Aktuelno

Subota, 28.10.2017.

21:32

Možda poslednji put da pomeramo sat?

Izvor: B92

Možda poslednji put da pomeramo sat? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

AtheG

pre 6 godina

Zanimljivo je da se parlamentarci zalažu za to da se stalno koristi samo letnje računanje vremena, a zimsko računanje je osnovno. U proleće se pomera sat unapred zbog ranijeg svitanja, pa se u jesen vraća. Mada, sve to može da bude stvar dogovora. Nisu mi samo jasni genijalci kojima je teško da pogledaju mapu i vide da je Srbija baš u vremenskoj zoni u kojoj treba da bude. Samo mali deo istočne Srbije upada u drugu vremensku zonu. Srbija po svom geografskom položaju spada u centralnoevropsku vremensku zonu. Države koje tu ne spadaju su Francuska, Belgija, Holandija, Luksemburg i Španija. Španija čak po svom položaju spada na sam kraj (ili početak) griničke vremenske zone.

alex

pre 6 godina

posto naravno pomeramo skazaljke na satu a ne vreme zasto se vezati za okrugli sat.evo pomerite sa zimskog na letnje pola sata i eto zlatne sredine...hehehe

Buanko

pre 6 godina

Ne možemo mi da biramo da li smo gm+1 ili gmt+2, planeta je podeljena na vremenske zone, zona u kojoj je većina površine neke zemlje je ta vremenska zona, kod nas je granica, grcima je jedan deo zemlje u našoj zoni ali većina je u gmt+2. Poenta je da su to sve ljudi izmislili i to je samo naša verzija vremena, ptice nemaju pojma koliko je sati ali znaju šta treba da rade kad sunce izađe.

Fred

pre 6 godina

Ostavite nam letnje računanje ili promenite vremensku, ovo je prava depresija kad se vratim s posla ili deca iz škole, a napolju mrak!
Pogoršava mogućnost za aktivnosti napolju, doprinosi depresiji itd.

Milorad

pre 6 godina

Zimsko je original,tad sam se i rodio ,ovo guranje napred pa nazad je fals.
Ostaviti ovo kakvo je od danas i kakvo je prirodno oduvek i bilo.

Поглед са Ртња

pre 6 godina

Раније је постојало само једно(зимско) рачунање времена. Да сад нисмо померили сат,у децембру би на посао одлазили у потпуном мраку,што би било јако проблематично. Најбоље је да остане зимско,онако како је и било пре увођења летњег и зимског времена.

abc

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.
(Teodor iz Ruzvoltove ulice, 28. oktobar 2017 23:06)

bas obrnuto! zimsko vreme je "originalo" vreme, mada da se ja pitam usvojio bih letnje vreme kao definitivno!

Sremac

pre 6 godina

Da, ja sam da se vratimo originalnom, zimskom računanju vremena i da ne menjamo "pripadnost" vremenskoj zoni. Daleko je bolje i za posao lakše da budemo usklađeni sa zapadnoevropskim i srednjeevropskim zemljama nego sa Bugarskom, Rumunijom i Grčkom

Kolumbo

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.
(Teodor iz Ruzvoltove ulice, 28. oktobar 2017 23:06)

Da, i ako se dobro sećam zbog problema sa redom vožnje za međunarodne vozove.

Bane

pre 6 godina

Zimsko racunanje vremena tj. ovo koje od ovog jutra vazi je originalno vreme. A vestacki uvedeno je to koje zovu letnje racunanje vremena. Odnosno kazaljke su se prvi put pometile u napred tako da ako se ovo bude ukidalo mozemo se samo vratiti na originalno racunanje vremena tj. ostati na ovom sada vremenu i kazaljke vise ne pomerati unapred. Inace mi zaista po teoriji i karti spadamo u centralno evropsku vremensku zonu samo sto je ta zona jako siroka a mi smo na samoj istocnoj granici te zone, cak jedan procentualno mali deo nase zemlje koji na juznom delu zemlje strci ka istoku prelazi u drugu vremensku zonu....tako da nam se cini da ne pripadamo ovoj zoni u kojoj se nalazimo ali nazalost najveci deo nase zemlje geografski zaista pripada jedino sto smo na samoj granici te zone pa imamo utisak da bi nam druga zona vise odgovarala.

