kole
pre 6 godina
Trebalo je opet dati sredstva Lazaru Ristovskom, on pravi dobre filmove...
Nedelja, 15.10.2017.
12:30
Izvor: B92
pre 6 godina
Trebalo je opet dati sredstva Lazaru Ristovskom, on pravi dobre filmove...
pre 6 godina
Ne znam po kom osnovu je odbio novac. Odnosno po kom programu za finansiranje.
U svakom slucaju investicije podrazumevaju POVRACAJ novca. Daju se filmadzijama ciji su projekti vec pravili pare i to za projekte koji imaju potencijam da pare opet naprave. I to u okvirima programa finansiranih od strane drzave koje sprovode obicno fondovi, ministartsva, filmski centri ili komisije.
Investicija se ne odnosi na pomaganje kulture (mada to moze da bude dobrodosla posledica) vec pokretanje industrije.
To sto je on dobio drzavljanstvo znaci da moze da dobije pare a da od nase ekipe angazuje samo tehnicare, sporedne glumce, asistente... dok iz inostranstva moze da dovlaci sefove sektora, kreativnu ekipu, glavne glumce... Tako da on ne samo da zaradjuje na tome sto sve nase ljude neuporedivo manje placa nego sto bi negde na zapadu (da na pominjem druge troskove produkcije), vec mu MI placamo da on to ovde radi. Drugim recima, pitanje je koliko zapravo njegova produkcija ovde placa bilo sta, koliko stranih para ovde dolazi.
Ne znam koliki mu je budzet ni koliki su mu troskovi,da li postoji minimum koji produkcija mora od svojih parada potrosi kod nas, kao ni to da li ima obavezu da sav taj novac koji je dobio OVDE i potrosi. Zato pominjem programe za finansiranje ciji pravilnici bi trebalo da svaku stavku jasno definisu.
Jednostavno, ne razumem, a nije kao da se bas uopste ne razumem...
pre 6 godina
3,8 posto od 13 mil.evra je 58,786,000 dinara sto znaci da je neko 4 milke strpao u dzep ako je srbija dala 62 miliona
pre 6 godina
Hocete li i onom ruskom producetu sad da date novac? A za to vreme, napravili ste kompletan haos u Narodnom pozoristu. Smena, pod obavezno!
pre 6 godina
Ostavka za ministra Vukosavljevica i direktora Filmskog centra Srbije za ovako skandaloznu odluku!A novac vratiti u budzetsku kasu.
pre 6 godina
Ako je investicija, što se ograničiti na tu cifru? Srbija bi trebalo bar 500 miliona € da investira u filmove! Kako je investirala u Srbijagas, EPS, Železnicu, Galeniku, Air Srbiju, Železaru i slično, tako treba i u filmsku produkciju!
pre 6 godina
I, ko ce biti kriv ako investicija bude promasaj???
pre 6 godina
za jedan film 500 000 €
a za poboljšanje nataliteta 1 000 000
sramota!!!!
pre 6 godina
Postoji filmski studio nadomak Budimpešte u kojem je Ridli Skot snimio poslednjih par filmova, tamo je snimljen i nastavak Blejd Ranera (Istrebljivača), glavni glumac Rajan Gosling je skoro u nekom intervjuu komentarisao kako je Budimpešta lep grad.
Kod nas bi bila investicija napraviti takav studio a koji ne bi bio privatno vlasništvo (tipa Željko Mitrović). Strane koprodukcije vole da posluju sa državom u kojoj se film snima, a verujem da Mađari nisu toliko ispred nas, čak štaviše.
Mada, OK - možda je bolje prodati Avala film taksisti i staviti pare u džep.
pre 6 godina
On "misli" da je to investicija... Hajde ti u privatnu firmu pa tako misli - bez biznis plana, bez očekivanog prihoda, bez projekcija. Slažem se da je film investicija i izaziva vas da pokažete investicione planove.
pre 6 godina
Ako je u pitanju investicija, pretpostavljam da postoji ugovor o tome, gde piše do kada ta investicija mora da se isplati i koliki je očekivani profit od investicije!
pre 6 godina
Ne bih imao problem da grad uloži u film od budžeta za fontane, jarbole, gondole, dodole, kule i gradove... Ali država iz budžeta za rezerve, to već nije na mestu
pre 6 godina
Uložite ta 62 miliona dinara u neke bolnice, narod se leči u ruinama bolnica.
pre 6 godina
Lepo je videti da Ministarstvo kulture i informisanja ulaze u mlade srpske rezisere poput Rejfa Fajnsa i odrzava srpski film zivim...
pre 6 godina
Tako je to kada ministar kulture govori kao ekonomista ( " ulaganje a ne trosak" ) umesto kao poslenik kulture a, ujedno, drzavi ' fale' pravi ekonomisti.
pre 6 godina
još jedna od dobrih naših investicija, možda i zaradimo 5 dinara nazad
pre 6 godina
I novac iz budzeta za lecenje dece bio bi investicija u buducnost Srbije pa ga slabo daju.
pre 6 godina
Već pomenuto u komentarima, Fajns je fenomenalan glumac, ali kao reditelj se nije proslavio, niti obećava. Bar je Koriolan bio težak promašaj, u svakom pogledu. Teško da će mu i novi film biti na nivou Gospodara prstenova ili Avatara, pa da se na taj način donekle isplati investicija, jer će promovisati samu zemlju. Dakle, kao što rekoše, kako će ta investicija da se isplati? Osim ako nije bespovratna pozajmica?
Što se investiranja u domaće projekte tiče, ima ih, nije da ih nema. Samo što je zatvoren krug u pitanju, i teško da mnogi dobri mogu da dodju na red od Radoša Bajića i Lazara Ristovskog. Što se Ristovskog tiče, bacio je jako puno senku i na neke vrlo dobre stvari od ranije. Onaj prethodni film, iz doba Jule, mu je kao kandidat za Oskara bio loš, ovaj drugi je ništa manje promašaj, iako je priča bolja. Realno, imalo je mnogo boljih izbora, neću da imenujem dva filma tačno, u svakom slučaju daleko boljih. Ali očigledno ne toliko podobnih.
pre 6 godina
Evo, ja imam scenario i stori bord za animirani film koji bi kostao oko milion evra, a zaradio bi bar dvadeset puta vise jer je tema univerzalna i bio bi na engleskom. Pokazivao sam nekim ljudima koji vaze za uspesne animatore i rado bi ga radili, ali ko ce to da plati. Jedan mi rece da mu RTS duguje, da ne spominjem cifru jer mi necete verovati, za neke animacije. Jedan poznati profesor sa fakulteta primenjenih umetnosti takodje ceka pare koje mu je obecala drazava i EU za animirani film vec deset i vise godina. Ti filmovi, ukoliko su kvalitetni a kod nas ima ljudi koji bi to znali da urade, lako se prodaju, recimo u Kanu kad je festival. Kome ja to da prezentiram kada nisam napredni clan drustva jer samo oni i dobijaju sredstva.
pre 6 godina
Da li ce neko da prepozna Fajnsa kao srpskog rezisera i film kao srpski? Ako ne, onda je investicija promasena.
pre 6 godina
Drzava podstice direktan priliv stranih investicija, jer taj "strani novac" bude rasporedjen domacim subjektima koji su angazovani na projektu. Vrlo je jednostavno...ukoliko nekome nije jasno zbog cega trebaju da se subvencionisu industrijske nise neka koristi internet i pogleda sta filmska industrija znaci za privrede u regionu. Ulaganje drzave u filmove domace produkcije nema stratesko uporiste u ekonomskim parametrima vec onim kulturoloskim.
pre 6 godina
Hoce budzet da od ove investicije da prihoduje 3,8 posto profita od filma? :)
pre 6 godina
meni je ovo normalna situacija...pa drzava ne daje novac ni za srpsku privredu,nego ulaze u strane kompanije i cini ih jos bogatijim...
kako se to radi?
pa lepo politicari zamole stranu kompaniju da dodje u srbiju samo da otvori radna mesta,za uzvrat dobiju besplatnu lokaciju(ZEMLJISTE),ogromne subvencije po zaposlenom radniku,samo da ga zaposli(JER TIME POLITICARI DIZU SVOJ REJTING U NARODU)jer otvaraju radna mesta! e sad sto radnik posle radi za 200-300 evra to uopste nije bitno,bitno je da se radi!
drzava pravi OGROMAN PROFIT stranoj kompaniji uz minimalna ulaganja te iste!
a mi ovde raspravljamo o 60 mil dinara,pa drzava je do sada stranim kompanijama dala na desetine miliona evra,pih!
samo se strancima daje,a radnik treba samo da poturi svoju grbacu i nista vise,da cuti,radi,i ne pita previse!
a mi dizemo neku paniku zbog stranog glumca sto smo mu finansirali film sa 60 mil rsd???za tu sicu??stvarno smo neverovatni!pustite coveka da popije nesto i upozna srbiju!a ostace i za dzeparac malo
pre 6 godina
Da bi se ikada i jedna investicija isplatila mora se konstantno investirati. E ta jedna kad bude dobra onda cemo da slavimo, u medjuvremenu cemo verovatno bankrotirati :)
pre 6 godina
dobro, investicija, kad kaze covek. a koliki povrat na investiciju ocekujemo? ako se ne zna iznos ili procenat ocekivane dobiti onda je to KOCKA, a ne investicija.
pritom ovo nije cak ni kocka, nego senlucenje i bahacenje tudjim parama. sto da ne, platice srbija, zatvorimo neku skolicu, ukinemo malo doprinose porodiljama - i eto... dok ima ko da trpi i treba tako, samo bahato, samo radikalski.
pre 6 godina
Investicija je zato sto je Fajns u Srbiji za taj film porosio 10 miliona dolara...tako sam ja bar cuo da se objasnjava.
pre 6 godina
Jel zna ministar definiciju pojma 'investicija'?
pre 6 godina
Bruder Jakob, 15. oktobar 2017 12:55
Koji to "mi"? I kojim povodom? Da li je to planirana količina novca za te potrebe? Ili su to pare za investicije, pa umesto da investiramo u neophodni medicinski alat ili u određenu količinu lekova koji bi mogli nekome život da spasu, mi investiramo u polu rizični film?
pre 6 godina
Ok.
Koliko novca daje Prag, a koliko Budimpešta?
2. Koji je očekivani povrat "investicije"?
pre 6 godina
Koriolan je mogao da bude fenomenalan film.
Sekspir zna sta pise.
pre 6 godina
Kakva crna investicija, oba Finnesova filma su pukli na zaradi najstrasnije.
Coriolanus: budzet $7.7mil zarada $1,072,602
Spektakularno bacanje para i ugradjivanje kojkoga. Recju kriminal.
pre 6 godina
Da mi neko objasni otkad to Ministarstvo kulture Srbije investira u strane a ne u domace projekte.Smatram da je ovo dovoljan razlog za smenu celog ministarskog kabineta.
pre 6 godina
Из ТЕКУЋЕ буџетске резерве не сме да се финансира овакво нешто, она не служи за то! Ко ће сада ДА ИДЕ У ЗАТВОР због кршења Закона о буџетском систему??? Друго, средства текуће буџетске резерве су давно потрошена и дебело се троше средства СТАЛНЕ буџетске резерве (која се строго употребљавају и намењена су за ванредне догађаје, попут суше) за оно што не би смела. Због тога Влада није донела ниједну меру за отклањање последица суше, јер је СТАЛНА БУЏЕТСКА РЕЗЕРВА, потрошена у ненаменске сврхе, те су пољопривредници завијени у црно. Неко и за то наравно треба да одговора.
pre 6 godina
kenny the king, 15. oktobar 2017 13:13)
Može i treba, ali znase o ko treba da vodi tu debatu. Ako je određeno koliko je budžetom predviđeno za neku oblast, i ako se za to raspisuje nekakav konkurs, ko je odlučio da je taj film "dobra investicija" van tog konkursa? Poenta je u tome.
pre 6 godina
још финансирате стране богате глумце.срамота......уместо да улажете у српску децу и инфраструктуру по селима и градовима
pre 6 godina
@Petar
Koriolan je odlican film a kakav bi bio kad je adaptacija Sekspirovog dela.
To sto Vi i vama slicni gledate samo filmove o superherojima i domace komedije tipa "mali Budo" je vasa stvar ali ne projektujte to na Srbiju kamoli na ceo svet.
Koriolan > Mali Budo u svako doba.
pre 6 godina
Vlast je u sukobu sa većinom glumaca i reditelja pa je odlučila da uveze strance.
pre 6 godina
filmovi donose dosta turista, često se kod filmova priča gde su snimani i turisti obilaze ta mesta, pa i ja sam često pogledam gde to čoše beše.
pre 6 godina
(petar, 15. oktobar 2017 13:24)
Ne bih se složio sa tobom. Koriolan nije teška glupost i promašaj od filma, na Roten Tomatou na primer ima 90% uspešnosti. Takođe i ostali filmski kritičari ga smatraju odličnim filmom u svakom aspektu. Ralf Fajns je sada ne samo odličan glumac i čovek nego i reditelj. Tako da mislim da ova investicija nije loša iako o ovoj vlasti nemam dobro mišljenje. Čak i mislim da je najgora.
pre 6 godina
uvek se moze voditi debata i o Nusicijadi, Bemusu i Bitefu i novcu koji drzava daje za te manifestacije.
pre 6 godina
A koje je obrzlozenje? Sve u svemu Budalastina- strani film sa tematikom koja nema veze sa nasom sredinom.
pre 6 godina
ume li neko da računa? 3.8% od 13 miliona je manje od 62000000 din. proverite sami. razlika nesto veca od 2 mil dinara. kazite ministru finansija...
pre 6 godina
Opet muvanje i kradja.
Jeste ulozili nesto mozda i u neki domaci film ili oni nisu vasa "ekipa"?
pre 6 godina
Investicija ali promasena. Koriolan je teska glupost koju niko nije gledao. On je fenomenalan glumac ali kao reditelj se nije pokazao.
I o kakvoj investiciji pricamo?? Da li to znaci da ce nas budzet prihodovati deo zarade koju film (eventualno) ostvari?
pre 6 godina
pa sto niste investirali u domace producente i rezisere
pre 6 godina
Koji promašaj.
pre 6 godina
Investicija od koje ocekujemo sta?
pre 6 godina
Znao sam da je investicija. Znao sam. I tetka je investirala u Vulinov stan.
pre 6 godina
Nego, što ne investirate u ove naše?
pre 6 godina
Iskreno ne vidim u čemu je problem, pa i mi dajemo neke olakšice ovima šta kod nas snimaju seije i filmove!
pre 6 godina
Ja sam mislio da ce dati obrazlozenje zasto je to dobra investicija, koja je ideja iza nje. Ovde se samo konstatuje da je novac investiran, odnosno pitanje se ponavlja u obliku odgovora. Zapanjen sam. Ovo je kao da vam je neko udario samar, a na vase pitanje zasto ste udareni, odgovorio vam je da vas je udario. Zar ovakvo nesto moze da prodje?
pre 6 godina
Mala ispravka: Fajns nije dobio novac za film (?) od Srbije, već od vlade Srbije. Da je iko pitao građane za ovakvo rasipanje iz budžeta sigurno takav aranžman ne bi bio moguć. Zar ne bi trebalo da postoji nekakav javni konkurs za dodelu finansijskih sredstava za ove namene, na kome bi mogli ravnopravno da učestvuju i ostali srpski državljani koji se bave kinematografijom? Zašto ćute domaće filmski i ostali radnici iz oblasti kulture?
pre 6 godina
OK, možda je u pitanju marketing. Ali, daj da vidimo procene! Šta ste uložili, na koji način, kada i koliko će se vratiti? Ili je u pitanju samo "imidž", ta neuhvatljiva I sveobuhvatna kategorija?
pre 6 godina
Znao sam da je investicija. Znao sam. I tetka je investirala u Vulinov stan.
pre 6 godina
pa sto niste investirali u domace producente i rezisere
pre 6 godina
Ja sam mislio da ce dati obrazlozenje zasto je to dobra investicija, koja je ideja iza nje. Ovde se samo konstatuje da je novac investiran, odnosno pitanje se ponavlja u obliku odgovora. Zapanjen sam. Ovo je kao da vam je neko udario samar, a na vase pitanje zasto ste udareni, odgovorio vam je da vas je udario. Zar ovakvo nesto moze da prodje?
pre 6 godina
Investicija od koje ocekujemo sta?
pre 6 godina
Mala ispravka: Fajns nije dobio novac za film (?) od Srbije, već od vlade Srbije. Da je iko pitao građane za ovakvo rasipanje iz budžeta sigurno takav aranžman ne bi bio moguć. Zar ne bi trebalo da postoji nekakav javni konkurs za dodelu finansijskih sredstava za ove namene, na kome bi mogli ravnopravno da učestvuju i ostali srpski državljani koji se bave kinematografijom? Zašto ćute domaće filmski i ostali radnici iz oblasti kulture?
pre 6 godina
Investicija ali promasena. Koriolan je teska glupost koju niko nije gledao. On je fenomenalan glumac ali kao reditelj se nije pokazao.
I o kakvoj investiciji pricamo?? Da li to znaci da ce nas budzet prihodovati deo zarade koju film (eventualno) ostvari?
pre 6 godina
Opet muvanje i kradja.
Jeste ulozili nesto mozda i u neki domaci film ili oni nisu vasa "ekipa"?
pre 6 godina
OK, možda je u pitanju marketing. Ali, daj da vidimo procene! Šta ste uložili, na koji način, kada i koliko će se vratiti? Ili je u pitanju samo "imidž", ta neuhvatljiva I sveobuhvatna kategorija?
pre 6 godina
Nego, što ne investirate u ove naše?
pre 6 godina
Evo, ja imam scenario i stori bord za animirani film koji bi kostao oko milion evra, a zaradio bi bar dvadeset puta vise jer je tema univerzalna i bio bi na engleskom. Pokazivao sam nekim ljudima koji vaze za uspesne animatore i rado bi ga radili, ali ko ce to da plati. Jedan mi rece da mu RTS duguje, da ne spominjem cifru jer mi necete verovati, za neke animacije. Jedan poznati profesor sa fakulteta primenjenih umetnosti takodje ceka pare koje mu je obecala drazava i EU za animirani film vec deset i vise godina. Ti filmovi, ukoliko su kvalitetni a kod nas ima ljudi koji bi to znali da urade, lako se prodaju, recimo u Kanu kad je festival. Kome ja to da prezentiram kada nisam napredni clan drustva jer samo oni i dobijaju sredstva.
pre 6 godina
Uložite ta 62 miliona dinara u neke bolnice, narod se leči u ruinama bolnica.
pre 6 godina
I novac iz budzeta za lecenje dece bio bi investicija u buducnost Srbije pa ga slabo daju.
pre 6 godina
Lepo je videti da Ministarstvo kulture i informisanja ulaze u mlade srpske rezisere poput Rejfa Fajnsa i odrzava srpski film zivim...
pre 6 godina
Ako je u pitanju investicija, pretpostavljam da postoji ugovor o tome, gde piše do kada ta investicija mora da se isplati i koliki je očekivani profit od investicije!
pre 6 godina
uvek se moze voditi debata i o Nusicijadi, Bemusu i Bitefu i novcu koji drzava daje za te manifestacije.
pre 6 godina
Već pomenuto u komentarima, Fajns je fenomenalan glumac, ali kao reditelj se nije proslavio, niti obećava. Bar je Koriolan bio težak promašaj, u svakom pogledu. Teško da će mu i novi film biti na nivou Gospodara prstenova ili Avatara, pa da se na taj način donekle isplati investicija, jer će promovisati samu zemlju. Dakle, kao što rekoše, kako će ta investicija da se isplati? Osim ako nije bespovratna pozajmica?
Što se investiranja u domaće projekte tiče, ima ih, nije da ih nema. Samo što je zatvoren krug u pitanju, i teško da mnogi dobri mogu da dodju na red od Radoša Bajića i Lazara Ristovskog. Što se Ristovskog tiče, bacio je jako puno senku i na neke vrlo dobre stvari od ranije. Onaj prethodni film, iz doba Jule, mu je kao kandidat za Oskara bio loš, ovaj drugi je ništa manje promašaj, iako je priča bolja. Realno, imalo je mnogo boljih izbora, neću da imenujem dva filma tačno, u svakom slučaju daleko boljih. Ali očigledno ne toliko podobnih.
pre 6 godina
Из ТЕКУЋЕ буџетске резерве не сме да се финансира овакво нешто, она не служи за то! Ко ће сада ДА ИДЕ У ЗАТВОР због кршења Закона о буџетском систему??? Друго, средства текуће буџетске резерве су давно потрошена и дебело се троше средства СТАЛНЕ буџетске резерве (која се строго употребљавају и намењена су за ванредне догађаје, попут суше) за оно што не би смела. Због тога Влада није донела ниједну меру за отклањање последица суше, јер је СТАЛНА БУЏЕТСКА РЕЗЕРВА, потрошена у ненаменске сврхе, те су пољопривредници завијени у црно. Неко и за то наравно треба да одговора.
pre 6 godina
Ok.
Koliko novca daje Prag, a koliko Budimpešta?
2. Koji je očekivani povrat "investicije"?
pre 6 godina
Jel zna ministar definiciju pojma 'investicija'?
pre 6 godina
Ne bih imao problem da grad uloži u film od budžeta za fontane, jarbole, gondole, dodole, kule i gradove... Ali država iz budžeta za rezerve, to već nije na mestu
pre 6 godina
Tako je to kada ministar kulture govori kao ekonomista ( " ulaganje a ne trosak" ) umesto kao poslenik kulture a, ujedno, drzavi ' fale' pravi ekonomisti.
pre 6 godina
Da li ce neko da prepozna Fajnsa kao srpskog rezisera i film kao srpski? Ako ne, onda je investicija promasena.
pre 6 godina
Kakva crna investicija, oba Finnesova filma su pukli na zaradi najstrasnije.
Coriolanus: budzet $7.7mil zarada $1,072,602
Spektakularno bacanje para i ugradjivanje kojkoga. Recju kriminal.
pre 6 godina
još jedna od dobrih naših investicija, možda i zaradimo 5 dinara nazad
pre 6 godina
Vlast je u sukobu sa većinom glumaca i reditelja pa je odlučila da uveze strance.
pre 6 godina
Da mi neko objasni otkad to Ministarstvo kulture Srbije investira u strane a ne u domace projekte.Smatram da je ovo dovoljan razlog za smenu celog ministarskog kabineta.
pre 6 godina
Postoji filmski studio nadomak Budimpešte u kojem je Ridli Skot snimio poslednjih par filmova, tamo je snimljen i nastavak Blejd Ranera (Istrebljivača), glavni glumac Rajan Gosling je skoro u nekom intervjuu komentarisao kako je Budimpešta lep grad.
Kod nas bi bila investicija napraviti takav studio a koji ne bi bio privatno vlasništvo (tipa Željko Mitrović). Strane koprodukcije vole da posluju sa državom u kojoj se film snima, a verujem da Mađari nisu toliko ispred nas, čak štaviše.
Mada, OK - možda je bolje prodati Avala film taksisti i staviti pare u džep.
pre 6 godina
ume li neko da računa? 3.8% od 13 miliona je manje od 62000000 din. proverite sami. razlika nesto veca od 2 mil dinara. kazite ministru finansija...
pre 6 godina
Ako je investicija, što se ograničiti na tu cifru? Srbija bi trebalo bar 500 miliona € da investira u filmove! Kako je investirala u Srbijagas, EPS, Železnicu, Galeniku, Air Srbiju, Železaru i slično, tako treba i u filmsku produkciju!
pre 6 godina
A koje je obrzlozenje? Sve u svemu Budalastina- strani film sa tematikom koja nema veze sa nasom sredinom.
pre 6 godina
za jedan film 500 000 €
a za poboljšanje nataliteta 1 000 000
sramota!!!!
pre 6 godina
(petar, 15. oktobar 2017 13:24)
Ne bih se složio sa tobom. Koriolan nije teška glupost i promašaj od filma, na Roten Tomatou na primer ima 90% uspešnosti. Takođe i ostali filmski kritičari ga smatraju odličnim filmom u svakom aspektu. Ralf Fajns je sada ne samo odličan glumac i čovek nego i reditelj. Tako da mislim da ova investicija nije loša iako o ovoj vlasti nemam dobro mišljenje. Čak i mislim da je najgora.
pre 6 godina
Iskreno ne vidim u čemu je problem, pa i mi dajemo neke olakšice ovima šta kod nas snimaju seije i filmove!
pre 6 godina
meni je ovo normalna situacija...pa drzava ne daje novac ni za srpsku privredu,nego ulaze u strane kompanije i cini ih jos bogatijim...
kako se to radi?
pa lepo politicari zamole stranu kompaniju da dodje u srbiju samo da otvori radna mesta,za uzvrat dobiju besplatnu lokaciju(ZEMLJISTE),ogromne subvencije po zaposlenom radniku,samo da ga zaposli(JER TIME POLITICARI DIZU SVOJ REJTING U NARODU)jer otvaraju radna mesta! e sad sto radnik posle radi za 200-300 evra to uopste nije bitno,bitno je da se radi!
drzava pravi OGROMAN PROFIT stranoj kompaniji uz minimalna ulaganja te iste!
a mi ovde raspravljamo o 60 mil dinara,pa drzava je do sada stranim kompanijama dala na desetine miliona evra,pih!
samo se strancima daje,a radnik treba samo da poturi svoju grbacu i nista vise,da cuti,radi,i ne pita previse!
a mi dizemo neku paniku zbog stranog glumca sto smo mu finansirali film sa 60 mil rsd???za tu sicu??stvarno smo neverovatni!pustite coveka da popije nesto i upozna srbiju!a ostace i za dzeparac malo
pre 6 godina
Koriolan je mogao da bude fenomenalan film.
Sekspir zna sta pise.
pre 6 godina
Hoce budzet da od ove investicije da prihoduje 3,8 posto profita od filma? :)
pre 6 godina
@Petar
Koriolan je odlican film a kakav bi bio kad je adaptacija Sekspirovog dela.
To sto Vi i vama slicni gledate samo filmove o superherojima i domace komedije tipa "mali Budo" je vasa stvar ali ne projektujte to na Srbiju kamoli na ceo svet.
Koriolan > Mali Budo u svako doba.
pre 6 godina
још финансирате стране богате глумце.срамота......уместо да улажете у српску децу и инфраструктуру по селима и градовима
pre 6 godina
I, ko ce biti kriv ako investicija bude promasaj???
pre 6 godina
kenny the king, 15. oktobar 2017 13:13)
Može i treba, ali znase o ko treba da vodi tu debatu. Ako je određeno koliko je budžetom predviđeno za neku oblast, i ako se za to raspisuje nekakav konkurs, ko je odlučio da je taj film "dobra investicija" van tog konkursa? Poenta je u tome.
pre 6 godina
Bruder Jakob, 15. oktobar 2017 12:55
Koji to "mi"? I kojim povodom? Da li je to planirana količina novca za te potrebe? Ili su to pare za investicije, pa umesto da investiramo u neophodni medicinski alat ili u određenu količinu lekova koji bi mogli nekome život da spasu, mi investiramo u polu rizični film?
pre 6 godina
dobro, investicija, kad kaze covek. a koliki povrat na investiciju ocekujemo? ako se ne zna iznos ili procenat ocekivane dobiti onda je to KOCKA, a ne investicija.
pritom ovo nije cak ni kocka, nego senlucenje i bahacenje tudjim parama. sto da ne, platice srbija, zatvorimo neku skolicu, ukinemo malo doprinose porodiljama - i eto... dok ima ko da trpi i treba tako, samo bahato, samo radikalski.
pre 6 godina
On "misli" da je to investicija... Hajde ti u privatnu firmu pa tako misli - bez biznis plana, bez očekivanog prihoda, bez projekcija. Slažem se da je film investicija i izaziva vas da pokažete investicione planove.
pre 6 godina
Da bi se ikada i jedna investicija isplatila mora se konstantno investirati. E ta jedna kad bude dobra onda cemo da slavimo, u medjuvremenu cemo verovatno bankrotirati :)
pre 6 godina
Investicija je zato sto je Fajns u Srbiji za taj film porosio 10 miliona dolara...tako sam ja bar cuo da se objasnjava.
pre 6 godina
Koji promašaj.
pre 6 godina
Ostavka za ministra Vukosavljevica i direktora Filmskog centra Srbije za ovako skandaloznu odluku!A novac vratiti u budzetsku kasu.
pre 6 godina
Ne znam po kom osnovu je odbio novac. Odnosno po kom programu za finansiranje.
U svakom slucaju investicije podrazumevaju POVRACAJ novca. Daju se filmadzijama ciji su projekti vec pravili pare i to za projekte koji imaju potencijam da pare opet naprave. I to u okvirima programa finansiranih od strane drzave koje sprovode obicno fondovi, ministartsva, filmski centri ili komisije.
Investicija se ne odnosi na pomaganje kulture (mada to moze da bude dobrodosla posledica) vec pokretanje industrije.
To sto je on dobio drzavljanstvo znaci da moze da dobije pare a da od nase ekipe angazuje samo tehnicare, sporedne glumce, asistente... dok iz inostranstva moze da dovlaci sefove sektora, kreativnu ekipu, glavne glumce... Tako da on ne samo da zaradjuje na tome sto sve nase ljude neuporedivo manje placa nego sto bi negde na zapadu (da na pominjem druge troskove produkcije), vec mu MI placamo da on to ovde radi. Drugim recima, pitanje je koliko zapravo njegova produkcija ovde placa bilo sta, koliko stranih para ovde dolazi.
Ne znam koliki mu je budzet ni koliki su mu troskovi,da li postoji minimum koji produkcija mora od svojih parada potrosi kod nas, kao ni to da li ima obavezu da sav taj novac koji je dobio OVDE i potrosi. Zato pominjem programe za finansiranje ciji pravilnici bi trebalo da svaku stavku jasno definisu.
Jednostavno, ne razumem, a nije kao da se bas uopste ne razumem...
pre 6 godina
3,8 posto od 13 mil.evra je 58,786,000 dinara sto znaci da je neko 4 milke strpao u dzep ako je srbija dala 62 miliona
pre 6 godina
filmovi donose dosta turista, često se kod filmova priča gde su snimani i turisti obilaze ta mesta, pa i ja sam često pogledam gde to čoše beše.
pre 6 godina
Drzava podstice direktan priliv stranih investicija, jer taj "strani novac" bude rasporedjen domacim subjektima koji su angazovani na projektu. Vrlo je jednostavno...ukoliko nekome nije jasno zbog cega trebaju da se subvencionisu industrijske nise neka koristi internet i pogleda sta filmska industrija znaci za privrede u regionu. Ulaganje drzave u filmove domace produkcije nema stratesko uporiste u ekonomskim parametrima vec onim kulturoloskim.
pre 6 godina
Hocete li i onom ruskom producetu sad da date novac? A za to vreme, napravili ste kompletan haos u Narodnom pozoristu. Smena, pod obavezno!
pre 6 godina
Trebalo je opet dati sredstva Lazaru Ristovskom, on pravi dobre filmove...
pre 6 godina
Iskreno ne vidim u čemu je problem, pa i mi dajemo neke olakšice ovima šta kod nas snimaju seije i filmove!
pre 6 godina
uvek se moze voditi debata i o Nusicijadi, Bemusu i Bitefu i novcu koji drzava daje za te manifestacije.
pre 6 godina
pa sto niste investirali u domace producente i rezisere
pre 6 godina
Drzava podstice direktan priliv stranih investicija, jer taj "strani novac" bude rasporedjen domacim subjektima koji su angazovani na projektu. Vrlo je jednostavno...ukoliko nekome nije jasno zbog cega trebaju da se subvencionisu industrijske nise neka koristi internet i pogleda sta filmska industrija znaci za privrede u regionu. Ulaganje drzave u filmove domace produkcije nema stratesko uporiste u ekonomskim parametrima vec onim kulturoloskim.
pre 6 godina
filmovi donose dosta turista, često se kod filmova priča gde su snimani i turisti obilaze ta mesta, pa i ja sam često pogledam gde to čoše beše.
pre 6 godina
Investicija ali promasena. Koriolan je teska glupost koju niko nije gledao. On je fenomenalan glumac ali kao reditelj se nije pokazao.
I o kakvoj investiciji pricamo?? Da li to znaci da ce nas budzet prihodovati deo zarade koju film (eventualno) ostvari?
pre 6 godina
Opet muvanje i kradja.
Jeste ulozili nesto mozda i u neki domaci film ili oni nisu vasa "ekipa"?
pre 6 godina
Mala ispravka: Fajns nije dobio novac za film (?) od Srbije, već od vlade Srbije. Da je iko pitao građane za ovakvo rasipanje iz budžeta sigurno takav aranžman ne bi bio moguć. Zar ne bi trebalo da postoji nekakav javni konkurs za dodelu finansijskih sredstava za ove namene, na kome bi mogli ravnopravno da učestvuju i ostali srpski državljani koji se bave kinematografijom? Zašto ćute domaće filmski i ostali radnici iz oblasti kulture?
pre 6 godina
Investicija od koje ocekujemo sta?
pre 6 godina
Investicija je zato sto je Fajns u Srbiji za taj film porosio 10 miliona dolara...tako sam ja bar cuo da se objasnjava.
pre 6 godina
Nego, što ne investirate u ove naše?
pre 6 godina
Znao sam da je investicija. Znao sam. I tetka je investirala u Vulinov stan.
pre 6 godina
Ja sam mislio da ce dati obrazlozenje zasto je to dobra investicija, koja je ideja iza nje. Ovde se samo konstatuje da je novac investiran, odnosno pitanje se ponavlja u obliku odgovora. Zapanjen sam. Ovo je kao da vam je neko udario samar, a na vase pitanje zasto ste udareni, odgovorio vam je da vas je udario. Zar ovakvo nesto moze da prodje?
pre 6 godina
@Petar
Koriolan je odlican film a kakav bi bio kad je adaptacija Sekspirovog dela.
To sto Vi i vama slicni gledate samo filmove o superherojima i domace komedije tipa "mali Budo" je vasa stvar ali ne projektujte to na Srbiju kamoli na ceo svet.
Koriolan > Mali Budo u svako doba.
pre 6 godina
Lepo je videti da Ministarstvo kulture i informisanja ulaze u mlade srpske rezisere poput Rejfa Fajnsa i odrzava srpski film zivim...
pre 6 godina
(petar, 15. oktobar 2017 13:24)
Ne bih se složio sa tobom. Koriolan nije teška glupost i promašaj od filma, na Roten Tomatou na primer ima 90% uspešnosti. Takođe i ostali filmski kritičari ga smatraju odličnim filmom u svakom aspektu. Ralf Fajns je sada ne samo odličan glumac i čovek nego i reditelj. Tako da mislim da ova investicija nije loša iako o ovoj vlasti nemam dobro mišljenje. Čak i mislim da je najgora.
pre 6 godina
Uložite ta 62 miliona dinara u neke bolnice, narod se leči u ruinama bolnica.
pre 6 godina
Kakva crna investicija, oba Finnesova filma su pukli na zaradi najstrasnije.
Coriolanus: budzet $7.7mil zarada $1,072,602
Spektakularno bacanje para i ugradjivanje kojkoga. Recju kriminal.
pre 6 godina
Da li ce neko da prepozna Fajnsa kao srpskog rezisera i film kao srpski? Ako ne, onda je investicija promasena.
pre 6 godina
Već pomenuto u komentarima, Fajns je fenomenalan glumac, ali kao reditelj se nije proslavio, niti obećava. Bar je Koriolan bio težak promašaj, u svakom pogledu. Teško da će mu i novi film biti na nivou Gospodara prstenova ili Avatara, pa da se na taj način donekle isplati investicija, jer će promovisati samu zemlju. Dakle, kao što rekoše, kako će ta investicija da se isplati? Osim ako nije bespovratna pozajmica?
Što se investiranja u domaće projekte tiče, ima ih, nije da ih nema. Samo što je zatvoren krug u pitanju, i teško da mnogi dobri mogu da dodju na red od Radoša Bajića i Lazara Ristovskog. Što se Ristovskog tiče, bacio je jako puno senku i na neke vrlo dobre stvari od ranije. Onaj prethodni film, iz doba Jule, mu je kao kandidat za Oskara bio loš, ovaj drugi je ništa manje promašaj, iako je priča bolja. Realno, imalo je mnogo boljih izbora, neću da imenujem dva filma tačno, u svakom slučaju daleko boljih. Ali očigledno ne toliko podobnih.
pre 6 godina
ume li neko da računa? 3.8% od 13 miliona je manje od 62000000 din. proverite sami. razlika nesto veca od 2 mil dinara. kazite ministru finansija...
pre 6 godina
Trebalo je opet dati sredstva Lazaru Ristovskom, on pravi dobre filmove...
pre 6 godina
OK, možda je u pitanju marketing. Ali, daj da vidimo procene! Šta ste uložili, na koji način, kada i koliko će se vratiti? Ili je u pitanju samo "imidž", ta neuhvatljiva I sveobuhvatna kategorija?
pre 6 godina
Koji promašaj.
pre 6 godina
Из ТЕКУЋЕ буџетске резерве не сме да се финансира овакво нешто, она не служи за то! Ко ће сада ДА ИДЕ У ЗАТВОР због кршења Закона о буџетском систему??? Друго, средства текуће буџетске резерве су давно потрошена и дебело се троше средства СТАЛНЕ буџетске резерве (која се строго употребљавају и намењена су за ванредне догађаје, попут суше) за оно што не би смела. Због тога Влада није донела ниједну меру за отклањање последица суше, јер је СТАЛНА БУЏЕТСКА РЕЗЕРВА, потрошена у ненаменске сврхе, те су пољопривредници завијени у црно. Неко и за то наравно треба да одговора.
pre 6 godina
meni je ovo normalna situacija...pa drzava ne daje novac ni za srpsku privredu,nego ulaze u strane kompanije i cini ih jos bogatijim...
kako se to radi?
pa lepo politicari zamole stranu kompaniju da dodje u srbiju samo da otvori radna mesta,za uzvrat dobiju besplatnu lokaciju(ZEMLJISTE),ogromne subvencije po zaposlenom radniku,samo da ga zaposli(JER TIME POLITICARI DIZU SVOJ REJTING U NARODU)jer otvaraju radna mesta! e sad sto radnik posle radi za 200-300 evra to uopste nije bitno,bitno je da se radi!
drzava pravi OGROMAN PROFIT stranoj kompaniji uz minimalna ulaganja te iste!
a mi ovde raspravljamo o 60 mil dinara,pa drzava je do sada stranim kompanijama dala na desetine miliona evra,pih!
samo se strancima daje,a radnik treba samo da poturi svoju grbacu i nista vise,da cuti,radi,i ne pita previse!
a mi dizemo neku paniku zbog stranog glumca sto smo mu finansirali film sa 60 mil rsd???za tu sicu??stvarno smo neverovatni!pustite coveka da popije nesto i upozna srbiju!a ostace i za dzeparac malo
pre 6 godina
Jel zna ministar definiciju pojma 'investicija'?
pre 6 godina
još jedna od dobrih naših investicija, možda i zaradimo 5 dinara nazad
pre 6 godina
Tako je to kada ministar kulture govori kao ekonomista ( " ulaganje a ne trosak" ) umesto kao poslenik kulture a, ujedno, drzavi ' fale' pravi ekonomisti.
pre 6 godina
I novac iz budzeta za lecenje dece bio bi investicija u buducnost Srbije pa ga slabo daju.
pre 6 godina
Evo, ja imam scenario i stori bord za animirani film koji bi kostao oko milion evra, a zaradio bi bar dvadeset puta vise jer je tema univerzalna i bio bi na engleskom. Pokazivao sam nekim ljudima koji vaze za uspesne animatore i rado bi ga radili, ali ko ce to da plati. Jedan mi rece da mu RTS duguje, da ne spominjem cifru jer mi necete verovati, za neke animacije. Jedan poznati profesor sa fakulteta primenjenih umetnosti takodje ceka pare koje mu je obecala drazava i EU za animirani film vec deset i vise godina. Ti filmovi, ukoliko su kvalitetni a kod nas ima ljudi koji bi to znali da urade, lako se prodaju, recimo u Kanu kad je festival. Kome ja to da prezentiram kada nisam napredni clan drustva jer samo oni i dobijaju sredstva.
pre 6 godina
Da mi neko objasni otkad to Ministarstvo kulture Srbije investira u strane a ne u domace projekte.Smatram da je ovo dovoljan razlog za smenu celog ministarskog kabineta.
pre 6 godina
Ok.
Koliko novca daje Prag, a koliko Budimpešta?
2. Koji je očekivani povrat "investicije"?
pre 6 godina
Ne bih imao problem da grad uloži u film od budžeta za fontane, jarbole, gondole, dodole, kule i gradove... Ali država iz budžeta za rezerve, to već nije na mestu
pre 6 godina
Ako je u pitanju investicija, pretpostavljam da postoji ugovor o tome, gde piše do kada ta investicija mora da se isplati i koliki je očekivani profit od investicije!
pre 6 godina
za jedan film 500 000 €
a za poboljšanje nataliteta 1 000 000
sramota!!!!
pre 6 godina
A koje je obrzlozenje? Sve u svemu Budalastina- strani film sa tematikom koja nema veze sa nasom sredinom.
pre 6 godina
Vlast je u sukobu sa većinom glumaca i reditelja pa je odlučila da uveze strance.
pre 6 godina
Bruder Jakob, 15. oktobar 2017 12:55
Koji to "mi"? I kojim povodom? Da li je to planirana količina novca za te potrebe? Ili su to pare za investicije, pa umesto da investiramo u neophodni medicinski alat ili u određenu količinu lekova koji bi mogli nekome život da spasu, mi investiramo u polu rizični film?
pre 6 godina
dobro, investicija, kad kaze covek. a koliki povrat na investiciju ocekujemo? ako se ne zna iznos ili procenat ocekivane dobiti onda je to KOCKA, a ne investicija.
pritom ovo nije cak ni kocka, nego senlucenje i bahacenje tudjim parama. sto da ne, platice srbija, zatvorimo neku skolicu, ukinemo malo doprinose porodiljama - i eto... dok ima ko da trpi i treba tako, samo bahato, samo radikalski.
pre 6 godina
Koriolan je mogao da bude fenomenalan film.
Sekspir zna sta pise.
pre 6 godina
Hoce budzet da od ove investicije da prihoduje 3,8 posto profita od filma? :)
pre 6 godina
Postoji filmski studio nadomak Budimpešte u kojem je Ridli Skot snimio poslednjih par filmova, tamo je snimljen i nastavak Blejd Ranera (Istrebljivača), glavni glumac Rajan Gosling je skoro u nekom intervjuu komentarisao kako je Budimpešta lep grad.
Kod nas bi bila investicija napraviti takav studio a koji ne bi bio privatno vlasništvo (tipa Željko Mitrović). Strane koprodukcije vole da posluju sa državom u kojoj se film snima, a verujem da Mađari nisu toliko ispred nas, čak štaviše.
Mada, OK - možda je bolje prodati Avala film taksisti i staviti pare u džep.
pre 6 godina
Ako je investicija, što se ograničiti na tu cifru? Srbija bi trebalo bar 500 miliona € da investira u filmove! Kako je investirala u Srbijagas, EPS, Železnicu, Galeniku, Air Srbiju, Železaru i slično, tako treba i u filmsku produkciju!
pre 6 godina
Ostavka za ministra Vukosavljevica i direktora Filmskog centra Srbije za ovako skandaloznu odluku!A novac vratiti u budzetsku kasu.
pre 6 godina
још финансирате стране богате глумце.срамота......уместо да улажете у српску децу и инфраструктуру по селима и градовима
pre 6 godina
On "misli" da je to investicija... Hajde ti u privatnu firmu pa tako misli - bez biznis plana, bez očekivanog prihoda, bez projekcija. Slažem se da je film investicija i izaziva vas da pokažete investicione planove.
pre 6 godina
I, ko ce biti kriv ako investicija bude promasaj???
pre 6 godina
Hocete li i onom ruskom producetu sad da date novac? A za to vreme, napravili ste kompletan haos u Narodnom pozoristu. Smena, pod obavezno!
pre 6 godina
kenny the king, 15. oktobar 2017 13:13)
Može i treba, ali znase o ko treba da vodi tu debatu. Ako je određeno koliko je budžetom predviđeno za neku oblast, i ako se za to raspisuje nekakav konkurs, ko je odlučio da je taj film "dobra investicija" van tog konkursa? Poenta je u tome.
pre 6 godina
Da bi se ikada i jedna investicija isplatila mora se konstantno investirati. E ta jedna kad bude dobra onda cemo da slavimo, u medjuvremenu cemo verovatno bankrotirati :)
pre 6 godina
3,8 posto od 13 mil.evra je 58,786,000 dinara sto znaci da je neko 4 milke strpao u dzep ako je srbija dala 62 miliona
pre 6 godina
Ne znam po kom osnovu je odbio novac. Odnosno po kom programu za finansiranje.
U svakom slucaju investicije podrazumevaju POVRACAJ novca. Daju se filmadzijama ciji su projekti vec pravili pare i to za projekte koji imaju potencijam da pare opet naprave. I to u okvirima programa finansiranih od strane drzave koje sprovode obicno fondovi, ministartsva, filmski centri ili komisije.
Investicija se ne odnosi na pomaganje kulture (mada to moze da bude dobrodosla posledica) vec pokretanje industrije.
To sto je on dobio drzavljanstvo znaci da moze da dobije pare a da od nase ekipe angazuje samo tehnicare, sporedne glumce, asistente... dok iz inostranstva moze da dovlaci sefove sektora, kreativnu ekipu, glavne glumce... Tako da on ne samo da zaradjuje na tome sto sve nase ljude neuporedivo manje placa nego sto bi negde na zapadu (da na pominjem druge troskove produkcije), vec mu MI placamo da on to ovde radi. Drugim recima, pitanje je koliko zapravo njegova produkcija ovde placa bilo sta, koliko stranih para ovde dolazi.
Ne znam koliki mu je budzet ni koliki su mu troskovi,da li postoji minimum koji produkcija mora od svojih parada potrosi kod nas, kao ni to da li ima obavezu da sav taj novac koji je dobio OVDE i potrosi. Zato pominjem programe za finansiranje ciji pravilnici bi trebalo da svaku stavku jasno definisu.
Jednostavno, ne razumem, a nije kao da se bas uopste ne razumem...
53 Komentari
Sortiraj po: