Ponedeljak, 09.04.2012.

00:41

Volontiranje: "Iscede" te i odbace

U Srbiji, gde bar pola miliona ljudi aktivno traži posao, poslodavcima se osladilo da na po šest meseci angažuju volentere koje ne moraju da plate.

Izvor: B92

Volontiranje: "Iscede" te i odbace IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Super Baja

pre 13 godina

"A sta ce oni koji su malo losiji od onih najboljih? Oni mogu da umru od gladi? I to nam 'ladno saopstava ministar rada i socijalne politike..."
(Pravda za robove, 9. april 2012 11:44)

E pa ti vodi računa za koga ćeš da glasaš! Po meni potrebno je da na vlasti budu takvi političari koji su u stanju da organizuju takav političko-ekonomski sistem koji je održiv i od koga svi(!) imaju benefit a ne samo "najbolji"!

lekar - voloner

pre 13 godina

VOLONTIRANJE je posao koji se obavlja kao dobrovoljni humanitarni rad ili rad u nekoj oblasti od društvenog značaja, a koji NIJE RAD u svojoj STRUCI.

Rad u okviru svog zanimanja koji nije plaćen se zakonski definiše kao ROBOVSKI RAD.

STAŽIRANJE ne treba mešati sa volontiranjem jer je to na neki način produžetak školovanja i uslov za polaganje stručnog ( državnog )ispita.

Ovo vam piše lekar - volonter koji je dobrovoljno sebe stavio u takav položaj jer drugog izbora nema. Pri tome radi bez dinara, bez naknade za gradski prevoz, bez zdravstvenog osiguranja, sa vlastitom uniformom koju pere kod kuće, . . .

xeno

pre 13 godina

radne akcije nemaju nishta sa ovim nashim volontiranjem ...
znachka sa radne akcije se nosila sa ponosom, a to sto neko vec napisa bila razgrabljeno .. ono samo tako :)...
pa i dan danas imash ljude koji kazu .. e ovaj put sam ja sa mojim brigadirima izgradio ...a srce IM OVOLIKO OD PONOSA ... :)... dal imaju neshto materijalno ne ... imaju verovatno ponekog prijatelja do groba, neku ljubav, uspomene, deca iz grada prve oziljke na rukama od kupanja i slichno ...

BokiPirot

pre 13 godina

Kad se neko zaposli u Tiga-obući od prvog dana mora da ispunjava normu.Međutim dešava se da po isteku ugovora čoveka otpuste pa ga posle nekoliko meseci ponovo zovu na posao ali pod uslovom da volontira na istom radnom mestu gde je ranije radio i to pod izgovorom da mora da se obuči za određeni rad.Ovde nema čak ni neke uvrnute logike osim bezobraznog i bahatog iskorišćavanja ljudi.

Macak

pre 13 godina

Svo to "volontiranje" mi lici na one Omladinske Radne Akcije (ORA) '70-tih i '80-tih. Radilo se MNOGO, a placalo NISTA.
(Dragoslav, 9. april 2012 10:55)
Dragoslave sine, raspitaj se malo, pitaj tatu sine, pitaj starije mangupe iz kraja pre nego se izletis sa pricom o necemu sto nisi doziveo...
Sigurno si mladji decko pa eto verujes da sve sto cujes o proslosti je istina...
Reci cu ti o mom iskustvu - kao srednjskolac 80-tih sam se uporno pokusavao prijaviti na neku od radnih akcija okolo jer sam cuo da je tamo prvorazredna zurka i najbolje zezanje- nikako nisam uspio jer je su sva mesta bila razgrabljena doslovce odmah nakon sto je bilo moguce poslati prijavu...
Pored dijela studenata i ucenika koji su tamo radili mjesec dana tokom raspusta dobrovoljno, drugu polovinu su cinili omladinci- mladi ljudi do 27 godina koji su vec imali zaposlenje i dobivali su mjesec dana slobodno od firmi tada preduzeca u kojima su radili. To su shvatali kao neki produzeni odmor- danju se radilo uvece pilo vino, svirale gitare i ljubile cure.. Poslije radne akcije vecina je furala na more jedno dve nedjelje pa se sve to cinilo kao dugi boravak daleko od kuce roditelja, guranja po zajednickim stanovima..nekako kao mjesec i po slobode i za starce i za omladinu. Danas sa 25 nemas ni posao a bogami ni para za more, jedino sto imas je stan koji su starci dobili tih 80-tih, gdje se guras znojis sa mamom i tatom kao i u stara vremena.
Sto se tice rada- on nije bio tako tezak kao sto zamisljas- nisu to bile 50-te- vecina posla je bila mehanizovana i te akcije nisu donosile dobit- ekonomski su plutale oko nule. Zbog toga su ih neki jos tada zeljeli ukinuti, kasnije se ista ekipa zdusno trudila da ukine cijelu drzavu sve sa opravdanjem da ce nam i ekonomski biti bolje.. radne akcije kao nisu bile ekonomski opravdane.. a eto volontiranje je opravdano ekonomski..kako da ne-robovanje je ekonomski perpetum mobile- ne ubacis nista a iscjedis sve-poslije samo ubacis novu zrtvu u zrvanj.
Usput- volontiranje kroz razne forme pocinje da caruje i u EU poslednjih desetak godina. Ugurali su to na mala vrata i prvo ga je iskoristila drzava da zaposli komunalne radnike bez plate i usput popravi na papiru statistiku nezaposlenosti, kasnije su tu mogucnost dali i privatnicima u ogranicenom obimu pa se robovi samo rotiraju okolo "sticuci iskustvo" (ha ha..vjeruj mi sam sam to probao) Nije to domaci izum- to i u EU rade obilato , pa su domaci samo prepisali..sta ces, moc globalizacije...

Коста

pre 13 godina

Зачуђен сам са коментаром г. Љајића. Нико и не тврди да је свако волонтирање проблематично. Али да је волонтирање, на начин како је у Србији уређено законом, заправо чиста експлоатација, нажалост је чињеница којој је допринело и Министарство рада са својим предлогом Закона о раду као и све партије које чине садашњи режим а које су гласале у скупштини Србије за такву регулативу.

mail

pre 13 godina

Jedno je sigurno, u zadnjih 20 godina, mnoge zablude u vezi sebe i nase drzave smo shvatili. Naravno, ima jos onih, nebeski narod i sl. gluposti, ali sada je taj postotak sveden na kakvu takvu "normalnost".

ja

pre 13 godina

Evo i mog iskustva: nas tri, najbolje drugarice, ja tehnolog, a njih dve ekonomista i lekar. Isprali su nam mozak kako treba da volontiramo i da nesto naucimo, pa tek onda da zahtevamo plate... Sve tri smo nasele, racunamo, ipak smo pocetnici, tek treba da ucimo itd. Sve bi to bilo lepo da smo u normalnoj zemlji, i kad bismo STVARNO nesto i naucile, i kad bi nas posle toga zaposlili. Mene prime da volontiram (i to jedva) u proizvodnji, gde sam pored tehnologa, bila i sekretarica, i pravnik i kafe kuvarica. Posle 6 meseci - pojavi se neki decko, dobio posao?! Odakle? Kazu sa biroa (haha). Naravno, dosao preko veze, i ja izvisim. Jos uvek sam nezaposlena. Moja drugarica, ekonomista, primljena je u jednu banku, preko prve sanse, sa jos dvojicom kolega. Ona je bar primala neki novac (bedan i ponizavajuci), crncila godinu dana (sad je cini mi se, ugovor na dve godine), a onda su i ona i kolege dobili nogu, a dosli su neki drugi ljudi, isto preko prve sanse?! Oni to vrte u krug, koriste beneficije i nikoga ne zaposle. Treca drugarica je lekar. Sama je rekla da je 'nemoguca misija' da nadje posao. Volontira u jednom domu zdravlja, i vec je ocajna. Uci nemacki, hoce da bezi odavde. Zaposljavaju se deca lekara, i to ISKLJUCIVO. Nas tri definitivno nismo razmazene, i ne zahtevamo plate od 1000 evra odmah, ali ovo sto se desava je obican BEZOBRAZLUK. Na kraju, nikoga i nije briga sto imamo 'iskustva', ljudi, manite se corava posla i trazite vezu! JEDINO tako moze... Ili ako bas imate srece (a takvih je 1%). Nas tri smo definitivno GLUPE, nemojte da nasedate na price o sticanju 'iskustva', jer to nikoga ne zanima, kao treab da se 'pokazes'. Pred kim bre da se pokazem, kad mi dovedu coveka preko veze?! Pozdrav!

Ivan

pre 13 godina

Postoji ogromna razlika između volontiranja i stažiranja! Volontiranje je dobrovoljan, besplatan (bez finansijske nadoknade) rad u korist lokalne zajednice! Stažiranje je organizovana stručna praksa/usavršavanje za koju postoji posebne zakonske regulative i nema veze sa volontiranjem osim što može da bude takođe bez nadoknade. Mešanje volontiranja i stažiranja/stručne prakse je doprinelo nerazumevanju kao i zloupotrebi pojma volontiranje a i pokazalo da naša ministarstva i institucije nemaju pojma.

Budimir

pre 13 godina

Svo to "volontiranje" mi lici na one Omladinske Radne Akcije (ORA) '70-tih i '80-tih. Radilo se MNOGO, a placalo NISTA.
(Dragoslav, 9. april 2012 10:55)

To ne može da se poredi! Ako radiš za javni interes, onda ćeš imati posredne koristi od toga, pa prema tome radiš za sebe. Ako je to brže nego čekati da se država smisli i organizuje finansiranje (a i kad to uradi, 10-80% će neko da ukrade kroz naduvane troškove, dok slabo plaćeni radnici će da se šetaju po gradilištima sa rukama u džepovima, nezainteresovani menadžeri i tako nemaju čime da ih ucene da rade), a dovodi do bržeg razvoja zemlje i stvaranja bolje infrastrukture za sve poslove, pa i neki koji će tebi dopasti, svakako se isplati. Mislim, možemo, kao sada, svi da demonstrativno prekrstimo ruke na grudima i čekamo da budemo plaćeni da sredimo ovaj svinjac, ali taj svinjac je naša zemlja u kojoj živimo i svi trpimo zbog toga. Jasno, uvek ima onih koje nije sramota da ne učestvuju iako će uživati plodove tog tuđeg napora i koji od svog parazitstva čak prave nekakvu vrlinu kojom se hvale, ali bilo kom normalnom čoveku je to manje važno od glavnog cilja - popraviti i poboljšati ono što nam svima treba.

Pogledajte samo koliko se PRIČA o autoputevima i drugim infrastrukturnim projektima, a nikad da POČNE da se RADI! Iako sam mator, svejedno me svrbe ruke da učinim nešto za svoju zemlju i svoju decu.

prevareni glasac

pre 13 godina

Mlade i neiskusne je lagano prevariti. Setite se ko su prvi promoteri volontiranja, setite se Univerzijade, i potpuno ce Vam biti jasno zasto je jedna drustvena aktivnost koja u osnovi treba da ima human karakter, iskoriscena za punjenje necijih dzepova!


Pa omladino, volonteri, imate uskoro izbore, zanate kako kazu, svako moze biti jedanput prevaren...

Onanista

pre 13 godina

Ako nije u pitanju javna institucija, NVO, ili humanitarna organizacija, ili druga neprofitna organizacija, vec je u pitanju firma koja pravi profit, onda su ovce same krive.

Ponavljam - na stranu to sto je uvek i samo u pitanju cist lopovluk firme, ovce koje volontiraju za profitabilne su za podsmeh. A pravosudje za svaku osudu...

RoboCop

pre 13 godina

Privredna društva, koja obavljaju delatnost u cilju sticanja profita, mogu da organizuju volontiranje pod odredjenim uslovima isključivo u,kolokvijalno rečeno - dobrotvorne svrhe. Nikako ne bi smeli volontiranjem da zamenjuju rad zaposlenih u tom preduzeću, i za to su propisane kazne. A zašto se to toleriše, i zašto ministarstvo i nadležne inspekcijske službe ne rade svoj posao, to je pitanje za vlast...

eee bijedo!

pre 13 godina

pa sta ste mislili?! Ovo je Srbija, nema ovdje demokratije!

Nigdje u svijetu volontiranje ne podrazmujeva besplatan rad bez nekih beneficija...

Mrmot

pre 13 godina

Vlontiranje moze samo ako neko pristane za dzi humanitarno da radi i to za drustvene organizacije ovako u fimrama nikako! U firmama moze samo pod ugovorom o radu i nikako vise pa na jedan dan jedan. Inace takvo volontiranje bih ukinuo kao i omladinske zadruge, studentske zadruge i naravno pripravnicki staz jer postoji probni rad do 6 meseci i u tom periodu covek moze sve da nauci i da polaze sve strucne ispite sem u mozda pojedinim i specificnim zanimaljima. To drzava i rukovodstvo drzave treba da resi. Inace sve te varijante su tlacenje mladih ljudi! Nije ni cudo sto mladi beze iz zemlje! I ja cu pobeci uskoro! I necu se okrenuti ni za trenutak!