чича

pre 6 godina

Е децо моја,а ја се још сећам када су га уводили и расправа,научних итд о сврсисходности..Биће лакше радничкој класи ...

DareDevil

pre 6 godina

Prouzrokuje zdravstvene probleme my ass! A kad se nakokas alkohola, popijes 6 kafa i ispusis 2 pakle cigareta na dan, to je zdravo, jel te? To radite svakoga dana, svakoga trena pa sad i sat smeta. Sta je sledece, kasnjenje na posao prouzrokuje rak bubrega?

gzola

pre 6 godina

gore od pomjeranja sata su ljudi koji pomjeraju 'kazaljke, vjerovatno petkom u 00:15 kazu da je subota, nisi 'uzeo kruh nego kupio, ne pusis cigare nego cigarete...

Ми смо ко чардак ни на небу ни на земљи

pre 6 godina

@Astrapa,
Слажем се да трба да припадамо +2 временској зони, и том светлу због нашег природног био ритма. Међутим по правилу ми ипак припадамо +1 зони.
Изгледа да ови који предлажу да се укине ово померање времена нису баш толико наивни јер предлажу соломонско решење а то је летње рачунање времена.
Е сад шта јер боље за нас бити у +2 временској зони или +1 зони са летњим рачунањем времена?

raca

pre 6 godina

ako ostanemo na zimsko onda se leti mnogo rano svane,a ako ostanemo na letnje onda deca ujutru idu u školu po mraku,zato je bolje da se menja vreme po meni.

nema dzabe ni kod babe

pre 6 godina

Ja bi volo zimi kada dođem sa posla da još uvek bude dan a ne mrak. Koje je to računanje vremena nek ocene nadležni.
(mitko, 28. oktobar 2017 23:05)

To moze jedino ako ces ujutru da se po mraku budis i ides na posao. A leti ce Sunce da zalazi u ponoc. Eto ti dnevnog svetla koliko hoces.

celt

pre 6 godina

Ja bi to svaki mesec pomerao po sat ko sad, da se duze spava. Taman kad se naviknes kasno da lezes pomeris malo da budes ranoranioc i tako...

Podsetilac

pre 6 godina

Evropski parlament cine poslanici drzava EU. Tako da te odluke bi se odnosili na drzave clanice EU a ne na sve drzave Evrope .
Da je to predlozio Savet Evrope gde smo clanice onda bi to bila obaveza skoro svih drzava Evrope jer u clanstvu ima 50 tak drzava Evrope.-

Teodor iz Ruzvoltove ulice

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.

Ritter

pre 6 godina

Ovo vreme koje se zove CET, tj. Central European Time, ima jedino smisla u centralnoj i severnoj evropi gde se vrši u ušteda struje jer se početak poslova, škola i drugih aktivnosti obavlja malo duŸe bez veštačkog osvetljenja. Ne vidim ni jedan dobar razlog zašto bi jug Evrope ovo radio?

Ng

pre 6 godina

Ni u kom slučaju ovo nije poslednje pomeranje, jer i ako prodje predlog u parlamentu, u martu ćemo se vratiti na letnje računanje vremena...

vampirbg

pre 6 godina

Nocas sigurno ne menjamo poslednji put vreme. Ukoliko je tacan clanak trazeno je da se uvek koristi letnje. Kako mi veceras menjamo na zimsko, ukoliko se predlog usvoji to znaci da ce biti potrebno bar jos jednom pomeriti vreme.

ZikiAlfista

pre 6 godina

Pa bilo bi pametno da je poslednji put...ovako je užasno... naročito ovo zimsko računanje vremena ...ideš na posao po mraku , vratiš se po mraku...blagi užas... ustvari trebalo bi kazaljke namestiti po ( letnjem računanju i više ih ne dirati )

Sole

pre 6 godina

Pod pretpostavkom da će se prihvatiti letnje računanje vremena , satovi bi morali još jednom da se pomeraju , jer se upravo noćas prebacujemo na zimsko računanje vremena.

anonymous

pre 6 godina

Moze li neko da mi objasni zasto se pomera sat? Ja sam cuo argument koji mi nema nimalo smisla, radi ustede energije, ali ne razumem kako mozemo govoriti o ustedi energije kada ce sad ranije da pada mrak, a ujutro kad se budimo je svakako mrak, pomerali sat ili ne. Smesno... Jedino dobro u svemu ovome je sto cemo spavati sat duze, a inace bi trebalo da uvek bude letnje racunanje vremena.

brza fotografija

pre 6 godina

Što bih ga pomerao? Stoji na vidljivom mjestu na zidu, u kujini, otkad znam za sebe. Jedino kad krečimo ga maknemo, očistimo i vratimo.

Aleksis Sanco Panco

pre 6 godina

Neka važi letnje računanje vremena za na veka. Ovako imamo kraće dane i zimi je gadna depresija kad je dan najkraći 21.12. kada padne noć već oko 16h. Meni lično užasavajuće depresivno a verujem i mnogima drugima.

dragan

pre 6 godina

Hoćemo orginal tj zimsko vreme koje traje nekoliko vekova a evropski parlament od krivih krastavaca,četvrtastog paradajza do ovog ima valjda pametnija posla.

Nema zimskog racunanja

pre 6 godina

U nedelju 29. oktobra završava letnje i počinje zimsko računanje vremena. Letnje računanje se završava pomeranjem sata za jedan sat unazad u 3 sata ujutro, od kada se računa kao 2 sata.

Ne postoji nikakvo ZIMSKO racunanje vremena, iako se ta oznaka uvrezila! U prolece se sat pomeri unazad - da bi duze trajalo dnevno svetlo - a u jesen se satovi VRATE na standardno racunanje. Tj. na ORIGINALNO vreme, kako stoji kasnije u tekstu. To pomeranje vremena je, cik pogodite - engleski izum! Neki je ljubitelj jurio insekte, pre stotinjak godina, u nekoj od engleskih kolonija, pa mu palo napamet kako bi bilo lepo da moze jos sat duze da trckara za njima - tako se rodila ideja o letnjem vremenu! Koje nervira ljude sirom sveta - osim zemalja koje ga nisu prihvatile - i pravi mnogo vise stete nego koristi. Koliko znam, za Srbiju je, u slucaju da prekine sa besmislenim pomeranjem - sto nece uraditi na sopstvenu ruku, nego samo ako to urade i zapadni srpski PARTNERI (?) -, pitanje i koju ce vremensku zonu odabrati, jer sadasnja jednostavno nije adekvatna.

dragan

pre 6 godina

Hvala bogu da ima jos pametnih i da se ne flupiraju sa ovim pomeranjem vremena.daj boze da usvoje i da to vise ne diraju.glupava administracija sveodredjuje sta im na pamet padne.

Astrapa

pre 6 godina

Pomeranje vremena je potpun promašaj ali na stranu to nego je naša vremenska zona loša, prirodno geografski bi svakako trebali da pripadnemo zoni GMT+2 kao što je npr. Grčka. Nažalost u zemlji u kojoj živimo ovim pitanjima koja su stvarno od nekog značaja niko nema da se bavi

brza fotografija

pre 6 godina

Što bih ga pomerao? Stoji na vidljivom mjestu na zidu, u kujini, otkad znam za sebe. Jedino kad krečimo ga maknemo, očistimo i vratimo.

Astrapa

pre 6 godina

Pomeranje vremena je potpun promašaj ali na stranu to nego je naša vremenska zona loša, prirodno geografski bi svakako trebali da pripadnemo zoni GMT+2 kao što je npr. Grčka. Nažalost u zemlji u kojoj živimo ovim pitanjima koja su stvarno od nekog značaja niko nema da se bavi

Ritter

pre 6 godina

Ovo vreme koje se zove CET, tj. Central European Time, ima jedino smisla u centralnoj i severnoj evropi gde se vrši u ušteda struje jer se početak poslova, škola i drugih aktivnosti obavlja malo duŸe bez veštačkog osvetljenja. Ne vidim ni jedan dobar razlog zašto bi jug Evrope ovo radio?

Aleksis Sanco Panco

pre 6 godina

Neka važi letnje računanje vremena za na veka. Ovako imamo kraće dane i zimi je gadna depresija kad je dan najkraći 21.12. kada padne noć već oko 16h. Meni lično užasavajuće depresivno a verujem i mnogima drugima.

Nema zimskog racunanja

pre 6 godina

U nedelju 29. oktobra završava letnje i počinje zimsko računanje vremena. Letnje računanje se završava pomeranjem sata za jedan sat unazad u 3 sata ujutro, od kada se računa kao 2 sata.

Ne postoji nikakvo ZIMSKO racunanje vremena, iako se ta oznaka uvrezila! U prolece se sat pomeri unazad - da bi duze trajalo dnevno svetlo - a u jesen se satovi VRATE na standardno racunanje. Tj. na ORIGINALNO vreme, kako stoji kasnije u tekstu. To pomeranje vremena je, cik pogodite - engleski izum! Neki je ljubitelj jurio insekte, pre stotinjak godina, u nekoj od engleskih kolonija, pa mu palo napamet kako bi bilo lepo da moze jos sat duze da trckara za njima - tako se rodila ideja o letnjem vremenu! Koje nervira ljude sirom sveta - osim zemalja koje ga nisu prihvatile - i pravi mnogo vise stete nego koristi. Koliko znam, za Srbiju je, u slucaju da prekine sa besmislenim pomeranjem - sto nece uraditi na sopstvenu ruku, nego samo ako to urade i zapadni srpski PARTNERI (?) -, pitanje i koju ce vremensku zonu odabrati, jer sadasnja jednostavno nije adekvatna.

Sole

pre 6 godina

Pod pretpostavkom da će se prihvatiti letnje računanje vremena , satovi bi morali još jednom da se pomeraju , jer se upravo noćas prebacujemo na zimsko računanje vremena.

ZikiAlfista

pre 6 godina

Pa bilo bi pametno da je poslednji put...ovako je užasno... naročito ovo zimsko računanje vremena ...ideš na posao po mraku , vratiš se po mraku...blagi užas... ustvari trebalo bi kazaljke namestiti po ( letnjem računanju i više ih ne dirati )

dragan

pre 6 godina

Hoćemo orginal tj zimsko vreme koje traje nekoliko vekova a evropski parlament od krivih krastavaca,četvrtastog paradajza do ovog ima valjda pametnija posla.

vampirbg

pre 6 godina

Nocas sigurno ne menjamo poslednji put vreme. Ukoliko je tacan clanak trazeno je da se uvek koristi letnje. Kako mi veceras menjamo na zimsko, ukoliko se predlog usvoji to znaci da ce biti potrebno bar jos jednom pomeriti vreme.

anonymous

pre 6 godina

Moze li neko da mi objasni zasto se pomera sat? Ja sam cuo argument koji mi nema nimalo smisla, radi ustede energije, ali ne razumem kako mozemo govoriti o ustedi energije kada ce sad ranije da pada mrak, a ujutro kad se budimo je svakako mrak, pomerali sat ili ne. Smesno... Jedino dobro u svemu ovome je sto cemo spavati sat duze, a inace bi trebalo da uvek bude letnje racunanje vremena.

Ng

pre 6 godina

Ni u kom slučaju ovo nije poslednje pomeranje, jer i ako prodje predlog u parlamentu, u martu ćemo se vratiti na letnje računanje vremena...

Teodor iz Ruzvoltove ulice

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.

dragan

pre 6 godina

Hvala bogu da ima jos pametnih i da se ne flupiraju sa ovim pomeranjem vremena.daj boze da usvoje i da to vise ne diraju.glupava administracija sveodredjuje sta im na pamet padne.

Buanko

pre 6 godina

Ne možemo mi da biramo da li smo gm+1 ili gmt+2, planeta je podeljena na vremenske zone, zona u kojoj je većina površine neke zemlje je ta vremenska zona, kod nas je granica, grcima je jedan deo zemlje u našoj zoni ali većina je u gmt+2. Poenta je da su to sve ljudi izmislili i to je samo naša verzija vremena, ptice nemaju pojma koliko je sati ali znaju šta treba da rade kad sunce izađe.

abc

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.
(Teodor iz Ruzvoltove ulice, 28. oktobar 2017 23:06)

bas obrnuto! zimsko vreme je "originalo" vreme, mada da se ja pitam usvojio bih letnje vreme kao definitivno!

Bane

pre 6 godina

Zimsko racunanje vremena tj. ovo koje od ovog jutra vazi je originalno vreme. A vestacki uvedeno je to koje zovu letnje racunanje vremena. Odnosno kazaljke su se prvi put pometile u napred tako da ako se ovo bude ukidalo mozemo se samo vratiti na originalno racunanje vremena tj. ostati na ovom sada vremenu i kazaljke vise ne pomerati unapred. Inace mi zaista po teoriji i karti spadamo u centralno evropsku vremensku zonu samo sto je ta zona jako siroka a mi smo na samoj istocnoj granici te zone, cak jedan procentualno mali deo nase zemlje koji na juznom delu zemlje strci ka istoku prelazi u drugu vremensku zonu....tako da nam se cini da ne pripadamo ovoj zoni u kojoj se nalazimo ali nazalost najveci deo nase zemlje geografski zaista pripada jedino sto smo na samoj granici te zone pa imamo utisak da bi nam druga zona vise odgovarala.

Fred

pre 6 godina

Ostavite nam letnje računanje ili promenite vremensku, ovo je prava depresija kad se vratim s posla ili deca iz škole, a napolju mrak!
Pogoršava mogućnost za aktivnosti napolju, doprinosi depresiji itd.

Milorad

pre 6 godina

Zimsko je original,tad sam se i rodio ,ovo guranje napred pa nazad je fals.
Ostaviti ovo kakvo je od danas i kakvo je prirodno oduvek i bilo.

чича

pre 6 godina

Е децо моја,а ја се још сећам када су га уводили и расправа,научних итд о сврсисходности..Биће лакше радничкој класи ...

Sremac

pre 6 godina

Da, ja sam da se vratimo originalnom, zimskom računanju vremena i da ne menjamo "pripadnost" vremenskoj zoni. Daleko je bolje i za posao lakše da budemo usklađeni sa zapadnoevropskim i srednjeevropskim zemljama nego sa Bugarskom, Rumunijom i Grčkom

nema dzabe ni kod babe

pre 6 godina

Ja bi volo zimi kada dođem sa posla da još uvek bude dan a ne mrak. Koje je to računanje vremena nek ocene nadležni.
(mitko, 28. oktobar 2017 23:05)

To moze jedino ako ces ujutru da se po mraku budis i ides na posao. A leti ce Sunce da zalazi u ponoc. Eto ti dnevnog svetla koliko hoces.

Поглед са Ртња

pre 6 godina

Раније је постојало само једно(зимско) рачунање времена. Да сад нисмо померили сат,у децембру би на посао одлазили у потпуном мраку,што би било јако проблематично. Најбоље је да остане зимско,онако како је и било пре увођења летњег и зимског времена.

celt

pre 6 godina

Ja bi to svaki mesec pomerao po sat ko sad, da se duze spava. Taman kad se naviknes kasno da lezes pomeris malo da budes ranoranioc i tako...

Podsetilac

pre 6 godina

Evropski parlament cine poslanici drzava EU. Tako da te odluke bi se odnosili na drzave clanice EU a ne na sve drzave Evrope .
Da je to predlozio Savet Evrope gde smo clanice onda bi to bila obaveza skoro svih drzava Evrope jer u clanstvu ima 50 tak drzava Evrope.-

DareDevil

pre 6 godina

Prouzrokuje zdravstvene probleme my ass! A kad se nakokas alkohola, popijes 6 kafa i ispusis 2 pakle cigareta na dan, to je zdravo, jel te? To radite svakoga dana, svakoga trena pa sad i sat smeta. Sta je sledece, kasnjenje na posao prouzrokuje rak bubrega?

AtheG

pre 6 godina

Zanimljivo je da se parlamentarci zalažu za to da se stalno koristi samo letnje računanje vremena, a zimsko računanje je osnovno. U proleće se pomera sat unapred zbog ranijeg svitanja, pa se u jesen vraća. Mada, sve to može da bude stvar dogovora. Nisu mi samo jasni genijalci kojima je teško da pogledaju mapu i vide da je Srbija baš u vremenskoj zoni u kojoj treba da bude. Samo mali deo istočne Srbije upada u drugu vremensku zonu. Srbija po svom geografskom položaju spada u centralnoevropsku vremensku zonu. Države koje tu ne spadaju su Francuska, Belgija, Holandija, Luksemburg i Španija. Španija čak po svom položaju spada na sam kraj (ili početak) griničke vremenske zone.

raca

pre 6 godina

ako ostanemo na zimsko onda se leti mnogo rano svane,a ako ostanemo na letnje onda deca ujutru idu u školu po mraku,zato je bolje da se menja vreme po meni.

Ми смо ко чардак ни на небу ни на земљи

pre 6 godina

@Astrapa,
Слажем се да трба да припадамо +2 временској зони, и том светлу због нашег природног био ритма. Међутим по правилу ми ипак припадамо +1 зони.
Изгледа да ови који предлажу да се укине ово померање времена нису баш толико наивни јер предлажу соломонско решење а то је летње рачунање времена.
Е сад шта јер боље за нас бити у +2 временској зони или +1 зони са летњим рачунањем времена?

Kolumbo

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.
(Teodor iz Ruzvoltove ulice, 28. oktobar 2017 23:06)

Da, i ako se dobro sećam zbog problema sa redom vožnje za međunarodne vozove.

alex

pre 6 godina

posto naravno pomeramo skazaljke na satu a ne vreme zasto se vezati za okrugli sat.evo pomerite sa zimskog na letnje pola sata i eto zlatne sredine...hehehe

gzola

pre 6 godina

gore od pomjeranja sata su ljudi koji pomjeraju 'kazaljke, vjerovatno petkom u 00:15 kazu da je subota, nisi 'uzeo kruh nego kupio, ne pusis cigare nego cigarete...

Teodor iz Ruzvoltove ulice

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.

anonymous

pre 6 godina

Moze li neko da mi objasni zasto se pomera sat? Ja sam cuo argument koji mi nema nimalo smisla, radi ustede energije, ali ne razumem kako mozemo govoriti o ustedi energije kada ce sad ranije da pada mrak, a ujutro kad se budimo je svakako mrak, pomerali sat ili ne. Smesno... Jedino dobro u svemu ovome je sto cemo spavati sat duze, a inace bi trebalo da uvek bude letnje racunanje vremena.

ZikiAlfista

pre 6 godina

Pa bilo bi pametno da je poslednji put...ovako je užasno... naročito ovo zimsko računanje vremena ...ideš na posao po mraku , vratiš se po mraku...blagi užas... ustvari trebalo bi kazaljke namestiti po ( letnjem računanju i više ih ne dirati )

dragan

pre 6 godina

Hoćemo orginal tj zimsko vreme koje traje nekoliko vekova a evropski parlament od krivih krastavaca,četvrtastog paradajza do ovog ima valjda pametnija posla.

Nema zimskog racunanja

pre 6 godina

U nedelju 29. oktobra završava letnje i počinje zimsko računanje vremena. Letnje računanje se završava pomeranjem sata za jedan sat unazad u 3 sata ujutro, od kada se računa kao 2 sata.

Ne postoji nikakvo ZIMSKO racunanje vremena, iako se ta oznaka uvrezila! U prolece se sat pomeri unazad - da bi duze trajalo dnevno svetlo - a u jesen se satovi VRATE na standardno racunanje. Tj. na ORIGINALNO vreme, kako stoji kasnije u tekstu. To pomeranje vremena je, cik pogodite - engleski izum! Neki je ljubitelj jurio insekte, pre stotinjak godina, u nekoj od engleskih kolonija, pa mu palo napamet kako bi bilo lepo da moze jos sat duze da trckara za njima - tako se rodila ideja o letnjem vremenu! Koje nervira ljude sirom sveta - osim zemalja koje ga nisu prihvatile - i pravi mnogo vise stete nego koristi. Koliko znam, za Srbiju je, u slucaju da prekine sa besmislenim pomeranjem - sto nece uraditi na sopstvenu ruku, nego samo ako to urade i zapadni srpski PARTNERI (?) -, pitanje i koju ce vremensku zonu odabrati, jer sadasnja jednostavno nije adekvatna.

brza fotografija

pre 6 godina

Što bih ga pomerao? Stoji na vidljivom mjestu na zidu, u kujini, otkad znam za sebe. Jedino kad krečimo ga maknemo, očistimo i vratimo.

Aleksis Sanco Panco

pre 6 godina

Neka važi letnje računanje vremena za na veka. Ovako imamo kraće dane i zimi je gadna depresija kad je dan najkraći 21.12. kada padne noć već oko 16h. Meni lično užasavajuće depresivno a verujem i mnogima drugima.

DareDevil

pre 6 godina

Prouzrokuje zdravstvene probleme my ass! A kad se nakokas alkohola, popijes 6 kafa i ispusis 2 pakle cigareta na dan, to je zdravo, jel te? To radite svakoga dana, svakoga trena pa sad i sat smeta. Sta je sledece, kasnjenje na posao prouzrokuje rak bubrega?

Astrapa

pre 6 godina

Pomeranje vremena je potpun promašaj ali na stranu to nego je naša vremenska zona loša, prirodno geografski bi svakako trebali da pripadnemo zoni GMT+2 kao što je npr. Grčka. Nažalost u zemlji u kojoj živimo ovim pitanjima koja su stvarno od nekog značaja niko nema da se bavi

Ritter

pre 6 godina

Ovo vreme koje se zove CET, tj. Central European Time, ima jedino smisla u centralnoj i severnoj evropi gde se vrši u ušteda struje jer se početak poslova, škola i drugih aktivnosti obavlja malo duŸe bez veštačkog osvetljenja. Ne vidim ni jedan dobar razlog zašto bi jug Evrope ovo radio?

Ng

pre 6 godina

Ni u kom slučaju ovo nije poslednje pomeranje, jer i ako prodje predlog u parlamentu, u martu ćemo se vratiti na letnje računanje vremena...

gzola

pre 6 godina

gore od pomjeranja sata su ljudi koji pomjeraju 'kazaljke, vjerovatno petkom u 00:15 kazu da je subota, nisi 'uzeo kruh nego kupio, ne pusis cigare nego cigarete...

vampirbg

pre 6 godina

Nocas sigurno ne menjamo poslednji put vreme. Ukoliko je tacan clanak trazeno je da se uvek koristi letnje. Kako mi veceras menjamo na zimsko, ukoliko se predlog usvoji to znaci da ce biti potrebno bar jos jednom pomeriti vreme.

Milorad

pre 6 godina

Zimsko je original,tad sam se i rodio ,ovo guranje napred pa nazad je fals.
Ostaviti ovo kakvo je od danas i kakvo je prirodno oduvek i bilo.

Sole

pre 6 godina

Pod pretpostavkom da će se prihvatiti letnje računanje vremena , satovi bi morali još jednom da se pomeraju , jer se upravo noćas prebacujemo na zimsko računanje vremena.

Fred

pre 6 godina

Ostavite nam letnje računanje ili promenite vremensku, ovo je prava depresija kad se vratim s posla ili deca iz škole, a napolju mrak!
Pogoršava mogućnost za aktivnosti napolju, doprinosi depresiji itd.

Поглед са Ртња

pre 6 godina

Раније је постојало само једно(зимско) рачунање времена. Да сад нисмо померили сат,у децембру би на посао одлазили у потпуном мраку,што би било јако проблематично. Најбоље је да остане зимско,онако како је и било пре увођења летњег и зимског времена.

Sremac

pre 6 godina

Da, ja sam da se vratimo originalnom, zimskom računanju vremena i da ne menjamo "pripadnost" vremenskoj zoni. Daleko je bolje i za posao lakše da budemo usklađeni sa zapadnoevropskim i srednjeevropskim zemljama nego sa Bugarskom, Rumunijom i Grčkom

dragan

pre 6 godina

Hvala bogu da ima jos pametnih i da se ne flupiraju sa ovim pomeranjem vremena.daj boze da usvoje i da to vise ne diraju.glupava administracija sveodredjuje sta im na pamet padne.

Kolumbo

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.
(Teodor iz Ruzvoltove ulice, 28. oktobar 2017 23:06)

Da, i ako se dobro sećam zbog problema sa redom vožnje za međunarodne vozove.

raca

pre 6 godina

ako ostanemo na zimsko onda se leti mnogo rano svane,a ako ostanemo na letnje onda deca ujutru idu u školu po mraku,zato je bolje da se menja vreme po meni.

Ми смо ко чардак ни на небу ни на земљи

pre 6 godina

@Astrapa,
Слажем се да трба да припадамо +2 временској зони, и том светлу због нашег природног био ритма. Међутим по правилу ми ипак припадамо +1 зони.
Изгледа да ови који предлажу да се укине ово померање времена нису баш толико наивни јер предлажу соломонско решење а то је летње рачунање времена.
Е сад шта јер боље за нас бити у +2 временској зони или +1 зони са летњим рачунањем времена?

abc

pre 6 godina

Jes' da sam bio klinac tada, ali cini mi se da je letnje racunanje vremena originalno. Zimsko je uvedeno navodno zbog ustede energije (struja, grejanje) jer se tih sat vremena kasnije ide na posao, a da je pritom tadasnje radno vreme kretalo od 6 ujutru.
(Teodor iz Ruzvoltove ulice, 28. oktobar 2017 23:06)

bas obrnuto! zimsko vreme je "originalo" vreme, mada da se ja pitam usvojio bih letnje vreme kao definitivno!

alex

pre 6 godina

posto naravno pomeramo skazaljke na satu a ne vreme zasto se vezati za okrugli sat.evo pomerite sa zimskog na letnje pola sata i eto zlatne sredine...hehehe

nema dzabe ni kod babe

pre 6 godina

Ja bi volo zimi kada dođem sa posla da još uvek bude dan a ne mrak. Koje je to računanje vremena nek ocene nadležni.
(mitko, 28. oktobar 2017 23:05)

To moze jedino ako ces ujutru da se po mraku budis i ides na posao. A leti ce Sunce da zalazi u ponoc. Eto ti dnevnog svetla koliko hoces.

celt

pre 6 godina

Ja bi to svaki mesec pomerao po sat ko sad, da se duze spava. Taman kad se naviknes kasno da lezes pomeris malo da budes ranoranioc i tako...

чича

pre 6 godina

Е децо моја,а ја се још сећам када су га уводили и расправа,научних итд о сврсисходности..Биће лакше радничкој класи ...

Bane

pre 6 godina

Zimsko racunanje vremena tj. ovo koje od ovog jutra vazi je originalno vreme. A vestacki uvedeno je to koje zovu letnje racunanje vremena. Odnosno kazaljke su se prvi put pometile u napred tako da ako se ovo bude ukidalo mozemo se samo vratiti na originalno racunanje vremena tj. ostati na ovom sada vremenu i kazaljke vise ne pomerati unapred. Inace mi zaista po teoriji i karti spadamo u centralno evropsku vremensku zonu samo sto je ta zona jako siroka a mi smo na samoj istocnoj granici te zone, cak jedan procentualno mali deo nase zemlje koji na juznom delu zemlje strci ka istoku prelazi u drugu vremensku zonu....tako da nam se cini da ne pripadamo ovoj zoni u kojoj se nalazimo ali nazalost najveci deo nase zemlje geografski zaista pripada jedino sto smo na samoj granici te zone pa imamo utisak da bi nam druga zona vise odgovarala.

Buanko

pre 6 godina

Ne možemo mi da biramo da li smo gm+1 ili gmt+2, planeta je podeljena na vremenske zone, zona u kojoj je većina površine neke zemlje je ta vremenska zona, kod nas je granica, grcima je jedan deo zemlje u našoj zoni ali većina je u gmt+2. Poenta je da su to sve ljudi izmislili i to je samo naša verzija vremena, ptice nemaju pojma koliko je sati ali znaju šta treba da rade kad sunce izađe.

AtheG

pre 6 godina

Zanimljivo je da se parlamentarci zalažu za to da se stalno koristi samo letnje računanje vremena, a zimsko računanje je osnovno. U proleće se pomera sat unapred zbog ranijeg svitanja, pa se u jesen vraća. Mada, sve to može da bude stvar dogovora. Nisu mi samo jasni genijalci kojima je teško da pogledaju mapu i vide da je Srbija baš u vremenskoj zoni u kojoj treba da bude. Samo mali deo istočne Srbije upada u drugu vremensku zonu. Srbija po svom geografskom položaju spada u centralnoevropsku vremensku zonu. Države koje tu ne spadaju su Francuska, Belgija, Holandija, Luksemburg i Španija. Španija čak po svom položaju spada na sam kraj (ili početak) griničke vremenske zone.

Podsetilac

pre 6 godina

Evropski parlament cine poslanici drzava EU. Tako da te odluke bi se odnosili na drzave clanice EU a ne na sve drzave Evrope .
Da je to predlozio Savet Evrope gde smo clanice onda bi to bila obaveza skoro svih drzava Evrope jer u clanstvu ima 50 tak drzava Evrope.-