Utorak, 30.01.2018.

09:03

"Prva pravosnažna presuda - banke nezakonito do 100 mil. EUR"

Apelacioni sud u Beogradu doneo je prvu pravosnažnu presudu po kojoj banka nema pravo da naplaćuje trošak obrade kredita, odnosno proviziju za obradu kredita.

Izvor: B92

"Prva pravosnažna presuda - banke nezakonito do 100 mil. EUR" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

Grobar

pre 6 godina

ovo što se radi i od strane ovog udruženja i od strane banaka i same države je klasična otimačina i čerupanke nedužnih klijenata ...samo me interesuje da li slična otimačina se radi i u drugim državama ,tj. državame EU ?

Lawyerrr

pre 6 godina

@Advokat
@Milan
@Natasa

Iz koje li ste vi advokatske kancelarije koje brane banke? Pisete nebuloze... Pre svega radi se o troskovima/naknadama nazovite ih kako god koje su fantomske, dakle vestaci traze od banaka da se izjasne o tim troskovima i dostave im dokumentaciju a banke nemaju na osnovu cega da ih pravdaju.. i ne mesajte babe i zabe.. ne mozete porediti obrade kredita sa sudskim ili notarskim taksama jer su one regulisane posebnim zakonom i predstavljaju javne prihode, a u tim zakonima o sudskim taksama i o javnim beleznicima postoje i skale na osnovu kojih se propisuju tarife i takse... dalje, tarife i takse sudova su jedini prihod, a sto bi kod banaka po zakonu trebale biti kamate, ali ne i neke fantomske naknade za obrade, administriranje, pracenje i sta jos sve ne ... dakle to sto banke obore kamate da bi ispale lepse na reklamama i privuku narod, a onda im za svojim pultom uvale jos jedno 2-4% na iznos odobrenog kredita ne moze biti u skladu sa cl.1065 ZOO i to vrlo dobro znate... ali ko gubi ima prava da se ljuti... Ovom presudom smo dokazali da smo koliko toliko uredjena drzava i da taj prepotentni bankarski lobi nije jaci od pravde i naroda.. pozdrav svim dobrim ljudima a narocito mucenicima koji su zrtve bankarskih lopovluka... i nemojte da vas lazu, advokati ce sami naplatiti svoje usluge od banaka a vi im ne morate dati nista jer se od banaka lako naplacuje... dakle samo hrabro i odlucno i presavijajte tabake... narod uvek pobedjuje..

Nataša

pre 6 godina

Kamata je naknada za rizik. Ona ne uključuje administrativne troškove. Da li će banka da ih naplati ili ne to može biti stvar njene politike ili konkurentnosti. Ali nije deo kamate. Na žalost svi se razumeju u sve...

T

pre 6 godina

@advokat Ugovori sa bankom nisu klasični obligacioni ugovori jer ne postoji sloboda ugovaranja. Ja ne mogu da odem u banku i kažem "neću to da platim, uračunate to u kamatu". To su naši sudovi dugo ignorisali iako nije trebalo. Ovo je ispravna odluka.

analiticar amater

pre 6 godina

@Nataša
Ni ti se ne razumes previse.

Kamata nije naknada za rizik, vec cena za pozajmljeni novac, kao i za svaki drugi proizvod.

Tacno je da visina kamate zavisi od rizika (ne samo od njega), ali i da banka od kamate ostvaruje profit.

Ne vidim sta je problem da banka ukalkulise sve svoje troskove u kamatu. pa ako je to pola odsto, neka za toliko podigne kamatu, i sve ok.

A, da onda ce korisnicima biti lakse da se opredele za povoljniji kredit, jer nece vise biti neprijatnih iznenadjenja kad je vec sce zavrseno.

Advokat

pre 6 godina

Ne radi se ni o kakvim troskovima za obradu kreditnog zahteva, vec je u pitanju "naknada" za obradu kreditnog zahteva koju banka ima pravo da ugovori u skladu sa pozitivnim propisima koji regulisu bankarsko poslovanje. Ugovaranje ovakve odredbe je izraz saglasnosti volja ugovornih strana, sto znaci da je korisnicima kredita bilo predoceno o kakvoj naknadi se radi i u kom iznosu, sa cime su se saglasili potpisivanjem ugovora. A ova preduda je rezultat toga sto sudije dovoljno ne poznaju propise, i sto advokati koj nemaju posla moraju doci do nekih izvora prihoda.

SD

pre 6 godina

Onda I notari naplaćuju mimo zakona, zar ne?
(Grz, 30. januar 2018 12:02)

NE. Notari naplaćuju po zakonu, odnosno po javnobeležničkoj tarifi. Problem je u tome što su njima data tolika prava i toliko visoke tarife da većina neupućenih ljudi sasvim pogrešno misli da oni sami naplaćuju koliko hoće. Ljudi jednostavno ne mogu da veruju da im je vlast dala takve privilegije, nego misle da su notari to pravo sami uzurpirali. Prema tome, nemojte da se žalite na notare, nego na one koji su im zakonima i drugim propisima dali tolika prava.

Boki

pre 6 godina

@nesss
Ove banke koje su došle u Srbiju su u suštini sve nižerazredne banke na svetskom nivou i kao takve su namerno došle u zemlje istočne Evrope samo da bi se dodatno obogatile jer u svojim matičnim državama ne mogu da rade baš sve što inače žele. Nisu banke tu zato što žele dobro običnom čoveku. Sve to je ogroman bezobrazluk i bahato ponašanje banaka. Narod ovakve banke ne želi i ne voli, svima je muka od banaka i njihovog agresivnog i bezobraznog marketinga koji je još pritom namerno osmišljen da cilja deo populacije niže inteligencije koji će po pravilu lakše da se polakomi na njihove proizvode.

Bojan

pre 6 godina

@ernesto che
Nisu problem banke kao takve, nego privatizacija centralnih banaka koja drzavi vezuje ruke a stanovnistvo stavlja u poziciju vecnog duznickoh ropstva, dok vlasnici tih privatnih centralnih banaka postaju defakto nekrunisani vladari svega (trenutna situacija u kojoj novac u drzavi nastaje iskljucivo kao dug banarskim familijama, znamo kojim). Onog momenta kad drzava pocne da razmislja o sopstvenoj emisiji novca nezavisno od spoljnog zaduzivanja, krecu ucene, pritisci i sila. A banke kao banke su biznis kao i svaki drugi. Samo im treba ukinuti monopol na stampanje novca i vratiti tu moc drzavi. Da, moguca je hiperinflacija ali moguca je i zdrava monetarna politika. Narodna Banka Srbije trenutno je iskljucivo menjacnica, nema moc da stampa dinar nezavisno od kolicine deviza kojima se zaduzuje spolja. Tu je osnovni i jedini problem.

napadaj

pre 6 godina

Ljudi, to što na menici piše "bez protesta" ne znači to što vi mislite da znači.

Protest je formalni postupak u meničnom pravu koji je potreban u slučaju odbijanja isplate ili akceptiranja menice. Na primer, ako ne izmirujete obaveze na vreme, pa banka krene u naplatu menice, u slučaju da menični dužnik odbije isplatu, morala bi pred nadležnim sudom da podigne protest. Klauzula "bez protesta" znači da taj postupak ne mora da se vodi.

kramp

pre 6 godina

(nesss, 30. januar 2018 13:19)

Brate o kakvoj mrznji pricas?!
Ako banka uzme od mene za kredit od 1000 evra dvadeset evra za obradu kredita a od tebe koji uzmes kredit od 10000 evra uzme 200 evra za obradu a oba kredita zahtevaju istu papirologiju naravno da je to pljacka. Da su tarife fiksne i za sve iste pa ok, al ovako kako sada rade to je pljacka. A ti ako radis za banku pa pravdas pljacku tebi svaka cast.

Lazar

pre 6 godina

A može li Narodna banka Srbije da obaveže sve banke da izvrše povraćaj sredstava oštećenima, kao što je bio slučaj sa povraćajem sredstava zbog samovoljnog bankarskog podizanja kamata na kredite, mimo potpisanog ugovora?

