Sreda, 11.01.2017.

16:01

Građani ne moraju da plaćaju račune za grejanje?

Isporučioci toplotne energije imali su obavezu da do 29. decembra zaključe pojedinačne ugovore s građanima. Nijedna toplana nije ispunila tu obavezu.

Izvor: Danas

Graðani ne moraju da plaæaju raèune za grejanje? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

marijana

pre 7 godina

To "dobijanje toplote iz susednih stanova" je po meni nametnuta obaveza i otimanje!Uslovljavanje da placas nesto sto ne koristis.Negde videh da se pominje sabacka toplana,bas ta je u pitanju.Te 2011. u 21h grejanje iskljuceno,a mi se nocu grejali na kvarcnu jer smo imali malu bebu.Ta ista gospoda iz toplane nije se smilovala posle 50 poziva da izadje na teren ili da produzi grejanje.Naravno da sledecu sezonu nismo docekali tako,nemam nameru da im placam 15000 i da se smrzavam...

dejan

pre 7 godina

(Naravno da treba da platite za tplotu koju dobijate od komsije jer zasto bi on Vas grejao ako ste Vi izasliiz sistema kolktivnog grejanja. Uzgred, izlazak iz sistema kolektivnog grejanja nije ama bas nigde moguc osim kod nas - ili to radi cela zgrada ili niko. Tako je svuda u svetu. E sad, ako ste u sistemu kolektivnog grejanja a npr ne grejete svoj stan tim sistemom ipak placate jer ostali greju: u Nemackoj je formula za obracun 80 odsto potrosnje cele zgrade podeljeno sa brojem stanova i koeficijntom kvadrature a samo 20 odsto je izmerena potrosnja u stanu - Vi zapravo odlicno prolazite, zato se nemojte buniti.)
....svuda u svetu na koji se pozivate su usluge i plate adekvatne pa se i plaćaju. U konkretnom slučaju, toplane komšiji naplaćuju grejanje, pa bi prema vašem rezonu, građanin koji je otkazao grejanje trebao da plaća grejanje komšiji. Ali upravo vi i vama slični koji iz verovatno lične koristi ili patologije nekog ko je pobegao odavde, a sada prosipa neku mudrost, stalno opravdavate nametnute državne obaveze, ali nikada i obaveze te države prema građanima...

Dosta vise titranja gradjanima sa centralnim grejanjem

pre 7 godina

AMG

Pa i treba da placaju ako ih cevi greju, ima negde gde su cevi u kupatilu i tako vam ne treba grejalica da zagrajete kupatilo, plus ide mozda neka cevka kroz neku sobu, predosoblje... a kroz njih ide toplota. Ne moze da se zavrnu radijtaori a da cevke koje prolaze kroz stan i dalje greju stan i da vlasnici istih placaju 0 dinara toplanama. Onda neka se uvede da vlasnici ako nece da plate nista, plate toplani izmestanje cevi iz stana.

suminonA

pre 7 godina

@Dosta vise titranja gradjanima sa centralnim grejanjem

/...Onda neka se uvede da vlasnici ako nece da plate nista, plate toplani izmestanje cevi iz stana.../

To se može i drugačije postaviti: kako bi bilo da toplana plati vlasnicima stanova zbog prolaska njihove instalacije kroz privatnu svojinu, uzurpiranje prostora kao i njihov neželjeni uticaj - tj. termalno zagadjenje?

Bane

pre 7 godina

Kalorimetrima tehnički ne može da bude opremljen svaki stan jer u starjim zgradama tadašnja instalacija nije bila predviđena za to. U novijim zgradama, koje su u planu za priključenje na daljinsko grejanje investitor je duzan da svaki stan opremi kalorimetrom.
Treći problem je cena. Nije ona toliko visoka koliko su nam plate bedne. Energenti su ograničen resurs i mogu biti samo skuplji. Međutim, da li cena može da bude manja....MOŽE, ali svi zaboravljaju koliko su ti sistemi stari, i to ne samo u pogledu učestalosti njihovih kvarova i troškova popravki, već koliko su energetski prevaziđeni i neefikasni. Da postoje mogućnosti da se stari kotlovi zamene novijim, savremenijim čiji je stepen korisnosti ulaznog energenta 98%, da su manji gubici na vrelovodima tj. kada bi se mogle zameniti te stare cevi novim sa novom i boljom izolazijom i da su nam zgrade energetski efikasnije.....cena bi pala 30% i jače. Da li ima viška partijskog kadra, ima, ali da ih sve otpustiš cena bi pala 5-7%. Najveći problem je starost, energetska neefikasnost sistema, gubici na vrelovodima, velika potrošnja energetski neefikasnih zgrada itd. Na žalost za ovo drugo, što ne samo da bi oborilo cenu, već bi diglo i kvalitet te usluge trebaju ogromna sredstva a niti ih imaju toplane niti država (država možda i ima ali joj to nije prioritet). Činjenica da bi za početak makar ovaj višak mogli da otpuste ali sumljam da bi se nešto drastičnije i kvalitativnije promenilo.

Bane

pre 7 godina

Što se tiče Ugovora sa toplanama. Zakonom o energetici je definisano da se ta delatnost uređuje na nivou Skupštine Grada ili opštine Odlukom o isporuci toplotne energije, tu su definisani svi uslovi i ko nema Ugovor može da koristi tu Odluku kao osnov za svoju reklamaciju u slučaju da nije ispunjen neki od tih uslova (u ostalom sve to iz Odluke će biti prepisano u Ugovor).
Što se tiče obračuna po potrošnji, toplane su obavezne da ugrade kalorimetre u podstanice, jer je to meso predaje toplotne energije kupcima (tako je zakonom definisano), problem nastaje kako tu potrošnju pravedno preraspodeliti na sve pojedinačne kupce koji se snabdevaju toplotnom energijom iz te podstanice. Ako se potrošnja deli proporcionalno učešću kvadrature stana u ukupnoj kvadraturi koja se greje sa te podstanice nije pravedno, jer će neko štedeti a neko otvarati prozore a plaćaće proporcionalno kvadraturi. Druga varijanta su delitelji toplote, koji mere imuplse i koji daju pravedniju sliku o učešću svakog pojedinačnog kupca u potrošnji izmerenoj u podstanici, ali je problem što te delitelje kupci sami moraju da kupe i njima moraju biti snabdeveni svi kupci na toj podstanici da bi radili kako treba, i tu ljudi uglavnom ne mogu da se dogovore između sebe niti svi imaju mogućnost da plate ugradnju delitelja (treba raditi na tome da jednog dana toplana preuzme obavezu i trošak opremanja deliteljima svoje kupce).

iq125

pre 7 godina

Čitajući komentare shvatio sam da 99 % komentatora ne razume osnove termodinamike,moj savet je da malo proučite termodinamiku.Da ne kupujete stan u loše termički izolovanoj zgradi,a ukoliko živite u loše termički izolovanoj zgradi da kolektivno izolujete zgradu,da kolektivno ugradite pvc prozore,da ne provetravate previše prostorije zimi,odnosno da ne otvarate prozore ukoliko vam je toplo već da zavrnete termoventil na radijatoru itd,ukratko mislite ljudi i biće vam bolje,naravno ovo se odnosi na kolektivnu inteligenciju,kada bi se na primer svi u zgradi pridržavali gore navedenih upustava račun za grejanje bi bio 30 % manji,auf wiedersehen.

Šubi

pre 7 godina

Nedavno me je zvao prijatelj i pita me da li i ja hocu da tuzim Grad jer vrtic (i moja i njegova deca idu u vrtic) nije na vreme primenio neki propis, pa smo 2 godine placali 10 hiljada po detetu umesto 5.
Ja sam mu na to rekao: Kako te nije sramota? Pa i tih 10 hiljada je 2-3 puta jeftinije nego da dete ide u privatan vrtic?
(Dejan, 11. januar 2017 22:30) # Link komentara

Au čoveče, pa ti si stvarno idealan građanin, ja da sam vlast ja bih samo takve kao ti štitio, dakle neko te bukvalno krade i tebe je sramota da tražiš svoj novac, koji si ti i zaradio. Pri tom kradu te ljudi koje ti plaćaš, ljudi koje si ti izabrao glasanjem da tebe kao deo naroda služe, kao službenici, ali ne tebi treba vladar da tobom vlada a ti da slušaš i još da mu kažeš hvala.

AMG

pre 7 godina

Ovde niko ne "pogadja" sustinu a to je da je jedan deo ljudi nezadovoljan uslugom toplana. U pravu su ljudi koji traze nove ugovore ako je po zakonu tako...to bi znacilo da oni koji godinama nisu zadovoljni uslugama mogli da ne potpisu novi ugovor. Toga se toplane i plase i na sve nacine sabotiraju gradjane da se ne mogu iskljuciti sa sistema. Imam dosta prijatelja koji su se odjavili sa sistema ali teskom mukom i upornoscu pa cak i "preko veze". Sad placaju 2.500 rsd na godisnjem nivou ne znaju ni oni za sta. Sustina je da jednom delu ljudi se protivno njihovoj volji, sada i protivno zakonu, ne omogucuje ojava sa sistema. Tako se nastavlja monopolisticki polozaj toplana, jednostrano isporucivanje grejanja, sumnjivog kvaliteta po paprenim cenama.

Radoje

pre 7 godina

Po tom pitanju je najgora šabačka toplana, greju do 9 sati uveče bez obzira što je napolju bilo i više od - 15. Mnogi stanovi hladni, ne pada im na pamet da intervenišu. Bahati i bezobrazni.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Janko, 11. januar 2017 22:45)

Lažeš, Janko, k'o Staljin. Grejanje je već danima do ponoći!

Mufljuz

pre 7 godina

@Dejan ... "Ali malo je drazava i naroda, u kojima gradjani vole da podkradaju svoju drazvu kao sto vole Srbi."
Samo si donekle u pravu jer je pitanje sta je starije ... jaje ili kokos? Cinjenica je da Srbi ne vole drzavu ali je isto da drzava Srbija ne voli svoje gradjane (uostalom, i ovu sadasnju drzavu dobili smo voljom 200.000 Crnogoraca a ne svojom sopstvenom!). Najveci jedac "badava rucka" je sama drzava. Kada se gradjani budu uverili da drzava prema vlastitim podanicima ima "casne" namere i njihov odnos prema drzavi ce se promeniti. Pogledaj samo odnos drzave kroz vekove prema vlastitom narodu i sv ce ti biti jasno.
(primer: ne platis porez ide kazna plus lihvarska kamata, plus zaplena, uterivaci i sve ostalo ... a kada je tebi drzava duzna po bilo kom osnovu ... rodis mecku s opancima da dodjes do toga ... i to vrlo retko)

zoran71

pre 7 godina

do pre par godina centralno je bilo jako jeftino sad kad su podigli svi se bune i otkazuju a nisu svesni da ce uskoro i struja otici u nebo sa cenom.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Haha @ Idi begaj

Ali, posto se radi o preduzecu sa monopolskim polozajem pitanje je da li ima pravo da ucenjuje na nacin na koji vi opisujete. Jer bi koristeci svoj polozaj mogli da podignu cene grejanja toliko da bi ono postalo nepristupacno za vecinu. Da li bi tad trebalo da angazuju izvrsitelje i plene imovinu jer gradjani ne mogu da placaju?
Placanje neke usluge ne bi ni trebalo da se dovodi u pitanje. Da smo normalna drzava. Ali, nismo. I mislim da ovde nije pitanje da li grejanje treba da se placa ili ne vec da je u pitanju ugovorno definisanje odnosa dve strane. Sta su cije obaveze i kakva prava imaju jedna i druga strana. Trenutno, Toplane mogu da rade sta god hoce bez bojazni da ce neko odgovarati. Imamo i primere gde je placanje po utrosku postalo ozbiljna pljacka gradjana. Zbog toga ovi ugovori jesu bitni. I na kraju, da li ce neko iz nadleznih sluzbi u Toplanama da odgovara zato sto zakonski rokovi nisu ispostovani? Ili koja su to vaznija posla imala nadlezne sluzbe u Toplanama kada nisu mogle da se bave sastavljanjem ugovora?

zoran klinovski

pre 7 godina

Zanimljiva tema. Evo kako to izgleda u Backoj Palanci.Na podstanicu toplotnog grejanja je prikljucena stanbena zgrad sa tri ulaza i zgrada u kojoj ja zivim sa porodicom koja ima dva stana.Stan od 95 kvm racun za novembar 16.000 RSD a za decembar 28.000 RSD.Obracun vrse tako sto toplotnu energiju ocitanu na meracu u podstanici podele sa brojem kvm. Na moje pitanje nadleznima u toplani cemu je svrha postojanja posebnog meraca za moju zgradu odgovor je da on postoji ali da se obracun vrsi tako kako se vrsi.Komsija ima nesto veci stan i njegov racun je 34.000 RSD.U zgradi do nas stan od 70 kvm racun 17.000. Grejanje iskljuce u 21 pa posle toga ili krevet ili se grej na struju. Izivljavanje. Kontaktiracu nadlezne u toplani Novi Sad kojoj pripada toplana Backa Palanka pa cemo videti sta ce da bude.Ako ce oni ovako da nastave da se razilazimo pa na drva da se grejemo a oni njihove toplane .... ma neka rade sa njima sta hoce. Pozdrav.

Dejan

pre 7 godina

Od kad je sveta i veka drzave su uzimale novac/dobra od svojih podanika/gradjana. Novac je potreban za da bi funkciinisala svaka drzava, bilo da je to Rimska imperija, Vizantija, srdnjevekovne gradovi-drazve ili novovekovne imperije. Tako vazi i sad u savremenom svetu. Drzava ima svoje funkcije i obaveze (policija/vojska, sudstvo, zdravstvo, socijala, skolstvo...).
U svakoj drzavi su deo tih para od poreza slivao i u priavtne dzepove, negde vise a negde manje i po tome se razlikuju lopovske od manje lopovskih vlasti.
Ali malo je drazava i naroda, u kojima gradjani vole da podkradaju svoju drazvu kao sto vole Srbi.
Ako moze besplatan racak (a znamo da to ne postoji) pa besplatan prevoz (i to ne postoji, jer i ako se kaze da je besplatan, placace se iz budzeta od nasih para koje smo dali kroz poreze) i tak oda ne nabrajam.
Evo sad bi neki gradjani i da se besplatno greju jer postoje neke rupe u zakonu!
Za mene je to cista glupost. Da su se ti gradjani udruzili pa da traze da odredjene kategorije koje imaj mala primanja (ili ih nemaju) imaju povlasvcenu cenu ja bih to razumeo ali ovo ne mogu.
Ali voli nas narod da capne od drzave pa to ti je.
Nedavno me je zvao prijatelj i pita me da li i ja hocu da tuzim Grad jer vrtic (i moja i njegova deca idu u vrtic) nije na vreme primenio neki propis, pa smo 2 godine placali 10 hiljada po detetu umesto 5.
Ja sam mu na to rekao: Kako te nije sramota? Pa i tih 10 hiljada je 2-3 puta jeftinije nego da dete ide u privatan vrtic?

Petar

pre 7 godina

Može svakog meseca da stigne jedan list papira (račun), sa svom matematikom, ali dve godine ne može da stigne 2 lista papira sa 99% fiksnog teksta?
Hmmmm....

dr Keramičar, dipl. ecc. dr med sci

pre 7 godina

Nije se zavitlavati sa ovim, jer ako je ugovor "jednostran" onda toplana može jednostrano i da zavrne ventil.

Janko

pre 7 godina

Po tom pitanju je najgora šabačka toplana, greju do 9 sati uveče bez obzira što je napolju bilo i više od - 15. Mnogi stanovi hladni, ne pada im na pamet da intervenišu. Bahati i bezobrazni.

bbb

pre 7 godina

marijana

Evo ja znam primer iz Beograda odjavilu su se se centralnog grejanja stan u niskom prizemlju, radijtori su odneti ali su cevi za grejanje i dalje u stanu i prkeo tih cevi se ipak zagreje stan a da toplani u BGD placaju 0 dinara.

A.

pre 7 godina

U tekstu mi je najsmešnije opravdanje koje koje iznosi Zoran Stojanović, direktor Gradske toplane Niš.

"Poslovno udruženje toplana Srbije ... je zauzelo stav da to treba da važi od sledeće grejne sezone."
Ovo shvatam kao - primenjivaćemo zakon kada se nama hoće.

"...praksa zahteva nešto drugo, jer je reč o obimnom i komplikovanom poslu, a prilikom njegove realizacije može doći i do problema, za koje moramo imati rešenje."
Pa, gospodo iz Toplana širom Srbije, gde ste bili (vi ili vaši prethodnici) PRE usvajanja zakona? Tada nisu postojali TI problemi?

"Nije jednostavno obezbediti ugovore od šest strana, pa u dva primerka za brojne korisnike".
Zaista, nije jednostavno to obezbediti za prethodne dve godine, ali će biti jednostavno za 9 meseci ("do sledeće grejne sezone").

PS: Čini mi se da ova SNS-SPS vlast i ne zna koje je sve zakone usvojila Skupština (verovatno po hitnoj proceduri), kada u decembru nije razmišljala da treba da pomeri krajnji rok za primenu ovog zakona.

ne mogu da verujem

pre 7 godina

Pa Vucic rece da ne placamo ni RTS pa posle godinu dana stigla "taksa" umesto pretplate. Bice i taksa za grejanje ali treba da prodju dve godine
(Kladovo, 11. januar 2017 17:30)
Plaćali ste 500 u "demokratiji" (ako niste, kršili ste zakon, a voleo bih da vidim šta bi se desilo ako krenu da vam daju po zasluzi za kršenje zakona), a sad vam je 150 mnogo?

A ovaj što spominje pekara i ubacivanje hleba kroz prozor, eto, neka prestanu da mu "ubacuju hleb kroz prozor" sad na -20, pa da vidimo za dva dana koju bi pesmu pevao.

Ljudi, nigde nema džabe, shvatite to. Umro je Tito...

Miki

pre 7 godina

Zakon je odlican a potpisacu ugovor onda i samo onda kada mi toplana obezbedi uvid u ocitavanja i nacin obracuna moje potrosnje kao i svu drugu transparentnost i mehanizme provere dali ja placam samo i samo ono sto mi je isporucena kolicina energije po unapred definisanoj ceni za jedinicu iste.Ako tako budu svi uradili bice vrlo zanimljivo koliko ce im korisnika ostati ba ugovorima..

Deus

pre 7 godina

Da zato ima i nas koji placamo oko 2500 din za grejanje koje je iskljuceno 2011.Objasnjenje sta placam je "dobijam toplotu iz susednih stanova". Tako je drzavo samo otimaj.
(marijana, 11. januar 2017 19:15)
---
Naravno da treba da platite za tplotu koju dobijate od komsije jer zasto bi on Vas grejao ako ste Vi izasliiz sistema kolktivnog grejanja. Uzgred, izlazak iz sistema kolektivnog grejanja nije ama bas nigde moguc osim kod nas - ili to radi cela zgrada ili niko. Tako je svuda u svetu. E sad, ako ste u sistemu kolektivnog grejanja a npr ne grejete svoj stan tim sistemom ipak placate jer ostali greju: u Nemackoj je formula za obracun 80 odsto potrosnje cele zgrade podeljeno sa brojem stanova i koeficijntom kvadrature a samo 20 odsto je izmerena potrosnja u stanu - Vi zapravo odlicno prolazite, zato se nemojte buniti.

Prcreca

pre 7 godina

A kad će te početi naplaćivati grejanje prema utrošenoj energiji a ne cele godine punu cenu da nplaćujete kao što je u NS ili da svoje račune da istavljate koliko smatrate da svako treba da plati bez obzira što je potrošnja manja nego što ste vi preračunali. Treba lkepo ugraditi kalorimetre i jedinice staviti ispred ulaznih vrata i da se učitava potrošnja energije, promenuti ventile o Vašem trošku jel zato se i plaća održavanje da stanari mogu da odvrnu ili zavrnu grejanje kad hoće kao što je svugde u svetu. Drugoim rečima kad će te prestati da plačkate narod?

Boris

pre 7 godina

Ljudi, nigde nema džabe, shvatite to. Umro je Tito...
(ne mogu da verujem, 11. januar 2017 19:07)

Druze, sad je 150 i ljudi se navikli da placaju, cenim da ce za 2-3 godine dici bar na 300 i svi ce placati, tako da su uspeli u svojoj nameri da proguraju tu nakaradnu taksu.
Slazem se da nema dzabe, ali nigde nema ni da te drzava natera da placas taksu koja ide komercijalnoj televiziji, jer je RTS evidentno komercijalna televizija sa tonom reklama i finansiranjem iskljucivo komercijano isplativih serija i filmova...

marijana

pre 7 godina

Da zato ima i nas koji placamo oko 2500 din za grejanje koje je iskljuceno 2011.Objasnjenje sta placam je "dobijam toplotu iz susednih stanova". Tako je drzavo samo otimaj.

Neosnovano obogacenje

pre 7 godina

Neka se to udruzenje gradjana ne pravi pametno i neka ne dezinformise neuki narod. Ko je vlasnik stana taj je i obveznik placanja. Toplane mogu, a i u praksi se radi, da tuze za neosnovano obogacenje, jer su fakat isporucivale grejanje i vlasnok stana se fakat ogrejao, tako da, platice se, sa sve kamatom i troskovima.

Bane

pre 7 godina

@marijana
Kada na ovoj spoljnoj temperaturi od -10 pa i nizoj vi udjete u neku stambenu zgradu u kojoj se svi stanovi greju, na stepenistu tj. hodniku ne vidite ni jedan jedini radijator, ni jedno grejno telo, sto znaci da u hodniku nema grejanja, odnosno da se hodnik ne greje jel tako? Ali vam je u tom hodniku zgrade ipak toplije nego napolju, na trecem ili cetvrtom spratu malte ne mozete jaknu da skinete. Pa kako je to moguce kada u hodniku nema grejanja i ako je stavka "dobijanje toplote od susednih stambenih celina" izmisljena? Kada je napolju -10 a vi imate kucu u kojoj ne zivite i u kojoj nema grejanja, vi ispustite vodu iz nje da cevi ne popucaju jer temperatura u njoj ako se ne greje posle izvesnog vremena bude jednaka spoljnoj, u stanu koji se ne greje a koji je okruzen stanovima koji se greju se to ne desava odnosno temperatura retko kada padne ispod 5 stepeni cak i kada je napolju jak minus. Nadam se da sada imate jasniju sliku o tome sta vam naplacuju.

Stif

pre 7 godina

Mene grejanje (samo grejanje, ne ceo infostan) izadje okruglo 30% plate. Treba placati, naravno, ali bre... pritom, posto sam u potkrovlju, temperatura je ovih dana oko 20°c, a radnici zaduzeni za merenje iste imaju direktivu da nista ne preduzimaju ako je iznad 19°c. Ko zivi na toj temperaturi brate mili

Uvesti ekonomske cene grejanje u svim gradovima, dosta vise da dotiramo vlasnike stanova i kuca sa cg

pre 7 godina

Totalna nebuloza jer gradjani tj vlasnaici stanova nikada sami (osim vlasnika kuca) nikada sa toplanama nisu sklapali ugovor o grejanju, jer se ta stavka nalazila na racunu Infostana uz ostale stavke.
Sve neplatise utuziti, i uvesti ekonomske cene grejanja a ne da svi gradjani Srbije dotiraju razliku u ceni bahatim vlasnicma stanova sa centralnim grejanjem.

Idi begaj

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati. 
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51) 

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)

Slučajno ili namerno preskočio si u svom poređenju najbitniju stvar a to je da ima samo jedna pekara u gradu.
Grejanje nećeš moći sam mesiti u svom stanu.
Ako ćeš da pominješ grejanje na drva mislim da ti to nije pametno.

max%

pre 7 godina

Toplane moraju da dozvole svakom ko hoce da se iskljuci sa sistema.Ne mozetenarod silom da terate da koristi vase usluge!!!Gde je vladavina prava?

Nindza

pre 7 godina

Hahaha, da upadnu pa da iskljuce grejanje. PA TO I JESTE PROBLEM. U Zrenjaninu moraju SVI stanari sa podstanice da potpisu da se slazu ako ja odlucim da se iskljucim. U mom slucaju to je 48 stanova. Jedan ako ima imovinski spor sa zenom, ili jedan da ne prica sa mnom - ne mogu da se iskljucim.
12500 mi je stigao racun za decembar, 45 kvadrata stan...

Haha

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51)

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)

Aj sad ti razmisli malo. Dovoljno je da toplane prestanu da te "dobrovoljno" greju, za dva dana ces da pistis i da platis koliko traze da te ponovo prikljuce.
Nasli ste da se inatite sa toplanama usred najgore zime?!?

Mada da se ne lazemo, narod racuna da niko nece smeti da gasi grejanje usred zime, pa hoce da usicari nesto...

Ludak_u_razvoju

pre 7 godina

Sam sistem naplate mora da se dovede u red. Sada kada se plaća po utrošku za one koji su sklopili ugovor, odnosno po kvadraturi za one koji nisu, cene grejanja su krajnje apsurdne. Stambene zgrade koje imaju sklopljen ugovor sa toplanim, imaju svoje podstanice, termalne glave i regulatore grejanja, plaćaju paprene cene smanjivali oni grejanje u svojim stanovima ili ne, isto kao i oni koji nemaju sve to. Čemu onda oprema za regulaciju jačine grejanja ako cena ostaje ista kada se ljudi trude da troše manje i tako uštete, uprkos tome što im je hladnije u stanovima?
Još jedan apsurd: Meni grejanje naplacuju po kvadraturi, cena grejanja u mom stanu od 35 kvadrata ovog meseca je bila oko 8200 dinara. Cena grejanja u stanu od 60 kvadrata za isti period bila je 9100. Zašto ja plaćam skoro istu cenu kao i neko u skoro duplo većem stanu?! To je čist lopovluk!
Takodje, grejnu sezonu su započeli 8 dana ranije, iako teperature realno nisu bile toliko niske da bi bilo potrebe za tim. Ranijih godina ih niko ni puškom nije mogao naterati na to, kada je bilo mnogo hladnije. I grejali su ko blesavi, u stanovima je bilo toplo da čovek padne u nesvest, samo da bi utrosak bio veći a samim tim i cena.

meni toplo

pre 7 godina

kada sam kupovao stan,trazo sam bez cg pre 7 godina.svi me gledali ko budalu .kupio ubacio svoj vid grejanja da ne reklamiram sem sto je na struju przim 23 stepeni non stop,sve sobe i zbog klinca moram.struja mi je stigla 8000din za decembar.otisao juce do prijatelja koji imaju cg ,smrzli se,oni dogrejavaju grejalicom.mislim strasno.

Guca je obicna seljana i muzika je uzasna !

pre 7 godina

Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)
Dok se ne zakljuce novi ugovori,stari su i dalje pravosnazni.
Centralno grejanje se u pojedinim objektima koristi duze od pola veka,uredno se isporucuje i naplacuje.Kada su zgrade pravljene,potpisivani su ugovori sa toplanama,a gradjani ulazili u sistem koji i danas funkcionise.
Ono sto ljudi uporno ne shvataju,jeste da se grejanje ,osim u novim objektima,placa pausalno,na osnovu neke prosecne potrosnje energije,dok bi uvodjenjem kalorimetara mogli da bolje kontrolisemo potrosnju,ali bi i racuni porasli skoro duplo u zimskim mesecima,dok bi leti placali nesto tipa 1000 din.
Mnogima,a ni meni to ne odgovara,jer mi je previse da placam 20 000 u zimskim mesecima i lakse mi je kada je taj racun podeljen na celu godinu.
Nema sumnje da pojedinci imaju lose grejanje,ali u najvecem broju slucajeva je sjajno.Toliki sistem je nemoguce da funkcionise bez problema,a gradjani moraju da imaju punu zastitu u slucajevima kada se od njih zahteva da plate za neisporucenu uslugu.

Zoki

pre 7 godina

2 godine su imali da potpišu posebne ugovore. Hvala za ovaj članak. Ne plaćam januarski račun, pa na dalje. A tražit ću isključenje sa mreže, i grejat ću se na struju, što izađe 1/2 cene od centralnog.

gns

pre 7 godina

Glupost. Toplana mi je isporučila grejanje, zašto da ne platim? Može da se polemiše o ceni i da li ta usluga zaista toliko treba da košta, ali ne i da li treba uopšte da se plati. Nemam ništa protiv ni da neko ne plati, samim tim snosi potencijalnu konsekvencu da mu toplana prekine dovod grejanja. Ne deluje inteligentno tražiti rupu u birokratskom propustu i igrati se mačke i miša na -15...

Sale

pre 7 godina

Upravo mi stigao račun za gas. Neka mi bilo ko objasni zašto moram da platim 502 kubika, ako sam potrošio 459. Zar sam ja dužan da plaćam njihove gubitke u mreži. Ne moram ni da spominjem, da je kvalitet gasa daleko lošiji, nego što je bio pre par godina.

Trampo

pre 7 godina

Jedan ugovor obavezuje obe strane i pitanje je da li se toplane mogu prdrzavati ugovora ako gradjani plate,onda sledi tuzba i izostanak placanja.Ipak je bolje loviti u mutnom,daj sto das :)Toplane su u stanju raspadanja,sve je to Tito napravio.

za sve isto

pre 7 godina

Zakon mora da se postuje. Svi trce da uguraju svoje du.e u stolicu a kada treba da se radi nalaze razne izgovore. Nema izgovora, nema opravdanja. Jesu toplane nekom oprostile dug?

bandiera rossa

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51)

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...

karma

pre 7 godina

ovo je zemlja bezakonja i to zato što je vode nesposobni partijski ljudi bez škole i iskustva (ok, možda su platili neki privatni fakultet koji ne vredi ni pišljiva boba)
I sad mi imamo ovakvu situaciju gde će da maltretiraju penzionere zbog toga što nisu izvadili novu zdravstvenu do kraja godine a kad državne institucije zakažu onda nema veze...

Kladovo

pre 7 godina

Pa Vucic rece da ne placamo ni RTS pa posle godinu dana stigla "taksa" umesto pretplate. Bice i taksa za grejanje ali treba da prodju dve godine

burma

pre 7 godina

ja nemam ugovor sa kablovskim operaterom a dobijam sliku i net i racun da platim jer sam korisnik. nisu sposobni da rade svoj posao ljudi iz toplana, za iste stanove u Nisu temperature su razlicite sto je nedopustivo, zbog malog deteta moram da dogrevam stan na struju a placam basnonosne cifre, kalorimetre moram ja da nabavim a smatram da je toplana u obavezi da ih instalira a ne ja.

markooooOoOoOOOOOOOoOOoOOo

pre 7 godina

Pa da, odbijes da platis pa ti nagomilaju racune, udare kamatu i na kraju se malo samo zakrivi zakon tako da se to produzi i da mogu sve da naplate. Posle ce biti oduzimanje imovine. A verujem da je jako tesko i skupo stampati po 12 papira za svakog korisnika i da oni to jednostano potpisu kad se placa grejanje. Stasno...

AnOnImUs 25

pre 7 godina

uvek se mi pravimo pametni!!!treba sad svima da ugase grejanje na 3 dana pa da vidimo...nisam ni na jednoj strani ali ovo je sad glupiranje od strane naroda..strasno..

Kolovođa

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.

Psihijatrija ,kuca moja najmilija

pre 7 godina

....i sad ce pojedinci da poslusaju i prestanu da placaju grejanje,sve dok im uterivaci ne zakucaju na vrata i popisu imovinu.

Dok Vucic ne kaze da gradjani ne treba da placaju,pametnije je placati racune i izbeci troskove prinudne naplate,koji ce svakako nastati ,kada toplane odluce da naplate dugove preko suda,bez obzira na nepotpisani ugovor.
Gradjani moraju da paze da ne ulete u istu semu kao sto je naplata kazni za parkiranje,za koje svi znmo da je protivustavno,ali se uredno naplacuje preko suda i izvrsitelja i bas niko tu ne moze nista.
Parking servis to ne zove kazna,vec doplatna karta,ali nije sija ,nego vrat....

Kolovođa

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.

Psihijatrija ,kuca moja najmilija

pre 7 godina

....i sad ce pojedinci da poslusaju i prestanu da placaju grejanje,sve dok im uterivaci ne zakucaju na vrata i popisu imovinu.

Dok Vucic ne kaze da gradjani ne treba da placaju,pametnije je placati racune i izbeci troskove prinudne naplate,koji ce svakako nastati ,kada toplane odluce da naplate dugove preko suda,bez obzira na nepotpisani ugovor.
Gradjani moraju da paze da ne ulete u istu semu kao sto je naplata kazni za parkiranje,za koje svi znmo da je protivustavno,ali se uredno naplacuje preko suda i izvrsitelja i bas niko tu ne moze nista.
Parking servis to ne zove kazna,vec doplatna karta,ali nije sija ,nego vrat....

karma

pre 7 godina

ovo je zemlja bezakonja i to zato što je vode nesposobni partijski ljudi bez škole i iskustva (ok, možda su platili neki privatni fakultet koji ne vredi ni pišljiva boba)
I sad mi imamo ovakvu situaciju gde će da maltretiraju penzionere zbog toga što nisu izvadili novu zdravstvenu do kraja godine a kad državne institucije zakažu onda nema veze...

bandiera rossa

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51)

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...

Kladovo

pre 7 godina

Pa Vucic rece da ne placamo ni RTS pa posle godinu dana stigla "taksa" umesto pretplate. Bice i taksa za grejanje ali treba da prodju dve godine

A.

pre 7 godina

U tekstu mi je najsmešnije opravdanje koje koje iznosi Zoran Stojanović, direktor Gradske toplane Niš.

"Poslovno udruženje toplana Srbije ... je zauzelo stav da to treba da važi od sledeće grejne sezone."
Ovo shvatam kao - primenjivaćemo zakon kada se nama hoće.

"...praksa zahteva nešto drugo, jer je reč o obimnom i komplikovanom poslu, a prilikom njegove realizacije može doći i do problema, za koje moramo imati rešenje."
Pa, gospodo iz Toplana širom Srbije, gde ste bili (vi ili vaši prethodnici) PRE usvajanja zakona? Tada nisu postojali TI problemi?

"Nije jednostavno obezbediti ugovore od šest strana, pa u dva primerka za brojne korisnike".
Zaista, nije jednostavno to obezbediti za prethodne dve godine, ali će biti jednostavno za 9 meseci ("do sledeće grejne sezone").

PS: Čini mi se da ova SNS-SPS vlast i ne zna koje je sve zakone usvojila Skupština (verovatno po hitnoj proceduri), kada u decembru nije razmišljala da treba da pomeri krajnji rok za primenu ovog zakona.

gns

pre 7 godina

Glupost. Toplana mi je isporučila grejanje, zašto da ne platim? Može da se polemiše o ceni i da li ta usluga zaista toliko treba da košta, ali ne i da li treba uopšte da se plati. Nemam ništa protiv ni da neko ne plati, samim tim snosi potencijalnu konsekvencu da mu toplana prekine dovod grejanja. Ne deluje inteligentno tražiti rupu u birokratskom propustu i igrati se mačke i miša na -15...

Boris

pre 7 godina

Ljudi, nigde nema džabe, shvatite to. Umro je Tito...
(ne mogu da verujem, 11. januar 2017 19:07)

Druze, sad je 150 i ljudi se navikli da placaju, cenim da ce za 2-3 godine dici bar na 300 i svi ce placati, tako da su uspeli u svojoj nameri da proguraju tu nakaradnu taksu.
Slazem se da nema dzabe, ali nigde nema ni da te drzava natera da placas taksu koja ide komercijalnoj televiziji, jer je RTS evidentno komercijalna televizija sa tonom reklama i finansiranjem iskljucivo komercijano isplativih serija i filmova...

meni toplo

pre 7 godina

kada sam kupovao stan,trazo sam bez cg pre 7 godina.svi me gledali ko budalu .kupio ubacio svoj vid grejanja da ne reklamiram sem sto je na struju przim 23 stepeni non stop,sve sobe i zbog klinca moram.struja mi je stigla 8000din za decembar.otisao juce do prijatelja koji imaju cg ,smrzli se,oni dogrejavaju grejalicom.mislim strasno.

Sale

pre 7 godina

Upravo mi stigao račun za gas. Neka mi bilo ko objasni zašto moram da platim 502 kubika, ako sam potrošio 459. Zar sam ja dužan da plaćam njihove gubitke u mreži. Ne moram ni da spominjem, da je kvalitet gasa daleko lošiji, nego što je bio pre par godina.

Nindza

pre 7 godina

Hahaha, da upadnu pa da iskljuce grejanje. PA TO I JESTE PROBLEM. U Zrenjaninu moraju SVI stanari sa podstanice da potpisu da se slazu ako ja odlucim da se iskljucim. U mom slucaju to je 48 stanova. Jedan ako ima imovinski spor sa zenom, ili jedan da ne prica sa mnom - ne mogu da se iskljucim.
12500 mi je stigao racun za decembar, 45 kvadrata stan...

marijana

pre 7 godina

Da zato ima i nas koji placamo oko 2500 din za grejanje koje je iskljuceno 2011.Objasnjenje sta placam je "dobijam toplotu iz susednih stanova". Tako je drzavo samo otimaj.

Miki

pre 7 godina

Zakon je odlican a potpisacu ugovor onda i samo onda kada mi toplana obezbedi uvid u ocitavanja i nacin obracuna moje potrosnje kao i svu drugu transparentnost i mehanizme provere dali ja placam samo i samo ono sto mi je isporucena kolicina energije po unapred definisanoj ceni za jedinicu iste.Ako tako budu svi uradili bice vrlo zanimljivo koliko ce im korisnika ostati ba ugovorima..

markooooOoOoOOOOOOOoOOoOOo

pre 7 godina

Pa da, odbijes da platis pa ti nagomilaju racune, udare kamatu i na kraju se malo samo zakrivi zakon tako da se to produzi i da mogu sve da naplate. Posle ce biti oduzimanje imovine. A verujem da je jako tesko i skupo stampati po 12 papira za svakog korisnika i da oni to jednostano potpisu kad se placa grejanje. Stasno...

Petar

pre 7 godina

Može svakog meseca da stigne jedan list papira (račun), sa svom matematikom, ali dve godine ne može da stigne 2 lista papira sa 99% fiksnog teksta?
Hmmmm....

burma

pre 7 godina

ja nemam ugovor sa kablovskim operaterom a dobijam sliku i net i racun da platim jer sam korisnik. nisu sposobni da rade svoj posao ljudi iz toplana, za iste stanove u Nisu temperature su razlicite sto je nedopustivo, zbog malog deteta moram da dogrevam stan na struju a placam basnonosne cifre, kalorimetre moram ja da nabavim a smatram da je toplana u obavezi da ih instalira a ne ja.

AnOnImUs 25

pre 7 godina

uvek se mi pravimo pametni!!!treba sad svima da ugase grejanje na 3 dana pa da vidimo...nisam ni na jednoj strani ali ovo je sad glupiranje od strane naroda..strasno..

max%

pre 7 godina

Toplane moraju da dozvole svakom ko hoce da se iskljuci sa sistema.Ne mozetenarod silom da terate da koristi vase usluge!!!Gde je vladavina prava?

Prcreca

pre 7 godina

A kad će te početi naplaćivati grejanje prema utrošenoj energiji a ne cele godine punu cenu da nplaćujete kao što je u NS ili da svoje račune da istavljate koliko smatrate da svako treba da plati bez obzira što je potrošnja manja nego što ste vi preračunali. Treba lkepo ugraditi kalorimetre i jedinice staviti ispred ulaznih vrata i da se učitava potrošnja energije, promenuti ventile o Vašem trošku jel zato se i plaća održavanje da stanari mogu da odvrnu ili zavrnu grejanje kad hoće kao što je svugde u svetu. Drugoim rečima kad će te prestati da plačkate narod?

za sve isto

pre 7 godina

Zakon mora da se postuje. Svi trce da uguraju svoje du.e u stolicu a kada treba da se radi nalaze razne izgovore. Nema izgovora, nema opravdanja. Jesu toplane nekom oprostile dug?

Janko

pre 7 godina

Po tom pitanju je najgora šabačka toplana, greju do 9 sati uveče bez obzira što je napolju bilo i više od - 15. Mnogi stanovi hladni, ne pada im na pamet da intervenišu. Bahati i bezobrazni.

Zoki

pre 7 godina

2 godine su imali da potpišu posebne ugovore. Hvala za ovaj članak. Ne plaćam januarski račun, pa na dalje. A tražit ću isključenje sa mreže, i grejat ću se na struju, što izađe 1/2 cene od centralnog.

Stif

pre 7 godina

Mene grejanje (samo grejanje, ne ceo infostan) izadje okruglo 30% plate. Treba placati, naravno, ali bre... pritom, posto sam u potkrovlju, temperatura je ovih dana oko 20°c, a radnici zaduzeni za merenje iste imaju direktivu da nista ne preduzimaju ako je iznad 19°c. Ko zivi na toj temperaturi brate mili

Mufljuz

pre 7 godina

@Dejan ... "Ali malo je drazava i naroda, u kojima gradjani vole da podkradaju svoju drazvu kao sto vole Srbi."
Samo si donekle u pravu jer je pitanje sta je starije ... jaje ili kokos? Cinjenica je da Srbi ne vole drzavu ali je isto da drzava Srbija ne voli svoje gradjane (uostalom, i ovu sadasnju drzavu dobili smo voljom 200.000 Crnogoraca a ne svojom sopstvenom!). Najveci jedac "badava rucka" je sama drzava. Kada se gradjani budu uverili da drzava prema vlastitim podanicima ima "casne" namere i njihov odnos prema drzavi ce se promeniti. Pogledaj samo odnos drzave kroz vekove prema vlastitom narodu i sv ce ti biti jasno.
(primer: ne platis porez ide kazna plus lihvarska kamata, plus zaplena, uterivaci i sve ostalo ... a kada je tebi drzava duzna po bilo kom osnovu ... rodis mecku s opancima da dodjes do toga ... i to vrlo retko)

Deus

pre 7 godina

Da zato ima i nas koji placamo oko 2500 din za grejanje koje je iskljuceno 2011.Objasnjenje sta placam je "dobijam toplotu iz susednih stanova". Tako je drzavo samo otimaj.
(marijana, 11. januar 2017 19:15)
---
Naravno da treba da platite za tplotu koju dobijate od komsije jer zasto bi on Vas grejao ako ste Vi izasliiz sistema kolktivnog grejanja. Uzgred, izlazak iz sistema kolektivnog grejanja nije ama bas nigde moguc osim kod nas - ili to radi cela zgrada ili niko. Tako je svuda u svetu. E sad, ako ste u sistemu kolektivnog grejanja a npr ne grejete svoj stan tim sistemom ipak placate jer ostali greju: u Nemackoj je formula za obracun 80 odsto potrosnje cele zgrade podeljeno sa brojem stanova i koeficijntom kvadrature a samo 20 odsto je izmerena potrosnja u stanu - Vi zapravo odlicno prolazite, zato se nemojte buniti.

Ludak_u_razvoju

pre 7 godina

Sam sistem naplate mora da se dovede u red. Sada kada se plaća po utrošku za one koji su sklopili ugovor, odnosno po kvadraturi za one koji nisu, cene grejanja su krajnje apsurdne. Stambene zgrade koje imaju sklopljen ugovor sa toplanim, imaju svoje podstanice, termalne glave i regulatore grejanja, plaćaju paprene cene smanjivali oni grejanje u svojim stanovima ili ne, isto kao i oni koji nemaju sve to. Čemu onda oprema za regulaciju jačine grejanja ako cena ostaje ista kada se ljudi trude da troše manje i tako uštete, uprkos tome što im je hladnije u stanovima?
Još jedan apsurd: Meni grejanje naplacuju po kvadraturi, cena grejanja u mom stanu od 35 kvadrata ovog meseca je bila oko 8200 dinara. Cena grejanja u stanu od 60 kvadrata za isti period bila je 9100. Zašto ja plaćam skoro istu cenu kao i neko u skoro duplo većem stanu?! To je čist lopovluk!
Takodje, grejnu sezonu su započeli 8 dana ranije, iako teperature realno nisu bile toliko niske da bi bilo potrebe za tim. Ranijih godina ih niko ni puškom nije mogao naterati na to, kada je bilo mnogo hladnije. I grejali su ko blesavi, u stanovima je bilo toplo da čovek padne u nesvest, samo da bi utrosak bio veći a samim tim i cena.

Bane

pre 7 godina

@marijana
Kada na ovoj spoljnoj temperaturi od -10 pa i nizoj vi udjete u neku stambenu zgradu u kojoj se svi stanovi greju, na stepenistu tj. hodniku ne vidite ni jedan jedini radijator, ni jedno grejno telo, sto znaci da u hodniku nema grejanja, odnosno da se hodnik ne greje jel tako? Ali vam je u tom hodniku zgrade ipak toplije nego napolju, na trecem ili cetvrtom spratu malte ne mozete jaknu da skinete. Pa kako je to moguce kada u hodniku nema grejanja i ako je stavka "dobijanje toplote od susednih stambenih celina" izmisljena? Kada je napolju -10 a vi imate kucu u kojoj ne zivite i u kojoj nema grejanja, vi ispustite vodu iz nje da cevi ne popucaju jer temperatura u njoj ako se ne greje posle izvesnog vremena bude jednaka spoljnoj, u stanu koji se ne greje a koji je okruzen stanovima koji se greju se to ne desava odnosno temperatura retko kada padne ispod 5 stepeni cak i kada je napolju jak minus. Nadam se da sada imate jasniju sliku o tome sta vam naplacuju.

dr Keramičar, dipl. ecc. dr med sci

pre 7 godina

Nije se zavitlavati sa ovim, jer ako je ugovor "jednostran" onda toplana može jednostrano i da zavrne ventil.

Guca je obicna seljana i muzika je uzasna !

pre 7 godina

Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)
Dok se ne zakljuce novi ugovori,stari su i dalje pravosnazni.
Centralno grejanje se u pojedinim objektima koristi duze od pola veka,uredno se isporucuje i naplacuje.Kada su zgrade pravljene,potpisivani su ugovori sa toplanama,a gradjani ulazili u sistem koji i danas funkcionise.
Ono sto ljudi uporno ne shvataju,jeste da se grejanje ,osim u novim objektima,placa pausalno,na osnovu neke prosecne potrosnje energije,dok bi uvodjenjem kalorimetara mogli da bolje kontrolisemo potrosnju,ali bi i racuni porasli skoro duplo u zimskim mesecima,dok bi leti placali nesto tipa 1000 din.
Mnogima,a ni meni to ne odgovara,jer mi je previse da placam 20 000 u zimskim mesecima i lakse mi je kada je taj racun podeljen na celu godinu.
Nema sumnje da pojedinci imaju lose grejanje,ali u najvecem broju slucajeva je sjajno.Toliki sistem je nemoguce da funkcionise bez problema,a gradjani moraju da imaju punu zastitu u slucajevima kada se od njih zahteva da plate za neisporucenu uslugu.

AMG

pre 7 godina

Ovde niko ne "pogadja" sustinu a to je da je jedan deo ljudi nezadovoljan uslugom toplana. U pravu su ljudi koji traze nove ugovore ako je po zakonu tako...to bi znacilo da oni koji godinama nisu zadovoljni uslugama mogli da ne potpisu novi ugovor. Toga se toplane i plase i na sve nacine sabotiraju gradjane da se ne mogu iskljuciti sa sistema. Imam dosta prijatelja koji su se odjavili sa sistema ali teskom mukom i upornoscu pa cak i "preko veze". Sad placaju 2.500 rsd na godisnjem nivou ne znaju ni oni za sta. Sustina je da jednom delu ljudi se protivno njihovoj volji, sada i protivno zakonu, ne omogucuje ojava sa sistema. Tako se nastavlja monopolisticki polozaj toplana, jednostrano isporucivanje grejanja, sumnjivog kvaliteta po paprenim cenama.

bbb

pre 7 godina

marijana

Evo ja znam primer iz Beograda odjavilu su se se centralnog grejanja stan u niskom prizemlju, radijtori su odneti ali su cevi za grejanje i dalje u stanu i prkeo tih cevi se ipak zagreje stan a da toplani u BGD placaju 0 dinara.

Dejan

pre 7 godina

Od kad je sveta i veka drzave su uzimale novac/dobra od svojih podanika/gradjana. Novac je potreban za da bi funkciinisala svaka drzava, bilo da je to Rimska imperija, Vizantija, srdnjevekovne gradovi-drazve ili novovekovne imperije. Tako vazi i sad u savremenom svetu. Drzava ima svoje funkcije i obaveze (policija/vojska, sudstvo, zdravstvo, socijala, skolstvo...).
U svakoj drzavi su deo tih para od poreza slivao i u priavtne dzepove, negde vise a negde manje i po tome se razlikuju lopovske od manje lopovskih vlasti.
Ali malo je drazava i naroda, u kojima gradjani vole da podkradaju svoju drazvu kao sto vole Srbi.
Ako moze besplatan racak (a znamo da to ne postoji) pa besplatan prevoz (i to ne postoji, jer i ako se kaze da je besplatan, placace se iz budzeta od nasih para koje smo dali kroz poreze) i tak oda ne nabrajam.
Evo sad bi neki gradjani i da se besplatno greju jer postoje neke rupe u zakonu!
Za mene je to cista glupost. Da su se ti gradjani udruzili pa da traze da odredjene kategorije koje imaj mala primanja (ili ih nemaju) imaju povlasvcenu cenu ja bih to razumeo ali ovo ne mogu.
Ali voli nas narod da capne od drzave pa to ti je.
Nedavno me je zvao prijatelj i pita me da li i ja hocu da tuzim Grad jer vrtic (i moja i njegova deca idu u vrtic) nije na vreme primenio neki propis, pa smo 2 godine placali 10 hiljada po detetu umesto 5.
Ja sam mu na to rekao: Kako te nije sramota? Pa i tih 10 hiljada je 2-3 puta jeftinije nego da dete ide u privatan vrtic?

Neosnovano obogacenje

pre 7 godina

Neka se to udruzenje gradjana ne pravi pametno i neka ne dezinformise neuki narod. Ko je vlasnik stana taj je i obveznik placanja. Toplane mogu, a i u praksi se radi, da tuze za neosnovano obogacenje, jer su fakat isporucivale grejanje i vlasnok stana se fakat ogrejao, tako da, platice se, sa sve kamatom i troskovima.

ne mogu da verujem

pre 7 godina

Pa Vucic rece da ne placamo ni RTS pa posle godinu dana stigla "taksa" umesto pretplate. Bice i taksa za grejanje ali treba da prodju dve godine
(Kladovo, 11. januar 2017 17:30)
Plaćali ste 500 u "demokratiji" (ako niste, kršili ste zakon, a voleo bih da vidim šta bi se desilo ako krenu da vam daju po zasluzi za kršenje zakona), a sad vam je 150 mnogo?

A ovaj što spominje pekara i ubacivanje hleba kroz prozor, eto, neka prestanu da mu "ubacuju hleb kroz prozor" sad na -20, pa da vidimo za dva dana koju bi pesmu pevao.

Ljudi, nigde nema džabe, shvatite to. Umro je Tito...

Haha

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51)

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)

Aj sad ti razmisli malo. Dovoljno je da toplane prestanu da te "dobrovoljno" greju, za dva dana ces da pistis i da platis koliko traze da te ponovo prikljuce.
Nasli ste da se inatite sa toplanama usred najgore zime?!?

Mada da se ne lazemo, narod racuna da niko nece smeti da gasi grejanje usred zime, pa hoce da usicari nesto...

Idi begaj

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati. 
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51) 

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)

Slučajno ili namerno preskočio si u svom poređenju najbitniju stvar a to je da ima samo jedna pekara u gradu.
Grejanje nećeš moći sam mesiti u svom stanu.
Ako ćeš da pominješ grejanje na drva mislim da ti to nije pametno.

zoran klinovski

pre 7 godina

Zanimljiva tema. Evo kako to izgleda u Backoj Palanci.Na podstanicu toplotnog grejanja je prikljucena stanbena zgrad sa tri ulaza i zgrada u kojoj ja zivim sa porodicom koja ima dva stana.Stan od 95 kvm racun za novembar 16.000 RSD a za decembar 28.000 RSD.Obracun vrse tako sto toplotnu energiju ocitanu na meracu u podstanici podele sa brojem kvm. Na moje pitanje nadleznima u toplani cemu je svrha postojanja posebnog meraca za moju zgradu odgovor je da on postoji ali da se obracun vrsi tako kako se vrsi.Komsija ima nesto veci stan i njegov racun je 34.000 RSD.U zgradi do nas stan od 70 kvm racun 17.000. Grejanje iskljuce u 21 pa posle toga ili krevet ili se grej na struju. Izivljavanje. Kontaktiracu nadlezne u toplani Novi Sad kojoj pripada toplana Backa Palanka pa cemo videti sta ce da bude.Ako ce oni ovako da nastave da se razilazimo pa na drva da se grejemo a oni njihove toplane .... ma neka rade sa njima sta hoce. Pozdrav.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Haha @ Idi begaj

Ali, posto se radi o preduzecu sa monopolskim polozajem pitanje je da li ima pravo da ucenjuje na nacin na koji vi opisujete. Jer bi koristeci svoj polozaj mogli da podignu cene grejanja toliko da bi ono postalo nepristupacno za vecinu. Da li bi tad trebalo da angazuju izvrsitelje i plene imovinu jer gradjani ne mogu da placaju?
Placanje neke usluge ne bi ni trebalo da se dovodi u pitanje. Da smo normalna drzava. Ali, nismo. I mislim da ovde nije pitanje da li grejanje treba da se placa ili ne vec da je u pitanju ugovorno definisanje odnosa dve strane. Sta su cije obaveze i kakva prava imaju jedna i druga strana. Trenutno, Toplane mogu da rade sta god hoce bez bojazni da ce neko odgovarati. Imamo i primere gde je placanje po utrosku postalo ozbiljna pljacka gradjana. Zbog toga ovi ugovori jesu bitni. I na kraju, da li ce neko iz nadleznih sluzbi u Toplanama da odgovara zato sto zakonski rokovi nisu ispostovani? Ili koja su to vaznija posla imala nadlezne sluzbe u Toplanama kada nisu mogle da se bave sastavljanjem ugovora?

Šubi

pre 7 godina

Nedavno me je zvao prijatelj i pita me da li i ja hocu da tuzim Grad jer vrtic (i moja i njegova deca idu u vrtic) nije na vreme primenio neki propis, pa smo 2 godine placali 10 hiljada po detetu umesto 5.
Ja sam mu na to rekao: Kako te nije sramota? Pa i tih 10 hiljada je 2-3 puta jeftinije nego da dete ide u privatan vrtic?
(Dejan, 11. januar 2017 22:30) # Link komentara

Au čoveče, pa ti si stvarno idealan građanin, ja da sam vlast ja bih samo takve kao ti štitio, dakle neko te bukvalno krade i tebe je sramota da tražiš svoj novac, koji si ti i zaradio. Pri tom kradu te ljudi koje ti plaćaš, ljudi koje si ti izabrao glasanjem da tebe kao deo naroda služe, kao službenici, ali ne tebi treba vladar da tobom vlada a ti da slušaš i još da mu kažeš hvala.

Uvesti ekonomske cene grejanje u svim gradovima, dosta vise da dotiramo vlasnike stanova i kuca sa cg

pre 7 godina

Totalna nebuloza jer gradjani tj vlasnaici stanova nikada sami (osim vlasnika kuca) nikada sa toplanama nisu sklapali ugovor o grejanju, jer se ta stavka nalazila na racunu Infostana uz ostale stavke.
Sve neplatise utuziti, i uvesti ekonomske cene grejanja a ne da svi gradjani Srbije dotiraju razliku u ceni bahatim vlasnicma stanova sa centralnim grejanjem.

Trampo

pre 7 godina

Jedan ugovor obavezuje obe strane i pitanje je da li se toplane mogu prdrzavati ugovora ako gradjani plate,onda sledi tuzba i izostanak placanja.Ipak je bolje loviti u mutnom,daj sto das :)Toplane su u stanju raspadanja,sve je to Tito napravio.

suminonA

pre 7 godina

@Dosta vise titranja gradjanima sa centralnim grejanjem

/...Onda neka se uvede da vlasnici ako nece da plate nista, plate toplani izmestanje cevi iz stana.../

To se može i drugačije postaviti: kako bi bilo da toplana plati vlasnicima stanova zbog prolaska njihove instalacije kroz privatnu svojinu, uzurpiranje prostora kao i njihov neželjeni uticaj - tj. termalno zagadjenje?

Radoje

pre 7 godina

Po tom pitanju je najgora šabačka toplana, greju do 9 sati uveče bez obzira što je napolju bilo i više od - 15. Mnogi stanovi hladni, ne pada im na pamet da intervenišu. Bahati i bezobrazni.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Janko, 11. januar 2017 22:45)

Lažeš, Janko, k'o Staljin. Grejanje je već danima do ponoći!

zoran71

pre 7 godina

do pre par godina centralno je bilo jako jeftino sad kad su podigli svi se bune i otkazuju a nisu svesni da ce uskoro i struja otici u nebo sa cenom.

Bane

pre 7 godina

Što se tiče Ugovora sa toplanama. Zakonom o energetici je definisano da se ta delatnost uređuje na nivou Skupštine Grada ili opštine Odlukom o isporuci toplotne energije, tu su definisani svi uslovi i ko nema Ugovor može da koristi tu Odluku kao osnov za svoju reklamaciju u slučaju da nije ispunjen neki od tih uslova (u ostalom sve to iz Odluke će biti prepisano u Ugovor).
Što se tiče obračuna po potrošnji, toplane su obavezne da ugrade kalorimetre u podstanice, jer je to meso predaje toplotne energije kupcima (tako je zakonom definisano), problem nastaje kako tu potrošnju pravedno preraspodeliti na sve pojedinačne kupce koji se snabdevaju toplotnom energijom iz te podstanice. Ako se potrošnja deli proporcionalno učešću kvadrature stana u ukupnoj kvadraturi koja se greje sa te podstanice nije pravedno, jer će neko štedeti a neko otvarati prozore a plaćaće proporcionalno kvadraturi. Druga varijanta su delitelji toplote, koji mere imuplse i koji daju pravedniju sliku o učešću svakog pojedinačnog kupca u potrošnji izmerenoj u podstanici, ali je problem što te delitelje kupci sami moraju da kupe i njima moraju biti snabdeveni svi kupci na toj podstanici da bi radili kako treba, i tu ljudi uglavnom ne mogu da se dogovore između sebe niti svi imaju mogućnost da plate ugradnju delitelja (treba raditi na tome da jednog dana toplana preuzme obavezu i trošak opremanja deliteljima svoje kupce).

iq125

pre 7 godina

Čitajući komentare shvatio sam da 99 % komentatora ne razume osnove termodinamike,moj savet je da malo proučite termodinamiku.Da ne kupujete stan u loše termički izolovanoj zgradi,a ukoliko živite u loše termički izolovanoj zgradi da kolektivno izolujete zgradu,da kolektivno ugradite pvc prozore,da ne provetravate previše prostorije zimi,odnosno da ne otvarate prozore ukoliko vam je toplo već da zavrnete termoventil na radijatoru itd,ukratko mislite ljudi i biće vam bolje,naravno ovo se odnosi na kolektivnu inteligenciju,kada bi se na primer svi u zgradi pridržavali gore navedenih upustava račun za grejanje bi bio 30 % manji,auf wiedersehen.

Bane

pre 7 godina

Kalorimetrima tehnički ne može da bude opremljen svaki stan jer u starjim zgradama tadašnja instalacija nije bila predviđena za to. U novijim zgradama, koje su u planu za priključenje na daljinsko grejanje investitor je duzan da svaki stan opremi kalorimetrom.
Treći problem je cena. Nije ona toliko visoka koliko su nam plate bedne. Energenti su ograničen resurs i mogu biti samo skuplji. Međutim, da li cena može da bude manja....MOŽE, ali svi zaboravljaju koliko su ti sistemi stari, i to ne samo u pogledu učestalosti njihovih kvarova i troškova popravki, već koliko su energetski prevaziđeni i neefikasni. Da postoje mogućnosti da se stari kotlovi zamene novijim, savremenijim čiji je stepen korisnosti ulaznog energenta 98%, da su manji gubici na vrelovodima tj. kada bi se mogle zameniti te stare cevi novim sa novom i boljom izolazijom i da su nam zgrade energetski efikasnije.....cena bi pala 30% i jače. Da li ima viška partijskog kadra, ima, ali da ih sve otpustiš cena bi pala 5-7%. Najveći problem je starost, energetska neefikasnost sistema, gubici na vrelovodima, velika potrošnja energetski neefikasnih zgrada itd. Na žalost za ovo drugo, što ne samo da bi oborilo cenu, već bi diglo i kvalitet te usluge trebaju ogromna sredstva a niti ih imaju toplane niti država (država možda i ima ali joj to nije prioritet). Činjenica da bi za početak makar ovaj višak mogli da otpuste ali sumljam da bi se nešto drastičnije i kvalitativnije promenilo.

marijana

pre 7 godina

To "dobijanje toplote iz susednih stanova" je po meni nametnuta obaveza i otimanje!Uslovljavanje da placas nesto sto ne koristis.Negde videh da se pominje sabacka toplana,bas ta je u pitanju.Te 2011. u 21h grejanje iskljuceno,a mi se nocu grejali na kvarcnu jer smo imali malu bebu.Ta ista gospoda iz toplane nije se smilovala posle 50 poziva da izadje na teren ili da produzi grejanje.Naravno da sledecu sezonu nismo docekali tako,nemam nameru da im placam 15000 i da se smrzavam...

dejan

pre 7 godina

(Naravno da treba da platite za tplotu koju dobijate od komsije jer zasto bi on Vas grejao ako ste Vi izasliiz sistema kolktivnog grejanja. Uzgred, izlazak iz sistema kolektivnog grejanja nije ama bas nigde moguc osim kod nas - ili to radi cela zgrada ili niko. Tako je svuda u svetu. E sad, ako ste u sistemu kolektivnog grejanja a npr ne grejete svoj stan tim sistemom ipak placate jer ostali greju: u Nemackoj je formula za obracun 80 odsto potrosnje cele zgrade podeljeno sa brojem stanova i koeficijntom kvadrature a samo 20 odsto je izmerena potrosnja u stanu - Vi zapravo odlicno prolazite, zato se nemojte buniti.)
....svuda u svetu na koji se pozivate su usluge i plate adekvatne pa se i plaćaju. U konkretnom slučaju, toplane komšiji naplaćuju grejanje, pa bi prema vašem rezonu, građanin koji je otkazao grejanje trebao da plaća grejanje komšiji. Ali upravo vi i vama slični koji iz verovatno lične koristi ili patologije nekog ko je pobegao odavde, a sada prosipa neku mudrost, stalno opravdavate nametnute državne obaveze, ali nikada i obaveze te države prema građanima...

Dosta vise titranja gradjanima sa centralnim grejanjem

pre 7 godina

AMG

Pa i treba da placaju ako ih cevi greju, ima negde gde su cevi u kupatilu i tako vam ne treba grejalica da zagrajete kupatilo, plus ide mozda neka cevka kroz neku sobu, predosoblje... a kroz njih ide toplota. Ne moze da se zavrnu radijtaori a da cevke koje prolaze kroz stan i dalje greju stan i da vlasnici istih placaju 0 dinara toplanama. Onda neka se uvede da vlasnici ako nece da plate nista, plate toplani izmestanje cevi iz stana.

Dejan

pre 7 godina

Od kad je sveta i veka drzave su uzimale novac/dobra od svojih podanika/gradjana. Novac je potreban za da bi funkciinisala svaka drzava, bilo da je to Rimska imperija, Vizantija, srdnjevekovne gradovi-drazve ili novovekovne imperije. Tako vazi i sad u savremenom svetu. Drzava ima svoje funkcije i obaveze (policija/vojska, sudstvo, zdravstvo, socijala, skolstvo...).
U svakoj drzavi su deo tih para od poreza slivao i u priavtne dzepove, negde vise a negde manje i po tome se razlikuju lopovske od manje lopovskih vlasti.
Ali malo je drazava i naroda, u kojima gradjani vole da podkradaju svoju drazvu kao sto vole Srbi.
Ako moze besplatan racak (a znamo da to ne postoji) pa besplatan prevoz (i to ne postoji, jer i ako se kaze da je besplatan, placace se iz budzeta od nasih para koje smo dali kroz poreze) i tak oda ne nabrajam.
Evo sad bi neki gradjani i da se besplatno greju jer postoje neke rupe u zakonu!
Za mene je to cista glupost. Da su se ti gradjani udruzili pa da traze da odredjene kategorije koje imaj mala primanja (ili ih nemaju) imaju povlasvcenu cenu ja bih to razumeo ali ovo ne mogu.
Ali voli nas narod da capne od drzave pa to ti je.
Nedavno me je zvao prijatelj i pita me da li i ja hocu da tuzim Grad jer vrtic (i moja i njegova deca idu u vrtic) nije na vreme primenio neki propis, pa smo 2 godine placali 10 hiljada po detetu umesto 5.
Ja sam mu na to rekao: Kako te nije sramota? Pa i tih 10 hiljada je 2-3 puta jeftinije nego da dete ide u privatan vrtic?

Deus

pre 7 godina

Da zato ima i nas koji placamo oko 2500 din za grejanje koje je iskljuceno 2011.Objasnjenje sta placam je "dobijam toplotu iz susednih stanova". Tako je drzavo samo otimaj.
(marijana, 11. januar 2017 19:15)
---
Naravno da treba da platite za tplotu koju dobijate od komsije jer zasto bi on Vas grejao ako ste Vi izasliiz sistema kolktivnog grejanja. Uzgred, izlazak iz sistema kolektivnog grejanja nije ama bas nigde moguc osim kod nas - ili to radi cela zgrada ili niko. Tako je svuda u svetu. E sad, ako ste u sistemu kolektivnog grejanja a npr ne grejete svoj stan tim sistemom ipak placate jer ostali greju: u Nemackoj je formula za obracun 80 odsto potrosnje cele zgrade podeljeno sa brojem stanova i koeficijntom kvadrature a samo 20 odsto je izmerena potrosnja u stanu - Vi zapravo odlicno prolazite, zato se nemojte buniti.

ne mogu da verujem

pre 7 godina

Pa Vucic rece da ne placamo ni RTS pa posle godinu dana stigla "taksa" umesto pretplate. Bice i taksa za grejanje ali treba da prodju dve godine
(Kladovo, 11. januar 2017 17:30)
Plaćali ste 500 u "demokratiji" (ako niste, kršili ste zakon, a voleo bih da vidim šta bi se desilo ako krenu da vam daju po zasluzi za kršenje zakona), a sad vam je 150 mnogo?

A ovaj što spominje pekara i ubacivanje hleba kroz prozor, eto, neka prestanu da mu "ubacuju hleb kroz prozor" sad na -20, pa da vidimo za dva dana koju bi pesmu pevao.

Ljudi, nigde nema džabe, shvatite to. Umro je Tito...

gns

pre 7 godina

Glupost. Toplana mi je isporučila grejanje, zašto da ne platim? Može da se polemiše o ceni i da li ta usluga zaista toliko treba da košta, ali ne i da li treba uopšte da se plati. Nemam ništa protiv ni da neko ne plati, samim tim snosi potencijalnu konsekvencu da mu toplana prekine dovod grejanja. Ne deluje inteligentno tražiti rupu u birokratskom propustu i igrati se mačke i miša na -15...

AnOnImUs 25

pre 7 godina

uvek se mi pravimo pametni!!!treba sad svima da ugase grejanje na 3 dana pa da vidimo...nisam ni na jednoj strani ali ovo je sad glupiranje od strane naroda..strasno..

Bane

pre 7 godina

@marijana
Kada na ovoj spoljnoj temperaturi od -10 pa i nizoj vi udjete u neku stambenu zgradu u kojoj se svi stanovi greju, na stepenistu tj. hodniku ne vidite ni jedan jedini radijator, ni jedno grejno telo, sto znaci da u hodniku nema grejanja, odnosno da se hodnik ne greje jel tako? Ali vam je u tom hodniku zgrade ipak toplije nego napolju, na trecem ili cetvrtom spratu malte ne mozete jaknu da skinete. Pa kako je to moguce kada u hodniku nema grejanja i ako je stavka "dobijanje toplote od susednih stambenih celina" izmisljena? Kada je napolju -10 a vi imate kucu u kojoj ne zivite i u kojoj nema grejanja, vi ispustite vodu iz nje da cevi ne popucaju jer temperatura u njoj ako se ne greje posle izvesnog vremena bude jednaka spoljnoj, u stanu koji se ne greje a koji je okruzen stanovima koji se greju se to ne desava odnosno temperatura retko kada padne ispod 5 stepeni cak i kada je napolju jak minus. Nadam se da sada imate jasniju sliku o tome sta vam naplacuju.

Neosnovano obogacenje

pre 7 godina

Neka se to udruzenje gradjana ne pravi pametno i neka ne dezinformise neuki narod. Ko je vlasnik stana taj je i obveznik placanja. Toplane mogu, a i u praksi se radi, da tuze za neosnovano obogacenje, jer su fakat isporucivale grejanje i vlasnok stana se fakat ogrejao, tako da, platice se, sa sve kamatom i troskovima.

Kolovođa

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.

bandiera rossa

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51)

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...

Psihijatrija ,kuca moja najmilija

pre 7 godina

....i sad ce pojedinci da poslusaju i prestanu da placaju grejanje,sve dok im uterivaci ne zakucaju na vrata i popisu imovinu.

Dok Vucic ne kaze da gradjani ne treba da placaju,pametnije je placati racune i izbeci troskove prinudne naplate,koji ce svakako nastati ,kada toplane odluce da naplate dugove preko suda,bez obzira na nepotpisani ugovor.
Gradjani moraju da paze da ne ulete u istu semu kao sto je naplata kazni za parkiranje,za koje svi znmo da je protivustavno,ali se uredno naplacuje preko suda i izvrsitelja i bas niko tu ne moze nista.
Parking servis to ne zove kazna,vec doplatna karta,ali nije sija ,nego vrat....

Uvesti ekonomske cene grejanje u svim gradovima, dosta vise da dotiramo vlasnike stanova i kuca sa cg

pre 7 godina

Totalna nebuloza jer gradjani tj vlasnaici stanova nikada sami (osim vlasnika kuca) nikada sa toplanama nisu sklapali ugovor o grejanju, jer se ta stavka nalazila na racunu Infostana uz ostale stavke.
Sve neplatise utuziti, i uvesti ekonomske cene grejanja a ne da svi gradjani Srbije dotiraju razliku u ceni bahatim vlasnicma stanova sa centralnim grejanjem.

bbb

pre 7 godina

marijana

Evo ja znam primer iz Beograda odjavilu su se se centralnog grejanja stan u niskom prizemlju, radijtori su odneti ali su cevi za grejanje i dalje u stanu i prkeo tih cevi se ipak zagreje stan a da toplani u BGD placaju 0 dinara.

marijana

pre 7 godina

Da zato ima i nas koji placamo oko 2500 din za grejanje koje je iskljuceno 2011.Objasnjenje sta placam je "dobijam toplotu iz susednih stanova". Tako je drzavo samo otimaj.

Idi begaj

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati. 
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51) 

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)

Slučajno ili namerno preskočio si u svom poređenju najbitniju stvar a to je da ima samo jedna pekara u gradu.
Grejanje nećeš moći sam mesiti u svom stanu.
Ako ćeš da pominješ grejanje na drva mislim da ti to nije pametno.

Guca je obicna seljana i muzika je uzasna !

pre 7 godina

Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)
Dok se ne zakljuce novi ugovori,stari su i dalje pravosnazni.
Centralno grejanje se u pojedinim objektima koristi duze od pola veka,uredno se isporucuje i naplacuje.Kada su zgrade pravljene,potpisivani su ugovori sa toplanama,a gradjani ulazili u sistem koji i danas funkcionise.
Ono sto ljudi uporno ne shvataju,jeste da se grejanje ,osim u novim objektima,placa pausalno,na osnovu neke prosecne potrosnje energije,dok bi uvodjenjem kalorimetara mogli da bolje kontrolisemo potrosnju,ali bi i racuni porasli skoro duplo u zimskim mesecima,dok bi leti placali nesto tipa 1000 din.
Mnogima,a ni meni to ne odgovara,jer mi je previse da placam 20 000 u zimskim mesecima i lakse mi je kada je taj racun podeljen na celu godinu.
Nema sumnje da pojedinci imaju lose grejanje,ali u najvecem broju slucajeva je sjajno.Toliki sistem je nemoguce da funkcionise bez problema,a gradjani moraju da imaju punu zastitu u slucajevima kada se od njih zahteva da plate za neisporucenu uslugu.

Haha

pre 7 godina

To je recipročno. Ako građani nemaju obavezu da plaćaju, nema ni toplana obavezu da isporučuje energiju. E sad, šta je po zakonu i kako bi trebalo, treba pitati nadležne službe. Neko ovde mora da odgovara, ali daleko od toga da ne treba plaćati. To samo vodi do rasula i problema. Nije u redu koristiti usluge, a ne plaćati.
(Kolovođa, 11. januar 2017 16:51)

Razmisli malo. Npr. ti si pekar i odlucis da me snabdevas hlebom i donosis mi svaki dan hleb u kucu i ubacujes ga kroz otvoren prozor u moj stan. I ocekujes da ti ja taj hleb placam... Zasto bih ja to radio ako se mi po tom pitanju nismo nista dogovorili, i ne samo da se nismo dogovoril, vec sam ti ja napisao pismo da necu da mi donosis hleb dok ne potpisemo ugovor i u ugovoru propisemo koliko hleba i po kojoj ceni i dinamiku placanja svasta jos nesto... Ali jok, ti DVE GODINE neces da napises ugovor... ali hleb dostavljas racunajuci da ako dodje do spora ti se obratis uterivacima dugova i dostavis im racun za hleb koji si mi samoinicijativno ubacivao kroz prozor...
(bandiera rossa, 11. januar 2017 17:21)

Aj sad ti razmisli malo. Dovoljno je da toplane prestanu da te "dobrovoljno" greju, za dva dana ces da pistis i da platis koliko traze da te ponovo prikljuce.
Nasli ste da se inatite sa toplanama usred najgore zime?!?

Mada da se ne lazemo, narod racuna da niko nece smeti da gasi grejanje usred zime, pa hoce da usicari nesto...

zoran71

pre 7 godina

do pre par godina centralno je bilo jako jeftino sad kad su podigli svi se bune i otkazuju a nisu svesni da ce uskoro i struja otici u nebo sa cenom.

Dosta vise titranja gradjanima sa centralnim grejanjem

pre 7 godina

AMG

Pa i treba da placaju ako ih cevi greju, ima negde gde su cevi u kupatilu i tako vam ne treba grejalica da zagrajete kupatilo, plus ide mozda neka cevka kroz neku sobu, predosoblje... a kroz njih ide toplota. Ne moze da se zavrnu radijtaori a da cevke koje prolaze kroz stan i dalje greju stan i da vlasnici istih placaju 0 dinara toplanama. Onda neka se uvede da vlasnici ako nece da plate nista, plate toplani izmestanje cevi iz stana.

burma

pre 7 godina

ja nemam ugovor sa kablovskim operaterom a dobijam sliku i net i racun da platim jer sam korisnik. nisu sposobni da rade svoj posao ljudi iz toplana, za iste stanove u Nisu temperature su razlicite sto je nedopustivo, zbog malog deteta moram da dogrevam stan na struju a placam basnonosne cifre, kalorimetre moram ja da nabavim a smatram da je toplana u obavezi da ih instalira a ne ja.

Stif

pre 7 godina

Mene grejanje (samo grejanje, ne ceo infostan) izadje okruglo 30% plate. Treba placati, naravno, ali bre... pritom, posto sam u potkrovlju, temperatura je ovih dana oko 20°c, a radnici zaduzeni za merenje iste imaju direktivu da nista ne preduzimaju ako je iznad 19°c. Ko zivi na toj temperaturi brate mili

dr Keramičar, dipl. ecc. dr med sci

pre 7 godina

Nije se zavitlavati sa ovim, jer ako je ugovor "jednostran" onda toplana može jednostrano i da zavrne ventil.

Janko

pre 7 godina

Po tom pitanju je najgora šabačka toplana, greju do 9 sati uveče bez obzira što je napolju bilo i više od - 15. Mnogi stanovi hladni, ne pada im na pamet da intervenišu. Bahati i bezobrazni.

Zoki

pre 7 godina

2 godine su imali da potpišu posebne ugovore. Hvala za ovaj članak. Ne plaćam januarski račun, pa na dalje. A tražit ću isključenje sa mreže, i grejat ću se na struju, što izađe 1/2 cene od centralnog.

Prcreca

pre 7 godina

A kad će te početi naplaćivati grejanje prema utrošenoj energiji a ne cele godine punu cenu da nplaćujete kao što je u NS ili da svoje račune da istavljate koliko smatrate da svako treba da plati bez obzira što je potrošnja manja nego što ste vi preračunali. Treba lkepo ugraditi kalorimetre i jedinice staviti ispred ulaznih vrata i da se učitava potrošnja energije, promenuti ventile o Vašem trošku jel zato se i plaća održavanje da stanari mogu da odvrnu ili zavrnu grejanje kad hoće kao što je svugde u svetu. Drugoim rečima kad će te prestati da plačkate narod?

iq125

pre 7 godina

Čitajući komentare shvatio sam da 99 % komentatora ne razume osnove termodinamike,moj savet je da malo proučite termodinamiku.Da ne kupujete stan u loše termički izolovanoj zgradi,a ukoliko živite u loše termički izolovanoj zgradi da kolektivno izolujete zgradu,da kolektivno ugradite pvc prozore,da ne provetravate previše prostorije zimi,odnosno da ne otvarate prozore ukoliko vam je toplo već da zavrnete termoventil na radijatoru itd,ukratko mislite ljudi i biće vam bolje,naravno ovo se odnosi na kolektivnu inteligenciju,kada bi se na primer svi u zgradi pridržavali gore navedenih upustava račun za grejanje bi bio 30 % manji,auf wiedersehen.

dejan

pre 7 godina

(Naravno da treba da platite za tplotu koju dobijate od komsije jer zasto bi on Vas grejao ako ste Vi izasliiz sistema kolktivnog grejanja. Uzgred, izlazak iz sistema kolektivnog grejanja nije ama bas nigde moguc osim kod nas - ili to radi cela zgrada ili niko. Tako je svuda u svetu. E sad, ako ste u sistemu kolektivnog grejanja a npr ne grejete svoj stan tim sistemom ipak placate jer ostali greju: u Nemackoj je formula za obracun 80 odsto potrosnje cele zgrade podeljeno sa brojem stanova i koeficijntom kvadrature a samo 20 odsto je izmerena potrosnja u stanu - Vi zapravo odlicno prolazite, zato se nemojte buniti.)
....svuda u svetu na koji se pozivate su usluge i plate adekvatne pa se i plaćaju. U konkretnom slučaju, toplane komšiji naplaćuju grejanje, pa bi prema vašem rezonu, građanin koji je otkazao grejanje trebao da plaća grejanje komšiji. Ali upravo vi i vama slični koji iz verovatno lične koristi ili patologije nekog ko je pobegao odavde, a sada prosipa neku mudrost, stalno opravdavate nametnute državne obaveze, ali nikada i obaveze te države prema građanima...

max%

pre 7 godina

Toplane moraju da dozvole svakom ko hoce da se iskljuci sa sistema.Ne mozetenarod silom da terate da koristi vase usluge!!!Gde je vladavina prava?

Ludak_u_razvoju

pre 7 godina

Sam sistem naplate mora da se dovede u red. Sada kada se plaća po utrošku za one koji su sklopili ugovor, odnosno po kvadraturi za one koji nisu, cene grejanja su krajnje apsurdne. Stambene zgrade koje imaju sklopljen ugovor sa toplanim, imaju svoje podstanice, termalne glave i regulatore grejanja, plaćaju paprene cene smanjivali oni grejanje u svojim stanovima ili ne, isto kao i oni koji nemaju sve to. Čemu onda oprema za regulaciju jačine grejanja ako cena ostaje ista kada se ljudi trude da troše manje i tako uštete, uprkos tome što im je hladnije u stanovima?
Još jedan apsurd: Meni grejanje naplacuju po kvadraturi, cena grejanja u mom stanu od 35 kvadrata ovog meseca je bila oko 8200 dinara. Cena grejanja u stanu od 60 kvadrata za isti period bila je 9100. Zašto ja plaćam skoro istu cenu kao i neko u skoro duplo većem stanu?! To je čist lopovluk!
Takodje, grejnu sezonu su započeli 8 dana ranije, iako teperature realno nisu bile toliko niske da bi bilo potrebe za tim. Ranijih godina ih niko ni puškom nije mogao naterati na to, kada je bilo mnogo hladnije. I grejali su ko blesavi, u stanovima je bilo toplo da čovek padne u nesvest, samo da bi utrosak bio veći a samim tim i cena.

Miki

pre 7 godina

Zakon je odlican a potpisacu ugovor onda i samo onda kada mi toplana obezbedi uvid u ocitavanja i nacin obracuna moje potrosnje kao i svu drugu transparentnost i mehanizme provere dali ja placam samo i samo ono sto mi je isporucena kolicina energije po unapred definisanoj ceni za jedinicu iste.Ako tako budu svi uradili bice vrlo zanimljivo koliko ce im korisnika ostati ba ugovorima..

Boris

pre 7 godina

Ljudi, nigde nema džabe, shvatite to. Umro je Tito...
(ne mogu da verujem, 11. januar 2017 19:07)

Druze, sad je 150 i ljudi se navikli da placaju, cenim da ce za 2-3 godine dici bar na 300 i svi ce placati, tako da su uspeli u svojoj nameri da proguraju tu nakaradnu taksu.
Slazem se da nema dzabe, ali nigde nema ni da te drzava natera da placas taksu koja ide komercijalnoj televiziji, jer je RTS evidentno komercijalna televizija sa tonom reklama i finansiranjem iskljucivo komercijano isplativih serija i filmova...

markooooOoOoOOOOOOOoOOoOOo

pre 7 godina

Pa da, odbijes da platis pa ti nagomilaju racune, udare kamatu i na kraju se malo samo zakrivi zakon tako da se to produzi i da mogu sve da naplate. Posle ce biti oduzimanje imovine. A verujem da je jako tesko i skupo stampati po 12 papira za svakog korisnika i da oni to jednostano potpisu kad se placa grejanje. Stasno...

meni toplo

pre 7 godina

kada sam kupovao stan,trazo sam bez cg pre 7 godina.svi me gledali ko budalu .kupio ubacio svoj vid grejanja da ne reklamiram sem sto je na struju przim 23 stepeni non stop,sve sobe i zbog klinca moram.struja mi je stigla 8000din za decembar.otisao juce do prijatelja koji imaju cg ,smrzli se,oni dogrejavaju grejalicom.mislim strasno.

za sve isto

pre 7 godina

Zakon mora da se postuje. Svi trce da uguraju svoje du.e u stolicu a kada treba da se radi nalaze razne izgovore. Nema izgovora, nema opravdanja. Jesu toplane nekom oprostile dug?

Kladovo

pre 7 godina

Pa Vucic rece da ne placamo ni RTS pa posle godinu dana stigla "taksa" umesto pretplate. Bice i taksa za grejanje ali treba da prodju dve godine

karma

pre 7 godina

ovo je zemlja bezakonja i to zato što je vode nesposobni partijski ljudi bez škole i iskustva (ok, možda su platili neki privatni fakultet koji ne vredi ni pišljiva boba)
I sad mi imamo ovakvu situaciju gde će da maltretiraju penzionere zbog toga što nisu izvadili novu zdravstvenu do kraja godine a kad državne institucije zakažu onda nema veze...

Nindza

pre 7 godina

Hahaha, da upadnu pa da iskljuce grejanje. PA TO I JESTE PROBLEM. U Zrenjaninu moraju SVI stanari sa podstanice da potpisu da se slazu ako ja odlucim da se iskljucim. U mom slucaju to je 48 stanova. Jedan ako ima imovinski spor sa zenom, ili jedan da ne prica sa mnom - ne mogu da se iskljucim.
12500 mi je stigao racun za decembar, 45 kvadrata stan...

Sale

pre 7 godina

Upravo mi stigao račun za gas. Neka mi bilo ko objasni zašto moram da platim 502 kubika, ako sam potrošio 459. Zar sam ja dužan da plaćam njihove gubitke u mreži. Ne moram ni da spominjem, da je kvalitet gasa daleko lošiji, nego što je bio pre par godina.

Trampo

pre 7 godina

Jedan ugovor obavezuje obe strane i pitanje je da li se toplane mogu prdrzavati ugovora ako gradjani plate,onda sledi tuzba i izostanak placanja.Ipak je bolje loviti u mutnom,daj sto das :)Toplane su u stanju raspadanja,sve je to Tito napravio.

Petar

pre 7 godina

Može svakog meseca da stigne jedan list papira (račun), sa svom matematikom, ali dve godine ne može da stigne 2 lista papira sa 99% fiksnog teksta?
Hmmmm....

AMG

pre 7 godina

Ovde niko ne "pogadja" sustinu a to je da je jedan deo ljudi nezadovoljan uslugom toplana. U pravu su ljudi koji traze nove ugovore ako je po zakonu tako...to bi znacilo da oni koji godinama nisu zadovoljni uslugama mogli da ne potpisu novi ugovor. Toga se toplane i plase i na sve nacine sabotiraju gradjane da se ne mogu iskljuciti sa sistema. Imam dosta prijatelja koji su se odjavili sa sistema ali teskom mukom i upornoscu pa cak i "preko veze". Sad placaju 2.500 rsd na godisnjem nivou ne znaju ni oni za sta. Sustina je da jednom delu ljudi se protivno njihovoj volji, sada i protivno zakonu, ne omogucuje ojava sa sistema. Tako se nastavlja monopolisticki polozaj toplana, jednostrano isporucivanje grejanja, sumnjivog kvaliteta po paprenim cenama.

Radoje

pre 7 godina

Po tom pitanju je najgora šabačka toplana, greju do 9 sati uveče bez obzira što je napolju bilo i više od - 15. Mnogi stanovi hladni, ne pada im na pamet da intervenišu. Bahati i bezobrazni.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Janko, 11. januar 2017 22:45)

Lažeš, Janko, k'o Staljin. Grejanje je već danima do ponoći!

suminonA

pre 7 godina

@Dosta vise titranja gradjanima sa centralnim grejanjem

/...Onda neka se uvede da vlasnici ako nece da plate nista, plate toplani izmestanje cevi iz stana.../

To se može i drugačije postaviti: kako bi bilo da toplana plati vlasnicima stanova zbog prolaska njihove instalacije kroz privatnu svojinu, uzurpiranje prostora kao i njihov neželjeni uticaj - tj. termalno zagadjenje?

zoran klinovski

pre 7 godina

Zanimljiva tema. Evo kako to izgleda u Backoj Palanci.Na podstanicu toplotnog grejanja je prikljucena stanbena zgrad sa tri ulaza i zgrada u kojoj ja zivim sa porodicom koja ima dva stana.Stan od 95 kvm racun za novembar 16.000 RSD a za decembar 28.000 RSD.Obracun vrse tako sto toplotnu energiju ocitanu na meracu u podstanici podele sa brojem kvm. Na moje pitanje nadleznima u toplani cemu je svrha postojanja posebnog meraca za moju zgradu odgovor je da on postoji ali da se obracun vrsi tako kako se vrsi.Komsija ima nesto veci stan i njegov racun je 34.000 RSD.U zgradi do nas stan od 70 kvm racun 17.000. Grejanje iskljuce u 21 pa posle toga ili krevet ili se grej na struju. Izivljavanje. Kontaktiracu nadlezne u toplani Novi Sad kojoj pripada toplana Backa Palanka pa cemo videti sta ce da bude.Ako ce oni ovako da nastave da se razilazimo pa na drva da se grejemo a oni njihove toplane .... ma neka rade sa njima sta hoce. Pozdrav.

Silver Surfer

pre 7 godina

@ Haha @ Idi begaj

Ali, posto se radi o preduzecu sa monopolskim polozajem pitanje je da li ima pravo da ucenjuje na nacin na koji vi opisujete. Jer bi koristeci svoj polozaj mogli da podignu cene grejanja toliko da bi ono postalo nepristupacno za vecinu. Da li bi tad trebalo da angazuju izvrsitelje i plene imovinu jer gradjani ne mogu da placaju?
Placanje neke usluge ne bi ni trebalo da se dovodi u pitanje. Da smo normalna drzava. Ali, nismo. I mislim da ovde nije pitanje da li grejanje treba da se placa ili ne vec da je u pitanju ugovorno definisanje odnosa dve strane. Sta su cije obaveze i kakva prava imaju jedna i druga strana. Trenutno, Toplane mogu da rade sta god hoce bez bojazni da ce neko odgovarati. Imamo i primere gde je placanje po utrosku postalo ozbiljna pljacka gradjana. Zbog toga ovi ugovori jesu bitni. I na kraju, da li ce neko iz nadleznih sluzbi u Toplanama da odgovara zato sto zakonski rokovi nisu ispostovani? Ili koja su to vaznija posla imala nadlezne sluzbe u Toplanama kada nisu mogle da se bave sastavljanjem ugovora?

Bane

pre 7 godina

Kalorimetrima tehnički ne može da bude opremljen svaki stan jer u starjim zgradama tadašnja instalacija nije bila predviđena za to. U novijim zgradama, koje su u planu za priključenje na daljinsko grejanje investitor je duzan da svaki stan opremi kalorimetrom.
Treći problem je cena. Nije ona toliko visoka koliko su nam plate bedne. Energenti su ograničen resurs i mogu biti samo skuplji. Međutim, da li cena može da bude manja....MOŽE, ali svi zaboravljaju koliko su ti sistemi stari, i to ne samo u pogledu učestalosti njihovih kvarova i troškova popravki, već koliko su energetski prevaziđeni i neefikasni. Da postoje mogućnosti da se stari kotlovi zamene novijim, savremenijim čiji je stepen korisnosti ulaznog energenta 98%, da su manji gubici na vrelovodima tj. kada bi se mogle zameniti te stare cevi novim sa novom i boljom izolazijom i da su nam zgrade energetski efikasnije.....cena bi pala 30% i jače. Da li ima viška partijskog kadra, ima, ali da ih sve otpustiš cena bi pala 5-7%. Najveći problem je starost, energetska neefikasnost sistema, gubici na vrelovodima, velika potrošnja energetski neefikasnih zgrada itd. Na žalost za ovo drugo, što ne samo da bi oborilo cenu, već bi diglo i kvalitet te usluge trebaju ogromna sredstva a niti ih imaju toplane niti država (država možda i ima ali joj to nije prioritet). Činjenica da bi za početak makar ovaj višak mogli da otpuste ali sumljam da bi se nešto drastičnije i kvalitativnije promenilo.

A.

pre 7 godina

U tekstu mi je najsmešnije opravdanje koje koje iznosi Zoran Stojanović, direktor Gradske toplane Niš.

"Poslovno udruženje toplana Srbije ... je zauzelo stav da to treba da važi od sledeće grejne sezone."
Ovo shvatam kao - primenjivaćemo zakon kada se nama hoće.

"...praksa zahteva nešto drugo, jer je reč o obimnom i komplikovanom poslu, a prilikom njegove realizacije može doći i do problema, za koje moramo imati rešenje."
Pa, gospodo iz Toplana širom Srbije, gde ste bili (vi ili vaši prethodnici) PRE usvajanja zakona? Tada nisu postojali TI problemi?

"Nije jednostavno obezbediti ugovore od šest strana, pa u dva primerka za brojne korisnike".
Zaista, nije jednostavno to obezbediti za prethodne dve godine, ali će biti jednostavno za 9 meseci ("do sledeće grejne sezone").

PS: Čini mi se da ova SNS-SPS vlast i ne zna koje je sve zakone usvojila Skupština (verovatno po hitnoj proceduri), kada u decembru nije razmišljala da treba da pomeri krajnji rok za primenu ovog zakona.

Mufljuz

pre 7 godina

@Dejan ... "Ali malo je drazava i naroda, u kojima gradjani vole da podkradaju svoju drazvu kao sto vole Srbi."
Samo si donekle u pravu jer je pitanje sta je starije ... jaje ili kokos? Cinjenica je da Srbi ne vole drzavu ali je isto da drzava Srbija ne voli svoje gradjane (uostalom, i ovu sadasnju drzavu dobili smo voljom 200.000 Crnogoraca a ne svojom sopstvenom!). Najveci jedac "badava rucka" je sama drzava. Kada se gradjani budu uverili da drzava prema vlastitim podanicima ima "casne" namere i njihov odnos prema drzavi ce se promeniti. Pogledaj samo odnos drzave kroz vekove prema vlastitom narodu i sv ce ti biti jasno.
(primer: ne platis porez ide kazna plus lihvarska kamata, plus zaplena, uterivaci i sve ostalo ... a kada je tebi drzava duzna po bilo kom osnovu ... rodis mecku s opancima da dodjes do toga ... i to vrlo retko)

Bane

pre 7 godina

Što se tiče Ugovora sa toplanama. Zakonom o energetici je definisano da se ta delatnost uređuje na nivou Skupštine Grada ili opštine Odlukom o isporuci toplotne energije, tu su definisani svi uslovi i ko nema Ugovor može da koristi tu Odluku kao osnov za svoju reklamaciju u slučaju da nije ispunjen neki od tih uslova (u ostalom sve to iz Odluke će biti prepisano u Ugovor).
Što se tiče obračuna po potrošnji, toplane su obavezne da ugrade kalorimetre u podstanice, jer je to meso predaje toplotne energije kupcima (tako je zakonom definisano), problem nastaje kako tu potrošnju pravedno preraspodeliti na sve pojedinačne kupce koji se snabdevaju toplotnom energijom iz te podstanice. Ako se potrošnja deli proporcionalno učešću kvadrature stana u ukupnoj kvadraturi koja se greje sa te podstanice nije pravedno, jer će neko štedeti a neko otvarati prozore a plaćaće proporcionalno kvadraturi. Druga varijanta su delitelji toplote, koji mere imuplse i koji daju pravedniju sliku o učešću svakog pojedinačnog kupca u potrošnji izmerenoj u podstanici, ali je problem što te delitelje kupci sami moraju da kupe i njima moraju biti snabdeveni svi kupci na toj podstanici da bi radili kako treba, i tu ljudi uglavnom ne mogu da se dogovore između sebe niti svi imaju mogućnost da plate ugradnju delitelja (treba raditi na tome da jednog dana toplana preuzme obavezu i trošak opremanja deliteljima svoje kupce).

Šubi

pre 7 godina

Nedavno me je zvao prijatelj i pita me da li i ja hocu da tuzim Grad jer vrtic (i moja i njegova deca idu u vrtic) nije na vreme primenio neki propis, pa smo 2 godine placali 10 hiljada po detetu umesto 5.
Ja sam mu na to rekao: Kako te nije sramota? Pa i tih 10 hiljada je 2-3 puta jeftinije nego da dete ide u privatan vrtic?
(Dejan, 11. januar 2017 22:30) # Link komentara

Au čoveče, pa ti si stvarno idealan građanin, ja da sam vlast ja bih samo takve kao ti štitio, dakle neko te bukvalno krade i tebe je sramota da tražiš svoj novac, koji si ti i zaradio. Pri tom kradu te ljudi koje ti plaćaš, ljudi koje si ti izabrao glasanjem da tebe kao deo naroda služe, kao službenici, ali ne tebi treba vladar da tobom vlada a ti da slušaš i još da mu kažeš hvala.

marijana

pre 7 godina

To "dobijanje toplote iz susednih stanova" je po meni nametnuta obaveza i otimanje!Uslovljavanje da placas nesto sto ne koristis.Negde videh da se pominje sabacka toplana,bas ta je u pitanju.Te 2011. u 21h grejanje iskljuceno,a mi se nocu grejali na kvarcnu jer smo imali malu bebu.Ta ista gospoda iz toplane nije se smilovala posle 50 poziva da izadje na teren ili da produzi grejanje.Naravno da sledecu sezonu nismo docekali tako,nemam nameru da im placam 15000 i da se smrzavam...