Gnjurac
pre 11 godina
Bacevicu, ako kopas dovoljno duboko, mozes da prokopas zemlju skroz do Japana ! samo se cuvaj Balroga
Nedelja, 20.01.2013.
11:35
Ministar prirodnih resursa Milan Bačević ide u posetu Kini, gde će sa predstavnicima kompanija razgovarati o izgradnji plovnog kanala Beograd-Solun.
Izvor: Tanjug
pre 11 godina
Bacevicu, ako kopas dovoljno duboko, mozes da prokopas zemlju skroz do Japana ! samo se cuvaj Balroga
pre 11 godina
Društvo američkih inženjera je finansiralo izradu generalnog projekta plovnog puta Dunav–Egejsko more, koji je završen u februara 1909. godine.
pre 11 godina
za modesty
Što se tiče kineza, u pravu ste, ali ima jedna začkoljica - oni su to radili u jednoj zemlji, rasele milion ljudi, ko se pobuni streljaju ga i pokret!
Ovaj projekat DMV ide kroz tri države i koliko vidim, sem Srbije, Makedonija i Grčka nisu uopšte uzeli u obzir da to rade niti je bilo pregovora, a ni potpisanih sporazuma ili ugovora, sem ako nisu naši mislili da će Srbija da finansira trasu kroz ove dve države. A i da je tako nešto nekome plao na pamet, opet se Makedonija i Grčka pitaju.
Drugo, mi nemamo brodarstvo, odn. uništeno je (otkupio ga jedan bradati lik vampirskog prezimena) i sem ruskih, ukrajinskih i rumunskih brodova, malo ih ima na Dunavu.
Za početak samo da obnovimo pruge (80% naših pruga ima pragove i šine iz 1930-tih) da popravimo puteve, to bi i našem narodu bilo dovoljno da budemo zadovoljni. Uopšte nam ne trebaju megalomanski projekti
pre 11 godina
Dunav je prazan, ima vrlo malo saobracaja na njemu. Zeleznica nam je u katastrofalnom stanju, kao i infrastruktura, tako da nas svi zaobilaze pri zeleznickom teretnom saobracaju. Autoputevi su katastrofalni, a Koridori 10 i 11 vec postaju istorijski. Toliko smo dozlogrdili transporterima robe da Rumunija i Bugarska prave novi most preko Dunava da "navuku" saobracaj preko njihovih autoputeva. Kanali za navodnjavanje su nam ztravljeni i zamuljeni. A mi, umesto da ove stvari resavamo, da dodjemo na nivo Evrope po kopnenom saobracaju i povezemo se sa susedima kvalitetnim putevima, pregovaramo sa Kinom da nam pravi megalomanski projekat koji kosta (ako sam lepo negde procitao) 1.5 biliona eura, kroz jos dve drzave koje su ista, ako ne i veca sirotinja od nas. Ovo se najavljuje bez, makar okvirne, procene isplativosti projekta, uticaja na naselja, sela i gradove duz Morave, ekosisteme, obradivu zemlju, uticaj kanala na proizvodnju struje na Djerdapu, jer u slucaju ugrozenosti proizvodnje treba nam i dozvola Rumunije i sijaset pitanja koju ovakav projekat nosi. Nama je cilj da udarimo enormne cifre u novine, damo pare konsultantskim kucama za izradu projekta i farbamo narod da nesto radimo, a trosimo vreme i ljudske resurse na nerealan projekat. Verovatno koristan, ali izuzetno skup i neisplativ.
pre 11 godina
Ideja za taj projekat postoji , ako se ne varam, jos od kraja 19. veka. Finansirali bi ga i gradili kinezi a ne mi, pa ne stoje prigovori oko brzine gradjenja, a isplatili bi ga kroz koncesiju - pa ako misle da ce im se isplatiti eto im nek grade. A svi ovi sto lupetaju o poplavljivanju sela i gradova i visinskim razlikama google -> kanale po svetu pa pokrivanje usima.
pre 11 godina
(Perun) Nasmejao si me do suza,svaka cast na komentaru!
pre 11 godina
A da napravimo Zvezdu Smrti pa da satremo sve druge Dzedaje.?
pre 11 godina
Pored ovih u srpskoj vladi baron Minhauzen je maciji kasalj.Covek da ne poveruje kakvi "umovi" vode ovu zemlju.Zato smo tu gde i jesmo.
pre 11 godina
Rusi, Turci, Rumuni, Bugari i ostale crnomorske zemlje sa oduševljenjem iščekuju realizaciju ovog projekta. Neko se zaigrao. Civilizacije, recimo.
pre 11 godina
Nadam se da je lokalnim strucnjacima jasno da recni brodovi nisu morski pa tako da se sva roba koja dolazi morskim putem mora biti pretovarena u Solunu koji bi tu stvarno dobro profitirao. Srbija bi u tom slucaju bila obicna tranzitna zemlja kao i Makedonija gde bi uzimali taksu za prolazak kao i za odrzavanjae kanala.
Nista spektakularno, nista sto je jeftino i nista sto ce povuci Nemce da salju robu tim putem jer jeftino to sve siguno biti nece.
pre 11 godina
Kinezi su najveci majstori manipulisanja geografijom a rekama pogotovo. Procitajte malo po netu oni su jos pre dvadeset i vise godina menjali tokove ogromnim rekama, gradili brane o kakvima niko na zapadu ne mozeda sanja. Ako iko moze da izvede ovakav projekat to su oni. A nije to ni toliko skupo jer pare su na kraju fiktivni papir, a povrat kroz putarine i slicno ce biti vise nego isplativ jer uvek tako biva sa vaznim putevima. Cudi me da ovoliko komentatora ostrasceno pljuje po svakom predlogu koji moze da nam donese korist. Cudni ljudi...
pre 11 godina
Srbija pod hitno mora da se rijesi svih metuzalema u drzavnom aparatu, strankama, javnim preduzecima inace ce uskoro postati nova Etiopija ili Somalija. A toliko mladih, sposobnih, energeticnih i kreastivnih mladih ljudi...
pre 11 godina
Ma daaaaj!
Pola veka ne mozemo da zavrsimo autoput, a sada
pravimo kanal do Soluna...
'ajte molim vas!
pre 11 godina
jel se seca neko Dusanovog, ili Kamenog mosta u Skoplju? lici na onaj u Visegradu. Jel tuda treba da idu guraci i barze?
pre 11 godina
Za danda: na stranu ovde sulud “projekat “, ovde vi imate amneziju - Prokop je građen 1977-1984, mnogo pre SM. Jedino je 1995, osposobljen za korišćenje.
pre 11 godina
Podrzavam... Napravice ga Kinezi, promenice geostratesku sliku u Evropi, mi necemo umeti da upravljamo sa time i dobicemo protektorat. Nece biti glasanja i izbora vec ce Angela Merkel upravljati dekretima koje ce sprovoditi Americke trupe stacionirane u Batajnici.
pre 11 godina
puno puta sam komentarisao ovaj kanal,prosto ne mogu da odolim,.36g. sam plovio svim, okeanima, morima, kanalima i evropskim rekama...dobro znam šta govorim...ovaj kanal je san...lep, divan san, kojeg treba sanjati širom otvorenih očiju...pogotovu ako se pretvori u javu...jedino bitno, a vezano za izgradnju je, da se radi sa stranim parama i da kontrolu sredstava i radova,normalno,vrše stranci...
pre 11 godina
Niko nema sto Srbin imade.Ima najmastovitije politicare. Politicare koji uvek smiisle prazne price, sto bi Bora Stankovic rekao MAGLU NA MORAVU.Mi smo toliko osiromasili da nemamo pare da kupimo novi autobus vec se vozimo starim krntijama.
Za zeleznicu treba a para, za puteve b, za elektroprivredu c, za bolnice d,za metro e, za Prokop f, za navodnjavanje g, za poplave h, za JAT i, za kamione i autobuse j, za mlazne avione M.Lazanjskog l, za fudbalske stadione m, za kosarkaske dvorane n, za domove za negu starih lica o, za univerzitete p, za preciscavanje otpadnih voda q, za ekologiju x, za posumljavanje y, za, za, za,. Samo nam fali to kanalce do Soluna. Vidla zaba da se konji kuju pa i ona digla krak.Videli smo cuveni film E. Kusturice u kome covek umire i trazi od sina da mu procita kako ce se isusiti indiski okean i pretvoriti u zitnicu. Doziveli smo isusivanje Aralskog mora da se pobedi Amerika u proizvodnji pamuka.
pre 11 godina
A da vi prvo raspisete neki referendum povodom ovoga ( a moze I povodom nekih drugih stvari) pa da vidimo da li je narod stvarno toliko retardiran da finansira ovakve gluposti
pre 11 godina
Ministra Bacevica i ostale pristalice "otvaranja kanala" pod hitno na posmatranje, pa ako je u tom delu sve u redu, onda pravno procesuiranje. Preduzmimo adekvatno mere, dok jos nije kasno.
pre 11 godina
Pa mi autoput gradimo 20 godina, ovaj kanal ce da kopamo 200.
pre 11 godina
mislim da je pre Pekinga trebalo da poseti Skoplje i Solun
pre 11 godina
A mama mi govorila sine idi u skolu inace ces kopat kanale i ja je poslusa a da nisam sad bi mozda imo posla
pre 11 godina
Hocemo li to da se Dunav uliva u Veliku Moravu?
pre 11 godina
Alo bre ljudi sta se bunite, PA IZACICEMO NA MORE EHEEEJ
pre 11 godina
транспорт реком је 10 пута јефтинији и поузданији. (Бобан, 20. januar 2013 17:20)
Brodom - da. Liftom - ne. Narocito ako taj lift treba da popne, ne samo brod, nego i celu reku na vrh brda.
pre 11 godina
ministar ce da bude kapetan ladje pa da plovi kanalom (a i mi svi cemo zajedno s njima da otplovimo daleko u p. m.)
pre 11 godina
Sve je to Slobina skola. Sem toga i on je gradio Prokop pa brze pruge srbije pa ako se secate Europolisa.... Ali narod je vecito pod amnezijom tako da ko zna kakvih cemo se mi projekata jos naslusati.
pre 11 godina
Samo ne kopajte preduboko, da nam Europa ne napukne popola.
pre 11 godina
Super.Svi mozemo da otplovimo iz zemlje SRBIJE!
pre 11 godina
Mislim da od ovoga nece biti nista u dogledno vreme ( dok Nemci ne pokazu interesovanje) iz politickih razloga, ali samo da kazem nevernim tomama da jedna studija za ovaj kanal uradjena 70-tih vec postoji i da je prosla odredjene medjunarodne komisije pri UN. Kakvi god novi vlastodrsci bili, pre nego napisete komentar razmislite i raspitajte se da ne ispadate gori od njih.
pre 11 godina
Opet neki sf projekti i uzimanje para!
pre 11 godina
pa dobro bre ljudi zasto ste toliko skromni pa nabrajate metro, zeleznicu,kanalizaciju...pa sve je to nista u odnosu na ovaj grandiozni kanal. pa to je pocetak plana da se cela Srbija navodnjava. Pa jos kada razvucemo plaze citavim tokom uz klimu koju smo vec poceli da menjamo imacemo sezonu od minimum 9 meseci, ima da budemo turisticka destinacija broj 1. Ja sam vec pazario neki ha pored Morave... a vi? kajacete se!
pre 11 godina
Molim neobavestene da ne ostavljaju komentar koje odaju njihovo potpuno nepoznavanje izgradnje kanala Bg-solun. Daj boze pameti i znanja da se taj kanal izgradi. Cestitam vladi sto preduzima korake da se ta,dugo godina ideja i postojeci projekti realizuju.
pre 11 godina
gde ces veci kanal od ovog u kome smo vec 20 godina
pre 11 godina
63 prevodnice do Preseva. Od toga 38 prevodnica "uzbrdo" sa 70 na 400+ m nadmorske visine. Znaci brod treba pumpama da se podigne nekih 350 do 400 m. Jako zanimljiv projekat (ili budalastina). Proces u dve prevodnice na Djerdapu traje mozda sat i po... A mozda je Kinezima lakse da iskopaju tunel odgovarajuceg promera...
pre 11 godina
Davno, krajem 90-ih, gostovali na TV Kraljevo lokalni predstavnici nekih partija, izmedju ostalih i predstavnik radikala (SRS), koji je pricao o ovom projektu, i kako ce cak i Zapadna Morava da bude plovna do Kraljeva, a pored Stalaća i Kraljevo ce da bude jedna od najvaznijih luka!
Sad povampirili tu ideju...
Problem je odrediti isplativosti rute procenom tereta koji bi se transprotovao na nivou godine.
Za poslednju sekciju kanala Rajna-Majna-Dunav (RMD), Majna-Dunav, prva procena 1981. god. je bila 2.8 miliona tona godisnje, sto bi znacilo prihod od 52% u odnosu na ulozeno, ali je jedan institut iz Minhena uradio procenu na 5.5 miliona tona. Vec 2004. god. prevezeno je 5.9 miliona tona, tako da je kanal isplativ.
U periodu 1960-1992. god. utroseno je novca u vrednosti 2.3 milijarde evra, od cega je 20% otislo na zastitu okruzenja.
Isplativost za ovaj kanal u Srbiji bi bila pod znakom pitanja, a price o prevozu nafte su masta. Kanal RMD ima gaz max. 5m, a na nekim prevodnicama je 2,7m. Dakle, mogu samo barze i njima slicni brodovi za transport koji mogu proci i ispod mostova, nikako neki veliki brodovi i tankeri o kojima neki mastaju.
Nedavna modernizacija 16 prevodnica kanala RMD kostala je oko 21 milion evra, tako da svima upravlja jedan covek preko racunara.
I pogledajte kako jedna deonica izgleda: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Panorama_altmuehltal6.jpg
Kod nas ni reke tako ne izgledaju, a o kanalima da ne pricamo.
pre 11 godina
ovo kad bi napravili Dunav se vise ne bi ulivao u Crno vec u Egejsko more, covece ovi mogu da naprave i kataklizmu ravnu isticanju Panonskog mora pre vise miliona godina....sacuvaj boze..
pre 11 godina
Pa sta se brinete za vodu... vidite koliko nas je ,svako da opali jedno kolce oko drveta ima kisa da pada non-stop ...i eto vode. Ma nisu Indijanci glupi !!
pre 11 godina
Bojim se da će ovaj tamo potpisati nešto, kao onaj za satelit.
Uzgred, zaista, ništa ne spominju - znaju li Makedonci i Grci nešto o ovome? Ili ćemo da kopamo do granice, pa pokucati na vrata?
pre 11 godina
Zasto stati kod Soluna ? Ja bih to kopao i dalje do Kine, pa jedan krak do Rusije ...
(Zoki, 20. januar 2013 13:48)
brate ceo dan me boli glava ali ovaj tvoj komentar me digao..!hvala ti!
pre 11 godina
Svi pričaju o razvojnoj šansi uopšteno. Jel može neko konkretno da kaže:
- Ako se to izgradi to će olakšati to i to, prednost će biti ta i ta
- Godišnje ćemo prihodovati toliko i toliko
pre 11 godina
Lakse cemo namontirati merdevine do Meseca nego prokopati ovaj kanal,ali ko zna !
pre 11 godina
jel neko obavestio Makedonce o nasim planovima?
pre 11 godina
mozda kinezi imaju nameru da kupe luku solun ??@!
pre 11 godina
Ajde zavrsite vi renoviranje zeleznice, BG metroa i koridore 10 i 11, pa cemo da razmishljamo o kanalima....
pre 11 godina
da se razumemo, kad bi ovo finasijski bilo moguće(tehnički verovatno jeste)
onda bi se sva nemačka i zapadna (izuzev južnoFrancuske, Italijanske Porto iŠpanske)industrija snadbevala naftom kroz ovaj kanal, i tu bi se lepe pare uzele.tako da i Arapi mogu da finasiraju.ipak mala je šansa da ovo uspe.
pre 11 godina
Preporucio bih ministru da u povratku svrati do Egipta jer mogli bi da pocnemo da gradimo i piramide.Bio bi to neverovatan turisticki bum,novim kanlalom dolaze turisti da obilaze piramide u Srbiji!!!
pre 11 godina
... i da sazidamo piramidu veću od Keopsove... i stariju!
pre 11 godina
i naj obicnijem laiku (koji ima iq bar ili iznad 100) je jasno koja je ovo budalastina (pogledajte topografiju, visinske razlike, postojece vodotokove i naseljena mesta duz njih...)
ali lansiranje ovakve gluposti u javnost za "gospodu" iz vlasti ima dva znacenja:
-1. zbog ovog plana (za koji i oni naravno unapred znaju da nece biti ostvariv) potrosice se drzavni novac (dakle novac svih nas), na razne "projekte", "studije", itd..a te projekte i studije ce naravno da rade nestrucni ljudi iz sns-a (poput estradnih menadzera ili modelsica) i uzece grdne pare! (naravno nase pare)
-2. skrenuce paznju ne-mislece javnosti (koja je u srbiji na zalost vecina, videti izborne rezultate..) sa tema koje zivot znace a to su ogromno povecanje nezaposlenosti od kad je sns uzjahao vlast, ogromno povecanje cena, partijska zaposljavanja sumnjivih ljudi dok svresni mladi studenti came na birou i razmisljaju o odlasku iz zemlje...
pre 11 godina
Ako ovo odradimo debelo ce nam se isplatiti.
pre 11 godina
a onaj u filmu "Cudo nevidjeno" hteo da isusi Skadarsko jezero...
pre 11 godina
(Srdacno Vas Tom Kukuruz, 20. januar 2013 16:08)
Аман Заман човече, одакле ти само идеја о потапању града на 300 и кусур метара надморске висине !?!?!?! И то ни мање ни више него копањем канала широког 30-ак метара. Е свако је овде код нас спреман да коментарише ствари о којима нема благе везе.
pre 11 godina
Пуна подршка идеји......добродошли кинески инвеститори у што већем броју....
pre 11 godina
A i da dodam , ako može, treba nam i KANALizaciona mreža na levoj obali Dunava u Bgd-u., ali to je izgleda već preveliki projekat za Vas.....
pre 11 godina
Druže ministre, a da prvo očistite Čukarički rukavac od mulja, čisto kao vežbu... A onda obelezite plovni put kako treba na našim plovnim rekama, a na kraju dovedete do funkcionalnih stanja mrežu kanala DTD... Bićemo Vam više nego zahvalni, čak ćete i spomenik dobiti.....
pre 11 godina
Ode prijatelj Tome Nikolića u turističku posetu Kini na državni trošak, a mi se gospodo rugajmo ali da znate na naš račun. O preduslovima da bi se tako veliki projekat uopšte uzeo u razmatranje za gradnju gospodinu Ministru nisu potrebna ničija znanja, a niti saznanja on ima podršku svog prijatelja Predsednika Republike Srbije Nikolića.
pre 11 godina
Zbog nekih kohi komentarisu ovako treba svi da pocrkamo u bedi.Kod njih ne postoji nada nego samo mrznja.Ako im se ne svidja idite odavde.Da ste dobri svaka bi vas zemlja prihvatila...
(nikola, 20. januar 2013 16:08)
Zato ti i Bacevic zivite u Srbiji.
pre 11 godina
Dunav je u Beogradu na 70m nadmorske visine, Presevo je na preko 400m, Morava i Vardar nisu plovni za iole veci brod, dakle potrebno ih je visestruko prosiriti i produbiti celom duzinom. Samo od Beograda do Preseva planirano je cetrdeset prevodnica. Potrebno je dakle uloziti neverovatan novac da bi postojece reke zamenile najvecim kanalom u istoriji - Panamski i Suecki su mnogo manji - kojim ce se zatim transportovati 0% od bedne kolicine tereta koja se sada transportuje Dunavom zato sto ce transport Dunavom preko Crnog Mora i dalje biti biti brzi i jeftiniji zbog ovih silnih prevodnica. Iako nije moguce ovako nesto uciniti isplativim, moguce je na to spucati silan novac, ali sam siguran da to nece biti kineski novac jer Kinezi nisu budale da bacaju pare. Prema tome samo nas loze, jer para za spucavanje nemaju.
pre 11 godina
samo fali voda.
pre 11 godina
Brzom prugom,vozom,Madrid-Barselona,oko 600 km,stize se za 3 sata i 15 min.
Bolje da gradimo prugu Beograd-Solun,na slicnoj udaljenosti,i autoput,nego ovu neprofitabilnu za Bar.
pre 11 godina
Odlicna ideja. Ako Kinezi mogu ovo da izguraju to je sjajno. Ali da se nama o glavu ne obiju troskovi projekta.
pre 11 godina
Postacemo konkurencija Panamskom i Sueckom kanalu,ha,ha,ha...
pre 11 godina
Ови што се праве паметни па кажу имамо пруге па ауто путеве, транспорт реком је 10 пута јефтинији и поузданији.Овде се говори о приступу грчким лукама значи од Немачке до Грчке.Нико није ни мислио да ће Србија бити главни корисник ових канала.А сачекајмо да видимо да ли ће нешто уопште и бити.
pre 11 godina
Kad Morava nabuja poplavi sve u svom toku, a zamislite kad počne da teče uzvodno. Prevedeno na srpski da razumete, ako Morava treba da bude plovna u svom južnom delu gde izvire, pa kolika treba da bude tamo da uvire? Kolika je visinska razlika izvora i ušća, jer voda teče sa višeg ka nižem kraju. Toliko o izvodljivosti.
Nego mislite li da to ministar ne zna? Pa naravno da zna. Ali... Izrada studije izvodljivosti, pa JP Kanali Srbije, pa plate, honorari, projekti... sjajan način da se državni novac slije u partijsku kasu. Zar nisu sve krađe u Srbiji bile legalne? Inflacija, dvostruki kurs, stara štednja, privatne banke, neuplaćivanje doprinosa, oprost dugova itd.
pre 11 godina
Ocistite prvo Veliki backi kanal i ostali DTD sistem kanala koji polako od ponosa Srbije postaju ruglo, sramota i potencijalni izvor ekoloske katastrofe.
pre 11 godina
Da budem jasan, nije mi žao što sam pripadnik većinskog naroda u ovoj zemlji,ali gde baš ovde da se rodim....Odakle isplivavaju ovakvi ministri?O ovoj razvojnoj šansi je pričao Vojvoda dr. Vojislav Šešelj i taman pomisliš utamničena ideja kad ono Bačević. Ko je on? Prikan-znam, ali gde je on kolac zabo da se frlja sa projektima od preko 20 milijardi dolara. Da taj kanal kojim slučajem ne prolazi kroz one tri opštine na jugu, da nam nisu tesni sada plovidbeni putevi na Moravama? Koja je to privreda na jugu ispod Niša i u Makedoniji kojoj treba kanal u dužini od 300km.Ako koristimo i Bar i Solun istovremeno bice nam mnogo a i Drakilić ima velike kapacitete u Konstanci. Ako se modernizuje pruga pa doda još jedan kolosek pa auto put čemu onda ovo... Zašto sada više ne koristimo reke za transport, valjda zato što i nememo Recno brodarsvo.Na google mapu, vidim da ima dosta krivudav tok Južna Morava, pa prevodnice, pa potapanje Vladičinog Hana a o trenutnoj širini reke od 30 m i promeni klime da ne pričamo...
pre 11 godina
Super ako taj kanal bude sluzio i kao kolektor za vodu,
tako da akumulira ogroman visak vode u zimskom periodu, koji bi se koristio leti za navodnjavanje najvece moguce povrsine.
Tada bi to tek imalo pravog.znacaja za Srbiju.
(kanal da bude u stvari vestacko jezero iz koga vode
ne bi odlazila u dunav vec da se koristi za navodnjavanje, pa cak ako je i moguceo da se iz dunava voda upumpava )
pre 11 godina
Hmmm. Izgleda da se ministar bas zagrejao za ovu ideju. Kinezi kao gradjevinski megalomani mogu izneti ovaj projekat do kraja, u to sam uveren. Bilo bi odlicno ako bi se krenulo sa realizacijom ovog projekta. Ne mogu ni zamisliti koliko bi ovo tek znacilo za Srbiju. Hajde kad ovo krene pusticu suzu radosnicu :D
pre 11 godina
Zbog nekih kohi komentarisu ovako treba svi da pocrkamo u bedi.Kod njih ne postoji nada nego samo mrznja.Ako im se ne svidja idite odavde.Da ste dobri svaka bi vas zemlja prihvatila...
pre 11 godina
Ovo je tipičan primer glasača SNS-a,nedosanjani Šešeljev san.
pre 11 godina
Kanal jeste odlicna stvar, pre svega zbog trgovine. Spajanje sa Solunom bi znacilo neverovatno mnogo, cak i vise nego sto bilo ko od nas moze zamisliti. Kanal mora biti dovoljno dubok i sirok za saobracaj (siri od DTD kanala), ne znam kako bi to uspeli da urade (jos kroz planine), ali svakako nije ne moguce. Solun ima jednu od najznacajnih luka u Sredozemnom moru, ako ne i najznacajniju.
Nasi pre svega moraju puteve zglavno srediti, izgraditi nove autoputeve, srediti postojace.
pre 11 godina
Poštovani gospodine ministre da li vi uopšte imate predstavu kako se radi na porjektima. Koji projekat ste do sada realizovali.
Da bi ste reaizovali tu vašu fantaziju (doduše ima u vladi još onih koji eto imaju ćelje npr. da im autoput dođe do rodnog mesta) potrebno je da pre svega
1. Uradite studiju izvodljivosti (ne znam odakle misite da obezedite vodu, morava i vardar teku u suprotnim smerovima...)
2. uradite studiju isplativosti (ovakav skadar na bojani mora da košta ne manje od milijardu zanima me koliki je period povraćaja sredstava)
3. uradite studiju uticaja na životniu sredinu
4. obezbedite saglasnost ostale dve države kroz koje prolazi vardar
5. Nađete nekoga ko ć da investira u svo ovo (partnerski odnos je čista budalaština pošto i onako nemamo pare da završimo kopnene koridore)
Ukoliko ste svesni svega gore navedenog onda bi bilolepo da sa kompletnim studijama izađete pred stručnu javnost i obezbedite saglasnost onih koji i ovome znaju mnog više od vas
pre 11 godina
Hajde da se ne podsmevamo pre vremena... Videcemo uskoro da li ce od ovoga nesto biti.
U svakom slucaju, deluje kao da nam samo cudo moze popraviti geostrateski polozaj. Ko zna, mozda ovo jeste neka karta na koju mozemo da igramo...
A lako cemo svi post-festum da kazemo "znali smo" ako se ispostavi da je jos jedno u nizu mrtvih slova na papiru.
pre 11 godina
Koliko ja znam voda iz morave sluzi za pice sta ce biti sa kvalitetom te vode kada navodno jednoga dana budu plovili brodovi, ta voda ce biti zagadjena i nece biti vise za pice i onda svi lepo da pocrkamo od zedji.
pre 11 godina
Mnoge velike ideje savremenici nisu razumeli... Ni ja ovo ne razumem, ali baš zato podržavam one koji su se ovom idejom bavili celog svog života. Srećno u Kini!
pre 11 godina
Lakse ce kamila proci kroz iglene usi!
pre 11 godina
Inteligentni ljudi govore o idejama, osrednji o dogadjajima a glupi o drugim ljudima. A za ove sto se pitaju odakle toliko vode kad je Morava plitka, pa postoje brane jos od Starog veka, pa se od potoka napravi jezero. Ne znam da li ce ikada biti nesta od toga, ali sa sadasnjom tehnologijom je to moguce. Da li se isplati, to je drugo pitanje.
pre 11 godina
A kojom vodom ispuniti tj kanal? Prolom ili Knjazom?
Kako ga odrzavati plovnim u vreme susnih letnjih meseci? Kako ce se odraziti eventualna izgradnja na biljni i zivotinjski svet? Kojom mehanizacijom ga graditi, tj. koliko dugo? Covece, most preko Dunava smo gradili nekoliko godina, auto-put kroz ravnicu se gradi 20 godina...
Prika, mani se gluposti. Sakupi sljive kad dodje vreme, kazan i udri. Ali ne "meci" mnogo secera, 'oce glava da zaboli.
pre 11 godina
Jos samo da nadjete dovoljno vode i bog da nas vidi!
pre 11 godina
Nemam nista protiv da Kinezi slupaju milijarde njihovih evra u ovaj projekat™. Sve dok mi ne moramo da ulozimo ni evro...
pre 11 godina
A zašto stručnjaci tvrde da nema dovoljno vode da bi se takav kanal napravio? Pretpostavljam da je potrebno dosta vode, i da njena količina bude stabilna. Možemo li o tome nešto više da saznamo?
pre 11 godina
Uf, kanuom do Soluna! Ili, biciklom uz kanal do Soluna! Jedva čekam :)
pre 11 godina
Svi znamo da se ovo nikada nece desiti. Koja smo kombinacija! Grci lopuze i prevaranti nisu u stanju ni svoju zemlju da vode. Makedonci tuga i beda i konacno mi Srbi belosvetski hostapleri i prevaranti. Pa nismo u stanju obilaznicu oko bg-a da napravimo. Izgradili smo za proteklih 12god celih 37.5km autoputa.
pre 11 godina
Jel ovaj lik bese od Vucicevih?
pre 11 godina
Kao sto sam juce napisao posao u Kinu da kupi dva tri tepiha i da ih prosverca bez carine. Dobio zadatk od zene i Diplome
Mozda razgovara i o epohalnom gradjeviskom poduhvatu za Disvovery chanel a to je kanal Juzno Kinesko more- Morava- Egej
Tomin zet ne zna da ni Dunav nije iskoriscen
Sta nekim ljudima pada na pamet
pre 11 godina
Pa što ne krene odma kanalom do Kine ?
pre 11 godina
nekako mi se chini da je lakshe i realnije napraviti "brzu prugu" nego ovo "chudo".. al ajde, mrka zna..
pre 11 godina
ko veruje u ovo.. i koja je ekonomska isplativost svega ovoga i bas veliku potraznju robe ima grcka pa turska pa i sama afrika... ne verujem.. msm ne razumem
pre 11 godina
Ko god, prica, pregovara, prezentuje mogucnosti, itd o ovom projektu nije normalan i treba da odgovara jer trosi nase dragoceno vreme i novac na svoja putovanja.
Ne koristimo Savu i Dunav, ne koristimo DTD, a hocemo da izgradimo kanal do Soluna? Kojom svrhom? Mislite da ce teretni okeanski brodovvi ploviti Moravom, a ne plove ni Dunavom? Neverovatno.
Napravite zeleznicu da ide 300km/h na tom pravcu za trideset puta manje novca.
pre 11 godina
megalomanija, ajde prvo rešavajte železnicu i put, to ste pre 100 godina započeli ništa niste završili
pre 11 godina
Mozda sam neupucen, ali zar se tako nece smanjiti kapacitet i snaga Dunava, a samim tim uzrokovati manji potencijal tamo na Djerdapu? Da li ste pitali strane strucnjake sta misle o celom projektu? Ipak je to mnogo dugacko, a nase ostale reke nisu toliko jake da ucestvuju u "navodnjavanju" kanala.
pre 11 godina
Bolje da posaljemo ministra nauke u Mali da dogovori projekat izgradnje broda za Mars!
pre 11 godina
a da ipak prvo napravimo svemirsku stanicu. mis'im, lakse ce da se nadgledaju radovi na kanalu odozgo
pre 11 godina
Jos nisu odustali od ovog?
pre 11 godina
Jel mozes i jedan krak da sprovedes do mog Kragujevca, kroz Lepenicu. Oduvek sam hteo brodom u Solun.
pre 11 godina
Jel moze neko ko se razume da mi objasni kako izgradnja ovakvog kanala ne bi drasticno snizila vodostaj Dunava i drugih reka ukljucenih u projekat?
pre 11 godina
Zasto stati kod Soluna ? Ja bih to kopao i dalje do Kine, pa jedan krak do Rusije ...
pre 11 godina
Megalomanski i visedecenijski projekat cija cena se meri milijardama evra, a koji ce investitoru doneti profit tek posle par decenija koriscenja, svakako nije nesto sto je Srbija u ovom trenutku sposobna da iznese. Sa druge strane, ako su Kinezi spremni da investiraju, uz odgovarajucu koncesiju, ali i angazovanje domace operative u znacajnom obimu, onda to vec ima smisla. Ovaj kanal bi predstavljao veliki udarac za hrvatske i crnogorske luke, a predstavljao bi ozbiljnu konkurenciju Holandjanima, Britancima, Belgijancima, Francuzima ...
pre 11 godina
au ljudi pa mi ne mozemo dve decenije da zavrsimo 500 km auto puta od horgosa do makedonije i bugarske a oni hoce da kopaju plovni kanal do soluna ahhahahahahahah
pre 11 godina
I ovoga mi finansiramo parama poreskih obveznika! Kako je on uopste postao ministar!? I jos finansiramo turizam po KIni. Jadno i bedno!
pre 11 godina
Daj boze da bude nesto od ovoga, bila bi to odlicna stvar
pre 11 godina
Posle uspesno izgradjenih koridora 10,11, ..., mreze autoputeva, brzih pruga i metroa uz pomoc ministara uvideli smo da nam jedino nedostaje plovni put i izlazak na more. Fascinantno napredujemo i napokon znamo kuda plovi brod pa zbog toga se i ovaj ministar pohvaljuje pred celom vladom.
pre 11 godina
Odlična stvar, da iskorištavamo sav potencijal. Ima i Hrvatska već oko 100 godina projekt koji naši birokrati ne uspijevaju ostvariti: kanal Dunav-Sava . To je najkraći put od srednje Europe do mora s time da od Siska do Rijeke teret preuzima željeznica (koja je također jeftina). Prije se govorilo da u obje Juge nije bilo interesa jer bi se tako Beogradu oduzimao dio prometa. Neznam koji je izgovor zadnjih 15 godina pošto rata nema. Jedino št znaju je prodavati banke naften kompanije teleoperatere u tom su prvaci.
pre 11 godina
molim B92 kao jedini medij u srbiji koji jos drzi do istine da napravi neki prilog u kome ce da prezentuje svu apsurdnost ove gluposti zvane "kanal dmv"!
postavite i neka pitanja nazovi ministru:
da li je svestan koliko treba da se prokopa grdelicka klisura i tok juzne morave da bi tuda mogli da prodju brodovi (pa mi nismo sposobni ni obiacn put tuda da napravimo!)
da li je svestan da ce morati da se poplave brojna sela i mali gradovi (tipa vladicin han) i koliko ce kostati kompenzacija tim ljudima i gde ce ti ljudi da idu?
da li je uopste neko iz makedonije potvrdio zainteresovanost i da li su makedonci spremni da kopaju kanale i poplavljuju svoja sela i gradove (da nemaju para za to kao ni mi znamo...)
kakvog interesa grcka ima u tome? zasto bi grci kopali kanal i trosili pare na to kad oni od toga ne bi imali vajdu (svi znamo u kakvoj duznickoj krizi je grcka!)
samo vi jos mozete zaustaviti ovako prljavu propagandu koja neodoljivo podseca na miloseviceve "brze pruge" i "nafte oko kragujevca" - a svi znamo sta se desilo nakon toga...
pre 11 godina
to bi bilo kao kad bi crvena zvezda beograd-diva-telekom bila prvak evrope
pre 11 godina
A STO NE NAPRAVITE SVEMIRSKU STANICU????
pre 11 godina
Deluje da će od svega toga biti to da će neko danaplati dobre državne pare za izradu prostornog plana. A upravo prostorno planiranje je ministrova struka.
pre 11 godina
Bacevicu, ja sam se od nasih politicara naslusao raznih gluposti, ali ti si sampion. Ti si za Ginisa, ti si legenda, ti si uzor svim ludacima celoga sveta...
pre 11 godina
Je li moguce da se u Srbiji bavimo ovim glu**stima. Ovo bi imalo smisla za vreme cara Dusana ili Osmanskog carstva. Danas je totalno van pameti.
Danas Dunav koji vec postoji koristimo sa 0%, a stranci zaobilaze nas auto put i idu preko gudura samo da bi zaobisli Srbiju.
pre 11 godina
a odakle vam voda da napunite kanal, g.Ministre?
pre 11 godina
Pa vi se sprdate sa nama!
pre 11 godina
Bacevicu, ja sam se od nasih politicara naslusao raznih gluposti, ali ti si sampion. Ti si za Ginisa, ti si legenda, ti si uzor svim ludacima celoga sveta...
pre 11 godina
Jel mozes i jedan krak da sprovedes do mog Kragujevca, kroz Lepenicu. Oduvek sam hteo brodom u Solun.
pre 11 godina
A kojom vodom ispuniti tj kanal? Prolom ili Knjazom?
Kako ga odrzavati plovnim u vreme susnih letnjih meseci? Kako ce se odraziti eventualna izgradnja na biljni i zivotinjski svet? Kojom mehanizacijom ga graditi, tj. koliko dugo? Covece, most preko Dunava smo gradili nekoliko godina, auto-put kroz ravnicu se gradi 20 godina...
Prika, mani se gluposti. Sakupi sljive kad dodje vreme, kazan i udri. Ali ne "meci" mnogo secera, 'oce glava da zaboli.
pre 11 godina
A STO NE NAPRAVITE SVEMIRSKU STANICU????
pre 11 godina
Zasto stati kod Soluna ? Ja bih to kopao i dalje do Kine, pa jedan krak do Rusije ...
pre 11 godina
au ljudi pa mi ne mozemo dve decenije da zavrsimo 500 km auto puta od horgosa do makedonije i bugarske a oni hoce da kopaju plovni kanal do soluna ahhahahahahahah
pre 11 godina
Pa vi se sprdate sa nama!
pre 11 godina
Da budem jasan, nije mi žao što sam pripadnik većinskog naroda u ovoj zemlji,ali gde baš ovde da se rodim....Odakle isplivavaju ovakvi ministri?O ovoj razvojnoj šansi je pričao Vojvoda dr. Vojislav Šešelj i taman pomisliš utamničena ideja kad ono Bačević. Ko je on? Prikan-znam, ali gde je on kolac zabo da se frlja sa projektima od preko 20 milijardi dolara. Da taj kanal kojim slučajem ne prolazi kroz one tri opštine na jugu, da nam nisu tesni sada plovidbeni putevi na Moravama? Koja je to privreda na jugu ispod Niša i u Makedoniji kojoj treba kanal u dužini od 300km.Ako koristimo i Bar i Solun istovremeno bice nam mnogo a i Drakilić ima velike kapacitete u Konstanci. Ako se modernizuje pruga pa doda još jedan kolosek pa auto put čemu onda ovo... Zašto sada više ne koristimo reke za transport, valjda zato što i nememo Recno brodarsvo.Na google mapu, vidim da ima dosta krivudav tok Južna Morava, pa prevodnice, pa potapanje Vladičinog Hana a o trenutnoj širini reke od 30 m i promeni klime da ne pričamo...
pre 11 godina
a da ipak prvo napravimo svemirsku stanicu. mis'im, lakse ce da se nadgledaju radovi na kanalu odozgo
pre 11 godina
Svi znamo da se ovo nikada nece desiti. Koja smo kombinacija! Grci lopuze i prevaranti nisu u stanju ni svoju zemlju da vode. Makedonci tuga i beda i konacno mi Srbi belosvetski hostapleri i prevaranti. Pa nismo u stanju obilaznicu oko bg-a da napravimo. Izgradili smo za proteklih 12god celih 37.5km autoputa.
pre 11 godina
Poštovani gospodine ministre da li vi uopšte imate predstavu kako se radi na porjektima. Koji projekat ste do sada realizovali.
Da bi ste reaizovali tu vašu fantaziju (doduše ima u vladi još onih koji eto imaju ćelje npr. da im autoput dođe do rodnog mesta) potrebno je da pre svega
1. Uradite studiju izvodljivosti (ne znam odakle misite da obezedite vodu, morava i vardar teku u suprotnim smerovima...)
2. uradite studiju isplativosti (ovakav skadar na bojani mora da košta ne manje od milijardu zanima me koliki je period povraćaja sredstava)
3. uradite studiju uticaja na životniu sredinu
4. obezbedite saglasnost ostale dve države kroz koje prolazi vardar
5. Nađete nekoga ko ć da investira u svo ovo (partnerski odnos je čista budalaština pošto i onako nemamo pare da završimo kopnene koridore)
Ukoliko ste svesni svega gore navedenog onda bi bilolepo da sa kompletnim studijama izađete pred stručnu javnost i obezbedite saglasnost onih koji i ovome znaju mnog više od vas
pre 11 godina
Je li moguce da se u Srbiji bavimo ovim glu**stima. Ovo bi imalo smisla za vreme cara Dusana ili Osmanskog carstva. Danas je totalno van pameti.
Danas Dunav koji vec postoji koristimo sa 0%, a stranci zaobilaze nas auto put i idu preko gudura samo da bi zaobisli Srbiju.
pre 11 godina
Druže ministre, a da prvo očistite Čukarički rukavac od mulja, čisto kao vežbu... A onda obelezite plovni put kako treba na našim plovnim rekama, a na kraju dovedete do funkcionalnih stanja mrežu kanala DTD... Bićemo Vam više nego zahvalni, čak ćete i spomenik dobiti.....
pre 11 godina
Dunav je u Beogradu na 70m nadmorske visine, Presevo je na preko 400m, Morava i Vardar nisu plovni za iole veci brod, dakle potrebno ih je visestruko prosiriti i produbiti celom duzinom. Samo od Beograda do Preseva planirano je cetrdeset prevodnica. Potrebno je dakle uloziti neverovatan novac da bi postojece reke zamenile najvecim kanalom u istoriji - Panamski i Suecki su mnogo manji - kojim ce se zatim transportovati 0% od bedne kolicine tereta koja se sada transportuje Dunavom zato sto ce transport Dunavom preko Crnog Mora i dalje biti biti brzi i jeftiniji zbog ovih silnih prevodnica. Iako nije moguce ovako nesto uciniti isplativim, moguce je na to spucati silan novac, ali sam siguran da to nece biti kineski novac jer Kinezi nisu budale da bacaju pare. Prema tome samo nas loze, jer para za spucavanje nemaju.
pre 11 godina
Posle uspesno izgradjenih koridora 10,11, ..., mreze autoputeva, brzih pruga i metroa uz pomoc ministara uvideli smo da nam jedino nedostaje plovni put i izlazak na more. Fascinantno napredujemo i napokon znamo kuda plovi brod pa zbog toga se i ovaj ministar pohvaljuje pred celom vladom.
pre 11 godina
Preporucio bih ministru da u povratku svrati do Egipta jer mogli bi da pocnemo da gradimo i piramide.Bio bi to neverovatan turisticki bum,novim kanlalom dolaze turisti da obilaze piramide u Srbiji!!!
pre 11 godina
Kad Morava nabuja poplavi sve u svom toku, a zamislite kad počne da teče uzvodno. Prevedeno na srpski da razumete, ako Morava treba da bude plovna u svom južnom delu gde izvire, pa kolika treba da bude tamo da uvire? Kolika je visinska razlika izvora i ušća, jer voda teče sa višeg ka nižem kraju. Toliko o izvodljivosti.
Nego mislite li da to ministar ne zna? Pa naravno da zna. Ali... Izrada studije izvodljivosti, pa JP Kanali Srbije, pa plate, honorari, projekti... sjajan način da se državni novac slije u partijsku kasu. Zar nisu sve krađe u Srbiji bile legalne? Inflacija, dvostruki kurs, stara štednja, privatne banke, neuplaćivanje doprinosa, oprost dugova itd.
pre 11 godina
A i da dodam , ako može, treba nam i KANALizaciona mreža na levoj obali Dunava u Bgd-u., ali to je izgleda već preveliki projekat za Vas.....
pre 11 godina
Kao sto sam juce napisao posao u Kinu da kupi dva tri tepiha i da ih prosverca bez carine. Dobio zadatk od zene i Diplome
Mozda razgovara i o epohalnom gradjeviskom poduhvatu za Disvovery chanel a to je kanal Juzno Kinesko more- Morava- Egej
Tomin zet ne zna da ni Dunav nije iskoriscen
Sta nekim ljudima pada na pamet
pre 11 godina
i naj obicnijem laiku (koji ima iq bar ili iznad 100) je jasno koja je ovo budalastina (pogledajte topografiju, visinske razlike, postojece vodotokove i naseljena mesta duz njih...)
ali lansiranje ovakve gluposti u javnost za "gospodu" iz vlasti ima dva znacenja:
-1. zbog ovog plana (za koji i oni naravno unapred znaju da nece biti ostvariv) potrosice se drzavni novac (dakle novac svih nas), na razne "projekte", "studije", itd..a te projekte i studije ce naravno da rade nestrucni ljudi iz sns-a (poput estradnih menadzera ili modelsica) i uzece grdne pare! (naravno nase pare)
-2. skrenuce paznju ne-mislece javnosti (koja je u srbiji na zalost vecina, videti izborne rezultate..) sa tema koje zivot znace a to su ogromno povecanje nezaposlenosti od kad je sns uzjahao vlast, ogromno povecanje cena, partijska zaposljavanja sumnjivih ljudi dok svresni mladi studenti came na birou i razmisljaju o odlasku iz zemlje...
pre 11 godina
Ko god, prica, pregovara, prezentuje mogucnosti, itd o ovom projektu nije normalan i treba da odgovara jer trosi nase dragoceno vreme i novac na svoja putovanja.
Ne koristimo Savu i Dunav, ne koristimo DTD, a hocemo da izgradimo kanal do Soluna? Kojom svrhom? Mislite da ce teretni okeanski brodovvi ploviti Moravom, a ne plove ni Dunavom? Neverovatno.
Napravite zeleznicu da ide 300km/h na tom pravcu za trideset puta manje novca.
pre 11 godina
a odakle vam voda da napunite kanal, g.Ministre?
pre 11 godina
I ovoga mi finansiramo parama poreskih obveznika! Kako je on uopste postao ministar!? I jos finansiramo turizam po KIni. Jadno i bedno!
pre 11 godina
... i da sazidamo piramidu veću od Keopsove... i stariju!
pre 11 godina
Zasto stati kod Soluna ? Ja bih to kopao i dalje do Kine, pa jedan krak do Rusije ...
(Zoki, 20. januar 2013 13:48)
brate ceo dan me boli glava ali ovaj tvoj komentar me digao..!hvala ti!
pre 11 godina
Samo ne kopajte preduboko, da nam Europa ne napukne popola.
pre 11 godina
Lakse cemo namontirati merdevine do Meseca nego prokopati ovaj kanal,ali ko zna !
pre 11 godina
gde ces veci kanal od ovog u kome smo vec 20 godina
pre 11 godina
Mnoge velike ideje savremenici nisu razumeli... Ni ja ovo ne razumem, ali baš zato podržavam one koji su se ovom idejom bavili celog svog života. Srećno u Kini!
pre 11 godina
Brzom prugom,vozom,Madrid-Barselona,oko 600 km,stize se za 3 sata i 15 min.
Bolje da gradimo prugu Beograd-Solun,na slicnoj udaljenosti,i autoput,nego ovu neprofitabilnu za Bar.
pre 11 godina
Ocistite prvo Veliki backi kanal i ostali DTD sistem kanala koji polako od ponosa Srbije postaju ruglo, sramota i potencijalni izvor ekoloske katastrofe.
pre 11 godina
a onaj u filmu "Cudo nevidjeno" hteo da isusi Skadarsko jezero...
pre 11 godina
Megalomanski i visedecenijski projekat cija cena se meri milijardama evra, a koji ce investitoru doneti profit tek posle par decenija koriscenja, svakako nije nesto sto je Srbija u ovom trenutku sposobna da iznese. Sa druge strane, ako su Kinezi spremni da investiraju, uz odgovarajucu koncesiju, ali i angazovanje domace operative u znacajnom obimu, onda to vec ima smisla. Ovaj kanal bi predstavljao veliki udarac za hrvatske i crnogorske luke, a predstavljao bi ozbiljnu konkurenciju Holandjanima, Britancima, Belgijancima, Francuzima ...
pre 11 godina
Bojim se da će ovaj tamo potpisati nešto, kao onaj za satelit.
Uzgred, zaista, ništa ne spominju - znaju li Makedonci i Grci nešto o ovome? Ili ćemo da kopamo do granice, pa pokucati na vrata?
pre 11 godina
Bolje da posaljemo ministra nauke u Mali da dogovori projekat izgradnje broda za Mars!
pre 11 godina
Pa što ne krene odma kanalom do Kine ?
pre 11 godina
Postacemo konkurencija Panamskom i Sueckom kanalu,ha,ha,ha...
pre 11 godina
megalomanija, ajde prvo rešavajte železnicu i put, to ste pre 100 godina započeli ništa niste završili
pre 11 godina
Nemam nista protiv da Kinezi slupaju milijarde njihovih evra u ovaj projekat™. Sve dok mi ne moramo da ulozimo ni evro...
pre 11 godina
Jos samo da nadjete dovoljno vode i bog da nas vidi!
pre 11 godina
63 prevodnice do Preseva. Od toga 38 prevodnica "uzbrdo" sa 70 na 400+ m nadmorske visine. Znaci brod treba pumpama da se podigne nekih 350 do 400 m. Jako zanimljiv projekat (ili budalastina). Proces u dve prevodnice na Djerdapu traje mozda sat i po... A mozda je Kinezima lakse da iskopaju tunel odgovarajuceg promera...
pre 11 godina
Uf, kanuom do Soluna! Ili, biciklom uz kanal do Soluna! Jedva čekam :)
pre 11 godina
Odlična stvar, da iskorištavamo sav potencijal. Ima i Hrvatska već oko 100 godina projekt koji naši birokrati ne uspijevaju ostvariti: kanal Dunav-Sava . To je najkraći put od srednje Europe do mora s time da od Siska do Rijeke teret preuzima željeznica (koja je također jeftina). Prije se govorilo da u obje Juge nije bilo interesa jer bi se tako Beogradu oduzimao dio prometa. Neznam koji je izgovor zadnjih 15 godina pošto rata nema. Jedino št znaju je prodavati banke naften kompanije teleoperatere u tom su prvaci.
pre 11 godina
samo fali voda.
pre 11 godina
Zbog nekih kohi komentarisu ovako treba svi da pocrkamo u bedi.Kod njih ne postoji nada nego samo mrznja.Ako im se ne svidja idite odavde.Da ste dobri svaka bi vas zemlja prihvatila...
(nikola, 20. januar 2013 16:08)
Zato ti i Bacevic zivite u Srbiji.
pre 11 godina
jel neko obavestio Makedonce o nasim planovima?
pre 11 godina
Ajde zavrsite vi renoviranje zeleznice, BG metroa i koridore 10 i 11, pa cemo da razmishljamo o kanalima....
pre 11 godina
mislim da je pre Pekinga trebalo da poseti Skoplje i Solun
pre 11 godina
Mozda sam neupucen, ali zar se tako nece smanjiti kapacitet i snaga Dunava, a samim tim uzrokovati manji potencijal tamo na Djerdapu? Da li ste pitali strane strucnjake sta misle o celom projektu? Ipak je to mnogo dugacko, a nase ostale reke nisu toliko jake da ucestvuju u "navodnjavanju" kanala.
pre 11 godina
Ovo je tipičan primer glasača SNS-a,nedosanjani Šešeljev san.
pre 11 godina
Ode prijatelj Tome Nikolića u turističku posetu Kini na državni trošak, a mi se gospodo rugajmo ali da znate na naš račun. O preduslovima da bi se tako veliki projekat uopšte uzeo u razmatranje za gradnju gospodinu Ministru nisu potrebna ničija znanja, a niti saznanja on ima podršku svog prijatelja Predsednika Republike Srbije Nikolića.
pre 11 godina
molim B92 kao jedini medij u srbiji koji jos drzi do istine da napravi neki prilog u kome ce da prezentuje svu apsurdnost ove gluposti zvane "kanal dmv"!
postavite i neka pitanja nazovi ministru:
da li je svestan koliko treba da se prokopa grdelicka klisura i tok juzne morave da bi tuda mogli da prodju brodovi (pa mi nismo sposobni ni obiacn put tuda da napravimo!)
da li je svestan da ce morati da se poplave brojna sela i mali gradovi (tipa vladicin han) i koliko ce kostati kompenzacija tim ljudima i gde ce ti ljudi da idu?
da li je uopste neko iz makedonije potvrdio zainteresovanost i da li su makedonci spremni da kopaju kanale i poplavljuju svoja sela i gradove (da nemaju para za to kao ni mi znamo...)
kakvog interesa grcka ima u tome? zasto bi grci kopali kanal i trosili pare na to kad oni od toga ne bi imali vajdu (svi znamo u kakvoj duznickoj krizi je grcka!)
samo vi jos mozete zaustaviti ovako prljavu propagandu koja neodoljivo podseca na miloseviceve "brze pruge" i "nafte oko kragujevca" - a svi znamo sta se desilo nakon toga...
pre 11 godina
Jos nisu odustali od ovog?
pre 11 godina
ministar ce da bude kapetan ladje pa da plovi kanalom (a i mi svi cemo zajedno s njima da otplovimo daleko u p. m.)
pre 11 godina
Super.Svi mozemo da otplovimo iz zemlje SRBIJE!
pre 11 godina
Sve je to Slobina skola. Sem toga i on je gradio Prokop pa brze pruge srbije pa ako se secate Europolisa.... Ali narod je vecito pod amnezijom tako da ko zna kakvih cemo se mi projekata jos naslusati.
pre 11 godina
nekako mi se chini da je lakshe i realnije napraviti "brzu prugu" nego ovo "chudo".. al ajde, mrka zna..
pre 11 godina
Jel ovaj lik bese od Vucicevih?
pre 11 godina
Lakse ce kamila proci kroz iglene usi!
pre 11 godina
Deluje da će od svega toga biti to da će neko danaplati dobre državne pare za izradu prostornog plana. A upravo prostorno planiranje je ministrova struka.
pre 11 godina
mozda kinezi imaju nameru da kupe luku solun ??@!
pre 11 godina
A mama mi govorila sine idi u skolu inace ces kopat kanale i ja je poslusa a da nisam sad bi mozda imo posla
pre 11 godina
Zbog nekih kohi komentarisu ovako treba svi da pocrkamo u bedi.Kod njih ne postoji nada nego samo mrznja.Ako im se ne svidja idite odavde.Da ste dobri svaka bi vas zemlja prihvatila...
pre 11 godina
da se razumemo, kad bi ovo finasijski bilo moguće(tehnički verovatno jeste)
onda bi se sva nemačka i zapadna (izuzev južnoFrancuske, Italijanske Porto iŠpanske)industrija snadbevala naftom kroz ovaj kanal, i tu bi se lepe pare uzele.tako da i Arapi mogu da finasiraju.ipak mala je šansa da ovo uspe.
pre 11 godina
pa dobro bre ljudi zasto ste toliko skromni pa nabrajate metro, zeleznicu,kanalizaciju...pa sve je to nista u odnosu na ovaj grandiozni kanal. pa to je pocetak plana da se cela Srbija navodnjava. Pa jos kada razvucemo plaze citavim tokom uz klimu koju smo vec poceli da menjamo imacemo sezonu od minimum 9 meseci, ima da budemo turisticka destinacija broj 1. Ja sam vec pazario neki ha pored Morave... a vi? kajacete se!
pre 11 godina
Hmmm. Izgleda da se ministar bas zagrejao za ovu ideju. Kinezi kao gradjevinski megalomani mogu izneti ovaj projekat do kraja, u to sam uveren. Bilo bi odlicno ako bi se krenulo sa realizacijom ovog projekta. Ne mogu ni zamisliti koliko bi ovo tek znacilo za Srbiju. Hajde kad ovo krene pusticu suzu radosnicu :D
pre 11 godina
Svi pričaju o razvojnoj šansi uopšteno. Jel može neko konkretno da kaže:
- Ako se to izgradi to će olakšati to i to, prednost će biti ta i ta
- Godišnje ćemo prihodovati toliko i toliko
pre 11 godina
ovo kad bi napravili Dunav se vise ne bi ulivao u Crno vec u Egejsko more, covece ovi mogu da naprave i kataklizmu ravnu isticanju Panonskog mora pre vise miliona godina....sacuvaj boze..
pre 11 godina
to bi bilo kao kad bi crvena zvezda beograd-diva-telekom bila prvak evrope
pre 11 godina
Pa sta se brinete za vodu... vidite koliko nas je ,svako da opali jedno kolce oko drveta ima kisa da pada non-stop ...i eto vode. Ma nisu Indijanci glupi !!
pre 11 godina
Hocemo li to da se Dunav uliva u Veliku Moravu?
pre 11 godina
Jel moze neko ko se razume da mi objasni kako izgradnja ovakvog kanala ne bi drasticno snizila vodostaj Dunava i drugih reka ukljucenih u projekat?
pre 11 godina
Opet neki sf projekti i uzimanje para!
pre 11 godina
транспорт реком је 10 пута јефтинији и поузданији. (Бобан, 20. januar 2013 17:20)
Brodom - da. Liftom - ne. Narocito ako taj lift treba da popne, ne samo brod, nego i celu reku na vrh brda.
pre 11 godina
(Srdacno Vas Tom Kukuruz, 20. januar 2013 16:08)
Аман Заман човече, одакле ти само идеја о потапању града на 300 и кусур метара надморске висине !?!?!?! И то ни мање ни више него копањем канала широког 30-ак метара. Е свако је овде код нас спреман да коментарише ствари о којима нема благе везе.
pre 11 godina
A zašto stručnjaci tvrde da nema dovoljno vode da bi se takav kanal napravio? Pretpostavljam da je potrebno dosta vode, i da njena količina bude stabilna. Možemo li o tome nešto više da saznamo?
pre 11 godina
Inteligentni ljudi govore o idejama, osrednji o dogadjajima a glupi o drugim ljudima. A za ove sto se pitaju odakle toliko vode kad je Morava plitka, pa postoje brane jos od Starog veka, pa se od potoka napravi jezero. Ne znam da li ce ikada biti nesta od toga, ali sa sadasnjom tehnologijom je to moguce. Da li se isplati, to je drugo pitanje.
pre 11 godina
Ako ovo odradimo debelo ce nam se isplatiti.
pre 11 godina
Ministra Bacevica i ostale pristalice "otvaranja kanala" pod hitno na posmatranje, pa ako je u tom delu sve u redu, onda pravno procesuiranje. Preduzmimo adekvatno mere, dok jos nije kasno.
pre 11 godina
Daj boze da bude nesto od ovoga, bila bi to odlicna stvar
pre 11 godina
Koliko ja znam voda iz morave sluzi za pice sta ce biti sa kvalitetom te vode kada navodno jednoga dana budu plovili brodovi, ta voda ce biti zagadjena i nece biti vise za pice i onda svi lepo da pocrkamo od zedji.
pre 11 godina
Davno, krajem 90-ih, gostovali na TV Kraljevo lokalni predstavnici nekih partija, izmedju ostalih i predstavnik radikala (SRS), koji je pricao o ovom projektu, i kako ce cak i Zapadna Morava da bude plovna do Kraljeva, a pored Stalaća i Kraljevo ce da bude jedna od najvaznijih luka!
Sad povampirili tu ideju...
Problem je odrediti isplativosti rute procenom tereta koji bi se transprotovao na nivou godine.
Za poslednju sekciju kanala Rajna-Majna-Dunav (RMD), Majna-Dunav, prva procena 1981. god. je bila 2.8 miliona tona godisnje, sto bi znacilo prihod od 52% u odnosu na ulozeno, ali je jedan institut iz Minhena uradio procenu na 5.5 miliona tona. Vec 2004. god. prevezeno je 5.9 miliona tona, tako da je kanal isplativ.
U periodu 1960-1992. god. utroseno je novca u vrednosti 2.3 milijarde evra, od cega je 20% otislo na zastitu okruzenja.
Isplativost za ovaj kanal u Srbiji bi bila pod znakom pitanja, a price o prevozu nafte su masta. Kanal RMD ima gaz max. 5m, a na nekim prevodnicama je 2,7m. Dakle, mogu samo barze i njima slicni brodovi za transport koji mogu proci i ispod mostova, nikako neki veliki brodovi i tankeri o kojima neki mastaju.
Nedavna modernizacija 16 prevodnica kanala RMD kostala je oko 21 milion evra, tako da svima upravlja jedan covek preko racunara.
I pogledajte kako jedna deonica izgleda: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Panorama_altmuehltal6.jpg
Kod nas ni reke tako ne izgledaju, a o kanalima da ne pricamo.
pre 11 godina
ko veruje u ovo.. i koja je ekonomska isplativost svega ovoga i bas veliku potraznju robe ima grcka pa turska pa i sama afrika... ne verujem.. msm ne razumem
pre 11 godina
Пуна подршка идеји......добродошли кинески инвеститори у што већем броју....
pre 11 godina
Pa mi autoput gradimo 20 godina, ovaj kanal ce da kopamo 200.
pre 11 godina
Ови што се праве паметни па кажу имамо пруге па ауто путеве, транспорт реком је 10 пута јефтинији и поузданији.Овде се говори о приступу грчким лукама значи од Немачке до Грчке.Нико није ни мислио да ће Србија бити главни корисник ових канала.А сачекајмо да видимо да ли ће нешто уопште и бити.
pre 11 godina
Hajde da se ne podsmevamo pre vremena... Videcemo uskoro da li ce od ovoga nesto biti.
U svakom slucaju, deluje kao da nam samo cudo moze popraviti geostrateski polozaj. Ko zna, mozda ovo jeste neka karta na koju mozemo da igramo...
A lako cemo svi post-festum da kazemo "znali smo" ako se ispostavi da je jos jedno u nizu mrtvih slova na papiru.
pre 11 godina
Alo bre ljudi sta se bunite, PA IZACICEMO NA MORE EHEEEJ
pre 11 godina
Odlicna ideja. Ako Kinezi mogu ovo da izguraju to je sjajno. Ali da se nama o glavu ne obiju troskovi projekta.
pre 11 godina
Ma daaaaj!
Pola veka ne mozemo da zavrsimo autoput, a sada
pravimo kanal do Soluna...
'ajte molim vas!
pre 11 godina
Kanal jeste odlicna stvar, pre svega zbog trgovine. Spajanje sa Solunom bi znacilo neverovatno mnogo, cak i vise nego sto bilo ko od nas moze zamisliti. Kanal mora biti dovoljno dubok i sirok za saobracaj (siri od DTD kanala), ne znam kako bi to uspeli da urade (jos kroz planine), ali svakako nije ne moguce. Solun ima jednu od najznacajnih luka u Sredozemnom moru, ako ne i najznacajniju.
Nasi pre svega moraju puteve zglavno srediti, izgraditi nove autoputeve, srediti postojace.
pre 11 godina
A da vi prvo raspisete neki referendum povodom ovoga ( a moze I povodom nekih drugih stvari) pa da vidimo da li je narod stvarno toliko retardiran da finansira ovakve gluposti
pre 11 godina
Mislim da od ovoga nece biti nista u dogledno vreme ( dok Nemci ne pokazu interesovanje) iz politickih razloga, ali samo da kazem nevernim tomama da jedna studija za ovaj kanal uradjena 70-tih vec postoji i da je prosla odredjene medjunarodne komisije pri UN. Kakvi god novi vlastodrsci bili, pre nego napisete komentar razmislite i raspitajte se da ne ispadate gori od njih.
pre 11 godina
Podrzavam... Napravice ga Kinezi, promenice geostratesku sliku u Evropi, mi necemo umeti da upravljamo sa time i dobicemo protektorat. Nece biti glasanja i izbora vec ce Angela Merkel upravljati dekretima koje ce sprovoditi Americke trupe stacionirane u Batajnici.
pre 11 godina
Molim neobavestene da ne ostavljaju komentar koje odaju njihovo potpuno nepoznavanje izgradnje kanala Bg-solun. Daj boze pameti i znanja da se taj kanal izgradi. Cestitam vladi sto preduzima korake da se ta,dugo godina ideja i postojeci projekti realizuju.
pre 11 godina
Super ako taj kanal bude sluzio i kao kolektor za vodu,
tako da akumulira ogroman visak vode u zimskom periodu, koji bi se koristio leti za navodnjavanje najvece moguce povrsine.
Tada bi to tek imalo pravog.znacaja za Srbiju.
(kanal da bude u stvari vestacko jezero iz koga vode
ne bi odlazila u dunav vec da se koristi za navodnjavanje, pa cak ako je i moguceo da se iz dunava voda upumpava )
pre 11 godina
Niko nema sto Srbin imade.Ima najmastovitije politicare. Politicare koji uvek smiisle prazne price, sto bi Bora Stankovic rekao MAGLU NA MORAVU.Mi smo toliko osiromasili da nemamo pare da kupimo novi autobus vec se vozimo starim krntijama.
Za zeleznicu treba a para, za puteve b, za elektroprivredu c, za bolnice d,za metro e, za Prokop f, za navodnjavanje g, za poplave h, za JAT i, za kamione i autobuse j, za mlazne avione M.Lazanjskog l, za fudbalske stadione m, za kosarkaske dvorane n, za domove za negu starih lica o, za univerzitete p, za preciscavanje otpadnih voda q, za ekologiju x, za posumljavanje y, za, za, za,. Samo nam fali to kanalce do Soluna. Vidla zaba da se konji kuju pa i ona digla krak.Videli smo cuveni film E. Kusturice u kome covek umire i trazi od sina da mu procita kako ce se isusiti indiski okean i pretvoriti u zitnicu. Doziveli smo isusivanje Aralskog mora da se pobedi Amerika u proizvodnji pamuka.
pre 11 godina
A da napravimo Zvezdu Smrti pa da satremo sve druge Dzedaje.?
pre 11 godina
puno puta sam komentarisao ovaj kanal,prosto ne mogu da odolim,.36g. sam plovio svim, okeanima, morima, kanalima i evropskim rekama...dobro znam šta govorim...ovaj kanal je san...lep, divan san, kojeg treba sanjati širom otvorenih očiju...pogotovu ako se pretvori u javu...jedino bitno, a vezano za izgradnju je, da se radi sa stranim parama i da kontrolu sredstava i radova,normalno,vrše stranci...
pre 11 godina
Pored ovih u srpskoj vladi baron Minhauzen je maciji kasalj.Covek da ne poveruje kakvi "umovi" vode ovu zemlju.Zato smo tu gde i jesmo.
pre 11 godina
jel se seca neko Dusanovog, ili Kamenog mosta u Skoplju? lici na onaj u Visegradu. Jel tuda treba da idu guraci i barze?
pre 11 godina
Srbija pod hitno mora da se rijesi svih metuzalema u drzavnom aparatu, strankama, javnim preduzecima inace ce uskoro postati nova Etiopija ili Somalija. A toliko mladih, sposobnih, energeticnih i kreastivnih mladih ljudi...
pre 11 godina
Nadam se da je lokalnim strucnjacima jasno da recni brodovi nisu morski pa tako da se sva roba koja dolazi morskim putem mora biti pretovarena u Solunu koji bi tu stvarno dobro profitirao. Srbija bi u tom slucaju bila obicna tranzitna zemlja kao i Makedonija gde bi uzimali taksu za prolazak kao i za odrzavanjae kanala.
Nista spektakularno, nista sto je jeftino i nista sto ce povuci Nemce da salju robu tim putem jer jeftino to sve siguno biti nece.
pre 11 godina
Dunav je prazan, ima vrlo malo saobracaja na njemu. Zeleznica nam je u katastrofalnom stanju, kao i infrastruktura, tako da nas svi zaobilaze pri zeleznickom teretnom saobracaju. Autoputevi su katastrofalni, a Koridori 10 i 11 vec postaju istorijski. Toliko smo dozlogrdili transporterima robe da Rumunija i Bugarska prave novi most preko Dunava da "navuku" saobracaj preko njihovih autoputeva. Kanali za navodnjavanje su nam ztravljeni i zamuljeni. A mi, umesto da ove stvari resavamo, da dodjemo na nivo Evrope po kopnenom saobracaju i povezemo se sa susedima kvalitetnim putevima, pregovaramo sa Kinom da nam pravi megalomanski projekat koji kosta (ako sam lepo negde procitao) 1.5 biliona eura, kroz jos dve drzave koje su ista, ako ne i veca sirotinja od nas. Ovo se najavljuje bez, makar okvirne, procene isplativosti projekta, uticaja na naselja, sela i gradove duz Morave, ekosisteme, obradivu zemlju, uticaj kanala na proizvodnju struje na Djerdapu, jer u slucaju ugrozenosti proizvodnje treba nam i dozvola Rumunije i sijaset pitanja koju ovakav projekat nosi. Nama je cilj da udarimo enormne cifre u novine, damo pare konsultantskim kucama za izradu projekta i farbamo narod da nesto radimo, a trosimo vreme i ljudske resurse na nerealan projekat. Verovatno koristan, ali izuzetno skup i neisplativ.
pre 11 godina
Kinezi su najveci majstori manipulisanja geografijom a rekama pogotovo. Procitajte malo po netu oni su jos pre dvadeset i vise godina menjali tokove ogromnim rekama, gradili brane o kakvima niko na zapadu ne mozeda sanja. Ako iko moze da izvede ovakav projekat to su oni. A nije to ni toliko skupo jer pare su na kraju fiktivni papir, a povrat kroz putarine i slicno ce biti vise nego isplativ jer uvek tako biva sa vaznim putevima. Cudi me da ovoliko komentatora ostrasceno pljuje po svakom predlogu koji moze da nam donese korist. Cudni ljudi...
pre 11 godina
Za danda: na stranu ovde sulud “projekat “, ovde vi imate amneziju - Prokop je građen 1977-1984, mnogo pre SM. Jedino je 1995, osposobljen za korišćenje.
pre 11 godina
Rusi, Turci, Rumuni, Bugari i ostale crnomorske zemlje sa oduševljenjem iščekuju realizaciju ovog projekta. Neko se zaigrao. Civilizacije, recimo.
pre 11 godina
za modesty
Što se tiče kineza, u pravu ste, ali ima jedna začkoljica - oni su to radili u jednoj zemlji, rasele milion ljudi, ko se pobuni streljaju ga i pokret!
Ovaj projekat DMV ide kroz tri države i koliko vidim, sem Srbije, Makedonija i Grčka nisu uopšte uzeli u obzir da to rade niti je bilo pregovora, a ni potpisanih sporazuma ili ugovora, sem ako nisu naši mislili da će Srbija da finansira trasu kroz ove dve države. A i da je tako nešto nekome plao na pamet, opet se Makedonija i Grčka pitaju.
Drugo, mi nemamo brodarstvo, odn. uništeno je (otkupio ga jedan bradati lik vampirskog prezimena) i sem ruskih, ukrajinskih i rumunskih brodova, malo ih ima na Dunavu.
Za početak samo da obnovimo pruge (80% naših pruga ima pragove i šine iz 1930-tih) da popravimo puteve, to bi i našem narodu bilo dovoljno da budemo zadovoljni. Uopšte nam ne trebaju megalomanski projekti
pre 11 godina
Bacevicu, ako kopas dovoljno duboko, mozes da prokopas zemlju skroz do Japana ! samo se cuvaj Balroga
pre 11 godina
Ideja za taj projekat postoji , ako se ne varam, jos od kraja 19. veka. Finansirali bi ga i gradili kinezi a ne mi, pa ne stoje prigovori oko brzine gradjenja, a isplatili bi ga kroz koncesiju - pa ako misle da ce im se isplatiti eto im nek grade. A svi ovi sto lupetaju o poplavljivanju sela i gradova i visinskim razlikama google -> kanale po svetu pa pokrivanje usima.
pre 11 godina
Društvo američkih inženjera je finansiralo izradu generalnog projekta plovnog puta Dunav–Egejsko more, koji je završen u februara 1909. godine.
pre 11 godina
(Perun) Nasmejao si me do suza,svaka cast na komentaru!
pre 11 godina
Zbog nekih kohi komentarisu ovako treba svi da pocrkamo u bedi.Kod njih ne postoji nada nego samo mrznja.Ako im se ne svidja idite odavde.Da ste dobri svaka bi vas zemlja prihvatila...
pre 11 godina
Molim neobavestene da ne ostavljaju komentar koje odaju njihovo potpuno nepoznavanje izgradnje kanala Bg-solun. Daj boze pameti i znanja da se taj kanal izgradi. Cestitam vladi sto preduzima korake da se ta,dugo godina ideja i postojeci projekti realizuju.
pre 11 godina
Hmmm. Izgleda da se ministar bas zagrejao za ovu ideju. Kinezi kao gradjevinski megalomani mogu izneti ovaj projekat do kraja, u to sam uveren. Bilo bi odlicno ako bi se krenulo sa realizacijom ovog projekta. Ne mogu ni zamisliti koliko bi ovo tek znacilo za Srbiju. Hajde kad ovo krene pusticu suzu radosnicu :D
pre 11 godina
Пуна подршка идеји......добродошли кинески инвеститори у што већем броју....
pre 11 godina
Mnoge velike ideje savremenici nisu razumeli... Ni ja ovo ne razumem, ali baš zato podržavam one koji su se ovom idejom bavili celog svog života. Srećno u Kini!
pre 11 godina
Ови што се праве паметни па кажу имамо пруге па ауто путеве, транспорт реком је 10 пута јефтинији и поузданији.Овде се говори о приступу грчким лукама значи од Немачке до Грчке.Нико није ни мислио да ће Србија бити главни корисник ових канала.А сачекајмо да видимо да ли ће нешто уопште и бити.
pre 11 godina
Koliko ja znam voda iz morave sluzi za pice sta ce biti sa kvalitetom te vode kada navodno jednoga dana budu plovili brodovi, ta voda ce biti zagadjena i nece biti vise za pice i onda svi lepo da pocrkamo od zedji.
pre 11 godina
Daj boze da bude nesto od ovoga, bila bi to odlicna stvar
pre 11 godina
Megalomanski i visedecenijski projekat cija cena se meri milijardama evra, a koji ce investitoru doneti profit tek posle par decenija koriscenja, svakako nije nesto sto je Srbija u ovom trenutku sposobna da iznese. Sa druge strane, ako su Kinezi spremni da investiraju, uz odgovarajucu koncesiju, ali i angazovanje domace operative u znacajnom obimu, onda to vec ima smisla. Ovaj kanal bi predstavljao veliki udarac za hrvatske i crnogorske luke, a predstavljao bi ozbiljnu konkurenciju Holandjanima, Britancima, Belgijancima, Francuzima ...
pre 11 godina
ovo kad bi napravili Dunav se vise ne bi ulivao u Crno vec u Egejsko more, covece ovi mogu da naprave i kataklizmu ravnu isticanju Panonskog mora pre vise miliona godina....sacuvaj boze..
pre 11 godina
Ako ovo odradimo debelo ce nam se isplatiti.
pre 11 godina
Bacevicu, ja sam se od nasih politicara naslusao raznih gluposti, ali ti si sampion. Ti si za Ginisa, ti si legenda, ti si uzor svim ludacima celoga sveta...
pre 11 godina
Odlicna ideja. Ako Kinezi mogu ovo da izguraju to je sjajno. Ali da se nama o glavu ne obiju troskovi projekta.
pre 11 godina
Je li moguce da se u Srbiji bavimo ovim glu**stima. Ovo bi imalo smisla za vreme cara Dusana ili Osmanskog carstva. Danas je totalno van pameti.
Danas Dunav koji vec postoji koristimo sa 0%, a stranci zaobilaze nas auto put i idu preko gudura samo da bi zaobisli Srbiju.
pre 11 godina
a odakle vam voda da napunite kanal, g.Ministre?
pre 11 godina
to bi bilo kao kad bi crvena zvezda beograd-diva-telekom bila prvak evrope
pre 11 godina
da se razumemo, kad bi ovo finasijski bilo moguće(tehnički verovatno jeste)
onda bi se sva nemačka i zapadna (izuzev južnoFrancuske, Italijanske Porto iŠpanske)industrija snadbevala naftom kroz ovaj kanal, i tu bi se lepe pare uzele.tako da i Arapi mogu da finasiraju.ipak mala je šansa da ovo uspe.
pre 11 godina
Da budem jasan, nije mi žao što sam pripadnik većinskog naroda u ovoj zemlji,ali gde baš ovde da se rodim....Odakle isplivavaju ovakvi ministri?O ovoj razvojnoj šansi je pričao Vojvoda dr. Vojislav Šešelj i taman pomisliš utamničena ideja kad ono Bačević. Ko je on? Prikan-znam, ali gde je on kolac zabo da se frlja sa projektima od preko 20 milijardi dolara. Da taj kanal kojim slučajem ne prolazi kroz one tri opštine na jugu, da nam nisu tesni sada plovidbeni putevi na Moravama? Koja je to privreda na jugu ispod Niša i u Makedoniji kojoj treba kanal u dužini od 300km.Ako koristimo i Bar i Solun istovremeno bice nam mnogo a i Drakilić ima velike kapacitete u Konstanci. Ako se modernizuje pruga pa doda još jedan kolosek pa auto put čemu onda ovo... Zašto sada više ne koristimo reke za transport, valjda zato što i nememo Recno brodarsvo.Na google mapu, vidim da ima dosta krivudav tok Južna Morava, pa prevodnice, pa potapanje Vladičinog Hana a o trenutnoj širini reke od 30 m i promeni klime da ne pričamo...
pre 11 godina
Pa vi se sprdate sa nama!
pre 11 godina
Hajde da se ne podsmevamo pre vremena... Videcemo uskoro da li ce od ovoga nesto biti.
U svakom slucaju, deluje kao da nam samo cudo moze popraviti geostrateski polozaj. Ko zna, mozda ovo jeste neka karta na koju mozemo da igramo...
A lako cemo svi post-festum da kazemo "znali smo" ako se ispostavi da je jos jedno u nizu mrtvih slova na papiru.
pre 11 godina
Super ako taj kanal bude sluzio i kao kolektor za vodu,
tako da akumulira ogroman visak vode u zimskom periodu, koji bi se koristio leti za navodnjavanje najvece moguce povrsine.
Tada bi to tek imalo pravog.znacaja za Srbiju.
(kanal da bude u stvari vestacko jezero iz koga vode
ne bi odlazila u dunav vec da se koristi za navodnjavanje, pa cak ako je i moguceo da se iz dunava voda upumpava )
pre 11 godina
Mislim da od ovoga nece biti nista u dogledno vreme ( dok Nemci ne pokazu interesovanje) iz politickih razloga, ali samo da kazem nevernim tomama da jedna studija za ovaj kanal uradjena 70-tih vec postoji i da je prosla odredjene medjunarodne komisije pri UN. Kakvi god novi vlastodrsci bili, pre nego napisete komentar razmislite i raspitajte se da ne ispadate gori od njih.
pre 11 godina
A STO NE NAPRAVITE SVEMIRSKU STANICU????
pre 11 godina
Jel moze neko ko se razume da mi objasni kako izgradnja ovakvog kanala ne bi drasticno snizila vodostaj Dunava i drugih reka ukljucenih u projekat?
pre 11 godina
Inteligentni ljudi govore o idejama, osrednji o dogadjajima a glupi o drugim ljudima. A za ove sto se pitaju odakle toliko vode kad je Morava plitka, pa postoje brane jos od Starog veka, pa se od potoka napravi jezero. Ne znam da li ce ikada biti nesta od toga, ali sa sadasnjom tehnologijom je to moguce. Da li se isplati, to je drugo pitanje.
pre 11 godina
i naj obicnijem laiku (koji ima iq bar ili iznad 100) je jasno koja je ovo budalastina (pogledajte topografiju, visinske razlike, postojece vodotokove i naseljena mesta duz njih...)
ali lansiranje ovakve gluposti u javnost za "gospodu" iz vlasti ima dva znacenja:
-1. zbog ovog plana (za koji i oni naravno unapred znaju da nece biti ostvariv) potrosice se drzavni novac (dakle novac svih nas), na razne "projekte", "studije", itd..a te projekte i studije ce naravno da rade nestrucni ljudi iz sns-a (poput estradnih menadzera ili modelsica) i uzece grdne pare! (naravno nase pare)
-2. skrenuce paznju ne-mislece javnosti (koja je u srbiji na zalost vecina, videti izborne rezultate..) sa tema koje zivot znace a to su ogromno povecanje nezaposlenosti od kad je sns uzjahao vlast, ogromno povecanje cena, partijska zaposljavanja sumnjivih ljudi dok svresni mladi studenti came na birou i razmisljaju o odlasku iz zemlje...
pre 11 godina
A kojom vodom ispuniti tj kanal? Prolom ili Knjazom?
Kako ga odrzavati plovnim u vreme susnih letnjih meseci? Kako ce se odraziti eventualna izgradnja na biljni i zivotinjski svet? Kojom mehanizacijom ga graditi, tj. koliko dugo? Covece, most preko Dunava smo gradili nekoliko godina, auto-put kroz ravnicu se gradi 20 godina...
Prika, mani se gluposti. Sakupi sljive kad dodje vreme, kazan i udri. Ali ne "meci" mnogo secera, 'oce glava da zaboli.
pre 11 godina
Kanal jeste odlicna stvar, pre svega zbog trgovine. Spajanje sa Solunom bi znacilo neverovatno mnogo, cak i vise nego sto bilo ko od nas moze zamisliti. Kanal mora biti dovoljno dubok i sirok za saobracaj (siri od DTD kanala), ne znam kako bi to uspeli da urade (jos kroz planine), ali svakako nije ne moguce. Solun ima jednu od najznacajnih luka u Sredozemnom moru, ako ne i najznacajniju.
Nasi pre svega moraju puteve zglavno srediti, izgraditi nove autoputeve, srediti postojace.
pre 11 godina
Zbog nekih kohi komentarisu ovako treba svi da pocrkamo u bedi.Kod njih ne postoji nada nego samo mrznja.Ako im se ne svidja idite odavde.Da ste dobri svaka bi vas zemlja prihvatila...
(nikola, 20. januar 2013 16:08)
Zato ti i Bacevic zivite u Srbiji.
pre 11 godina
I ovoga mi finansiramo parama poreskih obveznika! Kako je on uopste postao ministar!? I jos finansiramo turizam po KIni. Jadno i bedno!
pre 11 godina
Zasto stati kod Soluna ? Ja bih to kopao i dalje do Kine, pa jedan krak do Rusije ...
pre 11 godina
au ljudi pa mi ne mozemo dve decenije da zavrsimo 500 km auto puta od horgosa do makedonije i bugarske a oni hoce da kopaju plovni kanal do soluna ahhahahahahahah
pre 11 godina
(Srdacno Vas Tom Kukuruz, 20. januar 2013 16:08)
Аман Заман човече, одакле ти само идеја о потапању града на 300 и кусур метара надморске висине !?!?!?! И то ни мање ни више него копањем канала широког 30-ак метара. Е свако је овде код нас спреман да коментарише ствари о којима нема благе везе.
pre 11 godina
Mozda sam neupucen, ali zar se tako nece smanjiti kapacitet i snaga Dunava, a samim tim uzrokovati manji potencijal tamo na Djerdapu? Da li ste pitali strane strucnjake sta misle o celom projektu? Ipak je to mnogo dugacko, a nase ostale reke nisu toliko jake da ucestvuju u "navodnjavanju" kanala.
pre 11 godina
Svi znamo da se ovo nikada nece desiti. Koja smo kombinacija! Grci lopuze i prevaranti nisu u stanju ni svoju zemlju da vode. Makedonci tuga i beda i konacno mi Srbi belosvetski hostapleri i prevaranti. Pa nismo u stanju obilaznicu oko bg-a da napravimo. Izgradili smo za proteklih 12god celih 37.5km autoputa.
pre 11 godina
Kao sto sam juce napisao posao u Kinu da kupi dva tri tepiha i da ih prosverca bez carine. Dobio zadatk od zene i Diplome
Mozda razgovara i o epohalnom gradjeviskom poduhvatu za Disvovery chanel a to je kanal Juzno Kinesko more- Morava- Egej
Tomin zet ne zna da ni Dunav nije iskoriscen
Sta nekim ljudima pada na pamet
pre 11 godina
Jel mozes i jedan krak da sprovedes do mog Kragujevca, kroz Lepenicu. Oduvek sam hteo brodom u Solun.
pre 11 godina
Brzom prugom,vozom,Madrid-Barselona,oko 600 km,stize se za 3 sata i 15 min.
Bolje da gradimo prugu Beograd-Solun,na slicnoj udaljenosti,i autoput,nego ovu neprofitabilnu za Bar.
pre 11 godina
Jos samo da nadjete dovoljno vode i bog da nas vidi!
pre 11 godina
Kad Morava nabuja poplavi sve u svom toku, a zamislite kad počne da teče uzvodno. Prevedeno na srpski da razumete, ako Morava treba da bude plovna u svom južnom delu gde izvire, pa kolika treba da bude tamo da uvire? Kolika je visinska razlika izvora i ušća, jer voda teče sa višeg ka nižem kraju. Toliko o izvodljivosti.
Nego mislite li da to ministar ne zna? Pa naravno da zna. Ali... Izrada studije izvodljivosti, pa JP Kanali Srbije, pa plate, honorari, projekti... sjajan način da se državni novac slije u partijsku kasu. Zar nisu sve krađe u Srbiji bile legalne? Inflacija, dvostruki kurs, stara štednja, privatne banke, neuplaćivanje doprinosa, oprost dugova itd.
pre 11 godina
Poštovani gospodine ministre da li vi uopšte imate predstavu kako se radi na porjektima. Koji projekat ste do sada realizovali.
Da bi ste reaizovali tu vašu fantaziju (doduše ima u vladi još onih koji eto imaju ćelje npr. da im autoput dođe do rodnog mesta) potrebno je da pre svega
1. Uradite studiju izvodljivosti (ne znam odakle misite da obezedite vodu, morava i vardar teku u suprotnim smerovima...)
2. uradite studiju isplativosti (ovakav skadar na bojani mora da košta ne manje od milijardu zanima me koliki je period povraćaja sredstava)
3. uradite studiju uticaja na životniu sredinu
4. obezbedite saglasnost ostale dve države kroz koje prolazi vardar
5. Nađete nekoga ko ć da investira u svo ovo (partnerski odnos je čista budalaština pošto i onako nemamo pare da završimo kopnene koridore)
Ukoliko ste svesni svega gore navedenog onda bi bilolepo da sa kompletnim studijama izađete pred stručnu javnost i obezbedite saglasnost onih koji i ovome znaju mnog više od vas
pre 11 godina
Dunav je u Beogradu na 70m nadmorske visine, Presevo je na preko 400m, Morava i Vardar nisu plovni za iole veci brod, dakle potrebno ih je visestruko prosiriti i produbiti celom duzinom. Samo od Beograda do Preseva planirano je cetrdeset prevodnica. Potrebno je dakle uloziti neverovatan novac da bi postojece reke zamenile najvecim kanalom u istoriji - Panamski i Suecki su mnogo manji - kojim ce se zatim transportovati 0% od bedne kolicine tereta koja se sada transportuje Dunavom zato sto ce transport Dunavom preko Crnog Mora i dalje biti biti brzi i jeftiniji zbog ovih silnih prevodnica. Iako nije moguce ovako nesto uciniti isplativim, moguce je na to spucati silan novac, ali sam siguran da to nece biti kineski novac jer Kinezi nisu budale da bacaju pare. Prema tome samo nas loze, jer para za spucavanje nemaju.
pre 11 godina
Ode prijatelj Tome Nikolića u turističku posetu Kini na državni trošak, a mi se gospodo rugajmo ali da znate na naš račun. O preduslovima da bi se tako veliki projekat uopšte uzeo u razmatranje za gradnju gospodinu Ministru nisu potrebna ničija znanja, a niti saznanja on ima podršku svog prijatelja Predsednika Republike Srbije Nikolića.
pre 11 godina
Ko god, prica, pregovara, prezentuje mogucnosti, itd o ovom projektu nije normalan i treba da odgovara jer trosi nase dragoceno vreme i novac na svoja putovanja.
Ne koristimo Savu i Dunav, ne koristimo DTD, a hocemo da izgradimo kanal do Soluna? Kojom svrhom? Mislite da ce teretni okeanski brodovvi ploviti Moravom, a ne plove ni Dunavom? Neverovatno.
Napravite zeleznicu da ide 300km/h na tom pravcu za trideset puta manje novca.
pre 11 godina
A zašto stručnjaci tvrde da nema dovoljno vode da bi se takav kanal napravio? Pretpostavljam da je potrebno dosta vode, i da njena količina bude stabilna. Možemo li o tome nešto više da saznamo?
pre 11 godina
Ovo je tipičan primer glasača SNS-a,nedosanjani Šešeljev san.
pre 11 godina
a da ipak prvo napravimo svemirsku stanicu. mis'im, lakse ce da se nadgledaju radovi na kanalu odozgo
pre 11 godina
Nemam nista protiv da Kinezi slupaju milijarde njihovih evra u ovaj projekat™. Sve dok mi ne moramo da ulozimo ni evro...
pre 11 godina
Postacemo konkurencija Panamskom i Sueckom kanalu,ha,ha,ha...
pre 11 godina
Preporucio bih ministru da u povratku svrati do Egipta jer mogli bi da pocnemo da gradimo i piramide.Bio bi to neverovatan turisticki bum,novim kanlalom dolaze turisti da obilaze piramide u Srbiji!!!
pre 11 godina
Kinezi su najveci majstori manipulisanja geografijom a rekama pogotovo. Procitajte malo po netu oni su jos pre dvadeset i vise godina menjali tokove ogromnim rekama, gradili brane o kakvima niko na zapadu ne mozeda sanja. Ako iko moze da izvede ovakav projekat to su oni. A nije to ni toliko skupo jer pare su na kraju fiktivni papir, a povrat kroz putarine i slicno ce biti vise nego isplativ jer uvek tako biva sa vaznim putevima. Cudi me da ovoliko komentatora ostrasceno pljuje po svakom predlogu koji moze da nam donese korist. Cudni ljudi...
pre 11 godina
Posle uspesno izgradjenih koridora 10,11, ..., mreze autoputeva, brzih pruga i metroa uz pomoc ministara uvideli smo da nam jedino nedostaje plovni put i izlazak na more. Fascinantno napredujemo i napokon znamo kuda plovi brod pa zbog toga se i ovaj ministar pohvaljuje pred celom vladom.
pre 11 godina
ko veruje u ovo.. i koja je ekonomska isplativost svega ovoga i bas veliku potraznju robe ima grcka pa turska pa i sama afrika... ne verujem.. msm ne razumem
pre 11 godina
Pa što ne krene odma kanalom do Kine ?
pre 11 godina
Bojim se da će ovaj tamo potpisati nešto, kao onaj za satelit.
Uzgred, zaista, ništa ne spominju - znaju li Makedonci i Grci nešto o ovome? Ili ćemo da kopamo do granice, pa pokucati na vrata?
pre 11 godina
Odlična stvar, da iskorištavamo sav potencijal. Ima i Hrvatska već oko 100 godina projekt koji naši birokrati ne uspijevaju ostvariti: kanal Dunav-Sava . To je najkraći put od srednje Europe do mora s time da od Siska do Rijeke teret preuzima željeznica (koja je također jeftina). Prije se govorilo da u obje Juge nije bilo interesa jer bi se tako Beogradu oduzimao dio prometa. Neznam koji je izgovor zadnjih 15 godina pošto rata nema. Jedino št znaju je prodavati banke naften kompanije teleoperatere u tom su prvaci.
pre 11 godina
molim B92 kao jedini medij u srbiji koji jos drzi do istine da napravi neki prilog u kome ce da prezentuje svu apsurdnost ove gluposti zvane "kanal dmv"!
postavite i neka pitanja nazovi ministru:
da li je svestan koliko treba da se prokopa grdelicka klisura i tok juzne morave da bi tuda mogli da prodju brodovi (pa mi nismo sposobni ni obiacn put tuda da napravimo!)
da li je svestan da ce morati da se poplave brojna sela i mali gradovi (tipa vladicin han) i koliko ce kostati kompenzacija tim ljudima i gde ce ti ljudi da idu?
da li je uopste neko iz makedonije potvrdio zainteresovanost i da li su makedonci spremni da kopaju kanale i poplavljuju svoja sela i gradove (da nemaju para za to kao ni mi znamo...)
kakvog interesa grcka ima u tome? zasto bi grci kopali kanal i trosili pare na to kad oni od toga ne bi imali vajdu (svi znamo u kakvoj duznickoj krizi je grcka!)
samo vi jos mozete zaustaviti ovako prljavu propagandu koja neodoljivo podseca na miloseviceve "brze pruge" i "nafte oko kragujevca" - a svi znamo sta se desilo nakon toga...
pre 11 godina
Jos nisu odustali od ovog?
pre 11 godina
Jel ovaj lik bese od Vucicevih?
pre 11 godina
Lakse ce kamila proci kroz iglene usi!
pre 11 godina
jel neko obavestio Makedonce o nasim planovima?
pre 11 godina
Zasto stati kod Soluna ? Ja bih to kopao i dalje do Kine, pa jedan krak do Rusije ...
(Zoki, 20. januar 2013 13:48)
brate ceo dan me boli glava ali ovaj tvoj komentar me digao..!hvala ti!
pre 11 godina
Super.Svi mozemo da otplovimo iz zemlje SRBIJE!
pre 11 godina
Bolje da posaljemo ministra nauke u Mali da dogovori projekat izgradnje broda za Mars!
pre 11 godina
Lakse cemo namontirati merdevine do Meseca nego prokopati ovaj kanal,ali ko zna !
pre 11 godina
Svi pričaju o razvojnoj šansi uopšteno. Jel može neko konkretno da kaže:
- Ako se to izgradi to će olakšati to i to, prednost će biti ta i ta
- Godišnje ćemo prihodovati toliko i toliko
pre 11 godina
транспорт реком је 10 пута јефтинији и поузданији. (Бобан, 20. januar 2013 17:20)
Brodom - da. Liftom - ne. Narocito ako taj lift treba da popne, ne samo brod, nego i celu reku na vrh brda.
pre 11 godina
A da vi prvo raspisete neki referendum povodom ovoga ( a moze I povodom nekih drugih stvari) pa da vidimo da li je narod stvarno toliko retardiran da finansira ovakve gluposti
pre 11 godina
nekako mi se chini da je lakshe i realnije napraviti "brzu prugu" nego ovo "chudo".. al ajde, mrka zna..
pre 11 godina
megalomanija, ajde prvo rešavajte železnicu i put, to ste pre 100 godina započeli ništa niste završili
pre 11 godina
A i da dodam , ako može, treba nam i KANALizaciona mreža na levoj obali Dunava u Bgd-u., ali to je izgleda već preveliki projekat za Vas.....
pre 11 godina
Sve je to Slobina skola. Sem toga i on je gradio Prokop pa brze pruge srbije pa ako se secate Europolisa.... Ali narod je vecito pod amnezijom tako da ko zna kakvih cemo se mi projekata jos naslusati.
pre 11 godina
ministar ce da bude kapetan ladje pa da plovi kanalom (a i mi svi cemo zajedno s njima da otplovimo daleko u p. m.)
pre 11 godina
Samo ne kopajte preduboko, da nam Europa ne napukne popola.
pre 11 godina
Ministra Bacevica i ostale pristalice "otvaranja kanala" pod hitno na posmatranje, pa ako je u tom delu sve u redu, onda pravno procesuiranje. Preduzmimo adekvatno mere, dok jos nije kasno.
pre 11 godina
Deluje da će od svega toga biti to da će neko danaplati dobre državne pare za izradu prostornog plana. A upravo prostorno planiranje je ministrova struka.
pre 11 godina
Uf, kanuom do Soluna! Ili, biciklom uz kanal do Soluna! Jedva čekam :)
pre 11 godina
samo fali voda.
pre 11 godina
Podrzavam... Napravice ga Kinezi, promenice geostratesku sliku u Evropi, mi necemo umeti da upravljamo sa time i dobicemo protektorat. Nece biti glasanja i izbora vec ce Angela Merkel upravljati dekretima koje ce sprovoditi Americke trupe stacionirane u Batajnici.
pre 11 godina
Ocistite prvo Veliki backi kanal i ostali DTD sistem kanala koji polako od ponosa Srbije postaju ruglo, sramota i potencijalni izvor ekoloske katastrofe.
pre 11 godina
Druže ministre, a da prvo očistite Čukarički rukavac od mulja, čisto kao vežbu... A onda obelezite plovni put kako treba na našim plovnim rekama, a na kraju dovedete do funkcionalnih stanja mrežu kanala DTD... Bićemo Vam više nego zahvalni, čak ćete i spomenik dobiti.....
pre 11 godina
... i da sazidamo piramidu veću od Keopsove... i stariju!
pre 11 godina
mislim da je pre Pekinga trebalo da poseti Skoplje i Solun
pre 11 godina
Nadam se da je lokalnim strucnjacima jasno da recni brodovi nisu morski pa tako da se sva roba koja dolazi morskim putem mora biti pretovarena u Solunu koji bi tu stvarno dobro profitirao. Srbija bi u tom slucaju bila obicna tranzitna zemlja kao i Makedonija gde bi uzimali taksu za prolazak kao i za odrzavanjae kanala.
Nista spektakularno, nista sto je jeftino i nista sto ce povuci Nemce da salju robu tim putem jer jeftino to sve siguno biti nece.
pre 11 godina
Ideja za taj projekat postoji , ako se ne varam, jos od kraja 19. veka. Finansirali bi ga i gradili kinezi a ne mi, pa ne stoje prigovori oko brzine gradjenja, a isplatili bi ga kroz koncesiju - pa ako misle da ce im se isplatiti eto im nek grade. A svi ovi sto lupetaju o poplavljivanju sela i gradova i visinskim razlikama google -> kanale po svetu pa pokrivanje usima.
pre 11 godina
a onaj u filmu "Cudo nevidjeno" hteo da isusi Skadarsko jezero...
pre 11 godina
Ajde zavrsite vi renoviranje zeleznice, BG metroa i koridore 10 i 11, pa cemo da razmishljamo o kanalima....
pre 11 godina
Pa sta se brinete za vodu... vidite koliko nas je ,svako da opali jedno kolce oko drveta ima kisa da pada non-stop ...i eto vode. Ma nisu Indijanci glupi !!
pre 11 godina
gde ces veci kanal od ovog u kome smo vec 20 godina
pre 11 godina
Hocemo li to da se Dunav uliva u Veliku Moravu?
pre 11 godina
puno puta sam komentarisao ovaj kanal,prosto ne mogu da odolim,.36g. sam plovio svim, okeanima, morima, kanalima i evropskim rekama...dobro znam šta govorim...ovaj kanal je san...lep, divan san, kojeg treba sanjati širom otvorenih očiju...pogotovu ako se pretvori u javu...jedino bitno, a vezano za izgradnju je, da se radi sa stranim parama i da kontrolu sredstava i radova,normalno,vrše stranci...
pre 11 godina
Niko nema sto Srbin imade.Ima najmastovitije politicare. Politicare koji uvek smiisle prazne price, sto bi Bora Stankovic rekao MAGLU NA MORAVU.Mi smo toliko osiromasili da nemamo pare da kupimo novi autobus vec se vozimo starim krntijama.
Za zeleznicu treba a para, za puteve b, za elektroprivredu c, za bolnice d,za metro e, za Prokop f, za navodnjavanje g, za poplave h, za JAT i, za kamione i autobuse j, za mlazne avione M.Lazanjskog l, za fudbalske stadione m, za kosarkaske dvorane n, za domove za negu starih lica o, za univerzitete p, za preciscavanje otpadnih voda q, za ekologiju x, za posumljavanje y, za, za, za,. Samo nam fali to kanalce do Soluna. Vidla zaba da se konji kuju pa i ona digla krak.Videli smo cuveni film E. Kusturice u kome covek umire i trazi od sina da mu procita kako ce se isusiti indiski okean i pretvoriti u zitnicu. Doziveli smo isusivanje Aralskog mora da se pobedi Amerika u proizvodnji pamuka.
pre 11 godina
mozda kinezi imaju nameru da kupe luku solun ??@!
pre 11 godina
Davno, krajem 90-ih, gostovali na TV Kraljevo lokalni predstavnici nekih partija, izmedju ostalih i predstavnik radikala (SRS), koji je pricao o ovom projektu, i kako ce cak i Zapadna Morava da bude plovna do Kraljeva, a pored Stalaća i Kraljevo ce da bude jedna od najvaznijih luka!
Sad povampirili tu ideju...
Problem je odrediti isplativosti rute procenom tereta koji bi se transprotovao na nivou godine.
Za poslednju sekciju kanala Rajna-Majna-Dunav (RMD), Majna-Dunav, prva procena 1981. god. je bila 2.8 miliona tona godisnje, sto bi znacilo prihod od 52% u odnosu na ulozeno, ali je jedan institut iz Minhena uradio procenu na 5.5 miliona tona. Vec 2004. god. prevezeno je 5.9 miliona tona, tako da je kanal isplativ.
U periodu 1960-1992. god. utroseno je novca u vrednosti 2.3 milijarde evra, od cega je 20% otislo na zastitu okruzenja.
Isplativost za ovaj kanal u Srbiji bi bila pod znakom pitanja, a price o prevozu nafte su masta. Kanal RMD ima gaz max. 5m, a na nekim prevodnicama je 2,7m. Dakle, mogu samo barze i njima slicni brodovi za transport koji mogu proci i ispod mostova, nikako neki veliki brodovi i tankeri o kojima neki mastaju.
Nedavna modernizacija 16 prevodnica kanala RMD kostala je oko 21 milion evra, tako da svima upravlja jedan covek preko racunara.
I pogledajte kako jedna deonica izgleda: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Panorama_altmuehltal6.jpg
Kod nas ni reke tako ne izgledaju, a o kanalima da ne pricamo.
pre 11 godina
pa dobro bre ljudi zasto ste toliko skromni pa nabrajate metro, zeleznicu,kanalizaciju...pa sve je to nista u odnosu na ovaj grandiozni kanal. pa to je pocetak plana da se cela Srbija navodnjava. Pa jos kada razvucemo plaze citavim tokom uz klimu koju smo vec poceli da menjamo imacemo sezonu od minimum 9 meseci, ima da budemo turisticka destinacija broj 1. Ja sam vec pazario neki ha pored Morave... a vi? kajacete se!
pre 11 godina
Pa mi autoput gradimo 20 godina, ovaj kanal ce da kopamo 200.
pre 11 godina
Ma daaaaj!
Pola veka ne mozemo da zavrsimo autoput, a sada
pravimo kanal do Soluna...
'ajte molim vas!
pre 11 godina
jel se seca neko Dusanovog, ili Kamenog mosta u Skoplju? lici na onaj u Visegradu. Jel tuda treba da idu guraci i barze?
pre 11 godina
Opet neki sf projekti i uzimanje para!
pre 11 godina
Alo bre ljudi sta se bunite, PA IZACICEMO NA MORE EHEEEJ
pre 11 godina
Za danda: na stranu ovde sulud “projekat “, ovde vi imate amneziju - Prokop je građen 1977-1984, mnogo pre SM. Jedino je 1995, osposobljen za korišćenje.
pre 11 godina
A da napravimo Zvezdu Smrti pa da satremo sve druge Dzedaje.?
pre 11 godina
Pored ovih u srpskoj vladi baron Minhauzen je maciji kasalj.Covek da ne poveruje kakvi "umovi" vode ovu zemlju.Zato smo tu gde i jesmo.
pre 11 godina
Rusi, Turci, Rumuni, Bugari i ostale crnomorske zemlje sa oduševljenjem iščekuju realizaciju ovog projekta. Neko se zaigrao. Civilizacije, recimo.
pre 11 godina
Dunav je prazan, ima vrlo malo saobracaja na njemu. Zeleznica nam je u katastrofalnom stanju, kao i infrastruktura, tako da nas svi zaobilaze pri zeleznickom teretnom saobracaju. Autoputevi su katastrofalni, a Koridori 10 i 11 vec postaju istorijski. Toliko smo dozlogrdili transporterima robe da Rumunija i Bugarska prave novi most preko Dunava da "navuku" saobracaj preko njihovih autoputeva. Kanali za navodnjavanje su nam ztravljeni i zamuljeni. A mi, umesto da ove stvari resavamo, da dodjemo na nivo Evrope po kopnenom saobracaju i povezemo se sa susedima kvalitetnim putevima, pregovaramo sa Kinom da nam pravi megalomanski projekat koji kosta (ako sam lepo negde procitao) 1.5 biliona eura, kroz jos dve drzave koje su ista, ako ne i veca sirotinja od nas. Ovo se najavljuje bez, makar okvirne, procene isplativosti projekta, uticaja na naselja, sela i gradove duz Morave, ekosisteme, obradivu zemlju, uticaj kanala na proizvodnju struje na Djerdapu, jer u slucaju ugrozenosti proizvodnje treba nam i dozvola Rumunije i sijaset pitanja koju ovakav projekat nosi. Nama je cilj da udarimo enormne cifre u novine, damo pare konsultantskim kucama za izradu projekta i farbamo narod da nesto radimo, a trosimo vreme i ljudske resurse na nerealan projekat. Verovatno koristan, ali izuzetno skup i neisplativ.
pre 11 godina
za modesty
Što se tiče kineza, u pravu ste, ali ima jedna začkoljica - oni su to radili u jednoj zemlji, rasele milion ljudi, ko se pobuni streljaju ga i pokret!
Ovaj projekat DMV ide kroz tri države i koliko vidim, sem Srbije, Makedonija i Grčka nisu uopšte uzeli u obzir da to rade niti je bilo pregovora, a ni potpisanih sporazuma ili ugovora, sem ako nisu naši mislili da će Srbija da finansira trasu kroz ove dve države. A i da je tako nešto nekome plao na pamet, opet se Makedonija i Grčka pitaju.
Drugo, mi nemamo brodarstvo, odn. uništeno je (otkupio ga jedan bradati lik vampirskog prezimena) i sem ruskih, ukrajinskih i rumunskih brodova, malo ih ima na Dunavu.
Za početak samo da obnovimo pruge (80% naših pruga ima pragove i šine iz 1930-tih) da popravimo puteve, to bi i našem narodu bilo dovoljno da budemo zadovoljni. Uopšte nam ne trebaju megalomanski projekti
pre 11 godina
A mama mi govorila sine idi u skolu inace ces kopat kanale i ja je poslusa a da nisam sad bi mozda imo posla
pre 11 godina
Srbija pod hitno mora da se rijesi svih metuzalema u drzavnom aparatu, strankama, javnim preduzecima inace ce uskoro postati nova Etiopija ili Somalija. A toliko mladih, sposobnih, energeticnih i kreastivnih mladih ljudi...
pre 11 godina
(Perun) Nasmejao si me do suza,svaka cast na komentaru!
pre 11 godina
Društvo američkih inženjera je finansiralo izradu generalnog projekta plovnog puta Dunav–Egejsko more, koji je završen u februara 1909. godine.
pre 11 godina
63 prevodnice do Preseva. Od toga 38 prevodnica "uzbrdo" sa 70 na 400+ m nadmorske visine. Znaci brod treba pumpama da se podigne nekih 350 do 400 m. Jako zanimljiv projekat (ili budalastina). Proces u dve prevodnice na Djerdapu traje mozda sat i po... A mozda je Kinezima lakse da iskopaju tunel odgovarajuceg promera...
pre 11 godina
Bacevicu, ako kopas dovoljno duboko, mozes da prokopas zemlju skroz do Japana ! samo se cuvaj Balroga
112 Komentari
Sortiraj po: