Petak, 25.08.2017.

13:10

Ono što svet ne zna-Putin ima čoveka za budućnost

Pre tri godine kada ga je predsednik Vladimir Putin izabrao za ministra ekonomije, Maksim Oreškin nije delovao kao politički bitan.

Izvor: B92

Ono što svet ne zna-Putin ima èoveka za buduænost IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

22 Komentari

Sortiraj po:

SinisaBL

pre 6 godina

Larry, CA@ 😀 moram se nasmijati,to pravo veta je vremenski ograniceno,unutar nepostoji mogucnost da predsednik Amerike blokira neki zakon osim da odugovlaci ali i to nemoze u nedogled. Ovo sta se desilo sa Trampom i Kongresom je presedan;Tramp jeste mogao da nepodpise,dakle stavi veto jer je imao pravo,ali je podpisao zakon o sankcijama ali u tom zakonu mu zabranjuju da ih on ukine ili ublazi sto je presedan jer nikada Kongres nije tako odlucivao niti je sebi dao tolika prava u vanjskoj politici...niti jedan do sada Predsednik nije imao takvih problema a ne samo Regan. Komentar moj nije za ili pritiv vec generalno diktatura svugdje...EU,USA,CHI,RUS samo sto su oni vrh a mi boranija.

Larry, CA

pre 6 godina

(SinisaBL, )
Zivim u Americi dvadeset godina i americki sistem, i politicki i finansijski znam daleko bolje od tebe. Americki predsednik je ogranicen u unutrasnjoj politici. Ogranicen je kongresom, sudovima i pojedinacnim drzavama. Ali americki predsednik moze da blokira ostale delove vlasti. Vlast je napravljena tako da svako moze svakoga da blokira. U takvom sistemu, odluke moraju da se donesu kompromisom. Ako svako svakoga blokira , na kraju moraju da naprave kompromis koji sve zadovoljava. Predsednik Amerike u prvom redu je osoba koja pravi kompromise. Autoritaran predsednik ne moze da uspe u americkom sistemu. Sistem je zamislien da nikada ne bi mogao da se pojavi diktator. Ako Predsednik krene sa naredbama, ubrzo ce se naci potpuno blokiran od sistema. Predsednik koji je spreman da radi sa kongresom i "kupuje" i kongresmene, koji je spreman da popusit, obeca itd. moze da radi u americkom sistemu. Tramp ima taj problem jer ne moze da postigne dogovor cak ni sa svojom partijom. Regan nije imao taj problem, na primer.. Moras da znas da Amerikanci mrze diktatore. Ako si pratio sta Amerika radi po svetu, to bi trebalo da ti bude jasno. Na spoljnom planu predsednik ima veliku moc osim ako kongres donese odluku sa 2/3 glasova u oba doma. Bukvalno ne postoji stvar u Americi oko koje kongres moze da se slozi sa 2/3, tolike su podele. Ali kongres je sada 100% jednoglasan oko Rusije tako da Tramp ne moze nistai Ja se slazem sa kongresom. Ne trebaju nam nikakvi odnosi sa Rusijom

jasdf

pre 6 godina

@sinisa bl
Pre nego sto druge optuzis za neznanje informisi se malo. Predsednik SAD ima velika ovladtenja, kako unutar tako i spolja, o tome svedoci i niz zakona o tim ovlastenjima. Parlament takodje ima svoja ovlastenja. To se inace zove razdvajanje sistema vlasti i kontrola izvrsne vlasti. Predsednik sad nije bozanski vladalac (kao neki drugi), ali je najmocniji covek u zemlji, a i sire.

SinisaBL

pre 6 godina

Larry, CA@ hm...voleo bih znati dali komentarisete USA sistem i neznanja ili iz "trbuha". Sistem odabir Predsednika Rusije je opste poznat,koga predlozi odlazeci Predsednik on je siguran pobijednik;snaga Predsednika Rusije je slicna diktaturi koja svodi Parlament na puku poslusnost i to nije tajna i samo cudo moze da.se desi ako Rusika u ovom teskom trenutku tranzicije neodabere Putina opet...i opet...i opet.
USA...njen predsednicki sistem je obicna farsa,unutar nema aman zaman bas nikakve ovlasti a vanka je "imao" cak pravo i da Ameriku uvuce u rat...kazem "imao" jer kako se vidi Kongres ima pravo cak da natjera predsednika na snkcije i da mu oduzme pravo veta na to;molim te reci mi sta vse pita Donalda Trampa,kongres je doveo odnos s Rusijom na nivo dva bijesna psa i ODUZELI su mu pavo da reaguje. Predsednik USA je niko i nista,odustao je od sve i jedne krucijalne promjene koju je obecao a zid ka Meksiku mu je postala cista zanimacija...prijatelju protiv njega su cak i iz njegove stranke.

T.R.

pre 6 godina

A sta vi milsite ko vlada Amerikom.Zar milsite da se predsednik USA nesto pita?
Iste porodice vladaju vec stotinak godina ali to nije diktatura

masha.....

pre 6 godina

@roadrunner 26. avgust 2017. 19:06

Ne,ne mislim na primer na USA.....Mislim na neke evropske drzave, recimo Svajcarsku,Svedsku,Finsku,....u kojima ne dolazi do tektonskih poremecaja kad se vlast promeni...(kao recimo kod nas kad je Tito umro....)

A kad vec pominjete USA,svidja mi se sto neko moze da bude predsednik najvise 2 mandata,i dovidjenja....

Kod njih bivsi predsednik ne postaje premijer pa opet predsednik (i obrnuto....),ne menjaju Ustav i ne povecavaju broj godina koje ce doticni provesti na vlasti, ne otvaraju mu nove Kancelarije za sve i svasta da se ne bi opet kandidovao....

Larry, CA

pre 6 godina

Verovatno mislite na primer na USA? To jest plutokratski sistem vi nazivate stabilne postojane instutucije...može i tako to da se zove.
(roadrunner, 25. avgust 2017 19:06)
Ustav Amerike je najstariji ustav na svetu koji je u upotrebi. Vec skoro trista godina. Toliko o stabilnosti. A o stabilnosti Rusije, carevima, ubicama cara, komunistima, tajkunima, KGB tajkunima, malim diktatorima, o tome ne treba trositi reci. Amerika funkcionise isto i kada je na vlasti Washington, Obama ili Trump. Pod istim ustavom i pod istim sistemom su sva trojica bili predsednici. Americki sistem ne dozvoljava da neko postane diktator vec ogranicava vlast predsednika. Kao sto treba da bude. U Rusiji i Severnoj Koreji, kad jednom dodju na vlast i navale se, nema skidanja bez oruzja. Naravno, izmedju dolaska na vlast i krvave revolucije, vladar se u tim zemljama velica kao da je bog. Ziveo sam na Balkanu, znam Ruse i Rusiju, sada zivim u Americi. Vi koji se lozite na Rusiju i Putina, i na taj njihov dobar sistem, evo vam zadatak. Opisite mi kako izgleda ruska rublja i kako izgleda americki dolar. Mogu li da pogodim koju valutu necete znati da opisete? A zamislite, i svaki Rus dobro zna kako dolar izgleda. Ovoga je Putin izabrao jer je Rusija u krizi pa sad proturaju pricu kako dolaze mladi, da malo zamazu oci reformama. Kao kada u Srbiji izaberu LGBT premijera. Za fasadu.

Džinovski Patuljak

pre 6 godina

Malo statistike nije na odmet.
U celoj Rusiji živi oko 70 000 Srba.
Samo u Čikagu živi oko 400 000.
U celoj USA nešto malo preko MILION !!!
U Nemačkoj oko 400 000, Švajcarska i Austrija po oko 250 000 ...
Zašto li je tako?!
Zašto nije obrnuto?!
Zašto danas mladi doktori i med. sestre i svi ostali stručnjaci beže na Zapad, zašto ne beže u Rusiju, kad je u Rusiji
mnogo bolje?

roadrunner

pre 6 godina

"Ne mislite da je bolje da zemlja ima stabilne,postojane i nezavisne institucije,a ne da zavisi od "nasumicne promene vlasti" ili od dugovecnosti vladara?!?"

Verovatno mislite na primer na USA? To jest plutokratski sistem vi nazivate stabilne postojane instutucije...može i tako to da se zove.

masha.....

pre 6 godina

@2+2=5 25.avgust 2017. 16:19


"Sto se Srbi za Rusiju vise nego za Srbiju. Nasumicna promena vlasti nije dobra pogledajte nasu zemlju". -kazete vi.

Ne mislite da je bolje da zemlja ima stabilne,postojane i nezavisne institucije,a ne da zavisi od "nasumicne promene vlasti" ili od dugovecnosti vladara?!?

Sreta

pre 6 godina

Ne znam sta je ovde cudno, naravno da ce da postave svog coveka iz sistema a ne da se prevare pa postave nekoga kao Gorbacova i Jeljcina,a svi znamo kako se tada u Rusiji zivelo, bukvalno ljudi za hleb nisu imali a kamoli da se tada pricalo o razvoju tehnologije itd, pamte to Rusi dobro i zato sada i podrzavaju Putina u ovolikom procentu,posle toga je dosao Putin, covek sistema, ostalo je istorija.

brus

pre 6 godina

ima coveka za buducnost sebe nece valjda da preda vlast nekom mlađem školstvo je u rusiji propalo kada vec dve decenije jedan te isti covek na vlasti nema ko da ga zameni kao naš bivši director rts koji kaže nema ko da bude moram ja ponovo kada jednom dictator dođe na vladst ne predaje je nikome

Sreta

pre 6 godina

Ne znam sta je ovde cudno, naravno da ce da postave svog coveka iz sistema a ne da se prevare pa postave nekoga kao Gorbacova i Jeljcina,a svi znamo kako se tada u Rusiji zivelo, bukvalno ljudi za hleb nisu imali a kamoli da se tada pricalo o razvoju tehnologije itd, pamte to Rusi dobro i zato sada i podrzavaju Putina u ovolikom procentu,posle toga je dosao Putin, covek sistema, ostalo je istorija.

brus

pre 6 godina

ima coveka za buducnost sebe nece valjda da preda vlast nekom mlađem školstvo je u rusiji propalo kada vec dve decenije jedan te isti covek na vlasti nema ko da ga zameni kao naš bivši director rts koji kaže nema ko da bude moram ja ponovo kada jednom dictator dođe na vladst ne predaje je nikome

roadrunner

pre 6 godina

"Ne mislite da je bolje da zemlja ima stabilne,postojane i nezavisne institucije,a ne da zavisi od "nasumicne promene vlasti" ili od dugovecnosti vladara?!?"

Verovatno mislite na primer na USA? To jest plutokratski sistem vi nazivate stabilne postojane instutucije...može i tako to da se zove.

masha.....

pre 6 godina

@2+2=5 25.avgust 2017. 16:19


"Sto se Srbi za Rusiju vise nego za Srbiju. Nasumicna promena vlasti nije dobra pogledajte nasu zemlju". -kazete vi.

Ne mislite da je bolje da zemlja ima stabilne,postojane i nezavisne institucije,a ne da zavisi od "nasumicne promene vlasti" ili od dugovecnosti vladara?!?

Larry, CA

pre 6 godina

Verovatno mislite na primer na USA? To jest plutokratski sistem vi nazivate stabilne postojane instutucije...može i tako to da se zove.
(roadrunner, 25. avgust 2017 19:06)
Ustav Amerike je najstariji ustav na svetu koji je u upotrebi. Vec skoro trista godina. Toliko o stabilnosti. A o stabilnosti Rusije, carevima, ubicama cara, komunistima, tajkunima, KGB tajkunima, malim diktatorima, o tome ne treba trositi reci. Amerika funkcionise isto i kada je na vlasti Washington, Obama ili Trump. Pod istim ustavom i pod istim sistemom su sva trojica bili predsednici. Americki sistem ne dozvoljava da neko postane diktator vec ogranicava vlast predsednika. Kao sto treba da bude. U Rusiji i Severnoj Koreji, kad jednom dodju na vlast i navale se, nema skidanja bez oruzja. Naravno, izmedju dolaska na vlast i krvave revolucije, vladar se u tim zemljama velica kao da je bog. Ziveo sam na Balkanu, znam Ruse i Rusiju, sada zivim u Americi. Vi koji se lozite na Rusiju i Putina, i na taj njihov dobar sistem, evo vam zadatak. Opisite mi kako izgleda ruska rublja i kako izgleda americki dolar. Mogu li da pogodim koju valutu necete znati da opisete? A zamislite, i svaki Rus dobro zna kako dolar izgleda. Ovoga je Putin izabrao jer je Rusija u krizi pa sad proturaju pricu kako dolaze mladi, da malo zamazu oci reformama. Kao kada u Srbiji izaberu LGBT premijera. Za fasadu.

Džinovski Patuljak

pre 6 godina

Malo statistike nije na odmet.
U celoj Rusiji živi oko 70 000 Srba.
Samo u Čikagu živi oko 400 000.
U celoj USA nešto malo preko MILION !!!
U Nemačkoj oko 400 000, Švajcarska i Austrija po oko 250 000 ...
Zašto li je tako?!
Zašto nije obrnuto?!
Zašto danas mladi doktori i med. sestre i svi ostali stručnjaci beže na Zapad, zašto ne beže u Rusiju, kad je u Rusiji
mnogo bolje?

masha.....

pre 6 godina

@roadrunner 26. avgust 2017. 19:06

Ne,ne mislim na primer na USA.....Mislim na neke evropske drzave, recimo Svajcarsku,Svedsku,Finsku,....u kojima ne dolazi do tektonskih poremecaja kad se vlast promeni...(kao recimo kod nas kad je Tito umro....)

A kad vec pominjete USA,svidja mi se sto neko moze da bude predsednik najvise 2 mandata,i dovidjenja....

Kod njih bivsi predsednik ne postaje premijer pa opet predsednik (i obrnuto....),ne menjaju Ustav i ne povecavaju broj godina koje ce doticni provesti na vlasti, ne otvaraju mu nove Kancelarije za sve i svasta da se ne bi opet kandidovao....

T.R.

pre 6 godina

A sta vi milsite ko vlada Amerikom.Zar milsite da se predsednik USA nesto pita?
Iste porodice vladaju vec stotinak godina ali to nije diktatura

SinisaBL

pre 6 godina

Larry, CA@ hm...voleo bih znati dali komentarisete USA sistem i neznanja ili iz "trbuha". Sistem odabir Predsednika Rusije je opste poznat,koga predlozi odlazeci Predsednik on je siguran pobijednik;snaga Predsednika Rusije je slicna diktaturi koja svodi Parlament na puku poslusnost i to nije tajna i samo cudo moze da.se desi ako Rusika u ovom teskom trenutku tranzicije neodabere Putina opet...i opet...i opet.
USA...njen predsednicki sistem je obicna farsa,unutar nema aman zaman bas nikakve ovlasti a vanka je "imao" cak pravo i da Ameriku uvuce u rat...kazem "imao" jer kako se vidi Kongres ima pravo cak da natjera predsednika na snkcije i da mu oduzme pravo veta na to;molim te reci mi sta vse pita Donalda Trampa,kongres je doveo odnos s Rusijom na nivo dva bijesna psa i ODUZELI su mu pavo da reaguje. Predsednik USA je niko i nista,odustao je od sve i jedne krucijalne promjene koju je obecao a zid ka Meksiku mu je postala cista zanimacija...prijatelju protiv njega su cak i iz njegove stranke.

