Testovi

Četvrtak, 23.03.2017.

08:00

Test: Mazda CX-5 CD150 TAKUMI

Izvor: B92

Test: Mazda CX-5 CD150 TAKUMI IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

NIKOLA

pre 7 godina

Vrh izgled, dobar gepek, unutra skučen posebno na zadnjoj klupi,velika laž o potrošnji benzinca po gradu i na većim brzinama, Kugu je dobila samo na izgled i napravila veštački kod nas razliku u ceni preko 5 somića a u Nemačkoj je potpuno druga priča u pogledu cene a još se Ford pravi u Evropi.Ma ustvari šta znaju Švabe o kolima kod njih i Kia i Hyndai jeftiniji od krša Forda.

Neša

pre 7 godina

Što se tiče razlike u ceni između UAE (kojem pripada i Dubai) i ovoj našoj nesrećnoj Srbiji, jako je prosto da se objasni. S obzirom da UAE nema automobilsku industriju, ne postoji carina i porez na automobile (nemaju potrebe da štite svoje tržište). Drugim rečima, tih 11 h Evra koje je neko spomenuo, kod nas idu u džep države. Takođe, svaki put kada kao vlasnik prebaciš automobil na svoje ime, platiš 100-ak dolara za registraciju i završio si sa tim dok ne kupiš novi automobil (bez obzira na kubikažu, snagu itd). Bogata država a ne ko ova naša lopovska.....

Ivam

pre 7 godina

Ne znam čemu ove pošalice o potrošnji benzinske varijante CX-5.
Meni po Beogradu u pravilu 10-12. Auto put do 8 ako ne prelazim preko 130.
Izduvni sistem mi je vizuelno sav korodirao, užas za videti..
Inače je ok.
Zaboravih, model 2014,prešao 55 kkm.
Pozdrav

S70

pre 7 godina

@hiavata - ovo će biti moj zadnji komentar ovde, pošto vidim da smo u nedostatku argumenata prešli na uvrede.

Samo ću još da kažem da mi je drago da vidim da si ovladao Google-om, samo tako nastavi, svašta može da se nauči. Meni to ne treba, pošto automobilizam pratim već skoro 40 godina.

Pozdrav.

Milan

pre 7 godina

@ s70
1.superioran je dizel u obrtnom momentu. Turbo kod benzinaca je smanjio razliku ali i dalje postoji.
2. Razlika u potrošnji je oko 3l/ 100km. Znači na 100.000km se sigurno otplati.( ovo je realnost iz lične eksploatacije )
3. Tražio sam plan održavanja za superb na dizel i benzin. Razlika je 10%, mnogo manja nego spram atmo benzinaca
Zaključak : jedino mazdin pristup razvoju benzinaca ima smisla sa stanovišta cene eksploatacije

hiavata

pre 7 godina

(S70, 25. mart 2017 12:03)

Ovo je tema o mazdi cx5 koja nema turbo benzince, tako da je prica o atmo benzincima. Moj komentar na koji si se prvo zakacio je bio na frazu "na dizel se ore, na gas se kuva" coveka koji prica o atmo motorima tako da da, jeste turbo dizel superiorniji zato dosta vise i kosta od atmosferskog benzinca. Treca stvar je da ti turbo benzinci koje spominjes u ovoj klasi trose minimum 2l vise na 100km za istu snagu, znaci dizel i dalje itekako ima svojih prednosti. I na kraju turbo benzinci su skoro isto kompleksni kao i turbo dizelasi a razlika u ceni i nije tolika kao sto je nekad bila i povrati se ulozeno u roku od 5 godina sa 15.000km godisnje. Usput proveri automobil sa kojim motorom je pobedjivao nekoliko godina za redom u 24 h le mana, kad vec pricamo jezikom deteta od 12 godina.

S70

pre 7 godina

@hiavata - ok, par stvari.

Prvo, ne pričam o atmo, nego o turbo benzincima, da poredimo uporedivo. Ili, možemo da poredimo atmo benzince sa istim dizelašima, ako se nađe neki.

Što se Formula 1 tiče, opet kažem - internet je tu, obilje informacija - proveri kakvi se motori tamo koriste (pomoć prijatelja - nije atmosferski).

Na kraju, tu je razlika u ceni. Naravno, govorim o novim kolima - mora da se prelazi solidna kilometraža godišnje, da bi se ta razlika isplatila kroz manju potrošnju dizela. I naravno - detalj oko servisnih intervala i raznih drugih stvari, opet - ako se auto održava kako treba.

I gde je tu superiornost?

Pozdrav.

Honda forever

pre 7 godina

A mešovita realna potrošnja samo 6,4 l? Prosto ne mogu da verujem...
(sempervivum, 23. mart 2017 19:13)

Veruj slobodno. Vozim Mazdu 6, 2,2l / 163 KS. Trosi 6,0l/100km ako vozim do 120km/h...doduse, to je potrosnja na auto putu. Po gradu izadjem na 7,5l. Bilo kako bilo, trosi prosecno 1,0l vise od Honde Accord koju sam vozio pre Mazde. Vraticu se Hondi cim izbace nekog karavana dizela na trziste, ali ne sa motorcicima od 1600 kubika koje sa turbinama "nabudze" na 150KS. Honda ima i bolji, precizniji menjac od Mazde. Honda ne rdja, a podvozje 4 godine stare Mazde i te kako. Uskoro cu morati i auspuh da menjam jer su ga rdja i visoke temperature "pojele". Sve to na 70.000km prevozenih. U svakom slucaju, kod Mazde moram da se navikavam na neke pojave koje mi kod Honde nisu bile poznate. 90-ih sam imao Mazdu 626. Imala je iste probleme (neprecizni menjac, rdja) kao i ova 6-ica. Plus, leti nisam smeo da ukljucujem ventilaciju (!!???) jer je iz otvora duvao samo topao vazduh. Ni jedan servis nije uspeo da resi taj problem.

hiavata

pre 7 godina

@hiavata - da, na primer, Formula 1 ima inferiorni motor? 

Dizeli nisu skuplji zato što su superiorni, nego iz nekog drugog razloga. Ali, neću o tome sada, može lako da se dođe do pravih informacija, čak i za laike.
(S70, 24. mart 2017 13:31)

Komentar ti je isti kao i ovog sto ponavlja mantru kako se na dizel ore. Samo jos da objasnis kakve veze ima motor od formule 1 sa obicnim atmo benzinskim motorom u putnickom automobilu. Razlog sto formula koristi atmo motore je sto im je zabranjena upotreba turbina,, pogodi zasto.Dizel u putnickom automobilu jeste superiorniji od atmo benzinca po skoro svim parametrima. Vise snage, manja potrosnja, bolje vozne katakteristike, dostupan veci obrtni moment i to odma. I ne pricamo o space shuttle-ovima i formulama 1 vec obicnim putnickim automobilima.

Nemanja

pre 7 godina

@ (Dikh tu kava, 24. mart 2017 12:59)

Da, fabricki Tom tom. Njima su sve mape na SD kartici (levo od volana je slot) tako da moze da se azurira. E sad, koliko to kosta ne znam, nisam proveravao jer se ni infrastruktura nije nesto preterano promenila. Mozes da se raspitas informaciono u ovlascenom, cisto da vidis koliko kosta pa onda juri nekog ko to radi ako je skupo. Znam da imaju ljudi u Kragujevcu i jos nekim gradovima (sigurno i u Bg-u) koji se bavi azuriranjem za brojne marke, vrv imaju i za Mazde. Inace, na samoj navigaciji mi je pisalo da je besplatno azuriranje mapa (cini mi se godinu dana) i da ih azuriram. Probaj i to, mozda prodje :)

S70

pre 7 godina

@hiavata - da, na primer, Formula 1 ima inferiorni motor?

Dizeli nisu skuplji zato što su superiorni, nego iz nekog drugog razloga. Ali, neću o tome sada, može lako da se dođe do pravih informacija, čak i za laike.

Dikh tu kava

pre 7 godina

(Nemanja, 24. mart 2017 11:28)

Sve sam razumeo, osim ključnog: da li se radi o TomTom navigaciji? :)

Naime, počev od 2014, u Mazde su krenuli da serijski ugrađuju iGo mape, što bi meni lično znatno olakšalo update. Ovako, prokleti TomTom, 'aj što nije baš preterano jeftin, ali što nema cela Srbija.. a fabrički mi je ugrađen, ne mogu da ga vadim i menjam. A šta da se radi, bar mogu da ga koristim u Evropi. Pod uslovom da se ista nije promenila od 2013. U infrastrukturnom smislu..

Hehe

pre 7 godina

Ne razumem. U Srb 28000e. U Dubaiju 17500e. Isto taj cak sa vise opereme. Kozna sedista itd... Zasto je kod nas sve skuplje drasticno?!
(Mark, 23. mart 2017 09:55)

Standard bato. Kad bi oni imali nas standard i kod njih bi isto kostalo. Vidis da imamo najveci rast necega, a za dve do tri godine cemo preteci skoro celu Evropu, pa ce tek onda da se pitas zasto je kod nas sve duplo skuplje. Mora standard da se isprati, hehehe.

Nemanja

pre 7 godina

@ (Dikh tu kava, 24. mart 2017 09:42)

Moj CX5 je 2014. i ima mape Evrope, ukljucujuci i Srbiju, s kojima sam prilicno zadovoljan. U Srbiji je jako precizan (za ulice koje imaju bazu o brojevima ne gresi vise od par metara), ima ulice i u manjim mestima, cak i neke seoske puteve za koje sam se licno iznenadio da su ucrtani (ja ih ne bi uneo). Ostale zemlje (probao u Grckoj, Italiji, Sloveniji, Austriji, Nemackoj, Francuskoj, Svajcarskoj) radi takodje poprilicno dobro, sa ponovo nekim putevima po plazi npr. (u Grckoj) za koje sam se zacudio (maltene vozite po pesku). Jedina mana koju sam uspeo da primetim do sada, pored nedostataka nekih fensi karakteristika (3d prikaz, malo bolja grafika i slicne nepotrebne stvari) je sto mi ie 2 ili 3 puta zabagovao ceo sistem, kao da se zamrzne. To resite restartovanjem motora i ponovo radi super. Malo pre kupovine ovog auta sam uzeo Garmin koga nisam upalio od kad sam uzeo Cx5 jer ovaj skroz radi posao a ne morate da nosite i brinete o dodatnom uredjaju...

Ivica

pre 7 godina

"CX5 benzinac potrosnja po gradu 8.2l zimi pola litre vise..."

Možda na predjenih 66,66 km ...

P.S. Molimo dilera za malo ozbiljnosti u komentarima. Unapred hvala.

hiavata

pre 7 godina

Meni cx5 deluje tvrdo na amortizerima ali kolega koji vozi cx7 kaze da su svi SUV tvrdi. Poz.
(fenomen, 23. mart 2017 19:54)

I meni za ono kratko vremena sto sam je probao, izgleda da je prilicno tvrda. To da je vecini SUV vozila vesanje tvrdo podeseno ima smisla, jer kompenzuju nestabilnost zbog visine. Ljudi ne razmisljaju pri kupovini sta sve zrtvuju zarad tog povisenog izgleda i sedenja visoko. Glavne dve stvari su nestabilnost u krivinama i potrosnja pogotovo na autoputu jer je aerodinamika ocajna.

hiavata

pre 7 godina

CX5 benzinac potrosnja po gradu 8.2l zimi pola litre vise...dizel nema potrebe uzimati 

na dizel se greje na gas se kuva
(citalac, 23. mart 2017 11:26)

A na benzin se voze dvotaktni tomosi? Kakva prazna floskula a sve zarad nabedjivanja sebe i drugih da si napravio izbor kupovinom benzinca a ne da si primoran da vozis auto sa jeftinijim i inferniornijim motorom.

Igor

pre 7 godina

da li su popravili manuelni menjač ili i dalje zapinje, naročito je problem treća brzina. Tako je barem sa 2.0 motorima, mozda je kod dizela bolje?

ivke

pre 7 godina

u dubaiju su cene duplo manje to je tacno za sve automobile. toyota land cruser je tamo 30 u fullu a kod nas 60! bas je velika razlika

Dikh tu kava

pre 7 godina

Navigacija je tom tom i mada sam navikao na garmin i sa tom tomom sam zadovoljan.

(fenomen, 23. mart 2017 19:54)

Te 2013 za naše tržište većina Mazdi koje su iopšte imale ugrađenu TomTom navigaciju imale su mape za Evropu, ali ne i za Srbiju. To je ustvari fenomen. Doduše, ne znam za CX-5, ali nema mi logike da recimo za trojku nema mapa, a za ostale ima.. Elem, može li neki tip/info, da li su uz tu CX-5 dolazile mape za SRB ili ne, i ako ne, gde ste nabavili (ako ste nabavili) mape za SRB, pošto ih zvanično 2013. nije bilo, a posle je kao bilo, ali sa pokrivenošću od ne više od 90% teritorije. Inače sam i ja uzimao CX-5 u razmatranje, ali zbog nekih trivijalnih, ali meni bitnih sitnica (nema panoramu, nema difuzore klime za pozadi, nema LED farove, dizel preko 2000 ccm, cena..) sam odustao. Hvala unapred.

fenomen

pre 7 godina

Ne bih reagovao na ovu vest ali nije bas sve kako pise. Imam model 2013 godiste automatik 150 konja. Bas kao i ova testirana. Potrosnja nije bas kao sto pise 6,4 l kombinovano. Trosi vise u kombinovanoj voznji. Zadnje merenje mi je 7,5 l a vozim svakodnevno do posla i nazad 30 km i imam od toga 10 km autoput a ostalo gradska voznja. Uostalom na displeju pise 8l da je prosek potrosnje. Za par dana cu testirati na autoputu i jedna stvar koja mi se ne svidja je tank koji prima 56l. Senzori za parkiranje znaju da nerviraju a dobra stvar je sto ima zvucni signal kada se nailazi na radar. Na nekih 150-200 m pre radara triput zapisti i ja samo pogledam na brzinu. To je samo za fiksne radare. Za pistoljase ne znam da li detektuje, verovatno ne. Navigacija je tom tom i mada sam navikao na garmin i sa tom tomom sam zadovoljan. Ja licno nisam zadovoljan kako krece iz mesta jer mi deluje lenjo ali nisam nikada ni nagazio pa mozda i nisam u pravu. Vozio sam stalno mazde 626 i uvek sam bio zadovoljan. Meni cx5 deluje tvrdo na amortizerima ali kolega koji vozi cx7 kaze da su svi SUV tvrdi. Poz.

sempervivum

pre 7 godina

Šteta što Mazda još malo ne dotera enterijer, deluje suviše sivo (mislim da je tako ostalo i kod novog)... Mogli su da ubace neki štep, ili još neku nijansu u ova tamna sedišta. Inače sedišta jesu udobna, upravljanje ekranom je odlično - nije samo na dodir ekrana, već i na "točkić" kod menjača, kao i na volanu.

A mešovita realna potrošnja samo 6,4 l? Prosto ne mogu da verujem...

Aleks

pre 7 godina

Cekaj, da li je ovo novi ili stari model? Ako je stari onda je skupo!!! Ako je novi onda je ista ko stara.... hahahaha svejedno niko ko ovo cita nema para da je kupi kao ni ja.

Andrej77

pre 7 godina

Prijateljski savet za moguce kupce, sacekajte novi model. Nije redizajn i vec se prodaje napolju, pretpostavaljam da ce doci cak i kod nas za par meseci. Testovi kazu da vredi sacekati.

CHICAGO

pre 7 godina

Mislim licno da auto nije lose. Moj prijatelj ima CX9, izgleda brutalno dobro, ali malo mozda mali SUV za skoro $50.000. tako da i ovde cena moze da bude problem.

inzenjer

pre 7 godina

Meni je 150 konja iskreno malo... Mada sada se vise uzimaju SUV vozila da se pokaze ko je baja u gradu a ne zbog potrebe... Koliko ljudi znam da nikada nisu skinuli letnje gume na suv terencima to je strasno...

Aleks

pre 7 godina

Cekaj, da li je ovo novi ili stari model? Ako je stari onda je skupo!!! Ako je novi onda je ista ko stara.... hahahaha svejedno niko ko ovo cita nema para da je kupi kao ni ja.

Andrej77

pre 7 godina

Prijateljski savet za moguce kupce, sacekajte novi model. Nije redizajn i vec se prodaje napolju, pretpostavaljam da ce doci cak i kod nas za par meseci. Testovi kazu da vredi sacekati.

Hehe

pre 7 godina

Ne razumem. U Srb 28000e. U Dubaiju 17500e. Isto taj cak sa vise opereme. Kozna sedista itd... Zasto je kod nas sve skuplje drasticno?!
(Mark, 23. mart 2017 09:55)

Standard bato. Kad bi oni imali nas standard i kod njih bi isto kostalo. Vidis da imamo najveci rast necega, a za dve do tri godine cemo preteci skoro celu Evropu, pa ce tek onda da se pitas zasto je kod nas sve duplo skuplje. Mora standard da se isprati, hehehe.

sempervivum

pre 7 godina

Šteta što Mazda još malo ne dotera enterijer, deluje suviše sivo (mislim da je tako ostalo i kod novog)... Mogli su da ubace neki štep, ili još neku nijansu u ova tamna sedišta. Inače sedišta jesu udobna, upravljanje ekranom je odlično - nije samo na dodir ekrana, već i na "točkić" kod menjača, kao i na volanu.

A mešovita realna potrošnja samo 6,4 l? Prosto ne mogu da verujem...

hiavata

pre 7 godina

Meni cx5 deluje tvrdo na amortizerima ali kolega koji vozi cx7 kaze da su svi SUV tvrdi. Poz.
(fenomen, 23. mart 2017 19:54)

I meni za ono kratko vremena sto sam je probao, izgleda da je prilicno tvrda. To da je vecini SUV vozila vesanje tvrdo podeseno ima smisla, jer kompenzuju nestabilnost zbog visine. Ljudi ne razmisljaju pri kupovini sta sve zrtvuju zarad tog povisenog izgleda i sedenja visoko. Glavne dve stvari su nestabilnost u krivinama i potrosnja pogotovo na autoputu jer je aerodinamika ocajna.

CHICAGO

pre 7 godina

Mislim licno da auto nije lose. Moj prijatelj ima CX9, izgleda brutalno dobro, ali malo mozda mali SUV za skoro $50.000. tako da i ovde cena moze da bude problem.

ivke

pre 7 godina

u dubaiju su cene duplo manje to je tacno za sve automobile. toyota land cruser je tamo 30 u fullu a kod nas 60! bas je velika razlika

Neša

pre 7 godina

Što se tiče razlike u ceni između UAE (kojem pripada i Dubai) i ovoj našoj nesrećnoj Srbiji, jako je prosto da se objasni. S obzirom da UAE nema automobilsku industriju, ne postoji carina i porez na automobile (nemaju potrebe da štite svoje tržište). Drugim rečima, tih 11 h Evra koje je neko spomenuo, kod nas idu u džep države. Takođe, svaki put kada kao vlasnik prebaciš automobil na svoje ime, platiš 100-ak dolara za registraciju i završio si sa tim dok ne kupiš novi automobil (bez obzira na kubikažu, snagu itd). Bogata država a ne ko ova naša lopovska.....

Ivica

pre 7 godina

"CX5 benzinac potrosnja po gradu 8.2l zimi pola litre vise..."

Možda na predjenih 66,66 km ...

P.S. Molimo dilera za malo ozbiljnosti u komentarima. Unapred hvala.

fenomen

pre 7 godina

Ne bih reagovao na ovu vest ali nije bas sve kako pise. Imam model 2013 godiste automatik 150 konja. Bas kao i ova testirana. Potrosnja nije bas kao sto pise 6,4 l kombinovano. Trosi vise u kombinovanoj voznji. Zadnje merenje mi je 7,5 l a vozim svakodnevno do posla i nazad 30 km i imam od toga 10 km autoput a ostalo gradska voznja. Uostalom na displeju pise 8l da je prosek potrosnje. Za par dana cu testirati na autoputu i jedna stvar koja mi se ne svidja je tank koji prima 56l. Senzori za parkiranje znaju da nerviraju a dobra stvar je sto ima zvucni signal kada se nailazi na radar. Na nekih 150-200 m pre radara triput zapisti i ja samo pogledam na brzinu. To je samo za fiksne radare. Za pistoljase ne znam da li detektuje, verovatno ne. Navigacija je tom tom i mada sam navikao na garmin i sa tom tomom sam zadovoljan. Ja licno nisam zadovoljan kako krece iz mesta jer mi deluje lenjo ali nisam nikada ni nagazio pa mozda i nisam u pravu. Vozio sam stalno mazde 626 i uvek sam bio zadovoljan. Meni cx5 deluje tvrdo na amortizerima ali kolega koji vozi cx7 kaze da su svi SUV tvrdi. Poz.

Ivam

pre 7 godina

Ne znam čemu ove pošalice o potrošnji benzinske varijante CX-5.
Meni po Beogradu u pravilu 10-12. Auto put do 8 ako ne prelazim preko 130.
Izduvni sistem mi je vizuelno sav korodirao, užas za videti..
Inače je ok.
Zaboravih, model 2014,prešao 55 kkm.
Pozdrav

Milan

pre 7 godina

@ s70
1.superioran je dizel u obrtnom momentu. Turbo kod benzinaca je smanjio razliku ali i dalje postoji.
2. Razlika u potrošnji je oko 3l/ 100km. Znači na 100.000km se sigurno otplati.( ovo je realnost iz lične eksploatacije )
3. Tražio sam plan održavanja za superb na dizel i benzin. Razlika je 10%, mnogo manja nego spram atmo benzinaca
Zaključak : jedino mazdin pristup razvoju benzinaca ima smisla sa stanovišta cene eksploatacije

hiavata

pre 7 godina

CX5 benzinac potrosnja po gradu 8.2l zimi pola litre vise...dizel nema potrebe uzimati 

na dizel se greje na gas se kuva
(citalac, 23. mart 2017 11:26)

A na benzin se voze dvotaktni tomosi? Kakva prazna floskula a sve zarad nabedjivanja sebe i drugih da si napravio izbor kupovinom benzinca a ne da si primoran da vozis auto sa jeftinijim i inferniornijim motorom.

Honda forever

pre 7 godina

A mešovita realna potrošnja samo 6,4 l? Prosto ne mogu da verujem...
(sempervivum, 23. mart 2017 19:13)

Veruj slobodno. Vozim Mazdu 6, 2,2l / 163 KS. Trosi 6,0l/100km ako vozim do 120km/h...doduse, to je potrosnja na auto putu. Po gradu izadjem na 7,5l. Bilo kako bilo, trosi prosecno 1,0l vise od Honde Accord koju sam vozio pre Mazde. Vraticu se Hondi cim izbace nekog karavana dizela na trziste, ali ne sa motorcicima od 1600 kubika koje sa turbinama "nabudze" na 150KS. Honda ima i bolji, precizniji menjac od Mazde. Honda ne rdja, a podvozje 4 godine stare Mazde i te kako. Uskoro cu morati i auspuh da menjam jer su ga rdja i visoke temperature "pojele". Sve to na 70.000km prevozenih. U svakom slucaju, kod Mazde moram da se navikavam na neke pojave koje mi kod Honde nisu bile poznate. 90-ih sam imao Mazdu 626. Imala je iste probleme (neprecizni menjac, rdja) kao i ova 6-ica. Plus, leti nisam smeo da ukljucujem ventilaciju (!!???) jer je iz otvora duvao samo topao vazduh. Ni jedan servis nije uspeo da resi taj problem.

S70

pre 7 godina

@hiavata - ovo će biti moj zadnji komentar ovde, pošto vidim da smo u nedostatku argumenata prešli na uvrede.

Samo ću još da kažem da mi je drago da vidim da si ovladao Google-om, samo tako nastavi, svašta može da se nauči. Meni to ne treba, pošto automobilizam pratim već skoro 40 godina.

Pozdrav.

inzenjer

pre 7 godina

Meni je 150 konja iskreno malo... Mada sada se vise uzimaju SUV vozila da se pokaze ko je baja u gradu a ne zbog potrebe... Koliko ljudi znam da nikada nisu skinuli letnje gume na suv terencima to je strasno...

hiavata

pre 7 godina

@hiavata - da, na primer, Formula 1 ima inferiorni motor? 

Dizeli nisu skuplji zato što su superiorni, nego iz nekog drugog razloga. Ali, neću o tome sada, može lako da se dođe do pravih informacija, čak i za laike.
(S70, 24. mart 2017 13:31)

Komentar ti je isti kao i ovog sto ponavlja mantru kako se na dizel ore. Samo jos da objasnis kakve veze ima motor od formule 1 sa obicnim atmo benzinskim motorom u putnickom automobilu. Razlog sto formula koristi atmo motore je sto im je zabranjena upotreba turbina,, pogodi zasto.Dizel u putnickom automobilu jeste superiorniji od atmo benzinca po skoro svim parametrima. Vise snage, manja potrosnja, bolje vozne katakteristike, dostupan veci obrtni moment i to odma. I ne pricamo o space shuttle-ovima i formulama 1 vec obicnim putnickim automobilima.

Igor

pre 7 godina

da li su popravili manuelni menjač ili i dalje zapinje, naročito je problem treća brzina. Tako je barem sa 2.0 motorima, mozda je kod dizela bolje?

Dikh tu kava

pre 7 godina

Navigacija je tom tom i mada sam navikao na garmin i sa tom tomom sam zadovoljan.

(fenomen, 23. mart 2017 19:54)

Te 2013 za naše tržište većina Mazdi koje su iopšte imale ugrađenu TomTom navigaciju imale su mape za Evropu, ali ne i za Srbiju. To je ustvari fenomen. Doduše, ne znam za CX-5, ali nema mi logike da recimo za trojku nema mapa, a za ostale ima.. Elem, može li neki tip/info, da li su uz tu CX-5 dolazile mape za SRB ili ne, i ako ne, gde ste nabavili (ako ste nabavili) mape za SRB, pošto ih zvanično 2013. nije bilo, a posle je kao bilo, ali sa pokrivenošću od ne više od 90% teritorije. Inače sam i ja uzimao CX-5 u razmatranje, ali zbog nekih trivijalnih, ali meni bitnih sitnica (nema panoramu, nema difuzore klime za pozadi, nema LED farove, dizel preko 2000 ccm, cena..) sam odustao. Hvala unapred.

Dikh tu kava

pre 7 godina

(Nemanja, 24. mart 2017 11:28)

Sve sam razumeo, osim ključnog: da li se radi o TomTom navigaciji? :)

Naime, počev od 2014, u Mazde su krenuli da serijski ugrađuju iGo mape, što bi meni lično znatno olakšalo update. Ovako, prokleti TomTom, 'aj što nije baš preterano jeftin, ali što nema cela Srbija.. a fabrički mi je ugrađen, ne mogu da ga vadim i menjam. A šta da se radi, bar mogu da ga koristim u Evropi. Pod uslovom da se ista nije promenila od 2013. U infrastrukturnom smislu..

S70

pre 7 godina

@hiavata - da, na primer, Formula 1 ima inferiorni motor?

Dizeli nisu skuplji zato što su superiorni, nego iz nekog drugog razloga. Ali, neću o tome sada, može lako da se dođe do pravih informacija, čak i za laike.

Nemanja

pre 7 godina

@ (Dikh tu kava, 24. mart 2017 09:42)

Moj CX5 je 2014. i ima mape Evrope, ukljucujuci i Srbiju, s kojima sam prilicno zadovoljan. U Srbiji je jako precizan (za ulice koje imaju bazu o brojevima ne gresi vise od par metara), ima ulice i u manjim mestima, cak i neke seoske puteve za koje sam se licno iznenadio da su ucrtani (ja ih ne bi uneo). Ostale zemlje (probao u Grckoj, Italiji, Sloveniji, Austriji, Nemackoj, Francuskoj, Svajcarskoj) radi takodje poprilicno dobro, sa ponovo nekim putevima po plazi npr. (u Grckoj) za koje sam se zacudio (maltene vozite po pesku). Jedina mana koju sam uspeo da primetim do sada, pored nedostataka nekih fensi karakteristika (3d prikaz, malo bolja grafika i slicne nepotrebne stvari) je sto mi ie 2 ili 3 puta zabagovao ceo sistem, kao da se zamrzne. To resite restartovanjem motora i ponovo radi super. Malo pre kupovine ovog auta sam uzeo Garmin koga nisam upalio od kad sam uzeo Cx5 jer ovaj skroz radi posao a ne morate da nosite i brinete o dodatnom uredjaju...

S70

pre 7 godina

@hiavata - ok, par stvari.

Prvo, ne pričam o atmo, nego o turbo benzincima, da poredimo uporedivo. Ili, možemo da poredimo atmo benzince sa istim dizelašima, ako se nađe neki.

Što se Formula 1 tiče, opet kažem - internet je tu, obilje informacija - proveri kakvi se motori tamo koriste (pomoć prijatelja - nije atmosferski).

Na kraju, tu je razlika u ceni. Naravno, govorim o novim kolima - mora da se prelazi solidna kilometraža godišnje, da bi se ta razlika isplatila kroz manju potrošnju dizela. I naravno - detalj oko servisnih intervala i raznih drugih stvari, opet - ako se auto održava kako treba.

I gde je tu superiornost?

Pozdrav.

hiavata

pre 7 godina

(S70, 25. mart 2017 12:03)

Ovo je tema o mazdi cx5 koja nema turbo benzince, tako da je prica o atmo benzincima. Moj komentar na koji si se prvo zakacio je bio na frazu "na dizel se ore, na gas se kuva" coveka koji prica o atmo motorima tako da da, jeste turbo dizel superiorniji zato dosta vise i kosta od atmosferskog benzinca. Treca stvar je da ti turbo benzinci koje spominjes u ovoj klasi trose minimum 2l vise na 100km za istu snagu, znaci dizel i dalje itekako ima svojih prednosti. I na kraju turbo benzinci su skoro isto kompleksni kao i turbo dizelasi a razlika u ceni i nije tolika kao sto je nekad bila i povrati se ulozeno u roku od 5 godina sa 15.000km godisnje. Usput proveri automobil sa kojim motorom je pobedjivao nekoliko godina za redom u 24 h le mana, kad vec pricamo jezikom deteta od 12 godina.

NIKOLA

pre 7 godina

Vrh izgled, dobar gepek, unutra skučen posebno na zadnjoj klupi,velika laž o potrošnji benzinca po gradu i na većim brzinama, Kugu je dobila samo na izgled i napravila veštački kod nas razliku u ceni preko 5 somića a u Nemačkoj je potpuno druga priča u pogledu cene a još se Ford pravi u Evropi.Ma ustvari šta znaju Švabe o kolima kod njih i Kia i Hyndai jeftiniji od krša Forda.

Nemanja

pre 7 godina

@ (Dikh tu kava, 24. mart 2017 12:59)

Da, fabricki Tom tom. Njima su sve mape na SD kartici (levo od volana je slot) tako da moze da se azurira. E sad, koliko to kosta ne znam, nisam proveravao jer se ni infrastruktura nije nesto preterano promenila. Mozes da se raspitas informaciono u ovlascenom, cisto da vidis koliko kosta pa onda juri nekog ko to radi ako je skupo. Znam da imaju ljudi u Kragujevcu i jos nekim gradovima (sigurno i u Bg-u) koji se bavi azuriranjem za brojne marke, vrv imaju i za Mazde. Inace, na samoj navigaciji mi je pisalo da je besplatno azuriranje mapa (cini mi se godinu dana) i da ih azuriram. Probaj i to, mozda prodje :)

inzenjer

pre 7 godina

Meni je 150 konja iskreno malo... Mada sada se vise uzimaju SUV vozila da se pokaze ko je baja u gradu a ne zbog potrebe... Koliko ljudi znam da nikada nisu skinuli letnje gume na suv terencima to je strasno...

hiavata

pre 7 godina

CX5 benzinac potrosnja po gradu 8.2l zimi pola litre vise...dizel nema potrebe uzimati 

na dizel se greje na gas se kuva
(citalac, 23. mart 2017 11:26)

A na benzin se voze dvotaktni tomosi? Kakva prazna floskula a sve zarad nabedjivanja sebe i drugih da si napravio izbor kupovinom benzinca a ne da si primoran da vozis auto sa jeftinijim i inferniornijim motorom.

Aleks

pre 7 godina

Cekaj, da li je ovo novi ili stari model? Ako je stari onda je skupo!!! Ako je novi onda je ista ko stara.... hahahaha svejedno niko ko ovo cita nema para da je kupi kao ni ja.

Honda forever

pre 7 godina

A mešovita realna potrošnja samo 6,4 l? Prosto ne mogu da verujem...
(sempervivum, 23. mart 2017 19:13)

Veruj slobodno. Vozim Mazdu 6, 2,2l / 163 KS. Trosi 6,0l/100km ako vozim do 120km/h...doduse, to je potrosnja na auto putu. Po gradu izadjem na 7,5l. Bilo kako bilo, trosi prosecno 1,0l vise od Honde Accord koju sam vozio pre Mazde. Vraticu se Hondi cim izbace nekog karavana dizela na trziste, ali ne sa motorcicima od 1600 kubika koje sa turbinama "nabudze" na 150KS. Honda ima i bolji, precizniji menjac od Mazde. Honda ne rdja, a podvozje 4 godine stare Mazde i te kako. Uskoro cu morati i auspuh da menjam jer su ga rdja i visoke temperature "pojele". Sve to na 70.000km prevozenih. U svakom slucaju, kod Mazde moram da se navikavam na neke pojave koje mi kod Honde nisu bile poznate. 90-ih sam imao Mazdu 626. Imala je iste probleme (neprecizni menjac, rdja) kao i ova 6-ica. Plus, leti nisam smeo da ukljucujem ventilaciju (!!???) jer je iz otvora duvao samo topao vazduh. Ni jedan servis nije uspeo da resi taj problem.

hiavata

pre 7 godina

(S70, 25. mart 2017 12:03)

Ovo je tema o mazdi cx5 koja nema turbo benzince, tako da je prica o atmo benzincima. Moj komentar na koji si se prvo zakacio je bio na frazu "na dizel se ore, na gas se kuva" coveka koji prica o atmo motorima tako da da, jeste turbo dizel superiorniji zato dosta vise i kosta od atmosferskog benzinca. Treca stvar je da ti turbo benzinci koje spominjes u ovoj klasi trose minimum 2l vise na 100km za istu snagu, znaci dizel i dalje itekako ima svojih prednosti. I na kraju turbo benzinci su skoro isto kompleksni kao i turbo dizelasi a razlika u ceni i nije tolika kao sto je nekad bila i povrati se ulozeno u roku od 5 godina sa 15.000km godisnje. Usput proveri automobil sa kojim motorom je pobedjivao nekoliko godina za redom u 24 h le mana, kad vec pricamo jezikom deteta od 12 godina.

S70

pre 7 godina

@hiavata - ok, par stvari.

Prvo, ne pričam o atmo, nego o turbo benzincima, da poredimo uporedivo. Ili, možemo da poredimo atmo benzince sa istim dizelašima, ako se nađe neki.

Što se Formula 1 tiče, opet kažem - internet je tu, obilje informacija - proveri kakvi se motori tamo koriste (pomoć prijatelja - nije atmosferski).

Na kraju, tu je razlika u ceni. Naravno, govorim o novim kolima - mora da se prelazi solidna kilometraža godišnje, da bi se ta razlika isplatila kroz manju potrošnju dizela. I naravno - detalj oko servisnih intervala i raznih drugih stvari, opet - ako se auto održava kako treba.

I gde je tu superiornost?

Pozdrav.

fenomen

pre 7 godina

Ne bih reagovao na ovu vest ali nije bas sve kako pise. Imam model 2013 godiste automatik 150 konja. Bas kao i ova testirana. Potrosnja nije bas kao sto pise 6,4 l kombinovano. Trosi vise u kombinovanoj voznji. Zadnje merenje mi je 7,5 l a vozim svakodnevno do posla i nazad 30 km i imam od toga 10 km autoput a ostalo gradska voznja. Uostalom na displeju pise 8l da je prosek potrosnje. Za par dana cu testirati na autoputu i jedna stvar koja mi se ne svidja je tank koji prima 56l. Senzori za parkiranje znaju da nerviraju a dobra stvar je sto ima zvucni signal kada se nailazi na radar. Na nekih 150-200 m pre radara triput zapisti i ja samo pogledam na brzinu. To je samo za fiksne radare. Za pistoljase ne znam da li detektuje, verovatno ne. Navigacija je tom tom i mada sam navikao na garmin i sa tom tomom sam zadovoljan. Ja licno nisam zadovoljan kako krece iz mesta jer mi deluje lenjo ali nisam nikada ni nagazio pa mozda i nisam u pravu. Vozio sam stalno mazde 626 i uvek sam bio zadovoljan. Meni cx5 deluje tvrdo na amortizerima ali kolega koji vozi cx7 kaze da su svi SUV tvrdi. Poz.

hiavata

pre 7 godina

@hiavata - da, na primer, Formula 1 ima inferiorni motor? 

Dizeli nisu skuplji zato što su superiorni, nego iz nekog drugog razloga. Ali, neću o tome sada, može lako da se dođe do pravih informacija, čak i za laike.
(S70, 24. mart 2017 13:31)

Komentar ti je isti kao i ovog sto ponavlja mantru kako se na dizel ore. Samo jos da objasnis kakve veze ima motor od formule 1 sa obicnim atmo benzinskim motorom u putnickom automobilu. Razlog sto formula koristi atmo motore je sto im je zabranjena upotreba turbina,, pogodi zasto.Dizel u putnickom automobilu jeste superiorniji od atmo benzinca po skoro svim parametrima. Vise snage, manja potrosnja, bolje vozne katakteristike, dostupan veci obrtni moment i to odma. I ne pricamo o space shuttle-ovima i formulama 1 vec obicnim putnickim automobilima.

NIKOLA

pre 7 godina

Vrh izgled, dobar gepek, unutra skučen posebno na zadnjoj klupi,velika laž o potrošnji benzinca po gradu i na većim brzinama, Kugu je dobila samo na izgled i napravila veštački kod nas razliku u ceni preko 5 somića a u Nemačkoj je potpuno druga priča u pogledu cene a još se Ford pravi u Evropi.Ma ustvari šta znaju Švabe o kolima kod njih i Kia i Hyndai jeftiniji od krša Forda.

S70

pre 7 godina

@hiavata - da, na primer, Formula 1 ima inferiorni motor?

Dizeli nisu skuplji zato što su superiorni, nego iz nekog drugog razloga. Ali, neću o tome sada, može lako da se dođe do pravih informacija, čak i za laike.

Andrej77

pre 7 godina

Prijateljski savet za moguce kupce, sacekajte novi model. Nije redizajn i vec se prodaje napolju, pretpostavaljam da ce doci cak i kod nas za par meseci. Testovi kazu da vredi sacekati.

S70

pre 7 godina

@hiavata - ovo će biti moj zadnji komentar ovde, pošto vidim da smo u nedostatku argumenata prešli na uvrede.

Samo ću još da kažem da mi je drago da vidim da si ovladao Google-om, samo tako nastavi, svašta može da se nauči. Meni to ne treba, pošto automobilizam pratim već skoro 40 godina.

Pozdrav.

CHICAGO

pre 7 godina

Mislim licno da auto nije lose. Moj prijatelj ima CX9, izgleda brutalno dobro, ali malo mozda mali SUV za skoro $50.000. tako da i ovde cena moze da bude problem.

Ivica

pre 7 godina

"CX5 benzinac potrosnja po gradu 8.2l zimi pola litre vise..."

Možda na predjenih 66,66 km ...

P.S. Molimo dilera za malo ozbiljnosti u komentarima. Unapred hvala.

Ivam

pre 7 godina

Ne znam čemu ove pošalice o potrošnji benzinske varijante CX-5.
Meni po Beogradu u pravilu 10-12. Auto put do 8 ako ne prelazim preko 130.
Izduvni sistem mi je vizuelno sav korodirao, užas za videti..
Inače je ok.
Zaboravih, model 2014,prešao 55 kkm.
Pozdrav

sempervivum

pre 7 godina

Šteta što Mazda još malo ne dotera enterijer, deluje suviše sivo (mislim da je tako ostalo i kod novog)... Mogli su da ubace neki štep, ili još neku nijansu u ova tamna sedišta. Inače sedišta jesu udobna, upravljanje ekranom je odlično - nije samo na dodir ekrana, već i na "točkić" kod menjača, kao i na volanu.

A mešovita realna potrošnja samo 6,4 l? Prosto ne mogu da verujem...

Dikh tu kava

pre 7 godina

Navigacija je tom tom i mada sam navikao na garmin i sa tom tomom sam zadovoljan.

(fenomen, 23. mart 2017 19:54)

Te 2013 za naše tržište većina Mazdi koje su iopšte imale ugrađenu TomTom navigaciju imale su mape za Evropu, ali ne i za Srbiju. To je ustvari fenomen. Doduše, ne znam za CX-5, ali nema mi logike da recimo za trojku nema mapa, a za ostale ima.. Elem, može li neki tip/info, da li su uz tu CX-5 dolazile mape za SRB ili ne, i ako ne, gde ste nabavili (ako ste nabavili) mape za SRB, pošto ih zvanično 2013. nije bilo, a posle je kao bilo, ali sa pokrivenošću od ne više od 90% teritorije. Inače sam i ja uzimao CX-5 u razmatranje, ali zbog nekih trivijalnih, ali meni bitnih sitnica (nema panoramu, nema difuzore klime za pozadi, nema LED farove, dizel preko 2000 ccm, cena..) sam odustao. Hvala unapred.

ivke

pre 7 godina

u dubaiju su cene duplo manje to je tacno za sve automobile. toyota land cruser je tamo 30 u fullu a kod nas 60! bas je velika razlika

Hehe

pre 7 godina

Ne razumem. U Srb 28000e. U Dubaiju 17500e. Isto taj cak sa vise opereme. Kozna sedista itd... Zasto je kod nas sve skuplje drasticno?!
(Mark, 23. mart 2017 09:55)

Standard bato. Kad bi oni imali nas standard i kod njih bi isto kostalo. Vidis da imamo najveci rast necega, a za dve do tri godine cemo preteci skoro celu Evropu, pa ce tek onda da se pitas zasto je kod nas sve duplo skuplje. Mora standard da se isprati, hehehe.

Nemanja

pre 7 godina

@ (Dikh tu kava, 24. mart 2017 09:42)

Moj CX5 je 2014. i ima mape Evrope, ukljucujuci i Srbiju, s kojima sam prilicno zadovoljan. U Srbiji je jako precizan (za ulice koje imaju bazu o brojevima ne gresi vise od par metara), ima ulice i u manjim mestima, cak i neke seoske puteve za koje sam se licno iznenadio da su ucrtani (ja ih ne bi uneo). Ostale zemlje (probao u Grckoj, Italiji, Sloveniji, Austriji, Nemackoj, Francuskoj, Svajcarskoj) radi takodje poprilicno dobro, sa ponovo nekim putevima po plazi npr. (u Grckoj) za koje sam se zacudio (maltene vozite po pesku). Jedina mana koju sam uspeo da primetim do sada, pored nedostataka nekih fensi karakteristika (3d prikaz, malo bolja grafika i slicne nepotrebne stvari) je sto mi ie 2 ili 3 puta zabagovao ceo sistem, kao da se zamrzne. To resite restartovanjem motora i ponovo radi super. Malo pre kupovine ovog auta sam uzeo Garmin koga nisam upalio od kad sam uzeo Cx5 jer ovaj skroz radi posao a ne morate da nosite i brinete o dodatnom uredjaju...

Milan

pre 7 godina

@ s70
1.superioran je dizel u obrtnom momentu. Turbo kod benzinaca je smanjio razliku ali i dalje postoji.
2. Razlika u potrošnji je oko 3l/ 100km. Znači na 100.000km se sigurno otplati.( ovo je realnost iz lične eksploatacije )
3. Tražio sam plan održavanja za superb na dizel i benzin. Razlika je 10%, mnogo manja nego spram atmo benzinaca
Zaključak : jedino mazdin pristup razvoju benzinaca ima smisla sa stanovišta cene eksploatacije

hiavata

pre 7 godina

Meni cx5 deluje tvrdo na amortizerima ali kolega koji vozi cx7 kaze da su svi SUV tvrdi. Poz.
(fenomen, 23. mart 2017 19:54)

I meni za ono kratko vremena sto sam je probao, izgleda da je prilicno tvrda. To da je vecini SUV vozila vesanje tvrdo podeseno ima smisla, jer kompenzuju nestabilnost zbog visine. Ljudi ne razmisljaju pri kupovini sta sve zrtvuju zarad tog povisenog izgleda i sedenja visoko. Glavne dve stvari su nestabilnost u krivinama i potrosnja pogotovo na autoputu jer je aerodinamika ocajna.

Igor

pre 7 godina

da li su popravili manuelni menjač ili i dalje zapinje, naročito je problem treća brzina. Tako je barem sa 2.0 motorima, mozda je kod dizela bolje?

Nemanja

pre 7 godina

@ (Dikh tu kava, 24. mart 2017 12:59)

Da, fabricki Tom tom. Njima su sve mape na SD kartici (levo od volana je slot) tako da moze da se azurira. E sad, koliko to kosta ne znam, nisam proveravao jer se ni infrastruktura nije nesto preterano promenila. Mozes da se raspitas informaciono u ovlascenom, cisto da vidis koliko kosta pa onda juri nekog ko to radi ako je skupo. Znam da imaju ljudi u Kragujevcu i jos nekim gradovima (sigurno i u Bg-u) koji se bavi azuriranjem za brojne marke, vrv imaju i za Mazde. Inace, na samoj navigaciji mi je pisalo da je besplatno azuriranje mapa (cini mi se godinu dana) i da ih azuriram. Probaj i to, mozda prodje :)

Dikh tu kava

pre 7 godina

(Nemanja, 24. mart 2017 11:28)

Sve sam razumeo, osim ključnog: da li se radi o TomTom navigaciji? :)

Naime, počev od 2014, u Mazde su krenuli da serijski ugrađuju iGo mape, što bi meni lično znatno olakšalo update. Ovako, prokleti TomTom, 'aj što nije baš preterano jeftin, ali što nema cela Srbija.. a fabrički mi je ugrađen, ne mogu da ga vadim i menjam. A šta da se radi, bar mogu da ga koristim u Evropi. Pod uslovom da se ista nije promenila od 2013. U infrastrukturnom smislu..

Neša

pre 7 godina

Što se tiče razlike u ceni između UAE (kojem pripada i Dubai) i ovoj našoj nesrećnoj Srbiji, jako je prosto da se objasni. S obzirom da UAE nema automobilsku industriju, ne postoji carina i porez na automobile (nemaju potrebe da štite svoje tržište). Drugim rečima, tih 11 h Evra koje je neko spomenuo, kod nas idu u džep države. Takođe, svaki put kada kao vlasnik prebaciš automobil na svoje ime, platiš 100-ak dolara za registraciju i završio si sa tim dok ne kupiš novi automobil (bez obzira na kubikažu, snagu itd). Bogata država a ne ko ova naša lopovska.....