Subota, 28.10.2017.

14:34

Srbija: Njima je prosečna plata 85.975 RSD

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara.

Izvor: Tanjug

Srbija: Njima je proseèna plata 85.975 RSD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

bot 418

pre 6 godina

Citam komentare pa ne mogu da verujem. Moja plata 36.000, zenina 25.000. Dvoje dece. Pomoc roditelja nemamo jer su stari i imaju veoma male penzije. Nemamo prihod od poljoprivrede. Pa ipak guramo nekako. A ovde neki pisu da imaju 130-150.000 prihoda mesecno pa ima malo. SPUSTITE SE MALO NA ZEMLJU !!!! Ima ljudi koji prezivljavaju sa veoma malo para.

Kalimero EU

pre 6 godina

Drugari koji zive i rade u Beogradu rade poslove koje je maltane nemoguce dobiti bez veze, i svi oni su se i pozaposljavali preko mame, tate, kume, snajke, i td. A niko nema platu vecu od 40 000 a rade kod privatnika, izuzetak je jedna osoba koja je na drzavnim jaslama i neki sef je sa nekih mozda 60 000. Tako da niko blizu tog proseka.
A moja plata je daleko iznad proseka navedenog u tekstu. A znate kako i gde sam nasla posao, pa van Srbije i to bez veze. Dovoljno imam da platim stan, komunalije, ne stedim na hrani, kad mi kod treba neki novi komad garderobe il obuca kupim, imam debitnu karticu, ne moram da upadam u minus da bih zadovoljila elementarne potrebe. Od svake plate uspevam da stedim, odvajam za strane i za putovanja.
Ko god kuka da mu je lose u Srbiji, neka ide napolje.

т

pre 6 godina

Ово је просечна плата у фирмама регистрованим на тој општини, а не становника те општине.

bla bla

pre 6 godina

Zivim u jednoj opstini u Norveskoj gde se nalazi jedna od najvecih uzgajalista lososa. Kad se podeli bogatstvo koje imaju 3 osobe, ispada da svaki stanovnik ima minimum 250000 eur ustedjevine, upravo izasli brojevi za sve opstine u Norveskoj. Statistika je cudo. :)
P.S. I bez tih 250000eur se ne bunim

Pero

pre 6 godina

Sad sam bio na par meseci u Srbiji I moje je misljenje da bi mi trebalo oko 1500 evra prihoda da zivim sam u Beogradu.Inace zivim u Australiji,usporedjivao sam cene tamo I vamo I zakljucak je da se u Srbiji sprovodi nekakav gadan eksperiment ! Domaca valuta,tj dinar precenjen je do groteske,smisljeno jer se ne planira nista izvoziti kad se uvozi sve I svasta a prodaje skupje nego u zemljama gde se proizvodi (EU). Oni rade posao,a za utehu mojim zemljacima ostaje prica o otvaranju poglavlja I svetloj perspektivi. :) Neverovatan je nivo kolektivnog mazohizma I naivnosti,da ne kazem gluposti medju velikom vecinom stanovnistva.

Mikii

pre 6 godina

Zaradjujem izmedju 70 i 90.000, zavisi od odredjenog meseca i realizacije projekata. Zivim sam, za stan, racune i hranu ode oko 45-50.000 mesecno (zivim u Cacku), tako da mi ostane para za jedan normalan zivot. Sreca pa me zenidba i deca ne interesuju u narednom periodu od 5 godina, inace bi bilo povucni, a i malo mi ga potegni. Sto se prosecne plate ovde tice, reci cu samo da se zivi tesko, kao i svuda. Sto rece ovaj dole, kad ljudi cuju da ima platu 60.000, padnu u trans. Tako vam je otprilike i ovde.

Stoimirović

pre 6 godina

@SveNekiSlepci

Sem IT-a i par oblasti iz medicine i farmacije, koji to proizvod ili uslugu Srbija može da ponudi svetskom tržištu da bi zaposlenima minimalac bio 800 evra? Nije kao da ovde imaš Boeing, Daimler, Samsung, Sony ili tako neku kompaniju i sl.
Primera radi minimalac u Austriji je oko 1200 evra.
Ovo je tužno koliki je minimalac u Srbiji ali budimo realni ova zemlja nikada i nije mnogla mnogo čega ponuditi na svetskom tržištu sem poluprovizvoda i sl. avanturica. A o tome se radi, da problem je vlast problem su i birokratija i tajkuni ali najveći problem jeste što nismo u stanju da ponudimo proizvod ili uslugu nekome tamo u svetu za lepe pare i to je fakat, nažalost

zeka peka iz daleka

pre 6 godina

Ja sam odavno odustao (a zivim 17 godina u inostranstvu) odustao da pricam nasima u Srb kako je ovamo. Oni kao da se uvrede kad im kazes da ni ovde nije med i mleko.
I razgovor se uvek zavrsi "a sto se ne vratis" E pa nevracam se samo zbog dece. Oni ovde mogu da imaju dobar pocetak jer kad dodjes na zapad sa 30 i kusur godina (i to ako imas srece) , pocinjes od pocetka. Jos ako moreas da dodat koji papir da bi ti priznali diploma platis $10 000 za semester (i to je jeftino, zavisno od struke npr jedan papir oili prednet moze da kosta 3-4000), ali posto nemas iskustva (kad dodjses) u toj zemlji pocinjes sa malom ili manjom platom dok ne steknes iskustvo (iako si to radio u Srbiji). A to traje. Kuce izgledaju kako bombone a kvalitet structure je obicna kutija sibica. Da neko provali ne treba mu da obija vrata ili prozor, sa sekirom moze da prodje i kroz zid. Po nasim kriterijumima kuca ne bi prosla ni pod kategorijom "supa". A kosta OD 3/4 miliona+ pa navise i to u naj jeftinijim sabrbima. Renta je od $400 do $800 NE-DE-LJNO (i to za dvosoban - ako ne "flet-metujes"). Klincima za skolu, osiguranja auto-kuca-imovina u kuci (content) zivotno (bez zivotnog teze dobijas kredoit od banke za "morgidz", zdravstveno osiguranje (ako mozes da priustis preko onog "Medicare-a").
Pa samo da ogrebes neciji branik na kolima ti je $2000.
Sve ovde je u hiljadama dolara. itd.
Ponestaje mi dozvoljen broj karaktera da pisem dalje. Ni posle ovih cinjenica se nece verovati.

Betty

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Nemoj zezati, tolika plata je sasvim ok da se normalno zivi, pre 2-3 god je samo tata zaradjivao oko 70k i to je za na cetvoro bilo nekako knap, sada i ja i mama radimo i izadje oko 170k i to je vise nego dovoljno za jako dobar zivot u Srbiji.

Zavisi i od toga da li plaćaš stan ili imaš svoj. Sa svojim stanom i 100 000 živio bi opušteno, ali ako plaćaš i stan, to ti je odmah min 200€ manje.

gile

pre 6 godina

@pobesnela glista u suknji, 28. oktobar 2017 23:43)

Glisto, NE SMEMO da se delimo na tate iz Vranja i tate iz Beograda! Tate sa juga i tate sa severa. Možda je tata iz Vranja 40 godina radio u Nemačkoj pa može sebi lako ovo da priušti. Možda je NEKIM ČUDOM uspešan privatni proizvođač i radi samo sa strancima. A možda je u stranci.

Suština je da ima i tata iz Beograda koji svojoj deci iznajmljuju stanove po Londonima, Parizima, Čikazima... Možda su i te tate radile u inostranstvu 4 decenije... a možda su i u stranci.

Da, činjenica je da VEĆINA (opet - ne svi!)ljudi koji žive van Beograda ili nekih drugih većih gradova uglavnom imaju neku zemlju da ne ostanu gladni ali to opet NE MOŽE DA OPRAVDA ČINJENICU da pored te zemlje pošteno rade za 15-25 hiljada!

Ja sam tata iz Beograda. Imam troje dece. Žena i ja, oboje visoko obrazovani, radimo u državnoj firmi za oko 110k mesečno ZAJEDNO, dok naši direktori (i to oni najniži, ne oni najviši) 'rade' za minimum 350k mesečno! E, problem je u tim direktorima, kojih ima i na jugu i na severu, i u Vranju i u Beogradu! To su oni koji nam podižu prosek a smanjuju medijanu. Nije problem u tatama.

B NS

pre 6 godina

(M, 28. oktobar 2017 23:48)

Udaj se za mene i problemi reseni :) Salu na stranu, da zivis sa nekim, imali bi zajedno dupla primanja a troskovi bi bili samo malo uvecani.

M

pre 6 godina

Za Tinu: Evo kako preživljavam ja kao singl osoba. Moja prosečna primanja na 2-3 radna mesta na kojima sam zaposlena sa nepotpunim radnim vremenom varira od 22000 do oko 40000 ukupno. Moji troškovi života su: stan 16000, računi i prevoz oko 12000, hrana ne smem ni da pomislim. Izdržava me porodica. Ne znam zašto to rade, nisu dužni jer sam ja radno sposobna i zdrava osoba u najboljim godinama, i veoma obrazovana. Naravno da se osećam kao klošar. Radim u struci i ostvarujem dobre rezultate, ali od toga ne može da se živi. Nisam udata, nemam decu (čik pogodite zašto), nisam ni u jednoj stranci (to ste verovatno već zaključili). Toliko o kvalitetu života. Već godinama se trudim da nađem bolji posao, ali boljih poslova jednostavno nema, mnogo toga se plasira kao primamljiv i inspirativan posao a na kraju ispadne šarena laža. Privatna praksa u mojoj struci je neisplativa. Sreća te umem da organizujem svoje vreme da mi bude zabavno, ali realno treba da budem krajnje nezadovoljna. Ne verujem da je sreća u novcu, ali nije ni u siromaštvu. Mislim da je vreme da razmislim o inostranstvu.

pobesnela glista u suknji

pre 6 godina

E,moji beogradjani,kod nas u zgradi tata iz Vranja pazario sinu i cerci stan 70kv za 130 hiljada evra,da deca imaju gde da stanuju dok studiraju.Sta na to kazete,a samo se prica o "jadnoj"juznoj Srbiji.Mi u Bgd smo obrali bostan,naravno ne svi,ko ima samo 22000din mesecno a dvoje ih je bolje da ih nema.Jer to je malcice bolje od ničega.

Mrmot

pre 6 godina

Ne znam kako su dosli do ovog zapanjujuceg broja prosečne plate u Surčinu a i u celoj Srbiji. Ja koji sam radno sposoban imam svega 0 dinara mesečno (nezaposlen a nažalost nije otišao u inostranstvo) i to na toj istoj teritoriji Surčin. Ne treba više govoriti prosečna plata već da govorimo o primanjima po glavi stanovnika uzimajući u obzir sve kategorije ljudi nezaposlene, one koji ne mogu da rade iz objektivnih razloga, penzionere i naravno one zaposlene. Pa da vidimo koliko to po glavi raspolažemo novčano. Taj podatak bi bio mnogo korisniji ali ne sme da se objavi!

Dare

pre 6 godina

Bravo Tina za komentar upravo ja i zena imamo zajedno 70000 dinara ali imamo i prekovremenog dosta,ja 240h mesecno ona oko 200h,jedno dete imamo i tesko da cemo imati drugo,vrtic,prevoz,racuni...Hrana iskreno jednom nedeljno meso jedemo,srce me boli ne znamo kako da priustimo nesto bolji zivot cerkici,zalosno sto dosta poznanika ni toliko nema,tuga od drzave...

mausyy

pre 6 godina

Muz i ja inamo oko 110000 ukupnu platu. Dvoje dece. Nas stan u Bg i racuni sa vrticem itd.predju 30000. Bude nam knap do kraja meseca, bas se stisnemo.Najjeftinija garderoba, bez izlazaka..Hrana tek da nije pasteta i krompir svaki dan, nego neki prosecni obroci sa ovog podneblja.
Nikako mi nije jasno kako prezivljavaju u Beogadu ljudi sa dve plate od 30-tak hiljada sto je realnost?Ako placaju racune redovno, nemoguce je preziveti. Kako ljudi, zaista me zanima?
(Tina, 28. oktobar 2017 22:07)

35 hiljada i školujem troje dece, dvoje na faxu u Bg, treći u Kragujevcu. Kako prezivljavamo ne pitaj, ne znam ni da objasnim

cvarci i kavurma

pre 6 godina

Dzaba trud da se 'objasni' sta je za koga malo ili kako uspe da prezivi sa svojom platom, mislim i na onog od 35000 i na onog sa preko 100000, istina je da kako plata raste ili pada tako i prohtevi rastu ili padaju, nekada sam imao platu ispod proseka, potom daleko iznad proseka a trenutno opet iznad proseka ali ne tako mnogo i eto zivim sve vreme, samo sto drugacije organizujem sredstva, sutra da imam minimalac morao bih da se dobrano 'izracunam' u paru, ali bi zivot i dalje isao, sve je stvar navike i lagodnosti, no lagodnosti najmanje ima, bar za vecinu u Srbiji...

Agron

pre 6 godina

Na Kosovu prosecna plata je 458€. To vazi i za sever Kosova, tj. oni koji uzimaju plate od budzeta Kosova. Neka to priznaju sami srbi koji zive tamo.

gile

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
(JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Sta bi rekao tek na zapadu gde je sve sem goriva 5x skuplje. U mom slucaju u americi renta stana je 1200$, hleb je 2$, za 100$ mogu da napunim 3 kese u prodavnici i da ne nabrajam... i to imam platu iznad proseka oko 3000$ i opet jedva uspevam da ustedim za troskove. Tako da buraz ta tvoja plata je ako ne i veca od ove moje u americi gledajuci troskove
(juzna pruga, 28. oktobar 2017 16:47)

E, buraz, pa što se ti lepo ne vratiš ovde onda? Sigruno znaš dobro Engleski, ja ću ti nađem poso sa OVOM PROSEČNOM PLATOM. Dobro to nije 80.000, ali s druge strane bićeš, brate, svoj na svome. Ovde ćeš za 100 dolara sigruno moći da napuniš ČETIRI kese, doduše ako su one manje. Hleb će ti bude džabe pa ćeš moći da ga jedeš koliko ti je volja. Dobro, neće biti baš mnogo da kupiš da namažeš na taj leba, ali koga to briga! E, a stan, stan će ti bude maltene džabe! Ako nećeš da se luksuziraš, će ti nađem stan za manje od pola plate! E sad, jbg, ako ćeš i struju i ovaj intramek, još i grejanje da plaćaš, to je već tvoj izbor! Još nešto, ja ti preporučujem da po Beograd svuda ideš pešice. Ali bate, ako ćeš da se vozikaš tramvajima i trolejbusima, ili ako ćeš kola da teraš da sipaš benzin, da ga parkiraš negde a ne da ga držiš u stanu.... e, jbg bate, onda možda IPAK NE OSTANE ZA ONAJ DŽABE LEBAC ŠTO SI TEO!

Tina

pre 6 godina

Muz i ja inamo oko 110000 ukupnu platu. Dvoje dece. Nas stan u Bg i racuni sa vrticem itd.predju 30000. Bude nam knap do kraja meseca, bas se stisnemo.Najjeftinija garderoba, bez izlazaka..Hrana tek da nije pasteta i krompir svaki dan, nego neki prosecni obroci sa ovog podneblja.
Nikako mi nije jasno kako prezivljavaju u Beogadu ljudi sa dve plate od 30-tak hiljada sto je realnost?Ako placaju racune redovno, nemoguce je preziveti. Kako ljudi, zaista me zanima?

drmr

pre 6 godina

109
Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara. Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

Aerodrom je tamo. Kontrolori Leta 500k platu, piloti 400k, kopiloti 300k. Stanovnici Surcina i oni koji tamo rade po str uglavnom 20k plate. Eto ti prosek.

student

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom? 
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza. 

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća. 

Prosečna zarada je ok ali ako se doda i standardna devijacija. Problem je sto 75% populacije nema blage veze šta je to i kako da tumaci podatke.
(Doca, 28. oktobar 2017 19:43)

Ne slažem se. Za početak, ne kaže se medijan plata, nego medijana. Medijana je u ovom slučaju mnogo bolji pokazatelj od aritmetičke sredine, jer na nju ne utiču ekstremne vrednosti, dok na aritmetičku sredinu utiču. Primer koji ste naveli je jednostavno bezveze, jer onda i za aritmetičku sredinu možemo da kažemo da ne govori ništa, u slučaju da imamo 10 radnika koji rade za 25.000 i 2 radnika koji rade za po 300.000, onda nam prosek ispadne 70.000, što je za 83% osoba ovog hipotetičkog uzorka jednostavno nedostižno i pokazuje da aritmetička sredina nije dobar pokazatelj u ovoj situaciji.
Ako ne verujete meni da je medijana bolji pokazatelj od aritmetičke sredine u ovom slučaju, verujte profesorima sa Ekonomskog i Matematičkog fakulteta koji drže predavanja iz statistike i verovatnoće, gde je upravo prosek plata školski primer slučaja u kome je medijana bolja od aritmetičke sredine. Složio bih se sa vama da bi trebalo koristiti i standardnu devijaciju (koliko u proseku podaci odstupaju od aritmetičke sredine), a bilo bi zanimljivo i videti koliki je modus, tj najčešća plata, mada je to verovatno ona minimalna zarada.

Petar

pre 6 godina

Statistika, medijana, prosek, sve to skriva stvarno stanje stvari.

Najbolji pokazatelj bi bio da nam kažu u brojkama, koliko ljudi zarađuje platu od 22000 do 30000, pa koliko od 30000 do 40000 pa koliko od 40000 do 50000 i tako dalje.
Verujem da bi najveći broj ljudi upao u te prve dve grupe.

Doca

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom?
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza.

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća.

Prosečna zarada je ok ali ako se doda i standardna devijacija. Problem je sto 75% populacije nema blage veze šta je to i kako da tumaci podatke.

Горан

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom? 
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza. 

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća. 

Ма немој... Поређаш милион плата, од којих је 95% у опсегу од пар десетина хиљада, и између две узастопне да буде 10.000 разлике. То не бива. Значај медијане је у томе што је пола популације са једне стране а пола са друге, дакле може да се стекне добар осећај како већина људи живи.

djole

pre 6 godina

Od 100.000din meni ne ostane ništa, prošli mesec sam dotako dno = 0 na računu, u džepu, u banci! Stan 250eu, racuni 150eu, benzin 100eu, vrtić sa refundacijom čisto platim 100eu. Znači 600eu (72000din) da ništa ne pojedem, ne kupim, ne idem na rođendan. A ima nas samo troje zasad.

A u opštini Trgovište prosek ispod 30.000din...

Sve nas čeka: "...iz Srbije brale, u Torontu sada."

shumy

pre 6 godina

zena i ja imamo 140k, uspemo da ustedimo dovoljno da imamo za sve potrebe pored osnovnih. Ipak planiramo da idemo preko, jer plata odavno nije poenta vec kvalitet zivota koji se ne meri u novcu... ko razume shvatice, ko ne razume nek jede nutelu za podrucje scg i alb..

Ilija

pre 6 godina

Zasto se ne racuna medijana plata pored proseka? Za razliku od proseka otporna je na ekstremne vrednosti tako da ako imamo Me=40 000 znali bi da 50% stanovnistva ima vise od te cifre a 50% manje. Prosek je beskorisna informacija...

...

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Nemoj zezati, tolika plata je sasvim ok da se normalno zivi, pre 2-3 god je samo tata zaradjivao oko 70k i to je za na cetvoro bilo nekako knap, sada i ja i mama radimo i izadje oko 170k i to je vise nego dovoljno za jako dobar zivot u Srbiji.

outrageous

pre 6 godina

Nije da se hvalim ali zaista ja kad ljudima kazem da mi je plata 60 000 oni padnu u trans. Tako da ne znam o kojim prosecnim platama ova zemlja govori, a zivim u beogradu

Meister Jakob

pre 6 godina

Kako oni računaju taj prosjek?!
Znam puno ljudi u Beogradu i na osnovi njihovih plaća ni blizu ne može ispasti toliki prosjek, ma ni pola od toga, ajde možda pola!

mrzim da radim subotom

pre 6 godina

Ja u Leakovcu imam platu 33.000 din i pola mojih drugova kazu " blago tebi burazeru!" E to je prava istina. Molim da mi objavite komentar!

realno

pre 6 godina

Ode nam 200.000 sa jednim detetom.I toliko je realno sve ispod je prezivljavanje nemam pojma kako porodice koje nemaju ni 100.000 preguraju u BG.

Kobster

pre 6 godina

@Hajde
Racunica ti je losa. Stan za 25k jos i moze da se nadje, ali racuni ne mogu biti 6k nikako. Samo infostan je visi od tog iznosa. Plus telefoni, internet, kablovska, struja. Druga stvar, izlazak u restoran jednom mesecno je oko 4k za dvoje, bioskop oko 1k, pozoriste i vise. A treba se i obuci i obuti i platiti majstora i ostaviti neki dinar za letovanje ili crne dane. Ako imas decu, jos rastu troskovi. Tako da 100k nije neka plata, pricam iz licnog iskustva.

kako da ne

pre 6 godina

@juzna pruga
Plata u USA veca od proseka je 3000? Sem stana uglavnom na zapadu nista nije skuplje nego u Srb. Ima hrane skuplje, ali to kad pogledas standard je kao da nije skuplje. Primer je Svajcarska gde zivim, ovde za 3000 mesecno niko ne bi ni radio 100% radno vreme, nije kao u USA, dakle nema nekog propisa ali u osnovi niko ne radi za manje od 3400-3500 netto u CH. E, sad ovako..Hleb jeste 2 i ovde, ali ovde hleb nije bio bitan nikada kao u Srb vec masa ljudi jede pomfrit. Ja udjem u prodavnicu i za 100-150fr napunim kolica. U principu za dvoje treba mesecno oko 600-700 i pritom ce ostati. Rekao sam okvirno jer nisam nikada racunao jer i ne gledam puno kad kupujem, vec samo stavljam sto je i greska ne samo mene nego uglavnom svih i koje znam. Pice npr nikada ne gledam, a uzimamo na pakete. Pazi ovo, paket koka kole od 0,5 u CH je 10fr, a u Srb je 1300 dinara. Skuplje. Sto je u Srb oko 200-300 dinara ovde je slicno ili do 6-7 fr, ali standard je takav da je to neosetno. Toliko platis kola kada peres na pumpi. Dvoje neka zarade taj neki minimalac imace 7000. Stan neka plate neki prosek oko 1200 i ostale sve totalno dazbine sa hranom nece otici do 3000 i to dakle da ne stedis na prodavnice, gorivo i ostalo. Vidi sam koliko ce ostati. U ostalim zemljama se takodje zaradi pa i USA tako da se ne zali, verovatno ne znas situaciju u Srb. Ovo su racunali plate direktora, menadzera i ljudi sa visokim funkcijama. Oni to rade uvek tako. Kada izvadis prosek naroda ne ide preko 300e. U CH je verujem neki prosek oko 5-5500fr. Ali kada se racuna prosek. Ako racunamo kao oni plate direktora i ostalih, prosek ce mesecni biti 15-20.000fr. A, naravno da to nije prosek svih nas ovde. Pozdrav

tzx

pre 6 godina

Zena i ja zaradimo 110k zajedno. Ne placamo stan, imamo 30k fixnih troskova svaki mesec, i nikako ne mozemo prezivimo od prvog do prvog. Ne bahatimo se ne kupujemo stvari, sipamo jedno 5k goriva u auto i to je to. Ja zaista ne znam gde nam pare idu. Ili smo mi ludi ili nam neko karde pare ?

Thilno

pre 6 godina

Nije poenta u tome što porodica preživi sa dve plate od 25 hiljada. Poenta je što preživljavaju tj. nemaju normalan život. 1500e je minimum primanja potreban da živiš normalno, ne da se razbacuješ, normalno da platiš račune, kupiš deci šta treba i jednom godišnje odeš u Grčku na more.

sremac

pre 6 godina

Naravno kad računaju direktorske plate nelt ,gebruder,pepsi,kuhne-nagel,i još milion firmi a mi obični smrtnici radimo za prosek od 35000. Ja sa četiri radne subote u mesecu i noćnim radom izađem oko 37000,slično je u svakoj privatnoj firmi.

jelena

pre 6 godina

sto ne uzmete u obzir koliko ljudi nema posao?? i dzava uporedjujete ove cifre sa nekadasnjim kada je sve u medjuvremenu poskupelo. Jeza me hvata od ove zemlje, jos samo malo i napustam je...

mrmlj

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara.

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??
(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

u surcinu je aerodrom, samim tim tamo su i firme koje se bave raznoraznim povezanim (i dobro placenim) delatnostima - npr. kontrola letenja a verovatno i nekadasnja jat tehnika, kako god se sad zvala. ne znam gde su zvanicno "prijavljeni" piloti, mozda se cak i njihove zarade uracunavaju u taj prosek.

АРА

pre 6 godina

Аеродром, Контрола летења, Ер Србина Ground Handling. Довољни су они да подигну просек. Контролор лета 290.000-400.000, пилот такође тако. Аеродром у зависности од делатности али неки просек је 60.000 -70.000

nikola p.

pre 6 godina

koja manipulacija podataka; Na Novom Beogradu, gde zivim, prosecna plata moze max da bude 40-45000, svako ko zivi u Beogradu barem duze od nekoliko godina to zna. Jedino ako nista uzeli jedno 100 milionera u evima i ubacili ih medju tu statistiku. Onda ok (sto je isto manipulacija)

juzna pruga

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
(JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Sta bi rekao tek na zapadu gde je sve sem goriva 5x skuplje. U mom slucaju u americi renta stana je 1200$, hleb je 2$, za 100$ mogu da napunim 3 kese u prodavnici i da ne nabrajam... i to imam platu iznad proseka oko 3000$ i opet jedva uspevam da ustedim za troskove. Tako da buraz ta tvoja plata je ako ne i veca od ove moje u americi gledajuci troskove

Objasnjenje

pre 6 godina

Ako je u nekoj opstini najveca prosecna plata to ne znaci da njeni zitelji imaju najveca primanja. Isto vazi i za najmanja primanja. Opstina Surcin ima najveca prosecna primanja zbog Aerodroma i zbog toga sto izvan tog Aerodroma postoji veoma mali broj zaposlenih. Medjutim na opstini Surcin ne rade samo ljudi koji tamo stanuju nego iz celog Beograda i dela Srema u blizini. Isto vazi i za Trgoviste. Veliki broj gradjana Trgovista radi u drugim opstinama gde su plate vise a takodje veliki broj gradjana ostalih opstina radi u Trgovistu tako da mala plata u toj opstini ne znaci da njeni zitelji imaju najmanja primanja.

Neko

pre 6 godina

@JJ - imas 100 000 + zeninu platu i to je malo u Srbiji?

Razumem ja da imamo mizerne penzije i plate, ali ako majka i brat imaju zajedno manje od tvojih 100 000, otac ne radi, a placaju sestri i meni stan u Beogradu i troskove, pa opet ostane neki dinar mesecno sa strane. Jeste da nema bahacenja, ali je zivot cak i uz toliko obaveza vise nego pristojan. Sta da kazu ostali koji nemaju ni to?

A ljudi koji imaju preko 140 000, sto ti verovatno imas, jednostavno ne znaju sa parama.

Stan u Beogradu 25 000 + troskovi oko 6 000 + hrana da bude i 25 000 mesecno, da zaokruzimo to na 60, pa i na 70 000 max, tebi ostaje preko 70 000, ako znas sa novcem. Od tih 70 000 mesecno da izdvojis za patike i garderobu po 10 000, zena isto toliko, ostaje vam 50 000 sa strane.

navijac

pre 6 godina

Strasno kolike razlike, jedino se u Beogradu i Novom Sadu koliko toliko zivi... Kragujevavlc 43000, Nis 42... A i taj prosek dizu radnici Elektrodistribucije, Telekoma i menadzeri stranih preduzeca koji imaju po 3000+ evra platu. Ostalih 90% naroda radi za platu izmedju 22 i 30 hiljada...

Nemanja NY

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara. 

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??
(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

Usluge.

miljan

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara.

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??

Nemanja NY

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara. 

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??
(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

Usluge.

mrzim da radim subotom

pre 6 godina

Ja u Leakovcu imam platu 33.000 din i pola mojih drugova kazu " blago tebi burazeru!" E to je prava istina. Molim da mi objavite komentar!

navijac

pre 6 godina

Strasno kolike razlike, jedino se u Beogradu i Novom Sadu koliko toliko zivi... Kragujevavlc 43000, Nis 42... A i taj prosek dizu radnici Elektrodistribucije, Telekoma i menadzeri stranih preduzeca koji imaju po 3000+ evra platu. Ostalih 90% naroda radi za platu izmedju 22 i 30 hiljada...

tzx

pre 6 godina

Zena i ja zaradimo 110k zajedno. Ne placamo stan, imamo 30k fixnih troskova svaki mesec, i nikako ne mozemo prezivimo od prvog do prvog. Ne bahatimo se ne kupujemo stvari, sipamo jedno 5k goriva u auto i to je to. Ja zaista ne znam gde nam pare idu. Ili smo mi ludi ili nam neko karde pare ?

Thilno

pre 6 godina

Nije poenta u tome što porodica preživi sa dve plate od 25 hiljada. Poenta je što preživljavaju tj. nemaju normalan život. 1500e je minimum primanja potreban da živiš normalno, ne da se razbacuješ, normalno da platiš račune, kupiš deci šta treba i jednom godišnje odeš u Grčku na more.

mrmlj

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara.

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??
(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

u surcinu je aerodrom, samim tim tamo su i firme koje se bave raznoraznim povezanim (i dobro placenim) delatnostima - npr. kontrola letenja a verovatno i nekadasnja jat tehnika, kako god se sad zvala. ne znam gde su zvanicno "prijavljeni" piloti, mozda se cak i njihove zarade uracunavaju u taj prosek.

sremac

pre 6 godina

Naravno kad računaju direktorske plate nelt ,gebruder,pepsi,kuhne-nagel,i još milion firmi a mi obični smrtnici radimo za prosek od 35000. Ja sa četiri radne subote u mesecu i noćnim radom izađem oko 37000,slično je u svakoj privatnoj firmi.

shumy

pre 6 godina

zena i ja imamo 140k, uspemo da ustedimo dovoljno da imamo za sve potrebe pored osnovnih. Ipak planiramo da idemo preko, jer plata odavno nije poenta vec kvalitet zivota koji se ne meri u novcu... ko razume shvatice, ko ne razume nek jede nutelu za podrucje scg i alb..

M

pre 6 godina

Za Tinu: Evo kako preživljavam ja kao singl osoba. Moja prosečna primanja na 2-3 radna mesta na kojima sam zaposlena sa nepotpunim radnim vremenom varira od 22000 do oko 40000 ukupno. Moji troškovi života su: stan 16000, računi i prevoz oko 12000, hrana ne smem ni da pomislim. Izdržava me porodica. Ne znam zašto to rade, nisu dužni jer sam ja radno sposobna i zdrava osoba u najboljim godinama, i veoma obrazovana. Naravno da se osećam kao klošar. Radim u struci i ostvarujem dobre rezultate, ali od toga ne može da se živi. Nisam udata, nemam decu (čik pogodite zašto), nisam ni u jednoj stranci (to ste verovatno već zaključili). Toliko o kvalitetu života. Već godinama se trudim da nađem bolji posao, ali boljih poslova jednostavno nema, mnogo toga se plasira kao primamljiv i inspirativan posao a na kraju ispadne šarena laža. Privatna praksa u mojoj struci je neisplativa. Sreća te umem da organizujem svoje vreme da mi bude zabavno, ali realno treba da budem krajnje nezadovoljna. Ne verujem da je sreća u novcu, ali nije ni u siromaštvu. Mislim da je vreme da razmislim o inostranstvu.

АРА

pre 6 godina

Аеродром, Контрола летења, Ер Србина Ground Handling. Довољни су они да подигну просек. Контролор лета 290.000-400.000, пилот такође тако. Аеродром у зависности од делатности али неки просек је 60.000 -70.000

Kobster

pre 6 godina

@Hajde
Racunica ti je losa. Stan za 25k jos i moze da se nadje, ali racuni ne mogu biti 6k nikako. Samo infostan je visi od tog iznosa. Plus telefoni, internet, kablovska, struja. Druga stvar, izlazak u restoran jednom mesecno je oko 4k za dvoje, bioskop oko 1k, pozoriste i vise. A treba se i obuci i obuti i platiti majstora i ostaviti neki dinar za letovanje ili crne dane. Ako imas decu, jos rastu troskovi. Tako da 100k nije neka plata, pricam iz licnog iskustva.

kako da ne

pre 6 godina

@juzna pruga
Plata u USA veca od proseka je 3000? Sem stana uglavnom na zapadu nista nije skuplje nego u Srb. Ima hrane skuplje, ali to kad pogledas standard je kao da nije skuplje. Primer je Svajcarska gde zivim, ovde za 3000 mesecno niko ne bi ni radio 100% radno vreme, nije kao u USA, dakle nema nekog propisa ali u osnovi niko ne radi za manje od 3400-3500 netto u CH. E, sad ovako..Hleb jeste 2 i ovde, ali ovde hleb nije bio bitan nikada kao u Srb vec masa ljudi jede pomfrit. Ja udjem u prodavnicu i za 100-150fr napunim kolica. U principu za dvoje treba mesecno oko 600-700 i pritom ce ostati. Rekao sam okvirno jer nisam nikada racunao jer i ne gledam puno kad kupujem, vec samo stavljam sto je i greska ne samo mene nego uglavnom svih i koje znam. Pice npr nikada ne gledam, a uzimamo na pakete. Pazi ovo, paket koka kole od 0,5 u CH je 10fr, a u Srb je 1300 dinara. Skuplje. Sto je u Srb oko 200-300 dinara ovde je slicno ili do 6-7 fr, ali standard je takav da je to neosetno. Toliko platis kola kada peres na pumpi. Dvoje neka zarade taj neki minimalac imace 7000. Stan neka plate neki prosek oko 1200 i ostale sve totalno dazbine sa hranom nece otici do 3000 i to dakle da ne stedis na prodavnice, gorivo i ostalo. Vidi sam koliko ce ostati. U ostalim zemljama se takodje zaradi pa i USA tako da se ne zali, verovatno ne znas situaciju u Srb. Ovo su racunali plate direktora, menadzera i ljudi sa visokim funkcijama. Oni to rade uvek tako. Kada izvadis prosek naroda ne ide preko 300e. U CH je verujem neki prosek oko 5-5500fr. Ali kada se racuna prosek. Ako racunamo kao oni plate direktora i ostalih, prosek ce mesecni biti 15-20.000fr. A, naravno da to nije prosek svih nas ovde. Pozdrav

miljan

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara.

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??

nikola p.

pre 6 godina

koja manipulacija podataka; Na Novom Beogradu, gde zivim, prosecna plata moze max da bude 40-45000, svako ko zivi u Beogradu barem duze od nekoliko godina to zna. Jedino ako nista uzeli jedno 100 milionera u evima i ubacili ih medju tu statistiku. Onda ok (sto je isto manipulacija)

jelena

pre 6 godina

sto ne uzmete u obzir koliko ljudi nema posao?? i dzava uporedjujete ove cifre sa nekadasnjim kada je sve u medjuvremenu poskupelo. Jeza me hvata od ove zemlje, jos samo malo i napustam je...

outrageous

pre 6 godina

Nije da se hvalim ali zaista ja kad ljudima kazem da mi je plata 60 000 oni padnu u trans. Tako da ne znam o kojim prosecnim platama ova zemlja govori, a zivim u beogradu

gile

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
(JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Sta bi rekao tek na zapadu gde je sve sem goriva 5x skuplje. U mom slucaju u americi renta stana je 1200$, hleb je 2$, za 100$ mogu da napunim 3 kese u prodavnici i da ne nabrajam... i to imam platu iznad proseka oko 3000$ i opet jedva uspevam da ustedim za troskove. Tako da buraz ta tvoja plata je ako ne i veca od ove moje u americi gledajuci troskove
(juzna pruga, 28. oktobar 2017 16:47)

E, buraz, pa što se ti lepo ne vratiš ovde onda? Sigruno znaš dobro Engleski, ja ću ti nađem poso sa OVOM PROSEČNOM PLATOM. Dobro to nije 80.000, ali s druge strane bićeš, brate, svoj na svome. Ovde ćeš za 100 dolara sigruno moći da napuniš ČETIRI kese, doduše ako su one manje. Hleb će ti bude džabe pa ćeš moći da ga jedeš koliko ti je volja. Dobro, neće biti baš mnogo da kupiš da namažeš na taj leba, ali koga to briga! E, a stan, stan će ti bude maltene džabe! Ako nećeš da se luksuziraš, će ti nađem stan za manje od pola plate! E sad, jbg, ako ćeš i struju i ovaj intramek, još i grejanje da plaćaš, to je već tvoj izbor! Još nešto, ja ti preporučujem da po Beograd svuda ideš pešice. Ali bate, ako ćeš da se vozikaš tramvajima i trolejbusima, ili ako ćeš kola da teraš da sipaš benzin, da ga parkiraš negde a ne da ga držiš u stanu.... e, jbg bate, onda možda IPAK NE OSTANE ZA ONAJ DŽABE LEBAC ŠTO SI TEO!

djole

pre 6 godina

Od 100.000din meni ne ostane ništa, prošli mesec sam dotako dno = 0 na računu, u džepu, u banci! Stan 250eu, racuni 150eu, benzin 100eu, vrtić sa refundacijom čisto platim 100eu. Znači 600eu (72000din) da ništa ne pojedem, ne kupim, ne idem na rođendan. A ima nas samo troje zasad.

A u opštini Trgovište prosek ispod 30.000din...

Sve nas čeka: "...iz Srbije brale, u Torontu sada."

student

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom? 
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza. 

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća. 

Prosečna zarada je ok ali ako se doda i standardna devijacija. Problem je sto 75% populacije nema blage veze šta je to i kako da tumaci podatke.
(Doca, 28. oktobar 2017 19:43)

Ne slažem se. Za početak, ne kaže se medijan plata, nego medijana. Medijana je u ovom slučaju mnogo bolji pokazatelj od aritmetičke sredine, jer na nju ne utiču ekstremne vrednosti, dok na aritmetičku sredinu utiču. Primer koji ste naveli je jednostavno bezveze, jer onda i za aritmetičku sredinu možemo da kažemo da ne govori ništa, u slučaju da imamo 10 radnika koji rade za 25.000 i 2 radnika koji rade za po 300.000, onda nam prosek ispadne 70.000, što je za 83% osoba ovog hipotetičkog uzorka jednostavno nedostižno i pokazuje da aritmetička sredina nije dobar pokazatelj u ovoj situaciji.
Ako ne verujete meni da je medijana bolji pokazatelj od aritmetičke sredine u ovom slučaju, verujte profesorima sa Ekonomskog i Matematičkog fakulteta koji drže predavanja iz statistike i verovatnoće, gde je upravo prosek plata školski primer slučaja u kome je medijana bolja od aritmetičke sredine. Složio bih se sa vama da bi trebalo koristiti i standardnu devijaciju (koliko u proseku podaci odstupaju od aritmetičke sredine), a bilo bi zanimljivo i videti koliki je modus, tj najčešća plata, mada je to verovatno ona minimalna zarada.

drmr

pre 6 godina

109
Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara. Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

Aerodrom je tamo. Kontrolori Leta 500k platu, piloti 400k, kopiloti 300k. Stanovnici Surcina i oni koji tamo rade po str uglavnom 20k plate. Eto ti prosek.

realno

pre 6 godina

Ode nam 200.000 sa jednim detetom.I toliko je realno sve ispod je prezivljavanje nemam pojma kako porodice koje nemaju ni 100.000 preguraju u BG.

Objasnjenje

pre 6 godina

Ako je u nekoj opstini najveca prosecna plata to ne znaci da njeni zitelji imaju najveca primanja. Isto vazi i za najmanja primanja. Opstina Surcin ima najveca prosecna primanja zbog Aerodroma i zbog toga sto izvan tog Aerodroma postoji veoma mali broj zaposlenih. Medjutim na opstini Surcin ne rade samo ljudi koji tamo stanuju nego iz celog Beograda i dela Srema u blizini. Isto vazi i za Trgoviste. Veliki broj gradjana Trgovista radi u drugim opstinama gde su plate vise a takodje veliki broj gradjana ostalih opstina radi u Trgovistu tako da mala plata u toj opstini ne znaci da njeni zitelji imaju najmanja primanja.

Tina

pre 6 godina

Muz i ja inamo oko 110000 ukupnu platu. Dvoje dece. Nas stan u Bg i racuni sa vrticem itd.predju 30000. Bude nam knap do kraja meseca, bas se stisnemo.Najjeftinija garderoba, bez izlazaka..Hrana tek da nije pasteta i krompir svaki dan, nego neki prosecni obroci sa ovog podneblja.
Nikako mi nije jasno kako prezivljavaju u Beogadu ljudi sa dve plate od 30-tak hiljada sto je realnost?Ako placaju racune redovno, nemoguce je preziveti. Kako ljudi, zaista me zanima?

mausyy

pre 6 godina

Muz i ja inamo oko 110000 ukupnu platu. Dvoje dece. Nas stan u Bg i racuni sa vrticem itd.predju 30000. Bude nam knap do kraja meseca, bas se stisnemo.Najjeftinija garderoba, bez izlazaka..Hrana tek da nije pasteta i krompir svaki dan, nego neki prosecni obroci sa ovog podneblja.
Nikako mi nije jasno kako prezivljavaju u Beogadu ljudi sa dve plate od 30-tak hiljada sto je realnost?Ako placaju racune redovno, nemoguce je preziveti. Kako ljudi, zaista me zanima?
(Tina, 28. oktobar 2017 22:07)

35 hiljada i školujem troje dece, dvoje na faxu u Bg, treći u Kragujevcu. Kako prezivljavamo ne pitaj, ne znam ni da objasnim

Dare

pre 6 godina

Bravo Tina za komentar upravo ja i zena imamo zajedno 70000 dinara ali imamo i prekovremenog dosta,ja 240h mesecno ona oko 200h,jedno dete imamo i tesko da cemo imati drugo,vrtic,prevoz,racuni...Hrana iskreno jednom nedeljno meso jedemo,srce me boli ne znamo kako da priustimo nesto bolji zivot cerkici,zalosno sto dosta poznanika ni toliko nema,tuga od drzave...

Petar

pre 6 godina

Statistika, medijana, prosek, sve to skriva stvarno stanje stvari.

Najbolji pokazatelj bi bio da nam kažu u brojkama, koliko ljudi zarađuje platu od 22000 do 30000, pa koliko od 30000 do 40000 pa koliko od 40000 do 50000 i tako dalje.
Verujem da bi najveći broj ljudi upao u te prve dve grupe.

...

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Nemoj zezati, tolika plata je sasvim ok da se normalno zivi, pre 2-3 god je samo tata zaradjivao oko 70k i to je za na cetvoro bilo nekako knap, sada i ja i mama radimo i izadje oko 170k i to je vise nego dovoljno za jako dobar zivot u Srbiji.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

Dzaba trud da se 'objasni' sta je za koga malo ili kako uspe da prezivi sa svojom platom, mislim i na onog od 35000 i na onog sa preko 100000, istina je da kako plata raste ili pada tako i prohtevi rastu ili padaju, nekada sam imao platu ispod proseka, potom daleko iznad proseka a trenutno opet iznad proseka ali ne tako mnogo i eto zivim sve vreme, samo sto drugacije organizujem sredstva, sutra da imam minimalac morao bih da se dobrano 'izracunam' u paru, ali bi zivot i dalje isao, sve je stvar navike i lagodnosti, no lagodnosti najmanje ima, bar za vecinu u Srbiji...

Ilija

pre 6 godina

Zasto se ne racuna medijana plata pored proseka? Za razliku od proseka otporna je na ekstremne vrednosti tako da ako imamo Me=40 000 znali bi da 50% stanovnistva ima vise od te cifre a 50% manje. Prosek je beskorisna informacija...

Mrmot

pre 6 godina

Ne znam kako su dosli do ovog zapanjujuceg broja prosečne plate u Surčinu a i u celoj Srbiji. Ja koji sam radno sposoban imam svega 0 dinara mesečno (nezaposlen a nažalost nije otišao u inostranstvo) i to na toj istoj teritoriji Surčin. Ne treba više govoriti prosečna plata već da govorimo o primanjima po glavi stanovnika uzimajući u obzir sve kategorije ljudi nezaposlene, one koji ne mogu da rade iz objektivnih razloga, penzionere i naravno one zaposlene. Pa da vidimo koliko to po glavi raspolažemo novčano. Taj podatak bi bio mnogo korisniji ali ne sme da se objavi!

Pero

pre 6 godina

Sad sam bio na par meseci u Srbiji I moje je misljenje da bi mi trebalo oko 1500 evra prihoda da zivim sam u Beogradu.Inace zivim u Australiji,usporedjivao sam cene tamo I vamo I zakljucak je da se u Srbiji sprovodi nekakav gadan eksperiment ! Domaca valuta,tj dinar precenjen je do groteske,smisljeno jer se ne planira nista izvoziti kad se uvozi sve I svasta a prodaje skupje nego u zemljama gde se proizvodi (EU). Oni rade posao,a za utehu mojim zemljacima ostaje prica o otvaranju poglavlja I svetloj perspektivi. :) Neverovatan je nivo kolektivnog mazohizma I naivnosti,da ne kazem gluposti medju velikom vecinom stanovnistva.

Meister Jakob

pre 6 godina

Kako oni računaju taj prosjek?!
Znam puno ljudi u Beogradu i na osnovi njihovih plaća ni blizu ne može ispasti toliki prosjek, ma ni pola od toga, ajde možda pola!

pobesnela glista u suknji

pre 6 godina

E,moji beogradjani,kod nas u zgradi tata iz Vranja pazario sinu i cerci stan 70kv za 130 hiljada evra,da deca imaju gde da stanuju dok studiraju.Sta na to kazete,a samo se prica o "jadnoj"juznoj Srbiji.Mi u Bgd smo obrali bostan,naravno ne svi,ko ima samo 22000din mesecno a dvoje ih je bolje da ih nema.Jer to je malcice bolje od ničega.

Agron

pre 6 godina

Na Kosovu prosecna plata je 458€. To vazi i za sever Kosova, tj. oni koji uzimaju plate od budzeta Kosova. Neka to priznaju sami srbi koji zive tamo.

Neko

pre 6 godina

@JJ - imas 100 000 + zeninu platu i to je malo u Srbiji?

Razumem ja da imamo mizerne penzije i plate, ali ako majka i brat imaju zajedno manje od tvojih 100 000, otac ne radi, a placaju sestri i meni stan u Beogradu i troskove, pa opet ostane neki dinar mesecno sa strane. Jeste da nema bahacenja, ali je zivot cak i uz toliko obaveza vise nego pristojan. Sta da kazu ostali koji nemaju ni to?

A ljudi koji imaju preko 140 000, sto ti verovatno imas, jednostavno ne znaju sa parama.

Stan u Beogradu 25 000 + troskovi oko 6 000 + hrana da bude i 25 000 mesecno, da zaokruzimo to na 60, pa i na 70 000 max, tebi ostaje preko 70 000, ako znas sa novcem. Od tih 70 000 mesecno da izdvojis za patike i garderobu po 10 000, zena isto toliko, ostaje vam 50 000 sa strane.

Kalimero EU

pre 6 godina

Drugari koji zive i rade u Beogradu rade poslove koje je maltane nemoguce dobiti bez veze, i svi oni su se i pozaposljavali preko mame, tate, kume, snajke, i td. A niko nema platu vecu od 40 000 a rade kod privatnika, izuzetak je jedna osoba koja je na drzavnim jaslama i neki sef je sa nekih mozda 60 000. Tako da niko blizu tog proseka.
A moja plata je daleko iznad proseka navedenog u tekstu. A znate kako i gde sam nasla posao, pa van Srbije i to bez veze. Dovoljno imam da platim stan, komunalije, ne stedim na hrani, kad mi kod treba neki novi komad garderobe il obuca kupim, imam debitnu karticu, ne moram da upadam u minus da bih zadovoljila elementarne potrebe. Od svake plate uspevam da stedim, odvajam za strane i za putovanja.
Ko god kuka da mu je lose u Srbiji, neka ide napolje.

juzna pruga

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
(JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Sta bi rekao tek na zapadu gde je sve sem goriva 5x skuplje. U mom slucaju u americi renta stana je 1200$, hleb je 2$, za 100$ mogu da napunim 3 kese u prodavnici i da ne nabrajam... i to imam platu iznad proseka oko 3000$ i opet jedva uspevam da ustedim za troskove. Tako da buraz ta tvoja plata je ako ne i veca od ove moje u americi gledajuci troskove

Горан

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom? 
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza. 

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća. 

Ма немој... Поређаш милион плата, од којих је 95% у опсегу од пар десетина хиљада, и између две узастопне да буде 10.000 разлике. То не бива. Значај медијане је у томе што је пола популације са једне стране а пола са друге, дакле може да се стекне добар осећај како већина људи живи.

bla bla

pre 6 godina

Zivim u jednoj opstini u Norveskoj gde se nalazi jedna od najvecih uzgajalista lososa. Kad se podeli bogatstvo koje imaju 3 osobe, ispada da svaki stanovnik ima minimum 250000 eur ustedjevine, upravo izasli brojevi za sve opstine u Norveskoj. Statistika je cudo. :)
P.S. I bez tih 250000eur se ne bunim

gile

pre 6 godina

@pobesnela glista u suknji, 28. oktobar 2017 23:43)

Glisto, NE SMEMO da se delimo na tate iz Vranja i tate iz Beograda! Tate sa juga i tate sa severa. Možda je tata iz Vranja 40 godina radio u Nemačkoj pa može sebi lako ovo da priušti. Možda je NEKIM ČUDOM uspešan privatni proizvođač i radi samo sa strancima. A možda je u stranci.

Suština je da ima i tata iz Beograda koji svojoj deci iznajmljuju stanove po Londonima, Parizima, Čikazima... Možda su i te tate radile u inostranstvu 4 decenije... a možda su i u stranci.

Da, činjenica je da VEĆINA (opet - ne svi!)ljudi koji žive van Beograda ili nekih drugih većih gradova uglavnom imaju neku zemlju da ne ostanu gladni ali to opet NE MOŽE DA OPRAVDA ČINJENICU da pored te zemlje pošteno rade za 15-25 hiljada!

Ja sam tata iz Beograda. Imam troje dece. Žena i ja, oboje visoko obrazovani, radimo u državnoj firmi za oko 110k mesečno ZAJEDNO, dok naši direktori (i to oni najniži, ne oni najviši) 'rade' za minimum 350k mesečno! E, problem je u tim direktorima, kojih ima i na jugu i na severu, i u Vranju i u Beogradu! To su oni koji nam podižu prosek a smanjuju medijanu. Nije problem u tatama.

т

pre 6 godina

Ово је просечна плата у фирмама регистрованим на тој општини, а не становника те општине.

zeka peka iz daleka

pre 6 godina

Ja sam odavno odustao (a zivim 17 godina u inostranstvu) odustao da pricam nasima u Srb kako je ovamo. Oni kao da se uvrede kad im kazes da ni ovde nije med i mleko.
I razgovor se uvek zavrsi "a sto se ne vratis" E pa nevracam se samo zbog dece. Oni ovde mogu da imaju dobar pocetak jer kad dodjes na zapad sa 30 i kusur godina (i to ako imas srece) , pocinjes od pocetka. Jos ako moreas da dodat koji papir da bi ti priznali diploma platis $10 000 za semester (i to je jeftino, zavisno od struke npr jedan papir oili prednet moze da kosta 3-4000), ali posto nemas iskustva (kad dodjses) u toj zemlji pocinjes sa malom ili manjom platom dok ne steknes iskustvo (iako si to radio u Srbiji). A to traje. Kuce izgledaju kako bombone a kvalitet structure je obicna kutija sibica. Da neko provali ne treba mu da obija vrata ili prozor, sa sekirom moze da prodje i kroz zid. Po nasim kriterijumima kuca ne bi prosla ni pod kategorijom "supa". A kosta OD 3/4 miliona+ pa navise i to u naj jeftinijim sabrbima. Renta je od $400 do $800 NE-DE-LJNO (i to za dvosoban - ako ne "flet-metujes"). Klincima za skolu, osiguranja auto-kuca-imovina u kuci (content) zivotno (bez zivotnog teze dobijas kredoit od banke za "morgidz", zdravstveno osiguranje (ako mozes da priustis preko onog "Medicare-a").
Pa samo da ogrebes neciji branik na kolima ti je $2000.
Sve ovde je u hiljadama dolara. itd.
Ponestaje mi dozvoljen broj karaktera da pisem dalje. Ni posle ovih cinjenica se nece verovati.

Betty

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Nemoj zezati, tolika plata je sasvim ok da se normalno zivi, pre 2-3 god je samo tata zaradjivao oko 70k i to je za na cetvoro bilo nekako knap, sada i ja i mama radimo i izadje oko 170k i to je vise nego dovoljno za jako dobar zivot u Srbiji.

Zavisi i od toga da li plaćaš stan ili imaš svoj. Sa svojim stanom i 100 000 živio bi opušteno, ali ako plaćaš i stan, to ti je odmah min 200€ manje.

Stoimirović

pre 6 godina

@SveNekiSlepci

Sem IT-a i par oblasti iz medicine i farmacije, koji to proizvod ili uslugu Srbija može da ponudi svetskom tržištu da bi zaposlenima minimalac bio 800 evra? Nije kao da ovde imaš Boeing, Daimler, Samsung, Sony ili tako neku kompaniju i sl.
Primera radi minimalac u Austriji je oko 1200 evra.
Ovo je tužno koliki je minimalac u Srbiji ali budimo realni ova zemlja nikada i nije mnogla mnogo čega ponuditi na svetskom tržištu sem poluprovizvoda i sl. avanturica. A o tome se radi, da problem je vlast problem su i birokratija i tajkuni ali najveći problem jeste što nismo u stanju da ponudimo proizvod ili uslugu nekome tamo u svetu za lepe pare i to je fakat, nažalost

Mikii

pre 6 godina

Zaradjujem izmedju 70 i 90.000, zavisi od odredjenog meseca i realizacije projekata. Zivim sam, za stan, racune i hranu ode oko 45-50.000 mesecno (zivim u Cacku), tako da mi ostane para za jedan normalan zivot. Sreca pa me zenidba i deca ne interesuju u narednom periodu od 5 godina, inace bi bilo povucni, a i malo mi ga potegni. Sto se prosecne plate ovde tice, reci cu samo da se zivi tesko, kao i svuda. Sto rece ovaj dole, kad ljudi cuju da ima platu 60.000, padnu u trans. Tako vam je otprilike i ovde.

Doca

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom?
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza.

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća.

Prosečna zarada je ok ali ako se doda i standardna devijacija. Problem je sto 75% populacije nema blage veze šta je to i kako da tumaci podatke.

bot 418

pre 6 godina

Citam komentare pa ne mogu da verujem. Moja plata 36.000, zenina 25.000. Dvoje dece. Pomoc roditelja nemamo jer su stari i imaju veoma male penzije. Nemamo prihod od poljoprivrede. Pa ipak guramo nekako. A ovde neki pisu da imaju 130-150.000 prihoda mesecno pa ima malo. SPUSTITE SE MALO NA ZEMLJU !!!! Ima ljudi koji prezivljavaju sa veoma malo para.

B NS

pre 6 godina

(M, 28. oktobar 2017 23:48)

Udaj se za mene i problemi reseni :) Salu na stranu, da zivis sa nekim, imali bi zajedno dupla primanja a troskovi bi bili samo malo uvecani.

juzna pruga

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
(JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Sta bi rekao tek na zapadu gde je sve sem goriva 5x skuplje. U mom slucaju u americi renta stana je 1200$, hleb je 2$, za 100$ mogu da napunim 3 kese u prodavnici i da ne nabrajam... i to imam platu iznad proseka oko 3000$ i opet jedva uspevam da ustedim za troskove. Tako da buraz ta tvoja plata je ako ne i veca od ove moje u americi gledajuci troskove

Neko

pre 6 godina

@JJ - imas 100 000 + zeninu platu i to je malo u Srbiji?

Razumem ja da imamo mizerne penzije i plate, ali ako majka i brat imaju zajedno manje od tvojih 100 000, otac ne radi, a placaju sestri i meni stan u Beogradu i troskove, pa opet ostane neki dinar mesecno sa strane. Jeste da nema bahacenja, ali je zivot cak i uz toliko obaveza vise nego pristojan. Sta da kazu ostali koji nemaju ni to?

A ljudi koji imaju preko 140 000, sto ti verovatno imas, jednostavno ne znaju sa parama.

Stan u Beogradu 25 000 + troskovi oko 6 000 + hrana da bude i 25 000 mesecno, da zaokruzimo to na 60, pa i na 70 000 max, tebi ostaje preko 70 000, ako znas sa novcem. Od tih 70 000 mesecno da izdvojis za patike i garderobu po 10 000, zena isto toliko, ostaje vam 50 000 sa strane.

...

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Nemoj zezati, tolika plata je sasvim ok da se normalno zivi, pre 2-3 god je samo tata zaradjivao oko 70k i to je za na cetvoro bilo nekako knap, sada i ja i mama radimo i izadje oko 170k i to je vise nego dovoljno za jako dobar zivot u Srbiji.

Doca

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom?
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza.

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća.

Prosečna zarada je ok ali ako se doda i standardna devijacija. Problem je sto 75% populacije nema blage veze šta je to i kako da tumaci podatke.

miljan

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara.

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??

tzx

pre 6 godina

Zena i ja zaradimo 110k zajedno. Ne placamo stan, imamo 30k fixnih troskova svaki mesec, i nikako ne mozemo prezivimo od prvog do prvog. Ne bahatimo se ne kupujemo stvari, sipamo jedno 5k goriva u auto i to je to. Ja zaista ne znam gde nam pare idu. Ili smo mi ludi ili nam neko karde pare ?

pobesnela glista u suknji

pre 6 godina

E,moji beogradjani,kod nas u zgradi tata iz Vranja pazario sinu i cerci stan 70kv za 130 hiljada evra,da deca imaju gde da stanuju dok studiraju.Sta na to kazete,a samo se prica o "jadnoj"juznoj Srbiji.Mi u Bgd smo obrali bostan,naravno ne svi,ko ima samo 22000din mesecno a dvoje ih je bolje da ih nema.Jer to je malcice bolje od ničega.

shumy

pre 6 godina

zena i ja imamo 140k, uspemo da ustedimo dovoljno da imamo za sve potrebe pored osnovnih. Ipak planiramo da idemo preko, jer plata odavno nije poenta vec kvalitet zivota koji se ne meri u novcu... ko razume shvatice, ko ne razume nek jede nutelu za podrucje scg i alb..

nikola p.

pre 6 godina

koja manipulacija podataka; Na Novom Beogradu, gde zivim, prosecna plata moze max da bude 40-45000, svako ko zivi u Beogradu barem duze od nekoliko godina to zna. Jedino ako nista uzeli jedno 100 milionera u evima i ubacili ih medju tu statistiku. Onda ok (sto je isto manipulacija)

realno

pre 6 godina

Ode nam 200.000 sa jednim detetom.I toliko je realno sve ispod je prezivljavanje nemam pojma kako porodice koje nemaju ni 100.000 preguraju u BG.

kako da ne

pre 6 godina

@juzna pruga
Plata u USA veca od proseka je 3000? Sem stana uglavnom na zapadu nista nije skuplje nego u Srb. Ima hrane skuplje, ali to kad pogledas standard je kao da nije skuplje. Primer je Svajcarska gde zivim, ovde za 3000 mesecno niko ne bi ni radio 100% radno vreme, nije kao u USA, dakle nema nekog propisa ali u osnovi niko ne radi za manje od 3400-3500 netto u CH. E, sad ovako..Hleb jeste 2 i ovde, ali ovde hleb nije bio bitan nikada kao u Srb vec masa ljudi jede pomfrit. Ja udjem u prodavnicu i za 100-150fr napunim kolica. U principu za dvoje treba mesecno oko 600-700 i pritom ce ostati. Rekao sam okvirno jer nisam nikada racunao jer i ne gledam puno kad kupujem, vec samo stavljam sto je i greska ne samo mene nego uglavnom svih i koje znam. Pice npr nikada ne gledam, a uzimamo na pakete. Pazi ovo, paket koka kole od 0,5 u CH je 10fr, a u Srb je 1300 dinara. Skuplje. Sto je u Srb oko 200-300 dinara ovde je slicno ili do 6-7 fr, ali standard je takav da je to neosetno. Toliko platis kola kada peres na pumpi. Dvoje neka zarade taj neki minimalac imace 7000. Stan neka plate neki prosek oko 1200 i ostale sve totalno dazbine sa hranom nece otici do 3000 i to dakle da ne stedis na prodavnice, gorivo i ostalo. Vidi sam koliko ce ostati. U ostalim zemljama se takodje zaradi pa i USA tako da se ne zali, verovatno ne znas situaciju u Srb. Ovo su racunali plate direktora, menadzera i ljudi sa visokim funkcijama. Oni to rade uvek tako. Kada izvadis prosek naroda ne ide preko 300e. U CH je verujem neki prosek oko 5-5500fr. Ali kada se racuna prosek. Ako racunamo kao oni plate direktora i ostalih, prosek ce mesecni biti 15-20.000fr. A, naravno da to nije prosek svih nas ovde. Pozdrav

bot 418

pre 6 godina

Citam komentare pa ne mogu da verujem. Moja plata 36.000, zenina 25.000. Dvoje dece. Pomoc roditelja nemamo jer su stari i imaju veoma male penzije. Nemamo prihod od poljoprivrede. Pa ipak guramo nekako. A ovde neki pisu da imaju 130-150.000 prihoda mesecno pa ima malo. SPUSTITE SE MALO NA ZEMLJU !!!! Ima ljudi koji prezivljavaju sa veoma malo para.

gile

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
(JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Sta bi rekao tek na zapadu gde je sve sem goriva 5x skuplje. U mom slucaju u americi renta stana je 1200$, hleb je 2$, za 100$ mogu da napunim 3 kese u prodavnici i da ne nabrajam... i to imam platu iznad proseka oko 3000$ i opet jedva uspevam da ustedim za troskove. Tako da buraz ta tvoja plata je ako ne i veca od ove moje u americi gledajuci troskove
(juzna pruga, 28. oktobar 2017 16:47)

E, buraz, pa što se ti lepo ne vratiš ovde onda? Sigruno znaš dobro Engleski, ja ću ti nađem poso sa OVOM PROSEČNOM PLATOM. Dobro to nije 80.000, ali s druge strane bićeš, brate, svoj na svome. Ovde ćeš za 100 dolara sigruno moći da napuniš ČETIRI kese, doduše ako su one manje. Hleb će ti bude džabe pa ćeš moći da ga jedeš koliko ti je volja. Dobro, neće biti baš mnogo da kupiš da namažeš na taj leba, ali koga to briga! E, a stan, stan će ti bude maltene džabe! Ako nećeš da se luksuziraš, će ti nađem stan za manje od pola plate! E sad, jbg, ako ćeš i struju i ovaj intramek, još i grejanje da plaćaš, to je već tvoj izbor! Još nešto, ja ti preporučujem da po Beograd svuda ideš pešice. Ali bate, ako ćeš da se vozikaš tramvajima i trolejbusima, ili ako ćeš kola da teraš da sipaš benzin, da ga parkiraš negde a ne da ga držiš u stanu.... e, jbg bate, onda možda IPAK NE OSTANE ZA ONAJ DŽABE LEBAC ŠTO SI TEO!

