Aktuelno

Petak, 02.02.2018.

10:46

I vakcinisani mogu da obole: Sve što nismo znali o malim boginjama

Izvor: Jovana Pantoviæ

I vakcinisani mogu da obole: Sve što nismo znali o malim boginjama IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

Bane

pre 6 godina

Ja vam svima predlažem da pogledate svetsku zvaničnu statistiku o pomentim bolestima i koliko su vakcine sprečile ili ne sprečile razne epidemije tih bolesti. Takođe, neko je pomenuo Ameriku. U Americi postoji sud koji se bavi isključivo komplikacijama nastalim usled vakcinacija (takođe, broj autistične dece u Americi je svake godine u značajnom porastu). I za kraj, broj obolelih od malih boginja godišnje ni u jednoj zemlji u Evropi nema nikakve veze sa procentom vakcinisanog stanovništva (bilo ono obavezno ili ne). Vrlo je komplikovano doći do pametnog zaključka uzimajući u obzir sve brojke, sva mišljenja doktora i sve izjave roditelja čija su deca krenula da nazaduju. Godinu dana se bavim ovim i naslušao sam se svega i svačega. Odgledao sam mnogo dokumentaraca, pročitao sam gomilu statistike. I posle svega, iako sam roditelj troje dece (dvoje su primili mmr, treće nije), više sam na strani nevakcinisanja. Ponoviću opet, ne verujem nikome i do tog stava sam došao isključivo istraživanjem.

Dejan Milinković

pre 6 godina

“ja”, šta mislite, imajući na umu broj ljudi sa kojima su vaša sestra odnosno njena beba imali kontakte, da li je verovatnije da je beba zarazila mamu ili da je obrnuto? Umesto da je kao dete preležala male boginje kad joj je bilo vreme i da na taj način stekne trajni i potpuni imunitet kojim bi štitila i svoju bebu, zahvaljujući vakcinaciji čije dejstvo ne traje duže od 10-ak godina, vaša sestra (kao i svi odrasli) nema više nikakav imunitet. Pa kako onda odrasli vakcinisani mogu da štite malu decu ili bilo koga drugoga? Možete da imate 100% vakcinisanih, kolektivnog imuniteta upravo zahvaljujući vakcinaciji nema pa nema. Zar to ne pokazuju brojni primeri kao što su epidemija malih boginja u bolnici Mako na jugoistoku Mađarske ili epidemije zaušaka i malih boginja u studentskim kampovima u SAD-u gde su bukvalno svi uredno i potpuno vakcinisani? Više istog neće rešiti problem, naprotiv. Vidite, ovaj primer vaše sestre za koji vi i ovi koji vam lupkaju pluseve mislite da je dokaz u prilog efikasnosti vakcinacije je zapravo nešto suprotno - primer koji jasno pokazuje svu besmislenost ovog koncepta.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dalje, samo u SAD-u se preko sistema za izveštavanje o neželjenim dejstvima vakcina VAERS-a svake godine prijavi nekoliko desetina hiljada slučajeva od kojih su mnogi izuzetno ozbiljni. A od 1989 godine do danas je porodicama vakcinama oštećenih na ime obeštećenja isplaćeno preko 3 milijarde dolara. Kako to onda mislite da je strah roditelja neosnovan??? Ako su posledice vakcinacije takve u jednoj razvijenoj zemlji sveta gde deca imaju znatno snažniji imunitet i gde su vakcine kvalitetnije šta mislite kakve su tek posledice vakcinacije u najsiromašnijim zemljama Afrike ili Azije? Pa evo da vidimo. Pre godinu dana su u stručnom časopisu eBioMedicine objaveni rezultati istraživanja tima danskih stručnjaka na čelu sa Dr Mogensenom. Ovo istraživanje, finansirano od strane danske vlade, je poredilo zdravlje nevakcinisane i dece koja su primila DTP vakcinu u prvoj polovini 80-ih godina prošlog veka u jednoj od najsiromašnijih zemalja sveta Gvineji Bisao. Rezultati su nažalost sasvim očekivani – vakcinisana deca su zaista imala manje šanse da obole od difterije, tetanusa i velikog kašlja ali je zato ukupna smrtnost vakcinisane dece u odnosu na nevakcinisanu bila 5 do 10 puta veća! Je l’ je to vaše spašavanje miliona života?

Beca

pre 6 godina

Vakcinacija je spasila covecanstvo, ne bi vecina nas danas bila ovde da nije kao najvece otkrice pronadjena vakcina! O kakvoj slobodi pricamo? Jel sloboda da dete ne ide u skolu, ne ide kod lekara, itd? Nije to sloboda, to je OBAVEZA koje se svi moraju pridrzavati. Sto ne date onda slobodu drogiranju? Sto da ne, pa svako ima pravo da bira. Budalastine! Kazna i obaveza i da se tretira kao roditeljsko zanemarivanje deteteta ukoliko se ne da vakcina. UA za sve televizije i medije koje promovusu blud, nemoral, prostakluk, uzas i sramotu! Zbog takvih "zvezda" umiru ljudi danas, treba da odgovaraju za svoje pausalne ocene o vakcinaciji. Za to nema slobode medija vec uznemiravanje i obmanjivanje javnosti pa lepo pred sud!

ja

pre 6 godina

@ (mix, 03. februar 2018 09:37)

Da se pokaže razumevanje za roditeljski strah!? Za potpuno neosnovani strah koji može da dovede do strašnih posledica? Šta misliš, da imunolozi gledaju u pasulj kada određuju kada treba da se da koja vakcina? Da ti nije možda palo na pamet da postoji dobar razlog zašto se MMR daje baš sa 1.5 godina? Šta je sledeće - bebe su suviše male da bi primile BCG odmah posle rođenja, aj da sačekamo da krenu u školu? U većini zemlja se prva doza MMR-a prima sa 9-12 meseci života. Moja braća od strica su oboleli od zaušaka sa 2 i 3 godine u vreme kada se nije vakcinisalo od toga. Ni jedan ni drugi nemaju decu jer su ostali sterilni. Da li znaš koja je stopa preživljavanja nevakcinisane dece obolele od malih boginja pre 2. godine života? Jedva 40%. Takođe, od svih smrti dece mlađe od 5 godina (oko 9 miliona na godišnjem nivou), čak petina otpada na male boginje - to je skoro 2 miliona dece! Od bolesti koja se može sprečiti vakcinacijom!

ja

pre 6 godina

Iskustva moje sestre - mlađe dete (tek napunilo godinu dana, nije primilo MMR) zakači male boginje pre nekih mesec dana. Zarazi i nju (koja je uredno vakcinisana kao klinka), pa su obe ležale u isto vreme. Sestra je odlično podnela, bez ikakvih komplikacija, jer je imala dovoljno antitela zbog primljene vakcine. Dete je jedva preživelo. Nedelju dana 40+ temperatura, bukvalno je živela od infuzije. Plus teži oblik konjuktivitisa, jedva su joj spasili oči. I još su lekari rekli da je dobro prošla, jer nije otišlo na pluća ili mozak. Inače, starije dete koje je uredno primilo MMR se nije zarazilo...

Džozef Hejvud

pre 6 godina

Putovao sam u mnoge zemlje, vakcina sam se naprimao ne zna se ... ponvasim teorijama bi trebalo da sam vec mrtav. Upoznao sam ljude iz raznih klultura, ali mi se nekako cini da samo ljudi u Srbiji znaju bolje medicinu od lekara, imaju teorije o svacemu, jedino u Srbiji babe lupetaju gluposti o nekakvom zracenju televizora (nekada) i mobilnih telefona (sada). Ali se zato po kafanama kaci znak “dozvoljeno pusenje” koji svi stranci dele po Instagramu kao neko cudo nevidjeno ... a tek onaj natpis a Zemunskoj pijaci “kupus kao vakcina” ne bih ni pominjao. Gradom u kome sam odrastao caruju travari, vestice, vracare , slusa se folk ... tako da me ovo sa vakcinama ne cudi. Pa jedite vi samo kupus i beli luk i obavezno cirkajte raliju od jutra i nema zime za vas. U ime boga, Tesle i Novaka - amin.
(Gljive ispod sljive, 03. februar 2018 13:29)

Nisi uspeo. Televizori zrače i mobilni telefoni zrače. Ne razlikuješ se od ovih što se protive vakcinaciji.

Trudnica

pre 6 godina

Moj primer - imam 39 i trudna sam. Nepotpuno vakcinisana, jer sam godište koje jesam. Prva trudnoća. Treba li da ja i moja nerođena beba obolimo ili umremo jer se nekima neće da vakcinišu decu i puštaju ih među nas? Hvala.

Vlada

pre 6 godina

Ja sam imao male boginje ove zime sa svojih 36 godina, a vakcinisan sam, doduse samo jednom. Zahvaljujuci vakcini nisam imao strasne simptome ali ipak sam imao visoku temperaturu 4 dana pa su mi izbile boginje pa sam mirovao 10-ak dana, pa mi se pokvario vid (dobio konjuktivitis i fleke na roznjaci), te sam stavljao kapi dve nedelje i onda mi se vid povratio. Eto to je moje iskustvo, na sve ovo treba dodati i strepnju da li cu dobiti komplikacije kao i koga cu zaraziti iz blizeg okruzenja, kazem nije bilo toliko strasno, ali opet sam se maltretirao mesec dana, hvala Bogu da sam bio vakcinisan.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.
(evo rešenja, 03. februar 2018 12:17)
Ti izgleda nisi upucen da i oni koji su vakcinisani obolevaju od onoga protiv cega su vakcinisani, sto bi znacilo da i oni koji su vakcinisani a razbole se moraju da snose te 'posledice' koje navodis, a to je vec apsurd ili se sa tim delom ipak 'ne slazes' pa bi tvoje pravilo bilo 'selektivno'...

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@О ММР вакцинама могу да судим само по свом и искуству свог детета... Примио је вакцину са неких 15-16 месеци, и непосредно након тога је страшно назадовао у говору и ходу... И супруга и ја смо уложили максимум труда и напора, много радили са њим, да би тек са три године проговорио нормално и сад је , хвала богу, све у реду... Не могу да тврдим да ове вакцине изазивају аутизам, али мислим да их не треба давати прерано...
(Brooklyn boy, 03. februar 2018 12:35)
To sada 'precutno' predloze i pedijatri, ali vidis dobio si minuse jer kao sto se vidi mnogi sto ti dadose minuse znaju bolje od tebe tvoje dete i da li lazes ili govoris istinu-reci ce siris paniku a mozda ces po novom dobiti i krivicnu prijavu, kad god neko ima problem sa MMR-om samo se kaze nije zbog toga a svako dete ima karton i lako moze da se vidi sta je i kako je bilo pre i posle vakcinacije, no ne vredi da se zalis ako nesto nije kako treba, i naravno nigde u medijima da se cuje glas roditelja koji su imali problem posle MMR-a i to su deca koja su se uglavnom vakcinisala pre druge godine...

Dragan

pre 6 godina

@Gljive ispod sljive
Dobar deo komentara je tacan, ali zracenje iz CRT ekrana je postojalo i moglo se izmeriti. Zracenje potice od naglog zaustavljanja elektrona kada udare u ekran (Faradejev zakon).
Mobilni telefoni rade na frekvencijama od 1.8 GHz manje-vise. To jeste mikrotalasno zracenje. Mikrotalasno zracenje izaziva indukciju struje u elektrolitima (Faradejev zakon) pa samim tim elktrolizu u celijama i mdjuceliskom prostoru i ona oslobadja negativene jone - slobodne radikale. Oni jesu nezdravi i mutageni pa mogu da izazovu rak.

Poznato je da sva autisticna deca imaju lose stanje creva i slab imunitet. To je povezano, jer 90% imunog sistema se nalazi u tankom crevu. Poremecaj imunog sistema ima korelaciju sa autizmom i jos nekim mentalnim bolestima.
To ne znaci da treba ukinuti vakcinaciju, ali svakako ne bi smelo da se vakcinise dete ciji je imuni sistem kompromitovan postojecom infekcijom, narocito ako je dete pod antibioticima koji kompromituju crevnu floru i samim tim imuni sistem.

Nije samo pitanje da li je vakcina sigurna, nego i da li je proces vakcinacije takodje siguran.

ZEMA

pre 6 godina

Puni komentari ovih sto su prelezali sve vrste boginja i nista im ne fali... Ja sam vakcinisan od malih boginja i posle sam ih dobio, ali jedini u sirem okruzenju. Imao sam osam godina i jedva sam preziveo. Molim kvalifikovane lekare da napisu kakve posledice mogu da ostave morbile, a ljude koji su ih STVARNO imali da napisu iskustva.

seljak

pre 6 godina

Ja sam sve 3 vrste prelezao jos kao dete cak sam i pelcovan protiv variole.Bolest je ista i nekad i sad,samo sad treba da se uzmu pare za vakcine,tu je razlika.
(plasite ovaj narod, 03. februar 2018 11:12)
Ja se plasim vas sa takvim razmisljanjem.Prosto se zamislim sa kim sve setam ulicom.Kazes da si pelcovan cak i protiv variole,znaci da si i protiv malih boginja.Prelezao si ih bez kimplikacija Ok.Cak i da nisi vakcinisan mogao si ih prelezati bez komplikacija.I sta ti nama sad ovde pricas?Da su svi ljudi isti,da svi imamo isti imunitet.Ako si ti prelezao bez komplikacija ne znaci da drugi nece imati probleme.Tebi nista ne znaci ovih par smrtnih slucajeva.Zar sve mora da vam se nacrta?!

Zoki

pre 6 godina

Vi koji ste preležali: ima ih i koji nisu preživeli, umrli su kao deca 1970-ih i 80-ih i sada nisu među nama da napišu viđenje iz svog ugla. Niko nije rekao da je stopa smrtnosti 100%, naravno da može da se preleži, ali jeste opasno i rizično i postoji šansa komplikacija i smrti.

Sa druge strane, šanse za komplikacije od vakcina su izuzetno male. Moguće komplikacije postoje kod svake vakcine i svakog običnog leka koji ikad uzmete. Ali su male i u slučaju MMR nemaju nikakve veze sa autizmom. Niko nikada nije naučno uspostavio vezu sa autizmom. Ako "čekate da dete progovori" onda bespotrebno rizikujete život i zdravlje deteta, a zašto? Zato što umesto svetske medicine (zapadne, ruske, koje god hoćete) vi slušate internet bolesnike i Karleušu. Neodgovorni ste.

drakče

pre 6 godina

@mix
Daje se rano da bi deca bila zaštićena kada im prestane pasivni imunitet koji dobiju od majke. Epidemiologija je ozbiljna nauka koja se vodi činjenicama, a ne željama i strahovima roditelja (koliko god to hladno zvučalo).

Justice

pre 6 godina

Sve sami doktori do doktora.. Ne vakcinisu svoju decu a sami su naravno, vakcinisani. I ko je odgovoran kada se nevakcinisano dete zarazi? Postoji li ikakva krivicna odgovornost za roditelje?

zodra

pre 6 godina

(mix, 03. februar 2018 09:37)

konacno jedan normalan komentar i predlog na ovu temu. pored ovoga sto je vec napisano treba dodati da virusi kad su slobodni mogu da mutiraju i da se stvori novi soj bolesti potencijalno mnogo opasniji i smrtonosniji od postojeceg. cisto da razumiju ovi sto kazu kako nismo pomrli pre vakcina kao i oni sto kazu kako nevakcinisana deca mogu da ugrozavaju vakcinisanu i sl. zato pamet u glavu, vakcinacija i iskorenjivanje svih bolesti koje mogu da se iskorene.

Pera

pre 6 godina

Ali zanimljivo je da pobornici MMR vakcine stalno pricaju kako je neistina, kako se plasiraju lazi, itd, ali apsolutbo nikada ne spominju sta je to neistina, koji su to simptomi kojih se ljudi plase, pa samim tim nikada i ne daju odgovor na ono cega se roditelji boje. Samo generalizacija, pravog uverenja i odgovora nikada.
(Gisa, 3. februar 2018 08:53)

Pa nema potrebe da spominjemo, kada vi trubite o tome po ceo dan. Najveci strah je da ce dete dobiti autizam. Dokazano je da nema veze sa zivotom. Razlog za vezu autizma i vakcina je jos banalniji kada se zna da je autizam genetsko oboljenje koje se od rodjenja ima (kao neki problemi sa srcem ili dijabetes tipa 2 (mislim)).
Ne cipuju vas vakcinama. Ne zaradjuju farmaceuti na vakcinama, nego na komplikacinama (tako da neinformisanost im odgovara)

Srboljub

pre 6 godina

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.
(Zoran, 03. februar 2018 11:33)

Vi ste, zorane, upravo primer nekoga ko ne samo da selektivno čita vesti, već nalazi za shodno da se time diči: recite nam koliko ljudi je u zemlji u kojoj ste trenutno obolelo/umrlo od boginja u proizvoljnom intervalu? ne mozete upoređivati sredinu gde je bolest iskorenjena, pa se ostavlja slobodnoj volji i proceni roditelja, sa balkanom i funkcionalno polupismenim narodom. Ili bar, ako vec cinite, ne uvaljujte to kao argumentaciju.

morbilizam

pre 6 godina

Dete nam je prošlog meseca završilo u dečijoj bolnici zbog bronhitisa. Da bi smo bili sa njim morali smo da radimo test na morbile. Ja sam preležao morbile kao mali, a moja žena je vakcinisana. Sada kada smo uradili test, ja imam dovoljno antitela, a moja žena ih nema dovoljno i nisu je pustili da uđe u dečiju bolnicu. Ispada da sam ja bolje prošao jer sam preležao morbile. Ili je ona primila neku slabu vakcinu? A možda je i neko kraduckao pa razblaživao vakcine sa fiziološkim rasvorom? Ko će ga znati, u svakom slučaju cela ova priča oko vakcinisanja je posledica totalnog odsustva poverenja u korumpirane instuticije banana Srbije.

Fenomen

pre 6 godina

Dete od 15 godina, primilo obe doze, i prelezalo morbile, sad ih je ponovo dobilo. Dr kaze da su ovo sad neki hibridi. Jeste da super podnosi i da je klinicka slika blaga, ali ispada da nas ni prelezane boginje ne stite.

frerthinker

pre 6 godina

Svoju decu sam vakcinisala pi kalendaru i poceli su normalno da pricaju jako rano. Ne mislim da autizam ima veze sa vakcinom, eventualno moze biti njen okidac ali to moze i povisena temperatura. Sa tim se radja i ispolji se svakako, sa ili bez vakcine. A za roditelje koji ne vakcinisu svoju decu imam samo poruku da procitaju koje su najcesce komplikacije malih boginja. Ja ne bih mogla da zivim sa tim da sam mogla da sprecim upalu mozga, ili cak smrt a nisam to ucinila. 1988. sam rodjena i imam vrsnjaka ciji roditelji su se u to vreme plasili vakcine protiv decije paralize i on je bas zakacio bolest i ceo zivot provodi u kolicima...

Kameno doba

pre 6 godina

"Vakcinacija protiv malih boginja u Srbiji počela je da se sprovodi 1971.." - kaze nam tekst u danasnjoj vesti.
Kako mi rodjeni ranije ne pomresmo, ili kako nije doslo do ogromnih epidemija ranijih godina..? Ja sam prelezao zaushke, male boginje, sharlah..evo me zivog i zdravog.

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.
(Zoran, 3. februar 2018 11:33)

Pa vi koji "ne pomreste" ste preziveli. Oni koji su pomrli nisu, ali oni ne komentarisu pa se njihov glas ne cuje.
Pogledaj smrtnost dece tada i sada, i shvatices o cemu se radi.

Gljive ispod sljive

pre 6 godina

Putovao sam u mnoge zemlje, vakcina sam se naprimao ne zna se ... ponvasim teorijama bi trebalo da sam vec mrtav. Upoznao sam ljude iz raznih klultura, ali mi se nekako cini da samo ljudi u Srbiji znaju bolje medicinu od lekara, imaju teorije o svacemu, jedino u Srbiji babe lupetaju gluposti o nekakvom zracenju televizora (nekada) i mobilnih telefona (sada). Ali se zato po kafanama kaci znak “dozvoljeno pusenje” koji svi stranci dele po Instagramu kao neko cudo nevidjeno ... a tek onaj natpis a Zemunskoj pijaci “kupus kao vakcina” ne bih ni pominjao. Gradom u kome sam odrastao caruju travari, vestice, vracare , slusa se folk ... tako da me ovo sa vakcinama ne cudi. Pa jedite vi samo kupus i beli luk i obavezno cirkajte raliju od jutra i nema zime za vas. U ime boga, Tesle i Novaka - amin.

zvezdarac

pre 6 godina

@vojkan85
Nigde se ne pominju osobe koje su prelezale male boginje nego oni koji nisu vakcinisani ili koji su primili pre 20-30 godina kad se davala jedna doza.

Na primer, imunitet na zauske kod onih koji su ih prelezali, opada nakon 40ak godina od bolesti.

Bane

pre 6 godina

@ mix

Temperatura i frasova vise nema jer su u pitanju tzv. mrtve vakcine. E upravo te nekadasnje vakcine u koje se mnogi kunu su bile zive vakcine, tj. vakcine sa oslabljenim zivim virusima koje su umele da izazovu burnije reakcije organizma.

Medjutim, postoji bojazan da upravo te danasnje moderne vakcine dobijene genetickim inzenjeringom, koje gotovo da ne izazivaju nikakve trenutne reakcije organizma na dugi rok mogu predstavljati uzrok drugih oblika mnogo tezih oboljenja od temperature....pominjani autizam, leukemiju i sl.

Cinjenica jeste da je broj ovih bolesti kod dece u porastu, ali cinjenica je i da zivimo u sve zagadjenijoj i zatrovanijoj sredini. Ja zivim u malom gotovo seoskom naselju i to na periferiji i kada hocu petomesecnu bebu da prosetam u kolicima dok dodjem do kraja ulice za sta mi treba nekoliko minuta bar 10 raspalih dizelasa prodje ulicom i usmrdi vazduh za sve pare....a zamislite sta je tek u BG gde na svakom semaforu radi po 20 raspalih dizelasa. A gde je bombardovanje, prskanje jabuka po 40 puta, aflatoksin u mleku, itd. itd. o tome da nismo u stanju pisljivu zabranu pusenja na javnim mestima sa uvedemo ne treba ni pricati. I da li su nam zaista bas samo vakcine krive za sve?

evo rešenja

pre 6 godina

Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.

D

pre 6 godina

Mix
Evo sad ce cela medicina da se reorganizuje zato sto se vi plasite.Lepo je zena objasnila zasto se daje prva doza sa godinu dana,ako bi se cekalo do 3,4 god,vecina dece bi i obolela i to ne blagim oblicima bolesti,a onda nismo nista uradili.Takodje,ako bi se granica za sledecu dozu pomerila za 11,12 godina,imali bi smo epidemije u skolama,jer smo zakasnili.Stvarno i kad vam se objasni vi i dalje imate primedbe i ne prihvatate objasnjenja.

Dejan Milinković

pre 6 godina

U SAD-u se epidemije morbila i zaušaka šire po studentskim kampovima gde su svi redom potpuno vakcinisani i o tome već otvoreno pišu i neki mainstream mediji poput New York Times-a. A CDC već predlaže i treću dozu MMR-a. Zašto ako su vakcine efikasne i pružaju trajan imunitet? Zar nas svojevremeno nisu uveravali da je i jedna doza dovoljna?

zxc

pre 6 godina

#marcelo.....vi gospodine posto sigurno u ono vreme niste vakcinisani trebalo bi da uradite IgG antitela na morbile, da potvrdite da li ste mozda prelezali bolest kao dete, ako jeste, zasticeni ste a ako niste trebalo bi da dobijete MMR vakcinu, i nakon tri nedelje od dana vakcinacije imaćete solidan imunitet. T

zvezdarac

pre 6 godina

@mix
Deca sa 3-4 godine su već uglavnom u kolektivu i mnogo je veća šansa da zakace bolest. Zato je druga doza i pomerena sa 11-12 godina na pred polazak u školu što je još jedan ulazak u novi kolektiv.

pamtimo

pre 6 godina

Sve bi to bilo lepo kad bi drzava stajala iza obolelih od kontraindikacija pomenute vakcine. Ovako roditelji potpisuju papir da vakcinu koju daju detetu na svoju ruku. Licno sam bio prisutan.

vms

pre 6 godina

Zabraniti svoj deci koja nisu vakcinisana da idu u kolektiv a onda njihovi roditelji nek vide sta ce. Strasno je to sto ti isti roditelji svoju decu vec od drugog meseca smiruju iskljucivo mobilnim telefonima i tabletima i ne shvataju da ce na taj nacin da dovedu do autizma kod deteta koje nije ni imalo predispoziciju da ga dobije ali lakse je tako gajiti dete nego gubiti svoje dragoceno vreme i igrati se sa njim ili ga nauciti da se samo igra sa igrackama umesto da gleda u tablet.

Beranac iz Kotora

pre 6 godina

sto ovoliko negativnih mix-u..potpuno je u pravu..i ja sam za svoje dijete cekao do 3 god dok nije fino pricala..vjerovatno minuse daju ovi sto nemaju djece a jako su strucni za sve,od selekcije fudbalera do boinga

evo rešenja

pre 6 godina

Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.

Strahinja

pre 6 godina

Moje dete ima 4 godine, primilo je sve vakcine osim MMR. Ono sto sam ja primetio,od kad je primila zadnju dozu Pentaxim-a, nije se razbolela. Skoro dve godine je proslo,od tad dete ko dren zdravo. Svaka vakcina pre toga je nosila temperature, povracanja,crvenilo... Velika fama se dize oko vakcinacije. Tako su plasirali i pricu o svinjskom i pticijem gripu, a obican grip je mnogo gori, odnese godisnje oko 700 000 zivota sirom sveta. Osnovna preventiva protiv svake zarazne bolesti je HIGIJENA!

Brooklyn boy

pre 6 godina

О ММР вакцинама могу да судим само по свом и искуству свог детета... Примио је вакцину са неких 15-16 месеци, и непосредно након тога је страшно назадовао у говору и ходу... И супруга и ја смо уложили максимум труда и напора, много радили са њим, да би тек са три године проговорио нормално и сад је , хвала богу, све у реду... Не могу да тврдим да ове вакцине изазивају аутизам, али мислим да их не треба давати прерано...

ja

pre 6 godina

Ja i dalje ne znam kakve veze ima govor deteta sa mmr vakcinom. Moje dete skoro da nije ni pričalo kada je primio vakcinu, a sada priča normalno, nikakvu reakciju, čak ni crvenilo nije imao.

mama

pre 6 godina

Autizam moze biti i posledica porodjaja carskim rezom. Tako mi je bar nacelnik odeljenja Humane reprodukcije pred prvi porodjaj rekao. Jedva cekam da mojoj bebi dam tu cuvenu MMR vakcinu pa da zivnemo, da mozemo da se setamo slobodno, bez vece bojazni i uzivamo u lepom vremenu.

medicinar

pre 6 godina

Drustvo danas do krajnjih granica relativizuje svaku aferu zivota samo zato sto je tako u mogucnosti.Zasto se osoba sa vaginom naziva zena,a sa penisom muskarac....pašće nekome na pamet da relativizuje i ovu milenijumsku činjenicu.Glupost je lako dostupna(citaj neumoljiva).Zato ocekujem u narednim decenijama rimejk Spanske groznice da se malo razdvoji zito od kukolja.

Haujesnou

pre 6 godina

Mi smo postali parodije od ljudi. Vic. Da, mi smo zaista vic.

(mix, 03. februar 2018 09:37)

Ovaj me podseca na onu anegdotu gde krsten ubedjuje nekog sektasa da ovaj krsti dete na rodjenju. Sektas se opire, kaze da ce to dete samo odluciti kad poraste. Na sta krsten kaze: "Ti onda cekaj da dete odraste, zavrsi medicnu pa tek onda nek odlici hoce li se vakcinisati."

Danas ova prica nema nikakav smisao, jer je postala uobicajena i istinita.

Mi smo vic. Nasa deca, nasi potomci...
Onda ocekujemo da nam vodje budu razumne. Komsije (Hrvati, Albanci...) nam krive. Ceo svet lud, samo mi pametni.

Zoran

pre 6 godina

"Vakcinacija protiv malih boginja u Srbiji počela je da se sprovodi 1971.." - kaze nam tekst u danasnjoj vesti.
Kako mi rodjeni ranije ne pomresmo, ili kako nije doslo do ogromnih epidemija ranijih godina..? Ja sam prelezao zaushke, male boginje, sharlah..evo me zivog i zdravog.

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.

plasite ovaj narod

pre 6 godina

Ja sam sve 3 vrste prelezao jos kao dete cak sam i pelcovan protiv variole.Bolest je ista i nekad i sad,samo sad treba da se uzmu pare za vakcine,tu je razlika.

Maki

pre 6 godina

MMR smo dali detetu sa dve godine kada je pocelo da prica vise. Dva PEDIJATRA i to u domu zdravlja su nas tako savetovala, dakle nikako 13-15meseci kada je po redu.

mix

pre 6 godina

jednostavno. pomerite prvu dozu za 3-4 godinu kad gotova sva deca pocnu lepo da pricaju i kada su otklonjene sumnje u autizam a dete razumnije, cvrsce zdravije. drugu dozu pomerite za 11-12godinu. pokazite malo razumevanja za roditeljaki strah. dajete obakve vakcine bebama od godinu dve. verujem da samo prilagodjavanje kalendara bi u kratkom roku povecalo % vakcinisanih. napravila bi se dinamika koja bi povecala broj vakcinisanih u ukupnoj populaciji. dok drzava ne pokaze razumevanje vec prisiljava roditelje nema od toga nista. Mi cemo MMR da damo detetu tek sa 4-5godina kad malo poraste, ocvrsne imunitet i kad razvije normalno govor. bilo kakve temperature i frasovi koje vakcina moze da izazove treba pokusati izbeci i ne blokirati razvoj u tako ranom periodu. nisam protiv vakcina(sve ostale smo dali) ali jesam protiv ovakvog agresivnog kalendara.

vojkan85

pre 6 godina

A sta bi sa onim starim izjavama kako jednom prelezano ne moze opet da se dobije? Kako se to sada odjednom sve menja tako "preko noci"? Dete sam vakcinisao MMR vakcinom a sada ispada da iako sam licno prelezao sve 3 vrste sto i imam u kartonu, treba opet da primim jos jednu dozu kako se ne bih zarazio.

Sanja

pre 6 godina

Joj, sad ce opet veliki internet "doktori" i kvazi strucnjaci da pisu o stetnosti vakcina...lepo, ne vakcinisite decu, onda da stupi zabrana vodjenja nevakcinisanih u vrtic, skolu, kolektiv, decije rodjendane...pa lepo sedite u svojoj pecini, napravite komunu nevakcinisanih i da vas ne vidimo i ne cujemo. I obavezno da iskljucite struju i internet, posto vam je nivo razmisljanja 14.vek...

Gisa

pre 6 godina

Ali zanimljivo je da pobornici MMR vakcine stalno pricaju kako je neistina, kako se plasiraju lazi, itd, ali apsolutbo nikada ne spominju sta je to neistina, koji su to simptomi kojih se ljudi plase, pa samim tim nikada i ne daju odgovor na ono cega se roditelji boje. Samo generalizacija, pravog uverenja i odgovora nikada.

Sanja

pre 6 godina

Joj, sad ce opet veliki internet "doktori" i kvazi strucnjaci da pisu o stetnosti vakcina...lepo, ne vakcinisite decu, onda da stupi zabrana vodjenja nevakcinisanih u vrtic, skolu, kolektiv, decije rodjendane...pa lepo sedite u svojoj pecini, napravite komunu nevakcinisanih i da vas ne vidimo i ne cujemo. I obavezno da iskljucite struju i internet, posto vam je nivo razmisljanja 14.vek...

mix

pre 6 godina

jednostavno. pomerite prvu dozu za 3-4 godinu kad gotova sva deca pocnu lepo da pricaju i kada su otklonjene sumnje u autizam a dete razumnije, cvrsce zdravije. drugu dozu pomerite za 11-12godinu. pokazite malo razumevanja za roditeljaki strah. dajete obakve vakcine bebama od godinu dve. verujem da samo prilagodjavanje kalendara bi u kratkom roku povecalo % vakcinisanih. napravila bi se dinamika koja bi povecala broj vakcinisanih u ukupnoj populaciji. dok drzava ne pokaze razumevanje vec prisiljava roditelje nema od toga nista. Mi cemo MMR da damo detetu tek sa 4-5godina kad malo poraste, ocvrsne imunitet i kad razvije normalno govor. bilo kakve temperature i frasovi koje vakcina moze da izazove treba pokusati izbeci i ne blokirati razvoj u tako ranom periodu. nisam protiv vakcina(sve ostale smo dali) ali jesam protiv ovakvog agresivnog kalendara.

Gisa

pre 6 godina

Ali zanimljivo je da pobornici MMR vakcine stalno pricaju kako je neistina, kako se plasiraju lazi, itd, ali apsolutbo nikada ne spominju sta je to neistina, koji su to simptomi kojih se ljudi plase, pa samim tim nikada i ne daju odgovor na ono cega se roditelji boje. Samo generalizacija, pravog uverenja i odgovora nikada.

Zoran

pre 6 godina

"Vakcinacija protiv malih boginja u Srbiji počela je da se sprovodi 1971.." - kaze nam tekst u danasnjoj vesti.
Kako mi rodjeni ranije ne pomresmo, ili kako nije doslo do ogromnih epidemija ranijih godina..? Ja sam prelezao zaushke, male boginje, sharlah..evo me zivog i zdravog.

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.

vojkan85

pre 6 godina

A sta bi sa onim starim izjavama kako jednom prelezano ne moze opet da se dobije? Kako se to sada odjednom sve menja tako "preko noci"? Dete sam vakcinisao MMR vakcinom a sada ispada da iako sam licno prelezao sve 3 vrste sto i imam u kartonu, treba opet da primim jos jednu dozu kako se ne bih zarazio.

Gljive ispod sljive

pre 6 godina

Putovao sam u mnoge zemlje, vakcina sam se naprimao ne zna se ... ponvasim teorijama bi trebalo da sam vec mrtav. Upoznao sam ljude iz raznih klultura, ali mi se nekako cini da samo ljudi u Srbiji znaju bolje medicinu od lekara, imaju teorije o svacemu, jedino u Srbiji babe lupetaju gluposti o nekakvom zracenju televizora (nekada) i mobilnih telefona (sada). Ali se zato po kafanama kaci znak “dozvoljeno pusenje” koji svi stranci dele po Instagramu kao neko cudo nevidjeno ... a tek onaj natpis a Zemunskoj pijaci “kupus kao vakcina” ne bih ni pominjao. Gradom u kome sam odrastao caruju travari, vestice, vracare , slusa se folk ... tako da me ovo sa vakcinama ne cudi. Pa jedite vi samo kupus i beli luk i obavezno cirkajte raliju od jutra i nema zime za vas. U ime boga, Tesle i Novaka - amin.

plasite ovaj narod

pre 6 godina

Ja sam sve 3 vrste prelezao jos kao dete cak sam i pelcovan protiv variole.Bolest je ista i nekad i sad,samo sad treba da se uzmu pare za vakcine,tu je razlika.

Bane

pre 6 godina

@ mix

Temperatura i frasova vise nema jer su u pitanju tzv. mrtve vakcine. E upravo te nekadasnje vakcine u koje se mnogi kunu su bile zive vakcine, tj. vakcine sa oslabljenim zivim virusima koje su umele da izazovu burnije reakcije organizma.

Medjutim, postoji bojazan da upravo te danasnje moderne vakcine dobijene genetickim inzenjeringom, koje gotovo da ne izazivaju nikakve trenutne reakcije organizma na dugi rok mogu predstavljati uzrok drugih oblika mnogo tezih oboljenja od temperature....pominjani autizam, leukemiju i sl.

Cinjenica jeste da je broj ovih bolesti kod dece u porastu, ali cinjenica je i da zivimo u sve zagadjenijoj i zatrovanijoj sredini. Ja zivim u malom gotovo seoskom naselju i to na periferiji i kada hocu petomesecnu bebu da prosetam u kolicima dok dodjem do kraja ulice za sta mi treba nekoliko minuta bar 10 raspalih dizelasa prodje ulicom i usmrdi vazduh za sve pare....a zamislite sta je tek u BG gde na svakom semaforu radi po 20 raspalih dizelasa. A gde je bombardovanje, prskanje jabuka po 40 puta, aflatoksin u mleku, itd. itd. o tome da nismo u stanju pisljivu zabranu pusenja na javnim mestima sa uvedemo ne treba ni pricati. I da li su nam zaista bas samo vakcine krive za sve?

zxc

pre 6 godina

#marcelo.....vi gospodine posto sigurno u ono vreme niste vakcinisani trebalo bi da uradite IgG antitela na morbile, da potvrdite da li ste mozda prelezali bolest kao dete, ako jeste, zasticeni ste a ako niste trebalo bi da dobijete MMR vakcinu, i nakon tri nedelje od dana vakcinacije imaćete solidan imunitet. T

Maki

pre 6 godina

MMR smo dali detetu sa dve godine kada je pocelo da prica vise. Dva PEDIJATRA i to u domu zdravlja su nas tako savetovala, dakle nikako 13-15meseci kada je po redu.

medicinar

pre 6 godina

Drustvo danas do krajnjih granica relativizuje svaku aferu zivota samo zato sto je tako u mogucnosti.Zasto se osoba sa vaginom naziva zena,a sa penisom muskarac....pašće nekome na pamet da relativizuje i ovu milenijumsku činjenicu.Glupost je lako dostupna(citaj neumoljiva).Zato ocekujem u narednim decenijama rimejk Spanske groznice da se malo razdvoji zito od kukolja.

mama

pre 6 godina

Autizam moze biti i posledica porodjaja carskim rezom. Tako mi je bar nacelnik odeljenja Humane reprodukcije pred prvi porodjaj rekao. Jedva cekam da mojoj bebi dam tu cuvenu MMR vakcinu pa da zivnemo, da mozemo da se setamo slobodno, bez vece bojazni i uzivamo u lepom vremenu.

frerthinker

pre 6 godina

Svoju decu sam vakcinisala pi kalendaru i poceli su normalno da pricaju jako rano. Ne mislim da autizam ima veze sa vakcinom, eventualno moze biti njen okidac ali to moze i povisena temperatura. Sa tim se radja i ispolji se svakako, sa ili bez vakcine. A za roditelje koji ne vakcinisu svoju decu imam samo poruku da procitaju koje su najcesce komplikacije malih boginja. Ja ne bih mogla da zivim sa tim da sam mogla da sprecim upalu mozga, ili cak smrt a nisam to ucinila. 1988. sam rodjena i imam vrsnjaka ciji roditelji su se u to vreme plasili vakcine protiv decije paralize i on je bas zakacio bolest i ceo zivot provodi u kolicima...

Trudnica

pre 6 godina

Moj primer - imam 39 i trudna sam. Nepotpuno vakcinisana, jer sam godište koje jesam. Prva trudnoća. Treba li da ja i moja nerođena beba obolimo ili umremo jer se nekima neće da vakcinišu decu i puštaju ih među nas? Hvala.

Dejan Milinković

pre 6 godina

U SAD-u se epidemije morbila i zaušaka šire po studentskim kampovima gde su svi redom potpuno vakcinisani i o tome već otvoreno pišu i neki mainstream mediji poput New York Times-a. A CDC već predlaže i treću dozu MMR-a. Zašto ako su vakcine efikasne i pružaju trajan imunitet? Zar nas svojevremeno nisu uveravali da je i jedna doza dovoljna?

ja

pre 6 godina

Iskustva moje sestre - mlađe dete (tek napunilo godinu dana, nije primilo MMR) zakači male boginje pre nekih mesec dana. Zarazi i nju (koja je uredno vakcinisana kao klinka), pa su obe ležale u isto vreme. Sestra je odlično podnela, bez ikakvih komplikacija, jer je imala dovoljno antitela zbog primljene vakcine. Dete je jedva preživelo. Nedelju dana 40+ temperatura, bukvalno je živela od infuzije. Plus teži oblik konjuktivitisa, jedva su joj spasili oči. I još su lekari rekli da je dobro prošla, jer nije otišlo na pluća ili mozak. Inače, starije dete koje je uredno primilo MMR se nije zarazilo...

Fenomen

pre 6 godina

Dete od 15 godina, primilo obe doze, i prelezalo morbile, sad ih je ponovo dobilo. Dr kaze da su ovo sad neki hibridi. Jeste da super podnosi i da je klinicka slika blaga, ali ispada da nas ni prelezane boginje ne stite.

Vlada

pre 6 godina

Ja sam imao male boginje ove zime sa svojih 36 godina, a vakcinisan sam, doduse samo jednom. Zahvaljujuci vakcini nisam imao strasne simptome ali ipak sam imao visoku temperaturu 4 dana pa su mi izbile boginje pa sam mirovao 10-ak dana, pa mi se pokvario vid (dobio konjuktivitis i fleke na roznjaci), te sam stavljao kapi dve nedelje i onda mi se vid povratio. Eto to je moje iskustvo, na sve ovo treba dodati i strepnju da li cu dobiti komplikacije kao i koga cu zaraziti iz blizeg okruzenja, kazem nije bilo toliko strasno, ali opet sam se maltretirao mesec dana, hvala Bogu da sam bio vakcinisan.

seljak

pre 6 godina

Ja sam sve 3 vrste prelezao jos kao dete cak sam i pelcovan protiv variole.Bolest je ista i nekad i sad,samo sad treba da se uzmu pare za vakcine,tu je razlika.
(plasite ovaj narod, 03. februar 2018 11:12)
Ja se plasim vas sa takvim razmisljanjem.Prosto se zamislim sa kim sve setam ulicom.Kazes da si pelcovan cak i protiv variole,znaci da si i protiv malih boginja.Prelezao si ih bez kimplikacija Ok.Cak i da nisi vakcinisan mogao si ih prelezati bez komplikacija.I sta ti nama sad ovde pricas?Da su svi ljudi isti,da svi imamo isti imunitet.Ako si ti prelezao bez komplikacija ne znaci da drugi nece imati probleme.Tebi nista ne znaci ovih par smrtnih slucajeva.Zar sve mora da vam se nacrta?!

Dragan

pre 6 godina

@Gljive ispod sljive
Dobar deo komentara je tacan, ali zracenje iz CRT ekrana je postojalo i moglo se izmeriti. Zracenje potice od naglog zaustavljanja elektrona kada udare u ekran (Faradejev zakon).
Mobilni telefoni rade na frekvencijama od 1.8 GHz manje-vise. To jeste mikrotalasno zracenje. Mikrotalasno zracenje izaziva indukciju struje u elektrolitima (Faradejev zakon) pa samim tim elktrolizu u celijama i mdjuceliskom prostoru i ona oslobadja negativene jone - slobodne radikale. Oni jesu nezdravi i mutageni pa mogu da izazovu rak.

Poznato je da sva autisticna deca imaju lose stanje creva i slab imunitet. To je povezano, jer 90% imunog sistema se nalazi u tankom crevu. Poremecaj imunog sistema ima korelaciju sa autizmom i jos nekim mentalnim bolestima.
To ne znaci da treba ukinuti vakcinaciju, ali svakako ne bi smelo da se vakcinise dete ciji je imuni sistem kompromitovan postojecom infekcijom, narocito ako je dete pod antibioticima koji kompromituju crevnu floru i samim tim imuni sistem.

Nije samo pitanje da li je vakcina sigurna, nego i da li je proces vakcinacije takodje siguran.

Brooklyn boy

pre 6 godina

О ММР вакцинама могу да судим само по свом и искуству свог детета... Примио је вакцину са неких 15-16 месеци, и непосредно након тога је страшно назадовао у говору и ходу... И супруга и ја смо уложили максимум труда и напора, много радили са њим, да би тек са три године проговорио нормално и сад је , хвала богу, све у реду... Не могу да тврдим да ове вакцине изазивају аутизам, али мислим да их не треба давати прерано...

Pera

pre 6 godina

Ali zanimljivo je da pobornici MMR vakcine stalno pricaju kako je neistina, kako se plasiraju lazi, itd, ali apsolutbo nikada ne spominju sta je to neistina, koji su to simptomi kojih se ljudi plase, pa samim tim nikada i ne daju odgovor na ono cega se roditelji boje. Samo generalizacija, pravog uverenja i odgovora nikada.
(Gisa, 3. februar 2018 08:53)

Pa nema potrebe da spominjemo, kada vi trubite o tome po ceo dan. Najveci strah je da ce dete dobiti autizam. Dokazano je da nema veze sa zivotom. Razlog za vezu autizma i vakcina je jos banalniji kada se zna da je autizam genetsko oboljenje koje se od rodjenja ima (kao neki problemi sa srcem ili dijabetes tipa 2 (mislim)).
Ne cipuju vas vakcinama. Ne zaradjuju farmaceuti na vakcinama, nego na komplikacinama (tako da neinformisanost im odgovara)

vms

pre 6 godina

Zabraniti svoj deci koja nisu vakcinisana da idu u kolektiv a onda njihovi roditelji nek vide sta ce. Strasno je to sto ti isti roditelji svoju decu vec od drugog meseca smiruju iskljucivo mobilnim telefonima i tabletima i ne shvataju da ce na taj nacin da dovedu do autizma kod deteta koje nije ni imalo predispoziciju da ga dobije ali lakse je tako gajiti dete nego gubiti svoje dragoceno vreme i igrati se sa njim ili ga nauciti da se samo igra sa igrackama umesto da gleda u tablet.

pamtimo

pre 6 godina

Sve bi to bilo lepo kad bi drzava stajala iza obolelih od kontraindikacija pomenute vakcine. Ovako roditelji potpisuju papir da vakcinu koju daju detetu na svoju ruku. Licno sam bio prisutan.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@О ММР вакцинама могу да судим само по свом и искуству свог детета... Примио је вакцину са неких 15-16 месеци, и непосредно након тога је страшно назадовао у говору и ходу... И супруга и ја смо уложили максимум труда и напора, много радили са њим, да би тек са три године проговорио нормално и сад је , хвала богу, све у реду... Не могу да тврдим да ове вакцине изазивају аутизам, али мислим да их не треба давати прерано...
(Brooklyn boy, 03. februar 2018 12:35)
To sada 'precutno' predloze i pedijatri, ali vidis dobio si minuse jer kao sto se vidi mnogi sto ti dadose minuse znaju bolje od tebe tvoje dete i da li lazes ili govoris istinu-reci ce siris paniku a mozda ces po novom dobiti i krivicnu prijavu, kad god neko ima problem sa MMR-om samo se kaze nije zbog toga a svako dete ima karton i lako moze da se vidi sta je i kako je bilo pre i posle vakcinacije, no ne vredi da se zalis ako nesto nije kako treba, i naravno nigde u medijima da se cuje glas roditelja koji su imali problem posle MMR-a i to su deca koja su se uglavnom vakcinisala pre druge godine...

D

pre 6 godina

Mix
Evo sad ce cela medicina da se reorganizuje zato sto se vi plasite.Lepo je zena objasnila zasto se daje prva doza sa godinu dana,ako bi se cekalo do 3,4 god,vecina dece bi i obolela i to ne blagim oblicima bolesti,a onda nismo nista uradili.Takodje,ako bi se granica za sledecu dozu pomerila za 11,12 godina,imali bi smo epidemije u skolama,jer smo zakasnili.Stvarno i kad vam se objasni vi i dalje imate primedbe i ne prihvatate objasnjenja.

drakče

pre 6 godina

@mix
Daje se rano da bi deca bila zaštićena kada im prestane pasivni imunitet koji dobiju od majke. Epidemiologija je ozbiljna nauka koja se vodi činjenicama, a ne željama i strahovima roditelja (koliko god to hladno zvučalo).

Strahinja

pre 6 godina

Moje dete ima 4 godine, primilo je sve vakcine osim MMR. Ono sto sam ja primetio,od kad je primila zadnju dozu Pentaxim-a, nije se razbolela. Skoro dve godine je proslo,od tad dete ko dren zdravo. Svaka vakcina pre toga je nosila temperature, povracanja,crvenilo... Velika fama se dize oko vakcinacije. Tako su plasirali i pricu o svinjskom i pticijem gripu, a obican grip je mnogo gori, odnese godisnje oko 700 000 zivota sirom sveta. Osnovna preventiva protiv svake zarazne bolesti je HIGIJENA!

ja

pre 6 godina

@ (mix, 03. februar 2018 09:37)

Da se pokaže razumevanje za roditeljski strah!? Za potpuno neosnovani strah koji može da dovede do strašnih posledica? Šta misliš, da imunolozi gledaju u pasulj kada određuju kada treba da se da koja vakcina? Da ti nije možda palo na pamet da postoji dobar razlog zašto se MMR daje baš sa 1.5 godina? Šta je sledeće - bebe su suviše male da bi primile BCG odmah posle rođenja, aj da sačekamo da krenu u školu? U većini zemlja se prva doza MMR-a prima sa 9-12 meseci života. Moja braća od strica su oboleli od zaušaka sa 2 i 3 godine u vreme kada se nije vakcinisalo od toga. Ni jedan ni drugi nemaju decu jer su ostali sterilni. Da li znaš koja je stopa preživljavanja nevakcinisane dece obolele od malih boginja pre 2. godine života? Jedva 40%. Takođe, od svih smrti dece mlađe od 5 godina (oko 9 miliona na godišnjem nivou), čak petina otpada na male boginje - to je skoro 2 miliona dece! Od bolesti koja se može sprečiti vakcinacijom!

morbilizam

pre 6 godina

Dete nam je prošlog meseca završilo u dečijoj bolnici zbog bronhitisa. Da bi smo bili sa njim morali smo da radimo test na morbile. Ja sam preležao morbile kao mali, a moja žena je vakcinisana. Sada kada smo uradili test, ja imam dovoljno antitela, a moja žena ih nema dovoljno i nisu je pustili da uđe u dečiju bolnicu. Ispada da sam ja bolje prošao jer sam preležao morbile. Ili je ona primila neku slabu vakcinu? A možda je i neko kraduckao pa razblaživao vakcine sa fiziološkim rasvorom? Ko će ga znati, u svakom slučaju cela ova priča oko vakcinisanja je posledica totalnog odsustva poverenja u korumpirane instuticije banana Srbije.

Beranac iz Kotora

pre 6 godina

sto ovoliko negativnih mix-u..potpuno je u pravu..i ja sam za svoje dijete cekao do 3 god dok nije fino pricala..vjerovatno minuse daju ovi sto nemaju djece a jako su strucni za sve,od selekcije fudbalera do boinga

ja

pre 6 godina

Ja i dalje ne znam kakve veze ima govor deteta sa mmr vakcinom. Moje dete skoro da nije ni pričalo kada je primio vakcinu, a sada priča normalno, nikakvu reakciju, čak ni crvenilo nije imao.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.
(evo rešenja, 03. februar 2018 12:17)
Ti izgleda nisi upucen da i oni koji su vakcinisani obolevaju od onoga protiv cega su vakcinisani, sto bi znacilo da i oni koji su vakcinisani a razbole se moraju da snose te 'posledice' koje navodis, a to je vec apsurd ili se sa tim delom ipak 'ne slazes' pa bi tvoje pravilo bilo 'selektivno'...

ZEMA

pre 6 godina

Puni komentari ovih sto su prelezali sve vrste boginja i nista im ne fali... Ja sam vakcinisan od malih boginja i posle sam ih dobio, ali jedini u sirem okruzenju. Imao sam osam godina i jedva sam preziveo. Molim kvalifikovane lekare da napisu kakve posledice mogu da ostave morbile, a ljude koji su ih STVARNO imali da napisu iskustva.

evo rešenja

pre 6 godina

Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.

Justice

pre 6 godina

Sve sami doktori do doktora.. Ne vakcinisu svoju decu a sami su naravno, vakcinisani. I ko je odgovoran kada se nevakcinisano dete zarazi? Postoji li ikakva krivicna odgovornost za roditelje?

Bane

pre 6 godina

Ja vam svima predlažem da pogledate svetsku zvaničnu statistiku o pomentim bolestima i koliko su vakcine sprečile ili ne sprečile razne epidemije tih bolesti. Takođe, neko je pomenuo Ameriku. U Americi postoji sud koji se bavi isključivo komplikacijama nastalim usled vakcinacija (takođe, broj autistične dece u Americi je svake godine u značajnom porastu). I za kraj, broj obolelih od malih boginja godišnje ni u jednoj zemlji u Evropi nema nikakve veze sa procentom vakcinisanog stanovništva (bilo ono obavezno ili ne). Vrlo je komplikovano doći do pametnog zaključka uzimajući u obzir sve brojke, sva mišljenja doktora i sve izjave roditelja čija su deca krenula da nazaduju. Godinu dana se bavim ovim i naslušao sam se svega i svačega. Odgledao sam mnogo dokumentaraca, pročitao sam gomilu statistike. I posle svega, iako sam roditelj troje dece (dvoje su primili mmr, treće nije), više sam na strani nevakcinisanja. Ponoviću opet, ne verujem nikome i do tog stava sam došao isključivo istraživanjem.

zvezdarac

pre 6 godina

@mix
Deca sa 3-4 godine su već uglavnom u kolektivu i mnogo je veća šansa da zakace bolest. Zato je druga doza i pomerena sa 11-12 godina na pred polazak u školu što je još jedan ulazak u novi kolektiv.

Beca

pre 6 godina

Vakcinacija je spasila covecanstvo, ne bi vecina nas danas bila ovde da nije kao najvece otkrice pronadjena vakcina! O kakvoj slobodi pricamo? Jel sloboda da dete ne ide u skolu, ne ide kod lekara, itd? Nije to sloboda, to je OBAVEZA koje se svi moraju pridrzavati. Sto ne date onda slobodu drogiranju? Sto da ne, pa svako ima pravo da bira. Budalastine! Kazna i obaveza i da se tretira kao roditeljsko zanemarivanje deteteta ukoliko se ne da vakcina. UA za sve televizije i medije koje promovusu blud, nemoral, prostakluk, uzas i sramotu! Zbog takvih "zvezda" umiru ljudi danas, treba da odgovaraju za svoje pausalne ocene o vakcinaciji. Za to nema slobode medija vec uznemiravanje i obmanjivanje javnosti pa lepo pred sud!

Haujesnou

pre 6 godina

Mi smo postali parodije od ljudi. Vic. Da, mi smo zaista vic.

(mix, 03. februar 2018 09:37)

Ovaj me podseca na onu anegdotu gde krsten ubedjuje nekog sektasa da ovaj krsti dete na rodjenju. Sektas se opire, kaze da ce to dete samo odluciti kad poraste. Na sta krsten kaze: "Ti onda cekaj da dete odraste, zavrsi medicnu pa tek onda nek odlici hoce li se vakcinisati."

Danas ova prica nema nikakav smisao, jer je postala uobicajena i istinita.

Mi smo vic. Nasa deca, nasi potomci...
Onda ocekujemo da nam vodje budu razumne. Komsije (Hrvati, Albanci...) nam krive. Ceo svet lud, samo mi pametni.

Kameno doba

pre 6 godina

"Vakcinacija protiv malih boginja u Srbiji počela je da se sprovodi 1971.." - kaze nam tekst u danasnjoj vesti.
Kako mi rodjeni ranije ne pomresmo, ili kako nije doslo do ogromnih epidemija ranijih godina..? Ja sam prelezao zaushke, male boginje, sharlah..evo me zivog i zdravog.

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.
(Zoran, 3. februar 2018 11:33)

Pa vi koji "ne pomreste" ste preziveli. Oni koji su pomrli nisu, ali oni ne komentarisu pa se njihov glas ne cuje.
Pogledaj smrtnost dece tada i sada, i shvatices o cemu se radi.

Zoki

pre 6 godina

Vi koji ste preležali: ima ih i koji nisu preživeli, umrli su kao deca 1970-ih i 80-ih i sada nisu među nama da napišu viđenje iz svog ugla. Niko nije rekao da je stopa smrtnosti 100%, naravno da može da se preleži, ali jeste opasno i rizično i postoji šansa komplikacija i smrti.

Sa druge strane, šanse za komplikacije od vakcina su izuzetno male. Moguće komplikacije postoje kod svake vakcine i svakog običnog leka koji ikad uzmete. Ali su male i u slučaju MMR nemaju nikakve veze sa autizmom. Niko nikada nije naučno uspostavio vezu sa autizmom. Ako "čekate da dete progovori" onda bespotrebno rizikujete život i zdravlje deteta, a zašto? Zato što umesto svetske medicine (zapadne, ruske, koje god hoćete) vi slušate internet bolesnike i Karleušu. Neodgovorni ste.

Džozef Hejvud

pre 6 godina

Putovao sam u mnoge zemlje, vakcina sam se naprimao ne zna se ... ponvasim teorijama bi trebalo da sam vec mrtav. Upoznao sam ljude iz raznih klultura, ali mi se nekako cini da samo ljudi u Srbiji znaju bolje medicinu od lekara, imaju teorije o svacemu, jedino u Srbiji babe lupetaju gluposti o nekakvom zracenju televizora (nekada) i mobilnih telefona (sada). Ali se zato po kafanama kaci znak “dozvoljeno pusenje” koji svi stranci dele po Instagramu kao neko cudo nevidjeno ... a tek onaj natpis a Zemunskoj pijaci “kupus kao vakcina” ne bih ni pominjao. Gradom u kome sam odrastao caruju travari, vestice, vracare , slusa se folk ... tako da me ovo sa vakcinama ne cudi. Pa jedite vi samo kupus i beli luk i obavezno cirkajte raliju od jutra i nema zime za vas. U ime boga, Tesle i Novaka - amin.
(Gljive ispod sljive, 03. februar 2018 13:29)

Nisi uspeo. Televizori zrače i mobilni telefoni zrače. Ne razlikuješ se od ovih što se protive vakcinaciji.

evo rešenja

pre 6 godina

Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.

zvezdarac

pre 6 godina

@vojkan85
Nigde se ne pominju osobe koje su prelezale male boginje nego oni koji nisu vakcinisani ili koji su primili pre 20-30 godina kad se davala jedna doza.

Na primer, imunitet na zauske kod onih koji su ih prelezali, opada nakon 40ak godina od bolesti.

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dalje, samo u SAD-u se preko sistema za izveštavanje o neželjenim dejstvima vakcina VAERS-a svake godine prijavi nekoliko desetina hiljada slučajeva od kojih su mnogi izuzetno ozbiljni. A od 1989 godine do danas je porodicama vakcinama oštećenih na ime obeštećenja isplaćeno preko 3 milijarde dolara. Kako to onda mislite da je strah roditelja neosnovan??? Ako su posledice vakcinacije takve u jednoj razvijenoj zemlji sveta gde deca imaju znatno snažniji imunitet i gde su vakcine kvalitetnije šta mislite kakve su tek posledice vakcinacije u najsiromašnijim zemljama Afrike ili Azije? Pa evo da vidimo. Pre godinu dana su u stručnom časopisu eBioMedicine objaveni rezultati istraživanja tima danskih stručnjaka na čelu sa Dr Mogensenom. Ovo istraživanje, finansirano od strane danske vlade, je poredilo zdravlje nevakcinisane i dece koja su primila DTP vakcinu u prvoj polovini 80-ih godina prošlog veka u jednoj od najsiromašnijih zemalja sveta Gvineji Bisao. Rezultati su nažalost sasvim očekivani – vakcinisana deca su zaista imala manje šanse da obole od difterije, tetanusa i velikog kašlja ali je zato ukupna smrtnost vakcinisane dece u odnosu na nevakcinisanu bila 5 do 10 puta veća! Je l’ je to vaše spašavanje miliona života?

Srboljub

pre 6 godina

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.
(Zoran, 03. februar 2018 11:33)

Vi ste, zorane, upravo primer nekoga ko ne samo da selektivno čita vesti, već nalazi za shodno da se time diči: recite nam koliko ljudi je u zemlji u kojoj ste trenutno obolelo/umrlo od boginja u proizvoljnom intervalu? ne mozete upoređivati sredinu gde je bolest iskorenjena, pa se ostavlja slobodnoj volji i proceni roditelja, sa balkanom i funkcionalno polupismenim narodom. Ili bar, ako vec cinite, ne uvaljujte to kao argumentaciju.

zodra

pre 6 godina

(mix, 03. februar 2018 09:37)

konacno jedan normalan komentar i predlog na ovu temu. pored ovoga sto je vec napisano treba dodati da virusi kad su slobodni mogu da mutiraju i da se stvori novi soj bolesti potencijalno mnogo opasniji i smrtonosniji od postojeceg. cisto da razumiju ovi sto kazu kako nismo pomrli pre vakcina kao i oni sto kazu kako nevakcinisana deca mogu da ugrozavaju vakcinisanu i sl. zato pamet u glavu, vakcinacija i iskorenjivanje svih bolesti koje mogu da se iskorene.

Dejan Milinković

pre 6 godina

“ja”, šta mislite, imajući na umu broj ljudi sa kojima su vaša sestra odnosno njena beba imali kontakte, da li je verovatnije da je beba zarazila mamu ili da je obrnuto? Umesto da je kao dete preležala male boginje kad joj je bilo vreme i da na taj način stekne trajni i potpuni imunitet kojim bi štitila i svoju bebu, zahvaljujući vakcinaciji čije dejstvo ne traje duže od 10-ak godina, vaša sestra (kao i svi odrasli) nema više nikakav imunitet. Pa kako onda odrasli vakcinisani mogu da štite malu decu ili bilo koga drugoga? Možete da imate 100% vakcinisanih, kolektivnog imuniteta upravo zahvaljujući vakcinaciji nema pa nema. Zar to ne pokazuju brojni primeri kao što su epidemija malih boginja u bolnici Mako na jugoistoku Mađarske ili epidemije zaušaka i malih boginja u studentskim kampovima u SAD-u gde su bukvalno svi uredno i potpuno vakcinisani? Više istog neće rešiti problem, naprotiv. Vidite, ovaj primer vaše sestre za koji vi i ovi koji vam lupkaju pluseve mislite da je dokaz u prilog efikasnosti vakcinacije je zapravo nešto suprotno - primer koji jasno pokazuje svu besmislenost ovog koncepta.

mix

pre 6 godina

jednostavno. pomerite prvu dozu za 3-4 godinu kad gotova sva deca pocnu lepo da pricaju i kada su otklonjene sumnje u autizam a dete razumnije, cvrsce zdravije. drugu dozu pomerite za 11-12godinu. pokazite malo razumevanja za roditeljaki strah. dajete obakve vakcine bebama od godinu dve. verujem da samo prilagodjavanje kalendara bi u kratkom roku povecalo % vakcinisanih. napravila bi se dinamika koja bi povecala broj vakcinisanih u ukupnoj populaciji. dok drzava ne pokaze razumevanje vec prisiljava roditelje nema od toga nista. Mi cemo MMR da damo detetu tek sa 4-5godina kad malo poraste, ocvrsne imunitet i kad razvije normalno govor. bilo kakve temperature i frasovi koje vakcina moze da izazove treba pokusati izbeci i ne blokirati razvoj u tako ranom periodu. nisam protiv vakcina(sve ostale smo dali) ali jesam protiv ovakvog agresivnog kalendara.

Gisa

pre 6 godina

Ali zanimljivo je da pobornici MMR vakcine stalno pricaju kako je neistina, kako se plasiraju lazi, itd, ali apsolutbo nikada ne spominju sta je to neistina, koji su to simptomi kojih se ljudi plase, pa samim tim nikada i ne daju odgovor na ono cega se roditelji boje. Samo generalizacija, pravog uverenja i odgovora nikada.

Zoran

pre 6 godina

"Vakcinacija protiv malih boginja u Srbiji počela je da se sprovodi 1971.." - kaze nam tekst u danasnjoj vesti.
Kako mi rodjeni ranije ne pomresmo, ili kako nije doslo do ogromnih epidemija ranijih godina..? Ja sam prelezao zaushke, male boginje, sharlah..evo me zivog i zdravog.

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.

vojkan85

pre 6 godina

A sta bi sa onim starim izjavama kako jednom prelezano ne moze opet da se dobije? Kako se to sada odjednom sve menja tako "preko noci"? Dete sam vakcinisao MMR vakcinom a sada ispada da iako sam licno prelezao sve 3 vrste sto i imam u kartonu, treba opet da primim jos jednu dozu kako se ne bih zarazio.

plasite ovaj narod

pre 6 godina

Ja sam sve 3 vrste prelezao jos kao dete cak sam i pelcovan protiv variole.Bolest je ista i nekad i sad,samo sad treba da se uzmu pare za vakcine,tu je razlika.

mama

pre 6 godina

Autizam moze biti i posledica porodjaja carskim rezom. Tako mi je bar nacelnik odeljenja Humane reprodukcije pred prvi porodjaj rekao. Jedva cekam da mojoj bebi dam tu cuvenu MMR vakcinu pa da zivnemo, da mozemo da se setamo slobodno, bez vece bojazni i uzivamo u lepom vremenu.

Sanja

pre 6 godina

Joj, sad ce opet veliki internet "doktori" i kvazi strucnjaci da pisu o stetnosti vakcina...lepo, ne vakcinisite decu, onda da stupi zabrana vodjenja nevakcinisanih u vrtic, skolu, kolektiv, decije rodjendane...pa lepo sedite u svojoj pecini, napravite komunu nevakcinisanih i da vas ne vidimo i ne cujemo. I obavezno da iskljucite struju i internet, posto vam je nivo razmisljanja 14.vek...

Maki

pre 6 godina

MMR smo dali detetu sa dve godine kada je pocelo da prica vise. Dva PEDIJATRA i to u domu zdravlja su nas tako savetovala, dakle nikako 13-15meseci kada je po redu.

Gljive ispod sljive

pre 6 godina

Putovao sam u mnoge zemlje, vakcina sam se naprimao ne zna se ... ponvasim teorijama bi trebalo da sam vec mrtav. Upoznao sam ljude iz raznih klultura, ali mi se nekako cini da samo ljudi u Srbiji znaju bolje medicinu od lekara, imaju teorije o svacemu, jedino u Srbiji babe lupetaju gluposti o nekakvom zracenju televizora (nekada) i mobilnih telefona (sada). Ali se zato po kafanama kaci znak “dozvoljeno pusenje” koji svi stranci dele po Instagramu kao neko cudo nevidjeno ... a tek onaj natpis a Zemunskoj pijaci “kupus kao vakcina” ne bih ni pominjao. Gradom u kome sam odrastao caruju travari, vestice, vracare , slusa se folk ... tako da me ovo sa vakcinama ne cudi. Pa jedite vi samo kupus i beli luk i obavezno cirkajte raliju od jutra i nema zime za vas. U ime boga, Tesle i Novaka - amin.

Pera

pre 6 godina

Ali zanimljivo je da pobornici MMR vakcine stalno pricaju kako je neistina, kako se plasiraju lazi, itd, ali apsolutbo nikada ne spominju sta je to neistina, koji su to simptomi kojih se ljudi plase, pa samim tim nikada i ne daju odgovor na ono cega se roditelji boje. Samo generalizacija, pravog uverenja i odgovora nikada.
(Gisa, 3. februar 2018 08:53)

Pa nema potrebe da spominjemo, kada vi trubite o tome po ceo dan. Najveci strah je da ce dete dobiti autizam. Dokazano je da nema veze sa zivotom. Razlog za vezu autizma i vakcina je jos banalniji kada se zna da je autizam genetsko oboljenje koje se od rodjenja ima (kao neki problemi sa srcem ili dijabetes tipa 2 (mislim)).
Ne cipuju vas vakcinama. Ne zaradjuju farmaceuti na vakcinama, nego na komplikacinama (tako da neinformisanost im odgovara)

vms

pre 6 godina

Zabraniti svoj deci koja nisu vakcinisana da idu u kolektiv a onda njihovi roditelji nek vide sta ce. Strasno je to sto ti isti roditelji svoju decu vec od drugog meseca smiruju iskljucivo mobilnim telefonima i tabletima i ne shvataju da ce na taj nacin da dovedu do autizma kod deteta koje nije ni imalo predispoziciju da ga dobije ali lakse je tako gajiti dete nego gubiti svoje dragoceno vreme i igrati se sa njim ili ga nauciti da se samo igra sa igrackama umesto da gleda u tablet.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.
(evo rešenja, 03. februar 2018 12:17)
Ti izgleda nisi upucen da i oni koji su vakcinisani obolevaju od onoga protiv cega su vakcinisani, sto bi znacilo da i oni koji su vakcinisani a razbole se moraju da snose te 'posledice' koje navodis, a to je vec apsurd ili se sa tim delom ipak 'ne slazes' pa bi tvoje pravilo bilo 'selektivno'...

Dejan Milinković

pre 6 godina

U SAD-u se epidemije morbila i zaušaka šire po studentskim kampovima gde su svi redom potpuno vakcinisani i o tome već otvoreno pišu i neki mainstream mediji poput New York Times-a. A CDC već predlaže i treću dozu MMR-a. Zašto ako su vakcine efikasne i pružaju trajan imunitet? Zar nas svojevremeno nisu uveravali da je i jedna doza dovoljna?

frerthinker

pre 6 godina

Svoju decu sam vakcinisala pi kalendaru i poceli su normalno da pricaju jako rano. Ne mislim da autizam ima veze sa vakcinom, eventualno moze biti njen okidac ali to moze i povisena temperatura. Sa tim se radja i ispolji se svakako, sa ili bez vakcine. A za roditelje koji ne vakcinisu svoju decu imam samo poruku da procitaju koje su najcesce komplikacije malih boginja. Ja ne bih mogla da zivim sa tim da sam mogla da sprecim upalu mozga, ili cak smrt a nisam to ucinila. 1988. sam rodjena i imam vrsnjaka ciji roditelji su se u to vreme plasili vakcine protiv decije paralize i on je bas zakacio bolest i ceo zivot provodi u kolicima...

Džozef Hejvud

pre 6 godina

Putovao sam u mnoge zemlje, vakcina sam se naprimao ne zna se ... ponvasim teorijama bi trebalo da sam vec mrtav. Upoznao sam ljude iz raznih klultura, ali mi se nekako cini da samo ljudi u Srbiji znaju bolje medicinu od lekara, imaju teorije o svacemu, jedino u Srbiji babe lupetaju gluposti o nekakvom zracenju televizora (nekada) i mobilnih telefona (sada). Ali se zato po kafanama kaci znak “dozvoljeno pusenje” koji svi stranci dele po Instagramu kao neko cudo nevidjeno ... a tek onaj natpis a Zemunskoj pijaci “kupus kao vakcina” ne bih ni pominjao. Gradom u kome sam odrastao caruju travari, vestice, vracare , slusa se folk ... tako da me ovo sa vakcinama ne cudi. Pa jedite vi samo kupus i beli luk i obavezno cirkajte raliju od jutra i nema zime za vas. U ime boga, Tesle i Novaka - amin.
(Gljive ispod sljive, 03. februar 2018 13:29)

Nisi uspeo. Televizori zrače i mobilni telefoni zrače. Ne razlikuješ se od ovih što se protive vakcinaciji.

evo rešenja

pre 6 godina

Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.

evo rešenja

pre 6 godina

Zašto primoravati bilo koga na bilo šta? Ništa ne mora biti obavezujuće. Treba samo uvesti stroga pravila i sankciju. Zar ne bi bilo najjednostavnije i najelegantnije sozvoliti roditeljima da odluče da li žele ili ne žele vakcinisati svoju decu uz naravno snošenje svih posledica? Jednostavno, detetu koje nije vakcinisano ne treba dozvoliti pohađanje škole niti bilo kakvih grupnih aktivnosti gde bi moglo ugroziti druge osobe. Znači, imaš pravo da odbiješ, ali imaš i da snosiš posledice svoje odluke.

Strahinja

pre 6 godina

Moje dete ima 4 godine, primilo je sve vakcine osim MMR. Ono sto sam ja primetio,od kad je primila zadnju dozu Pentaxim-a, nije se razbolela. Skoro dve godine je proslo,od tad dete ko dren zdravo. Svaka vakcina pre toga je nosila temperature, povracanja,crvenilo... Velika fama se dize oko vakcinacije. Tako su plasirali i pricu o svinjskom i pticijem gripu, a obican grip je mnogo gori, odnese godisnje oko 700 000 zivota sirom sveta. Osnovna preventiva protiv svake zarazne bolesti je HIGIJENA!

Bane

pre 6 godina

Ja vam svima predlažem da pogledate svetsku zvaničnu statistiku o pomentim bolestima i koliko su vakcine sprečile ili ne sprečile razne epidemije tih bolesti. Takođe, neko je pomenuo Ameriku. U Americi postoji sud koji se bavi isključivo komplikacijama nastalim usled vakcinacija (takođe, broj autistične dece u Americi je svake godine u značajnom porastu). I za kraj, broj obolelih od malih boginja godišnje ni u jednoj zemlji u Evropi nema nikakve veze sa procentom vakcinisanog stanovništva (bilo ono obavezno ili ne). Vrlo je komplikovano doći do pametnog zaključka uzimajući u obzir sve brojke, sva mišljenja doktora i sve izjave roditelja čija su deca krenula da nazaduju. Godinu dana se bavim ovim i naslušao sam se svega i svačega. Odgledao sam mnogo dokumentaraca, pročitao sam gomilu statistike. I posle svega, iako sam roditelj troje dece (dvoje su primili mmr, treće nije), više sam na strani nevakcinisanja. Ponoviću opet, ne verujem nikome i do tog stava sam došao isključivo istraživanjem.

medicinar

pre 6 godina

Drustvo danas do krajnjih granica relativizuje svaku aferu zivota samo zato sto je tako u mogucnosti.Zasto se osoba sa vaginom naziva zena,a sa penisom muskarac....pašće nekome na pamet da relativizuje i ovu milenijumsku činjenicu.Glupost je lako dostupna(citaj neumoljiva).Zato ocekujem u narednim decenijama rimejk Spanske groznice da se malo razdvoji zito od kukolja.

zxc

pre 6 godina

#marcelo.....vi gospodine posto sigurno u ono vreme niste vakcinisani trebalo bi da uradite IgG antitela na morbile, da potvrdite da li ste mozda prelezali bolest kao dete, ako jeste, zasticeni ste a ako niste trebalo bi da dobijete MMR vakcinu, i nakon tri nedelje od dana vakcinacije imaćete solidan imunitet. T

D

pre 6 godina

Mix
Evo sad ce cela medicina da se reorganizuje zato sto se vi plasite.Lepo je zena objasnila zasto se daje prva doza sa godinu dana,ako bi se cekalo do 3,4 god,vecina dece bi i obolela i to ne blagim oblicima bolesti,a onda nismo nista uradili.Takodje,ako bi se granica za sledecu dozu pomerila za 11,12 godina,imali bi smo epidemije u skolama,jer smo zakasnili.Stvarno i kad vam se objasni vi i dalje imate primedbe i ne prihvatate objasnjenja.

Brooklyn boy

pre 6 godina

О ММР вакцинама могу да судим само по свом и искуству свог детета... Примио је вакцину са неких 15-16 месеци, и непосредно након тога је страшно назадовао у говору и ходу... И супруга и ја смо уложили максимум труда и напора, много радили са њим, да би тек са три године проговорио нормално и сад је , хвала богу, све у реду... Не могу да тврдим да ове вакцине изазивају аутизам, али мислим да их не треба давати прерано...

ja

pre 6 godina

Ja i dalje ne znam kakve veze ima govor deteta sa mmr vakcinom. Moje dete skoro da nije ni pričalo kada je primio vakcinu, a sada priča normalno, nikakvu reakciju, čak ni crvenilo nije imao.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

@О ММР вакцинама могу да судим само по свом и искуству свог детета... Примио је вакцину са неких 15-16 месеци, и непосредно након тога је страшно назадовао у говору и ходу... И супруга и ја смо уложили максимум труда и напора, много радили са њим, да би тек са три године проговорио нормално и сад је , хвала богу, све у реду... Не могу да тврдим да ове вакцине изазивају аутизам, али мислим да их не треба давати прерано...
(Brooklyn boy, 03. februar 2018 12:35)
To sada 'precutno' predloze i pedijatri, ali vidis dobio si minuse jer kao sto se vidi mnogi sto ti dadose minuse znaju bolje od tebe tvoje dete i da li lazes ili govoris istinu-reci ce siris paniku a mozda ces po novom dobiti i krivicnu prijavu, kad god neko ima problem sa MMR-om samo se kaze nije zbog toga a svako dete ima karton i lako moze da se vidi sta je i kako je bilo pre i posle vakcinacije, no ne vredi da se zalis ako nesto nije kako treba, i naravno nigde u medijima da se cuje glas roditelja koji su imali problem posle MMR-a i to su deca koja su se uglavnom vakcinisala pre druge godine...

Justice

pre 6 godina

Sve sami doktori do doktora.. Ne vakcinisu svoju decu a sami su naravno, vakcinisani. I ko je odgovoran kada se nevakcinisano dete zarazi? Postoji li ikakva krivicna odgovornost za roditelje?

Trudnica

pre 6 godina

Moj primer - imam 39 i trudna sam. Nepotpuno vakcinisana, jer sam godište koje jesam. Prva trudnoća. Treba li da ja i moja nerođena beba obolimo ili umremo jer se nekima neće da vakcinišu decu i puštaju ih među nas? Hvala.

Beranac iz Kotora

pre 6 godina

sto ovoliko negativnih mix-u..potpuno je u pravu..i ja sam za svoje dijete cekao do 3 god dok nije fino pricala..vjerovatno minuse daju ovi sto nemaju djece a jako su strucni za sve,od selekcije fudbalera do boinga

seljak

pre 6 godina

Ja sam sve 3 vrste prelezao jos kao dete cak sam i pelcovan protiv variole.Bolest je ista i nekad i sad,samo sad treba da se uzmu pare za vakcine,tu je razlika.
(plasite ovaj narod, 03. februar 2018 11:12)
Ja se plasim vas sa takvim razmisljanjem.Prosto se zamislim sa kim sve setam ulicom.Kazes da si pelcovan cak i protiv variole,znaci da si i protiv malih boginja.Prelezao si ih bez kimplikacija Ok.Cak i da nisi vakcinisan mogao si ih prelezati bez komplikacija.I sta ti nama sad ovde pricas?Da su svi ljudi isti,da svi imamo isti imunitet.Ako si ti prelezao bez komplikacija ne znaci da drugi nece imati probleme.Tebi nista ne znaci ovih par smrtnih slucajeva.Zar sve mora da vam se nacrta?!

Haujesnou

pre 6 godina

Mi smo postali parodije od ljudi. Vic. Da, mi smo zaista vic.

(mix, 03. februar 2018 09:37)

Ovaj me podseca na onu anegdotu gde krsten ubedjuje nekog sektasa da ovaj krsti dete na rodjenju. Sektas se opire, kaze da ce to dete samo odluciti kad poraste. Na sta krsten kaze: "Ti onda cekaj da dete odraste, zavrsi medicnu pa tek onda nek odlici hoce li se vakcinisati."

Danas ova prica nema nikakav smisao, jer je postala uobicajena i istinita.

Mi smo vic. Nasa deca, nasi potomci...
Onda ocekujemo da nam vodje budu razumne. Komsije (Hrvati, Albanci...) nam krive. Ceo svet lud, samo mi pametni.

Fenomen

pre 6 godina

Dete od 15 godina, primilo obe doze, i prelezalo morbile, sad ih je ponovo dobilo. Dr kaze da su ovo sad neki hibridi. Jeste da super podnosi i da je klinicka slika blaga, ali ispada da nas ni prelezane boginje ne stite.

drakče

pre 6 godina

@mix
Daje se rano da bi deca bila zaštićena kada im prestane pasivni imunitet koji dobiju od majke. Epidemiologija je ozbiljna nauka koja se vodi činjenicama, a ne željama i strahovima roditelja (koliko god to hladno zvučalo).

Dejan Milinković

pre 6 godina

Dalje, samo u SAD-u se preko sistema za izveštavanje o neželjenim dejstvima vakcina VAERS-a svake godine prijavi nekoliko desetina hiljada slučajeva od kojih su mnogi izuzetno ozbiljni. A od 1989 godine do danas je porodicama vakcinama oštećenih na ime obeštećenja isplaćeno preko 3 milijarde dolara. Kako to onda mislite da je strah roditelja neosnovan??? Ako su posledice vakcinacije takve u jednoj razvijenoj zemlji sveta gde deca imaju znatno snažniji imunitet i gde su vakcine kvalitetnije šta mislite kakve su tek posledice vakcinacije u najsiromašnijim zemljama Afrike ili Azije? Pa evo da vidimo. Pre godinu dana su u stručnom časopisu eBioMedicine objaveni rezultati istraživanja tima danskih stručnjaka na čelu sa Dr Mogensenom. Ovo istraživanje, finansirano od strane danske vlade, je poredilo zdravlje nevakcinisane i dece koja su primila DTP vakcinu u prvoj polovini 80-ih godina prošlog veka u jednoj od najsiromašnijih zemalja sveta Gvineji Bisao. Rezultati su nažalost sasvim očekivani – vakcinisana deca su zaista imala manje šanse da obole od difterije, tetanusa i velikog kašlja ali je zato ukupna smrtnost vakcinisane dece u odnosu na nevakcinisanu bila 5 do 10 puta veća! Je l’ je to vaše spašavanje miliona života?

pamtimo

pre 6 godina

Sve bi to bilo lepo kad bi drzava stajala iza obolelih od kontraindikacija pomenute vakcine. Ovako roditelji potpisuju papir da vakcinu koju daju detetu na svoju ruku. Licno sam bio prisutan.

Beca

pre 6 godina

Vakcinacija je spasila covecanstvo, ne bi vecina nas danas bila ovde da nije kao najvece otkrice pronadjena vakcina! O kakvoj slobodi pricamo? Jel sloboda da dete ne ide u skolu, ne ide kod lekara, itd? Nije to sloboda, to je OBAVEZA koje se svi moraju pridrzavati. Sto ne date onda slobodu drogiranju? Sto da ne, pa svako ima pravo da bira. Budalastine! Kazna i obaveza i da se tretira kao roditeljsko zanemarivanje deteteta ukoliko se ne da vakcina. UA za sve televizije i medije koje promovusu blud, nemoral, prostakluk, uzas i sramotu! Zbog takvih "zvezda" umiru ljudi danas, treba da odgovaraju za svoje pausalne ocene o vakcinaciji. Za to nema slobode medija vec uznemiravanje i obmanjivanje javnosti pa lepo pred sud!

