Aktuelno

Petak, 28.04.2017.

09:56

Umesto srušenog Generalštaba biće Muzej Stefana Nemanje

Izvor: Tanjug

Umesto srušenog Generalštaba biæe Muzej Stefana Nemanje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

136 Komentari

Sortiraj po:

legenda

pre 7 godina

To treba ostati generalštab, eventualno prostor za još neka ministarstva. U okviru novog projekta, koji bi trebao da ima elemente prethodnog, mora da se napravi memorijalni centar žrtvama svih ratova devedesetih, uključujući i popis svih stradalih u bombardovanju. To bi ozbiljno društvo zahtevalo od ozbiljne države.

Dz

pre 7 godina

Sto nije napravljen na mestu BGH20 kad ima tolika poljancina i mesta za spomen park svim srpskim vladarima,,,ova zgrada je trebala da bude obnovljena jos 2000-te u inat svima koji su je srusili,,jer zgrada generalstaba tu i treba da stoji

Ajdemo u Beograd, jer tamo ima sve....

pre 7 godina

Kakve veze, sem imena ulice, Stefan Nemanja ima sa Beogradom ? Verovatno da mu nuje ni prisao na blize od 100km !

Doktor cega ? Prava ?

pre 7 godina

@Doktor
"A pre 2000 nas nisu zaduživali jer smo bili pod ekonomskim sankcijama ali su lepo sve uništili i pare izvozili na Kipar"

Da ali, dali znate koliko je razlika izmedju desetak miliona maraka i dvadesetak milijardi Evra ?

Slobodan

pre 7 godina

Kakve veze ima jedno veličanstveno arhitektonsko delo podignuto u znak sećanja na borbu protiv okupatora a oštećeno od strane drugog okupatora,sa Stefanom Nemanjićem.Taj objekat treba obnoviti i ostaviti potomcima da iz njega uče istoriju.Nisu carevi i kraljevi samo vredni u istoriju jednog naroda,mnogo je vredniji običan narod.

s.

pre 7 godina

" ...Mogla bi da nikne neka bolnica ili slicno, a ne neki tamo muzej..."

(Uzas, 28. april 2017 14:34)

Može, onkologija ima besplatno zračenje.

mislivoje

pre 7 godina

Ma kakav Nemanja bre ŠOPING MOL tu treba sagraditi.Gledajte šta je tu ministarstava i radnog naroda zar treba da pešače po krpice...ovako sa pauze u šoping pa brzo kući,odmah u pola četri...
Možda je bolje da se ostave ruševine,mi to volimo da obilazimo i kukamo,kao nad bibliotekom...

Beograđanin

pre 7 godina

Neverovatno je koliko ljudi ne pravi razliku između spomenika i muzeja. Muzej je građevina i da bi se izgradio neophodno je izgraditi ozbiljno velika sredstva, u milionima eura. Mi već dve decenije ne možemo da skupimo novac za rekonstrukciju Muzeja savremene umetnosti i Narodnog muzeja, a ovakve ideje se javljaju i to baš sada. Ovo je tipično ispiranje mozga zna se od koga, sa namerom da se skrene pažnja od mnogo značajnijih problema: ogromna nezaposlenost, namera da se zemlja prodaje strancima, prekomerno zaduživanje, pranje novca... Mislite svojom glavom, a ne kako vam kažu.

Đole

pre 7 godina

Muzej Gluposti i Promašaja da se pravi na tom mestu.

Prvi eksponat: sam muzej. A i kontinuitet sa štabom glupih i promašenih generala bio bi očuvan.

Goran janic

pre 7 godina

Treba srusiti to komunisticko ruglo...te dve zgrade su centar Beograda a i samim tim i Srbije...tako da mora nesto samo Srpsko biti tu...Stefan Nemanja je osnivac Srpske drzave i to je to...neko je pomenuo da je tu general stab 200 godina...e pa nije ,nego je na uglu sa Resavskom 200 godina,a ne ni toliko...izvinjavam se deci komunista sto sam ovim podatkom rasprsio lazi koje su ucili.

Srboljub

pre 7 godina

Pekićev "Odmor od istorije" izgleda da od vlasnih nije shvaćen: delovaće kao teška uvreda zaljubljenicima u prošlost, ali u okviru naše kolektivne anamneze je "višak istorije", zanemarujemo sutrašnjost i ambijent koji treba da naslede klinci (o nekom dugoročnom planiranju ne vredi ni govoriti) fascinacija istorijom, srpskim žrtvama, nepravdama, porazima i sl. su teški simptomi društva koje ne zna kud bi i šta bi sa sobom u sadašnjosti; posle smene Slobe, mislio sam da će sa "čišćenjem" socijalsitičke zaostavštine i restartom države prestati potreba za konstantnim forsiranjem istorijskih pitanja. Da li je plac G.Š. uz navedeno u komentarima pravo mesto za muzej? Da li pored Studenice treba još nešto, alo? Najzad, da parafraziram Foknera: narod koji živi u prošlosti je kao krompir, ono najbolje mu je u zemlji.

Realno

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
(Novljanin, 28. april 2017 11:12)

Ne, nego parama iz budzeta da se zidaju megalomanski muzeji i nacionalni stadioni, a pare za lecenje dece da se prikupljaju SMS porukama!

EU Citizen

pre 7 godina

I nije moglo da de umesto tpg komunističkog rugla napravi nešto korisno, hotel, kancelarije, prodajni prostor, nego mora opet neka budžetska crna rupa sa tematikom koja malo koga ko ne mora da dolazi tipa jadne dece koju vuku po takvim glupostima neće zanimati, pa dakle neće biti ni profitabilna, a barem pedeset-sto partijskih uhljeba će tamo naći prijatno parazitsko gnezdo da vuk plate na grbači poreskih obveznika.

NoName

pre 7 godina

@Ich

"Hejterima" takodje smeta preterana upotreba English recnika, zbog preterane upotrebe "internet hype-a", na domacem prostoru. Imas vec i nasu rec za to - mrzitelji.

Kako kazu politicari tako ce i biti a narod ce cutati zauvek

pre 7 godina

Ja bih stavio tu fontanu od 30 miliona eura i uzeo kredit od MMF-a za to sa nekom sitnom provizijom posredniku.

nm

pre 7 godina

А где би било место музеју и споменику Стефану Немањи него у Немањиној улици зар то није тако логично ? Подржавам у сваком случају, ко год негодује и по већ устаљеној навици пљује на прву лопту нека само мало прошета до комшилука рецимо Будимпеште па да баци поглед на њихове тргове пуне споменика разним краљевима из различитих епоха. Осим споменика Кнез Михајлу и Кнезу Милошу ми скоро да и немамо неки споменик неком нашем владару у престоници.

Zec

pre 7 godina

E moj Igore iz Bujanovca, ti si zgrade cuvao umjesto da si cuvao svoju drzavu! I jos se s tim hvalis! Biti ce da su ti starci bili u SPS neke face pa te poslalo u Beograd da zgrade cuvas dok su drugi isli na Kosare!

Historicus

pre 7 godina

Људи, ово је тешка глупост. На том месту је био Генералштаб који нам је два пута рушен у бомбардовању. Први пут су га срушили Немци 1941, а други пут НАТО 1999. године. Тиме што бисмо га обновили и вратили у првобитну намену, ми бисмо доказали да смо народ који поштује своју историју и традицију. Да не говорим о томе да је апсолутно варварство рушити зграду која је сама по себи споменик битке на Сутјесци, у којој су Немци поубијали наше заробљене рањенике из болнице (за то би им се по данашњим мерилима судило за ратни злочин, као што се у Хагу судило Србима за Овчару код Вуковара). Неозбиљно је све то рушити, нарочито зато што се одмах до те зграде налази огромни кпмплекс Министарства одбране са којим је повезана ходницима и подземним тунелима. Све то заједно треба обновити, вратити у првобутну намену, а Министарство одбране и тако нема конференцијски простор за састанке са већи бројем учесника од 30, него за сваки већи скуп мора да развози госте или у Дом Војске или у Дом Гарде у Топчидеру.

CATAPA

pre 7 godina

Ne sme da se izgradi ništa praktično i korisno jer će izgradnju platiti cela Srbija, pa mora da se izmisli nekakav imaginarni zajednički interes za celu Srbiju.
A korist, koliko god ona mala bila, ima samo Beograd. To je m.o. svih beogradskih vlasti do sada, a svaka do sada je i bila beogradska.

Dragan VG

pre 7 godina

Da li je moguce da dopustamo kao narod ovakvu sramotu?
Zgradu koja je zasticena kao spomenik kulture ove nazadnjacke dahije hoce da ruse...

Stefan

pre 7 godina

Konacno otac drzave ce nakon 200 godina od oslobadjanja od turaka dobiti spomenik. Nadam se daspomenik nece imati 2 metra i biti od drveta?

A i ne znam kakve ideje sacuvate zgradu napravite muzej od nje i ispred dignete spomenik od 30 metara badem tvorcu

Dajana

pre 7 godina

Glupost živa, na tom mestu treba sagraditi memorijalni Muzej sećanja na NATO zločin, u SAD-u na mestu kula bliznakinja je nešto slično urađeno.

Millennium

pre 7 godina

Muzej je skroz ok ideja. Još bi bilo bolje kada se ne bi fokusirali na jedan period i ne samo na istoriju. Zašto tu ne bi pored istorijskog bio i prirodnjački? Ono na Kalemegdanu je plač majke Božije. I muzej nauke. Mogao bi lep kompleks sa muzejima da se napravi.

stefansr

pre 7 godina

Tu treba biti muzej NATO agresije. Ima smisla zato što je NATO oštetio tu zgradu. Tako je u Hirosimi, gde su ameri bacili atomsku bombu. Jedino je opstala jedna zgrada banke koja je bila od armiranog betona i sada je tu muzej.

Dragan

pre 7 godina

Hoćemo narodni muzej, muzej savremene umetnosti, Koncertnu dvoranu, operu, regionalni naučni centar, metro, bolnice....
a ne muzej nemanjicima.

Sveta

pre 7 godina

Ako već država daje taj deo civilima onda bi trebalo to dati slikarima i kuparima za ateljea. Ima dovoljno prostora da svi akademski slikari i kipari dobiju svoj atelje, da plaćaju sve dažbine i pri tome da urade za muzej savremene umetnosti na ušću godišnje po jedan rad. Ne vidim nijedan razlog da se ovaj moj predlog ne prihvati ozbiljno pogotovo što sam predložio više puta da se ministarstvo odbrane i GŠ izmeste iz centra grada Beograda na povoljniju i savremeniju lokaciju kao što je naprimer Sopot.Srpska akademija znanosti i umetnosti bi trebalo da preuzme deo objekata preko puta ove lokacije. Tako bi se dobio prostor za rad umetnika i naučnika. Srpska kultura i umetnost bi krenula put napredka nesagledivom visinom.

Radomir Istoricar i Geograf

pre 7 godina

Neko ponovo dokazuje da ne zna srpsku istoriju. Svi Nemanjici su bili vladari i vlastelini Bugarske Imperije i nemaju veze sa Keltskom Srbijom i Keltskim Srbima. Za svako skrnavljenje bugarskih vladara, Bugarska ce tuziti Srbiju Medjunarodnom Sudu Pravde. A vi sada dusebriznici proslosti, dizite spomenika tudjim vladarima.

dacha

pre 7 godina

Stefan Nemanja ili Sveti Simeon mirotocni osnivac Srpske Crkve sa sinom Rastkom ili Svetim Savom,kao i osnivac Srbije zasluzuje spomenik veci od Avale.Toliko o istoriji

Uzas

pre 7 godina

Vecu glupost nisam cula. Kakav muzej! Srusite tu zgradurinu, to ruglo usred centra grada, a i izmerite radijaciju, ko zna sta nas svakodnevno zraci odatle. Mogla bi da nikne neka bolnica ili slicno, a ne neki tamo muzej s kojim ce se biti na gubitku, u koji niko zivi nece da ide a u koji ce se uloziti brdo para. Bolnica je bar preko potrebna.

Doktor

pre 7 godina

Dok su Srbe Namenjici zaduzili i ostavili im zaduzbine, nasi savremenici od 2000 zaduzili sa kreditima.
(dezurni filozof, 28. april 2017 12:54)
A pre 2000 nas nisu zaduživali jer smo bili pod ekonomskim sankcijama ali su lepo sve uništili i pare izvozili na Kipar

Rašo Santrač

pre 7 godina

Ako poruše zaštićenu zgradu umesto da je obnove, šta će sprečiti neku sledeću vlast (pod pretpostavkom da bude novca) da poruši taj isti muzej, ili zgradu vlade, ili skupštinu, ili možda Beograd na vodi? Kad prenebegneš zakon zarad nekakvog višeg cilja to vuče onda seriju nesagledivih posledica.

Sredoje

pre 7 godina

Ja ne bih ulagao nista!

Treba da stoji ovako i to je onda samo po sebi muzej i secanje na neko skorije vreme. Sta cemo daleko u praistoriju 8 vekova unazad.

milos

pre 7 godina

@republika nisam ni rekao da u gradu nema radijacije, samo se pitam kolika je ona bas u toj zgradi. Edukacija krece od citanja onoga sta je napisano a ne onoga sta se kome svidja!

Podržavam!

pre 7 godina

@(Danilo, 28. april 2017 10:44) Ne verujem šta sam pročitao! Do juče smo na vest o rušenju generalštaba skoro svi do jednog baš na ovom sajtu bacali drvlje i kamenje, a sada je bolje da se gradi nešto "skupo" nego muzej. Ajde da Narodni muzej na trgu Republike pretvorimo u tržni centar, ipak je na super lolaciji, nismo sposobni da ga obnovimo, a i obilazila bi ga samo deca na ekskurzijama kako kažete. Ja u potpunosti podržavam ideju da tu bude muzej, iovako se jako malo može naći informacija o Nemanjićima u muzejima, a kao dinastija su veoma bitni za našu istoriju!

Nikola

pre 7 godina

BRAVO !!!! Koliko vidim u poslednje vreme Srpska istorija se nudi narodu umesto hleba. Umesto da se napravi jedna poslovna zgrada bele boje.... višlja od mračne beograđanke. Da bar ima na osnovu čega da se zove Beli Grad.

Miloje

pre 7 godina

@Danilo

Da najbolje je prodati arapima da izgrade hotel,kazino i mesta za svaku vrstu zabave i tako zaraditi..
nije sve u parama. Brine me broj pluseva koje je dobio tvoj komentar..

Petar

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Novljanin, 28. april 2017 11:12)

Bolje dajte pare za bolesnu decu.

Pera,Mika i Laza

pre 7 godina

Koje i koliko artefakata ima ova zemlja iz toga perioda da popuni fundus toga muzeja.Ili to nije ni vazno, moze da se strpa sve po redu.

Logika?

pre 7 godina

"...rešenja koja će predvideti da u novom spomeničkom kompleksu bude sačuvan deo stare zgrade Ministarstva odbrane..."

Veliki župan Stefan Nemanja vladao je Raškom u drugoj polovini XII veka. Kompleks zgrada Generalštaba u Beogradu podignut je polovinom XX veka kao reminiscencija bitke na Sutjesci 1943. godine. Kakva bi trebalo da bude povezanost dva spomenička kompleksa, Stefana Nemanje i bitke na Sutjesci? Ko to može da poveže? Izgleda, samo aktuelna vlast!

PS: Stefan Nemanja, za svog života (1113-1200) i vladavine (1165-1196) nije imao nikakve veze sa Beogradom, koji je bio pod ugarskom vlašću.

Igor-Bujanovac

pre 7 godina

"Pozdrav za Treću četu 25 Bataljona Vojne Policije, septembarci
06/07
?
(Uroš, 28. april 2017 11:34)"

Pozdrav za Uroša i moje klasiće poslednje generacije redovne vojske VP 2006/07.
Tu zgradu smo čuvali ko oči svoje.
Ne dajte da je sruše!

Mikiveliki

pre 7 godina

Заиста не налазим никакву везу између споменика и онога што се тамо десило. Наравно, треба да се овим заборави на све што се десило.

Pro

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
(Novljanin, 28. april 2017 11:12)
Pa naravno da je bolje. Sta ce nam muzej u koji niko nece da dolazi. Za deset godina ce da izgleda kao i Titoci spomenici. Imacemo novu ruinu u centru grada.

Dragan

pre 7 godina

Taj muzej obavezno mora da ima deo posvećen periodu srpske države pre Nemanjića, i da tu bude izložen Pečat kneza Strojimira. Taj pečat je od neprocenjivog značaja za Srbiju, i dokaz da smo imali razvijenu državu nekoliko vekova pre uspona Nemanjića.

crni sin

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Novljanin, 28. april 2017 11:12) # Link komentara
a ne nego ih treba bacati na ovakve gluposti, sta mi imamo sa tim nemanjicima, osim mozda srpskog imena, to se sve vekovima izmesalo, pomesalo, i taj gen tih prastarih srba je ovde ostao samo u tragovima. budalastine za ionako prezatupavljen narod

Ivan

pre 7 godina

Čim ovaj Vodja razmišlja o Stefanu Nemanji, to će svaki psiholog da potvrdi, znači da sebe upoređuje sa njim, te razmišlja da l će njemu, u skorijoj budućnosti, podići nešto slično, neku zgradurinu... npr. muzej neki... koji bolesnik??! a u potpisu - dr. Neša from BGD sa porodicom

simbolika, odgovornost, posledice

pre 7 godina

Ne znam kakvu simboliku i kakve ce posledice u buducnosti imati izgradnja na mestu porusenog generalstaba?

politikologbezbednjak

pre 7 godina

Tu bi trebalo da bude memorijalni centar posvećen nato agresiji sa ispisanim imenima svih žrtava i sa slikama uništenja, da se ne zaboravi. A Stefan Nemanji i generalno Nemanjićima muzej negde drugde

lepšazgrada

pre 7 godina

A što se ne obnovi zgrada Ministarstva vojnog koja se nalazila na tom mestu pre Drugog svetskog rata? Lepša je u svakom slučaju od ove "soc.real." spodobe, koja se nikada vizuelno nije uklapala u to okruženje...

Igor-Bujanovac

pre 7 godina

"Pozdrav za Treću četu 25 Bataljona Vojne Policije, septembarci
06/07 "
(Uroš, 28. april 2017 11:34)
Pozdrav za Uroša..pozdrav za moje klasiće poslednje generacije Vojne policije redovne vojske.

Kapetan Ahab

pre 7 godina

Kao prvo, hoće li to biti muzej ili spomenički kompleks? U tekstu se pominje i jedno i drugo, a to su dve sasvim različite stvari!

Ako će biti muzej, šta imamo od originalne muzejske građe o Stefanu Nemanji što bismo mogli da stavimo u taj muzej? Praktično ništa. To malo što ima je već po drugim muzejima (koji ili ne rade ili ih malo ko posećuje). I sad ćemo da napravimo za skupe pare još jednu ogromnu zgradu u kojoj neće biti paktično ništa (ponavljam) ORIGINALNO za videti, osim ako ispraznimo već postojeće muzeje?!

Ako će biti spomenički kompleks, moraće da bude i neki spomenik. U redu, ali u tom slučaju nadam se samo da neće biti napravljena ista greška kao onaj spomenik caru Dušanu, tj. da dobijemo sličnu kičastu nakaradu, ispod nivoa čak i lošeg stripa!

Ali nemam nikakvih iluzija po tom pitanju. Na ovim prostorima je odavno odomaćeno apologetsko tumačenje i imbecilno glorifikovanje istorije, koja se uvek i iznova piše danas, za današnju političku upotrebu, a stvarne istorijske činjenice ne zanimaju baš nikoga!

Zato će se sve odvijati kao i obično: potpuno nekompetentni i nestručni ljudi će namestiti "posao" drugim potpuno nekompetentnim, nestručnim i netalentovanim ljudima, međusobno će podeliti, a još više jednostavno baciti popriličnu količinu našeg novca, a mi ovce ćemo dobiti neku bednu grozotu pored koje ćemo ravnodušno prolaziti!

beogradski

pre 7 godina

oni koji nisu sposobni da renoviraju Narodni muzej godinama nam obećavaju da će napraviti novi muzej
(patološki lažovi, 28. april 2017 10:12)

narodni muzej niko nije renovirao 30 godina, a koliko vidim trenutno se radi na toj zgradi.....ovaj komentar ne znaci da podrzavam vlast, samo pisem ono sto vidim kad prolazim kroz grad....

arhitekta

pre 7 godina

Smešne visine nagrada u okviru međunarodnog konkursa! Prva nagrada niti 50.000 €! Šta se misli da arhitekte iz evropskih biroa projektuju za eksere? U Hrvatskoj (gde su svi arhitektonski konkursi osnovom pripadnosti EU međunarodni) za javni objekt mnogo nižeg ranga nagrade su dvostruko veće.

Stefan Ilic

pre 7 godina

A zasto ne muzej prvom narodu, veri i kulturi u Evropi Srbima ?

Nino Belov, Starcevo, Vinca i sl.

Cemu vise potenciranje neceg sto se desilo 5000 godina kasnije? Dokle vise mislite da prikrivate nasu istoriju i podredjujete je drugim narodima, nasu pravu veru i podredjujete je veri nekih drugih naroda?

Gavrilo

pre 7 godina

Da dodam i ovo.
Nemanjići su bili i ratnici i zaduzbinari. Ta porusena zgrada generalštaba i njena obnova je i odredjena simbolika obnove nečega nacionalnoga.
Slučajno ili namjerno nalazi se u Nemanjinoj ulici preko puta vlade Srbije, jedne nove vladavine naroda u Srbiji.Nešto od čega smo kao narod krenuli i gde smo došli. Jedno će gledati na drugo.
Nekako sva ta simbolika ukazuje da to jeste pravo mesto za mauzolej Nemanjića.

superhik

pre 7 godina

On je vec muzej i spomenik za vreme kad ni prostor u centru nece mnogo vredeti bar nama Srbima! Kako lako ode Zid placa ispred Skupstine, otici ce i Generalstab.

ja

pre 7 godina

Ma dajte, ljudi, kakav bre Stefan Nemanja?! To je komercijalna zona najvišeg ranga - treba da se proda (za ogromne pare) nekom investitoru koji će da napravi poslovni centar i hotel sa 5 zvezdica. A ako već nećemo da zaradimo pare od toga, neka bude (kao što neko reče) spomen-kompleks žrtvama NATO bombardovanja. Ili makar Despotu Stefanu, jer on ipak ima neke veze sa Beogradom - čisto sumnjam da je Nemanja putovao severnije od Žiče...

Gavrilo

pre 7 godina

@nothingw wrong with me

Zašto bi to bilo loše po državu?
Cela Evropa veliča dvorce i zamkove svojih plemića i kraljeva pa zašto ne bi Srbija velicala Nemanjice?
Zapravo nama i jeste ovako kako je jer smo se odrekli onih od kojih poticemo.

Stark

pre 7 godina

Komentari su tako tipicni za nas narod. Sta god da se uradi nevalja. Ne podrzavam ni jedu vlast ali pored ideje da se zgrada u kojoj je predsednik pretvori opet u muzej i ova vest da se izgradi kompleks su super. Za razliku od mnogih ideja ovo je najbolja.

Već vidjeno

pre 7 godina

Zašto ne Muzej žrtava NATO?
(kiza, 28. april 2017 10:58)

Zato što mora da se izbriše svaki trag NATO agresije, bombardovanje porodilišta (sećate se male Milice?), ubijanja civila po celoj Srbiji.... kad jači naredi moraš smisliti dobar razlog da to opravdaš "svom" narodu...

serbian secret cod *

pre 7 godina

Srbijanci se konacno oslobadjaju okova bolesnoumlja tunjavih boljsevika sto ih je dovelo do bioloskog nestanka,bolje ikad nego nikad.

Baobab

pre 7 godina

Подржавам, лепа идеја, не смемо заборавити ко смо. Ипак, можда боље да буде музеј целе династије Немањића?

lakivg

pre 7 godina

E konacno neki pametan potez... Zaokupljeni smo kratkorocnim problemima, pa i ne mislimo na dugorocne. Velicanje istorije svoje, kad je vec imamo i dizanje nacionalne svesti(ne u losem smislu) je nesto sto nam je prekopotrebno. A to je ono sto cuva zemlju od nekih buducih potresa...

muzej

pre 7 godina

Zgrada bivšeg generalštaba je sama po sebi jedan ogroman muzej... muzej Stefana Nemanje po mom mišljenju nije investicija koja će povratiti uložen novac, pa bih radio voleo ili neku drugu ideju ili da se samo sredi okolina zgrade generalštaba a sama zgrada da ostane kao sećanje na 1999

VJ

pre 7 godina

Sve je to lepo... gradićemo ovo, obnovićemo.ono... da li može neko da postavi pitanje premijeru/ predsedniku/spasiocu..., pošto je on sve i svja u ovoj nazovi državi i verovatno sve zna, kada će obnova Narodni muzeja biti završena i kada će u punom sjaju otvoriti vrata za nas i posetioce našeg grada???
Hvala

sturmmann

pre 7 godina

Nema potrebe. Proglasite zgradu za spomenik politici Srbije. Već sad autentično pokazuje njenu suštinu. Još samo da se da navijačima da na tu temu nacrtaju auto - lakom prigodne murale i to je to. Upečatljivo a i ne košta mnogo.

Milica jedina u majke

pre 7 godina

Majko mila, unistice i ovaj deo Beograda! Umesto da ruse tu arhitektoinsku nakazu punu uranijuma i plutonijuma koji zrace ceo grad, oni traze da se spomenik uklopi u to ruglo?
Moze li neko da stane na put njihovom urnisanju ovog grada?
Gde su arhitekte, urbanisti,uumetnici, gradjevinci?

Branka, Svajcarska.

pre 7 godina

Od tri clana komisije nijedan nema nikakve veze sa arhitekturom. Jedan je vizentolog, drugi rusofilski orijentisan umetnik a treci priucen politicar. Spomenicki kompleks se gradi u 21. veku i treba da ostavi obelezje tog veka, bez obzira sta se nalazi u unutrasnjosti.
Obidjite malo nove svetske muzeje.

Sava Drugi

pre 7 godina

Taj povredjeni generalštab treba ostaviti takav kakav jeste. On sam po sebi je velelepan spomenik koji opominje sve Srbe kakvu glupost su napravili sa samim sobom.

Симбол

pre 7 godina

Предлог:

1.Преуредити остатке зграде у стари дворац за музеј свих Немањића

2. испред музеја направити ТРГ са монументалним спомеником Великом жупану Немањи,
који би био нови симбол Београда испред кога би се сликали сви посетиоци и туристи.

GORAN ERGARAC

pre 7 godina

Zašto bi se u mom rešenju za takav prostor našli delovi nekakve zgrade koja je bila tu? Ako je hoćete takvu, napravite istu. Ako hoćete idejno rešenje za novu onda nemojte postavljati svoje ideje u moje. Obe zgrade treba srušiti jer su ruglo grada. Lepe su samo iz vazduha ali Boze moj, ko se danas seta vazduhom? Osim toga, zbog te i sličnih zgrada ginulia je srpska sirotinja po Srbiji jer su se srpski smradovi političari igrali rata. Oni su davali volove a Srbi sinove.

Lena

pre 7 godina

Kakav Stefan Nemanja, to mozete bilo gde!!! Podignite spomenik velicine ove zgrade svim zrtvama bombardovanja i nama prezivelima da se nikada zlo ne zaboravi! Nikada u nato i da zlocinci koji treba da trunu po zatvorima svaki put budu podsecani sta su nam uradili!

Danilo

pre 7 godina

Jedan od elitnih gradski prostora od kojeg država može zaraditi milione evra, postaje mesto gde će se potrošiti milioni evra,a gde će dolaziti samo školske ekskurzije jer će morati.
Zaista briljantna ideja, nemam prosto reči...

P.S.
Postoji ta neoobjašnjiva mauzolejsko-spomenička trka na Balkanu dok ljudi
beže, zbog bede, na Zapad.
Makedonci podižu ogroman i preskup spomenik Aleksandru Makedonskom, Hrvati podižu Tuđmanu a mi eto Stefanu.
U stvari, prošli smo odlično jer je taj muzej mogao biti posvećen Slobi, velikom guruu SPS, a bogami i radikala.

Danilo

pre 7 godina

Jedan od elitnih gradski prostora od kojeg država može zaraditi milione evra, postaje mesto gde će se potrošiti milioni evra,a gde će dolaziti samo školske ekskurzije jer će morati.
Zaista briljantna ideja, nemam prosto reči...

P.S.
Postoji ta neoobjašnjiva mauzolejsko-spomenička trka na Balkanu dok ljudi
beže, zbog bede, na Zapad.
Makedonci podižu ogroman i preskup spomenik Aleksandru Makedonskom, Hrvati podižu Tuđmanu a mi eto Stefanu.
U stvari, prošli smo odlično jer je taj muzej mogao biti posvećen Slobi, velikom guruu SPS, a bogami i radikala.

VJ

pre 7 godina

Sve je to lepo... gradićemo ovo, obnovićemo.ono... da li može neko da postavi pitanje premijeru/ predsedniku/spasiocu..., pošto je on sve i svja u ovoj nazovi državi i verovatno sve zna, kada će obnova Narodni muzeja biti završena i kada će u punom sjaju otvoriti vrata za nas i posetioce našeg grada???
Hvala

Baobab

pre 7 godina

Подржавам, лепа идеја, не смемо заборавити ко смо. Ипак, можда боље да буде музеј целе династије Немањића?

Branka, Svajcarska.

pre 7 godina

Od tri clana komisije nijedan nema nikakve veze sa arhitekturom. Jedan je vizentolog, drugi rusofilski orijentisan umetnik a treci priucen politicar. Spomenicki kompleks se gradi u 21. veku i treba da ostavi obelezje tog veka, bez obzira sta se nalazi u unutrasnjosti.
Obidjite malo nove svetske muzeje.

Ivan

pre 7 godina

Čim ovaj Vodja razmišlja o Stefanu Nemanji, to će svaki psiholog da potvrdi, znači da sebe upoređuje sa njim, te razmišlja da l će njemu, u skorijoj budućnosti, podići nešto slično, neku zgradurinu... npr. muzej neki... koji bolesnik??! a u potpisu - dr. Neša from BGD sa porodicom

sturmmann

pre 7 godina

Nema potrebe. Proglasite zgradu za spomenik politici Srbije. Već sad autentično pokazuje njenu suštinu. Još samo da se da navijačima da na tu temu nacrtaju auto - lakom prigodne murale i to je to. Upečatljivo a i ne košta mnogo.

Sava Drugi

pre 7 godina

Taj povredjeni generalštab treba ostaviti takav kakav jeste. On sam po sebi je velelepan spomenik koji opominje sve Srbe kakvu glupost su napravili sa samim sobom.

Stark

pre 7 godina

Komentari su tako tipicni za nas narod. Sta god da se uradi nevalja. Ne podrzavam ni jedu vlast ali pored ideje da se zgrada u kojoj je predsednik pretvori opet u muzej i ova vest da se izgradi kompleks su super. Za razliku od mnogih ideja ovo je najbolja.

Već vidjeno

pre 7 godina

Zašto ne Muzej žrtava NATO?
(kiza, 28. april 2017 10:58)

Zato što mora da se izbriše svaki trag NATO agresije, bombardovanje porodilišta (sećate se male Milice?), ubijanja civila po celoj Srbiji.... kad jači naredi moraš smisliti dobar razlog da to opravdaš "svom" narodu...

Lena

pre 7 godina

Kakav Stefan Nemanja, to mozete bilo gde!!! Podignite spomenik velicine ove zgrade svim zrtvama bombardovanja i nama prezivelima da se nikada zlo ne zaboravi! Nikada u nato i da zlocinci koji treba da trunu po zatvorima svaki put budu podsecani sta su nam uradili!

Rašo Santrač

pre 7 godina

Ako poruše zaštićenu zgradu umesto da je obnove, šta će sprečiti neku sledeću vlast (pod pretpostavkom da bude novca) da poruši taj isti muzej, ili zgradu vlade, ili skupštinu, ili možda Beograd na vodi? Kad prenebegneš zakon zarad nekakvog višeg cilja to vuče onda seriju nesagledivih posledica.

Gavrilo

pre 7 godina

@nothingw wrong with me

Zašto bi to bilo loše po državu?
Cela Evropa veliča dvorce i zamkove svojih plemića i kraljeva pa zašto ne bi Srbija velicala Nemanjice?
Zapravo nama i jeste ovako kako je jer smo se odrekli onih od kojih poticemo.

Gavrilo

pre 7 godina

Da dodam i ovo.
Nemanjići su bili i ratnici i zaduzbinari. Ta porusena zgrada generalštaba i njena obnova je i odredjena simbolika obnove nečega nacionalnoga.
Slučajno ili namjerno nalazi se u Nemanjinoj ulici preko puta vlade Srbije, jedne nove vladavine naroda u Srbiji.Nešto od čega smo kao narod krenuli i gde smo došli. Jedno će gledati na drugo.
Nekako sva ta simbolika ukazuje da to jeste pravo mesto za mauzolej Nemanjića.

Logika?

pre 7 godina

"...rešenja koja će predvideti da u novom spomeničkom kompleksu bude sačuvan deo stare zgrade Ministarstva odbrane..."

Veliki župan Stefan Nemanja vladao je Raškom u drugoj polovini XII veka. Kompleks zgrada Generalštaba u Beogradu podignut je polovinom XX veka kao reminiscencija bitke na Sutjesci 1943. godine. Kakva bi trebalo da bude povezanost dva spomenička kompleksa, Stefana Nemanje i bitke na Sutjesci? Ko to može da poveže? Izgleda, samo aktuelna vlast!

PS: Stefan Nemanja, za svog života (1113-1200) i vladavine (1165-1196) nije imao nikakve veze sa Beogradom, koji je bio pod ugarskom vlašću.

crni sin

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Novljanin, 28. april 2017 11:12) # Link komentara
a ne nego ih treba bacati na ovakve gluposti, sta mi imamo sa tim nemanjicima, osim mozda srpskog imena, to se sve vekovima izmesalo, pomesalo, i taj gen tih prastarih srba je ovde ostao samo u tragovima. budalastine za ionako prezatupavljen narod

Симбол

pre 7 godina

Предлог:

1.Преуредити остатке зграде у стари дворац за музеј свих Немањића

2. испред музеја направити ТРГ са монументалним спомеником Великом жупану Немањи,
који би био нови симбол Београда испред кога би се сликали сви посетиоци и туристи.

muzej

pre 7 godina

Zgrada bivšeg generalštaba je sama po sebi jedan ogroman muzej... muzej Stefana Nemanje po mom mišljenju nije investicija koja će povratiti uložen novac, pa bih radio voleo ili neku drugu ideju ili da se samo sredi okolina zgrade generalštaba a sama zgrada da ostane kao sećanje na 1999

Historicus

pre 7 godina

Људи, ово је тешка глупост. На том месту је био Генералштаб који нам је два пута рушен у бомбардовању. Први пут су га срушили Немци 1941, а други пут НАТО 1999. године. Тиме што бисмо га обновили и вратили у првобитну намену, ми бисмо доказали да смо народ који поштује своју историју и традицију. Да не говорим о томе да је апсолутно варварство рушити зграду која је сама по себи споменик битке на Сутјесци, у којој су Немци поубијали наше заробљене рањенике из болнице (за то би им се по данашњим мерилима судило за ратни злочин, као што се у Хагу судило Србима за Овчару код Вуковара). Неозбиљно је све то рушити, нарочито зато што се одмах до те зграде налази огромни кпмплекс Министарства одбране са којим је повезана ходницима и подземним тунелима. Све то заједно треба обновити, вратити у првобутну намену, а Министарство одбране и тако нема конференцијски простор за састанке са већи бројем учесника од 30, него за сваки већи скуп мора да развози госте или у Дом Војске или у Дом Гарде у Топчидеру.

Petar

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Novljanin, 28. april 2017 11:12)

Bolje dajte pare za bolesnu decu.

Igor-Bujanovac

pre 7 godina

"Pozdrav za Treću četu 25 Bataljona Vojne Policije, septembarci
06/07
?
(Uroš, 28. april 2017 11:34)"

Pozdrav za Uroša i moje klasiće poslednje generacije redovne vojske VP 2006/07.
Tu zgradu smo čuvali ko oči svoje.
Ne dajte da je sruše!

lakivg

pre 7 godina

E konacno neki pametan potez... Zaokupljeni smo kratkorocnim problemima, pa i ne mislimo na dugorocne. Velicanje istorije svoje, kad je vec imamo i dizanje nacionalne svesti(ne u losem smislu) je nesto sto nam je prekopotrebno. A to je ono sto cuva zemlju od nekih buducih potresa...

Milica jedina u majke

pre 7 godina

Majko mila, unistice i ovaj deo Beograda! Umesto da ruse tu arhitektoinsku nakazu punu uranijuma i plutonijuma koji zrace ceo grad, oni traze da se spomenik uklopi u to ruglo?
Moze li neko da stane na put njihovom urnisanju ovog grada?
Gde su arhitekte, urbanisti,uumetnici, gradjevinci?

Realno

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
(Novljanin, 28. april 2017 11:12)

Ne, nego parama iz budzeta da se zidaju megalomanski muzeji i nacionalni stadioni, a pare za lecenje dece da se prikupljaju SMS porukama!

GORAN ERGARAC

pre 7 godina

Zašto bi se u mom rešenju za takav prostor našli delovi nekakve zgrade koja je bila tu? Ako je hoćete takvu, napravite istu. Ako hoćete idejno rešenje za novu onda nemojte postavljati svoje ideje u moje. Obe zgrade treba srušiti jer su ruglo grada. Lepe su samo iz vazduha ali Boze moj, ko se danas seta vazduhom? Osim toga, zbog te i sličnih zgrada ginulia je srpska sirotinja po Srbiji jer su se srpski smradovi političari igrali rata. Oni su davali volove a Srbi sinove.

Pro

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
(Novljanin, 28. april 2017 11:12)
Pa naravno da je bolje. Sta ce nam muzej u koji niko nece da dolazi. Za deset godina ce da izgleda kao i Titoci spomenici. Imacemo novu ruinu u centru grada.

Kapetan Ahab

pre 7 godina

Kao prvo, hoće li to biti muzej ili spomenički kompleks? U tekstu se pominje i jedno i drugo, a to su dve sasvim različite stvari!

Ako će biti muzej, šta imamo od originalne muzejske građe o Stefanu Nemanji što bismo mogli da stavimo u taj muzej? Praktično ništa. To malo što ima je već po drugim muzejima (koji ili ne rade ili ih malo ko posećuje). I sad ćemo da napravimo za skupe pare još jednu ogromnu zgradu u kojoj neće biti paktično ništa (ponavljam) ORIGINALNO za videti, osim ako ispraznimo već postojeće muzeje?!

Ako će biti spomenički kompleks, moraće da bude i neki spomenik. U redu, ali u tom slučaju nadam se samo da neće biti napravljena ista greška kao onaj spomenik caru Dušanu, tj. da dobijemo sličnu kičastu nakaradu, ispod nivoa čak i lošeg stripa!

Ali nemam nikakvih iluzija po tom pitanju. Na ovim prostorima je odavno odomaćeno apologetsko tumačenje i imbecilno glorifikovanje istorije, koja se uvek i iznova piše danas, za današnju političku upotrebu, a stvarne istorijske činjenice ne zanimaju baš nikoga!

Zato će se sve odvijati kao i obično: potpuno nekompetentni i nestručni ljudi će namestiti "posao" drugim potpuno nekompetentnim, nestručnim i netalentovanim ljudima, međusobno će podeliti, a još više jednostavno baciti popriličnu količinu našeg novca, a mi ovce ćemo dobiti neku bednu grozotu pored koje ćemo ravnodušno prolaziti!

Dragan

pre 7 godina

Hoćemo narodni muzej, muzej savremene umetnosti, Koncertnu dvoranu, operu, regionalni naučni centar, metro, bolnice....
a ne muzej nemanjicima.

Pera,Mika i Laza

pre 7 godina

Koje i koliko artefakata ima ova zemlja iz toga perioda da popuni fundus toga muzeja.Ili to nije ni vazno, moze da se strpa sve po redu.

Dragan VG

pre 7 godina

Da li je moguce da dopustamo kao narod ovakvu sramotu?
Zgradu koja je zasticena kao spomenik kulture ove nazadnjacke dahije hoce da ruse...

Dajana

pre 7 godina

Glupost živa, na tom mestu treba sagraditi memorijalni Muzej sećanja na NATO zločin, u SAD-u na mestu kula bliznakinja je nešto slično urađeno.

beogradski

pre 7 godina

oni koji nisu sposobni da renoviraju Narodni muzej godinama nam obećavaju da će napraviti novi muzej
(patološki lažovi, 28. april 2017 10:12)

narodni muzej niko nije renovirao 30 godina, a koliko vidim trenutno se radi na toj zgradi.....ovaj komentar ne znaci da podrzavam vlast, samo pisem ono sto vidim kad prolazim kroz grad....

Kako kazu politicari tako ce i biti a narod ce cutati zauvek

pre 7 godina

Ja bih stavio tu fontanu od 30 miliona eura i uzeo kredit od MMF-a za to sa nekom sitnom provizijom posredniku.

Srboljub

pre 7 godina

Pekićev "Odmor od istorije" izgleda da od vlasnih nije shvaćen: delovaće kao teška uvreda zaljubljenicima u prošlost, ali u okviru naše kolektivne anamneze je "višak istorije", zanemarujemo sutrašnjost i ambijent koji treba da naslede klinci (o nekom dugoročnom planiranju ne vredi ni govoriti) fascinacija istorijom, srpskim žrtvama, nepravdama, porazima i sl. su teški simptomi društva koje ne zna kud bi i šta bi sa sobom u sadašnjosti; posle smene Slobe, mislio sam da će sa "čišćenjem" socijalsitičke zaostavštine i restartom države prestati potreba za konstantnim forsiranjem istorijskih pitanja. Da li je plac G.Š. uz navedeno u komentarima pravo mesto za muzej? Da li pored Studenice treba još nešto, alo? Najzad, da parafraziram Foknera: narod koji živi u prošlosti je kao krompir, ono najbolje mu je u zemlji.

arhitekta

pre 7 godina

Smešne visine nagrada u okviru međunarodnog konkursa! Prva nagrada niti 50.000 €! Šta se misli da arhitekte iz evropskih biroa projektuju za eksere? U Hrvatskoj (gde su svi arhitektonski konkursi osnovom pripadnosti EU međunarodni) za javni objekt mnogo nižeg ranga nagrade su dvostruko veće.

Dragan

pre 7 godina

Taj muzej obavezno mora da ima deo posvećen periodu srpske države pre Nemanjića, i da tu bude izložen Pečat kneza Strojimira. Taj pečat je od neprocenjivog značaja za Srbiju, i dokaz da smo imali razvijenu državu nekoliko vekova pre uspona Nemanjića.

superhik

pre 7 godina

On je vec muzej i spomenik za vreme kad ni prostor u centru nece mnogo vredeti bar nama Srbima! Kako lako ode Zid placa ispred Skupstine, otici ce i Generalstab.

politikologbezbednjak

pre 7 godina

Tu bi trebalo da bude memorijalni centar posvećen nato agresiji sa ispisanim imenima svih žrtava i sa slikama uništenja, da se ne zaboravi. A Stefan Nemanji i generalno Nemanjićima muzej negde drugde

Nikola

pre 7 godina

BRAVO !!!! Koliko vidim u poslednje vreme Srpska istorija se nudi narodu umesto hleba. Umesto da se napravi jedna poslovna zgrada bele boje.... višlja od mračne beograđanke. Da bar ima na osnovu čega da se zove Beli Grad.

Mikiveliki

pre 7 godina

Заиста не налазим никакву везу између споменика и онога што се тамо десило. Наравно, треба да се овим заборави на све што се десило.

Miloje

pre 7 godina

@Danilo

Da najbolje je prodati arapima da izgrade hotel,kazino i mesta za svaku vrstu zabave i tako zaraditi..
nije sve u parama. Brine me broj pluseva koje je dobio tvoj komentar..

ja

pre 7 godina

Ma dajte, ljudi, kakav bre Stefan Nemanja?! To je komercijalna zona najvišeg ranga - treba da se proda (za ogromne pare) nekom investitoru koji će da napravi poslovni centar i hotel sa 5 zvezdica. A ako već nećemo da zaradimo pare od toga, neka bude (kao što neko reče) spomen-kompleks žrtvama NATO bombardovanja. Ili makar Despotu Stefanu, jer on ipak ima neke veze sa Beogradom - čisto sumnjam da je Nemanja putovao severnije od Žiče...

CATAPA

pre 7 godina

Ne sme da se izgradi ništa praktično i korisno jer će izgradnju platiti cela Srbija, pa mora da se izmisli nekakav imaginarni zajednički interes za celu Srbiju.
A korist, koliko god ona mala bila, ima samo Beograd. To je m.o. svih beogradskih vlasti do sada, a svaka do sada je i bila beogradska.

EU Citizen

pre 7 godina

I nije moglo da de umesto tpg komunističkog rugla napravi nešto korisno, hotel, kancelarije, prodajni prostor, nego mora opet neka budžetska crna rupa sa tematikom koja malo koga ko ne mora da dolazi tipa jadne dece koju vuku po takvim glupostima neće zanimati, pa dakle neće biti ni profitabilna, a barem pedeset-sto partijskih uhljeba će tamo naći prijatno parazitsko gnezdo da vuk plate na grbači poreskih obveznika.

simbolika, odgovornost, posledice

pre 7 godina

Ne znam kakvu simboliku i kakve ce posledice u buducnosti imati izgradnja na mestu porusenog generalstaba?

Sredoje

pre 7 godina

Ja ne bih ulagao nista!

Treba da stoji ovako i to je onda samo po sebi muzej i secanje na neko skorije vreme. Sta cemo daleko u praistoriju 8 vekova unazad.

Podržavam!

pre 7 godina

@(Danilo, 28. april 2017 10:44) Ne verujem šta sam pročitao! Do juče smo na vest o rušenju generalštaba skoro svi do jednog baš na ovom sajtu bacali drvlje i kamenje, a sada je bolje da se gradi nešto "skupo" nego muzej. Ajde da Narodni muzej na trgu Republike pretvorimo u tržni centar, ipak je na super lolaciji, nismo sposobni da ga obnovimo, a i obilazila bi ga samo deca na ekskurzijama kako kažete. Ja u potpunosti podržavam ideju da tu bude muzej, iovako se jako malo može naći informacija o Nemanjićima u muzejima, a kao dinastija su veoma bitni za našu istoriju!

Igor-Bujanovac

pre 7 godina

"Pozdrav za Treću četu 25 Bataljona Vojne Policije, septembarci
06/07 "
(Uroš, 28. april 2017 11:34)
Pozdrav za Uroša..pozdrav za moje klasiće poslednje generacije Vojne policije redovne vojske.

Uzas

pre 7 godina

Vecu glupost nisam cula. Kakav muzej! Srusite tu zgradurinu, to ruglo usred centra grada, a i izmerite radijaciju, ko zna sta nas svakodnevno zraci odatle. Mogla bi da nikne neka bolnica ili slicno, a ne neki tamo muzej s kojim ce se biti na gubitku, u koji niko zivi nece da ide a u koji ce se uloziti brdo para. Bolnica je bar preko potrebna.

lepšazgrada

pre 7 godina

A što se ne obnovi zgrada Ministarstva vojnog koja se nalazila na tom mestu pre Drugog svetskog rata? Lepša je u svakom slučaju od ove "soc.real." spodobe, koja se nikada vizuelno nije uklapala u to okruženje...

dacha

pre 7 godina

Stefan Nemanja ili Sveti Simeon mirotocni osnivac Srpske Crkve sa sinom Rastkom ili Svetim Savom,kao i osnivac Srbije zasluzuje spomenik veci od Avale.Toliko o istoriji

stefansr

pre 7 godina

Tu treba biti muzej NATO agresije. Ima smisla zato što je NATO oštetio tu zgradu. Tako je u Hirosimi, gde su ameri bacili atomsku bombu. Jedino je opstala jedna zgrada banke koja je bila od armiranog betona i sada je tu muzej.

Zec

pre 7 godina

E moj Igore iz Bujanovca, ti si zgrade cuvao umjesto da si cuvao svoju drzavu! I jos se s tim hvalis! Biti ce da su ti starci bili u SPS neke face pa te poslalo u Beograd da zgrade cuvas dok su drugi isli na Kosare!

Stefan Ilic

pre 7 godina

A zasto ne muzej prvom narodu, veri i kulturi u Evropi Srbima ?

Nino Belov, Starcevo, Vinca i sl.

Cemu vise potenciranje neceg sto se desilo 5000 godina kasnije? Dokle vise mislite da prikrivate nasu istoriju i podredjujete je drugim narodima, nasu pravu veru i podredjujete je veri nekih drugih naroda?

Millennium

pre 7 godina

Muzej je skroz ok ideja. Još bi bilo bolje kada se ne bi fokusirali na jedan period i ne samo na istoriju. Zašto tu ne bi pored istorijskog bio i prirodnjački? Ono na Kalemegdanu je plač majke Božije. I muzej nauke. Mogao bi lep kompleks sa muzejima da se napravi.

Goran janic

pre 7 godina

Treba srusiti to komunisticko ruglo...te dve zgrade su centar Beograda a i samim tim i Srbije...tako da mora nesto samo Srpsko biti tu...Stefan Nemanja je osnivac Srpske drzave i to je to...neko je pomenuo da je tu general stab 200 godina...e pa nije ,nego je na uglu sa Resavskom 200 godina,a ne ni toliko...izvinjavam se deci komunista sto sam ovim podatkom rasprsio lazi koje su ucili.

Ajdemo u Beograd, jer tamo ima sve....

pre 7 godina

Kakve veze, sem imena ulice, Stefan Nemanja ima sa Beogradom ? Verovatno da mu nuje ni prisao na blize od 100km !

Stefan

pre 7 godina

Konacno otac drzave ce nakon 200 godina od oslobadjanja od turaka dobiti spomenik. Nadam se daspomenik nece imati 2 metra i biti od drveta?

A i ne znam kakve ideje sacuvate zgradu napravite muzej od nje i ispred dignete spomenik od 30 metara badem tvorcu

Slobodan

pre 7 godina

Kakve veze ima jedno veličanstveno arhitektonsko delo podignuto u znak sećanja na borbu protiv okupatora a oštećeno od strane drugog okupatora,sa Stefanom Nemanjićem.Taj objekat treba obnoviti i ostaviti potomcima da iz njega uče istoriju.Nisu carevi i kraljevi samo vredni u istoriju jednog naroda,mnogo je vredniji običan narod.

milos

pre 7 godina

@republika nisam ni rekao da u gradu nema radijacije, samo se pitam kolika je ona bas u toj zgradi. Edukacija krece od citanja onoga sta je napisano a ne onoga sta se kome svidja!

Radomir Istoricar i Geograf

pre 7 godina

Neko ponovo dokazuje da ne zna srpsku istoriju. Svi Nemanjici su bili vladari i vlastelini Bugarske Imperije i nemaju veze sa Keltskom Srbijom i Keltskim Srbima. Za svako skrnavljenje bugarskih vladara, Bugarska ce tuziti Srbiju Medjunarodnom Sudu Pravde. A vi sada dusebriznici proslosti, dizite spomenika tudjim vladarima.

nm

pre 7 godina

А где би било место музеју и споменику Стефану Немањи него у Немањиној улици зар то није тако логично ? Подржавам у сваком случају, ко год негодује и по већ устаљеној навици пљује на прву лопту нека само мало прошета до комшилука рецимо Будимпеште па да баци поглед на њихове тргове пуне споменика разним краљевима из различитих епоха. Осим споменика Кнез Михајлу и Кнезу Милошу ми скоро да и немамо неки споменик неком нашем владару у престоници.

NoName

pre 7 godina

@Ich

"Hejterima" takodje smeta preterana upotreba English recnika, zbog preterane upotrebe "internet hype-a", na domacem prostoru. Imas vec i nasu rec za to - mrzitelji.

Beograđanin

pre 7 godina

Neverovatno je koliko ljudi ne pravi razliku između spomenika i muzeja. Muzej je građevina i da bi se izgradio neophodno je izgraditi ozbiljno velika sredstva, u milionima eura. Mi već dve decenije ne možemo da skupimo novac za rekonstrukciju Muzeja savremene umetnosti i Narodnog muzeja, a ovakve ideje se javljaju i to baš sada. Ovo je tipično ispiranje mozga zna se od koga, sa namerom da se skrene pažnja od mnogo značajnijih problema: ogromna nezaposlenost, namera da se zemlja prodaje strancima, prekomerno zaduživanje, pranje novca... Mislite svojom glavom, a ne kako vam kažu.

serbian secret cod *

pre 7 godina

Srbijanci se konacno oslobadjaju okova bolesnoumlja tunjavih boljsevika sto ih je dovelo do bioloskog nestanka,bolje ikad nego nikad.

Đole

pre 7 godina

Muzej Gluposti i Promašaja da se pravi na tom mestu.

Prvi eksponat: sam muzej. A i kontinuitet sa štabom glupih i promašenih generala bio bi očuvan.

Dz

pre 7 godina

Sto nije napravljen na mestu BGH20 kad ima tolika poljancina i mesta za spomen park svim srpskim vladarima,,,ova zgrada je trebala da bude obnovljena jos 2000-te u inat svima koji su je srusili,,jer zgrada generalstaba tu i treba da stoji

s.

pre 7 godina

" ...Mogla bi da nikne neka bolnica ili slicno, a ne neki tamo muzej..."

(Uzas, 28. april 2017 14:34)

Može, onkologija ima besplatno zračenje.

Doktor

pre 7 godina

Dok su Srbe Namenjici zaduzili i ostavili im zaduzbine, nasi savremenici od 2000 zaduzili sa kreditima.
(dezurni filozof, 28. april 2017 12:54)
A pre 2000 nas nisu zaduživali jer smo bili pod ekonomskim sankcijama ali su lepo sve uništili i pare izvozili na Kipar

mislivoje

pre 7 godina

Ma kakav Nemanja bre ŠOPING MOL tu treba sagraditi.Gledajte šta je tu ministarstava i radnog naroda zar treba da pešače po krpice...ovako sa pauze u šoping pa brzo kući,odmah u pola četri...
Možda je bolje da se ostave ruševine,mi to volimo da obilazimo i kukamo,kao nad bibliotekom...

Sveta

pre 7 godina

Ako već država daje taj deo civilima onda bi trebalo to dati slikarima i kuparima za ateljea. Ima dovoljno prostora da svi akademski slikari i kipari dobiju svoj atelje, da plaćaju sve dažbine i pri tome da urade za muzej savremene umetnosti na ušću godišnje po jedan rad. Ne vidim nijedan razlog da se ovaj moj predlog ne prihvati ozbiljno pogotovo što sam predložio više puta da se ministarstvo odbrane i GŠ izmeste iz centra grada Beograda na povoljniju i savremeniju lokaciju kao što je naprimer Sopot.Srpska akademija znanosti i umetnosti bi trebalo da preuzme deo objekata preko puta ove lokacije. Tako bi se dobio prostor za rad umetnika i naučnika. Srpska kultura i umetnost bi krenula put napredka nesagledivom visinom.

Doktor cega ? Prava ?

pre 7 godina

@Doktor
"A pre 2000 nas nisu zaduživali jer smo bili pod ekonomskim sankcijama ali su lepo sve uništili i pare izvozili na Kipar"

Da ali, dali znate koliko je razlika izmedju desetak miliona maraka i dvadesetak milijardi Evra ?

legenda

pre 7 godina

To treba ostati generalštab, eventualno prostor za još neka ministarstva. U okviru novog projekta, koji bi trebao da ima elemente prethodnog, mora da se napravi memorijalni centar žrtvama svih ratova devedesetih, uključujući i popis svih stradalih u bombardovanju. To bi ozbiljno društvo zahtevalo od ozbiljne države.

Milica jedina u majke

pre 7 godina

Majko mila, unistice i ovaj deo Beograda! Umesto da ruse tu arhitektoinsku nakazu punu uranijuma i plutonijuma koji zrace ceo grad, oni traze da se spomenik uklopi u to ruglo?
Moze li neko da stane na put njihovom urnisanju ovog grada?
Gde su arhitekte, urbanisti,uumetnici, gradjevinci?

beogradski

pre 7 godina

oni koji nisu sposobni da renoviraju Narodni muzej godinama nam obećavaju da će napraviti novi muzej
(patološki lažovi, 28. april 2017 10:12)

narodni muzej niko nije renovirao 30 godina, a koliko vidim trenutno se radi na toj zgradi.....ovaj komentar ne znaci da podrzavam vlast, samo pisem ono sto vidim kad prolazim kroz grad....

Danilo

pre 7 godina

Jedan od elitnih gradski prostora od kojeg država može zaraditi milione evra, postaje mesto gde će se potrošiti milioni evra,a gde će dolaziti samo školske ekskurzije jer će morati.
Zaista briljantna ideja, nemam prosto reči...

P.S.
Postoji ta neoobjašnjiva mauzolejsko-spomenička trka na Balkanu dok ljudi
beže, zbog bede, na Zapad.
Makedonci podižu ogroman i preskup spomenik Aleksandru Makedonskom, Hrvati podižu Tuđmanu a mi eto Stefanu.
U stvari, prošli smo odlično jer je taj muzej mogao biti posvećen Slobi, velikom guruu SPS, a bogami i radikala.

Baobab

pre 7 godina

Подржавам, лепа идеја, не смемо заборавити ко смо. Ипак, можда боље да буде музеј целе династије Немањића?

arhitekta

pre 7 godina

Smešne visine nagrada u okviru međunarodnog konkursa! Prva nagrada niti 50.000 €! Šta se misli da arhitekte iz evropskih biroa projektuju za eksere? U Hrvatskoj (gde su svi arhitektonski konkursi osnovom pripadnosti EU međunarodni) za javni objekt mnogo nižeg ranga nagrade su dvostruko veće.

Rašo Santrač

pre 7 godina

Ako poruše zaštićenu zgradu umesto da je obnove, šta će sprečiti neku sledeću vlast (pod pretpostavkom da bude novca) da poruši taj isti muzej, ili zgradu vlade, ili skupštinu, ili možda Beograd na vodi? Kad prenebegneš zakon zarad nekakvog višeg cilja to vuče onda seriju nesagledivih posledica.

Stark

pre 7 godina

Komentari su tako tipicni za nas narod. Sta god da se uradi nevalja. Ne podrzavam ni jedu vlast ali pored ideje da se zgrada u kojoj je predsednik pretvori opet u muzej i ova vest da se izgradi kompleks su super. Za razliku od mnogih ideja ovo je najbolja.

Ivan

pre 7 godina

Čim ovaj Vodja razmišlja o Stefanu Nemanji, to će svaki psiholog da potvrdi, znači da sebe upoređuje sa njim, te razmišlja da l će njemu, u skorijoj budućnosti, podići nešto slično, neku zgradurinu... npr. muzej neki... koji bolesnik??! a u potpisu - dr. Neša from BGD sa porodicom

Već vidjeno

pre 7 godina

Zašto ne Muzej žrtava NATO?
(kiza, 28. april 2017 10:58)

Zato što mora da se izbriše svaki trag NATO agresije, bombardovanje porodilišta (sećate se male Milice?), ubijanja civila po celoj Srbiji.... kad jači naredi moraš smisliti dobar razlog da to opravdaš "svom" narodu...

Sava Drugi

pre 7 godina

Taj povredjeni generalštab treba ostaviti takav kakav jeste. On sam po sebi je velelepan spomenik koji opominje sve Srbe kakvu glupost su napravili sa samim sobom.

lakivg

pre 7 godina

E konacno neki pametan potez... Zaokupljeni smo kratkorocnim problemima, pa i ne mislimo na dugorocne. Velicanje istorije svoje, kad je vec imamo i dizanje nacionalne svesti(ne u losem smislu) je nesto sto nam je prekopotrebno. A to je ono sto cuva zemlju od nekih buducih potresa...

Logika?

pre 7 godina

"...rešenja koja će predvideti da u novom spomeničkom kompleksu bude sačuvan deo stare zgrade Ministarstva odbrane..."

Veliki župan Stefan Nemanja vladao je Raškom u drugoj polovini XII veka. Kompleks zgrada Generalštaba u Beogradu podignut je polovinom XX veka kao reminiscencija bitke na Sutjesci 1943. godine. Kakva bi trebalo da bude povezanost dva spomenička kompleksa, Stefana Nemanje i bitke na Sutjesci? Ko to može da poveže? Izgleda, samo aktuelna vlast!

PS: Stefan Nemanja, za svog života (1113-1200) i vladavine (1165-1196) nije imao nikakve veze sa Beogradom, koji je bio pod ugarskom vlašću.

Miloje

pre 7 godina

@Danilo

Da najbolje je prodati arapima da izgrade hotel,kazino i mesta za svaku vrstu zabave i tako zaraditi..
nije sve u parama. Brine me broj pluseva koje je dobio tvoj komentar..

politikologbezbednjak

pre 7 godina

Tu bi trebalo da bude memorijalni centar posvećen nato agresiji sa ispisanim imenima svih žrtava i sa slikama uništenja, da se ne zaboravi. A Stefan Nemanji i generalno Nemanjićima muzej negde drugde

muzej

pre 7 godina

Zgrada bivšeg generalštaba je sama po sebi jedan ogroman muzej... muzej Stefana Nemanje po mom mišljenju nije investicija koja će povratiti uložen novac, pa bih radio voleo ili neku drugu ideju ili da se samo sredi okolina zgrade generalštaba a sama zgrada da ostane kao sećanje na 1999

Pera,Mika i Laza

pre 7 godina

Koje i koliko artefakata ima ova zemlja iz toga perioda da popuni fundus toga muzeja.Ili to nije ni vazno, moze da se strpa sve po redu.

Lena

pre 7 godina

Kakav Stefan Nemanja, to mozete bilo gde!!! Podignite spomenik velicine ove zgrade svim zrtvama bombardovanja i nama prezivelima da se nikada zlo ne zaboravi! Nikada u nato i da zlocinci koji treba da trunu po zatvorima svaki put budu podsecani sta su nam uradili!

Nikola

pre 7 godina

BRAVO !!!! Koliko vidim u poslednje vreme Srpska istorija se nudi narodu umesto hleba. Umesto da se napravi jedna poslovna zgrada bele boje.... višlja od mračne beograđanke. Da bar ima na osnovu čega da se zove Beli Grad.

GORAN ERGARAC

pre 7 godina

Zašto bi se u mom rešenju za takav prostor našli delovi nekakve zgrade koja je bila tu? Ako je hoćete takvu, napravite istu. Ako hoćete idejno rešenje za novu onda nemojte postavljati svoje ideje u moje. Obe zgrade treba srušiti jer su ruglo grada. Lepe su samo iz vazduha ali Boze moj, ko se danas seta vazduhom? Osim toga, zbog te i sličnih zgrada ginulia je srpska sirotinja po Srbiji jer su se srpski smradovi političari igrali rata. Oni su davali volove a Srbi sinove.

superhik

pre 7 godina

On je vec muzej i spomenik za vreme kad ni prostor u centru nece mnogo vredeti bar nama Srbima! Kako lako ode Zid placa ispred Skupstine, otici ce i Generalstab.

lepšazgrada

pre 7 godina

A što se ne obnovi zgrada Ministarstva vojnog koja se nalazila na tom mestu pre Drugog svetskog rata? Lepša je u svakom slučaju od ove "soc.real." spodobe, koja se nikada vizuelno nije uklapala u to okruženje...

sturmmann

pre 7 godina

Nema potrebe. Proglasite zgradu za spomenik politici Srbije. Već sad autentično pokazuje njenu suštinu. Još samo da se da navijačima da na tu temu nacrtaju auto - lakom prigodne murale i to je to. Upečatljivo a i ne košta mnogo.

ja

pre 7 godina

Ma dajte, ljudi, kakav bre Stefan Nemanja?! To je komercijalna zona najvišeg ranga - treba da se proda (za ogromne pare) nekom investitoru koji će da napravi poslovni centar i hotel sa 5 zvezdica. A ako već nećemo da zaradimo pare od toga, neka bude (kao što neko reče) spomen-kompleks žrtvama NATO bombardovanja. Ili makar Despotu Stefanu, jer on ipak ima neke veze sa Beogradom - čisto sumnjam da je Nemanja putovao severnije od Žiče...

Kapetan Ahab

pre 7 godina

Kao prvo, hoće li to biti muzej ili spomenički kompleks? U tekstu se pominje i jedno i drugo, a to su dve sasvim različite stvari!

Ako će biti muzej, šta imamo od originalne muzejske građe o Stefanu Nemanji što bismo mogli da stavimo u taj muzej? Praktično ništa. To malo što ima je već po drugim muzejima (koji ili ne rade ili ih malo ko posećuje). I sad ćemo da napravimo za skupe pare još jednu ogromnu zgradu u kojoj neće biti paktično ništa (ponavljam) ORIGINALNO za videti, osim ako ispraznimo već postojeće muzeje?!

Ako će biti spomenički kompleks, moraće da bude i neki spomenik. U redu, ali u tom slučaju nadam se samo da neće biti napravljena ista greška kao onaj spomenik caru Dušanu, tj. da dobijemo sličnu kičastu nakaradu, ispod nivoa čak i lošeg stripa!

Ali nemam nikakvih iluzija po tom pitanju. Na ovim prostorima je odavno odomaćeno apologetsko tumačenje i imbecilno glorifikovanje istorije, koja se uvek i iznova piše danas, za današnju političku upotrebu, a stvarne istorijske činjenice ne zanimaju baš nikoga!

Zato će se sve odvijati kao i obično: potpuno nekompetentni i nestručni ljudi će namestiti "posao" drugim potpuno nekompetentnim, nestručnim i netalentovanim ljudima, međusobno će podeliti, a još više jednostavno baciti popriličnu količinu našeg novca, a mi ovce ćemo dobiti neku bednu grozotu pored koje ćemo ravnodušno prolaziti!

Podržavam!

pre 7 godina

@(Danilo, 28. april 2017 10:44) Ne verujem šta sam pročitao! Do juče smo na vest o rušenju generalštaba skoro svi do jednog baš na ovom sajtu bacali drvlje i kamenje, a sada je bolje da se gradi nešto "skupo" nego muzej. Ajde da Narodni muzej na trgu Republike pretvorimo u tržni centar, ipak je na super lolaciji, nismo sposobni da ga obnovimo, a i obilazila bi ga samo deca na ekskurzijama kako kažete. Ja u potpunosti podržavam ideju da tu bude muzej, iovako se jako malo može naći informacija o Nemanjićima u muzejima, a kao dinastija su veoma bitni za našu istoriju!

Stefan Ilic

pre 7 godina

A zasto ne muzej prvom narodu, veri i kulturi u Evropi Srbima ?

Nino Belov, Starcevo, Vinca i sl.

Cemu vise potenciranje neceg sto se desilo 5000 godina kasnije? Dokle vise mislite da prikrivate nasu istoriju i podredjujete je drugim narodima, nasu pravu veru i podredjujete je veri nekih drugih naroda?

Mikiveliki

pre 7 godina

Заиста не налазим никакву везу између споменика и онога што се тамо десило. Наравно, треба да се овим заборави на све што се десило.

Симбол

pre 7 godina

Предлог:

1.Преуредити остатке зграде у стари дворац за музеј свих Немањића

2. испред музеја направити ТРГ са монументалним спомеником Великом жупану Немањи,
који би био нови симбол Београда испред кога би се сликали сви посетиоци и туристи.

VJ

pre 7 godina

Sve je to lepo... gradićemo ovo, obnovićemo.ono... da li može neko da postavi pitanje premijeru/ predsedniku/spasiocu..., pošto je on sve i svja u ovoj nazovi državi i verovatno sve zna, kada će obnova Narodni muzeja biti završena i kada će u punom sjaju otvoriti vrata za nas i posetioce našeg grada???
Hvala

Branka, Svajcarska.

pre 7 godina

Od tri clana komisije nijedan nema nikakve veze sa arhitekturom. Jedan je vizentolog, drugi rusofilski orijentisan umetnik a treci priucen politicar. Spomenicki kompleks se gradi u 21. veku i treba da ostavi obelezje tog veka, bez obzira sta se nalazi u unutrasnjosti.
Obidjite malo nove svetske muzeje.

Gavrilo

pre 7 godina

Da dodam i ovo.
Nemanjići su bili i ratnici i zaduzbinari. Ta porusena zgrada generalštaba i njena obnova je i odredjena simbolika obnove nečega nacionalnoga.
Slučajno ili namjerno nalazi se u Nemanjinoj ulici preko puta vlade Srbije, jedne nove vladavine naroda u Srbiji.Nešto od čega smo kao narod krenuli i gde smo došli. Jedno će gledati na drugo.
Nekako sva ta simbolika ukazuje da to jeste pravo mesto za mauzolej Nemanjića.

Goran janic

pre 7 godina

Treba srusiti to komunisticko ruglo...te dve zgrade su centar Beograda a i samim tim i Srbije...tako da mora nesto samo Srpsko biti tu...Stefan Nemanja je osnivac Srpske drzave i to je to...neko je pomenuo da je tu general stab 200 godina...e pa nije ,nego je na uglu sa Resavskom 200 godina,a ne ni toliko...izvinjavam se deci komunista sto sam ovim podatkom rasprsio lazi koje su ucili.

Gavrilo

pre 7 godina

@nothingw wrong with me

Zašto bi to bilo loše po državu?
Cela Evropa veliča dvorce i zamkove svojih plemića i kraljeva pa zašto ne bi Srbija velicala Nemanjice?
Zapravo nama i jeste ovako kako je jer smo se odrekli onih od kojih poticemo.

crni sin

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Novljanin, 28. april 2017 11:12) # Link komentara
a ne nego ih treba bacati na ovakve gluposti, sta mi imamo sa tim nemanjicima, osim mozda srpskog imena, to se sve vekovima izmesalo, pomesalo, i taj gen tih prastarih srba je ovde ostao samo u tragovima. budalastine za ionako prezatupavljen narod

Radomir Istoricar i Geograf

pre 7 godina

Neko ponovo dokazuje da ne zna srpsku istoriju. Svi Nemanjici su bili vladari i vlastelini Bugarske Imperije i nemaju veze sa Keltskom Srbijom i Keltskim Srbima. Za svako skrnavljenje bugarskih vladara, Bugarska ce tuziti Srbiju Medjunarodnom Sudu Pravde. A vi sada dusebriznici proslosti, dizite spomenika tudjim vladarima.

dacha

pre 7 godina

Stefan Nemanja ili Sveti Simeon mirotocni osnivac Srpske Crkve sa sinom Rastkom ili Svetim Savom,kao i osnivac Srbije zasluzuje spomenik veci od Avale.Toliko o istoriji

serbian secret cod *

pre 7 godina

Srbijanci se konacno oslobadjaju okova bolesnoumlja tunjavih boljsevika sto ih je dovelo do bioloskog nestanka,bolje ikad nego nikad.

Pro

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
(Novljanin, 28. april 2017 11:12)
Pa naravno da je bolje. Sta ce nam muzej u koji niko nece da dolazi. Za deset godina ce da izgleda kao i Titoci spomenici. Imacemo novu ruinu u centru grada.

nm

pre 7 godina

А где би било место музеју и споменику Стефану Немањи него у Немањиној улици зар то није тако логично ? Подржавам у сваком случају, ко год негодује и по већ устаљеној навици пљује на прву лопту нека само мало прошета до комшилука рецимо Будимпеште па да баци поглед на њихове тргове пуне споменика разним краљевима из различитих епоха. Осим споменика Кнез Михајлу и Кнезу Милошу ми скоро да и немамо неки споменик неком нашем владару у престоници.

Uzas

pre 7 godina

Vecu glupost nisam cula. Kakav muzej! Srusite tu zgradurinu, to ruglo usred centra grada, a i izmerite radijaciju, ko zna sta nas svakodnevno zraci odatle. Mogla bi da nikne neka bolnica ili slicno, a ne neki tamo muzej s kojim ce se biti na gubitku, u koji niko zivi nece da ide a u koji ce se uloziti brdo para. Bolnica je bar preko potrebna.

Dragan

pre 7 godina

Taj muzej obavezno mora da ima deo posvećen periodu srpske države pre Nemanjića, i da tu bude izložen Pečat kneza Strojimira. Taj pečat je od neprocenjivog značaja za Srbiju, i dokaz da smo imali razvijenu državu nekoliko vekova pre uspona Nemanjića.

Igor-Bujanovac

pre 7 godina

"Pozdrav za Treću četu 25 Bataljona Vojne Policije, septembarci
06/07
?
(Uroš, 28. april 2017 11:34)"

Pozdrav za Uroša i moje klasiće poslednje generacije redovne vojske VP 2006/07.
Tu zgradu smo čuvali ko oči svoje.
Ne dajte da je sruše!

EU Citizen

pre 7 godina

I nije moglo da de umesto tpg komunističkog rugla napravi nešto korisno, hotel, kancelarije, prodajni prostor, nego mora opet neka budžetska crna rupa sa tematikom koja malo koga ko ne mora da dolazi tipa jadne dece koju vuku po takvim glupostima neće zanimati, pa dakle neće biti ni profitabilna, a barem pedeset-sto partijskih uhljeba će tamo naći prijatno parazitsko gnezdo da vuk plate na grbači poreskih obveznika.

Millennium

pre 7 godina

Muzej je skroz ok ideja. Još bi bilo bolje kada se ne bi fokusirali na jedan period i ne samo na istoriju. Zašto tu ne bi pored istorijskog bio i prirodnjački? Ono na Kalemegdanu je plač majke Božije. I muzej nauke. Mogao bi lep kompleks sa muzejima da se napravi.

CATAPA

pre 7 godina

Ne sme da se izgradi ništa praktično i korisno jer će izgradnju platiti cela Srbija, pa mora da se izmisli nekakav imaginarni zajednički interes za celu Srbiju.
A korist, koliko god ona mala bila, ima samo Beograd. To je m.o. svih beogradskih vlasti do sada, a svaka do sada je i bila beogradska.

Historicus

pre 7 godina

Људи, ово је тешка глупост. На том месту је био Генералштаб који нам је два пута рушен у бомбардовању. Први пут су га срушили Немци 1941, а други пут НАТО 1999. године. Тиме што бисмо га обновили и вратили у првобитну намену, ми бисмо доказали да смо народ који поштује своју историју и традицију. Да не говорим о томе да је апсолутно варварство рушити зграду која је сама по себи споменик битке на Сутјесци, у којој су Немци поубијали наше заробљене рањенике из болнице (за то би им се по данашњим мерилима судило за ратни злочин, као што се у Хагу судило Србима за Овчару код Вуковара). Неозбиљно је све то рушити, нарочито зато што се одмах до те зграде налази огромни кпмплекс Министарства одбране са којим је повезана ходницима и подземним тунелима. Све то заједно треба обновити, вратити у првобутну намену, а Министарство одбране и тако нема конференцијски простор за састанке са већи бројем учесника од 30, него за сваки већи скуп мора да развози госте или у Дом Војске или у Дом Гарде у Топчидеру.

Stefan

pre 7 godina

Konacno otac drzave ce nakon 200 godina od oslobadjanja od turaka dobiti spomenik. Nadam se daspomenik nece imati 2 metra i biti od drveta?

A i ne znam kakve ideje sacuvate zgradu napravite muzej od nje i ispred dignete spomenik od 30 metara badem tvorcu

Dragan VG

pre 7 godina

Da li je moguce da dopustamo kao narod ovakvu sramotu?
Zgradu koja je zasticena kao spomenik kulture ove nazadnjacke dahije hoce da ruse...

Srboljub

pre 7 godina

Pekićev "Odmor od istorije" izgleda da od vlasnih nije shvaćen: delovaće kao teška uvreda zaljubljenicima u prošlost, ali u okviru naše kolektivne anamneze je "višak istorije", zanemarujemo sutrašnjost i ambijent koji treba da naslede klinci (o nekom dugoročnom planiranju ne vredi ni govoriti) fascinacija istorijom, srpskim žrtvama, nepravdama, porazima i sl. su teški simptomi društva koje ne zna kud bi i šta bi sa sobom u sadašnjosti; posle smene Slobe, mislio sam da će sa "čišćenjem" socijalsitičke zaostavštine i restartom države prestati potreba za konstantnim forsiranjem istorijskih pitanja. Da li je plac G.Š. uz navedeno u komentarima pravo mesto za muzej? Da li pored Studenice treba još nešto, alo? Najzad, da parafraziram Foknera: narod koji živi u prošlosti je kao krompir, ono najbolje mu je u zemlji.

Petar

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Novljanin, 28. april 2017 11:12)

Bolje dajte pare za bolesnu decu.

Dragan

pre 7 godina

Hoćemo narodni muzej, muzej savremene umetnosti, Koncertnu dvoranu, operu, regionalni naučni centar, metro, bolnice....
a ne muzej nemanjicima.

Zec

pre 7 godina

E moj Igore iz Bujanovca, ti si zgrade cuvao umjesto da si cuvao svoju drzavu! I jos se s tim hvalis! Biti ce da su ti starci bili u SPS neke face pa te poslalo u Beograd da zgrade cuvas dok su drugi isli na Kosare!

Igor-Bujanovac

pre 7 godina

"Pozdrav za Treću četu 25 Bataljona Vojne Policije, septembarci
06/07 "
(Uroš, 28. april 2017 11:34)
Pozdrav za Uroša..pozdrav za moje klasiće poslednje generacije Vojne policije redovne vojske.

Sredoje

pre 7 godina

Ja ne bih ulagao nista!

Treba da stoji ovako i to je onda samo po sebi muzej i secanje na neko skorije vreme. Sta cemo daleko u praistoriju 8 vekova unazad.

Slobodan

pre 7 godina

Kakve veze ima jedno veličanstveno arhitektonsko delo podignuto u znak sećanja na borbu protiv okupatora a oštećeno od strane drugog okupatora,sa Stefanom Nemanjićem.Taj objekat treba obnoviti i ostaviti potomcima da iz njega uče istoriju.Nisu carevi i kraljevi samo vredni u istoriju jednog naroda,mnogo je vredniji običan narod.

Dajana

pre 7 godina

Glupost živa, na tom mestu treba sagraditi memorijalni Muzej sećanja na NATO zločin, u SAD-u na mestu kula bliznakinja je nešto slično urađeno.

NoName

pre 7 godina

@Ich

"Hejterima" takodje smeta preterana upotreba English recnika, zbog preterane upotrebe "internet hype-a", na domacem prostoru. Imas vec i nasu rec za to - mrzitelji.

Dz

pre 7 godina

Sto nije napravljen na mestu BGH20 kad ima tolika poljancina i mesta za spomen park svim srpskim vladarima,,,ova zgrada je trebala da bude obnovljena jos 2000-te u inat svima koji su je srusili,,jer zgrada generalstaba tu i treba da stoji

Sveta

pre 7 godina

Ako već država daje taj deo civilima onda bi trebalo to dati slikarima i kuparima za ateljea. Ima dovoljno prostora da svi akademski slikari i kipari dobiju svoj atelje, da plaćaju sve dažbine i pri tome da urade za muzej savremene umetnosti na ušću godišnje po jedan rad. Ne vidim nijedan razlog da se ovaj moj predlog ne prihvati ozbiljno pogotovo što sam predložio više puta da se ministarstvo odbrane i GŠ izmeste iz centra grada Beograda na povoljniju i savremeniju lokaciju kao što je naprimer Sopot.Srpska akademija znanosti i umetnosti bi trebalo da preuzme deo objekata preko puta ove lokacije. Tako bi se dobio prostor za rad umetnika i naučnika. Srpska kultura i umetnost bi krenula put napredka nesagledivom visinom.

Kako kazu politicari tako ce i biti a narod ce cutati zauvek

pre 7 godina

Ja bih stavio tu fontanu od 30 miliona eura i uzeo kredit od MMF-a za to sa nekom sitnom provizijom posredniku.

Doktor cega ? Prava ?

pre 7 godina

@Doktor
"A pre 2000 nas nisu zaduživali jer smo bili pod ekonomskim sankcijama ali su lepo sve uništili i pare izvozili na Kipar"

Da ali, dali znate koliko je razlika izmedju desetak miliona maraka i dvadesetak milijardi Evra ?

Ajdemo u Beograd, jer tamo ima sve....

pre 7 godina

Kakve veze, sem imena ulice, Stefan Nemanja ima sa Beogradom ? Verovatno da mu nuje ni prisao na blize od 100km !

simbolika, odgovornost, posledice

pre 7 godina

Ne znam kakvu simboliku i kakve ce posledice u buducnosti imati izgradnja na mestu porusenog generalstaba?

Realno

pre 7 godina

Cekam nekokog dušebriznika da napiše, bolje dajte pare za bolesnu decu.
(Novljanin, 28. april 2017 11:12)

Ne, nego parama iz budzeta da se zidaju megalomanski muzeji i nacionalni stadioni, a pare za lecenje dece da se prikupljaju SMS porukama!

Doktor

pre 7 godina

Dok su Srbe Namenjici zaduzili i ostavili im zaduzbine, nasi savremenici od 2000 zaduzili sa kreditima.
(dezurni filozof, 28. april 2017 12:54)
A pre 2000 nas nisu zaduživali jer smo bili pod ekonomskim sankcijama ali su lepo sve uništili i pare izvozili na Kipar

Đole

pre 7 godina

Muzej Gluposti i Promašaja da se pravi na tom mestu.

Prvi eksponat: sam muzej. A i kontinuitet sa štabom glupih i promašenih generala bio bi očuvan.

s.

pre 7 godina

" ...Mogla bi da nikne neka bolnica ili slicno, a ne neki tamo muzej..."

(Uzas, 28. april 2017 14:34)

Može, onkologija ima besplatno zračenje.

milos

pre 7 godina

@republika nisam ni rekao da u gradu nema radijacije, samo se pitam kolika je ona bas u toj zgradi. Edukacija krece od citanja onoga sta je napisano a ne onoga sta se kome svidja!

stefansr

pre 7 godina

Tu treba biti muzej NATO agresije. Ima smisla zato što je NATO oštetio tu zgradu. Tako je u Hirosimi, gde su ameri bacili atomsku bombu. Jedino je opstala jedna zgrada banke koja je bila od armiranog betona i sada je tu muzej.

mislivoje

pre 7 godina

Ma kakav Nemanja bre ŠOPING MOL tu treba sagraditi.Gledajte šta je tu ministarstava i radnog naroda zar treba da pešače po krpice...ovako sa pauze u šoping pa brzo kući,odmah u pola četri...
Možda je bolje da se ostave ruševine,mi to volimo da obilazimo i kukamo,kao nad bibliotekom...

Beograđanin

pre 7 godina

Neverovatno je koliko ljudi ne pravi razliku između spomenika i muzeja. Muzej je građevina i da bi se izgradio neophodno je izgraditi ozbiljno velika sredstva, u milionima eura. Mi već dve decenije ne možemo da skupimo novac za rekonstrukciju Muzeja savremene umetnosti i Narodnog muzeja, a ovakve ideje se javljaju i to baš sada. Ovo je tipično ispiranje mozga zna se od koga, sa namerom da se skrene pažnja od mnogo značajnijih problema: ogromna nezaposlenost, namera da se zemlja prodaje strancima, prekomerno zaduživanje, pranje novca... Mislite svojom glavom, a ne kako vam kažu.

legenda

pre 7 godina

To treba ostati generalštab, eventualno prostor za još neka ministarstva. U okviru novog projekta, koji bi trebao da ima elemente prethodnog, mora da se napravi memorijalni centar žrtvama svih ratova devedesetih, uključujući i popis svih stradalih u bombardovanju. To bi ozbiljno društvo zahtevalo od ozbiljne države.