Ponedeljak, 26.09.2016.

13:51

Potvrđeno:Samo Dodiku poziv za saslušanje zbog referenduma

Miloradu Dodiku, aktuelnom predsedniku Republike Srpske, upućen je poziv za saslušanje u svojstvu osumnjičenog u predmetu u vezi s referendumom u RS.

Izvor: B92

Potvrðeno:Samo Dodiku poziv za saslušanje zbog referenduma IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

104 Komentari

Sortiraj po:

Neko iz Banata

pre 7 godina

@Meister Jakob
Upravu si za konstitutivne narode,to je komunisticka tvorevina koja i dalje zivi.Posle II svetskog rata posto je "veliki otac" svih naroda i narodnosti(inace hrvat ,a ne jugosloven) nije znao kako drugacije da izvede tj ogranici dominaciju srba u celoj Jugoslaviji, pored crtanja novih granica(republika koje nisu ni postojale pre II sv, rata),dodele autonomija i dalje su srbi bili faktor koji nije mogao da zaobidje(cak i pored zverstava obozavalaca Hitlera,koje je Tito na taj nacin i zastitio od osvete),morao je da uvede taj termin "konstitutivni narod".Inace on je prvobitno namenjen da srbi ne mogu da preglasaju hrvate i muslimane tj pravo veta +biranje na javne funkcije po nacionalnom kljucu .Prilikom raspada Jugoslavije to pravo je srbima uskraceno i direktan je uzrok rata.(Hrvatska i BiH su mogle da se odvoje od Juge samo uz saglasnost srba koji su ziveli na prostoru tih "republika").Tako da je Juga bila bure g*vana sa dva prsta meda odozgo od nastajanja,med su nasi matorci polizali davno i dalje pate za ukusom,a nama ostavili ovo drugo.(sadasnja BiH je mala Juga ,a tu vidi kako je to funkcionisalo ,ostali su se malo primirili)

Razumeo?

pre 7 godina

strašno je teško živjeti u BiH ako niste znali (demokratija ala EU...., 26. septembar 2016 15:06)

Onda je isto tako strasno zivetu u Republici Srpskoj, zato sto je on u BiH.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

To s konstituvnim narodom je čista glupost! Svuda u svijetu svi građani imaju svaki po jedan glas i svaki glas isto vrijedi bez obzira na nacionalnost, nema da se dijeli na konstitutivni narod i manjinu. 
I onda kad se za nešto glasa većina pobjeđuje, ili natpolovičnom ili dvotrećinskom većinom, kako za šta.
(Meister Jakob, 26. septembar 2016 20:52)

Opa, sad vama Hrvatima izgleda odgovora princip jedan covek jedan glas, a kad je to Sloba govorio onda je to bila majorizacija. Interesantno je kako kad ste vi u pitanju sve ono sto ste osporavali Srbima u Jugoslaviji vi dajete sebi za pravo u Hrvatskoj.

Borky

pre 7 godina

Hapsiti, konačno! Da razmisli o svemu...nema više rata u Bosni!
(DV, 26. septembar 2016 20:00)

Gdje bilo ko iz Republike Srpske i jednom spomenuo rat ili pozvao na isti?Stvarno je sramota da se ovako zamjenjuju teze!

Meister Jakob

pre 7 godina

Nije glupost nego slovo ustava, pročitaj prvu stranici Dejtona BiH državna zajednica dva ravnopravna entiteta i tri konstutivna naroda.

Najveća glupost, je što ne postoji nigdje u svijetu, da u ustavnom sudu sjede tri stranca kojima je istekao mandat prije 15 godina, a sud nije uspostavljen legalno procedurom donešenjem odgovarajućeg zakona u državnom parlamentu, znači radi i donosi nezakonske odluke.
(nemilosrdni anđeo, 26. septembar 2016 21:21)

Ajde navedi mi još jednu državu koja ima "konstituivne" narode, svaka država ima građane koji su bez obzira na naciju, religiju, rasu itd. jednaki. Svako ima jedan glas i svačiji glas isto vrijedi. Većina vlada a manjina se mora pokoriti većini, ne može biti protivustavno preglasavanje, ako je jedna grupacija preglasana mora se pomiriti i poštovati većinu.

Swedenonline

pre 7 godina

Problem za sve koji ovo glasanje vide kao problem je da je 98% glasaca dalo glas protiv BiH a ne za to za sta se glasalo. Sto doduse nije daleko od istine.

nemilosrdni anđeo

pre 7 godina

@Meister Jakob

Nije glupost nego slovo ustava, pročitaj prvu stranici Dejtona BiH državna zajednica dva ravnopravna entiteta i tri konstutivna naroda.

Najveća glupost, je što ne postoji nigdje u svijetu, da u ustavnom sudu sjede tri stranca kojima je istekao mandat prije 15 godina, a sud nije uspostavljen legalno procedurom donešenjem odgovarajućeg zakona u državnom parlamentu, znači radi i donosi nezakonske odluke.

LOL

pre 7 godina

"Ignorisanje odluke Ustavnog suda BiH je krivično delo za šta je, po Krivičnom zakonu BiH, zaprećena kazna zatvora do pet godina. "

Onda bi pola Sarajeva (SDA) trebalo pohapsiti.....Nego, kol'ko sam ja upućen skupština RS je donela odluku o referendumu...sve pametnjaković do pametnjakovića...

belzebub

pre 7 godina

@Bacvanin
"verujte mi, nama ne treba da svaka manjina na Balkanu pocne da pravi referendume tamo gde predstavlja vecinu."

- Srbi iz R. Srpskoj u BiH pravno nisu manjina već jedan od tri konstitutivna narroda. Bitna razlika. U krajnjoj instanci nosilac suvereniteta je narod i ne može ga ni jedan sud preglasati. Šta će da uradi sud ako skupština + narod na referendumu odluče nešto protiv odluke istog? Uhapsiti čitav narod?

"Da li bi i tada prihvatili volju stanovnika Horgosa, cak i ako ustavni sud Srbije prethodno napomene da se taj referendum ne sme odrzati?"

- Ako ustavni sud Srbije iz neke čiste pakosti donese neku besmislenu odluku kojom bi stanovnicima Horgoša zabranio da slave dan osnivanje grada, da ja bih definitivno podržao stanovnike Horgoša i tražio da takve dijabole budu razrešene dužnosti.

Jedino što ja ne razumem je da zbog takve trivije neke budale čak pominju i rat. To može samo mozak izgoreo od mržnje.

Meister Jakob

pre 7 godina

To s konstituvnim narodom je čista glupost!
Svuda u svijetu svi građani imaju svaki po jedan glas i svaki glas isto vrijedi bez obzira na nacionalnost, nema da se dijeli na konstitutivni narod i manjinu.
I onda kad se za nešto glasa većina pobjeđuje, ili natpolovičnom ili dvotrećinskom većinom, kako za šta.

dzoni

pre 7 godina

@Bacvanin
Kako si lepo preskocio Kosovo ..americka skola tj sve selektivno..a o sama Bosna je nelegalno raspisala referendum bez Srba kao konsitutivnog naroda i to cak ako zaboravimo da po ustavu SFRJ nisu imali pravo na referendum ..znaci zakon postoji samo ako na stetu srba

tuzlak

pre 7 godina

Dodik se doveo u situaciju da je postao drzavni neprijatelj a kada sebi to dopustite ili ste avanturista ili imate nekog iza ledja. Bojim se da je izvisio ovaj put. I za sve one koji stalno ponavljaju, nigdje na svijetu pa ni ubSrbiji narod nije nosioc suvereniteta. To je izmisljena floskula.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

@ Bata Stojkovic "Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!???..." 
Ponavljanje je majka znanja, knjigu ( Ustav SFRJ) u ruke pre pozivanja na njega ...
(Duro, 26. septembar 2016 18:47) Duro ja sam Ustav SFRJ iz 1974 dobro procitao, za razliku od tebe. Ako mi nadjes u njemu gde pise da republike i/ili pokrajine imaju pravo da proglasavaju nezavisnost i otcepe se od SFRJ castim te i javno priznajem da pojma nemam. Ajde sokole!

Аник

pre 7 godina

Bacvanin@ Републила Српска има све елементе државе, Прешевска долина нема, у томе је разлика. Ентитет је већа територијална аутономија чак и од аутономне покрајине.

SinBin

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.
(Александар, 26. septembar 2016 16:18)
Ti zaboravio kako je kupovati gorivo na flasicu, ili nisi tad bio ni rodjen?
(inat je los zanat, 26. septembar 2016 17:50)

Pre će da bude ovo drugo jer te generacije su najratobornije - internet generacije.

Hronicar

pre 7 godina

Dragan Banjaluka,

Nije istina, samo je inicijalni mandat bio 5 godina (205) a sada je do 70 godina starosti. Kao u mnogim zemljama - manje vise stalni organ zbog pravne konzistentnosti. Naravno ako nisu smenjeni zbog iz drugih razloga. I kome treba karadjizacija RS? Nikome najmanje RS.

Nema sumnje

pre 7 godina

Ови као да су га питали шта да ураде пет дана пред изборе, само му дижу рејтинг...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Diego, 26. septembar 2016 16:40)

Da, dizu rejting bas kako treba. Nikom nije palo na pamet da je upravo to sto CIA radi, daje potpuni politicki kapacitet covjeku koji je od 1996 uradio najvise za delegitmizaciju Srpske... Dodik je potpisao sve prenesene nadleznosti sa RS na BiH. Ukinuo vojsku RSa... Zaduzio sve do granice finanijskog kraha... itd. Sta li ce uraditi u naredne 4 godine?

Duro

pre 7 godina

@ Bata Stojkovic "Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!???..."
Ponavljanje je majka znanja, knjigu ( Ustav SFRJ) u ruke pre pozivanja na njega ...

bb

pre 7 godina

Lijepo je to...kad se odluke Ustavnog suda postuju samo kad ti pase. Tako i Amerikanci isto...postuju odluke UN-a samo kad im odgovara. Ista je to skola.

inat je los zanat

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.
(Александар, 26. septembar 2016 16:18)
Ti zaboravio kako je kupovati gorivo na flasicu, ili nisi tad bio ni rodjen?

kurs iz engleskog

pre 7 godina

Mislim da je vreme da se svako preispita. Ne moze I jare I pare, a kada si neodlucan onda gubis sve. Lepo prst na celo, pa onda komentarisi.. Ja hocu jare :-)

banja luka rs

pre 7 godina

Za glory:
isto tako nije pravio kompromise kada je izbrisao granicu kod brckog I prosirio medjuentitetsku liniju na stetu RS. RS pravno nije iz jednog dijela.

tuzlak

pre 7 godina

Pa nije nicilj hapsenje Dodika. On se nece javiti a policija RS ga nece uhapsiti i onda idu sankcije zbog njega. Nece biti para za plate i penzije jer je RS nelikvidna. Itd itd ....

Ivan

pre 7 godina

retko sta je neustavno jer neverujem da u ustavu ili "dejtonu" pise da srbi ne mogu da slave 9.januar.
to jedino moze da bude u suprotnosti sa sudskim tumacenjem ustava, a oni mogu bukvalno sta god hoce da protumace u vezi bilo cega, i nesto ne verujem da ce da bude u korist srba a na stetu muslimana

AZ

pre 7 godina

Ha ha odmah bih raspisao i referendum o nezavisnosti. Kako su se javili naši prijatelji sa zapada da odmah kažu kako je ovaj referendum neustavan. Gospodo, morate prihvatiti realnost na terenu (sećate li se ovoga).

Ddule

pre 7 godina

Pa tako to ide. Ako ne odgovara na poziv tuzilastva i ne prijavi se na sudu u Sarajevo, uhapsit ce ga drugi, cim prodje drzavnu granicu BiH. Daj Bog da ga ne uhapse Ameri!

Lora Palmer

pre 7 godina

Ovo je samo naduvavanje pozicije Dodika i pravljenje od njega zrtve i sveca, posebno sad pred izbore. Stavise siguran sam da mu to neko namerno cini uslugu.

Dragan Banjaluka

pre 7 godina

(Bacvanin, 26. septembar 2016 17:31)
Da bi znao da je prekrsen Ustav BiH morao bi da ga procitas.
Po tom Ustavu mandat stranih sudija u BiH je pet godina, a ova trojica sudija su tu 14 GODINA. Znaci, njima je pre devet godina istakao mandat koji niko nije produzio. Drugo, u Srbiji i svim zemljama svijeta koje imaju Ustavni sud imaju i Zakon o Ustavnom sudu, jedino u BiH ne postoji Zakon o Ustavnom sudu.
Dalje, Ustav BiH poznaje samo TRI drzavne institucije na nivou BiH, a sad ih ima preko dve stotine i sve su neustavne. Ustav BiH ne poznaje Bonska ovlastenja kojim su nametnute te nove instoticije.

Zoki

pre 7 godina

Referendum je politička odluka skupštine, tako da se za nju ne može odgovarati. Tužilaštvo je pod pritiskom da nešto uradi, ali u suštini ne može da uradi ništa. Ako nastave ovako, imaće ljude iz Dodikove stranke u svim zajedničkim organima BiH. I imaće paralizu svih tih organa, jer će srpski delegati blokirati svaku odluku i obustaviti svako finansiranje.

Srboljub

pre 7 godina

pitanjce, post-referendumsko: u medijima, pa i ovde, u komentarima, provlači se nezavisnost RS: kako bi postavljanje granica moglo proći bez rata i odmah pitanje 1a) do koliko žrtava biste išli u ostvarenju cilja zvanog ujedinjenje? pretpostavljam da biste tako zapenušani i pijani srBstvom lako ugradili živote svoje i svojih najbližih, jel da?

Bacvanin

pre 7 godina

Ljudi, ovo sto Dodik radi je ozbiljan problem.
RS nije drzava koja ima ovlascenja da radi ovako nesto. Ne kazem da ne moze fukcionalno da sprovede referendum, ali pravno gledano je cinila nesto protivzakonito.
Zamislite da skupstina u Horgosu organisuje referendum koji tendencionalno protivan Ustavu Srbije. Da li bi i tada prihvatili volju stanovnika Horgosa, cak i ako ustavni sud Srbije prethodno napomene da se taj referendum ne sme odrzati?
Balkan a i Srbjia je etnicki i politicki previse razudjena, kada bi svaka interesna grupa odrzavala referendume po svojoj volji u regijama gde su vecina, imali bi svako malo ratove i probleme.
DObro je ovo kako je sada, setite se kako je bilo 93'. Jedva se doslo do ovog mira sada, verujte mi, nama ne treba da svaka manjina na Balkanu pocne da pravi referendume tamo gde predstavlja vecinu.
Sutra ce se na Dodikov referendum pozivati Albanci u Presevu, Bosanci u Raskoj, Madjari u Vojvodini, Bugari u Istocnoj Srbiji, a mi cemo zavrsiti na nivou sljive u krugu dvojke zbog 5 minuta slave posle dodikovog referenduma.

batko

pre 7 godina

odluku o referendumu donjela je i potvrdila skupština RS,a ne predsednik Republike. idući tom logikom trebaju pozvati kompletnu skupštinu na saslušanje a zatim suditi ne samo njima nego i 57% populacije RS koje je izglasalo i odlučilo o svom prazniku.
Apsolutna budalaština i provociranje Srba u RS.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

(Bacvanin, 26. septembar 2016 17:31) Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!??? Cime pravdas cinjenicu da samo Srbi, narod koji je najvise zrtava dao za stvaranje zajednicke drzave, nema nikakva prava dok svi drugi imaju. Veruj mi ako zapad proceni da im treba nezavisna Vojvodina ili Sandzak podrzace to cak i da smo mi Srbi mirni kao bubice. Sa druge strane ako pokazemo da drzimo do sebe bice im mnogo teze.

svasta

pre 7 godina

Sto Dodika na saslusanje.Odluku o raspisivanju referenduma donela je Skupstina RS, a neustavnom je proglasio Ustavni sud BiH u kome su dva clana bivsi clanovi SDA, jedan Makedonac i dvojica iz Moldavije.Deo njih nikad ni prosli pored suda nisu pre nego sto su ih Incko i mali Alijin ustolicili.
Odluku o nezakonitosti donosi EK koje blage veze nema sa Federacijom, Stejt Department preti , opet bez ikakvog pravnog osnova (glavni problem je NATO, (jer bez RS ne mogu Bosnu da prime u svoje clanstvo) i tu ne treba mnogo mudrosti.
I sto je najgore svi oni prodaju demokratiju i vladavinu prava, kao krompir na pijaci.

corax

pre 7 godina

Bilo bi zanimljivo čitati vaše komentare da neko u Srbiji pogazi odluku Vrhovnog suda. Onog malog Ljajića ste javno linčovali samo što se nije "pronašao" u pjesmi Bože pravde(za samo jedan narod)! Aj u zdravlje i malo manje licemerja u budućnosti!

Александар

pre 7 godina

Ne Dodik nema imunitet i to je potvrdio i Incko a Dodik sam sinoć rekao neka hapse referendum jel je uplašen i svjestan hapšenja.
(Sandzak, 26. septembar 2016 16:12)

Па нек дође Инцко у Бањалуку да га уxапси. Од данас па надаље, Српска је далеко више држава него Босна. Сулудо је што уопште постоји као држава.

Александар

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.

glory

pre 7 godina

Poslije svakog pijanstva slijedi triježnjenje, samo što je ovo bilo svjesno pijanstvo i svjesno se ugurao prst u oko međunarodnoj zajednici, pa vrijedi sačekati i vidjeti kako to prolaze oni koji to namjerno iz inata učine. Uvjeren sam da će neki ovime završiti političke karijere, a kao gora varijanta i u zatvoru radi nepoštivanja odluka ustavnog sud, a zapad drži do poštivanja prava.(istina, 26. septembar 2016 15:53)Pa vidiš Dodik to radi godinama,mislim na guranje prsta u oko delu međunarodne zajednice,a i dalje opstaje na vlasti.Počelo je još pre više od 6 godina kada su bili pregovori o promeni dejtonskog sporazuma.Još tada je Dodik došao u sukob sa jednim delom međunarodne zajednice,jer nije hteo da pristane da se smanje nadležnosti Rep.Srpske.Raznim epitetima su se služile zapadne diplomata kako bi ocrnile Dodikovu nepopustljivost.Čak je i tadašnji predsednik Srbije(Tadić),kako bi dokazao svoju poslušnost prema zapadu,kiji ga je doveo na vlast,slao izaslanika u Banja Luku kako bi ubedio Dodika da pristane na ustupke.Zapad se kasnije odrekao svog poslušnika u Srbiji,koji sada pravi koalicije da bi ušao u parlament,dok je Dodik i dalje na vlasti.Sadašnja vlast u Beogradu pravi iste greške i ponovo bira poslušnost prema zapadu,a ne štiti državne,nacionalne i ekonomske interese.Zato se može očekivati da završe kao prethodnici,bez obzira na trenutnu popularnost,koja je pre svega rezultat kršenja demokratije,nedostatka slobode medija i sl.Dodik možda neće pobediti na sledećim izborima,ali će ostati upamćen kao čovek,koji nije pravio kompromise kad su u pitanju interesi Rep.Srpske i nije kršio demokratiju.

Mile-referendum

pre 7 godina

Opet čitav svet protiv Srba???Svet se mora menjat iz korena.
(Mitar, 26. septembar 2016 16:12)

Jeste opet ako ne računamo Rusiju, Kinu koje drže pola tog svijeta dok istovremeno širom Evrope pljušte referendumi. Jedina razlika što se Srbi ovaj put brane olovkom i listićem, a kome se to ne sviđa neka šalju optužnice i sankcije, mogu i bombe ako smiju.

Sova

pre 7 godina

Kad čitam ove komentare ovde pitam se: ako ovo pišu Srbi iz Srbije (iz Srpske ne pišu sigurno), e jadna li ti je sudbina Srbijo! A ako pišu botovi iz FBiH i Hrvatske, onda znam da možete samo da se nadate...

Sa_BiH

pre 7 godina

Zna li tuzilac da Dodik kao institucija ima imunitet?Nek dodje neko u Banja Luku sa nalogom za prisilno privodjenje ! Ha,ha,ha,ha,ha.....
(cobo, 26. septembar 2016 16:05)

Kakav imunitet, Živko Budimir, predsjednik Federacije, je u lisicama izveden iz kabineta... Čović, hrvatski član predsjedništva također...

bucko lazmisljam

pre 7 godina

@istina da sveg drzi do prava i pravde onda nebi kvazi drzava Kosovo bila proglasena i priznata. Rezolucija UN kaze da po rezoluciji 1244 to je deo Srbije pod upravom UN. Neke zemlje priznaju ono sto one misle da je pravo i pravda. Nepostuju ni UN ni pravo ni pravdu. Prema tome pravo i pravda su rastegljiv pojam iako su stvari jasne ko dan.

Milan

pre 7 godina

Dobro u čemu je problem. Odluka Ustavnog suda je obavezujuća i svako ko ne poštuje treba bude pozvan da se utvrde razlozi i okolnosti nepoštivanja te odluke. Ja vjerujem da građanin Dodik ima valjane razloge za nepoštivanje te odluke. Na tužilaštvu je odluka da li će krivično goniti gospodina Dodika i po kom osnovu. U ovom članku se ne navodi koje su klasifikacije djela.

Diego

pre 7 godina

Ови као да су га питали шта да ураде пет дана пред изборе, само му дижу рејтинг...

Ja

pre 7 godina

Tužilaštvo BIH nema snagu za ovu operaciju i to je potpuno jasno.No mene zanima da li se ovo realizuju obećanja USA, oni su i u današnjem zvaničnom saopštenju State Departmenta naveli da će odgovorni snositi posljedice.Ako su ovo USA krenule da rješavaju Dodika onda mu je to razlog za brigu

Zigzag

pre 7 godina

Zna li tuzilac da Dodik kao institucija ima imunitet?Nek dodje neko u Banja Luku sa nalogom za prisilno privodjenje ! Ha,ha,ha,ha,ha.....
(cobo, 26. septembar 2016 16:05)tako se i dodik smije kad vam referendumom maze oci...

milorad

pre 7 godina

Nepromisljena i nesuvisla odluka Ustavnog suda (dvojica sudija su bivsi visoki funkcioneri SDA) sto je za posledicu imalo referendum. Referendum onda za posledicu ima poziv tuzilastva Dodiku, sto ce opet izazvati neku posledicu...to vam je , za one koji to nisu učili u skoli, primer OBRNUTOG REDA (inverso ordine) gde posledica stalno postaje uzrok jer uzrok nije resen.

Rajko

pre 7 godina

Baki & Co. treba da imaju u vidu da je cela RS protiv ostajanja u BiH, da Hrvati traže svoje i da tzv. Međunarodna zajednica danas ima preča posla nego da im drži stranu onako kako je to radila 90ih.

Александар

pre 7 godina

Муслимани би опасно могли да се загрцну. Велик је то залогај да управљаш и Бошњацима и Србима. Неће моћи и неће проћи бар када је о Србима и Српској реч.

nele

pre 7 godina

po kojoj je to logici referendum neustavan? Znaci li to da sudija ustavnog suda ima veći značaj od svih gradjana neke zemlje uzetih zajedno? 24god se 9.jan slavio kao dan RS i odjednom je neustavan. Sta je sa zahtevom da RS promeni ime posto u njoj ne žive samo Srbi? Hoće li analogno da i Nemačka/Francuska menjaju ime posto tamo ne žive samo Nemci/Francuzi? Sve se svodi na pokušaj smanjivanja ovlašćenja a zatim i ukidanje RS preko ustavnog suda i borbu Srba protiv toga...

Kayo

pre 7 godina

Poziv za saslušanje svom mentoru Dodiku poslao glavni tužilac Goran Salihović? To je toliko providno, jer Salihović time svjesno podiže rejting Dodiku pred predstojeće izbore u RS-u. Vrlo providna igra.

Vito

pre 7 godina

@Anik

Nije ista stvar neispostovati i zabijati prst u oko tj krsiti. Nepostivanje bi bilo da su institucije RS sa Dodikom na celu nastavile slaviti 9 januar kao praznik. I to onda ne bi predstavljalo krsenje vec samo neispunjavanje odluka, bas kao i ostalih preko 80 neispunjenih odluka.

Ovo je sasvim druga stvar jer je Dodik raspisao referendum o odluci najvise sudske instance u drzavi koja je vec donesena. To je krsenje ustava. Nek u Srbiji ili bilo kojoj drugoj zemlji neki zvanicnik prekrsi ustav icice u zatvor. Naravno, on igra na kartu tvog nacionalizma i ignorantnosti svo vrijeme krijuci se "iza naroda" i dobro mu ide, inace bi vec bio razvlascen i vjerovatno u zatvoru radi kradje.

Аник

pre 7 godina

Пре одлуке о референдуму није испоштована још 91 одлука Уставног суда БиХ а више од пола се односи на Федерацију БиХ. Значи ли то да ће кривичне пријаве за непоштовање Уставног суда БиХ добити и сви ови случајеви пре референдума? Неће наравно, кривично се гоне само они који покушавају да бране Републику Српску.

istina

pre 7 godina

Poslije svakog pijanstva slijedi triježnjenje, samo što je ovo bilo svjesno pijanstvo i svjesno se ugurao prst u oko međunarodnoj zajednici, pa vrijedi sačekati i vidjeti kako to prolaze oni koji to namjerno iz inata učine. Uvjeren sam da će neki ovime završiti političke karijere, a kao gora varijanta i u zatvoru radi nepoštivanja odluka ustavnog sud, a zapad drži do poštivanja prava.

Аник

pre 7 godina

Пре одлуке о референдуму није испоштована још 91 одлука Уставног суда БиХ а више од пола се односи на Федерацију БиХ. Значи ли то да ће кривичне пријаве за непоштовање Уставног суда БиХ добити и сви ови случајеви пре референдума? Неће наравно, кривично се гоне само они који покушавају да бране Републику Српску.

Александар

pre 7 godina

Ne Dodik nema imunitet i to je potvrdio i Incko a Dodik sam sinoć rekao neka hapse referendum jel je uplašen i svjestan hapšenja.
(Sandzak, 26. septembar 2016 16:12)

Па нек дође Инцко у Бањалуку да га уxапси. Од данас па надаље, Српска је далеко више држава него Босна. Сулудо је што уопште постоји као држава.

Александар

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.

bucko lazmisljam

pre 7 godina

@istina da sveg drzi do prava i pravde onda nebi kvazi drzava Kosovo bila proglasena i priznata. Rezolucija UN kaze da po rezoluciji 1244 to je deo Srbije pod upravom UN. Neke zemlje priznaju ono sto one misle da je pravo i pravda. Nepostuju ni UN ni pravo ni pravdu. Prema tome pravo i pravda su rastegljiv pojam iako su stvari jasne ko dan.

Mile-referendum

pre 7 godina

Opet čitav svet protiv Srba???Svet se mora menjat iz korena.
(Mitar, 26. septembar 2016 16:12)

Jeste opet ako ne računamo Rusiju, Kinu koje drže pola tog svijeta dok istovremeno širom Evrope pljušte referendumi. Jedina razlika što se Srbi ovaj put brane olovkom i listićem, a kome se to ne sviđa neka šalju optužnice i sankcije, mogu i bombe ako smiju.

nele

pre 7 godina

po kojoj je to logici referendum neustavan? Znaci li to da sudija ustavnog suda ima veći značaj od svih gradjana neke zemlje uzetih zajedno? 24god se 9.jan slavio kao dan RS i odjednom je neustavan. Sta je sa zahtevom da RS promeni ime posto u njoj ne žive samo Srbi? Hoće li analogno da i Nemačka/Francuska menjaju ime posto tamo ne žive samo Nemci/Francuzi? Sve se svodi na pokušaj smanjivanja ovlašćenja a zatim i ukidanje RS preko ustavnog suda i borbu Srba protiv toga...

Александар

pre 7 godina

Муслимани би опасно могли да се загрцну. Велик је то залогај да управљаш и Бошњацима и Србима. Неће моћи и неће проћи бар када је о Србима и Српској реч.

milorad

pre 7 godina

Nepromisljena i nesuvisla odluka Ustavnog suda (dvojica sudija su bivsi visoki funkcioneri SDA) sto je za posledicu imalo referendum. Referendum onda za posledicu ima poziv tuzilastva Dodiku, sto ce opet izazvati neku posledicu...to vam je , za one koji to nisu učili u skoli, primer OBRNUTOG REDA (inverso ordine) gde posledica stalno postaje uzrok jer uzrok nije resen.

Ja

pre 7 godina

Tužilaštvo BIH nema snagu za ovu operaciju i to je potpuno jasno.No mene zanima da li se ovo realizuju obećanja USA, oni su i u današnjem zvaničnom saopštenju State Departmenta naveli da će odgovorni snositi posljedice.Ako su ovo USA krenule da rješavaju Dodika onda mu je to razlog za brigu

istina

pre 7 godina

Poslije svakog pijanstva slijedi triježnjenje, samo što je ovo bilo svjesno pijanstvo i svjesno se ugurao prst u oko međunarodnoj zajednici, pa vrijedi sačekati i vidjeti kako to prolaze oni koji to namjerno iz inata učine. Uvjeren sam da će neki ovime završiti političke karijere, a kao gora varijanta i u zatvoru radi nepoštivanja odluka ustavnog sud, a zapad drži do poštivanja prava.

Bacvanin

pre 7 godina

Ljudi, ovo sto Dodik radi je ozbiljan problem.
RS nije drzava koja ima ovlascenja da radi ovako nesto. Ne kazem da ne moze fukcionalno da sprovede referendum, ali pravno gledano je cinila nesto protivzakonito.
Zamislite da skupstina u Horgosu organisuje referendum koji tendencionalno protivan Ustavu Srbije. Da li bi i tada prihvatili volju stanovnika Horgosa, cak i ako ustavni sud Srbije prethodno napomene da se taj referendum ne sme odrzati?
Balkan a i Srbjia je etnicki i politicki previse razudjena, kada bi svaka interesna grupa odrzavala referendume po svojoj volji u regijama gde su vecina, imali bi svako malo ratove i probleme.
DObro je ovo kako je sada, setite se kako je bilo 93'. Jedva se doslo do ovog mira sada, verujte mi, nama ne treba da svaka manjina na Balkanu pocne da pravi referendume tamo gde predstavlja vecinu.
Sutra ce se na Dodikov referendum pozivati Albanci u Presevu, Bosanci u Raskoj, Madjari u Vojvodini, Bugari u Istocnoj Srbiji, a mi cemo zavrsiti na nivou sljive u krugu dvojke zbog 5 minuta slave posle dodikovog referenduma.

AZ

pre 7 godina

Ha ha odmah bih raspisao i referendum o nezavisnosti. Kako su se javili naši prijatelji sa zapada da odmah kažu kako je ovaj referendum neustavan. Gospodo, morate prihvatiti realnost na terenu (sećate li se ovoga).

Bata Stojkovic

pre 7 godina

(Bacvanin, 26. septembar 2016 17:31) Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!??? Cime pravdas cinjenicu da samo Srbi, narod koji je najvise zrtava dao za stvaranje zajednicke drzave, nema nikakva prava dok svi drugi imaju. Veruj mi ako zapad proceni da im treba nezavisna Vojvodina ili Sandzak podrzace to cak i da smo mi Srbi mirni kao bubice. Sa druge strane ako pokazemo da drzimo do sebe bice im mnogo teze.

Dragan Banjaluka

pre 7 godina

(Bacvanin, 26. septembar 2016 17:31)
Da bi znao da je prekrsen Ustav BiH morao bi da ga procitas.
Po tom Ustavu mandat stranih sudija u BiH je pet godina, a ova trojica sudija su tu 14 GODINA. Znaci, njima je pre devet godina istakao mandat koji niko nije produzio. Drugo, u Srbiji i svim zemljama svijeta koje imaju Ustavni sud imaju i Zakon o Ustavnom sudu, jedino u BiH ne postoji Zakon o Ustavnom sudu.
Dalje, Ustav BiH poznaje samo TRI drzavne institucije na nivou BiH, a sad ih ima preko dve stotine i sve su neustavne. Ustav BiH ne poznaje Bonska ovlastenja kojim su nametnute te nove instoticije.

Sova

pre 7 godina

Kad čitam ove komentare ovde pitam se: ako ovo pišu Srbi iz Srbije (iz Srpske ne pišu sigurno), e jadna li ti je sudbina Srbijo! A ako pišu botovi iz FBiH i Hrvatske, onda znam da možete samo da se nadate...

glory

pre 7 godina

Poslije svakog pijanstva slijedi triježnjenje, samo što je ovo bilo svjesno pijanstvo i svjesno se ugurao prst u oko međunarodnoj zajednici, pa vrijedi sačekati i vidjeti kako to prolaze oni koji to namjerno iz inata učine. Uvjeren sam da će neki ovime završiti političke karijere, a kao gora varijanta i u zatvoru radi nepoštivanja odluka ustavnog sud, a zapad drži do poštivanja prava.(istina, 26. septembar 2016 15:53)Pa vidiš Dodik to radi godinama,mislim na guranje prsta u oko delu međunarodne zajednice,a i dalje opstaje na vlasti.Počelo je još pre više od 6 godina kada su bili pregovori o promeni dejtonskog sporazuma.Još tada je Dodik došao u sukob sa jednim delom međunarodne zajednice,jer nije hteo da pristane da se smanje nadležnosti Rep.Srpske.Raznim epitetima su se služile zapadne diplomata kako bi ocrnile Dodikovu nepopustljivost.Čak je i tadašnji predsednik Srbije(Tadić),kako bi dokazao svoju poslušnost prema zapadu,kiji ga je doveo na vlast,slao izaslanika u Banja Luku kako bi ubedio Dodika da pristane na ustupke.Zapad se kasnije odrekao svog poslušnika u Srbiji,koji sada pravi koalicije da bi ušao u parlament,dok je Dodik i dalje na vlasti.Sadašnja vlast u Beogradu pravi iste greške i ponovo bira poslušnost prema zapadu,a ne štiti državne,nacionalne i ekonomske interese.Zato se može očekivati da završe kao prethodnici,bez obzira na trenutnu popularnost,koja je pre svega rezultat kršenja demokratije,nedostatka slobode medija i sl.Dodik možda neće pobediti na sledećim izborima,ali će ostati upamćen kao čovek,koji nije pravio kompromise kad su u pitanju interesi Rep.Srpske i nije kršio demokratiju.

batko

pre 7 godina

odluku o referendumu donjela je i potvrdila skupština RS,a ne predsednik Republike. idući tom logikom trebaju pozvati kompletnu skupštinu na saslušanje a zatim suditi ne samo njima nego i 57% populacije RS koje je izglasalo i odlučilo o svom prazniku.
Apsolutna budalaština i provociranje Srba u RS.

Diego

pre 7 godina

Ови као да су га питали шта да ураде пет дана пред изборе, само му дижу рејтинг...

Аник

pre 7 godina

Bacvanin@ Републила Српска има све елементе државе, Прешевска долина нема, у томе је разлика. Ентитет је већа територијална аутономија чак и од аутономне покрајине.

Rajko

pre 7 godina

Baki & Co. treba da imaju u vidu da je cela RS protiv ostajanja u BiH, da Hrvati traže svoje i da tzv. Međunarodna zajednica danas ima preča posla nego da im drži stranu onako kako je to radila 90ih.

corax

pre 7 godina

Bilo bi zanimljivo čitati vaše komentare da neko u Srbiji pogazi odluku Vrhovnog suda. Onog malog Ljajića ste javno linčovali samo što se nije "pronašao" u pjesmi Bože pravde(za samo jedan narod)! Aj u zdravlje i malo manje licemerja u budućnosti!

inat je los zanat

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.
(Александар, 26. septembar 2016 16:18)
Ti zaboravio kako je kupovati gorivo na flasicu, ili nisi tad bio ni rodjen?

Zigzag

pre 7 godina

Zna li tuzilac da Dodik kao institucija ima imunitet?Nek dodje neko u Banja Luku sa nalogom za prisilno privodjenje ! Ha,ha,ha,ha,ha.....
(cobo, 26. septembar 2016 16:05)tako se i dodik smije kad vam referendumom maze oci...

svasta

pre 7 godina

Sto Dodika na saslusanje.Odluku o raspisivanju referenduma donela je Skupstina RS, a neustavnom je proglasio Ustavni sud BiH u kome su dva clana bivsi clanovi SDA, jedan Makedonac i dvojica iz Moldavije.Deo njih nikad ni prosli pored suda nisu pre nego sto su ih Incko i mali Alijin ustolicili.
Odluku o nezakonitosti donosi EK koje blage veze nema sa Federacijom, Stejt Department preti , opet bez ikakvog pravnog osnova (glavni problem je NATO, (jer bez RS ne mogu Bosnu da prime u svoje clanstvo) i tu ne treba mnogo mudrosti.
I sto je najgore svi oni prodaju demokratiju i vladavinu prava, kao krompir na pijaci.

Sa_BiH

pre 7 godina

Zna li tuzilac da Dodik kao institucija ima imunitet?Nek dodje neko u Banja Luku sa nalogom za prisilno privodjenje ! Ha,ha,ha,ha,ha.....
(cobo, 26. septembar 2016 16:05)

Kakav imunitet, Živko Budimir, predsjednik Federacije, je u lisicama izveden iz kabineta... Čović, hrvatski član predsjedništva također...

bb

pre 7 godina

Lijepo je to...kad se odluke Ustavnog suda postuju samo kad ti pase. Tako i Amerikanci isto...postuju odluke UN-a samo kad im odgovara. Ista je to skola.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

@ Bata Stojkovic "Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!???..." 
Ponavljanje je majka znanja, knjigu ( Ustav SFRJ) u ruke pre pozivanja na njega ...
(Duro, 26. septembar 2016 18:47) Duro ja sam Ustav SFRJ iz 1974 dobro procitao, za razliku od tebe. Ako mi nadjes u njemu gde pise da republike i/ili pokrajine imaju pravo da proglasavaju nezavisnost i otcepe se od SFRJ castim te i javno priznajem da pojma nemam. Ajde sokole!

Zoki

pre 7 godina

Referendum je politička odluka skupštine, tako da se za nju ne može odgovarati. Tužilaštvo je pod pritiskom da nešto uradi, ali u suštini ne može da uradi ništa. Ako nastave ovako, imaće ljude iz Dodikove stranke u svim zajedničkim organima BiH. I imaće paralizu svih tih organa, jer će srpski delegati blokirati svaku odluku i obustaviti svako finansiranje.

tuzlak

pre 7 godina

Pa nije nicilj hapsenje Dodika. On se nece javiti a policija RS ga nece uhapsiti i onda idu sankcije zbog njega. Nece biti para za plate i penzije jer je RS nelikvidna. Itd itd ....

Vito

pre 7 godina

@Anik

Nije ista stvar neispostovati i zabijati prst u oko tj krsiti. Nepostivanje bi bilo da su institucije RS sa Dodikom na celu nastavile slaviti 9 januar kao praznik. I to onda ne bi predstavljalo krsenje vec samo neispunjavanje odluka, bas kao i ostalih preko 80 neispunjenih odluka.

Ovo je sasvim druga stvar jer je Dodik raspisao referendum o odluci najvise sudske instance u drzavi koja je vec donesena. To je krsenje ustava. Nek u Srbiji ili bilo kojoj drugoj zemlji neki zvanicnik prekrsi ustav icice u zatvor. Naravno, on igra na kartu tvog nacionalizma i ignorantnosti svo vrijeme krijuci se "iza naroda" i dobro mu ide, inace bi vec bio razvlascen i vjerovatno u zatvoru radi kradje.

Srboljub

pre 7 godina

pitanjce, post-referendumsko: u medijima, pa i ovde, u komentarima, provlači se nezavisnost RS: kako bi postavljanje granica moglo proći bez rata i odmah pitanje 1a) do koliko žrtava biste išli u ostvarenju cilja zvanog ujedinjenje? pretpostavljam da biste tako zapenušani i pijani srBstvom lako ugradili živote svoje i svojih najbližih, jel da?

Milan

pre 7 godina

Dobro u čemu je problem. Odluka Ustavnog suda je obavezujuća i svako ko ne poštuje treba bude pozvan da se utvrde razlozi i okolnosti nepoštivanja te odluke. Ja vjerujem da građanin Dodik ima valjane razloge za nepoštivanje te odluke. Na tužilaštvu je odluka da li će krivično goniti gospodina Dodika i po kom osnovu. U ovom članku se ne navodi koje su klasifikacije djela.

SinBin

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.
(Александар, 26. septembar 2016 16:18)
Ti zaboravio kako je kupovati gorivo na flasicu, ili nisi tad bio ni rodjen?
(inat je los zanat, 26. septembar 2016 17:50)

Pre će da bude ovo drugo jer te generacije su najratobornije - internet generacije.

dzoni

pre 7 godina

@Bacvanin
Kako si lepo preskocio Kosovo ..americka skola tj sve selektivno..a o sama Bosna je nelegalno raspisala referendum bez Srba kao konsitutivnog naroda i to cak ako zaboravimo da po ustavu SFRJ nisu imali pravo na referendum ..znaci zakon postoji samo ako na stetu srba

LOL

pre 7 godina

"Ignorisanje odluke Ustavnog suda BiH je krivično delo za šta je, po Krivičnom zakonu BiH, zaprećena kazna zatvora do pet godina. "

Onda bi pola Sarajeva (SDA) trebalo pohapsiti.....Nego, kol'ko sam ja upućen skupština RS je donela odluku o referendumu...sve pametnjaković do pametnjakovića...

Kayo

pre 7 godina

Poziv za saslušanje svom mentoru Dodiku poslao glavni tužilac Goran Salihović? To je toliko providno, jer Salihović time svjesno podiže rejting Dodiku pred predstojeće izbore u RS-u. Vrlo providna igra.

belzebub

pre 7 godina

@Bacvanin
"verujte mi, nama ne treba da svaka manjina na Balkanu pocne da pravi referendume tamo gde predstavlja vecinu."

- Srbi iz R. Srpskoj u BiH pravno nisu manjina već jedan od tri konstitutivna narroda. Bitna razlika. U krajnjoj instanci nosilac suvereniteta je narod i ne može ga ni jedan sud preglasati. Šta će da uradi sud ako skupština + narod na referendumu odluče nešto protiv odluke istog? Uhapsiti čitav narod?

"Da li bi i tada prihvatili volju stanovnika Horgosa, cak i ako ustavni sud Srbije prethodno napomene da se taj referendum ne sme odrzati?"

- Ako ustavni sud Srbije iz neke čiste pakosti donese neku besmislenu odluku kojom bi stanovnicima Horgoša zabranio da slave dan osnivanje grada, da ja bih definitivno podržao stanovnike Horgoša i tražio da takve dijabole budu razrešene dužnosti.

Jedino što ja ne razumem je da zbog takve trivije neke budale čak pominju i rat. To može samo mozak izgoreo od mržnje.

Borky

pre 7 godina

Hapsiti, konačno! Da razmisli o svemu...nema više rata u Bosni!
(DV, 26. septembar 2016 20:00)

Gdje bilo ko iz Republike Srpske i jednom spomenuo rat ili pozvao na isti?Stvarno je sramota da se ovako zamjenjuju teze!

Ivan

pre 7 godina

retko sta je neustavno jer neverujem da u ustavu ili "dejtonu" pise da srbi ne mogu da slave 9.januar.
to jedino moze da bude u suprotnosti sa sudskim tumacenjem ustava, a oni mogu bukvalno sta god hoce da protumace u vezi bilo cega, i nesto ne verujem da ce da bude u korist srba a na stetu muslimana

Lora Palmer

pre 7 godina

Ovo je samo naduvavanje pozicije Dodika i pravljenje od njega zrtve i sveca, posebno sad pred izbore. Stavise siguran sam da mu to neko namerno cini uslugu.

Ddule

pre 7 godina

Pa tako to ide. Ako ne odgovara na poziv tuzilastva i ne prijavi se na sudu u Sarajevo, uhapsit ce ga drugi, cim prodje drzavnu granicu BiH. Daj Bog da ga ne uhapse Ameri!

Nema sumnje

pre 7 godina

Ови као да су га питали шта да ураде пет дана пред изборе, само му дижу рејтинг...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Diego, 26. septembar 2016 16:40)

Da, dizu rejting bas kako treba. Nikom nije palo na pamet da je upravo to sto CIA radi, daje potpuni politicki kapacitet covjeku koji je od 1996 uradio najvise za delegitmizaciju Srpske... Dodik je potpisao sve prenesene nadleznosti sa RS na BiH. Ukinuo vojsku RSa... Zaduzio sve do granice finanijskog kraha... itd. Sta li ce uraditi u naredne 4 godine?

Bata Stojkovic

pre 7 godina

To s konstituvnim narodom je čista glupost! Svuda u svijetu svi građani imaju svaki po jedan glas i svaki glas isto vrijedi bez obzira na nacionalnost, nema da se dijeli na konstitutivni narod i manjinu. 
I onda kad se za nešto glasa većina pobjeđuje, ili natpolovičnom ili dvotrećinskom većinom, kako za šta.
(Meister Jakob, 26. septembar 2016 20:52)

Opa, sad vama Hrvatima izgleda odgovora princip jedan covek jedan glas, a kad je to Sloba govorio onda je to bila majorizacija. Interesantno je kako kad ste vi u pitanju sve ono sto ste osporavali Srbima u Jugoslaviji vi dajete sebi za pravo u Hrvatskoj.

banja luka rs

pre 7 godina

Za glory:
isto tako nije pravio kompromise kada je izbrisao granicu kod brckog I prosirio medjuentitetsku liniju na stetu RS. RS pravno nije iz jednog dijela.

Swedenonline

pre 7 godina

Problem za sve koji ovo glasanje vide kao problem je da je 98% glasaca dalo glas protiv BiH a ne za to za sta se glasalo. Sto doduse nije daleko od istine.

nemilosrdni anđeo

pre 7 godina

@Meister Jakob

Nije glupost nego slovo ustava, pročitaj prvu stranici Dejtona BiH državna zajednica dva ravnopravna entiteta i tri konstutivna naroda.

Najveća glupost, je što ne postoji nigdje u svijetu, da u ustavnom sudu sjede tri stranca kojima je istekao mandat prije 15 godina, a sud nije uspostavljen legalno procedurom donešenjem odgovarajućeg zakona u državnom parlamentu, znači radi i donosi nezakonske odluke.

Duro

pre 7 godina

@ Bata Stojkovic "Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!???..."
Ponavljanje je majka znanja, knjigu ( Ustav SFRJ) u ruke pre pozivanja na njega ...

Hronicar

pre 7 godina

Dragan Banjaluka,

Nije istina, samo je inicijalni mandat bio 5 godina (205) a sada je do 70 godina starosti. Kao u mnogim zemljama - manje vise stalni organ zbog pravne konzistentnosti. Naravno ako nisu smenjeni zbog iz drugih razloga. I kome treba karadjizacija RS? Nikome najmanje RS.

tuzlak

pre 7 godina

Dodik se doveo u situaciju da je postao drzavni neprijatelj a kada sebi to dopustite ili ste avanturista ili imate nekog iza ledja. Bojim se da je izvisio ovaj put. I za sve one koji stalno ponavljaju, nigdje na svijetu pa ni ubSrbiji narod nije nosioc suvereniteta. To je izmisljena floskula.

kurs iz engleskog

pre 7 godina

Mislim da je vreme da se svako preispita. Ne moze I jare I pare, a kada si neodlucan onda gubis sve. Lepo prst na celo, pa onda komentarisi.. Ja hocu jare :-)

Meister Jakob

pre 7 godina

To s konstituvnim narodom je čista glupost!
Svuda u svijetu svi građani imaju svaki po jedan glas i svaki glas isto vrijedi bez obzira na nacionalnost, nema da se dijeli na konstitutivni narod i manjinu.
I onda kad se za nešto glasa većina pobjeđuje, ili natpolovičnom ili dvotrećinskom većinom, kako za šta.

Neko iz Banata

pre 7 godina

@Meister Jakob
Upravu si za konstitutivne narode,to je komunisticka tvorevina koja i dalje zivi.Posle II svetskog rata posto je "veliki otac" svih naroda i narodnosti(inace hrvat ,a ne jugosloven) nije znao kako drugacije da izvede tj ogranici dominaciju srba u celoj Jugoslaviji, pored crtanja novih granica(republika koje nisu ni postojale pre II sv, rata),dodele autonomija i dalje su srbi bili faktor koji nije mogao da zaobidje(cak i pored zverstava obozavalaca Hitlera,koje je Tito na taj nacin i zastitio od osvete),morao je da uvede taj termin "konstitutivni narod".Inace on je prvobitno namenjen da srbi ne mogu da preglasaju hrvate i muslimane tj pravo veta +biranje na javne funkcije po nacionalnom kljucu .Prilikom raspada Jugoslavije to pravo je srbima uskraceno i direktan je uzrok rata.(Hrvatska i BiH su mogle da se odvoje od Juge samo uz saglasnost srba koji su ziveli na prostoru tih "republika").Tako da je Juga bila bure g*vana sa dva prsta meda odozgo od nastajanja,med su nasi matorci polizali davno i dalje pate za ukusom,a nama ostavili ovo drugo.(sadasnja BiH je mala Juga ,a tu vidi kako je to funkcionisalo ,ostali su se malo primirili)

Meister Jakob

pre 7 godina

Nije glupost nego slovo ustava, pročitaj prvu stranici Dejtona BiH državna zajednica dva ravnopravna entiteta i tri konstutivna naroda.

Najveća glupost, je što ne postoji nigdje u svijetu, da u ustavnom sudu sjede tri stranca kojima je istekao mandat prije 15 godina, a sud nije uspostavljen legalno procedurom donešenjem odgovarajućeg zakona u državnom parlamentu, znači radi i donosi nezakonske odluke.
(nemilosrdni anđeo, 26. septembar 2016 21:21)

Ajde navedi mi još jednu državu koja ima "konstituivne" narode, svaka država ima građane koji su bez obzira na naciju, religiju, rasu itd. jednaki. Svako ima jedan glas i svačiji glas isto vrijedi. Većina vlada a manjina se mora pokoriti većini, ne može biti protivustavno preglasavanje, ako je jedna grupacija preglasana mora se pomiriti i poštovati većinu.

Razumeo?

pre 7 godina

strašno je teško živjeti u BiH ako niste znali (demokratija ala EU...., 26. septembar 2016 15:06)

Onda je isto tako strasno zivetu u Republici Srpskoj, zato sto je on u BiH.

istina

pre 7 godina

Poslije svakog pijanstva slijedi triježnjenje, samo što je ovo bilo svjesno pijanstvo i svjesno se ugurao prst u oko međunarodnoj zajednici, pa vrijedi sačekati i vidjeti kako to prolaze oni koji to namjerno iz inata učine. Uvjeren sam da će neki ovime završiti političke karijere, a kao gora varijanta i u zatvoru radi nepoštivanja odluka ustavnog sud, a zapad drži do poštivanja prava.

Bacvanin

pre 7 godina

Ljudi, ovo sto Dodik radi je ozbiljan problem.
RS nije drzava koja ima ovlascenja da radi ovako nesto. Ne kazem da ne moze fukcionalno da sprovede referendum, ali pravno gledano je cinila nesto protivzakonito.
Zamislite da skupstina u Horgosu organisuje referendum koji tendencionalno protivan Ustavu Srbije. Da li bi i tada prihvatili volju stanovnika Horgosa, cak i ako ustavni sud Srbije prethodno napomene da se taj referendum ne sme odrzati?
Balkan a i Srbjia je etnicki i politicki previse razudjena, kada bi svaka interesna grupa odrzavala referendume po svojoj volji u regijama gde su vecina, imali bi svako malo ratove i probleme.
DObro je ovo kako je sada, setite se kako je bilo 93'. Jedva se doslo do ovog mira sada, verujte mi, nama ne treba da svaka manjina na Balkanu pocne da pravi referendume tamo gde predstavlja vecinu.
Sutra ce se na Dodikov referendum pozivati Albanci u Presevu, Bosanci u Raskoj, Madjari u Vojvodini, Bugari u Istocnoj Srbiji, a mi cemo zavrsiti na nivou sljive u krugu dvojke zbog 5 minuta slave posle dodikovog referenduma.

Zigzag

pre 7 godina

Zna li tuzilac da Dodik kao institucija ima imunitet?Nek dodje neko u Banja Luku sa nalogom za prisilno privodjenje ! Ha,ha,ha,ha,ha.....
(cobo, 26. septembar 2016 16:05)tako se i dodik smije kad vam referendumom maze oci...

Александар

pre 7 godina

Ne Dodik nema imunitet i to je potvrdio i Incko a Dodik sam sinoć rekao neka hapse referendum jel je uplašen i svjestan hapšenja.
(Sandzak, 26. septembar 2016 16:12)

Па нек дође Инцко у Бањалуку да га уxапси. Од данас па надаље, Српска је далеко више држава него Босна. Сулудо је што уопште постоји као држава.

inat je los zanat

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.
(Александар, 26. septembar 2016 16:18)
Ti zaboravio kako je kupovati gorivo na flasicu, ili nisi tad bio ni rodjen?

Аник

pre 7 godina

Пре одлуке о референдуму није испоштована још 91 одлука Уставног суда БиХ а више од пола се односи на Федерацију БиХ. Значи ли то да ће кривичне пријаве за непоштовање Уставног суда БиХ добити и сви ови случајеви пре референдума? Неће наравно, кривично се гоне само они који покушавају да бране Републику Српску.

Vito

pre 7 godina

@Anik

Nije ista stvar neispostovati i zabijati prst u oko tj krsiti. Nepostivanje bi bilo da su institucije RS sa Dodikom na celu nastavile slaviti 9 januar kao praznik. I to onda ne bi predstavljalo krsenje vec samo neispunjavanje odluka, bas kao i ostalih preko 80 neispunjenih odluka.

Ovo je sasvim druga stvar jer je Dodik raspisao referendum o odluci najvise sudske instance u drzavi koja je vec donesena. To je krsenje ustava. Nek u Srbiji ili bilo kojoj drugoj zemlji neki zvanicnik prekrsi ustav icice u zatvor. Naravno, on igra na kartu tvog nacionalizma i ignorantnosti svo vrijeme krijuci se "iza naroda" i dobro mu ide, inace bi vec bio razvlascen i vjerovatno u zatvoru radi kradje.

corax

pre 7 godina

Bilo bi zanimljivo čitati vaše komentare da neko u Srbiji pogazi odluku Vrhovnog suda. Onog malog Ljajića ste javno linčovali samo što se nije "pronašao" u pjesmi Bože pravde(za samo jedan narod)! Aj u zdravlje i malo manje licemerja u budućnosti!

tuzlak

pre 7 godina

Pa nije nicilj hapsenje Dodika. On se nece javiti a policija RS ga nece uhapsiti i onda idu sankcije zbog njega. Nece biti para za plate i penzije jer je RS nelikvidna. Itd itd ....

Александар

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.

Mile-referendum

pre 7 godina

Opet čitav svet protiv Srba???Svet se mora menjat iz korena.
(Mitar, 26. septembar 2016 16:12)

Jeste opet ako ne računamo Rusiju, Kinu koje drže pola tog svijeta dok istovremeno širom Evrope pljušte referendumi. Jedina razlika što se Srbi ovaj put brane olovkom i listićem, a kome se to ne sviđa neka šalju optužnice i sankcije, mogu i bombe ako smiju.

Ddule

pre 7 godina

Pa tako to ide. Ako ne odgovara na poziv tuzilastva i ne prijavi se na sudu u Sarajevo, uhapsit ce ga drugi, cim prodje drzavnu granicu BiH. Daj Bog da ga ne uhapse Ameri!

Александар

pre 7 godina

Муслимани би опасно могли да се загрцну. Велик је то залогај да управљаш и Бошњацима и Србима. Неће моћи и неће проћи бар када је о Србима и Српској реч.

Milan

pre 7 godina

Dobro u čemu je problem. Odluka Ustavnog suda je obavezujuća i svako ko ne poštuje treba bude pozvan da se utvrde razlozi i okolnosti nepoštivanja te odluke. Ja vjerujem da građanin Dodik ima valjane razloge za nepoštivanje te odluke. Na tužilaštvu je odluka da li će krivično goniti gospodina Dodika i po kom osnovu. U ovom članku se ne navodi koje su klasifikacije djela.

Srboljub

pre 7 godina

pitanjce, post-referendumsko: u medijima, pa i ovde, u komentarima, provlači se nezavisnost RS: kako bi postavljanje granica moglo proći bez rata i odmah pitanje 1a) do koliko žrtava biste išli u ostvarenju cilja zvanog ujedinjenje? pretpostavljam da biste tako zapenušani i pijani srBstvom lako ugradili živote svoje i svojih najbližih, jel da?

glory

pre 7 godina

Poslije svakog pijanstva slijedi triježnjenje, samo što je ovo bilo svjesno pijanstvo i svjesno se ugurao prst u oko međunarodnoj zajednici, pa vrijedi sačekati i vidjeti kako to prolaze oni koji to namjerno iz inata učine. Uvjeren sam da će neki ovime završiti političke karijere, a kao gora varijanta i u zatvoru radi nepoštivanja odluka ustavnog sud, a zapad drži do poštivanja prava.(istina, 26. septembar 2016 15:53)Pa vidiš Dodik to radi godinama,mislim na guranje prsta u oko delu međunarodne zajednice,a i dalje opstaje na vlasti.Počelo je još pre više od 6 godina kada su bili pregovori o promeni dejtonskog sporazuma.Još tada je Dodik došao u sukob sa jednim delom međunarodne zajednice,jer nije hteo da pristane da se smanje nadležnosti Rep.Srpske.Raznim epitetima su se služile zapadne diplomata kako bi ocrnile Dodikovu nepopustljivost.Čak je i tadašnji predsednik Srbije(Tadić),kako bi dokazao svoju poslušnost prema zapadu,kiji ga je doveo na vlast,slao izaslanika u Banja Luku kako bi ubedio Dodika da pristane na ustupke.Zapad se kasnije odrekao svog poslušnika u Srbiji,koji sada pravi koalicije da bi ušao u parlament,dok je Dodik i dalje na vlasti.Sadašnja vlast u Beogradu pravi iste greške i ponovo bira poslušnost prema zapadu,a ne štiti državne,nacionalne i ekonomske interese.Zato se može očekivati da završe kao prethodnici,bez obzira na trenutnu popularnost,koja je pre svega rezultat kršenja demokratije,nedostatka slobode medija i sl.Dodik možda neće pobediti na sledećim izborima,ali će ostati upamćen kao čovek,koji nije pravio kompromise kad su u pitanju interesi Rep.Srpske i nije kršio demokratiju.

Rajko

pre 7 godina

Baki & Co. treba da imaju u vidu da je cela RS protiv ostajanja u BiH, da Hrvati traže svoje i da tzv. Međunarodna zajednica danas ima preča posla nego da im drži stranu onako kako je to radila 90ih.

AZ

pre 7 godina

Ha ha odmah bih raspisao i referendum o nezavisnosti. Kako su se javili naši prijatelji sa zapada da odmah kažu kako je ovaj referendum neustavan. Gospodo, morate prihvatiti realnost na terenu (sećate li se ovoga).

Sova

pre 7 godina

Kad čitam ove komentare ovde pitam se: ako ovo pišu Srbi iz Srbije (iz Srpske ne pišu sigurno), e jadna li ti je sudbina Srbijo! A ako pišu botovi iz FBiH i Hrvatske, onda znam da možete samo da se nadate...

milorad

pre 7 godina

Nepromisljena i nesuvisla odluka Ustavnog suda (dvojica sudija su bivsi visoki funkcioneri SDA) sto je za posledicu imalo referendum. Referendum onda za posledicu ima poziv tuzilastva Dodiku, sto ce opet izazvati neku posledicu...to vam je , za one koji to nisu učili u skoli, primer OBRNUTOG REDA (inverso ordine) gde posledica stalno postaje uzrok jer uzrok nije resen.

nele

pre 7 godina

po kojoj je to logici referendum neustavan? Znaci li to da sudija ustavnog suda ima veći značaj od svih gradjana neke zemlje uzetih zajedno? 24god se 9.jan slavio kao dan RS i odjednom je neustavan. Sta je sa zahtevom da RS promeni ime posto u njoj ne žive samo Srbi? Hoće li analogno da i Nemačka/Francuska menjaju ime posto tamo ne žive samo Nemci/Francuzi? Sve se svodi na pokušaj smanjivanja ovlašćenja a zatim i ukidanje RS preko ustavnog suda i borbu Srba protiv toga...

batko

pre 7 godina

odluku o referendumu donjela je i potvrdila skupština RS,a ne predsednik Republike. idući tom logikom trebaju pozvati kompletnu skupštinu na saslušanje a zatim suditi ne samo njima nego i 57% populacije RS koje je izglasalo i odlučilo o svom prazniku.
Apsolutna budalaština i provociranje Srba u RS.

tuzlak

pre 7 godina

Dodik se doveo u situaciju da je postao drzavni neprijatelj a kada sebi to dopustite ili ste avanturista ili imate nekog iza ledja. Bojim se da je izvisio ovaj put. I za sve one koji stalno ponavljaju, nigdje na svijetu pa ni ubSrbiji narod nije nosioc suvereniteta. To je izmisljena floskula.

Meister Jakob

pre 7 godina

To s konstituvnim narodom je čista glupost!
Svuda u svijetu svi građani imaju svaki po jedan glas i svaki glas isto vrijedi bez obzira na nacionalnost, nema da se dijeli na konstitutivni narod i manjinu.
I onda kad se za nešto glasa većina pobjeđuje, ili natpolovičnom ili dvotrećinskom većinom, kako za šta.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

(Bacvanin, 26. septembar 2016 17:31) Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!??? Cime pravdas cinjenicu da samo Srbi, narod koji je najvise zrtava dao za stvaranje zajednicke drzave, nema nikakva prava dok svi drugi imaju. Veruj mi ako zapad proceni da im treba nezavisna Vojvodina ili Sandzak podrzace to cak i da smo mi Srbi mirni kao bubice. Sa druge strane ako pokazemo da drzimo do sebe bice im mnogo teze.

Sa_BiH

pre 7 godina

Zna li tuzilac da Dodik kao institucija ima imunitet?Nek dodje neko u Banja Luku sa nalogom za prisilno privodjenje ! Ha,ha,ha,ha,ha.....
(cobo, 26. septembar 2016 16:05)

Kakav imunitet, Živko Budimir, predsjednik Federacije, je u lisicama izveden iz kabineta... Čović, hrvatski član predsjedništva također...

svasta

pre 7 godina

Sto Dodika na saslusanje.Odluku o raspisivanju referenduma donela je Skupstina RS, a neustavnom je proglasio Ustavni sud BiH u kome su dva clana bivsi clanovi SDA, jedan Makedonac i dvojica iz Moldavije.Deo njih nikad ni prosli pored suda nisu pre nego sto su ih Incko i mali Alijin ustolicili.
Odluku o nezakonitosti donosi EK koje blage veze nema sa Federacijom, Stejt Department preti , opet bez ikakvog pravnog osnova (glavni problem je NATO, (jer bez RS ne mogu Bosnu da prime u svoje clanstvo) i tu ne treba mnogo mudrosti.
I sto je najgore svi oni prodaju demokratiju i vladavinu prava, kao krompir na pijaci.

Dragan Banjaluka

pre 7 godina

(Bacvanin, 26. septembar 2016 17:31)
Da bi znao da je prekrsen Ustav BiH morao bi da ga procitas.
Po tom Ustavu mandat stranih sudija u BiH je pet godina, a ova trojica sudija su tu 14 GODINA. Znaci, njima je pre devet godina istakao mandat koji niko nije produzio. Drugo, u Srbiji i svim zemljama svijeta koje imaju Ustavni sud imaju i Zakon o Ustavnom sudu, jedino u BiH ne postoji Zakon o Ustavnom sudu.
Dalje, Ustav BiH poznaje samo TRI drzavne institucije na nivou BiH, a sad ih ima preko dve stotine i sve su neustavne. Ustav BiH ne poznaje Bonska ovlastenja kojim su nametnute te nove instoticije.

Аник

pre 7 godina

Bacvanin@ Републила Српска има све елементе државе, Прешевска долина нема, у томе је разлика. Ентитет је већа територијална аутономија чак и од аутономне покрајине.

Nema sumnje

pre 7 godina

Ови као да су га питали шта да ураде пет дана пред изборе, само му дижу рејтинг...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Diego, 26. septembar 2016 16:40)

Da, dizu rejting bas kako treba. Nikom nije palo na pamet da je upravo to sto CIA radi, daje potpuni politicki kapacitet covjeku koji je od 1996 uradio najvise za delegitmizaciju Srpske... Dodik je potpisao sve prenesene nadleznosti sa RS na BiH. Ukinuo vojsku RSa... Zaduzio sve do granice finanijskog kraha... itd. Sta li ce uraditi u naredne 4 godine?

Duro

pre 7 godina

@ Bata Stojkovic "Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!???..."
Ponavljanje je majka znanja, knjigu ( Ustav SFRJ) u ruke pre pozivanja na njega ...

SinBin

pre 7 godina

Да се ја питам, најавио биx одмаx референдум за независну Српску. Са овима нема заједничког живота.
(Александар, 26. septembar 2016 16:18)
Ti zaboravio kako je kupovati gorivo na flasicu, ili nisi tad bio ni rodjen?
(inat je los zanat, 26. septembar 2016 17:50)

Pre će da bude ovo drugo jer te generacije su najratobornije - internet generacije.

Kayo

pre 7 godina

Poziv za saslušanje svom mentoru Dodiku poslao glavni tužilac Goran Salihović? To je toliko providno, jer Salihović time svjesno podiže rejting Dodiku pred predstojeće izbore u RS-u. Vrlo providna igra.

kurs iz engleskog

pre 7 godina

Mislim da je vreme da se svako preispita. Ne moze I jare I pare, a kada si neodlucan onda gubis sve. Lepo prst na celo, pa onda komentarisi.. Ja hocu jare :-)

bucko lazmisljam

pre 7 godina

@istina da sveg drzi do prava i pravde onda nebi kvazi drzava Kosovo bila proglasena i priznata. Rezolucija UN kaze da po rezoluciji 1244 to je deo Srbije pod upravom UN. Neke zemlje priznaju ono sto one misle da je pravo i pravda. Nepostuju ni UN ni pravo ni pravdu. Prema tome pravo i pravda su rastegljiv pojam iako su stvari jasne ko dan.

Zoki

pre 7 godina

Referendum je politička odluka skupštine, tako da se za nju ne može odgovarati. Tužilaštvo je pod pritiskom da nešto uradi, ali u suštini ne može da uradi ništa. Ako nastave ovako, imaće ljude iz Dodikove stranke u svim zajedničkim organima BiH. I imaće paralizu svih tih organa, jer će srpski delegati blokirati svaku odluku i obustaviti svako finansiranje.

Lora Palmer

pre 7 godina

Ovo je samo naduvavanje pozicije Dodika i pravljenje od njega zrtve i sveca, posebno sad pred izbore. Stavise siguran sam da mu to neko namerno cini uslugu.

Hronicar

pre 7 godina

Dragan Banjaluka,

Nije istina, samo je inicijalni mandat bio 5 godina (205) a sada je do 70 godina starosti. Kao u mnogim zemljama - manje vise stalni organ zbog pravne konzistentnosti. Naravno ako nisu smenjeni zbog iz drugih razloga. I kome treba karadjizacija RS? Nikome najmanje RS.

Meister Jakob

pre 7 godina

Nije glupost nego slovo ustava, pročitaj prvu stranici Dejtona BiH državna zajednica dva ravnopravna entiteta i tri konstutivna naroda.

Najveća glupost, je što ne postoji nigdje u svijetu, da u ustavnom sudu sjede tri stranca kojima je istekao mandat prije 15 godina, a sud nije uspostavljen legalno procedurom donešenjem odgovarajućeg zakona u državnom parlamentu, znači radi i donosi nezakonske odluke.
(nemilosrdni anđeo, 26. septembar 2016 21:21)

Ajde navedi mi još jednu državu koja ima "konstituivne" narode, svaka država ima građane koji su bez obzira na naciju, religiju, rasu itd. jednaki. Svako ima jedan glas i svačiji glas isto vrijedi. Većina vlada a manjina se mora pokoriti većini, ne može biti protivustavno preglasavanje, ako je jedna grupacija preglasana mora se pomiriti i poštovati većinu.

dzoni

pre 7 godina

@Bacvanin
Kako si lepo preskocio Kosovo ..americka skola tj sve selektivno..a o sama Bosna je nelegalno raspisala referendum bez Srba kao konsitutivnog naroda i to cak ako zaboravimo da po ustavu SFRJ nisu imali pravo na referendum ..znaci zakon postoji samo ako na stetu srba

Ja

pre 7 godina

Tužilaštvo BIH nema snagu za ovu operaciju i to je potpuno jasno.No mene zanima da li se ovo realizuju obećanja USA, oni su i u današnjem zvaničnom saopštenju State Departmenta naveli da će odgovorni snositi posljedice.Ako su ovo USA krenule da rješavaju Dodika onda mu je to razlog za brigu

belzebub

pre 7 godina

@Bacvanin
"verujte mi, nama ne treba da svaka manjina na Balkanu pocne da pravi referendume tamo gde predstavlja vecinu."

- Srbi iz R. Srpskoj u BiH pravno nisu manjina već jedan od tri konstitutivna narroda. Bitna razlika. U krajnjoj instanci nosilac suvereniteta je narod i ne može ga ni jedan sud preglasati. Šta će da uradi sud ako skupština + narod na referendumu odluče nešto protiv odluke istog? Uhapsiti čitav narod?

"Da li bi i tada prihvatili volju stanovnika Horgosa, cak i ako ustavni sud Srbije prethodno napomene da se taj referendum ne sme odrzati?"

- Ako ustavni sud Srbije iz neke čiste pakosti donese neku besmislenu odluku kojom bi stanovnicima Horgoša zabranio da slave dan osnivanje grada, da ja bih definitivno podržao stanovnike Horgoša i tražio da takve dijabole budu razrešene dužnosti.

Jedino što ja ne razumem je da zbog takve trivije neke budale čak pominju i rat. To može samo mozak izgoreo od mržnje.

bb

pre 7 godina

Lijepo je to...kad se odluke Ustavnog suda postuju samo kad ti pase. Tako i Amerikanci isto...postuju odluke UN-a samo kad im odgovara. Ista je to skola.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

@ Bata Stojkovic "Ti izgleda nisi cuo da su se Slovenija, Hrvatska, BiH i Kosovo proglasili nezavisnim drzavama uprkos izricitim zabranama u tada vazecim Ustavima SFRJ i Srbije pa nas sad plasis sa ovim referendumom o proslavi jednog praznika!???..." 
Ponavljanje je majka znanja, knjigu ( Ustav SFRJ) u ruke pre pozivanja na njega ...
(Duro, 26. septembar 2016 18:47) Duro ja sam Ustav SFRJ iz 1974 dobro procitao, za razliku od tebe. Ako mi nadjes u njemu gde pise da republike i/ili pokrajine imaju pravo da proglasavaju nezavisnost i otcepe se od SFRJ castim te i javno priznajem da pojma nemam. Ajde sokole!

banja luka rs

pre 7 godina

Za glory:
isto tako nije pravio kompromise kada je izbrisao granicu kod brckog I prosirio medjuentitetsku liniju na stetu RS. RS pravno nije iz jednog dijela.

Ivan

pre 7 godina

retko sta je neustavno jer neverujem da u ustavu ili "dejtonu" pise da srbi ne mogu da slave 9.januar.
to jedino moze da bude u suprotnosti sa sudskim tumacenjem ustava, a oni mogu bukvalno sta god hoce da protumace u vezi bilo cega, i nesto ne verujem da ce da bude u korist srba a na stetu muslimana

LOL

pre 7 godina

"Ignorisanje odluke Ustavnog suda BiH je krivično delo za šta je, po Krivičnom zakonu BiH, zaprećena kazna zatvora do pet godina. "

Onda bi pola Sarajeva (SDA) trebalo pohapsiti.....Nego, kol'ko sam ja upućen skupština RS je donela odluku o referendumu...sve pametnjaković do pametnjakovića...

Razumeo?

pre 7 godina

strašno je teško živjeti u BiH ako niste znali (demokratija ala EU...., 26. septembar 2016 15:06)

Onda je isto tako strasno zivetu u Republici Srpskoj, zato sto je on u BiH.

Bata Stojkovic

pre 7 godina

To s konstituvnim narodom je čista glupost! Svuda u svijetu svi građani imaju svaki po jedan glas i svaki glas isto vrijedi bez obzira na nacionalnost, nema da se dijeli na konstitutivni narod i manjinu. 
I onda kad se za nešto glasa većina pobjeđuje, ili natpolovičnom ili dvotrećinskom većinom, kako za šta.
(Meister Jakob, 26. septembar 2016 20:52)

Opa, sad vama Hrvatima izgleda odgovora princip jedan covek jedan glas, a kad je to Sloba govorio onda je to bila majorizacija. Interesantno je kako kad ste vi u pitanju sve ono sto ste osporavali Srbima u Jugoslaviji vi dajete sebi za pravo u Hrvatskoj.

Neko iz Banata

pre 7 godina

@Meister Jakob
Upravu si za konstitutivne narode,to je komunisticka tvorevina koja i dalje zivi.Posle II svetskog rata posto je "veliki otac" svih naroda i narodnosti(inace hrvat ,a ne jugosloven) nije znao kako drugacije da izvede tj ogranici dominaciju srba u celoj Jugoslaviji, pored crtanja novih granica(republika koje nisu ni postojale pre II sv, rata),dodele autonomija i dalje su srbi bili faktor koji nije mogao da zaobidje(cak i pored zverstava obozavalaca Hitlera,koje je Tito na taj nacin i zastitio od osvete),morao je da uvede taj termin "konstitutivni narod".Inace on je prvobitno namenjen da srbi ne mogu da preglasaju hrvate i muslimane tj pravo veta +biranje na javne funkcije po nacionalnom kljucu .Prilikom raspada Jugoslavije to pravo je srbima uskraceno i direktan je uzrok rata.(Hrvatska i BiH su mogle da se odvoje od Juge samo uz saglasnost srba koji su ziveli na prostoru tih "republika").Tako da je Juga bila bure g*vana sa dva prsta meda odozgo od nastajanja,med su nasi matorci polizali davno i dalje pate za ukusom,a nama ostavili ovo drugo.(sadasnja BiH je mala Juga ,a tu vidi kako je to funkcionisalo ,ostali su se malo primirili)

Borky

pre 7 godina

Hapsiti, konačno! Da razmisli o svemu...nema više rata u Bosni!
(DV, 26. septembar 2016 20:00)

Gdje bilo ko iz Republike Srpske i jednom spomenuo rat ili pozvao na isti?Stvarno je sramota da se ovako zamjenjuju teze!

Swedenonline

pre 7 godina

Problem za sve koji ovo glasanje vide kao problem je da je 98% glasaca dalo glas protiv BiH a ne za to za sta se glasalo. Sto doduse nije daleko od istine.

Diego

pre 7 godina

Ови као да су га питали шта да ураде пет дана пред изборе, само му дижу рејтинг...

nemilosrdni anđeo

pre 7 godina

@Meister Jakob

Nije glupost nego slovo ustava, pročitaj prvu stranici Dejtona BiH državna zajednica dva ravnopravna entiteta i tri konstutivna naroda.

Najveća glupost, je što ne postoji nigdje u svijetu, da u ustavnom sudu sjede tri stranca kojima je istekao mandat prije 15 godina, a sud nije uspostavljen legalno procedurom donešenjem odgovarajućeg zakona u državnom parlamentu, znači radi i donosi nezakonske odluke.