Larry, CA

pre 6 godina

(SinisaBL, )
Zivim u Americi dvadeset godina i americki sistem, i politicki i finansijski znam daleko bolje od tebe. Americki predsednik je ogranicen u unutrasnjoj politici. Ogranicen je kongresom, sudovima i pojedinacnim drzavama. Ali americki predsednik moze da blokira ostale delove vlasti. Vlast je napravljena tako da svako moze svakoga da blokira. U takvom sistemu, odluke moraju da se donesu kompromisom. Ako svako svakoga blokira , na kraju moraju da naprave kompromis koji sve zadovoljava. Predsednik Amerike u prvom redu je osoba koja pravi kompromise. Autoritaran predsednik ne moze da uspe u americkom sistemu. Sistem je zamislien da nikada ne bi mogao da se pojavi diktator. Ako Predsednik krene sa naredbama, ubrzo ce se naci potpuno blokiran od sistema. Predsednik koji je spreman da radi sa kongresom i "kupuje" i kongresmene, koji je spreman da popusit, obeca itd. moze da radi u americkom sistemu. Tramp ima taj problem jer ne moze da postigne dogovor cak ni sa svojom partijom. Regan nije imao taj problem, na primer.. Moras da znas da Amerikanci mrze diktatore. Ako si pratio sta Amerika radi po svetu, to bi trebalo da ti bude jasno. Na spoljnom planu predsednik ima veliku moc osim ako kongres donese odluku sa 2/3 glasova u oba doma. Bukvalno ne postoji stvar u Americi oko koje kongres moze da se slozi sa 2/3, tolike su podele. Ali kongres je sada 100% jednoglasan oko Rusije tako da Tramp ne moze nistai Ja se slazem sa kongresom. Ne trebaju nam nikakvi odnosi sa Rusijom

jasdf

pre 6 godina

@sinisa bl
Pre nego sto druge optuzis za neznanje informisi se malo. Predsednik SAD ima velika ovladtenja, kako unutar tako i spolja, o tome svedoci i niz zakona o tim ovlastenjima. Parlament takodje ima svoja ovlastenja. To se inace zove razdvajanje sistema vlasti i kontrola izvrsne vlasti. Predsednik sad nije bozanski vladalac (kao neki drugi), ali je najmocniji covek u zemlji, a i sire.

SinisaBL

pre 6 godina

Larry, CA@ 😀 moram se nasmijati,to pravo veta je vremenski ograniceno,unutar nepostoji mogucnost da predsednik Amerike blokira neki zakon osim da odugovlaci ali i to nemoze u nedogled. Ovo sta se desilo sa Trampom i Kongresom je presedan;Tramp jeste mogao da nepodpise,dakle stavi veto jer je imao pravo,ali je podpisao zakon o sankcijama ali u tom zakonu mu zabranjuju da ih on ukine ili ublazi sto je presedan jer nikada Kongres nije tako odlucivao niti je sebi dao tolika prava u vanjskoj politici...niti jedan do sada Predsednik nije imao takvih problema a ne samo Regan. Komentar moj nije za ili pritiv vec generalno diktatura svugdje...EU,USA,CHI,RUS samo sto su oni vrh a mi boranija.

brus

pre 6 godina

ima coveka za buducnost sebe nece valjda da preda vlast nekom mlađem školstvo je u rusiji propalo kada vec dve decenije jedan te isti covek na vlasti nema ko da ga zameni kao naš bivši director rts koji kaže nema ko da bude moram ja ponovo kada jednom dictator dođe na vladst ne predaje je nikome

Sreta

pre 6 godina

Ne znam sta je ovde cudno, naravno da ce da postave svog coveka iz sistema a ne da se prevare pa postave nekoga kao Gorbacova i Jeljcina,a svi znamo kako se tada u Rusiji zivelo, bukvalno ljudi za hleb nisu imali a kamoli da se tada pricalo o razvoju tehnologije itd, pamte to Rusi dobro i zato sada i podrzavaju Putina u ovolikom procentu,posle toga je dosao Putin, covek sistema, ostalo je istorija.

masha.....

pre 6 godina

@2+2=5 25.avgust 2017. 16:19


"Sto se Srbi za Rusiju vise nego za Srbiju. Nasumicna promena vlasti nije dobra pogledajte nasu zemlju". -kazete vi.

Ne mislite da je bolje da zemlja ima stabilne,postojane i nezavisne institucije,a ne da zavisi od "nasumicne promene vlasti" ili od dugovecnosti vladara?!?

roadrunner

pre 6 godina

"Ne mislite da je bolje da zemlja ima stabilne,postojane i nezavisne institucije,a ne da zavisi od "nasumicne promene vlasti" ili od dugovecnosti vladara?!?"

Verovatno mislite na primer na USA? To jest plutokratski sistem vi nazivate stabilne postojane instutucije...može i tako to da se zove.

Larry, CA

pre 6 godina

Verovatno mislite na primer na USA? To jest plutokratski sistem vi nazivate stabilne postojane instutucije...može i tako to da se zove.
(roadrunner, 25. avgust 2017 19:06)
Ustav Amerike je najstariji ustav na svetu koji je u upotrebi. Vec skoro trista godina. Toliko o stabilnosti. A o stabilnosti Rusije, carevima, ubicama cara, komunistima, tajkunima, KGB tajkunima, malim diktatorima, o tome ne treba trositi reci. Amerika funkcionise isto i kada je na vlasti Washington, Obama ili Trump. Pod istim ustavom i pod istim sistemom su sva trojica bili predsednici. Americki sistem ne dozvoljava da neko postane diktator vec ogranicava vlast predsednika. Kao sto treba da bude. U Rusiji i Severnoj Koreji, kad jednom dodju na vlast i navale se, nema skidanja bez oruzja. Naravno, izmedju dolaska na vlast i krvave revolucije, vladar se u tim zemljama velica kao da je bog. Ziveo sam na Balkanu, znam Ruse i Rusiju, sada zivim u Americi. Vi koji se lozite na Rusiju i Putina, i na taj njihov dobar sistem, evo vam zadatak. Opisite mi kako izgleda ruska rublja i kako izgleda americki dolar. Mogu li da pogodim koju valutu necete znati da opisete? A zamislite, i svaki Rus dobro zna kako dolar izgleda. Ovoga je Putin izabrao jer je Rusija u krizi pa sad proturaju pricu kako dolaze mladi, da malo zamazu oci reformama. Kao kada u Srbiji izaberu LGBT premijera. Za fasadu.

Džinovski Patuljak

pre 6 godina

Malo statistike nije na odmet.
U celoj Rusiji živi oko 70 000 Srba.
Samo u Čikagu živi oko 400 000.
U celoj USA nešto malo preko MILION !!!
U Nemačkoj oko 400 000, Švajcarska i Austrija po oko 250 000 ...
Zašto li je tako?!
Zašto nije obrnuto?!
Zašto danas mladi doktori i med. sestre i svi ostali stručnjaci beže na Zapad, zašto ne beže u Rusiju, kad je u Rusiji
mnogo bolje?

T.R.

pre 6 godina

A sta vi milsite ko vlada Amerikom.Zar milsite da se predsednik USA nesto pita?
Iste porodice vladaju vec stotinak godina ali to nije diktatura

SinisaBL

pre 6 godina

Larry, CA@ hm...voleo bih znati dali komentarisete USA sistem i neznanja ili iz "trbuha". Sistem odabir Predsednika Rusije je opste poznat,koga predlozi odlazeci Predsednik on je siguran pobijednik;snaga Predsednika Rusije je slicna diktaturi koja svodi Parlament na puku poslusnost i to nije tajna i samo cudo moze da.se desi ako Rusika u ovom teskom trenutku tranzicije neodabere Putina opet...i opet...i opet.
USA...njen predsednicki sistem je obicna farsa,unutar nema aman zaman bas nikakve ovlasti a vanka je "imao" cak pravo i da Ameriku uvuce u rat...kazem "imao" jer kako se vidi Kongres ima pravo cak da natjera predsednika na snkcije i da mu oduzme pravo veta na to;molim te reci mi sta vse pita Donalda Trampa,kongres je doveo odnos s Rusijom na nivo dva bijesna psa i ODUZELI su mu pavo da reaguje. Predsednik USA je niko i nista,odustao je od sve i jedne krucijalne promjene koju je obecao a zid ka Meksiku mu je postala cista zanimacija...prijatelju protiv njega su cak i iz njegove stranke.

masha.....

pre 6 godina

@roadrunner 26. avgust 2017. 19:06

Ne,ne mislim na primer na USA.....Mislim na neke evropske drzave, recimo Svajcarsku,Svedsku,Finsku,....u kojima ne dolazi do tektonskih poremecaja kad se vlast promeni...(kao recimo kod nas kad je Tito umro....)

A kad vec pominjete USA,svidja mi se sto neko moze da bude predsednik najvise 2 mandata,i dovidjenja....

Kod njih bivsi predsednik ne postaje premijer pa opet predsednik (i obrnuto....),ne menjaju Ustav i ne povecavaju broj godina koje ce doticni provesti na vlasti, ne otvaraju mu nove Kancelarije za sve i svasta da se ne bi opet kandidovao....

SinisaBL

pre 6 godina

Larry, CA@ 😀 moram se nasmijati,to pravo veta je vremenski ograniceno,unutar nepostoji mogucnost da predsednik Amerike blokira neki zakon osim da odugovlaci ali i to nemoze u nedogled. Ovo sta se desilo sa Trampom i Kongresom je presedan;Tramp jeste mogao da nepodpise,dakle stavi veto jer je imao pravo,ali je podpisao zakon o sankcijama ali u tom zakonu mu zabranjuju da ih on ukine ili ublazi sto je presedan jer nikada Kongres nije tako odlucivao niti je sebi dao tolika prava u vanjskoj politici...niti jedan do sada Predsednik nije imao takvih problema a ne samo Regan. Komentar moj nije za ili pritiv vec generalno diktatura svugdje...EU,USA,CHI,RUS samo sto su oni vrh a mi boranija.

jasdf

pre 6 godina

@sinisa bl
Pre nego sto druge optuzis za neznanje informisi se malo. Predsednik SAD ima velika ovladtenja, kako unutar tako i spolja, o tome svedoci i niz zakona o tim ovlastenjima. Parlament takodje ima svoja ovlastenja. To se inace zove razdvajanje sistema vlasti i kontrola izvrsne vlasti. Predsednik sad nije bozanski vladalac (kao neki drugi), ali je najmocniji covek u zemlji, a i sire.

Larry, CA

pre 6 godina

(SinisaBL, )
Zivim u Americi dvadeset godina i americki sistem, i politicki i finansijski znam daleko bolje od tebe. Americki predsednik je ogranicen u unutrasnjoj politici. Ogranicen je kongresom, sudovima i pojedinacnim drzavama. Ali americki predsednik moze da blokira ostale delove vlasti. Vlast je napravljena tako da svako moze svakoga da blokira. U takvom sistemu, odluke moraju da se donesu kompromisom. Ako svako svakoga blokira , na kraju moraju da naprave kompromis koji sve zadovoljava. Predsednik Amerike u prvom redu je osoba koja pravi kompromise. Autoritaran predsednik ne moze da uspe u americkom sistemu. Sistem je zamislien da nikada ne bi mogao da se pojavi diktator. Ako Predsednik krene sa naredbama, ubrzo ce se naci potpuno blokiran od sistema. Predsednik koji je spreman da radi sa kongresom i "kupuje" i kongresmene, koji je spreman da popusit, obeca itd. moze da radi u americkom sistemu. Tramp ima taj problem jer ne moze da postigne dogovor cak ni sa svojom partijom. Regan nije imao taj problem, na primer.. Moras da znas da Amerikanci mrze diktatore. Ako si pratio sta Amerika radi po svetu, to bi trebalo da ti bude jasno. Na spoljnom planu predsednik ima veliku moc osim ako kongres donese odluku sa 2/3 glasova u oba doma. Bukvalno ne postoji stvar u Americi oko koje kongres moze da se slozi sa 2/3, tolike su podele. Ali kongres je sada 100% jednoglasan oko Rusije tako da Tramp ne moze nistai Ja se slazem sa kongresom. Ne trebaju nam nikakvi odnosi sa Rusijom