Petak, 08.12.2017.

18:39

Vujović: Imate pravo na penziju, ne na iznos

Ministar finansija Dušan Vujović rekao je da je budžetom za 2018. predviđeno da će Fond PIO moći da isplati 527 milijardi dinara penzionerima u narednoj godini.

Izvor: Tanjug

Vujoviæ: Imate pravo na penziju, ne na iznos IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Komša

pre 6 godina

Penzioni fond je opljačkan devedesetih i urušavan kasnije tako što su propadale banje itd.
Činjenica je da država iz budžrta svake godine dotira isplatu penzija jer od izdvajanja zaposlenih ne mogu da se isplate.
Obzirom da imamo mali broj zaposlenih,da imamo natalitet negativan,da 35000 ljudi godišnje napusti zemlju (radno i sposobnih) a da se broj penzionera povećava doćićemo u situaciju da penzija ne bude.Jednostavno - bankrot.
Rešenje je,koliko god to nepravedno i komunistički izgledalo da država garantuje iste penzije svima koji su navršili 65 godina,bez obzira na to koliko su izdvajali (kao što porez plaćamo različito) a da jedina razlika bude (obračunska) u zdravstvenom stsnju starog čoveka ili godinama radnog staža.
To nije komunizam to je socijalno odgovorna država.
Komunizam je kada Smederevska želrzara napravi 140 miliona minusa za godinu dana (neki menadžment) a onda se priča kako ne možemo 5500 ljudi da "isteramo na ulicu" - pa daj im platu godinu dana,otpremninu i jeftinije će da te izadje i oni će se preorjentisati na nešto drugo. To je minus od 26000 evra po radniku (pomenutom) za godinu dana.
Bor?
To je komunizama a ne racionalna penziona politika - svima isto a ko hoće više nek uplati privatno.

Vlada

pre 6 godina

Tačno, teoretski najniža penzija može biti 1 eur, ali ostale MORAJU biti proporcionalne na osnovu doprinosa i staža, a da se veštački menja odnos je kriminal i urušava sistem. One koje će mi udariti minus zbog 1Eur, a i one mladje da podsetim da smo ih u realnosti i imali za vreme prethodne vladavine radikala i socijalista. Ustvari nije 1 Eur nego 2 DM.

Homer

pre 6 godina

U pravu je Vujovic. Ne stice se pravo na iznos penzije po osnovu odredbe u Ustavu na koji se on verovatno poziva. On se odredjuje resenjem o iznosu penzije koji je konacan. Donosenjem tog resenja stice se pravo na iznos penzije a ovo sto on i Vucic sa svima u koalociji rade je kradja tako utvrdjenog iznosa penzija koji je jedva dovoljan za prezivljavanje. Jos je strasnije pozivati se na ugrozavanje makroekonomske stabilnosti kada ta ugrozenost po izjavi i Vucica i Vujovica ne postoji vec godinama zbog njihove strucnosti i sposobnosti, drzava se normalno i prekomerno zaduzuje, a dugovi prema stranim poveriocima vracaju. I ovo je samo dokaz da se radi o kradji para penzionera za koje se ne zna gde odlaze i na sta se trose! Ako drzava ima para za razne subvencije onda nije ni u kakvoj nuzdi da umanjuje penzije i zarade, vec tako hoce i moze im se!

Penzioner

pre 6 godina

Bog te sta ovaj izjavi. penzije se isplacuju u skladu sa doprinosima koji su uplacivani za vreme radnog staza.To je kao stednja.Penzione fondove je izmislio jos Bizmark. Privatnipenzioni fond je kao da ulazes u banku.Uvecano za kamatu. isti slucaj isa drzavnim penzionim fondom

Cika Djura

pre 6 godina

Penzioni fondovi bilo drzavni ili privatni su finansijske institucije koje novac obrcu i uvecavaju kapital.Nema drzave na svetu gde je drzavni penzioni fond pokraden iunisten.PIO fond je ulagao novac u banje,lecilista.Ali toje sve unisteno ipokradeno.Penzioni fond je ispraznjen devedesetih za obnovu zemlje posle bombardovanja, za stanicu Vukov spomenik.Da uproslom vremenu nije bila obaveza da se uplacuje u drzavni penzioni fond vec da je moglo da se bira izmedju drzavnog i privatnog prica bi bila dugacija.Cedrteset godina ti je neko uzimao od plate i uplacivao aonda dodje vlast i kaze nema novca ili smanjuj otimaj deo penzije..Pravi se uravnilovka.Nekom do 25 hiljada ne uzimas nista a nekom otmes deo penzije.Priblizavas cistacice ione sa nepotpunom osnovnom skolom onim skolovanima.Laka je racunica koliko je uplacivano u PIO fond.Kolika je kamata na ulozena sredsstva

srbija maćeha

pre 6 godina

Svi iz moje porodice koji su penzioneri, fakultetski obrazovani, radili lepo plaćene poslove (u ona normalna vremena pre 90-tih) sada jedva sklapaju kraj sa krajem.
Penzija 240 evra najviše. Kada se kupije hrana, plaćaju računi, pokvari se nešto u kući, mora da se napravi višemesečna strategija i odricanje od osnovnih potreba. Kupije se najjeftinija hrana, ne kupuje se garderoba, nema putovanja. Nema zabave i uživanja u starosti, tih decenuji i po koliko je ostalo do kraja života. A radilo se 40 godina!

Otac mi je umro, bio u penziji 2 godine. I nije se nauživao. Sve što je uplatio za tih 40 godina u PIO, odneo vetar. Majci smanjili penziju , kao i svima, pa se još više muči. Ja kad ne radim, jedva imamo za hranu.

E zbog toga sad kad radim uplaćujem u privatni penzioni fond. A i otići ću sledeće godine u inostranstvo. Jednostavno ne želim sam sebe da osudim na bedu i da mi se starost pretvori na gledanje tv-a i plaćanje računa, a između prvog i poslednjem dana u mesecu da jedem najlošiji hranu jer za bolje nemam i da se sabiram da li ću moći da kupim nove cipele jer su mi se ove stare pocepale.

Imam jedan život, ne želim da mi ga upropasti bilo ko jer je tako odlučio.

Hoću ja da budem upravitelj svoga života ali u državi koja će da bude država, a ne maćeha svojim građanima i da im oteža život. Taj jedan jedini koji imaju.

John

pre 6 godina

Kada se dobije rešenje za penziju, šta piše u njemu?
Piše, u prvom stavu, da se osobi toj i toj utvrđuje pravo na penziju u iznosu od toliko i toliko dinara.
U drugom stavu tog rešenja piše da se penzija usklađuje u skladu sa zakonom.

Šta to znači?
Znači da je prvim stavom penzija postala stečeno pravo. Po sudskoj praksi Evropskog suda za ljudska prava (Strazbur) - penzija (i uopšte bilo kakve isplate utvrđene pravosnažnom odlukom) se smatraju imovinom.
Stečena prava se ne smeju smanjivati. Što dalje znači da se, na osnovu onog drugog stava, penzije ne smeju smanjivati ovako kako je to urađeno. I svako smanjivanje predstavlja kršenje prava na imovinu. A za to su oni u Strazburu rigorozni. Stigne li ovo do tamo (a stići će, znajući našu državu), ima da plate sve što su zakinuli i to sa kamatama (plus troškovi).

Kad smanjivanje penzija može? Npr. kad dolazi do denominacije valute (brisanje nula)ili puštanje u opticaj nove valute, ali tada se radi preračunavanje u nove pare pa faktički smanjenja opet nema.

Marinko

pre 6 godina

Gde te nadjose, pa ti elmentarnu matematiku ne znas ili ne smas da pricas drugacije nego Veliki Sveznajuci Vodja, u sve se razume a nista ne zna. Po kojoj matematici kad mi uzmes 30 % penzije I vratis mi pet posto posle tri godine, je moja panzija veca nego ikad. Uzeli ste, oteli to vam oprostiti necu a tek vam oprostiti necu smo me odnosna nas majmunima pravite.

Zlatoje

pre 6 godina

Hajajajajahahahahaha! I ovo je ekonomista svetskog renomea!? Pa zašto sam ja uplaćivao mnogo više od minimalca? Gde su sada te moje pare? Kako bih vas nazvao a da b92 ipak objavi komentar? Sve vam najgore u životu želim!

Mr M

pre 6 godina

Ja da sam vlast ukinuo bi i plate i penzije i vratio bih se na tackice... Mislim da bi me ovaj glupavi narod, a narocito penzioneri u tom slucaju podrzali 100%.. Voli srbin kad ga bicujes pa to ti je..

neobavzno

pre 6 godina

Postoji i sud u Strazburu pa ce Vujovic imati priliku da cuje odgovor na svoje pametovanje kao i ostali koji su se ostrvili na srpske penzionere.

vuja

pre 6 godina

Sramota je da ministar nema blage veze o obračunavanju penzija! Sto je gore , ni zakon ne poznaje. Postoje stecena prava koja niko ne sme da pregazi, ova vlast je i ti ucinila. Malo pre kandidovanja za poziciju, se raspitajte ko nesto zna, a ne laike da dovodite na pozicije koje odredjuju svima egzistenciju!

MilanChe

pre 6 godina

Ima dosta dobrih komentara tj komentara sa ispravnim informacijama pa da se ne ponavljam, samo cu dodati jos jedno pitanje, retoricko naravno, je l' moguce da ministar finansija ne zna da se vise ne uzimaju najbolje godine za izracunavanje penzije, vec celokupan staz?!?!?!?!?!?! Ministre malo samo procitajte zakon o PIO, mada to da se ne uzimaju najbolje godine vec opste poznata stvar... i da, kroz doprinose se svakako odredjuje i iznos a ne samo pravo na penziju...

mafijaška država

pre 6 godina

Nikad nije bilo više džipova na ulicama a ovaj nam prodaje priču o štednji,finansijskoj disciplini...Ima u ovoj zemlji dovoljno novca za sve,samo je pitanje u čijim su džepovima...

Marko.sky

pre 6 godina

Onda znaci da je tri dinara penzija zakonski u redu? Ja pre mislim da tebe Vujovicu treba smeniti a ustav menjati i pisati ga na moralnoj osnovi...

Skuni Pen

pre 6 godina

Ceo sistem penzija kod nas je potpuno nepravedan. Možeš uplaćivati u Fond PIO 30 godina, umreš pre penzije i sve to ode u vetar. Ili, ne uplaćuješ ništa ili vrlo malo, a onda odeš u invalidsku penziju i primaš tuđe pare 30 godina.
Treba, kao u svim normalnim zemljama definisati šta je penzija, šta socijalna pomoć. Zakonski minimum npr 5000 dinara mesečno za osnovnu, obaveznu penziju, i to znači imaćeš penziju 25000 dinara. Ko hoće više, nek uplaćuje više u isti taj, državni fond, ili neki drugi... ako hoće veći prinos. Ko ima mala primanja, nikad nije radio, ili ima malu penziju, on je kandidat za socijalnu pomoć. Kraj priče. I onda će svako da troši svoje pare, opterećenje zarada će biti manje, pa će se možda tada pojaviti firme sa platama 2.000 eur kao normalna stvar.

Само кажем

pre 6 godina

Фонд ПИО није банкротирао, него је опљчкан! Такође, држава је распродала више од пола имовине Фонда! Министар треба да све зараде улазе у обрачун, а не само неке најбоље године! А институт превремене пензије кажњава људе који су најдуже уплаћивали диприносе!

Prof. dr

pre 6 godina

Ova izjava minoistra Vujovića degradira svaki nivo intelektualnosti, poštenja i ljudskog dostojanstva. Ona pokazuje do koje donje granice ide beda ljudske destrukcije i kako je ona oličena u nekakvim akademskim zvanjima iza koji se krije pokvarenost, podlost i nadasve neljudskost i pokvarenjaštvo. Ovde se po svoj prilici radi o čoveku sa najnižim moralom koji hoće da ukine penzije, a time i jedan sloj gradjana Srbije time što će ih tiho izgladnjivanjem oterati u smrt. Pop Maltusova teorija je predlagala smanjenje stanovništva grubim sredstvima, dok Vujović predlaže to isto samo tiho, ali isto neljudski. Predlažem Vujoviću da patentira svoju teoriju destrukcije sa svim lažima i da se kandiduje za nobelovu nagradu. Zar vas nije sramota da sa tolikom gomilom laži sa sakupštinske govornice obmanjujete narod. Ja sa 48 radnog staža, sa najvećim akademskim zvanjem imama manju penziju nego 2008 kada sam penzionisan. Bilo bi korektno da se sami opasuljite i prestanete da nas u lice gledate i lažete i saamo lažete. Vaši algoritmi su na nivou analfabetskog nivoa, jer ne vršite korekciju glavnice, već na smanjenu glavnicu obračunavate povećanje. Šta je Vujoviću sa indeksacijom povećanja cena, inflacije i drugih agregata.Laž, laž i opet laž jevaša doktrina.

RR

pre 6 godina

Epa tako je to u ovoj zemlji! Svako poznaje pravo! Pa i gospodin Vujović! Gospodin Vujović je možda stručnjak za neku drugu oblast, ali je ovom izjavom pokazao da je totalni pravni diletant i bolje mu je da ne daje izjave o pitanjima za koja je očigledno potpuno nekompetentan. Strašno je kakve sve gluposti mogu ljudi da izgovore!

bole

pre 6 godina

zato je broj pausalaca sve veći a ti ljudi zaradjuju najviše samo ih baš briga da plaćaju ludilo para da bi ozivljavali mrtvi državni aparat.

milan

pre 6 godina

U jednoj pametnoj i pravednoj državi bi posle ovakvih reči ministre morali podneti ostavku. Sada krivite za smanjenje penzija one koji i tako jedva spajaju kraj sa krajem i ti sediš na tvom debelom dupetu i pričaš priče koje nemaju veze sa mozgom. Znači zato što su penzije smanjene i nisu vraćene na stari nivo krivi su ti ljudi kojima je država ili društvo dužno da obezbedi sredstva da nekako prežive a ne da se grebe o druge koji su i tako najslabiji a vi skidate ljagu države i bacate na njihova leđa, sram vas bilo ministre finansija.

zoran987

pre 6 godina

Ne treba se mnogo obazirati šta Vujović priča, lupeta. On je tu predstavnik MMF-a i zastupa njihove interese. Treba videti šta kažu Ameri, Rusi, Britanci, Nemci, Kinezi, Aboridžini i ostali predstavnici u Vladi AV. Ko nije platio nije ni dobio predstavnika u vladi. Dok se oni ne slože neće nam dirati penzije. Ovo što je ukradeno će da vrate prodajom konfiskovane imovine istih tih Vujovića, Vulina, Bata, Babića, Malih, braće,kumova...

Anfield

pre 6 godina

Jedna stvar je i dalje neverovatna, zabrinjavajuci broj minusa na logicki ispravne i realne komentare, ocigledno ne da postoje ljudi kojima bi i 5 000 din mesecno bilo dovoljno i podrzavali da budu sistematski unistavani robovlasnickim sistemom iz njima potpuno nepoznatih razloga, nego su jos i u vecini! Dokle cete da krkate te sendvice ni vama nije jasno, SNS, samo napredno

gradjanka

pre 6 godina

Sramotno je da ministar Vujović ne zna da je penzioni sistem reformisan upravo tako da visina penzija zavisi od dužine staza i visine doprinosa. On je slomio kičmu sistema jer je smanjio penzije onima koji su duže radili i više uplaćivali. Njegov ideal je uvodjenje socijalnih penzija.

играч кола

pre 6 godina

То Вујке мајсторе, удри у живац. Па одакле да вам да те пензије што сте заслужили? Нека вам деци и унуцима уместо 60% доприноса на нето плату ставе 100%? И нису нас Вујовић и Вучић сами довели до просјачког штапа, него се то дешава 30 година од разних људи. Добићете шта можете да добијете, што кажете да не рикнете, и то је то. Реалност. Мада, вас брига за реалност, вас интересује само закон! У закону пише! Буразеру, кад бих ја почео да набрајам шта све у законима пише, а шта све народ тумачи онако како му одговара, требала би ми цела ноћ. Не може кад ми нешто одговара, е пише у закону, а кад ми не одговара, ма тај закон нема смисла, то писали неки идиоти. Реалност, само се реалност рачуна. Од нула не можете добити 10 хиљада. Куд се раније не сетих да направим странку са програмом од једне тачке: Доношење закона да сви у Србији имају плату 10 000 евра. Свако дете, жена и старац. Сви. И вуала, сутра смо Норвешка. Није касно, сутра ћу...

Milicijanac Mirko

pre 6 godina

Zamislite sad kad bi nam rekli da imamo pravo da kupimo auto, ali ne i da vozimo. Mada, kako Okanović i njegovi haraju sa kaznama, ni to nije daleko od istine.

miki

pre 6 godina

cx, 8. decembar 2017 23:20

Nije penzioni fond bankrotirao, nego je devedesetih opljackan hiper-inflacijom i potrosen za ratove po Jugoslaviji.

cx

pre 6 godina

Komentatori mesaju zapadni privatni penzioni sistem, sa solidarnim socijalistickim. Vujovic je potpuno u pravu. Problem je sto je nas penzioni fond bankrotirao, penzije isplacuje drzava od akcize na naftu i slicno, a ne od onoga sto se uplacuje ili se uplacivalo (to ni pola sume za isplatu ne moze da pokrije). Da bi solidarni socijalisticki penzioni sistem funkcionisao, treba da imate 4 radnika na jednog penzionera, a mi imamo vise penzionera nego radnika. Svakom sa dva grama mozga je jasno da je to neodrzivo. Al zato svi vole da pametuju o formulama i koje cemu. Pametujte do sutra, para nema. Vrlo brzo ce odrediti penziju od 200 eur fiksno svima, za hleb i jogurt, i to je to. Svako i malo obrazovan zna sta se sprema.Svidjalo vam se ili ne...

novosaïanin

pre 6 godina

Ne mogu da verujem da to kaže ministar! Penzijsko osiguranje je svojevrsna polisa osiguranja gde su elementi parametri poznati i propisani zakonom. Propisan je i način obračuna koji se ne može retrogradno menjati. Sasvim je druga stvar mogućnost isplate penzije u na zakonu utvrđenom iznosu. Normalno bi bilo da se penzije isplaćuju iz Fonda PIO ali to je u našim uslovima nemoguće iz više razloga a osnovni je u rušenju privrede i prinudnom prestanka rada miliona do tada zaposlenih. Privreda je uništena sankcijama, agresijom NATO pakta i pljačkaškom privatizacijom... Fond PIO je prestao da se puni u meri kojom bi pokrio iznos ukupnih penzija. Njegov kapital je razasut delom i u nofoformiranim republikama.. Deo krivice snosi i država zbog loše privatizacije, odustajanja od tužbe protiv zemalja NATO i neosnovanog uvođenja sankcija.. Zato u tim okolnostima država mora da dopunjuje iznos neophodan za isplatu utvrđenih penzija. Razumem preduzete mere ali se ne mogu složiti sa izjavom da " država garantuje penzije ali ne i njihov iznos". Pri tom se gradjanin ne može opredeliti dali da prihvati ili ne penzijsko osiguranje! Apsurd..

Golub

pre 6 godina

Neka neko obavesti Vujovića da, analogno, on ima pravo na zaradu, ali ne i na iznos. I molim nadležne da mu smanje iznos za 100% - po nekoj složenoj formuli za neproporcionalni doprinos - jer, u najmanju ruku, nije dao nikakav doprinos boljitku privrede i finansija ovog društva. A optimalno bi bilo da mu se po nekoj prostoj formuli smanji za 500%, jer bi to bilo srazmerno šteti koju je prouzrokovao privredi i finansijama ovog društva, odnosno da plati i odštetu.

Ratle

pre 6 godina

Ministar finansija je bivsi visoki funkcioner Svetske banke koja je unistila sve drzavne penzijske sisteme u Istocnoj Evropi i uvele zakonski obavezne privatne fondovi, koji su pukli ko zvecke, pa sada zemlje poput Madjarske, Poljske, Slovacke i Bugarske se ponovo vracaju drzavnim penzijskim sistemima. Vlada Zoran Djindjica je bila uspela da otera Svetsku Banku i spreci razaranje naseg penzijskog sistema tim tzv. drugim Stubom Svetske banke, ali sada je Vujovic dosao da zavrsi posao unistavanja drzavnog penzijskog sistema koji nisu uspeli da srede njegovi prethodnici iz Svetske Banke..

Kole

pre 6 godina

Možemo li mi koji plaćamo obavezne doprinose isto tako da ih platimo u iznosu koji se nama dopada ili smo ipak obavezni da damo tačno odredjeni iznos?
Veoma je zlonamerno etiketirati nosioce invalidskih ili porodičnih penzija kao krivce koji primaju penziju nestečenu punim radnim stažom.
Da li gospodin zna koliko ljudi je decenijama uplaćivalo doprinose a nikada nije steklo pravo na penziju?
Kada će se konačno priznati da je penzioni fond odavno opljačkan i da je država nesposobna da njime upravlja a penzije isplaćuje iz kredita. Drugi problem ove države je što ne ume da zaposli svoje gradjane. Oni masovno emigriraju a ko ostaje plaća minimalne doprinose ili traži način da ih ne plaća uopšte pošto mali broj zaposlenih ne može da finansira milionski armiju penzionera.

Draža

pre 6 godina

Naravno da imaju pravo na iznos, jer ta formula po kojoj se izračunava visina penzije se ne može retroaktivno menjati na štetu penzionera.
Po njegovoj logici bi značilo da mogu da prime i jedan dinar i da se to nazove penzijom.
Neće biti gosn. ministre. Ne obmanjujte sirotinju penzionere, nisu ni oni baš tolko sisali vesla da ćeš ti sad da ih učiš šta je penzija i da arbitrarno određuješ koliki im je iznos penzije.
Ako ste im protivpravno umanjili penzije, morali biste to da nadoknadite, šteta samo što ovde ne postoji pravna država pa nema ni ko da vam utera taj dug. Nažalost građani moraju da se bave uterivanja dugova sa državom.

Magarac sa velikim.... repom

pre 6 godina

..."Vujović: Imate pravo na penziju, ne na iznos"...

Dragi moj/naš Vujoviću... ti si glup k'o točak, ili se takvim praviš!
Ako ja uložim u banku 1.000 dinara, to se zove ušteđevina.
Kad dođem po svoje pare, onda ima da podignem 1.000 dinara, a ne nekakvu "ušteđevinu" koju banka misli da hoće da mi da...
Tako i sa penzijama - visina uplaćenih doprinosa, i vreme trajanja uplata, određuje IZNOS penzije, na koje penzioner ima pravo U CELINI, a ne koliko se vama (lopovima) prohte da isplatite!
Zavlačenje ruke u nečiji džep (pa makar i penzionerski džep), stručno se naziva "džeparenje" - kažnjivo je po Zakonu - u narodu se zove LOPOVLUK - počinilac je LOPOV-DŽEPAROŠ.

apikomsinice47

pre 6 godina

idite preko konobarisite sezonski plata 1300 eura×3 meseca + baksis 1500 eura×3 meseca,smestaj placen ,hrana vasa!Za 3 meseca uku trosak vam je 1500 eura za hranu i recimo mob tel i cigare.Ostaje vam 7000 eura.Uplatite po 100 eura doprinose(dovoljno zbog ovakvih lopina) i ostaje vam 5800 eura za zivot u srb za 9 meseci do sl sezone a mista neradite vec skupljate snagu.To vam je po 540 eura da trosite.Pocnite u 20 god.Radite do 40 god.Stedite po 140 eura od tih 540 to je 1700 eura steka godisnje pa × 20 god i u 40 god imatr 34000 eura to je montazna kuca ,i auto ozenite se naprevite dete.Platite radno mesto 2000 eura.I lagano do 60 god raduckate polako sa sirotinju od 250 eura , zdravi sposobni ocuvani al ne pokradeni A vi ucite skole i radite za 400 eura ceo mesec!

neko2017

pre 6 godina

i onda se ovaj i ostali političari bune kada ljudi uplaćuju minimalac i minimalne doprinose.

Moj otac je uplatio za svojih 41,5 godinu radnog staža oko 130.000 eura u Pio fond. Penzija mu je 29.000 dinara sto je 240 eura mesecno. Znaci njemu da vrate novac bez ikakve kamate treba da primi 541 penziju odnosno da mi isplaćuju duže od 40 godina.

Zato samo minimalac a ako zelis nesto vise uplacuj negde drugde.

Objavite komentar molim Vas.

svetlana

pre 6 godina

Ne mogu da verujem da doktor nauka može nešto tako da kaže.Znači,visina moje penzije ne zavisi od zakona nego od toga koliko AV kaže da je meni dovoljno.Zašto onda ne ukinete zakon pa na ime dajete koliko kome hoćete?Ministar je nečim ucenjen ili je mnogo pokvaren.Rekao je i da je to politička odluka.Iz te izjave se čita osvetoljubivost prema najobrazovanijim ljudima u ovoj zemlji.Sve ćete vi to vratiti i to sa kamatom.

Dule Surcinac

pre 6 godina

Jedan od osnovnih principa na kojima pociva svaki penzioni fond, bilo da je on drzavni ili privatni jeste princip proporcionalnosti. Taj princip znaci da je visina penzije direkno proporcionalna visini uplate u taj fond tokom radnog staza. Bez ovog principa osiguranici bi imali totalnu nejasnocu o visini svojih primanja nakon ostvarivanja prava na penziju. Uostalom ministre, zasto vi lepo svakom zaposlenima jos u toku radnog odnosa, jasno i glasno, u pismenoj formi, najbolje u formi Ugovora ne predocite koliko ce na bazi propisanih doprinosa, primati PARA svakog meseca kad ode u penziju?
Ovako vi propisujete koliko MORA da plati, a posle koliko mu udelite po vasem nahodjenju. Sad ste samo pokazali koliko zapravo vi imate jednu komunisticko pljackasku logiku! Odgovaracete jednog dana za ovu kradju!

Radnik PIO fonda

pre 6 godina

Stvarno ne znam šta je ovime "pisac hteo da kaže", tj. Vujovic. Ukoliko nešto ne znaš, nemoj ni da pokušavaš da objašnjavaš. Penzija se obračunava na osnovu celokupnog radnog veka, tj. primanja, osim za pojedine privilegovane, tj. posebne kategorije, vojska,VBA, BIA, deo MUP-a, i deo uprave za izvršenje krivičnih sankcija, itd. Niko normalan nije prizeljkivao bolest i invalidsku penziju, kao i smrt bližnjega zbog porodične penzije. U većini zapadnih zemalja primaju se dve penzije, svoju i pokojnog supružnika, ne i u Srbiji. Nisu penzioneri krivi što je vrednost boda mizerna,tj. ekvivalent prosecnoj zaradi, a to je 735 dinara, pa tako 40 godina prosečne plate (sada je to 50.000 mesecno-verovatno laž) daju 40x735= 29.400 dinara penzije. Suština je da je razlika izmedju minimalne penzije iz radnog odnosa (13.655), iz poljoprivrede (10.500) i socijalne pomoći (7.800) skoro nikakva. A verujte mnogo je ljudi koji i sa 40 godina staža primaju minimalnu penziju, jer su firme u vreme komunizma i druge ere komunizma izbegavale plaćanje stvarnih doprinosa, vec su to činile kroz topli obrok, regres, itd. Penzioni fond je ispraznio Milošević, tj. država i svi na vlasti ne poklanjaju nikome ništa već ne stvaraju i zaradjuju dovoljno, jer namiruju bahate. A Vucic je jula 2014.ukinuo da penzije prate rast plata i troškova života, vec je sebe stavio u poziciju isključivog gospodara koji odlučuje o milostinji njemu Bogougodnim zaposlenima i tu i tamo neka mrvica penzionerima.

да да

pre 6 godina

Значи имамо право на уплату доприноса али не и на конкретан износ ? Е па знајући шта ме чека од ове државе, тако ће и бити !

Komša

pre 6 godina

Ne znam da li je ovo ispravno zakonski.
Ako jeste i ako visina uplate ne garantuje visinu penzije onda ne postoje prepreke da se država odnosi socijalno odgovorno prema svim starim ljudima ,razlika da se pravi isljučivo po zdravstvenom stanju i po godinama staža.
Svima jednaka penzija.
Zašto? Zato što je star čivek star čovek.
Izdvajao si više za penzije? Pa onda si i veći porez plaćao, da li to znači da imaš veća prava? Da glasaš dva puta npr?
Nepravda?
Dobro,ali onda isplatite onima koji su izdvajali novac za stambeni fond a nisu dobili stan nego su se kućili sami.
Obavezno osiguranje i svima iste penzije.Ko hoće više nek uplati dodatno neko privatno.

Preko bare

pre 6 godina

Zato treba da nam date mogucnost da uplacujemo AKO HOCEMO. Pa ko hoce privatni fond, ko hoce, nedajboze, drzavni a ko nece nikako. To bi bilo posteno. Ovako uplacujemo nesto u VASU kasu a vi to rasporedjujete po strankama i privatnim preduzecima, izvlacite lovu dok ste u fotelji preko tendera a za penzine ako pretekne. Ali to se nece desiti jer ste onda ugasili. Harac je to a ne porez.

bogdan

pre 6 godina

Prosto me je sramota koliko glupe miniostre imamo.Radio sam 44 godine i sve ustanove u kojima sam radio su uplaćivale redovno iznose koje je Vlada propisala.Te pare su išle u fond koji je trebalo da radi kao fond ,da oplodi novac a ne kao rezervna kasa vladajuče stranke.I sada ovaj diletant tvrdi da nemam pravo na moj novac nego mulja kao švercer.Sramota.

Jorgovan

pre 6 godina

Moj ujak je svojevremeno pre 10 godina sa vojnim penzionerima tužio državu, dobili su je na sudu i isplaćena im je sva nepravda sa kamatom. Moji roditelji juče su sa grupom penzionera podneli tužbu i nije to jedina grupa, zato se ovaj deda mraz i uplašio. Platićete im sve što ste zakinuli sa kamatama.

Igo

pre 6 godina

Svaki građanin Srbije ima pravo na penziju u iznosu koji se obračunava po važećem Zakonu. Taj iznos je garantovan. Nije moguće niti po jednom Zakonu umanjivati penzije kako bi se povećavale plate, već samo obrnuto jer su penzije stečeno pravo. Radi se o brutalnom kršenju Ustava i Zakona o penzijskom osiguranju. Odugovlačenjem oko vraćanja svih penzija na prvobitni nivo i povraćaj sredstava oduzetih penzionerima na ovakav način, kako bi se to "uvalilo" nekoj sledećoj vlasti je providan, a državu uvodi u novu nestabilnost. Na to je upozorio i Fiskalni savet.Zbog ovakvog drskog i beskrupuloznog ponašanja režima ovoga puta ću izaći na Izbore.

bogdan

pre 6 godina

Prosto me je sramota koliko glupe miniostre imamo.Radio sam 44 godine i sve ustanove u kojima sam radio su uplaćivale redovno iznose koje je Vlada propisala.Te pare su išle u fond koji je trebalo da radi kao fond ,da oplodi novac a ne kao rezervna kasa vladajuče stranke.I sada ovaj diletant tvrdi da nemam pravo na moj novac nego mulja kao švercer.Sramota.

Jorgovan

pre 6 godina

Moj ujak je svojevremeno pre 10 godina sa vojnim penzionerima tužio državu, dobili su je na sudu i isplaćena im je sva nepravda sa kamatom. Moji roditelji juče su sa grupom penzionera podneli tužbu i nije to jedina grupa, zato se ovaj deda mraz i uplašio. Platićete im sve što ste zakinuli sa kamatama.

да да

pre 6 godina

Значи имамо право на уплату доприноса али не и на конкретан износ ? Е па знајући шта ме чека од ове државе, тако ће и бити !

Golub

pre 6 godina

Neka neko obavesti Vujovića da, analogno, on ima pravo na zaradu, ali ne i na iznos. I molim nadležne da mu smanje iznos za 100% - po nekoj složenoj formuli za neproporcionalni doprinos - jer, u najmanju ruku, nije dao nikakav doprinos boljitku privrede i finansija ovog društva. A optimalno bi bilo da mu se po nekoj prostoj formuli smanji za 500%, jer bi to bilo srazmerno šteti koju je prouzrokovao privredi i finansijama ovog društva, odnosno da plati i odštetu.

Preko bare

pre 6 godina

Zato treba da nam date mogucnost da uplacujemo AKO HOCEMO. Pa ko hoce privatni fond, ko hoce, nedajboze, drzavni a ko nece nikako. To bi bilo posteno. Ovako uplacujemo nesto u VASU kasu a vi to rasporedjujete po strankama i privatnim preduzecima, izvlacite lovu dok ste u fotelji preko tendera a za penzine ako pretekne. Ali to se nece desiti jer ste onda ugasili. Harac je to a ne porez.

Magarac sa velikim.... repom

pre 6 godina

..."Vujović: Imate pravo na penziju, ne na iznos"...

Dragi moj/naš Vujoviću... ti si glup k'o točak, ili se takvim praviš!
Ako ja uložim u banku 1.000 dinara, to se zove ušteđevina.
Kad dođem po svoje pare, onda ima da podignem 1.000 dinara, a ne nekakvu "ušteđevinu" koju banka misli da hoće da mi da...
Tako i sa penzijama - visina uplaćenih doprinosa, i vreme trajanja uplata, određuje IZNOS penzije, na koje penzioner ima pravo U CELINI, a ne koliko se vama (lopovima) prohte da isplatite!
Zavlačenje ruke u nečiji džep (pa makar i penzionerski džep), stručno se naziva "džeparenje" - kažnjivo je po Zakonu - u narodu se zove LOPOVLUK - počinilac je LOPOV-DŽEPAROŠ.

Igo

pre 6 godina

Svaki građanin Srbije ima pravo na penziju u iznosu koji se obračunava po važećem Zakonu. Taj iznos je garantovan. Nije moguće niti po jednom Zakonu umanjivati penzije kako bi se povećavale plate, već samo obrnuto jer su penzije stečeno pravo. Radi se o brutalnom kršenju Ustava i Zakona o penzijskom osiguranju. Odugovlačenjem oko vraćanja svih penzija na prvobitni nivo i povraćaj sredstava oduzetih penzionerima na ovakav način, kako bi se to "uvalilo" nekoj sledećoj vlasti je providan, a državu uvodi u novu nestabilnost. Na to je upozorio i Fiskalni savet.Zbog ovakvog drskog i beskrupuloznog ponašanja režima ovoga puta ću izaći na Izbore.

svetlana

pre 6 godina

Ne mogu da verujem da doktor nauka može nešto tako da kaže.Znači,visina moje penzije ne zavisi od zakona nego od toga koliko AV kaže da je meni dovoljno.Zašto onda ne ukinete zakon pa na ime dajete koliko kome hoćete?Ministar je nečim ucenjen ili je mnogo pokvaren.Rekao je i da je to politička odluka.Iz te izjave se čita osvetoljubivost prema najobrazovanijim ljudima u ovoj zemlji.Sve ćete vi to vratiti i to sa kamatom.

Ratle

pre 6 godina

Ministar finansija je bivsi visoki funkcioner Svetske banke koja je unistila sve drzavne penzijske sisteme u Istocnoj Evropi i uvele zakonski obavezne privatne fondovi, koji su pukli ko zvecke, pa sada zemlje poput Madjarske, Poljske, Slovacke i Bugarske se ponovo vracaju drzavnim penzijskim sistemima. Vlada Zoran Djindjica je bila uspela da otera Svetsku Banku i spreci razaranje naseg penzijskog sistema tim tzv. drugim Stubom Svetske banke, ali sada je Vujovic dosao da zavrsi posao unistavanja drzavnog penzijskog sistema koji nisu uspeli da srede njegovi prethodnici iz Svetske Banke..

Kole

pre 6 godina

Možemo li mi koji plaćamo obavezne doprinose isto tako da ih platimo u iznosu koji se nama dopada ili smo ipak obavezni da damo tačno odredjeni iznos?
Veoma je zlonamerno etiketirati nosioce invalidskih ili porodičnih penzija kao krivce koji primaju penziju nestečenu punim radnim stažom.
Da li gospodin zna koliko ljudi je decenijama uplaćivalo doprinose a nikada nije steklo pravo na penziju?
Kada će se konačno priznati da je penzioni fond odavno opljačkan i da je država nesposobna da njime upravlja a penzije isplaćuje iz kredita. Drugi problem ove države je što ne ume da zaposli svoje gradjane. Oni masovno emigriraju a ko ostaje plaća minimalne doprinose ili traži način da ih ne plaća uopšte pošto mali broj zaposlenih ne može da finansira milionski armiju penzionera.

neko2017

pre 6 godina

i onda se ovaj i ostali političari bune kada ljudi uplaćuju minimalac i minimalne doprinose.

Moj otac je uplatio za svojih 41,5 godinu radnog staža oko 130.000 eura u Pio fond. Penzija mu je 29.000 dinara sto je 240 eura mesecno. Znaci njemu da vrate novac bez ikakve kamate treba da primi 541 penziju odnosno da mi isplaćuju duže od 40 godina.

Zato samo minimalac a ako zelis nesto vise uplacuj negde drugde.

Objavite komentar molim Vas.

Dule Surcinac

pre 6 godina

Jedan od osnovnih principa na kojima pociva svaki penzioni fond, bilo da je on drzavni ili privatni jeste princip proporcionalnosti. Taj princip znaci da je visina penzije direkno proporcionalna visini uplate u taj fond tokom radnog staza. Bez ovog principa osiguranici bi imali totalnu nejasnocu o visini svojih primanja nakon ostvarivanja prava na penziju. Uostalom ministre, zasto vi lepo svakom zaposlenima jos u toku radnog odnosa, jasno i glasno, u pismenoj formi, najbolje u formi Ugovora ne predocite koliko ce na bazi propisanih doprinosa, primati PARA svakog meseca kad ode u penziju?
Ovako vi propisujete koliko MORA da plati, a posle koliko mu udelite po vasem nahodjenju. Sad ste samo pokazali koliko zapravo vi imate jednu komunisticko pljackasku logiku! Odgovaracete jednog dana za ovu kradju!

Radnik PIO fonda

pre 6 godina

Stvarno ne znam šta je ovime "pisac hteo da kaže", tj. Vujovic. Ukoliko nešto ne znaš, nemoj ni da pokušavaš da objašnjavaš. Penzija se obračunava na osnovu celokupnog radnog veka, tj. primanja, osim za pojedine privilegovane, tj. posebne kategorije, vojska,VBA, BIA, deo MUP-a, i deo uprave za izvršenje krivičnih sankcija, itd. Niko normalan nije prizeljkivao bolest i invalidsku penziju, kao i smrt bližnjega zbog porodične penzije. U većini zapadnih zemalja primaju se dve penzije, svoju i pokojnog supružnika, ne i u Srbiji. Nisu penzioneri krivi što je vrednost boda mizerna,tj. ekvivalent prosecnoj zaradi, a to je 735 dinara, pa tako 40 godina prosečne plate (sada je to 50.000 mesecno-verovatno laž) daju 40x735= 29.400 dinara penzije. Suština je da je razlika izmedju minimalne penzije iz radnog odnosa (13.655), iz poljoprivrede (10.500) i socijalne pomoći (7.800) skoro nikakva. A verujte mnogo je ljudi koji i sa 40 godina staža primaju minimalnu penziju, jer su firme u vreme komunizma i druge ere komunizma izbegavale plaćanje stvarnih doprinosa, vec su to činile kroz topli obrok, regres, itd. Penzioni fond je ispraznio Milošević, tj. država i svi na vlasti ne poklanjaju nikome ništa već ne stvaraju i zaradjuju dovoljno, jer namiruju bahate. A Vucic je jula 2014.ukinuo da penzije prate rast plata i troškova života, vec je sebe stavio u poziciju isključivog gospodara koji odlučuje o milostinji njemu Bogougodnim zaposlenima i tu i tamo neka mrvica penzionerima.

novosaïanin

pre 6 godina

Ne mogu da verujem da to kaže ministar! Penzijsko osiguranje je svojevrsna polisa osiguranja gde su elementi parametri poznati i propisani zakonom. Propisan je i način obračuna koji se ne može retrogradno menjati. Sasvim je druga stvar mogućnost isplate penzije u na zakonu utvrđenom iznosu. Normalno bi bilo da se penzije isplaćuju iz Fonda PIO ali to je u našim uslovima nemoguće iz više razloga a osnovni je u rušenju privrede i prinudnom prestanka rada miliona do tada zaposlenih. Privreda je uništena sankcijama, agresijom NATO pakta i pljačkaškom privatizacijom... Fond PIO je prestao da se puni u meri kojom bi pokrio iznos ukupnih penzija. Njegov kapital je razasut delom i u nofoformiranim republikama.. Deo krivice snosi i država zbog loše privatizacije, odustajanja od tužbe protiv zemalja NATO i neosnovanog uvođenja sankcija.. Zato u tim okolnostima država mora da dopunjuje iznos neophodan za isplatu utvrđenih penzija. Razumem preduzete mere ali se ne mogu složiti sa izjavom da " država garantuje penzije ali ne i njihov iznos". Pri tom se gradjanin ne može opredeliti dali da prihvati ili ne penzijsko osiguranje! Apsurd..

Milicijanac Mirko

pre 6 godina

Zamislite sad kad bi nam rekli da imamo pravo da kupimo auto, ali ne i da vozimo. Mada, kako Okanović i njegovi haraju sa kaznama, ni to nije daleko od istine.

miki

pre 6 godina

cx, 8. decembar 2017 23:20

Nije penzioni fond bankrotirao, nego je devedesetih opljackan hiper-inflacijom i potrosen za ratove po Jugoslaviji.

Anfield

pre 6 godina

Jedna stvar je i dalje neverovatna, zabrinjavajuci broj minusa na logicki ispravne i realne komentare, ocigledno ne da postoje ljudi kojima bi i 5 000 din mesecno bilo dovoljno i podrzavali da budu sistematski unistavani robovlasnickim sistemom iz njima potpuno nepoznatih razloga, nego su jos i u vecini! Dokle cete da krkate te sendvice ni vama nije jasno, SNS, samo napredno

Draža

pre 6 godina

Naravno da imaju pravo na iznos, jer ta formula po kojoj se izračunava visina penzije se ne može retroaktivno menjati na štetu penzionera.
Po njegovoj logici bi značilo da mogu da prime i jedan dinar i da se to nazove penzijom.
Neće biti gosn. ministre. Ne obmanjujte sirotinju penzionere, nisu ni oni baš tolko sisali vesla da ćeš ti sad da ih učiš šta je penzija i da arbitrarno određuješ koliki im je iznos penzije.
Ako ste im protivpravno umanjili penzije, morali biste to da nadoknadite, šteta samo što ovde ne postoji pravna država pa nema ni ko da vam utera taj dug. Nažalost građani moraju da se bave uterivanja dugova sa državom.

Prof. dr

pre 6 godina

Ova izjava minoistra Vujovića degradira svaki nivo intelektualnosti, poštenja i ljudskog dostojanstva. Ona pokazuje do koje donje granice ide beda ljudske destrukcije i kako je ona oličena u nekakvim akademskim zvanjima iza koji se krije pokvarenost, podlost i nadasve neljudskost i pokvarenjaštvo. Ovde se po svoj prilici radi o čoveku sa najnižim moralom koji hoće da ukine penzije, a time i jedan sloj gradjana Srbije time što će ih tiho izgladnjivanjem oterati u smrt. Pop Maltusova teorija je predlagala smanjenje stanovništva grubim sredstvima, dok Vujović predlaže to isto samo tiho, ali isto neljudski. Predlažem Vujoviću da patentira svoju teoriju destrukcije sa svim lažima i da se kandiduje za nobelovu nagradu. Zar vas nije sramota da sa tolikom gomilom laži sa sakupštinske govornice obmanjujete narod. Ja sa 48 radnog staža, sa najvećim akademskim zvanjem imama manju penziju nego 2008 kada sam penzionisan. Bilo bi korektno da se sami opasuljite i prestanete da nas u lice gledate i lažete i saamo lažete. Vaši algoritmi su na nivou analfabetskog nivoa, jer ne vršite korekciju glavnice, već na smanjenu glavnicu obračunavate povećanje. Šta je Vujoviću sa indeksacijom povećanja cena, inflacije i drugih agregata.Laž, laž i opet laž jevaša doktrina.

gradjanka

pre 6 godina

Sramotno je da ministar Vujović ne zna da je penzioni sistem reformisan upravo tako da visina penzija zavisi od dužine staza i visine doprinosa. On je slomio kičmu sistema jer je smanjio penzije onima koji su duže radili i više uplaćivali. Njegov ideal je uvodjenje socijalnih penzija.

MilanChe

pre 6 godina

Ima dosta dobrih komentara tj komentara sa ispravnim informacijama pa da se ne ponavljam, samo cu dodati jos jedno pitanje, retoricko naravno, je l' moguce da ministar finansija ne zna da se vise ne uzimaju najbolje godine za izracunavanje penzije, vec celokupan staz?!?!?!?!?!?! Ministre malo samo procitajte zakon o PIO, mada to da se ne uzimaju najbolje godine vec opste poznata stvar... i da, kroz doprinose se svakako odredjuje i iznos a ne samo pravo na penziju...

zoran987

pre 6 godina

Ne treba se mnogo obazirati šta Vujović priča, lupeta. On je tu predstavnik MMF-a i zastupa njihove interese. Treba videti šta kažu Ameri, Rusi, Britanci, Nemci, Kinezi, Aboridžini i ostali predstavnici u Vladi AV. Ko nije platio nije ni dobio predstavnika u vladi. Dok se oni ne slože neće nam dirati penzije. Ovo što je ukradeno će da vrate prodajom konfiskovane imovine istih tih Vujovića, Vulina, Bata, Babića, Malih, braće,kumova...

milan

pre 6 godina

U jednoj pametnoj i pravednoj državi bi posle ovakvih reči ministre morali podneti ostavku. Sada krivite za smanjenje penzija one koji i tako jedva spajaju kraj sa krajem i ti sediš na tvom debelom dupetu i pričaš priče koje nemaju veze sa mozgom. Znači zato što su penzije smanjene i nisu vraćene na stari nivo krivi su ti ljudi kojima je država ili društvo dužno da obezbedi sredstva da nekako prežive a ne da se grebe o druge koji su i tako najslabiji a vi skidate ljagu države i bacate na njihova leđa, sram vas bilo ministre finansija.

Само кажем

pre 6 godina

Фонд ПИО није банкротирао, него је опљчкан! Такође, држава је распродала више од пола имовине Фонда! Министар треба да све зараде улазе у обрачун, а не само неке најбоље године! А институт превремене пензије кажњава људе који су најдуже уплаћивали диприносе!

neobavzno

pre 6 godina

Postoji i sud u Strazburu pa ce Vujovic imati priliku da cuje odgovor na svoje pametovanje kao i ostali koji su se ostrvili na srpske penzionere.

mafijaška država

pre 6 godina

Nikad nije bilo više džipova na ulicama a ovaj nam prodaje priču o štednji,finansijskoj disciplini...Ima u ovoj zemlji dovoljno novca za sve,samo je pitanje u čijim su džepovima...

apikomsinice47

pre 6 godina

idite preko konobarisite sezonski plata 1300 eura×3 meseca + baksis 1500 eura×3 meseca,smestaj placen ,hrana vasa!Za 3 meseca uku trosak vam je 1500 eura za hranu i recimo mob tel i cigare.Ostaje vam 7000 eura.Uplatite po 100 eura doprinose(dovoljno zbog ovakvih lopina) i ostaje vam 5800 eura za zivot u srb za 9 meseci do sl sezone a mista neradite vec skupljate snagu.To vam je po 540 eura da trosite.Pocnite u 20 god.Radite do 40 god.Stedite po 140 eura od tih 540 to je 1700 eura steka godisnje pa × 20 god i u 40 god imatr 34000 eura to je montazna kuca ,i auto ozenite se naprevite dete.Platite radno mesto 2000 eura.I lagano do 60 god raduckate polako sa sirotinju od 250 eura , zdravi sposobni ocuvani al ne pokradeni A vi ucite skole i radite za 400 eura ceo mesec!

vuja

pre 6 godina

Sramota je da ministar nema blage veze o obračunavanju penzija! Sto je gore , ni zakon ne poznaje. Postoje stecena prava koja niko ne sme da pregazi, ova vlast je i ti ucinila. Malo pre kandidovanja za poziciju, se raspitajte ko nesto zna, a ne laike da dovodite na pozicije koje odredjuju svima egzistenciju!

Marko.sky

pre 6 godina

Onda znaci da je tri dinara penzija zakonski u redu? Ja pre mislim da tebe Vujovicu treba smeniti a ustav menjati i pisati ga na moralnoj osnovi...

cx

pre 6 godina

Komentatori mesaju zapadni privatni penzioni sistem, sa solidarnim socijalistickim. Vujovic je potpuno u pravu. Problem je sto je nas penzioni fond bankrotirao, penzije isplacuje drzava od akcize na naftu i slicno, a ne od onoga sto se uplacuje ili se uplacivalo (to ni pola sume za isplatu ne moze da pokrije). Da bi solidarni socijalisticki penzioni sistem funkcionisao, treba da imate 4 radnika na jednog penzionera, a mi imamo vise penzionera nego radnika. Svakom sa dva grama mozga je jasno da je to neodrzivo. Al zato svi vole da pametuju o formulama i koje cemu. Pametujte do sutra, para nema. Vrlo brzo ce odrediti penziju od 200 eur fiksno svima, za hleb i jogurt, i to je to. Svako i malo obrazovan zna sta se sprema.Svidjalo vam se ili ne...

RR

pre 6 godina

Epa tako je to u ovoj zemlji! Svako poznaje pravo! Pa i gospodin Vujović! Gospodin Vujović je možda stručnjak za neku drugu oblast, ali je ovom izjavom pokazao da je totalni pravni diletant i bolje mu je da ne daje izjave o pitanjima za koja je očigledno potpuno nekompetentan. Strašno je kakve sve gluposti mogu ljudi da izgovore!

Skuni Pen

pre 6 godina

Ceo sistem penzija kod nas je potpuno nepravedan. Možeš uplaćivati u Fond PIO 30 godina, umreš pre penzije i sve to ode u vetar. Ili, ne uplaćuješ ništa ili vrlo malo, a onda odeš u invalidsku penziju i primaš tuđe pare 30 godina.
Treba, kao u svim normalnim zemljama definisati šta je penzija, šta socijalna pomoć. Zakonski minimum npr 5000 dinara mesečno za osnovnu, obaveznu penziju, i to znači imaćeš penziju 25000 dinara. Ko hoće više, nek uplaćuje više u isti taj, državni fond, ili neki drugi... ako hoće veći prinos. Ko ima mala primanja, nikad nije radio, ili ima malu penziju, on je kandidat za socijalnu pomoć. Kraj priče. I onda će svako da troši svoje pare, opterećenje zarada će biti manje, pa će se možda tada pojaviti firme sa platama 2.000 eur kao normalna stvar.

Komša

pre 6 godina

Ne znam da li je ovo ispravno zakonski.
Ako jeste i ako visina uplate ne garantuje visinu penzije onda ne postoje prepreke da se država odnosi socijalno odgovorno prema svim starim ljudima ,razlika da se pravi isljučivo po zdravstvenom stanju i po godinama staža.
Svima jednaka penzija.
Zašto? Zato što je star čivek star čovek.
Izdvajao si više za penzije? Pa onda si i veći porez plaćao, da li to znači da imaš veća prava? Da glasaš dva puta npr?
Nepravda?
Dobro,ali onda isplatite onima koji su izdvajali novac za stambeni fond a nisu dobili stan nego su se kućili sami.
Obavezno osiguranje i svima iste penzije.Ko hoće više nek uplati dodatno neko privatno.

bole

pre 6 godina

zato je broj pausalaca sve veći a ti ljudi zaradjuju najviše samo ih baš briga da plaćaju ludilo para da bi ozivljavali mrtvi državni aparat.

srbija maćeha

pre 6 godina

Svi iz moje porodice koji su penzioneri, fakultetski obrazovani, radili lepo plaćene poslove (u ona normalna vremena pre 90-tih) sada jedva sklapaju kraj sa krajem.
Penzija 240 evra najviše. Kada se kupije hrana, plaćaju računi, pokvari se nešto u kući, mora da se napravi višemesečna strategija i odricanje od osnovnih potreba. Kupije se najjeftinija hrana, ne kupuje se garderoba, nema putovanja. Nema zabave i uživanja u starosti, tih decenuji i po koliko je ostalo do kraja života. A radilo se 40 godina!

Otac mi je umro, bio u penziji 2 godine. I nije se nauživao. Sve što je uplatio za tih 40 godina u PIO, odneo vetar. Majci smanjili penziju , kao i svima, pa se još više muči. Ja kad ne radim, jedva imamo za hranu.

E zbog toga sad kad radim uplaćujem u privatni penzioni fond. A i otići ću sledeće godine u inostranstvo. Jednostavno ne želim sam sebe da osudim na bedu i da mi se starost pretvori na gledanje tv-a i plaćanje računa, a između prvog i poslednjem dana u mesecu da jedem najlošiji hranu jer za bolje nemam i da se sabiram da li ću moći da kupim nove cipele jer su mi se ove stare pocepale.

Imam jedan život, ne želim da mi ga upropasti bilo ko jer je tako odlučio.

Hoću ja da budem upravitelj svoga života ali u državi koja će da bude država, a ne maćeha svojim građanima i da im oteža život. Taj jedan jedini koji imaju.

Zlatoje

pre 6 godina

Hajajajajahahahahaha! I ovo je ekonomista svetskog renomea!? Pa zašto sam ja uplaćivao mnogo više od minimalca? Gde su sada te moje pare? Kako bih vas nazvao a da b92 ipak objavi komentar? Sve vam najgore u životu želim!

Marinko

pre 6 godina

Gde te nadjose, pa ti elmentarnu matematiku ne znas ili ne smas da pricas drugacije nego Veliki Sveznajuci Vodja, u sve se razume a nista ne zna. Po kojoj matematici kad mi uzmes 30 % penzije I vratis mi pet posto posle tri godine, je moja panzija veca nego ikad. Uzeli ste, oteli to vam oprostiti necu a tek vam oprostiti necu smo me odnosna nas majmunima pravite.

Homer

pre 6 godina

U pravu je Vujovic. Ne stice se pravo na iznos penzije po osnovu odredbe u Ustavu na koji se on verovatno poziva. On se odredjuje resenjem o iznosu penzije koji je konacan. Donosenjem tog resenja stice se pravo na iznos penzije a ovo sto on i Vucic sa svima u koalociji rade je kradja tako utvrdjenog iznosa penzija koji je jedva dovoljan za prezivljavanje. Jos je strasnije pozivati se na ugrozavanje makroekonomske stabilnosti kada ta ugrozenost po izjavi i Vucica i Vujovica ne postoji vec godinama zbog njihove strucnosti i sposobnosti, drzava se normalno i prekomerno zaduzuje, a dugovi prema stranim poveriocima vracaju. I ovo je samo dokaz da se radi o kradji para penzionera za koje se ne zna gde odlaze i na sta se trose! Ako drzava ima para za razne subvencije onda nije ni u kakvoj nuzdi da umanjuje penzije i zarade, vec tako hoce i moze im se!

Mr M

pre 6 godina

Ja da sam vlast ukinuo bi i plate i penzije i vratio bih se na tackice... Mislim da bi me ovaj glupavi narod, a narocito penzioneri u tom slucaju podrzali 100%.. Voli srbin kad ga bicujes pa to ti je..

John

pre 6 godina

Kada se dobije rešenje za penziju, šta piše u njemu?
Piše, u prvom stavu, da se osobi toj i toj utvrđuje pravo na penziju u iznosu od toliko i toliko dinara.
U drugom stavu tog rešenja piše da se penzija usklađuje u skladu sa zakonom.

Šta to znači?
Znači da je prvim stavom penzija postala stečeno pravo. Po sudskoj praksi Evropskog suda za ljudska prava (Strazbur) - penzija (i uopšte bilo kakve isplate utvrđene pravosnažnom odlukom) se smatraju imovinom.
Stečena prava se ne smeju smanjivati. Što dalje znači da se, na osnovu onog drugog stava, penzije ne smeju smanjivati ovako kako je to urađeno. I svako smanjivanje predstavlja kršenje prava na imovinu. A za to su oni u Strazburu rigorozni. Stigne li ovo do tamo (a stići će, znajući našu državu), ima da plate sve što su zakinuli i to sa kamatama (plus troškovi).

Kad smanjivanje penzija može? Npr. kad dolazi do denominacije valute (brisanje nula)ili puštanje u opticaj nove valute, ali tada se radi preračunavanje u nove pare pa faktički smanjenja opet nema.

играч кола

pre 6 godina

То Вујке мајсторе, удри у живац. Па одакле да вам да те пензије што сте заслужили? Нека вам деци и унуцима уместо 60% доприноса на нето плату ставе 100%? И нису нас Вујовић и Вучић сами довели до просјачког штапа, него се то дешава 30 година од разних људи. Добићете шта можете да добијете, што кажете да не рикнете, и то је то. Реалност. Мада, вас брига за реалност, вас интересује само закон! У закону пише! Буразеру, кад бих ја почео да набрајам шта све у законима пише, а шта све народ тумачи онако како му одговара, требала би ми цела ноћ. Не може кад ми нешто одговара, е пише у закону, а кад ми не одговара, ма тај закон нема смисла, то писали неки идиоти. Реалност, само се реалност рачуна. Од нула не можете добити 10 хиљада. Куд се раније не сетих да направим странку са програмом од једне тачке: Доношење закона да сви у Србији имају плату 10 000 евра. Свако дете, жена и старац. Сви. И вуала, сутра смо Норвешка. Није касно, сутра ћу...

Penzioner

pre 6 godina

Bog te sta ovaj izjavi. penzije se isplacuju u skladu sa doprinosima koji su uplacivani za vreme radnog staza.To je kao stednja.Penzione fondove je izmislio jos Bizmark. Privatnipenzioni fond je kao da ulazes u banku.Uvecano za kamatu. isti slucaj isa drzavnim penzionim fondom

Cika Djura

pre 6 godina

Penzioni fondovi bilo drzavni ili privatni su finansijske institucije koje novac obrcu i uvecavaju kapital.Nema drzave na svetu gde je drzavni penzioni fond pokraden iunisten.PIO fond je ulagao novac u banje,lecilista.Ali toje sve unisteno ipokradeno.Penzioni fond je ispraznjen devedesetih za obnovu zemlje posle bombardovanja, za stanicu Vukov spomenik.Da uproslom vremenu nije bila obaveza da se uplacuje u drzavni penzioni fond vec da je moglo da se bira izmedju drzavnog i privatnog prica bi bila dugacija.Cedrteset godina ti je neko uzimao od plate i uplacivao aonda dodje vlast i kaze nema novca ili smanjuj otimaj deo penzije..Pravi se uravnilovka.Nekom do 25 hiljada ne uzimas nista a nekom otmes deo penzije.Priblizavas cistacice ione sa nepotpunom osnovnom skolom onim skolovanima.Laka je racunica koliko je uplacivano u PIO fond.Kolika je kamata na ulozena sredsstva

Vlada

pre 6 godina

Tačno, teoretski najniža penzija može biti 1 eur, ali ostale MORAJU biti proporcionalne na osnovu doprinosa i staža, a da se veštački menja odnos je kriminal i urušava sistem. One koje će mi udariti minus zbog 1Eur, a i one mladje da podsetim da smo ih u realnosti i imali za vreme prethodne vladavine radikala i socijalista. Ustvari nije 1 Eur nego 2 DM.

Komša

pre 6 godina

Penzioni fond je opljačkan devedesetih i urušavan kasnije tako što su propadale banje itd.
Činjenica je da država iz budžrta svake godine dotira isplatu penzija jer od izdvajanja zaposlenih ne mogu da se isplate.
Obzirom da imamo mali broj zaposlenih,da imamo natalitet negativan,da 35000 ljudi godišnje napusti zemlju (radno i sposobnih) a da se broj penzionera povećava doćićemo u situaciju da penzija ne bude.Jednostavno - bankrot.
Rešenje je,koliko god to nepravedno i komunistički izgledalo da država garantuje iste penzije svima koji su navršili 65 godina,bez obzira na to koliko su izdvajali (kao što porez plaćamo različito) a da jedina razlika bude (obračunska) u zdravstvenom stsnju starog čoveka ili godinama radnog staža.
To nije komunizam to je socijalno odgovorna država.
Komunizam je kada Smederevska želrzara napravi 140 miliona minusa za godinu dana (neki menadžment) a onda se priča kako ne možemo 5500 ljudi da "isteramo na ulicu" - pa daj im platu godinu dana,otpremninu i jeftinije će da te izadje i oni će se preorjentisati na nešto drugo. To je minus od 26000 evra po radniku (pomenutom) za godinu dana.
Bor?
To je komunizama a ne racionalna penziona politika - svima isto a ko hoće više nek uplati privatno.

bogdan

pre 6 godina

Prosto me je sramota koliko glupe miniostre imamo.Radio sam 44 godine i sve ustanove u kojima sam radio su uplaćivale redovno iznose koje je Vlada propisala.Te pare su išle u fond koji je trebalo da radi kao fond ,da oplodi novac a ne kao rezervna kasa vladajuče stranke.I sada ovaj diletant tvrdi da nemam pravo na moj novac nego mulja kao švercer.Sramota.

да да

pre 6 godina

Значи имамо право на уплату доприноса али не и на конкретан износ ? Е па знајући шта ме чека од ове државе, тако ће и бити !

Jorgovan

pre 6 godina

Moj ujak je svojevremeno pre 10 godina sa vojnim penzionerima tužio državu, dobili su je na sudu i isplaćena im je sva nepravda sa kamatom. Moji roditelji juče su sa grupom penzionera podneli tužbu i nije to jedina grupa, zato se ovaj deda mraz i uplašio. Platićete im sve što ste zakinuli sa kamatama.

Komša

pre 6 godina

Ne znam da li je ovo ispravno zakonski.
Ako jeste i ako visina uplate ne garantuje visinu penzije onda ne postoje prepreke da se država odnosi socijalno odgovorno prema svim starim ljudima ,razlika da se pravi isljučivo po zdravstvenom stanju i po godinama staža.
Svima jednaka penzija.
Zašto? Zato što je star čivek star čovek.
Izdvajao si više za penzije? Pa onda si i veći porez plaćao, da li to znači da imaš veća prava? Da glasaš dva puta npr?
Nepravda?
Dobro,ali onda isplatite onima koji su izdvajali novac za stambeni fond a nisu dobili stan nego su se kućili sami.
Obavezno osiguranje i svima iste penzije.Ko hoće više nek uplati dodatno neko privatno.

cx

pre 6 godina

Komentatori mesaju zapadni privatni penzioni sistem, sa solidarnim socijalistickim. Vujovic je potpuno u pravu. Problem je sto je nas penzioni fond bankrotirao, penzije isplacuje drzava od akcize na naftu i slicno, a ne od onoga sto se uplacuje ili se uplacivalo (to ni pola sume za isplatu ne moze da pokrije). Da bi solidarni socijalisticki penzioni sistem funkcionisao, treba da imate 4 radnika na jednog penzionera, a mi imamo vise penzionera nego radnika. Svakom sa dva grama mozga je jasno da je to neodrzivo. Al zato svi vole da pametuju o formulama i koje cemu. Pametujte do sutra, para nema. Vrlo brzo ce odrediti penziju od 200 eur fiksno svima, za hleb i jogurt, i to je to. Svako i malo obrazovan zna sta se sprema.Svidjalo vam se ili ne...

Radnik PIO fonda

pre 6 godina

Stvarno ne znam šta je ovime "pisac hteo da kaže", tj. Vujovic. Ukoliko nešto ne znaš, nemoj ni da pokušavaš da objašnjavaš. Penzija se obračunava na osnovu celokupnog radnog veka, tj. primanja, osim za pojedine privilegovane, tj. posebne kategorije, vojska,VBA, BIA, deo MUP-a, i deo uprave za izvršenje krivičnih sankcija, itd. Niko normalan nije prizeljkivao bolest i invalidsku penziju, kao i smrt bližnjega zbog porodične penzije. U većini zapadnih zemalja primaju se dve penzije, svoju i pokojnog supružnika, ne i u Srbiji. Nisu penzioneri krivi što je vrednost boda mizerna,tj. ekvivalent prosecnoj zaradi, a to je 735 dinara, pa tako 40 godina prosečne plate (sada je to 50.000 mesecno-verovatno laž) daju 40x735= 29.400 dinara penzije. Suština je da je razlika izmedju minimalne penzije iz radnog odnosa (13.655), iz poljoprivrede (10.500) i socijalne pomoći (7.800) skoro nikakva. A verujte mnogo je ljudi koji i sa 40 godina staža primaju minimalnu penziju, jer su firme u vreme komunizma i druge ere komunizma izbegavale plaćanje stvarnih doprinosa, vec su to činile kroz topli obrok, regres, itd. Penzioni fond je ispraznio Milošević, tj. država i svi na vlasti ne poklanjaju nikome ništa već ne stvaraju i zaradjuju dovoljno, jer namiruju bahate. A Vucic je jula 2014.ukinuo da penzije prate rast plata i troškova života, vec je sebe stavio u poziciju isključivog gospodara koji odlučuje o milostinji njemu Bogougodnim zaposlenima i tu i tamo neka mrvica penzionerima.

Preko bare

pre 6 godina

Zato treba da nam date mogucnost da uplacujemo AKO HOCEMO. Pa ko hoce privatni fond, ko hoce, nedajboze, drzavni a ko nece nikako. To bi bilo posteno. Ovako uplacujemo nesto u VASU kasu a vi to rasporedjujete po strankama i privatnim preduzecima, izvlacite lovu dok ste u fotelji preko tendera a za penzine ako pretekne. Ali to se nece desiti jer ste onda ugasili. Harac je to a ne porez.

svetlana

pre 6 godina

Ne mogu da verujem da doktor nauka može nešto tako da kaže.Znači,visina moje penzije ne zavisi od zakona nego od toga koliko AV kaže da je meni dovoljno.Zašto onda ne ukinete zakon pa na ime dajete koliko kome hoćete?Ministar je nečim ucenjen ili je mnogo pokvaren.Rekao je i da je to politička odluka.Iz te izjave se čita osvetoljubivost prema najobrazovanijim ljudima u ovoj zemlji.Sve ćete vi to vratiti i to sa kamatom.

Igo

pre 6 godina

Svaki građanin Srbije ima pravo na penziju u iznosu koji se obračunava po važećem Zakonu. Taj iznos je garantovan. Nije moguće niti po jednom Zakonu umanjivati penzije kako bi se povećavale plate, već samo obrnuto jer su penzije stečeno pravo. Radi se o brutalnom kršenju Ustava i Zakona o penzijskom osiguranju. Odugovlačenjem oko vraćanja svih penzija na prvobitni nivo i povraćaj sredstava oduzetih penzionerima na ovakav način, kako bi se to "uvalilo" nekoj sledećoj vlasti je providan, a državu uvodi u novu nestabilnost. Na to je upozorio i Fiskalni savet.Zbog ovakvog drskog i beskrupuloznog ponašanja režima ovoga puta ću izaći na Izbore.

apikomsinice47

pre 6 godina

idite preko konobarisite sezonski plata 1300 eura×3 meseca + baksis 1500 eura×3 meseca,smestaj placen ,hrana vasa!Za 3 meseca uku trosak vam je 1500 eura za hranu i recimo mob tel i cigare.Ostaje vam 7000 eura.Uplatite po 100 eura doprinose(dovoljno zbog ovakvih lopina) i ostaje vam 5800 eura za zivot u srb za 9 meseci do sl sezone a mista neradite vec skupljate snagu.To vam je po 540 eura da trosite.Pocnite u 20 god.Radite do 40 god.Stedite po 140 eura od tih 540 to je 1700 eura steka godisnje pa × 20 god i u 40 god imatr 34000 eura to je montazna kuca ,i auto ozenite se naprevite dete.Platite radno mesto 2000 eura.I lagano do 60 god raduckate polako sa sirotinju od 250 eura , zdravi sposobni ocuvani al ne pokradeni A vi ucite skole i radite za 400 eura ceo mesec!

Dule Surcinac

pre 6 godina

Jedan od osnovnih principa na kojima pociva svaki penzioni fond, bilo da je on drzavni ili privatni jeste princip proporcionalnosti. Taj princip znaci da je visina penzije direkno proporcionalna visini uplate u taj fond tokom radnog staza. Bez ovog principa osiguranici bi imali totalnu nejasnocu o visini svojih primanja nakon ostvarivanja prava na penziju. Uostalom ministre, zasto vi lepo svakom zaposlenima jos u toku radnog odnosa, jasno i glasno, u pismenoj formi, najbolje u formi Ugovora ne predocite koliko ce na bazi propisanih doprinosa, primati PARA svakog meseca kad ode u penziju?
Ovako vi propisujete koliko MORA da plati, a posle koliko mu udelite po vasem nahodjenju. Sad ste samo pokazali koliko zapravo vi imate jednu komunisticko pljackasku logiku! Odgovaracete jednog dana za ovu kradju!

Draža

pre 6 godina

Naravno da imaju pravo na iznos, jer ta formula po kojoj se izračunava visina penzije se ne može retroaktivno menjati na štetu penzionera.
Po njegovoj logici bi značilo da mogu da prime i jedan dinar i da se to nazove penzijom.
Neće biti gosn. ministre. Ne obmanjujte sirotinju penzionere, nisu ni oni baš tolko sisali vesla da ćeš ti sad da ih učiš šta je penzija i da arbitrarno određuješ koliki im je iznos penzije.
Ako ste im protivpravno umanjili penzije, morali biste to da nadoknadite, šteta samo što ovde ne postoji pravna država pa nema ni ko da vam utera taj dug. Nažalost građani moraju da se bave uterivanja dugova sa državom.

Kole

pre 6 godina

Možemo li mi koji plaćamo obavezne doprinose isto tako da ih platimo u iznosu koji se nama dopada ili smo ipak obavezni da damo tačno odredjeni iznos?
Veoma je zlonamerno etiketirati nosioce invalidskih ili porodičnih penzija kao krivce koji primaju penziju nestečenu punim radnim stažom.
Da li gospodin zna koliko ljudi je decenijama uplaćivalo doprinose a nikada nije steklo pravo na penziju?
Kada će se konačno priznati da je penzioni fond odavno opljačkan i da je država nesposobna da njime upravlja a penzije isplaćuje iz kredita. Drugi problem ove države je što ne ume da zaposli svoje gradjane. Oni masovno emigriraju a ko ostaje plaća minimalne doprinose ili traži način da ih ne plaća uopšte pošto mali broj zaposlenih ne može da finansira milionski armiju penzionera.

Golub

pre 6 godina

Neka neko obavesti Vujovića da, analogno, on ima pravo na zaradu, ali ne i na iznos. I molim nadležne da mu smanje iznos za 100% - po nekoj složenoj formuli za neproporcionalni doprinos - jer, u najmanju ruku, nije dao nikakav doprinos boljitku privrede i finansija ovog društva. A optimalno bi bilo da mu se po nekoj prostoj formuli smanji za 500%, jer bi to bilo srazmerno šteti koju je prouzrokovao privredi i finansijama ovog društva, odnosno da plati i odštetu.

играч кола

pre 6 godina

То Вујке мајсторе, удри у живац. Па одакле да вам да те пензије што сте заслужили? Нека вам деци и унуцима уместо 60% доприноса на нето плату ставе 100%? И нису нас Вујовић и Вучић сами довели до просјачког штапа, него се то дешава 30 година од разних људи. Добићете шта можете да добијете, што кажете да не рикнете, и то је то. Реалност. Мада, вас брига за реалност, вас интересује само закон! У закону пише! Буразеру, кад бих ја почео да набрајам шта све у законима пише, а шта све народ тумачи онако како му одговара, требала би ми цела ноћ. Не може кад ми нешто одговара, е пише у закону, а кад ми не одговара, ма тај закон нема смисла, то писали неки идиоти. Реалност, само се реалност рачуна. Од нула не можете добити 10 хиљада. Куд се раније не сетих да направим странку са програмом од једне тачке: Доношење закона да сви у Србији имају плату 10 000 евра. Свако дете, жена и старац. Сви. И вуала, сутра смо Норвешка. Није касно, сутра ћу...

Magarac sa velikim.... repom

pre 6 godina

..."Vujović: Imate pravo na penziju, ne na iznos"...

Dragi moj/naš Vujoviću... ti si glup k'o točak, ili se takvim praviš!
Ako ja uložim u banku 1.000 dinara, to se zove ušteđevina.
Kad dođem po svoje pare, onda ima da podignem 1.000 dinara, a ne nekakvu "ušteđevinu" koju banka misli da hoće da mi da...
Tako i sa penzijama - visina uplaćenih doprinosa, i vreme trajanja uplata, određuje IZNOS penzije, na koje penzioner ima pravo U CELINI, a ne koliko se vama (lopovima) prohte da isplatite!
Zavlačenje ruke u nečiji džep (pa makar i penzionerski džep), stručno se naziva "džeparenje" - kažnjivo je po Zakonu - u narodu se zove LOPOVLUK - počinilac je LOPOV-DŽEPAROŠ.

neko2017

pre 6 godina

i onda se ovaj i ostali političari bune kada ljudi uplaćuju minimalac i minimalne doprinose.

Moj otac je uplatio za svojih 41,5 godinu radnog staža oko 130.000 eura u Pio fond. Penzija mu je 29.000 dinara sto je 240 eura mesecno. Znaci njemu da vrate novac bez ikakve kamate treba da primi 541 penziju odnosno da mi isplaćuju duže od 40 godina.

Zato samo minimalac a ako zelis nesto vise uplacuj negde drugde.

Objavite komentar molim Vas.

Ratle

pre 6 godina

Ministar finansija je bivsi visoki funkcioner Svetske banke koja je unistila sve drzavne penzijske sisteme u Istocnoj Evropi i uvele zakonski obavezne privatne fondovi, koji su pukli ko zvecke, pa sada zemlje poput Madjarske, Poljske, Slovacke i Bugarske se ponovo vracaju drzavnim penzijskim sistemima. Vlada Zoran Djindjica je bila uspela da otera Svetsku Banku i spreci razaranje naseg penzijskog sistema tim tzv. drugim Stubom Svetske banke, ali sada je Vujovic dosao da zavrsi posao unistavanja drzavnog penzijskog sistema koji nisu uspeli da srede njegovi prethodnici iz Svetske Banke..

novosaïanin

pre 6 godina

Ne mogu da verujem da to kaže ministar! Penzijsko osiguranje je svojevrsna polisa osiguranja gde su elementi parametri poznati i propisani zakonom. Propisan je i način obračuna koji se ne može retrogradno menjati. Sasvim je druga stvar mogućnost isplate penzije u na zakonu utvrđenom iznosu. Normalno bi bilo da se penzije isplaćuju iz Fonda PIO ali to je u našim uslovima nemoguće iz više razloga a osnovni je u rušenju privrede i prinudnom prestanka rada miliona do tada zaposlenih. Privreda je uništena sankcijama, agresijom NATO pakta i pljačkaškom privatizacijom... Fond PIO je prestao da se puni u meri kojom bi pokrio iznos ukupnih penzija. Njegov kapital je razasut delom i u nofoformiranim republikama.. Deo krivice snosi i država zbog loše privatizacije, odustajanja od tužbe protiv zemalja NATO i neosnovanog uvođenja sankcija.. Zato u tim okolnostima država mora da dopunjuje iznos neophodan za isplatu utvrđenih penzija. Razumem preduzete mere ali se ne mogu složiti sa izjavom da " država garantuje penzije ali ne i njihov iznos". Pri tom se gradjanin ne može opredeliti dali da prihvati ili ne penzijsko osiguranje! Apsurd..

Milicijanac Mirko

pre 6 godina

Zamislite sad kad bi nam rekli da imamo pravo da kupimo auto, ali ne i da vozimo. Mada, kako Okanović i njegovi haraju sa kaznama, ni to nije daleko od istine.

miki

pre 6 godina

cx, 8. decembar 2017 23:20

Nije penzioni fond bankrotirao, nego je devedesetih opljackan hiper-inflacijom i potrosen za ratove po Jugoslaviji.

Komša

pre 6 godina

Penzioni fond je opljačkan devedesetih i urušavan kasnije tako što su propadale banje itd.
Činjenica je da država iz budžrta svake godine dotira isplatu penzija jer od izdvajanja zaposlenih ne mogu da se isplate.
Obzirom da imamo mali broj zaposlenih,da imamo natalitet negativan,da 35000 ljudi godišnje napusti zemlju (radno i sposobnih) a da se broj penzionera povećava doćićemo u situaciju da penzija ne bude.Jednostavno - bankrot.
Rešenje je,koliko god to nepravedno i komunistički izgledalo da država garantuje iste penzije svima koji su navršili 65 godina,bez obzira na to koliko su izdvajali (kao što porez plaćamo različito) a da jedina razlika bude (obračunska) u zdravstvenom stsnju starog čoveka ili godinama radnog staža.
To nije komunizam to je socijalno odgovorna država.
Komunizam je kada Smederevska želrzara napravi 140 miliona minusa za godinu dana (neki menadžment) a onda se priča kako ne možemo 5500 ljudi da "isteramo na ulicu" - pa daj im platu godinu dana,otpremninu i jeftinije će da te izadje i oni će se preorjentisati na nešto drugo. To je minus od 26000 evra po radniku (pomenutom) za godinu dana.
Bor?
To je komunizama a ne racionalna penziona politika - svima isto a ko hoće više nek uplati privatno.

Prof. dr

pre 6 godina

Ova izjava minoistra Vujovića degradira svaki nivo intelektualnosti, poštenja i ljudskog dostojanstva. Ona pokazuje do koje donje granice ide beda ljudske destrukcije i kako je ona oličena u nekakvim akademskim zvanjima iza koji se krije pokvarenost, podlost i nadasve neljudskost i pokvarenjaštvo. Ovde se po svoj prilici radi o čoveku sa najnižim moralom koji hoće da ukine penzije, a time i jedan sloj gradjana Srbije time što će ih tiho izgladnjivanjem oterati u smrt. Pop Maltusova teorija je predlagala smanjenje stanovništva grubim sredstvima, dok Vujović predlaže to isto samo tiho, ali isto neljudski. Predlažem Vujoviću da patentira svoju teoriju destrukcije sa svim lažima i da se kandiduje za nobelovu nagradu. Zar vas nije sramota da sa tolikom gomilom laži sa sakupštinske govornice obmanjujete narod. Ja sa 48 radnog staža, sa najvećim akademskim zvanjem imama manju penziju nego 2008 kada sam penzionisan. Bilo bi korektno da se sami opasuljite i prestanete da nas u lice gledate i lažete i saamo lažete. Vaši algoritmi su na nivou analfabetskog nivoa, jer ne vršite korekciju glavnice, već na smanjenu glavnicu obračunavate povećanje. Šta je Vujoviću sa indeksacijom povećanja cena, inflacije i drugih agregata.Laž, laž i opet laž jevaša doktrina.

gradjanka

pre 6 godina

Sramotno je da ministar Vujović ne zna da je penzioni sistem reformisan upravo tako da visina penzija zavisi od dužine staza i visine doprinosa. On je slomio kičmu sistema jer je smanjio penzije onima koji su duže radili i više uplaćivali. Njegov ideal je uvodjenje socijalnih penzija.

Anfield

pre 6 godina

Jedna stvar je i dalje neverovatna, zabrinjavajuci broj minusa na logicki ispravne i realne komentare, ocigledno ne da postoje ljudi kojima bi i 5 000 din mesecno bilo dovoljno i podrzavali da budu sistematski unistavani robovlasnickim sistemom iz njima potpuno nepoznatih razloga, nego su jos i u vecini! Dokle cete da krkate te sendvice ni vama nije jasno, SNS, samo napredno

neobavzno

pre 6 godina

Postoji i sud u Strazburu pa ce Vujovic imati priliku da cuje odgovor na svoje pametovanje kao i ostali koji su se ostrvili na srpske penzionere.

Homer

pre 6 godina

U pravu je Vujovic. Ne stice se pravo na iznos penzije po osnovu odredbe u Ustavu na koji se on verovatno poziva. On se odredjuje resenjem o iznosu penzije koji je konacan. Donosenjem tog resenja stice se pravo na iznos penzije a ovo sto on i Vucic sa svima u koalociji rade je kradja tako utvrdjenog iznosa penzija koji je jedva dovoljan za prezivljavanje. Jos je strasnije pozivati se na ugrozavanje makroekonomske stabilnosti kada ta ugrozenost po izjavi i Vucica i Vujovica ne postoji vec godinama zbog njihove strucnosti i sposobnosti, drzava se normalno i prekomerno zaduzuje, a dugovi prema stranim poveriocima vracaju. I ovo je samo dokaz da se radi o kradji para penzionera za koje se ne zna gde odlaze i na sta se trose! Ako drzava ima para za razne subvencije onda nije ni u kakvoj nuzdi da umanjuje penzije i zarade, vec tako hoce i moze im se!

milan

pre 6 godina

U jednoj pametnoj i pravednoj državi bi posle ovakvih reči ministre morali podneti ostavku. Sada krivite za smanjenje penzija one koji i tako jedva spajaju kraj sa krajem i ti sediš na tvom debelom dupetu i pričaš priče koje nemaju veze sa mozgom. Znači zato što su penzije smanjene i nisu vraćene na stari nivo krivi su ti ljudi kojima je država ili društvo dužno da obezbedi sredstva da nekako prežive a ne da se grebe o druge koji su i tako najslabiji a vi skidate ljagu države i bacate na njihova leđa, sram vas bilo ministre finansija.

zoran987

pre 6 godina

Ne treba se mnogo obazirati šta Vujović priča, lupeta. On je tu predstavnik MMF-a i zastupa njihove interese. Treba videti šta kažu Ameri, Rusi, Britanci, Nemci, Kinezi, Aboridžini i ostali predstavnici u Vladi AV. Ko nije platio nije ni dobio predstavnika u vladi. Dok se oni ne slože neće nam dirati penzije. Ovo što je ukradeno će da vrate prodajom konfiskovane imovine istih tih Vujovića, Vulina, Bata, Babića, Malih, braće,kumova...

RR

pre 6 godina

Epa tako je to u ovoj zemlji! Svako poznaje pravo! Pa i gospodin Vujović! Gospodin Vujović je možda stručnjak za neku drugu oblast, ali je ovom izjavom pokazao da je totalni pravni diletant i bolje mu je da ne daje izjave o pitanjima za koja je očigledno potpuno nekompetentan. Strašno je kakve sve gluposti mogu ljudi da izgovore!

mafijaška država

pre 6 godina

Nikad nije bilo više džipova na ulicama a ovaj nam prodaje priču o štednji,finansijskoj disciplini...Ima u ovoj zemlji dovoljno novca za sve,samo je pitanje u čijim su džepovima...

Marko.sky

pre 6 godina

Onda znaci da je tri dinara penzija zakonski u redu? Ja pre mislim da tebe Vujovicu treba smeniti a ustav menjati i pisati ga na moralnoj osnovi...

vuja

pre 6 godina

Sramota je da ministar nema blage veze o obračunavanju penzija! Sto je gore , ni zakon ne poznaje. Postoje stecena prava koja niko ne sme da pregazi, ova vlast je i ti ucinila. Malo pre kandidovanja za poziciju, se raspitajte ko nesto zna, a ne laike da dovodite na pozicije koje odredjuju svima egzistenciju!

John

pre 6 godina

Kada se dobije rešenje za penziju, šta piše u njemu?
Piše, u prvom stavu, da se osobi toj i toj utvrđuje pravo na penziju u iznosu od toliko i toliko dinara.
U drugom stavu tog rešenja piše da se penzija usklađuje u skladu sa zakonom.

Šta to znači?
Znači da je prvim stavom penzija postala stečeno pravo. Po sudskoj praksi Evropskog suda za ljudska prava (Strazbur) - penzija (i uopšte bilo kakve isplate utvrđene pravosnažnom odlukom) se smatraju imovinom.
Stečena prava se ne smeju smanjivati. Što dalje znači da se, na osnovu onog drugog stava, penzije ne smeju smanjivati ovako kako je to urađeno. I svako smanjivanje predstavlja kršenje prava na imovinu. A za to su oni u Strazburu rigorozni. Stigne li ovo do tamo (a stići će, znajući našu državu), ima da plate sve što su zakinuli i to sa kamatama (plus troškovi).

Kad smanjivanje penzija može? Npr. kad dolazi do denominacije valute (brisanje nula)ili puštanje u opticaj nove valute, ali tada se radi preračunavanje u nove pare pa faktički smanjenja opet nema.

Skuni Pen

pre 6 godina

Ceo sistem penzija kod nas je potpuno nepravedan. Možeš uplaćivati u Fond PIO 30 godina, umreš pre penzije i sve to ode u vetar. Ili, ne uplaćuješ ništa ili vrlo malo, a onda odeš u invalidsku penziju i primaš tuđe pare 30 godina.
Treba, kao u svim normalnim zemljama definisati šta je penzija, šta socijalna pomoć. Zakonski minimum npr 5000 dinara mesečno za osnovnu, obaveznu penziju, i to znači imaćeš penziju 25000 dinara. Ko hoće više, nek uplaćuje više u isti taj, državni fond, ili neki drugi... ako hoće veći prinos. Ko ima mala primanja, nikad nije radio, ili ima malu penziju, on je kandidat za socijalnu pomoć. Kraj priče. I onda će svako da troši svoje pare, opterećenje zarada će biti manje, pa će se možda tada pojaviti firme sa platama 2.000 eur kao normalna stvar.

Penzioner

pre 6 godina

Bog te sta ovaj izjavi. penzije se isplacuju u skladu sa doprinosima koji su uplacivani za vreme radnog staza.To je kao stednja.Penzione fondove je izmislio jos Bizmark. Privatnipenzioni fond je kao da ulazes u banku.Uvecano za kamatu. isti slucaj isa drzavnim penzionim fondom

Cika Djura

pre 6 godina

Penzioni fondovi bilo drzavni ili privatni su finansijske institucije koje novac obrcu i uvecavaju kapital.Nema drzave na svetu gde je drzavni penzioni fond pokraden iunisten.PIO fond je ulagao novac u banje,lecilista.Ali toje sve unisteno ipokradeno.Penzioni fond je ispraznjen devedesetih za obnovu zemlje posle bombardovanja, za stanicu Vukov spomenik.Da uproslom vremenu nije bila obaveza da se uplacuje u drzavni penzioni fond vec da je moglo da se bira izmedju drzavnog i privatnog prica bi bila dugacija.Cedrteset godina ti je neko uzimao od plate i uplacivao aonda dodje vlast i kaze nema novca ili smanjuj otimaj deo penzije..Pravi se uravnilovka.Nekom do 25 hiljada ne uzimas nista a nekom otmes deo penzije.Priblizavas cistacice ione sa nepotpunom osnovnom skolom onim skolovanima.Laka je racunica koliko je uplacivano u PIO fond.Kolika je kamata na ulozena sredsstva

Само кажем

pre 6 godina

Фонд ПИО није банкротирао, него је опљчкан! Такође, држава је распродала више од пола имовине Фонда! Министар треба да све зараде улазе у обрачун, а не само неке најбоље године! А институт превремене пензије кажњава људе који су најдуже уплаћивали диприносе!

MilanChe

pre 6 godina

Ima dosta dobrih komentara tj komentara sa ispravnim informacijama pa da se ne ponavljam, samo cu dodati jos jedno pitanje, retoricko naravno, je l' moguce da ministar finansija ne zna da se vise ne uzimaju najbolje godine za izracunavanje penzije, vec celokupan staz?!?!?!?!?!?! Ministre malo samo procitajte zakon o PIO, mada to da se ne uzimaju najbolje godine vec opste poznata stvar... i da, kroz doprinose se svakako odredjuje i iznos a ne samo pravo na penziju...

Marinko

pre 6 godina

Gde te nadjose, pa ti elmentarnu matematiku ne znas ili ne smas da pricas drugacije nego Veliki Sveznajuci Vodja, u sve se razume a nista ne zna. Po kojoj matematici kad mi uzmes 30 % penzije I vratis mi pet posto posle tri godine, je moja panzija veca nego ikad. Uzeli ste, oteli to vam oprostiti necu a tek vam oprostiti necu smo me odnosna nas majmunima pravite.

Zlatoje

pre 6 godina

Hajajajajahahahahaha! I ovo je ekonomista svetskog renomea!? Pa zašto sam ja uplaćivao mnogo više od minimalca? Gde su sada te moje pare? Kako bih vas nazvao a da b92 ipak objavi komentar? Sve vam najgore u životu želim!

Vlada

pre 6 godina

Tačno, teoretski najniža penzija može biti 1 eur, ali ostale MORAJU biti proporcionalne na osnovu doprinosa i staža, a da se veštački menja odnos je kriminal i urušava sistem. One koje će mi udariti minus zbog 1Eur, a i one mladje da podsetim da smo ih u realnosti i imali za vreme prethodne vladavine radikala i socijalista. Ustvari nije 1 Eur nego 2 DM.

bole

pre 6 godina

zato je broj pausalaca sve veći a ti ljudi zaradjuju najviše samo ih baš briga da plaćaju ludilo para da bi ozivljavali mrtvi državni aparat.

Mr M

pre 6 godina

Ja da sam vlast ukinuo bi i plate i penzije i vratio bih se na tackice... Mislim da bi me ovaj glupavi narod, a narocito penzioneri u tom slucaju podrzali 100%.. Voli srbin kad ga bicujes pa to ti je..

srbija maćeha

pre 6 godina

Svi iz moje porodice koji su penzioneri, fakultetski obrazovani, radili lepo plaćene poslove (u ona normalna vremena pre 90-tih) sada jedva sklapaju kraj sa krajem.
Penzija 240 evra najviše. Kada se kupije hrana, plaćaju računi, pokvari se nešto u kući, mora da se napravi višemesečna strategija i odricanje od osnovnih potreba. Kupije se najjeftinija hrana, ne kupuje se garderoba, nema putovanja. Nema zabave i uživanja u starosti, tih decenuji i po koliko je ostalo do kraja života. A radilo se 40 godina!

Otac mi je umro, bio u penziji 2 godine. I nije se nauživao. Sve što je uplatio za tih 40 godina u PIO, odneo vetar. Majci smanjili penziju , kao i svima, pa se još više muči. Ja kad ne radim, jedva imamo za hranu.

E zbog toga sad kad radim uplaćujem u privatni penzioni fond. A i otići ću sledeće godine u inostranstvo. Jednostavno ne želim sam sebe da osudim na bedu i da mi se starost pretvori na gledanje tv-a i plaćanje računa, a između prvog i poslednjem dana u mesecu da jedem najlošiji hranu jer za bolje nemam i da se sabiram da li ću moći da kupim nove cipele jer su mi se ove stare pocepale.

Imam jedan život, ne želim da mi ga upropasti bilo ko jer je tako odlučio.

Hoću ja da budem upravitelj svoga života ali u državi koja će da bude država, a ne maćeha svojim građanima i da im oteža život. Taj jedan jedini koji imaju.