Aktuelno

Sreda, 27.07.2005.

16:42

Predstavljamo: Volvo S40/V50

Predstavljamo: Volvo S40/V50 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Nele

pre 20 godina

Inace nisam veliki ljubitelj Volvoa, ali novi S40 je prekrasan. I ono za sta Skandinavcima skidam kapu je neprevazidejn dizajn enterijera. Bez greske. Sve je to jos vidljivije u Saabu 9-3 sport sedan koji je za mene nejlepsi automobil u klasi. Stvarno lep Volvo.

milivoje

pre 20 godina

ovde vlasnik mazde6 sa diesel motorom.
znate kako, vlasnici mazde6 ispred sebe imaju samo jednog takmaca. hondu accord sa novim diesel motorom. ostalo je sve boranija. dugo se nije pojavilo vozilo sa tako skladnim spojem motora, vesanja i transmisije kao mazda6. honda je otisla korak dalje u potrazi za perfekcijom.
u medjubrzanjima i osecaju pri preticanju mazda nema konkurenciju ni na vidiku. na autoputu samo dizeli iznad 2,5 litra imaju snase da se nose sa dinamikom koju mazda ispoljava u voznji...
probajte, necete se pokajati.
peugeot 407 sam probao, u pitanju je jedna dobro utegnuta, suzdrzana, troma drtina. voznja bez uzbudjenja i zabave, vise za slusanje prokofijeva i mocarta. mazda je potpuno druga prica.

Gandi

pre 20 godina

Momke koji voze Mazde 6 i Peugeot 407 pozdravlja drumski kolega koji vozi Alfu Romeo 166.

Rasprava vam je bila donekle konstruktivna, malo emotivna, sve u svemu opsirna i van konteksta teme.

Ako se secate tema je Volvo S40, i kako ga nisam vozio (a volela bi to moja supruga) moracu da ovde zavrsim pisanje sa nadom da ce mi za jedno 10-15 godina Volvo biti izbor ako ga do tada skroz ne komercijalizuju.

Zamislite Volvo sa njegovim dizjanom, smekom i imageom a koji bi pravili bezdusni robotizovani japanci, e to bi bio pun pogodak.

Dragan

pre 20 godina

Prestraseni,

Ovo rasprava je javna. Ako se ne slazes sa necijim komentarom, nema potrebe da koristis ruzne reci. To sto si rekao i kako si rekao ne govori puno o nama, vec o tebi.

Damire,

Drago mi je da smo razmenili misljenja :) Meni se Mazda 6 dopada kao auto, ali Peugeot je Peugeot.

Pozdrav,

Prestraseni

pre 20 godina

Meni nije jasno je li ovo automobilska rubrika ili kutak za onaniste poput Damira i Dragana? Sta reci i da li vredi uopste trositi komentar na osobu koja sasvim ladno izjavi da saobracajne propise postuje u gradu ali ne i van grada ili drugi koji kaze "...kad vozis francuska kola svima stavljas do znjanja da si poseban...". O tempora, o mores !!! koji kompleksi mogu osobu naterati da misli da odelo cini coveka . Ja definitivno prestajem citati ovu rubriku upravo zbog ovakvih likova, jer bolje je ne znati ko i sta se sve valja po nasim drumovima, onda sa manje konsternacije sedam u automobil, a uredniku rubrike zelim sve najbolje i da i dalje nastavi sa kvalitetnim tekstovima .

Damir

pre 20 godina

Dragane, hvala na tvom iscrpnom odgovoru. Apsolutno razumem tvoj pogled na uzivanje u voznji i komentare u vezi poredjenja razlicitih motora.

Uzgred, imao sam potpuno isti stav kao i ti glede voznje pre nego sam probao Mazdu 6.

Prvi auto koji sam uzeo na test drajv je bio Citroen C5, upravo trazeci udobnost i tisinu u kabini.

Nakon njega, testirao sam Peugeot 407, a tek kao poslednji sam probao Mazdu 6.

Promena misljenja koja je usledila kod mene nakon probne voznje benzinske sestice je bila drasticna :-)

Glede "okretanja" ljudi i zastajkivanja pored parkirane Mazde 6, paznje mu ne fali :-)

Pogotovo je zabavno kad stanem na semaforu pored 407-ce a vlasnik malo malo pa baci skriveni pogled na prednji deo mazde sa "upitnim/zacudjenim" pogledom ;-)

Tu naravno odmah padne i statement dizanjem RPM-ova na 5000 i ostavljanjem 407-ce u prasini. :-)

Mala zadovoljstva koja zivot donosi :-)

Iskreno, da je 407-ca imala vise prostora na zadnjem sedistu i da me nije naterala da stisnem gas do daske da bih je popeo uz "test" uzbrdicu verovatno bih danas pricao drugu pricu.

Dragan

pre 20 godina

Damire, samo opusteno.

Imam utisak da ne govorimo o istim stvarima.

Ti si imao prilike da uporedis benzince sa tiptronic menjacima a ja dizelase sa manuelnim menjacima. Takodje sam ti naveo spisak komentara vlasnika Mazde 6, a ne moje. To bi valjda trebalo da zvuci ubedljivije od mojih licnih zapazanja.

Kada je rec o buci u kabini, Peugeot 407 dizel se ne cuje ni pri visim ni nizim obrtajima. Dizel motor u Mazdi 6 je prakticno isti takav a daleko je bucniji sto znaci da Mazda ima losiju zvucnu izolaciju.

Nije mi jasno sta si mislio sa koznim volanom. Ako se dobro secam, Mazda 6 koju sam vozio imala je takodje plastican volan a imao sam prilike da isprobam i 407 sa koznim volanom. To se zove razliciti nivo opreme. Svi mi volimo kozne volane.

Citava prica o unutrasnjem finishu je beskorisna. Procitaj u mom prethodnom post-u kako ih je uporedio vlasnik Mazde 6.

To sto poredis ubrzanje Yarisa sa razlicitim motorima je u najmanju ruku cudno. Kakve to ima veze?

Samo da pojasnim nekoliko stvari.

Fenomen uzivanja u voznji nije vezan iskljucivo za brzinu. Ako citas Klarksona na Times Online-u koji obozava brze automobile, shvatices koliko nijansi postoji koje cine da uzivas u voznji ili ne. Ubrzanje i puka snaga su samo jedan mali deo toga koji po pravilu nije presudan za krajnji utisak. Kada si ti video vozaca velikog Peugeot-a da se „potpisuje" na semaforu?? Takva kola ne kupuju ljudi kojima jurcanje automobilima predstavlja zivotni ideal. Naprotiv. Voziti francuska kola, a posebno Peugeot je nesto sto se zove "statement". Mozda to tebi ne znaci puno, ali je poznata stvar da je upravo to ono sto najvise nedostaje japanskim automobilima. "On vozi japance" je odrednica koju si sigurno puno puta cuo. Retko ko precizira marku. Tek je Tojota sa Lexus-om uspela da se odmakne od bledog i jednolicnog imidza japanskih vozila. Fenomen uzivanja u voznji koji ismevas je upravo nesto sto je strano japancima. To ima veze sa sushtinskim razlikama kultura u kojima je neki auto nastao. Klarkson tvrdi da se karakter nacije koja je proizvela neki auto oseti iz svakog zavrtnja ugradjenog u njemu. Ukratko, Evropljanima auto predstavlja nacin zivota a japancima sredstvo za zaradu. Evropljanima je bitno da uzivaju dok se voze svojim kolima, a Japancima je bitno da im se auto ne pokvari dok idu od tacke A do tacke B. Evropljanima je znacajno da njihov auto govori o njima a Japancima da sto brze stignu od tacke A do tacke B. Otuda Evropa pravi automobile poput Citroena 2CV, Mini Morisa, VW Bube, Porsche 911 i sl. Svaki taj auto predstavlja nacin zivota. Najezdom jeftinih a pouzdanih Japanaca s kraja 60-tih koji su u pocetku listom licili jedan na drugog, sistem vrednosti se malo promenio ali su razlike i dalje pristune. Japanci pokusavaju da se dizajnom priblize evropskom ukusu ali su u sustini ostali podjednako rigidni po pitanju te neuhvatljive velicine koja se zove uzivanje u voznji. Mozda da to objasnim ovako: Peugeot ima jedan od najvecih procenata vernosti medju svojim vozacima. Prema nekim statistikama, gotovo 80% ljudi koji jednom poseduju Peugeot, kupuju ga ponovo.

Mozda ovde izgleda kao da previse branim Peugeot jer ga vozim ali ovo sto pricam odnosi se podjednako na ostale evropske automobile. Pogledaj sta radi Citroen i Renault. Citroen je dugo pravio potpuno osobene automobile koji su bili namenjeni posebnim ljudima. Legendarni Spacek se nekada reklamirao ovako: Ima ugradjenu centralnu bravu - sa sedista vozaca lako mozete da otkljucate sva vrata. Ili: Citroen 2CV koji ide 70 km/h brzi je od Ferarija 628 koji ide 68 km/h. Spacek i danas ima kult svojih obozavalaca sto se ne moze reci za Datsun Sunny iz 1970-te. Da li bi Spacek bio ono sto jeste da je jedino merilo prilikom ocenjivanja automobila njegovo ubrzanje ili maksimalna brzina koju ti pominjes?

Ovde necu da govorim o BMW-u kao pravom muskom automobilu koji je istinski pravljen za vozaca. Niti cu da govorim o italijanskim sportskim automobilima kojima kojima nijedno sportsko vozilo sa drugih kontinenata ne moze da konkurise. Gde su onda Alfe sa svojim legendarnim lezanjem na putu i „muskim” voznim karakteristikama, slicnom BMW-u ali na mediteranski nacin?

Kako sam do sada u ovoj raspravi koristio zapazanja mog prijatelja, vlasnika Mazde 6 o Peugeot-u 407, hocu da kazem i nekoliko reci zasto JA volim svoj 407.

•Prvo, zbog lava na haubi. Kada vozis francuska kola, svima stavljas do znanja da si poseban i da ne pristajes na lose kompromise i konvencije. Kada vozis Peugeot, onda jos porucujes kako znas dobro da izaberes jer kupujes auto koji ima francuski shmek i nemacku pouzdanost.
•Imam vrlo snazan utisak da kada vozim Peugeot 407, uobicajene medjugradske razdaljine se cine kao da su krace a iz kola izlazim sa osmehom na licu, ne zbog brzine vec zbog udobnosti i uzivanja za volanom. Ovaj auto ne umara vec odmara.
•Obozavam da ga vozim u krivinama. Cuo sam negde da je prednje ogibljenje 407-ice konstruisao neki inzenjerski vunderkind i da je kao tehnicko resenje prava ekstravagancija. Kako god bilo, ono sto je sigurno jeste da taj auto obozava krivine. Ulazak i izlazak iz krivina je pravo uzivanje.
•Paznja koju izaziva. Nebrojeno puta mi se dogodilo da kada dodjem po parkirani auto, neko stoji zagledan u njega. Vidim i druge vozace kako ga merkaju. Ovaj auto fascinira.
•Volim ga i zato sto ima malo mesta za noge na zadnjem sedistu. Znas zasto? Jer su sedista vozaca i suvozaca najdeblja (citaj: najudobnija) sedista koja sam ikada video. To je vrlo francuski i podseca me na nesto sto je rekla jedna francuska kraljica koja je zavrsila na giljotini.
•Tishina u kabini. Samo cu ti reci da kada pricam mobilnim telefonom dok vozim 407-icu, ljudi misle da sam u kancelariji ili kod kuce.
•Udobnost. Vozio sam puno vozila, medju kojima i Audi A4 i dve generacije Range Rover-a i ovo je prvi auto od kojeg me ne boli zadnjica na duzim deonicama.
•Snaga. Peugeot-ovi HDi dizeli su toliko dobri da ih je kupio Ford i ugradjuje ih u sva svoja vozila, ukljucujuci i Mazde, Volvoe i Jaguare. Motor od 2l u 407-ici je dovoljan da uradim sta god pozelim sa njim.

Nazvati takav auto sarenom lazom je u najmanju ruku neozbiljno. Ja volim svoj 407 ali postujem svaciji izbor.

za Damira

pre 20 godina

kad si vec birao automobile te klase, nisi trebao toliko da se trudis, trebalo je da dodas jos malo novca i kupis sebi novi audi a4, ili a3 sportback i resis problem i udobnosti, i ubrzanja, i prosotra na zadnjoj klupi,...

Damir

pre 20 godina

bbr,

Nazalost nikad nisam probao Hondu Civic. U vreme kad sam kupovao Corollu, istrazivao sam dosta i o Civicu.

Civic ima manje snage od Corolle: Honda Civic: 130hp/6300 RPM ili 115hp/6100 RPM u zavisnosti od modela, Toyota Corolla 1.8: 134hp (130hp u USA)/6000 RPM.

Prema pisanju vlasnika, Civic-ov motor je bucniji od Corollinog.

Civic ima manji prtljaznik (402l honda, 437l toyota) i nesto manje prostora za putnike.

Pored svega toga, Civic od 130hp je bio znacajno skuplji od Corolle.

Interesantno je da se ocekuje novi model Civic-a za 2006-tu koji ce biti potpuno redizajniran, so mozda bi bilo pametno sacekati neko vreme i videti sta novo spremaju u Hondi.


Corollu (model 2004, motor 1.8 vvt-i) sam imao godinu dana i ne mogu reci da je preporucujem, pre svega zbog:

1. Krckanja i skripanja u kabini: deo kontrolne table, deo plafona (labav kabl antene), blizu air condition-a etc..

Nije prolazilo ni po dva meseca a da ne odvezem auto u servis da mu eliminisu nova skripanja i krckanja.

2. Pri voznji po neravnom putu cuje se "kao da je nesto labavo" sa desne strane automobila, ispod vrata. Na internetu su tvrdili (uobicajen problem) da je uzrok uzana plasticna oplata koja ide celom duzinom poda, blizu vrata (mozes da je vidis ako se sagnes i pogledas ispod auta).

3. Nedovoljno zvucno izolovan auspuh koji zamara ljude koji sede na zadnjem sedistu, kada se vozi na auto-putu, preko 100km/h.

4. Najveci problem je cinjenica da kada se vozi 120 km/h u petoj brzini, motor pravi uzasnu buku (rezonira sa nekim delom sasije ili oplate, po svemu sudeci). Ako vozis 130 km/h, ne cuje se brujanje.

Buka je vezana za broj obrtaja, (3400 RPM ako se dobro secam), bez obzira u kojoj si brzini. Moze vrlo lako da se primeti i u leru, lagano daj gas dok se obrtaji polako dizu. U jednom trenutku motor postane bitno bucniji (bruji) i kada se predje odredjeni broj obrtaja ponovo se utisa.

Na internetu a i u servisu su tvrdili da je problem suvise kruto vesanje motora, za koje su u Toyoti pogresno mislili da ce vremenom i upotrebom automobila da omeksa.

Ni jedan od pomenutih problema u servisu nisu uspeli da srede. Menjali su neke delove oplate ispod motora, no nije pomoglo.

Inace, Corolla je zaista udobna sto se tice prostora u kabini, buka vetra je prilicno utisana i tek kad se predje 140 km/h postaje ociglednija.

Buka od puta/tockova je (kao i buka od vetra) mnogo manja u Corolli nego u recimo Mazdi 6.

Da nije problema sa bukom motora i auspuha i gomilom krckanja u kabini, to bi bio odlican auto.

Ako mislis da putujes autoputem, zaboravi na Corollu 1.8, osim ukoliko nije izasao novi "unapredjen" model.

Sto se tice Yarisa (sedan 1.5), imam samo reci pohvale. Imao sam ga godinu i po i bilo je pravo uzivanje voziti ga. Prelazio sam hiljadu kilometara u cugu i nikad nije bilo nikakvih problema. Yarisova centralna konzola je sjajno resenje, pogotovo ako uzmes model sa digitalnim brzinometrom. Vozio sam ga i punog (4 odrasle osobe i prtljag) i nije bilo ni malo skuceno.

Zasto sam prodao Yarisa i uzeo Corollu? Pao sam na pricu prodavca da je Corolla sve sto i Yaris samo vece, jace i udobnije. Ispostavilo se da je Corolla samo veca glavobolja i nista vise. Na kraju, morao sam da je prodam, bilo je ili corolla ili moji zivci :-))

So moj savet je, probaj sva cetiri automobila, po nekoliko puta, ima toliko prodavaca da kod svakog mozes da probas par puta i ne zaboravi da obratis paznju na sledece:

1. Kada namestis vozacevo sediste sedi pozadi i vidi koliko je mesta ostalo. Proveri da li udaras glavom u plafon na zadnjem sedistu. Proveri da li udaras kolenima u volan. Da li u krivini "ceses" volanom o noge. Proveri da li se obaraju zadnja sedista i budi siguran da je velicina prtljaznika odgovarajuca za tvoje potrebe.

2. Da li brzine (manuelni menjac) menjas lako i precizno ili je kretanje menjaca "labavo i hrapavo." Ako je autmatik, da li menja "bas kad treba" ili ceka previse dugo/malo da promeni. Takodjer da li cima pri menjanju brzina ili sve ide "glatko."

3. Provozaj auto po losem putu. Obrati paznju na krckanja, lupkanja itd. u kabini i od spolja.

4. Probaj auto na auto-putu, bar 120 km/h. Obrati paznju na buku motora, buku vetra, tockova i izduvne grane.

5. Obrati paznju na naginjanje auta u krivinama (body roll) i vidi da li ce ti to praviti problem sa tvojim stilom voznje.

6. Trazi od prodavca (za slucaj da insistira da ide sa tobom u probnu voznju) da ne prica, ugasi radio i ventilaciju. To je jedini nacin da miru probas auto i cujes sve sto cete kasnije maltretirati. Ako je moguce, probaj auto na ulicama sa malo saobracaja (malo buke).

7. Trazi podatak o duzini kocenja od 100-0 km/h.

8. Vidi da li je potrebno da dizes obrtaje motora u visine pri kretanju sa semafora da bi "pratio" ostale ucesnike u saobracaju.

9. Povedi nekog svog punackijeg prijatelja sa sobom na test voznju. Tako ces videti da li ti odgovara snaga motora :-)

10. Pitaj na koliko kilometara idu redovni servisi. Toyota je nezgodna jer mora da ide na redovni servis svakih 5.000km ili gubi garanciju. Mazda ima servis na svakih 10.000km.

11. Pitaj da li ce ti servis dati drugi auto na koriscenje dok je tvoj na opravci (za slucaj da se ne daj boze desi nesto automobilu pod garancijom).

12. Naravno, bitno je i koliko traje garancija. Toyota daje 3 godine ili 100.000km, (5 godina u Lat. Americi), Mazda 3 godine ili 110.000km, Honda 3 godine ili 100.000km.

13. ABS/EBD/Air Bags itd.. sto vise, to bolje :-))

Ja naravno nisam znao za ta "pravila" pre nego sam kupio Corollu i presao sam se. Morao sam da "sklopim" test listu uceci na sopstvenim greskama :-))

bbr

pre 20 godina

pitanje za damira

posto mi se svidjaju tvoji komentari, da li mozda imas iskustva sa hondama? cini mi se da si u USA, a tamo je honda prilicno popularna. konkretno me zanimaju poredjenja yarisa i jazza, odnosno corolle i civica.

Branko

pre 20 godina

Najveća mana S40 u Srbiji mu je cena prilikom kasnije prodaje. Ako kupujete polovan S40, možete kupiti odličan auto za 8-9 hiljada evra. Šta ćete, nije VW i nije dizel.

Damir

pre 20 godina

Moja mazda nije diesel vec benzinac, takodjer nema manuelni menjac vec je automatik. Motor je original Mazdin (koji takodjer proizvodi Ford kao duratec seriju).

Peugeot koji sam vozio je takodjer bio automatik, tip-tronic.

Peugeotov tip-tronic je bio razocarenje, jer nije radio kako bi covek ocekivao da radi. Recimo, vozis se drugom i hoces da prebacis u trecu, pomeris automatski menjac jednom (da prebacis u trecu) a 407-ca to izkulira i kaze "ok, prebacicu u trecu, ali tek kad stignes do blizu crvenog na obrtajima." Sto ce reci, ni blizu tome kako radi manuelni menjac i cemu i sluzi ideja tip-tronica.

Probao sam i 407-cu sa manuelnim menjacem, no nazalost nikad nisam probao mazdu sa manuelnim menjacem (hatchback verzija sestice je dolazio samo sa automatik menjacem), pa ne mogu da ih poredim.

Manuelni menjac 407-ce je na nivou menjaca iz Toyote Corolle.

Sto se tice zavrsne obrate u kabini 407-ce, prepuna je plastike (pogotovo centralni deo table) koja jednostavno ne odgovara kvalitetom toj klasi automobila.

Ne znam kako mozete da poredite kozni volan Mazde 6 i gray titanium detalje sa plasticnim volanom 407-ce i tvrdom plastikom. No o ukusima ne vredi raspravljati :-)

Elem, prostor na zadnjoj klupi 407-ce je premali za iole vislje osobe.

Klasican test prostora u kabini, vozac namesti sediste za udobnu voznju, a onda sedne pozadi i vidi koliko je mesta ostalo, jednostavno ne moze da prodje.

So, imas skup auto a sramota te da povezes prijatelje na zadnjem sedistu? To je za mene neprihvatljivo.

Sto se tice krstarenja, slazem se, 407-ca je pravljena za krstarenje po auto-putevima.

Izuzetno je tiha (wind noise y road noise su neprimetni) ali sve to samo dok ne pokusas da prestignes nekoga na autoputu - tada pocinje neprijatan zvuk motora i pitanje "hoce li ili nece izvuci svojih tonu i po na vreme."

Sve ovo, naravno vazi za Peugeot 407 2.0 benzinac, koji ima samo 137 konja na 1521 kg tezine (plus dodati na to tezinu putnika) i torque od 191 Nm na 4000 RPM. Potpuno neprimereno za tu tezinu.

Diesel razvija veci torque na manjim obrtajima, ali sve to ne pomaze previse na autoputu pri prestizanju pri 100km/h ili na uzbrdici sa punim automobilom (porodica sa prtljagom, na primer).

Od 0 do 100 km/h 407-ci treba 12.20 sec (automatik) i 10.30 sec (manual), sto je gore od Toyote *Yarisa* 11.5 sec za 1.3 motor i 8.5 sec za 1.5 motor.

Prtljaznik u 407-ci ima 407 lt, dok recimo Toyota *Yaris* (sedan) ima prtljaznik od 442 lt!

407-ca je potpuno iracionalna kupovina koja nije vodjena ni prakticnoscu ni povratnom spregom "ulozeno - dobijeno"

Po mom misljenju, 407-ca je cist hype (sarena laza po srpski).

Sto se tice:

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

Ne znam kako mozes da gledas na ostale sa visine kad te obican Toyota *Yaris* ostavi daleko iza sebe na svakom semaforu, a pri prestizanju na autoputu sa punim autom ili ne daj boze na uzbrdici kreces da saltas u trecu. :-)

Primetio si da nisam mnogo pominjao Mazdine dimenzije i karakteristike.

Mislim da je dovoljno bilo porediti 407-cu sa Toyotom Yarisom, koji unutra ima mesta (pogotovo na zadnjoj klupi) koliko i 407-ca, veci prtljaznik, bolju startnost, istu max brzinu i naravno, daleko manju potrosnju.

Znam da poredim dve razlicite klase automobila, ali, za tu razliku u ceni ne bi smelo biti moguce uopste i pomisliti na poredjenje.

Za kraj, kako si opisao "uzivanje u voznji" i 407-cu ispada da je "najvece uzivanje u voznji" voziti se autobusom (minimalna buka, minimalno truckanje, udobna sedista).

Za uzivanje u voznji je (barem meni, a cini se i velikom broju ljudi koji kupuju Mazdu 6) potrebno vise no "osecam se kao da sam u velikom brodu koji ide laganeza po reci".

Naravno, koliko ljudi toliko i ukusa. ;-)

Dragan

pre 20 godina

Damirova Mazda ima Peugeot motor.

Imam Peugeot 407SW 2.0 HDi. Moj prijatelj ima Mazdu 6 sa prakticno istim motorom pa smo ih uporedo testirali. Reci cu ti samo ono sto je ON zakljucio.

"Peugeot je krstarica, citav auto je konstruisan za uzivanje na dugim putovanjima"

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

"Mazda 6 je zivahnija zbog drugacije resenog menjaca tj. stepena prenosa. Peugeot je ocigledno imao nameru da napravi auto za uzivanje u voznji a ne za jurcanje"

"Kvalitet zavrsne obrade u kabini 407-ice je bolji od Mazdinog"

"Menjac 407-ice je precizan i utegnut. Mazdin je razglavljen i klimav"

"Mazda je osetno bucnija"

"Peugeot fantasticno lezi na putu, body roll (zanosenje karoserije) prakcino ne postoji ni pri agresivnim manevrima pri vecim brzinama"

Dragan

pre 20 godina

Damire,

Tvoja Mazda ima Peugeot motor.

Imam Peugeot 407SW 2.0 HDi. Moj prijatelj ima Mazdu 6 sa prakticno istim motorom pa smo ih uporedo testirali. Reci cu ti samo ono sto je ON zakljucio.

"Peugeot je krstarica, citav auto je konstruisan za uzivanje na dugim putovanjima"

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

"Mazda 6 je zivahnija zbog drugacije resenog menjaca tj. stepena prenosa. Peugeot je ocigledno imao nameru da napravi auto za uzivanje u voznji a ne za jurcanje"

"Kvalitet zavrsne obrade u kabini 407-ice je bolji od Mazdinog"

"Menjac 407-ice je precizan i utegnut. Mazdin je razglavljen i klimav"

"Mazda je osetno bucnija"

"Peugeot fantasticno lezi na putu, body roll (zanosenje karoserije) prakcino ne postoji ni pri agresivnim manevrima pri vecim brzinama"

Toliko. Sad... ti vidi....

Damir

pre 20 godina

@Prestrasen, ne brini, uvek postujem ogranicenje brzine u gradu.

Ono sto se trazi od automobila u gradu je ubrzanje (prestici autobus, prestrojiti se na vreme itd). Najveci broj nesreca se desava pre svega u gradovima i to upravo zbog prekoracenja ogranicenja brzine.

Velike brzine si dozvoljavam samo na dobrom auto putu bez krivina.

Kad vec pominjemo velike brzine, ovo su max brzine koje sam razvijao na auto putu:

195 km/h Toyota Yaris sedan 1.5
200 km/h Toyota Corolla 1.8
180 km/h Mazda 6

Dobra stvar mazdinog vesanja i upravljackog mehanizma je da vrlo precizno vozacu prenose brzinu i stanje na drumu.

Bilo je poprilicno "strasno" voziti 180 km/h u Mazdi 6, imao sam utisak da se auto "spustio" i zalepio za asfalt a volan je postao "tezak."

Nasuprot Mazdi 6, 200km/h u Yarisu i Corolli se ne oseca kao tako velika brzina.

Zanimljivo je da su limiteri u sva tri automobila postavljeni na 190 km/h, pa opet po brzinometru se predje ta brzina pre nego sto kompjuter iskljuci ubrizgavanje benzina u motor (pretpostavljam da tako rade limiteri u ovim automobilima).

Uzgred, dok sam isao 200 km/h u Corolli, pored mene je isao prijatelj u Astri II (2.0 motor) i njegov limiter brzine se aktivirao tacno na 190 km/h.

I za kraj preporuka, probajte Toyotu Yarisa (sedan). Njegov 1.5 vvt-i motor razvija 108 konja, sto uz tezinu od samo 880 kg daje kao rezultat vrlo pokretan auto koji se ne muci ni na autoputevima.

Doduse, torque kriva nije bas ravna pa je potrebno nesto dici obrtaje (3500+) da bi se u potpunosti iskoristilo ono sto nudi motor, pri naglim ubrzanjima i na uzbrdicama. Maximalni torque je 142 Nm na 4200 RPM.

Unutra je prostran (bez problema parira Corolli), ima veliki prtljaznik i uz sve to uzasno malo benzina trosi...

Sta vise pozeleti u toj klasi? :-)

Rih

pre 20 godina

Ne mogu,a da ne primetim:od pozadi i iz profila puno lici na Skodu Octaviu 2.Cini mi se i da Volvo polako postaje konfekcija (koju bi,istina,rado posedovao,ali...)

Mica

pre 20 godina

Auto koji me svaki put odusevi kada ga vidim na putu, i jos sa repom koji podseca na avionska krila, zaista deluje fenomenalno.
Medjutim, kod nas je cena visoka, servisiranje uzasno skupo a putevi standardno uzasni.Da imam slobodnih 25000 ne bih ni sekunde razmiljao.

Ivan

pre 20 godina

Ufff...

Sad sam shvatio da S40 ne deli platformu sa Mondeom i Mazdom 6, nego sa Focusom i Mazdom 3.... Sto mu baš i ne dođe kao neki dobar podatak u korist S40...

Pored toga, pronašao sam da cena za nov S40 u Nemačkoj počinje od nekih 18.000 evra sa PDV-om, što znači da ovi naši prodavci baš lepo zarađuju na tom autu.

civi

pre 20 godina

2.0 je takodje PSA motor jer ima istu snagu kao i PSA 2.0 HDi a i Svedjani nikada i nisu proizvodili dizel automobilske motore iako imaju veliku tradiciju u proizvodnji kamionskih,sto mi je uvek bilo cudno...

Ivan

pre 20 godina

Ja lično mislim da je 25000 evra + PDV previše za jedan (u osnovi) najobičniji Ford Mondeo. Za te pare se može uzeti Mondeo Titanium X, a za mnogo manje para neki običan Mondeo il Mazda 6 sa kojima S40 deli platformu i motore.
Jeste da S40 kao auto izgleda lepo, ali verujte mi da je Volvo još sa modelima S60 i S80 (dosta sam prešao i sa jedim i drugim) prestao da bude onaj Volvo koga su ljudi cenili (mada Volvo nikada nije bio dobar auto, već samo izuzetno siguran auto).
Relativno loša plastika (za tu klasu automobila), mnogo sitnih kvarova i problema i gomila loših rešenja: S60 recimo NEMA prostora na zadnjim sedištima za bilo koga višeg od 150cm.
Samo će vreme pokazati koliko će S40 biti uspešan na tržištu , pogotovo uz konkurenciju svoje sabraće Mondea i Mazde 6.

igi

pre 20 godina

Nazalost, od Volvoa je ostalo samo ime i karoserija. Ispod S40 su Focus i Mazda 3, koji su ipak jeftiniji, a nista manje bezbedni (ili sta god da je prednost Volvoa).

mkkoska@yahoo.com

pre 20 godina

odlican auto i uopste cela gama je fenomenalna, ali kod nas se izuzetno tesko prodaje kasnije kao polovan. isti slucaj je i sa saabom, odlican auto ali nema sanse da ga prodate kasnije. nas seljak ga tretira kao cistu egzotiku za koju nikad ne bi dao novac. prava steta.

Branko

pre 20 godina

Jedina mana mu je cena. Prosečno napunjen opremom, novi S40 u AK Luka košta 25000+PDV, što je još malo pa strašno. Kakav crni BMW.

Aleksandar

pre 20 godina

Predivan auto! Autoru se zaista mnogo zahvaljujem na ovom tekstu koji me je stvarno odusevio. Nazalost jos uvek nisam u situaciji da priustim sebi ovaj automobil, ali prvom prilikom cu to uciniti!
Hvala jos jednom!

Damir

pre 20 godina

Volvo S40 je bio jedan od "kandidata" koje sam testirao pri kupovini novog automobila.

Visok sam 1.89m i kada sam pokusao da sednem na zadnje sediste udario sam glavom u plafon. Covek mora da sedi pogrbljen na zadnjem sedistu u ovom automobilu.

Izbor su bili:

Volvo S40 (Mali prostor na zadnjem sedistu i nizak plafon)

Citroen C5 (Mnogo trosi, amortizeri nisu dovoljno robusni za puteve kojima se vozim, nema dovoljno feedbacka od automobila, imate utisak da vozite veliki recni camac a ne auto)

Renault Laguna (Mali prostor na zadnjem sedistu i nizak plafon)

Toyota Avensis (Los kvalitet u kabini, krckanja, pucketanja, skripanja, motor koji nije dovoljno dobro zvucno izolovan)

Subary Legacy (Uzasno mali auto unutra, cak i na prednjem sedistu, volan koji ima mali hod i ne moze da se "izvuce" ka vozacu)

Peugeot 407 (Neverovatno koliko fali snaga ovom automobilu. Ima motor koji ide uz 307-cu a pokusava da pokrene 1500kg tezine. Trom, spor auto, na uzbrdicama morate da pritisnete gas do daske (automatik). Za cudo, kada motor predje 4000 RPM postaje ruzno bucan. Takodjer, vrlo malo prostora na zadnjoj klupi i mali prtljaznik u poredjenju sa ostalim automobilima. Ah da, i losa preglednost za vozaca u svim pravcima).

By the way, na kraju sam odabrao Mazdu 6.

Velik automobil unutra i napred i pozadi, UZASNO ZABAVAN kada se pritisne gas do daske. RPM mu skoce na 6500 ocas posla uz sjajan sportski zvuk motora (zvuci kao da je pravljen da radi na tim obrtajima, a ne kao da ce svakog casa da ispusti dusu, poput avensisa i peugeota 407).

Vesanje je takodjer sjajno, prvi put sam u mazdi 6 primetio da nema zanosenja u krivinama (za razliku od svih ostalih automobila koje sam probao).

Motor je odlicno zvucno izolovan tako da ako ne vozite sportski, motor i ne primecujete.

Mada, zvuk motora kad predje 4000 RPM je toliko zarazan da samo cekam pravu liniju i cist put da ga "nagazim do daske."

Svaki put kad izadjem iz Mazde 6 izadjem sa osmehom na licu.

Zanimljivo je da prodavci mazde znaju za "stos." Pri poslednjoj probnoj voznji sestice, prodavac mi rece da zgazim do daske (isli smo 100 na sat u tom trenutku), automatik je brzo bacio dve brzine nanize, motor je muski zaurlao (uz odmah primetno ubrzanje) a meni je naravno istog trenutka izasao osmeh od uveta do uveta.

Svi ostali automobili koje sam vozio nisu ostavili ni najmanje zabavan utisak, plus nisu bili ni blizu rafinirani kakvim se prikazuju u reklamama.

Bane

pre 20 godina

Skoro savršen auto. Prava šteta što Volvo ne sarađuje s Toyotom nego sa Fordom. Ovako prosto ne znam da li da se odlučim za ovaj Volvo ili za Prius. Jedino se našim džiberima neće svideti, jer liči na BMW 3 al nije. Pah koji maler

VLadan

pre 20 godina

Bez zle namere, upravo videh presek prilikom sudara i setih se nove Zeder brave. Da li ona smanjuje ili ne menja osobine upravljackog stuba u ovakvim situacijama. Stub na mojoj Hondi se lomi na 4 dela, zanima me da li ovakva ugradnja, prakticno, pogorsava stanje?

Inace, Volvo se trudi, ali ih Ford ne pusta da zive, mada su se super provukli sa vodopad konzolom....

Nele

pre 20 godina

Inace nisam veliki ljubitelj Volvoa, ali novi S40 je prekrasan. I ono za sta Skandinavcima skidam kapu je neprevazidejn dizajn enterijera. Bez greske. Sve je to jos vidljivije u Saabu 9-3 sport sedan koji je za mene nejlepsi automobil u klasi. Stvarno lep Volvo.

mkkoska@yahoo.com

pre 20 godina

odlican auto i uopste cela gama je fenomenalna, ali kod nas se izuzetno tesko prodaje kasnije kao polovan. isti slucaj je i sa saabom, odlican auto ali nema sanse da ga prodate kasnije. nas seljak ga tretira kao cistu egzotiku za koju nikad ne bi dao novac. prava steta.

Branko

pre 20 godina

Najveća mana S40 u Srbiji mu je cena prilikom kasnije prodaje. Ako kupujete polovan S40, možete kupiti odličan auto za 8-9 hiljada evra. Šta ćete, nije VW i nije dizel.

Dragan

pre 20 godina

Damire, samo opusteno.

Imam utisak da ne govorimo o istim stvarima.

Ti si imao prilike da uporedis benzince sa tiptronic menjacima a ja dizelase sa manuelnim menjacima. Takodje sam ti naveo spisak komentara vlasnika Mazde 6, a ne moje. To bi valjda trebalo da zvuci ubedljivije od mojih licnih zapazanja.

Kada je rec o buci u kabini, Peugeot 407 dizel se ne cuje ni pri visim ni nizim obrtajima. Dizel motor u Mazdi 6 je prakticno isti takav a daleko je bucniji sto znaci da Mazda ima losiju zvucnu izolaciju.

Nije mi jasno sta si mislio sa koznim volanom. Ako se dobro secam, Mazda 6 koju sam vozio imala je takodje plastican volan a imao sam prilike da isprobam i 407 sa koznim volanom. To se zove razliciti nivo opreme. Svi mi volimo kozne volane.

Citava prica o unutrasnjem finishu je beskorisna. Procitaj u mom prethodnom post-u kako ih je uporedio vlasnik Mazde 6.

To sto poredis ubrzanje Yarisa sa razlicitim motorima je u najmanju ruku cudno. Kakve to ima veze?

Samo da pojasnim nekoliko stvari.

Fenomen uzivanja u voznji nije vezan iskljucivo za brzinu. Ako citas Klarksona na Times Online-u koji obozava brze automobile, shvatices koliko nijansi postoji koje cine da uzivas u voznji ili ne. Ubrzanje i puka snaga su samo jedan mali deo toga koji po pravilu nije presudan za krajnji utisak. Kada si ti video vozaca velikog Peugeot-a da se „potpisuje" na semaforu?? Takva kola ne kupuju ljudi kojima jurcanje automobilima predstavlja zivotni ideal. Naprotiv. Voziti francuska kola, a posebno Peugeot je nesto sto se zove "statement". Mozda to tebi ne znaci puno, ali je poznata stvar da je upravo to ono sto najvise nedostaje japanskim automobilima. "On vozi japance" je odrednica koju si sigurno puno puta cuo. Retko ko precizira marku. Tek je Tojota sa Lexus-om uspela da se odmakne od bledog i jednolicnog imidza japanskih vozila. Fenomen uzivanja u voznji koji ismevas je upravo nesto sto je strano japancima. To ima veze sa sushtinskim razlikama kultura u kojima je neki auto nastao. Klarkson tvrdi da se karakter nacije koja je proizvela neki auto oseti iz svakog zavrtnja ugradjenog u njemu. Ukratko, Evropljanima auto predstavlja nacin zivota a japancima sredstvo za zaradu. Evropljanima je bitno da uzivaju dok se voze svojim kolima, a Japancima je bitno da im se auto ne pokvari dok idu od tacke A do tacke B. Evropljanima je znacajno da njihov auto govori o njima a Japancima da sto brze stignu od tacke A do tacke B. Otuda Evropa pravi automobile poput Citroena 2CV, Mini Morisa, VW Bube, Porsche 911 i sl. Svaki taj auto predstavlja nacin zivota. Najezdom jeftinih a pouzdanih Japanaca s kraja 60-tih koji su u pocetku listom licili jedan na drugog, sistem vrednosti se malo promenio ali su razlike i dalje pristune. Japanci pokusavaju da se dizajnom priblize evropskom ukusu ali su u sustini ostali podjednako rigidni po pitanju te neuhvatljive velicine koja se zove uzivanje u voznji. Mozda da to objasnim ovako: Peugeot ima jedan od najvecih procenata vernosti medju svojim vozacima. Prema nekim statistikama, gotovo 80% ljudi koji jednom poseduju Peugeot, kupuju ga ponovo.

Mozda ovde izgleda kao da previse branim Peugeot jer ga vozim ali ovo sto pricam odnosi se podjednako na ostale evropske automobile. Pogledaj sta radi Citroen i Renault. Citroen je dugo pravio potpuno osobene automobile koji su bili namenjeni posebnim ljudima. Legendarni Spacek se nekada reklamirao ovako: Ima ugradjenu centralnu bravu - sa sedista vozaca lako mozete da otkljucate sva vrata. Ili: Citroen 2CV koji ide 70 km/h brzi je od Ferarija 628 koji ide 68 km/h. Spacek i danas ima kult svojih obozavalaca sto se ne moze reci za Datsun Sunny iz 1970-te. Da li bi Spacek bio ono sto jeste da je jedino merilo prilikom ocenjivanja automobila njegovo ubrzanje ili maksimalna brzina koju ti pominjes?

Ovde necu da govorim o BMW-u kao pravom muskom automobilu koji je istinski pravljen za vozaca. Niti cu da govorim o italijanskim sportskim automobilima kojima kojima nijedno sportsko vozilo sa drugih kontinenata ne moze da konkurise. Gde su onda Alfe sa svojim legendarnim lezanjem na putu i „muskim” voznim karakteristikama, slicnom BMW-u ali na mediteranski nacin?

Kako sam do sada u ovoj raspravi koristio zapazanja mog prijatelja, vlasnika Mazde 6 o Peugeot-u 407, hocu da kazem i nekoliko reci zasto JA volim svoj 407.

•Prvo, zbog lava na haubi. Kada vozis francuska kola, svima stavljas do znanja da si poseban i da ne pristajes na lose kompromise i konvencije. Kada vozis Peugeot, onda jos porucujes kako znas dobro da izaberes jer kupujes auto koji ima francuski shmek i nemacku pouzdanost.
•Imam vrlo snazan utisak da kada vozim Peugeot 407, uobicajene medjugradske razdaljine se cine kao da su krace a iz kola izlazim sa osmehom na licu, ne zbog brzine vec zbog udobnosti i uzivanja za volanom. Ovaj auto ne umara vec odmara.
•Obozavam da ga vozim u krivinama. Cuo sam negde da je prednje ogibljenje 407-ice konstruisao neki inzenjerski vunderkind i da je kao tehnicko resenje prava ekstravagancija. Kako god bilo, ono sto je sigurno jeste da taj auto obozava krivine. Ulazak i izlazak iz krivina je pravo uzivanje.
•Paznja koju izaziva. Nebrojeno puta mi se dogodilo da kada dodjem po parkirani auto, neko stoji zagledan u njega. Vidim i druge vozace kako ga merkaju. Ovaj auto fascinira.
•Volim ga i zato sto ima malo mesta za noge na zadnjem sedistu. Znas zasto? Jer su sedista vozaca i suvozaca najdeblja (citaj: najudobnija) sedista koja sam ikada video. To je vrlo francuski i podseca me na nesto sto je rekla jedna francuska kraljica koja je zavrsila na giljotini.
•Tishina u kabini. Samo cu ti reci da kada pricam mobilnim telefonom dok vozim 407-icu, ljudi misle da sam u kancelariji ili kod kuce.
•Udobnost. Vozio sam puno vozila, medju kojima i Audi A4 i dve generacije Range Rover-a i ovo je prvi auto od kojeg me ne boli zadnjica na duzim deonicama.
•Snaga. Peugeot-ovi HDi dizeli su toliko dobri da ih je kupio Ford i ugradjuje ih u sva svoja vozila, ukljucujuci i Mazde, Volvoe i Jaguare. Motor od 2l u 407-ici je dovoljan da uradim sta god pozelim sa njim.

Nazvati takav auto sarenom lazom je u najmanju ruku neozbiljno. Ja volim svoj 407 ali postujem svaciji izbor.

Prestraseni

pre 20 godina

Meni nije jasno je li ovo automobilska rubrika ili kutak za onaniste poput Damira i Dragana? Sta reci i da li vredi uopste trositi komentar na osobu koja sasvim ladno izjavi da saobracajne propise postuje u gradu ali ne i van grada ili drugi koji kaze "...kad vozis francuska kola svima stavljas do znjanja da si poseban...". O tempora, o mores !!! koji kompleksi mogu osobu naterati da misli da odelo cini coveka . Ja definitivno prestajem citati ovu rubriku upravo zbog ovakvih likova, jer bolje je ne znati ko i sta se sve valja po nasim drumovima, onda sa manje konsternacije sedam u automobil, a uredniku rubrike zelim sve najbolje i da i dalje nastavi sa kvalitetnim tekstovima .

Gandi

pre 20 godina

Momke koji voze Mazde 6 i Peugeot 407 pozdravlja drumski kolega koji vozi Alfu Romeo 166.

Rasprava vam je bila donekle konstruktivna, malo emotivna, sve u svemu opsirna i van konteksta teme.

Ako se secate tema je Volvo S40, i kako ga nisam vozio (a volela bi to moja supruga) moracu da ovde zavrsim pisanje sa nadom da ce mi za jedno 10-15 godina Volvo biti izbor ako ga do tada skroz ne komercijalizuju.

Zamislite Volvo sa njegovim dizjanom, smekom i imageom a koji bi pravili bezdusni robotizovani japanci, e to bi bio pun pogodak.

VLadan

pre 20 godina

Bez zle namere, upravo videh presek prilikom sudara i setih se nove Zeder brave. Da li ona smanjuje ili ne menja osobine upravljackog stuba u ovakvim situacijama. Stub na mojoj Hondi se lomi na 4 dela, zanima me da li ovakva ugradnja, prakticno, pogorsava stanje?

Inace, Volvo se trudi, ali ih Ford ne pusta da zive, mada su se super provukli sa vodopad konzolom....

Bane

pre 20 godina

Skoro savršen auto. Prava šteta što Volvo ne sarađuje s Toyotom nego sa Fordom. Ovako prosto ne znam da li da se odlučim za ovaj Volvo ili za Prius. Jedino se našim džiberima neće svideti, jer liči na BMW 3 al nije. Pah koji maler

Damir

pre 20 godina

Volvo S40 je bio jedan od "kandidata" koje sam testirao pri kupovini novog automobila.

Visok sam 1.89m i kada sam pokusao da sednem na zadnje sediste udario sam glavom u plafon. Covek mora da sedi pogrbljen na zadnjem sedistu u ovom automobilu.

Izbor su bili:

Volvo S40 (Mali prostor na zadnjem sedistu i nizak plafon)

Citroen C5 (Mnogo trosi, amortizeri nisu dovoljno robusni za puteve kojima se vozim, nema dovoljno feedbacka od automobila, imate utisak da vozite veliki recni camac a ne auto)

Renault Laguna (Mali prostor na zadnjem sedistu i nizak plafon)

Toyota Avensis (Los kvalitet u kabini, krckanja, pucketanja, skripanja, motor koji nije dovoljno dobro zvucno izolovan)

Subary Legacy (Uzasno mali auto unutra, cak i na prednjem sedistu, volan koji ima mali hod i ne moze da se "izvuce" ka vozacu)

Peugeot 407 (Neverovatno koliko fali snaga ovom automobilu. Ima motor koji ide uz 307-cu a pokusava da pokrene 1500kg tezine. Trom, spor auto, na uzbrdicama morate da pritisnete gas do daske (automatik). Za cudo, kada motor predje 4000 RPM postaje ruzno bucan. Takodjer, vrlo malo prostora na zadnjoj klupi i mali prtljaznik u poredjenju sa ostalim automobilima. Ah da, i losa preglednost za vozaca u svim pravcima).

By the way, na kraju sam odabrao Mazdu 6.

Velik automobil unutra i napred i pozadi, UZASNO ZABAVAN kada se pritisne gas do daske. RPM mu skoce na 6500 ocas posla uz sjajan sportski zvuk motora (zvuci kao da je pravljen da radi na tim obrtajima, a ne kao da ce svakog casa da ispusti dusu, poput avensisa i peugeota 407).

Vesanje je takodjer sjajno, prvi put sam u mazdi 6 primetio da nema zanosenja u krivinama (za razliku od svih ostalih automobila koje sam probao).

Motor je odlicno zvucno izolovan tako da ako ne vozite sportski, motor i ne primecujete.

Mada, zvuk motora kad predje 4000 RPM je toliko zarazan da samo cekam pravu liniju i cist put da ga "nagazim do daske."

Svaki put kad izadjem iz Mazde 6 izadjem sa osmehom na licu.

Zanimljivo je da prodavci mazde znaju za "stos." Pri poslednjoj probnoj voznji sestice, prodavac mi rece da zgazim do daske (isli smo 100 na sat u tom trenutku), automatik je brzo bacio dve brzine nanize, motor je muski zaurlao (uz odmah primetno ubrzanje) a meni je naravno istog trenutka izasao osmeh od uveta do uveta.

Svi ostali automobili koje sam vozio nisu ostavili ni najmanje zabavan utisak, plus nisu bili ni blizu rafinirani kakvim se prikazuju u reklamama.

Aleksandar

pre 20 godina

Predivan auto! Autoru se zaista mnogo zahvaljujem na ovom tekstu koji me je stvarno odusevio. Nazalost jos uvek nisam u situaciji da priustim sebi ovaj automobil, ali prvom prilikom cu to uciniti!
Hvala jos jednom!

Branko

pre 20 godina

Jedina mana mu je cena. Prosečno napunjen opremom, novi S40 u AK Luka košta 25000+PDV, što je još malo pa strašno. Kakav crni BMW.

igi

pre 20 godina

Nazalost, od Volvoa je ostalo samo ime i karoserija. Ispod S40 su Focus i Mazda 3, koji su ipak jeftiniji, a nista manje bezbedni (ili sta god da je prednost Volvoa).

Ivan

pre 20 godina

Ja lično mislim da je 25000 evra + PDV previše za jedan (u osnovi) najobičniji Ford Mondeo. Za te pare se može uzeti Mondeo Titanium X, a za mnogo manje para neki običan Mondeo il Mazda 6 sa kojima S40 deli platformu i motore.
Jeste da S40 kao auto izgleda lepo, ali verujte mi da je Volvo još sa modelima S60 i S80 (dosta sam prešao i sa jedim i drugim) prestao da bude onaj Volvo koga su ljudi cenili (mada Volvo nikada nije bio dobar auto, već samo izuzetno siguran auto).
Relativno loša plastika (za tu klasu automobila), mnogo sitnih kvarova i problema i gomila loših rešenja: S60 recimo NEMA prostora na zadnjim sedištima za bilo koga višeg od 150cm.
Samo će vreme pokazati koliko će S40 biti uspešan na tržištu , pogotovo uz konkurenciju svoje sabraće Mondea i Mazde 6.

Ivan

pre 20 godina

Ufff...

Sad sam shvatio da S40 ne deli platformu sa Mondeom i Mazdom 6, nego sa Focusom i Mazdom 3.... Sto mu baš i ne dođe kao neki dobar podatak u korist S40...

Pored toga, pronašao sam da cena za nov S40 u Nemačkoj počinje od nekih 18.000 evra sa PDV-om, što znači da ovi naši prodavci baš lepo zarađuju na tom autu.

civi

pre 20 godina

2.0 je takodje PSA motor jer ima istu snagu kao i PSA 2.0 HDi a i Svedjani nikada i nisu proizvodili dizel automobilske motore iako imaju veliku tradiciju u proizvodnji kamionskih,sto mi je uvek bilo cudno...

Mica

pre 20 godina

Auto koji me svaki put odusevi kada ga vidim na putu, i jos sa repom koji podseca na avionska krila, zaista deluje fenomenalno.
Medjutim, kod nas je cena visoka, servisiranje uzasno skupo a putevi standardno uzasni.Da imam slobodnih 25000 ne bih ni sekunde razmiljao.

Rih

pre 20 godina

Ne mogu,a da ne primetim:od pozadi i iz profila puno lici na Skodu Octaviu 2.Cini mi se i da Volvo polako postaje konfekcija (koju bi,istina,rado posedovao,ali...)

Damir

pre 20 godina

@Prestrasen, ne brini, uvek postujem ogranicenje brzine u gradu.

Ono sto se trazi od automobila u gradu je ubrzanje (prestici autobus, prestrojiti se na vreme itd). Najveci broj nesreca se desava pre svega u gradovima i to upravo zbog prekoracenja ogranicenja brzine.

Velike brzine si dozvoljavam samo na dobrom auto putu bez krivina.

Kad vec pominjemo velike brzine, ovo su max brzine koje sam razvijao na auto putu:

195 km/h Toyota Yaris sedan 1.5
200 km/h Toyota Corolla 1.8
180 km/h Mazda 6

Dobra stvar mazdinog vesanja i upravljackog mehanizma je da vrlo precizno vozacu prenose brzinu i stanje na drumu.

Bilo je poprilicno "strasno" voziti 180 km/h u Mazdi 6, imao sam utisak da se auto "spustio" i zalepio za asfalt a volan je postao "tezak."

Nasuprot Mazdi 6, 200km/h u Yarisu i Corolli se ne oseca kao tako velika brzina.

Zanimljivo je da su limiteri u sva tri automobila postavljeni na 190 km/h, pa opet po brzinometru se predje ta brzina pre nego sto kompjuter iskljuci ubrizgavanje benzina u motor (pretpostavljam da tako rade limiteri u ovim automobilima).

Uzgred, dok sam isao 200 km/h u Corolli, pored mene je isao prijatelj u Astri II (2.0 motor) i njegov limiter brzine se aktivirao tacno na 190 km/h.

I za kraj preporuka, probajte Toyotu Yarisa (sedan). Njegov 1.5 vvt-i motor razvija 108 konja, sto uz tezinu od samo 880 kg daje kao rezultat vrlo pokretan auto koji se ne muci ni na autoputevima.

Doduse, torque kriva nije bas ravna pa je potrebno nesto dici obrtaje (3500+) da bi se u potpunosti iskoristilo ono sto nudi motor, pri naglim ubrzanjima i na uzbrdicama. Maximalni torque je 142 Nm na 4200 RPM.

Unutra je prostran (bez problema parira Corolli), ima veliki prtljaznik i uz sve to uzasno malo benzina trosi...

Sta vise pozeleti u toj klasi? :-)

Dragan

pre 20 godina

Damire,

Tvoja Mazda ima Peugeot motor.

Imam Peugeot 407SW 2.0 HDi. Moj prijatelj ima Mazdu 6 sa prakticno istim motorom pa smo ih uporedo testirali. Reci cu ti samo ono sto je ON zakljucio.

"Peugeot je krstarica, citav auto je konstruisan za uzivanje na dugim putovanjima"

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

"Mazda 6 je zivahnija zbog drugacije resenog menjaca tj. stepena prenosa. Peugeot je ocigledno imao nameru da napravi auto za uzivanje u voznji a ne za jurcanje"

"Kvalitet zavrsne obrade u kabini 407-ice je bolji od Mazdinog"

"Menjac 407-ice je precizan i utegnut. Mazdin je razglavljen i klimav"

"Mazda je osetno bucnija"

"Peugeot fantasticno lezi na putu, body roll (zanosenje karoserije) prakcino ne postoji ni pri agresivnim manevrima pri vecim brzinama"

Toliko. Sad... ti vidi....

Dragan

pre 20 godina

Damirova Mazda ima Peugeot motor.

Imam Peugeot 407SW 2.0 HDi. Moj prijatelj ima Mazdu 6 sa prakticno istim motorom pa smo ih uporedo testirali. Reci cu ti samo ono sto je ON zakljucio.

"Peugeot je krstarica, citav auto je konstruisan za uzivanje na dugim putovanjima"

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

"Mazda 6 je zivahnija zbog drugacije resenog menjaca tj. stepena prenosa. Peugeot je ocigledno imao nameru da napravi auto za uzivanje u voznji a ne za jurcanje"

"Kvalitet zavrsne obrade u kabini 407-ice je bolji od Mazdinog"

"Menjac 407-ice je precizan i utegnut. Mazdin je razglavljen i klimav"

"Mazda je osetno bucnija"

"Peugeot fantasticno lezi na putu, body roll (zanosenje karoserije) prakcino ne postoji ni pri agresivnim manevrima pri vecim brzinama"

Damir

pre 20 godina

Moja mazda nije diesel vec benzinac, takodjer nema manuelni menjac vec je automatik. Motor je original Mazdin (koji takodjer proizvodi Ford kao duratec seriju).

Peugeot koji sam vozio je takodjer bio automatik, tip-tronic.

Peugeotov tip-tronic je bio razocarenje, jer nije radio kako bi covek ocekivao da radi. Recimo, vozis se drugom i hoces da prebacis u trecu, pomeris automatski menjac jednom (da prebacis u trecu) a 407-ca to izkulira i kaze "ok, prebacicu u trecu, ali tek kad stignes do blizu crvenog na obrtajima." Sto ce reci, ni blizu tome kako radi manuelni menjac i cemu i sluzi ideja tip-tronica.

Probao sam i 407-cu sa manuelnim menjacem, no nazalost nikad nisam probao mazdu sa manuelnim menjacem (hatchback verzija sestice je dolazio samo sa automatik menjacem), pa ne mogu da ih poredim.

Manuelni menjac 407-ce je na nivou menjaca iz Toyote Corolle.

Sto se tice zavrsne obrate u kabini 407-ce, prepuna je plastike (pogotovo centralni deo table) koja jednostavno ne odgovara kvalitetom toj klasi automobila.

Ne znam kako mozete da poredite kozni volan Mazde 6 i gray titanium detalje sa plasticnim volanom 407-ce i tvrdom plastikom. No o ukusima ne vredi raspravljati :-)

Elem, prostor na zadnjoj klupi 407-ce je premali za iole vislje osobe.

Klasican test prostora u kabini, vozac namesti sediste za udobnu voznju, a onda sedne pozadi i vidi koliko je mesta ostalo, jednostavno ne moze da prodje.

So, imas skup auto a sramota te da povezes prijatelje na zadnjem sedistu? To je za mene neprihvatljivo.

Sto se tice krstarenja, slazem se, 407-ca je pravljena za krstarenje po auto-putevima.

Izuzetno je tiha (wind noise y road noise su neprimetni) ali sve to samo dok ne pokusas da prestignes nekoga na autoputu - tada pocinje neprijatan zvuk motora i pitanje "hoce li ili nece izvuci svojih tonu i po na vreme."

Sve ovo, naravno vazi za Peugeot 407 2.0 benzinac, koji ima samo 137 konja na 1521 kg tezine (plus dodati na to tezinu putnika) i torque od 191 Nm na 4000 RPM. Potpuno neprimereno za tu tezinu.

Diesel razvija veci torque na manjim obrtajima, ali sve to ne pomaze previse na autoputu pri prestizanju pri 100km/h ili na uzbrdici sa punim automobilom (porodica sa prtljagom, na primer).

Od 0 do 100 km/h 407-ci treba 12.20 sec (automatik) i 10.30 sec (manual), sto je gore od Toyote *Yarisa* 11.5 sec za 1.3 motor i 8.5 sec za 1.5 motor.

Prtljaznik u 407-ci ima 407 lt, dok recimo Toyota *Yaris* (sedan) ima prtljaznik od 442 lt!

407-ca je potpuno iracionalna kupovina koja nije vodjena ni prakticnoscu ni povratnom spregom "ulozeno - dobijeno"

Po mom misljenju, 407-ca je cist hype (sarena laza po srpski).

Sto se tice:

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

Ne znam kako mozes da gledas na ostale sa visine kad te obican Toyota *Yaris* ostavi daleko iza sebe na svakom semaforu, a pri prestizanju na autoputu sa punim autom ili ne daj boze na uzbrdici kreces da saltas u trecu. :-)

Primetio si da nisam mnogo pominjao Mazdine dimenzije i karakteristike.

Mislim da je dovoljno bilo porediti 407-cu sa Toyotom Yarisom, koji unutra ima mesta (pogotovo na zadnjoj klupi) koliko i 407-ca, veci prtljaznik, bolju startnost, istu max brzinu i naravno, daleko manju potrosnju.

Znam da poredim dve razlicite klase automobila, ali, za tu razliku u ceni ne bi smelo biti moguce uopste i pomisliti na poredjenje.

Za kraj, kako si opisao "uzivanje u voznji" i 407-cu ispada da je "najvece uzivanje u voznji" voziti se autobusom (minimalna buka, minimalno truckanje, udobna sedista).

Za uzivanje u voznji je (barem meni, a cini se i velikom broju ljudi koji kupuju Mazdu 6) potrebno vise no "osecam se kao da sam u velikom brodu koji ide laganeza po reci".

Naravno, koliko ljudi toliko i ukusa. ;-)

bbr

pre 20 godina

pitanje za damira

posto mi se svidjaju tvoji komentari, da li mozda imas iskustva sa hondama? cini mi se da si u USA, a tamo je honda prilicno popularna. konkretno me zanimaju poredjenja yarisa i jazza, odnosno corolle i civica.

Damir

pre 20 godina

bbr,

Nazalost nikad nisam probao Hondu Civic. U vreme kad sam kupovao Corollu, istrazivao sam dosta i o Civicu.

Civic ima manje snage od Corolle: Honda Civic: 130hp/6300 RPM ili 115hp/6100 RPM u zavisnosti od modela, Toyota Corolla 1.8: 134hp (130hp u USA)/6000 RPM.

Prema pisanju vlasnika, Civic-ov motor je bucniji od Corollinog.

Civic ima manji prtljaznik (402l honda, 437l toyota) i nesto manje prostora za putnike.

Pored svega toga, Civic od 130hp je bio znacajno skuplji od Corolle.

Interesantno je da se ocekuje novi model Civic-a za 2006-tu koji ce biti potpuno redizajniran, so mozda bi bilo pametno sacekati neko vreme i videti sta novo spremaju u Hondi.


Corollu (model 2004, motor 1.8 vvt-i) sam imao godinu dana i ne mogu reci da je preporucujem, pre svega zbog:

1. Krckanja i skripanja u kabini: deo kontrolne table, deo plafona (labav kabl antene), blizu air condition-a etc..

Nije prolazilo ni po dva meseca a da ne odvezem auto u servis da mu eliminisu nova skripanja i krckanja.

2. Pri voznji po neravnom putu cuje se "kao da je nesto labavo" sa desne strane automobila, ispod vrata. Na internetu su tvrdili (uobicajen problem) da je uzrok uzana plasticna oplata koja ide celom duzinom poda, blizu vrata (mozes da je vidis ako se sagnes i pogledas ispod auta).

3. Nedovoljno zvucno izolovan auspuh koji zamara ljude koji sede na zadnjem sedistu, kada se vozi na auto-putu, preko 100km/h.

4. Najveci problem je cinjenica da kada se vozi 120 km/h u petoj brzini, motor pravi uzasnu buku (rezonira sa nekim delom sasije ili oplate, po svemu sudeci). Ako vozis 130 km/h, ne cuje se brujanje.

Buka je vezana za broj obrtaja, (3400 RPM ako se dobro secam), bez obzira u kojoj si brzini. Moze vrlo lako da se primeti i u leru, lagano daj gas dok se obrtaji polako dizu. U jednom trenutku motor postane bitno bucniji (bruji) i kada se predje odredjeni broj obrtaja ponovo se utisa.

Na internetu a i u servisu su tvrdili da je problem suvise kruto vesanje motora, za koje su u Toyoti pogresno mislili da ce vremenom i upotrebom automobila da omeksa.

Ni jedan od pomenutih problema u servisu nisu uspeli da srede. Menjali su neke delove oplate ispod motora, no nije pomoglo.

Inace, Corolla je zaista udobna sto se tice prostora u kabini, buka vetra je prilicno utisana i tek kad se predje 140 km/h postaje ociglednija.

Buka od puta/tockova je (kao i buka od vetra) mnogo manja u Corolli nego u recimo Mazdi 6.

Da nije problema sa bukom motora i auspuha i gomilom krckanja u kabini, to bi bio odlican auto.

Ako mislis da putujes autoputem, zaboravi na Corollu 1.8, osim ukoliko nije izasao novi "unapredjen" model.

Sto se tice Yarisa (sedan 1.5), imam samo reci pohvale. Imao sam ga godinu i po i bilo je pravo uzivanje voziti ga. Prelazio sam hiljadu kilometara u cugu i nikad nije bilo nikakvih problema. Yarisova centralna konzola je sjajno resenje, pogotovo ako uzmes model sa digitalnim brzinometrom. Vozio sam ga i punog (4 odrasle osobe i prtljag) i nije bilo ni malo skuceno.

Zasto sam prodao Yarisa i uzeo Corollu? Pao sam na pricu prodavca da je Corolla sve sto i Yaris samo vece, jace i udobnije. Ispostavilo se da je Corolla samo veca glavobolja i nista vise. Na kraju, morao sam da je prodam, bilo je ili corolla ili moji zivci :-))

So moj savet je, probaj sva cetiri automobila, po nekoliko puta, ima toliko prodavaca da kod svakog mozes da probas par puta i ne zaboravi da obratis paznju na sledece:

1. Kada namestis vozacevo sediste sedi pozadi i vidi koliko je mesta ostalo. Proveri da li udaras glavom u plafon na zadnjem sedistu. Proveri da li udaras kolenima u volan. Da li u krivini "ceses" volanom o noge. Proveri da li se obaraju zadnja sedista i budi siguran da je velicina prtljaznika odgovarajuca za tvoje potrebe.

2. Da li brzine (manuelni menjac) menjas lako i precizno ili je kretanje menjaca "labavo i hrapavo." Ako je autmatik, da li menja "bas kad treba" ili ceka previse dugo/malo da promeni. Takodjer da li cima pri menjanju brzina ili sve ide "glatko."

3. Provozaj auto po losem putu. Obrati paznju na krckanja, lupkanja itd. u kabini i od spolja.

4. Probaj auto na auto-putu, bar 120 km/h. Obrati paznju na buku motora, buku vetra, tockova i izduvne grane.

5. Obrati paznju na naginjanje auta u krivinama (body roll) i vidi da li ce ti to praviti problem sa tvojim stilom voznje.

6. Trazi od prodavca (za slucaj da insistira da ide sa tobom u probnu voznju) da ne prica, ugasi radio i ventilaciju. To je jedini nacin da miru probas auto i cujes sve sto cete kasnije maltretirati. Ako je moguce, probaj auto na ulicama sa malo saobracaja (malo buke).

7. Trazi podatak o duzini kocenja od 100-0 km/h.

8. Vidi da li je potrebno da dizes obrtaje motora u visine pri kretanju sa semafora da bi "pratio" ostale ucesnike u saobracaju.

9. Povedi nekog svog punackijeg prijatelja sa sobom na test voznju. Tako ces videti da li ti odgovara snaga motora :-)

10. Pitaj na koliko kilometara idu redovni servisi. Toyota je nezgodna jer mora da ide na redovni servis svakih 5.000km ili gubi garanciju. Mazda ima servis na svakih 10.000km.

11. Pitaj da li ce ti servis dati drugi auto na koriscenje dok je tvoj na opravci (za slucaj da se ne daj boze desi nesto automobilu pod garancijom).

12. Naravno, bitno je i koliko traje garancija. Toyota daje 3 godine ili 100.000km, (5 godina u Lat. Americi), Mazda 3 godine ili 110.000km, Honda 3 godine ili 100.000km.

13. ABS/EBD/Air Bags itd.. sto vise, to bolje :-))

Ja naravno nisam znao za ta "pravila" pre nego sam kupio Corollu i presao sam se. Morao sam da "sklopim" test listu uceci na sopstvenim greskama :-))

za Damira

pre 20 godina

kad si vec birao automobile te klase, nisi trebao toliko da se trudis, trebalo je da dodas jos malo novca i kupis sebi novi audi a4, ili a3 sportback i resis problem i udobnosti, i ubrzanja, i prosotra na zadnjoj klupi,...

Damir

pre 20 godina

Dragane, hvala na tvom iscrpnom odgovoru. Apsolutno razumem tvoj pogled na uzivanje u voznji i komentare u vezi poredjenja razlicitih motora.

Uzgred, imao sam potpuno isti stav kao i ti glede voznje pre nego sam probao Mazdu 6.

Prvi auto koji sam uzeo na test drajv je bio Citroen C5, upravo trazeci udobnost i tisinu u kabini.

Nakon njega, testirao sam Peugeot 407, a tek kao poslednji sam probao Mazdu 6.

Promena misljenja koja je usledila kod mene nakon probne voznje benzinske sestice je bila drasticna :-)

Glede "okretanja" ljudi i zastajkivanja pored parkirane Mazde 6, paznje mu ne fali :-)

Pogotovo je zabavno kad stanem na semaforu pored 407-ce a vlasnik malo malo pa baci skriveni pogled na prednji deo mazde sa "upitnim/zacudjenim" pogledom ;-)

Tu naravno odmah padne i statement dizanjem RPM-ova na 5000 i ostavljanjem 407-ce u prasini. :-)

Mala zadovoljstva koja zivot donosi :-)

Iskreno, da je 407-ca imala vise prostora na zadnjem sedistu i da me nije naterala da stisnem gas do daske da bih je popeo uz "test" uzbrdicu verovatno bih danas pricao drugu pricu.

Dragan

pre 20 godina

Prestraseni,

Ovo rasprava je javna. Ako se ne slazes sa necijim komentarom, nema potrebe da koristis ruzne reci. To sto si rekao i kako si rekao ne govori puno o nama, vec o tebi.

Damire,

Drago mi je da smo razmenili misljenja :) Meni se Mazda 6 dopada kao auto, ali Peugeot je Peugeot.

Pozdrav,

milivoje

pre 20 godina

ovde vlasnik mazde6 sa diesel motorom.
znate kako, vlasnici mazde6 ispred sebe imaju samo jednog takmaca. hondu accord sa novim diesel motorom. ostalo je sve boranija. dugo se nije pojavilo vozilo sa tako skladnim spojem motora, vesanja i transmisije kao mazda6. honda je otisla korak dalje u potrazi za perfekcijom.
u medjubrzanjima i osecaju pri preticanju mazda nema konkurenciju ni na vidiku. na autoputu samo dizeli iznad 2,5 litra imaju snase da se nose sa dinamikom koju mazda ispoljava u voznji...
probajte, necete se pokajati.
peugeot 407 sam probao, u pitanju je jedna dobro utegnuta, suzdrzana, troma drtina. voznja bez uzbudjenja i zabave, vise za slusanje prokofijeva i mocarta. mazda je potpuno druga prica.

Gandi

pre 20 godina

Momke koji voze Mazde 6 i Peugeot 407 pozdravlja drumski kolega koji vozi Alfu Romeo 166.

Rasprava vam je bila donekle konstruktivna, malo emotivna, sve u svemu opsirna i van konteksta teme.

Ako se secate tema je Volvo S40, i kako ga nisam vozio (a volela bi to moja supruga) moracu da ovde zavrsim pisanje sa nadom da ce mi za jedno 10-15 godina Volvo biti izbor ako ga do tada skroz ne komercijalizuju.

Zamislite Volvo sa njegovim dizjanom, smekom i imageom a koji bi pravili bezdusni robotizovani japanci, e to bi bio pun pogodak.

Dragan

pre 20 godina

Damire,

Tvoja Mazda ima Peugeot motor.

Imam Peugeot 407SW 2.0 HDi. Moj prijatelj ima Mazdu 6 sa prakticno istim motorom pa smo ih uporedo testirali. Reci cu ti samo ono sto je ON zakljucio.

"Peugeot je krstarica, citav auto je konstruisan za uzivanje na dugim putovanjima"

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

"Mazda 6 je zivahnija zbog drugacije resenog menjaca tj. stepena prenosa. Peugeot je ocigledno imao nameru da napravi auto za uzivanje u voznji a ne za jurcanje"

"Kvalitet zavrsne obrade u kabini 407-ice je bolji od Mazdinog"

"Menjac 407-ice je precizan i utegnut. Mazdin je razglavljen i klimav"

"Mazda je osetno bucnija"

"Peugeot fantasticno lezi na putu, body roll (zanosenje karoserije) prakcino ne postoji ni pri agresivnim manevrima pri vecim brzinama"

Toliko. Sad... ti vidi....

milivoje

pre 20 godina

ovde vlasnik mazde6 sa diesel motorom.
znate kako, vlasnici mazde6 ispred sebe imaju samo jednog takmaca. hondu accord sa novim diesel motorom. ostalo je sve boranija. dugo se nije pojavilo vozilo sa tako skladnim spojem motora, vesanja i transmisije kao mazda6. honda je otisla korak dalje u potrazi za perfekcijom.
u medjubrzanjima i osecaju pri preticanju mazda nema konkurenciju ni na vidiku. na autoputu samo dizeli iznad 2,5 litra imaju snase da se nose sa dinamikom koju mazda ispoljava u voznji...
probajte, necete se pokajati.
peugeot 407 sam probao, u pitanju je jedna dobro utegnuta, suzdrzana, troma drtina. voznja bez uzbudjenja i zabave, vise za slusanje prokofijeva i mocarta. mazda je potpuno druga prica.

VLadan

pre 20 godina

Bez zle namere, upravo videh presek prilikom sudara i setih se nove Zeder brave. Da li ona smanjuje ili ne menja osobine upravljackog stuba u ovakvim situacijama. Stub na mojoj Hondi se lomi na 4 dela, zanima me da li ovakva ugradnja, prakticno, pogorsava stanje?

Inace, Volvo se trudi, ali ih Ford ne pusta da zive, mada su se super provukli sa vodopad konzolom....

Bane

pre 20 godina

Skoro savršen auto. Prava šteta što Volvo ne sarađuje s Toyotom nego sa Fordom. Ovako prosto ne znam da li da se odlučim za ovaj Volvo ili za Prius. Jedino se našim džiberima neće svideti, jer liči na BMW 3 al nije. Pah koji maler

Damir

pre 20 godina

Volvo S40 je bio jedan od "kandidata" koje sam testirao pri kupovini novog automobila.

Visok sam 1.89m i kada sam pokusao da sednem na zadnje sediste udario sam glavom u plafon. Covek mora da sedi pogrbljen na zadnjem sedistu u ovom automobilu.

Izbor su bili:

Volvo S40 (Mali prostor na zadnjem sedistu i nizak plafon)

Citroen C5 (Mnogo trosi, amortizeri nisu dovoljno robusni za puteve kojima se vozim, nema dovoljno feedbacka od automobila, imate utisak da vozite veliki recni camac a ne auto)

Renault Laguna (Mali prostor na zadnjem sedistu i nizak plafon)

Toyota Avensis (Los kvalitet u kabini, krckanja, pucketanja, skripanja, motor koji nije dovoljno dobro zvucno izolovan)

Subary Legacy (Uzasno mali auto unutra, cak i na prednjem sedistu, volan koji ima mali hod i ne moze da se "izvuce" ka vozacu)

Peugeot 407 (Neverovatno koliko fali snaga ovom automobilu. Ima motor koji ide uz 307-cu a pokusava da pokrene 1500kg tezine. Trom, spor auto, na uzbrdicama morate da pritisnete gas do daske (automatik). Za cudo, kada motor predje 4000 RPM postaje ruzno bucan. Takodjer, vrlo malo prostora na zadnjoj klupi i mali prtljaznik u poredjenju sa ostalim automobilima. Ah da, i losa preglednost za vozaca u svim pravcima).

By the way, na kraju sam odabrao Mazdu 6.

Velik automobil unutra i napred i pozadi, UZASNO ZABAVAN kada se pritisne gas do daske. RPM mu skoce na 6500 ocas posla uz sjajan sportski zvuk motora (zvuci kao da je pravljen da radi na tim obrtajima, a ne kao da ce svakog casa da ispusti dusu, poput avensisa i peugeota 407).

Vesanje je takodjer sjajno, prvi put sam u mazdi 6 primetio da nema zanosenja u krivinama (za razliku od svih ostalih automobila koje sam probao).

Motor je odlicno zvucno izolovan tako da ako ne vozite sportski, motor i ne primecujete.

Mada, zvuk motora kad predje 4000 RPM je toliko zarazan da samo cekam pravu liniju i cist put da ga "nagazim do daske."

Svaki put kad izadjem iz Mazde 6 izadjem sa osmehom na licu.

Zanimljivo je da prodavci mazde znaju za "stos." Pri poslednjoj probnoj voznji sestice, prodavac mi rece da zgazim do daske (isli smo 100 na sat u tom trenutku), automatik je brzo bacio dve brzine nanize, motor je muski zaurlao (uz odmah primetno ubrzanje) a meni je naravno istog trenutka izasao osmeh od uveta do uveta.

Svi ostali automobili koje sam vozio nisu ostavili ni najmanje zabavan utisak, plus nisu bili ni blizu rafinirani kakvim se prikazuju u reklamama.

Aleksandar

pre 20 godina

Predivan auto! Autoru se zaista mnogo zahvaljujem na ovom tekstu koji me je stvarno odusevio. Nazalost jos uvek nisam u situaciji da priustim sebi ovaj automobil, ali prvom prilikom cu to uciniti!
Hvala jos jednom!

Branko

pre 20 godina

Jedina mana mu je cena. Prosečno napunjen opremom, novi S40 u AK Luka košta 25000+PDV, što je još malo pa strašno. Kakav crni BMW.

mkkoska@yahoo.com

pre 20 godina

odlican auto i uopste cela gama je fenomenalna, ali kod nas se izuzetno tesko prodaje kasnije kao polovan. isti slucaj je i sa saabom, odlican auto ali nema sanse da ga prodate kasnije. nas seljak ga tretira kao cistu egzotiku za koju nikad ne bi dao novac. prava steta.

igi

pre 20 godina

Nazalost, od Volvoa je ostalo samo ime i karoserija. Ispod S40 su Focus i Mazda 3, koji su ipak jeftiniji, a nista manje bezbedni (ili sta god da je prednost Volvoa).

Ivan

pre 20 godina

Ja lično mislim da je 25000 evra + PDV previše za jedan (u osnovi) najobičniji Ford Mondeo. Za te pare se može uzeti Mondeo Titanium X, a za mnogo manje para neki običan Mondeo il Mazda 6 sa kojima S40 deli platformu i motore.
Jeste da S40 kao auto izgleda lepo, ali verujte mi da je Volvo još sa modelima S60 i S80 (dosta sam prešao i sa jedim i drugim) prestao da bude onaj Volvo koga su ljudi cenili (mada Volvo nikada nije bio dobar auto, već samo izuzetno siguran auto).
Relativno loša plastika (za tu klasu automobila), mnogo sitnih kvarova i problema i gomila loših rešenja: S60 recimo NEMA prostora na zadnjim sedištima za bilo koga višeg od 150cm.
Samo će vreme pokazati koliko će S40 biti uspešan na tržištu , pogotovo uz konkurenciju svoje sabraće Mondea i Mazde 6.

Ivan

pre 20 godina

Ufff...

Sad sam shvatio da S40 ne deli platformu sa Mondeom i Mazdom 6, nego sa Focusom i Mazdom 3.... Sto mu baš i ne dođe kao neki dobar podatak u korist S40...

Pored toga, pronašao sam da cena za nov S40 u Nemačkoj počinje od nekih 18.000 evra sa PDV-om, što znači da ovi naši prodavci baš lepo zarađuju na tom autu.

civi

pre 20 godina

2.0 je takodje PSA motor jer ima istu snagu kao i PSA 2.0 HDi a i Svedjani nikada i nisu proizvodili dizel automobilske motore iako imaju veliku tradiciju u proizvodnji kamionskih,sto mi je uvek bilo cudno...

Mica

pre 20 godina

Auto koji me svaki put odusevi kada ga vidim na putu, i jos sa repom koji podseca na avionska krila, zaista deluje fenomenalno.
Medjutim, kod nas je cena visoka, servisiranje uzasno skupo a putevi standardno uzasni.Da imam slobodnih 25000 ne bih ni sekunde razmiljao.

Rih

pre 20 godina

Ne mogu,a da ne primetim:od pozadi i iz profila puno lici na Skodu Octaviu 2.Cini mi se i da Volvo polako postaje konfekcija (koju bi,istina,rado posedovao,ali...)

Damir

pre 20 godina

@Prestrasen, ne brini, uvek postujem ogranicenje brzine u gradu.

Ono sto se trazi od automobila u gradu je ubrzanje (prestici autobus, prestrojiti se na vreme itd). Najveci broj nesreca se desava pre svega u gradovima i to upravo zbog prekoracenja ogranicenja brzine.

Velike brzine si dozvoljavam samo na dobrom auto putu bez krivina.

Kad vec pominjemo velike brzine, ovo su max brzine koje sam razvijao na auto putu:

195 km/h Toyota Yaris sedan 1.5
200 km/h Toyota Corolla 1.8
180 km/h Mazda 6

Dobra stvar mazdinog vesanja i upravljackog mehanizma je da vrlo precizno vozacu prenose brzinu i stanje na drumu.

Bilo je poprilicno "strasno" voziti 180 km/h u Mazdi 6, imao sam utisak da se auto "spustio" i zalepio za asfalt a volan je postao "tezak."

Nasuprot Mazdi 6, 200km/h u Yarisu i Corolli se ne oseca kao tako velika brzina.

Zanimljivo je da su limiteri u sva tri automobila postavljeni na 190 km/h, pa opet po brzinometru se predje ta brzina pre nego sto kompjuter iskljuci ubrizgavanje benzina u motor (pretpostavljam da tako rade limiteri u ovim automobilima).

Uzgred, dok sam isao 200 km/h u Corolli, pored mene je isao prijatelj u Astri II (2.0 motor) i njegov limiter brzine se aktivirao tacno na 190 km/h.

I za kraj preporuka, probajte Toyotu Yarisa (sedan). Njegov 1.5 vvt-i motor razvija 108 konja, sto uz tezinu od samo 880 kg daje kao rezultat vrlo pokretan auto koji se ne muci ni na autoputevima.

Doduse, torque kriva nije bas ravna pa je potrebno nesto dici obrtaje (3500+) da bi se u potpunosti iskoristilo ono sto nudi motor, pri naglim ubrzanjima i na uzbrdicama. Maximalni torque je 142 Nm na 4200 RPM.

Unutra je prostran (bez problema parira Corolli), ima veliki prtljaznik i uz sve to uzasno malo benzina trosi...

Sta vise pozeleti u toj klasi? :-)

Dragan

pre 20 godina

Damirova Mazda ima Peugeot motor.

Imam Peugeot 407SW 2.0 HDi. Moj prijatelj ima Mazdu 6 sa prakticno istim motorom pa smo ih uporedo testirali. Reci cu ti samo ono sto je ON zakljucio.

"Peugeot je krstarica, citav auto je konstruisan za uzivanje na dugim putovanjima"

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

"Mazda 6 je zivahnija zbog drugacije resenog menjaca tj. stepena prenosa. Peugeot je ocigledno imao nameru da napravi auto za uzivanje u voznji a ne za jurcanje"

"Kvalitet zavrsne obrade u kabini 407-ice je bolji od Mazdinog"

"Menjac 407-ice je precizan i utegnut. Mazdin je razglavljen i klimav"

"Mazda je osetno bucnija"

"Peugeot fantasticno lezi na putu, body roll (zanosenje karoserije) prakcino ne postoji ni pri agresivnim manevrima pri vecim brzinama"

Damir

pre 20 godina

Moja mazda nije diesel vec benzinac, takodjer nema manuelni menjac vec je automatik. Motor je original Mazdin (koji takodjer proizvodi Ford kao duratec seriju).

Peugeot koji sam vozio je takodjer bio automatik, tip-tronic.

Peugeotov tip-tronic je bio razocarenje, jer nije radio kako bi covek ocekivao da radi. Recimo, vozis se drugom i hoces da prebacis u trecu, pomeris automatski menjac jednom (da prebacis u trecu) a 407-ca to izkulira i kaze "ok, prebacicu u trecu, ali tek kad stignes do blizu crvenog na obrtajima." Sto ce reci, ni blizu tome kako radi manuelni menjac i cemu i sluzi ideja tip-tronica.

Probao sam i 407-cu sa manuelnim menjacem, no nazalost nikad nisam probao mazdu sa manuelnim menjacem (hatchback verzija sestice je dolazio samo sa automatik menjacem), pa ne mogu da ih poredim.

Manuelni menjac 407-ce je na nivou menjaca iz Toyote Corolle.

Sto se tice zavrsne obrate u kabini 407-ce, prepuna je plastike (pogotovo centralni deo table) koja jednostavno ne odgovara kvalitetom toj klasi automobila.

Ne znam kako mozete da poredite kozni volan Mazde 6 i gray titanium detalje sa plasticnim volanom 407-ce i tvrdom plastikom. No o ukusima ne vredi raspravljati :-)

Elem, prostor na zadnjoj klupi 407-ce je premali za iole vislje osobe.

Klasican test prostora u kabini, vozac namesti sediste za udobnu voznju, a onda sedne pozadi i vidi koliko je mesta ostalo, jednostavno ne moze da prodje.

So, imas skup auto a sramota te da povezes prijatelje na zadnjem sedistu? To je za mene neprihvatljivo.

Sto se tice krstarenja, slazem se, 407-ca je pravljena za krstarenje po auto-putevima.

Izuzetno je tiha (wind noise y road noise su neprimetni) ali sve to samo dok ne pokusas da prestignes nekoga na autoputu - tada pocinje neprijatan zvuk motora i pitanje "hoce li ili nece izvuci svojih tonu i po na vreme."

Sve ovo, naravno vazi za Peugeot 407 2.0 benzinac, koji ima samo 137 konja na 1521 kg tezine (plus dodati na to tezinu putnika) i torque od 191 Nm na 4000 RPM. Potpuno neprimereno za tu tezinu.

Diesel razvija veci torque na manjim obrtajima, ali sve to ne pomaze previse na autoputu pri prestizanju pri 100km/h ili na uzbrdici sa punim automobilom (porodica sa prtljagom, na primer).

Od 0 do 100 km/h 407-ci treba 12.20 sec (automatik) i 10.30 sec (manual), sto je gore od Toyote *Yarisa* 11.5 sec za 1.3 motor i 8.5 sec za 1.5 motor.

Prtljaznik u 407-ci ima 407 lt, dok recimo Toyota *Yaris* (sedan) ima prtljaznik od 442 lt!

407-ca je potpuno iracionalna kupovina koja nije vodjena ni prakticnoscu ni povratnom spregom "ulozeno - dobijeno"

Po mom misljenju, 407-ca je cist hype (sarena laza po srpski).

Sto se tice:

"407-ica je takav auto da kada ga vozis, gledas na nas ostale sa visine"

Ne znam kako mozes da gledas na ostale sa visine kad te obican Toyota *Yaris* ostavi daleko iza sebe na svakom semaforu, a pri prestizanju na autoputu sa punim autom ili ne daj boze na uzbrdici kreces da saltas u trecu. :-)

Primetio si da nisam mnogo pominjao Mazdine dimenzije i karakteristike.

Mislim da je dovoljno bilo porediti 407-cu sa Toyotom Yarisom, koji unutra ima mesta (pogotovo na zadnjoj klupi) koliko i 407-ca, veci prtljaznik, bolju startnost, istu max brzinu i naravno, daleko manju potrosnju.

Znam da poredim dve razlicite klase automobila, ali, za tu razliku u ceni ne bi smelo biti moguce uopste i pomisliti na poredjenje.

Za kraj, kako si opisao "uzivanje u voznji" i 407-cu ispada da je "najvece uzivanje u voznji" voziti se autobusom (minimalna buka, minimalno truckanje, udobna sedista).

Za uzivanje u voznji je (barem meni, a cini se i velikom broju ljudi koji kupuju Mazdu 6) potrebno vise no "osecam se kao da sam u velikom brodu koji ide laganeza po reci".

Naravno, koliko ljudi toliko i ukusa. ;-)

Branko

pre 20 godina

Najveća mana S40 u Srbiji mu je cena prilikom kasnije prodaje. Ako kupujete polovan S40, možete kupiti odličan auto za 8-9 hiljada evra. Šta ćete, nije VW i nije dizel.

bbr

pre 20 godina

pitanje za damira

posto mi se svidjaju tvoji komentari, da li mozda imas iskustva sa hondama? cini mi se da si u USA, a tamo je honda prilicno popularna. konkretno me zanimaju poredjenja yarisa i jazza, odnosno corolle i civica.

Damir

pre 20 godina

bbr,

Nazalost nikad nisam probao Hondu Civic. U vreme kad sam kupovao Corollu, istrazivao sam dosta i o Civicu.

Civic ima manje snage od Corolle: Honda Civic: 130hp/6300 RPM ili 115hp/6100 RPM u zavisnosti od modela, Toyota Corolla 1.8: 134hp (130hp u USA)/6000 RPM.

Prema pisanju vlasnika, Civic-ov motor je bucniji od Corollinog.

Civic ima manji prtljaznik (402l honda, 437l toyota) i nesto manje prostora za putnike.

Pored svega toga, Civic od 130hp je bio znacajno skuplji od Corolle.

Interesantno je da se ocekuje novi model Civic-a za 2006-tu koji ce biti potpuno redizajniran, so mozda bi bilo pametno sacekati neko vreme i videti sta novo spremaju u Hondi.


Corollu (model 2004, motor 1.8 vvt-i) sam imao godinu dana i ne mogu reci da je preporucujem, pre svega zbog:

1. Krckanja i skripanja u kabini: deo kontrolne table, deo plafona (labav kabl antene), blizu air condition-a etc..

Nije prolazilo ni po dva meseca a da ne odvezem auto u servis da mu eliminisu nova skripanja i krckanja.

2. Pri voznji po neravnom putu cuje se "kao da je nesto labavo" sa desne strane automobila, ispod vrata. Na internetu su tvrdili (uobicajen problem) da je uzrok uzana plasticna oplata koja ide celom duzinom poda, blizu vrata (mozes da je vidis ako se sagnes i pogledas ispod auta).

3. Nedovoljno zvucno izolovan auspuh koji zamara ljude koji sede na zadnjem sedistu, kada se vozi na auto-putu, preko 100km/h.

4. Najveci problem je cinjenica da kada se vozi 120 km/h u petoj brzini, motor pravi uzasnu buku (rezonira sa nekim delom sasije ili oplate, po svemu sudeci). Ako vozis 130 km/h, ne cuje se brujanje.

Buka je vezana za broj obrtaja, (3400 RPM ako se dobro secam), bez obzira u kojoj si brzini. Moze vrlo lako da se primeti i u leru, lagano daj gas dok se obrtaji polako dizu. U jednom trenutku motor postane bitno bucniji (bruji) i kada se predje odredjeni broj obrtaja ponovo se utisa.

Na internetu a i u servisu su tvrdili da je problem suvise kruto vesanje motora, za koje su u Toyoti pogresno mislili da ce vremenom i upotrebom automobila da omeksa.

Ni jedan od pomenutih problema u servisu nisu uspeli da srede. Menjali su neke delove oplate ispod motora, no nije pomoglo.

Inace, Corolla je zaista udobna sto se tice prostora u kabini, buka vetra je prilicno utisana i tek kad se predje 140 km/h postaje ociglednija.

Buka od puta/tockova je (kao i buka od vetra) mnogo manja u Corolli nego u recimo Mazdi 6.

Da nije problema sa bukom motora i auspuha i gomilom krckanja u kabini, to bi bio odlican auto.

Ako mislis da putujes autoputem, zaboravi na Corollu 1.8, osim ukoliko nije izasao novi "unapredjen" model.

Sto se tice Yarisa (sedan 1.5), imam samo reci pohvale. Imao sam ga godinu i po i bilo je pravo uzivanje voziti ga. Prelazio sam hiljadu kilometara u cugu i nikad nije bilo nikakvih problema. Yarisova centralna konzola je sjajno resenje, pogotovo ako uzmes model sa digitalnim brzinometrom. Vozio sam ga i punog (4 odrasle osobe i prtljag) i nije bilo ni malo skuceno.

Zasto sam prodao Yarisa i uzeo Corollu? Pao sam na pricu prodavca da je Corolla sve sto i Yaris samo vece, jace i udobnije. Ispostavilo se da je Corolla samo veca glavobolja i nista vise. Na kraju, morao sam da je prodam, bilo je ili corolla ili moji zivci :-))

So moj savet je, probaj sva cetiri automobila, po nekoliko puta, ima toliko prodavaca da kod svakog mozes da probas par puta i ne zaboravi da obratis paznju na sledece:

1. Kada namestis vozacevo sediste sedi pozadi i vidi koliko je mesta ostalo. Proveri da li udaras glavom u plafon na zadnjem sedistu. Proveri da li udaras kolenima u volan. Da li u krivini "ceses" volanom o noge. Proveri da li se obaraju zadnja sedista i budi siguran da je velicina prtljaznika odgovarajuca za tvoje potrebe.

2. Da li brzine (manuelni menjac) menjas lako i precizno ili je kretanje menjaca "labavo i hrapavo." Ako je autmatik, da li menja "bas kad treba" ili ceka previse dugo/malo da promeni. Takodjer da li cima pri menjanju brzina ili sve ide "glatko."

3. Provozaj auto po losem putu. Obrati paznju na krckanja, lupkanja itd. u kabini i od spolja.

4. Probaj auto na auto-putu, bar 120 km/h. Obrati paznju na buku motora, buku vetra, tockova i izduvne grane.

5. Obrati paznju na naginjanje auta u krivinama (body roll) i vidi da li ce ti to praviti problem sa tvojim stilom voznje.

6. Trazi od prodavca (za slucaj da insistira da ide sa tobom u probnu voznju) da ne prica, ugasi radio i ventilaciju. To je jedini nacin da miru probas auto i cujes sve sto cete kasnije maltretirati. Ako je moguce, probaj auto na ulicama sa malo saobracaja (malo buke).

7. Trazi podatak o duzini kocenja od 100-0 km/h.

8. Vidi da li je potrebno da dizes obrtaje motora u visine pri kretanju sa semafora da bi "pratio" ostale ucesnike u saobracaju.

9. Povedi nekog svog punackijeg prijatelja sa sobom na test voznju. Tako ces videti da li ti odgovara snaga motora :-)

10. Pitaj na koliko kilometara idu redovni servisi. Toyota je nezgodna jer mora da ide na redovni servis svakih 5.000km ili gubi garanciju. Mazda ima servis na svakih 10.000km.

11. Pitaj da li ce ti servis dati drugi auto na koriscenje dok je tvoj na opravci (za slucaj da se ne daj boze desi nesto automobilu pod garancijom).

12. Naravno, bitno je i koliko traje garancija. Toyota daje 3 godine ili 100.000km, (5 godina u Lat. Americi), Mazda 3 godine ili 110.000km, Honda 3 godine ili 100.000km.

13. ABS/EBD/Air Bags itd.. sto vise, to bolje :-))

Ja naravno nisam znao za ta "pravila" pre nego sam kupio Corollu i presao sam se. Morao sam da "sklopim" test listu uceci na sopstvenim greskama :-))

za Damira

pre 20 godina

kad si vec birao automobile te klase, nisi trebao toliko da se trudis, trebalo je da dodas jos malo novca i kupis sebi novi audi a4, ili a3 sportback i resis problem i udobnosti, i ubrzanja, i prosotra na zadnjoj klupi,...

Dragan

pre 20 godina

Damire, samo opusteno.

Imam utisak da ne govorimo o istim stvarima.

Ti si imao prilike da uporedis benzince sa tiptronic menjacima a ja dizelase sa manuelnim menjacima. Takodje sam ti naveo spisak komentara vlasnika Mazde 6, a ne moje. To bi valjda trebalo da zvuci ubedljivije od mojih licnih zapazanja.

Kada je rec o buci u kabini, Peugeot 407 dizel se ne cuje ni pri visim ni nizim obrtajima. Dizel motor u Mazdi 6 je prakticno isti takav a daleko je bucniji sto znaci da Mazda ima losiju zvucnu izolaciju.

Nije mi jasno sta si mislio sa koznim volanom. Ako se dobro secam, Mazda 6 koju sam vozio imala je takodje plastican volan a imao sam prilike da isprobam i 407 sa koznim volanom. To se zove razliciti nivo opreme. Svi mi volimo kozne volane.

Citava prica o unutrasnjem finishu je beskorisna. Procitaj u mom prethodnom post-u kako ih je uporedio vlasnik Mazde 6.

To sto poredis ubrzanje Yarisa sa razlicitim motorima je u najmanju ruku cudno. Kakve to ima veze?

Samo da pojasnim nekoliko stvari.

Fenomen uzivanja u voznji nije vezan iskljucivo za brzinu. Ako citas Klarksona na Times Online-u koji obozava brze automobile, shvatices koliko nijansi postoji koje cine da uzivas u voznji ili ne. Ubrzanje i puka snaga su samo jedan mali deo toga koji po pravilu nije presudan za krajnji utisak. Kada si ti video vozaca velikog Peugeot-a da se „potpisuje" na semaforu?? Takva kola ne kupuju ljudi kojima jurcanje automobilima predstavlja zivotni ideal. Naprotiv. Voziti francuska kola, a posebno Peugeot je nesto sto se zove "statement". Mozda to tebi ne znaci puno, ali je poznata stvar da je upravo to ono sto najvise nedostaje japanskim automobilima. "On vozi japance" je odrednica koju si sigurno puno puta cuo. Retko ko precizira marku. Tek je Tojota sa Lexus-om uspela da se odmakne od bledog i jednolicnog imidza japanskih vozila. Fenomen uzivanja u voznji koji ismevas je upravo nesto sto je strano japancima. To ima veze sa sushtinskim razlikama kultura u kojima je neki auto nastao. Klarkson tvrdi da se karakter nacije koja je proizvela neki auto oseti iz svakog zavrtnja ugradjenog u njemu. Ukratko, Evropljanima auto predstavlja nacin zivota a japancima sredstvo za zaradu. Evropljanima je bitno da uzivaju dok se voze svojim kolima, a Japancima je bitno da im se auto ne pokvari dok idu od tacke A do tacke B. Evropljanima je znacajno da njihov auto govori o njima a Japancima da sto brze stignu od tacke A do tacke B. Otuda Evropa pravi automobile poput Citroena 2CV, Mini Morisa, VW Bube, Porsche 911 i sl. Svaki taj auto predstavlja nacin zivota. Najezdom jeftinih a pouzdanih Japanaca s kraja 60-tih koji su u pocetku listom licili jedan na drugog, sistem vrednosti se malo promenio ali su razlike i dalje pristune. Japanci pokusavaju da se dizajnom priblize evropskom ukusu ali su u sustini ostali podjednako rigidni po pitanju te neuhvatljive velicine koja se zove uzivanje u voznji. Mozda da to objasnim ovako: Peugeot ima jedan od najvecih procenata vernosti medju svojim vozacima. Prema nekim statistikama, gotovo 80% ljudi koji jednom poseduju Peugeot, kupuju ga ponovo.

Mozda ovde izgleda kao da previse branim Peugeot jer ga vozim ali ovo sto pricam odnosi se podjednako na ostale evropske automobile. Pogledaj sta radi Citroen i Renault. Citroen je dugo pravio potpuno osobene automobile koji su bili namenjeni posebnim ljudima. Legendarni Spacek se nekada reklamirao ovako: Ima ugradjenu centralnu bravu - sa sedista vozaca lako mozete da otkljucate sva vrata. Ili: Citroen 2CV koji ide 70 km/h brzi je od Ferarija 628 koji ide 68 km/h. Spacek i danas ima kult svojih obozavalaca sto se ne moze reci za Datsun Sunny iz 1970-te. Da li bi Spacek bio ono sto jeste da je jedino merilo prilikom ocenjivanja automobila njegovo ubrzanje ili maksimalna brzina koju ti pominjes?

Ovde necu da govorim o BMW-u kao pravom muskom automobilu koji je istinski pravljen za vozaca. Niti cu da govorim o italijanskim sportskim automobilima kojima kojima nijedno sportsko vozilo sa drugih kontinenata ne moze da konkurise. Gde su onda Alfe sa svojim legendarnim lezanjem na putu i „muskim” voznim karakteristikama, slicnom BMW-u ali na mediteranski nacin?

Kako sam do sada u ovoj raspravi koristio zapazanja mog prijatelja, vlasnika Mazde 6 o Peugeot-u 407, hocu da kazem i nekoliko reci zasto JA volim svoj 407.

•Prvo, zbog lava na haubi. Kada vozis francuska kola, svima stavljas do znanja da si poseban i da ne pristajes na lose kompromise i konvencije. Kada vozis Peugeot, onda jos porucujes kako znas dobro da izaberes jer kupujes auto koji ima francuski shmek i nemacku pouzdanost.
•Imam vrlo snazan utisak da kada vozim Peugeot 407, uobicajene medjugradske razdaljine se cine kao da su krace a iz kola izlazim sa osmehom na licu, ne zbog brzine vec zbog udobnosti i uzivanja za volanom. Ovaj auto ne umara vec odmara.
•Obozavam da ga vozim u krivinama. Cuo sam negde da je prednje ogibljenje 407-ice konstruisao neki inzenjerski vunderkind i da je kao tehnicko resenje prava ekstravagancija. Kako god bilo, ono sto je sigurno jeste da taj auto obozava krivine. Ulazak i izlazak iz krivina je pravo uzivanje.
•Paznja koju izaziva. Nebrojeno puta mi se dogodilo da kada dodjem po parkirani auto, neko stoji zagledan u njega. Vidim i druge vozace kako ga merkaju. Ovaj auto fascinira.
•Volim ga i zato sto ima malo mesta za noge na zadnjem sedistu. Znas zasto? Jer su sedista vozaca i suvozaca najdeblja (citaj: najudobnija) sedista koja sam ikada video. To je vrlo francuski i podseca me na nesto sto je rekla jedna francuska kraljica koja je zavrsila na giljotini.
•Tishina u kabini. Samo cu ti reci da kada pricam mobilnim telefonom dok vozim 407-icu, ljudi misle da sam u kancelariji ili kod kuce.
•Udobnost. Vozio sam puno vozila, medju kojima i Audi A4 i dve generacije Range Rover-a i ovo je prvi auto od kojeg me ne boli zadnjica na duzim deonicama.
•Snaga. Peugeot-ovi HDi dizeli su toliko dobri da ih je kupio Ford i ugradjuje ih u sva svoja vozila, ukljucujuci i Mazde, Volvoe i Jaguare. Motor od 2l u 407-ici je dovoljan da uradim sta god pozelim sa njim.

Nazvati takav auto sarenom lazom je u najmanju ruku neozbiljno. Ja volim svoj 407 ali postujem svaciji izbor.

Damir

pre 20 godina

Dragane, hvala na tvom iscrpnom odgovoru. Apsolutno razumem tvoj pogled na uzivanje u voznji i komentare u vezi poredjenja razlicitih motora.

Uzgred, imao sam potpuno isti stav kao i ti glede voznje pre nego sam probao Mazdu 6.

Prvi auto koji sam uzeo na test drajv je bio Citroen C5, upravo trazeci udobnost i tisinu u kabini.

Nakon njega, testirao sam Peugeot 407, a tek kao poslednji sam probao Mazdu 6.

Promena misljenja koja je usledila kod mene nakon probne voznje benzinske sestice je bila drasticna :-)

Glede "okretanja" ljudi i zastajkivanja pored parkirane Mazde 6, paznje mu ne fali :-)

Pogotovo je zabavno kad stanem na semaforu pored 407-ce a vlasnik malo malo pa baci skriveni pogled na prednji deo mazde sa "upitnim/zacudjenim" pogledom ;-)

Tu naravno odmah padne i statement dizanjem RPM-ova na 5000 i ostavljanjem 407-ce u prasini. :-)

Mala zadovoljstva koja zivot donosi :-)

Iskreno, da je 407-ca imala vise prostora na zadnjem sedistu i da me nije naterala da stisnem gas do daske da bih je popeo uz "test" uzbrdicu verovatno bih danas pricao drugu pricu.

Prestraseni

pre 20 godina

Meni nije jasno je li ovo automobilska rubrika ili kutak za onaniste poput Damira i Dragana? Sta reci i da li vredi uopste trositi komentar na osobu koja sasvim ladno izjavi da saobracajne propise postuje u gradu ali ne i van grada ili drugi koji kaze "...kad vozis francuska kola svima stavljas do znjanja da si poseban...". O tempora, o mores !!! koji kompleksi mogu osobu naterati da misli da odelo cini coveka . Ja definitivno prestajem citati ovu rubriku upravo zbog ovakvih likova, jer bolje je ne znati ko i sta se sve valja po nasim drumovima, onda sa manje konsternacije sedam u automobil, a uredniku rubrike zelim sve najbolje i da i dalje nastavi sa kvalitetnim tekstovima .

Dragan

pre 20 godina

Prestraseni,

Ovo rasprava je javna. Ako se ne slazes sa necijim komentarom, nema potrebe da koristis ruzne reci. To sto si rekao i kako si rekao ne govori puno o nama, vec o tebi.

Damire,

Drago mi je da smo razmenili misljenja :) Meni se Mazda 6 dopada kao auto, ali Peugeot je Peugeot.

Pozdrav,

Nele

pre 20 godina

Inace nisam veliki ljubitelj Volvoa, ali novi S40 je prekrasan. I ono za sta Skandinavcima skidam kapu je neprevazidejn dizajn enterijera. Bez greske. Sve je to jos vidljivije u Saabu 9-3 sport sedan koji je za mene nejlepsi automobil u klasi. Stvarno lep Volvo.