Nedelja, 13.11.2016.

15:09

Ekspresno do Kanade: Hitno traže 10 profesija

Kanada je u potrazi za hiljadama kvalifikovanih radnika, a određene profesije su im hitno potrebne. Sistem koji primenjuju ubrzava useljenje i početak rada.

Izvor: Poslovni dnevnik

Ekspresno do Kanade: Hitno traže 10 profesija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Ana

pre 7 godina

Da li biste mogli malo pojasniti kakav je program u pitanju i na koji način se podrobnije uputiti u njega? Nastavnik sam srpskog jezika i komparativne književnosti. Sertifikovana i za nastavu na engleskom jeziku. Tek počinjem da se informišem povodom željenog odlaska u Kanadu. Svaka informacija mi je dobrodošla. Hvala unapred. Ana

Natasa

pre 7 godina

Kako da se prijavim ?
Već drugu godinu tražim posao u bilo kojoj zemlji. Prijavila sam se čak i za doktorske studije da budem asistent a odgovor ću saznati tek za 1-2 meseca. Ubiće me nervoza. Ako prođem prvi krug čeka me intervju a para nemam ni do Beograda. Ako me ne prihvate nadam se da će ovaj poziv biti još uvek validan u februaru.
Osećam se glupavo i tupavo. Mogu da rešim hiljadu stručnih problema a ovaj jedan životni nikako. Samo mi treba da se odmorim od svakodnevnog pacerskog bavljenja poslom u ovoj glupavoj državi. Oni nas stručno i profesionalno šiju za 1000 liga a mi radimo kao u kamenom dobu. Većina profesionalnog kadra ode preko ili želi da ide. Kad bi se svi vratili naša zemlja bi procvetala brže od Japana, normalno ukoliko ovi "državovodnici" hoće da slušaju stručnjake. Ako neće, džaba nam i nobelovci.
Život je jedan i nisam dobila diplomu, uložila još više nakn toga u stručni razvoj da bih gledala kako sve propada.Ne mogu više da se borim protiv vetrenjača, umorna sam. Predugo idem glavom kroz zid bez uspeha. Hoću samo mirno da živim i da radim po stuci i zakonu.
Dođe mi da jednostavno odem do bilo koje ambasade i podnesem zahtev za radnu vizu pa neka me izbace.

pastir

pre 7 godina

Ja bi da se bavim stocarstvom, ovce i to na veliko.
Kakva je situacija sa tom granom u Kanadi. Jel ima stranaca i u toj bransi i jel moze nesto i da se zaradi.

Horejšio

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.
(Старац Исаија, 14. novembar 2016 15:54)

Primarni princip u životu je težiti za nečim boljim. A kako se dotle stiže je krajnje individualna stvar. Neka radi ko kako misli da treba, ali neka posle i nosi posledice svojih odluka.

Jedino ne mogu da se složim sa ovim stavom da ne treba mrdati iz svog rodnog mesta, jer su tu porodica i prijatelji. Idem analogijom. Da su moji roditelji odlučili da ostanu uz svoje umesto što odoše u veliki grad na studije, gde su se i upoznali i zasnovali porodicu, ja bih sad svirao u frulicu i jurio čobanice. Umesto toga sam se rodio i odrastao i Bg, i imao u životu daleko više prilika nego što bih imao da su roditelji ostali tamo gde su rodjeni.

Milosav

pre 7 godina

Pisao sam puno puta pa da ponovim, zivim u Kanadi 30 godina, dosao sam u 20 godina sa zavrsenom srednjom skolom. Uspeo sam da se sam skolujem u IT struci, nadjem posao, unapredim svoje znanje i obezbedim pristojan zivot sa svoju p[orodicu. Uz to da napomenem da sam pomogao rodbini u Srbiji ko zna koliko puta tako i da to vredi nesto kada razmisljate o dolasku.
Mnogo je jednostavnije ako ste mladji i niste u braku. Ova zanimanja su trazena ali ako ste obrazovani i govorite endgleski ne bi trebalo da bude nikakvih problema.
Uglavnom kao sto rekose neki ovde treba probati, nemas sta da izgubis. Ne nasedajte na kometatore koju pocnu da racunaju ovo kosta toliko, ovo onoliko, takvi ce da vas svojim brojkama i logikom ubede da se ustvari ne isplati ziveti. Takodje reci ce vam pojedini da se radi od jutra do sutra; to u neku ruku moze da bude tacno sve zavisi sta covek hoce, kad sam bio mlad radio sam sve sto mi je palo samo da ustedim novca, kupim polovan auto, itd. Kasnije kada sam upoznao suprugu i doslo je dete dosta sam smanjio prekovremeni rad da bih oko 2000 prestao da radim ista drugo osim svog posla.
Treba pokusati u svakom slucaju, mislim da su malobrojni oni koji su se vratili u Srbiju. I jos nesto, ovde nikada necete biti "stranac" Kanada je specificna po svojoj multikulturi, ljudi su ovde is celog sveta tako da cete imati prilike da upoznate dosta zanimljivih ljudi i njihovih obicaja
Mogao bih da pisem do sutra, da ne davim, uglavnom ako imate sansu probajte.

toni

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Старац Исаија, 14. novembar 2016 15:54) # Link komentara

Da li je nekad bilo drugacije? Uvek je novac bio pojam kvaliteta zivota

IzokrenutaLopta

pre 7 godina

Sutra bih se preselila i to ne zbog finansijskih razloga, pre svega zbog buducnosti dece. Zelim da ima neku buducnost, da moze da studira sta zeli i da nadje posao. Zelim da zivi u drzavi gde se rafno mesto ne kupuje, gde se zakon posttuje, gde parkiraju na parkinzima, ne bacaju smece po ulicama...Gde najgori ne vladaju drzavom i unistavaju je. Ovde je kolektivno ludilo, posao preko stranke, na pesackom gaze a da ne budu kaznjeni, a ljudi na ivici pucanja.

Старац Исаија

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.

Mihajlo

pre 7 godina

Radim za stranu IT kompaniju, zivim u Bgd i ovde mi je lepo. Imam prelepu zenu, dvoje dece, stan, pristojan auto,skijam na Kopu/Jahorini 2-3 vikenda godisnje, zimi putujemo 15ak dana u egzoticne krajeve, leti 10 dana Grcka. Gde bih to dobio na zapadu!?

iz Ciriha

pre 7 godina

Zanimljivi su mi beogradski developeri koji svoje plate u Srbiji porede sa minimalnim platama za nekvalifikovane radnike u Kanadi i razvijenim zemljama uopšte. Zašto ne napišete da takvi u Srbiji zarade 200 evra i to pod uslovom da imaju sreću da nađu posao i da još i budu prijavljeni.

Dok većina vas bude razmišljala da ste napravili najbolju odluku što ste ostali i što možete da se duvate platom kojom se izdižete od lokalne bede i sirotinje, likovi kao što je vlasnik firme u kojoj radim će kupovati nekretnine po svetu i sportske automobile a i nama menadžerima na zapadu će biti odlično.

D

pre 7 godina

Dobro,generalni utisak iseljenika je da je tesko zbog promene sredine,jezika,treba puno ulaganja,truda....Meni je to sve normalno,jer otici iz Srbije je kao da si otisao na Mars.Ali,mi je fascinantno ako se javi 20 iseljenika,cucemo 15 razlicitih prica o nacinu iseljenja!Pa kako sad to-ako znamo da ste otisli u drzavu koja funkcionise po strogim zakonima?Neko tu laze...A posebno mi se dopada to zastrasivanje "ovde mora da se radi,sve skupo" -al zive tamo preko 10 godina.
Ocigledno Srbi ne mogu da racunaju na pomoc svojih sunarodnika.Treba da proba svako ko zeli-raspitajte se i krenite i ako ne uspete-to je jedno iskustvo vise.Samo nemojte da slusate ove sto su vec tamo i ne zele da vi dodjete-da im ne ukradete malo "kanadske srece".

Vesta

pre 7 godina

Kako vidim masu ljudi koji idu da bi radili a ne da sami naprave posao. Ako ides da radis i proci ces ko obican radnik i neces nista specijalno bolje napraviti ali ako ides sa visim ciljem da napravis nesto imas jako realne sanse da postanes milioner jer ljudi su spremniji probati nove stvari nego na Balkanu. Tako da svako bira ono sto zeli da bude. Sto rece jedan u komentarima ako radis preko neta nesto iz IT sektora i trosis na Balkanu imas daleko vise para da zaradis da trosis putujes i stekas jer su svinostali troskovi nizi. Ja sam zahvaljujuci tome obisao cijelu Evropu i par drzava Azije I Sjeverne Amerike ukljucujuci i SAD I Kanadu gdje sam i zivio po godinu dana.

Лако је теби011

pre 7 godina

Evo vec sam krenuo ....sad sam na aerodromu u Londonu cekam let za Toronto,prvu noc spavam na zeleznickoj stanici a odma preksutra idem da teram neki sljunak za Otavu.Radicu moleraj i to .... zanat je zlatan bajo.

Prcko

pre 7 godina

Pali prijatelju za kaliforniju. Nemoj da gubis vreme u Kanadi. Sav it sektor iz Kanade ide u Kaliforniju. Ovde nema para i nije cenjeno. Generalno indici iz indije obavljaju sve te poslove i oni su ubili cenu rada. Znam dosta Srba koji su u Kanadi i konkretno u Kaliforniji. Ovi u Kanadi rade na gradjevini i u restoranima... zato sto nema posla, a ovi u Americi su vec kupili stanove u San Dijegu i u Beogradu... dajem ti samo primer za ljude koje poznajem a otisli su u isto vreme 2013. U kanadi ima nadih puno pogotovo Vankuver i Toronto... e sad sta je tebi bitno.

profesionalni čitač naslova

pre 7 godina

"Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji" 

Ne, nije.
(s, 13. novembar 2016 22:57)

Da, jeste.
Zaradjujem u dolarima mnogo veci prosek od Srpske plate a trosim je ovde. Jedino ako mislis da je kvalitetniji zivot i uredjenija zemlja, tu se slazemo.

Novi Sad

pre 7 godina

""Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji"

Ne, nije.
(s, 13. novembar 2016 22:57)"


Ovo je vrlo subjektivno i individualno pitanje. Zavisi od stila zivota koji covek preferira, konkretno profesije i poslovnih ambicija, hobija, porodicnog/bracnog/zdravstvenog stanja i slicno. Imajuci u vidu ogromnu razliku u cenama nekretnina i troskova zivota, nije nemoguce da ljudi sa velikim, ali opet ogranicenim, platama zive znatno kvalitetniji zivot u Srbiji nego u recimo Zapadnom Vankuveru gde bi mesecnu stanarinu placali vise hiljada evra. Isto tako treba imati u vidu da u Kanadi imate pristup stvarima koje ne postoje u Srbiji, a obratno nije slucaj. Ne radi se samo o proizvodima koje mozete kupiti, vec moze biti rec o svemu od specificne zdrave hrane do raznih edukativnih, zdravstvenih i sl. usluga kao i o raznim hobi aktivnostima i dogadjajima koja zemlje tipa Srbija zaobilaze sirokim krugom. Ono sto mene interesuje jeste zasto je ovakav poziv na emigraciju uopste vest sa glavne strane u zemlji koja gubi edukovano stanovnistvo i ima negativan prirodni prirastaj?

Achitwn

pre 7 godina

inzenjer, 13. novembar 2016 16:28)
A zasto si izdvojio Calgary. Sa padim cene nafte firme odlaze otuda. Ni blizu nije kao pre 3-4 g

realna priča

pre 7 godina

Nije uopšte Kanada toliko dobra za život ljudi svašta pišu. Godišnja neto plata je 36k$, što je naravno statistička šarena laža jer 70% radnosposbnih radi za 24k-25k$.
Kanadskih 1300$ je oko 1000€ to je smešna suma...Prosek dižu milioneri samo Toronto ima 200.000 milionera, medina/srednja vrednost je manja, i na kraju se dobije realna priča. Ako ne želiš da ti bube gmižu po stanu ili da kraj nije siguran cena je 1000$ - 1500$, ako želiš da kupiš kuću treba ti 20k$ da udješ u kredit. Obrni okreni, odricanje na svakom ćošku lagodan život gde pare padaju sa neba je bajka jer su roškovi života jako visoki. Sistem gde se ženi ne isplati da radi jer je vrtić 1000$ mesečno. Vi iz Srbije kad dodjete pa kad vas klepe sa auto osiguranjem jer nemate kanadsko iskustvo sa jedno 300-400$ mesecno, pa kad budete stotine dolara mesečno sipali jer putujete 40km u jednom smeru na posao....a 7 meseci surove zime godišnje.

Achitwn

pre 7 godina

Ing, 13. novembar 2016 17:11)
Ing. Zivie sam u kanadi od 92-98 od tad u usa. I potpisujem da sto sirekao je skoro sve netacno. Prvo Nortel Networks jeste propao ali ima dosta drugih kompanija i vecina nasih se zaposlila. Otawwa i Toronto su puni. Drugi socijala i ostalo nista nije bolje nego u Americi. Niko nije ostao na ukici. A ti i ne Nas za NAFTA agremeent po kom kanadjani dolaze u ameriku. Sledece - nostrifikacija inzenjerakih diploma nije ni potrebna u kanadi. Ami ako treba dobije se za par dana. Ja sam svoju na zahtev BNR-a u to vreme nostrificirao na uofToronto.

sunce tudjeg neba greje mnogo bolje nego sto vase greje

pre 7 godina

@b,
da se vratim u Srbiju?
Nema sanse. Neka vas tamo a ja ostajem na Zapadu. Ovde nikada ne moze biti toliko lose da je gore od vaseg najboljeg. Pre svega narod je ovde normalan i gleda kako da zivi bolje a ne kao kod vas da se vecito nateze o nacionalnim i verskim pitanjima. Ratujte s vremena na vreme sa komsijama ili medjusobno i uzivajte u vasoj idili.

sercan

pre 7 godina

@kanadjanin
Ti si prijatelju izneo svoje lično vidjenje.
Plomba koja je $500 je verovatno pokrivena osiguranjem ako si vec radio u prestiznoj firmi. Recimo ja imam $1200 da utrosim na popravku zuba, koji su zdravi. Dakle dovoljno novca.
Ako si samo izlazio na Church kad si vec u centru onda stvarno nema devojaka, ali ako pridjes devojci na odbojci, poslu, kad voziš bajs ili šetaš kuče u parku ima sjajnih devojaka samo im daš šansu.
Onda te kamate za koje neznas kolika ce biti...kamate su itekako stabilne iako nisu fiksne.
Kanadske jeseni su predivne, a za kanadsku zimu ako si vec ziveo u centru imaš PATH i tih nekoliko veoma hladnih dana i ne primetis je mozes čitav centar grada da obidjes uredjenim podzemnim prolazima.
Srbija je lepsa jer nam je domovina, ali nije uredjena i to je ozbiljan problem.

Bojan

pre 7 godina

Poštovani, vaša informacija je polutačna. Kanada traži radnike iz navedenih radnih profila i tačno je da imaju ubrzane programe za dobijanje papira ali u praksi je to skroz drugačije. Trenutno je ekonomska kriza i stopa nezapošljenih za ove uslove ovde je velika. Prema tome država je smanjila izdavanje LMIA, a samim tim je otežan dolazak u Kanadu. Mnoge agencije nude po Srbiji razne mogućnosti za startovanje procesa dobijanja posla ili iseljeničke vize. Pored toga što ima puno prevaranata, za one prave vam treba u startu dosta novca i još više sreće.
Ipak zainteresovani ne treba da odustaju jer na žalost život u Srbiji je gubljenje vremena. Samo hrabro i uz dosta sreće do novog života u Kanadi.
Pozdrav iz Edmontona!!!

Branko BG

pre 7 godina

Život je u Srbiji apsolutno bolji ako radiš za platu od 1000+ evra. Ko tvrdi drugačije laže. Sigurnost, cene zdravstvenih usluga i kvalitet hrane ne mogu da se porede. Da ne pominjem pomoć roditelja u odgajanju dece, pristupačnost ljudi i mnoge druge stvari. Ok je proći svet ali da se tamo živi, potpuni promašaj. Uvek građanin drugog reda.

Aleksandar

pre 7 godina

E kada bi tlo Kanade bilo blizu, kao što predstavljate naslovom.
Pod pretpostavkom da ti je zanimanje In need, procedura za odlazak u Kanadu nije nimalo jednostavna, niti ekspresna.
Da bi neko položio IELTS test engleskog jezika sa prosečnom ocenom 6.5, potrebno mu je najmanje 6 meseci intezivnog i mukotrpnog spremanja za polaganje, i to pod uslovom da te sprema neko ko ima veliko iskustvo sa IELTS-om. Onaj ko je to polagao, ili se spremao zna da IELTS nije test znanja engleskog, već test opšte sposobnosti korišćenja jezika, sa tačno određenim pravilima i formama, i gde se traže specifične fraze koje se ne uče ni u školi, ni na fakultetu, niti na ulici. Potrebne informacije nisu dostupne na internetu. Primera radi, ukoliko neko vrlo dobro govori engleski jezik koji je dovoljan za poslovnu komunikaciju, a ima ograničen vokabular, ne može da se nada da će na testu dobiti veću ocenu od 6.
Sledeća stavka je novac, CIC traži da pokažeš da na računu imaš dovoljno novca da preživiš u Kanadi godinu dana, u slučaju da imaš petočlanu porodicu, kao ja, onda ti je potrebno oko 20.000 CAD. Ako ih nemaš, potrebno ti je opet vreme da ih uštediš.
Dodatno utrošeno vreme je za prikupljanje, kopiranje, prevođenje razne dokumentacije. I da ne nabrajam dalje, suma sumarum, vreme potrebno za iseljenje u Kanadu, u mom slučaju, iznosi najmanje 12 meseci.
Ukoliko se radi o unapred ugovorenom poslu, onda je procedura znatno drugačija, predpostaljam i brža.

brate

pre 7 godina

Zašto bi softveraš iz Srbije išao u Kanadu kad može da radi projekte za strance uzme lepe pare i živi ekstra? Pogotovo kad uzmemo troškove života koji su u Srbiji pogotovo niži. Oni ako odu iz BG debelo greše. Kanada nije toliki raj kao što neki misle, da je to obećana zemlja imala bi više od 35. miliona stanovnika na toliku površinu.
Ljudi pričaju bajke o dobroj zaradi. Da bi pojedinac zapucao treba mu minum 3000$ ako ne i više, avio karte, zdravstveno, stan...
Loših poslova ima koliko hoćeš zarada 1500$ ako je pristojan stan u Torontu 900$ pa ti živi, hrana je jako skupa, 200g piletine je 5 dolara, voda 1.5l je 2 dolara...
Razna osiguranja, izlasci sve je skupo. Klima je užas, 6 meseci pada ledena kiša, ljudi idu na posao u jednom smeru izmedju 30 i 50km ako ne i više...to neko zove dobar život...

Ma da

pre 7 godina

Zivim u Vankuveru vec 5 godina. Dosla sam preko high skill worker programa. Moja profesija je bila na listi trazenih zanimanja, ali se ispostavilo kad sam dosla da to nema veze s vezom. Nikako nisam mogla da nadjem posao u uskoj struci. Priznavali su mi struku, ali su trazili kanadsko iskustvo i poznavanje lokalne regulative. Predala sam 200 prijava i bila pozvana na svega dva intervjua. Koliko znam za express entry sad traze i ponudu za posao. Ovi tekstovi tako pompezno obavestavaju, a ne provere. Svi zainteresovani treba da provere na zvanicnom sajtu.
Ja sam na kraju nasla posao u mojoj industriji - gradjevini. Plata nije neka u pocetku, al vec posle tri godine mozete da trazite bolji posao za mnogo bolje pare. Plata se znatno povecava menjanjem firme, a slabije povsicama u istoj firmi. I posle je samo pitanje vase upornosti, kvaliteta i snalazljivosti. Da bi se registrovao ovde kao inzenjer, nije problem kao za arhitekte. Nema veze koliko imate godina. Lakse je sto si mladji naravno, ali ovde ljudi dolaze i u pedesetim, a i kasnije, tako da su dvadesete super za pocetak. To za onog sto misli da mu je kasno, a ima 26 godina. Totalno pogresan stav. Nije kasno ni sa 45. Probajte. Srbija nigde ne ide. Uvek mozete da se vratite. Dosta nasih ljudi i ovde kuka, pa se vrate, al vecina se opet vrati u Ca ili ode negde drugo.

snoop dog

pre 7 godina

Neznam kome je potrebno da pise ovakve stvari u javnosti. Kanada ima dosta veliku bespolicu, i potraga za poslom je velika ! Profesionalci sa KANADSKOM PRAKSOM takodje imaju problema i cesto ostaju bez posla. Poznavanje Engleskog a i Francuskog pa onda nostrifikacija diplome, poznavanje zakona, etika -- kolegijalnost= Kanadska praksa. Dobra vremena su i ovde prosla, a sto se tice rada u ugostiteljstvu ili ovim nizim profesijam i tu je trziste zasiceno. Narode Srbije pocni da gradis svoju domovinu i prestani da lutas i trazis svoju srecu na pogresnim mestima, bar ti se u tvojoj zemlji ne smeju kad im kazes tvoje ime

kaba

pre 7 godina

Živim u Montrealu! Nema gotivnijenormamag grada za zivot ako ti ne pada toliko tesko sto u aprilu moze da bude -15 i da padne 20 cm snega. Posle 5 godina sam konačno dobio papire (bez ženidbe) i mogu ti reci da taj express entry uopšte nije toliko express. Procedura je haos duga jer ti trebaju papiri koje moraš da pribavis pre same aplikacije.To prikupljanje može da traje samo neku godinu da bi bilo po njihovim . Od momenta apliciranja moguce da procedura traje 6 meseci. I još nešto bez francuskog ovde nemaš šta da trazis. Možda kao programer možeš funkcionisati samo na engleskom al emigrirati bez francuskog ne možeš. Quebec zadržava pravo odabira emigranata u odnosu na sve ostale provincije. Ako ga naučiš doduše ovde ces najbrže uci. Nivo koji traže doduše je veoma visok i čak i Francuze teraju da polažu test. Od mene toliko. Pozdrav

Cika Ranko

pre 7 godina

Citam ovaj clanak i ne mogu da verujem... Zasto palite ljude i dajete im laznu nadu da mogu brzo dobiti papire, na nacin koji ste opisali tako povrsno u clanku?
A tek ova lista zanimanja- "strucni" prodavci u maloprodaji i slicno..... Da rade u Walmart-u, Winners-u itd za $10.75 na sat (garantovani minimalac), sa cim nece moci najverovatnije da plate stan i zive bez cimera, a kamoli da se pristojno hrane i voze kola.. Trebalo bi mi nekoliko sati samo da vam dam osnovne neke cinjenice (a ni ja ne znam kako je recimo ziveti u Kalgariju ili Edmontonu, samo sam u prici uspeo da formiram vrlo povrsnu sliku kako se zapravo zivi tamo)... Kanada je OGROMNA zemlja, leti se od Toronta do Vankuvera 4-5 sati avionom, a toliko je i razlicitosti po pitanju poreza, osiguranja, cena nekretnina/ rentanja stanova,.......
Ni programeri nisu ni priblizno trazeni kao 90-tih, inzenjerske diplome se moraju "dokazati" polaganjem ispita za P. Eng (Professional Engineer) sto varira od struke do struke....

Zasto to radite (ko god da je napisao ovaj clanak)?! Zasto ne istrazite malo detaljnije, nego palite te jadne ljude tamo, da ih sve neko ceka i odmah ce im dati poslove, itd...?

Bodovni sistem za dobijanje Permanent Residence (PR) postoji bar 20 godina za ulazak u Kanadu, varirao je tokom vremena, menjao se Pass Mark (broj bodova potrebnih za dobijanje iseljenickih papira (PR)), ali u osnovi je manje-vise isto....
DUGA, DUGA PRICA.......
Zivim vec 11 godina u Torontu.

Ivan Novi

pre 7 godina

Ja zivim u Kanadi (Toronto).Bezite ljudi iz Srbije,spasavajte se!!Ove sto kukaju,a zive po svetskim metropolama tamo nema ko da se plasi,da im se divi,tamo nema kola,pare,velike kuce,dvorista.....nema seljacina.Svi ti sto kukaju su sa Balkana.Jos jednom.Bezite odatle.O svojoj zemlji pricam sve najgore i zelim da je zaboravim sto pre.Ovde te ne vode da igras fudbal pa ti polome noge....Nama to fali!!!Moja zemlja me je naterala da odem od mojih roditelja,da im odvedem unuka,da to sve radim sa 36 godina....Bezite odatle.!!!

NL

pre 7 godina

@VRSACKI MEDVED

Montreal je grad u Kanadi koji najvise lici na evropske gradove i dosta je jeftiniji od Toronta.
Posla ima ali je vrlo pozeljno da znas Francuski.
Posto se bavis web programiranjem razmisli i o Torontu. Preko 70% IT poslova u Kanadi je u Torontu.

b

pre 7 godina

Ovi što već živw u Kanadi, ako vam je tako teško tamo, vratite se u Srbiju, ni ovde ne teče nimed ni mleko, a nema ni hleba. Ovde je sve napredno korumpirano i propalo, od školstva, preko zdravstva, do puteva. Ma ima da se usrećite od lepote.
Na nekoj stranoj zvaničnoj listi, Kanada je po kvalitetu 3. ili 4, nađite Srbiju...
Sve je bolje od nje...

kanadjanin

pre 7 godina

"Vrsacki Medvede"

Taj bicikl u Montrealu ces moci da vozis od maja do sredine oktobra. Ja imam Kanadsko drzavljanstvo pa me evo nazad u Srbiji gde sam za 1.5 godine kirije u Torontu kupio kucu i zemlju. Radio sam u "prestiznom" institutu u centru i ziveo u centru Toronta. Budio se uz zvuke saobracaja i gradilista. Placao jedan krastavac $1.5 dolara i jednu plombu $500. Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji. Ipak ne moze se to samo tako reci nego treba iskusiti Kanadsku zimu koja traje do maja u Montrealu. Kanada je super ako recimo hoces momka a ne devojku. Tog momka lepo mozes svima da predstavis kao "bolju polovinu". Kanada je super ako hoces stancic od $60 kvadrata koji se uz redovnu platu moze otplatiti za 20-30 godina uz kamatu koja varira pa covek nikada ne zna kolika ce na kraju da bude kamata posle prvih pet godina. U svakom slucaju ono sto je najvaznije: Ako ti se ide idi. Sigurno neves pogrediti jer ces steci mnigo vise iskustva i dobiti move ideje.

Zoki

pre 7 godina

@VRSACKI MEDVED - Za Montreal ti treba francuski, a mislim da provincija Quebec ima i neke specifičnosti u pogledu imigracije. U svakom slučaju, Kanada je velika zemlja i kada dođeš kao useljenik, nisi ograničen da ostaneš tamo gde si se doselio. Posebno ako imaš 26 godina i nemaš decu. Preporučujem ti da uporediš troškove života i poreze pre nego što se odlučiš. Idi npr. na https://www.expatistan.com. Što se tiče poreza, plate se ovde uvek izražavaju u bruto iznosima, a porezi variraju od provincije do provincije. Ako u provinciji Ontario živiš sam i zarađuješ $5,000 mesečno ($60,000 godišnje), možeš da računaš da ćeš dobijati neto od $3,750 mesečno. Kada upoređuješ cene, računaj da se ovde cene po pravilu ističu bez PDV. Izuzetak su iznajmljivanje stanova, gorivo i sl. U Montrealu je PDV 15%.
Puno sreće!

Super

pre 7 godina

Ja sam se vratio iz Kanade sa 25 god. i kapiram da je.kasno.d ti ides u 26 god. Sta si radio do 26 ako si zeleo da ides u inostranstvo. Ja sam otisao sa 16. Zaradio milion dolara i vratio se. Da Kandaskih. Idi bre sinko i u 40god. ako hoces. Gde god zelis i kada god zelis. Batali te drustvene stigme kasno je za ovo, kasno je za ono

Kosta

pre 7 godina

"Express Entry" sistem uopste ne funkcionise na nacin na koji se to opisuje u ovom clanku, nemojte da zamajavate ljude sa nekakvim zanimanjima itd. Svako moze da proveri koliko bodova dobija ako ukucate "CRS calculator" na google-u. Takodje u Kanadi morate sve da pocnete iz pocetka bez obzira cime ste se bavili pre dolaska ovde. Znaci njihove diplome, kursevi itd. su najbitniji za nalazenje posla. Raspitajte se dobro o troskovima zivota, takodje sve zavisi od provincije u kojoj planirate da zivite. Ne kazem da je ovde lose ali nemojte da padate na te price kako ovde tece med i mleko.
Pozdrav iz Kanade.

Nenad

pre 7 godina

Taj koji se sprema i kome moze biti odobrena radna viza da ode njemu/njoj ne trebaju vesti o Kanadi na srpskom jeziku -on/ona ih sama nadje na engleskom na zvanicnom sajtu Kanadske Vlade.

http://www.cic.gc.ca/english/

Osam tacaka.

C i n i k

pre 7 godina

Nemoj da vas zbunjuju ovakve stvari. Najbolje da se ode i proba. Uvek mozes nazad,da se podsetis kako je..tacno je i to da nigde ne tece med & mleko,nije lako,radis uglavnom najgore poslove za min.platu,ali kad naucis jezik,i ako si mlad,ceo svet je tvoj...

kalimero nacija

pre 7 godina

(inzenjer, 13. novembar 2016 16:28)
A po cemu bolje? Imace vise para od 90% drugih? Sprdace se sa sirotinjom, glumiti neku elitu, leciti komplekse? Ne vidim kako se normalno ovde moze ziveti bolje nego u Kanadi (ciji npr. zapadni deo ima cak i bolju klimu od Srbije)

goran

pre 7 godina

Ekspres entry uopste nije ekspres. Ubrzano su usle samo izbeglice i azilanti iz Sirije.Svaki aplikant (i bracni partner) mora poloziti Ielts, moraju nostrificirati diplome, imati radni staz vise od 5 god. i poneti kesh pare.. sve se to boduje i procedura traje vise od 12 meseci.
Tacno je da su navedene struke trazane i da ce doneti neke pojene.

Ing

pre 7 godina

(VRSACKI MEDVED, 13. novembar 2016 15:57)

Kanada je bila popularna za elektroinzenjere 80/90-ih, ali su se stvari nakon propasti Nortela prilicno razvodnile. Dobar deo moje generacije je jos 1991 otisao za Kanadu, ali skoro svi su postepeno emigrirali za Amerikku, koristeci neku tadasnju rupu u americkom imigracionom zakonu, zvali su to kanadska precica i nije mi nikada bilo jasno kako to radi. Veoma malo ljudi je ostalo u Kanadi. Iz njihovih iskustava mogu da ti kazem par stvari, doduse sigurno se dosta promenilo. Prednosti Kanade su sto je humanija, socijalna sigurnost je jaca, bolje si obezbedjen u razlicitim situacijama (nezaposlenost, bolest, nesposobnost za rad ...). Nedostaci su kruta zastita mnogih profesija, npr. inzenjeri moraju da prodju prilicno naporan put dok ne dobiju licencu (tzv. PEng), tesko se prolazi bez diplome, radno iskustvo van Kanade se uglavnom ne priznaje, porezi su veci itd. U Americi svega toga nema, napredujes uglavnom na osnovu sposobnosti i znanja, niko ti ne gleda ni gde si rodjen ni kakvu diplomu imas, sopstveni biznis mozes da pokrenes lakse itd. Ali zato ako u Americi ostanes bez posla, bolestan ili nesposoban za rad svoj si na svome, sto naravno nadoknadjujes placajuci razna osiguranja raznim zelenaskim firmama. To Ameri zovu "plan" - plan za zube, plan za decje skolovanje, plan za opravku kuce ... Sad ti proceni sta ti je bolje. E da, u Montrealu ti treba francuski i to solidno znanje jer ga govore sa teskim akcentom ...

el guapo

pre 7 godina

ako planiras da ides idi! nema sta da se raspitujes ,prelomi. seti se one kineske poslovice , djindjic he cesto koristio. kaze, ako moras da progutas zabu,uradi to, nemoj previse razmisljati.

inzenjer

pre 7 godina

Bolje ces ziveti sa 30% manje para u Srbiji kao developer nego u Kanadi (osim mozda u Calgariu).
Ali da, jeste obecana zemlja, manje vise, s tim sto je mnogo drugaciji zivot i nacin zivota. Izguglaj cost of living, prilicno su tacni podatci pa uporedi.
Sto se dodjosa tice, svejedno je odakle si dokle god si belac, i dok god nisi olos

Mile

pre 7 godina

Ekspresni ulazak ne vazi samo za ovih 10 profesija. Preko ovog programa u zemlju ulaze sve struke koje ispunjavaju trazeni broj bodova i potraznju za tim poslom.

Horacije

pre 7 godina

Uskoro ulazim u 26tu, kapiram da nije kasno, a Kanada zaista izgleda kao obecana zemlja. Svaki savet je dobrodosao, hvala unapred!
(VRSACKI MEDVED, 13. novembar 2016 15:57)

A ne, ako si već dobacio 26. godinu, onda si debelo okasnio. To je takoreći još malo pa penzija :)

VRSACKI MEDVED

pre 7 godina

Ako neko moze da mi kaze - kakav je zivot u Montrealu za "dodjoshe"? Da li poznajete ljude koji tamo zive, da li vi zivite tamo, molim vas da podelite iskustva? Razmisljam o odlasku u neko skorije vreme, radio bih web programiranje ( cime se trenutno bavim ), a taj grad mi se cini nekako najboljim za mlade. Nije ogroman, prevoz je dobar, saobracajni uslovi za bicikliste ODLICNI ( sto mi savrseno odg. ), nocni zivot predobar... Uskoro ulazim u 26tu, kapiram da nije kasno, a Kanada zaista izgleda kao obecana zemlja. Svaki savet je dobrodosao, hvala unapred!

Horacije

pre 7 godina

Uskoro ulazim u 26tu, kapiram da nije kasno, a Kanada zaista izgleda kao obecana zemlja. Svaki savet je dobrodosao, hvala unapred!
(VRSACKI MEDVED, 13. novembar 2016 15:57)

A ne, ako si već dobacio 26. godinu, onda si debelo okasnio. To je takoreći još malo pa penzija :)

inzenjer

pre 7 godina

Bolje ces ziveti sa 30% manje para u Srbiji kao developer nego u Kanadi (osim mozda u Calgariu).
Ali da, jeste obecana zemlja, manje vise, s tim sto je mnogo drugaciji zivot i nacin zivota. Izguglaj cost of living, prilicno su tacni podatci pa uporedi.
Sto se dodjosa tice, svejedno je odakle si dokle god si belac, i dok god nisi olos

Super

pre 7 godina

Ja sam se vratio iz Kanade sa 25 god. i kapiram da je.kasno.d ti ides u 26 god. Sta si radio do 26 ako si zeleo da ides u inostranstvo. Ja sam otisao sa 16. Zaradio milion dolara i vratio se. Da Kandaskih. Idi bre sinko i u 40god. ako hoces. Gde god zelis i kada god zelis. Batali te drustvene stigme kasno je za ovo, kasno je za ono

el guapo

pre 7 godina

ako planiras da ides idi! nema sta da se raspitujes ,prelomi. seti se one kineske poslovice , djindjic he cesto koristio. kaze, ako moras da progutas zabu,uradi to, nemoj previse razmisljati.

VRSACKI MEDVED

pre 7 godina

Ako neko moze da mi kaze - kakav je zivot u Montrealu za "dodjoshe"? Da li poznajete ljude koji tamo zive, da li vi zivite tamo, molim vas da podelite iskustva? Razmisljam o odlasku u neko skorije vreme, radio bih web programiranje ( cime se trenutno bavim ), a taj grad mi se cini nekako najboljim za mlade. Nije ogroman, prevoz je dobar, saobracajni uslovi za bicikliste ODLICNI ( sto mi savrseno odg. ), nocni zivot predobar... Uskoro ulazim u 26tu, kapiram da nije kasno, a Kanada zaista izgleda kao obecana zemlja. Svaki savet je dobrodosao, hvala unapred!

Mile

pre 7 godina

Ekspresni ulazak ne vazi samo za ovih 10 profesija. Preko ovog programa u zemlju ulaze sve struke koje ispunjavaju trazeni broj bodova i potraznju za tim poslom.

Kosta

pre 7 godina

"Express Entry" sistem uopste ne funkcionise na nacin na koji se to opisuje u ovom clanku, nemojte da zamajavate ljude sa nekakvim zanimanjima itd. Svako moze da proveri koliko bodova dobija ako ukucate "CRS calculator" na google-u. Takodje u Kanadi morate sve da pocnete iz pocetka bez obzira cime ste se bavili pre dolaska ovde. Znaci njihove diplome, kursevi itd. su najbitniji za nalazenje posla. Raspitajte se dobro o troskovima zivota, takodje sve zavisi od provincije u kojoj planirate da zivite. Ne kazem da je ovde lose ali nemojte da padate na te price kako ovde tece med i mleko.
Pozdrav iz Kanade.

Ing

pre 7 godina

(VRSACKI MEDVED, 13. novembar 2016 15:57)

Kanada je bila popularna za elektroinzenjere 80/90-ih, ali su se stvari nakon propasti Nortela prilicno razvodnile. Dobar deo moje generacije je jos 1991 otisao za Kanadu, ali skoro svi su postepeno emigrirali za Amerikku, koristeci neku tadasnju rupu u americkom imigracionom zakonu, zvali su to kanadska precica i nije mi nikada bilo jasno kako to radi. Veoma malo ljudi je ostalo u Kanadi. Iz njihovih iskustava mogu da ti kazem par stvari, doduse sigurno se dosta promenilo. Prednosti Kanade su sto je humanija, socijalna sigurnost je jaca, bolje si obezbedjen u razlicitim situacijama (nezaposlenost, bolest, nesposobnost za rad ...). Nedostaci su kruta zastita mnogih profesija, npr. inzenjeri moraju da prodju prilicno naporan put dok ne dobiju licencu (tzv. PEng), tesko se prolazi bez diplome, radno iskustvo van Kanade se uglavnom ne priznaje, porezi su veci itd. U Americi svega toga nema, napredujes uglavnom na osnovu sposobnosti i znanja, niko ti ne gleda ni gde si rodjen ni kakvu diplomu imas, sopstveni biznis mozes da pokrenes lakse itd. Ali zato ako u Americi ostanes bez posla, bolestan ili nesposoban za rad svoj si na svome, sto naravno nadoknadjujes placajuci razna osiguranja raznim zelenaskim firmama. To Ameri zovu "plan" - plan za zube, plan za decje skolovanje, plan za opravku kuce ... Sad ti proceni sta ti je bolje. E da, u Montrealu ti treba francuski i to solidno znanje jer ga govore sa teskim akcentom ...

b

pre 7 godina

Ovi što već živw u Kanadi, ako vam je tako teško tamo, vratite se u Srbiju, ni ovde ne teče nimed ni mleko, a nema ni hleba. Ovde je sve napredno korumpirano i propalo, od školstva, preko zdravstva, do puteva. Ma ima da se usrećite od lepote.
Na nekoj stranoj zvaničnoj listi, Kanada je po kvalitetu 3. ili 4, nađite Srbiju...
Sve je bolje od nje...

Zoki

pre 7 godina

@VRSACKI MEDVED - Za Montreal ti treba francuski, a mislim da provincija Quebec ima i neke specifičnosti u pogledu imigracije. U svakom slučaju, Kanada je velika zemlja i kada dođeš kao useljenik, nisi ograničen da ostaneš tamo gde si se doselio. Posebno ako imaš 26 godina i nemaš decu. Preporučujem ti da uporediš troškove života i poreze pre nego što se odlučiš. Idi npr. na https://www.expatistan.com. Što se tiče poreza, plate se ovde uvek izražavaju u bruto iznosima, a porezi variraju od provincije do provincije. Ako u provinciji Ontario živiš sam i zarađuješ $5,000 mesečno ($60,000 godišnje), možeš da računaš da ćeš dobijati neto od $3,750 mesečno. Kada upoređuješ cene, računaj da se ovde cene po pravilu ističu bez PDV. Izuzetak su iznajmljivanje stanova, gorivo i sl. U Montrealu je PDV 15%.
Puno sreće!

C i n i k

pre 7 godina

Nemoj da vas zbunjuju ovakve stvari. Najbolje da se ode i proba. Uvek mozes nazad,da se podsetis kako je..tacno je i to da nigde ne tece med & mleko,nije lako,radis uglavnom najgore poslove za min.platu,ali kad naucis jezik,i ako si mlad,ceo svet je tvoj...

Nenad

pre 7 godina

Taj koji se sprema i kome moze biti odobrena radna viza da ode njemu/njoj ne trebaju vesti o Kanadi na srpskom jeziku -on/ona ih sama nadje na engleskom na zvanicnom sajtu Kanadske Vlade.

http://www.cic.gc.ca/english/

Osam tacaka.

kalimero nacija

pre 7 godina

(inzenjer, 13. novembar 2016 16:28)
A po cemu bolje? Imace vise para od 90% drugih? Sprdace se sa sirotinjom, glumiti neku elitu, leciti komplekse? Ne vidim kako se normalno ovde moze ziveti bolje nego u Kanadi (ciji npr. zapadni deo ima cak i bolju klimu od Srbije)

goran

pre 7 godina

Ekspres entry uopste nije ekspres. Ubrzano su usle samo izbeglice i azilanti iz Sirije.Svaki aplikant (i bracni partner) mora poloziti Ielts, moraju nostrificirati diplome, imati radni staz vise od 5 god. i poneti kesh pare.. sve se to boduje i procedura traje vise od 12 meseci.
Tacno je da su navedene struke trazane i da ce doneti neke pojene.

kanadjanin

pre 7 godina

"Vrsacki Medvede"

Taj bicikl u Montrealu ces moci da vozis od maja do sredine oktobra. Ja imam Kanadsko drzavljanstvo pa me evo nazad u Srbiji gde sam za 1.5 godine kirije u Torontu kupio kucu i zemlju. Radio sam u "prestiznom" institutu u centru i ziveo u centru Toronta. Budio se uz zvuke saobracaja i gradilista. Placao jedan krastavac $1.5 dolara i jednu plombu $500. Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji. Ipak ne moze se to samo tako reci nego treba iskusiti Kanadsku zimu koja traje do maja u Montrealu. Kanada je super ako recimo hoces momka a ne devojku. Tog momka lepo mozes svima da predstavis kao "bolju polovinu". Kanada je super ako hoces stancic od $60 kvadrata koji se uz redovnu platu moze otplatiti za 20-30 godina uz kamatu koja varira pa covek nikada ne zna kolika ce na kraju da bude kamata posle prvih pet godina. U svakom slucaju ono sto je najvaznije: Ako ti se ide idi. Sigurno neves pogrediti jer ces steci mnigo vise iskustva i dobiti move ideje.

NL

pre 7 godina

@VRSACKI MEDVED

Montreal je grad u Kanadi koji najvise lici na evropske gradove i dosta je jeftiniji od Toronta.
Posla ima ali je vrlo pozeljno da znas Francuski.
Posto se bavis web programiranjem razmisli i o Torontu. Preko 70% IT poslova u Kanadi je u Torontu.

Mihajlo

pre 7 godina

Radim za stranu IT kompaniju, zivim u Bgd i ovde mi je lepo. Imam prelepu zenu, dvoje dece, stan, pristojan auto,skijam na Kopu/Jahorini 2-3 vikenda godisnje, zimi putujemo 15ak dana u egzoticne krajeve, leti 10 dana Grcka. Gde bih to dobio na zapadu!?

Novi Sad

pre 7 godina

""Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji"

Ne, nije.
(s, 13. novembar 2016 22:57)"


Ovo je vrlo subjektivno i individualno pitanje. Zavisi od stila zivota koji covek preferira, konkretno profesije i poslovnih ambicija, hobija, porodicnog/bracnog/zdravstvenog stanja i slicno. Imajuci u vidu ogromnu razliku u cenama nekretnina i troskova zivota, nije nemoguce da ljudi sa velikim, ali opet ogranicenim, platama zive znatno kvalitetniji zivot u Srbiji nego u recimo Zapadnom Vankuveru gde bi mesecnu stanarinu placali vise hiljada evra. Isto tako treba imati u vidu da u Kanadi imate pristup stvarima koje ne postoje u Srbiji, a obratno nije slucaj. Ne radi se samo o proizvodima koje mozete kupiti, vec moze biti rec o svemu od specificne zdrave hrane do raznih edukativnih, zdravstvenih i sl. usluga kao i o raznim hobi aktivnostima i dogadjajima koja zemlje tipa Srbija zaobilaze sirokim krugom. Ono sto mene interesuje jeste zasto je ovakav poziv na emigraciju uopste vest sa glavne strane u zemlji koja gubi edukovano stanovnistvo i ima negativan prirodni prirastaj?

sercan

pre 7 godina

@kanadjanin
Ti si prijatelju izneo svoje lično vidjenje.
Plomba koja je $500 je verovatno pokrivena osiguranjem ako si vec radio u prestiznoj firmi. Recimo ja imam $1200 da utrosim na popravku zuba, koji su zdravi. Dakle dovoljno novca.
Ako si samo izlazio na Church kad si vec u centru onda stvarno nema devojaka, ali ako pridjes devojci na odbojci, poslu, kad voziš bajs ili šetaš kuče u parku ima sjajnih devojaka samo im daš šansu.
Onda te kamate za koje neznas kolika ce biti...kamate su itekako stabilne iako nisu fiksne.
Kanadske jeseni su predivne, a za kanadsku zimu ako si vec ziveo u centru imaš PATH i tih nekoliko veoma hladnih dana i ne primetis je mozes čitav centar grada da obidjes uredjenim podzemnim prolazima.
Srbija je lepsa jer nam je domovina, ali nije uredjena i to je ozbiljan problem.

Лако је теби011

pre 7 godina

Evo vec sam krenuo ....sad sam na aerodromu u Londonu cekam let za Toronto,prvu noc spavam na zeleznickoj stanici a odma preksutra idem da teram neki sljunak za Otavu.Radicu moleraj i to .... zanat je zlatan bajo.

iz Ciriha

pre 7 godina

Zanimljivi su mi beogradski developeri koji svoje plate u Srbiji porede sa minimalnim platama za nekvalifikovane radnike u Kanadi i razvijenim zemljama uopšte. Zašto ne napišete da takvi u Srbiji zarade 200 evra i to pod uslovom da imaju sreću da nađu posao i da još i budu prijavljeni.

Dok većina vas bude razmišljala da ste napravili najbolju odluku što ste ostali i što možete da se duvate platom kojom se izdižete od lokalne bede i sirotinje, likovi kao što je vlasnik firme u kojoj radim će kupovati nekretnine po svetu i sportske automobile a i nama menadžerima na zapadu će biti odlično.

sunce tudjeg neba greje mnogo bolje nego sto vase greje

pre 7 godina

@b,
da se vratim u Srbiju?
Nema sanse. Neka vas tamo a ja ostajem na Zapadu. Ovde nikada ne moze biti toliko lose da je gore od vaseg najboljeg. Pre svega narod je ovde normalan i gleda kako da zivi bolje a ne kao kod vas da se vecito nateze o nacionalnim i verskim pitanjima. Ratujte s vremena na vreme sa komsijama ili medjusobno i uzivajte u vasoj idili.

Ma da

pre 7 godina

Zivim u Vankuveru vec 5 godina. Dosla sam preko high skill worker programa. Moja profesija je bila na listi trazenih zanimanja, ali se ispostavilo kad sam dosla da to nema veze s vezom. Nikako nisam mogla da nadjem posao u uskoj struci. Priznavali su mi struku, ali su trazili kanadsko iskustvo i poznavanje lokalne regulative. Predala sam 200 prijava i bila pozvana na svega dva intervjua. Koliko znam za express entry sad traze i ponudu za posao. Ovi tekstovi tako pompezno obavestavaju, a ne provere. Svi zainteresovani treba da provere na zvanicnom sajtu.
Ja sam na kraju nasla posao u mojoj industriji - gradjevini. Plata nije neka u pocetku, al vec posle tri godine mozete da trazite bolji posao za mnogo bolje pare. Plata se znatno povecava menjanjem firme, a slabije povsicama u istoj firmi. I posle je samo pitanje vase upornosti, kvaliteta i snalazljivosti. Da bi se registrovao ovde kao inzenjer, nije problem kao za arhitekte. Nema veze koliko imate godina. Lakse je sto si mladji naravno, ali ovde ljudi dolaze i u pedesetim, a i kasnije, tako da su dvadesete super za pocetak. To za onog sto misli da mu je kasno, a ima 26 godina. Totalno pogresan stav. Nije kasno ni sa 45. Probajte. Srbija nigde ne ide. Uvek mozete da se vratite. Dosta nasih ljudi i ovde kuka, pa se vrate, al vecina se opet vrati u Ca ili ode negde drugo.

Milosav

pre 7 godina

Pisao sam puno puta pa da ponovim, zivim u Kanadi 30 godina, dosao sam u 20 godina sa zavrsenom srednjom skolom. Uspeo sam da se sam skolujem u IT struci, nadjem posao, unapredim svoje znanje i obezbedim pristojan zivot sa svoju p[orodicu. Uz to da napomenem da sam pomogao rodbini u Srbiji ko zna koliko puta tako i da to vredi nesto kada razmisljate o dolasku.
Mnogo je jednostavnije ako ste mladji i niste u braku. Ova zanimanja su trazena ali ako ste obrazovani i govorite endgleski ne bi trebalo da bude nikakvih problema.
Uglavnom kao sto rekose neki ovde treba probati, nemas sta da izgubis. Ne nasedajte na kometatore koju pocnu da racunaju ovo kosta toliko, ovo onoliko, takvi ce da vas svojim brojkama i logikom ubede da se ustvari ne isplati ziveti. Takodje reci ce vam pojedini da se radi od jutra do sutra; to u neku ruku moze da bude tacno sve zavisi sta covek hoce, kad sam bio mlad radio sam sve sto mi je palo samo da ustedim novca, kupim polovan auto, itd. Kasnije kada sam upoznao suprugu i doslo je dete dosta sam smanjio prekovremeni rad da bih oko 2000 prestao da radim ista drugo osim svog posla.
Treba pokusati u svakom slucaju, mislim da su malobrojni oni koji su se vratili u Srbiju. I jos nesto, ovde nikada necete biti "stranac" Kanada je specificna po svojoj multikulturi, ljudi su ovde is celog sveta tako da cete imati prilike da upoznate dosta zanimljivih ljudi i njihovih obicaja
Mogao bih da pisem do sutra, da ne davim, uglavnom ako imate sansu probajte.

D

pre 7 godina

Dobro,generalni utisak iseljenika je da je tesko zbog promene sredine,jezika,treba puno ulaganja,truda....Meni je to sve normalno,jer otici iz Srbije je kao da si otisao na Mars.Ali,mi je fascinantno ako se javi 20 iseljenika,cucemo 15 razlicitih prica o nacinu iseljenja!Pa kako sad to-ako znamo da ste otisli u drzavu koja funkcionise po strogim zakonima?Neko tu laze...A posebno mi se dopada to zastrasivanje "ovde mora da se radi,sve skupo" -al zive tamo preko 10 godina.
Ocigledno Srbi ne mogu da racunaju na pomoc svojih sunarodnika.Treba da proba svako ko zeli-raspitajte se i krenite i ako ne uspete-to je jedno iskustvo vise.Samo nemojte da slusate ove sto su vec tamo i ne zele da vi dodjete-da im ne ukradete malo "kanadske srece".

IzokrenutaLopta

pre 7 godina

Sutra bih se preselila i to ne zbog finansijskih razloga, pre svega zbog buducnosti dece. Zelim da ima neku buducnost, da moze da studira sta zeli i da nadje posao. Zelim da zivi u drzavi gde se rafno mesto ne kupuje, gde se zakon posttuje, gde parkiraju na parkinzima, ne bacaju smece po ulicama...Gde najgori ne vladaju drzavom i unistavaju je. Ovde je kolektivno ludilo, posao preko stranke, na pesackom gaze a da ne budu kaznjeni, a ljudi na ivici pucanja.

profesionalni čitač naslova

pre 7 godina

"Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji" 

Ne, nije.
(s, 13. novembar 2016 22:57)

Da, jeste.
Zaradjujem u dolarima mnogo veci prosek od Srpske plate a trosim je ovde. Jedino ako mislis da je kvalitetniji zivot i uredjenija zemlja, tu se slazemo.

Ivan Novi

pre 7 godina

Ja zivim u Kanadi (Toronto).Bezite ljudi iz Srbije,spasavajte se!!Ove sto kukaju,a zive po svetskim metropolama tamo nema ko da se plasi,da im se divi,tamo nema kola,pare,velike kuce,dvorista.....nema seljacina.Svi ti sto kukaju su sa Balkana.Jos jednom.Bezite odatle.O svojoj zemlji pricam sve najgore i zelim da je zaboravim sto pre.Ovde te ne vode da igras fudbal pa ti polome noge....Nama to fali!!!Moja zemlja me je naterala da odem od mojih roditelja,da im odvedem unuka,da to sve radim sa 36 godina....Bezite odatle.!!!

Horejšio

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.
(Старац Исаија, 14. novembar 2016 15:54)

Primarni princip u životu je težiti za nečim boljim. A kako se dotle stiže je krajnje individualna stvar. Neka radi ko kako misli da treba, ali neka posle i nosi posledice svojih odluka.

Jedino ne mogu da se složim sa ovim stavom da ne treba mrdati iz svog rodnog mesta, jer su tu porodica i prijatelji. Idem analogijom. Da su moji roditelji odlučili da ostanu uz svoje umesto što odoše u veliki grad na studije, gde su se i upoznali i zasnovali porodicu, ja bih sad svirao u frulicu i jurio čobanice. Umesto toga sam se rodio i odrastao i Bg, i imao u životu daleko više prilika nego što bih imao da su roditelji ostali tamo gde su rodjeni.

realna priča

pre 7 godina

Nije uopšte Kanada toliko dobra za život ljudi svašta pišu. Godišnja neto plata je 36k$, što je naravno statistička šarena laža jer 70% radnosposbnih radi za 24k-25k$.
Kanadskih 1300$ je oko 1000€ to je smešna suma...Prosek dižu milioneri samo Toronto ima 200.000 milionera, medina/srednja vrednost je manja, i na kraju se dobije realna priča. Ako ne želiš da ti bube gmižu po stanu ili da kraj nije siguran cena je 1000$ - 1500$, ako želiš da kupiš kuću treba ti 20k$ da udješ u kredit. Obrni okreni, odricanje na svakom ćošku lagodan život gde pare padaju sa neba je bajka jer su roškovi života jako visoki. Sistem gde se ženi ne isplati da radi jer je vrtić 1000$ mesečno. Vi iz Srbije kad dodjete pa kad vas klepe sa auto osiguranjem jer nemate kanadsko iskustvo sa jedno 300-400$ mesecno, pa kad budete stotine dolara mesečno sipali jer putujete 40km u jednom smeru na posao....a 7 meseci surove zime godišnje.

Cika Ranko

pre 7 godina

Citam ovaj clanak i ne mogu da verujem... Zasto palite ljude i dajete im laznu nadu da mogu brzo dobiti papire, na nacin koji ste opisali tako povrsno u clanku?
A tek ova lista zanimanja- "strucni" prodavci u maloprodaji i slicno..... Da rade u Walmart-u, Winners-u itd za $10.75 na sat (garantovani minimalac), sa cim nece moci najverovatnije da plate stan i zive bez cimera, a kamoli da se pristojno hrane i voze kola.. Trebalo bi mi nekoliko sati samo da vam dam osnovne neke cinjenice (a ni ja ne znam kako je recimo ziveti u Kalgariju ili Edmontonu, samo sam u prici uspeo da formiram vrlo povrsnu sliku kako se zapravo zivi tamo)... Kanada je OGROMNA zemlja, leti se od Toronta do Vankuvera 4-5 sati avionom, a toliko je i razlicitosti po pitanju poreza, osiguranja, cena nekretnina/ rentanja stanova,.......
Ni programeri nisu ni priblizno trazeni kao 90-tih, inzenjerske diplome se moraju "dokazati" polaganjem ispita za P. Eng (Professional Engineer) sto varira od struke do struke....

Zasto to radite (ko god da je napisao ovaj clanak)?! Zasto ne istrazite malo detaljnije, nego palite te jadne ljude tamo, da ih sve neko ceka i odmah ce im dati poslove, itd...?

Bodovni sistem za dobijanje Permanent Residence (PR) postoji bar 20 godina za ulazak u Kanadu, varirao je tokom vremena, menjao se Pass Mark (broj bodova potrebnih za dobijanje iseljenickih papira (PR)), ali u osnovi je manje-vise isto....
DUGA, DUGA PRICA.......
Zivim vec 11 godina u Torontu.

brate

pre 7 godina

Zašto bi softveraš iz Srbije išao u Kanadu kad može da radi projekte za strance uzme lepe pare i živi ekstra? Pogotovo kad uzmemo troškove života koji su u Srbiji pogotovo niži. Oni ako odu iz BG debelo greše. Kanada nije toliki raj kao što neki misle, da je to obećana zemlja imala bi više od 35. miliona stanovnika na toliku površinu.
Ljudi pričaju bajke o dobroj zaradi. Da bi pojedinac zapucao treba mu minum 3000$ ako ne i više, avio karte, zdravstveno, stan...
Loših poslova ima koliko hoćeš zarada 1500$ ako je pristojan stan u Torontu 900$ pa ti živi, hrana je jako skupa, 200g piletine je 5 dolara, voda 1.5l je 2 dolara...
Razna osiguranja, izlasci sve je skupo. Klima je užas, 6 meseci pada ledena kiša, ljudi idu na posao u jednom smeru izmedju 30 i 50km ako ne i više...to neko zove dobar život...

Branko BG

pre 7 godina

Život je u Srbiji apsolutno bolji ako radiš za platu od 1000+ evra. Ko tvrdi drugačije laže. Sigurnost, cene zdravstvenih usluga i kvalitet hrane ne mogu da se porede. Da ne pominjem pomoć roditelja u odgajanju dece, pristupačnost ljudi i mnoge druge stvari. Ok je proći svet ali da se tamo živi, potpuni promašaj. Uvek građanin drugog reda.

kaba

pre 7 godina

Živim u Montrealu! Nema gotivnijenormamag grada za zivot ako ti ne pada toliko tesko sto u aprilu moze da bude -15 i da padne 20 cm snega. Posle 5 godina sam konačno dobio papire (bez ženidbe) i mogu ti reci da taj express entry uopšte nije toliko express. Procedura je haos duga jer ti trebaju papiri koje moraš da pribavis pre same aplikacije.To prikupljanje može da traje samo neku godinu da bi bilo po njihovim . Od momenta apliciranja moguce da procedura traje 6 meseci. I još nešto bez francuskog ovde nemaš šta da trazis. Možda kao programer možeš funkcionisati samo na engleskom al emigrirati bez francuskog ne možeš. Quebec zadržava pravo odabira emigranata u odnosu na sve ostale provincije. Ako ga naučiš doduše ovde ces najbrže uci. Nivo koji traže doduše je veoma visok i čak i Francuze teraju da polažu test. Od mene toliko. Pozdrav

Prcko

pre 7 godina

Pali prijatelju za kaliforniju. Nemoj da gubis vreme u Kanadi. Sav it sektor iz Kanade ide u Kaliforniju. Ovde nema para i nije cenjeno. Generalno indici iz indije obavljaju sve te poslove i oni su ubili cenu rada. Znam dosta Srba koji su u Kanadi i konkretno u Kaliforniji. Ovi u Kanadi rade na gradjevini i u restoranima... zato sto nema posla, a ovi u Americi su vec kupili stanove u San Dijegu i u Beogradu... dajem ti samo primer za ljude koje poznajem a otisli su u isto vreme 2013. U kanadi ima nadih puno pogotovo Vankuver i Toronto... e sad sta je tebi bitno.

Vesta

pre 7 godina

Kako vidim masu ljudi koji idu da bi radili a ne da sami naprave posao. Ako ides da radis i proci ces ko obican radnik i neces nista specijalno bolje napraviti ali ako ides sa visim ciljem da napravis nesto imas jako realne sanse da postanes milioner jer ljudi su spremniji probati nove stvari nego na Balkanu. Tako da svako bira ono sto zeli da bude. Sto rece jedan u komentarima ako radis preko neta nesto iz IT sektora i trosis na Balkanu imas daleko vise para da zaradis da trosis putujes i stekas jer su svinostali troskovi nizi. Ja sam zahvaljujuci tome obisao cijelu Evropu i par drzava Azije I Sjeverne Amerike ukljucujuci i SAD I Kanadu gdje sam i zivio po godinu dana.

Bojan

pre 7 godina

Poštovani, vaša informacija je polutačna. Kanada traži radnike iz navedenih radnih profila i tačno je da imaju ubrzane programe za dobijanje papira ali u praksi je to skroz drugačije. Trenutno je ekonomska kriza i stopa nezapošljenih za ove uslove ovde je velika. Prema tome država je smanjila izdavanje LMIA, a samim tim je otežan dolazak u Kanadu. Mnoge agencije nude po Srbiji razne mogućnosti za startovanje procesa dobijanja posla ili iseljeničke vize. Pored toga što ima puno prevaranata, za one prave vam treba u startu dosta novca i još više sreće.
Ipak zainteresovani ne treba da odustaju jer na žalost život u Srbiji je gubljenje vremena. Samo hrabro i uz dosta sreće do novog života u Kanadi.
Pozdrav iz Edmontona!!!

snoop dog

pre 7 godina

Neznam kome je potrebno da pise ovakve stvari u javnosti. Kanada ima dosta veliku bespolicu, i potraga za poslom je velika ! Profesionalci sa KANADSKOM PRAKSOM takodje imaju problema i cesto ostaju bez posla. Poznavanje Engleskog a i Francuskog pa onda nostrifikacija diplome, poznavanje zakona, etika -- kolegijalnost= Kanadska praksa. Dobra vremena su i ovde prosla, a sto se tice rada u ugostiteljstvu ili ovim nizim profesijam i tu je trziste zasiceno. Narode Srbije pocni da gradis svoju domovinu i prestani da lutas i trazis svoju srecu na pogresnim mestima, bar ti se u tvojoj zemlji ne smeju kad im kazes tvoje ime

Aleksandar

pre 7 godina

E kada bi tlo Kanade bilo blizu, kao što predstavljate naslovom.
Pod pretpostavkom da ti je zanimanje In need, procedura za odlazak u Kanadu nije nimalo jednostavna, niti ekspresna.
Da bi neko položio IELTS test engleskog jezika sa prosečnom ocenom 6.5, potrebno mu je najmanje 6 meseci intezivnog i mukotrpnog spremanja za polaganje, i to pod uslovom da te sprema neko ko ima veliko iskustvo sa IELTS-om. Onaj ko je to polagao, ili se spremao zna da IELTS nije test znanja engleskog, već test opšte sposobnosti korišćenja jezika, sa tačno određenim pravilima i formama, i gde se traže specifične fraze koje se ne uče ni u školi, ni na fakultetu, niti na ulici. Potrebne informacije nisu dostupne na internetu. Primera radi, ukoliko neko vrlo dobro govori engleski jezik koji je dovoljan za poslovnu komunikaciju, a ima ograničen vokabular, ne može da se nada da će na testu dobiti veću ocenu od 6.
Sledeća stavka je novac, CIC traži da pokažeš da na računu imaš dovoljno novca da preživiš u Kanadi godinu dana, u slučaju da imaš petočlanu porodicu, kao ja, onda ti je potrebno oko 20.000 CAD. Ako ih nemaš, potrebno ti je opet vreme da ih uštediš.
Dodatno utrošeno vreme je za prikupljanje, kopiranje, prevođenje razne dokumentacije. I da ne nabrajam dalje, suma sumarum, vreme potrebno za iseljenje u Kanadu, u mom slučaju, iznosi najmanje 12 meseci.
Ukoliko se radi o unapred ugovorenom poslu, onda je procedura znatno drugačija, predpostaljam i brža.

Achitwn

pre 7 godina

Ing, 13. novembar 2016 17:11)
Ing. Zivie sam u kanadi od 92-98 od tad u usa. I potpisujem da sto sirekao je skoro sve netacno. Prvo Nortel Networks jeste propao ali ima dosta drugih kompanija i vecina nasih se zaposlila. Otawwa i Toronto su puni. Drugi socijala i ostalo nista nije bolje nego u Americi. Niko nije ostao na ukici. A ti i ne Nas za NAFTA agremeent po kom kanadjani dolaze u ameriku. Sledece - nostrifikacija inzenjerakih diploma nije ni potrebna u kanadi. Ami ako treba dobije se za par dana. Ja sam svoju na zahtev BNR-a u to vreme nostrificirao na uofToronto.

toni

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Старац Исаија, 14. novembar 2016 15:54) # Link komentara

Da li je nekad bilo drugacije? Uvek je novac bio pojam kvaliteta zivota

Achitwn

pre 7 godina

inzenjer, 13. novembar 2016 16:28)
A zasto si izdvojio Calgary. Sa padim cene nafte firme odlaze otuda. Ni blizu nije kao pre 3-4 g

pastir

pre 7 godina

Ja bi da se bavim stocarstvom, ovce i to na veliko.
Kakva je situacija sa tom granom u Kanadi. Jel ima stranaca i u toj bransi i jel moze nesto i da se zaradi.

Старац Исаија

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.

Natasa

pre 7 godina

Kako da se prijavim ?
Već drugu godinu tražim posao u bilo kojoj zemlji. Prijavila sam se čak i za doktorske studije da budem asistent a odgovor ću saznati tek za 1-2 meseca. Ubiće me nervoza. Ako prođem prvi krug čeka me intervju a para nemam ni do Beograda. Ako me ne prihvate nadam se da će ovaj poziv biti još uvek validan u februaru.
Osećam se glupavo i tupavo. Mogu da rešim hiljadu stručnih problema a ovaj jedan životni nikako. Samo mi treba da se odmorim od svakodnevnog pacerskog bavljenja poslom u ovoj glupavoj državi. Oni nas stručno i profesionalno šiju za 1000 liga a mi radimo kao u kamenom dobu. Većina profesionalnog kadra ode preko ili želi da ide. Kad bi se svi vratili naša zemlja bi procvetala brže od Japana, normalno ukoliko ovi "državovodnici" hoće da slušaju stručnjake. Ako neće, džaba nam i nobelovci.
Život je jedan i nisam dobila diplomu, uložila još više nakn toga u stručni razvoj da bih gledala kako sve propada.Ne mogu više da se borim protiv vetrenjača, umorna sam. Predugo idem glavom kroz zid bez uspeha. Hoću samo mirno da živim i da radim po stuci i zakonu.
Dođe mi da jednostavno odem do bilo koje ambasade i podnesem zahtev za radnu vizu pa neka me izbace.

Ana

pre 7 godina

Da li biste mogli malo pojasniti kakav je program u pitanju i na koji način se podrobnije uputiti u njega? Nastavnik sam srpskog jezika i komparativne književnosti. Sertifikovana i za nastavu na engleskom jeziku. Tek počinjem da se informišem povodom željenog odlaska u Kanadu. Svaka informacija mi je dobrodošla. Hvala unapred. Ana

Super

pre 7 godina

Ja sam se vratio iz Kanade sa 25 god. i kapiram da je.kasno.d ti ides u 26 god. Sta si radio do 26 ako si zeleo da ides u inostranstvo. Ja sam otisao sa 16. Zaradio milion dolara i vratio se. Da Kandaskih. Idi bre sinko i u 40god. ako hoces. Gde god zelis i kada god zelis. Batali te drustvene stigme kasno je za ovo, kasno je za ono

kanadjanin

pre 7 godina

"Vrsacki Medvede"

Taj bicikl u Montrealu ces moci da vozis od maja do sredine oktobra. Ja imam Kanadsko drzavljanstvo pa me evo nazad u Srbiji gde sam za 1.5 godine kirije u Torontu kupio kucu i zemlju. Radio sam u "prestiznom" institutu u centru i ziveo u centru Toronta. Budio se uz zvuke saobracaja i gradilista. Placao jedan krastavac $1.5 dolara i jednu plombu $500. Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji. Ipak ne moze se to samo tako reci nego treba iskusiti Kanadsku zimu koja traje do maja u Montrealu. Kanada je super ako recimo hoces momka a ne devojku. Tog momka lepo mozes svima da predstavis kao "bolju polovinu". Kanada je super ako hoces stancic od $60 kvadrata koji se uz redovnu platu moze otplatiti za 20-30 godina uz kamatu koja varira pa covek nikada ne zna kolika ce na kraju da bude kamata posle prvih pet godina. U svakom slucaju ono sto je najvaznije: Ako ti se ide idi. Sigurno neves pogrediti jer ces steci mnigo vise iskustva i dobiti move ideje.

Horacije

pre 7 godina

Uskoro ulazim u 26tu, kapiram da nije kasno, a Kanada zaista izgleda kao obecana zemlja. Svaki savet je dobrodosao, hvala unapred!
(VRSACKI MEDVED, 13. novembar 2016 15:57)

A ne, ako si već dobacio 26. godinu, onda si debelo okasnio. To je takoreći još malo pa penzija :)

Mihajlo

pre 7 godina

Radim za stranu IT kompaniju, zivim u Bgd i ovde mi je lepo. Imam prelepu zenu, dvoje dece, stan, pristojan auto,skijam na Kopu/Jahorini 2-3 vikenda godisnje, zimi putujemo 15ak dana u egzoticne krajeve, leti 10 dana Grcka. Gde bih to dobio na zapadu!?

VRSACKI MEDVED

pre 7 godina

Ako neko moze da mi kaze - kakav je zivot u Montrealu za "dodjoshe"? Da li poznajete ljude koji tamo zive, da li vi zivite tamo, molim vas da podelite iskustva? Razmisljam o odlasku u neko skorije vreme, radio bih web programiranje ( cime se trenutno bavim ), a taj grad mi se cini nekako najboljim za mlade. Nije ogroman, prevoz je dobar, saobracajni uslovi za bicikliste ODLICNI ( sto mi savrseno odg. ), nocni zivot predobar... Uskoro ulazim u 26tu, kapiram da nije kasno, a Kanada zaista izgleda kao obecana zemlja. Svaki savet je dobrodosao, hvala unapred!

inzenjer

pre 7 godina

Bolje ces ziveti sa 30% manje para u Srbiji kao developer nego u Kanadi (osim mozda u Calgariu).
Ali da, jeste obecana zemlja, manje vise, s tim sto je mnogo drugaciji zivot i nacin zivota. Izguglaj cost of living, prilicno su tacni podatci pa uporedi.
Sto se dodjosa tice, svejedno je odakle si dokle god si belac, i dok god nisi olos

kalimero nacija

pre 7 godina

(inzenjer, 13. novembar 2016 16:28)
A po cemu bolje? Imace vise para od 90% drugih? Sprdace se sa sirotinjom, glumiti neku elitu, leciti komplekse? Ne vidim kako se normalno ovde moze ziveti bolje nego u Kanadi (ciji npr. zapadni deo ima cak i bolju klimu od Srbije)

el guapo

pre 7 godina

ako planiras da ides idi! nema sta da se raspitujes ,prelomi. seti se one kineske poslovice , djindjic he cesto koristio. kaze, ako moras da progutas zabu,uradi to, nemoj previse razmisljati.

Старац Исаија

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.

Ivan Novi

pre 7 godina

Ja zivim u Kanadi (Toronto).Bezite ljudi iz Srbije,spasavajte se!!Ove sto kukaju,a zive po svetskim metropolama tamo nema ko da se plasi,da im se divi,tamo nema kola,pare,velike kuce,dvorista.....nema seljacina.Svi ti sto kukaju su sa Balkana.Jos jednom.Bezite odatle.O svojoj zemlji pricam sve najgore i zelim da je zaboravim sto pre.Ovde te ne vode da igras fudbal pa ti polome noge....Nama to fali!!!Moja zemlja me je naterala da odem od mojih roditelja,da im odvedem unuka,da to sve radim sa 36 godina....Bezite odatle.!!!

sunce tudjeg neba greje mnogo bolje nego sto vase greje

pre 7 godina

@b,
da se vratim u Srbiju?
Nema sanse. Neka vas tamo a ja ostajem na Zapadu. Ovde nikada ne moze biti toliko lose da je gore od vaseg najboljeg. Pre svega narod je ovde normalan i gleda kako da zivi bolje a ne kao kod vas da se vecito nateze o nacionalnim i verskim pitanjima. Ratujte s vremena na vreme sa komsijama ili medjusobno i uzivajte u vasoj idili.

b

pre 7 godina

Ovi što već živw u Kanadi, ako vam je tako teško tamo, vratite se u Srbiju, ni ovde ne teče nimed ni mleko, a nema ni hleba. Ovde je sve napredno korumpirano i propalo, od školstva, preko zdravstva, do puteva. Ma ima da se usrećite od lepote.
Na nekoj stranoj zvaničnoj listi, Kanada je po kvalitetu 3. ili 4, nađite Srbiju...
Sve je bolje od nje...

Branko BG

pre 7 godina

Život je u Srbiji apsolutno bolji ako radiš za platu od 1000+ evra. Ko tvrdi drugačije laže. Sigurnost, cene zdravstvenih usluga i kvalitet hrane ne mogu da se porede. Da ne pominjem pomoć roditelja u odgajanju dece, pristupačnost ljudi i mnoge druge stvari. Ok je proći svet ali da se tamo živi, potpuni promašaj. Uvek građanin drugog reda.

Kosta

pre 7 godina

"Express Entry" sistem uopste ne funkcionise na nacin na koji se to opisuje u ovom clanku, nemojte da zamajavate ljude sa nekakvim zanimanjima itd. Svako moze da proveri koliko bodova dobija ako ukucate "CRS calculator" na google-u. Takodje u Kanadi morate sve da pocnete iz pocetka bez obzira cime ste se bavili pre dolaska ovde. Znaci njihove diplome, kursevi itd. su najbitniji za nalazenje posla. Raspitajte se dobro o troskovima zivota, takodje sve zavisi od provincije u kojoj planirate da zivite. Ne kazem da je ovde lose ali nemojte da padate na te price kako ovde tece med i mleko.
Pozdrav iz Kanade.

goran

pre 7 godina

Ekspres entry uopste nije ekspres. Ubrzano su usle samo izbeglice i azilanti iz Sirije.Svaki aplikant (i bracni partner) mora poloziti Ielts, moraju nostrificirati diplome, imati radni staz vise od 5 god. i poneti kesh pare.. sve se to boduje i procedura traje vise od 12 meseci.
Tacno je da su navedene struke trazane i da ce doneti neke pojene.

realna priča

pre 7 godina

Nije uopšte Kanada toliko dobra za život ljudi svašta pišu. Godišnja neto plata je 36k$, što je naravno statistička šarena laža jer 70% radnosposbnih radi za 24k-25k$.
Kanadskih 1300$ je oko 1000€ to je smešna suma...Prosek dižu milioneri samo Toronto ima 200.000 milionera, medina/srednja vrednost je manja, i na kraju se dobije realna priča. Ako ne želiš da ti bube gmižu po stanu ili da kraj nije siguran cena je 1000$ - 1500$, ako želiš da kupiš kuću treba ti 20k$ da udješ u kredit. Obrni okreni, odricanje na svakom ćošku lagodan život gde pare padaju sa neba je bajka jer su roškovi života jako visoki. Sistem gde se ženi ne isplati da radi jer je vrtić 1000$ mesečno. Vi iz Srbije kad dodjete pa kad vas klepe sa auto osiguranjem jer nemate kanadsko iskustvo sa jedno 300-400$ mesecno, pa kad budete stotine dolara mesečno sipali jer putujete 40km u jednom smeru na posao....a 7 meseci surove zime godišnje.

Ing

pre 7 godina

(VRSACKI MEDVED, 13. novembar 2016 15:57)

Kanada je bila popularna za elektroinzenjere 80/90-ih, ali su se stvari nakon propasti Nortela prilicno razvodnile. Dobar deo moje generacije je jos 1991 otisao za Kanadu, ali skoro svi su postepeno emigrirali za Amerikku, koristeci neku tadasnju rupu u americkom imigracionom zakonu, zvali su to kanadska precica i nije mi nikada bilo jasno kako to radi. Veoma malo ljudi je ostalo u Kanadi. Iz njihovih iskustava mogu da ti kazem par stvari, doduse sigurno se dosta promenilo. Prednosti Kanade su sto je humanija, socijalna sigurnost je jaca, bolje si obezbedjen u razlicitim situacijama (nezaposlenost, bolest, nesposobnost za rad ...). Nedostaci su kruta zastita mnogih profesija, npr. inzenjeri moraju da prodju prilicno naporan put dok ne dobiju licencu (tzv. PEng), tesko se prolazi bez diplome, radno iskustvo van Kanade se uglavnom ne priznaje, porezi su veci itd. U Americi svega toga nema, napredujes uglavnom na osnovu sposobnosti i znanja, niko ti ne gleda ni gde si rodjen ni kakvu diplomu imas, sopstveni biznis mozes da pokrenes lakse itd. Ali zato ako u Americi ostanes bez posla, bolestan ili nesposoban za rad svoj si na svome, sto naravno nadoknadjujes placajuci razna osiguranja raznim zelenaskim firmama. To Ameri zovu "plan" - plan za zube, plan za decje skolovanje, plan za opravku kuce ... Sad ti proceni sta ti je bolje. E da, u Montrealu ti treba francuski i to solidno znanje jer ga govore sa teskim akcentom ...

iz Ciriha

pre 7 godina

Zanimljivi su mi beogradski developeri koji svoje plate u Srbiji porede sa minimalnim platama za nekvalifikovane radnike u Kanadi i razvijenim zemljama uopšte. Zašto ne napišete da takvi u Srbiji zarade 200 evra i to pod uslovom da imaju sreću da nađu posao i da još i budu prijavljeni.

Dok većina vas bude razmišljala da ste napravili najbolju odluku što ste ostali i što možete da se duvate platom kojom se izdižete od lokalne bede i sirotinje, likovi kao što je vlasnik firme u kojoj radim će kupovati nekretnine po svetu i sportske automobile a i nama menadžerima na zapadu će biti odlično.

Mile

pre 7 godina

Ekspresni ulazak ne vazi samo za ovih 10 profesija. Preko ovog programa u zemlju ulaze sve struke koje ispunjavaju trazeni broj bodova i potraznju za tim poslom.

snoop dog

pre 7 godina

Neznam kome je potrebno da pise ovakve stvari u javnosti. Kanada ima dosta veliku bespolicu, i potraga za poslom je velika ! Profesionalci sa KANADSKOM PRAKSOM takodje imaju problema i cesto ostaju bez posla. Poznavanje Engleskog a i Francuskog pa onda nostrifikacija diplome, poznavanje zakona, etika -- kolegijalnost= Kanadska praksa. Dobra vremena su i ovde prosla, a sto se tice rada u ugostiteljstvu ili ovim nizim profesijam i tu je trziste zasiceno. Narode Srbije pocni da gradis svoju domovinu i prestani da lutas i trazis svoju srecu na pogresnim mestima, bar ti se u tvojoj zemlji ne smeju kad im kazes tvoje ime

profesionalni čitač naslova

pre 7 godina

"Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji" 

Ne, nije.
(s, 13. novembar 2016 22:57)

Da, jeste.
Zaradjujem u dolarima mnogo veci prosek od Srpske plate a trosim je ovde. Jedino ako mislis da je kvalitetniji zivot i uredjenija zemlja, tu se slazemo.

Vesta

pre 7 godina

Kako vidim masu ljudi koji idu da bi radili a ne da sami naprave posao. Ako ides da radis i proci ces ko obican radnik i neces nista specijalno bolje napraviti ali ako ides sa visim ciljem da napravis nesto imas jako realne sanse da postanes milioner jer ljudi su spremniji probati nove stvari nego na Balkanu. Tako da svako bira ono sto zeli da bude. Sto rece jedan u komentarima ako radis preko neta nesto iz IT sektora i trosis na Balkanu imas daleko vise para da zaradis da trosis putujes i stekas jer su svinostali troskovi nizi. Ja sam zahvaljujuci tome obisao cijelu Evropu i par drzava Azije I Sjeverne Amerike ukljucujuci i SAD I Kanadu gdje sam i zivio po godinu dana.

C i n i k

pre 7 godina

Nemoj da vas zbunjuju ovakve stvari. Najbolje da se ode i proba. Uvek mozes nazad,da se podsetis kako je..tacno je i to da nigde ne tece med & mleko,nije lako,radis uglavnom najgore poslove za min.platu,ali kad naucis jezik,i ako si mlad,ceo svet je tvoj...

brate

pre 7 godina

Zašto bi softveraš iz Srbije išao u Kanadu kad može da radi projekte za strance uzme lepe pare i živi ekstra? Pogotovo kad uzmemo troškove života koji su u Srbiji pogotovo niži. Oni ako odu iz BG debelo greše. Kanada nije toliki raj kao što neki misle, da je to obećana zemlja imala bi više od 35. miliona stanovnika na toliku površinu.
Ljudi pričaju bajke o dobroj zaradi. Da bi pojedinac zapucao treba mu minum 3000$ ako ne i više, avio karte, zdravstveno, stan...
Loših poslova ima koliko hoćeš zarada 1500$ ako je pristojan stan u Torontu 900$ pa ti živi, hrana je jako skupa, 200g piletine je 5 dolara, voda 1.5l je 2 dolara...
Razna osiguranja, izlasci sve je skupo. Klima je užas, 6 meseci pada ledena kiša, ljudi idu na posao u jednom smeru izmedju 30 i 50km ako ne i više...to neko zove dobar život...

Novi Sad

pre 7 godina

""Ko god moze da radi iz Srbije i prima platu iz inostranstva (programeri recimo) zivot u Srbiji je bolji"

Ne, nije.
(s, 13. novembar 2016 22:57)"


Ovo je vrlo subjektivno i individualno pitanje. Zavisi od stila zivota koji covek preferira, konkretno profesije i poslovnih ambicija, hobija, porodicnog/bracnog/zdravstvenog stanja i slicno. Imajuci u vidu ogromnu razliku u cenama nekretnina i troskova zivota, nije nemoguce da ljudi sa velikim, ali opet ogranicenim, platama zive znatno kvalitetniji zivot u Srbiji nego u recimo Zapadnom Vankuveru gde bi mesecnu stanarinu placali vise hiljada evra. Isto tako treba imati u vidu da u Kanadi imate pristup stvarima koje ne postoje u Srbiji, a obratno nije slucaj. Ne radi se samo o proizvodima koje mozete kupiti, vec moze biti rec o svemu od specificne zdrave hrane do raznih edukativnih, zdravstvenih i sl. usluga kao i o raznim hobi aktivnostima i dogadjajima koja zemlje tipa Srbija zaobilaze sirokim krugom. Ono sto mene interesuje jeste zasto je ovakav poziv na emigraciju uopste vest sa glavne strane u zemlji koja gubi edukovano stanovnistvo i ima negativan prirodni prirastaj?

Prcko

pre 7 godina

Pali prijatelju za kaliforniju. Nemoj da gubis vreme u Kanadi. Sav it sektor iz Kanade ide u Kaliforniju. Ovde nema para i nije cenjeno. Generalno indici iz indije obavljaju sve te poslove i oni su ubili cenu rada. Znam dosta Srba koji su u Kanadi i konkretno u Kaliforniji. Ovi u Kanadi rade na gradjevini i u restoranima... zato sto nema posla, a ovi u Americi su vec kupili stanove u San Dijegu i u Beogradu... dajem ti samo primer za ljude koje poznajem a otisli su u isto vreme 2013. U kanadi ima nadih puno pogotovo Vankuver i Toronto... e sad sta je tebi bitno.

Zoki

pre 7 godina

@VRSACKI MEDVED - Za Montreal ti treba francuski, a mislim da provincija Quebec ima i neke specifičnosti u pogledu imigracije. U svakom slučaju, Kanada je velika zemlja i kada dođeš kao useljenik, nisi ograničen da ostaneš tamo gde si se doselio. Posebno ako imaš 26 godina i nemaš decu. Preporučujem ti da uporediš troškove života i poreze pre nego što se odlučiš. Idi npr. na https://www.expatistan.com. Što se tiče poreza, plate se ovde uvek izražavaju u bruto iznosima, a porezi variraju od provincije do provincije. Ako u provinciji Ontario živiš sam i zarađuješ $5,000 mesečno ($60,000 godišnje), možeš da računaš da ćeš dobijati neto od $3,750 mesečno. Kada upoređuješ cene, računaj da se ovde cene po pravilu ističu bez PDV. Izuzetak su iznajmljivanje stanova, gorivo i sl. U Montrealu je PDV 15%.
Puno sreće!

Nenad

pre 7 godina

Taj koji se sprema i kome moze biti odobrena radna viza da ode njemu/njoj ne trebaju vesti o Kanadi na srpskom jeziku -on/ona ih sama nadje na engleskom na zvanicnom sajtu Kanadske Vlade.

http://www.cic.gc.ca/english/

Osam tacaka.

NL

pre 7 godina

@VRSACKI MEDVED

Montreal je grad u Kanadi koji najvise lici na evropske gradove i dosta je jeftiniji od Toronta.
Posla ima ali je vrlo pozeljno da znas Francuski.
Posto se bavis web programiranjem razmisli i o Torontu. Preko 70% IT poslova u Kanadi je u Torontu.

Лако је теби011

pre 7 godina

Evo vec sam krenuo ....sad sam na aerodromu u Londonu cekam let za Toronto,prvu noc spavam na zeleznickoj stanici a odma preksutra idem da teram neki sljunak za Otavu.Radicu moleraj i to .... zanat je zlatan bajo.

D

pre 7 godina

Dobro,generalni utisak iseljenika je da je tesko zbog promene sredine,jezika,treba puno ulaganja,truda....Meni je to sve normalno,jer otici iz Srbije je kao da si otisao na Mars.Ali,mi je fascinantno ako se javi 20 iseljenika,cucemo 15 razlicitih prica o nacinu iseljenja!Pa kako sad to-ako znamo da ste otisli u drzavu koja funkcionise po strogim zakonima?Neko tu laze...A posebno mi se dopada to zastrasivanje "ovde mora da se radi,sve skupo" -al zive tamo preko 10 godina.
Ocigledno Srbi ne mogu da racunaju na pomoc svojih sunarodnika.Treba da proba svako ko zeli-raspitajte se i krenite i ako ne uspete-to je jedno iskustvo vise.Samo nemojte da slusate ove sto su vec tamo i ne zele da vi dodjete-da im ne ukradete malo "kanadske srece".

Cika Ranko

pre 7 godina

Citam ovaj clanak i ne mogu da verujem... Zasto palite ljude i dajete im laznu nadu da mogu brzo dobiti papire, na nacin koji ste opisali tako povrsno u clanku?
A tek ova lista zanimanja- "strucni" prodavci u maloprodaji i slicno..... Da rade u Walmart-u, Winners-u itd za $10.75 na sat (garantovani minimalac), sa cim nece moci najverovatnije da plate stan i zive bez cimera, a kamoli da se pristojno hrane i voze kola.. Trebalo bi mi nekoliko sati samo da vam dam osnovne neke cinjenice (a ni ja ne znam kako je recimo ziveti u Kalgariju ili Edmontonu, samo sam u prici uspeo da formiram vrlo povrsnu sliku kako se zapravo zivi tamo)... Kanada je OGROMNA zemlja, leti se od Toronta do Vankuvera 4-5 sati avionom, a toliko je i razlicitosti po pitanju poreza, osiguranja, cena nekretnina/ rentanja stanova,.......
Ni programeri nisu ni priblizno trazeni kao 90-tih, inzenjerske diplome se moraju "dokazati" polaganjem ispita za P. Eng (Professional Engineer) sto varira od struke do struke....

Zasto to radite (ko god da je napisao ovaj clanak)?! Zasto ne istrazite malo detaljnije, nego palite te jadne ljude tamo, da ih sve neko ceka i odmah ce im dati poslove, itd...?

Bodovni sistem za dobijanje Permanent Residence (PR) postoji bar 20 godina za ulazak u Kanadu, varirao je tokom vremena, menjao se Pass Mark (broj bodova potrebnih za dobijanje iseljenickih papira (PR)), ali u osnovi je manje-vise isto....
DUGA, DUGA PRICA.......
Zivim vec 11 godina u Torontu.

sercan

pre 7 godina

@kanadjanin
Ti si prijatelju izneo svoje lično vidjenje.
Plomba koja je $500 je verovatno pokrivena osiguranjem ako si vec radio u prestiznoj firmi. Recimo ja imam $1200 da utrosim na popravku zuba, koji su zdravi. Dakle dovoljno novca.
Ako si samo izlazio na Church kad si vec u centru onda stvarno nema devojaka, ali ako pridjes devojci na odbojci, poslu, kad voziš bajs ili šetaš kuče u parku ima sjajnih devojaka samo im daš šansu.
Onda te kamate za koje neznas kolika ce biti...kamate su itekako stabilne iako nisu fiksne.
Kanadske jeseni su predivne, a za kanadsku zimu ako si vec ziveo u centru imaš PATH i tih nekoliko veoma hladnih dana i ne primetis je mozes čitav centar grada da obidjes uredjenim podzemnim prolazima.
Srbija je lepsa jer nam je domovina, ali nije uredjena i to je ozbiljan problem.

Achitwn

pre 7 godina

Ing, 13. novembar 2016 17:11)
Ing. Zivie sam u kanadi od 92-98 od tad u usa. I potpisujem da sto sirekao je skoro sve netacno. Prvo Nortel Networks jeste propao ali ima dosta drugih kompanija i vecina nasih se zaposlila. Otawwa i Toronto su puni. Drugi socijala i ostalo nista nije bolje nego u Americi. Niko nije ostao na ukici. A ti i ne Nas za NAFTA agremeent po kom kanadjani dolaze u ameriku. Sledece - nostrifikacija inzenjerakih diploma nije ni potrebna u kanadi. Ami ako treba dobije se za par dana. Ja sam svoju na zahtev BNR-a u to vreme nostrificirao na uofToronto.

toni

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Старац Исаија, 14. novembar 2016 15:54) # Link komentara

Da li je nekad bilo drugacije? Uvek je novac bio pojam kvaliteta zivota

Horejšio

pre 7 godina

На жалост, живимо у времену у коме је квалитет живота=новац, макар за већину. Колико кошта живот далеко од породице, пријатеља, окружења у коме можеш да будеш оно што заиста.јеси? Канада није никакав Елдорадо, верујте.
(Старац Исаија, 14. novembar 2016 15:54)

Primarni princip u životu je težiti za nečim boljim. A kako se dotle stiže je krajnje individualna stvar. Neka radi ko kako misli da treba, ali neka posle i nosi posledice svojih odluka.

Jedino ne mogu da se složim sa ovim stavom da ne treba mrdati iz svog rodnog mesta, jer su tu porodica i prijatelji. Idem analogijom. Da su moji roditelji odlučili da ostanu uz svoje umesto što odoše u veliki grad na studije, gde su se i upoznali i zasnovali porodicu, ja bih sad svirao u frulicu i jurio čobanice. Umesto toga sam se rodio i odrastao i Bg, i imao u životu daleko više prilika nego što bih imao da su roditelji ostali tamo gde su rodjeni.

Ma da

pre 7 godina

Zivim u Vankuveru vec 5 godina. Dosla sam preko high skill worker programa. Moja profesija je bila na listi trazenih zanimanja, ali se ispostavilo kad sam dosla da to nema veze s vezom. Nikako nisam mogla da nadjem posao u uskoj struci. Priznavali su mi struku, ali su trazili kanadsko iskustvo i poznavanje lokalne regulative. Predala sam 200 prijava i bila pozvana na svega dva intervjua. Koliko znam za express entry sad traze i ponudu za posao. Ovi tekstovi tako pompezno obavestavaju, a ne provere. Svi zainteresovani treba da provere na zvanicnom sajtu.
Ja sam na kraju nasla posao u mojoj industriji - gradjevini. Plata nije neka u pocetku, al vec posle tri godine mozete da trazite bolji posao za mnogo bolje pare. Plata se znatno povecava menjanjem firme, a slabije povsicama u istoj firmi. I posle je samo pitanje vase upornosti, kvaliteta i snalazljivosti. Da bi se registrovao ovde kao inzenjer, nije problem kao za arhitekte. Nema veze koliko imate godina. Lakse je sto si mladji naravno, ali ovde ljudi dolaze i u pedesetim, a i kasnije, tako da su dvadesete super za pocetak. To za onog sto misli da mu je kasno, a ima 26 godina. Totalno pogresan stav. Nije kasno ni sa 45. Probajte. Srbija nigde ne ide. Uvek mozete da se vratite. Dosta nasih ljudi i ovde kuka, pa se vrate, al vecina se opet vrati u Ca ili ode negde drugo.

Aleksandar

pre 7 godina

E kada bi tlo Kanade bilo blizu, kao što predstavljate naslovom.
Pod pretpostavkom da ti je zanimanje In need, procedura za odlazak u Kanadu nije nimalo jednostavna, niti ekspresna.
Da bi neko položio IELTS test engleskog jezika sa prosečnom ocenom 6.5, potrebno mu je najmanje 6 meseci intezivnog i mukotrpnog spremanja za polaganje, i to pod uslovom da te sprema neko ko ima veliko iskustvo sa IELTS-om. Onaj ko je to polagao, ili se spremao zna da IELTS nije test znanja engleskog, već test opšte sposobnosti korišćenja jezika, sa tačno određenim pravilima i formama, i gde se traže specifične fraze koje se ne uče ni u školi, ni na fakultetu, niti na ulici. Potrebne informacije nisu dostupne na internetu. Primera radi, ukoliko neko vrlo dobro govori engleski jezik koji je dovoljan za poslovnu komunikaciju, a ima ograničen vokabular, ne može da se nada da će na testu dobiti veću ocenu od 6.
Sledeća stavka je novac, CIC traži da pokažeš da na računu imaš dovoljno novca da preživiš u Kanadi godinu dana, u slučaju da imaš petočlanu porodicu, kao ja, onda ti je potrebno oko 20.000 CAD. Ako ih nemaš, potrebno ti je opet vreme da ih uštediš.
Dodatno utrošeno vreme je za prikupljanje, kopiranje, prevođenje razne dokumentacije. I da ne nabrajam dalje, suma sumarum, vreme potrebno za iseljenje u Kanadu, u mom slučaju, iznosi najmanje 12 meseci.
Ukoliko se radi o unapred ugovorenom poslu, onda je procedura znatno drugačija, predpostaljam i brža.

IzokrenutaLopta

pre 7 godina

Sutra bih se preselila i to ne zbog finansijskih razloga, pre svega zbog buducnosti dece. Zelim da ima neku buducnost, da moze da studira sta zeli i da nadje posao. Zelim da zivi u drzavi gde se rafno mesto ne kupuje, gde se zakon posttuje, gde parkiraju na parkinzima, ne bacaju smece po ulicama...Gde najgori ne vladaju drzavom i unistavaju je. Ovde je kolektivno ludilo, posao preko stranke, na pesackom gaze a da ne budu kaznjeni, a ljudi na ivici pucanja.

Milosav

pre 7 godina

Pisao sam puno puta pa da ponovim, zivim u Kanadi 30 godina, dosao sam u 20 godina sa zavrsenom srednjom skolom. Uspeo sam da se sam skolujem u IT struci, nadjem posao, unapredim svoje znanje i obezbedim pristojan zivot sa svoju p[orodicu. Uz to da napomenem da sam pomogao rodbini u Srbiji ko zna koliko puta tako i da to vredi nesto kada razmisljate o dolasku.
Mnogo je jednostavnije ako ste mladji i niste u braku. Ova zanimanja su trazena ali ako ste obrazovani i govorite endgleski ne bi trebalo da bude nikakvih problema.
Uglavnom kao sto rekose neki ovde treba probati, nemas sta da izgubis. Ne nasedajte na kometatore koju pocnu da racunaju ovo kosta toliko, ovo onoliko, takvi ce da vas svojim brojkama i logikom ubede da se ustvari ne isplati ziveti. Takodje reci ce vam pojedini da se radi od jutra do sutra; to u neku ruku moze da bude tacno sve zavisi sta covek hoce, kad sam bio mlad radio sam sve sto mi je palo samo da ustedim novca, kupim polovan auto, itd. Kasnije kada sam upoznao suprugu i doslo je dete dosta sam smanjio prekovremeni rad da bih oko 2000 prestao da radim ista drugo osim svog posla.
Treba pokusati u svakom slucaju, mislim da su malobrojni oni koji su se vratili u Srbiju. I jos nesto, ovde nikada necete biti "stranac" Kanada je specificna po svojoj multikulturi, ljudi su ovde is celog sveta tako da cete imati prilike da upoznate dosta zanimljivih ljudi i njihovih obicaja
Mogao bih da pisem do sutra, da ne davim, uglavnom ako imate sansu probajte.

pastir

pre 7 godina

Ja bi da se bavim stocarstvom, ovce i to na veliko.
Kakva je situacija sa tom granom u Kanadi. Jel ima stranaca i u toj bransi i jel moze nesto i da se zaradi.

Achitwn

pre 7 godina

inzenjer, 13. novembar 2016 16:28)
A zasto si izdvojio Calgary. Sa padim cene nafte firme odlaze otuda. Ni blizu nije kao pre 3-4 g

Bojan

pre 7 godina

Poštovani, vaša informacija je polutačna. Kanada traži radnike iz navedenih radnih profila i tačno je da imaju ubrzane programe za dobijanje papira ali u praksi je to skroz drugačije. Trenutno je ekonomska kriza i stopa nezapošljenih za ove uslove ovde je velika. Prema tome država je smanjila izdavanje LMIA, a samim tim je otežan dolazak u Kanadu. Mnoge agencije nude po Srbiji razne mogućnosti za startovanje procesa dobijanja posla ili iseljeničke vize. Pored toga što ima puno prevaranata, za one prave vam treba u startu dosta novca i još više sreće.
Ipak zainteresovani ne treba da odustaju jer na žalost život u Srbiji je gubljenje vremena. Samo hrabro i uz dosta sreće do novog života u Kanadi.
Pozdrav iz Edmontona!!!

Natasa

pre 7 godina

Kako da se prijavim ?
Već drugu godinu tražim posao u bilo kojoj zemlji. Prijavila sam se čak i za doktorske studije da budem asistent a odgovor ću saznati tek za 1-2 meseca. Ubiće me nervoza. Ako prođem prvi krug čeka me intervju a para nemam ni do Beograda. Ako me ne prihvate nadam se da će ovaj poziv biti još uvek validan u februaru.
Osećam se glupavo i tupavo. Mogu da rešim hiljadu stručnih problema a ovaj jedan životni nikako. Samo mi treba da se odmorim od svakodnevnog pacerskog bavljenja poslom u ovoj glupavoj državi. Oni nas stručno i profesionalno šiju za 1000 liga a mi radimo kao u kamenom dobu. Većina profesionalnog kadra ode preko ili želi da ide. Kad bi se svi vratili naša zemlja bi procvetala brže od Japana, normalno ukoliko ovi "državovodnici" hoće da slušaju stručnjake. Ako neće, džaba nam i nobelovci.
Život je jedan i nisam dobila diplomu, uložila još više nakn toga u stručni razvoj da bih gledala kako sve propada.Ne mogu više da se borim protiv vetrenjača, umorna sam. Predugo idem glavom kroz zid bez uspeha. Hoću samo mirno da živim i da radim po stuci i zakonu.
Dođe mi da jednostavno odem do bilo koje ambasade i podnesem zahtev za radnu vizu pa neka me izbace.

kaba

pre 7 godina

Živim u Montrealu! Nema gotivnijenormamag grada za zivot ako ti ne pada toliko tesko sto u aprilu moze da bude -15 i da padne 20 cm snega. Posle 5 godina sam konačno dobio papire (bez ženidbe) i mogu ti reci da taj express entry uopšte nije toliko express. Procedura je haos duga jer ti trebaju papiri koje moraš da pribavis pre same aplikacije.To prikupljanje može da traje samo neku godinu da bi bilo po njihovim . Od momenta apliciranja moguce da procedura traje 6 meseci. I još nešto bez francuskog ovde nemaš šta da trazis. Možda kao programer možeš funkcionisati samo na engleskom al emigrirati bez francuskog ne možeš. Quebec zadržava pravo odabira emigranata u odnosu na sve ostale provincije. Ako ga naučiš doduše ovde ces najbrže uci. Nivo koji traže doduše je veoma visok i čak i Francuze teraju da polažu test. Od mene toliko. Pozdrav

Ana

pre 7 godina

Da li biste mogli malo pojasniti kakav je program u pitanju i na koji način se podrobnije uputiti u njega? Nastavnik sam srpskog jezika i komparativne književnosti. Sertifikovana i za nastavu na engleskom jeziku. Tek počinjem da se informišem povodom željenog odlaska u Kanadu. Svaka informacija mi je dobrodošla. Hvala unapred. Ana