Aktuelno

Nedelja, 14.05.2006.

22:31

Dugovečnost motora pri radu na gas

Dugoveènost motora pri radu na gas IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Nemo

pre 15 godina

Citajuci ove poruke zaista ne svatam ljude??!!
Uvek je bilo i bice ko ima da kupi taj ima i da vozi!!
Hocete da ustedite na prevozu to jest na diselu ili benzinu???
Onda predjite na elektro pogon tu se ne placa nista sem baterije koja se puni...
Cena baterije prava sitnica kao pola auta!!!
Racunica je ta da cena goriva je najmanja u odnosu na cenu kola i njegovo odrzavanje!!!
Kupite bicikl ako vec hocete da ustedite ili jos bolje mozda je i on preskup!!!
Mada i patike neke kostaju kao neki automobili ma idemo goli i bosi!!!
Ko nema u glavi ima u nogama...

Vlada Nis

pre 16 godina

Imam Vectu B,2002 godiste 1.8 benzinac,kupio sam je pre mesec dana,u odlicnom je stanju,trosi 9 l/100 km pa razmisljam o ugradnji plina.Znam za sve njegove prednosti,e sad:kod ovlascenog servisera za Opel ugradnja plina bi me kostala 950E,a ja sam nasao i za 650E.Koja je razlika ako je uopste ima i da li ima neko ugradjen sekvencijali plin od 650E i kako se pokazao?Hvala unapred

Deki

pre 17 godina

Imam Una 1.0 FIRE motor, ugradio gas i presao sa njim preko 50k kilometara. Motor lepse radi na gas nego na gorivo. Sve pohvale za gas!

Dragan

pre 19 godina

Jel` ovo mozda takmicenje u izvaljivanju gluposti? Svaki benzinac moze lepo i stabilno da radi na plin samo treba obratiti paznju na kvalitet uredjaja i naravno naci dobrog majstora. A problemi tipa - vise trosi, gasi se na leru, visa radna temperatura, nema snagu... Pa ljudi to je do stelovanja. Meni je plin ugradio prijatelj (serviser) i zaplenio mi je auto na 7 dana. Svaki dan je prelazio po 100km i pratio rad i dostelovavao uredjaj i palenje. Do sada nikakav veci problem nisam imao (70 000km). Svaki motor ima svoje karakteristike i prema njima se steluje rad na plin a tom sto njima uredjaj nije lepo nastelovan to je njihov problem - neka nadju dobar servis.

Aleksandar

pre 19 godina

Hehehe! Samo vas posmatram (vas koji smatrate da je benzin ili dizel bolji od plina) i čekam vas da ga ugradite! Kod nas sve što je novo izaziva sumnju i otpor, donekle to razumem ali LJUDI nemojte preterivati!

PLIN FOREVER!

Vlada

pre 19 godina

4 godine vozim BMW 325i sa "doteranim" chipom koji bez problema ide 250km/h i pri tome se chuje kao sam djavo a ovih dana cu uzeti grand cherokee. Plin? O cemu pricate ljudi.
U opisu plina stoji "alternativno gorivo" sto za mene znachi alternativni prevoz a ja pod tim podrazumevam bicikl - niti troshi niti zagadjuje, ako se vozac redovno kupa.
Ja VOLIM automobile. Mislim da ih treba voziti dok mozete onakve kavi treba da budu, kad to nisam mogao (a dobar deo svog zivota nisam) vozio sam skodu i to kad sam imao novac za gorivo. Benzin nema alternativu za one koji u voznji uzivaju. Vozio sam razne automobile sa raznim pogonima i pouzdano tvrdim da je plin najgora varijanta za bilo koga ko oce da "uziva". Benzin Vas tera da date gas, dizel Vam kaze "sad je dosta" a plin - pa plin kaze "parkiraj me molim te".
Ovo je naravno samo moje misljenje i svaki dan srecem ljude koji voze na plin i tvrde da je to "najbolje", a onda, onda im dozvolim da probaju "uzas koji troshi" i vishe ne moram da slusham gluposti :-))

Milos

pre 19 godina

ovaj koji je pisa tekst ka i vi koji imate ugradjen plin u svoje ne mogu da kazem ljubimce vec borbrna vozila se bas lepo tesite. Lupez obican da plin cuva motor prvo 99%automobila na gas nema normalan rad u leru
a sto se tice odrzavanja pola vas menja svecice kad auto vise i nece da pali.

Ministarstvo za Globu

pre 19 godina

Ја кажем да треба дићи цену плина на 150 дин па да видим ко ће да прича онда о томе...
Ево браћа у РС су направили клаузулу да приликом регистрације аута на ТНГ мора да се плати додатних 250 КМ... А то што држава не прописује цену плина већ неко може да продаје и по 250дин... Значи треба еконмски уништити те Штедљивке или правим именом циције...

Hotstepper

pre 19 godina

Gas mozda i ostecuje motor i sve ostale delove, ali ja takodje nisam cuo da je nekom i benziski motor radio VECNO! GAS ostecuje motor isto kao sto kamenac, chadj i pepeo iz benzina podmazuju i stite motor. A da ne govorimo o emisiji stetnih gasova...

Boban

pre 19 godina

E pa nije u Italiji, da li se ti salis samnom ? Lepo pise Beograd na sajtu http://www.lpgservice.net
i tu ima greska u nazivu jer je sajt service a ne servis.
Pogledajte novu galeriju

" Kolega, pretragom na Netu nasao sam da se www.lpgservis.net nalazi u Italiji! Da li si se Ti salio sa nama, ili...
(Vozac, 23. maj 2006 04:40)"

Goxy

pre 19 godina

Svako ima pravo na svoje misljenje i pravo da trosi novac u duhu istog!
Vozim Z-128 1,1 vec vise od godine na TNG, presao oko 12.000km. Generalno, potrosnja je ista ili za malo i niza nego nego preskupog benzina. Oseca se mali pad snage ali zato mesecni prosek od oko 1.000-1.200km za oko 2.500 dinara izaziva bujicu odusevljenja! Sto se tice kvarova zbog TNG-a, nisam ih imao. Ulje polusintetik i posle 5.000km zna da ne promeni boju-jer benzin rabim samo u ekstremnim zimskim uslovima (-5C i hladnije) samo za hladni start! Uz bocu od 60L gepek je i dalje veci od Yugovog, recimo, a tu je i kuka za nuzdu. Sve u svemu-zalim samo sto nisam ranije krenuo da koristim TNG (jos kad bi auto bio malo bolji ...)!

Kolega

pre 19 godina

@Mirko, izmedju stalog, napisali ste da su u Nemackoj pojedini motori prilagodjeni da koriste gas. Da li se uredjaj za TNG ugradjuje kod zastupnika, ili u fabrici, pri proizvodnji motora? Rekao bih u zastupnistvu, kada se kupac odluci da doplati oko 2.000 E. Molim Vas objasnjenje.

Draza

pre 19 godina

Tekst je za svaku pohvalu, prvenstveno kao pokušaj da se sve aktuelnijoj tematici pristupi na jedan argumentovani način. Nedostatak analitike ekonomske isplativosti ovakvog načina vožnje na bazi pređenog broja kilometara na godišnjem nivou, što je čini mi se i osnovni motiv ugradnje uređaja, je bitna manjkavost teksta. Nemojmo se zavaravati da je "sve isto" kao i na benzin, samo ima nebitnih razlika. Da je tako, plin bi se ugrađivao masovno u prvoj, fabričkoj ugradnji.

Kada vam se uključi klima uređaj, osetite to na snazi, a ovamo auto na plin ide kao i na benzin! Mala šala. Plin je isplativa alternativa za ljude koji prelaze minimum 50.000 km godišnje, a nemaju novca za kapacitetan dizel automobil sa motorom novije generacije! Elem, ukoliko niste solventni da na 100 km platite 10 l benzina, vozite se autobusom! Za sve stručnjake koji procenjuju radni vek pojedinih sklopova, mali dobronamerni savet: uzmite kalkulator i sve stavite na papir i naravno budite realni! Tada ćete imati pravu računicu koja se bitno razlikuje od subjektivnog osećaja jeftine vožnje.

Naravno da je lično zadovoljstvo najbitnije i to treba poštovati. Lično, vozim automobil od 2000 ccm, 125 ks, star 24 godine iz Porsche-ove štale i jako sam zadovoljan! Kada budem odlučio da uštedim na prevozu, kupiću bicikl!
Pozdrav!

@nesa

pre 19 godina

Sa plinom jeste sve štedljivije, samo je problem što ga ugrađuju dunsteri i još se prave pametni.Neki detalji oko ugradnje (ploča) i smanjenja protoka vazduha (karburator) nisu mi jasni. Zašto mora da se smanji protok vazduha da bi motor radio i primao gas kako treba bez gušenja. Sa pločom mi radi kako treba, ali neki mi govore da je bolje iskorišćenje plina ako se karburator izbuši i samim tim i smanjuje potrošnja plina. Zašto ulje (SAE 15-40) u karteru miriše na plin.
Vozite se za male pare, SREĆNO!!!

Gallardo

pre 19 godina

Koliko ja znam, nebitna je temperatura gasa u rezervoaru, vec svaki gas gubi temperaturu pri gubitku pritiska, pa se zato mora rashladna tecnost malo ugrejati, da se isparivac za gas ne bi potpuno zaledio.

Vladeta

pre 19 godina

Tekst je odlican! Ono sto mene interesuje je da li se isplati ugradnja plina u vozila sa manjom kubikazom koja ne prelaze velike kilometraze godisnje (10-ak hiljada). Konkretno, radi se o Pezou 306 1.4 '95 godiste. Da li se isplati ugraditi plin i gde ga kvalitetno ugraditi?
Pozdrav

dule

pre 19 godina

Ja vozim Tipa 1.4 nekih 3 godina na gas. Ono što sam ja primetio barem kod mene je sledeće:
Auto mora uvek da pali na benzin jer tako zahteva plinksi uređaj kod motora sa direktnim ubrizgavanjem što i piše u tekstu. Plin se nalazi u veoma hladnom stanju u boci pa se zato goristi topla voda iz rashladnog sistema kako bi se doveo u radno stanje. Auto će upaliti i na -20 ali tada se smanjuje radni vek samog uređaja.
Pumpa za gorivo je pod stalnim pritiskom stalno radi i ako auto ide na gas. Pa je zbog toga preporučljivo s vremena na vreme preći određenu kilometražu na gorivo. Meni je pumpa za gorivo posle godinu dana aktivnog voženja na gas crkla. Od tada se strogo pridržavam pravila da se vozi pomalo na gorivo.
Kod mene barem i ler gas zna da se ponekad rašteluje ali se sve to rešava jednim okretajem šrafa. Uglavnom moj auto od kad je prešo na gas je sasvim drugi auto i preporuka je da ko planira ne razmišlja ni trenutka. Bolje skuplje platiti i dobiti potreban atest kako bi vi sami bili mirni.
Pozdrav

Haris

pre 19 godina

Pozdrav, imam Golf 2 1.3 od 97 godine, iz njemacke uvezen, prije nepunih godinu dana sam ugradio plin Lo-gas i presao 16.500 km bez ikakvih kvarova stelovanja, samo zamjene ulja i to je to. Stalno palim na plin, benzin uopste ne koristim, a zimi sam na planini upalio iz prve na -17 C, pokazao mjerac u kabini. Plin je prava stvar ako se ugradi profesionalno.

ndushan

pre 19 godina

Imam Fiat uno 60s i vozim ga na gas dve godine. Presao sam otprilike 50.000km. Za sve ovo vreme auto sam upalio na benzin samo par puta zimi kad je temperatura bila ispod -5C. Uredjaj je inace Lovato. Moji utisci su sledeci:
auto trosi oko pola litra vise plina (8-8.5 l) nego benzina (7.5-8 L),
auto ide mnogo bolje na gas nego na benzin,
svecice sam promenio jednom,
I ono sto najvaznije 100km predjem za 270din.

Bela vrana

pre 19 godina

Inace nemam obicaj da komentarisem tudja misljenja, jer tako ozbiljno rizikujem da slusam naglabanja polu-pismenih ljudi, prepuna cinjenica iz "pouzdanog" izvora: "rekla-kazala". U ovom slucaju cu napraviti izuzetak zbog veoma strucno i precizno, a opet lako razumljivog teksta o veoma korisnoj temi, cak sumnjam da je autor teksta po profesiji novinar, jer sam do sada navikao da od korisnih podataka u tekstu mogu da procitam jedino podatke koje mogu inace naci i u svakoj saobracajnoj dozvoli (ako se radi o nekoj prezentaciji vozila).

Voleo bi da ovaj i ovakav tekst ne bude usamljen i da se nase tehnicko novinarstvo ne svede na "Resavsku skolu", prepisivanja i prevodjenja stranih tekstova, vec da to ukljuci i neophodan istrazivacki rad kako bismo bili vise tehnicki informisani, a ne srljli po Balkanski, u svaku delatnost o kojoj "sve znamo". Tek kad se to desi, bicemo strucnjaci za ono sto znamo, a zvati strucnjake za ono sto ne znamo, do tada ce Nemci mnogo novca zaraditi na nama, al bolje ikad nego nikad. Toliko od mene i jos jednom sve pohvale autoru na verovatno ne malom trudu da sakupi korisne informacije.

Chicago

pre 19 godina

Nemam iskustva sa NTG kao pogonskim gorivom. Ovde se zemni gas koristi kao gorivo za viljuskare u zatvorenim skladistima i, eksperimentalno, za pogon autobusa u nekim gradovima.

Imam prilicno iskustva sa el. pumpama za gorivo i svecicama: benzin sluzi i za hladjene pumpe, pa stoga u rezervoaru treba uvek imati bar 1/3 goriva. Savremene svecice poznatih proizvodjaca su napravljene od kvalitetnih materijala i dizajnovane da traju mnogo duze od 10.000 km/6.000 milja. Ne bacajte novac!

Hans

pre 19 godina

Ne znam odakle autoru podaci o "većoj toplotnoj moći plina" kada je ista niža u odnosu na benzin za oko 20-25%. Jedino ako autor ima neku "svoju definiciju" toplotne moći, mada se zna šta se kod goriva podrazumeva pod datim terminom. Ako je veća temperatura produkata sagorevanja, to ne znači da gorivo ima veću toplotnu moć.

Mirko

pre 19 godina

Koliko ja znam ugradnja plina nije tako jednostavna kako to neki ljudi misle. Ovde u nemackoj kosta oko 2.000€.
Skoro svi proizvodjaci nude tu opciju pri kupovini novih automobila ali ti motori su posebno prilagodjeni radu na gas. Isto tako ja vozim TDI na biodisel jer to stoji kao jedno od prepoucenih goriva u knjizici VW-a. Mada se Bosch ogradjuje kada su u pitanju njihovi delovi ugradjeni u VW auta. Verujem da su sve to neke igre i igrice naftnog lobia. U krajnjem slucaju voziti na gas ili biodisel je EKOLOSKI.

LPG

pre 19 godina

Imam Vectru 1.6 16V sa sekvencijalnim plinom i do CG i nazad (od BG) je trošila 7.4l plina, a na prethodnoj vožnji 7.4l benzina. E sad, 1l benzina je 88.5 din, a 1l plina od 33 do 42 din. Ukupna kilometraža BG-CG je oko 1.400km, a ušteda 5.380 dinara (60 eur). Jednostavno, dizel se ne isplati, a posebno ne eurodizel motori, jer benzinac sa sekvencijalnim plinom košta koliko i ekvivalentan dizel model. Sekvencijalni plin troši zimi oko 2l/100km benzina dok se motor ne zagreje pa je manje isplativ na kratkim gradskim relacijama (zimi), dok se leti to smanjuje na zanemarljivu meru.

Puky

pre 19 godina

Recite sta hocete, da li je dobro voziti ili nije voziti na plin. '87 je moj cale ugradio butan u coFija. Redovna zamena membrana i redovni servisi i dan danas sve normalno radi.
Ajd uzdravlje!

Vozač

pre 19 godina

Apsolutni sam protivnik svakog "prebudživanja" automobila da bi išao na plin.
Da auto treba da ide na plin fabrika bi ga tako napravila.
Većina ljudi kada kupuje kola gleda da auto ima što više opreme, što više konja, da vuče, da kida itd, pa se onda lepo ispruži od 10-30 hiljada evrića (kako ko) za neku zver i onda bi da štede, što bi rekao narod i jare i pare. E pa ne može. Ako sam se iskezio tolike pare da bih bio faca, da vozim brzo, da cepam auto, onda me briga koliko troši i koliko to košta jer ja to volim. Ako mi nije stalo do uživanja u vožnji dobar bi mi bio i polovan Jugo sa plinom, sve to zajedno košta od 2 do 3 hiljade evrića i eto mi penzionerskog (socijalnog)prevoza od tačke A do tačke B.

Opet kompromisno rešenje postoji za ljude kao što sam ja, volim užitak u dobrim kolima, brzu vožnju, a pošto prelazim ekstremno mnogo kilometara kao rešenje se nameće dizel. TDI, HDI, TDCI, CDTI, nazovi ih kako god hoćeš, su mašine napravljene da idu brzo, da pruže užitak u vožnji, a da pri tom i štede novac. Naravno, opet ponavljam, samo ako prelaziš puno kilometara...

dejan

pre 19 godina

Ono sto ja znam iz licnog iskustva, ugradnju gasa sam skupo platio, FIAT Punto 1.2 '97, i to mi se svakim danom vraca. Ne kaze se dzabe, kolko para tolko i muzike. Slazem se sa nekima da nema dobrih servisa za ugradnju plina, oni koji su dobri njih ima jako malo i mogu se nabrojati na prste jedne ruke, a to se moze i videti i po cenama ugradnje. Sto se tice odrzavanja motora sve je isto kao i pre ugradnje plina. Ulje (Selenia), svecice (NGK) i filteri se redovno menjaju na 10.000km. Auto se isto ponasa i na benzinu i na plinu, gubitka snage ima ali zanemarljivo. I leti i zimi motor radi isto i jednako. Motor je presao 115.000km, a sa plinom 25.000km. Tako da sam licno prezadovoljan ugradnjom i kvalitetom voznje na plin, o ustednji necu ni da govorim to je svakom jasno i ocito.
Ovaj tekst samo povrdjuje moje pozitivno misljenje o plinu i njegovoj ugradnji u auto.

Janez

pre 19 godina

Podržavam sve koji se vozite na gas, jer ne zagađujete okolinu! Inače Srbija ima budučnost u proizvodnji bio-dizela iz uljne repice to je sada hit u Sloveniji. Litra stoji oko 0,8€ a dizel oko 1,0€ i lepo miriše.

GAS do daske

pre 19 godina

Evo sta ja znam o TNGu:
Prednosti
1. Ekologija u gradovima
2. Nema sumpora kao benzin pa se ne stvaraju stetne sumporne kiseline u cilindru i ulju koje nagrizaju motor.
3. Cena
Mane:
1. Stvara nesto vecu temperaturu od benzina sto kod nekih automobila steti ventilskom sistemu na glavi motora (u tom slucaju kod duzih putovanja preporucuje se povremeno prebacivanje na benzin u toku voznje)
2. Veca potrosnja jer plin, zbog svoje osobine sirenja, ne dozvoljava ulazak dovoljne kolicine vazduha u cilindar, pa je smanjena iskoristenost.
Plin je buducnost bar za sada, jer ga ima mnogo vise od nafte, i mnogo je cistiji od bilo kojeg EURO standarda.

Šofer

pre 19 godina

Sve pohvale autoru! Sve novinske kuće se vrte oko tvrdnji kako je gas dobar, većina majstora ga kudi a niko nema pojma zašto to tvrdi niti šta se dešava stvarno u motoru. Ovaj tekst je to sve detaljno, a ukratko obuhvatio. Svaka cast.

Što se tice komentara moraću da se nadovežem. Radni vek svećice je 15.000km, ja ih uglavnom svesno menjam nakon nešto više od 20.000, ali u tekstu se ne navodi kada će ona crći već normalan interval zamene se sa 15.000km produžava za par procenata. Nedavno mi se obratio brat od tetke sa problemom gde mu auto čudno trza i na benzin kao i na gas. Razlog su bile očajne svećice koje niko nije pogledao od kako su kupili auto pre oko 2.5god. a koliko su te svećice prešle niko ne zna, zna se samo da su preko 50.000km, pa ko je tu kriv-normalno ni svećice ni gas, već vlasnik lično.

Benzinska pumpa crkava zbog vožnje na gas-pa koja je tu logika, hoćete da kažete kako je temperatura plina kao veoma niska štetna po pumpu kroz koju ni ne prolazi... Za bezbedno funkcionisanje benzinske pumpe kod automobila sa ubrizgavanjem potrebno je da količina benzina u rezervoaru uvek bude preko 10litara. Ukoliko nema dovoljno goriva, pumpa ce se oštećivati i nakon nekog vremena i crći, ali razlog tome nije vožnja na gas več vlasnik (čitaj stipsa).

Usput se ni filter za benzin ne menja, jer auto ide na gas, a to što benzin sve vreme kruži, to je njegov problem, jel? E pa nije, potrebno je menjati i benzinski filter redovno i ako se vozi na gas. Ukoliko vam je skupo da menjate filter i sipate 15-ak litara benzina redovno, onda isključite pumpu i tada će ti elementi ostati kao zaleđeni.

Neko je pomenuo da kod multi-pointa gas oštećuje dizne i opet netacno. Gas uopšte ne prolazi kroz njih, one su isključene i cekaju rad na benzin. Istina je da se one zaprljaju, a do toga dolazi jer je naše gorivo lošeg kvaliteta i često se mogu naći male kolicine vode u istom, pošto dizne primaju toplotu od motora, benzin u njima delimično isparava, a voda i neželjeni produkti ostaju pa se talože na igli brizgaljke i remete normalno funkcionisanje ili izazivaju potpuno ne adekvatan rad.

Zatim, zašto bi se nešto samo raštelovalo, pa poostoji neki razlog i za to, možda neke vibracije, zapušenje vazdušnog filtera, oštećenje nekog od mnogobrojnih vakum vodova...

Kolege sve što ste naveli može da se desi i dešava se nekim ljudima, ali uz normalno rukovanje i održavanje ovakvi problemi se ne dešavaju. Najlakše je optušiti nekog drugog-auto-gas ne valja, jer mi se probušila guma, a dok sam vozio na benzin nije mi se to dešavalo, pa ću sad da pređem na dizela. Prvo proverite sebe i svoje postupke, zatim majstora kome poveravate automobil, konsultujte ponekad i nekog pravog stručnjaka, a ne samo neke samozvane stručnjake, vidite ima li još neko takvih problema, a zatim kritikujte neki sistem.

Profesor

pre 19 godina

Kratko i jasno: sve u clanku jeste otprilike tacno za FABRICKI ugradjen gas. Da li ste se ikada pitali zasto proizvodjaci nude pogon na gas kao doplatu za samo jedan odredjen motor? Zato sto izvrse sva podesavanja potrebna za rad na gas, izmene sve potrebno i propisu adekvatno odrzavanje. Naknadna ugradnja nije isto, pa zato nema govora o povoljnom dejstvu koriscenja gasa na motor i ekploataciju vozila uopste. Najbitnije, veca toplotna moc gasa i visi pritisci tokom rada motora dovode do ostecenja i ovako nacetih delova motora.

goofy

pre 19 godina

@Aleksa
Sto se tice pumpe za gorivo, u pravu si, to sam zaboravio da pomenem, i ja sam morao da je menjam. Caka je u tome da uvek u rezervoaru imam 15-20 litara benzina i onda nece da crkne. Sto se tice tvrdnje da TROSI BENZIN dok se vozi na gas, to ne bih ni da komentarisem.
Tvrdnja da je potrosnja gasa veca ni to definitivno ne stoji. Stelovanje smese? Nikad cuo, nikad imao problem... Verovatno sve tvoje zablude poticu od one osnovne "a imao sam dobar auto, FIAT Tempru" he he he...

SASA Bg

pre 19 godina

Kao prvo, kod nas (barem ja nisam cuo) nema jos dobrih majstora i aparata za ugradnju gasnih boca. 60% dolazi iz Turske ili nekih drugih zemalja, a prica ti da je iz Italije. Stalno vidim ljude koji se zlopate ne mogu da upale i svaki drugi dan su kod majstora, te da im namesti ler gas, pa mu se oseca u kabini (npr kod taksista) te ovo te ono.

Ja priznajem samo fabricku ugradnju prizvodjaca automobila a ovo ostalo macku o rep. Nasi ljudi nisu disciplinovani sto se tice redovnih servisa kamoli za ove stvari kad treba da se menjaju creva, gumice, rasplinjaci itd.Tekst je odlican i napisan veoma strucno.

Aleksa Jancic

pre 19 godina

Nismo se dotakli bitne problematike, a to je trajnost rada pumpe za gorivo. Uglavnom su stavovi podeljeni, za nova kola se preporucuje da pumpa radi stalno (benzinska) iako auto ide na gas a za starija kola da se gasi kada motor pocne da ide na gas. Naravno, uvek se startuje motor na benzin, to je neophodnost.

Iz moje prakse, svecice se VISE I BRZE TROSE, vremenom poaradokslano auto ide losije na benzin nego na LPG. To pokusavaju da objasne razne teorije, ali izgleda da gas vremenom ostecuje BRIZGALJKE na multipoint sistemima ubrizgavanja, jer one su konstruisane za benzin a ne za gas. I to sam u praksi doziveo, kao i probleme sa pumpom benzina i brzim trosenjem svecica.

Cetvrta zackoljica je i najznimljivija i najmisterioznija. Niko nema na nju odgovor. Radi se o tome da iako auto ide na LPG, isti TROSI I BENZIN!!! U redu jasno je, start motora, pa dok krene i dostigne oko 2.000 obrtaja, kada se masina automatski prebacuje na LPG, ali ljudi, benzin ide i to lepo. Ja sam sipao oko 10 L mesecno, a i vise dok nisam presao na dizelasa. Kada se tome doda i veoma znacajno veca potrosnja, gubitak prostora za prtljag, opterecenje zadnje osovone kostantno, nasiroko reklamirana ekonomika ne izgleda bas kako se prikazuje.

Licno, ne bih se vracao vise na ovaj pogon. Kada se samo setim nebrojenih "stelovanja smese " i sl. a imao sam dobar auto, fiat tempra 2.0 ie. u jako dobrom stanju. Na posletku, nije bas sve to tako divno i krasno kako se u poslednje vreme kroz medije popularise.

Iza navedenog stojim u potpunosti jer sam licno doziveo tokom par godina koriscenja LPG. Sve u svemu iznudjeno resenje za onog ko hoce da (dosta) vozi srednji/veliki auto a nema para za dizelasa I NISTA VISE! Kakve potrosnje ulja, stednje motora i bakraci ...

Dejan Ns

pre 19 godina

Istina je da vodena para izaziva koroziju na udeljenijim (hladnijim) delovima izguvnog sistema kada se kondenzuje, ali u mnogo manjoj meri nego sumpor - produkt sagorevanja naseg benzina koji formira sumpornu kiselinu. Opet je TNG u prednosti.

goofy

pre 19 godina

Sjajno napisano, i hvala Vam na tekstu. Već 4 godine vozim auto na gas i dosadilo mi je da slušam "stručnjake" kako me ubeđuju da upropaštavam motor vozeći na gas. Činjenica je da sam morao da menjam zadnji lonac auspuha a uskoro ću morati i "pancir-crevo" na izduvnom sistemu. Svećice i ulje su savršeni... Ne troši ni kap ulja, ni kap! Osećam blagi pad snage motora ali izgleda da je to upravo zbog ventila (ne zna se koliko je prethodni vlasnik prešao na gas, a ja sam dodao još 50.000 km).

Pojma nisam imao o ovome što piše u tekstu, ali sam povremeno (ko zna zašto) prebacivao motor na benzin i vozio 50-100km tako. I nemam nikakvih drugih problema i pri tom se vozim više nego duplo jeftinije :)

Insider

pre 19 godina

Isplati li se ugradnja gasa u slabije motore (fiat punto 1996 1,1)? Kazu da ce raditi na vecem broju obrtaja samim tim i radni vek bi mu bio slabiji. I ovako je slab, a kamoli jos da mu ugradim plin. Pravi clanak na pravom mestu u pravo vreme! Poz

Дејан

pre 19 godina

Једина ствар која не одговара стварности у тексту је констатација да се радни век свећиће продужава користећи ТНГ, што је у пракси потпуно нетачно и њен радни век је у ствари краћи за половину. Наравно, ако се та иста свећица користи даље за вожњу на бензин она ће радити исправно, али приликом вожње на ТНГ правиће проблеме у виду трзања мотора.
Пишем на основу искуства преко 110.000 км пређених на ТНГ.

Поздрав.

Šofer

pre 19 godina

Sve pohvale autoru! Sve novinske kuće se vrte oko tvrdnji kako je gas dobar, većina majstora ga kudi a niko nema pojma zašto to tvrdi niti šta se dešava stvarno u motoru. Ovaj tekst je to sve detaljno, a ukratko obuhvatio. Svaka cast.

Što se tice komentara moraću da se nadovežem. Radni vek svećice je 15.000km, ja ih uglavnom svesno menjam nakon nešto više od 20.000, ali u tekstu se ne navodi kada će ona crći već normalan interval zamene se sa 15.000km produžava za par procenata. Nedavno mi se obratio brat od tetke sa problemom gde mu auto čudno trza i na benzin kao i na gas. Razlog su bile očajne svećice koje niko nije pogledao od kako su kupili auto pre oko 2.5god. a koliko su te svećice prešle niko ne zna, zna se samo da su preko 50.000km, pa ko je tu kriv-normalno ni svećice ni gas, već vlasnik lično.

Benzinska pumpa crkava zbog vožnje na gas-pa koja je tu logika, hoćete da kažete kako je temperatura plina kao veoma niska štetna po pumpu kroz koju ni ne prolazi... Za bezbedno funkcionisanje benzinske pumpe kod automobila sa ubrizgavanjem potrebno je da količina benzina u rezervoaru uvek bude preko 10litara. Ukoliko nema dovoljno goriva, pumpa ce se oštećivati i nakon nekog vremena i crći, ali razlog tome nije vožnja na gas več vlasnik (čitaj stipsa).

Usput se ni filter za benzin ne menja, jer auto ide na gas, a to što benzin sve vreme kruži, to je njegov problem, jel? E pa nije, potrebno je menjati i benzinski filter redovno i ako se vozi na gas. Ukoliko vam je skupo da menjate filter i sipate 15-ak litara benzina redovno, onda isključite pumpu i tada će ti elementi ostati kao zaleđeni.

Neko je pomenuo da kod multi-pointa gas oštećuje dizne i opet netacno. Gas uopšte ne prolazi kroz njih, one su isključene i cekaju rad na benzin. Istina je da se one zaprljaju, a do toga dolazi jer je naše gorivo lošeg kvaliteta i često se mogu naći male kolicine vode u istom, pošto dizne primaju toplotu od motora, benzin u njima delimično isparava, a voda i neželjeni produkti ostaju pa se talože na igli brizgaljke i remete normalno funkcionisanje ili izazivaju potpuno ne adekvatan rad.

Zatim, zašto bi se nešto samo raštelovalo, pa poostoji neki razlog i za to, možda neke vibracije, zapušenje vazdušnog filtera, oštećenje nekog od mnogobrojnih vakum vodova...

Kolege sve što ste naveli može da se desi i dešava se nekim ljudima, ali uz normalno rukovanje i održavanje ovakvi problemi se ne dešavaju. Najlakše je optušiti nekog drugog-auto-gas ne valja, jer mi se probušila guma, a dok sam vozio na benzin nije mi se to dešavalo, pa ću sad da pređem na dizela. Prvo proverite sebe i svoje postupke, zatim majstora kome poveravate automobil, konsultujte ponekad i nekog pravog stručnjaka, a ne samo neke samozvane stručnjake, vidite ima li još neko takvih problema, a zatim kritikujte neki sistem.

Goxy

pre 19 godina

Svako ima pravo na svoje misljenje i pravo da trosi novac u duhu istog!
Vozim Z-128 1,1 vec vise od godine na TNG, presao oko 12.000km. Generalno, potrosnja je ista ili za malo i niza nego nego preskupog benzina. Oseca se mali pad snage ali zato mesecni prosek od oko 1.000-1.200km za oko 2.500 dinara izaziva bujicu odusevljenja! Sto se tice kvarova zbog TNG-a, nisam ih imao. Ulje polusintetik i posle 5.000km zna da ne promeni boju-jer benzin rabim samo u ekstremnim zimskim uslovima (-5C i hladnije) samo za hladni start! Uz bocu od 60L gepek je i dalje veci od Yugovog, recimo, a tu je i kuka za nuzdu. Sve u svemu-zalim samo sto nisam ranije krenuo da koristim TNG (jos kad bi auto bio malo bolji ...)!

Deki

pre 17 godina

Imam Una 1.0 FIRE motor, ugradio gas i presao sa njim preko 50k kilometara. Motor lepse radi na gas nego na gorivo. Sve pohvale za gas!

Dragan

pre 19 godina

Jel` ovo mozda takmicenje u izvaljivanju gluposti? Svaki benzinac moze lepo i stabilno da radi na plin samo treba obratiti paznju na kvalitet uredjaja i naravno naci dobrog majstora. A problemi tipa - vise trosi, gasi se na leru, visa radna temperatura, nema snagu... Pa ljudi to je do stelovanja. Meni je plin ugradio prijatelj (serviser) i zaplenio mi je auto na 7 dana. Svaki dan je prelazio po 100km i pratio rad i dostelovavao uredjaj i palenje. Do sada nikakav veci problem nisam imao (70 000km). Svaki motor ima svoje karakteristike i prema njima se steluje rad na plin a tom sto njima uredjaj nije lepo nastelovan to je njihov problem - neka nadju dobar servis.

Vlada Nis

pre 16 godina

Imam Vectu B,2002 godiste 1.8 benzinac,kupio sam je pre mesec dana,u odlicnom je stanju,trosi 9 l/100 km pa razmisljam o ugradnji plina.Znam za sve njegove prednosti,e sad:kod ovlascenog servisera za Opel ugradnja plina bi me kostala 950E,a ja sam nasao i za 650E.Koja je razlika ako je uopste ima i da li ima neko ugradjen sekvencijali plin od 650E i kako se pokazao?Hvala unapred

goofy

pre 19 godina

Sjajno napisano, i hvala Vam na tekstu. Već 4 godine vozim auto na gas i dosadilo mi je da slušam "stručnjake" kako me ubeđuju da upropaštavam motor vozeći na gas. Činjenica je da sam morao da menjam zadnji lonac auspuha a uskoro ću morati i "pancir-crevo" na izduvnom sistemu. Svećice i ulje su savršeni... Ne troši ni kap ulja, ni kap! Osećam blagi pad snage motora ali izgleda da je to upravo zbog ventila (ne zna se koliko je prethodni vlasnik prešao na gas, a ja sam dodao još 50.000 km).

Pojma nisam imao o ovome što piše u tekstu, ali sam povremeno (ko zna zašto) prebacivao motor na benzin i vozio 50-100km tako. I nemam nikakvih drugih problema i pri tom se vozim više nego duplo jeftinije :)

Hotstepper

pre 19 godina

Gas mozda i ostecuje motor i sve ostale delove, ali ja takodje nisam cuo da je nekom i benziski motor radio VECNO! GAS ostecuje motor isto kao sto kamenac, chadj i pepeo iz benzina podmazuju i stite motor. A da ne govorimo o emisiji stetnih gasova...

goofy

pre 19 godina

@Aleksa
Sto se tice pumpe za gorivo, u pravu si, to sam zaboravio da pomenem, i ja sam morao da je menjam. Caka je u tome da uvek u rezervoaru imam 15-20 litara benzina i onda nece da crkne. Sto se tice tvrdnje da TROSI BENZIN dok se vozi na gas, to ne bih ni da komentarisem.
Tvrdnja da je potrosnja gasa veca ni to definitivno ne stoji. Stelovanje smese? Nikad cuo, nikad imao problem... Verovatno sve tvoje zablude poticu od one osnovne "a imao sam dobar auto, FIAT Tempru" he he he...

Bela vrana

pre 19 godina

Inace nemam obicaj da komentarisem tudja misljenja, jer tako ozbiljno rizikujem da slusam naglabanja polu-pismenih ljudi, prepuna cinjenica iz "pouzdanog" izvora: "rekla-kazala". U ovom slucaju cu napraviti izuzetak zbog veoma strucno i precizno, a opet lako razumljivog teksta o veoma korisnoj temi, cak sumnjam da je autor teksta po profesiji novinar, jer sam do sada navikao da od korisnih podataka u tekstu mogu da procitam jedino podatke koje mogu inace naci i u svakoj saobracajnoj dozvoli (ako se radi o nekoj prezentaciji vozila).

Voleo bi da ovaj i ovakav tekst ne bude usamljen i da se nase tehnicko novinarstvo ne svede na "Resavsku skolu", prepisivanja i prevodjenja stranih tekstova, vec da to ukljuci i neophodan istrazivacki rad kako bismo bili vise tehnicki informisani, a ne srljli po Balkanski, u svaku delatnost o kojoj "sve znamo". Tek kad se to desi, bicemo strucnjaci za ono sto znamo, a zvati strucnjake za ono sto ne znamo, do tada ce Nemci mnogo novca zaraditi na nama, al bolje ikad nego nikad. Toliko od mene i jos jednom sve pohvale autoru na verovatno ne malom trudu da sakupi korisne informacije.

Puky

pre 19 godina

Recite sta hocete, da li je dobro voziti ili nije voziti na plin. '87 je moj cale ugradio butan u coFija. Redovna zamena membrana i redovni servisi i dan danas sve normalno radi.
Ajd uzdravlje!

Janez

pre 19 godina

Podržavam sve koji se vozite na gas, jer ne zagađujete okolinu! Inače Srbija ima budučnost u proizvodnji bio-dizela iz uljne repice to je sada hit u Sloveniji. Litra stoji oko 0,8€ a dizel oko 1,0€ i lepo miriše.

Mirko

pre 19 godina

Koliko ja znam ugradnja plina nije tako jednostavna kako to neki ljudi misle. Ovde u nemackoj kosta oko 2.000€.
Skoro svi proizvodjaci nude tu opciju pri kupovini novih automobila ali ti motori su posebno prilagodjeni radu na gas. Isto tako ja vozim TDI na biodisel jer to stoji kao jedno od prepoucenih goriva u knjizici VW-a. Mada se Bosch ogradjuje kada su u pitanju njihovi delovi ugradjeni u VW auta. Verujem da su sve to neke igre i igrice naftnog lobia. U krajnjem slucaju voziti na gas ili biodisel je EKOLOSKI.

dule

pre 19 godina

Ja vozim Tipa 1.4 nekih 3 godina na gas. Ono što sam ja primetio barem kod mene je sledeće:
Auto mora uvek da pali na benzin jer tako zahteva plinksi uređaj kod motora sa direktnim ubrizgavanjem što i piše u tekstu. Plin se nalazi u veoma hladnom stanju u boci pa se zato goristi topla voda iz rashladnog sistema kako bi se doveo u radno stanje. Auto će upaliti i na -20 ali tada se smanjuje radni vek samog uređaja.
Pumpa za gorivo je pod stalnim pritiskom stalno radi i ako auto ide na gas. Pa je zbog toga preporučljivo s vremena na vreme preći određenu kilometražu na gorivo. Meni je pumpa za gorivo posle godinu dana aktivnog voženja na gas crkla. Od tada se strogo pridržavam pravila da se vozi pomalo na gorivo.
Kod mene barem i ler gas zna da se ponekad rašteluje ali se sve to rešava jednim okretajem šrafa. Uglavnom moj auto od kad je prešo na gas je sasvim drugi auto i preporuka je da ko planira ne razmišlja ni trenutka. Bolje skuplje platiti i dobiti potreban atest kako bi vi sami bili mirni.
Pozdrav

@nesa

pre 19 godina

Sa plinom jeste sve štedljivije, samo je problem što ga ugrađuju dunsteri i još se prave pametni.Neki detalji oko ugradnje (ploča) i smanjenja protoka vazduha (karburator) nisu mi jasni. Zašto mora da se smanji protok vazduha da bi motor radio i primao gas kako treba bez gušenja. Sa pločom mi radi kako treba, ali neki mi govore da je bolje iskorišćenje plina ako se karburator izbuši i samim tim i smanjuje potrošnja plina. Zašto ulje (SAE 15-40) u karteru miriše na plin.
Vozite se za male pare, SREĆNO!!!

Nemo

pre 15 godina

Citajuci ove poruke zaista ne svatam ljude??!!
Uvek je bilo i bice ko ima da kupi taj ima i da vozi!!
Hocete da ustedite na prevozu to jest na diselu ili benzinu???
Onda predjite na elektro pogon tu se ne placa nista sem baterije koja se puni...
Cena baterije prava sitnica kao pola auta!!!
Racunica je ta da cena goriva je najmanja u odnosu na cenu kola i njegovo odrzavanje!!!
Kupite bicikl ako vec hocete da ustedite ili jos bolje mozda je i on preskup!!!
Mada i patike neke kostaju kao neki automobili ma idemo goli i bosi!!!
Ko nema u glavi ima u nogama...

Дејан

pre 19 godina

Једина ствар која не одговара стварности у тексту је констатација да се радни век свећиће продужава користећи ТНГ, што је у пракси потпуно нетачно и њен радни век је у ствари краћи за половину. Наравно, ако се та иста свећица користи даље за вожњу на бензин она ће радити исправно, али приликом вожње на ТНГ правиће проблеме у виду трзања мотора.
Пишем на основу искуства преко 110.000 км пређених на ТНГ.

Поздрав.

Profesor

pre 19 godina

Kratko i jasno: sve u clanku jeste otprilike tacno za FABRICKI ugradjen gas. Da li ste se ikada pitali zasto proizvodjaci nude pogon na gas kao doplatu za samo jedan odredjen motor? Zato sto izvrse sva podesavanja potrebna za rad na gas, izmene sve potrebno i propisu adekvatno odrzavanje. Naknadna ugradnja nije isto, pa zato nema govora o povoljnom dejstvu koriscenja gasa na motor i ekploataciju vozila uopste. Najbitnije, veca toplotna moc gasa i visi pritisci tokom rada motora dovode do ostecenja i ovako nacetih delova motora.

Hans

pre 19 godina

Ne znam odakle autoru podaci o "većoj toplotnoj moći plina" kada je ista niža u odnosu na benzin za oko 20-25%. Jedino ako autor ima neku "svoju definiciju" toplotne moći, mada se zna šta se kod goriva podrazumeva pod datim terminom. Ako je veća temperatura produkata sagorevanja, to ne znači da gorivo ima veću toplotnu moć.

Dejan Ns

pre 19 godina

Istina je da vodena para izaziva koroziju na udeljenijim (hladnijim) delovima izguvnog sistema kada se kondenzuje, ali u mnogo manjoj meri nego sumpor - produkt sagorevanja naseg benzina koji formira sumpornu kiselinu. Opet je TNG u prednosti.

Insider

pre 19 godina

Isplati li se ugradnja gasa u slabije motore (fiat punto 1996 1,1)? Kazu da ce raditi na vecem broju obrtaja samim tim i radni vek bi mu bio slabiji. I ovako je slab, a kamoli jos da mu ugradim plin. Pravi clanak na pravom mestu u pravo vreme! Poz

SASA Bg

pre 19 godina

Kao prvo, kod nas (barem ja nisam cuo) nema jos dobrih majstora i aparata za ugradnju gasnih boca. 60% dolazi iz Turske ili nekih drugih zemalja, a prica ti da je iz Italije. Stalno vidim ljude koji se zlopate ne mogu da upale i svaki drugi dan su kod majstora, te da im namesti ler gas, pa mu se oseca u kabini (npr kod taksista) te ovo te ono.

Ja priznajem samo fabricku ugradnju prizvodjaca automobila a ovo ostalo macku o rep. Nasi ljudi nisu disciplinovani sto se tice redovnih servisa kamoli za ove stvari kad treba da se menjaju creva, gumice, rasplinjaci itd.Tekst je odlican i napisan veoma strucno.

GAS do daske

pre 19 godina

Evo sta ja znam o TNGu:
Prednosti
1. Ekologija u gradovima
2. Nema sumpora kao benzin pa se ne stvaraju stetne sumporne kiseline u cilindru i ulju koje nagrizaju motor.
3. Cena
Mane:
1. Stvara nesto vecu temperaturu od benzina sto kod nekih automobila steti ventilskom sistemu na glavi motora (u tom slucaju kod duzih putovanja preporucuje se povremeno prebacivanje na benzin u toku voznje)
2. Veca potrosnja jer plin, zbog svoje osobine sirenja, ne dozvoljava ulazak dovoljne kolicine vazduha u cilindar, pa je smanjena iskoristenost.
Plin je buducnost bar za sada, jer ga ima mnogo vise od nafte, i mnogo je cistiji od bilo kojeg EURO standarda.

dejan

pre 19 godina

Ono sto ja znam iz licnog iskustva, ugradnju gasa sam skupo platio, FIAT Punto 1.2 '97, i to mi se svakim danom vraca. Ne kaze se dzabe, kolko para tolko i muzike. Slazem se sa nekima da nema dobrih servisa za ugradnju plina, oni koji su dobri njih ima jako malo i mogu se nabrojati na prste jedne ruke, a to se moze i videti i po cenama ugradnje. Sto se tice odrzavanja motora sve je isto kao i pre ugradnje plina. Ulje (Selenia), svecice (NGK) i filteri se redovno menjaju na 10.000km. Auto se isto ponasa i na benzinu i na plinu, gubitka snage ima ali zanemarljivo. I leti i zimi motor radi isto i jednako. Motor je presao 115.000km, a sa plinom 25.000km. Tako da sam licno prezadovoljan ugradnjom i kvalitetom voznje na plin, o ustednji necu ni da govorim to je svakom jasno i ocito.
Ovaj tekst samo povrdjuje moje pozitivno misljenje o plinu i njegovoj ugradnji u auto.

Kolega

pre 19 godina

@Mirko, izmedju stalog, napisali ste da su u Nemackoj pojedini motori prilagodjeni da koriste gas. Da li se uredjaj za TNG ugradjuje kod zastupnika, ili u fabrici, pri proizvodnji motora? Rekao bih u zastupnistvu, kada se kupac odluci da doplati oko 2.000 E. Molim Vas objasnjenje.

Aleksa Jancic

pre 19 godina

Nismo se dotakli bitne problematike, a to je trajnost rada pumpe za gorivo. Uglavnom su stavovi podeljeni, za nova kola se preporucuje da pumpa radi stalno (benzinska) iako auto ide na gas a za starija kola da se gasi kada motor pocne da ide na gas. Naravno, uvek se startuje motor na benzin, to je neophodnost.

Iz moje prakse, svecice se VISE I BRZE TROSE, vremenom poaradokslano auto ide losije na benzin nego na LPG. To pokusavaju da objasne razne teorije, ali izgleda da gas vremenom ostecuje BRIZGALJKE na multipoint sistemima ubrizgavanja, jer one su konstruisane za benzin a ne za gas. I to sam u praksi doziveo, kao i probleme sa pumpom benzina i brzim trosenjem svecica.

Cetvrta zackoljica je i najznimljivija i najmisterioznija. Niko nema na nju odgovor. Radi se o tome da iako auto ide na LPG, isti TROSI I BENZIN!!! U redu jasno je, start motora, pa dok krene i dostigne oko 2.000 obrtaja, kada se masina automatski prebacuje na LPG, ali ljudi, benzin ide i to lepo. Ja sam sipao oko 10 L mesecno, a i vise dok nisam presao na dizelasa. Kada se tome doda i veoma znacajno veca potrosnja, gubitak prostora za prtljag, opterecenje zadnje osovone kostantno, nasiroko reklamirana ekonomika ne izgleda bas kako se prikazuje.

Licno, ne bih se vracao vise na ovaj pogon. Kada se samo setim nebrojenih "stelovanja smese " i sl. a imao sam dobar auto, fiat tempra 2.0 ie. u jako dobrom stanju. Na posletku, nije bas sve to tako divno i krasno kako se u poslednje vreme kroz medije popularise.

Iza navedenog stojim u potpunosti jer sam licno doziveo tokom par godina koriscenja LPG. Sve u svemu iznudjeno resenje za onog ko hoce da (dosta) vozi srednji/veliki auto a nema para za dizelasa I NISTA VISE! Kakve potrosnje ulja, stednje motora i bakraci ...

ndushan

pre 19 godina

Imam Fiat uno 60s i vozim ga na gas dve godine. Presao sam otprilike 50.000km. Za sve ovo vreme auto sam upalio na benzin samo par puta zimi kad je temperatura bila ispod -5C. Uredjaj je inace Lovato. Moji utisci su sledeci:
auto trosi oko pola litra vise plina (8-8.5 l) nego benzina (7.5-8 L),
auto ide mnogo bolje na gas nego na benzin,
svecice sam promenio jednom,
I ono sto najvaznije 100km predjem za 270din.

Vladeta

pre 19 godina

Tekst je odlican! Ono sto mene interesuje je da li se isplati ugradnja plina u vozila sa manjom kubikazom koja ne prelaze velike kilometraze godisnje (10-ak hiljada). Konkretno, radi se o Pezou 306 1.4 '95 godiste. Da li se isplati ugraditi plin i gde ga kvalitetno ugraditi?
Pozdrav

Vlada

pre 19 godina

4 godine vozim BMW 325i sa "doteranim" chipom koji bez problema ide 250km/h i pri tome se chuje kao sam djavo a ovih dana cu uzeti grand cherokee. Plin? O cemu pricate ljudi.
U opisu plina stoji "alternativno gorivo" sto za mene znachi alternativni prevoz a ja pod tim podrazumevam bicikl - niti troshi niti zagadjuje, ako se vozac redovno kupa.
Ja VOLIM automobile. Mislim da ih treba voziti dok mozete onakve kavi treba da budu, kad to nisam mogao (a dobar deo svog zivota nisam) vozio sam skodu i to kad sam imao novac za gorivo. Benzin nema alternativu za one koji u voznji uzivaju. Vozio sam razne automobile sa raznim pogonima i pouzdano tvrdim da je plin najgora varijanta za bilo koga ko oce da "uziva". Benzin Vas tera da date gas, dizel Vam kaze "sad je dosta" a plin - pa plin kaze "parkiraj me molim te".
Ovo je naravno samo moje misljenje i svaki dan srecem ljude koji voze na plin i tvrde da je to "najbolje", a onda, onda im dozvolim da probaju "uzas koji troshi" i vishe ne moram da slusham gluposti :-))

Aleksandar

pre 19 godina

Hehehe! Samo vas posmatram (vas koji smatrate da je benzin ili dizel bolji od plina) i čekam vas da ga ugradite! Kod nas sve što je novo izaziva sumnju i otpor, donekle to razumem ali LJUDI nemojte preterivati!

PLIN FOREVER!

LPG

pre 19 godina

Imam Vectru 1.6 16V sa sekvencijalnim plinom i do CG i nazad (od BG) je trošila 7.4l plina, a na prethodnoj vožnji 7.4l benzina. E sad, 1l benzina je 88.5 din, a 1l plina od 33 do 42 din. Ukupna kilometraža BG-CG je oko 1.400km, a ušteda 5.380 dinara (60 eur). Jednostavno, dizel se ne isplati, a posebno ne eurodizel motori, jer benzinac sa sekvencijalnim plinom košta koliko i ekvivalentan dizel model. Sekvencijalni plin troši zimi oko 2l/100km benzina dok se motor ne zagreje pa je manje isplativ na kratkim gradskim relacijama (zimi), dok se leti to smanjuje na zanemarljivu meru.

Chicago

pre 19 godina

Nemam iskustva sa NTG kao pogonskim gorivom. Ovde se zemni gas koristi kao gorivo za viljuskare u zatvorenim skladistima i, eksperimentalno, za pogon autobusa u nekim gradovima.

Imam prilicno iskustva sa el. pumpama za gorivo i svecicama: benzin sluzi i za hladjene pumpe, pa stoga u rezervoaru treba uvek imati bar 1/3 goriva. Savremene svecice poznatih proizvodjaca su napravljene od kvalitetnih materijala i dizajnovane da traju mnogo duze od 10.000 km/6.000 milja. Ne bacajte novac!

Gallardo

pre 19 godina

Koliko ja znam, nebitna je temperatura gasa u rezervoaru, vec svaki gas gubi temperaturu pri gubitku pritiska, pa se zato mora rashladna tecnost malo ugrejati, da se isparivac za gas ne bi potpuno zaledio.

Draza

pre 19 godina

Tekst je za svaku pohvalu, prvenstveno kao pokušaj da se sve aktuelnijoj tematici pristupi na jedan argumentovani način. Nedostatak analitike ekonomske isplativosti ovakvog načina vožnje na bazi pređenog broja kilometara na godišnjem nivou, što je čini mi se i osnovni motiv ugradnje uređaja, je bitna manjkavost teksta. Nemojmo se zavaravati da je "sve isto" kao i na benzin, samo ima nebitnih razlika. Da je tako, plin bi se ugrađivao masovno u prvoj, fabričkoj ugradnji.

Kada vam se uključi klima uređaj, osetite to na snazi, a ovamo auto na plin ide kao i na benzin! Mala šala. Plin je isplativa alternativa za ljude koji prelaze minimum 50.000 km godišnje, a nemaju novca za kapacitetan dizel automobil sa motorom novije generacije! Elem, ukoliko niste solventni da na 100 km platite 10 l benzina, vozite se autobusom! Za sve stručnjake koji procenjuju radni vek pojedinih sklopova, mali dobronamerni savet: uzmite kalkulator i sve stavite na papir i naravno budite realni! Tada ćete imati pravu računicu koja se bitno razlikuje od subjektivnog osećaja jeftine vožnje.

Naravno da je lično zadovoljstvo najbitnije i to treba poštovati. Lično, vozim automobil od 2000 ccm, 125 ks, star 24 godine iz Porsche-ove štale i jako sam zadovoljan! Kada budem odlučio da uštedim na prevozu, kupiću bicikl!
Pozdrav!

Vozač

pre 19 godina

Apsolutni sam protivnik svakog "prebudživanja" automobila da bi išao na plin.
Da auto treba da ide na plin fabrika bi ga tako napravila.
Većina ljudi kada kupuje kola gleda da auto ima što više opreme, što više konja, da vuče, da kida itd, pa se onda lepo ispruži od 10-30 hiljada evrića (kako ko) za neku zver i onda bi da štede, što bi rekao narod i jare i pare. E pa ne može. Ako sam se iskezio tolike pare da bih bio faca, da vozim brzo, da cepam auto, onda me briga koliko troši i koliko to košta jer ja to volim. Ako mi nije stalo do uživanja u vožnji dobar bi mi bio i polovan Jugo sa plinom, sve to zajedno košta od 2 do 3 hiljade evrića i eto mi penzionerskog (socijalnog)prevoza od tačke A do tačke B.

Opet kompromisno rešenje postoji za ljude kao što sam ja, volim užitak u dobrim kolima, brzu vožnju, a pošto prelazim ekstremno mnogo kilometara kao rešenje se nameće dizel. TDI, HDI, TDCI, CDTI, nazovi ih kako god hoćeš, su mašine napravljene da idu brzo, da pruže užitak u vožnji, a da pri tom i štede novac. Naravno, opet ponavljam, samo ako prelaziš puno kilometara...

Haris

pre 19 godina

Pozdrav, imam Golf 2 1.3 od 97 godine, iz njemacke uvezen, prije nepunih godinu dana sam ugradio plin Lo-gas i presao 16.500 km bez ikakvih kvarova stelovanja, samo zamjene ulja i to je to. Stalno palim na plin, benzin uopste ne koristim, a zimi sam na planini upalio iz prve na -17 C, pokazao mjerac u kabini. Plin je prava stvar ako se ugradi profesionalno.

Boban

pre 19 godina

E pa nije u Italiji, da li se ti salis samnom ? Lepo pise Beograd na sajtu http://www.lpgservice.net
i tu ima greska u nazivu jer je sajt service a ne servis.
Pogledajte novu galeriju

" Kolega, pretragom na Netu nasao sam da se www.lpgservis.net nalazi u Italiji! Da li si se Ti salio sa nama, ili...
(Vozac, 23. maj 2006 04:40)"

Ministarstvo za Globu

pre 19 godina

Ја кажем да треба дићи цену плина на 150 дин па да видим ко ће да прича онда о томе...
Ево браћа у РС су направили клаузулу да приликом регистрације аута на ТНГ мора да се плати додатних 250 КМ... А то што држава не прописује цену плина већ неко може да продаје и по 250дин... Значи треба еконмски уништити те Штедљивке или правим именом циције...

Milos

pre 19 godina

ovaj koji je pisa tekst ka i vi koji imate ugradjen plin u svoje ne mogu da kazem ljubimce vec borbrna vozila se bas lepo tesite. Lupez obican da plin cuva motor prvo 99%automobila na gas nema normalan rad u leru
a sto se tice odrzavanja pola vas menja svecice kad auto vise i nece da pali.

Vlada

pre 19 godina

4 godine vozim BMW 325i sa "doteranim" chipom koji bez problema ide 250km/h i pri tome se chuje kao sam djavo a ovih dana cu uzeti grand cherokee. Plin? O cemu pricate ljudi.
U opisu plina stoji "alternativno gorivo" sto za mene znachi alternativni prevoz a ja pod tim podrazumevam bicikl - niti troshi niti zagadjuje, ako se vozac redovno kupa.
Ja VOLIM automobile. Mislim da ih treba voziti dok mozete onakve kavi treba da budu, kad to nisam mogao (a dobar deo svog zivota nisam) vozio sam skodu i to kad sam imao novac za gorivo. Benzin nema alternativu za one koji u voznji uzivaju. Vozio sam razne automobile sa raznim pogonima i pouzdano tvrdim da je plin najgora varijanta za bilo koga ko oce da "uziva". Benzin Vas tera da date gas, dizel Vam kaze "sad je dosta" a plin - pa plin kaze "parkiraj me molim te".
Ovo je naravno samo moje misljenje i svaki dan srecem ljude koji voze na plin i tvrde da je to "najbolje", a onda, onda im dozvolim da probaju "uzas koji troshi" i vishe ne moram da slusham gluposti :-))

Nemo

pre 15 godina

Citajuci ove poruke zaista ne svatam ljude??!!
Uvek je bilo i bice ko ima da kupi taj ima i da vozi!!
Hocete da ustedite na prevozu to jest na diselu ili benzinu???
Onda predjite na elektro pogon tu se ne placa nista sem baterije koja se puni...
Cena baterije prava sitnica kao pola auta!!!
Racunica je ta da cena goriva je najmanja u odnosu na cenu kola i njegovo odrzavanje!!!
Kupite bicikl ako vec hocete da ustedite ili jos bolje mozda je i on preskup!!!
Mada i patike neke kostaju kao neki automobili ma idemo goli i bosi!!!
Ko nema u glavi ima u nogama...

Ministarstvo za Globu

pre 19 godina

Ја кажем да треба дићи цену плина на 150 дин па да видим ко ће да прича онда о томе...
Ево браћа у РС су направили клаузулу да приликом регистрације аута на ТНГ мора да се плати додатних 250 КМ... А то што држава не прописује цену плина већ неко може да продаје и по 250дин... Значи треба еконмски уништити те Штедљивке или правим именом циције...

Draza

pre 19 godina

Tekst je za svaku pohvalu, prvenstveno kao pokušaj da se sve aktuelnijoj tematici pristupi na jedan argumentovani način. Nedostatak analitike ekonomske isplativosti ovakvog načina vožnje na bazi pređenog broja kilometara na godišnjem nivou, što je čini mi se i osnovni motiv ugradnje uređaja, je bitna manjkavost teksta. Nemojmo se zavaravati da je "sve isto" kao i na benzin, samo ima nebitnih razlika. Da je tako, plin bi se ugrađivao masovno u prvoj, fabričkoj ugradnji.

Kada vam se uključi klima uređaj, osetite to na snazi, a ovamo auto na plin ide kao i na benzin! Mala šala. Plin je isplativa alternativa za ljude koji prelaze minimum 50.000 km godišnje, a nemaju novca za kapacitetan dizel automobil sa motorom novije generacije! Elem, ukoliko niste solventni da na 100 km platite 10 l benzina, vozite se autobusom! Za sve stručnjake koji procenjuju radni vek pojedinih sklopova, mali dobronamerni savet: uzmite kalkulator i sve stavite na papir i naravno budite realni! Tada ćete imati pravu računicu koja se bitno razlikuje od subjektivnog osećaja jeftine vožnje.

Naravno da je lično zadovoljstvo najbitnije i to treba poštovati. Lično, vozim automobil od 2000 ccm, 125 ks, star 24 godine iz Porsche-ove štale i jako sam zadovoljan! Kada budem odlučio da uštedim na prevozu, kupiću bicikl!
Pozdrav!

Milos

pre 19 godina

ovaj koji je pisa tekst ka i vi koji imate ugradjen plin u svoje ne mogu da kazem ljubimce vec borbrna vozila se bas lepo tesite. Lupez obican da plin cuva motor prvo 99%automobila na gas nema normalan rad u leru
a sto se tice odrzavanja pola vas menja svecice kad auto vise i nece da pali.

Vozač

pre 19 godina

Apsolutni sam protivnik svakog "prebudživanja" automobila da bi išao na plin.
Da auto treba da ide na plin fabrika bi ga tako napravila.
Većina ljudi kada kupuje kola gleda da auto ima što više opreme, što više konja, da vuče, da kida itd, pa se onda lepo ispruži od 10-30 hiljada evrića (kako ko) za neku zver i onda bi da štede, što bi rekao narod i jare i pare. E pa ne može. Ako sam se iskezio tolike pare da bih bio faca, da vozim brzo, da cepam auto, onda me briga koliko troši i koliko to košta jer ja to volim. Ako mi nije stalo do uživanja u vožnji dobar bi mi bio i polovan Jugo sa plinom, sve to zajedno košta od 2 do 3 hiljade evrića i eto mi penzionerskog (socijalnog)prevoza od tačke A do tačke B.

Opet kompromisno rešenje postoji za ljude kao što sam ja, volim užitak u dobrim kolima, brzu vožnju, a pošto prelazim ekstremno mnogo kilometara kao rešenje se nameće dizel. TDI, HDI, TDCI, CDTI, nazovi ih kako god hoćeš, su mašine napravljene da idu brzo, da pruže užitak u vožnji, a da pri tom i štede novac. Naravno, opet ponavljam, samo ako prelaziš puno kilometara...

Hans

pre 19 godina

Ne znam odakle autoru podaci o "većoj toplotnoj moći plina" kada je ista niža u odnosu na benzin za oko 20-25%. Jedino ako autor ima neku "svoju definiciju" toplotne moći, mada se zna šta se kod goriva podrazumeva pod datim terminom. Ako je veća temperatura produkata sagorevanja, to ne znači da gorivo ima veću toplotnu moć.

Deki

pre 17 godina

Imam Una 1.0 FIRE motor, ugradio gas i presao sa njim preko 50k kilometara. Motor lepse radi na gas nego na gorivo. Sve pohvale za gas!

Дејан

pre 19 godina

Једина ствар која не одговара стварности у тексту је констатација да се радни век свећиће продужава користећи ТНГ, што је у пракси потпуно нетачно и њен радни век је у ствари краћи за половину. Наравно, ако се та иста свећица користи даље за вожњу на бензин она ће радити исправно, али приликом вожње на ТНГ правиће проблеме у виду трзања мотора.
Пишем на основу искуства преко 110.000 км пређених на ТНГ.

Поздрав.

Aleksa Jancic

pre 19 godina

Nismo se dotakli bitne problematike, a to je trajnost rada pumpe za gorivo. Uglavnom su stavovi podeljeni, za nova kola se preporucuje da pumpa radi stalno (benzinska) iako auto ide na gas a za starija kola da se gasi kada motor pocne da ide na gas. Naravno, uvek se startuje motor na benzin, to je neophodnost.

Iz moje prakse, svecice se VISE I BRZE TROSE, vremenom poaradokslano auto ide losije na benzin nego na LPG. To pokusavaju da objasne razne teorije, ali izgleda da gas vremenom ostecuje BRIZGALJKE na multipoint sistemima ubrizgavanja, jer one su konstruisane za benzin a ne za gas. I to sam u praksi doziveo, kao i probleme sa pumpom benzina i brzim trosenjem svecica.

Cetvrta zackoljica je i najznimljivija i najmisterioznija. Niko nema na nju odgovor. Radi se o tome da iako auto ide na LPG, isti TROSI I BENZIN!!! U redu jasno je, start motora, pa dok krene i dostigne oko 2.000 obrtaja, kada se masina automatski prebacuje na LPG, ali ljudi, benzin ide i to lepo. Ja sam sipao oko 10 L mesecno, a i vise dok nisam presao na dizelasa. Kada se tome doda i veoma znacajno veca potrosnja, gubitak prostora za prtljag, opterecenje zadnje osovone kostantno, nasiroko reklamirana ekonomika ne izgleda bas kako se prikazuje.

Licno, ne bih se vracao vise na ovaj pogon. Kada se samo setim nebrojenih "stelovanja smese " i sl. a imao sam dobar auto, fiat tempra 2.0 ie. u jako dobrom stanju. Na posletku, nije bas sve to tako divno i krasno kako se u poslednje vreme kroz medije popularise.

Iza navedenog stojim u potpunosti jer sam licno doziveo tokom par godina koriscenja LPG. Sve u svemu iznudjeno resenje za onog ko hoce da (dosta) vozi srednji/veliki auto a nema para za dizelasa I NISTA VISE! Kakve potrosnje ulja, stednje motora i bakraci ...

Aleksandar

pre 19 godina

Hehehe! Samo vas posmatram (vas koji smatrate da je benzin ili dizel bolji od plina) i čekam vas da ga ugradite! Kod nas sve što je novo izaziva sumnju i otpor, donekle to razumem ali LJUDI nemojte preterivati!

PLIN FOREVER!

SASA Bg

pre 19 godina

Kao prvo, kod nas (barem ja nisam cuo) nema jos dobrih majstora i aparata za ugradnju gasnih boca. 60% dolazi iz Turske ili nekih drugih zemalja, a prica ti da je iz Italije. Stalno vidim ljude koji se zlopate ne mogu da upale i svaki drugi dan su kod majstora, te da im namesti ler gas, pa mu se oseca u kabini (npr kod taksista) te ovo te ono.

Ja priznajem samo fabricku ugradnju prizvodjaca automobila a ovo ostalo macku o rep. Nasi ljudi nisu disciplinovani sto se tice redovnih servisa kamoli za ove stvari kad treba da se menjaju creva, gumice, rasplinjaci itd.Tekst je odlican i napisan veoma strucno.

Hotstepper

pre 19 godina

Gas mozda i ostecuje motor i sve ostale delove, ali ja takodje nisam cuo da je nekom i benziski motor radio VECNO! GAS ostecuje motor isto kao sto kamenac, chadj i pepeo iz benzina podmazuju i stite motor. A da ne govorimo o emisiji stetnih gasova...

goofy

pre 19 godina

@Aleksa
Sto se tice pumpe za gorivo, u pravu si, to sam zaboravio da pomenem, i ja sam morao da je menjam. Caka je u tome da uvek u rezervoaru imam 15-20 litara benzina i onda nece da crkne. Sto se tice tvrdnje da TROSI BENZIN dok se vozi na gas, to ne bih ni da komentarisem.
Tvrdnja da je potrosnja gasa veca ni to definitivno ne stoji. Stelovanje smese? Nikad cuo, nikad imao problem... Verovatno sve tvoje zablude poticu od one osnovne "a imao sam dobar auto, FIAT Tempru" he he he...

Profesor

pre 19 godina

Kratko i jasno: sve u clanku jeste otprilike tacno za FABRICKI ugradjen gas. Da li ste se ikada pitali zasto proizvodjaci nude pogon na gas kao doplatu za samo jedan odredjen motor? Zato sto izvrse sva podesavanja potrebna za rad na gas, izmene sve potrebno i propisu adekvatno odrzavanje. Naknadna ugradnja nije isto, pa zato nema govora o povoljnom dejstvu koriscenja gasa na motor i ekploataciju vozila uopste. Najbitnije, veca toplotna moc gasa i visi pritisci tokom rada motora dovode do ostecenja i ovako nacetih delova motora.

Dragan

pre 19 godina

Jel` ovo mozda takmicenje u izvaljivanju gluposti? Svaki benzinac moze lepo i stabilno da radi na plin samo treba obratiti paznju na kvalitet uredjaja i naravno naci dobrog majstora. A problemi tipa - vise trosi, gasi se na leru, visa radna temperatura, nema snagu... Pa ljudi to je do stelovanja. Meni je plin ugradio prijatelj (serviser) i zaplenio mi je auto na 7 dana. Svaki dan je prelazio po 100km i pratio rad i dostelovavao uredjaj i palenje. Do sada nikakav veci problem nisam imao (70 000km). Svaki motor ima svoje karakteristike i prema njima se steluje rad na plin a tom sto njima uredjaj nije lepo nastelovan to je njihov problem - neka nadju dobar servis.

GAS do daske

pre 19 godina

Evo sta ja znam o TNGu:
Prednosti
1. Ekologija u gradovima
2. Nema sumpora kao benzin pa se ne stvaraju stetne sumporne kiseline u cilindru i ulju koje nagrizaju motor.
3. Cena
Mane:
1. Stvara nesto vecu temperaturu od benzina sto kod nekih automobila steti ventilskom sistemu na glavi motora (u tom slucaju kod duzih putovanja preporucuje se povremeno prebacivanje na benzin u toku voznje)
2. Veca potrosnja jer plin, zbog svoje osobine sirenja, ne dozvoljava ulazak dovoljne kolicine vazduha u cilindar, pa je smanjena iskoristenost.
Plin je buducnost bar za sada, jer ga ima mnogo vise od nafte, i mnogo je cistiji od bilo kojeg EURO standarda.

dejan

pre 19 godina

Ono sto ja znam iz licnog iskustva, ugradnju gasa sam skupo platio, FIAT Punto 1.2 '97, i to mi se svakim danom vraca. Ne kaze se dzabe, kolko para tolko i muzike. Slazem se sa nekima da nema dobrih servisa za ugradnju plina, oni koji su dobri njih ima jako malo i mogu se nabrojati na prste jedne ruke, a to se moze i videti i po cenama ugradnje. Sto se tice odrzavanja motora sve je isto kao i pre ugradnje plina. Ulje (Selenia), svecice (NGK) i filteri se redovno menjaju na 10.000km. Auto se isto ponasa i na benzinu i na plinu, gubitka snage ima ali zanemarljivo. I leti i zimi motor radi isto i jednako. Motor je presao 115.000km, a sa plinom 25.000km. Tako da sam licno prezadovoljan ugradnjom i kvalitetom voznje na plin, o ustednji necu ni da govorim to je svakom jasno i ocito.
Ovaj tekst samo povrdjuje moje pozitivno misljenje o plinu i njegovoj ugradnji u auto.

Chicago

pre 19 godina

Nemam iskustva sa NTG kao pogonskim gorivom. Ovde se zemni gas koristi kao gorivo za viljuskare u zatvorenim skladistima i, eksperimentalno, za pogon autobusa u nekim gradovima.

Imam prilicno iskustva sa el. pumpama za gorivo i svecicama: benzin sluzi i za hladjene pumpe, pa stoga u rezervoaru treba uvek imati bar 1/3 goriva. Savremene svecice poznatih proizvodjaca su napravljene od kvalitetnih materijala i dizajnovane da traju mnogo duze od 10.000 km/6.000 milja. Ne bacajte novac!

Haris

pre 19 godina

Pozdrav, imam Golf 2 1.3 od 97 godine, iz njemacke uvezen, prije nepunih godinu dana sam ugradio plin Lo-gas i presao 16.500 km bez ikakvih kvarova stelovanja, samo zamjene ulja i to je to. Stalno palim na plin, benzin uopste ne koristim, a zimi sam na planini upalio iz prve na -17 C, pokazao mjerac u kabini. Plin je prava stvar ako se ugradi profesionalno.

Vladeta

pre 19 godina

Tekst je odlican! Ono sto mene interesuje je da li se isplati ugradnja plina u vozila sa manjom kubikazom koja ne prelaze velike kilometraze godisnje (10-ak hiljada). Konkretno, radi se o Pezou 306 1.4 '95 godiste. Da li se isplati ugraditi plin i gde ga kvalitetno ugraditi?
Pozdrav

Gallardo

pre 19 godina

Koliko ja znam, nebitna je temperatura gasa u rezervoaru, vec svaki gas gubi temperaturu pri gubitku pritiska, pa se zato mora rashladna tecnost malo ugrejati, da se isparivac za gas ne bi potpuno zaledio.

Kolega

pre 19 godina

@Mirko, izmedju stalog, napisali ste da su u Nemackoj pojedini motori prilagodjeni da koriste gas. Da li se uredjaj za TNG ugradjuje kod zastupnika, ili u fabrici, pri proizvodnji motora? Rekao bih u zastupnistvu, kada se kupac odluci da doplati oko 2.000 E. Molim Vas objasnjenje.

goofy

pre 19 godina

Sjajno napisano, i hvala Vam na tekstu. Već 4 godine vozim auto na gas i dosadilo mi je da slušam "stručnjake" kako me ubeđuju da upropaštavam motor vozeći na gas. Činjenica je da sam morao da menjam zadnji lonac auspuha a uskoro ću morati i "pancir-crevo" na izduvnom sistemu. Svećice i ulje su savršeni... Ne troši ni kap ulja, ni kap! Osećam blagi pad snage motora ali izgleda da je to upravo zbog ventila (ne zna se koliko je prethodni vlasnik prešao na gas, a ja sam dodao još 50.000 km).

Pojma nisam imao o ovome što piše u tekstu, ali sam povremeno (ko zna zašto) prebacivao motor na benzin i vozio 50-100km tako. I nemam nikakvih drugih problema i pri tom se vozim više nego duplo jeftinije :)

Dejan Ns

pre 19 godina

Istina je da vodena para izaziva koroziju na udeljenijim (hladnijim) delovima izguvnog sistema kada se kondenzuje, ali u mnogo manjoj meri nego sumpor - produkt sagorevanja naseg benzina koji formira sumpornu kiselinu. Opet je TNG u prednosti.

Insider

pre 19 godina

Isplati li se ugradnja gasa u slabije motore (fiat punto 1996 1,1)? Kazu da ce raditi na vecem broju obrtaja samim tim i radni vek bi mu bio slabiji. I ovako je slab, a kamoli jos da mu ugradim plin. Pravi clanak na pravom mestu u pravo vreme! Poz

Šofer

pre 19 godina

Sve pohvale autoru! Sve novinske kuće se vrte oko tvrdnji kako je gas dobar, većina majstora ga kudi a niko nema pojma zašto to tvrdi niti šta se dešava stvarno u motoru. Ovaj tekst je to sve detaljno, a ukratko obuhvatio. Svaka cast.

Što se tice komentara moraću da se nadovežem. Radni vek svećice je 15.000km, ja ih uglavnom svesno menjam nakon nešto više od 20.000, ali u tekstu se ne navodi kada će ona crći već normalan interval zamene se sa 15.000km produžava za par procenata. Nedavno mi se obratio brat od tetke sa problemom gde mu auto čudno trza i na benzin kao i na gas. Razlog su bile očajne svećice koje niko nije pogledao od kako su kupili auto pre oko 2.5god. a koliko su te svećice prešle niko ne zna, zna se samo da su preko 50.000km, pa ko je tu kriv-normalno ni svećice ni gas, već vlasnik lično.

Benzinska pumpa crkava zbog vožnje na gas-pa koja je tu logika, hoćete da kažete kako je temperatura plina kao veoma niska štetna po pumpu kroz koju ni ne prolazi... Za bezbedno funkcionisanje benzinske pumpe kod automobila sa ubrizgavanjem potrebno je da količina benzina u rezervoaru uvek bude preko 10litara. Ukoliko nema dovoljno goriva, pumpa ce se oštećivati i nakon nekog vremena i crći, ali razlog tome nije vožnja na gas več vlasnik (čitaj stipsa).

Usput se ni filter za benzin ne menja, jer auto ide na gas, a to što benzin sve vreme kruži, to je njegov problem, jel? E pa nije, potrebno je menjati i benzinski filter redovno i ako se vozi na gas. Ukoliko vam je skupo da menjate filter i sipate 15-ak litara benzina redovno, onda isključite pumpu i tada će ti elementi ostati kao zaleđeni.

Neko je pomenuo da kod multi-pointa gas oštećuje dizne i opet netacno. Gas uopšte ne prolazi kroz njih, one su isključene i cekaju rad na benzin. Istina je da se one zaprljaju, a do toga dolazi jer je naše gorivo lošeg kvaliteta i često se mogu naći male kolicine vode u istom, pošto dizne primaju toplotu od motora, benzin u njima delimično isparava, a voda i neželjeni produkti ostaju pa se talože na igli brizgaljke i remete normalno funkcionisanje ili izazivaju potpuno ne adekvatan rad.

Zatim, zašto bi se nešto samo raštelovalo, pa poostoji neki razlog i za to, možda neke vibracije, zapušenje vazdušnog filtera, oštećenje nekog od mnogobrojnih vakum vodova...

Kolege sve što ste naveli može da se desi i dešava se nekim ljudima, ali uz normalno rukovanje i održavanje ovakvi problemi se ne dešavaju. Najlakše je optušiti nekog drugog-auto-gas ne valja, jer mi se probušila guma, a dok sam vozio na benzin nije mi se to dešavalo, pa ću sad da pređem na dizela. Prvo proverite sebe i svoje postupke, zatim majstora kome poveravate automobil, konsultujte ponekad i nekog pravog stručnjaka, a ne samo neke samozvane stručnjake, vidite ima li još neko takvih problema, a zatim kritikujte neki sistem.

Janez

pre 19 godina

Podržavam sve koji se vozite na gas, jer ne zagađujete okolinu! Inače Srbija ima budučnost u proizvodnji bio-dizela iz uljne repice to je sada hit u Sloveniji. Litra stoji oko 0,8€ a dizel oko 1,0€ i lepo miriše.

Puky

pre 19 godina

Recite sta hocete, da li je dobro voziti ili nije voziti na plin. '87 je moj cale ugradio butan u coFija. Redovna zamena membrana i redovni servisi i dan danas sve normalno radi.
Ajd uzdravlje!

LPG

pre 19 godina

Imam Vectru 1.6 16V sa sekvencijalnim plinom i do CG i nazad (od BG) je trošila 7.4l plina, a na prethodnoj vožnji 7.4l benzina. E sad, 1l benzina je 88.5 din, a 1l plina od 33 do 42 din. Ukupna kilometraža BG-CG je oko 1.400km, a ušteda 5.380 dinara (60 eur). Jednostavno, dizel se ne isplati, a posebno ne eurodizel motori, jer benzinac sa sekvencijalnim plinom košta koliko i ekvivalentan dizel model. Sekvencijalni plin troši zimi oko 2l/100km benzina dok se motor ne zagreje pa je manje isplativ na kratkim gradskim relacijama (zimi), dok se leti to smanjuje na zanemarljivu meru.

Mirko

pre 19 godina

Koliko ja znam ugradnja plina nije tako jednostavna kako to neki ljudi misle. Ovde u nemackoj kosta oko 2.000€.
Skoro svi proizvodjaci nude tu opciju pri kupovini novih automobila ali ti motori su posebno prilagodjeni radu na gas. Isto tako ja vozim TDI na biodisel jer to stoji kao jedno od prepoucenih goriva u knjizici VW-a. Mada se Bosch ogradjuje kada su u pitanju njihovi delovi ugradjeni u VW auta. Verujem da su sve to neke igre i igrice naftnog lobia. U krajnjem slucaju voziti na gas ili biodisel je EKOLOSKI.

Bela vrana

pre 19 godina

Inace nemam obicaj da komentarisem tudja misljenja, jer tako ozbiljno rizikujem da slusam naglabanja polu-pismenih ljudi, prepuna cinjenica iz "pouzdanog" izvora: "rekla-kazala". U ovom slucaju cu napraviti izuzetak zbog veoma strucno i precizno, a opet lako razumljivog teksta o veoma korisnoj temi, cak sumnjam da je autor teksta po profesiji novinar, jer sam do sada navikao da od korisnih podataka u tekstu mogu da procitam jedino podatke koje mogu inace naci i u svakoj saobracajnoj dozvoli (ako se radi o nekoj prezentaciji vozila).

Voleo bi da ovaj i ovakav tekst ne bude usamljen i da se nase tehnicko novinarstvo ne svede na "Resavsku skolu", prepisivanja i prevodjenja stranih tekstova, vec da to ukljuci i neophodan istrazivacki rad kako bismo bili vise tehnicki informisani, a ne srljli po Balkanski, u svaku delatnost o kojoj "sve znamo". Tek kad se to desi, bicemo strucnjaci za ono sto znamo, a zvati strucnjake za ono sto ne znamo, do tada ce Nemci mnogo novca zaraditi na nama, al bolje ikad nego nikad. Toliko od mene i jos jednom sve pohvale autoru na verovatno ne malom trudu da sakupi korisne informacije.

ndushan

pre 19 godina

Imam Fiat uno 60s i vozim ga na gas dve godine. Presao sam otprilike 50.000km. Za sve ovo vreme auto sam upalio na benzin samo par puta zimi kad je temperatura bila ispod -5C. Uredjaj je inace Lovato. Moji utisci su sledeci:
auto trosi oko pola litra vise plina (8-8.5 l) nego benzina (7.5-8 L),
auto ide mnogo bolje na gas nego na benzin,
svecice sam promenio jednom,
I ono sto najvaznije 100km predjem za 270din.

dule

pre 19 godina

Ja vozim Tipa 1.4 nekih 3 godina na gas. Ono što sam ja primetio barem kod mene je sledeće:
Auto mora uvek da pali na benzin jer tako zahteva plinksi uređaj kod motora sa direktnim ubrizgavanjem što i piše u tekstu. Plin se nalazi u veoma hladnom stanju u boci pa se zato goristi topla voda iz rashladnog sistema kako bi se doveo u radno stanje. Auto će upaliti i na -20 ali tada se smanjuje radni vek samog uređaja.
Pumpa za gorivo je pod stalnim pritiskom stalno radi i ako auto ide na gas. Pa je zbog toga preporučljivo s vremena na vreme preći određenu kilometražu na gorivo. Meni je pumpa za gorivo posle godinu dana aktivnog voženja na gas crkla. Od tada se strogo pridržavam pravila da se vozi pomalo na gorivo.
Kod mene barem i ler gas zna da se ponekad rašteluje ali se sve to rešava jednim okretajem šrafa. Uglavnom moj auto od kad je prešo na gas je sasvim drugi auto i preporuka je da ko planira ne razmišlja ni trenutka. Bolje skuplje platiti i dobiti potreban atest kako bi vi sami bili mirni.
Pozdrav

@nesa

pre 19 godina

Sa plinom jeste sve štedljivije, samo je problem što ga ugrađuju dunsteri i još se prave pametni.Neki detalji oko ugradnje (ploča) i smanjenja protoka vazduha (karburator) nisu mi jasni. Zašto mora da se smanji protok vazduha da bi motor radio i primao gas kako treba bez gušenja. Sa pločom mi radi kako treba, ali neki mi govore da je bolje iskorišćenje plina ako se karburator izbuši i samim tim i smanjuje potrošnja plina. Zašto ulje (SAE 15-40) u karteru miriše na plin.
Vozite se za male pare, SREĆNO!!!

Goxy

pre 19 godina

Svako ima pravo na svoje misljenje i pravo da trosi novac u duhu istog!
Vozim Z-128 1,1 vec vise od godine na TNG, presao oko 12.000km. Generalno, potrosnja je ista ili za malo i niza nego nego preskupog benzina. Oseca se mali pad snage ali zato mesecni prosek od oko 1.000-1.200km za oko 2.500 dinara izaziva bujicu odusevljenja! Sto se tice kvarova zbog TNG-a, nisam ih imao. Ulje polusintetik i posle 5.000km zna da ne promeni boju-jer benzin rabim samo u ekstremnim zimskim uslovima (-5C i hladnije) samo za hladni start! Uz bocu od 60L gepek je i dalje veci od Yugovog, recimo, a tu je i kuka za nuzdu. Sve u svemu-zalim samo sto nisam ranije krenuo da koristim TNG (jos kad bi auto bio malo bolji ...)!

Boban

pre 19 godina

E pa nije u Italiji, da li se ti salis samnom ? Lepo pise Beograd na sajtu http://www.lpgservice.net
i tu ima greska u nazivu jer je sajt service a ne servis.
Pogledajte novu galeriju

" Kolega, pretragom na Netu nasao sam da se www.lpgservis.net nalazi u Italiji! Da li si se Ti salio sa nama, ili...
(Vozac, 23. maj 2006 04:40)"

Vlada Nis

pre 16 godina

Imam Vectu B,2002 godiste 1.8 benzinac,kupio sam je pre mesec dana,u odlicnom je stanju,trosi 9 l/100 km pa razmisljam o ugradnji plina.Znam za sve njegove prednosti,e sad:kod ovlascenog servisera za Opel ugradnja plina bi me kostala 950E,a ja sam nasao i za 650E.Koja je razlika ako je uopste ima i da li ima neko ugradjen sekvencijali plin od 650E i kako se pokazao?Hvala unapred