Alex
pre 6 godina
Ko go je ovo pisao mislim da ima problem sa racunanjem ukupnih troskova izgradnje :)
Subota, 10.02.2018.
10:29
Vikend kuću, ili brvnaru, zavisno od prohteva, možete da priuštite u Srbiji i za 150 evra po kvadratu.
Izvor: Halo oglasi
pre 6 godina
Ko go je ovo pisao mislim da ima problem sa racunanjem ukupnih troskova izgradnje :)
pre 6 godina
@ (Zlatko, 10. februar 2018 12:20)
Ako te arhitekta savetuje o pravnim pitanjima, onda ti, verovatno, advokat crta planove?
pre 6 godina
Dest ćevapa u lepinji i pivo i sve za 5 banki !
Za džabe ! al nema nigde kao i kućice !
pre 6 godina
Ovo je klasicna nebuloza urbanih " ljubitelja" prirode.
Prvo koliko sume treba poseci za takvu kucu?
Zatim zar opeka, crep koji se prave od pecene zemlje nisu prirodni materijali?
Crvotocina i zastita od nje cistim otrovom, lose pripremljeno drvo, nedostatak dobrih i postenih majstora, besomucno naknadno premazivanje skupim lazurama je dovoljam razlog za odustajanje od drveta. Mozda za neku manju magazu ili lovacku kucu od 30-40kvm ali za kucu u kojoj treba duze boraviti ne.
A najvise da se ne bi bespotrebno sekla suma jer Srbija nije Kanada i Sibir a sume je sve manje.
pre 6 godina
Evo i ja sam malo istraživao i sve u svemu bez 500e po kvadratu nema govora da nadjete dobru brvnaru (ni blizu kao sa slike).
pre 6 godina
Samo ste zaboravili da naznačite da su te cene m2 za "sivu fazu".
pre 6 godina
Ja poceo kucu sa 10k e a izasla me 30k... tako da sve pada u vodu...
pre 6 godina
Ja sam planirao da napravim nesto slicno od mog materijala,imam borice za gradju.Nadam se da imam svoju kolibu 2021.
pre 6 godina
kuca od betona i cigle nikada ne moze biti lepa kao ona od drveta.
(Sascha011, 10. februar 2018 11:58)
zivim u americi i nas je komsiluk kuce od $1.5m 500-800m2. sve su frejmirane od drveta a onda oblozene kombinacijom kamena cigle hardy siding ili kedrovine. izgledaju kao za,kovi sa lukovima i slozenim krovovima tople zimi a leti malo eergije da se khlade. fantazija
pre 6 godina
mrzim brvnaru kao iz bajke. to je za decu da se igraju. i za amatere preduzetnike da pljackaju pacijente. ako nemate para da platite prave arhitekte i prave dundjere da vam naprave lepe i dobre objekte za odmor, kupite 1no veliko drveno bure i odmarajte u njemu besplatno kao diogen dok ne skupite pare da vam profesioalci naprave brvnaru da uzivate kao ljudi. a ne deca :/
pre 6 godina
Ja zivim u Geteborgu i mogu vam reci da je 90 posto kuca u Svedskoj napravljeno od drveta samo mi pravimo od cigle i betoncine. ziveo sam u kuci od drveta 3.5 godine toplo da neverujete. a kuca stara preko 100 godina tako da sam odlucio da napravim istu kod nas negde na fruskoj gori a kucu u Novom Sadu cu prodati posto problem sa vlagom imam preko 20 godina sta nisu radili mazali sekli zidove postavljali2od kondora do raznoraznih drugih2gluposti i prodje zima opet vlaga a para sam dao za renoviranje za tih 20 godina pa po mom skromnom misljenju sam mogao da napravim jos jednu kucu. drvo je zakon samo ako se redovno odrzava i zasticuje nema problema pozdrav
pre 6 godina
@Staki,
O cemu ja pisem a ne znam? Da li sam i jednu konstataciju izveo osim što sam postavio nekoliko prostih pitanja?
Uzgred, tekst je namenjen ljudima koji žive u Srbiji pa tako i pitanje o dozvoljenosti gradnje po srpskim gradovima. Ne znam čemu ubacivanje Amerike?
Malo funkcionalne pismenosti zelim.
pre 6 godina
Klasicna populisticka laz da za 1 mil. RSD mozes da se skucis. To je ionako najcesce pominjana cifra u pamfletima banaka-zelenasa ovdasnjih, kada krene prica o kes kreditima.
Moze za te pare-al u kucicu za pse.
pre 6 godina
@kraljevo... oni pricaju o goloj kuci od 60m2 a ti o prikljucima svim i 7 ari placa....
pre 6 godina
Jedine bas dugotrajne kuce od drveta su sto vise od celih debala, cega kod nas naravno nema. Od daski i struganih debala koja nisu susena niti cuvana kako treba ne isplati se praviti nista vise od jeftine vikendice. Inace drvo moze ekstremno dugo da traje ALI samo pod uslovom da se odrzava i zasticuje REDOVNO. Jednom kad larve(sipci) dospeju u drvo to je KRAJ jer oni pocinju da prave specificni zvuk koji mi cujemo tek posle ihahaaa. Pojedine larve zive i po 2-3 godine u drvetu pa zamislite sta ostane od grede uz par larvi za par godina.
pre 6 godina
150-200 evra je cena bez razvučene struje po kući, dakle bez kablova. Takođe je bez kupatila tj vi ppsle toga stavljate pločice, kadu...sanitarije. Takođe na ivu cenu treba dodati cenu uvođenja vode koja je u najboljem slučaju oko 1000 evra i to ako postoji gradski vodovod, ako ne, bušenje bunara je 100 evra po metru što vam izađe preko 2000 u najboljem snu. Idemo dalje, struja projekat 500 evra, priključak 150.000 dinara...dozvola preko 4000 evra sa prenamenom zemljišta iz poljoprivrednog u građevinsko...izađe ko svetog Petra kajgana. Ja sam planirao brvnru, i kad sam sve stavio na papir video sam da je sve to hiljadu svetlosnih godina daleko od mene. Jeftinije je kupiti gotovu brvnaru ili vikendicu sa već dovedenom strujom i vodom.
pre 6 godina
A da li je za ove kuće potrebna građevinska dozvola?
pre 6 godina
@petar
Ekoloski je mnogo bolje jer se sume namenski sade za te potrebe. Kako se drvo posece, drugo se posadi. (To sto kod nas se drvo krade na veliko za dobrobit pojedinaca je druga prica)
Drvo koje se ne upotrebi ili mu je prosao vek se bioloski razdgradi.
Beton/cement/agregat i celik zahtevaju mnogo vise energije i sveukupno vise zagadjuju. Celik se doduse reciklira (ali se on koristi samo za osnovnu konstrukciju, i.e. ram, i dalje ti trebaju drugi materijali za ispunu). Sa betonom je reciklaza teza.
pre 6 godina
@Vlada Rolovic
"
Zašto onda nije dozvoljena gradnja drvenih kuća u gradovima?
Kako se drvo ponasa prilikom zemljotresa?
Da li gori brže ili sporije od cigle i betona i sl.?
Kakva je zvučna izolacija drveta u odnosu na beton, ciglu i sl.?
"
Svi severno-americki gradovi su gradjeni i dalje se grade "drvenim" kucama. I ne samo kucama vec i zgradama. Nema nikakvog razloga da se gradovi ne grade sa "drvenom" gradjom.
Drvo je u mnogo cemu bolje za zemljotrese jer je konstrukcija laksa a elasticnija.
Drvo gori ali kuca nije samo drvo vec kako je napravljena i zasticena. World Trade Center tornjevi u Njujorku su bili od celika i betona pa su zveknuli zbog pozara koji je izazvan napadom. Postoje razliciti nacini da se "drvena" kuca nacini mnogo otpornijom i sigurnijom. Severnoamericki propisi zahtevaju minimum dvosatnu "otpornost" na pozar.
Uglavnom bolja jer se zvuk ne prenosi tako lako, i.e. imaju mnogo bolji damping. Beton i celik su ko' tambura. Zveknes na jednom kraju zgrade, cela zgrada cuje. Ne u drvenoj konstrukciji. Ali i u drvenoj i drugim vrstama konstrukcije zvucna izolacija se postize drugim merama, izolacijom i pravilnim detaljima koji ne dozvoljavaju prenos vibracija a ne samo upotrebom deveta ili betona, celike, cigle.
Svaki materijal ima svoje prednosti i mane, ali je drvo u stvari jako dobar materijal za kuce.
Pa sad idi i malo razmisli i procitaj barem nesto o necemu sto ne znas pre no sto pocnes da pises.
pre 6 godina
Vest je klasičan click-bait da popuni prostor kod večno ugroženih Srba sa životnim prostorom, i 'žednih' urednika sajta. Ali, 'ajde' da se upecam: sagradio sam kuću od dasaka spoljnih zidova debljine 4 cm, površine 50m2, sa natkrivenim tremom od 20 m2, materijal crni bor nesušen (ko zna, prepoznaće) i poluukopanim podrumom ispod terase ca. 20m2. Dodatna termo izolacija u zidovima sa kamenom vunom d=5 cm+rigips itd....za svakodnevni život u takvom prostoru cena je oko 35.000 eur za tu kvadraturu (ako hoćeš da živiš kao čovek, a ne kao stoka). Sve ostalo na tu temu sa nižim cenama je čisto pro***avanje. Kome nije jasno uvek može da me se obrati za savet, biće mi dargo da pomognem, poz.
pre 6 godina
Svojevremeno smo razmisljali da se odselimo in BG na Avalu ili Kosmaj. Uzmemo plac i montaznu kucu. Da ne reklamiram firme, ima lepih I kvalitetnih kuca.Cena kuce sa temeljima, instalacijama bez grejanja je oko 450+e/m2 pre 7god.Kuce su oko 100m2.
Malo iz struke....
Drvo je solidan termicki izolator ali ima malu termicku masu. Termicka masa materijala apsorbuje toplotu npr. Sunca i istu prenese u kucu posle odredjenog vremena a ne momentalno. Ta vremenska zadrska je bitna jer se toplota skladisti tokom dana a oslobadja se uvece kada je hladnije I na taj nacin se racionalise potreba za grejanjem. Tako da samo drvena fasada nije dobro resenje.
pre 6 godina
Poslednjih 35 godina zivim u kuci od drveta koja je 98 godina stara. Vecina kuca na Istocnoj obali (tzv. New England) je sagradjena od drveta. Mnoge su stare i po 200 godina (sada su muzeji). Drvo se koristilo jer su sume bile u izobilju i jer je kuca od drveta zdrava za zivot i dobra izolacija. Neke kuce imaju drvenu konstrukciju i fasadnu ciglu, zavisi od regiona. Ne zanm da li u Srbiji preradjuju (suse) drvo kao ovde ali moram da kazem, za svaku je preporuku, samo ako su izvodjaci dobri a materijal kvalitetan, ali po komentarima vidim, ljudi upravo u to sumnjaju.
pre 6 godina
Ja znam kako za 9.000 po 9.000, preko granice
pre 6 godina
@ivana
Drvon se kupuje osuseno po zadovoljavajucim standardima od dobavljaca a onda se kao takva samo koristi/ugradjuje.
pre 6 godina
Ja imam imanje sa brvnarama od oblica. 45 kvadrata sa prozorima i vratima, tetasom, bez temelja i izolacije, struje vode, dakle pokrivena, sa krovom i stolarijom isto drvemom, kostsla me 7000 evra. Ostalo sam radio korak po korak. Fenomenalne su.
pre 6 godina
Kamen je najstariji gradjevinskj materijal.
pre 6 godina
Samo vec izgradjen objekat nekog nesretnika kom je banka za vratom.
pre 6 godina
@Nidza
Žižak NIKADA do sada nije pojeo ni jednu kuću, pa bila ona od oblica, talpi, sendič panela ili bilo čega drugog!
pre 6 godina
“Pristojna vikendica od drveta a da izgleda bajkovito i bude prilicno postojana bi bila od poluoblica znaci za nekih 60 m2 bi vam trebalo cca 24-25.000 evra + plac jedno 5-6 hiljada. Znaci oko 30.000 evra.
(Bane, 10. februar 2018 15:43)”
To je minimum. Ako stan u kolektivnoj stambenoj zgradi izvodjaca/investitora kosta cca 600 e/m2 individualna porodicna kuca je sigurno skuplja. A ako zelite nesto iz časopisa, budite spremni i da platite toliko.
pre 6 godina
@Bane, S.Nikolic, Kobaja Grande
Potpisujem sve sto rekoste. Iz licnog iskustva sa cvrstom gradnjom u Srbiji, mogu reci da je gradnja takve brvnare nemoguc pokusaj. Gradju za krov (10m3) sam bio prinudjen da kupim u sirovom stanju (190 evra/m3), jer alternativa je kvazi suva gradja (650 evra/m3). Koliko je to "suvo" shvatio sam kupujuci brodski pod (za potkivanje) istog proizvodjaca kao suva gradja, koji se po otpakivanju iz najlona sasusio oko 3-5% po sirini. Znaci kvalitetna gradja za takvu kucu bi kostala 800 evra/m3 (ili vise), a otislo bi sigurno preko 50m3 (45m3 za 150m2 zida - spoljni 40cm, unutrasnji 20cm i 5m3 za krov). Na tih 40k treba dodati temeljnu plocu od min. 3k i ruke bar 7k (osim ako ne uzmete jeftine majstore da upropaste gradju). Znaci grubi radovi, bez prikljucaka 50k. Enterijer moze da kosta jos toliko, ili i do 2x toliko.
pre 6 godina
Krenuo sam u ovaj poduhvat pre dve godine. Pravim sebi kucicu od 80 kvadrata, na svojoj dedovini koji ima prikljucke i pristupni put, malo selo, gotovo napusteno, priroda itd... Racunao sam 15 hiljada evra da ce zavrsiti posao, trenutno sam na 23 potrosene hiljade i imam jos da uvedem grejanje i da uradim fasadu. Troskovi su od prvog dana samo rasli iako sam dosta "precizno" sve uracunao...prosto je tako. Kuca pa makar bila i kucica, prosto jede novac. Da se razumemo, nista luksuzno, al nije ni sklepana šupa. Moj savet svima koji razmusljaju o tako necemu, dooobro proverite koga angazujete da vam radi. Od temelja do krova sam promenio tri ekipe majstora... I to ne zato sto sam zakerao, bas naprotiv, bio sam maksimalno fleksibilan jer tu kucicu gradim za uzivanje po stare dane a ne za zivot, al ono sto je meni dolazilo da radi je sve samo ne majstor. (Nisam uzimao bas ni najjeftinije ekipe pa da kaze covek kolko para tolko muzike).
pre 6 godina
Uplatite toliku mesecnu kiriju i eto je!
pre 6 godina
Stolarija i staklene povrsine su na toj kuci 10.000 gde je ostalo?
pre 6 godina
Kako da imate kućicu kao iz bajke za 9.000 € u Srbiji?
Odgovor — nikako
pre 6 godina
samo ona cetiri krovna prozora na slici bi izasla 2000€ i to jeftinija varijanta..
pre 6 godina
Nije samo u pitanju gradnja kuce. Vlasnik treba da kupi, plac, da postavi temelje, vodeni cvor, struju. Ali opet je dosta jeftinija, I po meni, prakticnija, modernija, varijanta izgradnje takve kuce...
pre 6 godina
Meni izvodjac radova sa svojim materijalom izvodi grube radove ytong blokovima po ceni od 150 evra po kvm. Kuca ce biti gotova za 2 meseca. Inace rec je o spratnoj kuci od 170 kvm. Dakle za isti period dobijam 3 puta vecu kucu koja je od cvrste gradnje i koju zizak ne moze da pojede. Toliko.
pre 6 godina
Ta cena može da bude samo za zidove i krov. Bez struje, vode, grejanja, prozora, poda, zemljišta, itd. A i tu morate jako dobro da se preračunate. Ono što gradnju kuće čini jeftinijom je da imate mogućnost da sve platite odmah. Tu izbegavate odugovlačenje majstora, čekanja da se nešto nabavi. A i jako je bitno da znate šta sve treba da se radi. Nažalost, živimo u Srbiji i ovde će vas dobar deo majstra preveslati ako vide da nemate pojma.
pre 6 godina
Kako? Pa samo u Bajci...
pre 6 godina
@ivana
Slažem se za drvo.Kao što "moderno" sušeno meso nema veze sa pravim ,tako i "brzinsko" sušenje drveta nije ono pravo. ...
(Komša, 10. februar 2018 13:29)
Susenje daske prirodnim putem 20 godnina ne mora da bude znak kvaliteta ili odgovarajuce osusenosti. Isto tako, koliko je meni poznato, u dobrom broju susara ljudi nemaju pojma sta rade. Ako je drvo suseno pravilno nama nikakve razlike.
Za nase uslove Crni Bor je verovatno najbolji materijal za spoljne radove jer odlicno podnosi atmosverske promene. Ko hoce bolje - Douglas fir :)
pre 6 godina
Ova na slici je 1000€ po kvadratu!!!
pre 6 godina
csc@, mi zivimo na balkanskom poluostrvu. Kod nas ne raste Douglas Fir! Svako drvo je dobro pa cak i bukva. Naravno, cetinari su primereniji jer imaju vise supljina. Laksi su i bolji izolator. Zastita protiv insekata i gljivica nije problem.
pre 6 godina
Ajde napravi je majstore za 9. I meni su pričali tako dok nisam počeo.
pre 6 godina
brvnara stara 2 god
42m2 + trem 20akm2
7ari placa, ogradjen.
struja , voda iz cisterne.
uselio se odmah
24.000eur
nikakvih 9somica i ostali bakraci...
pre 6 godina
Joj kada se sastavi neki clanak samo da bi se napisao a stavi naslov da privuce sto vise citaoca. Prvo cena od 150-200 €/m2 je za sivu fazu gradnje bez temelja i to za gradnju ravnom gradjom, daskama. Gradnja poluoblicama a pogotovo oblicama ide i do 250-300 €/m2 siva faza bez temelja. Kljuc u ruke je oko 350€/m2 za dasku, 400-450 €/m2 za poluoblicu i od 450 pa cak i do 550 €/m2 za oblicu. Tako da brvnara iz bajke a koja traje tih 100-150 godina bi bila od oblica a to je daleko skuplje od 9.000€. Pristojna vikendica od drveta a da izgleda bajkovito i bude prilicno postojana bi bila od poluoblica znaci za nekih 60 m2 bi vam trebalo cca 24-25.000 evra + plac jedno 5-6 hiljada. Znaci oko 30.000 evra.
pre 6 godina
Kuće izgrađene SAMO od masivnih drvenih blokova (ne od dasaka ) iste veličine i po izgledu slične ovoj su u odnosu na zidane kuće i preko 30% SKUPLJE ! To možete proveriti u zemljama poput švajcarske , austrije , juzni tirol-italija !
Konkretno ja ovde vidim dva zida i verovatno se radi o kombinovanoj gradnji , a što se cene tiče mislim DA samo ova dva krovna prozora sa funkcijom za kipovanje koštaju od pet hiljada pa naviše , evra ne dinara !
pre 6 godina
Kaže unutra drvo upija i pusta vlagu, ako se drvo premazuje da se zaštiti kako će upijati, ako se ne premazuje kako će se zaštititi od crvotočine. A drvo pucketa ako nije suvo, taman za horor ugođaj u kasne sate. :) Nije navedeno šta tačno ulazi u tu cenu.
pre 6 godina
Drvo se vestacki (prinudno) susi na 8% vlage i time se umrtvi. Prirodnim putem ne moze se spustiti ispod 11-12 %. Svako poredjenje sa susenjem mesa je glupost. Drvo je savrsen materijal. Malo, povremeno, treba brinuti o njemu. A ovi sto brinu o ekologiji; Koliko cementara zagadjuje? I, naravno, opet se utrosi prilicna kolicina drveta za oplate, skele i sl.
pre 6 godina
Ako gradite kucu od drveta, gradite daglasovom jelom ili kedrom...camovina, kojom se inace rade kuce od 200 eura po kvadratu, je primerenija supi, kako po izgledu, tako i po trajnosti. Inace, cena kuce sa slike je bliza cifri od 900.000 nego li 9.000 eura.
pre 6 godina
@kobaja grande:
Vrlo smela izjava. Najkvalitetnije i najdugotrajnije drvo za kuce je crni bor. U Sumadiji se jos uvek mogu videti kuce stare oko dve stotine godina.
pre 6 godina
150 € po kvaddratnom metru? smesno, da je 50-70 € ok .
pre 6 godina
lorber
slusaj ima samo treba da se plati jbg svi bi kvalitet za 200e
u nemackoj majstor vredi kolko i doktor
pre 6 godina
@ivana
Slažem se za drvo.Kao što "moderno" sušeno meso nema veze sa pravim ,tako i "brzinsko" sušenje drveta nije ono pravo.
Verovali ili ne,pre drugog rata se gradja puštala u prodaju tek posle dugogodišnjeg,prirodnog sušenja (preslaže se s vremena na vreme) - dekara pokojni mi je bio stolar/kolar (esnafska diploma za vreme kraljevine) - nije bilo majstora koji bi uopšte prihvatio da radi sa nespremnim drvrtom.Pamtim da je on još 80. već "osušeno" drvo odlagao za kasnije - da ne razmišlja.
Kapiram novu tehnologiju ali za dva meseca...kvalitet kao "nov" pršut po ceni čajne kobaje.Od prilike.
pre 6 godina
Baxxx , u bajci.
pre 6 godina
To su vam puste price. Cesto pravim odmor sebi bas u brvnarama po raznim planinama, bio sam u najmanje 15ak, sto vecih, sto manjih, sa nekim vlasnicima sam napravio dobar kontakt. Bez 15 hiljada eura ni u ludilu ne mozete kupiti kvalitetnu brvnaru. Kad kazem kvalitetnu mislim da ima vodu, struju, grejanje, osnovne potrebe za zivot. I ta od 15ak hiljada je jedva od 20 kvadrata. Te od 60 koje pominjete bez 30 hiljada ni u ludilu opet. Gde je zemljiste, dozvola? Kakvih crnih 9000 evra 50 kvadrata.
pre 6 godina
Pa lako se pali naravno. Pospes benzinom i lepo će da gori. A da ima pravih majstora i firmi ima. Koji grade takve brvnare i po evropi, pre svega skandinaviji. Samo Spskom nevernom Tomi nista ne valje i u nista ne veruje. Treba investirati i 1000€ u protiv pozarne prskalice i onda se rizik svede na minimum.
pre 6 godina
Jako lepo zvuci, ali je nazalst kljucni problem u ovoj borovini, kod nas poznatoj pod nazivom camovina. Vec mesecima se mucim da pronadjem kvalitetno drvo za popravku drvenarije na tremu i sve sto mi u Srbiji nude je camovina. Uzgred, drvenarija koju moram da menjam je camovina, a mora da se menja jer je sva progrizena sipcima koji vole ovo MEKO DRVO. Takodje plasi ova dvomesecna obrada drveta o kojoj se govori. Ovo najverovatnije znaci da ce celokupan proces od sece do izgradjene kuce biti sabijen u ova dva meseca. Znaci, drvo ce se "na tenane susiti" u vec izgradjenoj kuci....drvo dise, pa se pod uticajem vremenskih uslova i svo pokrivi i ispuca, rascepi itd ako nije dovoljno odlezalo.
Nasi hrastovi se iskljucivo seku za izvoz. Cak se i stara hrastovina iz sumadijskuh seoskih kucica otkupljuje za mizerne novce i odvozi u inostranstvo.
pre 6 godina
Ko u Srbiji izradjuje ovakve kuce?
(Ribolovac, 10. feb. OVAKVE NIKO.
pre 6 godina
Za 150-200eur, može u fazi bez temelja, instalacija, sanitarije, završne obrade... Ključ u ruke je duplo više.
pre 6 godina
@opet ja
Bile su 250 evra/m2, ali je halapljivost učinila svoje, pa se cena za isti model mont.kuća gotovo udvostručila za 5-6 godina. Govirim o cenama ovde, kod nas. Kao i o nezasitosti
pre 6 godina
....ahaa, kako da ne... a na fotografiji, samo prozori i vrata su više od 9.000 eura...
pre 6 godina
Brvnara se pravi od jele ili kedra, nikako od bora (camovina). Jela se sece zimi, kad drvo “spava”, oguli kora i ostavi barem 6 meseci da se susi. Brvnara se pravi u septembru, kada je drvo suvo, a temperatute stabilne. Pozeljno je da unutar brvnare imas ozidan barem 1 zid, da kroz njega ide dimnjak (zbog opasnosti od pozara).
pre 6 godina
150-200 je sigurno siva faza. Kupite vi brvnaru za te pare. A i čak kad bi to i bila cena za ključ u ruke kod nas je to nemoguće graditi jer sigurno ne zahteva građevinsku dozvolu, a bez toga ide i manje harača partijskim službenicima. Svi znamo priču o kontejnerima i "ne treba vam građevinska dozvola". Ako imate prazan plac i hoćete da podignete nešto svoje za početak nećete moći da dobijete priključke zato što je u pitanju objekat privremenog tipa. Lično dobio takav odgovor od arhitekte. Drugim rečima, mora sve po redu, svaki papir i da se namire svi. Arhitekta, geodetska služba, katastar, opština, komunalne službe, pa ako vam nakon svega toga ostane onda gradite. Zašto ja ne bih mogao da dobijem priključak za komunalije koje ću plaćati, a da li ću na te priključke prikačiti šator ili vilu to nije njihov problem. Ako hoću vilu, ok, idemo redom papir po papir. Ako hoću šator, brvnaru ili kontejner za to mi ne trebaju dozvole, projekti i mogu da se uselim za 10 dana. U teoriji i civilizaciji. U praksi i na divljem zapadu to nije tako.
pre 6 godina
Za ovu cenu u Srbiji necete dobiti kvalitet, ni drveta ni majstora, ali jeste veoma realno za 16 hiljada evra (za tu kvadraturu) i jos 3 hiljade za temeljnu plocu (koju nisu ni spomenuli u tekstu! ) .
Sto se tice poslednje recenice, da je sami dizajnirate, zelim vam puno srece- moj posao danas je uglavnom da ispravljam te kuce gradjene sa idejom "sta ce meni arhitekta"...
Neko je pitao oko zastite od pozara. Verovali ili ne, drvo (adekvatno tretirano, naravno- sto nije skupo kao sto zvuci, mozete i sami) je mnogo otpornije i izdrzljivije od celicnih konstrukcija, cak i armiranog betona! (sto bi vam takodje arhitekta objasnio..)
Jedina stvar koja je problem je odrzavanje drveta, u smislu redovne zastite od insekata. Drvene kuce su veoma dobar i ekoloski nacin gradnje, i mnogo prijatnije za zivot... Ja sam za svoju kucu izabrao crni bor. Iako je dosta skuplji, na duvge staze se isplati. U SAD-u i Kanadi decenijama grade nove brvnare, sve je popularnije i takk imate dosta materijala na netu...
pre 6 godina
Kako da imam 9000€ u Srbiji?
pre 6 godina
ovde samo namestaj i stolarija 9 hiljada....
pre 6 godina
Nikako. Osima ako niste neki doktor sa megatrend diplomom u odgovarajucoj stranci i na pravoj poziciji.
pre 6 godina
Hoćete da kažete da ovako nešto, sa slike, košta 9.000 evra? Pošto znate cenu, onda znate i koja firma to proizvodi, pa Vas molim da ostavite i neki njihov kontakt. Hvala u napred!
pre 6 godina
Brvnare i kuće od drveta svakako jesu fantastične kuće, ali samo pod uslovom da ih od kvalitetnog drveta napravi stručan majstor koji zna svoj posao.
Nažalost, ni jednog, ni drugog nema u Srbiji, naročito ne za 150 do 200 evra po kvadratu. Za te pare se može dobiti samo nekakva sklepana drvena baraka, koja neće dugo trajati.
pre 6 godina
lepo izgleda. Samo me znaima kakva je protiv pozarna bezbednost. Nekko mi deluje da se mnogo lakse pali.
pre 6 godina
A koliko bi kostalo nesto ovako kao na slici ? Sigurno ne 9 000 evra. Za te pare mozete lamperiju da stavite na kucu i to je jedino sto ce biti od drveta...
pre 6 godina
Ko u Srbiji izradjuje ovakve kuce?
pre 6 godina
A, nije greh zapaliti 20 kubika za grejanje! Drvo je plemenit i jeftin materijal. Samo u primitivnoj Srbiji je ruzno i glupo pretvoriti drvo u lep i prijatan zivotni prostor. Razumem ljude koji slazu ciglu po ciglu i tako grade kuce godinama jer nemaju pare da je izgrade odjednom. Ali, oni koji od cigle i betona izgrade kucu u jednom dahu jer imaju pare na gomili bespotrebno bace hiljade evra na skupe materijale. I, kuca od betona i cigle nikada ne moze biti lepa kao ona od drveta.
pre 6 godina
Doslo izgleda vreme da se zivi u kolibama. Posle koliba satori. A, posle njih pecine. Regresija civilizacije. Greh je seci drvo i praviti kakve brvnare, ekoloska katastrofa!
pre 6 godina
A imate i montazne kuce. Takodje su dosta jeftinije, mozda oko 250 evra po kvadratu.
pre 6 godina
Da, pogotovo takva sa slike..
pre 6 godina
Zašto onda nije dozvoljena gradnja drvenih kuća u gradovima?
Kako se drvo ponasa prilikom zemljotresa?
Da li gori brže ili sporije od cigle i betona i sl.?
Kakva je zvučna izolacija drveta u odnosu na beton, ciglu i sl.?
pre 6 godina
Brvnare i kuće od drveta svakako jesu fantastične kuće, ali samo pod uslovom da ih od kvalitetnog drveta napravi stručan majstor koji zna svoj posao.
Nažalost, ni jednog, ni drugog nema u Srbiji, naročito ne za 150 do 200 evra po kvadratu. Za te pare se može dobiti samo nekakva sklepana drvena baraka, koja neće dugo trajati.
pre 6 godina
A koliko bi kostalo nesto ovako kao na slici ? Sigurno ne 9 000 evra. Za te pare mozete lamperiju da stavite na kucu i to je jedino sto ce biti od drveta...
pre 6 godina
150-200 je sigurno siva faza. Kupite vi brvnaru za te pare. A i čak kad bi to i bila cena za ključ u ruke kod nas je to nemoguće graditi jer sigurno ne zahteva građevinsku dozvolu, a bez toga ide i manje harača partijskim službenicima. Svi znamo priču o kontejnerima i "ne treba vam građevinska dozvola". Ako imate prazan plac i hoćete da podignete nešto svoje za početak nećete moći da dobijete priključke zato što je u pitanju objekat privremenog tipa. Lično dobio takav odgovor od arhitekte. Drugim rečima, mora sve po redu, svaki papir i da se namire svi. Arhitekta, geodetska služba, katastar, opština, komunalne službe, pa ako vam nakon svega toga ostane onda gradite. Zašto ja ne bih mogao da dobijem priključak za komunalije koje ću plaćati, a da li ću na te priključke prikačiti šator ili vilu to nije njihov problem. Ako hoću vilu, ok, idemo redom papir po papir. Ako hoću šator, brvnaru ili kontejner za to mi ne trebaju dozvole, projekti i mogu da se uselim za 10 dana. U teoriji i civilizaciji. U praksi i na divljem zapadu to nije tako.
pre 6 godina
....ahaa, kako da ne... a na fotografiji, samo prozori i vrata su više od 9.000 eura...
pre 6 godina
Ko u Srbiji izradjuje ovakve kuce?
pre 6 godina
Za ovu cenu u Srbiji necete dobiti kvalitet, ni drveta ni majstora, ali jeste veoma realno za 16 hiljada evra (za tu kvadraturu) i jos 3 hiljade za temeljnu plocu (koju nisu ni spomenuli u tekstu! ) .
Sto se tice poslednje recenice, da je sami dizajnirate, zelim vam puno srece- moj posao danas je uglavnom da ispravljam te kuce gradjene sa idejom "sta ce meni arhitekta"...
Neko je pitao oko zastite od pozara. Verovali ili ne, drvo (adekvatno tretirano, naravno- sto nije skupo kao sto zvuci, mozete i sami) je mnogo otpornije i izdrzljivije od celicnih konstrukcija, cak i armiranog betona! (sto bi vam takodje arhitekta objasnio..)
Jedina stvar koja je problem je odrzavanje drveta, u smislu redovne zastite od insekata. Drvene kuce su veoma dobar i ekoloski nacin gradnje, i mnogo prijatnije za zivot... Ja sam za svoju kucu izabrao crni bor. Iako je dosta skuplji, na duvge staze se isplati. U SAD-u i Kanadi decenijama grade nove brvnare, sve je popularnije i takk imate dosta materijala na netu...
pre 6 godina
To su vam puste price. Cesto pravim odmor sebi bas u brvnarama po raznim planinama, bio sam u najmanje 15ak, sto vecih, sto manjih, sa nekim vlasnicima sam napravio dobar kontakt. Bez 15 hiljada eura ni u ludilu ne mozete kupiti kvalitetnu brvnaru. Kad kazem kvalitetnu mislim da ima vodu, struju, grejanje, osnovne potrebe za zivot. I ta od 15ak hiljada je jedva od 20 kvadrata. Te od 60 koje pominjete bez 30 hiljada ni u ludilu opet. Gde je zemljiste, dozvola? Kakvih crnih 9000 evra 50 kvadrata.
pre 6 godina
Kako da imate kućicu kao iz bajke za 9.000 € u Srbiji?
Odgovor — nikako
pre 6 godina
Kako da imam 9000€ u Srbiji?
pre 6 godina
Hoćete da kažete da ovako nešto, sa slike, košta 9.000 evra? Pošto znate cenu, onda znate i koja firma to proizvodi, pa Vas molim da ostavite i neki njihov kontakt. Hvala u napred!
pre 6 godina
Krenuo sam u ovaj poduhvat pre dve godine. Pravim sebi kucicu od 80 kvadrata, na svojoj dedovini koji ima prikljucke i pristupni put, malo selo, gotovo napusteno, priroda itd... Racunao sam 15 hiljada evra da ce zavrsiti posao, trenutno sam na 23 potrosene hiljade i imam jos da uvedem grejanje i da uradim fasadu. Troskovi su od prvog dana samo rasli iako sam dosta "precizno" sve uracunao...prosto je tako. Kuca pa makar bila i kucica, prosto jede novac. Da se razumemo, nista luksuzno, al nije ni sklepana šupa. Moj savet svima koji razmusljaju o tako necemu, dooobro proverite koga angazujete da vam radi. Od temelja do krova sam promenio tri ekipe majstora... I to ne zato sto sam zakerao, bas naprotiv, bio sam maksimalno fleksibilan jer tu kucicu gradim za uzivanje po stare dane a ne za zivot, al ono sto je meni dolazilo da radi je sve samo ne majstor. (Nisam uzimao bas ni najjeftinije ekipe pa da kaze covek kolko para tolko muzike).
pre 6 godina
Joj kada se sastavi neki clanak samo da bi se napisao a stavi naslov da privuce sto vise citaoca. Prvo cena od 150-200 €/m2 je za sivu fazu gradnje bez temelja i to za gradnju ravnom gradjom, daskama. Gradnja poluoblicama a pogotovo oblicama ide i do 250-300 €/m2 siva faza bez temelja. Kljuc u ruke je oko 350€/m2 za dasku, 400-450 €/m2 za poluoblicu i od 450 pa cak i do 550 €/m2 za oblicu. Tako da brvnara iz bajke a koja traje tih 100-150 godina bi bila od oblica a to je daleko skuplje od 9.000€. Pristojna vikendica od drveta a da izgleda bajkovito i bude prilicno postojana bi bila od poluoblica znaci za nekih 60 m2 bi vam trebalo cca 24-25.000 evra + plac jedno 5-6 hiljada. Znaci oko 30.000 evra.
pre 6 godina
Brvnara se pravi od jele ili kedra, nikako od bora (camovina). Jela se sece zimi, kad drvo “spava”, oguli kora i ostavi barem 6 meseci da se susi. Brvnara se pravi u septembru, kada je drvo suvo, a temperatute stabilne. Pozeljno je da unutar brvnare imas ozidan barem 1 zid, da kroz njega ide dimnjak (zbog opasnosti od pozara).
pre 6 godina
Nikako. Osima ako niste neki doktor sa megatrend diplomom u odgovarajucoj stranci i na pravoj poziciji.
pre 6 godina
Za 150-200eur, može u fazi bez temelja, instalacija, sanitarije, završne obrade... Ključ u ruke je duplo više.
pre 6 godina
Ja znam kako za 9.000 po 9.000, preko granice
pre 6 godina
Doslo izgleda vreme da se zivi u kolibama. Posle koliba satori. A, posle njih pecine. Regresija civilizacije. Greh je seci drvo i praviti kakve brvnare, ekoloska katastrofa!
pre 6 godina
Ko u Srbiji izradjuje ovakve kuce?
(Ribolovac, 10. feb. OVAKVE NIKO.
pre 6 godina
Jako lepo zvuci, ali je nazalst kljucni problem u ovoj borovini, kod nas poznatoj pod nazivom camovina. Vec mesecima se mucim da pronadjem kvalitetno drvo za popravku drvenarije na tremu i sve sto mi u Srbiji nude je camovina. Uzgred, drvenarija koju moram da menjam je camovina, a mora da se menja jer je sva progrizena sipcima koji vole ovo MEKO DRVO. Takodje plasi ova dvomesecna obrada drveta o kojoj se govori. Ovo najverovatnije znaci da ce celokupan proces od sece do izgradjene kuce biti sabijen u ova dva meseca. Znaci, drvo ce se "na tenane susiti" u vec izgradjenoj kuci....drvo dise, pa se pod uticajem vremenskih uslova i svo pokrivi i ispuca, rascepi itd ako nije dovoljno odlezalo.
Nasi hrastovi se iskljucivo seku za izvoz. Cak se i stara hrastovina iz sumadijskuh seoskih kucica otkupljuje za mizerne novce i odvozi u inostranstvo.
pre 6 godina
Ako gradite kucu od drveta, gradite daglasovom jelom ili kedrom...camovina, kojom se inace rade kuce od 200 eura po kvadratu, je primerenija supi, kako po izgledu, tako i po trajnosti. Inace, cena kuce sa slike je bliza cifri od 900.000 nego li 9.000 eura.
pre 6 godina
Ajde napravi je majstore za 9. I meni su pričali tako dok nisam počeo.
pre 6 godina
ovde samo namestaj i stolarija 9 hiljada....
pre 6 godina
Ova na slici je 1000€ po kvadratu!!!
pre 6 godina
@ivana
Slažem se za drvo.Kao što "moderno" sušeno meso nema veze sa pravim ,tako i "brzinsko" sušenje drveta nije ono pravo.
Verovali ili ne,pre drugog rata se gradja puštala u prodaju tek posle dugogodišnjeg,prirodnog sušenja (preslaže se s vremena na vreme) - dekara pokojni mi je bio stolar/kolar (esnafska diploma za vreme kraljevine) - nije bilo majstora koji bi uopšte prihvatio da radi sa nespremnim drvrtom.Pamtim da je on još 80. već "osušeno" drvo odlagao za kasnije - da ne razmišlja.
Kapiram novu tehnologiju ali za dva meseca...kvalitet kao "nov" pršut po ceni čajne kobaje.Od prilike.
pre 6 godina
brvnara stara 2 god
42m2 + trem 20akm2
7ari placa, ogradjen.
struja , voda iz cisterne.
uselio se odmah
24.000eur
nikakvih 9somica i ostali bakraci...
pre 6 godina
Poslednjih 35 godina zivim u kuci od drveta koja je 98 godina stara. Vecina kuca na Istocnoj obali (tzv. New England) je sagradjena od drveta. Mnoge su stare i po 200 godina (sada su muzeji). Drvo se koristilo jer su sume bile u izobilju i jer je kuca od drveta zdrava za zivot i dobra izolacija. Neke kuce imaju drvenu konstrukciju i fasadnu ciglu, zavisi od regiona. Ne zanm da li u Srbiji preradjuju (suse) drvo kao ovde ali moram da kazem, za svaku je preporuku, samo ako su izvodjaci dobri a materijal kvalitetan, ali po komentarima vidim, ljudi upravo u to sumnjaju.
pre 6 godina
A, nije greh zapaliti 20 kubika za grejanje! Drvo je plemenit i jeftin materijal. Samo u primitivnoj Srbiji je ruzno i glupo pretvoriti drvo u lep i prijatan zivotni prostor. Razumem ljude koji slazu ciglu po ciglu i tako grade kuce godinama jer nemaju pare da je izgrade odjednom. Ali, oni koji od cigle i betona izgrade kucu u jednom dahu jer imaju pare na gomili bespotrebno bace hiljade evra na skupe materijale. I, kuca od betona i cigle nikada ne moze biti lepa kao ona od drveta.
pre 6 godina
Kuće izgrađene SAMO od masivnih drvenih blokova (ne od dasaka ) iste veličine i po izgledu slične ovoj su u odnosu na zidane kuće i preko 30% SKUPLJE ! To možete proveriti u zemljama poput švajcarske , austrije , juzni tirol-italija !
Konkretno ja ovde vidim dva zida i verovatno se radi o kombinovanoj gradnji , a što se cene tiče mislim DA samo ova dva krovna prozora sa funkcijom za kipovanje koštaju od pet hiljada pa naviše , evra ne dinara !
pre 6 godina
Zašto onda nije dozvoljena gradnja drvenih kuća u gradovima?
Kako se drvo ponasa prilikom zemljotresa?
Da li gori brže ili sporije od cigle i betona i sl.?
Kakva je zvučna izolacija drveta u odnosu na beton, ciglu i sl.?
pre 6 godina
Da, pogotovo takva sa slike..
pre 6 godina
Vest je klasičan click-bait da popuni prostor kod večno ugroženih Srba sa životnim prostorom, i 'žednih' urednika sajta. Ali, 'ajde' da se upecam: sagradio sam kuću od dasaka spoljnih zidova debljine 4 cm, površine 50m2, sa natkrivenim tremom od 20 m2, materijal crni bor nesušen (ko zna, prepoznaće) i poluukopanim podrumom ispod terase ca. 20m2. Dodatna termo izolacija u zidovima sa kamenom vunom d=5 cm+rigips itd....za svakodnevni život u takvom prostoru cena je oko 35.000 eur za tu kvadraturu (ako hoćeš da živiš kao čovek, a ne kao stoka). Sve ostalo na tu temu sa nižim cenama je čisto pro***avanje. Kome nije jasno uvek može da me se obrati za savet, biće mi dargo da pomognem, poz.
pre 6 godina
150-200 evra je cena bez razvučene struje po kući, dakle bez kablova. Takođe je bez kupatila tj vi ppsle toga stavljate pločice, kadu...sanitarije. Takođe na ivu cenu treba dodati cenu uvođenja vode koja je u najboljem slučaju oko 1000 evra i to ako postoji gradski vodovod, ako ne, bušenje bunara je 100 evra po metru što vam izađe preko 2000 u najboljem snu. Idemo dalje, struja projekat 500 evra, priključak 150.000 dinara...dozvola preko 4000 evra sa prenamenom zemljišta iz poljoprivrednog u građevinsko...izađe ko svetog Petra kajgana. Ja sam planirao brvnru, i kad sam sve stavio na papir video sam da je sve to hiljadu svetlosnih godina daleko od mene. Jeftinije je kupiti gotovu brvnaru ili vikendicu sa već dovedenom strujom i vodom.
pre 6 godina
Klasicna populisticka laz da za 1 mil. RSD mozes da se skucis. To je ionako najcesce pominjana cifra u pamfletima banaka-zelenasa ovdasnjih, kada krene prica o kes kreditima.
Moze za te pare-al u kucicu za pse.
pre 6 godina
Drvo se vestacki (prinudno) susi na 8% vlage i time se umrtvi. Prirodnim putem ne moze se spustiti ispod 11-12 %. Svako poredjenje sa susenjem mesa je glupost. Drvo je savrsen materijal. Malo, povremeno, treba brinuti o njemu. A ovi sto brinu o ekologiji; Koliko cementara zagadjuje? I, naravno, opet se utrosi prilicna kolicina drveta za oplate, skele i sl.
pre 6 godina
Kako? Pa samo u Bajci...
pre 6 godina
A imate i montazne kuce. Takodje su dosta jeftinije, mozda oko 250 evra po kvadratu.
pre 6 godina
@opet ja
Bile su 250 evra/m2, ali je halapljivost učinila svoje, pa se cena za isti model mont.kuća gotovo udvostručila za 5-6 godina. Govirim o cenama ovde, kod nas. Kao i o nezasitosti
pre 6 godina
Pa lako se pali naravno. Pospes benzinom i lepo će da gori. A da ima pravih majstora i firmi ima. Koji grade takve brvnare i po evropi, pre svega skandinaviji. Samo Spskom nevernom Tomi nista ne valje i u nista ne veruje. Treba investirati i 1000€ u protiv pozarne prskalice i onda se rizik svede na minimum.
pre 6 godina
samo ona cetiri krovna prozora na slici bi izasla 2000€ i to jeftinija varijanta..
pre 6 godina
Ta cena može da bude samo za zidove i krov. Bez struje, vode, grejanja, prozora, poda, zemljišta, itd. A i tu morate jako dobro da se preračunate. Ono što gradnju kuće čini jeftinijom je da imate mogućnost da sve platite odmah. Tu izbegavate odugovlačenje majstora, čekanja da se nešto nabavi. A i jako je bitno da znate šta sve treba da se radi. Nažalost, živimo u Srbiji i ovde će vas dobar deo majstra preveslati ako vide da nemate pojma.
pre 6 godina
Meni izvodjac radova sa svojim materijalom izvodi grube radove ytong blokovima po ceni od 150 evra po kvm. Kuca ce biti gotova za 2 meseca. Inace rec je o spratnoj kuci od 170 kvm. Dakle za isti period dobijam 3 puta vecu kucu koja je od cvrste gradnje i koju zizak ne moze da pojede. Toliko.
pre 6 godina
Evo i ja sam malo istraživao i sve u svemu bez 500e po kvadratu nema govora da nadjete dobru brvnaru (ni blizu kao sa slike).
pre 6 godina
Ovo je klasicna nebuloza urbanih " ljubitelja" prirode.
Prvo koliko sume treba poseci za takvu kucu?
Zatim zar opeka, crep koji se prave od pecene zemlje nisu prirodni materijali?
Crvotocina i zastita od nje cistim otrovom, lose pripremljeno drvo, nedostatak dobrih i postenih majstora, besomucno naknadno premazivanje skupim lazurama je dovoljam razlog za odustajanje od drveta. Mozda za neku manju magazu ili lovacku kucu od 30-40kvm ali za kucu u kojoj treba duze boraviti ne.
A najvise da se ne bi bespotrebno sekla suma jer Srbija nije Kanada i Sibir a sume je sve manje.
pre 6 godina
Ja poceo kucu sa 10k e a izasla me 30k... tako da sve pada u vodu...
pre 6 godina
lorber
slusaj ima samo treba da se plati jbg svi bi kvalitet za 200e
u nemackoj majstor vredi kolko i doktor
pre 6 godina
Stolarija i staklene povrsine su na toj kuci 10.000 gde je ostalo?
pre 6 godina
Ja imam imanje sa brvnarama od oblica. 45 kvadrata sa prozorima i vratima, tetasom, bez temelja i izolacije, struje vode, dakle pokrivena, sa krovom i stolarijom isto drvemom, kostsla me 7000 evra. Ostalo sam radio korak po korak. Fenomenalne su.
pre 6 godina
@Vlada Rolovic
"
Zašto onda nije dozvoljena gradnja drvenih kuća u gradovima?
Kako se drvo ponasa prilikom zemljotresa?
Da li gori brže ili sporije od cigle i betona i sl.?
Kakva je zvučna izolacija drveta u odnosu na beton, ciglu i sl.?
"
Svi severno-americki gradovi su gradjeni i dalje se grade "drvenim" kucama. I ne samo kucama vec i zgradama. Nema nikakvog razloga da se gradovi ne grade sa "drvenom" gradjom.
Drvo je u mnogo cemu bolje za zemljotrese jer je konstrukcija laksa a elasticnija.
Drvo gori ali kuca nije samo drvo vec kako je napravljena i zasticena. World Trade Center tornjevi u Njujorku su bili od celika i betona pa su zveknuli zbog pozara koji je izazvan napadom. Postoje razliciti nacini da se "drvena" kuca nacini mnogo otpornijom i sigurnijom. Severnoamericki propisi zahtevaju minimum dvosatnu "otpornost" na pozar.
Uglavnom bolja jer se zvuk ne prenosi tako lako, i.e. imaju mnogo bolji damping. Beton i celik su ko' tambura. Zveknes na jednom kraju zgrade, cela zgrada cuje. Ne u drvenoj konstrukciji. Ali i u drvenoj i drugim vrstama konstrukcije zvucna izolacija se postize drugim merama, izolacijom i pravilnim detaljima koji ne dozvoljavaju prenos vibracija a ne samo upotrebom deveta ili betona, celike, cigle.
Svaki materijal ima svoje prednosti i mane, ali je drvo u stvari jako dobar materijal za kuce.
Pa sad idi i malo razmisli i procitaj barem nesto o necemu sto ne znas pre no sto pocnes da pises.
pre 6 godina
@kobaja grande:
Vrlo smela izjava. Najkvalitetnije i najdugotrajnije drvo za kuce je crni bor. U Sumadiji se jos uvek mogu videti kuce stare oko dve stotine godina.
pre 6 godina
Svojevremeno smo razmisljali da se odselimo in BG na Avalu ili Kosmaj. Uzmemo plac i montaznu kucu. Da ne reklamiram firme, ima lepih I kvalitetnih kuca.Cena kuce sa temeljima, instalacijama bez grejanja je oko 450+e/m2 pre 7god.Kuce su oko 100m2.
Malo iz struke....
Drvo je solidan termicki izolator ali ima malu termicku masu. Termicka masa materijala apsorbuje toplotu npr. Sunca i istu prenese u kucu posle odredjenog vremena a ne momentalno. Ta vremenska zadrska je bitna jer se toplota skladisti tokom dana a oslobadja se uvece kada je hladnije I na taj nacin se racionalise potreba za grejanjem. Tako da samo drvena fasada nije dobro resenje.
pre 6 godina
Samo ste zaboravili da naznačite da su te cene m2 za "sivu fazu".
pre 6 godina
A da li je za ove kuće potrebna građevinska dozvola?
pre 6 godina
“Pristojna vikendica od drveta a da izgleda bajkovito i bude prilicno postojana bi bila od poluoblica znaci za nekih 60 m2 bi vam trebalo cca 24-25.000 evra + plac jedno 5-6 hiljada. Znaci oko 30.000 evra.
(Bane, 10. februar 2018 15:43)”
To je minimum. Ako stan u kolektivnoj stambenoj zgradi izvodjaca/investitora kosta cca 600 e/m2 individualna porodicna kuca je sigurno skuplja. A ako zelite nesto iz časopisa, budite spremni i da platite toliko.
pre 6 godina
Jedine bas dugotrajne kuce od drveta su sto vise od celih debala, cega kod nas naravno nema. Od daski i struganih debala koja nisu susena niti cuvana kako treba ne isplati se praviti nista vise od jeftine vikendice. Inace drvo moze ekstremno dugo da traje ALI samo pod uslovom da se odrzava i zasticuje REDOVNO. Jednom kad larve(sipci) dospeju u drvo to je KRAJ jer oni pocinju da prave specificni zvuk koji mi cujemo tek posle ihahaaa. Pojedine larve zive i po 2-3 godine u drvetu pa zamislite sta ostane od grede uz par larvi za par godina.
pre 6 godina
@Bane, S.Nikolic, Kobaja Grande
Potpisujem sve sto rekoste. Iz licnog iskustva sa cvrstom gradnjom u Srbiji, mogu reci da je gradnja takve brvnare nemoguc pokusaj. Gradju za krov (10m3) sam bio prinudjen da kupim u sirovom stanju (190 evra/m3), jer alternativa je kvazi suva gradja (650 evra/m3). Koliko je to "suvo" shvatio sam kupujuci brodski pod (za potkivanje) istog proizvodjaca kao suva gradja, koji se po otpakivanju iz najlona sasusio oko 3-5% po sirini. Znaci kvalitetna gradja za takvu kucu bi kostala 800 evra/m3 (ili vise), a otislo bi sigurno preko 50m3 (45m3 za 150m2 zida - spoljni 40cm, unutrasnji 20cm i 5m3 za krov). Na tih 40k treba dodati temeljnu plocu od min. 3k i ruke bar 7k (osim ako ne uzmete jeftine majstore da upropaste gradju). Znaci grubi radovi, bez prikljucaka 50k. Enterijer moze da kosta jos toliko, ili i do 2x toliko.
pre 6 godina
@petar
Ekoloski je mnogo bolje jer se sume namenski sade za te potrebe. Kako se drvo posece, drugo se posadi. (To sto kod nas se drvo krade na veliko za dobrobit pojedinaca je druga prica)
Drvo koje se ne upotrebi ili mu je prosao vek se bioloski razdgradi.
Beton/cement/agregat i celik zahtevaju mnogo vise energije i sveukupno vise zagadjuju. Celik se doduse reciklira (ali se on koristi samo za osnovnu konstrukciju, i.e. ram, i dalje ti trebaju drugi materijali za ispunu). Sa betonom je reciklaza teza.
pre 6 godina
Nije samo u pitanju gradnja kuce. Vlasnik treba da kupi, plac, da postavi temelje, vodeni cvor, struju. Ali opet je dosta jeftinija, I po meni, prakticnija, modernija, varijanta izgradnje takve kuce...
pre 6 godina
Kamen je najstariji gradjevinskj materijal.
pre 6 godina
Baxxx , u bajci.
pre 6 godina
Kaže unutra drvo upija i pusta vlagu, ako se drvo premazuje da se zaštiti kako će upijati, ako se ne premazuje kako će se zaštititi od crvotočine. A drvo pucketa ako nije suvo, taman za horor ugođaj u kasne sate. :) Nije navedeno šta tačno ulazi u tu cenu.
pre 6 godina
@ivana
Slažem se za drvo.Kao što "moderno" sušeno meso nema veze sa pravim ,tako i "brzinsko" sušenje drveta nije ono pravo. ...
(Komša, 10. februar 2018 13:29)
Susenje daske prirodnim putem 20 godnina ne mora da bude znak kvaliteta ili odgovarajuce osusenosti. Isto tako, koliko je meni poznato, u dobrom broju susara ljudi nemaju pojma sta rade. Ako je drvo suseno pravilno nama nikakve razlike.
Za nase uslove Crni Bor je verovatno najbolji materijal za spoljne radove jer odlicno podnosi atmosverske promene. Ko hoce bolje - Douglas fir :)
pre 6 godina
Samo vec izgradjen objekat nekog nesretnika kom je banka za vratom.
pre 6 godina
@kraljevo... oni pricaju o goloj kuci od 60m2 a ti o prikljucima svim i 7 ari placa....
pre 6 godina
csc@, mi zivimo na balkanskom poluostrvu. Kod nas ne raste Douglas Fir! Svako drvo je dobro pa cak i bukva. Naravno, cetinari su primereniji jer imaju vise supljina. Laksi su i bolji izolator. Zastita protiv insekata i gljivica nije problem.
pre 6 godina
@Nidza
Žižak NIKADA do sada nije pojeo ni jednu kuću, pa bila ona od oblica, talpi, sendič panela ili bilo čega drugog!
pre 6 godina
Dest ćevapa u lepinji i pivo i sve za 5 banki !
Za džabe ! al nema nigde kao i kućice !
pre 6 godina
Ja zivim u Geteborgu i mogu vam reci da je 90 posto kuca u Svedskoj napravljeno od drveta samo mi pravimo od cigle i betoncine. ziveo sam u kuci od drveta 3.5 godine toplo da neverujete. a kuca stara preko 100 godina tako da sam odlucio da napravim istu kod nas negde na fruskoj gori a kucu u Novom Sadu cu prodati posto problem sa vlagom imam preko 20 godina sta nisu radili mazali sekli zidove postavljali2od kondora do raznoraznih drugih2gluposti i prodje zima opet vlaga a para sam dao za renoviranje za tih 20 godina pa po mom skromnom misljenju sam mogao da napravim jos jednu kucu. drvo je zakon samo ako se redovno odrzava i zasticuje nema problema pozdrav
pre 6 godina
150 € po kvaddratnom metru? smesno, da je 50-70 € ok .
pre 6 godina
kuca od betona i cigle nikada ne moze biti lepa kao ona od drveta.
(Sascha011, 10. februar 2018 11:58)
zivim u americi i nas je komsiluk kuce od $1.5m 500-800m2. sve su frejmirane od drveta a onda oblozene kombinacijom kamena cigle hardy siding ili kedrovine. izgledaju kao za,kovi sa lukovima i slozenim krovovima tople zimi a leti malo eergije da se khlade. fantazija
pre 6 godina
lepo izgleda. Samo me znaima kakva je protiv pozarna bezbednost. Nekko mi deluje da se mnogo lakse pali.
pre 6 godina
@ (Zlatko, 10. februar 2018 12:20)
Ako te arhitekta savetuje o pravnim pitanjima, onda ti, verovatno, advokat crta planove?
pre 6 godina
Uplatite toliku mesecnu kiriju i eto je!
pre 6 godina
Ja sam planirao da napravim nesto slicno od mog materijala,imam borice za gradju.Nadam se da imam svoju kolibu 2021.
pre 6 godina
Ko go je ovo pisao mislim da ima problem sa racunanjem ukupnih troskova izgradnje :)
pre 6 godina
@ivana
Drvon se kupuje osuseno po zadovoljavajucim standardima od dobavljaca a onda se kao takva samo koristi/ugradjuje.
pre 6 godina
@Staki,
O cemu ja pisem a ne znam? Da li sam i jednu konstataciju izveo osim što sam postavio nekoliko prostih pitanja?
Uzgred, tekst je namenjen ljudima koji žive u Srbiji pa tako i pitanje o dozvoljenosti gradnje po srpskim gradovima. Ne znam čemu ubacivanje Amerike?
Malo funkcionalne pismenosti zelim.
pre 6 godina
mrzim brvnaru kao iz bajke. to je za decu da se igraju. i za amatere preduzetnike da pljackaju pacijente. ako nemate para da platite prave arhitekte i prave dundjere da vam naprave lepe i dobre objekte za odmor, kupite 1no veliko drveno bure i odmarajte u njemu besplatno kao diogen dok ne skupite pare da vam profesioalci naprave brvnaru da uzivate kao ljudi. a ne deca :/
pre 6 godina
Doslo izgleda vreme da se zivi u kolibama. Posle koliba satori. A, posle njih pecine. Regresija civilizacije. Greh je seci drvo i praviti kakve brvnare, ekoloska katastrofa!
pre 6 godina
lepo izgleda. Samo me znaima kakva je protiv pozarna bezbednost. Nekko mi deluje da se mnogo lakse pali.
pre 6 godina
mrzim brvnaru kao iz bajke. to je za decu da se igraju. i za amatere preduzetnike da pljackaju pacijente. ako nemate para da platite prave arhitekte i prave dundjere da vam naprave lepe i dobre objekte za odmor, kupite 1no veliko drveno bure i odmarajte u njemu besplatno kao diogen dok ne skupite pare da vam profesioalci naprave brvnaru da uzivate kao ljudi. a ne deca :/
pre 6 godina
Zašto onda nije dozvoljena gradnja drvenih kuća u gradovima?
Kako se drvo ponasa prilikom zemljotresa?
Da li gori brže ili sporije od cigle i betona i sl.?
Kakva je zvučna izolacija drveta u odnosu na beton, ciglu i sl.?
pre 6 godina
Meni izvodjac radova sa svojim materijalom izvodi grube radove ytong blokovima po ceni od 150 evra po kvm. Kuca ce biti gotova za 2 meseca. Inace rec je o spratnoj kuci od 170 kvm. Dakle za isti period dobijam 3 puta vecu kucu koja je od cvrste gradnje i koju zizak ne moze da pojede. Toliko.
pre 6 godina
A imate i montazne kuce. Takodje su dosta jeftinije, mozda oko 250 evra po kvadratu.
pre 6 godina
Kako da imam 9000€ u Srbiji?
pre 6 godina
150 € po kvaddratnom metru? smesno, da je 50-70 € ok .
pre 6 godina
Ovo je klasicna nebuloza urbanih " ljubitelja" prirode.
Prvo koliko sume treba poseci za takvu kucu?
Zatim zar opeka, crep koji se prave od pecene zemlje nisu prirodni materijali?
Crvotocina i zastita od nje cistim otrovom, lose pripremljeno drvo, nedostatak dobrih i postenih majstora, besomucno naknadno premazivanje skupim lazurama je dovoljam razlog za odustajanje od drveta. Mozda za neku manju magazu ili lovacku kucu od 30-40kvm ali za kucu u kojoj treba duze boraviti ne.
A najvise da se ne bi bespotrebno sekla suma jer Srbija nije Kanada i Sibir a sume je sve manje.
pre 6 godina
Brvnare i kuće od drveta svakako jesu fantastične kuće, ali samo pod uslovom da ih od kvalitetnog drveta napravi stručan majstor koji zna svoj posao.
Nažalost, ni jednog, ni drugog nema u Srbiji, naročito ne za 150 do 200 evra po kvadratu. Za te pare se može dobiti samo nekakva sklepana drvena baraka, koja neće dugo trajati.
pre 6 godina
A, nije greh zapaliti 20 kubika za grejanje! Drvo je plemenit i jeftin materijal. Samo u primitivnoj Srbiji je ruzno i glupo pretvoriti drvo u lep i prijatan zivotni prostor. Razumem ljude koji slazu ciglu po ciglu i tako grade kuce godinama jer nemaju pare da je izgrade odjednom. Ali, oni koji od cigle i betona izgrade kucu u jednom dahu jer imaju pare na gomili bespotrebno bace hiljade evra na skupe materijale. I, kuca od betona i cigle nikada ne moze biti lepa kao ona od drveta.
pre 6 godina
Nikako. Osima ako niste neki doktor sa megatrend diplomom u odgovarajucoj stranci i na pravoj poziciji.
pre 6 godina
Kaže unutra drvo upija i pusta vlagu, ako se drvo premazuje da se zaštiti kako će upijati, ako se ne premazuje kako će se zaštititi od crvotočine. A drvo pucketa ako nije suvo, taman za horor ugođaj u kasne sate. :) Nije navedeno šta tačno ulazi u tu cenu.
pre 6 godina
A koliko bi kostalo nesto ovako kao na slici ? Sigurno ne 9 000 evra. Za te pare mozete lamperiju da stavite na kucu i to je jedino sto ce biti od drveta...
pre 6 godina
kuca od betona i cigle nikada ne moze biti lepa kao ona od drveta.
(Sascha011, 10. februar 2018 11:58)
zivim u americi i nas je komsiluk kuce od $1.5m 500-800m2. sve su frejmirane od drveta a onda oblozene kombinacijom kamena cigle hardy siding ili kedrovine. izgledaju kao za,kovi sa lukovima i slozenim krovovima tople zimi a leti malo eergije da se khlade. fantazija
pre 6 godina
Brvnara se pravi od jele ili kedra, nikako od bora (camovina). Jela se sece zimi, kad drvo “spava”, oguli kora i ostavi barem 6 meseci da se susi. Brvnara se pravi u septembru, kada je drvo suvo, a temperatute stabilne. Pozeljno je da unutar brvnare imas ozidan barem 1 zid, da kroz njega ide dimnjak (zbog opasnosti od pozara).
pre 6 godina
Klasicna populisticka laz da za 1 mil. RSD mozes da se skucis. To je ionako najcesce pominjana cifra u pamfletima banaka-zelenasa ovdasnjih, kada krene prica o kes kreditima.
Moze za te pare-al u kucicu za pse.
pre 6 godina
....ahaa, kako da ne... a na fotografiji, samo prozori i vrata su više od 9.000 eura...
pre 6 godina
Vest je klasičan click-bait da popuni prostor kod večno ugroženih Srba sa životnim prostorom, i 'žednih' urednika sajta. Ali, 'ajde' da se upecam: sagradio sam kuću od dasaka spoljnih zidova debljine 4 cm, površine 50m2, sa natkrivenim tremom od 20 m2, materijal crni bor nesušen (ko zna, prepoznaće) i poluukopanim podrumom ispod terase ca. 20m2. Dodatna termo izolacija u zidovima sa kamenom vunom d=5 cm+rigips itd....za svakodnevni život u takvom prostoru cena je oko 35.000 eur za tu kvadraturu (ako hoćeš da živiš kao čovek, a ne kao stoka). Sve ostalo na tu temu sa nižim cenama je čisto pro***avanje. Kome nije jasno uvek može da me se obrati za savet, biće mi dargo da pomognem, poz.
pre 6 godina
“Pristojna vikendica od drveta a da izgleda bajkovito i bude prilicno postojana bi bila od poluoblica znaci za nekih 60 m2 bi vam trebalo cca 24-25.000 evra + plac jedno 5-6 hiljada. Znaci oko 30.000 evra.
(Bane, 10. februar 2018 15:43)”
To je minimum. Ako stan u kolektivnoj stambenoj zgradi izvodjaca/investitora kosta cca 600 e/m2 individualna porodicna kuca je sigurno skuplja. A ako zelite nesto iz časopisa, budite spremni i da platite toliko.
pre 6 godina
Hoćete da kažete da ovako nešto, sa slike, košta 9.000 evra? Pošto znate cenu, onda znate i koja firma to proizvodi, pa Vas molim da ostavite i neki njihov kontakt. Hvala u napred!
pre 6 godina
150-200 je sigurno siva faza. Kupite vi brvnaru za te pare. A i čak kad bi to i bila cena za ključ u ruke kod nas je to nemoguće graditi jer sigurno ne zahteva građevinsku dozvolu, a bez toga ide i manje harača partijskim službenicima. Svi znamo priču o kontejnerima i "ne treba vam građevinska dozvola". Ako imate prazan plac i hoćete da podignete nešto svoje za početak nećete moći da dobijete priključke zato što je u pitanju objekat privremenog tipa. Lično dobio takav odgovor od arhitekte. Drugim rečima, mora sve po redu, svaki papir i da se namire svi. Arhitekta, geodetska služba, katastar, opština, komunalne službe, pa ako vam nakon svega toga ostane onda gradite. Zašto ja ne bih mogao da dobijem priključak za komunalije koje ću plaćati, a da li ću na te priključke prikačiti šator ili vilu to nije njihov problem. Ako hoću vilu, ok, idemo redom papir po papir. Ako hoću šator, brvnaru ili kontejner za to mi ne trebaju dozvole, projekti i mogu da se uselim za 10 dana. U teoriji i civilizaciji. U praksi i na divljem zapadu to nije tako.
pre 6 godina
Kamen je najstariji gradjevinskj materijal.
pre 6 godina
Ko u Srbiji izradjuje ovakve kuce?
pre 6 godina
To su vam puste price. Cesto pravim odmor sebi bas u brvnarama po raznim planinama, bio sam u najmanje 15ak, sto vecih, sto manjih, sa nekim vlasnicima sam napravio dobar kontakt. Bez 15 hiljada eura ni u ludilu ne mozete kupiti kvalitetnu brvnaru. Kad kazem kvalitetnu mislim da ima vodu, struju, grejanje, osnovne potrebe za zivot. I ta od 15ak hiljada je jedva od 20 kvadrata. Te od 60 koje pominjete bez 30 hiljada ni u ludilu opet. Gde je zemljiste, dozvola? Kakvih crnih 9000 evra 50 kvadrata.
pre 6 godina
Ja zivim u Geteborgu i mogu vam reci da je 90 posto kuca u Svedskoj napravljeno od drveta samo mi pravimo od cigle i betoncine. ziveo sam u kuci od drveta 3.5 godine toplo da neverujete. a kuca stara preko 100 godina tako da sam odlucio da napravim istu kod nas negde na fruskoj gori a kucu u Novom Sadu cu prodati posto problem sa vlagom imam preko 20 godina sta nisu radili mazali sekli zidove postavljali2od kondora do raznoraznih drugih2gluposti i prodje zima opet vlaga a para sam dao za renoviranje za tih 20 godina pa po mom skromnom misljenju sam mogao da napravim jos jednu kucu. drvo je zakon samo ako se redovno odrzava i zasticuje nema problema pozdrav
pre 6 godina
Pa lako se pali naravno. Pospes benzinom i lepo će da gori. A da ima pravih majstora i firmi ima. Koji grade takve brvnare i po evropi, pre svega skandinaviji. Samo Spskom nevernom Tomi nista ne valje i u nista ne veruje. Treba investirati i 1000€ u protiv pozarne prskalice i onda se rizik svede na minimum.
pre 6 godina
ovde samo namestaj i stolarija 9 hiljada....
pre 6 godina
Kuće izgrađene SAMO od masivnih drvenih blokova (ne od dasaka ) iste veličine i po izgledu slične ovoj su u odnosu na zidane kuće i preko 30% SKUPLJE ! To možete proveriti u zemljama poput švajcarske , austrije , juzni tirol-italija !
Konkretno ja ovde vidim dva zida i verovatno se radi o kombinovanoj gradnji , a što se cene tiče mislim DA samo ova dva krovna prozora sa funkcijom za kipovanje koštaju od pet hiljada pa naviše , evra ne dinara !
pre 6 godina
Ja znam kako za 9.000 po 9.000, preko granice
pre 6 godina
150-200 evra je cena bez razvučene struje po kući, dakle bez kablova. Takođe je bez kupatila tj vi ppsle toga stavljate pločice, kadu...sanitarije. Takođe na ivu cenu treba dodati cenu uvođenja vode koja je u najboljem slučaju oko 1000 evra i to ako postoji gradski vodovod, ako ne, bušenje bunara je 100 evra po metru što vam izađe preko 2000 u najboljem snu. Idemo dalje, struja projekat 500 evra, priključak 150.000 dinara...dozvola preko 4000 evra sa prenamenom zemljišta iz poljoprivrednog u građevinsko...izađe ko svetog Petra kajgana. Ja sam planirao brvnru, i kad sam sve stavio na papir video sam da je sve to hiljadu svetlosnih godina daleko od mene. Jeftinije je kupiti gotovu brvnaru ili vikendicu sa već dovedenom strujom i vodom.
pre 6 godina
Za ovu cenu u Srbiji necete dobiti kvalitet, ni drveta ni majstora, ali jeste veoma realno za 16 hiljada evra (za tu kvadraturu) i jos 3 hiljade za temeljnu plocu (koju nisu ni spomenuli u tekstu! ) .
Sto se tice poslednje recenice, da je sami dizajnirate, zelim vam puno srece- moj posao danas je uglavnom da ispravljam te kuce gradjene sa idejom "sta ce meni arhitekta"...
Neko je pitao oko zastite od pozara. Verovali ili ne, drvo (adekvatno tretirano, naravno- sto nije skupo kao sto zvuci, mozete i sami) je mnogo otpornije i izdrzljivije od celicnih konstrukcija, cak i armiranog betona! (sto bi vam takodje arhitekta objasnio..)
Jedina stvar koja je problem je odrzavanje drveta, u smislu redovne zastite od insekata. Drvene kuce su veoma dobar i ekoloski nacin gradnje, i mnogo prijatnije za zivot... Ja sam za svoju kucu izabrao crni bor. Iako je dosta skuplji, na duvge staze se isplati. U SAD-u i Kanadi decenijama grade nove brvnare, sve je popularnije i takk imate dosta materijala na netu...
pre 6 godina
@ivana
Slažem se za drvo.Kao što "moderno" sušeno meso nema veze sa pravim ,tako i "brzinsko" sušenje drveta nije ono pravo.
Verovali ili ne,pre drugog rata se gradja puštala u prodaju tek posle dugogodišnjeg,prirodnog sušenja (preslaže se s vremena na vreme) - dekara pokojni mi je bio stolar/kolar (esnafska diploma za vreme kraljevine) - nije bilo majstora koji bi uopšte prihvatio da radi sa nespremnim drvrtom.Pamtim da je on još 80. već "osušeno" drvo odlagao za kasnije - da ne razmišlja.
Kapiram novu tehnologiju ali za dva meseca...kvalitet kao "nov" pršut po ceni čajne kobaje.Od prilike.
pre 6 godina
Poslednjih 35 godina zivim u kuci od drveta koja je 98 godina stara. Vecina kuca na Istocnoj obali (tzv. New England) je sagradjena od drveta. Mnoge su stare i po 200 godina (sada su muzeji). Drvo se koristilo jer su sume bile u izobilju i jer je kuca od drveta zdrava za zivot i dobra izolacija. Neke kuce imaju drvenu konstrukciju i fasadnu ciglu, zavisi od regiona. Ne zanm da li u Srbiji preradjuju (suse) drvo kao ovde ali moram da kazem, za svaku je preporuku, samo ako su izvodjaci dobri a materijal kvalitetan, ali po komentarima vidim, ljudi upravo u to sumnjaju.
pre 6 godina
@Vlada Rolovic
"
Zašto onda nije dozvoljena gradnja drvenih kuća u gradovima?
Kako se drvo ponasa prilikom zemljotresa?
Da li gori brže ili sporije od cigle i betona i sl.?
Kakva je zvučna izolacija drveta u odnosu na beton, ciglu i sl.?
"
Svi severno-americki gradovi su gradjeni i dalje se grade "drvenim" kucama. I ne samo kucama vec i zgradama. Nema nikakvog razloga da se gradovi ne grade sa "drvenom" gradjom.
Drvo je u mnogo cemu bolje za zemljotrese jer je konstrukcija laksa a elasticnija.
Drvo gori ali kuca nije samo drvo vec kako je napravljena i zasticena. World Trade Center tornjevi u Njujorku su bili od celika i betona pa su zveknuli zbog pozara koji je izazvan napadom. Postoje razliciti nacini da se "drvena" kuca nacini mnogo otpornijom i sigurnijom. Severnoamericki propisi zahtevaju minimum dvosatnu "otpornost" na pozar.
Uglavnom bolja jer se zvuk ne prenosi tako lako, i.e. imaju mnogo bolji damping. Beton i celik su ko' tambura. Zveknes na jednom kraju zgrade, cela zgrada cuje. Ne u drvenoj konstrukciji. Ali i u drvenoj i drugim vrstama konstrukcije zvucna izolacija se postize drugim merama, izolacijom i pravilnim detaljima koji ne dozvoljavaju prenos vibracija a ne samo upotrebom deveta ili betona, celike, cigle.
Svaki materijal ima svoje prednosti i mane, ali je drvo u stvari jako dobar materijal za kuce.
Pa sad idi i malo razmisli i procitaj barem nesto o necemu sto ne znas pre no sto pocnes da pises.
pre 6 godina
Jedine bas dugotrajne kuce od drveta su sto vise od celih debala, cega kod nas naravno nema. Od daski i struganih debala koja nisu susena niti cuvana kako treba ne isplati se praviti nista vise od jeftine vikendice. Inace drvo moze ekstremno dugo da traje ALI samo pod uslovom da se odrzava i zasticuje REDOVNO. Jednom kad larve(sipci) dospeju u drvo to je KRAJ jer oni pocinju da prave specificni zvuk koji mi cujemo tek posle ihahaaa. Pojedine larve zive i po 2-3 godine u drvetu pa zamislite sta ostane od grede uz par larvi za par godina.
pre 6 godina
lorber
slusaj ima samo treba da se plati jbg svi bi kvalitet za 200e
u nemackoj majstor vredi kolko i doktor
pre 6 godina
Samo vec izgradjen objekat nekog nesretnika kom je banka za vratom.
pre 6 godina
Joj kada se sastavi neki clanak samo da bi se napisao a stavi naslov da privuce sto vise citaoca. Prvo cena od 150-200 €/m2 je za sivu fazu gradnje bez temelja i to za gradnju ravnom gradjom, daskama. Gradnja poluoblicama a pogotovo oblicama ide i do 250-300 €/m2 siva faza bez temelja. Kljuc u ruke je oko 350€/m2 za dasku, 400-450 €/m2 za poluoblicu i od 450 pa cak i do 550 €/m2 za oblicu. Tako da brvnara iz bajke a koja traje tih 100-150 godina bi bila od oblica a to je daleko skuplje od 9.000€. Pristojna vikendica od drveta a da izgleda bajkovito i bude prilicno postojana bi bila od poluoblica znaci za nekih 60 m2 bi vam trebalo cca 24-25.000 evra + plac jedno 5-6 hiljada. Znaci oko 30.000 evra.
pre 6 godina
@Nidza
Žižak NIKADA do sada nije pojeo ni jednu kuću, pa bila ona od oblica, talpi, sendič panela ili bilo čega drugog!
pre 6 godina
Ko u Srbiji izradjuje ovakve kuce?
(Ribolovac, 10. feb. OVAKVE NIKO.
pre 6 godina
@Bane, S.Nikolic, Kobaja Grande
Potpisujem sve sto rekoste. Iz licnog iskustva sa cvrstom gradnjom u Srbiji, mogu reci da je gradnja takve brvnare nemoguc pokusaj. Gradju za krov (10m3) sam bio prinudjen da kupim u sirovom stanju (190 evra/m3), jer alternativa je kvazi suva gradja (650 evra/m3). Koliko je to "suvo" shvatio sam kupujuci brodski pod (za potkivanje) istog proizvodjaca kao suva gradja, koji se po otpakivanju iz najlona sasusio oko 3-5% po sirini. Znaci kvalitetna gradja za takvu kucu bi kostala 800 evra/m3 (ili vise), a otislo bi sigurno preko 50m3 (45m3 za 150m2 zida - spoljni 40cm, unutrasnji 20cm i 5m3 za krov). Na tih 40k treba dodati temeljnu plocu od min. 3k i ruke bar 7k (osim ako ne uzmete jeftine majstore da upropaste gradju). Znaci grubi radovi, bez prikljucaka 50k. Enterijer moze da kosta jos toliko, ili i do 2x toliko.
pre 6 godina
Ja imam imanje sa brvnarama od oblica. 45 kvadrata sa prozorima i vratima, tetasom, bez temelja i izolacije, struje vode, dakle pokrivena, sa krovom i stolarijom isto drvemom, kostsla me 7000 evra. Ostalo sam radio korak po korak. Fenomenalne su.
pre 6 godina
Svojevremeno smo razmisljali da se odselimo in BG na Avalu ili Kosmaj. Uzmemo plac i montaznu kucu. Da ne reklamiram firme, ima lepih I kvalitetnih kuca.Cena kuce sa temeljima, instalacijama bez grejanja je oko 450+e/m2 pre 7god.Kuce su oko 100m2.
Malo iz struke....
Drvo je solidan termicki izolator ali ima malu termicku masu. Termicka masa materijala apsorbuje toplotu npr. Sunca i istu prenese u kucu posle odredjenog vremena a ne momentalno. Ta vremenska zadrska je bitna jer se toplota skladisti tokom dana a oslobadja se uvece kada je hladnije I na taj nacin se racionalise potreba za grejanjem. Tako da samo drvena fasada nije dobro resenje.
pre 6 godina
@petar
Ekoloski je mnogo bolje jer se sume namenski sade za te potrebe. Kako se drvo posece, drugo se posadi. (To sto kod nas se drvo krade na veliko za dobrobit pojedinaca je druga prica)
Drvo koje se ne upotrebi ili mu je prosao vek se bioloski razdgradi.
Beton/cement/agregat i celik zahtevaju mnogo vise energije i sveukupno vise zagadjuju. Celik se doduse reciklira (ali se on koristi samo za osnovnu konstrukciju, i.e. ram, i dalje ti trebaju drugi materijali za ispunu). Sa betonom je reciklaza teza.
pre 6 godina
Ako gradite kucu od drveta, gradite daglasovom jelom ili kedrom...camovina, kojom se inace rade kuce od 200 eura po kvadratu, je primerenija supi, kako po izgledu, tako i po trajnosti. Inace, cena kuce sa slike je bliza cifri od 900.000 nego li 9.000 eura.
pre 6 godina
brvnara stara 2 god
42m2 + trem 20akm2
7ari placa, ogradjen.
struja , voda iz cisterne.
uselio se odmah
24.000eur
nikakvih 9somica i ostali bakraci...
pre 6 godina
A da li je za ove kuće potrebna građevinska dozvola?
pre 6 godina
Jako lepo zvuci, ali je nazalst kljucni problem u ovoj borovini, kod nas poznatoj pod nazivom camovina. Vec mesecima se mucim da pronadjem kvalitetno drvo za popravku drvenarije na tremu i sve sto mi u Srbiji nude je camovina. Uzgred, drvenarija koju moram da menjam je camovina, a mora da se menja jer je sva progrizena sipcima koji vole ovo MEKO DRVO. Takodje plasi ova dvomesecna obrada drveta o kojoj se govori. Ovo najverovatnije znaci da ce celokupan proces od sece do izgradjene kuce biti sabijen u ova dva meseca. Znaci, drvo ce se "na tenane susiti" u vec izgradjenoj kuci....drvo dise, pa se pod uticajem vremenskih uslova i svo pokrivi i ispuca, rascepi itd ako nije dovoljno odlezalo.
Nasi hrastovi se iskljucivo seku za izvoz. Cak se i stara hrastovina iz sumadijskuh seoskih kucica otkupljuje za mizerne novce i odvozi u inostranstvo.
pre 6 godina
Drvo se vestacki (prinudno) susi na 8% vlage i time se umrtvi. Prirodnim putem ne moze se spustiti ispod 11-12 %. Svako poredjenje sa susenjem mesa je glupost. Drvo je savrsen materijal. Malo, povremeno, treba brinuti o njemu. A ovi sto brinu o ekologiji; Koliko cementara zagadjuje? I, naravno, opet se utrosi prilicna kolicina drveta za oplate, skele i sl.
pre 6 godina
Uplatite toliku mesecnu kiriju i eto je!
pre 6 godina
Da, pogotovo takva sa slike..
pre 6 godina
Baxxx , u bajci.
pre 6 godina
Ova na slici je 1000€ po kvadratu!!!
pre 6 godina
@opet ja
Bile su 250 evra/m2, ali je halapljivost učinila svoje, pa se cena za isti model mont.kuća gotovo udvostručila za 5-6 godina. Govirim o cenama ovde, kod nas. Kao i o nezasitosti
pre 6 godina
Kako da imate kućicu kao iz bajke za 9.000 € u Srbiji?
Odgovor — nikako
pre 6 godina
Krenuo sam u ovaj poduhvat pre dve godine. Pravim sebi kucicu od 80 kvadrata, na svojoj dedovini koji ima prikljucke i pristupni put, malo selo, gotovo napusteno, priroda itd... Racunao sam 15 hiljada evra da ce zavrsiti posao, trenutno sam na 23 potrosene hiljade i imam jos da uvedem grejanje i da uradim fasadu. Troskovi su od prvog dana samo rasli iako sam dosta "precizno" sve uracunao...prosto je tako. Kuca pa makar bila i kucica, prosto jede novac. Da se razumemo, nista luksuzno, al nije ni sklepana šupa. Moj savet svima koji razmusljaju o tako necemu, dooobro proverite koga angazujete da vam radi. Od temelja do krova sam promenio tri ekipe majstora... I to ne zato sto sam zakerao, bas naprotiv, bio sam maksimalno fleksibilan jer tu kucicu gradim za uzivanje po stare dane a ne za zivot, al ono sto je meni dolazilo da radi je sve samo ne majstor. (Nisam uzimao bas ni najjeftinije ekipe pa da kaze covek kolko para tolko muzike).
pre 6 godina
@kraljevo... oni pricaju o goloj kuci od 60m2 a ti o prikljucima svim i 7 ari placa....
pre 6 godina
@Staki,
O cemu ja pisem a ne znam? Da li sam i jednu konstataciju izveo osim što sam postavio nekoliko prostih pitanja?
Uzgred, tekst je namenjen ljudima koji žive u Srbiji pa tako i pitanje o dozvoljenosti gradnje po srpskim gradovima. Ne znam čemu ubacivanje Amerike?
Malo funkcionalne pismenosti zelim.
pre 6 godina
Evo i ja sam malo istraživao i sve u svemu bez 500e po kvadratu nema govora da nadjete dobru brvnaru (ni blizu kao sa slike).
pre 6 godina
@ (Zlatko, 10. februar 2018 12:20)
Ako te arhitekta savetuje o pravnim pitanjima, onda ti, verovatno, advokat crta planove?
pre 6 godina
Za 150-200eur, može u fazi bez temelja, instalacija, sanitarije, završne obrade... Ključ u ruke je duplo više.
pre 6 godina
samo ona cetiri krovna prozora na slici bi izasla 2000€ i to jeftinija varijanta..
pre 6 godina
@ivana
Drvon se kupuje osuseno po zadovoljavajucim standardima od dobavljaca a onda se kao takva samo koristi/ugradjuje.
pre 6 godina
Ja poceo kucu sa 10k e a izasla me 30k... tako da sve pada u vodu...
pre 6 godina
@ivana
Slažem se za drvo.Kao što "moderno" sušeno meso nema veze sa pravim ,tako i "brzinsko" sušenje drveta nije ono pravo. ...
(Komša, 10. februar 2018 13:29)
Susenje daske prirodnim putem 20 godnina ne mora da bude znak kvaliteta ili odgovarajuce osusenosti. Isto tako, koliko je meni poznato, u dobrom broju susara ljudi nemaju pojma sta rade. Ako je drvo suseno pravilno nama nikakve razlike.
Za nase uslove Crni Bor je verovatno najbolji materijal za spoljne radove jer odlicno podnosi atmosverske promene. Ko hoce bolje - Douglas fir :)
pre 6 godina
csc@, mi zivimo na balkanskom poluostrvu. Kod nas ne raste Douglas Fir! Svako drvo je dobro pa cak i bukva. Naravno, cetinari su primereniji jer imaju vise supljina. Laksi su i bolji izolator. Zastita protiv insekata i gljivica nije problem.
pre 6 godina
Ja sam planirao da napravim nesto slicno od mog materijala,imam borice za gradju.Nadam se da imam svoju kolibu 2021.
pre 6 godina
Samo ste zaboravili da naznačite da su te cene m2 za "sivu fazu".
pre 6 godina
Kako? Pa samo u Bajci...
pre 6 godina
Stolarija i staklene povrsine su na toj kuci 10.000 gde je ostalo?
pre 6 godina
Dest ćevapa u lepinji i pivo i sve za 5 banki !
Za džabe ! al nema nigde kao i kućice !
pre 6 godina
@kobaja grande:
Vrlo smela izjava. Najkvalitetnije i najdugotrajnije drvo za kuce je crni bor. U Sumadiji se jos uvek mogu videti kuce stare oko dve stotine godina.
pre 6 godina
Ajde napravi je majstore za 9. I meni su pričali tako dok nisam počeo.
pre 6 godina
Ta cena može da bude samo za zidove i krov. Bez struje, vode, grejanja, prozora, poda, zemljišta, itd. A i tu morate jako dobro da se preračunate. Ono što gradnju kuće čini jeftinijom je da imate mogućnost da sve platite odmah. Tu izbegavate odugovlačenje majstora, čekanja da se nešto nabavi. A i jako je bitno da znate šta sve treba da se radi. Nažalost, živimo u Srbiji i ovde će vas dobar deo majstra preveslati ako vide da nemate pojma.
pre 6 godina
Nije samo u pitanju gradnja kuce. Vlasnik treba da kupi, plac, da postavi temelje, vodeni cvor, struju. Ali opet je dosta jeftinija, I po meni, prakticnija, modernija, varijanta izgradnje takve kuce...
pre 6 godina
Ko go je ovo pisao mislim da ima problem sa racunanjem ukupnih troskova izgradnje :)
77 Komentari
Sortiraj po: