Aktuelno

Petak, 08.05.2020.

12:00

Zašto su novi automobili sve skuplji?

Zašto su novi automobili sve skuplji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Mika

pre 5 godina

Netacno. Novi automobili su sve skupli jedino zato sto fabrike hoce da naprave sve veci i veci profit. A trziste za sada to guta. Nove tehnologije? Tac ekrani su drasticno jeftiniji u proizvodnji i projektovanju od kvalitetnih klasicnih dugmica (zato ih i uvode u proizvodnju). Svaki novi model je mnogo jeftiniji i jednostavniji za proizvodnju i sklapanje (to je i osnovni zadatak konstruktora novih platformi), elektronika je sve jeftinija i jeftinija....A tek elektro automobili- prakticno odsustvo skupog menjaca, jeftin elektro motor, sve jeftinije baterije, a cena skoro duplo veca od cene odgovarajuceg klasicnog automobila ! Sve jasno.

kole

pre 5 godina

Zato sto nam mocne auto kompanije uvrcu ruku i na silu nam namecu nove modele koji od proslog modela uvek trose 15% manje, za 20% su bezbedniji i 30% ekoloski cistiji. To bi znacilo da model iz 90 ih trosi 120 litara, u njemu je lakse poginuti nego na sremskom frontu, a iza sebe ostavlja otrovni oblak zbog koga poumiru svi koji iza njega voze vise od 300 metara. U tome im pomazu i drzavne administracije koje su uvek gladne poreza i dazbina koje automobilisti placaju na svakom koraku. Tu je i igranka sa dodatnom opremom. Odavno nisu dovoljni; klima, podizaci, ABS, ESP i centralna brava. Tu je jos gomila skupe opreme koju ljudi placaju ubedjeni da bez nje nema smisla sedati u auto. Sto je najgore, cak i kupci polovnjaka ne zele slabo opremljena vozila, pa imate paradoks da odlicni i zaista dobro ocuvani primerci sa slabijom opremom ne mogu da nadju kupca, a napucani krsevi se brzo prodaju.

Ivan

pre 5 godina

Tacno je da su BMW automobili sve skuplji . 735i god. 1982 cena 29000 maraka ( 14500 evra) Danas taj Auto kosta 89000 evra kvalitet dali bi se puno o tome diskutovati .

rebro

pre 5 godina

@eto tako, taj lizing baš i nije isplativ jer nisi vlasnik vozila i ne možeš da ga prodaš recimo, ali da se kupuju automobili na nekoliko godina pa posle novi to je tačno.
Ja u Pragu gde živim kupujem Reno koji daje 5 godina garancije i čim se približava rok isticanja iste ja ga prodam Renou i kupim nov. Uopšte me ne zanima potrošnja, da li je dizel ili benzinac, koja mu je boja već da li ga ima u tom momentu na lageru. Uopšte ne razmatram kupovinu automobila koji nema 5 godina garanciju.

Villi van der Paksu

pre 5 godina

Skuplji su zato što ljudi mnogo vole da kupuju nešto što im ne trebe.
Da li znate koliko imate aplikacija u mob telefonu koje ne znate ni da postoje, nikad ih niste pokrenuli a kamoli koristili.
Isto je i sa autom, "znaš koliko opreme ima...", mož misliti. Ako isključimo bezbednosnu opremu aktivnu i pasnivnu, jedinu opremu koju priznajem je servo upravljača i klima. Sve ostalo je lepak za budale.

Idi mi - dođi mi

pre 5 godina

sad će naši stručnjaci: "tablet je jeftiniji od dugmića" da navale
(jaretina, 8. maj 2020 12:28)

Sreća tu su elitni branioci suverenog prava na bezveznost.
Da, korporacije su gridi ali i kupci su tačno onakvi kakvim su ih korporacije skenirale - spremni da plate gluposti.
Moja Alfica nabila cenu, i neka je...
Motor Ferrari, karoserija karbon, enterijer alkantara, cijena 180.000,00 - prava švapska, zarada astronomska.
Ne postoji više tržište za izuzetne automobile. Svako danas kupi M3, više da se socijalno pozicionira kao izuzetan, jer da želi pravi vozački auto koji izgleda bolje od M3 - kupio bi QV.
Dokaz za to je na izuvijanim brdima smederevskog puta, gde moj MiTo pretičući samo preko malo isprekidane linije, brzo hvata M3 koji kolone preleće gde god stigne.
Na kraju je M3 stao i čestitao, više zbog moja dva uplakana suvozača od po 120 kg. Da njih nije bilo izašao bi da se bije.
Zaključak, kakvi kupci - takvi automobili, kakav narod - takva vlast, kakve korporacije - takvi menadžeri

eto tako

pre 5 godina

Nazalost automobili su odavno, barem na zapadu, postali potrosna roba. Prave se da bi se menjali na svakih par godina, kao i svaka druga tehnicka roba. Volvo na primer vec neko vreme nudi princip placanja kola kao sto sada uzimamo telefone kod operatera. Kod nas se medjutim automobili jos uvek kupuju sa idejom vlasništva i "da mi traje godinama", ali proizvodjaci ne misle na isti nacin, treba im cesci priliv novca... pa da vidis, kad ti tvoj trenutno super tehnoloski opremljen auto za par godina izgubi podrsku i pocne da ne dobija update kako ces da sednes i places.
Zato na zapadu 90% ljudi uzima auto na lizing i posle ga vrati, pa novi, pa tako u krug. Taj koncept, iako star, kod nas jos nije zaziveo kod obicnih ljudi... malo zbog finansija, a malo vise zbog mentaliteta.

pex

pre 5 godina

Hipeprodukcija na prvom mestu. Automobili mnogo duze traju i mogu da se koriste nego sto to nama pokusavaju da predstave. Glavni akcenat je na tome kako je auto krs, opasan i ne znam kakav, ako prodje neko vreme. Vidim i ovde po komentarima da se to misljenje toliko lako prihvatilo da proizvodjaci ne moraju da brinu . Ukratko, zasto bi neko menjao potpuno ispravan automobil posle 10 godina? Sve vise njih shvata da to nije opravdano i nema realne potrebe. Postoje citava groblja novih automobila koji nisu prodati jer autoindustrija sve teze prodaje i sve se svelo na marketing. U odnosu na pre se promenilo i to da je nastalo mnogo novih proizvodjaca, pogotovo koji dolaze iz Azije. To sve vrsi pritisak na proizvodjace i njihove margine profita koje jedino mogu da ostanu kakve jestu ako se dizu cene. S obzirom da to nije srbija pa da cene dizete bez razloga, onda morate nesto i da ponudite i nabedite ljude da im to treba i vredi. Da li je to led osvetljenje za levu nogu ili desnu nozdrvu koje mozete menjati preko kineskog tableta ugradjenog u tablu,nebitno je. Kljuc je u prodaji,marketingu i manipulaciji misljenja. Tehnologija vrhunskih automobila je tu vec decenijama sa nama a ovde je rec o finesama i stvarima koje skoro uopste ne menjaju ono za sta automobil sluzi. Vozim 4 automobila, od 27 godina starog do novog izaslog iz salona. Jednostavno nova vozila nisu vredna novca koji kostjau, osim ako bas ne znate sta cete od sebe a vecina planete nije u tom stanju.

Milan

pre 5 godina

Nova suzuki Vitara i S-croos, sa blago hibridnim pogonom, su poskupeli 3000 evra. Interesantno je da su u Hrvatskoj ista ova vozila poskupela negde oko 500 evra. Kao da je neko odlucio da protera ovaj brend iz Srbije, posto sa ovakvim cenama i cinjenicom da drzava ne daje subvencije posto nije pravi hibrid, mogu da po ovoj ceni prodaju otprilike dva godisnje. Ovi SUV modeli B segmenta su, siguran sam, imali najbolji odnos dobijeno/ulozeno i kupovali su se zato sto po niskoj ceni dobijes izuzetno pouzdan i dobro opremljen automobil. Sa ovakvim novim cenama mogu kljuc u bravu.

Transformer

pre 5 godina

A Octavia i A3 nisu isto sto i Golf/Jetta?
Audi i Skoda imaji samo isti motor?!
Za tvoju informaciju, nije samo motor,sve je na Skoda/Seat/Audi u celosti isto sem sto su materijali u Audi/ju malo kvalitetniji,skuplji, jer mora da postoji to nko opravdanje da bi nko i platio vecu cenu.
Passat i Superb npr. rade se na istoj montaznoj traci!
Sva 3 brenda se inace rade na MQB VW sasiji samo i iskljucivo sa VW delovima i mehanikom.
Ni Skoda ni Audi ni Seat ne postoje kao samostalne firme,to je sve VW .
Ti kad kupis Skodu,Audi, pare kojima si platio Audi ili Skodu, idu u kasu VW ...
(C i n i k, 09. maj 2020 00:47)
Svi brendovi u VW koncernu su zasebna akcionarska društva. VW je većinski vlasnik, ali to ne znači da novac id VW, vec svim akcionarima. Mada, to ovdje nije ni bitno. Priča je o tome koliko su npr. "isti" A3 i Oktavia. Kao neko ko se navoza svih automobila iz koncerna tvrdim da su veoma različiti. Jesu Pasat i Superb na istoj platformi, ali su to dva potpuno različita automobila. Različit je nivo buke, drugačije se voze, u pasatu je kvalitetnije ozvučenje, dodju fabrički mnoogo kvalitetnije gume, kvalitetnija je farba.... može ovako da se nabraja koliko hoćeš. A3 npr. ima kvalitetnije serijsko ozvučenje od Pasata, bolji MMI... Za A4 ta lista je duža (da ne pominjem koliko je A4 bolji za vožnju i lakši od Pasata. Ja vozim trenutno i Pasat i A3 i moj A3 ima jednu brzinu više od oktavije što pravo ogromnu razliku. Isto tako, DSG na mom pasatu ima jednu brzinu manje od DSG na A4... Ovo su samo neke od stvari koje mi padaju na pamet. Inače, ovo što ti tvrdiš obično iznose ljudi koji su samo u novinama vidjeli navedene automobile. Želim ti da nekad kupiš A3 ili A4 i da uživaš u takvom automobilu, i tvrdim da ga nikad više nećeš uporediti sa Škodom.

Eki

pre 5 godina

To se zove INFLACIJA.
Proizvođači automobila pokušavaju da se zaštite od gubljenja vrednosti valuta za koje prodaju automobile podizanjem cena.
Mi nažalost ne možemo tako da se štitimo od centralnih banaka koje štampaju novac bez pokrića ili što bi ameri rekli:"Out of the thin air".

Billy D Goat

pre 5 godina

Zbog tog elektronskog krša Mercedes posle 100,000 milja je propao ili ne isplati se popravljati u Americi . A nekada je Mercedes kao šale gurao 500,000 milja čak i milion ,danasnja koka su nalickana govna sem lexus a vide ćemo dokle će tako biti .

Ccc

pre 5 godina

Zato sto je 3% novca pravi novac, ostalo je sve elektronski ili virtuelni, kako god. Dalje, stalnim dostampavanjem se podstice inflacija tj. sprecava ljude da stekaju novac, tj teraju da stalno ulazu u nesto taj novac, da se obrce, da se trosi. Razradjena masinerija.

C i n i k

pre 5 godina

Cena rada/kostanja danasnjeg auta nije ni blizu nekadasnjih cena.
Nije ista cena rada, plate su kud i kamo vise ngo 1968 npr.u fabrici Bmw ili MB.
Da bi isplatili radnike automobili su postajali skuplji.
I drugim radnicima su se plate povecavale pa su mogli sebi da priuste auto.
Potom, danasnji aitomobili su ko svemirski brodovi,ako uporedite BMW ili MB iz 1968 i danasnje, to je neuporedivo.
A to sve kosta,ima na hiljade komponenti i delova u autu.
Dakle nije isti standard ljudi, nisu ni isti prohtevi ljudi jer hoce sve vise komfora i bezbedonosnih uredjaja.
Danas imate HuD u autima a to je avionska tehnologija.
Potom adaptivni tempomat,to je radar.
Tako da sve te stvari donose i vece cene,tehnologija se uvek placala, ni MB koji je 1.ugradio ABS nije taj model prodavao po istoj ceni kao i MB koji nije imao ABS...

EU Citizen

pre 5 godina

Uvaljuju ti gluposti koje ti uopšte ne trebaju, bilo zato što toksične državne komunjare to traže iz suludih ekoterorističkih ili drugih ideoloških razloga ili zato što sami smisle nešto "revolucionarno", a onda očekuju da kupuješ nove automobile koji su sve ružniji i neudobniji za upotrebu sa suludim "tabletima" i besmislenim navigacijama kroz menije. A Evropa je epicentar tih ludačkih trendova koji više nemaju nikalve veze sa. stvarnim željama i potrebama vozača. Biću presrećan kada konačno naoustim ovaj bolesni i raspadnuti. kontinent, mada što. se. tiče automobila (i ne samo njih) on delimično truje čitav svet.

Ajme

pre 5 godina

Udeo je inflacija, udeo je razvoj custom elektronike koja je drugacija za svaki model. Veliki procenat je i cena sofvera.
E sad da li ce rasti, hoce ali ne zbog elektronike nego bas zbog softvera. Product differentiation ce se zasnivati na kvalitetu softvera za asistenciju vozacu na isti nacin na koji Google i Apple primenjuju u razvoju telefona. Oni su ukapirali da kinezi mogu sve od hardvera da naprave za iste pare i da je na polju hardvera igra zavrsena. Zato je Trump u trgovinskom ratu potencira na postovanju patenata jer stiti svoje trziste. Dakle machine learning i neuralne mreze, autonomna i polu autonomna voznja gde razvoj uzasno mnogo kosta.

C i n i k

pre 5 godina

onda većina na ovom portalu dodje sa pričom, A klasa je Renault jer ima isti motor, ili Oktavia i A3 isti auto, a motor 20% vrijednosti auta. Inače, za 20.000€ se ne može kupiti ono što se moglo 2010.g., pa je sasvim normalno da ne može ni isti auto. To se zove inflacija.
(Transformer, 08. maj 2020 19:19


A Octavia i A3 nisu isto sto i Golf/Jetta?
Audi i Skoda imaji samo isti motor?!
Za tvoju informaciju, nije samo motor,sve je na Skoda/Seat/Audi u celosti isto sem sto su materijali u Audi/ju malo kvalitetniji,skuplji, jer mora da postoji to nko opravdanje da bi nko i platio vecu cenu.
Passat i Superb npr. rade se na istoj montaznoj traci!
Sva 3 brenda se inace rade na MQB VW sasiji samo i iskljucivo sa VW delovima i mehanikom.
Ni Skoda ni Audi ni Seat ne postoje kao samostalne firme,to je sve VW .
Ti kad kupis Skodu,Audi, pare kojima si platio Audi ili Skodu, idu u kasu VW ...

Aca

pre 5 godina

Kupite SUV i dobijete par centimetara veci klirens vozila. Uz dobar marketing ubedili su vas da "vozite dzip" da je laksi ulaz i izlaz iz vozila da se mozete penjati po ivicnjacima... i to ste platili par hiljada evra vise. Ugradili su vam "tablet" u auto i predstavili kao najnoviju tehnologiju, a to je jeftinije za izradu od svih onih dugmica i to platite soma evra vise. Prodaju vam male "turbo kosilice" koje traju koliko i garancija pa placate benzinca po ceni dizelasa... Kad sve saberete onda vidite zasto su automobili skupi.

Transformer

pre 5 godina

I onda većina na ovom portalu dodje sa pričom, A klasa je Renault jer ima isti motor, ili Oktavia i A3 isti auto, a motor 20% vrijednosti auta. Inače, za 20.000€ se ne može kupiti ono što se moglo 2010.g., pa je sasvim normalno da ne može ni isti auto. To se zove inflacija.

Pero

pre 5 godina

@ Radovan

Nekad je polovan automobil jos i bio prihvatljiv ali danas vise nije. Nekada su aute majstori jos i znali da popravljaju, a danasnje vrlo tesko. Nekada se jedan motor proizvodio 20-30 godina i bilo je ko zna koliko izvedbi tog motora, danas svakih 5-7 godina proizvodjacji izbacuju kompletno nov motor. Za tih 20-30 godina majstori su imali vremena da nauce kako da odrade dijagnostiku bukvalno slusanjem kako motor radi. Danas, skoro svaki motor zahteva poseban alat (koji neretko nije jeftin), kompijutersku dijagnostiku koja nije jeftina (ovde ne pricam o bootooth adapteru koji kupis za 20-30 ili manje evra pa izigravas nekog majstora, vec o pravoj profesionalnoj dijagnostici koja kosta preko 1000 evra), a da ne spominjem isustvo kojeg neretko nemaju jer nisu imali kad da ga steknu. Takodje i sami auti zahtevaju poseban alat, cak i za neke jednostavne poslove i iskustvo iz popravki kad nesto krene naopako. I zato skoro svi luksuzni plovnjaci kostaju tako malo. Sa drueg strane, imati auto stariji od 20 godina je isto problem jer proizvodjaci vise ne proizvode originalne delove. BMW vec vise od 5 godina ne pravi delove za E30, a polako sada i E36 ispada iz price. Drugi auti za pojedine delove dolaze u obzir (limarija npr. ili unutrasnjost) ali recimo delovi vesnja bas i ne. Tako da na kraju koliko potoris na polovnjake, toliko ces i da potrosis na nov auto. Samo pitane je da li ces da imas pouzdan auto ili ne.

Marko

pre 5 godina

@Nenad
Kako ti ne znaš ništa o svetskoj ekonomiji pa to je neverovatno... Razlog tome je mnogo gledanja Pinka i malo putovanja po svetu da vidiš kako običan narod ŽIVI. Ne govorim o bogatašima, govorim o običnom narodu kome je kupovina novog automobila skoro pa kao kupovina jeftinog televizora za 15.000 dinara u Srbiji. Nije korona toliko zaskočila proizvođačku industriju koliko ti misliš. Novi automobili će se i dalje praviti i prodavati i biće sve skuplji jer to je cena tehnologije (što nije isto što i fizička cena koštanja izrade nekog proizvoda).

jaretina

pre 5 godina

Zato što velike korporacije su alave na pare i hoće sve više i više.
(Majkl Džondar, 08. maj 2020 14:10)

a ti gadljiv i radiš za sve manje pare?

doduše ovo drugo verovatno i jeste tačno, čim tako razmišljaš. problem je što i prvo nije tačno.

Pragmatic

pre 5 godina

I onda ako hoces model sa kamerom to ti je jos 500 eura, a ako sam ugradis kameru bude 100 eura. Bas skupa elektronika.
Ne znam sta su razlozi ali cini mi se da su novi automobili sve manje dostupni ne samo nama u Srbiji.

Radovan

pre 5 godina

Kupovina novih automobila nije obavezna. Ima polovnih i jeftinih koliko hocete. Svako danas moze da kupi automobil za hiljadu ili dve evra i podsmeva se onima koji daju deset puta vise za novi model sa puno elektronike. Tako cete im doskociti sa pamecu.

Nenad

pre 5 godina

polako jos malo pa ce spustati cene jer neznam kome ce prodati te aute . Ovim koji su ostali bez posla . Korona cirkus ce ostaviti u celom svetu barem 200-300 miliona ljudi dodatno bez posla pa da vidimo kako ce im prodaja ici tih sve skupljih auta nabildovanih elektronikom. Bojim se da ce uskoro moci prodati samo nesto hrane i lekova i nista , ali apsolutno nista vise . Cak i polovno auto ce biti misaona imenica vecini .
No polako , previse su se menadzeri zaleteli , previse . No sici ce na zemljicu ravnu pre ili kasnije .

Info

pre 5 godina

S obzirom na to da je Infostan skuplji 2000% nego pre 20 godina onda cena automobila i nije toliko visoka. O cenama struje, hrane, lekova i ostalih neophodnih roba i usluga da ni ne govorimo brzo bi zakljucili da su automobili sustinski veoma povoljni i cenovno stabilni.

123

pre 5 godina

Postoji nešto pro se zove inflacija. Ona je 2% godišnje u razvijenom svetu. Modeli izlaze na svakih 5-7 godina. Dakle, nov model je samo po osnovu inflacije skuplji 15%.

Kobaja Grande

pre 5 godina

E, moj bato, kad se setim 1990e...Trabant 4500DEM, poslednja serija, nebo plavi. Aleko 5500DEM, drap...a moj cale se otvori 11.000DEM i kupi belu Skalu-55...to su bila vremena.

Kobaja Grande

pre 5 godina

E, moj bato, kad se setim 1990e...Trabant 4500DEM, poslednja serija, nebo plavi. Aleko 5500DEM, drap...a moj cale se otvori 11.000DEM i kupi belu Skalu-55...to su bila vremena.

123

pre 5 godina

Postoji nešto pro se zove inflacija. Ona je 2% godišnje u razvijenom svetu. Modeli izlaze na svakih 5-7 godina. Dakle, nov model je samo po osnovu inflacije skuplji 15%.

Info

pre 5 godina

S obzirom na to da je Infostan skuplji 2000% nego pre 20 godina onda cena automobila i nije toliko visoka. O cenama struje, hrane, lekova i ostalih neophodnih roba i usluga da ni ne govorimo brzo bi zakljucili da su automobili sustinski veoma povoljni i cenovno stabilni.

Aca

pre 5 godina

Kupite SUV i dobijete par centimetara veci klirens vozila. Uz dobar marketing ubedili su vas da "vozite dzip" da je laksi ulaz i izlaz iz vozila da se mozete penjati po ivicnjacima... i to ste platili par hiljada evra vise. Ugradili su vam "tablet" u auto i predstavili kao najnoviju tehnologiju, a to je jeftinije za izradu od svih onih dugmica i to platite soma evra vise. Prodaju vam male "turbo kosilice" koje traju koliko i garancija pa placate benzinca po ceni dizelasa... Kad sve saberete onda vidite zasto su automobili skupi.

Pragmatic

pre 5 godina

I onda ako hoces model sa kamerom to ti je jos 500 eura, a ako sam ugradis kameru bude 100 eura. Bas skupa elektronika.
Ne znam sta su razlozi ali cini mi se da su novi automobili sve manje dostupni ne samo nama u Srbiji.

Marko

pre 5 godina

@Nenad
Kako ti ne znaš ništa o svetskoj ekonomiji pa to je neverovatno... Razlog tome je mnogo gledanja Pinka i malo putovanja po svetu da vidiš kako običan narod ŽIVI. Ne govorim o bogatašima, govorim o običnom narodu kome je kupovina novog automobila skoro pa kao kupovina jeftinog televizora za 15.000 dinara u Srbiji. Nije korona toliko zaskočila proizvođačku industriju koliko ti misliš. Novi automobili će se i dalje praviti i prodavati i biće sve skuplji jer to je cena tehnologije (što nije isto što i fizička cena koštanja izrade nekog proizvoda).

Pero

pre 5 godina

@ Radovan

Nekad je polovan automobil jos i bio prihvatljiv ali danas vise nije. Nekada su aute majstori jos i znali da popravljaju, a danasnje vrlo tesko. Nekada se jedan motor proizvodio 20-30 godina i bilo je ko zna koliko izvedbi tog motora, danas svakih 5-7 godina proizvodjacji izbacuju kompletno nov motor. Za tih 20-30 godina majstori su imali vremena da nauce kako da odrade dijagnostiku bukvalno slusanjem kako motor radi. Danas, skoro svaki motor zahteva poseban alat (koji neretko nije jeftin), kompijutersku dijagnostiku koja nije jeftina (ovde ne pricam o bootooth adapteru koji kupis za 20-30 ili manje evra pa izigravas nekog majstora, vec o pravoj profesionalnoj dijagnostici koja kosta preko 1000 evra), a da ne spominjem isustvo kojeg neretko nemaju jer nisu imali kad da ga steknu. Takodje i sami auti zahtevaju poseban alat, cak i za neke jednostavne poslove i iskustvo iz popravki kad nesto krene naopako. I zato skoro svi luksuzni plovnjaci kostaju tako malo. Sa drueg strane, imati auto stariji od 20 godina je isto problem jer proizvodjaci vise ne proizvode originalne delove. BMW vec vise od 5 godina ne pravi delove za E30, a polako sada i E36 ispada iz price. Drugi auti za pojedine delove dolaze u obzir (limarija npr. ili unutrasnjost) ali recimo delovi vesnja bas i ne. Tako da na kraju koliko potoris na polovnjake, toliko ces i da potrosis na nov auto. Samo pitane je da li ces da imas pouzdan auto ili ne.

Radovan

pre 5 godina

Kupovina novih automobila nije obavezna. Ima polovnih i jeftinih koliko hocete. Svako danas moze da kupi automobil za hiljadu ili dve evra i podsmeva se onima koji daju deset puta vise za novi model sa puno elektronike. Tako cete im doskociti sa pamecu.

Nenad

pre 5 godina

polako jos malo pa ce spustati cene jer neznam kome ce prodati te aute . Ovim koji su ostali bez posla . Korona cirkus ce ostaviti u celom svetu barem 200-300 miliona ljudi dodatno bez posla pa da vidimo kako ce im prodaja ici tih sve skupljih auta nabildovanih elektronikom. Bojim se da ce uskoro moci prodati samo nesto hrane i lekova i nista , ali apsolutno nista vise . Cak i polovno auto ce biti misaona imenica vecini .
No polako , previse su se menadzeri zaleteli , previse . No sici ce na zemljicu ravnu pre ili kasnije .

Billy D Goat

pre 5 godina

Zbog tog elektronskog krša Mercedes posle 100,000 milja je propao ili ne isplati se popravljati u Americi . A nekada je Mercedes kao šale gurao 500,000 milja čak i milion ,danasnja koka su nalickana govna sem lexus a vide ćemo dokle će tako biti .

Transformer

pre 5 godina

I onda većina na ovom portalu dodje sa pričom, A klasa je Renault jer ima isti motor, ili Oktavia i A3 isti auto, a motor 20% vrijednosti auta. Inače, za 20.000€ se ne može kupiti ono što se moglo 2010.g., pa je sasvim normalno da ne može ni isti auto. To se zove inflacija.

Villi van der Paksu

pre 5 godina

Skuplji su zato što ljudi mnogo vole da kupuju nešto što im ne trebe.
Da li znate koliko imate aplikacija u mob telefonu koje ne znate ni da postoje, nikad ih niste pokrenuli a kamoli koristili.
Isto je i sa autom, "znaš koliko opreme ima...", mož misliti. Ako isključimo bezbednosnu opremu aktivnu i pasnivnu, jedinu opremu koju priznajem je servo upravljača i klima. Sve ostalo je lepak za budale.

pex

pre 5 godina

Hipeprodukcija na prvom mestu. Automobili mnogo duze traju i mogu da se koriste nego sto to nama pokusavaju da predstave. Glavni akcenat je na tome kako je auto krs, opasan i ne znam kakav, ako prodje neko vreme. Vidim i ovde po komentarima da se to misljenje toliko lako prihvatilo da proizvodjaci ne moraju da brinu . Ukratko, zasto bi neko menjao potpuno ispravan automobil posle 10 godina? Sve vise njih shvata da to nije opravdano i nema realne potrebe. Postoje citava groblja novih automobila koji nisu prodati jer autoindustrija sve teze prodaje i sve se svelo na marketing. U odnosu na pre se promenilo i to da je nastalo mnogo novih proizvodjaca, pogotovo koji dolaze iz Azije. To sve vrsi pritisak na proizvodjace i njihove margine profita koje jedino mogu da ostanu kakve jestu ako se dizu cene. S obzirom da to nije srbija pa da cene dizete bez razloga, onda morate nesto i da ponudite i nabedite ljude da im to treba i vredi. Da li je to led osvetljenje za levu nogu ili desnu nozdrvu koje mozete menjati preko kineskog tableta ugradjenog u tablu,nebitno je. Kljuc je u prodaji,marketingu i manipulaciji misljenja. Tehnologija vrhunskih automobila je tu vec decenijama sa nama a ovde je rec o finesama i stvarima koje skoro uopste ne menjaju ono za sta automobil sluzi. Vozim 4 automobila, od 27 godina starog do novog izaslog iz salona. Jednostavno nova vozila nisu vredna novca koji kostjau, osim ako bas ne znate sta cete od sebe a vecina planete nije u tom stanju.

kole

pre 5 godina

Zato sto nam mocne auto kompanije uvrcu ruku i na silu nam namecu nove modele koji od proslog modela uvek trose 15% manje, za 20% su bezbedniji i 30% ekoloski cistiji. To bi znacilo da model iz 90 ih trosi 120 litara, u njemu je lakse poginuti nego na sremskom frontu, a iza sebe ostavlja otrovni oblak zbog koga poumiru svi koji iza njega voze vise od 300 metara. U tome im pomazu i drzavne administracije koje su uvek gladne poreza i dazbina koje automobilisti placaju na svakom koraku. Tu je i igranka sa dodatnom opremom. Odavno nisu dovoljni; klima, podizaci, ABS, ESP i centralna brava. Tu je jos gomila skupe opreme koju ljudi placaju ubedjeni da bez nje nema smisla sedati u auto. Sto je najgore, cak i kupci polovnjaka ne zele slabo opremljena vozila, pa imate paradoks da odlicni i zaista dobro ocuvani primerci sa slabijom opremom ne mogu da nadju kupca, a napucani krsevi se brzo prodaju.

eto tako

pre 5 godina

Nazalost automobili su odavno, barem na zapadu, postali potrosna roba. Prave se da bi se menjali na svakih par godina, kao i svaka druga tehnicka roba. Volvo na primer vec neko vreme nudi princip placanja kola kao sto sada uzimamo telefone kod operatera. Kod nas se medjutim automobili jos uvek kupuju sa idejom vlasništva i "da mi traje godinama", ali proizvodjaci ne misle na isti nacin, treba im cesci priliv novca... pa da vidis, kad ti tvoj trenutno super tehnoloski opremljen auto za par godina izgubi podrsku i pocne da ne dobija update kako ces da sednes i places.
Zato na zapadu 90% ljudi uzima auto na lizing i posle ga vrati, pa novi, pa tako u krug. Taj koncept, iako star, kod nas jos nije zaziveo kod obicnih ljudi... malo zbog finansija, a malo vise zbog mentaliteta.

jaretina

pre 5 godina

Zato što velike korporacije su alave na pare i hoće sve više i više.
(Majkl Džondar, 08. maj 2020 14:10)

a ti gadljiv i radiš za sve manje pare?

doduše ovo drugo verovatno i jeste tačno, čim tako razmišljaš. problem je što i prvo nije tačno.

Eki

pre 5 godina

To se zove INFLACIJA.
Proizvođači automobila pokušavaju da se zaštite od gubljenja vrednosti valuta za koje prodaju automobile podizanjem cena.
Mi nažalost ne možemo tako da se štitimo od centralnih banaka koje štampaju novac bez pokrića ili što bi ameri rekli:"Out of the thin air".

Ivan

pre 5 godina

Tacno je da su BMW automobili sve skuplji . 735i god. 1982 cena 29000 maraka ( 14500 evra) Danas taj Auto kosta 89000 evra kvalitet dali bi se puno o tome diskutovati .

C i n i k

pre 5 godina

onda većina na ovom portalu dodje sa pričom, A klasa je Renault jer ima isti motor, ili Oktavia i A3 isti auto, a motor 20% vrijednosti auta. Inače, za 20.000€ se ne može kupiti ono što se moglo 2010.g., pa je sasvim normalno da ne može ni isti auto. To se zove inflacija.
(Transformer, 08. maj 2020 19:19


A Octavia i A3 nisu isto sto i Golf/Jetta?
Audi i Skoda imaji samo isti motor?!
Za tvoju informaciju, nije samo motor,sve je na Skoda/Seat/Audi u celosti isto sem sto su materijali u Audi/ju malo kvalitetniji,skuplji, jer mora da postoji to nko opravdanje da bi nko i platio vecu cenu.
Passat i Superb npr. rade se na istoj montaznoj traci!
Sva 3 brenda se inace rade na MQB VW sasiji samo i iskljucivo sa VW delovima i mehanikom.
Ni Skoda ni Audi ni Seat ne postoje kao samostalne firme,to je sve VW .
Ti kad kupis Skodu,Audi, pare kojima si platio Audi ili Skodu, idu u kasu VW ...

EU Citizen

pre 5 godina

Uvaljuju ti gluposti koje ti uopšte ne trebaju, bilo zato što toksične državne komunjare to traže iz suludih ekoterorističkih ili drugih ideoloških razloga ili zato što sami smisle nešto "revolucionarno", a onda očekuju da kupuješ nove automobile koji su sve ružniji i neudobniji za upotrebu sa suludim "tabletima" i besmislenim navigacijama kroz menije. A Evropa je epicentar tih ludačkih trendova koji više nemaju nikalve veze sa. stvarnim željama i potrebama vozača. Biću presrećan kada konačno naoustim ovaj bolesni i raspadnuti. kontinent, mada što. se. tiče automobila (i ne samo njih) on delimično truje čitav svet.

Ccc

pre 5 godina

Zato sto je 3% novca pravi novac, ostalo je sve elektronski ili virtuelni, kako god. Dalje, stalnim dostampavanjem se podstice inflacija tj. sprecava ljude da stekaju novac, tj teraju da stalno ulazu u nesto taj novac, da se obrce, da se trosi. Razradjena masinerija.

Milan

pre 5 godina

Nova suzuki Vitara i S-croos, sa blago hibridnim pogonom, su poskupeli 3000 evra. Interesantno je da su u Hrvatskoj ista ova vozila poskupela negde oko 500 evra. Kao da je neko odlucio da protera ovaj brend iz Srbije, posto sa ovakvim cenama i cinjenicom da drzava ne daje subvencije posto nije pravi hibrid, mogu da po ovoj ceni prodaju otprilike dva godisnje. Ovi SUV modeli B segmenta su, siguran sam, imali najbolji odnos dobijeno/ulozeno i kupovali su se zato sto po niskoj ceni dobijes izuzetno pouzdan i dobro opremljen automobil. Sa ovakvim novim cenama mogu kljuc u bravu.

Transformer

pre 5 godina

A Octavia i A3 nisu isto sto i Golf/Jetta?
Audi i Skoda imaji samo isti motor?!
Za tvoju informaciju, nije samo motor,sve je na Skoda/Seat/Audi u celosti isto sem sto su materijali u Audi/ju malo kvalitetniji,skuplji, jer mora da postoji to nko opravdanje da bi nko i platio vecu cenu.
Passat i Superb npr. rade se na istoj montaznoj traci!
Sva 3 brenda se inace rade na MQB VW sasiji samo i iskljucivo sa VW delovima i mehanikom.
Ni Skoda ni Audi ni Seat ne postoje kao samostalne firme,to je sve VW .
Ti kad kupis Skodu,Audi, pare kojima si platio Audi ili Skodu, idu u kasu VW ...
(C i n i k, 09. maj 2020 00:47)
Svi brendovi u VW koncernu su zasebna akcionarska društva. VW je većinski vlasnik, ali to ne znači da novac id VW, vec svim akcionarima. Mada, to ovdje nije ni bitno. Priča je o tome koliko su npr. "isti" A3 i Oktavia. Kao neko ko se navoza svih automobila iz koncerna tvrdim da su veoma različiti. Jesu Pasat i Superb na istoj platformi, ali su to dva potpuno različita automobila. Različit je nivo buke, drugačije se voze, u pasatu je kvalitetnije ozvučenje, dodju fabrički mnoogo kvalitetnije gume, kvalitetnija je farba.... može ovako da se nabraja koliko hoćeš. A3 npr. ima kvalitetnije serijsko ozvučenje od Pasata, bolji MMI... Za A4 ta lista je duža (da ne pominjem koliko je A4 bolji za vožnju i lakši od Pasata. Ja vozim trenutno i Pasat i A3 i moj A3 ima jednu brzinu više od oktavije što pravo ogromnu razliku. Isto tako, DSG na mom pasatu ima jednu brzinu manje od DSG na A4... Ovo su samo neke od stvari koje mi padaju na pamet. Inače, ovo što ti tvrdiš obično iznose ljudi koji su samo u novinama vidjeli navedene automobile. Želim ti da nekad kupiš A3 ili A4 i da uživaš u takvom automobilu, i tvrdim da ga nikad više nećeš uporediti sa Škodom.

Idi mi - dođi mi

pre 5 godina

sad će naši stručnjaci: "tablet je jeftiniji od dugmića" da navale
(jaretina, 8. maj 2020 12:28)

Sreća tu su elitni branioci suverenog prava na bezveznost.
Da, korporacije su gridi ali i kupci su tačno onakvi kakvim su ih korporacije skenirale - spremni da plate gluposti.
Moja Alfica nabila cenu, i neka je...
Motor Ferrari, karoserija karbon, enterijer alkantara, cijena 180.000,00 - prava švapska, zarada astronomska.
Ne postoji više tržište za izuzetne automobile. Svako danas kupi M3, više da se socijalno pozicionira kao izuzetan, jer da želi pravi vozački auto koji izgleda bolje od M3 - kupio bi QV.
Dokaz za to je na izuvijanim brdima smederevskog puta, gde moj MiTo pretičući samo preko malo isprekidane linije, brzo hvata M3 koji kolone preleće gde god stigne.
Na kraju je M3 stao i čestitao, više zbog moja dva uplakana suvozača od po 120 kg. Da njih nije bilo izašao bi da se bije.
Zaključak, kakvi kupci - takvi automobili, kakav narod - takva vlast, kakve korporacije - takvi menadžeri

C i n i k

pre 5 godina

Cena rada/kostanja danasnjeg auta nije ni blizu nekadasnjih cena.
Nije ista cena rada, plate su kud i kamo vise ngo 1968 npr.u fabrici Bmw ili MB.
Da bi isplatili radnike automobili su postajali skuplji.
I drugim radnicima su se plate povecavale pa su mogli sebi da priuste auto.
Potom, danasnji aitomobili su ko svemirski brodovi,ako uporedite BMW ili MB iz 1968 i danasnje, to je neuporedivo.
A to sve kosta,ima na hiljade komponenti i delova u autu.
Dakle nije isti standard ljudi, nisu ni isti prohtevi ljudi jer hoce sve vise komfora i bezbedonosnih uredjaja.
Danas imate HuD u autima a to je avionska tehnologija.
Potom adaptivni tempomat,to je radar.
Tako da sve te stvari donose i vece cene,tehnologija se uvek placala, ni MB koji je 1.ugradio ABS nije taj model prodavao po istoj ceni kao i MB koji nije imao ABS...

rebro

pre 5 godina

@eto tako, taj lizing baš i nije isplativ jer nisi vlasnik vozila i ne možeš da ga prodaš recimo, ali da se kupuju automobili na nekoliko godina pa posle novi to je tačno.
Ja u Pragu gde živim kupujem Reno koji daje 5 godina garancije i čim se približava rok isticanja iste ja ga prodam Renou i kupim nov. Uopšte me ne zanima potrošnja, da li je dizel ili benzinac, koja mu je boja već da li ga ima u tom momentu na lageru. Uopšte ne razmatram kupovinu automobila koji nema 5 godina garanciju.

Ajme

pre 5 godina

Udeo je inflacija, udeo je razvoj custom elektronike koja je drugacija za svaki model. Veliki procenat je i cena sofvera.
E sad da li ce rasti, hoce ali ne zbog elektronike nego bas zbog softvera. Product differentiation ce se zasnivati na kvalitetu softvera za asistenciju vozacu na isti nacin na koji Google i Apple primenjuju u razvoju telefona. Oni su ukapirali da kinezi mogu sve od hardvera da naprave za iste pare i da je na polju hardvera igra zavrsena. Zato je Trump u trgovinskom ratu potencira na postovanju patenata jer stiti svoje trziste. Dakle machine learning i neuralne mreze, autonomna i polu autonomna voznja gde razvoj uzasno mnogo kosta.

Mika

pre 5 godina

Netacno. Novi automobili su sve skupli jedino zato sto fabrike hoce da naprave sve veci i veci profit. A trziste za sada to guta. Nove tehnologije? Tac ekrani su drasticno jeftiniji u proizvodnji i projektovanju od kvalitetnih klasicnih dugmica (zato ih i uvode u proizvodnju). Svaki novi model je mnogo jeftiniji i jednostavniji za proizvodnju i sklapanje (to je i osnovni zadatak konstruktora novih platformi), elektronika je sve jeftinija i jeftinija....A tek elektro automobili- prakticno odsustvo skupog menjaca, jeftin elektro motor, sve jeftinije baterije, a cena skoro duplo veca od cene odgovarajuceg klasicnog automobila ! Sve jasno.

Nenad

pre 5 godina

polako jos malo pa ce spustati cene jer neznam kome ce prodati te aute . Ovim koji su ostali bez posla . Korona cirkus ce ostaviti u celom svetu barem 200-300 miliona ljudi dodatno bez posla pa da vidimo kako ce im prodaja ici tih sve skupljih auta nabildovanih elektronikom. Bojim se da ce uskoro moci prodati samo nesto hrane i lekova i nista , ali apsolutno nista vise . Cak i polovno auto ce biti misaona imenica vecini .
No polako , previse su se menadzeri zaleteli , previse . No sici ce na zemljicu ravnu pre ili kasnije .

Radovan

pre 5 godina

Kupovina novih automobila nije obavezna. Ima polovnih i jeftinih koliko hocete. Svako danas moze da kupi automobil za hiljadu ili dve evra i podsmeva se onima koji daju deset puta vise za novi model sa puno elektronike. Tako cete im doskociti sa pamecu.

jaretina

pre 5 godina

Zato što velike korporacije su alave na pare i hoće sve više i više.
(Majkl Džondar, 08. maj 2020 14:10)

a ti gadljiv i radiš za sve manje pare?

doduše ovo drugo verovatno i jeste tačno, čim tako razmišljaš. problem je što i prvo nije tačno.

123

pre 5 godina

Postoji nešto pro se zove inflacija. Ona je 2% godišnje u razvijenom svetu. Modeli izlaze na svakih 5-7 godina. Dakle, nov model je samo po osnovu inflacije skuplji 15%.

Marko

pre 5 godina

@Nenad
Kako ti ne znaš ništa o svetskoj ekonomiji pa to je neverovatno... Razlog tome je mnogo gledanja Pinka i malo putovanja po svetu da vidiš kako običan narod ŽIVI. Ne govorim o bogatašima, govorim o običnom narodu kome je kupovina novog automobila skoro pa kao kupovina jeftinog televizora za 15.000 dinara u Srbiji. Nije korona toliko zaskočila proizvođačku industriju koliko ti misliš. Novi automobili će se i dalje praviti i prodavati i biće sve skuplji jer to je cena tehnologije (što nije isto što i fizička cena koštanja izrade nekog proizvoda).

Idi mi - dođi mi

pre 5 godina

sad će naši stručnjaci: "tablet je jeftiniji od dugmića" da navale
(jaretina, 8. maj 2020 12:28)

Sreća tu su elitni branioci suverenog prava na bezveznost.
Da, korporacije su gridi ali i kupci su tačno onakvi kakvim su ih korporacije skenirale - spremni da plate gluposti.
Moja Alfica nabila cenu, i neka je...
Motor Ferrari, karoserija karbon, enterijer alkantara, cijena 180.000,00 - prava švapska, zarada astronomska.
Ne postoji više tržište za izuzetne automobile. Svako danas kupi M3, više da se socijalno pozicionira kao izuzetan, jer da želi pravi vozački auto koji izgleda bolje od M3 - kupio bi QV.
Dokaz za to je na izuvijanim brdima smederevskog puta, gde moj MiTo pretičući samo preko malo isprekidane linije, brzo hvata M3 koji kolone preleće gde god stigne.
Na kraju je M3 stao i čestitao, više zbog moja dva uplakana suvozača od po 120 kg. Da njih nije bilo izašao bi da se bije.
Zaključak, kakvi kupci - takvi automobili, kakav narod - takva vlast, kakve korporacije - takvi menadžeri

Pero

pre 5 godina

@ Radovan

Nekad je polovan automobil jos i bio prihvatljiv ali danas vise nije. Nekada su aute majstori jos i znali da popravljaju, a danasnje vrlo tesko. Nekada se jedan motor proizvodio 20-30 godina i bilo je ko zna koliko izvedbi tog motora, danas svakih 5-7 godina proizvodjacji izbacuju kompletno nov motor. Za tih 20-30 godina majstori su imali vremena da nauce kako da odrade dijagnostiku bukvalno slusanjem kako motor radi. Danas, skoro svaki motor zahteva poseban alat (koji neretko nije jeftin), kompijutersku dijagnostiku koja nije jeftina (ovde ne pricam o bootooth adapteru koji kupis za 20-30 ili manje evra pa izigravas nekog majstora, vec o pravoj profesionalnoj dijagnostici koja kosta preko 1000 evra), a da ne spominjem isustvo kojeg neretko nemaju jer nisu imali kad da ga steknu. Takodje i sami auti zahtevaju poseban alat, cak i za neke jednostavne poslove i iskustvo iz popravki kad nesto krene naopako. I zato skoro svi luksuzni plovnjaci kostaju tako malo. Sa drueg strane, imati auto stariji od 20 godina je isto problem jer proizvodjaci vise ne proizvode originalne delove. BMW vec vise od 5 godina ne pravi delove za E30, a polako sada i E36 ispada iz price. Drugi auti za pojedine delove dolaze u obzir (limarija npr. ili unutrasnjost) ali recimo delovi vesnja bas i ne. Tako da na kraju koliko potoris na polovnjake, toliko ces i da potrosis na nov auto. Samo pitane je da li ces da imas pouzdan auto ili ne.

Aca

pre 5 godina

Kupite SUV i dobijete par centimetara veci klirens vozila. Uz dobar marketing ubedili su vas da "vozite dzip" da je laksi ulaz i izlaz iz vozila da se mozete penjati po ivicnjacima... i to ste platili par hiljada evra vise. Ugradili su vam "tablet" u auto i predstavili kao najnoviju tehnologiju, a to je jeftinije za izradu od svih onih dugmica i to platite soma evra vise. Prodaju vam male "turbo kosilice" koje traju koliko i garancija pa placate benzinca po ceni dizelasa... Kad sve saberete onda vidite zasto su automobili skupi.

Transformer

pre 5 godina

I onda većina na ovom portalu dodje sa pričom, A klasa je Renault jer ima isti motor, ili Oktavia i A3 isti auto, a motor 20% vrijednosti auta. Inače, za 20.000€ se ne može kupiti ono što se moglo 2010.g., pa je sasvim normalno da ne može ni isti auto. To se zove inflacija.

EU Citizen

pre 5 godina

Uvaljuju ti gluposti koje ti uopšte ne trebaju, bilo zato što toksične državne komunjare to traže iz suludih ekoterorističkih ili drugih ideoloških razloga ili zato što sami smisle nešto "revolucionarno", a onda očekuju da kupuješ nove automobile koji su sve ružniji i neudobniji za upotrebu sa suludim "tabletima" i besmislenim navigacijama kroz menije. A Evropa je epicentar tih ludačkih trendova koji više nemaju nikalve veze sa. stvarnim željama i potrebama vozača. Biću presrećan kada konačno naoustim ovaj bolesni i raspadnuti. kontinent, mada što. se. tiče automobila (i ne samo njih) on delimično truje čitav svet.

C i n i k

pre 5 godina

onda većina na ovom portalu dodje sa pričom, A klasa je Renault jer ima isti motor, ili Oktavia i A3 isti auto, a motor 20% vrijednosti auta. Inače, za 20.000€ se ne može kupiti ono što se moglo 2010.g., pa je sasvim normalno da ne može ni isti auto. To se zove inflacija.
(Transformer, 08. maj 2020 19:19


A Octavia i A3 nisu isto sto i Golf/Jetta?
Audi i Skoda imaji samo isti motor?!
Za tvoju informaciju, nije samo motor,sve je na Skoda/Seat/Audi u celosti isto sem sto su materijali u Audi/ju malo kvalitetniji,skuplji, jer mora da postoji to nko opravdanje da bi nko i platio vecu cenu.
Passat i Superb npr. rade se na istoj montaznoj traci!
Sva 3 brenda se inace rade na MQB VW sasiji samo i iskljucivo sa VW delovima i mehanikom.
Ni Skoda ni Audi ni Seat ne postoje kao samostalne firme,to je sve VW .
Ti kad kupis Skodu,Audi, pare kojima si platio Audi ili Skodu, idu u kasu VW ...

Info

pre 5 godina

S obzirom na to da je Infostan skuplji 2000% nego pre 20 godina onda cena automobila i nije toliko visoka. O cenama struje, hrane, lekova i ostalih neophodnih roba i usluga da ni ne govorimo brzo bi zakljucili da su automobili sustinski veoma povoljni i cenovno stabilni.

C i n i k

pre 5 godina

Cena rada/kostanja danasnjeg auta nije ni blizu nekadasnjih cena.
Nije ista cena rada, plate su kud i kamo vise ngo 1968 npr.u fabrici Bmw ili MB.
Da bi isplatili radnike automobili su postajali skuplji.
I drugim radnicima su se plate povecavale pa su mogli sebi da priuste auto.
Potom, danasnji aitomobili su ko svemirski brodovi,ako uporedite BMW ili MB iz 1968 i danasnje, to je neuporedivo.
A to sve kosta,ima na hiljade komponenti i delova u autu.
Dakle nije isti standard ljudi, nisu ni isti prohtevi ljudi jer hoce sve vise komfora i bezbedonosnih uredjaja.
Danas imate HuD u autima a to je avionska tehnologija.
Potom adaptivni tempomat,to je radar.
Tako da sve te stvari donose i vece cene,tehnologija se uvek placala, ni MB koji je 1.ugradio ABS nije taj model prodavao po istoj ceni kao i MB koji nije imao ABS...

Pragmatic

pre 5 godina

I onda ako hoces model sa kamerom to ti je jos 500 eura, a ako sam ugradis kameru bude 100 eura. Bas skupa elektronika.
Ne znam sta su razlozi ali cini mi se da su novi automobili sve manje dostupni ne samo nama u Srbiji.

Kobaja Grande

pre 5 godina

E, moj bato, kad se setim 1990e...Trabant 4500DEM, poslednja serija, nebo plavi. Aleko 5500DEM, drap...a moj cale se otvori 11.000DEM i kupi belu Skalu-55...to su bila vremena.

eto tako

pre 5 godina

Nazalost automobili su odavno, barem na zapadu, postali potrosna roba. Prave se da bi se menjali na svakih par godina, kao i svaka druga tehnicka roba. Volvo na primer vec neko vreme nudi princip placanja kola kao sto sada uzimamo telefone kod operatera. Kod nas se medjutim automobili jos uvek kupuju sa idejom vlasništva i "da mi traje godinama", ali proizvodjaci ne misle na isti nacin, treba im cesci priliv novca... pa da vidis, kad ti tvoj trenutno super tehnoloski opremljen auto za par godina izgubi podrsku i pocne da ne dobija update kako ces da sednes i places.
Zato na zapadu 90% ljudi uzima auto na lizing i posle ga vrati, pa novi, pa tako u krug. Taj koncept, iako star, kod nas jos nije zaziveo kod obicnih ljudi... malo zbog finansija, a malo vise zbog mentaliteta.

Ajme

pre 5 godina

Udeo je inflacija, udeo je razvoj custom elektronike koja je drugacija za svaki model. Veliki procenat je i cena sofvera.
E sad da li ce rasti, hoce ali ne zbog elektronike nego bas zbog softvera. Product differentiation ce se zasnivati na kvalitetu softvera za asistenciju vozacu na isti nacin na koji Google i Apple primenjuju u razvoju telefona. Oni su ukapirali da kinezi mogu sve od hardvera da naprave za iste pare i da je na polju hardvera igra zavrsena. Zato je Trump u trgovinskom ratu potencira na postovanju patenata jer stiti svoje trziste. Dakle machine learning i neuralne mreze, autonomna i polu autonomna voznja gde razvoj uzasno mnogo kosta.

Billy D Goat

pre 5 godina

Zbog tog elektronskog krša Mercedes posle 100,000 milja je propao ili ne isplati se popravljati u Americi . A nekada je Mercedes kao šale gurao 500,000 milja čak i milion ,danasnja koka su nalickana govna sem lexus a vide ćemo dokle će tako biti .

Transformer

pre 5 godina

A Octavia i A3 nisu isto sto i Golf/Jetta?
Audi i Skoda imaji samo isti motor?!
Za tvoju informaciju, nije samo motor,sve je na Skoda/Seat/Audi u celosti isto sem sto su materijali u Audi/ju malo kvalitetniji,skuplji, jer mora da postoji to nko opravdanje da bi nko i platio vecu cenu.
Passat i Superb npr. rade se na istoj montaznoj traci!
Sva 3 brenda se inace rade na MQB VW sasiji samo i iskljucivo sa VW delovima i mehanikom.
Ni Skoda ni Audi ni Seat ne postoje kao samostalne firme,to je sve VW .
Ti kad kupis Skodu,Audi, pare kojima si platio Audi ili Skodu, idu u kasu VW ...
(C i n i k, 09. maj 2020 00:47)
Svi brendovi u VW koncernu su zasebna akcionarska društva. VW je većinski vlasnik, ali to ne znači da novac id VW, vec svim akcionarima. Mada, to ovdje nije ni bitno. Priča je o tome koliko su npr. "isti" A3 i Oktavia. Kao neko ko se navoza svih automobila iz koncerna tvrdim da su veoma različiti. Jesu Pasat i Superb na istoj platformi, ali su to dva potpuno različita automobila. Različit je nivo buke, drugačije se voze, u pasatu je kvalitetnije ozvučenje, dodju fabrički mnoogo kvalitetnije gume, kvalitetnija je farba.... može ovako da se nabraja koliko hoćeš. A3 npr. ima kvalitetnije serijsko ozvučenje od Pasata, bolji MMI... Za A4 ta lista je duža (da ne pominjem koliko je A4 bolji za vožnju i lakši od Pasata. Ja vozim trenutno i Pasat i A3 i moj A3 ima jednu brzinu više od oktavije što pravo ogromnu razliku. Isto tako, DSG na mom pasatu ima jednu brzinu manje od DSG na A4... Ovo su samo neke od stvari koje mi padaju na pamet. Inače, ovo što ti tvrdiš obično iznose ljudi koji su samo u novinama vidjeli navedene automobile. Želim ti da nekad kupiš A3 ili A4 i da uživaš u takvom automobilu, i tvrdim da ga nikad više nećeš uporediti sa Škodom.

rebro

pre 5 godina

@eto tako, taj lizing baš i nije isplativ jer nisi vlasnik vozila i ne možeš da ga prodaš recimo, ali da se kupuju automobili na nekoliko godina pa posle novi to je tačno.
Ja u Pragu gde živim kupujem Reno koji daje 5 godina garancije i čim se približava rok isticanja iste ja ga prodam Renou i kupim nov. Uopšte me ne zanima potrošnja, da li je dizel ili benzinac, koja mu je boja već da li ga ima u tom momentu na lageru. Uopšte ne razmatram kupovinu automobila koji nema 5 godina garanciju.

kole

pre 5 godina

Zato sto nam mocne auto kompanije uvrcu ruku i na silu nam namecu nove modele koji od proslog modela uvek trose 15% manje, za 20% su bezbedniji i 30% ekoloski cistiji. To bi znacilo da model iz 90 ih trosi 120 litara, u njemu je lakse poginuti nego na sremskom frontu, a iza sebe ostavlja otrovni oblak zbog koga poumiru svi koji iza njega voze vise od 300 metara. U tome im pomazu i drzavne administracije koje su uvek gladne poreza i dazbina koje automobilisti placaju na svakom koraku. Tu je i igranka sa dodatnom opremom. Odavno nisu dovoljni; klima, podizaci, ABS, ESP i centralna brava. Tu je jos gomila skupe opreme koju ljudi placaju ubedjeni da bez nje nema smisla sedati u auto. Sto je najgore, cak i kupci polovnjaka ne zele slabo opremljena vozila, pa imate paradoks da odlicni i zaista dobro ocuvani primerci sa slabijom opremom ne mogu da nadju kupca, a napucani krsevi se brzo prodaju.

Eki

pre 5 godina

To se zove INFLACIJA.
Proizvođači automobila pokušavaju da se zaštite od gubljenja vrednosti valuta za koje prodaju automobile podizanjem cena.
Mi nažalost ne možemo tako da se štitimo od centralnih banaka koje štampaju novac bez pokrića ili što bi ameri rekli:"Out of the thin air".

pex

pre 5 godina

Hipeprodukcija na prvom mestu. Automobili mnogo duze traju i mogu da se koriste nego sto to nama pokusavaju da predstave. Glavni akcenat je na tome kako je auto krs, opasan i ne znam kakav, ako prodje neko vreme. Vidim i ovde po komentarima da se to misljenje toliko lako prihvatilo da proizvodjaci ne moraju da brinu . Ukratko, zasto bi neko menjao potpuno ispravan automobil posle 10 godina? Sve vise njih shvata da to nije opravdano i nema realne potrebe. Postoje citava groblja novih automobila koji nisu prodati jer autoindustrija sve teze prodaje i sve se svelo na marketing. U odnosu na pre se promenilo i to da je nastalo mnogo novih proizvodjaca, pogotovo koji dolaze iz Azije. To sve vrsi pritisak na proizvodjace i njihove margine profita koje jedino mogu da ostanu kakve jestu ako se dizu cene. S obzirom da to nije srbija pa da cene dizete bez razloga, onda morate nesto i da ponudite i nabedite ljude da im to treba i vredi. Da li je to led osvetljenje za levu nogu ili desnu nozdrvu koje mozete menjati preko kineskog tableta ugradjenog u tablu,nebitno je. Kljuc je u prodaji,marketingu i manipulaciji misljenja. Tehnologija vrhunskih automobila je tu vec decenijama sa nama a ovde je rec o finesama i stvarima koje skoro uopste ne menjaju ono za sta automobil sluzi. Vozim 4 automobila, od 27 godina starog do novog izaslog iz salona. Jednostavno nova vozila nisu vredna novca koji kostjau, osim ako bas ne znate sta cete od sebe a vecina planete nije u tom stanju.

Ccc

pre 5 godina

Zato sto je 3% novca pravi novac, ostalo je sve elektronski ili virtuelni, kako god. Dalje, stalnim dostampavanjem se podstice inflacija tj. sprecava ljude da stekaju novac, tj teraju da stalno ulazu u nesto taj novac, da se obrce, da se trosi. Razradjena masinerija.

Villi van der Paksu

pre 5 godina

Skuplji su zato što ljudi mnogo vole da kupuju nešto što im ne trebe.
Da li znate koliko imate aplikacija u mob telefonu koje ne znate ni da postoje, nikad ih niste pokrenuli a kamoli koristili.
Isto je i sa autom, "znaš koliko opreme ima...", mož misliti. Ako isključimo bezbednosnu opremu aktivnu i pasnivnu, jedinu opremu koju priznajem je servo upravljača i klima. Sve ostalo je lepak za budale.

Ivan

pre 5 godina

Tacno je da su BMW automobili sve skuplji . 735i god. 1982 cena 29000 maraka ( 14500 evra) Danas taj Auto kosta 89000 evra kvalitet dali bi se puno o tome diskutovati .

Milan

pre 5 godina

Nova suzuki Vitara i S-croos, sa blago hibridnim pogonom, su poskupeli 3000 evra. Interesantno je da su u Hrvatskoj ista ova vozila poskupela negde oko 500 evra. Kao da je neko odlucio da protera ovaj brend iz Srbije, posto sa ovakvim cenama i cinjenicom da drzava ne daje subvencije posto nije pravi hibrid, mogu da po ovoj ceni prodaju otprilike dva godisnje. Ovi SUV modeli B segmenta su, siguran sam, imali najbolji odnos dobijeno/ulozeno i kupovali su se zato sto po niskoj ceni dobijes izuzetno pouzdan i dobro opremljen automobil. Sa ovakvim novim cenama mogu kljuc u bravu.

Mika

pre 5 godina

Netacno. Novi automobili su sve skupli jedino zato sto fabrike hoce da naprave sve veci i veci profit. A trziste za sada to guta. Nove tehnologije? Tac ekrani su drasticno jeftiniji u proizvodnji i projektovanju od kvalitetnih klasicnih dugmica (zato ih i uvode u proizvodnju). Svaki novi model je mnogo jeftiniji i jednostavniji za proizvodnju i sklapanje (to je i osnovni zadatak konstruktora novih platformi), elektronika je sve jeftinija i jeftinija....A tek elektro automobili- prakticno odsustvo skupog menjaca, jeftin elektro motor, sve jeftinije baterije, a cena skoro duplo veca od cene odgovarajuceg klasicnog automobila ! Sve jasno.