Utorak, 02.01.2018.

11:45

Iran: Uhapšene stotine, vlast preti smrtnom kaznom za sve

Predsednik iranskog Revolucionarnog suda Musa Gazanfarabadi upozorio je da bi uhapšeni demonstranti mogli da se suoče sa smrtnom kaznom.

Izvor: Tanjug

Iran: Uhapšene stotine, vlast preti smrtnom kaznom za sve IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

Dakle, ako neko prokomentariše da je ovo američko zamešateljstvo odnah je simpatizer diktature i ekstremizma, barem stičem takav utisak čitajući neke od komentara?
Bliski i srednji istok bi bili mnogo mirniji da nema amerikanaca i engleza da određuju i presuđuju...
Ko god to ne prihvata ili ne zna noviju istoriju tog dela sveta ili mu ne smeta takvo ilegalno mešanje određebih zemalja.
Ako americi smeta Iran a ne smeta Saudijska Arabija to sve govori o americi.

Oxi

pre 6 godina

Rast BDP-a u Iranu je prosle godine bio 12% a ove oko 5%, ne deluje bas kao da je u pitanju zemlja gde su upravo poceli da nemaju sta da jedu, i gde jedva cekaju da im dodje americki imperijalizam kao sto prizeljkuju pojedini u Srbiji..

oberin martel

pre 6 godina

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Taj Iran i ajatolah su bili veoma aktivni i vojno angažovani u Siriji i Iraku u borbi protiv kalifata koji pominješ. Naravno ti to ne znaš...

eXpert na kvadrat

pre 6 godina

Tramp pravi svojim komentarima vise stete nego koristi, ljudi koji njega ne mogu da gledaju sad su zbog njega protiv studenata koji su 100% u pravu. Ova kriza nece na dobro da izadje, verski fanatici, nafta, interesi velikih, nema od Irana za par meseci ni I da ostane, nazalost...

Zacudjeni

pre 6 godina

Obzirom da se Iran zove "islamska drzava",sama drzava krsi osnovna pravila:
1-ko su oni da umesto Stvoritelja Milostivog oduzimaju zivote (smrtna kazna),
2-pobune su veoma ceste ne zahvaljujuci deklarisanim nazivom,vec radom samih vlasti.
3-ko je ovlastio ovakvu vlast da (pored korumpiranosti), cuva svoje polozaje i sa druge strane kaznjava sopstveni narod (izbornu bazu)

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Evo ni ja ne pratim previse protiv koga i cega protestvuju. Ali cim ih USA podrzava jasno mi je sve...Alzir, Tunis (u kom su 2015. isti ti pobili na plazi onaj narod), Libija, Pakistan, Afganistan, Sirija, Ukrajina...isti scenario sa potpisom USA denokratije. Ne mkze u tim drzavam biti takva demokratija nikada.
(Nizdis, 02. januar 2018 15:24)

A sta bi se desilo u sadasnjem Iranu da zene odluce da se ne maskiraju? To mora da se menja, tj. da se vrati na staro. Sloboda Persiji!

Nizdis

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 02. januar 2018 12:28)

Evo ni ja ne pratim previse protiv koga i cega protestvuju. Ali cim ih USA podrzava jasno mi je sve...Alzir, Tunis (u kom su 2015. isti ti pobili na plazi onaj narod), Libija, Pakistan, Afganistan, Sirija, Ukrajina...isti scenario sa potpisom USA denokratije. Ne mkze u tim drzavam biti takva demokratija nikada.

Lav

pre 6 godina

A mi odavde navijamo ua ulemu, jer se pobogu na stranu studenata stavlja mrska SAD i zapad. Čini se da bi ovde u Srbiji mnogi voleli takav vid vladavine, samo da napakoste SAD.
(Neobavesteni posmatrac, 02. januar 2018 12:47)

Pobunili su se studenti i u Bahreinu pre neku godinu pa smo videli na čiju stranu su se stavile "drage nam" SAD. A kršenja ljudskih prava ima u Iranu, ali ih nema koliko ih ima u Saudijskoj Arabiji, ali gle čuda "drage nam "SAD" nemaju problem sa tim. A twiteras ni 2 twita na tu temu da izbaci. A sada je već prvo veče znao ko protestvuje i zašto, iako još ni Iranska televizija nije objavila.
E zato ja imam problem sa spontanim demonstracijama koje već imaju pripremljenu logistiku u zapadnim medijima.

Milos

pre 6 godina

Da li su svi ovi "zabrinuti" ikada bili u Iranu da znaju kako je tamo?

Ja sam ziveo vise godina i proputovao celim Iranom i mogu Vam reci da su im slobode na zavidnom nivou., Stranih turista ima u citavoj zemlji ukljucujuci i Amerikance. Nikada se ni jednom strancui nije nista desilo iako slobodno tumaraju po celom Iranu.

To se ne bi moglo reci za Srbiju u kojoj je bilo napada na strance a neki su se zavrsili i sa smrtonosnim posledicama.

Sad mi opet recite gde su ljudi sigurniji i slobodniji.

Maslačak

pre 6 godina

@BeKo

Sve je što si naveo je tačno, osim da je Iran parlemantarna demokratija.

Iran je samo formalno parlamentarna demokratija, a suštinski to je islamska teokratija gde svu stvarnu vlast ima islamsko sveštenstvo.

Jeste da imaju i parlament i nekakve izbore, ali koji su samo fasada i ne služe praktično ničemu jer poslednju reč uvek ima sveštenstvo i sve odluke parlamenta važe samo ako ih molasi halale!

Sad je sasvim jasno da su molasi nesposobni da reše problem siromaštva i korupcije, koji samo trpaju pod tepih još od kad su uzeli vlast. Nisu ni pokušali da izgrade pravedno društvo po univerzalnim ljudskim principima, nego su hteli samo društvo ustrojeno po verskim principima. U skladu s time podsticali su ljude da imaju što više dece, ali ta politika sad dolazi na naplatu.

Nema te industrije i privrede na svetu koja može da otvori toliko radnih mesta za populaciju koja se množi tom brzinom. Zato (a i zbog mnogih drugih razloga) su siromaštvo, beda i očaj ljudi sasvim normalna posledica. A gde je beda tu je i korupcija, srazmerna bedi i koja samo doprinosi porastu bede!

Molasi sad samo žanju ono što su svih ovih godina sejali. Oni to znaju, zato i sve proteste kvalifikuju kao "proteste protiv Boga" jer znaju da su protesti protiv njih, koji pretenduju da su predtavnici Boga!

Naravno, prepametni i doboro obavešteni Srbi, kao i uvek "znaju" da je u Iranu sve idilično, a sve je zamešala Amerika i zato bezrezervno podržavaju molahe!

Tzhc

pre 6 godina

Naravno da je u vrijeme Saha Iran bio avangarda.Sjetimo se samo demonstracija u njegovo vrijeme kad je broj mrtvih dostizao 900(dnevno),broj ranjenih par hiljada,broj zatvorenih milion.Doduse tada je Iran imao 34 a sad 80 miliona stanovnika.

Mik

pre 6 godina

Kad su islamisti pravili revoluciju za njih nije bilo smrtne kazne, a sad kad drugi hoće da ruše vlast, onda smrtna kazna. Nemojte biti bezobrazni i nepravdni. Sve vere treba ukinuti i zabraniti. Zaluđujete narod,tj,tako ga kontrolišete.

MIROSLAV

pre 6 godina

Donald Trump, isto kao sto su i svi bivsi americki predsednici, mora negde da zapocne svoj privatni rat da bi skrenuo paznju americkom narodu od niza problema kojima ce da se suoce ove godine. Malo je poceo da se igra sa S. Korejom ali nije mogao da nadje opoziciju kao saveznika u toj zemlji a videli su njegovi savetnici da bi taj rat bio skup pa su odustali i sad probaju u iranu. Znamo da iranski narod pati pod ovom teokratskom diktaturom ali ako opozicija prihvati americku podrsku i finansiranje, to ih moze daleko skuplje kostati i mogli bi vrlo lako i da izgube velike teritorije irana, narocito delova bogatih naftom i drugim prirodnime resusrsima.

BeKo

pre 6 godina

U Iranu je 1979. godine došlo do revolucije, kada je zbačena monarhija na čelu sa dinastijom Pahlavi i uspostavljena Islamska Republika Iran. Revoluciju je predvodio ajatolah Homeini. Sistem vladavine u Iranu je islamska republika. Ona se razlikuje od demokratske republike po tome što se radi o parlamentarnoj demokratiji, ali u okvirima islama. To znači da demokratija nije najviša vrednost, već je to vera, a demokratija je u funkciji vere. Zato je čelna figura zemlje – vrhovni vođa Irana ili rahbar, duhovno lice iz redova muslimanskog sveštenstva, jedan od takozvanih velikih ajatolaha, a što je najviši stepen u duhovnoj hijerarhiji u Iranu. Prvi Vrhovni vođa Irana je bio ajatolah Homeini. Posle njegove smrti na mestu vrhovnog vođe nasledio ga je veliki ajatolah Ali Hamenei, koji se na tom mestu nalazi i danas. U Iranu se na izborima biraju predsednik (izvršna vlast) i parlament (iranska konsultativna skupština – medžlis, zakonodavna vlast). Tu je i Veće čuvara revolucije od dvanaest članova, koje ima zadatak da kontroliše zakone u skladu sa ustavom i islamskim principima.

Glavni princip iranske politike se sadrži u konceptu – vali-je fakih (najučeniji pravnik). Pri tome reč pravnik, to jest poznavalac zakona, tretira se u kontekstu poznavaoca islamskog prava(šerijat), koje stoji iznad svega.

Ajatolah= bog

pre 6 godina

Znaci biti ajatolah na Zemlji je isto sto i bog u nebesa. To je suprotno svim kuranskim ajetima pa i gore od serjatskog zakona. Kao zakljucak , biti protiv ajatolaha je biti protiv boga, to je uzas, koji su ovi verski poglavari nametnuli Irancima u ime boga.

Paul Kersey

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 02. januar 2018 12:03)

Naravno, rusofilu, to je komentar. A ne komentarišeš to što se "ajatolah" proglasio bogom i sudi demonstrantima za rat protiv boga?

Gde li smo mi Srbi pogrešno skrenuli kada toliko patimo za diktatorima?

Benny Hill

pre 6 godina

Ne mogu da verujem komentare...svi na stranu rezima..Ajatole..sutra ako se severno korejci bune protiv Kima Srbi ce biti 90% na strani Kima...hapsi sve!!!

SrbHrv

pre 6 godina

Srbija je jedina država u Evropi za koju Irancima ne treba viza.

Persijanci su vredan narod, i stara civilizacija, srednja klasa im je veoma uspešna kad ih suviše ne pritiska vlast (ajatolasi, šah i slični).

Nije nam u interesu da se mešamo u njihove političke borbe, ali se nadam da ćemo barem pomoći onima koji uspeju da stignu do nas.

Tripl iks -Agatonovic Lazar iz KS (nadjite na fb, twiter i yt)

pre 6 godina

Iran je nekad bio avangardna, svetski orjentisana drzava, otvorena i napredna drzava, sve dok verski fundamentalisti nisu prezeli vlast, promenili citav sistem i uspostavili fanatizam. Guglajte malo slike Irana iz 70-ih, prelepo.

relikti proslosti

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Ne boj se. Sacuvace ih Putin i Rusija od americke demokratije, bas kao sto su sacuvali i svoje ostale saveznike poput Gadafija i slicnih.

tosa

pre 6 godina

Ne lozite se. Naravno da ih nece pogubiti. Ovo je samo pretnja. Isto tako nisu pogubljivali uhapsene ljude ni posle mnogo ozbiljnijih protesta u Iranu tokom 2009-2010 godine i 2011-2012 godine iako su govorili da ce to raditi. Pogubljivali su samo uhapsene clanove udruzenja Mudzahedini naroda koji se u Iranu smatraju za teroristicku organizaciju. Drugi su osudjivani na zatvorske kazne a ogromna vecina je pustena posle nekoliko meseci, maksimum do pola godine, u zatvoru.

adriano_galliani

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!

Neobavesteni posmatrac

pre 6 godina

Ako nakon ove pretnje, pobunjenici odustanu, naravno na radost serbadije, videćete u stvari ko vlada Iranom. Za neupućene, pre nego što je Francuska davne 1979 ponovila potez Nemačkog Rajha iz 1917 i u "jeroplanu" odaslala Ajatolaha Homeinija, Iran je bio normalna zemlja, da bi se nakon ulaska šiitskog kalife pretovrio u teokratiju. Iran nije bio teokratija ni u vreme nesretnog Mosadeka koga su zbog socijalističkih ideja, a za račun Britanaca smakli američki agenti 1953. Visoko sekularizovana, industrijski jaka zemlja izjedana je korupcijom sledećih 26 gopdina da bi se kao i sada pobunila studentarija. Loše stanje u društvu je iskoristio ko? Islam, pružajući slatke odgovore na probleme koji su mučili većinu. E sada skoro 30 godina nakon supešnog instaliranja teokratije, ljudima dogoreva do nokata i bune se, i to ne protiv "precednika" nego protiv same Uleme. A mi odavde navijamo ua ulemu, jer se pobogu na stranu studenata stavlja mrska SAD i zapad. Čini se da bi ovde u Srbiji mnogi voleli takav vid vladavine, samo da napakoste SAD. Pa imali ste ga od 1456 do 1804. Vidim da mnogima to nedostaje....

Boki

pre 6 godina

@Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Vidim kako vlada demokratija u Libiji posle toliko godina od uplitanja SAD i svrgavanja Gadafija. Tu ima samo interesa i nafte, mada ti ne vidis dalje od nosa ocito.

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 6 godina

Jezim se kada neko kao predsednik SAD kaze da Iran finansira teroriste... Pored Saudijske Arabije, SAD, Katara... nasli Iran da optuzuju, koji licemer.

Lorber

pre 6 godina

Divne li države!

Ako se pobuniš protiv bede i korupcije (i popova), to se tamo smatra "ratom protiv Boga" i za to ti otkinu glavu.

Pa, ima logike jer je poznato du su beda i korupcija od Boga i Bog tako želi i tako voli, zar ne?

Tex

pre 6 godina

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Kad to budu radili i Saudijskog Arabiji onda mozemo da pricamo o kalifatu i demokratiji. Ovako je samo grabljenje prirodnih resursa ... Zali Boze isgubljenih zivota.

majself

pre 6 godina

Hapsi sve.. Podrska za predsednika.
(NS, 02. januar 2018 12:09) Haha pa ti genije ne znas ni protiv koga protestuju, ni ko hapsi, ali bitno je da podrzavas tog ko hapsi. Evo malo edukacije: protestuju protiv ajatolaha, ne protiv predsednika

milodar

pre 6 godina

@adriano_galliani problem je u tome sto posle ta demokratija nimalo ne lici na americku, vec vise lici na serijat iz pakla za razliku od serijata pre uvodjenja demokratije.
primera imas koliko 'oces.

Mr M

pre 6 godina

@adriano_galliani
Samo sto ta americka demomratija za izvoz nije ista kao i njihova kod kuce. Ako im uspe epilog ce biti cepanje drzave na manje delove i u postavljanje lokalnih vodja koji su medjusobno zavadjene i onda mogu da upravljaju njima kako hoce. Primeri su Jugoslavija, Libija, Avganistan itd, itd..

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 6 godina

Jezim se kada neko kao predsednik SAD kaze da Iran finansira teroriste... Pored Saudijske Arabije, SAD, Katara... nasli Iran da optuzuju, koji licemer.

majself

pre 6 godina

Hapsi sve.. Podrska za predsednika.
(NS, 02. januar 2018 12:09) Haha pa ti genije ne znas ni protiv koga protestuju, ni ko hapsi, ali bitno je da podrzavas tog ko hapsi. Evo malo edukacije: protestuju protiv ajatolaha, ne protiv predsednika

adriano_galliani

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!

Lorber

pre 6 godina

Divne li države!

Ako se pobuniš protiv bede i korupcije (i popova), to se tamo smatra "ratom protiv Boga" i za to ti otkinu glavu.

Pa, ima logike jer je poznato du su beda i korupcija od Boga i Bog tako želi i tako voli, zar ne?

Tripl iks -Agatonovic Lazar iz KS (nadjite na fb, twiter i yt)

pre 6 godina

Iran je nekad bio avangardna, svetski orjentisana drzava, otvorena i napredna drzava, sve dok verski fundamentalisti nisu prezeli vlast, promenili citav sistem i uspostavili fanatizam. Guglajte malo slike Irana iz 70-ih, prelepo.

Neobavesteni posmatrac

pre 6 godina

Ako nakon ove pretnje, pobunjenici odustanu, naravno na radost serbadije, videćete u stvari ko vlada Iranom. Za neupućene, pre nego što je Francuska davne 1979 ponovila potez Nemačkog Rajha iz 1917 i u "jeroplanu" odaslala Ajatolaha Homeinija, Iran je bio normalna zemlja, da bi se nakon ulaska šiitskog kalife pretovrio u teokratiju. Iran nije bio teokratija ni u vreme nesretnog Mosadeka koga su zbog socijalističkih ideja, a za račun Britanaca smakli američki agenti 1953. Visoko sekularizovana, industrijski jaka zemlja izjedana je korupcijom sledećih 26 gopdina da bi se kao i sada pobunila studentarija. Loše stanje u društvu je iskoristio ko? Islam, pružajući slatke odgovore na probleme koji su mučili većinu. E sada skoro 30 godina nakon supešnog instaliranja teokratije, ljudima dogoreva do nokata i bune se, i to ne protiv "precednika" nego protiv same Uleme. A mi odavde navijamo ua ulemu, jer se pobogu na stranu studenata stavlja mrska SAD i zapad. Čini se da bi ovde u Srbiji mnogi voleli takav vid vladavine, samo da napakoste SAD. Pa imali ste ga od 1456 do 1804. Vidim da mnogima to nedostaje....

Paul Kersey

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 02. januar 2018 12:03)

Naravno, rusofilu, to je komentar. A ne komentarišeš to što se "ajatolah" proglasio bogom i sudi demonstrantima za rat protiv boga?

Gde li smo mi Srbi pogrešno skrenuli kada toliko patimo za diktatorima?

Tex

pre 6 godina

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Kad to budu radili i Saudijskog Arabiji onda mozemo da pricamo o kalifatu i demokratiji. Ovako je samo grabljenje prirodnih resursa ... Zali Boze isgubljenih zivota.

BeKo

pre 6 godina

U Iranu je 1979. godine došlo do revolucije, kada je zbačena monarhija na čelu sa dinastijom Pahlavi i uspostavljena Islamska Republika Iran. Revoluciju je predvodio ajatolah Homeini. Sistem vladavine u Iranu je islamska republika. Ona se razlikuje od demokratske republike po tome što se radi o parlamentarnoj demokratiji, ali u okvirima islama. To znači da demokratija nije najviša vrednost, već je to vera, a demokratija je u funkciji vere. Zato je čelna figura zemlje – vrhovni vođa Irana ili rahbar, duhovno lice iz redova muslimanskog sveštenstva, jedan od takozvanih velikih ajatolaha, a što je najviši stepen u duhovnoj hijerarhiji u Iranu. Prvi Vrhovni vođa Irana je bio ajatolah Homeini. Posle njegove smrti na mestu vrhovnog vođe nasledio ga je veliki ajatolah Ali Hamenei, koji se na tom mestu nalazi i danas. U Iranu se na izborima biraju predsednik (izvršna vlast) i parlament (iranska konsultativna skupština – medžlis, zakonodavna vlast). Tu je i Veće čuvara revolucije od dvanaest članova, koje ima zadatak da kontroliše zakone u skladu sa ustavom i islamskim principima.

Glavni princip iranske politike se sadrži u konceptu – vali-je fakih (najučeniji pravnik). Pri tome reč pravnik, to jest poznavalac zakona, tretira se u kontekstu poznavaoca islamskog prava(šerijat), koje stoji iznad svega.

Mik

pre 6 godina

Kad su islamisti pravili revoluciju za njih nije bilo smrtne kazne, a sad kad drugi hoće da ruše vlast, onda smrtna kazna. Nemojte biti bezobrazni i nepravdni. Sve vere treba ukinuti i zabraniti. Zaluđujete narod,tj,tako ga kontrolišete.

Benny Hill

pre 6 godina

Ne mogu da verujem komentare...svi na stranu rezima..Ajatole..sutra ako se severno korejci bune protiv Kima Srbi ce biti 90% na strani Kima...hapsi sve!!!

Maslačak

pre 6 godina

@BeKo

Sve je što si naveo je tačno, osim da je Iran parlemantarna demokratija.

Iran je samo formalno parlamentarna demokratija, a suštinski to je islamska teokratija gde svu stvarnu vlast ima islamsko sveštenstvo.

Jeste da imaju i parlament i nekakve izbore, ali koji su samo fasada i ne služe praktično ničemu jer poslednju reč uvek ima sveštenstvo i sve odluke parlamenta važe samo ako ih molasi halale!

Sad je sasvim jasno da su molasi nesposobni da reše problem siromaštva i korupcije, koji samo trpaju pod tepih još od kad su uzeli vlast. Nisu ni pokušali da izgrade pravedno društvo po univerzalnim ljudskim principima, nego su hteli samo društvo ustrojeno po verskim principima. U skladu s time podsticali su ljude da imaju što više dece, ali ta politika sad dolazi na naplatu.

Nema te industrije i privrede na svetu koja može da otvori toliko radnih mesta za populaciju koja se množi tom brzinom. Zato (a i zbog mnogih drugih razloga) su siromaštvo, beda i očaj ljudi sasvim normalna posledica. A gde je beda tu je i korupcija, srazmerna bedi i koja samo doprinosi porastu bede!

Molasi sad samo žanju ono što su svih ovih godina sejali. Oni to znaju, zato i sve proteste kvalifikuju kao "proteste protiv Boga" jer znaju da su protesti protiv njih, koji pretenduju da su predtavnici Boga!

Naravno, prepametni i doboro obavešteni Srbi, kao i uvek "znaju" da je u Iranu sve idilično, a sve je zamešala Amerika i zato bezrezervno podržavaju molahe!

SrbHrv

pre 6 godina

Srbija je jedina država u Evropi za koju Irancima ne treba viza.

Persijanci su vredan narod, i stara civilizacija, srednja klasa im je veoma uspešna kad ih suviše ne pritiska vlast (ajatolasi, šah i slični).

Nije nam u interesu da se mešamo u njihove političke borbe, ali se nadam da ćemo barem pomoći onima koji uspeju da stignu do nas.

