privrednik sa iskustvom
pre 10 godina
Ako tako kazu MILISAAV I DOBROSAAV,ondak je takoo.
Utorak, 24.12.2013.
21:50
Novim Zakonom o radu Srbija će se vratiti dva veka unazad, kada su se radnici borili za osnovna sindikalna prava i prava iz radnog odnosa.
Izvor: Novosti
pre 10 godina
Ako tako kazu MILISAAV I DOBROSAAV,ondak je takoo.
pre 10 godina
I treba da otpuste 200.000 radnika iz drzavnih preduzeca,da im daju otpremnine i to ce im taman biti dovoljno da pocnu privatne poslove...ukoliko umeju da rade nesto. Imaju sansu da budu direktori i vlasnici,pa da vide koliko je to lako ili tesko u Srbiji. Najlakse je sedeti u drz.firmi,ne raditi nista i buniti se jer nema 13te plate.
pre 10 godina
...a sta se desava ako radnik ne radi to sto se od njega ocekuje ili zahteva??? Zasto bi mu poslodavac placao otpremninu...NIJE SE NIKO BUNIO KAD SU PRIVATIZOVANA DRZAVNA PREDUZECA KAD SU RADNICI OSTAJALI BEZ ICEGA...NIJE SE NIKO ZAUZEO ZA RADNIKE KOJI GODINAMA NISU PRIMALI PLATE...NIKO SE NIJE BUNIO KADA JE DRZAVA PLACALA I POVEZIVALA STAZ U PROPALIM PREDUZECIMA RADNICIMA KOJI SU SAMO FORMALNO DOLAZILI NA POSAO,NISTE SE BUNILI KADA SU NEKI UZIMALO MILIONE OTPREMNINA U DRZAVNOM SEKTORU ZA MINULI RAD..STIDITE SE SVI VI IZ SINDIKATA...PODRZAVAM NOVI ZAKON 1OO% dobar radnik ce uvek imati zaposlenje,dobru platu i privatnik ga se nece tako lako odreci...ovog zakona se plase neradnici,javni sektor...kome se ne svidja nek da otkaz i nek ide u poljoprivredu ili nek otvori svoju firmu...ako misli da je lako biti preduzetnik...NEMA NIKOM VISE LEBA BEZ MOTIKE
pre 10 godina
Ја бих питао госпођу, као правник, који су то "посебни судови за радне спорове" постојали до сад? Никад чуо за термин радни суд. Постоји одељење основног суда за радне спорове, ту на Нбг-у. Какви посебни судови?
pre 10 godina
Sećate li se?
Ustajte, prezrani na svijetu,
Svi sužnji koje mori glad!
To razum grmi u svom gnjevu,
Kraj u ognju bukti sad!
Prošlost svu zbrišimo za svagda,
Ustaj, roblje, diži se!
Sav svijet iz temelja se mijenja
Mi nismo ništa, bit ćemo sve!
|:To će biti posljednji
I odlučni teški boj :|
"nije vam odgovaralo da svi budemo jednaki, i da nema klasnih razlika među ljudima..nije se rat ni završio ti si se vratio sa kapitalom da ponovo zidate zamkove, da ponovo tlačite ljude..mene su zatvarali...da li to znači da sam ja celog života bio budala koja je radila protiv svojih principa, da sam uvek bio na suprotnoj strani..jesu li mene zatvarali samo zato što sam vikao živeo Staljin i svetska revolucija! jesu li me zbog toga zatvarali!?......
pre 10 godina
@CM, Kneleta ne dotiče promena zakona, ima šta da unovči. Jadno je kada direktor javnog preduzeća i gradski rukovodilac očekuju da budu zbrinuti na budžetsko radno mesto. Ne pije vodu tvoja tužna priča. Sve i da si pobegao jer nisi hteo da se uflekaš, a ne zbog kompetentnosti, kako to da nikome ne treba vrhunski stručnjak, zbog čega ti ne polazi za rukom da se samozaposliš? Postojeći zakon o radu je loš, dobar je isključivo za pretplaćene na budžetska radna mesta.
pre 10 godina
Poslodavci su ignorisali i stari zakon kada je u pitanju rad na odredjeno vreme.Znaci da su odbijali da zaposlene na odredjeno prevedu u stalni radni odnos posle 1 godine.Po novom zakonu rad na odredjeno vreme je 3 godine...
pre 10 godina
zadnje vreme doslo, ekonomska i privredna aktivnost na najnizim granama. Dzaba price o EU i Kosovu ovo je sustinski problem ove zemlje.
pre 10 godina
..sjajna analiza dr Nade..mogu tomovi da se pišu..investitor kaže samo nekoliko reči"ja ne želim da investiram u zemlju sa ovakvim zakonom o radu".. daje dr Nada bilo kada bilo gde radila tamo gde se zarađuje verovatno bi joj bilo jasnije..ako je postojeći zakon dobar zašto onda imamo toliko nezapošljenih? zašto su plate najmanje u Evropi a i šire? Nije kriv zakon!? Nije nego..Verovatno dr Nada misli da svi trebaju da idu u jani sektor..tamo su dobre plate i radnici su zaštićeni ...molim??? To nema ko da plati??? da bi radnici u javnom sektoru primali platu to treba neko da zaradi??? Auh dr Nado šta ćemo sad, vidiš ovi kapitalisti ne daju da amerike i engleske budu zemlje proleterske..
pre 10 godina
@Goran
Mislim da nisi u pravu. Ne smanjuje ti se minuli rad na deo proveden u firmi, već otpremnina u slučaju otkaza. Ovaj zakon će jedino pogoditi zaposlene u državnoj upravi, javnim firmama i preduzećima u restruktuiranju, koji jedino i poštuju zakone. U privatnim firmama neće doneti ništa novo, jer tamo radnici i nemaju nikakva prava. Eto, to je razlog što nema masovnog protivljenja predlogu novog zakona. Dok su privatnici zadnje 2 decenije urnisali zaposlene u realnom sektoru, državni uposlenici su okretali glavu i pravili se ludi.
pre 10 godina
Kao i sve u ovoj zemlji tako su i radnička "prava" delegirana na teret poslodavca, a odgovornost na teret svih drugih sem najodgovornijih a to JESU sindikati i sami radnici.
Radnici "mrze" državu i poslodavce ali ne i sindikate koji postoje SAMO da bi se borili za prava tih istih radnika.
Ta korumpirana i dobro uhlebljena ekipa sindikalnih "vođa" mali zakmeči, dune u pištaljkice,lupne u šerpice i poruči svom članstvu :"Eto pokušali smo, al' ovi su jači", a zatim odu na zakuske kid tih istih protiv kojih se navodno "bore".
pre 10 godina
Umesto što masete partijskim zastavama borite se protiv ovoga.Radnici su oduvek bili na jednoja, a država i poslodavci na drugoj strani.U normalnoj zemlji za ovako nešto bi se svi digli na noge.Čim ga je unija poslodavaca oberučke prihvatila sve je jasno.
pre 10 godina
jel neko ocekivao bolje od ovih ? pa svi radnici nis-a rade preko nekih fantomskih firmi ! nemaju staz , socijalno , . . . pitaj te neke radnike na pumpama i rafineriji ? eto vam braca rusi .
pre 10 godina
Ne treba mnogo ilozofirati, nas zakon o radu je dobar i sa mog gledista treba ukinuti samo otpremnine koje trenutni poslodavac mora da isplati radniku a koje su nasledjene sa drugog posla. Ono sto treba menjati je podsticaj mikro preduzeca i smanjenje taksi za takva preduzeca kakobi prijavili radnike i naci soluciju za prijavu radnika na pun iznos a ne na minimalac i kovertu!
pre 10 godina
selim se...
pre 10 godina
mnogo poslodavaca zahteva od nivih radnika da potpisu blanko otkaz,pa te tako stite od otpremnina.drugi nece ni da vas zaposle za stalno nego osnivaju dva-tri preduzeca pa vas posle sest meseci prebacuju iz jednog u drugo dok neodete na porodiljsko i kad vam istekne ugovor ,vise nema produzivanja.vec su se ni snasli da izigraju i ovaj stari zakon,a sa ovim novim gde bi im bio kraj.kao nece da zaposljavaju nove radnike jer u slucaju otkaza moraju da im placaju otpremnine,pa to znaci da po cenu ne uvecavanja posla i profita oni nece nikog zaposliti?da li neko u to veruje?
pre 10 godina
kakva glupost taj sindikat stit nerad pa nije lud privatnik da otpusta nekog ko mu dobro radi, to vise stiti spavace u javnim preduzecima
ako si obrazovan, vredan si i trudis se za tebe ce uvek biti posla
Ja sam u zadnjih deset godina tri puta davao otkaz da bi probao nesto novo i bolje i svaki put me je dirktor zamolio da ostanem i pokusao da ponudi bolje uslove tj platu.
Koga lazes covece! Sta ti to tako bitno znas da radis, koji si neverovatan strucnjak kada te mole da ostanes. Mora da si mnogo jak, posto ocito da skolovan nisi, jer si nepismen!
Neverovatno kako ljudi u drugim zemljama prepoznaju zajednicki interes i hiljade njih ucestvuje u demonstracijama. Samo kod nas shvataju sustinu tek kada njih lupi po nosu!
pre 10 godina
Javni sektor na berzu rada zajedno sa sindikatima, da vidimo sta znaju.
pre 10 godina
Sada vidim da smo postali kao Indonezija , Vijetnam ... Uvek sam se pitala kako je moguće da tamo ljude toliko iskorišžavaju, ali sada mi je jasno. Dotakli smo dno. Do sada sam vešto izbegavala da me direktor odvuče u krevet, ali sada kada bude mogao da me otpusti za 24 sata, mislim da ću ili morati ili izubiti posao. Kako detetu da objasnim zašto neću moći da mu priuštim osnovne potrebštine !!! S jedne strane imamo političare koje donose zakone , a primaju plate po 5 osnova, a sa druge radnike, koji neće primati ništa. Ovim se samo skraćuju muke i propast Srbije. Nećemo nestati za 50 , nego za 20 godina.
pre 10 godina
treba javiti vucicu,sigurno ne zna sta mu rade mangupi u sopstvenim redovima,hoce da mu satru bazu sacinjenu od ojadjenih narodnih masa.
pre 10 godina
Za masovne proteste nisu potrebni sindikati. Ljudi bi sami trebalo da izađu na ulice.
pre 10 godina
Dva veka nazad? Zasto dva veka? Od crvene revolucije je proslo samo 70 godina. Ni ceo vek.
pre 10 godina
tacku na pljacku! ljudi, ako vi ne zaustavite donosenje ovog Zakona niko drugi to nece uciniti. Ovo nema veze sa kapitalizmom, ovo je cista feudalna pljacka naroda. Shvatite to dok jos nije kasno. Ako se ovaj zakon usvoji sta ce jesti vasa deca i kako ce naci normalno placen posao? Ako ima pameti ima i nade, jer ova Vlada hoce i nadu da nam unisti. Nemojte to dozvoliti.
pre 10 godina
Sećate li se?
Ustajte, prezrani na svijetu,
Svi sužnji koje mori glad!
To razum grmi u svom gnjevu,
Kraj u ognju bukti sad!
Prošlost svu zbrišimo za svagda,
Ustaj, roblje, diži se!
Sav svijet iz temelja se mijenja
Mi nismo ništa, bit ćemo sve!
|:To će biti posljednji
I odlučni teški boj :|
pre 10 godina
Klasična komunjara, celog života na državnim jaslama, to jest na grbači onih koji rade neki pravi posao, a bavi se ideološkim pseudonaukama iz društvene sfere, to jest ne samo da od njenog posla nema nikakve koristi, već je njegova jedina svrha potkopavanje zdravih tržišnih odnosa i urušavanje normalnog kapitalističkog poretka. Novi zakon o radu je daleko od idealnog, ima tu još desetina lažnih "prava" preko tuđe grbače i suludih odredbi koje guše privredu i smanjuju konkurentnost zemlje, ali je ipak veliki pozitivan korak u odnosu na prethodna, polusamoupravna rešenja, pa je logično da se sve neokomunističke štetočine i kvazieksperti bune. Mislim da će prvi znak povratka zdravih odnosa i shvatanja u ovu civilizaciju biti ukidanje ovakvih instituta ni za šta opipljivo i korisno na grbači poreskih obveznika, i slanje ovakvih "eksperata" za prodaju ideološke magle na slobodno tržište, pa ako neko hoće da plati za njihovo "znanje" o ideološkim pisanijama istih takvih komunjarskih zgubidana, odlično, a ako, kao što bih ja rekao, takvih neće biti baš previše, mislim da restorani brze hrane plaču za nekvalifikovanom radnom snagom, a ova gospođa/drugarica koja ne ume da radi ništa korisno i u suštini, napadajući realnije i protržišnije zakone, brani lagodnu poziciju same sebe i sličnih parazita, u današnjen svetu je upravo to :)))
pre 10 godina
Lete ovi u Martu,hvala na paznji,ali dosta je i previse.
pre 10 godina
Pa ako nastavite ovako da stitite radnike kao do sada nece imati gde da rade. Samo lud covek se danas odlucuje da vodi privatnu firmu. Posla na kasicicu, poreza gomila, administracije tona, radnici vecinom lenji, neuki, bezobrazni, a uz to i oholi. Puna podrska novim zakonima. Za one koji ne shvataju, ti zakoni se uvode primarno zbog javnog sektora koji je prenapunpan i bez sanse da se radniku da otkaz. Jer po ovom sadasnjem, ko se zaposli u javno preduzece za stalno, obezbedio je penziju automatski. To je sramota.
pre 10 godina
Sedite vi svi kuci i cekajte da vam neko "napravi" bolje... i dok ceo svet 1.maja brani prava radnika po ulicama vi okrecite prasice i cekajte...
pre 10 godina
Preterivanje. Sta fali da se malo izmeni zakon? Uostalom,ne vidim nista da se desava na ulicama,radnici su na pecenju i pivu tako da je preterivanje ovako da se pise o zakonu o radu! Secam se da su sindikalisti u vreme Djindjica svaki dan pravili strajkove i demonstracije po Bgd,danas se ne bune,pa je logicno da im taj zakon uopste i nije los.
pre 10 godina
Draga gospodjo,mi po nijednoj bitnoj stavci nismo u Evropi,pa zar ste mislili da cemo po pravima radnika biti.Mi smo u Istocnoj Africi skoro po svemu i tu cemo ostati ,dugo godina.Secam se price nekog poznanika,koji je radio u DR Kongu,da rudari u rudnicima dijamanata neke belgijske firme rade 6 dana po 10 sati i primaju mesecno od 70 do 100 dolara plus dzak brasna.A ja se smejao,a mi smo se tome priblizavamo svaki dani ,a da nismo ni svesni
pre 10 godina
@Cvrstina trule daske: Odlican komentar. Sindikat se nije bunio kada se u javna preduzeca zaposljavalo sakom i kapom, kada su se pare nenamenski trosile. I po novom zakonu, niko ih ne sprecava da pregovaraju o novom kolektivnom ugovoru sa poslodavcem - drzavom, pa ako isposluju bolje uslove za svoje clanove - svaka cast! Nazalost, u Srbiji je godinama sindikalna funkcija samo nacin da dodje do jos para kroz mutne radnje, a bez ikakve odgovornosti i polaganja racuna. A u mnogima toliko omrazenoj Americi, sindikati su izuzetno uticajni i mocni; a opet, u mnogim USA drzavama u zakonu postoji "hire-at-will" tj. mozes dobiti otkaz momentalno. Preporucujem svima da potraze sta je to AFL-CIO, kao krovna organizacija, i pogledajte sajtove pojedinacnih sindikata. Zastupaju struke od pilota do rudara, i to i u javnom i u privatnom sektoru. Bave se konkretnim stvarima: cenom rada, bezbednoscu na radu, pravnom pomoci, a ne uzvikivanjem jeftinih parola. Jedino mi Srbi se drzimo onoga "radio, ne radio...", i ocekujemo da se neko drugi izbori za nasa prava.
pre 10 godina
Iskreno se nadam da ima neko pametan ko neće dozvoliti da ovaj zakon prođe u proceduru usvajanja, ali na osnovu insajderskih saznanja sve govori da će se to ipak desiti.Toliko nesloge na strani sindikata i radnika, a toliko jedinstva od strane tajkuna, direktora, vlasnika i "državnih činovnika" koji rade u njihovu korist predstavljaće tas na vagi koji će im doneti zakon o kojem mnogi poslodavci širom zapadnog sveta sanjaju.Ovo će potpuno ukloniti sva prava radnika koja su i sada bila na jako niskom nivou, a neko ko je do sada imao kakvu takvu sigurnost radnog mesta, sa ovim potpuno nestaje (ovde pre svega mislim na radnike u privatnom sektoru).Zakon je osmišljen da država nadje način da se oslobodi 200000 radnika iz razni preduzeća u restruktuiranju, ona koja treba privatizovati ili likvidirati i ne znam šta sve još (Železara Smederevo jedna od njih).Ali kao i uvek sve će pasti na leđa radnika iz privatnog sektora i oni će pre svega platiti svu cenu ovog zakona, što je veoma žalosno jer oni nose ovu državu na leđima a svi oko njih se bogate (tajkuni i njihovi državni "poslušnici").Kao neko ko je bio direktor u velikoj kompaniji (samostalno otišao, jer nisam želeo da budem deo raznoraznih "mahinacija"), a sada nezaposleno lice, iz iskustva govorim da ovaj zakon neće smanjiti nezaposleost, a samo će dodatno napuniti džepove poslodavaca.Svi koji imaju posao mogu ostati bez istog u roku od 24h, jer će neko pristati da radi za 50% manju platu. A oni samo trljaju ruke!!! SRAMOTA!
pre 10 godina
Radnik u privatnom sektoru je obespravljen i ostavljen od ''sindikata'' jos krajem 1991. godine.
Dakle, za obicnog radnika koji je moderni rob a puni budzet da bi ovi ''sindikati'' i privatne gazde glumili ludilo, tog radnika niko ne stiti, i sad kad se toliko nakotilo radnika u javnom sektoru da se plate i glad za plenom koji je sve manji ne mogu vise pokriti ni kreditima ni otimanjem iz realnog sektora, sad je prica skrenuta ka nekakvim pravima radnika u javnom sektoru koja se ukidaju?!
Cist spin, zamena teza, molim vas, koliko tih radnika iz javnog sektora zaista puni budzet a kolike su njihove plate a koliko pravih radnika iz privatnog sektora? Pa gde vam je solidarnost gospodo? Mislite da to tako moze doveka?
Gde su ti sindikati da se dignu na preglomazni javni sektor i obespravljene radnike kod privatnika?
Ne interesuje ih to, oni bi plate i posao za rodjake. To ih itekako interesuje.
Nesto sto je tako nezrelo, autisticno, halapljivo i kratkovido ne moze imati divan ishod, zurka se mora kad tad zavrsiti.
Da je sindikat poslednjih 20 godina zaista brinuo o radniku, onom radniku koji puni budzet, sad ne bismo imali ove price vec bismo imali nekakvu privredu i zadovoljan narod koji radi.
pre 10 godina
Institut drustvenih nauka? Naucni savetnici i naucni saradnici.... Znaci vracamo se 200 god unazad, a ko ce da bude Karadjordje?
Ko placa te institute?
pre 10 godina
Ako se usvoji predlog da se minuli rad obracunava samo za godine kod poslednjeg poslodavca, licni dohodak mi se automatski smanjuje za 7 c/o , sto je oko 2500 din.Glasacu protiv svake vlade koja mi pored svih poskupljenja na ovaj nacin smanjuje licni dohodak.Radim u stranoj firmi koja je ovde upravo zbog jeftine radne snage i ne vidim razlog zbog cega drzava ovo cini svojim gradjanima.U hrvatskoj su sindikati zapretili masovnim protestima protiv vlade ako se zakon o radu ne povuce i vlada je isti povukla.Zapretili su im direktno da ili ce povuci zakon o radu ili ih nece biti. Nasi sindikati samo pricaju ali nemaju snage ili su toliko korumpirani da ama bas nista povodom ovoga ne preduzimaju.
Ne mogu da verujem da se ovo desava i da se nista povodom ovoga ne preduzima.Da su sindikati pozvali na masovne proteste i jasno predocili gradjanima sta znaci uvodjenje ovakvog zakona pola Srbije bi im se pridruzilo.Pa dokle vise. Proslog poslodavca sam prijavio poreskoj zbog neuplacenih 2 godine radnog staza,oni otisli do njega popili sa njim kafu i saopstili mu da sam ga prijavio.Proslo od tada pet godina nista mi nije uplaceno.Jos me stoka pita gde se zurim,da necu skoro u penziju.....Besan sam,ali bas......
pre 10 godina
Ma neka uvedu jedino dozvoljeni volonterski rad, pa će Kostić, Peconi i drugi biti valjda zadovoljni. Sigurno će država odobrovoljiti ove velike biznismene ukoliko im radnici prepišu imovinu i plate zato što im rade besplatno. Pa i robovi su dobijali barem hranu i smeštaj, a ovaj izum volonterskog rada ni to ne garantuje. E moj Tadiću, kad bolje pogledam baš sam bio budala što sam te glasao.
pre 10 godina
Pa kada bi svi umesto za NG tog dana izasli da protest zbog sebe ne zbog drugih bilo bi nam svima mnogo bolje. Ili ipak guza voli da jede, takav je nas narod nazalost.....
p.p. inace radim i sasvim imam solidna primanja
pre 10 godina
el ste lupali u serpe? e zato sad tisina
pre 10 godina
Izbacite sve zastite i "suvisne procedure", apsolutno sve, i dajte 1000e minimalac da bude i ima jos i da pevamo dok radimo !!!!!
pre 10 godina
Ma kao da je ovo bitno. Zato imate, Kosovo, Djokovica, Cecu, SPC, Tomu & Acu, Palmu I slicne kreature. Kome treba vise??
pre 10 godina
Otprilike nam se i nivo ekonomskog razvoja vratio dva veka u nazad, tako da zakon samo prati prirodno stanje stvari. Kad se ponovo razvijemo kao swajcarci, uvodicemo svajcarske zakone.
pre 10 godina
tuzno
pre 10 godina
kakva glupost taj sindikat stit nerad pa nije lud privatnik da otpusta nekog ko mu dobro radi, to vise stiti spavace u javnim preduzecima
ako si obrazovan, vredan si i trudis se za tebe ce uvek biti posla
Ja sam u zadnjih deset godina tri puta davao otkaz da bi probao nesto novo i bolje i svaki put me je dirktor zamolio da ostanem i pokusao da ponudi bolje uslove tj platu.
Naravno sreo sam gomilu ljudi nesposobne za bilo sta zaposle se preko veze i onda prvi dan u sindikat da ih stit, e pa brate stiti se svojim znanjem i umecem ako si dobari da ti se ne svidi firma mocices da je promenis ako si lenstina onda se sudi zasto te otpustaju
pre 10 godina
Ako se usvoji predlog da se minuli rad obracunava samo za godine kod poslednjeg poslodavca, licni dohodak mi se automatski smanjuje za 7 c/o , sto je oko 2500 din.Glasacu protiv svake vlade koja mi pored svih poskupljenja na ovaj nacin smanjuje licni dohodak.Radim u stranoj firmi koja je ovde upravo zbog jeftine radne snage i ne vidim razlog zbog cega drzava ovo cini svojim gradjanima.U hrvatskoj su sindikati zapretili masovnim protestima protiv vlade ako se zakon o radu ne povuce i vlada je isti povukla.Zapretili su im direktno da ili ce povuci zakon o radu ili ih nece biti. Nasi sindikati samo pricaju ali nemaju snage ili su toliko korumpirani da ama bas nista povodom ovoga ne preduzimaju.
Ne mogu da verujem da se ovo desava i da se nista povodom ovoga ne preduzima.Da su sindikati pozvali na masovne proteste i jasno predocili gradjanima sta znaci uvodjenje ovakvog zakona pola Srbije bi im se pridruzilo.Pa dokle vise. Proslog poslodavca sam prijavio poreskoj zbog neuplacenih 2 godine radnog staza,oni otisli do njega popili sa njim kafu i saopstili mu da sam ga prijavio.Proslo od tada pet godina nista mi nije uplaceno.Jos me stoka pita gde se zurim,da necu skoro u penziju.....Besan sam,ali bas......
pre 10 godina
Ma kao da je ovo bitno. Zato imate, Kosovo, Djokovica, Cecu, SPC, Tomu & Acu, Palmu I slicne kreature. Kome treba vise??
pre 10 godina
Radnik u privatnom sektoru je obespravljen i ostavljen od ''sindikata'' jos krajem 1991. godine.
Dakle, za obicnog radnika koji je moderni rob a puni budzet da bi ovi ''sindikati'' i privatne gazde glumili ludilo, tog radnika niko ne stiti, i sad kad se toliko nakotilo radnika u javnom sektoru da se plate i glad za plenom koji je sve manji ne mogu vise pokriti ni kreditima ni otimanjem iz realnog sektora, sad je prica skrenuta ka nekakvim pravima radnika u javnom sektoru koja se ukidaju?!
Cist spin, zamena teza, molim vas, koliko tih radnika iz javnog sektora zaista puni budzet a kolike su njihove plate a koliko pravih radnika iz privatnog sektora? Pa gde vam je solidarnost gospodo? Mislite da to tako moze doveka?
Gde su ti sindikati da se dignu na preglomazni javni sektor i obespravljene radnike kod privatnika?
Ne interesuje ih to, oni bi plate i posao za rodjake. To ih itekako interesuje.
Nesto sto je tako nezrelo, autisticno, halapljivo i kratkovido ne moze imati divan ishod, zurka se mora kad tad zavrsiti.
Da je sindikat poslednjih 20 godina zaista brinuo o radniku, onom radniku koji puni budzet, sad ne bismo imali ove price vec bismo imali nekakvu privredu i zadovoljan narod koji radi.
pre 10 godina
kakva glupost taj sindikat stit nerad pa nije lud privatnik da otpusta nekog ko mu dobro radi, to vise stiti spavace u javnim preduzecima
ako si obrazovan, vredan si i trudis se za tebe ce uvek biti posla
Ja sam u zadnjih deset godina tri puta davao otkaz da bi probao nesto novo i bolje i svaki put me je dirktor zamolio da ostanem i pokusao da ponudi bolje uslove tj platu.
Naravno sreo sam gomilu ljudi nesposobne za bilo sta zaposle se preko veze i onda prvi dan u sindikat da ih stit, e pa brate stiti se svojim znanjem i umecem ako si dobari da ti se ne svidi firma mocices da je promenis ako si lenstina onda se sudi zasto te otpustaju
pre 10 godina
Iskreno se nadam da ima neko pametan ko neće dozvoliti da ovaj zakon prođe u proceduru usvajanja, ali na osnovu insajderskih saznanja sve govori da će se to ipak desiti.Toliko nesloge na strani sindikata i radnika, a toliko jedinstva od strane tajkuna, direktora, vlasnika i "državnih činovnika" koji rade u njihovu korist predstavljaće tas na vagi koji će im doneti zakon o kojem mnogi poslodavci širom zapadnog sveta sanjaju.Ovo će potpuno ukloniti sva prava radnika koja su i sada bila na jako niskom nivou, a neko ko je do sada imao kakvu takvu sigurnost radnog mesta, sa ovim potpuno nestaje (ovde pre svega mislim na radnike u privatnom sektoru).Zakon je osmišljen da država nadje način da se oslobodi 200000 radnika iz razni preduzeća u restruktuiranju, ona koja treba privatizovati ili likvidirati i ne znam šta sve još (Železara Smederevo jedna od njih).Ali kao i uvek sve će pasti na leđa radnika iz privatnog sektora i oni će pre svega platiti svu cenu ovog zakona, što je veoma žalosno jer oni nose ovu državu na leđima a svi oko njih se bogate (tajkuni i njihovi državni "poslušnici").Kao neko ko je bio direktor u velikoj kompaniji (samostalno otišao, jer nisam želeo da budem deo raznoraznih "mahinacija"), a sada nezaposleno lice, iz iskustva govorim da ovaj zakon neće smanjiti nezaposleost, a samo će dodatno napuniti džepove poslodavaca.Svi koji imaju posao mogu ostati bez istog u roku od 24h, jer će neko pristati da radi za 50% manju platu. A oni samo trljaju ruke!!! SRAMOTA!
pre 10 godina
Otprilike nam se i nivo ekonomskog razvoja vratio dva veka u nazad, tako da zakon samo prati prirodno stanje stvari. Kad se ponovo razvijemo kao swajcarci, uvodicemo svajcarske zakone.
pre 10 godina
Institut drustvenih nauka? Naucni savetnici i naucni saradnici.... Znaci vracamo se 200 god unazad, a ko ce da bude Karadjordje?
Ko placa te institute?
pre 10 godina
Pa kada bi svi umesto za NG tog dana izasli da protest zbog sebe ne zbog drugih bilo bi nam svima mnogo bolje. Ili ipak guza voli da jede, takav je nas narod nazalost.....
p.p. inace radim i sasvim imam solidna primanja
pre 10 godina
Ma neka uvedu jedino dozvoljeni volonterski rad, pa će Kostić, Peconi i drugi biti valjda zadovoljni. Sigurno će država odobrovoljiti ove velike biznismene ukoliko im radnici prepišu imovinu i plate zato što im rade besplatno. Pa i robovi su dobijali barem hranu i smeštaj, a ovaj izum volonterskog rada ni to ne garantuje. E moj Tadiću, kad bolje pogledam baš sam bio budala što sam te glasao.
pre 10 godina
el ste lupali u serpe? e zato sad tisina
pre 10 godina
Izbacite sve zastite i "suvisne procedure", apsolutno sve, i dajte 1000e minimalac da bude i ima jos i da pevamo dok radimo !!!!!
pre 10 godina
tuzno
pre 10 godina
Za masovne proteste nisu potrebni sindikati. Ljudi bi sami trebalo da izađu na ulice.
pre 10 godina
tacku na pljacku! ljudi, ako vi ne zaustavite donosenje ovog Zakona niko drugi to nece uciniti. Ovo nema veze sa kapitalizmom, ovo je cista feudalna pljacka naroda. Shvatite to dok jos nije kasno. Ako se ovaj zakon usvoji sta ce jesti vasa deca i kako ce naci normalno placen posao? Ako ima pameti ima i nade, jer ova Vlada hoce i nadu da nam unisti. Nemojte to dozvoliti.
pre 10 godina
Sedite vi svi kuci i cekajte da vam neko "napravi" bolje... i dok ceo svet 1.maja brani prava radnika po ulicama vi okrecite prasice i cekajte...
pre 10 godina
Sada vidim da smo postali kao Indonezija , Vijetnam ... Uvek sam se pitala kako je moguće da tamo ljude toliko iskorišžavaju, ali sada mi je jasno. Dotakli smo dno. Do sada sam vešto izbegavala da me direktor odvuče u krevet, ali sada kada bude mogao da me otpusti za 24 sata, mislim da ću ili morati ili izubiti posao. Kako detetu da objasnim zašto neću moći da mu priuštim osnovne potrebštine !!! S jedne strane imamo političare koje donose zakone , a primaju plate po 5 osnova, a sa druge radnike, koji neće primati ništa. Ovim se samo skraćuju muke i propast Srbije. Nećemo nestati za 50 , nego za 20 godina.
pre 10 godina
Draga gospodjo,mi po nijednoj bitnoj stavci nismo u Evropi,pa zar ste mislili da cemo po pravima radnika biti.Mi smo u Istocnoj Africi skoro po svemu i tu cemo ostati ,dugo godina.Secam se price nekog poznanika,koji je radio u DR Kongu,da rudari u rudnicima dijamanata neke belgijske firme rade 6 dana po 10 sati i primaju mesecno od 70 do 100 dolara plus dzak brasna.A ja se smejao,a mi smo se tome priblizavamo svaki dani ,a da nismo ni svesni
pre 10 godina
Lete ovi u Martu,hvala na paznji,ali dosta je i previse.
pre 10 godina
Javni sektor na berzu rada zajedno sa sindikatima, da vidimo sta znaju.
pre 10 godina
Sećate li se?
Ustajte, prezrani na svijetu,
Svi sužnji koje mori glad!
To razum grmi u svom gnjevu,
Kraj u ognju bukti sad!
Prošlost svu zbrišimo za svagda,
Ustaj, roblje, diži se!
Sav svijet iz temelja se mijenja
Mi nismo ništa, bit ćemo sve!
|:To će biti posljednji
I odlučni teški boj :|
pre 10 godina
Dva veka nazad? Zasto dva veka? Od crvene revolucije je proslo samo 70 godina. Ni ceo vek.
pre 10 godina
@Cvrstina trule daske: Odlican komentar. Sindikat se nije bunio kada se u javna preduzeca zaposljavalo sakom i kapom, kada su se pare nenamenski trosile. I po novom zakonu, niko ih ne sprecava da pregovaraju o novom kolektivnom ugovoru sa poslodavcem - drzavom, pa ako isposluju bolje uslove za svoje clanove - svaka cast! Nazalost, u Srbiji je godinama sindikalna funkcija samo nacin da dodje do jos para kroz mutne radnje, a bez ikakve odgovornosti i polaganja racuna. A u mnogima toliko omrazenoj Americi, sindikati su izuzetno uticajni i mocni; a opet, u mnogim USA drzavama u zakonu postoji "hire-at-will" tj. mozes dobiti otkaz momentalno. Preporucujem svima da potraze sta je to AFL-CIO, kao krovna organizacija, i pogledajte sajtove pojedinacnih sindikata. Zastupaju struke od pilota do rudara, i to i u javnom i u privatnom sektoru. Bave se konkretnim stvarima: cenom rada, bezbednoscu na radu, pravnom pomoci, a ne uzvikivanjem jeftinih parola. Jedino mi Srbi se drzimo onoga "radio, ne radio...", i ocekujemo da se neko drugi izbori za nasa prava.
pre 10 godina
Klasična komunjara, celog života na državnim jaslama, to jest na grbači onih koji rade neki pravi posao, a bavi se ideološkim pseudonaukama iz društvene sfere, to jest ne samo da od njenog posla nema nikakve koristi, već je njegova jedina svrha potkopavanje zdravih tržišnih odnosa i urušavanje normalnog kapitalističkog poretka. Novi zakon o radu je daleko od idealnog, ima tu još desetina lažnih "prava" preko tuđe grbače i suludih odredbi koje guše privredu i smanjuju konkurentnost zemlje, ali je ipak veliki pozitivan korak u odnosu na prethodna, polusamoupravna rešenja, pa je logično da se sve neokomunističke štetočine i kvazieksperti bune. Mislim da će prvi znak povratka zdravih odnosa i shvatanja u ovu civilizaciju biti ukidanje ovakvih instituta ni za šta opipljivo i korisno na grbači poreskih obveznika, i slanje ovakvih "eksperata" za prodaju ideološke magle na slobodno tržište, pa ako neko hoće da plati za njihovo "znanje" o ideološkim pisanijama istih takvih komunjarskih zgubidana, odlično, a ako, kao što bih ja rekao, takvih neće biti baš previše, mislim da restorani brze hrane plaču za nekvalifikovanom radnom snagom, a ova gospođa/drugarica koja ne ume da radi ništa korisno i u suštini, napadajući realnije i protržišnije zakone, brani lagodnu poziciju same sebe i sličnih parazita, u današnjen svetu je upravo to :)))
pre 10 godina
Pa ako nastavite ovako da stitite radnike kao do sada nece imati gde da rade. Samo lud covek se danas odlucuje da vodi privatnu firmu. Posla na kasicicu, poreza gomila, administracije tona, radnici vecinom lenji, neuki, bezobrazni, a uz to i oholi. Puna podrska novim zakonima. Za one koji ne shvataju, ti zakoni se uvode primarno zbog javnog sektora koji je prenapunpan i bez sanse da se radniku da otkaz. Jer po ovom sadasnjem, ko se zaposli u javno preduzece za stalno, obezbedio je penziju automatski. To je sramota.
pre 10 godina
Sećate li se?
Ustajte, prezrani na svijetu,
Svi sužnji koje mori glad!
To razum grmi u svom gnjevu,
Kraj u ognju bukti sad!
Prošlost svu zbrišimo za svagda,
Ustaj, roblje, diži se!
Sav svijet iz temelja se mijenja
Mi nismo ništa, bit ćemo sve!
|:To će biti posljednji
I odlučni teški boj :|
"nije vam odgovaralo da svi budemo jednaki, i da nema klasnih razlika među ljudima..nije se rat ni završio ti si se vratio sa kapitalom da ponovo zidate zamkove, da ponovo tlačite ljude..mene su zatvarali...da li to znači da sam ja celog života bio budala koja je radila protiv svojih principa, da sam uvek bio na suprotnoj strani..jesu li mene zatvarali samo zato što sam vikao živeo Staljin i svetska revolucija! jesu li me zbog toga zatvarali!?......
pre 10 godina
zadnje vreme doslo, ekonomska i privredna aktivnost na najnizim granama. Dzaba price o EU i Kosovu ovo je sustinski problem ove zemlje.
pre 10 godina
Poslodavci su ignorisali i stari zakon kada je u pitanju rad na odredjeno vreme.Znaci da su odbijali da zaposlene na odredjeno prevedu u stalni radni odnos posle 1 godine.Po novom zakonu rad na odredjeno vreme je 3 godine...
pre 10 godina
Umesto što masete partijskim zastavama borite se protiv ovoga.Radnici su oduvek bili na jednoja, a država i poslodavci na drugoj strani.U normalnoj zemlji za ovako nešto bi se svi digli na noge.Čim ga je unija poslodavaca oberučke prihvatila sve je jasno.
pre 10 godina
Preterivanje. Sta fali da se malo izmeni zakon? Uostalom,ne vidim nista da se desava na ulicama,radnici su na pecenju i pivu tako da je preterivanje ovako da se pise o zakonu o radu! Secam se da su sindikalisti u vreme Djindjica svaki dan pravili strajkove i demonstracije po Bgd,danas se ne bune,pa je logicno da im taj zakon uopste i nije los.
pre 10 godina
jel neko ocekivao bolje od ovih ? pa svi radnici nis-a rade preko nekih fantomskih firmi ! nemaju staz , socijalno , . . . pitaj te neke radnike na pumpama i rafineriji ? eto vam braca rusi .
pre 10 godina
kakva glupost taj sindikat stit nerad pa nije lud privatnik da otpusta nekog ko mu dobro radi, to vise stiti spavace u javnim preduzecima
ako si obrazovan, vredan si i trudis se za tebe ce uvek biti posla
Ja sam u zadnjih deset godina tri puta davao otkaz da bi probao nesto novo i bolje i svaki put me je dirktor zamolio da ostanem i pokusao da ponudi bolje uslove tj platu.
Koga lazes covece! Sta ti to tako bitno znas da radis, koji si neverovatan strucnjak kada te mole da ostanes. Mora da si mnogo jak, posto ocito da skolovan nisi, jer si nepismen!
Neverovatno kako ljudi u drugim zemljama prepoznaju zajednicki interes i hiljade njih ucestvuje u demonstracijama. Samo kod nas shvataju sustinu tek kada njih lupi po nosu!
pre 10 godina
treba javiti vucicu,sigurno ne zna sta mu rade mangupi u sopstvenim redovima,hoce da mu satru bazu sacinjenu od ojadjenih narodnih masa.
pre 10 godina
I treba da otpuste 200.000 radnika iz drzavnih preduzeca,da im daju otpremnine i to ce im taman biti dovoljno da pocnu privatne poslove...ukoliko umeju da rade nesto. Imaju sansu da budu direktori i vlasnici,pa da vide koliko je to lako ili tesko u Srbiji. Najlakse je sedeti u drz.firmi,ne raditi nista i buniti se jer nema 13te plate.
pre 10 godina
Kao i sve u ovoj zemlji tako su i radnička "prava" delegirana na teret poslodavca, a odgovornost na teret svih drugih sem najodgovornijih a to JESU sindikati i sami radnici.
Radnici "mrze" državu i poslodavce ali ne i sindikate koji postoje SAMO da bi se borili za prava tih istih radnika.
Ta korumpirana i dobro uhlebljena ekipa sindikalnih "vođa" mali zakmeči, dune u pištaljkice,lupne u šerpice i poruči svom članstvu :"Eto pokušali smo, al' ovi su jači", a zatim odu na zakuske kid tih istih protiv kojih se navodno "bore".
pre 10 godina
Ја бих питао госпођу, као правник, који су то "посебни судови за радне спорове" постојали до сад? Никад чуо за термин радни суд. Постоји одељење основног суда за радне спорове, ту на Нбг-у. Какви посебни судови?
pre 10 godina
@Goran
Mislim da nisi u pravu. Ne smanjuje ti se minuli rad na deo proveden u firmi, već otpremnina u slučaju otkaza. Ovaj zakon će jedino pogoditi zaposlene u državnoj upravi, javnim firmama i preduzećima u restruktuiranju, koji jedino i poštuju zakone. U privatnim firmama neće doneti ništa novo, jer tamo radnici i nemaju nikakva prava. Eto, to je razlog što nema masovnog protivljenja predlogu novog zakona. Dok su privatnici zadnje 2 decenije urnisali zaposlene u realnom sektoru, državni uposlenici su okretali glavu i pravili se ludi.
pre 10 godina
..sjajna analiza dr Nade..mogu tomovi da se pišu..investitor kaže samo nekoliko reči"ja ne želim da investiram u zemlju sa ovakvim zakonom o radu".. daje dr Nada bilo kada bilo gde radila tamo gde se zarađuje verovatno bi joj bilo jasnije..ako je postojeći zakon dobar zašto onda imamo toliko nezapošljenih? zašto su plate najmanje u Evropi a i šire? Nije kriv zakon!? Nije nego..Verovatno dr Nada misli da svi trebaju da idu u jani sektor..tamo su dobre plate i radnici su zaštićeni ...molim??? To nema ko da plati??? da bi radnici u javnom sektoru primali platu to treba neko da zaradi??? Auh dr Nado šta ćemo sad, vidiš ovi kapitalisti ne daju da amerike i engleske budu zemlje proleterske..
pre 10 godina
...a sta se desava ako radnik ne radi to sto se od njega ocekuje ili zahteva??? Zasto bi mu poslodavac placao otpremninu...NIJE SE NIKO BUNIO KAD SU PRIVATIZOVANA DRZAVNA PREDUZECA KAD SU RADNICI OSTAJALI BEZ ICEGA...NIJE SE NIKO ZAUZEO ZA RADNIKE KOJI GODINAMA NISU PRIMALI PLATE...NIKO SE NIJE BUNIO KADA JE DRZAVA PLACALA I POVEZIVALA STAZ U PROPALIM PREDUZECIMA RADNICIMA KOJI SU SAMO FORMALNO DOLAZILI NA POSAO,NISTE SE BUNILI KADA SU NEKI UZIMALO MILIONE OTPREMNINA U DRZAVNOM SEKTORU ZA MINULI RAD..STIDITE SE SVI VI IZ SINDIKATA...PODRZAVAM NOVI ZAKON 1OO% dobar radnik ce uvek imati zaposlenje,dobru platu i privatnik ga se nece tako lako odreci...ovog zakona se plase neradnici,javni sektor...kome se ne svidja nek da otkaz i nek ide u poljoprivredu ili nek otvori svoju firmu...ako misli da je lako biti preduzetnik...NEMA NIKOM VISE LEBA BEZ MOTIKE
pre 10 godina
@CM, Kneleta ne dotiče promena zakona, ima šta da unovči. Jadno je kada direktor javnog preduzeća i gradski rukovodilac očekuju da budu zbrinuti na budžetsko radno mesto. Ne pije vodu tvoja tužna priča. Sve i da si pobegao jer nisi hteo da se uflekaš, a ne zbog kompetentnosti, kako to da nikome ne treba vrhunski stručnjak, zbog čega ti ne polazi za rukom da se samozaposliš? Postojeći zakon o radu je loš, dobar je isključivo za pretplaćene na budžetska radna mesta.
pre 10 godina
mnogo poslodavaca zahteva od nivih radnika da potpisu blanko otkaz,pa te tako stite od otpremnina.drugi nece ni da vas zaposle za stalno nego osnivaju dva-tri preduzeca pa vas posle sest meseci prebacuju iz jednog u drugo dok neodete na porodiljsko i kad vam istekne ugovor ,vise nema produzivanja.vec su se ni snasli da izigraju i ovaj stari zakon,a sa ovim novim gde bi im bio kraj.kao nece da zaposljavaju nove radnike jer u slucaju otkaza moraju da im placaju otpremnine,pa to znaci da po cenu ne uvecavanja posla i profita oni nece nikog zaposliti?da li neko u to veruje?
pre 10 godina
selim se...
pre 10 godina
Ako tako kazu MILISAAV I DOBROSAAV,ondak je takoo.
pre 10 godina
Ne treba mnogo ilozofirati, nas zakon o radu je dobar i sa mog gledista treba ukinuti samo otpremnine koje trenutni poslodavac mora da isplati radniku a koje su nasledjene sa drugog posla. Ono sto treba menjati je podsticaj mikro preduzeca i smanjenje taksi za takva preduzeca kakobi prijavili radnike i naci soluciju za prijavu radnika na pun iznos a ne na minimalac i kovertu!
pre 10 godina
el ste lupali u serpe? e zato sad tisina
pre 10 godina
kakva glupost taj sindikat stit nerad pa nije lud privatnik da otpusta nekog ko mu dobro radi, to vise stiti spavace u javnim preduzecima
ako si obrazovan, vredan si i trudis se za tebe ce uvek biti posla
Ja sam u zadnjih deset godina tri puta davao otkaz da bi probao nesto novo i bolje i svaki put me je dirktor zamolio da ostanem i pokusao da ponudi bolje uslove tj platu.
Naravno sreo sam gomilu ljudi nesposobne za bilo sta zaposle se preko veze i onda prvi dan u sindikat da ih stit, e pa brate stiti se svojim znanjem i umecem ako si dobari da ti se ne svidi firma mocices da je promenis ako si lenstina onda se sudi zasto te otpustaju
pre 10 godina
Institut drustvenih nauka? Naucni savetnici i naucni saradnici.... Znaci vracamo se 200 god unazad, a ko ce da bude Karadjordje?
Ko placa te institute?
pre 10 godina
Klasična komunjara, celog života na državnim jaslama, to jest na grbači onih koji rade neki pravi posao, a bavi se ideološkim pseudonaukama iz društvene sfere, to jest ne samo da od njenog posla nema nikakve koristi, već je njegova jedina svrha potkopavanje zdravih tržišnih odnosa i urušavanje normalnog kapitalističkog poretka. Novi zakon o radu je daleko od idealnog, ima tu još desetina lažnih "prava" preko tuđe grbače i suludih odredbi koje guše privredu i smanjuju konkurentnost zemlje, ali je ipak veliki pozitivan korak u odnosu na prethodna, polusamoupravna rešenja, pa je logično da se sve neokomunističke štetočine i kvazieksperti bune. Mislim da će prvi znak povratka zdravih odnosa i shvatanja u ovu civilizaciju biti ukidanje ovakvih instituta ni za šta opipljivo i korisno na grbači poreskih obveznika, i slanje ovakvih "eksperata" za prodaju ideološke magle na slobodno tržište, pa ako neko hoće da plati za njihovo "znanje" o ideološkim pisanijama istih takvih komunjarskih zgubidana, odlično, a ako, kao što bih ja rekao, takvih neće biti baš previše, mislim da restorani brze hrane plaču za nekvalifikovanom radnom snagom, a ova gospođa/drugarica koja ne ume da radi ništa korisno i u suštini, napadajući realnije i protržišnije zakone, brani lagodnu poziciju same sebe i sličnih parazita, u današnjen svetu je upravo to :)))
pre 10 godina
Ako se usvoji predlog da se minuli rad obracunava samo za godine kod poslednjeg poslodavca, licni dohodak mi se automatski smanjuje za 7 c/o , sto je oko 2500 din.Glasacu protiv svake vlade koja mi pored svih poskupljenja na ovaj nacin smanjuje licni dohodak.Radim u stranoj firmi koja je ovde upravo zbog jeftine radne snage i ne vidim razlog zbog cega drzava ovo cini svojim gradjanima.U hrvatskoj su sindikati zapretili masovnim protestima protiv vlade ako se zakon o radu ne povuce i vlada je isti povukla.Zapretili su im direktno da ili ce povuci zakon o radu ili ih nece biti. Nasi sindikati samo pricaju ali nemaju snage ili su toliko korumpirani da ama bas nista povodom ovoga ne preduzimaju.
Ne mogu da verujem da se ovo desava i da se nista povodom ovoga ne preduzima.Da su sindikati pozvali na masovne proteste i jasno predocili gradjanima sta znaci uvodjenje ovakvog zakona pola Srbije bi im se pridruzilo.Pa dokle vise. Proslog poslodavca sam prijavio poreskoj zbog neuplacenih 2 godine radnog staza,oni otisli do njega popili sa njim kafu i saopstili mu da sam ga prijavio.Proslo od tada pet godina nista mi nije uplaceno.Jos me stoka pita gde se zurim,da necu skoro u penziju.....Besan sam,ali bas......
pre 10 godina
Iskreno se nadam da ima neko pametan ko neće dozvoliti da ovaj zakon prođe u proceduru usvajanja, ali na osnovu insajderskih saznanja sve govori da će se to ipak desiti.Toliko nesloge na strani sindikata i radnika, a toliko jedinstva od strane tajkuna, direktora, vlasnika i "državnih činovnika" koji rade u njihovu korist predstavljaće tas na vagi koji će im doneti zakon o kojem mnogi poslodavci širom zapadnog sveta sanjaju.Ovo će potpuno ukloniti sva prava radnika koja su i sada bila na jako niskom nivou, a neko ko je do sada imao kakvu takvu sigurnost radnog mesta, sa ovim potpuno nestaje (ovde pre svega mislim na radnike u privatnom sektoru).Zakon je osmišljen da država nadje način da se oslobodi 200000 radnika iz razni preduzeća u restruktuiranju, ona koja treba privatizovati ili likvidirati i ne znam šta sve još (Železara Smederevo jedna od njih).Ali kao i uvek sve će pasti na leđa radnika iz privatnog sektora i oni će pre svega platiti svu cenu ovog zakona, što je veoma žalosno jer oni nose ovu državu na leđima a svi oko njih se bogate (tajkuni i njihovi državni "poslušnici").Kao neko ko je bio direktor u velikoj kompaniji (samostalno otišao, jer nisam želeo da budem deo raznoraznih "mahinacija"), a sada nezaposleno lice, iz iskustva govorim da ovaj zakon neće smanjiti nezaposleost, a samo će dodatno napuniti džepove poslodavaca.Svi koji imaju posao mogu ostati bez istog u roku od 24h, jer će neko pristati da radi za 50% manju platu. A oni samo trljaju ruke!!! SRAMOTA!
pre 10 godina
Ma kao da je ovo bitno. Zato imate, Kosovo, Djokovica, Cecu, SPC, Tomu & Acu, Palmu I slicne kreature. Kome treba vise??
pre 10 godina
Ma neka uvedu jedino dozvoljeni volonterski rad, pa će Kostić, Peconi i drugi biti valjda zadovoljni. Sigurno će država odobrovoljiti ove velike biznismene ukoliko im radnici prepišu imovinu i plate zato što im rade besplatno. Pa i robovi su dobijali barem hranu i smeštaj, a ovaj izum volonterskog rada ni to ne garantuje. E moj Tadiću, kad bolje pogledam baš sam bio budala što sam te glasao.
pre 10 godina
Pa ako nastavite ovako da stitite radnike kao do sada nece imati gde da rade. Samo lud covek se danas odlucuje da vodi privatnu firmu. Posla na kasicicu, poreza gomila, administracije tona, radnici vecinom lenji, neuki, bezobrazni, a uz to i oholi. Puna podrska novim zakonima. Za one koji ne shvataju, ti zakoni se uvode primarno zbog javnog sektora koji je prenapunpan i bez sanse da se radniku da otkaz. Jer po ovom sadasnjem, ko se zaposli u javno preduzece za stalno, obezbedio je penziju automatski. To je sramota.
pre 10 godina
Otprilike nam se i nivo ekonomskog razvoja vratio dva veka u nazad, tako da zakon samo prati prirodno stanje stvari. Kad se ponovo razvijemo kao swajcarci, uvodicemo svajcarske zakone.
pre 10 godina
Preterivanje. Sta fali da se malo izmeni zakon? Uostalom,ne vidim nista da se desava na ulicama,radnici su na pecenju i pivu tako da je preterivanje ovako da se pise o zakonu o radu! Secam se da su sindikalisti u vreme Djindjica svaki dan pravili strajkove i demonstracije po Bgd,danas se ne bune,pa je logicno da im taj zakon uopste i nije los.
pre 10 godina
Pa kada bi svi umesto za NG tog dana izasli da protest zbog sebe ne zbog drugih bilo bi nam svima mnogo bolje. Ili ipak guza voli da jede, takav je nas narod nazalost.....
p.p. inace radim i sasvim imam solidna primanja
pre 10 godina
..sjajna analiza dr Nade..mogu tomovi da se pišu..investitor kaže samo nekoliko reči"ja ne želim da investiram u zemlju sa ovakvim zakonom o radu".. daje dr Nada bilo kada bilo gde radila tamo gde se zarađuje verovatno bi joj bilo jasnije..ako je postojeći zakon dobar zašto onda imamo toliko nezapošljenih? zašto su plate najmanje u Evropi a i šire? Nije kriv zakon!? Nije nego..Verovatno dr Nada misli da svi trebaju da idu u jani sektor..tamo su dobre plate i radnici su zaštićeni ...molim??? To nema ko da plati??? da bi radnici u javnom sektoru primali platu to treba neko da zaradi??? Auh dr Nado šta ćemo sad, vidiš ovi kapitalisti ne daju da amerike i engleske budu zemlje proleterske..
pre 10 godina
...a sta se desava ako radnik ne radi to sto se od njega ocekuje ili zahteva??? Zasto bi mu poslodavac placao otpremninu...NIJE SE NIKO BUNIO KAD SU PRIVATIZOVANA DRZAVNA PREDUZECA KAD SU RADNICI OSTAJALI BEZ ICEGA...NIJE SE NIKO ZAUZEO ZA RADNIKE KOJI GODINAMA NISU PRIMALI PLATE...NIKO SE NIJE BUNIO KADA JE DRZAVA PLACALA I POVEZIVALA STAZ U PROPALIM PREDUZECIMA RADNICIMA KOJI SU SAMO FORMALNO DOLAZILI NA POSAO,NISTE SE BUNILI KADA SU NEKI UZIMALO MILIONE OTPREMNINA U DRZAVNOM SEKTORU ZA MINULI RAD..STIDITE SE SVI VI IZ SINDIKATA...PODRZAVAM NOVI ZAKON 1OO% dobar radnik ce uvek imati zaposlenje,dobru platu i privatnik ga se nece tako lako odreci...ovog zakona se plase neradnici,javni sektor...kome se ne svidja nek da otkaz i nek ide u poljoprivredu ili nek otvori svoju firmu...ako misli da je lako biti preduzetnik...NEMA NIKOM VISE LEBA BEZ MOTIKE
pre 10 godina
tuzno
pre 10 godina
Radnik u privatnom sektoru je obespravljen i ostavljen od ''sindikata'' jos krajem 1991. godine.
Dakle, za obicnog radnika koji je moderni rob a puni budzet da bi ovi ''sindikati'' i privatne gazde glumili ludilo, tog radnika niko ne stiti, i sad kad se toliko nakotilo radnika u javnom sektoru da se plate i glad za plenom koji je sve manji ne mogu vise pokriti ni kreditima ni otimanjem iz realnog sektora, sad je prica skrenuta ka nekakvim pravima radnika u javnom sektoru koja se ukidaju?!
Cist spin, zamena teza, molim vas, koliko tih radnika iz javnog sektora zaista puni budzet a kolike su njihove plate a koliko pravih radnika iz privatnog sektora? Pa gde vam je solidarnost gospodo? Mislite da to tako moze doveka?
Gde su ti sindikati da se dignu na preglomazni javni sektor i obespravljene radnike kod privatnika?
Ne interesuje ih to, oni bi plate i posao za rodjake. To ih itekako interesuje.
Nesto sto je tako nezrelo, autisticno, halapljivo i kratkovido ne moze imati divan ishod, zurka se mora kad tad zavrsiti.
Da je sindikat poslednjih 20 godina zaista brinuo o radniku, onom radniku koji puni budzet, sad ne bismo imali ove price vec bismo imali nekakvu privredu i zadovoljan narod koji radi.
pre 10 godina
Izbacite sve zastite i "suvisne procedure", apsolutno sve, i dajte 1000e minimalac da bude i ima jos i da pevamo dok radimo !!!!!
pre 10 godina
Sedite vi svi kuci i cekajte da vam neko "napravi" bolje... i dok ceo svet 1.maja brani prava radnika po ulicama vi okrecite prasice i cekajte...
pre 10 godina
Sećate li se?
Ustajte, prezrani na svijetu,
Svi sužnji koje mori glad!
To razum grmi u svom gnjevu,
Kraj u ognju bukti sad!
Prošlost svu zbrišimo za svagda,
Ustaj, roblje, diži se!
Sav svijet iz temelja se mijenja
Mi nismo ništa, bit ćemo sve!
|:To će biti posljednji
I odlučni teški boj :|
pre 10 godina
tacku na pljacku! ljudi, ako vi ne zaustavite donosenje ovog Zakona niko drugi to nece uciniti. Ovo nema veze sa kapitalizmom, ovo je cista feudalna pljacka naroda. Shvatite to dok jos nije kasno. Ako se ovaj zakon usvoji sta ce jesti vasa deca i kako ce naci normalno placen posao? Ako ima pameti ima i nade, jer ova Vlada hoce i nadu da nam unisti. Nemojte to dozvoliti.
pre 10 godina
Sada vidim da smo postali kao Indonezija , Vijetnam ... Uvek sam se pitala kako je moguće da tamo ljude toliko iskorišžavaju, ali sada mi je jasno. Dotakli smo dno. Do sada sam vešto izbegavala da me direktor odvuče u krevet, ali sada kada bude mogao da me otpusti za 24 sata, mislim da ću ili morati ili izubiti posao. Kako detetu da objasnim zašto neću moći da mu priuštim osnovne potrebštine !!! S jedne strane imamo političare koje donose zakone , a primaju plate po 5 osnova, a sa druge radnike, koji neće primati ništa. Ovim se samo skraćuju muke i propast Srbije. Nećemo nestati za 50 , nego za 20 godina.
pre 10 godina
treba javiti vucicu,sigurno ne zna sta mu rade mangupi u sopstvenim redovima,hoce da mu satru bazu sacinjenu od ojadjenih narodnih masa.
pre 10 godina
Javni sektor na berzu rada zajedno sa sindikatima, da vidimo sta znaju.
pre 10 godina
Sećate li se?
Ustajte, prezrani na svijetu,
Svi sužnji koje mori glad!
To razum grmi u svom gnjevu,
Kraj u ognju bukti sad!
Prošlost svu zbrišimo za svagda,
Ustaj, roblje, diži se!
Sav svijet iz temelja se mijenja
Mi nismo ništa, bit ćemo sve!
|:To će biti posljednji
I odlučni teški boj :|
"nije vam odgovaralo da svi budemo jednaki, i da nema klasnih razlika među ljudima..nije se rat ni završio ti si se vratio sa kapitalom da ponovo zidate zamkove, da ponovo tlačite ljude..mene su zatvarali...da li to znači da sam ja celog života bio budala koja je radila protiv svojih principa, da sam uvek bio na suprotnoj strani..jesu li mene zatvarali samo zato što sam vikao živeo Staljin i svetska revolucija! jesu li me zbog toga zatvarali!?......
pre 10 godina
kakva glupost taj sindikat stit nerad pa nije lud privatnik da otpusta nekog ko mu dobro radi, to vise stiti spavace u javnim preduzecima
ako si obrazovan, vredan si i trudis se za tebe ce uvek biti posla
Ja sam u zadnjih deset godina tri puta davao otkaz da bi probao nesto novo i bolje i svaki put me je dirktor zamolio da ostanem i pokusao da ponudi bolje uslove tj platu.
Koga lazes covece! Sta ti to tako bitno znas da radis, koji si neverovatan strucnjak kada te mole da ostanes. Mora da si mnogo jak, posto ocito da skolovan nisi, jer si nepismen!
Neverovatno kako ljudi u drugim zemljama prepoznaju zajednicki interes i hiljade njih ucestvuje u demonstracijama. Samo kod nas shvataju sustinu tek kada njih lupi po nosu!
pre 10 godina
@CM, Kneleta ne dotiče promena zakona, ima šta da unovči. Jadno je kada direktor javnog preduzeća i gradski rukovodilac očekuju da budu zbrinuti na budžetsko radno mesto. Ne pije vodu tvoja tužna priča. Sve i da si pobegao jer nisi hteo da se uflekaš, a ne zbog kompetentnosti, kako to da nikome ne treba vrhunski stručnjak, zbog čega ti ne polazi za rukom da se samozaposliš? Postojeći zakon o radu je loš, dobar je isključivo za pretplaćene na budžetska radna mesta.
pre 10 godina
@Cvrstina trule daske: Odlican komentar. Sindikat se nije bunio kada se u javna preduzeca zaposljavalo sakom i kapom, kada su se pare nenamenski trosile. I po novom zakonu, niko ih ne sprecava da pregovaraju o novom kolektivnom ugovoru sa poslodavcem - drzavom, pa ako isposluju bolje uslove za svoje clanove - svaka cast! Nazalost, u Srbiji je godinama sindikalna funkcija samo nacin da dodje do jos para kroz mutne radnje, a bez ikakve odgovornosti i polaganja racuna. A u mnogima toliko omrazenoj Americi, sindikati su izuzetno uticajni i mocni; a opet, u mnogim USA drzavama u zakonu postoji "hire-at-will" tj. mozes dobiti otkaz momentalno. Preporucujem svima da potraze sta je to AFL-CIO, kao krovna organizacija, i pogledajte sajtove pojedinacnih sindikata. Zastupaju struke od pilota do rudara, i to i u javnom i u privatnom sektoru. Bave se konkretnim stvarima: cenom rada, bezbednoscu na radu, pravnom pomoci, a ne uzvikivanjem jeftinih parola. Jedino mi Srbi se drzimo onoga "radio, ne radio...", i ocekujemo da se neko drugi izbori za nasa prava.
pre 10 godina
Lete ovi u Martu,hvala na paznji,ali dosta je i previse.
pre 10 godina
Dva veka nazad? Zasto dva veka? Od crvene revolucije je proslo samo 70 godina. Ni ceo vek.
pre 10 godina
Za masovne proteste nisu potrebni sindikati. Ljudi bi sami trebalo da izađu na ulice.
pre 10 godina
I treba da otpuste 200.000 radnika iz drzavnih preduzeca,da im daju otpremnine i to ce im taman biti dovoljno da pocnu privatne poslove...ukoliko umeju da rade nesto. Imaju sansu da budu direktori i vlasnici,pa da vide koliko je to lako ili tesko u Srbiji. Najlakse je sedeti u drz.firmi,ne raditi nista i buniti se jer nema 13te plate.
pre 10 godina
@Goran
Mislim da nisi u pravu. Ne smanjuje ti se minuli rad na deo proveden u firmi, već otpremnina u slučaju otkaza. Ovaj zakon će jedino pogoditi zaposlene u državnoj upravi, javnim firmama i preduzećima u restruktuiranju, koji jedino i poštuju zakone. U privatnim firmama neće doneti ništa novo, jer tamo radnici i nemaju nikakva prava. Eto, to je razlog što nema masovnog protivljenja predlogu novog zakona. Dok su privatnici zadnje 2 decenije urnisali zaposlene u realnom sektoru, državni uposlenici su okretali glavu i pravili se ludi.
pre 10 godina
Draga gospodjo,mi po nijednoj bitnoj stavci nismo u Evropi,pa zar ste mislili da cemo po pravima radnika biti.Mi smo u Istocnoj Africi skoro po svemu i tu cemo ostati ,dugo godina.Secam se price nekog poznanika,koji je radio u DR Kongu,da rudari u rudnicima dijamanata neke belgijske firme rade 6 dana po 10 sati i primaju mesecno od 70 do 100 dolara plus dzak brasna.A ja se smejao,a mi smo se tome priblizavamo svaki dani ,a da nismo ni svesni
pre 10 godina
Ne treba mnogo ilozofirati, nas zakon o radu je dobar i sa mog gledista treba ukinuti samo otpremnine koje trenutni poslodavac mora da isplati radniku a koje su nasledjene sa drugog posla. Ono sto treba menjati je podsticaj mikro preduzeca i smanjenje taksi za takva preduzeca kakobi prijavili radnike i naci soluciju za prijavu radnika na pun iznos a ne na minimalac i kovertu!
pre 10 godina
Kao i sve u ovoj zemlji tako su i radnička "prava" delegirana na teret poslodavca, a odgovornost na teret svih drugih sem najodgovornijih a to JESU sindikati i sami radnici.
Radnici "mrze" državu i poslodavce ali ne i sindikate koji postoje SAMO da bi se borili za prava tih istih radnika.
Ta korumpirana i dobro uhlebljena ekipa sindikalnih "vođa" mali zakmeči, dune u pištaljkice,lupne u šerpice i poruči svom članstvu :"Eto pokušali smo, al' ovi su jači", a zatim odu na zakuske kid tih istih protiv kojih se navodno "bore".
pre 10 godina
Ја бих питао госпођу, као правник, који су то "посебни судови за радне спорове" постојали до сад? Никад чуо за термин радни суд. Постоји одељење основног суда за радне спорове, ту на Нбг-у. Какви посебни судови?
pre 10 godina
Poslodavci su ignorisali i stari zakon kada je u pitanju rad na odredjeno vreme.Znaci da su odbijali da zaposlene na odredjeno prevedu u stalni radni odnos posle 1 godine.Po novom zakonu rad na odredjeno vreme je 3 godine...
pre 10 godina
mnogo poslodavaca zahteva od nivih radnika da potpisu blanko otkaz,pa te tako stite od otpremnina.drugi nece ni da vas zaposle za stalno nego osnivaju dva-tri preduzeca pa vas posle sest meseci prebacuju iz jednog u drugo dok neodete na porodiljsko i kad vam istekne ugovor ,vise nema produzivanja.vec su se ni snasli da izigraju i ovaj stari zakon,a sa ovim novim gde bi im bio kraj.kao nece da zaposljavaju nove radnike jer u slucaju otkaza moraju da im placaju otpremnine,pa to znaci da po cenu ne uvecavanja posla i profita oni nece nikog zaposliti?da li neko u to veruje?
pre 10 godina
selim se...
pre 10 godina
jel neko ocekivao bolje od ovih ? pa svi radnici nis-a rade preko nekih fantomskih firmi ! nemaju staz , socijalno , . . . pitaj te neke radnike na pumpama i rafineriji ? eto vam braca rusi .
pre 10 godina
Umesto što masete partijskim zastavama borite se protiv ovoga.Radnici su oduvek bili na jednoja, a država i poslodavci na drugoj strani.U normalnoj zemlji za ovako nešto bi se svi digli na noge.Čim ga je unija poslodavaca oberučke prihvatila sve je jasno.
pre 10 godina
zadnje vreme doslo, ekonomska i privredna aktivnost na najnizim granama. Dzaba price o EU i Kosovu ovo je sustinski problem ove zemlje.
pre 10 godina
Ako tako kazu MILISAAV I DOBROSAAV,ondak je takoo.
43 Komentari
Sortiraj po: