Utorak, 19.12.2017.

19:40

"Stvaranje novog svetskog poretka - SAD nemaju vođstvo"

Strategija nacionalne bezbednosti koju je obznanio predsednik SAD Donald Tramp vraća svet u sukobe velikih sila i stvaranje novog svetskog poretka.

Izvor: Beta

"Stvaranje novog svetskog poretka - SAD nemaju voðstvo" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

Mirko Pantic

pre 6 godina

Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"
(lale, 20. decembar 2017 09:08)
Ne,ali bi mogao nesto i da naucis...
Akcija se zvala "Plemeniti nakovanj" (Noble anvile),a ne Milosrdni andjeo !

Bez obzira sto smatram da je to bilo pogresno,da je ucinjeno mnogo zlocina od strane amerikanaca i sl.,znatno su mi gori nasi ljudi ,koji uporno odbijaju da nauce cinjenice i istinu,vec veruju u mitove o Milosrdnim andjelima.
Upravo je to i razlog sto se istorija kod nas uvek ponavlja,jer uporno ne zelimo da naucimo cinjenice i iz njih izvucemo pouku.

lale

pre 6 godina

(Schaumburg Illinois, 19. decembar 2017 22:59)
Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"

lale

pre 6 godina

(Schaumburg Illinois, 19. decembar 2017 22:59)
Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"

Djed Gavrilo

pre 6 godina

Ljudi,pišete,komentarišete,ali ja još ne vidim suštinu vašeg truda.
Moje Pitanje za milion evra:Zašto je stvarno London izašao iz EU?
(Nije još,ali to ne menja stvar)

Djed Gavrilo

pre 6 godina

Nije prorodno da postoji bilo kakav tutor.
Nije prirodno nasilje u cilju dominacije.
Nije prirodno deliti nacije na dobre i zle.
Nije prirodno lagati.
Nije prirodno verovati u dobre namere kojekakvih likova.
Prirodna je saradnja i uvazavanje.
Prirodna je istina i empatija.
Prirodno je biti otvoren i iskren.
Prirodno je zaštiti planetu od svega sto je ugrozava.
Najveća opasnost po planetu je covek.
Prirodno je definisati i obelodaniti opasnosti i imenovati one koji je ugrožavaju,a zatim,na globalnom nivou krenuti u sredjivanje prirode planete.
Ako je izgubimo ili zakasnimo,neće se diskutovati o rivalstvu nego o KRAJU života za coveke i mnoge vrste.
Ponavljam,sve vrste,sem čoveka,poštuju prirodu i ne menjaju njena pravila,nego se prilagodjavaju.
Pohlepni hostapleri uništavaju,kako čoveka tako i prirodu i privode sve tužnom kraju.
Vazduh,voda i zdrava hrana ...
Može li neko pomoći i krenuti tim smerom?

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

osim vojnog ne znm u cemu je rusija veca sila rusija npr od brazila
(cg, 19. decembar 2017 22:12)

Jesi li razmisljao o tehnologiji ili mislis da samo Zapad ima monopol na istu?
Naravno da nisi....!

Rusija je velika zemlja iz puno razloga,a sama povrsina koju zauzima i koja je najveca na svetu,ima samo delimicno veze sa tim.
Rusija je tehnoloski veoma napredna,sto Zapad odlicno zna,sto je jedan od glavnih razloga zasto se biju za njihove strucnjake.Njihovi dometi u metalurgiji su daleko ispred svih drugih.Nista nisu losiji u hemiji,fizici,matematici i svim drugim bitnim oblastima.
Ljudi su skloni da ih podcene jer ne proizvode mobilne telefone i slicnu potrosacku elektroniku,koju mnogi smatraju tehnoloskim napretkom,sto nema veze sa zivotom.Napredak i proboj u fundamentalnim tehnologijama je bitan,a to su medicina,metalurgija,fizika i sl.,koje doslovno pomeraju granice ljudskog znanja.

Ako se okrenemo na rusku vojnu tehnologiju,jasno je da ne zaostaju ni za jednom Zapadnom zemljom.To je jako bitno,jer vojne potrebe uticu na tehnoloske proboje i pomeraju granice.To je slucaj kod svih tehnoloski razvijenih drzava,jer vojni sektor ima najvise love,te mogu da finansiraju istrazivanja,ciji se rezilutati koriste za vojne ,a kasnije i za civilne potrebe.

Valjda ti je sad jasno zastoje Rusija ,znatno veca i bitnija sila od Brazila ,pa cak i Kine i Indije,koje su i same ogromne tehnoloske sile sa znatno jacom ekonomijom.

sulo

pre 6 godina

Samo sacekajte mallo dok Kina bude Nr:1 rad ce Rusija kukati i molice da na pravi
Ameriku od blata.
Jer Rusija je najveca zemlja sveta sa teritorijom a nema vise od 150 miljona stanovnika a Kina ima 1 ipo miljardi dusa
na tom mallom zemljom ka sto je Kina i mora da se prosiri a gde ce ako ne da navali na komsiju Rusiju.
Zivi bili pa videli!

ljubomir

pre 6 godina

Tramp je pre svega poslovni čovek, i on politiku ne gleda kao većina američkih političara, kao način neprekidnog maltretiranja čitavog sveta! Što se Kine i Rusije, tu je u pravu, jer čvršći zavez ove dve zemlje jeste pravi pandan Americi! Evropa koja bi trebalo da možda u novim uslovima dobije mnogo značajnije mesto nažalost, nije spremna za ..veliku igru !!

Morales

pre 6 godina

Svet je odavno globalizovan i veliki su toliko isprepletni da bi bilo kakva havarija u njihovim odnosima bi bila prakticno svetski reset. Nema nazad ni za njih ni za male. Sto je dobro. Nema Kine bez SAD i obrnuto bas kao sto nema vojske SAD bez vojske Rusije i obrnuto. Ekonomske sile ce se smenjivati u buducnosti, posle Kine docice Indija to je neminovno ali lider moze biti samo onaj ko ima uredjeno najvece drustvo a trenutno na svetu najuredjenije najvece drustvo ima SAD dok drugi nisu ni blizu sto ne znaci da nece biti jednog dana.

Prica o nekim globalnim ratovima je za malu decu. A ovu ravnotezu mogu ta pokusaju da destabilizuju samo neki koji misle da su mnogo veci nego sto jesu tipa Erdogan ali i ta Turska je toliko zamrsena sa vojskom i ekonomijom sa najvecima da ni tu nema govora.

смена страже

pre 6 godina

Свима,осим неколицини заосталих у Србији,је јасно да је доминација САД готова.Међутим ово насилно гурање света у неке нове "силе" је смешно.Дошло је време сарадње и планетарног друштва,доста је тог застарелог затуцаног одмеравања мишића.

milorad

pre 6 godina

Kad EU bude razumeo da je partnerstvo sa Rusijom a ne konfrontacija sa njom spas Evrope. Nazslost mi Rusiji jednistavno ne dozvoljavamo jos od vremena Dostojevskog da se Risija afirmise kao evropska zemlja. Procitajte, ko nije brsedu Dostojevskog na tu temu. Mi prosto guramo Rusiju na partnerstvo sa Kinom. Bijim se da ce nam se to partnetstvo obiti o glavu. Evropa nema vise mesta za dalji razvoj. Rusija ima u kolicinama. Eu i Evropa zajedno su pristono trziste, svako za sebe, Evropa posebno je teska periferija. Amerika ims ceo pacifik. Rusija i Kina Aziju. A . Evropa?

buda

pre 6 godina

papirnati džinovi se bore..nemačka ćuti i radi. sve mogu da izvezu, ništa ne moraju da kupuju. dovoljni su sami sebi. ne treba im četvrti rajh službeno. taj već postoji. i da, gas iz rusije je već odavno nemački biznis. tako da...

Aron

pre 6 godina

Dolazak Trampa vlast je pobeda izolacionističke struje u američkim političkim krugovima naspram "spolnopolitičke", ta borba se vodi već skoro 2 veka. Na primer poznat je duel između pretsednika Vilsona, zagovornika spolnopolitičke, i jednog senatora iz Ajdaha,vođe izolacionista. Prvo je pobedio Vilson kada je izdejstvovao da SAD objavi rat Nemačkoj 1917-e. Kasnije je pobedio senator kada je izlobirao da konges ne odobri da SAD postane član Društva naroda. Ta doktrina uspostavljena je još za vreme pretsednika Monroa izjavom "Amerika Amerikancima" i po njemu je nazvana "Monroova doktrina". Tramp je to jasno naglasio u svojoj kampanji da želi da se okrene unutrašnjim problemima i ekonomiji. Rekao je da Amerika nema više nameru da započinje nove vojne akcije po svetu.Čak je uradio ono što nijedan kandidat nije, nazvao je pogubnim i pogrešnim intervencije u Iraku i Libiji. Naravno videćemo da li će i koliko da se odupre vojno-industriskom kompleksu i "jastrebovima" u Vašingtonu.

Petar S.

pre 6 godina

Sami su krivi.

Nakon de-fakto krsenja Medjunarodnog prava, 1999 i "humanitarnog bombardovanja" Srbije, kako ga je nazvao Bil Klinton u svom obracanju Naciji neposredno nakon pocetka bombardovanja,

iliti ""plemenitog" nakovnja" kako su ga zvanicno nazvali iako nevidim nista plemenito ni humanitarno u tome jer umesto sto su proterani Albanci proterani su Srbi, pa prema tome proterivanje i nije spreceno,

Plus svesno laganje za razloge za rat u Iraku, o oruzju za masovno unistavanje,

Zapad tj. Amerika je izgubila oreol Moralnog Vodje Sveta.

Ostao im je samo ekonomska dominacija mada i nju polako gube od Kine i drugih.

I da jos dodam taj moralni oreol kao i ekonomski (Svetska ekonomska kriza koja JE POCELA U AMERICI - SEKA 2008) sunovrat Zapada se desio PRE nego sto je Tramp dosao na vlast iako ce na kraju Trampa da optuze za Sve.

Uspeh Trampa u Americi je posledica.
Ne uzrok.

Millennium

pre 6 godina

Prirodno je da Nemačka vodi Evropu. Saradnja na relaciji Berlin-Moskva je spas za čovečanstvo. Engleze i Amere neka na njihovim ostrvima.

jasdf

pre 6 godina

@sempervivum
A ko Nemackoj garantuje da Rusima u nekom momentu nece pasti na pamet ideja da pogaze sve medjusobne ugovore i okupira joj deo teritorije? Vec se desilo sa drugima.

realista

pre 6 godina

amerika moze da pokazuje zube na boraniji!samo sto ima puno boranije!najjaci je primer kad je tramp gurno crnogorskog premijera i pozeleo mu dobrodoslicu u nato!

Mi2

pre 6 godina

Znaci sada ne valja kada Tramp hoce da pregovara sa Rusima i Kinezima. Pre ce biti da Ameri razbijaju novi svetski poredak, uspostavljen od strane Busa starijeg i evropskih politicara, i okrecu se vise ekonomskim nego vojnim ciljevima sto je svakako za pozdrav.

ja pa ja

pre 6 godina

Novi svetski poredak je ideja koja je počela da se ostvaruje kada je Regan odbacio pokriće dolara u zlatu, u počeo isti da štampa u nenormalnim količinama.Pocela je da se propagira potrošačka ekonomija , gde će zemlje trećeg sveta raditi a Amerikanci trošiti i raznim ratovima štititi takav poredak.To ne može trajati doveka.I Tramp je tu samo vrh ledenog brega. Kao Neron koji je spalio Rim. Ali krivica je u onima pre njega.
Potrosackoj ekonomiji se već vidi kraj.Ako je pre deset godina Nike izbacivao dva modela patika u jednoj sezoni, sada ih ima deset.To znači da bi za deset godina trebalo da izbaci pedeset modela, a to nikome nije potrebno, a ni planeta Zemlja nema resursa da to izdrži.
To po mom skromnom mišljenju znači da će uskoro doći do velike ekonomske krize posle koje će Kina, Rusija , možda Indija probati da se oslobode Američkog zagrljaja.
Čisto sumnjam da će se Amerika bez rata predati svoj uticaj.Istorija nas uči tome.
Problem je što su ranije ratovali katapultima, a sada će leteti nuklearne rakete.

Schaumburg Illinois

pre 6 godina

Ne,Ne bas nemaju,a svima su dali preko nosa i kontrolisu 80% planete.Zato Napredna Srbija sad kad povede planetu,svima ima da svane.Zaboravili smo Srbi ko nas je hranio i pomagao.Pitaj te Srbi Deke i Bake za Trumanova jaja u prahu.Nismo samo materjalno bedni nego i duhovno.Pravimo se pametni i napredno nam je drustvo.Teski smo slepci.Da je ziv Tesla bi se odreko Srba.

mr.wolf

pre 6 godina

@(sempervivum, 19. decembar 2017 20:24)

A kako ti prijatelju ne kapiras da u nekom tamo sledecem ratu (nadam se da ce razum preovladati, ali tesko), nece da postoje neutralni ? Da li ti to razumes ?

gresnik

pre 6 godina

ma hajte molim vas, ko zna bolje od Amera, drugi se busaju, evo Ameri se malo povukli i ? sta se desava, jos veci "kaos", ne zna se ko pije, ko placa, a sve glave usijane i najpametnije..... samo se povucite, razmislite i priznajte sebi da je tako, priznajte sebi istinu, nije tesko

sempervivum

pre 6 godina

Мислим да је Немачкој много лакше да успостави добре односе са Русијом него да улаже у одбрану.
Наравно, то не одговара онима који живе од тензија и сукоба (НАТО), као и онима који живе од производње и продаје оружја (војна индустрија).
Некада смо имали две силе, постојала је тензија, али је постојала и равнотежа и опстајао мир. Ми несврстани смо били срећни.
Онда је остала само једна сила, која је постала бахата и многима у свету донела зло.
Видећемо сада како ће бити са ТРИ силе и ко ће на крају превагнути. По свему судећи то ће бити - Кина.
Зато је Србији потребна потпуна неутралност и коректна сарадња са свима, без обзира ко да буде код нас на власти. Али то натофили никако да схвате.

Ne histeriši toliko, Gerasimove!

pre 6 godina

Rusija se zalaže za unipolarni svet, u kome bi Rusija bila taj jedan pol.
Ali suviše su nejaki za to, pa zato histerišu.

Pravi predvidjanje

pre 6 godina

Ekonomskim i vojnim jacanjem Rusije i Kine posljednjih godina, kauboji vide,
da vise nisu jedina sila na Svetu i da ne mogu vise sami "vladati" celom planetom,
cime se nikako ne mogu pomiriti.
E sad kako ih u to uveriti da ne bi doslo do sukoba velikih sila jer cemo tada svi
stradati.

stanislav

pre 6 godina

Tramp je ozbiljan problem jer je politički amater a pritom narcisoidan tip po čijem mišljenju su svi dužni da se klanjaju SAD i rade i njihovom interesu.
Takav tip je u početku smešan, pa neprijatan i - ako se ne zaustavi - na kraju opasan.
I Hitleru su se ljudi u početku podsmevali pa na kraju nije dobro ispalo.
Ne treba potcenjivati Trampovu glupost.

sempervivum

pre 6 godina

Мислим да је Немачкој много лакше да успостави добре односе са Русијом него да улаже у одбрану.
Наравно, то не одговара онима који живе од тензија и сукоба (НАТО), као и онима који живе од производње и продаје оружја (војна индустрија).
Некада смо имали две силе, постојала је тензија, али је постојала и равнотежа и опстајао мир. Ми несврстани смо били срећни.
Онда је остала само једна сила, која је постала бахата и многима у свету донела зло.
Видећемо сада како ће бити са ТРИ силе и ко ће на крају превагнути. По свему судећи то ће бити - Кина.
Зато је Србији потребна потпуна неутралност и коректна сарадња са свима, без обзира ко да буде код нас на власти. Али то натофили никако да схвате.

stanislav

pre 6 godina

Tramp je ozbiljan problem jer je politički amater a pritom narcisoidan tip po čijem mišljenju su svi dužni da se klanjaju SAD i rade i njihovom interesu.
Takav tip je u početku smešan, pa neprijatan i - ako se ne zaustavi - na kraju opasan.
I Hitleru su se ljudi u početku podsmevali pa na kraju nije dobro ispalo.
Ne treba potcenjivati Trampovu glupost.

Pravi predvidjanje

pre 6 godina

Ekonomskim i vojnim jacanjem Rusije i Kine posljednjih godina, kauboji vide,
da vise nisu jedina sila na Svetu i da ne mogu vise sami "vladati" celom planetom,
cime se nikako ne mogu pomiriti.
E sad kako ih u to uveriti da ne bi doslo do sukoba velikih sila jer cemo tada svi
stradati.

Petar S.

pre 6 godina

Sami su krivi.

Nakon de-fakto krsenja Medjunarodnog prava, 1999 i "humanitarnog bombardovanja" Srbije, kako ga je nazvao Bil Klinton u svom obracanju Naciji neposredno nakon pocetka bombardovanja,

iliti ""plemenitog" nakovnja" kako su ga zvanicno nazvali iako nevidim nista plemenito ni humanitarno u tome jer umesto sto su proterani Albanci proterani su Srbi, pa prema tome proterivanje i nije spreceno,

Plus svesno laganje za razloge za rat u Iraku, o oruzju za masovno unistavanje,

Zapad tj. Amerika je izgubila oreol Moralnog Vodje Sveta.

Ostao im je samo ekonomska dominacija mada i nju polako gube od Kine i drugih.

I da jos dodam taj moralni oreol kao i ekonomski (Svetska ekonomska kriza koja JE POCELA U AMERICI - SEKA 2008) sunovrat Zapada se desio PRE nego sto je Tramp dosao na vlast iako ce na kraju Trampa da optuze za Sve.

Uspeh Trampa u Americi je posledica.
Ne uzrok.

Ne histeriši toliko, Gerasimove!

pre 6 godina

Rusija se zalaže za unipolarni svet, u kome bi Rusija bila taj jedan pol.
Ali suviše su nejaki za to, pa zato histerišu.

Millennium

pre 6 godina

Prirodno je da Nemačka vodi Evropu. Saradnja na relaciji Berlin-Moskva je spas za čovečanstvo. Engleze i Amere neka na njihovim ostrvima.

ja pa ja

pre 6 godina

Novi svetski poredak je ideja koja je počela da se ostvaruje kada je Regan odbacio pokriće dolara u zlatu, u počeo isti da štampa u nenormalnim količinama.Pocela je da se propagira potrošačka ekonomija , gde će zemlje trećeg sveta raditi a Amerikanci trošiti i raznim ratovima štititi takav poredak.To ne može trajati doveka.I Tramp je tu samo vrh ledenog brega. Kao Neron koji je spalio Rim. Ali krivica je u onima pre njega.
Potrosackoj ekonomiji se već vidi kraj.Ako je pre deset godina Nike izbacivao dva modela patika u jednoj sezoni, sada ih ima deset.To znači da bi za deset godina trebalo da izbaci pedeset modela, a to nikome nije potrebno, a ni planeta Zemlja nema resursa da to izdrži.
To po mom skromnom mišljenju znači da će uskoro doći do velike ekonomske krize posle koje će Kina, Rusija , možda Indija probati da se oslobode Američkog zagrljaja.
Čisto sumnjam da će se Amerika bez rata predati svoj uticaj.Istorija nas uči tome.
Problem je što su ranije ratovali katapultima, a sada će leteti nuklearne rakete.

realista

pre 6 godina

amerika moze da pokazuje zube na boraniji!samo sto ima puno boranije!najjaci je primer kad je tramp gurno crnogorskog premijera i pozeleo mu dobrodoslicu u nato!

Aron

pre 6 godina

Dolazak Trampa vlast je pobeda izolacionističke struje u američkim političkim krugovima naspram "spolnopolitičke", ta borba se vodi već skoro 2 veka. Na primer poznat je duel između pretsednika Vilsona, zagovornika spolnopolitičke, i jednog senatora iz Ajdaha,vođe izolacionista. Prvo je pobedio Vilson kada je izdejstvovao da SAD objavi rat Nemačkoj 1917-e. Kasnije je pobedio senator kada je izlobirao da konges ne odobri da SAD postane član Društva naroda. Ta doktrina uspostavljena je još za vreme pretsednika Monroa izjavom "Amerika Amerikancima" i po njemu je nazvana "Monroova doktrina". Tramp je to jasno naglasio u svojoj kampanji da želi da se okrene unutrašnjim problemima i ekonomiji. Rekao je da Amerika nema više nameru da započinje nove vojne akcije po svetu.Čak je uradio ono što nijedan kandidat nije, nazvao je pogubnim i pogrešnim intervencije u Iraku i Libiji. Naravno videćemo da li će i koliko da se odupre vojno-industriskom kompleksu i "jastrebovima" u Vašingtonu.

Mi2

pre 6 godina

Znaci sada ne valja kada Tramp hoce da pregovara sa Rusima i Kinezima. Pre ce biti da Ameri razbijaju novi svetski poredak, uspostavljen od strane Busa starijeg i evropskih politicara, i okrecu se vise ekonomskim nego vojnim ciljevima sto je svakako za pozdrav.

Schaumburg Illinois

pre 6 godina

Ne,Ne bas nemaju,a svima su dali preko nosa i kontrolisu 80% planete.Zato Napredna Srbija sad kad povede planetu,svima ima da svane.Zaboravili smo Srbi ko nas je hranio i pomagao.Pitaj te Srbi Deke i Bake za Trumanova jaja u prahu.Nismo samo materjalno bedni nego i duhovno.Pravimo se pametni i napredno nam je drustvo.Teski smo slepci.Da je ziv Tesla bi se odreko Srba.

mr.wolf

pre 6 godina

@(sempervivum, 19. decembar 2017 20:24)

A kako ti prijatelju ne kapiras da u nekom tamo sledecem ratu (nadam se da ce razum preovladati, ali tesko), nece da postoje neutralni ? Da li ti to razumes ?

jasdf

pre 6 godina

@sempervivum
A ko Nemackoj garantuje da Rusima u nekom momentu nece pasti na pamet ideja da pogaze sve medjusobne ugovore i okupira joj deo teritorije? Vec se desilo sa drugima.

gresnik

pre 6 godina

ma hajte molim vas, ko zna bolje od Amera, drugi se busaju, evo Ameri se malo povukli i ? sta se desava, jos veci "kaos", ne zna se ko pije, ko placa, a sve glave usijane i najpametnije..... samo se povucite, razmislite i priznajte sebi da je tako, priznajte sebi istinu, nije tesko

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

osim vojnog ne znm u cemu je rusija veca sila rusija npr od brazila
(cg, 19. decembar 2017 22:12)

Jesi li razmisljao o tehnologiji ili mislis da samo Zapad ima monopol na istu?
Naravno da nisi....!

Rusija je velika zemlja iz puno razloga,a sama povrsina koju zauzima i koja je najveca na svetu,ima samo delimicno veze sa tim.
Rusija je tehnoloski veoma napredna,sto Zapad odlicno zna,sto je jedan od glavnih razloga zasto se biju za njihove strucnjake.Njihovi dometi u metalurgiji su daleko ispred svih drugih.Nista nisu losiji u hemiji,fizici,matematici i svim drugim bitnim oblastima.
Ljudi su skloni da ih podcene jer ne proizvode mobilne telefone i slicnu potrosacku elektroniku,koju mnogi smatraju tehnoloskim napretkom,sto nema veze sa zivotom.Napredak i proboj u fundamentalnim tehnologijama je bitan,a to su medicina,metalurgija,fizika i sl.,koje doslovno pomeraju granice ljudskog znanja.

Ako se okrenemo na rusku vojnu tehnologiju,jasno je da ne zaostaju ni za jednom Zapadnom zemljom.To je jako bitno,jer vojne potrebe uticu na tehnoloske proboje i pomeraju granice.To je slucaj kod svih tehnoloski razvijenih drzava,jer vojni sektor ima najvise love,te mogu da finansiraju istrazivanja,ciji se rezilutati koriste za vojne ,a kasnije i za civilne potrebe.

Valjda ti je sad jasno zastoje Rusija ,znatno veca i bitnija sila od Brazila ,pa cak i Kine i Indije,koje su i same ogromne tehnoloske sile sa znatno jacom ekonomijom.

lale

pre 6 godina

(Schaumburg Illinois, 19. decembar 2017 22:59)
Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"

lale

pre 6 godina

(Schaumburg Illinois, 19. decembar 2017 22:59)
Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"

смена страже

pre 6 godina

Свима,осим неколицини заосталих у Србији,је јасно да је доминација САД готова.Међутим ово насилно гурање света у неке нове "силе" је смешно.Дошло је време сарадње и планетарног друштва,доста је тог застарелог затуцаног одмеравања мишића.

sulo

pre 6 godina

Samo sacekajte mallo dok Kina bude Nr:1 rad ce Rusija kukati i molice da na pravi
Ameriku od blata.
Jer Rusija je najveca zemlja sveta sa teritorijom a nema vise od 150 miljona stanovnika a Kina ima 1 ipo miljardi dusa
na tom mallom zemljom ka sto je Kina i mora da se prosiri a gde ce ako ne da navali na komsiju Rusiju.
Zivi bili pa videli!

buda

pre 6 godina

papirnati džinovi se bore..nemačka ćuti i radi. sve mogu da izvezu, ništa ne moraju da kupuju. dovoljni su sami sebi. ne treba im četvrti rajh službeno. taj već postoji. i da, gas iz rusije je već odavno nemački biznis. tako da...

milorad

pre 6 godina

Kad EU bude razumeo da je partnerstvo sa Rusijom a ne konfrontacija sa njom spas Evrope. Nazslost mi Rusiji jednistavno ne dozvoljavamo jos od vremena Dostojevskog da se Risija afirmise kao evropska zemlja. Procitajte, ko nije brsedu Dostojevskog na tu temu. Mi prosto guramo Rusiju na partnerstvo sa Kinom. Bijim se da ce nam se to partnetstvo obiti o glavu. Evropa nema vise mesta za dalji razvoj. Rusija ima u kolicinama. Eu i Evropa zajedno su pristono trziste, svako za sebe, Evropa posebno je teska periferija. Amerika ims ceo pacifik. Rusija i Kina Aziju. A . Evropa?

ljubomir

pre 6 godina

Tramp je pre svega poslovni čovek, i on politiku ne gleda kao većina američkih političara, kao način neprekidnog maltretiranja čitavog sveta! Što se Kine i Rusije, tu je u pravu, jer čvršći zavez ove dve zemlje jeste pravi pandan Americi! Evropa koja bi trebalo da možda u novim uslovima dobije mnogo značajnije mesto nažalost, nije spremna za ..veliku igru !!

Djed Gavrilo

pre 6 godina

Nije prorodno da postoji bilo kakav tutor.
Nije prirodno nasilje u cilju dominacije.
Nije prirodno deliti nacije na dobre i zle.
Nije prirodno lagati.
Nije prirodno verovati u dobre namere kojekakvih likova.
Prirodna je saradnja i uvazavanje.
Prirodna je istina i empatija.
Prirodno je biti otvoren i iskren.
Prirodno je zaštiti planetu od svega sto je ugrozava.
Najveća opasnost po planetu je covek.
Prirodno je definisati i obelodaniti opasnosti i imenovati one koji je ugrožavaju,a zatim,na globalnom nivou krenuti u sredjivanje prirode planete.
Ako je izgubimo ili zakasnimo,neće se diskutovati o rivalstvu nego o KRAJU života za coveke i mnoge vrste.
Ponavljam,sve vrste,sem čoveka,poštuju prirodu i ne menjaju njena pravila,nego se prilagodjavaju.
Pohlepni hostapleri uništavaju,kako čoveka tako i prirodu i privode sve tužnom kraju.
Vazduh,voda i zdrava hrana ...
Može li neko pomoći i krenuti tim smerom?

Morales

pre 6 godina

Svet je odavno globalizovan i veliki su toliko isprepletni da bi bilo kakva havarija u njihovim odnosima bi bila prakticno svetski reset. Nema nazad ni za njih ni za male. Sto je dobro. Nema Kine bez SAD i obrnuto bas kao sto nema vojske SAD bez vojske Rusije i obrnuto. Ekonomske sile ce se smenjivati u buducnosti, posle Kine docice Indija to je neminovno ali lider moze biti samo onaj ko ima uredjeno najvece drustvo a trenutno na svetu najuredjenije najvece drustvo ima SAD dok drugi nisu ni blizu sto ne znaci da nece biti jednog dana.

Prica o nekim globalnim ratovima je za malu decu. A ovu ravnotezu mogu ta pokusaju da destabilizuju samo neki koji misle da su mnogo veci nego sto jesu tipa Erdogan ali i ta Turska je toliko zamrsena sa vojskom i ekonomijom sa najvecima da ni tu nema govora.

Djed Gavrilo

pre 6 godina

Ljudi,pišete,komentarišete,ali ja još ne vidim suštinu vašeg truda.
Moje Pitanje za milion evra:Zašto je stvarno London izašao iz EU?
(Nije još,ali to ne menja stvar)

Mirko Pantic

pre 6 godina

Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"
(lale, 20. decembar 2017 09:08)
Ne,ali bi mogao nesto i da naucis...
Akcija se zvala "Plemeniti nakovanj" (Noble anvile),a ne Milosrdni andjeo !

Bez obzira sto smatram da je to bilo pogresno,da je ucinjeno mnogo zlocina od strane amerikanaca i sl.,znatno su mi gori nasi ljudi ,koji uporno odbijaju da nauce cinjenice i istinu,vec veruju u mitove o Milosrdnim andjelima.
Upravo je to i razlog sto se istorija kod nas uvek ponavlja,jer uporno ne zelimo da naucimo cinjenice i iz njih izvucemo pouku.

Ne histeriši toliko, Gerasimove!

pre 6 godina

Rusija se zalaže za unipolarni svet, u kome bi Rusija bila taj jedan pol.
Ali suviše su nejaki za to, pa zato histerišu.

Schaumburg Illinois

pre 6 godina

Ne,Ne bas nemaju,a svima su dali preko nosa i kontrolisu 80% planete.Zato Napredna Srbija sad kad povede planetu,svima ima da svane.Zaboravili smo Srbi ko nas je hranio i pomagao.Pitaj te Srbi Deke i Bake za Trumanova jaja u prahu.Nismo samo materjalno bedni nego i duhovno.Pravimo se pametni i napredno nam je drustvo.Teski smo slepci.Da je ziv Tesla bi se odreko Srba.

jasdf

pre 6 godina

@sempervivum
A ko Nemackoj garantuje da Rusima u nekom momentu nece pasti na pamet ideja da pogaze sve medjusobne ugovore i okupira joj deo teritorije? Vec se desilo sa drugima.

sempervivum

pre 6 godina

Мислим да је Немачкој много лакше да успостави добре односе са Русијом него да улаже у одбрану.
Наравно, то не одговара онима који живе од тензија и сукоба (НАТО), као и онима који живе од производње и продаје оружја (војна индустрија).
Некада смо имали две силе, постојала је тензија, али је постојала и равнотежа и опстајао мир. Ми несврстани смо били срећни.
Онда је остала само једна сила, која је постала бахата и многима у свету донела зло.
Видећемо сада како ће бити са ТРИ силе и ко ће на крају превагнути. По свему судећи то ће бити - Кина.
Зато је Србији потребна потпуна неутралност и коректна сарадња са свима, без обзира ко да буде код нас на власти. Али то натофили никако да схвате.

stanislav

pre 6 godina

Tramp je ozbiljan problem jer je politički amater a pritom narcisoidan tip po čijem mišljenju su svi dužni da se klanjaju SAD i rade i njihovom interesu.
Takav tip je u početku smešan, pa neprijatan i - ako se ne zaustavi - na kraju opasan.
I Hitleru su se ljudi u početku podsmevali pa na kraju nije dobro ispalo.
Ne treba potcenjivati Trampovu glupost.

gresnik

pre 6 godina

ma hajte molim vas, ko zna bolje od Amera, drugi se busaju, evo Ameri se malo povukli i ? sta se desava, jos veci "kaos", ne zna se ko pije, ko placa, a sve glave usijane i najpametnije..... samo se povucite, razmislite i priznajte sebi da je tako, priznajte sebi istinu, nije tesko

Pravi predvidjanje

pre 6 godina

Ekonomskim i vojnim jacanjem Rusije i Kine posljednjih godina, kauboji vide,
da vise nisu jedina sila na Svetu i da ne mogu vise sami "vladati" celom planetom,
cime se nikako ne mogu pomiriti.
E sad kako ih u to uveriti da ne bi doslo do sukoba velikih sila jer cemo tada svi
stradati.

Millennium

pre 6 godina

Prirodno je da Nemačka vodi Evropu. Saradnja na relaciji Berlin-Moskva je spas za čovečanstvo. Engleze i Amere neka na njihovim ostrvima.

Petar S.

pre 6 godina

Sami su krivi.

Nakon de-fakto krsenja Medjunarodnog prava, 1999 i "humanitarnog bombardovanja" Srbije, kako ga je nazvao Bil Klinton u svom obracanju Naciji neposredno nakon pocetka bombardovanja,

iliti ""plemenitog" nakovnja" kako su ga zvanicno nazvali iako nevidim nista plemenito ni humanitarno u tome jer umesto sto su proterani Albanci proterani su Srbi, pa prema tome proterivanje i nije spreceno,

Plus svesno laganje za razloge za rat u Iraku, o oruzju za masovno unistavanje,

Zapad tj. Amerika je izgubila oreol Moralnog Vodje Sveta.

Ostao im je samo ekonomska dominacija mada i nju polako gube od Kine i drugih.

I da jos dodam taj moralni oreol kao i ekonomski (Svetska ekonomska kriza koja JE POCELA U AMERICI - SEKA 2008) sunovrat Zapada se desio PRE nego sto je Tramp dosao na vlast iako ce na kraju Trampa da optuze za Sve.

Uspeh Trampa u Americi je posledica.
Ne uzrok.

ja pa ja

pre 6 godina

Novi svetski poredak je ideja koja je počela da se ostvaruje kada je Regan odbacio pokriće dolara u zlatu, u počeo isti da štampa u nenormalnim količinama.Pocela je da se propagira potrošačka ekonomija , gde će zemlje trećeg sveta raditi a Amerikanci trošiti i raznim ratovima štititi takav poredak.To ne može trajati doveka.I Tramp je tu samo vrh ledenog brega. Kao Neron koji je spalio Rim. Ali krivica je u onima pre njega.
Potrosackoj ekonomiji se već vidi kraj.Ako je pre deset godina Nike izbacivao dva modela patika u jednoj sezoni, sada ih ima deset.To znači da bi za deset godina trebalo da izbaci pedeset modela, a to nikome nije potrebno, a ni planeta Zemlja nema resursa da to izdrži.
To po mom skromnom mišljenju znači da će uskoro doći do velike ekonomske krize posle koje će Kina, Rusija , možda Indija probati da se oslobode Američkog zagrljaja.
Čisto sumnjam da će se Amerika bez rata predati svoj uticaj.Istorija nas uči tome.
Problem je što su ranije ratovali katapultima, a sada će leteti nuklearne rakete.

mr.wolf

pre 6 godina

@(sempervivum, 19. decembar 2017 20:24)

A kako ti prijatelju ne kapiras da u nekom tamo sledecem ratu (nadam se da ce razum preovladati, ali tesko), nece da postoje neutralni ? Da li ti to razumes ?

Mi2

pre 6 godina

Znaci sada ne valja kada Tramp hoce da pregovara sa Rusima i Kinezima. Pre ce biti da Ameri razbijaju novi svetski poredak, uspostavljen od strane Busa starijeg i evropskih politicara, i okrecu se vise ekonomskim nego vojnim ciljevima sto je svakako za pozdrav.

realista

pre 6 godina

amerika moze da pokazuje zube na boraniji!samo sto ima puno boranije!najjaci je primer kad je tramp gurno crnogorskog premijera i pozeleo mu dobrodoslicu u nato!

Aron

pre 6 godina

Dolazak Trampa vlast je pobeda izolacionističke struje u američkim političkim krugovima naspram "spolnopolitičke", ta borba se vodi već skoro 2 veka. Na primer poznat je duel između pretsednika Vilsona, zagovornika spolnopolitičke, i jednog senatora iz Ajdaha,vođe izolacionista. Prvo je pobedio Vilson kada je izdejstvovao da SAD objavi rat Nemačkoj 1917-e. Kasnije je pobedio senator kada je izlobirao da konges ne odobri da SAD postane član Društva naroda. Ta doktrina uspostavljena je još za vreme pretsednika Monroa izjavom "Amerika Amerikancima" i po njemu je nazvana "Monroova doktrina". Tramp je to jasno naglasio u svojoj kampanji da želi da se okrene unutrašnjim problemima i ekonomiji. Rekao je da Amerika nema više nameru da započinje nove vojne akcije po svetu.Čak je uradio ono što nijedan kandidat nije, nazvao je pogubnim i pogrešnim intervencije u Iraku i Libiji. Naravno videćemo da li će i koliko da se odupre vojno-industriskom kompleksu i "jastrebovima" u Vašingtonu.

sulo

pre 6 godina

Samo sacekajte mallo dok Kina bude Nr:1 rad ce Rusija kukati i molice da na pravi
Ameriku od blata.
Jer Rusija je najveca zemlja sveta sa teritorijom a nema vise od 150 miljona stanovnika a Kina ima 1 ipo miljardi dusa
na tom mallom zemljom ka sto je Kina i mora da se prosiri a gde ce ako ne da navali na komsiju Rusiju.
Zivi bili pa videli!

смена страже

pre 6 godina

Свима,осим неколицини заосталих у Србији,је јасно да је доминација САД готова.Међутим ово насилно гурање света у неке нове "силе" је смешно.Дошло је време сарадње и планетарног друштва,доста је тог застарелог затуцаног одмеравања мишића.

Dimitrije Pantic

pre 6 godina

osim vojnog ne znm u cemu je rusija veca sila rusija npr od brazila
(cg, 19. decembar 2017 22:12)

Jesi li razmisljao o tehnologiji ili mislis da samo Zapad ima monopol na istu?
Naravno da nisi....!

Rusija je velika zemlja iz puno razloga,a sama povrsina koju zauzima i koja je najveca na svetu,ima samo delimicno veze sa tim.
Rusija je tehnoloski veoma napredna,sto Zapad odlicno zna,sto je jedan od glavnih razloga zasto se biju za njihove strucnjake.Njihovi dometi u metalurgiji su daleko ispred svih drugih.Nista nisu losiji u hemiji,fizici,matematici i svim drugim bitnim oblastima.
Ljudi su skloni da ih podcene jer ne proizvode mobilne telefone i slicnu potrosacku elektroniku,koju mnogi smatraju tehnoloskim napretkom,sto nema veze sa zivotom.Napredak i proboj u fundamentalnim tehnologijama je bitan,a to su medicina,metalurgija,fizika i sl.,koje doslovno pomeraju granice ljudskog znanja.

Ako se okrenemo na rusku vojnu tehnologiju,jasno je da ne zaostaju ni za jednom Zapadnom zemljom.To je jako bitno,jer vojne potrebe uticu na tehnoloske proboje i pomeraju granice.To je slucaj kod svih tehnoloski razvijenih drzava,jer vojni sektor ima najvise love,te mogu da finansiraju istrazivanja,ciji se rezilutati koriste za vojne ,a kasnije i za civilne potrebe.

Valjda ti je sad jasno zastoje Rusija ,znatno veca i bitnija sila od Brazila ,pa cak i Kine i Indije,koje su i same ogromne tehnoloske sile sa znatno jacom ekonomijom.

lale

pre 6 godina

(Schaumburg Illinois, 19. decembar 2017 22:59)
Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"

lale

pre 6 godina

(Schaumburg Illinois, 19. decembar 2017 22:59)
Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"

buda

pre 6 godina

papirnati džinovi se bore..nemačka ćuti i radi. sve mogu da izvezu, ništa ne moraju da kupuju. dovoljni su sami sebi. ne treba im četvrti rajh službeno. taj već postoji. i da, gas iz rusije je već odavno nemački biznis. tako da...

Morales

pre 6 godina

Svet je odavno globalizovan i veliki su toliko isprepletni da bi bilo kakva havarija u njihovim odnosima bi bila prakticno svetski reset. Nema nazad ni za njih ni za male. Sto je dobro. Nema Kine bez SAD i obrnuto bas kao sto nema vojske SAD bez vojske Rusije i obrnuto. Ekonomske sile ce se smenjivati u buducnosti, posle Kine docice Indija to je neminovno ali lider moze biti samo onaj ko ima uredjeno najvece drustvo a trenutno na svetu najuredjenije najvece drustvo ima SAD dok drugi nisu ni blizu sto ne znaci da nece biti jednog dana.

Prica o nekim globalnim ratovima je za malu decu. A ovu ravnotezu mogu ta pokusaju da destabilizuju samo neki koji misle da su mnogo veci nego sto jesu tipa Erdogan ali i ta Turska je toliko zamrsena sa vojskom i ekonomijom sa najvecima da ni tu nema govora.

Djed Gavrilo

pre 6 godina

Ljudi,pišete,komentarišete,ali ja još ne vidim suštinu vašeg truda.
Moje Pitanje za milion evra:Zašto je stvarno London izašao iz EU?
(Nije još,ali to ne menja stvar)

milorad

pre 6 godina

Kad EU bude razumeo da je partnerstvo sa Rusijom a ne konfrontacija sa njom spas Evrope. Nazslost mi Rusiji jednistavno ne dozvoljavamo jos od vremena Dostojevskog da se Risija afirmise kao evropska zemlja. Procitajte, ko nije brsedu Dostojevskog na tu temu. Mi prosto guramo Rusiju na partnerstvo sa Kinom. Bijim se da ce nam se to partnetstvo obiti o glavu. Evropa nema vise mesta za dalji razvoj. Rusija ima u kolicinama. Eu i Evropa zajedno su pristono trziste, svako za sebe, Evropa posebno je teska periferija. Amerika ims ceo pacifik. Rusija i Kina Aziju. A . Evropa?

ljubomir

pre 6 godina

Tramp je pre svega poslovni čovek, i on politiku ne gleda kao većina američkih političara, kao način neprekidnog maltretiranja čitavog sveta! Što se Kine i Rusije, tu je u pravu, jer čvršći zavez ove dve zemlje jeste pravi pandan Americi! Evropa koja bi trebalo da možda u novim uslovima dobije mnogo značajnije mesto nažalost, nije spremna za ..veliku igru !!

Djed Gavrilo

pre 6 godina

Nije prorodno da postoji bilo kakav tutor.
Nije prirodno nasilje u cilju dominacije.
Nije prirodno deliti nacije na dobre i zle.
Nije prirodno lagati.
Nije prirodno verovati u dobre namere kojekakvih likova.
Prirodna je saradnja i uvazavanje.
Prirodna je istina i empatija.
Prirodno je biti otvoren i iskren.
Prirodno je zaštiti planetu od svega sto je ugrozava.
Najveća opasnost po planetu je covek.
Prirodno je definisati i obelodaniti opasnosti i imenovati one koji je ugrožavaju,a zatim,na globalnom nivou krenuti u sredjivanje prirode planete.
Ako je izgubimo ili zakasnimo,neće se diskutovati o rivalstvu nego o KRAJU života za coveke i mnoge vrste.
Ponavljam,sve vrste,sem čoveka,poštuju prirodu i ne menjaju njena pravila,nego se prilagodjavaju.
Pohlepni hostapleri uništavaju,kako čoveka tako i prirodu i privode sve tužnom kraju.
Vazduh,voda i zdrava hrana ...
Može li neko pomoći i krenuti tim smerom?

Mirko Pantic

pre 6 godina

Ne moram ja da pitam nikoga, dovoljno sam star da se secam "milosrdnog andjela" I da, niko tebi ne brani da sebe nazivas duhovno bednim, ali nemoj mene u "isti koš"
(lale, 20. decembar 2017 09:08)
Ne,ali bi mogao nesto i da naucis...
Akcija se zvala "Plemeniti nakovanj" (Noble anvile),a ne Milosrdni andjeo !

Bez obzira sto smatram da je to bilo pogresno,da je ucinjeno mnogo zlocina od strane amerikanaca i sl.,znatno su mi gori nasi ljudi ,koji uporno odbijaju da nauce cinjenice i istinu,vec veruju u mitove o Milosrdnim andjelima.
Upravo je to i razlog sto se istorija kod nas uvek ponavlja,jer uporno ne zelimo da naucimo cinjenice i iz njih izvucemo pouku.