Bane

pre 6 godina

@ mix

Temperatura i frasova vise nema jer su u pitanju tzv. mrtve vakcine. E upravo te nekadasnje vakcine u koje se mnogi kunu su bile zive vakcine, tj. vakcine sa oslabljenim zivim virusima koje su umele da izazovu burnije reakcije organizma.

Medjutim, postoji bojazan da upravo te danasnje moderne vakcine dobijene genetickim inzenjeringom, koje gotovo da ne izazivaju nikakve trenutne reakcije organizma na dugi rok mogu predstavljati uzrok drugih oblika mnogo tezih oboljenja od temperature....pominjani autizam, leukemiju i sl.

Cinjenica jeste da je broj ovih bolesti kod dece u porastu, ali cinjenica je i da zivimo u sve zagadjenijoj i zatrovanijoj sredini. Ja zivim u malom gotovo seoskom naselju i to na periferiji i kada hocu petomesecnu bebu da prosetam u kolicima dok dodjem do kraja ulice za sta mi treba nekoliko minuta bar 10 raspalih dizelasa prodje ulicom i usmrdi vazduh za sve pare....a zamislite sta je tek u BG gde na svakom semaforu radi po 20 raspalih dizelasa. A gde je bombardovanje, prskanje jabuka po 40 puta, aflatoksin u mleku, itd. itd. o tome da nismo u stanju pisljivu zabranu pusenja na javnim mestima sa uvedemo ne treba ni pricati. I da li su nam zaista bas samo vakcine krive za sve?

Zoki

pre 6 godina

Vi koji ste preležali: ima ih i koji nisu preživeli, umrli su kao deca 1970-ih i 80-ih i sada nisu među nama da napišu viđenje iz svog ugla. Niko nije rekao da je stopa smrtnosti 100%, naravno da može da se preleži, ali jeste opasno i rizično i postoji šansa komplikacija i smrti.

Sa druge strane, šanse za komplikacije od vakcina su izuzetno male. Moguće komplikacije postoje kod svake vakcine i svakog običnog leka koji ikad uzmete. Ali su male i u slučaju MMR nemaju nikakve veze sa autizmom. Niko nikada nije naučno uspostavio vezu sa autizmom. Ako "čekate da dete progovori" onda bespotrebno rizikujete život i zdravlje deteta, a zašto? Zato što umesto svetske medicine (zapadne, ruske, koje god hoćete) vi slušate internet bolesnike i Karleušu. Neodgovorni ste.

Dejan Milinković

pre 6 godina

“ja”, šta mislite, imajući na umu broj ljudi sa kojima su vaša sestra odnosno njena beba imali kontakte, da li je verovatnije da je beba zarazila mamu ili da je obrnuto? Umesto da je kao dete preležala male boginje kad joj je bilo vreme i da na taj način stekne trajni i potpuni imunitet kojim bi štitila i svoju bebu, zahvaljujući vakcinaciji čije dejstvo ne traje duže od 10-ak godina, vaša sestra (kao i svi odrasli) nema više nikakav imunitet. Pa kako onda odrasli vakcinisani mogu da štite malu decu ili bilo koga drugoga? Možete da imate 100% vakcinisanih, kolektivnog imuniteta upravo zahvaljujući vakcinaciji nema pa nema. Zar to ne pokazuju brojni primeri kao što su epidemija malih boginja u bolnici Mako na jugoistoku Mađarske ili epidemije zaušaka i malih boginja u studentskim kampovima u SAD-u gde su bukvalno svi uredno i potpuno vakcinisani? Više istog neće rešiti problem, naprotiv. Vidite, ovaj primer vaše sestre za koji vi i ovi koji vam lupkaju pluseve mislite da je dokaz u prilog efikasnosti vakcinacije je zapravo nešto suprotno - primer koji jasno pokazuje svu besmislenost ovog koncepta.

ja

pre 6 godina

@ (mix, 03. februar 2018 09:37)

Da se pokaže razumevanje za roditeljski strah!? Za potpuno neosnovani strah koji može da dovede do strašnih posledica? Šta misliš, da imunolozi gledaju u pasulj kada određuju kada treba da se da koja vakcina? Da ti nije možda palo na pamet da postoji dobar razlog zašto se MMR daje baš sa 1.5 godina? Šta je sledeće - bebe su suviše male da bi primile BCG odmah posle rođenja, aj da sačekamo da krenu u školu? U većini zemlja se prva doza MMR-a prima sa 9-12 meseci života. Moja braća od strica su oboleli od zaušaka sa 2 i 3 godine u vreme kada se nije vakcinisalo od toga. Ni jedan ni drugi nemaju decu jer su ostali sterilni. Da li znaš koja je stopa preživljavanja nevakcinisane dece obolele od malih boginja pre 2. godine života? Jedva 40%. Takođe, od svih smrti dece mlađe od 5 godina (oko 9 miliona na godišnjem nivou), čak petina otpada na male boginje - to je skoro 2 miliona dece! Od bolesti koja se može sprečiti vakcinacijom!

ja

pre 6 godina

Iskustva moje sestre - mlađe dete (tek napunilo godinu dana, nije primilo MMR) zakači male boginje pre nekih mesec dana. Zarazi i nju (koja je uredno vakcinisana kao klinka), pa su obe ležale u isto vreme. Sestra je odlično podnela, bez ikakvih komplikacija, jer je imala dovoljno antitela zbog primljene vakcine. Dete je jedva preživelo. Nedelju dana 40+ temperatura, bukvalno je živela od infuzije. Plus teži oblik konjuktivitisa, jedva su joj spasili oči. I još su lekari rekli da je dobro prošla, jer nije otišlo na pluća ili mozak. Inače, starije dete koje je uredno primilo MMR se nije zarazilo...

Dragan

pre 6 godina

@Gljive ispod sljive
Dobar deo komentara je tacan, ali zracenje iz CRT ekrana je postojalo i moglo se izmeriti. Zracenje potice od naglog zaustavljanja elektrona kada udare u ekran (Faradejev zakon).
Mobilni telefoni rade na frekvencijama od 1.8 GHz manje-vise. To jeste mikrotalasno zracenje. Mikrotalasno zracenje izaziva indukciju struje u elektrolitima (Faradejev zakon) pa samim tim elktrolizu u celijama i mdjuceliskom prostoru i ona oslobadja negativene jone - slobodne radikale. Oni jesu nezdravi i mutageni pa mogu da izazovu rak.

Poznato je da sva autisticna deca imaju lose stanje creva i slab imunitet. To je povezano, jer 90% imunog sistema se nalazi u tankom crevu. Poremecaj imunog sistema ima korelaciju sa autizmom i jos nekim mentalnim bolestima.
To ne znaci da treba ukinuti vakcinaciju, ali svakako ne bi smelo da se vakcinise dete ciji je imuni sistem kompromitovan postojecom infekcijom, narocito ako je dete pod antibioticima koji kompromituju crevnu floru i samim tim imuni sistem.

Nije samo pitanje da li je vakcina sigurna, nego i da li je proces vakcinacije takodje siguran.

zvezdarac

pre 6 godina

@mix
Deca sa 3-4 godine su već uglavnom u kolektivu i mnogo je veća šansa da zakace bolest. Zato je druga doza i pomerena sa 11-12 godina na pred polazak u školu što je još jedan ulazak u novi kolektiv.

Srboljub

pre 6 godina

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.
(Zoran, 03. februar 2018 11:33)

Vi ste, zorane, upravo primer nekoga ko ne samo da selektivno čita vesti, već nalazi za shodno da se time diči: recite nam koliko ljudi je u zemlji u kojoj ste trenutno obolelo/umrlo od boginja u proizvoljnom intervalu? ne mozete upoređivati sredinu gde je bolest iskorenjena, pa se ostavlja slobodnoj volji i proceni roditelja, sa balkanom i funkcionalno polupismenim narodom. Ili bar, ako vec cinite, ne uvaljujte to kao argumentaciju.

Kameno doba

pre 6 godina

"Vakcinacija protiv malih boginja u Srbiji počela je da se sprovodi 1971.." - kaze nam tekst u danasnjoj vesti.
Kako mi rodjeni ranije ne pomresmo, ili kako nije doslo do ogromnih epidemija ranijih godina..? Ja sam prelezao zaushke, male boginje, sharlah..evo me zivog i zdravog.

Ko ce odgovarati za podizanje ove bolesne panike medju ljudima..? Da li vi znate da je na zapadu zabranjeno podizanje panike..? Zemlja, zapadna, u kojoj trenutno zivim je poslala u zatvor lekara koji je dizao paniku u vezi svinjskog gripa. Da ne spominjem kako ovde nije obavezna vakcina i gle cuda sva deca idu u obdanishte zajedno, a od epidemija ni traga. Izgleda da samo na Srbe u Srbiji se kachi svaka bolest. Strashno shta se radi sa ljudima u nasoj zemlji.
(Zoran, 3. februar 2018 11:33)

Pa vi koji "ne pomreste" ste preziveli. Oni koji su pomrli nisu, ali oni ne komentarisu pa se njihov glas ne cuje.
Pogledaj smrtnost dece tada i sada, i shvatices o cemu se radi.

morbilizam

pre 6 godina

Dete nam je prošlog meseca završilo u dečijoj bolnici zbog bronhitisa. Da bi smo bili sa njim morali smo da radimo test na morbile. Ja sam preležao morbile kao mali, a moja žena je vakcinisana. Sada kada smo uradili test, ja imam dovoljno antitela, a moja žena ih nema dovoljno i nisu je pustili da uđe u dečiju bolnicu. Ispada da sam ja bolje prošao jer sam preležao morbile. Ili je ona primila neku slabu vakcinu? A možda je i neko kraduckao pa razblaživao vakcine sa fiziološkim rasvorom? Ko će ga znati, u svakom slučaju cela ova priča oko vakcinisanja je posledica totalnog odsustva poverenja u korumpirane instuticije banana Srbije.

ZEMA

pre 6 godina

Puni komentari ovih sto su prelezali sve vrste boginja i nista im ne fali... Ja sam vakcinisan od malih boginja i posle sam ih dobio, ali jedini u sirem okruzenju. Imao sam osam godina i jedva sam preziveo. Molim kvalifikovane lekare da napisu kakve posledice mogu da ostave morbile, a ljude koji su ih STVARNO imali da napisu iskustva.

Vlada

pre 6 godina

Ja sam imao male boginje ove zime sa svojih 36 godina, a vakcinisan sam, doduse samo jednom. Zahvaljujuci vakcini nisam imao strasne simptome ali ipak sam imao visoku temperaturu 4 dana pa su mi izbile boginje pa sam mirovao 10-ak dana, pa mi se pokvario vid (dobio konjuktivitis i fleke na roznjaci), te sam stavljao kapi dve nedelje i onda mi se vid povratio. Eto to je moje iskustvo, na sve ovo treba dodati i strepnju da li cu dobiti komplikacije kao i koga cu zaraziti iz blizeg okruzenja, kazem nije bilo toliko strasno, ali opet sam se maltretirao mesec dana, hvala Bogu da sam bio vakcinisan.

zodra

pre 6 godina

(mix, 03. februar 2018 09:37)

konacno jedan normalan komentar i predlog na ovu temu. pored ovoga sto je vec napisano treba dodati da virusi kad su slobodni mogu da mutiraju i da se stvori novi soj bolesti potencijalno mnogo opasniji i smrtonosniji od postojeceg. cisto da razumiju ovi sto kazu kako nismo pomrli pre vakcina kao i oni sto kazu kako nevakcinisana deca mogu da ugrozavaju vakcinisanu i sl. zato pamet u glavu, vakcinacija i iskorenjivanje svih bolesti koje mogu da se iskorene.

zvezdarac

pre 6 godina

@vojkan85
Nigde se ne pominju osobe koje su prelezale male boginje nego oni koji nisu vakcinisani ili koji su primili pre 20-30 godina kad se davala jedna doza.

Na primer, imunitet na zauske kod onih koji su ih prelezali, opada nakon 40ak godina od bolesti.