Četvrtak, 16.11.2017.

09:26

Vučić: EU nam neće dati da uđemo bez dokumenta s Prištinom

Vučić izjavio da EU neće dozvoliti Srbiji da postane punopravna članica EU bez pravno obavezujućeg dokumenta na kraju procesa normalizacije odnosa sa Prištinom.

Izvor: Tanjug

Vuèiæ: EU nam neæe dati da uðemo bez dokumenta s Prištinom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

Milenko Turanjanin

pre 6 godina

Svako ko je barem punoletan, zna da u EU necemo uci bez priznavanja Kosova kao države...čemu iznenadje je naših političara. Ipakod našeg predsednika očekujem da to reši sa našim " prijateljima" sa zapada. Da nije žalosno po narod, bilo bi smešno.

Dr

pre 6 godina

 ne znam sta ti hoces od nas? 
Donesi odluku, ovo ili ono, stalno nesto ustezes, pojasnjavas itd. Jel te podrzava 60% naroda? Nazalost po izbornim rezultatima da, e ako je tako, lepo se i ponasaj kao lider, i ponesi odgovornost...
(asdfghjkl, 16. novembar 2017 10:36

60% od 55% izaslih u proseku na prethodnih deset izvora u cetiri godine sto mu dodje oko 25-30% ukupnog stanovnistva. U tom grmu lezi zec.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 6 godina

Vrlo interesantno. Na jedni strani od Srbije se traži da na ovaj ili onaj način prizna nešto (tzv. dražavu Kosova) zašto ne postoji saglasnost u EU,
a od članica koje to neće da urade se ne traži. Ne mogu da verujem da je to samo zbog toga što nisu susedi.

tudum

pre 6 godina

"Nije to priznanje, niko to ne govori na taj način. Govore između redova, ali ne na taj način, ali ovo je ono što ja mogu da vam kažem", rekao je predsednik novinarima u Aranđelovcu.

Neće to ni biti priznanje. Međutim, Priština, Eu, SAD, će to tumačiti kao priznanje i to će dati vetar u leđa državama koje nisu priznale Kosovo da to učine. A sad to što će naši političari i pravnici u "unutrašnjem dijalogu" utvrditi da to nije priznanje i to što će narod "shvatati" da mi nismo priznali Kosovo, možemo okačiti mačku o rep.

Samo da mi neko objasni zašto MORAMO u eu…

Wtf

pre 6 godina

Vucic je vec priznao Kosovo. Sad samo pokusava da nadje po njega najpovoljniji nacin kako da to predstavi narodu u Srbiji. U Medjunarodnom pravu postoje dva nacina da priznas neku teritoriju kao drzavu, de jure - objavljivanjem izricite deklaracije da priznajes npr Kosovo, i de facto - medjunarodnom saradnjom i aktima koji zapravo pokazuju da si ti tu oblast priznao kao drzavu.

Sta vise, u praksi se jednako cesto drzave opredeljuju za de facto priznavanje druge drzave, jer nema potrebe za nekim deklaracijama kad je ocito da vec saradjujete.

Evropi je sasvim sve jedno na koji nacin ce to Srbija da izvede, a Vucic ce vam ovaj de jure oblik priznanja predstaviti kao nesto normalno, samo da bi ostao na vlasti. Pregovorima sa Kosovom, gde je pristinska vlada postala jedna od strana u pregovorima, ulaskom srpskih sudija u kosovski pravosudni sistem, prihvatanjem njihove sudske vlasti, prihvatanjem medjunarodnog pozivnog broja i brojnim drugim aktima Srbija je de facto priznala Kosovo.

Ako hocete da vidite kako izgleda kad ne priznajete neku teritoriju, onda pogledajte odnos Izraela prema Palestini, odnos Kine prema Tajvanu, Grcke prema Severnom Kipru ili najnovije, odnos Spanije prema Kataloniji, pa to onda uporedite sa odnosom Srbije prema Kosovu. Je li botovima sada jasnije?

sveca dogorela

pre 6 godina

Ma dosta bre vise o tome, kada cete da se pozabavite siromastvom, bedom na svakom koraku, otimanjem ljudima i onog malo sto im je preostalo. Ljudima se masovno plene stvari zarad racuna za infostan od pre 10-15 godina koje vise niko nema, i ne moze da dokaze da je to placeno. Dajte barem malo pravde i srece i za siromahe, a ne samo za lopove.

marija

pre 6 godina

Sta znacai normalizacija molim za objasnjenje. Mislim da je to nesto drugo nasta svi slutimo.

(Bane, 16. novembar 2017 12:13)

Znači uspostavljanje dobrosusedskih odnosa, to nije rekao.
Drži se Ustava i R1244UN, Vučiću.

dobronameran posmatrac sa strane

pre 6 godina

Procitao sam pazljivo sve komentare. Mislenja su veoma razlicita i nema dvojde da je Srbija podeljena po ovom pitanju. Po meni oni koji trezveno razmislaju bez opterecenja znaju da BUDUCNOST Srbije pa i Srpskog Naroda uopste zavisi od toga da li ce biti deo Evrope ili neke druge Asocijacije. Samo Evropa garantuje Razvoj, Stabilnost i Da kazem velikim Slovima BUDUCNOST Srbije, sve drugo je lutanje u prostoru i vremenu bez jasne buducnosti Srbije i Srpskog Naroda.

Bane

pre 6 godina

Sta znacai normalizacija molim za objasnjenje. Mislim da je to nesto drugo nasta svi slutimo.
Ajde resite obradujte nas sve ste lepo uradili sad i to obavestite.

Saša

pre 6 godina

Vučić izgleda iznenadjen i čini se nepripreljen...Naš adut u pregovorima sa EU je princip STATUSNE NEUTRALNOSTI koji EU dosada poštuje ..prema tome možemo da potpisujemo bilo kakve pravno obavezujuće sporazume ..to je manje bitno ..bitno je princip statusne neuttralnsoti jer ako vam EU na kraju pregovora kaze e sad morate da prihvatite članstvo Kosova u UN ..onda je priča sa EU završena .

nemanja.s

pre 6 godina

A Priština nam neće dati potpis dok ne dobiju sve što im treba. Jedino ako ih Nemačka ne pritisne, u jednom trenutku. Teško će ići, ali vredi pokušati!

Jovana

pre 6 godina

EU nije luda pa da natovari sebi problem na vrat i da sutra ima clanicu (Srbiju) koja nije normalizovala odnose sa Kosovom. Uostalom, normalizacija odnosa sa Kosovom je pre svega u interesu Srbije i gradjana Srbije. Status quo je u interesu nacionalistickih bandi, profitera, korupcionaša.

Skywalker

pre 6 godina

I sad si ti mangup pa nama koji nista ne znamo otkrivas toplu vodu. Majstore, da ce biti trazeno eksplicitno priznanje rekao sam 25.januara 2001, a da ce Srbija to i uciniti postalo mi je jasno jula 2008. Sedam i po godina sam i sam naivno verovao da se to nece dogoditi. Vlada koja to bude ucinila, ako to budu neki novi, nece biti nista kriva, nista drugo joj nece ni preostati.

Slobodan

pre 6 godina

Da bi jedna drzava postala punopravna clanica EU uslov je da ima jasno utvrdjenu granicu. Prema EU mi nemamo jasno utvrdjenu granicu sve dok ne priznamo teritorijalnu i formalno-pravnu nezavisnost Kosova. Veoma jednostavno i ujedno odgovor oko cele te EU drame o kojoj se prica godinama. Karta na koju se igra je da stanovnistvo bivse YU veoma brzo zaboravlja i tako i pokusavaju da proguraju taj "vruci krompir". Dok se ne promeni Ustav i izbaci klauzula o Kosovu, nakon cega se ocekuje formalno pravno priznanje - nema EU. To je to. Pre nekoliko godina se pominjao jedan scenario u EU - absorbcija svih zemalja Balkana u jednom trenutku kao celine (cime bi se "ponistile sve postojece granice i tekuci problemi vezani za iste) - ali se izgleda od toga odustalo. Neosporno je da postoje dvostruki kriterijumi kada se pristupa Srbiji i nekim drugim regionima u Evropi ali i mi sami smo poprilicno doprineli tome baveci se svakodnevnom politikom bez ikakvog dugorocnog cilja i stretegije. Osetljiva pitanja se guraju pod tepih i ceka da "protok vremena" resi situaciju. Nesumnjivo da smo jos uvek pod jakim uticajem stranog faktora po jednom od modela "neokolonijalizma" i to se ne dovodi u pitanje, ali imamo i mi udela u tom "kolacu".

neobavezno

pre 6 godina

Da li ovakve zakljucke donosi neko ko je bio najbolji student pravnog fakulteta? Neko ko je pravnik po struci? Kako god narod tumacio i kad defakto Kosovo priznamo kao drzavu, on ce tvrditi da nije priznanje. Bravo!

lalo

pre 6 godina

Pa to je najmanje sto su mogli da zatraze. Potpisivanje ovog dokumenta je nesto sto ce ova generacaja politicara morati da uradi ako razmislja o opstanku ostatka Srbije u celini. Nase stanovnistvo na Kosovu bice zasticeno ovim dokumentom a emocije u vezi Kosova dovedimo iz imaginacije u realnu sferu.U ratu osvojeno u ratu je izgubljeno i nismo ni prvi ni poslednji kojima se to desilo. Cela Afrika i polovina Azije je bilo pod vlascu kolonijalnih sila pa su im one u burnim procesima 50 i 60 tih godina proslog veka omogucile nezavisnost ali i zadrzale svoj kulturni i ekonomski uticaj tamo. Mnogi ce sada da se bacaju kamenjem na ovo razmisljanje ali i Srbi su imali svoje revoluicije i vremenom povecali cetiri puta teritoriju svoje drzave. Razvoj nacija je isao u tom pravcu i sada je nas zakacila negativna strana ovog procesa i postala yaba koju treba progutati u ime visih prioriteta jer sta ce nam teritorija bez stanovnistva ?

Dexterijus

pre 6 godina

hahaha EU.... ko jos sem Vucica ozbiljno shvata ove politicke sharlatane. Pa jedan Surinam nam je pokazao sta misle o Kosovu.. zar treba dalje da idemo...

Zivko

pre 6 godina

Izadji pred gradjane i reci istinu koju u dubini duse krijes da si sve potpisao i da si fakticki priznao Kosovo.Ti si svestan da Srbija nikada nece biti primljena u EU tako da bi miljama bilo daleko potpisivanje pravno obavezujuceg sporazuma ovako ce te zapad podrzavati da vladas koliko god ti zelis.

ŽIVELA SRBIJA!!!

pre 6 godina

Referendum, da i mi kažemo nešto o vašoj politici i manipulaciji.
A Vi, dragi PPV, premijeru, predsedniče i sve ostalo ste dužni jedan iscrpan izveštaj o radu od Đurđevdana 2012 do danas. Za neupućene, javni dug sa 14,82 milijarde je skočio na 28 milijardi. To je tema na koju trebate odgovoriti. Man'te se Kosova. To neka rešavaju bolji, kad god se pojave.

blaj

pre 6 godina

Извините, али одакле вама идеја да ми хоћемо да трампимо Косово у замену за чланство у ЕУ?

cvarci i kavurma

pre 6 godina

Znaci da priznamo Kosovo, to je to-samo malo 'upakovano' da bi se lakse 'progutalo', nego sto ih ne pita sta sve jos treba da potpisemo i damo da bi bili tamo gde treba, cisto da nas ns 'razvlace' jos godina, posto mi se cini da zahtevima 'nikad kraja'...

Bojan

pre 6 godina

Srbija je ulozila sebe u Jugoslaviju i na kraju lose prosla kada se raspala Jugoslavija. Sada se ocekuje da opet ulozi ostatak sebe u EU. Sta ce biti kada se EU raspadne? Kako ce Srbija tada proci?

Nas problem nije clanstvo u EU nego nemanje normalne drzave i nezavisnih institucija koje primoravaju ljude na vlasti da transparento rade i da polazu racune narodu za svoj rad. Ovde je vlast osiona, bahata i sama sebi smisao. To je nas problem a ne clanstvo u EU.

nele

pre 6 godina

Ako tako kazes i kazes da je to ok, zasto se ljutite izjavi Bakira?
Za mene su obe izjave i oba ocekivanja skandalozna.
Docice pametnije generacije.
Kosovo je u Srbiji i nesmemo pomisliti izvan te cinjenice.

Joca

pre 6 godina

Mi bi lako normalozovali odnose sa našim delom teritorije, alo ne pitamo se samo mi, već oni koji te tamo podržavaju. Tako da nije samo do nas!

Fudbaler

pre 6 godina

Morate da izvršite normalizaciju stanja. Beograd i Priština moraju da nađu način kako da sarađuju. Isto tako najveći priliv novac ide preko KiM u prometu narkoticima i od koga SAD ima značajni interes. Njima neodgovarajuće da narod normalno na KiM živi. Najvažnije da Srbija ima podršku oko ZSO jer će time smanjiti uticaj kriminala i korupcije a obezbediće normalnije uslove za život.

slavko

pre 6 godina

Tako je!
Treba imati dokument oko normalizacije odnosa sa Kosovom i dokument oko normalizacije odnosa sa Rusijom. Dakle da sa jednim i drugim imaš normalne odnose a ne da jednog ne priznaješ a sa drugim bi da se udaješ.
Onda treba dobiti i dokument oko normalizacije sa Srpskom jer to je deo neke druge zemlje a ne Srbija.
Onda treba dobiti još saglasnost Hrvatske, Poljske, Holandije i Baltičkih zemalja koje puno volimo i one isto tako vole nas.
Onda treba ispuniti sve obaveze iz svih poglavja koje treba prvo završiti.
Nakon toga ratifikacija u parlamentima svih zemalja ako nemaju slučajno izbore.
Tek onda...

Gile

pre 6 godina

Da li je neko pitao građane da li žele u EU? Da li imamo RAVNOPRAVNO RASPROSTRANJENU DEBATU U MEDIJIMA o prednostima i manama članstva u EU?
Možda je jedini spas od bede i garant mira da uđemo u EU. Možda tamo nikada nećemo ući, jer nas ne žele. Možda nas žele,ali se plaše mogućnosti da ravnopravan član bude zemlja čiji narod većinom podržava Rusiju. Možda većinom ne podržavamo Rusiju.
Šta je od svega toga istina?

Odgovor na ova pitanja daje i odgovor kako pregovarati sa Prištinom. Npr, ako nikada nećemo ući u U, zašto onda EU da pitamo kako sa Prištinom da pregovaramo. Ili, ako ćemo ući, hajde da pregovaramo da uđemo iste godine - pa ako nam neko garantuje da ćemo "tada i tada" sigurno biti deo EU, sve sa Kosovom, onda su neki kompromisi sa Prištinom lakši za progutati.
Sve drugo, osim nacionalne debate o tome da li treba ili ne treba da idemo u EU i referenduma posle toga je zamajavanje

2010

pre 6 godina

Nije to priznanje, niko to ne govori na taj način. Govore između redova, ali ne na taj način, ali ovo je ono što ja mogu da vam kažem", rekao je predsednik .... pa šta je onda batice?

Bogdan

pre 6 godina

Normalizacija stanja na koju misli EU se odnosi na to da nece primitu Srbiju u zajednicu sa neresenim teritorijalnim pitanjima. To znaci ili da priznamo Kosovo ili da Kosovo prizna da je deo Srbije a ne nezavisna drzava. Mi bismo svi voleli da se postuju legalna prava Srbije, ali to medjunarodnu zajednicu ne interesuje.

1€ satnica srpskog shljakera

pre 6 godina

Dobro. To svi znamo. Nismo koale.
A ti ćeš uraditi šta?
Jel si ti neki prevodilac?
Jel imaš nekad neko rešenje?
Jel idemo u EU ili ne idemo?
Da li ćeš to potpisti ili nećeš?

Petar

pre 6 godina

Pa sta, kad budemo na pragu EU znaci da smo sredili pravosudje i sve ostalo, ako nam tad zatraze priznanje Kosova kazemo cao i dovidjenja, nismo nista bacili jer smo sredili drzavu. Ali mi necemo srediti pravosudja nikad a kamoli nesto ostalo sto je manje bitno

Dikh tu kava

pre 6 godina

OK. Ja nešto nisam preterano upućen, kome EU neće dati da uđe u EU? Razumevanja sam da je po Ustavu KiM sastavni deo SRB, kao i da je, s druge strane, EU većinski priznala KiM kao samostalnu državu. U kom obliku SRB "ulazi" u EU, sa KiM ili bez KiM? Ako bez KiM, jer ga je priznala EU, nećemo mi, jer je KiM naš. Ako sa KiM, neće EU, jer ga je priznala kao samostalnu državu, a kao takva nije joj ni u perspektivi početak pridruživanja. A Kipar je sasvim druga priča. Na koju foru ćemo onda u EU i u kom "sastavu"?

киза Д

pre 6 godina

Црвено-црна коалиција је изгубила Косово,потписала једном капитулацију а и праведно је да га се ви и одрекнете. Како сте сејали....

Analitičar

pre 6 godina

Znači šta god mi uradili sa poglavljima, koliko god zakone uredili, ništa bez Prištine.Znači od Prištine nam zavisi EU, a ona nikada neće nikakav dokument, bar takav potpisati. Onda nam ni ne treba ulazak u EU i ubuduće treba da radimo sve samo za sebe.

Ilija Čvorović

pre 6 godina

Резолуција УН зар то није правно обавезујући документ? Испаде да је онај кога сте сви пљували за вас тата у преговарању...

vuk i prase iz priče

pre 6 godina

Ma jeli moguće? Ko bi se tome nadao?
Tapkali ste Dačić i ti ljude po ramenima,kako niko od Srbije to ne traži.Da vidimo sada kako će vam stajati Carevo novo odelo.
Ovaj balvan može da peva, a ti stani zamišljeno,piramidalnih prstiju i drži tercu...

веверица

pre 6 godina

неће нам дати да уђемо ни због силовања медија и новинара, још мање због корупције, а најмање због распалог правосудног система. неће нам дати да уђемо ни зато што држава контролише велика губиташка предузећа, која служе за партијско запошљавање, а финансирају се из страних кредита - никако од сопсвене производње. неће нам дати да уђемо јер немамо систем одлагања и прераде комуналног смећа, ни индустријског отпада. пре неки дан снс посланици заспали у скупштини и грешком гласали за предлог доста је било. маја гојковић поништава гласање и каже опет се гласа шта има коме да објашњавам :) ... ни због тога нам неће дати.
неће нам дати ни да продајемо пољопривредне производе који се прскају неконтролисано свакаквим отровима. неће нам дати ни да субвенционишемо цену електричне енергије. неће нам дати ни да имамо преко 500 000 чиновника на државној дојци...
ја бих прво решио све ове проблеме, који су при томе управо оно што грађане мучи, па кад решите, ви онда решавајте косово. преговарачка позиција ће нам свакако бити боља ако смо правна држава, са стабилном привредом, него ако смо банана држава у којој влада диктатура, а преживљава се од страних зајмова.

asdfghjkl

pre 6 godina

Ja ne znam sta ti hoces od nas?
Donesi odluku, ovo ili ono, stalno nesto ustezes, pojasnjavas itd. Jel te podrzava 60% naroda? Nazalost po izbornim rezultatima da, e ako je tako, lepo se i ponasaj kao lider, i ponesi odgovornost...

natalija

pre 6 godina

Što reče negde danas Žarko Korać: "Red ruskih aviona, red borbe za Kosovo, red zavera protiv Srbije" ja bi samo dodala i tako 27 godina a Srbija pred našim očima nestaje....stanovništvo super staro....mladi koji nešto znajku da rade odoše....osta "prazna" zemlja.

Raca

pre 6 godina

A ti ćeš da uradiš šta ?
Naravno,potpisaćeš sve što ti stave na sto,kao što si i do sada činio.
U međuvremenu ćeš da glumataš,prenemažeš se,širiš demagogiju,vodiš lažne unutrašnje dijaloge....
A već sada znaš da ćeš potpisati sve zarad "evropskog puta".
I šta će mo sad ? Provaljen si !
Organizovaćeš referendum ?
Naravno da nećeš !
Jer u Srbiji sve odluke donosi jedan čovek.Zato što si pametan !

zimzeleni

pre 6 godina

A realno, prvo bez te priče o EU, reci ti nama jel tebi ok da jedna država nema granicu, da tiho ratuje protiv većeg dela sveta u koji beže sva njena obrazovana deca? A onda reci ti nama dalje o EU, koliko se tačno godišnje iz budžeta te organizacije za zemlje kandidate slije u Srbiju i koliko od tog kolača koristi VLAST (čiji pojedini članovi vrište na tu EU)? Konkretna pitanja.

Иван

pre 6 godina

А хоће ли вам дати да уђете без документа са народом? Како то да вам је документ са Приштином важнији од мишљења народа о уласку у ЕУ? Ајде прво нас питајте шта желимо. Прво да се народу каже, да би ушли у ЕУ морамо то, то, то и то. Ако желимо неутралност биће то, то, то и то. Ако желимо у Евроазијску унију онда то, то, то и то. Па да народ лепо одлучи, па тек када одлучи и изабере, онда да према избору правимо планове према свему, па и према Косову. Овако испада да вам је битнији договор са Албанцима него са народом.

dzoni

pre 6 godina

KO da je to problem..daj vecinskom delu Srbiju dva sendiva ,par hiljada dinara i glasace za priznanje Kosova..uostalom ja koliko se secam ova vlast je priznala pasose Kosova a sta je to nego priznanje kao drzave.

LimanacNS

pre 6 godina

Neka se narod pripremi na zvanično priznanje Kosova. Jer, kako vođa kaže, drugi od nas to traže. Jer, u stvari, mi nemamo svoje Ja, ništa ne umemo bez "strateških partnera".

MS

pre 6 godina

Nije dokument problem, vec sta pise u njemu. Obzirom da sam 5 Oktobra imao 25 godina, a da sada imam 43, bicu malodusan i nije me vise briga za evropu. Ceo zivot mi je prosao u iscekivanju, za mene i moje prijatelje su zakasnili. Sada mi je dovoljan pasos da mogu da putujem.

vuk i prase iz priče

pre 6 godina

Ma jeli moguće? Ko bi se tome nadao?
Tapkali ste Dačić i ti ljude po ramenima,kako niko od Srbije to ne traži.Da vidimo sada kako će vam stajati Carevo novo odelo.
Ovaj balvan može da peva, a ti stani zamišljeno,piramidalnih prstiju i drži tercu...

MS

pre 6 godina

Nije dokument problem, vec sta pise u njemu. Obzirom da sam 5 Oktobra imao 25 godina, a da sada imam 43, bicu malodusan i nije me vise briga za evropu. Ceo zivot mi je prosao u iscekivanju, za mene i moje prijatelje su zakasnili. Sada mi je dovoljan pasos da mogu da putujem.

dzoni

pre 6 godina

KO da je to problem..daj vecinskom delu Srbiju dva sendiva ,par hiljada dinara i glasace za priznanje Kosova..uostalom ja koliko se secam ova vlast je priznala pasose Kosova a sta je to nego priznanje kao drzave.

Fudbaler

pre 6 godina

Morate da izvršite normalizaciju stanja. Beograd i Priština moraju da nađu način kako da sarađuju. Isto tako najveći priliv novac ide preko KiM u prometu narkoticima i od koga SAD ima značajni interes. Njima neodgovarajuće da narod normalno na KiM živi. Najvažnije da Srbija ima podršku oko ZSO jer će time smanjiti uticaj kriminala i korupcije a obezbediće normalnije uslove za život.

lalo

pre 6 godina

Pa to je najmanje sto su mogli da zatraze. Potpisivanje ovog dokumenta je nesto sto ce ova generacaja politicara morati da uradi ako razmislja o opstanku ostatka Srbije u celini. Nase stanovnistvo na Kosovu bice zasticeno ovim dokumentom a emocije u vezi Kosova dovedimo iz imaginacije u realnu sferu.U ratu osvojeno u ratu je izgubljeno i nismo ni prvi ni poslednji kojima se to desilo. Cela Afrika i polovina Azije je bilo pod vlascu kolonijalnih sila pa su im one u burnim procesima 50 i 60 tih godina proslog veka omogucile nezavisnost ali i zadrzale svoj kulturni i ekonomski uticaj tamo. Mnogi ce sada da se bacaju kamenjem na ovo razmisljanje ali i Srbi su imali svoje revoluicije i vremenom povecali cetiri puta teritoriju svoje drzave. Razvoj nacija je isao u tom pravcu i sada je nas zakacila negativna strana ovog procesa i postala yaba koju treba progutati u ime visih prioriteta jer sta ce nam teritorija bez stanovnistva ?

neobavezno

pre 6 godina

Da li ovakve zakljucke donosi neko ko je bio najbolji student pravnog fakulteta? Neko ko je pravnik po struci? Kako god narod tumacio i kad defakto Kosovo priznamo kao drzavu, on ce tvrditi da nije priznanje. Bravo!

Jovana

pre 6 godina

EU nije luda pa da natovari sebi problem na vrat i da sutra ima clanicu (Srbiju) koja nije normalizovala odnose sa Kosovom. Uostalom, normalizacija odnosa sa Kosovom je pre svega u interesu Srbije i gradjana Srbije. Status quo je u interesu nacionalistickih bandi, profitera, korupcionaša.

Иван

pre 6 godina

А хоће ли вам дати да уђете без документа са народом? Како то да вам је документ са Приштином важнији од мишљења народа о уласку у ЕУ? Ајде прво нас питајте шта желимо. Прво да се народу каже, да би ушли у ЕУ морамо то, то, то и то. Ако желимо неутралност биће то, то, то и то. Ако желимо у Евроазијску унију онда то, то, то и то. Па да народ лепо одлучи, па тек када одлучи и изабере, онда да према избору правимо планове према свему, па и према Косову. Овако испада да вам је битнији договор са Албанцима него са народом.

Dexterijus

pre 6 godina

hahaha EU.... ko jos sem Vucica ozbiljno shvata ove politicke sharlatane. Pa jedan Surinam nam je pokazao sta misle o Kosovu.. zar treba dalje da idemo...

LimanacNS

pre 6 godina

Neka se narod pripremi na zvanično priznanje Kosova. Jer, kako vođa kaže, drugi od nas to traže. Jer, u stvari, mi nemamo svoje Ja, ništa ne umemo bez "strateških partnera".

dobronameran posmatrac sa strane

pre 6 godina

Procitao sam pazljivo sve komentare. Mislenja su veoma razlicita i nema dvojde da je Srbija podeljena po ovom pitanju. Po meni oni koji trezveno razmislaju bez opterecenja znaju da BUDUCNOST Srbije pa i Srpskog Naroda uopste zavisi od toga da li ce biti deo Evrope ili neke druge Asocijacije. Samo Evropa garantuje Razvoj, Stabilnost i Da kazem velikim Slovima BUDUCNOST Srbije, sve drugo je lutanje u prostoru i vremenu bez jasne buducnosti Srbije i Srpskog Naroda.

ŽIVELA SRBIJA!!!

pre 6 godina

Referendum, da i mi kažemo nešto o vašoj politici i manipulaciji.
A Vi, dragi PPV, premijeru, predsedniče i sve ostalo ste dužni jedan iscrpan izveštaj o radu od Đurđevdana 2012 do danas. Za neupućene, javni dug sa 14,82 milijarde je skočio na 28 milijardi. To je tema na koju trebate odgovoriti. Man'te se Kosova. To neka rešavaju bolji, kad god se pojave.

Raca

pre 6 godina

A ti ćeš da uradiš šta ?
Naravno,potpisaćeš sve što ti stave na sto,kao što si i do sada činio.
U međuvremenu ćeš da glumataš,prenemažeš se,širiš demagogiju,vodiš lažne unutrašnje dijaloge....
A već sada znaš da ćeš potpisati sve zarad "evropskog puta".
I šta će mo sad ? Provaljen si !
Organizovaćeš referendum ?
Naravno da nećeš !
Jer u Srbiji sve odluke donosi jedan čovek.Zato što si pametan !

веверица

pre 6 godina

неће нам дати да уђемо ни због силовања медија и новинара, још мање због корупције, а најмање због распалог правосудног система. неће нам дати да уђемо ни зато што држава контролише велика губиташка предузећа, која служе за партијско запошљавање, а финансирају се из страних кредита - никако од сопсвене производње. неће нам дати да уђемо јер немамо систем одлагања и прераде комуналног смећа, ни индустријског отпада. пре неки дан снс посланици заспали у скупштини и грешком гласали за предлог доста је било. маја гојковић поништава гласање и каже опет се гласа шта има коме да објашњавам :) ... ни због тога нам неће дати.
неће нам дати ни да продајемо пољопривредне производе који се прскају неконтролисано свакаквим отровима. неће нам дати ни да субвенционишемо цену електричне енергије. неће нам дати ни да имамо преко 500 000 чиновника на државној дојци...
ја бих прво решио све ове проблеме, који су при томе управо оно што грађане мучи, па кад решите, ви онда решавајте косово. преговарачка позиција ће нам свакако бити боља ако смо правна држава, са стабилном привредом, него ако смо банана држава у којој влада диктатура, а преживљава се од страних зајмова.

1€ satnica srpskog shljakera

pre 6 godina

Dobro. To svi znamo. Nismo koale.
A ti ćeš uraditi šta?
Jel si ti neki prevodilac?
Jel imaš nekad neko rešenje?
Jel idemo u EU ili ne idemo?
Da li ćeš to potpisti ili nećeš?

nemanja.s

pre 6 godina

A Priština nam neće dati potpis dok ne dobiju sve što im treba. Jedino ako ih Nemačka ne pritisne, u jednom trenutku. Teško će ići, ali vredi pokušati!

Bogdan

pre 6 godina

Normalizacija stanja na koju misli EU se odnosi na to da nece primitu Srbiju u zajednicu sa neresenim teritorijalnim pitanjima. To znaci ili da priznamo Kosovo ili da Kosovo prizna da je deo Srbije a ne nezavisna drzava. Mi bismo svi voleli da se postuju legalna prava Srbije, ali to medjunarodnu zajednicu ne interesuje.

2010

pre 6 godina

Nije to priznanje, niko to ne govori na taj način. Govore između redova, ali ne na taj način, ali ovo je ono što ja mogu da vam kažem", rekao je predsednik .... pa šta je onda batice?

Zivko

pre 6 godina

Izadji pred gradjane i reci istinu koju u dubini duse krijes da si sve potpisao i da si fakticki priznao Kosovo.Ti si svestan da Srbija nikada nece biti primljena u EU tako da bi miljama bilo daleko potpisivanje pravno obavezujuceg sporazuma ovako ce te zapad podrzavati da vladas koliko god ti zelis.

Wtf

pre 6 godina

Vucic je vec priznao Kosovo. Sad samo pokusava da nadje po njega najpovoljniji nacin kako da to predstavi narodu u Srbiji. U Medjunarodnom pravu postoje dva nacina da priznas neku teritoriju kao drzavu, de jure - objavljivanjem izricite deklaracije da priznajes npr Kosovo, i de facto - medjunarodnom saradnjom i aktima koji zapravo pokazuju da si ti tu oblast priznao kao drzavu.

Sta vise, u praksi se jednako cesto drzave opredeljuju za de facto priznavanje druge drzave, jer nema potrebe za nekim deklaracijama kad je ocito da vec saradjujete.

Evropi je sasvim sve jedno na koji nacin ce to Srbija da izvede, a Vucic ce vam ovaj de jure oblik priznanja predstaviti kao nesto normalno, samo da bi ostao na vlasti. Pregovorima sa Kosovom, gde je pristinska vlada postala jedna od strana u pregovorima, ulaskom srpskih sudija u kosovski pravosudni sistem, prihvatanjem njihove sudske vlasti, prihvatanjem medjunarodnog pozivnog broja i brojnim drugim aktima Srbija je de facto priznala Kosovo.

Ako hocete da vidite kako izgleda kad ne priznajete neku teritoriju, onda pogledajte odnos Izraela prema Palestini, odnos Kine prema Tajvanu, Grcke prema Severnom Kipru ili najnovije, odnos Spanije prema Kataloniji, pa to onda uporedite sa odnosom Srbije prema Kosovu. Je li botovima sada jasnije?

киза Д

pre 6 godina

Црвено-црна коалиција је изгубила Косово,потписала једном капитулацију а и праведно је да га се ви и одрекнете. Како сте сејали....

Ilija Čvorović

pre 6 godina

Резолуција УН зар то није правно обавезујући документ? Испаде да је онај кога сте сви пљували за вас тата у преговарању...

nele

pre 6 godina

Ako tako kazes i kazes da je to ok, zasto se ljutite izjavi Bakira?
Za mene su obe izjave i oba ocekivanja skandalozna.
Docice pametnije generacije.
Kosovo je u Srbiji i nesmemo pomisliti izvan te cinjenice.

slavko

pre 6 godina

Tako je!
Treba imati dokument oko normalizacije odnosa sa Kosovom i dokument oko normalizacije odnosa sa Rusijom. Dakle da sa jednim i drugim imaš normalne odnose a ne da jednog ne priznaješ a sa drugim bi da se udaješ.
Onda treba dobiti i dokument oko normalizacije sa Srpskom jer to je deo neke druge zemlje a ne Srbija.
Onda treba dobiti još saglasnost Hrvatske, Poljske, Holandije i Baltičkih zemalja koje puno volimo i one isto tako vole nas.
Onda treba ispuniti sve obaveze iz svih poglavja koje treba prvo završiti.
Nakon toga ratifikacija u parlamentima svih zemalja ako nemaju slučajno izbore.
Tek onda...

tudum

pre 6 godina

"Nije to priznanje, niko to ne govori na taj način. Govore između redova, ali ne na taj način, ali ovo je ono što ja mogu da vam kažem", rekao je predsednik novinarima u Aranđelovcu.

Neće to ni biti priznanje. Međutim, Priština, Eu, SAD, će to tumačiti kao priznanje i to će dati vetar u leđa državama koje nisu priznale Kosovo da to učine. A sad to što će naši političari i pravnici u "unutrašnjem dijalogu" utvrditi da to nije priznanje i to što će narod "shvatati" da mi nismo priznali Kosovo, možemo okačiti mačku o rep.

Samo da mi neko objasni zašto MORAMO u eu…

Analitičar

pre 6 godina

Znači šta god mi uradili sa poglavljima, koliko god zakone uredili, ništa bez Prištine.Znači od Prištine nam zavisi EU, a ona nikada neće nikakav dokument, bar takav potpisati. Onda nam ni ne treba ulazak u EU i ubuduće treba da radimo sve samo za sebe.

natalija

pre 6 godina

Što reče negde danas Žarko Korać: "Red ruskih aviona, red borbe za Kosovo, red zavera protiv Srbije" ja bi samo dodala i tako 27 godina a Srbija pred našim očima nestaje....stanovništvo super staro....mladi koji nešto znajku da rade odoše....osta "prazna" zemlja.

blaj

pre 6 godina

Извините, али одакле вама идеја да ми хоћемо да трампимо Косово у замену за чланство у ЕУ?

Skywalker

pre 6 godina

I sad si ti mangup pa nama koji nista ne znamo otkrivas toplu vodu. Majstore, da ce biti trazeno eksplicitno priznanje rekao sam 25.januara 2001, a da ce Srbija to i uciniti postalo mi je jasno jula 2008. Sedam i po godina sam i sam naivno verovao da se to nece dogoditi. Vlada koja to bude ucinila, ako to budu neki novi, nece biti nista kriva, nista drugo joj nece ni preostati.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

Znaci da priznamo Kosovo, to je to-samo malo 'upakovano' da bi se lakse 'progutalo', nego sto ih ne pita sta sve jos treba da potpisemo i damo da bi bili tamo gde treba, cisto da nas ns 'razvlace' jos godina, posto mi se cini da zahtevima 'nikad kraja'...

Petar

pre 6 godina

Pa sta, kad budemo na pragu EU znaci da smo sredili pravosudje i sve ostalo, ako nam tad zatraze priznanje Kosova kazemo cao i dovidjenja, nismo nista bacili jer smo sredili drzavu. Ali mi necemo srediti pravosudja nikad a kamoli nesto ostalo sto je manje bitno

marija

pre 6 godina

Sta znacai normalizacija molim za objasnjenje. Mislim da je to nesto drugo nasta svi slutimo.

(Bane, 16. novembar 2017 12:13)

Znači uspostavljanje dobrosusedskih odnosa, to nije rekao.
Drži se Ustava i R1244UN, Vučiću.

zimzeleni

pre 6 godina

A realno, prvo bez te priče o EU, reci ti nama jel tebi ok da jedna država nema granicu, da tiho ratuje protiv većeg dela sveta u koji beže sva njena obrazovana deca? A onda reci ti nama dalje o EU, koliko se tačno godišnje iz budžeta te organizacije za zemlje kandidate slije u Srbiju i koliko od tog kolača koristi VLAST (čiji pojedini članovi vrište na tu EU)? Konkretna pitanja.

Gile

pre 6 godina

Da li je neko pitao građane da li žele u EU? Da li imamo RAVNOPRAVNO RASPROSTRANJENU DEBATU U MEDIJIMA o prednostima i manama članstva u EU?
Možda je jedini spas od bede i garant mira da uđemo u EU. Možda tamo nikada nećemo ući, jer nas ne žele. Možda nas žele,ali se plaše mogućnosti da ravnopravan član bude zemlja čiji narod većinom podržava Rusiju. Možda većinom ne podržavamo Rusiju.
Šta je od svega toga istina?

Odgovor na ova pitanja daje i odgovor kako pregovarati sa Prištinom. Npr, ako nikada nećemo ući u U, zašto onda EU da pitamo kako sa Prištinom da pregovaramo. Ili, ako ćemo ući, hajde da pregovaramo da uđemo iste godine - pa ako nam neko garantuje da ćemo "tada i tada" sigurno biti deo EU, sve sa Kosovom, onda su neki kompromisi sa Prištinom lakši za progutati.
Sve drugo, osim nacionalne debate o tome da li treba ili ne treba da idemo u EU i referenduma posle toga je zamajavanje

Bojan

pre 6 godina

Srbija je ulozila sebe u Jugoslaviju i na kraju lose prosla kada se raspala Jugoslavija. Sada se ocekuje da opet ulozi ostatak sebe u EU. Sta ce biti kada se EU raspadne? Kako ce Srbija tada proci?

Nas problem nije clanstvo u EU nego nemanje normalne drzave i nezavisnih institucija koje primoravaju ljude na vlasti da transparento rade i da polazu racune narodu za svoj rad. Ovde je vlast osiona, bahata i sama sebi smisao. To je nas problem a ne clanstvo u EU.

Bane

pre 6 godina

Sta znacai normalizacija molim za objasnjenje. Mislim da je to nesto drugo nasta svi slutimo.
Ajde resite obradujte nas sve ste lepo uradili sad i to obavestite.

Slobodan

pre 6 godina

Da bi jedna drzava postala punopravna clanica EU uslov je da ima jasno utvrdjenu granicu. Prema EU mi nemamo jasno utvrdjenu granicu sve dok ne priznamo teritorijalnu i formalno-pravnu nezavisnost Kosova. Veoma jednostavno i ujedno odgovor oko cele te EU drame o kojoj se prica godinama. Karta na koju se igra je da stanovnistvo bivse YU veoma brzo zaboravlja i tako i pokusavaju da proguraju taj "vruci krompir". Dok se ne promeni Ustav i izbaci klauzula o Kosovu, nakon cega se ocekuje formalno pravno priznanje - nema EU. To je to. Pre nekoliko godina se pominjao jedan scenario u EU - absorbcija svih zemalja Balkana u jednom trenutku kao celine (cime bi se "ponistile sve postojece granice i tekuci problemi vezani za iste) - ali se izgleda od toga odustalo. Neosporno je da postoje dvostruki kriterijumi kada se pristupa Srbiji i nekim drugim regionima u Evropi ali i mi sami smo poprilicno doprineli tome baveci se svakodnevnom politikom bez ikakvog dugorocnog cilja i stretegije. Osetljiva pitanja se guraju pod tepih i ceka da "protok vremena" resi situaciju. Nesumnjivo da smo jos uvek pod jakim uticajem stranog faktora po jednom od modela "neokolonijalizma" i to se ne dovodi u pitanje, ali imamo i mi udela u tom "kolacu".

asdfghjkl

pre 6 godina

Ja ne znam sta ti hoces od nas?
Donesi odluku, ovo ili ono, stalno nesto ustezes, pojasnjavas itd. Jel te podrzava 60% naroda? Nazalost po izbornim rezultatima da, e ako je tako, lepo se i ponasaj kao lider, i ponesi odgovornost...

sveca dogorela

pre 6 godina

Ma dosta bre vise o tome, kada cete da se pozabavite siromastvom, bedom na svakom koraku, otimanjem ljudima i onog malo sto im je preostalo. Ljudima se masovno plene stvari zarad racuna za infostan od pre 10-15 godina koje vise niko nema, i ne moze da dokaze da je to placeno. Dajte barem malo pravde i srece i za siromahe, a ne samo za lopove.

Dr

pre 6 godina

 ne znam sta ti hoces od nas? 
Donesi odluku, ovo ili ono, stalno nesto ustezes, pojasnjavas itd. Jel te podrzava 60% naroda? Nazalost po izbornim rezultatima da, e ako je tako, lepo se i ponasaj kao lider, i ponesi odgovornost...
(asdfghjkl, 16. novembar 2017 10:36

60% od 55% izaslih u proseku na prethodnih deset izvora u cetiri godine sto mu dodje oko 25-30% ukupnog stanovnistva. U tom grmu lezi zec.

Dikh tu kava

pre 6 godina

OK. Ja nešto nisam preterano upućen, kome EU neće dati da uđe u EU? Razumevanja sam da je po Ustavu KiM sastavni deo SRB, kao i da je, s druge strane, EU većinski priznala KiM kao samostalnu državu. U kom obliku SRB "ulazi" u EU, sa KiM ili bez KiM? Ako bez KiM, jer ga je priznala EU, nećemo mi, jer je KiM naš. Ako sa KiM, neće EU, jer ga je priznala kao samostalnu državu, a kao takva nije joj ni u perspektivi početak pridruživanja. A Kipar je sasvim druga priča. Na koju foru ćemo onda u EU i u kom "sastavu"?

Joca

pre 6 godina

Mi bi lako normalozovali odnose sa našim delom teritorije, alo ne pitamo se samo mi, već oni koji te tamo podržavaju. Tako da nije samo do nas!

Saša

pre 6 godina

Vučić izgleda iznenadjen i čini se nepripreljen...Naš adut u pregovorima sa EU je princip STATUSNE NEUTRALNOSTI koji EU dosada poštuje ..prema tome možemo da potpisujemo bilo kakve pravno obavezujuće sporazume ..to je manje bitno ..bitno je princip statusne neuttralnsoti jer ako vam EU na kraju pregovora kaze e sad morate da prihvatite članstvo Kosova u UN ..onda je priča sa EU završena .

Milenko Turanjanin

pre 6 godina

Svako ko je barem punoletan, zna da u EU necemo uci bez priznavanja Kosova kao države...čemu iznenadje je naših političara. Ipakod našeg predsednika očekujem da to reši sa našim " prijateljima" sa zapada. Da nije žalosno po narod, bilo bi smešno.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 6 godina

Vrlo interesantno. Na jedni strani od Srbije se traži da na ovaj ili onaj način prizna nešto (tzv. dražavu Kosova) zašto ne postoji saglasnost u EU,
a od članica koje to neće da urade se ne traži. Ne mogu da verujem da je to samo zbog toga što nisu susedi.

vuk i prase iz priče

pre 6 godina

Ma jeli moguće? Ko bi se tome nadao?
Tapkali ste Dačić i ti ljude po ramenima,kako niko od Srbije to ne traži.Da vidimo sada kako će vam stajati Carevo novo odelo.
Ovaj balvan može da peva, a ti stani zamišljeno,piramidalnih prstiju i drži tercu...

MS

pre 6 godina

Nije dokument problem, vec sta pise u njemu. Obzirom da sam 5 Oktobra imao 25 godina, a da sada imam 43, bicu malodusan i nije me vise briga za evropu. Ceo zivot mi je prosao u iscekivanju, za mene i moje prijatelje su zakasnili. Sada mi je dovoljan pasos da mogu da putujem.

dzoni

pre 6 godina

KO da je to problem..daj vecinskom delu Srbiju dva sendiva ,par hiljada dinara i glasace za priznanje Kosova..uostalom ja koliko se secam ova vlast je priznala pasose Kosova a sta je to nego priznanje kao drzave.

Иван

pre 6 godina

А хоће ли вам дати да уђете без документа са народом? Како то да вам је документ са Приштином важнији од мишљења народа о уласку у ЕУ? Ајде прво нас питајте шта желимо. Прво да се народу каже, да би ушли у ЕУ морамо то, то, то и то. Ако желимо неутралност биће то, то, то и то. Ако желимо у Евроазијску унију онда то, то, то и то. Па да народ лепо одлучи, па тек када одлучи и изабере, онда да према избору правимо планове према свему, па и према Косову. Овако испада да вам је битнији договор са Албанцима него са народом.

neobavezno

pre 6 godina

Da li ovakve zakljucke donosi neko ko je bio najbolji student pravnog fakulteta? Neko ko je pravnik po struci? Kako god narod tumacio i kad defakto Kosovo priznamo kao drzavu, on ce tvrditi da nije priznanje. Bravo!

LimanacNS

pre 6 godina

Neka se narod pripremi na zvanično priznanje Kosova. Jer, kako vođa kaže, drugi od nas to traže. Jer, u stvari, mi nemamo svoje Ja, ništa ne umemo bez "strateških partnera".

ŽIVELA SRBIJA!!!

pre 6 godina

Referendum, da i mi kažemo nešto o vašoj politici i manipulaciji.
A Vi, dragi PPV, premijeru, predsedniče i sve ostalo ste dužni jedan iscrpan izveštaj o radu od Đurđevdana 2012 do danas. Za neupućene, javni dug sa 14,82 milijarde je skočio na 28 milijardi. To je tema na koju trebate odgovoriti. Man'te se Kosova. To neka rešavaju bolji, kad god se pojave.

nele

pre 6 godina

Ako tako kazes i kazes da je to ok, zasto se ljutite izjavi Bakira?
Za mene su obe izjave i oba ocekivanja skandalozna.
Docice pametnije generacije.
Kosovo je u Srbiji i nesmemo pomisliti izvan te cinjenice.

веверица

pre 6 godina

неће нам дати да уђемо ни због силовања медија и новинара, још мање због корупције, а најмање због распалог правосудног система. неће нам дати да уђемо ни зато што држава контролише велика губиташка предузећа, која служе за партијско запошљавање, а финансирају се из страних кредита - никако од сопсвене производње. неће нам дати да уђемо јер немамо систем одлагања и прераде комуналног смећа, ни индустријског отпада. пре неки дан снс посланици заспали у скупштини и грешком гласали за предлог доста је било. маја гојковић поништава гласање и каже опет се гласа шта има коме да објашњавам :) ... ни због тога нам неће дати.
неће нам дати ни да продајемо пољопривредне производе који се прскају неконтролисано свакаквим отровима. неће нам дати ни да субвенционишемо цену електричне енергије. неће нам дати ни да имамо преко 500 000 чиновника на државној дојци...
ја бих прво решио све ове проблеме, који су при томе управо оно што грађане мучи, па кад решите, ви онда решавајте косово. преговарачка позиција ће нам свакако бити боља ако смо правна држава, са стабилном привредом, него ако смо банана држава у којој влада диктатура, а преживљава се од страних зајмова.

Raca

pre 6 godina

A ti ćeš da uradiš šta ?
Naravno,potpisaćeš sve što ti stave na sto,kao što si i do sada činio.
U međuvremenu ćeš da glumataš,prenemažeš se,širiš demagogiju,vodiš lažne unutrašnje dijaloge....
A već sada znaš da ćeš potpisati sve zarad "evropskog puta".
I šta će mo sad ? Provaljen si !
Organizovaćeš referendum ?
Naravno da nećeš !
Jer u Srbiji sve odluke donosi jedan čovek.Zato što si pametan !

1€ satnica srpskog shljakera

pre 6 godina

Dobro. To svi znamo. Nismo koale.
A ti ćeš uraditi šta?
Jel si ti neki prevodilac?
Jel imaš nekad neko rešenje?
Jel idemo u EU ili ne idemo?
Da li ćeš to potpisti ili nećeš?

2010

pre 6 godina

Nije to priznanje, niko to ne govori na taj način. Govore između redova, ali ne na taj način, ali ovo je ono što ja mogu da vam kažem", rekao je predsednik .... pa šta je onda batice?

Skywalker

pre 6 godina

I sad si ti mangup pa nama koji nista ne znamo otkrivas toplu vodu. Majstore, da ce biti trazeno eksplicitno priznanje rekao sam 25.januara 2001, a da ce Srbija to i uciniti postalo mi je jasno jula 2008. Sedam i po godina sam i sam naivno verovao da se to nece dogoditi. Vlada koja to bude ucinila, ako to budu neki novi, nece biti nista kriva, nista drugo joj nece ni preostati.

Zivko

pre 6 godina

Izadji pred gradjane i reci istinu koju u dubini duse krijes da si sve potpisao i da si fakticki priznao Kosovo.Ti si svestan da Srbija nikada nece biti primljena u EU tako da bi miljama bilo daleko potpisivanje pravno obavezujuceg sporazuma ovako ce te zapad podrzavati da vladas koliko god ti zelis.

Gile

pre 6 godina

Da li je neko pitao građane da li žele u EU? Da li imamo RAVNOPRAVNO RASPROSTRANJENU DEBATU U MEDIJIMA o prednostima i manama članstva u EU?
Možda je jedini spas od bede i garant mira da uđemo u EU. Možda tamo nikada nećemo ući, jer nas ne žele. Možda nas žele,ali se plaše mogućnosti da ravnopravan član bude zemlja čiji narod većinom podržava Rusiju. Možda većinom ne podržavamo Rusiju.
Šta je od svega toga istina?

Odgovor na ova pitanja daje i odgovor kako pregovarati sa Prištinom. Npr, ako nikada nećemo ući u U, zašto onda EU da pitamo kako sa Prištinom da pregovaramo. Ili, ako ćemo ući, hajde da pregovaramo da uđemo iste godine - pa ako nam neko garantuje da ćemo "tada i tada" sigurno biti deo EU, sve sa Kosovom, onda su neki kompromisi sa Prištinom lakši za progutati.
Sve drugo, osim nacionalne debate o tome da li treba ili ne treba da idemo u EU i referenduma posle toga je zamajavanje

Ilija Čvorović

pre 6 godina

Резолуција УН зар то није правно обавезујући документ? Испаде да је онај кога сте сви пљували за вас тата у преговарању...

киза Д

pre 6 godina

Црвено-црна коалиција је изгубила Косово,потписала једном капитулацију а и праведно је да га се ви и одрекнете. Како сте сејали....

slavko

pre 6 godina

Tako je!
Treba imati dokument oko normalizacije odnosa sa Kosovom i dokument oko normalizacije odnosa sa Rusijom. Dakle da sa jednim i drugim imaš normalne odnose a ne da jednog ne priznaješ a sa drugim bi da se udaješ.
Onda treba dobiti i dokument oko normalizacije sa Srpskom jer to je deo neke druge zemlje a ne Srbija.
Onda treba dobiti još saglasnost Hrvatske, Poljske, Holandije i Baltičkih zemalja koje puno volimo i one isto tako vole nas.
Onda treba ispuniti sve obaveze iz svih poglavja koje treba prvo završiti.
Nakon toga ratifikacija u parlamentima svih zemalja ako nemaju slučajno izbore.
Tek onda...

cvarci i kavurma

pre 6 godina

Znaci da priznamo Kosovo, to je to-samo malo 'upakovano' da bi se lakse 'progutalo', nego sto ih ne pita sta sve jos treba da potpisemo i damo da bi bili tamo gde treba, cisto da nas ns 'razvlace' jos godina, posto mi se cini da zahtevima 'nikad kraja'...

Analitičar

pre 6 godina

Znači šta god mi uradili sa poglavljima, koliko god zakone uredili, ništa bez Prištine.Znači od Prištine nam zavisi EU, a ona nikada neće nikakav dokument, bar takav potpisati. Onda nam ni ne treba ulazak u EU i ubuduće treba da radimo sve samo za sebe.

Bojan

pre 6 godina

Srbija je ulozila sebe u Jugoslaviju i na kraju lose prosla kada se raspala Jugoslavija. Sada se ocekuje da opet ulozi ostatak sebe u EU. Sta ce biti kada se EU raspadne? Kako ce Srbija tada proci?

Nas problem nije clanstvo u EU nego nemanje normalne drzave i nezavisnih institucija koje primoravaju ljude na vlasti da transparento rade i da polazu racune narodu za svoj rad. Ovde je vlast osiona, bahata i sama sebi smisao. To je nas problem a ne clanstvo u EU.

Petar

pre 6 godina

Pa sta, kad budemo na pragu EU znaci da smo sredili pravosudje i sve ostalo, ako nam tad zatraze priznanje Kosova kazemo cao i dovidjenja, nismo nista bacili jer smo sredili drzavu. Ali mi necemo srediti pravosudja nikad a kamoli nesto ostalo sto je manje bitno

Slobodan

pre 6 godina

Da bi jedna drzava postala punopravna clanica EU uslov je da ima jasno utvrdjenu granicu. Prema EU mi nemamo jasno utvrdjenu granicu sve dok ne priznamo teritorijalnu i formalno-pravnu nezavisnost Kosova. Veoma jednostavno i ujedno odgovor oko cele te EU drame o kojoj se prica godinama. Karta na koju se igra je da stanovnistvo bivse YU veoma brzo zaboravlja i tako i pokusavaju da proguraju taj "vruci krompir". Dok se ne promeni Ustav i izbaci klauzula o Kosovu, nakon cega se ocekuje formalno pravno priznanje - nema EU. To je to. Pre nekoliko godina se pominjao jedan scenario u EU - absorbcija svih zemalja Balkana u jednom trenutku kao celine (cime bi se "ponistile sve postojece granice i tekuci problemi vezani za iste) - ali se izgleda od toga odustalo. Neosporno je da postoje dvostruki kriterijumi kada se pristupa Srbiji i nekim drugim regionima u Evropi ali i mi sami smo poprilicno doprineli tome baveci se svakodnevnom politikom bez ikakvog dugorocnog cilja i stretegije. Osetljiva pitanja se guraju pod tepih i ceka da "protok vremena" resi situaciju. Nesumnjivo da smo jos uvek pod jakim uticajem stranog faktora po jednom od modela "neokolonijalizma" i to se ne dovodi u pitanje, ali imamo i mi udela u tom "kolacu".

blaj

pre 6 godina

Извините, али одакле вама идеја да ми хоћемо да трампимо Косово у замену за чланство у ЕУ?

Fudbaler

pre 6 godina

Morate da izvršite normalizaciju stanja. Beograd i Priština moraju da nađu način kako da sarađuju. Isto tako najveći priliv novac ide preko KiM u prometu narkoticima i od koga SAD ima značajni interes. Njima neodgovarajuće da narod normalno na KiM živi. Najvažnije da Srbija ima podršku oko ZSO jer će time smanjiti uticaj kriminala i korupcije a obezbediće normalnije uslove za život.

natalija

pre 6 godina

Što reče negde danas Žarko Korać: "Red ruskih aviona, red borbe za Kosovo, red zavera protiv Srbije" ja bi samo dodala i tako 27 godina a Srbija pred našim očima nestaje....stanovništvo super staro....mladi koji nešto znajku da rade odoše....osta "prazna" zemlja.

zimzeleni

pre 6 godina

A realno, prvo bez te priče o EU, reci ti nama jel tebi ok da jedna država nema granicu, da tiho ratuje protiv većeg dela sveta u koji beže sva njena obrazovana deca? A onda reci ti nama dalje o EU, koliko se tačno godišnje iz budžeta te organizacije za zemlje kandidate slije u Srbiju i koliko od tog kolača koristi VLAST (čiji pojedini članovi vrište na tu EU)? Konkretna pitanja.

marija

pre 6 godina

Sta znacai normalizacija molim za objasnjenje. Mislim da je to nesto drugo nasta svi slutimo.

(Bane, 16. novembar 2017 12:13)

Znači uspostavljanje dobrosusedskih odnosa, to nije rekao.
Drži se Ustava i R1244UN, Vučiću.

tudum

pre 6 godina

"Nije to priznanje, niko to ne govori na taj način. Govore između redova, ali ne na taj način, ali ovo je ono što ja mogu da vam kažem", rekao je predsednik novinarima u Aranđelovcu.

Neće to ni biti priznanje. Međutim, Priština, Eu, SAD, će to tumačiti kao priznanje i to će dati vetar u leđa državama koje nisu priznale Kosovo da to učine. A sad to što će naši političari i pravnici u "unutrašnjem dijalogu" utvrditi da to nije priznanje i to što će narod "shvatati" da mi nismo priznali Kosovo, možemo okačiti mačku o rep.

Samo da mi neko objasni zašto MORAMO u eu…

Wtf

pre 6 godina

Vucic je vec priznao Kosovo. Sad samo pokusava da nadje po njega najpovoljniji nacin kako da to predstavi narodu u Srbiji. U Medjunarodnom pravu postoje dva nacina da priznas neku teritoriju kao drzavu, de jure - objavljivanjem izricite deklaracije da priznajes npr Kosovo, i de facto - medjunarodnom saradnjom i aktima koji zapravo pokazuju da si ti tu oblast priznao kao drzavu.

Sta vise, u praksi se jednako cesto drzave opredeljuju za de facto priznavanje druge drzave, jer nema potrebe za nekim deklaracijama kad je ocito da vec saradjujete.

Evropi je sasvim sve jedno na koji nacin ce to Srbija da izvede, a Vucic ce vam ovaj de jure oblik priznanja predstaviti kao nesto normalno, samo da bi ostao na vlasti. Pregovorima sa Kosovom, gde je pristinska vlada postala jedna od strana u pregovorima, ulaskom srpskih sudija u kosovski pravosudni sistem, prihvatanjem njihove sudske vlasti, prihvatanjem medjunarodnog pozivnog broja i brojnim drugim aktima Srbija je de facto priznala Kosovo.

Ako hocete da vidite kako izgleda kad ne priznajete neku teritoriju, onda pogledajte odnos Izraela prema Palestini, odnos Kine prema Tajvanu, Grcke prema Severnom Kipru ili najnovije, odnos Spanije prema Kataloniji, pa to onda uporedite sa odnosom Srbije prema Kosovu. Je li botovima sada jasnije?

sveca dogorela

pre 6 godina

Ma dosta bre vise o tome, kada cete da se pozabavite siromastvom, bedom na svakom koraku, otimanjem ljudima i onog malo sto im je preostalo. Ljudima se masovno plene stvari zarad racuna za infostan od pre 10-15 godina koje vise niko nema, i ne moze da dokaze da je to placeno. Dajte barem malo pravde i srece i za siromahe, a ne samo za lopove.

Joca

pre 6 godina

Mi bi lako normalozovali odnose sa našim delom teritorije, alo ne pitamo se samo mi, već oni koji te tamo podržavaju. Tako da nije samo do nas!

Bane

pre 6 godina

Sta znacai normalizacija molim za objasnjenje. Mislim da je to nesto drugo nasta svi slutimo.
Ajde resite obradujte nas sve ste lepo uradili sad i to obavestite.

asdfghjkl

pre 6 godina

Ja ne znam sta ti hoces od nas?
Donesi odluku, ovo ili ono, stalno nesto ustezes, pojasnjavas itd. Jel te podrzava 60% naroda? Nazalost po izbornim rezultatima da, e ako je tako, lepo se i ponasaj kao lider, i ponesi odgovornost...

Dr

pre 6 godina

 ne znam sta ti hoces od nas? 
Donesi odluku, ovo ili ono, stalno nesto ustezes, pojasnjavas itd. Jel te podrzava 60% naroda? Nazalost po izbornim rezultatima da, e ako je tako, lepo se i ponasaj kao lider, i ponesi odgovornost...
(asdfghjkl, 16. novembar 2017 10:36

60% od 55% izaslih u proseku na prethodnih deset izvora u cetiri godine sto mu dodje oko 25-30% ukupnog stanovnistva. U tom grmu lezi zec.

Saša

pre 6 godina

Vučić izgleda iznenadjen i čini se nepripreljen...Naš adut u pregovorima sa EU je princip STATUSNE NEUTRALNOSTI koji EU dosada poštuje ..prema tome možemo da potpisujemo bilo kakve pravno obavezujuće sporazume ..to je manje bitno ..bitno je princip statusne neuttralnsoti jer ako vam EU na kraju pregovora kaze e sad morate da prihvatite članstvo Kosova u UN ..onda je priča sa EU završena .

Dikh tu kava

pre 6 godina

OK. Ja nešto nisam preterano upućen, kome EU neće dati da uđe u EU? Razumevanja sam da je po Ustavu KiM sastavni deo SRB, kao i da je, s druge strane, EU većinski priznala KiM kao samostalnu državu. U kom obliku SRB "ulazi" u EU, sa KiM ili bez KiM? Ako bez KiM, jer ga je priznala EU, nećemo mi, jer je KiM naš. Ako sa KiM, neće EU, jer ga je priznala kao samostalnu državu, a kao takva nije joj ni u perspektivi početak pridruživanja. A Kipar je sasvim druga priča. Na koju foru ćemo onda u EU i u kom "sastavu"?

lalo

pre 6 godina

Pa to je najmanje sto su mogli da zatraze. Potpisivanje ovog dokumenta je nesto sto ce ova generacaja politicara morati da uradi ako razmislja o opstanku ostatka Srbije u celini. Nase stanovnistvo na Kosovu bice zasticeno ovim dokumentom a emocije u vezi Kosova dovedimo iz imaginacije u realnu sferu.U ratu osvojeno u ratu je izgubljeno i nismo ni prvi ni poslednji kojima se to desilo. Cela Afrika i polovina Azije je bilo pod vlascu kolonijalnih sila pa su im one u burnim procesima 50 i 60 tih godina proslog veka omogucile nezavisnost ali i zadrzale svoj kulturni i ekonomski uticaj tamo. Mnogi ce sada da se bacaju kamenjem na ovo razmisljanje ali i Srbi su imali svoje revoluicije i vremenom povecali cetiri puta teritoriju svoje drzave. Razvoj nacija je isao u tom pravcu i sada je nas zakacila negativna strana ovog procesa i postala yaba koju treba progutati u ime visih prioriteta jer sta ce nam teritorija bez stanovnistva ?

Jovana

pre 6 godina

EU nije luda pa da natovari sebi problem na vrat i da sutra ima clanicu (Srbiju) koja nije normalizovala odnose sa Kosovom. Uostalom, normalizacija odnosa sa Kosovom je pre svega u interesu Srbije i gradjana Srbije. Status quo je u interesu nacionalistickih bandi, profitera, korupcionaša.

dobronameran posmatrac sa strane

pre 6 godina

Procitao sam pazljivo sve komentare. Mislenja su veoma razlicita i nema dvojde da je Srbija podeljena po ovom pitanju. Po meni oni koji trezveno razmislaju bez opterecenja znaju da BUDUCNOST Srbije pa i Srpskog Naroda uopste zavisi od toga da li ce biti deo Evrope ili neke druge Asocijacije. Samo Evropa garantuje Razvoj, Stabilnost i Da kazem velikim Slovima BUDUCNOST Srbije, sve drugo je lutanje u prostoru i vremenu bez jasne buducnosti Srbije i Srpskog Naroda.

nemanja.s

pre 6 godina

A Priština nam neće dati potpis dok ne dobiju sve što im treba. Jedino ako ih Nemačka ne pritisne, u jednom trenutku. Teško će ići, ali vredi pokušati!

Milenko Turanjanin

pre 6 godina

Svako ko je barem punoletan, zna da u EU necemo uci bez priznavanja Kosova kao države...čemu iznenadje je naših političara. Ipakod našeg predsednika očekujem da to reši sa našim " prijateljima" sa zapada. Da nije žalosno po narod, bilo bi smešno.

Dexterijus

pre 6 godina

hahaha EU.... ko jos sem Vucica ozbiljno shvata ove politicke sharlatane. Pa jedan Surinam nam je pokazao sta misle o Kosovu.. zar treba dalje da idemo...

Bogdan

pre 6 godina

Normalizacija stanja na koju misli EU se odnosi na to da nece primitu Srbiju u zajednicu sa neresenim teritorijalnim pitanjima. To znaci ili da priznamo Kosovo ili da Kosovo prizna da je deo Srbije a ne nezavisna drzava. Mi bismo svi voleli da se postuju legalna prava Srbije, ali to medjunarodnu zajednicu ne interesuje.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 6 godina

Vrlo interesantno. Na jedni strani od Srbije se traži da na ovaj ili onaj način prizna nešto (tzv. dražavu Kosova) zašto ne postoji saglasnost u EU,
a od članica koje to neće da urade se ne traži. Ne mogu da verujem da je to samo zbog toga što nisu susedi.