Lav

pre 6 godina

A mi odavde navijamo ua ulemu, jer se pobogu na stranu studenata stavlja mrska SAD i zapad. Čini se da bi ovde u Srbiji mnogi voleli takav vid vladavine, samo da napakoste SAD.
(Neobavesteni posmatrac, 02. januar 2018 12:47)

Pobunili su se studenti i u Bahreinu pre neku godinu pa smo videli na čiju stranu su se stavile "drage nam" SAD. A kršenja ljudskih prava ima u Iranu, ali ih nema koliko ih ima u Saudijskoj Arabiji, ali gle čuda "drage nam "SAD" nemaju problem sa tim. A twiteras ni 2 twita na tu temu da izbaci. A sada je već prvo veče znao ko protestvuje i zašto, iako još ni Iranska televizija nije objavila.
E zato ja imam problem sa spontanim demonstracijama koje već imaju pripremljenu logistiku u zapadnim medijima.

Ajatolah= bog

pre 6 godina

Znaci biti ajatolah na Zemlji je isto sto i bog u nebesa. To je suprotno svim kuranskim ajetima pa i gore od serjatskog zakona. Kao zakljucak , biti protiv ajatolaha je biti protiv boga, to je uzas, koji su ovi verski poglavari nametnuli Irancima u ime boga.

Boki

pre 6 godina

@Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Vidim kako vlada demokratija u Libiji posle toliko godina od uplitanja SAD i svrgavanja Gadafija. Tu ima samo interesa i nafte, mada ti ne vidis dalje od nosa ocito.

Mr M

pre 6 godina

@adriano_galliani
Samo sto ta americka demomratija za izvoz nije ista kao i njihova kod kuce. Ako im uspe epilog ce biti cepanje drzave na manje delove i u postavljanje lokalnih vodja koji su medjusobno zavadjene i onda mogu da upravljaju njima kako hoce. Primeri su Jugoslavija, Libija, Avganistan itd, itd..

relikti proslosti

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Ne boj se. Sacuvace ih Putin i Rusija od americke demokratije, bas kao sto su sacuvali i svoje ostale saveznike poput Gadafija i slicnih.

Tzhc

pre 6 godina

Naravno da je u vrijeme Saha Iran bio avangarda.Sjetimo se samo demonstracija u njegovo vrijeme kad je broj mrtvih dostizao 900(dnevno),broj ranjenih par hiljada,broj zatvorenih milion.Doduse tada je Iran imao 34 a sad 80 miliona stanovnika.

milodar

pre 6 godina

@adriano_galliani problem je u tome sto posle ta demokratija nimalo ne lici na americku, vec vise lici na serijat iz pakla za razliku od serijata pre uvodjenja demokratije.
primera imas koliko 'oces.

Nizdis

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 02. januar 2018 12:28)

Evo ni ja ne pratim previse protiv koga i cega protestvuju. Ali cim ih USA podrzava jasno mi je sve...Alzir, Tunis (u kom su 2015. isti ti pobili na plazi onaj narod), Libija, Pakistan, Afganistan, Sirija, Ukrajina...isti scenario sa potpisom USA denokratije. Ne mkze u tim drzavam biti takva demokratija nikada.

Milos

pre 6 godina

Da li su svi ovi "zabrinuti" ikada bili u Iranu da znaju kako je tamo?

Ja sam ziveo vise godina i proputovao celim Iranom i mogu Vam reci da su im slobode na zavidnom nivou., Stranih turista ima u citavoj zemlji ukljucujuci i Amerikance. Nikada se ni jednom strancui nije nista desilo iako slobodno tumaraju po celom Iranu.

To se ne bi moglo reci za Srbiju u kojoj je bilo napada na strance a neki su se zavrsili i sa smrtonosnim posledicama.

Sad mi opet recite gde su ljudi sigurniji i slobodniji.

MIROSLAV

pre 6 godina

Donald Trump, isto kao sto su i svi bivsi americki predsednici, mora negde da zapocne svoj privatni rat da bi skrenuo paznju americkom narodu od niza problema kojima ce da se suoce ove godine. Malo je poceo da se igra sa S. Korejom ali nije mogao da nadje opoziciju kao saveznika u toj zemlji a videli su njegovi savetnici da bi taj rat bio skup pa su odustali i sad probaju u iranu. Znamo da iranski narod pati pod ovom teokratskom diktaturom ali ako opozicija prihvati americku podrsku i finansiranje, to ih moze daleko skuplje kostati i mogli bi vrlo lako i da izgube velike teritorije irana, narocito delova bogatih naftom i drugim prirodnime resusrsima.

oberin martel

pre 6 godina

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Taj Iran i ajatolah su bili veoma aktivni i vojno angažovani u Siriji i Iraku u borbi protiv kalifata koji pominješ. Naravno ti to ne znaš...

tosa

pre 6 godina

Ne lozite se. Naravno da ih nece pogubiti. Ovo je samo pretnja. Isto tako nisu pogubljivali uhapsene ljude ni posle mnogo ozbiljnijih protesta u Iranu tokom 2009-2010 godine i 2011-2012 godine iako su govorili da ce to raditi. Pogubljivali su samo uhapsene clanove udruzenja Mudzahedini naroda koji se u Iranu smatraju za teroristicku organizaciju. Drugi su osudjivani na zatvorske kazne a ogromna vecina je pustena posle nekoliko meseci, maksimum do pola godine, u zatvoru.

Oxi

pre 6 godina

Rast BDP-a u Iranu je prosle godine bio 12% a ove oko 5%, ne deluje bas kao da je u pitanju zemlja gde su upravo poceli da nemaju sta da jedu, i gde jedva cekaju da im dodje americki imperijalizam kao sto prizeljkuju pojedini u Srbiji..

Zacudjeni

pre 6 godina

Obzirom da se Iran zove "islamska drzava",sama drzava krsi osnovna pravila:
1-ko su oni da umesto Stvoritelja Milostivog oduzimaju zivote (smrtna kazna),
2-pobune su veoma ceste ne zahvaljujuci deklarisanim nazivom,vec radom samih vlasti.
3-ko je ovlastio ovakvu vlast da (pored korumpiranosti), cuva svoje polozaje i sa druge strane kaznjava sopstveni narod (izbornu bazu)

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Evo ni ja ne pratim previse protiv koga i cega protestvuju. Ali cim ih USA podrzava jasno mi je sve...Alzir, Tunis (u kom su 2015. isti ti pobili na plazi onaj narod), Libija, Pakistan, Afganistan, Sirija, Ukrajina...isti scenario sa potpisom USA denokratije. Ne mkze u tim drzavam biti takva demokratija nikada.
(Nizdis, 02. januar 2018 15:24)

A sta bi se desilo u sadasnjem Iranu da zene odluce da se ne maskiraju? To mora da se menja, tj. da se vrati na staro. Sloboda Persiji!

eXpert na kvadrat

pre 6 godina

Tramp pravi svojim komentarima vise stete nego koristi, ljudi koji njega ne mogu da gledaju sad su zbog njega protiv studenata koji su 100% u pravu. Ova kriza nece na dobro da izadje, verski fanatici, nafta, interesi velikih, nema od Irana za par meseci ni I da ostane, nazalost...

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

Dakle, ako neko prokomentariše da je ovo američko zamešateljstvo odnah je simpatizer diktature i ekstremizma, barem stičem takav utisak čitajući neke od komentara?
Bliski i srednji istok bi bili mnogo mirniji da nema amerikanaca i engleza da određuju i presuđuju...
Ko god to ne prihvata ili ne zna noviju istoriju tog dela sveta ili mu ne smeta takvo ilegalno mešanje određebih zemalja.
Ako americi smeta Iran a ne smeta Saudijska Arabija to sve govori o americi.

adriano_galliani

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!

Nije sve u parama nesto je i u novcu

pre 6 godina

Jezim se kada neko kao predsednik SAD kaze da Iran finansira teroriste... Pored Saudijske Arabije, SAD, Katara... nasli Iran da optuzuju, koji licemer.

relikti proslosti

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Ne boj se. Sacuvace ih Putin i Rusija od americke demokratije, bas kao sto su sacuvali i svoje ostale saveznike poput Gadafija i slicnih.

Paul Kersey

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 02. januar 2018 12:03)

Naravno, rusofilu, to je komentar. A ne komentarišeš to što se "ajatolah" proglasio bogom i sudi demonstrantima za rat protiv boga?

Gde li smo mi Srbi pogrešno skrenuli kada toliko patimo za diktatorima?

Lorber

pre 6 godina

Divne li države!

Ako se pobuniš protiv bede i korupcije (i popova), to se tamo smatra "ratom protiv Boga" i za to ti otkinu glavu.

Pa, ima logike jer je poznato du su beda i korupcija od Boga i Bog tako želi i tako voli, zar ne?

MIROSLAV

pre 6 godina

Donald Trump, isto kao sto su i svi bivsi americki predsednici, mora negde da zapocne svoj privatni rat da bi skrenuo paznju americkom narodu od niza problema kojima ce da se suoce ove godine. Malo je poceo da se igra sa S. Korejom ali nije mogao da nadje opoziciju kao saveznika u toj zemlji a videli su njegovi savetnici da bi taj rat bio skup pa su odustali i sad probaju u iranu. Znamo da iranski narod pati pod ovom teokratskom diktaturom ali ako opozicija prihvati americku podrsku i finansiranje, to ih moze daleko skuplje kostati i mogli bi vrlo lako i da izgube velike teritorije irana, narocito delova bogatih naftom i drugim prirodnime resusrsima.

majself

pre 6 godina

Hapsi sve.. Podrska za predsednika.
(NS, 02. januar 2018 12:09) Haha pa ti genije ne znas ni protiv koga protestuju, ni ko hapsi, ali bitno je da podrzavas tog ko hapsi. Evo malo edukacije: protestuju protiv ajatolaha, ne protiv predsednika

Boki

pre 6 godina

@Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Vidim kako vlada demokratija u Libiji posle toliko godina od uplitanja SAD i svrgavanja Gadafija. Tu ima samo interesa i nafte, mada ti ne vidis dalje od nosa ocito.

Benny Hill

pre 6 godina

Ne mogu da verujem komentare...svi na stranu rezima..Ajatole..sutra ako se severno korejci bune protiv Kima Srbi ce biti 90% na strani Kima...hapsi sve!!!

Mik

pre 6 godina

Kad su islamisti pravili revoluciju za njih nije bilo smrtne kazne, a sad kad drugi hoće da ruše vlast, onda smrtna kazna. Nemojte biti bezobrazni i nepravdni. Sve vere treba ukinuti i zabraniti. Zaluđujete narod,tj,tako ga kontrolišete.

Neobavesteni posmatrac

pre 6 godina

Ako nakon ove pretnje, pobunjenici odustanu, naravno na radost serbadije, videćete u stvari ko vlada Iranom. Za neupućene, pre nego što je Francuska davne 1979 ponovila potez Nemačkog Rajha iz 1917 i u "jeroplanu" odaslala Ajatolaha Homeinija, Iran je bio normalna zemlja, da bi se nakon ulaska šiitskog kalife pretovrio u teokratiju. Iran nije bio teokratija ni u vreme nesretnog Mosadeka koga su zbog socijalističkih ideja, a za račun Britanaca smakli američki agenti 1953. Visoko sekularizovana, industrijski jaka zemlja izjedana je korupcijom sledećih 26 gopdina da bi se kao i sada pobunila studentarija. Loše stanje u društvu je iskoristio ko? Islam, pružajući slatke odgovore na probleme koji su mučili većinu. E sada skoro 30 godina nakon supešnog instaliranja teokratije, ljudima dogoreva do nokata i bune se, i to ne protiv "precednika" nego protiv same Uleme. A mi odavde navijamo ua ulemu, jer se pobogu na stranu studenata stavlja mrska SAD i zapad. Čini se da bi ovde u Srbiji mnogi voleli takav vid vladavine, samo da napakoste SAD. Pa imali ste ga od 1456 do 1804. Vidim da mnogima to nedostaje....

Tex

pre 6 godina

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Kad to budu radili i Saudijskog Arabiji onda mozemo da pricamo o kalifatu i demokratiji. Ovako je samo grabljenje prirodnih resursa ... Zali Boze isgubljenih zivota.

Adriano_Galliani

pre 6 godina

Evo ni ja ne pratim previse protiv koga i cega protestvuju. Ali cim ih USA podrzava jasno mi je sve...Alzir, Tunis (u kom su 2015. isti ti pobili na plazi onaj narod), Libija, Pakistan, Afganistan, Sirija, Ukrajina...isti scenario sa potpisom USA denokratije. Ne mkze u tim drzavam biti takva demokratija nikada.
(Nizdis, 02. januar 2018 15:24)

A sta bi se desilo u sadasnjem Iranu da zene odluce da se ne maskiraju? To mora da se menja, tj. da se vrati na staro. Sloboda Persiji!

Tripl iks -Agatonovic Lazar iz KS (nadjite na fb, twiter i yt)

pre 6 godina

Iran je nekad bio avangardna, svetski orjentisana drzava, otvorena i napredna drzava, sve dok verski fundamentalisti nisu prezeli vlast, promenili citav sistem i uspostavili fanatizam. Guglajte malo slike Irana iz 70-ih, prelepo.

Nizdis

pre 6 godina

Evo stiže demokratija iz Amerike.
(pobesnelimax, 2. januar 2018 12:03)

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 02. januar 2018 12:28)

Evo ni ja ne pratim previse protiv koga i cega protestvuju. Ali cim ih USA podrzava jasno mi je sve...Alzir, Tunis (u kom su 2015. isti ti pobili na plazi onaj narod), Libija, Pakistan, Afganistan, Sirija, Ukrajina...isti scenario sa potpisom USA denokratije. Ne mkze u tim drzavam biti takva demokratija nikada.

Maslačak

pre 6 godina

@BeKo

Sve je što si naveo je tačno, osim da je Iran parlemantarna demokratija.

Iran je samo formalno parlamentarna demokratija, a suštinski to je islamska teokratija gde svu stvarnu vlast ima islamsko sveštenstvo.

Jeste da imaju i parlament i nekakve izbore, ali koji su samo fasada i ne služe praktično ničemu jer poslednju reč uvek ima sveštenstvo i sve odluke parlamenta važe samo ako ih molasi halale!

Sad je sasvim jasno da su molasi nesposobni da reše problem siromaštva i korupcije, koji samo trpaju pod tepih još od kad su uzeli vlast. Nisu ni pokušali da izgrade pravedno društvo po univerzalnim ljudskim principima, nego su hteli samo društvo ustrojeno po verskim principima. U skladu s time podsticali su ljude da imaju što više dece, ali ta politika sad dolazi na naplatu.

Nema te industrije i privrede na svetu koja može da otvori toliko radnih mesta za populaciju koja se množi tom brzinom. Zato (a i zbog mnogih drugih razloga) su siromaštvo, beda i očaj ljudi sasvim normalna posledica. A gde je beda tu je i korupcija, srazmerna bedi i koja samo doprinosi porastu bede!

Molasi sad samo žanju ono što su svih ovih godina sejali. Oni to znaju, zato i sve proteste kvalifikuju kao "proteste protiv Boga" jer znaju da su protesti protiv njih, koji pretenduju da su predtavnici Boga!

Naravno, prepametni i doboro obavešteni Srbi, kao i uvek "znaju" da je u Iranu sve idilično, a sve je zamešala Amerika i zato bezrezervno podržavaju molahe!

Mr M

pre 6 godina

@adriano_galliani
Samo sto ta americka demomratija za izvoz nije ista kao i njihova kod kuce. Ako im uspe epilog ce biti cepanje drzave na manje delove i u postavljanje lokalnih vodja koji su medjusobno zavadjene i onda mogu da upravljaju njima kako hoce. Primeri su Jugoslavija, Libija, Avganistan itd, itd..

eXpert na kvadrat

pre 6 godina

Tramp pravi svojim komentarima vise stete nego koristi, ljudi koji njega ne mogu da gledaju sad su zbog njega protiv studenata koji su 100% u pravu. Ova kriza nece na dobro da izadje, verski fanatici, nafta, interesi velikih, nema od Irana za par meseci ni I da ostane, nazalost...

Lav

pre 6 godina

A mi odavde navijamo ua ulemu, jer se pobogu na stranu studenata stavlja mrska SAD i zapad. Čini se da bi ovde u Srbiji mnogi voleli takav vid vladavine, samo da napakoste SAD.
(Neobavesteni posmatrac, 02. januar 2018 12:47)

Pobunili su se studenti i u Bahreinu pre neku godinu pa smo videli na čiju stranu su se stavile "drage nam" SAD. A kršenja ljudskih prava ima u Iranu, ali ih nema koliko ih ima u Saudijskoj Arabiji, ali gle čuda "drage nam "SAD" nemaju problem sa tim. A twiteras ni 2 twita na tu temu da izbaci. A sada je već prvo veče znao ko protestvuje i zašto, iako još ni Iranska televizija nije objavila.
E zato ja imam problem sa spontanim demonstracijama koje već imaju pripremljenu logistiku u zapadnim medijima.

Milos

pre 6 godina

Da li su svi ovi "zabrinuti" ikada bili u Iranu da znaju kako je tamo?

Ja sam ziveo vise godina i proputovao celim Iranom i mogu Vam reci da su im slobode na zavidnom nivou., Stranih turista ima u citavoj zemlji ukljucujuci i Amerikance. Nikada se ni jednom strancui nije nista desilo iako slobodno tumaraju po celom Iranu.

To se ne bi moglo reci za Srbiju u kojoj je bilo napada na strance a neki su se zavrsili i sa smrtonosnim posledicama.

Sad mi opet recite gde su ljudi sigurniji i slobodniji.

Tzhc

pre 6 godina

Naravno da je u vrijeme Saha Iran bio avangarda.Sjetimo se samo demonstracija u njegovo vrijeme kad je broj mrtvih dostizao 900(dnevno),broj ranjenih par hiljada,broj zatvorenih milion.Doduse tada je Iran imao 34 a sad 80 miliona stanovnika.

Ajatolah= bog

pre 6 godina

Znaci biti ajatolah na Zemlji je isto sto i bog u nebesa. To je suprotno svim kuranskim ajetima pa i gore od serjatskog zakona. Kao zakljucak , biti protiv ajatolaha je biti protiv boga, to je uzas, koji su ovi verski poglavari nametnuli Irancima u ime boga.

oberin martel

pre 6 godina

Боље демократија из Америке него шеријат из Курана. И то милион пута бољи. Наравно да навијам да се збаце сви калифати и да се успостави демократија. Напред Трампе, напред USA!
(adriano_galliani, 2. januar 2018 12:28)

Taj Iran i ajatolah su bili veoma aktivni i vojno angažovani u Siriji i Iraku u borbi protiv kalifata koji pominješ. Naravno ti to ne znaš...

tosa

pre 6 godina

Ne lozite se. Naravno da ih nece pogubiti. Ovo je samo pretnja. Isto tako nisu pogubljivali uhapsene ljude ni posle mnogo ozbiljnijih protesta u Iranu tokom 2009-2010 godine i 2011-2012 godine iako su govorili da ce to raditi. Pogubljivali su samo uhapsene clanove udruzenja Mudzahedini naroda koji se u Iranu smatraju za teroristicku organizaciju. Drugi su osudjivani na zatvorske kazne a ogromna vecina je pustena posle nekoliko meseci, maksimum do pola godine, u zatvoru.

Zacudjeni

pre 6 godina

Obzirom da se Iran zove "islamska drzava",sama drzava krsi osnovna pravila:
1-ko su oni da umesto Stvoritelja Milostivog oduzimaju zivote (smrtna kazna),
2-pobune su veoma ceste ne zahvaljujuci deklarisanim nazivom,vec radom samih vlasti.
3-ko je ovlastio ovakvu vlast da (pored korumpiranosti), cuva svoje polozaje i sa druge strane kaznjava sopstveni narod (izbornu bazu)

milodar

pre 6 godina

@adriano_galliani problem je u tome sto posle ta demokratija nimalo ne lici na americku, vec vise lici na serijat iz pakla za razliku od serijata pre uvodjenja demokratije.
primera imas koliko 'oces.

Oxi

pre 6 godina

Rast BDP-a u Iranu je prosle godine bio 12% a ove oko 5%, ne deluje bas kao da je u pitanju zemlja gde su upravo poceli da nemaju sta da jedu, i gde jedva cekaju da im dodje americki imperijalizam kao sto prizeljkuju pojedini u Srbiji..

SrbHrv

pre 6 godina

Srbija je jedina država u Evropi za koju Irancima ne treba viza.

Persijanci su vredan narod, i stara civilizacija, srednja klasa im je veoma uspešna kad ih suviše ne pritiska vlast (ajatolasi, šah i slični).

Nije nam u interesu da se mešamo u njihove političke borbe, ali se nadam da ćemo barem pomoći onima koji uspeju da stignu do nas.

Začuđeni u Zemlji Čuda

pre 6 godina

Dakle, ako neko prokomentariše da je ovo američko zamešateljstvo odnah je simpatizer diktature i ekstremizma, barem stičem takav utisak čitajući neke od komentara?
Bliski i srednji istok bi bili mnogo mirniji da nema amerikanaca i engleza da određuju i presuđuju...
Ko god to ne prihvata ili ne zna noviju istoriju tog dela sveta ili mu ne smeta takvo ilegalno mešanje određebih zemalja.
Ako americi smeta Iran a ne smeta Saudijska Arabija to sve govori o americi.

BeKo

pre 6 godina

U Iranu je 1979. godine došlo do revolucije, kada je zbačena monarhija na čelu sa dinastijom Pahlavi i uspostavljena Islamska Republika Iran. Revoluciju je predvodio ajatolah Homeini. Sistem vladavine u Iranu je islamska republika. Ona se razlikuje od demokratske republike po tome što se radi o parlamentarnoj demokratiji, ali u okvirima islama. To znači da demokratija nije najviša vrednost, već je to vera, a demokratija je u funkciji vere. Zato je čelna figura zemlje – vrhovni vođa Irana ili rahbar, duhovno lice iz redova muslimanskog sveštenstva, jedan od takozvanih velikih ajatolaha, a što je najviši stepen u duhovnoj hijerarhiji u Iranu. Prvi Vrhovni vođa Irana je bio ajatolah Homeini. Posle njegove smrti na mestu vrhovnog vođe nasledio ga je veliki ajatolah Ali Hamenei, koji se na tom mestu nalazi i danas. U Iranu se na izborima biraju predsednik (izvršna vlast) i parlament (iranska konsultativna skupština – medžlis, zakonodavna vlast). Tu je i Veće čuvara revolucije od dvanaest članova, koje ima zadatak da kontroliše zakone u skladu sa ustavom i islamskim principima.

Glavni princip iranske politike se sadrži u konceptu – vali-je fakih (najučeniji pravnik). Pri tome reč pravnik, to jest poznavalac zakona, tretira se u kontekstu poznavaoca islamskog prava(šerijat), koje stoji iznad svega.