Ivan
pre 7 godina
Ako se dobro sećam, upravo Nemci propagiraju - slobodno tržište. Čemu onda ovakve žalopojke?
Nedelja, 12.06.2016.
12:10
Da li će zvanični Berlin dozvoliti da kineske kompanije redom kupuju velike nemačke firme? I šta se protiv toga uopšte može?
Izvor: Dojèe vele
pre 7 godina
Ako se dobro sećam, upravo Nemci propagiraju - slobodno tržište. Čemu onda ovakve žalopojke?
pre 7 godina
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
(Surovi, 13. jun 2016 07:58)
procitaj ponovo moj prvi komentar (primer za kucista za turbine). ovo cime se ti odusevljavas je osnova savrmene industrijske proizvodnje, narocito recimo u automobilskoj industriji gde jedan proizvodjac radi odredjeni deo za svaki tip automobila po narudzbini, a u zavisnosti od zahteva za kvalitetom podesava proizvodnu liniju. zanimljivo kako se srbi oduseve kada otkriju nesto sasvim uobicajeno, ne shvatajuci da je to uobicajeno :-) a onda procitaj i moj prvi primer za CNC strugove. iz iskustva ti tvrdim da i dalje nisu u stanju da naprave evropski kvalitet kada su u pitanju vrlo precizni proizvodi. mozda jesu ali racunaju na, i orijentisu se ka trzistima kojima je bitnija niska cena od visokog kvaliteta. a ti mozes da verujes, a i ne moras.
pre 7 godina
Kinezi su digli svoju ekonomiju tako što su kopirali sve od kisele vode do borbenih aviona i ukrali puno tehnologije od drugih.
Prodavali ne zakonito velike količine lekova sad je mnogo manje pošto se mnoge zemlje bunile ali nisu prestali skroz.
I mi trebamo od drugih da uzmemo tehnologiju na zajam, ili kao Kinezi kad kupe malu količinu oružja samo da bi videli kako je napravljeno pa onda naprave nešto slično.
pre 7 godina
Neverovatno koliko ljudi ne shvata od cega uopste zive. Srbija zivi od doznaka nasih ljudi u Nemackoj. Usporavanje Nemaca znaci krah Srbije. Nasi ljudi ne idu na rad u Kinu. Kineze ne zanima neobrazovan srpski radnik. Kod Nemaca ih zanima tehnologija a kod nas resursi. Kinezi su kupili sve sto vredi u Africi a o tome niko ne pise. Oni se sire ali na svoj nacin. U tom prosirenju za nas nema mesta. Kao i kod svih drugih. Pravicete Nemce od blata.
pre 7 godina
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
(HaSSa the Great, 12. jun 2016 14:51)
Potpuno bi se slozio da je rec o proizvodima od pre 30+ godina. Danas kinezi umeju da proizvedu sve u bilo kom kvalitetu.U mnogim stvarima su najbolji,a tu spadaju kompjuterske mreze i mrezni sistemi,transformtori i trafoi za velike sisteme,kompresori za klima uredjaje ....
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
pre 7 godina
@Achitwn
Pa bas i nije tako... Recimo USA su blokirale prodaju visokotehnoloskih firmi azijskim kupcima. Npr. Syngenta, Lumileds, Micron, Lexmark, ...
Australija blokira prodaju ranca kinezima.
Ako su interesi drzave ugrozeni, drzava moze da blokira prodaju firme.
Sto se tice same Nemacke:
On the record, Mr. Gabriel’s ministry said the government did not get involved in business affairs, according to the report. Germany, especially under Social Democrats such as Mr. Gabriel, has a long history of intervening in the economy to block takeovers.
https://global.handelsblatt.com/edition/439/ressort/companies-markets/article/kuka-sale-to-chinese-buyer-in-doubt
pre 7 godina
@Zivela KP Evrope na celu.....
Potpisujem ti svaku rec. Bravo za komentar
pre 7 godina
(andreas kisser, 12. jun 2016 17:04)
Gospodine, možda je vaš problem taj, što vi zastupate gledište nemačke strane, ali pri tom zaboravljate da upravo vi tvrdite da Kinezi nemaju firme koje bi zbog tehnološke dominacije bile ineteresantne Zapadu, a previđate i činjenicu da firma "Kuka", o kojoj se zapravo govori, svoje glavno tržište ima u Kini i za nju je ponuđena cena koju niko sa Zapada/Nemačke nije spreman da plati, a gospodin Gabrijel, potpredsednik vlade, je upravo to tražio. Dakle kako god se okrenu zadnjica im je pozadi - ili će dozvoliti prodaju (privatna firma, čiji vlasnik hoće da je proda) ili će je ugasiti tako što će Kinezi prestati da kupuju od nje. Moraće jer nema niko drugi koji to nudi? Zaboravite, ne postoji ni jedan nemački proizvod koji neko drugi ne pravi ili bolje ili jeftinije ili i bolje i jeftinije.
(bukvasd, 12. jun 2016 17:43)
vasa replika mi je prilicno nejasna, ne shvatam kako je ista od onoga sto pisete relevantno za moj komentar!? u tvrdnju da ce 'kuka' propasti ako je ne kupe kinezi mislim da ne verujete ni vi sami. a poslednju recenicu vase replike tek ne vredi komentarisati; ja sam naveo dva jednostavna i konkretna primera za koja licno znam iz sopstvenog iskustva jer sam dugo bio u toj bransi, a vi iznosite neke vase pausalne ocene. mislim da se ovo sto vi pisete zove u narodu 'prodavanje magle' :-) a i odnos pluseva i minuseva koje ste dobili je jos jedna islutracija kako je u srbiji danas prodavanje magle vrlo popularno kod masa.
pre 7 godina
Da li će zvanični Berlin dozvoliti da kineske kompanije redom kupuju velike nemačke firme? I šta se protiv toga uopšte može?"Meni stvarno nije jasno ko je ovde lud. Mi se time hvalimo.
(Zoran, 12. jun 2016 12:24)
Radi se da su nemacke kompanije kao i u americe u vlasnistvu shareholders-a a ne drzave. Oni samo gledaju profit i ako je vide, odobrice prodaju kompanine kinezima. Tu drzava ne moze bas nista.
pre 7 godina
Хахахахаха европа уводи санкције Русији. Русија уводи контра санкцје европи и највише страдају европски сељаци ! У међувремену Кинези купују европско сребро јер су европљани толико грамзиви да их то ни не интересује ! На крају ће остати само пар великих економија попут кинеске, каубосјке и јапанске са приде неким мањим играчима ...
pre 7 godina
Kad su "demokratizirali" Yugu (znate već kako početkom 90-ih) onda su nas prisilili da otvorimo tržište za slobodnu trgovinu. Naravno, oni su prodavali a mi kupovali. Prisilili su nas da izjednačimo cijene energenata (struja, plin) sa zapadnim ekonomskim cijenama iako su nam plače bile 5-6 puta manje. Poslije su nas prisilili da privatiziramo sve uključujući i banke i firme koje su nam bile od nacionalnog interesa (npr. INA u Hr). Naravno to su kupovale njihove firme, njemačke, francuske itd. Sada kad je došao (crveni) vrag po svoje onda čekaj malo. Više ne važe zakoni slobodnog tržišta i liberalizacije trgovine nego se brine o nacionalnim interesima. Baš mi je drago da je tako i kapitalisti su kapitalisti ali mi je draže da sad lovu mlate i da se šire kinezi nego ameri i ovi naši u EU.
pre 7 godina
Nemačke firme se žale na blokade u Kini, a ima ih 4x više nego kineskih u Nemačkoj? Uz to, Nemci neće kinezima da dozvole da kupe neku njihovu kompaniju. Ko je ovde blesav? Šta onda Kinezi treba da kažu? Odvratno licemerje.
pre 7 godina
Svabe su kupile sve sto valja po Evropi. A sada im ne odgovara sto neko sa vise para kupuje njihovo. Zao mi je, i kod vass ima alavih na pare.
pre 7 godina
(Rusofil, 12. jun 2016 18:34)
Rusofile, jedna od prvih zrtava Kine ce upravo biti Rusija... Ali ni Kini se ne smesi srecna buducnost, kad sve kupe i presele, dobice i oni "nelojalnu konkurenciju" u vidu Indije. Pa Srednje i Juzne Amerike i Afrike... I na kraju robota, kad ce prakticno biti nebitno gde je fabrika...a tad ce vec globalizacija odraditi svoje i u prakticno svim zemljama na svetu ce ljudi ziveti podjednako (srednje-siromasno)
pre 7 godina
Znaci Nemci treba da vladaju i tako treba da ostane za sva vremena i niko ne sme da se usudi da ih smeni na tronu?
To sto su oni postali gospodari ekonomije i sveta kroz ratove i smicalice nema veze, to je njima dozvoljeno za njih pravila ne vaze.
Pravila vaze samo za ove druge.
pre 7 godina
(mare, 12. jun 2016 16:14)
Vecina firmi, fabrika, banaka i sl. u Kini je u PRIVATNOM vlasnistvu. To sto ima par ogromnih drzavnih ne znaci nista kad na tih par dodje 10-15 privatnih koje su 5x manje. Vecina radnika je zaposleno kod privatnika, itd. Od komunizma ni traga (osim u nazivu partije), a tek od socijalizma. Amerika je vise komunisticka od Kine.
Jako slicna stvar je i u Rusiji, od 90ih naovamo.
pre 7 godina
kinezi samo kupuju vrhunsku tehnologiju..onda to sve kopiraju i prodaju ali daleko losijeg kvaliteta!nikad nista iz kine ne bi kupio!radije nesto osrednje iz eu nego kina!
pre 7 godina
Gde je tu liberalnost u kapitalizmu?
Kakav je to drzavni diktat i nesloboda ko ce sta da kupuje?
pre 7 godina
Zapadd će da se uruši. To je sigurno samo je pitanje vremena. Nema firme koja može da izdrži nelojalnu konkurenciju. Zapad je sam sebi pucao u nogu i sad cvili. Kinezi su u velikom zaletu i kad kupe sve šta zapad ima, onda mogu štachoće. Mogu i zatvorit sve zapadne tvornice i preselit ih u Kinu. Zapad je funkcionirao dok je postojala blokovska podjela ali sad je to bay bay. Kina će ih zgazit do temelja.
pre 7 godina
(Marko, 12. jun 2016 16:48)
Nije bas tako i zemlje zapada se pridrzavaju propisa, zakona, pravila, medjudrzavnih dogovora kada njima to odgovara a kada ne uvedu neki paragraf da se izvuku koji vama naravno ne daju da koristite kada je u vesem interesu ali ne i u njihovom. Kinezima ne mogu da namecu dvostruke standarde kao legitimne kao sto malim, siromasnijim i banana zemljama vec Kinezi rade isto sto i oni i to ih izludjuje.
pre 7 godina
zabrinjavajuce je koliko ljudi nije u stanju da razume procitano. nije problem sto kinezi zele da kupuju nemacke firme (u sustini jeste, ali ne sa pravne tacke gledista i stoga nebitno za ovu vest), vec stoga sto to isto, pod istim uslovima brane drugima.
vezano za neke druge zablude koje proiziliaze iz komentara: kina je komunisticka samo po politickom sistemu i to pro-forme, u sustini to je kapitalizam na nivou prvobitne akumulacije kapitala u engleskoj krajem 18. veka. druga stvar je u tome sto im je kvalitet i dalje znacajno losiji kad je u pitanju visoka tehnologija (za serijsku proizvodnju). dada je dao dobar primer, samo posto vecina u srbiji nema pojma o modernoj inustrijskoj proizvodnji, ostavljaju nebulozne replike. recimo pre 15ak godina je novi nemacki strug kostao oko 75.000DM, a kineski (ganc novi) oko 6.000! naravno, kupite kineski i za godinu dana vam treba novi, dok sam se svojim ocima nagledao destina nemackih masina za obradu metala koje su proizvedene pre WWII i rade perfektno! ili firma koja pravi kucista za turbine automobila. ista firma radi po narudzbini za sve proizvodjace: nemci traze specifikacije koje kostaju 80-100 evra po komadu, fiat je zadovoljan sa cenom od 40. to znaci: jefitniji materijal i losiji kvalitet obrade za fiat. a kinezima bi bilo mnogo da plate i 20. o ovome prica dado. dakle kinezi su od njegove firme dobili suvi kvalitet koji ce trajati sto godina, a obi ce ipak jos dugo praviti kratkotrajne lose kopije.
pre 7 godina
@Marko, 12. jun 2016 16:48
U najvećem korupcionaškom skandalu u istoriji nemačke privrede, Simens moraće da plati kaznu od milijardu evra.
Simensovi službenici i zastupnici u razdoblju od 1999. do 2006. po celom svetu plaćali mito.
http://www.dw.com/sr/da-li-se-korupcija-isplati/a-3879382
Državno tužilaštvo u Beču pokrenulo je istragu protiv Simensa zbog podmoćivanja na jugoistoku Evrope.
Simens je platio do 50 miliona evra mita. Koncern je mitom "kupovao" poslove u Bugarskoj, Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, sumnja tužilaštvo.
http://www.economy.rs/vesti/21719/Afera-Siemens---kupovina--poslova-mitom-od-cak-50-miliona-EUR-.html
Simens i Dajmler su delili milijarde širom sveta kako bi obezbedili poslove.
http://www.dw.com/sr/korupcija-na-sve-strane-i-u-nema%C4%8Dkoj/a-17267949
Drugim recima, Nemci su genetski posteni. Tzv. ravnopravna konkurencija.U vidu podmicivanja.Posteno.
pre 7 godina
(andreas kisser, 12. jun 2016 17:04)
Gospodine, možda je vaš problem taj, što vi zastupate gledište nemačke strane, ali pri tom zaboravljate da upravo vi tvrdite da Kinezi nemaju firme koje bi zbog tehnološke dominacije bile ineteresantne Zapadu, a previđate i činjenicu da firma "Kuka", o kojoj se zapravo govori, svoje glavno tržište ima u Kini i za nju je ponuđena cena koju niko sa Zapada/Nemačke nije spreman da plati, a gospodin Gabrijel, potpredsednik vlade, je upravo to tražio. Dakle kako god se okrenu zadnjica im je pozadi - ili će dozvoliti prodaju (privatna firma, čiji vlasnik hoće da je proda) ili će je ugasiti tako što će Kinezi prestati da kupuju od nje. Moraće jer nema niko drugi koji to nudi? Zaboravite, ne postoji ni jedan nemački proizvod koji neko drugi ne pravi ili bolje ili jeftinije ili i bolje i jeftinije.
pre 7 godina
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
(HaSSa the Great, 12. jun 2016 14:51)
Potpuno bi se slozio da je rec o proizvodima od pre 30+ godina. Danas kinezi umeju da proizvedu sve u bilo kom kvalitetu.U mnogim stvarima su najbolji,a tu spadaju kompjuterske mreze i mrezni sistemi,transformtori i trafoi za velike sisteme,kompresori za klima uredjaje ....
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
pre 7 godina
Cestitka onima koji su funkcionalno pismeni i mogu da razumeju i procitaju tekst. Ne znam da li je vecina komentatora samo nepismena ili i ideoloski ostrascena ali evo ja cu vam "prepricati" u cemu je problem tako da svi razumeju.
Dakle (skoro) svako moze da zakljuci da je problem u Kineskoj regulativi koja ne dozvoljava da "stranac" bude vecinski vlasnik firmi, kao sto je tekst i rekao. Ako dalje citamo tekst, mozemo zakljuciti da se Kinezi cesto sluze piraterijom i kradjom tudjih patenata i ideja jer ne veruju u privatno vlasnistvo i zastitu patenata. Dakle, ja radim na necemu godinama/decenijama i zelim kasnije da vratim ulozeno i zaradim profit. Tebe to ne interesuje, ti si odlucio da pravila iz ugovora za tebe ne vaze kao i medjunarodno pravo vec blatantno pokrades i prekopiras nesto sto nije tvoje. Ako je to "vrli novi svet" kojem se divite mogu samo da vam pozelim zaposlenje u takvoj firmi i da prodjete na isti nacin sa vasim projektima.
Da sumiram problem za funkcionalno nepismene. Kini se ne moze verovati jer i dalje krse osnovna pravila poslovanja i slobodnog trzista a pri tome nisu stabilan partner. Evropa pokusava da nadje nacin da posluje sa Kinom a da pri tome ne pregazi svoje trziste izgradjeno na inovaciji i preduzetnistvu. Pojedinci tvrde da je to protekcionizam, Nemacka odgovara da to jeste ali iz nuzde.
Pozdrav svima sa "ovih prostora" koji misle svojom glavom.
pre 7 godina
Ovo mi se svidja, mada nije uopste naivno, moze na svasta da izadje na kraju...
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem? (rabo, 12. jun 2016 14:02)
Sad se i ti pravis blesav, nije stvar u principu slobodnog trzista nego u principu da se zarade pare. Uvek i bilo, demokratija je opijum za narod :)
pre 7 godina
@nek strahuju dugo su i trajali
U Kini je najprostije rečeno državni kapitalizam. Privredu usmerava Komunističa partija. Sve najveće kompanije su državne. Oni ruše tezu da je država loš vlasnik koju neutemeljeno forsiraju neolberali, a uspeh Kine nema veze sa slobodnim tržištem. Kina nema strane banke, trgovačke lance, telekomunkacije, čak je i sistem kreditinih kartica UnionPay državni.
pre 7 godina
"China's constitution declares that the country is ruled "under the leadership" of the Communist Party of China (CPC)" (wiki)
...nikada zadovoljan narod...
...kad se za jugoslaviju govorilo da je socijalisticka, a ne komunisticka, svi su govorili da je to obmana...
...kad za kinu kazemo da je komunisticka, sad niko ne priznaje...!!!
...pa kakav to bauk komunizma onda kruzi planetom...???
...mora da je ruski...???
pre 7 godina
Zapad je pomogao Kinezima da im postanu konkurenti i da ih unište jer su zbog pohlepe kompanije prebacile i jeftie radne snage proizvodnju prebacili u Kinu. Kenezi dobili tehnologiju sad su Kinezi postali ekonomski gigant.
Oko 3 miliona dobrih poslova je samo otišlo iz SAD u Kinu. Teško svakom radniku kome Kinez bude bio gazda u EU, mnogo suroviji kapitalisti od evropskih...
pre 7 godina
Kina nije komunisticka zemlja. U njoj radnici nemaju nikakva prava, to su robovi.
pre 7 godina
@ PUNISA P.
Komunizam? O cemu ti to? To sto oni imaju je kapitalizam najgore vrste, kakav je u zapadnoj evropi postojao u 19 veku
pre 7 godina
Slobodno tržište?
pre 7 godina
Veliko pitanje za zapadni svet je kako jedna komunisticka zemlja gazi korakom od sedam milja i postize sve te tezultate i razvoj.Mozda komunizam i nije tako los kao sto zapad tvrdi ?
pre 7 godina
(kraja, 12. jun 2016 14:31)
(PUNISA P., 12. jun 2016 15:22)
Kina NIJE komunisticka zemlja. Kina je ultra LIBERALNA KAPITALISTICKA zemlja (koliko ni Amerika nije bila pre 100-150 godina!), gde je 90% firmi u vlasnistvu privatnika! Komunisticka je samo partija (po sistemu/uredjenju), ali to se moze reci i za mnoge druge partije iako se drugacije zovu (npr. ovu nasu vladajucu)
pre 7 godina
@dado
Pa zato ste prvu naplatili 17 meleona... Sve je u ravnoteži.
Misliš da Nemci rade drugačije?
pre 7 godina
...mislim da su komentari malo promasili temu...
...ne strahuje nemacka zbog toga sto neko kupuje/prodaje firme po njoj, pa to se radilo oduvek i radice se...
...njihov "strah" i "briga" poticu od cinjenice da ih kupuje najveca KOMUNISTICKA zemlja na svetu...
...jer, to je protivprirodni blud, to je svetogrdje, to kapitalizam ne moze da dopusti...
...a opet, kad vide pare na racunu, usne se razvuku u osmeh...
...tako su americki milioneri do sredine WWII ulagali bez grize savesti novac u nemacku industriju i to nikome nije smetalo...
...strictly business...
...e sad ovi "crveni"...
...to boli...
pre 7 godina
..Kinu bojkotovati na svaki nacin..
pre 7 godina
Kad Nemci kupuje zemlju, velike firme i drzavnu infrastrukturu u Grckoj, Spaniji,Portugalu, Italiji i na prostoru bivse Jugoslavije, to je sve divno i fantasticno,tako mora i tako treba. Ali kad dodju Kinezi da kupe njihove firme, EEEEEEEE PA TO NE MOZE...
(Profesionalni komentator, 12. jun 2016 12:52)
Naravno da ne može, jer žele da zaštite svoj interes. Od kako je sveta i veka ozbiljne države se upinju da zaštite svoj interes. Samo nepopravljivo infaltilni narodi veruju da će neko drugi da se zauzme za njih ili da ih štite medjunardni ugovori i institucije.
Npr. kod nas je normalno da Partizan i Zvezda kupuju igrače iz cele Srbije, a bilo bi drvlje i kamenje kada bi neki drugi domaći klub počeo da uzima njihove igrače.
pre 7 godina
Znači princip - slobodno kretanje ljudi, ideja i kapitala, koji drugima nameću, važi samo u jednom pravcu ! Sa zapada na istok! Kad krene u obrnutom smeru , onda ne valja , onda ugrožava našu privredu... itd! Pazi majku mu...!
pre 7 godina
@dado i ko vam je kriv kad nesto sto realno kosta milion naplacujete 17x vise - da niste tako alavi na pare pravili bi i naredne 2 - ovako sipak!
pre 7 godina
(rudan, 12. jun 2016 13:37)
Pa eto tebi odgovara posto na EU masinu neces platiti carinu (a ni tolike troskove transporta) a na US hoces, tako da te ta od 60k evra izadje jeftinije nego ona od 55k dolara.
(Seljober, 12. jun 2016 13:25)
Kanal Vardar Morava Dunav ce da prokopaju cim naprave merdevine do Meseca i Marsa
pre 7 godina
@ samo derite necete jos dugo
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
pre 7 godina
Proputovao sam i Kinu i Nemačku. Uopšte se ne bih sa lakoćom razbacivao prognozama. Nemačka i nekoliko članica EU uz nju idu ka svojevrsnom sukobu sa Kinom, svaka strana ima svoje adute i probleme. Interesantno je da Britanci nemaju sličan "spor" sa Kinom već joj uspešno prodaju engleski jezik, mesta na fakultetima, stanove po Londonu...
Jedan od problema Kine je što isključivo juri profit, a moraće da investira u novije tehnologije i uspori rast, jer u Pekingu i drugim velikim gradovima ljudi koji u životu nisu povukli dim cigarete masovno umiru od raka pluća. Od smoga se ne vidi prst pre nosom.
Problem Nemačke je što se Evropska Unija nalazi u multi-krizi. Jel EU hoće da bude super-država, federacija, konfederacija ili nešto četvrto? U ovom trenutku se konstrukcijske greške EU udružuju sa ogromnim tekućim problemima, zato EU ne može Kini da "tresne" recipročne mere, a da li će moći u budućnosti... ko zna?
Kina ima tržišta, populaciju, novac, jača vojsku i trenutno se bori za vrhunska znanja, a Nemačka zna da joj ne sme dati taj poslednji i najbitniji deo slagalice.
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem?
pre 7 godina
Samo da odgovorim ovome ko kaze da smo ih odrali kompletni projekt rjesavao se preko godine samo na kompjuterima, tim od 30 tak ljudi uz mali milion tehnickih problema, njihovim rjesavanjem i pokusnom izradom dijelova pa testiranja pa ne valja u stvarnosti pa ajde ispocetka. Izmislili smo nekoliko novih strojeva koji proizvode taj stroj. Kod odabira materijala jedna stvar je zamisao a druga ponasanje usred zagrijavanja u stvarnosti. Neki dobavljaci dijelova su morali svoje proizvode dici na visi nivo.Ne nije se zaradilo, ostali smo u minusu. Treci set bio bi cista zarada ovako smo popusili. Kinezima fali samo njemacki mozak koji kosta, jeftine radne snage im ne manjka. Ne bi ni ameri isli u svemir ili bar ne tada da nisu uvezli necije(njemacko) znanjema koliko god novaca imali
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem? (rabo, 12. jun 2016 14:02)
Pa na primer u tome što kod Kineza svega toga nema, sem rada koji se smešno plaća pa je lako biti "konkurentan"
pre 7 godina
Ne znam sta je piraterija koja vam smeta ? Pa Nemacka je druga , odmah posle Kine.
http://www.dw.com/en/germany-places-second-behind-china-in-brand-piracy/a-17845427
pre 7 godina
ma vi ne znate kakav zakon imaju nemci, oni nikada ama bas nikada nece propasti. Kod njih je Rad zakon i Drzava na prvom redu..
pre 7 godina
@samo derite necete jos dugo
Ako si pazljivo procitao, masina iz amerike za jedan da uradi 35 hektara a evropska jedva 10 hektara . Transport brodom do Soluna 2300 dolara na sve to carina i pdv izadje nepunih 75000 dolara nasuprot 60000 eura . Malo skuplje ali 35 naspram 10 hektara jeste kljucno . To znaci daleko brza berba i manji troskovi berbe .
pre 7 godina
@Bukvasd: Druze skroz si u pravu. Mi imamo toliko predrasuda o Nemackoj da to nije normalno. Nivo njihovog drzavnog obrazovanja je neverovatno nizak. Vecina nase dece iz Srbije za isti uzrast je mnogo bolja nego nemacka. To sam se sam uverio.
A ovo za kineze, Nemci i ostali za to znaju odavno ali sami upadaju u klopku koju su drugima namestili. Ne mozes ti po Srbiji da kupujes sve zivo a onda drugima da ne das da kupe kod tebe.
Nije mi ih zao uopste, samo sto je Azijatski mentalitet gospodara mnogo gori od onih iz EU.
pre 7 godina
Sve se vrti u krugu.
Posle drugog svetskog rata na zapadu se vise radilo, poslodavci su vise dobijali od radnika, tako im privreda bila konkurentnija, imali vise novca i sa tim doveli do propast socijalizma u istocnoj evropu gde radnik nikad ne bi radio kao kod kapitalista.
Danas na zapadu radnici imaju ''PRAVA'' za razliku od kinu gde radnici imaju prava ali ih vise izribavaju.Tako njigova privreda je konkurentnija, pravi vise para i kupuje na zapadu koji polako propada (ne u bukvalnoj smislu)
Tako bilo tako kje i bidi u budukjnosti ako se ne izgradi jedan svetski sistem PRAVA RADNIKA koji bi imali isti prava bez razlike dali bi zivelu u Nemacku ili u Indiji.
pre 7 godina
Pametni Kinezi investiraju u Nemacke firme i dodju kao od sale do velikog trzista koje su Evropljani ljubomorno cuvali i gradili kroz kojekakve sporazume i poglavlja. Evropljanima ostaje samo da se osvrcu,za poljoprivredu nisu a sve ostalo ce praviti Kinezi.Jos ce ih i malo kreditirati da mogu da kupuju Kineske proizvode ali samo malo. Jos kad prokopaju kanal Vardar Morava Dunav ko im sta moze? Bio jednom jedan politicar pre dvadeset godina koji je shvatio sta ce uraditi Kinezi i hteo saradnju sa njima.....
pre 7 godina
U mojoj firmi u Njemackoj napravili smo tokarilicu radne duzine 100 metara(!!!!) za kineskog narucitelja. to je kompletna hala koja je nad tim strojem plus 7 dizalica. Kad smo im poslali prvu testnu i nasi decki ju montirali negdje kraj sangaja kinezi su jednostavno prekinuli ugovor za sljedece dvije jer sad sami znaju napraviti(kopirati) i bas ih ne brinu tuzbe moje firme na svjetskim sudovima. Jedna tokarilica 17 milijuna eura a ove koje ce sami da prave kostat ce ih milijun mozda.
(dado, 12. jun 2016 12:47)
Znaci da ste ih odrali za bar 10 miliona (da kazemo da je R&D 5 miliona i izrada 2x skuplja nego u Kini) sto znaci da su oni potpuno u pravu. E bas zato sto firme van Kine i Indije (i na zapadu i na istoku i severu i jugu) naplacuju (deru) koliko god mogu (nikad im nije dovoljno) umesto toliko da pokriju troskove i zarade minimum dovoljan za vlasnike/akcionare (do par desetina %), zato ce i propasti.
Globalizacija je divna stvar - na kraju mucnog procesa ce ostati uravnotezen svet (nece biti u Africi saka pirinca a u Nemackoj 3000e plata za isti posao)
pre 7 godina
Kapitalizam i sloboda trzista. Gde je problem. Nemci su kupili pola sveta a sad kad su stali i drugi počeli problem.
pre 7 godina
@bukvasd
Svi koji iole vole naucne emisije znaju ko je Michio Kaku, PR fizike u USA. On je u javnoj debati iz 2011 naveo da je obrazovanje USA medju najgorim u svetu i da bez H1B viza i uvoza genijalaca iz citavog sveta ta ista USA bi propala 20 godina.
https://www.youtube.com/watch?v=Qty1xqvQBrA
Ista situacija je i u Nemackoj, oni su svoj R&D izvezli u siromasne zemlje, ukljucujuci Srbiju, dok je nemacki menadzment u velikom broju slucajeva, blago receno katastrofalan. Beneficije i lak zivot su ih opustile preko svake mere. Ne zele da preuzmu odgovornost, da se usavrsavaju, a prekovremeni rad je zakonski zabranjen (sto ima svoje dobre i lose strane).
Na zalost, te male siromasne zemlje ne mogu uci na to trziste jer se Evropljani prilicno drze zajedno, pogotovo vece firme ne odustaju od svojih evropskih partnera cak iako ove naprave brljotinu koja se meri desetinama miliona evra.
pre 7 godina
U EU i u Srbiji uveden je strahoviti protekcionizam . Ne mozes nista uvesti ako nema dokaza da je bar 40% tog predmeta uvoza proizvedeno u EU . Ja pokusavam da uvezem novu masinu iz oblasti vocarstva . Americka kosta 55.ooo dolara i za jedan dan odradi oko 35 hektara , "ista" takva iz Kine kosta 18.000 dolara (kvalitet???) . Slicna masina u EU kosta 60.000 eura za jedan dan uradi max 10 hektara . Pitanje - kome takva situacija odgovara ? Meni ne , proizvodjacima ne , srpskom vocarstvu NE . Posle se pitamo zasto cena nekog voca iz Srbije nije konkurentno a ono kinesko je dzaba .
pre 7 godina
Ko je bio na sajmu masinstva u Nemackoj zna da Kinezi imaju celu halu za sebe. Masine su im visestruko jeftinije, ali se kljucni delovi stave nemacki i opet radi posao za manje para.
pre 7 godina
Evropa kakvu mi poznajemo je to postala zahvaljujuci industriji koju je imala dok je ostatak sveta bio jad i beda.
Sada kineska industrija raste.
Njih ima MILIJARDU + industrija.
Progutace nas za meze.
Vec sada proizvode 50% svetakog celika
Sto rece @dado oni kopiraju i bas ih briga.
Imaju resurse imaju domace trziste koje postaje sve bogatije. Imaju fakultete. Imaju jeftinu radnu snagu. Oni su svet za sebe i njima zapad treba samo dok kopiraju visoku tehnologiju.
pre 7 godina
Niko ne brani Kinezima da dolaze i kupuju ali strateska preduzeca ni ja ne bih dao. Isto tako i kinezi treba da dozvole da ljudi kupuju kod njih a ne samo da budu partneri.
pre 7 godina
Dovoljno je da uzmu po jednu jaku firmu iz svake oblasi (recimo drugu ili trecu po prometu) pa ce za desetak godina imati svo iskustvo prebaceno i primenjeno u Kini, spremno za izvoz u ostatak sveta.
pre 7 godina
Nemačka elita školuje decu u internatima gde ih driluju da budu goniči robova, a ostala dece idu u škole u kojima se Pitagorina teorema uči u devetom razredu. Njima ne treba pametan i školovan narod nego neko ko će da uzme kredit između 20. i 30. godine, koji će da vraća do kraja života. Za to vreme u Kini deca konkurišu za relativno malo mesta na fakultetima tako da, da bi položili prijemni moraju više da znaju nego Nemci kad ga završe. Iz ogromnog broja omladine koja studira uvek će izaći i mnogo veći broj elitnih stručnjaka i na taj način Kinezi će pre ili kasnije, tehnološki, progutati Zapad, koji već dugo parazitira na ostatku sveta (poznate zapadne firme proizvode u siromašnim zemljama i žive od velike razlike između proizvodne i predajne cene - na primer). Naravno, da bi smislili nešto novo moraju prvo da vide šta je već smišljeno i za to su spremni da plate visoku cenu...
pre 7 godina
Zoran*
Dobro si u pravu,ali sta cemo kad smo pali na prosjacki stap !
Samo Merkel mora znati da ista pravila vaze za sve,lepo je bilo zaraditi na jeftinoj kineskoj ranoj snazi .
Globalizacija,i to za sve draga Angela Merkel.
pre 7 godina
Svoje ne damo,tudje hocemo,tako izgleda pravedan poredak!
pre 7 godina
"Da li će zvanični Berlin dozvoliti da kineske kompanije redom kupuju velike nemačke firme? I šta se protiv toga uopšte može?"
Meni stvarno nije jasno ko je ovde lud. Mi se time hvalimo.
pre 7 godina
Kad Nemci kupuje zemlju, velike firme i drzavnu infrastrukturu u Grckoj, Spaniji,Portugalu, Italiji i na prostoru bivse Jugoslavije, to je sve divno i fantasticno,tako mora i tako treba. Ali kad dodju Kinezi da kupe njihove firme, EEEEEEEE PA TO NE MOZE...
pre 7 godina
Drug radi za jednu veliku Kinesku kompaniju u EU. Ta kompanija je startovala kao i ostale kineske manufakture koje sklapaju kopije a danas su lider u oblasti telekomunikacija. Fora je da su njihovi inženjeri u Evropi uglavnom Evropljani koji rade za veoma male plate a često mnogo više od kolega u Evropskim firmama. Oni su na neki način ono što su Kinezi bili Evropljanima pre 20 godina. S druge strane u centrali i R&D rade isključivo Kinezi. Evropu su nepovratno uništili privrednici kojima nikad nije dovoljno novca.
pre 7 godina
U mojoj firmi u Njemackoj napravili smo tokarilicu radne duzine 100 metara(!!!!) za kineskog narucitelja. to je kompletna hala koja je nad tim strojem plus 7 dizalica. Kad smo im poslali prvu testnu i nasi decki ju montirali negdje kraj sangaja kinezi su jednostavno prekinuli ugovor za sljedece dvije jer sad sami znaju napraviti(kopirati) i bas ih ne brinu tuzbe moje firme na svjetskim sudovima. Jedna tokarilica 17 milijuna eura a ove koje ce sami da prave kostat ce ih milijun mozda.
pre 7 godina
neko juri strane investicije a neko bezi od njih
pre 7 godina
Kad Nemci kupuje zemlju, velike firme i drzavnu infrastrukturu u Grckoj, Spaniji,Portugalu, Italiji i na prostoru bivse Jugoslavije, to je sve divno i fantasticno,tako mora i tako treba. Ali kad dodju Kinezi da kupe njihove firme, EEEEEEEE PA TO NE MOZE...
pre 7 godina
"Da li će zvanični Berlin dozvoliti da kineske kompanije redom kupuju velike nemačke firme? I šta se protiv toga uopšte može?"
Meni stvarno nije jasno ko je ovde lud. Mi se time hvalimo.
pre 7 godina
neko juri strane investicije a neko bezi od njih
pre 7 godina
Drug radi za jednu veliku Kinesku kompaniju u EU. Ta kompanija je startovala kao i ostale kineske manufakture koje sklapaju kopije a danas su lider u oblasti telekomunikacija. Fora je da su njihovi inženjeri u Evropi uglavnom Evropljani koji rade za veoma male plate a često mnogo više od kolega u Evropskim firmama. Oni su na neki način ono što su Kinezi bili Evropljanima pre 20 godina. S druge strane u centrali i R&D rade isključivo Kinezi. Evropu su nepovratno uništili privrednici kojima nikad nije dovoljno novca.
pre 7 godina
U mojoj firmi u Njemackoj napravili smo tokarilicu radne duzine 100 metara(!!!!) za kineskog narucitelja. to je kompletna hala koja je nad tim strojem plus 7 dizalica. Kad smo im poslali prvu testnu i nasi decki ju montirali negdje kraj sangaja kinezi su jednostavno prekinuli ugovor za sljedece dvije jer sad sami znaju napraviti(kopirati) i bas ih ne brinu tuzbe moje firme na svjetskim sudovima. Jedna tokarilica 17 milijuna eura a ove koje ce sami da prave kostat ce ih milijun mozda.
pre 7 godina
Nemačka elita školuje decu u internatima gde ih driluju da budu goniči robova, a ostala dece idu u škole u kojima se Pitagorina teorema uči u devetom razredu. Njima ne treba pametan i školovan narod nego neko ko će da uzme kredit između 20. i 30. godine, koji će da vraća do kraja života. Za to vreme u Kini deca konkurišu za relativno malo mesta na fakultetima tako da, da bi položili prijemni moraju više da znaju nego Nemci kad ga završe. Iz ogromnog broja omladine koja studira uvek će izaći i mnogo veći broj elitnih stručnjaka i na taj način Kinezi će pre ili kasnije, tehnološki, progutati Zapad, koji već dugo parazitira na ostatku sveta (poznate zapadne firme proizvode u siromašnim zemljama i žive od velike razlike između proizvodne i predajne cene - na primer). Naravno, da bi smislili nešto novo moraju prvo da vide šta je već smišljeno i za to su spremni da plate visoku cenu...
pre 7 godina
Svoje ne damo,tudje hocemo,tako izgleda pravedan poredak!
pre 7 godina
@Bukvasd: Druze skroz si u pravu. Mi imamo toliko predrasuda o Nemackoj da to nije normalno. Nivo njihovog drzavnog obrazovanja je neverovatno nizak. Vecina nase dece iz Srbije za isti uzrast je mnogo bolja nego nemacka. To sam se sam uverio.
A ovo za kineze, Nemci i ostali za to znaju odavno ali sami upadaju u klopku koju su drugima namestili. Ne mozes ti po Srbiji da kupujes sve zivo a onda drugima da ne das da kupe kod tebe.
Nije mi ih zao uopste, samo sto je Azijatski mentalitet gospodara mnogo gori od onih iz EU.
pre 7 godina
U mojoj firmi u Njemackoj napravili smo tokarilicu radne duzine 100 metara(!!!!) za kineskog narucitelja. to je kompletna hala koja je nad tim strojem plus 7 dizalica. Kad smo im poslali prvu testnu i nasi decki ju montirali negdje kraj sangaja kinezi su jednostavno prekinuli ugovor za sljedece dvije jer sad sami znaju napraviti(kopirati) i bas ih ne brinu tuzbe moje firme na svjetskim sudovima. Jedna tokarilica 17 milijuna eura a ove koje ce sami da prave kostat ce ih milijun mozda.
(dado, 12. jun 2016 12:47)
Znaci da ste ih odrali za bar 10 miliona (da kazemo da je R&D 5 miliona i izrada 2x skuplja nego u Kini) sto znaci da su oni potpuno u pravu. E bas zato sto firme van Kine i Indije (i na zapadu i na istoku i severu i jugu) naplacuju (deru) koliko god mogu (nikad im nije dovoljno) umesto toliko da pokriju troskove i zarade minimum dovoljan za vlasnike/akcionare (do par desetina %), zato ce i propasti.
Globalizacija je divna stvar - na kraju mucnog procesa ce ostati uravnotezen svet (nece biti u Africi saka pirinca a u Nemackoj 3000e plata za isti posao)
pre 7 godina
Evropa kakvu mi poznajemo je to postala zahvaljujuci industriji koju je imala dok je ostatak sveta bio jad i beda.
Sada kineska industrija raste.
Njih ima MILIJARDU + industrija.
Progutace nas za meze.
Vec sada proizvode 50% svetakog celika
Sto rece @dado oni kopiraju i bas ih briga.
Imaju resurse imaju domace trziste koje postaje sve bogatije. Imaju fakultete. Imaju jeftinu radnu snagu. Oni su svet za sebe i njima zapad treba samo dok kopiraju visoku tehnologiju.
pre 7 godina
U EU i u Srbiji uveden je strahoviti protekcionizam . Ne mozes nista uvesti ako nema dokaza da je bar 40% tog predmeta uvoza proizvedeno u EU . Ja pokusavam da uvezem novu masinu iz oblasti vocarstva . Americka kosta 55.ooo dolara i za jedan dan odradi oko 35 hektara , "ista" takva iz Kine kosta 18.000 dolara (kvalitet???) . Slicna masina u EU kosta 60.000 eura za jedan dan uradi max 10 hektara . Pitanje - kome takva situacija odgovara ? Meni ne , proizvodjacima ne , srpskom vocarstvu NE . Posle se pitamo zasto cena nekog voca iz Srbije nije konkurentno a ono kinesko je dzaba .
pre 7 godina
Kapitalizam i sloboda trzista. Gde je problem. Nemci su kupili pola sveta a sad kad su stali i drugi počeli problem.
pre 7 godina
Dovoljno je da uzmu po jednu jaku firmu iz svake oblasi (recimo drugu ili trecu po prometu) pa ce za desetak godina imati svo iskustvo prebaceno i primenjeno u Kini, spremno za izvoz u ostatak sveta.
pre 7 godina
Kina nije komunisticka zemlja. U njoj radnici nemaju nikakva prava, to su robovi.
pre 7 godina
Zoran*
Dobro si u pravu,ali sta cemo kad smo pali na prosjacki stap !
Samo Merkel mora znati da ista pravila vaze za sve,lepo je bilo zaraditi na jeftinoj kineskoj ranoj snazi .
Globalizacija,i to za sve draga Angela Merkel.
pre 7 godina
Zapad je pomogao Kinezima da im postanu konkurenti i da ih unište jer su zbog pohlepe kompanije prebacile i jeftie radne snage proizvodnju prebacili u Kinu. Kenezi dobili tehnologiju sad su Kinezi postali ekonomski gigant.
Oko 3 miliona dobrih poslova je samo otišlo iz SAD u Kinu. Teško svakom radniku kome Kinez bude bio gazda u EU, mnogo suroviji kapitalisti od evropskih...
pre 7 godina
@ PUNISA P.
Komunizam? O cemu ti to? To sto oni imaju je kapitalizam najgore vrste, kakav je u zapadnoj evropi postojao u 19 veku
pre 7 godina
Sve se vrti u krugu.
Posle drugog svetskog rata na zapadu se vise radilo, poslodavci su vise dobijali od radnika, tako im privreda bila konkurentnija, imali vise novca i sa tim doveli do propast socijalizma u istocnoj evropu gde radnik nikad ne bi radio kao kod kapitalista.
Danas na zapadu radnici imaju ''PRAVA'' za razliku od kinu gde radnici imaju prava ali ih vise izribavaju.Tako njigova privreda je konkurentnija, pravi vise para i kupuje na zapadu koji polako propada (ne u bukvalnoj smislu)
Tako bilo tako kje i bidi u budukjnosti ako se ne izgradi jedan svetski sistem PRAVA RADNIKA koji bi imali isti prava bez razlike dali bi zivelu u Nemacku ili u Indiji.
pre 7 godina
Znači princip - slobodno kretanje ljudi, ideja i kapitala, koji drugima nameću, važi samo u jednom pravcu ! Sa zapada na istok! Kad krene u obrnutom smeru , onda ne valja , onda ugrožava našu privredu... itd! Pazi majku mu...!
pre 7 godina
Pametni Kinezi investiraju u Nemacke firme i dodju kao od sale do velikog trzista koje su Evropljani ljubomorno cuvali i gradili kroz kojekakve sporazume i poglavlja. Evropljanima ostaje samo da se osvrcu,za poljoprivredu nisu a sve ostalo ce praviti Kinezi.Jos ce ih i malo kreditirati da mogu da kupuju Kineske proizvode ali samo malo. Jos kad prokopaju kanal Vardar Morava Dunav ko im sta moze? Bio jednom jedan politicar pre dvadeset godina koji je shvatio sta ce uraditi Kinezi i hteo saradnju sa njima.....
pre 7 godina
Samo da odgovorim ovome ko kaze da smo ih odrali kompletni projekt rjesavao se preko godine samo na kompjuterima, tim od 30 tak ljudi uz mali milion tehnickih problema, njihovim rjesavanjem i pokusnom izradom dijelova pa testiranja pa ne valja u stvarnosti pa ajde ispocetka. Izmislili smo nekoliko novih strojeva koji proizvode taj stroj. Kod odabira materijala jedna stvar je zamisao a druga ponasanje usred zagrijavanja u stvarnosti. Neki dobavljaci dijelova su morali svoje proizvode dici na visi nivo.Ne nije se zaradilo, ostali smo u minusu. Treci set bio bi cista zarada ovako smo popusili. Kinezima fali samo njemacki mozak koji kosta, jeftine radne snage im ne manjka. Ne bi ni ameri isli u svemir ili bar ne tada da nisu uvezli necije(njemacko) znanjema koliko god novaca imali
pre 7 godina
Kad Nemci kupuje zemlju, velike firme i drzavnu infrastrukturu u Grckoj, Spaniji,Portugalu, Italiji i na prostoru bivse Jugoslavije, to je sve divno i fantasticno,tako mora i tako treba. Ali kad dodju Kinezi da kupe njihove firme, EEEEEEEE PA TO NE MOZE...
(Profesionalni komentator, 12. jun 2016 12:52)
Naravno da ne može, jer žele da zaštite svoj interes. Od kako je sveta i veka ozbiljne države se upinju da zaštite svoj interes. Samo nepopravljivo infaltilni narodi veruju da će neko drugi da se zauzme za njih ili da ih štite medjunardni ugovori i institucije.
Npr. kod nas je normalno da Partizan i Zvezda kupuju igrače iz cele Srbije, a bilo bi drvlje i kamenje kada bi neki drugi domaći klub počeo da uzima njihove igrače.
pre 7 godina
...mislim da su komentari malo promasili temu...
...ne strahuje nemacka zbog toga sto neko kupuje/prodaje firme po njoj, pa to se radilo oduvek i radice se...
...njihov "strah" i "briga" poticu od cinjenice da ih kupuje najveca KOMUNISTICKA zemlja na svetu...
...jer, to je protivprirodni blud, to je svetogrdje, to kapitalizam ne moze da dopusti...
...a opet, kad vide pare na racunu, usne se razvuku u osmeh...
...tako su americki milioneri do sredine WWII ulagali bez grize savesti novac u nemacku industriju i to nikome nije smetalo...
...strictly business...
...e sad ovi "crveni"...
...to boli...
pre 7 godina
Proputovao sam i Kinu i Nemačku. Uopšte se ne bih sa lakoćom razbacivao prognozama. Nemačka i nekoliko članica EU uz nju idu ka svojevrsnom sukobu sa Kinom, svaka strana ima svoje adute i probleme. Interesantno je da Britanci nemaju sličan "spor" sa Kinom već joj uspešno prodaju engleski jezik, mesta na fakultetima, stanove po Londonu...
Jedan od problema Kine je što isključivo juri profit, a moraće da investira u novije tehnologije i uspori rast, jer u Pekingu i drugim velikim gradovima ljudi koji u životu nisu povukli dim cigarete masovno umiru od raka pluća. Od smoga se ne vidi prst pre nosom.
Problem Nemačke je što se Evropska Unija nalazi u multi-krizi. Jel EU hoće da bude super-država, federacija, konfederacija ili nešto četvrto? U ovom trenutku se konstrukcijske greške EU udružuju sa ogromnim tekućim problemima, zato EU ne može Kini da "tresne" recipročne mere, a da li će moći u budućnosti... ko zna?
Kina ima tržišta, populaciju, novac, jača vojsku i trenutno se bori za vrhunska znanja, a Nemačka zna da joj ne sme dati taj poslednji i najbitniji deo slagalice.
pre 7 godina
Ko je bio na sajmu masinstva u Nemackoj zna da Kinezi imaju celu halu za sebe. Masine su im visestruko jeftinije, ali se kljucni delovi stave nemacki i opet radi posao za manje para.
pre 7 godina
@Marko, 12. jun 2016 16:48
U najvećem korupcionaškom skandalu u istoriji nemačke privrede, Simens moraće da plati kaznu od milijardu evra.
Simensovi službenici i zastupnici u razdoblju od 1999. do 2006. po celom svetu plaćali mito.
http://www.dw.com/sr/da-li-se-korupcija-isplati/a-3879382
Državno tužilaštvo u Beču pokrenulo je istragu protiv Simensa zbog podmoćivanja na jugoistoku Evrope.
Simens je platio do 50 miliona evra mita. Koncern je mitom "kupovao" poslove u Bugarskoj, Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, sumnja tužilaštvo.
http://www.economy.rs/vesti/21719/Afera-Siemens---kupovina--poslova-mitom-od-cak-50-miliona-EUR-.html
Simens i Dajmler su delili milijarde širom sveta kako bi obezbedili poslove.
http://www.dw.com/sr/korupcija-na-sve-strane-i-u-nema%C4%8Dkoj/a-17267949
Drugim recima, Nemci su genetski posteni. Tzv. ravnopravna konkurencija.U vidu podmicivanja.Posteno.
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem?
pre 7 godina
Cestitka onima koji su funkcionalno pismeni i mogu da razumeju i procitaju tekst. Ne znam da li je vecina komentatora samo nepismena ili i ideoloski ostrascena ali evo ja cu vam "prepricati" u cemu je problem tako da svi razumeju.
Dakle (skoro) svako moze da zakljuci da je problem u Kineskoj regulativi koja ne dozvoljava da "stranac" bude vecinski vlasnik firmi, kao sto je tekst i rekao. Ako dalje citamo tekst, mozemo zakljuciti da se Kinezi cesto sluze piraterijom i kradjom tudjih patenata i ideja jer ne veruju u privatno vlasnistvo i zastitu patenata. Dakle, ja radim na necemu godinama/decenijama i zelim kasnije da vratim ulozeno i zaradim profit. Tebe to ne interesuje, ti si odlucio da pravila iz ugovora za tebe ne vaze kao i medjunarodno pravo vec blatantno pokrades i prekopiras nesto sto nije tvoje. Ako je to "vrli novi svet" kojem se divite mogu samo da vam pozelim zaposlenje u takvoj firmi i da prodjete na isti nacin sa vasim projektima.
Da sumiram problem za funkcionalno nepismene. Kini se ne moze verovati jer i dalje krse osnovna pravila poslovanja i slobodnog trzista a pri tome nisu stabilan partner. Evropa pokusava da nadje nacin da posluje sa Kinom a da pri tome ne pregazi svoje trziste izgradjeno na inovaciji i preduzetnistvu. Pojedinci tvrde da je to protekcionizam, Nemacka odgovara da to jeste ali iz nuzde.
Pozdrav svima sa "ovih prostora" koji misle svojom glavom.
pre 7 godina
(kraja, 12. jun 2016 14:31)
(PUNISA P., 12. jun 2016 15:22)
Kina NIJE komunisticka zemlja. Kina je ultra LIBERALNA KAPITALISTICKA zemlja (koliko ni Amerika nije bila pre 100-150 godina!), gde je 90% firmi u vlasnistvu privatnika! Komunisticka je samo partija (po sistemu/uredjenju), ali to se moze reci i za mnoge druge partije iako se drugacije zovu (npr. ovu nasu vladajucu)
pre 7 godina
Ne znam sta je piraterija koja vam smeta ? Pa Nemacka je druga , odmah posle Kine.
http://www.dw.com/en/germany-places-second-behind-china-in-brand-piracy/a-17845427
pre 7 godina
@samo derite necete jos dugo
Ako si pazljivo procitao, masina iz amerike za jedan da uradi 35 hektara a evropska jedva 10 hektara . Transport brodom do Soluna 2300 dolara na sve to carina i pdv izadje nepunih 75000 dolara nasuprot 60000 eura . Malo skuplje ali 35 naspram 10 hektara jeste kljucno . To znaci daleko brza berba i manji troskovi berbe .
pre 7 godina
@bukvasd
Svi koji iole vole naucne emisije znaju ko je Michio Kaku, PR fizike u USA. On je u javnoj debati iz 2011 naveo da je obrazovanje USA medju najgorim u svetu i da bez H1B viza i uvoza genijalaca iz citavog sveta ta ista USA bi propala 20 godina.
https://www.youtube.com/watch?v=Qty1xqvQBrA
Ista situacija je i u Nemackoj, oni su svoj R&D izvezli u siromasne zemlje, ukljucujuci Srbiju, dok je nemacki menadzment u velikom broju slucajeva, blago receno katastrofalan. Beneficije i lak zivot su ih opustile preko svake mere. Ne zele da preuzmu odgovornost, da se usavrsavaju, a prekovremeni rad je zakonski zabranjen (sto ima svoje dobre i lose strane).
Na zalost, te male siromasne zemlje ne mogu uci na to trziste jer se Evropljani prilicno drze zajedno, pogotovo vece firme ne odustaju od svojih evropskih partnera cak iako ove naprave brljotinu koja se meri desetinama miliona evra.
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem? (rabo, 12. jun 2016 14:02)
Sad se i ti pravis blesav, nije stvar u principu slobodnog trzista nego u principu da se zarade pare. Uvek i bilo, demokratija je opijum za narod :)
pre 7 godina
Kad su "demokratizirali" Yugu (znate već kako početkom 90-ih) onda su nas prisilili da otvorimo tržište za slobodnu trgovinu. Naravno, oni su prodavali a mi kupovali. Prisilili su nas da izjednačimo cijene energenata (struja, plin) sa zapadnim ekonomskim cijenama iako su nam plače bile 5-6 puta manje. Poslije su nas prisilili da privatiziramo sve uključujući i banke i firme koje su nam bile od nacionalnog interesa (npr. INA u Hr). Naravno to su kupovale njihove firme, njemačke, francuske itd. Sada kad je došao (crveni) vrag po svoje onda čekaj malo. Više ne važe zakoni slobodnog tržišta i liberalizacije trgovine nego se brine o nacionalnim interesima. Baš mi je drago da je tako i kapitalisti su kapitalisti ali mi je draže da sad lovu mlate i da se šire kinezi nego ameri i ovi naši u EU.
pre 7 godina
Slobodno tržište?
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem? (rabo, 12. jun 2016 14:02)
Pa na primer u tome što kod Kineza svega toga nema, sem rada koji se smešno plaća pa je lako biti "konkurentan"
pre 7 godina
@ samo derite necete jos dugo
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
pre 7 godina
(rudan, 12. jun 2016 13:37)
Pa eto tebi odgovara posto na EU masinu neces platiti carinu (a ni tolike troskove transporta) a na US hoces, tako da te ta od 60k evra izadje jeftinije nego ona od 55k dolara.
(Seljober, 12. jun 2016 13:25)
Kanal Vardar Morava Dunav ce da prokopaju cim naprave merdevine do Meseca i Marsa
pre 7 godina
zabrinjavajuce je koliko ljudi nije u stanju da razume procitano. nije problem sto kinezi zele da kupuju nemacke firme (u sustini jeste, ali ne sa pravne tacke gledista i stoga nebitno za ovu vest), vec stoga sto to isto, pod istim uslovima brane drugima.
vezano za neke druge zablude koje proiziliaze iz komentara: kina je komunisticka samo po politickom sistemu i to pro-forme, u sustini to je kapitalizam na nivou prvobitne akumulacije kapitala u engleskoj krajem 18. veka. druga stvar je u tome sto im je kvalitet i dalje znacajno losiji kad je u pitanju visoka tehnologija (za serijsku proizvodnju). dada je dao dobar primer, samo posto vecina u srbiji nema pojma o modernoj inustrijskoj proizvodnji, ostavljaju nebulozne replike. recimo pre 15ak godina je novi nemacki strug kostao oko 75.000DM, a kineski (ganc novi) oko 6.000! naravno, kupite kineski i za godinu dana vam treba novi, dok sam se svojim ocima nagledao destina nemackih masina za obradu metala koje su proizvedene pre WWII i rade perfektno! ili firma koja pravi kucista za turbine automobila. ista firma radi po narudzbini za sve proizvodjace: nemci traze specifikacije koje kostaju 80-100 evra po komadu, fiat je zadovoljan sa cenom od 40. to znaci: jefitniji materijal i losiji kvalitet obrade za fiat. a kinezima bi bilo mnogo da plate i 20. o ovome prica dado. dakle kinezi su od njegove firme dobili suvi kvalitet koji ce trajati sto godina, a obi ce ipak jos dugo praviti kratkotrajne lose kopije.
pre 7 godina
(mare, 12. jun 2016 16:14)
Vecina firmi, fabrika, banaka i sl. u Kini je u PRIVATNOM vlasnistvu. To sto ima par ogromnih drzavnih ne znaci nista kad na tih par dodje 10-15 privatnih koje su 5x manje. Vecina radnika je zaposleno kod privatnika, itd. Od komunizma ni traga (osim u nazivu partije), a tek od socijalizma. Amerika je vise komunisticka od Kine.
Jako slicna stvar je i u Rusiji, od 90ih naovamo.
pre 7 godina
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
(HaSSa the Great, 12. jun 2016 14:51)
Potpuno bi se slozio da je rec o proizvodima od pre 30+ godina. Danas kinezi umeju da proizvedu sve u bilo kom kvalitetu.U mnogim stvarima su najbolji,a tu spadaju kompjuterske mreze i mrezni sistemi,transformtori i trafoi za velike sisteme,kompresori za klima uredjaje ....
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
pre 7 godina
..Kinu bojkotovati na svaki nacin..
pre 7 godina
Znaci Nemci treba da vladaju i tako treba da ostane za sva vremena i niko ne sme da se usudi da ih smeni na tronu?
To sto su oni postali gospodari ekonomije i sveta kroz ratove i smicalice nema veze, to je njima dozvoljeno za njih pravila ne vaze.
Pravila vaze samo za ove druge.
pre 7 godina
Zapadd će da se uruši. To je sigurno samo je pitanje vremena. Nema firme koja može da izdrži nelojalnu konkurenciju. Zapad je sam sebi pucao u nogu i sad cvili. Kinezi su u velikom zaletu i kad kupe sve šta zapad ima, onda mogu štachoće. Mogu i zatvorit sve zapadne tvornice i preselit ih u Kinu. Zapad je funkcionirao dok je postojala blokovska podjela ali sad je to bay bay. Kina će ih zgazit do temelja.
pre 7 godina
Svabe su kupile sve sto valja po Evropi. A sada im ne odgovara sto neko sa vise para kupuje njihovo. Zao mi je, i kod vass ima alavih na pare.
pre 7 godina
Niko ne brani Kinezima da dolaze i kupuju ali strateska preduzeca ni ja ne bih dao. Isto tako i kinezi treba da dozvole da ljudi kupuju kod njih a ne samo da budu partneri.
pre 7 godina
Veliko pitanje za zapadni svet je kako jedna komunisticka zemlja gazi korakom od sedam milja i postize sve te tezultate i razvoj.Mozda komunizam i nije tako los kao sto zapad tvrdi ?
pre 7 godina
(Marko, 12. jun 2016 16:48)
Nije bas tako i zemlje zapada se pridrzavaju propisa, zakona, pravila, medjudrzavnih dogovora kada njima to odgovara a kada ne uvedu neki paragraf da se izvuku koji vama naravno ne daju da koristite kada je u vesem interesu ali ne i u njihovom. Kinezima ne mogu da namecu dvostruke standarde kao legitimne kao sto malim, siromasnijim i banana zemljama vec Kinezi rade isto sto i oni i to ih izludjuje.
pre 7 godina
Gde je tu liberalnost u kapitalizmu?
Kakav je to drzavni diktat i nesloboda ko ce sta da kupuje?
pre 7 godina
(Rusofil, 12. jun 2016 18:34)
Rusofile, jedna od prvih zrtava Kine ce upravo biti Rusija... Ali ni Kini se ne smesi srecna buducnost, kad sve kupe i presele, dobice i oni "nelojalnu konkurenciju" u vidu Indije. Pa Srednje i Juzne Amerike i Afrike... I na kraju robota, kad ce prakticno biti nebitno gde je fabrika...a tad ce vec globalizacija odraditi svoje i u prakticno svim zemljama na svetu ce ljudi ziveti podjednako (srednje-siromasno)
pre 7 godina
ma vi ne znate kakav zakon imaju nemci, oni nikada ama bas nikada nece propasti. Kod njih je Rad zakon i Drzava na prvom redu..
pre 7 godina
@dado i ko vam je kriv kad nesto sto realno kosta milion naplacujete 17x vise - da niste tako alavi na pare pravili bi i naredne 2 - ovako sipak!
pre 7 godina
(andreas kisser, 12. jun 2016 17:04)
Gospodine, možda je vaš problem taj, što vi zastupate gledište nemačke strane, ali pri tom zaboravljate da upravo vi tvrdite da Kinezi nemaju firme koje bi zbog tehnološke dominacije bile ineteresantne Zapadu, a previđate i činjenicu da firma "Kuka", o kojoj se zapravo govori, svoje glavno tržište ima u Kini i za nju je ponuđena cena koju niko sa Zapada/Nemačke nije spreman da plati, a gospodin Gabrijel, potpredsednik vlade, je upravo to tražio. Dakle kako god se okrenu zadnjica im je pozadi - ili će dozvoliti prodaju (privatna firma, čiji vlasnik hoće da je proda) ili će je ugasiti tako što će Kinezi prestati da kupuju od nje. Moraće jer nema niko drugi koji to nudi? Zaboravite, ne postoji ni jedan nemački proizvod koji neko drugi ne pravi ili bolje ili jeftinije ili i bolje i jeftinije.
pre 7 godina
@nek strahuju dugo su i trajali
U Kini je najprostije rečeno državni kapitalizam. Privredu usmerava Komunističa partija. Sve najveće kompanije su državne. Oni ruše tezu da je država loš vlasnik koju neutemeljeno forsiraju neolberali, a uspeh Kine nema veze sa slobodnim tržištem. Kina nema strane banke, trgovačke lance, telekomunkacije, čak je i sistem kreditinih kartica UnionPay državni.
pre 7 godina
@dado
Pa zato ste prvu naplatili 17 meleona... Sve je u ravnoteži.
Misliš da Nemci rade drugačije?
pre 7 godina
kinezi samo kupuju vrhunsku tehnologiju..onda to sve kopiraju i prodaju ali daleko losijeg kvaliteta!nikad nista iz kine ne bi kupio!radije nesto osrednje iz eu nego kina!
pre 7 godina
Nemačke firme se žale na blokade u Kini, a ima ih 4x više nego kineskih u Nemačkoj? Uz to, Nemci neće kinezima da dozvole da kupe neku njihovu kompaniju. Ko je ovde blesav? Šta onda Kinezi treba da kažu? Odvratno licemerje.
pre 7 godina
(andreas kisser, 12. jun 2016 17:04)
Gospodine, možda je vaš problem taj, što vi zastupate gledište nemačke strane, ali pri tom zaboravljate da upravo vi tvrdite da Kinezi nemaju firme koje bi zbog tehnološke dominacije bile ineteresantne Zapadu, a previđate i činjenicu da firma "Kuka", o kojoj se zapravo govori, svoje glavno tržište ima u Kini i za nju je ponuđena cena koju niko sa Zapada/Nemačke nije spreman da plati, a gospodin Gabrijel, potpredsednik vlade, je upravo to tražio. Dakle kako god se okrenu zadnjica im je pozadi - ili će dozvoliti prodaju (privatna firma, čiji vlasnik hoće da je proda) ili će je ugasiti tako što će Kinezi prestati da kupuju od nje. Moraće jer nema niko drugi koji to nudi? Zaboravite, ne postoji ni jedan nemački proizvod koji neko drugi ne pravi ili bolje ili jeftinije ili i bolje i jeftinije.
(bukvasd, 12. jun 2016 17:43)
vasa replika mi je prilicno nejasna, ne shvatam kako je ista od onoga sto pisete relevantno za moj komentar!? u tvrdnju da ce 'kuka' propasti ako je ne kupe kinezi mislim da ne verujete ni vi sami. a poslednju recenicu vase replike tek ne vredi komentarisati; ja sam naveo dva jednostavna i konkretna primera za koja licno znam iz sopstvenog iskustva jer sam dugo bio u toj bransi, a vi iznosite neke vase pausalne ocene. mislim da se ovo sto vi pisete zove u narodu 'prodavanje magle' :-) a i odnos pluseva i minuseva koje ste dobili je jos jedna islutracija kako je u srbiji danas prodavanje magle vrlo popularno kod masa.
pre 7 godina
Neverovatno koliko ljudi ne shvata od cega uopste zive. Srbija zivi od doznaka nasih ljudi u Nemackoj. Usporavanje Nemaca znaci krah Srbije. Nasi ljudi ne idu na rad u Kinu. Kineze ne zanima neobrazovan srpski radnik. Kod Nemaca ih zanima tehnologija a kod nas resursi. Kinezi su kupili sve sto vredi u Africi a o tome niko ne pise. Oni se sire ali na svoj nacin. U tom prosirenju za nas nema mesta. Kao i kod svih drugih. Pravicete Nemce od blata.
pre 7 godina
Хахахахаха европа уводи санкције Русији. Русија уводи контра санкцје европи и највише страдају европски сељаци ! У међувремену Кинези купују европско сребро јер су европљани толико грамзиви да их то ни не интересује ! На крају ће остати само пар великих економија попут кинеске, каубосјке и јапанске са приде неким мањим играчима ...
pre 7 godina
"China's constitution declares that the country is ruled "under the leadership" of the Communist Party of China (CPC)" (wiki)
...nikada zadovoljan narod...
...kad se za jugoslaviju govorilo da je socijalisticka, a ne komunisticka, svi su govorili da je to obmana...
...kad za kinu kazemo da je komunisticka, sad niko ne priznaje...!!!
...pa kakav to bauk komunizma onda kruzi planetom...???
...mora da je ruski...???
pre 7 godina
Da li će zvanični Berlin dozvoliti da kineske kompanije redom kupuju velike nemačke firme? I šta se protiv toga uopšte može?"Meni stvarno nije jasno ko je ovde lud. Mi se time hvalimo.
(Zoran, 12. jun 2016 12:24)
Radi se da su nemacke kompanije kao i u americe u vlasnistvu shareholders-a a ne drzave. Oni samo gledaju profit i ako je vide, odobrice prodaju kompanine kinezima. Tu drzava ne moze bas nista.
pre 7 godina
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
(HaSSa the Great, 12. jun 2016 14:51)
Potpuno bi se slozio da je rec o proizvodima od pre 30+ godina. Danas kinezi umeju da proizvedu sve u bilo kom kvalitetu.U mnogim stvarima su najbolji,a tu spadaju kompjuterske mreze i mrezni sistemi,transformtori i trafoi za velike sisteme,kompresori za klima uredjaje ....
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
pre 7 godina
Ovo mi se svidja, mada nije uopste naivno, moze na svasta da izadje na kraju...
pre 7 godina
Kinezi su digli svoju ekonomiju tako što su kopirali sve od kisele vode do borbenih aviona i ukrali puno tehnologije od drugih.
Prodavali ne zakonito velike količine lekova sad je mnogo manje pošto se mnoge zemlje bunile ali nisu prestali skroz.
I mi trebamo od drugih da uzmemo tehnologiju na zajam, ili kao Kinezi kad kupe malu količinu oružja samo da bi videli kako je napravljeno pa onda naprave nešto slično.
pre 7 godina
@Zivela KP Evrope na celu.....
Potpisujem ti svaku rec. Bravo za komentar
pre 7 godina
@Achitwn
Pa bas i nije tako... Recimo USA su blokirale prodaju visokotehnoloskih firmi azijskim kupcima. Npr. Syngenta, Lumileds, Micron, Lexmark, ...
Australija blokira prodaju ranca kinezima.
Ako su interesi drzave ugrozeni, drzava moze da blokira prodaju firme.
Sto se tice same Nemacke:
On the record, Mr. Gabriel’s ministry said the government did not get involved in business affairs, according to the report. Germany, especially under Social Democrats such as Mr. Gabriel, has a long history of intervening in the economy to block takeovers.
https://global.handelsblatt.com/edition/439/ressort/companies-markets/article/kuka-sale-to-chinese-buyer-in-doubt
pre 7 godina
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
(Surovi, 13. jun 2016 07:58)
procitaj ponovo moj prvi komentar (primer za kucista za turbine). ovo cime se ti odusevljavas je osnova savrmene industrijske proizvodnje, narocito recimo u automobilskoj industriji gde jedan proizvodjac radi odredjeni deo za svaki tip automobila po narudzbini, a u zavisnosti od zahteva za kvalitetom podesava proizvodnu liniju. zanimljivo kako se srbi oduseve kada otkriju nesto sasvim uobicajeno, ne shvatajuci da je to uobicajeno :-) a onda procitaj i moj prvi primer za CNC strugove. iz iskustva ti tvrdim da i dalje nisu u stanju da naprave evropski kvalitet kada su u pitanju vrlo precizni proizvodi. mozda jesu ali racunaju na, i orijentisu se ka trzistima kojima je bitnija niska cena od visokog kvaliteta. a ti mozes da verujes, a i ne moras.
pre 7 godina
Ako se dobro sećam, upravo Nemci propagiraju - slobodno tržište. Čemu onda ovakve žalopojke?
pre 7 godina
..Kinu bojkotovati na svaki nacin..
pre 7 godina
Veliko pitanje za zapadni svet je kako jedna komunisticka zemlja gazi korakom od sedam milja i postize sve te tezultate i razvoj.Mozda komunizam i nije tako los kao sto zapad tvrdi ?
pre 7 godina
U mojoj firmi u Njemackoj napravili smo tokarilicu radne duzine 100 metara(!!!!) za kineskog narucitelja. to je kompletna hala koja je nad tim strojem plus 7 dizalica. Kad smo im poslali prvu testnu i nasi decki ju montirali negdje kraj sangaja kinezi su jednostavno prekinuli ugovor za sljedece dvije jer sad sami znaju napraviti(kopirati) i bas ih ne brinu tuzbe moje firme na svjetskim sudovima. Jedna tokarilica 17 milijuna eura a ove koje ce sami da prave kostat ce ih milijun mozda.
(dado, 12. jun 2016 12:47)
Znaci da ste ih odrali za bar 10 miliona (da kazemo da je R&D 5 miliona i izrada 2x skuplja nego u Kini) sto znaci da su oni potpuno u pravu. E bas zato sto firme van Kine i Indije (i na zapadu i na istoku i severu i jugu) naplacuju (deru) koliko god mogu (nikad im nije dovoljno) umesto toliko da pokriju troskove i zarade minimum dovoljan za vlasnike/akcionare (do par desetina %), zato ce i propasti.
Globalizacija je divna stvar - na kraju mucnog procesa ce ostati uravnotezen svet (nece biti u Africi saka pirinca a u Nemackoj 3000e plata za isti posao)
pre 7 godina
kinezi samo kupuju vrhunsku tehnologiju..onda to sve kopiraju i prodaju ali daleko losijeg kvaliteta!nikad nista iz kine ne bi kupio!radije nesto osrednje iz eu nego kina!
pre 7 godina
ma vi ne znate kakav zakon imaju nemci, oni nikada ama bas nikada nece propasti. Kod njih je Rad zakon i Drzava na prvom redu..
pre 7 godina
Kad Nemci kupuje zemlju, velike firme i drzavnu infrastrukturu u Grckoj, Spaniji,Portugalu, Italiji i na prostoru bivse Jugoslavije, to je sve divno i fantasticno,tako mora i tako treba. Ali kad dodju Kinezi da kupe njihove firme, EEEEEEEE PA TO NE MOZE...
pre 7 godina
...mislim da su komentari malo promasili temu...
...ne strahuje nemacka zbog toga sto neko kupuje/prodaje firme po njoj, pa to se radilo oduvek i radice se...
...njihov "strah" i "briga" poticu od cinjenice da ih kupuje najveca KOMUNISTICKA zemlja na svetu...
...jer, to je protivprirodni blud, to je svetogrdje, to kapitalizam ne moze da dopusti...
...a opet, kad vide pare na racunu, usne se razvuku u osmeh...
...tako su americki milioneri do sredine WWII ulagali bez grize savesti novac u nemacku industriju i to nikome nije smetalo...
...strictly business...
...e sad ovi "crveni"...
...to boli...
pre 7 godina
Cestitka onima koji su funkcionalno pismeni i mogu da razumeju i procitaju tekst. Ne znam da li je vecina komentatora samo nepismena ili i ideoloski ostrascena ali evo ja cu vam "prepricati" u cemu je problem tako da svi razumeju.
Dakle (skoro) svako moze da zakljuci da je problem u Kineskoj regulativi koja ne dozvoljava da "stranac" bude vecinski vlasnik firmi, kao sto je tekst i rekao. Ako dalje citamo tekst, mozemo zakljuciti da se Kinezi cesto sluze piraterijom i kradjom tudjih patenata i ideja jer ne veruju u privatno vlasnistvo i zastitu patenata. Dakle, ja radim na necemu godinama/decenijama i zelim kasnije da vratim ulozeno i zaradim profit. Tebe to ne interesuje, ti si odlucio da pravila iz ugovora za tebe ne vaze kao i medjunarodno pravo vec blatantno pokrades i prekopiras nesto sto nije tvoje. Ako je to "vrli novi svet" kojem se divite mogu samo da vam pozelim zaposlenje u takvoj firmi i da prodjete na isti nacin sa vasim projektima.
Da sumiram problem za funkcionalno nepismene. Kini se ne moze verovati jer i dalje krse osnovna pravila poslovanja i slobodnog trzista a pri tome nisu stabilan partner. Evropa pokusava da nadje nacin da posluje sa Kinom a da pri tome ne pregazi svoje trziste izgradjeno na inovaciji i preduzetnistvu. Pojedinci tvrde da je to protekcionizam, Nemacka odgovara da to jeste ali iz nuzde.
Pozdrav svima sa "ovih prostora" koji misle svojom glavom.
pre 7 godina
(Rusofil, 12. jun 2016 18:34)
Rusofile, jedna od prvih zrtava Kine ce upravo biti Rusija... Ali ni Kini se ne smesi srecna buducnost, kad sve kupe i presele, dobice i oni "nelojalnu konkurenciju" u vidu Indije. Pa Srednje i Juzne Amerike i Afrike... I na kraju robota, kad ce prakticno biti nebitno gde je fabrika...a tad ce vec globalizacija odraditi svoje i u prakticno svim zemljama na svetu ce ljudi ziveti podjednako (srednje-siromasno)
pre 7 godina
Nemačka elita školuje decu u internatima gde ih driluju da budu goniči robova, a ostala dece idu u škole u kojima se Pitagorina teorema uči u devetom razredu. Njima ne treba pametan i školovan narod nego neko ko će da uzme kredit između 20. i 30. godine, koji će da vraća do kraja života. Za to vreme u Kini deca konkurišu za relativno malo mesta na fakultetima tako da, da bi položili prijemni moraju više da znaju nego Nemci kad ga završe. Iz ogromnog broja omladine koja studira uvek će izaći i mnogo veći broj elitnih stručnjaka i na taj način Kinezi će pre ili kasnije, tehnološki, progutati Zapad, koji već dugo parazitira na ostatku sveta (poznate zapadne firme proizvode u siromašnim zemljama i žive od velike razlike između proizvodne i predajne cene - na primer). Naravno, da bi smislili nešto novo moraju prvo da vide šta je već smišljeno i za to su spremni da plate visoku cenu...
pre 7 godina
zabrinjavajuce je koliko ljudi nije u stanju da razume procitano. nije problem sto kinezi zele da kupuju nemacke firme (u sustini jeste, ali ne sa pravne tacke gledista i stoga nebitno za ovu vest), vec stoga sto to isto, pod istim uslovima brane drugima.
vezano za neke druge zablude koje proiziliaze iz komentara: kina je komunisticka samo po politickom sistemu i to pro-forme, u sustini to je kapitalizam na nivou prvobitne akumulacije kapitala u engleskoj krajem 18. veka. druga stvar je u tome sto im je kvalitet i dalje znacajno losiji kad je u pitanju visoka tehnologija (za serijsku proizvodnju). dada je dao dobar primer, samo posto vecina u srbiji nema pojma o modernoj inustrijskoj proizvodnji, ostavljaju nebulozne replike. recimo pre 15ak godina je novi nemacki strug kostao oko 75.000DM, a kineski (ganc novi) oko 6.000! naravno, kupite kineski i za godinu dana vam treba novi, dok sam se svojim ocima nagledao destina nemackih masina za obradu metala koje su proizvedene pre WWII i rade perfektno! ili firma koja pravi kucista za turbine automobila. ista firma radi po narudzbini za sve proizvodjace: nemci traze specifikacije koje kostaju 80-100 evra po komadu, fiat je zadovoljan sa cenom od 40. to znaci: jefitniji materijal i losiji kvalitet obrade za fiat. a kinezima bi bilo mnogo da plate i 20. o ovome prica dado. dakle kinezi su od njegove firme dobili suvi kvalitet koji ce trajati sto godina, a obi ce ipak jos dugo praviti kratkotrajne lose kopije.
pre 7 godina
Pametni Kinezi investiraju u Nemacke firme i dodju kao od sale do velikog trzista koje su Evropljani ljubomorno cuvali i gradili kroz kojekakve sporazume i poglavlja. Evropljanima ostaje samo da se osvrcu,za poljoprivredu nisu a sve ostalo ce praviti Kinezi.Jos ce ih i malo kreditirati da mogu da kupuju Kineske proizvode ali samo malo. Jos kad prokopaju kanal Vardar Morava Dunav ko im sta moze? Bio jednom jedan politicar pre dvadeset godina koji je shvatio sta ce uraditi Kinezi i hteo saradnju sa njima.....
pre 7 godina
(rudan, 12. jun 2016 13:37)
Pa eto tebi odgovara posto na EU masinu neces platiti carinu (a ni tolike troskove transporta) a na US hoces, tako da te ta od 60k evra izadje jeftinije nego ona od 55k dolara.
(Seljober, 12. jun 2016 13:25)
Kanal Vardar Morava Dunav ce da prokopaju cim naprave merdevine do Meseca i Marsa
pre 7 godina
Znači princip - slobodno kretanje ljudi, ideja i kapitala, koji drugima nameću, važi samo u jednom pravcu ! Sa zapada na istok! Kad krene u obrnutom smeru , onda ne valja , onda ugrožava našu privredu... itd! Pazi majku mu...!
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem? (rabo, 12. jun 2016 14:02)
Pa na primer u tome što kod Kineza svega toga nema, sem rada koji se smešno plaća pa je lako biti "konkurentan"
pre 7 godina
Niko ne brani Kinezima da dolaze i kupuju ali strateska preduzeca ni ja ne bih dao. Isto tako i kinezi treba da dozvole da ljudi kupuju kod njih a ne samo da budu partneri.
pre 7 godina
Zapadd će da se uruši. To je sigurno samo je pitanje vremena. Nema firme koja može da izdrži nelojalnu konkurenciju. Zapad je sam sebi pucao u nogu i sad cvili. Kinezi su u velikom zaletu i kad kupe sve šta zapad ima, onda mogu štachoće. Mogu i zatvorit sve zapadne tvornice i preselit ih u Kinu. Zapad je funkcionirao dok je postojala blokovska podjela ali sad je to bay bay. Kina će ih zgazit do temelja.
pre 7 godina
@Bukvasd: Druze skroz si u pravu. Mi imamo toliko predrasuda o Nemackoj da to nije normalno. Nivo njihovog drzavnog obrazovanja je neverovatno nizak. Vecina nase dece iz Srbije za isti uzrast je mnogo bolja nego nemacka. To sam se sam uverio.
A ovo za kineze, Nemci i ostali za to znaju odavno ali sami upadaju u klopku koju su drugima namestili. Ne mozes ti po Srbiji da kupujes sve zivo a onda drugima da ne das da kupe kod tebe.
Nije mi ih zao uopste, samo sto je Azijatski mentalitet gospodara mnogo gori od onih iz EU.
pre 7 godina
Samo da odgovorim ovome ko kaze da smo ih odrali kompletni projekt rjesavao se preko godine samo na kompjuterima, tim od 30 tak ljudi uz mali milion tehnickih problema, njihovim rjesavanjem i pokusnom izradom dijelova pa testiranja pa ne valja u stvarnosti pa ajde ispocetka. Izmislili smo nekoliko novih strojeva koji proizvode taj stroj. Kod odabira materijala jedna stvar je zamisao a druga ponasanje usred zagrijavanja u stvarnosti. Neki dobavljaci dijelova su morali svoje proizvode dici na visi nivo.Ne nije se zaradilo, ostali smo u minusu. Treci set bio bi cista zarada ovako smo popusili. Kinezima fali samo njemacki mozak koji kosta, jeftine radne snage im ne manjka. Ne bi ni ameri isli u svemir ili bar ne tada da nisu uvezli necije(njemacko) znanjema koliko god novaca imali
pre 7 godina
Kina nije komunisticka zemlja. U njoj radnici nemaju nikakva prava, to su robovi.
pre 7 godina
(kraja, 12. jun 2016 14:31)
(PUNISA P., 12. jun 2016 15:22)
Kina NIJE komunisticka zemlja. Kina je ultra LIBERALNA KAPITALISTICKA zemlja (koliko ni Amerika nije bila pre 100-150 godina!), gde je 90% firmi u vlasnistvu privatnika! Komunisticka je samo partija (po sistemu/uredjenju), ali to se moze reci i za mnoge druge partije iako se drugacije zovu (npr. ovu nasu vladajucu)
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem?
pre 7 godina
@dado i ko vam je kriv kad nesto sto realno kosta milion naplacujete 17x vise - da niste tako alavi na pare pravili bi i naredne 2 - ovako sipak!
pre 7 godina
Znaci Nemci treba da vladaju i tako treba da ostane za sva vremena i niko ne sme da se usudi da ih smeni na tronu?
To sto su oni postali gospodari ekonomije i sveta kroz ratove i smicalice nema veze, to je njima dozvoljeno za njih pravila ne vaze.
Pravila vaze samo za ove druge.
pre 7 godina
Drug radi za jednu veliku Kinesku kompaniju u EU. Ta kompanija je startovala kao i ostale kineske manufakture koje sklapaju kopije a danas su lider u oblasti telekomunikacija. Fora je da su njihovi inženjeri u Evropi uglavnom Evropljani koji rade za veoma male plate a često mnogo više od kolega u Evropskim firmama. Oni su na neki način ono što su Kinezi bili Evropljanima pre 20 godina. S druge strane u centrali i R&D rade isključivo Kinezi. Evropu su nepovratno uništili privrednici kojima nikad nije dovoljno novca.
pre 7 godina
Kapitalizam i sloboda trzista. Gde je problem. Nemci su kupili pola sveta a sad kad su stali i drugi počeli problem.
pre 7 godina
"China's constitution declares that the country is ruled "under the leadership" of the Communist Party of China (CPC)" (wiki)
...nikada zadovoljan narod...
...kad se za jugoslaviju govorilo da je socijalisticka, a ne komunisticka, svi su govorili da je to obmana...
...kad za kinu kazemo da je komunisticka, sad niko ne priznaje...!!!
...pa kakav to bauk komunizma onda kruzi planetom...???
...mora da je ruski...???
pre 7 godina
neko juri strane investicije a neko bezi od njih
pre 7 godina
U mojoj firmi u Njemackoj napravili smo tokarilicu radne duzine 100 metara(!!!!) za kineskog narucitelja. to je kompletna hala koja je nad tim strojem plus 7 dizalica. Kad smo im poslali prvu testnu i nasi decki ju montirali negdje kraj sangaja kinezi su jednostavno prekinuli ugovor za sljedece dvije jer sad sami znaju napraviti(kopirati) i bas ih ne brinu tuzbe moje firme na svjetskim sudovima. Jedna tokarilica 17 milijuna eura a ove koje ce sami da prave kostat ce ih milijun mozda.
pre 7 godina
@ samo derite necete jos dugo
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
pre 7 godina
Gde je tu liberalnost u kapitalizmu?
Kakav je to drzavni diktat i nesloboda ko ce sta da kupuje?
pre 7 godina
Sve se vrti u krugu.
Posle drugog svetskog rata na zapadu se vise radilo, poslodavci su vise dobijali od radnika, tako im privreda bila konkurentnija, imali vise novca i sa tim doveli do propast socijalizma u istocnoj evropu gde radnik nikad ne bi radio kao kod kapitalista.
Danas na zapadu radnici imaju ''PRAVA'' za razliku od kinu gde radnici imaju prava ali ih vise izribavaju.Tako njigova privreda je konkurentnija, pravi vise para i kupuje na zapadu koji polako propada (ne u bukvalnoj smislu)
Tako bilo tako kje i bidi u budukjnosti ako se ne izgradi jedan svetski sistem PRAVA RADNIKA koji bi imali isti prava bez razlike dali bi zivelu u Nemacku ili u Indiji.
pre 7 godina
Kad Nemci kupuje zemlju, velike firme i drzavnu infrastrukturu u Grckoj, Spaniji,Portugalu, Italiji i na prostoru bivse Jugoslavije, to je sve divno i fantasticno,tako mora i tako treba. Ali kad dodju Kinezi da kupe njihove firme, EEEEEEEE PA TO NE MOZE...
(Profesionalni komentator, 12. jun 2016 12:52)
Naravno da ne može, jer žele da zaštite svoj interes. Od kako je sveta i veka ozbiljne države se upinju da zaštite svoj interes. Samo nepopravljivo infaltilni narodi veruju da će neko drugi da se zauzme za njih ili da ih štite medjunardni ugovori i institucije.
Npr. kod nas je normalno da Partizan i Zvezda kupuju igrače iz cele Srbije, a bilo bi drvlje i kamenje kada bi neki drugi domaći klub počeo da uzima njihove igrače.
pre 7 godina
@Marko, 12. jun 2016 16:48
U najvećem korupcionaškom skandalu u istoriji nemačke privrede, Simens moraće da plati kaznu od milijardu evra.
Simensovi službenici i zastupnici u razdoblju od 1999. do 2006. po celom svetu plaćali mito.
http://www.dw.com/sr/da-li-se-korupcija-isplati/a-3879382
Državno tužilaštvo u Beču pokrenulo je istragu protiv Simensa zbog podmoćivanja na jugoistoku Evrope.
Simens je platio do 50 miliona evra mita. Koncern je mitom "kupovao" poslove u Bugarskoj, Srbiji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, sumnja tužilaštvo.
http://www.economy.rs/vesti/21719/Afera-Siemens---kupovina--poslova-mitom-od-cak-50-miliona-EUR-.html
Simens i Dajmler su delili milijarde širom sveta kako bi obezbedili poslove.
http://www.dw.com/sr/korupcija-na-sve-strane-i-u-nema%C4%8Dkoj/a-17267949
Drugim recima, Nemci su genetski posteni. Tzv. ravnopravna konkurencija.U vidu podmicivanja.Posteno.
pre 7 godina
"Da li će zvanični Berlin dozvoliti da kineske kompanije redom kupuju velike nemačke firme? I šta se protiv toga uopšte može?"
Meni stvarno nije jasno ko je ovde lud. Mi se time hvalimo.
pre 7 godina
(andreas kisser, 12. jun 2016 17:04)
Gospodine, možda je vaš problem taj, što vi zastupate gledište nemačke strane, ali pri tom zaboravljate da upravo vi tvrdite da Kinezi nemaju firme koje bi zbog tehnološke dominacije bile ineteresantne Zapadu, a previđate i činjenicu da firma "Kuka", o kojoj se zapravo govori, svoje glavno tržište ima u Kini i za nju je ponuđena cena koju niko sa Zapada/Nemačke nije spreman da plati, a gospodin Gabrijel, potpredsednik vlade, je upravo to tražio. Dakle kako god se okrenu zadnjica im je pozadi - ili će dozvoliti prodaju (privatna firma, čiji vlasnik hoće da je proda) ili će je ugasiti tako što će Kinezi prestati da kupuju od nje. Moraće jer nema niko drugi koji to nudi? Zaboravite, ne postoji ni jedan nemački proizvod koji neko drugi ne pravi ili bolje ili jeftinije ili i bolje i jeftinije.
pre 7 godina
Svoje ne damo,tudje hocemo,tako izgleda pravedan poredak!
pre 7 godina
(mare, 12. jun 2016 16:14)
Vecina firmi, fabrika, banaka i sl. u Kini je u PRIVATNOM vlasnistvu. To sto ima par ogromnih drzavnih ne znaci nista kad na tih par dodje 10-15 privatnih koje su 5x manje. Vecina radnika je zaposleno kod privatnika, itd. Od komunizma ni traga (osim u nazivu partije), a tek od socijalizma. Amerika je vise komunisticka od Kine.
Jako slicna stvar je i u Rusiji, od 90ih naovamo.
pre 7 godina
U EU i u Srbiji uveden je strahoviti protekcionizam . Ne mozes nista uvesti ako nema dokaza da je bar 40% tog predmeta uvoza proizvedeno u EU . Ja pokusavam da uvezem novu masinu iz oblasti vocarstva . Americka kosta 55.ooo dolara i za jedan dan odradi oko 35 hektara , "ista" takva iz Kine kosta 18.000 dolara (kvalitet???) . Slicna masina u EU kosta 60.000 eura za jedan dan uradi max 10 hektara . Pitanje - kome takva situacija odgovara ? Meni ne , proizvodjacima ne , srpskom vocarstvu NE . Posle se pitamo zasto cena nekog voca iz Srbije nije konkurentno a ono kinesko je dzaba .
pre 7 godina
@dado
Pa zato ste prvu naplatili 17 meleona... Sve je u ravnoteži.
Misliš da Nemci rade drugačije?
pre 7 godina
Ne znam sta je piraterija koja vam smeta ? Pa Nemacka je druga , odmah posle Kine.
http://www.dw.com/en/germany-places-second-behind-china-in-brand-piracy/a-17845427
pre 7 godina
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
(HaSSa the Great, 12. jun 2016 14:51)
Potpuno bi se slozio da je rec o proizvodima od pre 30+ godina. Danas kinezi umeju da proizvedu sve u bilo kom kvalitetu.U mnogim stvarima su najbolji,a tu spadaju kompjuterske mreze i mrezni sistemi,transformtori i trafoi za velike sisteme,kompresori za klima uredjaje ....
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
pre 7 godina
Zoran*
Dobro si u pravu,ali sta cemo kad smo pali na prosjacki stap !
Samo Merkel mora znati da ista pravila vaze za sve,lepo je bilo zaraditi na jeftinoj kineskoj ranoj snazi .
Globalizacija,i to za sve draga Angela Merkel.
pre 7 godina
Proputovao sam i Kinu i Nemačku. Uopšte se ne bih sa lakoćom razbacivao prognozama. Nemačka i nekoliko članica EU uz nju idu ka svojevrsnom sukobu sa Kinom, svaka strana ima svoje adute i probleme. Interesantno je da Britanci nemaju sličan "spor" sa Kinom već joj uspešno prodaju engleski jezik, mesta na fakultetima, stanove po Londonu...
Jedan od problema Kine je što isključivo juri profit, a moraće da investira u novije tehnologije i uspori rast, jer u Pekingu i drugim velikim gradovima ljudi koji u životu nisu povukli dim cigarete masovno umiru od raka pluća. Od smoga se ne vidi prst pre nosom.
Problem Nemačke je što se Evropska Unija nalazi u multi-krizi. Jel EU hoće da bude super-država, federacija, konfederacija ili nešto četvrto? U ovom trenutku se konstrukcijske greške EU udružuju sa ogromnim tekućim problemima, zato EU ne može Kini da "tresne" recipročne mere, a da li će moći u budućnosti... ko zna?
Kina ima tržišta, populaciju, novac, jača vojsku i trenutno se bori za vrhunska znanja, a Nemačka zna da joj ne sme dati taj poslednji i najbitniji deo slagalice.
pre 7 godina
@samo derite necete jos dugo
Ako si pazljivo procitao, masina iz amerike za jedan da uradi 35 hektara a evropska jedva 10 hektara . Transport brodom do Soluna 2300 dolara na sve to carina i pdv izadje nepunih 75000 dolara nasuprot 60000 eura . Malo skuplje ali 35 naspram 10 hektara jeste kljucno . To znaci daleko brza berba i manji troskovi berbe .
pre 7 godina
Zapad je pomogao Kinezima da im postanu konkurenti i da ih unište jer su zbog pohlepe kompanije prebacile i jeftie radne snage proizvodnju prebacili u Kinu. Kenezi dobili tehnologiju sad su Kinezi postali ekonomski gigant.
Oko 3 miliona dobrih poslova je samo otišlo iz SAD u Kinu. Teško svakom radniku kome Kinez bude bio gazda u EU, mnogo suroviji kapitalisti od evropskih...
pre 7 godina
@nek strahuju dugo su i trajali
U Kini je najprostije rečeno državni kapitalizam. Privredu usmerava Komunističa partija. Sve najveće kompanije su državne. Oni ruše tezu da je država loš vlasnik koju neutemeljeno forsiraju neolberali, a uspeh Kine nema veze sa slobodnim tržištem. Kina nema strane banke, trgovačke lance, telekomunkacije, čak je i sistem kreditinih kartica UnionPay državni.
pre 7 godina
Slobodno tržište?
pre 7 godina
Koliko sam ja razumeo kapitalizam, konkurentnost, produktivnost, rad, SLOBODNO trziste, to su osnovne vrednosti. U cemu je sad problem? (rabo, 12. jun 2016 14:02)
Sad se i ti pravis blesav, nije stvar u principu slobodnog trzista nego u principu da se zarade pare. Uvek i bilo, demokratija je opijum za narod :)
pre 7 godina
Svabe su kupile sve sto valja po Evropi. A sada im ne odgovara sto neko sa vise para kupuje njihovo. Zao mi je, i kod vass ima alavih na pare.
pre 7 godina
@ PUNISA P.
Komunizam? O cemu ti to? To sto oni imaju je kapitalizam najgore vrste, kakav je u zapadnoj evropi postojao u 19 veku
pre 7 godina
Kad su "demokratizirali" Yugu (znate već kako početkom 90-ih) onda su nas prisilili da otvorimo tržište za slobodnu trgovinu. Naravno, oni su prodavali a mi kupovali. Prisilili su nas da izjednačimo cijene energenata (struja, plin) sa zapadnim ekonomskim cijenama iako su nam plače bile 5-6 puta manje. Poslije su nas prisilili da privatiziramo sve uključujući i banke i firme koje su nam bile od nacionalnog interesa (npr. INA u Hr). Naravno to su kupovale njihove firme, njemačke, francuske itd. Sada kad je došao (crveni) vrag po svoje onda čekaj malo. Više ne važe zakoni slobodnog tržišta i liberalizacije trgovine nego se brine o nacionalnim interesima. Baš mi je drago da je tako i kapitalisti su kapitalisti ali mi je draže da sad lovu mlate i da se šire kinezi nego ameri i ovi naši u EU.
pre 7 godina
Хахахахаха европа уводи санкције Русији. Русија уводи контра санкцје европи и највише страдају европски сељаци ! У међувремену Кинези купују европско сребро јер су европљани толико грамзиви да их то ни не интересује ! На крају ће остати само пар великих економија попут кинеске, каубосјке и јапанске са приде неким мањим играчима ...
pre 7 godina
Neverovatno koliko ljudi ne shvata od cega uopste zive. Srbija zivi od doznaka nasih ljudi u Nemackoj. Usporavanje Nemaca znaci krah Srbije. Nasi ljudi ne idu na rad u Kinu. Kineze ne zanima neobrazovan srpski radnik. Kod Nemaca ih zanima tehnologija a kod nas resursi. Kinezi su kupili sve sto vredi u Africi a o tome niko ne pise. Oni se sire ali na svoj nacin. U tom prosirenju za nas nema mesta. Kao i kod svih drugih. Pravicete Nemce od blata.
pre 7 godina
@bukvasd
Svi koji iole vole naucne emisije znaju ko je Michio Kaku, PR fizike u USA. On je u javnoj debati iz 2011 naveo da je obrazovanje USA medju najgorim u svetu i da bez H1B viza i uvoza genijalaca iz citavog sveta ta ista USA bi propala 20 godina.
https://www.youtube.com/watch?v=Qty1xqvQBrA
Ista situacija je i u Nemackoj, oni su svoj R&D izvezli u siromasne zemlje, ukljucujuci Srbiju, dok je nemacki menadzment u velikom broju slucajeva, blago receno katastrofalan. Beneficije i lak zivot su ih opustile preko svake mere. Ne zele da preuzmu odgovornost, da se usavrsavaju, a prekovremeni rad je zakonski zabranjen (sto ima svoje dobre i lose strane).
Na zalost, te male siromasne zemlje ne mogu uci na to trziste jer se Evropljani prilicno drze zajedno, pogotovo vece firme ne odustaju od svojih evropskih partnera cak iako ove naprave brljotinu koja se meri desetinama miliona evra.
pre 7 godina
(Marko, 12. jun 2016 16:48)
Nije bas tako i zemlje zapada se pridrzavaju propisa, zakona, pravila, medjudrzavnih dogovora kada njima to odgovara a kada ne uvedu neki paragraf da se izvuku koji vama naravno ne daju da koristite kada je u vesem interesu ali ne i u njihovom. Kinezima ne mogu da namecu dvostruke standarde kao legitimne kao sto malim, siromasnijim i banana zemljama vec Kinezi rade isto sto i oni i to ih izludjuje.
pre 7 godina
Nemačke firme se žale na blokade u Kini, a ima ih 4x više nego kineskih u Nemačkoj? Uz to, Nemci neće kinezima da dozvole da kupe neku njihovu kompaniju. Ko je ovde blesav? Šta onda Kinezi treba da kažu? Odvratno licemerje.
pre 7 godina
Evropa kakvu mi poznajemo je to postala zahvaljujuci industriji koju je imala dok je ostatak sveta bio jad i beda.
Sada kineska industrija raste.
Njih ima MILIJARDU + industrija.
Progutace nas za meze.
Vec sada proizvode 50% svetakog celika
Sto rece @dado oni kopiraju i bas ih briga.
Imaju resurse imaju domace trziste koje postaje sve bogatije. Imaju fakultete. Imaju jeftinu radnu snagu. Oni su svet za sebe i njima zapad treba samo dok kopiraju visoku tehnologiju.
pre 7 godina
Ovo mi se svidja, mada nije uopste naivno, moze na svasta da izadje na kraju...
pre 7 godina
(andreas kisser, 12. jun 2016 17:04)
Gospodine, možda je vaš problem taj, što vi zastupate gledište nemačke strane, ali pri tom zaboravljate da upravo vi tvrdite da Kinezi nemaju firme koje bi zbog tehnološke dominacije bile ineteresantne Zapadu, a previđate i činjenicu da firma "Kuka", o kojoj se zapravo govori, svoje glavno tržište ima u Kini i za nju je ponuđena cena koju niko sa Zapada/Nemačke nije spreman da plati, a gospodin Gabrijel, potpredsednik vlade, je upravo to tražio. Dakle kako god se okrenu zadnjica im je pozadi - ili će dozvoliti prodaju (privatna firma, čiji vlasnik hoće da je proda) ili će je ugasiti tako što će Kinezi prestati da kupuju od nje. Moraće jer nema niko drugi koji to nudi? Zaboravite, ne postoji ni jedan nemački proizvod koji neko drugi ne pravi ili bolje ili jeftinije ili i bolje i jeftinije.
(bukvasd, 12. jun 2016 17:43)
vasa replika mi je prilicno nejasna, ne shvatam kako je ista od onoga sto pisete relevantno za moj komentar!? u tvrdnju da ce 'kuka' propasti ako je ne kupe kinezi mislim da ne verujete ni vi sami. a poslednju recenicu vase replike tek ne vredi komentarisati; ja sam naveo dva jednostavna i konkretna primera za koja licno znam iz sopstvenog iskustva jer sam dugo bio u toj bransi, a vi iznosite neke vase pausalne ocene. mislim da se ovo sto vi pisete zove u narodu 'prodavanje magle' :-) a i odnos pluseva i minuseva koje ste dobili je jos jedna islutracija kako je u srbiji danas prodavanje magle vrlo popularno kod masa.
pre 7 godina
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
(Surovi, 13. jun 2016 07:58)
procitaj ponovo moj prvi komentar (primer za kucista za turbine). ovo cime se ti odusevljavas je osnova savrmene industrijske proizvodnje, narocito recimo u automobilskoj industriji gde jedan proizvodjac radi odredjeni deo za svaki tip automobila po narudzbini, a u zavisnosti od zahteva za kvalitetom podesava proizvodnu liniju. zanimljivo kako se srbi oduseve kada otkriju nesto sasvim uobicajeno, ne shvatajuci da je to uobicajeno :-) a onda procitaj i moj prvi primer za CNC strugove. iz iskustva ti tvrdim da i dalje nisu u stanju da naprave evropski kvalitet kada su u pitanju vrlo precizni proizvodi. mozda jesu ali racunaju na, i orijentisu se ka trzistima kojima je bitnija niska cena od visokog kvaliteta. a ti mozes da verujes, a i ne moras.
pre 7 godina
Dovoljno je da uzmu po jednu jaku firmu iz svake oblasi (recimo drugu ili trecu po prometu) pa ce za desetak godina imati svo iskustvo prebaceno i primenjeno u Kini, spremno za izvoz u ostatak sveta.
pre 7 godina
Da li će zvanični Berlin dozvoliti da kineske kompanije redom kupuju velike nemačke firme? I šta se protiv toga uopšte može?"Meni stvarno nije jasno ko je ovde lud. Mi se time hvalimo.
(Zoran, 12. jun 2016 12:24)
Radi se da su nemacke kompanije kao i u americe u vlasnistvu shareholders-a a ne drzave. Oni samo gledaju profit i ako je vide, odobrice prodaju kompanine kinezima. Tu drzava ne moze bas nista.
pre 7 godina
Razlozi za veću cenu:
1. Nemački strug je vrlo verovatno kvalitetnije napravljen.
2. Nemci su uložili sate i sate na projektovanje mašine.
3. Kineski radnik će dobiti platu reda veličine 500 €, sa kojom Nemac može da pase travu.
4. Transport struga od 100 m je veoma skup.
5. ...
(HaSSa the Great, 12. jun 2016 14:51)
Potpuno bi se slozio da je rec o proizvodima od pre 30+ godina. Danas kinezi umeju da proizvedu sve u bilo kom kvalitetu.U mnogim stvarima su najbolji,a tu spadaju kompjuterske mreze i mrezni sistemi,transformtori i trafoi za velike sisteme,kompresori za klima uredjaje ....
Ono sto zapad ne moze ,a kinezu umeju i mogu,jeste da isti proizvod proizvedu u trazenom nivou kvaliteta,shodno ceni,a to znaci da jedan proizvod moze da kosta 10 centi,ali i 10 dolara.Ako ste kupovali na Ali-ju ,mogli ste da primetite razlike u ceni za isti proizvod,koje se razlikuju ponekad veoma mnogo.
Nece nemci nista uciniti,jer je njihova privreda veoma usko vezana za kinesku,jer im je Kina ujedno i najvece trziste.Kinezi ako zatvore svoje trziste za nemacke proizvode,to ce Nemacku daleko vise boleti od Kine,iako se to nece desiti,jer su svi toliko povezani da je nemoguce prekinuti te odnose.To su odnosi kakve imaju narkomani sa dilerima,gde dileru trebaju platezni kupci,a kupcima pouzdan diler....
pre 7 godina
Kinezi su digli svoju ekonomiju tako što su kopirali sve od kisele vode do borbenih aviona i ukrali puno tehnologije od drugih.
Prodavali ne zakonito velike količine lekova sad je mnogo manje pošto se mnoge zemlje bunile ali nisu prestali skroz.
I mi trebamo od drugih da uzmemo tehnologiju na zajam, ili kao Kinezi kad kupe malu količinu oružja samo da bi videli kako je napravljeno pa onda naprave nešto slično.
pre 7 godina
Ko je bio na sajmu masinstva u Nemackoj zna da Kinezi imaju celu halu za sebe. Masine su im visestruko jeftinije, ali se kljucni delovi stave nemacki i opet radi posao za manje para.
pre 7 godina
@Zivela KP Evrope na celu.....
Potpisujem ti svaku rec. Bravo za komentar
pre 7 godina
@Achitwn
Pa bas i nije tako... Recimo USA su blokirale prodaju visokotehnoloskih firmi azijskim kupcima. Npr. Syngenta, Lumileds, Micron, Lexmark, ...
Australija blokira prodaju ranca kinezima.
Ako su interesi drzave ugrozeni, drzava moze da blokira prodaju firme.
Sto se tice same Nemacke:
On the record, Mr. Gabriel’s ministry said the government did not get involved in business affairs, according to the report. Germany, especially under Social Democrats such as Mr. Gabriel, has a long history of intervening in the economy to block takeovers.
https://global.handelsblatt.com/edition/439/ressort/companies-markets/article/kuka-sale-to-chinese-buyer-in-doubt
pre 7 godina
Ako se dobro sećam, upravo Nemci propagiraju - slobodno tržište. Čemu onda ovakve žalopojke?
69 Komentari
Sortiraj po: