Petak, 08.12.2017.

18:27

Visoke kazne za bahate pešake, za nemar roditelja još više

Novi zakon o bezbednosti saobraćaja nije rigorozan samo prema vozačima, već velike kazne čekaju i one koji budu kršili zakon na pešačkim prelazima i van njih.

Izvor: O2

Visoke kazne za bahate pešake, za nemar roditelja još više IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

ivica d

pre 6 godina

mene interesuje kada ce da plate kazne ovi sto izjavljuju ovakve izjave koje se na kraju ispostave kao totalni promasaj i ne daju rezultate
"Visoke kazne trebalo bi da daju rezultate, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja"
kao sto vec neko rece, ovi nasi ne znaju sta rade probaju pa sta bude nema veze

komentatorka

pre 6 godina

znaci bahati zlocesti pesaci su u srbiji veca opasnost u saobracaju od vozaca, kakva represija gestapovskog tipa, ovo nije normalno
a jel' ce neki zakon da vazi i za vozace dzipova koji kose pesake na pesackom ili ce da bude krivica pesaka sto mu/joj fizika nije jaca strana pa nije dobro procenio vreme za prelazak preko pesackog kad mu/joj s leve ili desne strane nailazi vozilo neprilagodjenom brzinom a vozac je uz to od ranije poznat policiji ili je neciji sin/cerka?
moderatoru objavi mi komentar

Bahati pesak

pre 6 godina

Opste je poznato da se bahati pesaci bacaju pod kola.
Praktican primer - Pinkov sin ostao ostecenog branika kada je ubio jednu pesakinju na pesackom.

LudiMilojko

pre 6 godina

Džabe zakon ako nema ko da ga sprovodi. Treba podići svest građanima da se moraju pridrzavati zakona. Ali, kako to da se učini, kada se prvi policajci ne pridržavaju istih? Ili još gore, ako pogledamo zabranu pušenja, lekari se ne pridržavaju iste u bolnicama... Tu ni najbolji zakon na svetu ne pomaže onda. Nema ko da ga primeni u praksi ej.

Dejan

pre 6 godina

Podrzavam mnogi pesaci izlecu na pesacki bez ikakvog gledanja ima li kola.
Mislim da ih prvo treba uputiti u zakon kako se stupa na pesacki prelaz pa onda kaznjavati.Nazalost 90% pesaka je zaboravilo sta je ucilo u prvom razredu osnovne skole.Deca prvaci se bolje ponasaju na pesackom od odraslih.

slabočitamizmeđuredova

pre 6 godina

Super. Pre 20 godina sam se trudio da ne teturam pred ćaletom, od sad pred policajcOm, kad odlučim da pijem i ne vozim.Nekome je država majka, nekome Srbija.

The_Runner

pre 6 godina

Novi zakon je mrtvo slovo na papiru.
Dok vozim, pešaci ispred mene u 80 % slučajeva prelaze pešački prelaz kucajući poruke ili pričajući na mobilnom, što je i do sada bilo zabranjeno.
Takođe, biciklista ne sme da vozi bicikl duž pešačkog prelaza, nego ga mora gurati, a biciklisti non stop voze bicikl duž pešačkog prelaza.
Da li neko sankcioniše takve pešake i bicikliste? Uopšte ne, stiče se utisak.

Komša

pre 6 godina

@****
Ili kada se zatrči da predje na 30 m od pešačkog jer mu je tu bliže zbog stanice a onda se zaustavi na pola ulice,nagne napred čekajući da prodješ kako bi naszavio.Odvratan osećaj imaš- kao da će svakog trenutka da skoči pod auto.Užas.
Verijem da može da se pogodi ko je od tih pešaka vozač a ko nije - neko ko je i sam bio u ulozi vozača bi imao malo osećaja.
Da.Ima bahatih pešaka i to što smo dužni da ukalkulišemo i njih prilikom vožnje (kao i bahate vozače) ne znači da ih treba štedeti kada su kazne u pitanju.

Draža

pre 6 godina

E da! Kad budem video da se kažnjavaju bahati policajci koji apsolutno 5 para ne daju na propise - ponašaju se a i tretiraju kao da su iznad zakona - onda ću i da platim kaznu.
Dogod policija može da radi štagod poželi, nemam nameru da budem građanin drugog reda.

Moca

pre 6 godina

Zakon sam po sebi nije upitan, ali jeste njegova primena. Bez adekvatne primene, zakon je mrtvo slovo na papiru. Imajući u vidu da se ni postojeći zakon ni sada ne sprovodi jer policija radi uglavnom nešto drugo a ne ono što bi trebalo, ni sada se ne treba previše nadati.

Kibo

pre 6 godina

do sada je bila kazna 5000 rsd za prelazak van pešačkog pa nisam čuo da je neko platio osim jednog jadnog dekice pre par godina jer je izašlo u štampi...
(BMX, 08. decembar 2017 18:41)

Pa ja sam čuo od nekoliko poznanika koji su platili i/ili poznaju lično osobe koje jesu platili kaznu. Kod Železničke redovno stoje i kod Trga Republike ka franuskoj gde svi prelaze kod okretnice. Takođe, platio i moj drugar je prešao u Požeškoj kod pijace na Banovom brdu, ali video ga je saobraćaja koji je verovatno samo tu prolazio, tako da je to možda igrom slučaja. A za drugi komentar koji priča o Americi kako prolaze na crveno...pa i kod nas bi to radili kada bi bilo svuda po tri trake, malo vozila u odnosu na veličinu naselja i ogromne široke ulice..Aj probaj na crveno da prođeš u kneza Miloša u bilo koje doba dana...

police academy

pre 6 godina

"Visoke kazne trebalo bi da daju rezultate, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja. " sa naglaskom na TREBALO. Dakle, kao i sve u ovoj zemlji, ide se na "trail and error approach" - probamo svasta pa dok nesto ne upali. Tipican pristup koji koriste neznalice i nestrucni ljudi. Za to vreme, implementaciju tog "sjajnog" resenja ce ostaviti na "slobodnu procenu" saobracajnoj policiji koja ce od oka da meri da li je neko pijan ili da li je zakoracio 20cm dalje od zebre. Zasto lepo ne kazu jednu od istina: "1.mi NE ZNAMO pa nadabamo neka sklepana resenja koja se baziraju na klepanju gradjana po dzepu pa ce se valjda kao opametiti" ili ono verovatnije: "2.sad ce izbori pa nam trebaju pare al se shatro krijemo iza bezbednosti gradjana u saobracaju". Ako se vec brinete za gradjane, gospodo "draga", i za njihovu bezbednost - brinite se da li cemo imati da platimo racune ili da nahranimo decu a ne da nam cedite zadnji dinar za potrebe izbora i vasih nezasitih apetita a pod toboze izgovorom "brige o bezbednosti gradjana". Molim za objavu.

Gorski

pre 6 godina

Podržavam kazne za pešake van pešačkog prelaza i sve ostalo navedeno, ali pre neko jutro gledam Okanovića na jutarnjem programu i kaže vožnja nije pravo već privilegija i onda nabraja ko sve ne sme da upravlja motornim vozilom pa po njemu jedino piloti mogu da voze automobile, jer smo svi mi ostali opasnost na putu!

Šturm

pre 6 godina

Treba osvetliti pešake danju i noću da bi bili uočljiviji u saobraćaju. Ovako nije bezbedno. Trebalo bi svi da nose na glavi žuto rotaciono svetlo i da obuku signalne prsluke. Ko nema, zna se, 10.000. Uvesti i obaveznu opremu za pešake. Ogledalce, igla, konac, kompletna apoteka, uput za hirurga ne stariji od 10 dana, toalet papir i vlažne maramice. Ko to nema, zna se, 15.000. Dubina šare na obući ne sme da bude manja od 4 mm leti i 6 mm zimi. U suprotnom 20.000. Pešaci moraju da imaju u džepu potpisan formular o priznanju sopstvene krivice ako ih na pešačkom prelazu pregazi neko od zaslužnih srpskih građana ili članova njihovih porodica. Ko se ogluši, zna se, 50.000.

Draža

pre 6 godina

Prvo na Slaviji izmeste zebre tamo gde pešacima ne odgovara, terajući ih da hodaju duplo duže oko Slavije, pa sad naplaćuju kazne. Pa valjda ako im je tolko stalo do pešaka da isteruju vozila iz strogog centra onda bi trebalo i da stavljaju pešačke prelaze tamo gde je prirodno za prelaženje a ne tamo gde bi oni voleli da se prelazi. Svašta.

objavite i moj

pre 6 godina

Pesaka ima i starih i bolesnih i pijanih i glupih i da ne nabrajam vise. Zahtevi za upravljanje vozilom su ipak stroziji i iskljucuju neke od ovih kategorija tako da onaj ko vozi je duzan da predvidja i da vozi defanzivno (za eventualne replike -da, postoji defanzivna voznja) a ne da juri kao da je on najbitniji na svetu. Ne oslobadjam odgovornosti pesake ali to sto se za volanom vas cini mnogo odgovornijim.

Igor

pre 6 godina

za teturanje?!
(ZVIIIZ, 8. decembar 2017 18:30)

Mnogo ljudi ne zna, neki ce se cak i zacuditi, ali.. kretanje pesaka trotoarom je regulisano Zakonom o bezbednosti saobracaja.

Pijan ne smes da hodas trotoarom.

Pera

pre 6 godina

Mislite o tome kad bude glasanje...
(fan a ne fen, 8. decembar 2017 18:29)

Naravno, zato i glasam za one koji uvode kazne za prelazak na crveno i mimo trotoara.

****

pre 6 godina

Evo ja ću da objasnim šta je bahati pešak. Bahati pešak je osoba koja se u saobraćaju konstantno ne pridržava propisa. Prelazi van pešačkog, na crveno, ne obraća pažnju na ostale učesnike u saobraćaju... Daj Bože da se zaista sete da kažnjavaju i pešake. Isti zakon za sve!

velizar

pre 6 godina

Primenjivati zakon na svima a ne samo selektivno. Jednom mi se dogodilo dok sam vozio dete i ženu u kolima da mi istrči,pešak van obeleženog mesta sa sve slušalicama. Kad sam na metar zaustavio svoj automobil,dobio sam pitanje od pešaka. " Jel gledaš ti gde voziš" sreća pa sam išao 40 kmh

R. P. F.

pre 6 godina

A visoke kazne za "kontroverzne biznismene", "navijace",
"uspesne dugogodisnje direktore javnih preduzeca" i,
bez navodnika, plagijatore?
Stvarno je Srbija super-drzava ako su pesaci najveci problem.

A sad ozbiljno.
Vlast racuna da, u ne tako dalekoj buducnosti, velika
vecina gradjana nece moci da priusti automobil pa ce
nedostatak sredstava od naplacenih saobracajnih kazni
nadoknaditi od kaznjavanja pesaka.

Neko iz mase

pre 6 godina

Potrebno je da se uvede da svako do 15. godine života mora imati položen PSP, ili kako se već sada zove. Poznavanje saobraćajnih propisa daje svakom pešaku dovoljno informacija da zna kako treba da se ponaša na ulici, pogotovo što veliki broj tih pešaka vozi bicikle i aktivno učestvuje u saobraćaju.
Ja ne znam da li je tako u svakom gradu, ali u Somboru nema vozača koji nije za dlaku uspeo da izbegne da ne udari neku stariju ženu na biciklu ili decu između 15 I 25 godina koja samo srljaju preko kolovoza. Negde su čuli da vozači moraju da uspore i da ih propuste ako zakorače na kolovoz, a nije im dodao da predhodno moraju da pogledaju levo-desno-levo i procene da li mogu da pređu ulicu već srljaju bukvalno u smrt. Većina te dece ni ne pogleda levo-desno, samo krenu da prelaze kao da su na paradi, sve sa smartfonovima I slušalicama u ušima.

Banderaš

pre 6 godina

Dokle god se svaki prekršaj rešava sa "crvenom"na licu mesta,od ovih kazni nema koristi.Sve dok se policija i tužilaštvo ne nateraju da rade svoj posao po zakonu,od promena zakona nema koristi.

Markus

pre 6 godina

To za slušalice postoji već par godina i nikom ništa, niti neko poštuje niti policija kažnjava. A što se tiče pešačkog prelaza trebalo bi prvo obezbediti da svuda ima prelaza pa tek onda kažnjavati- tu gde ja živim najbliži pešački je pola km udaljen a u nekim sporednim ulicama ga i nema uopšte.
(Maja, 08. decembar 2017 18:31)

Majo pesacki prelaz tj zebru moras koristiti ukoliko si udaljena od nje manje od 100m. A ako si vise mozes preci i van pesackog naravno prvo proveris da li je bezbedno. Bar tako zakon kaze.

alek

pre 6 godina

Oprezno!
Profesija mi je gradnja saobraćajnica i slično.
Zbog toga sam više puta bio pozivan i aktivan na konsultacijama (čitaj - predlagao, govorio o realnom stanju i situacijama na terenu) pri izradi i izmenama ZOBS-a.
Većina pešačkih prelaza u Srbiji nisu legalna, tj po zakonu!
Tako da praktično imamo naseljena mesta bez legalnih pešačkih prelaza.
U slučaju sudskih parnica - eto tragi-komedija.

djo

pre 6 godina

Dragi(a), Njujork, ja rekoh Majami. Namerno sam to napomenuo. Zaboravio sam da kacigu na motoru nosi ko hoće, dakle nije obavezna, telefoni si SVIMA u rukama dok voze, a i automobili skreću desno na crveno i to masovno, sve dok nema nikog iz ulice u koju se uključuju. Procenat nezgoda je daleko manji nego u Srbiji. Dakle, nemoj da piješ dok voziš i dobar si. I naravno, sve naplaćeno ide u budžet grada.

dzozey

pre 6 godina

Visina kazne treba da bude srazmerna novčanim prihodima
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kazna, 8. decembar 2017 18:33)
Visina kazne treba da bude srazmerna riziku. Koliko kosta zivot? Ko se plasi kako ce da plati kaznu, tu je uvek zatvor. Ustedis i jos bolje upamtis da ne bi ponovio.

djo

pre 6 godina

Koje bahanalije vlasti prema sirotinji! Kakva represija, kakav harač. Živim u Americi, apsolutno imaš svu slobodu da pređeš na crveno i to na oči policije. Što se saobraćaja tiče, izuzetno su gadni samo prema vozačima koji voze pod uticajem alkohola ili narkotika. Ako su i namere naših vlastodržaca časne i poštene, u šta svako normalan sumnja, pa na taj način hoće da popune budžet, valja im napomenuti da se to radi naplatom poreza, ekstra profita, oduzimanjem nelegalno stečene imovine i tako dalje, a ne zavlačenjem ruke u i onako prazan džep gradjana. I da, pre nego neko napiše "da, sigurno, ne znam samo u kojoj ti to Americi živiš", u pitanju je Majami. Ovde nas ima prilično, pa svako može da proveri.

Ludi Milojko

pre 6 godina

Jel treba pešak dok hoda da bude vezan i sa upaljenim svetlima? Po snegu, obavezna zimska obuća....Da li je ostao neko normalanu u Srbilendu?

Милош

pre 6 godina

Кажњавање бахатих пешака (!?), али се зато казна за вожњу зауставном траком на аутопуту (што би могло да се окарактерише као бахатост до покушаја убиства) смањује са 120 на 5 хиљада!

Robert

pre 6 godina

Vala, ako. Ne zna se ko je neoprezniji, pesaci ili vozaci. Ovi prvi ne umeju vise ni trotoarom da se krecu - rastrkaju se u oba pravca, ne sklanjaju ramena kad je tesno mimoilazenje, stanu da se ispricaju na sred trotoara i zakrce ga....

doktor

pre 6 godina

Da li postoji mogucnost da se razmotri kaznjavanje pesaka koji hodaju trotoarom u smeru kretanja vozila,i kada stignu do pesackog prelaza,bez ikakvog zaustavljanja niti gledanja,pod punim uglom prosto zakorace na isti???? Ljudi ne kontaju da em sto postoje budale koje ne staju nikome na pesacki,postoje i ljudi koji nisu u stanju da ocene da li ce neko da zakoraci na ulicu,niti su u stanju da u datoj sekundi nagaze na kocnicu... pesacki prelaz ne daje pesaku apsolutno pravo da ulicu predje bas u tom trenutku kada stigne do njega,vec treba da stane,pogleda levo-desno,bar dva puta pa oceni kada je realno da predje ulicu. Cesto mi se desava da se krecem u koloni,i pesak bas istrcava na pesacki ispred mene,a ja poslednji u koloni,dakle moze da saceka sekund i po i da ulicu predje bez stresa,i po mene i po njega,jer nakon mene nema nikoga....

Garfild

pre 6 godina

Koliko se ovako lošim zakonskim rešenjima naivnom plebsu mažu oči... Visina kazne je apsolutno irelevantna u sistemu u kome zakon ne važi za sve, u kom postoje oni kojima je dozvoljeno da budu iznad zakona, u kom je stepen korupcije najdrastičniji upravo u službama i institucijama zaduženim za sprovođenje zakona. Suština kazne nije da bude drakonska, već da potencijalnog prekršioca odvrati od namere da krši zakon, a to se postiže onda kada je on svestan da "ruci pravde" ne može izmaći. Pošto je kod nas to u domenu naučne fantastike, bavimo se zavaravanjem i jeftinim marketingom isključivo u dnevnopolitičke svrhe. Najglasniji su, pritom, sitni državni aparatčici, koji se u polje svog rada i ne razumeju, jer su im jedine kvalifikacije za posao koji obavljaju to da su podobni i poslušni.

UFO

pre 6 godina

Ovo nije zakon da bi se sprovela bezbednost već da bi se od naroda otelo još više para.Čim je hladno i kišovito napolju nema pandura nigde.Ali zato kad se prolepša onda deru

Maja

pre 6 godina

To za slušalice postoji već par godina i nikom ništa, niti neko poštuje niti policija kažnjava. A što se tiče pešačkog prelaza trebalo bi prvo obezbediti da svuda ima prelaza pa tek onda kažnjavati- tu gde ja živim najbliži pešački je pola km udaljen a u nekim sporednim ulicama ga i nema uopšte.

бт

pre 6 godina

Срамота. Пијани пешаци страдају у саобраћају? Па можда један од 50, шта ћемо са оних 49 који страдају од бахатих и/или пијаних возача? А највћећа бесмислица: "Dosledna primena novih odredaba zakona bi trebalo da utiče na..." - који закон у Србији се доследно примењује, па не примењује се закон о забрани пушења у службеним просторијама (ко не верује нека провири у просторије дежурних у полицијским станицама), полицијски аутомобили редовно крше ограничење брзине у насељеним местима...

Mita

pre 6 godina

eh, kao vozac I pesak nagledao sam se svega po pesackim prelazima I van njega. Prelazi see pesacki ko na korzou. Kada su pesaci u prednosti prelaze ulicu bez gledanja bez obzira na opasnost. Slusalice u usima ih sprecavaju da cuju sirenu . Nadam se da ce novi zakon zaziveti

buster

pre 6 godina

samo da stave 4 policajca sa debelim sveskama i mogu da napisu 2000 kazni lagano i to u samom centru grada. i to pesacki ka staklencu ka narodnom pozoristu i kod skc-a. Ne zna se koje gori mladi ili stari. Uz duzno postovanje ali kad penzioner nameraci da predje ulicu njemu nije bitno da li je na pesackom ili na sred ulice a o svetlosnim znacima to i ne gleda. e tako

Mad4Red

pre 6 godina

Pre neki dan sam prisustvovao kako mlada mama seta kolica sa bebom, prelazi ulicu na neobelezenom pesackom prelazu, jednom rukom drzi telefon pise poruku a ovamo gura kolica... I neki lik se zaleteo kolima, sva sreca prikočio je, devojci ispade telefon poce da se dere na muskarca, i sad ne daj boze da ih je udario kakva posledica... Daleko bilo... Ne smem ni da pomislim... Ukljucite mozak aman ljudi... Ne igrajte se zivotima em svojim em drugih ljudi u saobracaju...

Pedja

pre 6 godina

Sve je ovo lepo,ali gde je na primer kazna za nagli prelazak preko pesackog bez da se zaustavi pogleda levo desno. Vozaci ne mogu da procene kad ce neko preci preko pesackog ako tu nameru ne pokaze. Imao sam situacije gde se pretrcava iz velike daljine i jedva se zaustavio. Narocito deca prelaze pesacki bez Iskazivanja bilo kakve namere da to i urade,odnosno sa telefonom u ruci samo skrenu a ne retko sa kapuljacom od duksa na glavi gde nevide i necuju auto. Mora svest pesaka da se poveca,od kada su povecane kazne samo za vozace za nepropustanje pesaka toliko su pesaci bahati da to nisam video nigde u Evropi, a nisam bio u svega par drzava u Evropi.

BMX

pre 6 godina

i do sada je bila kazna 5000 rsd za prelazak van pešačkog pa nisam čuo da je neko platio osim jednog jadnog dekice pre par godina jer je izašlo u štampi.Dakle treba postaviti metalne pokretne visoke ograde na bulevarima kao u svim normalnim zemljama.Prvenstveno služe da svi prelaze na pešački a prilikom saobraćajnih radova na nekoj od traka koriste se za preusmeravanje saobraćaja jer imaju mačije oči i trčeća svetla.Elem zanima me kako će se kontrolisati prelazak van pešačkog i kada će već jednom svi pešački prelazi biti osvetljeni maksimalno sa led rasvetom i napajenjem sa mini solarnih panela.Toliko

Totalnodrukcijiodsvih

pre 6 godina

Sto volim ove vesti za plasanje pesaka a od toga nema nista. Konkretno kad bi se samo u Beogradu kaznjavali pesaci napunili bi budzet za neki novi most... Ovako samo su nadrljali vozaci.

doktor

pre 6 godina

Da li postoji mogucnost da se razmotri kaznjavanje pesaka koji hodaju trotoarom u smeru kretanja vozila,i kada stignu do pesackog prelaza,bez ikakvog zaustavljanja niti gledanja,pod punim uglom prosto zakorace na isti???? Ljudi ne kontaju da em sto postoje budale koje ne staju nikome na pesacki,postoje i ljudi koji nisu u stanju da ocene da li ce neko da zakoraci na ulicu,niti su u stanju da u datoj sekundi nagaze na kocnicu... pesacki prelaz ne daje pesaku apsolutno pravo da ulicu predje bas u tom trenutku kada stigne do njega,vec treba da stane,pogleda levo-desno,bar dva puta pa oceni kada je realno da predje ulicu. Cesto mi se desava da se krecem u koloni,i pesak bas istrcava na pesacki ispred mene,a ja poslednji u koloni,dakle moze da saceka sekund i po i da ulicu predje bez stresa,i po mene i po njega,jer nakon mene nema nikoga....

UFO

pre 6 godina

Ovo nije zakon da bi se sprovela bezbednost već da bi se od naroda otelo još više para.Čim je hladno i kišovito napolju nema pandura nigde.Ali zato kad se prolepša onda deru

R. P. F.

pre 6 godina

A visoke kazne za "kontroverzne biznismene", "navijace",
"uspesne dugogodisnje direktore javnih preduzeca" i,
bez navodnika, plagijatore?
Stvarno je Srbija super-drzava ako su pesaci najveci problem.

A sad ozbiljno.
Vlast racuna da, u ne tako dalekoj buducnosti, velika
vecina gradjana nece moci da priusti automobil pa ce
nedostatak sredstava od naplacenih saobracajnih kazni
nadoknaditi od kaznjavanja pesaka.

Милош

pre 6 godina

Кажњавање бахатих пешака (!?), али се зато казна за вожњу зауставном траком на аутопуту (што би могло да се окарактерише као бахатост до покушаја убиства) смањује са 120 на 5 хиљада!

Maja

pre 6 godina

To za slušalice postoji već par godina i nikom ništa, niti neko poštuje niti policija kažnjava. A što se tiče pešačkog prelaza trebalo bi prvo obezbediti da svuda ima prelaza pa tek onda kažnjavati- tu gde ja živim najbliži pešački je pola km udaljen a u nekim sporednim ulicama ga i nema uopšte.

Markus

pre 6 godina

To za slušalice postoji već par godina i nikom ništa, niti neko poštuje niti policija kažnjava. A što se tiče pešačkog prelaza trebalo bi prvo obezbediti da svuda ima prelaza pa tek onda kažnjavati- tu gde ja živim najbliži pešački je pola km udaljen a u nekim sporednim ulicama ga i nema uopšte.
(Maja, 08. decembar 2017 18:31)

Majo pesacki prelaz tj zebru moras koristiti ukoliko si udaljena od nje manje od 100m. A ako si vise mozes preci i van pesackog naravno prvo proveris da li je bezbedno. Bar tako zakon kaze.

Moca

pre 6 godina

Zakon sam po sebi nije upitan, ali jeste njegova primena. Bez adekvatne primene, zakon je mrtvo slovo na papiru. Imajući u vidu da se ni postojeći zakon ni sada ne sprovodi jer policija radi uglavnom nešto drugo a ne ono što bi trebalo, ni sada se ne treba previše nadati.

Gorski

pre 6 godina

Podržavam kazne za pešake van pešačkog prelaza i sve ostalo navedeno, ali pre neko jutro gledam Okanovića na jutarnjem programu i kaže vožnja nije pravo već privilegija i onda nabraja ko sve ne sme da upravlja motornim vozilom pa po njemu jedino piloti mogu da voze automobile, jer smo svi mi ostali opasnost na putu!

Robert

pre 6 godina

Vala, ako. Ne zna se ko je neoprezniji, pesaci ili vozaci. Ovi prvi ne umeju vise ni trotoarom da se krecu - rastrkaju se u oba pravca, ne sklanjaju ramena kad je tesno mimoilazenje, stanu da se ispricaju na sred trotoara i zakrce ga....

Ludi Milojko

pre 6 godina

Jel treba pešak dok hoda da bude vezan i sa upaljenim svetlima? Po snegu, obavezna zimska obuća....Da li je ostao neko normalanu u Srbilendu?

Draža

pre 6 godina

E da! Kad budem video da se kažnjavaju bahati policajci koji apsolutno 5 para ne daju na propise - ponašaju se a i tretiraju kao da su iznad zakona - onda ću i da platim kaznu.
Dogod policija može da radi štagod poželi, nemam nameru da budem građanin drugog reda.

objavite i moj

pre 6 godina

Pesaka ima i starih i bolesnih i pijanih i glupih i da ne nabrajam vise. Zahtevi za upravljanje vozilom su ipak stroziji i iskljucuju neke od ovih kategorija tako da onaj ko vozi je duzan da predvidja i da vozi defanzivno (za eventualne replike -da, postoji defanzivna voznja) a ne da juri kao da je on najbitniji na svetu. Ne oslobadjam odgovornosti pesake ali to sto se za volanom vas cini mnogo odgovornijim.

alek

pre 6 godina

Oprezno!
Profesija mi je gradnja saobraćajnica i slično.
Zbog toga sam više puta bio pozivan i aktivan na konsultacijama (čitaj - predlagao, govorio o realnom stanju i situacijama na terenu) pri izradi i izmenama ZOBS-a.
Većina pešačkih prelaza u Srbiji nisu legalna, tj po zakonu!
Tako da praktično imamo naseljena mesta bez legalnih pešačkih prelaza.
U slučaju sudskih parnica - eto tragi-komedija.

Garfild

pre 6 godina

Koliko se ovako lošim zakonskim rešenjima naivnom plebsu mažu oči... Visina kazne je apsolutno irelevantna u sistemu u kome zakon ne važi za sve, u kom postoje oni kojima je dozvoljeno da budu iznad zakona, u kom je stepen korupcije najdrastičniji upravo u službama i institucijama zaduženim za sprovođenje zakona. Suština kazne nije da bude drakonska, već da potencijalnog prekršioca odvrati od namere da krši zakon, a to se postiže onda kada je on svestan da "ruci pravde" ne može izmaći. Pošto je kod nas to u domenu naučne fantastike, bavimo se zavaravanjem i jeftinim marketingom isključivo u dnevnopolitičke svrhe. Najglasniji su, pritom, sitni državni aparatčici, koji se u polje svog rada i ne razumeju, jer su im jedine kvalifikacije za posao koji obavljaju to da su podobni i poslušni.

velizar

pre 6 godina

Primenjivati zakon na svima a ne samo selektivno. Jednom mi se dogodilo dok sam vozio dete i ženu u kolima da mi istrči,pešak van obeleženog mesta sa sve slušalicama. Kad sam na metar zaustavio svoj automobil,dobio sam pitanje od pešaka. " Jel gledaš ti gde voziš" sreća pa sam išao 40 kmh

бт

pre 6 godina

Срамота. Пијани пешаци страдају у саобраћају? Па можда један од 50, шта ћемо са оних 49 који страдају од бахатих и/или пијаних возача? А највћећа бесмислица: "Dosledna primena novih odredaba zakona bi trebalo da utiče na..." - који закон у Србији се доследно примењује, па не примењује се закон о забрани пушења у службеним просторијама (ко не верује нека провири у просторије дежурних у полицијским станицама), полицијски аутомобили редовно крше ограничење брзине у насељеним местима...

****

pre 6 godina

Evo ja ću da objasnim šta je bahati pešak. Bahati pešak je osoba koja se u saobraćaju konstantno ne pridržava propisa. Prelazi van pešačkog, na crveno, ne obraća pažnju na ostale učesnike u saobraćaju... Daj Bože da se zaista sete da kažnjavaju i pešake. Isti zakon za sve!

Draža

pre 6 godina

Prvo na Slaviji izmeste zebre tamo gde pešacima ne odgovara, terajući ih da hodaju duplo duže oko Slavije, pa sad naplaćuju kazne. Pa valjda ako im je tolko stalo do pešaka da isteruju vozila iz strogog centra onda bi trebalo i da stavljaju pešačke prelaze tamo gde je prirodno za prelaženje a ne tamo gde bi oni voleli da se prelazi. Svašta.

Mad4Red

pre 6 godina

Pre neki dan sam prisustvovao kako mlada mama seta kolica sa bebom, prelazi ulicu na neobelezenom pesackom prelazu, jednom rukom drzi telefon pise poruku a ovamo gura kolica... I neki lik se zaleteo kolima, sva sreca prikočio je, devojci ispade telefon poce da se dere na muskarca, i sad ne daj boze da ih je udario kakva posledica... Daleko bilo... Ne smem ni da pomislim... Ukljucite mozak aman ljudi... Ne igrajte se zivotima em svojim em drugih ljudi u saobracaju...

Neko iz mase

pre 6 godina

Potrebno je da se uvede da svako do 15. godine života mora imati položen PSP, ili kako se već sada zove. Poznavanje saobraćajnih propisa daje svakom pešaku dovoljno informacija da zna kako treba da se ponaša na ulici, pogotovo što veliki broj tih pešaka vozi bicikle i aktivno učestvuje u saobraćaju.
Ja ne znam da li je tako u svakom gradu, ali u Somboru nema vozača koji nije za dlaku uspeo da izbegne da ne udari neku stariju ženu na biciklu ili decu između 15 I 25 godina koja samo srljaju preko kolovoza. Negde su čuli da vozači moraju da uspore i da ih propuste ako zakorače na kolovoz, a nije im dodao da predhodno moraju da pogledaju levo-desno-levo i procene da li mogu da pređu ulicu već srljaju bukvalno u smrt. Većina te dece ni ne pogleda levo-desno, samo krenu da prelaze kao da su na paradi, sve sa smartfonovima I slušalicama u ušima.

Komša

pre 6 godina

@****
Ili kada se zatrči da predje na 30 m od pešačkog jer mu je tu bliže zbog stanice a onda se zaustavi na pola ulice,nagne napred čekajući da prodješ kako bi naszavio.Odvratan osećaj imaš- kao da će svakog trenutka da skoči pod auto.Užas.
Verijem da može da se pogodi ko je od tih pešaka vozač a ko nije - neko ko je i sam bio u ulozi vozača bi imao malo osećaja.
Da.Ima bahatih pešaka i to što smo dužni da ukalkulišemo i njih prilikom vožnje (kao i bahate vozače) ne znači da ih treba štedeti kada su kazne u pitanju.

Pedja

pre 6 godina

Sve je ovo lepo,ali gde je na primer kazna za nagli prelazak preko pesackog bez da se zaustavi pogleda levo desno. Vozaci ne mogu da procene kad ce neko preci preko pesackog ako tu nameru ne pokaze. Imao sam situacije gde se pretrcava iz velike daljine i jedva se zaustavio. Narocito deca prelaze pesacki bez Iskazivanja bilo kakve namere da to i urade,odnosno sa telefonom u ruci samo skrenu a ne retko sa kapuljacom od duksa na glavi gde nevide i necuju auto. Mora svest pesaka da se poveca,od kada su povecane kazne samo za vozace za nepropustanje pesaka toliko su pesaci bahati da to nisam video nigde u Evropi, a nisam bio u svega par drzava u Evropi.

buster

pre 6 godina

samo da stave 4 policajca sa debelim sveskama i mogu da napisu 2000 kazni lagano i to u samom centru grada. i to pesacki ka staklencu ka narodnom pozoristu i kod skc-a. Ne zna se koje gori mladi ili stari. Uz duzno postovanje ali kad penzioner nameraci da predje ulicu njemu nije bitno da li je na pesackom ili na sred ulice a o svetlosnim znacima to i ne gleda. e tako

dzozey

pre 6 godina

Visina kazne treba da bude srazmerna novčanim prihodima
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kazna, 8. decembar 2017 18:33)
Visina kazne treba da bude srazmerna riziku. Koliko kosta zivot? Ko se plasi kako ce da plati kaznu, tu je uvek zatvor. Ustedis i jos bolje upamtis da ne bi ponovio.

djo

pre 6 godina

Koje bahanalije vlasti prema sirotinji! Kakva represija, kakav harač. Živim u Americi, apsolutno imaš svu slobodu da pređeš na crveno i to na oči policije. Što se saobraćaja tiče, izuzetno su gadni samo prema vozačima koji voze pod uticajem alkohola ili narkotika. Ako su i namere naših vlastodržaca časne i poštene, u šta svako normalan sumnja, pa na taj način hoće da popune budžet, valja im napomenuti da se to radi naplatom poreza, ekstra profita, oduzimanjem nelegalno stečene imovine i tako dalje, a ne zavlačenjem ruke u i onako prazan džep gradjana. I da, pre nego neko napiše "da, sigurno, ne znam samo u kojoj ti to Americi živiš", u pitanju je Majami. Ovde nas ima prilično, pa svako može da proveri.

Totalnodrukcijiodsvih

pre 6 godina

Sto volim ove vesti za plasanje pesaka a od toga nema nista. Konkretno kad bi se samo u Beogradu kaznjavali pesaci napunili bi budzet za neki novi most... Ovako samo su nadrljali vozaci.

Igor

pre 6 godina

za teturanje?!
(ZVIIIZ, 8. decembar 2017 18:30)

Mnogo ljudi ne zna, neki ce se cak i zacuditi, ali.. kretanje pesaka trotoarom je regulisano Zakonom o bezbednosti saobracaja.

Pijan ne smes da hodas trotoarom.

Banderaš

pre 6 godina

Dokle god se svaki prekršaj rešava sa "crvenom"na licu mesta,od ovih kazni nema koristi.Sve dok se policija i tužilaštvo ne nateraju da rade svoj posao po zakonu,od promena zakona nema koristi.

djo

pre 6 godina

Dragi(a), Njujork, ja rekoh Majami. Namerno sam to napomenuo. Zaboravio sam da kacigu na motoru nosi ko hoće, dakle nije obavezna, telefoni si SVIMA u rukama dok voze, a i automobili skreću desno na crveno i to masovno, sve dok nema nikog iz ulice u koju se uključuju. Procenat nezgoda je daleko manji nego u Srbiji. Dakle, nemoj da piješ dok voziš i dobar si. I naravno, sve naplaćeno ide u budžet grada.

BMX

pre 6 godina

i do sada je bila kazna 5000 rsd za prelazak van pešačkog pa nisam čuo da je neko platio osim jednog jadnog dekice pre par godina jer je izašlo u štampi.Dakle treba postaviti metalne pokretne visoke ograde na bulevarima kao u svim normalnim zemljama.Prvenstveno služe da svi prelaze na pešački a prilikom saobraćajnih radova na nekoj od traka koriste se za preusmeravanje saobraćaja jer imaju mačije oči i trčeća svetla.Elem zanima me kako će se kontrolisati prelazak van pešačkog i kada će već jednom svi pešački prelazi biti osvetljeni maksimalno sa led rasvetom i napajenjem sa mini solarnih panela.Toliko

Mita

pre 6 godina

eh, kao vozac I pesak nagledao sam se svega po pesackim prelazima I van njega. Prelazi see pesacki ko na korzou. Kada su pesaci u prednosti prelaze ulicu bez gledanja bez obzira na opasnost. Slusalice u usima ih sprecavaju da cuju sirenu . Nadam se da ce novi zakon zaziveti

Pera

pre 6 godina

Mislite o tome kad bude glasanje...
(fan a ne fen, 8. decembar 2017 18:29)

Naravno, zato i glasam za one koji uvode kazne za prelazak na crveno i mimo trotoara.

Šturm

pre 6 godina

Treba osvetliti pešake danju i noću da bi bili uočljiviji u saobraćaju. Ovako nije bezbedno. Trebalo bi svi da nose na glavi žuto rotaciono svetlo i da obuku signalne prsluke. Ko nema, zna se, 10.000. Uvesti i obaveznu opremu za pešake. Ogledalce, igla, konac, kompletna apoteka, uput za hirurga ne stariji od 10 dana, toalet papir i vlažne maramice. Ko to nema, zna se, 15.000. Dubina šare na obući ne sme da bude manja od 4 mm leti i 6 mm zimi. U suprotnom 20.000. Pešaci moraju da imaju u džepu potpisan formular o priznanju sopstvene krivice ako ih na pešačkom prelazu pregazi neko od zaslužnih srpskih građana ili članova njihovih porodica. Ko se ogluši, zna se, 50.000.

Dejan

pre 6 godina

Podrzavam mnogi pesaci izlecu na pesacki bez ikakvog gledanja ima li kola.
Mislim da ih prvo treba uputiti u zakon kako se stupa na pesacki prelaz pa onda kaznjavati.Nazalost 90% pesaka je zaboravilo sta je ucilo u prvom razredu osnovne skole.Deca prvaci se bolje ponasaju na pesackom od odraslih.

The_Runner

pre 6 godina

Novi zakon je mrtvo slovo na papiru.
Dok vozim, pešaci ispred mene u 80 % slučajeva prelaze pešački prelaz kucajući poruke ili pričajući na mobilnom, što je i do sada bilo zabranjeno.
Takođe, biciklista ne sme da vozi bicikl duž pešačkog prelaza, nego ga mora gurati, a biciklisti non stop voze bicikl duž pešačkog prelaza.
Da li neko sankcioniše takve pešake i bicikliste? Uopšte ne, stiče se utisak.

Bahati pesak

pre 6 godina

Opste je poznato da se bahati pesaci bacaju pod kola.
Praktican primer - Pinkov sin ostao ostecenog branika kada je ubio jednu pesakinju na pesackom.

slabočitamizmeđuredova

pre 6 godina

Super. Pre 20 godina sam se trudio da ne teturam pred ćaletom, od sad pred policajcOm, kad odlučim da pijem i ne vozim.Nekome je država majka, nekome Srbija.

police academy

pre 6 godina

"Visoke kazne trebalo bi da daju rezultate, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja. " sa naglaskom na TREBALO. Dakle, kao i sve u ovoj zemlji, ide se na "trail and error approach" - probamo svasta pa dok nesto ne upali. Tipican pristup koji koriste neznalice i nestrucni ljudi. Za to vreme, implementaciju tog "sjajnog" resenja ce ostaviti na "slobodnu procenu" saobracajnoj policiji koja ce od oka da meri da li je neko pijan ili da li je zakoracio 20cm dalje od zebre. Zasto lepo ne kazu jednu od istina: "1.mi NE ZNAMO pa nadabamo neka sklepana resenja koja se baziraju na klepanju gradjana po dzepu pa ce se valjda kao opametiti" ili ono verovatnije: "2.sad ce izbori pa nam trebaju pare al se shatro krijemo iza bezbednosti gradjana u saobracaju". Ako se vec brinete za gradjane, gospodo "draga", i za njihovu bezbednost - brinite se da li cemo imati da platimo racune ili da nahranimo decu a ne da nam cedite zadnji dinar za potrebe izbora i vasih nezasitih apetita a pod toboze izgovorom "brige o bezbednosti gradjana". Molim za objavu.

LudiMilojko

pre 6 godina

Džabe zakon ako nema ko da ga sprovodi. Treba podići svest građanima da se moraju pridrzavati zakona. Ali, kako to da se učini, kada se prvi policajci ne pridržavaju istih? Ili još gore, ako pogledamo zabranu pušenja, lekari se ne pridržavaju iste u bolnicama... Tu ni najbolji zakon na svetu ne pomaže onda. Nema ko da ga primeni u praksi ej.

Kibo

pre 6 godina

do sada je bila kazna 5000 rsd za prelazak van pešačkog pa nisam čuo da je neko platio osim jednog jadnog dekice pre par godina jer je izašlo u štampi...
(BMX, 08. decembar 2017 18:41)

Pa ja sam čuo od nekoliko poznanika koji su platili i/ili poznaju lično osobe koje jesu platili kaznu. Kod Železničke redovno stoje i kod Trga Republike ka franuskoj gde svi prelaze kod okretnice. Takođe, platio i moj drugar je prešao u Požeškoj kod pijace na Banovom brdu, ali video ga je saobraćaja koji je verovatno samo tu prolazio, tako da je to možda igrom slučaja. A za drugi komentar koji priča o Americi kako prolaze na crveno...pa i kod nas bi to radili kada bi bilo svuda po tri trake, malo vozila u odnosu na veličinu naselja i ogromne široke ulice..Aj probaj na crveno da prođeš u kneza Miloša u bilo koje doba dana...

komentatorka

pre 6 godina

znaci bahati zlocesti pesaci su u srbiji veca opasnost u saobracaju od vozaca, kakva represija gestapovskog tipa, ovo nije normalno
a jel' ce neki zakon da vazi i za vozace dzipova koji kose pesake na pesackom ili ce da bude krivica pesaka sto mu/joj fizika nije jaca strana pa nije dobro procenio vreme za prelazak preko pesackog kad mu/joj s leve ili desne strane nailazi vozilo neprilagodjenom brzinom a vozac je uz to od ranije poznat policiji ili je neciji sin/cerka?
moderatoru objavi mi komentar

ivica d

pre 6 godina

mene interesuje kada ce da plate kazne ovi sto izjavljuju ovakve izjave koje se na kraju ispostave kao totalni promasaj i ne daju rezultate
"Visoke kazne trebalo bi da daju rezultate, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja"
kao sto vec neko rece, ovi nasi ne znaju sta rade probaju pa sta bude nema veze

Pera

pre 6 godina

Mislite o tome kad bude glasanje...
(fan a ne fen, 8. decembar 2017 18:29)

Naravno, zato i glasam za one koji uvode kazne za prelazak na crveno i mimo trotoara.

doktor

pre 6 godina

Da li postoji mogucnost da se razmotri kaznjavanje pesaka koji hodaju trotoarom u smeru kretanja vozila,i kada stignu do pesackog prelaza,bez ikakvog zaustavljanja niti gledanja,pod punim uglom prosto zakorace na isti???? Ljudi ne kontaju da em sto postoje budale koje ne staju nikome na pesacki,postoje i ljudi koji nisu u stanju da ocene da li ce neko da zakoraci na ulicu,niti su u stanju da u datoj sekundi nagaze na kocnicu... pesacki prelaz ne daje pesaku apsolutno pravo da ulicu predje bas u tom trenutku kada stigne do njega,vec treba da stane,pogleda levo-desno,bar dva puta pa oceni kada je realno da predje ulicu. Cesto mi se desava da se krecem u koloni,i pesak bas istrcava na pesacki ispred mene,a ja poslednji u koloni,dakle moze da saceka sekund i po i da ulicu predje bez stresa,i po mene i po njega,jer nakon mene nema nikoga....

Милош

pre 6 godina

Кажњавање бахатих пешака (!?), али се зато казна за вожњу зауставном траком на аутопуту (што би могло да се окарактерише као бахатост до покушаја убиства) смањује са 120 на 5 хиљада!

djo

pre 6 godina

Koje bahanalije vlasti prema sirotinji! Kakva represija, kakav harač. Živim u Americi, apsolutno imaš svu slobodu da pređeš na crveno i to na oči policije. Što se saobraćaja tiče, izuzetno su gadni samo prema vozačima koji voze pod uticajem alkohola ili narkotika. Ako su i namere naših vlastodržaca časne i poštene, u šta svako normalan sumnja, pa na taj način hoće da popune budžet, valja im napomenuti da se to radi naplatom poreza, ekstra profita, oduzimanjem nelegalno stečene imovine i tako dalje, a ne zavlačenjem ruke u i onako prazan džep gradjana. I da, pre nego neko napiše "da, sigurno, ne znam samo u kojoj ti to Americi živiš", u pitanju je Majami. Ovde nas ima prilično, pa svako može da proveri.

Draža

pre 6 godina

Prvo na Slaviji izmeste zebre tamo gde pešacima ne odgovara, terajući ih da hodaju duplo duže oko Slavije, pa sad naplaćuju kazne. Pa valjda ako im je tolko stalo do pešaka da isteruju vozila iz strogog centra onda bi trebalo i da stavljaju pešačke prelaze tamo gde je prirodno za prelaženje a ne tamo gde bi oni voleli da se prelazi. Svašta.

Ludi Milojko

pre 6 godina

Jel treba pešak dok hoda da bude vezan i sa upaljenim svetlima? Po snegu, obavezna zimska obuća....Da li je ostao neko normalanu u Srbilendu?

Draža

pre 6 godina

E da! Kad budem video da se kažnjavaju bahati policajci koji apsolutno 5 para ne daju na propise - ponašaju se a i tretiraju kao da su iznad zakona - onda ću i da platim kaznu.
Dogod policija može da radi štagod poželi, nemam nameru da budem građanin drugog reda.

Maja

pre 6 godina

To za slušalice postoji već par godina i nikom ništa, niti neko poštuje niti policija kažnjava. A što se tiče pešačkog prelaza trebalo bi prvo obezbediti da svuda ima prelaza pa tek onda kažnjavati- tu gde ja živim najbliži pešački je pola km udaljen a u nekim sporednim ulicama ga i nema uopšte.

UFO

pre 6 godina

Ovo nije zakon da bi se sprovela bezbednost već da bi se od naroda otelo još više para.Čim je hladno i kišovito napolju nema pandura nigde.Ali zato kad se prolepša onda deru

objavite i moj

pre 6 godina

Pesaka ima i starih i bolesnih i pijanih i glupih i da ne nabrajam vise. Zahtevi za upravljanje vozilom su ipak stroziji i iskljucuju neke od ovih kategorija tako da onaj ko vozi je duzan da predvidja i da vozi defanzivno (za eventualne replike -da, postoji defanzivna voznja) a ne da juri kao da je on najbitniji na svetu. Ne oslobadjam odgovornosti pesake ali to sto se za volanom vas cini mnogo odgovornijim.

djo

pre 6 godina

Dragi(a), Njujork, ja rekoh Majami. Namerno sam to napomenuo. Zaboravio sam da kacigu na motoru nosi ko hoće, dakle nije obavezna, telefoni si SVIMA u rukama dok voze, a i automobili skreću desno na crveno i to masovno, sve dok nema nikog iz ulice u koju se uključuju. Procenat nezgoda je daleko manji nego u Srbiji. Dakle, nemoj da piješ dok voziš i dobar si. I naravno, sve naplaćeno ide u budžet grada.

Robert

pre 6 godina

Vala, ako. Ne zna se ko je neoprezniji, pesaci ili vozaci. Ovi prvi ne umeju vise ni trotoarom da se krecu - rastrkaju se u oba pravca, ne sklanjaju ramena kad je tesno mimoilazenje, stanu da se ispricaju na sred trotoara i zakrce ga....

Igor

pre 6 godina

za teturanje?!
(ZVIIIZ, 8. decembar 2017 18:30)

Mnogo ljudi ne zna, neki ce se cak i zacuditi, ali.. kretanje pesaka trotoarom je regulisano Zakonom o bezbednosti saobracaja.

Pijan ne smes da hodas trotoarom.

Neko iz mase

pre 6 godina

Potrebno je da se uvede da svako do 15. godine života mora imati položen PSP, ili kako se već sada zove. Poznavanje saobraćajnih propisa daje svakom pešaku dovoljno informacija da zna kako treba da se ponaša na ulici, pogotovo što veliki broj tih pešaka vozi bicikle i aktivno učestvuje u saobraćaju.
Ja ne znam da li je tako u svakom gradu, ali u Somboru nema vozača koji nije za dlaku uspeo da izbegne da ne udari neku stariju ženu na biciklu ili decu između 15 I 25 godina koja samo srljaju preko kolovoza. Negde su čuli da vozači moraju da uspore i da ih propuste ako zakorače na kolovoz, a nije im dodao da predhodno moraju da pogledaju levo-desno-levo i procene da li mogu da pređu ulicu već srljaju bukvalno u smrt. Većina te dece ni ne pogleda levo-desno, samo krenu da prelaze kao da su na paradi, sve sa smartfonovima I slušalicama u ušima.

Mita

pre 6 godina

eh, kao vozac I pesak nagledao sam se svega po pesackim prelazima I van njega. Prelazi see pesacki ko na korzou. Kada su pesaci u prednosti prelaze ulicu bez gledanja bez obzira na opasnost. Slusalice u usima ih sprecavaju da cuju sirenu . Nadam se da ce novi zakon zaziveti

****

pre 6 godina

Evo ja ću da objasnim šta je bahati pešak. Bahati pešak je osoba koja se u saobraćaju konstantno ne pridržava propisa. Prelazi van pešačkog, na crveno, ne obraća pažnju na ostale učesnike u saobraćaju... Daj Bože da se zaista sete da kažnjavaju i pešake. Isti zakon za sve!

dzozey

pre 6 godina

Visina kazne treba da bude srazmerna novčanim prihodima
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Kazna, 8. decembar 2017 18:33)
Visina kazne treba da bude srazmerna riziku. Koliko kosta zivot? Ko se plasi kako ce da plati kaznu, tu je uvek zatvor. Ustedis i jos bolje upamtis da ne bi ponovio.

R. P. F.

pre 6 godina

A visoke kazne za "kontroverzne biznismene", "navijace",
"uspesne dugogodisnje direktore javnih preduzeca" i,
bez navodnika, plagijatore?
Stvarno je Srbija super-drzava ako su pesaci najveci problem.

A sad ozbiljno.
Vlast racuna da, u ne tako dalekoj buducnosti, velika
vecina gradjana nece moci da priusti automobil pa ce
nedostatak sredstava od naplacenih saobracajnih kazni
nadoknaditi od kaznjavanja pesaka.

Pedja

pre 6 godina

Sve je ovo lepo,ali gde je na primer kazna za nagli prelazak preko pesackog bez da se zaustavi pogleda levo desno. Vozaci ne mogu da procene kad ce neko preci preko pesackog ako tu nameru ne pokaze. Imao sam situacije gde se pretrcava iz velike daljine i jedva se zaustavio. Narocito deca prelaze pesacki bez Iskazivanja bilo kakve namere da to i urade,odnosno sa telefonom u ruci samo skrenu a ne retko sa kapuljacom od duksa na glavi gde nevide i necuju auto. Mora svest pesaka da se poveca,od kada su povecane kazne samo za vozace za nepropustanje pesaka toliko su pesaci bahati da to nisam video nigde u Evropi, a nisam bio u svega par drzava u Evropi.

velizar

pre 6 godina

Primenjivati zakon na svima a ne samo selektivno. Jednom mi se dogodilo dok sam vozio dete i ženu u kolima da mi istrči,pešak van obeleženog mesta sa sve slušalicama. Kad sam na metar zaustavio svoj automobil,dobio sam pitanje od pešaka. " Jel gledaš ti gde voziš" sreća pa sam išao 40 kmh

Gorski

pre 6 godina

Podržavam kazne za pešake van pešačkog prelaza i sve ostalo navedeno, ali pre neko jutro gledam Okanovića na jutarnjem programu i kaže vožnja nije pravo već privilegija i onda nabraja ko sve ne sme da upravlja motornim vozilom pa po njemu jedino piloti mogu da voze automobile, jer smo svi mi ostali opasnost na putu!

бт

pre 6 godina

Срамота. Пијани пешаци страдају у саобраћају? Па можда један од 50, шта ћемо са оних 49 који страдају од бахатих и/или пијаних возача? А највћећа бесмислица: "Dosledna primena novih odredaba zakona bi trebalo da utiče na..." - који закон у Србији се доследно примењује, па не примењује се закон о забрани пушења у службеним просторијама (ко не верује нека провири у просторије дежурних у полицијским станицама), полицијски аутомобили редовно крше ограничење брзине у насељеним местима...

buster

pre 6 godina

samo da stave 4 policajca sa debelim sveskama i mogu da napisu 2000 kazni lagano i to u samom centru grada. i to pesacki ka staklencu ka narodnom pozoristu i kod skc-a. Ne zna se koje gori mladi ili stari. Uz duzno postovanje ali kad penzioner nameraci da predje ulicu njemu nije bitno da li je na pesackom ili na sred ulice a o svetlosnim znacima to i ne gleda. e tako

Šturm

pre 6 godina

Treba osvetliti pešake danju i noću da bi bili uočljiviji u saobraćaju. Ovako nije bezbedno. Trebalo bi svi da nose na glavi žuto rotaciono svetlo i da obuku signalne prsluke. Ko nema, zna se, 10.000. Uvesti i obaveznu opremu za pešake. Ogledalce, igla, konac, kompletna apoteka, uput za hirurga ne stariji od 10 dana, toalet papir i vlažne maramice. Ko to nema, zna se, 15.000. Dubina šare na obući ne sme da bude manja od 4 mm leti i 6 mm zimi. U suprotnom 20.000. Pešaci moraju da imaju u džepu potpisan formular o priznanju sopstvene krivice ako ih na pešačkom prelazu pregazi neko od zaslužnih srpskih građana ili članova njihovih porodica. Ko se ogluši, zna se, 50.000.

BMX

pre 6 godina

i do sada je bila kazna 5000 rsd za prelazak van pešačkog pa nisam čuo da je neko platio osim jednog jadnog dekice pre par godina jer je izašlo u štampi.Dakle treba postaviti metalne pokretne visoke ograde na bulevarima kao u svim normalnim zemljama.Prvenstveno služe da svi prelaze na pešački a prilikom saobraćajnih radova na nekoj od traka koriste se za preusmeravanje saobraćaja jer imaju mačije oči i trčeća svetla.Elem zanima me kako će se kontrolisati prelazak van pešačkog i kada će već jednom svi pešački prelazi biti osvetljeni maksimalno sa led rasvetom i napajenjem sa mini solarnih panela.Toliko

Totalnodrukcijiodsvih

pre 6 godina

Sto volim ove vesti za plasanje pesaka a od toga nema nista. Konkretno kad bi se samo u Beogradu kaznjavali pesaci napunili bi budzet za neki novi most... Ovako samo su nadrljali vozaci.

Komša

pre 6 godina

@****
Ili kada se zatrči da predje na 30 m od pešačkog jer mu je tu bliže zbog stanice a onda se zaustavi na pola ulice,nagne napred čekajući da prodješ kako bi naszavio.Odvratan osećaj imaš- kao da će svakog trenutka da skoči pod auto.Užas.
Verijem da može da se pogodi ko je od tih pešaka vozač a ko nije - neko ko je i sam bio u ulozi vozača bi imao malo osećaja.
Da.Ima bahatih pešaka i to što smo dužni da ukalkulišemo i njih prilikom vožnje (kao i bahate vozače) ne znači da ih treba štedeti kada su kazne u pitanju.

The_Runner

pre 6 godina

Novi zakon je mrtvo slovo na papiru.
Dok vozim, pešaci ispred mene u 80 % slučajeva prelaze pešački prelaz kucajući poruke ili pričajući na mobilnom, što je i do sada bilo zabranjeno.
Takođe, biciklista ne sme da vozi bicikl duž pešačkog prelaza, nego ga mora gurati, a biciklisti non stop voze bicikl duž pešačkog prelaza.
Da li neko sankcioniše takve pešake i bicikliste? Uopšte ne, stiče se utisak.

Banderaš

pre 6 godina

Dokle god se svaki prekršaj rešava sa "crvenom"na licu mesta,od ovih kazni nema koristi.Sve dok se policija i tužilaštvo ne nateraju da rade svoj posao po zakonu,od promena zakona nema koristi.

Moca

pre 6 godina

Zakon sam po sebi nije upitan, ali jeste njegova primena. Bez adekvatne primene, zakon je mrtvo slovo na papiru. Imajući u vidu da se ni postojeći zakon ni sada ne sprovodi jer policija radi uglavnom nešto drugo a ne ono što bi trebalo, ni sada se ne treba previše nadati.

Dejan

pre 6 godina

Podrzavam mnogi pesaci izlecu na pesacki bez ikakvog gledanja ima li kola.
Mislim da ih prvo treba uputiti u zakon kako se stupa na pesacki prelaz pa onda kaznjavati.Nazalost 90% pesaka je zaboravilo sta je ucilo u prvom razredu osnovne skole.Deca prvaci se bolje ponasaju na pesackom od odraslih.

Mad4Red

pre 6 godina

Pre neki dan sam prisustvovao kako mlada mama seta kolica sa bebom, prelazi ulicu na neobelezenom pesackom prelazu, jednom rukom drzi telefon pise poruku a ovamo gura kolica... I neki lik se zaleteo kolima, sva sreca prikočio je, devojci ispade telefon poce da se dere na muskarca, i sad ne daj boze da ih je udario kakva posledica... Daleko bilo... Ne smem ni da pomislim... Ukljucite mozak aman ljudi... Ne igrajte se zivotima em svojim em drugih ljudi u saobracaju...

Markus

pre 6 godina

To za slušalice postoji već par godina i nikom ništa, niti neko poštuje niti policija kažnjava. A što se tiče pešačkog prelaza trebalo bi prvo obezbediti da svuda ima prelaza pa tek onda kažnjavati- tu gde ja živim najbliži pešački je pola km udaljen a u nekim sporednim ulicama ga i nema uopšte.
(Maja, 08. decembar 2017 18:31)

Majo pesacki prelaz tj zebru moras koristiti ukoliko si udaljena od nje manje od 100m. A ako si vise mozes preci i van pesackog naravno prvo proveris da li je bezbedno. Bar tako zakon kaze.

Bahati pesak

pre 6 godina

Opste je poznato da se bahati pesaci bacaju pod kola.
Praktican primer - Pinkov sin ostao ostecenog branika kada je ubio jednu pesakinju na pesackom.

alek

pre 6 godina

Oprezno!
Profesija mi je gradnja saobraćajnica i slično.
Zbog toga sam više puta bio pozivan i aktivan na konsultacijama (čitaj - predlagao, govorio o realnom stanju i situacijama na terenu) pri izradi i izmenama ZOBS-a.
Većina pešačkih prelaza u Srbiji nisu legalna, tj po zakonu!
Tako da praktično imamo naseljena mesta bez legalnih pešačkih prelaza.
U slučaju sudskih parnica - eto tragi-komedija.

slabočitamizmeđuredova

pre 6 godina

Super. Pre 20 godina sam se trudio da ne teturam pred ćaletom, od sad pred policajcOm, kad odlučim da pijem i ne vozim.Nekome je država majka, nekome Srbija.

Garfild

pre 6 godina

Koliko se ovako lošim zakonskim rešenjima naivnom plebsu mažu oči... Visina kazne je apsolutno irelevantna u sistemu u kome zakon ne važi za sve, u kom postoje oni kojima je dozvoljeno da budu iznad zakona, u kom je stepen korupcije najdrastičniji upravo u službama i institucijama zaduženim za sprovođenje zakona. Suština kazne nije da bude drakonska, već da potencijalnog prekršioca odvrati od namere da krši zakon, a to se postiže onda kada je on svestan da "ruci pravde" ne može izmaći. Pošto je kod nas to u domenu naučne fantastike, bavimo se zavaravanjem i jeftinim marketingom isključivo u dnevnopolitičke svrhe. Najglasniji su, pritom, sitni državni aparatčici, koji se u polje svog rada i ne razumeju, jer su im jedine kvalifikacije za posao koji obavljaju to da su podobni i poslušni.

Kibo

pre 6 godina

do sada je bila kazna 5000 rsd za prelazak van pešačkog pa nisam čuo da je neko platio osim jednog jadnog dekice pre par godina jer je izašlo u štampi...
(BMX, 08. decembar 2017 18:41)

Pa ja sam čuo od nekoliko poznanika koji su platili i/ili poznaju lično osobe koje jesu platili kaznu. Kod Železničke redovno stoje i kod Trga Republike ka franuskoj gde svi prelaze kod okretnice. Takođe, platio i moj drugar je prešao u Požeškoj kod pijace na Banovom brdu, ali video ga je saobraćaja koji je verovatno samo tu prolazio, tako da je to možda igrom slučaja. A za drugi komentar koji priča o Americi kako prolaze na crveno...pa i kod nas bi to radili kada bi bilo svuda po tri trake, malo vozila u odnosu na veličinu naselja i ogromne široke ulice..Aj probaj na crveno da prođeš u kneza Miloša u bilo koje doba dana...

LudiMilojko

pre 6 godina

Džabe zakon ako nema ko da ga sprovodi. Treba podići svest građanima da se moraju pridrzavati zakona. Ali, kako to da se učini, kada se prvi policajci ne pridržavaju istih? Ili još gore, ako pogledamo zabranu pušenja, lekari se ne pridržavaju iste u bolnicama... Tu ni najbolji zakon na svetu ne pomaže onda. Nema ko da ga primeni u praksi ej.

police academy

pre 6 godina

"Visoke kazne trebalo bi da daju rezultate, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja. " sa naglaskom na TREBALO. Dakle, kao i sve u ovoj zemlji, ide se na "trail and error approach" - probamo svasta pa dok nesto ne upali. Tipican pristup koji koriste neznalice i nestrucni ljudi. Za to vreme, implementaciju tog "sjajnog" resenja ce ostaviti na "slobodnu procenu" saobracajnoj policiji koja ce od oka da meri da li je neko pijan ili da li je zakoracio 20cm dalje od zebre. Zasto lepo ne kazu jednu od istina: "1.mi NE ZNAMO pa nadabamo neka sklepana resenja koja se baziraju na klepanju gradjana po dzepu pa ce se valjda kao opametiti" ili ono verovatnije: "2.sad ce izbori pa nam trebaju pare al se shatro krijemo iza bezbednosti gradjana u saobracaju". Ako se vec brinete za gradjane, gospodo "draga", i za njihovu bezbednost - brinite se da li cemo imati da platimo racune ili da nahranimo decu a ne da nam cedite zadnji dinar za potrebe izbora i vasih nezasitih apetita a pod toboze izgovorom "brige o bezbednosti gradjana". Molim za objavu.

komentatorka

pre 6 godina

znaci bahati zlocesti pesaci su u srbiji veca opasnost u saobracaju od vozaca, kakva represija gestapovskog tipa, ovo nije normalno
a jel' ce neki zakon da vazi i za vozace dzipova koji kose pesake na pesackom ili ce da bude krivica pesaka sto mu/joj fizika nije jaca strana pa nije dobro procenio vreme za prelazak preko pesackog kad mu/joj s leve ili desne strane nailazi vozilo neprilagodjenom brzinom a vozac je uz to od ranije poznat policiji ili je neciji sin/cerka?
moderatoru objavi mi komentar

ivica d

pre 6 godina

mene interesuje kada ce da plate kazne ovi sto izjavljuju ovakve izjave koje se na kraju ispostave kao totalni promasaj i ne daju rezultate
"Visoke kazne trebalo bi da daju rezultate, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja"
kao sto vec neko rece, ovi nasi ne znaju sta rade probaju pa sta bude nema veze