Sreda, 01.09.2010.

19:34

Jovanović: Ponižavajuć odnos Rusa

Lider Liberalno-demokratske partije (LDP) Čedomir Jovanović zatražio je da se odmah pristupi reviziji energetskog sporazuma sa Rusijom.

Izvor: Beta

Jovanoviæ: Ponižavajuæ odnos Rusa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

petar

pre 15 godina

Poderjavam g-na Jovanovicha!Chak Tito nije xteo sa SSSR.Za rusofile sto ne pogledate kako jive Rusiji,136 mesto po borbe s korupgijej kao Haiti,10 mesto po kriminalu,85%jivi ispod granice siromashstva.

petar

pre 15 godina

Danas Polska odstranila Gasprom od rukovodstva gasovoda.Samo interesi svoejeg naroda i drjavi.A pokloniti NIS veleizdaja.Poljaci nisu xteli da primaju uchesche maxinacijama s rusima,a brinuli za svoj narod.Kosovo samo izgovor i rusi iskoristili,nema i neche oni pomochi oko Kosova i kad oni nekomu pomogli!Isto treba uraditi Srbiji.Ukinuti minopol i nachi drugi alternative za gas.

Nikola

pre 15 godina

Mislim da je NIS prodat ispod cene i da je to bio ustupak Kostunicine vlade Rusima zarad politicke podrske. I to je ok, nema nista na ovom svetu dzabe, tako da ako zelite neciju podrsku morate da je platite.

Ono sto je meni simptomaticno i sto pokazuje pravo lice LDP, i kako bi se ponasali na vlasti, je sto samo proklamovane demokrate i evropejci krse jedan od naj vaznijih principa zapadne civilizacije: "POSTOVANJE UGOVORA."

To sto je ugovor mogao da bude bolji, nema veze, za to treba da zahvalimo Kostunici i da ako nam nesto smeta to raspravimo sa njim. Rusi su, normalno, gledali da izvuku soto bolji ugovor za sebe. Sad kad je sve dogovoreno i potpisano, MORA DA SE ISPOSTUJE.

Naravno, svima je jasno da LDP uopste ne zanima stetnost ovog ugovora, vec im je po zadatku stiglo da napadaju Ruske interese u Srbiji.

Poznavalac

pre 15 godina

Evo danas i clanka u Ruskom Komersantu(moze se videti na www.rambler.ru) da Poljaka vlada oduzima ingerencije gaspromu na tlu poljske za gasovod JAMAL-EVROPA zbog naravnopravnog odnosa u upravljanju gasovodom na tlu Poljske.

Helios

pre 15 godina

@Marko Ekmedžić i dr., hvala što ste mi uštedeli dosta pisanija. Još više, prijatno sam iznenađen većinskom reakcijom jer B92 je inače prečesto iracionalni bastion LDPa i uopšte borbe protiv stupidne "istočne" politike ekvivalentno stupidnom "pro-zapadnom" politikom. Više puta sam pisao o katastrofi NISa ali najrazrađeniji komentari nisu prolazili meni nedokučiv misaoni proces cenzure na ovom blogu. Sve što bi bilo koji tkzv. medij trebao da uradi je da porazgovara sa bilo kojim preostalim zaposlenim u NISu - ljudi su OČAJNI!!! Glupost da smo NIS tako jeftino dali da bi zadržali ruski veto oko Kosova - pa rusi bi to radili u svakom slučaju, oni bi iz svojih interesa glasali za nas i da smo okupirali sever Albanije a ne obratno!
O dubini "evropskih" zalaganja Čedomira Jovanovića i njegovih Čedikala sve govori zalaganje tj. odsustvo zalaganja za povratak imovine starim vlasnicima. Kakav Mladić i druge gluposti, to njih baš briga, ali bez raščišćavanja imovinskih odnosa APSOLUTNO nema nikakvog ulaska u evropsku ekonomsku zajednicu! Čedikali jednostavno vode NATO politiku pa su po potrebi anti-Rusi, za SPS, seču platana, trpanje svoji "nestrančkih" ličnosti itd. Prodaju NISa je ispravno kritikovao i Mlađan Dinkić kao član tadašnje DSS-vlade: isto je to! Dakle i Dinkić zna šta valja šta ne, ali isti kriterijum ne primenjuje na sebe i stotine drugih grešaka i krađa u čijem pravljenju često i sam učestvovao! Šta nam govori ova paralela? Mi smo imali SPS pa je on metastazirao i napravio JUL, elitu ideološkog i pljačkaškog ludila. E sad je sve gore jer je duplo! Sad je SPS zvani SPS ali i SPS zvani DS! A dva JULa su ogranak ekonomske katastrofe zvani G17 i ogranak specijalizovan za ideološko ludilo zvani LDP! To je parlamentarna većina ove vlade, najgore u istoriji Srbije!

maxy

pre 15 godina

obrni, okreni, ovakvi kakvi smo, bićemo poniženi i kada gledamo na istok i kada gledamo na zapad. Bedni i jadni u svakom pogledu tražimo pomoć velikog brata koji je daje i odmah ispostavlja račun. Dok se ne okrenemo sami sebi, razvoju Srbije, čišćenju korupcije, partijskog kadra, školovanju mladih, dok se ne manemo praznih priča o EU, Kini i Rusiji... dotle ćemo biti bedni, jadni i poniženi, taoci naših bednih političara, tajkuna i partijskog kadra koji vode Srbiju i naš narod na dno.

MILORAD

pre 15 godina

JEDINA ISTINA JE,DA JE ZA SRBIJU PONIŽAVAJUĆE DA IMA POLITIČARA,KOJI JE TOLIKO PRISUTAN U MEDIJIMA,KAO ŠTO JE ČEDA JOVANOVIĆ!!! ČOVEK MRAČNE PROŠLOSTI,PRLJAVIH POSLOVA SA KRIMINALCIMA,VEZE SA LEGIJOM,FINANSIRANIM OD AMERA I ZAPADA,ČOVEK KOJI JE PREKO NOĆI OBOGATIO,.....,DELI NAMA SVIMA LEKCIJE O DEMOKRATIJI I O POSLOVIMA OVE DRŽAVE,ŠTA JE ZA NAS DOBRO,A ŠTA NIJE!
ČOVEK KOJI U PARLAMENTU JAVNO RADI PROTIV INTERESA SRBIJE JE JOŠ UVEK NA SLOBODI I PLJUJE PO SVEMU ŠTO JE OBOJENO SRPSKI-NACIONALNO,I SVEMU ŠTO NE DOLAZI OD AMERA!?

Kroejša men

pre 15 godina

Okrenite se pravim zemljama kao što je Njemačka. Rusija je zemlja u raspadanju. Pogledajte što je napravila od Ukrajine zadnjih 100 godina.

istok i zapad

pre 15 godina

Rusija je jedini istorijski saveznik Srbije. Bez nje, vec davno Srbije ne bi bilo, pogotovo ne u ovim granicama. (Istorijske udzbenike u ruke, ako ne znas!) Ali pored ovakvih kakvi su Tadic, Jovanovic i Nikolic sigurna je samo skora propast Srbije i njena potpuna dezintegracija.

NIkola

pre 15 godina

@Milan Nis
Pa nije amer sagradio tu zelezaru ,,cak se nisu ni potruduli da prosire proizvodnju nego je i nesto manja nego pre 1990.Ali u nasem sistemu gde smo sve ocerupali i ukrali pa to sad izgleda kao nesto WOW ,ipak se nesto proizvodi.Nek pokloni meni drzava Telekom ,super cu da poslujem.Cinjenica je da je to bila pljacka nevidjena ,ameri su trebali da kupe ali su dobili po 100 puta manjoj ceni od realne.
Samo jedan primer (sem ove ukrainske)Fabrika belog lima u Sapcu koja je mnogo manja od fabrike belog lima u smederevu je prodata za 120 miliona eura a ova u smederevu koja je veca za 900 000 eura.Dok god imamo ljudi koji brane to sto smo opljackani bicemo zemlja treceg sveta a oni ce i dalje da pljackaju i da rade za tudje interese .svejedno dali su americki ,ruski ,EU ili tajkunski interesi.

nemanja s.

pre 15 godina

Mi nismo mogli proći bolje jer smo u lošoj poziciji. Bugarska je u NATO-u i EU. Geografski gledano bez nje ne bi bilo moguće da se napravi Južni tok, pa su mogli da ucenjuju. Mi smo i dali propali NIS da bi dobili prolaz gasovoda, jer bi u suprotnom on išao preko Rumunije koja je mnogo veće tržište od nas! Nemam iluzije o Rusima kao ni o nama, ali nažalost mi sem njih nemamo niti smo ikad imali ozbiljnijeg saveznika. Nisu oni krivi što smo tako siromašni i što je korupcija na svakom koraku. Upoznao sam jednu Ruskinju , inače profesorku fakulteta iz Sočija, koja je bila preneražena našom administracijom,odnosu ove zemlje prema mladim i obrazovanim ljudima. Mi smo problem i zato nam ljudi odlaze!

Dragan

pre 15 godina

Da neces mozda da ga revidiramo kao sporazum sa US steal-om? Dobiloi su zelezaru za 1 dolar, rasprodali sve iz magacina i zatvorili je.

11of10

pre 15 godina

Jao bre, ljudi, pa Čeda je isto to radio za drveće na Bulevaru! "Drveće je zdravo, ne treba da se seče" Rečeno u petak. U ponedeljak je već bio podmazan, pa je seču podržao svim srcem. Nego je sitan igrač, pa ga zaborave često, pa onda galami dok ga se ne sete.

Odvojeno od toga, Rusofili, NATOfili, EUfili, USfili... ljudi moji, budimo SRBOFILI! Niko nam neće pomoći ako sami sebi ne pomognemo, svetsko društvo je ustrojeno tako da svako gleda samo svoj interes, svako grebe samo za sebe, i niko nam ni neće pomoći.

A sami sebi smo i dovoljan neprijatelj, budući da bi svi, navikli iz komunizma na "hleba bez motike" da rade za evropske plate, a da rade afričko radno vreme.

Molim Vas, narode, prihvatite se normalnog rada, da je normalno 8 sati dnevno RADITI, a ne piti kafe! Verujte, kad svi zapnemo zajedno, da popravimo SEBE, i onog do SEBE, Srbiji i Srbima će biti bolje! Jer onda ćemo imati i svest da treba da uhvatimo one "specijalne" motke u ruke, i da sve lopove na svim mestima izmlatimo propisno, pa posle nek idu u Evropu, Ameriku, Rusiju, gde god im se sviđa!

Za ime Gospodnje, ljudi, urazumite se i dajte da radimo za sebe i svoje, a ne da krademo za sebe i svoje!

sai baba

pre 15 godina

Ovaj osetio da rusi imaju para pa se razgalamio dok mu ne daju neku vajdicu. Tako je jedno vrme frktao na miskovica ... Pominje nesto i Kostunicu i Kosovo, nema covek vise ideja, penzija. Svi ste vi isti.

Marko

pre 15 godina

Dobro, u pravu si. I sta sad? Oces prvo da priznamo Taciju nezavisnost ili da se popsujemo sa Putinom? Izgleda da ti se cini da je ovo drugo bolja varijanta.

Ma necu da se uzbudjujem vise. Sto pre dodjemo pod potpunu stranu upravu/protektorat to bolje. Uz ovakvo ponasanje rukovodecih struktura (ne samo Jovanovica, mozda i po najmanje Jovanovica) to je za Srbiju neizbezno. Da'l ce to na kraju biti Rusija, Kina ili mnogo verovatnije Nemacka, nije toliko ni bitno. Postacemo gastarbejteri u sopstvenoj zemlji, kad ne znamo da se organizujemo i sami radimo za svoje dobro.

Milan Nis

pre 15 godina

@(Sinisa, 1. septembar 2010 22:49) !
Kada bi vecina firmi poslovala kao SARTID DANAS,ova zemlja bi cvetla,i to malo deviza sto dodje u ovu zemlju 50% dugujemo SARTIDU,odnosno JU ES STIL-u!
Ne volim ni SAD,zbog toga kako se ponasaju prema nama,ali najgore od svega je sto polovina vlade gleda kako da se dodvori zapadu,a polovina istoku,niko od njih ne misli na SRBIJU,i ako su im puna usta INTERESA SRBIJE!

Che

pre 15 godina

Znate šta je problem sa LDPom i Čedom - oni slepo slušaju zapad kao što mnogi drugi slepo slušaju istok, a ni jedno ni drugo slepilo ne pomažu Srbiji.

Nama u Srbiji treba stranka koja će da misli o našoj zemlji i našim građanima, a ne o interesima bilo kojih stranaca. Na žalost, takvi još ne postoje.

gradjanin Osetije&Abhazije

pre 15 godina

Gospodin Jovanovic je 100% u pravu.Em je Kostunica poklonio Rusima Energetski sektor Srbije,em je Tadica stavio pred svrseni cin,em je tako od Rusa dobio politicku ,finansijsku i svaku drugu vrstu pomoci za sebe i svoje partiske istomisljenike.U parlament je ukjlucio Ruskog drzavljanina Nenada Popovica(ima cin u FSB),za sve to Srbija je dobila Ruske posrednike-cerke firme preko kojih mora da placa i gas i naftu a koliko vidim i Lokomotive za zeleznicu.Pare koje ostaju u tim Ruskim cerka firmama zna se da osim u privatne dzepove idu i za podrsku Ruskim satelitima u Srbiji a to su A.Vucic,T.nikolic,gore pomemuti V.K.,S.Samardzic,Marko Jaksic,Skundric i njegov zamenik,D.Mihajlov,bivsi ministar za energetiku iz DSS vlade i jos mnogo mnogo drugih.Srbija je vise Rusija nego silom oteta Osetija i Abhazija.

Emil

pre 15 godina

Treba zvati KOSTUNICU sa njegovim "pametnim" glavama na celu, da oni revidiraju ugovor sa "BRACOM" Rusima koji su fakticki POKLONILI NIS za trice !

Zeljko

pre 15 godina

Koliko se secam taj problem i javno neslaganje sa prodajom NIS-a ispod cene javno je izneo prvi Mladjan Dinkic.Ceda je malo zakasnio...

Rumunija

pre 15 godina

@Skretnicar

Nisi u pravu, Rumuni plaćaju ruski gas $352 za 1000 sm3.

Haj'mo u račun:

1sm3 = $0.352
x 82,42 (srednji kurs) = 29,01

29,01 dinar je njima ulazna cena gasa, haj'mo dalje:

29,01 x 5% (dozvoljeni distributivni gubitak) = 30,46

30,46 x 10% (usluga distributera što nije samo čist profit) = 33,50

Primenićemo sad njihovu stopu poreza od 15% (niža stopa), viša je 25%:

33,50 x 15% = 38,53

Sad otvori račun od Srbijagasa pa pogledaj cenu gasa kod nas i reci nam ko je skuplji.

Realan

pre 15 godina

@ Mr. X

Ti izgleda da imas amneziju na svake dve godine i ocigledno si hejter jer nisi ni procitao text. Samo si ostavio komentar da pljujes na ljude.

Koliko se ja secam Kostunicina vlada je podpisala sporazum sa Gaspromom a ne Tadic. Veruj mi ne branim DS ne volim ih ali barem procitaj ceo tekst pre nego sto se javis ili cuti pametniji si kad to radis ocigledno.

Neca

pre 15 godina

Sa Cedomirom se ni u cemu ne slazem sem u ovom pitanju!!!
Covek je potpuno u pravu!
Muka mi je od nasih velikih PRIJATELJA Rusa!
Jadan onaj koga Grk hrani a Rus brani!

Alexa

pre 15 godina

Poštovana gospodo Rusofili, očigledno vas nije dovoljno gazila ruska čizma... Pitajte Bugare i Poljake šta misle o Rujkama. U Litvaniji i Estoniji im ruše spomenike oslobodiocima jer im je lakše bilo da trpe Hitlera nego Staljina. Rusija je najveća kolonijalna sila na svetu i ponaša se prema "svojim" zemljama kao Engleska prema Indiji u 19. veku. Putin je propustio jedan mandat jer po ustavu RF nema pravo na tri vezana, a u sledećoj iteraciji, eto njega nazad. Korupcija, kriminal, muljanje ispod žita, zloupotreba svega što se može zlouptrebiti, frustracija zbog izgubljene moći, alkoholizam, izgubljenost u prostoru i vremenu... to je Rusija! Ko se za to bori treba da pregleda glavu pod hitno!

selektivno

pre 15 godina

Zašto si zaboravio Duvansku industriju Niš, zatim vranjansku duvansku,ako se ne varam sa fabrikama je otišlo i tržište...i da ne nabrajam dalje jer sumnjam da je išta otišlo po realnoj ceni, a ti sve to znaš puno bolje od nas, kao što i znaš da nas niko ne voli niti ima potrebe da nas voli, te da se sve svodi na interes. Kad već govoriš o rusima kaži koju i o Dinkićevim subvencijama !!!

Igor

pre 15 godina

Nego sta,pa Kostunica im je poklonio NIS,a oni se ponasaju prema nama kao prema nekoj ruskoj maloj provinciji...treba ima reci dovidjenja,i okrenuti se EU i NATO.
Rusi gledaju samo svoj interes,i boli ih uvo za Srbiju...ne daj boze da te Rusi hrane i brane...

Cika Denis

pre 15 godina

I evo te dobro oprobane taktike koja kod Srba uvek pali-ponovi glupost 3000 puta i niko vise nece posumnjati da to nije istina. Jedna od najomiljenijih mi je "za vreme Kostunicine vlade...", pa prijatelji koji za vreme te "Kostunicine vlade" DS je imao koliko ministarstava? A koliko DSS? Ko je bio ministar za privatizaciju? Cekajte, pa on je danasnji premijer! Mi kao narod ocigledno nismo normalni. Nakon sto su sazvakali Kostunicu, pocese po Rusima. Pa vidis Cedu kako kritikuje visoke cene goriva. A vlada opalile akcize kakvih na svetu nema! Ono sto je problem je sto prosecan Srbin nece malo mucnuti glavom i pitati se zbog cega je to tako, da li je bas sve onako kako nam politicari prezentuju? Ne, prosecnom Srbinu je dovoljno da odmah okrivi Kostunicu za lopovluk i kradju u privatizacijama(iako je ministar bio Cvetkovic) ili Ruse za cenu goriva(a vlada cim je prodala NIS-ajmo opleti po akcizama). Nedavno je ovaj isti, Ceda nam dragi, izjavljivao da je trebalo slediti bugarski sistem i ne prodati 51% NIS-a nego 50&-50%. Samo ekonomski laik ne moze da uvidi kolika je to glupost.
Ali sve to nije bitno, sledeci put kada neko izadje i oplete recimo po Rusima i ceni goriva opet ce se naci tu nekih 50% prosecnih Srba koji aminuju sve bez da pitaju.
Gospodo, ukljucite mozak!

bt

pre 15 godina

Čedo, razlog zbog čega sa takvim izjavama jedva prelaziš cenzus je tvoje licemerje. Tebi smeta neravnopravnost Srbije kada je u pitanju jedna državna firma a ne smeta ti neravnopravnost kada je u pitanju dobar komad teritorije. Smeta ti nestručnost u gradskoj vlasti ali ne smeta ti da glasaš za sve njihove odluke. Smeta ti Mišković ali nekako volšebno ućutiš kada svi pomisle da ćeš ga raskrinkati. Narod možda nema prave informacije ali vidi neiskrenost i oseća proračunatost.

Rade

pre 15 godina

Ako smatra da je NIS prodat ispod cene neka ode na berzu, kupi dionice i nek dobro zaradi. Mnogi ljudi slusaju njega i Dinkica, koji govore da je NIS potplacen, i kupuju dinice placajuci 500 din. nesto sto knjigovodstveno vredi 130 din. Da je taj NIS ista vredeo uzeo bi ih Shell ili Agip, a ne bi cekali na Ruse. Cak se OMV-u i MOL-u vise isplatilo da pocnu ispocetka i da prave nove pumpe, nego da kupe zapustenu firmu sa ko zna kolikim dugovima, zastarelim pumpama i previse zaposlenih nenaviknutih na rad. Koliko su samo potrosili na otpremnine i koliko ih jos ceka. Kad bi moglo vreme da se vrati unatrag, nisam siguran da bi Rusi isto postupili.

Dzoni

pre 15 godina

A prodaja celicane za 17 miliona (drzava preuzela dugove) nije bila skandalozna kao,2005 ukrainska celicana slicnog kapaciteta kao smederevske je prodata za 4.8 MILIJARDI $!
"The government of Ukraine sold the country's largest steel mill for $4.8 billion to the steel magnate Lakshmi N. Mittal, the world's third-richest person.
"
Svi se lopovi!!

Giftwho

pre 15 godina

E pa Cedo...to sto si rekao da ljudi dodju na stranicu b92 i da daju pozitivne komentare na svaku tvoju izrecenu glupost je jedno a politika je nesto sasvim drugo!

Goran

pre 15 godina

Poklonjen im je NIS u zamenu za VETO u SB, samo je jadni Kostunica verovao da ce to dati rezultata, a gde je sad Kosovo i gde je sad Rusija

Kako da ne

pre 15 godina

Mislim,covek mi bas nesto nije preterano...smrk...smrk...smrk, simpatican,ali moram da priznam da se slazem sa nekim stvarima koje covek prica (npr.Kosovo),ali on stalno samo kritikuje vlast,a uporno je podrzava,i kad mu god nesto nije jasno ili neubedljivo,ocas posla ga ili Tadic ili Djilas ubede da je to O.K. i onda on izadje i kaze da je to O.K. i da su ga ubedili.Sto se tice drzave Srbije ona sama sebe ne postuje,pa samim tim ne moze da ocekuje da ce je neko drugi uvazavati,a i nije neki bitan faktor da bi se neko pocesao zbog nje,cak stavise u svetu je veliki blam kad kazete da ste iz Srbije,jer ste odmah etiketirani-kriminalna i korumpirana zemlja koja je vodila rat i izvrsila neki tamo genocid.

pravda

pre 15 godina

Mozda je covek u pravu,a mozda i nije.Dok je bio podpredsednik vlade,tada je vlada bila u ponizavajucem polozaju zbog upliva kriminalaca u vlast.Cume,Siptar,Legija,...itd.Nije tada bio tako glasan i ostar.Vise bih voleo da je tada bio hrabar, kao danas prema Rusima.

Marko Ekmedžić

pre 15 godina

U sveopštem balansiranju na prevrtljivoj političkoj sceni Srbije, i Čedomir Jovanović čas nagne "ovamo", čas "onamo", već po potrebi.

Podržaće vladajuću koaliciju kada mu je svrsishodno, kritikovaće kada smatra da može iščupati neki poen popularnosti od plebsa. I mada tu naravno ima i određene hipokrizije, i to je politički dopušteno.

No, valja reći da je ovoga puta u pravu, i to pre svega zato što jeste izraženi interes države Srbije da se taj i takav sporazum sa Rusima ozbiljno revidira. Zašto? Pa jednostavno, loš je, štetan po interese naše zemlje, stavljene u drugi, ili čak treći red partnera. A taj treći red partnerstva neodoljivo podseća na prvi red potčinjenosti.

Zato taj sporazum treba revidirati, i to pod hitno, i to vrlo odlučno, po cenu velikih reči i dizanja tona u diplomatskim krugovima. I treba shvatiti, napokon, jer čak i napokon nije prekasno, da svaka država najpre gleda svoj interes, a tek onda eventualno emocije naroda. Tako i Rusija, pre svega gleda svoj interes, i pokušava da u što većoj meri monopolizuje ionako prilično dominantnu energetsku poziciju u Evropi. I u tim težnjama, priče poput "braća Rusi", "nas i Rusa 200 miliona", "slovensko bratstvo", "majčica Rusija", sasvim su nebitne. Novac ne poznaje naciju, krvne veze i ljubav... novac poznaje samo protok, rast i pad, i vreme nam je da i mi to naučimo napokon.

Uzgred, i samo uzgred, treba napokon razbiti i te tragične iluzije o velikoj ljubavi "majčice Rusije" prema ostaloj slovenskoj deci. Voli Rusija svu tu "decu", ali samo dok slušaju bezuslovno. A nama, kao nepokornima, i kada treba i kada ne treba, prečesto lupaju packe.

Samo mali, makar i ovlašni pogled na istoriju naših odnosa, ukazuje na to da smo svaki put ostali, narodnim rečnikom, kusoga repa u odnosima sa Rusima... ostavili su nas na cedilu tokom Prvog ustanka, prepustili nas ratnoj sreći u Drugom ustanku, protivili se našoj nezavisnosti kroz celu drugu polovinu XIX veka, pravili Veliku Bugarsku na uštrb srpskih osvajanja 1878. godine, kočili nas u Balkanskim ratovima, silovali žene "oslobađajući nas u Drugom svetskom ratu, otpisali nas 1948. godine, 1999. godine nam kao "pomoć" poslali plehani čamac "Liman", da mesecima putuje od Crnog mora do Jadrana... i zato, hvala ali neka hvala, bilo je dosta.

simke prvoborac

pre 15 godina

A to sto nam rane SAD i EU? To nije ponizavajuci odnos?
A to sto bi poklonio sve sto nam je ostalo na kosovu za dz, to je po Cedi ok? Pa samo Trepca ima potvrdjenih nalazista lignita toliko da moze da zadovolji celokupne energetske potrebe Evrope za 50 godina!! Pa kada bi ovo vratili u nas posed Rusi nam ne bi ni trebali. Ali Ceda o ovome ne sme da prica. Ne daju mu ameri.

Dlm!

pre 15 godina

Iako imam stavove uglavnom suprotne Cedi mislim da je ovde u pravu...Inace nije mi poznato da je Rusija ikad ista dobro uradila za Srbiju sem sto je podrzavala Slobu,poslala crvenu armiju da nas oslobodi,mirno gledala kako postajemo sve manji,da ne nebrajam dalje...

V

pre 15 godina

Nekima i sama reč Rusija izaziva orgazmičke trzaje, kao zamena ze sve ono što im zaista nedostaje.
Pa dat im je većinski deo NIS-a za obećanja koja se znalo da ne mogu ispuniti. I sada vam je kriv LDP?
Kao i do sada, u državi kojoj mlade pravnike školuju mitomani (mit + mito) vraćeni na posao, a ništa bolji nisu ni ostali, palanački primitivizam ne želi da se pogleda u ogledalo...

Branko Von Beca

pre 15 godina

Za Ruse si 100% u pravu. Ali 100 % i tu te podržavam.
ALI, kako se pozivaš uvek na realnost, objasni kakav je onda odnos ovih tvojih idola iz EU i SAD prema nama, molim te ! Nikako da svatim kako su to Foklandska ostrva engleska, a Kosovo nije naše, pa me prosvetli molim te.
I još jednom, za Ruse si 100% u pravu.

cekaj

pre 15 godina

Ako NIS vredi 22 milijarde, zasto je cena deonica na berzi porasla za nula procenata? Ako je toliko cenjen, zasto Rusi nisu pokupovali i ostale deonice sa berze?

Ovaj covek, kao i obicno, senzacionalise svoju politiku bez trunke dokaza.

newborn-ac

pre 15 godina

Djindjic je bio pravi lider srpskog naroda, I Vi gospodine ste pametan kao on.
A za vecinu tvog naroda sumnjam. Kazem ovako jer od '84 god. ista politika, nacionalizam, "pametniji narod" od celoga sveta itd.Ko se druzio sa Rusijom u proslosti ista prica, ucena itd.

sasa jokic

pre 15 godina

Cedo Ti si bas hrabar. Taman si "idplivao" ispod Kostunicinog nisana, Ti sad "cackas" Ruse. U pravu si sve sto kazes, ali to im je Kostunica dao na tacni, a Oni se samo posluzili ! E sad zasto je to tako bilo....mozda su Oni njemu nesto "pomogli?". Mozda jednog dana saznamo.

sasa jokic

pre 15 godina

Cedo Ti si bas hrabar. Taman si \"idplivao\" ispod Kostunicinog nisana, Ti sad \"cackas\" Ruse. U pravu si sve sto kazes, ali to im je Kostunica dao na tacni, a Oni se samo posluzili ! E sad zasto je to tako bilo....mozda su Oni njemu nesto \"pomogli?\". Mozda jednog dana saznamo.

Nesha

pre 15 godina

Koliko god to negirali ili ne voleli - Jovanovic je precesto u pravu... Jos samo da neki pocnu i da slusaju sta govori, a ne da sa indignacijom odbijaju pre no sto cuju recenicu do kraja.

dexter

pre 15 godina

kao prvo ponizavajuce je sto smo mi krali od sebe samih
kao drugo ponizavajuce je sto smo ukradeno nezasluzeno poklonili nama trece ponizavajuce je sto imamo smradove u sindikatima(SRBE) ciji smo glas dali i za mandata NISTA nisu uradili cetvrto Za sve gore navedeno kaznjavaju nas oni koji su nas kupili tako da je situacija malo drugacija dileru.......krivac je na pogresnoj adresi

zoran

pre 15 godina

STA SI SE NAVRZO NA RUSE PA DA NJIH NEMA JEDVA DA BI BIO I BEOGRADSKI PASALUK. NECE DA TE PODMAZU PA NEVALJAJU A ALBANCI SU SUPER ZATO I TRAZIS DA SE KOSOVO PRIZNA MADA JE ODAVNO PRODATO A TI DEBELO UZIMAS PARE OD NJIH, SOROS SMANJIO DAVANJA

miki

pre 15 godina

Kako kaze komentator /citalac/ mozda On nije pametan ali ko kaze da citalac jeste? Jer, i ja, i ne amo ja, mislim da ruse treba sto pre IZBACITI iz Srbije. Oni nisu NIKOME doneli dobro. Samo zlo!

Sinisa

pre 15 godina

samo mu Rusi smetaju, a ne smeta mu poklonjen SARTID koji je americka kompanija dovela do bankrota i gasenja peci.
Njemu ne smeta ni Albansko otimanje fabrika i zemljista vrednog u stotinama miljardi.

Zodijak

pre 15 godina

Po obicaju, Ceda je opet u pravu. Steta sto je u Srbiji ogroman broj ljudi jos uvek zaludjen mitovima i budalastinama, pa nije u stanju da cuje ovaj glas razuma.

Bata

pre 15 godina

Od svega ovoga je najgore to sto je ovo sve tacno i sto to mora jedan Ceda Jovanovic da govori dok ostali cute i omogucavaju "povratak otpisanih" koji nam donosi jos vise korupcije i poskupljenja (gas, struja, putarine - ista ekipa).

Skretnicar

pre 15 godina

Rumuni kupuju ruski gas preko posrednika iz Nemacke po deni od oko 350 eura za 1000 kubnih metara. Mi kupujemo od Rusa i posrednika sa transportom do grani kosta oko 550 eura za 1000 kubnih metara. Ovo je primer jedan o ceni gasa.
Nedavno je objavljeno da je imovina NIS-a izgubila na vrednosti ( Knjigovodstvenoj uoci pocetka prodaje akcija na berzi ) i da sada iznosi oko 22 milijarde. Nis je koliko se secam prodat za 400 miliona eura.
Toliko od mene o saradnji sa bracom Rusima bez kojih se nemoze.

nebota

pre 15 godina

Slazem se sa Jovanovicem, medjutim, nije mi jasno zashto se zaustavlja na Rusiji.
Rekao bih da sve zemlje sveta imaju isti ili gori odnos prema nama.
Dajem Jovanovicu potpuno slobodu da u ime gradjana Srbije pomene i ostale
Kako ono beshe..."Shiri dalje"?? :)))

Nesha

pre 15 godina

Koliko god to negirali ili ne voleli - Jovanovic je precesto u pravu... Jos samo da neki pocnu i da slusaju sta govori, a ne da sa indignacijom odbijaju pre no sto cuju recenicu do kraja.

nebota

pre 15 godina

Slazem se sa Jovanovicem, medjutim, nije mi jasno zashto se zaustavlja na Rusiji.
Rekao bih da sve zemlje sveta imaju isti ili gori odnos prema nama.
Dajem Jovanovicu potpuno slobodu da u ime gradjana Srbije pomene i ostale
Kako ono beshe..."Shiri dalje"?? :)))

Sinisa

pre 15 godina

samo mu Rusi smetaju, a ne smeta mu poklonjen SARTID koji je americka kompanija dovela do bankrota i gasenja peci.
Njemu ne smeta ni Albansko otimanje fabrika i zemljista vrednog u stotinama miljardi.

Skretnicar

pre 15 godina

Rumuni kupuju ruski gas preko posrednika iz Nemacke po deni od oko 350 eura za 1000 kubnih metara. Mi kupujemo od Rusa i posrednika sa transportom do grani kosta oko 550 eura za 1000 kubnih metara. Ovo je primer jedan o ceni gasa.
Nedavno je objavljeno da je imovina NIS-a izgubila na vrednosti ( Knjigovodstvenoj uoci pocetka prodaje akcija na berzi ) i da sada iznosi oko 22 milijarde. Nis je koliko se secam prodat za 400 miliona eura.
Toliko od mene o saradnji sa bracom Rusima bez kojih se nemoze.

Bata

pre 15 godina

Od svega ovoga je najgore to sto je ovo sve tacno i sto to mora jedan Ceda Jovanovic da govori dok ostali cute i omogucavaju "povratak otpisanih" koji nam donosi jos vise korupcije i poskupljenja (gas, struja, putarine - ista ekipa).

zoran

pre 15 godina

STA SI SE NAVRZO NA RUSE PA DA NJIH NEMA JEDVA DA BI BIO I BEOGRADSKI PASALUK. NECE DA TE PODMAZU PA NEVALJAJU A ALBANCI SU SUPER ZATO I TRAZIS DA SE KOSOVO PRIZNA MADA JE ODAVNO PRODATO A TI DEBELO UZIMAS PARE OD NJIH, SOROS SMANJIO DAVANJA

Zodijak

pre 15 godina

Po obicaju, Ceda je opet u pravu. Steta sto je u Srbiji ogroman broj ljudi jos uvek zaludjen mitovima i budalastinama, pa nije u stanju da cuje ovaj glas razuma.

miki

pre 15 godina

Kako kaze komentator /citalac/ mozda On nije pametan ali ko kaze da citalac jeste? Jer, i ja, i ne amo ja, mislim da ruse treba sto pre IZBACITI iz Srbije. Oni nisu NIKOME doneli dobro. Samo zlo!

Che

pre 15 godina

Znate šta je problem sa LDPom i Čedom - oni slepo slušaju zapad kao što mnogi drugi slepo slušaju istok, a ni jedno ni drugo slepilo ne pomažu Srbiji.

Nama u Srbiji treba stranka koja će da misli o našoj zemlji i našim građanima, a ne o interesima bilo kojih stranaca. Na žalost, takvi još ne postoje.

Alexa

pre 15 godina

Poštovana gospodo Rusofili, očigledno vas nije dovoljno gazila ruska čizma... Pitajte Bugare i Poljake šta misle o Rujkama. U Litvaniji i Estoniji im ruše spomenike oslobodiocima jer im je lakše bilo da trpe Hitlera nego Staljina. Rusija je najveća kolonijalna sila na svetu i ponaša se prema "svojim" zemljama kao Engleska prema Indiji u 19. veku. Putin je propustio jedan mandat jer po ustavu RF nema pravo na tri vezana, a u sledećoj iteraciji, eto njega nazad. Korupcija, kriminal, muljanje ispod žita, zloupotreba svega što se može zlouptrebiti, frustracija zbog izgubljene moći, alkoholizam, izgubljenost u prostoru i vremenu... to je Rusija! Ko se za to bori treba da pregleda glavu pod hitno!

sasa jokic

pre 15 godina

Cedo Ti si bas hrabar. Taman si \"idplivao\" ispod Kostunicinog nisana, Ti sad \"cackas\" Ruse. U pravu si sve sto kazes, ali to im je Kostunica dao na tacni, a Oni se samo posluzili ! E sad zasto je to tako bilo....mozda su Oni njemu nesto \"pomogli?\". Mozda jednog dana saznamo.

dexter

pre 15 godina

kao prvo ponizavajuce je sto smo mi krali od sebe samih
kao drugo ponizavajuce je sto smo ukradeno nezasluzeno poklonili nama trece ponizavajuce je sto imamo smradove u sindikatima(SRBE) ciji smo glas dali i za mandata NISTA nisu uradili cetvrto Za sve gore navedeno kaznjavaju nas oni koji su nas kupili tako da je situacija malo drugacija dileru.......krivac je na pogresnoj adresi

bt

pre 15 godina

Čedo, razlog zbog čega sa takvim izjavama jedva prelaziš cenzus je tvoje licemerje. Tebi smeta neravnopravnost Srbije kada je u pitanju jedna državna firma a ne smeta ti neravnopravnost kada je u pitanju dobar komad teritorije. Smeta ti nestručnost u gradskoj vlasti ali ne smeta ti da glasaš za sve njihove odluke. Smeta ti Mišković ali nekako volšebno ućutiš kada svi pomisle da ćeš ga raskrinkati. Narod možda nema prave informacije ali vidi neiskrenost i oseća proračunatost.

sasa jokic

pre 15 godina

Cedo Ti si bas hrabar. Taman si "idplivao" ispod Kostunicinog nisana, Ti sad "cackas" Ruse. U pravu si sve sto kazes, ali to im je Kostunica dao na tacni, a Oni se samo posluzili ! E sad zasto je to tako bilo....mozda su Oni njemu nesto "pomogli?". Mozda jednog dana saznamo.

Cika Denis

pre 15 godina

I evo te dobro oprobane taktike koja kod Srba uvek pali-ponovi glupost 3000 puta i niko vise nece posumnjati da to nije istina. Jedna od najomiljenijih mi je "za vreme Kostunicine vlade...", pa prijatelji koji za vreme te "Kostunicine vlade" DS je imao koliko ministarstava? A koliko DSS? Ko je bio ministar za privatizaciju? Cekajte, pa on je danasnji premijer! Mi kao narod ocigledno nismo normalni. Nakon sto su sazvakali Kostunicu, pocese po Rusima. Pa vidis Cedu kako kritikuje visoke cene goriva. A vlada opalile akcize kakvih na svetu nema! Ono sto je problem je sto prosecan Srbin nece malo mucnuti glavom i pitati se zbog cega je to tako, da li je bas sve onako kako nam politicari prezentuju? Ne, prosecnom Srbinu je dovoljno da odmah okrivi Kostunicu za lopovluk i kradju u privatizacijama(iako je ministar bio Cvetkovic) ili Ruse za cenu goriva(a vlada cim je prodala NIS-ajmo opleti po akcizama). Nedavno je ovaj isti, Ceda nam dragi, izjavljivao da je trebalo slediti bugarski sistem i ne prodati 51% NIS-a nego 50&-50%. Samo ekonomski laik ne moze da uvidi kolika je to glupost.
Ali sve to nije bitno, sledeci put kada neko izadje i oplete recimo po Rusima i ceni goriva opet ce se naci tu nekih 50% prosecnih Srba koji aminuju sve bez da pitaju.
Gospodo, ukljucite mozak!

Dzoni

pre 15 godina

A prodaja celicane za 17 miliona (drzava preuzela dugove) nije bila skandalozna kao,2005 ukrainska celicana slicnog kapaciteta kao smederevske je prodata za 4.8 MILIJARDI $!
"The government of Ukraine sold the country's largest steel mill for $4.8 billion to the steel magnate Lakshmi N. Mittal, the world's third-richest person.
"
Svi se lopovi!!

Branko Von Beca

pre 15 godina

Za Ruse si 100% u pravu. Ali 100 % i tu te podržavam.
ALI, kako se pozivaš uvek na realnost, objasni kakav je onda odnos ovih tvojih idola iz EU i SAD prema nama, molim te ! Nikako da svatim kako su to Foklandska ostrva engleska, a Kosovo nije naše, pa me prosvetli molim te.
I još jednom, za Ruse si 100% u pravu.

selektivno

pre 15 godina

Zašto si zaboravio Duvansku industriju Niš, zatim vranjansku duvansku,ako se ne varam sa fabrikama je otišlo i tržište...i da ne nabrajam dalje jer sumnjam da je išta otišlo po realnoj ceni, a ti sve to znaš puno bolje od nas, kao što i znaš da nas niko ne voli niti ima potrebe da nas voli, te da se sve svodi na interes. Kad već govoriš o rusima kaži koju i o Dinkićevim subvencijama !!!

Neca

pre 15 godina

Sa Cedomirom se ni u cemu ne slazem sem u ovom pitanju!!!
Covek je potpuno u pravu!
Muka mi je od nasih velikih PRIJATELJA Rusa!
Jadan onaj koga Grk hrani a Rus brani!

Rumunija

pre 15 godina

@Skretnicar

Nisi u pravu, Rumuni plaćaju ruski gas $352 za 1000 sm3.

Haj'mo u račun:

1sm3 = $0.352
x 82,42 (srednji kurs) = 29,01

29,01 dinar je njima ulazna cena gasa, haj'mo dalje:

29,01 x 5% (dozvoljeni distributivni gubitak) = 30,46

30,46 x 10% (usluga distributera što nije samo čist profit) = 33,50

Primenićemo sad njihovu stopu poreza od 15% (niža stopa), viša je 25%:

33,50 x 15% = 38,53

Sad otvori račun od Srbijagasa pa pogledaj cenu gasa kod nas i reci nam ko je skuplji.

simke prvoborac

pre 15 godina

A to sto nam rane SAD i EU? To nije ponizavajuci odnos?
A to sto bi poklonio sve sto nam je ostalo na kosovu za dz, to je po Cedi ok? Pa samo Trepca ima potvrdjenih nalazista lignita toliko da moze da zadovolji celokupne energetske potrebe Evrope za 50 godina!! Pa kada bi ovo vratili u nas posed Rusi nam ne bi ni trebali. Ali Ceda o ovome ne sme da prica. Ne daju mu ameri.

Rade

pre 15 godina

Ako smatra da je NIS prodat ispod cene neka ode na berzu, kupi dionice i nek dobro zaradi. Mnogi ljudi slusaju njega i Dinkica, koji govore da je NIS potplacen, i kupuju dinice placajuci 500 din. nesto sto knjigovodstveno vredi 130 din. Da je taj NIS ista vredeo uzeo bi ih Shell ili Agip, a ne bi cekali na Ruse. Cak se OMV-u i MOL-u vise isplatilo da pocnu ispocetka i da prave nove pumpe, nego da kupe zapustenu firmu sa ko zna kolikim dugovima, zastarelim pumpama i previse zaposlenih nenaviknutih na rad. Koliko su samo potrosili na otpremnine i koliko ih jos ceka. Kad bi moglo vreme da se vrati unatrag, nisam siguran da bi Rusi isto postupili.

Igor

pre 15 godina

Nego sta,pa Kostunica im je poklonio NIS,a oni se ponasaju prema nama kao prema nekoj ruskoj maloj provinciji...treba ima reci dovidjenja,i okrenuti se EU i NATO.
Rusi gledaju samo svoj interes,i boli ih uvo za Srbiju...ne daj boze da te Rusi hrane i brane...

gradjanin Osetije&Abhazije

pre 15 godina

Gospodin Jovanovic je 100% u pravu.Em je Kostunica poklonio Rusima Energetski sektor Srbije,em je Tadica stavio pred svrseni cin,em je tako od Rusa dobio politicku ,finansijsku i svaku drugu vrstu pomoci za sebe i svoje partiske istomisljenike.U parlament je ukjlucio Ruskog drzavljanina Nenada Popovica(ima cin u FSB),za sve to Srbija je dobila Ruske posrednike-cerke firme preko kojih mora da placa i gas i naftu a koliko vidim i Lokomotive za zeleznicu.Pare koje ostaju u tim Ruskim cerka firmama zna se da osim u privatne dzepove idu i za podrsku Ruskim satelitima u Srbiji a to su A.Vucic,T.nikolic,gore pomemuti V.K.,S.Samardzic,Marko Jaksic,Skundric i njegov zamenik,D.Mihajlov,bivsi ministar za energetiku iz DSS vlade i jos mnogo mnogo drugih.Srbija je vise Rusija nego silom oteta Osetija i Abhazija.

MILORAD

pre 15 godina

JEDINA ISTINA JE,DA JE ZA SRBIJU PONIŽAVAJUĆE DA IMA POLITIČARA,KOJI JE TOLIKO PRISUTAN U MEDIJIMA,KAO ŠTO JE ČEDA JOVANOVIĆ!!! ČOVEK MRAČNE PROŠLOSTI,PRLJAVIH POSLOVA SA KRIMINALCIMA,VEZE SA LEGIJOM,FINANSIRANIM OD AMERA I ZAPADA,ČOVEK KOJI JE PREKO NOĆI OBOGATIO,.....,DELI NAMA SVIMA LEKCIJE O DEMOKRATIJI I O POSLOVIMA OVE DRŽAVE,ŠTA JE ZA NAS DOBRO,A ŠTA NIJE!
ČOVEK KOJI U PARLAMENTU JAVNO RADI PROTIV INTERESA SRBIJE JE JOŠ UVEK NA SLOBODI I PLJUJE PO SVEMU ŠTO JE OBOJENO SRPSKI-NACIONALNO,I SVEMU ŠTO NE DOLAZI OD AMERA!?

maxy

pre 15 godina

obrni, okreni, ovakvi kakvi smo, bićemo poniženi i kada gledamo na istok i kada gledamo na zapad. Bedni i jadni u svakom pogledu tražimo pomoć velikog brata koji je daje i odmah ispostavlja račun. Dok se ne okrenemo sami sebi, razvoju Srbije, čišćenju korupcije, partijskog kadra, školovanju mladih, dok se ne manemo praznih priča o EU, Kini i Rusiji... dotle ćemo biti bedni, jadni i poniženi, taoci naših bednih političara, tajkuna i partijskog kadra koji vode Srbiju i naš narod na dno.

Giftwho

pre 15 godina

E pa Cedo...to sto si rekao da ljudi dodju na stranicu b92 i da daju pozitivne komentare na svaku tvoju izrecenu glupost je jedno a politika je nesto sasvim drugo!

Milan Nis

pre 15 godina

@(Sinisa, 1. septembar 2010 22:49) !
Kada bi vecina firmi poslovala kao SARTID DANAS,ova zemlja bi cvetla,i to malo deviza sto dodje u ovu zemlju 50% dugujemo SARTIDU,odnosno JU ES STIL-u!
Ne volim ni SAD,zbog toga kako se ponasaju prema nama,ali najgore od svega je sto polovina vlade gleda kako da se dodvori zapadu,a polovina istoku,niko od njih ne misli na SRBIJU,i ako su im puna usta INTERESA SRBIJE!

11of10

pre 15 godina

Jao bre, ljudi, pa Čeda je isto to radio za drveće na Bulevaru! "Drveće je zdravo, ne treba da se seče" Rečeno u petak. U ponedeljak je već bio podmazan, pa je seču podržao svim srcem. Nego je sitan igrač, pa ga zaborave često, pa onda galami dok ga se ne sete.

Odvojeno od toga, Rusofili, NATOfili, EUfili, USfili... ljudi moji, budimo SRBOFILI! Niko nam neće pomoći ako sami sebi ne pomognemo, svetsko društvo je ustrojeno tako da svako gleda samo svoj interes, svako grebe samo za sebe, i niko nam ni neće pomoći.

A sami sebi smo i dovoljan neprijatelj, budući da bi svi, navikli iz komunizma na "hleba bez motike" da rade za evropske plate, a da rade afričko radno vreme.

Molim Vas, narode, prihvatite se normalnog rada, da je normalno 8 sati dnevno RADITI, a ne piti kafe! Verujte, kad svi zapnemo zajedno, da popravimo SEBE, i onog do SEBE, Srbiji i Srbima će biti bolje! Jer onda ćemo imati i svest da treba da uhvatimo one "specijalne" motke u ruke, i da sve lopove na svim mestima izmlatimo propisno, pa posle nek idu u Evropu, Ameriku, Rusiju, gde god im se sviđa!

Za ime Gospodnje, ljudi, urazumite se i dajte da radimo za sebe i svoje, a ne da krademo za sebe i svoje!

Helios

pre 15 godina

@Marko Ekmedžić i dr., hvala što ste mi uštedeli dosta pisanija. Još više, prijatno sam iznenađen većinskom reakcijom jer B92 je inače prečesto iracionalni bastion LDPa i uopšte borbe protiv stupidne "istočne" politike ekvivalentno stupidnom "pro-zapadnom" politikom. Više puta sam pisao o katastrofi NISa ali najrazrađeniji komentari nisu prolazili meni nedokučiv misaoni proces cenzure na ovom blogu. Sve što bi bilo koji tkzv. medij trebao da uradi je da porazgovara sa bilo kojim preostalim zaposlenim u NISu - ljudi su OČAJNI!!! Glupost da smo NIS tako jeftino dali da bi zadržali ruski veto oko Kosova - pa rusi bi to radili u svakom slučaju, oni bi iz svojih interesa glasali za nas i da smo okupirali sever Albanije a ne obratno!
O dubini "evropskih" zalaganja Čedomira Jovanovića i njegovih Čedikala sve govori zalaganje tj. odsustvo zalaganja za povratak imovine starim vlasnicima. Kakav Mladić i druge gluposti, to njih baš briga, ali bez raščišćavanja imovinskih odnosa APSOLUTNO nema nikakvog ulaska u evropsku ekonomsku zajednicu! Čedikali jednostavno vode NATO politiku pa su po potrebi anti-Rusi, za SPS, seču platana, trpanje svoji "nestrančkih" ličnosti itd. Prodaju NISa je ispravno kritikovao i Mlađan Dinkić kao član tadašnje DSS-vlade: isto je to! Dakle i Dinkić zna šta valja šta ne, ali isti kriterijum ne primenjuje na sebe i stotine drugih grešaka i krađa u čijem pravljenju često i sam učestvovao! Šta nam govori ova paralela? Mi smo imali SPS pa je on metastazirao i napravio JUL, elitu ideološkog i pljačkaškog ludila. E sad je sve gore jer je duplo! Sad je SPS zvani SPS ali i SPS zvani DS! A dva JULa su ogranak ekonomske katastrofe zvani G17 i ogranak specijalizovan za ideološko ludilo zvani LDP! To je parlamentarna većina ove vlade, najgore u istoriji Srbije!

pravda

pre 15 godina

Mozda je covek u pravu,a mozda i nije.Dok je bio podpredsednik vlade,tada je vlada bila u ponizavajucem polozaju zbog upliva kriminalaca u vlast.Cume,Siptar,Legija,...itd.Nije tada bio tako glasan i ostar.Vise bih voleo da je tada bio hrabar, kao danas prema Rusima.

cekaj

pre 15 godina

Ako NIS vredi 22 milijarde, zasto je cena deonica na berzi porasla za nula procenata? Ako je toliko cenjen, zasto Rusi nisu pokupovali i ostale deonice sa berze?

Ovaj covek, kao i obicno, senzacionalise svoju politiku bez trunke dokaza.

sai baba

pre 15 godina

Ovaj osetio da rusi imaju para pa se razgalamio dok mu ne daju neku vajdicu. Tako je jedno vrme frktao na miskovica ... Pominje nesto i Kostunicu i Kosovo, nema covek vise ideja, penzija. Svi ste vi isti.

V

pre 15 godina

Nekima i sama reč Rusija izaziva orgazmičke trzaje, kao zamena ze sve ono što im zaista nedostaje.
Pa dat im je većinski deo NIS-a za obećanja koja se znalo da ne mogu ispuniti. I sada vam je kriv LDP?
Kao i do sada, u državi kojoj mlade pravnike školuju mitomani (mit + mito) vraćeni na posao, a ništa bolji nisu ni ostali, palanački primitivizam ne želi da se pogleda u ogledalo...

nemanja s.

pre 15 godina

Mi nismo mogli proći bolje jer smo u lošoj poziciji. Bugarska je u NATO-u i EU. Geografski gledano bez nje ne bi bilo moguće da se napravi Južni tok, pa su mogli da ucenjuju. Mi smo i dali propali NIS da bi dobili prolaz gasovoda, jer bi u suprotnom on išao preko Rumunije koja je mnogo veće tržište od nas! Nemam iluzije o Rusima kao ni o nama, ali nažalost mi sem njih nemamo niti smo ikad imali ozbiljnijeg saveznika. Nisu oni krivi što smo tako siromašni i što je korupcija na svakom koraku. Upoznao sam jednu Ruskinju , inače profesorku fakulteta iz Sočija, koja je bila preneražena našom administracijom,odnosu ove zemlje prema mladim i obrazovanim ljudima. Mi smo problem i zato nam ljudi odlaze!

Kroejša men

pre 15 godina

Okrenite se pravim zemljama kao što je Njemačka. Rusija je zemlja u raspadanju. Pogledajte što je napravila od Ukrajine zadnjih 100 godina.

Goran

pre 15 godina

Poklonjen im je NIS u zamenu za VETO u SB, samo je jadni Kostunica verovao da ce to dati rezultata, a gde je sad Kosovo i gde je sad Rusija

Emil

pre 15 godina

Treba zvati KOSTUNICU sa njegovim "pametnim" glavama na celu, da oni revidiraju ugovor sa "BRACOM" Rusima koji su fakticki POKLONILI NIS za trice !

Dragan

pre 15 godina

Da neces mozda da ga revidiramo kao sporazum sa US steal-om? Dobiloi su zelezaru za 1 dolar, rasprodali sve iz magacina i zatvorili je.

Zeljko

pre 15 godina

Koliko se secam taj problem i javno neslaganje sa prodajom NIS-a ispod cene javno je izneo prvi Mladjan Dinkic.Ceda je malo zakasnio...

Realan

pre 15 godina

@ Mr. X

Ti izgleda da imas amneziju na svake dve godine i ocigledno si hejter jer nisi ni procitao text. Samo si ostavio komentar da pljujes na ljude.

Koliko se ja secam Kostunicina vlada je podpisala sporazum sa Gaspromom a ne Tadic. Veruj mi ne branim DS ne volim ih ali barem procitaj ceo tekst pre nego sto se javis ili cuti pametniji si kad to radis ocigledno.

Dlm!

pre 15 godina

Iako imam stavove uglavnom suprotne Cedi mislim da je ovde u pravu...Inace nije mi poznato da je Rusija ikad ista dobro uradila za Srbiju sem sto je podrzavala Slobu,poslala crvenu armiju da nas oslobodi,mirno gledala kako postajemo sve manji,da ne nebrajam dalje...

Poznavalac

pre 15 godina

Evo danas i clanka u Ruskom Komersantu(moze se videti na www.rambler.ru) da Poljaka vlada oduzima ingerencije gaspromu na tlu poljske za gasovod JAMAL-EVROPA zbog naravnopravnog odnosa u upravljanju gasovodom na tlu Poljske.

newborn-ac

pre 15 godina

Djindjic je bio pravi lider srpskog naroda, I Vi gospodine ste pametan kao on.
A za vecinu tvog naroda sumnjam. Kazem ovako jer od '84 god. ista politika, nacionalizam, "pametniji narod" od celoga sveta itd.Ko se druzio sa Rusijom u proslosti ista prica, ucena itd.

Marko

pre 15 godina

Dobro, u pravu si. I sta sad? Oces prvo da priznamo Taciju nezavisnost ili da se popsujemo sa Putinom? Izgleda da ti se cini da je ovo drugo bolja varijanta.

Ma necu da se uzbudjujem vise. Sto pre dodjemo pod potpunu stranu upravu/protektorat to bolje. Uz ovakvo ponasanje rukovodecih struktura (ne samo Jovanovica, mozda i po najmanje Jovanovica) to je za Srbiju neizbezno. Da'l ce to na kraju biti Rusija, Kina ili mnogo verovatnije Nemacka, nije toliko ni bitno. Postacemo gastarbejteri u sopstvenoj zemlji, kad ne znamo da se organizujemo i sami radimo za svoje dobro.

Kako da ne

pre 15 godina

Mislim,covek mi bas nesto nije preterano...smrk...smrk...smrk, simpatican,ali moram da priznam da se slazem sa nekim stvarima koje covek prica (npr.Kosovo),ali on stalno samo kritikuje vlast,a uporno je podrzava,i kad mu god nesto nije jasno ili neubedljivo,ocas posla ga ili Tadic ili Djilas ubede da je to O.K. i onda on izadje i kaze da je to O.K. i da su ga ubedili.Sto se tice drzave Srbije ona sama sebe ne postuje,pa samim tim ne moze da ocekuje da ce je neko drugi uvazavati,a i nije neki bitan faktor da bi se neko pocesao zbog nje,cak stavise u svetu je veliki blam kad kazete da ste iz Srbije,jer ste odmah etiketirani-kriminalna i korumpirana zemlja koja je vodila rat i izvrsila neki tamo genocid.

istok i zapad

pre 15 godina

Rusija je jedini istorijski saveznik Srbije. Bez nje, vec davno Srbije ne bi bilo, pogotovo ne u ovim granicama. (Istorijske udzbenike u ruke, ako ne znas!) Ali pored ovakvih kakvi su Tadic, Jovanovic i Nikolic sigurna je samo skora propast Srbije i njena potpuna dezintegracija.

Nikola

pre 15 godina

Mislim da je NIS prodat ispod cene i da je to bio ustupak Kostunicine vlade Rusima zarad politicke podrske. I to je ok, nema nista na ovom svetu dzabe, tako da ako zelite neciju podrsku morate da je platite.

Ono sto je meni simptomaticno i sto pokazuje pravo lice LDP, i kako bi se ponasali na vlasti, je sto samo proklamovane demokrate i evropejci krse jedan od naj vaznijih principa zapadne civilizacije: "POSTOVANJE UGOVORA."

To sto je ugovor mogao da bude bolji, nema veze, za to treba da zahvalimo Kostunici i da ako nam nesto smeta to raspravimo sa njim. Rusi su, normalno, gledali da izvuku soto bolji ugovor za sebe. Sad kad je sve dogovoreno i potpisano, MORA DA SE ISPOSTUJE.

Naravno, svima je jasno da LDP uopste ne zanima stetnost ovog ugovora, vec im je po zadatku stiglo da napadaju Ruske interese u Srbiji.

NIkola

pre 15 godina

@Milan Nis
Pa nije amer sagradio tu zelezaru ,,cak se nisu ni potruduli da prosire proizvodnju nego je i nesto manja nego pre 1990.Ali u nasem sistemu gde smo sve ocerupali i ukrali pa to sad izgleda kao nesto WOW ,ipak se nesto proizvodi.Nek pokloni meni drzava Telekom ,super cu da poslujem.Cinjenica je da je to bila pljacka nevidjena ,ameri su trebali da kupe ali su dobili po 100 puta manjoj ceni od realne.
Samo jedan primer (sem ove ukrainske)Fabrika belog lima u Sapcu koja je mnogo manja od fabrike belog lima u smederevu je prodata za 120 miliona eura a ova u smederevu koja je veca za 900 000 eura.Dok god imamo ljudi koji brane to sto smo opljackani bicemo zemlja treceg sveta a oni ce i dalje da pljackaju i da rade za tudje interese .svejedno dali su americki ,ruski ,EU ili tajkunski interesi.

Marko Ekmedžić

pre 15 godina

U sveopštem balansiranju na prevrtljivoj političkoj sceni Srbije, i Čedomir Jovanović čas nagne "ovamo", čas "onamo", već po potrebi.

Podržaće vladajuću koaliciju kada mu je svrsishodno, kritikovaće kada smatra da može iščupati neki poen popularnosti od plebsa. I mada tu naravno ima i određene hipokrizije, i to je politički dopušteno.

No, valja reći da je ovoga puta u pravu, i to pre svega zato što jeste izraženi interes države Srbije da se taj i takav sporazum sa Rusima ozbiljno revidira. Zašto? Pa jednostavno, loš je, štetan po interese naše zemlje, stavljene u drugi, ili čak treći red partnera. A taj treći red partnerstva neodoljivo podseća na prvi red potčinjenosti.

Zato taj sporazum treba revidirati, i to pod hitno, i to vrlo odlučno, po cenu velikih reči i dizanja tona u diplomatskim krugovima. I treba shvatiti, napokon, jer čak i napokon nije prekasno, da svaka država najpre gleda svoj interes, a tek onda eventualno emocije naroda. Tako i Rusija, pre svega gleda svoj interes, i pokušava da u što većoj meri monopolizuje ionako prilično dominantnu energetsku poziciju u Evropi. I u tim težnjama, priče poput "braća Rusi", "nas i Rusa 200 miliona", "slovensko bratstvo", "majčica Rusija", sasvim su nebitne. Novac ne poznaje naciju, krvne veze i ljubav... novac poznaje samo protok, rast i pad, i vreme nam je da i mi to naučimo napokon.

Uzgred, i samo uzgred, treba napokon razbiti i te tragične iluzije o velikoj ljubavi "majčice Rusije" prema ostaloj slovenskoj deci. Voli Rusija svu tu "decu", ali samo dok slušaju bezuslovno. A nama, kao nepokornima, i kada treba i kada ne treba, prečesto lupaju packe.

Samo mali, makar i ovlašni pogled na istoriju naših odnosa, ukazuje na to da smo svaki put ostali, narodnim rečnikom, kusoga repa u odnosima sa Rusima... ostavili su nas na cedilu tokom Prvog ustanka, prepustili nas ratnoj sreći u Drugom ustanku, protivili se našoj nezavisnosti kroz celu drugu polovinu XIX veka, pravili Veliku Bugarsku na uštrb srpskih osvajanja 1878. godine, kočili nas u Balkanskim ratovima, silovali žene "oslobađajući nas u Drugom svetskom ratu, otpisali nas 1948. godine, 1999. godine nam kao "pomoć" poslali plehani čamac "Liman", da mesecima putuje od Crnog mora do Jadrana... i zato, hvala ali neka hvala, bilo je dosta.

petar

pre 15 godina

Poderjavam g-na Jovanovicha!Chak Tito nije xteo sa SSSR.Za rusofile sto ne pogledate kako jive Rusiji,136 mesto po borbe s korupgijej kao Haiti,10 mesto po kriminalu,85%jivi ispod granice siromashstva.

petar

pre 15 godina

Danas Polska odstranila Gasprom od rukovodstva gasovoda.Samo interesi svoejeg naroda i drjavi.A pokloniti NIS veleizdaja.Poljaci nisu xteli da primaju uchesche maxinacijama s rusima,a brinuli za svoj narod.Kosovo samo izgovor i rusi iskoristili,nema i neche oni pomochi oko Kosova i kad oni nekomu pomogli!Isto treba uraditi Srbiji.Ukinuti minopol i nachi drugi alternative za gas.

zoran

pre 15 godina

STA SI SE NAVRZO NA RUSE PA DA NJIH NEMA JEDVA DA BI BIO I BEOGRADSKI PASALUK. NECE DA TE PODMAZU PA NEVALJAJU A ALBANCI SU SUPER ZATO I TRAZIS DA SE KOSOVO PRIZNA MADA JE ODAVNO PRODATO A TI DEBELO UZIMAS PARE OD NJIH, SOROS SMANJIO DAVANJA

Sinisa

pre 15 godina

samo mu Rusi smetaju, a ne smeta mu poklonjen SARTID koji je americka kompanija dovela do bankrota i gasenja peci.
Njemu ne smeta ni Albansko otimanje fabrika i zemljista vrednog u stotinama miljardi.

Nesha

pre 15 godina

Koliko god to negirali ili ne voleli - Jovanovic je precesto u pravu... Jos samo da neki pocnu i da slusaju sta govori, a ne da sa indignacijom odbijaju pre no sto cuju recenicu do kraja.

miki

pre 15 godina

Kako kaze komentator /citalac/ mozda On nije pametan ali ko kaze da citalac jeste? Jer, i ja, i ne amo ja, mislim da ruse treba sto pre IZBACITI iz Srbije. Oni nisu NIKOME doneli dobro. Samo zlo!

Zodijak

pre 15 godina

Po obicaju, Ceda je opet u pravu. Steta sto je u Srbiji ogroman broj ljudi jos uvek zaludjen mitovima i budalastinama, pa nije u stanju da cuje ovaj glas razuma.

sasa jokic

pre 15 godina

Cedo Ti si bas hrabar. Taman si \"idplivao\" ispod Kostunicinog nisana, Ti sad \"cackas\" Ruse. U pravu si sve sto kazes, ali to im je Kostunica dao na tacni, a Oni se samo posluzili ! E sad zasto je to tako bilo....mozda su Oni njemu nesto \"pomogli?\". Mozda jednog dana saznamo.

Alexa

pre 15 godina

Poštovana gospodo Rusofili, očigledno vas nije dovoljno gazila ruska čizma... Pitajte Bugare i Poljake šta misle o Rujkama. U Litvaniji i Estoniji im ruše spomenike oslobodiocima jer im je lakše bilo da trpe Hitlera nego Staljina. Rusija je najveća kolonijalna sila na svetu i ponaša se prema "svojim" zemljama kao Engleska prema Indiji u 19. veku. Putin je propustio jedan mandat jer po ustavu RF nema pravo na tri vezana, a u sledećoj iteraciji, eto njega nazad. Korupcija, kriminal, muljanje ispod žita, zloupotreba svega što se može zlouptrebiti, frustracija zbog izgubljene moći, alkoholizam, izgubljenost u prostoru i vremenu... to je Rusija! Ko se za to bori treba da pregleda glavu pod hitno!

sasa jokic

pre 15 godina

Cedo Ti si bas hrabar. Taman si "idplivao" ispod Kostunicinog nisana, Ti sad "cackas" Ruse. U pravu si sve sto kazes, ali to im je Kostunica dao na tacni, a Oni se samo posluzili ! E sad zasto je to tako bilo....mozda su Oni njemu nesto "pomogli?". Mozda jednog dana saznamo.

Bata

pre 15 godina

Od svega ovoga je najgore to sto je ovo sve tacno i sto to mora jedan Ceda Jovanovic da govori dok ostali cute i omogucavaju "povratak otpisanih" koji nam donosi jos vise korupcije i poskupljenja (gas, struja, putarine - ista ekipa).

Skretnicar

pre 15 godina

Rumuni kupuju ruski gas preko posrednika iz Nemacke po deni od oko 350 eura za 1000 kubnih metara. Mi kupujemo od Rusa i posrednika sa transportom do grani kosta oko 550 eura za 1000 kubnih metara. Ovo je primer jedan o ceni gasa.
Nedavno je objavljeno da je imovina NIS-a izgubila na vrednosti ( Knjigovodstvenoj uoci pocetka prodaje akcija na berzi ) i da sada iznosi oko 22 milijarde. Nis je koliko se secam prodat za 400 miliona eura.
Toliko od mene o saradnji sa bracom Rusima bez kojih se nemoze.

MILORAD

pre 15 godina

JEDINA ISTINA JE,DA JE ZA SRBIJU PONIŽAVAJUĆE DA IMA POLITIČARA,KOJI JE TOLIKO PRISUTAN U MEDIJIMA,KAO ŠTO JE ČEDA JOVANOVIĆ!!! ČOVEK MRAČNE PROŠLOSTI,PRLJAVIH POSLOVA SA KRIMINALCIMA,VEZE SA LEGIJOM,FINANSIRANIM OD AMERA I ZAPADA,ČOVEK KOJI JE PREKO NOĆI OBOGATIO,.....,DELI NAMA SVIMA LEKCIJE O DEMOKRATIJI I O POSLOVIMA OVE DRŽAVE,ŠTA JE ZA NAS DOBRO,A ŠTA NIJE!
ČOVEK KOJI U PARLAMENTU JAVNO RADI PROTIV INTERESA SRBIJE JE JOŠ UVEK NA SLOBODI I PLJUJE PO SVEMU ŠTO JE OBOJENO SRPSKI-NACIONALNO,I SVEMU ŠTO NE DOLAZI OD AMERA!?

istok i zapad

pre 15 godina

Rusija je jedini istorijski saveznik Srbije. Bez nje, vec davno Srbije ne bi bilo, pogotovo ne u ovim granicama. (Istorijske udzbenike u ruke, ako ne znas!) Ali pored ovakvih kakvi su Tadic, Jovanovic i Nikolic sigurna je samo skora propast Srbije i njena potpuna dezintegracija.

Igor

pre 15 godina

Nego sta,pa Kostunica im je poklonio NIS,a oni se ponasaju prema nama kao prema nekoj ruskoj maloj provinciji...treba ima reci dovidjenja,i okrenuti se EU i NATO.
Rusi gledaju samo svoj interes,i boli ih uvo za Srbiju...ne daj boze da te Rusi hrane i brane...

Neca

pre 15 godina

Sa Cedomirom se ni u cemu ne slazem sem u ovom pitanju!!!
Covek je potpuno u pravu!
Muka mi je od nasih velikih PRIJATELJA Rusa!
Jadan onaj koga Grk hrani a Rus brani!

Che

pre 15 godina

Znate šta je problem sa LDPom i Čedom - oni slepo slušaju zapad kao što mnogi drugi slepo slušaju istok, a ni jedno ni drugo slepilo ne pomažu Srbiji.

Nama u Srbiji treba stranka koja će da misli o našoj zemlji i našim građanima, a ne o interesima bilo kojih stranaca. Na žalost, takvi još ne postoje.

nebota

pre 15 godina

Slazem se sa Jovanovicem, medjutim, nije mi jasno zashto se zaustavlja na Rusiji.
Rekao bih da sve zemlje sveta imaju isti ili gori odnos prema nama.
Dajem Jovanovicu potpuno slobodu da u ime gradjana Srbije pomene i ostale
Kako ono beshe..."Shiri dalje"?? :)))

simke prvoborac

pre 15 godina

A to sto nam rane SAD i EU? To nije ponizavajuci odnos?
A to sto bi poklonio sve sto nam je ostalo na kosovu za dz, to je po Cedi ok? Pa samo Trepca ima potvrdjenih nalazista lignita toliko da moze da zadovolji celokupne energetske potrebe Evrope za 50 godina!! Pa kada bi ovo vratili u nas posed Rusi nam ne bi ni trebali. Ali Ceda o ovome ne sme da prica. Ne daju mu ameri.

dexter

pre 15 godina

kao prvo ponizavajuce je sto smo mi krali od sebe samih
kao drugo ponizavajuce je sto smo ukradeno nezasluzeno poklonili nama trece ponizavajuce je sto imamo smradove u sindikatima(SRBE) ciji smo glas dali i za mandata NISTA nisu uradili cetvrto Za sve gore navedeno kaznjavaju nas oni koji su nas kupili tako da je situacija malo drugacija dileru.......krivac je na pogresnoj adresi

newborn-ac

pre 15 godina

Djindjic je bio pravi lider srpskog naroda, I Vi gospodine ste pametan kao on.
A za vecinu tvog naroda sumnjam. Kazem ovako jer od '84 god. ista politika, nacionalizam, "pametniji narod" od celoga sveta itd.Ko se druzio sa Rusijom u proslosti ista prica, ucena itd.

bt

pre 15 godina

Čedo, razlog zbog čega sa takvim izjavama jedva prelaziš cenzus je tvoje licemerje. Tebi smeta neravnopravnost Srbije kada je u pitanju jedna državna firma a ne smeta ti neravnopravnost kada je u pitanju dobar komad teritorije. Smeta ti nestručnost u gradskoj vlasti ali ne smeta ti da glasaš za sve njihove odluke. Smeta ti Mišković ali nekako volšebno ućutiš kada svi pomisle da ćeš ga raskrinkati. Narod možda nema prave informacije ali vidi neiskrenost i oseća proračunatost.

V

pre 15 godina

Nekima i sama reč Rusija izaziva orgazmičke trzaje, kao zamena ze sve ono što im zaista nedostaje.
Pa dat im je većinski deo NIS-a za obećanja koja se znalo da ne mogu ispuniti. I sada vam je kriv LDP?
Kao i do sada, u državi kojoj mlade pravnike školuju mitomani (mit + mito) vraćeni na posao, a ništa bolji nisu ni ostali, palanački primitivizam ne želi da se pogleda u ogledalo...

gradjanin Osetije&Abhazije

pre 15 godina

Gospodin Jovanovic je 100% u pravu.Em je Kostunica poklonio Rusima Energetski sektor Srbije,em je Tadica stavio pred svrseni cin,em je tako od Rusa dobio politicku ,finansijsku i svaku drugu vrstu pomoci za sebe i svoje partiske istomisljenike.U parlament je ukjlucio Ruskog drzavljanina Nenada Popovica(ima cin u FSB),za sve to Srbija je dobila Ruske posrednike-cerke firme preko kojih mora da placa i gas i naftu a koliko vidim i Lokomotive za zeleznicu.Pare koje ostaju u tim Ruskim cerka firmama zna se da osim u privatne dzepove idu i za podrsku Ruskim satelitima u Srbiji a to su A.Vucic,T.nikolic,gore pomemuti V.K.,S.Samardzic,Marko Jaksic,Skundric i njegov zamenik,D.Mihajlov,bivsi ministar za energetiku iz DSS vlade i jos mnogo mnogo drugih.Srbija je vise Rusija nego silom oteta Osetija i Abhazija.

Dlm!

pre 15 godina

Iako imam stavove uglavnom suprotne Cedi mislim da je ovde u pravu...Inace nije mi poznato da je Rusija ikad ista dobro uradila za Srbiju sem sto je podrzavala Slobu,poslala crvenu armiju da nas oslobodi,mirno gledala kako postajemo sve manji,da ne nebrajam dalje...

Emil

pre 15 godina

Treba zvati KOSTUNICU sa njegovim "pametnim" glavama na celu, da oni revidiraju ugovor sa "BRACOM" Rusima koji su fakticki POKLONILI NIS za trice !

Milan Nis

pre 15 godina

@(Sinisa, 1. septembar 2010 22:49) !
Kada bi vecina firmi poslovala kao SARTID DANAS,ova zemlja bi cvetla,i to malo deviza sto dodje u ovu zemlju 50% dugujemo SARTIDU,odnosno JU ES STIL-u!
Ne volim ni SAD,zbog toga kako se ponasaju prema nama,ali najgore od svega je sto polovina vlade gleda kako da se dodvori zapadu,a polovina istoku,niko od njih ne misli na SRBIJU,i ako su im puna usta INTERESA SRBIJE!

Goran

pre 15 godina

Poklonjen im je NIS u zamenu za VETO u SB, samo je jadni Kostunica verovao da ce to dati rezultata, a gde je sad Kosovo i gde je sad Rusija

Realan

pre 15 godina

@ Mr. X

Ti izgleda da imas amneziju na svake dve godine i ocigledno si hejter jer nisi ni procitao text. Samo si ostavio komentar da pljujes na ljude.

Koliko se ja secam Kostunicina vlada je podpisala sporazum sa Gaspromom a ne Tadic. Veruj mi ne branim DS ne volim ih ali barem procitaj ceo tekst pre nego sto se javis ili cuti pametniji si kad to radis ocigledno.

Kroejša men

pre 15 godina

Okrenite se pravim zemljama kao što je Njemačka. Rusija je zemlja u raspadanju. Pogledajte što je napravila od Ukrajine zadnjih 100 godina.

cekaj

pre 15 godina

Ako NIS vredi 22 milijarde, zasto je cena deonica na berzi porasla za nula procenata? Ako je toliko cenjen, zasto Rusi nisu pokupovali i ostale deonice sa berze?

Ovaj covek, kao i obicno, senzacionalise svoju politiku bez trunke dokaza.

Branko Von Beca

pre 15 godina

Za Ruse si 100% u pravu. Ali 100 % i tu te podržavam.
ALI, kako se pozivaš uvek na realnost, objasni kakav je onda odnos ovih tvojih idola iz EU i SAD prema nama, molim te ! Nikako da svatim kako su to Foklandska ostrva engleska, a Kosovo nije naše, pa me prosvetli molim te.
I još jednom, za Ruse si 100% u pravu.

Zeljko

pre 15 godina

Koliko se secam taj problem i javno neslaganje sa prodajom NIS-a ispod cene javno je izneo prvi Mladjan Dinkic.Ceda je malo zakasnio...

Nikola

pre 15 godina

Mislim da je NIS prodat ispod cene i da je to bio ustupak Kostunicine vlade Rusima zarad politicke podrske. I to je ok, nema nista na ovom svetu dzabe, tako da ako zelite neciju podrsku morate da je platite.

Ono sto je meni simptomaticno i sto pokazuje pravo lice LDP, i kako bi se ponasali na vlasti, je sto samo proklamovane demokrate i evropejci krse jedan od naj vaznijih principa zapadne civilizacije: "POSTOVANJE UGOVORA."

To sto je ugovor mogao da bude bolji, nema veze, za to treba da zahvalimo Kostunici i da ako nam nesto smeta to raspravimo sa njim. Rusi su, normalno, gledali da izvuku soto bolji ugovor za sebe. Sad kad je sve dogovoreno i potpisano, MORA DA SE ISPOSTUJE.

Naravno, svima je jasno da LDP uopste ne zanima stetnost ovog ugovora, vec im je po zadatku stiglo da napadaju Ruske interese u Srbiji.

Marko

pre 15 godina

Dobro, u pravu si. I sta sad? Oces prvo da priznamo Taciju nezavisnost ili da se popsujemo sa Putinom? Izgleda da ti se cini da je ovo drugo bolja varijanta.

Ma necu da se uzbudjujem vise. Sto pre dodjemo pod potpunu stranu upravu/protektorat to bolje. Uz ovakvo ponasanje rukovodecih struktura (ne samo Jovanovica, mozda i po najmanje Jovanovica) to je za Srbiju neizbezno. Da'l ce to na kraju biti Rusija, Kina ili mnogo verovatnije Nemacka, nije toliko ni bitno. Postacemo gastarbejteri u sopstvenoj zemlji, kad ne znamo da se organizujemo i sami radimo za svoje dobro.

petar

pre 15 godina

Poderjavam g-na Jovanovicha!Chak Tito nije xteo sa SSSR.Za rusofile sto ne pogledate kako jive Rusiji,136 mesto po borbe s korupgijej kao Haiti,10 mesto po kriminalu,85%jivi ispod granice siromashstva.

Marko Ekmedžić

pre 15 godina

U sveopštem balansiranju na prevrtljivoj političkoj sceni Srbije, i Čedomir Jovanović čas nagne "ovamo", čas "onamo", već po potrebi.

Podržaće vladajuću koaliciju kada mu je svrsishodno, kritikovaće kada smatra da može iščupati neki poen popularnosti od plebsa. I mada tu naravno ima i određene hipokrizije, i to je politički dopušteno.

No, valja reći da je ovoga puta u pravu, i to pre svega zato što jeste izraženi interes države Srbije da se taj i takav sporazum sa Rusima ozbiljno revidira. Zašto? Pa jednostavno, loš je, štetan po interese naše zemlje, stavljene u drugi, ili čak treći red partnera. A taj treći red partnerstva neodoljivo podseća na prvi red potčinjenosti.

Zato taj sporazum treba revidirati, i to pod hitno, i to vrlo odlučno, po cenu velikih reči i dizanja tona u diplomatskim krugovima. I treba shvatiti, napokon, jer čak i napokon nije prekasno, da svaka država najpre gleda svoj interes, a tek onda eventualno emocije naroda. Tako i Rusija, pre svega gleda svoj interes, i pokušava da u što većoj meri monopolizuje ionako prilično dominantnu energetsku poziciju u Evropi. I u tim težnjama, priče poput "braća Rusi", "nas i Rusa 200 miliona", "slovensko bratstvo", "majčica Rusija", sasvim su nebitne. Novac ne poznaje naciju, krvne veze i ljubav... novac poznaje samo protok, rast i pad, i vreme nam je da i mi to naučimo napokon.

Uzgred, i samo uzgred, treba napokon razbiti i te tragične iluzije o velikoj ljubavi "majčice Rusije" prema ostaloj slovenskoj deci. Voli Rusija svu tu "decu", ali samo dok slušaju bezuslovno. A nama, kao nepokornima, i kada treba i kada ne treba, prečesto lupaju packe.

Samo mali, makar i ovlašni pogled na istoriju naših odnosa, ukazuje na to da smo svaki put ostali, narodnim rečnikom, kusoga repa u odnosima sa Rusima... ostavili su nas na cedilu tokom Prvog ustanka, prepustili nas ratnoj sreći u Drugom ustanku, protivili se našoj nezavisnosti kroz celu drugu polovinu XIX veka, pravili Veliku Bugarsku na uštrb srpskih osvajanja 1878. godine, kočili nas u Balkanskim ratovima, silovali žene "oslobađajući nas u Drugom svetskom ratu, otpisali nas 1948. godine, 1999. godine nam kao "pomoć" poslali plehani čamac "Liman", da mesecima putuje od Crnog mora do Jadrana... i zato, hvala ali neka hvala, bilo je dosta.

Dragan

pre 15 godina

Da neces mozda da ga revidiramo kao sporazum sa US steal-om? Dobiloi su zelezaru za 1 dolar, rasprodali sve iz magacina i zatvorili je.

Cika Denis

pre 15 godina

I evo te dobro oprobane taktike koja kod Srba uvek pali-ponovi glupost 3000 puta i niko vise nece posumnjati da to nije istina. Jedna od najomiljenijih mi je "za vreme Kostunicine vlade...", pa prijatelji koji za vreme te "Kostunicine vlade" DS je imao koliko ministarstava? A koliko DSS? Ko je bio ministar za privatizaciju? Cekajte, pa on je danasnji premijer! Mi kao narod ocigledno nismo normalni. Nakon sto su sazvakali Kostunicu, pocese po Rusima. Pa vidis Cedu kako kritikuje visoke cene goriva. A vlada opalile akcize kakvih na svetu nema! Ono sto je problem je sto prosecan Srbin nece malo mucnuti glavom i pitati se zbog cega je to tako, da li je bas sve onako kako nam politicari prezentuju? Ne, prosecnom Srbinu je dovoljno da odmah okrivi Kostunicu za lopovluk i kradju u privatizacijama(iako je ministar bio Cvetkovic) ili Ruse za cenu goriva(a vlada cim je prodala NIS-ajmo opleti po akcizama). Nedavno je ovaj isti, Ceda nam dragi, izjavljivao da je trebalo slediti bugarski sistem i ne prodati 51% NIS-a nego 50&-50%. Samo ekonomski laik ne moze da uvidi kolika je to glupost.
Ali sve to nije bitno, sledeci put kada neko izadje i oplete recimo po Rusima i ceni goriva opet ce se naci tu nekih 50% prosecnih Srba koji aminuju sve bez da pitaju.
Gospodo, ukljucite mozak!

sai baba

pre 15 godina

Ovaj osetio da rusi imaju para pa se razgalamio dok mu ne daju neku vajdicu. Tako je jedno vrme frktao na miskovica ... Pominje nesto i Kostunicu i Kosovo, nema covek vise ideja, penzija. Svi ste vi isti.

petar

pre 15 godina

Danas Polska odstranila Gasprom od rukovodstva gasovoda.Samo interesi svoejeg naroda i drjavi.A pokloniti NIS veleizdaja.Poljaci nisu xteli da primaju uchesche maxinacijama s rusima,a brinuli za svoj narod.Kosovo samo izgovor i rusi iskoristili,nema i neche oni pomochi oko Kosova i kad oni nekomu pomogli!Isto treba uraditi Srbiji.Ukinuti minopol i nachi drugi alternative za gas.

Helios

pre 15 godina

@Marko Ekmedžić i dr., hvala što ste mi uštedeli dosta pisanija. Još više, prijatno sam iznenađen većinskom reakcijom jer B92 je inače prečesto iracionalni bastion LDPa i uopšte borbe protiv stupidne "istočne" politike ekvivalentno stupidnom "pro-zapadnom" politikom. Više puta sam pisao o katastrofi NISa ali najrazrađeniji komentari nisu prolazili meni nedokučiv misaoni proces cenzure na ovom blogu. Sve što bi bilo koji tkzv. medij trebao da uradi je da porazgovara sa bilo kojim preostalim zaposlenim u NISu - ljudi su OČAJNI!!! Glupost da smo NIS tako jeftino dali da bi zadržali ruski veto oko Kosova - pa rusi bi to radili u svakom slučaju, oni bi iz svojih interesa glasali za nas i da smo okupirali sever Albanije a ne obratno!
O dubini "evropskih" zalaganja Čedomira Jovanovića i njegovih Čedikala sve govori zalaganje tj. odsustvo zalaganja za povratak imovine starim vlasnicima. Kakav Mladić i druge gluposti, to njih baš briga, ali bez raščišćavanja imovinskih odnosa APSOLUTNO nema nikakvog ulaska u evropsku ekonomsku zajednicu! Čedikali jednostavno vode NATO politiku pa su po potrebi anti-Rusi, za SPS, seču platana, trpanje svoji "nestrančkih" ličnosti itd. Prodaju NISa je ispravno kritikovao i Mlađan Dinkić kao član tadašnje DSS-vlade: isto je to! Dakle i Dinkić zna šta valja šta ne, ali isti kriterijum ne primenjuje na sebe i stotine drugih grešaka i krađa u čijem pravljenju često i sam učestvovao! Šta nam govori ova paralela? Mi smo imali SPS pa je on metastazirao i napravio JUL, elitu ideološkog i pljačkaškog ludila. E sad je sve gore jer je duplo! Sad je SPS zvani SPS ali i SPS zvani DS! A dva JULa su ogranak ekonomske katastrofe zvani G17 i ogranak specijalizovan za ideološko ludilo zvani LDP! To je parlamentarna većina ove vlade, najgore u istoriji Srbije!

selektivno

pre 15 godina

Zašto si zaboravio Duvansku industriju Niš, zatim vranjansku duvansku,ako se ne varam sa fabrikama je otišlo i tržište...i da ne nabrajam dalje jer sumnjam da je išta otišlo po realnoj ceni, a ti sve to znaš puno bolje od nas, kao što i znaš da nas niko ne voli niti ima potrebe da nas voli, te da se sve svodi na interes. Kad već govoriš o rusima kaži koju i o Dinkićevim subvencijama !!!

Rade

pre 15 godina

Ako smatra da je NIS prodat ispod cene neka ode na berzu, kupi dionice i nek dobro zaradi. Mnogi ljudi slusaju njega i Dinkica, koji govore da je NIS potplacen, i kupuju dinice placajuci 500 din. nesto sto knjigovodstveno vredi 130 din. Da je taj NIS ista vredeo uzeo bi ih Shell ili Agip, a ne bi cekali na Ruse. Cak se OMV-u i MOL-u vise isplatilo da pocnu ispocetka i da prave nove pumpe, nego da kupe zapustenu firmu sa ko zna kolikim dugovima, zastarelim pumpama i previse zaposlenih nenaviknutih na rad. Koliko su samo potrosili na otpremnine i koliko ih jos ceka. Kad bi moglo vreme da se vrati unatrag, nisam siguran da bi Rusi isto postupili.

Dzoni

pre 15 godina

A prodaja celicane za 17 miliona (drzava preuzela dugove) nije bila skandalozna kao,2005 ukrainska celicana slicnog kapaciteta kao smederevske je prodata za 4.8 MILIJARDI $!
"The government of Ukraine sold the country's largest steel mill for $4.8 billion to the steel magnate Lakshmi N. Mittal, the world's third-richest person.
"
Svi se lopovi!!

Giftwho

pre 15 godina

E pa Cedo...to sto si rekao da ljudi dodju na stranicu b92 i da daju pozitivne komentare na svaku tvoju izrecenu glupost je jedno a politika je nesto sasvim drugo!

Rumunija

pre 15 godina

@Skretnicar

Nisi u pravu, Rumuni plaćaju ruski gas $352 za 1000 sm3.

Haj'mo u račun:

1sm3 = $0.352
x 82,42 (srednji kurs) = 29,01

29,01 dinar je njima ulazna cena gasa, haj'mo dalje:

29,01 x 5% (dozvoljeni distributivni gubitak) = 30,46

30,46 x 10% (usluga distributera što nije samo čist profit) = 33,50

Primenićemo sad njihovu stopu poreza od 15% (niža stopa), viša je 25%:

33,50 x 15% = 38,53

Sad otvori račun od Srbijagasa pa pogledaj cenu gasa kod nas i reci nam ko je skuplji.

Poznavalac

pre 15 godina

Evo danas i clanka u Ruskom Komersantu(moze se videti na www.rambler.ru) da Poljaka vlada oduzima ingerencije gaspromu na tlu poljske za gasovod JAMAL-EVROPA zbog naravnopravnog odnosa u upravljanju gasovodom na tlu Poljske.

pravda

pre 15 godina

Mozda je covek u pravu,a mozda i nije.Dok je bio podpredsednik vlade,tada je vlada bila u ponizavajucem polozaju zbog upliva kriminalaca u vlast.Cume,Siptar,Legija,...itd.Nije tada bio tako glasan i ostar.Vise bih voleo da je tada bio hrabar, kao danas prema Rusima.

NIkola

pre 15 godina

@Milan Nis
Pa nije amer sagradio tu zelezaru ,,cak se nisu ni potruduli da prosire proizvodnju nego je i nesto manja nego pre 1990.Ali u nasem sistemu gde smo sve ocerupali i ukrali pa to sad izgleda kao nesto WOW ,ipak se nesto proizvodi.Nek pokloni meni drzava Telekom ,super cu da poslujem.Cinjenica je da je to bila pljacka nevidjena ,ameri su trebali da kupe ali su dobili po 100 puta manjoj ceni od realne.
Samo jedan primer (sem ove ukrainske)Fabrika belog lima u Sapcu koja je mnogo manja od fabrike belog lima u smederevu je prodata za 120 miliona eura a ova u smederevu koja je veca za 900 000 eura.Dok god imamo ljudi koji brane to sto smo opljackani bicemo zemlja treceg sveta a oni ce i dalje da pljackaju i da rade za tudje interese .svejedno dali su americki ,ruski ,EU ili tajkunski interesi.

11of10

pre 15 godina

Jao bre, ljudi, pa Čeda je isto to radio za drveće na Bulevaru! "Drveće je zdravo, ne treba da se seče" Rečeno u petak. U ponedeljak je već bio podmazan, pa je seču podržao svim srcem. Nego je sitan igrač, pa ga zaborave često, pa onda galami dok ga se ne sete.

Odvojeno od toga, Rusofili, NATOfili, EUfili, USfili... ljudi moji, budimo SRBOFILI! Niko nam neće pomoći ako sami sebi ne pomognemo, svetsko društvo je ustrojeno tako da svako gleda samo svoj interes, svako grebe samo za sebe, i niko nam ni neće pomoći.

A sami sebi smo i dovoljan neprijatelj, budući da bi svi, navikli iz komunizma na "hleba bez motike" da rade za evropske plate, a da rade afričko radno vreme.

Molim Vas, narode, prihvatite se normalnog rada, da je normalno 8 sati dnevno RADITI, a ne piti kafe! Verujte, kad svi zapnemo zajedno, da popravimo SEBE, i onog do SEBE, Srbiji i Srbima će biti bolje! Jer onda ćemo imati i svest da treba da uhvatimo one "specijalne" motke u ruke, i da sve lopove na svim mestima izmlatimo propisno, pa posle nek idu u Evropu, Ameriku, Rusiju, gde god im se sviđa!

Za ime Gospodnje, ljudi, urazumite se i dajte da radimo za sebe i svoje, a ne da krademo za sebe i svoje!

nemanja s.

pre 15 godina

Mi nismo mogli proći bolje jer smo u lošoj poziciji. Bugarska je u NATO-u i EU. Geografski gledano bez nje ne bi bilo moguće da se napravi Južni tok, pa su mogli da ucenjuju. Mi smo i dali propali NIS da bi dobili prolaz gasovoda, jer bi u suprotnom on išao preko Rumunije koja je mnogo veće tržište od nas! Nemam iluzije o Rusima kao ni o nama, ali nažalost mi sem njih nemamo niti smo ikad imali ozbiljnijeg saveznika. Nisu oni krivi što smo tako siromašni i što je korupcija na svakom koraku. Upoznao sam jednu Ruskinju , inače profesorku fakulteta iz Sočija, koja je bila preneražena našom administracijom,odnosu ove zemlje prema mladim i obrazovanim ljudima. Mi smo problem i zato nam ljudi odlaze!

Kako da ne

pre 15 godina

Mislim,covek mi bas nesto nije preterano...smrk...smrk...smrk, simpatican,ali moram da priznam da se slazem sa nekim stvarima koje covek prica (npr.Kosovo),ali on stalno samo kritikuje vlast,a uporno je podrzava,i kad mu god nesto nije jasno ili neubedljivo,ocas posla ga ili Tadic ili Djilas ubede da je to O.K. i onda on izadje i kaze da je to O.K. i da su ga ubedili.Sto se tice drzave Srbije ona sama sebe ne postuje,pa samim tim ne moze da ocekuje da ce je neko drugi uvazavati,a i nije neki bitan faktor da bi se neko pocesao zbog nje,cak stavise u svetu je veliki blam kad kazete da ste iz Srbije,jer ste odmah etiketirani-kriminalna i korumpirana zemlja koja je vodila rat i izvrsila neki tamo genocid.

maxy

pre 15 godina

obrni, okreni, ovakvi kakvi smo, bićemo poniženi i kada gledamo na istok i kada gledamo na zapad. Bedni i jadni u svakom pogledu tražimo pomoć velikog brata koji je daje i odmah ispostavlja račun. Dok se ne okrenemo sami sebi, razvoju Srbije, čišćenju korupcije, partijskog kadra, školovanju mladih, dok se ne manemo praznih priča o EU, Kini i Rusiji... dotle ćemo biti bedni, jadni i poniženi, taoci naših bednih političara, tajkuna i partijskog kadra koji vode Srbiju i naš narod na dno.