djoledjole
pre 7 godina
Ovi i dalje oce da umru od muke. Hahaha
Petak, 20.01.2017.
18:43
Inauguracioni govor novog predsednika SAD Donalda Trampa je među najradikalnijim inauguracionim govorima u istoriji, naveli su analitičari CNN.
Izvor: B92
pre 7 godina
Ovi i dalje oce da umru od muke. Hahaha
pre 7 godina
@ (Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Ne, prijatelju, grešiš. Populizam nije lepa reč i nije jednak demokratiji, već je upravo suprotan demokratiji. Demokratija predstavlja organizovanu vladavinu naroda, dok populizam predstavlja podilaženje masi, kako bi se prikrila autokratija. Dakle, sušte suprotnosti - demokratija=dobro, populizam=loše. Mi živimo u režimu koji nije demokratski, već populistički - možda tako mogu najbolje da ti objasnim šta koji pojam označava...
pre 7 godina
hvala bogu, zavrsi se ovaj visemesecni cirkus!
pre 7 godina
Po prvi put u istoriji, Americki establisment nije prihvatio predsednika. Dugorocno gledano, jako je opasno da najmocniji covek na svetu nema podrsku ni u spostvenoj zemlji. U Srbiji su uvek moguci vanredni izbori ali Amerika nikada u istoriji nije imala vanredne izbore. Kako opstati na vlasti ako se vec prvog dana suocava sa ovakvim demonstracijama i otporom u medijima dok jos nista nije uradio. Sta ce biti kada krenu reforme, koje ne mogu biti pozitivne za sve. To je demagogija da ce svima u Americi biti bolje. Do sada je njegova pobeda jedino znacila pozitivno za najbogatije zbog velikog rasta akcija, dakle sasvim suprotno od njegovih proklamovanih ciljeva.
pre 7 godina
Amerika je nepovratno zagazila u sunovrat izborom retardiranog Buša, ali veliki i inertan je to sistem pa se dejstvo oseća tek sada. Ponekad se čini da je Tramp jedini svestan dimenzija propasti, ali potpuno nesvestan da se propast ne može zaustaviti.
Tramp je onaj trenutak kada se samoubica negde između trećeg i drugog sprata predomisli. Ispravno, ali veoma dockan.
pre 7 godina
Петре , Петре да ли ти знаш колика је стопа незапослених у САД и да ли знаш структуру тих неапослених. О каквој ти армији причаш. Какво црно враћање власти народу које му нуди бизнисмен који то и није него обичан хохштаплер и циркузант.
pre 7 godina
i CNN je deo mašinerije koji se smučio prosečnom, osiromašenom ameru koji je gledao kako Obama državnim parama pomaže banke koje su ih upropastile, a bankari još bogatiji.
pre 7 godina
Tramp je biznismen, za razliku od politicara koji trose tudje pare i odgovaraju lobijima kao sto su vojni,farmaceutski,naftaski,itd.To znaci da je njegova logika drugacija,i mnogo postenija i predvidivija i bliza prosecnom amerikancu.Nadam se da ce ispuniti ono sto je govorio danas a to ne mora biti slucaj kada jendom dobije uvid u sve kombinacije i mutne seme koje su vec uspostavljene. U svakom slucaju, kao i kod nas, novca je bilo mnogo,ali u krugovima pri vlasti koji su napravili takav sistem. To znaci da su obicni ljudi stradali. Sve sto je tramp rekao, dobro je za obicnog i normalnog coveka.I siguran sam da mu pare nisu motiv,jer ih ima i previse.
pre 7 godina
Fora je u sledećem: US firme koje su proizvodnju preselile u druge zemlje sada će ili vratiti proizvodnju u SAD ili će plaćati carine (što do sada nije bio slučaj). Bogati su plaćali jeftinije radnike u drugim zemljama, punili njihove penzione i druge fondove a proizvedenu robu prodavali kao domaću u SAD. Tako se srednja klasa u SAD topila. E zato su ljudi glasali za Trampa. Njegov sistem je jedini koji može da stvori bolju bazu i za zdravstveni sistem (Obama za 8 godina ništa uradio nije). Establišment se takođe odrodio od naroda, to je definitivno jasno i to narod oseća. Ako Snouden kaže da tajna služba krši Ustav SAD, a establišment hoće da mu sudi zbog toga a ne da kazni one koji krše Ustav, naravno da će narod i to da prepozna i da se uplaši. Zato verujem Trampu da će da "isuši močvaru" i želim mu sreću u tome!
pre 7 godina
To je što je. Videćemo kako će biti... U svakom slučaju US neće propasti. Ali face razočarenja Klintonovih! Priceless...
pre 7 godina
Puno sreće. Hteli ste to što ste dobili.
pre 7 godina
Čitajući komentare na "jeftin Tampov govor", ja jednostavno ne mogu da verujem da komentatori išta znaju o trenutnom stanju Amerike. Da li je iko svestan koliko se Američka administracija za poslednja tri predsednika odvojila od običnog čoveka koji je za nju postao bakterija, virus, čestica prašine - potrošni materijal. Da li iko razume kakvim surovim automatizmom su banke preuzimale kuće, imanja, dedovine, jer su ljudi zbog tih istih bankarskih mahinacija ostajali bez posla koji se selio na istok. O armiji nezaposlenih niko nije brinuo, oni kao da su azilanti u sopstvenoj zemlji. Profit se pravio fiskalno i fiktivno pomoću neshvatljivo velikih kredita bez pokrića, dostupnih povlašćenim pojedincima i korporacijama, a koji nisu bili pokriveni proizvodnjom, stvarnim vrednostima i imovinom. Naravno da takvima Tramp nije po volji, zavrnuće im takve fiktivne slavine - samo proizvodnja, inžinjering, nauka, obrazovanje i prava kultura...to su generatori, a ne pop kultura i zabavljači koji anesteziraju mase, pivo i kokice sa puterom ispred TV-a. Amerika je zbog unutrašnje pljačke atrofirala...Tramp želi da joj vrati snagu, a to može samo ako zaposli armije svojih Amerikanaca, a ne nekoliko dobrih glumaca...i to nije populizam, to je povratak snage naroda.
pre 7 godina
Ko jos gleda CNN?
pre 7 godina
Cestitke, Donald Trampu, predsedniku SAD. Dve stvari koje je istakao u govoru su veoma bitne za ameriku: Vracanje proizvodnje u americi i zaposlenost, takodje i potrosnje americke robe. Ovim potezima, razvije se ekonomija i podize se dalji standard obicnih gradjana. Govor je bio za amerikance, dok spoljnom svetu je porucio: da ce odrzati aleance koje ima i stvoriti nove. Ipak, ovo je inugaracioni govor!
(dejvid, 20. januar 2017 21:50)Sve velike američke kompanije će prebaciti sjedište svoje firme u druge zemlje...
pre 7 godina
(dragan, 20. januar 2017 21:57)
Ja sam prodavac drva, ti kupac. Ja ti pred zenom i komsinicom obecam da cu da ti donesem 10m bukovine ali da mi platis. Ti kazes ok, das mi pare, ali ja ti donesem samo 5m i to bagrema. Ti me tuzis i ja moram da ti nadoknadim stetu ili odoh u zatvor. Zasto to ne vazi za politicare i direktore (posebno javnih preduzeca)? Jer kad bi tako bilo, morali bi da paze sta obecavaju a onda 99% sarlatana nikad ne bi ni postali predsednici, poslanici, direktori i sl.
pre 7 godina
@Populista - Koliko je ta uspešna kompanija vredela kada ju je Tramp nasledio, a koliko vredi danas? Šta je sa kompletnim delatnostima koje je Tramp razvio, a kojima se kompanija nije bavila pre toga? Tramp je nasledio kompaniju, a razvio poslovnu imperiju. CNN je otvoreno bio protiv njega i očigledno će nastaviti sa tom praksom. Po gledanosti je CNN tek deseti kablovski kanal u Americi, FoxNews ima 2 puta više gledalaca. Precenjuje svoju važnost, ne živi se od stare slave nego od broja gledalaca. međutim ono što je interesantno je da ćemo možda po prvi put u modernoj američkoj istoriji imati mainstream opozicioni TV kanal.
pre 7 godina
Pa naravno da ce da CNN da kritikuje Trampa kada je deo istog tog establismenta kojeg je kritikovao u govoru.
pre 7 godina
(Zoki, 20. januar 2017 22:15)
Mnogo je lakse od milion napraviti milijardu nego od hiljadu milion.
pre 7 godina
Manite se Srbi Amerikanaca. Njima je dobro i ostace im dobro,za svoje su se uredjenje drzave izborili. Mi? Ma joook i zato skoncentrisite se na Srb.
pre 7 godina
Pa nece. Sad ce da zavlada i kurta i murta. Nestabilna podrucja poput Balkana ce biti pod uticajem vise struja, Rusije, Evrope a nikog od njih nece zanimati stabilnost. Pustice manje igrace da se tamane bez kontrole. Posle pada Rima zavladalo je mracno doba. Po vasoj logici trebalo da je tece med i mleko posto su se oslobodili tiranije. Mi navijamo protiv sebe samo da komsiji crkne krava, nema veze sto ce i nama biti gore. Nijednoj zemlji koja je pod uticajem Rusije bila ili jeste nije bilo bolje, nikad u istoriji. To ne treba zaboraviti.
(targus, 20. januar 2017 21:24)
Kao neko ko je ziveo u Bagdadu davno i skoro ponovo bio tamo na kratko... Tipicna izjava jednog evropljanina ili US pametnjakovica. Ta vlast koja je 'zaduzna za mirno doba' je napravila takva mracna doba nekome, da vi ni u svojim najcrnjim mislima ne mozete da zamislite kakva. Klinton, Bus, Obama, Putin, Trump sve je to isto. Jadna je ova zemlja koga sve trpi.
pre 7 godina
Koliko lupetanja. Čovek kaže da će Amerika prestati da čini druge nacije bogatim već ponovo činiti sebe takvom, da će vratiti fabrike u Ameriku, da će se zatvoriti za strane proizvode a forsirati svoje itd a najviše zahvaljujući mešanju u tuđe stvari, drugom svetskom ratu i globalnom prisustvu su postali super sila, vojno i ekonomski.
Uzgred, koju su to oni naciju učinili bogatom? Populizam level Vučić!
pre 7 godina
Gledao sam malopre snimak na BBC. Groteskno, jeftino, isprazno. Sa onom frizurom prebacenom preko glave pa lakirano. Falila je samo zelena salata i zlatan prsten na malom prstu.
pre 7 godina
Da li su Amerikanci razumeli poruku,CNN nije :(
pre 7 godina
Cestitke, Donald Trampu, predsedniku SAD. Dve stvari koje je istakao u govoru su veoma bitne za ameriku: Vracanje proizvodnje u americi i zaposlenost, takodje i potrosnje americke robe. Ovim potezima, razvije se ekonomija i podize se dalji standard obicnih gradjana. Govor je bio za amerikance, dok spoljnom svetu je porucio: da ce odrzati aleance koje ima i stvoriti nove. Ipak, ovo je inugaracioni govor!
pre 7 godina
@Oliver, sta je lose u populizmu? Sve. Masa ne mora uvek da je u pravu i jos manje je za ocekivati od naroda da se razume u vodjenje drzave. Ali hajde to da stavimo po strani. Ljudi su se primili na njegova obecanja da ce da zapolsljava ljude, i da obogati ameriku, a da nigde nije pomenuo kako ce to raditi. Covek zanemarju vazna pitanja kao sto su klimatske promene, a sa druge strane ima jako bliske prijatelje u rudarskom biznisu. Te je moguce da bi njima dopustio da otvore rudnike uglja u cilju zaposljavanja ljudi. Ovakav potez je primer populizma i ljudske glposti koja ima mnogo vecu cenu u buducnosti od male dobiti koju daje (uglavnom samo Trampovom rejtingu). Obecanja su ili prazna ili ce cenna njihovog ostvarivanja biti mnogo veca nego dobit.
Istina je da ce jedino vreme pokazati, ali sada ne postoji ni jedan jedini razlog da verujemo da je ovaj covek sposoban za svoju funkciju.
pre 7 godina
Ovo me podseca na poteze katolicke crkve. Kreiranje jezuita koji kreiraju masoneriju i kontrolisu je a koja je najzastupljenija medju protestantima i jevrejima. Establisment vadi trojanskog konja koji ga pljuje i koji ce izvrsiti sve sto im odgovara u datom trenutku. Uvek pobedi licnost koja im je pogodna u tom trenutku. Cim im odgovara Tramp, znaci krece izolacionizam malo veci, verovatno zatisje pred buru.
pre 7 godina
Populizam je kad ideš narodu uz dlaku, govoriš ono što je pitko plebsu a šta ćemo sa posledicama?
Šta narod zna? Koliko ljudi razume np ekonomiju koja je jako kompleksna? To vam je kao kad amatet govori lekaru kakvu terapiju da primeni na pacijentu.
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
(Ajte molim Vas, 20. januar 2017 21:04)
Najvise ginulo za vreme Busa, a on bese republikanac kao i Tramp. A s obzirom da je ovaj rekao kako ne treba povlaciti vojsku vec otimati tudje teritorije i naftu, za ocekivati je i da nadmasi prethodnike
pre 7 godina
Kljucna stvar koju je rekao je da ce da vrati carine, a to znaci propast neoliberalizma.
pre 7 godina
Pa, recimo da od 24. Marta 1999. vise verujem sebi. Ko bi ga znao zasto?
(DEDA CVETKO, 20. januar 2017 20:50)
Pa, recimo zato sto si pre toga verovao RTS-u, pa te iznenadio "nicim izazvan" 24. mart.
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
pre 7 godina
Ok, kapiram da CNN nije na njgovoj strani, ali objektivno gledano Tramp je imao u najmanju ruku generisan populisticki govor. Vraticemo poslove, povecacemo proizvodnju... Sve to, a nigde objasnjenja kako. Ljudi mu veruju, jer se predstavlja kao uspesan biznismen, neko ko zna da zavrsi posao. Medjutim jedini uspeh u njegovom poslu je taj sto je uzdignuo svoje ime. Uspesnu kompaniju je nasledio.
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
(Ajte molim Vas, 20. januar 2017 21:04)
Pa nece. Sad ce da zavlada i kurta i murta. Nestabilna podrucja poput Balkana ce biti pod uticajem vise struja, Rusije, Evrope a nikog od njih nece zanimati stabilnost. Pustice manje igrace da se tamane bez kontrole. Posle pada Rima zavladalo je mracno doba. Po vasoj logici trebalo da je tece med i mleko posto su se oslobodili tiranije. Mi navijamo protiv sebe samo da komsiji crkne krava, nema veze sto ce i nama biti gore. Nijednoj zemlji koja je pod uticajem Rusije bila ili jeste nije bilo bolje, nikad u istoriji. To ne treba zaboraviti.
pre 7 godina
E ako CNN kaže...
pre 7 godina
Ah taj CNN,nece ti odustati,pravice probleme Trampu i dalje.
Nije ovo nikakva kritika govora vec bezobrazluk!!!
pre 7 godina
dragan, 20. januar 2017 19:30)
"nesto se ostvari od obecanog nesto ne" je krivicno delo. Obecanje je usmeni ugovor sto je (uz svedoke) pravno prakticno jednako s pismenim. Dakle npr. ako ti ja dam pare a ti mi obecas 2 proizvoda a isporucis samo 1, ode ti na robiju, "direktore". Isto (treba da) vazi i za politicare - obeca kule i gradove, ispuni samo kule - ode na robiju.
(milosu ni crno ispod nokta, 20. januar 2017 19:53)
Ala si se ti nalupao. Jedno su obecanja i motivacioni govor. Drugo su Ugovori koji se potpisuju i overavaju. A i takvi ugovori se ne ispune uvek, zato je u njima definisano sta ako se ne ispune. Takva je priroda biznisa. Usponi i padovi. Sam tramp je dva puta bankrotirao, pa opet postao milioner.
pre 7 godina
Tramp je istinski simpatican covek, i njegov don kihotovski nastup na izborima je zasluzio aplauze. Kakav je drzavnik, ostaje da se vidi.
pre 7 godina
vecina je uglavnom navikla da politicari pobedjuju,i da onda oni vesto reci obrnu u svom govoru,a to sto obrnu to u stvari kazu kao sve,ali nista u sustini.tramp je biznismen,nije politicar.i on je pricao ekonomskim govorom.nije sastavljao text nego iz glave,ako ga je i sastavio pa zapamtio opet to nesto govori o osobi.oni koji govore,da je cudan itd..jednostavno su ocekivali da kao i svaki drugi politicar prica politicki tj uvijeno u celofan pa ispadne da je kao nesto rekao u sustini nista.a tramp je dosat jasan bio..nema ratovanja u drugim drzavama,graditi fabrike,puteve i sl,ali u svojoj zemlji..razracunati se sa pojedincima iz vlasti koji salju americku vojsku po celom svetu,jer to samo tim pojedincima odgovara a celom drustvu..a ekonomsi gledano..pare se trose..na sta?na ratove,izgradnju ali drugih,mesanje u tudje radi dobiti pojedinaca .zato se njima ne svidja..jer podriva americki nacin razmisljanja pojedinaca bogatasa,a ide u korist srednjeg sloja drustva,koje u svakoj zemlji cini okosnicu.
pre 7 godina
Mene on podseca na sve one predsednike do sada koji su vodili ameriku kada je ona ulazila u otvoreni a ne prikriveni rat kao posl3dnjih 20 godina
pre 7 godina
Populizam možda ali je i istina!!! A to koliko je "možda" videćemo da li će tako i da radi ili samo, kako kažu, populistički priča!
pre 7 godina
A sta je trebao? govor za celu kuglu zemaljsku on je predsednik Amerike ne celog sveta
pre 7 godina
Videcemo uskoro da li je populizam ili prava stvar.
pre 7 godina
A konstatno uterivanje straha od ruske agresije, oruzja za masovno unistavanje to nije bio cist populizam ... Ma dajte pa cela USA zivi na populizma.
pre 7 godina
Америка више од 50 година води исту спољну политику, и водиће је докле год буде могла, никакав Трамп то неће променити нажалост.
pre 7 godina
A zašto bi bilo bitno šta CNN misli o Trampovom govoru? Šta je po njihovom mišljenju tu radikalno, to nismo saznali. A za potpunu sliku nedostaje i to da su Tramp i CNN praktično u ratu, i da se od televizije ne očekuje da o njemu objavi išta pozitivno.
pre 7 godina
Sta drugo očekivati od CNN ?!
pre 7 godina
Slusao sam sve inauguralne govore od prve Reganove inauguracije (1981.) pa do danas, i odgovorno tvrdim da je Trampov govor bio najrevolucionarniji, najlevicarskiji i najprogresivniji koji sam ikada cuo. Karl Marks bi blistao od srece da je mogao da ga cuje.
Da li vise verujem CNN-u ili svojim sopstvenim ocima i usima? Pa, recimo da od 24. Marta 1999. vise verujem sebi. Ko bi ga znao zasto?
pre 7 godina
Dobar govor. Ako ovako bude i radio to ce biti dobro i za ostale zemlje.
pre 7 godina
@Oliver
Populizam je naziv koji se koristi kako bi se opisali razni pojedinci, ideologije, pokreti ili političke stranke koji nastoje ili tvrde da nastoje djelovati u interesu najširih slojeva stanovništva tj. naroda, a nasuprot "otuđenih", odnosno korumpiranih i tiranskih društvenih elita. Najčešće je u pitanju pežorativan termin kojim se nastoje opisati djelovanje kojim se u svrhu sticanja političke podrške zloupotrebljava neobrazovanost i neinformiranost niže klase kako bi se stekla ili održala vlast. Kao populističke metode u tom smislu se najčešće opisuju razni demagoški trikovi, davanje nerealnih obećanja u političkim programima, korištenje široko uvriježenih ksenofobnih predrasuda u svrhu ocrnjivanja političkih protivnika te - nakon sticanja vlasti - poduzimanje među širokim slojevima popularnih, ali dugoročno neodrživih i štetnih mjera. Kao suprotnost populizmu se često navodi elitizam.
pre 7 godina
Obamacare nije pomoc onima koji nisu imali zdravstveno osiguranje, nego promasaj i greska progurana na takvim lazima da su i sami ljudi koji su taj zahtev podneli bili u neverici da je to proslo i postalo zakon. Kome se ne svidja zdravstveni sistem u Americi Kanade, Engleske, Svedse i Norveske... Ne mora nesto sto je uspesno da se na silu menja da bi bilo kao na drugim mestima. Oni koji nemaju nikakvo zdravstveno osiguranje, najvecim delom svojom voljom, su uvek mogli da odu u hitnu pomoc i da dobiju sve sto im treba bez da ista plate. Nemojte da se lazemo, kada svi kao "imaju" zdravstveno osiguranje a ne postoje resursi (bolnice, lekari) za sve, jedini rezultat je stvaranje lista cekanja, podmicivanje, ubacivanje preko redova, itd. Idite pa vidite kako je u kojoj zemlji, ili pricajte sa nekim ko tamo zivi, nemojte da verujete lazima.
pre 7 godina
Obama je pokušao da popravi ono što je postalo očigledno za vreme Buša. Nije uspeo jer to više nije bilo moguće. Tramp će to sve samo da polupa. Nadam se da grešim, but....
pre 7 godina
inauguracija - gubljenje vremena... neka govore delima, ne recima
pre 7 godina
Ako vrati američke kompanije da proizvode u SAD cene proizvoda tih kompanija skočiće od 5-7 puta. Nisam siguran da im je to dobar posao. No da je populizam jasno je kao sunčan dan. Kao da su ga školovali naši političari.
pre 7 godina
Ne kaze samo CNN da je to nastavak populizma TRampa, iz vremena izborne kamapnje, vec i drugi mediji koje sm slusaka, ukljucujuci u nase, Mislim da je najbolju ocenu dao I.Vujacicm,, nas bivsi amabasador u SAD i jedan od najboljih amabasadora koje smo imali, da je to bio govor upucen, pre svega, estabismentu njegove patije u Kongresu - nemojte me kociti, pustite me da radim sta ja hocu.Bice veselo, nagledacemo se jos mi Trampa u rijalitu
pre 7 godina
(Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Populizam nema veze sa levim ili desnim politikama, postoji u svakoj. Sa obzirom na datu cinjenicu, vas komemtar nije validan. Posto vidim da uypravo vi vrsite populizam koriscenjem nekim poznatih fraza, zamolio bih i da ih objasnite. Recimo, ko su ti crni neoliberali, koji vas to levicari koce? Misticni odgovori i retorika "znas ko su" me ne interesuje. Zelim da znam sta jedan desni populista misli kada kaze "neoliberali, vatikan, cia, bia". Ostavljanjem prostora za misticne neprijatelje, ostavljate prostora i za populizam. Sto se tice tog desnog populizma, izvolite:
Национални Социјалистички популизам је био у некој врсти интеракције и омогућио је фашизам у међуратној Немачкој. У овом случају, узнемирени популисти средње класе су у периоду пре Наци Вајмар периода мобилисали свој бес на власт и крупан бизнис. Нацисти су паразитирали на облицима и темама популиста, преселивши своје припаднике далеко на десну страну путем идеолошких жалби које укључују демагогију, испаштања и завереништво.
pre 7 godina
A sta je lose u populizmu?Populus je na latinskom narod,populizam je slusanje volje naroda,gradjana,zar to nije sustina demokratije? Naravno,neoliberalne elite preziru narod i otuda ocrnjivanje reci populizam.Klasican primer kako jedna pozitivna rec postaje pezorativna i ruzna etiketa kojom levicari odmah diskredituju svoje neistomisljenike.Vise nece moci.
(Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Populizam, u ovom kontekstu, znaci suplja prica. Dakle, obecanja bez pokrica i dodvoravanje masi. To je ono sto od nasih politicara slusamo decenijama i ne vidim nista dobro u tome, ma kakvo izvorno znacenje rijeci bilo.
Svaki populizam je poguban, i lijevi, a pogotovo desni..., trebamo li se prisjetiti mozda najpogubnijeg u istoriji, u Njemackoj sredinom proslog vijeka.
pre 7 godina
Чему овакве изјаве.То што је рекао је одлично за Американце,чак превише добро.Верујем да већини смета што је одлучан да не буде светски полицајац,те што неће дозволити да неколицина пљачка већину.Мени лично није жеља да САД буду снажне,али објективно ово што је рекао ваља за њих.
pre 7 godina
@Oliver
Populizam je loša stvar. Priča jedno i ulaguje se građanima, a radi drugo - postavio na najvažnija mesta baš taj establišment protiv koga priča
pre 7 godina
@Oliver
Pa ne bih bas mogao da se slozim. Mozda bi i bilo tako kad bi svaki covek polazio od nule, i donosio zakljucke samo na osnovu tacnih informacija i sopstvenog zdravog razuma. Medjutim u danasnjem svetu to je nemoguce, vec je javno mnjenje proizvod raznoraznih uticaja, medija, politike, interesa. Samim tim ga je prilicno lako oblikovati prema necijim potrebama. U takvoj situaciji uvek cu pre verovati pametnom pojedincu za kog znam da razmislja svojom glavom, nego se povinovati vecinskom misljenju mase koja nije ni svesna da to zapravo nije njeno misljenje nego kao ovce prihvataju ono sto neko sugerise njenoj podsvesti. Pobegoh malo od teme :) Poenta je da neko ko je izabran da vodi jedan narod upravo treba da bude jedan od pametnijih medju njima a ne jednak njima, i shodno tome da svojom pametnom glavom vodi politiku, a ne da je prilagodjava masi, sto je maltene definicija populizma.
pre 7 godina
(dragan, 20. januar 2017 19:30)
"nesto se ostvari od obecanog nesto ne" je krivicno delo. Obecanje je usmeni ugovor sto je (uz svedoke) pravno prakticno jednako s pismenim. Dakle npr. ako ti ja dam pare a ti mi obecas 2 proizvoda a isporucis samo 1, ode ti na robiju, "direktore". Isto (treba da) vazi i za politicare - obeca kule i gradove, ispuni samo kule - ode na robiju.
pre 7 godina
Posto sam direktor, meni vise lici na direktorski govor. U praksi zavisno od mogunosti, sposobnosti, srece, nesto se ostvari od obecanog nesto ne. Ali jasno je receno sta se nece raditi - nametanje drugim zemljama sta trebaju da rade.
pre 7 godina
Nije Tramp pao s neba,za njega su glasali ljudi koji su nezadovoljni stvarnošću i hoće promene.Crno se piše Americi i svetu,bojim se.
pre 7 godina
I rec liberal ima veoma fino poreklo i znacenje pa opet kad ti u Srbiji kazu da si liberal osecas se kao da su te pljunuli.
Kako se jedni gade populizma, nacionalizma i patriotizma, tako se drugi gade liberalizma, demokratije i ljudskih prava. Sve ove reci oznacavaju pojmove koji su, u danasnje vreme, u praksi iskompromitovani do krajnjih granica tako da je izlisno govoriti o poreklu reci, jer se upada u tipicnu gresku anahronizma.
pre 7 godina
Dal je populizam ili ne, suviše je rano reći. Tek ostaje da se vidi dal ce reformisati Vašington ili čisto priča da bi pričao. Ali je svakako hrabro kritikovati establisment kad si u centru njega i kad si okružen njegovim pripadnicima. Drago mi je da vidim da CNN i dalje ne razume ništa, što se vidi i iz njihovog izveštaja. Oni još vare informaciju da je Tramp pobedio a zašto je pobedio to nikako da ukapiraju. Zato bi i bio red da izgube uticaj koji međunarodno imaju kao medij. Svet bi bio lepše mesto bez ove fabrike laži.
pre 7 godina
Toliko za one koji su se nadali da će da promeni priču kad postane predsednik. Demagog do srži. Kobajagi narod vlada a kabinet mu pun milijardera i bankara iz Goldman Sachs. Ostatak su generali - ratni huškači. Kao što reče Tramp tokom kampanje - ja volim neobrazovane. Verovatno zato što ih je najlakše nasamariti.
pre 7 godina
Gledao sam ga na inauguraciji... Sirovina, mada treba mu dati sansu.
pre 7 godina
„Establišment je štitio sebe. Njihove pobede nisu bile vaše pobede, njihov trijumf nije bio vaš trijumf. To prestaje sada." - reče Tramp, i prvu stvar koji ću da uradi u ponedeljak, pošto neće da radi za vikend, će biti ukidanje Obama care-a, zakona prema kojem svi u SAD-u imaju barem minimalno zdravstveno osiguranje, a od kojeg će najviše koristi izvući farmaceutska industrija. Narode SAD-a, sami ste tražili.
pre 7 godina
@Oliver
Ne ,to nije populizam. Populizam je manipulisanje zeljama naroda, zloupotreba njegovog nezadovoljstva, podilazenje najnizim porivima , proglasavanje drugih krivcima zbog toga sto je narodu lose, davanje nerealnih obecanja da bi za tebe glasali ljudi koji su ocajni... Ukratko, najnizi i najbedniji moguci nacin da se pokusa doci na vlast., Uostalom, ako to treba objasnjavati gradjanima Srbije ,koji su 30 godina zrtve najbrutalnijeg nacional-populizma, onda nije ni cudo sto smo propali.
pre 7 godina
Postoje tehnicke pretpostavke da se broj zaposlenih u drzavnoj sluzbi znacajno smanji. Sada ih u USA valjda ima oko milion i po. Osim toga mnogi drugi bi mogli da rade nesto produktivnije, na primer: novinari, zaposleni u bankama, ekonomisti... U doba interneta jedini razlog sto mnogi od tih poslova jos uvek postoje su samo da bi moglo da se muva. Kompjuteri u bankama mogu da urade sve sto treba brze i bolje nego ljudi, sem da lazu i daju pare ispod stola. Nadajmo se da ce se bar deo tih laznih poslova prebaciti u zaista vredne poduhvate - kako napraviti vestacki pankreas, kako na osnovu satelitskih snimaka predvideti razvoj koralnih grebena, itd itd. Tramp ima protiv sebe sve najgore snage koje su ujedno zaposlile najvece zgubidane i lazove da 24/7 proizvode propagandu uperenu protiv obespravljenih a navodno u njihovo ime. Neverovatno je koliko su u stanju da lazi i koliki su to licemeri. Administracija Obame je imala ukupno 3 godine radnog iskustva van drzavnih poslova, Trampova administracija ima 85 godina tog iskustva, ne moze da bude gora sve i da hoce.
pre 7 godina
Fuj. Ali prezivela je Amerika svasta, prezivece i ovo zlo.
pre 7 godina
I jel' nešto slagao kad je govorio o učinjenim nepravdama običnim Amerikancima...
pre 7 godina
A sta je lose u populizmu?Populus je na latinskom narod,populizam je slusanje volje naroda,gradjana,zar to nije sustina demokratije? Naravno,neoliberalne elite preziru narod i otuda ocrnjivanje reci populizam.Klasican primer kako jedna pozitivna rec postaje pezorativna i ruzna etiketa kojom levicari odmah diskredituju svoje neistomisljenike.Vise nece moci.
pre 7 godina
A sta je lose u populizmu?Populus je na latinskom narod,populizam je slusanje volje naroda,gradjana,zar to nije sustina demokratije? Naravno,neoliberalne elite preziru narod i otuda ocrnjivanje reci populizam.Klasican primer kako jedna pozitivna rec postaje pezorativna i ruzna etiketa kojom levicari odmah diskredituju svoje neistomisljenike.Vise nece moci.
pre 7 godina
Dal je populizam ili ne, suviše je rano reći. Tek ostaje da se vidi dal ce reformisati Vašington ili čisto priča da bi pričao. Ali je svakako hrabro kritikovati establisment kad si u centru njega i kad si okružen njegovim pripadnicima. Drago mi je da vidim da CNN i dalje ne razume ništa, što se vidi i iz njihovog izveštaja. Oni još vare informaciju da je Tramp pobedio a zašto je pobedio to nikako da ukapiraju. Zato bi i bio red da izgube uticaj koji međunarodno imaju kao medij. Svet bi bio lepše mesto bez ove fabrike laži.
pre 7 godina
A sta je lose u populizmu?Populus je na latinskom narod,populizam je slusanje volje naroda,gradjana,zar to nije sustina demokratije? Naravno,neoliberalne elite preziru narod i otuda ocrnjivanje reci populizam.Klasican primer kako jedna pozitivna rec postaje pezorativna i ruzna etiketa kojom levicari odmah diskredituju svoje neistomisljenike.Vise nece moci.
(Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Populizam, u ovom kontekstu, znaci suplja prica. Dakle, obecanja bez pokrica i dodvoravanje masi. To je ono sto od nasih politicara slusamo decenijama i ne vidim nista dobro u tome, ma kakvo izvorno znacenje rijeci bilo.
Svaki populizam je poguban, i lijevi, a pogotovo desni..., trebamo li se prisjetiti mozda najpogubnijeg u istoriji, u Njemackoj sredinom proslog vijeka.
pre 7 godina
Slusao sam sve inauguralne govore od prve Reganove inauguracije (1981.) pa do danas, i odgovorno tvrdim da je Trampov govor bio najrevolucionarniji, najlevicarskiji i najprogresivniji koji sam ikada cuo. Karl Marks bi blistao od srece da je mogao da ga cuje.
Da li vise verujem CNN-u ili svojim sopstvenim ocima i usima? Pa, recimo da od 24. Marta 1999. vise verujem sebi. Ko bi ga znao zasto?
pre 7 godina
Posto sam direktor, meni vise lici na direktorski govor. U praksi zavisno od mogunosti, sposobnosti, srece, nesto se ostvari od obecanog nesto ne. Ali jasno je receno sta se nece raditi - nametanje drugim zemljama sta trebaju da rade.
pre 7 godina
A konstatno uterivanje straha od ruske agresije, oruzja za masovno unistavanje to nije bio cist populizam ... Ma dajte pa cela USA zivi na populizma.
pre 7 godina
Чему овакве изјаве.То што је рекао је одлично за Американце,чак превише добро.Верујем да већини смета што је одлучан да не буде светски полицајац,те што неће дозволити да неколицина пљачка већину.Мени лично није жеља да САД буду снажне,али објективно ово што је рекао ваља за њих.
pre 7 godina
Čitajući komentare na "jeftin Tampov govor", ja jednostavno ne mogu da verujem da komentatori išta znaju o trenutnom stanju Amerike. Da li je iko svestan koliko se Američka administracija za poslednja tri predsednika odvojila od običnog čoveka koji je za nju postao bakterija, virus, čestica prašine - potrošni materijal. Da li iko razume kakvim surovim automatizmom su banke preuzimale kuće, imanja, dedovine, jer su ljudi zbog tih istih bankarskih mahinacija ostajali bez posla koji se selio na istok. O armiji nezaposlenih niko nije brinuo, oni kao da su azilanti u sopstvenoj zemlji. Profit se pravio fiskalno i fiktivno pomoću neshvatljivo velikih kredita bez pokrića, dostupnih povlašćenim pojedincima i korporacijama, a koji nisu bili pokriveni proizvodnjom, stvarnim vrednostima i imovinom. Naravno da takvima Tramp nije po volji, zavrnuće im takve fiktivne slavine - samo proizvodnja, inžinjering, nauka, obrazovanje i prava kultura...to su generatori, a ne pop kultura i zabavljači koji anesteziraju mase, pivo i kokice sa puterom ispred TV-a. Amerika je zbog unutrašnje pljačke atrofirala...Tramp želi da joj vrati snagu, a to može samo ako zaposli armije svojih Amerikanaca, a ne nekoliko dobrih glumaca...i to nije populizam, to je povratak snage naroda.
pre 7 godina
Nije Tramp pao s neba,za njega su glasali ljudi koji su nezadovoljni stvarnošću i hoće promene.Crno se piše Americi i svetu,bojim se.
pre 7 godina
i CNN je deo mašinerije koji se smučio prosečnom, osiromašenom ameru koji je gledao kako Obama državnim parama pomaže banke koje su ih upropastile, a bankari još bogatiji.
pre 7 godina
Pa naravno da ce da CNN da kritikuje Trampa kada je deo istog tog establismenta kojeg je kritikovao u govoru.
pre 7 godina
I rec liberal ima veoma fino poreklo i znacenje pa opet kad ti u Srbiji kazu da si liberal osecas se kao da su te pljunuli.
Kako se jedni gade populizma, nacionalizma i patriotizma, tako se drugi gade liberalizma, demokratije i ljudskih prava. Sve ove reci oznacavaju pojmove koji su, u danasnje vreme, u praksi iskompromitovani do krajnjih granica tako da je izlisno govoriti o poreklu reci, jer se upada u tipicnu gresku anahronizma.
pre 7 godina
To je što je. Videćemo kako će biti... U svakom slučaju US neće propasti. Ali face razočarenja Klintonovih! Priceless...
pre 7 godina
Ne kaze samo CNN da je to nastavak populizma TRampa, iz vremena izborne kamapnje, vec i drugi mediji koje sm slusaka, ukljucujuci u nase, Mislim da je najbolju ocenu dao I.Vujacicm,, nas bivsi amabasador u SAD i jedan od najboljih amabasadora koje smo imali, da je to bio govor upucen, pre svega, estabismentu njegove patije u Kongresu - nemojte me kociti, pustite me da radim sta ja hocu.Bice veselo, nagledacemo se jos mi Trampa u rijalitu
pre 7 godina
Sta drugo očekivati od CNN ?!
pre 7 godina
Manite se Srbi Amerikanaca. Njima je dobro i ostace im dobro,za svoje su se uredjenje drzave izborili. Mi? Ma joook i zato skoncentrisite se na Srb.
pre 7 godina
Fora je u sledećem: US firme koje su proizvodnju preselile u druge zemlje sada će ili vratiti proizvodnju u SAD ili će plaćati carine (što do sada nije bio slučaj). Bogati su plaćali jeftinije radnike u drugim zemljama, punili njihove penzione i druge fondove a proizvedenu robu prodavali kao domaću u SAD. Tako se srednja klasa u SAD topila. E zato su ljudi glasali za Trampa. Njegov sistem je jedini koji može da stvori bolju bazu i za zdravstveni sistem (Obama za 8 godina ništa uradio nije). Establišment se takođe odrodio od naroda, to je definitivno jasno i to narod oseća. Ako Snouden kaže da tajna služba krši Ustav SAD, a establišment hoće da mu sudi zbog toga a ne da kazni one koji krše Ustav, naravno da će narod i to da prepozna i da se uplaši. Zato verujem Trampu da će da "isuši močvaru" i želim mu sreću u tome!
pre 7 godina
(dragan, 20. januar 2017 21:57)
Ja sam prodavac drva, ti kupac. Ja ti pred zenom i komsinicom obecam da cu da ti donesem 10m bukovine ali da mi platis. Ti kazes ok, das mi pare, ali ja ti donesem samo 5m i to bagrema. Ti me tuzis i ja moram da ti nadoknadim stetu ili odoh u zatvor. Zasto to ne vazi za politicare i direktore (posebno javnih preduzeca)? Jer kad bi tako bilo, morali bi da paze sta obecavaju a onda 99% sarlatana nikad ne bi ni postali predsednici, poslanici, direktori i sl.
pre 7 godina
Toliko za one koji su se nadali da će da promeni priču kad postane predsednik. Demagog do srži. Kobajagi narod vlada a kabinet mu pun milijardera i bankara iz Goldman Sachs. Ostatak su generali - ratni huškači. Kao što reče Tramp tokom kampanje - ja volim neobrazovane. Verovatno zato što ih je najlakše nasamariti.
pre 7 godina
„Establišment je štitio sebe. Njihove pobede nisu bile vaše pobede, njihov trijumf nije bio vaš trijumf. To prestaje sada." - reče Tramp, i prvu stvar koji ću da uradi u ponedeljak, pošto neće da radi za vikend, će biti ukidanje Obama care-a, zakona prema kojem svi u SAD-u imaju barem minimalno zdravstveno osiguranje, a od kojeg će najviše koristi izvući farmaceutska industrija. Narode SAD-a, sami ste tražili.
pre 7 godina
Ko jos gleda CNN?
pre 7 godina
Ah taj CNN,nece ti odustati,pravice probleme Trampu i dalje.
Nije ovo nikakva kritika govora vec bezobrazluk!!!
pre 7 godina
E ako CNN kaže...
pre 7 godina
A sta je trebao? govor za celu kuglu zemaljsku on je predsednik Amerike ne celog sveta
pre 7 godina
A zašto bi bilo bitno šta CNN misli o Trampovom govoru? Šta je po njihovom mišljenju tu radikalno, to nismo saznali. A za potpunu sliku nedostaje i to da su Tramp i CNN praktično u ratu, i da se od televizije ne očekuje da o njemu objavi išta pozitivno.
pre 7 godina
@Oliver
Populizam je loša stvar. Priča jedno i ulaguje se građanima, a radi drugo - postavio na najvažnija mesta baš taj establišment protiv koga priča
pre 7 godina
Fuj. Ali prezivela je Amerika svasta, prezivece i ovo zlo.
pre 7 godina
Videcemo uskoro da li je populizam ili prava stvar.
pre 7 godina
Postoje tehnicke pretpostavke da se broj zaposlenih u drzavnoj sluzbi znacajno smanji. Sada ih u USA valjda ima oko milion i po. Osim toga mnogi drugi bi mogli da rade nesto produktivnije, na primer: novinari, zaposleni u bankama, ekonomisti... U doba interneta jedini razlog sto mnogi od tih poslova jos uvek postoje su samo da bi moglo da se muva. Kompjuteri u bankama mogu da urade sve sto treba brze i bolje nego ljudi, sem da lazu i daju pare ispod stola. Nadajmo se da ce se bar deo tih laznih poslova prebaciti u zaista vredne poduhvate - kako napraviti vestacki pankreas, kako na osnovu satelitskih snimaka predvideti razvoj koralnih grebena, itd itd. Tramp ima protiv sebe sve najgore snage koje su ujedno zaposlile najvece zgubidane i lazove da 24/7 proizvode propagandu uperenu protiv obespravljenih a navodno u njihovo ime. Neverovatno je koliko su u stanju da lazi i koliki su to licemeri. Administracija Obame je imala ukupno 3 godine radnog iskustva van drzavnih poslova, Trampova administracija ima 85 godina tog iskustva, ne moze da bude gora sve i da hoce.
pre 7 godina
(Zoki, 20. januar 2017 22:15)
Mnogo je lakse od milion napraviti milijardu nego od hiljadu milion.
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
pre 7 godina
Pa nece. Sad ce da zavlada i kurta i murta. Nestabilna podrucja poput Balkana ce biti pod uticajem vise struja, Rusije, Evrope a nikog od njih nece zanimati stabilnost. Pustice manje igrace da se tamane bez kontrole. Posle pada Rima zavladalo je mracno doba. Po vasoj logici trebalo da je tece med i mleko posto su se oslobodili tiranije. Mi navijamo protiv sebe samo da komsiji crkne krava, nema veze sto ce i nama biti gore. Nijednoj zemlji koja je pod uticajem Rusije bila ili jeste nije bilo bolje, nikad u istoriji. To ne treba zaboraviti.
(targus, 20. januar 2017 21:24)
Kao neko ko je ziveo u Bagdadu davno i skoro ponovo bio tamo na kratko... Tipicna izjava jednog evropljanina ili US pametnjakovica. Ta vlast koja je 'zaduzna za mirno doba' je napravila takva mracna doba nekome, da vi ni u svojim najcrnjim mislima ne mozete da zamislite kakva. Klinton, Bus, Obama, Putin, Trump sve je to isto. Jadna je ova zemlja koga sve trpi.
pre 7 godina
Tramp je biznismen, za razliku od politicara koji trose tudje pare i odgovaraju lobijima kao sto su vojni,farmaceutski,naftaski,itd.To znaci da je njegova logika drugacija,i mnogo postenija i predvidivija i bliza prosecnom amerikancu.Nadam se da ce ispuniti ono sto je govorio danas a to ne mora biti slucaj kada jendom dobije uvid u sve kombinacije i mutne seme koje su vec uspostavljene. U svakom slucaju, kao i kod nas, novca je bilo mnogo,ali u krugovima pri vlasti koji su napravili takav sistem. To znaci da su obicni ljudi stradali. Sve sto je tramp rekao, dobro je za obicnog i normalnog coveka.I siguran sam da mu pare nisu motiv,jer ih ima i previse.
pre 7 godina
Kljucna stvar koju je rekao je da ce da vrati carine, a to znaci propast neoliberalizma.
pre 7 godina
Америка више од 50 година води исту спољну политику, и водиће је докле год буде могла, никакав Трамп то неће променити нажалост.
pre 7 godina
Петре , Петре да ли ти знаш колика је стопа незапослених у САД и да ли знаш структуру тих неапослених. О каквој ти армији причаш. Какво црно враћање власти народу које му нуди бизнисмен који то и није него обичан хохштаплер и циркузант.
pre 7 godina
Pa, recimo da od 24. Marta 1999. vise verujem sebi. Ko bi ga znao zasto?
(DEDA CVETKO, 20. januar 2017 20:50)
Pa, recimo zato sto si pre toga verovao RTS-u, pa te iznenadio "nicim izazvan" 24. mart.
pre 7 godina
Tramp je istinski simpatican covek, i njegov don kihotovski nastup na izborima je zasluzio aplauze. Kakav je drzavnik, ostaje da se vidi.
pre 7 godina
Da li su Amerikanci razumeli poruku,CNN nije :(
pre 7 godina
@Oliver
Ne ,to nije populizam. Populizam je manipulisanje zeljama naroda, zloupotreba njegovog nezadovoljstva, podilazenje najnizim porivima , proglasavanje drugih krivcima zbog toga sto je narodu lose, davanje nerealnih obecanja da bi za tebe glasali ljudi koji su ocajni... Ukratko, najnizi i najbedniji moguci nacin da se pokusa doci na vlast., Uostalom, ako to treba objasnjavati gradjanima Srbije ,koji su 30 godina zrtve najbrutalnijeg nacional-populizma, onda nije ni cudo sto smo propali.
pre 7 godina
vecina je uglavnom navikla da politicari pobedjuju,i da onda oni vesto reci obrnu u svom govoru,a to sto obrnu to u stvari kazu kao sve,ali nista u sustini.tramp je biznismen,nije politicar.i on je pricao ekonomskim govorom.nije sastavljao text nego iz glave,ako ga je i sastavio pa zapamtio opet to nesto govori o osobi.oni koji govore,da je cudan itd..jednostavno su ocekivali da kao i svaki drugi politicar prica politicki tj uvijeno u celofan pa ispadne da je kao nesto rekao u sustini nista.a tramp je dosat jasan bio..nema ratovanja u drugim drzavama,graditi fabrike,puteve i sl,ali u svojoj zemlji..razracunati se sa pojedincima iz vlasti koji salju americku vojsku po celom svetu,jer to samo tim pojedincima odgovara a celom drustvu..a ekonomsi gledano..pare se trose..na sta?na ratove,izgradnju ali drugih,mesanje u tudje radi dobiti pojedinaca .zato se njima ne svidja..jer podriva americki nacin razmisljanja pojedinaca bogatasa,a ide u korist srednjeg sloja drustva,koje u svakoj zemlji cini okosnicu.
pre 7 godina
@Populista - Koliko je ta uspešna kompanija vredela kada ju je Tramp nasledio, a koliko vredi danas? Šta je sa kompletnim delatnostima koje je Tramp razvio, a kojima se kompanija nije bavila pre toga? Tramp je nasledio kompaniju, a razvio poslovnu imperiju. CNN je otvoreno bio protiv njega i očigledno će nastaviti sa tom praksom. Po gledanosti je CNN tek deseti kablovski kanal u Americi, FoxNews ima 2 puta više gledalaca. Precenjuje svoju važnost, ne živi se od stare slave nego od broja gledalaca. međutim ono što je interesantno je da ćemo možda po prvi put u modernoj američkoj istoriji imati mainstream opozicioni TV kanal.
pre 7 godina
Ako vrati američke kompanije da proizvode u SAD cene proizvoda tih kompanija skočiće od 5-7 puta. Nisam siguran da im je to dobar posao. No da je populizam jasno je kao sunčan dan. Kao da su ga školovali naši političari.
pre 7 godina
@Oliver
Pa ne bih bas mogao da se slozim. Mozda bi i bilo tako kad bi svaki covek polazio od nule, i donosio zakljucke samo na osnovu tacnih informacija i sopstvenog zdravog razuma. Medjutim u danasnjem svetu to je nemoguce, vec je javno mnjenje proizvod raznoraznih uticaja, medija, politike, interesa. Samim tim ga je prilicno lako oblikovati prema necijim potrebama. U takvoj situaciji uvek cu pre verovati pametnom pojedincu za kog znam da razmislja svojom glavom, nego se povinovati vecinskom misljenju mase koja nije ni svesna da to zapravo nije njeno misljenje nego kao ovce prihvataju ono sto neko sugerise njenoj podsvesti. Pobegoh malo od teme :) Poenta je da neko ko je izabran da vodi jedan narod upravo treba da bude jedan od pametnijih medju njima a ne jednak njima, i shodno tome da svojom pametnom glavom vodi politiku, a ne da je prilagodjava masi, sto je maltene definicija populizma.
pre 7 godina
Gledao sam malopre snimak na BBC. Groteskno, jeftino, isprazno. Sa onom frizurom prebacenom preko glave pa lakirano. Falila je samo zelena salata i zlatan prsten na malom prstu.
pre 7 godina
Gledao sam ga na inauguraciji... Sirovina, mada treba mu dati sansu.
pre 7 godina
I jel' nešto slagao kad je govorio o učinjenim nepravdama običnim Amerikancima...
pre 7 godina
Koliko lupetanja. Čovek kaže da će Amerika prestati da čini druge nacije bogatim već ponovo činiti sebe takvom, da će vratiti fabrike u Ameriku, da će se zatvoriti za strane proizvode a forsirati svoje itd a najviše zahvaljujući mešanju u tuđe stvari, drugom svetskom ratu i globalnom prisustvu su postali super sila, vojno i ekonomski.
Uzgred, koju su to oni naciju učinili bogatom? Populizam level Vučić!
pre 7 godina
Dobar govor. Ako ovako bude i radio to ce biti dobro i za ostale zemlje.
pre 7 godina
@Oliver
Populizam je naziv koji se koristi kako bi se opisali razni pojedinci, ideologije, pokreti ili političke stranke koji nastoje ili tvrde da nastoje djelovati u interesu najširih slojeva stanovništva tj. naroda, a nasuprot "otuđenih", odnosno korumpiranih i tiranskih društvenih elita. Najčešće je u pitanju pežorativan termin kojim se nastoje opisati djelovanje kojim se u svrhu sticanja političke podrške zloupotrebljava neobrazovanost i neinformiranost niže klase kako bi se stekla ili održala vlast. Kao populističke metode u tom smislu se najčešće opisuju razni demagoški trikovi, davanje nerealnih obećanja u političkim programima, korištenje široko uvriježenih ksenofobnih predrasuda u svrhu ocrnjivanja političkih protivnika te - nakon sticanja vlasti - poduzimanje među širokim slojevima popularnih, ali dugoročno neodrživih i štetnih mjera. Kao suprotnost populizmu se često navodi elitizam.
pre 7 godina
inauguracija - gubljenje vremena... neka govore delima, ne recima
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
(Ajte molim Vas, 20. januar 2017 21:04)
Pa nece. Sad ce da zavlada i kurta i murta. Nestabilna podrucja poput Balkana ce biti pod uticajem vise struja, Rusije, Evrope a nikog od njih nece zanimati stabilnost. Pustice manje igrace da se tamane bez kontrole. Posle pada Rima zavladalo je mracno doba. Po vasoj logici trebalo da je tece med i mleko posto su se oslobodili tiranije. Mi navijamo protiv sebe samo da komsiji crkne krava, nema veze sto ce i nama biti gore. Nijednoj zemlji koja je pod uticajem Rusije bila ili jeste nije bilo bolje, nikad u istoriji. To ne treba zaboraviti.
pre 7 godina
Ok, kapiram da CNN nije na njgovoj strani, ali objektivno gledano Tramp je imao u najmanju ruku generisan populisticki govor. Vraticemo poslove, povecacemo proizvodnju... Sve to, a nigde objasnjenja kako. Ljudi mu veruju, jer se predstavlja kao uspesan biznismen, neko ko zna da zavrsi posao. Medjutim jedini uspeh u njegovom poslu je taj sto je uzdignuo svoje ime. Uspesnu kompaniju je nasledio.
pre 7 godina
Obamacare nije pomoc onima koji nisu imali zdravstveno osiguranje, nego promasaj i greska progurana na takvim lazima da su i sami ljudi koji su taj zahtev podneli bili u neverici da je to proslo i postalo zakon. Kome se ne svidja zdravstveni sistem u Americi Kanade, Engleske, Svedse i Norveske... Ne mora nesto sto je uspesno da se na silu menja da bi bilo kao na drugim mestima. Oni koji nemaju nikakvo zdravstveno osiguranje, najvecim delom svojom voljom, su uvek mogli da odu u hitnu pomoc i da dobiju sve sto im treba bez da ista plate. Nemojte da se lazemo, kada svi kao "imaju" zdravstveno osiguranje a ne postoje resursi (bolnice, lekari) za sve, jedini rezultat je stvaranje lista cekanja, podmicivanje, ubacivanje preko redova, itd. Idite pa vidite kako je u kojoj zemlji, ili pricajte sa nekim ko tamo zivi, nemojte da verujete lazima.
pre 7 godina
Populizam možda ali je i istina!!! A to koliko je "možda" videćemo da li će tako i da radi ili samo, kako kažu, populistički priča!
pre 7 godina
Obama je pokušao da popravi ono što je postalo očigledno za vreme Buša. Nije uspeo jer to više nije bilo moguće. Tramp će to sve samo da polupa. Nadam se da grešim, but....
pre 7 godina
dragan, 20. januar 2017 19:30)
"nesto se ostvari od obecanog nesto ne" je krivicno delo. Obecanje je usmeni ugovor sto je (uz svedoke) pravno prakticno jednako s pismenim. Dakle npr. ako ti ja dam pare a ti mi obecas 2 proizvoda a isporucis samo 1, ode ti na robiju, "direktore". Isto (treba da) vazi i za politicare - obeca kule i gradove, ispuni samo kule - ode na robiju.
(milosu ni crno ispod nokta, 20. januar 2017 19:53)
Ala si se ti nalupao. Jedno su obecanja i motivacioni govor. Drugo su Ugovori koji se potpisuju i overavaju. A i takvi ugovori se ne ispune uvek, zato je u njima definisano sta ako se ne ispune. Takva je priroda biznisa. Usponi i padovi. Sam tramp je dva puta bankrotirao, pa opet postao milioner.
pre 7 godina
Puno sreće. Hteli ste to što ste dobili.
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
(Ajte molim Vas, 20. januar 2017 21:04)
Najvise ginulo za vreme Busa, a on bese republikanac kao i Tramp. A s obzirom da je ovaj rekao kako ne treba povlaciti vojsku vec otimati tudje teritorije i naftu, za ocekivati je i da nadmasi prethodnike
pre 7 godina
(dragan, 20. januar 2017 19:30)
"nesto se ostvari od obecanog nesto ne" je krivicno delo. Obecanje je usmeni ugovor sto je (uz svedoke) pravno prakticno jednako s pismenim. Dakle npr. ako ti ja dam pare a ti mi obecas 2 proizvoda a isporucis samo 1, ode ti na robiju, "direktore". Isto (treba da) vazi i za politicare - obeca kule i gradove, ispuni samo kule - ode na robiju.
pre 7 godina
Cestitke, Donald Trampu, predsedniku SAD. Dve stvari koje je istakao u govoru su veoma bitne za ameriku: Vracanje proizvodnje u americi i zaposlenost, takodje i potrosnje americke robe. Ovim potezima, razvije se ekonomija i podize se dalji standard obicnih gradjana. Govor je bio za amerikance, dok spoljnom svetu je porucio: da ce odrzati aleance koje ima i stvoriti nove. Ipak, ovo je inugaracioni govor!
pre 7 godina
Amerika je nepovratno zagazila u sunovrat izborom retardiranog Buša, ali veliki i inertan je to sistem pa se dejstvo oseća tek sada. Ponekad se čini da je Tramp jedini svestan dimenzija propasti, ali potpuno nesvestan da se propast ne može zaustaviti.
Tramp je onaj trenutak kada se samoubica negde između trećeg i drugog sprata predomisli. Ispravno, ali veoma dockan.
pre 7 godina
Cestitke, Donald Trampu, predsedniku SAD. Dve stvari koje je istakao u govoru su veoma bitne za ameriku: Vracanje proizvodnje u americi i zaposlenost, takodje i potrosnje americke robe. Ovim potezima, razvije se ekonomija i podize se dalji standard obicnih gradjana. Govor je bio za amerikance, dok spoljnom svetu je porucio: da ce odrzati aleance koje ima i stvoriti nove. Ipak, ovo je inugaracioni govor!
(dejvid, 20. januar 2017 21:50)Sve velike američke kompanije će prebaciti sjedište svoje firme u druge zemlje...
pre 7 godina
Populizam je kad ideš narodu uz dlaku, govoriš ono što je pitko plebsu a šta ćemo sa posledicama?
Šta narod zna? Koliko ljudi razume np ekonomiju koja je jako kompleksna? To vam je kao kad amatet govori lekaru kakvu terapiju da primeni na pacijentu.
pre 7 godina
(Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Populizam nema veze sa levim ili desnim politikama, postoji u svakoj. Sa obzirom na datu cinjenicu, vas komemtar nije validan. Posto vidim da uypravo vi vrsite populizam koriscenjem nekim poznatih fraza, zamolio bih i da ih objasnite. Recimo, ko su ti crni neoliberali, koji vas to levicari koce? Misticni odgovori i retorika "znas ko su" me ne interesuje. Zelim da znam sta jedan desni populista misli kada kaze "neoliberali, vatikan, cia, bia". Ostavljanjem prostora za misticne neprijatelje, ostavljate prostora i za populizam. Sto se tice tog desnog populizma, izvolite:
Национални Социјалистички популизам је био у некој врсти интеракције и омогућио је фашизам у међуратној Немачкој. У овом случају, узнемирени популисти средње класе су у периоду пре Наци Вајмар периода мобилисали свој бес на власт и крупан бизнис. Нацисти су паразитирали на облицима и темама популиста, преселивши своје припаднике далеко на десну страну путем идеолошких жалби које укључују демагогију, испаштања и завереништво.
pre 7 godina
@Oliver, sta je lose u populizmu? Sve. Masa ne mora uvek da je u pravu i jos manje je za ocekivati od naroda da se razume u vodjenje drzave. Ali hajde to da stavimo po strani. Ljudi su se primili na njegova obecanja da ce da zapolsljava ljude, i da obogati ameriku, a da nigde nije pomenuo kako ce to raditi. Covek zanemarju vazna pitanja kao sto su klimatske promene, a sa druge strane ima jako bliske prijatelje u rudarskom biznisu. Te je moguce da bi njima dopustio da otvore rudnike uglja u cilju zaposljavanja ljudi. Ovakav potez je primer populizma i ljudske glposti koja ima mnogo vecu cenu u buducnosti od male dobiti koju daje (uglavnom samo Trampovom rejtingu). Obecanja su ili prazna ili ce cenna njihovog ostvarivanja biti mnogo veca nego dobit.
Istina je da ce jedino vreme pokazati, ali sada ne postoji ni jedan jedini razlog da verujemo da je ovaj covek sposoban za svoju funkciju.
pre 7 godina
Mene on podseca na sve one predsednike do sada koji su vodili ameriku kada je ona ulazila u otvoreni a ne prikriveni rat kao posl3dnjih 20 godina
pre 7 godina
Ovo me podseca na poteze katolicke crkve. Kreiranje jezuita koji kreiraju masoneriju i kontrolisu je a koja je najzastupljenija medju protestantima i jevrejima. Establisment vadi trojanskog konja koji ga pljuje i koji ce izvrsiti sve sto im odgovara u datom trenutku. Uvek pobedi licnost koja im je pogodna u tom trenutku. Cim im odgovara Tramp, znaci krece izolacionizam malo veci, verovatno zatisje pred buru.
pre 7 godina
Po prvi put u istoriji, Americki establisment nije prihvatio predsednika. Dugorocno gledano, jako je opasno da najmocniji covek na svetu nema podrsku ni u spostvenoj zemlji. U Srbiji su uvek moguci vanredni izbori ali Amerika nikada u istoriji nije imala vanredne izbore. Kako opstati na vlasti ako se vec prvog dana suocava sa ovakvim demonstracijama i otporom u medijima dok jos nista nije uradio. Sta ce biti kada krenu reforme, koje ne mogu biti pozitivne za sve. To je demagogija da ce svima u Americi biti bolje. Do sada je njegova pobeda jedino znacila pozitivno za najbogatije zbog velikog rasta akcija, dakle sasvim suprotno od njegovih proklamovanih ciljeva.
pre 7 godina
@ (Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Ne, prijatelju, grešiš. Populizam nije lepa reč i nije jednak demokratiji, već je upravo suprotan demokratiji. Demokratija predstavlja organizovanu vladavinu naroda, dok populizam predstavlja podilaženje masi, kako bi se prikrila autokratija. Dakle, sušte suprotnosti - demokratija=dobro, populizam=loše. Mi živimo u režimu koji nije demokratski, već populistički - možda tako mogu najbolje da ti objasnim šta koji pojam označava...
pre 7 godina
hvala bogu, zavrsi se ovaj visemesecni cirkus!
pre 7 godina
Ovi i dalje oce da umru od muke. Hahaha
pre 7 godina
Fuj. Ali prezivela je Amerika svasta, prezivece i ovo zlo.
pre 7 godina
A sta je lose u populizmu?Populus je na latinskom narod,populizam je slusanje volje naroda,gradjana,zar to nije sustina demokratije? Naravno,neoliberalne elite preziru narod i otuda ocrnjivanje reci populizam.Klasican primer kako jedna pozitivna rec postaje pezorativna i ruzna etiketa kojom levicari odmah diskredituju svoje neistomisljenike.Vise nece moci.
pre 7 godina
„Establišment je štitio sebe. Njihove pobede nisu bile vaše pobede, njihov trijumf nije bio vaš trijumf. To prestaje sada." - reče Tramp, i prvu stvar koji ću da uradi u ponedeljak, pošto neće da radi za vikend, će biti ukidanje Obama care-a, zakona prema kojem svi u SAD-u imaju barem minimalno zdravstveno osiguranje, a od kojeg će najviše koristi izvući farmaceutska industrija. Narode SAD-a, sami ste tražili.
pre 7 godina
Gledao sam malopre snimak na BBC. Groteskno, jeftino, isprazno. Sa onom frizurom prebacenom preko glave pa lakirano. Falila je samo zelena salata i zlatan prsten na malom prstu.
pre 7 godina
Pa, recimo da od 24. Marta 1999. vise verujem sebi. Ko bi ga znao zasto?
(DEDA CVETKO, 20. januar 2017 20:50)
Pa, recimo zato sto si pre toga verovao RTS-u, pa te iznenadio "nicim izazvan" 24. mart.
pre 7 godina
Gledao sam ga na inauguraciji... Sirovina, mada treba mu dati sansu.
pre 7 godina
Toliko za one koji su se nadali da će da promeni priču kad postane predsednik. Demagog do srži. Kobajagi narod vlada a kabinet mu pun milijardera i bankara iz Goldman Sachs. Ostatak su generali - ratni huškači. Kao što reče Tramp tokom kampanje - ja volim neobrazovane. Verovatno zato što ih je najlakše nasamariti.
pre 7 godina
A sta je lose u populizmu?Populus je na latinskom narod,populizam je slusanje volje naroda,gradjana,zar to nije sustina demokratije? Naravno,neoliberalne elite preziru narod i otuda ocrnjivanje reci populizam.Klasican primer kako jedna pozitivna rec postaje pezorativna i ruzna etiketa kojom levicari odmah diskredituju svoje neistomisljenike.Vise nece moci.
(Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Populizam, u ovom kontekstu, znaci suplja prica. Dakle, obecanja bez pokrica i dodvoravanje masi. To je ono sto od nasih politicara slusamo decenijama i ne vidim nista dobro u tome, ma kakvo izvorno znacenje rijeci bilo.
Svaki populizam je poguban, i lijevi, a pogotovo desni..., trebamo li se prisjetiti mozda najpogubnijeg u istoriji, u Njemackoj sredinom proslog vijeka.
pre 7 godina
Петре , Петре да ли ти знаш колика је стопа незапослених у САД и да ли знаш структуру тих неапослених. О каквој ти армији причаш. Какво црно враћање власти народу које му нуди бизнисмен који то и није него обичан хохштаплер и циркузант.
pre 7 godina
@Oliver
Populizam je loša stvar. Priča jedno i ulaguje se građanima, a radi drugo - postavio na najvažnija mesta baš taj establišment protiv koga priča
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
(Ajte molim Vas, 20. januar 2017 21:04)
Pa nece. Sad ce da zavlada i kurta i murta. Nestabilna podrucja poput Balkana ce biti pod uticajem vise struja, Rusije, Evrope a nikog od njih nece zanimati stabilnost. Pustice manje igrace da se tamane bez kontrole. Posle pada Rima zavladalo je mracno doba. Po vasoj logici trebalo da je tece med i mleko posto su se oslobodili tiranije. Mi navijamo protiv sebe samo da komsiji crkne krava, nema veze sto ce i nama biti gore. Nijednoj zemlji koja je pod uticajem Rusije bila ili jeste nije bilo bolje, nikad u istoriji. To ne treba zaboraviti.
pre 7 godina
Cestitke, Donald Trampu, predsedniku SAD. Dve stvari koje je istakao u govoru su veoma bitne za ameriku: Vracanje proizvodnje u americi i zaposlenost, takodje i potrosnje americke robe. Ovim potezima, razvije se ekonomija i podize se dalji standard obicnih gradjana. Govor je bio za amerikance, dok spoljnom svetu je porucio: da ce odrzati aleance koje ima i stvoriti nove. Ipak, ovo je inugaracioni govor!
(dejvid, 20. januar 2017 21:50)Sve velike američke kompanije će prebaciti sjedište svoje firme u druge zemlje...
pre 7 godina
Koliko lupetanja. Čovek kaže da će Amerika prestati da čini druge nacije bogatim već ponovo činiti sebe takvom, da će vratiti fabrike u Ameriku, da će se zatvoriti za strane proizvode a forsirati svoje itd a najviše zahvaljujući mešanju u tuđe stvari, drugom svetskom ratu i globalnom prisustvu su postali super sila, vojno i ekonomski.
Uzgred, koju su to oni naciju učinili bogatom? Populizam level Vučić!
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
(Ajte molim Vas, 20. januar 2017 21:04)
Najvise ginulo za vreme Busa, a on bese republikanac kao i Tramp. A s obzirom da je ovaj rekao kako ne treba povlaciti vojsku vec otimati tudje teritorije i naftu, za ocekivati je i da nadmasi prethodnike
pre 7 godina
Nije Tramp pao s neba,za njega su glasali ljudi koji su nezadovoljni stvarnošću i hoće promene.Crno se piše Americi i svetu,bojim se.
pre 7 godina
Чему овакве изјаве.То што је рекао је одлично за Американце,чак превише добро.Верујем да већини смета што је одлучан да не буде светски полицајац,те што неће дозволити да неколицина пљачка већину.Мени лично није жеља да САД буду снажне,али објективно ово што је рекао ваља за њих.
pre 7 godina
Ok, kapiram da CNN nije na njgovoj strani, ali objektivno gledano Tramp je imao u najmanju ruku generisan populisticki govor. Vraticemo poslove, povecacemo proizvodnju... Sve to, a nigde objasnjenja kako. Ljudi mu veruju, jer se predstavlja kao uspesan biznismen, neko ko zna da zavrsi posao. Medjutim jedini uspeh u njegovom poslu je taj sto je uzdignuo svoje ime. Uspesnu kompaniju je nasledio.
pre 7 godina
Obamacare nije pomoc onima koji nisu imali zdravstveno osiguranje, nego promasaj i greska progurana na takvim lazima da su i sami ljudi koji su taj zahtev podneli bili u neverici da je to proslo i postalo zakon. Kome se ne svidja zdravstveni sistem u Americi Kanade, Engleske, Svedse i Norveske... Ne mora nesto sto je uspesno da se na silu menja da bi bilo kao na drugim mestima. Oni koji nemaju nikakvo zdravstveno osiguranje, najvecim delom svojom voljom, su uvek mogli da odu u hitnu pomoc i da dobiju sve sto im treba bez da ista plate. Nemojte da se lazemo, kada svi kao "imaju" zdravstveno osiguranje a ne postoje resursi (bolnice, lekari) za sve, jedini rezultat je stvaranje lista cekanja, podmicivanje, ubacivanje preko redova, itd. Idite pa vidite kako je u kojoj zemlji, ili pricajte sa nekim ko tamo zivi, nemojte da verujete lazima.
pre 7 godina
Slusao sam sve inauguralne govore od prve Reganove inauguracije (1981.) pa do danas, i odgovorno tvrdim da je Trampov govor bio najrevolucionarniji, najlevicarskiji i najprogresivniji koji sam ikada cuo. Karl Marks bi blistao od srece da je mogao da ga cuje.
Da li vise verujem CNN-u ili svojim sopstvenim ocima i usima? Pa, recimo da od 24. Marta 1999. vise verujem sebi. Ko bi ga znao zasto?
pre 7 godina
Dal je populizam ili ne, suviše je rano reći. Tek ostaje da se vidi dal ce reformisati Vašington ili čisto priča da bi pričao. Ali je svakako hrabro kritikovati establisment kad si u centru njega i kad si okružen njegovim pripadnicima. Drago mi je da vidim da CNN i dalje ne razume ništa, što se vidi i iz njihovog izveštaja. Oni još vare informaciju da je Tramp pobedio a zašto je pobedio to nikako da ukapiraju. Zato bi i bio red da izgube uticaj koji međunarodno imaju kao medij. Svet bi bio lepše mesto bez ove fabrike laži.
pre 7 godina
Obama je pokušao da popravi ono što je postalo očigledno za vreme Buša. Nije uspeo jer to više nije bilo moguće. Tramp će to sve samo da polupa. Nadam se da grešim, but....
pre 7 godina
Postoje tehnicke pretpostavke da se broj zaposlenih u drzavnoj sluzbi znacajno smanji. Sada ih u USA valjda ima oko milion i po. Osim toga mnogi drugi bi mogli da rade nesto produktivnije, na primer: novinari, zaposleni u bankama, ekonomisti... U doba interneta jedini razlog sto mnogi od tih poslova jos uvek postoje su samo da bi moglo da se muva. Kompjuteri u bankama mogu da urade sve sto treba brze i bolje nego ljudi, sem da lazu i daju pare ispod stola. Nadajmo se da ce se bar deo tih laznih poslova prebaciti u zaista vredne poduhvate - kako napraviti vestacki pankreas, kako na osnovu satelitskih snimaka predvideti razvoj koralnih grebena, itd itd. Tramp ima protiv sebe sve najgore snage koje su ujedno zaposlile najvece zgubidane i lazove da 24/7 proizvode propagandu uperenu protiv obespravljenih a navodno u njihovo ime. Neverovatno je koliko su u stanju da lazi i koliki su to licemeri. Administracija Obame je imala ukupno 3 godine radnog iskustva van drzavnih poslova, Trampova administracija ima 85 godina tog iskustva, ne moze da bude gora sve i da hoce.
pre 7 godina
Posto sam direktor, meni vise lici na direktorski govor. U praksi zavisno od mogunosti, sposobnosti, srece, nesto se ostvari od obecanog nesto ne. Ali jasno je receno sta se nece raditi - nametanje drugim zemljama sta trebaju da rade.
pre 7 godina
Ne kaze samo CNN da je to nastavak populizma TRampa, iz vremena izborne kamapnje, vec i drugi mediji koje sm slusaka, ukljucujuci u nase, Mislim da je najbolju ocenu dao I.Vujacicm,, nas bivsi amabasador u SAD i jedan od najboljih amabasadora koje smo imali, da je to bio govor upucen, pre svega, estabismentu njegove patije u Kongresu - nemojte me kociti, pustite me da radim sta ja hocu.Bice veselo, nagledacemo se jos mi Trampa u rijalitu
pre 7 godina
@Oliver, sta je lose u populizmu? Sve. Masa ne mora uvek da je u pravu i jos manje je za ocekivati od naroda da se razume u vodjenje drzave. Ali hajde to da stavimo po strani. Ljudi su se primili na njegova obecanja da ce da zapolsljava ljude, i da obogati ameriku, a da nigde nije pomenuo kako ce to raditi. Covek zanemarju vazna pitanja kao sto su klimatske promene, a sa druge strane ima jako bliske prijatelje u rudarskom biznisu. Te je moguce da bi njima dopustio da otvore rudnike uglja u cilju zaposljavanja ljudi. Ovakav potez je primer populizma i ljudske glposti koja ima mnogo vecu cenu u buducnosti od male dobiti koju daje (uglavnom samo Trampovom rejtingu). Obecanja su ili prazna ili ce cenna njihovog ostvarivanja biti mnogo veca nego dobit.
Istina je da ce jedino vreme pokazati, ali sada ne postoji ni jedan jedini razlog da verujemo da je ovaj covek sposoban za svoju funkciju.
pre 7 godina
Америка више од 50 година води исту спољну политику, и водиће је докле год буде могла, никакав Трамп то неће променити нажалост.
pre 7 godina
Ako vrati američke kompanije da proizvode u SAD cene proizvoda tih kompanija skočiće od 5-7 puta. Nisam siguran da im je to dobar posao. No da je populizam jasno je kao sunčan dan. Kao da su ga školovali naši političari.
pre 7 godina
Tramp je biznismen, za razliku od politicara koji trose tudje pare i odgovaraju lobijima kao sto su vojni,farmaceutski,naftaski,itd.To znaci da je njegova logika drugacija,i mnogo postenija i predvidivija i bliza prosecnom amerikancu.Nadam se da ce ispuniti ono sto je govorio danas a to ne mora biti slucaj kada jendom dobije uvid u sve kombinacije i mutne seme koje su vec uspostavljene. U svakom slucaju, kao i kod nas, novca je bilo mnogo,ali u krugovima pri vlasti koji su napravili takav sistem. To znaci da su obicni ljudi stradali. Sve sto je tramp rekao, dobro je za obicnog i normalnog coveka.I siguran sam da mu pare nisu motiv,jer ih ima i previse.
pre 7 godina
Ovo me podseca na poteze katolicke crkve. Kreiranje jezuita koji kreiraju masoneriju i kontrolisu je a koja je najzastupljenija medju protestantima i jevrejima. Establisment vadi trojanskog konja koji ga pljuje i koji ce izvrsiti sve sto im odgovara u datom trenutku. Uvek pobedi licnost koja im je pogodna u tom trenutku. Cim im odgovara Tramp, znaci krece izolacionizam malo veci, verovatno zatisje pred buru.
pre 7 godina
Čitajući komentare na "jeftin Tampov govor", ja jednostavno ne mogu da verujem da komentatori išta znaju o trenutnom stanju Amerike. Da li je iko svestan koliko se Američka administracija za poslednja tri predsednika odvojila od običnog čoveka koji je za nju postao bakterija, virus, čestica prašine - potrošni materijal. Da li iko razume kakvim surovim automatizmom su banke preuzimale kuće, imanja, dedovine, jer su ljudi zbog tih istih bankarskih mahinacija ostajali bez posla koji se selio na istok. O armiji nezaposlenih niko nije brinuo, oni kao da su azilanti u sopstvenoj zemlji. Profit se pravio fiskalno i fiktivno pomoću neshvatljivo velikih kredita bez pokrića, dostupnih povlašćenim pojedincima i korporacijama, a koji nisu bili pokriveni proizvodnjom, stvarnim vrednostima i imovinom. Naravno da takvima Tramp nije po volji, zavrnuće im takve fiktivne slavine - samo proizvodnja, inžinjering, nauka, obrazovanje i prava kultura...to su generatori, a ne pop kultura i zabavljači koji anesteziraju mase, pivo i kokice sa puterom ispred TV-a. Amerika je zbog unutrašnje pljačke atrofirala...Tramp želi da joj vrati snagu, a to može samo ako zaposli armije svojih Amerikanaca, a ne nekoliko dobrih glumaca...i to nije populizam, to je povratak snage naroda.
pre 7 godina
Manite se Srbi Amerikanaca. Njima je dobro i ostace im dobro,za svoje su se uredjenje drzave izborili. Mi? Ma joook i zato skoncentrisite se na Srb.
pre 7 godina
Populizam je kad ideš narodu uz dlaku, govoriš ono što je pitko plebsu a šta ćemo sa posledicama?
Šta narod zna? Koliko ljudi razume np ekonomiju koja je jako kompleksna? To vam je kao kad amatet govori lekaru kakvu terapiju da primeni na pacijentu.
pre 7 godina
Ah taj CNN,nece ti odustati,pravice probleme Trampu i dalje.
Nije ovo nikakva kritika govora vec bezobrazluk!!!
pre 7 godina
Tramp je istinski simpatican covek, i njegov don kihotovski nastup na izborima je zasluzio aplauze. Kakav je drzavnik, ostaje da se vidi.
pre 7 godina
Dobar govor. Ako ovako bude i radio to ce biti dobro i za ostale zemlje.
pre 7 godina
I rec liberal ima veoma fino poreklo i znacenje pa opet kad ti u Srbiji kazu da si liberal osecas se kao da su te pljunuli.
Kako se jedni gade populizma, nacionalizma i patriotizma, tako se drugi gade liberalizma, demokratije i ljudskih prava. Sve ove reci oznacavaju pojmove koji su, u danasnje vreme, u praksi iskompromitovani do krajnjih granica tako da je izlisno govoriti o poreklu reci, jer se upada u tipicnu gresku anahronizma.
pre 7 godina
Sta drugo očekivati od CNN ?!
pre 7 godina
Dok se iz SAD cuo umiljat, demokratski i toleratni glas, pola sveta se treslo i ginulo od akcija koje su govornoci sprovodili. Mozemo samo da se nadamo da ce sada biti obrnuta situacija....
pre 7 godina
Puno sreće. Hteli ste to što ste dobili.
pre 7 godina
Ko jos gleda CNN?
pre 7 godina
A zašto bi bilo bitno šta CNN misli o Trampovom govoru? Šta je po njihovom mišljenju tu radikalno, to nismo saznali. A za potpunu sliku nedostaje i to da su Tramp i CNN praktično u ratu, i da se od televizije ne očekuje da o njemu objavi išta pozitivno.
pre 7 godina
@Oliver
Ne ,to nije populizam. Populizam je manipulisanje zeljama naroda, zloupotreba njegovog nezadovoljstva, podilazenje najnizim porivima , proglasavanje drugih krivcima zbog toga sto je narodu lose, davanje nerealnih obecanja da bi za tebe glasali ljudi koji su ocajni... Ukratko, najnizi i najbedniji moguci nacin da se pokusa doci na vlast., Uostalom, ako to treba objasnjavati gradjanima Srbije ,koji su 30 godina zrtve najbrutalnijeg nacional-populizma, onda nije ni cudo sto smo propali.
pre 7 godina
E ako CNN kaže...
pre 7 godina
i CNN je deo mašinerije koji se smučio prosečnom, osiromašenom ameru koji je gledao kako Obama državnim parama pomaže banke koje su ih upropastile, a bankari još bogatiji.
pre 7 godina
(Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Populizam nema veze sa levim ili desnim politikama, postoji u svakoj. Sa obzirom na datu cinjenicu, vas komemtar nije validan. Posto vidim da uypravo vi vrsite populizam koriscenjem nekim poznatih fraza, zamolio bih i da ih objasnite. Recimo, ko su ti crni neoliberali, koji vas to levicari koce? Misticni odgovori i retorika "znas ko su" me ne interesuje. Zelim da znam sta jedan desni populista misli kada kaze "neoliberali, vatikan, cia, bia". Ostavljanjem prostora za misticne neprijatelje, ostavljate prostora i za populizam. Sto se tice tog desnog populizma, izvolite:
Национални Социјалистички популизам је био у некој врсти интеракције и омогућио је фашизам у међуратној Немачкој. У овом случају, узнемирени популисти средње класе су у периоду пре Наци Вајмар периода мобилисали свој бес на власт и крупан бизнис. Нацисти су паразитирали на облицима и темама популиста, преселивши своје припаднике далеко на десну страну путем идеолошких жалби које укључују демагогију, испаштања и завереништво.
pre 7 godina
Mene on podseca na sve one predsednike do sada koji su vodili ameriku kada je ona ulazila u otvoreni a ne prikriveni rat kao posl3dnjih 20 godina
pre 7 godina
Pa naravno da ce da CNN da kritikuje Trampa kada je deo istog tog establismenta kojeg je kritikovao u govoru.
pre 7 godina
To je što je. Videćemo kako će biti... U svakom slučaju US neće propasti. Ali face razočarenja Klintonovih! Priceless...
pre 7 godina
A konstatno uterivanje straha od ruske agresije, oruzja za masovno unistavanje to nije bio cist populizam ... Ma dajte pa cela USA zivi na populizma.
pre 7 godina
dragan, 20. januar 2017 19:30)
"nesto se ostvari od obecanog nesto ne" je krivicno delo. Obecanje je usmeni ugovor sto je (uz svedoke) pravno prakticno jednako s pismenim. Dakle npr. ako ti ja dam pare a ti mi obecas 2 proizvoda a isporucis samo 1, ode ti na robiju, "direktore". Isto (treba da) vazi i za politicare - obeca kule i gradove, ispuni samo kule - ode na robiju.
(milosu ni crno ispod nokta, 20. januar 2017 19:53)
Ala si se ti nalupao. Jedno su obecanja i motivacioni govor. Drugo su Ugovori koji se potpisuju i overavaju. A i takvi ugovori se ne ispune uvek, zato je u njima definisano sta ako se ne ispune. Takva je priroda biznisa. Usponi i padovi. Sam tramp je dva puta bankrotirao, pa opet postao milioner.
pre 7 godina
Po prvi put u istoriji, Americki establisment nije prihvatio predsednika. Dugorocno gledano, jako je opasno da najmocniji covek na svetu nema podrsku ni u spostvenoj zemlji. U Srbiji su uvek moguci vanredni izbori ali Amerika nikada u istoriji nije imala vanredne izbore. Kako opstati na vlasti ako se vec prvog dana suocava sa ovakvim demonstracijama i otporom u medijima dok jos nista nije uradio. Sta ce biti kada krenu reforme, koje ne mogu biti pozitivne za sve. To je demagogija da ce svima u Americi biti bolje. Do sada je njegova pobeda jedino znacila pozitivno za najbogatije zbog velikog rasta akcija, dakle sasvim suprotno od njegovih proklamovanih ciljeva.
pre 7 godina
(dragan, 20. januar 2017 19:30)
"nesto se ostvari od obecanog nesto ne" je krivicno delo. Obecanje je usmeni ugovor sto je (uz svedoke) pravno prakticno jednako s pismenim. Dakle npr. ako ti ja dam pare a ti mi obecas 2 proizvoda a isporucis samo 1, ode ti na robiju, "direktore". Isto (treba da) vazi i za politicare - obeca kule i gradove, ispuni samo kule - ode na robiju.
pre 7 godina
Da li su Amerikanci razumeli poruku,CNN nije :(
pre 7 godina
Pa nece. Sad ce da zavlada i kurta i murta. Nestabilna podrucja poput Balkana ce biti pod uticajem vise struja, Rusije, Evrope a nikog od njih nece zanimati stabilnost. Pustice manje igrace da se tamane bez kontrole. Posle pada Rima zavladalo je mracno doba. Po vasoj logici trebalo da je tece med i mleko posto su se oslobodili tiranije. Mi navijamo protiv sebe samo da komsiji crkne krava, nema veze sto ce i nama biti gore. Nijednoj zemlji koja je pod uticajem Rusije bila ili jeste nije bilo bolje, nikad u istoriji. To ne treba zaboraviti.
(targus, 20. januar 2017 21:24)
Kao neko ko je ziveo u Bagdadu davno i skoro ponovo bio tamo na kratko... Tipicna izjava jednog evropljanina ili US pametnjakovica. Ta vlast koja je 'zaduzna za mirno doba' je napravila takva mracna doba nekome, da vi ni u svojim najcrnjim mislima ne mozete da zamislite kakva. Klinton, Bus, Obama, Putin, Trump sve je to isto. Jadna je ova zemlja koga sve trpi.
pre 7 godina
Fora je u sledećem: US firme koje su proizvodnju preselile u druge zemlje sada će ili vratiti proizvodnju u SAD ili će plaćati carine (što do sada nije bio slučaj). Bogati su plaćali jeftinije radnike u drugim zemljama, punili njihove penzione i druge fondove a proizvedenu robu prodavali kao domaću u SAD. Tako se srednja klasa u SAD topila. E zato su ljudi glasali za Trampa. Njegov sistem je jedini koji može da stvori bolju bazu i za zdravstveni sistem (Obama za 8 godina ništa uradio nije). Establišment se takođe odrodio od naroda, to je definitivno jasno i to narod oseća. Ako Snouden kaže da tajna služba krši Ustav SAD, a establišment hoće da mu sudi zbog toga a ne da kazni one koji krše Ustav, naravno da će narod i to da prepozna i da se uplaši. Zato verujem Trampu da će da "isuši močvaru" i želim mu sreću u tome!
pre 7 godina
Cestitke, Donald Trampu, predsedniku SAD. Dve stvari koje je istakao u govoru su veoma bitne za ameriku: Vracanje proizvodnje u americi i zaposlenost, takodje i potrosnje americke robe. Ovim potezima, razvije se ekonomija i podize se dalji standard obicnih gradjana. Govor je bio za amerikance, dok spoljnom svetu je porucio: da ce odrzati aleance koje ima i stvoriti nove. Ipak, ovo je inugaracioni govor!
pre 7 godina
@Populista - Koliko je ta uspešna kompanija vredela kada ju je Tramp nasledio, a koliko vredi danas? Šta je sa kompletnim delatnostima koje je Tramp razvio, a kojima se kompanija nije bavila pre toga? Tramp je nasledio kompaniju, a razvio poslovnu imperiju. CNN je otvoreno bio protiv njega i očigledno će nastaviti sa tom praksom. Po gledanosti je CNN tek deseti kablovski kanal u Americi, FoxNews ima 2 puta više gledalaca. Precenjuje svoju važnost, ne živi se od stare slave nego od broja gledalaca. međutim ono što je interesantno je da ćemo možda po prvi put u modernoj američkoj istoriji imati mainstream opozicioni TV kanal.
pre 7 godina
inauguracija - gubljenje vremena... neka govore delima, ne recima
pre 7 godina
@Oliver
Pa ne bih bas mogao da se slozim. Mozda bi i bilo tako kad bi svaki covek polazio od nule, i donosio zakljucke samo na osnovu tacnih informacija i sopstvenog zdravog razuma. Medjutim u danasnjem svetu to je nemoguce, vec je javno mnjenje proizvod raznoraznih uticaja, medija, politike, interesa. Samim tim ga je prilicno lako oblikovati prema necijim potrebama. U takvoj situaciji uvek cu pre verovati pametnom pojedincu za kog znam da razmislja svojom glavom, nego se povinovati vecinskom misljenju mase koja nije ni svesna da to zapravo nije njeno misljenje nego kao ovce prihvataju ono sto neko sugerise njenoj podsvesti. Pobegoh malo od teme :) Poenta je da neko ko je izabran da vodi jedan narod upravo treba da bude jedan od pametnijih medju njima a ne jednak njima, i shodno tome da svojom pametnom glavom vodi politiku, a ne da je prilagodjava masi, sto je maltene definicija populizma.
pre 7 godina
I jel' nešto slagao kad je govorio o učinjenim nepravdama običnim Amerikancima...
pre 7 godina
Videcemo uskoro da li je populizam ili prava stvar.
pre 7 godina
Populizam možda ali je i istina!!! A to koliko je "možda" videćemo da li će tako i da radi ili samo, kako kažu, populistički priča!
pre 7 godina
A sta je trebao? govor za celu kuglu zemaljsku on je predsednik Amerike ne celog sveta
pre 7 godina
Amerika je nepovratno zagazila u sunovrat izborom retardiranog Buša, ali veliki i inertan je to sistem pa se dejstvo oseća tek sada. Ponekad se čini da je Tramp jedini svestan dimenzija propasti, ali potpuno nesvestan da se propast ne može zaustaviti.
Tramp je onaj trenutak kada se samoubica negde između trećeg i drugog sprata predomisli. Ispravno, ali veoma dockan.
pre 7 godina
vecina je uglavnom navikla da politicari pobedjuju,i da onda oni vesto reci obrnu u svom govoru,a to sto obrnu to u stvari kazu kao sve,ali nista u sustini.tramp je biznismen,nije politicar.i on je pricao ekonomskim govorom.nije sastavljao text nego iz glave,ako ga je i sastavio pa zapamtio opet to nesto govori o osobi.oni koji govore,da je cudan itd..jednostavno su ocekivali da kao i svaki drugi politicar prica politicki tj uvijeno u celofan pa ispadne da je kao nesto rekao u sustini nista.a tramp je dosat jasan bio..nema ratovanja u drugim drzavama,graditi fabrike,puteve i sl,ali u svojoj zemlji..razracunati se sa pojedincima iz vlasti koji salju americku vojsku po celom svetu,jer to samo tim pojedincima odgovara a celom drustvu..a ekonomsi gledano..pare se trose..na sta?na ratove,izgradnju ali drugih,mesanje u tudje radi dobiti pojedinaca .zato se njima ne svidja..jer podriva americki nacin razmisljanja pojedinaca bogatasa,a ide u korist srednjeg sloja drustva,koje u svakoj zemlji cini okosnicu.
pre 7 godina
(Zoki, 20. januar 2017 22:15)
Mnogo je lakse od milion napraviti milijardu nego od hiljadu milion.
pre 7 godina
@Oliver
Populizam je naziv koji se koristi kako bi se opisali razni pojedinci, ideologije, pokreti ili političke stranke koji nastoje ili tvrde da nastoje djelovati u interesu najširih slojeva stanovništva tj. naroda, a nasuprot "otuđenih", odnosno korumpiranih i tiranskih društvenih elita. Najčešće je u pitanju pežorativan termin kojim se nastoje opisati djelovanje kojim se u svrhu sticanja političke podrške zloupotrebljava neobrazovanost i neinformiranost niže klase kako bi se stekla ili održala vlast. Kao populističke metode u tom smislu se najčešće opisuju razni demagoški trikovi, davanje nerealnih obećanja u političkim programima, korištenje široko uvriježenih ksenofobnih predrasuda u svrhu ocrnjivanja političkih protivnika te - nakon sticanja vlasti - poduzimanje među širokim slojevima popularnih, ali dugoročno neodrživih i štetnih mjera. Kao suprotnost populizmu se često navodi elitizam.
pre 7 godina
Kljucna stvar koju je rekao je da ce da vrati carine, a to znaci propast neoliberalizma.
pre 7 godina
(dragan, 20. januar 2017 21:57)
Ja sam prodavac drva, ti kupac. Ja ti pred zenom i komsinicom obecam da cu da ti donesem 10m bukovine ali da mi platis. Ti kazes ok, das mi pare, ali ja ti donesem samo 5m i to bagrema. Ti me tuzis i ja moram da ti nadoknadim stetu ili odoh u zatvor. Zasto to ne vazi za politicare i direktore (posebno javnih preduzeca)? Jer kad bi tako bilo, morali bi da paze sta obecavaju a onda 99% sarlatana nikad ne bi ni postali predsednici, poslanici, direktori i sl.
pre 7 godina
hvala bogu, zavrsi se ovaj visemesecni cirkus!
pre 7 godina
@ (Oliver, 20. januar 2017 19:00)
Ne, prijatelju, grešiš. Populizam nije lepa reč i nije jednak demokratiji, već je upravo suprotan demokratiji. Demokratija predstavlja organizovanu vladavinu naroda, dok populizam predstavlja podilaženje masi, kako bi se prikrila autokratija. Dakle, sušte suprotnosti - demokratija=dobro, populizam=loše. Mi živimo u režimu koji nije demokratski, već populistički - možda tako mogu najbolje da ti objasnim šta koji pojam označava...
pre 7 godina
Ovi i dalje oce da umru od muke. Hahaha
72 Komentari
Sortiraj po: