Nedelja, 05.11.2017.

15:57

Vozači slute - bajka bitkoin će pući

Pazite na bitkoin balon – sve više upozoravaju investitori i finansijski savetnici.

Izvor: B92

Vozaèi slute -  bajka bitkoin æe puæi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

phpProg

pre 6 godina

Digitalni praziluk ili bitcoin. Zanimacija za navijace i besposlicare. To je to...
(Istrebljivac Antimaterije, 6. novembar 2017 08:41)

Naravno, ali pored toga i velika prilika da se odlično zaradi, kako se ko snađe. Ko je početkom godine ušao sa 10K sada izlazi sa blizu 100K ali malo je onih koji imaju takvu samodisciplinu.

Ja

pre 6 godina

Trenutno mu je malo prenaduvana vrednost jer je rast ove godine bio nenormalan..ali da će pući..pa neće jer ima upotrebnu vrednost..pa evo drug koji odlican programer već dugi niz godina za stranu firmu ali radi ovde kad mu posalju pare razne provizije mu uzmu 10% ..na 2000 dolara to je 200 dolara svaki mesec ....i tako godinama..od pre mesec dana se setili pa mu šalju platu u bitcoinima i praktično dobija platu sad bez ikakve provizije i ima 200$ više svaki mesec..Bitcoin može da propadne jedino ako ga države zabrane jer je velika pretnja po čitav bankarski sistem koji traje stotinama godina.

Ian

pre 6 godina

Ljudi treba da shate da nijedno logicno objasnjenje nije dovoljno za rast vrednosti btc. Takodje, treba da shvate da nema visedecenijskog poimanja stroja koje je unistilo covecanstvo. Stroj, mashina, kapitalizam ili neki drugi izam je unistio ljudski trud i rad. Doslo je vreme preraspodele dobara i to vreme ide sad. Btc je logican sled dogadjaja koji ce jesti papirni novac i dati malim ljudima mogucnost da budu van stroja sa imutkom. Na sve sto smo navikli ce se preobratiti sa ovom tehnologijom ili sa nekom novom jer koncept kapitalizma je trn u oku novih generacija. Ne znam kad ce btc da umre, ali znam da ce ga pobediti jos bolji koncept koji ce zauvek ubiti tlachitelje sirom sveta. Savet zaposlenima je ubacite u ovo i ucite na engleskom jeziku. Kraj citata.

Hahahaha

pre 6 godina

Bankarskom sektoru nije problem da upumpa pare u vrednost bitcoina i da ga naduva poput balona kako bi ljudima srušilo veru u kriptovalute. Vidite u čemu je reč, ponuda na tržištu je mala jer niko ne prodaje, a banke preko svojih ljudi kupuju besomučno. Pritom ne kupe mnogo jer malo ko prodaje i čeka da cena još poraste. Za to vreme banke nude sve više, ali stvarni uloženi novac je mali. Navlace obican svet da ulaze i ulaze. Za par meseci banke povuku kapital, naprave paniku i bitcoin padne četiri puta u vrednosti. To dovode do pada poverenja i makar na neki period ljudi dignu ruke od kriptovaluta. Ovo će naravno teško ugasiti ove valute, ali će ih usporiti na neko vreme.

rada

pre 6 godina

Naravno dok veliki muljatori, das mi dam ti majstori budu u igri vrednost raste. Sve dok ovi mali jadnici koji uloze svoju crkavicu ne udju u igru e onda balon puca, taman posla da neko jos dodje do profita sem muljatora, prodavaca magle.

hank moodey

pre 6 godina

@samuraj

Tako je drugar, mislio sam na polovni lambo, takodje si u pravu za kupovinu auta, ali na neki nacin je i to investicija, u slucaju da nesto ode po zlu, mogu sebi da kazem da sam izvukao neku lovu. Naravno to je stekerski i zatucano razmisljanje ali gledam korak po korak sa manje riZika. Nesto ulazem u nove crypto i ICO, nesto treba i da trosim, tj da uzivam u zivotu. Svako dobro! P.s. eth to the moon ;)

Ekonomista

pre 6 godina

A dolar, kad ce on puci s obzirom da nema pokrice?
(gorki, 05. novembar 2017 17:05)

Verovatno mislite na zlatni standard, ali to je ukinuto u svim država pre više od jednog veka. Srbija je ukinula u vreme kralja Petra, a Amerika je poslednja koja je to uradila. Tačnije Nikson je 1971 godine ukinuo, u to vreme jedna unca zlata je bila 35 dolara, danas je oko 1200 tj dolar je oslabio gotovo 40 puta . Vrednost novca zavisi samo od ponude i tražnje za istim.

brm

pre 6 godina

@Muad'Dib
Ubedljivo najbolji komentar, objasnio si situaciju kripto tržišta u najmanjem mogućem broju reči. Upravo ono što govorim ljudima koji me pitaju nešto u vezi sa time.

student

pre 6 godina

Bitkoin neće pući a razlog je jednostavan. To je valuta koju niko ne ograničava. Može samo stagnirati. Valuta neke države jača ili slabi zato što je država kontroliše. On ima vrednost koliko ljudi misle da ima vrednost, dakle što je veća zainteresovanost ljudi za njega, oni mu pridaju značaj i njegova vrednost raste a što više raste, to je više ljudi zainteresovano za njega. To je taj magičan krug. U svakom slučaju, naš čovek iz Novog Sada koji je početkom godine mislio da će bitkoin propasti, prodao je svojih 150 komada za 1000 dolara po komadu I mislio da se obogatio. Da ih je prodao danas popodne u ovo vreme, ne bi imao 150000 dolara nego milion dolara, pa sad vi vidite da li misliti isto kao Novosađanin ili razmišljati da li će pući.

no speculare

pre 6 godina

Ljudi koji nemaju nikakvog iskustva sa investiranjem i trgovanjem na berzi su poceli da prodaju kola i kupuju bitkoin. Balon iz knjiga, a koliko ce da ga naduvavaju i ko ce da uspe da zaradi je pitanje.

Dule

pre 6 godina

@x, bitcoin nije isto sto i dolar ili zlato. dolar se koristi da se plate porezi, carine i ostalo americkoj drzavi, a americka drzava u dolarima isplacuje plate, penzije, svu vojnu opremu koju kupuje itd. zlato, osim sto se koristi u industriji, ljudi zele da imaju za nakit. bitcon ne treba ni za sta osim za spekaciju. sto se tice kolicine dolara, to kontrolise
fed. zlata ima koliko se iskopa, a alhemicari su pokusali ali nisu nasli nacin da ga vestacki proizvedu. za bitcoin nisam siguran da je taj algoritam toliko dobar da ga sutra neko nece ishakovati.

Ian

pre 6 godina

Ljudi treba da shate da nijedno logicno objasnjenje nije dovoljno za rast vrednosti btc. Takodje, treba da shvate da nema visedecenijskog poimanja stroja koje je unistilo covecanstvo. Stroj, mashina, kapitalizam ili neki drugi izam je unistio ljudski trud i rad. Doslo je vreme preraspodele dobara i to vreme ide sad. Btc je logican sled dogadjaja koji ce jesti papirni novac i dati malim ljudima mogucnost da budu van stroja sa imutkom. Na sve sto smo navikli ce se preobratiti sa ovom tehnologijom ili sa nekom novom jer koncept kapitalizma je trn u oku novih generacija. Ne znam kad ce btc da umre, ali znam da ce ga pobediti jos bolji koncept koji ce zauvek ubiti tlachitelje sirom sveta. Savet zaposlenima je ubacite u ovo i ucite na engleskom jeziku. Kraj citata.

X

pre 6 godina

Bitcoin ima vrednost samo ako ljudi imaju poverenja u njega. Isto je i sa dolarom, i sa zlatom, i biberom...svi oni su se u istoriji koristili kao valute. Bitcion ima dva problema: Prvo, moze da ga ima samo 21 milion, sto ce da dovede do deflacije, pada cena, pada kupovine (kupci ce odlagati kupovinu) i pada proizvodnje. To ce se desiti za nekih 100 godina. Medjutim, tada ce u proizvodnji raditi roboti, pa nece doci do socijalnih problema (valjda). Drugi, veci i neposredni problem je sto bitkoin rusi bankarsku imperiju porodice R...d, koja je gradjena poslednjih 300 godina. Nece se oni dati tako lako! Najlaksi nacin da se oni spasu je ovo- naduvati balon Bitkoina, onda ga probusiti, milioni ce da izgube pare, i da im se ogade virtulne valute za vjeki vjekov. E sad, ko bude imao srece pa se izvuce iz gog balona pre pucanja, taj ce da zaradi lovu...

Tasic BG

pre 6 godina

AKo u svetu zvanicno postoji 21 miliona bitcoina a trenutna cena mu je oko 7400 dolara po jedinici bitcoina,(proslog meseca je bio oko 6500) izlazi da tih 21 miliona bitcoina vrede oko sto pedeset pet hiljada MILIJARDI DOLARA.

Drugim recima da bi neko imao sto pedeset pet hiljada MILIJARDI dolara treba da ima 21 milion bitcoina.

AKo mu cena ode na 10 hiljada dolara ili oko 20 hiljada dolara po komadu bitcoin-a puta 21 milion ukupnih bitcoina u svetu-to je skoro trista ili cak 600 HILJADA MILIJARDI DOLARA.

Cela vrednost bitcoina se zasniva na tome da ljudi ne zele da ga prodaju.

Kada ce ga prodati?

Kada svi krenu da uvode placanje putem bitcoina.DAkle odem do prodavnice iza ugla,ponesem mobilni i kazem"daj mi jedan hleb i jedno mleko i jednu paklicu cigareta evo ti 0.004 bitcoina".

Onog momenta kada pocne da se masovno koristi kao sredstvo placanja balon ce puci.Do tada ko se namlatio para-namlatio se.To moze biti za par meseci,par godina,mozda cak i par decenija.

Ako bi bitcoin zamenio papirni novac ili standardne valute placanja najrazvijenih drzava sveta-gde bi zavrsile sve te silne valute,sve te novcanice?

Da ne spominjem akcije najvecih firmi u USA i EVropi i Aziji cija se cena izrazava-u lokalnoj valuti.

Pitanje je-kada ce se cena akcija jednog Facebook-a ili Google-a izraziti u berzi u Bitcoin-u?To ako znate odgovor-znacete i kada ce bitcoin postati zvanicno sredstvo placanja svuda u svetu.

Sima

pre 6 godina

Svi vi koji mislite da u bitkoinu (i ostalim kriptovalutama) nisu špekulanti, u teškoj ste zabludi.
Kakvo crno "očuvanje vrednosti", kakvi bakrači.

Muad'Dib

pre 6 godina

Bitkoin je sjajna ideja, revolucionarna. Ko to ne shvata treba da sedne i nauči šta blokchain valute donose. Ali je sve očigledniji problem sa bitkoinom.

Bitkoin je parna lokomotiva, donosilac revolucije. Prvi je, najpopularniji i ima najveću mrežu koja ga podržava. Ali bitkoin nije valuta budućnosti, on je tehnološki već zastareo. Spor je, transakcije su skupe a energija koja se troši na održavanje mreže je skandalozno velika. U međuvremenu su se pojavile mnogo bolje opcije, svaka sa nekom OGROMNOM prednošću - ethereum i ripple pre svih, ali i neke druge. Bitkoinom se trenutno žestoko manipuliše, a glup novac koji je ušao na tržište to guta bez pitanja. Dva forka mesečno, pravljenje milijardi iz ničega, idiotizam. To će se bitkoinu obiti o glavu kad tad.

Bitkoin će uvek biti prvi i verovatno će biti dominantan još neko vreme. Ipak, bitkoin nije valuta budućnosti. Šta više, mislim da ta valuta još nije izmišljena, još nismo došli do tog nivoa tehnologije. Dugoročno ulaganje u druge valute trenutno je moj izbor. Na tržištu od 1200 kriptovaluta 99% njih su glupost, ali tih 10-20 koje nisu zaslužuju više. Udeo bitkoina je trenutno preko 60% što je nerealno. Pratite ovo tržište, ali sada nije trenutak da se uloži, neka prođe ova oluja, neka se smiri ludilo. Onda odaberite, bez žurbe, pametno. Možda nećete zaraditi kao da ste kupili bitkoin 2010, ali zaradićete dosta.

T

pre 6 godina

Bitvoina ima konačno mnogo, ali i novca za ulaganje ima konačno mnogo. Tako da nije moguće da raste beskonačno. Pitanje za 100 milijardi dolara je gde je ta granica a to niko ne može da proceni.

djoni

pre 6 godina

Lupanje gluposti. Kao sto neko rece 15.11 ce se desiti fork. Za one koji ne znaju fork je razdvajanje valute na dve valute i vec se desavalo ranije(bitkoin gold, bitkoin cash, etherium...). Kako imaju zajednicki chain to znaci da onaj ko recimo ima 1 bitkoin imati odjednom i jedan taj novi novcic, pa ljudi to vide kao besplatne pare (koje ce prodati za bitkoin) i gomilaju bitkoine pre 15.11. Ono sto je problem je sto novi novcic nece imati replay protection te moze doci do preslikavanja transakcija sa chaina na chain tj do duplog trosenja. Sta ce biti videcemo

bozza

pre 6 godina

ne kockam se, ne kladim se, ne spekulisem i ne "kopam" kripto valute na struju od zgrade. Radim, zaradjujem i podizem decu, ona su mi najveca i najbolja "investicija"

Stanimir Branimir

pre 6 godina

Sve dok sluzi kao omiljena valuta za placanje na dark netu, nece.
Ako bude morao imati KYC verifikaciju, gotovo je.
BTC je izgleda malo iznad zakona ali I zakon najvise stiti kriminalce I politicare pa je I to logicno.
(gargleblaster, 5. novembar 2017 16:32)

Na dark netu se najviše koristi Monero, a ne Bitcoin. Čak mislim da je i Zcash korišćeniji na dark netu od Bitcoina. Eto, tvoj argument je pobijen a cena i dalje raste. :)

Štaviše, Bitcoin se ne odlikuje privatnošću i anonimnošću već time da je decentralizovan. Monero i Zcash su kriptovalute koje su stvorene da plaćanje bude potpuno anonimno.

đole

pre 6 godina

Kako vidim u komentarima, obično su "najpametniji" oni koji nemaju pojma o materiji o kojoj govori. Tipičan sindrom u Srba. Ne znam kako neko može da bude ubeđen u bila šta u vezi sa kriptovalutama ako o istima zna samo ono što je pročitao u vestima.

NS

pre 6 godina

Mislim da je trenutno najveci problem bitcoina to sto 5% ljudi poseduje vecinu izrudarenih bitcoina i shodno tome je sklon raznim malverzacijama na stetu onih 95%. Uostalom, kao i sve u svetu.

samuraj i blockchain revolucija

pre 6 godina

@hank ,

sve si u pravu, samo mi nije jasno kako bi danas kupio lambo cija je cena preko 200,000 za nov, za 300 eth ako je trenutna cena $300 po jednom eth ( sto je ukupno 90,000 $ )

Osim ako nisi mislio da kupis polovan lambo star 3-4 godine.

I jos nesto - pogresio si sa kupovinom. Auto ti nije asset nego liability. Bolje da si ostavio tih 300 etheruma ( iako znam da ih imas jos ) jer kako cena bitcoina bude rasla i usvajanje blockchaina uopste a etherum se usavrsavao u smart contractima, i njegova cena ce evenutalno skociti na 2-3K za 1-2 godine.

hank moodey

pre 6 godina

Btc ide do meseca. Njegova vrednost ce sledece godine biti oko 11k$ a za 4-5 godina i 60k$ za komad. Glavna stvar je sto ih ima samo 21 milion, ne kao novcanica koje se stampaju po potrebi. Bitcoin kao i ostane kriptovalute su buducnost civilizacije, nacin razmene dobara, jeftinih transakcija, izbegavanje banaka bez kojih danas mislimo da svet ne moze da funkcionise. Bitcoin je jednostavno direkta razmena izmedju dve osobe, dve firme, banke su samo preprodavac, trgovac, visoki zid od kojih se ti i ja prijatelju ne vidimo. Ovo je vec danas preveliko da bi bio bubble. Sutra ako vrednost padne sa 7000$ na 200$, ne znaci da je bubble. Ovo je samo mlado trziste koje jos trazi mesto u svetu, a kada ga zauzme, preuzece market cap i od zlata i od wall street-a. Ja sam kupio odlican auto za 300 eth sredinom ove godine. Da sam sacekao i kupio danas auto, bio bi to lamborhini. Zamislite sta cete moci sutra da kupite ako budete imali neke od glavnih kriptovaluta?

samuraj i blockchain revolucija

pre 6 godina

O cujte Srbi- pojma nemate.

Niste posteno nista istrazili po pitanju Bitcoina i tehnologije Blockchain, na kojoj se zasniva a opet dajete laicke komentare da ce balon puci.

Svi takozvani strucnjaci koji tvrde sirom sveta da je bitcoin balon su placeni od strane bankarskih konglomerata u nadi da ce se potraznja smanjiti jer je bitcoin odavno postavo valuta kojoj ne mogu nista. Ovo su poslednji trzaji.

Dokaz za to je i prihvatanje CME grupe ( citaj trgovina na wallstreetu ) . Pa tek sada ce bitcoin otici prvo na 10, pa zatim na 15, a onda na 20K.

Nemojte da se zacudite da cena bitcoina dodje za 3-5 godina tamo neegde na 50,000 dolara po jednom komadu.

On je decentralizovan i na njegovu cenu utice samo ponuda i potraznja. I same banke sve vise kupuju bitcoin da se javno ne zna, kao i to sto prave svoje valute.

Nije toliko bitan bitcoin, kao ni etherum, xripple,zcash,dash, etherum movie venture, bitcoin cash,bitcoin gold, monero, monaco,gas,neo,nem,nesko i ostali alt coini vec upotreba blockchain na kojoj se vecina ovih valuta zasniva kao i sama uloga projekta zbog cega su izmisljeni coinovi.

Blockchain je danas ono sto je internet bio 1994. Tek cete videti njegovu primenu. Tek cete videti smart contracte od etheruma ili xripple kada je u pitanju swift ( koji ce nestati ) transakcija novca izmedju banki cije vreme od nekoliko dana doci ce na 4 sekunde...

Ako znate nacin, i imate ustedjevinu, ulazite - sada je vreme.

Vas Samuraj

Mikri

pre 6 godina

"daš donekle realni novac, da bi kupio potpuno nereali i imaginarni bitkoin - prijatelju i treba sve da izgubiš!!!!"

Ili ti menjas neogranicen resurs (EUR, USD) za ogranicen resurs (BTC). Meni to zvuci kao dobara trampa.

EUR i USD stampaju drzave kako im se prohte i mogu da ga nastampaju u neogranicenim kolicinama sto i rade. Bitcoin je sa druge strane ogranicen na 21.000.000 komada ikada.

Tokom 9 godina koliko bitcoin postoji vrednost mu je rasla dok je vrednost EUR, USD padala. Trend za bitconi ce se verovatno nastaviti, za EUR i USD sigurno...

U Austriji se Bitcoin prodaje na postama, u Svajcarskoj na kioscima u metrou. Prakticno je drzavni projekat... Izgleda da cemo mi ovde shvatiti tek kada bude vredeo $50.000 i tek tada poceti da ga kupujemo.

sui juris

pre 6 godina

cena bitkoina raste prvenstveno zbog cinjenice da sve veci broj ljudi pocinje da shvata njegovu vrednost, i kao novca i kao cuvara vrednosti
posto je prvi i najpoznatiji time je i najtrazeniji
ima koina (ne mislim na tokene) koji su brzi od njega, ima i onih koji imaju jeftiniju transakciju ali...prvi je prvi
fluktuacija bitkoina je uzrokovana pokusajima manipulacije, na srecu neuspesnim a sto vise ga vise ljudi bude posedovalo i fluktuacija ce biti sve veca...prvih 10-20 godina bar
za neupucene, na dark Net-u bitkoin nije ni blizu primarna valuta, ima ih nekoliko koje mogu da se pohvale da su zaista anonimne...cloak npr
sve sto se rodi mora i umreti...tako i bitcoin
prosecan vek fiat valute je 4 generacije tj 75-100 godina
predpostavljam da ce bitkoin da potraje bar 100-tinak
uzgred, do kraja godine 10000-ak hiljada federalnih dolara, oko februara oko 13000 a onda stvarno pocinje da raste
svaka tehnologija ima prepoznatljive faze a bitkoin je jos u fazi inovatora, prelazi u early adopter-e u prvoj polovini sledece godine kada ce broj korisnika da se udesetostruci...tek posle toga postaje main stream

Sima kosmos

pre 6 godina

Bavim se bitcoinom od 2014. i iako moram priznati da sam se solidno opario, moram priznati da sam vremenom shvatio da iako ideja kao ideja jeste sjajna, upotrebna vrednost bitcoina je u ovom obliku i formi veoma limitirana, a infrastruktura koja ga odrzava potpuno neracionalna i na duzi rok neodrziva zbog enormne kolicine el. energije koju trosi.

nn

pre 6 godina

Kao sto je pukla i berza jednom, mora i bitcoin. Jer moraju i druge kriptovalute da se podignu. Naravno, bitcoin ce se ponovo podici na veliku cifru posle pada, ne jednog vec neogranicen broj padova, sa stalnim povecanjem platezne moci.
To je moje misljenje. Da li smo zakasnili sa ulaganjem u bitcoin? Ne, kad pukne balon i cena padne svi ce ga kupovati. 90% njih ce ga prodati zbog pada, ali onih 10% koji ga kupe ce se kasnije obogatiti vise nego prethodnici.

Oliver Nedeljkovic

pre 6 godina

Ne! Sigurno ce da bude turbulencija, ali kod bitkoina je sve kristalno jasno i to nije nikakav balon, vec dugorocni projekt! Kraj

jovan

pre 6 godina

i treba da pukne! to obicno tako ide kad balon pukne: pare izgube oni koji su 'kupili vest' i poceli time da se bave tek kad se proculo. Cena ce da padne sa sadasnjih 7400 na jedno 2000 i tad treba kupovati jer je bitcoin ukupno vredan preko 100 milijardi dolara, i ako padne na nulu vratice se brzo. Suvise je veliki da propadne. Ako balon, nadam se uskoro, pukne i cena propadne, kupicu jos par komada. Pogledajte americku berzu nakon kraha 2008e - ko je kupovao dok su svi prodavali u panici posle je zaradio silne pare jer se za godinu dana sve vratilo na staro. Vece pare se zarade kad balon puca i svi prodaju u bescenje nego kad cena raste!

Dexx

pre 6 godina

Posle forka koji će se desiti 15.11. verovatno dolazi do pada... Koliko, videćemo. Inače, bitkoinu su već milion puta predvideli pucanje, a on se uvek vraća jači. Jednostavno, bitkoin vredi onoliko koliko ljudi veruju da vredi i koliko su spremni da plate za njega. Za sada, bitkoin ima svrhu samo za čuvanje vrednosti, nešto kao digitalna verzija zlata, ali ako bi došlo do većeg prihvatanja bikoina kao platežnog sredstva, tek bi došlo do ogromnog skoka cene. Možda reda veličine nekoliko desetina hiljada dolara.

Igor

pre 6 godina

Naravno da ce puci, pitanje je samo trenutka kad ce se to desiti. Jedina dobra stvar je to sto osim struje koje su izgoreli oni koji su to kopali nece izgubiti nista posebno. Problem ce biti s onim vevericama koji su davali novac da bi kupili jedno veliko nista, maglu koju ne mogu ni da pipnu. Takve doduse ne treba ni sazaljevati.

jssjssjhs

pre 6 godina

bitkoinu cijenu mogu oboriti samo vlasnici istih, dakle ako ja ukozim novac u opremu struju i vrijeme, normalno da ga necu dati besplatno niti prodati za male pare, tako da ovo je roba kao i sve ostalo, nazalost kako vrijeme tece sve ce biti manje te robe a cijena ce biti veca, bitkoin ima svoju prednost to je anonimnost i privatnost i to je ono sto i podize vrijednost.

gargleblaster

pre 6 godina

Sve dok sluzi kao omiljena valuta za placanje na dark netu, nece.
Ako bude morao imati KYC verifikaciju, gotovo je.
BTC je izgleda malo iznad zakona ali I zakon najvise stiti kriminalce I politicare pa je I to logicno.

Ian

pre 6 godina

Pucanje btc zavisi od mnogo faktora. Jedsn je strah od gubitka i lanchana prodaja. Da bi se ostvarila kompletna prodaja preko noci, potrebno je da milioni ljudi pritisnu sell dugme. Taj scenario je vrlo malo verovatan u skorijoj buducnosti. Scenario br2, da posle panichne prodaje btc padne na pola svoje sadashnje vrednosti je verovatniji , ali ne i izvestan u skorijoj buducnosti (do polovine 2018. Npr). Scenario be3 je naglo povlachenje krupnih investitora koji su milijarde ubacili u to. Razlog - zaradili smo dovoljno, gubimo se. U tom slucaju bi cena opet palq na maksimalno pola vrednosti jer kripto zajednica drzi ovu prichu, a ne samo bogati (ima prebogatih i u kripto z.). Scenario br4 je da sve zemlje sveta hapse trgovce btc i tako stave btc u andergraund u kojeme je i nastao. I u tom slucaju ne bi nestao ali bi prosao skoro kao po scenariju br1. Na kraju, tehnicki ako padne net u celom svetu, dosao bi kraj btc ali i svega ostalog. Nema razloga za brigu makar pola naredne godine kad ce biti 2x veci nego danas (6500 eura).

mls

pre 6 godina

Ja jedino sto znam je da sam uzeo dva komada pocetkom godine sad bi bio dobar 12000 dolara. Sa 4 komada bi otplatio ceo stambeni kredit pa vi vidite...

mls

pre 6 godina

Ja jedino sto znam je da sam uzeo dva komada pocetkom godine sad bi bio dobar 12000 dolara. Sa 4 komada bi otplatio ceo stambeni kredit pa vi vidite...

jovan

pre 6 godina

i treba da pukne! to obicno tako ide kad balon pukne: pare izgube oni koji su 'kupili vest' i poceli time da se bave tek kad se proculo. Cena ce da padne sa sadasnjih 7400 na jedno 2000 i tad treba kupovati jer je bitcoin ukupno vredan preko 100 milijardi dolara, i ako padne na nulu vratice se brzo. Suvise je veliki da propadne. Ako balon, nadam se uskoro, pukne i cena propadne, kupicu jos par komada. Pogledajte americku berzu nakon kraha 2008e - ko je kupovao dok su svi prodavali u panici posle je zaradio silne pare jer se za godinu dana sve vratilo na staro. Vece pare se zarade kad balon puca i svi prodaju u bescenje nego kad cena raste!

samuraj i blockchain revolucija

pre 6 godina

O cujte Srbi- pojma nemate.

Niste posteno nista istrazili po pitanju Bitcoina i tehnologije Blockchain, na kojoj se zasniva a opet dajete laicke komentare da ce balon puci.

Svi takozvani strucnjaci koji tvrde sirom sveta da je bitcoin balon su placeni od strane bankarskih konglomerata u nadi da ce se potraznja smanjiti jer je bitcoin odavno postavo valuta kojoj ne mogu nista. Ovo su poslednji trzaji.

Dokaz za to je i prihvatanje CME grupe ( citaj trgovina na wallstreetu ) . Pa tek sada ce bitcoin otici prvo na 10, pa zatim na 15, a onda na 20K.

Nemojte da se zacudite da cena bitcoina dodje za 3-5 godina tamo neegde na 50,000 dolara po jednom komadu.

On je decentralizovan i na njegovu cenu utice samo ponuda i potraznja. I same banke sve vise kupuju bitcoin da se javno ne zna, kao i to sto prave svoje valute.

Nije toliko bitan bitcoin, kao ni etherum, xripple,zcash,dash, etherum movie venture, bitcoin cash,bitcoin gold, monero, monaco,gas,neo,nem,nesko i ostali alt coini vec upotreba blockchain na kojoj se vecina ovih valuta zasniva kao i sama uloga projekta zbog cega su izmisljeni coinovi.

Blockchain je danas ono sto je internet bio 1994. Tek cete videti njegovu primenu. Tek cete videti smart contracte od etheruma ili xripple kada je u pitanju swift ( koji ce nestati ) transakcija novca izmedju banki cije vreme od nekoliko dana doci ce na 4 sekunde...

Ako znate nacin, i imate ustedjevinu, ulazite - sada je vreme.

Vas Samuraj

gargleblaster

pre 6 godina

Sve dok sluzi kao omiljena valuta za placanje na dark netu, nece.
Ako bude morao imati KYC verifikaciju, gotovo je.
BTC je izgleda malo iznad zakona ali I zakon najvise stiti kriminalce I politicare pa je I to logicno.

Igor

pre 6 godina

Naravno da ce puci, pitanje je samo trenutka kad ce se to desiti. Jedina dobra stvar je to sto osim struje koje su izgoreli oni koji su to kopali nece izgubiti nista posebno. Problem ce biti s onim vevericama koji su davali novac da bi kupili jedno veliko nista, maglu koju ne mogu ni da pipnu. Takve doduse ne treba ni sazaljevati.

bozza

pre 6 godina

ne kockam se, ne kladim se, ne spekulisem i ne "kopam" kripto valute na struju od zgrade. Radim, zaradjujem i podizem decu, ona su mi najveca i najbolja "investicija"

Oliver Nedeljkovic

pre 6 godina

Ne! Sigurno ce da bude turbulencija, ali kod bitkoina je sve kristalno jasno i to nije nikakav balon, vec dugorocni projekt! Kraj

Mikri

pre 6 godina

"daš donekle realni novac, da bi kupio potpuno nereali i imaginarni bitkoin - prijatelju i treba sve da izgubiš!!!!"

Ili ti menjas neogranicen resurs (EUR, USD) za ogranicen resurs (BTC). Meni to zvuci kao dobara trampa.

EUR i USD stampaju drzave kako im se prohte i mogu da ga nastampaju u neogranicenim kolicinama sto i rade. Bitcoin je sa druge strane ogranicen na 21.000.000 komada ikada.

Tokom 9 godina koliko bitcoin postoji vrednost mu je rasla dok je vrednost EUR, USD padala. Trend za bitconi ce se verovatno nastaviti, za EUR i USD sigurno...

U Austriji se Bitcoin prodaje na postama, u Svajcarskoj na kioscima u metrou. Prakticno je drzavni projekat... Izgleda da cemo mi ovde shvatiti tek kada bude vredeo $50.000 i tek tada poceti da ga kupujemo.

Ian

pre 6 godina

Pucanje btc zavisi od mnogo faktora. Jedsn je strah od gubitka i lanchana prodaja. Da bi se ostvarila kompletna prodaja preko noci, potrebno je da milioni ljudi pritisnu sell dugme. Taj scenario je vrlo malo verovatan u skorijoj buducnosti. Scenario br2, da posle panichne prodaje btc padne na pola svoje sadashnje vrednosti je verovatniji , ali ne i izvestan u skorijoj buducnosti (do polovine 2018. Npr). Scenario be3 je naglo povlachenje krupnih investitora koji su milijarde ubacili u to. Razlog - zaradili smo dovoljno, gubimo se. U tom slucaju bi cena opet palq na maksimalno pola vrednosti jer kripto zajednica drzi ovu prichu, a ne samo bogati (ima prebogatih i u kripto z.). Scenario br4 je da sve zemlje sveta hapse trgovce btc i tako stave btc u andergraund u kojeme je i nastao. I u tom slucaju ne bi nestao ali bi prosao skoro kao po scenariju br1. Na kraju, tehnicki ako padne net u celom svetu, dosao bi kraj btc ali i svega ostalog. Nema razloga za brigu makar pola naredne godine kad ce biti 2x veci nego danas (6500 eura).

hank moodey

pre 6 godina

Btc ide do meseca. Njegova vrednost ce sledece godine biti oko 11k$ a za 4-5 godina i 60k$ za komad. Glavna stvar je sto ih ima samo 21 milion, ne kao novcanica koje se stampaju po potrebi. Bitcoin kao i ostane kriptovalute su buducnost civilizacije, nacin razmene dobara, jeftinih transakcija, izbegavanje banaka bez kojih danas mislimo da svet ne moze da funkcionise. Bitcoin je jednostavno direkta razmena izmedju dve osobe, dve firme, banke su samo preprodavac, trgovac, visoki zid od kojih se ti i ja prijatelju ne vidimo. Ovo je vec danas preveliko da bi bio bubble. Sutra ako vrednost padne sa 7000$ na 200$, ne znaci da je bubble. Ovo je samo mlado trziste koje jos trazi mesto u svetu, a kada ga zauzme, preuzece market cap i od zlata i od wall street-a. Ja sam kupio odlican auto za 300 eth sredinom ove godine. Da sam sacekao i kupio danas auto, bio bi to lamborhini. Zamislite sta cete moci sutra da kupite ako budete imali neke od glavnih kriptovaluta?

Sima

pre 6 godina

Svi vi koji mislite da u bitkoinu (i ostalim kriptovalutama) nisu špekulanti, u teškoj ste zabludi.
Kakvo crno "očuvanje vrednosti", kakvi bakrači.

Muad'Dib

pre 6 godina

Bitkoin je sjajna ideja, revolucionarna. Ko to ne shvata treba da sedne i nauči šta blokchain valute donose. Ali je sve očigledniji problem sa bitkoinom.

Bitkoin je parna lokomotiva, donosilac revolucije. Prvi je, najpopularniji i ima najveću mrežu koja ga podržava. Ali bitkoin nije valuta budućnosti, on je tehnološki već zastareo. Spor je, transakcije su skupe a energija koja se troši na održavanje mreže je skandalozno velika. U međuvremenu su se pojavile mnogo bolje opcije, svaka sa nekom OGROMNOM prednošću - ethereum i ripple pre svih, ali i neke druge. Bitkoinom se trenutno žestoko manipuliše, a glup novac koji je ušao na tržište to guta bez pitanja. Dva forka mesečno, pravljenje milijardi iz ničega, idiotizam. To će se bitkoinu obiti o glavu kad tad.

Bitkoin će uvek biti prvi i verovatno će biti dominantan još neko vreme. Ipak, bitkoin nije valuta budućnosti. Šta više, mislim da ta valuta još nije izmišljena, još nismo došli do tog nivoa tehnologije. Dugoročno ulaganje u druge valute trenutno je moj izbor. Na tržištu od 1200 kriptovaluta 99% njih su glupost, ali tih 10-20 koje nisu zaslužuju više. Udeo bitkoina je trenutno preko 60% što je nerealno. Pratite ovo tržište, ali sada nije trenutak da se uloži, neka prođe ova oluja, neka se smiri ludilo. Onda odaberite, bez žurbe, pametno. Možda nećete zaraditi kao da ste kupili bitkoin 2010, ali zaradićete dosta.

nn

pre 6 godina

Kao sto je pukla i berza jednom, mora i bitcoin. Jer moraju i druge kriptovalute da se podignu. Naravno, bitcoin ce se ponovo podici na veliku cifru posle pada, ne jednog vec neogranicen broj padova, sa stalnim povecanjem platezne moci.
To je moje misljenje. Da li smo zakasnili sa ulaganjem u bitcoin? Ne, kad pukne balon i cena padne svi ce ga kupovati. 90% njih ce ga prodati zbog pada, ali onih 10% koji ga kupe ce se kasnije obogatiti vise nego prethodnici.

X

pre 6 godina

Bitcoin ima vrednost samo ako ljudi imaju poverenja u njega. Isto je i sa dolarom, i sa zlatom, i biberom...svi oni su se u istoriji koristili kao valute. Bitcion ima dva problema: Prvo, moze da ga ima samo 21 milion, sto ce da dovede do deflacije, pada cena, pada kupovine (kupci ce odlagati kupovinu) i pada proizvodnje. To ce se desiti za nekih 100 godina. Medjutim, tada ce u proizvodnji raditi roboti, pa nece doci do socijalnih problema (valjda). Drugi, veci i neposredni problem je sto bitkoin rusi bankarsku imperiju porodice R...d, koja je gradjena poslednjih 300 godina. Nece se oni dati tako lako! Najlaksi nacin da se oni spasu je ovo- naduvati balon Bitkoina, onda ga probusiti, milioni ce da izgube pare, i da im se ogade virtulne valute za vjeki vjekov. E sad, ko bude imao srece pa se izvuce iz gog balona pre pucanja, taj ce da zaradi lovu...

Dexx

pre 6 godina

Posle forka koji će se desiti 15.11. verovatno dolazi do pada... Koliko, videćemo. Inače, bitkoinu su već milion puta predvideli pucanje, a on se uvek vraća jači. Jednostavno, bitkoin vredi onoliko koliko ljudi veruju da vredi i koliko su spremni da plate za njega. Za sada, bitkoin ima svrhu samo za čuvanje vrednosti, nešto kao digitalna verzija zlata, ali ako bi došlo do većeg prihvatanja bikoina kao platežnog sredstva, tek bi došlo do ogromnog skoka cene. Možda reda veličine nekoliko desetina hiljada dolara.

no speculare

pre 6 godina

Ljudi koji nemaju nikakvog iskustva sa investiranjem i trgovanjem na berzi su poceli da prodaju kola i kupuju bitkoin. Balon iz knjiga, a koliko ce da ga naduvavaju i ko ce da uspe da zaradi je pitanje.

Sima kosmos

pre 6 godina

Bavim se bitcoinom od 2014. i iako moram priznati da sam se solidno opario, moram priznati da sam vremenom shvatio da iako ideja kao ideja jeste sjajna, upotrebna vrednost bitcoina je u ovom obliku i formi veoma limitirana, a infrastruktura koja ga odrzava potpuno neracionalna i na duzi rok neodrziva zbog enormne kolicine el. energije koju trosi.

đole

pre 6 godina

Kako vidim u komentarima, obično su "najpametniji" oni koji nemaju pojma o materiji o kojoj govori. Tipičan sindrom u Srba. Ne znam kako neko može da bude ubeđen u bila šta u vezi sa kriptovalutama ako o istima zna samo ono što je pročitao u vestima.

NS

pre 6 godina

Mislim da je trenutno najveci problem bitcoina to sto 5% ljudi poseduje vecinu izrudarenih bitcoina i shodno tome je sklon raznim malverzacijama na stetu onih 95%. Uostalom, kao i sve u svetu.

Stanimir Branimir

pre 6 godina

Sve dok sluzi kao omiljena valuta za placanje na dark netu, nece.
Ako bude morao imati KYC verifikaciju, gotovo je.
BTC je izgleda malo iznad zakona ali I zakon najvise stiti kriminalce I politicare pa je I to logicno.
(gargleblaster, 5. novembar 2017 16:32)

Na dark netu se najviše koristi Monero, a ne Bitcoin. Čak mislim da je i Zcash korišćeniji na dark netu od Bitcoina. Eto, tvoj argument je pobijen a cena i dalje raste. :)

Štaviše, Bitcoin se ne odlikuje privatnošću i anonimnošću već time da je decentralizovan. Monero i Zcash su kriptovalute koje su stvorene da plaćanje bude potpuno anonimno.

samuraj i blockchain revolucija

pre 6 godina

@hank ,

sve si u pravu, samo mi nije jasno kako bi danas kupio lambo cija je cena preko 200,000 za nov, za 300 eth ako je trenutna cena $300 po jednom eth ( sto je ukupno 90,000 $ )

Osim ako nisi mislio da kupis polovan lambo star 3-4 godine.

I jos nesto - pogresio si sa kupovinom. Auto ti nije asset nego liability. Bolje da si ostavio tih 300 etheruma ( iako znam da ih imas jos ) jer kako cena bitcoina bude rasla i usvajanje blockchaina uopste a etherum se usavrsavao u smart contractima, i njegova cena ce evenutalno skociti na 2-3K za 1-2 godine.

sui juris

pre 6 godina

cena bitkoina raste prvenstveno zbog cinjenice da sve veci broj ljudi pocinje da shvata njegovu vrednost, i kao novca i kao cuvara vrednosti
posto je prvi i najpoznatiji time je i najtrazeniji
ima koina (ne mislim na tokene) koji su brzi od njega, ima i onih koji imaju jeftiniju transakciju ali...prvi je prvi
fluktuacija bitkoina je uzrokovana pokusajima manipulacije, na srecu neuspesnim a sto vise ga vise ljudi bude posedovalo i fluktuacija ce biti sve veca...prvih 10-20 godina bar
za neupucene, na dark Net-u bitkoin nije ni blizu primarna valuta, ima ih nekoliko koje mogu da se pohvale da su zaista anonimne...cloak npr
sve sto se rodi mora i umreti...tako i bitcoin
prosecan vek fiat valute je 4 generacije tj 75-100 godina
predpostavljam da ce bitkoin da potraje bar 100-tinak
uzgred, do kraja godine 10000-ak hiljada federalnih dolara, oko februara oko 13000 a onda stvarno pocinje da raste
svaka tehnologija ima prepoznatljive faze a bitkoin je jos u fazi inovatora, prelazi u early adopter-e u prvoj polovini sledece godine kada ce broj korisnika da se udesetostruci...tek posle toga postaje main stream

jssjssjhs

pre 6 godina

bitkoinu cijenu mogu oboriti samo vlasnici istih, dakle ako ja ukozim novac u opremu struju i vrijeme, normalno da ga necu dati besplatno niti prodati za male pare, tako da ovo je roba kao i sve ostalo, nazalost kako vrijeme tece sve ce biti manje te robe a cijena ce biti veca, bitkoin ima svoju prednost to je anonimnost i privatnost i to je ono sto i podize vrijednost.

Tasic BG

pre 6 godina

AKo u svetu zvanicno postoji 21 miliona bitcoina a trenutna cena mu je oko 7400 dolara po jedinici bitcoina,(proslog meseca je bio oko 6500) izlazi da tih 21 miliona bitcoina vrede oko sto pedeset pet hiljada MILIJARDI DOLARA.

Drugim recima da bi neko imao sto pedeset pet hiljada MILIJARDI dolara treba da ima 21 milion bitcoina.

AKo mu cena ode na 10 hiljada dolara ili oko 20 hiljada dolara po komadu bitcoin-a puta 21 milion ukupnih bitcoina u svetu-to je skoro trista ili cak 600 HILJADA MILIJARDI DOLARA.

Cela vrednost bitcoina se zasniva na tome da ljudi ne zele da ga prodaju.

Kada ce ga prodati?

Kada svi krenu da uvode placanje putem bitcoina.DAkle odem do prodavnice iza ugla,ponesem mobilni i kazem"daj mi jedan hleb i jedno mleko i jednu paklicu cigareta evo ti 0.004 bitcoina".

Onog momenta kada pocne da se masovno koristi kao sredstvo placanja balon ce puci.Do tada ko se namlatio para-namlatio se.To moze biti za par meseci,par godina,mozda cak i par decenija.

Ako bi bitcoin zamenio papirni novac ili standardne valute placanja najrazvijenih drzava sveta-gde bi zavrsile sve te silne valute,sve te novcanice?

Da ne spominjem akcije najvecih firmi u USA i EVropi i Aziji cija se cena izrazava-u lokalnoj valuti.

Pitanje je-kada ce se cena akcija jednog Facebook-a ili Google-a izraziti u berzi u Bitcoin-u?To ako znate odgovor-znacete i kada ce bitcoin postati zvanicno sredstvo placanja svuda u svetu.

T

pre 6 godina

Bitvoina ima konačno mnogo, ali i novca za ulaganje ima konačno mnogo. Tako da nije moguće da raste beskonačno. Pitanje za 100 milijardi dolara je gde je ta granica a to niko ne može da proceni.

djoni

pre 6 godina

Lupanje gluposti. Kao sto neko rece 15.11 ce se desiti fork. Za one koji ne znaju fork je razdvajanje valute na dve valute i vec se desavalo ranije(bitkoin gold, bitkoin cash, etherium...). Kako imaju zajednicki chain to znaci da onaj ko recimo ima 1 bitkoin imati odjednom i jedan taj novi novcic, pa ljudi to vide kao besplatne pare (koje ce prodati za bitkoin) i gomilaju bitkoine pre 15.11. Ono sto je problem je sto novi novcic nece imati replay protection te moze doci do preslikavanja transakcija sa chaina na chain tj do duplog trosenja. Sta ce biti videcemo

Ian

pre 6 godina

Ljudi treba da shate da nijedno logicno objasnjenje nije dovoljno za rast vrednosti btc. Takodje, treba da shvate da nema visedecenijskog poimanja stroja koje je unistilo covecanstvo. Stroj, mashina, kapitalizam ili neki drugi izam je unistio ljudski trud i rad. Doslo je vreme preraspodele dobara i to vreme ide sad. Btc je logican sled dogadjaja koji ce jesti papirni novac i dati malim ljudima mogucnost da budu van stroja sa imutkom. Na sve sto smo navikli ce se preobratiti sa ovom tehnologijom ili sa nekom novom jer koncept kapitalizma je trn u oku novih generacija. Ne znam kad ce btc da umre, ali znam da ce ga pobediti jos bolji koncept koji ce zauvek ubiti tlachitelje sirom sveta. Savet zaposlenima je ubacite u ovo i ucite na engleskom jeziku. Kraj citata.

Dule

pre 6 godina

@x, bitcoin nije isto sto i dolar ili zlato. dolar se koristi da se plate porezi, carine i ostalo americkoj drzavi, a americka drzava u dolarima isplacuje plate, penzije, svu vojnu opremu koju kupuje itd. zlato, osim sto se koristi u industriji, ljudi zele da imaju za nakit. bitcon ne treba ni za sta osim za spekaciju. sto se tice kolicine dolara, to kontrolise
fed. zlata ima koliko se iskopa, a alhemicari su pokusali ali nisu nasli nacin da ga vestacki proizvedu. za bitcoin nisam siguran da je taj algoritam toliko dobar da ga sutra neko nece ishakovati.

Ja

pre 6 godina

Trenutno mu je malo prenaduvana vrednost jer je rast ove godine bio nenormalan..ali da će pući..pa neće jer ima upotrebnu vrednost..pa evo drug koji odlican programer već dugi niz godina za stranu firmu ali radi ovde kad mu posalju pare razne provizije mu uzmu 10% ..na 2000 dolara to je 200 dolara svaki mesec ....i tako godinama..od pre mesec dana se setili pa mu šalju platu u bitcoinima i praktično dobija platu sad bez ikakve provizije i ima 200$ više svaki mesec..Bitcoin može da propadne jedino ako ga države zabrane jer je velika pretnja po čitav bankarski sistem koji traje stotinama godina.

Hahahaha

pre 6 godina

Bankarskom sektoru nije problem da upumpa pare u vrednost bitcoina i da ga naduva poput balona kako bi ljudima srušilo veru u kriptovalute. Vidite u čemu je reč, ponuda na tržištu je mala jer niko ne prodaje, a banke preko svojih ljudi kupuju besomučno. Pritom ne kupe mnogo jer malo ko prodaje i čeka da cena još poraste. Za to vreme banke nude sve više, ali stvarni uloženi novac je mali. Navlace obican svet da ulaze i ulaze. Za par meseci banke povuku kapital, naprave paniku i bitcoin padne četiri puta u vrednosti. To dovode do pada poverenja i makar na neki period ljudi dignu ruke od kriptovaluta. Ovo će naravno teško ugasiti ove valute, ali će ih usporiti na neko vreme.

student

pre 6 godina

Bitkoin neće pući a razlog je jednostavan. To je valuta koju niko ne ograničava. Može samo stagnirati. Valuta neke države jača ili slabi zato što je država kontroliše. On ima vrednost koliko ljudi misle da ima vrednost, dakle što je veća zainteresovanost ljudi za njega, oni mu pridaju značaj i njegova vrednost raste a što više raste, to je više ljudi zainteresovano za njega. To je taj magičan krug. U svakom slučaju, naš čovek iz Novog Sada koji je početkom godine mislio da će bitkoin propasti, prodao je svojih 150 komada za 1000 dolara po komadu I mislio da se obogatio. Da ih je prodao danas popodne u ovo vreme, ne bi imao 150000 dolara nego milion dolara, pa sad vi vidite da li misliti isto kao Novosađanin ili razmišljati da li će pući.

rada

pre 6 godina

Naravno dok veliki muljatori, das mi dam ti majstori budu u igri vrednost raste. Sve dok ovi mali jadnici koji uloze svoju crkavicu ne udju u igru e onda balon puca, taman posla da neko jos dodje do profita sem muljatora, prodavaca magle.

Ian

pre 6 godina

Ljudi treba da shate da nijedno logicno objasnjenje nije dovoljno za rast vrednosti btc. Takodje, treba da shvate da nema visedecenijskog poimanja stroja koje je unistilo covecanstvo. Stroj, mashina, kapitalizam ili neki drugi izam je unistio ljudski trud i rad. Doslo je vreme preraspodele dobara i to vreme ide sad. Btc je logican sled dogadjaja koji ce jesti papirni novac i dati malim ljudima mogucnost da budu van stroja sa imutkom. Na sve sto smo navikli ce se preobratiti sa ovom tehnologijom ili sa nekom novom jer koncept kapitalizma je trn u oku novih generacija. Ne znam kad ce btc da umre, ali znam da ce ga pobediti jos bolji koncept koji ce zauvek ubiti tlachitelje sirom sveta. Savet zaposlenima je ubacite u ovo i ucite na engleskom jeziku. Kraj citata.

hank moodey

pre 6 godina

@samuraj

Tako je drugar, mislio sam na polovni lambo, takodje si u pravu za kupovinu auta, ali na neki nacin je i to investicija, u slucaju da nesto ode po zlu, mogu sebi da kazem da sam izvukao neku lovu. Naravno to je stekerski i zatucano razmisljanje ali gledam korak po korak sa manje riZika. Nesto ulazem u nove crypto i ICO, nesto treba i da trosim, tj da uzivam u zivotu. Svako dobro! P.s. eth to the moon ;)

phpProg

pre 6 godina

Digitalni praziluk ili bitcoin. Zanimacija za navijace i besposlicare. To je to...
(Istrebljivac Antimaterije, 6. novembar 2017 08:41)

Naravno, ali pored toga i velika prilika da se odlično zaradi, kako se ko snađe. Ko je početkom godine ušao sa 10K sada izlazi sa blizu 100K ali malo je onih koji imaju takvu samodisciplinu.

Ekonomista

pre 6 godina

A dolar, kad ce on puci s obzirom da nema pokrice?
(gorki, 05. novembar 2017 17:05)

Verovatno mislite na zlatni standard, ali to je ukinuto u svim država pre više od jednog veka. Srbija je ukinula u vreme kralja Petra, a Amerika je poslednja koja je to uradila. Tačnije Nikson je 1971 godine ukinuo, u to vreme jedna unca zlata je bila 35 dolara, danas je oko 1200 tj dolar je oslabio gotovo 40 puta . Vrednost novca zavisi samo od ponude i tražnje za istim.

brm

pre 6 godina

@Muad'Dib
Ubedljivo najbolji komentar, objasnio si situaciju kripto tržišta u najmanjem mogućem broju reči. Upravo ono što govorim ljudima koji me pitaju nešto u vezi sa time.

Igor

pre 6 godina

Naravno da ce puci, pitanje je samo trenutka kad ce se to desiti. Jedina dobra stvar je to sto osim struje koje su izgoreli oni koji su to kopali nece izgubiti nista posebno. Problem ce biti s onim vevericama koji su davali novac da bi kupili jedno veliko nista, maglu koju ne mogu ni da pipnu. Takve doduse ne treba ni sazaljevati.

Oliver Nedeljkovic

pre 6 godina

Ne! Sigurno ce da bude turbulencija, ali kod bitkoina je sve kristalno jasno i to nije nikakav balon, vec dugorocni projekt! Kraj

samuraj i blockchain revolucija

pre 6 godina

O cujte Srbi- pojma nemate.

Niste posteno nista istrazili po pitanju Bitcoina i tehnologije Blockchain, na kojoj se zasniva a opet dajete laicke komentare da ce balon puci.

Svi takozvani strucnjaci koji tvrde sirom sveta da je bitcoin balon su placeni od strane bankarskih konglomerata u nadi da ce se potraznja smanjiti jer je bitcoin odavno postavo valuta kojoj ne mogu nista. Ovo su poslednji trzaji.

Dokaz za to je i prihvatanje CME grupe ( citaj trgovina na wallstreetu ) . Pa tek sada ce bitcoin otici prvo na 10, pa zatim na 15, a onda na 20K.

Nemojte da se zacudite da cena bitcoina dodje za 3-5 godina tamo neegde na 50,000 dolara po jednom komadu.

On je decentralizovan i na njegovu cenu utice samo ponuda i potraznja. I same banke sve vise kupuju bitcoin da se javno ne zna, kao i to sto prave svoje valute.

Nije toliko bitan bitcoin, kao ni etherum, xripple,zcash,dash, etherum movie venture, bitcoin cash,bitcoin gold, monero, monaco,gas,neo,nem,nesko i ostali alt coini vec upotreba blockchain na kojoj se vecina ovih valuta zasniva kao i sama uloga projekta zbog cega su izmisljeni coinovi.

Blockchain je danas ono sto je internet bio 1994. Tek cete videti njegovu primenu. Tek cete videti smart contracte od etheruma ili xripple kada je u pitanju swift ( koji ce nestati ) transakcija novca izmedju banki cije vreme od nekoliko dana doci ce na 4 sekunde...

Ako znate nacin, i imate ustedjevinu, ulazite - sada je vreme.

Vas Samuraj

bozza

pre 6 godina

ne kockam se, ne kladim se, ne spekulisem i ne "kopam" kripto valute na struju od zgrade. Radim, zaradjujem i podizem decu, ona su mi najveca i najbolja "investicija"

hank moodey

pre 6 godina

Btc ide do meseca. Njegova vrednost ce sledece godine biti oko 11k$ a za 4-5 godina i 60k$ za komad. Glavna stvar je sto ih ima samo 21 milion, ne kao novcanica koje se stampaju po potrebi. Bitcoin kao i ostane kriptovalute su buducnost civilizacije, nacin razmene dobara, jeftinih transakcija, izbegavanje banaka bez kojih danas mislimo da svet ne moze da funkcionise. Bitcoin je jednostavno direkta razmena izmedju dve osobe, dve firme, banke su samo preprodavac, trgovac, visoki zid od kojih se ti i ja prijatelju ne vidimo. Ovo je vec danas preveliko da bi bio bubble. Sutra ako vrednost padne sa 7000$ na 200$, ne znaci da je bubble. Ovo je samo mlado trziste koje jos trazi mesto u svetu, a kada ga zauzme, preuzece market cap i od zlata i od wall street-a. Ja sam kupio odlican auto za 300 eth sredinom ove godine. Da sam sacekao i kupio danas auto, bio bi to lamborhini. Zamislite sta cete moci sutra da kupite ako budete imali neke od glavnih kriptovaluta?

Dule

pre 6 godina

@x, bitcoin nije isto sto i dolar ili zlato. dolar se koristi da se plate porezi, carine i ostalo americkoj drzavi, a americka drzava u dolarima isplacuje plate, penzije, svu vojnu opremu koju kupuje itd. zlato, osim sto se koristi u industriji, ljudi zele da imaju za nakit. bitcon ne treba ni za sta osim za spekaciju. sto se tice kolicine dolara, to kontrolise
fed. zlata ima koliko se iskopa, a alhemicari su pokusali ali nisu nasli nacin da ga vestacki proizvedu. za bitcoin nisam siguran da je taj algoritam toliko dobar da ga sutra neko nece ishakovati.

Sima kosmos

pre 6 godina

Bavim se bitcoinom od 2014. i iako moram priznati da sam se solidno opario, moram priznati da sam vremenom shvatio da iako ideja kao ideja jeste sjajna, upotrebna vrednost bitcoina je u ovom obliku i formi veoma limitirana, a infrastruktura koja ga odrzava potpuno neracionalna i na duzi rok neodrziva zbog enormne kolicine el. energije koju trosi.

sui juris

pre 6 godina

cena bitkoina raste prvenstveno zbog cinjenice da sve veci broj ljudi pocinje da shvata njegovu vrednost, i kao novca i kao cuvara vrednosti
posto je prvi i najpoznatiji time je i najtrazeniji
ima koina (ne mislim na tokene) koji su brzi od njega, ima i onih koji imaju jeftiniju transakciju ali...prvi je prvi
fluktuacija bitkoina je uzrokovana pokusajima manipulacije, na srecu neuspesnim a sto vise ga vise ljudi bude posedovalo i fluktuacija ce biti sve veca...prvih 10-20 godina bar
za neupucene, na dark Net-u bitkoin nije ni blizu primarna valuta, ima ih nekoliko koje mogu da se pohvale da su zaista anonimne...cloak npr
sve sto se rodi mora i umreti...tako i bitcoin
prosecan vek fiat valute je 4 generacije tj 75-100 godina
predpostavljam da ce bitkoin da potraje bar 100-tinak
uzgred, do kraja godine 10000-ak hiljada federalnih dolara, oko februara oko 13000 a onda stvarno pocinje da raste
svaka tehnologija ima prepoznatljive faze a bitkoin je jos u fazi inovatora, prelazi u early adopter-e u prvoj polovini sledece godine kada ce broj korisnika da se udesetostruci...tek posle toga postaje main stream

Tasic BG

pre 6 godina

AKo u svetu zvanicno postoji 21 miliona bitcoina a trenutna cena mu je oko 7400 dolara po jedinici bitcoina,(proslog meseca je bio oko 6500) izlazi da tih 21 miliona bitcoina vrede oko sto pedeset pet hiljada MILIJARDI DOLARA.

Drugim recima da bi neko imao sto pedeset pet hiljada MILIJARDI dolara treba da ima 21 milion bitcoina.

AKo mu cena ode na 10 hiljada dolara ili oko 20 hiljada dolara po komadu bitcoin-a puta 21 milion ukupnih bitcoina u svetu-to je skoro trista ili cak 600 HILJADA MILIJARDI DOLARA.

Cela vrednost bitcoina se zasniva na tome da ljudi ne zele da ga prodaju.

Kada ce ga prodati?

Kada svi krenu da uvode placanje putem bitcoina.DAkle odem do prodavnice iza ugla,ponesem mobilni i kazem"daj mi jedan hleb i jedno mleko i jednu paklicu cigareta evo ti 0.004 bitcoina".

Onog momenta kada pocne da se masovno koristi kao sredstvo placanja balon ce puci.Do tada ko se namlatio para-namlatio se.To moze biti za par meseci,par godina,mozda cak i par decenija.

Ako bi bitcoin zamenio papirni novac ili standardne valute placanja najrazvijenih drzava sveta-gde bi zavrsile sve te silne valute,sve te novcanice?

Da ne spominjem akcije najvecih firmi u USA i EVropi i Aziji cija se cena izrazava-u lokalnoj valuti.

Pitanje je-kada ce se cena akcija jednog Facebook-a ili Google-a izraziti u berzi u Bitcoin-u?To ako znate odgovor-znacete i kada ce bitcoin postati zvanicno sredstvo placanja svuda u svetu.

jovan

pre 6 godina

i treba da pukne! to obicno tako ide kad balon pukne: pare izgube oni koji su 'kupili vest' i poceli time da se bave tek kad se proculo. Cena ce da padne sa sadasnjih 7400 na jedno 2000 i tad treba kupovati jer je bitcoin ukupno vredan preko 100 milijardi dolara, i ako padne na nulu vratice se brzo. Suvise je veliki da propadne. Ako balon, nadam se uskoro, pukne i cena propadne, kupicu jos par komada. Pogledajte americku berzu nakon kraha 2008e - ko je kupovao dok su svi prodavali u panici posle je zaradio silne pare jer se za godinu dana sve vratilo na staro. Vece pare se zarade kad balon puca i svi prodaju u bescenje nego kad cena raste!

mls

pre 6 godina

Ja jedino sto znam je da sam uzeo dva komada pocetkom godine sad bi bio dobar 12000 dolara. Sa 4 komada bi otplatio ceo stambeni kredit pa vi vidite...

gargleblaster

pre 6 godina

Sve dok sluzi kao omiljena valuta za placanje na dark netu, nece.
Ako bude morao imati KYC verifikaciju, gotovo je.
BTC je izgleda malo iznad zakona ali I zakon najvise stiti kriminalce I politicare pa je I to logicno.

Sima

pre 6 godina

Svi vi koji mislite da u bitkoinu (i ostalim kriptovalutama) nisu špekulanti, u teškoj ste zabludi.
Kakvo crno "očuvanje vrednosti", kakvi bakrači.

Mikri

pre 6 godina

"daš donekle realni novac, da bi kupio potpuno nereali i imaginarni bitkoin - prijatelju i treba sve da izgubiš!!!!"

Ili ti menjas neogranicen resurs (EUR, USD) za ogranicen resurs (BTC). Meni to zvuci kao dobara trampa.

EUR i USD stampaju drzave kako im se prohte i mogu da ga nastampaju u neogranicenim kolicinama sto i rade. Bitcoin je sa druge strane ogranicen na 21.000.000 komada ikada.

Tokom 9 godina koliko bitcoin postoji vrednost mu je rasla dok je vrednost EUR, USD padala. Trend za bitconi ce se verovatno nastaviti, za EUR i USD sigurno...

U Austriji se Bitcoin prodaje na postama, u Svajcarskoj na kioscima u metrou. Prakticno je drzavni projekat... Izgleda da cemo mi ovde shvatiti tek kada bude vredeo $50.000 i tek tada poceti da ga kupujemo.

djoni

pre 6 godina

Lupanje gluposti. Kao sto neko rece 15.11 ce se desiti fork. Za one koji ne znaju fork je razdvajanje valute na dve valute i vec se desavalo ranije(bitkoin gold, bitkoin cash, etherium...). Kako imaju zajednicki chain to znaci da onaj ko recimo ima 1 bitkoin imati odjednom i jedan taj novi novcic, pa ljudi to vide kao besplatne pare (koje ce prodati za bitkoin) i gomilaju bitkoine pre 15.11. Ono sto je problem je sto novi novcic nece imati replay protection te moze doci do preslikavanja transakcija sa chaina na chain tj do duplog trosenja. Sta ce biti videcemo

Ian

pre 6 godina

Ljudi treba da shate da nijedno logicno objasnjenje nije dovoljno za rast vrednosti btc. Takodje, treba da shvate da nema visedecenijskog poimanja stroja koje je unistilo covecanstvo. Stroj, mashina, kapitalizam ili neki drugi izam je unistio ljudski trud i rad. Doslo je vreme preraspodele dobara i to vreme ide sad. Btc je logican sled dogadjaja koji ce jesti papirni novac i dati malim ljudima mogucnost da budu van stroja sa imutkom. Na sve sto smo navikli ce se preobratiti sa ovom tehnologijom ili sa nekom novom jer koncept kapitalizma je trn u oku novih generacija. Ne znam kad ce btc da umre, ali znam da ce ga pobediti jos bolji koncept koji ce zauvek ubiti tlachitelje sirom sveta. Savet zaposlenima je ubacite u ovo i ucite na engleskom jeziku. Kraj citata.

Ian

pre 6 godina

Pucanje btc zavisi od mnogo faktora. Jedsn je strah od gubitka i lanchana prodaja. Da bi se ostvarila kompletna prodaja preko noci, potrebno je da milioni ljudi pritisnu sell dugme. Taj scenario je vrlo malo verovatan u skorijoj buducnosti. Scenario br2, da posle panichne prodaje btc padne na pola svoje sadashnje vrednosti je verovatniji , ali ne i izvestan u skorijoj buducnosti (do polovine 2018. Npr). Scenario be3 je naglo povlachenje krupnih investitora koji su milijarde ubacili u to. Razlog - zaradili smo dovoljno, gubimo se. U tom slucaju bi cena opet palq na maksimalno pola vrednosti jer kripto zajednica drzi ovu prichu, a ne samo bogati (ima prebogatih i u kripto z.). Scenario br4 je da sve zemlje sveta hapse trgovce btc i tako stave btc u andergraund u kojeme je i nastao. I u tom slucaju ne bi nestao ali bi prosao skoro kao po scenariju br1. Na kraju, tehnicki ako padne net u celom svetu, dosao bi kraj btc ali i svega ostalog. Nema razloga za brigu makar pola naredne godine kad ce biti 2x veci nego danas (6500 eura).

Muad'Dib

pre 6 godina

Bitkoin je sjajna ideja, revolucionarna. Ko to ne shvata treba da sedne i nauči šta blokchain valute donose. Ali je sve očigledniji problem sa bitkoinom.

Bitkoin je parna lokomotiva, donosilac revolucije. Prvi je, najpopularniji i ima najveću mrežu koja ga podržava. Ali bitkoin nije valuta budućnosti, on je tehnološki već zastareo. Spor je, transakcije su skupe a energija koja se troši na održavanje mreže je skandalozno velika. U međuvremenu su se pojavile mnogo bolje opcije, svaka sa nekom OGROMNOM prednošću - ethereum i ripple pre svih, ali i neke druge. Bitkoinom se trenutno žestoko manipuliše, a glup novac koji je ušao na tržište to guta bez pitanja. Dva forka mesečno, pravljenje milijardi iz ničega, idiotizam. To će se bitkoinu obiti o glavu kad tad.

Bitkoin će uvek biti prvi i verovatno će biti dominantan još neko vreme. Ipak, bitkoin nije valuta budućnosti. Šta više, mislim da ta valuta još nije izmišljena, još nismo došli do tog nivoa tehnologije. Dugoročno ulaganje u druge valute trenutno je moj izbor. Na tržištu od 1200 kriptovaluta 99% njih su glupost, ali tih 10-20 koje nisu zaslužuju više. Udeo bitkoina je trenutno preko 60% što je nerealno. Pratite ovo tržište, ali sada nije trenutak da se uloži, neka prođe ova oluja, neka se smiri ludilo. Onda odaberite, bez žurbe, pametno. Možda nećete zaraditi kao da ste kupili bitkoin 2010, ali zaradićete dosta.

T

pre 6 godina

Bitvoina ima konačno mnogo, ali i novca za ulaganje ima konačno mnogo. Tako da nije moguće da raste beskonačno. Pitanje za 100 milijardi dolara je gde je ta granica a to niko ne može da proceni.

student

pre 6 godina

Bitkoin neće pući a razlog je jednostavan. To je valuta koju niko ne ograničava. Može samo stagnirati. Valuta neke države jača ili slabi zato što je država kontroliše. On ima vrednost koliko ljudi misle da ima vrednost, dakle što je veća zainteresovanost ljudi za njega, oni mu pridaju značaj i njegova vrednost raste a što više raste, to je više ljudi zainteresovano za njega. To je taj magičan krug. U svakom slučaju, naš čovek iz Novog Sada koji je početkom godine mislio da će bitkoin propasti, prodao je svojih 150 komada za 1000 dolara po komadu I mislio da se obogatio. Da ih je prodao danas popodne u ovo vreme, ne bi imao 150000 dolara nego milion dolara, pa sad vi vidite da li misliti isto kao Novosađanin ili razmišljati da li će pući.

nn

pre 6 godina

Kao sto je pukla i berza jednom, mora i bitcoin. Jer moraju i druge kriptovalute da se podignu. Naravno, bitcoin ce se ponovo podici na veliku cifru posle pada, ne jednog vec neogranicen broj padova, sa stalnim povecanjem platezne moci.
To je moje misljenje. Da li smo zakasnili sa ulaganjem u bitcoin? Ne, kad pukne balon i cena padne svi ce ga kupovati. 90% njih ce ga prodati zbog pada, ali onih 10% koji ga kupe ce se kasnije obogatiti vise nego prethodnici.

samuraj i blockchain revolucija

pre 6 godina

@hank ,

sve si u pravu, samo mi nije jasno kako bi danas kupio lambo cija je cena preko 200,000 za nov, za 300 eth ako je trenutna cena $300 po jednom eth ( sto je ukupno 90,000 $ )

Osim ako nisi mislio da kupis polovan lambo star 3-4 godine.

I jos nesto - pogresio si sa kupovinom. Auto ti nije asset nego liability. Bolje da si ostavio tih 300 etheruma ( iako znam da ih imas jos ) jer kako cena bitcoina bude rasla i usvajanje blockchaina uopste a etherum se usavrsavao u smart contractima, i njegova cena ce evenutalno skociti na 2-3K za 1-2 godine.

X

pre 6 godina

Bitcoin ima vrednost samo ako ljudi imaju poverenja u njega. Isto je i sa dolarom, i sa zlatom, i biberom...svi oni su se u istoriji koristili kao valute. Bitcion ima dva problema: Prvo, moze da ga ima samo 21 milion, sto ce da dovede do deflacije, pada cena, pada kupovine (kupci ce odlagati kupovinu) i pada proizvodnje. To ce se desiti za nekih 100 godina. Medjutim, tada ce u proizvodnji raditi roboti, pa nece doci do socijalnih problema (valjda). Drugi, veci i neposredni problem je sto bitkoin rusi bankarsku imperiju porodice R...d, koja je gradjena poslednjih 300 godina. Nece se oni dati tako lako! Najlaksi nacin da se oni spasu je ovo- naduvati balon Bitkoina, onda ga probusiti, milioni ce da izgube pare, i da im se ogade virtulne valute za vjeki vjekov. E sad, ko bude imao srece pa se izvuce iz gog balona pre pucanja, taj ce da zaradi lovu...

jssjssjhs

pre 6 godina

bitkoinu cijenu mogu oboriti samo vlasnici istih, dakle ako ja ukozim novac u opremu struju i vrijeme, normalno da ga necu dati besplatno niti prodati za male pare, tako da ovo je roba kao i sve ostalo, nazalost kako vrijeme tece sve ce biti manje te robe a cijena ce biti veca, bitkoin ima svoju prednost to je anonimnost i privatnost i to je ono sto i podize vrijednost.

Dexx

pre 6 godina

Posle forka koji će se desiti 15.11. verovatno dolazi do pada... Koliko, videćemo. Inače, bitkoinu su već milion puta predvideli pucanje, a on se uvek vraća jači. Jednostavno, bitkoin vredi onoliko koliko ljudi veruju da vredi i koliko su spremni da plate za njega. Za sada, bitkoin ima svrhu samo za čuvanje vrednosti, nešto kao digitalna verzija zlata, ali ako bi došlo do većeg prihvatanja bikoina kao platežnog sredstva, tek bi došlo do ogromnog skoka cene. Možda reda veličine nekoliko desetina hiljada dolara.

Stanimir Branimir

pre 6 godina

Sve dok sluzi kao omiljena valuta za placanje na dark netu, nece.
Ako bude morao imati KYC verifikaciju, gotovo je.
BTC je izgleda malo iznad zakona ali I zakon najvise stiti kriminalce I politicare pa je I to logicno.
(gargleblaster, 5. novembar 2017 16:32)

Na dark netu se najviše koristi Monero, a ne Bitcoin. Čak mislim da je i Zcash korišćeniji na dark netu od Bitcoina. Eto, tvoj argument je pobijen a cena i dalje raste. :)

Štaviše, Bitcoin se ne odlikuje privatnošću i anonimnošću već time da je decentralizovan. Monero i Zcash su kriptovalute koje su stvorene da plaćanje bude potpuno anonimno.

no speculare

pre 6 godina

Ljudi koji nemaju nikakvog iskustva sa investiranjem i trgovanjem na berzi su poceli da prodaju kola i kupuju bitkoin. Balon iz knjiga, a koliko ce da ga naduvavaju i ko ce da uspe da zaradi je pitanje.

đole

pre 6 godina

Kako vidim u komentarima, obično su "najpametniji" oni koji nemaju pojma o materiji o kojoj govori. Tipičan sindrom u Srba. Ne znam kako neko može da bude ubeđen u bila šta u vezi sa kriptovalutama ako o istima zna samo ono što je pročitao u vestima.

NS

pre 6 godina

Mislim da je trenutno najveci problem bitcoina to sto 5% ljudi poseduje vecinu izrudarenih bitcoina i shodno tome je sklon raznim malverzacijama na stetu onih 95%. Uostalom, kao i sve u svetu.

Hahahaha

pre 6 godina

Bankarskom sektoru nije problem da upumpa pare u vrednost bitcoina i da ga naduva poput balona kako bi ljudima srušilo veru u kriptovalute. Vidite u čemu je reč, ponuda na tržištu je mala jer niko ne prodaje, a banke preko svojih ljudi kupuju besomučno. Pritom ne kupe mnogo jer malo ko prodaje i čeka da cena još poraste. Za to vreme banke nude sve više, ali stvarni uloženi novac je mali. Navlace obican svet da ulaze i ulaze. Za par meseci banke povuku kapital, naprave paniku i bitcoin padne četiri puta u vrednosti. To dovode do pada poverenja i makar na neki period ljudi dignu ruke od kriptovaluta. Ovo će naravno teško ugasiti ove valute, ali će ih usporiti na neko vreme.

rada

pre 6 godina

Naravno dok veliki muljatori, das mi dam ti majstori budu u igri vrednost raste. Sve dok ovi mali jadnici koji uloze svoju crkavicu ne udju u igru e onda balon puca, taman posla da neko jos dodje do profita sem muljatora, prodavaca magle.

brm

pre 6 godina

@Muad'Dib
Ubedljivo najbolji komentar, objasnio si situaciju kripto tržišta u najmanjem mogućem broju reči. Upravo ono što govorim ljudima koji me pitaju nešto u vezi sa time.

Ekonomista

pre 6 godina

A dolar, kad ce on puci s obzirom da nema pokrice?
(gorki, 05. novembar 2017 17:05)

Verovatno mislite na zlatni standard, ali to je ukinuto u svim država pre više od jednog veka. Srbija je ukinula u vreme kralja Petra, a Amerika je poslednja koja je to uradila. Tačnije Nikson je 1971 godine ukinuo, u to vreme jedna unca zlata je bila 35 dolara, danas je oko 1200 tj dolar je oslabio gotovo 40 puta . Vrednost novca zavisi samo od ponude i tražnje za istim.

hank moodey

pre 6 godina

@samuraj

Tako je drugar, mislio sam na polovni lambo, takodje si u pravu za kupovinu auta, ali na neki nacin je i to investicija, u slucaju da nesto ode po zlu, mogu sebi da kazem da sam izvukao neku lovu. Naravno to je stekerski i zatucano razmisljanje ali gledam korak po korak sa manje riZika. Nesto ulazem u nove crypto i ICO, nesto treba i da trosim, tj da uzivam u zivotu. Svako dobro! P.s. eth to the moon ;)

Ja

pre 6 godina

Trenutno mu je malo prenaduvana vrednost jer je rast ove godine bio nenormalan..ali da će pući..pa neće jer ima upotrebnu vrednost..pa evo drug koji odlican programer već dugi niz godina za stranu firmu ali radi ovde kad mu posalju pare razne provizije mu uzmu 10% ..na 2000 dolara to je 200 dolara svaki mesec ....i tako godinama..od pre mesec dana se setili pa mu šalju platu u bitcoinima i praktično dobija platu sad bez ikakve provizije i ima 200$ više svaki mesec..Bitcoin može da propadne jedino ako ga države zabrane jer je velika pretnja po čitav bankarski sistem koji traje stotinama godina.

Ian

pre 6 godina

Ljudi treba da shate da nijedno logicno objasnjenje nije dovoljno za rast vrednosti btc. Takodje, treba da shvate da nema visedecenijskog poimanja stroja koje je unistilo covecanstvo. Stroj, mashina, kapitalizam ili neki drugi izam je unistio ljudski trud i rad. Doslo je vreme preraspodele dobara i to vreme ide sad. Btc je logican sled dogadjaja koji ce jesti papirni novac i dati malim ljudima mogucnost da budu van stroja sa imutkom. Na sve sto smo navikli ce se preobratiti sa ovom tehnologijom ili sa nekom novom jer koncept kapitalizma je trn u oku novih generacija. Ne znam kad ce btc da umre, ali znam da ce ga pobediti jos bolji koncept koji ce zauvek ubiti tlachitelje sirom sveta. Savet zaposlenima je ubacite u ovo i ucite na engleskom jeziku. Kraj citata.

phpProg

pre 6 godina

Digitalni praziluk ili bitcoin. Zanimacija za navijace i besposlicare. To je to...
(Istrebljivac Antimaterije, 6. novembar 2017 08:41)

Naravno, ali pored toga i velika prilika da se odlično zaradi, kako se ko snađe. Ko je početkom godine ušao sa 10K sada izlazi sa blizu 100K ali malo je onih koji imaju takvu samodisciplinu.