Aktuelno

Subota, 05.08.2017.

20:10

Gde se zapravo krije grob Aleksandra Velikog?

Autor: Tara Tomović

Gde se zapravo krije grob Aleksandra Velikog? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Danijel

pre 2 godine

Kako to da su svi srbi pa I aleksandar makedonski da je on srbin zvao bi se aleksandar srpski a ne makedonski jbt pa jos malo i allahov poslanik Muhammed ce biti srbin

slađa

pre 4 godine

Aleksandar Karanovic Makedonski rodjen je i sahranjen u Vrbi kod Kraljeva. To je zapravo lokalitet Zaklopita Luka iz Povelje Stefana Prvovencanog. Taj zapravo maleni predeo je ugradjen u moje detinjstvo, u moj zivot. Zato svet vidim njegovim očima.Okom. I volim taj potez gde su nekada ljudi Srpskom Moravom otvoreno pristizali i odlazili svojim poslom u nepoznate krajeve. On je Srbin.

Knjigu u šake, gusle u vitrine

pre 8 godina

SRBIN BIO.NAJVECI SRBIN ALEKSANDAR KAKVI GRCI PA POGLEDAJTE IH KAKO IZGLEDAJU KAO BURICI. KOGA SU ONI MOGLI DA OSVOJE REALNO..
(eu, 5. avgust 2017 20:47)

Majstore, današnji Grci nemaju nikakve veze sa antičkim Grcima osim što baštine tu kulturu. Jednostavno, ogroman je to protok vremena (2 i po milenijuma), mnoge su vojske tu prodefilovale, mnogi su se useljavali ili iseljavali, mešanja različitog genetskog materijala je bilo na pretek. Kakva nebuloza, govoriti da je Aleksandar bio Srbin kad naš narod nije ni postojao u 4.veku pre nove ere. A to da Grci nisu mogli da osvajaju teritorije, pa Aleksandrova vojska se uglavnom sastojala od vojnika vazalnih država (tek svaki deseti vojnik je bio Grk) a bili su uspešni zahvaljujući Aleksandrovoj taktičkoj genijalnosti.

нисмо антички македонци

pre 8 godina

Како прво вечина македонаца не сматра да имају веза са александар велики, то је покушавала прошла власт да наметне док су крали народ. У то могу да верују будале које сигурно има и код вас који мисле да су небески народ. Друга ствар је то да и македонцима се десила олуја када су од стране ваша браћа грке протерани из својих домова а то је било Солун и околина солуна тј. северна македонија. велики број људи су протерани и убијени. Егејски македонци имају документа за те куће али могу да се врате колико и ови срби који су протерани. тако да ваша цењена браћа нису светци и можете да пронађете на нету шта су све радили македонцима и које коме шта украо.

Diana

pre 8 godina

Aleksandar Veliki nema mesto pocivanja jer nikad nije ni umro. Posle ekspedicije u Egiptu pronasao je ucenja drevnih mudraca o savrsenstvu i dostizanju bozanstva (ovo i jeste bila originalna zamisao pravog Tvorca, da budemo bogovi).

Tacno

pre 8 godina

Bio sam u Egiptu na letovanju i vodic (egipcanin) nam je rekao da je grob u Aleksandriji ispod nekog naseljenog mesta i da iskopavanja zato ne mogu da pocnu.

neutralni felsh

pre 8 godina

Zapisano je da se Aleksandar grčkim jedinicama obraćao uz pomoć prevodioca. Pametnom dosta:)
(joxy, 06. avgust 2017 09:06)

jeste, ni karadjordje nije znao srpski.

Milan Stojcetovic

pre 8 godina

Sve sto se tice Aleksandra Makedonskog pitajte Makedonce i njihovu vlast. Njima to pravo pripada. Oni su njegovi direktni potomci, ma da im to osporavaju Grci.U poslednje vreme cujem da su i Siptari potomci antickih Makedonaca, jer tvrde da je Aleksandar u stvari bio Albanac i direktan predak Sknderbega. To tvrde, jer je ime Skender, turska verzija imena Aleksandar

neutralni felsh

pre 8 godina

Molim vas ne zaboravite da je Makedonija Grčka, prisustvojemo najvećoj kraći grčke istorije i identiteta, u kojoj i mi imamo udela od '92. kada je Milošević priznao Bivšu Jugoslovensku Republiku Makedoniju pod lažnim imenom Republika Makedonija. 
Makedonija je samo jedna i nalazi se na severu Grčke.
(Slavna Makedonija, 06. avgust 2017 00:22)

ne budi veci grk nego grci.

dragaN

pre 8 godina

Makedonski kralj moze biti sahranjen samo u Makedoniji. Moguca lokacija je i Bilazora u centralnoj Makedoniji.
(Dragan, 5. avgust 2017 23:43)

U Makedoniji ili u BJRM?

boki

pre 8 godina

ako se ovo ovolikp "bore" oko toga gde mu je grobnica,verovatno ima i izmisljenih prica,i verovarno nemaju pojma gde je....zamislote onda koliko su se borili kad je on umro?ili je otrovan,ubijen? cudni su ljudi i nije uopste cudo sto se danas svet raspada.

Dakson

pre 8 godina

Prezimena u to doba nije bilo, ali je bilo kao i uvek porekla. Znalo se ko si, čiji si i odakle si. Dakle, kom bratstvu ili plemenu (misli se na familije) pripada Aleksandar? To nikako da saznamo. Pustite ,,deretiće‘‘ i te priče Tračani, Vendi itd. Kako ja znam za moje poreklo još od pre 2.000 godina, a gomila istoričara ne može da utvrdi ništa valjano za jednog od najvećih vojskovođa sveta.

nn

pre 8 godina

@realista

kako se prezivao aristotel? ili platon?

kada pocinju da se koriste prezimena na kojim prostorima?

mnogo sam voleo makedonce dok nisu poceli da svojataju alexandra makedonskog i falsifikuju istoriju.

Slavna Makedonija

pre 8 godina

Molim vas ne zaboravite da je Makedonija Grčka, prisustvojemo najvećoj kraći grčke istorije i identiteta, u kojoj i mi imamo udela od '92. kada je Milošević priznao Bivšu Jugoslovensku Republiku Makedoniju pod lažnim imenom Republika Makedonija.
Makedonija je samo jedna i nalazi se na severu Grčke.

Сканк дрогош

pre 8 godina

Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog
(Petar, 05. avgust 2017 20:30)

Зар не мислиш да је неодговорно да се војсковођа излаже таквом ризику, много ће више његових људи погинути у бици ако се деси да командант погине.

djuro

pre 8 godina

@Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog
(Petar, 05. avgust 2017 20:37)

da, baš!? Kad su i ko su lideri u prvim redovima? nije nikad bilo , niti će...
Uvijek su volovi orali, a konji zobali... uvijek.. bez obzira što pjesma govori!

Ime i Prezime

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (realista, 5. avgust 2017 20:34)
Pa šta je bio ako ne Grk, vanzemaljac... čoveka podučavao Aristotel, između ostalih, rođen u je Makedoniji, jednoj od mnogih grčkih kneževina, polisa i kraljevina, ima grčko ime... otac mu Grk i majka takođe Grkinja, što je najvažnije sebe je smatrao Grkom... sinom Zevsa, a poklonio se grobu Ahila kad je krenu u Malu Aziju u pohod na Persiju... ma šta ja pričam mora da je Srbin...

Mitropolit Jovan

pre 8 godina

Pa, ako nije u Skoplju, gde mu je "parkiran" i konj, onda je negde gde živi najstariji narod na Balkanu, a možda i šire, odnosno u Albaniji. Kao najstariji narod verovatno imaju toliko pisanih dokumenata, o svemu i svačemu, pa se nadam da je negde u tim beleškama zapisano i gde je sahranjen Aleksandar Makedonski, kao velika istorijska ličnost. Uostalom, sa stotinak Albanaca, koji će kao svedoci da potvrde kako je Aleksandar makedonski sahranjen "tu i tu", oni mogu i sudski da dokažu tu "istinu". Ne bi bilo prvi put.

max

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
(realista, 05. avgust 2017 20:34)


da prezivao se karanovic... sve ih je deretic provalio :)

aleksandar makedonski je bio tracanskog porekla a u to doba vecina tracanskih makedonaca je bila helenozovana. prihvatila je grcki jezik, kulturu, religiju

prezime nije imao isto kao sto prezime nisu imali ni rimski carevi ili nasi srednjevekovni vladari. jednostavno prezimena nisu postojala do 15-16 veka nove ere

sa persijancima je komunicirao na grckom i persijskom jer su prevodioci postojali i kod persijanaca i kod grka, a takodje je sam aleksandar ucio persijski jezik

Knjige, braćo moja, knjige, a ne ...

pre 8 godina

(realista, 5. avgust 2017 20:34)
Prijatelju, gledaj manje filmova, a čitaj više knjiga.
Aleksandar se prezivao isto kao njegov otac Filip i majka Olimpija, skoro isto kao Euajnet, koji je bio arhont kada je Aleksandar nasledio presto, a veoma slično kao Parmenion, Ptolomej, Aristarh, Atal i Hekatej.
Govorio je sigurno Staromakedonski i Atički grčki, a pretpostavlja se i takozvani "obični" grčki dijalekt.
Sa obzirom na to da je dosta vremena proveo u Persiji, preuzeo neke Persijske običaje, imao jednu Baktrijsku i dve Persijke supruge, pretpostavlja se da je sa persijancima komunicirao na Persijskom jeziku.

@

pre 8 godina

@realista
I eto sta dobijemo kada neobrazovan covek pise komentare? Koje je prezime Aristotelu, Sokratu, Herodotu? Mislis da su Englezi takvu zaveru smislili, a omaklo im se prezime?
Mnogo vole Grke pa zato...
Ko to tebi kaze da nije bilo prevodioca u komunikaciji sa Persijancima? I reci ti genije, jel bilo prevodioca tokom razgovora Tome i Putina? Kako to!? Putin je Srbin!?!?!! Istoriju koja se uci u osnovnoj skoli nisi savladao ali zato znas da lajes i ucis nekog o "pravoj" istoriji, poznatijoj kao "Srbi pa amebe".

Numb

pre 8 godina

Prezime Aleksandra Velikog? Pa slatko sam se nasmejao!Prva prezimena se javljaju u 12. veku,u zapadnim crkvama se počinju voditi od 16. veka, a u Srbiji tek ukazom kneza Aleksandra Karađorđevića 1851.
Doduše, kad je, kod nas, nekoga neznanje i nepoznavanje činjenica sprećilo da ima čvrsto formirano mišljenje o teoriji zavere...

Milos

pre 8 godina

Pratio sam ovu materiju dosta, najeminentniji istrazivaci Aleksandra Velikog su sigurni da je sahranjen u blizini Skoplja. Krenuli su da ga sahrane u Pelu (Grcka, gde je i rodjen) ali ih je napala neka vojska kod Skoplja i na "kvarno" su ga sahranili bez nekih obelezja jer su znali da ce biti porazeni od te vojske i nisu hteli da telo padne njima u ruke. Ne mogu da se setim imena sela sada, ali je tamo svakodnevno 20 arheologa i istoricara...tokom cele godine. Nadaju se da nadju te zlatne kocije sa kojima je navodno sahranjen. Svakako vrlo zanimljiva tema.

istina 011

pre 8 godina

Ačeksandar Makedonski-pogledajte emisiju HRT-a o teorije hrvatskog istoričara ,poprilično iznenađenje i vrlo dobro obrazložena istorija Balkana,Ilira i Aleksandra Karanovića .https://www.youtube.com/watch?v=b6jDfDwhs5M

Bože pomozi im...

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
(realista, 5. avgust 2017 20:34)

Jel ovo neka šala ili si ti samo jedan od poklonika Deretićeve sekte (Aleksandar Karanović i Kleopatra Lagić - nebuloze). Kakvo crno prezime u 4.veku pre nove ere. Šta ti misliš da su ljudi u starom veku bili neuki i da nisu znali jezike. Njega su podučavali najblistaviji umovi tog vremena, uključujući Aristotela kao najvećeg od svih. Pa Aleksandar je osnovao najveću biblioteku starog veka u Aleksandriji. Koji Englezi odredili da je on Grk (po starom srpskom običaju, za sve su krivi Englezi). Da nije Srbin možda bio :). Ludilo prisvajanja antičkih istorijskih ličnosti polako počinje da se preliva od komšija iz Makedonije (ne one antičke).

realista

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca

Arch Enemy

pre 8 godina

Meni lično nije ni važno gdje je sahranjen najveći ratnik svih vremena,mnogo sam čitao o njemu i divim se onim što je za veoma kratko vrijeme sa svojim falangama postigao na bojnom polju a da je poživio još bar 10 - ak godina siguran sam da bi se točak istorije zakotrljao u potpuno drugom pravcu,uz Maidenov ,,Alexander the Great" kapa dole za kralja - ratnika!

Aleksandar

pre 8 godina

Jedna od najvećih misterija u svetskoj istoriji, bilo bi to neprocenjivo otkriće. Istoričar Endrju Majkl Čag je napisao da Aleksandar počiva u Veneciji, u crkvi Svetog Marka. Međutim, tamošnji crkveni velikodostojnici ne dozvoljavaju da se ispita čije je telo koje tamo počiva. Zanimljiva je hipoteza koju je on postavio, ali mislim da nije utemeljena.

Petar

pre 8 godina

Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog

Petar

pre 8 godina

Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog

Mitropolit Jovan

pre 8 godina

Pa, ako nije u Skoplju, gde mu je "parkiran" i konj, onda je negde gde živi najstariji narod na Balkanu, a možda i šire, odnosno u Albaniji. Kao najstariji narod verovatno imaju toliko pisanih dokumenata, o svemu i svačemu, pa se nadam da je negde u tim beleškama zapisano i gde je sahranjen Aleksandar Makedonski, kao velika istorijska ličnost. Uostalom, sa stotinak Albanaca, koji će kao svedoci da potvrde kako je Aleksandar makedonski sahranjen "tu i tu", oni mogu i sudski da dokažu tu "istinu". Ne bi bilo prvi put.

nn

pre 8 godina

@realista

kako se prezivao aristotel? ili platon?

kada pocinju da se koriste prezimena na kojim prostorima?

mnogo sam voleo makedonce dok nisu poceli da svojataju alexandra makedonskog i falsifikuju istoriju.

Slavna Makedonija

pre 8 godina

Molim vas ne zaboravite da je Makedonija Grčka, prisustvojemo najvećoj kraći grčke istorije i identiteta, u kojoj i mi imamo udela od '92. kada je Milošević priznao Bivšu Jugoslovensku Republiku Makedoniju pod lažnim imenom Republika Makedonija.
Makedonija je samo jedna i nalazi se na severu Grčke.

Ime i Prezime

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (realista, 5. avgust 2017 20:34)
Pa šta je bio ako ne Grk, vanzemaljac... čoveka podučavao Aristotel, između ostalih, rođen u je Makedoniji, jednoj od mnogih grčkih kneževina, polisa i kraljevina, ima grčko ime... otac mu Grk i majka takođe Grkinja, što je najvažnije sebe je smatrao Grkom... sinom Zevsa, a poklonio se grobu Ahila kad je krenu u Malu Aziju u pohod na Persiju... ma šta ja pričam mora da je Srbin...

Numb

pre 8 godina

Prezime Aleksandra Velikog? Pa slatko sam se nasmejao!Prva prezimena se javljaju u 12. veku,u zapadnim crkvama se počinju voditi od 16. veka, a u Srbiji tek ukazom kneza Aleksandra Karađorđevića 1851.
Doduše, kad je, kod nas, nekoga neznanje i nepoznavanje činjenica sprećilo da ima čvrsto formirano mišljenje o teoriji zavere...

@

pre 8 godina

@realista
I eto sta dobijemo kada neobrazovan covek pise komentare? Koje je prezime Aristotelu, Sokratu, Herodotu? Mislis da su Englezi takvu zaveru smislili, a omaklo im se prezime?
Mnogo vole Grke pa zato...
Ko to tebi kaze da nije bilo prevodioca u komunikaciji sa Persijancima? I reci ti genije, jel bilo prevodioca tokom razgovora Tome i Putina? Kako to!? Putin je Srbin!?!?!! Istoriju koja se uci u osnovnoj skoli nisi savladao ali zato znas da lajes i ucis nekog o "pravoj" istoriji, poznatijoj kao "Srbi pa amebe".

realista

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca

Bože pomozi im...

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
(realista, 5. avgust 2017 20:34)

Jel ovo neka šala ili si ti samo jedan od poklonika Deretićeve sekte (Aleksandar Karanović i Kleopatra Lagić - nebuloze). Kakvo crno prezime u 4.veku pre nove ere. Šta ti misliš da su ljudi u starom veku bili neuki i da nisu znali jezike. Njega su podučavali najblistaviji umovi tog vremena, uključujući Aristotela kao najvećeg od svih. Pa Aleksandar je osnovao najveću biblioteku starog veka u Aleksandriji. Koji Englezi odredili da je on Grk (po starom srpskom običaju, za sve su krivi Englezi). Da nije Srbin možda bio :). Ludilo prisvajanja antičkih istorijskih ličnosti polako počinje da se preliva od komšija iz Makedonije (ne one antičke).

Knjige, braćo moja, knjige, a ne ...

pre 8 godina

(realista, 5. avgust 2017 20:34)
Prijatelju, gledaj manje filmova, a čitaj više knjiga.
Aleksandar se prezivao isto kao njegov otac Filip i majka Olimpija, skoro isto kao Euajnet, koji je bio arhont kada je Aleksandar nasledio presto, a veoma slično kao Parmenion, Ptolomej, Aristarh, Atal i Hekatej.
Govorio je sigurno Staromakedonski i Atički grčki, a pretpostavlja se i takozvani "obični" grčki dijalekt.
Sa obzirom na to da je dosta vremena proveo u Persiji, preuzeo neke Persijske običaje, imao jednu Baktrijsku i dve Persijke supruge, pretpostavlja se da je sa persijancima komunicirao na Persijskom jeziku.

max

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
(realista, 05. avgust 2017 20:34)


da prezivao se karanovic... sve ih je deretic provalio :)

aleksandar makedonski je bio tracanskog porekla a u to doba vecina tracanskih makedonaca je bila helenozovana. prihvatila je grcki jezik, kulturu, religiju

prezime nije imao isto kao sto prezime nisu imali ni rimski carevi ili nasi srednjevekovni vladari. jednostavno prezimena nisu postojala do 15-16 veka nove ere

sa persijancima je komunicirao na grckom i persijskom jer su prevodioci postojali i kod persijanaca i kod grka, a takodje je sam aleksandar ucio persijski jezik

Arch Enemy

pre 8 godina

Meni lično nije ni važno gdje je sahranjen najveći ratnik svih vremena,mnogo sam čitao o njemu i divim se onim što je za veoma kratko vrijeme sa svojim falangama postigao na bojnom polju a da je poživio još bar 10 - ak godina siguran sam da bi se točak istorije zakotrljao u potpuno drugom pravcu,uz Maidenov ,,Alexander the Great" kapa dole za kralja - ratnika!

djuro

pre 8 godina

@Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog
(Petar, 05. avgust 2017 20:37)

da, baš!? Kad su i ko su lideri u prvim redovima? nije nikad bilo , niti će...
Uvijek su volovi orali, a konji zobali... uvijek.. bez obzira što pjesma govori!

Aleksandar

pre 8 godina

Jedna od najvećih misterija u svetskoj istoriji, bilo bi to neprocenjivo otkriće. Istoričar Endrju Majkl Čag je napisao da Aleksandar počiva u Veneciji, u crkvi Svetog Marka. Međutim, tamošnji crkveni velikodostojnici ne dozvoljavaju da se ispita čije je telo koje tamo počiva. Zanimljiva je hipoteza koju je on postavio, ali mislim da nije utemeljena.

Сканк дрогош

pre 8 godina

Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog
(Petar, 05. avgust 2017 20:30)

Зар не мислиш да је неодговорно да се војсковођа излаже таквом ризику, много ће више његових људи погинути у бици ако се деси да командант погине.

Knjigu u šake, gusle u vitrine

pre 8 godina

SRBIN BIO.NAJVECI SRBIN ALEKSANDAR KAKVI GRCI PA POGLEDAJTE IH KAKO IZGLEDAJU KAO BURICI. KOGA SU ONI MOGLI DA OSVOJE REALNO..
(eu, 5. avgust 2017 20:47)

Majstore, današnji Grci nemaju nikakve veze sa antičkim Grcima osim što baštine tu kulturu. Jednostavno, ogroman je to protok vremena (2 i po milenijuma), mnoge su vojske tu prodefilovale, mnogi su se useljavali ili iseljavali, mešanja različitog genetskog materijala je bilo na pretek. Kakva nebuloza, govoriti da je Aleksandar bio Srbin kad naš narod nije ni postojao u 4.veku pre nove ere. A to da Grci nisu mogli da osvajaju teritorije, pa Aleksandrova vojska se uglavnom sastojala od vojnika vazalnih država (tek svaki deseti vojnik je bio Grk) a bili su uspešni zahvaljujući Aleksandrovoj taktičkoj genijalnosti.

Milos

pre 8 godina

Pratio sam ovu materiju dosta, najeminentniji istrazivaci Aleksandra Velikog su sigurni da je sahranjen u blizini Skoplja. Krenuli su da ga sahrane u Pelu (Grcka, gde je i rodjen) ali ih je napala neka vojska kod Skoplja i na "kvarno" su ga sahranili bez nekih obelezja jer su znali da ce biti porazeni od te vojske i nisu hteli da telo padne njima u ruke. Ne mogu da se setim imena sela sada, ali je tamo svakodnevno 20 arheologa i istoricara...tokom cele godine. Nadaju se da nadju te zlatne kocije sa kojima je navodno sahranjen. Svakako vrlo zanimljiva tema.

neutralni felsh

pre 8 godina

Zapisano je da se Aleksandar grčkim jedinicama obraćao uz pomoć prevodioca. Pametnom dosta:)
(joxy, 06. avgust 2017 09:06)

jeste, ni karadjordje nije znao srpski.

istina 011

pre 8 godina

Ačeksandar Makedonski-pogledajte emisiju HRT-a o teorije hrvatskog istoričara ,poprilično iznenađenje i vrlo dobro obrazložena istorija Balkana,Ilira i Aleksandra Karanovića .https://www.youtube.com/watch?v=b6jDfDwhs5M

neutralni felsh

pre 8 godina

Molim vas ne zaboravite da je Makedonija Grčka, prisustvojemo najvećoj kraći grčke istorije i identiteta, u kojoj i mi imamo udela od '92. kada je Milošević priznao Bivšu Jugoslovensku Republiku Makedoniju pod lažnim imenom Republika Makedonija. 
Makedonija je samo jedna i nalazi se na severu Grčke.
(Slavna Makedonija, 06. avgust 2017 00:22)

ne budi veci grk nego grci.

dragaN

pre 8 godina

Makedonski kralj moze biti sahranjen samo u Makedoniji. Moguca lokacija je i Bilazora u centralnoj Makedoniji.
(Dragan, 5. avgust 2017 23:43)

U Makedoniji ili u BJRM?

нисмо антички македонци

pre 8 godina

Како прво вечина македонаца не сматра да имају веза са александар велики, то је покушавала прошла власт да наметне док су крали народ. У то могу да верују будале које сигурно има и код вас који мисле да су небески народ. Друга ствар је то да и македонцима се десила олуја када су од стране ваша браћа грке протерани из својих домова а то је било Солун и околина солуна тј. северна македонија. велики број људи су протерани и убијени. Егејски македонци имају документа за те куће али могу да се врате колико и ови срби који су протерани. тако да ваша цењена браћа нису светци и можете да пронађете на нету шта су све радили македонцима и које коме шта украо.

Diana

pre 8 godina

Aleksandar Veliki nema mesto pocivanja jer nikad nije ni umro. Posle ekspedicije u Egiptu pronasao je ucenja drevnih mudraca o savrsenstvu i dostizanju bozanstva (ovo i jeste bila originalna zamisao pravog Tvorca, da budemo bogovi).

slađa

pre 4 godine

Aleksandar Karanovic Makedonski rodjen je i sahranjen u Vrbi kod Kraljeva. To je zapravo lokalitet Zaklopita Luka iz Povelje Stefana Prvovencanog. Taj zapravo maleni predeo je ugradjen u moje detinjstvo, u moj zivot. Zato svet vidim njegovim očima.Okom. I volim taj potez gde su nekada ljudi Srpskom Moravom otvoreno pristizali i odlazili svojim poslom u nepoznate krajeve. On je Srbin.

Milan Stojcetovic

pre 8 godina

Sve sto se tice Aleksandra Makedonskog pitajte Makedonce i njihovu vlast. Njima to pravo pripada. Oni su njegovi direktni potomci, ma da im to osporavaju Grci.U poslednje vreme cujem da su i Siptari potomci antickih Makedonaca, jer tvrde da je Aleksandar u stvari bio Albanac i direktan predak Sknderbega. To tvrde, jer je ime Skender, turska verzija imena Aleksandar

Dakson

pre 8 godina

Prezimena u to doba nije bilo, ali je bilo kao i uvek porekla. Znalo se ko si, čiji si i odakle si. Dakle, kom bratstvu ili plemenu (misli se na familije) pripada Aleksandar? To nikako da saznamo. Pustite ,,deretiće‘‘ i te priče Tračani, Vendi itd. Kako ja znam za moje poreklo još od pre 2.000 godina, a gomila istoričara ne može da utvrdi ništa valjano za jednog od najvećih vojskovođa sveta.

Tacno

pre 8 godina

Bio sam u Egiptu na letovanju i vodic (egipcanin) nam je rekao da je grob u Aleksandriji ispod nekog naseljenog mesta i da iskopavanja zato ne mogu da pocnu.

boki

pre 8 godina

ako se ovo ovolikp "bore" oko toga gde mu je grobnica,verovatno ima i izmisljenih prica,i verovarno nemaju pojma gde je....zamislote onda koliko su se borili kad je on umro?ili je otrovan,ubijen? cudni su ljudi i nije uopste cudo sto se danas svet raspada.

Danijel

pre 2 godine

Kako to da su svi srbi pa I aleksandar makedonski da je on srbin zvao bi se aleksandar srpski a ne makedonski jbt pa jos malo i allahov poslanik Muhammed ce biti srbin

realista

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca

Milos

pre 8 godina

Pratio sam ovu materiju dosta, najeminentniji istrazivaci Aleksandra Velikog su sigurni da je sahranjen u blizini Skoplja. Krenuli su da ga sahrane u Pelu (Grcka, gde je i rodjen) ali ih je napala neka vojska kod Skoplja i na "kvarno" su ga sahranili bez nekih obelezja jer su znali da ce biti porazeni od te vojske i nisu hteli da telo padne njima u ruke. Ne mogu da se setim imena sela sada, ali je tamo svakodnevno 20 arheologa i istoricara...tokom cele godine. Nadaju se da nadju te zlatne kocije sa kojima je navodno sahranjen. Svakako vrlo zanimljiva tema.

Сканк дрогош

pre 8 godina

Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog
(Petar, 05. avgust 2017 20:30)

Зар не мислиш да је неодговорно да се војсковођа излаже таквом ризику, много ће више његових људи погинути у бици ако се деси да командант погине.

Slavna Makedonija

pre 8 godina

Molim vas ne zaboravite da je Makedonija Grčka, prisustvojemo najvećoj kraći grčke istorije i identiteta, u kojoj i mi imamo udela od '92. kada je Milošević priznao Bivšu Jugoslovensku Republiku Makedoniju pod lažnim imenom Republika Makedonija.
Makedonija je samo jedna i nalazi se na severu Grčke.

istina 011

pre 8 godina

Ačeksandar Makedonski-pogledajte emisiju HRT-a o teorije hrvatskog istoričara ,poprilično iznenađenje i vrlo dobro obrazložena istorija Balkana,Ilira i Aleksandra Karanovića .https://www.youtube.com/watch?v=b6jDfDwhs5M

Petar

pre 8 godina

Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog

nn

pre 8 godina

@realista

kako se prezivao aristotel? ili platon?

kada pocinju da se koriste prezimena na kojim prostorima?

mnogo sam voleo makedonce dok nisu poceli da svojataju alexandra makedonskog i falsifikuju istoriju.

djuro

pre 8 godina

@Nekad su lider nacije ili drzave vodili vojsku u rat u prvim redovima, danasnji politicari to rade iz bunkera i sa licnom strazom..sve heroji jedan do drugog
(Petar, 05. avgust 2017 20:37)

da, baš!? Kad su i ko su lideri u prvim redovima? nije nikad bilo , niti će...
Uvijek su volovi orali, a konji zobali... uvijek.. bez obzira što pjesma govori!

Ime i Prezime

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (realista, 5. avgust 2017 20:34)
Pa šta je bio ako ne Grk, vanzemaljac... čoveka podučavao Aristotel, između ostalih, rođen u je Makedoniji, jednoj od mnogih grčkih kneževina, polisa i kraljevina, ima grčko ime... otac mu Grk i majka takođe Grkinja, što je najvažnije sebe je smatrao Grkom... sinom Zevsa, a poklonio se grobu Ahila kad je krenu u Malu Aziju u pohod na Persiju... ma šta ja pričam mora da je Srbin...

Mitropolit Jovan

pre 8 godina

Pa, ako nije u Skoplju, gde mu je "parkiran" i konj, onda je negde gde živi najstariji narod na Balkanu, a možda i šire, odnosno u Albaniji. Kao najstariji narod verovatno imaju toliko pisanih dokumenata, o svemu i svačemu, pa se nadam da je negde u tim beleškama zapisano i gde je sahranjen Aleksandar Makedonski, kao velika istorijska ličnost. Uostalom, sa stotinak Albanaca, koji će kao svedoci da potvrde kako je Aleksandar makedonski sahranjen "tu i tu", oni mogu i sudski da dokažu tu "istinu". Ne bi bilo prvi put.

Bože pomozi im...

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
(realista, 5. avgust 2017 20:34)

Jel ovo neka šala ili si ti samo jedan od poklonika Deretićeve sekte (Aleksandar Karanović i Kleopatra Lagić - nebuloze). Kakvo crno prezime u 4.veku pre nove ere. Šta ti misliš da su ljudi u starom veku bili neuki i da nisu znali jezike. Njega su podučavali najblistaviji umovi tog vremena, uključujući Aristotela kao najvećeg od svih. Pa Aleksandar je osnovao najveću biblioteku starog veka u Aleksandriji. Koji Englezi odredili da je on Grk (po starom srpskom običaju, za sve su krivi Englezi). Da nije Srbin možda bio :). Ludilo prisvajanja antičkih istorijskih ličnosti polako počinje da se preliva od komšija iz Makedonije (ne one antičke).

Milan Stojcetovic

pre 8 godina

Sve sto se tice Aleksandra Makedonskog pitajte Makedonce i njihovu vlast. Njima to pravo pripada. Oni su njegovi direktni potomci, ma da im to osporavaju Grci.U poslednje vreme cujem da su i Siptari potomci antickih Makedonaca, jer tvrde da je Aleksandar u stvari bio Albanac i direktan predak Sknderbega. To tvrde, jer je ime Skender, turska verzija imena Aleksandar

neutralni felsh

pre 8 godina

Molim vas ne zaboravite da je Makedonija Grčka, prisustvojemo najvećoj kraći grčke istorije i identiteta, u kojoj i mi imamo udela od '92. kada je Milošević priznao Bivšu Jugoslovensku Republiku Makedoniju pod lažnim imenom Republika Makedonija. 
Makedonija je samo jedna i nalazi se na severu Grčke.
(Slavna Makedonija, 06. avgust 2017 00:22)

ne budi veci grk nego grci.

Knjigu u šake, gusle u vitrine

pre 8 godina

SRBIN BIO.NAJVECI SRBIN ALEKSANDAR KAKVI GRCI PA POGLEDAJTE IH KAKO IZGLEDAJU KAO BURICI. KOGA SU ONI MOGLI DA OSVOJE REALNO..
(eu, 5. avgust 2017 20:47)

Majstore, današnji Grci nemaju nikakve veze sa antičkim Grcima osim što baštine tu kulturu. Jednostavno, ogroman je to protok vremena (2 i po milenijuma), mnoge su vojske tu prodefilovale, mnogi su se useljavali ili iseljavali, mešanja različitog genetskog materijala je bilo na pretek. Kakva nebuloza, govoriti da je Aleksandar bio Srbin kad naš narod nije ni postojao u 4.veku pre nove ere. A to da Grci nisu mogli da osvajaju teritorije, pa Aleksandrova vojska se uglavnom sastojala od vojnika vazalnih država (tek svaki deseti vojnik je bio Grk) a bili su uspešni zahvaljujući Aleksandrovoj taktičkoj genijalnosti.

@

pre 8 godina

@realista
I eto sta dobijemo kada neobrazovan covek pise komentare? Koje je prezime Aristotelu, Sokratu, Herodotu? Mislis da su Englezi takvu zaveru smislili, a omaklo im se prezime?
Mnogo vole Grke pa zato...
Ko to tebi kaze da nije bilo prevodioca u komunikaciji sa Persijancima? I reci ti genije, jel bilo prevodioca tokom razgovora Tome i Putina? Kako to!? Putin je Srbin!?!?!! Istoriju koja se uci u osnovnoj skoli nisi savladao ali zato znas da lajes i ucis nekog o "pravoj" istoriji, poznatijoj kao "Srbi pa amebe".

max

pre 8 godina

niko je ni nece posetiti jel ne daju englezi,oni su smislili da je aleksandar grk i da to sve ima sa grckom!kako tolko poznat covek a ne znamu se prezime?koji je jezik pricao?kad je komunicirao sa persijancima nije bilo prevodioca
(realista, 05. avgust 2017 20:34)


da prezivao se karanovic... sve ih je deretic provalio :)

aleksandar makedonski je bio tracanskog porekla a u to doba vecina tracanskih makedonaca je bila helenozovana. prihvatila je grcki jezik, kulturu, religiju

prezime nije imao isto kao sto prezime nisu imali ni rimski carevi ili nasi srednjevekovni vladari. jednostavno prezimena nisu postojala do 15-16 veka nove ere

sa persijancima je komunicirao na grckom i persijskom jer su prevodioci postojali i kod persijanaca i kod grka, a takodje je sam aleksandar ucio persijski jezik

Knjige, braćo moja, knjige, a ne ...

pre 8 godina

(realista, 5. avgust 2017 20:34)
Prijatelju, gledaj manje filmova, a čitaj više knjiga.
Aleksandar se prezivao isto kao njegov otac Filip i majka Olimpija, skoro isto kao Euajnet, koji je bio arhont kada je Aleksandar nasledio presto, a veoma slično kao Parmenion, Ptolomej, Aristarh, Atal i Hekatej.
Govorio je sigurno Staromakedonski i Atički grčki, a pretpostavlja se i takozvani "obični" grčki dijalekt.
Sa obzirom na to da je dosta vremena proveo u Persiji, preuzeo neke Persijske običaje, imao jednu Baktrijsku i dve Persijke supruge, pretpostavlja se da je sa persijancima komunicirao na Persijskom jeziku.

Aleksandar

pre 8 godina

Jedna od najvećih misterija u svetskoj istoriji, bilo bi to neprocenjivo otkriće. Istoričar Endrju Majkl Čag je napisao da Aleksandar počiva u Veneciji, u crkvi Svetog Marka. Međutim, tamošnji crkveni velikodostojnici ne dozvoljavaju da se ispita čije je telo koje tamo počiva. Zanimljiva je hipoteza koju je on postavio, ali mislim da nije utemeljena.

Numb

pre 8 godina

Prezime Aleksandra Velikog? Pa slatko sam se nasmejao!Prva prezimena se javljaju u 12. veku,u zapadnim crkvama se počinju voditi od 16. veka, a u Srbiji tek ukazom kneza Aleksandra Karađorđevića 1851.
Doduše, kad je, kod nas, nekoga neznanje i nepoznavanje činjenica sprećilo da ima čvrsto formirano mišljenje o teoriji zavere...

Arch Enemy

pre 8 godina

Meni lično nije ni važno gdje je sahranjen najveći ratnik svih vremena,mnogo sam čitao o njemu i divim se onim što je za veoma kratko vrijeme sa svojim falangama postigao na bojnom polju a da je poživio još bar 10 - ak godina siguran sam da bi se točak istorije zakotrljao u potpuno drugom pravcu,uz Maidenov ,,Alexander the Great" kapa dole za kralja - ratnika!

slađa

pre 4 godine

Aleksandar Karanovic Makedonski rodjen je i sahranjen u Vrbi kod Kraljeva. To je zapravo lokalitet Zaklopita Luka iz Povelje Stefana Prvovencanog. Taj zapravo maleni predeo je ugradjen u moje detinjstvo, u moj zivot. Zato svet vidim njegovim očima.Okom. I volim taj potez gde su nekada ljudi Srpskom Moravom otvoreno pristizali i odlazili svojim poslom u nepoznate krajeve. On je Srbin.

Danijel

pre 2 godine

Kako to da su svi srbi pa I aleksandar makedonski da je on srbin zvao bi se aleksandar srpski a ne makedonski jbt pa jos malo i allahov poslanik Muhammed ce biti srbin

Dakson

pre 8 godina

Prezimena u to doba nije bilo, ali je bilo kao i uvek porekla. Znalo se ko si, čiji si i odakle si. Dakle, kom bratstvu ili plemenu (misli se na familije) pripada Aleksandar? To nikako da saznamo. Pustite ,,deretiće‘‘ i te priče Tračani, Vendi itd. Kako ja znam za moje poreklo još od pre 2.000 godina, a gomila istoričara ne može da utvrdi ništa valjano za jednog od najvećih vojskovođa sveta.

Diana

pre 8 godina

Aleksandar Veliki nema mesto pocivanja jer nikad nije ni umro. Posle ekspedicije u Egiptu pronasao je ucenja drevnih mudraca o savrsenstvu i dostizanju bozanstva (ovo i jeste bila originalna zamisao pravog Tvorca, da budemo bogovi).

dragaN

pre 8 godina

Makedonski kralj moze biti sahranjen samo u Makedoniji. Moguca lokacija je i Bilazora u centralnoj Makedoniji.
(Dragan, 5. avgust 2017 23:43)

U Makedoniji ili u BJRM?

нисмо антички македонци

pre 8 godina

Како прво вечина македонаца не сматра да имају веза са александар велики, то је покушавала прошла власт да наметне док су крали народ. У то могу да верују будале које сигурно има и код вас који мисле да су небески народ. Друга ствар је то да и македонцима се десила олуја када су од стране ваша браћа грке протерани из својих домова а то је било Солун и околина солуна тј. северна македонија. велики број људи су протерани и убијени. Егејски македонци имају документа за те куће али могу да се врате колико и ови срби који су протерани. тако да ваша цењена браћа нису светци и можете да пронађете на нету шта су све радили македонцима и које коме шта украо.

Tacno

pre 8 godina

Bio sam u Egiptu na letovanju i vodic (egipcanin) nam je rekao da je grob u Aleksandriji ispod nekog naseljenog mesta i da iskopavanja zato ne mogu da pocnu.

neutralni felsh

pre 8 godina

Zapisano je da se Aleksandar grčkim jedinicama obraćao uz pomoć prevodioca. Pametnom dosta:)
(joxy, 06. avgust 2017 09:06)

jeste, ni karadjordje nije znao srpski.

boki

pre 8 godina

ako se ovo ovolikp "bore" oko toga gde mu je grobnica,verovatno ima i izmisljenih prica,i verovarno nemaju pojma gde je....zamislote onda koliko su se borili kad je on umro?ili je otrovan,ubijen? cudni su ljudi i nije uopste cudo sto se danas svet raspada.