Djuro Manojlovic
pre 10 godina
Plavsic je to trebala da prica u Hagu.
Petak, 25.03.2016.
07:48
Bivša predsednica Republike Srpske Biljana Plavšić izjavila je za Sputnjik da je nekadašnji predsednik SAD Bil Klinton kriv za zločin u Srebrenici.
pre 10 godina
Plavsic je to trebala da prica u Hagu.
pre 10 godina
Mislim da nasa vlast snosi odgovornost sto desavanja oko Srebrenice nije istrazila do kraja. 1996. godine uhapsen je Erdemovic, pripadnik 10. diverzantske brigade Vojske Republike Srpske. Priznao je da je ubio, streljao 1000 Bosnjaka. Osudjen je u Hagu samo na 5 godina zatvora, a danas je zasticeni svedok. Od izjave u Beogradu, do Haga ima mnogo izmena. Milosevic ga je maestralni ispitivao sto ima u transkriptu sa sudjenja od 25.avgusta 2003 (dostupno na internetu). Citavu tu jedinicu on je, kroz ispitivanje, povezao sa francuskom obavestajnom sluzbom. Njegova teza je bila da se pripadnici ove brigade po nalogu stranih tajnih sluzbi vrsili zlocine po potrebi. Erdemovic je tada pominjao da je komandantu njegove jedinice obecano zlato i novac za ubistva. Simptomaticno je da su mnogi iz jedinice dobili lazne pasose i u sklopu francuske vojske otisli u Zair. Nesto slicno je Milosevic skoro dokazao i kad je u pitanju Ovcara, ako nista drugo, bar transkripti sa sudjenja. Sve ovo se moze naci na internetu, ali, to nije dovoljano da vlast pokrene ozbiljnu istragu ovim povodom. Njegovo ispitivanje se zavrsava na sledeci nacin: OPTUŽENI MILOŠEVIĆ – PITANJE: Molim vas, da li biste vi, s obzirom da znate šta ste uradili, u Srbiji ili bilo pred kojim sudom u svetu koji vi možete da zamislite, za ovo masovno ubistvo koje ste sami ovde naveli da ste izvršili, mogli da dobije te takvu kaznu kakvu ste ovde dobili?
pre 10 godina
Ma garant su Ameri ukljucili HAARP i tako uticali na Mladica i drustvo.
pre 10 godina
Bjake za malu djecu.Garant je reč o izvlačenju nekih Klintonvih riječi iz konteksta.Ko bi normalan mogao da kaže tako nešto..a pogotvo ko bi normalan mogao da povjeruje u ovakve gluposti..
pre 10 godina
Sistem koji nije imao stalnu proveru i balansiranje (checks and balances ) je problem svega ovoga. Ako je Klinton to uradio on je samo iskoristio našu glupost. U normalnim zemljama i društvima se svaka odluka proverava u sistemu sprovođenja, i ako samo jedna karika (od narebodavca do dželata) ima nešto protiv. Sve se vraća nazad sa pismenim obrazloženjem. I ako ima neslaganja ide na javnu raspravu. Ako nijedna od karika se nije suprostavila zločinu. Onda su svi oni odgovorni (i snose isti teret krivice). Jer njihovim prostim prenošenjem naredbi do zločina je došlo. Zato ova žena koja nije pokušala da stopira ono što je mogla je direktno odgovorna (ne manje od svih koje sada spominje u tekstu). Doduše Plavšićeva je uvidela svoju grešku i pokajala se. Time je koliko toliko oprala svoj obraz i izdržala kaznu.
pre 10 godina
Pre nego što se mišljenje iznese na ovakvom mestu, trebalo bi se dobro upoznati sa materijom. To u najmanju ruku podrazumeva obrazovanje ili bar samoobrazovanje. Balkanski problemi su stariji od svih ovih ljudi. Pročitajte, recimo, "Pilipendu" Sime Matavulja za početak. Pripovetka je vrlo kratka i sadržajna i neće vam oduzeti mnogo vremena za čitanje.
pre 10 godina
Znaci Plavsiceva, a samim tim i ceo vrh tadasnje RS znaju za "lukav plan" Klintona da se "cetnici puste u Srebrenicu" i znaju da "ne sme biti manje od 5000 ubijenih" jer ce onda Klinton "uci u rat na strani Bosanskih muslimana i bombardovati srpske polozaje". I, sta urade Plavsiceva i njeni saborci? Udju u Srebrenicu i urade ono sto je Klinton upravo i hteo. Pitanje je ovde ZASTO STE GA VI POSLUSALI jer ste znali sta je njegov plan, i ZASTO STE MU DALI POVOD KOJI JE trazio? Da ne pricam sto su Srbiji nametane jos gore sankcije zbog toga, sto smo mi ovde skupo platili vase "ratne igrice" i dan-danas placamo odlivom mozgova i mladosti koja bezi iz Srbije kuda je noge nose, i sto smo na kraju krajeva poneli iz tog rata epitet agresora, zlocinaca, i sto smo u ocima sudelovali u najgorem zlocinu od Drugog svetskog rata.(nidje veze, 25. mart 2016 11:22)Ako si pažljivo čitao onda bi znao da je Plavšićeva za to saznala tek na njenom suđenju.Da su znali šta im se sprema sigurno ne bi naseli.Sve je to politika,to je zajedničko svim ratovima.A to da je Srbiji i Srbima zbog toga nametnuta neka krivica je glupost.Da li su bosanski Srbi krivi za Kosovo ili za to kriviš kosovske Srbe?Prošlo je 17 godina od rata,a ljudi i dalje,možda u većem broju,napuštaju Srbiju,a napuštali su je i pre ratova.Moramo biti svesni svoje odgovornosti u ratovima 90-ih,ali mi se čini da mnogi u tome preteruju.Autošovinizam je podjednako opasan kao i šovinizam.
pre 10 godina
Mnogo me nerviraju pametnjakovići koji sjede za svojim kompjuterima i na ovim komentarima sve znaju, i šta je zavjera i šta nije!
A za ove koji ne vjeruju, imate dokumentarni film na youtube-u, muslimanskog novinara, koji do detalja sa svjedocima opisuje ovo što je Biljana izjavila.
S druge strane, srpski politički vrh nije smio dozvoliti dešavanja u Srebrenici.
pre 10 godina
Gluposti. Amerika ce uci u rat i biti na vasoj strani ako zrtvujete 5000 ljudi. Zasto Americi treba povod i razlog da nekog napadne?! Ako zele nekoga napasti to ce i uciniti bez ikakvog povoda. Ako im cak treba neki povod izmislice nesto jednostavnije kao "Srbi kriju nuklearno oruzje" a ne pokolj 5000 ljudi.
pre 10 godina
Koja gomila gluposti! Halolovic smijenjen sredinom '93, razrijesen duznosti komadanta arbih i clana ratnog pretsjednistva. Jedino ako su Klinton i Izetbegovic imali svoj opaki plan godinama ranije, drugacije nikako Halilovic nije mogao prisustvoti razovoru na tu temu.
pre 10 godina
Zafalilo 20K maraka da svi budu oslobodjeni, tako je ispalo po Sputnjiku i Biljani.
Ima li nekog na ovom svetu da u to moze da poveruje?
(stojan, 25. mart 2016 11:13)
Nebi bili oslobođeni,jer je zločin počinjen ,samo bi bacilo drugačije svjetlo na ulogu Alije u cijeloj priči. Ali istina da malo glupo zvuči da se nije moglo skupiti novca kolko je koštao u to vrijeme rabljeni mercedes 190 D .
pre 10 godina
Često mi padne na pamet koliko bi život bio lepsi da nikada nisu postojale osobe kao plavsicka,sloba,radovan,ratko,seselj,alije,tudjman,koliko neki umovi zavedu ljude lako da se ubijaju i kolju ni za sta,meni neobjasnjivo....
pre 10 godina
Znači, da rezimiramo — Klinton naredio, Izetbegović dozvolio, Mladić izvršio. Ne znam ko je ovde krivlji i ljigaviji, ali se najviše stidim poslednjeg jer sam i sam srbin.
pre 10 godina
@stojan
Ima. Ja. Poznavajuci neke "kljucne" ljude, a kasnije ratne zlocince (nisam kriv sto sam isao u skolu sa njima), cudim se da se po novinama cesce ne provlace dva kljucna pojma koji su iznad nacije i religije (ma koliko to izgledalo drugacije): pare i droga.
Zar mislite da IKO moze da ustane iz kreveta u 5 ujutru i ode da ubije 600 Srba ili 5000 muslimana (HVO), a da nije droga "pomogla" i kupljena kuca (+ BMW) mesec ranije?
pre 10 godina
I sta sa tim? Da pozovu Klintona u Hag? Ne budite deca. Misljenja sam sa ce se RS ipak odrzati u nekom obliku i to je jedino vazno. Rat je bio i svako se borio kako je znao ali ovakve price ne vrede puno, tacnije vise skode nego sto pomazu. Vreme je da se pustimo toga, da pocnemo Srbiju da cuvamo i pravimo pravu drzavu.
pre 10 godina
Tacno je neko rekao ovde na komentarima: samo sebe i svoje pajdase pokopava ovakvim izjavama. Bolje joj je da cuti. Nije problem u Klintonu - americkom birokrati koji funkcionise onako kako svi birokrate rade. Ameri su i za drugi svetski rat trazili povod - Perl Harbor ili napad na Poljsku, ali nisu rekli japancima da izgaze Kinu i ubijaju decu u stomacima, ili Nemcima da pustaju ljude u gasne komore. Ovi su to sami resili da obave. To sto smo mi imali kao narod Jasenovac ili Jadovno - ne daje nam nikakvo pravo da glumimo mucenike. Kada je vecina oruzija od JNA bila na nasoj strani nismo ga upotrebili - vec zloupotrebili. Sada polemisemo o tome sta bi nama uradili Muslimani ili Hrvati. Znamo sta bi nam uradili - ono sto su i uradili u Oluji. Ali to opet nije izgovor za zlocin. Jeste dno-dna Hag koji ne osudjuje Hrvatske i Albanske monstrume - samo da bi neko mogao da napise istoriju kako njemu odgovara.
pre 10 godina
Sve i da je tacno da su Klinton i Izetbegovic naredili klanje i ubijanja, kako objasniti srpsku pamet koja je taj monstruozan zlocin sprovela u delo?!
Kako objasniti silne primarne, sekundarne i tercijalne grobnice?
Kako objasniti Visegrad, Focu, Prijedor, Kljuc, Brcko, Zvornik, Bjeljinu, Manjacu, Keraterm? Jesu li sve to Klinton i Izetbwgovic naredili?
pre 10 godina
pa sve je to jasno odavno...
pre 10 godina
U Srebrenici se desio strasan masakr. Iako je preuvelican ipak je zlodelo za koje mora neko da bude kaznjen. Saosecam sa svim zrtvama najiskrenije!
Ono sto mene boli jeste to da je u okolini Srebrenice, u demilitarizovanoj zoni, pobijeno 2000 srpskog stanovnistva, a ko je kaznjen? Sve je to uticalo na kasnija desavanja u Srebrenici. U ludilu gradjanskog rata, u moru kontraverznih desavanja, veoma lako se manipulise ljudskim osecanjima, ponekad zivotinjskim instiktom za ubijanjem i osvetom... Srebrenica je izrezirana, i tacno su znali (svetski mocnici) sta ce se desiti... Nazalost!!!!!
pre 10 godina
Gluposti,ako je ona to zaista izjavila,ne verujem da je Klinton to bas tako formulisao,zna se da je trebao odredjen razlog da bi NATO mogao da intervenise,zato sto su ovi nasi tadasnji pametnjakovici u pocetku manipulisali i svetu je tesko bilo da ima pravi uvid u stanje.Prava istina je da su jaci hteli slabije da uzmu pod svoju komandu,i osvete se nekima zbog proslosti,ko je bio jaci nije tesko shvatiti.
pre 10 godina
Eee Biljana.Sada pricas o tome!
pre 10 godina
Pitam se dali netko može da vjeruje u ove gluposti! Pitam se zašto treba proći 25 godina, da bi ljudi u Srbiji shvatili da se u Srebrenici desio genocid! Zašto ljudi vjeruju u ovakve gluposti, teorije zavjere, umjesto da se suoče s tužnom istinom. Primjera radi, pogledajte Njemačku, nitko se ne usudi da porekne zločine, poricanje zločina je kažnjivo. Dali će amerikanci biti krivi za 10 godina Dodigu, što studenski dom na Palama nosi ime zločinca Radovana Karađića koji je poslije II svjetskog rata i procesa u Nurnbergu osuđen za genocid. Zamislimo situaciju da neki Hitler, Goebbels, i Himmler imaju nazive studenstog doma u Njemačkoj. Koliko je Srba prosvjedovalo zbog ovoga. Ponekad je i šutnja zločin! Zato manje teorija urora, a više suočenja s istinom i vlastitim glupostima.
pre 10 godina
znači za srebrenički zločin krivi su svi osim Mladića i njegovih pasa rata. Vjerojatno i Marsovci i Novozelanđani..
pre 10 godina
ameri prave holivudski film u stvarnoj reziji!
pre 10 godina
Zafalilo 20K maraka da svi budu oslobodjeni, tako je ispalo po Sputnjiku i Biljani.
Ima li nekog na ovom svetu da u to moze da poveruje?
pre 10 godina
Znaci Plavsiceva, a samim tim i ceo vrh tadasnje RS znaju za "lukav plan" Klintona da se "cetnici puste u Srebrenicu" i znaju da "ne sme biti manje od 5000 ubijenih" jer ce onda Klinton "uci u rat na strani Bosanskih muslimana i bombardovati srpske polozaje". I, sta urade Plavsiceva i njeni saborci? Udju u Srebrenicu i urade ono sto je Klinton upravo i hteo. Pitanje je ovde ZASTO STE GA VI POSLUSALI jer ste znali sta je njegov plan, i ZASTO STE MU DALI POVOD KOJI JE trazio? Da ne pricam sto su Srbiji nametane jos gore sankcije zbog toga, sto smo mi ovde skupo platili vase "ratne igrice" i dan-danas placamo odlivom mozgova i mladosti koja bezi iz Srbije kuda je noge nose, i sto smo na kraju krajeva poneli iz tog rata epitet agresora, zlocinaca, i sto smo u ocima sudelovali u najgorem zlocinu od Drugog svetskog rata. Znali ste sve i opet ste sve uradili da Klinton ispuni plan, ako je to o cemu vi gospodjo Plavsic pricate uopste u vezi sa realnoscu. A bice da nije, nego da lupate "kao Maksim po diviziji". Bice da je doslo vreme da od mnogo toga u sta su se do juce kunuli pojedini danas vec "peru ruke". Herojski, dosledno, hrabro, patriotski. Bruka i sramota. Kazu da vuk dlaku menja, ali cud nikada. A ovima bi i vukovi pozavideli. Napisao bih jos stosta, ali mi ne bi objavili komentar. Pametnom dovoljno...
pre 10 godina
izjavu dala osoba koja je osudjena za zločin!!! šta više da kažem.
pre 10 godina
@Zoran, Grešiš Zorane.Veliki ratnik se slikao pored žena i dece, a njih nije ubio posle dan -dva nego ih je transportovao žive i zdrave za Tuzlu. Grehota je pripisivati nekome zločin koji nije učinio, dovoljno je i ono za šta ga optužuju.
pre 10 godina
Cemu ovo, kada smo mi ispali magarci. Nas prst je bio na obaracu i to ne moze da se obrise. Sve mi je jasno, ali zasto ste dozvolili vi da se to desi kada ste sve znali? Cemu ovo pravdanje uvek da je neko drugi kriv? Zasto tada niste shvatili i videli malo dalje u buducnosti? Zasto smo toliko plitki i gledamo samo 1mm ispred nosa? Neko je dozvolio i nas gluperde iskoristio kao izvrsioce. Ti sto su pucali i sto su im rekli da pucaju, su se direktno po***** na ceo narod!
pre 10 godina
"Oni nas navukli, mi jadni naseli", "oni zli i prepredni, mi jadni naivni" Boze ima li te da vdis ovo!?!
pre 10 godina
Jedina pametna stvar koju sam zakljucuo iz raspada Yuge, mada vazi i za sve ratove ikada, je da cim se zapuca negde bezi se sto dalje u svet i ne ceka se da se gine za tudje interese vec se gledaju svoji. Isto kao sto samo svoje interese gledaju oni sto zapocinju ratove, tako treba i svi mi da radimo.. Ne postoji nacionalizam, patriotizam i izdajnistvo, postoje samo izdani ljudi, zaboravljeni heroji, zrtve i sa druge strane oni koji se nisu mirili sa tim, vec su srecu potrazili u svetu da na miru i u sreci provedu ovih 70-80 godina sto nam je dato da provedemo na Zemlji. Zato ljudi uzivajte u zivotu!
pre 10 godina
dobro. znaci klinton je nagovorio muslimane da se povuku, a civile u srebrenici je pobio ko?
pre 10 godina
Tragično...Srbija se MORA suočiti šta je rađeno u naše ime. Klinton odgovoran, sa slovencima i hrvatima?! Ovo vređa inteligenciju...
pre 10 godina
Ako je Clinton od Izetbegovica trazio 5.000 zrtava, kako je Izetbegovic mogao imati i najmanji uticaj na to, kada su Srebrenica i njezina okolina u to vrijeme bile pod kontrolom srpske vojske? I ako je Clinton trazio 5.000 zrtava u Srebrenici, sto im Srbi nisu promrsili racune pa kazali: "Eh, mi necemo izvrsiti genocid!"
pre 10 godina
nije iskljuceno da je postojao dogovor bilo kakav. Ali Srbe niko nije mogao da nagovori da ubija. Nije Klinton mogao da kaze Mladicu da strelja tolike ljude, a da ga ovaj ne pita "da li si ti normalan?"
pre 10 godina
dobro, treba da se odgovara za zlocine u srebrenici. nema sumnje. ali, sta cemo sa pokoljem u bjelovcu, visnjici i kravici? u knjizi mrtvih srba srebrenice i okoline stoji 3228 imena, koji su ubijeni i nestali od 1992.-1995. godine. i to nije konacna cifra. tim krajevima je harao i masakrirao naser oric. sta cemo sa tim? gde je tu pravda? zasto niko ne prica o tome? gde su te majke srebrenice?
pre 10 godina
Mnogo volimo da mislimo da smo pametni, a realno mnogo smo glup narod.
To nam je glavna osobina - glupost. Pogledajmo samo koliko smo izginuli u XX veku, i za cije babe zdravlje. Dosta je.
pre 10 godina
A šta si uradila draga Biljana povodom suđenja?!? Što to sada govoriš, u čemu je stvar? Žalostna je sudbina našega naroda, nema nimalo jedinstva ... Za svoj lični interes i odbranu same sebe, ti si uradila to što si uradila. Indirektno si "priznala", da smo krivi. E moja Biljana ...
pre 10 godina
Neko ti kaze da skocis u Dunav sa mosta jer je to ok. i ti to uradis jer ne mislis svojom glavom-strasno!!!!!
Zasto to nije receno pre 20 godina, zasto tada nije izaslo u javnost da se spreči Srebrenica.
pre 10 godina
Ako sam ja dobro shvatio, Clinton je samo ispravno procijenio zlocinacku narav vodstva bosanskih Srba i osigurao okolnosti da ona dodje do izrazaja u Srebrenici, a ovi se upecali na udicu. Ne vidim da to dovodi Mladica i Karadzica u neki povoljniji polozaj. Nitko im nije drzao pistolj na celu i prisilio ih da narede ubijanje ljudi.
pre 10 godina
Eno sad... uvek je neko drugi zločinac!
pre 10 godina
Ispada da su Srbi bili naivčine, Tuđman im podmetnuo Vukovar sa Ovčarom a Alija Srebrenicu i sve to po planu Amerikanaca.
pre 10 godina
Pa da, Klinton je bio vrhovni komadant vojske RS. Biljana, Radovan i Ratko se nisu nista pitali.
Juce je Biljana izjavila da se Karadzic ne kaje. To je tacno, ali i ona se pokajala samo da bi smanjila zatvorsku kaznu. Vreme pokazuje da su akteri krvavog pira iz devedesetih, ponovo rasirili svoja krila, sa ciljem da svoju odgovornost za tragedije prebace na druge. To rade tako sto ponovo raspiruju mrznju, praveci stetu sopstvenom narodu.
,,Onaj ko ne zna sta je dobro, ne zna dobro ni ciniti". Ljudi poput Biljane, nisu znali onda, ne znaju ni sada.
pre 10 godina
sad si se setila
pre 10 godina
Sram te bilo. Zbog tebe i tebi sličnih smo mi ostali Srbi označeni kao genocidan narod i zločinci. Pominjes Klintona i jednog Hrvata i Slovenca,a svi znamo da su hiljade ljudi bile uključene u masovne egzekucije. Pa ako je Klinton to naredio Aliji pitanje je kome je Alija naredio da pobije te ljude?! Karadzicu., Mladiću, tebi? Ispada da ih je Alija doveo na klanje, a mi Srbi ih samo poklali?! Pa kako možemo mi biti krivi za to. Sramota
pre 10 godina
Ovim ukopava same Srbe! Čini mi se da ovo znači da gde god bi Bošnjaci pustili i koliko god bi pustili Srbi bi pobili! Priznajte zlocine, pomirite se sa tim i da se konacno krene napred. Baš ti Biljana i ostala ekipa ste nas Srbe kostali i ukopali kao što ni jedan strani okupator nije. Da nije malo mnogo vašeg patriotizma?!
pre 10 godina
Sto jedan lud zaplete, ni deset pametnih ne mogu da odmrse!
pre 10 godina
Ovo iskreno receno ni u filmovima nema...
pre 10 godina
Čak i da je tačno, oni su Srbe samo pustili da uđu, a Srbi su sami počinili pogrom. Zapravo je još strašnije, jer znači da su mogli predviteti da će se Mladićeve jedinice ponašati kao apsolutni varvari, zveri iz pećine
pre 10 godina
Morate biti svesni da je Milosevic izdao naredjenje o etnickom ciscenju Srebrenice i okoline. Onda ce vam biti jasno za koga je on radio.
pre 10 godina
Sve ce jednom izaci na vidjelo, bas sve, ali tada to vise nece biti vazno. I sada se objavljuju podaci o nekim desavanjima iz
2. sv. rata ili nekog drugog perioda koji je znatno udaljeniji od sadasnjeg - sta je bio uzrok necemu, ko su bili akteri itd. i vidimo da je mnogo toga bilo drugacije. Ali, ta laz je zauzela svoje mjesto i njome je postignut cilj. Kasna istina da samo gorak ukus i to je sve.
pre 10 godina
Alija, Milosevic i Tudjman stoje iza svega loseg sto se desavalo 90-ih. Ovo su sve poslusni piuni. Piuni bez duse, ali piuni.
pre 10 godina
Mogu da poverujem u obu priču znajući kako funkcioniše američka spoljna politika. Ali je genocid učinjen i verujem da je i Karadžić jedan od najodgovornijih
pre 10 godina
Biljana previše ti je nategnuta priča, a pereš prvo sebe pa onda druge. OK, ne treba previše pameti da se skonta da su u svim ovim ratovima na području bivše Juge prste imali svjetski moćnici, kako Amerikanci, tako i Evropljani, Rusi... Al ispadaš u svojoj izjavi prilično i glupa, jer da si toliki spasilac svoga naroda onda si trebala uzeti kredit i platiti taj papir i sprati ljagu sa svog naroda. Nisu Biljana Srbi napravili genocid u Srebrenici, ne može narod napraviti genocid, može samo određena politička grupa sa istomišljenicima koji su provodili, a to ste ti Karadžić, Mladić i ostali upravo i bili. Ti si Biljana zločinac, Radovan je zločinac, a u Srebrenici ste narpavili genocid. Pusti sada teorije zavjere. Po tvojoj logici onda za svaki zločin koji srpski narod traži pravdu, neko će imati teoriju zavjere. Npr. da ono na Kosovu nije opšte dijelo Albanaca već da su došli iz Gabona ili Sudana ili svemirci da to rade. Biljana krvave su ti ruke. Ti si se ljubila sa Arkanom u Bijeljini, a desetine mrtvih ležale po ulicama ili ih skupljali na kamione.
pre 10 godina
"Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
(BoKi, 25. mart 2016 08:04)"
Ne, ne treba i ne može da opere one koji su naseli. A šta biva sa Klintonovom administracijom koja je ovo odlično isplanirala, i nije joj bio prvi put, na Kosovu smo kasnije videli - ni poslednji!? A mogu samo da zamislim šta se dešava sada u Siriji!
U ovo što je rekla Biljana Plavšić apsolutno mogu (a i hoću!) da verujem!!!
pre 10 godina
Ti Muslimani u Srebrenici, su naši ljudi. Kako god okrenete, to je isti narod. I zato nema smisla suditi Karadžiću i Mladiću u Hagu. Kontraproduktivno je. On će i dalje ostati zločinac za žrtve, heroj za zabludele. Nema smisla ubijati ljude pa posle iči i izvinjavati se. To je glupost.
pre 10 godina
Citajuci ovakve (moram reci gluposti), posmatrac sa strane bi rekao da je Balkancima, a narocito Srbima i Bosancima SVE kroz istoriju namesteno! Namesten atentat Principa, pa strada par miliona Srbijanaca, namesten 27. mart, pa strada par miliona Balkanaca, opet najvise Srba, namesteni gradjani Srebrenice NA NISAN(!idiotluk),..., mozda ce neki nadobudni istoricar dokazati da su nam (nekakvi)Ameri namestili i Kosovski boj! Ja na sve to odgovaram: samo se budali moze sve namestiti, kroz istoriju su nam dakle vodje bili budale i prevaranti, nesposobnjakovici i lazovi, to je tuzna istina. Zato treba paziti kad se glasa.
pre 10 godina
stvar je prosta.pamet u nas Srba ravna nuli.Bio sam ocevidac nekih stvari posle pada Srebrenice .Prosto znalo se da ce biti odmazde .plus kriminalci iz Srbije.Tako su nas lako navukli.Gen.Mladic prvi odgovoran i ispao zesce glup.a bolesnika koji streljaju ima koliko hoces.nekad i za sebe tvrdim da sam pametan .kao i vecina Srba smatra da smo mnogo pametni....ali cinjenice i stanje u kojem smo pokazuje da smo skroz kontra.pozzz i pamet u glavu
pre 10 godina
"To se znalo i pre pocetka Srebrenice. Ono sto mene kopka, zasto se Srbija nije trudila da to i dokaze, nego su priznali genocid? Zasto u slucaju bombardovanja 1999. nema ni tuzbe Srbije i odstete? Djubre se prvo cisti u svom dvoristu.
(Kirito, 25. mart 2016 08:24) "
Možda zato što je to laž? Možda zato što se veliki ratnik slikao pored ljudi koje je dan dva kasnije ubio.
pre 10 godina
Zalosno! Sve i da je ovo sto ona tvrdi tacno (a dokaze ne vidimo), ostaje cinjenica da je srpska vojska pocinila najveci zlocin u Evropi nakon 2. svetskog rata, zbog kojeg ceo srpski narod i drzava i danas trpe posledice. Sve i da je postojala "teorija zavere", to ne opravdava ono sto je ucinjeno u Srebrenici. Prema ovoj izjavi, ispada da su Amerikanci "krivi" zato sto su dobro procenili sta ce Srbi uraditi samo ako im se pruzi prilika. J
pre 10 godina
Sto to nisi ranije rekla bako
pre 10 godina
Cak i da je sve ovo sto kaze ovaj osudjeni ratni zlocinac istina, to ne opravdava Mladica, stavise dize njegov stepen odgovornosti i dodatno ga kompromituje po svim osnovama.
(Yugo nostalgik, 25. mart 2016 08:27)
Tako je, i ne samo njega, vec i nju, jer je to nije interesovalo, a bila je na poziciji gde je trebalo to da je interesuje. Ali poenta nije da se umanji krivica Mladica, Plavsiceve i zlocinaca koji su ovo uradili, vec ako je ovo istina, onda ima jos odgovornih koji treba da odgovaraju kako bi zrtve dobile pravdu.
pre 10 godina
Pa ne znam. Zarad manje kazne priznala i šta je bilo i šta nije, sada nekako treba da ispadne drugačije... Niste branili Srbe pred sudom u Hagu, već sebe. To je razlika između vas i, recimo, Šešelja (ma šta mislio o njemu, a mislim sve najgore) i Miloševića (nikada ga nisam cenio, bio na ulici kada je padao, ali baš tokom suđenja u Hagu video da nije bio ništa više kriv od Alije, Franje i ostalih oslobođenih. To ga ne amnestira, ali daje istorijsku perspektivu onoga što se stvarno događalo). Vi? Ništa od toga. Bar je tako meni izgledalo. A na stranu da je izjava jako neozbiljna ("ima u knjizi, kako se zove... ima u dokumentu, koji nemam..."). Ako hoćete istinu o Srebrenici, tu vam je izuzetna Korvinova knjiga "Srebrenica Massacre" koja pljuje po svima. Pokazuje da broj žrtava ni izbliza nije bio kao što muslimani tvrde (pisac je inače bio zvaničnik UN-a tokom dešavanja na koga su u nekoliko navrata pucali muslimani, želeći da okrive Srbe), a bogami govori i o nama Srbima koji tamo JESMO ubijali i počinili zločin za koji treba da budemo kažnjen. To što žrtava nije bilo 8000 nego maksimum 2000 (tek kada je medijska manipulacija počela su civilne žrtve naknadno dovožene u Srebrenicu, o čemu postoje i dokazi: uključujući i Srbe koji su sahranjivani kao muslimani), i što nije u pitanju genocid nego masakr, iz mog ugla nas nimalo ne pravda.
pre 10 godina
Mogli ste biti malo pametniji, malo kontraverzniji i lukaviji da uradite suprotno od zamke koju su vam smestili Ameri, i ništa od onog što je bilo se ne bi desilo.
I niko u ratu prošlom nije pobedio, jer niste se mirno razišli, i niste sačuvali Yugoslaviju...I ima puno sad o svemu da se razmišlja...
I molite boga da se pojave mlađi ljudi sa vizijom koji će ponovo uspostaviti bliske veze sa našim najbližima: Hrvatima i Bošnjacima...Jer to je jedino što nas može izvući iz svega ovoga, i jedino će tako Ameri ZAUVEK ućutati.
pre 10 godina
Istina. Postoji i norveski film o tome "Srebrenica: a town betrayed".
pre 10 godina
moguce je da su htjeli da se to desi. i da bude povod za intervenciju. preko leđa tih ljudi,žrtava. to je vise ljudi govorilo u Hagu. Clinton i Alija. užas..Mladic je obavio prljavi posao.
pre 10 godina
Биљана вас сам једино ценио од читаве те булументе али кад вас молим немојте више никад да се оглашавате .Признали сте , одслужили сте казну купите кокице, семенке бајат хлеб и право у парк .Храните голибове и врапце и заборавите на све. Овако нас само више и дубље укопавате.
pre 10 godina
Suluda tvrdnja. "Svi su krivi samo Karadžić nije."
On bi mogao biti kriv zato što nije bombardovao položaje VRS kad su krenuli u napad na zaštićene zone i tako spriječio genocid. Ali za to i nije imao mandat od UN-a.
Ovih dana možemo očekivati još stotine ovakvih izjava (metodom relativizacije) čiji je cilj uvjeriti srpski narod na njegovi političari ne snose odgovornost.
U prvoj tački optužnice za genocid u 7 opština je dokazano sve osim genocidne namjere.
"Vijeće je utvrdilo da je u odnosu na opštine, Karadžić kriv za progon, istrebljenje, deportaciju, prisilno premještanje i ubistvo. Vijeće, međutim nije moglo identifikovati ili utvrditi postojanje genocidne namjere, te stoga nije imalo dovoljno dokaza da zaključi van razumne sumnje da je genocid počinjen u tim opštinama."
Da li je neko drugi kriv i za najveću masovnu grobnicu Tomašicu u Prijedoru sa 400 žrtava masovnih egzekucija iz '92?
pre 10 godina
Čak i da je istina, ovo je genijalna tvrdnja :-)
Znači kad se nekom opljačka stan kriv je vlasnik što nije imao protuprovalna vrata a ne lopov?
pre 10 godina
Znaci ipak su srpske snage nameravale da ubiju te ljude, bez obzira da li se znalo da se ostali povlace. Jos tuznije i jos vece zlo :(
pre 10 godina
prestanemo da krivimo druge, sami smo krivi za nasa desavanja I to treba priznati. posebno je potrebno kritikovati nase kad zlocinac prica o zlocinu ili korumpirani kad kaze da korupcija je zlo. vreme je za normalni razum, al tesko
pre 10 godina
Onda je to rekao 1992. Godine jer Sefer je 1993 smjenjen sa mjesta načelnika generalstaba Armije BiH. Ovim je samo još više bacila ljagu na Mladića i Karadzica. Namjerno ne pišem Srbe jer hvala bogu nisu svi isti.
pre 10 godina
To se znalo i pre pocetka Srebrenice. Ono sto mene kopka, zasto se Srbija nije trudila da to i dokaze, nego su priznali genocid? Zasto u slucaju bombardovanja 1999. nema ni tuzbe Srbije i odstete? Djubre se prvo cisti u svom dvoristu.
pre 10 godina
Svet - nauka , tehnologija , prosperitet
Srbija - ratovi , karadzic , proslost
pre 10 godina
U ratovima nista nije slucajno. Odgovornost za dogadjaje je uvek na rukovodecim ljudima. A Srebrenica je ocigledna vesto izvedena PERFIDIJA, u ratovima sasvim dobro poznata i razradjena operativna radnja.
Ako policija posle derbija u Beogradu usmeri navijace Zvesde i Partizana u isti park, eto krvi do kolena. I onda policija nije kriva?
Lakse je zabiti glavu u pesak nego se suociti sa istinom. Praviti se lud i glup ili stvarno biti lud i glup.
pre 10 godina
Bezuspesno je pokusava opravdati zlocin isticanjem da su svi radili po naredbama.Time jedino pokazuju koliko je tezak posao sudija koji se suocavaju sa vrzinim kolom u kojem su svi lancano povezani.Ne vidim nikakvo moguce opravdanje u isticanju tudjih gresaka.
pre 10 godina
I ako je ovo tačno, to ne opravdava zločin već pokazuje koliko smo glupi.
pre 10 godina
Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
pre 10 godina
Čitam komentare i ne mogu vjerovati kako neki ovdje razmišljaju (što se vidi i po komentarima i po plusevima i minusima na nekima).
Pa i da je istina da je namješteno ljudi su doslovno izvršili masakr. Ubijali su se ljudi ko na traci. Netko je usporedio kad se nadju navijaci Zvezde i Partizana na istom mjestu kako policija treba snosit odgovornost. U redu, slazem se, ali to su navijaci medju kojima na obje strane ima budala. A ovdje se pucalo po nenaoruzanim ljudima i bacalo ih se u rupe. Koji mozak moras imati da radis tako nesto, a koji da takav monstruozan cin uopce pokusas opravdati...
Jedino što je žalosno što svaki put kad pomislim da možemo nastaviti živjeti na ovim prostorima bez mržnje dogodi se ovakva vijest koja tu mržnju iznova raspiruje... Dugo neće biti pravog mira medju narodima na ovim prostorima...
pre 10 godina
ako je ovo istina, onda su srbi ispali jos gluplji, da su lepo prebacili civile, a ne poubijali, sve bi bilo drugacije, ljudi bi ostali zivi, a vremenom bi se sve resilo, bili bi to nasilno premestanje, ali ne verujem da bi iko od srba odgovarao
pre 10 godina
tacno. ne bi ga oni zvali na dan te Srebrenice da nije naredio
pre 10 godina
Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
(BoKi, 25. mart 2016 08:04)
Ne treba da pere... Vec da osudi sve krivce! Jel treba da nabrajamo otpustene zlocince ili sad razumes poentu?
pre 10 godina
Stara taktika americkih predsednika kada ne mogu da ubede Kongres da udju u rat. Setite se samo Perl Harbura i "iznenadjenja" u zoru !!!!
A i Sadama su navukli u Kuvajt, nisu kuvajtski inzinjeri izvlacili iracku naftu nego, naravno, americki.
Takodje, pronadjite na netu kako i zasto su Amerikanci usli u rat u Vijetnamu. Kao vijetnamci su im, lukovima i strelama, napali ratne brodove !!!!
pre 10 godina
Prosto žalosno koliko su glupi i naivni ljudi vodili bosanske Srbe 1990-1995. Klinton? Pa gospodja ne bi prepoznala Klintona da joj dodje na kafu?
pre 10 godina
Da je bio umešan u celu priču svi znamo. Ali da ona nema 10.000€ za takav dokaz!!?
pre 10 godina
Zamolio bih novinare da ipak ne pišu svakojake gluposti. Pa u ovo ne može da poveruje nijedan normalan čovek sa bilo koje strane. Nebuloze.
pre 10 godina
Nije mi jasno, je l' naredio Srebreničanima da budu ubijeni? Ovi što su pucali (Srbi) nisu smeli da odbiju "Klintonovo naređenje"? Gluposti!
pre 10 godina
Cak i da je sve ovo sto kaze ovaj osudjeni ratni zlocinac istina, to ne opravdava Mladica, stavise dize njegov stepen odgovornosti i dodatno ga kompromituje po svim osnovama.
pre 10 godina
Rekla kazala.Kako bas da nemas taj dokument.
(Decko, 25. mart 2016 07:50)
Potraži na netu film "Srebrenica: A Town Betrayed".
Dokumentarni film koji su snimili Norvežani. U potpunosti potvrđuje ovu priču.
Naravno da to nije opravdanje za zločine, ali je činjenica da je postojao takav plan.
pre 10 godina
Rekla kazala.Kako bas da nemas taj dokument.
pre 10 godina
Onda ispade da je Mladic americki covek jer je upravo uradio protiv srpkih interesa. Mladic NIJE SMEO da napadne mesto pod zastitom UN bez obzira sto su muslimani iz Srebrenice vrsile zlocine po okolnim srpskim selima. Sa druge starne i Holandske trupe pri UN morale su da brane Srebrenicu od Mladica tako da je i njihova odgovornost velika.
Ovo ce ostati velika mrlja u dugoj srpskoj istoriji. Velika greska, neoprostiva.
pre 10 godina
Обична непоткрепљена подвала о којој ће се тек причати.
pre 10 godina
Eto i to su stranci uradili. Ko je prekopavao mrtve i premestao ih u druge grobnice i lokacije sve da bi se zlocin zataskao.
pre 10 godina
Znaci,Klinton je zvao na telefon Mladica,i rekao mu "Naredjujem ti da ubijes 7000 muslimana,da se sepuris pred kamerama,i osvetis turcima za 500 godina...."
Jel tako bilo,Biljana?!?
pre 10 godina
Naravno, a onda Alija je zamolio Mladica da ubije tek vise od 5000 ljudi, da bi se stekla norma... cuj ti, bio i neki Slovenac, pa i jedan Marsovac... SVASTA!!!
pre 10 godina
Ma daj, baba, senilna si... Klinton kao naredio... a ko je IZVRSIO? Da nije Mladic mozda slusao Klintona i izvrsavao njegove naredbe?
pre 10 godina
Pa sad ti veruj "Sputnjiku". Dobro, verujem da B. Plavšić postoji, ali da li je ovo rekla, i baš ovako, nisam sigurna.
pre 10 godina
Proći će mnogo godina i onda će se ovo sve potvrditi. MIks budala, plaćenika koji nisu ni znali da su im logistika zapadne službe.
pre 10 godina
Onda ispade da je Mladic americki covek jer je upravo uradio protiv srpkih interesa. Mladic NIJE SMEO da napadne mesto pod zastitom UN bez obzira sto su muslimani iz Srebrenice vrsile zlocine po okolnim srpskim selima. Sa druge starne i Holandske trupe pri UN morale su da brane Srebrenicu od Mladica tako da je i njihova odgovornost velika.
Ovo ce ostati velika mrlja u dugoj srpskoj istoriji. Velika greska, neoprostiva.
pre 10 godina
Znaci,Klinton je zvao na telefon Mladica,i rekao mu "Naredjujem ti da ubijes 7000 muslimana,da se sepuris pred kamerama,i osvetis turcima za 500 godina...."
Jel tako bilo,Biljana?!?
pre 10 godina
Naravno, a onda Alija je zamolio Mladica da ubije tek vise od 5000 ljudi, da bi se stekla norma... cuj ti, bio i neki Slovenac, pa i jedan Marsovac... SVASTA!!!
pre 10 godina
Proći će mnogo godina i onda će se ovo sve potvrditi. MIks budala, plaćenika koji nisu ni znali da su im logistika zapadne službe.
pre 10 godina
Ma daj, baba, senilna si... Klinton kao naredio... a ko je IZVRSIO? Da nije Mladic mozda slusao Klintona i izvrsavao njegove naredbe?
pre 10 godina
Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
pre 10 godina
Eto i to su stranci uradili. Ko je prekopavao mrtve i premestao ih u druge grobnice i lokacije sve da bi se zlocin zataskao.
pre 10 godina
Čak i da je istina, ovo je genijalna tvrdnja :-)
Znači kad se nekom opljačka stan kriv je vlasnik što nije imao protuprovalna vrata a ne lopov?
pre 10 godina
I ako je ovo tačno, to ne opravdava zločin već pokazuje koliko smo glupi.
pre 10 godina
Prosto žalosno koliko su glupi i naivni ljudi vodili bosanske Srbe 1990-1995. Klinton? Pa gospodja ne bi prepoznala Klintona da joj dodje na kafu?
pre 10 godina
Zalosno! Sve i da je ovo sto ona tvrdi tacno (a dokaze ne vidimo), ostaje cinjenica da je srpska vojska pocinila najveci zlocin u Evropi nakon 2. svetskog rata, zbog kojeg ceo srpski narod i drzava i danas trpe posledice. Sve i da je postojala "teorija zavere", to ne opravdava ono sto je ucinjeno u Srebrenici. Prema ovoj izjavi, ispada da su Amerikanci "krivi" zato sto su dobro procenili sta ce Srbi uraditi samo ako im se pruzi prilika. J
pre 10 godina
To se znalo i pre pocetka Srebrenice. Ono sto mene kopka, zasto se Srbija nije trudila da to i dokaze, nego su priznali genocid? Zasto u slucaju bombardovanja 1999. nema ni tuzbe Srbije i odstete? Djubre se prvo cisti u svom dvoristu.
pre 10 godina
Pa ne znam. Zarad manje kazne priznala i šta je bilo i šta nije, sada nekako treba da ispadne drugačije... Niste branili Srbe pred sudom u Hagu, već sebe. To je razlika između vas i, recimo, Šešelja (ma šta mislio o njemu, a mislim sve najgore) i Miloševića (nikada ga nisam cenio, bio na ulici kada je padao, ali baš tokom suđenja u Hagu video da nije bio ništa više kriv od Alije, Franje i ostalih oslobođenih. To ga ne amnestira, ali daje istorijsku perspektivu onoga što se stvarno događalo). Vi? Ništa od toga. Bar je tako meni izgledalo. A na stranu da je izjava jako neozbiljna ("ima u knjizi, kako se zove... ima u dokumentu, koji nemam..."). Ako hoćete istinu o Srebrenici, tu vam je izuzetna Korvinova knjiga "Srebrenica Massacre" koja pljuje po svima. Pokazuje da broj žrtava ni izbliza nije bio kao što muslimani tvrde (pisac je inače bio zvaničnik UN-a tokom dešavanja na koga su u nekoliko navrata pucali muslimani, želeći da okrive Srbe), a bogami govori i o nama Srbima koji tamo JESMO ubijali i počinili zločin za koji treba da budemo kažnjen. To što žrtava nije bilo 8000 nego maksimum 2000 (tek kada je medijska manipulacija počela su civilne žrtve naknadno dovožene u Srebrenicu, o čemu postoje i dokazi: uključujući i Srbe koji su sahranjivani kao muslimani), i što nije u pitanju genocid nego masakr, iz mog ugla nas nimalo ne pravda.
pre 10 godina
Sram te bilo. Zbog tebe i tebi sličnih smo mi ostali Srbi označeni kao genocidan narod i zločinci. Pominjes Klintona i jednog Hrvata i Slovenca,a svi znamo da su hiljade ljudi bile uključene u masovne egzekucije. Pa ako je Klinton to naredio Aliji pitanje je kome je Alija naredio da pobije te ljude?! Karadzicu., Mladiću, tebi? Ispada da ih je Alija doveo na klanje, a mi Srbi ih samo poklali?! Pa kako možemo mi biti krivi za to. Sramota
pre 10 godina
Jedina pametna stvar koju sam zakljucuo iz raspada Yuge, mada vazi i za sve ratove ikada, je da cim se zapuca negde bezi se sto dalje u svet i ne ceka se da se gine za tudje interese vec se gledaju svoji. Isto kao sto samo svoje interese gledaju oni sto zapocinju ratove, tako treba i svi mi da radimo.. Ne postoji nacionalizam, patriotizam i izdajnistvo, postoje samo izdani ljudi, zaboravljeni heroji, zrtve i sa druge strane oni koji se nisu mirili sa tim, vec su srecu potrazili u svetu da na miru i u sreci provedu ovih 70-80 godina sto nam je dato da provedemo na Zemlji. Zato ljudi uzivajte u zivotu!
pre 10 godina
Rekla kazala.Kako bas da nemas taj dokument.
pre 10 godina
Cak i da je sve ovo sto kaze ovaj osudjeni ratni zlocinac istina, to ne opravdava Mladica, stavise dize njegov stepen odgovornosti i dodatno ga kompromituje po svim osnovama.
pre 10 godina
Citajuci ovakve (moram reci gluposti), posmatrac sa strane bi rekao da je Balkancima, a narocito Srbima i Bosancima SVE kroz istoriju namesteno! Namesten atentat Principa, pa strada par miliona Srbijanaca, namesten 27. mart, pa strada par miliona Balkanaca, opet najvise Srba, namesteni gradjani Srebrenice NA NISAN(!idiotluk),..., mozda ce neki nadobudni istoricar dokazati da su nam (nekakvi)Ameri namestili i Kosovski boj! Ja na sve to odgovaram: samo se budali moze sve namestiti, kroz istoriju su nam dakle vodje bili budale i prevaranti, nesposobnjakovici i lazovi, to je tuzna istina. Zato treba paziti kad se glasa.
pre 10 godina
Biljana previše ti je nategnuta priča, a pereš prvo sebe pa onda druge. OK, ne treba previše pameti da se skonta da su u svim ovim ratovima na području bivše Juge prste imali svjetski moćnici, kako Amerikanci, tako i Evropljani, Rusi... Al ispadaš u svojoj izjavi prilično i glupa, jer da si toliki spasilac svoga naroda onda si trebala uzeti kredit i platiti taj papir i sprati ljagu sa svog naroda. Nisu Biljana Srbi napravili genocid u Srebrenici, ne može narod napraviti genocid, može samo određena politička grupa sa istomišljenicima koji su provodili, a to ste ti Karadžić, Mladić i ostali upravo i bili. Ti si Biljana zločinac, Radovan je zločinac, a u Srebrenici ste narpavili genocid. Pusti sada teorije zavjere. Po tvojoj logici onda za svaki zločin koji srpski narod traži pravdu, neko će imati teoriju zavjere. Npr. da ono na Kosovu nije opšte dijelo Albanaca već da su došli iz Gabona ili Sudana ili svemirci da to rade. Biljana krvave su ti ruke. Ti si se ljubila sa Arkanom u Bijeljini, a desetine mrtvih ležale po ulicama ili ih skupljali na kamione.
pre 10 godina
U ratovima nista nije slucajno. Odgovornost za dogadjaje je uvek na rukovodecim ljudima. A Srebrenica je ocigledna vesto izvedena PERFIDIJA, u ratovima sasvim dobro poznata i razradjena operativna radnja.
Ako policija posle derbija u Beogradu usmeri navijace Zvesde i Partizana u isti park, eto krvi do kolena. I onda policija nije kriva?
Lakse je zabiti glavu u pesak nego se suociti sa istinom. Praviti se lud i glup ili stvarno biti lud i glup.
pre 10 godina
Ispada da su Srbi bili naivčine, Tuđman im podmetnuo Vukovar sa Ovčarom a Alija Srebrenicu i sve to po planu Amerikanaca.
pre 10 godina
U Srebrenici se desio strasan masakr. Iako je preuvelican ipak je zlodelo za koje mora neko da bude kaznjen. Saosecam sa svim zrtvama najiskrenije!
Ono sto mene boli jeste to da je u okolini Srebrenice, u demilitarizovanoj zoni, pobijeno 2000 srpskog stanovnistva, a ko je kaznjen? Sve je to uticalo na kasnija desavanja u Srebrenici. U ludilu gradjanskog rata, u moru kontraverznih desavanja, veoma lako se manipulise ljudskim osecanjima, ponekad zivotinjskim instiktom za ubijanjem i osvetom... Srebrenica je izrezirana, i tacno su znali (svetski mocnici) sta ce se desiti... Nazalost!!!!!
pre 10 godina
Stara taktika americkih predsednika kada ne mogu da ubede Kongres da udju u rat. Setite se samo Perl Harbura i "iznenadjenja" u zoru !!!!
A i Sadama su navukli u Kuvajt, nisu kuvajtski inzinjeri izvlacili iracku naftu nego, naravno, americki.
Takodje, pronadjite na netu kako i zasto su Amerikanci usli u rat u Vijetnamu. Kao vijetnamci su im, lukovima i strelama, napali ratne brodove !!!!
pre 10 godina
Svet - nauka , tehnologija , prosperitet
Srbija - ratovi , karadzic , proslost
pre 10 godina
dobro, treba da se odgovara za zlocine u srebrenici. nema sumnje. ali, sta cemo sa pokoljem u bjelovcu, visnjici i kravici? u knjizi mrtvih srba srebrenice i okoline stoji 3228 imena, koji su ubijeni i nestali od 1992.-1995. godine. i to nije konacna cifra. tim krajevima je harao i masakrirao naser oric. sta cemo sa tim? gde je tu pravda? zasto niko ne prica o tome? gde su te majke srebrenice?
pre 10 godina
Pa sad ti veruj "Sputnjiku". Dobro, verujem da B. Plavšić postoji, ali da li je ovo rekla, i baš ovako, nisam sigurna.
pre 10 godina
Istina. Postoji i norveski film o tome "Srebrenica: a town betrayed".
pre 10 godina
Nije mi jasno, je l' naredio Srebreničanima da budu ubijeni? Ovi što su pucali (Srbi) nisu smeli da odbiju "Klintonovo naređenje"? Gluposti!
pre 10 godina
Onda je to rekao 1992. Godine jer Sefer je 1993 smjenjen sa mjesta načelnika generalstaba Armije BiH. Ovim je samo još više bacila ljagu na Mladića i Karadzica. Namjerno ne pišem Srbe jer hvala bogu nisu svi isti.
pre 10 godina
Tragično...Srbija se MORA suočiti šta je rađeno u naše ime. Klinton odgovoran, sa slovencima i hrvatima?! Ovo vređa inteligenciju...
pre 10 godina
Mnogo volimo da mislimo da smo pametni, a realno mnogo smo glup narod.
To nam je glavna osobina - glupost. Pogledajmo samo koliko smo izginuli u XX veku, i za cije babe zdravlje. Dosta je.
pre 10 godina
Čitam komentare i ne mogu vjerovati kako neki ovdje razmišljaju (što se vidi i po komentarima i po plusevima i minusima na nekima).
Pa i da je istina da je namješteno ljudi su doslovno izvršili masakr. Ubijali su se ljudi ko na traci. Netko je usporedio kad se nadju navijaci Zvezde i Partizana na istom mjestu kako policija treba snosit odgovornost. U redu, slazem se, ali to su navijaci medju kojima na obje strane ima budala. A ovdje se pucalo po nenaoruzanim ljudima i bacalo ih se u rupe. Koji mozak moras imati da radis tako nesto, a koji da takav monstruozan cin uopce pokusas opravdati...
Jedino što je žalosno što svaki put kad pomislim da možemo nastaviti živjeti na ovim prostorima bez mržnje dogodi se ovakva vijest koja tu mržnju iznova raspiruje... Dugo neće biti pravog mira medju narodima na ovim prostorima...
pre 10 godina
Alija, Milosevic i Tudjman stoje iza svega loseg sto se desavalo 90-ih. Ovo su sve poslusni piuni. Piuni bez duse, ali piuni.
pre 10 godina
"Oni nas navukli, mi jadni naseli", "oni zli i prepredni, mi jadni naivni" Boze ima li te da vdis ovo!?!
pre 10 godina
Ako je Clinton od Izetbegovica trazio 5.000 zrtava, kako je Izetbegovic mogao imati i najmanji uticaj na to, kada su Srebrenica i njezina okolina u to vrijeme bile pod kontrolom srpske vojske? I ako je Clinton trazio 5.000 zrtava u Srebrenici, sto im Srbi nisu promrsili racune pa kazali: "Eh, mi necemo izvrsiti genocid!"
pre 10 godina
Znaci ipak su srpske snage nameravale da ubiju te ljude, bez obzira da li se znalo da se ostali povlace. Jos tuznije i jos vece zlo :(
pre 10 godina
Обична непоткрепљена подвала о којој ће се тек причати.
pre 10 godina
Ovim ukopava same Srbe! Čini mi se da ovo znači da gde god bi Bošnjaci pustili i koliko god bi pustili Srbi bi pobili! Priznajte zlocine, pomirite se sa tim i da se konacno krene napred. Baš ti Biljana i ostala ekipa ste nas Srbe kostali i ukopali kao što ni jedan strani okupator nije. Da nije malo mnogo vašeg patriotizma?!
pre 10 godina
Ako sam ja dobro shvatio, Clinton je samo ispravno procijenio zlocinacku narav vodstva bosanskih Srba i osigurao okolnosti da ona dodje do izrazaja u Srebrenici, a ovi se upecali na udicu. Ne vidim da to dovodi Mladica i Karadzica u neki povoljniji polozaj. Nitko im nije drzao pistolj na celu i prisilio ih da narede ubijanje ljudi.
pre 10 godina
Cemu ovo, kada smo mi ispali magarci. Nas prst je bio na obaracu i to ne moze da se obrise. Sve mi je jasno, ali zasto ste dozvolili vi da se to desi kada ste sve znali? Cemu ovo pravdanje uvek da je neko drugi kriv? Zasto tada niste shvatili i videli malo dalje u buducnosti? Zasto smo toliko plitki i gledamo samo 1mm ispred nosa? Neko je dozvolio i nas gluperde iskoristio kao izvrsioce. Ti sto su pucali i sto su im rekli da pucaju, su se direktno po***** na ceo narod!
pre 10 godina
znači za srebrenički zločin krivi su svi osim Mladića i njegovih pasa rata. Vjerojatno i Marsovci i Novozelanđani..
pre 10 godina
Sto to nisi ranije rekla bako
pre 10 godina
stvar je prosta.pamet u nas Srba ravna nuli.Bio sam ocevidac nekih stvari posle pada Srebrenice .Prosto znalo se da ce biti odmazde .plus kriminalci iz Srbije.Tako su nas lako navukli.Gen.Mladic prvi odgovoran i ispao zesce glup.a bolesnika koji streljaju ima koliko hoces.nekad i za sebe tvrdim da sam pametan .kao i vecina Srba smatra da smo mnogo pametni....ali cinjenice i stanje u kojem smo pokazuje da smo skroz kontra.pozzz i pamet u glavu
pre 10 godina
Znači, da rezimiramo — Klinton naredio, Izetbegović dozvolio, Mladić izvršio. Ne znam ko je ovde krivlji i ljigaviji, ali se najviše stidim poslednjeg jer sam i sam srbin.
pre 10 godina
ako je ovo istina, onda su srbi ispali jos gluplji, da su lepo prebacili civile, a ne poubijali, sve bi bilo drugacije, ljudi bi ostali zivi, a vremenom bi se sve resilo, bili bi to nasilno premestanje, ali ne verujem da bi iko od srba odgovarao
pre 10 godina
Pa da, Klinton je bio vrhovni komadant vojske RS. Biljana, Radovan i Ratko se nisu nista pitali.
Juce je Biljana izjavila da se Karadzic ne kaje. To je tacno, ali i ona se pokajala samo da bi smanjila zatvorsku kaznu. Vreme pokazuje da su akteri krvavog pira iz devedesetih, ponovo rasirili svoja krila, sa ciljem da svoju odgovornost za tragedije prebace na druge. To rade tako sto ponovo raspiruju mrznju, praveci stetu sopstvenom narodu.
,,Onaj ko ne zna sta je dobro, ne zna dobro ni ciniti". Ljudi poput Biljane, nisu znali onda, ne znaju ni sada.
pre 10 godina
sad si se setila
pre 10 godina
Eno sad... uvek je neko drugi zločinac!
pre 10 godina
Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
(BoKi, 25. mart 2016 08:04)
Ne treba da pere... Vec da osudi sve krivce! Jel treba da nabrajamo otpustene zlocince ili sad razumes poentu?
pre 10 godina
Suluda tvrdnja. "Svi su krivi samo Karadžić nije."
On bi mogao biti kriv zato što nije bombardovao položaje VRS kad su krenuli u napad na zaštićene zone i tako spriječio genocid. Ali za to i nije imao mandat od UN-a.
Ovih dana možemo očekivati još stotine ovakvih izjava (metodom relativizacije) čiji je cilj uvjeriti srpski narod na njegovi političari ne snose odgovornost.
U prvoj tački optužnice za genocid u 7 opština je dokazano sve osim genocidne namjere.
"Vijeće je utvrdilo da je u odnosu na opštine, Karadžić kriv za progon, istrebljenje, deportaciju, prisilno premještanje i ubistvo. Vijeće, međutim nije moglo identifikovati ili utvrditi postojanje genocidne namjere, te stoga nije imalo dovoljno dokaza da zaključi van razumne sumnje da je genocid počinjen u tim opštinama."
Da li je neko drugi kriv i za najveću masovnu grobnicu Tomašicu u Prijedoru sa 400 žrtava masovnih egzekucija iz '92?
pre 10 godina
dobro. znaci klinton je nagovorio muslimane da se povuku, a civile u srebrenici je pobio ko?
pre 10 godina
Биљана вас сам једино ценио од читаве те булументе али кад вас молим немојте више никад да се оглашавате .Признали сте , одслужили сте казну купите кокице, семенке бајат хлеб и право у парк .Храните голибове и врапце и заборавите на све. Овако нас само више и дубље укопавате.
pre 10 godina
Rekla kazala.Kako bas da nemas taj dokument.
(Decko, 25. mart 2016 07:50)
Potraži na netu film "Srebrenica: A Town Betrayed".
Dokumentarni film koji su snimili Norvežani. U potpunosti potvrđuje ovu priču.
Naravno da to nije opravdanje za zločine, ali je činjenica da je postojao takav plan.
pre 10 godina
Čak i da je tačno, oni su Srbe samo pustili da uđu, a Srbi su sami počinili pogrom. Zapravo je još strašnije, jer znači da su mogli predviteti da će se Mladićeve jedinice ponašati kao apsolutni varvari, zveri iz pećine
pre 10 godina
Mogli ste biti malo pametniji, malo kontraverzniji i lukaviji da uradite suprotno od zamke koju su vam smestili Ameri, i ništa od onog što je bilo se ne bi desilo.
I niko u ratu prošlom nije pobedio, jer niste se mirno razišli, i niste sačuvali Yugoslaviju...I ima puno sad o svemu da se razmišlja...
I molite boga da se pojave mlađi ljudi sa vizijom koji će ponovo uspostaviti bliske veze sa našim najbližima: Hrvatima i Bošnjacima...Jer to je jedino što nas može izvući iz svega ovoga, i jedino će tako Ameri ZAUVEK ućutati.
pre 10 godina
Sve i da je tacno da su Klinton i Izetbegovic naredili klanje i ubijanja, kako objasniti srpsku pamet koja je taj monstruozan zlocin sprovela u delo?!
Kako objasniti silne primarne, sekundarne i tercijalne grobnice?
Kako objasniti Visegrad, Focu, Prijedor, Kljuc, Brcko, Zvornik, Bjeljinu, Manjacu, Keraterm? Jesu li sve to Klinton i Izetbwgovic naredili?
pre 10 godina
Da je bio umešan u celu priču svi znamo. Ali da ona nema 10.000€ za takav dokaz!!?
pre 10 godina
Zafalilo 20K maraka da svi budu oslobodjeni, tako je ispalo po Sputnjiku i Biljani.
Ima li nekog na ovom svetu da u to moze da poveruje?
pre 10 godina
nije iskljuceno da je postojao dogovor bilo kakav. Ali Srbe niko nije mogao da nagovori da ubija. Nije Klinton mogao da kaze Mladicu da strelja tolike ljude, a da ga ovaj ne pita "da li si ti normalan?"
pre 10 godina
Cak i da je sve ovo sto kaze ovaj osudjeni ratni zlocinac istina, to ne opravdava Mladica, stavise dize njegov stepen odgovornosti i dodatno ga kompromituje po svim osnovama.
(Yugo nostalgik, 25. mart 2016 08:27)
Tako je, i ne samo njega, vec i nju, jer je to nije interesovalo, a bila je na poziciji gde je trebalo to da je interesuje. Ali poenta nije da se umanji krivica Mladica, Plavsiceve i zlocinaca koji su ovo uradili, vec ako je ovo istina, onda ima jos odgovornih koji treba da odgovaraju kako bi zrtve dobile pravdu.
pre 10 godina
@Zoran, Grešiš Zorane.Veliki ratnik se slikao pored žena i dece, a njih nije ubio posle dan -dva nego ih je transportovao žive i zdrave za Tuzlu. Grehota je pripisivati nekome zločin koji nije učinio, dovoljno je i ono za šta ga optužuju.
pre 10 godina
Ovo iskreno receno ni u filmovima nema...
pre 10 godina
izjavu dala osoba koja je osudjena za zločin!!! šta više da kažem.
pre 10 godina
Morate biti svesni da je Milosevic izdao naredjenje o etnickom ciscenju Srebrenice i okoline. Onda ce vam biti jasno za koga je on radio.
pre 10 godina
Pitam se dali netko može da vjeruje u ove gluposti! Pitam se zašto treba proći 25 godina, da bi ljudi u Srbiji shvatili da se u Srebrenici desio genocid! Zašto ljudi vjeruju u ovakve gluposti, teorije zavjere, umjesto da se suoče s tužnom istinom. Primjera radi, pogledajte Njemačku, nitko se ne usudi da porekne zločine, poricanje zločina je kažnjivo. Dali će amerikanci biti krivi za 10 godina Dodigu, što studenski dom na Palama nosi ime zločinca Radovana Karađića koji je poslije II svjetskog rata i procesa u Nurnbergu osuđen za genocid. Zamislimo situaciju da neki Hitler, Goebbels, i Himmler imaju nazive studenstog doma u Njemačkoj. Koliko je Srba prosvjedovalo zbog ovoga. Ponekad je i šutnja zločin! Zato manje teorija urora, a više suočenja s istinom i vlastitim glupostima.
pre 10 godina
A šta si uradila draga Biljana povodom suđenja?!? Što to sada govoriš, u čemu je stvar? Žalostna je sudbina našega naroda, nema nimalo jedinstva ... Za svoj lični interes i odbranu same sebe, ti si uradila to što si uradila. Indirektno si "priznala", da smo krivi. E moja Biljana ...
pre 10 godina
Tacno je neko rekao ovde na komentarima: samo sebe i svoje pajdase pokopava ovakvim izjavama. Bolje joj je da cuti. Nije problem u Klintonu - americkom birokrati koji funkcionise onako kako svi birokrate rade. Ameri su i za drugi svetski rat trazili povod - Perl Harbor ili napad na Poljsku, ali nisu rekli japancima da izgaze Kinu i ubijaju decu u stomacima, ili Nemcima da pustaju ljude u gasne komore. Ovi su to sami resili da obave. To sto smo mi imali kao narod Jasenovac ili Jadovno - ne daje nam nikakvo pravo da glumimo mucenike. Kada je vecina oruzija od JNA bila na nasoj strani nismo ga upotrebili - vec zloupotrebili. Sada polemisemo o tome sta bi nama uradili Muslimani ili Hrvati. Znamo sta bi nam uradili - ono sto su i uradili u Oluji. Ali to opet nije izgovor za zlocin. Jeste dno-dna Hag koji ne osudjuje Hrvatske i Albanske monstrume - samo da bi neko mogao da napise istoriju kako njemu odgovara.
pre 10 godina
Često mi padne na pamet koliko bi život bio lepsi da nikada nisu postojale osobe kao plavsicka,sloba,radovan,ratko,seselj,alije,tudjman,koliko neki umovi zavedu ljude lako da se ubijaju i kolju ni za sta,meni neobjasnjivo....
pre 10 godina
"To se znalo i pre pocetka Srebrenice. Ono sto mene kopka, zasto se Srbija nije trudila da to i dokaze, nego su priznali genocid? Zasto u slucaju bombardovanja 1999. nema ni tuzbe Srbije i odstete? Djubre se prvo cisti u svom dvoristu.
(Kirito, 25. mart 2016 08:24) "
Možda zato što je to laž? Možda zato što se veliki ratnik slikao pored ljudi koje je dan dva kasnije ubio.
pre 10 godina
Mnogo me nerviraju pametnjakovići koji sjede za svojim kompjuterima i na ovim komentarima sve znaju, i šta je zavjera i šta nije!
A za ove koji ne vjeruju, imate dokumentarni film na youtube-u, muslimanskog novinara, koji do detalja sa svjedocima opisuje ovo što je Biljana izjavila.
S druge strane, srpski politički vrh nije smio dozvoliti dešavanja u Srebrenici.
pre 10 godina
Sto jedan lud zaplete, ni deset pametnih ne mogu da odmrse!
pre 10 godina
prestanemo da krivimo druge, sami smo krivi za nasa desavanja I to treba priznati. posebno je potrebno kritikovati nase kad zlocinac prica o zlocinu ili korumpirani kad kaze da korupcija je zlo. vreme je za normalni razum, al tesko
pre 10 godina
Sve ce jednom izaci na vidjelo, bas sve, ali tada to vise nece biti vazno. I sada se objavljuju podaci o nekim desavanjima iz
2. sv. rata ili nekog drugog perioda koji je znatno udaljeniji od sadasnjeg - sta je bio uzrok necemu, ko su bili akteri itd. i vidimo da je mnogo toga bilo drugacije. Ali, ta laz je zauzela svoje mjesto i njome je postignut cilj. Kasna istina da samo gorak ukus i to je sve.
pre 10 godina
Neko ti kaze da skocis u Dunav sa mosta jer je to ok. i ti to uradis jer ne mislis svojom glavom-strasno!!!!!
Zasto to nije receno pre 20 godina, zasto tada nije izaslo u javnost da se spreči Srebrenica.
pre 10 godina
Mogu da poverujem u obu priču znajući kako funkcioniše američka spoljna politika. Ali je genocid učinjen i verujem da je i Karadžić jedan od najodgovornijih
pre 10 godina
Ti Muslimani u Srebrenici, su naši ljudi. Kako god okrenete, to je isti narod. I zato nema smisla suditi Karadžiću i Mladiću u Hagu. Kontraproduktivno je. On će i dalje ostati zločinac za žrtve, heroj za zabludele. Nema smisla ubijati ljude pa posle iči i izvinjavati se. To je glupost.
pre 10 godina
tacno. ne bi ga oni zvali na dan te Srebrenice da nije naredio
pre 10 godina
Bezuspesno je pokusava opravdati zlocin isticanjem da su svi radili po naredbama.Time jedino pokazuju koliko je tezak posao sudija koji se suocavaju sa vrzinim kolom u kojem su svi lancano povezani.Ne vidim nikakvo moguce opravdanje u isticanju tudjih gresaka.
pre 10 godina
moguce je da su htjeli da se to desi. i da bude povod za intervenciju. preko leđa tih ljudi,žrtava. to je vise ljudi govorilo u Hagu. Clinton i Alija. užas..Mladic je obavio prljavi posao.
pre 10 godina
Znaci Plavsiceva, a samim tim i ceo vrh tadasnje RS znaju za "lukav plan" Klintona da se "cetnici puste u Srebrenicu" i znaju da "ne sme biti manje od 5000 ubijenih" jer ce onda Klinton "uci u rat na strani Bosanskih muslimana i bombardovati srpske polozaje". I, sta urade Plavsiceva i njeni saborci? Udju u Srebrenicu i urade ono sto je Klinton upravo i hteo. Pitanje je ovde ZASTO STE GA VI POSLUSALI jer ste znali sta je njegov plan, i ZASTO STE MU DALI POVOD KOJI JE trazio? Da ne pricam sto su Srbiji nametane jos gore sankcije zbog toga, sto smo mi ovde skupo platili vase "ratne igrice" i dan-danas placamo odlivom mozgova i mladosti koja bezi iz Srbije kuda je noge nose, i sto smo na kraju krajeva poneli iz tog rata epitet agresora, zlocinaca, i sto smo u ocima sudelovali u najgorem zlocinu od Drugog svetskog rata. Znali ste sve i opet ste sve uradili da Klinton ispuni plan, ako je to o cemu vi gospodjo Plavsic pricate uopste u vezi sa realnoscu. A bice da nije, nego da lupate "kao Maksim po diviziji". Bice da je doslo vreme da od mnogo toga u sta su se do juce kunuli pojedini danas vec "peru ruke". Herojski, dosledno, hrabro, patriotski. Bruka i sramota. Kazu da vuk dlaku menja, ali cud nikada. A ovima bi i vukovi pozavideli. Napisao bih jos stosta, ali mi ne bi objavili komentar. Pametnom dovoljno...
pre 10 godina
pa sve je to jasno odavno...
pre 10 godina
"Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
(BoKi, 25. mart 2016 08:04)"
Ne, ne treba i ne može da opere one koji su naseli. A šta biva sa Klintonovom administracijom koja je ovo odlično isplanirala, i nije joj bio prvi put, na Kosovu smo kasnije videli - ni poslednji!? A mogu samo da zamislim šta se dešava sada u Siriji!
U ovo što je rekla Biljana Plavšić apsolutno mogu (a i hoću!) da verujem!!!
pre 10 godina
Znaci Plavsiceva, a samim tim i ceo vrh tadasnje RS znaju za "lukav plan" Klintona da se "cetnici puste u Srebrenicu" i znaju da "ne sme biti manje od 5000 ubijenih" jer ce onda Klinton "uci u rat na strani Bosanskih muslimana i bombardovati srpske polozaje". I, sta urade Plavsiceva i njeni saborci? Udju u Srebrenicu i urade ono sto je Klinton upravo i hteo. Pitanje je ovde ZASTO STE GA VI POSLUSALI jer ste znali sta je njegov plan, i ZASTO STE MU DALI POVOD KOJI JE trazio? Da ne pricam sto su Srbiji nametane jos gore sankcije zbog toga, sto smo mi ovde skupo platili vase "ratne igrice" i dan-danas placamo odlivom mozgova i mladosti koja bezi iz Srbije kuda je noge nose, i sto smo na kraju krajeva poneli iz tog rata epitet agresora, zlocinaca, i sto smo u ocima sudelovali u najgorem zlocinu od Drugog svetskog rata.(nidje veze, 25. mart 2016 11:22)Ako si pažljivo čitao onda bi znao da je Plavšićeva za to saznala tek na njenom suđenju.Da su znali šta im se sprema sigurno ne bi naseli.Sve je to politika,to je zajedničko svim ratovima.A to da je Srbiji i Srbima zbog toga nametnuta neka krivica je glupost.Da li su bosanski Srbi krivi za Kosovo ili za to kriviš kosovske Srbe?Prošlo je 17 godina od rata,a ljudi i dalje,možda u većem broju,napuštaju Srbiju,a napuštali su je i pre ratova.Moramo biti svesni svoje odgovornosti u ratovima 90-ih,ali mi se čini da mnogi u tome preteruju.Autošovinizam je podjednako opasan kao i šovinizam.
pre 10 godina
@stojan
Ima. Ja. Poznavajuci neke "kljucne" ljude, a kasnije ratne zlocince (nisam kriv sto sam isao u skolu sa njima), cudim se da se po novinama cesce ne provlace dva kljucna pojma koji su iznad nacije i religije (ma koliko to izgledalo drugacije): pare i droga.
Zar mislite da IKO moze da ustane iz kreveta u 5 ujutru i ode da ubije 600 Srba ili 5000 muslimana (HVO), a da nije droga "pomogla" i kupljena kuca (+ BMW) mesec ranije?
pre 10 godina
Eee Biljana.Sada pricas o tome!
pre 10 godina
Gluposti. Amerika ce uci u rat i biti na vasoj strani ako zrtvujete 5000 ljudi. Zasto Americi treba povod i razlog da nekog napadne?! Ako zele nekoga napasti to ce i uciniti bez ikakvog povoda. Ako im cak treba neki povod izmislice nesto jednostavnije kao "Srbi kriju nuklearno oruzje" a ne pokolj 5000 ljudi.
pre 10 godina
Zafalilo 20K maraka da svi budu oslobodjeni, tako je ispalo po Sputnjiku i Biljani.
Ima li nekog na ovom svetu da u to moze da poveruje?
(stojan, 25. mart 2016 11:13)
Nebi bili oslobođeni,jer je zločin počinjen ,samo bi bacilo drugačije svjetlo na ulogu Alije u cijeloj priči. Ali istina da malo glupo zvuči da se nije moglo skupiti novca kolko je koštao u to vrijeme rabljeni mercedes 190 D .
pre 10 godina
Koja gomila gluposti! Halolovic smijenjen sredinom '93, razrijesen duznosti komadanta arbih i clana ratnog pretsjednistva. Jedino ako su Klinton i Izetbegovic imali svoj opaki plan godinama ranije, drugacije nikako Halilovic nije mogao prisustvoti razovoru na tu temu.
pre 10 godina
Bjake za malu djecu.Garant je reč o izvlačenju nekih Klintonvih riječi iz konteksta.Ko bi normalan mogao da kaže tako nešto..a pogotvo ko bi normalan mogao da povjeruje u ovakve gluposti..
pre 10 godina
Ma garant su Ameri ukljucili HAARP i tako uticali na Mladica i drustvo.
pre 10 godina
ameri prave holivudski film u stvarnoj reziji!
pre 10 godina
Pre nego što se mišljenje iznese na ovakvom mestu, trebalo bi se dobro upoznati sa materijom. To u najmanju ruku podrazumeva obrazovanje ili bar samoobrazovanje. Balkanski problemi su stariji od svih ovih ljudi. Pročitajte, recimo, "Pilipendu" Sime Matavulja za početak. Pripovetka je vrlo kratka i sadržajna i neće vam oduzeti mnogo vremena za čitanje.
pre 10 godina
I sta sa tim? Da pozovu Klintona u Hag? Ne budite deca. Misljenja sam sa ce se RS ipak odrzati u nekom obliku i to je jedino vazno. Rat je bio i svako se borio kako je znao ali ovakve price ne vrede puno, tacnije vise skode nego sto pomazu. Vreme je da se pustimo toga, da pocnemo Srbiju da cuvamo i pravimo pravu drzavu.
pre 10 godina
Gluposti,ako je ona to zaista izjavila,ne verujem da je Klinton to bas tako formulisao,zna se da je trebao odredjen razlog da bi NATO mogao da intervenise,zato sto su ovi nasi tadasnji pametnjakovici u pocetku manipulisali i svetu je tesko bilo da ima pravi uvid u stanje.Prava istina je da su jaci hteli slabije da uzmu pod svoju komandu,i osvete se nekima zbog proslosti,ko je bio jaci nije tesko shvatiti.
pre 10 godina
Mislim da nasa vlast snosi odgovornost sto desavanja oko Srebrenice nije istrazila do kraja. 1996. godine uhapsen je Erdemovic, pripadnik 10. diverzantske brigade Vojske Republike Srpske. Priznao je da je ubio, streljao 1000 Bosnjaka. Osudjen je u Hagu samo na 5 godina zatvora, a danas je zasticeni svedok. Od izjave u Beogradu, do Haga ima mnogo izmena. Milosevic ga je maestralni ispitivao sto ima u transkriptu sa sudjenja od 25.avgusta 2003 (dostupno na internetu). Citavu tu jedinicu on je, kroz ispitivanje, povezao sa francuskom obavestajnom sluzbom. Njegova teza je bila da se pripadnici ove brigade po nalogu stranih tajnih sluzbi vrsili zlocine po potrebi. Erdemovic je tada pominjao da je komandantu njegove jedinice obecano zlato i novac za ubistva. Simptomaticno je da su mnogi iz jedinice dobili lazne pasose i u sklopu francuske vojske otisli u Zair. Nesto slicno je Milosevic skoro dokazao i kad je u pitanju Ovcara, ako nista drugo, bar transkripti sa sudjenja. Sve ovo se moze naci na internetu, ali, to nije dovoljano da vlast pokrene ozbiljnu istragu ovim povodom. Njegovo ispitivanje se zavrsava na sledeci nacin: OPTUŽENI MILOŠEVIĆ – PITANJE: Molim vas, da li biste vi, s obzirom da znate šta ste uradili, u Srbiji ili bilo pred kojim sudom u svetu koji vi možete da zamislite, za ovo masovno ubistvo koje ste sami ovde naveli da ste izvršili, mogli da dobije te takvu kaznu kakvu ste ovde dobili?
pre 10 godina
Sistem koji nije imao stalnu proveru i balansiranje (checks and balances ) je problem svega ovoga. Ako je Klinton to uradio on je samo iskoristio našu glupost. U normalnim zemljama i društvima se svaka odluka proverava u sistemu sprovođenja, i ako samo jedna karika (od narebodavca do dželata) ima nešto protiv. Sve se vraća nazad sa pismenim obrazloženjem. I ako ima neslaganja ide na javnu raspravu. Ako nijedna od karika se nije suprostavila zločinu. Onda su svi oni odgovorni (i snose isti teret krivice). Jer njihovim prostim prenošenjem naredbi do zločina je došlo. Zato ova žena koja nije pokušala da stopira ono što je mogla je direktno odgovorna (ne manje od svih koje sada spominje u tekstu). Doduše Plavšićeva je uvidela svoju grešku i pokajala se. Time je koliko toliko oprala svoj obraz i izdržala kaznu.
pre 10 godina
Zamolio bih novinare da ipak ne pišu svakojake gluposti. Pa u ovo ne može da poveruje nijedan normalan čovek sa bilo koje strane. Nebuloze.
pre 10 godina
Plavsic je to trebala da prica u Hagu.
pre 10 godina
Znaci,Klinton je zvao na telefon Mladica,i rekao mu "Naredjujem ti da ubijes 7000 muslimana,da se sepuris pred kamerama,i osvetis turcima za 500 godina...."
Jel tako bilo,Biljana?!?
pre 10 godina
Naravno, a onda Alija je zamolio Mladica da ubije tek vise od 5000 ljudi, da bi se stekla norma... cuj ti, bio i neki Slovenac, pa i jedan Marsovac... SVASTA!!!
pre 10 godina
Ma daj, baba, senilna si... Klinton kao naredio... a ko je IZVRSIO? Da nije Mladic mozda slusao Klintona i izvrsavao njegove naredbe?
pre 10 godina
Onda ispade da je Mladic americki covek jer je upravo uradio protiv srpkih interesa. Mladic NIJE SMEO da napadne mesto pod zastitom UN bez obzira sto su muslimani iz Srebrenice vrsile zlocine po okolnim srpskim selima. Sa druge starne i Holandske trupe pri UN morale su da brane Srebrenicu od Mladica tako da je i njihova odgovornost velika.
Ovo ce ostati velika mrlja u dugoj srpskoj istoriji. Velika greska, neoprostiva.
pre 10 godina
Pa sad ti veruj "Sputnjiku". Dobro, verujem da B. Plavšić postoji, ali da li je ovo rekla, i baš ovako, nisam sigurna.
pre 10 godina
Prosto žalosno koliko su glupi i naivni ljudi vodili bosanske Srbe 1990-1995. Klinton? Pa gospodja ne bi prepoznala Klintona da joj dodje na kafu?
pre 10 godina
Rekla kazala.Kako bas da nemas taj dokument.
pre 10 godina
Zalosno! Sve i da je ovo sto ona tvrdi tacno (a dokaze ne vidimo), ostaje cinjenica da je srpska vojska pocinila najveci zlocin u Evropi nakon 2. svetskog rata, zbog kojeg ceo srpski narod i drzava i danas trpe posledice. Sve i da je postojala "teorija zavere", to ne opravdava ono sto je ucinjeno u Srebrenici. Prema ovoj izjavi, ispada da su Amerikanci "krivi" zato sto su dobro procenili sta ce Srbi uraditi samo ako im se pruzi prilika. J
pre 10 godina
Čak i da je istina, ovo je genijalna tvrdnja :-)
Znači kad se nekom opljačka stan kriv je vlasnik što nije imao protuprovalna vrata a ne lopov?
pre 10 godina
Eto i to su stranci uradili. Ko je prekopavao mrtve i premestao ih u druge grobnice i lokacije sve da bi se zlocin zataskao.
pre 10 godina
znači za srebrenički zločin krivi su svi osim Mladića i njegovih pasa rata. Vjerojatno i Marsovci i Novozelanđani..
pre 10 godina
Morate biti svesni da je Milosevic izdao naredjenje o etnickom ciscenju Srebrenice i okoline. Onda ce vam biti jasno za koga je on radio.
pre 10 godina
Proći će mnogo godina i onda će se ovo sve potvrditi. MIks budala, plaćenika koji nisu ni znali da su im logistika zapadne službe.
pre 10 godina
Cak i da je sve ovo sto kaze ovaj osudjeni ratni zlocinac istina, to ne opravdava Mladica, stavise dize njegov stepen odgovornosti i dodatno ga kompromituje po svim osnovama.
pre 10 godina
izjavu dala osoba koja je osudjena za zločin!!! šta više da kažem.
pre 10 godina
Обична непоткрепљена подвала о којој ће се тек причати.
pre 10 godina
To se znalo i pre pocetka Srebrenice. Ono sto mene kopka, zasto se Srbija nije trudila da to i dokaze, nego su priznali genocid? Zasto u slucaju bombardovanja 1999. nema ni tuzbe Srbije i odstete? Djubre se prvo cisti u svom dvoristu.
pre 10 godina
Sram te bilo. Zbog tebe i tebi sličnih smo mi ostali Srbi označeni kao genocidan narod i zločinci. Pominjes Klintona i jednog Hrvata i Slovenca,a svi znamo da su hiljade ljudi bile uključene u masovne egzekucije. Pa ako je Klinton to naredio Aliji pitanje je kome je Alija naredio da pobije te ljude?! Karadzicu., Mladiću, tebi? Ispada da ih je Alija doveo na klanje, a mi Srbi ih samo poklali?! Pa kako možemo mi biti krivi za to. Sramota
pre 10 godina
Pitam se dali netko može da vjeruje u ove gluposti! Pitam se zašto treba proći 25 godina, da bi ljudi u Srbiji shvatili da se u Srebrenici desio genocid! Zašto ljudi vjeruju u ovakve gluposti, teorije zavjere, umjesto da se suoče s tužnom istinom. Primjera radi, pogledajte Njemačku, nitko se ne usudi da porekne zločine, poricanje zločina je kažnjivo. Dali će amerikanci biti krivi za 10 godina Dodigu, što studenski dom na Palama nosi ime zločinca Radovana Karađića koji je poslije II svjetskog rata i procesa u Nurnbergu osuđen za genocid. Zamislimo situaciju da neki Hitler, Goebbels, i Himmler imaju nazive studenstog doma u Njemačkoj. Koliko je Srba prosvjedovalo zbog ovoga. Ponekad je i šutnja zločin! Zato manje teorija urora, a više suočenja s istinom i vlastitim glupostima.
pre 10 godina
Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
pre 10 godina
Eno sad... uvek je neko drugi zločinac!
pre 10 godina
Biljana previše ti je nategnuta priča, a pereš prvo sebe pa onda druge. OK, ne treba previše pameti da se skonta da su u svim ovim ratovima na području bivše Juge prste imali svjetski moćnici, kako Amerikanci, tako i Evropljani, Rusi... Al ispadaš u svojoj izjavi prilično i glupa, jer da si toliki spasilac svoga naroda onda si trebala uzeti kredit i platiti taj papir i sprati ljagu sa svog naroda. Nisu Biljana Srbi napravili genocid u Srebrenici, ne može narod napraviti genocid, može samo određena politička grupa sa istomišljenicima koji su provodili, a to ste ti Karadžić, Mladić i ostali upravo i bili. Ti si Biljana zločinac, Radovan je zločinac, a u Srebrenici ste narpavili genocid. Pusti sada teorije zavjere. Po tvojoj logici onda za svaki zločin koji srpski narod traži pravdu, neko će imati teoriju zavjere. Npr. da ono na Kosovu nije opšte dijelo Albanaca već da su došli iz Gabona ili Sudana ili svemirci da to rade. Biljana krvave su ti ruke. Ti si se ljubila sa Arkanom u Bijeljini, a desetine mrtvih ležale po ulicama ili ih skupljali na kamione.
pre 10 godina
Stara taktika americkih predsednika kada ne mogu da ubede Kongres da udju u rat. Setite se samo Perl Harbura i "iznenadjenja" u zoru !!!!
A i Sadama su navukli u Kuvajt, nisu kuvajtski inzinjeri izvlacili iracku naftu nego, naravno, americki.
Takodje, pronadjite na netu kako i zasto su Amerikanci usli u rat u Vijetnamu. Kao vijetnamci su im, lukovima i strelama, napali ratne brodove !!!!
pre 10 godina
"Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
(BoKi, 25. mart 2016 08:04)"
Ne, ne treba i ne može da opere one koji su naseli. A šta biva sa Klintonovom administracijom koja je ovo odlično isplanirala, i nije joj bio prvi put, na Kosovu smo kasnije videli - ni poslednji!? A mogu samo da zamislim šta se dešava sada u Siriji!
U ovo što je rekla Biljana Plavšić apsolutno mogu (a i hoću!) da verujem!!!
pre 10 godina
Istina. Postoji i norveski film o tome "Srebrenica: a town betrayed".
pre 10 godina
Pa ne znam. Zarad manje kazne priznala i šta je bilo i šta nije, sada nekako treba da ispadne drugačije... Niste branili Srbe pred sudom u Hagu, već sebe. To je razlika između vas i, recimo, Šešelja (ma šta mislio o njemu, a mislim sve najgore) i Miloševića (nikada ga nisam cenio, bio na ulici kada je padao, ali baš tokom suđenja u Hagu video da nije bio ništa više kriv od Alije, Franje i ostalih oslobođenih. To ga ne amnestira, ali daje istorijsku perspektivu onoga što se stvarno događalo). Vi? Ništa od toga. Bar je tako meni izgledalo. A na stranu da je izjava jako neozbiljna ("ima u knjizi, kako se zove... ima u dokumentu, koji nemam..."). Ako hoćete istinu o Srebrenici, tu vam je izuzetna Korvinova knjiga "Srebrenica Massacre" koja pljuje po svima. Pokazuje da broj žrtava ni izbliza nije bio kao što muslimani tvrde (pisac je inače bio zvaničnik UN-a tokom dešavanja na koga su u nekoliko navrata pucali muslimani, želeći da okrive Srbe), a bogami govori i o nama Srbima koji tamo JESMO ubijali i počinili zločin za koji treba da budemo kažnjen. To što žrtava nije bilo 8000 nego maksimum 2000 (tek kada je medijska manipulacija počela su civilne žrtve naknadno dovožene u Srebrenicu, o čemu postoje i dokazi: uključujući i Srbe koji su sahranjivani kao muslimani), i što nije u pitanju genocid nego masakr, iz mog ugla nas nimalo ne pravda.
pre 10 godina
Биљана вас сам једино ценио од читаве те булументе али кад вас молим немојте више никад да се оглашавате .Признали сте , одслужили сте казну купите кокице, семенке бајат хлеб и право у парк .Храните голибове и врапце и заборавите на све. Овако нас само више и дубље укопавате.
pre 10 godina
tacno. ne bi ga oni zvali na dan te Srebrenice da nije naredio
pre 10 godina
"To se znalo i pre pocetka Srebrenice. Ono sto mene kopka, zasto se Srbija nije trudila da to i dokaze, nego su priznali genocid? Zasto u slucaju bombardovanja 1999. nema ni tuzbe Srbije i odstete? Djubre se prvo cisti u svom dvoristu.
(Kirito, 25. mart 2016 08:24) "
Možda zato što je to laž? Možda zato što se veliki ratnik slikao pored ljudi koje je dan dva kasnije ubio.
pre 10 godina
Tragično...Srbija se MORA suočiti šta je rađeno u naše ime. Klinton odgovoran, sa slovencima i hrvatima?! Ovo vređa inteligenciju...
pre 10 godina
Suluda tvrdnja. "Svi su krivi samo Karadžić nije."
On bi mogao biti kriv zato što nije bombardovao položaje VRS kad su krenuli u napad na zaštićene zone i tako spriječio genocid. Ali za to i nije imao mandat od UN-a.
Ovih dana možemo očekivati još stotine ovakvih izjava (metodom relativizacije) čiji je cilj uvjeriti srpski narod na njegovi političari ne snose odgovornost.
U prvoj tački optužnice za genocid u 7 opština je dokazano sve osim genocidne namjere.
"Vijeće je utvrdilo da je u odnosu na opštine, Karadžić kriv za progon, istrebljenje, deportaciju, prisilno premještanje i ubistvo. Vijeće, međutim nije moglo identifikovati ili utvrditi postojanje genocidne namjere, te stoga nije imalo dovoljno dokaza da zaključi van razumne sumnje da je genocid počinjen u tim opštinama."
Da li je neko drugi kriv i za najveću masovnu grobnicu Tomašicu u Prijedoru sa 400 žrtava masovnih egzekucija iz '92?
pre 10 godina
Rekla kazala.Kako bas da nemas taj dokument.
(Decko, 25. mart 2016 07:50)
Potraži na netu film "Srebrenica: A Town Betrayed".
Dokumentarni film koji su snimili Norvežani. U potpunosti potvrđuje ovu priču.
Naravno da to nije opravdanje za zločine, ali je činjenica da je postojao takav plan.
pre 10 godina
Citajuci ovakve (moram reci gluposti), posmatrac sa strane bi rekao da je Balkancima, a narocito Srbima i Bosancima SVE kroz istoriju namesteno! Namesten atentat Principa, pa strada par miliona Srbijanaca, namesten 27. mart, pa strada par miliona Balkanaca, opet najvise Srba, namesteni gradjani Srebrenice NA NISAN(!idiotluk),..., mozda ce neki nadobudni istoricar dokazati da su nam (nekakvi)Ameri namestili i Kosovski boj! Ja na sve to odgovaram: samo se budali moze sve namestiti, kroz istoriju su nam dakle vodje bili budale i prevaranti, nesposobnjakovici i lazovi, to je tuzna istina. Zato treba paziti kad se glasa.
pre 10 godina
Pa da, Klinton je bio vrhovni komadant vojske RS. Biljana, Radovan i Ratko se nisu nista pitali.
Juce je Biljana izjavila da se Karadzic ne kaje. To je tacno, ali i ona se pokajala samo da bi smanjila zatvorsku kaznu. Vreme pokazuje da su akteri krvavog pira iz devedesetih, ponovo rasirili svoja krila, sa ciljem da svoju odgovornost za tragedije prebace na druge. To rade tako sto ponovo raspiruju mrznju, praveci stetu sopstvenom narodu.
,,Onaj ko ne zna sta je dobro, ne zna dobro ni ciniti". Ljudi poput Biljane, nisu znali onda, ne znaju ni sada.
pre 10 godina
Znaci ipak su srpske snage nameravale da ubiju te ljude, bez obzira da li se znalo da se ostali povlace. Jos tuznije i jos vece zlo :(
pre 10 godina
Svet - nauka , tehnologija , prosperitet
Srbija - ratovi , karadzic , proslost
pre 10 godina
U Srebrenici se desio strasan masakr. Iako je preuvelican ipak je zlodelo za koje mora neko da bude kaznjen. Saosecam sa svim zrtvama najiskrenije!
Ono sto mene boli jeste to da je u okolini Srebrenice, u demilitarizovanoj zoni, pobijeno 2000 srpskog stanovnistva, a ko je kaznjen? Sve je to uticalo na kasnija desavanja u Srebrenici. U ludilu gradjanskog rata, u moru kontraverznih desavanja, veoma lako se manipulise ljudskim osecanjima, ponekad zivotinjskim instiktom za ubijanjem i osvetom... Srebrenica je izrezirana, i tacno su znali (svetski mocnici) sta ce se desiti... Nazalost!!!!!
pre 10 godina
dobro, treba da se odgovara za zlocine u srebrenici. nema sumnje. ali, sta cemo sa pokoljem u bjelovcu, visnjici i kravici? u knjizi mrtvih srba srebrenice i okoline stoji 3228 imena, koji su ubijeni i nestali od 1992.-1995. godine. i to nije konacna cifra. tim krajevima je harao i masakrirao naser oric. sta cemo sa tim? gde je tu pravda? zasto niko ne prica o tome? gde su te majke srebrenice?
pre 10 godina
Bjake za malu djecu.Garant je reč o izvlačenju nekih Klintonvih riječi iz konteksta.Ko bi normalan mogao da kaže tako nešto..a pogotvo ko bi normalan mogao da povjeruje u ovakve gluposti..
pre 10 godina
Znaci Plavsiceva, a samim tim i ceo vrh tadasnje RS znaju za "lukav plan" Klintona da se "cetnici puste u Srebrenicu" i znaju da "ne sme biti manje od 5000 ubijenih" jer ce onda Klinton "uci u rat na strani Bosanskih muslimana i bombardovati srpske polozaje". I, sta urade Plavsiceva i njeni saborci? Udju u Srebrenicu i urade ono sto je Klinton upravo i hteo. Pitanje je ovde ZASTO STE GA VI POSLUSALI jer ste znali sta je njegov plan, i ZASTO STE MU DALI POVOD KOJI JE trazio? Da ne pricam sto su Srbiji nametane jos gore sankcije zbog toga, sto smo mi ovde skupo platili vase "ratne igrice" i dan-danas placamo odlivom mozgova i mladosti koja bezi iz Srbije kuda je noge nose, i sto smo na kraju krajeva poneli iz tog rata epitet agresora, zlocinaca, i sto smo u ocima sudelovali u najgorem zlocinu od Drugog svetskog rata.(nidje veze, 25. mart 2016 11:22)Ako si pažljivo čitao onda bi znao da je Plavšićeva za to saznala tek na njenom suđenju.Da su znali šta im se sprema sigurno ne bi naseli.Sve je to politika,to je zajedničko svim ratovima.A to da je Srbiji i Srbima zbog toga nametnuta neka krivica je glupost.Da li su bosanski Srbi krivi za Kosovo ili za to kriviš kosovske Srbe?Prošlo je 17 godina od rata,a ljudi i dalje,možda u većem broju,napuštaju Srbiju,a napuštali su je i pre ratova.Moramo biti svesni svoje odgovornosti u ratovima 90-ih,ali mi se čini da mnogi u tome preteruju.Autošovinizam je podjednako opasan kao i šovinizam.
pre 10 godina
U ratovima nista nije slucajno. Odgovornost za dogadjaje je uvek na rukovodecim ljudima. A Srebrenica je ocigledna vesto izvedena PERFIDIJA, u ratovima sasvim dobro poznata i razradjena operativna radnja.
Ako policija posle derbija u Beogradu usmeri navijace Zvesde i Partizana u isti park, eto krvi do kolena. I onda policija nije kriva?
Lakse je zabiti glavu u pesak nego se suociti sa istinom. Praviti se lud i glup ili stvarno biti lud i glup.
pre 10 godina
Gluposti. Amerika ce uci u rat i biti na vasoj strani ako zrtvujete 5000 ljudi. Zasto Americi treba povod i razlog da nekog napadne?! Ako zele nekoga napasti to ce i uciniti bez ikakvog povoda. Ako im cak treba neki povod izmislice nesto jednostavnije kao "Srbi kriju nuklearno oruzje" a ne pokolj 5000 ljudi.
pre 10 godina
Mogu da poverujem u obu priču znajući kako funkcioniše američka spoljna politika. Ali je genocid učinjen i verujem da je i Karadžić jedan od najodgovornijih
pre 10 godina
dobro. znaci klinton je nagovorio muslimane da se povuku, a civile u srebrenici je pobio ko?
pre 10 godina
Znači, da rezimiramo — Klinton naredio, Izetbegović dozvolio, Mladić izvršio. Ne znam ko je ovde krivlji i ljigaviji, ali se najviše stidim poslednjeg jer sam i sam srbin.
pre 10 godina
Onda je to rekao 1992. Godine jer Sefer je 1993 smjenjen sa mjesta načelnika generalstaba Armije BiH. Ovim je samo još više bacila ljagu na Mladića i Karadzica. Namjerno ne pišem Srbe jer hvala bogu nisu svi isti.
pre 10 godina
@Zoran, Grešiš Zorane.Veliki ratnik se slikao pored žena i dece, a njih nije ubio posle dan -dva nego ih je transportovao žive i zdrave za Tuzlu. Grehota je pripisivati nekome zločin koji nije učinio, dovoljno je i ono za šta ga optužuju.
pre 10 godina
Nije mi jasno, je l' naredio Srebreničanima da budu ubijeni? Ovi što su pucali (Srbi) nisu smeli da odbiju "Klintonovo naređenje"? Gluposti!
pre 10 godina
Ako sam ja dobro shvatio, Clinton je samo ispravno procijenio zlocinacku narav vodstva bosanskih Srba i osigurao okolnosti da ona dodje do izrazaja u Srebrenici, a ovi se upecali na udicu. Ne vidim da to dovodi Mladica i Karadzica u neki povoljniji polozaj. Nitko im nije drzao pistolj na celu i prisilio ih da narede ubijanje ljudi.
pre 10 godina
Ma moguće i da je bilo tako, uklapa se sa nekim drugim činjenicama - pa šta? Jel to kao treba da opere one koji su ispali glupi pa naseli? I još pokazali sopstvenu krvožednost...
(BoKi, 25. mart 2016 08:04)
Ne treba da pere... Vec da osudi sve krivce! Jel treba da nabrajamo otpustene zlocince ili sad razumes poentu?
pre 10 godina
Ako je Clinton od Izetbegovica trazio 5.000 zrtava, kako je Izetbegovic mogao imati i najmanji uticaj na to, kada su Srebrenica i njezina okolina u to vrijeme bile pod kontrolom srpske vojske? I ako je Clinton trazio 5.000 zrtava u Srebrenici, sto im Srbi nisu promrsili racune pa kazali: "Eh, mi necemo izvrsiti genocid!"
pre 10 godina
Zafalilo 20K maraka da svi budu oslobodjeni, tako je ispalo po Sputnjiku i Biljani.
Ima li nekog na ovom svetu da u to moze da poveruje?
pre 10 godina
Ispada da su Srbi bili naivčine, Tuđman im podmetnuo Vukovar sa Ovčarom a Alija Srebrenicu i sve to po planu Amerikanaca.
pre 10 godina
Alija, Milosevic i Tudjman stoje iza svega loseg sto se desavalo 90-ih. Ovo su sve poslusni piuni. Piuni bez duse, ali piuni.
pre 10 godina
Sve ce jednom izaci na vidjelo, bas sve, ali tada to vise nece biti vazno. I sada se objavljuju podaci o nekim desavanjima iz
2. sv. rata ili nekog drugog perioda koji je znatno udaljeniji od sadasnjeg - sta je bio uzrok necemu, ko su bili akteri itd. i vidimo da je mnogo toga bilo drugacije. Ali, ta laz je zauzela svoje mjesto i njome je postignut cilj. Kasna istina da samo gorak ukus i to je sve.
pre 10 godina
"Oni nas navukli, mi jadni naseli", "oni zli i prepredni, mi jadni naivni" Boze ima li te da vdis ovo!?!
pre 10 godina
Ovim ukopava same Srbe! Čini mi se da ovo znači da gde god bi Bošnjaci pustili i koliko god bi pustili Srbi bi pobili! Priznajte zlocine, pomirite se sa tim i da se konacno krene napred. Baš ti Biljana i ostala ekipa ste nas Srbe kostali i ukopali kao što ni jedan strani okupator nije. Da nije malo mnogo vašeg patriotizma?!
pre 10 godina
Sve i da je tacno da su Klinton i Izetbegovic naredili klanje i ubijanja, kako objasniti srpsku pamet koja je taj monstruozan zlocin sprovela u delo?!
Kako objasniti silne primarne, sekundarne i tercijalne grobnice?
Kako objasniti Visegrad, Focu, Prijedor, Kljuc, Brcko, Zvornik, Bjeljinu, Manjacu, Keraterm? Jesu li sve to Klinton i Izetbwgovic naredili?
pre 10 godina
Mnogo me nerviraju pametnjakovići koji sjede za svojim kompjuterima i na ovim komentarima sve znaju, i šta je zavjera i šta nije!
A za ove koji ne vjeruju, imate dokumentarni film na youtube-u, muslimanskog novinara, koji do detalja sa svjedocima opisuje ovo što je Biljana izjavila.
S druge strane, srpski politički vrh nije smio dozvoliti dešavanja u Srebrenici.
pre 10 godina
Čitam komentare i ne mogu vjerovati kako neki ovdje razmišljaju (što se vidi i po komentarima i po plusevima i minusima na nekima).
Pa i da je istina da je namješteno ljudi su doslovno izvršili masakr. Ubijali su se ljudi ko na traci. Netko je usporedio kad se nadju navijaci Zvezde i Partizana na istom mjestu kako policija treba snosit odgovornost. U redu, slazem se, ali to su navijaci medju kojima na obje strane ima budala. A ovdje se pucalo po nenaoruzanim ljudima i bacalo ih se u rupe. Koji mozak moras imati da radis tako nesto, a koji da takav monstruozan cin uopce pokusas opravdati...
Jedino što je žalosno što svaki put kad pomislim da možemo nastaviti živjeti na ovim prostorima bez mržnje dogodi se ovakva vijest koja tu mržnju iznova raspiruje... Dugo neće biti pravog mira medju narodima na ovim prostorima...
pre 10 godina
Ma garant su Ameri ukljucili HAARP i tako uticali na Mladica i drustvo.
pre 10 godina
pa sve je to jasno odavno...
pre 10 godina
Tacno je neko rekao ovde na komentarima: samo sebe i svoje pajdase pokopava ovakvim izjavama. Bolje joj je da cuti. Nije problem u Klintonu - americkom birokrati koji funkcionise onako kako svi birokrate rade. Ameri su i za drugi svetski rat trazili povod - Perl Harbor ili napad na Poljsku, ali nisu rekli japancima da izgaze Kinu i ubijaju decu u stomacima, ili Nemcima da pustaju ljude u gasne komore. Ovi su to sami resili da obave. To sto smo mi imali kao narod Jasenovac ili Jadovno - ne daje nam nikakvo pravo da glumimo mucenike. Kada je vecina oruzija od JNA bila na nasoj strani nismo ga upotrebili - vec zloupotrebili. Sada polemisemo o tome sta bi nama uradili Muslimani ili Hrvati. Znamo sta bi nam uradili - ono sto su i uradili u Oluji. Ali to opet nije izgovor za zlocin. Jeste dno-dna Hag koji ne osudjuje Hrvatske i Albanske monstrume - samo da bi neko mogao da napise istoriju kako njemu odgovara.
pre 10 godina
I ako je ovo tačno, to ne opravdava zločin već pokazuje koliko smo glupi.
pre 10 godina
Koja gomila gluposti! Halolovic smijenjen sredinom '93, razrijesen duznosti komadanta arbih i clana ratnog pretsjednistva. Jedino ako su Klinton i Izetbegovic imali svoj opaki plan godinama ranije, drugacije nikako Halilovic nije mogao prisustvoti razovoru na tu temu.
pre 10 godina
moguce je da su htjeli da se to desi. i da bude povod za intervenciju. preko leđa tih ljudi,žrtava. to je vise ljudi govorilo u Hagu. Clinton i Alija. užas..Mladic je obavio prljavi posao.
pre 10 godina
Čak i da je tačno, oni su Srbe samo pustili da uđu, a Srbi su sami počinili pogrom. Zapravo je još strašnije, jer znači da su mogli predviteti da će se Mladićeve jedinice ponašati kao apsolutni varvari, zveri iz pećine
pre 10 godina
Često mi padne na pamet koliko bi život bio lepsi da nikada nisu postojale osobe kao plavsicka,sloba,radovan,ratko,seselj,alije,tudjman,koliko neki umovi zavedu ljude lako da se ubijaju i kolju ni za sta,meni neobjasnjivo....
pre 10 godina
Ovo iskreno receno ni u filmovima nema...
pre 10 godina
Mogli ste biti malo pametniji, malo kontraverzniji i lukaviji da uradite suprotno od zamke koju su vam smestili Ameri, i ništa od onog što je bilo se ne bi desilo.
I niko u ratu prošlom nije pobedio, jer niste se mirno razišli, i niste sačuvali Yugoslaviju...I ima puno sad o svemu da se razmišlja...
I molite boga da se pojave mlađi ljudi sa vizijom koji će ponovo uspostaviti bliske veze sa našim najbližima: Hrvatima i Bošnjacima...Jer to je jedino što nas može izvući iz svega ovoga, i jedino će tako Ameri ZAUVEK ućutati.
pre 10 godina
Znaci Plavsiceva, a samim tim i ceo vrh tadasnje RS znaju za "lukav plan" Klintona da se "cetnici puste u Srebrenicu" i znaju da "ne sme biti manje od 5000 ubijenih" jer ce onda Klinton "uci u rat na strani Bosanskih muslimana i bombardovati srpske polozaje". I, sta urade Plavsiceva i njeni saborci? Udju u Srebrenicu i urade ono sto je Klinton upravo i hteo. Pitanje je ovde ZASTO STE GA VI POSLUSALI jer ste znali sta je njegov plan, i ZASTO STE MU DALI POVOD KOJI JE trazio? Da ne pricam sto su Srbiji nametane jos gore sankcije zbog toga, sto smo mi ovde skupo platili vase "ratne igrice" i dan-danas placamo odlivom mozgova i mladosti koja bezi iz Srbije kuda je noge nose, i sto smo na kraju krajeva poneli iz tog rata epitet agresora, zlocinaca, i sto smo u ocima sudelovali u najgorem zlocinu od Drugog svetskog rata. Znali ste sve i opet ste sve uradili da Klinton ispuni plan, ako je to o cemu vi gospodjo Plavsic pricate uopste u vezi sa realnoscu. A bice da nije, nego da lupate "kao Maksim po diviziji". Bice da je doslo vreme da od mnogo toga u sta su se do juce kunuli pojedini danas vec "peru ruke". Herojski, dosledno, hrabro, patriotski. Bruka i sramota. Kazu da vuk dlaku menja, ali cud nikada. A ovima bi i vukovi pozavideli. Napisao bih jos stosta, ali mi ne bi objavili komentar. Pametnom dovoljno...
pre 10 godina
Da je bio umešan u celu priču svi znamo. Ali da ona nema 10.000€ za takav dokaz!!?
pre 10 godina
Bezuspesno je pokusava opravdati zlocin isticanjem da su svi radili po naredbama.Time jedino pokazuju koliko je tezak posao sudija koji se suocavaju sa vrzinim kolom u kojem su svi lancano povezani.Ne vidim nikakvo moguce opravdanje u isticanju tudjih gresaka.
pre 10 godina
ameri prave holivudski film u stvarnoj reziji!
pre 10 godina
nije iskljuceno da je postojao dogovor bilo kakav. Ali Srbe niko nije mogao da nagovori da ubija. Nije Klinton mogao da kaze Mladicu da strelja tolike ljude, a da ga ovaj ne pita "da li si ti normalan?"
pre 10 godina
Neko ti kaze da skocis u Dunav sa mosta jer je to ok. i ti to uradis jer ne mislis svojom glavom-strasno!!!!!
Zasto to nije receno pre 20 godina, zasto tada nije izaslo u javnost da se spreči Srebrenica.
pre 10 godina
Cemu ovo, kada smo mi ispali magarci. Nas prst je bio na obaracu i to ne moze da se obrise. Sve mi je jasno, ali zasto ste dozvolili vi da se to desi kada ste sve znali? Cemu ovo pravdanje uvek da je neko drugi kriv? Zasto tada niste shvatili i videli malo dalje u buducnosti? Zasto smo toliko plitki i gledamo samo 1mm ispred nosa? Neko je dozvolio i nas gluperde iskoristio kao izvrsioce. Ti sto su pucali i sto su im rekli da pucaju, su se direktno po***** na ceo narod!
pre 10 godina
Sto to nisi ranije rekla bako
pre 10 godina
prestanemo da krivimo druge, sami smo krivi za nasa desavanja I to treba priznati. posebno je potrebno kritikovati nase kad zlocinac prica o zlocinu ili korumpirani kad kaze da korupcija je zlo. vreme je za normalni razum, al tesko
pre 10 godina
Mnogo volimo da mislimo da smo pametni, a realno mnogo smo glup narod.
To nam je glavna osobina - glupost. Pogledajmo samo koliko smo izginuli u XX veku, i za cije babe zdravlje. Dosta je.
pre 10 godina
Cak i da je sve ovo sto kaze ovaj osudjeni ratni zlocinac istina, to ne opravdava Mladica, stavise dize njegov stepen odgovornosti i dodatno ga kompromituje po svim osnovama.
(Yugo nostalgik, 25. mart 2016 08:27)
Tako je, i ne samo njega, vec i nju, jer je to nije interesovalo, a bila je na poziciji gde je trebalo to da je interesuje. Ali poenta nije da se umanji krivica Mladica, Plavsiceve i zlocinaca koji su ovo uradili, vec ako je ovo istina, onda ima jos odgovornih koji treba da odgovaraju kako bi zrtve dobile pravdu.
pre 10 godina
Ti Muslimani u Srebrenici, su naši ljudi. Kako god okrenete, to je isti narod. I zato nema smisla suditi Karadžiću i Mladiću u Hagu. Kontraproduktivno je. On će i dalje ostati zločinac za žrtve, heroj za zabludele. Nema smisla ubijati ljude pa posle iči i izvinjavati se. To je glupost.
pre 10 godina
A šta si uradila draga Biljana povodom suđenja?!? Što to sada govoriš, u čemu je stvar? Žalostna je sudbina našega naroda, nema nimalo jedinstva ... Za svoj lični interes i odbranu same sebe, ti si uradila to što si uradila. Indirektno si "priznala", da smo krivi. E moja Biljana ...
pre 10 godina
I sta sa tim? Da pozovu Klintona u Hag? Ne budite deca. Misljenja sam sa ce se RS ipak odrzati u nekom obliku i to je jedino vazno. Rat je bio i svako se borio kako je znao ali ovakve price ne vrede puno, tacnije vise skode nego sto pomazu. Vreme je da se pustimo toga, da pocnemo Srbiju da cuvamo i pravimo pravu drzavu.
pre 10 godina
ako je ovo istina, onda su srbi ispali jos gluplji, da su lepo prebacili civile, a ne poubijali, sve bi bilo drugacije, ljudi bi ostali zivi, a vremenom bi se sve resilo, bili bi to nasilno premestanje, ali ne verujem da bi iko od srba odgovarao
pre 10 godina
@stojan
Ima. Ja. Poznavajuci neke "kljucne" ljude, a kasnije ratne zlocince (nisam kriv sto sam isao u skolu sa njima), cudim se da se po novinama cesce ne provlace dva kljucna pojma koji su iznad nacije i religije (ma koliko to izgledalo drugacije): pare i droga.
Zar mislite da IKO moze da ustane iz kreveta u 5 ujutru i ode da ubije 600 Srba ili 5000 muslimana (HVO), a da nije droga "pomogla" i kupljena kuca (+ BMW) mesec ranije?
pre 10 godina
stvar je prosta.pamet u nas Srba ravna nuli.Bio sam ocevidac nekih stvari posle pada Srebrenice .Prosto znalo se da ce biti odmazde .plus kriminalci iz Srbije.Tako su nas lako navukli.Gen.Mladic prvi odgovoran i ispao zesce glup.a bolesnika koji streljaju ima koliko hoces.nekad i za sebe tvrdim da sam pametan .kao i vecina Srba smatra da smo mnogo pametni....ali cinjenice i stanje u kojem smo pokazuje da smo skroz kontra.pozzz i pamet u glavu
pre 10 godina
Gluposti,ako je ona to zaista izjavila,ne verujem da je Klinton to bas tako formulisao,zna se da je trebao odredjen razlog da bi NATO mogao da intervenise,zato sto su ovi nasi tadasnji pametnjakovici u pocetku manipulisali i svetu je tesko bilo da ima pravi uvid u stanje.Prava istina je da su jaci hteli slabije da uzmu pod svoju komandu,i osvete se nekima zbog proslosti,ko je bio jaci nije tesko shvatiti.
pre 10 godina
Eee Biljana.Sada pricas o tome!
pre 10 godina
sad si se setila
pre 10 godina
Sistem koji nije imao stalnu proveru i balansiranje (checks and balances ) je problem svega ovoga. Ako je Klinton to uradio on je samo iskoristio našu glupost. U normalnim zemljama i društvima se svaka odluka proverava u sistemu sprovođenja, i ako samo jedna karika (od narebodavca do dželata) ima nešto protiv. Sve se vraća nazad sa pismenim obrazloženjem. I ako ima neslaganja ide na javnu raspravu. Ako nijedna od karika se nije suprostavila zločinu. Onda su svi oni odgovorni (i snose isti teret krivice). Jer njihovim prostim prenošenjem naredbi do zločina je došlo. Zato ova žena koja nije pokušala da stopira ono što je mogla je direktno odgovorna (ne manje od svih koje sada spominje u tekstu). Doduše Plavšićeva je uvidela svoju grešku i pokajala se. Time je koliko toliko oprala svoj obraz i izdržala kaznu.
pre 10 godina
Jedina pametna stvar koju sam zakljucuo iz raspada Yuge, mada vazi i za sve ratove ikada, je da cim se zapuca negde bezi se sto dalje u svet i ne ceka se da se gine za tudje interese vec se gledaju svoji. Isto kao sto samo svoje interese gledaju oni sto zapocinju ratove, tako treba i svi mi da radimo.. Ne postoji nacionalizam, patriotizam i izdajnistvo, postoje samo izdani ljudi, zaboravljeni heroji, zrtve i sa druge strane oni koji se nisu mirili sa tim, vec su srecu potrazili u svetu da na miru i u sreci provedu ovih 70-80 godina sto nam je dato da provedemo na Zemlji. Zato ljudi uzivajte u zivotu!
pre 10 godina
Zafalilo 20K maraka da svi budu oslobodjeni, tako je ispalo po Sputnjiku i Biljani.
Ima li nekog na ovom svetu da u to moze da poveruje?
(stojan, 25. mart 2016 11:13)
Nebi bili oslobođeni,jer je zločin počinjen ,samo bi bacilo drugačije svjetlo na ulogu Alije u cijeloj priči. Ali istina da malo glupo zvuči da se nije moglo skupiti novca kolko je koštao u to vrijeme rabljeni mercedes 190 D .
pre 10 godina
Pre nego što se mišljenje iznese na ovakvom mestu, trebalo bi se dobro upoznati sa materijom. To u najmanju ruku podrazumeva obrazovanje ili bar samoobrazovanje. Balkanski problemi su stariji od svih ovih ljudi. Pročitajte, recimo, "Pilipendu" Sime Matavulja za početak. Pripovetka je vrlo kratka i sadržajna i neće vam oduzeti mnogo vremena za čitanje.
pre 10 godina
Mislim da nasa vlast snosi odgovornost sto desavanja oko Srebrenice nije istrazila do kraja. 1996. godine uhapsen je Erdemovic, pripadnik 10. diverzantske brigade Vojske Republike Srpske. Priznao je da je ubio, streljao 1000 Bosnjaka. Osudjen je u Hagu samo na 5 godina zatvora, a danas je zasticeni svedok. Od izjave u Beogradu, do Haga ima mnogo izmena. Milosevic ga je maestralni ispitivao sto ima u transkriptu sa sudjenja od 25.avgusta 2003 (dostupno na internetu). Citavu tu jedinicu on je, kroz ispitivanje, povezao sa francuskom obavestajnom sluzbom. Njegova teza je bila da se pripadnici ove brigade po nalogu stranih tajnih sluzbi vrsili zlocine po potrebi. Erdemovic je tada pominjao da je komandantu njegove jedinice obecano zlato i novac za ubistva. Simptomaticno je da su mnogi iz jedinice dobili lazne pasose i u sklopu francuske vojske otisli u Zair. Nesto slicno je Milosevic skoro dokazao i kad je u pitanju Ovcara, ako nista drugo, bar transkripti sa sudjenja. Sve ovo se moze naci na internetu, ali, to nije dovoljano da vlast pokrene ozbiljnu istragu ovim povodom. Njegovo ispitivanje se zavrsava na sledeci nacin: OPTUŽENI MILOŠEVIĆ – PITANJE: Molim vas, da li biste vi, s obzirom da znate šta ste uradili, u Srbiji ili bilo pred kojim sudom u svetu koji vi možete da zamislite, za ovo masovno ubistvo koje ste sami ovde naveli da ste izvršili, mogli da dobije te takvu kaznu kakvu ste ovde dobili?
pre 10 godina
Sto jedan lud zaplete, ni deset pametnih ne mogu da odmrse!
pre 10 godina
Plavsic je to trebala da prica u Hagu.
pre 10 godina
Zamolio bih novinare da ipak ne pišu svakojake gluposti. Pa u ovo ne može da poveruje nijedan normalan čovek sa bilo koje strane. Nebuloze.
98 Komentari
Sortiraj po: