button
pre 9 godina
Kakva licemerna izjava ambasadora zemlje koja je pocinila najvece etnicko ciscenje,posle drugog svetskog rata.
Subota, 20.09.2014.
14:29
Neobezbeđivanjem finansijskih sredstava za udžbenike hrvatskoj manjini u Srbiji, uključujući Bunjevce, narušava se jedno od osnovnih prava-pravo na obrazovanje.
Izvor: Tanjug
pre 9 godina
Kakva licemerna izjava ambasadora zemlje koja je pocinila najvece etnicko ciscenje,posle drugog svetskog rata.
pre 9 godina
Sta je sa pravima dvesta hiljada Srba proteranih tokom oluje?
pre 9 godina
Broj ubijenih i proteranih Srba iz Hr,daleko premasuje broj onih koji danas tamo zive.O kakvim pravima prica ovaj covek?
pre 9 godina
Oni se nasli da dele lekcije o pravima manjina.Skandalozno.
pre 9 godina
Ova vest je za rubriku verovali ili ne.
pre 9 godina
darko
ja bih jako želeo da verujem u to..ali stvari na terenu nisu ni blizu toj situaciji! To je samo na papiru! Pre rata u Hrvatskoj je živelo oko pola miliona Srba'..to je više od 10
pre 9 godina
Jos jedan sin tisucljetnje kulture nasao za shodno da nam deli lekcije.
pre 9 godina
Kad prestanete da u hordama razbijate cirilicne table po Hrvatskoj,tad mozete drugima deliti lekcije.
pre 9 godina
Zali Boze novca koji se i u Hrvatskoj i u Srbiji izdvaja za udzbenike na dva "razlicita,manjinska jezika".Svaki iole objektivan lingvist i filolog ce vam reci da su srpski i hrvatski jedan isti jezik,pri cemu upotreba jednog ili drugog atributa zavisi od osecanja pripadnosti jednom ili drugom narodu.S druge strane hrvatska tragikomicna upornost da se iznadje sto je moguce vise besmislenih razlika,dovela je do predstave da je cirilica deo identiteta samo srpskog naroda,a to pismo je zapravo deo identiteta svih slovenskih naroda,nezavisno od toga da li je to pismo i danas u zvanicnoj upotrebi u nekoj slovenskoj zemlji ili ne.Takodje,cesti komentari u prilog cinjenici da je drzava Hrvatska ispunila odredjene OBAVEZE prema nekadasnjim drzavljanima,ne bi uopste trebala da se posebno apostrofira,jer se radi o necemu sto treba da se civilizacijski samo po sebi podrazumeva,tim pre sto je svojevremeno drzava Hrvatska(u saradnji sa Milosevicem)pocinila prema tom narodu veliki greh.Bicu slobodna da iznesem misljenje da je i jednoj i drugoj drzavi preko potreban novi dogovor o nacinu zastite manjina,jer je onaj od pre deset godina uveliko prevazidjen.Sto se tice Nikolicevog poteza,to je vrlo verovatno politicki motivisano,ali nezavisno od toga niko nema pravo da gradjanima Srbije propisuje kako treba da se u nacionalnom smislu izjasnjavaju.I konacno uz puno postovanje prema Hrvatskoj,ali gradjani Hrvatske opet iskazuju nerealnost u dozivljaju sopstvene drzave u vezi sa clanstvom SR.u EU.
pre 9 godina
@Marija-Buje
Baranjski Raci?! o.O Haha, to vam u Hrvatskoj zafalilo manjina, pa ste počeli da izmišljate neke narode koji ne postoje?! :D Postoje samo baranjski Srbi, a za tvoju informaciju, ''Rac'' je mađarski naziv za Srbe. Mi Bunjevci nismo nikakvi Hrvati, nismo to nikad ni bili, niti ćemo biti, shvatite to već jednom! Da smo Hrvati, ne bi sebe zvali Bunjevcima. Ne bi imali svoje običaje, svoje nošnje, koji nemaju dodira sa hrvatskim, svoju kulturu, svoj jezik... Ni u jednoj bunjevačkoj narodnoj pesmi, reči poput ''Hrvatska'', ''Hrvati'', ''hrvatski'', nigde se ne pominju! U Jugoslaviji je donet zakon kojim je zabranjeno da se Bunjevci izjašnjavaju kao Bunjevci, nego samo kao Hrvati, samo zbog toga što smo katoličke vere. Pre 2-og svetskog rata, u svim istorijskim dokumentima, Bunjevci se pominju kao posebna etnička grupa/narod, Bunjevci su bili Bunjevci, Hrvati su bili Hrvati. Odreknite se svojih velikohrvatskih pretenzija na bunjevački narod u Vojvodini, a ja zahtevam od države Srbije da moj narod zaštiti, jer mi druge domovine osim Srbije nemamo! Pozdrav! :)
pre 9 godina
Zanimljivo... Ako smo nesto dogovorili onda to treba i da ispostujemo (barem po mom misljenju). Mada, moglo bi se postaviti pitanje: "Po kojem osnovu je Srbija u obavezi da iz buzdeta odvaja za edukaciju na jezicim manjina i koja to Evropska drzava sponzorise takav pristup?" Kao neko ko se dosta krece po Evropi nisam primetio da se u Francuskim drzavnim skolama koristi bilo sta drugo osim Francuskog, u Nemackoj Nemackog, Holandiji... Mada u svim tim primerima neke manjine skoro da vise i nisu manjine. Za one koji zele, naravno, privatne skole su tu po komercijalnim cenama bez ikakvih problema. Da me neko ne shvati pogresno, ja u podpunosti podrzavam zelju da se ocuva jezik, tradicija i kultura samo ne da se to radi preko drzavnog budzeta i poreskih obveznika koji nazalost ovih dana u Srbiji jedva da mogu da obezbede normalno obrazovanje za svoju sopstvenu decu na Srpskom jeziku.
pre 9 godina
Sa kojim pravom oni hoce Bunjevce da svrstaju u Hrvate . Proterali su sve Srbe , opljackali im imovinu I sada bi da konvertuju Bunjevce u Hrvate. dosta su oni Srba konvertovali u Hrvate I sada bi trebalo da odgovaraju za ugrozavanje nasih ljudskih prava ,jer je stvarno ovo drsko I preslo sve granice bezobrazluka.
pre 9 godina
Hrvata u Australiji ima brdo, pitajte ih da li imaju svoje udzbenike I ciju himnu pevaju.
pre 9 godina
Znači Srbija i Hrvatska treba da izdvajaju lovu iz budžeta za šta tačno? Da "Srbi" u Hrvatskoj imaj udžbenike bez "j" i obratno? Jel to potrebno da učenik "manjinske" nacionalnosti iskoristi svoje potencijale i završi školu/fakultet, nađe dobar posao itd?
pre 9 godina
Ja sam Hrvat po ocu, majka mi je Srpkinja,.... nikada se nisam osećao ugroženo i niko me nikad popreko nije pogledao svih ovih godina, a imam 41!Živim i radim u Sremskoj Mitrovici i sve te priče o nepoštovanju ljudskih prava i nacionalnih manjina dolaze od bolesnih ljudi blago rečeno,....Ljudi otreznite se već jednom i razmišljajte pozitivno, posle rekreacije kaok će te sesti sa ekipom i popiti pivo, pivu ili ti pivčugu, sasvim je svejedno samo da je popijena uz smeh i zadovoljstvo,....pozdrav svima ma gde da ste i kako god se zvali i prezivali,..normalni ljudi!!!
pre 9 godina
Država Srbija izbeglim Srbima iz Hrvatske treba da omogući da ostanu ovde ili da privuče nazad u Srbiju one koji su se vratili tamo. Manji smo svake godine za 30-35 000 ljudi i svaki čovek koji Srbiju smatra svojom zemljom nam je dragocen. Tamo ih ionako, na kraju, čeka asimilacija. Što se školovanja hrvatske manjine tiče, njima je lako jer iz kojih god udžbenika da uče, u pitanju je, realno, isti jezik, oni su isto što i mi većinski narod, ali oni koji ne govore i slabo razumeju srpski su u problemu jer su im ograničene mogućnosti kada se radi o sticanju visokog obrazovanja u Srbiji i nekog finijeg posla nakon toga. Mislim da se to najbolje vidi na primeru mađarske nacionalne manjine koja se između dva popisa smanjila za čak 40 000 ljudi, a vi sad razmislite koliko mladih i obrazovanih Mađara je Srbija izgubila za samo 9-10 godina i bez kakvog potencijala smo ostali.
pre 9 godina
E ovako ,imate pravo da se skolujete na maternjem jeziku ,ali nemate pravo da ne znate srpski jezik.Gde to ima da udes u prodavnicu u svojoj zemlji i da ti treba prevodilac, jer doticna persona ne zna srpski jezik.
pre 9 godina
Kada vratite milion prognanih Srba, zaposlite ih i dozvolite da pišu i uce ćirilicu tek onda imate pravo da se javite
pre 9 godina
Nema sta da se bune i srbima u srbiji su uskracena prava.
pre 9 godina
jesu uskraćena. ali od strane države Hrvatske!!! ako živiš u Srbiji i podneseš zahtev za zdavanje putovnice, čekaš 6 meseci i evo još nisam dobio putovnicu koja mi ustavom pripada!
pre 9 godina
Ko o cemu, baba o ustipcima... Citate li srpske ili hrvatske novine, svuda ista prica.
pre 9 godina
Ne lozite se, nema covek pametnija posla. Samo je mogao naci vremena da pogleda i na tudja prava. Ne volim nacionaliste bilo koje nacije. To su ljudi koji dele na "mi i oni". Gledajte celokupno stanovnistvo ili cutite i ne smarajte mnogo, da ne upotrebim tezu rec.
pre 9 godina
Ako stavimo posve po strani rasprave o tome jesu li Bunjevci Hrvati ili nisu, pitam se zbog čega je Nikolić napravio nešto za što je morao znati da će imati posljedice po hrvatsko-srpske odnose. I to u trenutku kad Srbiji treba podrška Hrvatske zbog procesa približavanja u EU? Potez je toliko politički nepromišljen da je to nevjerojatno! Zamislite obrnutu situaciju - ulazak Hrvatske u EU ovisi u velikoj mjeri od srbijanske potpore, a Josipović daruje baranjskim Racima udžbenike na rackom jeziku. Jer, se, eto, oni ne osjećaju ni Srbima niti Hrvatima. Ja bih tada rekla da je moj predsjednik vrlo nepromišljen i politički naivan, ako ne bih pomislila i nešto gore. Inače, udžbenici za Srbe u Hrvatskoj, financiraju se, dakako, iz hrvatskog proračuna.
pre 9 godina
Ovo je prevaziđen koncept odnosa prema narodima, koji čine jednu državu. Jednom sam video neki plan za prijemni na svim jezicima koji se pojavljuju u Srbiji, to je bila knjiga visoka 20 centimetara. Odmah mi je palo napamet koliko košta izrada svega toga. U državi Srbiji je u opticaju preko deset različitih jezika. Radi smanjenja troškova svi udžbenici treba da budu na jednom jeziku većinskom i nastava u svim školama ista. Pored toga treba još u škole uvesti sve pomenute jezike i izdati udžbenike za te jezike i organizovati nastavu po dva časa nedeljno maternjeg jezika izvan redovne nastave.
Treba preći na koncep, ovo je država Srbija svi smo državljani Srbije a dalje ulaziti u detalje kako se ko oseća je suvišno.
Ovakav sistem proizvodi anomalije. kao student u Novom Sadu poznavao sam dvojicu kolega iz okoline Subotice, koji su jedva mogli da komuniciraju na srpskom jeziku. Kako su pratili nastavu, pojma nemam, ali sam siguran da im je bilo veoma teško.
pre 9 godina
@darko te dve manjine ne mogu da se porede jer u hrvatskoj za sada procentualno ima vise srba nego hrvata u srbiji. bolje poredjenje je sa madjarskom manjinom u srbiji s tim sto njima niko ne negira upotrebu jezika i pisma u srbiji.
pre 9 godina
Srbi su iz Hrvatske isterani oružjem, povratak im se sistemski otežava, imovina im je oteta. Ako je Hrvatska sada druga država, neka to pokaže na delu. Položaj srpske manjine u Hrvatskoj je ključan za dobre odnose sa Srbijom.
pre 9 godina
za onoga sto se potpisuje darko , sve sta si nabrojao je mrtvo slovo na papiru , u praksi je sve drugacije a bilo bi predugacko da ti objasnjavam
pre 9 godina
Povraćaj imovinskih prava i svih prava kojea su imali svi rezidenti u SR Hrvatskoj na dan 31.12.1991.god-Aneks G-Ugovor iz Beča o Sukcesiji SFRJ .Dakle ,u aneksu stoji da se svima priznaju prava ( imovinska,građanska i statusna) ili pravo na imovinu,stanarska prava,pravo na radni staž,pravo na deviznu i dinarsku štednju .Šta je Hrvatska ispunila?Skoro ništa .Ukinuto stanarsko pravo ,tj ako neko hoće povrat prava na stan mora biti bez ičega na teritoriji bivše SFRJ .Primer moje porodice-Proterani iz stana u Splitu( stanarsko pravo na stan od 85m2 ne može da se ostvari jer su moji roditelji imali vikendicu od 55m2 + plac 500m2 na Čiovu ,a koja je 91.devastirana,mi je nismo mogli koristiti pa je prodana preko agencije ( ruševina ) 1998. za 10 000 dem . Razlog drugi po kome nemamo pravo na stan je -moji roditelji nisu siročići , pa su od svojih roditelja dobili deo nasleđa u Srbiji .Očeva devizna štednja u Hrvatskoj čeka da se Hrvatska smiluje( Srbija nas ne štitii ne zalaže se za rešavanje problema) i isplati devize( nekoliko desetina hiljda maraka i dolara ).Sit sam naše gluposti ,dodvoravanja i samoponižavanja kao i hrvatskog bezobrazluka i bahatosti .Odoh u Rusiju jer neću u isti koš sa onima što su me opljačkali,proterali ,bombardovali i državu rasparčali ,a vama braćo što ostajete želim sve najbolje .
pre 9 godina
Prema mojim rečima, Srbija je samo ove godine za proces štampe udžbenika izdvojila 376,14 dinara:
"Udžbenici se štampaju, možda neko nije zadovljan tempom kojim se štampaju, ali se štampaju".
Eto, i nema ko šta da se ljuti. Kao da je bitno da li su u pitanju ljudi ili udžbenici. Po Hrvatima je evidentno da tu nema neke razlike, osim što su im maaalo bitniji udžbenici.
pre 9 godina
pa ja sam skroz za to da sami hrvati u srbiji kažu koja prava su im uskraćena
pre 9 godina
"Ево ја сам прочитао. Шта сам требао да сазнам? Да треба да се поштује споразум који је потписан пре 10 година? Поштујете ли ви ваш Устав и међународне конвенције? Реци да поштујете па да одем у Вуковар и окачим таблу на ћирилици.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (живот у илузији, 20. septembar 2014 16:35)"
Da si zaista pročitao članak, znao bi da je u njemu reč o obrazovanju na jezicima manjina, a ne o službenoj upotrebi jezika manjina. Obrazovanje na svom jeziku je jedno od osnovnih ljudskih prava, a upotreba manjinskog jezika je političko pitanje.
Kako ti je uspelo da povežeš jedno sa drugim, to će ostati tajna.
Btw, ni u Srbiji nigde nećeš naći tablu sa bunjevačkim jezikom. Pogotovo ne na ćirilici. Ali imaju pravo da se obrazuju na svom jeziku i pismu. Za koje je vispreni Toma i dalje ubeđen da je ćirilica.
Tako. Nadam se da ti je ovo koristilo i da si naučio da su pravo na obrazovanje na svom jeziku i službena upotreba jezika manjina dve potpuno različite stvari, te da ti se više neće desiti da ispadaš smešan u društvu.
Nema na čemu.
pre 9 godina
Ово су чисте глупости и политичарење. Српски и хрватски језик се не разликују толико да неко мора да штампа посебне уџбенике на оном другом језику. У Србији се уче оба „српска“ писма од којих је једно „хрватско“. Свиђало се то неком или не, различитост „два“ народа је само у имену и „осећају“, јер различитост вера која је настала због поделе Рима по дефиницији не одређује припадност народу.
pre 9 godina
Darko, mozes ti da pises koliko hoces i da dokumentujes, ali Srbi znaju samo ono sto hoce da znaju, njima se ne dopada cinjenica da srpske opstine imaju to sto navodis i oni to uklanjaju iz svesti kao da ne postoji. Samo da podsetim, pre rata u Vukovaru niko od Srba nije pisao cirilicom, ali dosli su neki novi Srbi i u Vukovar, bas kao i u Beograd.
pre 9 godina
Sa čirilicom je problem samo u Vukovaru tako da se nemojte stalno za to hvatat i drzat kao izgovor. Drugo kad vec spominjete reciprocitet Srbi dobijaju u Hrvatskoj udžbenike na čirilici i imaju svoje škole
pre 9 godina
"Ako ne osiguravate finansijska sredstva za školovanje jedne manjine znači da im uskraćujete prava na obrazovanje." Gospodine ambasodore, u Srbiji srpska deca nemaju osigurana finanskijska sredstva kamo li pa manjine. A kazite nama kako je Srbima u Hrvatskoj? Licemerje na najvisem nivou!
pre 9 godina
imaju veca prava nego srbi u hrvaskoj
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (atana, 20. septembar 2014 15:25)
Ne razumijem kako? Srbi u hrvatskom saboru imaju više predstavnika nego ostale manjine i nego što im po % u stanovništvu treba pripadati. Skoro svako selo u kojem žive Srbi u Hrvatskoj ima status općine. Omogućeno je kulturno i obrazovno povezivanje između srpskih općina u Hrvatskoj. Iz proračuna RH godišnje dobivaju 11 milijuna kuna za udruge i kulturna društva. Hrvatska obnavlja srušene kuće i vraća stanove koji su bili u vlasništvu Srba. Postoji velika suradnje SPS u Hrvatskoj i države.
pre 9 godina
Moja majka je Hrvatica pa nevidim da su joj uskracena prava.Sta treba da kazu Srbi u Hrvatskoj.
pre 9 godina
Ovo je previse sarkasticno! Poslednji koji treba da prica o uskracivanju prava manjinama jeste ambasador Hrvatske, jer ste vi srpskoj manjini uskratili i vazduh iliti zrak!
pre 9 godina
Reciprocno!!! Samo reciprocno.
pre 9 godina
radim sa bunjevkom,preziva se Suic. nikada nije, niti se smatra nekakvom hrvaticom.par puta je sama rekla da su njeni dedovi blizi bili srbima od svih uvek,a da nikad hrvate kao hrvate,oni u subotici nisu ni videli do 20 veka. moje je misljenje da ih hrvati i crkva svojataju iskljucivo zbog veroispovesti. kao sto su i bezbroj nasih srba katolika vremenom pohrvatili. najzad,hrvatu iz zagorja i "hrvatu"iz hercegovine ili konavla treba prevodilac.pa kakav je to narod?
pre 9 godina
Samo nam vi pricajte o ugrozenim pravima. Seti se cirilice i Vukovara. Eto samo to pa dosta.
pre 9 godina
da li je itko od niže potpisanih pročitao cijeli tekst?
pre 9 godina
bunjevci nisu hrvati, kako sami tvrde.
pre 9 godina
Zamolio bi svoju vladu da da sva prava Hrvatima u Srbiji..Od srca zelim Hrvatima da nikada,nikada nemaju prava kao Srbi u Hrvatskoj!!
pre 9 godina
Nemački ambasador, gospodin Vilhem je pre mesec, dva komenarisao položaj manjina u Srbiji - SRBIJA JE ZA PRIMER U EVROPI... Nadam se da sam ime ispravno napisao.
pre 9 godina
али Буњевци нису Хрвати...
pre 9 godina
Lazare, da Srbi u Hrvatskoj imaju knjige na srpskom i ćirilici, i sve je to platila država Hrvatska.
pre 9 godina
(etizop, 20. septembar 2014 16:03)
Ево ја сам прочитао. Шта сам требао да сазнам? Да треба да се поштује споразум који је потписан пре 10 година? Поштујете ли ви ваш Устав и међународне конвенције? Реци да поштујете па да одем у Вуковар и окачим таблу на ћирилици.
pre 9 godina
Bunjevcima je knjige odneo NIkolic kao poklon,a ne drzava,tako da nema razlike u odnosima prema razlicitim nacionalnim manjinama.A vi za knjige lepo u red sa svim ostalima u ovoj zemlji,trudnicama,korisnicima socijalne pomoci itd,itd
pre 9 godina
ali je zato bitno da su srbima u hrvatskoj sva prava zagarantovana!!!
"hrvati su najhrabriji narod na svetu,ne zato sto se nicega ne boje,vec sto se nicega ne stide"
pre 9 godina
a je uskracena. ne mogu lagati vise.
pre 9 godina
Dokle ce se ovo provlaciti kroz medije...razumem da su Hrvati kivni i ljubomorni na nas ali dokle?
pre 9 godina
Vreme da se zakuvava...
pre 9 godina
Bunjevci imaju sva prava kao i svaki drugi gradjanin Srbije...a Srbi u Hrvatskoj?
pre 9 godina
Mene samo zanima da li Srbi u Hrvatskoj dobijaju knjige na ćirilici?
pre 9 godina
A da li bi u Nemačkoj ili SAD dobili to što traže?
pre 9 godina
imaju veca prava nego srbi u hrvaskoj
pre 9 godina
Milošević više nije na vlasti, gospodine!
pre 9 godina
Ignore.
pre 9 godina
U Srbiji svi ostali imaju veća prava osim samih srba!
pre 9 godina
Sram ga bilo.
pre 9 godina
U Srbiji svi ostali imaju veća prava osim samih srba!
pre 9 godina
Ignore.
pre 9 godina
ali je zato bitno da su srbima u hrvatskoj sva prava zagarantovana!!!
"hrvati su najhrabriji narod na svetu,ne zato sto se nicega ne boje,vec sto se nicega ne stide"
pre 9 godina
Sram ga bilo.
pre 9 godina
Mene samo zanima da li Srbi u Hrvatskoj dobijaju knjige na ćirilici?
pre 9 godina
imaju veca prava nego srbi u hrvaskoj
pre 9 godina
Bunjevci imaju sva prava kao i svaki drugi gradjanin Srbije...a Srbi u Hrvatskoj?
pre 9 godina
Zamolio bi svoju vladu da da sva prava Hrvatima u Srbiji..Od srca zelim Hrvatima da nikada,nikada nemaju prava kao Srbi u Hrvatskoj!!
pre 9 godina
A da li bi u Nemačkoj ili SAD dobili to što traže?
pre 9 godina
Dokle ce se ovo provlaciti kroz medije...razumem da su Hrvati kivni i ljubomorni na nas ali dokle?
pre 9 godina
(etizop, 20. septembar 2014 16:03)
Ево ја сам прочитао. Шта сам требао да сазнам? Да треба да се поштује споразум који је потписан пре 10 година? Поштујете ли ви ваш Устав и међународне конвенције? Реци да поштујете па да одем у Вуковар и окачим таблу на ћирилици.
pre 9 godina
Nemački ambasador, gospodin Vilhem je pre mesec, dva komenarisao položaj manjina u Srbiji - SRBIJA JE ZA PRIMER U EVROPI... Nadam se da sam ime ispravno napisao.
pre 9 godina
али Буњевци нису Хрвати...
pre 9 godina
Moja majka je Hrvatica pa nevidim da su joj uskracena prava.Sta treba da kazu Srbi u Hrvatskoj.
pre 9 godina
Milošević više nije na vlasti, gospodine!
pre 9 godina
radim sa bunjevkom,preziva se Suic. nikada nije, niti se smatra nekakvom hrvaticom.par puta je sama rekla da su njeni dedovi blizi bili srbima od svih uvek,a da nikad hrvate kao hrvate,oni u subotici nisu ni videli do 20 veka. moje je misljenje da ih hrvati i crkva svojataju iskljucivo zbog veroispovesti. kao sto su i bezbroj nasih srba katolika vremenom pohrvatili. najzad,hrvatu iz zagorja i "hrvatu"iz hercegovine ili konavla treba prevodilac.pa kakav je to narod?
pre 9 godina
bunjevci nisu hrvati, kako sami tvrde.
pre 9 godina
Lazare, da Srbi u Hrvatskoj imaju knjige na srpskom i ćirilici, i sve je to platila država Hrvatska.
pre 9 godina
Ovo je previse sarkasticno! Poslednji koji treba da prica o uskracivanju prava manjinama jeste ambasador Hrvatske, jer ste vi srpskoj manjini uskratili i vazduh iliti zrak!
pre 9 godina
Samo nam vi pricajte o ugrozenim pravima. Seti se cirilice i Vukovara. Eto samo to pa dosta.
pre 9 godina
Vreme da se zakuvava...
pre 9 godina
Bunjevcima je knjige odneo NIkolic kao poklon,a ne drzava,tako da nema razlike u odnosima prema razlicitim nacionalnim manjinama.A vi za knjige lepo u red sa svim ostalima u ovoj zemlji,trudnicama,korisnicima socijalne pomoci itd,itd
pre 9 godina
Reciprocno!!! Samo reciprocno.
pre 9 godina
a je uskracena. ne mogu lagati vise.
pre 9 godina
Povraćaj imovinskih prava i svih prava kojea su imali svi rezidenti u SR Hrvatskoj na dan 31.12.1991.god-Aneks G-Ugovor iz Beča o Sukcesiji SFRJ .Dakle ,u aneksu stoji da se svima priznaju prava ( imovinska,građanska i statusna) ili pravo na imovinu,stanarska prava,pravo na radni staž,pravo na deviznu i dinarsku štednju .Šta je Hrvatska ispunila?Skoro ništa .Ukinuto stanarsko pravo ,tj ako neko hoće povrat prava na stan mora biti bez ičega na teritoriji bivše SFRJ .Primer moje porodice-Proterani iz stana u Splitu( stanarsko pravo na stan od 85m2 ne može da se ostvari jer su moji roditelji imali vikendicu od 55m2 + plac 500m2 na Čiovu ,a koja je 91.devastirana,mi je nismo mogli koristiti pa je prodana preko agencije ( ruševina ) 1998. za 10 000 dem . Razlog drugi po kome nemamo pravo na stan je -moji roditelji nisu siročići , pa su od svojih roditelja dobili deo nasleđa u Srbiji .Očeva devizna štednja u Hrvatskoj čeka da se Hrvatska smiluje( Srbija nas ne štitii ne zalaže se za rešavanje problema) i isplati devize( nekoliko desetina hiljda maraka i dolara ).Sit sam naše gluposti ,dodvoravanja i samoponižavanja kao i hrvatskog bezobrazluka i bahatosti .Odoh u Rusiju jer neću u isti koš sa onima što su me opljačkali,proterali ,bombardovali i državu rasparčali ,a vama braćo što ostajete želim sve najbolje .
pre 9 godina
imaju veca prava nego srbi u hrvaskoj
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (atana, 20. septembar 2014 15:25)
Ne razumijem kako? Srbi u hrvatskom saboru imaju više predstavnika nego ostale manjine i nego što im po % u stanovništvu treba pripadati. Skoro svako selo u kojem žive Srbi u Hrvatskoj ima status općine. Omogućeno je kulturno i obrazovno povezivanje između srpskih općina u Hrvatskoj. Iz proračuna RH godišnje dobivaju 11 milijuna kuna za udruge i kulturna društva. Hrvatska obnavlja srušene kuće i vraća stanove koji su bili u vlasništvu Srba. Postoji velika suradnje SPS u Hrvatskoj i države.
pre 9 godina
Srbi su iz Hrvatske isterani oružjem, povratak im se sistemski otežava, imovina im je oteta. Ako je Hrvatska sada druga država, neka to pokaže na delu. Položaj srpske manjine u Hrvatskoj je ključan za dobre odnose sa Srbijom.
pre 9 godina
Nema sta da se bune i srbima u srbiji su uskracena prava.
pre 9 godina
da li je itko od niže potpisanih pročitao cijeli tekst?
pre 9 godina
Ako stavimo posve po strani rasprave o tome jesu li Bunjevci Hrvati ili nisu, pitam se zbog čega je Nikolić napravio nešto za što je morao znati da će imati posljedice po hrvatsko-srpske odnose. I to u trenutku kad Srbiji treba podrška Hrvatske zbog procesa približavanja u EU? Potez je toliko politički nepromišljen da je to nevjerojatno! Zamislite obrnutu situaciju - ulazak Hrvatske u EU ovisi u velikoj mjeri od srbijanske potpore, a Josipović daruje baranjskim Racima udžbenike na rackom jeziku. Jer, se, eto, oni ne osjećaju ni Srbima niti Hrvatima. Ja bih tada rekla da je moj predsjednik vrlo nepromišljen i politički naivan, ako ne bih pomislila i nešto gore. Inače, udžbenici za Srbe u Hrvatskoj, financiraju se, dakako, iz hrvatskog proračuna.
pre 9 godina
jesu uskraćena. ali od strane države Hrvatske!!! ako živiš u Srbiji i podneseš zahtev za zdavanje putovnice, čekaš 6 meseci i evo još nisam dobio putovnicu koja mi ustavom pripada!
pre 9 godina
Ovo je prevaziđen koncept odnosa prema narodima, koji čine jednu državu. Jednom sam video neki plan za prijemni na svim jezicima koji se pojavljuju u Srbiji, to je bila knjiga visoka 20 centimetara. Odmah mi je palo napamet koliko košta izrada svega toga. U državi Srbiji je u opticaju preko deset različitih jezika. Radi smanjenja troškova svi udžbenici treba da budu na jednom jeziku većinskom i nastava u svim školama ista. Pored toga treba još u škole uvesti sve pomenute jezike i izdati udžbenike za te jezike i organizovati nastavu po dva časa nedeljno maternjeg jezika izvan redovne nastave.
Treba preći na koncep, ovo je država Srbija svi smo državljani Srbije a dalje ulaziti u detalje kako se ko oseća je suvišno.
Ovakav sistem proizvodi anomalije. kao student u Novom Sadu poznavao sam dvojicu kolega iz okoline Subotice, koji su jedva mogli da komuniciraju na srpskom jeziku. Kako su pratili nastavu, pojma nemam, ali sam siguran da im je bilo veoma teško.
pre 9 godina
Darko, mozes ti da pises koliko hoces i da dokumentujes, ali Srbi znaju samo ono sto hoce da znaju, njima se ne dopada cinjenica da srpske opstine imaju to sto navodis i oni to uklanjaju iz svesti kao da ne postoji. Samo da podsetim, pre rata u Vukovaru niko od Srba nije pisao cirilicom, ali dosli su neki novi Srbi i u Vukovar, bas kao i u Beograd.
pre 9 godina
Ko o cemu, baba o ustipcima... Citate li srpske ili hrvatske novine, svuda ista prica.
pre 9 godina
"Ako ne osiguravate finansijska sredstva za školovanje jedne manjine znači da im uskraćujete prava na obrazovanje." Gospodine ambasodore, u Srbiji srpska deca nemaju osigurana finanskijska sredstva kamo li pa manjine. A kazite nama kako je Srbima u Hrvatskoj? Licemerje na najvisem nivou!
pre 9 godina
Sa čirilicom je problem samo u Vukovaru tako da se nemojte stalno za to hvatat i drzat kao izgovor. Drugo kad vec spominjete reciprocitet Srbi dobijaju u Hrvatskoj udžbenike na čirilici i imaju svoje škole
pre 9 godina
pa ja sam skroz za to da sami hrvati u srbiji kažu koja prava su im uskraćena
pre 9 godina
@darko te dve manjine ne mogu da se porede jer u hrvatskoj za sada procentualno ima vise srba nego hrvata u srbiji. bolje poredjenje je sa madjarskom manjinom u srbiji s tim sto njima niko ne negira upotrebu jezika i pisma u srbiji.
pre 9 godina
Ja sam Hrvat po ocu, majka mi je Srpkinja,.... nikada se nisam osećao ugroženo i niko me nikad popreko nije pogledao svih ovih godina, a imam 41!Živim i radim u Sremskoj Mitrovici i sve te priče o nepoštovanju ljudskih prava i nacionalnih manjina dolaze od bolesnih ljudi blago rečeno,....Ljudi otreznite se već jednom i razmišljajte pozitivno, posle rekreacije kaok će te sesti sa ekipom i popiti pivo, pivu ili ti pivčugu, sasvim je svejedno samo da je popijena uz smeh i zadovoljstvo,....pozdrav svima ma gde da ste i kako god se zvali i prezivali,..normalni ljudi!!!
pre 9 godina
"Ево ја сам прочитао. Шта сам требао да сазнам? Да треба да се поштује споразум који је потписан пре 10 година? Поштујете ли ви ваш Устав и међународне конвенције? Реци да поштујете па да одем у Вуковар и окачим таблу на ћирилици.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (живот у илузији, 20. septembar 2014 16:35)"
Da si zaista pročitao članak, znao bi da je u njemu reč o obrazovanju na jezicima manjina, a ne o službenoj upotrebi jezika manjina. Obrazovanje na svom jeziku je jedno od osnovnih ljudskih prava, a upotreba manjinskog jezika je političko pitanje.
Kako ti je uspelo da povežeš jedno sa drugim, to će ostati tajna.
Btw, ni u Srbiji nigde nećeš naći tablu sa bunjevačkim jezikom. Pogotovo ne na ćirilici. Ali imaju pravo da se obrazuju na svom jeziku i pismu. Za koje je vispreni Toma i dalje ubeđen da je ćirilica.
Tako. Nadam se da ti je ovo koristilo i da si naučio da su pravo na obrazovanje na svom jeziku i službena upotreba jezika manjina dve potpuno različite stvari, te da ti se više neće desiti da ispadaš smešan u društvu.
Nema na čemu.
pre 9 godina
Ne lozite se, nema covek pametnija posla. Samo je mogao naci vremena da pogleda i na tudja prava. Ne volim nacionaliste bilo koje nacije. To su ljudi koji dele na "mi i oni". Gledajte celokupno stanovnistvo ili cutite i ne smarajte mnogo, da ne upotrebim tezu rec.
pre 9 godina
@Marija-Buje
Baranjski Raci?! o.O Haha, to vam u Hrvatskoj zafalilo manjina, pa ste počeli da izmišljate neke narode koji ne postoje?! :D Postoje samo baranjski Srbi, a za tvoju informaciju, ''Rac'' je mađarski naziv za Srbe. Mi Bunjevci nismo nikakvi Hrvati, nismo to nikad ni bili, niti ćemo biti, shvatite to već jednom! Da smo Hrvati, ne bi sebe zvali Bunjevcima. Ne bi imali svoje običaje, svoje nošnje, koji nemaju dodira sa hrvatskim, svoju kulturu, svoj jezik... Ni u jednoj bunjevačkoj narodnoj pesmi, reči poput ''Hrvatska'', ''Hrvati'', ''hrvatski'', nigde se ne pominju! U Jugoslaviji je donet zakon kojim je zabranjeno da se Bunjevci izjašnjavaju kao Bunjevci, nego samo kao Hrvati, samo zbog toga što smo katoličke vere. Pre 2-og svetskog rata, u svim istorijskim dokumentima, Bunjevci se pominju kao posebna etnička grupa/narod, Bunjevci su bili Bunjevci, Hrvati su bili Hrvati. Odreknite se svojih velikohrvatskih pretenzija na bunjevački narod u Vojvodini, a ja zahtevam od države Srbije da moj narod zaštiti, jer mi druge domovine osim Srbije nemamo! Pozdrav! :)
pre 9 godina
Kada vratite milion prognanih Srba, zaposlite ih i dozvolite da pišu i uce ćirilicu tek onda imate pravo da se javite
pre 9 godina
Ово су чисте глупости и политичарење. Српски и хрватски језик се не разликују толико да неко мора да штампа посебне уџбенике на оном другом језику. У Србији се уче оба „српска“ писма од којих је једно „хрватско“. Свиђало се то неком или не, различитост „два“ народа је само у имену и „осећају“, јер различитост вера која је настала због поделе Рима по дефиницији не одређује припадност народу.
pre 9 godina
E ovako ,imate pravo da se skolujete na maternjem jeziku ,ali nemate pravo da ne znate srpski jezik.Gde to ima da udes u prodavnicu u svojoj zemlji i da ti treba prevodilac, jer doticna persona ne zna srpski jezik.
pre 9 godina
za onoga sto se potpisuje darko , sve sta si nabrojao je mrtvo slovo na papiru , u praksi je sve drugacije a bilo bi predugacko da ti objasnjavam
pre 9 godina
Znači Srbija i Hrvatska treba da izdvajaju lovu iz budžeta za šta tačno? Da "Srbi" u Hrvatskoj imaj udžbenike bez "j" i obratno? Jel to potrebno da učenik "manjinske" nacionalnosti iskoristi svoje potencijale i završi školu/fakultet, nađe dobar posao itd?
pre 9 godina
Prema mojim rečima, Srbija je samo ove godine za proces štampe udžbenika izdvojila 376,14 dinara:
"Udžbenici se štampaju, možda neko nije zadovljan tempom kojim se štampaju, ali se štampaju".
Eto, i nema ko šta da se ljuti. Kao da je bitno da li su u pitanju ljudi ili udžbenici. Po Hrvatima je evidentno da tu nema neke razlike, osim što su im maaalo bitniji udžbenici.
pre 9 godina
Jos jedan sin tisucljetnje kulture nasao za shodno da nam deli lekcije.
pre 9 godina
Hrvata u Australiji ima brdo, pitajte ih da li imaju svoje udzbenike I ciju himnu pevaju.
pre 9 godina
Država Srbija izbeglim Srbima iz Hrvatske treba da omogući da ostanu ovde ili da privuče nazad u Srbiju one koji su se vratili tamo. Manji smo svake godine za 30-35 000 ljudi i svaki čovek koji Srbiju smatra svojom zemljom nam je dragocen. Tamo ih ionako, na kraju, čeka asimilacija. Što se školovanja hrvatske manjine tiče, njima je lako jer iz kojih god udžbenika da uče, u pitanju je, realno, isti jezik, oni su isto što i mi većinski narod, ali oni koji ne govore i slabo razumeju srpski su u problemu jer su im ograničene mogućnosti kada se radi o sticanju visokog obrazovanja u Srbiji i nekog finijeg posla nakon toga. Mislim da se to najbolje vidi na primeru mađarske nacionalne manjine koja se između dva popisa smanjila za čak 40 000 ljudi, a vi sad razmislite koliko mladih i obrazovanih Mađara je Srbija izgubila za samo 9-10 godina i bez kakvog potencijala smo ostali.
pre 9 godina
Sa kojim pravom oni hoce Bunjevce da svrstaju u Hrvate . Proterali su sve Srbe , opljackali im imovinu I sada bi da konvertuju Bunjevce u Hrvate. dosta su oni Srba konvertovali u Hrvate I sada bi trebalo da odgovaraju za ugrozavanje nasih ljudskih prava ,jer je stvarno ovo drsko I preslo sve granice bezobrazluka.
pre 9 godina
Ova vest je za rubriku verovali ili ne.
pre 9 godina
Kad prestanete da u hordama razbijate cirilicne table po Hrvatskoj,tad mozete drugima deliti lekcije.
pre 9 godina
Zanimljivo... Ako smo nesto dogovorili onda to treba i da ispostujemo (barem po mom misljenju). Mada, moglo bi se postaviti pitanje: "Po kojem osnovu je Srbija u obavezi da iz buzdeta odvaja za edukaciju na jezicim manjina i koja to Evropska drzava sponzorise takav pristup?" Kao neko ko se dosta krece po Evropi nisam primetio da se u Francuskim drzavnim skolama koristi bilo sta drugo osim Francuskog, u Nemackoj Nemackog, Holandiji... Mada u svim tim primerima neke manjine skoro da vise i nisu manjine. Za one koji zele, naravno, privatne skole su tu po komercijalnim cenama bez ikakvih problema. Da me neko ne shvati pogresno, ja u podpunosti podrzavam zelju da se ocuva jezik, tradicija i kultura samo ne da se to radi preko drzavnog budzeta i poreskih obveznika koji nazalost ovih dana u Srbiji jedva da mogu da obezbede normalno obrazovanje za svoju sopstvenu decu na Srpskom jeziku.
pre 9 godina
Zali Boze novca koji se i u Hrvatskoj i u Srbiji izdvaja za udzbenike na dva "razlicita,manjinska jezika".Svaki iole objektivan lingvist i filolog ce vam reci da su srpski i hrvatski jedan isti jezik,pri cemu upotreba jednog ili drugog atributa zavisi od osecanja pripadnosti jednom ili drugom narodu.S druge strane hrvatska tragikomicna upornost da se iznadje sto je moguce vise besmislenih razlika,dovela je do predstave da je cirilica deo identiteta samo srpskog naroda,a to pismo je zapravo deo identiteta svih slovenskih naroda,nezavisno od toga da li je to pismo i danas u zvanicnoj upotrebi u nekoj slovenskoj zemlji ili ne.Takodje,cesti komentari u prilog cinjenici da je drzava Hrvatska ispunila odredjene OBAVEZE prema nekadasnjim drzavljanima,ne bi uopste trebala da se posebno apostrofira,jer se radi o necemu sto treba da se civilizacijski samo po sebi podrazumeva,tim pre sto je svojevremeno drzava Hrvatska(u saradnji sa Milosevicem)pocinila prema tom narodu veliki greh.Bicu slobodna da iznesem misljenje da je i jednoj i drugoj drzavi preko potreban novi dogovor o nacinu zastite manjina,jer je onaj od pre deset godina uveliko prevazidjen.Sto se tice Nikolicevog poteza,to je vrlo verovatno politicki motivisano,ali nezavisno od toga niko nema pravo da gradjanima Srbije propisuje kako treba da se u nacionalnom smislu izjasnjavaju.I konacno uz puno postovanje prema Hrvatskoj,ali gradjani Hrvatske opet iskazuju nerealnost u dozivljaju sopstvene drzave u vezi sa clanstvom SR.u EU.
pre 9 godina
darko
ja bih jako želeo da verujem u to..ali stvari na terenu nisu ni blizu toj situaciji! To je samo na papiru! Pre rata u Hrvatskoj je živelo oko pola miliona Srba'..to je više od 10
pre 9 godina
Kakva licemerna izjava ambasadora zemlje koja je pocinila najvece etnicko ciscenje,posle drugog svetskog rata.
pre 9 godina
Sta je sa pravima dvesta hiljada Srba proteranih tokom oluje?
pre 9 godina
Oni se nasli da dele lekcije o pravima manjina.Skandalozno.
pre 9 godina
Broj ubijenih i proteranih Srba iz Hr,daleko premasuje broj onih koji danas tamo zive.O kakvim pravima prica ovaj covek?
pre 9 godina
imaju veca prava nego srbi u hrvaskoj
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (atana, 20. septembar 2014 15:25)
Ne razumijem kako? Srbi u hrvatskom saboru imaju više predstavnika nego ostale manjine i nego što im po % u stanovništvu treba pripadati. Skoro svako selo u kojem žive Srbi u Hrvatskoj ima status općine. Omogućeno je kulturno i obrazovno povezivanje između srpskih općina u Hrvatskoj. Iz proračuna RH godišnje dobivaju 11 milijuna kuna za udruge i kulturna društva. Hrvatska obnavlja srušene kuće i vraća stanove koji su bili u vlasništvu Srba. Postoji velika suradnje SPS u Hrvatskoj i države.
pre 9 godina
da li je itko od niže potpisanih pročitao cijeli tekst?
pre 9 godina
U Srbiji svi ostali imaju veća prava osim samih srba!
pre 9 godina
Sram ga bilo.
pre 9 godina
ali je zato bitno da su srbima u hrvatskoj sva prava zagarantovana!!!
"hrvati su najhrabriji narod na svetu,ne zato sto se nicega ne boje,vec sto se nicega ne stide"
pre 9 godina
Ignore.
pre 9 godina
imaju veca prava nego srbi u hrvaskoj
pre 9 godina
Dokle ce se ovo provlaciti kroz medije...razumem da su Hrvati kivni i ljubomorni na nas ali dokle?
pre 9 godina
Bunjevci imaju sva prava kao i svaki drugi gradjanin Srbije...a Srbi u Hrvatskoj?
pre 9 godina
radim sa bunjevkom,preziva se Suic. nikada nije, niti se smatra nekakvom hrvaticom.par puta je sama rekla da su njeni dedovi blizi bili srbima od svih uvek,a da nikad hrvate kao hrvate,oni u subotici nisu ni videli do 20 veka. moje je misljenje da ih hrvati i crkva svojataju iskljucivo zbog veroispovesti. kao sto su i bezbroj nasih srba katolika vremenom pohrvatili. najzad,hrvatu iz zagorja i "hrvatu"iz hercegovine ili konavla treba prevodilac.pa kakav je to narod?
pre 9 godina
Mene samo zanima da li Srbi u Hrvatskoj dobijaju knjige na ćirilici?
pre 9 godina
Moja majka je Hrvatica pa nevidim da su joj uskracena prava.Sta treba da kazu Srbi u Hrvatskoj.
pre 9 godina
али Буњевци нису Хрвати...
pre 9 godina
Zamolio bi svoju vladu da da sva prava Hrvatima u Srbiji..Od srca zelim Hrvatima da nikada,nikada nemaju prava kao Srbi u Hrvatskoj!!
pre 9 godina
A da li bi u Nemačkoj ili SAD dobili to što traže?
pre 9 godina
Lazare, da Srbi u Hrvatskoj imaju knjige na srpskom i ćirilici, i sve je to platila država Hrvatska.
pre 9 godina
Ako stavimo posve po strani rasprave o tome jesu li Bunjevci Hrvati ili nisu, pitam se zbog čega je Nikolić napravio nešto za što je morao znati da će imati posljedice po hrvatsko-srpske odnose. I to u trenutku kad Srbiji treba podrška Hrvatske zbog procesa približavanja u EU? Potez je toliko politički nepromišljen da je to nevjerojatno! Zamislite obrnutu situaciju - ulazak Hrvatske u EU ovisi u velikoj mjeri od srbijanske potpore, a Josipović daruje baranjskim Racima udžbenike na rackom jeziku. Jer, se, eto, oni ne osjećaju ni Srbima niti Hrvatima. Ja bih tada rekla da je moj predsjednik vrlo nepromišljen i politički naivan, ako ne bih pomislila i nešto gore. Inače, udžbenici za Srbe u Hrvatskoj, financiraju se, dakako, iz hrvatskog proračuna.
pre 9 godina
Sa čirilicom je problem samo u Vukovaru tako da se nemojte stalno za to hvatat i drzat kao izgovor. Drugo kad vec spominjete reciprocitet Srbi dobijaju u Hrvatskoj udžbenike na čirilici i imaju svoje škole
pre 9 godina
Bunjevcima je knjige odneo NIkolic kao poklon,a ne drzava,tako da nema razlike u odnosima prema razlicitim nacionalnim manjinama.A vi za knjige lepo u red sa svim ostalima u ovoj zemlji,trudnicama,korisnicima socijalne pomoci itd,itd
pre 9 godina
Ovo je previse sarkasticno! Poslednji koji treba da prica o uskracivanju prava manjinama jeste ambasador Hrvatske, jer ste vi srpskoj manjini uskratili i vazduh iliti zrak!
pre 9 godina
bunjevci nisu hrvati, kako sami tvrde.
pre 9 godina
Nemački ambasador, gospodin Vilhem je pre mesec, dva komenarisao položaj manjina u Srbiji - SRBIJA JE ZA PRIMER U EVROPI... Nadam se da sam ime ispravno napisao.
pre 9 godina
Darko, mozes ti da pises koliko hoces i da dokumentujes, ali Srbi znaju samo ono sto hoce da znaju, njima se ne dopada cinjenica da srpske opstine imaju to sto navodis i oni to uklanjaju iz svesti kao da ne postoji. Samo da podsetim, pre rata u Vukovaru niko od Srba nije pisao cirilicom, ali dosli su neki novi Srbi i u Vukovar, bas kao i u Beograd.
pre 9 godina
(etizop, 20. septembar 2014 16:03)
Ево ја сам прочитао. Шта сам требао да сазнам? Да треба да се поштује споразум који је потписан пре 10 година? Поштујете ли ви ваш Устав и међународне конвенције? Реци да поштујете па да одем у Вуковар и окачим таблу на ћирилици.
pre 9 godina
Samo nam vi pricajte o ugrozenim pravima. Seti se cirilice i Vukovara. Eto samo to pa dosta.
pre 9 godina
Milošević više nije na vlasti, gospodine!
pre 9 godina
Srbi su iz Hrvatske isterani oružjem, povratak im se sistemski otežava, imovina im je oteta. Ako je Hrvatska sada druga država, neka to pokaže na delu. Položaj srpske manjine u Hrvatskoj je ključan za dobre odnose sa Srbijom.
pre 9 godina
Povraćaj imovinskih prava i svih prava kojea su imali svi rezidenti u SR Hrvatskoj na dan 31.12.1991.god-Aneks G-Ugovor iz Beča o Sukcesiji SFRJ .Dakle ,u aneksu stoji da se svima priznaju prava ( imovinska,građanska i statusna) ili pravo na imovinu,stanarska prava,pravo na radni staž,pravo na deviznu i dinarsku štednju .Šta je Hrvatska ispunila?Skoro ništa .Ukinuto stanarsko pravo ,tj ako neko hoće povrat prava na stan mora biti bez ičega na teritoriji bivše SFRJ .Primer moje porodice-Proterani iz stana u Splitu( stanarsko pravo na stan od 85m2 ne može da se ostvari jer su moji roditelji imali vikendicu od 55m2 + plac 500m2 na Čiovu ,a koja je 91.devastirana,mi je nismo mogli koristiti pa je prodana preko agencije ( ruševina ) 1998. za 10 000 dem . Razlog drugi po kome nemamo pravo na stan je -moji roditelji nisu siročići , pa su od svojih roditelja dobili deo nasleđa u Srbiji .Očeva devizna štednja u Hrvatskoj čeka da se Hrvatska smiluje( Srbija nas ne štitii ne zalaže se za rešavanje problema) i isplati devize( nekoliko desetina hiljda maraka i dolara ).Sit sam naše gluposti ,dodvoravanja i samoponižavanja kao i hrvatskog bezobrazluka i bahatosti .Odoh u Rusiju jer neću u isti koš sa onima što su me opljačkali,proterali ,bombardovali i državu rasparčali ,a vama braćo što ostajete želim sve najbolje .
pre 9 godina
a je uskracena. ne mogu lagati vise.
pre 9 godina
"Ako ne osiguravate finansijska sredstva za školovanje jedne manjine znači da im uskraćujete prava na obrazovanje." Gospodine ambasodore, u Srbiji srpska deca nemaju osigurana finanskijska sredstva kamo li pa manjine. A kazite nama kako je Srbima u Hrvatskoj? Licemerje na najvisem nivou!
pre 9 godina
@Marija-Buje
Baranjski Raci?! o.O Haha, to vam u Hrvatskoj zafalilo manjina, pa ste počeli da izmišljate neke narode koji ne postoje?! :D Postoje samo baranjski Srbi, a za tvoju informaciju, ''Rac'' je mađarski naziv za Srbe. Mi Bunjevci nismo nikakvi Hrvati, nismo to nikad ni bili, niti ćemo biti, shvatite to već jednom! Da smo Hrvati, ne bi sebe zvali Bunjevcima. Ne bi imali svoje običaje, svoje nošnje, koji nemaju dodira sa hrvatskim, svoju kulturu, svoj jezik... Ni u jednoj bunjevačkoj narodnoj pesmi, reči poput ''Hrvatska'', ''Hrvati'', ''hrvatski'', nigde se ne pominju! U Jugoslaviji je donet zakon kojim je zabranjeno da se Bunjevci izjašnjavaju kao Bunjevci, nego samo kao Hrvati, samo zbog toga što smo katoličke vere. Pre 2-og svetskog rata, u svim istorijskim dokumentima, Bunjevci se pominju kao posebna etnička grupa/narod, Bunjevci su bili Bunjevci, Hrvati su bili Hrvati. Odreknite se svojih velikohrvatskih pretenzija na bunjevački narod u Vojvodini, a ja zahtevam od države Srbije da moj narod zaštiti, jer mi druge domovine osim Srbije nemamo! Pozdrav! :)
pre 9 godina
Vreme da se zakuvava...
pre 9 godina
Ово су чисте глупости и политичарење. Српски и хрватски језик се не разликују толико да неко мора да штампа посебне уџбенике на оном другом језику. У Србији се уче оба „српска“ писма од којих је једно „хрватско“. Свиђало се то неком или не, различитост „два“ народа је само у имену и „осећају“, јер различитост вера која је настала због поделе Рима по дефиницији не одређује припадност народу.
pre 9 godina
Reciprocno!!! Samo reciprocno.
pre 9 godina
"Ево ја сам прочитао. Шта сам требао да сазнам? Да треба да се поштује споразум који је потписан пре 10 година? Поштујете ли ви ваш Устав и међународне конвенције? Реци да поштујете па да одем у Вуковар и окачим таблу на ћирилици.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (живот у илузији, 20. septembar 2014 16:35)"
Da si zaista pročitao članak, znao bi da je u njemu reč o obrazovanju na jezicima manjina, a ne o službenoj upotrebi jezika manjina. Obrazovanje na svom jeziku je jedno od osnovnih ljudskih prava, a upotreba manjinskog jezika je političko pitanje.
Kako ti je uspelo da povežeš jedno sa drugim, to će ostati tajna.
Btw, ni u Srbiji nigde nećeš naći tablu sa bunjevačkim jezikom. Pogotovo ne na ćirilici. Ali imaju pravo da se obrazuju na svom jeziku i pismu. Za koje je vispreni Toma i dalje ubeđen da je ćirilica.
Tako. Nadam se da ti je ovo koristilo i da si naučio da su pravo na obrazovanje na svom jeziku i službena upotreba jezika manjina dve potpuno različite stvari, te da ti se više neće desiti da ispadaš smešan u društvu.
Nema na čemu.
pre 9 godina
Kada vratite milion prognanih Srba, zaposlite ih i dozvolite da pišu i uce ćirilicu tek onda imate pravo da se javite
pre 9 godina
Ovo je prevaziđen koncept odnosa prema narodima, koji čine jednu državu. Jednom sam video neki plan za prijemni na svim jezicima koji se pojavljuju u Srbiji, to je bila knjiga visoka 20 centimetara. Odmah mi je palo napamet koliko košta izrada svega toga. U državi Srbiji je u opticaju preko deset različitih jezika. Radi smanjenja troškova svi udžbenici treba da budu na jednom jeziku većinskom i nastava u svim školama ista. Pored toga treba još u škole uvesti sve pomenute jezike i izdati udžbenike za te jezike i organizovati nastavu po dva časa nedeljno maternjeg jezika izvan redovne nastave.
Treba preći na koncep, ovo je država Srbija svi smo državljani Srbije a dalje ulaziti u detalje kako se ko oseća je suvišno.
Ovakav sistem proizvodi anomalije. kao student u Novom Sadu poznavao sam dvojicu kolega iz okoline Subotice, koji su jedva mogli da komuniciraju na srpskom jeziku. Kako su pratili nastavu, pojma nemam, ali sam siguran da im je bilo veoma teško.
pre 9 godina
jesu uskraćena. ali od strane države Hrvatske!!! ako živiš u Srbiji i podneseš zahtev za zdavanje putovnice, čekaš 6 meseci i evo još nisam dobio putovnicu koja mi ustavom pripada!
pre 9 godina
Kad prestanete da u hordama razbijate cirilicne table po Hrvatskoj,tad mozete drugima deliti lekcije.
pre 9 godina
Ne lozite se, nema covek pametnija posla. Samo je mogao naci vremena da pogleda i na tudja prava. Ne volim nacionaliste bilo koje nacije. To su ljudi koji dele na "mi i oni". Gledajte celokupno stanovnistvo ili cutite i ne smarajte mnogo, da ne upotrebim tezu rec.
pre 9 godina
Ja sam Hrvat po ocu, majka mi je Srpkinja,.... nikada se nisam osećao ugroženo i niko me nikad popreko nije pogledao svih ovih godina, a imam 41!Živim i radim u Sremskoj Mitrovici i sve te priče o nepoštovanju ljudskih prava i nacionalnih manjina dolaze od bolesnih ljudi blago rečeno,....Ljudi otreznite se već jednom i razmišljajte pozitivno, posle rekreacije kaok će te sesti sa ekipom i popiti pivo, pivu ili ti pivčugu, sasvim je svejedno samo da je popijena uz smeh i zadovoljstvo,....pozdrav svima ma gde da ste i kako god se zvali i prezivali,..normalni ljudi!!!
pre 9 godina
Ova vest je za rubriku verovali ili ne.
pre 9 godina
Sa kojim pravom oni hoce Bunjevce da svrstaju u Hrvate . Proterali su sve Srbe , opljackali im imovinu I sada bi da konvertuju Bunjevce u Hrvate. dosta su oni Srba konvertovali u Hrvate I sada bi trebalo da odgovaraju za ugrozavanje nasih ljudskih prava ,jer je stvarno ovo drsko I preslo sve granice bezobrazluka.
pre 9 godina
Jos jedan sin tisucljetnje kulture nasao za shodno da nam deli lekcije.
pre 9 godina
za onoga sto se potpisuje darko , sve sta si nabrojao je mrtvo slovo na papiru , u praksi je sve drugacije a bilo bi predugacko da ti objasnjavam
pre 9 godina
@darko te dve manjine ne mogu da se porede jer u hrvatskoj za sada procentualno ima vise srba nego hrvata u srbiji. bolje poredjenje je sa madjarskom manjinom u srbiji s tim sto njima niko ne negira upotrebu jezika i pisma u srbiji.
pre 9 godina
darko
ja bih jako želeo da verujem u to..ali stvari na terenu nisu ni blizu toj situaciji! To je samo na papiru! Pre rata u Hrvatskoj je živelo oko pola miliona Srba'..to je više od 10
pre 9 godina
Ko o cemu, baba o ustipcima... Citate li srpske ili hrvatske novine, svuda ista prica.
pre 9 godina
Kakva licemerna izjava ambasadora zemlje koja je pocinila najvece etnicko ciscenje,posle drugog svetskog rata.
pre 9 godina
Broj ubijenih i proteranih Srba iz Hr,daleko premasuje broj onih koji danas tamo zive.O kakvim pravima prica ovaj covek?
pre 9 godina
pa ja sam skroz za to da sami hrvati u srbiji kažu koja prava su im uskraćena
pre 9 godina
Prema mojim rečima, Srbija je samo ove godine za proces štampe udžbenika izdvojila 376,14 dinara:
"Udžbenici se štampaju, možda neko nije zadovljan tempom kojim se štampaju, ali se štampaju".
Eto, i nema ko šta da se ljuti. Kao da je bitno da li su u pitanju ljudi ili udžbenici. Po Hrvatima je evidentno da tu nema neke razlike, osim što su im maaalo bitniji udžbenici.
pre 9 godina
Država Srbija izbeglim Srbima iz Hrvatske treba da omogući da ostanu ovde ili da privuče nazad u Srbiju one koji su se vratili tamo. Manji smo svake godine za 30-35 000 ljudi i svaki čovek koji Srbiju smatra svojom zemljom nam je dragocen. Tamo ih ionako, na kraju, čeka asimilacija. Što se školovanja hrvatske manjine tiče, njima je lako jer iz kojih god udžbenika da uče, u pitanju je, realno, isti jezik, oni su isto što i mi većinski narod, ali oni koji ne govore i slabo razumeju srpski su u problemu jer su im ograničene mogućnosti kada se radi o sticanju visokog obrazovanja u Srbiji i nekog finijeg posla nakon toga. Mislim da se to najbolje vidi na primeru mađarske nacionalne manjine koja se između dva popisa smanjila za čak 40 000 ljudi, a vi sad razmislite koliko mladih i obrazovanih Mađara je Srbija izgubila za samo 9-10 godina i bez kakvog potencijala smo ostali.
pre 9 godina
Hrvata u Australiji ima brdo, pitajte ih da li imaju svoje udzbenike I ciju himnu pevaju.
pre 9 godina
Sta je sa pravima dvesta hiljada Srba proteranih tokom oluje?
pre 9 godina
Oni se nasli da dele lekcije o pravima manjina.Skandalozno.
pre 9 godina
Zali Boze novca koji se i u Hrvatskoj i u Srbiji izdvaja za udzbenike na dva "razlicita,manjinska jezika".Svaki iole objektivan lingvist i filolog ce vam reci da su srpski i hrvatski jedan isti jezik,pri cemu upotreba jednog ili drugog atributa zavisi od osecanja pripadnosti jednom ili drugom narodu.S druge strane hrvatska tragikomicna upornost da se iznadje sto je moguce vise besmislenih razlika,dovela je do predstave da je cirilica deo identiteta samo srpskog naroda,a to pismo je zapravo deo identiteta svih slovenskih naroda,nezavisno od toga da li je to pismo i danas u zvanicnoj upotrebi u nekoj slovenskoj zemlji ili ne.Takodje,cesti komentari u prilog cinjenici da je drzava Hrvatska ispunila odredjene OBAVEZE prema nekadasnjim drzavljanima,ne bi uopste trebala da se posebno apostrofira,jer se radi o necemu sto treba da se civilizacijski samo po sebi podrazumeva,tim pre sto je svojevremeno drzava Hrvatska(u saradnji sa Milosevicem)pocinila prema tom narodu veliki greh.Bicu slobodna da iznesem misljenje da je i jednoj i drugoj drzavi preko potreban novi dogovor o nacinu zastite manjina,jer je onaj od pre deset godina uveliko prevazidjen.Sto se tice Nikolicevog poteza,to je vrlo verovatno politicki motivisano,ali nezavisno od toga niko nema pravo da gradjanima Srbije propisuje kako treba da se u nacionalnom smislu izjasnjavaju.I konacno uz puno postovanje prema Hrvatskoj,ali gradjani Hrvatske opet iskazuju nerealnost u dozivljaju sopstvene drzave u vezi sa clanstvom SR.u EU.
pre 9 godina
Nema sta da se bune i srbima u srbiji su uskracena prava.
pre 9 godina
E ovako ,imate pravo da se skolujete na maternjem jeziku ,ali nemate pravo da ne znate srpski jezik.Gde to ima da udes u prodavnicu u svojoj zemlji i da ti treba prevodilac, jer doticna persona ne zna srpski jezik.
pre 9 godina
Zanimljivo... Ako smo nesto dogovorili onda to treba i da ispostujemo (barem po mom misljenju). Mada, moglo bi se postaviti pitanje: "Po kojem osnovu je Srbija u obavezi da iz buzdeta odvaja za edukaciju na jezicim manjina i koja to Evropska drzava sponzorise takav pristup?" Kao neko ko se dosta krece po Evropi nisam primetio da se u Francuskim drzavnim skolama koristi bilo sta drugo osim Francuskog, u Nemackoj Nemackog, Holandiji... Mada u svim tim primerima neke manjine skoro da vise i nisu manjine. Za one koji zele, naravno, privatne skole su tu po komercijalnim cenama bez ikakvih problema. Da me neko ne shvati pogresno, ja u podpunosti podrzavam zelju da se ocuva jezik, tradicija i kultura samo ne da se to radi preko drzavnog budzeta i poreskih obveznika koji nazalost ovih dana u Srbiji jedva da mogu da obezbede normalno obrazovanje za svoju sopstvenu decu na Srpskom jeziku.
pre 9 godina
Znači Srbija i Hrvatska treba da izdvajaju lovu iz budžeta za šta tačno? Da "Srbi" u Hrvatskoj imaj udžbenike bez "j" i obratno? Jel to potrebno da učenik "manjinske" nacionalnosti iskoristi svoje potencijale i završi školu/fakultet, nađe dobar posao itd?
61 Komentari
Sortiraj po: