Aktuelno

Utorak, 27.11.2018.

16:15

Kružni tok – najveća glavobolja srpskih vozača VIDEO

Kružni tok – najveæa glavobolja srpskih vozaèa VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

vojislav

pre 7 godina

U ovom kratkom snimku možete, na osnovu pravila kretanja u saobraćaju uočiti puno prekršaja, naročito napravljenih od strane TAXI vozila. Ovde treba da dežura svaki dan najmanje 4 policajca. Najveći problem ovako označene signalizacije u kružnom toku je ta što te trake nisu uvek vidljive i stvarno ne vidim kako će to da funkcioniše kada padne sneg, kada sada kada je samo prljavština na ulicama to slabo vidljivo. Mislim da uopšte nije dobro regulisan kružni tok i onaj ko je smislio ovo a plaćen je za to treba da vrati pare. Ovaj kružni tok, koji je najcrnja tačka kružnih tokova u Beogradu i teško može normalno da se reguliše jer ima previše vozila gradskog saobraćajnog, raznih tipova, a i sm kružni tok je važno čvorište iz raznih pravaca. Jednostavno, ne može kroz otvor od 1 metra da se provuče nešto što ima u prečniku 2 metra.

Milan

pre 7 godina

@rani
grešiš, osnovni problem naseg zakona je da nije prilagođen EU. Ni u jednoj civilizovanoj zemlji ne možeš da se prestrojiš pre raskrsnice skroz desno oi imaš prednost da skreneš skroz levo. To blokira saobraćaj. Na nekim kružnim tokovima u EU postoje i prepreke u vidu ivičnjaka koji te primoravaju da iz spoljne trake moraš da se isključiš sa kružnog toka.

šoferka

pre 7 godina

99% današnjih "vozača" misli da na slaviji propuštaš onog koji ti dolazi sa desne strane!!! kupilo dozvole, brzine idu u H i teraj, kao na livadi ili planini sa kojih su došli! Dakle, kada ulazite u kruzni tok slavija, prvenstvo prolaza imaju oni koji su već u kružnom toku, a vama su takvi uvek sa LEVE strane!

rani

pre 7 godina

Meni je ova tema sou! Ljudi ovde raspravljaju, kako bi trebalo, te ovako, te onako, te ja mislim, alo ljudi, postoji zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji jasno definise kako mora! Nema tu sta da se misli, moras da radis kako zakon nalaze, u suprotnom, ako izazoves udes, kriv si! Tacka! Ista pravila vaze svuda u Evropi, nas zakon je prilagodjen njihovim, znaci, tako je i u Berlinu, Parizu, Cirihu, tako da svi vi koji se ljavljate iz tih zemalja i gradova i filozovirate kako je tamo, nemate pojma kao ni ovi nasi!

nlooooo

pre 7 godina

Gde nadjoste ovog docenta, kaze covek mora da se propuste sva vozila kada se ulazi u kruzni tok. Da, ali iskljucivo ako postoji znak za nailazak na put sa prvenstvom prolaza (obrnuti trougao), u suprotnom vazi pravilo desne strane i vozila u kruznom toku moraju da se zaustave i propuste vozilo koje ulazi.
Inace, definicija kruznog toka je da je ro "raskrsnica sa kruznim tokom saobracaja" sto znaci da vaze sva pravila kao u bilo kojoj raskranici.
A kada citam neke komentare ovde, jedino sto se pitam je koliko su komentatori platili vozacku dozvolu...

Fidelio

pre 7 godina

Jedini kružni tok primeren mentalitetu prosečnog srpskog vozača i u kojem Srbi (skoro da) ne bi imali problema jeste onaj sa JEDNOM jedinom trakom.

Tu je sve jasno i nema potrebe da čovek razmišlja kako i kad će da se prestroji jer nema ni potrebe da se prestrojava. Svi su saterani tako da voze u jednoj traci i u krug, a izlazi svako tamo gde mu treba. Otprilike kao utovar/istovar krupne stoke, ako ste nekad gledali.

Drugo je pitanje koju bi svrhu imao takav kružni tok. Meni se čini - nikakvu!

zabar

pre 7 godina

Moja tasta kruzila na Slaviji dok joj nije nestalo benzina.Tako joj i treba,kupila dozvolu,umesto da nauci da vozi.Pozvala me da odem da je uzmem,a ja joj poslao pauka na njen trosak.Sad ne ide kolima nigde,kaze da joj je skup benzin.

NP7

pre 7 godina

Ovo tumacenje je malo u suprotnosti pravila kojim se rukovode vozaci na zapadu.Ukljucivanjem pokazivaca pravca (migavca) vozilo, koje je u traci pored ali iza tebe, treba da ti omoguci ulazak u tu traku. To vazi i na auto putu i u gradu i u kruznim tokovima. I sve onda ide kako treba bila guzva ili ne. Ne dozvoljavanje prestrojavanja je jedan vid bahatosti. Doziveo sam da se ne mogu iskljuciti na mostarskoj petlji iz pravca autokomande jer vozila od Klinickog centra voze zaustavnom trakom bez usporavanja. To je tada bila ubitacna misija -iskljucenje sa autoputa. Druga korisna stvar vidjena na kruznim tokovima sa dve ili vise traka na zapadu su spirale koje vas vode na zeljeni izlaz bez rizika, uz uslov da se pre ulaska u kruzni tok postavite u odgovorajucu traku.

Dragan

pre 7 godina

Tacno je da gro vozaca nema pojma kako voziti u kruznom toku. Pre nekoliko dana vozim srednjim prstenom, kruzni tok Slavija i jednog momenta vozilo iz unutrasnjeg prstena mi sece kretanje da sam morao zestoko kociti i pri tom se bezobrazno buni, (stisnuo je sirenu, gestikulira rukama i sl.).

Gledač

pre 7 godina

@Pera
Ima semafora u kružnom toku u Mađarskoj ali baš zbog toga nema ovakvog haosa. Takođe semafori regulišu i ulaz u kružni tok i nikad nema problema ni sa ulaskom ni sa izlaskom ako se pravilno prate trake još na ulazu i ako se koristi žmigavac. Izgleda komplikovanije nego što jeste samo treba poštovati sva pravila. O tome da su trake noću osvetljene iz kolovoza neću ni da pričam. Takođe semafori su usklađeni sa javnim prevozom pa se zapravo retko i zakačiš da ostaneš u kružnom jer se pre toga zatvori ulazak koji je isto regulisan semaforima kao što sam već rekao.
Nikad problema nisam imao. I naravno strpljivo kad je baš gužva i žmigavac kao višak delova u većini vozila i saobraćaju kod nas ;)

TNT

pre 7 godina

@Pera - semafori i striktno definisano kretanje po određenim trakama koje si video i nije ti jasno je odličan način da se reše problemi koje ima Slavija. Sve je definisano, razmišljaš PRE ulaska gde ćeš izaći i tako se odmah pozicioniraš, niko te ne seče niti ti imaš potrebu da to radiš. Za razliku od tebe, Slavijom idem svaki dan bar dva-tri puta i nije uopšte strašna kao što misliš. Problem su ljudi koji nisu naviknuti na istu, pa “pola sata” odlučuju da li da krenu ili da sačekaju, razmišljaju u sred kružnog toga gde da izađu...

Maximalno 3 kruga

pre 7 godina

Pravila u kruznom toku su ista kao i pravila na bulevaru, samo sto se vozi u krug! Manite se glupih izmisljanja pravila unutrasnjeg, spoljasnjeg kruga! Zaustavljanje u krugu je dozvoljeno, jer je vlast na izlazima vecine kruznih tokova postavila pesacke prelaze, a pesake morate da propustite!

Nac

pre 7 godina

Nocas je pao sneg. Sada cemo da vidimo kako funkcionise kruzni tok na Slaviji. Bice kao i pre rekonstrukcije. Saobracajne trake se nece videti.

mile rizik

pre 7 godina

Takodje zaboravih, velika nekultura vlada u Srb u saobracaju. Ako sam u unutrasnjoj traci, resavam da izadjem ja ne smem da stajem i blokiram ljude iza sebe, a ako sam usao tu znaci da sam vama u spoljasnoj ostavio prostor, znaci pusti me da udjem kada mi treba. Migavce u kruznom i pre niko ne koristi. Dajte migavce kada izlazite, a ako je kruzni manji onda i kada ulazite. Nije tesko. Ruckica sa leve strane, svi je imamo.
(kako da ne, 27. novembar 2018 19:37)

Na Renou 4 sa desne strane :).

Ali za sve ostalo si u pravu.

NeshKO

pre 7 godina

Moram da prokomentarišem i ja kružni tok u Loznici. Verovali ili ne, svaki (radni) dan policija dolazi oko 15h i počinje da reguliše saobraćaj. Moram priznati da su pešački prelazi na svega par metara od kružnog toka i to stvatno usporava saobraćaj. Policajci stoje na tim prelazima i zaustavljaju pešake i pištaju automobile i obrnuto. I stvarno, u Loznici je gužva, postoji taj popodnevni špic i kolone se stvaraju, neverovatno! Takođe, bio sam šokiran kada sam shvatio da policija koristi delove unutar kružnog koji nisi za saobraćaj da tu parkiraju kola!! I naravno, narod video od njih pa, verovali ili ne ostave kola u kružnom toku da skoknu do banke, kafića ili apoteke da završe nešto. Uključenje u kružni tok iz pravca Šapca je tek posebna priča. Slavija dodje kao mala beba za loznički kružni tok.

Dejan

pre 7 godina

Najbolji su ovi sto iz leve trake iseku sve i izadju iz kruznog toka desnom trakom, naravno sve to bez pokazivaca, a gas do daske. I onda se cudi sto mu izredjas familiju?!

Pera

pre 7 godina

Imam 20 godina staza voznje po Beogradu i mislim da sam Slaviju prosao mozda 2-3 puta..ovu novu ni jednom niti planiram.. Sto je sigurno, sigurno je :) A hit mi je kruzni tok u Madjarskoj gde je u sred njega - semafor!!! To je tek ludilo mozga! Tako da Pera u siroooookom luku obilazi Slaviju, a ako bas budem morao preko nje, to ce biti u sred noci!

kako da ne

pre 7 godina

Da dodam jos. Ovde gde zivim u CH imam kruzni koji povrsinski zauzima mesta kao i ovaj na Slaviji, samo sto nema fontane :) Ima 5 izlaza/ulaza. Da razumete da ima dosta saobracaja, 1 vodi ka zeleznickoj stanici grada od 300.000 ljudi, zeleznicka stanica vam je ovde haos, puna, sve se tu desava. 2 vode ka centru i turistickoj zoni, jedan za industrijsku zonu i jedan izlaz je ustvari izlaz/ulaz autoput. Direktno ste na autoputu. Da, autoput skoro do centra nesmetano doveli :D Nema 3 trake kruzni niti ima bus trake, tu prolaze busevi i trole, tramvaj ide malo severnije i ide ispod zemlje u tom regionu zbog gustine saobracaja. Kruzni ima 2 trake samo, s’tim da na svim prilazima kruznom sem onog sa autoputa bus i trola imaju svoju traku za ulaz u kruzni tok naravno da desnoj strani, sto znaci da prvi ulazi u kruzni i time bezbednije krece po putnike i ostale. Ovo na Slaviji nema veze sa bezbednoscu, mene zanima ko je tu razmisljao o bezbednosti jer staviti 3 trake na takvom kruznom pritom dodati spolja za javni prevoz je totalna nebuloza jer imate ljude koji ne znaju, koji nisu iz Bg, mozda nece primetiti bus ili uopste tu traku zbog haosa i guzve i bum. Oni su verujem samo razmisljali da ubace sto veci saobracaj u kruzni, nerazmisljajuci o bezbednosti ucesnika. Drugo, dosta dodje ljudi u Bg iz unutrasnjosti i nije imao kruzni u gradu, ne zna da ga koristi. On se zbuni. Na zapadu ne bi mogao bi da polazes ako nemas kruzni, pa davanje migavaca u istom, kada krenes da se iskljucujes pogled na retro i mali pogled unazad glavom u slucaju da ima bicikliste. To vas u Srbiji van Bg-a, Nisa i NS i ne uce. Ljudi dodju u Nis ili Bg i ne znaju da voze kruznim. Ovde su kruzni tokovi na svim stranama...U varosicama, selima, gradovima, naseljima.

Vozač

pre 7 godina

Ne razumem u čemu je problem. Pri ulasku u kružni tok stoji trougao sto znaci da putas sva vozila sa leve strane i tek onda ulazis, a traku biras u zavisnosti od toga gde izlazis iz kruznog toka. Ako ovo svi postuju, apsolutno nema nikakvih problema... Izlazak iz najuze trake ne bi trebalo da predstavlja problem jer vozila koja nakon mene hoce da se ukljuce u kruzni tok imaju trougao i duzni su da me propuste

Smiky

pre 7 godina

ne znam za kruzni tok, ali ja nisam znao kako mi zvuči sirena dok nisam presao granicu Srbije, tacnije dok nisam usao u Bg. Ljudi mi sviraju na zuto vec, lepe se uz branik, oce da me prelete, ulecu mi pred branik.... ljudii moji pa kako to vozite.

Marko

pre 7 godina

Problem je sto su kod nas ljudi (pre svega taxisti) nekulturni i ne postuju propise pa nastaju problemi. Inace stvarno kod kruznih tokova nema filozofije i sve je jasno samo kad bi svi postovali propise. Al Balkan je ovo ne vredi pobedjuje brzi.

комша

pre 7 godina

Ма у земљи где нико жмигавац не даје, очекивати да знају правила кружног је смешно...

Slovenac

pre 7 godina

Hahaha, znaci vi bi menjali pravila kruznog toka? Zato sto u SRB "ne funkcionisu", a? A da menjate sebe bolje? To nikad niste ni pomislili, verujem.

Nac

pre 7 godina

U kruznom toku bi spoljasnji krug trebalo koristiti pri ulazu u i izlazu iz kruznog toka.
U unutrasnji krug ulaziti cim se ukaze prilika.
Iz unutrasnjeg kruga izlaziti u spoljasnji posle izlaza koji predhodi zeljenom izlazu.
Tada se spoljasnji krug oslobodio posto su vozila izasla iz kruznog toka.
Slika broj 1 daje prikazuje kako je projektovano odvijanje saobracaja na Slaviji.
Izvedeno oznacavanje traka na Slaviji je jedinstveno na svetu.
Sve ulazne trake su usmerene na unutrasnji krug (preseca se spoljasnji krug),iz unutrasnjeg kruga se direktno preseca spoljasnji krug da se izadje iz kruznog toka.

Over And Out

pre 7 godina

U narednih šest meseci očekujem da neko odbrani doktorsku disertaciju na temu"Kružni tok u Srba, sa posebnim osvrtom na renovirani trg "Slavija". Oni koji su vozili po Evropskim putevima i gradovima malo znaju da ovo nije (kružni tok) saobraćajni problem, već mentalni problem u glavama srpskih vozača. Sve je u medjusobnoj toleranciji vozača i odsustvu svake pomisli aktera u saobraćaju na bilo kakvu bahatost u vožnji. Najvažnije je da se saobraćaj kreće, da nema zastoja i čepova, presecanja, preprečivanja, nerazumnih poteza vozača. Ne može policajac da napravi red na "Slaviji", ako vozači to ne žele, nema te sile koja može da ukalupi budale. Sve je na nama, vozačima.

ispravite kružne tokove

pre 7 godina

Da vi vidite kružni tok u Loznici. Čak ni sam kružni nije toliko čudo već to što policija dođe da "reguliše" saobraćaj. Bukvalno stvore veću gužvu nego što bi bila da nisu tu. A tek količina policije. Npr. kišni petak ili neki praznik. 4 do 5 patrolnih auta parkirano po ivicama kružnog toka protivno zakonu i zdravom razumu.

CARNEX

pre 7 godina

Nikakvi propisi i kazne ne pomažu ovom narodu, u pitanje je prosto primitivizam, neznanje i bahatost. Potpuno je logično kako se vozi i ponaša u kružnom toku pa ipak od nekih 4-5 prolazaka nedeljno kroz kružni tok kod opštine NBGD bar dva puta imam situaciju da džiberi ne znaju da propuste vozila koja su već u k. toku pa je uvek lutrija ulazak iz Omladinskih brigada u Pariske komune. Neverovatna nekultura, mada se to vidi i van kružnih tokova, niko ne daje žmigavce pri prestrojavanju/skretanju, niko ne zna da upotrebi sva 4 kad se nakerebeči pored kolovoza itd. Primitivizam koji niko ne kažnjava i gotovo.

kome trebaju unutrasnje trake

pre 7 godina

znaci po zakonu mogu da uhvatim najveci krug i da biram gde cu da izadjem i kada a ostali cuvajte se! takodje kad ulazim ukoliko je neko u najmanjem krugu ja mogu slobodno da se ukljucim, divota.

Gradjevinac...

pre 7 godina

Onda kruzni tok gubi svaki smisao po ovom tumacenju. Svi se trebaju drzati spoljne trake pa cak i kad voze 360° jer su sigurni da nece nikoga udariti. A ako neko njima presece traku zna se ko je kriv. Diletanti nam objasnjavaju pravila i kroje zakone...

rani

pre 7 godina

Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, nigde, niti jednim članom ne definiše kružni tok! Dakle, to je raskrsnica kao i svaka druga, regulisana saobraćajnim znacima, a kretanje i prestrojavanje je isto kao i bilo kojom drugom ulicom! Znači, da nigde nije propisano kojom trakom si obavezan da voziš, možeš da se voziš spoljnim krugom i to bezbroj puta, nikakav prekršaj ne činiš! Slavija je mnogo bolje funkcionisala bez ikakvih linija, nego sada! Napraviti 5 traka u tako malom kružnom toku, je obična budalaština! Dnevno tuda prodjem minimum 10 puta, i problem je što se neko pridržava pravila, a neko ne! I niko ne zna da žuta traka ima prednost!

kako da ne

pre 7 godina

Takodje zaboravih, velika nekultura vlada u Srb u saobracaju. Ako sam u unutrasnjoj traci, resavam da izadjem ja ne smem da stajem i blokiram ljude iza sebe, a ako sam usao tu znaci da sam vama u spoljasnoj ostavio prostor, znaci pusti me da udjem kada mi treba. Migavce u kruznom i pre niko ne koristi. Dajte migavce kada izlazite, a ako je kruzni manji onda i kada ulazite. Nije tesko. Ruckica sa leve strane, svi je imamo.

kako da ne

pre 7 godina

Ne znam sta uopste nije jasno u kruznom toku. Zaista. Sto se tice ovog na Slaviji, previse traka za taj kruzni koji svakako nije mali, ali nije bas ni veliki za sve ono. Trake za bus i to, klasicna glupost. Jeste to kao predvidjeno lepo, ali ne i funkcionalno. Treba da imaju busevi i tramvaji svoje semafore, znaci naidje javni prevoz, semafor svima crveno i prevozu zeleno. Oni tako ne smetano prodju, a kada je guzva, mora da da udje u nju. To je taj spic nekih sat, sat ipo i prodje. Te semafore za njih ustvari svugde treba da budu, na svakom semaforu i ako ima i ako nema svoju traku. Tako oni idu sami npr na raskrsnicama, bezbednije za sve i putnike u istom takodje. Ovde u Ch cim vidim bus u traci pored mene, znam da cu stati na semaforu jer ce nama pogasiti, a njega pustiti. Ili ako nema svoju traku, a iza mene je, znam da ce meni biti zeleno u roku od 3 sekunde. Sto se kruznog tice, ako idete desno drzite desnu traku ljudi i ako idete pravo takodje. Ako idete levo ili pravite ceo krug, ulazite sa unutrasnje i takvu u toku drzite. Prosto je.

sempervivum

pre 7 godina

На Славији нико не жели да уђе у траку најближу фонтани јер:
1) не жели да га вода окупа,
2) не жели да буде вечито заглављен у траци и да се врти у круг док се остале траке не рашчисте да би он безбедно изашао...

Кружни токови убрзавају проток тамо где саобраћај није густ, а кружни токови са много трака јесу главобоља, управо због тог правила да мораш да чекаш да се рашчисти десна трака да би изашао.

Sremac

pre 7 godina

Kružni tok je najjednostavnija stvar u saobraćaju, ali kod nas dobar deo vozača ili vozi bez dozvole ( koji će mu dozvola, on je naučio da vozi sa 12 godina kad je terao traktor) ili su dozvolu kupili i zato ne znaju šta i kako.

Radovan

pre 7 godina

- Ako ulaziš i odmah izlaziš na prvom sledećem izlazu, onda koristiš 1. prsten (gledano od spolja).
- Ako ulaziš i izlaziš na drugom sledećem izlazu, onda koristiš 2. prsten.
- I tako dalje.
- Prstenova ima koliko ima ulaza/izlaza ali za 1 manje. Slika baš lepo prikazuje.
- A onda dolazi uputstvo profesora.

Stari Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima je bio odličan, ali su ga promenili jer se bezbroj inostranih vozila ne bi mogao voziti na našim putevima. Na primer rezervne sijalice koje danas možeš promeniti samo u servisu a ne u nekoj mrkloj šumi kada ti je najpotrebnije, perači farova i brisači trodelnih vetrobrana radi bolje vidljivosti iza vozila koji nema zavesice a zakon ti traži da održavaš čistim farove tablice i vetrobran, zavesice na blatobranima koje sprečavaju razbacivanje vode i blata iza sebe na vozila iza, upotreba farova po danu da se opterećuje i kvari elektro sistem i podiže nivo gasova i potrošnja goriva, itd.

E moji profesori, niste vi nizašta.
U Americi, najgori đaci ostaju na fakultetima, a najbolji odlaze u industriju i kroz nekoliko godina otvaraju svoje biznise.

rog

pre 7 godina

Trebali ste da navede da nije ispravno voziti spoljnom trakom dalje od izlaza desno i pravo. Ovako ce svaki kurta ovde da skapira vrlo brzo da treba voziti iskljucivo spoljnom trakom pa i kad pravis polukruzno, sto bi bilo ko ulazio u unutrasnju traku. Ja lepo kazem, ne isplati se biti moralan i posten u drzavi Srbiji.

Evo konretno kruzni tok na ovoj slici. Lepo zasednes u krajnju spoljnu traku kruga i ides gde hoces, kad hoces, i imas prednost. Predivno napravljeno.

Saobraćajni fakultet

pre 7 godina

A zašto ne kritikujete semafore koji su preblizu kružnom toku i koji su apsolutno u suprotnosti sa svim pravilima planiranja kružnih tokova i njegovog konteksta?

Jeste

pre 7 godina

U inostranstvu je svaka traka na tabli pre ulaza jasno označena za koji je izlaz namenjena.

Nema razmišljanja. Uglavnom je pravilo krajnja desna traka najbliži izlaz. Srednja za one koji idu pravo tj. drugi izlaz. Unutrašnja 3 izlaz tj. polukružno okretanje ili 3/4 kruga. Nema ko da vas seče pošto ide duže nego vi i obratno.

Poseban dodatak su proširenja desno gde idete desno bez ulaska u kt. kao na našim bulevarima sa semoforima.

Dodajte nato ukopan glavni pravac ispod kt. kao tunel.

deda

pre 7 godina

Zena napravila reportazu o kretanju u kruznom toku a ne zna pravila. Kada je u pitanju kruzni tok, prvo i osnovno pravilo, koje u mnogome eliminise mogucnost nesrece je sam ulazak u kruzni tok. Ukoliko izlazite na prvom ili drugom iskljucenju morate da udjete u spoljasnju traku, a svako dalje iskljucenje morate da udjete u unutrasnju traku. Ona rece trebalo bi. Takodje kruzni tok ima pravo prvenstva i ne mozete uci u njega dok nije prazan prostor za ukljucenje.

Milan

pre 7 godina

Glupim pravilima uspeli su da od velikog kružnog toka naprave kružni sa jednom trakom! Svi idu spolja jer tako ispada najbrže umesto da usvoje pravila koja važe u celom civilizovanom svetu, na ulazu u kružni tok prestrojite se isto kao da je semaforska raskrsnica i bez muke i bojazni od onog spolja prođete unutrašnjom trakom. Ovako čovek dođe desnom trakom i isključi se skroz levo, on ima prednost a izblokira sve ostale.

Eeee

pre 7 godina

I koliko krugova treba vozač da napravi pre nego što se prestroji i izađe iz kružnog toka?
Dva,pet,pedeset..
Zar nije logičnije da vozač iz spoljne trake prilagodi brzinu i propusti vozilo iz unutrašnje trake ,tj. da unutrašnja traka ima prednost.
Ovako dva,tri zajebanta mogu da se kreću spoljnom trakom i blokiraju celu raskrsnicu i to sve po zakonu.

petar

pre 7 godina

Ima logike to sto kaze docent i tako verovatno jeste, ali pod tim pravilima je manji protok kroz kruzni u odnosu kad bi iz leve trake imali prednost, jer bi se ovako vozaci manje gurali u desnu traku i zapusavali izlaz.

Sasa

pre 7 godina

Ljudi, ako ima neko neka objasni sledece: na slici se vidi da svuda ima po dve ulazne trake u kruzni tok, ima dve izlazne trake iz kruznog toka, a u samom kruznom toku ima tri trake. Pa jel to normalno? Gde to jos ima? Zivim u inostranstvu u zemlji koja je mozda rekorder po broju kruznih tokova i ovo nigde nisam video.

Papageno

pre 7 godina

Ne, nije problem sam kružni tok, nego problem što nikad ne mogu biti siguran u to da će oni oko mene u kružnom toku poštovati propise, niti čak da uopšte poznaju propise!

Zato:

1. Izbegavam kružne tokove, koliko god mogu. Kružni tokovi (a kao što vdimo, i pozemni kontejneri) su u svetu generalno dobro rešenje, ali ne i u Srbiji. A ja živim u Srbji i zato moram da se prilagodim uslovima u Srbiji.

2. Ako već ne mogu drugačije i baš moram kroz kružni tok, ulazim vrlo oprezno, držim razmak, gledam i levo, i desno, i gore, i dole, i pravo i krivo, obavezno propuštam svakog ko migavcem jasno pokazuje da hoće u moju traku (kao što i ja migavcem OBAVEZNO pokazujem kad hoću da menjam traku). A za one oko mene u samo molim boga da i oni razmišljaju manje više kao ja.

Ukratko, prilagođavam se tekućim okolnostima, koliko god je to moguće, ali ne vozim uvek po knjizi jer to kod nas NIJE ni moguće!

Dosad nisam nikad imao problema, ali ih ne isključujem jer krčag ide na vodu dok se ne razbije...

Sekula

pre 7 godina

Pa promenite pravilo i neće biti problema. Niko normalan ne bi odobrio kružni tok u kojem postoji teorijska mogućnost da kad jednom uđeš, nikada ne možeš da izađeš. Pretpostavljam da ministar saobraćaja nema ni završenu srednju školu. Vučiću, koga si postavio, sklanjaj to odmah!

Salebasket

pre 7 godina

Ti kruzni tokovi su cist dokaz srpske rastelovane svesti, unutrasnjeg nemira i stalnog nervnog rastrojstva..ne znamo gde udaramo..

sempervivum

pre 7 godina

На Славији нико не жели да уђе у траку најближу фонтани јер:
1) не жели да га вода окупа,
2) не жели да буде вечито заглављен у траци и да се врти у круг док се остале траке не рашчисте да би он безбедно изашао...

Кружни токови убрзавају проток тамо где саобраћај није густ, а кружни токови са много трака јесу главобоља, управо због тог правила да мораш да чекаш да се рашчисти десна трака да би изашао.

Gradjevinac...

pre 7 godina

Onda kruzni tok gubi svaki smisao po ovom tumacenju. Svi se trebaju drzati spoljne trake pa cak i kad voze 360° jer su sigurni da nece nikoga udariti. A ako neko njima presece traku zna se ko je kriv. Diletanti nam objasnjavaju pravila i kroje zakone...

CARNEX

pre 7 godina

Nikakvi propisi i kazne ne pomažu ovom narodu, u pitanje je prosto primitivizam, neznanje i bahatost. Potpuno je logično kako se vozi i ponaša u kružnom toku pa ipak od nekih 4-5 prolazaka nedeljno kroz kružni tok kod opštine NBGD bar dva puta imam situaciju da džiberi ne znaju da propuste vozila koja su već u k. toku pa je uvek lutrija ulazak iz Omladinskih brigada u Pariske komune. Neverovatna nekultura, mada se to vidi i van kružnih tokova, niko ne daje žmigavce pri prestrojavanju/skretanju, niko ne zna da upotrebi sva 4 kad se nakerebeči pored kolovoza itd. Primitivizam koji niko ne kažnjava i gotovo.

Radovan

pre 7 godina

- Ako ulaziš i odmah izlaziš na prvom sledećem izlazu, onda koristiš 1. prsten (gledano od spolja).
- Ako ulaziš i izlaziš na drugom sledećem izlazu, onda koristiš 2. prsten.
- I tako dalje.
- Prstenova ima koliko ima ulaza/izlaza ali za 1 manje. Slika baš lepo prikazuje.
- A onda dolazi uputstvo profesora.

Stari Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima je bio odličan, ali su ga promenili jer se bezbroj inostranih vozila ne bi mogao voziti na našim putevima. Na primer rezervne sijalice koje danas možeš promeniti samo u servisu a ne u nekoj mrkloj šumi kada ti je najpotrebnije, perači farova i brisači trodelnih vetrobrana radi bolje vidljivosti iza vozila koji nema zavesice a zakon ti traži da održavaš čistim farove tablice i vetrobran, zavesice na blatobranima koje sprečavaju razbacivanje vode i blata iza sebe na vozila iza, upotreba farova po danu da se opterećuje i kvari elektro sistem i podiže nivo gasova i potrošnja goriva, itd.

E moji profesori, niste vi nizašta.
U Americi, najgori đaci ostaju na fakultetima, a najbolji odlaze u industriju i kroz nekoliko godina otvaraju svoje biznise.

Papageno

pre 7 godina

Ne, nije problem sam kružni tok, nego problem što nikad ne mogu biti siguran u to da će oni oko mene u kružnom toku poštovati propise, niti čak da uopšte poznaju propise!

Zato:

1. Izbegavam kružne tokove, koliko god mogu. Kružni tokovi (a kao što vdimo, i pozemni kontejneri) su u svetu generalno dobro rešenje, ali ne i u Srbiji. A ja živim u Srbji i zato moram da se prilagodim uslovima u Srbiji.

2. Ako već ne mogu drugačije i baš moram kroz kružni tok, ulazim vrlo oprezno, držim razmak, gledam i levo, i desno, i gore, i dole, i pravo i krivo, obavezno propuštam svakog ko migavcem jasno pokazuje da hoće u moju traku (kao što i ja migavcem OBAVEZNO pokazujem kad hoću da menjam traku). A za one oko mene u samo molim boga da i oni razmišljaju manje više kao ja.

Ukratko, prilagođavam se tekućim okolnostima, koliko god je to moguće, ali ne vozim uvek po knjizi jer to kod nas NIJE ni moguće!

Dosad nisam nikad imao problema, ali ih ne isključujem jer krčag ide na vodu dok se ne razbije...

kako da ne

pre 7 godina

Takodje zaboravih, velika nekultura vlada u Srb u saobracaju. Ako sam u unutrasnjoj traci, resavam da izadjem ja ne smem da stajem i blokiram ljude iza sebe, a ako sam usao tu znaci da sam vama u spoljasnoj ostavio prostor, znaci pusti me da udjem kada mi treba. Migavce u kruznom i pre niko ne koristi. Dajte migavce kada izlazite, a ako je kruzni manji onda i kada ulazite. Nije tesko. Ruckica sa leve strane, svi je imamo.

rog

pre 7 godina

Trebali ste da navede da nije ispravno voziti spoljnom trakom dalje od izlaza desno i pravo. Ovako ce svaki kurta ovde da skapira vrlo brzo da treba voziti iskljucivo spoljnom trakom pa i kad pravis polukruzno, sto bi bilo ko ulazio u unutrasnju traku. Ja lepo kazem, ne isplati se biti moralan i posten u drzavi Srbiji.

Evo konretno kruzni tok na ovoj slici. Lepo zasednes u krajnju spoljnu traku kruga i ides gde hoces, kad hoces, i imas prednost. Predivno napravljeno.

Sasa

pre 7 godina

Ljudi, ako ima neko neka objasni sledece: na slici se vidi da svuda ima po dve ulazne trake u kruzni tok, ima dve izlazne trake iz kruznog toka, a u samom kruznom toku ima tri trake. Pa jel to normalno? Gde to jos ima? Zivim u inostranstvu u zemlji koja je mozda rekorder po broju kruznih tokova i ovo nigde nisam video.

Sremac

pre 7 godina

Kružni tok je najjednostavnija stvar u saobraćaju, ali kod nas dobar deo vozača ili vozi bez dozvole ( koji će mu dozvola, on je naučio da vozi sa 12 godina kad je terao traktor) ili su dozvolu kupili i zato ne znaju šta i kako.

kome trebaju unutrasnje trake

pre 7 godina

znaci po zakonu mogu da uhvatim najveci krug i da biram gde cu da izadjem i kada a ostali cuvajte se! takodje kad ulazim ukoliko je neko u najmanjem krugu ja mogu slobodno da se ukljucim, divota.

Sekula

pre 7 godina

Pa promenite pravilo i neće biti problema. Niko normalan ne bi odobrio kružni tok u kojem postoji teorijska mogućnost da kad jednom uđeš, nikada ne možeš da izađeš. Pretpostavljam da ministar saobraćaja nema ni završenu srednju školu. Vučiću, koga si postavio, sklanjaj to odmah!

комша

pre 7 godina

Ма у земљи где нико жмигавац не даје, очекивати да знају правила кружног је смешно...

Salebasket

pre 7 godina

Ti kruzni tokovi su cist dokaz srpske rastelovane svesti, unutrasnjeg nemira i stalnog nervnog rastrojstva..ne znamo gde udaramo..

rani

pre 7 godina

Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, nigde, niti jednim članom ne definiše kružni tok! Dakle, to je raskrsnica kao i svaka druga, regulisana saobraćajnim znacima, a kretanje i prestrojavanje je isto kao i bilo kojom drugom ulicom! Znači, da nigde nije propisano kojom trakom si obavezan da voziš, možeš da se voziš spoljnim krugom i to bezbroj puta, nikakav prekršaj ne činiš! Slavija je mnogo bolje funkcionisala bez ikakvih linija, nego sada! Napraviti 5 traka u tako malom kružnom toku, je obična budalaština! Dnevno tuda prodjem minimum 10 puta, i problem je što se neko pridržava pravila, a neko ne! I niko ne zna da žuta traka ima prednost!

Jeste

pre 7 godina

U inostranstvu je svaka traka na tabli pre ulaza jasno označena za koji je izlaz namenjena.

Nema razmišljanja. Uglavnom je pravilo krajnja desna traka najbliži izlaz. Srednja za one koji idu pravo tj. drugi izlaz. Unutrašnja 3 izlaz tj. polukružno okretanje ili 3/4 kruga. Nema ko da vas seče pošto ide duže nego vi i obratno.

Poseban dodatak su proširenja desno gde idete desno bez ulaska u kt. kao na našim bulevarima sa semoforima.

Dodajte nato ukopan glavni pravac ispod kt. kao tunel.

Milan

pre 7 godina

Glupim pravilima uspeli su da od velikog kružnog toka naprave kružni sa jednom trakom! Svi idu spolja jer tako ispada najbrže umesto da usvoje pravila koja važe u celom civilizovanom svetu, na ulazu u kružni tok prestrojite se isto kao da je semaforska raskrsnica i bez muke i bojazni od onog spolja prođete unutrašnjom trakom. Ovako čovek dođe desnom trakom i isključi se skroz levo, on ima prednost a izblokira sve ostale.

Eeee

pre 7 godina

I koliko krugova treba vozač da napravi pre nego što se prestroji i izađe iz kružnog toka?
Dva,pet,pedeset..
Zar nije logičnije da vozač iz spoljne trake prilagodi brzinu i propusti vozilo iz unutrašnje trake ,tj. da unutrašnja traka ima prednost.
Ovako dva,tri zajebanta mogu da se kreću spoljnom trakom i blokiraju celu raskrsnicu i to sve po zakonu.

Smiky

pre 7 godina

ne znam za kruzni tok, ali ja nisam znao kako mi zvuči sirena dok nisam presao granicu Srbije, tacnije dok nisam usao u Bg. Ljudi mi sviraju na zuto vec, lepe se uz branik, oce da me prelete, ulecu mi pred branik.... ljudii moji pa kako to vozite.

deda

pre 7 godina

Zena napravila reportazu o kretanju u kruznom toku a ne zna pravila. Kada je u pitanju kruzni tok, prvo i osnovno pravilo, koje u mnogome eliminise mogucnost nesrece je sam ulazak u kruzni tok. Ukoliko izlazite na prvom ili drugom iskljucenju morate da udjete u spoljasnju traku, a svako dalje iskljucenje morate da udjete u unutrasnju traku. Ona rece trebalo bi. Takodje kruzni tok ima pravo prvenstva i ne mozete uci u njega dok nije prazan prostor za ukljucenje.

Marko

pre 7 godina

Problem je sto su kod nas ljudi (pre svega taxisti) nekulturni i ne postuju propise pa nastaju problemi. Inace stvarno kod kruznih tokova nema filozofije i sve je jasno samo kad bi svi postovali propise. Al Balkan je ovo ne vredi pobedjuje brzi.

Saobraćajni fakultet

pre 7 godina

A zašto ne kritikujete semafore koji su preblizu kružnom toku i koji su apsolutno u suprotnosti sa svim pravilima planiranja kružnih tokova i njegovog konteksta?

Over And Out

pre 7 godina

U narednih šest meseci očekujem da neko odbrani doktorsku disertaciju na temu"Kružni tok u Srba, sa posebnim osvrtom na renovirani trg "Slavija". Oni koji su vozili po Evropskim putevima i gradovima malo znaju da ovo nije (kružni tok) saobraćajni problem, već mentalni problem u glavama srpskih vozača. Sve je u medjusobnoj toleranciji vozača i odsustvu svake pomisli aktera u saobraćaju na bilo kakvu bahatost u vožnji. Najvažnije je da se saobraćaj kreće, da nema zastoja i čepova, presecanja, preprečivanja, nerazumnih poteza vozača. Ne može policajac da napravi red na "Slaviji", ako vozači to ne žele, nema te sile koja može da ukalupi budale. Sve je na nama, vozačima.

Slovenac

pre 7 godina

Hahaha, znaci vi bi menjali pravila kruznog toka? Zato sto u SRB "ne funkcionisu", a? A da menjate sebe bolje? To nikad niste ni pomislili, verujem.

Maximalno 3 kruga

pre 7 godina

Pravila u kruznom toku su ista kao i pravila na bulevaru, samo sto se vozi u krug! Manite se glupih izmisljanja pravila unutrasnjeg, spoljasnjeg kruga! Zaustavljanje u krugu je dozvoljeno, jer je vlast na izlazima vecine kruznih tokova postavila pesacke prelaze, a pesake morate da propustite!

ispravite kružne tokove

pre 7 godina

Da vi vidite kružni tok u Loznici. Čak ni sam kružni nije toliko čudo već to što policija dođe da "reguliše" saobraćaj. Bukvalno stvore veću gužvu nego što bi bila da nisu tu. A tek količina policije. Npr. kišni petak ili neki praznik. 4 do 5 patrolnih auta parkirano po ivicama kružnog toka protivno zakonu i zdravom razumu.

Dejan

pre 7 godina

Najbolji su ovi sto iz leve trake iseku sve i izadju iz kruznog toka desnom trakom, naravno sve to bez pokazivaca, a gas do daske. I onda se cudi sto mu izredjas familiju?!

Nac

pre 7 godina

Nocas je pao sneg. Sada cemo da vidimo kako funkcionise kruzni tok na Slaviji. Bice kao i pre rekonstrukcije. Saobracajne trake se nece videti.

Vozač

pre 7 godina

Ne razumem u čemu je problem. Pri ulasku u kružni tok stoji trougao sto znaci da putas sva vozila sa leve strane i tek onda ulazis, a traku biras u zavisnosti od toga gde izlazis iz kruznog toka. Ako ovo svi postuju, apsolutno nema nikakvih problema... Izlazak iz najuze trake ne bi trebalo da predstavlja problem jer vozila koja nakon mene hoce da se ukljuce u kruzni tok imaju trougao i duzni su da me propuste

Dragan

pre 7 godina

Tacno je da gro vozaca nema pojma kako voziti u kruznom toku. Pre nekoliko dana vozim srednjim prstenom, kruzni tok Slavija i jednog momenta vozilo iz unutrasnjeg prstena mi sece kretanje da sam morao zestoko kociti i pri tom se bezobrazno buni, (stisnuo je sirenu, gestikulira rukama i sl.).

NeshKO

pre 7 godina

Moram da prokomentarišem i ja kružni tok u Loznici. Verovali ili ne, svaki (radni) dan policija dolazi oko 15h i počinje da reguliše saobraćaj. Moram priznati da su pešački prelazi na svega par metara od kružnog toka i to stvatno usporava saobraćaj. Policajci stoje na tim prelazima i zaustavljaju pešake i pištaju automobile i obrnuto. I stvarno, u Loznici je gužva, postoji taj popodnevni špic i kolone se stvaraju, neverovatno! Takođe, bio sam šokiran kada sam shvatio da policija koristi delove unutar kružnog koji nisi za saobraćaj da tu parkiraju kola!! I naravno, narod video od njih pa, verovali ili ne ostave kola u kružnom toku da skoknu do banke, kafića ili apoteke da završe nešto. Uključenje u kružni tok iz pravca Šapca je tek posebna priča. Slavija dodje kao mala beba za loznički kružni tok.

mile rizik

pre 7 godina

Takodje zaboravih, velika nekultura vlada u Srb u saobracaju. Ako sam u unutrasnjoj traci, resavam da izadjem ja ne smem da stajem i blokiram ljude iza sebe, a ako sam usao tu znaci da sam vama u spoljasnoj ostavio prostor, znaci pusti me da udjem kada mi treba. Migavce u kruznom i pre niko ne koristi. Dajte migavce kada izlazite, a ako je kruzni manji onda i kada ulazite. Nije tesko. Ruckica sa leve strane, svi je imamo.
(kako da ne, 27. novembar 2018 19:37)

Na Renou 4 sa desne strane :).

Ali za sve ostalo si u pravu.

kako da ne

pre 7 godina

Da dodam jos. Ovde gde zivim u CH imam kruzni koji povrsinski zauzima mesta kao i ovaj na Slaviji, samo sto nema fontane :) Ima 5 izlaza/ulaza. Da razumete da ima dosta saobracaja, 1 vodi ka zeleznickoj stanici grada od 300.000 ljudi, zeleznicka stanica vam je ovde haos, puna, sve se tu desava. 2 vode ka centru i turistickoj zoni, jedan za industrijsku zonu i jedan izlaz je ustvari izlaz/ulaz autoput. Direktno ste na autoputu. Da, autoput skoro do centra nesmetano doveli :D Nema 3 trake kruzni niti ima bus trake, tu prolaze busevi i trole, tramvaj ide malo severnije i ide ispod zemlje u tom regionu zbog gustine saobracaja. Kruzni ima 2 trake samo, s’tim da na svim prilazima kruznom sem onog sa autoputa bus i trola imaju svoju traku za ulaz u kruzni tok naravno da desnoj strani, sto znaci da prvi ulazi u kruzni i time bezbednije krece po putnike i ostale. Ovo na Slaviji nema veze sa bezbednoscu, mene zanima ko je tu razmisljao o bezbednosti jer staviti 3 trake na takvom kruznom pritom dodati spolja za javni prevoz je totalna nebuloza jer imate ljude koji ne znaju, koji nisu iz Bg, mozda nece primetiti bus ili uopste tu traku zbog haosa i guzve i bum. Oni su verujem samo razmisljali da ubace sto veci saobracaj u kruzni, nerazmisljajuci o bezbednosti ucesnika. Drugo, dosta dodje ljudi u Bg iz unutrasnjosti i nije imao kruzni u gradu, ne zna da ga koristi. On se zbuni. Na zapadu ne bi mogao bi da polazes ako nemas kruzni, pa davanje migavaca u istom, kada krenes da se iskljucujes pogled na retro i mali pogled unazad glavom u slucaju da ima bicikliste. To vas u Srbiji van Bg-a, Nisa i NS i ne uce. Ljudi dodju u Nis ili Bg i ne znaju da voze kruznim. Ovde su kruzni tokovi na svim stranama...U varosicama, selima, gradovima, naseljima.

kako da ne

pre 7 godina

Ne znam sta uopste nije jasno u kruznom toku. Zaista. Sto se tice ovog na Slaviji, previse traka za taj kruzni koji svakako nije mali, ali nije bas ni veliki za sve ono. Trake za bus i to, klasicna glupost. Jeste to kao predvidjeno lepo, ali ne i funkcionalno. Treba da imaju busevi i tramvaji svoje semafore, znaci naidje javni prevoz, semafor svima crveno i prevozu zeleno. Oni tako ne smetano prodju, a kada je guzva, mora da da udje u nju. To je taj spic nekih sat, sat ipo i prodje. Te semafore za njih ustvari svugde treba da budu, na svakom semaforu i ako ima i ako nema svoju traku. Tako oni idu sami npr na raskrsnicama, bezbednije za sve i putnike u istom takodje. Ovde u Ch cim vidim bus u traci pored mene, znam da cu stati na semaforu jer ce nama pogasiti, a njega pustiti. Ili ako nema svoju traku, a iza mene je, znam da ce meni biti zeleno u roku od 3 sekunde. Sto se kruznog tice, ako idete desno drzite desnu traku ljudi i ako idete pravo takodje. Ako idete levo ili pravite ceo krug, ulazite sa unutrasnje i takvu u toku drzite. Prosto je.

nlooooo

pre 7 godina

Gde nadjoste ovog docenta, kaze covek mora da se propuste sva vozila kada se ulazi u kruzni tok. Da, ali iskljucivo ako postoji znak za nailazak na put sa prvenstvom prolaza (obrnuti trougao), u suprotnom vazi pravilo desne strane i vozila u kruznom toku moraju da se zaustave i propuste vozilo koje ulazi.
Inace, definicija kruznog toka je da je ro "raskrsnica sa kruznim tokom saobracaja" sto znaci da vaze sva pravila kao u bilo kojoj raskranici.
A kada citam neke komentare ovde, jedino sto se pitam je koliko su komentatori platili vozacku dozvolu...

Fidelio

pre 7 godina

Jedini kružni tok primeren mentalitetu prosečnog srpskog vozača i u kojem Srbi (skoro da) ne bi imali problema jeste onaj sa JEDNOM jedinom trakom.

Tu je sve jasno i nema potrebe da čovek razmišlja kako i kad će da se prestroji jer nema ni potrebe da se prestrojava. Svi su saterani tako da voze u jednoj traci i u krug, a izlazi svako tamo gde mu treba. Otprilike kao utovar/istovar krupne stoke, ako ste nekad gledali.

Drugo je pitanje koju bi svrhu imao takav kružni tok. Meni se čini - nikakvu!

NP7

pre 7 godina

Ovo tumacenje je malo u suprotnosti pravila kojim se rukovode vozaci na zapadu.Ukljucivanjem pokazivaca pravca (migavca) vozilo, koje je u traci pored ali iza tebe, treba da ti omoguci ulazak u tu traku. To vazi i na auto putu i u gradu i u kruznim tokovima. I sve onda ide kako treba bila guzva ili ne. Ne dozvoljavanje prestrojavanja je jedan vid bahatosti. Doziveo sam da se ne mogu iskljuciti na mostarskoj petlji iz pravca autokomande jer vozila od Klinickog centra voze zaustavnom trakom bez usporavanja. To je tada bila ubitacna misija -iskljucenje sa autoputa. Druga korisna stvar vidjena na kruznim tokovima sa dve ili vise traka na zapadu su spirale koje vas vode na zeljeni izlaz bez rizika, uz uslov da se pre ulaska u kruzni tok postavite u odgovorajucu traku.

TNT

pre 7 godina

@Pera - semafori i striktno definisano kretanje po određenim trakama koje si video i nije ti jasno je odličan način da se reše problemi koje ima Slavija. Sve je definisano, razmišljaš PRE ulaska gde ćeš izaći i tako se odmah pozicioniraš, niko te ne seče niti ti imaš potrebu da to radiš. Za razliku od tebe, Slavijom idem svaki dan bar dva-tri puta i nije uopšte strašna kao što misliš. Problem su ljudi koji nisu naviknuti na istu, pa “pola sata” odlučuju da li da krenu ili da sačekaju, razmišljaju u sred kružnog toga gde da izađu...

Gledač

pre 7 godina

@Pera
Ima semafora u kružnom toku u Mađarskoj ali baš zbog toga nema ovakvog haosa. Takođe semafori regulišu i ulaz u kružni tok i nikad nema problema ni sa ulaskom ni sa izlaskom ako se pravilno prate trake još na ulazu i ako se koristi žmigavac. Izgleda komplikovanije nego što jeste samo treba poštovati sva pravila. O tome da su trake noću osvetljene iz kolovoza neću ni da pričam. Takođe semafori su usklađeni sa javnim prevozom pa se zapravo retko i zakačiš da ostaneš u kružnom jer se pre toga zatvori ulazak koji je isto regulisan semaforima kao što sam već rekao.
Nikad problema nisam imao. I naravno strpljivo kad je baš gužva i žmigavac kao višak delova u većini vozila i saobraćaju kod nas ;)

zabar

pre 7 godina

Moja tasta kruzila na Slaviji dok joj nije nestalo benzina.Tako joj i treba,kupila dozvolu,umesto da nauci da vozi.Pozvala me da odem da je uzmem,a ja joj poslao pauka na njen trosak.Sad ne ide kolima nigde,kaze da joj je skup benzin.

petar

pre 7 godina

Ima logike to sto kaze docent i tako verovatno jeste, ali pod tim pravilima je manji protok kroz kruzni u odnosu kad bi iz leve trake imali prednost, jer bi se ovako vozaci manje gurali u desnu traku i zapusavali izlaz.

Pera

pre 7 godina

Imam 20 godina staza voznje po Beogradu i mislim da sam Slaviju prosao mozda 2-3 puta..ovu novu ni jednom niti planiram.. Sto je sigurno, sigurno je :) A hit mi je kruzni tok u Madjarskoj gde je u sred njega - semafor!!! To je tek ludilo mozga! Tako da Pera u siroooookom luku obilazi Slaviju, a ako bas budem morao preko nje, to ce biti u sred noci!

Nac

pre 7 godina

U kruznom toku bi spoljasnji krug trebalo koristiti pri ulazu u i izlazu iz kruznog toka.
U unutrasnji krug ulaziti cim se ukaze prilika.
Iz unutrasnjeg kruga izlaziti u spoljasnji posle izlaza koji predhodi zeljenom izlazu.
Tada se spoljasnji krug oslobodio posto su vozila izasla iz kruznog toka.
Slika broj 1 daje prikazuje kako je projektovano odvijanje saobracaja na Slaviji.
Izvedeno oznacavanje traka na Slaviji je jedinstveno na svetu.
Sve ulazne trake su usmerene na unutrasnji krug (preseca se spoljasnji krug),iz unutrasnjeg kruga se direktno preseca spoljasnji krug da se izadje iz kruznog toka.

Milan

pre 7 godina

@rani
grešiš, osnovni problem naseg zakona je da nije prilagođen EU. Ni u jednoj civilizovanoj zemlji ne možeš da se prestrojiš pre raskrsnice skroz desno oi imaš prednost da skreneš skroz levo. To blokira saobraćaj. Na nekim kružnim tokovima u EU postoje i prepreke u vidu ivičnjaka koji te primoravaju da iz spoljne trake moraš da se isključiš sa kružnog toka.

rani

pre 7 godina

Meni je ova tema sou! Ljudi ovde raspravljaju, kako bi trebalo, te ovako, te onako, te ja mislim, alo ljudi, postoji zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji jasno definise kako mora! Nema tu sta da se misli, moras da radis kako zakon nalaze, u suprotnom, ako izazoves udes, kriv si! Tacka! Ista pravila vaze svuda u Evropi, nas zakon je prilagodjen njihovim, znaci, tako je i u Berlinu, Parizu, Cirihu, tako da svi vi koji se ljavljate iz tih zemalja i gradova i filozovirate kako je tamo, nemate pojma kao ni ovi nasi!

šoferka

pre 7 godina

99% današnjih "vozača" misli da na slaviji propuštaš onog koji ti dolazi sa desne strane!!! kupilo dozvole, brzine idu u H i teraj, kao na livadi ili planini sa kojih su došli! Dakle, kada ulazite u kruzni tok slavija, prvenstvo prolaza imaju oni koji su već u kružnom toku, a vama su takvi uvek sa LEVE strane!

vojislav

pre 7 godina

U ovom kratkom snimku možete, na osnovu pravila kretanja u saobraćaju uočiti puno prekršaja, naročito napravljenih od strane TAXI vozila. Ovde treba da dežura svaki dan najmanje 4 policajca. Najveći problem ovako označene signalizacije u kružnom toku je ta što te trake nisu uvek vidljive i stvarno ne vidim kako će to da funkcioniše kada padne sneg, kada sada kada je samo prljavština na ulicama to slabo vidljivo. Mislim da uopšte nije dobro regulisan kružni tok i onaj ko je smislio ovo a plaćen je za to treba da vrati pare. Ovaj kružni tok, koji je najcrnja tačka kružnih tokova u Beogradu i teško može normalno da se reguliše jer ima previše vozila gradskog saobraćajnog, raznih tipova, a i sm kružni tok je važno čvorište iz raznih pravaca. Jednostavno, ne može kroz otvor od 1 metra da se provuče nešto što ima u prečniku 2 metra.

Radovan

pre 7 godina

- Ako ulaziš i odmah izlaziš na prvom sledećem izlazu, onda koristiš 1. prsten (gledano od spolja).
- Ako ulaziš i izlaziš na drugom sledećem izlazu, onda koristiš 2. prsten.
- I tako dalje.
- Prstenova ima koliko ima ulaza/izlaza ali za 1 manje. Slika baš lepo prikazuje.
- A onda dolazi uputstvo profesora.

Stari Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima je bio odličan, ali su ga promenili jer se bezbroj inostranih vozila ne bi mogao voziti na našim putevima. Na primer rezervne sijalice koje danas možeš promeniti samo u servisu a ne u nekoj mrkloj šumi kada ti je najpotrebnije, perači farova i brisači trodelnih vetrobrana radi bolje vidljivosti iza vozila koji nema zavesice a zakon ti traži da održavaš čistim farove tablice i vetrobran, zavesice na blatobranima koje sprečavaju razbacivanje vode i blata iza sebe na vozila iza, upotreba farova po danu da se opterećuje i kvari elektro sistem i podiže nivo gasova i potrošnja goriva, itd.

E moji profesori, niste vi nizašta.
U Americi, najgori đaci ostaju na fakultetima, a najbolji odlaze u industriju i kroz nekoliko godina otvaraju svoje biznise.

Gradjevinac...

pre 7 godina

Onda kruzni tok gubi svaki smisao po ovom tumacenju. Svi se trebaju drzati spoljne trake pa cak i kad voze 360° jer su sigurni da nece nikoga udariti. A ako neko njima presece traku zna se ko je kriv. Diletanti nam objasnjavaju pravila i kroje zakone...

Eeee

pre 7 godina

I koliko krugova treba vozač da napravi pre nego što se prestroji i izađe iz kružnog toka?
Dva,pet,pedeset..
Zar nije logičnije da vozač iz spoljne trake prilagodi brzinu i propusti vozilo iz unutrašnje trake ,tj. da unutrašnja traka ima prednost.
Ovako dva,tri zajebanta mogu da se kreću spoljnom trakom i blokiraju celu raskrsnicu i to sve po zakonu.

petar

pre 7 godina

Ima logike to sto kaze docent i tako verovatno jeste, ali pod tim pravilima je manji protok kroz kruzni u odnosu kad bi iz leve trake imali prednost, jer bi se ovako vozaci manje gurali u desnu traku i zapusavali izlaz.

Pera

pre 7 godina

Imam 20 godina staza voznje po Beogradu i mislim da sam Slaviju prosao mozda 2-3 puta..ovu novu ni jednom niti planiram.. Sto je sigurno, sigurno je :) A hit mi je kruzni tok u Madjarskoj gde je u sred njega - semafor!!! To je tek ludilo mozga! Tako da Pera u siroooookom luku obilazi Slaviju, a ako bas budem morao preko nje, to ce biti u sred noci!

Nac

pre 7 godina

U kruznom toku bi spoljasnji krug trebalo koristiti pri ulazu u i izlazu iz kruznog toka.
U unutrasnji krug ulaziti cim se ukaze prilika.
Iz unutrasnjeg kruga izlaziti u spoljasnji posle izlaza koji predhodi zeljenom izlazu.
Tada se spoljasnji krug oslobodio posto su vozila izasla iz kruznog toka.
Slika broj 1 daje prikazuje kako je projektovano odvijanje saobracaja na Slaviji.
Izvedeno oznacavanje traka na Slaviji je jedinstveno na svetu.
Sve ulazne trake su usmerene na unutrasnji krug (preseca se spoljasnji krug),iz unutrasnjeg kruga se direktno preseca spoljasnji krug da se izadje iz kruznog toka.

deda

pre 7 godina

Zena napravila reportazu o kretanju u kruznom toku a ne zna pravila. Kada je u pitanju kruzni tok, prvo i osnovno pravilo, koje u mnogome eliminise mogucnost nesrece je sam ulazak u kruzni tok. Ukoliko izlazite na prvom ili drugom iskljucenju morate da udjete u spoljasnju traku, a svako dalje iskljucenje morate da udjete u unutrasnju traku. Ona rece trebalo bi. Takodje kruzni tok ima pravo prvenstva i ne mozete uci u njega dok nije prazan prostor za ukljucenje.

Sremac

pre 7 godina

Kružni tok je najjednostavnija stvar u saobraćaju, ali kod nas dobar deo vozača ili vozi bez dozvole ( koji će mu dozvola, on je naučio da vozi sa 12 godina kad je terao traktor) ili su dozvolu kupili i zato ne znaju šta i kako.

kako da ne

pre 7 godina

Ne znam sta uopste nije jasno u kruznom toku. Zaista. Sto se tice ovog na Slaviji, previse traka za taj kruzni koji svakako nije mali, ali nije bas ni veliki za sve ono. Trake za bus i to, klasicna glupost. Jeste to kao predvidjeno lepo, ali ne i funkcionalno. Treba da imaju busevi i tramvaji svoje semafore, znaci naidje javni prevoz, semafor svima crveno i prevozu zeleno. Oni tako ne smetano prodju, a kada je guzva, mora da da udje u nju. To je taj spic nekih sat, sat ipo i prodje. Te semafore za njih ustvari svugde treba da budu, na svakom semaforu i ako ima i ako nema svoju traku. Tako oni idu sami npr na raskrsnicama, bezbednije za sve i putnike u istom takodje. Ovde u Ch cim vidim bus u traci pored mene, znam da cu stati na semaforu jer ce nama pogasiti, a njega pustiti. Ili ako nema svoju traku, a iza mene je, znam da ce meni biti zeleno u roku od 3 sekunde. Sto se kruznog tice, ako idete desno drzite desnu traku ljudi i ako idete pravo takodje. Ako idete levo ili pravite ceo krug, ulazite sa unutrasnje i takvu u toku drzite. Prosto je.

Sekula

pre 7 godina

Pa promenite pravilo i neće biti problema. Niko normalan ne bi odobrio kružni tok u kojem postoji teorijska mogućnost da kad jednom uđeš, nikada ne možeš da izađeš. Pretpostavljam da ministar saobraćaja nema ni završenu srednju školu. Vučiću, koga si postavio, sklanjaj to odmah!

Sasa

pre 7 godina

Ljudi, ako ima neko neka objasni sledece: na slici se vidi da svuda ima po dve ulazne trake u kruzni tok, ima dve izlazne trake iz kruznog toka, a u samom kruznom toku ima tri trake. Pa jel to normalno? Gde to jos ima? Zivim u inostranstvu u zemlji koja je mozda rekorder po broju kruznih tokova i ovo nigde nisam video.

Papageno

pre 7 godina

Ne, nije problem sam kružni tok, nego problem što nikad ne mogu biti siguran u to da će oni oko mene u kružnom toku poštovati propise, niti čak da uopšte poznaju propise!

Zato:

1. Izbegavam kružne tokove, koliko god mogu. Kružni tokovi (a kao što vdimo, i pozemni kontejneri) su u svetu generalno dobro rešenje, ali ne i u Srbiji. A ja živim u Srbji i zato moram da se prilagodim uslovima u Srbiji.

2. Ako već ne mogu drugačije i baš moram kroz kružni tok, ulazim vrlo oprezno, držim razmak, gledam i levo, i desno, i gore, i dole, i pravo i krivo, obavezno propuštam svakog ko migavcem jasno pokazuje da hoće u moju traku (kao što i ja migavcem OBAVEZNO pokazujem kad hoću da menjam traku). A za one oko mene u samo molim boga da i oni razmišljaju manje više kao ja.

Ukratko, prilagođavam se tekućim okolnostima, koliko god je to moguće, ali ne vozim uvek po knjizi jer to kod nas NIJE ni moguće!

Dosad nisam nikad imao problema, ali ih ne isključujem jer krčag ide na vodu dok se ne razbije...

rog

pre 7 godina

Trebali ste da navede da nije ispravno voziti spoljnom trakom dalje od izlaza desno i pravo. Ovako ce svaki kurta ovde da skapira vrlo brzo da treba voziti iskljucivo spoljnom trakom pa i kad pravis polukruzno, sto bi bilo ko ulazio u unutrasnju traku. Ja lepo kazem, ne isplati se biti moralan i posten u drzavi Srbiji.

Evo konretno kruzni tok na ovoj slici. Lepo zasednes u krajnju spoljnu traku kruga i ides gde hoces, kad hoces, i imas prednost. Predivno napravljeno.

kome trebaju unutrasnje trake

pre 7 godina

znaci po zakonu mogu da uhvatim najveci krug i da biram gde cu da izadjem i kada a ostali cuvajte se! takodje kad ulazim ukoliko je neko u najmanjem krugu ja mogu slobodno da se ukljucim, divota.

nlooooo

pre 7 godina

Gde nadjoste ovog docenta, kaze covek mora da se propuste sva vozila kada se ulazi u kruzni tok. Da, ali iskljucivo ako postoji znak za nailazak na put sa prvenstvom prolaza (obrnuti trougao), u suprotnom vazi pravilo desne strane i vozila u kruznom toku moraju da se zaustave i propuste vozilo koje ulazi.
Inace, definicija kruznog toka je da je ro "raskrsnica sa kruznim tokom saobracaja" sto znaci da vaze sva pravila kao u bilo kojoj raskranici.
A kada citam neke komentare ovde, jedino sto se pitam je koliko su komentatori platili vozacku dozvolu...

Milan

pre 7 godina

Glupim pravilima uspeli su da od velikog kružnog toka naprave kružni sa jednom trakom! Svi idu spolja jer tako ispada najbrže umesto da usvoje pravila koja važe u celom civilizovanom svetu, na ulazu u kružni tok prestrojite se isto kao da je semaforska raskrsnica i bez muke i bojazni od onog spolja prođete unutrašnjom trakom. Ovako čovek dođe desnom trakom i isključi se skroz levo, on ima prednost a izblokira sve ostale.

kako da ne

pre 7 godina

Da dodam jos. Ovde gde zivim u CH imam kruzni koji povrsinski zauzima mesta kao i ovaj na Slaviji, samo sto nema fontane :) Ima 5 izlaza/ulaza. Da razumete da ima dosta saobracaja, 1 vodi ka zeleznickoj stanici grada od 300.000 ljudi, zeleznicka stanica vam je ovde haos, puna, sve se tu desava. 2 vode ka centru i turistickoj zoni, jedan za industrijsku zonu i jedan izlaz je ustvari izlaz/ulaz autoput. Direktno ste na autoputu. Da, autoput skoro do centra nesmetano doveli :D Nema 3 trake kruzni niti ima bus trake, tu prolaze busevi i trole, tramvaj ide malo severnije i ide ispod zemlje u tom regionu zbog gustine saobracaja. Kruzni ima 2 trake samo, s’tim da na svim prilazima kruznom sem onog sa autoputa bus i trola imaju svoju traku za ulaz u kruzni tok naravno da desnoj strani, sto znaci da prvi ulazi u kruzni i time bezbednije krece po putnike i ostale. Ovo na Slaviji nema veze sa bezbednoscu, mene zanima ko je tu razmisljao o bezbednosti jer staviti 3 trake na takvom kruznom pritom dodati spolja za javni prevoz je totalna nebuloza jer imate ljude koji ne znaju, koji nisu iz Bg, mozda nece primetiti bus ili uopste tu traku zbog haosa i guzve i bum. Oni su verujem samo razmisljali da ubace sto veci saobracaj u kruzni, nerazmisljajuci o bezbednosti ucesnika. Drugo, dosta dodje ljudi u Bg iz unutrasnjosti i nije imao kruzni u gradu, ne zna da ga koristi. On se zbuni. Na zapadu ne bi mogao bi da polazes ako nemas kruzni, pa davanje migavaca u istom, kada krenes da se iskljucujes pogled na retro i mali pogled unazad glavom u slucaju da ima bicikliste. To vas u Srbiji van Bg-a, Nisa i NS i ne uce. Ljudi dodju u Nis ili Bg i ne znaju da voze kruznim. Ovde su kruzni tokovi na svim stranama...U varosicama, selima, gradovima, naseljima.

rani

pre 7 godina

Meni je ova tema sou! Ljudi ovde raspravljaju, kako bi trebalo, te ovako, te onako, te ja mislim, alo ljudi, postoji zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji jasno definise kako mora! Nema tu sta da se misli, moras da radis kako zakon nalaze, u suprotnom, ako izazoves udes, kriv si! Tacka! Ista pravila vaze svuda u Evropi, nas zakon je prilagodjen njihovim, znaci, tako je i u Berlinu, Parizu, Cirihu, tako da svi vi koji se ljavljate iz tih zemalja i gradova i filozovirate kako je tamo, nemate pojma kao ni ovi nasi!

Jeste

pre 7 godina

U inostranstvu je svaka traka na tabli pre ulaza jasno označena za koji je izlaz namenjena.

Nema razmišljanja. Uglavnom je pravilo krajnja desna traka najbliži izlaz. Srednja za one koji idu pravo tj. drugi izlaz. Unutrašnja 3 izlaz tj. polukružno okretanje ili 3/4 kruga. Nema ko da vas seče pošto ide duže nego vi i obratno.

Poseban dodatak su proširenja desno gde idete desno bez ulaska u kt. kao na našim bulevarima sa semoforima.

Dodajte nato ukopan glavni pravac ispod kt. kao tunel.

kako da ne

pre 7 godina

Takodje zaboravih, velika nekultura vlada u Srb u saobracaju. Ako sam u unutrasnjoj traci, resavam da izadjem ja ne smem da stajem i blokiram ljude iza sebe, a ako sam usao tu znaci da sam vama u spoljasnoj ostavio prostor, znaci pusti me da udjem kada mi treba. Migavce u kruznom i pre niko ne koristi. Dajte migavce kada izlazite, a ako je kruzni manji onda i kada ulazite. Nije tesko. Ruckica sa leve strane, svi je imamo.

rani

pre 7 godina

Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, nigde, niti jednim članom ne definiše kružni tok! Dakle, to je raskrsnica kao i svaka druga, regulisana saobraćajnim znacima, a kretanje i prestrojavanje je isto kao i bilo kojom drugom ulicom! Znači, da nigde nije propisano kojom trakom si obavezan da voziš, možeš da se voziš spoljnim krugom i to bezbroj puta, nikakav prekršaj ne činiš! Slavija je mnogo bolje funkcionisala bez ikakvih linija, nego sada! Napraviti 5 traka u tako malom kružnom toku, je obična budalaština! Dnevno tuda prodjem minimum 10 puta, i problem je što se neko pridržava pravila, a neko ne! I niko ne zna da žuta traka ima prednost!

Vozač

pre 7 godina

Ne razumem u čemu je problem. Pri ulasku u kružni tok stoji trougao sto znaci da putas sva vozila sa leve strane i tek onda ulazis, a traku biras u zavisnosti od toga gde izlazis iz kruznog toka. Ako ovo svi postuju, apsolutno nema nikakvih problema... Izlazak iz najuze trake ne bi trebalo da predstavlja problem jer vozila koja nakon mene hoce da se ukljuce u kruzni tok imaju trougao i duzni su da me propuste

Maximalno 3 kruga

pre 7 godina

Pravila u kruznom toku su ista kao i pravila na bulevaru, samo sto se vozi u krug! Manite se glupih izmisljanja pravila unutrasnjeg, spoljasnjeg kruga! Zaustavljanje u krugu je dozvoljeno, jer je vlast na izlazima vecine kruznih tokova postavila pesacke prelaze, a pesake morate da propustite!

Salebasket

pre 7 godina

Ti kruzni tokovi su cist dokaz srpske rastelovane svesti, unutrasnjeg nemira i stalnog nervnog rastrojstva..ne znamo gde udaramo..

Slovenac

pre 7 godina

Hahaha, znaci vi bi menjali pravila kruznog toka? Zato sto u SRB "ne funkcionisu", a? A da menjate sebe bolje? To nikad niste ni pomislili, verujem.

NeshKO

pre 7 godina

Moram da prokomentarišem i ja kružni tok u Loznici. Verovali ili ne, svaki (radni) dan policija dolazi oko 15h i počinje da reguliše saobraćaj. Moram priznati da su pešački prelazi na svega par metara od kružnog toka i to stvatno usporava saobraćaj. Policajci stoje na tim prelazima i zaustavljaju pešake i pištaju automobile i obrnuto. I stvarno, u Loznici je gužva, postoji taj popodnevni špic i kolone se stvaraju, neverovatno! Takođe, bio sam šokiran kada sam shvatio da policija koristi delove unutar kružnog koji nisi za saobraćaj da tu parkiraju kola!! I naravno, narod video od njih pa, verovali ili ne ostave kola u kružnom toku da skoknu do banke, kafića ili apoteke da završe nešto. Uključenje u kružni tok iz pravca Šapca je tek posebna priča. Slavija dodje kao mala beba za loznički kružni tok.

NP7

pre 7 godina

Ovo tumacenje je malo u suprotnosti pravila kojim se rukovode vozaci na zapadu.Ukljucivanjem pokazivaca pravca (migavca) vozilo, koje je u traci pored ali iza tebe, treba da ti omoguci ulazak u tu traku. To vazi i na auto putu i u gradu i u kruznim tokovima. I sve onda ide kako treba bila guzva ili ne. Ne dozvoljavanje prestrojavanja je jedan vid bahatosti. Doziveo sam da se ne mogu iskljuciti na mostarskoj petlji iz pravca autokomande jer vozila od Klinickog centra voze zaustavnom trakom bez usporavanja. To je tada bila ubitacna misija -iskljucenje sa autoputa. Druga korisna stvar vidjena na kruznim tokovima sa dve ili vise traka na zapadu su spirale koje vas vode na zeljeni izlaz bez rizika, uz uslov da se pre ulaska u kruzni tok postavite u odgovorajucu traku.

Saobraćajni fakultet

pre 7 godina

A zašto ne kritikujete semafore koji su preblizu kružnom toku i koji su apsolutno u suprotnosti sa svim pravilima planiranja kružnih tokova i njegovog konteksta?

Marko

pre 7 godina

Problem je sto su kod nas ljudi (pre svega taxisti) nekulturni i ne postuju propise pa nastaju problemi. Inace stvarno kod kruznih tokova nema filozofije i sve je jasno samo kad bi svi postovali propise. Al Balkan je ovo ne vredi pobedjuje brzi.

Dejan

pre 7 godina

Najbolji su ovi sto iz leve trake iseku sve i izadju iz kruznog toka desnom trakom, naravno sve to bez pokazivaca, a gas do daske. I onda se cudi sto mu izredjas familiju?!

mile rizik

pre 7 godina

Takodje zaboravih, velika nekultura vlada u Srb u saobracaju. Ako sam u unutrasnjoj traci, resavam da izadjem ja ne smem da stajem i blokiram ljude iza sebe, a ako sam usao tu znaci da sam vama u spoljasnoj ostavio prostor, znaci pusti me da udjem kada mi treba. Migavce u kruznom i pre niko ne koristi. Dajte migavce kada izlazite, a ako je kruzni manji onda i kada ulazite. Nije tesko. Ruckica sa leve strane, svi je imamo.
(kako da ne, 27. novembar 2018 19:37)

Na Renou 4 sa desne strane :).

Ali za sve ostalo si u pravu.

Gledač

pre 7 godina

@Pera
Ima semafora u kružnom toku u Mađarskoj ali baš zbog toga nema ovakvog haosa. Takođe semafori regulišu i ulaz u kružni tok i nikad nema problema ni sa ulaskom ni sa izlaskom ako se pravilno prate trake još na ulazu i ako se koristi žmigavac. Izgleda komplikovanije nego što jeste samo treba poštovati sva pravila. O tome da su trake noću osvetljene iz kolovoza neću ni da pričam. Takođe semafori su usklađeni sa javnim prevozom pa se zapravo retko i zakačiš da ostaneš u kružnom jer se pre toga zatvori ulazak koji je isto regulisan semaforima kao što sam već rekao.
Nikad problema nisam imao. I naravno strpljivo kad je baš gužva i žmigavac kao višak delova u većini vozila i saobraćaju kod nas ;)

zabar

pre 7 godina

Moja tasta kruzila na Slaviji dok joj nije nestalo benzina.Tako joj i treba,kupila dozvolu,umesto da nauci da vozi.Pozvala me da odem da je uzmem,a ja joj poslao pauka na njen trosak.Sad ne ide kolima nigde,kaze da joj je skup benzin.

šoferka

pre 7 godina

99% današnjih "vozača" misli da na slaviji propuštaš onog koji ti dolazi sa desne strane!!! kupilo dozvole, brzine idu u H i teraj, kao na livadi ili planini sa kojih su došli! Dakle, kada ulazite u kruzni tok slavija, prvenstvo prolaza imaju oni koji su već u kružnom toku, a vama su takvi uvek sa LEVE strane!

Milan

pre 7 godina

@rani
grešiš, osnovni problem naseg zakona je da nije prilagođen EU. Ni u jednoj civilizovanoj zemlji ne možeš da se prestrojiš pre raskrsnice skroz desno oi imaš prednost da skreneš skroz levo. To blokira saobraćaj. Na nekim kružnim tokovima u EU postoje i prepreke u vidu ivičnjaka koji te primoravaju da iz spoljne trake moraš da se isključiš sa kružnog toka.

sempervivum

pre 7 godina

На Славији нико не жели да уђе у траку најближу фонтани јер:
1) не жели да га вода окупа,
2) не жели да буде вечито заглављен у траци и да се врти у круг док се остале траке не рашчисте да би он безбедно изашао...

Кружни токови убрзавају проток тамо где саобраћај није густ, а кружни токови са много трака јесу главобоља, управо због тог правила да мораш да чекаш да се рашчисти десна трака да би изашао.

CARNEX

pre 7 godina

Nikakvi propisi i kazne ne pomažu ovom narodu, u pitanje je prosto primitivizam, neznanje i bahatost. Potpuno je logično kako se vozi i ponaša u kružnom toku pa ipak od nekih 4-5 prolazaka nedeljno kroz kružni tok kod opštine NBGD bar dva puta imam situaciju da džiberi ne znaju da propuste vozila koja su već u k. toku pa je uvek lutrija ulazak iz Omladinskih brigada u Pariske komune. Neverovatna nekultura, mada se to vidi i van kružnih tokova, niko ne daje žmigavce pri prestrojavanju/skretanju, niko ne zna da upotrebi sva 4 kad se nakerebeči pored kolovoza itd. Primitivizam koji niko ne kažnjava i gotovo.

Over And Out

pre 7 godina

U narednih šest meseci očekujem da neko odbrani doktorsku disertaciju na temu"Kružni tok u Srba, sa posebnim osvrtom na renovirani trg "Slavija". Oni koji su vozili po Evropskim putevima i gradovima malo znaju da ovo nije (kružni tok) saobraćajni problem, već mentalni problem u glavama srpskih vozača. Sve je u medjusobnoj toleranciji vozača i odsustvu svake pomisli aktera u saobraćaju na bilo kakvu bahatost u vožnji. Najvažnije je da se saobraćaj kreće, da nema zastoja i čepova, presecanja, preprečivanja, nerazumnih poteza vozača. Ne može policajac da napravi red na "Slaviji", ako vozači to ne žele, nema te sile koja može da ukalupi budale. Sve je na nama, vozačima.

ispravite kružne tokove

pre 7 godina

Da vi vidite kružni tok u Loznici. Čak ni sam kružni nije toliko čudo već to što policija dođe da "reguliše" saobraćaj. Bukvalno stvore veću gužvu nego što bi bila da nisu tu. A tek količina policije. Npr. kišni petak ili neki praznik. 4 do 5 patrolnih auta parkirano po ivicama kružnog toka protivno zakonu i zdravom razumu.

комша

pre 7 godina

Ма у земљи где нико жмигавац не даје, очекивати да знају правила кружног је смешно...

Smiky

pre 7 godina

ne znam za kruzni tok, ali ja nisam znao kako mi zvuči sirena dok nisam presao granicu Srbije, tacnije dok nisam usao u Bg. Ljudi mi sviraju na zuto vec, lepe se uz branik, oce da me prelete, ulecu mi pred branik.... ljudii moji pa kako to vozite.

TNT

pre 7 godina

@Pera - semafori i striktno definisano kretanje po određenim trakama koje si video i nije ti jasno je odličan način da se reše problemi koje ima Slavija. Sve je definisano, razmišljaš PRE ulaska gde ćeš izaći i tako se odmah pozicioniraš, niko te ne seče niti ti imaš potrebu da to radiš. Za razliku od tebe, Slavijom idem svaki dan bar dva-tri puta i nije uopšte strašna kao što misliš. Problem su ljudi koji nisu naviknuti na istu, pa “pola sata” odlučuju da li da krenu ili da sačekaju, razmišljaju u sred kružnog toga gde da izađu...

Fidelio

pre 7 godina

Jedini kružni tok primeren mentalitetu prosečnog srpskog vozača i u kojem Srbi (skoro da) ne bi imali problema jeste onaj sa JEDNOM jedinom trakom.

Tu je sve jasno i nema potrebe da čovek razmišlja kako i kad će da se prestroji jer nema ni potrebe da se prestrojava. Svi su saterani tako da voze u jednoj traci i u krug, a izlazi svako tamo gde mu treba. Otprilike kao utovar/istovar krupne stoke, ako ste nekad gledali.

Drugo je pitanje koju bi svrhu imao takav kružni tok. Meni se čini - nikakvu!

vojislav

pre 7 godina

U ovom kratkom snimku možete, na osnovu pravila kretanja u saobraćaju uočiti puno prekršaja, naročito napravljenih od strane TAXI vozila. Ovde treba da dežura svaki dan najmanje 4 policajca. Najveći problem ovako označene signalizacije u kružnom toku je ta što te trake nisu uvek vidljive i stvarno ne vidim kako će to da funkcioniše kada padne sneg, kada sada kada je samo prljavština na ulicama to slabo vidljivo. Mislim da uopšte nije dobro regulisan kružni tok i onaj ko je smislio ovo a plaćen je za to treba da vrati pare. Ovaj kružni tok, koji je najcrnja tačka kružnih tokova u Beogradu i teško može normalno da se reguliše jer ima previše vozila gradskog saobraćajnog, raznih tipova, a i sm kružni tok je važno čvorište iz raznih pravaca. Jednostavno, ne može kroz otvor od 1 metra da se provuče nešto što ima u prečniku 2 metra.

Nac

pre 7 godina

Nocas je pao sneg. Sada cemo da vidimo kako funkcionise kruzni tok na Slaviji. Bice kao i pre rekonstrukcije. Saobracajne trake se nece videti.

Dragan

pre 7 godina

Tacno je da gro vozaca nema pojma kako voziti u kruznom toku. Pre nekoliko dana vozim srednjim prstenom, kruzni tok Slavija i jednog momenta vozilo iz unutrasnjeg prstena mi sece kretanje da sam morao zestoko kociti i pri tom se bezobrazno buni, (stisnuo je sirenu, gestikulira rukama i sl.).