Petak, 22.01.2016.

16:56

Da je 'štreber' biti lako...

Motivacija, ljubav za nauku, podrška bližnjih, nastavnika i mnogo rada stoje iza zlatnih medalja koje oko vrata nose Aleksa Konstantinov i Mihajlo Sporić.

Izvor: B92

Da je 'štreber' biti lako... IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

101 Komentari

Sortiraj po:

S

pre 8 godina

Kako bi bilo dobro da umesto "Farme", "Karme"... i sličnih rijalitija osvane jedna obrazovna emisija sa ovim perspektivnim mladim ljudima i nekolicinom nekadašnjih osvajača svetskih medalja naučnih, sportskih, umetničkih...Bili bi radosni sa vise strebera

Silvester

pre 8 godina

Mene zanima da li u ovoj zemlji čovek može da bude nešto normalno, između protuve ili genijalca kojem "sve super ide u životu"? E, vidite, pošto je ideja srednjeg puta i koncepta normalnog života na ovim prostorima odavno likvidirana, pa se uvek raspravlja o ekstremima, mi ne vredimo kao društvo ama baš ništa. Al da se zna, to nije od juče. Samo je danas poprimilo groteskne razmere, no ko je malo više analizirao stvaro oko sebe ne treba da bude iznenađen. Inače, "akademski elitizam", iako zvuči kao nešto vrlo dobro i kvalitetno, tj kao da proizvodi kvalitet, u stvari predstavlja vrlo negativnu pojavu koja decenijama uništava naše obrazovanje. To je ona misao - "usmerićemo naše slabe resurse u 5% najboljih, a ostali neka čame". I na taj način, kada najbolji vrlo brzo odu odavde, ili se pogube u našim močvarama od škola i fakulteta, ostaje masa funkcionalno nepismenih kojima se lako upravlja, i pristaju da žive na dnu egzistencije.Usmeravanje pažnje na najbolje je samo floskula, i eufemizam, za bolesnu lenjost, nebrigu, javašluk kompletne prosvetne politike. Uzgred, nimalo slučajno, u prosveti je totalna uravnilovka, a ljudi po školama "rade" za socijalnu pomoć od 350 evra. Ne, nije nikakvo opravdanje što mnogi rade za 150. Na kraju krajeva, nek ide sve dođavola, ionako je ova zemlja uništena još pre 25 godina, i to totalno. Sve do sada je samo gmizanje u blatu. Sada smo na dnu septičke jame.

Stari znalac

pre 8 godina

@shorty Promasujes temu, a vidim da vecina ne razume kriticke komentare. Niko ovde ne zavidi ovoj deci, uspeh stoji, ali ono sto ne treba da se radi je da se dize pompa oko ovoga. Nije to toliko velika stvar da se pravi docek na balkonu i da se daju ne znam kakve stipendije. Kao sto rekoh, imam dosta kolega koji su jurili nagrade na takmicenjima, a posle je bilo stani-pani na fakultetu i na post-diplomskim studijama. Prosto takmicenje i studije su razlicite stvari, a tek istrazivacki rad da ne spominjem. Dugacak je put u nauci od ucenika, preko segrta, do zanatlije i majstora. Jako dugacak, potrebna je volja, samodisciplina, fokus, rad, a talenat i pamet se podrazumevaju. Ne pada nista sa neba. Ovo pricam iz sopstvenog iskustva, dupli vukovac, magistrirao, doktorirao, postdoktorske studije, saradjujem sa vrhunskim ljudima u oblasti, imam svoju laboratoriju, ide dobro, ponekad bljesak, nadam se bice ih sve vise.... Pozdrav svima.

Silvester

pre 8 godina

dovoljno je pročitati komentare i shvatiti zašto ovi dečaci ne treba ni da se sećaju srbije, a kamoli da se vrate. bez matematike nema nijedne nauke, logičkog i preciznog razmišljanja, naposletku reda u mislima i argumentovanju. što se vidi, gospodo, u vašim komentarima da vam nisu potrebne vesti o:
...
naravoučenije: poštujte tuđ trud umesto što s*****. ako nećete, onda imajte toliko obraza da ne s*****, već se posvetite tom življenju života punim plućima i profitabilnim firmama i šta ste već navodili.
(intj, 22. januar 2016 22:02)

Teoretski bi trebalo tako da bude kako ti kažeš, u praksi su škole i fakulteti u tranzicionim zemljama kao što je, npr, Rusija i Srbija - iz nekog čudnog razloga koristili matematiku kao zamenu za sve ono što bi učenici i studenti u stvari trebalo da nauče iz oblasti tehnike i nauke, usvajanja veština, inženjerskog ili ekonomskog načina rezonovanja i snalaženja. Svi predmeti na tehničkim fakultetima u Srbiji su toliko bili ugušeni matematisanjem, prilagođenim "genijalcima", da je samo njima to i pričinjavalo bilo kakvo zadovoljstvo. Nije nikakav problem bio u matematici, nego naprosto u neradu i javašluku našeg prosvetnog sistema kojem je najjeftinije i najlakše bilo plasiranje ovog iživljavanja nad mozgom, praveći debile od kadrova koji su morali da studiraju po 10 godina matematičkih perverzija, i izlazili sa fakulteta sa poremećajima, ne znajući da urade elementarne stvari iz svoje struke.

Иван

pre 8 godina

@шорти

Завршио сам ја одавно школу, био вуковац, био на такмичењима, завршио факултет, докторирао. Данас такмичења посматрам кроз своју децу и кроз оно што сам у међувремену научио о математици која није то што се ради на такмичењима и кроз пар судбина тих "генијалаца" са олимпијада.

Zoran

pre 8 godina

"Nego, cudno je, toliko cestitiki i pluseva ovde, a kad se prenese vest iz nauke toliko je onih koji diskredituju nauku"

Nauka ne donosi apsolutnu istinu. Kad smo vec kod matematike, znas li da se matematika ne tretira kao prirodna nauka?

Kad sam ja studirao matematiku, imali smo i filozofiju. Onaj nas pita da li je matematika prirodna nauka. Mi kazemo ...pa... jeste. A on kaze: Onda ova firma da menja ime? Firma se zvala Prirodno-Matematicki fakultet.

SD

pre 8 godina

Čestitke osvajačima medalja, a sada hajde neki biznis da osmisle i da zapose par (desetina, stotina, itd.) ljudi pa da nastavimo da citamo o njima i da im se divimo!

Zoran

pre 8 godina

"Druze, skola je skola,takmicenje iz matematike je takmicenje iz matematike, apstrakcija je apstrakcija a ZIVOT je nesto sasvim drugo... Poznajem bar trojcu momaka koji su osvajali medalje iz matematike i elektrotehnike a sada voze viljuskare kod nas ali i u Nemackoj."

Mozda osvajali medalje u osnovnoj skoli. Ako su u srednjoj, ne voze viljuskar u Nemackoj 100%. Pitaj ih.

intj

pre 8 godina

dovoljno je pročitati komentare i shvatiti zašto ovi dečaci ne treba ni da se sećaju srbije, a kamoli da se vrate. bez matematike nema nijedne nauke, logičkog i preciznog razmišljanja, naposletku reda u mislima i argumentovanju. što se vidi, gospodo, u vašim komentarima da vam nisu potrebne vesti o:
1. 5% ultra-mega-superiornih genijalaca, već ljudi koji žive punim plućima i
2. dečacima koji se bave "apstrakcijom" i neće ništa postići u životu jer idu da rešavaju zadatke.
vaše zbrkane predikcije nikako ne slede iz činjenice da su neki dečaci eto nagrađeni za svoj trud. nije uopšte bitno da li ćete ih okarakterisati kao genijalce ili arogantne štrebere, oni su prosto vredna deca koja su uložila rad u razvijanje svojih sposobnosti i bila nagrađena. a ja vam želim da i vas vaša deca tako obraduju svojim radom i trudom iz bilo čega za šta su sposobni, bilo to "apstrakcija" ili "praktično i korisno".
naravoučenije: poštujte tuđ trud umesto što s*****. ako nećete, onda imajte toliko obraza da ne s*****, već se posvetite tom življenju života punim plućima i profitabilnim firmama i šta ste već navodili.

anilS ašeN

pre 8 godina

Samo 74 komentara za sada? Da je neka starleta bilo bi 574. Samo kažem društvenim moralistima.
A Vama momci svaka čast. Da imam svoju kompaniju i da sam neki od ovih tajkunčina verovatno bi već imali ponudu od mene da radite kod mene za dobar novac. Vi ste budući biseri znanja i uspešnosti.

istrazitelj

pre 8 godina

где су и шта су у животу урадили наши математички олимпијци ...
(Иван, 22. januar 2016 20:33)

To je odlicno pitanje! Da me ne shvatite pogresno, ja ne potcenjujem tu decu, niti pokusavam da umanjim njihove fantasticne rezultate. Svaka cast, momci! Ali to ne znaci da ce njihovi sjajni uspesi danas biti bilo kakva garancija njihovog uspeha i u daljem zivotu. Zivot je, nazalost, poput maratona, gde brzina trcanja i prednost na pocetku trke ne garantuje pobedu ako na kraju trke ne mozes da daš gas i bacis se u ostar sprint. Vecina strebera iz moje generacije su zavrsili na doktorskim studijama tehnicke struke poznatih americkih univerziteta (MIT, Stanford, Berkeley itd.). Ali bilo je i onih koji su se jednostavno prefosirali u mladosti i kada su dosli do 30-40 uhvatio ih je zamor materijala, ubrzo pracen krizom srednjih godina. Uz to, nerdovski nacin razmisljanja, zanemarivanje duhovnog i fizickog rada na sebi, ego vaseljenskih razmera, cinican stav prema stvarima koje ih ne zanimaju, potcenjivanje soft vestina ... Sve to dovodi genijalce u polozaj da sada rade trecerazredne poslove za sefove ciji je IQ za dva reda velicine ispod njihovog. Dodajte tu jos i probleme na privatnom planu, jer zivot u braku s takvim ljudima nije nimalo lak. Sreca je da vecina zapadnih kompanija prepoznaje na vreme ovakve ljude, pridje im na adekvatan nacin, nagradjuje ih i time izvlaci najbolje iz njih. Ali to te ljude ne cini imunim na stres, burnout i ostala oboljenja modernog coveka.

Zoran

pre 8 godina

"Malo su mi uobrazeni, pogotovu Kostjukov i to je problem Gimnazija jer ne prave ljude, vec karijeriste bez emocija..."

Ti karijeristi obicno zavrse na Zapadu. Oni skormni, posteni i radni obicno zavrse u Srbiji. Samo mi nije jasno sto ovako lose u Srbiji. Imas ti neko objasnjenje?

aaaaa

pre 8 godina

deco, paljba iz Srbije pod hitno. Pocnite da trazite sponzore u svetu vasih daljnjih studija na najjacim univerzitetima i u Srbiju samo na odmor.
(dr.kadzija, 22. januar 2016 20:55)


nemaju oni šta da traze ovde ni na odmoru
ovde je odmor za biznismene koji vole zene lakog morala i splavove
bezite deco odavde da više nikad ne vidite ovu zemlju

eva

pre 8 godina

@ Preduzetnik ali pravi! Frljate se tim "Genijalci" kao da je to epitet za svakoga... A koliko ja imam? Mozda neki za neki drugi put...

Izgleda da po tvome kometaru , misliš za sebe da si ti u stvari genijalac, jer se to po tvome kriterijumu meri brojem nula ispred nekog broja , na računu u banci, pa sad onako "genijalno" provlačiš tajanstvenu informaciju, da se svi ostali glupaci zapitaju "kolika je ta cifra, ko je ovaj baja " .

Evo ti malo za pumpanje tvog ega : jao molim te kaži nam , genijalni *pravi* preduzetniče, ne možemo da dočekamo tu drugu priliku, koliki ti je .... račun u banci ?

Usput, da li si član neke napredne, ili nazadne stranke, da li nešto proizvodiš, i da li to nešto izvoziš ?

A čisto onako usput, tvoje informacije radi, još uvek postoje LJUDI , kojima nije jedio merilo, koliko su zaradili, nego postoje za njih postoje i druge životne vrednosti.

Barba

pre 8 godina

Gde bi nam kraj bio da se u obrazovanje ulaze upola onoliko koliko u estradu i sport. Inace, streber potice od nemacke reci streben koja oznacava glagol laktanje.

shorty

pre 8 godina

@ иване,

Dobij peticu iz matematike u gimnaziji (a ne dvojku), onda pokušaj da se istakneš kao "talenat" (u odeljenju), učestvuj na takmičenima "talenata" (školskim, lokalnim, okružnim, republičkim), osvoj prvo mesto- diplomu (medalju), pa onda šeruj arhimedovske crno-bele komentare.

Vrlo prosto.

U teoriji.

Šorty.

dzimi flojd

pre 8 godina

@Preduzetnik, ali pravi!
svaka ti cast...imas pare, nemas znanje, nemas sirinu, probaj da uradis zadatak sa tih takmicenja, pa vidi koliko nemas predstavu o cemu se radi tu...

Boža Badovinac

pre 8 godina

Najbolji su mi komentari poput "znam mnoge genijalce, koji voze viljuškare, ali sam car imam brdo love".
Da, ali se kroz rečenični sklop jasno vidi da je DŽABA.
Jer oni ce i u viljuškarima i u kabinetima da znaju i za Dostojevskog i Pekića, i Sezana i Šumanovića, i Bunjuela i Sašu Popovića, a ti ćeš morati sada da guglaš šta sam ti rekao, jer to što ovi momci imaju se stiče,a ne kupuje.

Silver Surfer

pre 8 godina

Secam se pompe oko onog klinca Teodora fon Burga. Osvajao medalje i u takmicenjima sa starijima a kada je trebalo da dobije stipendiju od ministarstva samo je receno da po godinama ne ispunjava uslove za stipendiju. Kada je on bio u pitanju tada je sve moralo striktno po zakonu. Ne znam, sta se sa njim dogodilo u medjuvremenu.
Citajuci neke komentare vidim jedno omalovazavanje njihovog uspeha. Te to je resavanje problema nije matematika, te podelili su 50 zlatnih medalja, te ne znaci da ce biti matematicari i fizicari ako su osvojili te medelje. I sve je to tacno ali ovde postoji konstantna kuknjava kako smo kroz medije zapljusnuti polusvetom, kriminalcima i starletama. Ispada da nije dobro ni kada se paznja pokloni ovakvim momcima. Ali, u Srbiji se sve prasta sem uspeha. U Srbiji pocnes da vredis tek nakon smrti. Jer onda nikome nisi konkurencija.
@ Preduzetnik.....
Svaka cast. Drago mi je da neko uspeva svojim radom da zaradi novac i da svoje radnike pristojno, mnogi bi rekli odlicno, placa.

Иван

pre 8 godina

@shorty

У Србији Архимедес прави задатке, Архимедес организује такмичења, Архимедес држи обуке за "таленте". Онда "таленти" на домаћим такмичењима добро пролазе јер раде махом већ виђене задатке. Успех на окружном такмичењу апсолутно ништа не говори. Успеси на међународним такмичењима су лепи, али све то није права математика. Ево лепог истраживачког задатка за новинаре - где су и шта су у животу урадили наши математички олимпијци... Мада, увек је лакше да овако сликаш некога и даш му 15 минута славе. Црташ црно или црташ бело. Мање рада треба за то.

Silvester

pre 8 godina

Loši đaci beže iz škole, a dobri iz Srbije. :)

Elem, uvek mašimo poentu - u javnom diskursu stalno komentarišemo ekstreme, da li likove u Parovima i Farmama, političare, tajkune, estradne zvezde vrlo sumnjivog kvaliteta... ili na drugoj strani potenciramo, kao sada, štreberske ekstreme. Ne znamo ni šta je štreber, ni da li je to u stvari nešto za divljenje?

Mene pre svega zanima kada će se ovaj narod uhvatiti za nešto normalno, za neku balansiranu sredinu. Dosta mi je priče o 5% taloga o ovom društvu, i o 5% ultra-mega-superiornih genijalaca. Pa to je zamajavanje, dve strane iste medalje. Mene zanima šta je sa obrazovnim i kulturnim nivoom 90% stanovnika ove zemlje, naročito mlađih generacija. Umesto da imamo širok front kvalitetnih mladih ljudi koji umeju da rade, vole, žive punim plućima, realizuju sebe tamo gde žele, i pre svega budu skromni, i zadovoljni postignutim - ali i beskompromisni u sudaru sa nepoštenjem, neradom i javašlukom.... dakle, umesto da tome posvetimo svu našu pažnju, mi uživamo u ovom natezanja tuk na utuk, "eto, nećemo farmu, živeli naši štreberi!"

To pijano šetanje od ekstrema do ekstrema nas je dovde i dovelo. Nesposobni smo da govorimo o NORMALNOM!

poz

pre 8 godina

biti "streber" nije ni malo lako
To je kao da si sam protiv svih
I tek kada im svima pokazes ko si onda su svi uz tebe
Cestitam vam momci na uspehu

Zemljo, otvori se

pre 8 godina

"Vidim u komentarima da se ljudi žale sto je nauka potcenjena kod nas. Ovo jednostavno nije tačno jer kao što vidite ovi momci su na naslovnoj strani b92. U Americi ili Kanadi ovakve vesti se uopšte ne objavljuju, a čak i kada se objave to je u nekoj sporednoj rublici. Na primer na internacionalnoj metematičkoj olimpijadi 2015 Kanada je bila 9 (Amerika je bila prva a Srbija na 29. mestu), a ova vest uglavnom nigde nije objavljena. "

Sta ti podrazumevas da te neko ceni? Da te objave u novinama? Jel to znaci da te cene?

Vidis, ja sma davno radio u Trajalu u KS. Mislim, isao sam na posao, ali nista mi nisu davali da radim, a nisu ni palacali. Neki bi rekli, pa to je onda posteno.

E vidis, onda sam otisao u Kanadu, pa u Ameriku. Nigde po novinama nisma bio ni u Srbiji ni u Americi. Ali me dobro placaju. I cene.

Danilo

pre 8 godina

Malo su mi uobrazeni, pogotovu Kostjukov i to je problem Gimnazija jer ne prave ljude, vec karijeriste bez emocija... Niko da kaze da je na tom takmicenju bilo podeljeno 50 zlatnih medalja i da je svaka zemlja barem po jednu medalju donela u svoje rodno mesto. Svaka cast, sve lepo, ali, ne osudjujte druge, radite svoj posao i toliko. I drugo, sam stav u emisiji mi se ne svidja mi smo gore, a vi ste dole i prekrstene ruke. katastrofa ali, bravo za uspeh i prodavanje magle

Preduzetnik ali pravi!

pre 8 godina

(Bata, 22. januar 2016 18:28)

Druze, skola je skola,takmicenje iz matematike je takmicenje iz matematike, apstrakcija je apstrakcija a ZIVOT je nesto sasvim drugo... Poznajem bar trojcu momaka koji su osvajali medalje iz matematike i elektrotehnike a sada voze viljuskare kod nas ali i u Nemackoj. To sto su oni osvojili , nema ama bas nikakve veze sa GENIJALNOSCU. Genijalac, hm, jako, jako, teska rec za ove gologuzdravce da ih castite tako olako.... Ima jos dosta pasulja da pojedu pre nego sto tu navodnu genijalnost oplode u REALNOM ZIVOTU. Frljate se tim "Genijalci" kao da je to epitet za svakoga... Ja sam zavrsio trogodisnju zanatsku skolu. Danas imam firmu koja zaposljava 20 ljudi koji imaju platu (u ovom trenutku) 48.000 Din. A koliko ja imam? Mozda neki za neki drugi put...

yappy ns

pre 8 godina

Na zalost, dok ovakve divne omladince ne stavimo u neku Farmu, Parove ili sl niko za njih nece cuti... mi nismo Srbija, mi nismo vise ni Srbistan, mi smo postali Apsurdistan... totalno (napre)dno dna...

SEJN

pre 8 godina

Cim sam video naslov znao sam da je neka od prirodnih nauka u pitanju.
Nema prostora za kulturu i kritku pa to ti je. Svaka cast momcima.
Malo i ovo za promenu, da ne gledam vise polupismene idiote kako bacaju na kos ili mlate reketom za milijardu dolara. Pre nego sto lupite dislajk zapitajte se da li su vam stavovi ispravni. Pozdrav :)

mrgud

pre 8 godina

Bravo, momci!

Nego, cudno je, toliko cestitiki i pluseva ovde, a kad se prenese vest iz nauke toliko je onih koji diskredituju nauku, misle da je to bacanje para, evolucija je izmisljotina, NASA je izlazirala sletanje na Mesec, vakcine izazivaju autizam, itd itd.

dr.kadzija

pre 8 godina

deco, paljba iz Srbije pod hitno. Pocnite da trazite sponzore u svetu vasih daljnjih studija na najjacim univerzitetima i u Srbiju samo na odmor.

Mladen

pre 8 godina

Naravno, svaka cast, ali niko da kaze da se na ovim takmicenjima ne osvaja jedna, nego mnogo vise zlatnih medalja, sto ne umanjuje znacaj njihovog uspeha.

nex

pre 8 godina

Zalosno je sto ce glavom bez obzira iz Srbije! A i treba. Tamo ce biti adekvatno nagradjeni za svoja dostignuca. A ti Srbijo,plači.
Kada bi neko izbacio tacan broj takvih koji su otisli,zanemeli bi.

Stari znalac

pre 8 godina

Mislim da stvarno preterujete sa ovakvim vestima. Razumem glad za necim pozitivnim, ali shvatite da na ovim "olimpijadama" po 30% ucesnika dobija medalju. Najgori na takmicenju dobija bronzu, a ovi sto nose zlata mozda su i za 30% losiji od najboljeg na takmicenju. Dalje, medalja na bilo kojem takmicenju nista ne znaci sto se buduce karijere tice. Sta vise, vrlo je malo osvajaca medalja koji su nesto znacajno napravili u svetu nauke. Resavati probleme i zadatke nije isto sto i baviti se naucnim radom koji je dakako mukotrpniji, na prvi pogled se ne isplati, itd. Slazem se da su deca pametna, naravno iznad proseka, ali vreme ce reci sta ce od njih biti. Ova medijska pompa, kao za onog Dragomira Milovanovica (koji bese genijalac i znamenita licnost jer je odbranio doktorat!?), nije samo nepotrebna vec i stetna.

nex

pre 8 godina

@ojha
Nazalost,prokleto si u pravu. Rijalitiji izbacuju nacionalne heroje i idole deci. Strahota i beznadje! Panika me hvata gde ce moj 9-mesecni sin odrastati!

Zoran

pre 8 godina

"Momci, idite ali ne zaboravite odakle ste došli. Idite jer ovde ne možete iskoristiti svoj potencijal a ne zaboravite odakle ste, jer nam trebate. ..."

Da, trebace vam. Da dodnese neke doznake, i tako malo unese pare u Srbiju, jer ni ovde na Zapadu nece da imaju neku penziju, a u Srbiji i da ne pricam.

A i znas kako je, vi ste ga skolovali dzabe, pa covek ima MORALNU obavezu da vam placa dok je ziv.

Ojha

pre 8 godina

Evo, i sad ce ova deca koja trebaju da budu primer celoj omladini biti u fokusu jos narednih nekoliko dana, posle toga k'o da se nikad nista nije desilo. Dok ce se na drugu stranu o pojedinim starletama razglabati godinu dana...

Zoran

pre 8 godina

"A i znas kako je, vi ste ga skolovali dzabe, pa covek ima MORALNU obavezu da vam placa dok je ziv."

Pa banke bolje do vas. Banka ima vreme dokle ces da da placas, a ovi mora da placaju dok su zivi.

Banke su za vas u Srbiji majka Tereza.

shorty

pre 8 godina

pobediti na takmičenju iz matematike na okružnom nivou je veliki uspeh. a kamoli u Evropi, ili na svetu! svako ko osporava takav uspeh- plitak je, poseduje malo, ili nikakvo saznanje i predstavlja zanemarljiv potencijal da spoznaje (razume) suštinu. bilo čega. u tim i takvim situacijama postoji samo ili često čak i bolest. pobediti na takmičenju iz bilo kog naučnog predmeta na nivou i u godinama u kojim su to učinili ovi momci (nije samo performans), već je uzvišeno i za svaku pohvalu! ako budu i dalje imali strpljenja- nesumnjivo je da se na taj način grade preduslovi za srećan i normalan život. svuda i u svakom društvu. osrednji i prosečan srpski život, može se živeti i bez matematike. uvek. a to da uzvišeni "štreberi" ponekad nisko padaju, nije paradoks. usponi i padovi su deo života. i komplementarni su s intelektom. zato ja svakom štreberu savetujem da padne. podobrano. makar jednom. he he ;)) svaka čast momci! Vama treba kupiti stanove iz državnog budžeta. odmah. a ne (samo) vaterpolistima. um caruje- snaga hlade valja.

Rale

pre 8 godina

Prvo nadam se da će mi gospodin filter konačno objaviti komentar.

Svaka cast srpskim matematičarima i fizičarima. Vidim u komentarima da se ljudi žale sto je nauka potcenjena kod nas. Ovo jednostavno nije tačno jer kao što vidite ovi momci su na naslovnoj strani b92. U Americi ili Kanadi ovakve vesti se uopšte ne objavljuju, a čak i kada se objave to je u nekoj sporednoj rublici. Na primer na internacionalnoj metematičkoj olimpijadi 2015 Kanada je bila 9 (Amerika je bila prva a Srbija na 29. mestu), a ova vest uglavnom nigde nije objavljena. Najveći kanadski dnevni list (Globe and Mail) je objavio mali članak veličine oglasa za prodaju auta bez fotografije. Rezultate sa olimpijade možete videti na
https://www.imo-official.org/results.aspx

Tako da ne pljujete po našim medijima (previše).

Istina Srbije

pre 8 godina

Bitno je razumeti da je visoka matematika (pod ovim podrazumevam uglavnom fakultetski nivo, mada se u matematičkoj gimnaziji koliko znam radi i nešto iz tog nivoa) je daleko teža što se tiče samog sadržaja od većine društvenih predmeta, druga je stvar što mnogi profesori od svog predmeta naprave bauk pa pitaju fusnote i time otežavaju polaganje. Takođe važno je razumeti da bez fundamentalnog istraživanja koje se prvenstveno dešava na fakultetima svuda u svetu nema napretka nauke u toj zemlji. Ništa, ali apsolutno ništa ne određuje kvalitet fakulteta sem kvalitet istraživanja na tom fakultetu i tačka. Razlog zbog koga smo mi propali u smislu nauke je što kod nas nema istraživanja niti ima fond razuman za bilo kakvo značajno istraživanje u svetskom pa čak i lokalnom (Balkan) pogledu, dok se to ne bude promenilo nikada neće biti značajnog pomaka kod nas, pogledajte zemlje koje su najuspešnije koji deo budžeta ulažu u nauku (5% obično), a mi manje od 1% našeg bednog budžeta.

cc

pre 8 godina

vezbas svaki dan nemas vremena ni za sta i dobijes posle u zivotu nista jer samo 1 od milion takvih ostane upisan u istoriju zbog nekog novog otkrica . Ali svaka cast teski je naci motivaciju za vezbanje zadataka i odricati se igrica na kompjuteru i izlazaka

Dosta JE bilo Radulović

pre 8 godina

Što bi profesor Zec rekao "srpski domaćin najbolju kravu za sebe zadržava" . Nadam se će doči vreme i u Srbiji kad će takvi da vode Srbiju da možemo ovu i neku buduću decu zadržati, a ne samo radi njih sami da im kažemo da beže glavom bestraga

Zoran

pre 8 godina

(Duxan, 22. januar 2016 17:55), ne smunjam. Takvi su u Srbiji uspesni. Mangupi, kampanjci i valjda nepoltroni(karaktiristicno za Srbiju da uspevaju oni koji nisu poltroni?). Samo ne znam sto je onaj koji mnogo uci poltron.

sve je u životu učenje

pre 8 godina

Kao prvo nemože svako biti štreber, već samo uporno inteligentni ljudi koji svojom upornošću u učenju nadograđuju svoju inteligenciju i postižu iz priloženog ovakve rezultate, ja kada sam išao u osnovnu i srednju školu štreberi iz tih odelenja su napredovali u svojim karijerama jer su u školama bili štreberi, a oni koji nisu bili štreberi su prosečni ljudi kao ja u najboljem slučaju.

Mare

pre 8 godina

Svaka čast na uspehu u rešavanju matematičkih i nematematičkih problema! Na žalost kod nas se pridaje prevelika medijska pažnja ovim takmičenjima, kao teatralna želja da se napravi opravdani otklon od đubreta koje je inače u medijima i pronađu pozitivni uzori. Ova deca su samo utrenirana da umeju da rade određenu vrstu matematičkih problema i premladi su da bi bilo kakvi uzori. Niti su genijalci, niti je to garancija da će biti veliki matematičari ili fizičari. Štaviše, naša matematička gimnazija ne znam da ima nekog velikog matematičara kog je odškolovala ko je značajno pomerio granice u matematici, a svake godine dolaze medalje sa olimpijada iz Kazahstana, Tadžikistana, Rumunije i sličnih zemalja. Rešavače problema koji često nisu matematika ta škola ume da odškoluje, ali oni svi se na kraju utope u svetsku naučnu osrednjost, a neki ni tu - završe kao činovnici po državnoj službi. Šteta je, pa čak i nacionalna glupost što se inteligentna deca (što oni nesumnjivo jesu) usmeravaju da idu samo u pravcu matematike i što se vrši ovakva promocija te škole, a ne ohrabruju se da idu u pravcu medicine, ekonomije,... To nama nedostaje. Od ovih takmičenja mi kao društvo nemamo apsolutno nikakvu korist. Oni imaju toliko da će uloviti neku stipendiju.

ionut

pre 8 godina

Matematika je nauka, matematička takmičenja nisu. Ona su performans, dosta lak i jeftin za organizaciju. Zaostatak iz komunističkog perioda, valjda se zato uglavnom organizuju u drzavama bivšeg SSSR-a. Dobra su prilika da lovci na "mozgove" vrbuju i obezbede svežu pamet za svoju dobrobit. Mladićima želim uspeh u daljem razvoju, specijalizaciji i zaposlenju.

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 8 godina

Momci, idite ali ne zaboravite odakle ste došli. Idite jer ovde ne možete iskoristiti svoj potencijal a ne zaboravite odakle ste, jer nam trebate. Bez vas i sličnih vama, ovde ostaje goli prosek koji ne može nikad napred krenuti. I Milanković je učio škole preko, radio i zaradio, pa se vratio da ostavi nešto i svojoj zemlji. Ne mislim na novce, mislim na to znanje, vratite se da podelite sa decom koja su slična vama.

Što se karata tiče, da imam, moje bih im dao...

Sinus

pre 8 godina

Svima koji misle da je trava zelenija preko, samo da porucim da oni koji su losi u Srbiji, losi su i u inostranstvu i obrnuto. Ja sam i ovde i napolju zaradjivao dobro, ali mi je veseliji zivot u Srbiji, zato sam se vratio. Uverenje da je dobro samo preko je odraz licnog neuspeha i neznanja, mentalitet gubitnika. Nadam se da ce ova deca biti deo nove generacije pobednika u Srbiji.

Lukas aus Agram

pre 8 godina

18:06 Na glavnoj stranici B92 portala 3 članka o Novaku s ukupno 255 komentara, a ovi mladi genijalci "navukli" samo 30 komentara!

duje

pre 8 godina

Od ovih loših đaka (i loših ljudi) nas mogu spasiti samo ujedinjeni štreberi!
Jedino to može da bude pravi SRPSKI INAT.
U INAT LOŠIM ĐACIMA!

Kontras

pre 8 godina

Gledam vas upravo na b92.Vi momci koji ste "streberi" nekada (ne daj Boze) mozete da padnete tako nisko da budete kao oni koji vam zavide. Ali oni nikada ne mogu da budu tako visoko kao vi - pametni i uspesni. E, zato vam i zavide, jer se zavidi samo pametnijem, boljem, lepsem itd.

Dace Bog da to svoje znanje primenite na neki nacin u Srbiji i da doprinesete razvoju nase zemlje. Cestitke.

Milan Nis

pre 8 godina

Bil Gejts je na jednom predavanju rekao veliku istinu,ne kinjite strebere iz svoje okoline,sutra vam mogu biti sefovi od kojih ce vam zavisiti zivot.Ja bih dodao PODRZITE IH!

blinki

pre 8 godina

I ja sam imao u srednjoj strebere,mi svo terali na zadnju a oni su ucili, mi smo niko i radimo za po 200 e a oni su Bog i batina. E da mi je ova pamet.

Bata

pre 8 godina

E mnogo volim ove koji kazu "matematika i fizika, nisu priznate dovoljno", "sta vredi sto si streber, evo ja... firma ovo, firma ono"... Alo ljudi, kao prvo, oni su genijalci za matematiku i fiziku, a verovatno su odlicni i u jezicima, hemiji i drugim naukama, drugo, to sto su dobri u matematici znaci isto da mogu da budu dobri inzenjeri, arhitekte, hemicari, fizicari... sta god hoces, trece, ako hoce, mogu i medicinu da studiraju, takvi ljudi imaju prosek daleko iznad proseka, mogu da biraju sta ce da radi, znam mnogo lekara koji su odlicni matematicari ali su, eto, hteli da budu lekari, i cetvrto, to ne znaci da ovi ljudi ne mogu da budu vlasnici privatnih firmi i biznisa, to su dve razlicite stvari, mogu da budu i to ali ne moraju, jednostavno to sto su genijalci daje im daleko vece sanse za uspeh nego dunsterima od kojih, eto, po neki i otvori neku firmu i probije se. Toliko.

Zoran

pre 8 godina

vezbas svaki dan nemas vremena ni za sta i dobijes posle u zivotu nista jer samo 1 od milion takvih ostane upisan u istoriju zbog nekog novog otkrica . ....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (cc, 22. januar 2016 18:40)

Ja se to pitam svakog dana kad prodjem pored kafica. Sta li ovi imaju od zivota, st ali rade ovde i od cega zive.

S

pre 8 godina

Da, ovo je veliki uspeh za malu zemlju kakva smo mi, ali pogledajte sa kojim drzavama se mi takmicimo na Tim takmicenjima. Previse se hvalimo necim za sta nema preterani znacaj

Duxan

pre 8 godina

Nikad nisam bio "štreber" , već "kampanjac" . Sa takvim društvom sam i odrastao... Skromnost na stranu, bili smo uvek mangupi u gradu i poželjni nežnijem polu. U srednjoj i na faksu sam uvek imao svoje JA, nikad poltron nisam bio , kao i moji ortaci. Evo danas imamo zajedničku firmu koja zapošljava 70 ljudi čija je prosečna plata 375evra,i uspešni smo u tome što radimo. Želim da napomenem,ovoj omladini, ne očekujete od države ništa,ako želite da postignete nešto! USE I U SVOJE KLJUSE!

Vanitas

pre 8 godina

Moj profesor srpskog jezika je govorio da to što nekoga nazivaju štreberom znači da je ta osoba laktaš.
Vi niste laktaši, vi ste genijalci.

Zurkolomac

pre 8 godina

Momci nisu streberi, nego genijalci za matematiku. Mesate pojmove. Streberi su tupsoni koju bubaju sve napamet, a ni o nicemu pojma nemaju.
Svaka cast momci i srecan beg iz Srbije...

jek

pre 8 godina

Oni su i vredni i rade puno a znaju dosta, to nije lako, malo ljudi zna ali uzmite 85% ljudi zaposlenih u prosveti kao profesori matematike ili fizike znaju neuporedivo manje od ovih ljudi. Čak i na većini naših fakulteta matematiku predaju ljudi koji je ne znaju. Pod tim ne mislim ne znaju neke stvari od kojih je apriori sve počelo, neku suštinu, nego ne znaju površno i osnovno to što predaju. I onda im dodju studenti koji više i bolje znaju i razumeju od predavača....Zato i ovi klinci jesu za svaku pohvalu i treba ih nagraditi i motivisati za rad. A da će 99% svih 6 učesnika hteti u inostranstvo to se ne dovodi u pitanje samo je pitanje da li će dobiti stipendije. Moja prognoza je da matematika i fizika nikada neće dobiti pažnju i priznanje kakvo ove oblasti zaslužuju, kako u svetu tako i kod nas.

Ilija

pre 8 godina

Deco samo ucite i bezite odande sto pre i sto dalje... Pricam vam iz iskustva, kao zanatlija, banderas, tamo 'leba nisam imao. Ovde, konkretno Nemacka, zivim sasvim pristojno i normalno od svog zanata koji posteno obavljam. Buducnost je pred vama, ali ne tamo...

Marko

pre 8 godina

Ne da je lako,nego je ekstremno lako biti "streber",samo sedis i dozvolis nekim gnusobama da ti ispiraju mozak u dugim vremenskim intervalima.
E,onda ostanes bez ikakvog dodira sa realnoscu i onda one gnusobe rade sa tobom sta god pozele.
Sa druge strane,mozes da razmisljas svojom glavom i istrazujes ovaj svet potpuno sam,na taj nacin,dodje se do informacija od kojih ti bukvalno glava eksplodira.Cela paradigma,do tada stvorena,se srusi.
Mnogo je tezi ovaj drugi nacin,mentalno je iscrpljujuce,ali saznanja do kojih dodjes su neprocenjiva,zadovoljstvo je neizmerno.

ding

pre 8 godina

Svaka cast Svako ima neki talenat, ali ga iskoriste samo uporni, sposobni i srecni ! Nadam se da ce se ove tri stvari poklopiti kod ove dece !

Washington

pre 8 godina

Cestitam i podrzavam.

U Srbiji se prosto ne isplati biti streber jer se zna ko najbolje prolazi u zivotu u nasoj drzavi, a to sigurno nisu inteligentni ljudi sa dobrim ocenama.

Pogledajmo samo ko su nam ministri i direktori.

bole

pre 8 godina

Deco, vas čekaju stipendije daleko od Srbije, polako pripremajte familiju. Sačuvajte samo krsnu slavu, ako ste pravoslavci, a ako niste zaboravite Srbiju, nikom' dobrom nije dobro donela.

Zurkolomac

pre 8 godina

Momci nisu streberi, nego genijalci za matematiku. Mesate pojmove. Streberi su tupsoni koju bubaju sve napamet, a ni o nicemu pojma nemaju.
Svaka cast momci i srecan beg iz Srbije...

Washington

pre 8 godina

Cestitam i podrzavam.

U Srbiji se prosto ne isplati biti streber jer se zna ko najbolje prolazi u zivotu u nasoj drzavi, a to sigurno nisu inteligentni ljudi sa dobrim ocenama.

Pogledajmo samo ko su nam ministri i direktori.

ding

pre 8 godina

Svaka cast Svako ima neki talenat, ali ga iskoriste samo uporni, sposobni i srecni ! Nadam se da ce se ove tri stvari poklopiti kod ove dece !

Ilija

pre 8 godina

Deco samo ucite i bezite odande sto pre i sto dalje... Pricam vam iz iskustva, kao zanatlija, banderas, tamo 'leba nisam imao. Ovde, konkretno Nemacka, zivim sasvim pristojno i normalno od svog zanata koji posteno obavljam. Buducnost je pred vama, ali ne tamo...

Vanitas

pre 8 godina

Moj profesor srpskog jezika je govorio da to što nekoga nazivaju štreberom znači da je ta osoba laktaš.
Vi niste laktaši, vi ste genijalci.

Bata

pre 8 godina

E mnogo volim ove koji kazu "matematika i fizika, nisu priznate dovoljno", "sta vredi sto si streber, evo ja... firma ovo, firma ono"... Alo ljudi, kao prvo, oni su genijalci za matematiku i fiziku, a verovatno su odlicni i u jezicima, hemiji i drugim naukama, drugo, to sto su dobri u matematici znaci isto da mogu da budu dobri inzenjeri, arhitekte, hemicari, fizicari... sta god hoces, trece, ako hoce, mogu i medicinu da studiraju, takvi ljudi imaju prosek daleko iznad proseka, mogu da biraju sta ce da radi, znam mnogo lekara koji su odlicni matematicari ali su, eto, hteli da budu lekari, i cetvrto, to ne znaci da ovi ljudi ne mogu da budu vlasnici privatnih firmi i biznisa, to su dve razlicite stvari, mogu da budu i to ali ne moraju, jednostavno to sto su genijalci daje im daleko vece sanse za uspeh nego dunsterima od kojih, eto, po neki i otvori neku firmu i probije se. Toliko.

blinki

pre 8 godina

I ja sam imao u srednjoj strebere,mi svo terali na zadnju a oni su ucili, mi smo niko i radimo za po 200 e a oni su Bog i batina. E da mi je ova pamet.

Milan Nis

pre 8 godina

Bil Gejts je na jednom predavanju rekao veliku istinu,ne kinjite strebere iz svoje okoline,sutra vam mogu biti sefovi od kojih ce vam zavisiti zivot.Ja bih dodao PODRZITE IH!

duje

pre 8 godina

Od ovih loših đaka (i loših ljudi) nas mogu spasiti samo ujedinjeni štreberi!
Jedino to može da bude pravi SRPSKI INAT.
U INAT LOŠIM ĐACIMA!

bole

pre 8 godina

Deco, vas čekaju stipendije daleko od Srbije, polako pripremajte familiju. Sačuvajte samo krsnu slavu, ako ste pravoslavci, a ako niste zaboravite Srbiju, nikom' dobrom nije dobro donela.

Zoran

pre 8 godina

vezbas svaki dan nemas vremena ni za sta i dobijes posle u zivotu nista jer samo 1 od milion takvih ostane upisan u istoriju zbog nekog novog otkrica . ....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (cc, 22. januar 2016 18:40)

Ja se to pitam svakog dana kad prodjem pored kafica. Sta li ovi imaju od zivota, st ali rade ovde i od cega zive.

Duxan

pre 8 godina

Nikad nisam bio "štreber" , već "kampanjac" . Sa takvim društvom sam i odrastao... Skromnost na stranu, bili smo uvek mangupi u gradu i poželjni nežnijem polu. U srednjoj i na faksu sam uvek imao svoje JA, nikad poltron nisam bio , kao i moji ortaci. Evo danas imamo zajedničku firmu koja zapošljava 70 ljudi čija je prosečna plata 375evra,i uspešni smo u tome što radimo. Želim da napomenem,ovoj omladini, ne očekujete od države ništa,ako želite da postignete nešto! USE I U SVOJE KLJUSE!

Lukas aus Agram

pre 8 godina

18:06 Na glavnoj stranici B92 portala 3 članka o Novaku s ukupno 255 komentara, a ovi mladi genijalci "navukli" samo 30 komentara!

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 8 godina

Momci, idite ali ne zaboravite odakle ste došli. Idite jer ovde ne možete iskoristiti svoj potencijal a ne zaboravite odakle ste, jer nam trebate. Bez vas i sličnih vama, ovde ostaje goli prosek koji ne može nikad napred krenuti. I Milanković je učio škole preko, radio i zaradio, pa se vratio da ostavi nešto i svojoj zemlji. Ne mislim na novce, mislim na to znanje, vratite se da podelite sa decom koja su slična vama.

Što se karata tiče, da imam, moje bih im dao...

Kontras

pre 8 godina

Gledam vas upravo na b92.Vi momci koji ste "streberi" nekada (ne daj Boze) mozete da padnete tako nisko da budete kao oni koji vam zavide. Ali oni nikada ne mogu da budu tako visoko kao vi - pametni i uspesni. E, zato vam i zavide, jer se zavidi samo pametnijem, boljem, lepsem itd.

Dace Bog da to svoje znanje primenite na neki nacin u Srbiji i da doprinesete razvoju nase zemlje. Cestitke.

jek

pre 8 godina

Oni su i vredni i rade puno a znaju dosta, to nije lako, malo ljudi zna ali uzmite 85% ljudi zaposlenih u prosveti kao profesori matematike ili fizike znaju neuporedivo manje od ovih ljudi. Čak i na većini naših fakulteta matematiku predaju ljudi koji je ne znaju. Pod tim ne mislim ne znaju neke stvari od kojih je apriori sve počelo, neku suštinu, nego ne znaju površno i osnovno to što predaju. I onda im dodju studenti koji više i bolje znaju i razumeju od predavača....Zato i ovi klinci jesu za svaku pohvalu i treba ih nagraditi i motivisati za rad. A da će 99% svih 6 učesnika hteti u inostranstvo to se ne dovodi u pitanje samo je pitanje da li će dobiti stipendije. Moja prognoza je da matematika i fizika nikada neće dobiti pažnju i priznanje kakvo ove oblasti zaslužuju, kako u svetu tako i kod nas.

Dosta JE bilo Radulović

pre 8 godina

Što bi profesor Zec rekao "srpski domaćin najbolju kravu za sebe zadržava" . Nadam se će doči vreme i u Srbiji kad će takvi da vode Srbiju da možemo ovu i neku buduću decu zadržati, a ne samo radi njih sami da im kažemo da beže glavom bestraga

nex

pre 8 godina

Zalosno je sto ce glavom bez obzira iz Srbije! A i treba. Tamo ce biti adekvatno nagradjeni za svoja dostignuca. A ti Srbijo,plači.
Kada bi neko izbacio tacan broj takvih koji su otisli,zanemeli bi.

ionut

pre 8 godina

Matematika je nauka, matematička takmičenja nisu. Ona su performans, dosta lak i jeftin za organizaciju. Zaostatak iz komunističkog perioda, valjda se zato uglavnom organizuju u drzavama bivšeg SSSR-a. Dobra su prilika da lovci na "mozgove" vrbuju i obezbede svežu pamet za svoju dobrobit. Mladićima želim uspeh u daljem razvoju, specijalizaciji i zaposlenju.

Sinus

pre 8 godina

Svima koji misle da je trava zelenija preko, samo da porucim da oni koji su losi u Srbiji, losi su i u inostranstvu i obrnuto. Ja sam i ovde i napolju zaradjivao dobro, ali mi je veseliji zivot u Srbiji, zato sam se vratio. Uverenje da je dobro samo preko je odraz licnog neuspeha i neznanja, mentalitet gubitnika. Nadam se da ce ova deca biti deo nove generacije pobednika u Srbiji.

Mare

pre 8 godina

Svaka čast na uspehu u rešavanju matematičkih i nematematičkih problema! Na žalost kod nas se pridaje prevelika medijska pažnja ovim takmičenjima, kao teatralna želja da se napravi opravdani otklon od đubreta koje je inače u medijima i pronađu pozitivni uzori. Ova deca su samo utrenirana da umeju da rade određenu vrstu matematičkih problema i premladi su da bi bilo kakvi uzori. Niti su genijalci, niti je to garancija da će biti veliki matematičari ili fizičari. Štaviše, naša matematička gimnazija ne znam da ima nekog velikog matematičara kog je odškolovala ko je značajno pomerio granice u matematici, a svake godine dolaze medalje sa olimpijada iz Kazahstana, Tadžikistana, Rumunije i sličnih zemalja. Rešavače problema koji često nisu matematika ta škola ume da odškoluje, ali oni svi se na kraju utope u svetsku naučnu osrednjost, a neki ni tu - završe kao činovnici po državnoj službi. Šteta je, pa čak i nacionalna glupost što se inteligentna deca (što oni nesumnjivo jesu) usmeravaju da idu samo u pravcu matematike i što se vrši ovakva promocija te škole, a ne ohrabruju se da idu u pravcu medicine, ekonomije,... To nama nedostaje. Od ovih takmičenja mi kao društvo nemamo apsolutno nikakvu korist. Oni imaju toliko da će uloviti neku stipendiju.

Istina Srbije

pre 8 godina

Bitno je razumeti da je visoka matematika (pod ovim podrazumevam uglavnom fakultetski nivo, mada se u matematičkoj gimnaziji koliko znam radi i nešto iz tog nivoa) je daleko teža što se tiče samog sadržaja od većine društvenih predmeta, druga je stvar što mnogi profesori od svog predmeta naprave bauk pa pitaju fusnote i time otežavaju polaganje. Takođe važno je razumeti da bez fundamentalnog istraživanja koje se prvenstveno dešava na fakultetima svuda u svetu nema napretka nauke u toj zemlji. Ništa, ali apsolutno ništa ne određuje kvalitet fakulteta sem kvalitet istraživanja na tom fakultetu i tačka. Razlog zbog koga smo mi propali u smislu nauke je što kod nas nema istraživanja niti ima fond razuman za bilo kakvo značajno istraživanje u svetskom pa čak i lokalnom (Balkan) pogledu, dok se to ne bude promenilo nikada neće biti značajnog pomaka kod nas, pogledajte zemlje koje su najuspešnije koji deo budžeta ulažu u nauku (5% obično), a mi manje od 1% našeg bednog budžeta.

poz

pre 8 godina

biti "streber" nije ni malo lako
To je kao da si sam protiv svih
I tek kada im svima pokazes ko si onda su svi uz tebe
Cestitam vam momci na uspehu

Stari znalac

pre 8 godina

Mislim da stvarno preterujete sa ovakvim vestima. Razumem glad za necim pozitivnim, ali shvatite da na ovim "olimpijadama" po 30% ucesnika dobija medalju. Najgori na takmicenju dobija bronzu, a ovi sto nose zlata mozda su i za 30% losiji od najboljeg na takmicenju. Dalje, medalja na bilo kojem takmicenju nista ne znaci sto se buduce karijere tice. Sta vise, vrlo je malo osvajaca medalja koji su nesto znacajno napravili u svetu nauke. Resavati probleme i zadatke nije isto sto i baviti se naucnim radom koji je dakako mukotrpniji, na prvi pogled se ne isplati, itd. Slazem se da su deca pametna, naravno iznad proseka, ali vreme ce reci sta ce od njih biti. Ova medijska pompa, kao za onog Dragomira Milovanovica (koji bese genijalac i znamenita licnost jer je odbranio doktorat!?), nije samo nepotrebna vec i stetna.

dr.kadzija

pre 8 godina

deco, paljba iz Srbije pod hitno. Pocnite da trazite sponzore u svetu vasih daljnjih studija na najjacim univerzitetima i u Srbiju samo na odmor.

sve je u životu učenje

pre 8 godina

Kao prvo nemože svako biti štreber, već samo uporno inteligentni ljudi koji svojom upornošću u učenju nadograđuju svoju inteligenciju i postižu iz priloženog ovakve rezultate, ja kada sam išao u osnovnu i srednju školu štreberi iz tih odelenja su napredovali u svojim karijerama jer su u školama bili štreberi, a oni koji nisu bili štreberi su prosečni ljudi kao ja u najboljem slučaju.

Ojha

pre 8 godina

Evo, i sad ce ova deca koja trebaju da budu primer celoj omladini biti u fokusu jos narednih nekoliko dana, posle toga k'o da se nikad nista nije desilo. Dok ce se na drugu stranu o pojedinim starletama razglabati godinu dana...

Marko

pre 8 godina

Ne da je lako,nego je ekstremno lako biti "streber",samo sedis i dozvolis nekim gnusobama da ti ispiraju mozak u dugim vremenskim intervalima.
E,onda ostanes bez ikakvog dodira sa realnoscu i onda one gnusobe rade sa tobom sta god pozele.
Sa druge strane,mozes da razmisljas svojom glavom i istrazujes ovaj svet potpuno sam,na taj nacin,dodje se do informacija od kojih ti bukvalno glava eksplodira.Cela paradigma,do tada stvorena,se srusi.
Mnogo je tezi ovaj drugi nacin,mentalno je iscrpljujuce,ali saznanja do kojih dodjes su neprocenjiva,zadovoljstvo je neizmerno.

Zoran

pre 8 godina

(Duxan, 22. januar 2016 17:55), ne smunjam. Takvi su u Srbiji uspesni. Mangupi, kampanjci i valjda nepoltroni(karaktiristicno za Srbiju da uspevaju oni koji nisu poltroni?). Samo ne znam sto je onaj koji mnogo uci poltron.

Silvester

pre 8 godina

Loši đaci beže iz škole, a dobri iz Srbije. :)

Elem, uvek mašimo poentu - u javnom diskursu stalno komentarišemo ekstreme, da li likove u Parovima i Farmama, političare, tajkune, estradne zvezde vrlo sumnjivog kvaliteta... ili na drugoj strani potenciramo, kao sada, štreberske ekstreme. Ne znamo ni šta je štreber, ni da li je to u stvari nešto za divljenje?

Mene pre svega zanima kada će se ovaj narod uhvatiti za nešto normalno, za neku balansiranu sredinu. Dosta mi je priče o 5% taloga o ovom društvu, i o 5% ultra-mega-superiornih genijalaca. Pa to je zamajavanje, dve strane iste medalje. Mene zanima šta je sa obrazovnim i kulturnim nivoom 90% stanovnika ove zemlje, naročito mlađih generacija. Umesto da imamo širok front kvalitetnih mladih ljudi koji umeju da rade, vole, žive punim plućima, realizuju sebe tamo gde žele, i pre svega budu skromni, i zadovoljni postignutim - ali i beskompromisni u sudaru sa nepoštenjem, neradom i javašlukom.... dakle, umesto da tome posvetimo svu našu pažnju, mi uživamo u ovom natezanja tuk na utuk, "eto, nećemo farmu, živeli naši štreberi!"

To pijano šetanje od ekstrema do ekstrema nas je dovde i dovelo. Nesposobni smo da govorimo o NORMALNOM!

SEJN

pre 8 godina

Cim sam video naslov znao sam da je neka od prirodnih nauka u pitanju.
Nema prostora za kulturu i kritku pa to ti je. Svaka cast momcima.
Malo i ovo za promenu, da ne gledam vise polupismene idiote kako bacaju na kos ili mlate reketom za milijardu dolara. Pre nego sto lupite dislajk zapitajte se da li su vam stavovi ispravni. Pozdrav :)

Mladen

pre 8 godina

Naravno, svaka cast, ali niko da kaze da se na ovim takmicenjima ne osvaja jedna, nego mnogo vise zlatnih medalja, sto ne umanjuje znacaj njihovog uspeha.

shorty

pre 8 godina

pobediti na takmičenju iz matematike na okružnom nivou je veliki uspeh. a kamoli u Evropi, ili na svetu! svako ko osporava takav uspeh- plitak je, poseduje malo, ili nikakvo saznanje i predstavlja zanemarljiv potencijal da spoznaje (razume) suštinu. bilo čega. u tim i takvim situacijama postoji samo ili često čak i bolest. pobediti na takmičenju iz bilo kog naučnog predmeta na nivou i u godinama u kojim su to učinili ovi momci (nije samo performans), već je uzvišeno i za svaku pohvalu! ako budu i dalje imali strpljenja- nesumnjivo je da se na taj način grade preduslovi za srećan i normalan život. svuda i u svakom društvu. osrednji i prosečan srpski život, može se živeti i bez matematike. uvek. a to da uzvišeni "štreberi" ponekad nisko padaju, nije paradoks. usponi i padovi su deo života. i komplementarni su s intelektom. zato ja svakom štreberu savetujem da padne. podobrano. makar jednom. he he ;)) svaka čast momci! Vama treba kupiti stanove iz državnog budžeta. odmah. a ne (samo) vaterpolistima. um caruje- snaga hlade valja.

S

pre 8 godina

Da, ovo je veliki uspeh za malu zemlju kakva smo mi, ali pogledajte sa kojim drzavama se mi takmicimo na Tim takmicenjima. Previse se hvalimo necim za sta nema preterani znacaj

mrgud

pre 8 godina

Bravo, momci!

Nego, cudno je, toliko cestitiki i pluseva ovde, a kad se prenese vest iz nauke toliko je onih koji diskredituju nauku, misle da je to bacanje para, evolucija je izmisljotina, NASA je izlazirala sletanje na Mesec, vakcine izazivaju autizam, itd itd.

Zemljo, otvori se

pre 8 godina

"Vidim u komentarima da se ljudi žale sto je nauka potcenjena kod nas. Ovo jednostavno nije tačno jer kao što vidite ovi momci su na naslovnoj strani b92. U Americi ili Kanadi ovakve vesti se uopšte ne objavljuju, a čak i kada se objave to je u nekoj sporednoj rublici. Na primer na internacionalnoj metematičkoj olimpijadi 2015 Kanada je bila 9 (Amerika je bila prva a Srbija na 29. mestu), a ova vest uglavnom nigde nije objavljena. "

Sta ti podrazumevas da te neko ceni? Da te objave u novinama? Jel to znaci da te cene?

Vidis, ja sma davno radio u Trajalu u KS. Mislim, isao sam na posao, ali nista mi nisu davali da radim, a nisu ni palacali. Neki bi rekli, pa to je onda posteno.

E vidis, onda sam otisao u Kanadu, pa u Ameriku. Nigde po novinama nisma bio ni u Srbiji ni u Americi. Ali me dobro placaju. I cene.

istrazitelj

pre 8 godina

где су и шта су у животу урадили наши математички олимпијци ...
(Иван, 22. januar 2016 20:33)

To je odlicno pitanje! Da me ne shvatite pogresno, ja ne potcenjujem tu decu, niti pokusavam da umanjim njihove fantasticne rezultate. Svaka cast, momci! Ali to ne znaci da ce njihovi sjajni uspesi danas biti bilo kakva garancija njihovog uspeha i u daljem zivotu. Zivot je, nazalost, poput maratona, gde brzina trcanja i prednost na pocetku trke ne garantuje pobedu ako na kraju trke ne mozes da daš gas i bacis se u ostar sprint. Vecina strebera iz moje generacije su zavrsili na doktorskim studijama tehnicke struke poznatih americkih univerziteta (MIT, Stanford, Berkeley itd.). Ali bilo je i onih koji su se jednostavno prefosirali u mladosti i kada su dosli do 30-40 uhvatio ih je zamor materijala, ubrzo pracen krizom srednjih godina. Uz to, nerdovski nacin razmisljanja, zanemarivanje duhovnog i fizickog rada na sebi, ego vaseljenskih razmera, cinican stav prema stvarima koje ih ne zanimaju, potcenjivanje soft vestina ... Sve to dovodi genijalce u polozaj da sada rade trecerazredne poslove za sefove ciji je IQ za dva reda velicine ispod njihovog. Dodajte tu jos i probleme na privatnom planu, jer zivot u braku s takvim ljudima nije nimalo lak. Sreca je da vecina zapadnih kompanija prepoznaje na vreme ovakve ljude, pridje im na adekvatan nacin, nagradjuje ih i time izvlaci najbolje iz njih. Ali to te ljude ne cini imunim na stres, burnout i ostala oboljenja modernog coveka.

intj

pre 8 godina

dovoljno je pročitati komentare i shvatiti zašto ovi dečaci ne treba ni da se sećaju srbije, a kamoli da se vrate. bez matematike nema nijedne nauke, logičkog i preciznog razmišljanja, naposletku reda u mislima i argumentovanju. što se vidi, gospodo, u vašim komentarima da vam nisu potrebne vesti o:
1. 5% ultra-mega-superiornih genijalaca, već ljudi koji žive punim plućima i
2. dečacima koji se bave "apstrakcijom" i neće ništa postići u životu jer idu da rešavaju zadatke.
vaše zbrkane predikcije nikako ne slede iz činjenice da su neki dečaci eto nagrađeni za svoj trud. nije uopšte bitno da li ćete ih okarakterisati kao genijalce ili arogantne štrebere, oni su prosto vredna deca koja su uložila rad u razvijanje svojih sposobnosti i bila nagrađena. a ja vam želim da i vas vaša deca tako obraduju svojim radom i trudom iz bilo čega za šta su sposobni, bilo to "apstrakcija" ili "praktično i korisno".
naravoučenije: poštujte tuđ trud umesto što s*****. ako nećete, onda imajte toliko obraza da ne s*****, već se posvetite tom življenju života punim plućima i profitabilnim firmama i šta ste već navodili.

Preduzetnik ali pravi!

pre 8 godina

(Bata, 22. januar 2016 18:28)

Druze, skola je skola,takmicenje iz matematike je takmicenje iz matematike, apstrakcija je apstrakcija a ZIVOT je nesto sasvim drugo... Poznajem bar trojcu momaka koji su osvajali medalje iz matematike i elektrotehnike a sada voze viljuskare kod nas ali i u Nemackoj. To sto su oni osvojili , nema ama bas nikakve veze sa GENIJALNOSCU. Genijalac, hm, jako, jako, teska rec za ove gologuzdravce da ih castite tako olako.... Ima jos dosta pasulja da pojedu pre nego sto tu navodnu genijalnost oplode u REALNOM ZIVOTU. Frljate se tim "Genijalci" kao da je to epitet za svakoga... Ja sam zavrsio trogodisnju zanatsku skolu. Danas imam firmu koja zaposljava 20 ljudi koji imaju platu (u ovom trenutku) 48.000 Din. A koliko ja imam? Mozda neki za neki drugi put...

Иван

pre 8 godina

@shorty

У Србији Архимедес прави задатке, Архимедес организује такмичења, Архимедес држи обуке за "таленте". Онда "таленти" на домаћим такмичењима добро пролазе јер раде махом већ виђене задатке. Успех на окружном такмичењу апсолутно ништа не говори. Успеси на међународним такмичењима су лепи, али све то није права математика. Ево лепог истраживачког задатка за новинаре - где су и шта су у животу урадили наши математички олимпијци... Мада, увек је лакше да овако сликаш некога и даш му 15 минута славе. Црташ црно или црташ бело. Мање рада треба за то.

Zoran

pre 8 godina

"Druze, skola je skola,takmicenje iz matematike je takmicenje iz matematike, apstrakcija je apstrakcija a ZIVOT je nesto sasvim drugo... Poznajem bar trojcu momaka koji su osvajali medalje iz matematike i elektrotehnike a sada voze viljuskare kod nas ali i u Nemackoj."

Mozda osvajali medalje u osnovnoj skoli. Ako su u srednjoj, ne voze viljuskar u Nemackoj 100%. Pitaj ih.

shorty

pre 8 godina

@ иване,

Dobij peticu iz matematike u gimnaziji (a ne dvojku), onda pokušaj da se istakneš kao "talenat" (u odeljenju), učestvuj na takmičenima "talenata" (školskim, lokalnim, okružnim, republičkim), osvoj prvo mesto- diplomu (medalju), pa onda šeruj arhimedovske crno-bele komentare.

Vrlo prosto.

U teoriji.

Šorty.

Danilo

pre 8 godina

Malo su mi uobrazeni, pogotovu Kostjukov i to je problem Gimnazija jer ne prave ljude, vec karijeriste bez emocija... Niko da kaze da je na tom takmicenju bilo podeljeno 50 zlatnih medalja i da je svaka zemlja barem po jednu medalju donela u svoje rodno mesto. Svaka cast, sve lepo, ali, ne osudjujte druge, radite svoj posao i toliko. I drugo, sam stav u emisiji mi se ne svidja mi smo gore, a vi ste dole i prekrstene ruke. katastrofa ali, bravo za uspeh i prodavanje magle

Boža Badovinac

pre 8 godina

Najbolji su mi komentari poput "znam mnoge genijalce, koji voze viljuškare, ali sam car imam brdo love".
Da, ali se kroz rečenični sklop jasno vidi da je DŽABA.
Jer oni ce i u viljuškarima i u kabinetima da znaju i za Dostojevskog i Pekića, i Sezana i Šumanovića, i Bunjuela i Sašu Popovića, a ti ćeš morati sada da guglaš šta sam ti rekao, jer to što ovi momci imaju se stiče,a ne kupuje.

nex

pre 8 godina

@ojha
Nazalost,prokleto si u pravu. Rijalitiji izbacuju nacionalne heroje i idole deci. Strahota i beznadje! Panika me hvata gde ce moj 9-mesecni sin odrastati!

cc

pre 8 godina

vezbas svaki dan nemas vremena ni za sta i dobijes posle u zivotu nista jer samo 1 od milion takvih ostane upisan u istoriju zbog nekog novog otkrica . Ali svaka cast teski je naci motivaciju za vezbanje zadataka i odricati se igrica na kompjuteru i izlazaka

Rale

pre 8 godina

Prvo nadam se da će mi gospodin filter konačno objaviti komentar.

Svaka cast srpskim matematičarima i fizičarima. Vidim u komentarima da se ljudi žale sto je nauka potcenjena kod nas. Ovo jednostavno nije tačno jer kao što vidite ovi momci su na naslovnoj strani b92. U Americi ili Kanadi ovakve vesti se uopšte ne objavljuju, a čak i kada se objave to je u nekoj sporednoj rublici. Na primer na internacionalnoj metematičkoj olimpijadi 2015 Kanada je bila 9 (Amerika je bila prva a Srbija na 29. mestu), a ova vest uglavnom nigde nije objavljena. Najveći kanadski dnevni list (Globe and Mail) je objavio mali članak veličine oglasa za prodaju auta bez fotografije. Rezultate sa olimpijade možete videti na
https://www.imo-official.org/results.aspx

Tako da ne pljujete po našim medijima (previše).

Zoran

pre 8 godina

"Momci, idite ali ne zaboravite odakle ste došli. Idite jer ovde ne možete iskoristiti svoj potencijal a ne zaboravite odakle ste, jer nam trebate. ..."

Da, trebace vam. Da dodnese neke doznake, i tako malo unese pare u Srbiju, jer ni ovde na Zapadu nece da imaju neku penziju, a u Srbiji i da ne pricam.

A i znas kako je, vi ste ga skolovali dzabe, pa covek ima MORALNU obavezu da vam placa dok je ziv.

anilS ašeN

pre 8 godina

Samo 74 komentara za sada? Da je neka starleta bilo bi 574. Samo kažem društvenim moralistima.
A Vama momci svaka čast. Da imam svoju kompaniju i da sam neki od ovih tajkunčina verovatno bi već imali ponudu od mene da radite kod mene za dobar novac. Vi ste budući biseri znanja i uspešnosti.

Barba

pre 8 godina

Gde bi nam kraj bio da se u obrazovanje ulaze upola onoliko koliko u estradu i sport. Inace, streber potice od nemacke reci streben koja oznacava glagol laktanje.

Silvester

pre 8 godina

dovoljno je pročitati komentare i shvatiti zašto ovi dečaci ne treba ni da se sećaju srbije, a kamoli da se vrate. bez matematike nema nijedne nauke, logičkog i preciznog razmišljanja, naposletku reda u mislima i argumentovanju. što se vidi, gospodo, u vašim komentarima da vam nisu potrebne vesti o:
...
naravoučenije: poštujte tuđ trud umesto što s*****. ako nećete, onda imajte toliko obraza da ne s*****, već se posvetite tom življenju života punim plućima i profitabilnim firmama i šta ste već navodili.
(intj, 22. januar 2016 22:02)

Teoretski bi trebalo tako da bude kako ti kažeš, u praksi su škole i fakulteti u tranzicionim zemljama kao što je, npr, Rusija i Srbija - iz nekog čudnog razloga koristili matematiku kao zamenu za sve ono što bi učenici i studenti u stvari trebalo da nauče iz oblasti tehnike i nauke, usvajanja veština, inženjerskog ili ekonomskog načina rezonovanja i snalaženja. Svi predmeti na tehničkim fakultetima u Srbiji su toliko bili ugušeni matematisanjem, prilagođenim "genijalcima", da je samo njima to i pričinjavalo bilo kakvo zadovoljstvo. Nije nikakav problem bio u matematici, nego naprosto u neradu i javašluku našeg prosvetnog sistema kojem je najjeftinije i najlakše bilo plasiranje ovog iživljavanja nad mozgom, praveći debile od kadrova koji su morali da studiraju po 10 godina matematičkih perverzija, i izlazili sa fakulteta sa poremećajima, ne znajući da urade elementarne stvari iz svoje struke.

Zoran

pre 8 godina

"A i znas kako je, vi ste ga skolovali dzabe, pa covek ima MORALNU obavezu da vam placa dok je ziv."

Pa banke bolje do vas. Banka ima vreme dokle ces da da placas, a ovi mora da placaju dok su zivi.

Banke su za vas u Srbiji majka Tereza.

dzimi flojd

pre 8 godina

@Preduzetnik, ali pravi!
svaka ti cast...imas pare, nemas znanje, nemas sirinu, probaj da uradis zadatak sa tih takmicenja, pa vidi koliko nemas predstavu o cemu se radi tu...

Silver Surfer

pre 8 godina

Secam se pompe oko onog klinca Teodora fon Burga. Osvajao medalje i u takmicenjima sa starijima a kada je trebalo da dobije stipendiju od ministarstva samo je receno da po godinama ne ispunjava uslove za stipendiju. Kada je on bio u pitanju tada je sve moralo striktno po zakonu. Ne znam, sta se sa njim dogodilo u medjuvremenu.
Citajuci neke komentare vidim jedno omalovazavanje njihovog uspeha. Te to je resavanje problema nije matematika, te podelili su 50 zlatnih medalja, te ne znaci da ce biti matematicari i fizicari ako su osvojili te medelje. I sve je to tacno ali ovde postoji konstantna kuknjava kako smo kroz medije zapljusnuti polusvetom, kriminalcima i starletama. Ispada da nije dobro ni kada se paznja pokloni ovakvim momcima. Ali, u Srbiji se sve prasta sem uspeha. U Srbiji pocnes da vredis tek nakon smrti. Jer onda nikome nisi konkurencija.
@ Preduzetnik.....
Svaka cast. Drago mi je da neko uspeva svojim radom da zaradi novac i da svoje radnike pristojno, mnogi bi rekli odlicno, placa.

eva

pre 8 godina

@ Preduzetnik ali pravi! Frljate se tim "Genijalci" kao da je to epitet za svakoga... A koliko ja imam? Mozda neki za neki drugi put...

Izgleda da po tvome kometaru , misliš za sebe da si ti u stvari genijalac, jer se to po tvome kriterijumu meri brojem nula ispred nekog broja , na računu u banci, pa sad onako "genijalno" provlačiš tajanstvenu informaciju, da se svi ostali glupaci zapitaju "kolika je ta cifra, ko je ovaj baja " .

Evo ti malo za pumpanje tvog ega : jao molim te kaži nam , genijalni *pravi* preduzetniče, ne možemo da dočekamo tu drugu priliku, koliki ti je .... račun u banci ?

Usput, da li si član neke napredne, ili nazadne stranke, da li nešto proizvodiš, i da li to nešto izvoziš ?

A čisto onako usput, tvoje informacije radi, još uvek postoje LJUDI , kojima nije jedio merilo, koliko su zaradili, nego postoje za njih postoje i druge životne vrednosti.

Silvester

pre 8 godina

Mene zanima da li u ovoj zemlji čovek može da bude nešto normalno, između protuve ili genijalca kojem "sve super ide u životu"? E, vidite, pošto je ideja srednjeg puta i koncepta normalnog života na ovim prostorima odavno likvidirana, pa se uvek raspravlja o ekstremima, mi ne vredimo kao društvo ama baš ništa. Al da se zna, to nije od juče. Samo je danas poprimilo groteskne razmere, no ko je malo više analizirao stvaro oko sebe ne treba da bude iznenađen. Inače, "akademski elitizam", iako zvuči kao nešto vrlo dobro i kvalitetno, tj kao da proizvodi kvalitet, u stvari predstavlja vrlo negativnu pojavu koja decenijama uništava naše obrazovanje. To je ona misao - "usmerićemo naše slabe resurse u 5% najboljih, a ostali neka čame". I na taj način, kada najbolji vrlo brzo odu odavde, ili se pogube u našim močvarama od škola i fakulteta, ostaje masa funkcionalno nepismenih kojima se lako upravlja, i pristaju da žive na dnu egzistencije.Usmeravanje pažnje na najbolje je samo floskula, i eufemizam, za bolesnu lenjost, nebrigu, javašluk kompletne prosvetne politike. Uzgred, nimalo slučajno, u prosveti je totalna uravnilovka, a ljudi po školama "rade" za socijalnu pomoć od 350 evra. Ne, nije nikakvo opravdanje što mnogi rade za 150. Na kraju krajeva, nek ide sve dođavola, ionako je ova zemlja uništena još pre 25 godina, i to totalno. Sve do sada je samo gmizanje u blatu. Sada smo na dnu septičke jame.

Stari znalac

pre 8 godina

@shorty Promasujes temu, a vidim da vecina ne razume kriticke komentare. Niko ovde ne zavidi ovoj deci, uspeh stoji, ali ono sto ne treba da se radi je da se dize pompa oko ovoga. Nije to toliko velika stvar da se pravi docek na balkonu i da se daju ne znam kakve stipendije. Kao sto rekoh, imam dosta kolega koji su jurili nagrade na takmicenjima, a posle je bilo stani-pani na fakultetu i na post-diplomskim studijama. Prosto takmicenje i studije su razlicite stvari, a tek istrazivacki rad da ne spominjem. Dugacak je put u nauci od ucenika, preko segrta, do zanatlije i majstora. Jako dugacak, potrebna je volja, samodisciplina, fokus, rad, a talenat i pamet se podrazumevaju. Ne pada nista sa neba. Ovo pricam iz sopstvenog iskustva, dupli vukovac, magistrirao, doktorirao, postdoktorske studije, saradjujem sa vrhunskim ljudima u oblasti, imam svoju laboratoriju, ide dobro, ponekad bljesak, nadam se bice ih sve vise.... Pozdrav svima.

yappy ns

pre 8 godina

Na zalost, dok ovakve divne omladince ne stavimo u neku Farmu, Parove ili sl niko za njih nece cuti... mi nismo Srbija, mi nismo vise ni Srbistan, mi smo postali Apsurdistan... totalno (napre)dno dna...

aaaaa

pre 8 godina

deco, paljba iz Srbije pod hitno. Pocnite da trazite sponzore u svetu vasih daljnjih studija na najjacim univerzitetima i u Srbiju samo na odmor.
(dr.kadzija, 22. januar 2016 20:55)


nemaju oni šta da traze ovde ni na odmoru
ovde je odmor za biznismene koji vole zene lakog morala i splavove
bezite deco odavde da više nikad ne vidite ovu zemlju

SD

pre 8 godina

Čestitke osvajačima medalja, a sada hajde neki biznis da osmisle i da zapose par (desetina, stotina, itd.) ljudi pa da nastavimo da citamo o njima i da im se divimo!

Zoran

pre 8 godina

"Malo su mi uobrazeni, pogotovu Kostjukov i to je problem Gimnazija jer ne prave ljude, vec karijeriste bez emocija..."

Ti karijeristi obicno zavrse na Zapadu. Oni skormni, posteni i radni obicno zavrse u Srbiji. Samo mi nije jasno sto ovako lose u Srbiji. Imas ti neko objasnjenje?

Zoran

pre 8 godina

"Nego, cudno je, toliko cestitiki i pluseva ovde, a kad se prenese vest iz nauke toliko je onih koji diskredituju nauku"

Nauka ne donosi apsolutnu istinu. Kad smo vec kod matematike, znas li da se matematika ne tretira kao prirodna nauka?

Kad sam ja studirao matematiku, imali smo i filozofiju. Onaj nas pita da li je matematika prirodna nauka. Mi kazemo ...pa... jeste. A on kaze: Onda ova firma da menja ime? Firma se zvala Prirodno-Matematicki fakultet.

Иван

pre 8 godina

@шорти

Завршио сам ја одавно школу, био вуковац, био на такмичењима, завршио факултет, докторирао. Данас такмичења посматрам кроз своју децу и кроз оно што сам у међувремену научио о математици која није то што се ради на такмичењима и кроз пар судбина тих "генијалаца" са олимпијада.

S

pre 8 godina

Kako bi bilo dobro da umesto "Farme", "Karme"... i sličnih rijalitija osvane jedna obrazovna emisija sa ovim perspektivnim mladim ljudima i nekolicinom nekadašnjih osvajača svetskih medalja naučnih, sportskih, umetničkih...Bili bi radosni sa vise strebera

Marko

pre 8 godina

Ne da je lako,nego je ekstremno lako biti "streber",samo sedis i dozvolis nekim gnusobama da ti ispiraju mozak u dugim vremenskim intervalima.
E,onda ostanes bez ikakvog dodira sa realnoscu i onda one gnusobe rade sa tobom sta god pozele.
Sa druge strane,mozes da razmisljas svojom glavom i istrazujes ovaj svet potpuno sam,na taj nacin,dodje se do informacija od kojih ti bukvalno glava eksplodira.Cela paradigma,do tada stvorena,se srusi.
Mnogo je tezi ovaj drugi nacin,mentalno je iscrpljujuce,ali saznanja do kojih dodjes su neprocenjiva,zadovoljstvo je neizmerno.

S

pre 8 godina

Da, ovo je veliki uspeh za malu zemlju kakva smo mi, ali pogledajte sa kojim drzavama se mi takmicimo na Tim takmicenjima. Previse se hvalimo necim za sta nema preterani znacaj

cc

pre 8 godina

vezbas svaki dan nemas vremena ni za sta i dobijes posle u zivotu nista jer samo 1 od milion takvih ostane upisan u istoriju zbog nekog novog otkrica . Ali svaka cast teski je naci motivaciju za vezbanje zadataka i odricati se igrica na kompjuteru i izlazaka

Preduzetnik ali pravi!

pre 8 godina

(Bata, 22. januar 2016 18:28)

Druze, skola je skola,takmicenje iz matematike je takmicenje iz matematike, apstrakcija je apstrakcija a ZIVOT je nesto sasvim drugo... Poznajem bar trojcu momaka koji su osvajali medalje iz matematike i elektrotehnike a sada voze viljuskare kod nas ali i u Nemackoj. To sto su oni osvojili , nema ama bas nikakve veze sa GENIJALNOSCU. Genijalac, hm, jako, jako, teska rec za ove gologuzdravce da ih castite tako olako.... Ima jos dosta pasulja da pojedu pre nego sto tu navodnu genijalnost oplode u REALNOM ZIVOTU. Frljate se tim "Genijalci" kao da je to epitet za svakoga... Ja sam zavrsio trogodisnju zanatsku skolu. Danas imam firmu koja zaposljava 20 ljudi koji imaju platu (u ovom trenutku) 48.000 Din. A koliko ja imam? Mozda neki za neki drugi put...

Duxan

pre 8 godina

Nikad nisam bio "štreber" , već "kampanjac" . Sa takvim društvom sam i odrastao... Skromnost na stranu, bili smo uvek mangupi u gradu i poželjni nežnijem polu. U srednjoj i na faksu sam uvek imao svoje JA, nikad poltron nisam bio , kao i moji ortaci. Evo danas imamo zajedničku firmu koja zapošljava 70 ljudi čija je prosečna plata 375evra,i uspešni smo u tome što radimo. Želim da napomenem,ovoj omladini, ne očekujete od države ništa,ako želite da postignete nešto! USE I U SVOJE KLJUSE!

Mare

pre 8 godina

Svaka čast na uspehu u rešavanju matematičkih i nematematičkih problema! Na žalost kod nas se pridaje prevelika medijska pažnja ovim takmičenjima, kao teatralna želja da se napravi opravdani otklon od đubreta koje je inače u medijima i pronađu pozitivni uzori. Ova deca su samo utrenirana da umeju da rade određenu vrstu matematičkih problema i premladi su da bi bilo kakvi uzori. Niti su genijalci, niti je to garancija da će biti veliki matematičari ili fizičari. Štaviše, naša matematička gimnazija ne znam da ima nekog velikog matematičara kog je odškolovala ko je značajno pomerio granice u matematici, a svake godine dolaze medalje sa olimpijada iz Kazahstana, Tadžikistana, Rumunije i sličnih zemalja. Rešavače problema koji često nisu matematika ta škola ume da odškoluje, ali oni svi se na kraju utope u svetsku naučnu osrednjost, a neki ni tu - završe kao činovnici po državnoj službi. Šteta je, pa čak i nacionalna glupost što se inteligentna deca (što oni nesumnjivo jesu) usmeravaju da idu samo u pravcu matematike i što se vrši ovakva promocija te škole, a ne ohrabruju se da idu u pravcu medicine, ekonomije,... To nama nedostaje. Od ovih takmičenja mi kao društvo nemamo apsolutno nikakvu korist. Oni imaju toliko da će uloviti neku stipendiju.

Stari znalac

pre 8 godina

Mislim da stvarno preterujete sa ovakvim vestima. Razumem glad za necim pozitivnim, ali shvatite da na ovim "olimpijadama" po 30% ucesnika dobija medalju. Najgori na takmicenju dobija bronzu, a ovi sto nose zlata mozda su i za 30% losiji od najboljeg na takmicenju. Dalje, medalja na bilo kojem takmicenju nista ne znaci sto se buduce karijere tice. Sta vise, vrlo je malo osvajaca medalja koji su nesto znacajno napravili u svetu nauke. Resavati probleme i zadatke nije isto sto i baviti se naucnim radom koji je dakako mukotrpniji, na prvi pogled se ne isplati, itd. Slazem se da su deca pametna, naravno iznad proseka, ali vreme ce reci sta ce od njih biti. Ova medijska pompa, kao za onog Dragomira Milovanovica (koji bese genijalac i znamenita licnost jer je odbranio doktorat!?), nije samo nepotrebna vec i stetna.

Sinus

pre 8 godina

Svima koji misle da je trava zelenija preko, samo da porucim da oni koji su losi u Srbiji, losi su i u inostranstvu i obrnuto. Ja sam i ovde i napolju zaradjivao dobro, ali mi je veseliji zivot u Srbiji, zato sam se vratio. Uverenje da je dobro samo preko je odraz licnog neuspeha i neznanja, mentalitet gubitnika. Nadam se da ce ova deca biti deo nove generacije pobednika u Srbiji.

Иван

pre 8 godina

@shorty

У Србији Архимедес прави задатке, Архимедес организује такмичења, Архимедес држи обуке за "таленте". Онда "таленти" на домаћим такмичењима добро пролазе јер раде махом већ виђене задатке. Успех на окружном такмичењу апсолутно ништа не говори. Успеси на међународним такмичењима су лепи, али све то није права математика. Ево лепог истраживачког задатка за новинаре - где су и шта су у животу урадили наши математички олимпијци... Мада, увек је лакше да овако сликаш некога и даш му 15 минута славе. Црташ црно или црташ бело. Мање рада треба за то.

bole

pre 8 godina

Deco, vas čekaju stipendije daleko od Srbije, polako pripremajte familiju. Sačuvajte samo krsnu slavu, ako ste pravoslavci, a ako niste zaboravite Srbiju, nikom' dobrom nije dobro donela.

ionut

pre 8 godina

Matematika je nauka, matematička takmičenja nisu. Ona su performans, dosta lak i jeftin za organizaciju. Zaostatak iz komunističkog perioda, valjda se zato uglavnom organizuju u drzavama bivšeg SSSR-a. Dobra su prilika da lovci na "mozgove" vrbuju i obezbede svežu pamet za svoju dobrobit. Mladićima želim uspeh u daljem razvoju, specijalizaciji i zaposlenju.

Ilija

pre 8 godina

Deco samo ucite i bezite odande sto pre i sto dalje... Pricam vam iz iskustva, kao zanatlija, banderas, tamo 'leba nisam imao. Ovde, konkretno Nemacka, zivim sasvim pristojno i normalno od svog zanata koji posteno obavljam. Buducnost je pred vama, ali ne tamo...

Danilo

pre 8 godina

Malo su mi uobrazeni, pogotovu Kostjukov i to je problem Gimnazija jer ne prave ljude, vec karijeriste bez emocija... Niko da kaze da je na tom takmicenju bilo podeljeno 50 zlatnih medalja i da je svaka zemlja barem po jednu medalju donela u svoje rodno mesto. Svaka cast, sve lepo, ali, ne osudjujte druge, radite svoj posao i toliko. I drugo, sam stav u emisiji mi se ne svidja mi smo gore, a vi ste dole i prekrstene ruke. katastrofa ali, bravo za uspeh i prodavanje magle

jek

pre 8 godina

Oni su i vredni i rade puno a znaju dosta, to nije lako, malo ljudi zna ali uzmite 85% ljudi zaposlenih u prosveti kao profesori matematike ili fizike znaju neuporedivo manje od ovih ljudi. Čak i na većini naših fakulteta matematiku predaju ljudi koji je ne znaju. Pod tim ne mislim ne znaju neke stvari od kojih je apriori sve počelo, neku suštinu, nego ne znaju površno i osnovno to što predaju. I onda im dodju studenti koji više i bolje znaju i razumeju od predavača....Zato i ovi klinci jesu za svaku pohvalu i treba ih nagraditi i motivisati za rad. A da će 99% svih 6 učesnika hteti u inostranstvo to se ne dovodi u pitanje samo je pitanje da li će dobiti stipendije. Moja prognoza je da matematika i fizika nikada neće dobiti pažnju i priznanje kakvo ove oblasti zaslužuju, kako u svetu tako i kod nas.

Zoran

pre 8 godina

"Momci, idite ali ne zaboravite odakle ste došli. Idite jer ovde ne možete iskoristiti svoj potencijal a ne zaboravite odakle ste, jer nam trebate. ..."

Da, trebace vam. Da dodnese neke doznake, i tako malo unese pare u Srbiju, jer ni ovde na Zapadu nece da imaju neku penziju, a u Srbiji i da ne pricam.

A i znas kako je, vi ste ga skolovali dzabe, pa covek ima MORALNU obavezu da vam placa dok je ziv.

Vanitas

pre 8 godina

Moj profesor srpskog jezika je govorio da to što nekoga nazivaju štreberom znači da je ta osoba laktaš.
Vi niste laktaši, vi ste genijalci.

Zurkolomac

pre 8 godina

Momci nisu streberi, nego genijalci za matematiku. Mesate pojmove. Streberi su tupsoni koju bubaju sve napamet, a ni o nicemu pojma nemaju.
Svaka cast momci i srecan beg iz Srbije...

dr.kadzija

pre 8 godina

deco, paljba iz Srbije pod hitno. Pocnite da trazite sponzore u svetu vasih daljnjih studija na najjacim univerzitetima i u Srbiju samo na odmor.

shorty

pre 8 godina

pobediti na takmičenju iz matematike na okružnom nivou je veliki uspeh. a kamoli u Evropi, ili na svetu! svako ko osporava takav uspeh- plitak je, poseduje malo, ili nikakvo saznanje i predstavlja zanemarljiv potencijal da spoznaje (razume) suštinu. bilo čega. u tim i takvim situacijama postoji samo ili često čak i bolest. pobediti na takmičenju iz bilo kog naučnog predmeta na nivou i u godinama u kojim su to učinili ovi momci (nije samo performans), već je uzvišeno i za svaku pohvalu! ako budu i dalje imali strpljenja- nesumnjivo je da se na taj način grade preduslovi za srećan i normalan život. svuda i u svakom društvu. osrednji i prosečan srpski život, može se živeti i bez matematike. uvek. a to da uzvišeni "štreberi" ponekad nisko padaju, nije paradoks. usponi i padovi su deo života. i komplementarni su s intelektom. zato ja svakom štreberu savetujem da padne. podobrano. makar jednom. he he ;)) svaka čast momci! Vama treba kupiti stanove iz državnog budžeta. odmah. a ne (samo) vaterpolistima. um caruje- snaga hlade valja.

Lukas aus Agram

pre 8 godina

18:06 Na glavnoj stranici B92 portala 3 članka o Novaku s ukupno 255 komentara, a ovi mladi genijalci "navukli" samo 30 komentara!

blinki

pre 8 godina

I ja sam imao u srednjoj strebere,mi svo terali na zadnju a oni su ucili, mi smo niko i radimo za po 200 e a oni su Bog i batina. E da mi je ova pamet.

Dule Dabić Gluvaja, selo Gornja Suvaja

pre 8 godina

Momci, idite ali ne zaboravite odakle ste došli. Idite jer ovde ne možete iskoristiti svoj potencijal a ne zaboravite odakle ste, jer nam trebate. Bez vas i sličnih vama, ovde ostaje goli prosek koji ne može nikad napred krenuti. I Milanković je učio škole preko, radio i zaradio, pa se vratio da ostavi nešto i svojoj zemlji. Ne mislim na novce, mislim na to znanje, vratite se da podelite sa decom koja su slična vama.

Što se karata tiče, da imam, moje bih im dao...

Silvester

pre 8 godina

Loši đaci beže iz škole, a dobri iz Srbije. :)

Elem, uvek mašimo poentu - u javnom diskursu stalno komentarišemo ekstreme, da li likove u Parovima i Farmama, političare, tajkune, estradne zvezde vrlo sumnjivog kvaliteta... ili na drugoj strani potenciramo, kao sada, štreberske ekstreme. Ne znamo ni šta je štreber, ni da li je to u stvari nešto za divljenje?

Mene pre svega zanima kada će se ovaj narod uhvatiti za nešto normalno, za neku balansiranu sredinu. Dosta mi je priče o 5% taloga o ovom društvu, i o 5% ultra-mega-superiornih genijalaca. Pa to je zamajavanje, dve strane iste medalje. Mene zanima šta je sa obrazovnim i kulturnim nivoom 90% stanovnika ove zemlje, naročito mlađih generacija. Umesto da imamo širok front kvalitetnih mladih ljudi koji umeju da rade, vole, žive punim plućima, realizuju sebe tamo gde žele, i pre svega budu skromni, i zadovoljni postignutim - ali i beskompromisni u sudaru sa nepoštenjem, neradom i javašlukom.... dakle, umesto da tome posvetimo svu našu pažnju, mi uživamo u ovom natezanja tuk na utuk, "eto, nećemo farmu, živeli naši štreberi!"

To pijano šetanje od ekstrema do ekstrema nas je dovde i dovelo. Nesposobni smo da govorimo o NORMALNOM!

Zoran

pre 8 godina

"Nego, cudno je, toliko cestitiki i pluseva ovde, a kad se prenese vest iz nauke toliko je onih koji diskredituju nauku"

Nauka ne donosi apsolutnu istinu. Kad smo vec kod matematike, znas li da se matematika ne tretira kao prirodna nauka?

Kad sam ja studirao matematiku, imali smo i filozofiju. Onaj nas pita da li je matematika prirodna nauka. Mi kazemo ...pa... jeste. A on kaze: Onda ova firma da menja ime? Firma se zvala Prirodno-Matematicki fakultet.

SD

pre 8 godina

Čestitke osvajačima medalja, a sada hajde neki biznis da osmisle i da zapose par (desetina, stotina, itd.) ljudi pa da nastavimo da citamo o njima i da im se divimo!

Kontras

pre 8 godina

Gledam vas upravo na b92.Vi momci koji ste "streberi" nekada (ne daj Boze) mozete da padnete tako nisko da budete kao oni koji vam zavide. Ali oni nikada ne mogu da budu tako visoko kao vi - pametni i uspesni. E, zato vam i zavide, jer se zavidi samo pametnijem, boljem, lepsem itd.

Dace Bog da to svoje znanje primenite na neki nacin u Srbiji i da doprinesete razvoju nase zemlje. Cestitke.

SEJN

pre 8 godina

Cim sam video naslov znao sam da je neka od prirodnih nauka u pitanju.
Nema prostora za kulturu i kritku pa to ti je. Svaka cast momcima.
Malo i ovo za promenu, da ne gledam vise polupismene idiote kako bacaju na kos ili mlate reketom za milijardu dolara. Pre nego sto lupite dislajk zapitajte se da li su vam stavovi ispravni. Pozdrav :)

istrazitelj

pre 8 godina

где су и шта су у животу урадили наши математички олимпијци ...
(Иван, 22. januar 2016 20:33)

To je odlicno pitanje! Da me ne shvatite pogresno, ja ne potcenjujem tu decu, niti pokusavam da umanjim njihove fantasticne rezultate. Svaka cast, momci! Ali to ne znaci da ce njihovi sjajni uspesi danas biti bilo kakva garancija njihovog uspeha i u daljem zivotu. Zivot je, nazalost, poput maratona, gde brzina trcanja i prednost na pocetku trke ne garantuje pobedu ako na kraju trke ne mozes da daš gas i bacis se u ostar sprint. Vecina strebera iz moje generacije su zavrsili na doktorskim studijama tehnicke struke poznatih americkih univerziteta (MIT, Stanford, Berkeley itd.). Ali bilo je i onih koji su se jednostavno prefosirali u mladosti i kada su dosli do 30-40 uhvatio ih je zamor materijala, ubrzo pracen krizom srednjih godina. Uz to, nerdovski nacin razmisljanja, zanemarivanje duhovnog i fizickog rada na sebi, ego vaseljenskih razmera, cinican stav prema stvarima koje ih ne zanimaju, potcenjivanje soft vestina ... Sve to dovodi genijalce u polozaj da sada rade trecerazredne poslove za sefove ciji je IQ za dva reda velicine ispod njihovog. Dodajte tu jos i probleme na privatnom planu, jer zivot u braku s takvim ljudima nije nimalo lak. Sreca je da vecina zapadnih kompanija prepoznaje na vreme ovakve ljude, pridje im na adekvatan nacin, nagradjuje ih i time izvlaci najbolje iz njih. Ali to te ljude ne cini imunim na stres, burnout i ostala oboljenja modernog coveka.

intj

pre 8 godina

dovoljno je pročitati komentare i shvatiti zašto ovi dečaci ne treba ni da se sećaju srbije, a kamoli da se vrate. bez matematike nema nijedne nauke, logičkog i preciznog razmišljanja, naposletku reda u mislima i argumentovanju. što se vidi, gospodo, u vašim komentarima da vam nisu potrebne vesti o:
1. 5% ultra-mega-superiornih genijalaca, već ljudi koji žive punim plućima i
2. dečacima koji se bave "apstrakcijom" i neće ništa postići u životu jer idu da rešavaju zadatke.
vaše zbrkane predikcije nikako ne slede iz činjenice da su neki dečaci eto nagrađeni za svoj trud. nije uopšte bitno da li ćete ih okarakterisati kao genijalce ili arogantne štrebere, oni su prosto vredna deca koja su uložila rad u razvijanje svojih sposobnosti i bila nagrađena. a ja vam želim da i vas vaša deca tako obraduju svojim radom i trudom iz bilo čega za šta su sposobni, bilo to "apstrakcija" ili "praktično i korisno".
naravoučenije: poštujte tuđ trud umesto što s*****. ako nećete, onda imajte toliko obraza da ne s*****, već se posvetite tom življenju života punim plućima i profitabilnim firmama i šta ste već navodili.

nex

pre 8 godina

Zalosno je sto ce glavom bez obzira iz Srbije! A i treba. Tamo ce biti adekvatno nagradjeni za svoja dostignuca. A ti Srbijo,plači.
Kada bi neko izbacio tacan broj takvih koji su otisli,zanemeli bi.

Rale

pre 8 godina

Prvo nadam se da će mi gospodin filter konačno objaviti komentar.

Svaka cast srpskim matematičarima i fizičarima. Vidim u komentarima da se ljudi žale sto je nauka potcenjena kod nas. Ovo jednostavno nije tačno jer kao što vidite ovi momci su na naslovnoj strani b92. U Americi ili Kanadi ovakve vesti se uopšte ne objavljuju, a čak i kada se objave to je u nekoj sporednoj rublici. Na primer na internacionalnoj metematičkoj olimpijadi 2015 Kanada je bila 9 (Amerika je bila prva a Srbija na 29. mestu), a ova vest uglavnom nigde nije objavljena. Najveći kanadski dnevni list (Globe and Mail) je objavio mali članak veličine oglasa za prodaju auta bez fotografije. Rezultate sa olimpijade možete videti na
https://www.imo-official.org/results.aspx

Tako da ne pljujete po našim medijima (previše).

Zoran

pre 8 godina

"Malo su mi uobrazeni, pogotovu Kostjukov i to je problem Gimnazija jer ne prave ljude, vec karijeriste bez emocija..."

Ti karijeristi obicno zavrse na Zapadu. Oni skormni, posteni i radni obicno zavrse u Srbiji. Samo mi nije jasno sto ovako lose u Srbiji. Imas ti neko objasnjenje?

Washington

pre 8 godina

Cestitam i podrzavam.

U Srbiji se prosto ne isplati biti streber jer se zna ko najbolje prolazi u zivotu u nasoj drzavi, a to sigurno nisu inteligentni ljudi sa dobrim ocenama.

Pogledajmo samo ko su nam ministri i direktori.

sve je u životu učenje

pre 8 godina

Kao prvo nemože svako biti štreber, već samo uporno inteligentni ljudi koji svojom upornošću u učenju nadograđuju svoju inteligenciju i postižu iz priloženog ovakve rezultate, ja kada sam išao u osnovnu i srednju školu štreberi iz tih odelenja su napredovali u svojim karijerama jer su u školama bili štreberi, a oni koji nisu bili štreberi su prosečni ljudi kao ja u najboljem slučaju.

duje

pre 8 godina

Od ovih loših đaka (i loših ljudi) nas mogu spasiti samo ujedinjeni štreberi!
Jedino to može da bude pravi SRPSKI INAT.
U INAT LOŠIM ĐACIMA!

Zoran

pre 8 godina

vezbas svaki dan nemas vremena ni za sta i dobijes posle u zivotu nista jer samo 1 od milion takvih ostane upisan u istoriju zbog nekog novog otkrica . ....
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (cc, 22. januar 2016 18:40)

Ja se to pitam svakog dana kad prodjem pored kafica. Sta li ovi imaju od zivota, st ali rade ovde i od cega zive.

nex

pre 8 godina

@ojha
Nazalost,prokleto si u pravu. Rijalitiji izbacuju nacionalne heroje i idole deci. Strahota i beznadje! Panika me hvata gde ce moj 9-mesecni sin odrastati!

aaaaa

pre 8 godina

deco, paljba iz Srbije pod hitno. Pocnite da trazite sponzore u svetu vasih daljnjih studija na najjacim univerzitetima i u Srbiju samo na odmor.
(dr.kadzija, 22. januar 2016 20:55)


nemaju oni šta da traze ovde ni na odmoru
ovde je odmor za biznismene koji vole zene lakog morala i splavove
bezite deco odavde da više nikad ne vidite ovu zemlju

Zoran

pre 8 godina

"Druze, skola je skola,takmicenje iz matematike je takmicenje iz matematike, apstrakcija je apstrakcija a ZIVOT je nesto sasvim drugo... Poznajem bar trojcu momaka koji su osvajali medalje iz matematike i elektrotehnike a sada voze viljuskare kod nas ali i u Nemackoj."

Mozda osvajali medalje u osnovnoj skoli. Ako su u srednjoj, ne voze viljuskar u Nemackoj 100%. Pitaj ih.

Bata

pre 8 godina

E mnogo volim ove koji kazu "matematika i fizika, nisu priznate dovoljno", "sta vredi sto si streber, evo ja... firma ovo, firma ono"... Alo ljudi, kao prvo, oni su genijalci za matematiku i fiziku, a verovatno su odlicni i u jezicima, hemiji i drugim naukama, drugo, to sto su dobri u matematici znaci isto da mogu da budu dobri inzenjeri, arhitekte, hemicari, fizicari... sta god hoces, trece, ako hoce, mogu i medicinu da studiraju, takvi ljudi imaju prosek daleko iznad proseka, mogu da biraju sta ce da radi, znam mnogo lekara koji su odlicni matematicari ali su, eto, hteli da budu lekari, i cetvrto, to ne znaci da ovi ljudi ne mogu da budu vlasnici privatnih firmi i biznisa, to su dve razlicite stvari, mogu da budu i to ali ne moraju, jednostavno to sto su genijalci daje im daleko vece sanse za uspeh nego dunsterima od kojih, eto, po neki i otvori neku firmu i probije se. Toliko.

Milan Nis

pre 8 godina

Bil Gejts je na jednom predavanju rekao veliku istinu,ne kinjite strebere iz svoje okoline,sutra vam mogu biti sefovi od kojih ce vam zavisiti zivot.Ja bih dodao PODRZITE IH!

Dosta JE bilo Radulović

pre 8 godina

Što bi profesor Zec rekao "srpski domaćin najbolju kravu za sebe zadržava" . Nadam se će doči vreme i u Srbiji kad će takvi da vode Srbiju da možemo ovu i neku buduću decu zadržati, a ne samo radi njih sami da im kažemo da beže glavom bestraga

Ojha

pre 8 godina

Evo, i sad ce ova deca koja trebaju da budu primer celoj omladini biti u fokusu jos narednih nekoliko dana, posle toga k'o da se nikad nista nije desilo. Dok ce se na drugu stranu o pojedinim starletama razglabati godinu dana...

Mladen

pre 8 godina

Naravno, svaka cast, ali niko da kaze da se na ovim takmicenjima ne osvaja jedna, nego mnogo vise zlatnih medalja, sto ne umanjuje znacaj njihovog uspeha.

yappy ns

pre 8 godina

Na zalost, dok ovakve divne omladince ne stavimo u neku Farmu, Parove ili sl niko za njih nece cuti... mi nismo Srbija, mi nismo vise ni Srbistan, mi smo postali Apsurdistan... totalno (napre)dno dna...

ding

pre 8 godina

Svaka cast Svako ima neki talenat, ali ga iskoriste samo uporni, sposobni i srecni ! Nadam se da ce se ove tri stvari poklopiti kod ove dece !

Istina Srbije

pre 8 godina

Bitno je razumeti da je visoka matematika (pod ovim podrazumevam uglavnom fakultetski nivo, mada se u matematičkoj gimnaziji koliko znam radi i nešto iz tog nivoa) je daleko teža što se tiče samog sadržaja od većine društvenih predmeta, druga je stvar što mnogi profesori od svog predmeta naprave bauk pa pitaju fusnote i time otežavaju polaganje. Takođe važno je razumeti da bez fundamentalnog istraživanja koje se prvenstveno dešava na fakultetima svuda u svetu nema napretka nauke u toj zemlji. Ništa, ali apsolutno ništa ne određuje kvalitet fakulteta sem kvalitet istraživanja na tom fakultetu i tačka. Razlog zbog koga smo mi propali u smislu nauke je što kod nas nema istraživanja niti ima fond razuman za bilo kakvo značajno istraživanje u svetskom pa čak i lokalnom (Balkan) pogledu, dok se to ne bude promenilo nikada neće biti značajnog pomaka kod nas, pogledajte zemlje koje su najuspešnije koji deo budžeta ulažu u nauku (5% obično), a mi manje od 1% našeg bednog budžeta.

Zoran

pre 8 godina

(Duxan, 22. januar 2016 17:55), ne smunjam. Takvi su u Srbiji uspesni. Mangupi, kampanjci i valjda nepoltroni(karaktiristicno za Srbiju da uspevaju oni koji nisu poltroni?). Samo ne znam sto je onaj koji mnogo uci poltron.

mrgud

pre 8 godina

Bravo, momci!

Nego, cudno je, toliko cestitiki i pluseva ovde, a kad se prenese vest iz nauke toliko je onih koji diskredituju nauku, misle da je to bacanje para, evolucija je izmisljotina, NASA je izlazirala sletanje na Mesec, vakcine izazivaju autizam, itd itd.

eva

pre 8 godina

@ Preduzetnik ali pravi! Frljate se tim "Genijalci" kao da je to epitet za svakoga... A koliko ja imam? Mozda neki za neki drugi put...

Izgleda da po tvome kometaru , misliš za sebe da si ti u stvari genijalac, jer se to po tvome kriterijumu meri brojem nula ispred nekog broja , na računu u banci, pa sad onako "genijalno" provlačiš tajanstvenu informaciju, da se svi ostali glupaci zapitaju "kolika je ta cifra, ko je ovaj baja " .

Evo ti malo za pumpanje tvog ega : jao molim te kaži nam , genijalni *pravi* preduzetniče, ne možemo da dočekamo tu drugu priliku, koliki ti je .... račun u banci ?

Usput, da li si član neke napredne, ili nazadne stranke, da li nešto proizvodiš, i da li to nešto izvoziš ?

A čisto onako usput, tvoje informacije radi, još uvek postoje LJUDI , kojima nije jedio merilo, koliko su zaradili, nego postoje za njih postoje i druge životne vrednosti.

shorty

pre 8 godina

@ иване,

Dobij peticu iz matematike u gimnaziji (a ne dvojku), onda pokušaj da se istakneš kao "talenat" (u odeljenju), učestvuj na takmičenima "talenata" (školskim, lokalnim, okružnim, republičkim), osvoj prvo mesto- diplomu (medalju), pa onda šeruj arhimedovske crno-bele komentare.

Vrlo prosto.

U teoriji.

Šorty.

Zoran

pre 8 godina

"A i znas kako je, vi ste ga skolovali dzabe, pa covek ima MORALNU obavezu da vam placa dok je ziv."

Pa banke bolje do vas. Banka ima vreme dokle ces da da placas, a ovi mora da placaju dok su zivi.

Banke su za vas u Srbiji majka Tereza.

Иван

pre 8 godina

@шорти

Завршио сам ја одавно школу, био вуковац, био на такмичењима, завршио факултет, докторирао. Данас такмичења посматрам кроз своју децу и кроз оно што сам у међувремену научио о математици која није то што се ради на такмичењима и кроз пар судбина тих "генијалаца" са олимпијада.

Zemljo, otvori se

pre 8 godina

"Vidim u komentarima da se ljudi žale sto je nauka potcenjena kod nas. Ovo jednostavno nije tačno jer kao što vidite ovi momci su na naslovnoj strani b92. U Americi ili Kanadi ovakve vesti se uopšte ne objavljuju, a čak i kada se objave to je u nekoj sporednoj rublici. Na primer na internacionalnoj metematičkoj olimpijadi 2015 Kanada je bila 9 (Amerika je bila prva a Srbija na 29. mestu), a ova vest uglavnom nigde nije objavljena. "

Sta ti podrazumevas da te neko ceni? Da te objave u novinama? Jel to znaci da te cene?

Vidis, ja sma davno radio u Trajalu u KS. Mislim, isao sam na posao, ali nista mi nisu davali da radim, a nisu ni palacali. Neki bi rekli, pa to je onda posteno.

E vidis, onda sam otisao u Kanadu, pa u Ameriku. Nigde po novinama nisma bio ni u Srbiji ni u Americi. Ali me dobro placaju. I cene.

dzimi flojd

pre 8 godina

@Preduzetnik, ali pravi!
svaka ti cast...imas pare, nemas znanje, nemas sirinu, probaj da uradis zadatak sa tih takmicenja, pa vidi koliko nemas predstavu o cemu se radi tu...

Stari znalac

pre 8 godina

@shorty Promasujes temu, a vidim da vecina ne razume kriticke komentare. Niko ovde ne zavidi ovoj deci, uspeh stoji, ali ono sto ne treba da se radi je da se dize pompa oko ovoga. Nije to toliko velika stvar da se pravi docek na balkonu i da se daju ne znam kakve stipendije. Kao sto rekoh, imam dosta kolega koji su jurili nagrade na takmicenjima, a posle je bilo stani-pani na fakultetu i na post-diplomskim studijama. Prosto takmicenje i studije su razlicite stvari, a tek istrazivacki rad da ne spominjem. Dugacak je put u nauci od ucenika, preko segrta, do zanatlije i majstora. Jako dugacak, potrebna je volja, samodisciplina, fokus, rad, a talenat i pamet se podrazumevaju. Ne pada nista sa neba. Ovo pricam iz sopstvenog iskustva, dupli vukovac, magistrirao, doktorirao, postdoktorske studije, saradjujem sa vrhunskim ljudima u oblasti, imam svoju laboratoriju, ide dobro, ponekad bljesak, nadam se bice ih sve vise.... Pozdrav svima.

anilS ašeN

pre 8 godina

Samo 74 komentara za sada? Da je neka starleta bilo bi 574. Samo kažem društvenim moralistima.
A Vama momci svaka čast. Da imam svoju kompaniju i da sam neki od ovih tajkunčina verovatno bi već imali ponudu od mene da radite kod mene za dobar novac. Vi ste budući biseri znanja i uspešnosti.

Silver Surfer

pre 8 godina

Secam se pompe oko onog klinca Teodora fon Burga. Osvajao medalje i u takmicenjima sa starijima a kada je trebalo da dobije stipendiju od ministarstva samo je receno da po godinama ne ispunjava uslove za stipendiju. Kada je on bio u pitanju tada je sve moralo striktno po zakonu. Ne znam, sta se sa njim dogodilo u medjuvremenu.
Citajuci neke komentare vidim jedno omalovazavanje njihovog uspeha. Te to je resavanje problema nije matematika, te podelili su 50 zlatnih medalja, te ne znaci da ce biti matematicari i fizicari ako su osvojili te medelje. I sve je to tacno ali ovde postoji konstantna kuknjava kako smo kroz medije zapljusnuti polusvetom, kriminalcima i starletama. Ispada da nije dobro ni kada se paznja pokloni ovakvim momcima. Ali, u Srbiji se sve prasta sem uspeha. U Srbiji pocnes da vredis tek nakon smrti. Jer onda nikome nisi konkurencija.
@ Preduzetnik.....
Svaka cast. Drago mi je da neko uspeva svojim radom da zaradi novac i da svoje radnike pristojno, mnogi bi rekli odlicno, placa.

Boža Badovinac

pre 8 godina

Najbolji su mi komentari poput "znam mnoge genijalce, koji voze viljuškare, ali sam car imam brdo love".
Da, ali se kroz rečenični sklop jasno vidi da je DŽABA.
Jer oni ce i u viljuškarima i u kabinetima da znaju i za Dostojevskog i Pekića, i Sezana i Šumanovića, i Bunjuela i Sašu Popovića, a ti ćeš morati sada da guglaš šta sam ti rekao, jer to što ovi momci imaju se stiče,a ne kupuje.

Silvester

pre 8 godina

dovoljno je pročitati komentare i shvatiti zašto ovi dečaci ne treba ni da se sećaju srbije, a kamoli da se vrate. bez matematike nema nijedne nauke, logičkog i preciznog razmišljanja, naposletku reda u mislima i argumentovanju. što se vidi, gospodo, u vašim komentarima da vam nisu potrebne vesti o:
...
naravoučenije: poštujte tuđ trud umesto što s*****. ako nećete, onda imajte toliko obraza da ne s*****, već se posvetite tom življenju života punim plućima i profitabilnim firmama i šta ste već navodili.
(intj, 22. januar 2016 22:02)

Teoretski bi trebalo tako da bude kako ti kažeš, u praksi su škole i fakulteti u tranzicionim zemljama kao što je, npr, Rusija i Srbija - iz nekog čudnog razloga koristili matematiku kao zamenu za sve ono što bi učenici i studenti u stvari trebalo da nauče iz oblasti tehnike i nauke, usvajanja veština, inženjerskog ili ekonomskog načina rezonovanja i snalaženja. Svi predmeti na tehničkim fakultetima u Srbiji su toliko bili ugušeni matematisanjem, prilagođenim "genijalcima", da je samo njima to i pričinjavalo bilo kakvo zadovoljstvo. Nije nikakav problem bio u matematici, nego naprosto u neradu i javašluku našeg prosvetnog sistema kojem je najjeftinije i najlakše bilo plasiranje ovog iživljavanja nad mozgom, praveći debile od kadrova koji su morali da studiraju po 10 godina matematičkih perverzija, i izlazili sa fakulteta sa poremećajima, ne znajući da urade elementarne stvari iz svoje struke.

Barba

pre 8 godina

Gde bi nam kraj bio da se u obrazovanje ulaze upola onoliko koliko u estradu i sport. Inace, streber potice od nemacke reci streben koja oznacava glagol laktanje.

S

pre 8 godina

Kako bi bilo dobro da umesto "Farme", "Karme"... i sličnih rijalitija osvane jedna obrazovna emisija sa ovim perspektivnim mladim ljudima i nekolicinom nekadašnjih osvajača svetskih medalja naučnih, sportskih, umetničkih...Bili bi radosni sa vise strebera

poz

pre 8 godina

biti "streber" nije ni malo lako
To je kao da si sam protiv svih
I tek kada im svima pokazes ko si onda su svi uz tebe
Cestitam vam momci na uspehu

Silvester

pre 8 godina

Mene zanima da li u ovoj zemlji čovek može da bude nešto normalno, između protuve ili genijalca kojem "sve super ide u životu"? E, vidite, pošto je ideja srednjeg puta i koncepta normalnog života na ovim prostorima odavno likvidirana, pa se uvek raspravlja o ekstremima, mi ne vredimo kao društvo ama baš ništa. Al da se zna, to nije od juče. Samo je danas poprimilo groteskne razmere, no ko je malo više analizirao stvaro oko sebe ne treba da bude iznenađen. Inače, "akademski elitizam", iako zvuči kao nešto vrlo dobro i kvalitetno, tj kao da proizvodi kvalitet, u stvari predstavlja vrlo negativnu pojavu koja decenijama uništava naše obrazovanje. To je ona misao - "usmerićemo naše slabe resurse u 5% najboljih, a ostali neka čame". I na taj način, kada najbolji vrlo brzo odu odavde, ili se pogube u našim močvarama od škola i fakulteta, ostaje masa funkcionalno nepismenih kojima se lako upravlja, i pristaju da žive na dnu egzistencije.Usmeravanje pažnje na najbolje je samo floskula, i eufemizam, za bolesnu lenjost, nebrigu, javašluk kompletne prosvetne politike. Uzgred, nimalo slučajno, u prosveti je totalna uravnilovka, a ljudi po školama "rade" za socijalnu pomoć od 350 evra. Ne, nije nikakvo opravdanje što mnogi rade za 150. Na kraju krajeva, nek ide sve dođavola, ionako je ova zemlja uništena još pre 25 godina, i to totalno. Sve do sada je samo gmizanje u blatu. Sada smo na dnu septičke jame.