Aktuelno

Utorak, 17.01.2017.

08:41

"Vreme Applea je prošlo"

Izvor: zimo.dnevnik.hr

"Vreme Applea je prošlo" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

Marx

pre 7 godina

...Pametnom dosta.
(autoritaran, 18. januar 2017 03:12)

Posle ovoga, živ blam bi me pojeo da udarim minus. Kako li se osećaju ovi koji su ga dali?!

Bazinga

pre 7 godina

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
(dragan, 17. januar 2017 22:36)
U pravu si samo za kustomizaciju, a ostalo gresis... Aplikacije su mnogo bolje na ios-u , a ima ih i vise nego na play storu, muziku mozes da skines i slusas isto kao na androidu, google now ne mozes pireditisa siri, a google now mozes imati na iphone-u, a siri ne mozes na androidu. I sta znaci to ,, da koristis smartfon sa punim mogucnostima,,? Sve sto mozes na androidu mozes i na ios-u, i to mnogo bolje i brze... sve osim kustomizacije.

Bojan

pre 7 godina

Koristim iphone oko godinu dana, ranije nisam imao iskustva sa njihovim telefonima. Moj utisak je da poenta nije u samom telefonu, već u ios. Ta dva rade toliko dobro, da ja po prvi put nemam želju da menjam telefon nakon 6-12 meseci, dok je ranije to bio redovan slucaj. Sve u svemu, da ostane hardver na ovome, uz softverske inovacije i ja sam zadovoljan.

Herzeg Travunija

pre 7 godina

Kakvo lupetanje majko mila. A ovi na androidu prepuni inovacija. Sve sto znaju je povecati ram i gustinu pixela displeja.(B, 17. januar 2017 13:18)Tačno.Ali za puno manje love.
(kele, 17. januar 2017 17:15) jeste samo sto je po zivot opasni s7 po cjeni bio kao iPhone 7

Šubi

pre 7 godina

Šta je "jabučari"... Ćutite... Jel vi ono rekoste da Samsung puca na sve strane? Eto, od silnog pucanja, puče iPhone.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mmm, 17. januar 2017 11:33)

Vidim baš im loše ide... Dok recimo Samsung zaista pravi bomba telefone. Svataš li da su likovi napravili prvi telefon u istoriji za koji na aerodromu postoje plakati ako imate Note ne unosite ga u avion? Shvataš li ti koji je to blam i propast?

Marx

pre 7 godina

Marx na Android sistemu?Pametnom dosta.
(autoritaran, 18. januar 2017 03:12)

Mislim da je ovo "pametnom dosta" pobedilo. Pametnom dosta.

Herzeg Travunija

pre 7 godina

(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?(Herzeg Travunija, 17. januar 2017 15:15Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
(dragan, 17. januar 2017 22:36) hoces da kazes mozes da ukrades sa interneta necije vlasnistvo, a da ne platis? Rusko/srpska skola?

SUMO

pre 7 godina

Ne verujem u sunovrat Apple zbog cinjenice da imaju veliki kapital na raspolaganju. Takodje i mogucnost da zaposle najbolje kadrove. Kad uparite te cinjenice, ostaje nam samo da sacekamo sta ce raditi dalje. Sa tolikim mozgovima i novcem je tesko promasiti, ali zaista.

Voja

pre 7 godina

Vreme inovacija nije proslo. Moze jos da se izbace ekran,zvucnici,OS, pa i baterija... a i 10 god je valjda dovoljno da i najveci zaludjenik shvati da apple prodaje isti uredjaj vec godinama... zacinjen maglom i kozmetickim promenama.

Vanka

pre 7 godina

Ja sam odavno to rekao,ja jesam fan iPhone i imam iphone 6,ali iskreno Apple zadnja tri telefona uvaljuje,postali lopovi,sva tri telefona jedna te ista(6,6s i7) stvarno sramota!!!!!! Najavili 7 da je brz,nikada takav procesor itd... a ono iskreno 2.3 sekunde brzi od sestice i mogu da kazem 5,6 sekundi od 5s,znaci to je za mene uvaljivanje proizvoda.Jedino sto smatram ja,sta je kos iphone najbolje na svetu,to je sigurnost,stvarno nema tu je neprikosnoven od prve serije pa do danas.Ali slazem se ako ovako nastave,nece dugo.Sve ovo sto sam napisao i ajde da kazemo(neka ih)ali bre nemojte odvaljivati sa cenama a jedan te isti telefon prodajete zadnje 3 godine.Znaci da su poceli da sisaju ovce.

ls

pre 7 godina

Nemam nista protiv Iphone-a, ali kad je drugar sa posla kupio nov u Telenoru, crkao je posle 3 meseca, vratio ga, popravili, i opet crkne. Zatim su mu dali nov, koji je posle 2 dana crkao, dobije treci, i taj crkne za par dana, i sad je dobio cetvrti, i moli boga da potraje bar pola godine. U Telenoru su mu rekli da je izgleda losa serija. Znaci, nista na svetu nije savrseno osim AV. Pozdrav!

autoritaran

pre 7 godina

""To se odavno ne čita samo minus. Jel pomenuo socijaliste i neokomuniste?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marx, 17. januar 2017 19:37)""
Marx na Android sistemu?Pametnom dosta.

Ske

pre 7 godina

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.
A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dragan, 17. januar 2017 22:36)

- Android nije full Open Source i definitivno nije najveci. Ja bih pre stavio PHP ili Apache kao najveci i najbitniji Open Source projekat prethodne decenije ali to nije ni toliko bitno jer Android nije izmislio open source.

- Neki operativni sistemi su limitirani, neki nisu. Richard Stalman je dosao do istog zakljucka jos u proslom veku. Kako je to jedna od bitnijih inovacija prethodne decenije?

- Siri ili Google Now? Kokoska ili jaje? ista stvar, nikako inovacija. Na stranu to sto je Google Now (i Cortana) odgovor na Siri.

- Sistem kojem trebaju gigabajti RAM-a i beskrajni teraflopsi procesorske snage da bi iole dobro radio nikako se ne moze nazvati dominantnim.

- I na kraju najbolja stvar, ako mislis da je mogucnost postavljanja sopstvene muzike na sopstveni telefon neka inovacija, za tebe i nije nista drugo do taj krs od sistema koji se jedva drzi zajedno.

MTK

pre 7 godina

Podrav za mene i jos mozda par ljudi sa portala koji ovo pisemo vec dvije godine. ;-)

Apple je promasena kompanija vec par godina, naduvana novcem poreskih obaveznika i Wall Street kriminalaca koji ga virtuelno drze u nebesa.

Sve je to lako za shvatiti. Da je Apple recimo Svajcarska kompanija nebi vrijedila ni upola, ali posto je americka vrijednost virtuelno mora da ide u nebesa.

Tako trziste funkcionise na zalost dok je realna vrujednos daleko od onoga sto nam se servira.

Da me neko pogresno ne shvati, nisam ja anti-americki nastrojen samo sam anti-trzisno nastrojen, jer je trziste jedna globalna manipulacija, predstava za mase, a zabava za bogate.

dragan

pre 7 godina

Ne mogu da vam opisem uzbudjenje kada sam pre devet meseci dobio nlvi zlatni iphone 6s.I razocarenje nKon samo pola dana koriscenja kada sam ukapirao da je telefon napravljen za peosecnu nepismenu americku zenu,da bi se slikala u ogledalu i da se vidi jabuka.Ok preko toga svega sam presao,ali kada je telefon poceo da se gasi a baterija je na 40 posto tada sam poludeo. Sada koristim galaxy s7 i Iphone nikada vise u svom zivotu

Klej

pre 7 godina

@Ostalo je još pola - Koji si ti car. Je li ti stvarno mislis da je nekom u interesu da propadne tolika kompanija? Vladi SAD kojoj donosi tone novca? Korisnicima tipa IBM?

dragan

pre 7 godina

(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?
(Herzeg Travunija, 17. januar 2017 15:15

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.
A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da

Dr.Nevolja

pre 7 godina

Njihovo vreme nije nikad ni bilo, jer ih je koristio 2-3% ljudi od ukupnog broja korisnika racunara na planeti. A od tih 2-3% su vise od 50% DJ-evi i ostali 'naucnici'...

polo

pre 7 godina

Uzeo sam nov na ugovor Iphone 7 u Svajcarskoj. Dobio sam ga sa fabrickom greskom. Vratim u radnju, oni mi posalju posle tri nedelje reparirani model. Naravno krenem da se svadjam i nista, ne priznaju da to nije nov telefon sto su poslali u zamenu. Dodjem kuci port za punjenje ne radi, odem da raskinem ugovor, ne moze, ne mogu ni da vratim telefon niti mogu da dobijem nov, nego opet da saljem na popravku, ili da odem u Apple store da zamenim za neki verovatno repariran iz predhodnog slucajeva. Problem nisam resio zato sto operateri u CH nisu vlasnici tih telefona nego Apple i oni moraju da odluce sta i kako. Evo ga stoji mi u kutiji pokvaren navodno nov telefon koji svaki mesec moram da placam, i dodje mi da odem u store kao pre mesec dana covek iz Italije na youtube... Od 2008 imam Iphone ali to je to, sledeci sigurno nece biti od tog proizvodjaca.

S70

pre 7 godina

@dragan - kao neko ko je prisiljen da koristi MacBook, mogu da kažem da nisi u pravu. Što se mene tiče, Mac ima smisla ako radiš razvoj iOS aplikacija ili ako hoćeš da te svi zapaze. Postoje mnogo bolji laptopovi za te pare na tržištu. Isto važi i za macOS - ne shvatam toliko oduševljenje.

Pozdrav.

Бојан

pre 7 godina

@igor ... али и остали који користе Епл и жале се ... јавите се и откупићу Вам све Ваше лоше Еплове ... наравно, по цени која важи за лоше машине ... поззззззз

Ja

pre 7 godina

Meni ovaj tekst liči na priznanje da je Apple do sada bio lokomotiva inovacija a eto sad su stali i zato svi treba da ih mrzimo i da im poželimo što skoriju propast.Posedujem i MacBook i Ipad i Iphone+par Shuffle-a.Propasti tu nema. Samo zadovoljstvo u korišćenju odličnih proizvoda.

analiticar amater

pre 7 godina

@dragan
Ne znam u kojoj proslosti si ti zaostao, ali Apple nikad nije imao "svoju" tehnologiju. Ima svoje operativne sisteme bazirane na BSD-u, sto znaci da softver nije kompletno njihov, a tek sta reci o hardveru.

Cak i u davna vremena Mac racunari su bili bazirani na IBM procesorima, pa su u jednom trenutku presli na Intel koji koriste do danas. Od tog trenutka, mnogi su poceli masovno da instaliraju Windows na Mac Book-ove.

Elem, da ti pojednostavim, tehnoloski, nema razlike izmedju Mac i iole boljeg ne Mac laptopa, unutra je isti hardver, razlikuje se samo okuciste i tastatura.

Kod iPhonea sitiacija je nesto bolja, barem je procesor Appleov, sve ostalo Samsung, LG i ostale poznati proizvodjaci koji se nalaze i u Android telefonima.

Zato, smanji malo dozivljaj i ubuduce procitaj malo vise, pre nego sto napises najblaze receno netacan komentar.

Lako ces proveriti da za istu kolicinu novca Apple uvek nudi hardver slabijih perfomansi u odnosu na ostale laptopove iste cene proizvodjaca kao sto su HP, Asus, Lenovo.

I kad pricas o "tehnologiji" Apple jos uvek nema "2 u 1" uredjaj, bilo na preklapanje, bilo na odvajanje.

papatevan

pre 7 godina

zna jos od iPhone 4S i to stalno govorim ljudima ... Taj tel. sam nosio 4 godine, usput menjajuci i5, i6, nadajuci se nekoj novoj viziji, inovaciji ... Ali nista... Odustao sam.... Poslednje u sta je bio upleten nenadmasni Stiv J. . .

mile brka

pre 7 godina

Igor@pa ti kupim macbook pro iz 2012 i na njemu imaš sve što si naveo,cd,2 usb,citac kartica i sve ostalo, a ne imaš komp od pre 10 god i hoces sve to,zato nemoj da pljujes bezveze

EU Citizen

pre 7 godina

@steff
Drago mi je da ste još moj fan, čak i ako to već neko vreme pokazuje izrazite simptome opsesije :)) A lepo je i videti razložnu i objektivnu osobu koja vrednuje komentare prema njihovoj unutrašnjoj vrednosti, a ne prema (fiktivnoj) ličnosti komentatora, to uvek obraduje čoveka :)))

T

pre 7 godina

Apple sigurno nece propasti u smislu da ce kompanija nestati. Ono sto im se definitno zamera je sto im je nekoliko poslednjih prezentacija bilo vrlo "tanko". Prestali su da obracaju paznju na developere, novi racunari su preskupi, malo ima pravih inovacija. Dugo vremena nisu pokazali nijedan potpuno novi proizvod. Ali i dalje su izuzetno profitabilni i ovako mogu da nastave bukvalno decenijama.

kele

pre 7 godina

Kakvo lupetanje majko mila. A ovi na androidu prepuni inovacija. Sve sto znaju je povecati ram i gustinu pixela displeja.
(B, 17. januar 2017 13:18)
Tačno.
Ali za puno manje love.

Velja

pre 7 godina

Analitičare i razne prognozere još neko uzima za ozbiljno? Trump like this ? Ajde bre, Appleu se predviđa sunovrat već minimum 5 godina. Nema inovacija, ali ih tek drugi nemaju. Na kraju Iphone će se prodavati zbog fizičkog kvaliteta i fluidnosti (ako ništa drugo).

andreas kisser

pre 7 godina

ok, ali koje su to onda velike inovacije koje dolaze od drugih proizvodjaca? ne vidim da je iko u poslednjih par godina izbacio ista revolucionarno, stoga cemu upiranje prstom samo na epl, a ne generalno na proizvodjace smartfonova? takodje vidim da mnogi ne razumeju procitano (ako su uopste procitali tekst): epl i dalje generise najveci profit! na osnovu cega im najavljivati krah, ukoliko ce na konto svega sto trenutno imaju u svojoj ponudi bar narednih 4,5 godina mlatiti deseetine milijardi godisnje?

takodje, vecina 'experata' koji se odmah jave i krenu da se frljaju tehnickim izrazima, ocigledno ne shvata da ogromnoj vecini korisnika to apsolutno nista ne znaci! ajfon je tu gde je, jer je (bar dosad) najjednostavniji i najpoudaniji model smartfona - i to je sve sto je obicnom coveku bitno! zao mi je svih ljubitelja HTC, samsunga (imao sam oba) i raznih kineskih uredjaja, ali shvatite: ajfon je jenostavno lak za rukovanje i pouzdan. to nema veze sa nikakvim marktinskim hajpom, vec prostom potrebom obicnog coveka da u zivotu ima pouzdan uredjaj (telefon, automobil, belu tehniku...). imam ajfon 4, bice marta 4 godine, i samo DVA puta sam morao da ga resetujem. to je sve sto mi treba od telefona, nikakvi ramovi, pixeli, lcd-ovi, trte-mrte, itd. me ne zanimaju!

inace, po meni je vrhunac razvoja smartfona dostignut upravo sa ajfon 4 - koji je bio veliki iskorak od trojke; svi ostali ajfon modeli nakon toga (a i ostalih proizvodjaca) su samo sminkanje cetvorke!

Dzonsova savest

pre 7 godina

Jeste sigurno. 100 posto. I nemojte sad da pricate da je Apple najbolja kompanija i jedinstvena i to. Firme ciji telefoni kostaju kao polovan auto, a prodaju se u desetinama miliona primeraka, cak i u zemljama u kojima ljudi nemaju za benzin i racune, je siguran znak da Apple propada i da je njegovo vreme proslo.
Al satro.

Marko

pre 7 godina

@ EU Citizen Zvucis kao moj deda kada prica o modernom svetu. Da si ikada osnovao svoju kompaniju mozda mi malo vise postovao Apple i njegovog osnivaca, koji je objektivno jedno hiljadu puta pametniji od tebe a jedno milion puta sposobniji a verovatno milijardu puta bogatiji. Alo lepo je pljuckati preko neta, onako se covek malo opusti usled sive svakodnevnice.

Bazinga

pre 7 godina

Slicne price su se vezale i za Samsung posle fijasja sa Note 7 telefonima, ali Samsung nije propao, sta vise, mislim da ce se vratiti jaci nego pre sa iducim S8 telefonom. Isto tako mislim i za Apple... Ne treba ih otpisivati prerano, imaju oni jos toga da prodaju. Budimo realni, ios je mnogo bolji i stabilniji sistem od androida, a to je dovoljan razlog da ne propadnu.

Činjenice i propaganda

pre 7 godina

Retko korisnici prelaze sa jednog operativnog sistema na drugi. Moraju se menjati navike pa i korisnički programi, teško je to. U tom smislu Microsoft, Apple i Google mogu da prave promašaje, baš ih briga. Je li će nešto da im fali? Neće.

Oslo

pre 7 godina

Apple je (bio) kompanija jednog coveka. Podigao ga je, kad su ga oterali apple je bio na rubu propasti, kad su ga vratili vinuo se u nebesa. Kako je umro tako apple ponovo kao kad su ga prvi put izbacili krece opet da reciklira jedne te iste stvari. Nije to to. Investitori to znaju, sad trenutno muzu za sve pare i niko i ne ocekuje da ce apple da izbaci nesto epohalno. Ovo sto ima pokusace da odrze i monetizuju. Najgore sto ovi iz apple-a mogu da urade je da pokusaju da budu inventivni (kao na primer sto su sa novim macbook pro-om). Samo ce upropastiti nesto sto je do sad radilo.

djordje

pre 7 godina

Tesko da je vreme Apple proslo.
Jednostavno je trenutno zasicenje proizvoda i mogucnosti trenutne tehnologije da bi telefon nesto vise mogao da radi.
Kompanije kao sto su Apple, Mercedes, Nike, Sony planiraju trziste mnogo unapred, znaju kad je tj kad ce biti vreme za neke novine i kad je vreme da se stagnira i prati trziste.
Sigurno da ce sad slediti pad proizvodnje i kupovine njihovih uredjaja ali to je posledica sto je trziste preplavljeno pametnim telefonima, tabletima, pa i prenosnim racunarima svih proizvodjaca.
Microsoft takodje je shvatio da ne mogu vise da rastu na ovaj nacin pa sad krece putem Apple-a, sad ima svoj brand name racunar, desktop, tablet, transformer i kupio je Nokiu samo da bi "pokrao" tehnologiju pa sad ima i svoju seriju telefona.
Sve vise kompanija ce ici tim stopama, da imate sve proizvode od tv-a do telefona od jednog proizvodjaca. Ako pogledate unazad, to je kopija Apple filozofije poslednjih 15god.
Neku novu revoluciju cemo morati da sacekamo, dok sama tehnologija ne napreduje, kao sto je i ranije bio slucaj. A jedino Google, Microsoft i Apple mogu da je gurnu napred.
Android copycats ce zauvek biti samo copycats.

Herzeg Travunija

pre 7 godina

Apsolutno tačno. To se vidi već neko vreme. Nikakvih inovacija nemaju, ništa zanimljivo. Prolaze samo jer su ljudi .....
(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?

Milos

pre 7 godina

Ja sam kupio iphone zbog posla najvise , jer radim dosta on line isplata uplata itd,Sto se rada i izrade telefona tice nemam nikakvih zamerki .Ali kad su u pitanju ekran rezolucija ekrana hardwere iphone je smesan u odnosu na high end modele android uredjaja Huawei Samsung Htc....Bluetooth NFC nije podrzan iako je 2017 tek na modelu 7 iphone je dobio sertifikat IP67 to je Sony imao 2010.Da li je iphone los uredjaj nije naravno ali sto se tice inovacija u zadnje vreme sve sto rade je copy paste tako da ne ocekujem da ce se nesto promeniti sto se tice njihove politike poslovanja jer i pored ovoliko mana i dalje su dominantni na trzistu.

olo

pre 7 godina

Ako me nesto vise shizi od apple fanboy populacije to su ovi sto im prognoziraju kraj. Apple ne mora da bude vrh inovacije, ono sto njih uvek cini dobrom kupovinom je kvalitet hardware-a i optimizovanost software-ea. I dok god budu takvi bice i para. E sad, da li ja zelim da ipak preplatim komad thnike (i ako je vrlo kvalitetno)jer doplacujem gricnuto jabuche na poljedjini to je druga stvar.

Andrija

pre 7 godina

@Igor To sa adapterima je napravljeno kako bi Apple uzimao sto vise para. Kada pravis bilo kakav kabl sa prikljuckom( HDMI, Lightning, Thunderbolt itd.) moras da palcas onome ko je patentirao to. Vecina univerzalnih portova( USB, headphone jack itd.) su opste dobro i svako moze da ih napravi, a ovako svaki put kada napravis slusalice za iPhone 7 moras da platis Apple-u da bi koristio njihov lightning port. Takodje, Apple to namreno radi jer kad ti potrosis 400$ na dodatke koji mogu da se koriste samo uz Apple uredjaje tebi je nametnuto da kada budes kupio novi uredjaj kupis Apple jer si inace bacio pare na sve te dodatke.

Nebojša

pre 7 godina

koliko sam vec puta procitao da je vreme epla proslo, da je ajped najobicnija glupost, da je ajfon nista posebno itd. a oni sve veci i veci i sve vise para vrte. 
"epl ce propasti" je moderna verzija "smaka sveta" - svi ga najavljuju a nikako da se desi.
(mrmlj, 17. januar 2017 09:16)

Ne pricaju ovi ljudi da će Apple propasti već da nemaju inovacija što je tačno jer zadnjih nekoliko godina na njihovim uređajima nema ništa istinski novo jer je svaka novina već viđena kod konkurencije.

Molim lepo

pre 7 godina

Kao što je Apple napravio revoluciju u mobilnim telefonima tako bi sada trebalo da nađe adekvatan proizvod koji bi na isti način to uradio u svom segmentu.

dragan

pre 7 godina

Daleko od toga. Nije Apple samo iPhone. A i ako je trenutni zastoju u inovacima u tom polju, to je pauza do sledecih proboja. Npr do telefoni kakve smo videli u seriji Westworld. Apple je pojam kada je su u pitanju računari. Stoni i laptopovi. Aplovi laptopovi su svetlosnu godinu u odnosu na druge. Vodeci programeri u celom svetu koriste Appleove laptopove. Razlozi su tehnoloska superiornost (kao zelite da znate kako ce izgledati buduci modli racunara drugih proizvodjaca, idite na Applovu stranicu), dizajn i ergonomija i najnapredniji operativni sistem. Na njemu savrseno rade macOS, Linux i Windows. Apple zna da napravi ono sto drugi tek uce. Pogledajte SONY, cuveni VAIO, trajo neko vreme i odustali su od dalje proizvodnje prenosnih racunara.

Dunavski bik

pre 7 godina

Problem sa Apple-om je nedostatak Mr. Jobs-a. Možemo da diskutujemo o njegovom karakteru, načinu rada i slično ali je činjenica da je on dao najaveći doprinos trenutnoj poziciji Apple-a kao kompanije. Pre svega svojom vizijom, izborom ljudi itd itd. Proizvodi koje Apple sada izbacuje samo su mala unapređenja onoga što je Jobs (ili za vreme Jobs-a možda) stvorio. U to doba izbacivanje nekih standardnih elemenata (Dvd na primer) je bilo vizionarsko i, kao što je istorija pokazala, opravdano. Sadašnje svođenje dizajna izbacivanjem nekih elemenata (portovi, ulaz za slušalice...) i ako liči na nekadašnje poteze suštinski je pogrešno. Možda grešim ali na ovaj način Apple može samo da polako gubi na značaju. Još dugo će biti tu gde jesu ali ne vidim šta je sledeća velika stvar. iPod, iPhone, iPad, Macxxx... sve su bili vrhunski uređaji napravljeni u pravo vreme i odskaklai su kvalitetom od trenutne ponude. Naravno, tehnologija ima svoje cikluse i moguće je da je Jobs "samo" pravi čovek na pravom mestu u pravo vreme. Ili je, možda, neko ko je stvarao pravo mesto i pravo vreme.

EU Citizen

pre 7 godina

Hvala bogu, ako je tako,. u prvim decenijama postojanja bila je to kvalitetna kompanija koja je imala svoje svetle momente, mada je uvek prisvajala dosta tuđih zasluga i zasnivala se prvenstveno na agresivnom marketingu u skladu sa kontroverznom ličnišću svog glavnog osnivača i pokretača, ali je poslednjih deset-petnaest godina, a posebno od početka širenja pametnih telefona, što se mene i mnogih drugih učesnika smartfon revolucije od ranih dana tiče, uglavnom bila negativan faktor koji je deformisao tržište, nametao trendove koji nisu išli u prilog potrošačima i usporavao svojim pseudoinovacijama i marketinškom maglom stvaran razvoj tehnologije.

mrmlj

pre 7 godina

koliko sam vec puta procitao da je vreme epla proslo, da je ajped najobicnija glupost, da je ajfon nista posebno itd. a oni sve veci i veci i sve vise para vrte.
"epl ce propasti" je moderna verzija "smaka sveta" - svi ga najavljuju a nikako da se desi.

mile

pre 7 godina

Najbolje mi je bilo kad su prosle godine izbacili knjigu od 200-300$ u kojoj nije bilo nista do slika njihovih proizvoda u poslenjih 30 godina. Nikakav tekst, nikakva istorija kompanije niti filozofija dizajna - samo slike. Kad menadzment pocne sebi da pravi takve muzeje i spomenike znas da je kompanija zrela za gasenje.

Igor

pre 7 godina

Imam Sony Xperia Z3 od pre 2 godine i 360 Evra, i najnoviji iPhone 7 Plus od 1080 evra. Sta mislite koji je telefon funkcionalniji i kompletniji? Pitam se samo zasto kosta toliko para!? Jedino sto je stvarno mnogo dobro na iPhone je kamera, a i ona je "Sony Exmor RS". Pre 6 godina sam kupio MacBook Pro i bio je vredan para koje sam platio. Danasnji ekvivalentan MacBook Pro kosta 2000 Evra i ne mogu ni jedan uredjaj da zakacim na njega, nego moram da potrosim jos 400 evra na raznorazne "Thunderbolt 3 (USB-C)" adaptere! Najgore, kad krenem negde sa laptopom, ja moram da nosim punu torbu adaptera i uredjaja: za LAN, za DVD/BR, za USB, za citac kartica, itd itd. Izgleda da im je to najnovija "inovacija" - sve skuplji uredjaji koji ne rade nista za vas. Kao u onoj epizodi Simpsonovih, kad Homer u Apple Store pita "A sta ovaj kompjuter radi za mene kad toliko kosta?", a Apple prodavac mu odgovori: "Pitanje nije sta on moze da radi za tebe, nego sta ti mozes da radis za njega!" :-)

Igor

pre 7 godina

Imam Sony Xperia Z3 od pre 2 godine i 360 Evra, i najnoviji iPhone 7 Plus od 1080 evra. Sta mislite koji je telefon funkcionalniji i kompletniji? Pitam se samo zasto kosta toliko para!? Jedino sto je stvarno mnogo dobro na iPhone je kamera, a i ona je "Sony Exmor RS". Pre 6 godina sam kupio MacBook Pro i bio je vredan para koje sam platio. Danasnji ekvivalentan MacBook Pro kosta 2000 Evra i ne mogu ni jedan uredjaj da zakacim na njega, nego moram da potrosim jos 400 evra na raznorazne "Thunderbolt 3 (USB-C)" adaptere! Najgore, kad krenem negde sa laptopom, ja moram da nosim punu torbu adaptera i uredjaja: za LAN, za DVD/BR, za USB, za citac kartica, itd itd. Izgleda da im je to najnovija "inovacija" - sve skuplji uredjaji koji ne rade nista za vas. Kao u onoj epizodi Simpsonovih, kad Homer u Apple Store pita "A sta ovaj kompjuter radi za mene kad toliko kosta?", a Apple prodavac mu odgovori: "Pitanje nije sta on moze da radi za tebe, nego sta ti mozes da radis za njega!" :-)

mile

pre 7 godina

Najbolje mi je bilo kad su prosle godine izbacili knjigu od 200-300$ u kojoj nije bilo nista do slika njihovih proizvoda u poslenjih 30 godina. Nikakav tekst, nikakva istorija kompanije niti filozofija dizajna - samo slike. Kad menadzment pocne sebi da pravi takve muzeje i spomenike znas da je kompanija zrela za gasenje.

mrmlj

pre 7 godina

koliko sam vec puta procitao da je vreme epla proslo, da je ajped najobicnija glupost, da je ajfon nista posebno itd. a oni sve veci i veci i sve vise para vrte.
"epl ce propasti" je moderna verzija "smaka sveta" - svi ga najavljuju a nikako da se desi.

EU Citizen

pre 7 godina

Hvala bogu, ako je tako,. u prvim decenijama postojanja bila je to kvalitetna kompanija koja je imala svoje svetle momente, mada je uvek prisvajala dosta tuđih zasluga i zasnivala se prvenstveno na agresivnom marketingu u skladu sa kontroverznom ličnišću svog glavnog osnivača i pokretača, ali je poslednjih deset-petnaest godina, a posebno od početka širenja pametnih telefona, što se mene i mnogih drugih učesnika smartfon revolucije od ranih dana tiče, uglavnom bila negativan faktor koji je deformisao tržište, nametao trendove koji nisu išli u prilog potrošačima i usporavao svojim pseudoinovacijama i marketinškom maglom stvaran razvoj tehnologije.

Andrija

pre 7 godina

@Igor To sa adapterima je napravljeno kako bi Apple uzimao sto vise para. Kada pravis bilo kakav kabl sa prikljuckom( HDMI, Lightning, Thunderbolt itd.) moras da palcas onome ko je patentirao to. Vecina univerzalnih portova( USB, headphone jack itd.) su opste dobro i svako moze da ih napravi, a ovako svaki put kada napravis slusalice za iPhone 7 moras da platis Apple-u da bi koristio njihov lightning port. Takodje, Apple to namreno radi jer kad ti potrosis 400$ na dodatke koji mogu da se koriste samo uz Apple uredjaje tebi je nametnuto da kada budes kupio novi uredjaj kupis Apple jer si inace bacio pare na sve te dodatke.

dragan

pre 7 godina

Ne mogu da vam opisem uzbudjenje kada sam pre devet meseci dobio nlvi zlatni iphone 6s.I razocarenje nKon samo pola dana koriscenja kada sam ukapirao da je telefon napravljen za peosecnu nepismenu americku zenu,da bi se slikala u ogledalu i da se vidi jabuka.Ok preko toga svega sam presao,ali kada je telefon poceo da se gasi a baterija je na 40 posto tada sam poludeo. Sada koristim galaxy s7 i Iphone nikada vise u svom zivotu

dragan

pre 7 godina

(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?
(Herzeg Travunija, 17. januar 2017 15:15

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.
A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da

Nebojša

pre 7 godina

koliko sam vec puta procitao da je vreme epla proslo, da je ajped najobicnija glupost, da je ajfon nista posebno itd. a oni sve veci i veci i sve vise para vrte. 
"epl ce propasti" je moderna verzija "smaka sveta" - svi ga najavljuju a nikako da se desi.
(mrmlj, 17. januar 2017 09:16)

Ne pricaju ovi ljudi da će Apple propasti već da nemaju inovacija što je tačno jer zadnjih nekoliko godina na njihovim uređajima nema ništa istinski novo jer je svaka novina već viđena kod konkurencije.

dragan

pre 7 godina

Daleko od toga. Nije Apple samo iPhone. A i ako je trenutni zastoju u inovacima u tom polju, to je pauza do sledecih proboja. Npr do telefoni kakve smo videli u seriji Westworld. Apple je pojam kada je su u pitanju računari. Stoni i laptopovi. Aplovi laptopovi su svetlosnu godinu u odnosu na druge. Vodeci programeri u celom svetu koriste Appleove laptopove. Razlozi su tehnoloska superiornost (kao zelite da znate kako ce izgledati buduci modli racunara drugih proizvodjaca, idite na Applovu stranicu), dizajn i ergonomija i najnapredniji operativni sistem. Na njemu savrseno rade macOS, Linux i Windows. Apple zna da napravi ono sto drugi tek uce. Pogledajte SONY, cuveni VAIO, trajo neko vreme i odustali su od dalje proizvodnje prenosnih racunara.

olo

pre 7 godina

Ako me nesto vise shizi od apple fanboy populacije to su ovi sto im prognoziraju kraj. Apple ne mora da bude vrh inovacije, ono sto njih uvek cini dobrom kupovinom je kvalitet hardware-a i optimizovanost software-ea. I dok god budu takvi bice i para. E sad, da li ja zelim da ipak preplatim komad thnike (i ako je vrlo kvalitetno)jer doplacujem gricnuto jabuche na poljedjini to je druga stvar.

Dunavski bik

pre 7 godina

Problem sa Apple-om je nedostatak Mr. Jobs-a. Možemo da diskutujemo o njegovom karakteru, načinu rada i slično ali je činjenica da je on dao najaveći doprinos trenutnoj poziciji Apple-a kao kompanije. Pre svega svojom vizijom, izborom ljudi itd itd. Proizvodi koje Apple sada izbacuje samo su mala unapređenja onoga što je Jobs (ili za vreme Jobs-a možda) stvorio. U to doba izbacivanje nekih standardnih elemenata (Dvd na primer) je bilo vizionarsko i, kao što je istorija pokazala, opravdano. Sadašnje svođenje dizajna izbacivanjem nekih elemenata (portovi, ulaz za slušalice...) i ako liči na nekadašnje poteze suštinski je pogrešno. Možda grešim ali na ovaj način Apple može samo da polako gubi na značaju. Još dugo će biti tu gde jesu ali ne vidim šta je sledeća velika stvar. iPod, iPhone, iPad, Macxxx... sve su bili vrhunski uređaji napravljeni u pravo vreme i odskaklai su kvalitetom od trenutne ponude. Naravno, tehnologija ima svoje cikluse i moguće je da je Jobs "samo" pravi čovek na pravom mestu u pravo vreme. Ili je, možda, neko ko je stvarao pravo mesto i pravo vreme.

polo

pre 7 godina

Uzeo sam nov na ugovor Iphone 7 u Svajcarskoj. Dobio sam ga sa fabrickom greskom. Vratim u radnju, oni mi posalju posle tri nedelje reparirani model. Naravno krenem da se svadjam i nista, ne priznaju da to nije nov telefon sto su poslali u zamenu. Dodjem kuci port za punjenje ne radi, odem da raskinem ugovor, ne moze, ne mogu ni da vratim telefon niti mogu da dobijem nov, nego opet da saljem na popravku, ili da odem u Apple store da zamenim za neki verovatno repariran iz predhodnog slucajeva. Problem nisam resio zato sto operateri u CH nisu vlasnici tih telefona nego Apple i oni moraju da odluce sta i kako. Evo ga stoji mi u kutiji pokvaren navodno nov telefon koji svaki mesec moram da placam, i dodje mi da odem u store kao pre mesec dana covek iz Italije na youtube... Od 2008 imam Iphone ali to je to, sledeci sigurno nece biti od tog proizvodjaca.

kele

pre 7 godina

Kakvo lupetanje majko mila. A ovi na androidu prepuni inovacija. Sve sto znaju je povecati ram i gustinu pixela displeja.
(B, 17. januar 2017 13:18)
Tačno.
Ali za puno manje love.

Ja

pre 7 godina

Meni ovaj tekst liči na priznanje da je Apple do sada bio lokomotiva inovacija a eto sad su stali i zato svi treba da ih mrzimo i da im poželimo što skoriju propast.Posedujem i MacBook i Ipad i Iphone+par Shuffle-a.Propasti tu nema. Samo zadovoljstvo u korišćenju odličnih proizvoda.

MTK

pre 7 godina

Podrav za mene i jos mozda par ljudi sa portala koji ovo pisemo vec dvije godine. ;-)

Apple je promasena kompanija vec par godina, naduvana novcem poreskih obaveznika i Wall Street kriminalaca koji ga virtuelno drze u nebesa.

Sve je to lako za shvatiti. Da je Apple recimo Svajcarska kompanija nebi vrijedila ni upola, ali posto je americka vrijednost virtuelno mora da ide u nebesa.

Tako trziste funkcionise na zalost dok je realna vrujednos daleko od onoga sto nam se servira.

Da me neko pogresno ne shvati, nisam ja anti-americki nastrojen samo sam anti-trzisno nastrojen, jer je trziste jedna globalna manipulacija, predstava za mase, a zabava za bogate.

Herzeg Travunija

pre 7 godina

Apsolutno tačno. To se vidi već neko vreme. Nikakvih inovacija nemaju, ništa zanimljivo. Prolaze samo jer su ljudi .....
(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?

Dr.Nevolja

pre 7 godina

Njihovo vreme nije nikad ni bilo, jer ih je koristio 2-3% ljudi od ukupnog broja korisnika racunara na planeti. A od tih 2-3% su vise od 50% DJ-evi i ostali 'naucnici'...

Činjenice i propaganda

pre 7 godina

Retko korisnici prelaze sa jednog operativnog sistema na drugi. Moraju se menjati navike pa i korisnički programi, teško je to. U tom smislu Microsoft, Apple i Google mogu da prave promašaje, baš ih briga. Je li će nešto da im fali? Neće.

S70

pre 7 godina

@dragan - kao neko ko je prisiljen da koristi MacBook, mogu da kažem da nisi u pravu. Što se mene tiče, Mac ima smisla ako radiš razvoj iOS aplikacija ili ako hoćeš da te svi zapaze. Postoje mnogo bolji laptopovi za te pare na tržištu. Isto važi i za macOS - ne shvatam toliko oduševljenje.

Pozdrav.

analiticar amater

pre 7 godina

@dragan
Ne znam u kojoj proslosti si ti zaostao, ali Apple nikad nije imao "svoju" tehnologiju. Ima svoje operativne sisteme bazirane na BSD-u, sto znaci da softver nije kompletno njihov, a tek sta reci o hardveru.

Cak i u davna vremena Mac racunari su bili bazirani na IBM procesorima, pa su u jednom trenutku presli na Intel koji koriste do danas. Od tog trenutka, mnogi su poceli masovno da instaliraju Windows na Mac Book-ove.

Elem, da ti pojednostavim, tehnoloski, nema razlike izmedju Mac i iole boljeg ne Mac laptopa, unutra je isti hardver, razlikuje se samo okuciste i tastatura.

Kod iPhonea sitiacija je nesto bolja, barem je procesor Appleov, sve ostalo Samsung, LG i ostale poznati proizvodjaci koji se nalaze i u Android telefonima.

Zato, smanji malo dozivljaj i ubuduce procitaj malo vise, pre nego sto napises najblaze receno netacan komentar.

Lako ces proveriti da za istu kolicinu novca Apple uvek nudi hardver slabijih perfomansi u odnosu na ostale laptopove iste cene proizvodjaca kao sto su HP, Asus, Lenovo.

I kad pricas o "tehnologiji" Apple jos uvek nema "2 u 1" uredjaj, bilo na preklapanje, bilo na odvajanje.

Marko

pre 7 godina

@ EU Citizen Zvucis kao moj deda kada prica o modernom svetu. Da si ikada osnovao svoju kompaniju mozda mi malo vise postovao Apple i njegovog osnivaca, koji je objektivno jedno hiljadu puta pametniji od tebe a jedno milion puta sposobniji a verovatno milijardu puta bogatiji. Alo lepo je pljuckati preko neta, onako se covek malo opusti usled sive svakodnevnice.

Бојан

pre 7 godina

@igor ... али и остали који користе Епл и жале се ... јавите се и откупићу Вам све Ваше лоше Еплове ... наравно, по цени која важи за лоше машине ... поззззззз

Dzonsova savest

pre 7 godina

Jeste sigurno. 100 posto. I nemojte sad da pricate da je Apple najbolja kompanija i jedinstvena i to. Firme ciji telefoni kostaju kao polovan auto, a prodaju se u desetinama miliona primeraka, cak i u zemljama u kojima ljudi nemaju za benzin i racune, je siguran znak da Apple propada i da je njegovo vreme proslo.
Al satro.

Milos

pre 7 godina

Ja sam kupio iphone zbog posla najvise , jer radim dosta on line isplata uplata itd,Sto se rada i izrade telefona tice nemam nikakvih zamerki .Ali kad su u pitanju ekran rezolucija ekrana hardwere iphone je smesan u odnosu na high end modele android uredjaja Huawei Samsung Htc....Bluetooth NFC nije podrzan iako je 2017 tek na modelu 7 iphone je dobio sertifikat IP67 to je Sony imao 2010.Da li je iphone los uredjaj nije naravno ali sto se tice inovacija u zadnje vreme sve sto rade je copy paste tako da ne ocekujem da ce se nesto promeniti sto se tice njihove politike poslovanja jer i pored ovoliko mana i dalje su dominantni na trzistu.

Bazinga

pre 7 godina

Slicne price su se vezale i za Samsung posle fijasja sa Note 7 telefonima, ali Samsung nije propao, sta vise, mislim da ce se vratiti jaci nego pre sa iducim S8 telefonom. Isto tako mislim i za Apple... Ne treba ih otpisivati prerano, imaju oni jos toga da prodaju. Budimo realni, ios je mnogo bolji i stabilniji sistem od androida, a to je dovoljan razlog da ne propadnu.

Bojan

pre 7 godina

Koristim iphone oko godinu dana, ranije nisam imao iskustva sa njihovim telefonima. Moj utisak je da poenta nije u samom telefonu, već u ios. Ta dva rade toliko dobro, da ja po prvi put nemam želju da menjam telefon nakon 6-12 meseci, dok je ranije to bio redovan slucaj. Sve u svemu, da ostane hardver na ovome, uz softverske inovacije i ja sam zadovoljan.

andreas kisser

pre 7 godina

ok, ali koje su to onda velike inovacije koje dolaze od drugih proizvodjaca? ne vidim da je iko u poslednjih par godina izbacio ista revolucionarno, stoga cemu upiranje prstom samo na epl, a ne generalno na proizvodjace smartfonova? takodje vidim da mnogi ne razumeju procitano (ako su uopste procitali tekst): epl i dalje generise najveci profit! na osnovu cega im najavljivati krah, ukoliko ce na konto svega sto trenutno imaju u svojoj ponudi bar narednih 4,5 godina mlatiti deseetine milijardi godisnje?

takodje, vecina 'experata' koji se odmah jave i krenu da se frljaju tehnickim izrazima, ocigledno ne shvata da ogromnoj vecini korisnika to apsolutno nista ne znaci! ajfon je tu gde je, jer je (bar dosad) najjednostavniji i najpoudaniji model smartfona - i to je sve sto je obicnom coveku bitno! zao mi je svih ljubitelja HTC, samsunga (imao sam oba) i raznih kineskih uredjaja, ali shvatite: ajfon je jenostavno lak za rukovanje i pouzdan. to nema veze sa nikakvim marktinskim hajpom, vec prostom potrebom obicnog coveka da u zivotu ima pouzdan uredjaj (telefon, automobil, belu tehniku...). imam ajfon 4, bice marta 4 godine, i samo DVA puta sam morao da ga resetujem. to je sve sto mi treba od telefona, nikakvi ramovi, pixeli, lcd-ovi, trte-mrte, itd. me ne zanimaju!

inace, po meni je vrhunac razvoja smartfona dostignut upravo sa ajfon 4 - koji je bio veliki iskorak od trojke; svi ostali ajfon modeli nakon toga (a i ostalih proizvodjaca) su samo sminkanje cetvorke!

Velja

pre 7 godina

Analitičare i razne prognozere još neko uzima za ozbiljno? Trump like this ? Ajde bre, Appleu se predviđa sunovrat već minimum 5 godina. Nema inovacija, ali ih tek drugi nemaju. Na kraju Iphone će se prodavati zbog fizičkog kvaliteta i fluidnosti (ako ništa drugo).

Molim lepo

pre 7 godina

Kao što je Apple napravio revoluciju u mobilnim telefonima tako bi sada trebalo da nađe adekvatan proizvod koji bi na isti način to uradio u svom segmentu.

T

pre 7 godina

Apple sigurno nece propasti u smislu da ce kompanija nestati. Ono sto im se definitno zamera je sto im je nekoliko poslednjih prezentacija bilo vrlo "tanko". Prestali su da obracaju paznju na developere, novi racunari su preskupi, malo ima pravih inovacija. Dugo vremena nisu pokazali nijedan potpuno novi proizvod. Ali i dalje su izuzetno profitabilni i ovako mogu da nastave bukvalno decenijama.

Bazinga

pre 7 godina

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
(dragan, 17. januar 2017 22:36)
U pravu si samo za kustomizaciju, a ostalo gresis... Aplikacije su mnogo bolje na ios-u , a ima ih i vise nego na play storu, muziku mozes da skines i slusas isto kao na androidu, google now ne mozes pireditisa siri, a google now mozes imati na iphone-u, a siri ne mozes na androidu. I sta znaci to ,, da koristis smartfon sa punim mogucnostima,,? Sve sto mozes na androidu mozes i na ios-u, i to mnogo bolje i brze... sve osim kustomizacije.

Oslo

pre 7 godina

Apple je (bio) kompanija jednog coveka. Podigao ga je, kad su ga oterali apple je bio na rubu propasti, kad su ga vratili vinuo se u nebesa. Kako je umro tako apple ponovo kao kad su ga prvi put izbacili krece opet da reciklira jedne te iste stvari. Nije to to. Investitori to znaju, sad trenutno muzu za sve pare i niko i ne ocekuje da ce apple da izbaci nesto epohalno. Ovo sto ima pokusace da odrze i monetizuju. Najgore sto ovi iz apple-a mogu da urade je da pokusaju da budu inventivni (kao na primer sto su sa novim macbook pro-om). Samo ce upropastiti nesto sto je do sad radilo.

autoritaran

pre 7 godina

""To se odavno ne čita samo minus. Jel pomenuo socijaliste i neokomuniste?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marx, 17. januar 2017 19:37)""
Marx na Android sistemu?Pametnom dosta.

Šubi

pre 7 godina

Šta je "jabučari"... Ćutite... Jel vi ono rekoste da Samsung puca na sve strane? Eto, od silnog pucanja, puče iPhone.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mmm, 17. januar 2017 11:33)

Vidim baš im loše ide... Dok recimo Samsung zaista pravi bomba telefone. Svataš li da su likovi napravili prvi telefon u istoriji za koji na aerodromu postoje plakati ako imate Note ne unosite ga u avion? Shvataš li ti koji je to blam i propast?

papatevan

pre 7 godina

zna jos od iPhone 4S i to stalno govorim ljudima ... Taj tel. sam nosio 4 godine, usput menjajuci i5, i6, nadajuci se nekoj novoj viziji, inovaciji ... Ali nista... Odustao sam.... Poslednje u sta je bio upleten nenadmasni Stiv J. . .

EU Citizen

pre 7 godina

@steff
Drago mi je da ste još moj fan, čak i ako to već neko vreme pokazuje izrazite simptome opsesije :)) A lepo je i videti razložnu i objektivnu osobu koja vrednuje komentare prema njihovoj unutrašnjoj vrednosti, a ne prema (fiktivnoj) ličnosti komentatora, to uvek obraduje čoveka :)))

djordje

pre 7 godina

Tesko da je vreme Apple proslo.
Jednostavno je trenutno zasicenje proizvoda i mogucnosti trenutne tehnologije da bi telefon nesto vise mogao da radi.
Kompanije kao sto su Apple, Mercedes, Nike, Sony planiraju trziste mnogo unapred, znaju kad je tj kad ce biti vreme za neke novine i kad je vreme da se stagnira i prati trziste.
Sigurno da ce sad slediti pad proizvodnje i kupovine njihovih uredjaja ali to je posledica sto je trziste preplavljeno pametnim telefonima, tabletima, pa i prenosnim racunarima svih proizvodjaca.
Microsoft takodje je shvatio da ne mogu vise da rastu na ovaj nacin pa sad krece putem Apple-a, sad ima svoj brand name racunar, desktop, tablet, transformer i kupio je Nokiu samo da bi "pokrao" tehnologiju pa sad ima i svoju seriju telefona.
Sve vise kompanija ce ici tim stopama, da imate sve proizvode od tv-a do telefona od jednog proizvodjaca. Ako pogledate unazad, to je kopija Apple filozofije poslednjih 15god.
Neku novu revoluciju cemo morati da sacekamo, dok sama tehnologija ne napreduje, kao sto je i ranije bio slucaj. A jedino Google, Microsoft i Apple mogu da je gurnu napred.
Android copycats ce zauvek biti samo copycats.

mile brka

pre 7 godina

Igor@pa ti kupim macbook pro iz 2012 i na njemu imaš sve što si naveo,cd,2 usb,citac kartica i sve ostalo, a ne imaš komp od pre 10 god i hoces sve to,zato nemoj da pljujes bezveze

Klej

pre 7 godina

@Ostalo je još pola - Koji si ti car. Je li ti stvarno mislis da je nekom u interesu da propadne tolika kompanija? Vladi SAD kojoj donosi tone novca? Korisnicima tipa IBM?

Herzeg Travunija

pre 7 godina

(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?(Herzeg Travunija, 17. januar 2017 15:15Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
(dragan, 17. januar 2017 22:36) hoces da kazes mozes da ukrades sa interneta necije vlasnistvo, a da ne platis? Rusko/srpska skola?

Ske

pre 7 godina

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.
A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dragan, 17. januar 2017 22:36)

- Android nije full Open Source i definitivno nije najveci. Ja bih pre stavio PHP ili Apache kao najveci i najbitniji Open Source projekat prethodne decenije ali to nije ni toliko bitno jer Android nije izmislio open source.

- Neki operativni sistemi su limitirani, neki nisu. Richard Stalman je dosao do istog zakljucka jos u proslom veku. Kako je to jedna od bitnijih inovacija prethodne decenije?

- Siri ili Google Now? Kokoska ili jaje? ista stvar, nikako inovacija. Na stranu to sto je Google Now (i Cortana) odgovor na Siri.

- Sistem kojem trebaju gigabajti RAM-a i beskrajni teraflopsi procesorske snage da bi iole dobro radio nikako se ne moze nazvati dominantnim.

- I na kraju najbolja stvar, ako mislis da je mogucnost postavljanja sopstvene muzike na sopstveni telefon neka inovacija, za tebe i nije nista drugo do taj krs od sistema koji se jedva drzi zajedno.

SUMO

pre 7 godina

Ne verujem u sunovrat Apple zbog cinjenice da imaju veliki kapital na raspolaganju. Takodje i mogucnost da zaposle najbolje kadrove. Kad uparite te cinjenice, ostaje nam samo da sacekamo sta ce raditi dalje. Sa tolikim mozgovima i novcem je tesko promasiti, ali zaista.

Herzeg Travunija

pre 7 godina

Kakvo lupetanje majko mila. A ovi na androidu prepuni inovacija. Sve sto znaju je povecati ram i gustinu pixela displeja.(B, 17. januar 2017 13:18)Tačno.Ali za puno manje love.
(kele, 17. januar 2017 17:15) jeste samo sto je po zivot opasni s7 po cjeni bio kao iPhone 7

Marx

pre 7 godina

Marx na Android sistemu?Pametnom dosta.
(autoritaran, 18. januar 2017 03:12)

Mislim da je ovo "pametnom dosta" pobedilo. Pametnom dosta.

Marx

pre 7 godina

...Pametnom dosta.
(autoritaran, 18. januar 2017 03:12)

Posle ovoga, živ blam bi me pojeo da udarim minus. Kako li se osećaju ovi koji su ga dali?!

Vanka

pre 7 godina

Ja sam odavno to rekao,ja jesam fan iPhone i imam iphone 6,ali iskreno Apple zadnja tri telefona uvaljuje,postali lopovi,sva tri telefona jedna te ista(6,6s i7) stvarno sramota!!!!!! Najavili 7 da je brz,nikada takav procesor itd... a ono iskreno 2.3 sekunde brzi od sestice i mogu da kazem 5,6 sekundi od 5s,znaci to je za mene uvaljivanje proizvoda.Jedino sto smatram ja,sta je kos iphone najbolje na svetu,to je sigurnost,stvarno nema tu je neprikosnoven od prve serije pa do danas.Ali slazem se ako ovako nastave,nece dugo.Sve ovo sto sam napisao i ajde da kazemo(neka ih)ali bre nemojte odvaljivati sa cenama a jedan te isti telefon prodajete zadnje 3 godine.Znaci da su poceli da sisaju ovce.

ls

pre 7 godina

Nemam nista protiv Iphone-a, ali kad je drugar sa posla kupio nov u Telenoru, crkao je posle 3 meseca, vratio ga, popravili, i opet crkne. Zatim su mu dali nov, koji je posle 2 dana crkao, dobije treci, i taj crkne za par dana, i sad je dobio cetvrti, i moli boga da potraje bar pola godine. U Telenoru su mu rekli da je izgleda losa serija. Znaci, nista na svetu nije savrseno osim AV. Pozdrav!

Voja

pre 7 godina

Vreme inovacija nije proslo. Moze jos da se izbace ekran,zvucnici,OS, pa i baterija... a i 10 god je valjda dovoljno da i najveci zaludjenik shvati da apple prodaje isti uredjaj vec godinama... zacinjen maglom i kozmetickim promenama.

dragan

pre 7 godina

Daleko od toga. Nije Apple samo iPhone. A i ako je trenutni zastoju u inovacima u tom polju, to je pauza do sledecih proboja. Npr do telefoni kakve smo videli u seriji Westworld. Apple je pojam kada je su u pitanju računari. Stoni i laptopovi. Aplovi laptopovi su svetlosnu godinu u odnosu na druge. Vodeci programeri u celom svetu koriste Appleove laptopove. Razlozi su tehnoloska superiornost (kao zelite da znate kako ce izgledati buduci modli racunara drugih proizvodjaca, idite na Applovu stranicu), dizajn i ergonomija i najnapredniji operativni sistem. Na njemu savrseno rade macOS, Linux i Windows. Apple zna da napravi ono sto drugi tek uce. Pogledajte SONY, cuveni VAIO, trajo neko vreme i odustali su od dalje proizvodnje prenosnih racunara.

mrmlj

pre 7 godina

koliko sam vec puta procitao da je vreme epla proslo, da je ajped najobicnija glupost, da je ajfon nista posebno itd. a oni sve veci i veci i sve vise para vrte.
"epl ce propasti" je moderna verzija "smaka sveta" - svi ga najavljuju a nikako da se desi.

EU Citizen

pre 7 godina

Hvala bogu, ako je tako,. u prvim decenijama postojanja bila je to kvalitetna kompanija koja je imala svoje svetle momente, mada je uvek prisvajala dosta tuđih zasluga i zasnivala se prvenstveno na agresivnom marketingu u skladu sa kontroverznom ličnišću svog glavnog osnivača i pokretača, ali je poslednjih deset-petnaest godina, a posebno od početka širenja pametnih telefona, što se mene i mnogih drugih učesnika smartfon revolucije od ranih dana tiče, uglavnom bila negativan faktor koji je deformisao tržište, nametao trendove koji nisu išli u prilog potrošačima i usporavao svojim pseudoinovacijama i marketinškom maglom stvaran razvoj tehnologije.

dragan

pre 7 godina

Ne mogu da vam opisem uzbudjenje kada sam pre devet meseci dobio nlvi zlatni iphone 6s.I razocarenje nKon samo pola dana koriscenja kada sam ukapirao da je telefon napravljen za peosecnu nepismenu americku zenu,da bi se slikala u ogledalu i da se vidi jabuka.Ok preko toga svega sam presao,ali kada je telefon poceo da se gasi a baterija je na 40 posto tada sam poludeo. Sada koristim galaxy s7 i Iphone nikada vise u svom zivotu

dragan

pre 7 godina

(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?
(Herzeg Travunija, 17. januar 2017 15:15

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.
A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da

Herzeg Travunija

pre 7 godina

Apsolutno tačno. To se vidi već neko vreme. Nikakvih inovacija nemaju, ništa zanimljivo. Prolaze samo jer su ljudi .....
(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?

Igor

pre 7 godina

Imam Sony Xperia Z3 od pre 2 godine i 360 Evra, i najnoviji iPhone 7 Plus od 1080 evra. Sta mislite koji je telefon funkcionalniji i kompletniji? Pitam se samo zasto kosta toliko para!? Jedino sto je stvarno mnogo dobro na iPhone je kamera, a i ona je "Sony Exmor RS". Pre 6 godina sam kupio MacBook Pro i bio je vredan para koje sam platio. Danasnji ekvivalentan MacBook Pro kosta 2000 Evra i ne mogu ni jedan uredjaj da zakacim na njega, nego moram da potrosim jos 400 evra na raznorazne "Thunderbolt 3 (USB-C)" adaptere! Najgore, kad krenem negde sa laptopom, ja moram da nosim punu torbu adaptera i uredjaja: za LAN, za DVD/BR, za USB, za citac kartica, itd itd. Izgleda da im je to najnovija "inovacija" - sve skuplji uredjaji koji ne rade nista za vas. Kao u onoj epizodi Simpsonovih, kad Homer u Apple Store pita "A sta ovaj kompjuter radi za mene kad toliko kosta?", a Apple prodavac mu odgovori: "Pitanje nije sta on moze da radi za tebe, nego sta ti mozes da radis za njega!" :-)

MTK

pre 7 godina

Podrav za mene i jos mozda par ljudi sa portala koji ovo pisemo vec dvije godine. ;-)

Apple je promasena kompanija vec par godina, naduvana novcem poreskih obaveznika i Wall Street kriminalaca koji ga virtuelno drze u nebesa.

Sve je to lako za shvatiti. Da je Apple recimo Svajcarska kompanija nebi vrijedila ni upola, ali posto je americka vrijednost virtuelno mora da ide u nebesa.

Tako trziste funkcionise na zalost dok je realna vrujednos daleko od onoga sto nam se servira.

Da me neko pogresno ne shvati, nisam ja anti-americki nastrojen samo sam anti-trzisno nastrojen, jer je trziste jedna globalna manipulacija, predstava za mase, a zabava za bogate.

mile

pre 7 godina

Najbolje mi je bilo kad su prosle godine izbacili knjigu od 200-300$ u kojoj nije bilo nista do slika njihovih proizvoda u poslenjih 30 godina. Nikakav tekst, nikakva istorija kompanije niti filozofija dizajna - samo slike. Kad menadzment pocne sebi da pravi takve muzeje i spomenike znas da je kompanija zrela za gasenje.

Dr.Nevolja

pre 7 godina

Njihovo vreme nije nikad ni bilo, jer ih je koristio 2-3% ljudi od ukupnog broja korisnika racunara na planeti. A od tih 2-3% su vise od 50% DJ-evi i ostali 'naucnici'...

Ja

pre 7 godina

Meni ovaj tekst liči na priznanje da je Apple do sada bio lokomotiva inovacija a eto sad su stali i zato svi treba da ih mrzimo i da im poželimo što skoriju propast.Posedujem i MacBook i Ipad i Iphone+par Shuffle-a.Propasti tu nema. Samo zadovoljstvo u korišćenju odličnih proizvoda.

polo

pre 7 godina

Uzeo sam nov na ugovor Iphone 7 u Svajcarskoj. Dobio sam ga sa fabrickom greskom. Vratim u radnju, oni mi posalju posle tri nedelje reparirani model. Naravno krenem da se svadjam i nista, ne priznaju da to nije nov telefon sto su poslali u zamenu. Dodjem kuci port za punjenje ne radi, odem da raskinem ugovor, ne moze, ne mogu ni da vratim telefon niti mogu da dobijem nov, nego opet da saljem na popravku, ili da odem u Apple store da zamenim za neki verovatno repariran iz predhodnog slucajeva. Problem nisam resio zato sto operateri u CH nisu vlasnici tih telefona nego Apple i oni moraju da odluce sta i kako. Evo ga stoji mi u kutiji pokvaren navodno nov telefon koji svaki mesec moram da placam, i dodje mi da odem u store kao pre mesec dana covek iz Italije na youtube... Od 2008 imam Iphone ali to je to, sledeci sigurno nece biti od tog proizvodjaca.

Marko

pre 7 godina

@ EU Citizen Zvucis kao moj deda kada prica o modernom svetu. Da si ikada osnovao svoju kompaniju mozda mi malo vise postovao Apple i njegovog osnivaca, koji je objektivno jedno hiljadu puta pametniji od tebe a jedno milion puta sposobniji a verovatno milijardu puta bogatiji. Alo lepo je pljuckati preko neta, onako se covek malo opusti usled sive svakodnevnice.

EU Citizen

pre 7 godina

@steff
Drago mi je da ste još moj fan, čak i ako to već neko vreme pokazuje izrazite simptome opsesije :)) A lepo je i videti razložnu i objektivnu osobu koja vrednuje komentare prema njihovoj unutrašnjoj vrednosti, a ne prema (fiktivnoj) ličnosti komentatora, to uvek obraduje čoveka :)))

analiticar amater

pre 7 godina

@dragan
Ne znam u kojoj proslosti si ti zaostao, ali Apple nikad nije imao "svoju" tehnologiju. Ima svoje operativne sisteme bazirane na BSD-u, sto znaci da softver nije kompletno njihov, a tek sta reci o hardveru.

Cak i u davna vremena Mac racunari su bili bazirani na IBM procesorima, pa su u jednom trenutku presli na Intel koji koriste do danas. Od tog trenutka, mnogi su poceli masovno da instaliraju Windows na Mac Book-ove.

Elem, da ti pojednostavim, tehnoloski, nema razlike izmedju Mac i iole boljeg ne Mac laptopa, unutra je isti hardver, razlikuje se samo okuciste i tastatura.

Kod iPhonea sitiacija je nesto bolja, barem je procesor Appleov, sve ostalo Samsung, LG i ostale poznati proizvodjaci koji se nalaze i u Android telefonima.

Zato, smanji malo dozivljaj i ubuduce procitaj malo vise, pre nego sto napises najblaze receno netacan komentar.

Lako ces proveriti da za istu kolicinu novca Apple uvek nudi hardver slabijih perfomansi u odnosu na ostale laptopove iste cene proizvodjaca kao sto su HP, Asus, Lenovo.

I kad pricas o "tehnologiji" Apple jos uvek nema "2 u 1" uredjaj, bilo na preklapanje, bilo na odvajanje.

mile brka

pre 7 godina

Igor@pa ti kupim macbook pro iz 2012 i na njemu imaš sve što si naveo,cd,2 usb,citac kartica i sve ostalo, a ne imaš komp od pre 10 god i hoces sve to,zato nemoj da pljujes bezveze

djordje

pre 7 godina

Tesko da je vreme Apple proslo.
Jednostavno je trenutno zasicenje proizvoda i mogucnosti trenutne tehnologije da bi telefon nesto vise mogao da radi.
Kompanije kao sto su Apple, Mercedes, Nike, Sony planiraju trziste mnogo unapred, znaju kad je tj kad ce biti vreme za neke novine i kad je vreme da se stagnira i prati trziste.
Sigurno da ce sad slediti pad proizvodnje i kupovine njihovih uredjaja ali to je posledica sto je trziste preplavljeno pametnim telefonima, tabletima, pa i prenosnim racunarima svih proizvodjaca.
Microsoft takodje je shvatio da ne mogu vise da rastu na ovaj nacin pa sad krece putem Apple-a, sad ima svoj brand name racunar, desktop, tablet, transformer i kupio je Nokiu samo da bi "pokrao" tehnologiju pa sad ima i svoju seriju telefona.
Sve vise kompanija ce ici tim stopama, da imate sve proizvode od tv-a do telefona od jednog proizvodjaca. Ako pogledate unazad, to je kopija Apple filozofije poslednjih 15god.
Neku novu revoluciju cemo morati da sacekamo, dok sama tehnologija ne napreduje, kao sto je i ranije bio slucaj. A jedino Google, Microsoft i Apple mogu da je gurnu napred.
Android copycats ce zauvek biti samo copycats.

andreas kisser

pre 7 godina

ok, ali koje su to onda velike inovacije koje dolaze od drugih proizvodjaca? ne vidim da je iko u poslednjih par godina izbacio ista revolucionarno, stoga cemu upiranje prstom samo na epl, a ne generalno na proizvodjace smartfonova? takodje vidim da mnogi ne razumeju procitano (ako su uopste procitali tekst): epl i dalje generise najveci profit! na osnovu cega im najavljivati krah, ukoliko ce na konto svega sto trenutno imaju u svojoj ponudi bar narednih 4,5 godina mlatiti deseetine milijardi godisnje?

takodje, vecina 'experata' koji se odmah jave i krenu da se frljaju tehnickim izrazima, ocigledno ne shvata da ogromnoj vecini korisnika to apsolutno nista ne znaci! ajfon je tu gde je, jer je (bar dosad) najjednostavniji i najpoudaniji model smartfona - i to je sve sto je obicnom coveku bitno! zao mi je svih ljubitelja HTC, samsunga (imao sam oba) i raznih kineskih uredjaja, ali shvatite: ajfon je jenostavno lak za rukovanje i pouzdan. to nema veze sa nikakvim marktinskim hajpom, vec prostom potrebom obicnog coveka da u zivotu ima pouzdan uredjaj (telefon, automobil, belu tehniku...). imam ajfon 4, bice marta 4 godine, i samo DVA puta sam morao da ga resetujem. to je sve sto mi treba od telefona, nikakvi ramovi, pixeli, lcd-ovi, trte-mrte, itd. me ne zanimaju!

inace, po meni je vrhunac razvoja smartfona dostignut upravo sa ajfon 4 - koji je bio veliki iskorak od trojke; svi ostali ajfon modeli nakon toga (a i ostalih proizvodjaca) su samo sminkanje cetvorke!

S70

pre 7 godina

@dragan - kao neko ko je prisiljen da koristi MacBook, mogu da kažem da nisi u pravu. Što se mene tiče, Mac ima smisla ako radiš razvoj iOS aplikacija ili ako hoćeš da te svi zapaze. Postoje mnogo bolji laptopovi za te pare na tržištu. Isto važi i za macOS - ne shvatam toliko oduševljenje.

Pozdrav.

Bazinga

pre 7 godina

Slicne price su se vezale i za Samsung posle fijasja sa Note 7 telefonima, ali Samsung nije propao, sta vise, mislim da ce se vratiti jaci nego pre sa iducim S8 telefonom. Isto tako mislim i za Apple... Ne treba ih otpisivati prerano, imaju oni jos toga da prodaju. Budimo realni, ios je mnogo bolji i stabilniji sistem od androida, a to je dovoljan razlog da ne propadnu.

Velja

pre 7 godina

Analitičare i razne prognozere još neko uzima za ozbiljno? Trump like this ? Ajde bre, Appleu se predviđa sunovrat već minimum 5 godina. Nema inovacija, ali ih tek drugi nemaju. Na kraju Iphone će se prodavati zbog fizičkog kvaliteta i fluidnosti (ako ništa drugo).

autoritaran

pre 7 godina

""To se odavno ne čita samo minus. Jel pomenuo socijaliste i neokomuniste?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Marx, 17. januar 2017 19:37)""
Marx na Android sistemu?Pametnom dosta.

Činjenice i propaganda

pre 7 godina

Retko korisnici prelaze sa jednog operativnog sistema na drugi. Moraju se menjati navike pa i korisnički programi, teško je to. U tom smislu Microsoft, Apple i Google mogu da prave promašaje, baš ih briga. Je li će nešto da im fali? Neće.

papatevan

pre 7 godina

zna jos od iPhone 4S i to stalno govorim ljudima ... Taj tel. sam nosio 4 godine, usput menjajuci i5, i6, nadajuci se nekoj novoj viziji, inovaciji ... Ali nista... Odustao sam.... Poslednje u sta je bio upleten nenadmasni Stiv J. . .

ls

pre 7 godina

Nemam nista protiv Iphone-a, ali kad je drugar sa posla kupio nov u Telenoru, crkao je posle 3 meseca, vratio ga, popravili, i opet crkne. Zatim su mu dali nov, koji je posle 2 dana crkao, dobije treci, i taj crkne za par dana, i sad je dobio cetvrti, i moli boga da potraje bar pola godine. U Telenoru su mu rekli da je izgleda losa serija. Znaci, nista na svetu nije savrseno osim AV. Pozdrav!

Molim lepo

pre 7 godina

Kao što je Apple napravio revoluciju u mobilnim telefonima tako bi sada trebalo da nađe adekvatan proizvod koji bi na isti način to uradio u svom segmentu.

kele

pre 7 godina

Kakvo lupetanje majko mila. A ovi na androidu prepuni inovacija. Sve sto znaju je povecati ram i gustinu pixela displeja.
(B, 17. januar 2017 13:18)
Tačno.
Ali za puno manje love.

Бојан

pre 7 godina

@igor ... али и остали који користе Епл и жале се ... јавите се и откупићу Вам све Ваше лоше Еплове ... наравно, по цени која важи за лоше машине ... поззззззз

Šubi

pre 7 godina

Šta je "jabučari"... Ćutite... Jel vi ono rekoste da Samsung puca na sve strane? Eto, od silnog pucanja, puče iPhone.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mmm, 17. januar 2017 11:33)

Vidim baš im loše ide... Dok recimo Samsung zaista pravi bomba telefone. Svataš li da su likovi napravili prvi telefon u istoriji za koji na aerodromu postoje plakati ako imate Note ne unosite ga u avion? Shvataš li ti koji je to blam i propast?

Nebojša

pre 7 godina

koliko sam vec puta procitao da je vreme epla proslo, da je ajped najobicnija glupost, da je ajfon nista posebno itd. a oni sve veci i veci i sve vise para vrte. 
"epl ce propasti" je moderna verzija "smaka sveta" - svi ga najavljuju a nikako da se desi.
(mrmlj, 17. januar 2017 09:16)

Ne pricaju ovi ljudi da će Apple propasti već da nemaju inovacija što je tačno jer zadnjih nekoliko godina na njihovim uređajima nema ništa istinski novo jer je svaka novina već viđena kod konkurencije.

olo

pre 7 godina

Ako me nesto vise shizi od apple fanboy populacije to su ovi sto im prognoziraju kraj. Apple ne mora da bude vrh inovacije, ono sto njih uvek cini dobrom kupovinom je kvalitet hardware-a i optimizovanost software-ea. I dok god budu takvi bice i para. E sad, da li ja zelim da ipak preplatim komad thnike (i ako je vrlo kvalitetno)jer doplacujem gricnuto jabuche na poljedjini to je druga stvar.

Milos

pre 7 godina

Ja sam kupio iphone zbog posla najvise , jer radim dosta on line isplata uplata itd,Sto se rada i izrade telefona tice nemam nikakvih zamerki .Ali kad su u pitanju ekran rezolucija ekrana hardwere iphone je smesan u odnosu na high end modele android uredjaja Huawei Samsung Htc....Bluetooth NFC nije podrzan iako je 2017 tek na modelu 7 iphone je dobio sertifikat IP67 to je Sony imao 2010.Da li je iphone los uredjaj nije naravno ali sto se tice inovacija u zadnje vreme sve sto rade je copy paste tako da ne ocekujem da ce se nesto promeniti sto se tice njihove politike poslovanja jer i pored ovoliko mana i dalje su dominantni na trzistu.

Voja

pre 7 godina

Vreme inovacija nije proslo. Moze jos da se izbace ekran,zvucnici,OS, pa i baterija... a i 10 god je valjda dovoljno da i najveci zaludjenik shvati da apple prodaje isti uredjaj vec godinama... zacinjen maglom i kozmetickim promenama.

Andrija

pre 7 godina

@Igor To sa adapterima je napravljeno kako bi Apple uzimao sto vise para. Kada pravis bilo kakav kabl sa prikljuckom( HDMI, Lightning, Thunderbolt itd.) moras da palcas onome ko je patentirao to. Vecina univerzalnih portova( USB, headphone jack itd.) su opste dobro i svako moze da ih napravi, a ovako svaki put kada napravis slusalice za iPhone 7 moras da platis Apple-u da bi koristio njihov lightning port. Takodje, Apple to namreno radi jer kad ti potrosis 400$ na dodatke koji mogu da se koriste samo uz Apple uredjaje tebi je nametnuto da kada budes kupio novi uredjaj kupis Apple jer si inace bacio pare na sve te dodatke.

Oslo

pre 7 godina

Apple je (bio) kompanija jednog coveka. Podigao ga je, kad su ga oterali apple je bio na rubu propasti, kad su ga vratili vinuo se u nebesa. Kako je umro tako apple ponovo kao kad su ga prvi put izbacili krece opet da reciklira jedne te iste stvari. Nije to to. Investitori to znaju, sad trenutno muzu za sve pare i niko i ne ocekuje da ce apple da izbaci nesto epohalno. Ovo sto ima pokusace da odrze i monetizuju. Najgore sto ovi iz apple-a mogu da urade je da pokusaju da budu inventivni (kao na primer sto su sa novim macbook pro-om). Samo ce upropastiti nesto sto je do sad radilo.

Dzonsova savest

pre 7 godina

Jeste sigurno. 100 posto. I nemojte sad da pricate da je Apple najbolja kompanija i jedinstvena i to. Firme ciji telefoni kostaju kao polovan auto, a prodaju se u desetinama miliona primeraka, cak i u zemljama u kojima ljudi nemaju za benzin i racune, je siguran znak da Apple propada i da je njegovo vreme proslo.
Al satro.

T

pre 7 godina

Apple sigurno nece propasti u smislu da ce kompanija nestati. Ono sto im se definitno zamera je sto im je nekoliko poslednjih prezentacija bilo vrlo "tanko". Prestali su da obracaju paznju na developere, novi racunari su preskupi, malo ima pravih inovacija. Dugo vremena nisu pokazali nijedan potpuno novi proizvod. Ali i dalje su izuzetno profitabilni i ovako mogu da nastave bukvalno decenijama.

Vanka

pre 7 godina

Ja sam odavno to rekao,ja jesam fan iPhone i imam iphone 6,ali iskreno Apple zadnja tri telefona uvaljuje,postali lopovi,sva tri telefona jedna te ista(6,6s i7) stvarno sramota!!!!!! Najavili 7 da je brz,nikada takav procesor itd... a ono iskreno 2.3 sekunde brzi od sestice i mogu da kazem 5,6 sekundi od 5s,znaci to je za mene uvaljivanje proizvoda.Jedino sto smatram ja,sta je kos iphone najbolje na svetu,to je sigurnost,stvarno nema tu je neprikosnoven od prve serije pa do danas.Ali slazem se ako ovako nastave,nece dugo.Sve ovo sto sam napisao i ajde da kazemo(neka ih)ali bre nemojte odvaljivati sa cenama a jedan te isti telefon prodajete zadnje 3 godine.Znaci da su poceli da sisaju ovce.

Herzeg Travunija

pre 7 godina

(Nikola, 17. januar 2017 11:24) navedi mi samo jednu inovaciju u zadnjih 10 god koju je android izbacio? Jednu u 10 god?(Herzeg Travunija, 17. januar 2017 15:15Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
(dragan, 17. januar 2017 22:36) hoces da kazes mozes da ukrades sa interneta necije vlasnistvo, a da ne platis? Rusko/srpska skola?

Herzeg Travunija

pre 7 godina

Kakvo lupetanje majko mila. A ovi na androidu prepuni inovacija. Sve sto znaju je povecati ram i gustinu pixela displeja.(B, 17. januar 2017 13:18)Tačno.Ali za puno manje love.
(kele, 17. januar 2017 17:15) jeste samo sto je po zivot opasni s7 po cjeni bio kao iPhone 7

Dunavski bik

pre 7 godina

Problem sa Apple-om je nedostatak Mr. Jobs-a. Možemo da diskutujemo o njegovom karakteru, načinu rada i slično ali je činjenica da je on dao najaveći doprinos trenutnoj poziciji Apple-a kao kompanije. Pre svega svojom vizijom, izborom ljudi itd itd. Proizvodi koje Apple sada izbacuje samo su mala unapređenja onoga što je Jobs (ili za vreme Jobs-a možda) stvorio. U to doba izbacivanje nekih standardnih elemenata (Dvd na primer) je bilo vizionarsko i, kao što je istorija pokazala, opravdano. Sadašnje svođenje dizajna izbacivanjem nekih elemenata (portovi, ulaz za slušalice...) i ako liči na nekadašnje poteze suštinski je pogrešno. Možda grešim ali na ovaj način Apple može samo da polako gubi na značaju. Još dugo će biti tu gde jesu ali ne vidim šta je sledeća velika stvar. iPod, iPhone, iPad, Macxxx... sve su bili vrhunski uređaji napravljeni u pravo vreme i odskaklai su kvalitetom od trenutne ponude. Naravno, tehnologija ima svoje cikluse i moguće je da je Jobs "samo" pravi čovek na pravom mestu u pravo vreme. Ili je, možda, neko ko je stvarao pravo mesto i pravo vreme.

Klej

pre 7 godina

@Ostalo je još pola - Koji si ti car. Je li ti stvarno mislis da je nekom u interesu da propadne tolika kompanija? Vladi SAD kojoj donosi tone novca? Korisnicima tipa IBM?

Marx

pre 7 godina

Marx na Android sistemu?Pametnom dosta.
(autoritaran, 18. januar 2017 03:12)

Mislim da je ovo "pametnom dosta" pobedilo. Pametnom dosta.

Bojan

pre 7 godina

Koristim iphone oko godinu dana, ranije nisam imao iskustva sa njihovim telefonima. Moj utisak je da poenta nije u samom telefonu, već u ios. Ta dva rade toliko dobro, da ja po prvi put nemam želju da menjam telefon nakon 6-12 meseci, dok je ranije to bio redovan slucaj. Sve u svemu, da ostane hardver na ovome, uz softverske inovacije i ja sam zadovoljan.

Bazinga

pre 7 godina

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
(dragan, 17. januar 2017 22:36)
U pravu si samo za kustomizaciju, a ostalo gresis... Aplikacije su mnogo bolje na ios-u , a ima ih i vise nego na play storu, muziku mozes da skines i slusas isto kao na androidu, google now ne mozes pireditisa siri, a google now mozes imati na iphone-u, a siri ne mozes na androidu. I sta znaci to ,, da koristis smartfon sa punim mogucnostima,,? Sve sto mozes na androidu mozes i na ios-u, i to mnogo bolje i brze... sve osim kustomizacije.

Marx

pre 7 godina

...Pametnom dosta.
(autoritaran, 18. januar 2017 03:12)

Posle ovoga, živ blam bi me pojeo da udarim minus. Kako li se osećaju ovi koji su ga dali?!

Ske

pre 7 godina

Mozda to da je najveci open source u poslednjoj deceniji,mozda jer ti pruza mogucnosti customizacije koliko zelis,mozda jer mozes telefone da koristis kao smartphone sa punim mogucnostima,a ne kao starleta,mozda sto je google now pretekao siri,sto operativni sistem i aplikavije dominiraju u svakom pogledu,sto mozes da skines album muzike i da uzivas.
A ne,izvini,nemaju jabuku pozadi,da
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dragan, 17. januar 2017 22:36)

- Android nije full Open Source i definitivno nije najveci. Ja bih pre stavio PHP ili Apache kao najveci i najbitniji Open Source projekat prethodne decenije ali to nije ni toliko bitno jer Android nije izmislio open source.

- Neki operativni sistemi su limitirani, neki nisu. Richard Stalman je dosao do istog zakljucka jos u proslom veku. Kako je to jedna od bitnijih inovacija prethodne decenije?

- Siri ili Google Now? Kokoska ili jaje? ista stvar, nikako inovacija. Na stranu to sto je Google Now (i Cortana) odgovor na Siri.

- Sistem kojem trebaju gigabajti RAM-a i beskrajni teraflopsi procesorske snage da bi iole dobro radio nikako se ne moze nazvati dominantnim.

- I na kraju najbolja stvar, ako mislis da je mogucnost postavljanja sopstvene muzike na sopstveni telefon neka inovacija, za tebe i nije nista drugo do taj krs od sistema koji se jedva drzi zajedno.

SUMO

pre 7 godina

Ne verujem u sunovrat Apple zbog cinjenice da imaju veliki kapital na raspolaganju. Takodje i mogucnost da zaposle najbolje kadrove. Kad uparite te cinjenice, ostaje nam samo da sacekamo sta ce raditi dalje. Sa tolikim mozgovima i novcem je tesko promasiti, ali zaista.