SremacSM

pre 6 godina

Gradjane Srbije svi lopuzaju. Banke, drzava preko EPSa, Srbijegasa..., prodavci preko bofl robe i smanjenih pakovanja proizvoda uz odrzanje istih cena (kako bi se prikazalo da nema inflacije) ... I, svi cutimo. Necemo cak ni na izbore da izadjemo i pokusamo nesto da promenimo. Svaka vlast bi pozelela ovakav narod i ovakvu opoziciju.

Nesss glas razuma

pre 6 godina

Za komentar nesss...
Jedini glas razuma, a ima 19 neg komentara sto upravo potvrdjuje sve receno.
Potpisujem svaku rec. Bravo

Marko

pre 6 godina

Isto se odnosi i na notare. On treba da pregleda i overi isti dokument, bez obzira na kupoprodajni iznos, a naplacuje po procentu. Pa tako za stan u Svrljigu uzme 500 evra, a za stan u Beogradu 3.000 evra.

Boki

pre 6 godina

A sta je sa menicom koju smo potpisali, gde pise "bez protesta"? Da li smo se ovim unapred odrekli bilo koje tuzbe?

Eventualno, da se isplati kredi do kraja (kada se skida menica), pa da se onda tuzi banka. Sta kazu advokati?

Nidža

pre 6 godina

"Na menici za kredit u naj većoj banci (stranoj) morate napisati "bez prava protesta"."

Pa da li to znači da ako ti u ugovru banke piše da treba da daš i guzu, da zbog te klauzule nećeš protestvovati?

U SAD isto

pre 6 godina

Ne znam da li se radi o istoj stvari, meni je banka u SAD naplatila 1÷ nesto sto se zove loan origination fee kada mi je odobrila kredit i to uracunala u ostatak duga

nesss

pre 6 godina

I? Biće ti veća plata? Vratiće ti se 2000 din a advokat će naplatiti 50.000 din? Iz Banke koja ti dala pare da kupiš kredit ili stan ili odeš na letovanje prelićeš pare u džepove advokata koji ti je dao šta? I? Bićeš srećan što će banke platiti pa preliti trošak na sve kojima treba novac a nema tetku, nema prijatelja ili komšiju koji bi im pozajmio? Mladim ljudima kojima je jedino rešenje za stan kredit? I kojima zbog kampanje koje vodite protiv banaka kredit neće biti jeftiniji ali će biti teže dostupan..mržnja koju neki šire protiv banaka okreće se protiv grajdana koji i dalje žive u nekom paralelnom svetu socijalizma, koji ne shvataju kako funkcioneše svet, i kkoji destrukcijom deluju na sve ono što ne prihvataju ili ne shvataju..nagledali smo se toga u poslednjih 28 godina..

goran

pre 6 godina

Evo ovako da vam prenesem moje iskustvo živim u Nemačkoj korisnik sam post banke, to je koliko ja znam jedina banka u Nemačkoj koja ne naplaćuje svojim klijentima podizanje izveštaja plaćanje karticom i transfer novca,oni imaju fiksnu cenu održavanja tekućeg računa,četiri eura mesečno i to je to. inače odprilike sve plaćam preko njihove aplikacije mobilnim telefonom od računa, prenošenja novca na drugi račun prebacivanje novca na PayPal i tako dalje To je sve za dž. obrada kredita ne košta ništa.Dok najpopularnija banka u Nemačkoj šparkase naplaćuje svaku transakciju od 25 do 50 centi plaćanje karticom 40 centi proračunu,ali zato imaju neke pogodnosti koje druge banke nemaju.

Gille

pre 6 godina

Pravosnazna presuda u drzavi koja ne sluzi i ne stiti kako treba!
Nista to u Srbiji ne vredi jer postoji oko 15000 pravosnaznih presuda koje nisu izvrsene, jer posle pravosnaznog resenja, drzava pere ruke. To je i jedan od razloga zasto se ljudi ne usudjuju da udju u mali biznis. Drzava te stiti samo na papiru ali ne i u stvarnosti. Udjes u posao, ne plate ti, tuzis ih, dobijes na sudu i nista... Drzava ti je pravno omogucila da tuzis i dobijes duznika na sudu ali kada je naknada u pitanju mozes da se slikas ili kako se to sada popularno kaze, mozes da napravis selfi.

Moze li neko da mi kaze

pre 6 godina

Zašto tužba? Udjete u banku, predočite problem i vrare vam pare. Ako neće onda ih tužite pa vam onda vrate pare, troškove za tužbu i sudske troškove. Verujem da su radiji da vam plate recimo 1000€ nefo da posle tužbe daju 3000€.

@_*@_

pre 6 godina

Na menici za kredit u naj većoj banci (stranoj) morate napisati "bez prava protesta".
(dragan, 30. januar 2018 13:00)

Poenta ove presude je da je takve uslove proglasila za pravno nistavne i neobavezujuce. U ovom slucaju bi se mogao voditi i dodatni, poseban postupak zbog ucene, bez obzira sto klijent dolazi kod banke da sklopi neki ugovor. Banka nema pravo da ga primorava da se odrice pravne zastite, i nije izuzeta od primene zakona.

parx

pre 6 godina

Posto se mnogi pitaju, zasto se ova odluka automatski ne primeni na sve istovetne slucajeve, evo i odgovora. Zasto sto su se banke pobrinule kod naseg sudstva da to nije u redu, pa svako od vas mora novcano da "propati" svaku pozitivnu presudu. Isto je bilo i za vracanje para za vrtice (hvala Djilasu sto nas potkradao). Nije dovoljna jedna presuda, pa da nas pitaju samo za racune, vec morate od pocetka da vodite bitku.

Knjige braco, knjige a ne.

pre 6 godina

Nama se svet smeje. Mi smo prvi kojima je uopste palo na pamet da obesmislimo i dovodimo u pitanje opravdanost, smisao i zakonitost troska obrade kredita...sta sve nece uraditi ljudi da opravdaju pare iz projekta ili jos gore da iskoriste lakomislenost gradjana. Strasno!!!

Ahtung

pre 6 godina

Ministarstvo građevine naplaćuje taksu od 0,2% od procenjene vrednosti investicije. Što zači da ako Pera proceni, onda je jedan iznos, ako Mika, onda je drugi, a kod Laze treći. Drugo, isti posao naplaćuju različito. Od kad je SNS došao na vlas' otimaćina potiv ustavna!

Tale'S

pre 6 godina

Vi u Srbiji makar imate Sud i cemu da se nadate,a mi u BiH i Republici Srpskoj nemamo ni teoretsku sansu da se to desi.U neraskidivoj sprezi su Sud,politika i strani lobisti.

buki

pre 6 godina

Prle, nemoj molim te, kako moze biti da kapacitet i doktor da pristinskog univerziteta, nema pojma ? Uz ovo i jedan of vodecih clanova SNS ?

genije, pravi

pre 6 godina

@milan
Ne, dragi bankaru, naravno da se razlikuje. Vi, u bankama, takodje imate mogucnost da razlicito naplatite kredite razlicitim tipovuma klijenata i u zavisnosti od iznosa i niko vam to ne brani, dok god je to jasna, jedinstvena cifra - kamata. Sve sto vam treba ste vec uracunali u nju, a ako niste, mozete vrlo lako (dodate taj 1%).
Al' ne izgleda dobro u reklami jel'?
A i naplacujete ga po nekad i kad kredit NIJE odobren... i to za uslugu koja se zove "znam tacno da li cu ti dati pare, ali hajde da ti naplatim odgovor i pre nego sto pocnemo posao".

Srdjan

pre 6 godina

Da smo ozbiljna država, država bi, prvo, donela meru kojom se zabranjuje dalja naplata provizije i drugo, naložila bi bankama, da u nekom razumnom roku, obešteti klijente (sa sve zateznom kamatom)...
S obzirom da nismo ozbiljna država, banke će nastaviti da se isto ponašaju.

Jovan

pre 6 godina

pa ako je sud vec dosudio da su banke radile nezakonito zasto ih drzava ne primora da vrate svim korisnicima kredita kojima su tu uslugu naplatili, nego svako ponaosob mora da tuzi trosi vreme suda generise dodatne troskove???

ernesto che

pre 6 godina

Dodju, uzmu najbolji prostor u nekom gradu, postave sto i kompjuter i bez ijednog jedinog evra ulaganja zgrcu novac, a kad neko hoce da otvori banku, ne moze, nije po zakonu. Jos svojevremeno dzordz vasingtnon je rekao, nepostoji veca opasnost po gradjane amerike od bankara i da to zlo treba proterati, nedugo zatim po starom "bankarskom" receptu buknuo je rat a malo kasnije predsednik ubijen. pocinilac glumac u pozoristu!!

Prle

pre 6 godina

"Narodna banka Srbije nedavno (!!!) poslala dopis svim bankama u kom ih upozorava da trošak obrade kredita ne mogu da naplaćuju"... a sud sada našao da je nezakonito naplaćivati obradu kredita... Da li neku u NBS zna zakon? Ne mislim na Jorgovanku, ona sigurno ne zna.

Milan

pre 6 godina

Da jer stvarno je banci isto dal odobrava kredit od 1000 evra ili 1.000.000 evra! Pošto svi znamo da su bankari lihvari, a vi lepo pozajmljujte pare od rođaka, prijatelja, zelenaša. Isto kada odeš u taj isti sud ista je taksa dal je spor oko 1000 evraili 1.000.000 evra, zar ne? Advokat isto naplati ako vas zastupa u sporu od 1000 evra ili milion evra. Notar istu naknadu naplati ukoliko je vrednost 1000 ili milion evra. kada kupujete stan agencija vam isto naplati svoju naknadu u istom iznosu bez obzira da li se radi o nepokretnosti od 1000 ili milion evra...

Bilja

pre 6 godina

Ako je sud doneo takvu presudu, ZAŠTO SVI MORAMO DA TUŽIMO BANKU ZA POVRAĆAJ SREDSTAVA!? Zar nije bolje , jednostavnije i bez sudskih troškova da banke same vrate klijentima uzeto!????

Samo Lustracija

pre 6 godina

Borise, apsolutno si u pravu, ali od nekog se mora krenuti... u ovom trenutku je zgodno da to budu banke, jer zakon to eksplicitno kaže. Kada budete rekao za katastar i notare i oni će biti na tapetu

Gost

pre 6 godina

Treba tužiti za:
1. Trošak obrade kredita (objašnjeno u tekstu)
2. Trošak godišnje naknade (sem kamate ne sme postojati ni jedan drugi trošak)
3. Naplatu klijentu za NKOSK (ugovor o osiguranju kredita izmedju banke i NKOSK ne može plaćati treće lice,klijent,kršenje bar 3 zakona)

sve se to dobija na sudu bez ikakvih problema. Jer je nezakonito.

ernesto che

pre 6 godina

Dodju, uzmu najbolji prostor u nekom gradu, postave sto i kompjuter i bez ijednog jedinog evra ulaganja zgrcu novac, a kad neko hoce da otvori banku, ne moze, nije po zakonu. Jos svojevremeno dzordz vasingtnon je rekao, nepostoji veca opasnost po gradjane amerike od bankara i da to zlo treba proterati, nedugo zatim po starom "bankarskom" receptu buknuo je rat a malo kasnije predsednik ubijen. pocinilac glumac u pozoristu!!

T

pre 6 godina

Sta je bilo sa placanjem osiguranja kod nacionalne agencije za osiguranje kredita? To je isto bila prica da je nelegalno, jer to je bancina stvar da li ce da osigura kredit a ne stvar klijenta.

Fantom bez maske

pre 6 godina

Procitajte sve stavke kad registrujete auto. Isto imaju takse. Da li od osiguravajuce kuce ili drzave ne znam, ali onda ni to nije po zakonu.

nenad

pre 6 godina

Sad će NBS da skoči i donese neku preporuku koja će spasiti banke - kao kad su nezakonito dizale kamate. Možda će vratiti deo novca, ali ne i zatezne kamate. Šta će tek biti kad počnu da padaju presude za CHF kredite...

Dorcolac

pre 6 godina

Apelacioni sud uopste i ne radi po zakonu...sudi kako mu dune...a obrada kredita jeste po zakonu ...neka ga bar procitaju...skoro je predsednik UBS citirao zakon po kojem banke mogu da regulisu nacin administriranja. A taj sto je tuzio...bolje da je tuzio za mesecno odrzavanje partije kredita nego za obradu. Tu banke uzmu mnogo vise. Ali je verovatno u dilu ili sa bankom ili sa sudom.

Jovan

pre 6 godina

Tako treba. Neke menice, neke provizije, kreditni biro itd. Na svaku glupost te zakinu da ti uzmu pare.
Das cifru lepo, odredis godisnju fiksnu kamatnu stopu i to je to.

Pera

pre 6 godina

Te iste lihvarske banke cak kao reklamiraju da ne naplacuju obradu kredita u odredjenom periodu, kao akcija neka..da narod potrci jer nas kao caste sto nam nece naplatiti nesto sto i nemaju pravo po zakonu..guverner - ostavka!

Gojko

pre 6 godina

A zašto ne izdate nalog bankama da same kontaktiraju klijente i vrate novac a ne da se sludjeni narod potuca sa tuzbama.Trulež država.Omladino bežanija što dalje odavde u normalan život.

Bilja

pre 6 godina

Ako je sud doneo takvu presudu, ZAŠTO SVI MORAMO DA TUŽIMO BANKU ZA POVRAĆAJ SREDSTAVA!? Zar nije bolje , jednostavnije i bez sudskih troškova da banke same vrate klijentima uzeto!????

Pera

pre 6 godina

Te iste lihvarske banke cak kao reklamiraju da ne naplacuju obradu kredita u odredjenom periodu, kao akcija neka..da narod potrci jer nas kao caste sto nam nece naplatiti nesto sto i nemaju pravo po zakonu..guverner - ostavka!

Jovan

pre 6 godina

pa ako je sud vec dosudio da su banke radile nezakonito zasto ih drzava ne primora da vrate svim korisnicima kredita kojima su tu uslugu naplatili, nego svako ponaosob mora da tuzi trosi vreme suda generise dodatne troskove???

Gost

pre 6 godina

Treba tužiti za:
1. Trošak obrade kredita (objašnjeno u tekstu)
2. Trošak godišnje naknade (sem kamate ne sme postojati ni jedan drugi trošak)
3. Naplatu klijentu za NKOSK (ugovor o osiguranju kredita izmedju banke i NKOSK ne može plaćati treće lice,klijent,kršenje bar 3 zakona)

sve se to dobija na sudu bez ikakvih problema. Jer je nezakonito.

Jovan

pre 6 godina

Tako treba. Neke menice, neke provizije, kreditni biro itd. Na svaku glupost te zakinu da ti uzmu pare.
Das cifru lepo, odredis godisnju fiksnu kamatnu stopu i to je to.

Gojko

pre 6 godina

A zašto ne izdate nalog bankama da same kontaktiraju klijente i vrate novac a ne da se sludjeni narod potuca sa tuzbama.Trulež država.Omladino bežanija što dalje odavde u normalan život.

Prle

pre 6 godina

"Narodna banka Srbije nedavno (!!!) poslala dopis svim bankama u kom ih upozorava da trošak obrade kredita ne mogu da naplaćuju"... a sud sada našao da je nezakonito naplaćivati obradu kredita... Da li neku u NBS zna zakon? Ne mislim na Jorgovanku, ona sigurno ne zna.

genije, pravi

pre 6 godina

@milan
Ne, dragi bankaru, naravno da se razlikuje. Vi, u bankama, takodje imate mogucnost da razlicito naplatite kredite razlicitim tipovuma klijenata i u zavisnosti od iznosa i niko vam to ne brani, dok god je to jasna, jedinstvena cifra - kamata. Sve sto vam treba ste vec uracunali u nju, a ako niste, mozete vrlo lako (dodate taj 1%).
Al' ne izgleda dobro u reklami jel'?
A i naplacujete ga po nekad i kad kredit NIJE odobren... i to za uslugu koja se zove "znam tacno da li cu ti dati pare, ali hajde da ti naplatim odgovor i pre nego sto pocnemo posao".

Srdjan

pre 6 godina

Da smo ozbiljna država, država bi, prvo, donela meru kojom se zabranjuje dalja naplata provizije i drugo, naložila bi bankama, da u nekom razumnom roku, obešteti klijente (sa sve zateznom kamatom)...
S obzirom da nismo ozbiljna država, banke će nastaviti da se isto ponašaju.

nenad

pre 6 godina

Sad će NBS da skoči i donese neku preporuku koja će spasiti banke - kao kad su nezakonito dizale kamate. Možda će vratiti deo novca, ali ne i zatezne kamate. Šta će tek biti kad počnu da padaju presude za CHF kredite...

T

pre 6 godina

Sta je bilo sa placanjem osiguranja kod nacionalne agencije za osiguranje kredita? To je isto bila prica da je nelegalno, jer to je bancina stvar da li ce da osigura kredit a ne stvar klijenta.

ernesto che

pre 6 godina

Dodju, uzmu najbolji prostor u nekom gradu, postave sto i kompjuter i bez ijednog jedinog evra ulaganja zgrcu novac, a kad neko hoce da otvori banku, ne moze, nije po zakonu. Jos svojevremeno dzordz vasingtnon je rekao, nepostoji veca opasnost po gradjane amerike od bankara i da to zlo treba proterati, nedugo zatim po starom "bankarskom" receptu buknuo je rat a malo kasnije predsednik ubijen. pocinilac glumac u pozoristu!!

SD

pre 6 godina

Onda I notari naplaćuju mimo zakona, zar ne?
(Grz, 30. januar 2018 12:02)

NE. Notari naplaćuju po zakonu, odnosno po javnobeležničkoj tarifi. Problem je u tome što su njima data tolika prava i toliko visoke tarife da većina neupućenih ljudi sasvim pogrešno misli da oni sami naplaćuju koliko hoće. Ljudi jednostavno ne mogu da veruju da im je vlast dala takve privilegije, nego misle da su notari to pravo sami uzurpirali. Prema tome, nemojte da se žalite na notare, nego na one koji su im zakonima i drugim propisima dali tolika prava.

SremacSM

pre 6 godina

Gradjane Srbije svi lopuzaju. Banke, drzava preko EPSa, Srbijegasa..., prodavci preko bofl robe i smanjenih pakovanja proizvoda uz odrzanje istih cena (kako bi se prikazalo da nema inflacije) ... I, svi cutimo. Necemo cak ni na izbore da izadjemo i pokusamo nesto da promenimo. Svaka vlast bi pozelela ovakav narod i ovakvu opoziciju.

kramp

pre 6 godina

(nesss, 30. januar 2018 13:19)

Brate o kakvoj mrznji pricas?!
Ako banka uzme od mene za kredit od 1000 evra dvadeset evra za obradu kredita a od tebe koji uzmes kredit od 10000 evra uzme 200 evra za obradu a oba kredita zahtevaju istu papirologiju naravno da je to pljacka. Da su tarife fiksne i za sve iste pa ok, al ovako kako sada rade to je pljacka. A ti ako radis za banku pa pravdas pljacku tebi svaka cast.

Samo Lustracija

pre 6 godina

Borise, apsolutno si u pravu, ali od nekog se mora krenuti... u ovom trenutku je zgodno da to budu banke, jer zakon to eksplicitno kaže. Kada budete rekao za katastar i notare i oni će biti na tapetu

Lazar

pre 6 godina

A može li Narodna banka Srbije da obaveže sve banke da izvrše povraćaj sredstava oštećenima, kao što je bio slučaj sa povraćajem sredstava zbog samovoljnog bankarskog podizanja kamata na kredite, mimo potpisanog ugovora?

Ahtung

pre 6 godina

Ministarstvo građevine naplaćuje taksu od 0,2% od procenjene vrednosti investicije. Što zači da ako Pera proceni, onda je jedan iznos, ako Mika, onda je drugi, a kod Laze treći. Drugo, isti posao naplaćuju različito. Od kad je SNS došao na vlas' otimaćina potiv ustavna!

Boki

pre 6 godina

@nesss
Ove banke koje su došle u Srbiju su u suštini sve nižerazredne banke na svetskom nivou i kao takve su namerno došle u zemlje istočne Evrope samo da bi se dodatno obogatile jer u svojim matičnim državama ne mogu da rade baš sve što inače žele. Nisu banke tu zato što žele dobro običnom čoveku. Sve to je ogroman bezobrazluk i bahato ponašanje banaka. Narod ovakve banke ne želi i ne voli, svima je muka od banaka i njihovog agresivnog i bezobraznog marketinga koji je još pritom namerno osmišljen da cilja deo populacije niže inteligencije koji će po pravilu lakše da se polakomi na njihove proizvode.

Gille

pre 6 godina

Pravosnazna presuda u drzavi koja ne sluzi i ne stiti kako treba!
Nista to u Srbiji ne vredi jer postoji oko 15000 pravosnaznih presuda koje nisu izvrsene, jer posle pravosnaznog resenja, drzava pere ruke. To je i jedan od razloga zasto se ljudi ne usudjuju da udju u mali biznis. Drzava te stiti samo na papiru ali ne i u stvarnosti. Udjes u posao, ne plate ti, tuzis ih, dobijes na sudu i nista... Drzava ti je pravno omogucila da tuzis i dobijes duznika na sudu ali kada je naknada u pitanju mozes da se slikas ili kako se to sada popularno kaze, mozes da napravis selfi.

Tale'S

pre 6 godina

Vi u Srbiji makar imate Sud i cemu da se nadate,a mi u BiH i Republici Srpskoj nemamo ni teoretsku sansu da se to desi.U neraskidivoj sprezi su Sud,politika i strani lobisti.

ernesto che

pre 6 godina

Dodju, uzmu najbolji prostor u nekom gradu, postave sto i kompjuter i bez ijednog jedinog evra ulaganja zgrcu novac, a kad neko hoce da otvori banku, ne moze, nije po zakonu. Jos svojevremeno dzordz vasingtnon je rekao, nepostoji veca opasnost po gradjane amerike od bankara i da to zlo treba proterati, nedugo zatim po starom "bankarskom" receptu buknuo je rat a malo kasnije predsednik ubijen. pocinilac glumac u pozoristu!!

Fantom bez maske

pre 6 godina

Procitajte sve stavke kad registrujete auto. Isto imaju takse. Da li od osiguravajuce kuce ili drzave ne znam, ali onda ni to nije po zakonu.

Marko

pre 6 godina

Isto se odnosi i na notare. On treba da pregleda i overi isti dokument, bez obzira na kupoprodajni iznos, a naplacuje po procentu. Pa tako za stan u Svrljigu uzme 500 evra, a za stan u Beogradu 3.000 evra.

Moze li neko da mi kaze

pre 6 godina

Zašto tužba? Udjete u banku, predočite problem i vrare vam pare. Ako neće onda ih tužite pa vam onda vrate pare, troškove za tužbu i sudske troškove. Verujem da su radiji da vam plate recimo 1000€ nefo da posle tužbe daju 3000€.

buki

pre 6 godina

Prle, nemoj molim te, kako moze biti da kapacitet i doktor da pristinskog univerziteta, nema pojma ? Uz ovo i jedan of vodecih clanova SNS ?

Lawyerrr

pre 6 godina

@Advokat
@Milan
@Natasa

Iz koje li ste vi advokatske kancelarije koje brane banke? Pisete nebuloze... Pre svega radi se o troskovima/naknadama nazovite ih kako god koje su fantomske, dakle vestaci traze od banaka da se izjasne o tim troskovima i dostave im dokumentaciju a banke nemaju na osnovu cega da ih pravdaju.. i ne mesajte babe i zabe.. ne mozete porediti obrade kredita sa sudskim ili notarskim taksama jer su one regulisane posebnim zakonom i predstavljaju javne prihode, a u tim zakonima o sudskim taksama i o javnim beleznicima postoje i skale na osnovu kojih se propisuju tarife i takse... dalje, tarife i takse sudova su jedini prihod, a sto bi kod banaka po zakonu trebale biti kamate, ali ne i neke fantomske naknade za obrade, administriranje, pracenje i sta jos sve ne ... dakle to sto banke obore kamate da bi ispale lepse na reklamama i privuku narod, a onda im za svojim pultom uvale jos jedno 2-4% na iznos odobrenog kredita ne moze biti u skladu sa cl.1065 ZOO i to vrlo dobro znate... ali ko gubi ima prava da se ljuti... Ovom presudom smo dokazali da smo koliko toliko uredjena drzava i da taj prepotentni bankarski lobi nije jaci od pravde i naroda.. pozdrav svim dobrim ljudima a narocito mucenicima koji su zrtve bankarskih lopovluka... i nemojte da vas lazu, advokati ce sami naplatiti svoje usluge od banaka a vi im ne morate dati nista jer se od banaka lako naplacuje... dakle samo hrabro i odlucno i presavijajte tabake... narod uvek pobedjuje..

@_*@_

pre 6 godina

Na menici za kredit u naj većoj banci (stranoj) morate napisati "bez prava protesta".
(dragan, 30. januar 2018 13:00)

Poenta ove presude je da je takve uslove proglasila za pravno nistavne i neobavezujuce. U ovom slucaju bi se mogao voditi i dodatni, poseban postupak zbog ucene, bez obzira sto klijent dolazi kod banke da sklopi neki ugovor. Banka nema pravo da ga primorava da se odrice pravne zastite, i nije izuzeta od primene zakona.

napadaj

pre 6 godina

Ljudi, to što na menici piše "bez protesta" ne znači to što vi mislite da znači.

Protest je formalni postupak u meničnom pravu koji je potreban u slučaju odbijanja isplate ili akceptiranja menice. Na primer, ako ne izmirujete obaveze na vreme, pa banka krene u naplatu menice, u slučaju da menični dužnik odbije isplatu, morala bi pred nadležnim sudom da podigne protest. Klauzula "bez protesta" znači da taj postupak ne mora da se vodi.

Nidža

pre 6 godina

"Na menici za kredit u naj većoj banci (stranoj) morate napisati "bez prava protesta"."

Pa da li to znači da ako ti u ugovru banke piše da treba da daš i guzu, da zbog te klauzule nećeš protestvovati?

Milan

pre 6 godina

Da jer stvarno je banci isto dal odobrava kredit od 1000 evra ili 1.000.000 evra! Pošto svi znamo da su bankari lihvari, a vi lepo pozajmljujte pare od rođaka, prijatelja, zelenaša. Isto kada odeš u taj isti sud ista je taksa dal je spor oko 1000 evraili 1.000.000 evra, zar ne? Advokat isto naplati ako vas zastupa u sporu od 1000 evra ili milion evra. Notar istu naknadu naplati ukoliko je vrednost 1000 ili milion evra. kada kupujete stan agencija vam isto naplati svoju naknadu u istom iznosu bez obzira da li se radi o nepokretnosti od 1000 ili milion evra...

Dorcolac

pre 6 godina

Apelacioni sud uopste i ne radi po zakonu...sudi kako mu dune...a obrada kredita jeste po zakonu ...neka ga bar procitaju...skoro je predsednik UBS citirao zakon po kojem banke mogu da regulisu nacin administriranja. A taj sto je tuzio...bolje da je tuzio za mesecno odrzavanje partije kredita nego za obradu. Tu banke uzmu mnogo vise. Ali je verovatno u dilu ili sa bankom ili sa sudom.

Bojan

pre 6 godina

@ernesto che
Nisu problem banke kao takve, nego privatizacija centralnih banaka koja drzavi vezuje ruke a stanovnistvo stavlja u poziciju vecnog duznickoh ropstva, dok vlasnici tih privatnih centralnih banaka postaju defakto nekrunisani vladari svega (trenutna situacija u kojoj novac u drzavi nastaje iskljucivo kao dug banarskim familijama, znamo kojim). Onog momenta kad drzava pocne da razmislja o sopstvenoj emisiji novca nezavisno od spoljnog zaduzivanja, krecu ucene, pritisci i sila. A banke kao banke su biznis kao i svaki drugi. Samo im treba ukinuti monopol na stampanje novca i vratiti tu moc drzavi. Da, moguca je hiperinflacija ali moguca je i zdrava monetarna politika. Narodna Banka Srbije trenutno je iskljucivo menjacnica, nema moc da stampa dinar nezavisno od kolicine deviza kojima se zaduzuje spolja. Tu je osnovni i jedini problem.

analiticar amater

pre 6 godina

@Nataša
Ni ti se ne razumes previse.

Kamata nije naknada za rizik, vec cena za pozajmljeni novac, kao i za svaki drugi proizvod.

Tacno je da visina kamate zavisi od rizika (ne samo od njega), ali i da banka od kamate ostvaruje profit.

Ne vidim sta je problem da banka ukalkulise sve svoje troskove u kamatu. pa ako je to pola odsto, neka za toliko podigne kamatu, i sve ok.

A, da onda ce korisnicima biti lakse da se opredele za povoljniji kredit, jer nece vise biti neprijatnih iznenadjenja kad je vec sce zavrseno.

T

pre 6 godina

@advokat Ugovori sa bankom nisu klasični obligacioni ugovori jer ne postoji sloboda ugovaranja. Ja ne mogu da odem u banku i kažem "neću to da platim, uračunate to u kamatu". To su naši sudovi dugo ignorisali iako nije trebalo. Ovo je ispravna odluka.

parx

pre 6 godina

Posto se mnogi pitaju, zasto se ova odluka automatski ne primeni na sve istovetne slucajeve, evo i odgovora. Zasto sto su se banke pobrinule kod naseg sudstva da to nije u redu, pa svako od vas mora novcano da "propati" svaku pozitivnu presudu. Isto je bilo i za vracanje para za vrtice (hvala Djilasu sto nas potkradao). Nije dovoljna jedna presuda, pa da nas pitaju samo za racune, vec morate od pocetka da vodite bitku.

Knjige braco, knjige a ne.

pre 6 godina

Nama se svet smeje. Mi smo prvi kojima je uopste palo na pamet da obesmislimo i dovodimo u pitanje opravdanost, smisao i zakonitost troska obrade kredita...sta sve nece uraditi ljudi da opravdaju pare iz projekta ili jos gore da iskoriste lakomislenost gradjana. Strasno!!!

Boki

pre 6 godina

A sta je sa menicom koju smo potpisali, gde pise "bez protesta"? Da li smo se ovim unapred odrekli bilo koje tuzbe?

Eventualno, da se isplati kredi do kraja (kada se skida menica), pa da se onda tuzi banka. Sta kazu advokati?

goran

pre 6 godina

Evo ovako da vam prenesem moje iskustvo živim u Nemačkoj korisnik sam post banke, to je koliko ja znam jedina banka u Nemačkoj koja ne naplaćuje svojim klijentima podizanje izveštaja plaćanje karticom i transfer novca,oni imaju fiksnu cenu održavanja tekućeg računa,četiri eura mesečno i to je to. inače odprilike sve plaćam preko njihove aplikacije mobilnim telefonom od računa, prenošenja novca na drugi račun prebacivanje novca na PayPal i tako dalje To je sve za dž. obrada kredita ne košta ništa.Dok najpopularnija banka u Nemačkoj šparkase naplaćuje svaku transakciju od 25 do 50 centi plaćanje karticom 40 centi proračunu,ali zato imaju neke pogodnosti koje druge banke nemaju.

nesss

pre 6 godina

I? Biće ti veća plata? Vratiće ti se 2000 din a advokat će naplatiti 50.000 din? Iz Banke koja ti dala pare da kupiš kredit ili stan ili odeš na letovanje prelićeš pare u džepove advokata koji ti je dao šta? I? Bićeš srećan što će banke platiti pa preliti trošak na sve kojima treba novac a nema tetku, nema prijatelja ili komšiju koji bi im pozajmio? Mladim ljudima kojima je jedino rešenje za stan kredit? I kojima zbog kampanje koje vodite protiv banaka kredit neće biti jeftiniji ali će biti teže dostupan..mržnja koju neki šire protiv banaka okreće se protiv grajdana koji i dalje žive u nekom paralelnom svetu socijalizma, koji ne shvataju kako funkcioneše svet, i kkoji destrukcijom deluju na sve ono što ne prihvataju ili ne shvataju..nagledali smo se toga u poslednjih 28 godina..

Grobar

pre 6 godina

ovo što se radi i od strane ovog udruženja i od strane banaka i same države je klasična otimačina i čerupanke nedužnih klijenata ...samo me interesuje da li slična otimačina se radi i u drugim državama ,tj. državame EU ?

U SAD isto

pre 6 godina

Ne znam da li se radi o istoj stvari, meni je banka u SAD naplatila 1÷ nesto sto se zove loan origination fee kada mi je odobrila kredit i to uracunala u ostatak duga

Nesss glas razuma

pre 6 godina

Za komentar nesss...
Jedini glas razuma, a ima 19 neg komentara sto upravo potvrdjuje sve receno.
Potpisujem svaku rec. Bravo

Advokat

pre 6 godina

Ne radi se ni o kakvim troskovima za obradu kreditnog zahteva, vec je u pitanju "naknada" za obradu kreditnog zahteva koju banka ima pravo da ugovori u skladu sa pozitivnim propisima koji regulisu bankarsko poslovanje. Ugovaranje ovakve odredbe je izraz saglasnosti volja ugovornih strana, sto znaci da je korisnicima kredita bilo predoceno o kakvoj naknadi se radi i u kom iznosu, sa cime su se saglasili potpisivanjem ugovora. A ova preduda je rezultat toga sto sudije dovoljno ne poznaju propise, i sto advokati koj nemaju posla moraju doci do nekih izvora prihoda.

Nataša

pre 6 godina

Kamata je naknada za rizik. Ona ne uključuje administrativne troškove. Da li će banka da ih naplati ili ne to može biti stvar njene politike ili konkurentnosti. Ali nije deo kamate. Na žalost svi se razumeju u sve...

Dorcolac

pre 6 godina

Apelacioni sud uopste i ne radi po zakonu...sudi kako mu dune...a obrada kredita jeste po zakonu ...neka ga bar procitaju...skoro je predsednik UBS citirao zakon po kojem banke mogu da regulisu nacin administriranja. A taj sto je tuzio...bolje da je tuzio za mesecno odrzavanje partije kredita nego za obradu. Tu banke uzmu mnogo vise. Ali je verovatno u dilu ili sa bankom ili sa sudom.

nesss

pre 6 godina

I? Biće ti veća plata? Vratiće ti se 2000 din a advokat će naplatiti 50.000 din? Iz Banke koja ti dala pare da kupiš kredit ili stan ili odeš na letovanje prelićeš pare u džepove advokata koji ti je dao šta? I? Bićeš srećan što će banke platiti pa preliti trošak na sve kojima treba novac a nema tetku, nema prijatelja ili komšiju koji bi im pozajmio? Mladim ljudima kojima je jedino rešenje za stan kredit? I kojima zbog kampanje koje vodite protiv banaka kredit neće biti jeftiniji ali će biti teže dostupan..mržnja koju neki šire protiv banaka okreće se protiv grajdana koji i dalje žive u nekom paralelnom svetu socijalizma, koji ne shvataju kako funkcioneše svet, i kkoji destrukcijom deluju na sve ono što ne prihvataju ili ne shvataju..nagledali smo se toga u poslednjih 28 godina..

Milan

pre 6 godina

Da jer stvarno je banci isto dal odobrava kredit od 1000 evra ili 1.000.000 evra! Pošto svi znamo da su bankari lihvari, a vi lepo pozajmljujte pare od rođaka, prijatelja, zelenaša. Isto kada odeš u taj isti sud ista je taksa dal je spor oko 1000 evraili 1.000.000 evra, zar ne? Advokat isto naplati ako vas zastupa u sporu od 1000 evra ili milion evra. Notar istu naknadu naplati ukoliko je vrednost 1000 ili milion evra. kada kupujete stan agencija vam isto naplati svoju naknadu u istom iznosu bez obzira da li se radi o nepokretnosti od 1000 ili milion evra...

Knjige braco, knjige a ne.

pre 6 godina

Nama se svet smeje. Mi smo prvi kojima je uopste palo na pamet da obesmislimo i dovodimo u pitanje opravdanost, smisao i zakonitost troska obrade kredita...sta sve nece uraditi ljudi da opravdaju pare iz projekta ili jos gore da iskoriste lakomislenost gradjana. Strasno!!!

Advokat

pre 6 godina

Ne radi se ni o kakvim troskovima za obradu kreditnog zahteva, vec je u pitanju "naknada" za obradu kreditnog zahteva koju banka ima pravo da ugovori u skladu sa pozitivnim propisima koji regulisu bankarsko poslovanje. Ugovaranje ovakve odredbe je izraz saglasnosti volja ugovornih strana, sto znaci da je korisnicima kredita bilo predoceno o kakvoj naknadi se radi i u kom iznosu, sa cime su se saglasili potpisivanjem ugovora. A ova preduda je rezultat toga sto sudije dovoljno ne poznaju propise, i sto advokati koj nemaju posla moraju doci do nekih izvora prihoda.

Nataša

pre 6 godina

Kamata je naknada za rizik. Ona ne uključuje administrativne troškove. Da li će banka da ih naplati ili ne to može biti stvar njene politike ili konkurentnosti. Ali nije deo kamate. Na žalost svi se razumeju u sve...

ernesto che

pre 6 godina

Dodju, uzmu najbolji prostor u nekom gradu, postave sto i kompjuter i bez ijednog jedinog evra ulaganja zgrcu novac, a kad neko hoce da otvori banku, ne moze, nije po zakonu. Jos svojevremeno dzordz vasingtnon je rekao, nepostoji veca opasnost po gradjane amerike od bankara i da to zlo treba proterati, nedugo zatim po starom "bankarskom" receptu buknuo je rat a malo kasnije predsednik ubijen. pocinilac glumac u pozoristu!!

Nesss glas razuma

pre 6 godina

Za komentar nesss...
Jedini glas razuma, a ima 19 neg komentara sto upravo potvrdjuje sve receno.
Potpisujem svaku rec. Bravo

ernesto che

pre 6 godina

Dodju, uzmu najbolji prostor u nekom gradu, postave sto i kompjuter i bez ijednog jedinog evra ulaganja zgrcu novac, a kad neko hoce da otvori banku, ne moze, nije po zakonu. Jos svojevremeno dzordz vasingtnon je rekao, nepostoji veca opasnost po gradjane amerike od bankara i da to zlo treba proterati, nedugo zatim po starom "bankarskom" receptu buknuo je rat a malo kasnije predsednik ubijen. pocinilac glumac u pozoristu!!

Pera

pre 6 godina

Te iste lihvarske banke cak kao reklamiraju da ne naplacuju obradu kredita u odredjenom periodu, kao akcija neka..da narod potrci jer nas kao caste sto nam nece naplatiti nesto sto i nemaju pravo po zakonu..guverner - ostavka!

Gojko

pre 6 godina

A zašto ne izdate nalog bankama da same kontaktiraju klijente i vrate novac a ne da se sludjeni narod potuca sa tuzbama.Trulež država.Omladino bežanija što dalje odavde u normalan život.

U SAD isto

pre 6 godina

Ne znam da li se radi o istoj stvari, meni je banka u SAD naplatila 1÷ nesto sto se zove loan origination fee kada mi je odobrila kredit i to uracunala u ostatak duga

Boki

pre 6 godina

A sta je sa menicom koju smo potpisali, gde pise "bez protesta"? Da li smo se ovim unapred odrekli bilo koje tuzbe?

Eventualno, da se isplati kredi do kraja (kada se skida menica), pa da se onda tuzi banka. Sta kazu advokati?

Nidža

pre 6 godina

"Na menici za kredit u naj većoj banci (stranoj) morate napisati "bez prava protesta"."

Pa da li to znači da ako ti u ugovru banke piše da treba da daš i guzu, da zbog te klauzule nećeš protestvovati?

parx

pre 6 godina

Posto se mnogi pitaju, zasto se ova odluka automatski ne primeni na sve istovetne slucajeve, evo i odgovora. Zasto sto su se banke pobrinule kod naseg sudstva da to nije u redu, pa svako od vas mora novcano da "propati" svaku pozitivnu presudu. Isto je bilo i za vracanje para za vrtice (hvala Djilasu sto nas potkradao). Nije dovoljna jedna presuda, pa da nas pitaju samo za racune, vec morate od pocetka da vodite bitku.

goran

pre 6 godina

Evo ovako da vam prenesem moje iskustvo živim u Nemačkoj korisnik sam post banke, to je koliko ja znam jedina banka u Nemačkoj koja ne naplaćuje svojim klijentima podizanje izveštaja plaćanje karticom i transfer novca,oni imaju fiksnu cenu održavanja tekućeg računa,četiri eura mesečno i to je to. inače odprilike sve plaćam preko njihove aplikacije mobilnim telefonom od računa, prenošenja novca na drugi račun prebacivanje novca na PayPal i tako dalje To je sve za dž. obrada kredita ne košta ništa.Dok najpopularnija banka u Nemačkoj šparkase naplaćuje svaku transakciju od 25 do 50 centi plaćanje karticom 40 centi proračunu,ali zato imaju neke pogodnosti koje druge banke nemaju.

Bilja

pre 6 godina

Ako je sud doneo takvu presudu, ZAŠTO SVI MORAMO DA TUŽIMO BANKU ZA POVRAĆAJ SREDSTAVA!? Zar nije bolje , jednostavnije i bez sudskih troškova da banke same vrate klijentima uzeto!????

Fantom bez maske

pre 6 godina

Procitajte sve stavke kad registrujete auto. Isto imaju takse. Da li od osiguravajuce kuce ili drzave ne znam, ali onda ni to nije po zakonu.

Boki

pre 6 godina

@nesss
Ove banke koje su došle u Srbiju su u suštini sve nižerazredne banke na svetskom nivou i kao takve su namerno došle u zemlje istočne Evrope samo da bi se dodatno obogatile jer u svojim matičnim državama ne mogu da rade baš sve što inače žele. Nisu banke tu zato što žele dobro običnom čoveku. Sve to je ogroman bezobrazluk i bahato ponašanje banaka. Narod ovakve banke ne želi i ne voli, svima je muka od banaka i njihovog agresivnog i bezobraznog marketinga koji je još pritom namerno osmišljen da cilja deo populacije niže inteligencije koji će po pravilu lakše da se polakomi na njihove proizvode.

Srdjan

pre 6 godina

Da smo ozbiljna država, država bi, prvo, donela meru kojom se zabranjuje dalja naplata provizije i drugo, naložila bi bankama, da u nekom razumnom roku, obešteti klijente (sa sve zateznom kamatom)...
S obzirom da nismo ozbiljna država, banke će nastaviti da se isto ponašaju.

Jovan

pre 6 godina

Tako treba. Neke menice, neke provizije, kreditni biro itd. Na svaku glupost te zakinu da ti uzmu pare.
Das cifru lepo, odredis godisnju fiksnu kamatnu stopu i to je to.

genije, pravi

pre 6 godina

@milan
Ne, dragi bankaru, naravno da se razlikuje. Vi, u bankama, takodje imate mogucnost da razlicito naplatite kredite razlicitim tipovuma klijenata i u zavisnosti od iznosa i niko vam to ne brani, dok god je to jasna, jedinstvena cifra - kamata. Sve sto vam treba ste vec uracunali u nju, a ako niste, mozete vrlo lako (dodate taj 1%).
Al' ne izgleda dobro u reklami jel'?
A i naplacujete ga po nekad i kad kredit NIJE odobren... i to za uslugu koja se zove "znam tacno da li cu ti dati pare, ali hajde da ti naplatim odgovor i pre nego sto pocnemo posao".

Gost

pre 6 godina

Treba tužiti za:
1. Trošak obrade kredita (objašnjeno u tekstu)
2. Trošak godišnje naknade (sem kamate ne sme postojati ni jedan drugi trošak)
3. Naplatu klijentu za NKOSK (ugovor o osiguranju kredita izmedju banke i NKOSK ne može plaćati treće lice,klijent,kršenje bar 3 zakona)

sve se to dobija na sudu bez ikakvih problema. Jer je nezakonito.

buki

pre 6 godina

Prle, nemoj molim te, kako moze biti da kapacitet i doktor da pristinskog univerziteta, nema pojma ? Uz ovo i jedan of vodecih clanova SNS ?

Prle

pre 6 godina

"Narodna banka Srbije nedavno (!!!) poslala dopis svim bankama u kom ih upozorava da trošak obrade kredita ne mogu da naplaćuju"... a sud sada našao da je nezakonito naplaćivati obradu kredita... Da li neku u NBS zna zakon? Ne mislim na Jorgovanku, ona sigurno ne zna.

Jovan

pre 6 godina

pa ako je sud vec dosudio da su banke radile nezakonito zasto ih drzava ne primora da vrate svim korisnicima kredita kojima su tu uslugu naplatili, nego svako ponaosob mora da tuzi trosi vreme suda generise dodatne troskove???

Samo Lustracija

pre 6 godina

Borise, apsolutno si u pravu, ali od nekog se mora krenuti... u ovom trenutku je zgodno da to budu banke, jer zakon to eksplicitno kaže. Kada budete rekao za katastar i notare i oni će biti na tapetu

Tale'S

pre 6 godina

Vi u Srbiji makar imate Sud i cemu da se nadate,a mi u BiH i Republici Srpskoj nemamo ni teoretsku sansu da se to desi.U neraskidivoj sprezi su Sud,politika i strani lobisti.

Moze li neko da mi kaze

pre 6 godina

Zašto tužba? Udjete u banku, predočite problem i vrare vam pare. Ako neće onda ih tužite pa vam onda vrate pare, troškove za tužbu i sudske troškove. Verujem da su radiji da vam plate recimo 1000€ nefo da posle tužbe daju 3000€.

Lazar

pre 6 godina

A može li Narodna banka Srbije da obaveže sve banke da izvrše povraćaj sredstava oštećenima, kao što je bio slučaj sa povraćajem sredstava zbog samovoljnog bankarskog podizanja kamata na kredite, mimo potpisanog ugovora?

kramp

pre 6 godina

(nesss, 30. januar 2018 13:19)

Brate o kakvoj mrznji pricas?!
Ako banka uzme od mene za kredit od 1000 evra dvadeset evra za obradu kredita a od tebe koji uzmes kredit od 10000 evra uzme 200 evra za obradu a oba kredita zahtevaju istu papirologiju naravno da je to pljacka. Da su tarife fiksne i za sve iste pa ok, al ovako kako sada rade to je pljacka. A ti ako radis za banku pa pravdas pljacku tebi svaka cast.

Marko

pre 6 godina

Isto se odnosi i na notare. On treba da pregleda i overi isti dokument, bez obzira na kupoprodajni iznos, a naplacuje po procentu. Pa tako za stan u Svrljigu uzme 500 evra, a za stan u Beogradu 3.000 evra.

Lawyerrr

pre 6 godina

@Advokat
@Milan
@Natasa

Iz koje li ste vi advokatske kancelarije koje brane banke? Pisete nebuloze... Pre svega radi se o troskovima/naknadama nazovite ih kako god koje su fantomske, dakle vestaci traze od banaka da se izjasne o tim troskovima i dostave im dokumentaciju a banke nemaju na osnovu cega da ih pravdaju.. i ne mesajte babe i zabe.. ne mozete porediti obrade kredita sa sudskim ili notarskim taksama jer su one regulisane posebnim zakonom i predstavljaju javne prihode, a u tim zakonima o sudskim taksama i o javnim beleznicima postoje i skale na osnovu kojih se propisuju tarife i takse... dalje, tarife i takse sudova su jedini prihod, a sto bi kod banaka po zakonu trebale biti kamate, ali ne i neke fantomske naknade za obrade, administriranje, pracenje i sta jos sve ne ... dakle to sto banke obore kamate da bi ispale lepse na reklamama i privuku narod, a onda im za svojim pultom uvale jos jedno 2-4% na iznos odobrenog kredita ne moze biti u skladu sa cl.1065 ZOO i to vrlo dobro znate... ali ko gubi ima prava da se ljuti... Ovom presudom smo dokazali da smo koliko toliko uredjena drzava i da taj prepotentni bankarski lobi nije jaci od pravde i naroda.. pozdrav svim dobrim ljudima a narocito mucenicima koji su zrtve bankarskih lopovluka... i nemojte da vas lazu, advokati ce sami naplatiti svoje usluge od banaka a vi im ne morate dati nista jer se od banaka lako naplacuje... dakle samo hrabro i odlucno i presavijajte tabake... narod uvek pobedjuje..

Grobar

pre 6 godina

ovo što se radi i od strane ovog udruženja i od strane banaka i same države je klasična otimačina i čerupanke nedužnih klijenata ...samo me interesuje da li slična otimačina se radi i u drugim državama ,tj. državame EU ?

Bojan

pre 6 godina

@ernesto che
Nisu problem banke kao takve, nego privatizacija centralnih banaka koja drzavi vezuje ruke a stanovnistvo stavlja u poziciju vecnog duznickoh ropstva, dok vlasnici tih privatnih centralnih banaka postaju defakto nekrunisani vladari svega (trenutna situacija u kojoj novac u drzavi nastaje iskljucivo kao dug banarskim familijama, znamo kojim). Onog momenta kad drzava pocne da razmislja o sopstvenoj emisiji novca nezavisno od spoljnog zaduzivanja, krecu ucene, pritisci i sila. A banke kao banke su biznis kao i svaki drugi. Samo im treba ukinuti monopol na stampanje novca i vratiti tu moc drzavi. Da, moguca je hiperinflacija ali moguca je i zdrava monetarna politika. Narodna Banka Srbije trenutno je iskljucivo menjacnica, nema moc da stampa dinar nezavisno od kolicine deviza kojima se zaduzuje spolja. Tu je osnovni i jedini problem.

SD

pre 6 godina

Onda I notari naplaćuju mimo zakona, zar ne?
(Grz, 30. januar 2018 12:02)

NE. Notari naplaćuju po zakonu, odnosno po javnobeležničkoj tarifi. Problem je u tome što su njima data tolika prava i toliko visoke tarife da većina neupućenih ljudi sasvim pogrešno misli da oni sami naplaćuju koliko hoće. Ljudi jednostavno ne mogu da veruju da im je vlast dala takve privilegije, nego misle da su notari to pravo sami uzurpirali. Prema tome, nemojte da se žalite na notare, nego na one koji su im zakonima i drugim propisima dali tolika prava.

nenad

pre 6 godina

Sad će NBS da skoči i donese neku preporuku koja će spasiti banke - kao kad su nezakonito dizale kamate. Možda će vratiti deo novca, ali ne i zatezne kamate. Šta će tek biti kad počnu da padaju presude za CHF kredite...

@_*@_

pre 6 godina

Na menici za kredit u naj većoj banci (stranoj) morate napisati "bez prava protesta".
(dragan, 30. januar 2018 13:00)

Poenta ove presude je da je takve uslove proglasila za pravno nistavne i neobavezujuce. U ovom slucaju bi se mogao voditi i dodatni, poseban postupak zbog ucene, bez obzira sto klijent dolazi kod banke da sklopi neki ugovor. Banka nema pravo da ga primorava da se odrice pravne zastite, i nije izuzeta od primene zakona.

SremacSM

pre 6 godina

Gradjane Srbije svi lopuzaju. Banke, drzava preko EPSa, Srbijegasa..., prodavci preko bofl robe i smanjenih pakovanja proizvoda uz odrzanje istih cena (kako bi se prikazalo da nema inflacije) ... I, svi cutimo. Necemo cak ni na izbore da izadjemo i pokusamo nesto da promenimo. Svaka vlast bi pozelela ovakav narod i ovakvu opoziciju.

T

pre 6 godina

@advokat Ugovori sa bankom nisu klasični obligacioni ugovori jer ne postoji sloboda ugovaranja. Ja ne mogu da odem u banku i kažem "neću to da platim, uračunate to u kamatu". To su naši sudovi dugo ignorisali iako nije trebalo. Ovo je ispravna odluka.

T

pre 6 godina

Sta je bilo sa placanjem osiguranja kod nacionalne agencije za osiguranje kredita? To je isto bila prica da je nelegalno, jer to je bancina stvar da li ce da osigura kredit a ne stvar klijenta.

Gille

pre 6 godina

Pravosnazna presuda u drzavi koja ne sluzi i ne stiti kako treba!
Nista to u Srbiji ne vredi jer postoji oko 15000 pravosnaznih presuda koje nisu izvrsene, jer posle pravosnaznog resenja, drzava pere ruke. To je i jedan od razloga zasto se ljudi ne usudjuju da udju u mali biznis. Drzava te stiti samo na papiru ali ne i u stvarnosti. Udjes u posao, ne plate ti, tuzis ih, dobijes na sudu i nista... Drzava ti je pravno omogucila da tuzis i dobijes duznika na sudu ali kada je naknada u pitanju mozes da se slikas ili kako se to sada popularno kaze, mozes da napravis selfi.

analiticar amater

pre 6 godina

@Nataša
Ni ti se ne razumes previse.

Kamata nije naknada za rizik, vec cena za pozajmljeni novac, kao i za svaki drugi proizvod.

Tacno je da visina kamate zavisi od rizika (ne samo od njega), ali i da banka od kamate ostvaruje profit.

Ne vidim sta je problem da banka ukalkulise sve svoje troskove u kamatu. pa ako je to pola odsto, neka za toliko podigne kamatu, i sve ok.

A, da onda ce korisnicima biti lakse da se opredele za povoljniji kredit, jer nece vise biti neprijatnih iznenadjenja kad je vec sce zavrseno.

napadaj

pre 6 godina

Ljudi, to što na menici piše "bez protesta" ne znači to što vi mislite da znači.

Protest je formalni postupak u meničnom pravu koji je potreban u slučaju odbijanja isplate ili akceptiranja menice. Na primer, ako ne izmirujete obaveze na vreme, pa banka krene u naplatu menice, u slučaju da menični dužnik odbije isplatu, morala bi pred nadležnim sudom da podigne protest. Klauzula "bez protesta" znači da taj postupak ne mora da se vodi.

Ahtung

pre 6 godina

Ministarstvo građevine naplaćuje taksu od 0,2% od procenjene vrednosti investicije. Što zači da ako Pera proceni, onda je jedan iznos, ako Mika, onda je drugi, a kod Laze treći. Drugo, isti posao naplaćuju različito. Od kad je SNS došao na vlas' otimaćina potiv ustavna!