Block 45
pre 5 godina
Sta bi ja? Pa, kad vec pitate, ja bi menjao vreme svaki mesec, a svakog sedmog meseca oduzeo jednu sekundu u ukupnom racunanju vremena. Nekako zvuci logicno a uput se pomladjujes.
Četvrtak, 30.08.2018.
12:36
Većina građana EU izjasnila se protiv pomeranja sata dva puta godišnje i sve ukazuje da će se u Uniji prestati sa prelaskom na letnje računanje vremena.
Izvor: B92
pre 5 godina
Sta bi ja? Pa, kad vec pitate, ja bi menjao vreme svaki mesec, a svakog sedmog meseca oduzeo jednu sekundu u ukupnom racunanju vremena. Nekako zvuci logicno a uput se pomladjujes.
pre 5 godina
Za sve one koji pominju promenu vremenske zone mapu u ruke i pogledajte granice vremenskih zona. Srbija je apsolutno, citavom svojom povrsinom u zoni +1 koja pocinje upravo na granici Srbije i Bugarske. Medjutim mnoge zapadnoevropske zemlje bi trebale da predju iz +1 zone u zonu 0. Francuska, Spanija, Belgija, Holandija i Luksemburg se geografski nalaze u zoni 0 ali su odlucili da budu zona +1.
pre 5 godina
Inače netačno je da Srbija geografski ne pripada vremenu +2 - grčko ostrvo Krf koje pripada toj zoni je zapadnije od Beograda.
(Deks, 30. avgust 2018 18:30)
- Dobro sad, može se uvek naći argument kad se stvari izvuku iz konteksta. A lako je izračunati gde tačno Srbija geografski pripada. Svet je podeljen na 24 časovne zone od 15 meridijanskih stepeni, ukupno 360 stepeni. Vremenska zona 0 je od -7.5 meridijanskih stepeni zapadno od Griniča do +7.5 stepeni istočno od Griniča. Vremenska zona +1 je od +7.5 do +22.5 meridijanskih stepeni. Vremenska zona +2 je od +22.5 do +37.5. Srbija se prostire od +18.8 na krajnjem zapadu do +23.0 na krajnjem istoku. Preko 90% Srbije je u vremenskoj zoni +1. Mali deo na krajnjem istoku, izmedju +22.5 i +23.0 je tehnički u vremenskoj zoni +2. Bor, najistočniji veći grad u Srbiji je na +22.1 stepeni dakle u zoni +1. Beograd je na +20.5 stepeni, takodje vremenska zona +1. Naravno, vremenske zone prate i državne granice iz praktičnih razloga. Grčka se prostire znatno istočnije od Srbije. Znate, Grčka se graniči sa Turskom. Grčka je u vremenskoj zoni +2, Krf je u Grčkoj, zato su u vremenskoj zoni +2.
pre 5 godina
Pa zar nije lepse kad dan traje duže. Ko god je za zimsko računanje vremena, taj je dokonaš i jedva čeka da se smrkne da legne..
(zoran, 30. avgust 2018 15:27)
Oni koji rano lezu, oni rano ustaju. I nisu dokonasi, ima tu ljudi koji ce hleb da ti naprave, da voze druge na posao, da dovezu hranu u radnje, da ti puste grejanje... A na sta ces pametno ti da iskoristis taj jedan sat zakasnelog dana?
pre 5 godina
Ukinuti promenu zimsko i letnje racunanje vremena al zadrzati letnje. A ovi predlozi da budemo ista vremenska zona kao Rumunija i Bugarska - nemam reci. Da, mnogo je vaznije da budemo u istoj vremenskoj zoni sa Bukurestom u koji gomila Srba ide, nego sa Banja Lukom ili Bečom koji su za nas potpuno nebitni (sarkazam).
pre 5 godina
Da se zadrži letnje a ukine zimsko računanje vremena. A ne obrnuto. Dakle ostati na trenutnom letnjem vremenu i u oktobru ne pomerati sat.
pre 5 godina
Ako EU odluči da ukine letnje računanje vremena neizbežno je da Srbija u tom slučaju promeni vremensku zonu +1 u odnosu na vremensku zonu srednje Evrope (CET) - to je takozvana zona +2 od Griniča u koju spadaju zemlje poput Rumunije, Bugarske, Grčke, Finske, Litvanije itd. Apsolutno je netačno da to Srbija ne može da uradi jer za to je jedino potrebna politička odluka (pomeranje kazaljki je uređeno na nivou cele EU ali ne i to kojoj vremenskoj zoni pojedina zemlja pripada). To je potrebno jer u suprotnom u našoj zemlji ne bi bilo dovoljno dnevne svetlosti - u junu kada je dan najduži dnevna svetlost bi trajala samo do 20 časova a na primer u avgustu samo do 19 što bi bio veliki apsurd. Što se tiče zapadne Evrope oni ostajanje na zimskom vremenu ne bi mnogo osetili jer bi i u tom slučaju tamo dan u junu trajao bar do 21 čas a u zemljama severne Evrope (koje su i najveći pobornici ukidanja letnjeg vremena) mnogo duže. Inače netačno je da Srbija geografski ne pripada vremenu +2 - grčko ostrvo Krf koje pripada toj zoni je zapadnije od Beograda.
pre 5 godina
(BSN, 30. avgust 2018 16:19)
Ispravka: navedena vremena svitanja, izlaska Sunca itd. su ZA BEOGRAD, a ne za celu CET zonu. Radi se znaci o prirodnom, "zimskom" vremenu. Naveo sam ih da bi komentatori imali tacne podatke o kojima diskutuju, a ne "zimi izlazi tad, leti zalazi tad" itd.
pre 5 godina
@ranoranilac,
Ево ја ћу да ти објасним како ће дан да траје дуже. Немој да си буквслиста и да се правиш луд. Не гледај математику него људски дан кад почиње и кад се завршава. Поента је да имо што више дневне светлости, која се рационално може искористити.
Овим другим математичарима да поричим да земља има облик лопте и да је нагнута. Уколико знају математику, знају онда врло добро да се дужина дана и ноћи разликује у зависности од географске ширине.
За ову тупаву иницијативу закажу се северне земље Европе. Неће ово тек тако проћи код медитеранских земаља.
pre 5 godina
Tako da zaista nema smisla da budemo u +1. Poljska je recimo u +2, a maltene su zapadnije od nas.
(Bata Sale, 30. avgust 2018 16:27)
Nije tačno da je Poljska u +2. U +1 je, kao mi.
pre 5 godina
Vraćaju se kazaljke unazad jer ćemo se držati parole "U 9 u krevet".
pre 5 godina
Da pomeranje satova treba ukinuti, treba. To je izmisljeno u 1. Svetskom ratu kako bi zimi dan duze trajao da bi se ustedelo na petroleju i nafti koji su se trosili po kucama i javnoj rasveti. I samo je tada imalo smisla, jer je uspela originalna namera. Sve posle toga je besmisleno. Jedini razlog zasto je u vreme SFRJ to uvedeno je zato sto veci deo Evrope, SAD i Kanada to nikada nisu ni prestali da rade, a uvedeno je 1983. iskljucivo radi Olimpijade u Sarajevu 1984. i TV prenosa (verovali ili ne).
Sto se vremenske zone tice zagovornik sam toga da se predje na +2 kao sto su Bugarska, Rumunija ili Grcka. Jedini razlog za ovo moje misljenje je sto razlika izmedju izlaska/zalaska Sunca u Nemackoj i Srbiji je oko pola sata. Tako da zapadna Nemacka ima pola sata duze svetlo pre podne od Bora ili Majdanpeka. I pola sata duze svetla uvece. Tako da zaista nema smisla da budemo u +1. Poljska je recimo u +2, a maltene su zapadnije od nas.
pre 5 godina
@zo
Ali u Barseloni, koja je na istoku Spanije u januaru u 8:30 ujutru pocne da svice a to vam niko ne govori. Kako bi ste se tek onda bunili!!! Nema sta mi da biramo, vremenska zona je takva kakva je kome se ne dopada beka se preseli blize ekvatoru pa ce mu obdanica biti 12h svaki dan cele godine. Predlazem Singapur
pre 5 godina
Ne moramo,meni je to pomeranje sata bzvz.
pre 5 godina
Zimsko vreme je ono pravo vreme. Ja radim od 7-15h, ali bih vise voleo ono radno vreme iz SFRJ kada su skoro svi radili od 6-14h. Nije mi problem ranije ustati, a popodne imam vise vremena za porodicne stvari.
pre 5 godina
Ja sam takodje za nepromenljivost letnjeg vremena. Licno me ubija onaj popodnevno-vecernji mrak koji traje od novembra pa cak tamo do Sretenja sledece godine !
pre 5 godina
Može ali da pređemo u vremensku zonu sa Grčkom... Biće nam dan mnogo kraći ako ostanemo na zimskom računanju
(stingray, 30. avgust 2018 15:31)
Duzina dana je nezavisna od vremenske zone, koja je odredjena geografskom duzinom. Ali varira drasticno kako se ide sever - jug, tj. menja geografska sirina. Evo primera za najduzi i najkraci dan nekih evropskih gradova:
21.12.
Stokholm 6:05
Berlin 7:39
Beograd 8:47
Atina 9:32
21.06.
Stokholm 18:37
Berlin 16:50
Beograd 15:36
Atina 14:48
Kao sto vidite, leti je dan kod nas duzi nego kod Grka.
Navodim vremena svitanja - izlaska Sunca - zalaska Sunca - mraka za tri datuma u godini po NEPOMERENOM (normalnom, geografskom) vremenu za CET zonu:
21.12.
6:38 - 7:12 - 15:59 - 16:33
21.09.
4:54 - 5:23 - 17:38 - 18:07
21.06.
3:14 - 3:52 - 19:27 - 20:05
pre 5 godina
Pošto mi uvek volimo da radimo suprotno od većine, predlažem da mi pomerimo za 2 sata, u inat svima. Da se lepo prekrstimo pre jutarnje kafe, pa da vidite kako će dan lepo da nam počne
pre 5 godina
Moze li mi neko objasniti kako ce dan biti duzi ako se pomeri vreme kako neki ovde pisu, ... ljudi to je samo racunanje vremena... dan traje pa traje, nego ustanite ranije pa cete imati "duzi" dan. Inace ja sam za sadasnje, pomeranje sata.
pre 5 godina
Može ako pređemo na +2 vreme. Ako ostanemo na sadašnjem onda ili da ostane promena, ili da mi ostanemo na letnjem računanju.
pre 5 godina
Jesam za promenu, ali da ostane letnje računanje vremena! Bolje je da dan traje duže, bar po meni...
pre 5 godina
@Арсеније
Normalnije je da leti oko 3 pocne da svice, a pre 4 svane???
pre 5 godina
Ovo kako je sada jeste najbolje, po meni! Leti je dan dugacak i ima vremena i posle posla da se uziva u suncu. A zimi ustajemo (oko 7) po danu i imamo dan do skoro 4... Inace radim u Beogradu i povremeno Briselu - zimi je ustajanje u 7 u Briselu prava muka jer je po mrklom mraku... Ne bih bas to voleo...
pre 5 godina
Može ali da pređemo u vremensku zonu sa Grčkom... Biće nam dan mnogo kraći ako ostanemo na zimskom računanju
pre 5 godina
Pa zar nije lepse kad dan traje duže. Ko god je za zimsko računanje vremena, taj je dokonaš i jedva čeka da se smrkne da legne..
pre 5 godina
@MarkoBG
"ladovina i ne radnik".
Posto od silnog rada nisi naucio pravopis, pise se "'ladovina i neradnik".
Inace, ja se jedva izvucem iz kreveta u 9 ujutru. Tako da sam taj "ne radnik". Onda radim, jedno 200 sati mesecno, i napabircim bar 3000 evra. Mislim da bi mi vecina "radnika" kao sto si ti pozavidela. Pozavidela bi i mojom mladim kolegama, koji zaista zaglave "u kafani" do 2-3, pa dodju u 9 da zarade 600 do 1000 evra. Mladi su, mogu to da izdrze.
Kad zavrsim, u 6, 7 ili 8, pozelim da izvedem decu na igraliste. Kad ono, mrak i hladno.
Sa sadasnjom vremenskom zonom, klinac koji je treci razred dodje iz skole po mrklom mraku. A plasi se mraka... Verovatno treba da pobegne sa cetvrtog i petog casa, da ne bi bio "ne radnik".
pre 5 godina
Ja sam za letnje i zimsko vreme.
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
(gibo, 30. avgust 2018 14:22)
Jesi li pogledao ikada kartu vremenskih zona?
http://ontheworldmap.com/europe/europe-time-zone-map-max.jpg
Srbija skoro komplet lezi u GMT+1 (CET) zoni, a linija CET/EST prolazi kroz Grcku na pola, pa su oni izabrali EST, iako zapadni delovi (Zakintos, Krf, znaju ko je bio) pripadaju sasvim solidno CET vremenu.
I nemojte stalno Spaniju da spominjete kao prirodni primer za kasni zalazak Sunca, nju je Franko prevukao u CET da bi bio u istoj zoni sa Hitlerom i to je paradoksalno ostalo do danas. Jos kad se leti pomeri vreme, Sunce u Spaniji zalazi DVA sata kasnije!
pre 5 godina
Ni mi.
pre 5 godina
Totalno je nebitno : letnje ili zimsko računanje vremena, bitno je da radno vreme bude u skladu sa prirodnim položajem sunca, a to znači da će vredan seljak leti biti na njivi oko 45 minuta od svitanja, kako bi što više radio po hladovinu, a da li će se to zvati 5:15 ili 6:15, njega baš briga, prilagodiće se on lako.
Ono što ostaje problem je radno vreme u ostalim granama privrede, odnosno u tzv.javnom sektoru, jer EU navodno traži i da se radno vreme uskladi prema njima, a to faktički znači da se kasnije ustaje i ide na pisao, što u letnjim mesecima nikom ne odgovara, dobar deo dana je prošao kad se krene na posao, do posla se putuje po vrućini, po podne je kratko, a u toku zime da ne pričamo. Dakle, ključ je u organizaciji radnog vremena...
pre 5 godina
Ne zaboravite da je zemlja nakrivljena i da mi u mrak ne ulazimo kao po geografskoj karti već po globusu .
pre 5 godina
Не бих да понављам оно што многи рекоше, али морам да питам: има ли међу коментаторима некога ко се сећа времена пре 27.03.1983., када је тадашња СФРЈ први пут померила казаљке? Баш се питам како смо опстали дотле и изборили се са "хоћу да ми дан траје..." тешкоћама. Ове године је најдужа обданица у Београду била 15:34:50, 16. јуна. Сунце изашло у 04:51:30, зашло у 20:26:20, по летњем (неприродном) времену. По природном времену, било би светлије сат раније, што не значи да би у 19:30 био мрак, само залазак Сунца. Временску зону не можемо да мењамо на своју руку, одређена је међународним конвенцијама, на сваких 15 степени дужине, по 7°30' на исток и запад, где Србија припада. Грчка, која се толико помиње, простире се далеко више на исток, па је нормално да је UTC+02. Најзад, радно време од 09-17 је релативно недавно уведено код нас, раније никада није било тако. Не видим да би, рецимо, прелазак на 08-16 био велики проблем. Дакле, природно рачунање (тзв. зимско време) и временска зона у којој смо су једино могући и оправдани.
pre 5 godina
Hoćemo refenedum!!!
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
(gibo, 30. avgust 2018 14:22
Netačno. Mi geografski pripadamo zoni UTC+1, dok samo jedan veoma mali deo istočne Srbije pripada UTC+2 zoni. Pogledaj mapu na internetu.
pre 5 godina
Prirodno astronomsko racunanje vremena (ko se seca pre uvodjenja pomeranja kazaljki) je bilo zimsko. Neka se to ponovo vrati.
pre 5 godina
Ako ukinemo prelazak ne letnje racunanje i predjemo na +2 zonu, kako ovde neki predlazu, onda ce recimo danas mrak pasti u 5:30 sati popodne, umesto u 7:30. Je li to zelite? Pa ne mogu da verujem, ali stvarno
pre 5 godina
@gibo Geografski gledano mi pripadamo +1 zoni.
Objašnjenje, 360 stepeni sa 24h je 15 stepeni, toliko je široka jedna zona. Od 0 meridijana po 7.5 stepeni na istok i zapad je nulta zona. Zona +1 je od 7.5 stepeni do 7.5+15=22.5 stepeni istok. Srbija je cela zapadnije (manje od 22.5 stepeni) osim jednog vrlo, vrlo malog najistočnijeg delića.
To što se nama sviđa da kasno smrkava naš problem, možemo +2 proglasiti za građansko vreme (kao što bi Španija trebala biti 0 ali je +1). Samo onda smo mimo geografije i mimo većine Evrope, osim ako i oni ne ostanu na letnjem vremenu.
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
pre 5 godina
Nisam procitao ni jedan tacan komentar, samo nagadjanja i neznanje! Nase prirodno vreme je GMT+1 jer se nalazimo izmedju 18 i 23 stepena geografske duzine. A to je po nasem zimskom racunanju vremena. Sve ostalo sto procitate ovde jednostavno nije tacno! Podsetite se, pa to ste ucili u skoli.
pre 5 godina
@jedan od mnogih
Objasnite onda nama, kad ste toliko pametni, zasto Grcka, na Krfu (koji je ujedno zapadniji od naseg najzapadnijeg mesta), nema vremensku zonu +1 vec +2 (kad vec zemlje koje spadaju u vise zona imaju i vise zona)?
pre 5 godina
Ako i mi ukidamo menjanje vremena, onda bi trebalo da predjemo u vremensku zonu kao što je Grčka. U suprotnom cemo leti da ustajemo jako jako rano ?
pre 5 godina
Najbolje po nas bi bilo da 28 oktobra ove godine samo predjemo na UTC+2 racunanje vremena(znaci da vise nema pomeranja ili ti da ostanemo u trenutnom racunanju). Ali posto je ovo Srbija i mi sve radimo naopako gotovo sam siguran da ostajemo na UTC+1 sa ukidanjem pomeranja sto znaci da nam se leti svanjava oko 3!
pre 5 godina
Ako ukinemo letnje racuanje vremena, dan ce nam trajati krace nego sada a svitace ranije, kada uglavnom spavamo. Zato sam ja da ostane letnje racuanje vremena!
pre 5 godina
Mi smo u pogrešnoj zoni svakako. Osvajanjem na zimskom računanju ulazimo u problem. Zemlje severno i južno od nas nisu u našoj zoni. Mi smo u zoni nekih ZapadnoEvropskih država. Pa zamislite kolika je razlika u izlasku i zalasku sunca.
pre 5 godina
Aman ljudi mi smo na takvom geografskom polozaju da ni jedna zona to ne moze da promeni. Zimi dan traje 8-9 sati i to ni jedno racunjanje vremena ne moze da promeni, pitanje je samo da li ce dan da traje od 7 do 16 ili od 8 do 17h, verovatno bi se pola stanovnista odlucilo za jednu a druga polovina za drugu varijantu, iskreno ni jedno nije bajno, da se ustaje po mraku u 7h za nas koji radimo od 7:30-08:00 ili da se vracamo kuci po mraku u 16h. Leti nam se rasipa dan jer svice mnogo rano, ako bi hteli da izvucemo najbolje i leti i zimi moramo da imamo promenu sata. Ako ukinemo promenu sata leti ce mrak da pada u 19:30, ako promenimo vremensku zonu i odemo sa Rumunima, Grcima, leti ce da pada mrak kao i sad u 20:30 ali ce zato zimi da svice u 08:00h. Ni jedna varijanta nije sjajna.
pre 5 godina
Mi će verovatno i dalje da pomeramo kazaljku a pametnjakovići iz EU neka nastave da pomeraju sat gde hoće 😂
pre 5 godina
pa zar nije bolje da se ukine zimsko vreme a letnje ostavi?jer nece biti svima isto,brate kada je leto dani treba da budu sto duzi,a zimi sto kraci...zimi vecinom svako bude kuci ko ce na hladnocu!
ovo samo teska budaletina moze da smisli i da podrzi,ja se izvinjavam na izrazu ali to je tako.
kada je leto i lepo vreme ti skracujes dan,a zimi kada je minus I HLADNO ti ga produzujes!! IDIOTIZAM!
pre 5 godina
Super. Radiš do 17h, dođeš kući, ručaš, odmoriš se, i kada hoćeš da izvedeš dete malo u park - mrak. I tako skoro 9 meseci godišnje... Nije sporno da EU ukine pomeranje časovnika i da se mi uskladimo sa tim, ali onda bi definitivno trebali da promenimo vremensku zonu i budemo u onoj u kojoj se geografski prirodno i nalazimo.
pre 5 godina
Ma za ovo se zalažu zemlje na severu. Videćemo, ovo ne pdgvoora ni jednoj mediternaskoj zemlji da ima zimsko računanje vrmena.
4,6 milona glasalo, smešno. Ukoliko ovo prođe mi pod hitno treba da idemo u drugu zonu, kojoj pripada Grčka.
Inače dan nećemo videti ni zimi ni leti.
pre 5 godina
Promeniti vremensku zonu I ukinuti pomeranje vremena.Iznenadio sam se da u Nemackoj sunce tako kasno zalazi (posle 22h)a kod nas jedva se I vidi u 21h
pre 5 godina
Rekacija ljudi o pomeranju časovnika je jedan od najboljih primera neobrazovanosti našeg naroda. Nervira ih što se dva puta godišnje bude ranije ili kasnije, pa - "mori, ukidajte to!" Mahom misleći da će ostati u aktuelnom letnjem računanju (o pojmu vremenskih zona je izlišno i govoriti). A posle će da krene kuknjava kada shodno savremenoj radnoj satnici budu 3/4 godine provodili u mraku nakon završenog posla, i kad se leti bude smrkavalo u pola osam a svitalo u pola četiri.
pre 5 godina
Ako bi prihvatili da ostanemo na zimskom računanju vremena za razliku od zapadnoevropskih zemalja koja su u CET zoni kao i mi dan bi nam drastično kraće trajao a sunce bi leti izlazilo u 4h dok bi recimo danas 30.avusta bi zašlo u 18:19h a da ne govorimo o zimi kada je to oko 16:30h. Slažem se da bi bilo bolje da nemamo pomeranje sata dva puta godišnje ali da ostanemo na letnjem računanju pa bi nam i zimi ionako veoma kratki dani trajali duže. U zapadnoj evropi ako ostanu na zimskom vremenu i nisu toliko oštećeni jer na početku leta npr. u Parizu sunce zalazi oko 22h a ukoliko ukinu letnje zašlo bi u 21h. Nadam se da će naša vlada da se urazumi i odustane od zimskog vremena jer u suprotnom će velika većina naših sugrađanasigurno da zažali zbog takve odluke.
pre 5 godina
Za nas je ovo baš nezgodno, kada dođe leto kad su najduži dani kod nas će padati mrak u 19:30h a svitaće u 3h ujutru! Da pomerimo sat na +2 kao Bugari i Grci bićemo mimo ostatka Evrope, a i u zimskom periodu biće mrak do 7:30h ujutru. Mi smo prirodno i geografski u zoni +1 (osim malog dela zemlje na krajnjem istoku) ali na obodu te zone, za naše područije je definitivno najbolje da se u celoj Evropi menja vreme 2 puta godisnje.
pre 5 godina
Auuuuu, pa ovo mnogo ne valja. Zimi manje vise, ali zasto leti da pada mrak u 7 uvece?
pre 5 godina
Staaaa!? Pa nece valjda tamo neka EU nama odredjivati vreme??? Valjda ima neko pametan kod nas da kaze: 'Mi ostajemo na letnjem vremenu i prebacujemo se u drugu vremensku zonu, zajedno sa Bugarkom i Grckom'. Ako ostanemo u zimskom vremenu to ce se itekako NEGATIVNO odraziti na nas. Oni u zapadnoj evropi su sebi fino podesili kako im odgovara - dakle i mi moramo da mislimo na sebe i da si sami podesimo kako NAMA odgovara. Ne moze mi neko trvditi da je isto vreme u celoj evropi prioritet kada u Portugalu i Spaniji dan traje do 22h, a kod nas do 19h??? Da li to nasi 'mozgovi' shvataju!
pre 5 godina
mi smo u pogresnoj vremenskoj zoni. nasa zona je sa Grckom.
pre 5 godina
da, ali je malo neprirodno da Srbija i Španija imaju istu vremensku zonu. kod njih pada mrak sad u 22 a kod nas u 20. Mi smo "prirodno" zona +1 u odnosu na zapadnu evropu.
pre 5 godina
Нек остане летње!!!!
pre 5 godina
Драги моји не треба нама померање сата ми имамо своју временску зону и у складу са њом требамо усагласити радно време.
На послу не треба у 21. веку остајати цели дан од 09 до 17 часова јер то је злочин према радницима у Србији. у Западној европи Сунце касније излази и залази тако да је то у већини земаља еквивалент нашем времену од 07 до 17 часова.
Најбоље радно време за Србију је од 06 и 30 до 14 и 30. То је природно радно време за овај део света и у већини године оставља раднику довољно времена по подне за одмор по дану.
pre 5 godina
kod nas zimi mrak pa da u 16h u zapadnoj Evropi mrak pada kasnije oni mogu lagano da se odreknu letnjeg racunanja
pre 5 godina
Mi cemo jos uvek pomerati sat.
pre 5 godina
Nije realno da ostane zimsko racunanje kod nas. Ne zelim da mi zimi mrak pada u 16h, a leti u 19h. Bio sam u grckoj pre mesec dana. Kod njih je tada mrak padao u 21:30h. Zimi im mrak pada oko 17h. Kome treba dan u 3h ujutru leti, kao i zimi u 6h. Pisemo peticiju ako treba da se zadrzi letnje racunanje kod nas. Lako je zapadnim evropljanima da izmisljaju, kada kod njih mrak pada u 23h leti.
pre 5 godina
postoji samo realno računanje vremena koje je narušeno ,veštački,letnjim računanjem vremena ,odnosno pomeranjem sata unapred.znači najbolje je ukinuti to veštačko letnje računanje vremena
pre 5 godina
bolje da ostane letnje a da se ugasi zimsko....sta fali da leti dan traje do 9 uvece...ovako cemo zimi imati mrak u 4-5 i ranije svi palimo svetla
pre 5 godina
Samo opušteno - mi nismo EU
pre 5 godina
Nebitno...naše vreme je isteklo...
pre 5 godina
A ne mi treba da udairmo srpski inat i da ostavimo kako je.
Salim se, da smo drzava to pitanje bi se ozbiljo postavilo i napravio bi se referendum, jer je to zivotno pitanje, a ne ovo sludjivanje s politickim vestima. Referendum, ne da li da se ima zimsko letnje, nego da li da budmo u vremensko zoni sa Grckom a ne sa Spanijom kao sto je sada.
pre 5 godina
U Srbiji treba trajno da ostane letnje racunanje vremena
pre 5 godina
čitam genijalce koji bi da menjaju vremensku zonu zemlje i ne verujem! pa, to može da se menja samo pomeranjem zemlje između druga dva meridijana. vremenska zona određena je geografskim položajem zemlje (neke velike zemlje hvataju i više vremenskih zona), a zimsko računanje vremena je naše originalno, prirodom i geografijom određeno vreme. neprirodno, iako veoma prijatno, za nas je zapravo letnje računanje vremena.
pre 5 godina
I mi ćemo ako Bog da.
pre 5 godina
Meni samo nije jasno zasto smo mi u +1 a ne u +2 u kojoj i treba da smo!?
pre 5 godina
mi bi trebali da ostanemo u ovoj zoni sto ce reci da ne vracamo sat u nazad da nam se u sred leta nebi smrkavalo u pola osam a svenjivalo u tri...pa i eu. je sve to prilagodila sebi zato i mogu na posao od devet kad im svanjiva u osam...😉
pre 5 godina
Nece leti Sunce izlaziti u tri kako kazu neki, nego oko pola pet. A radni dan ce pocinjati u 6h, tako da ce manje biti vremena za kafane i diskoteke. E to je naš problem, mi podižemo nemačku u nebesa, kukamo za njihovim standardom, ali se kafane ne odričemo. Podržavam sve što EU donese, jer sam bio tamo, video i osetio šta je red rad i požrtvovanost i nagrada za isto. Onaj kome se ovo ne
svidja je očigledno teška ladovina i ne radnik. Lupajte minuse, jer takvi kao vi i ne zaslužujete bolji život.
pre 5 godina
Jel to znači da će preko leta da sunce izadje u 3:00 ujutru a u 19h. da zadje? Pa gde je tu logika?
pre 5 godina
Letnje da se ukine a zimsko ostavi? Pa stvarno nemam reči, razočaran sam užasno. Znači leti će sunce da nam zadje u 6 popodne, milina.
pre 5 godina
Treba da zadržimo letnje računanje vremena tokom cele godine. Pomeranje sata unazad zimi je isključivo za stanovnike zemalja na krajnjem zapadu Centralnoevropske vremenske zone.
pre 5 godina
Treba i mi da ukinemo, ali moramo da promenimo vremensku zonu. Ako ostanemo u ovoj, leti će sunce izlaziti u 3 a zalaziće oko 19h.
pre 5 godina
Samo krajnje kriticni ljudi vole zimsko racunanje vremena.
pre 5 godina
znamo mi i bez eu koliko nam je sati;)
pre 5 godina
U Srbiji bi trebalo da se ukine letnje računanje vremena, ali i da istovremeno Srbija pređe u vremensku zonu UTC+2... a to će biti najbezbolnije ako 28. oktobra ne učinimo ništa.
pre 5 godina
Sad ce vam srce biti namestu, ali sad vam nece odgovarati sto nije ostalo letnje vreme nego je zimsko. Kakvim se ljudi glupostima zamlacuju.
pre 5 godina
Treba i mi da ukinemo, ali moramo da promenimo vremensku zonu. Ako ostanemo u ovoj, leti će sunce izlaziti u 3 a zalaziće oko 19h.
pre 5 godina
U Srbiji bi trebalo da se ukine letnje računanje vremena, ali i da istovremeno Srbija pređe u vremensku zonu UTC+2... a to će biti najbezbolnije ako 28. oktobra ne učinimo ništa.
pre 5 godina
Treba da zadržimo letnje računanje vremena tokom cele godine. Pomeranje sata unazad zimi je isključivo za stanovnike zemalja na krajnjem zapadu Centralnoevropske vremenske zone.
pre 5 godina
bolje da ostane letnje a da se ugasi zimsko....sta fali da leti dan traje do 9 uvece...ovako cemo zimi imati mrak u 4-5 i ranije svi palimo svetla
pre 5 godina
Letnje da se ukine a zimsko ostavi? Pa stvarno nemam reči, razočaran sam užasno. Znači leti će sunce da nam zadje u 6 popodne, milina.
pre 5 godina
Za nas je ovo baš nezgodno, kada dođe leto kad su najduži dani kod nas će padati mrak u 19:30h a svitaće u 3h ujutru! Da pomerimo sat na +2 kao Bugari i Grci bićemo mimo ostatka Evrope, a i u zimskom periodu biće mrak do 7:30h ujutru. Mi smo prirodno i geografski u zoni +1 (osim malog dela zemlje na krajnjem istoku) ali na obodu te zone, za naše područije je definitivno najbolje da se u celoj Evropi menja vreme 2 puta godisnje.
pre 5 godina
Samo krajnje kriticni ljudi vole zimsko racunanje vremena.
pre 5 godina
znamo mi i bez eu koliko nam je sati;)
pre 5 godina
Nije realno da ostane zimsko racunanje kod nas. Ne zelim da mi zimi mrak pada u 16h, a leti u 19h. Bio sam u grckoj pre mesec dana. Kod njih je tada mrak padao u 21:30h. Zimi im mrak pada oko 17h. Kome treba dan u 3h ujutru leti, kao i zimi u 6h. Pisemo peticiju ako treba da se zadrzi letnje racunanje kod nas. Lako je zapadnim evropljanima da izmisljaju, kada kod njih mrak pada u 23h leti.
pre 5 godina
Super. Radiš do 17h, dođeš kući, ručaš, odmoriš se, i kada hoćeš da izvedeš dete malo u park - mrak. I tako skoro 9 meseci godišnje... Nije sporno da EU ukine pomeranje časovnika i da se mi uskladimo sa tim, ali onda bi definitivno trebali da promenimo vremensku zonu i budemo u onoj u kojoj se geografski prirodno i nalazimo.
pre 5 godina
Staaaa!? Pa nece valjda tamo neka EU nama odredjivati vreme??? Valjda ima neko pametan kod nas da kaze: 'Mi ostajemo na letnjem vremenu i prebacujemo se u drugu vremensku zonu, zajedno sa Bugarkom i Grckom'. Ako ostanemo u zimskom vremenu to ce se itekako NEGATIVNO odraziti na nas. Oni u zapadnoj evropi su sebi fino podesili kako im odgovara - dakle i mi moramo da mislimo na sebe i da si sami podesimo kako NAMA odgovara. Ne moze mi neko trvditi da je isto vreme u celoj evropi prioritet kada u Portugalu i Spaniji dan traje do 22h, a kod nas do 19h??? Da li to nasi 'mozgovi' shvataju!
pre 5 godina
U Srbiji treba trajno da ostane letnje racunanje vremena
pre 5 godina
mi smo u pogresnoj vremenskoj zoni. nasa zona je sa Grckom.
pre 5 godina
Meni samo nije jasno zasto smo mi u +1 a ne u +2 u kojoj i treba da smo!?
pre 5 godina
Jel to znači da će preko leta da sunce izadje u 3:00 ujutru a u 19h. da zadje? Pa gde je tu logika?
pre 5 godina
da, ali je malo neprirodno da Srbija i Španija imaju istu vremensku zonu. kod njih pada mrak sad u 22 a kod nas u 20. Mi smo "prirodno" zona +1 u odnosu na zapadnu evropu.
pre 5 godina
Sad ce vam srce biti namestu, ali sad vam nece odgovarati sto nije ostalo letnje vreme nego je zimsko. Kakvim se ljudi glupostima zamlacuju.
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
pre 5 godina
Može ali da pređemo u vremensku zonu sa Grčkom... Biće nam dan mnogo kraći ako ostanemo na zimskom računanju
pre 5 godina
Jesam za promenu, ali da ostane letnje računanje vremena! Bolje je da dan traje duže, bar po meni...
pre 5 godina
Ma za ovo se zalažu zemlje na severu. Videćemo, ovo ne pdgvoora ni jednoj mediternaskoj zemlji da ima zimsko računanje vrmena.
4,6 milona glasalo, smešno. Ukoliko ovo prođe mi pod hitno treba da idemo u drugu zonu, kojoj pripada Grčka.
Inače dan nećemo videti ni zimi ni leti.
pre 5 godina
Nebitno...naše vreme je isteklo...
pre 5 godina
Auuuuu, pa ovo mnogo ne valja. Zimi manje vise, ali zasto leti da pada mrak u 7 uvece?
pre 5 godina
Rekacija ljudi o pomeranju časovnika je jedan od najboljih primera neobrazovanosti našeg naroda. Nervira ih što se dva puta godišnje bude ranije ili kasnije, pa - "mori, ukidajte to!" Mahom misleći da će ostati u aktuelnom letnjem računanju (o pojmu vremenskih zona je izlišno i govoriti). A posle će da krene kuknjava kada shodno savremenoj radnoj satnici budu 3/4 godine provodili u mraku nakon završenog posla, i kad se leti bude smrkavalo u pola osam a svitalo u pola četiri.
pre 5 godina
Ako ukinemo letnje racuanje vremena, dan ce nam trajati krace nego sada a svitace ranije, kada uglavnom spavamo. Zato sam ja da ostane letnje racuanje vremena!
pre 5 godina
Pa zar nije lepse kad dan traje duže. Ko god je za zimsko računanje vremena, taj je dokonaš i jedva čeka da se smrkne da legne..
pre 5 godina
Ako bi prihvatili da ostanemo na zimskom računanju vremena za razliku od zapadnoevropskih zemalja koja su u CET zoni kao i mi dan bi nam drastično kraće trajao a sunce bi leti izlazilo u 4h dok bi recimo danas 30.avusta bi zašlo u 18:19h a da ne govorimo o zimi kada je to oko 16:30h. Slažem se da bi bilo bolje da nemamo pomeranje sata dva puta godišnje ali da ostanemo na letnjem računanju pa bi nam i zimi ionako veoma kratki dani trajali duže. U zapadnoj evropi ako ostanu na zimskom vremenu i nisu toliko oštećeni jer na početku leta npr. u Parizu sunce zalazi oko 22h a ukoliko ukinu letnje zašlo bi u 21h. Nadam se da će naša vlada da se urazumi i odustane od zimskog vremena jer u suprotnom će velika većina naših sugrađanasigurno da zažali zbog takve odluke.
pre 5 godina
Нек остане летње!!!!
pre 5 godina
Драги моји не треба нама померање сата ми имамо своју временску зону и у складу са њом требамо усагласити радно време.
На послу не треба у 21. веку остајати цели дан од 09 до 17 часова јер то је злочин према радницима у Србији. у Западној европи Сунце касније излази и залази тако да је то у већини земаља еквивалент нашем времену од 07 до 17 часова.
Најбоље радно време за Србију је од 06 и 30 до 14 и 30. То је природно радно време за овај део света и у већини године оставља раднику довољно времена по подне за одмор по дану.
pre 5 godina
Prirodno astronomsko racunanje vremena (ko se seca pre uvodjenja pomeranja kazaljki) je bilo zimsko. Neka se to ponovo vrati.
pre 5 godina
Promeniti vremensku zonu I ukinuti pomeranje vremena.Iznenadio sam se da u Nemackoj sunce tako kasno zalazi (posle 22h)a kod nas jedva se I vidi u 21h
pre 5 godina
Не бих да понављам оно што многи рекоше, али морам да питам: има ли међу коментаторима некога ко се сећа времена пре 27.03.1983., када је тадашња СФРЈ први пут померила казаљке? Баш се питам како смо опстали дотле и изборили се са "хоћу да ми дан траје..." тешкоћама. Ове године је најдужа обданица у Београду била 15:34:50, 16. јуна. Сунце изашло у 04:51:30, зашло у 20:26:20, по летњем (неприродном) времену. По природном времену, било би светлије сат раније, што не значи да би у 19:30 био мрак, само залазак Сунца. Временску зону не можемо да мењамо на своју руку, одређена је међународним конвенцијама, на сваких 15 степени дужине, по 7°30' на исток и запад, где Србија припада. Грчка, која се толико помиње, простире се далеко више на исток, па је нормално да је UTC+02. Најзад, радно време од 09-17 је релативно недавно уведено код нас, раније никада није било тако. Не видим да би, рецимо, прелазак на 08-16 био велики проблем. Дакле, природно рачунање (тзв. зимско време) и временска зона у којој смо су једино могући и оправдани.
pre 5 godina
pa zar nije bolje da se ukine zimsko vreme a letnje ostavi?jer nece biti svima isto,brate kada je leto dani treba da budu sto duzi,a zimi sto kraci...zimi vecinom svako bude kuci ko ce na hladnocu!
ovo samo teska budaletina moze da smisli i da podrzi,ja se izvinjavam na izrazu ali to je tako.
kada je leto i lepo vreme ti skracujes dan,a zimi kada je minus I HLADNO ti ga produzujes!! IDIOTIZAM!
pre 5 godina
mi bi trebali da ostanemo u ovoj zoni sto ce reci da ne vracamo sat u nazad da nam se u sred leta nebi smrkavalo u pola osam a svenjivalo u tri...pa i eu. je sve to prilagodila sebi zato i mogu na posao od devet kad im svanjiva u osam...😉
pre 5 godina
Aman ljudi mi smo na takvom geografskom polozaju da ni jedna zona to ne moze da promeni. Zimi dan traje 8-9 sati i to ni jedno racunjanje vremena ne moze da promeni, pitanje je samo da li ce dan da traje od 7 do 16 ili od 8 do 17h, verovatno bi se pola stanovnista odlucilo za jednu a druga polovina za drugu varijantu, iskreno ni jedno nije bajno, da se ustaje po mraku u 7h za nas koji radimo od 7:30-08:00 ili da se vracamo kuci po mraku u 16h. Leti nam se rasipa dan jer svice mnogo rano, ako bi hteli da izvucemo najbolje i leti i zimi moramo da imamo promenu sata. Ako ukinemo promenu sata leti ce mrak da pada u 19:30, ako promenimo vremensku zonu i odemo sa Rumunima, Grcima, leti ce da pada mrak kao i sad u 20:30 ali ce zato zimi da svice u 08:00h. Ni jedna varijanta nije sjajna.
pre 5 godina
Nisam procitao ni jedan tacan komentar, samo nagadjanja i neznanje! Nase prirodno vreme je GMT+1 jer se nalazimo izmedju 18 i 23 stepena geografske duzine. A to je po nasem zimskom racunanju vremena. Sve ostalo sto procitate ovde jednostavno nije tacno! Podsetite se, pa to ste ucili u skoli.
pre 5 godina
čitam genijalce koji bi da menjaju vremensku zonu zemlje i ne verujem! pa, to može da se menja samo pomeranjem zemlje između druga dva meridijana. vremenska zona određena je geografskim položajem zemlje (neke velike zemlje hvataju i više vremenskih zona), a zimsko računanje vremena je naše originalno, prirodom i geografijom određeno vreme. neprirodno, iako veoma prijatno, za nas je zapravo letnje računanje vremena.
pre 5 godina
Ja sam takodje za nepromenljivost letnjeg vremena. Licno me ubija onaj popodnevno-vecernji mrak koji traje od novembra pa cak tamo do Sretenja sledece godine !
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
(gibo, 30. avgust 2018 14:22)
Jesi li pogledao ikada kartu vremenskih zona?
http://ontheworldmap.com/europe/europe-time-zone-map-max.jpg
Srbija skoro komplet lezi u GMT+1 (CET) zoni, a linija CET/EST prolazi kroz Grcku na pola, pa su oni izabrali EST, iako zapadni delovi (Zakintos, Krf, znaju ko je bio) pripadaju sasvim solidno CET vremenu.
I nemojte stalno Spaniju da spominjete kao prirodni primer za kasni zalazak Sunca, nju je Franko prevukao u CET da bi bio u istoj zoni sa Hitlerom i to je paradoksalno ostalo do danas. Jos kad se leti pomeri vreme, Sunce u Spaniji zalazi DVA sata kasnije!
pre 5 godina
Nece leti Sunce izlaziti u tri kako kazu neki, nego oko pola pet. A radni dan ce pocinjati u 6h, tako da ce manje biti vremena za kafane i diskoteke. E to je naš problem, mi podižemo nemačku u nebesa, kukamo za njihovim standardom, ali se kafane ne odričemo. Podržavam sve što EU donese, jer sam bio tamo, video i osetio šta je red rad i požrtvovanost i nagrada za isto. Onaj kome se ovo ne
svidja je očigledno teška ladovina i ne radnik. Lupajte minuse, jer takvi kao vi i ne zaslužujete bolji život.
pre 5 godina
A ne mi treba da udairmo srpski inat i da ostavimo kako je.
Salim se, da smo drzava to pitanje bi se ozbiljo postavilo i napravio bi se referendum, jer je to zivotno pitanje, a ne ovo sludjivanje s politickim vestima. Referendum, ne da li da se ima zimsko letnje, nego da li da budmo u vremensko zoni sa Grckom a ne sa Spanijom kao sto je sada.
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
(gibo, 30. avgust 2018 14:22
Netačno. Mi geografski pripadamo zoni UTC+1, dok samo jedan veoma mali deo istočne Srbije pripada UTC+2 zoni. Pogledaj mapu na internetu.
pre 5 godina
kod nas zimi mrak pa da u 16h u zapadnoj Evropi mrak pada kasnije oni mogu lagano da se odreknu letnjeg racunanja
pre 5 godina
Najbolje po nas bi bilo da 28 oktobra ove godine samo predjemo na UTC+2 racunanje vremena(znaci da vise nema pomeranja ili ti da ostanemo u trenutnom racunanju). Ali posto je ovo Srbija i mi sve radimo naopako gotovo sam siguran da ostajemo na UTC+1 sa ukidanjem pomeranja sto znaci da nam se leti svanjava oko 3!
pre 5 godina
Samo opušteno - mi nismo EU
pre 5 godina
Moze li mi neko objasniti kako ce dan biti duzi ako se pomeri vreme kako neki ovde pisu, ... ljudi to je samo racunanje vremena... dan traje pa traje, nego ustanite ranije pa cete imati "duzi" dan. Inace ja sam za sadasnje, pomeranje sata.
pre 5 godina
postoji samo realno računanje vremena koje je narušeno ,veštački,letnjim računanjem vremena ,odnosno pomeranjem sata unapred.znači najbolje je ukinuti to veštačko letnje računanje vremena
pre 5 godina
Totalno je nebitno : letnje ili zimsko računanje vremena, bitno je da radno vreme bude u skladu sa prirodnim položajem sunca, a to znači da će vredan seljak leti biti na njivi oko 45 minuta od svitanja, kako bi što više radio po hladovinu, a da li će se to zvati 5:15 ili 6:15, njega baš briga, prilagodiće se on lako.
Ono što ostaje problem je radno vreme u ostalim granama privrede, odnosno u tzv.javnom sektoru, jer EU navodno traži i da se radno vreme uskladi prema njima, a to faktički znači da se kasnije ustaje i ide na pisao, što u letnjim mesecima nikom ne odgovara, dobar deo dana je prošao kad se krene na posao, do posla se putuje po vrućini, po podne je kratko, a u toku zime da ne pričamo. Dakle, ključ je u organizaciji radnog vremena...
pre 5 godina
@zo
Ali u Barseloni, koja je na istoku Spanije u januaru u 8:30 ujutru pocne da svice a to vam niko ne govori. Kako bi ste se tek onda bunili!!! Nema sta mi da biramo, vremenska zona je takva kakva je kome se ne dopada beka se preseli blize ekvatoru pa ce mu obdanica biti 12h svaki dan cele godine. Predlazem Singapur
pre 5 godina
@MarkoBG
"ladovina i ne radnik".
Posto od silnog rada nisi naucio pravopis, pise se "'ladovina i neradnik".
Inace, ja se jedva izvucem iz kreveta u 9 ujutru. Tako da sam taj "ne radnik". Onda radim, jedno 200 sati mesecno, i napabircim bar 3000 evra. Mislim da bi mi vecina "radnika" kao sto si ti pozavidela. Pozavidela bi i mojom mladim kolegama, koji zaista zaglave "u kafani" do 2-3, pa dodju u 9 da zarade 600 do 1000 evra. Mladi su, mogu to da izdrze.
Kad zavrsim, u 6, 7 ili 8, pozelim da izvedem decu na igraliste. Kad ono, mrak i hladno.
Sa sadasnjom vremenskom zonom, klinac koji je treci razred dodje iz skole po mrklom mraku. A plasi se mraka... Verovatno treba da pobegne sa cetvrtog i petog casa, da ne bi bio "ne radnik".
pre 5 godina
Da se zadrži letnje a ukine zimsko računanje vremena. A ne obrnuto. Dakle ostati na trenutnom letnjem vremenu i u oktobru ne pomerati sat.
pre 5 godina
Zimsko vreme je ono pravo vreme. Ja radim od 7-15h, ali bih vise voleo ono radno vreme iz SFRJ kada su skoro svi radili od 6-14h. Nije mi problem ranije ustati, a popodne imam vise vremena za porodicne stvari.
pre 5 godina
Pošto mi uvek volimo da radimo suprotno od većine, predlažem da mi pomerimo za 2 sata, u inat svima. Da se lepo prekrstimo pre jutarnje kafe, pa da vidite kako će dan lepo da nam počne
pre 5 godina
Može ako pređemo na +2 vreme. Ako ostanemo na sadašnjem onda ili da ostane promena, ili da mi ostanemo na letnjem računanju.
pre 5 godina
@gibo Geografski gledano mi pripadamo +1 zoni.
Objašnjenje, 360 stepeni sa 24h je 15 stepeni, toliko je široka jedna zona. Od 0 meridijana po 7.5 stepeni na istok i zapad je nulta zona. Zona +1 je od 7.5 stepeni do 7.5+15=22.5 stepeni istok. Srbija je cela zapadnije (manje od 22.5 stepeni) osim jednog vrlo, vrlo malog najistočnijeg delića.
To što se nama sviđa da kasno smrkava naš problem, možemo +2 proglasiti za građansko vreme (kao što bi Španija trebala biti 0 ali je +1). Samo onda smo mimo geografije i mimo većine Evrope, osim ako i oni ne ostanu na letnjem vremenu.
pre 5 godina
Ako ukinemo prelazak ne letnje racunanje i predjemo na +2 zonu, kako ovde neki predlazu, onda ce recimo danas mrak pasti u 5:30 sati popodne, umesto u 7:30. Je li to zelite? Pa ne mogu da verujem, ali stvarno
pre 5 godina
Ovo kako je sada jeste najbolje, po meni! Leti je dan dugacak i ima vremena i posle posla da se uziva u suncu. A zimi ustajemo (oko 7) po danu i imamo dan do skoro 4... Inace radim u Beogradu i povremeno Briselu - zimi je ustajanje u 7 u Briselu prava muka jer je po mrklom mraku... Ne bih bas to voleo...
pre 5 godina
Može ali da pređemo u vremensku zonu sa Grčkom... Biće nam dan mnogo kraći ako ostanemo na zimskom računanju
(stingray, 30. avgust 2018 15:31)
Duzina dana je nezavisna od vremenske zone, koja je odredjena geografskom duzinom. Ali varira drasticno kako se ide sever - jug, tj. menja geografska sirina. Evo primera za najduzi i najkraci dan nekih evropskih gradova:
21.12.
Stokholm 6:05
Berlin 7:39
Beograd 8:47
Atina 9:32
21.06.
Stokholm 18:37
Berlin 16:50
Beograd 15:36
Atina 14:48
Kao sto vidite, leti je dan kod nas duzi nego kod Grka.
Navodim vremena svitanja - izlaska Sunca - zalaska Sunca - mraka za tri datuma u godini po NEPOMERENOM (normalnom, geografskom) vremenu za CET zonu:
21.12.
6:38 - 7:12 - 15:59 - 16:33
21.09.
4:54 - 5:23 - 17:38 - 18:07
21.06.
3:14 - 3:52 - 19:27 - 20:05
pre 5 godina
Mi će verovatno i dalje da pomeramo kazaljku a pametnjakovići iz EU neka nastave da pomeraju sat gde hoće 😂
pre 5 godina
Da pomeranje satova treba ukinuti, treba. To je izmisljeno u 1. Svetskom ratu kako bi zimi dan duze trajao da bi se ustedelo na petroleju i nafti koji su se trosili po kucama i javnoj rasveti. I samo je tada imalo smisla, jer je uspela originalna namera. Sve posle toga je besmisleno. Jedini razlog zasto je u vreme SFRJ to uvedeno je zato sto veci deo Evrope, SAD i Kanada to nikada nisu ni prestali da rade, a uvedeno je 1983. iskljucivo radi Olimpijade u Sarajevu 1984. i TV prenosa (verovali ili ne).
Sto se vremenske zone tice zagovornik sam toga da se predje na +2 kao sto su Bugarska, Rumunija ili Grcka. Jedini razlog za ovo moje misljenje je sto razlika izmedju izlaska/zalaska Sunca u Nemackoj i Srbiji je oko pola sata. Tako da zapadna Nemacka ima pola sata duze svetlo pre podne od Bora ili Majdanpeka. I pola sata duze svetla uvece. Tako da zaista nema smisla da budemo u +1. Poljska je recimo u +2, a maltene su zapadnije od nas.
pre 5 godina
Ako i mi ukidamo menjanje vremena, onda bi trebalo da predjemo u vremensku zonu kao što je Grčka. U suprotnom cemo leti da ustajemo jako jako rano ?
pre 5 godina
Vraćaju se kazaljke unazad jer ćemo se držati parole "U 9 u krevet".
pre 5 godina
@jedan od mnogih
Objasnite onda nama, kad ste toliko pametni, zasto Grcka, na Krfu (koji je ujedno zapadniji od naseg najzapadnijeg mesta), nema vremensku zonu +1 vec +2 (kad vec zemlje koje spadaju u vise zona imaju i vise zona)?
pre 5 godina
@ranoranilac,
Ево ја ћу да ти објасним како ће дан да траје дуже. Немој да си буквслиста и да се правиш луд. Не гледај математику него људски дан кад почиње и кад се завршава. Поента је да имо што више дневне светлости, која се рационално може искористити.
Овим другим математичарима да поричим да земља има облик лопте и да је нагнута. Уколико знају математику, знају онда врло добро да се дужина дана и ноћи разликује у зависности од географске ширине.
За ову тупаву иницијативу закажу се северне земље Европе. Неће ово тек тако проћи код медитеранских земаља.
pre 5 godina
Ukinuti promenu zimsko i letnje racunanje vremena al zadrzati letnje. A ovi predlozi da budemo ista vremenska zona kao Rumunija i Bugarska - nemam reci. Da, mnogo je vaznije da budemo u istoj vremenskoj zoni sa Bukurestom u koji gomila Srba ide, nego sa Banja Lukom ili Bečom koji su za nas potpuno nebitni (sarkazam).
pre 5 godina
Pa zar nije lepse kad dan traje duže. Ko god je za zimsko računanje vremena, taj je dokonaš i jedva čeka da se smrkne da legne..
(zoran, 30. avgust 2018 15:27)
Oni koji rano lezu, oni rano ustaju. I nisu dokonasi, ima tu ljudi koji ce hleb da ti naprave, da voze druge na posao, da dovezu hranu u radnje, da ti puste grejanje... A na sta ces pametno ti da iskoristis taj jedan sat zakasnelog dana?
pre 5 godina
Ne zaboravite da je zemlja nakrivljena i da mi u mrak ne ulazimo kao po geografskoj karti već po globusu .
pre 5 godina
@Арсеније
Normalnije je da leti oko 3 pocne da svice, a pre 4 svane???
pre 5 godina
Tako da zaista nema smisla da budemo u +1. Poljska je recimo u +2, a maltene su zapadnije od nas.
(Bata Sale, 30. avgust 2018 16:27)
Nije tačno da je Poljska u +2. U +1 je, kao mi.
pre 5 godina
Mi smo u pogrešnoj zoni svakako. Osvajanjem na zimskom računanju ulazimo u problem. Zemlje severno i južno od nas nisu u našoj zoni. Mi smo u zoni nekih ZapadnoEvropskih država. Pa zamislite kolika je razlika u izlasku i zalasku sunca.
pre 5 godina
Ako EU odluči da ukine letnje računanje vremena neizbežno je da Srbija u tom slučaju promeni vremensku zonu +1 u odnosu na vremensku zonu srednje Evrope (CET) - to je takozvana zona +2 od Griniča u koju spadaju zemlje poput Rumunije, Bugarske, Grčke, Finske, Litvanije itd. Apsolutno je netačno da to Srbija ne može da uradi jer za to je jedino potrebna politička odluka (pomeranje kazaljki je uređeno na nivou cele EU ali ne i to kojoj vremenskoj zoni pojedina zemlja pripada). To je potrebno jer u suprotnom u našoj zemlji ne bi bilo dovoljno dnevne svetlosti - u junu kada je dan najduži dnevna svetlost bi trajala samo do 20 časova a na primer u avgustu samo do 19 što bi bio veliki apsurd. Što se tiče zapadne Evrope oni ostajanje na zimskom vremenu ne bi mnogo osetili jer bi i u tom slučaju tamo dan u junu trajao bar do 21 čas a u zemljama severne Evrope (koje su i najveći pobornici ukidanja letnjeg vremena) mnogo duže. Inače netačno je da Srbija geografski ne pripada vremenu +2 - grčko ostrvo Krf koje pripada toj zoni je zapadnije od Beograda.
pre 5 godina
Inače netačno je da Srbija geografski ne pripada vremenu +2 - grčko ostrvo Krf koje pripada toj zoni je zapadnije od Beograda.
(Deks, 30. avgust 2018 18:30)
- Dobro sad, može se uvek naći argument kad se stvari izvuku iz konteksta. A lako je izračunati gde tačno Srbija geografski pripada. Svet je podeljen na 24 časovne zone od 15 meridijanskih stepeni, ukupno 360 stepeni. Vremenska zona 0 je od -7.5 meridijanskih stepeni zapadno od Griniča do +7.5 stepeni istočno od Griniča. Vremenska zona +1 je od +7.5 do +22.5 meridijanskih stepeni. Vremenska zona +2 je od +22.5 do +37.5. Srbija se prostire od +18.8 na krajnjem zapadu do +23.0 na krajnjem istoku. Preko 90% Srbije je u vremenskoj zoni +1. Mali deo na krajnjem istoku, izmedju +22.5 i +23.0 je tehnički u vremenskoj zoni +2. Bor, najistočniji veći grad u Srbiji je na +22.1 stepeni dakle u zoni +1. Beograd je na +20.5 stepeni, takodje vremenska zona +1. Naravno, vremenske zone prate i državne granice iz praktičnih razloga. Grčka se prostire znatno istočnije od Srbije. Znate, Grčka se graniči sa Turskom. Grčka je u vremenskoj zoni +2, Krf je u Grčkoj, zato su u vremenskoj zoni +2.
pre 5 godina
Mi cemo jos uvek pomerati sat.
pre 5 godina
I mi ćemo ako Bog da.
pre 5 godina
Ne moramo,meni je to pomeranje sata bzvz.
pre 5 godina
(BSN, 30. avgust 2018 16:19)
Ispravka: navedena vremena svitanja, izlaska Sunca itd. su ZA BEOGRAD, a ne za celu CET zonu. Radi se znaci o prirodnom, "zimskom" vremenu. Naveo sam ih da bi komentatori imali tacne podatke o kojima diskutuju, a ne "zimi izlazi tad, leti zalazi tad" itd.
pre 5 godina
Ja sam za letnje i zimsko vreme.
pre 5 godina
Za sve one koji pominju promenu vremenske zone mapu u ruke i pogledajte granice vremenskih zona. Srbija je apsolutno, citavom svojom povrsinom u zoni +1 koja pocinje upravo na granici Srbije i Bugarske. Medjutim mnoge zapadnoevropske zemlje bi trebale da predju iz +1 zone u zonu 0. Francuska, Spanija, Belgija, Holandija i Luksemburg se geografski nalaze u zoni 0 ali su odlucili da budu zona +1.
pre 5 godina
Hoćemo refenedum!!!
pre 5 godina
Ni mi.
pre 5 godina
Sta bi ja? Pa, kad vec pitate, ja bi menjao vreme svaki mesec, a svakog sedmog meseca oduzeo jednu sekundu u ukupnom racunanju vremena. Nekako zvuci logicno a uput se pomladjujes.
pre 5 godina
Sad ce vam srce biti namestu, ali sad vam nece odgovarati sto nije ostalo letnje vreme nego je zimsko. Kakvim se ljudi glupostima zamlacuju.
pre 5 godina
Samo krajnje kriticni ljudi vole zimsko racunanje vremena.
pre 5 godina
Letnje da se ukine a zimsko ostavi? Pa stvarno nemam reči, razočaran sam užasno. Znači leti će sunce da nam zadje u 6 popodne, milina.
pre 5 godina
Ako ukinemo prelazak ne letnje racunanje i predjemo na +2 zonu, kako ovde neki predlazu, onda ce recimo danas mrak pasti u 5:30 sati popodne, umesto u 7:30. Je li to zelite? Pa ne mogu da verujem, ali stvarno
pre 5 godina
Treba da zadržimo letnje računanje vremena tokom cele godine. Pomeranje sata unazad zimi je isključivo za stanovnike zemalja na krajnjem zapadu Centralnoevropske vremenske zone.
pre 5 godina
Za nas je ovo baš nezgodno, kada dođe leto kad su najduži dani kod nas će padati mrak u 19:30h a svitaće u 3h ujutru! Da pomerimo sat na +2 kao Bugari i Grci bićemo mimo ostatka Evrope, a i u zimskom periodu biće mrak do 7:30h ujutru. Mi smo prirodno i geografski u zoni +1 (osim malog dela zemlje na krajnjem istoku) ali na obodu te zone, za naše područije je definitivno najbolje da se u celoj Evropi menja vreme 2 puta godisnje.
pre 5 godina
čitam genijalce koji bi da menjaju vremensku zonu zemlje i ne verujem! pa, to može da se menja samo pomeranjem zemlje između druga dva meridijana. vremenska zona određena je geografskim položajem zemlje (neke velike zemlje hvataju i više vremenskih zona), a zimsko računanje vremena je naše originalno, prirodom i geografijom određeno vreme. neprirodno, iako veoma prijatno, za nas je zapravo letnje računanje vremena.
pre 5 godina
Nece leti Sunce izlaziti u tri kako kazu neki, nego oko pola pet. A radni dan ce pocinjati u 6h, tako da ce manje biti vremena za kafane i diskoteke. E to je naš problem, mi podižemo nemačku u nebesa, kukamo za njihovim standardom, ali se kafane ne odričemo. Podržavam sve što EU donese, jer sam bio tamo, video i osetio šta je red rad i požrtvovanost i nagrada za isto. Onaj kome se ovo ne
svidja je očigledno teška ladovina i ne radnik. Lupajte minuse, jer takvi kao vi i ne zaslužujete bolji život.
pre 5 godina
Treba i mi da ukinemo, ali moramo da promenimo vremensku zonu. Ako ostanemo u ovoj, leti će sunce izlaziti u 3 a zalaziće oko 19h.
pre 5 godina
U Srbiji bi trebalo da se ukine letnje računanje vremena, ali i da istovremeno Srbija pređe u vremensku zonu UTC+2... a to će biti najbezbolnije ako 28. oktobra ne učinimo ništa.
pre 5 godina
bolje da ostane letnje a da se ugasi zimsko....sta fali da leti dan traje do 9 uvece...ovako cemo zimi imati mrak u 4-5 i ranije svi palimo svetla
pre 5 godina
Не бих да понављам оно што многи рекоше, али морам да питам: има ли међу коментаторима некога ко се сећа времена пре 27.03.1983., када је тадашња СФРЈ први пут померила казаљке? Баш се питам како смо опстали дотле и изборили се са "хоћу да ми дан траје..." тешкоћама. Ове године је најдужа обданица у Београду била 15:34:50, 16. јуна. Сунце изашло у 04:51:30, зашло у 20:26:20, по летњем (неприродном) времену. По природном времену, било би светлије сат раније, што не значи да би у 19:30 био мрак, само залазак Сунца. Временску зону не можемо да мењамо на своју руку, одређена је међународним конвенцијама, на сваких 15 степени дужине, по 7°30' на исток и запад, где Србија припада. Грчка, која се толико помиње, простире се далеко више на исток, па је нормално да је UTC+02. Најзад, радно време од 09-17 је релативно недавно уведено код нас, раније никада није било тако. Не видим да би, рецимо, прелазак на 08-16 био велики проблем. Дакле, природно рачунање (тзв. зимско време) и временска зона у којој смо су једино могући и оправдани.
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
pre 5 godina
Prirodno astronomsko racunanje vremena (ko se seca pre uvodjenja pomeranja kazaljki) je bilo zimsko. Neka se to ponovo vrati.
pre 5 godina
postoji samo realno računanje vremena koje je narušeno ,veštački,letnjim računanjem vremena ,odnosno pomeranjem sata unapred.znači najbolje je ukinuti to veštačko letnje računanje vremena
pre 5 godina
Pa zar nije lepse kad dan traje duže. Ko god je za zimsko računanje vremena, taj je dokonaš i jedva čeka da se smrkne da legne..
pre 5 godina
Nije realno da ostane zimsko racunanje kod nas. Ne zelim da mi zimi mrak pada u 16h, a leti u 19h. Bio sam u grckoj pre mesec dana. Kod njih je tada mrak padao u 21:30h. Zimi im mrak pada oko 17h. Kome treba dan u 3h ujutru leti, kao i zimi u 6h. Pisemo peticiju ako treba da se zadrzi letnje racunanje kod nas. Lako je zapadnim evropljanima da izmisljaju, kada kod njih mrak pada u 23h leti.
pre 5 godina
Ako ukinemo letnje racuanje vremena, dan ce nam trajati krace nego sada a svitace ranije, kada uglavnom spavamo. Zato sam ja da ostane letnje racuanje vremena!
pre 5 godina
U Srbiji treba trajno da ostane letnje racunanje vremena
pre 5 godina
@jedan od mnogih
Objasnite onda nama, kad ste toliko pametni, zasto Grcka, na Krfu (koji je ujedno zapadniji od naseg najzapadnijeg mesta), nema vremensku zonu +1 vec +2 (kad vec zemlje koje spadaju u vise zona imaju i vise zona)?
pre 5 godina
Moze li mi neko objasniti kako ce dan biti duzi ako se pomeri vreme kako neki ovde pisu, ... ljudi to je samo racunanje vremena... dan traje pa traje, nego ustanite ranije pa cete imati "duzi" dan. Inace ja sam za sadasnje, pomeranje sata.
pre 5 godina
@MarkoBG
"ladovina i ne radnik".
Posto od silnog rada nisi naucio pravopis, pise se "'ladovina i neradnik".
Inace, ja se jedva izvucem iz kreveta u 9 ujutru. Tako da sam taj "ne radnik". Onda radim, jedno 200 sati mesecno, i napabircim bar 3000 evra. Mislim da bi mi vecina "radnika" kao sto si ti pozavidela. Pozavidela bi i mojom mladim kolegama, koji zaista zaglave "u kafani" do 2-3, pa dodju u 9 da zarade 600 do 1000 evra. Mladi su, mogu to da izdrze.
Kad zavrsim, u 6, 7 ili 8, pozelim da izvedem decu na igraliste. Kad ono, mrak i hladno.
Sa sadasnjom vremenskom zonom, klinac koji je treci razred dodje iz skole po mrklom mraku. A plasi se mraka... Verovatno treba da pobegne sa cetvrtog i petog casa, da ne bi bio "ne radnik".
pre 5 godina
Jesam za promenu, ali da ostane letnje računanje vremena! Bolje je da dan traje duže, bar po meni...
pre 5 godina
Nisam procitao ni jedan tacan komentar, samo nagadjanja i neznanje! Nase prirodno vreme je GMT+1 jer se nalazimo izmedju 18 i 23 stepena geografske duzine. A to je po nasem zimskom racunanju vremena. Sve ostalo sto procitate ovde jednostavno nije tacno! Podsetite se, pa to ste ucili u skoli.
pre 5 godina
Staaaa!? Pa nece valjda tamo neka EU nama odredjivati vreme??? Valjda ima neko pametan kod nas da kaze: 'Mi ostajemo na letnjem vremenu i prebacujemo se u drugu vremensku zonu, zajedno sa Bugarkom i Grckom'. Ako ostanemo u zimskom vremenu to ce se itekako NEGATIVNO odraziti na nas. Oni u zapadnoj evropi su sebi fino podesili kako im odgovara - dakle i mi moramo da mislimo na sebe i da si sami podesimo kako NAMA odgovara. Ne moze mi neko trvditi da je isto vreme u celoj evropi prioritet kada u Portugalu i Spaniji dan traje do 22h, a kod nas do 19h??? Da li to nasi 'mozgovi' shvataju!
pre 5 godina
Mi smo u pogrešnoj zoni svakako. Osvajanjem na zimskom računanju ulazimo u problem. Zemlje severno i južno od nas nisu u našoj zoni. Mi smo u zoni nekih ZapadnoEvropskih država. Pa zamislite kolika je razlika u izlasku i zalasku sunca.
pre 5 godina
Super. Radiš do 17h, dođeš kući, ručaš, odmoriš se, i kada hoćeš da izvedeš dete malo u park - mrak. I tako skoro 9 meseci godišnje... Nije sporno da EU ukine pomeranje časovnika i da se mi uskladimo sa tim, ali onda bi definitivno trebali da promenimo vremensku zonu i budemo u onoj u kojoj se geografski prirodno i nalazimo.
pre 5 godina
Нек остане летње!!!!
pre 5 godina
mi smo u pogresnoj vremenskoj zoni. nasa zona je sa Grckom.
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
(gibo, 30. avgust 2018 14:22
Netačno. Mi geografski pripadamo zoni UTC+1, dok samo jedan veoma mali deo istočne Srbije pripada UTC+2 zoni. Pogledaj mapu na internetu.
pre 5 godina
pa zar nije bolje da se ukine zimsko vreme a letnje ostavi?jer nece biti svima isto,brate kada je leto dani treba da budu sto duzi,a zimi sto kraci...zimi vecinom svako bude kuci ko ce na hladnocu!
ovo samo teska budaletina moze da smisli i da podrzi,ja se izvinjavam na izrazu ali to je tako.
kada je leto i lepo vreme ti skracujes dan,a zimi kada je minus I HLADNO ti ga produzujes!! IDIOTIZAM!
pre 5 godina
Meni samo nije jasno zasto smo mi u +1 a ne u +2 u kojoj i treba da smo!?
pre 5 godina
Može ali da pređemo u vremensku zonu sa Grčkom... Biće nam dan mnogo kraći ako ostanemo na zimskom računanju
pre 5 godina
Najbolje po nas bi bilo da 28 oktobra ove godine samo predjemo na UTC+2 racunanje vremena(znaci da vise nema pomeranja ili ti da ostanemo u trenutnom racunanju). Ali posto je ovo Srbija i mi sve radimo naopako gotovo sam siguran da ostajemo na UTC+1 sa ukidanjem pomeranja sto znaci da nam se leti svanjava oko 3!
pre 5 godina
Драги моји не треба нама померање сата ми имамо своју временску зону и у складу са њом требамо усагласити радно време.
На послу не треба у 21. веку остајати цели дан од 09 до 17 часова јер то је злочин према радницима у Србији. у Западној европи Сунце касније излази и залази тако да је то у већини земаља еквивалент нашем времену од 07 до 17 часова.
Најбоље радно време за Србију је од 06 и 30 до 14 и 30. То је природно радно време за овај део света и у већини године оставља раднику довољно времена по подне за одмор по дану.
pre 5 godina
I mi ćemo ako Bog da.
pre 5 godina
Ovo kako je sada jeste najbolje, po meni! Leti je dan dugacak i ima vremena i posle posla da se uziva u suncu. A zimi ustajemo (oko 7) po danu i imamo dan do skoro 4... Inace radim u Beogradu i povremeno Briselu - zimi je ustajanje u 7 u Briselu prava muka jer je po mrklom mraku... Ne bih bas to voleo...
pre 5 godina
Može ako pređemo na +2 vreme. Ako ostanemo na sadašnjem onda ili da ostane promena, ili da mi ostanemo na letnjem računanju.
pre 5 godina
Jel to znači da će preko leta da sunce izadje u 3:00 ujutru a u 19h. da zadje? Pa gde je tu logika?
pre 5 godina
Ako i mi ukidamo menjanje vremena, onda bi trebalo da predjemo u vremensku zonu kao što je Grčka. U suprotnom cemo leti da ustajemo jako jako rano ?
pre 5 godina
Zimsko vreme je ono pravo vreme. Ja radim od 7-15h, ali bih vise voleo ono radno vreme iz SFRJ kada su skoro svi radili od 6-14h. Nije mi problem ranije ustati, a popodne imam vise vremena za porodicne stvari.
pre 5 godina
Promeniti vremensku zonu I ukinuti pomeranje vremena.Iznenadio sam se da u Nemackoj sunce tako kasno zalazi (posle 22h)a kod nas jedva se I vidi u 21h
pre 5 godina
Ako bi prihvatili da ostanemo na zimskom računanju vremena za razliku od zapadnoevropskih zemalja koja su u CET zoni kao i mi dan bi nam drastično kraće trajao a sunce bi leti izlazilo u 4h dok bi recimo danas 30.avusta bi zašlo u 18:19h a da ne govorimo o zimi kada je to oko 16:30h. Slažem se da bi bilo bolje da nemamo pomeranje sata dva puta godišnje ali da ostanemo na letnjem računanju pa bi nam i zimi ionako veoma kratki dani trajali duže. U zapadnoj evropi ako ostanu na zimskom vremenu i nisu toliko oštećeni jer na početku leta npr. u Parizu sunce zalazi oko 22h a ukoliko ukinu letnje zašlo bi u 21h. Nadam se da će naša vlada da se urazumi i odustane od zimskog vremena jer u suprotnom će velika većina naših sugrađanasigurno da zažali zbog takve odluke.
pre 5 godina
Ja sam za letnje i zimsko vreme.
pre 5 godina
Da pomeranje satova treba ukinuti, treba. To je izmisljeno u 1. Svetskom ratu kako bi zimi dan duze trajao da bi se ustedelo na petroleju i nafti koji su se trosili po kucama i javnoj rasveti. I samo je tada imalo smisla, jer je uspela originalna namera. Sve posle toga je besmisleno. Jedini razlog zasto je u vreme SFRJ to uvedeno je zato sto veci deo Evrope, SAD i Kanada to nikada nisu ni prestali da rade, a uvedeno je 1983. iskljucivo radi Olimpijade u Sarajevu 1984. i TV prenosa (verovali ili ne).
Sto se vremenske zone tice zagovornik sam toga da se predje na +2 kao sto su Bugarska, Rumunija ili Grcka. Jedini razlog za ovo moje misljenje je sto razlika izmedju izlaska/zalaska Sunca u Nemackoj i Srbiji je oko pola sata. Tako da zapadna Nemacka ima pola sata duze svetlo pre podne od Bora ili Majdanpeka. I pola sata duze svetla uvece. Tako da zaista nema smisla da budemo u +1. Poljska je recimo u +2, a maltene su zapadnije od nas.
pre 5 godina
Rekacija ljudi o pomeranju časovnika je jedan od najboljih primera neobrazovanosti našeg naroda. Nervira ih što se dva puta godišnje bude ranije ili kasnije, pa - "mori, ukidajte to!" Mahom misleći da će ostati u aktuelnom letnjem računanju (o pojmu vremenskih zona je izlišno i govoriti). A posle će da krene kuknjava kada shodno savremenoj radnoj satnici budu 3/4 godine provodili u mraku nakon završenog posla, i kad se leti bude smrkavalo u pola osam a svitalo u pola četiri.
pre 5 godina
da, ali je malo neprirodno da Srbija i Španija imaju istu vremensku zonu. kod njih pada mrak sad u 22 a kod nas u 20. Mi smo "prirodno" zona +1 u odnosu na zapadnu evropu.
pre 5 godina
Ma za ovo se zalažu zemlje na severu. Videćemo, ovo ne pdgvoora ni jednoj mediternaskoj zemlji da ima zimsko računanje vrmena.
4,6 milona glasalo, smešno. Ukoliko ovo prođe mi pod hitno treba da idemo u drugu zonu, kojoj pripada Grčka.
Inače dan nećemo videti ni zimi ni leti.
pre 5 godina
Hoćemo refenedum!!!
pre 5 godina
@zo
Ali u Barseloni, koja je na istoku Spanije u januaru u 8:30 ujutru pocne da svice a to vam niko ne govori. Kako bi ste se tek onda bunili!!! Nema sta mi da biramo, vremenska zona je takva kakva je kome se ne dopada beka se preseli blize ekvatoru pa ce mu obdanica biti 12h svaki dan cele godine. Predlazem Singapur
pre 5 godina
Ja sam takodje za nepromenljivost letnjeg vremena. Licno me ubija onaj popodnevno-vecernji mrak koji traje od novembra pa cak tamo do Sretenja sledece godine !
pre 5 godina
@ranoranilac,
Ево ја ћу да ти објасним како ће дан да траје дуже. Немој да си буквслиста и да се правиш луд. Не гледај математику него људски дан кад почиње и кад се завршава. Поента је да имо што више дневне светлости, која се рационално може искористити.
Овим другим математичарима да поричим да земља има облик лопте и да је нагнута. Уколико знају математику, знају онда врло добро да се дужина дана и ноћи разликује у зависности од географске ширине.
За ову тупаву иницијативу закажу се северне земље Европе. Неће ово тек тако проћи код медитеранских земаља.
pre 5 godina
Ukinuti promenu zimsko i letnje racunanje vremena al zadrzati letnje. A ovi predlozi da budemo ista vremenska zona kao Rumunija i Bugarska - nemam reci. Da, mnogo je vaznije da budemo u istoj vremenskoj zoni sa Bukurestom u koji gomila Srba ide, nego sa Banja Lukom ili Bečom koji su za nas potpuno nebitni (sarkazam).
pre 5 godina
Ako EU odluči da ukine letnje računanje vremena neizbežno je da Srbija u tom slučaju promeni vremensku zonu +1 u odnosu na vremensku zonu srednje Evrope (CET) - to je takozvana zona +2 od Griniča u koju spadaju zemlje poput Rumunije, Bugarske, Grčke, Finske, Litvanije itd. Apsolutno je netačno da to Srbija ne može da uradi jer za to je jedino potrebna politička odluka (pomeranje kazaljki je uređeno na nivou cele EU ali ne i to kojoj vremenskoj zoni pojedina zemlja pripada). To je potrebno jer u suprotnom u našoj zemlji ne bi bilo dovoljno dnevne svetlosti - u junu kada je dan najduži dnevna svetlost bi trajala samo do 20 časova a na primer u avgustu samo do 19 što bi bio veliki apsurd. Što se tiče zapadne Evrope oni ostajanje na zimskom vremenu ne bi mnogo osetili jer bi i u tom slučaju tamo dan u junu trajao bar do 21 čas a u zemljama severne Evrope (koje su i najveći pobornici ukidanja letnjeg vremena) mnogo duže. Inače netačno je da Srbija geografski ne pripada vremenu +2 - grčko ostrvo Krf koje pripada toj zoni je zapadnije od Beograda.
pre 5 godina
mi bi trebali da ostanemo u ovoj zoni sto ce reci da ne vracamo sat u nazad da nam se u sred leta nebi smrkavalo u pola osam a svenjivalo u tri...pa i eu. je sve to prilagodila sebi zato i mogu na posao od devet kad im svanjiva u osam...😉
pre 5 godina
A ne mi treba da udairmo srpski inat i da ostavimo kako je.
Salim se, da smo drzava to pitanje bi se ozbiljo postavilo i napravio bi se referendum, jer je to zivotno pitanje, a ne ovo sludjivanje s politickim vestima. Referendum, ne da li da se ima zimsko letnje, nego da li da budmo u vremensko zoni sa Grckom a ne sa Spanijom kao sto je sada.
pre 5 godina
Auuuuu, pa ovo mnogo ne valja. Zimi manje vise, ali zasto leti da pada mrak u 7 uvece?
pre 5 godina
@gibo Geografski gledano mi pripadamo +1 zoni.
Objašnjenje, 360 stepeni sa 24h je 15 stepeni, toliko je široka jedna zona. Od 0 meridijana po 7.5 stepeni na istok i zapad je nulta zona. Zona +1 je od 7.5 stepeni do 7.5+15=22.5 stepeni istok. Srbija je cela zapadnije (manje od 22.5 stepeni) osim jednog vrlo, vrlo malog najistočnijeg delića.
To što se nama sviđa da kasno smrkava naš problem, možemo +2 proglasiti za građansko vreme (kao što bi Španija trebala biti 0 ali je +1). Samo onda smo mimo geografije i mimo većine Evrope, osim ako i oni ne ostanu na letnjem vremenu.
pre 5 godina
Slazem se sa svima koji predlazu da predjemo u istocnoevropsku vremensku zonu UTC+2 i ukinemo pomeranje sata za letnje vreme. Geografski gledeno, ta vremenska zona odgovara polozaju Srbije.
(gibo, 30. avgust 2018 14:22)
Jesi li pogledao ikada kartu vremenskih zona?
http://ontheworldmap.com/europe/europe-time-zone-map-max.jpg
Srbija skoro komplet lezi u GMT+1 (CET) zoni, a linija CET/EST prolazi kroz Grcku na pola, pa su oni izabrali EST, iako zapadni delovi (Zakintos, Krf, znaju ko je bio) pripadaju sasvim solidno CET vremenu.
I nemojte stalno Spaniju da spominjete kao prirodni primer za kasni zalazak Sunca, nju je Franko prevukao u CET da bi bio u istoj zoni sa Hitlerom i to je paradoksalno ostalo do danas. Jos kad se leti pomeri vreme, Sunce u Spaniji zalazi DVA sata kasnije!
pre 5 godina
Pa zar nije lepse kad dan traje duže. Ko god je za zimsko računanje vremena, taj je dokonaš i jedva čeka da se smrkne da legne..
(zoran, 30. avgust 2018 15:27)
Oni koji rano lezu, oni rano ustaju. I nisu dokonasi, ima tu ljudi koji ce hleb da ti naprave, da voze druge na posao, da dovezu hranu u radnje, da ti puste grejanje... A na sta ces pametno ti da iskoristis taj jedan sat zakasnelog dana?
pre 5 godina
@Арсеније
Normalnije je da leti oko 3 pocne da svice, a pre 4 svane???
pre 5 godina
znamo mi i bez eu koliko nam je sati;)
pre 5 godina
kod nas zimi mrak pa da u 16h u zapadnoj Evropi mrak pada kasnije oni mogu lagano da se odreknu letnjeg racunanja
pre 5 godina
Mi će verovatno i dalje da pomeramo kazaljku a pametnjakovići iz EU neka nastave da pomeraju sat gde hoće 😂
pre 5 godina
Aman ljudi mi smo na takvom geografskom polozaju da ni jedna zona to ne moze da promeni. Zimi dan traje 8-9 sati i to ni jedno racunjanje vremena ne moze da promeni, pitanje je samo da li ce dan da traje od 7 do 16 ili od 8 do 17h, verovatno bi se pola stanovnista odlucilo za jednu a druga polovina za drugu varijantu, iskreno ni jedno nije bajno, da se ustaje po mraku u 7h za nas koji radimo od 7:30-08:00 ili da se vracamo kuci po mraku u 16h. Leti nam se rasipa dan jer svice mnogo rano, ako bi hteli da izvucemo najbolje i leti i zimi moramo da imamo promenu sata. Ako ukinemo promenu sata leti ce mrak da pada u 19:30, ako promenimo vremensku zonu i odemo sa Rumunima, Grcima, leti ce da pada mrak kao i sad u 20:30 ali ce zato zimi da svice u 08:00h. Ni jedna varijanta nije sjajna.
pre 5 godina
Pošto mi uvek volimo da radimo suprotno od većine, predlažem da mi pomerimo za 2 sata, u inat svima. Da se lepo prekrstimo pre jutarnje kafe, pa da vidite kako će dan lepo da nam počne
pre 5 godina
Ne zaboravite da je zemlja nakrivljena i da mi u mrak ne ulazimo kao po geografskoj karti već po globusu .
pre 5 godina
Samo opušteno - mi nismo EU
pre 5 godina
Mi cemo jos uvek pomerati sat.
pre 5 godina
Nebitno...naše vreme je isteklo...
pre 5 godina
Totalno je nebitno : letnje ili zimsko računanje vremena, bitno je da radno vreme bude u skladu sa prirodnim položajem sunca, a to znači da će vredan seljak leti biti na njivi oko 45 minuta od svitanja, kako bi što više radio po hladovinu, a da li će se to zvati 5:15 ili 6:15, njega baš briga, prilagodiće se on lako.
Ono što ostaje problem je radno vreme u ostalim granama privrede, odnosno u tzv.javnom sektoru, jer EU navodno traži i da se radno vreme uskladi prema njima, a to faktički znači da se kasnije ustaje i ide na pisao, što u letnjim mesecima nikom ne odgovara, dobar deo dana je prošao kad se krene na posao, do posla se putuje po vrućini, po podne je kratko, a u toku zime da ne pričamo. Dakle, ključ je u organizaciji radnog vremena...
pre 5 godina
Ne moramo,meni je to pomeranje sata bzvz.
pre 5 godina
Vraćaju se kazaljke unazad jer ćemo se držati parole "U 9 u krevet".
pre 5 godina
Da se zadrži letnje a ukine zimsko računanje vremena. A ne obrnuto. Dakle ostati na trenutnom letnjem vremenu i u oktobru ne pomerati sat.
pre 5 godina
Može ali da pređemo u vremensku zonu sa Grčkom... Biće nam dan mnogo kraći ako ostanemo na zimskom računanju
(stingray, 30. avgust 2018 15:31)
Duzina dana je nezavisna od vremenske zone, koja je odredjena geografskom duzinom. Ali varira drasticno kako se ide sever - jug, tj. menja geografska sirina. Evo primera za najduzi i najkraci dan nekih evropskih gradova:
21.12.
Stokholm 6:05
Berlin 7:39
Beograd 8:47
Atina 9:32
21.06.
Stokholm 18:37
Berlin 16:50
Beograd 15:36
Atina 14:48
Kao sto vidite, leti je dan kod nas duzi nego kod Grka.
Navodim vremena svitanja - izlaska Sunca - zalaska Sunca - mraka za tri datuma u godini po NEPOMERENOM (normalnom, geografskom) vremenu za CET zonu:
21.12.
6:38 - 7:12 - 15:59 - 16:33
21.09.
4:54 - 5:23 - 17:38 - 18:07
21.06.
3:14 - 3:52 - 19:27 - 20:05
pre 5 godina
Sta bi ja? Pa, kad vec pitate, ja bi menjao vreme svaki mesec, a svakog sedmog meseca oduzeo jednu sekundu u ukupnom racunanju vremena. Nekako zvuci logicno a uput se pomladjujes.
pre 5 godina
Ni mi.
pre 5 godina
(BSN, 30. avgust 2018 16:19)
Ispravka: navedena vremena svitanja, izlaska Sunca itd. su ZA BEOGRAD, a ne za celu CET zonu. Radi se znaci o prirodnom, "zimskom" vremenu. Naveo sam ih da bi komentatori imali tacne podatke o kojima diskutuju, a ne "zimi izlazi tad, leti zalazi tad" itd.
pre 5 godina
Inače netačno je da Srbija geografski ne pripada vremenu +2 - grčko ostrvo Krf koje pripada toj zoni je zapadnije od Beograda.
(Deks, 30. avgust 2018 18:30)
- Dobro sad, može se uvek naći argument kad se stvari izvuku iz konteksta. A lako je izračunati gde tačno Srbija geografski pripada. Svet je podeljen na 24 časovne zone od 15 meridijanskih stepeni, ukupno 360 stepeni. Vremenska zona 0 je od -7.5 meridijanskih stepeni zapadno od Griniča do +7.5 stepeni istočno od Griniča. Vremenska zona +1 je od +7.5 do +22.5 meridijanskih stepeni. Vremenska zona +2 je od +22.5 do +37.5. Srbija se prostire od +18.8 na krajnjem zapadu do +23.0 na krajnjem istoku. Preko 90% Srbije je u vremenskoj zoni +1. Mali deo na krajnjem istoku, izmedju +22.5 i +23.0 je tehnički u vremenskoj zoni +2. Bor, najistočniji veći grad u Srbiji je na +22.1 stepeni dakle u zoni +1. Beograd je na +20.5 stepeni, takodje vremenska zona +1. Naravno, vremenske zone prate i državne granice iz praktičnih razloga. Grčka se prostire znatno istočnije od Srbije. Znate, Grčka se graniči sa Turskom. Grčka je u vremenskoj zoni +2, Krf je u Grčkoj, zato su u vremenskoj zoni +2.
pre 5 godina
Tako da zaista nema smisla da budemo u +1. Poljska je recimo u +2, a maltene su zapadnije od nas.
(Bata Sale, 30. avgust 2018 16:27)
Nije tačno da je Poljska u +2. U +1 je, kao mi.
pre 5 godina
Za sve one koji pominju promenu vremenske zone mapu u ruke i pogledajte granice vremenskih zona. Srbija je apsolutno, citavom svojom povrsinom u zoni +1 koja pocinje upravo na granici Srbije i Bugarske. Medjutim mnoge zapadnoevropske zemlje bi trebale da predju iz +1 zone u zonu 0. Francuska, Spanija, Belgija, Holandija i Luksemburg se geografski nalaze u zoni 0 ali su odlucili da budu zona +1.
81 Komentari
Sortiraj po: