Zanimljivosti

Četvrtak, 25.01.2018.

11:06

Legendarni "spaček" prodat za 70.000 evra

Izvor: B92

Legendarni "spaèek" prodat za 70.000 evra IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

27 Komentari

Sortiraj po:

Ivan ZG

pre 6 godina

@Srđan
Pa kad nemaš argumenata za svoja stajališta onda počneš sa - oladi.
Jadno, ali dovoljno da te ljudi smjeste gdje ti je mjesto.
Među neznalice.

Srđan

pre 6 godina

Ivan ZG
Iz tvojih komentara se vidi da ti je automobil u tehnickom smislu potpuna nepoznanica... zato ''ohladi'' malo kada komentarises nesto sto zapravo ne poznajes. Brojke o zapreminama motora, cijene, paketi opreme su katalosko znanje. Tehnika je nesto sasvim drugo i po tom pitanju se samo ''provaljujes''...

dc

pre 6 godina

napisao sam poduži komentar ali se izgleda negde zagubio. R4 je imao torzione šipke isto kao i većina francuskih auta tog vremena. Počeli su da ih koriste u 1930-im na Citroen Traction Avant pa sve do polovine devedesetih na R19, Peugeot 306, Citroen ZX i drugima. Koristili su ih uz ova 3 proizvođača Simca i Panhard, Ameri (Packard), Englezi kao npr na Jaguar E type na prednjoj osovini ali i mnogi drugi. Tako da je to vešanje u to vreme bilo standard, isto kao i ono koje ima Sandero danas, u oba slučaja sa razlikom da je mekanije u odnosu na normu. Uz to, R5 prve generacije koji se pravio sve do 1985 je tehnički bio baziran na R4, sa istim menjačom, ogibljenjem, i identičnim slabijim motorima dok su jači bili iz R8 (takođe mehanički vrlo sličan sa R4), i tek nešto kasnije motorima iz R12. Potpuno isti način razmišljanja danas Renault primenjuje na Dačii, verovao ili ne.

.

rog

pre 6 godina

@rog 

Ne razumijem što ti nije jasno. 
Dacija ima nepoderiv ovjes. Nije jednostavan kao na Spačeku ili Renaultu 4, ali bi bilo i glupo nakon 50 godina stavljati onaj ovjes (ni Četvorka ni Spaček nisu išli preko 120 km/h). Oba su se ljuljala kao brod na valovitom moru, a to danas ne prolazi. 
I nemoj molim te objašnjavati mi nešto o Daciji jer sam tamo radio 2 godine.
(Ivan ZG, 26. januar 2018 20:57)

Poenta nije da ima isto vesanje kao nekad spacek ili reno 4 veca da nudi nesto drugacije. Kod dacije to nije slucaj, obicna jeftinija i zastarelija verzija renoa i to kopija. Spacek i reno 4 su za svoje vreme bili originalni, dacija je samo jeftina kopija. Reci da je dacija sandero ono sto je spacek bio nekad je van pameti. Za 40-50 godina se nece prodavati na aukciji muzejima. A to sto ste tamo radili vise govori o objektivnosti vasih komentara nego o verodostojnosti izjava. Sada radite za hyundai ili kia da pogodim.

Ivan ZG

pre 6 godina

@rog

Ne razumijem što ti nije jasno.
Dacija ima nepoderiv ovjes. Nije jednostavan kao na Spačeku ili Renaultu 4, ali bi bilo i glupo nakon 50 godina stavljati onaj ovjes (ni Četvorka ni Spaček nisu išli preko 120 km/h). Oba su se ljuljala kao brod na valovitom moru, a to danas ne prolazi.
I nemoj molim te objašnjavati mi nešto o Daciji jer sam tamo radio 2 godine.

rog

pre 6 godina

čovjek je sve dobro napisao. Dacija je robustan i jednostavan auto za one koji cijene jednostavnost. 
Nije istina da ima isti ovjes kao Renault. Motore ima neke iste kao Renault, a neki su stari koje je Renault radio, ali ih više u svojoj gami nema. Npr. 1.6 benzinac se više ne ugrađuje u Renault automobile. 
Dacija ima manje ugrađene opreme od Renaulta. 
Ovjes je rađen za lošije ceste i mekši je tako da niti jedna Dacija ne ide preko cca. 170. U suprotnom bi morao imati ili tvrđi ovjes ili puno kompliciraniji (čitaj-skuplji).
(Ivan ZG, 26. januar 2018 11:35)

Dacia ima mehanicki identicno vesanje kao svaki drugi automobil te klase. Reno 4 je imao torzionu sipku/gredu koja je kod zadnjih tockova bila postavljena po duzini a kod prednjih je bila postavljena po sirini pa je medjuosovinski razmak izmedju leve i desne strane automobila bio razlicit. To jednostavno vesanje ga je razlikovalo od vecine drugih i davalo mu offroad mogucnosti ali i izuzetno mekanu voznju. Kod dacije osim sto je blago povisena i nesto meksi amortizeri nista drugacije ne donosi u odnosu na bilo kog drugog proizvodjaca u klasi tako da tvrditi da je ekvivalent renou 4 ili spaceku ne stoji.

Ivan ZG

pre 6 godina

@rog
čovjek je sve dobro napisao. Dacija je robustan i jednostavan auto za one koji cijene jednostavnost.
Nije istina da ima isti ovjes kao Renault. Motore ima neke iste kao Renault, a neki su stari koje je Renault radio, ali ih više u svojoj gami nema. Npr. 1.6 benzinac se više ne ugrađuje u Renault automobile.
Dacija ima manje ugrađene opreme od Renaulta.
Ovjes je rađen za lošije ceste i mekši je tako da niti jedna Dacija ne ide preko cca. 170. U suprotnom bi morao imati ili tvrđi ovjes ili puno kompliciraniji (čitaj-skuplji).

Toronto

pre 6 godina

Istorija automobilizma u ovoj kanti?
(bečki kontraš, 26. januar 2018 01:18)

Da, ovaj model je jedan od najvažnijih citroenovih automobila ikada napravljenih. Automobil koji je obeležio jedno vreme, što se neće desiti ni jednom današnjem modelu bilo koje marke. Automobil koji je napravljen da bude dovoljno jeftin da ga mogu kupiti i obični gradjani, a ne samo bogati. Pitaj Francuze šta im znači. Nije na odmet malo se obrazovati pre otvaranja usta.

DuleNS

pre 6 godina

Imao sam Spaček proizveden 1961.god.Brisači su bili pogonjeni sajlom kilometar sata(ideš brže oni brže rade)Motor je bio od 350 kubika i 13 ks.Maksimalna brzina 90 km na sat.Potrošnja u gradu 5 l.van grada pri brzini od 60 km/čas 3,5 l benzina.Bendiks alnasera je bio ručni na sajlu.Savršen auto.

rog

pre 6 godina

(DC, 25. januar 2018 15:55)

Po cemu je to dacia sandero koncepcijski slicna spaceku i renou 4? Ne vidim nikakvu slicnost osim sto je sandero jeftin. Sa reno motorima niti je prost niti ima speciajlno mekano ogibljenje a nema ni naznake offroad mogucnstima. Renault 4 je imao jako prosto torziono vesanje sa mogucnoscu rucnog podesavanja visine. Pravio se isti sa manjim promenama na motoru od 1960 do 1990. Dacija je kopija modernih renoa sa kojim deli i vesanje a i motore te ne vidim sta je toliko razlicito. Interesantno je da se reno 4 prodavao dugo vremena paralelno sa konstrukcijski znatno naprednijim reno 5 jer je trziste i dalje bilo zainteresovano za njega.

Las

pre 6 godina

Bravo "ixtis", baš si mi dočarao davne 70-te. Porodični vikendi, pravac vikendica/selo, deca sede pozadi i uživaju u svojim prvim putovanjima... a još sa otvorenim krovom, mogu misliti.

ixtis

pre 6 godina

I dan danas se sećam tog osećaja. Kraj 70-tih, vikend odlazci na selo; Sunce, cerada otvorena, a ja i buraz uživanjcija na zadnjem sedištu. ;)

DC

pre 6 godina

@Sky, stanislav: Renault na nasem i Evropskom trzistu nudi vozila za koje se moze reci da su barem koncepcijki neka moderna inkarnacija ovih a to je Dacia, pre svega Sandero. Prosto, jednostavno, prostrano, jeftino, mehanicki robusno, mekano ogibljeno i napravljeno da podnese lose puteve - sve ove karakteristike Dacia deli sa spačekom i četvorkom. I iz tog razloga mi je Dacia jako draga i vise puta sam je na ovim stranicama (i nekim drugim) zestoko branio iako privatno vozim nesto daleko drugacije. U mnogim evropskim zemljama zapravo kupci zude za necim jednostavnijim od onoga sto im se uglavnom nudi i zato Dacia velikim delom belezi uspeh za uspehom na tim trzistima. Imam kod sebe prodajnu statistiku za proslu godinu za Svajcarsku koja je najbogatije trziste u Evropi i gde je kupac jako probirljiv. Sandero je treci najprodavaniji auto u svom segmentu, posle VW Pola i Skode Fabie, a ostavio je iza sebe imena kao Mini, Clio, 208 itd. Duster se u toj zemlji, iako vec zreo za zamenu, prosle godine prodao bolje od Passata ili Astre, a u segmentu SUVa i krosovera je bio bolji od Mercedes GLA, Mazde CX-5, Nissan Qashqai, BMW X3 itd. Medjutim uprkos plusevima koje je Sky dobio na svoj komentar, kada se u Srbiji spomene Dacia po njoj drvlje i kamenje iako je ona zapravo veliki iskorak u pravcu toga da se kupcu ponudi nesto jednostavnije. Kod nas se interesovanje ogleda samo u tim plusevima, dok je sa druge strane TDI 'ko casa' najbolji auto na svetu.

SASA

pre 6 godina

Kada je moj nastavnik kupio ficu spacek je bio limuzina. Za sirotinju, a sve nas je vise, fica sa homokinetickim zglbovima na poluosovinama umesto hard guma i poboljsanim hladjenjem. Spacek sa vucom na cetri tocka. Reno 4 malo visi prednji kraj i solidne cene. Kako sa novom meckom da odem na redovan servis a penzija 30.000?

Toronto

pre 6 godina

150 kg lima ccc ne mogu da verujem na sta ljudi bacaju novac
(bečki kontraš, 25. januar 2018 12:36)

Nisu oni kupili 150 kg lima već istoriju automobilizma.

stanislav

pre 6 godina

Kako bi bilo lepo kada bi se i danas proizvodio "spaček" i "četvorka". Ali se to očigledno ne isplati proizvođačima.
Danas vozimo kompjutere i u svaki i najmanji auto se ugradi sva poznata tehnologija. A sve kao u ime bezbednosti. Prevara.
Znate li da je neko poginuo u spačeku?

Toronto

pre 6 godina

150 kg lima ccc ne mogu da verujem na sta ljudi bacaju novac
(bečki kontraš, 25. januar 2018 12:36)

Nisu oni kupili 150 kg lima već istoriju automobilizma.

ixtis

pre 6 godina

I dan danas se sećam tog osećaja. Kraj 70-tih, vikend odlazci na selo; Sunce, cerada otvorena, a ja i buraz uživanjcija na zadnjem sedištu. ;)

DC

pre 6 godina

@Sky, stanislav: Renault na nasem i Evropskom trzistu nudi vozila za koje se moze reci da su barem koncepcijki neka moderna inkarnacija ovih a to je Dacia, pre svega Sandero. Prosto, jednostavno, prostrano, jeftino, mehanicki robusno, mekano ogibljeno i napravljeno da podnese lose puteve - sve ove karakteristike Dacia deli sa spačekom i četvorkom. I iz tog razloga mi je Dacia jako draga i vise puta sam je na ovim stranicama (i nekim drugim) zestoko branio iako privatno vozim nesto daleko drugacije. U mnogim evropskim zemljama zapravo kupci zude za necim jednostavnijim od onoga sto im se uglavnom nudi i zato Dacia velikim delom belezi uspeh za uspehom na tim trzistima. Imam kod sebe prodajnu statistiku za proslu godinu za Svajcarsku koja je najbogatije trziste u Evropi i gde je kupac jako probirljiv. Sandero je treci najprodavaniji auto u svom segmentu, posle VW Pola i Skode Fabie, a ostavio je iza sebe imena kao Mini, Clio, 208 itd. Duster se u toj zemlji, iako vec zreo za zamenu, prosle godine prodao bolje od Passata ili Astre, a u segmentu SUVa i krosovera je bio bolji od Mercedes GLA, Mazde CX-5, Nissan Qashqai, BMW X3 itd. Medjutim uprkos plusevima koje je Sky dobio na svoj komentar, kada se u Srbiji spomene Dacia po njoj drvlje i kamenje iako je ona zapravo veliki iskorak u pravcu toga da se kupcu ponudi nesto jednostavnije. Kod nas se interesovanje ogleda samo u tim plusevima, dok je sa druge strane TDI 'ko casa' najbolji auto na svetu.

DuleNS

pre 6 godina

Imao sam Spaček proizveden 1961.god.Brisači su bili pogonjeni sajlom kilometar sata(ideš brže oni brže rade)Motor je bio od 350 kubika i 13 ks.Maksimalna brzina 90 km na sat.Potrošnja u gradu 5 l.van grada pri brzini od 60 km/čas 3,5 l benzina.Bendiks alnasera je bio ručni na sajlu.Savršen auto.

stanislav

pre 6 godina

Kako bi bilo lepo kada bi se i danas proizvodio "spaček" i "četvorka". Ali se to očigledno ne isplati proizvođačima.
Danas vozimo kompjutere i u svaki i najmanji auto se ugradi sva poznata tehnologija. A sve kao u ime bezbednosti. Prevara.
Znate li da je neko poginuo u spačeku?

Toronto

pre 6 godina

Istorija automobilizma u ovoj kanti?
(bečki kontraš, 26. januar 2018 01:18)

Da, ovaj model je jedan od najvažnijih citroenovih automobila ikada napravljenih. Automobil koji je obeležio jedno vreme, što se neće desiti ni jednom današnjem modelu bilo koje marke. Automobil koji je napravljen da bude dovoljno jeftin da ga mogu kupiti i obični gradjani, a ne samo bogati. Pitaj Francuze šta im znači. Nije na odmet malo se obrazovati pre otvaranja usta.

Las

pre 6 godina

Bravo "ixtis", baš si mi dočarao davne 70-te. Porodični vikendi, pravac vikendica/selo, deca sede pozadi i uživaju u svojim prvim putovanjima... a još sa otvorenim krovom, mogu misliti.

SASA

pre 6 godina

Kada je moj nastavnik kupio ficu spacek je bio limuzina. Za sirotinju, a sve nas je vise, fica sa homokinetickim zglbovima na poluosovinama umesto hard guma i poboljsanim hladjenjem. Spacek sa vucom na cetri tocka. Reno 4 malo visi prednji kraj i solidne cene. Kako sa novom meckom da odem na redovan servis a penzija 30.000?

rog

pre 6 godina

(DC, 25. januar 2018 15:55)

Po cemu je to dacia sandero koncepcijski slicna spaceku i renou 4? Ne vidim nikakvu slicnost osim sto je sandero jeftin. Sa reno motorima niti je prost niti ima speciajlno mekano ogibljenje a nema ni naznake offroad mogucnstima. Renault 4 je imao jako prosto torziono vesanje sa mogucnoscu rucnog podesavanja visine. Pravio se isti sa manjim promenama na motoru od 1960 do 1990. Dacija je kopija modernih renoa sa kojim deli i vesanje a i motore te ne vidim sta je toliko razlicito. Interesantno je da se reno 4 prodavao dugo vremena paralelno sa konstrukcijski znatno naprednijim reno 5 jer je trziste i dalje bilo zainteresovano za njega.

Ivan ZG

pre 6 godina

@rog
čovjek je sve dobro napisao. Dacija je robustan i jednostavan auto za one koji cijene jednostavnost.
Nije istina da ima isti ovjes kao Renault. Motore ima neke iste kao Renault, a neki su stari koje je Renault radio, ali ih više u svojoj gami nema. Npr. 1.6 benzinac se više ne ugrađuje u Renault automobile.
Dacija ima manje ugrađene opreme od Renaulta.
Ovjes je rađen za lošije ceste i mekši je tako da niti jedna Dacija ne ide preko cca. 170. U suprotnom bi morao imati ili tvrđi ovjes ili puno kompliciraniji (čitaj-skuplji).

Ivan ZG

pre 6 godina

@rog

Ne razumijem što ti nije jasno.
Dacija ima nepoderiv ovjes. Nije jednostavan kao na Spačeku ili Renaultu 4, ali bi bilo i glupo nakon 50 godina stavljati onaj ovjes (ni Četvorka ni Spaček nisu išli preko 120 km/h). Oba su se ljuljala kao brod na valovitom moru, a to danas ne prolazi.
I nemoj molim te objašnjavati mi nešto o Daciji jer sam tamo radio 2 godine.

dc

pre 6 godina

napisao sam poduži komentar ali se izgleda negde zagubio. R4 je imao torzione šipke isto kao i većina francuskih auta tog vremena. Počeli su da ih koriste u 1930-im na Citroen Traction Avant pa sve do polovine devedesetih na R19, Peugeot 306, Citroen ZX i drugima. Koristili su ih uz ova 3 proizvođača Simca i Panhard, Ameri (Packard), Englezi kao npr na Jaguar E type na prednjoj osovini ali i mnogi drugi. Tako da je to vešanje u to vreme bilo standard, isto kao i ono koje ima Sandero danas, u oba slučaja sa razlikom da je mekanije u odnosu na normu. Uz to, R5 prve generacije koji se pravio sve do 1985 je tehnički bio baziran na R4, sa istim menjačom, ogibljenjem, i identičnim slabijim motorima dok su jači bili iz R8 (takođe mehanički vrlo sličan sa R4), i tek nešto kasnije motorima iz R12. Potpuno isti način razmišljanja danas Renault primenjuje na Dačii, verovao ili ne.

.

rog

pre 6 godina

čovjek je sve dobro napisao. Dacija je robustan i jednostavan auto za one koji cijene jednostavnost. 
Nije istina da ima isti ovjes kao Renault. Motore ima neke iste kao Renault, a neki su stari koje je Renault radio, ali ih više u svojoj gami nema. Npr. 1.6 benzinac se više ne ugrađuje u Renault automobile. 
Dacija ima manje ugrađene opreme od Renaulta. 
Ovjes je rađen za lošije ceste i mekši je tako da niti jedna Dacija ne ide preko cca. 170. U suprotnom bi morao imati ili tvrđi ovjes ili puno kompliciraniji (čitaj-skuplji).
(Ivan ZG, 26. januar 2018 11:35)

Dacia ima mehanicki identicno vesanje kao svaki drugi automobil te klase. Reno 4 je imao torzionu sipku/gredu koja je kod zadnjih tockova bila postavljena po duzini a kod prednjih je bila postavljena po sirini pa je medjuosovinski razmak izmedju leve i desne strane automobila bio razlicit. To jednostavno vesanje ga je razlikovalo od vecine drugih i davalo mu offroad mogucnosti ali i izuzetno mekanu voznju. Kod dacije osim sto je blago povisena i nesto meksi amortizeri nista drugacije ne donosi u odnosu na bilo kog drugog proizvodjaca u klasi tako da tvrditi da je ekvivalent renou 4 ili spaceku ne stoji.

Srđan

pre 6 godina

Ivan ZG
Iz tvojih komentara se vidi da ti je automobil u tehnickom smislu potpuna nepoznanica... zato ''ohladi'' malo kada komentarises nesto sto zapravo ne poznajes. Brojke o zapreminama motora, cijene, paketi opreme su katalosko znanje. Tehnika je nesto sasvim drugo i po tom pitanju se samo ''provaljujes''...

rog

pre 6 godina

@rog 

Ne razumijem što ti nije jasno. 
Dacija ima nepoderiv ovjes. Nije jednostavan kao na Spačeku ili Renaultu 4, ali bi bilo i glupo nakon 50 godina stavljati onaj ovjes (ni Četvorka ni Spaček nisu išli preko 120 km/h). Oba su se ljuljala kao brod na valovitom moru, a to danas ne prolazi. 
I nemoj molim te objašnjavati mi nešto o Daciji jer sam tamo radio 2 godine.
(Ivan ZG, 26. januar 2018 20:57)

Poenta nije da ima isto vesanje kao nekad spacek ili reno 4 veca da nudi nesto drugacije. Kod dacije to nije slucaj, obicna jeftinija i zastarelija verzija renoa i to kopija. Spacek i reno 4 su za svoje vreme bili originalni, dacija je samo jeftina kopija. Reci da je dacija sandero ono sto je spacek bio nekad je van pameti. Za 40-50 godina se nece prodavati na aukciji muzejima. A to sto ste tamo radili vise govori o objektivnosti vasih komentara nego o verodostojnosti izjava. Sada radite za hyundai ili kia da pogodim.

Ivan ZG

pre 6 godina

@Srđan
Pa kad nemaš argumenata za svoja stajališta onda počneš sa - oladi.
Jadno, ali dovoljno da te ljudi smjeste gdje ti je mjesto.
Među neznalice.

stanislav

pre 6 godina

Kako bi bilo lepo kada bi se i danas proizvodio "spaček" i "četvorka". Ali se to očigledno ne isplati proizvođačima.
Danas vozimo kompjutere i u svaki i najmanji auto se ugradi sva poznata tehnologija. A sve kao u ime bezbednosti. Prevara.
Znate li da je neko poginuo u spačeku?

SASA

pre 6 godina

Kada je moj nastavnik kupio ficu spacek je bio limuzina. Za sirotinju, a sve nas je vise, fica sa homokinetickim zglbovima na poluosovinama umesto hard guma i poboljsanim hladjenjem. Spacek sa vucom na cetri tocka. Reno 4 malo visi prednji kraj i solidne cene. Kako sa novom meckom da odem na redovan servis a penzija 30.000?

Toronto

pre 6 godina

150 kg lima ccc ne mogu da verujem na sta ljudi bacaju novac
(bečki kontraš, 25. januar 2018 12:36)

Nisu oni kupili 150 kg lima već istoriju automobilizma.

rog

pre 6 godina

čovjek je sve dobro napisao. Dacija je robustan i jednostavan auto za one koji cijene jednostavnost. 
Nije istina da ima isti ovjes kao Renault. Motore ima neke iste kao Renault, a neki su stari koje je Renault radio, ali ih više u svojoj gami nema. Npr. 1.6 benzinac se više ne ugrađuje u Renault automobile. 
Dacija ima manje ugrađene opreme od Renaulta. 
Ovjes je rađen za lošije ceste i mekši je tako da niti jedna Dacija ne ide preko cca. 170. U suprotnom bi morao imati ili tvrđi ovjes ili puno kompliciraniji (čitaj-skuplji).
(Ivan ZG, 26. januar 2018 11:35)

Dacia ima mehanicki identicno vesanje kao svaki drugi automobil te klase. Reno 4 je imao torzionu sipku/gredu koja je kod zadnjih tockova bila postavljena po duzini a kod prednjih je bila postavljena po sirini pa je medjuosovinski razmak izmedju leve i desne strane automobila bio razlicit. To jednostavno vesanje ga je razlikovalo od vecine drugih i davalo mu offroad mogucnosti ali i izuzetno mekanu voznju. Kod dacije osim sto je blago povisena i nesto meksi amortizeri nista drugacije ne donosi u odnosu na bilo kog drugog proizvodjaca u klasi tako da tvrditi da je ekvivalent renou 4 ili spaceku ne stoji.

rog

pre 6 godina

(DC, 25. januar 2018 15:55)

Po cemu je to dacia sandero koncepcijski slicna spaceku i renou 4? Ne vidim nikakvu slicnost osim sto je sandero jeftin. Sa reno motorima niti je prost niti ima speciajlno mekano ogibljenje a nema ni naznake offroad mogucnstima. Renault 4 je imao jako prosto torziono vesanje sa mogucnoscu rucnog podesavanja visine. Pravio se isti sa manjim promenama na motoru od 1960 do 1990. Dacija je kopija modernih renoa sa kojim deli i vesanje a i motore te ne vidim sta je toliko razlicito. Interesantno je da se reno 4 prodavao dugo vremena paralelno sa konstrukcijski znatno naprednijim reno 5 jer je trziste i dalje bilo zainteresovano za njega.

DC

pre 6 godina

@Sky, stanislav: Renault na nasem i Evropskom trzistu nudi vozila za koje se moze reci da su barem koncepcijki neka moderna inkarnacija ovih a to je Dacia, pre svega Sandero. Prosto, jednostavno, prostrano, jeftino, mehanicki robusno, mekano ogibljeno i napravljeno da podnese lose puteve - sve ove karakteristike Dacia deli sa spačekom i četvorkom. I iz tog razloga mi je Dacia jako draga i vise puta sam je na ovim stranicama (i nekim drugim) zestoko branio iako privatno vozim nesto daleko drugacije. U mnogim evropskim zemljama zapravo kupci zude za necim jednostavnijim od onoga sto im se uglavnom nudi i zato Dacia velikim delom belezi uspeh za uspehom na tim trzistima. Imam kod sebe prodajnu statistiku za proslu godinu za Svajcarsku koja je najbogatije trziste u Evropi i gde je kupac jako probirljiv. Sandero je treci najprodavaniji auto u svom segmentu, posle VW Pola i Skode Fabie, a ostavio je iza sebe imena kao Mini, Clio, 208 itd. Duster se u toj zemlji, iako vec zreo za zamenu, prosle godine prodao bolje od Passata ili Astre, a u segmentu SUVa i krosovera je bio bolji od Mercedes GLA, Mazde CX-5, Nissan Qashqai, BMW X3 itd. Medjutim uprkos plusevima koje je Sky dobio na svoj komentar, kada se u Srbiji spomene Dacia po njoj drvlje i kamenje iako je ona zapravo veliki iskorak u pravcu toga da se kupcu ponudi nesto jednostavnije. Kod nas se interesovanje ogleda samo u tim plusevima, dok je sa druge strane TDI 'ko casa' najbolji auto na svetu.

Srđan

pre 6 godina

Ivan ZG
Iz tvojih komentara se vidi da ti je automobil u tehnickom smislu potpuna nepoznanica... zato ''ohladi'' malo kada komentarises nesto sto zapravo ne poznajes. Brojke o zapreminama motora, cijene, paketi opreme su katalosko znanje. Tehnika je nesto sasvim drugo i po tom pitanju se samo ''provaljujes''...

Ivan ZG

pre 6 godina

@rog
čovjek je sve dobro napisao. Dacija je robustan i jednostavan auto za one koji cijene jednostavnost.
Nije istina da ima isti ovjes kao Renault. Motore ima neke iste kao Renault, a neki su stari koje je Renault radio, ali ih više u svojoj gami nema. Npr. 1.6 benzinac se više ne ugrađuje u Renault automobile.
Dacija ima manje ugrađene opreme od Renaulta.
Ovjes je rađen za lošije ceste i mekši je tako da niti jedna Dacija ne ide preko cca. 170. U suprotnom bi morao imati ili tvrđi ovjes ili puno kompliciraniji (čitaj-skuplji).

Ivan ZG

pre 6 godina

@rog

Ne razumijem što ti nije jasno.
Dacija ima nepoderiv ovjes. Nije jednostavan kao na Spačeku ili Renaultu 4, ali bi bilo i glupo nakon 50 godina stavljati onaj ovjes (ni Četvorka ni Spaček nisu išli preko 120 km/h). Oba su se ljuljala kao brod na valovitom moru, a to danas ne prolazi.
I nemoj molim te objašnjavati mi nešto o Daciji jer sam tamo radio 2 godine.

rog

pre 6 godina

@rog 

Ne razumijem što ti nije jasno. 
Dacija ima nepoderiv ovjes. Nije jednostavan kao na Spačeku ili Renaultu 4, ali bi bilo i glupo nakon 50 godina stavljati onaj ovjes (ni Četvorka ni Spaček nisu išli preko 120 km/h). Oba su se ljuljala kao brod na valovitom moru, a to danas ne prolazi. 
I nemoj molim te objašnjavati mi nešto o Daciji jer sam tamo radio 2 godine.
(Ivan ZG, 26. januar 2018 20:57)

Poenta nije da ima isto vesanje kao nekad spacek ili reno 4 veca da nudi nesto drugacije. Kod dacije to nije slucaj, obicna jeftinija i zastarelija verzija renoa i to kopija. Spacek i reno 4 su za svoje vreme bili originalni, dacija je samo jeftina kopija. Reci da je dacija sandero ono sto je spacek bio nekad je van pameti. Za 40-50 godina se nece prodavati na aukciji muzejima. A to sto ste tamo radili vise govori o objektivnosti vasih komentara nego o verodostojnosti izjava. Sada radite za hyundai ili kia da pogodim.

DuleNS

pre 6 godina

Imao sam Spaček proizveden 1961.god.Brisači su bili pogonjeni sajlom kilometar sata(ideš brže oni brže rade)Motor je bio od 350 kubika i 13 ks.Maksimalna brzina 90 km na sat.Potrošnja u gradu 5 l.van grada pri brzini od 60 km/čas 3,5 l benzina.Bendiks alnasera je bio ručni na sajlu.Savršen auto.

ixtis

pre 6 godina

I dan danas se sećam tog osećaja. Kraj 70-tih, vikend odlazci na selo; Sunce, cerada otvorena, a ja i buraz uživanjcija na zadnjem sedištu. ;)

Las

pre 6 godina

Bravo "ixtis", baš si mi dočarao davne 70-te. Porodični vikendi, pravac vikendica/selo, deca sede pozadi i uživaju u svojim prvim putovanjima... a još sa otvorenim krovom, mogu misliti.

Toronto

pre 6 godina

Istorija automobilizma u ovoj kanti?
(bečki kontraš, 26. januar 2018 01:18)

Da, ovaj model je jedan od najvažnijih citroenovih automobila ikada napravljenih. Automobil koji je obeležio jedno vreme, što se neće desiti ni jednom današnjem modelu bilo koje marke. Automobil koji je napravljen da bude dovoljno jeftin da ga mogu kupiti i obični gradjani, a ne samo bogati. Pitaj Francuze šta im znači. Nije na odmet malo se obrazovati pre otvaranja usta.

dc

pre 6 godina

napisao sam poduži komentar ali se izgleda negde zagubio. R4 je imao torzione šipke isto kao i većina francuskih auta tog vremena. Počeli su da ih koriste u 1930-im na Citroen Traction Avant pa sve do polovine devedesetih na R19, Peugeot 306, Citroen ZX i drugima. Koristili su ih uz ova 3 proizvođača Simca i Panhard, Ameri (Packard), Englezi kao npr na Jaguar E type na prednjoj osovini ali i mnogi drugi. Tako da je to vešanje u to vreme bilo standard, isto kao i ono koje ima Sandero danas, u oba slučaja sa razlikom da je mekanije u odnosu na normu. Uz to, R5 prve generacije koji se pravio sve do 1985 je tehnički bio baziran na R4, sa istim menjačom, ogibljenjem, i identičnim slabijim motorima dok su jači bili iz R8 (takođe mehanički vrlo sličan sa R4), i tek nešto kasnije motorima iz R12. Potpuno isti način razmišljanja danas Renault primenjuje na Dačii, verovao ili ne.

.

Ivan ZG

pre 6 godina

@Srđan
Pa kad nemaš argumenata za svoja stajališta onda počneš sa - oladi.
Jadno, ali dovoljno da te ljudi smjeste gdje ti je mjesto.
Među neznalice.