Testovi

Četvrtak, 21.01.2010.

17:13

Mazda 6 Sport Combi TE Plus

Mazda 6 Sport Combi TE Plus IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Milos Radulovic

pre 15 godina

Nisam planirao da se javljam, ali sam zaista morao da kazem i ja koju. Kao prvo razumeo sam da je tekst posvecen Mazdi 6. Odkuda tolika potreba i nepresusna energija da se prica o Nemackom automobilima, zaista je nesto sto je van mog domena kvalifikacija, pa se nebih dalje u to upustao. Ono sto zelim da kazem jeste sledece. Imao sam prilike da kupim i jedene i druge i tece automobile, i to nove, i kao po pravilu uvek kupujem Japance,a evo i zasto. Ko i dan danas u 21 veku ponavlja price o Nemackoj superiornosti, odnosno o Japancima koji su dobri ali ne dovoljno ocigledno da ipak malo poznaje svet automobilizma. Naj bitinije je shvatiti i odvojiti dve stvari, ato je ; kvalitet voznje i pouzdanost s'druge strane. U voznom smisli npr golf 6 je ispred mazde 3, kada kazem u prednosti naravno mislim na nijanse koje bi ukjljucivale upravljivost, lezanje na putu. Ako pricamo o pouzdanosti i voznji lisenoj ozbiljnijih problema, valja je svima jasno i dostupno da saznaju da su Japanci prvi na svetu.I upravo zbog toga moj glas uvek ide Japancima. Zaista neznam koji bi covek ma koliko voleo (cak i slepo) kupio novog npr. Pola sa 1.2 masinom i turbinom (jednom ili dve) umesto mazde 3, sa 2.0 motorom. Mazda 6 (2.5) je moguce kupiti, ovde gde ja zivim, za cenu Pola 1.2 sa dve turbine. I za sami kraj, ako Boga znate ne uporedjujte prestizne marke i modele sa kolima koja kostaju 2-3 puta manje. Ono sto pouzdano mogu da tvrdim iz licnog i kolektivnog iskustava uvek bi pre npr. uzeo novi Mazdu 3 nego novog Golfa 6. Ti Japanci su prosto neunistivi, pod predpostavkom da ih redovno servisirate, 300000-400000 je nesto stto ce svaki Japanac da prodje kao od sale. ZA cenu Golfa 6 mozete da kuptite Mazdu CX7!!!!, pa ko je ovde lud

dino

pre 16 godina

inace mi se mnogo svidjaju ove nove mazde,bas us prelepe i ne bih imao nista protiv da imam jednu sobzirom na njen kvlitet..ali cule me je odusevio...zali za bmw om...cule,ne brini,ja svakog jutra ustanem,ponekad nen aspavan,neraspolozen..otvrim vrata od garaze i nasmejem se,vidim mog e46 330 ci...niko kao bmw,niko te tako ne moze nasladiti,ne postoje reci za to...al on samo ima takvu harizmu da osvoji coveka,ko jednnom to oseti ne menja ga nikad...zato moj savet,uzimaj:))

MareBG

pre 16 godina

Imenjače, poštovanje prema tvojoj zaljubljenosti u VW. Pripadam istoj 'struji' koja favorizuje nemačka vozila. Vozim Opela i kunem se u njega, sve je to ok. Smatram da Škoda ne može zauzeti mesto VW-a, jer po meni ni jedna Škoda ne može biti kao neki VW, a isto tako smatram da ni jedan VW ne može biti kao neki Audi na primer. Jednostavno ako uporediš automobile iz sve tri 'kuće' (naravno mislim na one koji se mogu porediti - a ne da poredimo Škodu Superb i Lupo-a :) ili Feliciu i Passat ), uvek će biti Audi - VW - Škoda.

Drugo, smatram da VW neće ni da pokušava da zagrize 'Premium' tržište iz prostog razloga što za tu tržišnu utakmicu ima Audi.

A pokušaj da se staviš u situaciju nekog veoma bogatog čoveka kome je auto statusni simbol i koji želi da taj isti auto simbolizuje njegovu moć/bogatstvo itd... Sigurno se neće odlučiti za auto na kome piše 'Narodski auto' :). Još manje za Škodu.

Audi bi bio logičan izbor zar ne (ako ne pričamo o Mercedesu, BMW visoke klase itd...).

A ovu Mazdu nisam nikada vozio, tako da na temu na žalost nemam komentar :)

laki bgd

pre 16 godina

Mazda je svima nama dobro poznata marka i znaju se sve njene vrline i mane. Ono sto je izdvaja od svih ostalih je MADE IN JAPAN!!! Globalizacija nije uticala na njih pa da proizvodnju presele u Tursku i deklarisu je kao "Evropski automobil"....

MARKO-VW

pre 16 godina

@MareBG
Vidi se da nisi često čitao sajt. RRadi se o tome da je Škoda preuzela VW-ovo mesto, a VW se od 1997. ubacio u premium segment i tamo se vrlo dobro snalazi. Naravno, ne može sve preko noći, ali to polako ide ka željenom pravcu - druga generacija Phaetona će se već podrazumevati u najvišoj klasi. Što se tiče bilborda, nisam ja na njemu - malo plaćaju. :P

MareBG

pre 16 godina

Voleo bih da nam svima Marko-VW objasni kako je Passat premium vozilo. Kako bilo koje vozilo koje pretenduje da bude 'premium' može imati 'Narodski Auto' natpis na sebi? Pa ni jedan imućniji kupac, koji želi luksuzniji auto neće kupiti VW baš zbog toga. Oni kojima je auto statusni simbol potpisujem NIKADA neće uzeti neki VW, već ako vole tu fabriku odlučiće se za Audi.

Marko, da nisu tebe slikali za onaj bilbord što je svuda u gradu gde je neki lik u 'siledžijki' sa istetoviranim VW Golf-om 1974 na njemu? :)

Izvinjavam se svima na skretanju sa teme o Mazdi, ali komentari Marka-VW su baš naporni i iritantni.

Zeljko

pre 16 godina

Ako cemo o tovarnim kapacitetima spomenutim u jednom od komentara, slijede zapremine gepeka u karavanskim verzijama:
Mazda 6 = 519 l
VW Passat Variant = 513 l
Ford Mondeo = 542 l
Skoda Superb (novi model)= 633 l.
Jedino Skoda daleko odskace, ali je i daleko veca od ostalih.
Pozdrav svima.

domestos

pre 16 godina

Mogu da primetim da je Markovo (VW) lobiranje da proglasi doticni brend za premijum vrlo uporno i dosledno.Da je Nemac verovatno bi bio dobro placen za taj posao.
Ono sto me zbunjuje je objavljivanje njegovih tekstova o VW-nu tamo gde im nije mesto-kao sto je ovo o mazdi.Zasto redakcijo?

Djordje

pre 16 godina

Ne znam kako je WV Phaeton prosao u Evropi, ali u SAD-u je propao totalno jer niko nije htio (od sramote) da potrosi $80000 za WV znak. Sto ce reci, WV ovdje nikada nije bio premium brand.

Dalje, Mazdu i Saab ne stavljajte u istu kategoriju. Saab kosta znatno vise. Mazda nikada nije bila premium brand niti to pokusava biti.

Ponosni vlasnik Mazde 6, Mazde 3 i Mazde Protege5.

maxy

pre 16 godina

VW ima neke odlike premium vozila posebno kada od Audija uzme dobar deo tehnologije i stavi ga u bolje opemljenog Golfa ili Pasata. Zato je npr. Golf automobil sa najvećim odstupanjem u ceni (kreće od nekih 16000 € i ide do 30000 €). A zar za te pare (već preko 25000 €) nije bolje kupiti A3, premium marku?

T

pre 16 godina

Lepsa mi je trojka, onaj usisnik vazduha, osmeh je nesto nevidjeno, auto je unikat, a i jeftinija je mnogo, kapiram da cu uzeti 1.6 dizel u srdnjem paketu 18500, stedelo se dugo za ovo...

fr

pre 16 godina

Dobro, majku mu, pa Marko se salio, valjda je to bilo jasno, ako ne kod prve tvrdnje da je VW premium marka, a onda barem bese ocigledno kod druge, da Lexus ima jos mnogo da uci.

Tema bese Mazda...

Lexus ES 350

pre 16 godina

@Marko - VW

Posto zivim 16 godina van Srbije, pitao sam par prijatelja da li je VW u premium segmentu ili ne, jer sam stvarno pomislio da nisam u toku stvari. Svi do jednog su mi rekli da VW nije premium klasa, niti ce to ikada biti. Nikada SKODA nije zamenila VW.

Prijatelju, sto se Lexusa tice, o njemu mogu da kazem sve najbolje. Pre nego sto sam iz USA dovezao ES 350 ultra luxury jer mi se svideo prednji pogon (jedini Lexus sa prednjim pogonom) i cena, vozio sam sluzbeno LS 460 a imao prilike da probam i 600h. Nista nije losiji od S klase ili A8! Reci nekome na zapadu da je Lexus los po pitanju kvaliteta unutrasnjosti i gledace te poprilicno nenormalno! Zna se sta je Lexus, nije potrebno trositi reci.
Veliki sam ljubitelj RS4/RS6 modela i mislim da ni jedan drugi brend nema tako dobre sportske automobile u toj klasi i sa sakvom funkcionalnoscu. Ako ikada budem mogao sebi da priustim auto za tolike pare, bez razmisljanja cu da ih kupim!

laza kv

pre 16 godina

MARKO VW
Marko, brate, ne prodje ni jedan tekst, niti rasprava, a da ti nama ne objasnjavas koliko je VW dobar i najbolji na planeti Zemlji, a i sire. kad nasi budu naselili Mars, bice VW i tamo najbolji, bez sumnje!
znamo mi da je passat dobar auto, da imam para za njega verovatno bih ga kupio, ali posto nemam, moram se zadovoljiti sa necim skromnijim, poput mazde, citroena, forda, itd. dakle, verujemo mi tebi sve sto kazes, VW je najbolji, ubrzava do stotke za 5 milisekundi, trosi litar na hiljadu km, skrece u krivinu od 90 stepeni pri brzini od 150km/h...SHVATILI SMO!!!
a sad malo o mazdi...ako moze...

MARKO-VW

pre 16 godina

@LEXUS ES 350
VW je od 1997god. premium marka, a njegovo mesto preuzela je Skoda.
To se i vidi.
Sto se tice Lexusa, ima doticni jos da uci i radi, posebno sto se tice kvaliteta u unutrasnjosti.

Lexus ES 350

pre 16 godina

@ Marko VW

Jedna mala ispravka, VOLKSWAGEN PASSAT nikada nije spadao u PREMIUM segment automobila, u VW koncernu ulogu PREMIUM klase ima AUDI (Ne zelim da spominjem Bentley, Lamborghini, Bugatti jer nisu za obicne smrtnike).
Takodje od automobila vise srednje klase u PREMIUM SEGMENT ulaze jos i BMW, Mercedes, Lexus, Infiniti, SAAB. I na tome se prica zavrsava. Nikada Passat, Accord, Mondeo, Superb, Exeo, 407, C5, itd. nisu bili u PREMIUM segmentu vise srednje klase!

Posto sam u bankarskom poslu imao dodirnih tacaka sa automobilskom industrijom, taj segment sam morao odlicno da poznajem.

Cule

pre 16 godina

Najbolji automobili na svetu dolaze iz Nemacke. Najbolja marka automobila NA SVETU je VW. Najbolji auto NA SVETU je VW GOLF. Najbrzi auto NA SVETU je VW GOLF GTI. Najlepsi auto NA SVETU JE VW GOLF V. Najpouzdaniji auto NA SVETU ikad napravljen, vrlo moguce i najlepsi, je VW GOLF 2. E, sad kada sam pokazao zavidno znanje iz sveta automobilizma, zeleo bih da podelim sa vama moje iskustvo. Vozio sam 5 godina Alfa Romeo 147, auto koji je retkima lepsi od GOLFA, ali je zaista kvarljiv, i sporiji od GTIja. Takoreci, ne vredi nista. Obzirom da sam dosta vremena provodio u servisu, to mi se malo smucilo. Takodje, imam 28god. planiram u buducnosti porodicu, i odlucio sam da kupim veci auto, na lizing. Izbor je bio suzen, zalosnim finansijskim ogranicenjima (kakvih u Nemackoj nema), na Mazdu 6, Hondu Accord ili, eventualno polovan BMW 3 (god 2006). Kako sam odlucio da se ne plasim kad god upalim auto da li ce nesto da pisti, i koliki ce troskovi servisa da budu, odlucio sam da otpisem BMW, i to mi je zaista bilo zao. Otisao sam do Honde, do Mazde, i dobio bolju ponudu za 6icu koju sam prihvatio. Uzeo sam 2.0 benzinski motor, TE Plus opremu (ksenoni, 18ice, parking senzori, CD MP3 Charger, Bose ozvucenje, Bluetooth, ASF, DSC...). Presao sam 3500km sa njom. Auto ide solidno, nije poskocan kao Alfa, ali kako ga razradjujem mislim da ce ici sve bolje. Ima 150ks, sto nije puno za auto ove tezine. Unutra, misljenja su podeljena. Meni, posle Alfe, je nista spec. Mom bratu, koji vozi Audi A4, se jako dopada i odusevljen je. Spolja, meni je prelep, ali nista lepsi od Accorda. Sto se tice ostalih, u najmanju ruku nikome nije ruzan, i vecina ga poredi sa Accordom. Nekima je ovaj vise sportski nekima onaj, nekima gospodski itd. Ono sto je sigurno, i u cemu se svi slazu, jeste da je auto ogroman. Unutra ima prostora da ne poverujete. Znaci A4 je za njega smesan. Gepek kad otvorim svi su bukvalno zabezeknuti. Prica da je nesto skucen, nikako ne stoji. U poredjenju sa Accordom tu je sigurno u prednosti, to je i jedan od razloga sto sam je odabrao. E sad, moje "kajanje" i razmisljanje, ne ide u smeru Honde, nego... BMWa. Voleo bih vise konja, voleo bih propeler na nebu, ali BMW 3 u ovoj opremi, bi me kostao oko 40k eura. Pritom, zaista nema tu prostranost (spada u manje limuzine tog segmenta na trzistu). Tako da je moj zakljucak na kraju svakog razmisljanja u ovom smeru da sam za pare kojima sam raspolagao kupio odlican auto. Znate, C5 je prelep, gledao sam i njega, ali se vise kvari, i prosto mi ne odaje utisak tolike stamenosti. Avensis u ovoj opremi je dosta skuplji (tipa, 5000e), a Insignia, ne znam... Ne znam zasto je nisam uzeo u obzir. Hocu samo da kazem, da kada idete da kupite kola, a razlika u ceni od 2000e vam je bitna, dobro razmisljate o tome koje kvalitete dobijate za svoj novac. Oprema utice na cenu, onaj kome cena nije bitna, treba da kupi BMW. :D

MARKO-VW

pre 16 godina

@LEXUS ES 350
Kada sam pricao o cudu, mislio sam na utovarne kapacitete, jer se ovde radi o karavanu, a Mazda 6 je po tom pitanju inferiorna u odnosu na Mondeo, Superb i Passat.

Bane NS

pre 16 godina

Autor na kraju teksta zaključio da nijedan auto kao ovaj nije tako ujedinio mišljenja svih koji su ga testirali a mi se ovde posvađali na krv i nož. A valjda je to naš mentalitet tipa da iako nismo nikakvi fudbaleri sigurno bi bolje sastavili reprezentaciju od selektora.

Kao vlasnik prethodnog modela Mazde 6 mogu da istaknem par stvari. To zaista jeste dobar automobil, ima dobre vozne karekteristike, udoban, prostran, relativno pouzdan! Ovo relativno pouzdan navodim zato što je konkretno moj kao nov imao par fabričkih nedostataka, nazovimo ih dečije bolesti koje su mene neprijatno iznenadile, budući da je reč o nepokvarljivom Japancu, i koje sam imao malo problema da otklonim, ali danas kada se uzmu u obzir njegove godine, kilometraža i očajni uslovi vožnje u našoj zemlji gde se i vozio mogu da zaključim da se pokazao i više nego dobro.
Jedina njegova mana je što je nezahvalan za održavanje. Ovde ste ga poredili sa Saab 9-5 i Audi A6, kažete nije u njihovom cenovnom rangu pa se ne očekuje ni da bude podjednako luksuzan ali zato verujte mi možete slobodno da očekujete da ćete za njega plaćati servise kao za ova dva pomenuta. Jedini problem Mazde je što troškovi održavanja nisu usklađeni sa osnovnom cenom vozila odnosno ciljna grupa koja kupuje Mazdu po nekoj ceni ima takvu platežnu moć i da održava auto iz takvog cenovnog ranga i bude neprijatno iznenađena kada shvati da su troškovi održavanja takvog auta gotovo isti kao za vozila iz višeg cenovnog ranga.
Recimo mene je veliki servis koštao preko hiljadu evra, radio sam ga u ovalšćenom servisu sa originalnim delovima. Ukoliko se odlučite nakon isteka garancije da servise radite mimo ovlašćenog servisa troškovi će vam biti isti kao za druge automobile iz te klase jedino ćete malo duže tražiti ili čekati na pojedine delove koji ponekad umeju da budu i diskutabilnog kvaliteta.
Ovo se inače odnosi mahom na dizel, jer koliko sam imao prilike da razmenim iskustva sa vlasnicima benzinaca njima je bila pesma, em su njih servisi koštali daleko manje, em oni isto imaju lanac pa ne rade veliki servis em što je isto važno imaju samoštelujuće ventile, dok sam ja na dizelu prvi put morao da ih štelujem na 20 hiljada km i tu uslugu su mi naplatili 250 evra, kasnije se šteluju svakih 100 hiljada km pa me to kačilo i na velikom servisu, sada otprilike možete da ocenite kako se u njihovom servisu cifra čas posla nakarika do nekog enormnog iznosa. Ali možda jedan od najboljih primera je na jednoj banalnoj stvari kao što je akumulator. Ako zavirite pod haubu bilo kog Japanca videćete da su njihovi akumilatori uglavnom nekih nestandardnih dimenzija, takav akumulator teško, gotovo nemoguće da ćete naći na slobodnom tržištu (kao što za Evropske automobile možete da ga kupite i na benziskoj pumpi ako hoćete), e sada za druge Japance ne znam ali u Mazdinom servisu je takav akumulator 400 evra (inače traje 4-5 godina kao svaki drugi i ima čepove odnosno sa održavanjem je, znači nikakvog ekstra posebnog kvaliteta pa da toliko košta) i čeka se par dana, dok je recimo najskuplji akumulator na tržištu renomiranih proizvođača poput Bosh-a ili Varte tog kapaciteta oko 10 hiljada dinara. A inače ova nova Mazda 6 ima isti takav akumulator sa tim čepovima kao i prethodna.

I da zaključimo, Mazda vas neće razočarati niti izneveriti, sam automobil kao automobil je zaista izvanredan ali druga strana medalje i ono što kvari potpuno zadovoljstvo upotrebe tog automobila je slaba mreža preskupih ovlašćenih servisa i jako malo delova na slobodnom tržištu kod nas.

Po meni ako izuzmemo ostale izvanredne Japance poput Honde Akord i Toyote Avensis mislim da mu je jedina ozbiljna Evropska konkurencija (izuzimajući Passata ne kao premijum brend već kao daleko skupljeg a ništa boljeg) Opel Insignija. Neko je pomenuo C5, ok zaista jeste lep automobil ali sumnjam da Francuzi mogu tehnički i po pouzdanosti da pariraju Japancima. Ovo je neko moje lično mišljenje na bazi nekog mog ličnog iskustva i ne očekujem da ćete se složiti samnom ali ja kada bih birao sebi nov auto za ove pare birao bih između ta dva (Insignije i Mazde6), s tim da bih se bez razmišljanja u situaciji da uzimam dizel odlučio za Insigniju, prvo zbog svega gore pomenutog, a što verujem da sa ovim Evropskim autom ne bih imao a potom i zbog registracije. Mislim ja se slažem da proizvođeče ne interesuju marifetluci naše vlasti ali je to jednostavno tako i mi tome moramo da se prilagodimo a ja smatram da motor od 2.2 litre nema nikakve posebne prednosti u odnosu na onaj od 2.0 litre i zašto da plaćam 40 hiljada više svake godine, e sada kada bih već hteo da plaćam ja bih onda išao na gornju granicu kubikaže od 2.5 litare i preko 200 KS pa znao zašto plaćam. Ali zato kada bih se odlučivao za benzinca, mrtva trka.