Kalimero EU

pre 6 godina

Drugari koji zive i rade u Beogradu rade poslove koje je maltane nemoguce dobiti bez veze, i svi oni su se i pozaposljavali preko mame, tate, kume, snajke, i td. A niko nema platu vecu od 40 000 a rade kod privatnika, izuzetak je jedna osoba koja je na drzavnim jaslama i neki sef je sa nekih mozda 60 000. Tako da niko blizu tog proseka.
A moja plata je daleko iznad proseka navedenog u tekstu. A znate kako i gde sam nasla posao, pa van Srbije i to bez veze. Dovoljno imam da platim stan, komunalije, ne stedim na hrani, kad mi kod treba neki novi komad garderobe il obuca kupim, imam debitnu karticu, ne moram da upadam u minus da bih zadovoljila elementarne potrebe. Od svake plate uspevam da stedim, odvajam za strane i za putovanja.
Ko god kuka da mu je lose u Srbiji, neka ide napolje.

Thilno

pre 6 godina

Nije poenta u tome što porodica preživi sa dve plate od 25 hiljada. Poenta je što preživljavaju tj. nemaju normalan život. 1500e je minimum primanja potreban da živiš normalno, ne da se razbacuješ, normalno da platiš račune, kupiš deci šta treba i jednom godišnje odeš u Grčku na more.

Meister Jakob

pre 6 godina

Kako oni računaju taj prosjek?!
Znam puno ljudi u Beogradu i na osnovi njihovih plaća ni blizu ne može ispasti toliki prosjek, ma ni pola od toga, ajde možda pola!

Agron

pre 6 godina

Na Kosovu prosecna plata je 458€. To vazi i za sever Kosova, tj. oni koji uzimaju plate od budzeta Kosova. Neka to priznaju sami srbi koji zive tamo.

zeka peka iz daleka

pre 6 godina

Ja sam odavno odustao (a zivim 17 godina u inostranstvu) odustao da pricam nasima u Srb kako je ovamo. Oni kao da se uvrede kad im kazes da ni ovde nije med i mleko.
I razgovor se uvek zavrsi "a sto se ne vratis" E pa nevracam se samo zbog dece. Oni ovde mogu da imaju dobar pocetak jer kad dodjes na zapad sa 30 i kusur godina (i to ako imas srece) , pocinjes od pocetka. Jos ako moreas da dodat koji papir da bi ti priznali diploma platis $10 000 za semester (i to je jeftino, zavisno od struke npr jedan papir oili prednet moze da kosta 3-4000), ali posto nemas iskustva (kad dodjses) u toj zemlji pocinjes sa malom ili manjom platom dok ne steknes iskustvo (iako si to radio u Srbiji). A to traje. Kuce izgledaju kako bombone a kvalitet structure je obicna kutija sibica. Da neko provali ne treba mu da obija vrata ili prozor, sa sekirom moze da prodje i kroz zid. Po nasim kriterijumima kuca ne bi prosla ni pod kategorijom "supa". A kosta OD 3/4 miliona+ pa navise i to u naj jeftinijim sabrbima. Renta je od $400 do $800 NE-DE-LJNO (i to za dvosoban - ako ne "flet-metujes"). Klincima za skolu, osiguranja auto-kuca-imovina u kuci (content) zivotno (bez zivotnog teze dobijas kredoit od banke za "morgidz", zdravstveno osiguranje (ako mozes da priustis preko onog "Medicare-a").
Pa samo da ogrebes neciji branik na kolima ti je $2000.
Sve ovde je u hiljadama dolara. itd.
Ponestaje mi dozvoljen broj karaktera da pisem dalje. Ni posle ovih cinjenica se nece verovati.

Kobster

pre 6 godina

@Hajde
Racunica ti je losa. Stan za 25k jos i moze da se nadje, ali racuni ne mogu biti 6k nikako. Samo infostan je visi od tog iznosa. Plus telefoni, internet, kablovska, struja. Druga stvar, izlazak u restoran jednom mesecno je oko 4k za dvoje, bioskop oko 1k, pozoriste i vise. A treba se i obuci i obuti i platiti majstora i ostaviti neki dinar za letovanje ili crne dane. Ako imas decu, jos rastu troskovi. Tako da 100k nije neka plata, pricam iz licnog iskustva.

navijac

pre 6 godina

Strasno kolike razlike, jedino se u Beogradu i Novom Sadu koliko toliko zivi... Kragujevavlc 43000, Nis 42... A i taj prosek dizu radnici Elektrodistribucije, Telekoma i menadzeri stranih preduzeca koji imaju po 3000+ evra platu. Ostalih 90% naroda radi za platu izmedju 22 i 30 hiljada...

Objasnjenje

pre 6 godina

Ako je u nekoj opstini najveca prosecna plata to ne znaci da njeni zitelji imaju najveca primanja. Isto vazi i za najmanja primanja. Opstina Surcin ima najveca prosecna primanja zbog Aerodroma i zbog toga sto izvan tog Aerodroma postoji veoma mali broj zaposlenih. Medjutim na opstini Surcin ne rade samo ljudi koji tamo stanuju nego iz celog Beograda i dela Srema u blizini. Isto vazi i za Trgoviste. Veliki broj gradjana Trgovista radi u drugim opstinama gde su plate vise a takodje veliki broj gradjana ostalih opstina radi u Trgovistu tako da mala plata u toj opstini ne znaci da njeni zitelji imaju najmanja primanja.

djole

pre 6 godina

Od 100.000din meni ne ostane ništa, prošli mesec sam dotako dno = 0 na računu, u džepu, u banci! Stan 250eu, racuni 150eu, benzin 100eu, vrtić sa refundacijom čisto platim 100eu. Znači 600eu (72000din) da ništa ne pojedem, ne kupim, ne idem na rođendan. A ima nas samo troje zasad.

A u opštini Trgovište prosek ispod 30.000din...

Sve nas čeka: "...iz Srbije brale, u Torontu sada."

jelena

pre 6 godina

sto ne uzmete u obzir koliko ljudi nema posao?? i dzava uporedjujete ove cifre sa nekadasnjim kada je sve u medjuvremenu poskupelo. Jeza me hvata od ove zemlje, jos samo malo i napustam je...

Tina

pre 6 godina

Muz i ja inamo oko 110000 ukupnu platu. Dvoje dece. Nas stan u Bg i racuni sa vrticem itd.predju 30000. Bude nam knap do kraja meseca, bas se stisnemo.Najjeftinija garderoba, bez izlazaka..Hrana tek da nije pasteta i krompir svaki dan, nego neki prosecni obroci sa ovog podneblja.
Nikako mi nije jasno kako prezivljavaju u Beogadu ljudi sa dve plate od 30-tak hiljada sto je realnost?Ako placaju racune redovno, nemoguce je preziveti. Kako ljudi, zaista me zanima?

M

pre 6 godina

Za Tinu: Evo kako preživljavam ja kao singl osoba. Moja prosečna primanja na 2-3 radna mesta na kojima sam zaposlena sa nepotpunim radnim vremenom varira od 22000 do oko 40000 ukupno. Moji troškovi života su: stan 16000, računi i prevoz oko 12000, hrana ne smem ni da pomislim. Izdržava me porodica. Ne znam zašto to rade, nisu dužni jer sam ja radno sposobna i zdrava osoba u najboljim godinama, i veoma obrazovana. Naravno da se osećam kao klošar. Radim u struci i ostvarujem dobre rezultate, ali od toga ne može da se živi. Nisam udata, nemam decu (čik pogodite zašto), nisam ni u jednoj stranci (to ste verovatno već zaključili). Toliko o kvalitetu života. Već godinama se trudim da nađem bolji posao, ali boljih poslova jednostavno nema, mnogo toga se plasira kao primamljiv i inspirativan posao a na kraju ispadne šarena laža. Privatna praksa u mojoj struci je neisplativa. Sreća te umem da organizujem svoje vreme da mi bude zabavno, ali realno treba da budem krajnje nezadovoljna. Ne verujem da je sreća u novcu, ali nije ni u siromaštvu. Mislim da je vreme da razmislim o inostranstvu.

Mikii

pre 6 godina

Zaradjujem izmedju 70 i 90.000, zavisi od odredjenog meseca i realizacije projekata. Zivim sam, za stan, racune i hranu ode oko 45-50.000 mesecno (zivim u Cacku), tako da mi ostane para za jedan normalan zivot. Sreca pa me zenidba i deca ne interesuju u narednom periodu od 5 godina, inace bi bilo povucni, a i malo mi ga potegni. Sto se prosecne plate ovde tice, reci cu samo da se zivi tesko, kao i svuda. Sto rece ovaj dole, kad ljudi cuju da ima platu 60.000, padnu u trans. Tako vam je otprilike i ovde.

sremac

pre 6 godina

Naravno kad računaju direktorske plate nelt ,gebruder,pepsi,kuhne-nagel,i još milion firmi a mi obični smrtnici radimo za prosek od 35000. Ja sa četiri radne subote u mesecu i noćnim radom izađem oko 37000,slično je u svakoj privatnoj firmi.

mrzim da radim subotom

pre 6 godina

Ja u Leakovcu imam platu 33.000 din i pola mojih drugova kazu " blago tebi burazeru!" E to je prava istina. Molim da mi objavite komentar!

mrmlj

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara.

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??
(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

u surcinu je aerodrom, samim tim tamo su i firme koje se bave raznoraznim povezanim (i dobro placenim) delatnostima - npr. kontrola letenja a verovatno i nekadasnja jat tehnika, kako god se sad zvala. ne znam gde su zvanicno "prijavljeni" piloti, mozda se cak i njihove zarade uracunavaju u taj prosek.

Горан

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom? 
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza. 

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća. 

Ма немој... Поређаш милион плата, од којих је 95% у опсегу од пар десетина хиљада, и између две узастопне да буде 10.000 разлике. То не бива. Значај медијане је у томе што је пола популације са једне стране а пола са друге, дакле може да се стекне добар осећај како већина људи живи.

Pero

pre 6 godina

Sad sam bio na par meseci u Srbiji I moje je misljenje da bi mi trebalo oko 1500 evra prihoda da zivim sam u Beogradu.Inace zivim u Australiji,usporedjivao sam cene tamo I vamo I zakljucak je da se u Srbiji sprovodi nekakav gadan eksperiment ! Domaca valuta,tj dinar precenjen je do groteske,smisljeno jer se ne planira nista izvoziti kad se uvozi sve I svasta a prodaje skupje nego u zemljama gde se proizvodi (EU). Oni rade posao,a za utehu mojim zemljacima ostaje prica o otvaranju poglavlja I svetloj perspektivi. :) Neverovatan je nivo kolektivnog mazohizma I naivnosti,da ne kazem gluposti medju velikom vecinom stanovnistva.

outrageous

pre 6 godina

Nije da se hvalim ali zaista ja kad ljudima kazem da mi je plata 60 000 oni padnu u trans. Tako da ne znam o kojim prosecnim platama ova zemlja govori, a zivim u beogradu

АРА

pre 6 godina

Аеродром, Контрола летења, Ер Србина Ground Handling. Довољни су они да подигну просек. Контролор лета 290.000-400.000, пилот такође тако. Аеродром у зависности од делатности али неки просек је 60.000 -70.000

Stoimirović

pre 6 godina

@SveNekiSlepci

Sem IT-a i par oblasti iz medicine i farmacije, koji to proizvod ili uslugu Srbija može da ponudi svetskom tržištu da bi zaposlenima minimalac bio 800 evra? Nije kao da ovde imaš Boeing, Daimler, Samsung, Sony ili tako neku kompaniju i sl.
Primera radi minimalac u Austriji je oko 1200 evra.
Ovo je tužno koliki je minimalac u Srbiji ali budimo realni ova zemlja nikada i nije mnogla mnogo čega ponuditi na svetskom tržištu sem poluprovizvoda i sl. avanturica. A o tome se radi, da problem je vlast problem su i birokratija i tajkuni ali najveći problem jeste što nismo u stanju da ponudimo proizvod ili uslugu nekome tamo u svetu za lepe pare i to je fakat, nažalost

bla bla

pre 6 godina

Zivim u jednoj opstini u Norveskoj gde se nalazi jedna od najvecih uzgajalista lososa. Kad se podeli bogatstvo koje imaju 3 osobe, ispada da svaki stanovnik ima minimum 250000 eur ustedjevine, upravo izasli brojevi za sve opstine u Norveskoj. Statistika je cudo. :)
P.S. I bez tih 250000eur se ne bunim

Nemanja NY

pre 6 godina

Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara. 

Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??
(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

Usluge.

Petar

pre 6 godina

Statistika, medijana, prosek, sve to skriva stvarno stanje stvari.

Najbolji pokazatelj bi bio da nam kažu u brojkama, koliko ljudi zarađuje platu od 22000 do 30000, pa koliko od 30000 do 40000 pa koliko od 40000 do 50000 i tako dalje.
Verujem da bi najveći broj ljudi upao u te prve dve grupe.

drmr

pre 6 godina

109
Beogradska opština Surčin zauzela je prvo mesto u Srbiji po visini prosečne neto plate u septembru sa isplaćenih 85.975 dinara. Sta se tamo proizvodi i izvozi ....??(miljan, 28. oktobar 2017 15:09)

Aerodrom je tamo. Kontrolori Leta 500k platu, piloti 400k, kopiloti 300k. Stanovnici Surcina i oni koji tamo rade po str uglavnom 20k plate. Eto ti prosek.

Mrmot

pre 6 godina

Ne znam kako su dosli do ovog zapanjujuceg broja prosečne plate u Surčinu a i u celoj Srbiji. Ja koji sam radno sposoban imam svega 0 dinara mesečno (nezaposlen a nažalost nije otišao u inostranstvo) i to na toj istoj teritoriji Surčin. Ne treba više govoriti prosečna plata već da govorimo o primanjima po glavi stanovnika uzimajući u obzir sve kategorije ljudi nezaposlene, one koji ne mogu da rade iz objektivnih razloga, penzionere i naravno one zaposlene. Pa da vidimo koliko to po glavi raspolažemo novčano. Taj podatak bi bio mnogo korisniji ali ne sme da se objavi!

mausyy

pre 6 godina

Muz i ja inamo oko 110000 ukupnu platu. Dvoje dece. Nas stan u Bg i racuni sa vrticem itd.predju 30000. Bude nam knap do kraja meseca, bas se stisnemo.Najjeftinija garderoba, bez izlazaka..Hrana tek da nije pasteta i krompir svaki dan, nego neki prosecni obroci sa ovog podneblja.
Nikako mi nije jasno kako prezivljavaju u Beogadu ljudi sa dve plate od 30-tak hiljada sto je realnost?Ako placaju racune redovno, nemoguce je preziveti. Kako ljudi, zaista me zanima?
(Tina, 28. oktobar 2017 22:07)

35 hiljada i školujem troje dece, dvoje na faxu u Bg, treći u Kragujevcu. Kako prezivljavamo ne pitaj, ne znam ni da objasnim

Dare

pre 6 godina

Bravo Tina za komentar upravo ja i zena imamo zajedno 70000 dinara ali imamo i prekovremenog dosta,ja 240h mesecno ona oko 200h,jedno dete imamo i tesko da cemo imati drugo,vrtic,prevoz,racuni...Hrana iskreno jednom nedeljno meso jedemo,srce me boli ne znamo kako da priustimo nesto bolji zivot cerkici,zalosno sto dosta poznanika ni toliko nema,tuga od drzave...

Betty

pre 6 godina

Ja imam 80k minimalno a idem i preko 100k, plus ženina plata i na kraju meseca opet nemam para. Preskup je život u Srbiji, shvatite to!
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (JJ, 28. oktobar 2017 15:18)
Nemoj zezati, tolika plata je sasvim ok da se normalno zivi, pre 2-3 god je samo tata zaradjivao oko 70k i to je za na cetvoro bilo nekako knap, sada i ja i mama radimo i izadje oko 170k i to je vise nego dovoljno za jako dobar zivot u Srbiji.

Zavisi i od toga da li plaćaš stan ili imaš svoj. Sa svojim stanom i 100 000 živio bi opušteno, ali ako plaćaš i stan, to ti je odmah min 200€ manje.

gile

pre 6 godina

@pobesnela glista u suknji, 28. oktobar 2017 23:43)

Glisto, NE SMEMO da se delimo na tate iz Vranja i tate iz Beograda! Tate sa juga i tate sa severa. Možda je tata iz Vranja 40 godina radio u Nemačkoj pa može sebi lako ovo da priušti. Možda je NEKIM ČUDOM uspešan privatni proizvođač i radi samo sa strancima. A možda je u stranci.

Suština je da ima i tata iz Beograda koji svojoj deci iznajmljuju stanove po Londonima, Parizima, Čikazima... Možda su i te tate radile u inostranstvu 4 decenije... a možda su i u stranci.

Da, činjenica je da VEĆINA (opet - ne svi!)ljudi koji žive van Beograda ili nekih drugih većih gradova uglavnom imaju neku zemlju da ne ostanu gladni ali to opet NE MOŽE DA OPRAVDA ČINJENICU da pored te zemlje pošteno rade za 15-25 hiljada!

Ja sam tata iz Beograda. Imam troje dece. Žena i ja, oboje visoko obrazovani, radimo u državnoj firmi za oko 110k mesečno ZAJEDNO, dok naši direktori (i to oni najniži, ne oni najviši) 'rade' za minimum 350k mesečno! E, problem je u tim direktorima, kojih ima i na jugu i na severu, i u Vranju i u Beogradu! To su oni koji nam podižu prosek a smanjuju medijanu. Nije problem u tatama.

т

pre 6 godina

Ово је просечна плата у фирмама регистрованим на тој општини, а не становника те општине.

student

pre 6 godina

Da li bi svi mogli da prestanu sa medijan platom? 
Medijan znaci - poredjas sva primanja (1000 plata recimo) - i nadjes koja se nalazi tačno na sredini niza. 

Statistički - ova mera ne govori ništa jer prva sledeća može biti i 10,000 veća. 

Prosečna zarada je ok ali ako se doda i standardna devijacija. Problem je sto 75% populacije nema blage veze šta je to i kako da tumaci podatke.
(Doca, 28. oktobar 2017 19:43)

Ne slažem se. Za početak, ne kaže se medijan plata, nego medijana. Medijana je u ovom slučaju mnogo bolji pokazatelj od aritmetičke sredine, jer na nju ne utiču ekstremne vrednosti, dok na aritmetičku sredinu utiču. Primer koji ste naveli je jednostavno bezveze, jer onda i za aritmetičku sredinu možemo da kažemo da ne govori ništa, u slučaju da imamo 10 radnika koji rade za 25.000 i 2 radnika koji rade za po 300.000, onda nam prosek ispadne 70.000, što je za 83% osoba ovog hipotetičkog uzorka jednostavno nedostižno i pokazuje da aritmetička sredina nije dobar pokazatelj u ovoj situaciji.
Ako ne verujete meni da je medijana bolji pokazatelj od aritmetičke sredine u ovom slučaju, verujte profesorima sa Ekonomskog i Matematičkog fakulteta koji drže predavanja iz statistike i verovatnoće, gde je upravo prosek plata školski primer slučaja u kome je medijana bolja od aritmetičke sredine. Složio bih se sa vama da bi trebalo koristiti i standardnu devijaciju (koliko u proseku podaci odstupaju od aritmetičke sredine), a bilo bi zanimljivo i videti koliki je modus, tj najčešća plata, mada je to verovatno ona minimalna zarada.

Ilija

pre 6 godina

Zasto se ne racuna medijana plata pored proseka? Za razliku od proseka otporna je na ekstremne vrednosti tako da ako imamo Me=40 000 znali bi da 50% stanovnistva ima vise od te cifre a 50% manje. Prosek je beskorisna informacija...

B NS

pre 6 godina

(M, 28. oktobar 2017 23:48)

Udaj se za mene i problemi reseni :) Salu na stranu, da zivis sa nekim, imali bi zajedno dupla primanja a troskovi bi bili samo malo uvecani.

cvarci i kavurma

pre 6 godina

Dzaba trud da se 'objasni' sta je za koga malo ili kako uspe da prezivi sa svojom platom, mislim i na onog od 35000 i na onog sa preko 100000, istina je da kako plata raste ili pada tako i prohtevi rastu ili padaju, nekada sam imao platu ispod proseka, potom daleko iznad proseka a trenutno opet iznad proseka ali ne tako mnogo i eto zivim sve vreme, samo sto drugacije organizujem sredstva, sutra da imam minimalac morao bih da se dobrano 'izracunam' u paru, ali bi zivot i dalje isao, sve je stvar navike i lagodnosti, no lagodnosti najmanje ima, bar za vecinu u Srbiji...