Darko

pre 13 godina

Pa to je država dozvolila i legalizovala. Većina banaka radi po tom modelu. Da je ovo oređen sistem država bi propisala minimum ljudi koje moraju da zaposle po završetku volontiranja. Nije moguće da nekom treba 100 ljudi da niko ne valja i da onda uzme 100 novih na volontiranje. Ovako samo koriste ono što im nesposobna vlada omogućuje.

Dexterijus

pre 13 godina

Ja sam 2003 dogovorio da mesec dana radim za dz, kao proba,(volontiranje - kako vam je draze),i posle da me zaposle. Ako neuspem,ili im nebudem trebao onda lepo da me plate, tada oko 130 e. (Dobio sam posao)
Tako da bi sada mozda drzava trebala da donese zakon,kako se ljudi nebi iskoriscavali za "dz"....
Radite do 3 meseca za "dz",i posle toga stalan posao,ako ne ,
onda sve lepo da se plati!!!!

marko

pre 13 godina

volontiranje nije strasno ako se radi o strucnom osposobljavanju radi polaganja strucnog ispita kao sto sam ja polozio pravosudni ispit ali ako se radi o strucnom usavrsavanju radi sticanja posebnih znanja to je glupost, ljudi u srbiji jednu stvar treba da shvate ne moze se doci do para bez diplome i radnog iskustva, ja sam do sada promenio 4 firme a nadam se da cu i ovu cetvrtu i ne biram mesto rada samo da bi radio, ali neki u srbiji bi hteli da nemaju skolu da budu mnogo placeni i da im je firma u dvoristu kuce!

Nesa Nis

pre 13 godina

Moze Ljajic da prica sta hoce ali volontiranje je 99% cisto izrabljivanje i kao sto rekoste u tekstu posle 6 meseci firma nadje drugog volontera a vas odbaci i tako imate armiju ljudi u ovoj zemlji koji rade za dzabe i pomazu ionako masno nafatirane tajkune. Ja sam skoro zavrsio faks i znam masu ljudi koja je volontirala i niko ali niko nije dobio posao vec su se smenjivale grupe volontera a radna mesta su dobijali stranacki puleni koji nisu volontiranjem pokazali svoje sposobnosti.

goran

pre 13 godina

Nazalost sve je vise i vise oglasa za volontiranje u svim firmama a najvise u onim kojima je potrebna fizicka radna snaga....mislim volontiranje u magacinu???....sta reci
Da je volontiranje vezano za struku koju je covek zavrsio nebi bilo nikakvog komentara ali ovako iskoristavati ljude je van svake pameti.
Svugde se simbolicno placa volontiranje cisto za hranu i prevoz za one koji su eventualno sa sela....ali nelezi vraze ovde ti obecaju pare...10000-200000 mesecno ali to nedobijes dok neistekne tih 6 meseci volontiranja a ti se snadji kako znas i umes....TO SE ZOVE BESPLATNA RADNA SNAGA:.........FUJ
Onda opet isti oglas ista firma....statistika u vestima EVO 50000 MLADICA I DEVOJAKA VOLONTIRA I TO JE USPEH DRZAVE.

Nikola

pre 13 godina

Nista cudno, kod mene u firmi gde radim(strana firma), studente menjaju kao na traci. Rade po 3 meseca pa onda sledeci. Vise im se isplati da daju otkaz nekom ko trazi neko mizerno povecanje plate i zaposle studenta za neku sicu...i tako u krug, svaka tri meseca novi. I to se ne krije, HR u firmi gde radim otvoreno to prica. Tuzno je to...

besna glista

pre 13 godina

Pa ako ste dovoljno naivni (da ne upotrebim neku tezu rec), onda i zasluzujete da vas tako tretiraju. Ko se na danasnje vreme prijavljuje da volontira za bilo sta? Pa bez para mi ne pada na pamet iz stolice da se pomreim. Ne zanima me. Bolje da sedim dzabe nego da radim dzabe. Nisam pao s kruske da verujem u price da cu na taj nacin steci "iskustvo" i da cu "ako se dovoljno potrudim" dobiti posao. Evo odma', kako da ne. Imam ja sasvim dovoljno iskustva za svoje godine, a bogami i obrazovanja. Dajte lepo konkretan posao koji se PLACA pa da lepo radimo k'o ljudi.

Trta

pre 13 godina

Tako je, drugovi i braćo proleteri. Ne dajte da vas eksploatišu. Jedite maminu čorbu, žickajte od tate za pivo i čekajte da dođe nova narodna vlast da vam sagradi fabrike i obezbedi radna mesta da možete dostojanstveno da živite. Srbija se saginjati neće!

Pravda za robove

pre 13 godina

"Ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić kaže za „24 sata” da mladi ipak ne treba da misle da je baš svako volontiranje gubljenje vremena. "U perspektivi ćemo se suočiti sa situacijom da će samo najbolji moći da se zaposle."
A sta ce oni koji su malo losiji od onih najboljih? Oni mogu da umru od gladi? I to nam 'ladno saopstava ministar rada i socijalne politike. Naravno, znamo da posao ne dobijaju oni najbolji, nego oni sa partijskim, rodbinskim ili plemenskim vezama, tj. oni koji su na bilo koji nacin u milosti "Sluzbe".

sinisa

pre 13 godina

U EU je dobro volontiranje jer se vodi kao radno iskustvo, a i ne radis apsolutno za dzabe dobijes nesto. U srbiji se volontiranje vodi kao dobrotvorni rad a ne kao radno iskustvo, na kraju nasi zakoni su losi. Oni koji spominju eu treba da znaju da je pojam volontera u eu i u srbiji totalno razlicit.

smešno je, ali je tako

pre 13 godina

"Veće šanse da dođu do posla imaju osobe koje imaju nižu spremu a.... bolju rakiju";)Kažem ja: Ispeci ćale jaču rakiju, treba će.Neće da se baci:)Surova realnost.

Dragan

pre 13 godina

Nikad nisam volontirao jer se protivi mom osecaju casti da radim za dzabe. Moj rad nesto vredi. Kad bi svi tako rezonovali, niko ne bi volontirao, i onda ovaj problem ne bi postojao. A kad ima ko da radi za dzabe, zasto bi poslodavci bacali pare?

Realista

pre 13 godina

Ne znam koliko covek treba da bude nenormalan, mazohista i priglup da bi kao nezaposlena individua (bez resene egzistencije) negde volontirao! Za mene je oglas: "potrebni volonteri" automatski znak za prevaru. Ako nekom treba radnik, on napise: "potreban radnik, probni period x dana itd." i taj probni rad se placa! Jedno od prvih pitanja koje kandidat za zaposlenje treba da postavi u firmi jeste: "kakvi su uslovi rada, kolika je pocetna plata?" ako vam tu odgovore sa: "jos niste ni poceli da radite a pitate za platu..." slobodno nastavite da trazite posao negde drugde...ja sam privatnik i vlasnik firme ali ne podnosim da se ljudi iskoristavaju kao sto ne podnosim da neko dozvoli da ga drugi iskoristava...

sale

pre 13 godina

i sad ce srbi da kazu "eto vam kapitalizma i demokratije, sami ste trazili"...
medjutim... ovo dragi srbi nije kapitalizam i demokratija... ovo je drustvo koje ste vi napravili...

u kapitalizmu postoje tacno definisana pravila poslovanja, a ko ta pravila ne postuje, oseti na svojoj kozi svu moc demokratije i zaglavi dugu dugu robiju...

ovo sto se desava kod nas su tipicna srpska posla (da komsiji crkne krava, da ukradem koliko mogu, da zajebem koga god mogu da bi meni bilo bolje)...

Realista

pre 13 godina

Gosp. Ljajicu, mozda bi Vi ili Vasa deca mogli dati primer volontiranja, recimo mogli biste ministrovati bez nadoknade cisto da bi ste stekli nesto radnog iskustva pa da kad Vas zaposle za stalno ne izjavljujete ovakve gluposti...

NemanjaBB

pre 13 godina

TO JE JEDINO sto je vlast donela sto se tice zaposljavanja i to lose naravno!
Zamislite koji je to bezobrazluk, pa samo da te vucaraju levo desno, tako bi i politicari trebalii da rade, na probu sine pa da vidimo sluzis li ili mlatis praznu slamu!! Da mi je znati ko je doneo ovu uredbu ili kako se vec zove?!

Realan

pre 13 godina

@Micko

Stvarno ne razumem logiku gde je normalno da inzenjeri posle min. 5 godina fakultetskog obrazovanja volontiraju jos recimo godinu dana kako bi nesto naucili, a nenormalno da neko sa srednjom skolom volontira mesec ili dva.

Da li je neko od vas stavio na papir koliki su troskovi studiranja, koliko je prosecan inzenjer u gubitku sto se tih 5 godina njegovog rada(ucenja) ne placa ni dinar? I jos pored toga treba da volontira kako bi naucio i nesto prakticno? Pa kolika treba plata posle da mu bude da bi nadoknadio sve propustene godine? Kolika plata da bi dosao u ravan sa srednjoskolcima?

Moja drugarica je volontirala godinu dana u hitnoj pomoci iako je utrosila godine i godine da zavrsi medicinu. Nije dobila ni dinar. A gospoda sa B92 i iz ostalih medija bi mogla prvo da se informise o pravom stanju u Beogradu i Srbiji, pa da onda pisu clanke. Ogromna vecina visokoskolaca je spremna da volontira ne bi li stekli neko iskustvo u radu, koje ce im pomoci da dodju do kakvog takvog posla. Mnogi od njih ne mogu da nadju ni da volontiraju.

Svaki dan oglasi za volontiranje inzenjera i niko ne reaguje, a onda jedan oglas za magacionera i cela zemlja skace. Samo da napomenem da je firma koja je dala cuveni oglas nesto pre toga dala oglas i zaposlila 10-ak izinjera - volontera, ciji je posao terenski! Nikom nije palo na pamet da podigne glas oko toga.

ajde bre

pre 13 godina

Pa šta ako te "iscede"? Na koji drugi način ćeš da stekneš radno iskustvo i realne veštine koje su ti kasnije doživotno neotuđiv kapital??? Volontiranje je jedini način da posle teorijskog obrazovnja bar delimično naučiš kako to stvarno izgleda u praksi. Ko god volontira sigurno nije imao konkretnu bolju ponudu za posao, pa prema tome ne vidim koja mu je alternativa, da sedi kući? A tek priče kako je jadne mlade ljude lako iscediti su mi tragikomične. Prethodne generacije su rukama gradile pruge i tunele, današnje su svetski rekorderi u izdržljivosti u upražnjavanju noćnih izlazaka, to ih ne iscedi, ali ih zato rad od 8 sati dnevno iscedi??? Mora da je sve stručnjak do stručnjaka, ali ludi kapitalisti to ne vide ...

Volonter u EU

pre 13 godina

Ovo nije nista neobicno cak sta vise u EU i Americi se smatra da ti kompanija koja je na glasi cini uslugu sto ti je dozvolila da volontiras kod njih jer ce ti njihova referenca biti od velike koristi prilikom trazenja posla. Iz tog razloga velika vecina studenata po Evropi steze kais i volontira po 2-3 godine i promeni nekoliko kompanija "zvucnih imena" ne bi li naucili nesto i nasli posao.

Aca

pre 13 godina

@Dejan: Totalno si pravu, radio sam u velikoj stranoj firmi, za 500 evra sam radio od jutra do mraka, bez ikakvog slobodog vremena. Odoh jednom u Austriju na neki njihov seminar. Za istu poziciju plata je 2.500 eura s'tim sto su se izleteli, ne znajuci odakle sam, i rekli kako sav posao salju u Srbiju i Hrvatsku da im se odradi tamo a oni samo stave potpise. Lezilebovica ima svuda. "Vrhunski" menadzeri-znanje uvaliti drugom svoj posao. :))

@bleep: Pa i poenta je da ima sto vise ovaca koji ce da placaju skolarinu.

Sve u svemu, zakon postoji, samo ga treba primeniti. Samo...

Razuman

pre 13 godina

Da se razumemo.Sistem je napravljen da izgleda da se nesto radi i da je pozitivno, a sustina je da je to samo jezicko -stilska vezba ove vlasti.Kapitalisti naravno da nemaju nameru da bilo koga zaposle,a pogotovu ne posle volontiranja.Jos ako dobijaju neke beneficije-tek onda nece.Uzece neke "svoje", preko veze.A mi cutimo i posmatramo tako nesto. E, pa dokle bude tako-tako nam i treba.

Beograd republika

pre 13 godina

Ko bi bio lud da dobrog radnika-volontera otpusti a onda trazi novog. Vecina njih su losi i lenji i bez potencijala da nauce nesto. Zato ih niko nece. Realno u ovoj zemlji dobrog radnika hoce svako. Za njega se otimaju. I uvek nude vecu platu. Lose pa i za Dz nece niko.

Ariel

pre 13 godina

Ljajicu ajde ti idi volontiraj u magacinu pa da vidimo kako ce da ti bude!

Da drzava nije dovedena u ovakvo ekonomsko i socijano stanje mesta za ovakve price ne bi ni bilo. Nego ste srozali obrazovanje na najnizi moguci nivo, ekonomski opustosili drzavu pa sad mlatite tu svi do jednog.

Slazem se da je za mlade odredjena doza volontiranja dobra ali ovde bre svi volontiraju imali 15 ili 35. Ako mene neko pita i oni mucenici sto ne primaju platu po 6 meseci VOLONTIRAJUUUUUU! Ja kad ne primim platu dva meseca volontiram, nista drugo do to!

istina

pre 13 godina

Ja sam trenutno volonter u drzavnom sektoru, ne zato sto bas nemam bolja posla nego zato sto imam obavezu da odradim ripravnicki staz od 12meseci da bi stekao pravo na drzavni ispit, pa bi jako voleo da svi politicari i ministri koji su ovo izmislili isto prvih 12meseci svojih mandata volontiraju, pa onda neka nam slobodno saopste kako je to dobro,lepo i potrebno.....

Weber 'S

pre 13 godina

Jel znate deco sad zbog cega su Slovenija, Hrvatska, Crna Gora , Makedonija ,Kosovo i BiH proglasile odcepljenje od Srbije?!
Deco cepajte i vi!
Ja sam se odcepio i ne kajem se!
Deco cepajte!

Американац

pre 13 godina

ово о чему се ради у овом чланку није волонтирање. прочитајте закон о волонтирању из 2010. ово је пракса, стажирање. волонтирање је друштвено-користан рад.

vladimir

pre 13 godina

Ma da... Sahmovi su samo jedna velika obmana... Kao posaljes cv pa ako im budes trebao bla bla bla. To je sve dogovor politicara sa jakim kompanijama i namecanje uslov da moraju ucestvovati na sajmovima zaposljavanja. Za volontranje ne treba ni pricati, ljudi ti ne daju ni za markicu... Strasno je ovo za nas mlade bez posla. To je sve namesteno kada se radila reorganizacija biroa u nac.sluzbu zaposljavanja. Tada su uveli da ljudi mogu dobiti `odkaz` iako su nezaposleni, vase je samo da se ne javite na 3. meseca....

I.

pre 13 godina

@neko iz mase: Nazalost, nije samo kod nas. U UK, npr. velike medjunarodne kompanije isto tako eksploatisu diplomce, iako po zakonu moraju da im plate nadoknadu u iznosu minimalne zarade, dok pravo na belplatan rad imaju samo neprofitne organizacije. To s druge strane maksimalno koriste EU, UN, UNESCO, koji objavljuju konkurse gde velikodusno nude da plate nekih 150 evra mesecno kao "doprinos", a vi vidite koliko vam ta suma znaci u Briselu, Njujorku ili Parizu. Cak se moze naici i na oglase gde firme traze da praktikant plati njima, jer po njima, dobija iskustvo i obuku, kao i bitnu stavku u cv-ju. Na kraju volontiraju samo oni ciji roditelji mogu to da finansiraju (i to traje uglavnom po godinu dana, redje 6 meseci), i izadje vam na isto kao kod nas. Eksploatisu koliko mogu svuda.

radnik

pre 13 godina

sama REC ti kaze,ko ti je kriv kad si VOLUSINA,VOLINA.da si tele,nebi te vukli za nos ni mesec dana,ovako,imas viska vremena,i voljan si da poklanjas sebe,i nema potrebe da se bunis.gazda je mozda i video kvalitete-skolsku diplomu,al mu je draze da ima ko voli da radi za DZ.

гром

pre 13 godina

Љајићу! лако је делити савете са грбаче ојађеног народа; ал'ако: овце су за шишање, магарци за јахање...
Због оваквих ставова и понашање наших ''политичара'' ми и нестајемо, јербо није да је ова данашња младеж тупава, глупава...

Dejan

pre 13 godina

Nazalost, ovo postaje praksa! Sto je najgore, velike i strane firme u zadnje vreme zaposljavaju mlade ljude sa zavrsenim fakultetom na neodredjeno vreme, a pri tom daju minimalnu platu (do 25000 dinara)! A posle se hvalimo kako veliki dolaze kod nas i otvaraju. Normalno, kada je kod nas najjeftinija radna snaga u Evropi!

djordje

pre 13 godina

Kao papige smo,'slaba kontrola drzave'.Pa ne rade vanzemaljci,politicari itd. u nadleznim organima vec MI,nasi najblizi,komsije i umesto da kritikujete politicare pitajte majku,oca zasto je takva 'neodgovorna svinja' i dokle misli da je radno mesto prostor za manikir,ispijanje kafa i ogovaranje...Razmislite o ovome.

hm......

pre 13 godina

Sve je tačno. Velike kompanije su najaktivnije u maju, junu kada počinju godišnji odmori i kada po prirodi stvari imaju manje ljudi na poslu. Tada angažuju volontere kojima uliju lažnu nadu a iz njih iscede sve, da bi ih početkom septembra rasterali. Pratite oglase, uvek jedni te isti. vremenom shvatis da se na te oglase ne treba ni javljati. Sama cinjenica da neka kompanija na svakih tri do sest meseci trazi novog radnika na isto radno mesto dovoljno ti govori.

bleep

pre 13 godina

Na Univerzitetu rade slične stvari, uzimaju doktorande da rade puno radno vreme kako ne bi morali da plate školarinu. Niko ne pominje da je ta ista školarina niža od dve asistentske plate. Šta se desilo sa deset mesečnih plata onda? Kome to ide u džep? Naravno da posle određenog vremena većina mladih saradnika digne ruke i nađe pravi posao, a Fakultet uzme nove. I tako u nedogled. Možda je zgodno napomenuti da na toj istoj instituciji ima uredno zaposlenih i plaćenih saradnika sa lošijim kvalifikacijama od ovih volontera. O kvalitetu nastave koji se na ovaj način potiže, neću ni da govorim.

ja

pre 13 godina

To rade mnoge firme ovde pa i gomila stranih,lako ih je uociti ako dugo trazite posao jer skoro uvek imaju neki oglas za posao i vrte iste na nekoliko meseci.

Predrag

pre 13 godina

Kod nas je sve nakaradno. Posto sam i ja nezaposlen, imam 50g. predlagao sam da volontiramo u opstinama, javnim preduzecima, da omogucimo neradnicima da se dodatno odmore ali nisam naisao na razumevanja, plase se da mi pocnemo mnogo bolje da radimo od njih a onda bi vladajuca klika imala problem jer se tamo naguralo sve i svasta cak i fiktivnih koji i ne rade ali su im redovna primanja. Zato nam je gas, struja, komunalije i ostali troskovi u nebesima a ne bi trebalo, treba platiti i to dobro vucibatine.

neko iz mase

pre 13 godina

to ima kod nas i nigde vise na belome svetu pa cak i one radnike u zemljama treceg sveta plate koliko toliko,zasto drzava ne reaguje,jedino ako nismo zemlja cetvrtog sveta...sve vise razmisljam da uzmem italijanski pasos na koji imam prava i da odem iz ove zemlje za uvek

zzzzz

pre 13 godina

"U perspektivi ćemo se suočiti sa situacijom da će samo najbolji moći da se zaposle.", kaze ministar rada. Ako ste slucajno preskocili ovu recenicu u tekstu, rekoh da ponovim. Razmislite dobro, to je mozda najstrasnija prognoza koju sam cuo u poslednje vreme.

Bakke

pre 13 godina

Strašno, a još gore je što su to sada počele da rade i državne ustanove i preduzeća koja doduše daju 14 hiljada, ali ne i stalan posao, jer za to ipak treba veza.. sta onda očekivati od privatnika!

frogs and grandmothers

pre 13 godina

Ovo sto se opisuje u clanku kao volontiranje uopste nije volontiranje u smislu zakona iz 2010:

>>>Volontiranjem, u smislu ovog zakona, ne smatra se:
1) vreme provedeno na stručnom osposobljavanju i usavršavanju ili na praktičnom radu bez zasnivanja radnog odnosa, u skladu sa zakonom;>4. Načelo zabrane zloupotrebe volontiranja
Član 8
Zabranjeno je organizovanje volontiranja u cilju sticanja dobiti.
Zabranjeno je volontiranje kojim se zamenjuje rad koji obavljaju lica u skladu sa propisima o radu.>Novčanom kaznom od 100.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj organizator volontiranja sa svojstvom pravnog lica:
2) ako organizuje volontiranje u cilju sticanja dobiti ili volontiranjem zamenjuje rad (član 8);
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana odgovorno lice u pravnom licu i odgovorno lice u državnom organu, organu teritorijalne autonomije i jedinice lokalne samouprave.

Micko

pre 13 godina

Gosn. Ljajicu, idi ti pa 6 meseci volontiraj u magacinu i nosi dzakove! To iskustvo ce ti biti znacajno! ****

Za volontere firme upravo angazuju ljude za poslove gde mozga ne treba mnogo pa ih lako menjaju jer svako nov se uhoda za 3 dana i rmbaci kao crnac...

Volontirao bih i ja u google-u za DZ jer cu mozda da naucim nesto ali ne bih u magacinu da pakujem kutije od jutra do sutra!

Neka neka... polako vise nece imati od kog naroda da se krade toliko a onda cemo videti kako ce biti onim sitnim ribama iz drzavnog aparata kad pocnu da dobijaju otkaze da bi krupni imali sta da kradu...

Micko

pre 13 godina

Gosn. Ljajicu, idi ti pa 6 meseci volontiraj u magacinu i nosi dzakove! To iskustvo ce ti biti znacajno! ****

Za volontere firme upravo angazuju ljude za poslove gde mozga ne treba mnogo pa ih lako menjaju jer svako nov se uhoda za 3 dana i rmbaci kao crnac...

Volontirao bih i ja u google-u za DZ jer cu mozda da naucim nesto ali ne bih u magacinu da pakujem kutije od jutra do sutra!

Neka neka... polako vise nece imati od kog naroda da se krade toliko a onda cemo videti kako ce biti onim sitnim ribama iz drzavnog aparata kad pocnu da dobijaju otkaze da bi krupni imali sta da kradu...

zzzzz

pre 13 godina

"U perspektivi ćemo se suočiti sa situacijom da će samo najbolji moći da se zaposle.", kaze ministar rada. Ako ste slucajno preskocili ovu recenicu u tekstu, rekoh da ponovim. Razmislite dobro, to je mozda najstrasnija prognoza koju sam cuo u poslednje vreme.

hm......

pre 13 godina

Sve je tačno. Velike kompanije su najaktivnije u maju, junu kada počinju godišnji odmori i kada po prirodi stvari imaju manje ljudi na poslu. Tada angažuju volontere kojima uliju lažnu nadu a iz njih iscede sve, da bi ih početkom septembra rasterali. Pratite oglase, uvek jedni te isti. vremenom shvatis da se na te oglase ne treba ni javljati. Sama cinjenica da neka kompanija na svakih tri do sest meseci trazi novog radnika na isto radno mesto dovoljno ti govori.

Dejan

pre 13 godina

Nazalost, ovo postaje praksa! Sto je najgore, velike i strane firme u zadnje vreme zaposljavaju mlade ljude sa zavrsenim fakultetom na neodredjeno vreme, a pri tom daju minimalnu platu (do 25000 dinara)! A posle se hvalimo kako veliki dolaze kod nas i otvaraju. Normalno, kada je kod nas najjeftinija radna snaga u Evropi!

гром

pre 13 godina

Љајићу! лако је делити савете са грбаче ојађеног народа; ал'ако: овце су за шишање, магарци за јахање...
Због оваквих ставова и понашање наших ''политичара'' ми и нестајемо, јербо није да је ова данашња младеж тупава, глупава...

Predrag

pre 13 godina

Kod nas je sve nakaradno. Posto sam i ja nezaposlen, imam 50g. predlagao sam da volontiramo u opstinama, javnim preduzecima, da omogucimo neradnicima da se dodatno odmore ali nisam naisao na razumevanja, plase se da mi pocnemo mnogo bolje da radimo od njih a onda bi vladajuca klika imala problem jer se tamo naguralo sve i svasta cak i fiktivnih koji i ne rade ali su im redovna primanja. Zato nam je gas, struja, komunalije i ostali troskovi u nebesima a ne bi trebalo, treba platiti i to dobro vucibatine.

frogs and grandmothers

pre 13 godina

Ovo sto se opisuje u clanku kao volontiranje uopste nije volontiranje u smislu zakona iz 2010:

>>>Volontiranjem, u smislu ovog zakona, ne smatra se:
1) vreme provedeno na stručnom osposobljavanju i usavršavanju ili na praktičnom radu bez zasnivanja radnog odnosa, u skladu sa zakonom;>4. Načelo zabrane zloupotrebe volontiranja
Član 8
Zabranjeno je organizovanje volontiranja u cilju sticanja dobiti.
Zabranjeno je volontiranje kojim se zamenjuje rad koji obavljaju lica u skladu sa propisima o radu.>Novčanom kaznom od 100.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj organizator volontiranja sa svojstvom pravnog lica:
2) ako organizuje volontiranje u cilju sticanja dobiti ili volontiranjem zamenjuje rad (član 8);
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana odgovorno lice u pravnom licu i odgovorno lice u državnom organu, organu teritorijalne autonomije i jedinice lokalne samouprave.

bleep

pre 13 godina

Na Univerzitetu rade slične stvari, uzimaju doktorande da rade puno radno vreme kako ne bi morali da plate školarinu. Niko ne pominje da je ta ista školarina niža od dve asistentske plate. Šta se desilo sa deset mesečnih plata onda? Kome to ide u džep? Naravno da posle određenog vremena većina mladih saradnika digne ruke i nađe pravi posao, a Fakultet uzme nove. I tako u nedogled. Možda je zgodno napomenuti da na toj istoj instituciji ima uredno zaposlenih i plaćenih saradnika sa lošijim kvalifikacijama od ovih volontera. O kvalitetu nastave koji se na ovaj način potiže, neću ni da govorim.

Realista

pre 13 godina

Ne znam koliko covek treba da bude nenormalan, mazohista i priglup da bi kao nezaposlena individua (bez resene egzistencije) negde volontirao! Za mene je oglas: "potrebni volonteri" automatski znak za prevaru. Ako nekom treba radnik, on napise: "potreban radnik, probni period x dana itd." i taj probni rad se placa! Jedno od prvih pitanja koje kandidat za zaposlenje treba da postavi u firmi jeste: "kakvi su uslovi rada, kolika je pocetna plata?" ako vam tu odgovore sa: "jos niste ni poceli da radite a pitate za platu..." slobodno nastavite da trazite posao negde drugde...ja sam privatnik i vlasnik firme ali ne podnosim da se ljudi iskoristavaju kao sto ne podnosim da neko dozvoli da ga drugi iskoristava...

djordje

pre 13 godina

Kao papige smo,'slaba kontrola drzave'.Pa ne rade vanzemaljci,politicari itd. u nadleznim organima vec MI,nasi najblizi,komsije i umesto da kritikujete politicare pitajte majku,oca zasto je takva 'neodgovorna svinja' i dokle misli da je radno mesto prostor za manikir,ispijanje kafa i ogovaranje...Razmislite o ovome.

istina

pre 13 godina

Ja sam trenutno volonter u drzavnom sektoru, ne zato sto bas nemam bolja posla nego zato sto imam obavezu da odradim ripravnicki staz od 12meseci da bi stekao pravo na drzavni ispit, pa bi jako voleo da svi politicari i ministri koji su ovo izmislili isto prvih 12meseci svojih mandata volontiraju, pa onda neka nam slobodno saopste kako je to dobro,lepo i potrebno.....

neko iz mase

pre 13 godina

to ima kod nas i nigde vise na belome svetu pa cak i one radnike u zemljama treceg sveta plate koliko toliko,zasto drzava ne reaguje,jedino ako nismo zemlja cetvrtog sveta...sve vise razmisljam da uzmem italijanski pasos na koji imam prava i da odem iz ove zemlje za uvek

ja

pre 13 godina

To rade mnoge firme ovde pa i gomila stranih,lako ih je uociti ako dugo trazite posao jer skoro uvek imaju neki oglas za posao i vrte iste na nekoliko meseci.

Bakke

pre 13 godina

Strašno, a još gore je što su to sada počele da rade i državne ustanove i preduzeća koja doduše daju 14 hiljada, ali ne i stalan posao, jer za to ipak treba veza.. sta onda očekivati od privatnika!

sale

pre 13 godina

i sad ce srbi da kazu "eto vam kapitalizma i demokratije, sami ste trazili"...
medjutim... ovo dragi srbi nije kapitalizam i demokratija... ovo je drustvo koje ste vi napravili...

u kapitalizmu postoje tacno definisana pravila poslovanja, a ko ta pravila ne postuje, oseti na svojoj kozi svu moc demokratije i zaglavi dugu dugu robiju...

ovo sto se desava kod nas su tipicna srpska posla (da komsiji crkne krava, da ukradem koliko mogu, da zajebem koga god mogu da bi meni bilo bolje)...

Dragan

pre 13 godina

Nikad nisam volontirao jer se protivi mom osecaju casti da radim za dzabe. Moj rad nesto vredi. Kad bi svi tako rezonovali, niko ne bi volontirao, i onda ovaj problem ne bi postojao. A kad ima ko da radi za dzabe, zasto bi poslodavci bacali pare?

Aca

pre 13 godina

@Dejan: Totalno si pravu, radio sam u velikoj stranoj firmi, za 500 evra sam radio od jutra do mraka, bez ikakvog slobodog vremena. Odoh jednom u Austriju na neki njihov seminar. Za istu poziciju plata je 2.500 eura s'tim sto su se izleteli, ne znajuci odakle sam, i rekli kako sav posao salju u Srbiju i Hrvatsku da im se odradi tamo a oni samo stave potpise. Lezilebovica ima svuda. "Vrhunski" menadzeri-znanje uvaliti drugom svoj posao. :))

@bleep: Pa i poenta je da ima sto vise ovaca koji ce da placaju skolarinu.

Sve u svemu, zakon postoji, samo ga treba primeniti. Samo...

Realan

pre 13 godina

@Micko

Stvarno ne razumem logiku gde je normalno da inzenjeri posle min. 5 godina fakultetskog obrazovanja volontiraju jos recimo godinu dana kako bi nesto naucili, a nenormalno da neko sa srednjom skolom volontira mesec ili dva.

Da li je neko od vas stavio na papir koliki su troskovi studiranja, koliko je prosecan inzenjer u gubitku sto se tih 5 godina njegovog rada(ucenja) ne placa ni dinar? I jos pored toga treba da volontira kako bi naucio i nesto prakticno? Pa kolika treba plata posle da mu bude da bi nadoknadio sve propustene godine? Kolika plata da bi dosao u ravan sa srednjoskolcima?

Moja drugarica je volontirala godinu dana u hitnoj pomoci iako je utrosila godine i godine da zavrsi medicinu. Nije dobila ni dinar. A gospoda sa B92 i iz ostalih medija bi mogla prvo da se informise o pravom stanju u Beogradu i Srbiji, pa da onda pisu clanke. Ogromna vecina visokoskolaca je spremna da volontira ne bi li stekli neko iskustvo u radu, koje ce im pomoci da dodju do kakvog takvog posla. Mnogi od njih ne mogu da nadju ni da volontiraju.

Svaki dan oglasi za volontiranje inzenjera i niko ne reaguje, a onda jedan oglas za magacionera i cela zemlja skace. Samo da napomenem da je firma koja je dala cuveni oglas nesto pre toga dala oglas i zaposlila 10-ak izinjera - volontera, ciji je posao terenski! Nikom nije palo na pamet da podigne glas oko toga.

Realista

pre 13 godina

Gosp. Ljajicu, mozda bi Vi ili Vasa deca mogli dati primer volontiranja, recimo mogli biste ministrovati bez nadoknade cisto da bi ste stekli nesto radnog iskustva pa da kad Vas zaposle za stalno ne izjavljujete ovakve gluposti...

Американац

pre 13 godina

ово о чему се ради у овом чланку није волонтирање. прочитајте закон о волонтирању из 2010. ово је пракса, стажирање. волонтирање је друштвено-користан рад.

NemanjaBB

pre 13 godina

TO JE JEDINO sto je vlast donela sto se tice zaposljavanja i to lose naravno!
Zamislite koji je to bezobrazluk, pa samo da te vucaraju levo desno, tako bi i politicari trebalii da rade, na probu sine pa da vidimo sluzis li ili mlatis praznu slamu!! Da mi je znati ko je doneo ovu uredbu ili kako se vec zove?!

Weber 'S

pre 13 godina

Jel znate deco sad zbog cega su Slovenija, Hrvatska, Crna Gora , Makedonija ,Kosovo i BiH proglasile odcepljenje od Srbije?!
Deco cepajte i vi!
Ja sam se odcepio i ne kajem se!
Deco cepajte!

Ariel

pre 13 godina

Ljajicu ajde ti idi volontiraj u magacinu pa da vidimo kako ce da ti bude!

Da drzava nije dovedena u ovakvo ekonomsko i socijano stanje mesta za ovakve price ne bi ni bilo. Nego ste srozali obrazovanje na najnizi moguci nivo, ekonomski opustosili drzavu pa sad mlatite tu svi do jednog.

Slazem se da je za mlade odredjena doza volontiranja dobra ali ovde bre svi volontiraju imali 15 ili 35. Ako mene neko pita i oni mucenici sto ne primaju platu po 6 meseci VOLONTIRAJUUUUUU! Ja kad ne primim platu dva meseca volontiram, nista drugo do to!

Dexterijus

pre 13 godina

Ja sam 2003 dogovorio da mesec dana radim za dz, kao proba,(volontiranje - kako vam je draze),i posle da me zaposle. Ako neuspem,ili im nebudem trebao onda lepo da me plate, tada oko 130 e. (Dobio sam posao)
Tako da bi sada mozda drzava trebala da donese zakon,kako se ljudi nebi iskoriscavali za "dz"....
Radite do 3 meseca za "dz",i posle toga stalan posao,ako ne ,
onda sve lepo da se plati!!!!

radnik

pre 13 godina

sama REC ti kaze,ko ti je kriv kad si VOLUSINA,VOLINA.da si tele,nebi te vukli za nos ni mesec dana,ovako,imas viska vremena,i voljan si da poklanjas sebe,i nema potrebe da se bunis.gazda je mozda i video kvalitete-skolsku diplomu,al mu je draze da ima ko voli da radi za DZ.

Razuman

pre 13 godina

Da se razumemo.Sistem je napravljen da izgleda da se nesto radi i da je pozitivno, a sustina je da je to samo jezicko -stilska vezba ove vlasti.Kapitalisti naravno da nemaju nameru da bilo koga zaposle,a pogotovu ne posle volontiranja.Jos ako dobijaju neke beneficije-tek onda nece.Uzece neke "svoje", preko veze.A mi cutimo i posmatramo tako nesto. E, pa dokle bude tako-tako nam i treba.

Mrmot

pre 13 godina

Vlontiranje moze samo ako neko pristane za dzi humanitarno da radi i to za drustvene organizacije ovako u fimrama nikako! U firmama moze samo pod ugovorom o radu i nikako vise pa na jedan dan jedan. Inace takvo volontiranje bih ukinuo kao i omladinske zadruge, studentske zadruge i naravno pripravnicki staz jer postoji probni rad do 6 meseci i u tom periodu covek moze sve da nauci i da polaze sve strucne ispite sem u mozda pojedinim i specificnim zanimaljima. To drzava i rukovodstvo drzave treba da resi. Inace sve te varijante su tlacenje mladih ljudi! Nije ni cudo sto mladi beze iz zemlje! I ja cu pobeci uskoro! I necu se okrenuti ni za trenutak!

I.

pre 13 godina

@neko iz mase: Nazalost, nije samo kod nas. U UK, npr. velike medjunarodne kompanije isto tako eksploatisu diplomce, iako po zakonu moraju da im plate nadoknadu u iznosu minimalne zarade, dok pravo na belplatan rad imaju samo neprofitne organizacije. To s druge strane maksimalno koriste EU, UN, UNESCO, koji objavljuju konkurse gde velikodusno nude da plate nekih 150 evra mesecno kao "doprinos", a vi vidite koliko vam ta suma znaci u Briselu, Njujorku ili Parizu. Cak se moze naici i na oglase gde firme traze da praktikant plati njima, jer po njima, dobija iskustvo i obuku, kao i bitnu stavku u cv-ju. Na kraju volontiraju samo oni ciji roditelji mogu to da finansiraju (i to traje uglavnom po godinu dana, redje 6 meseci), i izadje vam na isto kao kod nas. Eksploatisu koliko mogu svuda.

vladimir

pre 13 godina

Ma da... Sahmovi su samo jedna velika obmana... Kao posaljes cv pa ako im budes trebao bla bla bla. To je sve dogovor politicara sa jakim kompanijama i namecanje uslov da moraju ucestvovati na sajmovima zaposljavanja. Za volontranje ne treba ni pricati, ljudi ti ne daju ni za markicu... Strasno je ovo za nas mlade bez posla. To je sve namesteno kada se radila reorganizacija biroa u nac.sluzbu zaposljavanja. Tada su uveli da ljudi mogu dobiti `odkaz` iako su nezaposleni, vase je samo da se ne javite na 3. meseca....

eee bijedo!

pre 13 godina

pa sta ste mislili?! Ovo je Srbija, nema ovdje demokratije!

Nigdje u svijetu volontiranje ne podrazmujeva besplatan rad bez nekih beneficija...

Nikola

pre 13 godina

Nista cudno, kod mene u firmi gde radim(strana firma), studente menjaju kao na traci. Rade po 3 meseca pa onda sledeci. Vise im se isplati da daju otkaz nekom ko trazi neko mizerno povecanje plate i zaposle studenta za neku sicu...i tako u krug, svaka tri meseca novi. I to se ne krije, HR u firmi gde radim otvoreno to prica. Tuzno je to...

ajde bre

pre 13 godina

Pa šta ako te "iscede"? Na koji drugi način ćeš da stekneš radno iskustvo i realne veštine koje su ti kasnije doživotno neotuđiv kapital??? Volontiranje je jedini način da posle teorijskog obrazovnja bar delimično naučiš kako to stvarno izgleda u praksi. Ko god volontira sigurno nije imao konkretnu bolju ponudu za posao, pa prema tome ne vidim koja mu je alternativa, da sedi kući? A tek priče kako je jadne mlade ljude lako iscediti su mi tragikomične. Prethodne generacije su rukama gradile pruge i tunele, današnje su svetski rekorderi u izdržljivosti u upražnjavanju noćnih izlazaka, to ih ne iscedi, ali ih zato rad od 8 sati dnevno iscedi??? Mora da je sve stručnjak do stručnjaka, ali ludi kapitalisti to ne vide ...

goran

pre 13 godina

Nazalost sve je vise i vise oglasa za volontiranje u svim firmama a najvise u onim kojima je potrebna fizicka radna snaga....mislim volontiranje u magacinu???....sta reci
Da je volontiranje vezano za struku koju je covek zavrsio nebi bilo nikakvog komentara ali ovako iskoristavati ljude je van svake pameti.
Svugde se simbolicno placa volontiranje cisto za hranu i prevoz za one koji su eventualno sa sela....ali nelezi vraze ovde ti obecaju pare...10000-200000 mesecno ali to nedobijes dok neistekne tih 6 meseci volontiranja a ti se snadji kako znas i umes....TO SE ZOVE BESPLATNA RADNA SNAGA:.........FUJ
Onda opet isti oglas ista firma....statistika u vestima EVO 50000 MLADICA I DEVOJAKA VOLONTIRA I TO JE USPEH DRZAVE.

Nesa Nis

pre 13 godina

Moze Ljajic da prica sta hoce ali volontiranje je 99% cisto izrabljivanje i kao sto rekoste u tekstu posle 6 meseci firma nadje drugog volontera a vas odbaci i tako imate armiju ljudi u ovoj zemlji koji rade za dzabe i pomazu ionako masno nafatirane tajkune. Ja sam skoro zavrsio faks i znam masu ljudi koja je volontirala i niko ali niko nije dobio posao vec su se smenjivale grupe volontera a radna mesta su dobijali stranacki puleni koji nisu volontiranjem pokazali svoje sposobnosti.

Pravda za robove

pre 13 godina

"Ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić kaže za „24 sata” da mladi ipak ne treba da misle da je baš svako volontiranje gubljenje vremena. "U perspektivi ćemo se suočiti sa situacijom da će samo najbolji moći da se zaposle."
A sta ce oni koji su malo losiji od onih najboljih? Oni mogu da umru od gladi? I to nam 'ladno saopstava ministar rada i socijalne politike. Naravno, znamo da posao ne dobijaju oni najbolji, nego oni sa partijskim, rodbinskim ili plemenskim vezama, tj. oni koji su na bilo koji nacin u milosti "Sluzbe".

Trta

pre 13 godina

Tako je, drugovi i braćo proleteri. Ne dajte da vas eksploatišu. Jedite maminu čorbu, žickajte od tate za pivo i čekajte da dođe nova narodna vlast da vam sagradi fabrike i obezbedi radna mesta da možete dostojanstveno da živite. Srbija se saginjati neće!

besna glista

pre 13 godina

Pa ako ste dovoljno naivni (da ne upotrebim neku tezu rec), onda i zasluzujete da vas tako tretiraju. Ko se na danasnje vreme prijavljuje da volontira za bilo sta? Pa bez para mi ne pada na pamet iz stolice da se pomreim. Ne zanima me. Bolje da sedim dzabe nego da radim dzabe. Nisam pao s kruske da verujem u price da cu na taj nacin steci "iskustvo" i da cu "ako se dovoljno potrudim" dobiti posao. Evo odma', kako da ne. Imam ja sasvim dovoljno iskustva za svoje godine, a bogami i obrazovanja. Dajte lepo konkretan posao koji se PLACA pa da lepo radimo k'o ljudi.

ja

pre 13 godina

Evo i mog iskustva: nas tri, najbolje drugarice, ja tehnolog, a njih dve ekonomista i lekar. Isprali su nam mozak kako treba da volontiramo i da nesto naucimo, pa tek onda da zahtevamo plate... Sve tri smo nasele, racunamo, ipak smo pocetnici, tek treba da ucimo itd. Sve bi to bilo lepo da smo u normalnoj zemlji, i kad bismo STVARNO nesto i naucile, i kad bi nas posle toga zaposlili. Mene prime da volontiram (i to jedva) u proizvodnji, gde sam pored tehnologa, bila i sekretarica, i pravnik i kafe kuvarica. Posle 6 meseci - pojavi se neki decko, dobio posao?! Odakle? Kazu sa biroa (haha). Naravno, dosao preko veze, i ja izvisim. Jos uvek sam nezaposlena. Moja drugarica, ekonomista, primljena je u jednu banku, preko prve sanse, sa jos dvojicom kolega. Ona je bar primala neki novac (bedan i ponizavajuci), crncila godinu dana (sad je cini mi se, ugovor na dve godine), a onda su i ona i kolege dobili nogu, a dosli su neki drugi ljudi, isto preko prve sanse?! Oni to vrte u krug, koriste beneficije i nikoga ne zaposle. Treca drugarica je lekar. Sama je rekla da je 'nemoguca misija' da nadje posao. Volontira u jednom domu zdravlja, i vec je ocajna. Uci nemacki, hoce da bezi odavde. Zaposljavaju se deca lekara, i to ISKLJUCIVO. Nas tri definitivno nismo razmazene, i ne zahtevamo plate od 1000 evra odmah, ali ovo sto se desava je obican BEZOBRAZLUK. Na kraju, nikoga i nije briga sto imamo 'iskustva', ljudi, manite se corava posla i trazite vezu! JEDINO tako moze... Ili ako bas imate srece (a takvih je 1%). Nas tri smo definitivno GLUPE, nemojte da nasedate na price o sticanju 'iskustva', jer to nikoga ne zanima, kao treab da se 'pokazes'. Pred kim bre da se pokazem, kad mi dovedu coveka preko veze?! Pozdrav!

Macak

pre 13 godina

Svo to "volontiranje" mi lici na one Omladinske Radne Akcije (ORA) '70-tih i '80-tih. Radilo se MNOGO, a placalo NISTA.
(Dragoslav, 9. april 2012 10:55)
Dragoslave sine, raspitaj se malo, pitaj tatu sine, pitaj starije mangupe iz kraja pre nego se izletis sa pricom o necemu sto nisi doziveo...
Sigurno si mladji decko pa eto verujes da sve sto cujes o proslosti je istina...
Reci cu ti o mom iskustvu - kao srednjskolac 80-tih sam se uporno pokusavao prijaviti na neku od radnih akcija okolo jer sam cuo da je tamo prvorazredna zurka i najbolje zezanje- nikako nisam uspio jer je su sva mesta bila razgrabljena doslovce odmah nakon sto je bilo moguce poslati prijavu...
Pored dijela studenata i ucenika koji su tamo radili mjesec dana tokom raspusta dobrovoljno, drugu polovinu su cinili omladinci- mladi ljudi do 27 godina koji su vec imali zaposlenje i dobivali su mjesec dana slobodno od firmi tada preduzeca u kojima su radili. To su shvatali kao neki produzeni odmor- danju se radilo uvece pilo vino, svirale gitare i ljubile cure.. Poslije radne akcije vecina je furala na more jedno dve nedjelje pa se sve to cinilo kao dugi boravak daleko od kuce roditelja, guranja po zajednickim stanovima..nekako kao mjesec i po slobode i za starce i za omladinu. Danas sa 25 nemas ni posao a bogami ni para za more, jedino sto imas je stan koji su starci dobili tih 80-tih, gdje se guras znojis sa mamom i tatom kao i u stara vremena.
Sto se tice rada- on nije bio tako tezak kao sto zamisljas- nisu to bile 50-te- vecina posla je bila mehanizovana i te akcije nisu donosile dobit- ekonomski su plutale oko nule. Zbog toga su ih neki jos tada zeljeli ukinuti, kasnije se ista ekipa zdusno trudila da ukine cijelu drzavu sve sa opravdanjem da ce nam i ekonomski biti bolje.. radne akcije kao nisu bile ekonomski opravdane.. a eto volontiranje je opravdano ekonomski..kako da ne-robovanje je ekonomski perpetum mobile- ne ubacis nista a iscjedis sve-poslije samo ubacis novu zrtvu u zrvanj.
Usput- volontiranje kroz razne forme pocinje da caruje i u EU poslednjih desetak godina. Ugurali su to na mala vrata i prvo ga je iskoristila drzava da zaposli komunalne radnike bez plate i usput popravi na papiru statistiku nezaposlenosti, kasnije su tu mogucnost dali i privatnicima u ogranicenom obimu pa se robovi samo rotiraju okolo "sticuci iskustvo" (ha ha..vjeruj mi sam sam to probao) Nije to domaci izum- to i u EU rade obilato , pa su domaci samo prepisali..sta ces, moc globalizacije...

BokiPirot

pre 13 godina

Kad se neko zaposli u Tiga-obući od prvog dana mora da ispunjava normu.Međutim dešava se da po isteku ugovora čoveka otpuste pa ga posle nekoliko meseci ponovo zovu na posao ali pod uslovom da volontira na istom radnom mestu gde je ranije radio i to pod izgovorom da mora da se obuči za određeni rad.Ovde nema čak ni neke uvrnute logike osim bezobraznog i bahatog iskorišćavanja ljudi.

Volonter u EU

pre 13 godina

Ovo nije nista neobicno cak sta vise u EU i Americi se smatra da ti kompanija koja je na glasi cini uslugu sto ti je dozvolila da volontiras kod njih jer ce ti njihova referenca biti od velike koristi prilikom trazenja posla. Iz tog razloga velika vecina studenata po Evropi steze kais i volontira po 2-3 godine i promeni nekoliko kompanija "zvucnih imena" ne bi li naucili nesto i nasli posao.

Beograd republika

pre 13 godina

Ko bi bio lud da dobrog radnika-volontera otpusti a onda trazi novog. Vecina njih su losi i lenji i bez potencijala da nauce nesto. Zato ih niko nece. Realno u ovoj zemlji dobrog radnika hoce svako. Za njega se otimaju. I uvek nude vecu platu. Lose pa i za Dz nece niko.

sinisa

pre 13 godina

U EU je dobro volontiranje jer se vodi kao radno iskustvo, a i ne radis apsolutno za dzabe dobijes nesto. U srbiji se volontiranje vodi kao dobrotvorni rad a ne kao radno iskustvo, na kraju nasi zakoni su losi. Oni koji spominju eu treba da znaju da je pojam volontera u eu i u srbiji totalno razlicit.

Коста

pre 13 godina

Зачуђен сам са коментаром г. Љајића. Нико и не тврди да је свако волонтирање проблематично. Али да је волонтирање, на начин како је у Србији уређено законом, заправо чиста експлоатација, нажалост је чињеница којој је допринело и Министарство рада са својим предлогом Закона о раду као и све партије које чине садашњи режим а које су гласале у скупштини Србије за такву регулативу.

smešno je, ali je tako

pre 13 godina

"Veće šanse da dođu do posla imaju osobe koje imaju nižu spremu a.... bolju rakiju";)Kažem ja: Ispeci ćale jaču rakiju, treba će.Neće da se baci:)Surova realnost.

marko

pre 13 godina

volontiranje nije strasno ako se radi o strucnom osposobljavanju radi polaganja strucnog ispita kao sto sam ja polozio pravosudni ispit ali ako se radi o strucnom usavrsavanju radi sticanja posebnih znanja to je glupost, ljudi u srbiji jednu stvar treba da shvate ne moze se doci do para bez diplome i radnog iskustva, ja sam do sada promenio 4 firme a nadam se da cu i ovu cetvrtu i ne biram mesto rada samo da bi radio, ali neki u srbiji bi hteli da nemaju skolu da budu mnogo placeni i da im je firma u dvoristu kuce!

Budimir

pre 13 godina

Svo to "volontiranje" mi lici na one Omladinske Radne Akcije (ORA) '70-tih i '80-tih. Radilo se MNOGO, a placalo NISTA.
(Dragoslav, 9. april 2012 10:55)

To ne može da se poredi! Ako radiš za javni interes, onda ćeš imati posredne koristi od toga, pa prema tome radiš za sebe. Ako je to brže nego čekati da se država smisli i organizuje finansiranje (a i kad to uradi, 10-80% će neko da ukrade kroz naduvane troškove, dok slabo plaćeni radnici će da se šetaju po gradilištima sa rukama u džepovima, nezainteresovani menadžeri i tako nemaju čime da ih ucene da rade), a dovodi do bržeg razvoja zemlje i stvaranja bolje infrastrukture za sve poslove, pa i neki koji će tebi dopasti, svakako se isplati. Mislim, možemo, kao sada, svi da demonstrativno prekrstimo ruke na grudima i čekamo da budemo plaćeni da sredimo ovaj svinjac, ali taj svinjac je naša zemlja u kojoj živimo i svi trpimo zbog toga. Jasno, uvek ima onih koje nije sramota da ne učestvuju iako će uživati plodove tog tuđeg napora i koji od svog parazitstva čak prave nekakvu vrlinu kojom se hvale, ali bilo kom normalnom čoveku je to manje važno od glavnog cilja - popraviti i poboljšati ono što nam svima treba.

Pogledajte samo koliko se PRIČA o autoputevima i drugim infrastrukturnim projektima, a nikad da POČNE da se RADI! Iako sam mator, svejedno me svrbe ruke da učinim nešto za svoju zemlju i svoju decu.

prevareni glasac

pre 13 godina

Mlade i neiskusne je lagano prevariti. Setite se ko su prvi promoteri volontiranja, setite se Univerzijade, i potpuno ce Vam biti jasno zasto je jedna drustvena aktivnost koja u osnovi treba da ima human karakter, iskoriscena za punjenje necijih dzepova!


Pa omladino, volonteri, imate uskoro izbore, zanate kako kazu, svako moze biti jedanput prevaren...

mail

pre 13 godina

Jedno je sigurno, u zadnjih 20 godina, mnoge zablude u vezi sebe i nase drzave smo shvatili. Naravno, ima jos onih, nebeski narod i sl. gluposti, ali sada je taj postotak sveden na kakvu takvu "normalnost".

Onanista

pre 13 godina

Ako nije u pitanju javna institucija, NVO, ili humanitarna organizacija, ili druga neprofitna organizacija, vec je u pitanju firma koja pravi profit, onda su ovce same krive.

Ponavljam - na stranu to sto je uvek i samo u pitanju cist lopovluk firme, ovce koje volontiraju za profitabilne su za podsmeh. A pravosudje za svaku osudu...

Ivan

pre 13 godina

Postoji ogromna razlika između volontiranja i stažiranja! Volontiranje je dobrovoljan, besplatan (bez finansijske nadoknade) rad u korist lokalne zajednice! Stažiranje je organizovana stručna praksa/usavršavanje za koju postoji posebne zakonske regulative i nema veze sa volontiranjem osim što može da bude takođe bez nadoknade. Mešanje volontiranja i stažiranja/stručne prakse je doprinelo nerazumevanju kao i zloupotrebi pojma volontiranje a i pokazalo da naša ministarstva i institucije nemaju pojma.

Darko

pre 13 godina

Pa to je država dozvolila i legalizovala. Većina banaka radi po tom modelu. Da je ovo oređen sistem država bi propisala minimum ljudi koje moraju da zaposle po završetku volontiranja. Nije moguće da nekom treba 100 ljudi da niko ne valja i da onda uzme 100 novih na volontiranje. Ovako samo koriste ono što im nesposobna vlada omogućuje.

lekar - voloner

pre 13 godina

VOLONTIRANJE je posao koji se obavlja kao dobrovoljni humanitarni rad ili rad u nekoj oblasti od društvenog značaja, a koji NIJE RAD u svojoj STRUCI.

Rad u okviru svog zanimanja koji nije plaćen se zakonski definiše kao ROBOVSKI RAD.

STAŽIRANJE ne treba mešati sa volontiranjem jer je to na neki način produžetak školovanja i uslov za polaganje stručnog ( državnog )ispita.

Ovo vam piše lekar - volonter koji je dobrovoljno sebe stavio u takav položaj jer drugog izbora nema. Pri tome radi bez dinara, bez naknade za gradski prevoz, bez zdravstvenog osiguranja, sa vlastitom uniformom koju pere kod kuće, . . .

RoboCop

pre 13 godina

Privredna društva, koja obavljaju delatnost u cilju sticanja profita, mogu da organizuju volontiranje pod odredjenim uslovima isključivo u,kolokvijalno rečeno - dobrotvorne svrhe. Nikako ne bi smeli volontiranjem da zamenjuju rad zaposlenih u tom preduzeću, i za to su propisane kazne. A zašto se to toleriše, i zašto ministarstvo i nadležne inspekcijske službe ne rade svoj posao, to je pitanje za vlast...

Super Baja

pre 13 godina

"A sta ce oni koji su malo losiji od onih najboljih? Oni mogu da umru od gladi? I to nam 'ladno saopstava ministar rada i socijalne politike..."
(Pravda za robove, 9. april 2012 11:44)

E pa ti vodi računa za koga ćeš da glasaš! Po meni potrebno je da na vlasti budu takvi političari koji su u stanju da organizuju takav političko-ekonomski sistem koji je održiv i od koga svi(!) imaju benefit a ne samo "najbolji"!

xeno

pre 13 godina

radne akcije nemaju nishta sa ovim nashim volontiranjem ...
znachka sa radne akcije se nosila sa ponosom, a to sto neko vec napisa bila razgrabljeno .. ono samo tako :)...
pa i dan danas imash ljude koji kazu .. e ovaj put sam ja sa mojim brigadirima izgradio ...a srce IM OVOLIKO OD PONOSA ... :)... dal imaju neshto materijalno ne ... imaju verovatno ponekog prijatelja do groba, neku ljubav, uspomene, deca iz grada prve oziljke na rukama od kupanja i slichno ...

ajde bre

pre 13 godina

Pa šta ako te "iscede"? Na koji drugi način ćeš da stekneš radno iskustvo i realne veštine koje su ti kasnije doživotno neotuđiv kapital??? Volontiranje je jedini način da posle teorijskog obrazovnja bar delimično naučiš kako to stvarno izgleda u praksi. Ko god volontira sigurno nije imao konkretnu bolju ponudu za posao, pa prema tome ne vidim koja mu je alternativa, da sedi kući? A tek priče kako je jadne mlade ljude lako iscediti su mi tragikomične. Prethodne generacije su rukama gradile pruge i tunele, današnje su svetski rekorderi u izdržljivosti u upražnjavanju noćnih izlazaka, to ih ne iscedi, ali ih zato rad od 8 sati dnevno iscedi??? Mora da je sve stručnjak do stručnjaka, ali ludi kapitalisti to ne vide ...

Beograd republika

pre 13 godina

Ko bi bio lud da dobrog radnika-volontera otpusti a onda trazi novog. Vecina njih su losi i lenji i bez potencijala da nauce nesto. Zato ih niko nece. Realno u ovoj zemlji dobrog radnika hoce svako. Za njega se otimaju. I uvek nude vecu platu. Lose pa i za Dz nece niko.

Volonter u EU

pre 13 godina

Ovo nije nista neobicno cak sta vise u EU i Americi se smatra da ti kompanija koja je na glasi cini uslugu sto ti je dozvolila da volontiras kod njih jer ce ti njihova referenca biti od velike koristi prilikom trazenja posla. Iz tog razloga velika vecina studenata po Evropi steze kais i volontira po 2-3 godine i promeni nekoliko kompanija "zvucnih imena" ne bi li naucili nesto i nasli posao.

Trta

pre 13 godina

Tako je, drugovi i braćo proleteri. Ne dajte da vas eksploatišu. Jedite maminu čorbu, žickajte od tate za pivo i čekajte da dođe nova narodna vlast da vam sagradi fabrike i obezbedi radna mesta da možete dostojanstveno da živite. Srbija se saginjati neće!

Weber 'S

pre 13 godina

Jel znate deco sad zbog cega su Slovenija, Hrvatska, Crna Gora , Makedonija ,Kosovo i BiH proglasile odcepljenje od Srbije?!
Deco cepajte i vi!
Ja sam se odcepio i ne kajem se!
Deco cepajte!

djordje

pre 13 godina

Kao papige smo,'slaba kontrola drzave'.Pa ne rade vanzemaljci,politicari itd. u nadleznim organima vec MI,nasi najblizi,komsije i umesto da kritikujete politicare pitajte majku,oca zasto je takva 'neodgovorna svinja' i dokle misli da je radno mesto prostor za manikir,ispijanje kafa i ogovaranje...Razmislite o ovome.

Dragan

pre 13 godina

Nikad nisam volontirao jer se protivi mom osecaju casti da radim za dzabe. Moj rad nesto vredi. Kad bi svi tako rezonovali, niko ne bi volontirao, i onda ovaj problem ne bi postojao. A kad ima ko da radi za dzabe, zasto bi poslodavci bacali pare?

neko iz mase

pre 13 godina

to ima kod nas i nigde vise na belome svetu pa cak i one radnike u zemljama treceg sveta plate koliko toliko,zasto drzava ne reaguje,jedino ako nismo zemlja cetvrtog sveta...sve vise razmisljam da uzmem italijanski pasos na koji imam prava i da odem iz ove zemlje za uvek

bleep

pre 13 godina

Na Univerzitetu rade slične stvari, uzimaju doktorande da rade puno radno vreme kako ne bi morali da plate školarinu. Niko ne pominje da je ta ista školarina niža od dve asistentske plate. Šta se desilo sa deset mesečnih plata onda? Kome to ide u džep? Naravno da posle određenog vremena većina mladih saradnika digne ruke i nađe pravi posao, a Fakultet uzme nove. I tako u nedogled. Možda je zgodno napomenuti da na toj istoj instituciji ima uredno zaposlenih i plaćenih saradnika sa lošijim kvalifikacijama od ovih volontera. O kvalitetu nastave koji se na ovaj način potiže, neću ni da govorim.

sale

pre 13 godina

i sad ce srbi da kazu "eto vam kapitalizma i demokratije, sami ste trazili"...
medjutim... ovo dragi srbi nije kapitalizam i demokratija... ovo je drustvo koje ste vi napravili...

u kapitalizmu postoje tacno definisana pravila poslovanja, a ko ta pravila ne postuje, oseti na svojoj kozi svu moc demokratije i zaglavi dugu dugu robiju...

ovo sto se desava kod nas su tipicna srpska posla (da komsiji crkne krava, da ukradem koliko mogu, da zajebem koga god mogu da bi meni bilo bolje)...

besna glista

pre 13 godina

Pa ako ste dovoljno naivni (da ne upotrebim neku tezu rec), onda i zasluzujete da vas tako tretiraju. Ko se na danasnje vreme prijavljuje da volontira za bilo sta? Pa bez para mi ne pada na pamet iz stolice da se pomreim. Ne zanima me. Bolje da sedim dzabe nego da radim dzabe. Nisam pao s kruske da verujem u price da cu na taj nacin steci "iskustvo" i da cu "ako se dovoljno potrudim" dobiti posao. Evo odma', kako da ne. Imam ja sasvim dovoljno iskustva za svoje godine, a bogami i obrazovanja. Dajte lepo konkretan posao koji se PLACA pa da lepo radimo k'o ljudi.

Dejan

pre 13 godina

Nazalost, ovo postaje praksa! Sto je najgore, velike i strane firme u zadnje vreme zaposljavaju mlade ljude sa zavrsenim fakultetom na neodredjeno vreme, a pri tom daju minimalnu platu (do 25000 dinara)! A posle se hvalimo kako veliki dolaze kod nas i otvaraju. Normalno, kada je kod nas najjeftinija radna snaga u Evropi!

Realan

pre 13 godina

@Micko

Stvarno ne razumem logiku gde je normalno da inzenjeri posle min. 5 godina fakultetskog obrazovanja volontiraju jos recimo godinu dana kako bi nesto naucili, a nenormalno da neko sa srednjom skolom volontira mesec ili dva.

Da li je neko od vas stavio na papir koliki su troskovi studiranja, koliko je prosecan inzenjer u gubitku sto se tih 5 godina njegovog rada(ucenja) ne placa ni dinar? I jos pored toga treba da volontira kako bi naucio i nesto prakticno? Pa kolika treba plata posle da mu bude da bi nadoknadio sve propustene godine? Kolika plata da bi dosao u ravan sa srednjoskolcima?

Moja drugarica je volontirala godinu dana u hitnoj pomoci iako je utrosila godine i godine da zavrsi medicinu. Nije dobila ni dinar. A gospoda sa B92 i iz ostalih medija bi mogla prvo da se informise o pravom stanju u Beogradu i Srbiji, pa da onda pisu clanke. Ogromna vecina visokoskolaca je spremna da volontira ne bi li stekli neko iskustvo u radu, koje ce im pomoci da dodju do kakvog takvog posla. Mnogi od njih ne mogu da nadju ni da volontiraju.

Svaki dan oglasi za volontiranje inzenjera i niko ne reaguje, a onda jedan oglas za magacionera i cela zemlja skace. Samo da napomenem da je firma koja je dala cuveni oglas nesto pre toga dala oglas i zaposlila 10-ak izinjera - volontera, ciji je posao terenski! Nikom nije palo na pamet da podigne glas oko toga.

vladimir

pre 13 godina

Ma da... Sahmovi su samo jedna velika obmana... Kao posaljes cv pa ako im budes trebao bla bla bla. To je sve dogovor politicara sa jakim kompanijama i namecanje uslov da moraju ucestvovati na sajmovima zaposljavanja. Za volontranje ne treba ni pricati, ljudi ti ne daju ni za markicu... Strasno je ovo za nas mlade bez posla. To je sve namesteno kada se radila reorganizacija biroa u nac.sluzbu zaposljavanja. Tada su uveli da ljudi mogu dobiti `odkaz` iako su nezaposleni, vase je samo da se ne javite na 3. meseca....

Realista

pre 13 godina

Ne znam koliko covek treba da bude nenormalan, mazohista i priglup da bi kao nezaposlena individua (bez resene egzistencije) negde volontirao! Za mene je oglas: "potrebni volonteri" automatski znak za prevaru. Ako nekom treba radnik, on napise: "potreban radnik, probni period x dana itd." i taj probni rad se placa! Jedno od prvih pitanja koje kandidat za zaposlenje treba da postavi u firmi jeste: "kakvi su uslovi rada, kolika je pocetna plata?" ako vam tu odgovore sa: "jos niste ni poceli da radite a pitate za platu..." slobodno nastavite da trazite posao negde drugde...ja sam privatnik i vlasnik firme ali ne podnosim da se ljudi iskoristavaju kao sto ne podnosim da neko dozvoli da ga drugi iskoristava...

NemanjaBB

pre 13 godina

TO JE JEDINO sto je vlast donela sto se tice zaposljavanja i to lose naravno!
Zamislite koji je to bezobrazluk, pa samo da te vucaraju levo desno, tako bi i politicari trebalii da rade, na probu sine pa da vidimo sluzis li ili mlatis praznu slamu!! Da mi je znati ko je doneo ovu uredbu ili kako se vec zove?!

radnik

pre 13 godina

sama REC ti kaze,ko ti je kriv kad si VOLUSINA,VOLINA.da si tele,nebi te vukli za nos ni mesec dana,ovako,imas viska vremena,i voljan si da poklanjas sebe,i nema potrebe da se bunis.gazda je mozda i video kvalitete-skolsku diplomu,al mu je draze da ima ko voli da radi za DZ.

Американац

pre 13 godina

ово о чему се ради у овом чланку није волонтирање. прочитајте закон о волонтирању из 2010. ово је пракса, стажирање. волонтирање је друштвено-користан рад.

Realista

pre 13 godina

Gosp. Ljajicu, mozda bi Vi ili Vasa deca mogli dati primer volontiranja, recimo mogli biste ministrovati bez nadoknade cisto da bi ste stekli nesto radnog iskustva pa da kad Vas zaposle za stalno ne izjavljujete ovakve gluposti...

Micko

pre 13 godina

Gosn. Ljajicu, idi ti pa 6 meseci volontiraj u magacinu i nosi dzakove! To iskustvo ce ti biti znacajno! ****

Za volontere firme upravo angazuju ljude za poslove gde mozga ne treba mnogo pa ih lako menjaju jer svako nov se uhoda za 3 dana i rmbaci kao crnac...

Volontirao bih i ja u google-u za DZ jer cu mozda da naucim nesto ali ne bih u magacinu da pakujem kutije od jutra do sutra!

Neka neka... polako vise nece imati od kog naroda da se krade toliko a onda cemo videti kako ce biti onim sitnim ribama iz drzavnog aparata kad pocnu da dobijaju otkaze da bi krupni imali sta da kradu...

гром

pre 13 godina

Љајићу! лако је делити савете са грбаче ојађеног народа; ал'ако: овце су за шишање, магарци за јахање...
Због оваквих ставова и понашање наших ''политичара'' ми и нестајемо, јербо није да је ова данашња младеж тупава, глупава...

I.

pre 13 godina

@neko iz mase: Nazalost, nije samo kod nas. U UK, npr. velike medjunarodne kompanije isto tako eksploatisu diplomce, iako po zakonu moraju da im plate nadoknadu u iznosu minimalne zarade, dok pravo na belplatan rad imaju samo neprofitne organizacije. To s druge strane maksimalno koriste EU, UN, UNESCO, koji objavljuju konkurse gde velikodusno nude da plate nekih 150 evra mesecno kao "doprinos", a vi vidite koliko vam ta suma znaci u Briselu, Njujorku ili Parizu. Cak se moze naici i na oglase gde firme traze da praktikant plati njima, jer po njima, dobija iskustvo i obuku, kao i bitnu stavku u cv-ju. Na kraju volontiraju samo oni ciji roditelji mogu to da finansiraju (i to traje uglavnom po godinu dana, redje 6 meseci), i izadje vam na isto kao kod nas. Eksploatisu koliko mogu svuda.

Razuman

pre 13 godina

Da se razumemo.Sistem je napravljen da izgleda da se nesto radi i da je pozitivno, a sustina je da je to samo jezicko -stilska vezba ove vlasti.Kapitalisti naravno da nemaju nameru da bilo koga zaposle,a pogotovu ne posle volontiranja.Jos ako dobijaju neke beneficije-tek onda nece.Uzece neke "svoje", preko veze.A mi cutimo i posmatramo tako nesto. E, pa dokle bude tako-tako nam i treba.

Mrmot

pre 13 godina

Vlontiranje moze samo ako neko pristane za dzi humanitarno da radi i to za drustvene organizacije ovako u fimrama nikako! U firmama moze samo pod ugovorom o radu i nikako vise pa na jedan dan jedan. Inace takvo volontiranje bih ukinuo kao i omladinske zadruge, studentske zadruge i naravno pripravnicki staz jer postoji probni rad do 6 meseci i u tom periodu covek moze sve da nauci i da polaze sve strucne ispite sem u mozda pojedinim i specificnim zanimaljima. To drzava i rukovodstvo drzave treba da resi. Inace sve te varijante su tlacenje mladih ljudi! Nije ni cudo sto mladi beze iz zemlje! I ja cu pobeci uskoro! I necu se okrenuti ni za trenutak!

Bakke

pre 13 godina

Strašno, a još gore je što su to sada počele da rade i državne ustanove i preduzeća koja doduše daju 14 hiljada, ali ne i stalan posao, jer za to ipak treba veza.. sta onda očekivati od privatnika!

zzzzz

pre 13 godina

"U perspektivi ćemo se suočiti sa situacijom da će samo najbolji moći da se zaposle.", kaze ministar rada. Ako ste slucajno preskocili ovu recenicu u tekstu, rekoh da ponovim. Razmislite dobro, to je mozda najstrasnija prognoza koju sam cuo u poslednje vreme.

ja

pre 13 godina

To rade mnoge firme ovde pa i gomila stranih,lako ih je uociti ako dugo trazite posao jer skoro uvek imaju neki oglas za posao i vrte iste na nekoliko meseci.

Ariel

pre 13 godina

Ljajicu ajde ti idi volontiraj u magacinu pa da vidimo kako ce da ti bude!

Da drzava nije dovedena u ovakvo ekonomsko i socijano stanje mesta za ovakve price ne bi ni bilo. Nego ste srozali obrazovanje na najnizi moguci nivo, ekonomski opustosili drzavu pa sad mlatite tu svi do jednog.

Slazem se da je za mlade odredjena doza volontiranja dobra ali ovde bre svi volontiraju imali 15 ili 35. Ako mene neko pita i oni mucenici sto ne primaju platu po 6 meseci VOLONTIRAJUUUUUU! Ja kad ne primim platu dva meseca volontiram, nista drugo do to!

Aca

pre 13 godina

@Dejan: Totalno si pravu, radio sam u velikoj stranoj firmi, za 500 evra sam radio od jutra do mraka, bez ikakvog slobodog vremena. Odoh jednom u Austriju na neki njihov seminar. Za istu poziciju plata je 2.500 eura s'tim sto su se izleteli, ne znajuci odakle sam, i rekli kako sav posao salju u Srbiju i Hrvatsku da im se odradi tamo a oni samo stave potpise. Lezilebovica ima svuda. "Vrhunski" menadzeri-znanje uvaliti drugom svoj posao. :))

@bleep: Pa i poenta je da ima sto vise ovaca koji ce da placaju skolarinu.

Sve u svemu, zakon postoji, samo ga treba primeniti. Samo...

istina

pre 13 godina

Ja sam trenutno volonter u drzavnom sektoru, ne zato sto bas nemam bolja posla nego zato sto imam obavezu da odradim ripravnicki staz od 12meseci da bi stekao pravo na drzavni ispit, pa bi jako voleo da svi politicari i ministri koji su ovo izmislili isto prvih 12meseci svojih mandata volontiraju, pa onda neka nam slobodno saopste kako je to dobro,lepo i potrebno.....

smešno je, ali je tako

pre 13 godina

"Veće šanse da dođu do posla imaju osobe koje imaju nižu spremu a.... bolju rakiju";)Kažem ja: Ispeci ćale jaču rakiju, treba će.Neće da se baci:)Surova realnost.

Nikola

pre 13 godina

Nista cudno, kod mene u firmi gde radim(strana firma), studente menjaju kao na traci. Rade po 3 meseca pa onda sledeci. Vise im se isplati da daju otkaz nekom ko trazi neko mizerno povecanje plate i zaposle studenta za neku sicu...i tako u krug, svaka tri meseca novi. I to se ne krije, HR u firmi gde radim otvoreno to prica. Tuzno je to...

eee bijedo!

pre 13 godina

pa sta ste mislili?! Ovo je Srbija, nema ovdje demokratije!

Nigdje u svijetu volontiranje ne podrazmujeva besplatan rad bez nekih beneficija...

Predrag

pre 13 godina

Kod nas je sve nakaradno. Posto sam i ja nezaposlen, imam 50g. predlagao sam da volontiramo u opstinama, javnim preduzecima, da omogucimo neradnicima da se dodatno odmore ali nisam naisao na razumevanja, plase se da mi pocnemo mnogo bolje da radimo od njih a onda bi vladajuca klika imala problem jer se tamo naguralo sve i svasta cak i fiktivnih koji i ne rade ali su im redovna primanja. Zato nam je gas, struja, komunalije i ostali troskovi u nebesima a ne bi trebalo, treba platiti i to dobro vucibatine.

Pravda za robove

pre 13 godina

"Ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić kaže za „24 sata” da mladi ipak ne treba da misle da je baš svako volontiranje gubljenje vremena. "U perspektivi ćemo se suočiti sa situacijom da će samo najbolji moći da se zaposle."
A sta ce oni koji su malo losiji od onih najboljih? Oni mogu da umru od gladi? I to nam 'ladno saopstava ministar rada i socijalne politike. Naravno, znamo da posao ne dobijaju oni najbolji, nego oni sa partijskim, rodbinskim ili plemenskim vezama, tj. oni koji su na bilo koji nacin u milosti "Sluzbe".

sinisa

pre 13 godina

U EU je dobro volontiranje jer se vodi kao radno iskustvo, a i ne radis apsolutno za dzabe dobijes nesto. U srbiji se volontiranje vodi kao dobrotvorni rad a ne kao radno iskustvo, na kraju nasi zakoni su losi. Oni koji spominju eu treba da znaju da je pojam volontera u eu i u srbiji totalno razlicit.

Nesa Nis

pre 13 godina

Moze Ljajic da prica sta hoce ali volontiranje je 99% cisto izrabljivanje i kao sto rekoste u tekstu posle 6 meseci firma nadje drugog volontera a vas odbaci i tako imate armiju ljudi u ovoj zemlji koji rade za dzabe i pomazu ionako masno nafatirane tajkune. Ja sam skoro zavrsio faks i znam masu ljudi koja je volontirala i niko ali niko nije dobio posao vec su se smenjivale grupe volontera a radna mesta su dobijali stranacki puleni koji nisu volontiranjem pokazali svoje sposobnosti.

marko

pre 13 godina

volontiranje nije strasno ako se radi o strucnom osposobljavanju radi polaganja strucnog ispita kao sto sam ja polozio pravosudni ispit ali ako se radi o strucnom usavrsavanju radi sticanja posebnih znanja to je glupost, ljudi u srbiji jednu stvar treba da shvate ne moze se doci do para bez diplome i radnog iskustva, ja sam do sada promenio 4 firme a nadam se da cu i ovu cetvrtu i ne biram mesto rada samo da bi radio, ali neki u srbiji bi hteli da nemaju skolu da budu mnogo placeni i da im je firma u dvoristu kuce!

Dexterijus

pre 13 godina

Ja sam 2003 dogovorio da mesec dana radim za dz, kao proba,(volontiranje - kako vam je draze),i posle da me zaposle. Ako neuspem,ili im nebudem trebao onda lepo da me plate, tada oko 130 e. (Dobio sam posao)
Tako da bi sada mozda drzava trebala da donese zakon,kako se ljudi nebi iskoriscavali za "dz"....
Radite do 3 meseca za "dz",i posle toga stalan posao,ako ne ,
onda sve lepo da se plati!!!!

goran

pre 13 godina

Nazalost sve je vise i vise oglasa za volontiranje u svim firmama a najvise u onim kojima je potrebna fizicka radna snaga....mislim volontiranje u magacinu???....sta reci
Da je volontiranje vezano za struku koju je covek zavrsio nebi bilo nikakvog komentara ali ovako iskoristavati ljude je van svake pameti.
Svugde se simbolicno placa volontiranje cisto za hranu i prevoz za one koji su eventualno sa sela....ali nelezi vraze ovde ti obecaju pare...10000-200000 mesecno ali to nedobijes dok neistekne tih 6 meseci volontiranja a ti se snadji kako znas i umes....TO SE ZOVE BESPLATNA RADNA SNAGA:.........FUJ
Onda opet isti oglas ista firma....statistika u vestima EVO 50000 MLADICA I DEVOJAKA VOLONTIRA I TO JE USPEH DRZAVE.

prevareni glasac

pre 13 godina

Mlade i neiskusne je lagano prevariti. Setite se ko su prvi promoteri volontiranja, setite se Univerzijade, i potpuno ce Vam biti jasno zasto je jedna drustvena aktivnost koja u osnovi treba da ima human karakter, iskoriscena za punjenje necijih dzepova!


Pa omladino, volonteri, imate uskoro izbore, zanate kako kazu, svako moze biti jedanput prevaren...

Macak

pre 13 godina

Svo to "volontiranje" mi lici na one Omladinske Radne Akcije (ORA) '70-tih i '80-tih. Radilo se MNOGO, a placalo NISTA.
(Dragoslav, 9. april 2012 10:55)
Dragoslave sine, raspitaj se malo, pitaj tatu sine, pitaj starije mangupe iz kraja pre nego se izletis sa pricom o necemu sto nisi doziveo...
Sigurno si mladji decko pa eto verujes da sve sto cujes o proslosti je istina...
Reci cu ti o mom iskustvu - kao srednjskolac 80-tih sam se uporno pokusavao prijaviti na neku od radnih akcija okolo jer sam cuo da je tamo prvorazredna zurka i najbolje zezanje- nikako nisam uspio jer je su sva mesta bila razgrabljena doslovce odmah nakon sto je bilo moguce poslati prijavu...
Pored dijela studenata i ucenika koji su tamo radili mjesec dana tokom raspusta dobrovoljno, drugu polovinu su cinili omladinci- mladi ljudi do 27 godina koji su vec imali zaposlenje i dobivali su mjesec dana slobodno od firmi tada preduzeca u kojima su radili. To su shvatali kao neki produzeni odmor- danju se radilo uvece pilo vino, svirale gitare i ljubile cure.. Poslije radne akcije vecina je furala na more jedno dve nedjelje pa se sve to cinilo kao dugi boravak daleko od kuce roditelja, guranja po zajednickim stanovima..nekako kao mjesec i po slobode i za starce i za omladinu. Danas sa 25 nemas ni posao a bogami ni para za more, jedino sto imas je stan koji su starci dobili tih 80-tih, gdje se guras znojis sa mamom i tatom kao i u stara vremena.
Sto se tice rada- on nije bio tako tezak kao sto zamisljas- nisu to bile 50-te- vecina posla je bila mehanizovana i te akcije nisu donosile dobit- ekonomski su plutale oko nule. Zbog toga su ih neki jos tada zeljeli ukinuti, kasnije se ista ekipa zdusno trudila da ukine cijelu drzavu sve sa opravdanjem da ce nam i ekonomski biti bolje.. radne akcije kao nisu bile ekonomski opravdane.. a eto volontiranje je opravdano ekonomski..kako da ne-robovanje je ekonomski perpetum mobile- ne ubacis nista a iscjedis sve-poslije samo ubacis novu zrtvu u zrvanj.
Usput- volontiranje kroz razne forme pocinje da caruje i u EU poslednjih desetak godina. Ugurali su to na mala vrata i prvo ga je iskoristila drzava da zaposli komunalne radnike bez plate i usput popravi na papiru statistiku nezaposlenosti, kasnije su tu mogucnost dali i privatnicima u ogranicenom obimu pa se robovi samo rotiraju okolo "sticuci iskustvo" (ha ha..vjeruj mi sam sam to probao) Nije to domaci izum- to i u EU rade obilato , pa su domaci samo prepisali..sta ces, moc globalizacije...

Super Baja

pre 13 godina

"A sta ce oni koji su malo losiji od onih najboljih? Oni mogu da umru od gladi? I to nam 'ladno saopstava ministar rada i socijalne politike..."
(Pravda za robove, 9. april 2012 11:44)

E pa ti vodi računa za koga ćeš da glasaš! Po meni potrebno je da na vlasti budu takvi političari koji su u stanju da organizuju takav političko-ekonomski sistem koji je održiv i od koga svi(!) imaju benefit a ne samo "najbolji"!

frogs and grandmothers

pre 13 godina

Ovo sto se opisuje u clanku kao volontiranje uopste nije volontiranje u smislu zakona iz 2010:

>>>Volontiranjem, u smislu ovog zakona, ne smatra se:
1) vreme provedeno na stručnom osposobljavanju i usavršavanju ili na praktičnom radu bez zasnivanja radnog odnosa, u skladu sa zakonom;>4. Načelo zabrane zloupotrebe volontiranja
Član 8
Zabranjeno je organizovanje volontiranja u cilju sticanja dobiti.
Zabranjeno je volontiranje kojim se zamenjuje rad koji obavljaju lica u skladu sa propisima o radu.>Novčanom kaznom od 100.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj organizator volontiranja sa svojstvom pravnog lica:
2) ako organizuje volontiranje u cilju sticanja dobiti ili volontiranjem zamenjuje rad (član 8);
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana odgovorno lice u pravnom licu i odgovorno lice u državnom organu, organu teritorijalne autonomije i jedinice lokalne samouprave.

hm......

pre 13 godina

Sve je tačno. Velike kompanije su najaktivnije u maju, junu kada počinju godišnji odmori i kada po prirodi stvari imaju manje ljudi na poslu. Tada angažuju volontere kojima uliju lažnu nadu a iz njih iscede sve, da bi ih početkom septembra rasterali. Pratite oglase, uvek jedni te isti. vremenom shvatis da se na te oglase ne treba ni javljati. Sama cinjenica da neka kompanija na svakih tri do sest meseci trazi novog radnika na isto radno mesto dovoljno ti govori.

Darko

pre 13 godina

Pa to je država dozvolila i legalizovala. Većina banaka radi po tom modelu. Da je ovo oređen sistem država bi propisala minimum ljudi koje moraju da zaposle po završetku volontiranja. Nije moguće da nekom treba 100 ljudi da niko ne valja i da onda uzme 100 novih na volontiranje. Ovako samo koriste ono što im nesposobna vlada omogućuje.

Onanista

pre 13 godina

Ako nije u pitanju javna institucija, NVO, ili humanitarna organizacija, ili druga neprofitna organizacija, vec je u pitanju firma koja pravi profit, onda su ovce same krive.

Ponavljam - na stranu to sto je uvek i samo u pitanju cist lopovluk firme, ovce koje volontiraju za profitabilne su za podsmeh. A pravosudje za svaku osudu...

ja

pre 13 godina

Evo i mog iskustva: nas tri, najbolje drugarice, ja tehnolog, a njih dve ekonomista i lekar. Isprali su nam mozak kako treba da volontiramo i da nesto naucimo, pa tek onda da zahtevamo plate... Sve tri smo nasele, racunamo, ipak smo pocetnici, tek treba da ucimo itd. Sve bi to bilo lepo da smo u normalnoj zemlji, i kad bismo STVARNO nesto i naucile, i kad bi nas posle toga zaposlili. Mene prime da volontiram (i to jedva) u proizvodnji, gde sam pored tehnologa, bila i sekretarica, i pravnik i kafe kuvarica. Posle 6 meseci - pojavi se neki decko, dobio posao?! Odakle? Kazu sa biroa (haha). Naravno, dosao preko veze, i ja izvisim. Jos uvek sam nezaposlena. Moja drugarica, ekonomista, primljena je u jednu banku, preko prve sanse, sa jos dvojicom kolega. Ona je bar primala neki novac (bedan i ponizavajuci), crncila godinu dana (sad je cini mi se, ugovor na dve godine), a onda su i ona i kolege dobili nogu, a dosli su neki drugi ljudi, isto preko prve sanse?! Oni to vrte u krug, koriste beneficije i nikoga ne zaposle. Treca drugarica je lekar. Sama je rekla da je 'nemoguca misija' da nadje posao. Volontira u jednom domu zdravlja, i vec je ocajna. Uci nemacki, hoce da bezi odavde. Zaposljavaju se deca lekara, i to ISKLJUCIVO. Nas tri definitivno nismo razmazene, i ne zahtevamo plate od 1000 evra odmah, ali ovo sto se desava je obican BEZOBRAZLUK. Na kraju, nikoga i nije briga sto imamo 'iskustva', ljudi, manite se corava posla i trazite vezu! JEDINO tako moze... Ili ako bas imate srece (a takvih je 1%). Nas tri smo definitivno GLUPE, nemojte da nasedate na price o sticanju 'iskustva', jer to nikoga ne zanima, kao treab da se 'pokazes'. Pred kim bre da se pokazem, kad mi dovedu coveka preko veze?! Pozdrav!

Ivan

pre 13 godina

Postoji ogromna razlika između volontiranja i stažiranja! Volontiranje je dobrovoljan, besplatan (bez finansijske nadoknade) rad u korist lokalne zajednice! Stažiranje je organizovana stručna praksa/usavršavanje za koju postoji posebne zakonske regulative i nema veze sa volontiranjem osim što može da bude takođe bez nadoknade. Mešanje volontiranja i stažiranja/stručne prakse je doprinelo nerazumevanju kao i zloupotrebi pojma volontiranje a i pokazalo da naša ministarstva i institucije nemaju pojma.

Budimir

pre 13 godina

Svo to "volontiranje" mi lici na one Omladinske Radne Akcije (ORA) '70-tih i '80-tih. Radilo se MNOGO, a placalo NISTA.
(Dragoslav, 9. april 2012 10:55)

To ne može da se poredi! Ako radiš za javni interes, onda ćeš imati posredne koristi od toga, pa prema tome radiš za sebe. Ako je to brže nego čekati da se država smisli i organizuje finansiranje (a i kad to uradi, 10-80% će neko da ukrade kroz naduvane troškove, dok slabo plaćeni radnici će da se šetaju po gradilištima sa rukama u džepovima, nezainteresovani menadžeri i tako nemaju čime da ih ucene da rade), a dovodi do bržeg razvoja zemlje i stvaranja bolje infrastrukture za sve poslove, pa i neki koji će tebi dopasti, svakako se isplati. Mislim, možemo, kao sada, svi da demonstrativno prekrstimo ruke na grudima i čekamo da budemo plaćeni da sredimo ovaj svinjac, ali taj svinjac je naša zemlja u kojoj živimo i svi trpimo zbog toga. Jasno, uvek ima onih koje nije sramota da ne učestvuju iako će uživati plodove tog tuđeg napora i koji od svog parazitstva čak prave nekakvu vrlinu kojom se hvale, ali bilo kom normalnom čoveku je to manje važno od glavnog cilja - popraviti i poboljšati ono što nam svima treba.

Pogledajte samo koliko se PRIČA o autoputevima i drugim infrastrukturnim projektima, a nikad da POČNE da se RADI! Iako sam mator, svejedno me svrbe ruke da učinim nešto za svoju zemlju i svoju decu.

RoboCop

pre 13 godina

Privredna društva, koja obavljaju delatnost u cilju sticanja profita, mogu da organizuju volontiranje pod odredjenim uslovima isključivo u,kolokvijalno rečeno - dobrotvorne svrhe. Nikako ne bi smeli volontiranjem da zamenjuju rad zaposlenih u tom preduzeću, i za to su propisane kazne. A zašto se to toleriše, i zašto ministarstvo i nadležne inspekcijske službe ne rade svoj posao, to je pitanje za vlast...

mail

pre 13 godina

Jedno je sigurno, u zadnjih 20 godina, mnoge zablude u vezi sebe i nase drzave smo shvatili. Naravno, ima jos onih, nebeski narod i sl. gluposti, ali sada je taj postotak sveden na kakvu takvu "normalnost".

BokiPirot

pre 13 godina

Kad se neko zaposli u Tiga-obući od prvog dana mora da ispunjava normu.Međutim dešava se da po isteku ugovora čoveka otpuste pa ga posle nekoliko meseci ponovo zovu na posao ali pod uslovom da volontira na istom radnom mestu gde je ranije radio i to pod izgovorom da mora da se obuči za određeni rad.Ovde nema čak ni neke uvrnute logike osim bezobraznog i bahatog iskorišćavanja ljudi.

Коста

pre 13 godina

Зачуђен сам са коментаром г. Љајића. Нико и не тврди да је свако волонтирање проблематично. Али да је волонтирање, на начин како је у Србији уређено законом, заправо чиста експлоатација, нажалост је чињеница којој је допринело и Министарство рада са својим предлогом Закона о раду као и све партије које чине садашњи режим а које су гласале у скупштини Србије за такву регулативу.

xeno

pre 13 godina

radne akcije nemaju nishta sa ovim nashim volontiranjem ...
znachka sa radne akcije se nosila sa ponosom, a to sto neko vec napisa bila razgrabljeno .. ono samo tako :)...
pa i dan danas imash ljude koji kazu .. e ovaj put sam ja sa mojim brigadirima izgradio ...a srce IM OVOLIKO OD PONOSA ... :)... dal imaju neshto materijalno ne ... imaju verovatno ponekog prijatelja do groba, neku ljubav, uspomene, deca iz grada prve oziljke na rukama od kupanja i slichno ...

lekar - voloner

pre 13 godina

VOLONTIRANJE je posao koji se obavlja kao dobrovoljni humanitarni rad ili rad u nekoj oblasti od društvenog značaja, a koji NIJE RAD u svojoj STRUCI.

Rad u okviru svog zanimanja koji nije plaćen se zakonski definiše kao ROBOVSKI RAD.

STAŽIRANJE ne treba mešati sa volontiranjem jer je to na neki način produžetak školovanja i uslov za polaganje stručnog ( državnog )ispita.

Ovo vam piše lekar - volonter koji je dobrovoljno sebe stavio u takav položaj jer drugog izbora nema. Pri tome radi bez dinara, bez naknade za gradski prevoz, bez zdravstvenog osiguranja, sa vlastitom uniformom koju pere kod kuće, . . .