Aktuelno

Četvrtak, 06.10.2016.

14:28

Čovek koji je ispred Hitlera lupio šakom o sto

Izvor: express.hr

Èovek koji je ispred Hitlera lupio šakom o sto IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

nataly_lux

pre 9 godina

(Omarska-Jelicka, 7. oktobar 2016 12:38)

Bravo za komentar. Malo ljudi zna za te podatke. Na zalost, partizani ,ni krivi ni duzni su dobili pobedu u ruke.

neutralni felsh

pre 9 godina

Vidite kako su Hitlerovi ljudi bili dobri, a Rusi zli. He, he.
(Zoran, 06. oktobar 2016 17:42)


ne vidimo, jer treba da govorimo o nivoima sagledavanja ljudi bez puke i naivne karakteroloske podele na dobre i zle.

neutralni felsh

pre 9 godina

za koju godinu cemo citati kako su nemci I hitler ustvari bili veliki humanisti. A Rusi ce naravno dobiti ulogu negativaca sto im se I uovom tekstu vec namece. Ne kazem da je sve bilo crno I belo ali je vise nego ocigledna namera ovakvih tekstova.
(Dusan, 07. oktobar 2016 09:08)


ne plasi se, nece niko da dira centralu.

Omarska-Jelicka

pre 9 godina

mile dodik *
Nije Hitler ni napao Jugoslaviju nego izresetao bombama i preuzeo vlast u nemacke ruke uz pomoc domacih kolaboratera . Nesto posebno hrabar narod u Jugoslaviji nije bio jer i onda su velike sile odlucivale ko ce pobediti kao npr danas u Siriji ili juce u BiH . Velika Britanija je morala dati kompenzaciju SSSR-u,izabrani su partizani kao pobednici i oni su uzivali u svojoj "slavi" do kraja zivota iako su vecinom sami sebe branili. U Sloveniji,Hrvatskoj,CG,velikim delom Srbije ,MK skoro da i nije bilo rata osim zadnje dve sedmice u Bosni je bilo manjih ofanzivica samo u podrucjima gde su se partizani skrivali .

Dusan

pre 9 godina

Tako to pocinje prvo sa romansiranim biografijama...a za koju godinu cemo citati kako su nemci I hitler ustvari bili veliki humanisti. A Rusi ce naravno dobiti ulogu negativaca sto im se I uovom tekstu vec namece. Ne kazem da je sve bilo crno I belo ali je vise nego ocigledna namera ovakvih tekstova.

VećNekoVreme

pre 9 godina

(gilgames, 06. oktobar 2016 20:16), da! Tako se predstavljaju zločini iz Drugog Sv. Rata - Hitler je kriv! Hitler je kriv što su milioni ubijeni!

@@@

pre 9 godina

@Trovach
Bas suprotno. Da je Hitler slusao svoje generale izgubio bi rat jos na pocetku. On je sve radio na osnovu nekog svog osecaja. Poljsku je napao tako sto je zapadnu granicu ostavio skoro nebranjenu. Da su Francuzi i Englezi napali, Nemacku ne bi imao ko da brani i rat bi bio gotov. Kada je napao SSSR, opet je radio kako on zeli i tako osvojio teritoriju od nekoliko miliona km2. Osvajanje Francuske je opet bilo rezultat njegovog kockanja i prolaska kroz Ardene. Imao je sjajne generale ali je ipak uspehe postizao zahvaljujuci svom kockanju i rizikovanju. Zeznulo ga je samo to sto je Staljin bio jos ludji od njega i uopste nije razmisljao o predaji uprkos ogromnim gubicima. Branio je svaki metar teritorije, a imao je fanaticne vojnike koji su bukvalno ginuli za svaki pedalj zemlje. Na to Hitler nije bio spreman. Da je slusao generale od pocetka, ne bi rizikovao i nikad nista ne bi osvojio. On je ratovao po principu brzog napada i brze pobede. To u SSSR-u nije uspelo, a generali su ti koji nisu uspeli da pobede u dugom iscrpljujucem ratu na sve ili nista.

John

pre 9 godina

"(zašto to saveznici nisu iskoristi i završili rat za 48h je druga priča, ali to nećete videti an Diskovery)"

(roadrunner, 6. oktobar 2016 19:39)

Vrlo jednostavno - bili su slabiji. Amerika je u rat ušla tek 2 godine kasnije. Francuska? Godinu dana kasnije, Nemcima je bilo potrebno tek nešto više od mesec dana da iz skroz razbucaju. Ukratko - sa čim da ih napadnu? I Francuzi i Britanci se nisu pripremali za ofanzivni rat, za razliku od Nemačke. Francuzi se oslanjali na Mažino liniju i nisu hteli da slušaju De Gola koji je bio glas razuma (a Nemci je posle elegantno zaobišli). Osim toga, Nemci su sa druge strane imali Zigfridovu liniju, koja je, objektivno, bila jača od Mažino. Ako su verovali da je Mažino neprobojna, svakako su to smatrali i za namačku liniju.

Uzgred, još veće snage su Nemci angažovali za napad na SSSR. Sledeći tvoju logiku ispada da '41 na Atlantskom bedemu nije bilo ama baš nikog i da su saveznici i ti mogli da završe rat za 48h (ali to nećete videti na Discovery)

mile dodik

pre 9 godina

Hitleru je bila najveca greska napad na ex Jugoslaviju.Napao je hrabar i ponosan narod koji zna da se brani,time zarobio nekoliko brigada ili sta vec.Da nije bilo exYU Hitler bi munjevito dosao do ALJASKE.Jos bi pomenuo mudrog i plemenitog vodju,kao i hrabre i disciplinovane ravogorce.Uf zaboravih plemenite domobrane i urbane baliste.

Trovach

pre 9 godina

Za operaciju Mars sam sasvim slucajno saznao pre oko pola godine. Pre toga, malo mi je bilo cudno sto se Valter Model pominje kao majstor odbrambenog rata, a nigde nisam nalazio podatke o njegovim uspesima. Nije ni cudo posto su Sovjeti dugo tajili ovaj fijasko koji je predvodio, kasnije, proslavljeni Georgij Zukov.

roadrunner

pre 9 godina

"Да је Хитлер слушао генерале уместо сопствену параноју, Немачка би била победник тог рата"

Po Diskovery channel istoriji da, za sve je kriv Hilter...da niste možda primetili i u ovom tekstu da je taj navodno viteški general ostao uz naciste do SAMOG kraja rata. Ono, kao nije mu palo na pamet da da ostavku neke 1939, 1941...

A inače da su slušani generali, a išlao na Hilterovo kockanje na sve ili ništa, ne bi bilo NIŠTA o velikih uspeha nacista a kamoli pobede u ratu. Samo jednom i kockar počne da gubi. Kocka je bio i ulazak u Rajnsku oblast, i ulazak u Austriju, i ulazak u Čehoslovačku, i rat sa Poljkom gde je da čuva granicu na zapadu ostalo svega par divizija (zašto to saveznici nisu iskoristi i završili rat za 48h je druga priča, ali to nećete videti an Diskovery), kocka je bio i prolazak kroz Ardene 1940, kocka i dosta sreće je bilo u mnogim odlukama na istočnom frontu (da ne nabrajam, za to bi trebalo malo više da pročitate nego se gleda Discovery), ali jednom i kockar krene da gubi...Da se išlo na "razumne" predloge (većine, ne svih generala), ne bi ni nastao Rajh a kamoli odneo neke neočekivane pobede.

Djansr

pre 9 godina

Mislim da mu je Hitler oprostio jer je morao, gubio je rat i nije imao puno opcija, još manje mu je trebalo da ubije generala koji je mnogo mogao u odbrani Nemačke.

neutralni felsh

pre 9 godina

Taj moralni, hrabri covek, taj primer vojnika i heroja je komandovao trupama koje su pobile nezamisliv broj civila, a dobar deo poslale u konc. logore. Ta gromada se mesec dana pre ulaska Rusa u Berlin setio da bi bilo dobro predati se, ali je dok su pobedjivali slepo slusao Hitlera, uredno mu salutirao i drzao Firerovu sliku uvek uz sebe. Naknadna savest je strasno cudna stvar.
(aha, 06. oktobar 2016 14:56)


naknadna pamet je jos cudnija stvar.
od francuske preko rusije i pruske, fon sauken je uglavnom komandovao jedinicama u prvim borbenim linijama, da li invazionim da li odbrambenim. nikakve direktne komandne veze nije imao sa okupacionim snagama koje su vrsile zlocine i masovne deportacije: one su stupale kad pravi junaci odjure napred u sledece bitke. zapazas da tekst opisuje njegov zgadjen i prezriv izraz lica prema fireru. verovatno je covek tokom povlacenja video kakve su zlocine i opsti rusvaj napravile okupacione snage, ss i gaulajteru. tad je najzad i mogao videti za sta su se vojnici borili i krvarili tolike godine.
rec je o dokazano casnom visokom oficiru, predstavniku stare pruske skole discipline u sluzbi i odanosti lancu komandovanja, koji je do vojnih unapredjenja dosao uspesnim bitkama a ne kolicinom deportovanih jevreja i streljanih "neprijatelja poretka". zato je i bio ugledan u vrhu, i niko nije smeo rec da mu kaze.
slican slucaj je hajnc fon guderijan, idejni tvorac i realizator blickriga, koji se takodje nije libio da hitleru kaze sta misli. zato je pola rata proveo van fronta i generalstaba, da uticajem ne bi kvario firerovu harizmu.

neutralni felsh

pre 9 godina

Moje misljenje je da je dobro sto Hitler nije imao vise ovakvih ljudi oko sebe. Zamislimo da je uspeo neki od atentata, pa komandu preuzeo neko ko bi efikasnije vodio rat. Mozda bi jos duze trajao i sa jos vecim brojem zrtava. Ovako, kaplar je umislio da je veci strateg od iskusnih generala, oni nisu smeli da mu se suprotstave, pa su uludo gubili citave armije (sto je dobro).
(Trovach, 06. oktobar 2016 16:35)


da!
rezimirano, poucen sa nekoliko velikih poraza kad se petljao u vojnicka posla (narocito posle fijaska tokom "operacije mars", teskog krvavog poraza na sredini fronta, koji je ostao u senci staljingradske pobede na jugu) staljin je tokom rata sve vise slusao svoje generale.
kod hitlera je bilo sve suprotno, opijen uspesima generalstaba, hitler je sve vise poceo da se igra strategije i petlja u konstelaciju jedinica na terenu. uz skromnije resurse i bitku na dva fronta (istok i zapad), nemacka je morala da potone u poraz.

рас

pre 9 godina

Лепо људи кажу,"громада" од генерала је ћутала до марта 45.Ово невешто
"прање" немачких генерала може да прође у Загребу,Софији...али Београду
тешко.Колико су те "кухиње" смрдљиве,показује нови хрватски филм о
Јасеновцу,по ком су тамо комунисти убијали комунисте,48.

Trovach

pre 9 godina

Moje misljenje je da je dobro sto Hitler nije imao vise ovakvih ljudi oko sebe. Zamislimo da je uspeo neki od atentata, pa komandu preuzeo neko ko bi efikasnije vodio rat. Mozda bi jos duze trajao i sa jos vecim brojem zrtava. Ovako, kaplar je umislio da je veci strateg od iskusnih generala, oni nisu smeli da mu se suprotstave, pa su uludo gubili citave armije (sto je dobro).

Kad porastem biću kengur

pre 9 godina

Rata će moralo biti tad. To su hteli Nemci, Englezi, Ameri, Japanci, čak i Rusi. Nisu oni hteli Hitlera ubiti što je ubijao Jevreje i sve ostale, nego zato što je gubio rat koji su mogli dobiti u nekom trenutku. Naravno, ne osvajanjem celog sveta, već strateških delova koji su im bili potrebni zbog sirovina i Lebensrauma.

Kao što rata mora biti i sad. Situacija u celom svetu je na ivici, samo je pitanje koji novi Princip će iskru zapaliti a Tramp, Putin, Kim Jong ili ko već uvesti svet u apokalipsu. Čak mi kao najnevažniji šraf u toj priči stoji Tramp. Nađu budalu koja će ga skinuti i kreće odmazda Amerike...

Bojan

pre 9 godina

Pocinjem da sumnjam u celu pricu o drugom svetskom ratu, nacistima, Hitleru, Holokaustu i svemu sto su nas ucili oni koji su pobedili u tom ratu. Tacnije, ne verujem vise u zvanicna tumacenja. Verujem u ono do cega dodjem sam, sopstvenim iskustvom i istrazivanjem.

шеки

pre 9 godina

Да је Хитлер слушао генерале уместо сопствену параноју, Немачка би била победник тог рата...

sah 88

pre 9 godina

Hahaha kakva " hrabrost " lupio sakom o sto Hitleru u martu 1945 kada se sve raspadalo u trecem rajhu?! Ako je bio toliko hrabar sto se ne suprostavi i ne lupi sako o sto 1937, 1938 kada su se pripremali za ogroman rat?! 1939 kada su krenuli u rat?! 1940, 1941 kada su pobedjivali?! 1942, 1943 kada su poceli da gube?????!!!!!!!!

sah 88

pre 9 godina

Hahaha kakva " hrabrost " lupio sakom o sto Hitleru u martu 1945 kada se sve raspadalo u trecem rajhu?! Ako je bio toliko hrabar sto se ne suprostavi i ne lupi sako o sto 1937, 1938 kada su se pripremali za ogroman rat?! 1939 kada su krenuli u rat?! 1940, 1941 kada su pobedjivali?! 1942, 1943 kada su poceli da gube?????!!!!!!!!

aha

pre 9 godina

Taj moralni, hrabri covek, taj primer vojnika i heroja je komandovao trupama koje su pobile nezamisliv broj civila, a dobar deo poslale u konc. logore. Ta gromada se mesec dana pre ulaska Rusa u Berlin setio da bi bilo dobro predati se, ali je dok su pobedjivali slepo slusao Hitlera, uredno mu salutirao i drzao Firerovu sliku uvek uz sebe. Naknadna savest je strasno cudna stvar.

aha

pre 9 godina

Taj moralni, hrabri covek, taj primer vojnika i heroja je komandovao trupama koje su pobile nezamisliv broj civila, a dobar deo poslale u konc. logore. Ta gromada se mesec dana pre ulaska Rusa u Berlin setio da bi bilo dobro predati se, ali je dok su pobedjivali slepo slusao Hitlera, uredno mu salutirao i drzao Firerovu sliku uvek uz sebe. Naknadna savest je strasno cudna stvar.

sah 88

pre 9 godina

Hahaha kakva " hrabrost " lupio sakom o sto Hitleru u martu 1945 kada se sve raspadalo u trecem rajhu?! Ako je bio toliko hrabar sto se ne suprostavi i ne lupi sako o sto 1937, 1938 kada su se pripremali za ogroman rat?! 1939 kada su krenuli u rat?! 1940, 1941 kada su pobedjivali?! 1942, 1943 kada su poceli da gube?????!!!!!!!!

sah 88

pre 9 godina

Hahaha kakva " hrabrost " lupio sakom o sto Hitleru u martu 1945 kada se sve raspadalo u trecem rajhu?! Ako je bio toliko hrabar sto se ne suprostavi i ne lupi sako o sto 1937, 1938 kada su se pripremali za ogroman rat?! 1939 kada su krenuli u rat?! 1940, 1941 kada su pobedjivali?! 1942, 1943 kada su poceli da gube?????!!!!!!!!

шеки

pre 9 godina

Да је Хитлер слушао генерале уместо сопствену параноју, Немачка би била победник тог рата...

Trovach

pre 9 godina

Moje misljenje je da je dobro sto Hitler nije imao vise ovakvih ljudi oko sebe. Zamislimo da je uspeo neki od atentata, pa komandu preuzeo neko ko bi efikasnije vodio rat. Mozda bi jos duze trajao i sa jos vecim brojem zrtava. Ovako, kaplar je umislio da je veci strateg od iskusnih generala, oni nisu smeli da mu se suprotstave, pa su uludo gubili citave armije (sto je dobro).

рас

pre 9 godina

Лепо људи кажу,"громада" од генерала је ћутала до марта 45.Ово невешто
"прање" немачких генерала може да прође у Загребу,Софији...али Београду
тешко.Колико су те "кухиње" смрдљиве,показује нови хрватски филм о
Јасеновцу,по ком су тамо комунисти убијали комунисте,48.

Kad porastem biću kengur

pre 9 godina

Rata će moralo biti tad. To su hteli Nemci, Englezi, Ameri, Japanci, čak i Rusi. Nisu oni hteli Hitlera ubiti što je ubijao Jevreje i sve ostale, nego zato što je gubio rat koji su mogli dobiti u nekom trenutku. Naravno, ne osvajanjem celog sveta, već strateških delova koji su im bili potrebni zbog sirovina i Lebensrauma.

Kao što rata mora biti i sad. Situacija u celom svetu je na ivici, samo je pitanje koji novi Princip će iskru zapaliti a Tramp, Putin, Kim Jong ili ko već uvesti svet u apokalipsu. Čak mi kao najnevažniji šraf u toj priči stoji Tramp. Nađu budalu koja će ga skinuti i kreće odmazda Amerike...

roadrunner

pre 9 godina

"Да је Хитлер слушао генерале уместо сопствену параноју, Немачка би била победник тог рата"

Po Diskovery channel istoriji da, za sve je kriv Hilter...da niste možda primetili i u ovom tekstu da je taj navodno viteški general ostao uz naciste do SAMOG kraja rata. Ono, kao nije mu palo na pamet da da ostavku neke 1939, 1941...

A inače da su slušani generali, a išlao na Hilterovo kockanje na sve ili ništa, ne bi bilo NIŠTA o velikih uspeha nacista a kamoli pobede u ratu. Samo jednom i kockar počne da gubi. Kocka je bio i ulazak u Rajnsku oblast, i ulazak u Austriju, i ulazak u Čehoslovačku, i rat sa Poljkom gde je da čuva granicu na zapadu ostalo svega par divizija (zašto to saveznici nisu iskoristi i završili rat za 48h je druga priča, ali to nećete videti an Diskovery), kocka je bio i prolazak kroz Ardene 1940, kocka i dosta sreće je bilo u mnogim odlukama na istočnom frontu (da ne nabrajam, za to bi trebalo malo više da pročitate nego se gleda Discovery), ali jednom i kockar krene da gubi...Da se išlo na "razumne" predloge (većine, ne svih generala), ne bi ni nastao Rajh a kamoli odneo neke neočekivane pobede.

Djansr

pre 9 godina

Mislim da mu je Hitler oprostio jer je morao, gubio je rat i nije imao puno opcija, još manje mu je trebalo da ubije generala koji je mnogo mogao u odbrani Nemačke.

neutralni felsh

pre 9 godina

Moje misljenje je da je dobro sto Hitler nije imao vise ovakvih ljudi oko sebe. Zamislimo da je uspeo neki od atentata, pa komandu preuzeo neko ko bi efikasnije vodio rat. Mozda bi jos duze trajao i sa jos vecim brojem zrtava. Ovako, kaplar je umislio da je veci strateg od iskusnih generala, oni nisu smeli da mu se suprotstave, pa su uludo gubili citave armije (sto je dobro).
(Trovach, 06. oktobar 2016 16:35)


da!
rezimirano, poucen sa nekoliko velikih poraza kad se petljao u vojnicka posla (narocito posle fijaska tokom "operacije mars", teskog krvavog poraza na sredini fronta, koji je ostao u senci staljingradske pobede na jugu) staljin je tokom rata sve vise slusao svoje generale.
kod hitlera je bilo sve suprotno, opijen uspesima generalstaba, hitler je sve vise poceo da se igra strategije i petlja u konstelaciju jedinica na terenu. uz skromnije resurse i bitku na dva fronta (istok i zapad), nemacka je morala da potone u poraz.

Bojan

pre 9 godina

Pocinjem da sumnjam u celu pricu o drugom svetskom ratu, nacistima, Hitleru, Holokaustu i svemu sto su nas ucili oni koji su pobedili u tom ratu. Tacnije, ne verujem vise u zvanicna tumacenja. Verujem u ono do cega dodjem sam, sopstvenim iskustvom i istrazivanjem.

John

pre 9 godina

"(zašto to saveznici nisu iskoristi i završili rat za 48h je druga priča, ali to nećete videti an Diskovery)"

(roadrunner, 6. oktobar 2016 19:39)

Vrlo jednostavno - bili su slabiji. Amerika je u rat ušla tek 2 godine kasnije. Francuska? Godinu dana kasnije, Nemcima je bilo potrebno tek nešto više od mesec dana da iz skroz razbucaju. Ukratko - sa čim da ih napadnu? I Francuzi i Britanci se nisu pripremali za ofanzivni rat, za razliku od Nemačke. Francuzi se oslanjali na Mažino liniju i nisu hteli da slušaju De Gola koji je bio glas razuma (a Nemci je posle elegantno zaobišli). Osim toga, Nemci su sa druge strane imali Zigfridovu liniju, koja je, objektivno, bila jača od Mažino. Ako su verovali da je Mažino neprobojna, svakako su to smatrali i za namačku liniju.

Uzgred, još veće snage su Nemci angažovali za napad na SSSR. Sledeći tvoju logiku ispada da '41 na Atlantskom bedemu nije bilo ama baš nikog i da su saveznici i ti mogli da završe rat za 48h (ali to nećete videti na Discovery)

neutralni felsh

pre 9 godina

Taj moralni, hrabri covek, taj primer vojnika i heroja je komandovao trupama koje su pobile nezamisliv broj civila, a dobar deo poslale u konc. logore. Ta gromada se mesec dana pre ulaska Rusa u Berlin setio da bi bilo dobro predati se, ali je dok su pobedjivali slepo slusao Hitlera, uredno mu salutirao i drzao Firerovu sliku uvek uz sebe. Naknadna savest je strasno cudna stvar.
(aha, 06. oktobar 2016 14:56)


naknadna pamet je jos cudnija stvar.
od francuske preko rusije i pruske, fon sauken je uglavnom komandovao jedinicama u prvim borbenim linijama, da li invazionim da li odbrambenim. nikakve direktne komandne veze nije imao sa okupacionim snagama koje su vrsile zlocine i masovne deportacije: one su stupale kad pravi junaci odjure napred u sledece bitke. zapazas da tekst opisuje njegov zgadjen i prezriv izraz lica prema fireru. verovatno je covek tokom povlacenja video kakve su zlocine i opsti rusvaj napravile okupacione snage, ss i gaulajteru. tad je najzad i mogao videti za sta su se vojnici borili i krvarili tolike godine.
rec je o dokazano casnom visokom oficiru, predstavniku stare pruske skole discipline u sluzbi i odanosti lancu komandovanja, koji je do vojnih unapredjenja dosao uspesnim bitkama a ne kolicinom deportovanih jevreja i streljanih "neprijatelja poretka". zato je i bio ugledan u vrhu, i niko nije smeo rec da mu kaze.
slican slucaj je hajnc fon guderijan, idejni tvorac i realizator blickriga, koji se takodje nije libio da hitleru kaze sta misli. zato je pola rata proveo van fronta i generalstaba, da uticajem ne bi kvario firerovu harizmu.

@@@

pre 9 godina

@Trovach
Bas suprotno. Da je Hitler slusao svoje generale izgubio bi rat jos na pocetku. On je sve radio na osnovu nekog svog osecaja. Poljsku je napao tako sto je zapadnu granicu ostavio skoro nebranjenu. Da su Francuzi i Englezi napali, Nemacku ne bi imao ko da brani i rat bi bio gotov. Kada je napao SSSR, opet je radio kako on zeli i tako osvojio teritoriju od nekoliko miliona km2. Osvajanje Francuske je opet bilo rezultat njegovog kockanja i prolaska kroz Ardene. Imao je sjajne generale ali je ipak uspehe postizao zahvaljujuci svom kockanju i rizikovanju. Zeznulo ga je samo to sto je Staljin bio jos ludji od njega i uopste nije razmisljao o predaji uprkos ogromnim gubicima. Branio je svaki metar teritorije, a imao je fanaticne vojnike koji su bukvalno ginuli za svaki pedalj zemlje. Na to Hitler nije bio spreman. Da je slusao generale od pocetka, ne bi rizikovao i nikad nista ne bi osvojio. On je ratovao po principu brzog napada i brze pobede. To u SSSR-u nije uspelo, a generali su ti koji nisu uspeli da pobede u dugom iscrpljujucem ratu na sve ili nista.

Trovach

pre 9 godina

Za operaciju Mars sam sasvim slucajno saznao pre oko pola godine. Pre toga, malo mi je bilo cudno sto se Valter Model pominje kao majstor odbrambenog rata, a nigde nisam nalazio podatke o njegovim uspesima. Nije ni cudo posto su Sovjeti dugo tajili ovaj fijasko koji je predvodio, kasnije, proslavljeni Georgij Zukov.

VećNekoVreme

pre 9 godina

(gilgames, 06. oktobar 2016 20:16), da! Tako se predstavljaju zločini iz Drugog Sv. Rata - Hitler je kriv! Hitler je kriv što su milioni ubijeni!

neutralni felsh

pre 9 godina

za koju godinu cemo citati kako su nemci I hitler ustvari bili veliki humanisti. A Rusi ce naravno dobiti ulogu negativaca sto im se I uovom tekstu vec namece. Ne kazem da je sve bilo crno I belo ali je vise nego ocigledna namera ovakvih tekstova.
(Dusan, 07. oktobar 2016 09:08)


ne plasi se, nece niko da dira centralu.

Dusan

pre 9 godina

Tako to pocinje prvo sa romansiranim biografijama...a za koju godinu cemo citati kako su nemci I hitler ustvari bili veliki humanisti. A Rusi ce naravno dobiti ulogu negativaca sto im se I uovom tekstu vec namece. Ne kazem da je sve bilo crno I belo ali je vise nego ocigledna namera ovakvih tekstova.

neutralni felsh

pre 9 godina

Vidite kako su Hitlerovi ljudi bili dobri, a Rusi zli. He, he.
(Zoran, 06. oktobar 2016 17:42)


ne vidimo, jer treba da govorimo o nivoima sagledavanja ljudi bez puke i naivne karakteroloske podele na dobre i zle.

Omarska-Jelicka

pre 9 godina

mile dodik *
Nije Hitler ni napao Jugoslaviju nego izresetao bombama i preuzeo vlast u nemacke ruke uz pomoc domacih kolaboratera . Nesto posebno hrabar narod u Jugoslaviji nije bio jer i onda su velike sile odlucivale ko ce pobediti kao npr danas u Siriji ili juce u BiH . Velika Britanija je morala dati kompenzaciju SSSR-u,izabrani su partizani kao pobednici i oni su uzivali u svojoj "slavi" do kraja zivota iako su vecinom sami sebe branili. U Sloveniji,Hrvatskoj,CG,velikim delom Srbije ,MK skoro da i nije bilo rata osim zadnje dve sedmice u Bosni je bilo manjih ofanzivica samo u podrucjima gde su se partizani skrivali .

mile dodik

pre 9 godina

Hitleru je bila najveca greska napad na ex Jugoslaviju.Napao je hrabar i ponosan narod koji zna da se brani,time zarobio nekoliko brigada ili sta vec.Da nije bilo exYU Hitler bi munjevito dosao do ALJASKE.Jos bi pomenuo mudrog i plemenitog vodju,kao i hrabre i disciplinovane ravogorce.Uf zaboravih plemenite domobrane i urbane baliste.

nataly_lux

pre 9 godina

(Omarska-Jelicka, 7. oktobar 2016 12:38)

Bravo za komentar. Malo ljudi zna za te podatke. Na zalost, partizani ,ni krivi ni duzni su dobili pobedu u ruke.

Bojan

pre 9 godina

Pocinjem da sumnjam u celu pricu o drugom svetskom ratu, nacistima, Hitleru, Holokaustu i svemu sto su nas ucili oni koji su pobedili u tom ratu. Tacnije, ne verujem vise u zvanicna tumacenja. Verujem u ono do cega dodjem sam, sopstvenim iskustvom i istrazivanjem.

Kad porastem biću kengur

pre 9 godina

Rata će moralo biti tad. To su hteli Nemci, Englezi, Ameri, Japanci, čak i Rusi. Nisu oni hteli Hitlera ubiti što je ubijao Jevreje i sve ostale, nego zato što je gubio rat koji su mogli dobiti u nekom trenutku. Naravno, ne osvajanjem celog sveta, već strateških delova koji su im bili potrebni zbog sirovina i Lebensrauma.

Kao što rata mora biti i sad. Situacija u celom svetu je na ivici, samo je pitanje koji novi Princip će iskru zapaliti a Tramp, Putin, Kim Jong ili ko već uvesti svet u apokalipsu. Čak mi kao najnevažniji šraf u toj priči stoji Tramp. Nađu budalu koja će ga skinuti i kreće odmazda Amerike...

aha

pre 9 godina

Taj moralni, hrabri covek, taj primer vojnika i heroja je komandovao trupama koje su pobile nezamisliv broj civila, a dobar deo poslale u konc. logore. Ta gromada se mesec dana pre ulaska Rusa u Berlin setio da bi bilo dobro predati se, ali je dok su pobedjivali slepo slusao Hitlera, uredno mu salutirao i drzao Firerovu sliku uvek uz sebe. Naknadna savest je strasno cudna stvar.

sah 88

pre 9 godina

Hahaha kakva " hrabrost " lupio sakom o sto Hitleru u martu 1945 kada se sve raspadalo u trecem rajhu?! Ako je bio toliko hrabar sto se ne suprostavi i ne lupi sako o sto 1937, 1938 kada su se pripremali za ogroman rat?! 1939 kada su krenuli u rat?! 1940, 1941 kada su pobedjivali?! 1942, 1943 kada su poceli da gube?????!!!!!!!!

sah 88

pre 9 godina

Hahaha kakva " hrabrost " lupio sakom o sto Hitleru u martu 1945 kada se sve raspadalo u trecem rajhu?! Ako je bio toliko hrabar sto se ne suprostavi i ne lupi sako o sto 1937, 1938 kada su se pripremali za ogroman rat?! 1939 kada su krenuli u rat?! 1940, 1941 kada su pobedjivali?! 1942, 1943 kada su poceli da gube?????!!!!!!!!

шеки

pre 9 godina

Да је Хитлер слушао генерале уместо сопствену параноју, Немачка би била победник тог рата...

Trovach

pre 9 godina

Moje misljenje je da je dobro sto Hitler nije imao vise ovakvih ljudi oko sebe. Zamislimo da je uspeo neki od atentata, pa komandu preuzeo neko ko bi efikasnije vodio rat. Mozda bi jos duze trajao i sa jos vecim brojem zrtava. Ovako, kaplar je umislio da je veci strateg od iskusnih generala, oni nisu smeli da mu se suprotstave, pa su uludo gubili citave armije (sto je dobro).

mile dodik

pre 9 godina

Hitleru je bila najveca greska napad na ex Jugoslaviju.Napao je hrabar i ponosan narod koji zna da se brani,time zarobio nekoliko brigada ili sta vec.Da nije bilo exYU Hitler bi munjevito dosao do ALJASKE.Jos bi pomenuo mudrog i plemenitog vodju,kao i hrabre i disciplinovane ravogorce.Uf zaboravih plemenite domobrane i urbane baliste.

рас

pre 9 godina

Лепо људи кажу,"громада" од генерала је ћутала до марта 45.Ово невешто
"прање" немачких генерала може да прође у Загребу,Софији...али Београду
тешко.Колико су те "кухиње" смрдљиве,показује нови хрватски филм о
Јасеновцу,по ком су тамо комунисти убијали комунисте,48.

roadrunner

pre 9 godina

"Да је Хитлер слушао генерале уместо сопствену параноју, Немачка би била победник тог рата"

Po Diskovery channel istoriji da, za sve je kriv Hilter...da niste možda primetili i u ovom tekstu da je taj navodno viteški general ostao uz naciste do SAMOG kraja rata. Ono, kao nije mu palo na pamet da da ostavku neke 1939, 1941...

A inače da su slušani generali, a išlao na Hilterovo kockanje na sve ili ništa, ne bi bilo NIŠTA o velikih uspeha nacista a kamoli pobede u ratu. Samo jednom i kockar počne da gubi. Kocka je bio i ulazak u Rajnsku oblast, i ulazak u Austriju, i ulazak u Čehoslovačku, i rat sa Poljkom gde je da čuva granicu na zapadu ostalo svega par divizija (zašto to saveznici nisu iskoristi i završili rat za 48h je druga priča, ali to nećete videti an Diskovery), kocka je bio i prolazak kroz Ardene 1940, kocka i dosta sreće je bilo u mnogim odlukama na istočnom frontu (da ne nabrajam, za to bi trebalo malo više da pročitate nego se gleda Discovery), ali jednom i kockar krene da gubi...Da se išlo na "razumne" predloge (većine, ne svih generala), ne bi ni nastao Rajh a kamoli odneo neke neočekivane pobede.

@@@

pre 9 godina

@Trovach
Bas suprotno. Da je Hitler slusao svoje generale izgubio bi rat jos na pocetku. On je sve radio na osnovu nekog svog osecaja. Poljsku je napao tako sto je zapadnu granicu ostavio skoro nebranjenu. Da su Francuzi i Englezi napali, Nemacku ne bi imao ko da brani i rat bi bio gotov. Kada je napao SSSR, opet je radio kako on zeli i tako osvojio teritoriju od nekoliko miliona km2. Osvajanje Francuske je opet bilo rezultat njegovog kockanja i prolaska kroz Ardene. Imao je sjajne generale ali je ipak uspehe postizao zahvaljujuci svom kockanju i rizikovanju. Zeznulo ga je samo to sto je Staljin bio jos ludji od njega i uopste nije razmisljao o predaji uprkos ogromnim gubicima. Branio je svaki metar teritorije, a imao je fanaticne vojnike koji su bukvalno ginuli za svaki pedalj zemlje. Na to Hitler nije bio spreman. Da je slusao generale od pocetka, ne bi rizikovao i nikad nista ne bi osvojio. On je ratovao po principu brzog napada i brze pobede. To u SSSR-u nije uspelo, a generali su ti koji nisu uspeli da pobede u dugom iscrpljujucem ratu na sve ili nista.

Omarska-Jelicka

pre 9 godina

mile dodik *
Nije Hitler ni napao Jugoslaviju nego izresetao bombama i preuzeo vlast u nemacke ruke uz pomoc domacih kolaboratera . Nesto posebno hrabar narod u Jugoslaviji nije bio jer i onda su velike sile odlucivale ko ce pobediti kao npr danas u Siriji ili juce u BiH . Velika Britanija je morala dati kompenzaciju SSSR-u,izabrani su partizani kao pobednici i oni su uzivali u svojoj "slavi" do kraja zivota iako su vecinom sami sebe branili. U Sloveniji,Hrvatskoj,CG,velikim delom Srbije ,MK skoro da i nije bilo rata osim zadnje dve sedmice u Bosni je bilo manjih ofanzivica samo u podrucjima gde su se partizani skrivali .

Dusan

pre 9 godina

Tako to pocinje prvo sa romansiranim biografijama...a za koju godinu cemo citati kako su nemci I hitler ustvari bili veliki humanisti. A Rusi ce naravno dobiti ulogu negativaca sto im se I uovom tekstu vec namece. Ne kazem da je sve bilo crno I belo ali je vise nego ocigledna namera ovakvih tekstova.

neutralni felsh

pre 9 godina

za koju godinu cemo citati kako su nemci I hitler ustvari bili veliki humanisti. A Rusi ce naravno dobiti ulogu negativaca sto im se I uovom tekstu vec namece. Ne kazem da je sve bilo crno I belo ali je vise nego ocigledna namera ovakvih tekstova.
(Dusan, 07. oktobar 2016 09:08)


ne plasi se, nece niko da dira centralu.

neutralni felsh

pre 9 godina

Moje misljenje je da je dobro sto Hitler nije imao vise ovakvih ljudi oko sebe. Zamislimo da je uspeo neki od atentata, pa komandu preuzeo neko ko bi efikasnije vodio rat. Mozda bi jos duze trajao i sa jos vecim brojem zrtava. Ovako, kaplar je umislio da je veci strateg od iskusnih generala, oni nisu smeli da mu se suprotstave, pa su uludo gubili citave armije (sto je dobro).
(Trovach, 06. oktobar 2016 16:35)


da!
rezimirano, poucen sa nekoliko velikih poraza kad se petljao u vojnicka posla (narocito posle fijaska tokom "operacije mars", teskog krvavog poraza na sredini fronta, koji je ostao u senci staljingradske pobede na jugu) staljin je tokom rata sve vise slusao svoje generale.
kod hitlera je bilo sve suprotno, opijen uspesima generalstaba, hitler je sve vise poceo da se igra strategije i petlja u konstelaciju jedinica na terenu. uz skromnije resurse i bitku na dva fronta (istok i zapad), nemacka je morala da potone u poraz.

neutralni felsh

pre 9 godina

Taj moralni, hrabri covek, taj primer vojnika i heroja je komandovao trupama koje su pobile nezamisliv broj civila, a dobar deo poslale u konc. logore. Ta gromada se mesec dana pre ulaska Rusa u Berlin setio da bi bilo dobro predati se, ali je dok su pobedjivali slepo slusao Hitlera, uredno mu salutirao i drzao Firerovu sliku uvek uz sebe. Naknadna savest je strasno cudna stvar.
(aha, 06. oktobar 2016 14:56)


naknadna pamet je jos cudnija stvar.
od francuske preko rusije i pruske, fon sauken je uglavnom komandovao jedinicama u prvim borbenim linijama, da li invazionim da li odbrambenim. nikakve direktne komandne veze nije imao sa okupacionim snagama koje su vrsile zlocine i masovne deportacije: one su stupale kad pravi junaci odjure napred u sledece bitke. zapazas da tekst opisuje njegov zgadjen i prezriv izraz lica prema fireru. verovatno je covek tokom povlacenja video kakve su zlocine i opsti rusvaj napravile okupacione snage, ss i gaulajteru. tad je najzad i mogao videti za sta su se vojnici borili i krvarili tolike godine.
rec je o dokazano casnom visokom oficiru, predstavniku stare pruske skole discipline u sluzbi i odanosti lancu komandovanja, koji je do vojnih unapredjenja dosao uspesnim bitkama a ne kolicinom deportovanih jevreja i streljanih "neprijatelja poretka". zato je i bio ugledan u vrhu, i niko nije smeo rec da mu kaze.
slican slucaj je hajnc fon guderijan, idejni tvorac i realizator blickriga, koji se takodje nije libio da hitleru kaze sta misli. zato je pola rata proveo van fronta i generalstaba, da uticajem ne bi kvario firerovu harizmu.

nataly_lux

pre 9 godina

(Omarska-Jelicka, 7. oktobar 2016 12:38)

Bravo za komentar. Malo ljudi zna za te podatke. Na zalost, partizani ,ni krivi ni duzni su dobili pobedu u ruke.

John

pre 9 godina

"(zašto to saveznici nisu iskoristi i završili rat za 48h je druga priča, ali to nećete videti an Diskovery)"

(roadrunner, 6. oktobar 2016 19:39)

Vrlo jednostavno - bili su slabiji. Amerika je u rat ušla tek 2 godine kasnije. Francuska? Godinu dana kasnije, Nemcima je bilo potrebno tek nešto više od mesec dana da iz skroz razbucaju. Ukratko - sa čim da ih napadnu? I Francuzi i Britanci se nisu pripremali za ofanzivni rat, za razliku od Nemačke. Francuzi se oslanjali na Mažino liniju i nisu hteli da slušaju De Gola koji je bio glas razuma (a Nemci je posle elegantno zaobišli). Osim toga, Nemci su sa druge strane imali Zigfridovu liniju, koja je, objektivno, bila jača od Mažino. Ako su verovali da je Mažino neprobojna, svakako su to smatrali i za namačku liniju.

Uzgred, još veće snage su Nemci angažovali za napad na SSSR. Sledeći tvoju logiku ispada da '41 na Atlantskom bedemu nije bilo ama baš nikog i da su saveznici i ti mogli da završe rat za 48h (ali to nećete videti na Discovery)

Trovach

pre 9 godina

Za operaciju Mars sam sasvim slucajno saznao pre oko pola godine. Pre toga, malo mi je bilo cudno sto se Valter Model pominje kao majstor odbrambenog rata, a nigde nisam nalazio podatke o njegovim uspesima. Nije ni cudo posto su Sovjeti dugo tajili ovaj fijasko koji je predvodio, kasnije, proslavljeni Georgij Zukov.

Djansr

pre 9 godina

Mislim da mu je Hitler oprostio jer je morao, gubio je rat i nije imao puno opcija, još manje mu je trebalo da ubije generala koji je mnogo mogao u odbrani Nemačke.

VećNekoVreme

pre 9 godina

(gilgames, 06. oktobar 2016 20:16), da! Tako se predstavljaju zločini iz Drugog Sv. Rata - Hitler je kriv! Hitler je kriv što su milioni ubijeni!

neutralni felsh

pre 9 godina

Vidite kako su Hitlerovi ljudi bili dobri, a Rusi zli. He, he.
(Zoran, 06. oktobar 2016 17:42)


ne vidimo, jer treba da govorimo o nivoima sagledavanja ljudi bez puke i naivne karakteroloske podele na dobre i zle.