Petak, 05.01.2018.

10:23

Preokret: Kvačice ipak ostaju, evo do kada

Vlasnici registarskih tablica koje sadrže latinična slova Č, Ć, Š, Ž i Đ, kao i Y i W koji ovih dana registruju kola nemaju razlog za strah od dodatnog troška.

Izvor: Veèernje novosti

Preokret: Kvaèice ipak ostaju, evo do kada IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

hm

pre 6 godina

uvesti svajcarski sistem. U Svajcarskoj pregled tehnicke ispravnosti vozila vrsi jedna jedina drzavna institucija na svakih dve godine, ali se neretko desi da prodje i tri pre nego sto posalju poziv za tehnicki pregled. tablice se uzimaju jednom kada se kupi automobil ili motor i vezane su za osobu ondosno za pravno lice.kada se menjaju kola tablice se zadrzavaju. takodje je moguce registrovari dvoje kola ili dva motora ili motor i recimo tweezy na jedne tablice pa se tablice kace po potrebi na jedno ili drugo vozilo. tablice se placaju jednom i mozete ih zadrzati celog zivota a porez na automobil ili motor.. se placa svake godine

velicanstveni

pre 6 godina

Nije problem dva tehnicka godisnje,ako je auto ispravan,drugi tehnicki na teret drzave i resen problem, ako im je bezbednost na prvom mestu.

swiss

pre 6 godina

@mikrosoft
dve godine registracije za 120€ sa osiguranjem ?!?! to nema nigde pa ni u slovackoj ! drugo - to sto ste vi slovacke nacionalnosti je totalno nebitno.ako ste drzavljanin srbije i nemate boravak ili drugo dvojno drzavljanstvo u carinskom prekrsaju ste

Pametnjaković Mlađi

pre 6 godina

Mirkosofte (dobar ti je nick), ako imas slovacki pasos nisi ogranicen na Slovacku, mozes to uraditi i u blizoj EU zemlji. ALI: postoji ne mala mogucnost da ti ovde ukradu tablice, a onda si u problemu jer najverovatnije moras slepati auto do tamo. Rizik ti je jos veci ako nemas garazu. Raspitaj se i dobro proceni. Pozdrav

milance

pre 6 godina

Niko da pomene da je glavni za ovo bio dacic, a sada je glavni za diplomatiju zemlje, proci ce srbija za pet godina ko tablice za kola.

Dragan

pre 6 godina

Za Zorana:
Cuo sam nesto da ostari sloj na tablici koji omogucava da se nocu dobro vidi... tako nesto, ispada da ima razloga da se menjaju.

Zoran

pre 6 godina

Niko da postavi pitanje:
-Zasto uopste menjati tablice, ako nisu ostecene? Aluminijum ne moze da zardja!
-Zasto tablice nisu "vezane" za osobu, pa kada promenim auto, sa starog skinem "moje" tablice i okacim ih na novi auto?

Mirkosoft

pre 6 godina

Evo moj brat je pre par dana kupio vozilo u Slovackoj, prepis je platio punih 33 evra, registracija i osiguranje ga izadje nekih120 evra na dve godine a s tim ide i zeleni karton bez dodatne naknade (trazio ili ne to ti sleduje). Vozilo je 2000 cc, oko 140 konja, kod nas bi ovo izaslo oko 30000 godisnje, i nekih 12000 prepis. Da je kupio auto od 3800cc i to bi ga osiguranje identicno izaslo, nema veze sa kubikazom kao kod nas, sta vise nova vozila idu na prvi tehnicki posle 5 godina, uz obavezni godisnji servis kod ovlascenog servisera, sto je i uslov garancije.

Srecom ja sam isto Slovacke nacionalnosti pa imam i ja mogucnost da kupim auto tamo a bez problema da ga vozim ovde, koliko vidim sve su prilike da ce tako i biti.

Ova drzava cak ni ne pokazuje interes da se nesto promeni na bolje, samo da se otme i to je to, koliko god da volim Srbiju kao svoju drzavu prosto mi je muka od gamadi koja sedi u foteljama i sistematski unistava svoje sugrađane.

CTEBAH

pre 6 godina

Трава за велу Србију увести јединствене таблице. У Канади, провинција Онтарио су све таблице исте, без обзира на град. Све почињу са четири слова и три броја. Неко паметнији него ја је израчунао да је то око 17.5 милиона комбинација. Мислим да је то за Србију више него довољно. Чак и ако се само користе слова која су иста у латиници и ћирилици: АСЕРТУОКЈХВНМ, чини ми се да би вило доста.
А може например и три слова-три броја-два слова.
За мало паметне врло лако да нађу решење, да се хоће

Marko

pre 6 godina

Sve tablice su do ove godine izdavane na rok od sedam godina, a sada su produzili na devet. Problem je sto vlasnici tablica sa kvacicama moraju po isteku sedam godina svoje tablice da menjaju, iako nisu sami zahtevali izdavanje istih, a vlasnicima tablica bez kvacica je taj rok produzen jos dve godine uz dobijanje potvrde u sup-u. Mogli su jednostavno svima da produze rok na devet ako vec moraju da se menjaju.

Trol

pre 6 godina

Ko je potpisao da se u startu uvedu slova sa "kvačicama" sad neka plati. Meni se registracija na autu završava na ĆĐ, i kod nas je bilo sporno kako će da funkcioniše SMS naplata parkinga, mogu da zamislim u inostranstvu.

Dragan

pre 6 godina

Svi mi ovde sa uzivanjem mlatimo praznu slamu. A ne postoji nikakav organ koji ce pokrenuti pred nekim sudom proces da se svi troskovi koji nastaju promenom zakona (ili bilo kakvom odlukom vlasti) treba da se plate iz budzeta.
Ako si te srece da ti prekrste ulicu, placas. Ako nemas veze u policiji, pa si dobio neprikladna slova na tablici, placas. Ako je neki organ zaturio neki tvoj dokument, ti si duzan o svom trosku da je pribavis. Itd.

tx

pre 6 godina

Da ne pominjemo da su BG taksisti odmah početkom 2011. ostali bez kombinacija i uvedena su 4 broja, pa 5 brojeva posle godinu dana.

A kad vec spominjes taksiste, zamislite tek ovaj bedak sa tim TX na kraju! Taksista sam i podjem sa dva prijatelja u susednu Crnju Goru, privatnim poslom, i na granici veselo! Crnogorski policajac kaze, "ne mozes da taksiras po nasoj teritoriji, vec izbaci putnike, pa nek ih preuzme njihov taksi"?! Naravno, pokusam da mu objasnim da su mi to prijatelji i da se vozimo privatno, a ne sluzbeno. To je moje vozilo, drugo nemam i valjda mogu da ga koristim u privatne svrhe! "Pusti ti te fore"! Posle pola sata natezanja i kidanje zivaca, lepo mu kazem gde da se nosi i on i njegova Crna Gora, krenem da se okrecem nazad, kad eto njegovog sefa i pusti nas, ali uz upozorenje "sad i nikad vise"!? Sve to zbog TX tablica, koje sluze da se mi samo razlikujemo od divljaka, ali ne i da njih nema!

Kole

pre 6 godina

Pa ovo su i rekli. Otećemo vam još 3500 za tablice kad vam istekne dozvola, jer smo tako u mogućnosti. Što niste uzeli tablice bez kvačica.

Bojan

pre 6 godina

Ne secam se da sam ikada procitao da je uzrok neke saobracajne nesrece bila tehnicka neispravnost vozila.U vecini slicajeva je to bio ljudski faktor. Zato smatram da se uvodjenjem tehnickog pregleda dvaput godisnje za vozila starija od 15 god. samo uvodi novi harac na ionako siromasne vlasnike tih vozila.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (miki, 5. januar 2018 13:42)

Pa naravno da je harac. Da vozila zaista pregledaju jednom godisnje, ne bi moglo dve trecine vozila da se registruje.

Samo obratite paznju koliko vozila svakodnevno srecete a da ostavljaju oblake dima iza sebe, busnim auspusima pa se cuju dve ulice dalje, sa neispravnom svetlima i signalizacijom, korozijom na sve strane... O stanju vitalnih delova (kao sto su vesanje, gume, kocnice) tek necu trositi reci.

Kao i do sada, krntije ce se voziti, samo ce biti skuplje.

Erik

pre 6 godina

Kod nas se stalno nešto menja. U Švajcarskoj kada neko odjavi vozilo, ta tablica ga čeka neko vreme da može na drugom autu da ima iste tablice, a istekom tog vremena tablice se daju drugom. Nema potrebe za novim brojevima i novim tablicama. Kod nas brinu o roku trajanja saobraćajnih dozvola više nego o roku trajanja mesa u prodavnicama.

Pera Kojot Stariji

pre 6 godina

Još jedna stvar: Koliko vidim, nigde se ne spominju slova Q i X. Po čemu se ona razlikuju od Y i W? Ili onaj ko je pisao zakon i ne poznaje engleski alfabet, pa je smetnuo sa uma da su i ona u upotrebi.

Inače, živim u malom gradu koji nema svoju oznaku za registarske tablice, već automobili iz naše opštine nose oznaku grada koji je centar regiona. Kada su prošli put menjane tablice, primetio sam jednu stvar. Od brojeva 001 do 010 ni jedan, ali ni jedan jedini automobil u našem gradu nije dobio tablice bez makar jednog slova Š, Đ, Č, Ć, Ž, W, Q, X ili Y. "Normalne" su zadržavali za svoj grad. To pokazuje da su od prvog dana bili svesni koliko su te tablice nepraktične. I sada će opet da ispravljaju krivu Drinu preko naših leđa...

Saul Goodman

pre 6 godina

Kakav je smisao svega ovoga ako tablice sa početnim oznakama Ča,Bč,Ću... ostanu i dalje sa početnom kvačicom. Ne vidim smisao, osim da se uzmu pare narodu...

Јован

pre 6 godina

Бугари пишу ћирилицом и таблаце су им ћириличне
И никоме у васцелој Европи то не смета јер су бугари били довољно паметни да на таблицама користе само она ћирилична слова која постоје и у латиници
Тако је регистрација та Софију С и цао сбет то капира као Латинично С (цвеће) и свима лепо и бугарима чоји су са раблицама по писму које користе и онима који то могу да прочитаји и ако то што су прочитали није заправо оно што пише
Мислим да је иста ствар и у Русији док су грци све решили тако што немају регионалну припадност него имају неки свој систем доделе латиничних слова

gorski

pre 6 godina

ajde ovo sa tablicama još ima smisla ,ali kupiš polovan auto na auto placu i da bi ga prvi put registrovao moraš da potpiše formular da u roku od tri meseca ako ga traži Interpol moraš da ga predaš bez nadoknade pa ko onda ne radi svoj posao ako ti možeš da kupiš legalno ukraden auto i da ti ga posle oduzmu !

Memo

pre 6 godina

Ljudi moji, ovo treba da bude besplatno, zašto da plaćamo, nismo mi menjali pravilnik, eeeejj bre! Poštuješ propise, plaćaš na vreme i još te deru ko konja, za njihove hirove!! Dosta bre više!

miki

pre 6 godina

Ne secam se da sam ikada procitao da je uzrok neke saobracajne nesrece bila tehnicka neispravnost vozila.U vecini slicajeva je to bio ljudski faktor. Zato smatram da se uvodjenjem tehnickog pregleda dvaput godisnje za vozila starija od 15 god. samo uvodi novi harac na ionako siromasne vlasnike tih vozila.

todor

pre 6 godina

Ostecene tablice se menjaju, neostecene ostaju menja se samo dozvola. Mi koji imako "kvacice" neka nam zamene o trosku nepismenih koji su to predlozili ili onih koji su usvojili zakon.Sramota da smo zadnji u Evropi usvojili zakon o tablicama i to nismo umeli. Dokaz da nam u sluzbama rade "obrazovani ljudi". Nazalost najbolji vec 30 godina odlaze bez povratka, i nikog nije briga za to. Uclani se u partiju i ajde na posao, a oni koju imaju malo morala neka idu vani bez obzira koliko vrede.

Jovanovic

pre 6 godina

Ova farsa sa tablicama je prava slika kako nestručni ljudi odlučuju o našoj svakodnevici. Ubacili i Ž i Č i W i Y... pa dodali četvrtu cifru za BG, pa uveli posebne tablice za velegrad Bogatić - BĆ...

my way

pre 6 godina

"vlasnici tablica koje sadrže ova slova će ih prilikom registracije zadržati sve dok ne budu morali da menjaju saobraćajnu dozvolu čiji datum važenja je jasno istaknut na poleđini".

A to je za sve nas koji smo tablice zamenili 2011. upravo ova godina. Tablice traju 7 godina, i to je upisano u saobraćajnu. Čak i kada bi država produžila važenje tablica, morali bi svi da promenimo saobraćajne dozvole.
(T, 05. januar 2018 10:43)
Ne, druze. Taj datum na saobracajnoj je vaznost tablica i saobracajna ga prati. Onima koji nemaju kvacice produzene su tablice za 2 godine i oni ne moraju da menjaju ni tablice ni saobracajnu. Trebalo bi samo da uzmu iz SUP-a potvrdu koja je besplatna.

Agencija za monitoring svega i svačega

pre 6 godina

Ne brinu me kvačice već ovo zalaganje za tobože veću bezbednost i ispravnost vozila. Koliko sam upoznat gine se zbog prevelike brzine, nepoštovanja propisa, vožnje u alkoholisanom stanju a ne zbog toga što ne rade kočnice i sve mi liči na priču sa notarima. Odrediće srećnih 100 u celoj državi koji će imati licencu i samo će se kod njih moći registrovati auto. Mislite o tome!

boris

pre 6 godina

Za gradove jednostavno, treba ukinuti dvosmislenost. Ako ima KŠ da nema KS, ali su i tu natrpali svašta, tako da se opet plašim polovičnih rešenja.

RumunRC

pre 6 godina

Два службена аута, бела, БГ-.7.-РЋ и БГ-.7.-РЧ, Румунија 2013.
Колега купио вињету, ја не могу. Каже румунка на лошем српском, не може исте табле, исти период две вињете, ја кажем нису исте - РЋ/РЧ...размишља жена шта да ради, зове шефа, каже BG-.7.-RC ми чекамо...после сат времена, каже шеф -иди, полиција кад провери, видеће да имаш вињету. Ок, кажем ја. Наставимо нас двојица, ја за Букурешт, он за Тургу Муреш, На излазу из Србије три дана касније, каже мени гранични полицајац, вињету документ молим....немам, кажем ја, проверите у систему имам вињету, купио пре два дана. Не, каже он, морате да имате документ, признаницу на излазу. Ја размислим шта да радим и одлучим се да му све му лепо објасним, детаљно, колегине таблице, моје таблице, жену која није могла да ми прода вињету са истим таблама, и рекла ми да идем.... и он ми још лепше наплати казну. Другарско румунску додуше, не ону Царина ЕУ...срећом...

JJ

pre 6 godina

Kada će da se nađe neki normalan i da napravi rešenje za malo duže staze. Zašto nisu pravljene kombinacije brojeva i slova bez odrednice registarskog područja, kao npr u BiH ili na Kosovu*. Sa oznakom registarskog područja kada se pojaviš u nekom drugom gradu policajci skaču na tebe kao da si ratni zločinac a drugo je što imamo gradove ŠA, ĐA, ČA, ŠI itd tako da kvačice ipak nisu ukinute.

киза Д

pre 6 godina

Држава би требала да сноси трошак за таблице.Ограничење рока трајање саобраћајне као и таблица(опозвано) је глупост.

kartmen

pre 6 godina

Živimo u državi u kojoj se ne zna kako će sutra da izgleda a nekmoli da očekujemo malo dužu sigurnost u bilo koju tvrdnju. Diletanti.

boris

pre 6 godina

Zamisli koji stručnjak je osmislio pa stručnjak koji je dozvolio tablice npr. WĐ, YĆ, XĐ, ŽW.... Kako nama može biti bolje kad nas ovakvi stručnjaci vode i odlučuju o nečemu. Smeje nam se ceo svet a mi ne vidimo, demagogija i samoreklama je u šestoj brzini.

benelux

pre 6 godina

A kroz pet,šest god.ako zemlja I udje u EU, ponovno menjanje zbog zastave EU u plavom polju.Milina, no nas je narod I onako navikao na razne gluposti.

MarkoNS

pre 6 godina

Da li je moguce da kod nas neko konacno dozvoli da nesto traje koliko je i receno umesto da placamo ponovo kao sto je to sa zdravstvenim knjizicama, atestom za plin, prvom pomoci, licnim kartama, satovima za struju, vozackim dozvolama...

Mara

pre 6 godina

Da ne bi posle bilo još zamerki i nakon zamene ja predlažem da budemo prvi u svetu koji će uvesti slikovne ili simbolne tablice, jer tu nema ni kukica ni kvačica ni latinice... Jednostavno odaberete neki znak ili nekoliko njih i to je to. Kolega, imamo nasilničku vožnju juga 45 sa tablicom: zvezda, zvezda, taraba i skočko. Kolega, kao i uvek, svi na mestu pogođeni.

Lele

pre 6 godina

Taj ko je smislio da se koriste kvake na registarskim tablicama bi trebalo da dobije nobelovu nagradu za glupost. Em su nevidljive iz daljine, em stranci ne mogu da ih otkucaju ni da ih prepoznaju.

Mr No

pre 6 godina

Priča sa dijakriticima (kvačicama) je klasičan primer nemara, neznanja i korupcije. Još 2010. su mnogi upozorili tadašnjeg ministra unutrašnjih poslova (Dačića) da je predlog katastrofalan i nestručan, od samih tablica (debela, kratka, masna slova; mali grb; bespotrebna ćirilica) do rešenja sa ciframa i brojevima. Predložili su raspored 3-cifre-2-slova i odmah je ukazano da ima 22 latinična slova bez dijakritika i da to za Beograd daje svega 484.000 kombinacija (22^2 x 10^3). Umesto da odmah, kao i Hrvatska, predvide 4 cifre i 2 slova, oni su posegnuli za još 8 slova (č, š, ž, đ, ć, w, x, y) i "namakli" 900.000 kombinacija. Posle 5 godina, ni to nije dovoljno, ali su napravili cirkus, što u zemlji što u inostranstvu. Da ne pominjemo da su BG taksisti odmah početkom 2011. ostali bez kombinacija i uvedena su 4 broja, pa 5 brojeva posle godinu dana. Kao vic o policajcima, sa sve ministrom. Ali posao je dobila izvesna firma koja to ranije radila...

Dejan

pre 6 godina

Uvek preko nasih ledja. Ako je drzava odlucila da izbaci nasa slova iz tablica neka lepo obezbedi meni besplatno nove tablice. Nisam ja birao da dobijem tablice koje imaju nasa slova. Tako je isto bilo i sa vozackim dozvolama, namerno menjaju propise i dokumenta kako bi mi morali da placamo dodatne takse. Sramota

Jox

pre 6 godina

Te 2011. se znalo da ce biti problem sa tim kvakicama na slovima i naravno da u tadasnjoj vlasti niko nije hteo da preduzme nista jer su hteli da promene zakon i onda opet da nateraju ljude da menjaju dozvole i tablice, a sve da bi pokupili pare od gradjana!

T

pre 6 godina

"vlasnici tablica koje sadrže ova slova će ih prilikom registracije zadržati sve dok ne budu morali da menjaju saobraćajnu dozvolu čiji datum važenja je jasno istaknut na poleđini".

A to je za sve nas koji smo tablice zamenili 2011. upravo ova godina. Tablice traju 7 godina, i to je upisano u saobraćajnu. Čak i kada bi država produžila važenje tablica, morali bi svi da promenimo saobraćajne dozvole.

Mr No

pre 6 godina

Priča sa dijakriticima (kvačicama) je klasičan primer nemara, neznanja i korupcije. Još 2010. su mnogi upozorili tadašnjeg ministra unutrašnjih poslova (Dačića) da je predlog katastrofalan i nestručan, od samih tablica (debela, kratka, masna slova; mali grb; bespotrebna ćirilica) do rešenja sa ciframa i brojevima. Predložili su raspored 3-cifre-2-slova i odmah je ukazano da ima 22 latinična slova bez dijakritika i da to za Beograd daje svega 484.000 kombinacija (22^2 x 10^3). Umesto da odmah, kao i Hrvatska, predvide 4 cifre i 2 slova, oni su posegnuli za još 8 slova (č, š, ž, đ, ć, w, x, y) i "namakli" 900.000 kombinacija. Posle 5 godina, ni to nije dovoljno, ali su napravili cirkus, što u zemlji što u inostranstvu. Da ne pominjemo da su BG taksisti odmah početkom 2011. ostali bez kombinacija i uvedena su 4 broja, pa 5 brojeva posle godinu dana. Kao vic o policajcima, sa sve ministrom. Ali posao je dobila izvesna firma koja to ranije radila...

boris

pre 6 godina

Zamisli koji stručnjak je osmislio pa stručnjak koji je dozvolio tablice npr. WĐ, YĆ, XĐ, ŽW.... Kako nama može biti bolje kad nas ovakvi stručnjaci vode i odlučuju o nečemu. Smeje nam se ceo svet a mi ne vidimo, demagogija i samoreklama je u šestoj brzini.

киза Д

pre 6 godina

Држава би требала да сноси трошак за таблице.Ограничење рока трајање саобраћајне као и таблица(опозвано) је глупост.

T

pre 6 godina

"vlasnici tablica koje sadrže ova slova će ih prilikom registracije zadržati sve dok ne budu morali da menjaju saobraćajnu dozvolu čiji datum važenja je jasno istaknut na poleđini".

A to je za sve nas koji smo tablice zamenili 2011. upravo ova godina. Tablice traju 7 godina, i to je upisano u saobraćajnu. Čak i kada bi država produžila važenje tablica, morali bi svi da promenimo saobraćajne dozvole.

Lele

pre 6 godina

Taj ko je smislio da se koriste kvake na registarskim tablicama bi trebalo da dobije nobelovu nagradu za glupost. Em su nevidljive iz daljine, em stranci ne mogu da ih otkucaju ni da ih prepoznaju.

Mara

pre 6 godina

Da ne bi posle bilo još zamerki i nakon zamene ja predlažem da budemo prvi u svetu koji će uvesti slikovne ili simbolne tablice, jer tu nema ni kukica ni kvačica ni latinice... Jednostavno odaberete neki znak ili nekoliko njih i to je to. Kolega, imamo nasilničku vožnju juga 45 sa tablicom: zvezda, zvezda, taraba i skočko. Kolega, kao i uvek, svi na mestu pogođeni.

kartmen

pre 6 godina

Živimo u državi u kojoj se ne zna kako će sutra da izgleda a nekmoli da očekujemo malo dužu sigurnost u bilo koju tvrdnju. Diletanti.

Dejan

pre 6 godina

Uvek preko nasih ledja. Ako je drzava odlucila da izbaci nasa slova iz tablica neka lepo obezbedi meni besplatno nove tablice. Nisam ja birao da dobijem tablice koje imaju nasa slova. Tako je isto bilo i sa vozackim dozvolama, namerno menjaju propise i dokumenta kako bi mi morali da placamo dodatne takse. Sramota

Memo

pre 6 godina

Ljudi moji, ovo treba da bude besplatno, zašto da plaćamo, nismo mi menjali pravilnik, eeeejj bre! Poštuješ propise, plaćaš na vreme i još te deru ko konja, za njihove hirove!! Dosta bre više!

todor

pre 6 godina

Ostecene tablice se menjaju, neostecene ostaju menja se samo dozvola. Mi koji imako "kvacice" neka nam zamene o trosku nepismenih koji su to predlozili ili onih koji su usvojili zakon.Sramota da smo zadnji u Evropi usvojili zakon o tablicama i to nismo umeli. Dokaz da nam u sluzbama rade "obrazovani ljudi". Nazalost najbolji vec 30 godina odlaze bez povratka, i nikog nije briga za to. Uclani se u partiju i ajde na posao, a oni koju imaju malo morala neka idu vani bez obzira koliko vrede.

Jox

pre 6 godina

Te 2011. se znalo da ce biti problem sa tim kvakicama na slovima i naravno da u tadasnjoj vlasti niko nije hteo da preduzme nista jer su hteli da promene zakon i onda opet da nateraju ljude da menjaju dozvole i tablice, a sve da bi pokupili pare od gradjana!

gorski

pre 6 godina

ajde ovo sa tablicama još ima smisla ,ali kupiš polovan auto na auto placu i da bi ga prvi put registrovao moraš da potpiše formular da u roku od tri meseca ako ga traži Interpol moraš da ga predaš bez nadoknade pa ko onda ne radi svoj posao ako ti možeš da kupiš legalno ukraden auto i da ti ga posle oduzmu !

Jovanovic

pre 6 godina

Ova farsa sa tablicama je prava slika kako nestručni ljudi odlučuju o našoj svakodnevici. Ubacili i Ž i Č i W i Y... pa dodali četvrtu cifru za BG, pa uveli posebne tablice za velegrad Bogatić - BĆ...

Erik

pre 6 godina

Kod nas se stalno nešto menja. U Švajcarskoj kada neko odjavi vozilo, ta tablica ga čeka neko vreme da može na drugom autu da ima iste tablice, a istekom tog vremena tablice se daju drugom. Nema potrebe za novim brojevima i novim tablicama. Kod nas brinu o roku trajanja saobraćajnih dozvola više nego o roku trajanja mesa u prodavnicama.

MarkoNS

pre 6 godina

Da li je moguce da kod nas neko konacno dozvoli da nesto traje koliko je i receno umesto da placamo ponovo kao sto je to sa zdravstvenim knjizicama, atestom za plin, prvom pomoci, licnim kartama, satovima za struju, vozackim dozvolama...

benelux

pre 6 godina

A kroz pet,šest god.ako zemlja I udje u EU, ponovno menjanje zbog zastave EU u plavom polju.Milina, no nas je narod I onako navikao na razne gluposti.

Mirkosoft

pre 6 godina

Evo moj brat je pre par dana kupio vozilo u Slovackoj, prepis je platio punih 33 evra, registracija i osiguranje ga izadje nekih120 evra na dve godine a s tim ide i zeleni karton bez dodatne naknade (trazio ili ne to ti sleduje). Vozilo je 2000 cc, oko 140 konja, kod nas bi ovo izaslo oko 30000 godisnje, i nekih 12000 prepis. Da je kupio auto od 3800cc i to bi ga osiguranje identicno izaslo, nema veze sa kubikazom kao kod nas, sta vise nova vozila idu na prvi tehnicki posle 5 godina, uz obavezni godisnji servis kod ovlascenog servisera, sto je i uslov garancije.

Srecom ja sam isto Slovacke nacionalnosti pa imam i ja mogucnost da kupim auto tamo a bez problema da ga vozim ovde, koliko vidim sve su prilike da ce tako i biti.

Ova drzava cak ni ne pokazuje interes da se nesto promeni na bolje, samo da se otme i to je to, koliko god da volim Srbiju kao svoju drzavu prosto mi je muka od gamadi koja sedi u foteljama i sistematski unistava svoje sugrađane.

Agencija za monitoring svega i svačega

pre 6 godina

Ne brinu me kvačice već ovo zalaganje za tobože veću bezbednost i ispravnost vozila. Koliko sam upoznat gine se zbog prevelike brzine, nepoštovanja propisa, vožnje u alkoholisanom stanju a ne zbog toga što ne rade kočnice i sve mi liči na priču sa notarima. Odrediće srećnih 100 u celoj državi koji će imati licencu i samo će se kod njih moći registrovati auto. Mislite o tome!

RumunRC

pre 6 godina

Два службена аута, бела, БГ-.7.-РЋ и БГ-.7.-РЧ, Румунија 2013.
Колега купио вињету, ја не могу. Каже румунка на лошем српском, не може исте табле, исти период две вињете, ја кажем нису исте - РЋ/РЧ...размишља жена шта да ради, зове шефа, каже BG-.7.-RC ми чекамо...после сат времена, каже шеф -иди, полиција кад провери, видеће да имаш вињету. Ок, кажем ја. Наставимо нас двојица, ја за Букурешт, он за Тургу Муреш, На излазу из Србије три дана касније, каже мени гранични полицајац, вињету документ молим....немам, кажем ја, проверите у систему имам вињету, купио пре два дана. Не, каже он, морате да имате документ, признаницу на излазу. Ја размислим шта да радим и одлучим се да му све му лепо објасним, детаљно, колегине таблице, моје таблице, жену која није могла да ми прода вињету са истим таблама, и рекла ми да идем.... и он ми још лепше наплати казну. Другарско румунску додуше, не ону Царина ЕУ...срећом...

tx

pre 6 godina

Da ne pominjemo da su BG taksisti odmah početkom 2011. ostali bez kombinacija i uvedena su 4 broja, pa 5 brojeva posle godinu dana.

A kad vec spominjes taksiste, zamislite tek ovaj bedak sa tim TX na kraju! Taksista sam i podjem sa dva prijatelja u susednu Crnju Goru, privatnim poslom, i na granici veselo! Crnogorski policajac kaze, "ne mozes da taksiras po nasoj teritoriji, vec izbaci putnike, pa nek ih preuzme njihov taksi"?! Naravno, pokusam da mu objasnim da su mi to prijatelji i da se vozimo privatno, a ne sluzbeno. To je moje vozilo, drugo nemam i valjda mogu da ga koristim u privatne svrhe! "Pusti ti te fore"! Posle pola sata natezanja i kidanje zivaca, lepo mu kazem gde da se nosi i on i njegova Crna Gora, krenem da se okrecem nazad, kad eto njegovog sefa i pusti nas, ali uz upozorenje "sad i nikad vise"!? Sve to zbog TX tablica, koje sluze da se mi samo razlikujemo od divljaka, ali ne i da njih nema!

Saul Goodman

pre 6 godina

Kakav je smisao svega ovoga ako tablice sa početnim oznakama Ča,Bč,Ću... ostanu i dalje sa početnom kvačicom. Ne vidim smisao, osim da se uzmu pare narodu...

Pera Kojot Stariji

pre 6 godina

Još jedna stvar: Koliko vidim, nigde se ne spominju slova Q i X. Po čemu se ona razlikuju od Y i W? Ili onaj ko je pisao zakon i ne poznaje engleski alfabet, pa je smetnuo sa uma da su i ona u upotrebi.

Inače, živim u malom gradu koji nema svoju oznaku za registarske tablice, već automobili iz naše opštine nose oznaku grada koji je centar regiona. Kada su prošli put menjane tablice, primetio sam jednu stvar. Od brojeva 001 do 010 ni jedan, ali ni jedan jedini automobil u našem gradu nije dobio tablice bez makar jednog slova Š, Đ, Č, Ć, Ž, W, Q, X ili Y. "Normalne" su zadržavali za svoj grad. To pokazuje da su od prvog dana bili svesni koliko su te tablice nepraktične. I sada će opet da ispravljaju krivu Drinu preko naših leđa...

Bojan

pre 6 godina

Ne secam se da sam ikada procitao da je uzrok neke saobracajne nesrece bila tehnicka neispravnost vozila.U vecini slicajeva je to bio ljudski faktor. Zato smatram da se uvodjenjem tehnickog pregleda dvaput godisnje za vozila starija od 15 god. samo uvodi novi harac na ionako siromasne vlasnike tih vozila.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (miki, 5. januar 2018 13:42)

Pa naravno da je harac. Da vozila zaista pregledaju jednom godisnje, ne bi moglo dve trecine vozila da se registruje.

Samo obratite paznju koliko vozila svakodnevno srecete a da ostavljaju oblake dima iza sebe, busnim auspusima pa se cuju dve ulice dalje, sa neispravnom svetlima i signalizacijom, korozijom na sve strane... O stanju vitalnih delova (kao sto su vesanje, gume, kocnice) tek necu trositi reci.

Kao i do sada, krntije ce se voziti, samo ce biti skuplje.

JJ

pre 6 godina

Kada će da se nađe neki normalan i da napravi rešenje za malo duže staze. Zašto nisu pravljene kombinacije brojeva i slova bez odrednice registarskog područja, kao npr u BiH ili na Kosovu*. Sa oznakom registarskog područja kada se pojaviš u nekom drugom gradu policajci skaču na tebe kao da si ratni zločinac a drugo je što imamo gradove ŠA, ĐA, ČA, ŠI itd tako da kvačice ipak nisu ukinute.

Trol

pre 6 godina

Ko je potpisao da se u startu uvedu slova sa "kvačicama" sad neka plati. Meni se registracija na autu završava na ĆĐ, i kod nas je bilo sporno kako će da funkcioniše SMS naplata parkinga, mogu da zamislim u inostranstvu.

Dragan

pre 6 godina

Svi mi ovde sa uzivanjem mlatimo praznu slamu. A ne postoji nikakav organ koji ce pokrenuti pred nekim sudom proces da se svi troskovi koji nastaju promenom zakona (ili bilo kakvom odlukom vlasti) treba da se plate iz budzeta.
Ako si te srece da ti prekrste ulicu, placas. Ako nemas veze u policiji, pa si dobio neprikladna slova na tablici, placas. Ako je neki organ zaturio neki tvoj dokument, ti si duzan o svom trosku da je pribavis. Itd.

miki

pre 6 godina

Ne secam se da sam ikada procitao da je uzrok neke saobracajne nesrece bila tehnicka neispravnost vozila.U vecini slicajeva je to bio ljudski faktor. Zato smatram da se uvodjenjem tehnickog pregleda dvaput godisnje za vozila starija od 15 god. samo uvodi novi harac na ionako siromasne vlasnike tih vozila.

Zoran

pre 6 godina

Niko da postavi pitanje:
-Zasto uopste menjati tablice, ako nisu ostecene? Aluminijum ne moze da zardja!
-Zasto tablice nisu "vezane" za osobu, pa kada promenim auto, sa starog skinem "moje" tablice i okacim ih na novi auto?

Kole

pre 6 godina

Pa ovo su i rekli. Otećemo vam još 3500 za tablice kad vam istekne dozvola, jer smo tako u mogućnosti. Što niste uzeli tablice bez kvačica.

Јован

pre 6 godina

Бугари пишу ћирилицом и таблаце су им ћириличне
И никоме у васцелој Европи то не смета јер су бугари били довољно паметни да на таблицама користе само она ћирилична слова која постоје и у латиници
Тако је регистрација та Софију С и цао сбет то капира као Латинично С (цвеће) и свима лепо и бугарима чоји су са раблицама по писму које користе и онима који то могу да прочитаји и ако то што су прочитали није заправо оно што пише
Мислим да је иста ствар и у Русији док су грци све решили тако што немају регионалну припадност него имају неки свој систем доделе латиничних слова

milance

pre 6 godina

Niko da pomene da je glavni za ovo bio dacic, a sada je glavni za diplomatiju zemlje, proci ce srbija za pet godina ko tablice za kola.

CTEBAH

pre 6 godina

Трава за велу Србију увести јединствене таблице. У Канади, провинција Онтарио су све таблице исте, без обзира на град. Све почињу са четири слова и три броја. Неко паметнији него ја је израчунао да је то око 17.5 милиона комбинација. Мислим да је то за Србију више него довољно. Чак и ако се само користе слова која су иста у латиници и ћирилици: АСЕРТУОКЈХВНМ, чини ми се да би вило доста.
А може например и три слова-три броја-два слова.
За мало паметне врло лако да нађу решење, да се хоће

boris

pre 6 godina

Za gradove jednostavno, treba ukinuti dvosmislenost. Ako ima KŠ da nema KS, ali su i tu natrpali svašta, tako da se opet plašim polovičnih rešenja.

Marko

pre 6 godina

Sve tablice su do ove godine izdavane na rok od sedam godina, a sada su produzili na devet. Problem je sto vlasnici tablica sa kvacicama moraju po isteku sedam godina svoje tablice da menjaju, iako nisu sami zahtevali izdavanje istih, a vlasnicima tablica bez kvacica je taj rok produzen jos dve godine uz dobijanje potvrde u sup-u. Mogli su jednostavno svima da produze rok na devet ako vec moraju da se menjaju.

my way

pre 6 godina

"vlasnici tablica koje sadrže ova slova će ih prilikom registracije zadržati sve dok ne budu morali da menjaju saobraćajnu dozvolu čiji datum važenja je jasno istaknut na poleđini".

A to je za sve nas koji smo tablice zamenili 2011. upravo ova godina. Tablice traju 7 godina, i to je upisano u saobraćajnu. Čak i kada bi država produžila važenje tablica, morali bi svi da promenimo saobraćajne dozvole.
(T, 05. januar 2018 10:43)
Ne, druze. Taj datum na saobracajnoj je vaznost tablica i saobracajna ga prati. Onima koji nemaju kvacice produzene su tablice za 2 godine i oni ne moraju da menjaju ni tablice ni saobracajnu. Trebalo bi samo da uzmu iz SUP-a potvrdu koja je besplatna.

Dragan

pre 6 godina

Za Zorana:
Cuo sam nesto da ostari sloj na tablici koji omogucava da se nocu dobro vidi... tako nesto, ispada da ima razloga da se menjaju.

velicanstveni

pre 6 godina

Nije problem dva tehnicka godisnje,ako je auto ispravan,drugi tehnicki na teret drzave i resen problem, ako im je bezbednost na prvom mestu.

swiss

pre 6 godina

@mikrosoft
dve godine registracije za 120€ sa osiguranjem ?!?! to nema nigde pa ni u slovackoj ! drugo - to sto ste vi slovacke nacionalnosti je totalno nebitno.ako ste drzavljanin srbije i nemate boravak ili drugo dvojno drzavljanstvo u carinskom prekrsaju ste

Pametnjaković Mlađi

pre 6 godina

Mirkosofte (dobar ti je nick), ako imas slovacki pasos nisi ogranicen na Slovacku, mozes to uraditi i u blizoj EU zemlji. ALI: postoji ne mala mogucnost da ti ovde ukradu tablice, a onda si u problemu jer najverovatnije moras slepati auto do tamo. Rizik ti je jos veci ako nemas garazu. Raspitaj se i dobro proceni. Pozdrav

hm

pre 6 godina

uvesti svajcarski sistem. U Svajcarskoj pregled tehnicke ispravnosti vozila vrsi jedna jedina drzavna institucija na svakih dve godine, ali se neretko desi da prodje i tri pre nego sto posalju poziv za tehnicki pregled. tablice se uzimaju jednom kada se kupi automobil ili motor i vezane su za osobu ondosno za pravno lice.kada se menjaju kola tablice se zadrzavaju. takodje je moguce registrovari dvoje kola ili dva motora ili motor i recimo tweezy na jedne tablice pa se tablice kace po potrebi na jedno ili drugo vozilo. tablice se placaju jednom i mozete ih zadrzati celog zivota a porez na automobil ili motor.. se placa svake godine

Dragan

pre 6 godina

Za Zorana:
Cuo sam nesto da ostari sloj na tablici koji omogucava da se nocu dobro vidi... tako nesto, ispada da ima razloga da se menjaju.

Јован

pre 6 godina

Бугари пишу ћирилицом и таблаце су им ћириличне
И никоме у васцелој Европи то не смета јер су бугари били довољно паметни да на таблицама користе само она ћирилична слова која постоје и у латиници
Тако је регистрација та Софију С и цао сбет то капира као Латинично С (цвеће) и свима лепо и бугарима чоји су са раблицама по писму које користе и онима који то могу да прочитаји и ако то што су прочитали није заправо оно што пише
Мислим да је иста ствар и у Русији док су грци све решили тако што немају регионалну припадност него имају неки свој систем доделе латиничних слова

miki

pre 6 godina

Ne secam se da sam ikada procitao da je uzrok neke saobracajne nesrece bila tehnicka neispravnost vozila.U vecini slicajeva je to bio ljudski faktor. Zato smatram da se uvodjenjem tehnickog pregleda dvaput godisnje za vozila starija od 15 god. samo uvodi novi harac na ionako siromasne vlasnike tih vozila.

tx

pre 6 godina

Da ne pominjemo da su BG taksisti odmah početkom 2011. ostali bez kombinacija i uvedena su 4 broja, pa 5 brojeva posle godinu dana.

A kad vec spominjes taksiste, zamislite tek ovaj bedak sa tim TX na kraju! Taksista sam i podjem sa dva prijatelja u susednu Crnju Goru, privatnim poslom, i na granici veselo! Crnogorski policajac kaze, "ne mozes da taksiras po nasoj teritoriji, vec izbaci putnike, pa nek ih preuzme njihov taksi"?! Naravno, pokusam da mu objasnim da su mi to prijatelji i da se vozimo privatno, a ne sluzbeno. To je moje vozilo, drugo nemam i valjda mogu da ga koristim u privatne svrhe! "Pusti ti te fore"! Posle pola sata natezanja i kidanje zivaca, lepo mu kazem gde da se nosi i on i njegova Crna Gora, krenem da se okrecem nazad, kad eto njegovog sefa i pusti nas, ali uz upozorenje "sad i nikad vise"!? Sve to zbog TX tablica, koje sluze da se mi samo razlikujemo od divljaka, ali ne i da njih nema!

Agencija za monitoring svega i svačega

pre 6 godina

Ne brinu me kvačice već ovo zalaganje za tobože veću bezbednost i ispravnost vozila. Koliko sam upoznat gine se zbog prevelike brzine, nepoštovanja propisa, vožnje u alkoholisanom stanju a ne zbog toga što ne rade kočnice i sve mi liči na priču sa notarima. Odrediće srećnih 100 u celoj državi koji će imati licencu i samo će se kod njih moći registrovati auto. Mislite o tome!

T

pre 6 godina

"vlasnici tablica koje sadrže ova slova će ih prilikom registracije zadržati sve dok ne budu morali da menjaju saobraćajnu dozvolu čiji datum važenja je jasno istaknut na poleđini".

A to je za sve nas koji smo tablice zamenili 2011. upravo ova godina. Tablice traju 7 godina, i to je upisano u saobraćajnu. Čak i kada bi država produžila važenje tablica, morali bi svi da promenimo saobraćajne dozvole.

Pera Kojot Stariji

pre 6 godina

Još jedna stvar: Koliko vidim, nigde se ne spominju slova Q i X. Po čemu se ona razlikuju od Y i W? Ili onaj ko je pisao zakon i ne poznaje engleski alfabet, pa je smetnuo sa uma da su i ona u upotrebi.

Inače, živim u malom gradu koji nema svoju oznaku za registarske tablice, već automobili iz naše opštine nose oznaku grada koji je centar regiona. Kada su prošli put menjane tablice, primetio sam jednu stvar. Od brojeva 001 do 010 ni jedan, ali ni jedan jedini automobil u našem gradu nije dobio tablice bez makar jednog slova Š, Đ, Č, Ć, Ž, W, Q, X ili Y. "Normalne" su zadržavali za svoj grad. To pokazuje da su od prvog dana bili svesni koliko su te tablice nepraktične. I sada će opet da ispravljaju krivu Drinu preko naših leđa...

boris

pre 6 godina

Zamisli koji stručnjak je osmislio pa stručnjak koji je dozvolio tablice npr. WĐ, YĆ, XĐ, ŽW.... Kako nama može biti bolje kad nas ovakvi stručnjaci vode i odlučuju o nečemu. Smeje nam se ceo svet a mi ne vidimo, demagogija i samoreklama je u šestoj brzini.

my way

pre 6 godina

"vlasnici tablica koje sadrže ova slova će ih prilikom registracije zadržati sve dok ne budu morali da menjaju saobraćajnu dozvolu čiji datum važenja je jasno istaknut na poleđini".

A to je za sve nas koji smo tablice zamenili 2011. upravo ova godina. Tablice traju 7 godina, i to je upisano u saobraćajnu. Čak i kada bi država produžila važenje tablica, morali bi svi da promenimo saobraćajne dozvole.
(T, 05. januar 2018 10:43)
Ne, druze. Taj datum na saobracajnoj je vaznost tablica i saobracajna ga prati. Onima koji nemaju kvacice produzene su tablice za 2 godine i oni ne moraju da menjaju ni tablice ni saobracajnu. Trebalo bi samo da uzmu iz SUP-a potvrdu koja je besplatna.

JJ

pre 6 godina

Kada će da se nađe neki normalan i da napravi rešenje za malo duže staze. Zašto nisu pravljene kombinacije brojeva i slova bez odrednice registarskog područja, kao npr u BiH ili na Kosovu*. Sa oznakom registarskog područja kada se pojaviš u nekom drugom gradu policajci skaču na tebe kao da si ratni zločinac a drugo je što imamo gradove ŠA, ĐA, ČA, ŠI itd tako da kvačice ipak nisu ukinute.

Jox

pre 6 godina

Te 2011. se znalo da ce biti problem sa tim kvakicama na slovima i naravno da u tadasnjoj vlasti niko nije hteo da preduzme nista jer su hteli da promene zakon i onda opet da nateraju ljude da menjaju dozvole i tablice, a sve da bi pokupili pare od gradjana!

benelux

pre 6 godina

A kroz pet,šest god.ako zemlja I udje u EU, ponovno menjanje zbog zastave EU u plavom polju.Milina, no nas je narod I onako navikao na razne gluposti.

Saul Goodman

pre 6 godina

Kakav je smisao svega ovoga ako tablice sa početnim oznakama Ča,Bč,Ću... ostanu i dalje sa početnom kvačicom. Ne vidim smisao, osim da se uzmu pare narodu...

Mara

pre 6 godina

Da ne bi posle bilo još zamerki i nakon zamene ja predlažem da budemo prvi u svetu koji će uvesti slikovne ili simbolne tablice, jer tu nema ni kukica ni kvačica ni latinice... Jednostavno odaberete neki znak ili nekoliko njih i to je to. Kolega, imamo nasilničku vožnju juga 45 sa tablicom: zvezda, zvezda, taraba i skočko. Kolega, kao i uvek, svi na mestu pogođeni.

kartmen

pre 6 godina

Živimo u državi u kojoj se ne zna kako će sutra da izgleda a nekmoli da očekujemo malo dužu sigurnost u bilo koju tvrdnju. Diletanti.

Mirkosoft

pre 6 godina

Evo moj brat je pre par dana kupio vozilo u Slovackoj, prepis je platio punih 33 evra, registracija i osiguranje ga izadje nekih120 evra na dve godine a s tim ide i zeleni karton bez dodatne naknade (trazio ili ne to ti sleduje). Vozilo je 2000 cc, oko 140 konja, kod nas bi ovo izaslo oko 30000 godisnje, i nekih 12000 prepis. Da je kupio auto od 3800cc i to bi ga osiguranje identicno izaslo, nema veze sa kubikazom kao kod nas, sta vise nova vozila idu na prvi tehnicki posle 5 godina, uz obavezni godisnji servis kod ovlascenog servisera, sto je i uslov garancije.

Srecom ja sam isto Slovacke nacionalnosti pa imam i ja mogucnost da kupim auto tamo a bez problema da ga vozim ovde, koliko vidim sve su prilike da ce tako i biti.

Ova drzava cak ni ne pokazuje interes da se nesto promeni na bolje, samo da se otme i to je to, koliko god da volim Srbiju kao svoju drzavu prosto mi je muka od gamadi koja sedi u foteljama i sistematski unistava svoje sugrađane.

Dejan

pre 6 godina

Uvek preko nasih ledja. Ako je drzava odlucila da izbaci nasa slova iz tablica neka lepo obezbedi meni besplatno nove tablice. Nisam ja birao da dobijem tablice koje imaju nasa slova. Tako je isto bilo i sa vozackim dozvolama, namerno menjaju propise i dokumenta kako bi mi morali da placamo dodatne takse. Sramota

MarkoNS

pre 6 godina

Da li je moguce da kod nas neko konacno dozvoli da nesto traje koliko je i receno umesto da placamo ponovo kao sto je to sa zdravstvenim knjizicama, atestom za plin, prvom pomoci, licnim kartama, satovima za struju, vozackim dozvolama...

киза Д

pre 6 godina

Држава би требала да сноси трошак за таблице.Ограничење рока трајање саобраћајне као и таблица(опозвано) је глупост.

Lele

pre 6 godina

Taj ko je smislio da se koriste kvake na registarskim tablicama bi trebalo da dobije nobelovu nagradu za glupost. Em su nevidljive iz daljine, em stranci ne mogu da ih otkucaju ni da ih prepoznaju.

gorski

pre 6 godina

ajde ovo sa tablicama još ima smisla ,ali kupiš polovan auto na auto placu i da bi ga prvi put registrovao moraš da potpiše formular da u roku od tri meseca ako ga traži Interpol moraš da ga predaš bez nadoknade pa ko onda ne radi svoj posao ako ti možeš da kupiš legalno ukraden auto i da ti ga posle oduzmu !

Bojan

pre 6 godina

Ne secam se da sam ikada procitao da je uzrok neke saobracajne nesrece bila tehnicka neispravnost vozila.U vecini slicajeva je to bio ljudski faktor. Zato smatram da se uvodjenjem tehnickog pregleda dvaput godisnje za vozila starija od 15 god. samo uvodi novi harac na ionako siromasne vlasnike tih vozila.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (miki, 5. januar 2018 13:42)

Pa naravno da je harac. Da vozila zaista pregledaju jednom godisnje, ne bi moglo dve trecine vozila da se registruje.

Samo obratite paznju koliko vozila svakodnevno srecete a da ostavljaju oblake dima iza sebe, busnim auspusima pa se cuju dve ulice dalje, sa neispravnom svetlima i signalizacijom, korozijom na sve strane... O stanju vitalnih delova (kao sto su vesanje, gume, kocnice) tek necu trositi reci.

Kao i do sada, krntije ce se voziti, samo ce biti skuplje.

Zoran

pre 6 godina

Niko da postavi pitanje:
-Zasto uopste menjati tablice, ako nisu ostecene? Aluminijum ne moze da zardja!
-Zasto tablice nisu "vezane" za osobu, pa kada promenim auto, sa starog skinem "moje" tablice i okacim ih na novi auto?

Mr No

pre 6 godina

Priča sa dijakriticima (kvačicama) je klasičan primer nemara, neznanja i korupcije. Još 2010. su mnogi upozorili tadašnjeg ministra unutrašnjih poslova (Dačića) da je predlog katastrofalan i nestručan, od samih tablica (debela, kratka, masna slova; mali grb; bespotrebna ćirilica) do rešenja sa ciframa i brojevima. Predložili su raspored 3-cifre-2-slova i odmah je ukazano da ima 22 latinična slova bez dijakritika i da to za Beograd daje svega 484.000 kombinacija (22^2 x 10^3). Umesto da odmah, kao i Hrvatska, predvide 4 cifre i 2 slova, oni su posegnuli za još 8 slova (č, š, ž, đ, ć, w, x, y) i "namakli" 900.000 kombinacija. Posle 5 godina, ni to nije dovoljno, ali su napravili cirkus, što u zemlji što u inostranstvu. Da ne pominjemo da su BG taksisti odmah početkom 2011. ostali bez kombinacija i uvedena su 4 broja, pa 5 brojeva posle godinu dana. Kao vic o policajcima, sa sve ministrom. Ali posao je dobila izvesna firma koja to ranije radila...

Jovanovic

pre 6 godina

Ova farsa sa tablicama je prava slika kako nestručni ljudi odlučuju o našoj svakodnevici. Ubacili i Ž i Č i W i Y... pa dodali četvrtu cifru za BG, pa uveli posebne tablice za velegrad Bogatić - BĆ...

Memo

pre 6 godina

Ljudi moji, ovo treba da bude besplatno, zašto da plaćamo, nismo mi menjali pravilnik, eeeejj bre! Poštuješ propise, plaćaš na vreme i još te deru ko konja, za njihove hirove!! Dosta bre više!

Kole

pre 6 godina

Pa ovo su i rekli. Otećemo vam još 3500 za tablice kad vam istekne dozvola, jer smo tako u mogućnosti. Što niste uzeli tablice bez kvačica.

Erik

pre 6 godina

Kod nas se stalno nešto menja. U Švajcarskoj kada neko odjavi vozilo, ta tablica ga čeka neko vreme da može na drugom autu da ima iste tablice, a istekom tog vremena tablice se daju drugom. Nema potrebe za novim brojevima i novim tablicama. Kod nas brinu o roku trajanja saobraćajnih dozvola više nego o roku trajanja mesa u prodavnicama.

Trol

pre 6 godina

Ko je potpisao da se u startu uvedu slova sa "kvačicama" sad neka plati. Meni se registracija na autu završava na ĆĐ, i kod nas je bilo sporno kako će da funkcioniše SMS naplata parkinga, mogu da zamislim u inostranstvu.

swiss

pre 6 godina

@mikrosoft
dve godine registracije za 120€ sa osiguranjem ?!?! to nema nigde pa ni u slovackoj ! drugo - to sto ste vi slovacke nacionalnosti je totalno nebitno.ako ste drzavljanin srbije i nemate boravak ili drugo dvojno drzavljanstvo u carinskom prekrsaju ste

Pametnjaković Mlađi

pre 6 godina

Mirkosofte (dobar ti je nick), ako imas slovacki pasos nisi ogranicen na Slovacku, mozes to uraditi i u blizoj EU zemlji. ALI: postoji ne mala mogucnost da ti ovde ukradu tablice, a onda si u problemu jer najverovatnije moras slepati auto do tamo. Rizik ti je jos veci ako nemas garazu. Raspitaj se i dobro proceni. Pozdrav

boris

pre 6 godina

Za gradove jednostavno, treba ukinuti dvosmislenost. Ako ima KŠ da nema KS, ali su i tu natrpali svašta, tako da se opet plašim polovičnih rešenja.

milance

pre 6 godina

Niko da pomene da je glavni za ovo bio dacic, a sada je glavni za diplomatiju zemlje, proci ce srbija za pet godina ko tablice za kola.

velicanstveni

pre 6 godina

Nije problem dva tehnicka godisnje,ako je auto ispravan,drugi tehnicki na teret drzave i resen problem, ako im je bezbednost na prvom mestu.

todor

pre 6 godina

Ostecene tablice se menjaju, neostecene ostaju menja se samo dozvola. Mi koji imako "kvacice" neka nam zamene o trosku nepismenih koji su to predlozili ili onih koji su usvojili zakon.Sramota da smo zadnji u Evropi usvojili zakon o tablicama i to nismo umeli. Dokaz da nam u sluzbama rade "obrazovani ljudi". Nazalost najbolji vec 30 godina odlaze bez povratka, i nikog nije briga za to. Uclani se u partiju i ajde na posao, a oni koju imaju malo morala neka idu vani bez obzira koliko vrede.

RumunRC

pre 6 godina

Два службена аута, бела, БГ-.7.-РЋ и БГ-.7.-РЧ, Румунија 2013.
Колега купио вињету, ја не могу. Каже румунка на лошем српском, не може исте табле, исти период две вињете, ја кажем нису исте - РЋ/РЧ...размишља жена шта да ради, зове шефа, каже BG-.7.-RC ми чекамо...после сат времена, каже шеф -иди, полиција кад провери, видеће да имаш вињету. Ок, кажем ја. Наставимо нас двојица, ја за Букурешт, он за Тургу Муреш, На излазу из Србије три дана касније, каже мени гранични полицајац, вињету документ молим....немам, кажем ја, проверите у систему имам вињету, купио пре два дана. Не, каже он, морате да имате документ, признаницу на излазу. Ја размислим шта да радим и одлучим се да му све му лепо објасним, детаљно, колегине таблице, моје таблице, жену која није могла да ми прода вињету са истим таблама, и рекла ми да идем.... и он ми још лепше наплати казну. Другарско румунску додуше, не ону Царина ЕУ...срећом...

Dragan

pre 6 godina

Svi mi ovde sa uzivanjem mlatimo praznu slamu. A ne postoji nikakav organ koji ce pokrenuti pred nekim sudom proces da se svi troskovi koji nastaju promenom zakona (ili bilo kakvom odlukom vlasti) treba da se plate iz budzeta.
Ako si te srece da ti prekrste ulicu, placas. Ako nemas veze u policiji, pa si dobio neprikladna slova na tablici, placas. Ako je neki organ zaturio neki tvoj dokument, ti si duzan o svom trosku da je pribavis. Itd.

CTEBAH

pre 6 godina

Трава за велу Србију увести јединствене таблице. У Канади, провинција Онтарио су све таблице исте, без обзира на град. Све почињу са четири слова и три броја. Неко паметнији него ја је израчунао да је то око 17.5 милиона комбинација. Мислим да је то за Србију више него довољно. Чак и ако се само користе слова која су иста у латиници и ћирилици: АСЕРТУОКЈХВНМ, чини ми се да би вило доста.
А може например и три слова-три броја-два слова.
За мало паметне врло лако да нађу решење, да се хоће

Marko

pre 6 godina

Sve tablice su do ove godine izdavane na rok od sedam godina, a sada su produzili na devet. Problem je sto vlasnici tablica sa kvacicama moraju po isteku sedam godina svoje tablice da menjaju, iako nisu sami zahtevali izdavanje istih, a vlasnicima tablica bez kvacica je taj rok produzen jos dve godine uz dobijanje potvrde u sup-u. Mogli su jednostavno svima da produze rok na devet ako vec moraju da se menjaju.

hm

pre 6 godina

uvesti svajcarski sistem. U Svajcarskoj pregled tehnicke ispravnosti vozila vrsi jedna jedina drzavna institucija na svakih dve godine, ali se neretko desi da prodje i tri pre nego sto posalju poziv za tehnicki pregled. tablice se uzimaju jednom kada se kupi automobil ili motor i vezane su za osobu ondosno za pravno lice.kada se menjaju kola tablice se zadrzavaju. takodje je moguce registrovari dvoje kola ili dva motora ili motor i recimo tweezy na jedne tablice pa se tablice kace po potrebi na jedno ili drugo vozilo. tablice se placaju jednom i mozete ih zadrzati celog zivota a porez na automobil ili motor.. se placa svake godine