK, za pet sistema koje je predstavio postoje osnove da mogu da se naprave (hipersonicna raketa recimo). Ali ovo da mogu staviti nuklearni reaktor na krstarecu raketu mi je veoma 'neobicno'.
Ideja da se napravi letelica na nuklearni program postoji odavno. Cak je SSSR pustio informaciju da ima takav avion, sto je dovelo do americkog projekta Convair NB-36H, jedinog aviona na takav pogon. Nuklearni reaktor je proizvodio toplotu koja je grejala vazduh sa ulaza i tako ga naglo sirila i stvarala potisak. Projekat je bio potpuni promasaj, zbog tezine letelice (masivna zastita pilota) i tehnickih problema
Do sada nije dat ni jedan predlog kako bi se efikasnije koristila nuklearna energija. Drugi nacin je konverzija toplote u elektricnu energiju, ali tu je efikasnost veoma mala (koristi se u izotopskim generatorima na svemirskim sondama).
Znaci ili Rusi imaju veoma naprednu tehniku konverzije u elektricnu energiju ili su razvili potpuno novi koncept koriscenja nuklearne energije ili lazu. Prve dve opcije znace revoluciju u toj oblasti.
pre 6 godina
Bolesnik, samo oružje znaju možda da naprave. Žive od svojih sirovina, proizvodnja nula, baš zato su im tržni centri puni strane robe kao što je ovde jedan komentator napisao.
pre 6 godina
Peto, o kakvoj oruzanoj moci govoris kada je Rusija 10’puta slabija od NATO pakta?
(milutin, 1. mart 2018 19:56)
10 puta slabija, ali ima arsenal posle kojeg neće nići ni vlat trave bar 1000 godina. Daleko bilo...
pre 6 godina
600 dollara prosek plata u Rusiji? Kako ga nije sramota? Ja da sam Predsednik sakrio bih se u neku rupu i ne bih nigde izlazio dok plate ne bi bile bar 1500 dollara.
pre 6 godina
@zlocko
Kazes imaju trzne centre? I stanove sa kupatilima? A imaju li i frizidere?
Tamo gde su ti trzni centri, ti stanovi o kojima pricas i oni koji idu u ta pozorista ne glasaju za Putina. Ostalih 70% Rusije je jos uvek u komunizmu.
pre 6 godina
(Papagaj, 1. mart 2018 18:48)
Ja radio u Rusiji 4-5 meseci...čitao o njima ,gledao ih svaki dan, ali ovi podaci koje si izneo nigde nisam pročitao...ali to je ono,na spominjanja Rusa i Rusije ,ajde da napišem nešto loše iako nikada tamo nisam bio,ali praviću se kao da sam bio...čovek ti dao podatke UN-a ,ali ti uporno prenosiš neke podatke koji umanjuju Rusiju kao narod i kao državu.
pre 6 godina
@Zlocko
"Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. "
Tvoje reci. Evo sad citam vrednost osmijuma za gram : 86,4 € za gram. Fali mnogo nula. Mada je to zapadna vikipedija. Sigurno lazu, opet neka zapadna zavera protiv Rusa. Videli tvoj kometar pa brze bolje menjaj. Mada dzaba. Sve Srbi znaju.
pre 6 godina
Izuzetno važan govor. Sve ovo traži još nekoliko godina minimum, što znači da Rusija ne vidi Zapad danas kao operativno sposoban za realnu vojnu pretnju. Za 5-6 godina možda, ali tada će multipolarnost na globalnim nivou biti nova realnost.
pre 6 godina
@zlocko
Pricas nesto sto nema veze s istinom. Prvo, nismo mi “dali” Teslu nikome, nego je Tesla pobegao odavde i uspeo u zemlji koja mu je JEDINA dala priliku za uspeh.
Drugo, velelpne zgrade pozorista, metro i slicno ne odrazavaju snagu zemlje a narocito ne standard. Trece, kakve su sale van Moskve i St. Petersburga? Cevrto, kakva korist od ruda kada Rusija nista ne proizvodi? Peto, o kakvoj oruzanoj moci govoris kada je Rusija 10’puta slabija od NATO pakta?
pre 6 godina
Ovi postaju zamorni, svi ti razni Kim Jong Unovi, Nasrallasi, Putini... stalno su puni kiseline, stalno nesto nekom prete, stalno vriskaju i histerisu... zev.
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
(Mare, 1. mart 2018 13:22)
Oni se bore da odrze rezim koji im je dao bazu u Latakiji i koji blokira gasovod iz Katara u Evropu. Cudi me da to ne znas, kada ne on to sam priznao u kameru. Dolazni pravac iz Katara znaci da ce cena gasa da padne jer ima konkurenciju, i da ce manje da kupuju od njega, sto znaci jos manje prihoda. Dakle, ista prica kao i sa amerima. Samo sto ce na kraju zapad da odnese pobedu.
pre 6 godina
Stanje nacije - katastrofa
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)Koliko god glupo zvučalo dobro je dok se tuku preko tudjih ledja.Ako se desi da direktno zarate onda je to smak sveta.
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
(Papagaj)
Zaintrigiro si me ovim podatkom - otisao sam na sajt WHO( UN organizacija, najveci autoritet u sferi ljudskog zdravlja pa I zivotnog veka) I pronaso podatak of 70.5 godina za Rusiju. Srbija 75 , America 79 . Rusija na mapi kotirana u grupi 70-80 godina sa vecinom azijskih zemalja i zemalja istocne evrope ( tacno gee i geografski pripada) . Billo bi lepo kad hoces nekog da ponizis nekim podatkom, potkrepis podatak izvorom informacija ....
(Nenad, 1. mart 2018 17:49)
Izvini Nenade, malo sam pogresio:
Katastrofalan talas preuranjene smrti uglavnom odnosi muškarce srednjih godina, tako da svaki drugi ne doživi penziju. Očekivan životni vek ruskih muškaraca je danas 58,9 godina i kraći je nego u mnogo siromašnijim zemljama, kao što su Bangladeš, Nepal, Pakistan i Kina.
Izvor: http://www.rtv.rs/sr_lat/svet/zivotni-vek-rusa-sve-kraci_181089.html
Ovde se govori o Rusima, ne Ruskinjama i Rusima ZAJEDNO. A zasto tako kratko zive, mislim da svi znamo zasto...
pre 6 godina
skoro 7 kilometara u sekundi...
pre 6 godina
Svet je globalno mesto i nema više samo jednog igrača. Ukidanje razvoja antibalističkog programa pokrenuće novu trku u naoružanju, posebno nuklearnog, tu su superfuze sistemi, niskoudarna nuklerana oružja (razbijanje bunkera i datacentara koji su pod zemljom i po 200m u dubinu-informacije i kapaciteti za njihovu brzu obradu i komuikaciju su kritični za moderno ratovanje i biće preferirane mete), pomenuti klizači (hipersonični glajderi), hipersonični projektili svih kalibara od artiljerskog oružja do krstarećih raketa. Svet postaje jedno daleko nestabilnije mesto sa mnogo nepoznanica, a posebno su nezgodna pitanja na koje nema pouzdanog odgovora kako je sve ne samo novo nego i stelt, kako odgovorita na ono čime sam gadjan, da li je ovo samo krstareći projektil, ili niskoudarna nuklerana glava koja nišani jednu instalaciju, ili pun termonuklerani napad, koja mi je verovatnoća da se odbranim sa mojim PVO i protivraketnim sistemom, ili je sve što mogu da uradim da lansiram protivnapad i izvršim odmazdu, a da pri tome nisam siguran ni zašta vršim odmazdu. Sa ovim oružjem svet je daleko nepovreljivije i daleko nestabilnije mesto, jer neko može da dodje na ideju da može da napadne i da se odbrani samo zato jer je krenuo prvi ili zato što je hakovao neke podsisteme koji mu kupuju neku sekundu ili minut. I sve to samo da bi sprečio da ga boli glava oko gore pomenutih kalkulacija u kojima i sam učestvuje.
pre 6 godina
@Mare
Rusi su se u Siriji ukljucili u sukob da bi sacuvali jedinu vojnu bazu koju imaju van teritorije bivseg SSSR-a. Usput pomogli da diktatord sacuva vlast.
pre 6 godina
Osmijum kosta 20-30$ po gramu,sto je manje od zlata i svakako nije 800 000$,medjutim njegov izotop osmijum157 stvarno kosta mnogo,ja sam nasao podatak od neverovatnih 200 000$po gramu.tako da eto male ispravke na jedan komentar a i na drugi koji ga je odmah na noz docekao sa svojim odgovorom
pre 6 godina
Dan kad bi Amerika bila sigurna od ruskih raketa, ili obrnuto, bio bi najcrnji dan u povjesti covjecanstva. To se nije desilo cak ni kad se SSSR raspao.
Tako da, raduje me da Rusi i dalje rade na sistemu odvracanja, jer, imam ja povjerenja u demokraciju i Zapad, ali nemam u onoga koji ima apsolutnu moc.
A da ce Rusija povratiti snagu SSSRa samo nuklearnim raketama, u to cisto sumnjam. To je oruzje iznimno ograniceno u strateskim nadmudrivanjima, jasno je zasto, jer ga je iznimno tesko upotrijebiti, i s pravom se zove samoubilacko oruzje. Dakle, konvecionalne snage, prvenstveno avijacija i snage za brzo djelovanje ostaju glavna snaga modernih nadmudrivanja super-sila.
Naravno, uz propagandu i internet.
Inace, sve dok se Amerikanci i Rusi hvale oruzjem, nije nista strasno.. to je za unutrasnju upotrebu. Glavne stvari su tajne, da neprijatelj sto kasnije da trazi kontra oruzje ili obranu od istog.
pre 6 godina
Ovaj kao da predstavlja novi smartfon na MWC a ne da prica o buducnosti zemlje. A prezentacija mu je ultra katastrofa, ulozili su $2000 maksimum u produkciju.
Kome nije jasno da je ovo demagogija el klasiko u istocno evropskim zemljama onda i zasluzuje da ga lazu. Problem je sto vecini nije jasno.
pre 6 godina
Evo ga počeo kao onaj korejac.
pre 6 godina
Veliki sam ljubitelj SF filmova i prica o neotkrivenim dimenzijama, time travellingu i ostalom. Onako za sebe razmisljajuci, dosao sam do jedne teorije o buducnosti nase planete i ljudi na njoj. Mozda jos neko je nekada imao takvu ideju, ali ja sam do nje dosao samostalno. Naime, s obzirom na sveukupni i konstantni razvoj ljudske svesti i orudja koje covek koristi, bilo bi ocekivano da covek jednog dana, za 100, 1000 ili 10.000 godina, izume masinu za putovanje kroz vreme. To znaci da bi trebali da vidjamo putnike kroz vreme, iz buducnosti. Ali njih nema. Mozda onda nema ni buducnosti nase planete?
Tako da jednog dana, naci ce se mozda neko dovoljno lud da zapocne nuklearni rat. Mada, mislim da bi do kataklizme ipak verovatno doslo iz drugih razloga (Sunce, vanzemaljci, itd)
pre 6 godina
Mali covek velikih ambicija...njemu je svet mali?
pre 6 godina
@ja
Rusija pola sveta,baza koliko hoces.
Pametnom nedovoljno.
pre 6 godina
Veliki sam ljubitelj SF filmova i prica o neotkrivenim dimenzijama, time travellingu i ostalom. Onako za sebe razmisljajuci, dosao sam do jedne teorije o buducnosti nase planete i ljudi na njoj. Mozda jos neko je nekada imao takvu ideju, ali ja sam do nje dosao samostalno. Naime, s obzirom na sveukupni i konstantni razvoj ljudske svesti i orudja koje covek koristi, bilo bi ocekivano da covek jednog dana, za 100, 1000 ili 10.000 godina, izume masinu za putovanje kroz vreme. To znaci da bi trebali da vidjamo putnike kroz vreme, iz buducnosti. Ali njih nema. Mozda onda nema ni buducnosti nase planete?
Tako da jednog dana, naci ce se mozda neko dovoljno lud da zapocne nuklearni rat. Mada, mislim da bi do kataklizme ipak verovatno doslo iz drugih razloga (Sunce, vanzemaljci, itd)
(ninepi, 01. mart 2018 15:20)
S obzirom da si veliki ljubitelj SF zanrova, uopste me ne cudi sto ti nije palo na pamet da je putovanje kroz vreme nemoguce. Posto si dokazao da si veliki mastar, savetovao bih ti da svoju inteligenciju usmeris na pravi nacin, a ne da je rasipas na izmisljene gluposti. Da li ima dokaza da se ikada ista u prirodi krece ili kretalo u tom pravcu? Putovanje kroz vreme bi bilo moguce ako zivimo u programu, a ne u prirodi. Znaci, treba nam Matrix. Ne bi me cudilo da u buducnosti covek izabere da zivi u virtuelnoj realnosti, ali cak i tada iako bi program mogao da dozvoli putovanje ili teleportaciju, to nece zameniti pravu stvarnost jer ce taj individualac biti u virtuelnoj realnosti nesvestan prave. Ne razumem zasto danasnji covek ceo svemir i prirodu ne dozivljava kao jedan veliki organizam koji ima svoj put razvoja i da je nasa galaksija samo deo cija je trajnost kao trajnost jedne celije u covekovom zivotu. Iz te perspektive nikada necemo otkriti svrhu svemira, ali cemo se razvijati u njemu dok nam se ceo sistem nase spoznaje odjednom ne urusi kada za to dodje vreme. Danasnja nauka razmislja o crnim rupama kao mestu ogromne sile gravitacije koje guta sve pred sobom, a cak imaju i teoriju da tamo vreme staNe i postanete besmrtni. Koja glupost. Gravitacija i vreme i besmrtnost ne idu u isti kos. Gravitacija je destruktivna sila koja urusava ceo sistem svemira. O njemu se treba razmisljati kao o tumoru koji zdrobi sve sto u njega udje i tu se prica o postojanju zavrsava. Ali ne, covek bi vise voleo happy end pa spaja nespojivo. O ovome sam razmisljao tek sada citajuci tvoj komentar.
pre 6 godina
Istorija čovečanstva je istorija ratovanja.
pre 6 godina
Veliki nude zablude
plase nas raznim cudima
i svakoj bajci naude....
pre 6 godina
Bice belaja
pre 6 godina
@cinik
Ako je tako treba ocekivati ostavku svih iz zavoda za statistiku, na njihovom sajtu jasno stoji prosecna plata od 430 dolara. Prosecna primanja su ispod 300.
pre 6 godina
Ima li ikakvih vesti iz Rusije, a da nije destruktivno?
pre 6 godina
A da pitamo stanovnistvo? Mozda su oni pre za to da ih Amerika okupira?
Mi dobro znamo kako to izgleda kada te neko 'oslobodi'.
pre 6 godina
Neće valjda i on kao i Staljin? Siromaštvo koje je sve veće i veće u celom svetu mogu svojim delovanjem samo građani da smanje. Vlasti ni u jednoj zemlji nemaju niti želju niti volju da to urade. Možda deklarativno ali u suštini rade sasvim suprotno. Negde manje negde više.
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
pre 6 godina
Da li smatra da je naoruzanje najbitnija stvar za naciju, ili je u ostalim segmentima toliko lose stanje da nema o cemu da prica?
pre 6 godina
Žalosno je da savremena Rusija nastoji da svoj međunarodni uticaj ostvaruje prvenstveno preko oružja koje se razvija preko leđa životnog standarda vlastitih građana. Isto kao SSSR nekad.
Kad američki predsjednik izađe da drži ovakav govor, uglavnom priča o ekonomiji, proizvodnji, porezima, zaradama...
pre 6 godina
@Mare Bas suprotno od toga sto si napisao. Ameri svrgavaju diktatore i pomazu narode, a Rusi podrzavaju diktatore protiv naroda. Samo Srbi rusofili to ne zele da vide.
pre 6 godina
Dzaba mu rakete, od toga nece da poraste. U malom telu, mali duh.
pre 6 godina
A ko su ti saveznici Rusije? Asad, Severna Osetija? Od Finske na severu do Gruzije na jugu, okruzena je susedima koji je mrze. Da nije Kina mozda saveznik Rusije? Na duze staze Kina pretenduje na nenastanjene teritorije severno od svoje granice sa Rusijom.
pre 6 godina
Hahahahaha Ruski saveznici, Severna Koreja,Venecuela, belorusija.
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
pre 6 godina
Videli smo taj "odgovor" kad su vam Turci srusili avion i masakrirali pilota....
pre 6 godina
Ovi postaju zamorni, svi ti razni Kim Jong Unovi, Nasrallasi, Putini... stalno su puni kiseline, stalno nesto nekom prete, stalno vriskaju i histerisu... zev.
pre 6 godina
@Vojvodjanin, kada bi otisao u Moskvu i usao u njihove trzne centre ili bilo koji drugi veci grad pao bi na teme od svedskih brendova. Roba koja se prodaje i izbor o kome pola evrope moze samo da sanja. Rusija nihe vise ona postkomunisticka kada su u stambenim zgradama imali na 20 stanova u bloku jedno ili dva kupatila. Stanovi su indenticni zapadnim standardima i po gradnji i po opremi. Kada udjes u pozoriste ili kino salu da se smrznes. O metrou da ne pricam. Pustite vi zapadne medije. Po njima smo mi u kamenom dobu, a da im nismo dali naseg Teslu jos bi slusali radio na svecu. Rusiju treba posetiti pa pricati o njoj. Postoji jedna izreka samo naivni idu u EU da se obogate, oni malo pametniji idu u Ameriku, a najpametniji u Rusiju i Aziju. Putin sa isticanjem oruzane moci hoce samo da da do znanja koje kakvim budaletinama da ce im dozvoliti da mirisu ljubicicu al u korenu, ako pomisle da napadnu Rusiju. Rusija drzi preko 60% zaliha svih ruda, o nafti,gasu da ne pricam. Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. Nisam rusofil ako neki pomisle kada ovo procitaju nego pricam ono sto sam video.
pre 6 godina
600 dollara prosek plata u Rusiji? Kako ga nije sramota? Ja da sam Predsednik sakrio bih se u neku rupu i ne bih nigde izlazio dok plate ne bi bile bar 1500 dollara.
pre 6 godina
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mare, 1. mart 2018 13:22) # Link komentara
Otkud Vi znate da vlast u Siriji odgovara njihovim gradjanima? To je toliko apsurdno, da nemam reci. Mislite da ako je Basar na vlasti, da ga narod mora voleti i podrzavati? Pa mnogi diktatori su bili na vlasti i nisu je hteli predati bez krvi. A Rusija, kao i svaka ekspancionisticka sila, podrzava ga zbog svojih baza i interesa. Ne zbog ljubavi prema Siriji.
pre 6 godina
Bolesnik, samo oružje znaju možda da naprave. Žive od svojih sirovina, proizvodnja nula, baš zato su im tržni centri puni strane robe kao što je ovde jedan komentator napisao.
pre 6 godina
@zlocko
Kazes imaju trzne centre? I stanove sa kupatilima? A imaju li i frizidere?
Tamo gde su ti trzni centri, ti stanovi o kojima pricas i oni koji idu u ta pozorista ne glasaju za Putina. Ostalih 70% Rusije je jos uvek u komunizmu.
pre 6 godina
@Mare
Rusi su se u Siriji ukljucili u sukob da bi sacuvali jedinu vojnu bazu koju imaju van teritorije bivseg SSSR-a. Usput pomogli da diktatord sacuva vlast.
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
pre 6 godina
Kad ne mozes da nahranis izgladnele ovce, nema bolje taktike za odvlacenje paznje, nego da im ispred nosa mases raketama i lozis ih pricama kako nam niko nista ne moze.
Svake godine od njih vidimo nesto novo, te raketa sa najvecim dometom, te najrazornija, te najbolji avion, te najbolji tenk...
Al narod jos uvek nisu uspeli da nahrane, te isti bega glavom bez obzira, put njima neprijateljskih zemalja.
pre 6 godina
@zlocko
Pricas nesto sto nema veze s istinom. Prvo, nismo mi “dali” Teslu nikome, nego je Tesla pobegao odavde i uspeo u zemlji koja mu je JEDINA dala priliku za uspeh.
Drugo, velelpne zgrade pozorista, metro i slicno ne odrazavaju snagu zemlje a narocito ne standard. Trece, kakve su sale van Moskve i St. Petersburga? Cevrto, kakva korist od ruda kada Rusija nista ne proizvodi? Peto, o kakvoj oruzanoj moci govoris kada je Rusija 10’puta slabija od NATO pakta?
pre 6 godina
@Vojvodjanin, kada bi otisao u Moskvu i usao u njihove trzne centre ili bilo koji drugi veci grad pao bi na teme od svedskih brendova. Roba koja se prodaje i izbor o kome pola evrope moze samo da sanja. Rusija nihe vise ona postkomunisticka kada su u stambenim zgradama imali na 20 stanova u bloku jedno ili dva kupatila. Stanovi su indenticni zapadnim standardima i po gradnji i po opremi. Kada udjes u pozoriste ili kino salu da se smrznes. O metrou da ne pricam. Pustite vi zapadne medije. Po njima smo mi u kamenom dobu, a da im nismo dali naseg Teslu jos bi slusali radio na svecu. Rusiju treba posetiti pa pricati o njoj. Postoji jedna izreka samo naivni idu u EU da se obogate, oni malo pametniji idu u Ameriku, a najpametniji u Rusiju i Aziju. Putin sa isticanjem oruzane moci hoce samo da da do znanja koje kakvim budaletinama da ce im dozvoliti da mirisu ljubicicu al u korenu, ako pomisle da napadnu Rusiju. Rusija drzi preko 60% zaliha svih ruda, o nafti,gasu da ne pricam. Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. Nisam rusofil ako neki pomisle kada ovo procitaju nego pricam ono sto sam video.
(zlocko, 1. mart 2018 14:11)
Nismo MI dali Teslu Amerikancima, nego je sam tamo otišao. Tesla je bio toliko pametan da je znao gde treba ići. Svi pametni ljudi idu na zapad.
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)
Zapravo nisu krenuli istim putem, Amerikanci intervenisu sa jednim jedinim ciljem, da skinu vlast koja im ne odgovara, a Rusi su se ukljucili u Siriji upravo na poziv vlasti u borbi protiv terorista, ali pravoj borbi a ne laznoj kao neki.
(Mare, 1. mart 2018 13:22)
Oni se bore da odrze rezim koji im je dao bazu u Latakiji i koji blokira gasovod iz Katara u Evropu. Cudi me da to ne znas, kada ne on to sam priznao u kameru. Dolazni pravac iz Katara znaci da ce cena gasa da padne jer ima konkurenciju, i da ce manje da kupuju od njega, sto znaci jos manje prihoda. Dakle, ista prica kao i sa amerima. Samo sto ce na kraju zapad da odnese pobedu.
pre 6 godina
Stanje nacije - katastrofa
pre 6 godina
Ovaj kao da predstavlja novi smartfon na MWC a ne da prica o buducnosti zemlje. A prezentacija mu je ultra katastrofa, ulozili su $2000 maksimum u produkciju.
Kome nije jasno da je ovo demagogija el klasiko u istocno evropskim zemljama onda i zasluzuje da ga lazu. Problem je sto vecini nije jasno.
pre 6 godina
(zlocko, 1. mart 2018 14:11)
a umesto da odes u centar u moskvu izadji malo iza grada pa na selo pa ces videti da je 90 procenata teritorije i stanovnista jos u dobu komunizma a to znaci siromastva
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
(Papagaj)
Zaintrigiro si me ovim podatkom - otisao sam na sajt WHO( UN organizacija, najveci autoritet u sferi ljudskog zdravlja pa I zivotnog veka) I pronaso podatak of 70.5 godina za Rusiju. Srbija 75 , America 79 . Rusija na mapi kotirana u grupi 70-80 godina sa vecinom azijskih zemalja i zemalja istocne evrope ( tacno gee i geografski pripada) . Billo bi lepo kad hoces nekog da ponizis nekim podatkom, potkrepis podatak izvorom informacija ....
(Nenad, 1. mart 2018 17:49)
Izvini Nenade, malo sam pogresio:
Katastrofalan talas preuranjene smrti uglavnom odnosi muškarce srednjih godina, tako da svaki drugi ne doživi penziju. Očekivan životni vek ruskih muškaraca je danas 58,9 godina i kraći je nego u mnogo siromašnijim zemljama, kao što su Bangladeš, Nepal, Pakistan i Kina.
Izvor: http://www.rtv.rs/sr_lat/svet/zivotni-vek-rusa-sve-kraci_181089.html
Ovde se govori o Rusima, ne Ruskinjama i Rusima ZAJEDNO. A zasto tako kratko zive, mislim da svi znamo zasto...
pre 6 godina
Rusija,dve vojne baze u inostranstvu.SAD,tri vojne baze,u Japanu.Pametnom dovoljno.
pre 6 godina
Hahahahaha Ruski saveznici, Severna Koreja,Venecuela, belorusija.
(Drule, 1. mart 2018 14:52)
Smej se ti koliko hoces Belorusija ima najmanju stopu nezaposlenosti ne sveti 1%. Pa ti vidi.
pre 6 godina
Aj lansirajte vec te nuklearke i unistite sve i reseno. Nastati ce sa vremenom neka normalnija vrsta koja ce vise da ceni ovaj planet.
pre 6 godina
Mali covek velikih ambicija...njemu je svet mali?
pre 6 godina
Žalosno ali istinito, u nekim stvarima sila je jedini odgovor na silu. Što pre to shvati, bolje je za silu.
pre 6 godina
Evo ga počeo kao onaj korejac.
pre 6 godina
Ja mislim da je Rusija super-sila :)
pre 6 godina
Ruse Amerika okrivljuje da su agresivni. Da im ne stižu otvorene pretnje od SAD-a ne bi pravili novo naoružanje, a i zašto bi. SAD vršljaju po Evropi, finansijski podržavaju Poljsku i Baltičke države kako bi postavili svoje trupe i naoružanje uz samu rusku grnicu. Meni to deluje kao priprema za budući napad.
pre 6 godina
Mnogo komenatra o Rusiji i naoruzanju, mnogi se pitaju zasto Rusija samo proizvidi oruzje, i zasto Rusija ulaze tolko novca u naoruzanje, ...?
Otgovor je vrlo jednostavan:
Rusija ima ogromne resurse, i trba ih zastititi.
pre 6 godina
Da li smatra da je naoruzanje najbitnija stvar za naciju, ili je u ostalim segmentima toliko lose stanje da nema o cemu da prica?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jasdf, 1. mart 2018 12:52)
Da, smatra da je odbrana svoje zemlje od Amerike koja je postavila svoje rakete duz Ruske, prioritet, i da posalje jasnu poruku Amerikancima da nemaju sanse nikad da napadnu Rusiju a da i sami ne budu unistene. Isto tako primorava Amerikance da budu ramnopravni pratneri u svim pregovorima, a ne da oni postavljaju uslove.
pre 6 godina
@Zlocko
Posto radim za rusku firmu cesto boravim u Rusiji i dosta njihovih gradova sam posetio. To sto si napisao vazi za Moskvu i SP. Jel je Rusija dva grada? Molim te navedi o kojim to jos razvijenim gradovima u Rusiji pricas jer ce ljudi steci pogresan utisak da je tako u skoro celoj Rusiji sto nazalost nije istina!
pre 6 godina
600 dollara prosek plata u Rusiji? Kako ga nije sramota? Ja da sam Predsednik sakrio bih se u neku rupu i ne bih nigde izlazio dok plate ne bi bile bar 1500 dollara.
(C i n i k, 01. mart 2018 18:31)
Ne postoji nikakva šansa da ti budeš predsednik skupštine stanara u zgradi sa dva stana, a kamo li predsednik mesne zajednice, iz prostog razloga jer si se i kao običan građanin zavukao u neku rupu daleko od Srbije, i samo tako skriven smogneš snage i hrabrosti da se javiš na b92 sa "hrabrim, mudrim i lucidnim komentarima". Jado moj, kako te nije sramota?
pre 6 godina
@ja
Rusija pola sveta,baza koliko hoces.
Pametnom nedovoljno.
pre 6 godina
Prica i oruzju, a prosečan zivotni vek jednog Rusa je 57 godina. Da, 57 godina...
(Papagaj)
Zaintrigiro si me ovim podatkom - otisao sam na sajt WHO( UN organizacija, najveci autoritet u sferi ljudskog zdravlja pa I zivotnog veka) I pronaso podatak of 70.5 godina za Rusiju. Srbija 75 , America 79 . Rusija na mapi kotirana u grupi 70-80 godina sa vecinom azijskih zemalja i zemalja istocne evrope ( tacno gee i geografski pripada) . Billo bi lepo kad hoces nekog da ponizis nekim podatkom, potkrepis podatak izvorom informacija ....
pre 6 godina
@Zlocko
"Pored Amerike jedini vade osmijum izuzetno redak mineral u prirodi. Gram kosta od 800.000 do milion dolara. "
Tvoje reci. Evo sad citam vrednost osmijuma za gram : 86,4 € za gram. Fali mnogo nula. Mada je to zapadna vikipedija. Sigurno lazu, opet neka zapadna zavera protiv Rusa. Videli tvoj kometar pa brze bolje menjaj. Mada dzaba. Sve Srbi znaju.
pre 6 godina
"Rusija,dve vojne baze u inostranstvu. SAD,tri vojne baze, u Japanu. Pametnom dovoljno. (Ja, 1. mart 2018 15:11)"
Da, dovoljno da shvati da jedna država ima pretežno defanzivnu, a druga pretežno ofanzivnu (agresivnu) spoljnu politiku, a samim tim i vojnu strategiju.
pre 6 godina
Cuj hvali se onim sto rade u Siriji... Prijatelji, krenuli ste putem intervencionizma, americkim putem, a sve vreme kao vristite protiv toga. U tome je vas problem. I sigurno ce doci na naplatu.
(zimzeleni, 01. mart 2018 12:59)Koliko god glupo zvučalo dobro je dok se tuku preko tudjih ledja.Ako se desi da direktno zarate onda je to smak sveta.
pre 6 godina
Izuzetno važan govor. Sve ovo traži još nekoliko godina minimum, što znači da Rusija ne vidi Zapad danas kao operativno sposoban za realnu vojnu pretnju. Za 5-6 godina možda, ali tada će multipolarnost na globalnim nivou biti nova realnost.
pre 6 godina
Mnogo komenatra o Rusiji i naoruzanju, mnogi se pitaju zasto Rusija samo proizvidi oruzje, i zasto Rusija ulaze tolko novca u naoruzanje, ...?
Otgovor je vrlo jednostavan:
Rusija ima ogromne resurse, i trba ih zastititi.
(planina, 1. mart 2018 17:17)
Ne samo to...koliko ameri daju na oružje? Uporedite cifre izmedju Ruskog i SAD vojnog budžeta...mnogi porede razvijeni zapad i siromašni istok a valjda su zaboravili koliko porobljavanja, ubistava i otimanja tudjih resursa je taj isti zapad "odradio" kroz istoriju....
Kao kad bih ja oteo od nekog par miliona $ i posle pričao o poštenju...
pre 6 godina
Amin
pre 6 godina
@xman zapravo USA ima solidnu istoriju pomaganja diktatorima i njihovog dovodjenja na vlast. Pinoce i drugari iz juzne amerike, Reza Pahlavi, Sadam Husein, stariji i mladji Duvalije, vojni rezimi Grcke, Juzne Koreje ... lista je ogromna. Sad pruzaju podraku rezimu saudi arabije i prave se slepi za rat u jemenu. tako da ne USA zapravo nw daje pet para za narode i ljudkska prava nego za interese. e sad ako se nekad to poklopi...
pre 6 godina
(Papagaj, 1. mart 2018 18:48)
Ja radio u Rusiji 4-5 meseci...čitao o njima ,gledao ih svaki dan, ali ovi podaci koje si izneo nigde nisam pročitao...ali to je ono,na spominjanja Rusa i Rusije ,ajde da napišem nešto loše iako nikada tamo nisam bio,ali praviću se kao da sam bio...čovek ti dao podatke UN-a ,ali ti uporno prenosiš neke podatke koji umanjuju Rusiju kao narod i kao državu.
pre 6 godina
Veliki sam ljubitelj SF filmova i prica o neotkrivenim dimenzijama, time travellingu i ostalom. Onako za sebe razmisljajuci, dosao sam do jedne teorije o buducnosti nase planete i ljudi na njoj. Mozda jos neko je nekada imao takvu ideju, ali ja sam do nje dosao samostalno. Naime, s obzirom na sveukupni i konstantni razvoj ljudske svesti i orudja koje covek koristi, bilo bi ocekivano da covek jednog dana, za 100, 1000 ili 10.000 godina, izume masinu za putovanje kroz vreme. To znaci da bi trebali da vidjamo putnike kroz vreme, iz buducnosti. Ali njih nema. Mozda onda nema ni buducnosti nase planete?
Tako da jednog dana, naci ce se mozda neko dovoljno lud da zapocne nuklearni rat. Mada, mislim da bi do kataklizme ipak verovatno doslo iz drugih razloga (Sunce, vanzemaljci, itd)
(ninepi, 01. mart 2018 15:20)
S obzirom da si veliki ljubitelj SF zanrova, uopste me ne cudi sto ti nije palo na pamet da je putovanje kroz vreme nemoguce. Posto si dokazao da si veliki mastar, savetovao bih ti da svoju inteligenciju usmeris na pravi nacin, a ne da je rasipas na izmisljene gluposti. Da li ima dokaza da se ikada ista u prirodi krece ili kretalo u tom pravcu? Putovanje kroz vreme bi bilo moguce ako zivimo u programu, a ne u prirodi. Znaci, treba nam Matrix. Ne bi me cudilo da u buducnosti covek izabere da zivi u virtuelnoj realnosti, ali cak i tada iako bi program mogao da dozvoli putovanje ili teleportaciju, to nece zameniti pravu stvarnost jer ce taj individualac biti u virtuelnoj realnosti nesvestan prave. Ne razumem zasto danasnji covek ceo svemir i prirodu ne dozivljava kao jedan veliki organizam koji ima svoj put razvoja i da je nasa galaksija samo deo cija je trajnost kao trajnost jedne celije u covekovom zivotu. Iz te perspektive nikada necemo otkriti svrhu svemira, ali cemo se razvijati u njemu dok nam se ceo sistem nase spoznaje odjednom ne urusi kada za to dodje vreme. Danasnja nauka razmislja o crnim rupama kao mestu ogromne sile gravitacije koje guta sve pred sobom, a cak imaju i teoriju da tamo vreme staNe i postanete besmrtni. Koja glupost. Gravitacija i vreme i besmrtnost ne idu u isti kos. Gravitacija je destruktivna sila koja urusava ceo sistem svemira. O njemu se treba razmisljati kao o tumoru koji zdrobi sve sto u njega udje i tu se prica o postojanju zavrsava. Ali ne, covek bi vise voleo happy end pa spaja nespojivo. O ovome sam razmisljao tek sada citajuci tvoj komentar.
pre 6 godina
@MisterNo: Najveća briga svih projekata aviona na nuklearni pogon je bila zaštita posade aviona od zračenja. Mislim da krstareće rakete apsolutno nemaju taj problem, a nuklearna bezbednost na mestu pada je takođe besmislena za oružje sa nuklearnom bojevom glavom. Nuklearni reaktivni motori, iako nikad nisu testirani na letelicama, pokazali su se kao prilično efikasni. Ostaje problem nuklearnog zagađenja na mestu lansiranja, ali za "oružje sudnjeg dana" i to je nepostojeći problem.
Za većinu komentatora koji su užasnuti: strah od posledica rata je najveći prijatelj mira. Rusi su EKONOMSKI relativno mala i slaba država koja ima nasleđeno veliko iskustvo u proizvodnji najsavremenijeg oružja i da, ima mnoštvo istorijskih dugova, mnoštvo neprijatelja i predatora koji žele da ih izazovu, pobede i eksploatišu. Po meni, održavanje pariteta straha sa svetskim hegemonom bez premca je hvale vredno i korisno, makar se ne slagao sa mnogim stvarima u vezi sa mnogim metodima koje koriste za svoj opstanak. Surova stvarnost ponekad zahteva ... pa recimo, "nepopularne mere". Rusija ima i previše istorijskog iskustva sa takvim stvarima u odnosu na skoro svaku od ostalih zemalja ove planete. Dok god nemaju pretenzija da taj svoj sistem nameću svima u svetu i dok god su u opasnosti u kojoj jesu, mislim da mogu mirne savesti da sležem ramenima na njihova nepočinstva, slično kao što mnogi ljudi (pa i ja) to čine u vezi Izraela.
pre 6 godina
Peto, o kakvoj oruzanoj moci govoris kada je Rusija 10’puta slabija od NATO pakta?
(milutin, 1. mart 2018 19:56)
10 puta slabija, ali ima arsenal posle kojeg neće nići ni vlat trave bar 1000 godina. Daleko bilo...
pre 6 godina
Veliki sam ljubitelj SF filmova i prica o neotkrivenim dimenzijama, time travellingu i ostalom. Onako za sebe razmisljajuci, dosao sam do jedne teorije o buducnosti nase planete i ljudi na njoj. Mozda jos neko je nekada imao takvu ideju, ali ja sam do nje dosao samostalno. Naime, s obzirom na sveukupni i konstantni razvoj ljudske svesti i orudja koje covek koristi, bilo bi ocekivano da covek jednog dana, za 100, 1000 ili 10.000 godina, izume masinu za putovanje kroz vreme. To znaci da bi trebali da vidjamo putnike kroz vreme, iz buducnosti. Ali njih nema. Mozda onda nema ni buducnosti nase planete?
Tako da jednog dana, naci ce se mozda neko dovoljno lud da zapocne nuklearni rat. Mada, mislim da bi do kataklizme ipak verovatno doslo iz drugih razloga (Sunce, vanzemaljci, itd)
pre 6 godina
OK, za pet sistema koje je predstavio postoje osnove da mogu da se naprave (hipersonicna raketa recimo). Ali ovo da mogu staviti nuklearni reaktor na krstarecu raketu mi je veoma 'neobicno'.
Ideja da se napravi letelica na nuklearni program postoji odavno. Cak je SSSR pustio informaciju da ima takav avion, sto je dovelo do americkog projekta Convair NB-36H, jedinog aviona na takav pogon. Nuklearni reaktor je proizvodio toplotu koja je grejala vazduh sa ulaza i tako ga naglo sirila i stvarala potisak. Projekat je bio potpuni promasaj, zbog tezine letelice (masivna zastita pilota) i tehnickih problema
Do sada nije dat ni jedan predlog kako bi se efikasnije koristila nuklearna energija. Drugi nacin je konverzija toplote u elektricnu energiju, ali tu je efikasnost veoma mala (koristi se u izotopskim generatorima na svemirskim sondama).
Znaci ili Rusi imaju veoma naprednu tehniku konverzije u elektricnu energiju ili su razvili potpuno novi koncept koriscenja nuklearne energije ili lazu. Prve dve opcije znace revoluciju u toj oblasti.
pre 6 godina
Koliko god glupo zvučalo dobro je dok se tuku preko tudjih ledja.Ako se desi da direktno zarate onda je to smak sveta.
(Tomy, 1. mart 2018 13:22)
Nikad se oni neće tući direktno, a ja se bojim da će sledeći put meriti dužinu na našem terenu.
pre 6 godina
skoro 7 kilometara u sekundi...
pre 6 godina
Dan kad bi Amerika bila sigurna od ruskih raketa, ili obrnuto, bio bi najcrnji dan u povjesti covjecanstva. To se nije desilo cak ni kad se SSSR raspao.
Tako da, raduje me da Rusi i dalje rade na sistemu odvracanja, jer, imam ja povjerenja u demokraciju i Zapad, ali nemam u onoga koji ima apsolutnu moc.
A da ce Rusija povratiti snagu SSSRa samo nuklearnim raketama, u to cisto sumnjam. To je oruzje iznimno ograniceno u strateskim nadmudrivanjima, jasno je zasto, jer ga je iznimno tesko upotrijebiti, i s pravom se zove samoubilacko oruzje. Dakle, konvecionalne snage, prvenstveno avijacija i snage za brzo djelovanje ostaju glavna snaga modernih nadmudrivanja super-sila.
Naravno, uz propagandu i internet.
Inace, sve dok se Amerikanci i Rusi hvale oruzjem, nije nista strasno.. to je za unutrasnju upotrebu. Glavne stvari su tajne, da neprijatelj sto kasnije da trazi kontra oruzje ili obranu od istog.
pre 6 godina
Svet je globalno mesto i nema više samo jednog igrača. Ukidanje razvoja antibalističkog programa pokrenuće novu trku u naoružanju, posebno nuklearnog, tu su superfuze sistemi, niskoudarna nuklerana oružja (razbijanje bunkera i datacentara koji su pod zemljom i po 200m u dubinu-informacije i kapaciteti za njihovu brzu obradu i komuikaciju su kritični za moderno ratovanje i biće preferirane mete), pomenuti klizači (hipersonični glajderi), hipersonični projektili svih kalibara od artiljerskog oružja do krstarećih raketa. Svet postaje jedno daleko nestabilnije mesto sa mnogo nepoznanica, a posebno su nezgodna pitanja na koje nema pouzdanog odgovora kako je sve ne samo novo nego i stelt, kako odgovorita na ono čime sam gadjan, da li je ovo samo krstareći projektil, ili niskoudarna nuklerana glava koja nišani jednu instalaciju, ili pun termonuklerani napad, koja mi je verovatnoća da se odbranim sa mojim PVO i protivraketnim sistemom, ili je sve što mogu da uradim da lansiram protivnapad i izvršim odmazdu, a da pri tome nisam siguran ni zašta vršim odmazdu. Sa ovim oružjem svet je daleko nepovreljivije i daleko nestabilnije mesto, jer neko može da dodje na ideju da može da napadne i da se odbrani samo zato jer je krenuo prvi ili zato što je hakovao neke podsisteme koji mu kupuju neku sekundu ili minut. I sve to samo da bi sprečio da ga boli glava oko gore pomenutih kalkulacija u kojima i sam učestvuje.
pre 6 godina
Osmijum kosta 20-30$ po gramu,sto je manje od zlata i svakako nije 800 000$,medjutim njegov izotop osmijum157 stvarno kosta mnogo,ja sam nasao podatak od neverovatnih 200 000$po gramu.tako da eto male ispravke na jedan komentar a i na drugi koji ga je odmah na noz docekao sa svojim odgovorom
pre 6 godina
@cinik
Ako je tako treba ocekivati ostavku svih iz zavoda za statistiku, na njihovom sajtu jasno stoji prosecna plata od 430 dolara. Prosecna primanja su ispod 300.
pre 6 godina
Veliki nude zablude
plase nas raznim cudima
i svakoj bajci naude....
pre 6 godina
Bice belaja
pre 6 godina
Istorija čovečanstva je istorija ratovanja.
64 Komentari
Sortiraj po: