Ponedeljak, 04.08.2014.

16:04

Posle Oluje: Iz ove kože se ne može

Predstavnici Srba prognanih iz Krajine za vreme "Oluje" okupili su se danas <a href="http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=08&dd=04&nav_category=64&nav_id=884392" class="text-link" target= "_blank">ispred Crkve Svetog Marka, gde je održan pomen žrtvama stradalim pre 19 godina.</a>

Izvor: B92

Posle Oluje: Iz ove kože se ne može IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

ti ces d apricas

pre 9 godina

@Posavljak

Srbima u Hrvatskoj je bilo potaman kao vama u Jugoslaviji. Ako Srbi nisu imali razloga da se pobune protiv ustasoidne, sovinisticke Hrvatske onda ni Hrvati nisu imali razlog da se otcepljuju od Jugoslavije. Kapish?
P.S. A sta ste vi hteli u Bosni pa ste tamo slali vojnike i podrzavali tamosnje Hrvate?

Posavljak

pre 9 godina

Iz tog famoznog Ustava koji je vama kao razlog pobune, je konstutivnost Srba izbačena poslije barikada kod Knina. Dakle šta vam je smetalo prije toga ? Je li toliko teško priznati da ste htjeli "Veliku Srbiju" i da ste dobili figu. Pa evo vaš Premijernema problema s time da to prizna. Čovjek je nedavno javno zagovarao granicu Karlovac-Karlobag-Virovitica. Vječni srpski san.

srBski"talenat"

pre 9 godina

Pobednici pisu istoriju a gubitnici ima pravo da se ljuti. I svake godina ista prica. Okrenemo novi list, zivot ide dalje tako su nemci posle 2 . svetsko rata a mi kukamo na nepravdu.

jelena

pre 9 godina

Ono kao izbaci te neko iz Ustava i kaze ti 'e, ti sad vise ne zivis u toj drzavi u kojoj si do malopre i nemas prava pri odlucivanju o tome; zapravo nemas nikakva prava, a ako ti se to ne svidja onda idi pitaj baku na sta je asociraju rec jama i broj 41.'

Za one koji istoriju znaju od juce i iz komentara po netu: Srbi su dole bili dovedeni da bi tadasnju drzavu branili od turskih napada. Kad su to zavrsili, e, onda su nekako poceli da smetaju. Pa su malo bili topovsko mesu u ratovima i ideologijama po potrebi, pa je onda izgleda reseno da se vrate odakle su dosli.

Kada bih, kako se radi u tom vrlom novom svetu, trazila odstetu za sve, prvo sto je neki moj predak dao glavu protiv Turaka, pa za porodicnu dusevnu bol prenosenu i obnavljanu iz generacije u generaciju, pa za zaludjivanje koje su meni servirali i na kraju za progon, koliko bi to izaslo? Je l' moze neko od ovih sto broje u kucama i teritorijama da mi izracuna?

marija

pre 9 godina

Neki ovde ne znaju.
U akciji "Oluja" avgusta 1995. koja je započela 4. avgusta velikom vojnom akcijom oružanih snaga Hrvatske, uz podršku NATO-a, kao i jedinica Hrvatskog vijeća odbrane (HVO) i Armije BiH (ABiH), izvršeno je etnicko ciscenje i genocid na prostoru Republike Srpske Krajine, odnosno na severu Dalmacije, Like, Korduna i Banije.
Do etnickog ciscenja i genocida nad Srbima došlo je uprkos činjenicama da se ta oblast nalazila pod zaštitom UN-a, kao sektori "Jug" i "Sjever", kao i da su predstavnici RSK u Ženevi i Beogradu prihvatili predlog međunarodne zajednice o mirnom razrešenju.

Pod zastitom Ujedinjenih Nacija je bila Krajina, gospodo, uz podrsku NATO saucesnika izvrsen je ovaj zlocin.
Neka Hrvati ne misle da su pobedili, pa slave uzas, ovo samo znaci da su u genocidu i etnickom ciscenju imali saucesnika - zlocinacki NATO koji krsi medjunarodno pravo na najbrutalniji nacin.
Srbi sa takvim zlocincima nisu imali sanse.

pepo

pre 9 godina

"Mi ne želimo da gledamo u tuđe dvorište, ali smatram da ovo nije ni prilika da neko slavi progon svojih građana...", kaže ministar policije Nebojša Stefanović
Teško da su oni bili naši kada su prihvatili Miloševiće,Hadžiće i Mladiće.Naših je bilo puno i danas žive sa nama i ponosni smo na njih,na sve Srbe koji su Hrvatsku prihvatili kao svoju domovinu.Žao mi jedino djece jer oni nisu imali priliku birati.

my way

pre 9 godina

Oluja nije bila nikakva oslobodilacka akcija vec ostvarenje zlocinackog cilja onih koji su poceli krvoprolice. Hrvati su udarili na JNA i srpske civile u cilju razbijanja Jugoslavije. Pritom, nisu prihvatali da odvoje deo koji zeli da ide, sto su mogli bez rata, vec su zeleli i vecinski srpske prostore, a Srbe niko nije imao pravo da tera iz njihove drzave u novu Tudjmanovu NDH, koja se nedvosmisleno bazirala na istoj ideologiji kao ona iz Drugog svetskog rata i to nakon svega sto se od 41-45 desilo. Srbe niko nije ni hteo u toj tvorevini, vec samo teritorije, sto je Olujom ostvareno. Jel treba da podsecam na ubistva i maltretiranja Srba i vojnika JNA, vracanje ustaske zastave (kasnije promenjene u "prihvatljivu" sahovnicu), ulice i trgove sa imenima ustaskih monstruma, ukljucujuci i Budaka, kreatora cuvenog matematickog resenja za Srbe, Pavelicevu kunu koja je svima u dzepovima (nikad pre NDH nije bila hrvatska valuta), nacisticke pozdrave u saboru i uopste retoriku i duh cele Hrvatske, folklor, kako su to neki monstruozno voleli da kazu. Uostalom, Hrvatska danas placa oko 50 miliona evra godisnje penziju pripadnicima svih oruzanih snaga NDH, "domovinskoj vojsci", kako je u zakonu nazivaju. I danas se kod vas velica Tudjmanov neoustaski rezim, nova generacija ustaskih terorista naziva braniteljima, a krvavi rat koji su zapoceli domovinskim.

neutralni felsh

pre 9 godina

Srbi u Krajini nisu bili moneta za potkusurivanje! Tim ljudima je pretila realna opasnost po zivot! Setite se porodice Zec, Roknic i Olujic. To je sledilo svim Srbima u Tudjmanovoj Hrvatskoj.
(moneta za potkusurivanje, 04. avgust 2014 19:43)

jesam napisao da jesu bili moneta za potkusurivanje. i jesu: sve njihove vodje posle raskovica nisu mislile svojom glavom, nego su lakoverno sav narod tamo predali pod "komandu" beogradu, tojest milosevicu. i on ih je koristio dok su mu koristili - cim su poceli da smetaju, okrenuo im je ledja, tojest ukinuo logisticku podrsku.
nisam rekao da nisu bili ugrozeni u cro, ali on ih je uvukao u direktnu ratnu konfrontaciju sa hrvatima, sa komsijama, hej covece. jes da su i oni nezgrapno postupali sa onim sahovnicama, ali sve je to moglo da se resi mirnim putem, samo da ih nije lagao (zloupotrebio opravdana strahovanja) time da hoce da ih (teritorijalno) pripoji srbiji - za to je svako realan jos tada znao da je sarena laza za naivne i da ce balon kad tad puci.
isto vazi i za kosovo: rezim je lagao ljude dole da moze da ocuva tadasnji (neodrzivi) status kvo: oni su poverovali pa nisu hteli sa komsijama albancima da vide sta i kako dalje, nego su stavili glave u milosevicevu torbu i uzdali se u njegovu vojsku i policiju, vrlo naivno. i tako su postali talon - moneta za prebijanje tajnih dugova i obaveza.
suma sumarum: devedesete ce ostati u lokalnoj istoriji oba naroda (srb i cro, nesto manje) kao doba jedne zle priglupe politicke elite koja se privremeno povinovala zeljama najlumpenskijih staleza u drustvu i koja je tom istom narodu stavila na grbacu sve strahote koje su mogle da ga snadju. i da, kao rodjeni srbijanac, secam se i hrvatskog inspektora kira, kojeg su ubili "njegovi" jer je pred vece rata jurio da miri sukobljene strane. ljudi kao on su mi tada davali nadu u ljude.

ja

pre 9 godina

srbi iz oluje nisu proterani nego su izbegli ali su izbegli sa koliko toliko stvari dok 1991-1992-1993-1994 mnogi koji nisu srbi isterani su sa jednom vrecicom u rukama.sada gledam traze odstetu ok naravno treba da se obestete ljudi,zrtve niko nece vratiti ali kada ce srbija da obesteti logorase,ubijene civile,vukovar,skabrnju,berak,sotin itd.zlocinci sa jedne i druge strane se smiju u lice ljudima a sve su radili po naredbi vlasti u zegrebu i beogradu.sve ovo sto se desavalo je pre mucno i prejadno.srbima treba omogucii povratak na vekovna ognjista ali i srbija treba da ucestvuje u finansiranju svega toga koliko i hrvatska jel su mnogo vise razorili.ne moze bas sve kako misle vlasti u bg.rska nikada nije bila priznata i ne moze se to proglasiti agresijom na rska nego oslobadjanjem okupiranih delova hrvatske.toliko

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Neki ljudi su licemerni pa kazu kako Srbi nisu prihvatili Z4 gdje pise da hrvatska vojska izadje na granicu sa Bosnom,a to zaci potpisi da te napadnu,to mora da su neki pametnjakovci,sto oni ne potpisu da hrvatska vojska izadje na granicu sa Bugarskom?

genije

pre 9 godina

Dragi komentatori, vi koji ovim nesretnicima koji su pobegli "na traktorima" (bez icega), ostavili kuce, imanja i zivot da bi kao bednici poceli negde, ne od nule nego ispod nule prebacujete PAR KRIMOSA koji su zloupotrebuli situaciju - st@k@ ste i to gora od one kojoj nesto prebacujete. Kao da mi u Srbiji ne bi imali ni jednog kriminalca i da bi nam tekao med i mleko da nije tih nesretnika?
Ma sram da vas bude.
Stid me je sto se vi nazivate gradjanima iste drzave kao i ja. Tudja muka nas je unesrecila?! Pa to ni gebelsu nije padalo na pamet...
Neka je laka zemlja svim zrtvama ratova SFRJ... pogotovo onima iz izbeglickih kolona koje god godine.

zi

pre 9 godina

Eto tako, prodje i ovih 19 godina, bez osude i bez hapsenja...eto tako, mi mirno i tiho oplakujemo svoje zrtve i ne pravimo od toga senzaciju... i eto tako, vec 100 godina. Slava im!!!

Krajisnik

pre 9 godina

'41 moje mesto je imalo 850+ stanovnika, '45tu je docekalo 350, u partizanima poginulo 33je. U mojoj siroj porodici je stradalo 72je tokom ww2. Sta su Srbi mogli da rade / ocekuju '91 kad je Tudjman krenuo sa velikim U, kad ih je izbacio iz Ustava, a o proterivanju i maltretiranju po gradovima da i ne govorim. Oni koji pricaju da je "srpska" politika dovela do svega ovog, ti nemaju puno informacija sta se desavalo na terenu, a jos manje znaju gde je Dalmacija-Lika-Kordun-Banija-Slavonija.... Naravno, ovim ne zelim da kazem da je politika uradila bas ono sto je i trebala. Slava svim zrtvama!

hm

pre 9 godina

Treba izgleda opet pogledati onaj film - pad krajine. Narod je nastradao, a oni koji su sve zakuvali ti lepo zive, a u to vreme su se dobro nakrali. Stavise, ti su pobegli nekoliko dana pre 'oluje' i ostavili sirotinju. Onih glavnih, Franje i Slobe nema vise... Koliko je bilo mrznje u to vreme, moglo je biti daleko vise mrtvih u toj akciji. Na kraju je doslo do toga da su se ljudi ubijali (kao i inace) za djaba. Neki teritorij, a praznih sela i po Srbiji i Hrvatskoj koliko zelis. Bela kuga... Sirotinja, ekonomsko propadanje... Nadam se da se nesto naucilo iz svega toga, da rat nikome nista dobroga nije doneo, jedino tugu.

Fiumen

pre 9 godina

ne mogu da se ne zapitam od cega je to hrvatska oslobodila svoj teritorij? od ljudi cije su to kuce i imanja? taj teritorij je sada pust , u kninu nema zive duse poslije 21h...

zemaljski i nebeski narodi nisu kompatibilni i nikad nece biti

pre 9 godina

"Mi ne želimo da gledamo u tuđe dvorište, ali smatram da ovo nije ni prilika da neko slavi progon svojih građana...", kaže ministar policije Nebojša Stefanović

"Svojih građana"? Jel to mislis na one koji nikad nisu priznavali vecinski narod i drzavu u kojoj su ziveli?

Eh braćo......

pre 9 godina

"Oluja" je ratni zločin protiv civilnog stanovništva srpske nacionalnosti i klasičan primer etničkog čišćenja.
Svi oni koji tvrde drugačije,ili lažu sami sebe ili nemaju veze s mozgom.

JohnyJ

pre 9 godina

1991 u hrvatskoj po popisu 580 000 Srba, a u Srbiju izbeglo 610 000. Da nije I deo Hrvata izbego u Srbiju?
(realan, 4. avgust 2014 17:28)

O tome da su mnogi iz BiH su i drugi napomenuli ali bi bilo REALNO pogledati i koliko se na tom popisu u bifsoj SRH izjasnilo kao JUGOSLOVENI (106 hiljada, pardon, tisuca) a nije se izjasnilo 246 hiljada. A onda su im neoustaska divljanja, prebijanja, i otpustanja sa posla objasnila da takva narodnost ne postoji a ko je neopredeljen da pod hitno postane Hrvat, inace... realno.

Mita

pre 9 godina

Valjda se nešto naučilo iz ove muke,a to je da je trebalo prihvatiti plan Z4,ako smo već krenuli u rat,ili ono što je još važnije da nam taj rat uopšte nije ni trebao.Valjda su Krajišnici shvatili,posle 20 godina,da su bili samo pioni u Miloševićevim rukama,koji ih je direktno prodao Tuđmanu zarad njihovih ambicija u Bosni...Sve u svemu Krajišnici,a pogotovo Srebreničani su najviše propatili od svih,zahvaljujući bolesnim ambicijama svih bivših jugo lidera...

moneta za potkusurivanje

pre 9 godina

Srbi u Krajini nisu bili moneta za potkusurivanje! Tim ljudima je pretila realna opasnost po zivot! Setite se porodice Zec, Roknic i Olujic kako su prosle, ubijene su u soptvenim kucama! To je sledilo svim Srbima u Tudjmanovoj Hrvatskoj. Setite se nedano slucajeva fasistickih pozdrava Mandzukica i Simunica nije to nastalo juce!

crni-zg

pre 9 godina

Meni kao hrvatu oluja neznači ništa! Meni je 91 bila oluja kad sam ostao bez oca i imovine te sa vrecicom dosao u Zagreb! Nije mi sreča to što je neko nastradao ni što je oslobođen neki teritorij ! Moje djetinjstvo i otac nemaju cjenu !A politicare srpske i hrvacke prezirem sve redom! Ti za narod ne rade nista osim sta bogate 5 to koljeno!!! Postivati treba sve zrtve i to je jedino ispravno!

DaPraktnicnoNestanu

pre 9 godina

Presuda u Hagu za Oluju je bila poslednja sansa da se Hrvati pocnu suocavati sa zlocinima kad to vec nije generacija poslje drugog sv.rata.
Tad je propustena prilika zbog "bratstva i jedinstva" i Hrvatska je spasena od odgovornosti. Danasnje generacije mladih su zbunjene i puni im se glava od osnovnih skola pa preko TV-a o Srbima kao najvecoj pretnji njihovoj tisucljetnoj povijesti.

I sta dobijamo?

Dobijamo tocak mrznje koji se nastavlja okretati a Srbi ce im ostati u kolektivnoj svjesti kao vjecni podsjetnik na njihovu mracnu proslost.

Vitez

pre 9 godina

Oluja ujedno označava i kraj rata u Hrvatskoj.
(janko, 4. avgust 2014 18:31)

Točno. Oluja je omogućila i mirnu reintegraciju istočne Slavonije pošto su se tamošnji Srbi dozvali pameti i prihvatili ono što su Srbi iz Krajine odbijali.

Nadalje Oluja je spasila Bihaćku enklavu od Srebreničkog scenarija, daljnje operacije HVa u BiH su omogućile Dayton i kraj rata u BiH.

neutralni felsh

pre 9 godina

sami su krivi - dozvolili su da tadasnjem beogradu budu moneta za potkusurivanje. i sta sad? nista, malo pameti u glavu kad glasas, i zdravo djaci.

milesssa

pre 9 godina

Meni je tog dana nestao stric i pristigla cela familija, fala Bogu snašli su se i bez vaše pomoći,ja sam se rodila u Beogradu jer je moj pokojni otac preživeo drugi svetski rat i nije želeo da mu se deca rađaju van svoje matice, ali ovi što su im za sve drugi krivi, oni bosi, preplašeni, gladni, razočarani, koji su do poslednjeg trenutka branili svoju kuću i svoje parče zemlje, a ovima sa masters diplomama želim da nkada ne osete šta znači imati nekog svog mrtvog, a neznati gde sveću mu upaliti.......šta reći nego sram Vas bilo..... muslimana i albanaca da su njihove žrtve u pitanju bi danas bilo 100.000 ispred Markove crkve

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Mi znamo da su Srbi Krajisnici pruzili gostroprimstvo UNu oni su njima grantirali bezbednost a to je priznanje u medjunarodnim odnosima,Tudjman nije mogao da im da dozvolu i garantira bezbednost kad nije imao taj teritorij pod kontrolom,napad na Krajinu je cista okupacija podrzana zapadnom silom,ne moze se priznat hrvatski rat sa znakom za slobodu i neovisnost a srpski ne.

Branimir

pre 9 godina

Nije ukusno šaliti se s tim ali ne mogu a da ne primetim da Srbi iz Krajine mogu da budu srećni kad vide kako prolaze Palestinci sa Izraelcima (a i Hrvati i Izraelci imaju iste moćne prijatelje). Tužno je to ali moj dojam je posle svega što se desilo da je od samog početka tihog pakta Milošević Tuđman to bila očekivana sudbina Srba iz Hrvatske. Jedino što mislim da je u originalnom dogovoru trebalo da Srbi iz Krajine dođu u Baranju pa da onda sve od Bosut na istok bude nekakva srpska enklava. Kako je vreme prolazilo Slobine karte su sve više slabile a Franjine jačale. Ipak je Baranja doživela mirnu reintegraciju a na nesuđenoj granici (čitaj Vukovar) dimi ko iz vulkana... Konačno pretpostavljam da i Srbi i Hrvati vide da nisu toliko krivi jedni drugima i da bi i jedni i drugi trebali za krivicu da preispitaju svoje "elite". Da nije bilo toliko vatrenih boraca za nacionalno oslobođenje Juga bi već davno bila u EU...

janko

pre 9 godina

Vidim da većina u Srbiji ne shvaća pravi razlog proslave Oluje. Mi ne slavimo odlazak Srba već ujedinjenje Hrvatske, oslobođenje gotovo 1/3 države i pad RSK. Realno je priznati da Hrvatska ne bi bila ista država sa RSK u svom sastavu u odnosu kako izgleda danas. Oluja ujedno označava i kraj rata u Hrvatskoj.

Herzeg

pre 9 godina

Hrvati slave Oluju jer su pobijedili, da su pobijedili Srbi danas bi slavili tkzv veliku Srbiju, tako da kad sve skontaš... Pobjednik piše istoriju, kao i oduvijek...

Kupujmo domace!

pre 9 godina

@ Ivan
Tvoj komentar samo pokazuje u kakvoj kaljuzi Srbija zivi kad si se ti uspeo izvuci ispod nekog vlaznog kamena.
Ljudi su isterani iz svojih kuca i dosli su u Srbiju, to sto ih je Srbija prihvatila cini Srbiju moralno i eticki izuzetnom zemljom.
A takvi kao ti bi bili nesecni gde god da zive.

Milica

pre 9 godina

Ma, svi kukaju, a svako od njih ima kucu ili stan od 100 kvadrata, posao, platu, sredjen status! Ja se ovde rodila, ceo zivot zivim posteno, sve regularno osnovna, srednja, fax, master i ne mogu da se zaposlim jer nemam vezu!

Predrag

pre 9 godina

Samo da nesto napomenem da se jadan Srpski narod puno ne pali i da emocije ne prokljucaju.

I ovde u Engleskoj se zna da je pod naredbom USA tada trebalo da se da velika sloboda i ogromna prava Srbima u Kninu. Zbog te odluke sam Tudjman je kuko i proklinjo dan kad je primio ovu naredbu da se izglasa u Saboru. Ali Srbi ne bi bili Srbi pa su to glatko odbili a Tudjmanovci su se od radosti ponapijali i uradili ovo sto su uradili.
Zalosno i tuzno. Uz odluku politicke gluposti i nepromisljenosti Srpslkog tadasnjeg rukovostva jer nije se mislilo mudro na buducnost.

Desilo se ovo tako da ce Srpski narod dugi dugi niz godina patiti
zbog te velike glup[osti tadasnjeg Srpskog rukovostva.

Predrag

nobilo

pre 9 godina

Dobar deo naših srba iz hrvatske je imao tri oluje, prva 91 iz hrvatskih gradova, druga 95 iz krajine a treća 99 sa kosova. Vredan je to narod, politički nepismen, ali sam srećan što su konačno dobili slobodu kod nas u srbiji. Sloboda je za njih sve, imao sam dosta prilika upoznati taj deo srpskog naroda i nek im je sva sreća na putu opstanka i oporavka gde god da su.

MOZDA

pre 9 godina

Mozda bi mogle posle 20 godina svaljivanja krivice sa jednih na druge da stvari obrnemo. Recimo sta su to Srbi uradili lose 90-tih, sta su to Hrvatili uradili lose 90-tih, Bosanci itd. Svi uglavnom zaboravljaju da je bilo pokusaja da se problem resi mirnim putem, sve to treba objaviti, jer setimo se 6 predsednika Republika je godinu dana trazilo resenje (federacija/konfederacija) ko je sta nudio/odbio itd. To je sustina a sve ostalo su posledice jer budimo realni svi koji zauzmu/oslobode neki grad polazu pravo na njega (Hrvati - Drvar, Srbi-Srebrenica, Bosnjaci - Ozren itd). Tek kad dozivimo sopstvenu katarzu, moci cemo da to trazimo I od drugih... Mnogo stvari se promenilo, zaboravilo, presutilo ali se sada za sve optuzuje druga strana... Jedina novost ove godine je da su Srbi iz Krajine prihvatili Z4 plan - pre Oluje sto je za mene novost jer ja sam dovoljno star da se secam sta se desilo ali za par godina ce opet neki kao Linta reci da je 100 miliona Ustasa napalo 10 000 nevinih Srba I sta jos ne ali tako nam I treba kada ga ne pitamo gde je on bio 95 kada su Srbi trebalo da brane Republiku Srbsku.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Republika Srpska Krajina je bila pod zastitom UN a to je priznanje,hrvatski napad je izvrsen pod ustaskim simbolima i to je zapad podrzao,a znamo da je Hrvatska priznata bez Krajine nije je imala pod kontrolom,verovatno velika sramna mrlja na zapadu,Nemci su prkinuli prikazivanje tog dogadjaja da je ispravno al bi se hvali.

jiji

pre 9 godina

@realan Nigdje ne piše da je 600000 izbjeglica iz Hrvatske,svjestan si da je rat bio i u BiH,a dosta ljudi je odselili i sa Kosova....

Bilo kako bilo ovi ratovi su donijeli puno zla.

Venja

pre 9 godina

Srbija je tužila Hrvatsku za genocid počinjen baš za vreme Oluje. Pa ipak danas niko od srpskih političara - članova vlade, nije iskoristio priliku i izašao pred medije sa stavom da očekuje da Hrvatska bude pred Međunarodnim sudom pravde (kakav je, takav) i osuđena za ubijanje više hiljada i proterivanje više stotina hiljada Srba sa prostora gde su im preci živeli vekovima, i gde se 40-tih već dogodio užasan genocid, čitaj: jame, maljevi, kame, ustaše...
Pogledajte naslovne strane današnjih dnevnih listova u Srbiji - ni slova o Oluji, a kamoli o genocidu. Pogledajte naslovne stranice od 11. jula dnevnih listova u Federaciji BiH, sve je posvećeno Srebrenici.
Mi ni kao pojedinci ni kao narod nemamo nikakvu predstavu kako bi trebalo da štitimo svoje nacionalne interese, i borimo se da istina i postane deo istorije... umesto svega toga, nekoliko komentara na portalima poput B92 gde se još može nazreti netrpeljivost stanovništva iz Srbije prema svojoj proteranoj i namučenoj braći koja je utekla ispred ustaškog noža 4. avgusta 2014. Žalosno da čovek samo zaplače od muke...

zasto svi beze od istine

pre 9 godina

Bilo bi zanimljivo provesti nezavisnu anketu i videti koliko se tih 'prognanih' ipak vratilo [po papirima] registrovalo,u novoj drzavi Hrvatskoj, uzeli EU pasos, prodali imovinu ali se u Srbiji i dalje vode kao prognanici korisrteci benificije koje im daje drzava Hrvatska

Iguman Nemanja

pre 9 godina

Nema šta da se ovde oplakuje nego zvanično pa pravac Brisel, da se tuži agresora, da se tuži i sudi Hrvatskoj za zlodela nad narodom Republike Srpske Krajine.
Da Brisel naredi Zagrebu da isplati ratnu odštetu proteranim Srbima.

Ivan

pre 9 godina

Nemam vise sluha ni za koga. Ja se u svojoj zemlji osecam uzasno,prevareno,pokradeno,maltretirano...a veliki deo njih se laktovima uvukao na pozicije. Tako da...

Bane

pre 9 godina

Saosecam sa vasom patnjom i stidem se sto vas 1995 tadasnja nasa "elita" u Srbiji nije primila bolje. Vase zrtve nisu bile uzaludne jer ste svima pokazali sa kim imamo posla. Zato ce nasa buducnost biti bolja nego sto bi inace bila.

Herzeg

pre 9 godina

Hrvati slave Oluju jer su pobijedili, da su pobijedili Srbi danas bi slavili tkzv veliku Srbiju, tako da kad sve skontaš... Pobjednik piše istoriju, kao i oduvijek...

zasto svi beze od istine

pre 9 godina

Bilo bi zanimljivo provesti nezavisnu anketu i videti koliko se tih 'prognanih' ipak vratilo [po papirima] registrovalo,u novoj drzavi Hrvatskoj, uzeli EU pasos, prodali imovinu ali se u Srbiji i dalje vode kao prognanici korisrteci benificije koje im daje drzava Hrvatska

janko

pre 9 godina

Vidim da većina u Srbiji ne shvaća pravi razlog proslave Oluje. Mi ne slavimo odlazak Srba već ujedinjenje Hrvatske, oslobođenje gotovo 1/3 države i pad RSK. Realno je priznati da Hrvatska ne bi bila ista država sa RSK u svom sastavu u odnosu kako izgleda danas. Oluja ujedno označava i kraj rata u Hrvatskoj.

Milica

pre 9 godina

Ma, svi kukaju, a svako od njih ima kucu ili stan od 100 kvadrata, posao, platu, sredjen status! Ja se ovde rodila, ceo zivot zivim posteno, sve regularno osnovna, srednja, fax, master i ne mogu da se zaposlim jer nemam vezu!

Predrag

pre 9 godina

Samo da nesto napomenem da se jadan Srpski narod puno ne pali i da emocije ne prokljucaju.

I ovde u Engleskoj se zna da je pod naredbom USA tada trebalo da se da velika sloboda i ogromna prava Srbima u Kninu. Zbog te odluke sam Tudjman je kuko i proklinjo dan kad je primio ovu naredbu da se izglasa u Saboru. Ali Srbi ne bi bili Srbi pa su to glatko odbili a Tudjmanovci su se od radosti ponapijali i uradili ovo sto su uradili.
Zalosno i tuzno. Uz odluku politicke gluposti i nepromisljenosti Srpslkog tadasnjeg rukovostva jer nije se mislilo mudro na buducnost.

Desilo se ovo tako da ce Srpski narod dugi dugi niz godina patiti
zbog te velike glup[osti tadasnjeg Srpskog rukovostva.

Predrag

Ivan

pre 9 godina

Nemam vise sluha ni za koga. Ja se u svojoj zemlji osecam uzasno,prevareno,pokradeno,maltretirano...a veliki deo njih se laktovima uvukao na pozicije. Tako da...

crni-zg

pre 9 godina

Meni kao hrvatu oluja neznači ništa! Meni je 91 bila oluja kad sam ostao bez oca i imovine te sa vrecicom dosao u Zagreb! Nije mi sreča to što je neko nastradao ni što je oslobođen neki teritorij ! Moje djetinjstvo i otac nemaju cjenu !A politicare srpske i hrvacke prezirem sve redom! Ti za narod ne rade nista osim sta bogate 5 to koljeno!!! Postivati treba sve zrtve i to je jedino ispravno!

milesssa

pre 9 godina

Meni je tog dana nestao stric i pristigla cela familija, fala Bogu snašli su se i bez vaše pomoći,ja sam se rodila u Beogradu jer je moj pokojni otac preživeo drugi svetski rat i nije želeo da mu se deca rađaju van svoje matice, ali ovi što su im za sve drugi krivi, oni bosi, preplašeni, gladni, razočarani, koji su do poslednjeg trenutka branili svoju kuću i svoje parče zemlje, a ovima sa masters diplomama želim da nkada ne osete šta znači imati nekog svog mrtvog, a neznati gde sveću mu upaliti.......šta reći nego sram Vas bilo..... muslimana i albanaca da su njihove žrtve u pitanju bi danas bilo 100.000 ispred Markove crkve

Kupujmo domace!

pre 9 godina

@ Ivan
Tvoj komentar samo pokazuje u kakvoj kaljuzi Srbija zivi kad si se ti uspeo izvuci ispod nekog vlaznog kamena.
Ljudi su isterani iz svojih kuca i dosli su u Srbiju, to sto ih je Srbija prihvatila cini Srbiju moralno i eticki izuzetnom zemljom.
A takvi kao ti bi bili nesecni gde god da zive.

moneta za potkusurivanje

pre 9 godina

Srbi u Krajini nisu bili moneta za potkusurivanje! Tim ljudima je pretila realna opasnost po zivot! Setite se porodice Zec, Roknic i Olujic kako su prosle, ubijene su u soptvenim kucama! To je sledilo svim Srbima u Tudjmanovoj Hrvatskoj. Setite se nedano slucajeva fasistickih pozdrava Mandzukica i Simunica nije to nastalo juce!

Vitez

pre 9 godina

Oluja ujedno označava i kraj rata u Hrvatskoj.
(janko, 4. avgust 2014 18:31)

Točno. Oluja je omogućila i mirnu reintegraciju istočne Slavonije pošto su se tamošnji Srbi dozvali pameti i prihvatili ono što su Srbi iz Krajine odbijali.

Nadalje Oluja je spasila Bihaćku enklavu od Srebreničkog scenarija, daljnje operacije HVa u BiH su omogućile Dayton i kraj rata u BiH.

MOZDA

pre 9 godina

Mozda bi mogle posle 20 godina svaljivanja krivice sa jednih na druge da stvari obrnemo. Recimo sta su to Srbi uradili lose 90-tih, sta su to Hrvatili uradili lose 90-tih, Bosanci itd. Svi uglavnom zaboravljaju da je bilo pokusaja da se problem resi mirnim putem, sve to treba objaviti, jer setimo se 6 predsednika Republika je godinu dana trazilo resenje (federacija/konfederacija) ko je sta nudio/odbio itd. To je sustina a sve ostalo su posledice jer budimo realni svi koji zauzmu/oslobode neki grad polazu pravo na njega (Hrvati - Drvar, Srbi-Srebrenica, Bosnjaci - Ozren itd). Tek kad dozivimo sopstvenu katarzu, moci cemo da to trazimo I od drugih... Mnogo stvari se promenilo, zaboravilo, presutilo ali se sada za sve optuzuje druga strana... Jedina novost ove godine je da su Srbi iz Krajine prihvatili Z4 plan - pre Oluje sto je za mene novost jer ja sam dovoljno star da se secam sta se desilo ali za par godina ce opet neki kao Linta reci da je 100 miliona Ustasa napalo 10 000 nevinih Srba I sta jos ne ali tako nam I treba kada ga ne pitamo gde je on bio 95 kada su Srbi trebalo da brane Republiku Srbsku.

nobilo

pre 9 godina

Dobar deo naših srba iz hrvatske je imao tri oluje, prva 91 iz hrvatskih gradova, druga 95 iz krajine a treća 99 sa kosova. Vredan je to narod, politički nepismen, ali sam srećan što su konačno dobili slobodu kod nas u srbiji. Sloboda je za njih sve, imao sam dosta prilika upoznati taj deo srpskog naroda i nek im je sva sreća na putu opstanka i oporavka gde god da su.

Iguman Nemanja

pre 9 godina

Nema šta da se ovde oplakuje nego zvanično pa pravac Brisel, da se tuži agresora, da se tuži i sudi Hrvatskoj za zlodela nad narodom Republike Srpske Krajine.
Da Brisel naredi Zagrebu da isplati ratnu odštetu proteranim Srbima.

Bane

pre 9 godina

Saosecam sa vasom patnjom i stidem se sto vas 1995 tadasnja nasa "elita" u Srbiji nije primila bolje. Vase zrtve nisu bile uzaludne jer ste svima pokazali sa kim imamo posla. Zato ce nasa buducnost biti bolja nego sto bi inace bila.

JohnyJ

pre 9 godina

1991 u hrvatskoj po popisu 580 000 Srba, a u Srbiju izbeglo 610 000. Da nije I deo Hrvata izbego u Srbiju?
(realan, 4. avgust 2014 17:28)

O tome da su mnogi iz BiH su i drugi napomenuli ali bi bilo REALNO pogledati i koliko se na tom popisu u bifsoj SRH izjasnilo kao JUGOSLOVENI (106 hiljada, pardon, tisuca) a nije se izjasnilo 246 hiljada. A onda su im neoustaska divljanja, prebijanja, i otpustanja sa posla objasnila da takva narodnost ne postoji a ko je neopredeljen da pod hitno postane Hrvat, inace... realno.

neutralni felsh

pre 9 godina

sami su krivi - dozvolili su da tadasnjem beogradu budu moneta za potkusurivanje. i sta sad? nista, malo pameti u glavu kad glasas, i zdravo djaci.

Mita

pre 9 godina

Valjda se nešto naučilo iz ove muke,a to je da je trebalo prihvatiti plan Z4,ako smo već krenuli u rat,ili ono što je još važnije da nam taj rat uopšte nije ni trebao.Valjda su Krajišnici shvatili,posle 20 godina,da su bili samo pioni u Miloševićevim rukama,koji ih je direktno prodao Tuđmanu zarad njihovih ambicija u Bosni...Sve u svemu Krajišnici,a pogotovo Srebreničani su najviše propatili od svih,zahvaljujući bolesnim ambicijama svih bivših jugo lidera...

jiji

pre 9 godina

@realan Nigdje ne piše da je 600000 izbjeglica iz Hrvatske,svjestan si da je rat bio i u BiH,a dosta ljudi je odselili i sa Kosova....

Bilo kako bilo ovi ratovi su donijeli puno zla.

DaPraktnicnoNestanu

pre 9 godina

Presuda u Hagu za Oluju je bila poslednja sansa da se Hrvati pocnu suocavati sa zlocinima kad to vec nije generacija poslje drugog sv.rata.
Tad je propustena prilika zbog "bratstva i jedinstva" i Hrvatska je spasena od odgovornosti. Danasnje generacije mladih su zbunjene i puni im se glava od osnovnih skola pa preko TV-a o Srbima kao najvecoj pretnji njihovoj tisucljetnoj povijesti.

I sta dobijamo?

Dobijamo tocak mrznje koji se nastavlja okretati a Srbi ce im ostati u kolektivnoj svjesti kao vjecni podsjetnik na njihovu mracnu proslost.

hm

pre 9 godina

Treba izgleda opet pogledati onaj film - pad krajine. Narod je nastradao, a oni koji su sve zakuvali ti lepo zive, a u to vreme su se dobro nakrali. Stavise, ti su pobegli nekoliko dana pre 'oluje' i ostavili sirotinju. Onih glavnih, Franje i Slobe nema vise... Koliko je bilo mrznje u to vreme, moglo je biti daleko vise mrtvih u toj akciji. Na kraju je doslo do toga da su se ljudi ubijali (kao i inace) za djaba. Neki teritorij, a praznih sela i po Srbiji i Hrvatskoj koliko zelis. Bela kuga... Sirotinja, ekonomsko propadanje... Nadam se da se nesto naucilo iz svega toga, da rat nikome nista dobroga nije doneo, jedino tugu.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Mi znamo da su Srbi Krajisnici pruzili gostroprimstvo UNu oni su njima grantirali bezbednost a to je priznanje u medjunarodnim odnosima,Tudjman nije mogao da im da dozvolu i garantira bezbednost kad nije imao taj teritorij pod kontrolom,napad na Krajinu je cista okupacija podrzana zapadnom silom,ne moze se priznat hrvatski rat sa znakom za slobodu i neovisnost a srpski ne.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Republika Srpska Krajina je bila pod zastitom UN a to je priznanje,hrvatski napad je izvrsen pod ustaskim simbolima i to je zapad podrzao,a znamo da je Hrvatska priznata bez Krajine nije je imala pod kontrolom,verovatno velika sramna mrlja na zapadu,Nemci su prkinuli prikazivanje tog dogadjaja da je ispravno al bi se hvali.

ja

pre 9 godina

srbi iz oluje nisu proterani nego su izbegli ali su izbegli sa koliko toliko stvari dok 1991-1992-1993-1994 mnogi koji nisu srbi isterani su sa jednom vrecicom u rukama.sada gledam traze odstetu ok naravno treba da se obestete ljudi,zrtve niko nece vratiti ali kada ce srbija da obesteti logorase,ubijene civile,vukovar,skabrnju,berak,sotin itd.zlocinci sa jedne i druge strane se smiju u lice ljudima a sve su radili po naredbi vlasti u zegrebu i beogradu.sve ovo sto se desavalo je pre mucno i prejadno.srbima treba omogucii povratak na vekovna ognjista ali i srbija treba da ucestvuje u finansiranju svega toga koliko i hrvatska jel su mnogo vise razorili.ne moze bas sve kako misle vlasti u bg.rska nikada nije bila priznata i ne moze se to proglasiti agresijom na rska nego oslobadjanjem okupiranih delova hrvatske.toliko

neutralni felsh

pre 9 godina

Srbi u Krajini nisu bili moneta za potkusurivanje! Tim ljudima je pretila realna opasnost po zivot! Setite se porodice Zec, Roknic i Olujic. To je sledilo svim Srbima u Tudjmanovoj Hrvatskoj.
(moneta za potkusurivanje, 04. avgust 2014 19:43)

jesam napisao da jesu bili moneta za potkusurivanje. i jesu: sve njihove vodje posle raskovica nisu mislile svojom glavom, nego su lakoverno sav narod tamo predali pod "komandu" beogradu, tojest milosevicu. i on ih je koristio dok su mu koristili - cim su poceli da smetaju, okrenuo im je ledja, tojest ukinuo logisticku podrsku.
nisam rekao da nisu bili ugrozeni u cro, ali on ih je uvukao u direktnu ratnu konfrontaciju sa hrvatima, sa komsijama, hej covece. jes da su i oni nezgrapno postupali sa onim sahovnicama, ali sve je to moglo da se resi mirnim putem, samo da ih nije lagao (zloupotrebio opravdana strahovanja) time da hoce da ih (teritorijalno) pripoji srbiji - za to je svako realan jos tada znao da je sarena laza za naivne i da ce balon kad tad puci.
isto vazi i za kosovo: rezim je lagao ljude dole da moze da ocuva tadasnji (neodrzivi) status kvo: oni su poverovali pa nisu hteli sa komsijama albancima da vide sta i kako dalje, nego su stavili glave u milosevicevu torbu i uzdali se u njegovu vojsku i policiju, vrlo naivno. i tako su postali talon - moneta za prebijanje tajnih dugova i obaveza.
suma sumarum: devedesete ce ostati u lokalnoj istoriji oba naroda (srb i cro, nesto manje) kao doba jedne zle priglupe politicke elite koja se privremeno povinovala zeljama najlumpenskijih staleza u drustvu i koja je tom istom narodu stavila na grbacu sve strahote koje su mogle da ga snadju. i da, kao rodjeni srbijanac, secam se i hrvatskog inspektora kira, kojeg su ubili "njegovi" jer je pred vece rata jurio da miri sukobljene strane. ljudi kao on su mi tada davali nadu u ljude.

Branimir

pre 9 godina

Nije ukusno šaliti se s tim ali ne mogu a da ne primetim da Srbi iz Krajine mogu da budu srećni kad vide kako prolaze Palestinci sa Izraelcima (a i Hrvati i Izraelci imaju iste moćne prijatelje). Tužno je to ali moj dojam je posle svega što se desilo da je od samog početka tihog pakta Milošević Tuđman to bila očekivana sudbina Srba iz Hrvatske. Jedino što mislim da je u originalnom dogovoru trebalo da Srbi iz Krajine dođu u Baranju pa da onda sve od Bosut na istok bude nekakva srpska enklava. Kako je vreme prolazilo Slobine karte su sve više slabile a Franjine jačale. Ipak je Baranja doživela mirnu reintegraciju a na nesuđenoj granici (čitaj Vukovar) dimi ko iz vulkana... Konačno pretpostavljam da i Srbi i Hrvati vide da nisu toliko krivi jedni drugima i da bi i jedni i drugi trebali za krivicu da preispitaju svoje "elite". Da nije bilo toliko vatrenih boraca za nacionalno oslobođenje Juga bi već davno bila u EU...

zemaljski i nebeski narodi nisu kompatibilni i nikad nece biti

pre 9 godina

"Mi ne želimo da gledamo u tuđe dvorište, ali smatram da ovo nije ni prilika da neko slavi progon svojih građana...", kaže ministar policije Nebojša Stefanović

"Svojih građana"? Jel to mislis na one koji nikad nisu priznavali vecinski narod i drzavu u kojoj su ziveli?

Venja

pre 9 godina

Srbija je tužila Hrvatsku za genocid počinjen baš za vreme Oluje. Pa ipak danas niko od srpskih političara - članova vlade, nije iskoristio priliku i izašao pred medije sa stavom da očekuje da Hrvatska bude pred Međunarodnim sudom pravde (kakav je, takav) i osuđena za ubijanje više hiljada i proterivanje više stotina hiljada Srba sa prostora gde su im preci živeli vekovima, i gde se 40-tih već dogodio užasan genocid, čitaj: jame, maljevi, kame, ustaše...
Pogledajte naslovne strane današnjih dnevnih listova u Srbiji - ni slova o Oluji, a kamoli o genocidu. Pogledajte naslovne stranice od 11. jula dnevnih listova u Federaciji BiH, sve je posvećeno Srebrenici.
Mi ni kao pojedinci ni kao narod nemamo nikakvu predstavu kako bi trebalo da štitimo svoje nacionalne interese, i borimo se da istina i postane deo istorije... umesto svega toga, nekoliko komentara na portalima poput B92 gde se još može nazreti netrpeljivost stanovništva iz Srbije prema svojoj proteranoj i namučenoj braći koja je utekla ispred ustaškog noža 4. avgusta 2014. Žalosno da čovek samo zaplače od muke...

genije

pre 9 godina

Dragi komentatori, vi koji ovim nesretnicima koji su pobegli "na traktorima" (bez icega), ostavili kuce, imanja i zivot da bi kao bednici poceli negde, ne od nule nego ispod nule prebacujete PAR KRIMOSA koji su zloupotrebuli situaciju - st@k@ ste i to gora od one kojoj nesto prebacujete. Kao da mi u Srbiji ne bi imali ni jednog kriminalca i da bi nam tekao med i mleko da nije tih nesretnika?
Ma sram da vas bude.
Stid me je sto se vi nazivate gradjanima iste drzave kao i ja. Tudja muka nas je unesrecila?! Pa to ni gebelsu nije padalo na pamet...
Neka je laka zemlja svim zrtvama ratova SFRJ... pogotovo onima iz izbeglickih kolona koje god godine.

Eh braćo......

pre 9 godina

"Oluja" je ratni zločin protiv civilnog stanovništva srpske nacionalnosti i klasičan primer etničkog čišćenja.
Svi oni koji tvrde drugačije,ili lažu sami sebe ili nemaju veze s mozgom.

pepo

pre 9 godina

"Mi ne želimo da gledamo u tuđe dvorište, ali smatram da ovo nije ni prilika da neko slavi progon svojih građana...", kaže ministar policije Nebojša Stefanović
Teško da su oni bili naši kada su prihvatili Miloševiće,Hadžiće i Mladiće.Naših je bilo puno i danas žive sa nama i ponosni smo na njih,na sve Srbe koji su Hrvatsku prihvatili kao svoju domovinu.Žao mi jedino djece jer oni nisu imali priliku birati.

Krajisnik

pre 9 godina

'41 moje mesto je imalo 850+ stanovnika, '45tu je docekalo 350, u partizanima poginulo 33je. U mojoj siroj porodici je stradalo 72je tokom ww2. Sta su Srbi mogli da rade / ocekuju '91 kad je Tudjman krenuo sa velikim U, kad ih je izbacio iz Ustava, a o proterivanju i maltretiranju po gradovima da i ne govorim. Oni koji pricaju da je "srpska" politika dovela do svega ovog, ti nemaju puno informacija sta se desavalo na terenu, a jos manje znaju gde je Dalmacija-Lika-Kordun-Banija-Slavonija.... Naravno, ovim ne zelim da kazem da je politika uradila bas ono sto je i trebala. Slava svim zrtvama!

marija

pre 9 godina

Neki ovde ne znaju.
U akciji "Oluja" avgusta 1995. koja je započela 4. avgusta velikom vojnom akcijom oružanih snaga Hrvatske, uz podršku NATO-a, kao i jedinica Hrvatskog vijeća odbrane (HVO) i Armije BiH (ABiH), izvršeno je etnicko ciscenje i genocid na prostoru Republike Srpske Krajine, odnosno na severu Dalmacije, Like, Korduna i Banije.
Do etnickog ciscenja i genocida nad Srbima došlo je uprkos činjenicama da se ta oblast nalazila pod zaštitom UN-a, kao sektori "Jug" i "Sjever", kao i da su predstavnici RSK u Ženevi i Beogradu prihvatili predlog međunarodne zajednice o mirnom razrešenju.

Pod zastitom Ujedinjenih Nacija je bila Krajina, gospodo, uz podrsku NATO saucesnika izvrsen je ovaj zlocin.
Neka Hrvati ne misle da su pobedili, pa slave uzas, ovo samo znaci da su u genocidu i etnickom ciscenju imali saucesnika - zlocinacki NATO koji krsi medjunarodno pravo na najbrutalniji nacin.
Srbi sa takvim zlocincima nisu imali sanse.

Fiumen

pre 9 godina

ne mogu da se ne zapitam od cega je to hrvatska oslobodila svoj teritorij? od ljudi cije su to kuce i imanja? taj teritorij je sada pust , u kninu nema zive duse poslije 21h...

zi

pre 9 godina

Eto tako, prodje i ovih 19 godina, bez osude i bez hapsenja...eto tako, mi mirno i tiho oplakujemo svoje zrtve i ne pravimo od toga senzaciju... i eto tako, vec 100 godina. Slava im!!!

my way

pre 9 godina

Oluja nije bila nikakva oslobodilacka akcija vec ostvarenje zlocinackog cilja onih koji su poceli krvoprolice. Hrvati su udarili na JNA i srpske civile u cilju razbijanja Jugoslavije. Pritom, nisu prihvatali da odvoje deo koji zeli da ide, sto su mogli bez rata, vec su zeleli i vecinski srpske prostore, a Srbe niko nije imao pravo da tera iz njihove drzave u novu Tudjmanovu NDH, koja se nedvosmisleno bazirala na istoj ideologiji kao ona iz Drugog svetskog rata i to nakon svega sto se od 41-45 desilo. Srbe niko nije ni hteo u toj tvorevini, vec samo teritorije, sto je Olujom ostvareno. Jel treba da podsecam na ubistva i maltretiranja Srba i vojnika JNA, vracanje ustaske zastave (kasnije promenjene u "prihvatljivu" sahovnicu), ulice i trgove sa imenima ustaskih monstruma, ukljucujuci i Budaka, kreatora cuvenog matematickog resenja za Srbe, Pavelicevu kunu koja je svima u dzepovima (nikad pre NDH nije bila hrvatska valuta), nacisticke pozdrave u saboru i uopste retoriku i duh cele Hrvatske, folklor, kako su to neki monstruozno voleli da kazu. Uostalom, Hrvatska danas placa oko 50 miliona evra godisnje penziju pripadnicima svih oruzanih snaga NDH, "domovinskoj vojsci", kako je u zakonu nazivaju. I danas se kod vas velica Tudjmanov neoustaski rezim, nova generacija ustaskih terorista naziva braniteljima, a krvavi rat koji su zapoceli domovinskim.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Neki ljudi su licemerni pa kazu kako Srbi nisu prihvatili Z4 gdje pise da hrvatska vojska izadje na granicu sa Bosnom,a to zaci potpisi da te napadnu,to mora da su neki pametnjakovci,sto oni ne potpisu da hrvatska vojska izadje na granicu sa Bugarskom?

Posavljak

pre 9 godina

Iz tog famoznog Ustava koji je vama kao razlog pobune, je konstutivnost Srba izbačena poslije barikada kod Knina. Dakle šta vam je smetalo prije toga ? Je li toliko teško priznati da ste htjeli "Veliku Srbiju" i da ste dobili figu. Pa evo vaš Premijernema problema s time da to prizna. Čovjek je nedavno javno zagovarao granicu Karlovac-Karlobag-Virovitica. Vječni srpski san.

srBski"talenat"

pre 9 godina

Pobednici pisu istoriju a gubitnici ima pravo da se ljuti. I svake godina ista prica. Okrenemo novi list, zivot ide dalje tako su nemci posle 2 . svetsko rata a mi kukamo na nepravdu.

jelena

pre 9 godina

Ono kao izbaci te neko iz Ustava i kaze ti 'e, ti sad vise ne zivis u toj drzavi u kojoj si do malopre i nemas prava pri odlucivanju o tome; zapravo nemas nikakva prava, a ako ti se to ne svidja onda idi pitaj baku na sta je asociraju rec jama i broj 41.'

Za one koji istoriju znaju od juce i iz komentara po netu: Srbi su dole bili dovedeni da bi tadasnju drzavu branili od turskih napada. Kad su to zavrsili, e, onda su nekako poceli da smetaju. Pa su malo bili topovsko mesu u ratovima i ideologijama po potrebi, pa je onda izgleda reseno da se vrate odakle su dosli.

Kada bih, kako se radi u tom vrlom novom svetu, trazila odstetu za sve, prvo sto je neki moj predak dao glavu protiv Turaka, pa za porodicnu dusevnu bol prenosenu i obnavljanu iz generacije u generaciju, pa za zaludjivanje koje su meni servirali i na kraju za progon, koliko bi to izaslo? Je l' moze neko od ovih sto broje u kucama i teritorijama da mi izracuna?

ti ces d apricas

pre 9 godina

@Posavljak

Srbima u Hrvatskoj je bilo potaman kao vama u Jugoslaviji. Ako Srbi nisu imali razloga da se pobune protiv ustasoidne, sovinisticke Hrvatske onda ni Hrvati nisu imali razlog da se otcepljuju od Jugoslavije. Kapish?
P.S. A sta ste vi hteli u Bosni pa ste tamo slali vojnike i podrzavali tamosnje Hrvate?

Milica

pre 9 godina

Ma, svi kukaju, a svako od njih ima kucu ili stan od 100 kvadrata, posao, platu, sredjen status! Ja se ovde rodila, ceo zivot zivim posteno, sve regularno osnovna, srednja, fax, master i ne mogu da se zaposlim jer nemam vezu!

Herzeg

pre 9 godina

Hrvati slave Oluju jer su pobijedili, da su pobijedili Srbi danas bi slavili tkzv veliku Srbiju, tako da kad sve skontaš... Pobjednik piše istoriju, kao i oduvijek...

janko

pre 9 godina

Vidim da većina u Srbiji ne shvaća pravi razlog proslave Oluje. Mi ne slavimo odlazak Srba već ujedinjenje Hrvatske, oslobođenje gotovo 1/3 države i pad RSK. Realno je priznati da Hrvatska ne bi bila ista država sa RSK u svom sastavu u odnosu kako izgleda danas. Oluja ujedno označava i kraj rata u Hrvatskoj.

Ivan

pre 9 godina

Nemam vise sluha ni za koga. Ja se u svojoj zemlji osecam uzasno,prevareno,pokradeno,maltretirano...a veliki deo njih se laktovima uvukao na pozicije. Tako da...

zasto svi beze od istine

pre 9 godina

Bilo bi zanimljivo provesti nezavisnu anketu i videti koliko se tih 'prognanih' ipak vratilo [po papirima] registrovalo,u novoj drzavi Hrvatskoj, uzeli EU pasos, prodali imovinu ali se u Srbiji i dalje vode kao prognanici korisrteci benificije koje im daje drzava Hrvatska

moneta za potkusurivanje

pre 9 godina

Srbi u Krajini nisu bili moneta za potkusurivanje! Tim ljudima je pretila realna opasnost po zivot! Setite se porodice Zec, Roknic i Olujic kako su prosle, ubijene su u soptvenim kucama! To je sledilo svim Srbima u Tudjmanovoj Hrvatskoj. Setite se nedano slucajeva fasistickih pozdrava Mandzukica i Simunica nije to nastalo juce!

Iguman Nemanja

pre 9 godina

Nema šta da se ovde oplakuje nego zvanično pa pravac Brisel, da se tuži agresora, da se tuži i sudi Hrvatskoj za zlodela nad narodom Republike Srpske Krajine.
Da Brisel naredi Zagrebu da isplati ratnu odštetu proteranim Srbima.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Republika Srpska Krajina je bila pod zastitom UN a to je priznanje,hrvatski napad je izvrsen pod ustaskim simbolima i to je zapad podrzao,a znamo da je Hrvatska priznata bez Krajine nije je imala pod kontrolom,verovatno velika sramna mrlja na zapadu,Nemci su prkinuli prikazivanje tog dogadjaja da je ispravno al bi se hvali.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Mi znamo da su Srbi Krajisnici pruzili gostroprimstvo UNu oni su njima grantirali bezbednost a to je priznanje u medjunarodnim odnosima,Tudjman nije mogao da im da dozvolu i garantira bezbednost kad nije imao taj teritorij pod kontrolom,napad na Krajinu je cista okupacija podrzana zapadnom silom,ne moze se priznat hrvatski rat sa znakom za slobodu i neovisnost a srpski ne.

Vitez

pre 9 godina

Oluja ujedno označava i kraj rata u Hrvatskoj.
(janko, 4. avgust 2014 18:31)

Točno. Oluja je omogućila i mirnu reintegraciju istočne Slavonije pošto su se tamošnji Srbi dozvali pameti i prihvatili ono što su Srbi iz Krajine odbijali.

Nadalje Oluja je spasila Bihaćku enklavu od Srebreničkog scenarija, daljnje operacije HVa u BiH su omogućile Dayton i kraj rata u BiH.

Bane

pre 9 godina

Saosecam sa vasom patnjom i stidem se sto vas 1995 tadasnja nasa "elita" u Srbiji nije primila bolje. Vase zrtve nisu bile uzaludne jer ste svima pokazali sa kim imamo posla. Zato ce nasa buducnost biti bolja nego sto bi inace bila.

Mita

pre 9 godina

Valjda se nešto naučilo iz ove muke,a to je da je trebalo prihvatiti plan Z4,ako smo već krenuli u rat,ili ono što je još važnije da nam taj rat uopšte nije ni trebao.Valjda su Krajišnici shvatili,posle 20 godina,da su bili samo pioni u Miloševićevim rukama,koji ih je direktno prodao Tuđmanu zarad njihovih ambicija u Bosni...Sve u svemu Krajišnici,a pogotovo Srebreničani su najviše propatili od svih,zahvaljujući bolesnim ambicijama svih bivših jugo lidera...

Kupujmo domace!

pre 9 godina

@ Ivan
Tvoj komentar samo pokazuje u kakvoj kaljuzi Srbija zivi kad si se ti uspeo izvuci ispod nekog vlaznog kamena.
Ljudi su isterani iz svojih kuca i dosli su u Srbiju, to sto ih je Srbija prihvatila cini Srbiju moralno i eticki izuzetnom zemljom.
A takvi kao ti bi bili nesecni gde god da zive.

Venja

pre 9 godina

Srbija je tužila Hrvatsku za genocid počinjen baš za vreme Oluje. Pa ipak danas niko od srpskih političara - članova vlade, nije iskoristio priliku i izašao pred medije sa stavom da očekuje da Hrvatska bude pred Međunarodnim sudom pravde (kakav je, takav) i osuđena za ubijanje više hiljada i proterivanje više stotina hiljada Srba sa prostora gde su im preci živeli vekovima, i gde se 40-tih već dogodio užasan genocid, čitaj: jame, maljevi, kame, ustaše...
Pogledajte naslovne strane današnjih dnevnih listova u Srbiji - ni slova o Oluji, a kamoli o genocidu. Pogledajte naslovne stranice od 11. jula dnevnih listova u Federaciji BiH, sve je posvećeno Srebrenici.
Mi ni kao pojedinci ni kao narod nemamo nikakvu predstavu kako bi trebalo da štitimo svoje nacionalne interese, i borimo se da istina i postane deo istorije... umesto svega toga, nekoliko komentara na portalima poput B92 gde se još može nazreti netrpeljivost stanovništva iz Srbije prema svojoj proteranoj i namučenoj braći koja je utekla ispred ustaškog noža 4. avgusta 2014. Žalosno da čovek samo zaplače od muke...

Eh braćo......

pre 9 godina

"Oluja" je ratni zločin protiv civilnog stanovništva srpske nacionalnosti i klasičan primer etničkog čišćenja.
Svi oni koji tvrde drugačije,ili lažu sami sebe ili nemaju veze s mozgom.

milesssa

pre 9 godina

Meni je tog dana nestao stric i pristigla cela familija, fala Bogu snašli su se i bez vaše pomoći,ja sam se rodila u Beogradu jer je moj pokojni otac preživeo drugi svetski rat i nije želeo da mu se deca rađaju van svoje matice, ali ovi što su im za sve drugi krivi, oni bosi, preplašeni, gladni, razočarani, koji su do poslednjeg trenutka branili svoju kuću i svoje parče zemlje, a ovima sa masters diplomama želim da nkada ne osete šta znači imati nekog svog mrtvog, a neznati gde sveću mu upaliti.......šta reći nego sram Vas bilo..... muslimana i albanaca da su njihove žrtve u pitanju bi danas bilo 100.000 ispred Markove crkve

JohnyJ

pre 9 godina

1991 u hrvatskoj po popisu 580 000 Srba, a u Srbiju izbeglo 610 000. Da nije I deo Hrvata izbego u Srbiju?
(realan, 4. avgust 2014 17:28)

O tome da su mnogi iz BiH su i drugi napomenuli ali bi bilo REALNO pogledati i koliko se na tom popisu u bifsoj SRH izjasnilo kao JUGOSLOVENI (106 hiljada, pardon, tisuca) a nije se izjasnilo 246 hiljada. A onda su im neoustaska divljanja, prebijanja, i otpustanja sa posla objasnila da takva narodnost ne postoji a ko je neopredeljen da pod hitno postane Hrvat, inace... realno.

Krajisnik

pre 9 godina

'41 moje mesto je imalo 850+ stanovnika, '45tu je docekalo 350, u partizanima poginulo 33je. U mojoj siroj porodici je stradalo 72je tokom ww2. Sta su Srbi mogli da rade / ocekuju '91 kad je Tudjman krenuo sa velikim U, kad ih je izbacio iz Ustava, a o proterivanju i maltretiranju po gradovima da i ne govorim. Oni koji pricaju da je "srpska" politika dovela do svega ovog, ti nemaju puno informacija sta se desavalo na terenu, a jos manje znaju gde je Dalmacija-Lika-Kordun-Banija-Slavonija.... Naravno, ovim ne zelim da kazem da je politika uradila bas ono sto je i trebala. Slava svim zrtvama!

Fiumen

pre 9 godina

ne mogu da se ne zapitam od cega je to hrvatska oslobodila svoj teritorij? od ljudi cije su to kuce i imanja? taj teritorij je sada pust , u kninu nema zive duse poslije 21h...

DaPraktnicnoNestanu

pre 9 godina

Presuda u Hagu za Oluju je bila poslednja sansa da se Hrvati pocnu suocavati sa zlocinima kad to vec nije generacija poslje drugog sv.rata.
Tad je propustena prilika zbog "bratstva i jedinstva" i Hrvatska je spasena od odgovornosti. Danasnje generacije mladih su zbunjene i puni im se glava od osnovnih skola pa preko TV-a o Srbima kao najvecoj pretnji njihovoj tisucljetnoj povijesti.

I sta dobijamo?

Dobijamo tocak mrznje koji se nastavlja okretati a Srbi ce im ostati u kolektivnoj svjesti kao vjecni podsjetnik na njihovu mracnu proslost.

neutralni felsh

pre 9 godina

sami su krivi - dozvolili su da tadasnjem beogradu budu moneta za potkusurivanje. i sta sad? nista, malo pameti u glavu kad glasas, i zdravo djaci.

nobilo

pre 9 godina

Dobar deo naših srba iz hrvatske je imao tri oluje, prva 91 iz hrvatskih gradova, druga 95 iz krajine a treća 99 sa kosova. Vredan je to narod, politički nepismen, ali sam srećan što su konačno dobili slobodu kod nas u srbiji. Sloboda je za njih sve, imao sam dosta prilika upoznati taj deo srpskog naroda i nek im je sva sreća na putu opstanka i oporavka gde god da su.

Suvereni demokrata

pre 9 godina

Neki ljudi su licemerni pa kazu kako Srbi nisu prihvatili Z4 gdje pise da hrvatska vojska izadje na granicu sa Bosnom,a to zaci potpisi da te napadnu,to mora da su neki pametnjakovci,sto oni ne potpisu da hrvatska vojska izadje na granicu sa Bugarskom?

marija

pre 9 godina

Neki ovde ne znaju.
U akciji "Oluja" avgusta 1995. koja je započela 4. avgusta velikom vojnom akcijom oružanih snaga Hrvatske, uz podršku NATO-a, kao i jedinica Hrvatskog vijeća odbrane (HVO) i Armije BiH (ABiH), izvršeno je etnicko ciscenje i genocid na prostoru Republike Srpske Krajine, odnosno na severu Dalmacije, Like, Korduna i Banije.
Do etnickog ciscenja i genocida nad Srbima došlo je uprkos činjenicama da se ta oblast nalazila pod zaštitom UN-a, kao sektori "Jug" i "Sjever", kao i da su predstavnici RSK u Ženevi i Beogradu prihvatili predlog međunarodne zajednice o mirnom razrešenju.

Pod zastitom Ujedinjenih Nacija je bila Krajina, gospodo, uz podrsku NATO saucesnika izvrsen je ovaj zlocin.
Neka Hrvati ne misle da su pobedili, pa slave uzas, ovo samo znaci da su u genocidu i etnickom ciscenju imali saucesnika - zlocinacki NATO koji krsi medjunarodno pravo na najbrutalniji nacin.
Srbi sa takvim zlocincima nisu imali sanse.

Predrag

pre 9 godina

Samo da nesto napomenem da se jadan Srpski narod puno ne pali i da emocije ne prokljucaju.

I ovde u Engleskoj se zna da je pod naredbom USA tada trebalo da se da velika sloboda i ogromna prava Srbima u Kninu. Zbog te odluke sam Tudjman je kuko i proklinjo dan kad je primio ovu naredbu da se izglasa u Saboru. Ali Srbi ne bi bili Srbi pa su to glatko odbili a Tudjmanovci su se od radosti ponapijali i uradili ovo sto su uradili.
Zalosno i tuzno. Uz odluku politicke gluposti i nepromisljenosti Srpslkog tadasnjeg rukovostva jer nije se mislilo mudro na buducnost.

Desilo se ovo tako da ce Srpski narod dugi dugi niz godina patiti
zbog te velike glup[osti tadasnjeg Srpskog rukovostva.

Predrag

my way

pre 9 godina

Oluja nije bila nikakva oslobodilacka akcija vec ostvarenje zlocinackog cilja onih koji su poceli krvoprolice. Hrvati su udarili na JNA i srpske civile u cilju razbijanja Jugoslavije. Pritom, nisu prihvatali da odvoje deo koji zeli da ide, sto su mogli bez rata, vec su zeleli i vecinski srpske prostore, a Srbe niko nije imao pravo da tera iz njihove drzave u novu Tudjmanovu NDH, koja se nedvosmisleno bazirala na istoj ideologiji kao ona iz Drugog svetskog rata i to nakon svega sto se od 41-45 desilo. Srbe niko nije ni hteo u toj tvorevini, vec samo teritorije, sto je Olujom ostvareno. Jel treba da podsecam na ubistva i maltretiranja Srba i vojnika JNA, vracanje ustaske zastave (kasnije promenjene u "prihvatljivu" sahovnicu), ulice i trgove sa imenima ustaskih monstruma, ukljucujuci i Budaka, kreatora cuvenog matematickog resenja za Srbe, Pavelicevu kunu koja je svima u dzepovima (nikad pre NDH nije bila hrvatska valuta), nacisticke pozdrave u saboru i uopste retoriku i duh cele Hrvatske, folklor, kako su to neki monstruozno voleli da kazu. Uostalom, Hrvatska danas placa oko 50 miliona evra godisnje penziju pripadnicima svih oruzanih snaga NDH, "domovinskoj vojsci", kako je u zakonu nazivaju. I danas se kod vas velica Tudjmanov neoustaski rezim, nova generacija ustaskih terorista naziva braniteljima, a krvavi rat koji su zapoceli domovinskim.

Branimir

pre 9 godina

Nije ukusno šaliti se s tim ali ne mogu a da ne primetim da Srbi iz Krajine mogu da budu srećni kad vide kako prolaze Palestinci sa Izraelcima (a i Hrvati i Izraelci imaju iste moćne prijatelje). Tužno je to ali moj dojam je posle svega što se desilo da je od samog početka tihog pakta Milošević Tuđman to bila očekivana sudbina Srba iz Hrvatske. Jedino što mislim da je u originalnom dogovoru trebalo da Srbi iz Krajine dođu u Baranju pa da onda sve od Bosut na istok bude nekakva srpska enklava. Kako je vreme prolazilo Slobine karte su sve više slabile a Franjine jačale. Ipak je Baranja doživela mirnu reintegraciju a na nesuđenoj granici (čitaj Vukovar) dimi ko iz vulkana... Konačno pretpostavljam da i Srbi i Hrvati vide da nisu toliko krivi jedni drugima i da bi i jedni i drugi trebali za krivicu da preispitaju svoje "elite". Da nije bilo toliko vatrenih boraca za nacionalno oslobođenje Juga bi već davno bila u EU...

ja

pre 9 godina

srbi iz oluje nisu proterani nego su izbegli ali su izbegli sa koliko toliko stvari dok 1991-1992-1993-1994 mnogi koji nisu srbi isterani su sa jednom vrecicom u rukama.sada gledam traze odstetu ok naravno treba da se obestete ljudi,zrtve niko nece vratiti ali kada ce srbija da obesteti logorase,ubijene civile,vukovar,skabrnju,berak,sotin itd.zlocinci sa jedne i druge strane se smiju u lice ljudima a sve su radili po naredbi vlasti u zegrebu i beogradu.sve ovo sto se desavalo je pre mucno i prejadno.srbima treba omogucii povratak na vekovna ognjista ali i srbija treba da ucestvuje u finansiranju svega toga koliko i hrvatska jel su mnogo vise razorili.ne moze bas sve kako misle vlasti u bg.rska nikada nije bila priznata i ne moze se to proglasiti agresijom na rska nego oslobadjanjem okupiranih delova hrvatske.toliko

zi

pre 9 godina

Eto tako, prodje i ovih 19 godina, bez osude i bez hapsenja...eto tako, mi mirno i tiho oplakujemo svoje zrtve i ne pravimo od toga senzaciju... i eto tako, vec 100 godina. Slava im!!!

zemaljski i nebeski narodi nisu kompatibilni i nikad nece biti

pre 9 godina

"Mi ne želimo da gledamo u tuđe dvorište, ali smatram da ovo nije ni prilika da neko slavi progon svojih građana...", kaže ministar policije Nebojša Stefanović

"Svojih građana"? Jel to mislis na one koji nikad nisu priznavali vecinski narod i drzavu u kojoj su ziveli?

crni-zg

pre 9 godina

Meni kao hrvatu oluja neznači ništa! Meni je 91 bila oluja kad sam ostao bez oca i imovine te sa vrecicom dosao u Zagreb! Nije mi sreča to što je neko nastradao ni što je oslobođen neki teritorij ! Moje djetinjstvo i otac nemaju cjenu !A politicare srpske i hrvacke prezirem sve redom! Ti za narod ne rade nista osim sta bogate 5 to koljeno!!! Postivati treba sve zrtve i to je jedino ispravno!

pepo

pre 9 godina

"Mi ne želimo da gledamo u tuđe dvorište, ali smatram da ovo nije ni prilika da neko slavi progon svojih građana...", kaže ministar policije Nebojša Stefanović
Teško da su oni bili naši kada su prihvatili Miloševiće,Hadžiće i Mladiće.Naših je bilo puno i danas žive sa nama i ponosni smo na njih,na sve Srbe koji su Hrvatsku prihvatili kao svoju domovinu.Žao mi jedino djece jer oni nisu imali priliku birati.

MOZDA

pre 9 godina

Mozda bi mogle posle 20 godina svaljivanja krivice sa jednih na druge da stvari obrnemo. Recimo sta su to Srbi uradili lose 90-tih, sta su to Hrvatili uradili lose 90-tih, Bosanci itd. Svi uglavnom zaboravljaju da je bilo pokusaja da se problem resi mirnim putem, sve to treba objaviti, jer setimo se 6 predsednika Republika je godinu dana trazilo resenje (federacija/konfederacija) ko je sta nudio/odbio itd. To je sustina a sve ostalo su posledice jer budimo realni svi koji zauzmu/oslobode neki grad polazu pravo na njega (Hrvati - Drvar, Srbi-Srebrenica, Bosnjaci - Ozren itd). Tek kad dozivimo sopstvenu katarzu, moci cemo da to trazimo I od drugih... Mnogo stvari se promenilo, zaboravilo, presutilo ali se sada za sve optuzuje druga strana... Jedina novost ove godine je da su Srbi iz Krajine prihvatili Z4 plan - pre Oluje sto je za mene novost jer ja sam dovoljno star da se secam sta se desilo ali za par godina ce opet neki kao Linta reci da je 100 miliona Ustasa napalo 10 000 nevinih Srba I sta jos ne ali tako nam I treba kada ga ne pitamo gde je on bio 95 kada su Srbi trebalo da brane Republiku Srbsku.

genije

pre 9 godina

Dragi komentatori, vi koji ovim nesretnicima koji su pobegli "na traktorima" (bez icega), ostavili kuce, imanja i zivot da bi kao bednici poceli negde, ne od nule nego ispod nule prebacujete PAR KRIMOSA koji su zloupotrebuli situaciju - st@k@ ste i to gora od one kojoj nesto prebacujete. Kao da mi u Srbiji ne bi imali ni jednog kriminalca i da bi nam tekao med i mleko da nije tih nesretnika?
Ma sram da vas bude.
Stid me je sto se vi nazivate gradjanima iste drzave kao i ja. Tudja muka nas je unesrecila?! Pa to ni gebelsu nije padalo na pamet...
Neka je laka zemlja svim zrtvama ratova SFRJ... pogotovo onima iz izbeglickih kolona koje god godine.

neutralni felsh

pre 9 godina

Srbi u Krajini nisu bili moneta za potkusurivanje! Tim ljudima je pretila realna opasnost po zivot! Setite se porodice Zec, Roknic i Olujic. To je sledilo svim Srbima u Tudjmanovoj Hrvatskoj.
(moneta za potkusurivanje, 04. avgust 2014 19:43)

jesam napisao da jesu bili moneta za potkusurivanje. i jesu: sve njihove vodje posle raskovica nisu mislile svojom glavom, nego su lakoverno sav narod tamo predali pod "komandu" beogradu, tojest milosevicu. i on ih je koristio dok su mu koristili - cim su poceli da smetaju, okrenuo im je ledja, tojest ukinuo logisticku podrsku.
nisam rekao da nisu bili ugrozeni u cro, ali on ih je uvukao u direktnu ratnu konfrontaciju sa hrvatima, sa komsijama, hej covece. jes da su i oni nezgrapno postupali sa onim sahovnicama, ali sve je to moglo da se resi mirnim putem, samo da ih nije lagao (zloupotrebio opravdana strahovanja) time da hoce da ih (teritorijalno) pripoji srbiji - za to je svako realan jos tada znao da je sarena laza za naivne i da ce balon kad tad puci.
isto vazi i za kosovo: rezim je lagao ljude dole da moze da ocuva tadasnji (neodrzivi) status kvo: oni su poverovali pa nisu hteli sa komsijama albancima da vide sta i kako dalje, nego su stavili glave u milosevicevu torbu i uzdali se u njegovu vojsku i policiju, vrlo naivno. i tako su postali talon - moneta za prebijanje tajnih dugova i obaveza.
suma sumarum: devedesete ce ostati u lokalnoj istoriji oba naroda (srb i cro, nesto manje) kao doba jedne zle priglupe politicke elite koja se privremeno povinovala zeljama najlumpenskijih staleza u drustvu i koja je tom istom narodu stavila na grbacu sve strahote koje su mogle da ga snadju. i da, kao rodjeni srbijanac, secam se i hrvatskog inspektora kira, kojeg su ubili "njegovi" jer je pred vece rata jurio da miri sukobljene strane. ljudi kao on su mi tada davali nadu u ljude.

jiji

pre 9 godina

@realan Nigdje ne piše da je 600000 izbjeglica iz Hrvatske,svjestan si da je rat bio i u BiH,a dosta ljudi je odselili i sa Kosova....

Bilo kako bilo ovi ratovi su donijeli puno zla.

jelena

pre 9 godina

Ono kao izbaci te neko iz Ustava i kaze ti 'e, ti sad vise ne zivis u toj drzavi u kojoj si do malopre i nemas prava pri odlucivanju o tome; zapravo nemas nikakva prava, a ako ti se to ne svidja onda idi pitaj baku na sta je asociraju rec jama i broj 41.'

Za one koji istoriju znaju od juce i iz komentara po netu: Srbi su dole bili dovedeni da bi tadasnju drzavu branili od turskih napada. Kad su to zavrsili, e, onda su nekako poceli da smetaju. Pa su malo bili topovsko mesu u ratovima i ideologijama po potrebi, pa je onda izgleda reseno da se vrate odakle su dosli.

Kada bih, kako se radi u tom vrlom novom svetu, trazila odstetu za sve, prvo sto je neki moj predak dao glavu protiv Turaka, pa za porodicnu dusevnu bol prenosenu i obnavljanu iz generacije u generaciju, pa za zaludjivanje koje su meni servirali i na kraju za progon, koliko bi to izaslo? Je l' moze neko od ovih sto broje u kucama i teritorijama da mi izracuna?

hm

pre 9 godina

Treba izgleda opet pogledati onaj film - pad krajine. Narod je nastradao, a oni koji su sve zakuvali ti lepo zive, a u to vreme su se dobro nakrali. Stavise, ti su pobegli nekoliko dana pre 'oluje' i ostavili sirotinju. Onih glavnih, Franje i Slobe nema vise... Koliko je bilo mrznje u to vreme, moglo je biti daleko vise mrtvih u toj akciji. Na kraju je doslo do toga da su se ljudi ubijali (kao i inace) za djaba. Neki teritorij, a praznih sela i po Srbiji i Hrvatskoj koliko zelis. Bela kuga... Sirotinja, ekonomsko propadanje... Nadam se da se nesto naucilo iz svega toga, da rat nikome nista dobroga nije doneo, jedino tugu.

srBski"talenat"

pre 9 godina

Pobednici pisu istoriju a gubitnici ima pravo da se ljuti. I svake godina ista prica. Okrenemo novi list, zivot ide dalje tako su nemci posle 2 . svetsko rata a mi kukamo na nepravdu.

Posavljak

pre 9 godina

Iz tog famoznog Ustava koji je vama kao razlog pobune, je konstutivnost Srba izbačena poslije barikada kod Knina. Dakle šta vam je smetalo prije toga ? Je li toliko teško priznati da ste htjeli "Veliku Srbiju" i da ste dobili figu. Pa evo vaš Premijernema problema s time da to prizna. Čovjek je nedavno javno zagovarao granicu Karlovac-Karlobag-Virovitica. Vječni srpski san.

ti ces d apricas

pre 9 godina

@Posavljak

Srbima u Hrvatskoj je bilo potaman kao vama u Jugoslaviji. Ako Srbi nisu imali razloga da se pobune protiv ustasoidne, sovinisticke Hrvatske onda ni Hrvati nisu imali razlog da se otcepljuju od Jugoslavije. Kapish?
P.S. A sta ste vi hteli u Bosni pa ste tamo slali vojnike i podrzavali tamosnje Hrvate?