Aktuelno

Četvrtak, 03.10.2013.

13:50

Voda na ovoj planeti nije u stanju na koje smo navikli

Izvor: Izvor: Daily Mail

Voda na ovoj planeti nije u stanju na koje smo navikli IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

22 Komentari

Sortiraj po:

gmbh

pre 10 godina

@ Anse Lazio & Boro

Ok. Ali ipak bi se moglo diskutovati o tome, jer je i pritisak visok, a ne samo temperatura (a navedeni uslovi pogoduju vecoj disocijaciji molekula vode, koja je zanemarljiv proces u nasim normalnim uslovima). I o sastavu se moze diskutovati, jer je tesko prisutna samo voda, vec sigurno jos neke primese. Sve to vodi jednom dinamicnom sistemu u kom je prisutno vise oblika vode, pa i "plazma".

Ne bi bilo lose da od Praslina cujemo jos neke ideje.

Mozda ovo bude zacetak prave naucne diskusije u komentarima na sajtu b92. (pa nas pozove na casicu razgovora na sejsele ;))

s druge strane

pre 10 godina

ne tako davno "sanjam na rubu kreveta" neobican san..nalazim se negde gde postoje dva izvora svetlosti koja za razliku od naseg sunca imaju vise neku mlecnu svetlost i okrenuta su skoro jedno prema drugom,ali nisu na velikoj visini..pogledam malo bolje i vidim da su boje krajolika daleko intenzivnije nego li nama poznate..tamo postoje i manje vodene povrsine koje su potpuno bistre i miruju,a pri dodiru se ponasaju poput zelatina..ono sto je u svemu tome najbitnije je da tamo postoje i zivotni oblici,jednako kao i ja nisu imali fizicko telo,ali se potpuno osecaju prisustvom njihove energije iza koje vlada mrtva tisina...

Iza Duge

pre 10 godina

@: "Ali, ne plazma vode, vec plazme kiseonika i vodonika, jer bi na tim temperaturama voda prestal da postoji. "
Ne znam,na kojoj temperaturi voda,pretvorena u paru prestaje da postoji,ne znam da li se razrudenjem gustine pare menja molekulska struktura,iste,iz perioda dok je bila u tecnom ,a mozda pre toga i u cvrstom stanju.Mozda van ozonskog omotaca i suncevog sistema,postoje neki hemijski elementi koji sve sto nam je poznato cini nemogucim i stvarnim.Ne znam da li zakoni fizike podlezu istom zakonodavstvu,kao na zemlji,ili je po sredi autonomna oblast?Mnogo toga ne znam da bih mogao da sudim o univerzumu,ali sto manje znam lepse mi je dok mastam!

Dr.Doca

pre 10 godina

U jednom delu ove emisije, iy serije The Universe, se spominje ta planeta(da napomenem da je ta epizoda od pre nekoliko godina, tako da je vest dosta stara):

http://www.youtube.com/watch?v=4wgvp1UyZRM&hd=1

brice de nice

pre 10 godina

Ova planeta je vec odavno poznata multi-galaktickim putnicima.Tacno je,da je vodeni omatac ove planete(Osmoza),drugacijeg agregatnog stanja od poznatih stanja vode na zemlji,podseca na gusti zelatin velike otpornosti,ali propustljiv za ljudsko telo ako prilazi brzinom neznog dodira;Uloga te mase je identicna ulozi ozonskog omotaca za planetu zemlju.Unutrasnjost omotaca je ispunjena kiseonikom ,kvalitetnijim od onog na zemlji,a u jezgru se nalazi planeta identicnog sastava kao zemlja,sa skoro istovetnom,ali malo bogatijom florom i faunom.Razlika je sto se Sunce i Mesec,Osmoze,nalaze unutar omotaca,manji su i slabijeg intenziteta,ali sasvim dovoljni, jer omotac reflektuje toplotu i svetlost.Na planeti postoje i vodene povrsine slicne onim na zemlji.Postoje smena dana i noci, i tri godisnja doba,blaga leta i zime,sa prolecem izmedju.Ima i zivih bica,vrlo prijatnih.Izuzetno su gostoljubivi!Ko ne veruje,nek proseta i uveri se,ili nek pita jednu zlatokosu Anu,urbanu Vilu,ljepoticu nad ljepoticama,luču svjetlosti,pred kojom grad svetlosti izgleda kao fleka od kafe,,,,,s kojom sam je otkrio!

Boro

pre 10 godina

@praslin

a sta je skup jonizovanih cestica nego plazma?
(gmbh, 3. oktobar 2013 18:07)

Pa covek nije ni negirao da je u pitanju plazma. Ali, ne plazma vode, vec plazme kiseonika i vodonika, jer bi na tim temperaturama voda prestal da postoji.

Barem tako kaze praslin, ja nisam strucnjak za plazmu i jonizovane gasove...

Anse Lazio

pre 10 godina

a sta je skup jonizovanih cestica nego plazma?
(gmbh, 3. oktobar 2013 18:07)

Jonizovane čestice jesu plazma, ali to onda nije voda, to je moj kolega sa Seychelles-a rekao.

debeljko

pre 10 godina

Mmmm, čuj našli planetu s plazmom. U svetu postoji jedno carstvo... u njemu su kuće od čokolade,..., krovovi su od plazme... u njemu je sve lepo...

Skywalker

pre 10 godina

"Naučnici tvrde da su identifikovali planetu u blizini Zemlje..."
Sta to znaci "u blizini Zemlje"? Valjda "u blizini Suncevog sistema", osim ako nije u samom Suncevom sistemu. Isto i sa kometom Ison. Do pre pola godine nisu znali ni da postoji, a sad znaju tacnu nepogresivu putanju. Ili kad otkriju neku planetu oko zvezde udaljene 13 mlrd svetlosnih godina, i znaju da je temperatura na planeti prijatnih 22 stepena, a ovamo ne znaju ni sta nam je sve u Suncevom sistemu.

ja nisam toliko pametan

pre 10 godina

Ajde... veliki umovi su zaključili da život nije moguć na planeti čija temperatura prelazi nekoliko stotina stepeni i nema čvrsto tlo. A koliko vremena im je trebalo za takav zaključak?

sale86

pre 10 godina

Pa ne bih reko da se za 47.5 svetlosnih godina može reći "u blizini". Slažem se, u kosmičkim razmerama to jeste komšiluk, ali kada govoriimo o rastojanju između zvezda. Ali ako govorimo o rasojanju između planeta, onda je Mars u blizini, a Gliese 1214 b je daleko.

Praslin

pre 10 godina

Nemoguce je da se voda jonizuje samo pomocu visoke temperature, jer ce se veza kiseonik-vodonik raskinuti na daleko nizoj temperaturi nego sto je potrebno da bi molekul vode postao jon. U tom slucaju bi postojala plazma, ali to ne bi bila voda vec jonizovani molekuli kiseonika i vodonika.

Praslin

pre 10 godina

Nemoguce je da se voda jonizuje samo pomocu visoke temperature, jer ce se veza kiseonik-vodonik raskinuti na daleko nizoj temperaturi nego sto je potrebno da bi molekul vode postao jon. U tom slucaju bi postojala plazma, ali to ne bi bila voda vec jonizovani molekuli kiseonika i vodonika.

sale86

pre 10 godina

Pa ne bih reko da se za 47.5 svetlosnih godina može reći "u blizini". Slažem se, u kosmičkim razmerama to jeste komšiluk, ali kada govoriimo o rastojanju između zvezda. Ali ako govorimo o rasojanju između planeta, onda je Mars u blizini, a Gliese 1214 b je daleko.

ja nisam toliko pametan

pre 10 godina

Ajde... veliki umovi su zaključili da život nije moguć na planeti čija temperatura prelazi nekoliko stotina stepeni i nema čvrsto tlo. A koliko vremena im je trebalo za takav zaključak?

Skywalker

pre 10 godina

"Naučnici tvrde da su identifikovali planetu u blizini Zemlje..."
Sta to znaci "u blizini Zemlje"? Valjda "u blizini Suncevog sistema", osim ako nije u samom Suncevom sistemu. Isto i sa kometom Ison. Do pre pola godine nisu znali ni da postoji, a sad znaju tacnu nepogresivu putanju. Ili kad otkriju neku planetu oko zvezde udaljene 13 mlrd svetlosnih godina, i znaju da je temperatura na planeti prijatnih 22 stepena, a ovamo ne znaju ni sta nam je sve u Suncevom sistemu.

brice de nice

pre 10 godina

Ova planeta je vec odavno poznata multi-galaktickim putnicima.Tacno je,da je vodeni omatac ove planete(Osmoza),drugacijeg agregatnog stanja od poznatih stanja vode na zemlji,podseca na gusti zelatin velike otpornosti,ali propustljiv za ljudsko telo ako prilazi brzinom neznog dodira;Uloga te mase je identicna ulozi ozonskog omotaca za planetu zemlju.Unutrasnjost omotaca je ispunjena kiseonikom ,kvalitetnijim od onog na zemlji,a u jezgru se nalazi planeta identicnog sastava kao zemlja,sa skoro istovetnom,ali malo bogatijom florom i faunom.Razlika je sto se Sunce i Mesec,Osmoze,nalaze unutar omotaca,manji su i slabijeg intenziteta,ali sasvim dovoljni, jer omotac reflektuje toplotu i svetlost.Na planeti postoje i vodene povrsine slicne onim na zemlji.Postoje smena dana i noci, i tri godisnja doba,blaga leta i zime,sa prolecem izmedju.Ima i zivih bica,vrlo prijatnih.Izuzetno su gostoljubivi!Ko ne veruje,nek proseta i uveri se,ili nek pita jednu zlatokosu Anu,urbanu Vilu,ljepoticu nad ljepoticama,luču svjetlosti,pred kojom grad svetlosti izgleda kao fleka od kafe,,,,,s kojom sam je otkrio!

Boro

pre 10 godina

@praslin

a sta je skup jonizovanih cestica nego plazma?
(gmbh, 3. oktobar 2013 18:07)

Pa covek nije ni negirao da je u pitanju plazma. Ali, ne plazma vode, vec plazme kiseonika i vodonika, jer bi na tim temperaturama voda prestal da postoji.

Barem tako kaze praslin, ja nisam strucnjak za plazmu i jonizovane gasove...

Anse Lazio

pre 10 godina

a sta je skup jonizovanih cestica nego plazma?
(gmbh, 3. oktobar 2013 18:07)

Jonizovane čestice jesu plazma, ali to onda nije voda, to je moj kolega sa Seychelles-a rekao.

debeljko

pre 10 godina

Mmmm, čuj našli planetu s plazmom. U svetu postoji jedno carstvo... u njemu su kuće od čokolade,..., krovovi su od plazme... u njemu je sve lepo...

s druge strane

pre 10 godina

ne tako davno "sanjam na rubu kreveta" neobican san..nalazim se negde gde postoje dva izvora svetlosti koja za razliku od naseg sunca imaju vise neku mlecnu svetlost i okrenuta su skoro jedno prema drugom,ali nisu na velikoj visini..pogledam malo bolje i vidim da su boje krajolika daleko intenzivnije nego li nama poznate..tamo postoje i manje vodene povrsine koje su potpuno bistre i miruju,a pri dodiru se ponasaju poput zelatina..ono sto je u svemu tome najbitnije je da tamo postoje i zivotni oblici,jednako kao i ja nisu imali fizicko telo,ali se potpuno osecaju prisustvom njihove energije iza koje vlada mrtva tisina...

Iza Duge

pre 10 godina

@: "Ali, ne plazma vode, vec plazme kiseonika i vodonika, jer bi na tim temperaturama voda prestal da postoji. "
Ne znam,na kojoj temperaturi voda,pretvorena u paru prestaje da postoji,ne znam da li se razrudenjem gustine pare menja molekulska struktura,iste,iz perioda dok je bila u tecnom ,a mozda pre toga i u cvrstom stanju.Mozda van ozonskog omotaca i suncevog sistema,postoje neki hemijski elementi koji sve sto nam je poznato cini nemogucim i stvarnim.Ne znam da li zakoni fizike podlezu istom zakonodavstvu,kao na zemlji,ili je po sredi autonomna oblast?Mnogo toga ne znam da bih mogao da sudim o univerzumu,ali sto manje znam lepse mi je dok mastam!

Dr.Doca

pre 10 godina

U jednom delu ove emisije, iy serije The Universe, se spominje ta planeta(da napomenem da je ta epizoda od pre nekoliko godina, tako da je vest dosta stara):

http://www.youtube.com/watch?v=4wgvp1UyZRM&hd=1

gmbh

pre 10 godina

@ Anse Lazio & Boro

Ok. Ali ipak bi se moglo diskutovati o tome, jer je i pritisak visok, a ne samo temperatura (a navedeni uslovi pogoduju vecoj disocijaciji molekula vode, koja je zanemarljiv proces u nasim normalnim uslovima). I o sastavu se moze diskutovati, jer je tesko prisutna samo voda, vec sigurno jos neke primese. Sve to vodi jednom dinamicnom sistemu u kom je prisutno vise oblika vode, pa i "plazma".

Ne bi bilo lose da od Praslina cujemo jos neke ideje.

Mozda ovo bude zacetak prave naucne diskusije u komentarima na sajtu b92. (pa nas pozove na casicu razgovora na sejsele ;))

ja nisam toliko pametan

pre 10 godina

Ajde... veliki umovi su zaključili da život nije moguć na planeti čija temperatura prelazi nekoliko stotina stepeni i nema čvrsto tlo. A koliko vremena im je trebalo za takav zaključak?

Praslin

pre 10 godina

Nemoguce je da se voda jonizuje samo pomocu visoke temperature, jer ce se veza kiseonik-vodonik raskinuti na daleko nizoj temperaturi nego sto je potrebno da bi molekul vode postao jon. U tom slucaju bi postojala plazma, ali to ne bi bila voda vec jonizovani molekuli kiseonika i vodonika.

Skywalker

pre 10 godina

"Naučnici tvrde da su identifikovali planetu u blizini Zemlje..."
Sta to znaci "u blizini Zemlje"? Valjda "u blizini Suncevog sistema", osim ako nije u samom Suncevom sistemu. Isto i sa kometom Ison. Do pre pola godine nisu znali ni da postoji, a sad znaju tacnu nepogresivu putanju. Ili kad otkriju neku planetu oko zvezde udaljene 13 mlrd svetlosnih godina, i znaju da je temperatura na planeti prijatnih 22 stepena, a ovamo ne znaju ni sta nam je sve u Suncevom sistemu.

brice de nice

pre 10 godina

Ova planeta je vec odavno poznata multi-galaktickim putnicima.Tacno je,da je vodeni omatac ove planete(Osmoza),drugacijeg agregatnog stanja od poznatih stanja vode na zemlji,podseca na gusti zelatin velike otpornosti,ali propustljiv za ljudsko telo ako prilazi brzinom neznog dodira;Uloga te mase je identicna ulozi ozonskog omotaca za planetu zemlju.Unutrasnjost omotaca je ispunjena kiseonikom ,kvalitetnijim od onog na zemlji,a u jezgru se nalazi planeta identicnog sastava kao zemlja,sa skoro istovetnom,ali malo bogatijom florom i faunom.Razlika je sto se Sunce i Mesec,Osmoze,nalaze unutar omotaca,manji su i slabijeg intenziteta,ali sasvim dovoljni, jer omotac reflektuje toplotu i svetlost.Na planeti postoje i vodene povrsine slicne onim na zemlji.Postoje smena dana i noci, i tri godisnja doba,blaga leta i zime,sa prolecem izmedju.Ima i zivih bica,vrlo prijatnih.Izuzetno su gostoljubivi!Ko ne veruje,nek proseta i uveri se,ili nek pita jednu zlatokosu Anu,urbanu Vilu,ljepoticu nad ljepoticama,luču svjetlosti,pred kojom grad svetlosti izgleda kao fleka od kafe,,,,,s kojom sam je otkrio!

debeljko

pre 10 godina

Mmmm, čuj našli planetu s plazmom. U svetu postoji jedno carstvo... u njemu su kuće od čokolade,..., krovovi su od plazme... u njemu je sve lepo...

sale86

pre 10 godina

Pa ne bih reko da se za 47.5 svetlosnih godina može reći "u blizini". Slažem se, u kosmičkim razmerama to jeste komšiluk, ali kada govoriimo o rastojanju između zvezda. Ali ako govorimo o rasojanju između planeta, onda je Mars u blizini, a Gliese 1214 b je daleko.

Anse Lazio

pre 10 godina

a sta je skup jonizovanih cestica nego plazma?
(gmbh, 3. oktobar 2013 18:07)

Jonizovane čestice jesu plazma, ali to onda nije voda, to je moj kolega sa Seychelles-a rekao.

Boro

pre 10 godina

@praslin

a sta je skup jonizovanih cestica nego plazma?
(gmbh, 3. oktobar 2013 18:07)

Pa covek nije ni negirao da je u pitanju plazma. Ali, ne plazma vode, vec plazme kiseonika i vodonika, jer bi na tim temperaturama voda prestal da postoji.

Barem tako kaze praslin, ja nisam strucnjak za plazmu i jonizovane gasove...

Iza Duge

pre 10 godina

@: "Ali, ne plazma vode, vec plazme kiseonika i vodonika, jer bi na tim temperaturama voda prestal da postoji. "
Ne znam,na kojoj temperaturi voda,pretvorena u paru prestaje da postoji,ne znam da li se razrudenjem gustine pare menja molekulska struktura,iste,iz perioda dok je bila u tecnom ,a mozda pre toga i u cvrstom stanju.Mozda van ozonskog omotaca i suncevog sistema,postoje neki hemijski elementi koji sve sto nam je poznato cini nemogucim i stvarnim.Ne znam da li zakoni fizike podlezu istom zakonodavstvu,kao na zemlji,ili je po sredi autonomna oblast?Mnogo toga ne znam da bih mogao da sudim o univerzumu,ali sto manje znam lepse mi je dok mastam!

Dr.Doca

pre 10 godina

U jednom delu ove emisije, iy serije The Universe, se spominje ta planeta(da napomenem da je ta epizoda od pre nekoliko godina, tako da je vest dosta stara):

http://www.youtube.com/watch?v=4wgvp1UyZRM&hd=1

gmbh

pre 10 godina

@ Anse Lazio & Boro

Ok. Ali ipak bi se moglo diskutovati o tome, jer je i pritisak visok, a ne samo temperatura (a navedeni uslovi pogoduju vecoj disocijaciji molekula vode, koja je zanemarljiv proces u nasim normalnim uslovima). I o sastavu se moze diskutovati, jer je tesko prisutna samo voda, vec sigurno jos neke primese. Sve to vodi jednom dinamicnom sistemu u kom je prisutno vise oblika vode, pa i "plazma".

Ne bi bilo lose da od Praslina cujemo jos neke ideje.

Mozda ovo bude zacetak prave naucne diskusije u komentarima na sajtu b92. (pa nas pozove na casicu razgovora na sejsele ;))

s druge strane

pre 10 godina

ne tako davno "sanjam na rubu kreveta" neobican san..nalazim se negde gde postoje dva izvora svetlosti koja za razliku od naseg sunca imaju vise neku mlecnu svetlost i okrenuta su skoro jedno prema drugom,ali nisu na velikoj visini..pogledam malo bolje i vidim da su boje krajolika daleko intenzivnije nego li nama poznate..tamo postoje i manje vodene povrsine koje su potpuno bistre i miruju,a pri dodiru se ponasaju poput zelatina..ono sto je u svemu tome najbitnije je da tamo postoje i zivotni oblici,jednako kao i ja nisu imali fizicko telo,ali se potpuno osecaju prisustvom njihove energije iza koje vlada mrtva tisina...