Playlife

pre 16 godina

Mazda 6 je kvalitetan auto - to je cinjenica.
Passat ima samo premium cenu i VW nije premium brend - i to su cinjenice
Audi jeste premium brend.
Treba biti realan a u bajke sam davno prestao da verujem za razliku od nekih koji veruju u neprikosnovenost omiljene koju proglase premium markom.

Aleksandar

pre 16 godina

Preciznosti radi, uvoz Toyote na trziste SFRJ poceo je oktobra 1985 (udarni model-Corola), Nissan-a (Micra i Sunny) novembra 1985. Za Mazdu nisam siguran, mislim par meseci kasnije-modeli 121, 323.

McDonnalds na Slaviji otvoren 1988.

Miki

pre 16 godina

@Bojan
Dobro biki, eto uzeo sam primer novi SAab, jer je stvarno sjajna limuzina i isto pripada D segmentu kao i Ova Mazda, ali ajde nije toliko to bitno.
Hteo sam reci da je ta mazda malo izvikana, eto uporedi je sa citroenom C5 i spolja i iznutra i C5 deluje daleko luksuznije i otmenije, ostavlja utisak ozbiljnije limuzine. Provozao sam tu Mazdu sa motorom 2.2 od 125ks i nista posebno, osecao sam se kao da sedim u automobilu C segmenta, jednostavno ne odise luksuzom i ostavlja utisak manjeg automobila i ako po dimenzijama na papiru to nije tako.
Sad vidim da svi ne preporucuju moj prosli komentar, ali kao sto ti kazes svako ima pravo na svoj izbor ili misljenje.
Mada ti sto su me ocenili tako ne da nisu provozali neki od tih automobila, nego ga nisu ni videli uzivo.
Pozdrav svim fanovima Mazde :)

Balansero

pre 16 godina

Trend je izgleda umnozavanje dugmica na "multifunkcionalnom" volanu. Po meni potpuno beskorisno.
Kad god sam pokusao da ih koristim ili sam znacajno morao da skinem pogled sa puta ili da promasim dugme. A na mom volanu ima "svega" 4 ili 5 (koliko ih koristim cak ne znam ni koliko ih ima).

Mnogo je lakse pogoditi vece dugme na dohvat ruke na centralnoj konzoli, jasno izdvojeno i funkcijski grupisano nego prebirati prstima po volanu trazeci malo dugmence smesteno sa gomilom drugih bez mnogo logike jer za to i nema mesta.
Uz put to trazenje jako remeti koncedntraciju i zahteva da se i vise puta pogleda na volan.

Jedino sto je po meni korisno smestiti na volan je prekidac za duga svetla. Negde na dohvat palca, veliki i nepromasiv. Ko cesto vozi nocu duge relacije zna o cemu pricam.
Ali niko da se seti toga.
Moglo bi cak i na rucicu menjaca da se smesti ali tako da ne ometa saltanje.

Chiki

pre 16 godina

A najbolje je sto ljudi uzimaju kao manu kubikazu motora :)
Japanci kad su ga pravili nije im bila na umu nasa pohlepna vlast ccc :)

Bojan

pre 16 godina

Uz svo dužno poštovanje prema mazdi, moram da pitam Mikija zašto poredi saab 9-5 koji se još uvek ne može videti na ulicama i koji je klasa vozila iznad i koji treba da kosta najmanje kao audi a6 sa ovom mazdom koja je vec neko vreme na ulicama i samo jedan porodicni auto za "prosečne" ljude, ali sa jako dobrim performansama?

Ko bolje ide ne mogu da kažem jer nisam vozio ni jedan od automobila koje Miki spominje, ali to nije ni važno. Važno je da svi možemo da biramo i na taj način usrećimo sebe ;)

Djordje

pre 16 godina

A Saab je luksuzan auto ? Mazda 6 se pojavila 2008. godine, slazem se da je unutrasnjost mogla biti bolja, ali za taj trenutak, to je bio standard. Spolja mi se cini da izgleda bolje od 9-5, koji se verovatno nece ni pojaviti obzirom na probleme koje SAAB ima. I na kraju, cenovni rang. Ova dva automobila nisu za poredjenje (Saab 9-5 i Mazda 6), nego su za poredjenje, 9-3 i Mazda 6. Mogu da kazem da mi se Mazda vise dopada nego taj Saab, o cijim kvalitetima stalno slusamo, njegovom vezom sa avionima, brzini itd, a kompanija ode u stecaj :D

LEXUS ES 350

pre 16 godina

Pratim vec duze vreme komentare na slicne teme vezane za automobilizam, i moram reci da me komentari gospodina MARKA-VW uvek oduseve, pristrasnoscu ka VW koncernu, nemackim autima, i kolicinom negativnih poena koje prikupi.

Moj odgovor na njegov komentar je sledeci, karavani od kojih je realno ocekivati cudo su jedino Audi RS4, Audi RS6 i BMW M5 Tourer i niti jedan drugi. Svi ostali karavani, bilo VW, Ford, Mazda, Honda, SAAB, Toyota, Volvo, itd su jednostavno porodicni automobili za ljude koji putuju i potreban im je prostor za stvari. Nikakva cuda tu nisu moguca.

Playlife

pre 16 godina

Od ovog karavana ne treba ocekivati cuda tipa: nepouzdanost, los kvalitet, katastrofalan servis, dosadan dizajn i slicno. Za to su zaduzeni Ford Mondeo, VW Passat, Skoda superb i ostalo. Ovo je ipak Mazda!

Miki

pre 16 godina

E kad cujem da je motor 2.2 ta tako NEpopularna kubikaza, mislim najgora moguca.
Pa nova opel Insignija ima motor 2.0 od 160ks i pruza bolje performanse od ovog 2.2 motora u Mazdi.
Mada sad vidim da pocinju polako da izbacuju taj motor iz upotrebe, evo citao sam da su i Citroen i Pezo izbacili taj 2.2 od 173k, ali i slabi 2.0 od 136ks i ugradjivace novi 2.0 od sjajnih 163ks i to ce biti pun pogodak, najvise zbog registracije, a kupac nece dobiti nista slabiji motor, cak stavise bice jaci.
Inace ova Mazda je toliko navikana, a u unutrasnjosti uopste ne odise nekim luksuzom. Pa pogledajte unutrasnjost novog SAABa 9-5, auto deluje kao da je 2 klase iznad ove Mazde6.

MARKO-VW

pre 16 godina

Odlican izbor za one koji vole sportski smek i voznju, ali od ovog karavana ne treba ocekivati cuda...
Za to su zaduzeni Ford Mondeo, VW Passat, Skoda Superb...

nenad

pre 16 godina

Uzivo izgleda sjajno. Pre neko jutro dok sam na putu za posao pospan na semaforu sedeo u kolima pojavila se bela 6 sedan i trgla me iz polu sna. Tacno je da izgleda
odlicno dok se krece.
I taksisti ih voze po Beogradu.
Mislim da je dobar porodicni, kao i menadzerski (sluzbeni) auto.

Na zalost i dalje je van domasaja vecine gradjana.

Verovatno odlican polovnjak za 5 godina.

Playlife

pre 16 godina

Od ovog karavana ne treba ocekivati cuda tipa: nepouzdanost, los kvalitet, katastrofalan servis, dosadan dizajn i slicno. Za to su zaduzeni Ford Mondeo, VW Passat, Skoda superb i ostalo. Ovo je ipak Mazda!

Bane NS

pre 16 godina

Autor na kraju teksta zaključio da nijedan auto kao ovaj nije tako ujedinio mišljenja svih koji su ga testirali a mi se ovde posvađali na krv i nož. A valjda je to naš mentalitet tipa da iako nismo nikakvi fudbaleri sigurno bi bolje sastavili reprezentaciju od selektora.

Kao vlasnik prethodnog modela Mazde 6 mogu da istaknem par stvari. To zaista jeste dobar automobil, ima dobre vozne karekteristike, udoban, prostran, relativno pouzdan! Ovo relativno pouzdan navodim zato što je konkretno moj kao nov imao par fabričkih nedostataka, nazovimo ih dečije bolesti koje su mene neprijatno iznenadile, budući da je reč o nepokvarljivom Japancu, i koje sam imao malo problema da otklonim, ali danas kada se uzmu u obzir njegove godine, kilometraža i očajni uslovi vožnje u našoj zemlji gde se i vozio mogu da zaključim da se pokazao i više nego dobro.
Jedina njegova mana je što je nezahvalan za održavanje. Ovde ste ga poredili sa Saab 9-5 i Audi A6, kažete nije u njihovom cenovnom rangu pa se ne očekuje ni da bude podjednako luksuzan ali zato verujte mi možete slobodno da očekujete da ćete za njega plaćati servise kao za ova dva pomenuta. Jedini problem Mazde je što troškovi održavanja nisu usklađeni sa osnovnom cenom vozila odnosno ciljna grupa koja kupuje Mazdu po nekoj ceni ima takvu platežnu moć i da održava auto iz takvog cenovnog ranga i bude neprijatno iznenađena kada shvati da su troškovi održavanja takvog auta gotovo isti kao za vozila iz višeg cenovnog ranga.
Recimo mene je veliki servis koštao preko hiljadu evra, radio sam ga u ovalšćenom servisu sa originalnim delovima. Ukoliko se odlučite nakon isteka garancije da servise radite mimo ovlašćenog servisa troškovi će vam biti isti kao za druge automobile iz te klase jedino ćete malo duže tražiti ili čekati na pojedine delove koji ponekad umeju da budu i diskutabilnog kvaliteta.
Ovo se inače odnosi mahom na dizel, jer koliko sam imao prilike da razmenim iskustva sa vlasnicima benzinaca njima je bila pesma, em su njih servisi koštali daleko manje, em oni isto imaju lanac pa ne rade veliki servis em što je isto važno imaju samoštelujuće ventile, dok sam ja na dizelu prvi put morao da ih štelujem na 20 hiljada km i tu uslugu su mi naplatili 250 evra, kasnije se šteluju svakih 100 hiljada km pa me to kačilo i na velikom servisu, sada otprilike možete da ocenite kako se u njihovom servisu cifra čas posla nakarika do nekog enormnog iznosa. Ali možda jedan od najboljih primera je na jednoj banalnoj stvari kao što je akumulator. Ako zavirite pod haubu bilo kog Japanca videćete da su njihovi akumilatori uglavnom nekih nestandardnih dimenzija, takav akumulator teško, gotovo nemoguće da ćete naći na slobodnom tržištu (kao što za Evropske automobile možete da ga kupite i na benziskoj pumpi ako hoćete), e sada za druge Japance ne znam ali u Mazdinom servisu je takav akumulator 400 evra (inače traje 4-5 godina kao svaki drugi i ima čepove odnosno sa održavanjem je, znači nikakvog ekstra posebnog kvaliteta pa da toliko košta) i čeka se par dana, dok je recimo najskuplji akumulator na tržištu renomiranih proizvođača poput Bosh-a ili Varte tog kapaciteta oko 10 hiljada dinara. A inače ova nova Mazda 6 ima isti takav akumulator sa tim čepovima kao i prethodna.

I da zaključimo, Mazda vas neće razočarati niti izneveriti, sam automobil kao automobil je zaista izvanredan ali druga strana medalje i ono što kvari potpuno zadovoljstvo upotrebe tog automobila je slaba mreža preskupih ovlašćenih servisa i jako malo delova na slobodnom tržištu kod nas.

Po meni ako izuzmemo ostale izvanredne Japance poput Honde Akord i Toyote Avensis mislim da mu je jedina ozbiljna Evropska konkurencija (izuzimajući Passata ne kao premijum brend već kao daleko skupljeg a ništa boljeg) Opel Insignija. Neko je pomenuo C5, ok zaista jeste lep automobil ali sumnjam da Francuzi mogu tehnički i po pouzdanosti da pariraju Japancima. Ovo je neko moje lično mišljenje na bazi nekog mog ličnog iskustva i ne očekujem da ćete se složiti samnom ali ja kada bih birao sebi nov auto za ove pare birao bih između ta dva (Insignije i Mazde6), s tim da bih se bez razmišljanja u situaciji da uzimam dizel odlučio za Insigniju, prvo zbog svega gore pomenutog, a što verujem da sa ovim Evropskim autom ne bih imao a potom i zbog registracije. Mislim ja se slažem da proizvođeče ne interesuju marifetluci naše vlasti ali je to jednostavno tako i mi tome moramo da se prilagodimo a ja smatram da motor od 2.2 litre nema nikakve posebne prednosti u odnosu na onaj od 2.0 litre i zašto da plaćam 40 hiljada više svake godine, e sada kada bih već hteo da plaćam ja bih onda išao na gornju granicu kubikaže od 2.5 litare i preko 200 KS pa znao zašto plaćam. Ali zato kada bih se odlučivao za benzinca, mrtva trka.

Playlife

pre 16 godina

Mazda 6 je kvalitetan auto - to je cinjenica.
Passat ima samo premium cenu i VW nije premium brend - i to su cinjenice
Audi jeste premium brend.
Treba biti realan a u bajke sam davno prestao da verujem za razliku od nekih koji veruju u neprikosnovenost omiljene koju proglase premium markom.

laza kv

pre 16 godina

MARKO VW
Marko, brate, ne prodje ni jedan tekst, niti rasprava, a da ti nama ne objasnjavas koliko je VW dobar i najbolji na planeti Zemlji, a i sire. kad nasi budu naselili Mars, bice VW i tamo najbolji, bez sumnje!
znamo mi da je passat dobar auto, da imam para za njega verovatno bih ga kupio, ali posto nemam, moram se zadovoljiti sa necim skromnijim, poput mazde, citroena, forda, itd. dakle, verujemo mi tebi sve sto kazes, VW je najbolji, ubrzava do stotke za 5 milisekundi, trosi litar na hiljadu km, skrece u krivinu od 90 stepeni pri brzini od 150km/h...SHVATILI SMO!!!
a sad malo o mazdi...ako moze...

nenad

pre 16 godina

Uzivo izgleda sjajno. Pre neko jutro dok sam na putu za posao pospan na semaforu sedeo u kolima pojavila se bela 6 sedan i trgla me iz polu sna. Tacno je da izgleda
odlicno dok se krece.
I taksisti ih voze po Beogradu.
Mislim da je dobar porodicni, kao i menadzerski (sluzbeni) auto.

Na zalost i dalje je van domasaja vecine gradjana.

Verovatno odlican polovnjak za 5 godina.

Chiki

pre 16 godina

A najbolje je sto ljudi uzimaju kao manu kubikazu motora :)
Japanci kad su ga pravili nije im bila na umu nasa pohlepna vlast ccc :)

LEXUS ES 350

pre 16 godina

Pratim vec duze vreme komentare na slicne teme vezane za automobilizam, i moram reci da me komentari gospodina MARKA-VW uvek oduseve, pristrasnoscu ka VW koncernu, nemackim autima, i kolicinom negativnih poena koje prikupi.

Moj odgovor na njegov komentar je sledeci, karavani od kojih je realno ocekivati cudo su jedino Audi RS4, Audi RS6 i BMW M5 Tourer i niti jedan drugi. Svi ostali karavani, bilo VW, Ford, Mazda, Honda, SAAB, Toyota, Volvo, itd su jednostavno porodicni automobili za ljude koji putuju i potreban im je prostor za stvari. Nikakva cuda tu nisu moguca.

Lexus ES 350

pre 16 godina

@ Marko VW

Jedna mala ispravka, VOLKSWAGEN PASSAT nikada nije spadao u PREMIUM segment automobila, u VW koncernu ulogu PREMIUM klase ima AUDI (Ne zelim da spominjem Bentley, Lamborghini, Bugatti jer nisu za obicne smrtnike).
Takodje od automobila vise srednje klase u PREMIUM SEGMENT ulaze jos i BMW, Mercedes, Lexus, Infiniti, SAAB. I na tome se prica zavrsava. Nikada Passat, Accord, Mondeo, Superb, Exeo, 407, C5, itd. nisu bili u PREMIUM segmentu vise srednje klase!

Posto sam u bankarskom poslu imao dodirnih tacaka sa automobilskom industrijom, taj segment sam morao odlicno da poznajem.

Cule

pre 16 godina

Najbolji automobili na svetu dolaze iz Nemacke. Najbolja marka automobila NA SVETU je VW. Najbolji auto NA SVETU je VW GOLF. Najbrzi auto NA SVETU je VW GOLF GTI. Najlepsi auto NA SVETU JE VW GOLF V. Najpouzdaniji auto NA SVETU ikad napravljen, vrlo moguce i najlepsi, je VW GOLF 2. E, sad kada sam pokazao zavidno znanje iz sveta automobilizma, zeleo bih da podelim sa vama moje iskustvo. Vozio sam 5 godina Alfa Romeo 147, auto koji je retkima lepsi od GOLFA, ali je zaista kvarljiv, i sporiji od GTIja. Takoreci, ne vredi nista. Obzirom da sam dosta vremena provodio u servisu, to mi se malo smucilo. Takodje, imam 28god. planiram u buducnosti porodicu, i odlucio sam da kupim veci auto, na lizing. Izbor je bio suzen, zalosnim finansijskim ogranicenjima (kakvih u Nemackoj nema), na Mazdu 6, Hondu Accord ili, eventualno polovan BMW 3 (god 2006). Kako sam odlucio da se ne plasim kad god upalim auto da li ce nesto da pisti, i koliki ce troskovi servisa da budu, odlucio sam da otpisem BMW, i to mi je zaista bilo zao. Otisao sam do Honde, do Mazde, i dobio bolju ponudu za 6icu koju sam prihvatio. Uzeo sam 2.0 benzinski motor, TE Plus opremu (ksenoni, 18ice, parking senzori, CD MP3 Charger, Bose ozvucenje, Bluetooth, ASF, DSC...). Presao sam 3500km sa njom. Auto ide solidno, nije poskocan kao Alfa, ali kako ga razradjujem mislim da ce ici sve bolje. Ima 150ks, sto nije puno za auto ove tezine. Unutra, misljenja su podeljena. Meni, posle Alfe, je nista spec. Mom bratu, koji vozi Audi A4, se jako dopada i odusevljen je. Spolja, meni je prelep, ali nista lepsi od Accorda. Sto se tice ostalih, u najmanju ruku nikome nije ruzan, i vecina ga poredi sa Accordom. Nekima je ovaj vise sportski nekima onaj, nekima gospodski itd. Ono sto je sigurno, i u cemu se svi slazu, jeste da je auto ogroman. Unutra ima prostora da ne poverujete. Znaci A4 je za njega smesan. Gepek kad otvorim svi su bukvalno zabezeknuti. Prica da je nesto skucen, nikako ne stoji. U poredjenju sa Accordom tu je sigurno u prednosti, to je i jedan od razloga sto sam je odabrao. E sad, moje "kajanje" i razmisljanje, ne ide u smeru Honde, nego... BMWa. Voleo bih vise konja, voleo bih propeler na nebu, ali BMW 3 u ovoj opremi, bi me kostao oko 40k eura. Pritom, zaista nema tu prostranost (spada u manje limuzine tog segmenta na trzistu). Tako da je moj zakljucak na kraju svakog razmisljanja u ovom smeru da sam za pare kojima sam raspolagao kupio odlican auto. Znate, C5 je prelep, gledao sam i njega, ali se vise kvari, i prosto mi ne odaje utisak tolike stamenosti. Avensis u ovoj opremi je dosta skuplji (tipa, 5000e), a Insignia, ne znam... Ne znam zasto je nisam uzeo u obzir. Hocu samo da kazem, da kada idete da kupite kola, a razlika u ceni od 2000e vam je bitna, dobro razmisljate o tome koje kvalitete dobijate za svoj novac. Oprema utice na cenu, onaj kome cena nije bitna, treba da kupi BMW. :D

Aleksandar

pre 16 godina

Preciznosti radi, uvoz Toyote na trziste SFRJ poceo je oktobra 1985 (udarni model-Corola), Nissan-a (Micra i Sunny) novembra 1985. Za Mazdu nisam siguran, mislim par meseci kasnije-modeli 121, 323.

McDonnalds na Slaviji otvoren 1988.

Balansero

pre 16 godina

Trend je izgleda umnozavanje dugmica na "multifunkcionalnom" volanu. Po meni potpuno beskorisno.
Kad god sam pokusao da ih koristim ili sam znacajno morao da skinem pogled sa puta ili da promasim dugme. A na mom volanu ima "svega" 4 ili 5 (koliko ih koristim cak ne znam ni koliko ih ima).

Mnogo je lakse pogoditi vece dugme na dohvat ruke na centralnoj konzoli, jasno izdvojeno i funkcijski grupisano nego prebirati prstima po volanu trazeci malo dugmence smesteno sa gomilom drugih bez mnogo logike jer za to i nema mesta.
Uz put to trazenje jako remeti koncedntraciju i zahteva da se i vise puta pogleda na volan.

Jedino sto je po meni korisno smestiti na volan je prekidac za duga svetla. Negde na dohvat palca, veliki i nepromasiv. Ko cesto vozi nocu duge relacije zna o cemu pricam.
Ali niko da se seti toga.
Moglo bi cak i na rucicu menjaca da se smesti ali tako da ne ometa saltanje.

domestos

pre 16 godina

Mogu da primetim da je Markovo (VW) lobiranje da proglasi doticni brend za premijum vrlo uporno i dosledno.Da je Nemac verovatno bi bio dobro placen za taj posao.
Ono sto me zbunjuje je objavljivanje njegovih tekstova o VW-nu tamo gde im nije mesto-kao sto je ovo o mazdi.Zasto redakcijo?

Djordje

pre 16 godina

A Saab je luksuzan auto ? Mazda 6 se pojavila 2008. godine, slazem se da je unutrasnjost mogla biti bolja, ali za taj trenutak, to je bio standard. Spolja mi se cini da izgleda bolje od 9-5, koji se verovatno nece ni pojaviti obzirom na probleme koje SAAB ima. I na kraju, cenovni rang. Ova dva automobila nisu za poredjenje (Saab 9-5 i Mazda 6), nego su za poredjenje, 9-3 i Mazda 6. Mogu da kazem da mi se Mazda vise dopada nego taj Saab, o cijim kvalitetima stalno slusamo, njegovom vezom sa avionima, brzini itd, a kompanija ode u stecaj :D

Bojan

pre 16 godina

Uz svo dužno poštovanje prema mazdi, moram da pitam Mikija zašto poredi saab 9-5 koji se još uvek ne može videti na ulicama i koji je klasa vozila iznad i koji treba da kosta najmanje kao audi a6 sa ovom mazdom koja je vec neko vreme na ulicama i samo jedan porodicni auto za "prosečne" ljude, ali sa jako dobrim performansama?

Ko bolje ide ne mogu da kažem jer nisam vozio ni jedan od automobila koje Miki spominje, ali to nije ni važno. Važno je da svi možemo da biramo i na taj način usrećimo sebe ;)

Djordje

pre 16 godina

Ne znam kako je WV Phaeton prosao u Evropi, ali u SAD-u je propao totalno jer niko nije htio (od sramote) da potrosi $80000 za WV znak. Sto ce reci, WV ovdje nikada nije bio premium brand.

Dalje, Mazdu i Saab ne stavljajte u istu kategoriju. Saab kosta znatno vise. Mazda nikada nije bila premium brand niti to pokusava biti.

Ponosni vlasnik Mazde 6, Mazde 3 i Mazde Protege5.

maxy

pre 16 godina

VW ima neke odlike premium vozila posebno kada od Audija uzme dobar deo tehnologije i stavi ga u bolje opemljenog Golfa ili Pasata. Zato je npr. Golf automobil sa najvećim odstupanjem u ceni (kreće od nekih 16000 € i ide do 30000 €). A zar za te pare (već preko 25000 €) nije bolje kupiti A3, premium marku?

Lexus ES 350

pre 16 godina

@Marko - VW

Posto zivim 16 godina van Srbije, pitao sam par prijatelja da li je VW u premium segmentu ili ne, jer sam stvarno pomislio da nisam u toku stvari. Svi do jednog su mi rekli da VW nije premium klasa, niti ce to ikada biti. Nikada SKODA nije zamenila VW.

Prijatelju, sto se Lexusa tice, o njemu mogu da kazem sve najbolje. Pre nego sto sam iz USA dovezao ES 350 ultra luxury jer mi se svideo prednji pogon (jedini Lexus sa prednjim pogonom) i cena, vozio sam sluzbeno LS 460 a imao prilike da probam i 600h. Nista nije losiji od S klase ili A8! Reci nekome na zapadu da je Lexus los po pitanju kvaliteta unutrasnjosti i gledace te poprilicno nenormalno! Zna se sta je Lexus, nije potrebno trositi reci.
Veliki sam ljubitelj RS4/RS6 modela i mislim da ni jedan drugi brend nema tako dobre sportske automobile u toj klasi i sa sakvom funkcionalnoscu. Ako ikada budem mogao sebi da priustim auto za tolike pare, bez razmisljanja cu da ih kupim!

T

pre 16 godina

Lepsa mi je trojka, onaj usisnik vazduha, osmeh je nesto nevidjeno, auto je unikat, a i jeftinija je mnogo, kapiram da cu uzeti 1.6 dizel u srdnjem paketu 18500, stedelo se dugo za ovo...

Miki

pre 16 godina

E kad cujem da je motor 2.2 ta tako NEpopularna kubikaza, mislim najgora moguca.
Pa nova opel Insignija ima motor 2.0 od 160ks i pruza bolje performanse od ovog 2.2 motora u Mazdi.
Mada sad vidim da pocinju polako da izbacuju taj motor iz upotrebe, evo citao sam da su i Citroen i Pezo izbacili taj 2.2 od 173k, ali i slabi 2.0 od 136ks i ugradjivace novi 2.0 od sjajnih 163ks i to ce biti pun pogodak, najvise zbog registracije, a kupac nece dobiti nista slabiji motor, cak stavise bice jaci.
Inace ova Mazda je toliko navikana, a u unutrasnjosti uopste ne odise nekim luksuzom. Pa pogledajte unutrasnjost novog SAABa 9-5, auto deluje kao da je 2 klase iznad ove Mazde6.

MARKO-VW

pre 16 godina

@LEXUS ES 350
Kada sam pricao o cudu, mislio sam na utovarne kapacitete, jer se ovde radi o karavanu, a Mazda 6 je po tom pitanju inferiorna u odnosu na Mondeo, Superb i Passat.

Miki

pre 16 godina

@Bojan
Dobro biki, eto uzeo sam primer novi SAab, jer je stvarno sjajna limuzina i isto pripada D segmentu kao i Ova Mazda, ali ajde nije toliko to bitno.
Hteo sam reci da je ta mazda malo izvikana, eto uporedi je sa citroenom C5 i spolja i iznutra i C5 deluje daleko luksuznije i otmenije, ostavlja utisak ozbiljnije limuzine. Provozao sam tu Mazdu sa motorom 2.2 od 125ks i nista posebno, osecao sam se kao da sedim u automobilu C segmenta, jednostavno ne odise luksuzom i ostavlja utisak manjeg automobila i ako po dimenzijama na papiru to nije tako.
Sad vidim da svi ne preporucuju moj prosli komentar, ali kao sto ti kazes svako ima pravo na svoj izbor ili misljenje.
Mada ti sto su me ocenili tako ne da nisu provozali neki od tih automobila, nego ga nisu ni videli uzivo.
Pozdrav svim fanovima Mazde :)

Zeljko

pre 16 godina

Ako cemo o tovarnim kapacitetima spomenutim u jednom od komentara, slijede zapremine gepeka u karavanskim verzijama:
Mazda 6 = 519 l
VW Passat Variant = 513 l
Ford Mondeo = 542 l
Skoda Superb (novi model)= 633 l.
Jedino Skoda daleko odskace, ali je i daleko veca od ostalih.
Pozdrav svima.

MARKO-VW

pre 16 godina

@LEXUS ES 350
VW je od 1997god. premium marka, a njegovo mesto preuzela je Skoda.
To se i vidi.
Sto se tice Lexusa, ima doticni jos da uci i radi, posebno sto se tice kvaliteta u unutrasnjosti.

fr

pre 16 godina

Dobro, majku mu, pa Marko se salio, valjda je to bilo jasno, ako ne kod prve tvrdnje da je VW premium marka, a onda barem bese ocigledno kod druge, da Lexus ima jos mnogo da uci.

Tema bese Mazda...

MARKO-VW

pre 16 godina

Odlican izbor za one koji vole sportski smek i voznju, ali od ovog karavana ne treba ocekivati cuda...
Za to su zaduzeni Ford Mondeo, VW Passat, Skoda Superb...

MareBG

pre 16 godina

Voleo bih da nam svima Marko-VW objasni kako je Passat premium vozilo. Kako bilo koje vozilo koje pretenduje da bude 'premium' može imati 'Narodski Auto' natpis na sebi? Pa ni jedan imućniji kupac, koji želi luksuzniji auto neće kupiti VW baš zbog toga. Oni kojima je auto statusni simbol potpisujem NIKADA neće uzeti neki VW, već ako vole tu fabriku odlučiće se za Audi.

Marko, da nisu tebe slikali za onaj bilbord što je svuda u gradu gde je neki lik u 'siledžijki' sa istetoviranim VW Golf-om 1974 na njemu? :)

Izvinjavam se svima na skretanju sa teme o Mazdi, ali komentari Marka-VW su baš naporni i iritantni.

laki bgd

pre 16 godina

Mazda je svima nama dobro poznata marka i znaju se sve njene vrline i mane. Ono sto je izdvaja od svih ostalih je MADE IN JAPAN!!! Globalizacija nije uticala na njih pa da proizvodnju presele u Tursku i deklarisu je kao "Evropski automobil"....

Milos Radulovic

pre 15 godina

Nisam planirao da se javljam, ali sam zaista morao da kazem i ja koju. Kao prvo razumeo sam da je tekst posvecen Mazdi 6. Odkuda tolika potreba i nepresusna energija da se prica o Nemackom automobilima, zaista je nesto sto je van mog domena kvalifikacija, pa se nebih dalje u to upustao. Ono sto zelim da kazem jeste sledece. Imao sam prilike da kupim i jedene i druge i tece automobile, i to nove, i kao po pravilu uvek kupujem Japance,a evo i zasto. Ko i dan danas u 21 veku ponavlja price o Nemackoj superiornosti, odnosno o Japancima koji su dobri ali ne dovoljno ocigledno da ipak malo poznaje svet automobilizma. Naj bitinije je shvatiti i odvojiti dve stvari, ato je ; kvalitet voznje i pouzdanost s'druge strane. U voznom smisli npr golf 6 je ispred mazde 3, kada kazem u prednosti naravno mislim na nijanse koje bi ukjljucivale upravljivost, lezanje na putu. Ako pricamo o pouzdanosti i voznji lisenoj ozbiljnijih problema, valja je svima jasno i dostupno da saznaju da su Japanci prvi na svetu.I upravo zbog toga moj glas uvek ide Japancima. Zaista neznam koji bi covek ma koliko voleo (cak i slepo) kupio novog npr. Pola sa 1.2 masinom i turbinom (jednom ili dve) umesto mazde 3, sa 2.0 motorom. Mazda 6 (2.5) je moguce kupiti, ovde gde ja zivim, za cenu Pola 1.2 sa dve turbine. I za sami kraj, ako Boga znate ne uporedjujte prestizne marke i modele sa kolima koja kostaju 2-3 puta manje. Ono sto pouzdano mogu da tvrdim iz licnog i kolektivnog iskustava uvek bi pre npr. uzeo novi Mazdu 3 nego novog Golfa 6. Ti Japanci su prosto neunistivi, pod predpostavkom da ih redovno servisirate, 300000-400000 je nesto stto ce svaki Japanac da prodje kao od sale. ZA cenu Golfa 6 mozete da kuptite Mazdu CX7!!!!, pa ko je ovde lud

MareBG

pre 16 godina

Imenjače, poštovanje prema tvojoj zaljubljenosti u VW. Pripadam istoj 'struji' koja favorizuje nemačka vozila. Vozim Opela i kunem se u njega, sve je to ok. Smatram da Škoda ne može zauzeti mesto VW-a, jer po meni ni jedna Škoda ne može biti kao neki VW, a isto tako smatram da ni jedan VW ne može biti kao neki Audi na primer. Jednostavno ako uporediš automobile iz sve tri 'kuće' (naravno mislim na one koji se mogu porediti - a ne da poredimo Škodu Superb i Lupo-a :) ili Feliciu i Passat ), uvek će biti Audi - VW - Škoda.

Drugo, smatram da VW neće ni da pokušava da zagrize 'Premium' tržište iz prostog razloga što za tu tržišnu utakmicu ima Audi.

A pokušaj da se staviš u situaciju nekog veoma bogatog čoveka kome je auto statusni simbol i koji želi da taj isti auto simbolizuje njegovu moć/bogatstvo itd... Sigurno se neće odlučiti za auto na kome piše 'Narodski auto' :). Još manje za Škodu.

Audi bi bio logičan izbor zar ne (ako ne pričamo o Mercedesu, BMW visoke klase itd...).

A ovu Mazdu nisam nikada vozio, tako da na temu na žalost nemam komentar :)

MARKO-VW

pre 16 godina

@MareBG
Vidi se da nisi često čitao sajt. RRadi se o tome da je Škoda preuzela VW-ovo mesto, a VW se od 1997. ubacio u premium segment i tamo se vrlo dobro snalazi. Naravno, ne može sve preko noći, ali to polako ide ka željenom pravcu - druga generacija Phaetona će se već podrazumevati u najvišoj klasi. Što se tiče bilborda, nisam ja na njemu - malo plaćaju. :P

dino

pre 16 godina

inace mi se mnogo svidjaju ove nove mazde,bas us prelepe i ne bih imao nista protiv da imam jednu sobzirom na njen kvlitet..ali cule me je odusevio...zali za bmw om...cule,ne brini,ja svakog jutra ustanem,ponekad nen aspavan,neraspolozen..otvrim vrata od garaze i nasmejem se,vidim mog e46 330 ci...niko kao bmw,niko te tako ne moze nasladiti,ne postoje reci za to...al on samo ima takvu harizmu da osvoji coveka,ko jednnom to oseti ne menja ga nikad...zato moj savet,uzimaj:))

MARKO-VW

pre 16 godina

Odlican izbor za one koji vole sportski smek i voznju, ali od ovog karavana ne treba ocekivati cuda...
Za to su zaduzeni Ford Mondeo, VW Passat, Skoda Superb...

MARKO-VW

pre 16 godina

@LEXUS ES 350
VW je od 1997god. premium marka, a njegovo mesto preuzela je Skoda.
To se i vidi.
Sto se tice Lexusa, ima doticni jos da uci i radi, posebno sto se tice kvaliteta u unutrasnjosti.

MARKO-VW

pre 16 godina

@LEXUS ES 350
Kada sam pricao o cudu, mislio sam na utovarne kapacitete, jer se ovde radi o karavanu, a Mazda 6 je po tom pitanju inferiorna u odnosu na Mondeo, Superb i Passat.

Miki

pre 16 godina

E kad cujem da je motor 2.2 ta tako NEpopularna kubikaza, mislim najgora moguca.
Pa nova opel Insignija ima motor 2.0 od 160ks i pruza bolje performanse od ovog 2.2 motora u Mazdi.
Mada sad vidim da pocinju polako da izbacuju taj motor iz upotrebe, evo citao sam da su i Citroen i Pezo izbacili taj 2.2 od 173k, ali i slabi 2.0 od 136ks i ugradjivace novi 2.0 od sjajnih 163ks i to ce biti pun pogodak, najvise zbog registracije, a kupac nece dobiti nista slabiji motor, cak stavise bice jaci.
Inace ova Mazda je toliko navikana, a u unutrasnjosti uopste ne odise nekim luksuzom. Pa pogledajte unutrasnjost novog SAABa 9-5, auto deluje kao da je 2 klase iznad ove Mazde6.

Playlife

pre 16 godina

Od ovog karavana ne treba ocekivati cuda tipa: nepouzdanost, los kvalitet, katastrofalan servis, dosadan dizajn i slicno. Za to su zaduzeni Ford Mondeo, VW Passat, Skoda superb i ostalo. Ovo je ipak Mazda!

MARKO-VW

pre 16 godina

@MareBG
Vidi se da nisi često čitao sajt. RRadi se o tome da je Škoda preuzela VW-ovo mesto, a VW se od 1997. ubacio u premium segment i tamo se vrlo dobro snalazi. Naravno, ne može sve preko noći, ali to polako ide ka željenom pravcu - druga generacija Phaetona će se već podrazumevati u najvišoj klasi. Što se tiče bilborda, nisam ja na njemu - malo plaćaju. :P

Miki

pre 16 godina

@Bojan
Dobro biki, eto uzeo sam primer novi SAab, jer je stvarno sjajna limuzina i isto pripada D segmentu kao i Ova Mazda, ali ajde nije toliko to bitno.
Hteo sam reci da je ta mazda malo izvikana, eto uporedi je sa citroenom C5 i spolja i iznutra i C5 deluje daleko luksuznije i otmenije, ostavlja utisak ozbiljnije limuzine. Provozao sam tu Mazdu sa motorom 2.2 od 125ks i nista posebno, osecao sam se kao da sedim u automobilu C segmenta, jednostavno ne odise luksuzom i ostavlja utisak manjeg automobila i ako po dimenzijama na papiru to nije tako.
Sad vidim da svi ne preporucuju moj prosli komentar, ali kao sto ti kazes svako ima pravo na svoj izbor ili misljenje.
Mada ti sto su me ocenili tako ne da nisu provozali neki od tih automobila, nego ga nisu ni videli uzivo.
Pozdrav svim fanovima Mazde :)

LEXUS ES 350

pre 16 godina

Pratim vec duze vreme komentare na slicne teme vezane za automobilizam, i moram reci da me komentari gospodina MARKA-VW uvek oduseve, pristrasnoscu ka VW koncernu, nemackim autima, i kolicinom negativnih poena koje prikupi.

Moj odgovor na njegov komentar je sledeci, karavani od kojih je realno ocekivati cudo su jedino Audi RS4, Audi RS6 i BMW M5 Tourer i niti jedan drugi. Svi ostali karavani, bilo VW, Ford, Mazda, Honda, SAAB, Toyota, Volvo, itd su jednostavno porodicni automobili za ljude koji putuju i potreban im je prostor za stvari. Nikakva cuda tu nisu moguca.

Cule

pre 16 godina

Najbolji automobili na svetu dolaze iz Nemacke. Najbolja marka automobila NA SVETU je VW. Najbolji auto NA SVETU je VW GOLF. Najbrzi auto NA SVETU je VW GOLF GTI. Najlepsi auto NA SVETU JE VW GOLF V. Najpouzdaniji auto NA SVETU ikad napravljen, vrlo moguce i najlepsi, je VW GOLF 2. E, sad kada sam pokazao zavidno znanje iz sveta automobilizma, zeleo bih da podelim sa vama moje iskustvo. Vozio sam 5 godina Alfa Romeo 147, auto koji je retkima lepsi od GOLFA, ali je zaista kvarljiv, i sporiji od GTIja. Takoreci, ne vredi nista. Obzirom da sam dosta vremena provodio u servisu, to mi se malo smucilo. Takodje, imam 28god. planiram u buducnosti porodicu, i odlucio sam da kupim veci auto, na lizing. Izbor je bio suzen, zalosnim finansijskim ogranicenjima (kakvih u Nemackoj nema), na Mazdu 6, Hondu Accord ili, eventualno polovan BMW 3 (god 2006). Kako sam odlucio da se ne plasim kad god upalim auto da li ce nesto da pisti, i koliki ce troskovi servisa da budu, odlucio sam da otpisem BMW, i to mi je zaista bilo zao. Otisao sam do Honde, do Mazde, i dobio bolju ponudu za 6icu koju sam prihvatio. Uzeo sam 2.0 benzinski motor, TE Plus opremu (ksenoni, 18ice, parking senzori, CD MP3 Charger, Bose ozvucenje, Bluetooth, ASF, DSC...). Presao sam 3500km sa njom. Auto ide solidno, nije poskocan kao Alfa, ali kako ga razradjujem mislim da ce ici sve bolje. Ima 150ks, sto nije puno za auto ove tezine. Unutra, misljenja su podeljena. Meni, posle Alfe, je nista spec. Mom bratu, koji vozi Audi A4, se jako dopada i odusevljen je. Spolja, meni je prelep, ali nista lepsi od Accorda. Sto se tice ostalih, u najmanju ruku nikome nije ruzan, i vecina ga poredi sa Accordom. Nekima je ovaj vise sportski nekima onaj, nekima gospodski itd. Ono sto je sigurno, i u cemu se svi slazu, jeste da je auto ogroman. Unutra ima prostora da ne poverujete. Znaci A4 je za njega smesan. Gepek kad otvorim svi su bukvalno zabezeknuti. Prica da je nesto skucen, nikako ne stoji. U poredjenju sa Accordom tu je sigurno u prednosti, to je i jedan od razloga sto sam je odabrao. E sad, moje "kajanje" i razmisljanje, ne ide u smeru Honde, nego... BMWa. Voleo bih vise konja, voleo bih propeler na nebu, ali BMW 3 u ovoj opremi, bi me kostao oko 40k eura. Pritom, zaista nema tu prostranost (spada u manje limuzine tog segmenta na trzistu). Tako da je moj zakljucak na kraju svakog razmisljanja u ovom smeru da sam za pare kojima sam raspolagao kupio odlican auto. Znate, C5 je prelep, gledao sam i njega, ali se vise kvari, i prosto mi ne odaje utisak tolike stamenosti. Avensis u ovoj opremi je dosta skuplji (tipa, 5000e), a Insignia, ne znam... Ne znam zasto je nisam uzeo u obzir. Hocu samo da kazem, da kada idete da kupite kola, a razlika u ceni od 2000e vam je bitna, dobro razmisljate o tome koje kvalitete dobijate za svoj novac. Oprema utice na cenu, onaj kome cena nije bitna, treba da kupi BMW. :D

Lexus ES 350

pre 16 godina

@ Marko VW

Jedna mala ispravka, VOLKSWAGEN PASSAT nikada nije spadao u PREMIUM segment automobila, u VW koncernu ulogu PREMIUM klase ima AUDI (Ne zelim da spominjem Bentley, Lamborghini, Bugatti jer nisu za obicne smrtnike).
Takodje od automobila vise srednje klase u PREMIUM SEGMENT ulaze jos i BMW, Mercedes, Lexus, Infiniti, SAAB. I na tome se prica zavrsava. Nikada Passat, Accord, Mondeo, Superb, Exeo, 407, C5, itd. nisu bili u PREMIUM segmentu vise srednje klase!

Posto sam u bankarskom poslu imao dodirnih tacaka sa automobilskom industrijom, taj segment sam morao odlicno da poznajem.

Playlife

pre 16 godina

Mazda 6 je kvalitetan auto - to je cinjenica.
Passat ima samo premium cenu i VW nije premium brend - i to su cinjenice
Audi jeste premium brend.
Treba biti realan a u bajke sam davno prestao da verujem za razliku od nekih koji veruju u neprikosnovenost omiljene koju proglase premium markom.

laza kv

pre 16 godina

MARKO VW
Marko, brate, ne prodje ni jedan tekst, niti rasprava, a da ti nama ne objasnjavas koliko je VW dobar i najbolji na planeti Zemlji, a i sire. kad nasi budu naselili Mars, bice VW i tamo najbolji, bez sumnje!
znamo mi da je passat dobar auto, da imam para za njega verovatno bih ga kupio, ali posto nemam, moram se zadovoljiti sa necim skromnijim, poput mazde, citroena, forda, itd. dakle, verujemo mi tebi sve sto kazes, VW je najbolji, ubrzava do stotke za 5 milisekundi, trosi litar na hiljadu km, skrece u krivinu od 90 stepeni pri brzini od 150km/h...SHVATILI SMO!!!
a sad malo o mazdi...ako moze...

fr

pre 16 godina

Dobro, majku mu, pa Marko se salio, valjda je to bilo jasno, ako ne kod prve tvrdnje da je VW premium marka, a onda barem bese ocigledno kod druge, da Lexus ima jos mnogo da uci.

Tema bese Mazda...

Djordje

pre 16 godina

Ne znam kako je WV Phaeton prosao u Evropi, ali u SAD-u je propao totalno jer niko nije htio (od sramote) da potrosi $80000 za WV znak. Sto ce reci, WV ovdje nikada nije bio premium brand.

Dalje, Mazdu i Saab ne stavljajte u istu kategoriju. Saab kosta znatno vise. Mazda nikada nije bila premium brand niti to pokusava biti.

Ponosni vlasnik Mazde 6, Mazde 3 i Mazde Protege5.

domestos

pre 16 godina

Mogu da primetim da je Markovo (VW) lobiranje da proglasi doticni brend za premijum vrlo uporno i dosledno.Da je Nemac verovatno bi bio dobro placen za taj posao.
Ono sto me zbunjuje je objavljivanje njegovih tekstova o VW-nu tamo gde im nije mesto-kao sto je ovo o mazdi.Zasto redakcijo?

Zeljko

pre 16 godina

Ako cemo o tovarnim kapacitetima spomenutim u jednom od komentara, slijede zapremine gepeka u karavanskim verzijama:
Mazda 6 = 519 l
VW Passat Variant = 513 l
Ford Mondeo = 542 l
Skoda Superb (novi model)= 633 l.
Jedino Skoda daleko odskace, ali je i daleko veca od ostalih.
Pozdrav svima.

dino

pre 16 godina

inace mi se mnogo svidjaju ove nove mazde,bas us prelepe i ne bih imao nista protiv da imam jednu sobzirom na njen kvlitet..ali cule me je odusevio...zali za bmw om...cule,ne brini,ja svakog jutra ustanem,ponekad nen aspavan,neraspolozen..otvrim vrata od garaze i nasmejem se,vidim mog e46 330 ci...niko kao bmw,niko te tako ne moze nasladiti,ne postoje reci za to...al on samo ima takvu harizmu da osvoji coveka,ko jednnom to oseti ne menja ga nikad...zato moj savet,uzimaj:))

Aleksandar

pre 16 godina

Preciznosti radi, uvoz Toyote na trziste SFRJ poceo je oktobra 1985 (udarni model-Corola), Nissan-a (Micra i Sunny) novembra 1985. Za Mazdu nisam siguran, mislim par meseci kasnije-modeli 121, 323.

McDonnalds na Slaviji otvoren 1988.

Lexus ES 350

pre 16 godina

@Marko - VW

Posto zivim 16 godina van Srbije, pitao sam par prijatelja da li je VW u premium segmentu ili ne, jer sam stvarno pomislio da nisam u toku stvari. Svi do jednog su mi rekli da VW nije premium klasa, niti ce to ikada biti. Nikada SKODA nije zamenila VW.

Prijatelju, sto se Lexusa tice, o njemu mogu da kazem sve najbolje. Pre nego sto sam iz USA dovezao ES 350 ultra luxury jer mi se svideo prednji pogon (jedini Lexus sa prednjim pogonom) i cena, vozio sam sluzbeno LS 460 a imao prilike da probam i 600h. Nista nije losiji od S klase ili A8! Reci nekome na zapadu da je Lexus los po pitanju kvaliteta unutrasnjosti i gledace te poprilicno nenormalno! Zna se sta je Lexus, nije potrebno trositi reci.
Veliki sam ljubitelj RS4/RS6 modela i mislim da ni jedan drugi brend nema tako dobre sportske automobile u toj klasi i sa sakvom funkcionalnoscu. Ako ikada budem mogao sebi da priustim auto za tolike pare, bez razmisljanja cu da ih kupim!

maxy

pre 16 godina

VW ima neke odlike premium vozila posebno kada od Audija uzme dobar deo tehnologije i stavi ga u bolje opemljenog Golfa ili Pasata. Zato je npr. Golf automobil sa najvećim odstupanjem u ceni (kreće od nekih 16000 € i ide do 30000 €). A zar za te pare (već preko 25000 €) nije bolje kupiti A3, premium marku?

MareBG

pre 16 godina

Imenjače, poštovanje prema tvojoj zaljubljenosti u VW. Pripadam istoj 'struji' koja favorizuje nemačka vozila. Vozim Opela i kunem se u njega, sve je to ok. Smatram da Škoda ne može zauzeti mesto VW-a, jer po meni ni jedna Škoda ne može biti kao neki VW, a isto tako smatram da ni jedan VW ne može biti kao neki Audi na primer. Jednostavno ako uporediš automobile iz sve tri 'kuće' (naravno mislim na one koji se mogu porediti - a ne da poredimo Škodu Superb i Lupo-a :) ili Feliciu i Passat ), uvek će biti Audi - VW - Škoda.

Drugo, smatram da VW neće ni da pokušava da zagrize 'Premium' tržište iz prostog razloga što za tu tržišnu utakmicu ima Audi.

A pokušaj da se staviš u situaciju nekog veoma bogatog čoveka kome je auto statusni simbol i koji želi da taj isti auto simbolizuje njegovu moć/bogatstvo itd... Sigurno se neće odlučiti za auto na kome piše 'Narodski auto' :). Još manje za Škodu.

Audi bi bio logičan izbor zar ne (ako ne pričamo o Mercedesu, BMW visoke klase itd...).

A ovu Mazdu nisam nikada vozio, tako da na temu na žalost nemam komentar :)

Balansero

pre 16 godina

Trend je izgleda umnozavanje dugmica na "multifunkcionalnom" volanu. Po meni potpuno beskorisno.
Kad god sam pokusao da ih koristim ili sam znacajno morao da skinem pogled sa puta ili da promasim dugme. A na mom volanu ima "svega" 4 ili 5 (koliko ih koristim cak ne znam ni koliko ih ima).

Mnogo je lakse pogoditi vece dugme na dohvat ruke na centralnoj konzoli, jasno izdvojeno i funkcijski grupisano nego prebirati prstima po volanu trazeci malo dugmence smesteno sa gomilom drugih bez mnogo logike jer za to i nema mesta.
Uz put to trazenje jako remeti koncedntraciju i zahteva da se i vise puta pogleda na volan.

Jedino sto je po meni korisno smestiti na volan je prekidac za duga svetla. Negde na dohvat palca, veliki i nepromasiv. Ko cesto vozi nocu duge relacije zna o cemu pricam.
Ali niko da se seti toga.
Moglo bi cak i na rucicu menjaca da se smesti ali tako da ne ometa saltanje.

nenad

pre 16 godina

Uzivo izgleda sjajno. Pre neko jutro dok sam na putu za posao pospan na semaforu sedeo u kolima pojavila se bela 6 sedan i trgla me iz polu sna. Tacno je da izgleda
odlicno dok se krece.
I taksisti ih voze po Beogradu.
Mislim da je dobar porodicni, kao i menadzerski (sluzbeni) auto.

Na zalost i dalje je van domasaja vecine gradjana.

Verovatno odlican polovnjak za 5 godina.

Bojan

pre 16 godina

Uz svo dužno poštovanje prema mazdi, moram da pitam Mikija zašto poredi saab 9-5 koji se još uvek ne može videti na ulicama i koji je klasa vozila iznad i koji treba da kosta najmanje kao audi a6 sa ovom mazdom koja je vec neko vreme na ulicama i samo jedan porodicni auto za "prosečne" ljude, ali sa jako dobrim performansama?

Ko bolje ide ne mogu da kažem jer nisam vozio ni jedan od automobila koje Miki spominje, ali to nije ni važno. Važno je da svi možemo da biramo i na taj način usrećimo sebe ;)

Djordje

pre 16 godina

A Saab je luksuzan auto ? Mazda 6 se pojavila 2008. godine, slazem se da je unutrasnjost mogla biti bolja, ali za taj trenutak, to je bio standard. Spolja mi se cini da izgleda bolje od 9-5, koji se verovatno nece ni pojaviti obzirom na probleme koje SAAB ima. I na kraju, cenovni rang. Ova dva automobila nisu za poredjenje (Saab 9-5 i Mazda 6), nego su za poredjenje, 9-3 i Mazda 6. Mogu da kazem da mi se Mazda vise dopada nego taj Saab, o cijim kvalitetima stalno slusamo, njegovom vezom sa avionima, brzini itd, a kompanija ode u stecaj :D

Chiki

pre 16 godina

A najbolje je sto ljudi uzimaju kao manu kubikazu motora :)
Japanci kad su ga pravili nije im bila na umu nasa pohlepna vlast ccc :)

MareBG

pre 16 godina

Voleo bih da nam svima Marko-VW objasni kako je Passat premium vozilo. Kako bilo koje vozilo koje pretenduje da bude 'premium' može imati 'Narodski Auto' natpis na sebi? Pa ni jedan imućniji kupac, koji želi luksuzniji auto neće kupiti VW baš zbog toga. Oni kojima je auto statusni simbol potpisujem NIKADA neće uzeti neki VW, već ako vole tu fabriku odlučiće se za Audi.

Marko, da nisu tebe slikali za onaj bilbord što je svuda u gradu gde je neki lik u 'siledžijki' sa istetoviranim VW Golf-om 1974 na njemu? :)

Izvinjavam se svima na skretanju sa teme o Mazdi, ali komentari Marka-VW su baš naporni i iritantni.

T

pre 16 godina

Lepsa mi je trojka, onaj usisnik vazduha, osmeh je nesto nevidjeno, auto je unikat, a i jeftinija je mnogo, kapiram da cu uzeti 1.6 dizel u srdnjem paketu 18500, stedelo se dugo za ovo...

Bane NS

pre 16 godina

Autor na kraju teksta zaključio da nijedan auto kao ovaj nije tako ujedinio mišljenja svih koji su ga testirali a mi se ovde posvađali na krv i nož. A valjda je to naš mentalitet tipa da iako nismo nikakvi fudbaleri sigurno bi bolje sastavili reprezentaciju od selektora.

Kao vlasnik prethodnog modela Mazde 6 mogu da istaknem par stvari. To zaista jeste dobar automobil, ima dobre vozne karekteristike, udoban, prostran, relativno pouzdan! Ovo relativno pouzdan navodim zato što je konkretno moj kao nov imao par fabričkih nedostataka, nazovimo ih dečije bolesti koje su mene neprijatno iznenadile, budući da je reč o nepokvarljivom Japancu, i koje sam imao malo problema da otklonim, ali danas kada se uzmu u obzir njegove godine, kilometraža i očajni uslovi vožnje u našoj zemlji gde se i vozio mogu da zaključim da se pokazao i više nego dobro.
Jedina njegova mana je što je nezahvalan za održavanje. Ovde ste ga poredili sa Saab 9-5 i Audi A6, kažete nije u njihovom cenovnom rangu pa se ne očekuje ni da bude podjednako luksuzan ali zato verujte mi možete slobodno da očekujete da ćete za njega plaćati servise kao za ova dva pomenuta. Jedini problem Mazde je što troškovi održavanja nisu usklađeni sa osnovnom cenom vozila odnosno ciljna grupa koja kupuje Mazdu po nekoj ceni ima takvu platežnu moć i da održava auto iz takvog cenovnog ranga i bude neprijatno iznenađena kada shvati da su troškovi održavanja takvog auta gotovo isti kao za vozila iz višeg cenovnog ranga.
Recimo mene je veliki servis koštao preko hiljadu evra, radio sam ga u ovalšćenom servisu sa originalnim delovima. Ukoliko se odlučite nakon isteka garancije da servise radite mimo ovlašćenog servisa troškovi će vam biti isti kao za druge automobile iz te klase jedino ćete malo duže tražiti ili čekati na pojedine delove koji ponekad umeju da budu i diskutabilnog kvaliteta.
Ovo se inače odnosi mahom na dizel, jer koliko sam imao prilike da razmenim iskustva sa vlasnicima benzinaca njima je bila pesma, em su njih servisi koštali daleko manje, em oni isto imaju lanac pa ne rade veliki servis em što je isto važno imaju samoštelujuće ventile, dok sam ja na dizelu prvi put morao da ih štelujem na 20 hiljada km i tu uslugu su mi naplatili 250 evra, kasnije se šteluju svakih 100 hiljada km pa me to kačilo i na velikom servisu, sada otprilike možete da ocenite kako se u njihovom servisu cifra čas posla nakarika do nekog enormnog iznosa. Ali možda jedan od najboljih primera je na jednoj banalnoj stvari kao što je akumulator. Ako zavirite pod haubu bilo kog Japanca videćete da su njihovi akumilatori uglavnom nekih nestandardnih dimenzija, takav akumulator teško, gotovo nemoguće da ćete naći na slobodnom tržištu (kao što za Evropske automobile možete da ga kupite i na benziskoj pumpi ako hoćete), e sada za druge Japance ne znam ali u Mazdinom servisu je takav akumulator 400 evra (inače traje 4-5 godina kao svaki drugi i ima čepove odnosno sa održavanjem je, znači nikakvog ekstra posebnog kvaliteta pa da toliko košta) i čeka se par dana, dok je recimo najskuplji akumulator na tržištu renomiranih proizvođača poput Bosh-a ili Varte tog kapaciteta oko 10 hiljada dinara. A inače ova nova Mazda 6 ima isti takav akumulator sa tim čepovima kao i prethodna.

I da zaključimo, Mazda vas neće razočarati niti izneveriti, sam automobil kao automobil je zaista izvanredan ali druga strana medalje i ono što kvari potpuno zadovoljstvo upotrebe tog automobila je slaba mreža preskupih ovlašćenih servisa i jako malo delova na slobodnom tržištu kod nas.

Po meni ako izuzmemo ostale izvanredne Japance poput Honde Akord i Toyote Avensis mislim da mu je jedina ozbiljna Evropska konkurencija (izuzimajući Passata ne kao premijum brend već kao daleko skupljeg a ništa boljeg) Opel Insignija. Neko je pomenuo C5, ok zaista jeste lep automobil ali sumnjam da Francuzi mogu tehnički i po pouzdanosti da pariraju Japancima. Ovo je neko moje lično mišljenje na bazi nekog mog ličnog iskustva i ne očekujem da ćete se složiti samnom ali ja kada bih birao sebi nov auto za ove pare birao bih između ta dva (Insignije i Mazde6), s tim da bih se bez razmišljanja u situaciji da uzimam dizel odlučio za Insigniju, prvo zbog svega gore pomenutog, a što verujem da sa ovim Evropskim autom ne bih imao a potom i zbog registracije. Mislim ja se slažem da proizvođeče ne interesuju marifetluci naše vlasti ali je to jednostavno tako i mi tome moramo da se prilagodimo a ja smatram da motor od 2.2 litre nema nikakve posebne prednosti u odnosu na onaj od 2.0 litre i zašto da plaćam 40 hiljada više svake godine, e sada kada bih već hteo da plaćam ja bih onda išao na gornju granicu kubikaže od 2.5 litare i preko 200 KS pa znao zašto plaćam. Ali zato kada bih se odlučivao za benzinca, mrtva trka.

laki bgd

pre 16 godina

Mazda je svima nama dobro poznata marka i znaju se sve njene vrline i mane. Ono sto je izdvaja od svih ostalih je MADE IN JAPAN!!! Globalizacija nije uticala na njih pa da proizvodnju presele u Tursku i deklarisu je kao "Evropski automobil"....

Milos Radulovic

pre 15 godina

Nisam planirao da se javljam, ali sam zaista morao da kazem i ja koju. Kao prvo razumeo sam da je tekst posvecen Mazdi 6. Odkuda tolika potreba i nepresusna energija da se prica o Nemackom automobilima, zaista je nesto sto je van mog domena kvalifikacija, pa se nebih dalje u to upustao. Ono sto zelim da kazem jeste sledece. Imao sam prilike da kupim i jedene i druge i tece automobile, i to nove, i kao po pravilu uvek kupujem Japance,a evo i zasto. Ko i dan danas u 21 veku ponavlja price o Nemackoj superiornosti, odnosno o Japancima koji su dobri ali ne dovoljno ocigledno da ipak malo poznaje svet automobilizma. Naj bitinije je shvatiti i odvojiti dve stvari, ato je ; kvalitet voznje i pouzdanost s'druge strane. U voznom smisli npr golf 6 je ispred mazde 3, kada kazem u prednosti naravno mislim na nijanse koje bi ukjljucivale upravljivost, lezanje na putu. Ako pricamo o pouzdanosti i voznji lisenoj ozbiljnijih problema, valja je svima jasno i dostupno da saznaju da su Japanci prvi na svetu.I upravo zbog toga moj glas uvek ide Japancima. Zaista neznam koji bi covek ma koliko voleo (cak i slepo) kupio novog npr. Pola sa 1.2 masinom i turbinom (jednom ili dve) umesto mazde 3, sa 2.0 motorom. Mazda 6 (2.5) je moguce kupiti, ovde gde ja zivim, za cenu Pola 1.2 sa dve turbine. I za sami kraj, ako Boga znate ne uporedjujte prestizne marke i modele sa kolima koja kostaju 2-3 puta manje. Ono sto pouzdano mogu da tvrdim iz licnog i kolektivnog iskustava uvek bi pre npr. uzeo novi Mazdu 3 nego novog Golfa 6. Ti Japanci su prosto neunistivi, pod predpostavkom da ih redovno servisirate, 300000-400000 je nesto stto ce svaki Japanac da prodje kao od sale. ZA cenu Golfa 6 mozete da kuptite Mazdu CX7!!!!, pa ko je ovde lud