Nedelja, 15.05.2016.

21:46

Dve trećine studenata je depresivno

Izvor: Novosti / M.Vasiljević

Dve treæine studenata je depresivno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

79 Komentari

Sortiraj po:

maslacak

pre 9 godina

Nije problem to sto ne citamo, ne gledamo dokumentarce, ne slusamo muziku... Problem je sto upravo to cinimo, i shvatamo koliko nemamo i koliko necemo imati... Procitah skoro komentar "mi nismo imali perone, suze, cmakanja...", i nesto se u meni skupilo... Gledamo ispijene roditelje kojima se zivot svodi na placanje racuna a u sebi mislimo - ali oni su bar imali mladost...

Krug

pre 9 godina

@Nothing wrong with me Mnogi su u zabludi sto se tice pravnog da se tu saml buba. Jeste bubanje al sa razumjevanjem. Poredjenna radi to bi isto bilo kao da kazes da je sah bubacka igra jer se uce kombinacije i otvaranja "napamet", i matematika bubacki predmet jer se uce formule i brojevi "napamet". Jeste to moze da i napamet da se nauci i moze da prodje, al posle te saceka jer ne znas "zasto", zaglavis u plicaku.. Poz

Krug

pre 9 godina

@Tttttzzzz, drzi se! Nemoj odustajti samo radi svaki put jace i jace, kao sport ako si trenirala ilipratila npr Novaka. Nema sta izgubis, sledeci put radis vise i rezultati ce doci. Ako te drma trema idi na konsultacije (al samo kod nekog profesora koji voli da poducava i daje konsultacije, u suprotnom bi mogao da te destimulise npr kaze kako je to glupopitanje iako svi padaju na njega, samo da bi ti odustala od daljeg) a mozes pitati i da imas simulaciju islita. Sportski pozdrav!

Hendža

pre 9 godina

@nothing wrong with me Da sam čuo ovako genijalan savet pre 20 godina kad sam upisao ETF, završio bih ga bar mesec dana ranije.

Harun el Rašid

pre 9 godina

deo II
Treće, to što studirate u Srbiji možda može imati svoje draži. Studirao sam u drugoj polovini devedesetih i čisto sumnjam da je danas teže. Dalje, pokušajte da shvatite, koliko god da vam je teško sada, prava igranka počinje tek kad diplomirate: nelojalna konkurencija koja se ogleda u rođačkim, zavičajnim i političkim vezama, mama i tata više nemaju volje, nerava i novca da beskonačno pomažu, pa ste prinuđeni da polako uđete u svet odraslih. Ako vam je sada neophodan kilogram živaca da preživite dan, spremajte se da to udesetostručite kako se bližite diplomiranju.

Harun el Rašid

pre 9 godina

deo I
Hm, hm. Prvo, ako studirate samo zbog probijanja na društvenoj lestvici, džaba krečite, nema tu leba. Trebalo bi studirati ono što voliš, gde sebe pronalaziš. To prvo, a drugo, pošto biti student ne znači samo mehanički usvajati nova znanja(te sposobnosti rekao bih ima skoro cela populacija), već pre svega intelektualnu radoznalost, lepršavost, razmišljanje van kutije, upornost, pa ako hoćete i želju da se promeni svet(svojstveno tim godinama), postavite sebi neka pitanja, možda se iz toga nešto izrodi. Dakle, ovaj najgori oblik liberalnog kapitalizma(koji je nadam se na izdisaju) vas je ubedio da je studiranje obuka za malo složenije poslove, pa zato malo duže traje. Prevarili su vas, ali to još uvek ne znači da ako imate gore navedene osobine, ne možete svoje studije da svedete u okvire podnošljivog, pa čak i lepog. Drugo, vidim mnogi se žale na "zastarelu" literaturu ili čak gradivo! Gospodo, ako studirate pravo, morate krenuti od Rimskog prava, kako očekujete da sutra budete sudija ili advokat? Da li je možda anatomija zastarela, nešto nisam primetio za svoje četiri banke da se anatomija čoveka promenila, a ne bih želeo da me leči lekar koji koji je nije dobro savladao na fakultetu zato što mu je bila zastarela. Ovakvi stavovi govore da su ljudi imali pogrešne motive kada su upisivali fakultet, pa su napravili pogrešan izbor ili još gore, uopšte nisu za faks.

buntovnik

pre 9 godina

Nisu ti ljudi krivi. Kriv je zatucan sistem u kome ne mozes nista da postignes ako nemas diplomu i u kome je diploma maltene druga krstenica! Do tog papira moras da dodjes, cesto uceci totalno nepotrebne stvari i gubeci vreme na redjanje sestica u indeksu, umesto da to isto vreme iskoristis da radis mnogo kreativnije stvari koje te zanimaju, stvari koje volis, ali za desetku! Zavrsio sam fakultet na samom kraju osamdesetih, u vreme kada smo se jos uvek zvali SFRJ. Jos u toku studija nekolicina mojih kolega su nabavili TOEFL i ostale testove, ucili, polagali i otisli na doktorske studije u Ameriku. Bilo je tu ne samo prosecnih, vec i studenata mnogo ispod proseka, sesticara i sedmicara! Cak i takvi su tamo uspeli da zavrse PhD programe! Posle nekoliko godina sreo sam jednog od njih i covek mi je lepo objasnio u cemu je stvar. Tamosnji sistem je osmisljen tako da studenta vodi za ruku, stalno ga motivise za ucenje i rad kroz kvizove, domace zadatke i projekte tokom godine, praktican rad, diskusiju sa profesorom ... Ako u bilo kom momentu student oseti da studije koje je upisao mozda nisu to sto je zeleo, ima na raspolaganju savetnika za karijeru kod koga uvek moze da ode na casicu razgovora. A unutar kampusa postoje i posebno trenirani psiholozi (motivation coaches), kojima studenti mogu da se obrate ako izgube volju za radom. Oni im kazu kako da povrate volju, sta da rade, kakve vezbe da primene ... Gde je Srbija, a gde je svet ...

cvrcak

pre 9 godina

Preporucite im lekove za lecenje depresije,ima ih vise vrsta! Tako ce biti smireniji i opusteniji ako padnu ispit ili godinu a farmaceutska industrija ce biti zadovoljnija radi povecane prodaje i dobrog profita!

Bananamen

pre 9 godina

Kolege nemojte nikada odustajati i kada bude neobjasnjivo tesko nadjite razlog da gurate dalje, jer ce se kad-tad taj trud vratiti i isplatiti. Period studiranja mi nije bio nesto interesantan slabo devojaka para za osnovno nisam nesto ni izlazio najgori period je kad zavrsite pa nemate posao, tada krece prava bitka sa svojom psihom i crnim mislima. Tumarao sam ulicama kao maninak jer mnogi nisu hteli ni da se druze sa mnom . Skoro tri godine sam bio bez pravog posla i nisam siguran kako sam opstao za to vreme. Eto imao sam samo veru i nista vise a najcrnje misli su mi padale na pamet od smrti pa nadalje bukvalno sam bio na ivici dal cu u ludnicu ili cu se odrzati. Danas je malo bolje hvala Bogu, posao me je podigao ali me zene spustaju i dalje. Samo nikada nemojte odustati jer vi ste ljudi a ljudi se bore umom i kada snaga posustane. Ziveli

kosmos

pre 9 godina

@Zanovetalo
Niko te nije terao da upisuješ medicinu. Niti ti to što si student medicine daje za pravo da druge fakultete ili studente omalovažavaš.
Guess what, i ja sam student medicine, i odgovorno mogu da potvrdim da je taj fakultet stečište mediokriteta.

srBA

pre 9 godina

Ako si upisao studije, moras studirati po pravilima i sadrzaju fakulteta. Da li je to perspektivno, ili ti se ne dopada, ili bi ti da nesto preuredjujes... ok je da se pitas, ali ti to ne daje za pravo da ne UCIS. Jedina radna OBAVEZA studenta je ucenje. U zivotu se obaveze moraju ispunjavati. A ako neces, ili ti se nece, il' ti nesto smeta, il' ti se svidja da lamentiras nad sudbinom koja te snasla... odustani. Ali se potom MORAS zaposliti. Jer: ''ko nece da radi, ne treba da jede''. Zivot je surov, ali uglavnom pravedan.

st27

pre 9 godina

#zanovetalo
druze ako si upisao medicinu da bi se hvalio kolike su ti knjige i da se prepucavas sa ostalim streberima ko je u vecoj depresiji i muci onda si promasio fax. Kolike god da su trebalo bi da uzivas u tome sto ucis. A sto se tice ovih sto kukaju, lepo se sklonis od njih i druzi se sa difovcima.
Sto se teme tice, danas nije lako biti student, ai ne u smislu da je tesko zavrsiti, cak naprotiv, svaka dzudza moze da zavrsi fax. Ali ima jako puno stvari koje te ubijaju u pojam i cine depresivnim, finansije, nezaposlenost tvojih starijih kolega, los kvalitet fakulteta posle kojeg nisi realno osposobljen da se bavis necim, samo si pun informacija.
Ali opet studentski dani su jako lepi i ne budite pi..e nego iskoristite ih na najbolji nacin i unapredite sebe u svakom smislu, obrazovnom, socijalnom i uzivajte. i zapamtite svaki trud se isplati kad tad. poz

Super

pre 9 godina

Ono sto bi spasilo covecanstvo na korak je od nas. Punoletstvo pomeriti na 25 god. Upis studija na 28 god. A vozacka dozvola na 30 god. Previse se ocekuje a nista se ne moze. Tek u 40 god.mozemo da drzimo uzde svog zivota. Na zalost ni 10% ljudi nije sposobno ni tada jer su sebi upropastili zivot do tada. Zena, deca, los Posao. Sve to utice na coveka negativno. Ja sam se spasao sopstvenom metodom

Razumevanje

pre 9 godina

Ako mladi i imaju neke depresije na fakultetu ,to je zbog toga sto u ovoj i ovakvoj zemlji nemaju nikakvu perspektivu.Ubijeni su kojekakvim botovima i dunsterima koji i imaju neku sansu za posao za razliku od njih. A da nije toga,imali bi posao i razmisljali gde da odu sa devojkama. Ovako sve cekaju da prodju one cuvene "dve godine" pa da se odigra nesto. A nece.

Ema

pre 9 godina

Najlepši period u životu su mi bile studije. Osećaš da se uzdižeš na viši nivo znanja, okružen ljudima zainteresovanim za isto. Nije svaki napredak u životu vezan samo za materijalne stvari. Danas su akademski gradjanin i blogerka skoro bez razlike. Tužno i žalosno!

roki

pre 9 godina

zanovetalo, pored toga sto imas motivaciju da vredno ucis, po sticanju diplome stices status i moc, a ako nema posla za tebe ovde u najgorem slucaju ces otici za Nemacku, Norvesku i tome slicno. Ekonomisti i pravnici ce, za razliku od tebe, moliti boga da nadju posao u struci...a ako nema toga, onda bilo sta....tako da niste u istoj poziciji.......i stoga - depresija, buduci doktore!

Dule

pre 9 godina

Kako da ne budu depresivni kada uče preterano obilno gradivo, maltretiraju ih profesori (kvote prolaznosti) a ako i sve to savladaju dolaze do saznanja da je poslednji oglas za posao koji traži dpl. Sociologa, Filozofa, Geografa, Istoričara, Arheologa, Komunikologa, razne dpl. od anglistike do albanologije... (Mogu do sutra) je objavljen još pre 70-ih. A takvi čine 80% studenata, oni koji stiču "znanje" koje nikome ne treba. I šta da se očekuje, da budu srećni što su bacili novac i godine?
(Miša, Bgd, 15. maj 2016 22:40

@Misa
A zasto se upisuju ta zanimanja kada se unapred zna da posla nema???
Ljudi nakon napunjenih 18 godina bi ipak trebalo da malo razmisljaju glavom a ne samo da krive roditelje i drustvo za svoju situaciju.

Nina

pre 9 godina

Stanje je alarmantno, nema sumnje, ali nemojte napisati "dve trecine studenata", jer je dve trecine od onih koji se obrate strucnjacima za pomoce, a ne dve trecine od ukupnog broja. Dobija se bas mnogo gora slika od realne. Nije nam bas toliko crno kako kaze naslov :)

Msss

pre 9 godina

E od ovih depresivnih sa pravnog i ekonomskog mi pozli. Dodjite da prelistate hirurgiju ili pazofiziologiju kod nas na medicini. Nije vama najteze ali zato najvise kukate. Nas jedan predmet od 1300 strana je kao vasa cela godina i ko onda treba da bude u depresiji?
(Zanovetalo, 16. maj 2016 09:48

Nisam studirala nijedan od pomenutih fakulteta. Daleko od toga da medicina nije težak fakultet. Ipak, težina gradiva se ne meri u njenom obimu, tako da, mislim da ti je komentar glup. I na ETF-u ima ispita od 300 strana i određen deo zadataka, pa sam sigurna da bi ti sa medicine teško položio takav ispit, kao što bi i nekom drugom bilo teško da spremi neki ispit sa medicine.

veca-pereca

pre 9 godina

ovi danasnji studenti kao da su prvi u istoriji koji uce...em podeljeni ispito, em.puno rokova...diplomirala pre 26 godina, niko nije bio depresivan osim onih koji nisu nista ucili...mi smo imali ozbiljne gimnazije i srednje skole u kojima sa dosta ucilo bez bilo kakvih nastavnih pomagala...tako da je fakultet bio logican sled...ucilo se po 8 sati dnevno, uvece izlazak od 7 do 12 najkasnije...problem je u tome sto bi svi da studiraju a mnogi nisu za to...privatne fakultete tu ne ubrajam, te ne zavrse samo oni koji se ne pojave na ispitu..

Zanovetalo

pre 9 godina

E od ovih depresivnih sa pravnog i ekonomskog mi pozli. Dodjite da prelistate hirurgiju ili pazofiziologiju kod nas na medicini. Nije vama najteze ali zato najvise kukate. Nas jedan predmet od 1300 strana je kao vasa cela godina i ko onda treba da bude u depresiji?

Logen

pre 9 godina

Kakav naslov. Pa vjerovatno je i svuda drugo barem jedna trecina ljudi, koja se vec javila psihologu, depresivna. znamo dobro koliki je tabu ico kod psihologa, ili kod doktora kod nas.

XXL

pre 9 godina

Ni malo naivno iz iskustva mog mlađeg deteta koje je zbog stresa u ispitnim rokovima "zaradilo" dijagnoze 'gastritis/antritus' i 'sindrom lijenalne fleksure', a to se dugotrajno leči. No dobro sada ostaje samo master studije da se okončaju ... ali mladi su previše opterećeni tokom studija.

zena-zmaj

pre 9 godina

@sremac
I delfini, pogotovo u zarobljenistvu, su skloni samoubstvu. Za neke druge vrste ne znam, ali ne bih bila tako iskljuciva. Najveci problem ljudskog roda upravo i jeste njegov egocentrizam.
Nego, bilo bi interesantno sprovesti takvo istrazivanje nad roditeljima studenata, kao i nad cijelom populacijom, od predskolske djece do penzionera. Mislim da bi rezultati bili porazavajuci, a studenti, kao vjecna pokretacka snaga bilo kog drustva kojoj mladost i entuzijazam daju elan, dovoljno odrasli da ih se ocaj roditelja ne dotice previse, prvenstveno zbog toga sto smatraju da su pametniji i da ce oni kroz koju godinu svijet uciniti boljim, a dovoljni mladi da ih zivot jos nije stigao demantovati, biti najmanje depresivna grupa.

Tttttzzz

pre 9 godina

Ja sam iz malog grada otišla u Beograd na studije.Najgori period života koji još uvek traje.Ubija me trema,grize savest zbog roditelja koji su uvek uz mene itd.Učim koliko mogu i ona pitanja koja savršeno znam kući,ja na ispitu pričam tako ofrlje da prosto profesor ni prolaz ne može da mi dozvoli.Da li od stresa meni nastupi blokada ili od silne želje da sve to što pre završim ja ne znam uglavnom konstantno sam pod stresom.Čekam da vidim šta ce biti u junskom,ako ništa ne uradim tražiću drugo jer ovo me polagano ubija u pojam.Izgubila sam skroz samopouzdanje i volju.

majstor pajda

pre 9 godina

kada biste uradili ispitivanje njihovih roditelja, vrlo verovatno biste dobili rezultat da je 3/4 njih tesko depresivno jer sav novac ulazu u decu a sebe su zaboravili davno vec... a rade kao robovi.

Dragana

pre 9 godina

@fluks
Koliko mi je poznato, studiranje podrazumeva učenje,. Kakvu praksu očekuješ, ako nisi naučio teoriju? Problem je što svi očekuju instant znanje i munjeviti uspeh u životu.

skip school

pre 9 godina

Zavod za zaštitu studenata u Beogradu da zahteva totalnu reorganizaciju sistema prosvete.
Loša orijentacija i nezaposlenost geologa i sociologa unapred dovodi do depresije. Brojni studenti medicine u 4. godini napuštaju studije zbog nedovoljnih finansija.

U preostalom svetu profesorat/studenti namerno sarađuju i lepo se druže, dok u Srbiji traže dlaku u jaju i svi žele da te obore.

(Steiner school prosto nema ocena i postiže bolje rezultate; grad St. Gallen će zabraniti nepovoljne ocene (1 & 2) u osnovnom obrazovanju.)

mamakoka

pre 9 godina

Evo ja sam kroz to prosla i ne bih nikad vise.Radije bih bila srecna frizerka ili krojacica.Nemastina se teski podnosi.Cini ti se nema kraja.Ja imam posao,ali slaba plata.Sa druge strane sestra je bez posla,a bila je odlican student.Treba otici iz Srbije,njoj leka nema.

Zoran

pre 9 godina

"Lekarima se žale da su pod pritiskom roditelja, uglavnom zbog finansija, a dodatni problem je što nisu naučeni kako da uče"

Moje dete nema problem sa parama u Srbiji. Htelo je iz Amerike da studira tamo. Sta da radimo, eto ti.

A sto nisu nauceni kako da uce, nista se sekirajte(ekavica). Moje dete nauceno i jos ima problem kako da uci, jer se ne zna ni odakle tacno ni sta tacno.

Zoran

pre 9 godina

Mi odavde iz Amerike kad ponesemo osmeh i opustenost, idemo u Grcku na more ponekad, mi to tamo izgubimo. Nesto zbog Grka, nesto zbog nasih, svi nesto ljuti, namrgodjeni. Ne znam sta vam je. Ne znam sto ste takvi bar kad na odmor odete. Ajd onako preko godine, kada radite, to i razumem, ali sto na odmor?

nista osim gluposti

pre 9 godina

I sta ovo uopste znaci "nedostatk uzivanja u svakodnevnim aktivnostima". Nikad nisam uzivao u svaklodnevnim aktivnostima a skoro pola veka izgurah. Sta to znaci? Kakve su to aktivnosti sto treba u njima svakodnevno da uzivam? I koji su to i kakvi koji svakodnevno uzivaju u aktivnostima? To nije normalno. Mora da nesto nije u redu sa takvima ako uopste postoje.

Na stranu to, sto taj nije tamo otisao da uziva, nego da uči. Ako je upiosao nesto sto ga ne zanima, ili je mislio da ga zanima pa se ispostavilo da ga ne zanima, na to je trebalo da misli pre nego sto se upisivao. Pa cak i ako je to slucaj, nista strasno, ali onda bolje da se ispise sto pre, nego da laze i sebe i druge kako "studira" 100 godina, i da mrzi i sebe i druge zbog toga.

Sve su to gluposti. To nije depresija. Depresija je kad ides ulicom i naidje kamion a ti pomislis kako ne bi bilo lose da skocis pod njega, i to ti se desava stalno, sve jacim i jacim intenzitetom, dok jednom stvarno ne skocis. To je depresija.

teenager

pre 9 godina

Ne samo na faksu nego i u srednjim skolama uci se samo za tu statistiku, a znanje koje ostan nije nesto sto se moze primeniti na faksu

Maja

pre 9 godina

Fakultet mi je bio najgori period u životu. Bubaš danonoćno, nemaš para ni za žvake, a glupo ti da opterećuješ roditelje. Društvenog života nema, sediš u 4 zida i toneš. Sreća, pa život počinje čim se zaposliš i zaradiš svoj dinar.

Aleksandar

pre 9 godina

Lek je jednostavan. Neka danasnji studenti vise slusaju Pink Floyd, gledaju filmove Stenlija Kjubrika, citaju Tomasa Mana, a narocito neka se podsete sta znaci biti drustveno angazovan i beskompromisno protiv establismenta.

Filolog

pre 9 godina

Dok sam studirala i zivela u Studenjaku, svaki put kada dodje 1. imala sam knedlu u grlu, jer je trebalo da pitam moje da li su imali da mi posalju, tada, pre oko 6 godina, 1500din da platim dom. Samo je mama radila i imala 16 000din platu. A onda dodje i poslednji rok, cute oni, cutim ja, i svi depresivni:(((((

Haralampije Gnjavator II

pre 9 godina

Kada se samo setim - mesec dana pre prvog ispita sam imao svoj prvi napad panike (tek sam kasnije saznao sta je to), koji je uzrokovao da citavu prvu godinu provedem u dubokoj depresiji povremeno prosaranoj crnim, opsesivnim mislima...ni dan danas ne znam sta mi se to desilo, zasto...

apsolvent

pre 9 godina

Kako i da ne budemo? Ucimo,a ni ne znamo zasto, jer nas posao ne ceka, a prakticnog znanja nemamo. Onda odlicno spremim ispit i profesor mi prelista prvo indeks pa upise sesticu. I istog tog profesora bas briga sto imam dobru ocenu sa vezbi i kolokvijuma ("bolonja"). Novca nemamo ni za postene izlaske, a kamoli za neka putovanja, a ne mozemo ni zaraditi nesto jer ovde bas i nema poslova za studente (npr part-time poslovi namenjeni studentima). I tako nam se zivot svodi na ucenje / blejanje / skidanje serija / blejanje.

Srbija

pre 9 godina

Evo meni se smucio pravni! Najteži je u Nišu. Evo već par puta polažem jedan ispit, dok u kući moji ne shvataju, prave problem, kao da je meni super što oko tog ispita se mlatim! Ali reći da neko ko je 5god mladji od mene i završava faks, tj upisuje 4tu. A pritom nismo na istom fakult. Nema svrhe,kakve to veze ima?!?!

.

pre 9 godina

Nemamo para, devojku, iskrenog prijatelja, profesori su nam mediokriteti, materija nije uopste zanimljiva kao sto smo mislili, roditelji disu za vratom. Jedina ideja koja nas tera da izdrzimo je da cemo sa diplomom lakse emigrirati u neku bogatu i normalnu zemlju.
S obzirom na okolnosti, odlicno smo!

bbbb

pre 9 godina

Sad ce neki da opletu po danasnjim studentima itd. Sta ima zanimljivo na fakultetu da se uci kad je literatura zastarela i sve se svodi na teoriju bez prakse. I budala zna da se najbolje uci i usvaja znanje kroz praksu, a mi toga nemamo ni 5% . Kako da imam motivaciju da bubam 52 podele koje nemam gde da primenim, za koje se debelo pomucim da naucim napamet i posle ispita ih naravno zaboravim kao da nikad o tome nisam procitao?
(fluks, 15. maj 2016 22:16)


Potpisujem

Kobac

pre 9 godina

Значи, депресивни су сви осим ових са приватних факултета. (Adriano_Galliani, 15. maj 2016 22:15)

Druže, ja sam na privatnom (prebacio se sa državnog nakon prve godine zato što sam se zaposlio) i sve što mogu da kažem da je studiranje na ovom privatnom (da ih ne reklamiram, odraše me od love) mnogo korisnije, modernije, praktičnije od studiranja ekonomije na državnom.

nothing wrong with me

pre 9 godina

upisite tehnicke fakultete.

Ima da se uci,ali mnogo da se vezba i da se razume.
Nema bubanja kao na pravima,psihologiji... Samo logika i vezbanje

Kada razumete problematiku provezbate par zadataka gotovo.

Srbija

pre 9 godina

Tacno ovo iz teksta, ali ovo isto važi i za apsolvente. God dana nisam dala ispit, pre toga raskid, pa onda i kući pritisak da se to zavrsi idu godine, pa i ja hocu, ko da meni nije zao, i što par puta izlazim. A da treba pravni da ostane bez studenata, treba pa da vidimo šta bi radili profesori tada.

Buster Brown

pre 9 godina

A te koliko kostaju u Americi, dobri fakulteti su u proseku $40,000 godinje..a tolike su i prosecne plate godisnje.
Jedini koji nisu depresivni su oni u Srbiji sa privatni fakulteta, tamo sklapaju puzzle, i setaju se po parkovima, a ne svakog primaju.

Aron

pre 9 godina

Depresija kod mladih a pogotovo studenata je realnost. Ja kada sam studirao nisam imao taj problem ali čini mi se da moje kolege jesu. Mislim da uzroci ove pojave koji su navedeni u ovom tekstu jesu istiniti, očekivanja roditelja, teška ekomomska situacija, promena društvene sredine... Ja bih ovde naglasio i još jedan razlog tome a to je duhovna praznina kod mladih. To jest principi materijalizma, narcizma, hedonizma... U takvim slučajevima studenti nemogu da pronađu sebe jer im je razmišljanje izuzrtno loše i konfuzno. Recimo i kad sam ja bio student( završio sam pre 6 godina) moje kolege su vrlo malo čitale knjige van onoga što je program fakulteta. Takođe mali broj njih je gledao neki dokumentarac ili normalan film iz žanra drame.

Miša, Bgd

pre 9 godina

Kako da ne budu depresivni kada uče preterano obilno gradivo, maltretiraju ih profesori (kvote prolaznosti) a ako i sve to savladaju dolaze do saznanja da je poslednji oglas za posao koji traži dpl. Sociologa, Filozofa, Geografa, Istoričara, Arheologa, Komunikologa, razne dpl. od anglistike do albanologije... (Mogu do sutra) je objavljen još pre 70-ih. A takvi čine 80% studenata, oni koji stiču "znanje" koje nikome ne treba. I šta da se očekuje, da budu srećni što su bacili novac i godine?

depresivni student

pre 9 godina

Priča kvazipsiholog jer nema pojma, zato se po ceo dan setka po poliklinici jer je toliko dobar psiholog da prosto ne zna sta ce od pacijenata.

ana

pre 9 godina

Polako, prava depra ce uslediti tek kada zavrse fakultete, pa se nadju na birou za nezaposlene ili na bedno placenim radnim mestima gde je uz to zagarantovan i mobing od strane bahatih poslodavaca... Dok studiras jos je I super.

Ivan

pre 9 godina

Kad shvatis koliko je obimno gradivo su na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, nema sanse da ne upadnes u bar blagu depresiju! Koliko sam ja ljudi klonulih duhom video na ovom fakultetu, pa to ne mogu da vam opisem. Zbog cega? Zbog milion podela u knjizi iz Strategijskog itd? Ta knjiga je sramota ovog fakulteta, a nerealan obim gradiva na mnogim predmetima je jos veca sramota.

Dušan

pre 9 godina

Njima je najlakše lekovima da leče, pošto za drugo nisu sposobni,studenti u ovakvom zdravstvenom sistemu nemaju kome da se obrate.

fluks

pre 9 godina

Sad ce neki da opletu po danasnjim studentima itd. Sta ima zanimljivo na fakultetu da se uci kad je literatura zastarela i sve se svodi na teoriju bez prakse. I budala zna da se najbolje uci i usvaja znanje kroz praksu, a mi toga nemamo ni 5% . Kako da imam motivaciju da bubam 52 podele koje nemam gde da primenim, za koje se debelo pomucim da naucim napamet i posle ispita ih naravno zaboravim kao da nikad o tome nisam procitao?

luka

pre 9 godina

Potpuna istina, desava mi se da legnem i da mi se nista ne radi, nemam apsolutno nikakva osecanja, ne jede mi se iako sam gladan. Nekad legnem u ponoc, a budem budan u krevetu do 5-6 sati ujutru zbog toga sto sam pod pritiskom jer znam da bi roditelji sve ucinili kako bi postigao ono sto zeilm u zivotu.

fluks

pre 9 godina

Sad ce neki da opletu po danasnjim studentima itd. Sta ima zanimljivo na fakultetu da se uci kad je literatura zastarela i sve se svodi na teoriju bez prakse. I budala zna da se najbolje uci i usvaja znanje kroz praksu, a mi toga nemamo ni 5% . Kako da imam motivaciju da bubam 52 podele koje nemam gde da primenim, za koje se debelo pomucim da naucim napamet i posle ispita ih naravno zaboravim kao da nikad o tome nisam procitao?

.

pre 9 godina

Nemamo para, devojku, iskrenog prijatelja, profesori su nam mediokriteti, materija nije uopste zanimljiva kao sto smo mislili, roditelji disu za vratom. Jedina ideja koja nas tera da izdrzimo je da cemo sa diplomom lakse emigrirati u neku bogatu i normalnu zemlju.
S obzirom na okolnosti, odlicno smo!

apsolvent

pre 9 godina

Kako i da ne budemo? Ucimo,a ni ne znamo zasto, jer nas posao ne ceka, a prakticnog znanja nemamo. Onda odlicno spremim ispit i profesor mi prelista prvo indeks pa upise sesticu. I istog tog profesora bas briga sto imam dobru ocenu sa vezbi i kolokvijuma ("bolonja"). Novca nemamo ni za postene izlaske, a kamoli za neka putovanja, a ne mozemo ni zaraditi nesto jer ovde bas i nema poslova za studente (npr part-time poslovi namenjeni studentima). I tako nam se zivot svodi na ucenje / blejanje / skidanje serija / blejanje.

ana

pre 9 godina

Polako, prava depra ce uslediti tek kada zavrse fakultete, pa se nadju na birou za nezaposlene ili na bedno placenim radnim mestima gde je uz to zagarantovan i mobing od strane bahatih poslodavaca... Dok studiras jos je I super.

Tttttzzz

pre 9 godina

Ja sam iz malog grada otišla u Beograd na studije.Najgori period života koji još uvek traje.Ubija me trema,grize savest zbog roditelja koji su uvek uz mene itd.Učim koliko mogu i ona pitanja koja savršeno znam kući,ja na ispitu pričam tako ofrlje da prosto profesor ni prolaz ne može da mi dozvoli.Da li od stresa meni nastupi blokada ili od silne želje da sve to što pre završim ja ne znam uglavnom konstantno sam pod stresom.Čekam da vidim šta ce biti u junskom,ako ništa ne uradim tražiću drugo jer ovo me polagano ubija u pojam.Izgubila sam skroz samopouzdanje i volju.

majstor pajda

pre 9 godina

kada biste uradili ispitivanje njihovih roditelja, vrlo verovatno biste dobili rezultat da je 3/4 njih tesko depresivno jer sav novac ulazu u decu a sebe su zaboravili davno vec... a rade kao robovi.

mamakoka

pre 9 godina

Evo ja sam kroz to prosla i ne bih nikad vise.Radije bih bila srecna frizerka ili krojacica.Nemastina se teski podnosi.Cini ti se nema kraja.Ja imam posao,ali slaba plata.Sa druge strane sestra je bez posla,a bila je odlican student.Treba otici iz Srbije,njoj leka nema.

Haralampije Gnjavator II

pre 9 godina

Kada se samo setim - mesec dana pre prvog ispita sam imao svoj prvi napad panike (tek sam kasnije saznao sta je to), koji je uzrokovao da citavu prvu godinu provedem u dubokoj depresiji povremeno prosaranoj crnim, opsesivnim mislima...ni dan danas ne znam sta mi se to desilo, zasto...

Maja

pre 9 godina

Fakultet mi je bio najgori period u životu. Bubaš danonoćno, nemaš para ni za žvake, a glupo ti da opterećuješ roditelje. Društvenog života nema, sediš u 4 zida i toneš. Sreća, pa život počinje čim se zaposliš i zaradiš svoj dinar.

luka

pre 9 godina

Potpuna istina, desava mi se da legnem i da mi se nista ne radi, nemam apsolutno nikakva osecanja, ne jede mi se iako sam gladan. Nekad legnem u ponoc, a budem budan u krevetu do 5-6 sati ujutru zbog toga sto sam pod pritiskom jer znam da bi roditelji sve ucinili kako bi postigao ono sto zeilm u zivotu.

bbbb

pre 9 godina

Sad ce neki da opletu po danasnjim studentima itd. Sta ima zanimljivo na fakultetu da se uci kad je literatura zastarela i sve se svodi na teoriju bez prakse. I budala zna da se najbolje uci i usvaja znanje kroz praksu, a mi toga nemamo ni 5% . Kako da imam motivaciju da bubam 52 podele koje nemam gde da primenim, za koje se debelo pomucim da naucim napamet i posle ispita ih naravno zaboravim kao da nikad o tome nisam procitao?
(fluks, 15. maj 2016 22:16)


Potpisujem

Filolog

pre 9 godina

Dok sam studirala i zivela u Studenjaku, svaki put kada dodje 1. imala sam knedlu u grlu, jer je trebalo da pitam moje da li su imali da mi posalju, tada, pre oko 6 godina, 1500din da platim dom. Samo je mama radila i imala 16 000din platu. A onda dodje i poslednji rok, cute oni, cutim ja, i svi depresivni:(((((

Ivan

pre 9 godina

Kad shvatis koliko je obimno gradivo su na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, nema sanse da ne upadnes u bar blagu depresiju! Koliko sam ja ljudi klonulih duhom video na ovom fakultetu, pa to ne mogu da vam opisem. Zbog cega? Zbog milion podela u knjizi iz Strategijskog itd? Ta knjiga je sramota ovog fakulteta, a nerealan obim gradiva na mnogim predmetima je jos veca sramota.

Miša, Bgd

pre 9 godina

Kako da ne budu depresivni kada uče preterano obilno gradivo, maltretiraju ih profesori (kvote prolaznosti) a ako i sve to savladaju dolaze do saznanja da je poslednji oglas za posao koji traži dpl. Sociologa, Filozofa, Geografa, Istoričara, Arheologa, Komunikologa, razne dpl. od anglistike do albanologije... (Mogu do sutra) je objavljen još pre 70-ih. A takvi čine 80% studenata, oni koji stiču "znanje" koje nikome ne treba. I šta da se očekuje, da budu srećni što su bacili novac i godine?

Srbija

pre 9 godina

Tacno ovo iz teksta, ali ovo isto važi i za apsolvente. God dana nisam dala ispit, pre toga raskid, pa onda i kući pritisak da se to zavrsi idu godine, pa i ja hocu, ko da meni nije zao, i što par puta izlazim. A da treba pravni da ostane bez studenata, treba pa da vidimo šta bi radili profesori tada.

Aron

pre 9 godina

Depresija kod mladih a pogotovo studenata je realnost. Ja kada sam studirao nisam imao taj problem ali čini mi se da moje kolege jesu. Mislim da uzroci ove pojave koji su navedeni u ovom tekstu jesu istiniti, očekivanja roditelja, teška ekomomska situacija, promena društvene sredine... Ja bih ovde naglasio i još jedan razlog tome a to je duhovna praznina kod mladih. To jest principi materijalizma, narcizma, hedonizma... U takvim slučajevima studenti nemogu da pronađu sebe jer im je razmišljanje izuzrtno loše i konfuzno. Recimo i kad sam ja bio student( završio sam pre 6 godina) moje kolege su vrlo malo čitale knjige van onoga što je program fakulteta. Takođe mali broj njih je gledao neki dokumentarac ili normalan film iz žanra drame.

Bananamen

pre 9 godina

Kolege nemojte nikada odustajati i kada bude neobjasnjivo tesko nadjite razlog da gurate dalje, jer ce se kad-tad taj trud vratiti i isplatiti. Period studiranja mi nije bio nesto interesantan slabo devojaka para za osnovno nisam nesto ni izlazio najgori period je kad zavrsite pa nemate posao, tada krece prava bitka sa svojom psihom i crnim mislima. Tumarao sam ulicama kao maninak jer mnogi nisu hteli ni da se druze sa mnom . Skoro tri godine sam bio bez pravog posla i nisam siguran kako sam opstao za to vreme. Eto imao sam samo veru i nista vise a najcrnje misli su mi padale na pamet od smrti pa nadalje bukvalno sam bio na ivici dal cu u ludnicu ili cu se odrzati. Danas je malo bolje hvala Bogu, posao me je podigao ali me zene spustaju i dalje. Samo nikada nemojte odustati jer vi ste ljudi a ljudi se bore umom i kada snaga posustane. Ziveli

Aleksandar

pre 9 godina

Lek je jednostavan. Neka danasnji studenti vise slusaju Pink Floyd, gledaju filmove Stenlija Kjubrika, citaju Tomasa Mana, a narocito neka se podsete sta znaci biti drustveno angazovan i beskompromisno protiv establismenta.

XXL

pre 9 godina

Ni malo naivno iz iskustva mog mlađeg deteta koje je zbog stresa u ispitnim rokovima "zaradilo" dijagnoze 'gastritis/antritus' i 'sindrom lijenalne fleksure', a to se dugotrajno leči. No dobro sada ostaje samo master studije da se okončaju ... ali mladi su previše opterećeni tokom studija.

kosmos

pre 9 godina

@Zanovetalo
Niko te nije terao da upisuješ medicinu. Niti ti to što si student medicine daje za pravo da druge fakultete ili studente omalovažavaš.
Guess what, i ja sam student medicine, i odgovorno mogu da potvrdim da je taj fakultet stečište mediokriteta.

Srbija

pre 9 godina

Evo meni se smucio pravni! Najteži je u Nišu. Evo već par puta polažem jedan ispit, dok u kući moji ne shvataju, prave problem, kao da je meni super što oko tog ispita se mlatim! Ali reći da neko ko je 5god mladji od mene i završava faks, tj upisuje 4tu. A pritom nismo na istom fakult. Nema svrhe,kakve to veze ima?!?!

Msss

pre 9 godina

E od ovih depresivnih sa pravnog i ekonomskog mi pozli. Dodjite da prelistate hirurgiju ili pazofiziologiju kod nas na medicini. Nije vama najteze ali zato najvise kukate. Nas jedan predmet od 1300 strana je kao vasa cela godina i ko onda treba da bude u depresiji?
(Zanovetalo, 16. maj 2016 09:48

Nisam studirala nijedan od pomenutih fakulteta. Daleko od toga da medicina nije težak fakultet. Ipak, težina gradiva se ne meri u njenom obimu, tako da, mislim da ti je komentar glup. I na ETF-u ima ispita od 300 strana i određen deo zadataka, pa sam sigurna da bi ti sa medicine teško položio takav ispit, kao što bi i nekom drugom bilo teško da spremi neki ispit sa medicine.

Buster Brown

pre 9 godina

A te koliko kostaju u Americi, dobri fakulteti su u proseku $40,000 godinje..a tolike su i prosecne plate godisnje.
Jedini koji nisu depresivni su oni u Srbiji sa privatni fakulteta, tamo sklapaju puzzle, i setaju se po parkovima, a ne svakog primaju.

skip school

pre 9 godina

Zavod za zaštitu studenata u Beogradu da zahteva totalnu reorganizaciju sistema prosvete.
Loša orijentacija i nezaposlenost geologa i sociologa unapred dovodi do depresije. Brojni studenti medicine u 4. godini napuštaju studije zbog nedovoljnih finansija.

U preostalom svetu profesorat/studenti namerno sarađuju i lepo se druže, dok u Srbiji traže dlaku u jaju i svi žele da te obore.

(Steiner school prosto nema ocena i postiže bolje rezultate; grad St. Gallen će zabraniti nepovoljne ocene (1 & 2) u osnovnom obrazovanju.)

Dušan

pre 9 godina

Njima je najlakše lekovima da leče, pošto za drugo nisu sposobni,studenti u ovakvom zdravstvenom sistemu nemaju kome da se obrate.

Kobac

pre 9 godina

Значи, депресивни су сви осим ових са приватних факултета. (Adriano_Galliani, 15. maj 2016 22:15)

Druže, ja sam na privatnom (prebacio se sa državnog nakon prve godine zato što sam se zaposlio) i sve što mogu da kažem da je studiranje na ovom privatnom (da ih ne reklamiram, odraše me od love) mnogo korisnije, modernije, praktičnije od studiranja ekonomije na državnom.

nothing wrong with me

pre 9 godina

upisite tehnicke fakultete.

Ima da se uci,ali mnogo da se vezba i da se razume.
Nema bubanja kao na pravima,psihologiji... Samo logika i vezbanje

Kada razumete problematiku provezbate par zadataka gotovo.

teenager

pre 9 godina

Ne samo na faksu nego i u srednjim skolama uci se samo za tu statistiku, a znanje koje ostan nije nesto sto se moze primeniti na faksu

Zanovetalo

pre 9 godina

E od ovih depresivnih sa pravnog i ekonomskog mi pozli. Dodjite da prelistate hirurgiju ili pazofiziologiju kod nas na medicini. Nije vama najteze ali zato najvise kukate. Nas jedan predmet od 1300 strana je kao vasa cela godina i ko onda treba da bude u depresiji?

Razumevanje

pre 9 godina

Ako mladi i imaju neke depresije na fakultetu ,to je zbog toga sto u ovoj i ovakvoj zemlji nemaju nikakvu perspektivu.Ubijeni su kojekakvim botovima i dunsterima koji i imaju neku sansu za posao za razliku od njih. A da nije toga,imali bi posao i razmisljali gde da odu sa devojkama. Ovako sve cekaju da prodju one cuvene "dve godine" pa da se odigra nesto. A nece.

buntovnik

pre 9 godina

Nisu ti ljudi krivi. Kriv je zatucan sistem u kome ne mozes nista da postignes ako nemas diplomu i u kome je diploma maltene druga krstenica! Do tog papira moras da dodjes, cesto uceci totalno nepotrebne stvari i gubeci vreme na redjanje sestica u indeksu, umesto da to isto vreme iskoristis da radis mnogo kreativnije stvari koje te zanimaju, stvari koje volis, ali za desetku! Zavrsio sam fakultet na samom kraju osamdesetih, u vreme kada smo se jos uvek zvali SFRJ. Jos u toku studija nekolicina mojih kolega su nabavili TOEFL i ostale testove, ucili, polagali i otisli na doktorske studije u Ameriku. Bilo je tu ne samo prosecnih, vec i studenata mnogo ispod proseka, sesticara i sedmicara! Cak i takvi su tamo uspeli da zavrse PhD programe! Posle nekoliko godina sreo sam jednog od njih i covek mi je lepo objasnio u cemu je stvar. Tamosnji sistem je osmisljen tako da studenta vodi za ruku, stalno ga motivise za ucenje i rad kroz kvizove, domace zadatke i projekte tokom godine, praktican rad, diskusiju sa profesorom ... Ako u bilo kom momentu student oseti da studije koje je upisao mozda nisu to sto je zeleo, ima na raspolaganju savetnika za karijeru kod koga uvek moze da ode na casicu razgovora. A unutar kampusa postoje i posebno trenirani psiholozi (motivation coaches), kojima studenti mogu da se obrate ako izgube volju za radom. Oni im kazu kako da povrate volju, sta da rade, kakve vezbe da primene ... Gde je Srbija, a gde je svet ...

zena-zmaj

pre 9 godina

@sremac
I delfini, pogotovo u zarobljenistvu, su skloni samoubstvu. Za neke druge vrste ne znam, ali ne bih bila tako iskljuciva. Najveci problem ljudskog roda upravo i jeste njegov egocentrizam.
Nego, bilo bi interesantno sprovesti takvo istrazivanje nad roditeljima studenata, kao i nad cijelom populacijom, od predskolske djece do penzionera. Mislim da bi rezultati bili porazavajuci, a studenti, kao vjecna pokretacka snaga bilo kog drustva kojoj mladost i entuzijazam daju elan, dovoljno odrasli da ih se ocaj roditelja ne dotice previse, prvenstveno zbog toga sto smatraju da su pametniji i da ce oni kroz koju godinu svijet uciniti boljim, a dovoljni mladi da ih zivot jos nije stigao demantovati, biti najmanje depresivna grupa.

Super

pre 9 godina

Ono sto bi spasilo covecanstvo na korak je od nas. Punoletstvo pomeriti na 25 god. Upis studija na 28 god. A vozacka dozvola na 30 god. Previse se ocekuje a nista se ne moze. Tek u 40 god.mozemo da drzimo uzde svog zivota. Na zalost ni 10% ljudi nije sposobno ni tada jer su sebi upropastili zivot do tada. Zena, deca, los Posao. Sve to utice na coveka negativno. Ja sam se spasao sopstvenom metodom

st27

pre 9 godina

#zanovetalo
druze ako si upisao medicinu da bi se hvalio kolike su ti knjige i da se prepucavas sa ostalim streberima ko je u vecoj depresiji i muci onda si promasio fax. Kolike god da su trebalo bi da uzivas u tome sto ucis. A sto se tice ovih sto kukaju, lepo se sklonis od njih i druzi se sa difovcima.
Sto se teme tice, danas nije lako biti student, ai ne u smislu da je tesko zavrsiti, cak naprotiv, svaka dzudza moze da zavrsi fax. Ali ima jako puno stvari koje te ubijaju u pojam i cine depresivnim, finansije, nezaposlenost tvojih starijih kolega, los kvalitet fakulteta posle kojeg nisi realno osposobljen da se bavis necim, samo si pun informacija.
Ali opet studentski dani su jako lepi i ne budite pi..e nego iskoristite ih na najbolji nacin i unapredite sebe u svakom smislu, obrazovnom, socijalnom i uzivajte. i zapamtite svaki trud se isplati kad tad. poz

Dragana

pre 9 godina

@fluks
Koliko mi je poznato, studiranje podrazumeva učenje,. Kakvu praksu očekuješ, ako nisi naučio teoriju? Problem je što svi očekuju instant znanje i munjeviti uspeh u životu.

Harun el Rašid

pre 9 godina

deo II
Treće, to što studirate u Srbiji možda može imati svoje draži. Studirao sam u drugoj polovini devedesetih i čisto sumnjam da je danas teže. Dalje, pokušajte da shvatite, koliko god da vam je teško sada, prava igranka počinje tek kad diplomirate: nelojalna konkurencija koja se ogleda u rođačkim, zavičajnim i političkim vezama, mama i tata više nemaju volje, nerava i novca da beskonačno pomažu, pa ste prinuđeni da polako uđete u svet odraslih. Ako vam je sada neophodan kilogram živaca da preživite dan, spremajte se da to udesetostručite kako se bližite diplomiranju.

depresivni student

pre 9 godina

Priča kvazipsiholog jer nema pojma, zato se po ceo dan setka po poliklinici jer je toliko dobar psiholog da prosto ne zna sta ce od pacijenata.

Ema

pre 9 godina

Najlepši period u životu su mi bile studije. Osećaš da se uzdižeš na viši nivo znanja, okružen ljudima zainteresovanim za isto. Nije svaki napredak u životu vezan samo za materijalne stvari. Danas su akademski gradjanin i blogerka skoro bez razlike. Tužno i žalosno!

Nina

pre 9 godina

Stanje je alarmantno, nema sumnje, ali nemojte napisati "dve trecine studenata", jer je dve trecine od onih koji se obrate strucnjacima za pomoce, a ne dve trecine od ukupnog broja. Dobija se bas mnogo gora slika od realne. Nije nam bas toliko crno kako kaze naslov :)

roki

pre 9 godina

zanovetalo, pored toga sto imas motivaciju da vredno ucis, po sticanju diplome stices status i moc, a ako nema posla za tebe ovde u najgorem slucaju ces otici za Nemacku, Norvesku i tome slicno. Ekonomisti i pravnici ce, za razliku od tebe, moliti boga da nadju posao u struci...a ako nema toga, onda bilo sta....tako da niste u istoj poziciji.......i stoga - depresija, buduci doktore!

srBA

pre 9 godina

Ako si upisao studije, moras studirati po pravilima i sadrzaju fakulteta. Da li je to perspektivno, ili ti se ne dopada, ili bi ti da nesto preuredjujes... ok je da se pitas, ali ti to ne daje za pravo da ne UCIS. Jedina radna OBAVEZA studenta je ucenje. U zivotu se obaveze moraju ispunjavati. A ako neces, ili ti se nece, il' ti nesto smeta, il' ti se svidja da lamentiras nad sudbinom koja te snasla... odustani. Ali se potom MORAS zaposliti. Jer: ''ko nece da radi, ne treba da jede''. Zivot je surov, ali uglavnom pravedan.

nista osim gluposti

pre 9 godina

I sta ovo uopste znaci "nedostatk uzivanja u svakodnevnim aktivnostima". Nikad nisam uzivao u svaklodnevnim aktivnostima a skoro pola veka izgurah. Sta to znaci? Kakve su to aktivnosti sto treba u njima svakodnevno da uzivam? I koji su to i kakvi koji svakodnevno uzivaju u aktivnostima? To nije normalno. Mora da nesto nije u redu sa takvima ako uopste postoje.

Na stranu to, sto taj nije tamo otisao da uziva, nego da uči. Ako je upiosao nesto sto ga ne zanima, ili je mislio da ga zanima pa se ispostavilo da ga ne zanima, na to je trebalo da misli pre nego sto se upisivao. Pa cak i ako je to slucaj, nista strasno, ali onda bolje da se ispise sto pre, nego da laze i sebe i druge kako "studira" 100 godina, i da mrzi i sebe i druge zbog toga.

Sve su to gluposti. To nije depresija. Depresija je kad ides ulicom i naidje kamion a ti pomislis kako ne bi bilo lose da skocis pod njega, i to ti se desava stalno, sve jacim i jacim intenzitetom, dok jednom stvarno ne skocis. To je depresija.

Harun el Rašid

pre 9 godina

deo I
Hm, hm. Prvo, ako studirate samo zbog probijanja na društvenoj lestvici, džaba krečite, nema tu leba. Trebalo bi studirati ono što voliš, gde sebe pronalaziš. To prvo, a drugo, pošto biti student ne znači samo mehanički usvajati nova znanja(te sposobnosti rekao bih ima skoro cela populacija), već pre svega intelektualnu radoznalost, lepršavost, razmišljanje van kutije, upornost, pa ako hoćete i želju da se promeni svet(svojstveno tim godinama), postavite sebi neka pitanja, možda se iz toga nešto izrodi. Dakle, ovaj najgori oblik liberalnog kapitalizma(koji je nadam se na izdisaju) vas je ubedio da je studiranje obuka za malo složenije poslove, pa zato malo duže traje. Prevarili su vas, ali to još uvek ne znači da ako imate gore navedene osobine, ne možete svoje studije da svedete u okvire podnošljivog, pa čak i lepog. Drugo, vidim mnogi se žale na "zastarelu" literaturu ili čak gradivo! Gospodo, ako studirate pravo, morate krenuti od Rimskog prava, kako očekujete da sutra budete sudija ili advokat? Da li je možda anatomija zastarela, nešto nisam primetio za svoje četiri banke da se anatomija čoveka promenila, a ne bih želeo da me leči lekar koji koji je nije dobro savladao na fakultetu zato što mu je bila zastarela. Ovakvi stavovi govore da su ljudi imali pogrešne motive kada su upisivali fakultet, pa su napravili pogrešan izbor ili još gore, uopšte nisu za faks.

veca-pereca

pre 9 godina

ovi danasnji studenti kao da su prvi u istoriji koji uce...em podeljeni ispito, em.puno rokova...diplomirala pre 26 godina, niko nije bio depresivan osim onih koji nisu nista ucili...mi smo imali ozbiljne gimnazije i srednje skole u kojima sa dosta ucilo bez bilo kakvih nastavnih pomagala...tako da je fakultet bio logican sled...ucilo se po 8 sati dnevno, uvece izlazak od 7 do 12 najkasnije...problem je u tome sto bi svi da studiraju a mnogi nisu za to...privatne fakultete tu ne ubrajam, te ne zavrse samo oni koji se ne pojave na ispitu..

Zoran

pre 9 godina

Mi odavde iz Amerike kad ponesemo osmeh i opustenost, idemo u Grcku na more ponekad, mi to tamo izgubimo. Nesto zbog Grka, nesto zbog nasih, svi nesto ljuti, namrgodjeni. Ne znam sta vam je. Ne znam sto ste takvi bar kad na odmor odete. Ajd onako preko godine, kada radite, to i razumem, ali sto na odmor?

Dule

pre 9 godina

Kako da ne budu depresivni kada uče preterano obilno gradivo, maltretiraju ih profesori (kvote prolaznosti) a ako i sve to savladaju dolaze do saznanja da je poslednji oglas za posao koji traži dpl. Sociologa, Filozofa, Geografa, Istoričara, Arheologa, Komunikologa, razne dpl. od anglistike do albanologije... (Mogu do sutra) je objavljen još pre 70-ih. A takvi čine 80% studenata, oni koji stiču "znanje" koje nikome ne treba. I šta da se očekuje, da budu srećni što su bacili novac i godine?
(Miša, Bgd, 15. maj 2016 22:40

@Misa
A zasto se upisuju ta zanimanja kada se unapred zna da posla nema???
Ljudi nakon napunjenih 18 godina bi ipak trebalo da malo razmisljaju glavom a ne samo da krive roditelje i drustvo za svoju situaciju.

Logen

pre 9 godina

Kakav naslov. Pa vjerovatno je i svuda drugo barem jedna trecina ljudi, koja se vec javila psihologu, depresivna. znamo dobro koliki je tabu ico kod psihologa, ili kod doktora kod nas.

maslacak

pre 9 godina

Nije problem to sto ne citamo, ne gledamo dokumentarce, ne slusamo muziku... Problem je sto upravo to cinimo, i shvatamo koliko nemamo i koliko necemo imati... Procitah skoro komentar "mi nismo imali perone, suze, cmakanja...", i nesto se u meni skupilo... Gledamo ispijene roditelje kojima se zivot svodi na placanje racuna a u sebi mislimo - ali oni su bar imali mladost...

Zoran

pre 9 godina

"Lekarima se žale da su pod pritiskom roditelja, uglavnom zbog finansija, a dodatni problem je što nisu naučeni kako da uče"

Moje dete nema problem sa parama u Srbiji. Htelo je iz Amerike da studira tamo. Sta da radimo, eto ti.

A sto nisu nauceni kako da uce, nista se sekirajte(ekavica). Moje dete nauceno i jos ima problem kako da uci, jer se ne zna ni odakle tacno ni sta tacno.

cvrcak

pre 9 godina

Preporucite im lekove za lecenje depresije,ima ih vise vrsta! Tako ce biti smireniji i opusteniji ako padnu ispit ili godinu a farmaceutska industrija ce biti zadovoljnija radi povecane prodaje i dobrog profita!

Hendža

pre 9 godina

@nothing wrong with me Da sam čuo ovako genijalan savet pre 20 godina kad sam upisao ETF, završio bih ga bar mesec dana ranije.

Krug

pre 9 godina

@Nothing wrong with me Mnogi su u zabludi sto se tice pravnog da se tu saml buba. Jeste bubanje al sa razumjevanjem. Poredjenna radi to bi isto bilo kao da kazes da je sah bubacka igra jer se uce kombinacije i otvaranja "napamet", i matematika bubacki predmet jer se uce formule i brojevi "napamet". Jeste to moze da i napamet da se nauci i moze da prodje, al posle te saceka jer ne znas "zasto", zaglavis u plicaku.. Poz

Krug

pre 9 godina

@Tttttzzzz, drzi se! Nemoj odustajti samo radi svaki put jace i jace, kao sport ako si trenirala ilipratila npr Novaka. Nema sta izgubis, sledeci put radis vise i rezultati ce doci. Ako te drma trema idi na konsultacije (al samo kod nekog profesora koji voli da poducava i daje konsultacije, u suprotnom bi mogao da te destimulise npr kaze kako je to glupopitanje iako svi padaju na njega, samo da bi ti odustala od daljeg) a mozes pitati i da imas simulaciju islita. Sportski pozdrav!

Zanovetalo

pre 9 godina

E od ovih depresivnih sa pravnog i ekonomskog mi pozli. Dodjite da prelistate hirurgiju ili pazofiziologiju kod nas na medicini. Nije vama najteze ali zato najvise kukate. Nas jedan predmet od 1300 strana je kao vasa cela godina i ko onda treba da bude u depresiji?

Zoran

pre 9 godina

Mi odavde iz Amerike kad ponesemo osmeh i opustenost, idemo u Grcku na more ponekad, mi to tamo izgubimo. Nesto zbog Grka, nesto zbog nasih, svi nesto ljuti, namrgodjeni. Ne znam sta vam je. Ne znam sto ste takvi bar kad na odmor odete. Ajd onako preko godine, kada radite, to i razumem, ali sto na odmor?

nista osim gluposti

pre 9 godina

I sta ovo uopste znaci "nedostatk uzivanja u svakodnevnim aktivnostima". Nikad nisam uzivao u svaklodnevnim aktivnostima a skoro pola veka izgurah. Sta to znaci? Kakve su to aktivnosti sto treba u njima svakodnevno da uzivam? I koji su to i kakvi koji svakodnevno uzivaju u aktivnostima? To nije normalno. Mora da nesto nije u redu sa takvima ako uopste postoje.

Na stranu to, sto taj nije tamo otisao da uziva, nego da uči. Ako je upiosao nesto sto ga ne zanima, ili je mislio da ga zanima pa se ispostavilo da ga ne zanima, na to je trebalo da misli pre nego sto se upisivao. Pa cak i ako je to slucaj, nista strasno, ali onda bolje da se ispise sto pre, nego da laze i sebe i druge kako "studira" 100 godina, i da mrzi i sebe i druge zbog toga.

Sve su to gluposti. To nije depresija. Depresija je kad ides ulicom i naidje kamion a ti pomislis kako ne bi bilo lose da skocis pod njega, i to ti se desava stalno, sve jacim i jacim intenzitetom, dok jednom stvarno ne skocis. To je depresija.

Dragana

pre 9 godina

@fluks
Koliko mi je poznato, studiranje podrazumeva učenje,. Kakvu praksu očekuješ, ako nisi naučio teoriju? Problem je što svi očekuju instant znanje i munjeviti uspeh u životu.

srBA

pre 9 godina

Ako si upisao studije, moras studirati po pravilima i sadrzaju fakulteta. Da li je to perspektivno, ili ti se ne dopada, ili bi ti da nesto preuredjujes... ok je da se pitas, ali ti to ne daje za pravo da ne UCIS. Jedina radna OBAVEZA studenta je ucenje. U zivotu se obaveze moraju ispunjavati. A ako neces, ili ti se nece, il' ti nesto smeta, il' ti se svidja da lamentiras nad sudbinom koja te snasla... odustani. Ali se potom MORAS zaposliti. Jer: ''ko nece da radi, ne treba da jede''. Zivot je surov, ali uglavnom pravedan.

veca-pereca

pre 9 godina

ovi danasnji studenti kao da su prvi u istoriji koji uce...em podeljeni ispito, em.puno rokova...diplomirala pre 26 godina, niko nije bio depresivan osim onih koji nisu nista ucili...mi smo imali ozbiljne gimnazije i srednje skole u kojima sa dosta ucilo bez bilo kakvih nastavnih pomagala...tako da je fakultet bio logican sled...ucilo se po 8 sati dnevno, uvece izlazak od 7 do 12 najkasnije...problem je u tome sto bi svi da studiraju a mnogi nisu za to...privatne fakultete tu ne ubrajam, te ne zavrse samo oni koji se ne pojave na ispitu..

Zoran

pre 9 godina

"Lekarima se žale da su pod pritiskom roditelja, uglavnom zbog finansija, a dodatni problem je što nisu naučeni kako da uče"

Moje dete nema problem sa parama u Srbiji. Htelo je iz Amerike da studira tamo. Sta da radimo, eto ti.

A sto nisu nauceni kako da uce, nista se sekirajte(ekavica). Moje dete nauceno i jos ima problem kako da uci, jer se ne zna ni odakle tacno ni sta tacno.

Kobac

pre 9 godina

Значи, депресивни су сви осим ових са приватних факултета. (Adriano_Galliani, 15. maj 2016 22:15)

Druže, ja sam na privatnom (prebacio se sa državnog nakon prve godine zato što sam se zaposlio) i sve što mogu da kažem da je studiranje na ovom privatnom (da ih ne reklamiram, odraše me od love) mnogo korisnije, modernije, praktičnije od studiranja ekonomije na državnom.

nothing wrong with me

pre 9 godina

upisite tehnicke fakultete.

Ima da se uci,ali mnogo da se vezba i da se razume.
Nema bubanja kao na pravima,psihologiji... Samo logika i vezbanje

Kada razumete problematiku provezbate par zadataka gotovo.

fluks

pre 9 godina

Sad ce neki da opletu po danasnjim studentima itd. Sta ima zanimljivo na fakultetu da se uci kad je literatura zastarela i sve se svodi na teoriju bez prakse. I budala zna da se najbolje uci i usvaja znanje kroz praksu, a mi toga nemamo ni 5% . Kako da imam motivaciju da bubam 52 podele koje nemam gde da primenim, za koje se debelo pomucim da naucim napamet i posle ispita ih naravno zaboravim kao da nikad o tome nisam procitao?

Dule

pre 9 godina

Kako da ne budu depresivni kada uče preterano obilno gradivo, maltretiraju ih profesori (kvote prolaznosti) a ako i sve to savladaju dolaze do saznanja da je poslednji oglas za posao koji traži dpl. Sociologa, Filozofa, Geografa, Istoričara, Arheologa, Komunikologa, razne dpl. od anglistike do albanologije... (Mogu do sutra) je objavljen još pre 70-ih. A takvi čine 80% studenata, oni koji stiču "znanje" koje nikome ne treba. I šta da se očekuje, da budu srećni što su bacili novac i godine?
(Miša, Bgd, 15. maj 2016 22:40

@Misa
A zasto se upisuju ta zanimanja kada se unapred zna da posla nema???
Ljudi nakon napunjenih 18 godina bi ipak trebalo da malo razmisljaju glavom a ne samo da krive roditelje i drustvo za svoju situaciju.

Ema

pre 9 godina

Najlepši period u životu su mi bile studije. Osećaš da se uzdižeš na viši nivo znanja, okružen ljudima zainteresovanim za isto. Nije svaki napredak u životu vezan samo za materijalne stvari. Danas su akademski gradjanin i blogerka skoro bez razlike. Tužno i žalosno!

cvrcak

pre 9 godina

Preporucite im lekove za lecenje depresije,ima ih vise vrsta! Tako ce biti smireniji i opusteniji ako padnu ispit ili godinu a farmaceutska industrija ce biti zadovoljnija radi povecane prodaje i dobrog profita!

Srbija

pre 9 godina

Evo meni se smucio pravni! Najteži je u Nišu. Evo već par puta polažem jedan ispit, dok u kući moji ne shvataju, prave problem, kao da je meni super što oko tog ispita se mlatim! Ali reći da neko ko je 5god mladji od mene i završava faks, tj upisuje 4tu. A pritom nismo na istom fakult. Nema svrhe,kakve to veze ima?!?!

Aleksandar

pre 9 godina

Lek je jednostavan. Neka danasnji studenti vise slusaju Pink Floyd, gledaju filmove Stenlija Kjubrika, citaju Tomasa Mana, a narocito neka se podsete sta znaci biti drustveno angazovan i beskompromisno protiv establismenta.

Ivan

pre 9 godina

Kad shvatis koliko je obimno gradivo su na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, nema sanse da ne upadnes u bar blagu depresiju! Koliko sam ja ljudi klonulih duhom video na ovom fakultetu, pa to ne mogu da vam opisem. Zbog cega? Zbog milion podela u knjizi iz Strategijskog itd? Ta knjiga je sramota ovog fakulteta, a nerealan obim gradiva na mnogim predmetima je jos veca sramota.

Aron

pre 9 godina

Depresija kod mladih a pogotovo studenata je realnost. Ja kada sam studirao nisam imao taj problem ali čini mi se da moje kolege jesu. Mislim da uzroci ove pojave koji su navedeni u ovom tekstu jesu istiniti, očekivanja roditelja, teška ekomomska situacija, promena društvene sredine... Ja bih ovde naglasio i još jedan razlog tome a to je duhovna praznina kod mladih. To jest principi materijalizma, narcizma, hedonizma... U takvim slučajevima studenti nemogu da pronađu sebe jer im je razmišljanje izuzrtno loše i konfuzno. Recimo i kad sam ja bio student( završio sam pre 6 godina) moje kolege su vrlo malo čitale knjige van onoga što je program fakulteta. Takođe mali broj njih je gledao neki dokumentarac ili normalan film iz žanra drame.

XXL

pre 9 godina

Ni malo naivno iz iskustva mog mlađeg deteta koje je zbog stresa u ispitnim rokovima "zaradilo" dijagnoze 'gastritis/antritus' i 'sindrom lijenalne fleksure', a to se dugotrajno leči. No dobro sada ostaje samo master studije da se okončaju ... ali mladi su previše opterećeni tokom studija.

Maja

pre 9 godina

Fakultet mi je bio najgori period u životu. Bubaš danonoćno, nemaš para ni za žvake, a glupo ti da opterećuješ roditelje. Društvenog života nema, sediš u 4 zida i toneš. Sreća, pa život počinje čim se zaposliš i zaradiš svoj dinar.

depresivni student

pre 9 godina

Priča kvazipsiholog jer nema pojma, zato se po ceo dan setka po poliklinici jer je toliko dobar psiholog da prosto ne zna sta ce od pacijenata.

apsolvent

pre 9 godina

Kako i da ne budemo? Ucimo,a ni ne znamo zasto, jer nas posao ne ceka, a prakticnog znanja nemamo. Onda odlicno spremim ispit i profesor mi prelista prvo indeks pa upise sesticu. I istog tog profesora bas briga sto imam dobru ocenu sa vezbi i kolokvijuma ("bolonja"). Novca nemamo ni za postene izlaske, a kamoli za neka putovanja, a ne mozemo ni zaraditi nesto jer ovde bas i nema poslova za studente (npr part-time poslovi namenjeni studentima). I tako nam se zivot svodi na ucenje / blejanje / skidanje serija / blejanje.

Super

pre 9 godina

Ono sto bi spasilo covecanstvo na korak je od nas. Punoletstvo pomeriti na 25 god. Upis studija na 28 god. A vozacka dozvola na 30 god. Previse se ocekuje a nista se ne moze. Tek u 40 god.mozemo da drzimo uzde svog zivota. Na zalost ni 10% ljudi nije sposobno ni tada jer su sebi upropastili zivot do tada. Zena, deca, los Posao. Sve to utice na coveka negativno. Ja sam se spasao sopstvenom metodom

.

pre 9 godina

Nemamo para, devojku, iskrenog prijatelja, profesori su nam mediokriteti, materija nije uopste zanimljiva kao sto smo mislili, roditelji disu za vratom. Jedina ideja koja nas tera da izdrzimo je da cemo sa diplomom lakse emigrirati u neku bogatu i normalnu zemlju.
S obzirom na okolnosti, odlicno smo!

Miša, Bgd

pre 9 godina

Kako da ne budu depresivni kada uče preterano obilno gradivo, maltretiraju ih profesori (kvote prolaznosti) a ako i sve to savladaju dolaze do saznanja da je poslednji oglas za posao koji traži dpl. Sociologa, Filozofa, Geografa, Istoričara, Arheologa, Komunikologa, razne dpl. od anglistike do albanologije... (Mogu do sutra) je objavljen još pre 70-ih. A takvi čine 80% studenata, oni koji stiču "znanje" koje nikome ne treba. I šta da se očekuje, da budu srećni što su bacili novac i godine?

Buster Brown

pre 9 godina

A te koliko kostaju u Americi, dobri fakulteti su u proseku $40,000 godinje..a tolike su i prosecne plate godisnje.
Jedini koji nisu depresivni su oni u Srbiji sa privatni fakulteta, tamo sklapaju puzzle, i setaju se po parkovima, a ne svakog primaju.

Srbija

pre 9 godina

Tacno ovo iz teksta, ali ovo isto važi i za apsolvente. God dana nisam dala ispit, pre toga raskid, pa onda i kući pritisak da se to zavrsi idu godine, pa i ja hocu, ko da meni nije zao, i što par puta izlazim. A da treba pravni da ostane bez studenata, treba pa da vidimo šta bi radili profesori tada.

st27

pre 9 godina

#zanovetalo
druze ako si upisao medicinu da bi se hvalio kolike su ti knjige i da se prepucavas sa ostalim streberima ko je u vecoj depresiji i muci onda si promasio fax. Kolike god da su trebalo bi da uzivas u tome sto ucis. A sto se tice ovih sto kukaju, lepo se sklonis od njih i druzi se sa difovcima.
Sto se teme tice, danas nije lako biti student, ai ne u smislu da je tesko zavrsiti, cak naprotiv, svaka dzudza moze da zavrsi fax. Ali ima jako puno stvari koje te ubijaju u pojam i cine depresivnim, finansije, nezaposlenost tvojih starijih kolega, los kvalitet fakulteta posle kojeg nisi realno osposobljen da se bavis necim, samo si pun informacija.
Ali opet studentski dani su jako lepi i ne budite pi..e nego iskoristite ih na najbolji nacin i unapredite sebe u svakom smislu, obrazovnom, socijalnom i uzivajte. i zapamtite svaki trud se isplati kad tad. poz

skip school

pre 9 godina

Zavod za zaštitu studenata u Beogradu da zahteva totalnu reorganizaciju sistema prosvete.
Loša orijentacija i nezaposlenost geologa i sociologa unapred dovodi do depresije. Brojni studenti medicine u 4. godini napuštaju studije zbog nedovoljnih finansija.

U preostalom svetu profesorat/studenti namerno sarađuju i lepo se druže, dok u Srbiji traže dlaku u jaju i svi žele da te obore.

(Steiner school prosto nema ocena i postiže bolje rezultate; grad St. Gallen će zabraniti nepovoljne ocene (1 & 2) u osnovnom obrazovanju.)

Tttttzzz

pre 9 godina

Ja sam iz malog grada otišla u Beograd na studije.Najgori period života koji još uvek traje.Ubija me trema,grize savest zbog roditelja koji su uvek uz mene itd.Učim koliko mogu i ona pitanja koja savršeno znam kući,ja na ispitu pričam tako ofrlje da prosto profesor ni prolaz ne može da mi dozvoli.Da li od stresa meni nastupi blokada ili od silne želje da sve to što pre završim ja ne znam uglavnom konstantno sam pod stresom.Čekam da vidim šta ce biti u junskom,ako ništa ne uradim tražiću drugo jer ovo me polagano ubija u pojam.Izgubila sam skroz samopouzdanje i volju.

Harun el Rašid

pre 9 godina

deo II
Treće, to što studirate u Srbiji možda može imati svoje draži. Studirao sam u drugoj polovini devedesetih i čisto sumnjam da je danas teže. Dalje, pokušajte da shvatite, koliko god da vam je teško sada, prava igranka počinje tek kad diplomirate: nelojalna konkurencija koja se ogleda u rođačkim, zavičajnim i političkim vezama, mama i tata više nemaju volje, nerava i novca da beskonačno pomažu, pa ste prinuđeni da polako uđete u svet odraslih. Ako vam je sada neophodan kilogram živaca da preživite dan, spremajte se da to udesetostručite kako se bližite diplomiranju.

Nina

pre 9 godina

Stanje je alarmantno, nema sumnje, ali nemojte napisati "dve trecine studenata", jer je dve trecine od onih koji se obrate strucnjacima za pomoce, a ne dve trecine od ukupnog broja. Dobija se bas mnogo gora slika od realne. Nije nam bas toliko crno kako kaze naslov :)

bbbb

pre 9 godina

Sad ce neki da opletu po danasnjim studentima itd. Sta ima zanimljivo na fakultetu da se uci kad je literatura zastarela i sve se svodi na teoriju bez prakse. I budala zna da se najbolje uci i usvaja znanje kroz praksu, a mi toga nemamo ni 5% . Kako da imam motivaciju da bubam 52 podele koje nemam gde da primenim, za koje se debelo pomucim da naucim napamet i posle ispita ih naravno zaboravim kao da nikad o tome nisam procitao?
(fluks, 15. maj 2016 22:16)


Potpisujem

zena-zmaj

pre 9 godina

@sremac
I delfini, pogotovo u zarobljenistvu, su skloni samoubstvu. Za neke druge vrste ne znam, ali ne bih bila tako iskljuciva. Najveci problem ljudskog roda upravo i jeste njegov egocentrizam.
Nego, bilo bi interesantno sprovesti takvo istrazivanje nad roditeljima studenata, kao i nad cijelom populacijom, od predskolske djece do penzionera. Mislim da bi rezultati bili porazavajuci, a studenti, kao vjecna pokretacka snaga bilo kog drustva kojoj mladost i entuzijazam daju elan, dovoljno odrasli da ih se ocaj roditelja ne dotice previse, prvenstveno zbog toga sto smatraju da su pametniji i da ce oni kroz koju godinu svijet uciniti boljim, a dovoljni mladi da ih zivot jos nije stigao demantovati, biti najmanje depresivna grupa.

roki

pre 9 godina

zanovetalo, pored toga sto imas motivaciju da vredno ucis, po sticanju diplome stices status i moc, a ako nema posla za tebe ovde u najgorem slucaju ces otici za Nemacku, Norvesku i tome slicno. Ekonomisti i pravnici ce, za razliku od tebe, moliti boga da nadju posao u struci...a ako nema toga, onda bilo sta....tako da niste u istoj poziciji.......i stoga - depresija, buduci doktore!

ana

pre 9 godina

Polako, prava depra ce uslediti tek kada zavrse fakultete, pa se nadju na birou za nezaposlene ili na bedno placenim radnim mestima gde je uz to zagarantovan i mobing od strane bahatih poslodavaca... Dok studiras jos je I super.

mamakoka

pre 9 godina

Evo ja sam kroz to prosla i ne bih nikad vise.Radije bih bila srecna frizerka ili krojacica.Nemastina se teski podnosi.Cini ti se nema kraja.Ja imam posao,ali slaba plata.Sa druge strane sestra je bez posla,a bila je odlican student.Treba otici iz Srbije,njoj leka nema.

Msss

pre 9 godina

E od ovih depresivnih sa pravnog i ekonomskog mi pozli. Dodjite da prelistate hirurgiju ili pazofiziologiju kod nas na medicini. Nije vama najteze ali zato najvise kukate. Nas jedan predmet od 1300 strana je kao vasa cela godina i ko onda treba da bude u depresiji?
(Zanovetalo, 16. maj 2016 09:48

Nisam studirala nijedan od pomenutih fakulteta. Daleko od toga da medicina nije težak fakultet. Ipak, težina gradiva se ne meri u njenom obimu, tako da, mislim da ti je komentar glup. I na ETF-u ima ispita od 300 strana i određen deo zadataka, pa sam sigurna da bi ti sa medicine teško položio takav ispit, kao što bi i nekom drugom bilo teško da spremi neki ispit sa medicine.

Razumevanje

pre 9 godina

Ako mladi i imaju neke depresije na fakultetu ,to je zbog toga sto u ovoj i ovakvoj zemlji nemaju nikakvu perspektivu.Ubijeni su kojekakvim botovima i dunsterima koji i imaju neku sansu za posao za razliku od njih. A da nije toga,imali bi posao i razmisljali gde da odu sa devojkama. Ovako sve cekaju da prodju one cuvene "dve godine" pa da se odigra nesto. A nece.

Bananamen

pre 9 godina

Kolege nemojte nikada odustajati i kada bude neobjasnjivo tesko nadjite razlog da gurate dalje, jer ce se kad-tad taj trud vratiti i isplatiti. Period studiranja mi nije bio nesto interesantan slabo devojaka para za osnovno nisam nesto ni izlazio najgori period je kad zavrsite pa nemate posao, tada krece prava bitka sa svojom psihom i crnim mislima. Tumarao sam ulicama kao maninak jer mnogi nisu hteli ni da se druze sa mnom . Skoro tri godine sam bio bez pravog posla i nisam siguran kako sam opstao za to vreme. Eto imao sam samo veru i nista vise a najcrnje misli su mi padale na pamet od smrti pa nadalje bukvalno sam bio na ivici dal cu u ludnicu ili cu se odrzati. Danas je malo bolje hvala Bogu, posao me je podigao ali me zene spustaju i dalje. Samo nikada nemojte odustati jer vi ste ljudi a ljudi se bore umom i kada snaga posustane. Ziveli

Haralampije Gnjavator II

pre 9 godina

Kada se samo setim - mesec dana pre prvog ispita sam imao svoj prvi napad panike (tek sam kasnije saznao sta je to), koji je uzrokovao da citavu prvu godinu provedem u dubokoj depresiji povremeno prosaranoj crnim, opsesivnim mislima...ni dan danas ne znam sta mi se to desilo, zasto...

majstor pajda

pre 9 godina

kada biste uradili ispitivanje njihovih roditelja, vrlo verovatno biste dobili rezultat da je 3/4 njih tesko depresivno jer sav novac ulazu u decu a sebe su zaboravili davno vec... a rade kao robovi.

Logen

pre 9 godina

Kakav naslov. Pa vjerovatno je i svuda drugo barem jedna trecina ljudi, koja se vec javila psihologu, depresivna. znamo dobro koliki je tabu ico kod psihologa, ili kod doktora kod nas.

Harun el Rašid

pre 9 godina

deo I
Hm, hm. Prvo, ako studirate samo zbog probijanja na društvenoj lestvici, džaba krečite, nema tu leba. Trebalo bi studirati ono što voliš, gde sebe pronalaziš. To prvo, a drugo, pošto biti student ne znači samo mehanički usvajati nova znanja(te sposobnosti rekao bih ima skoro cela populacija), već pre svega intelektualnu radoznalost, lepršavost, razmišljanje van kutije, upornost, pa ako hoćete i želju da se promeni svet(svojstveno tim godinama), postavite sebi neka pitanja, možda se iz toga nešto izrodi. Dakle, ovaj najgori oblik liberalnog kapitalizma(koji je nadam se na izdisaju) vas je ubedio da je studiranje obuka za malo složenije poslove, pa zato malo duže traje. Prevarili su vas, ali to još uvek ne znači da ako imate gore navedene osobine, ne možete svoje studije da svedete u okvire podnošljivog, pa čak i lepog. Drugo, vidim mnogi se žale na "zastarelu" literaturu ili čak gradivo! Gospodo, ako studirate pravo, morate krenuti od Rimskog prava, kako očekujete da sutra budete sudija ili advokat? Da li je možda anatomija zastarela, nešto nisam primetio za svoje četiri banke da se anatomija čoveka promenila, a ne bih želeo da me leči lekar koji koji je nije dobro savladao na fakultetu zato što mu je bila zastarela. Ovakvi stavovi govore da su ljudi imali pogrešne motive kada su upisivali fakultet, pa su napravili pogrešan izbor ili još gore, uopšte nisu za faks.

luka

pre 9 godina

Potpuna istina, desava mi se da legnem i da mi se nista ne radi, nemam apsolutno nikakva osecanja, ne jede mi se iako sam gladan. Nekad legnem u ponoc, a budem budan u krevetu do 5-6 sati ujutru zbog toga sto sam pod pritiskom jer znam da bi roditelji sve ucinili kako bi postigao ono sto zeilm u zivotu.

teenager

pre 9 godina

Ne samo na faksu nego i u srednjim skolama uci se samo za tu statistiku, a znanje koje ostan nije nesto sto se moze primeniti na faksu

kosmos

pre 9 godina

@Zanovetalo
Niko te nije terao da upisuješ medicinu. Niti ti to što si student medicine daje za pravo da druge fakultete ili studente omalovažavaš.
Guess what, i ja sam student medicine, i odgovorno mogu da potvrdim da je taj fakultet stečište mediokriteta.

Dušan

pre 9 godina

Njima je najlakše lekovima da leče, pošto za drugo nisu sposobni,studenti u ovakvom zdravstvenom sistemu nemaju kome da se obrate.

Filolog

pre 9 godina

Dok sam studirala i zivela u Studenjaku, svaki put kada dodje 1. imala sam knedlu u grlu, jer je trebalo da pitam moje da li su imali da mi posalju, tada, pre oko 6 godina, 1500din da platim dom. Samo je mama radila i imala 16 000din platu. A onda dodje i poslednji rok, cute oni, cutim ja, i svi depresivni:(((((

maslacak

pre 9 godina

Nije problem to sto ne citamo, ne gledamo dokumentarce, ne slusamo muziku... Problem je sto upravo to cinimo, i shvatamo koliko nemamo i koliko necemo imati... Procitah skoro komentar "mi nismo imali perone, suze, cmakanja...", i nesto se u meni skupilo... Gledamo ispijene roditelje kojima se zivot svodi na placanje racuna a u sebi mislimo - ali oni su bar imali mladost...

Krug

pre 9 godina

@Nothing wrong with me Mnogi su u zabludi sto se tice pravnog da se tu saml buba. Jeste bubanje al sa razumjevanjem. Poredjenna radi to bi isto bilo kao da kazes da je sah bubacka igra jer se uce kombinacije i otvaranja "napamet", i matematika bubacki predmet jer se uce formule i brojevi "napamet". Jeste to moze da i napamet da se nauci i moze da prodje, al posle te saceka jer ne znas "zasto", zaglavis u plicaku.. Poz

buntovnik

pre 9 godina

Nisu ti ljudi krivi. Kriv je zatucan sistem u kome ne mozes nista da postignes ako nemas diplomu i u kome je diploma maltene druga krstenica! Do tog papira moras da dodjes, cesto uceci totalno nepotrebne stvari i gubeci vreme na redjanje sestica u indeksu, umesto da to isto vreme iskoristis da radis mnogo kreativnije stvari koje te zanimaju, stvari koje volis, ali za desetku! Zavrsio sam fakultet na samom kraju osamdesetih, u vreme kada smo se jos uvek zvali SFRJ. Jos u toku studija nekolicina mojih kolega su nabavili TOEFL i ostale testove, ucili, polagali i otisli na doktorske studije u Ameriku. Bilo je tu ne samo prosecnih, vec i studenata mnogo ispod proseka, sesticara i sedmicara! Cak i takvi su tamo uspeli da zavrse PhD programe! Posle nekoliko godina sreo sam jednog od njih i covek mi je lepo objasnio u cemu je stvar. Tamosnji sistem je osmisljen tako da studenta vodi za ruku, stalno ga motivise za ucenje i rad kroz kvizove, domace zadatke i projekte tokom godine, praktican rad, diskusiju sa profesorom ... Ako u bilo kom momentu student oseti da studije koje je upisao mozda nisu to sto je zeleo, ima na raspolaganju savetnika za karijeru kod koga uvek moze da ode na casicu razgovora. A unutar kampusa postoje i posebno trenirani psiholozi (motivation coaches), kojima studenti mogu da se obrate ako izgube volju za radom. Oni im kazu kako da povrate volju, sta da rade, kakve vezbe da primene ... Gde je Srbija, a gde je svet ...

Krug

pre 9 godina

@Tttttzzzz, drzi se! Nemoj odustajti samo radi svaki put jace i jace, kao sport ako si trenirala ilipratila npr Novaka. Nema sta izgubis, sledeci put radis vise i rezultati ce doci. Ako te drma trema idi na konsultacije (al samo kod nekog profesora koji voli da poducava i daje konsultacije, u suprotnom bi mogao da te destimulise npr kaze kako je to glupopitanje iako svi padaju na njega, samo da bi ti odustala od daljeg) a mozes pitati i da imas simulaciju islita. Sportski pozdrav!

Hendža

pre 9 godina

@nothing wrong with me Da sam čuo ovako genijalan savet pre 20 godina kad sam upisao ETF, završio bih ga bar mesec dana ranije.