Aktuelno

Subota, 01.11.2014.

16:53

"Nikada me nije udario" - stvarna priča o zlostavljanju u vezi

Izvor: 24sata.hr

"Nikada me nije udario" - stvarna prièa o zlostavljanju u vezi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

EU Citizen

pre 11 godina

Ne znam uopšte šta je poenta ovog teksta, osim da pokaže da su takve žene u potpunosti same krive za sve što ih snalazi, bilo da ih neko fizički mlatretira ili ne. Ako ti ne želiš da budeš slobodan i da preuzmeš odgovornost za svoje postupke, pa vlastitu slabost pravdaš "ljubavlju" ili, ne daj bože "nepravednim društvom" koje ti ne daje "podršku", zaslužila si ili zaslužio (jer se ovakve priče dešavaju i velikom broju mušakaraca, samo se o tome ne priča, jer u današnjem licemernom i lažnom društvu na Zapadu to nije trendi i politički korektno) da te maltretiraju i postupaju sa tobom kao sa krpom. Svako sažaljenje je tu neumesna i lažna sentimentalnost prema osobama koje same sebi naprave pakao od života zato što nemaju osnovne kriterijume u ličnom životu, a da li se radi o ženi ili o muškarcu je potpuno svejedno, to ne zavisi od X ili Y hromozoma, sloboda podrazumeva odgovornost, i ako nemaš dovoljno snage i samopoštovanja da je preuzmeš, sam si kriv, iako ćeš, ako si levičarski pseudointelektualac, naravno, optuživati sve druge, na čelu sa apstrakcijom zvanom "društvo" za vlastite zjapeće nedostatke i budalaštine.

proeterija

pre 11 godina

@alex
nisam znao da pesničenjem nastaje dominantan muškarac. Promena očekivanja da od mačo zavodnika i frajera postane stabilan, požrtvovan, brižan i normalan čovek koji je sposoban da brine o svojoj porodici sa puno ljubavi, mislim da se zove odrastanje i sazrevanje. A ta doslednost sebi, kako ti pokušavaš da je pozitivno prikažeš, se zove INFANTILNOST. A muka oko pomaganja i finansiranja svoje dece, bih nazvao emocionalna anesteziranost. A "Pedagogiju urlanja" na decu bih pre nazvao "Andragogija sa odloženim kumulativnim dejstvom" tj. sačekaj da ostariš i onemoćaš pa ćeš od svoje dece, iz prve ruke naučiti šta je urlanje na nemoćne, slabe i bolesne.
Da li vi (mislim na tebe i one koji su te plusirali) razumete o kakvoj vrsti nasilja se ovde govori?
Oni koji su doživeli porodično nasilje, vrlo dobro znaju (neki svesno a neki nesvesno) koliko je opasan po život pokušaj da se napusti nasilnik.

Anya Lill

pre 11 godina

I meni se desilo da mi decko bude divan,da bi posle 6 meseci postao Hulk. Sledecih 5 meseci nisam mogla da se sastavim,pitajuci se ko je bre ovaj tip,izmedju perioda normalnosti u trenutku bi i bez nekog povoda postao ljubomorna stoka, manipulator i optuzivao me da sam ja kriva za njegove izlive besa. Bila sam vec zaljubljena i šokirana -i sreca da sam imala dovoljno razuma i inata i nisam poverovala ni jednog trenutka u njegove optuzbe. A bilo ih je tokom tih meseci sve vise,i opirala sam se svemu pitajuci se-cemu ovakve drame u mom zivotu? Shvatila sam da mi utice na svaki segment zivota, rasteruje mi prijatelje, porodicu mi stavlja na distancu, ogranicava mi domete, sputava moje normalne zelje! Znala sam da ne mogu biti kriva za sve, smatrala sam njegovu ljubomoru i te izlive besa njegovim problemom koji mora da resi kod psihijatra a najvise su me zacudili njegovi-svi su cutali i bili manji od makovog zrna! Nisam devojka koja ostavlja momka zbog problema,ali ovde je djavo odneo šalu! Shvatala sam da njega vise ne poštujem i da ga ne volim, jer neko ko stvarno voli nece manipulisati partnerom i uveravati ga/nju da je bezvredan. Moja porodica mi je pomogla da se iscupam i da ostanem cvrsta na njegova plakanja i pretnje da ce se ubiti, jer -i to je bila njegova sramna manipulacija. Danas mi nije žao sto sam ga ostavila, godinama sam imala nocne more u kojima me prati. Svako moze biti zrtva, narocito ako ume da voli i osecajan je, njime se najlakse manipulise. I zlostavljaci su ljudi koji su ljubazne komsije u prolazu,mogu biti i profesori univerziteta i auto-mehanicari, nema pravila! Bitno je da zrtve budu svesne sta sve znaci zlostavljanje, nisu to samo batine, vec i obezvredjivanje,kritike, pretnje. I cim se pojave naznake ,odmah treba uključiti alarm,i jednostavno i nepokolebljivo otici. Sto rece neko u komentarima- ne stvarajte decu sa takvim, samo ce biti vise zivota koje ce da uniste. Zlostavljaci su drustveno zlo i ljudski šljam, nije svako vredan ljubavi.

Panda

pre 11 godina

Dovoljno je procitati komentare, pa da vam bude jasno zašto žene ostaju. Ostaju jer su uvek i za sve krive. Kriva je ako je bije, kriva je ako ima švalerku, kriva je ako rodi dete, samo na dete misli. Kriva je ako ga ne rodi, bolesnica. Kriva je ako radi, karijeristkinja. Kriva je ako ne radi, sponzoruša. Kriva je ako je smerna, frigidna. Kriva je ako želi sex, kurva. Kriva je ako je sposobna, gde joj je ženstvenost. Kriva je ako je slaba, samo bi da je nekom na grbači. Kriva je ako sama plaća račune, feministkinja. Kriva je ako joj on plaća, kurva i sponzoruša.

Žrtva nasilja nikada, ama baš nikada nije kriva za nasilje koje joj se događa. Kriv je nasilnik i društvo koje nasilje opravdava. I ne, oko toga nema rasprave. Nema više različitih istina, ima samo bednih izgovora.

Jedna Riđokosa

pre 11 godina

Moj budući muž će od mene dobiti tri puta dnevno po organu za sedenje ako ne budemo imali s* svaki dan. On sad neka razmišlja.

Ma stvarno

pre 11 godina

Nikad neću razumeti ovakvo ponašanje u zemljama gde zakoni nisu protiv žena. Prosto nema opravdanja za trpljenje i kukanje umesto delovanja. U Srbiji se ogroman broj brakova razvede, očigledno zbog toga što neko nešto nije želeo da trpi. Priče o fiktivnoj podršci društva i okoline, partijahalnom vaspitanju...nisu opravdanje zbog toga što je tako u svim oblastima života, pa iako je teško, ljudi se bore. Uvek se stavlja u odnos šta se gubi a šta dobija nekim postupkom. Ako je stavila u odnos njegov osmeh i njegovo maltretiranje i godinama procenjivala da je osmeh važniji, što se žali? Zbog toga što je on takav kakav jeste? Apsolutno sam protiv bilo kakvog maltretirenja, ali tamo gde je neko debelo platio pravo na izbor, što se drugima žališ na svoj. Ovakvi tekstovi podstiču pasivnu ulogu žene i stav - eto šta sam ja sve spremna da trpim a on tako.

ray

pre 11 godina

@proeterija
Samo ne mogu da verujem da neko moze trpeti nasilje godinama a da nista ne uradi po tom pitanju. Pominjes ekonomski faktor, pa ne znam koji faktor moze da me zadrzi pored nekog ko me konstantno ugnjetava! Imam par primera u mom okruzenju gde sam primetio da ima odedjena doza mazohizma kod zrtava, jednostavno drugacije ne mogu da objasnim sebi zasto dopustaju da ih neko muci. U tom smislu je bio moj komentar.

Nemanja C

pre 11 godina

Znam nekoliko ljudi koji su kao deca svakodnevno dobijala batine u školi ili napolju van škole i nikada se nisu žalila roditeljima ili učiteljicama/nastavnicima sem možda kada je bilo nemoguće sakriti (pocepana odeća, masnice na oku, razbijeni nosevi...). Uglavnom su krivili sebe ili su smatrali da treba sami da izađu na kraj sa time. Neki su imali i očeve kojima nisu smeli da kažu zato što su mislili (ne bez razloga) da bi ih oni ismevali zato što su slabići. Ok, jedno je dete, drugo je odrasla žena, ali verujem da je načinj razmišljanja isti.

Razumem da je nekima nejasno to zašto zlostavljana žena ne izađe iz te veze, ali nemojte da trivijalizujete. Očigledno da nije tako jednostavno kada svake godine hiljade žena ubiju njihovi muževi i momci. Svakom ubistvu obično prethode godine zlostavljanja i na svako ubistvo i slučaj koji završi u novinama ima 10 slučajeva koji tiho trpe i koje niko ne vidi i uglavnom ne želi da vidi.

Pokazalo se da je ključno da devojka odnosno žena ima mrežu podrške. Da u svom životu ima ljude na koje može da se osloni za emotivnu i finansijsku podršku u slučaju da se tako nešto desi. Zato obratite pažnju na svoje drugarice, sestre, rođake i ćerke. Ako završe sa nekim tipom kojeg nerviraju njeno društvo i rodbina, pa onda ona izbegava da se viđa sa njima ne zato što je on zabranio nego zato što posle bude sav namrgođen i nervozan, povucite ručnu ako je ikako moguće. Tako počinje.

Budvala

pre 11 godina

Rekao bih BRAVO za komentar (alex, 2. novembar 2014 10:22) !!
Samo ne treba kriviti žene u svakom slučaju ali većem delu sigurno. Mnoge žene će istrpeti mnogo gore stvari pravdajući svoju slabost prema takvim tipovima a koje one žele zbog raznih razloga, (novac, moc, status,..) neke imaju potrebu za ''tata'' tipovima, neke za ''mačo'', starijim itd, uglavnom, ja sam bio oženjen i nisam primetio u prvo vreme da mi je žena patološki ljubomorna( ne nisam je nikada prevario niti pomislio, ali oni koji su imali takve žene znaju o čemu govorim) kada je prevršilo meru, rezveo sam se i kraj ostavio i kucu i lokal i sve , 8 godina smam podstanar ali sloboda i normalan zivot nemaju cenu, a nisma bas mladic...a najgluplji izgovor je da nemam kuda, mir nema cenu, one i oni koji nisu borci to koriste ili kao imamo decu, ili kako sam postala takva, ma dajte molim vas , moj moto je ''slabost ima hiljadu lica a hrabrost samo jedno'' tako da drage dame , kako reče poštovana ALEX...prebacite malo razmišljanje u buducnost ne samo matičara i slika na FB!!

blackdog

pre 11 godina

@alex
Da li je moguce da ima ljudi koji jos uvek veruju u taj klise da zlostavljac mora obavezno da bude neki opasan momak koji bije sve od reda od kad se rodio?! Pa sta mislite kako zene zlostavljacice izgledaju? Sve do jedne su bodi bilderke? Najgori su oni koji su za javnost divni i krasni, koliko puta ste culi da komsija, prijatelji, kolege kazu-"niko ne bi rekao, izgledao je kao da mrava ne bi zgazio".
Ocigledno ne poznajete nikoga ko je bio psihicki zlostavljan u vezi. Nije lako otici, zapravo mislim da te ta osoba koja je zlostavljac toliko izmanipulise i ubije u pojam da ti cak mislis da ti je dobro u takvoj vezi. Moja kuma je bila u takvoj vezi 8 godina. Danas kad je pitas o svemu tome ona kaze da ne moze da veruje sta je sve sebi dopustila. Bila je previse psihicki slaba da bi se trgla i otisla. Znam i muskarca koji je u takvom braku trenutno. On ne zna kako da se otrgne, kako da povrati naruseno samopouzdanje. Niti ja znam kako bih pomogla...Ja sam tip osobe koju svaka nepravda boli, ne mogu vec neko vreme da spavam koliko me muci njegov problem. A prosto ne znam kako bih pomogla jer sve sto mu kazem on kao da uopste ne registruje...I tako umesto da mu pomognemo, muz i ja se svako vece nerviramo zbog njega i njegove situacije...cini mi se da je svaka intervencija uzalud dok sama zrtva ne uvidi da je zrtva i ne potrazi pomoc...
@kultura
najezila sam se od Vasih komentara...kako neki ljudi zive, a pogotovo deca...uzas...

alex

pre 11 godina

zena bira muskarca,verovali ili ne! vecinu zena privlaci taj mačo tip,dominantan,privlacan,frajer,zavodnik. onda kad dodju brak i deca sa takvim frajerom,mi bi smo jednog pozrtvovanog,mirnog,poslusnog koji ce da pomaze i finansira. jer smo mi,zene,promenile ocekivanja od njih,a oni,muskarci ostaju dosledni sebi. ako se tukao u kafani,pedagogija mu je urlanje na dete na primer. sta tu ne nije jasno?! bio je sexy dok se tukao i branio svoju izabranicu od nasrtanja drugih muskaraca,ali sad je nasilnik kad se povisi ton na zenu ili zvekne dete po dupetu? i ko je tu kriv,on koji je takav kakav je,ili ona koja je imala ruzicaste naocare? zene,pazljivo birajte muskarca,jer ako ga birate za ceo zivot,zamislite vas zivot sa njim,a ne zamisljajte svadbenu ceremoniju

Zlostavljani...

pre 11 godina

"...a psihička agresija u vezi je usmerena i prema muškarcima i ženama". Ipak na kraju se priča svede na to da je usmerena samo prema ženama. Da, bio sam psihički zlostavljan. Međutim, udarila me je. Konstantna očekivanja da budem neko potpuno drugi, pa samim tim i konstantno nezadovoljstvo sa mnom, a u vezi ostaje samo zbog kvalitetnih seksualnih aktivnosti. Nije mi se desilo jednom... Da, žene takođe zlostavljaju i da, ženama može seks da bude bitniji od veze.

mila

pre 11 godina

Poenta je da svako moze da bira ,svako upravlja svojim zivotom i ako ti se ovako nesto desava smatram da si napravila debeo propust prilikom izbora partnera,a to znaci da su takve stvari mogle da se namirisu u startu.Nego se zazmurilo na jedno oko i ko veli ma ajde nije to nista promenice se.Tako da zene kada ulazite u brak birajte i mozgom a ne samo srcem ,jer sta znaci ljubav?-mozda neki imaju pogresnu percepciju ljubavi!

perisa

pre 11 godina

Ne razumem zenu koja trpi sve ovo.Ne razumem zenu koja cak I provocira ovakve stvari kao da je mazohista. Ako ti nije lepo, zasto ne odes?
Ne razumem ni tu zelju da se muzu gledaju mailovi, da se traze poruke...
Sta je htela sa tim? Da dokaze da je u pravu? Da ga natera da prestane? Sta, jer ocigledno zbog toga nije zelela da ode?


U Srbiji koju ovde prozivaju, desavaju se I ovakve I gore stvari(ali nista ni manje ni vise nego u bilo kojoj drugoj zemlji Evrope).Mi smo tradicinalno vaspitavani ali pogresno.
Od tradicije uzimamo samo najgore stvari I ono sto nam odgovara, a samim tim vaspitavamo se pogresno. Nekada muz jeste bio glava kuce jer je svojom snagom obezbedjivao hranu I sve ostalo, a zena je bila samim tim potcinjena. Danas I muz I zena podjednako privreduju. Danas I zena ima mogucnost ( a ranije zbog fizicke snage to nije mogla)da zaradjuje,da bude samostalna,...
Tradicionalni odnosi I nisu losi ako su u pitanju obrazovani I zreli ljudi. Zena ima zastitnika u muzu, muz ima podrsku u zeni.

Zivimo u vremenu kada je sve dostupno I tesko je odoleti iskusenjima. Zene nikada u istoriji covecanstva nisu bile atraktivnije u oblacenju,nikada nisu ulagale toliko u sebe I nikada nisu bile otvorenije za muskarce. Ocekivati apsolutnu vernost je iluzija, ali ako tako ponasanje ugrozi porodicni zivot to je znak nezrelosti. zato zene ne trazite dokaze jer cete ih sigurno naci. Ali nemojte ni da trpite nasilje, jer zivot je suvise kratak da ga provodite sa buzdovanom

Antropolog

pre 11 godina

Sve je ovo što je napisala naša zaostavština iz prošlosti... Način života se ne može promijeniti za 50 godina ako je građen milenijumima unazad... Današnje društvo je i pored svih ljudskih i ženskih prava u teoriji, daleko od toga u praksi... Jednostavno je potrebno vrijeme da se žeđ muškaraca za nasiljem i ženska potčinjenost iskorijene iz našeg genetskog koda... Tako je svuda u svijetu, ne samo kod nas... Pa, u relativno skorijoj istoriji, do druge polovine 19. vijeka u kulturnoj i naprednoj Velikoj Britaniji, muškarac je imao pravo da proda svoju ženu drugom muškarcu na ime kockarskih dugova... Sve u svemu, žene danas imaju prava samo u teoriji i na papiru, dok je u praksi nasilje, posebno psihičko, teško dokazivo i žene se rijetko odlučuju na neki radikalniji potez, baš zbog tog nasleđa iz prošlosti koje je još uvijek živo i kod nas i u svim zemljama gdje je patrijarhat bio primaran...

VV

pre 11 godina

U potpunosti se slazem sa textom jer sam isto dozivela! I gore! Ali posle rada na sebi, pomoci strucnjaka itd, moram da kazem sledece: sami smo krivi sto smo dozvolili! Mi upravljamo nasim vozilom.
I u textu nedostaje podstrek zrtvama, a to je: SLOBODNA SI, NISI NICIJE VLASNISTVO, NISI DUZNA DA TRPIS NISTA I NIKOGA, NE KRIVI SEBE, PREDJI TU GRANICU I PREKINI, OSETICES SLOBODU I BLAGOSTANJE! Nemoj da budes kao izmanipulisana mucenica jer to nisi. Pokazi zube. I najbitnije NE BOJ SE I NE KRIVI SEBE.

A sto se tice "podrske porodice" dodala bih da je to u nasoj zemlji slabo kada je psihicko zlostavljanje u pitanju...porodica obicno zeli da ostanes u zajednici jer oni nisu direktni svedoci tvoje zrtve, nisu svesni tezine, misle da su to epizodice.... A zlostavljaci su uglavnom inteligentni, i lako ce ih izmanipulisati na jednomesecnom rucku.

ZATO: ne slusajte ni svoju porodicu ni nikoga ako ste vi sigurne u vasu nesrecu. Verujte sebi i prekidajte!

mreza podrske

pre 11 godina

Kljucna stvar je ekonomski momenat. Dve nezavisne jedinke se lako sastanu i rastanu. Kod nas se zena sateruje u poziciju u kojoj moze samo da sanja o odlasku, jer nema gde.

lola

pre 11 godina

Ovako zivi moja kuma, udata za okrutnog grdosiju iz nama susedne neprijateljske zemlje, na drugom kontinentu. Tako odvojena od bliskih ljudi, ona godinama trpi... Prvo je pokusavala da objasni, pa se opirala, pa se povlacila, zatim postala neosetljiva, onda nevidljiva.. Drzala se cvrsto uz decu, jedino se tako stitila.. Bez posla, u tudjini, kakav je izbor imala? I da jeste, ko sam ja da osudjujem njen strah pred samocom, neizvesnoscu, gubitkom dece..? Lepota njena iskopnela je, zdravlje unisteno, razum nacet... Najgori je gubitak samopostovanja, osecaj bezvrednosti koji se vidi u svakom njenom vapaju za ljubavlju u kom dopusta da je bezvredni ljudi za malo postovanja beskrajno iskoriscavaju..Nezno plava lepotica nestala je zauvek. Ko sam ja da je osudim sto nije umela bolje?

kultura

pre 11 godina

@tamo
Nema potrebe da se ljutiš. Normalni srbi žive u Srbiji. Nisam govorio o normalnim srbima. Znaš, mnogo bih voleo da mogu da govorim samo u svoje ime, ali ne mogu. Zbog prirode posla kojim se bavim, napisao sam samo ono što sam lično čuo od žrtava porodičnog nasilja, i to sam izneo samo jedan mali deo. Evo još jednog primera: mališan koga su u školi drugari pitali zašto njegova mama nosi masku Zoroa oko očiju, je odgovorio- " Moja mama mnogo voli da glumi Zoroa, i tata, pošto mnogo voli mamu, celu noć joj je pomagao da stavi masku oko očiju." A svi su znali i svi su ćutali.
Kad je neko gnevljiv i nasilan on, u stvari, pokazuje nezadovoljstvo sobom i pokazuje frustraciju zbog nemogućnosti da to nezadovoljstvo sobom razreši u sebi samom. I zato se to nasilje, kao lavina, obruši na one za koje je emotivno najviše vezan- žena, deca, roditelji i td (mada, posebno je pitanje koliko su takvi ljudi sposobni da imaju i daju emociju, ali ajde...). A krivicu za to prebacuje na žrtve. Naravno, ovo je samo jedan kamenčić mozaika, u pokušaju da se objasni nasilje i nasilna ličnost. Kao što se ljubav vezuje za ličnost, tako se i nasilje vezuje za ličnost. Kad nekog voliš sa željom da ga prilagodiš sebi, da on bude onakv kakav ti želiš da bude, tada, ti u njemu voliš samoga sebe. Kod drugog te uvek najviše nervira ono što kod tebe najviše ne valja, i onda, u njemu mrziš samog sebe. Tu treba tražiti rešenje za nasilje. Sve je ovo kompleksno. Zato su uključeni srtučnjaci raznih profila

rex

pre 11 godina

e ovo je mozda ponovno izmisljanje tople vode, al mi se ponekad cini da se ovaj izum zaboravio...... ako ti se ne svidja jednostavno IDI. ako te neko zlostavlja..... zamisli samo trebas da odes..... ne treba ti diploma da tako nesto zakljucis

Jovana

pre 11 godina

Čak i povišen ton je znak koji dovoljno govori i opominje da se zakoči i smesta "izadje iz vozila", a kamoli nepoštovanje, vredjanje inteligencije ili ličnosti, ponižavanje, itd. U jednoj vezi treba da učestvuju 2 ljudska bića, a ne "slabiji i jači", "nežan i grub", "dominantan i podredjen", "gospodar i sluga". Čim dodjete dotle da obraćate pažnju na to kako vas nikada nije udario, znači da ste već žrtva i da vas nije udario ali jeste ubio.

Branko

pre 11 godina

Bilo bi dobro da se cuje i druga strana. Licno poznajem neke zene koje smatraju da u braku nemaju nikakvu obavezu, a muzevo negodovanje povodom toga oglasavaju na sva zvona i odmah od toga konstruisu pricu o nasilju. Vidim da je i ovde prica sve ja pa ja i sto je on uradio meni, kako je meni bilo itd... ali ne vidim povode i uzroke.

proeteria

pre 11 godina

@ray
nije u redu da izjednačavaš nasilnika i žrtvu nasilja, pogotovu kod porodičnog nasilja. Nasilnici su obično veliki manipulanti koji vešto zloupotrbljavaju emocije u porodici da bi ženu i decu držali konstantno u velikom strahu. A strah je možda i najača emocija u čoveku koja parališe sve drugo. Pa na sve to dodaj i ekonomski faktor u smislu da su žrtve u većini slučajeva potpuno ekonomski zavisne od nasilnika, a o nerazumevanju najbliže okoline i ne treba pričati.

Za razliku od drugih vrsta nasilja gde neko pretrpi neki vid nasilja najčešće jedanput i to od nepoznate osobe, i gde se i porodica i cela zajednica uključe da pomognu da se trauma prevaziđe, ovde se nasilje doživljava od onog prema kome je najača emocija. Nasilje se ponavlja svakodnevno dugi niz godina, o tome Svi ćute a žrtva nema pomoći i razumevanje ni od koga (ne zaboravimo da je žrtva emotivno izmanipulisana u životu u kome vlada neopisivi strah). Nasilnici smatraju da su oni vlasnici i da imaju neko stečeno pravo nad životima žene i dece. Zato ih sa toliko prezira, sa toliko bestijalnosti tuku i muče svaki dan- uz neki psihopatski stav da je to njihovo lično pitanje i da se to nikoga ne tiče.

Nasilnici su psihopate a ne oni koji trpe nasilje. Žrtve stalno treba potsećati, insistirati na tome da one nisu krive ni u čemu zbog toga što su trpele nasilje, da one nisu uzrok nasilja i da imaju apsolutno pravo i da treba da se pobune protiv nasilja nad sobom. Celo društvo im mora pomoći u tome.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

Zastrasujuce. Susretao sam se sa bezbroj slicnih muskih pacenika. Oni su zarobljeni u nekom svom ludackom krugu iz koga ne mogu i ne zele da izidju vec, uvlace druge, odnosno zene, nad kojima se izivljavaju i zadovoljavaju svoju patolosku stranu licnosti. Od takvih treba bezati. Takvi se ne popravljaju. Divim se zenama koje pokusavaju na svaki nacin da demontiraju "minu" koja moze da eksplodira svakog momenta i lisi je zivota. Ovaj je imao poseban nacin. Njemu je psiholosko sikaniranje supruge predstavljalo tabletu za spavanje. Posle njenih patnji mogao je mirno da zaspi. Zeleo bih, medjutim, da demantujem sve one koji misle da je nasilje u porodici specificnost Srba i Srbije. Siguran sam da smo po toj osobini negde pri dnu. Ziveo sam "u svetu" i to onom za koji vecina vas misli da je idealan. Nigde vise porodicnog nasilja nisam video. Posebno kada je "mlada" iz Srbije a "momak" veliki "svaba", Francuz ili Englez, svejedno. Samo sto tada nase "neveste" cute i trpe. Boje se da ne izgube, vizu, status, "koricu hleba" a, i sta ce reci u njenom selu, gde ona vazi za veliku srecnicu jel se udala za stranca, sto pod obavezno znaci za nekog bogatasa, uprkos tome sto je velika vecina tih "dobrih prilika" u svojoj drzavi socijalni slucaj. Znam da smo propali kao narod i kao drzava, dugo smo "skolovani" da budemo NIKO i NISTa ali, sto se tice ove teme, verujte, nismo sampioni.

Dana

pre 11 godina

Psihičko zlostavljanje je prisutno, nažalost. Iako je veoma teško priznati i suočiti se sa takvim problemom i osobama koje to čine - o tome treba više govoriti.

Giovanni

pre 11 godina

Tekst je krajnje patetičan, jadno i tendeciozno napisan. Ne bi me čudilo da ovo bude inspiracija za neki budući holivudski "hit", kandidat za oskara u najmanju ruku... Sve i da je tekst tačan, a prilično sam siguran da nije, zena ima ozbiljnu dijagnozu i trebala bi da se posavetuje sa svojim psihijatrom, mislim da niko normalan ne bi prolazio kroz sve to toliko dramatično. "Pa-pa, ćao, vidimo se - nikad", a ne "ja sam kriva, on je nov čovek, plakala sam, on je hrkao, poruke, pozivi, bla, bla..."

Pedu

pre 11 godina

Nisu ni žene bolje.
Ja od moje pobegao zato što je posle godina mentalne torture, na kraju ispalo kako sam je ošamario.
A samo sam joj odgurnuo glavu, jer mi se unela u facu, vrišteći k'o nenormalna.
A ja godinama pokušavam da rešim stvari razgovorom.
Naravno, na kraju sam opet ja proglašen i pasivno agresivnim.
Ma....do viđenja!!!!

modesty

pre 11 godina

Smrzla sam se citajuci, i zbog ove zene koja se nasla u tom vrtlogu i to tako dirljivo opisala, a i zbog toga sto znam da je ovo kao dobar dan u Srbiji, i ne da okolina nemaju sazaljenja prema zenama koje zive u ovakvim situacijama nego ih izjednacavaju pa cak i optuzuju gore nego same psihopate zlostavljace.

ufff

pre 11 godina

Najezio sam se... Nije isto ali cenim da je slicno i moja majka prolazila... Nikad necu biti takav muskarac... Ako osetim da cu da bih varao zenu,devojku odmah bi raskinuo i suocio se sa tim. Prava zena pomaze da muskarac dostigne zvezde ali ona to ne moze sama... Mora obostrano na tome da se radi. Zao mi je sto mnogi ljudi u vezi ne mogu da budu jaki i da kazu dosta nego propadaju...

Samsamsebiponekaddosadan

pre 11 godina

Sta se u stvari desilo.Zene privlaci muskarac koji privlaci druge zene.Automatski smatraju da je kvalitetan sto je donekle i logicki.On zbog izoblija lepih zena dobija na samopouzdanju i postaje dominantan, sto pogadjajte ponovo opet privlaci zene.Samim tim sto se lose ophodi prema njoj podsvesno joj salje poruku "ostavi me i naci cu drugu za 5 minuta" Ona to podsvesno zna i trpi u nadi da ce se on promeniti kao u onoj prevari od knjige "50 nijansi sive".Nastavak ove price ce takodje biti odvratan...Neki novi muskarac koji bude bio sa njom bice i sa ovom recenicom "Još ima dana u kojima se sećam nežnosti i pitam da li je bilo baš tako loše".
Zakljucak: Ljubav je samo jos jedna od miloion nepravdi, jer se muska privlacnost donekle skriva i u agresiji.Ako ne verujete pitajte nju koja ce ga voleti i secati ga se ceo zivot, a ne nekog mirnog koji joj je stalno bio dobar i stalno ispoljavao ljubav na razne lepe nacine.

Zlatko Todorović

pre 11 godina

Problem dobrog broja žena je ono što mogu da nazovem "sindrom princa na Belom konju". Naravno, mnogo muškaraca i igra na tu kartu, slažem se, ali je činjenica da se dobar broj ucveljenih žena nikad ne pomiri sa tim da taj muškarac, s kojim žive, s kojim imaju decu, nikada nije bio niti će postati muškarac kakvog su one zamišljale. I onda prolaze godine u kojima one pokušavaju da promene te muškarce, gde svi ostaju bez ogromne količine energije, ona u bezuspešnim pokušajima da ga promeni, on u pokušajima da joj objasni da to nije on. Kako se objašnjavaju, to zavisi od kućnog vaspitanja, od vaspitavanja okoline i naravno od stanja nervnog sistema. Sad, tu je dodatak problemu koji donose deca, teška materijalna situacija, tupavi roditelji koji smatraju da je razvod sramota.... To sve može da bude so na ranu. Ja sam pristalica da je mnogo bolje dobar razvod nego loš brak. Tu ne treba da bude prepreka ni maloletno dete, ni "šta ću sama sa malom platom" i sl. Prosto rečeno, ako nisi zadovoljna sa njim, a ne vidiš da to ide ka boljitku, idi, potraži bolju sreću. To važi i za muškarca. Niko me ne može ubediti da to, što on pije, nije moglo da se vidi pre braka. Ili to što voli da bije. Ili to što juri druge žene. Ako su to stvari koje su nastale u braku, onda i ta žena treba da se zapita gde je bila greška-njegov labilan karakter ili njeno svakodnevno gunđanje i unošenje negativne energije sa posla u kuću.

kultura

pre 11 godina

ima ona sreće što ne živi u Srbistanu gde žena mora da se izvinjava mužu zato što ju je tukao i pri tom, njenom nepažnjom joj slomio naočare... gde ona slomljena od batina, psihičku torturu doživljava kao isceliteljnu psihoterapiju, jer batine i rane manje bole ako shvati da je ona isključivi krivac zbog toga, jer ne bi on, ali je ona kučka koja ga je na to primorala a i zaslužila. Gde joj roditelji kažu, kad im se požali posle "spontanog" pobačaja, zato što ju je pijan šutirao u stomak dok je bila trudna- "Sama si ga birala, sama ga i trpi, kuči se ne vraćaj, mlada si, rodićeš mu drugo." Gde važi pravilo- trpi i uživaj... gde važi... i važi...i važi...

barbi

pre 11 godina

Mazohista nasla sebi drugu polovinu. Ukoliko je ovo istina -luda zena. Neki bas vole da budu zrtve i da se time ponose i ocekuju neko priznanje i li sazaljenje. To je samo izgovor da se ne uradi nista sa svojim zivotom.

muski rod

pre 11 godina

Zna' sta, pa sama si kriva, generalno. Ne mogu ni da citam do kraja. Ok, batina nije bilo,kazem to jer onda je veeeliki problem kada biju sve zivo i oca, majku, zenu, decu i jako je tesko iskobeljati se iz toga, npr. kao skorasnji primer koji je ubio zenu u zatvorskoj sobi, to su za*ebane stvari, ali zato na sudu za najmanje zlostavljanje popijes minimum deset godina, pa da vidis brajko, ali jbg, ovo je Srbija brale. Ovo sve ostalo, aman, bre, trpis da te vara i tako do kraja sveta, ponavljam: ako nije nasilnik-cao, zdravo istog-prvog trena.

Djoshica

pre 11 godina

Obično kukavičluk, prelazi u agresivnu dominaciju. Podredjenost i dominacija su na tankoj relaciji primitivnih osobina, bez obzira na obrazovanje i inteligenciju. Samo unutrašnja snaga, i samodisciplina, mogu da obuzdaju, da se ove osobine oslobode. Bilo kod sebe, ili drugih. A kad se one dovedu u red, počinje poštovanje, a ne strahopoštovanje.

kultura

pre 11 godina

ima ona sreće što ne živi u Srbistanu gde žena mora da se izvinjava mužu zato što ju je tukao i pri tom, njenom nepažnjom joj slomio naočare... gde ona slomljena od batina, psihičku torturu doživljava kao isceliteljnu psihoterapiju, jer batine i rane manje bole ako shvati da je ona isključivi krivac zbog toga, jer ne bi on, ali je ona kučka koja ga je na to primorala a i zaslužila. Gde joj roditelji kažu, kad im se požali posle "spontanog" pobačaja, zato što ju je pijan šutirao u stomak dok je bila trudna- "Sama si ga birala, sama ga i trpi, kuči se ne vraćaj, mlada si, rodićeš mu drugo." Gde važi pravilo- trpi i uživaj... gde važi... i važi...i važi...

ufff

pre 11 godina

Najezio sam se... Nije isto ali cenim da je slicno i moja majka prolazila... Nikad necu biti takav muskarac... Ako osetim da cu da bih varao zenu,devojku odmah bi raskinuo i suocio se sa tim. Prava zena pomaze da muskarac dostigne zvezde ali ona to ne moze sama... Mora obostrano na tome da se radi. Zao mi je sto mnogi ljudi u vezi ne mogu da budu jaki i da kazu dosta nego propadaju...

Djoshica

pre 11 godina

Obično kukavičluk, prelazi u agresivnu dominaciju. Podredjenost i dominacija su na tankoj relaciji primitivnih osobina, bez obzira na obrazovanje i inteligenciju. Samo unutrašnja snaga, i samodisciplina, mogu da obuzdaju, da se ove osobine oslobode. Bilo kod sebe, ili drugih. A kad se one dovedu u red, počinje poštovanje, a ne strahopoštovanje.

Jovana

pre 11 godina

Čak i povišen ton je znak koji dovoljno govori i opominje da se zakoči i smesta "izadje iz vozila", a kamoli nepoštovanje, vredjanje inteligencije ili ličnosti, ponižavanje, itd. U jednoj vezi treba da učestvuju 2 ljudska bića, a ne "slabiji i jači", "nežan i grub", "dominantan i podredjen", "gospodar i sluga". Čim dodjete dotle da obraćate pažnju na to kako vas nikada nije udario, znači da ste već žrtva i da vas nije udario ali jeste ubio.

Pedu

pre 11 godina

Nisu ni žene bolje.
Ja od moje pobegao zato što je posle godina mentalne torture, na kraju ispalo kako sam je ošamario.
A samo sam joj odgurnuo glavu, jer mi se unela u facu, vrišteći k'o nenormalna.
A ja godinama pokušavam da rešim stvari razgovorom.
Naravno, na kraju sam opet ja proglašen i pasivno agresivnim.
Ma....do viđenja!!!!

proeteria

pre 11 godina

@ray
nije u redu da izjednačavaš nasilnika i žrtvu nasilja, pogotovu kod porodičnog nasilja. Nasilnici su obično veliki manipulanti koji vešto zloupotrbljavaju emocije u porodici da bi ženu i decu držali konstantno u velikom strahu. A strah je možda i najača emocija u čoveku koja parališe sve drugo. Pa na sve to dodaj i ekonomski faktor u smislu da su žrtve u većini slučajeva potpuno ekonomski zavisne od nasilnika, a o nerazumevanju najbliže okoline i ne treba pričati.

Za razliku od drugih vrsta nasilja gde neko pretrpi neki vid nasilja najčešće jedanput i to od nepoznate osobe, i gde se i porodica i cela zajednica uključe da pomognu da se trauma prevaziđe, ovde se nasilje doživljava od onog prema kome je najača emocija. Nasilje se ponavlja svakodnevno dugi niz godina, o tome Svi ćute a žrtva nema pomoći i razumevanje ni od koga (ne zaboravimo da je žrtva emotivno izmanipulisana u životu u kome vlada neopisivi strah). Nasilnici smatraju da su oni vlasnici i da imaju neko stečeno pravo nad životima žene i dece. Zato ih sa toliko prezira, sa toliko bestijalnosti tuku i muče svaki dan- uz neki psihopatski stav da je to njihovo lično pitanje i da se to nikoga ne tiče.

Nasilnici su psihopate a ne oni koji trpe nasilje. Žrtve stalno treba potsećati, insistirati na tome da one nisu krive ni u čemu zbog toga što su trpele nasilje, da one nisu uzrok nasilja i da imaju apsolutno pravo i da treba da se pobune protiv nasilja nad sobom. Celo društvo im mora pomoći u tome.

barbi

pre 11 godina

Mazohista nasla sebi drugu polovinu. Ukoliko je ovo istina -luda zena. Neki bas vole da budu zrtve i da se time ponose i ocekuju neko priznanje i li sazaljenje. To je samo izgovor da se ne uradi nista sa svojim zivotom.

Panda

pre 11 godina

Dovoljno je procitati komentare, pa da vam bude jasno zašto žene ostaju. Ostaju jer su uvek i za sve krive. Kriva je ako je bije, kriva je ako ima švalerku, kriva je ako rodi dete, samo na dete misli. Kriva je ako ga ne rodi, bolesnica. Kriva je ako radi, karijeristkinja. Kriva je ako ne radi, sponzoruša. Kriva je ako je smerna, frigidna. Kriva je ako želi sex, kurva. Kriva je ako je sposobna, gde joj je ženstvenost. Kriva je ako je slaba, samo bi da je nekom na grbači. Kriva je ako sama plaća račune, feministkinja. Kriva je ako joj on plaća, kurva i sponzoruša.

Žrtva nasilja nikada, ama baš nikada nije kriva za nasilje koje joj se događa. Kriv je nasilnik i društvo koje nasilje opravdava. I ne, oko toga nema rasprave. Nema više različitih istina, ima samo bednih izgovora.

Zlatko Todorović

pre 11 godina

Problem dobrog broja žena je ono što mogu da nazovem "sindrom princa na Belom konju". Naravno, mnogo muškaraca i igra na tu kartu, slažem se, ali je činjenica da se dobar broj ucveljenih žena nikad ne pomiri sa tim da taj muškarac, s kojim žive, s kojim imaju decu, nikada nije bio niti će postati muškarac kakvog su one zamišljale. I onda prolaze godine u kojima one pokušavaju da promene te muškarce, gde svi ostaju bez ogromne količine energije, ona u bezuspešnim pokušajima da ga promeni, on u pokušajima da joj objasni da to nije on. Kako se objašnjavaju, to zavisi od kućnog vaspitanja, od vaspitavanja okoline i naravno od stanja nervnog sistema. Sad, tu je dodatak problemu koji donose deca, teška materijalna situacija, tupavi roditelji koji smatraju da je razvod sramota.... To sve može da bude so na ranu. Ja sam pristalica da je mnogo bolje dobar razvod nego loš brak. Tu ne treba da bude prepreka ni maloletno dete, ni "šta ću sama sa malom platom" i sl. Prosto rečeno, ako nisi zadovoljna sa njim, a ne vidiš da to ide ka boljitku, idi, potraži bolju sreću. To važi i za muškarca. Niko me ne može ubediti da to, što on pije, nije moglo da se vidi pre braka. Ili to što voli da bije. Ili to što juri druge žene. Ako su to stvari koje su nastale u braku, onda i ta žena treba da se zapita gde je bila greška-njegov labilan karakter ili njeno svakodnevno gunđanje i unošenje negativne energije sa posla u kuću.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

Zastrasujuce. Susretao sam se sa bezbroj slicnih muskih pacenika. Oni su zarobljeni u nekom svom ludackom krugu iz koga ne mogu i ne zele da izidju vec, uvlace druge, odnosno zene, nad kojima se izivljavaju i zadovoljavaju svoju patolosku stranu licnosti. Od takvih treba bezati. Takvi se ne popravljaju. Divim se zenama koje pokusavaju na svaki nacin da demontiraju "minu" koja moze da eksplodira svakog momenta i lisi je zivota. Ovaj je imao poseban nacin. Njemu je psiholosko sikaniranje supruge predstavljalo tabletu za spavanje. Posle njenih patnji mogao je mirno da zaspi. Zeleo bih, medjutim, da demantujem sve one koji misle da je nasilje u porodici specificnost Srba i Srbije. Siguran sam da smo po toj osobini negde pri dnu. Ziveo sam "u svetu" i to onom za koji vecina vas misli da je idealan. Nigde vise porodicnog nasilja nisam video. Posebno kada je "mlada" iz Srbije a "momak" veliki "svaba", Francuz ili Englez, svejedno. Samo sto tada nase "neveste" cute i trpe. Boje se da ne izgube, vizu, status, "koricu hleba" a, i sta ce reci u njenom selu, gde ona vazi za veliku srecnicu jel se udala za stranca, sto pod obavezno znaci za nekog bogatasa, uprkos tome sto je velika vecina tih "dobrih prilika" u svojoj drzavi socijalni slucaj. Znam da smo propali kao narod i kao drzava, dugo smo "skolovani" da budemo NIKO i NISTa ali, sto se tice ove teme, verujte, nismo sampioni.

modesty

pre 11 godina

Smrzla sam se citajuci, i zbog ove zene koja se nasla u tom vrtlogu i to tako dirljivo opisala, a i zbog toga sto znam da je ovo kao dobar dan u Srbiji, i ne da okolina nemaju sazaljenja prema zenama koje zive u ovakvim situacijama nego ih izjednacavaju pa cak i optuzuju gore nego same psihopate zlostavljace.

VV

pre 11 godina

U potpunosti se slazem sa textom jer sam isto dozivela! I gore! Ali posle rada na sebi, pomoci strucnjaka itd, moram da kazem sledece: sami smo krivi sto smo dozvolili! Mi upravljamo nasim vozilom.
I u textu nedostaje podstrek zrtvama, a to je: SLOBODNA SI, NISI NICIJE VLASNISTVO, NISI DUZNA DA TRPIS NISTA I NIKOGA, NE KRIVI SEBE, PREDJI TU GRANICU I PREKINI, OSETICES SLOBODU I BLAGOSTANJE! Nemoj da budes kao izmanipulisana mucenica jer to nisi. Pokazi zube. I najbitnije NE BOJ SE I NE KRIVI SEBE.

A sto se tice "podrske porodice" dodala bih da je to u nasoj zemlji slabo kada je psihicko zlostavljanje u pitanju...porodica obicno zeli da ostanes u zajednici jer oni nisu direktni svedoci tvoje zrtve, nisu svesni tezine, misle da su to epizodice.... A zlostavljaci su uglavnom inteligentni, i lako ce ih izmanipulisati na jednomesecnom rucku.

ZATO: ne slusajte ni svoju porodicu ni nikoga ako ste vi sigurne u vasu nesrecu. Verujte sebi i prekidajte!

muski rod

pre 11 godina

Zna' sta, pa sama si kriva, generalno. Ne mogu ni da citam do kraja. Ok, batina nije bilo,kazem to jer onda je veeeliki problem kada biju sve zivo i oca, majku, zenu, decu i jako je tesko iskobeljati se iz toga, npr. kao skorasnji primer koji je ubio zenu u zatvorskoj sobi, to su za*ebane stvari, ali zato na sudu za najmanje zlostavljanje popijes minimum deset godina, pa da vidis brajko, ali jbg, ovo je Srbija brale. Ovo sve ostalo, aman, bre, trpis da te vara i tako do kraja sveta, ponavljam: ako nije nasilnik-cao, zdravo istog-prvog trena.

Anya Lill

pre 11 godina

I meni se desilo da mi decko bude divan,da bi posle 6 meseci postao Hulk. Sledecih 5 meseci nisam mogla da se sastavim,pitajuci se ko je bre ovaj tip,izmedju perioda normalnosti u trenutku bi i bez nekog povoda postao ljubomorna stoka, manipulator i optuzivao me da sam ja kriva za njegove izlive besa. Bila sam vec zaljubljena i šokirana -i sreca da sam imala dovoljno razuma i inata i nisam poverovala ni jednog trenutka u njegove optuzbe. A bilo ih je tokom tih meseci sve vise,i opirala sam se svemu pitajuci se-cemu ovakve drame u mom zivotu? Shvatila sam da mi utice na svaki segment zivota, rasteruje mi prijatelje, porodicu mi stavlja na distancu, ogranicava mi domete, sputava moje normalne zelje! Znala sam da ne mogu biti kriva za sve, smatrala sam njegovu ljubomoru i te izlive besa njegovim problemom koji mora da resi kod psihijatra a najvise su me zacudili njegovi-svi su cutali i bili manji od makovog zrna! Nisam devojka koja ostavlja momka zbog problema,ali ovde je djavo odneo šalu! Shvatala sam da njega vise ne poštujem i da ga ne volim, jer neko ko stvarno voli nece manipulisati partnerom i uveravati ga/nju da je bezvredan. Moja porodica mi je pomogla da se iscupam i da ostanem cvrsta na njegova plakanja i pretnje da ce se ubiti, jer -i to je bila njegova sramna manipulacija. Danas mi nije žao sto sam ga ostavila, godinama sam imala nocne more u kojima me prati. Svako moze biti zrtva, narocito ako ume da voli i osecajan je, njime se najlakse manipulise. I zlostavljaci su ljudi koji su ljubazne komsije u prolazu,mogu biti i profesori univerziteta i auto-mehanicari, nema pravila! Bitno je da zrtve budu svesne sta sve znaci zlostavljanje, nisu to samo batine, vec i obezvredjivanje,kritike, pretnje. I cim se pojave naznake ,odmah treba uključiti alarm,i jednostavno i nepokolebljivo otici. Sto rece neko u komentarima- ne stvarajte decu sa takvim, samo ce biti vise zivota koje ce da uniste. Zlostavljaci su drustveno zlo i ljudski šljam, nije svako vredan ljubavi.

Nemanja C

pre 11 godina

Znam nekoliko ljudi koji su kao deca svakodnevno dobijala batine u školi ili napolju van škole i nikada se nisu žalila roditeljima ili učiteljicama/nastavnicima sem možda kada je bilo nemoguće sakriti (pocepana odeća, masnice na oku, razbijeni nosevi...). Uglavnom su krivili sebe ili su smatrali da treba sami da izađu na kraj sa time. Neki su imali i očeve kojima nisu smeli da kažu zato što su mislili (ne bez razloga) da bi ih oni ismevali zato što su slabići. Ok, jedno je dete, drugo je odrasla žena, ali verujem da je načinj razmišljanja isti.

Razumem da je nekima nejasno to zašto zlostavljana žena ne izađe iz te veze, ali nemojte da trivijalizujete. Očigledno da nije tako jednostavno kada svake godine hiljade žena ubiju njihovi muževi i momci. Svakom ubistvu obično prethode godine zlostavljanja i na svako ubistvo i slučaj koji završi u novinama ima 10 slučajeva koji tiho trpe i koje niko ne vidi i uglavnom ne želi da vidi.

Pokazalo se da je ključno da devojka odnosno žena ima mrežu podrške. Da u svom životu ima ljude na koje može da se osloni za emotivnu i finansijsku podršku u slučaju da se tako nešto desi. Zato obratite pažnju na svoje drugarice, sestre, rođake i ćerke. Ako završe sa nekim tipom kojeg nerviraju njeno društvo i rodbina, pa onda ona izbegava da se viđa sa njima ne zato što je on zabranio nego zato što posle bude sav namrgođen i nervozan, povucite ručnu ako je ikako moguće. Tako počinje.

lola

pre 11 godina

Ovako zivi moja kuma, udata za okrutnog grdosiju iz nama susedne neprijateljske zemlje, na drugom kontinentu. Tako odvojena od bliskih ljudi, ona godinama trpi... Prvo je pokusavala da objasni, pa se opirala, pa se povlacila, zatim postala neosetljiva, onda nevidljiva.. Drzala se cvrsto uz decu, jedino se tako stitila.. Bez posla, u tudjini, kakav je izbor imala? I da jeste, ko sam ja da osudjujem njen strah pred samocom, neizvesnoscu, gubitkom dece..? Lepota njena iskopnela je, zdravlje unisteno, razum nacet... Najgori je gubitak samopostovanja, osecaj bezvrednosti koji se vidi u svakom njenom vapaju za ljubavlju u kom dopusta da je bezvredni ljudi za malo postovanja beskrajno iskoriscavaju..Nezno plava lepotica nestala je zauvek. Ko sam ja da je osudim sto nije umela bolje?

Samsamsebiponekaddosadan

pre 11 godina

Sta se u stvari desilo.Zene privlaci muskarac koji privlaci druge zene.Automatski smatraju da je kvalitetan sto je donekle i logicki.On zbog izoblija lepih zena dobija na samopouzdanju i postaje dominantan, sto pogadjajte ponovo opet privlaci zene.Samim tim sto se lose ophodi prema njoj podsvesno joj salje poruku "ostavi me i naci cu drugu za 5 minuta" Ona to podsvesno zna i trpi u nadi da ce se on promeniti kao u onoj prevari od knjige "50 nijansi sive".Nastavak ove price ce takodje biti odvratan...Neki novi muskarac koji bude bio sa njom bice i sa ovom recenicom "Još ima dana u kojima se sećam nežnosti i pitam da li je bilo baš tako loše".
Zakljucak: Ljubav je samo jos jedna od miloion nepravdi, jer se muska privlacnost donekle skriva i u agresiji.Ako ne verujete pitajte nju koja ce ga voleti i secati ga se ceo zivot, a ne nekog mirnog koji joj je stalno bio dobar i stalno ispoljavao ljubav na razne lepe nacine.

Dana

pre 11 godina

Psihičko zlostavljanje je prisutno, nažalost. Iako je veoma teško priznati i suočiti se sa takvim problemom i osobama koje to čine - o tome treba više govoriti.

alex

pre 11 godina

zena bira muskarca,verovali ili ne! vecinu zena privlaci taj mačo tip,dominantan,privlacan,frajer,zavodnik. onda kad dodju brak i deca sa takvim frajerom,mi bi smo jednog pozrtvovanog,mirnog,poslusnog koji ce da pomaze i finansira. jer smo mi,zene,promenile ocekivanja od njih,a oni,muskarci ostaju dosledni sebi. ako se tukao u kafani,pedagogija mu je urlanje na dete na primer. sta tu ne nije jasno?! bio je sexy dok se tukao i branio svoju izabranicu od nasrtanja drugih muskaraca,ali sad je nasilnik kad se povisi ton na zenu ili zvekne dete po dupetu? i ko je tu kriv,on koji je takav kakav je,ili ona koja je imala ruzicaste naocare? zene,pazljivo birajte muskarca,jer ako ga birate za ceo zivot,zamislite vas zivot sa njim,a ne zamisljajte svadbenu ceremoniju

Branko

pre 11 godina

Bilo bi dobro da se cuje i druga strana. Licno poznajem neke zene koje smatraju da u braku nemaju nikakvu obavezu, a muzevo negodovanje povodom toga oglasavaju na sva zvona i odmah od toga konstruisu pricu o nasilju. Vidim da je i ovde prica sve ja pa ja i sto je on uradio meni, kako je meni bilo itd... ali ne vidim povode i uzroke.

blackdog

pre 11 godina

@alex
Da li je moguce da ima ljudi koji jos uvek veruju u taj klise da zlostavljac mora obavezno da bude neki opasan momak koji bije sve od reda od kad se rodio?! Pa sta mislite kako zene zlostavljacice izgledaju? Sve do jedne su bodi bilderke? Najgori su oni koji su za javnost divni i krasni, koliko puta ste culi da komsija, prijatelji, kolege kazu-"niko ne bi rekao, izgledao je kao da mrava ne bi zgazio".
Ocigledno ne poznajete nikoga ko je bio psihicki zlostavljan u vezi. Nije lako otici, zapravo mislim da te ta osoba koja je zlostavljac toliko izmanipulise i ubije u pojam da ti cak mislis da ti je dobro u takvoj vezi. Moja kuma je bila u takvoj vezi 8 godina. Danas kad je pitas o svemu tome ona kaze da ne moze da veruje sta je sve sebi dopustila. Bila je previse psihicki slaba da bi se trgla i otisla. Znam i muskarca koji je u takvom braku trenutno. On ne zna kako da se otrgne, kako da povrati naruseno samopouzdanje. Niti ja znam kako bih pomogla...Ja sam tip osobe koju svaka nepravda boli, ne mogu vec neko vreme da spavam koliko me muci njegov problem. A prosto ne znam kako bih pomogla jer sve sto mu kazem on kao da uopste ne registruje...I tako umesto da mu pomognemo, muz i ja se svako vece nerviramo zbog njega i njegove situacije...cini mi se da je svaka intervencija uzalud dok sama zrtva ne uvidi da je zrtva i ne potrazi pomoc...
@kultura
najezila sam se od Vasih komentara...kako neki ljudi zive, a pogotovo deca...uzas...

kultura

pre 11 godina

@tamo
Nema potrebe da se ljutiš. Normalni srbi žive u Srbiji. Nisam govorio o normalnim srbima. Znaš, mnogo bih voleo da mogu da govorim samo u svoje ime, ali ne mogu. Zbog prirode posla kojim se bavim, napisao sam samo ono što sam lično čuo od žrtava porodičnog nasilja, i to sam izneo samo jedan mali deo. Evo još jednog primera: mališan koga su u školi drugari pitali zašto njegova mama nosi masku Zoroa oko očiju, je odgovorio- " Moja mama mnogo voli da glumi Zoroa, i tata, pošto mnogo voli mamu, celu noć joj je pomagao da stavi masku oko očiju." A svi su znali i svi su ćutali.
Kad je neko gnevljiv i nasilan on, u stvari, pokazuje nezadovoljstvo sobom i pokazuje frustraciju zbog nemogućnosti da to nezadovoljstvo sobom razreši u sebi samom. I zato se to nasilje, kao lavina, obruši na one za koje je emotivno najviše vezan- žena, deca, roditelji i td (mada, posebno je pitanje koliko su takvi ljudi sposobni da imaju i daju emociju, ali ajde...). A krivicu za to prebacuje na žrtve. Naravno, ovo je samo jedan kamenčić mozaika, u pokušaju da se objasni nasilje i nasilna ličnost. Kao što se ljubav vezuje za ličnost, tako se i nasilje vezuje za ličnost. Kad nekog voliš sa željom da ga prilagodiš sebi, da on bude onakv kakav ti želiš da bude, tada, ti u njemu voliš samoga sebe. Kod drugog te uvek najviše nervira ono što kod tebe najviše ne valja, i onda, u njemu mrziš samog sebe. Tu treba tražiti rešenje za nasilje. Sve je ovo kompleksno. Zato su uključeni srtučnjaci raznih profila

mreza podrske

pre 11 godina

Kljucna stvar je ekonomski momenat. Dve nezavisne jedinke se lako sastanu i rastanu. Kod nas se zena sateruje u poziciju u kojoj moze samo da sanja o odlasku, jer nema gde.

Giovanni

pre 11 godina

Tekst je krajnje patetičan, jadno i tendeciozno napisan. Ne bi me čudilo da ovo bude inspiracija za neki budući holivudski "hit", kandidat za oskara u najmanju ruku... Sve i da je tekst tačan, a prilično sam siguran da nije, zena ima ozbiljnu dijagnozu i trebala bi da se posavetuje sa svojim psihijatrom, mislim da niko normalan ne bi prolazio kroz sve to toliko dramatično. "Pa-pa, ćao, vidimo se - nikad", a ne "ja sam kriva, on je nov čovek, plakala sam, on je hrkao, poruke, pozivi, bla, bla..."

Zlostavljani...

pre 11 godina

"...a psihička agresija u vezi je usmerena i prema muškarcima i ženama". Ipak na kraju se priča svede na to da je usmerena samo prema ženama. Da, bio sam psihički zlostavljan. Međutim, udarila me je. Konstantna očekivanja da budem neko potpuno drugi, pa samim tim i konstantno nezadovoljstvo sa mnom, a u vezi ostaje samo zbog kvalitetnih seksualnih aktivnosti. Nije mi se desilo jednom... Da, žene takođe zlostavljaju i da, ženama može seks da bude bitniji od veze.

proeterija

pre 11 godina

@alex
nisam znao da pesničenjem nastaje dominantan muškarac. Promena očekivanja da od mačo zavodnika i frajera postane stabilan, požrtvovan, brižan i normalan čovek koji je sposoban da brine o svojoj porodici sa puno ljubavi, mislim da se zove odrastanje i sazrevanje. A ta doslednost sebi, kako ti pokušavaš da je pozitivno prikažeš, se zove INFANTILNOST. A muka oko pomaganja i finansiranja svoje dece, bih nazvao emocionalna anesteziranost. A "Pedagogiju urlanja" na decu bih pre nazvao "Andragogija sa odloženim kumulativnim dejstvom" tj. sačekaj da ostariš i onemoćaš pa ćeš od svoje dece, iz prve ruke naučiti šta je urlanje na nemoćne, slabe i bolesne.
Da li vi (mislim na tebe i one koji su te plusirali) razumete o kakvoj vrsti nasilja se ovde govori?
Oni koji su doživeli porodično nasilje, vrlo dobro znaju (neki svesno a neki nesvesno) koliko je opasan po život pokušaj da se napusti nasilnik.

Antropolog

pre 11 godina

Sve je ovo što je napisala naša zaostavština iz prošlosti... Način života se ne može promijeniti za 50 godina ako je građen milenijumima unazad... Današnje društvo je i pored svih ljudskih i ženskih prava u teoriji, daleko od toga u praksi... Jednostavno je potrebno vrijeme da se žeđ muškaraca za nasiljem i ženska potčinjenost iskorijene iz našeg genetskog koda... Tako je svuda u svijetu, ne samo kod nas... Pa, u relativno skorijoj istoriji, do druge polovine 19. vijeka u kulturnoj i naprednoj Velikoj Britaniji, muškarac je imao pravo da proda svoju ženu drugom muškarcu na ime kockarskih dugova... Sve u svemu, žene danas imaju prava samo u teoriji i na papiru, dok je u praksi nasilje, posebno psihičko, teško dokazivo i žene se rijetko odlučuju na neki radikalniji potez, baš zbog tog nasleđa iz prošlosti koje je još uvijek živo i kod nas i u svim zemljama gdje je patrijarhat bio primaran...

Budvala

pre 11 godina

Rekao bih BRAVO za komentar (alex, 2. novembar 2014 10:22) !!
Samo ne treba kriviti žene u svakom slučaju ali većem delu sigurno. Mnoge žene će istrpeti mnogo gore stvari pravdajući svoju slabost prema takvim tipovima a koje one žele zbog raznih razloga, (novac, moc, status,..) neke imaju potrebu za ''tata'' tipovima, neke za ''mačo'', starijim itd, uglavnom, ja sam bio oženjen i nisam primetio u prvo vreme da mi je žena patološki ljubomorna( ne nisam je nikada prevario niti pomislio, ali oni koji su imali takve žene znaju o čemu govorim) kada je prevršilo meru, rezveo sam se i kraj ostavio i kucu i lokal i sve , 8 godina smam podstanar ali sloboda i normalan zivot nemaju cenu, a nisma bas mladic...a najgluplji izgovor je da nemam kuda, mir nema cenu, one i oni koji nisu borci to koriste ili kao imamo decu, ili kako sam postala takva, ma dajte molim vas , moj moto je ''slabost ima hiljadu lica a hrabrost samo jedno'' tako da drage dame , kako reče poštovana ALEX...prebacite malo razmišljanje u buducnost ne samo matičara i slika na FB!!

mila

pre 11 godina

Poenta je da svako moze da bira ,svako upravlja svojim zivotom i ako ti se ovako nesto desava smatram da si napravila debeo propust prilikom izbora partnera,a to znaci da su takve stvari mogle da se namirisu u startu.Nego se zazmurilo na jedno oko i ko veli ma ajde nije to nista promenice se.Tako da zene kada ulazite u brak birajte i mozgom a ne samo srcem ,jer sta znaci ljubav?-mozda neki imaju pogresnu percepciju ljubavi!

perisa

pre 11 godina

Ne razumem zenu koja trpi sve ovo.Ne razumem zenu koja cak I provocira ovakve stvari kao da je mazohista. Ako ti nije lepo, zasto ne odes?
Ne razumem ni tu zelju da se muzu gledaju mailovi, da se traze poruke...
Sta je htela sa tim? Da dokaze da je u pravu? Da ga natera da prestane? Sta, jer ocigledno zbog toga nije zelela da ode?


U Srbiji koju ovde prozivaju, desavaju se I ovakve I gore stvari(ali nista ni manje ni vise nego u bilo kojoj drugoj zemlji Evrope).Mi smo tradicinalno vaspitavani ali pogresno.
Od tradicije uzimamo samo najgore stvari I ono sto nam odgovara, a samim tim vaspitavamo se pogresno. Nekada muz jeste bio glava kuce jer je svojom snagom obezbedjivao hranu I sve ostalo, a zena je bila samim tim potcinjena. Danas I muz I zena podjednako privreduju. Danas I zena ima mogucnost ( a ranije zbog fizicke snage to nije mogla)da zaradjuje,da bude samostalna,...
Tradicionalni odnosi I nisu losi ako su u pitanju obrazovani I zreli ljudi. Zena ima zastitnika u muzu, muz ima podrsku u zeni.

Zivimo u vremenu kada je sve dostupno I tesko je odoleti iskusenjima. Zene nikada u istoriji covecanstva nisu bile atraktivnije u oblacenju,nikada nisu ulagale toliko u sebe I nikada nisu bile otvorenije za muskarce. Ocekivati apsolutnu vernost je iluzija, ali ako tako ponasanje ugrozi porodicni zivot to je znak nezrelosti. zato zene ne trazite dokaze jer cete ih sigurno naci. Ali nemojte ni da trpite nasilje, jer zivot je suvise kratak da ga provodite sa buzdovanom

rex

pre 11 godina

e ovo je mozda ponovno izmisljanje tople vode, al mi se ponekad cini da se ovaj izum zaboravio...... ako ti se ne svidja jednostavno IDI. ako te neko zlostavlja..... zamisli samo trebas da odes..... ne treba ti diploma da tako nesto zakljucis

ray

pre 11 godina

@proeterija
Samo ne mogu da verujem da neko moze trpeti nasilje godinama a da nista ne uradi po tom pitanju. Pominjes ekonomski faktor, pa ne znam koji faktor moze da me zadrzi pored nekog ko me konstantno ugnjetava! Imam par primera u mom okruzenju gde sam primetio da ima odedjena doza mazohizma kod zrtava, jednostavno drugacije ne mogu da objasnim sebi zasto dopustaju da ih neko muci. U tom smislu je bio moj komentar.

Ma stvarno

pre 11 godina

Nikad neću razumeti ovakvo ponašanje u zemljama gde zakoni nisu protiv žena. Prosto nema opravdanja za trpljenje i kukanje umesto delovanja. U Srbiji se ogroman broj brakova razvede, očigledno zbog toga što neko nešto nije želeo da trpi. Priče o fiktivnoj podršci društva i okoline, partijahalnom vaspitanju...nisu opravdanje zbog toga što je tako u svim oblastima života, pa iako je teško, ljudi se bore. Uvek se stavlja u odnos šta se gubi a šta dobija nekim postupkom. Ako je stavila u odnos njegov osmeh i njegovo maltretiranje i godinama procenjivala da je osmeh važniji, što se žali? Zbog toga što je on takav kakav jeste? Apsolutno sam protiv bilo kakvog maltretirenja, ali tamo gde je neko debelo platio pravo na izbor, što se drugima žališ na svoj. Ovakvi tekstovi podstiču pasivnu ulogu žene i stav - eto šta sam ja sve spremna da trpim a on tako.

EU Citizen

pre 11 godina

Ne znam uopšte šta je poenta ovog teksta, osim da pokaže da su takve žene u potpunosti same krive za sve što ih snalazi, bilo da ih neko fizički mlatretira ili ne. Ako ti ne želiš da budeš slobodan i da preuzmeš odgovornost za svoje postupke, pa vlastitu slabost pravdaš "ljubavlju" ili, ne daj bože "nepravednim društvom" koje ti ne daje "podršku", zaslužila si ili zaslužio (jer se ovakve priče dešavaju i velikom broju mušakaraca, samo se o tome ne priča, jer u današnjem licemernom i lažnom društvu na Zapadu to nije trendi i politički korektno) da te maltretiraju i postupaju sa tobom kao sa krpom. Svako sažaljenje je tu neumesna i lažna sentimentalnost prema osobama koje same sebi naprave pakao od života zato što nemaju osnovne kriterijume u ličnom životu, a da li se radi o ženi ili o muškarcu je potpuno svejedno, to ne zavisi od X ili Y hromozoma, sloboda podrazumeva odgovornost, i ako nemaš dovoljno snage i samopoštovanja da je preuzmeš, sam si kriv, iako ćeš, ako si levičarski pseudointelektualac, naravno, optuživati sve druge, na čelu sa apstrakcijom zvanom "društvo" za vlastite zjapeće nedostatke i budalaštine.

Jedna Riđokosa

pre 11 godina

Moj budući muž će od mene dobiti tri puta dnevno po organu za sedenje ako ne budemo imali s* svaki dan. On sad neka razmišlja.

barbi

pre 11 godina

Mazohista nasla sebi drugu polovinu. Ukoliko je ovo istina -luda zena. Neki bas vole da budu zrtve i da se time ponose i ocekuju neko priznanje i li sazaljenje. To je samo izgovor da se ne uradi nista sa svojim zivotom.

muski rod

pre 11 godina

Zna' sta, pa sama si kriva, generalno. Ne mogu ni da citam do kraja. Ok, batina nije bilo,kazem to jer onda je veeeliki problem kada biju sve zivo i oca, majku, zenu, decu i jako je tesko iskobeljati se iz toga, npr. kao skorasnji primer koji je ubio zenu u zatvorskoj sobi, to su za*ebane stvari, ali zato na sudu za najmanje zlostavljanje popijes minimum deset godina, pa da vidis brajko, ali jbg, ovo je Srbija brale. Ovo sve ostalo, aman, bre, trpis da te vara i tako do kraja sveta, ponavljam: ako nije nasilnik-cao, zdravo istog-prvog trena.

Branko

pre 11 godina

Bilo bi dobro da se cuje i druga strana. Licno poznajem neke zene koje smatraju da u braku nemaju nikakvu obavezu, a muzevo negodovanje povodom toga oglasavaju na sva zvona i odmah od toga konstruisu pricu o nasilju. Vidim da je i ovde prica sve ja pa ja i sto je on uradio meni, kako je meni bilo itd... ali ne vidim povode i uzroke.

Giovanni

pre 11 godina

Tekst je krajnje patetičan, jadno i tendeciozno napisan. Ne bi me čudilo da ovo bude inspiracija za neki budući holivudski "hit", kandidat za oskara u najmanju ruku... Sve i da je tekst tačan, a prilično sam siguran da nije, zena ima ozbiljnu dijagnozu i trebala bi da se posavetuje sa svojim psihijatrom, mislim da niko normalan ne bi prolazio kroz sve to toliko dramatično. "Pa-pa, ćao, vidimo se - nikad", a ne "ja sam kriva, on je nov čovek, plakala sam, on je hrkao, poruke, pozivi, bla, bla..."

kultura

pre 11 godina

ima ona sreće što ne živi u Srbistanu gde žena mora da se izvinjava mužu zato što ju je tukao i pri tom, njenom nepažnjom joj slomio naočare... gde ona slomljena od batina, psihičku torturu doživljava kao isceliteljnu psihoterapiju, jer batine i rane manje bole ako shvati da je ona isključivi krivac zbog toga, jer ne bi on, ali je ona kučka koja ga je na to primorala a i zaslužila. Gde joj roditelji kažu, kad im se požali posle "spontanog" pobačaja, zato što ju je pijan šutirao u stomak dok je bila trudna- "Sama si ga birala, sama ga i trpi, kuči se ne vraćaj, mlada si, rodićeš mu drugo." Gde važi pravilo- trpi i uživaj... gde važi... i važi...i važi...

Jedna Riđokosa

pre 11 godina

Moj budući muž će od mene dobiti tri puta dnevno po organu za sedenje ako ne budemo imali s* svaki dan. On sad neka razmišlja.

EU Citizen

pre 11 godina

Ne znam uopšte šta je poenta ovog teksta, osim da pokaže da su takve žene u potpunosti same krive za sve što ih snalazi, bilo da ih neko fizički mlatretira ili ne. Ako ti ne želiš da budeš slobodan i da preuzmeš odgovornost za svoje postupke, pa vlastitu slabost pravdaš "ljubavlju" ili, ne daj bože "nepravednim društvom" koje ti ne daje "podršku", zaslužila si ili zaslužio (jer se ovakve priče dešavaju i velikom broju mušakaraca, samo se o tome ne priča, jer u današnjem licemernom i lažnom društvu na Zapadu to nije trendi i politički korektno) da te maltretiraju i postupaju sa tobom kao sa krpom. Svako sažaljenje je tu neumesna i lažna sentimentalnost prema osobama koje same sebi naprave pakao od života zato što nemaju osnovne kriterijume u ličnom životu, a da li se radi o ženi ili o muškarcu je potpuno svejedno, to ne zavisi od X ili Y hromozoma, sloboda podrazumeva odgovornost, i ako nemaš dovoljno snage i samopoštovanja da je preuzmeš, sam si kriv, iako ćeš, ako si levičarski pseudointelektualac, naravno, optuživati sve druge, na čelu sa apstrakcijom zvanom "društvo" za vlastite zjapeće nedostatke i budalaštine.

rex

pre 11 godina

e ovo je mozda ponovno izmisljanje tople vode, al mi se ponekad cini da se ovaj izum zaboravio...... ako ti se ne svidja jednostavno IDI. ako te neko zlostavlja..... zamisli samo trebas da odes..... ne treba ti diploma da tako nesto zakljucis

perisa

pre 11 godina

Ne razumem zenu koja trpi sve ovo.Ne razumem zenu koja cak I provocira ovakve stvari kao da je mazohista. Ako ti nije lepo, zasto ne odes?
Ne razumem ni tu zelju da se muzu gledaju mailovi, da se traze poruke...
Sta je htela sa tim? Da dokaze da je u pravu? Da ga natera da prestane? Sta, jer ocigledno zbog toga nije zelela da ode?


U Srbiji koju ovde prozivaju, desavaju se I ovakve I gore stvari(ali nista ni manje ni vise nego u bilo kojoj drugoj zemlji Evrope).Mi smo tradicinalno vaspitavani ali pogresno.
Od tradicije uzimamo samo najgore stvari I ono sto nam odgovara, a samim tim vaspitavamo se pogresno. Nekada muz jeste bio glava kuce jer je svojom snagom obezbedjivao hranu I sve ostalo, a zena je bila samim tim potcinjena. Danas I muz I zena podjednako privreduju. Danas I zena ima mogucnost ( a ranije zbog fizicke snage to nije mogla)da zaradjuje,da bude samostalna,...
Tradicionalni odnosi I nisu losi ako su u pitanju obrazovani I zreli ljudi. Zena ima zastitnika u muzu, muz ima podrsku u zeni.

Zivimo u vremenu kada je sve dostupno I tesko je odoleti iskusenjima. Zene nikada u istoriji covecanstva nisu bile atraktivnije u oblacenju,nikada nisu ulagale toliko u sebe I nikada nisu bile otvorenije za muskarce. Ocekivati apsolutnu vernost je iluzija, ali ako tako ponasanje ugrozi porodicni zivot to je znak nezrelosti. zato zene ne trazite dokaze jer cete ih sigurno naci. Ali nemojte ni da trpite nasilje, jer zivot je suvise kratak da ga provodite sa buzdovanom

ray

pre 11 godina

@proeterija
Samo ne mogu da verujem da neko moze trpeti nasilje godinama a da nista ne uradi po tom pitanju. Pominjes ekonomski faktor, pa ne znam koji faktor moze da me zadrzi pored nekog ko me konstantno ugnjetava! Imam par primera u mom okruzenju gde sam primetio da ima odedjena doza mazohizma kod zrtava, jednostavno drugacije ne mogu da objasnim sebi zasto dopustaju da ih neko muci. U tom smislu je bio moj komentar.

modesty

pre 11 godina

Smrzla sam se citajuci, i zbog ove zene koja se nasla u tom vrtlogu i to tako dirljivo opisala, a i zbog toga sto znam da je ovo kao dobar dan u Srbiji, i ne da okolina nemaju sazaljenja prema zenama koje zive u ovakvim situacijama nego ih izjednacavaju pa cak i optuzuju gore nego same psihopate zlostavljace.

Samsamsebiponekaddosadan

pre 11 godina

Sta se u stvari desilo.Zene privlaci muskarac koji privlaci druge zene.Automatski smatraju da je kvalitetan sto je donekle i logicki.On zbog izoblija lepih zena dobija na samopouzdanju i postaje dominantan, sto pogadjajte ponovo opet privlaci zene.Samim tim sto se lose ophodi prema njoj podsvesno joj salje poruku "ostavi me i naci cu drugu za 5 minuta" Ona to podsvesno zna i trpi u nadi da ce se on promeniti kao u onoj prevari od knjige "50 nijansi sive".Nastavak ove price ce takodje biti odvratan...Neki novi muskarac koji bude bio sa njom bice i sa ovom recenicom "Još ima dana u kojima se sećam nežnosti i pitam da li je bilo baš tako loše".
Zakljucak: Ljubav je samo jos jedna od miloion nepravdi, jer se muska privlacnost donekle skriva i u agresiji.Ako ne verujete pitajte nju koja ce ga voleti i secati ga se ceo zivot, a ne nekog mirnog koji joj je stalno bio dobar i stalno ispoljavao ljubav na razne lepe nacine.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

Zastrasujuce. Susretao sam se sa bezbroj slicnih muskih pacenika. Oni su zarobljeni u nekom svom ludackom krugu iz koga ne mogu i ne zele da izidju vec, uvlace druge, odnosno zene, nad kojima se izivljavaju i zadovoljavaju svoju patolosku stranu licnosti. Od takvih treba bezati. Takvi se ne popravljaju. Divim se zenama koje pokusavaju na svaki nacin da demontiraju "minu" koja moze da eksplodira svakog momenta i lisi je zivota. Ovaj je imao poseban nacin. Njemu je psiholosko sikaniranje supruge predstavljalo tabletu za spavanje. Posle njenih patnji mogao je mirno da zaspi. Zeleo bih, medjutim, da demantujem sve one koji misle da je nasilje u porodici specificnost Srba i Srbije. Siguran sam da smo po toj osobini negde pri dnu. Ziveo sam "u svetu" i to onom za koji vecina vas misli da je idealan. Nigde vise porodicnog nasilja nisam video. Posebno kada je "mlada" iz Srbije a "momak" veliki "svaba", Francuz ili Englez, svejedno. Samo sto tada nase "neveste" cute i trpe. Boje se da ne izgube, vizu, status, "koricu hleba" a, i sta ce reci u njenom selu, gde ona vazi za veliku srecnicu jel se udala za stranca, sto pod obavezno znaci za nekog bogatasa, uprkos tome sto je velika vecina tih "dobrih prilika" u svojoj drzavi socijalni slucaj. Znam da smo propali kao narod i kao drzava, dugo smo "skolovani" da budemo NIKO i NISTa ali, sto se tice ove teme, verujte, nismo sampioni.

Jovana

pre 11 godina

Čak i povišen ton je znak koji dovoljno govori i opominje da se zakoči i smesta "izadje iz vozila", a kamoli nepoštovanje, vredjanje inteligencije ili ličnosti, ponižavanje, itd. U jednoj vezi treba da učestvuju 2 ljudska bića, a ne "slabiji i jači", "nežan i grub", "dominantan i podredjen", "gospodar i sluga". Čim dodjete dotle da obraćate pažnju na to kako vas nikada nije udario, znači da ste već žrtva i da vas nije udario ali jeste ubio.

Ma stvarno

pre 11 godina

Nikad neću razumeti ovakvo ponašanje u zemljama gde zakoni nisu protiv žena. Prosto nema opravdanja za trpljenje i kukanje umesto delovanja. U Srbiji se ogroman broj brakova razvede, očigledno zbog toga što neko nešto nije želeo da trpi. Priče o fiktivnoj podršci društva i okoline, partijahalnom vaspitanju...nisu opravdanje zbog toga što je tako u svim oblastima života, pa iako je teško, ljudi se bore. Uvek se stavlja u odnos šta se gubi a šta dobija nekim postupkom. Ako je stavila u odnos njegov osmeh i njegovo maltretiranje i godinama procenjivala da je osmeh važniji, što se žali? Zbog toga što je on takav kakav jeste? Apsolutno sam protiv bilo kakvog maltretirenja, ali tamo gde je neko debelo platio pravo na izbor, što se drugima žališ na svoj. Ovakvi tekstovi podstiču pasivnu ulogu žene i stav - eto šta sam ja sve spremna da trpim a on tako.

Pedu

pre 11 godina

Nisu ni žene bolje.
Ja od moje pobegao zato što je posle godina mentalne torture, na kraju ispalo kako sam je ošamario.
A samo sam joj odgurnuo glavu, jer mi se unela u facu, vrišteći k'o nenormalna.
A ja godinama pokušavam da rešim stvari razgovorom.
Naravno, na kraju sam opet ja proglašen i pasivno agresivnim.
Ma....do viđenja!!!!

Budvala

pre 11 godina

Rekao bih BRAVO za komentar (alex, 2. novembar 2014 10:22) !!
Samo ne treba kriviti žene u svakom slučaju ali većem delu sigurno. Mnoge žene će istrpeti mnogo gore stvari pravdajući svoju slabost prema takvim tipovima a koje one žele zbog raznih razloga, (novac, moc, status,..) neke imaju potrebu za ''tata'' tipovima, neke za ''mačo'', starijim itd, uglavnom, ja sam bio oženjen i nisam primetio u prvo vreme da mi je žena patološki ljubomorna( ne nisam je nikada prevario niti pomislio, ali oni koji su imali takve žene znaju o čemu govorim) kada je prevršilo meru, rezveo sam se i kraj ostavio i kucu i lokal i sve , 8 godina smam podstanar ali sloboda i normalan zivot nemaju cenu, a nisma bas mladic...a najgluplji izgovor je da nemam kuda, mir nema cenu, one i oni koji nisu borci to koriste ili kao imamo decu, ili kako sam postala takva, ma dajte molim vas , moj moto je ''slabost ima hiljadu lica a hrabrost samo jedno'' tako da drage dame , kako reče poštovana ALEX...prebacite malo razmišljanje u buducnost ne samo matičara i slika na FB!!

Zlatko Todorović

pre 11 godina

Problem dobrog broja žena je ono što mogu da nazovem "sindrom princa na Belom konju". Naravno, mnogo muškaraca i igra na tu kartu, slažem se, ali je činjenica da se dobar broj ucveljenih žena nikad ne pomiri sa tim da taj muškarac, s kojim žive, s kojim imaju decu, nikada nije bio niti će postati muškarac kakvog su one zamišljale. I onda prolaze godine u kojima one pokušavaju da promene te muškarce, gde svi ostaju bez ogromne količine energije, ona u bezuspešnim pokušajima da ga promeni, on u pokušajima da joj objasni da to nije on. Kako se objašnjavaju, to zavisi od kućnog vaspitanja, od vaspitavanja okoline i naravno od stanja nervnog sistema. Sad, tu je dodatak problemu koji donose deca, teška materijalna situacija, tupavi roditelji koji smatraju da je razvod sramota.... To sve može da bude so na ranu. Ja sam pristalica da je mnogo bolje dobar razvod nego loš brak. Tu ne treba da bude prepreka ni maloletno dete, ni "šta ću sama sa malom platom" i sl. Prosto rečeno, ako nisi zadovoljna sa njim, a ne vidiš da to ide ka boljitku, idi, potraži bolju sreću. To važi i za muškarca. Niko me ne može ubediti da to, što on pije, nije moglo da se vidi pre braka. Ili to što voli da bije. Ili to što juri druge žene. Ako su to stvari koje su nastale u braku, onda i ta žena treba da se zapita gde je bila greška-njegov labilan karakter ili njeno svakodnevno gunđanje i unošenje negativne energije sa posla u kuću.

alex

pre 11 godina

zena bira muskarca,verovali ili ne! vecinu zena privlaci taj mačo tip,dominantan,privlacan,frajer,zavodnik. onda kad dodju brak i deca sa takvim frajerom,mi bi smo jednog pozrtvovanog,mirnog,poslusnog koji ce da pomaze i finansira. jer smo mi,zene,promenile ocekivanja od njih,a oni,muskarci ostaju dosledni sebi. ako se tukao u kafani,pedagogija mu je urlanje na dete na primer. sta tu ne nije jasno?! bio je sexy dok se tukao i branio svoju izabranicu od nasrtanja drugih muskaraca,ali sad je nasilnik kad se povisi ton na zenu ili zvekne dete po dupetu? i ko je tu kriv,on koji je takav kakav je,ili ona koja je imala ruzicaste naocare? zene,pazljivo birajte muskarca,jer ako ga birate za ceo zivot,zamislite vas zivot sa njim,a ne zamisljajte svadbenu ceremoniju

Zlostavljani...

pre 11 godina

"...a psihička agresija u vezi je usmerena i prema muškarcima i ženama". Ipak na kraju se priča svede na to da je usmerena samo prema ženama. Da, bio sam psihički zlostavljan. Međutim, udarila me je. Konstantna očekivanja da budem neko potpuno drugi, pa samim tim i konstantno nezadovoljstvo sa mnom, a u vezi ostaje samo zbog kvalitetnih seksualnih aktivnosti. Nije mi se desilo jednom... Da, žene takođe zlostavljaju i da, ženama može seks da bude bitniji od veze.

Djoshica

pre 11 godina

Obično kukavičluk, prelazi u agresivnu dominaciju. Podredjenost i dominacija su na tankoj relaciji primitivnih osobina, bez obzira na obrazovanje i inteligenciju. Samo unutrašnja snaga, i samodisciplina, mogu da obuzdaju, da se ove osobine oslobode. Bilo kod sebe, ili drugih. A kad se one dovedu u red, počinje poštovanje, a ne strahopoštovanje.

lola

pre 11 godina

Ovako zivi moja kuma, udata za okrutnog grdosiju iz nama susedne neprijateljske zemlje, na drugom kontinentu. Tako odvojena od bliskih ljudi, ona godinama trpi... Prvo je pokusavala da objasni, pa se opirala, pa se povlacila, zatim postala neosetljiva, onda nevidljiva.. Drzala se cvrsto uz decu, jedino se tako stitila.. Bez posla, u tudjini, kakav je izbor imala? I da jeste, ko sam ja da osudjujem njen strah pred samocom, neizvesnoscu, gubitkom dece..? Lepota njena iskopnela je, zdravlje unisteno, razum nacet... Najgori je gubitak samopostovanja, osecaj bezvrednosti koji se vidi u svakom njenom vapaju za ljubavlju u kom dopusta da je bezvredni ljudi za malo postovanja beskrajno iskoriscavaju..Nezno plava lepotica nestala je zauvek. Ko sam ja da je osudim sto nije umela bolje?

mila

pre 11 godina

Poenta je da svako moze da bira ,svako upravlja svojim zivotom i ako ti se ovako nesto desava smatram da si napravila debeo propust prilikom izbora partnera,a to znaci da su takve stvari mogle da se namirisu u startu.Nego se zazmurilo na jedno oko i ko veli ma ajde nije to nista promenice se.Tako da zene kada ulazite u brak birajte i mozgom a ne samo srcem ,jer sta znaci ljubav?-mozda neki imaju pogresnu percepciju ljubavi!

blackdog

pre 11 godina

@alex
Da li je moguce da ima ljudi koji jos uvek veruju u taj klise da zlostavljac mora obavezno da bude neki opasan momak koji bije sve od reda od kad se rodio?! Pa sta mislite kako zene zlostavljacice izgledaju? Sve do jedne su bodi bilderke? Najgori su oni koji su za javnost divni i krasni, koliko puta ste culi da komsija, prijatelji, kolege kazu-"niko ne bi rekao, izgledao je kao da mrava ne bi zgazio".
Ocigledno ne poznajete nikoga ko je bio psihicki zlostavljan u vezi. Nije lako otici, zapravo mislim da te ta osoba koja je zlostavljac toliko izmanipulise i ubije u pojam da ti cak mislis da ti je dobro u takvoj vezi. Moja kuma je bila u takvoj vezi 8 godina. Danas kad je pitas o svemu tome ona kaze da ne moze da veruje sta je sve sebi dopustila. Bila je previse psihicki slaba da bi se trgla i otisla. Znam i muskarca koji je u takvom braku trenutno. On ne zna kako da se otrgne, kako da povrati naruseno samopouzdanje. Niti ja znam kako bih pomogla...Ja sam tip osobe koju svaka nepravda boli, ne mogu vec neko vreme da spavam koliko me muci njegov problem. A prosto ne znam kako bih pomogla jer sve sto mu kazem on kao da uopste ne registruje...I tako umesto da mu pomognemo, muz i ja se svako vece nerviramo zbog njega i njegove situacije...cini mi se da je svaka intervencija uzalud dok sama zrtva ne uvidi da je zrtva i ne potrazi pomoc...
@kultura
najezila sam se od Vasih komentara...kako neki ljudi zive, a pogotovo deca...uzas...

ufff

pre 11 godina

Najezio sam se... Nije isto ali cenim da je slicno i moja majka prolazila... Nikad necu biti takav muskarac... Ako osetim da cu da bih varao zenu,devojku odmah bi raskinuo i suocio se sa tim. Prava zena pomaze da muskarac dostigne zvezde ali ona to ne moze sama... Mora obostrano na tome da se radi. Zao mi je sto mnogi ljudi u vezi ne mogu da budu jaki i da kazu dosta nego propadaju...

Panda

pre 11 godina

Dovoljno je procitati komentare, pa da vam bude jasno zašto žene ostaju. Ostaju jer su uvek i za sve krive. Kriva je ako je bije, kriva je ako ima švalerku, kriva je ako rodi dete, samo na dete misli. Kriva je ako ga ne rodi, bolesnica. Kriva je ako radi, karijeristkinja. Kriva je ako ne radi, sponzoruša. Kriva je ako je smerna, frigidna. Kriva je ako želi sex, kurva. Kriva je ako je sposobna, gde joj je ženstvenost. Kriva je ako je slaba, samo bi da je nekom na grbači. Kriva je ako sama plaća račune, feministkinja. Kriva je ako joj on plaća, kurva i sponzoruša.

Žrtva nasilja nikada, ama baš nikada nije kriva za nasilje koje joj se događa. Kriv je nasilnik i društvo koje nasilje opravdava. I ne, oko toga nema rasprave. Nema više različitih istina, ima samo bednih izgovora.

proeterija

pre 11 godina

@alex
nisam znao da pesničenjem nastaje dominantan muškarac. Promena očekivanja da od mačo zavodnika i frajera postane stabilan, požrtvovan, brižan i normalan čovek koji je sposoban da brine o svojoj porodici sa puno ljubavi, mislim da se zove odrastanje i sazrevanje. A ta doslednost sebi, kako ti pokušavaš da je pozitivno prikažeš, se zove INFANTILNOST. A muka oko pomaganja i finansiranja svoje dece, bih nazvao emocionalna anesteziranost. A "Pedagogiju urlanja" na decu bih pre nazvao "Andragogija sa odloženim kumulativnim dejstvom" tj. sačekaj da ostariš i onemoćaš pa ćeš od svoje dece, iz prve ruke naučiti šta je urlanje na nemoćne, slabe i bolesne.
Da li vi (mislim na tebe i one koji su te plusirali) razumete o kakvoj vrsti nasilja se ovde govori?
Oni koji su doživeli porodično nasilje, vrlo dobro znaju (neki svesno a neki nesvesno) koliko je opasan po život pokušaj da se napusti nasilnik.

Nemanja C

pre 11 godina

Znam nekoliko ljudi koji su kao deca svakodnevno dobijala batine u školi ili napolju van škole i nikada se nisu žalila roditeljima ili učiteljicama/nastavnicima sem možda kada je bilo nemoguće sakriti (pocepana odeća, masnice na oku, razbijeni nosevi...). Uglavnom su krivili sebe ili su smatrali da treba sami da izađu na kraj sa time. Neki su imali i očeve kojima nisu smeli da kažu zato što su mislili (ne bez razloga) da bi ih oni ismevali zato što su slabići. Ok, jedno je dete, drugo je odrasla žena, ali verujem da je načinj razmišljanja isti.

Razumem da je nekima nejasno to zašto zlostavljana žena ne izađe iz te veze, ali nemojte da trivijalizujete. Očigledno da nije tako jednostavno kada svake godine hiljade žena ubiju njihovi muževi i momci. Svakom ubistvu obično prethode godine zlostavljanja i na svako ubistvo i slučaj koji završi u novinama ima 10 slučajeva koji tiho trpe i koje niko ne vidi i uglavnom ne želi da vidi.

Pokazalo se da je ključno da devojka odnosno žena ima mrežu podrške. Da u svom životu ima ljude na koje može da se osloni za emotivnu i finansijsku podršku u slučaju da se tako nešto desi. Zato obratite pažnju na svoje drugarice, sestre, rođake i ćerke. Ako završe sa nekim tipom kojeg nerviraju njeno društvo i rodbina, pa onda ona izbegava da se viđa sa njima ne zato što je on zabranio nego zato što posle bude sav namrgođen i nervozan, povucite ručnu ako je ikako moguće. Tako počinje.

Dana

pre 11 godina

Psihičko zlostavljanje je prisutno, nažalost. Iako je veoma teško priznati i suočiti se sa takvim problemom i osobama koje to čine - o tome treba više govoriti.

proeteria

pre 11 godina

@ray
nije u redu da izjednačavaš nasilnika i žrtvu nasilja, pogotovu kod porodičnog nasilja. Nasilnici su obično veliki manipulanti koji vešto zloupotrbljavaju emocije u porodici da bi ženu i decu držali konstantno u velikom strahu. A strah je možda i najača emocija u čoveku koja parališe sve drugo. Pa na sve to dodaj i ekonomski faktor u smislu da su žrtve u većini slučajeva potpuno ekonomski zavisne od nasilnika, a o nerazumevanju najbliže okoline i ne treba pričati.

Za razliku od drugih vrsta nasilja gde neko pretrpi neki vid nasilja najčešće jedanput i to od nepoznate osobe, i gde se i porodica i cela zajednica uključe da pomognu da se trauma prevaziđe, ovde se nasilje doživljava od onog prema kome je najača emocija. Nasilje se ponavlja svakodnevno dugi niz godina, o tome Svi ćute a žrtva nema pomoći i razumevanje ni od koga (ne zaboravimo da je žrtva emotivno izmanipulisana u životu u kome vlada neopisivi strah). Nasilnici smatraju da su oni vlasnici i da imaju neko stečeno pravo nad životima žene i dece. Zato ih sa toliko prezira, sa toliko bestijalnosti tuku i muče svaki dan- uz neki psihopatski stav da je to njihovo lično pitanje i da se to nikoga ne tiče.

Nasilnici su psihopate a ne oni koji trpe nasilje. Žrtve stalno treba potsećati, insistirati na tome da one nisu krive ni u čemu zbog toga što su trpele nasilje, da one nisu uzrok nasilja i da imaju apsolutno pravo i da treba da se pobune protiv nasilja nad sobom. Celo društvo im mora pomoći u tome.

mreza podrske

pre 11 godina

Kljucna stvar je ekonomski momenat. Dve nezavisne jedinke se lako sastanu i rastanu. Kod nas se zena sateruje u poziciju u kojoj moze samo da sanja o odlasku, jer nema gde.

VV

pre 11 godina

U potpunosti se slazem sa textom jer sam isto dozivela! I gore! Ali posle rada na sebi, pomoci strucnjaka itd, moram da kazem sledece: sami smo krivi sto smo dozvolili! Mi upravljamo nasim vozilom.
I u textu nedostaje podstrek zrtvama, a to je: SLOBODNA SI, NISI NICIJE VLASNISTVO, NISI DUZNA DA TRPIS NISTA I NIKOGA, NE KRIVI SEBE, PREDJI TU GRANICU I PREKINI, OSETICES SLOBODU I BLAGOSTANJE! Nemoj da budes kao izmanipulisana mucenica jer to nisi. Pokazi zube. I najbitnije NE BOJ SE I NE KRIVI SEBE.

A sto se tice "podrske porodice" dodala bih da je to u nasoj zemlji slabo kada je psihicko zlostavljanje u pitanju...porodica obicno zeli da ostanes u zajednici jer oni nisu direktni svedoci tvoje zrtve, nisu svesni tezine, misle da su to epizodice.... A zlostavljaci su uglavnom inteligentni, i lako ce ih izmanipulisati na jednomesecnom rucku.

ZATO: ne slusajte ni svoju porodicu ni nikoga ako ste vi sigurne u vasu nesrecu. Verujte sebi i prekidajte!

Antropolog

pre 11 godina

Sve je ovo što je napisala naša zaostavština iz prošlosti... Način života se ne može promijeniti za 50 godina ako je građen milenijumima unazad... Današnje društvo je i pored svih ljudskih i ženskih prava u teoriji, daleko od toga u praksi... Jednostavno je potrebno vrijeme da se žeđ muškaraca za nasiljem i ženska potčinjenost iskorijene iz našeg genetskog koda... Tako je svuda u svijetu, ne samo kod nas... Pa, u relativno skorijoj istoriji, do druge polovine 19. vijeka u kulturnoj i naprednoj Velikoj Britaniji, muškarac je imao pravo da proda svoju ženu drugom muškarcu na ime kockarskih dugova... Sve u svemu, žene danas imaju prava samo u teoriji i na papiru, dok je u praksi nasilje, posebno psihičko, teško dokazivo i žene se rijetko odlučuju na neki radikalniji potez, baš zbog tog nasleđa iz prošlosti koje je još uvijek živo i kod nas i u svim zemljama gdje je patrijarhat bio primaran...

kultura

pre 11 godina

@tamo
Nema potrebe da se ljutiš. Normalni srbi žive u Srbiji. Nisam govorio o normalnim srbima. Znaš, mnogo bih voleo da mogu da govorim samo u svoje ime, ali ne mogu. Zbog prirode posla kojim se bavim, napisao sam samo ono što sam lično čuo od žrtava porodičnog nasilja, i to sam izneo samo jedan mali deo. Evo još jednog primera: mališan koga su u školi drugari pitali zašto njegova mama nosi masku Zoroa oko očiju, je odgovorio- " Moja mama mnogo voli da glumi Zoroa, i tata, pošto mnogo voli mamu, celu noć joj je pomagao da stavi masku oko očiju." A svi su znali i svi su ćutali.
Kad je neko gnevljiv i nasilan on, u stvari, pokazuje nezadovoljstvo sobom i pokazuje frustraciju zbog nemogućnosti da to nezadovoljstvo sobom razreši u sebi samom. I zato se to nasilje, kao lavina, obruši na one za koje je emotivno najviše vezan- žena, deca, roditelji i td (mada, posebno je pitanje koliko su takvi ljudi sposobni da imaju i daju emociju, ali ajde...). A krivicu za to prebacuje na žrtve. Naravno, ovo je samo jedan kamenčić mozaika, u pokušaju da se objasni nasilje i nasilna ličnost. Kao što se ljubav vezuje za ličnost, tako se i nasilje vezuje za ličnost. Kad nekog voliš sa željom da ga prilagodiš sebi, da on bude onakv kakav ti želiš da bude, tada, ti u njemu voliš samoga sebe. Kod drugog te uvek najviše nervira ono što kod tebe najviše ne valja, i onda, u njemu mrziš samog sebe. Tu treba tražiti rešenje za nasilje. Sve je ovo kompleksno. Zato su uključeni srtučnjaci raznih profila

Anya Lill

pre 11 godina

I meni se desilo da mi decko bude divan,da bi posle 6 meseci postao Hulk. Sledecih 5 meseci nisam mogla da se sastavim,pitajuci se ko je bre ovaj tip,izmedju perioda normalnosti u trenutku bi i bez nekog povoda postao ljubomorna stoka, manipulator i optuzivao me da sam ja kriva za njegove izlive besa. Bila sam vec zaljubljena i šokirana -i sreca da sam imala dovoljno razuma i inata i nisam poverovala ni jednog trenutka u njegove optuzbe. A bilo ih je tokom tih meseci sve vise,i opirala sam se svemu pitajuci se-cemu ovakve drame u mom zivotu? Shvatila sam da mi utice na svaki segment zivota, rasteruje mi prijatelje, porodicu mi stavlja na distancu, ogranicava mi domete, sputava moje normalne zelje! Znala sam da ne mogu biti kriva za sve, smatrala sam njegovu ljubomoru i te izlive besa njegovim problemom koji mora da resi kod psihijatra a najvise su me zacudili njegovi-svi su cutali i bili manji od makovog zrna! Nisam devojka koja ostavlja momka zbog problema,ali ovde je djavo odneo šalu! Shvatala sam da njega vise ne poštujem i da ga ne volim, jer neko ko stvarno voli nece manipulisati partnerom i uveravati ga/nju da je bezvredan. Moja porodica mi je pomogla da se iscupam i da ostanem cvrsta na njegova plakanja i pretnje da ce se ubiti, jer -i to je bila njegova sramna manipulacija. Danas mi nije žao sto sam ga ostavila, godinama sam imala nocne more u kojima me prati. Svako moze biti zrtva, narocito ako ume da voli i osecajan je, njime se najlakse manipulise. I zlostavljaci su ljudi koji su ljubazne komsije u prolazu,mogu biti i profesori univerziteta i auto-mehanicari, nema pravila! Bitno je da zrtve budu svesne sta sve znaci zlostavljanje, nisu to samo batine, vec i obezvredjivanje,kritike, pretnje. I cim se pojave naznake ,odmah treba uključiti alarm,i jednostavno i nepokolebljivo otici. Sto rece neko u komentarima- ne stvarajte decu sa takvim, samo ce biti vise zivota koje ce da uniste. Zlostavljaci su drustveno zlo i ljudski šljam, nije svako vredan ljubavi.