Ponedeljak, 26.02.2018.

18:36

Junker: Nećemo tražiti od Dačića harakiri, ne bih to voleo

Zemlje koje nisu rešile bilateralne sporove ne mogu da postanu deo EU, izjavio je predsednik Evropske komisije Žan Klod Junker.

Izvor: B92

Junker: Neæemo tražiti od Daèiæa harakiri, ne bih to voleo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Kruz

pre 6 godina

Kakva su ovo poredjenja ovde sa sporovima drugih zemalja?
Pa ni jedan ne može da se poredi sa našim problemom koji smo imali sa Kosovo.
Da vas podsetim na rat i veliko stradanje civila na obe strane. Velike egzoduse i proterivanja naroda na obe strane.
Kakvi Piranski zalivi, Giblartari, Kipar i šta već.
Naš je problem najspecifičniji.

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 6 godina

@(Srbin iz Srbije, 26. februar 2018 19:26)

Niti sam rusofil niti internet patriJota, da li smem da imam stav da ne želim u EU? Jedan od razloga: nama mažu oči i teraju da stežemo kaiš pod izovorom da to EU traži od nas, mi nikada tamo nećemo ući. Uvek će za Srbe biti neki novi razlog, poglavlje, izgovor zašto čekamo još 10 pa još 10 pa još 10 godina. Potrebno je izbaciti MMF iz svih mogućih kombinacija (kao Island), okrenuti se jačanju sopstvene privrede a ne subvencijama stranaca od 10.000e po radniku koji prima 20.000 rsd platu i skrivenim ugovorima koji ne smeju ugledati svetlost dana. Kada bismo ušli u EU i kada bi otvorili granice za radnike iz Srbije, šta mislite, koliko bi ljudi ostalo u zemlji?

Dusan Petrovic

pre 6 godina

Sve sto traze je samo pomirenje sa Albancima na Kosovu. I ako taj zadatak Dacic i ekipa nisu sposobni da urade onda ima neko drugi ko to moze.
P.S. I to je zapravo EU.pomirenje.

Kajzer Soze

pre 6 godina

Jos jedan znak da je politika Vlade Srbije i njenog predsednika na dobrom putu i ispravnim i pametnim potezima stici do cilja tj.ulazak u uniju Evropskih porodica.

miki

pre 6 godina

Jedino im možda trebamo u EU. da Molimo RUSE I KINEZE da ih ne TUKU puno..... Samo malo.
Kina i Rusija za sada SRBIJI pomažu da budemo PI AR. ZA EU. Izmedju ako ucarimo... Dobro je.!!

Kajzer Soze

pre 6 godina

Једно велико охрабрење и подршка наставка пута Србији ка Европској унији на коме ће се налазити многе препреке.Али оно што нас не сломи то нас ојача.

Petar Nikolic

pre 6 godina

Ko koči ulazak Srbije u EU? Političari i tajkuni jer njima odgovara ovo stanje u kome nema slobode medija, ali ima monopola, ima korupcije, nema prava za radnike i seljake, ali ima poreza koliko hoćeš. To je suština, a Kosovo je na primer samo sredstvo da nam uspore put u EU. Da nema Kosova našli bi nešto drugo. Recimo odnose sa Rusijom koji će ići silaznom putanjom kad udjemo u EU. Zato Kosova nema nigde u medijima, kao da ne postoji, ali kad zatreba kao sredstvo usporavanja na putu ka EU,eto ga na svim naslovnim stranicama.

Vladimir

pre 6 godina

Citam komentare i ne mogu da se zacudim. Ljudi stvarno veruju da mi imamo nekakvu sansu za ulazak u 2025 u Evropsku Uniju.A Hrvati sebe obmanjuju da ce biti nekakav faktor blokiranja. 2025 Crna Gora ce uci a nama ce ponuditi stratesko partnerstvo tipa zajednicko trziste rada,bezbednosti, socijalno medicinske zastite tipa Norveska,Island i slicno i to je to.

pile

pre 6 godina

Hrvatko, ne trkeljaj o obaveznom referendumu za nove članice, ali može ga ako hoće sprovest svaka članica posebno, obavezan referendum ima Francuska kao zakon ali samo za ulazak Turske.

deki83

pre 6 godina

Za sada ne znam ni jednu organizaciju koja bi mogla da parira EU. Sa njima imamo najveću ekonomsku razmenu preko 9 milijardi evra robne razmene.

EU Citizen

pre 6 godina

U njegovom slučaju to ionako ne možr da bude nikakav "harakiri", odnosno, sepuku, pošto Ivica Dačić ima veze sa samurajem otprilike kao hrčak sa crnom mambom, :) ja bih predložio precizan i asocijativan termin "samokolj" :)))

zg232

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33)

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Prema Lisabonskom sporazumu, kada Srbija bude obavijestila Europsku komisiju da je ispunila sve uvjete, mora onda organizirati referendum da li se njeni građani slažu s ulaskom. Ako referendum bude u korist pristupanja u EU, Europska komisija državama članicama određuje rok od 18-24 mjeseca u kojem se na referendumu svake države članice građani moraju izjasniti da li su suglasni s pristupom države kandidata u EU. Nakon toga, u parlamentu svake države članice, odlučuje o prijemu nove članice, pretpostavljam na temelju rezultata referenduma. Ukoliko samo 1 država članica bude protiv ulaska nove članice, ta država mora organizirati novi referendum u roku od 3-5 godina. Ako opet referendum bude negativan za tog kandidata, nakon 3-5 godina ide novi referendum u svim državama članicama.

Rezident

pre 6 godina

Put Srbije je sada jasan, što dalje od EU.
(Shinzo Watanabe, 26. februar 2018 18:42)

Daj bar jedan razlog, ali da nije vezan za Kosovo.
Kosovo je odavno izgubljeno, jos krajem 70-tih.

bratski

pre 6 godina

Srbija nece nikada biti clanica EU, ponavljam NIKADA jer to nece dozvoliti Rusija. Rusija sada dozvoljava Srbiji pribljizavanje zbog velikih Fondova 4, 5 milijardi evra za 60 projekata. Onog momenta kad bude Srbija spremna za uclanjenje Rusija ce pokrenuti Ukrainski scenario i tako ce onemoguciti uclanjenje. Zivi bili pa videli.

Radmila Rada Kuzmanović

pre 6 godina

Ako ta normalizacija znači davanje našeg dela teritorije na tacnu, onda ne pristajemo na ucene, a članstvo neka ponude nekoj drugoj zemlji.

Aleksandar

pre 6 godina

@(Agent Smith, 26. februar 2018 20:19)

Ako misliš da čekaš da Srbija uđe u EU da bi otišao iz Srbije, načekaćeš se ako uopšte i dočekaš. Šta te sprečava da danas, kao stotine hiljada nas, odeš iz Srbije? Od čekanja nema vajde...

Batak

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 20:29)

To nije tocno, netko te lagao. Zna se procedura za ulazak u EU i ona je ista uvijek bila i bit ce. Referendum se nije radio ni kod ratifikacije Lisabonskog ugovora (osim u Irskoj) a gdje ce se radit za puno manju stvar tipa potvrdu ugovora o pristupanju.

Prouci malo. Ako si u pravu ponudi dokaz.

Vesna

pre 6 godina

Srbija je mudrom politikom postala stub stabilnosti na Zapadnom Balkanu koja se zalaze za mir,kompromis i dijalog kao i primer drugim zemljama kako se vodi dobra politika.

Batak

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33)

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.

Hrvatko

pre 6 godina

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Ne, po novom nakon pristupa Hrvatske referendum se održava u svakoj EU članici, referendumsko pitanje hoćete li Srbiju u EU, dovoljno je da jedna zemlja kaže, odnosno narod izglasa NE!

leptirica

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33) 

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Krivo. Po novim pravilima svaka država članica je dužna održati obvezujući referendum o ulasku nove članice.

golf3tdi

pre 6 godina

Junker i Han najviše vole da naprave neku "Balkansku turneju". Malo, malo pa eto ih. Lepo je njima, dobiju dobre dnevnice, na Balkanu ih svi lepo dočekuju, dobra hrana. A te njihove priče koje pričaju godina to je najobičnije mlaćenje prazne slame.

Zemun grad SPO

pre 6 godina

& Ujka Vasa
Nije EU kriva sto Milosevicev rezim citavu deceniju nije hteo da resava probleme na KiM. Kosovo mu je sluzilo samo za patriotsko-politicku eksplataciju. Njegov nekadasnji savetnik gospodin Vujovic pre mesec dana je u medijima posvedocio da su Amerikanci u Dejtonu 1995. preko njega ponudili Milosevicu predlog za autonomiju Albanaca u okviru Srbije. Milosevic je zguzvao dokument predloga i njime gadjao Vujovica. Tako je propustena prilika da Kosovo uz garanciju SAD, EU i Rusije ostane u granicama Srbije.

Прота Матеја

pre 6 godina

Ух ала је вицкаст овај Јункер. Није Дачић причао о себи већ о Србији, на чијем је челу, узгред, тај који га је дочекао као принца, само не знам зашто. Они нас иначе третирају као просјаке, мада то знам зашто. Ацо Србин једино што зна је да иде уоколо мољака и тржи неко разумевње од оних којима смо интересанти јер имамо добре односе са Кином и Русијом и које би они радо да покваре.

opet ja

pre 6 godina

Dobro, znaci treba da resimo sporove koje imamo sa Hrvatskom, BiH i Crnom Gorom. Drugih sporova oko medjunarodnih granica i nemamo. Zaboravio si Kosovo.

direkt

pre 6 godina

“Jel stvarno neko i dalje veruje da Srbija može u EU? Rečeno je bilo 2020. sada odjednom 2025...
Da li postoji neko ko misli da će Srbija ikada biti ekonomski jaka država kao države EU?”

@ student iz provincije
2025. je najraniji termin ali ako se ispune uslovi, ako se ne ispune onda se sve odgađa ko zna do kad.

Srbin iz Srbije

pre 6 godina

Bilo je mucno gledati ovu konferenciju za stampu, atmosfera je bila kao na sahrani, niko ni da pokusa da se osmehne. Ocigledno je koliko je covek bio uvredjen i sokiran (jos jednim ko-zna-kojim u nizu) neartikulisanim ispadom "sefa" "srpske" "diplomatije" i njegovim harakirijem koji je isplivao i na ovom sastanku. Ako je vucic iskren u svojoj navodnoj zelji da Srbija pristupi EU, zasto trpi stetocinsko i unistavajuce delovanje "ministara" kao sto su dacic, vulin i popovic, a pre svih dacic, koji deluje kao da radi za rusku obavestajnu sluzbu, a ne za Srpsku vladu u procesu pristupanja EU ??? Rahiticna i razrooka "srpska" spoljna "politika" sablaznjava i zbunjuje i nas Srbe, a kamo li ove ljude iz EU i iz inostranstva. Vucicu, ako si prelomio da treba da udjemo u EU, u camu sam siguran da te podrzava 90% normalnih stanovnika Srbije (za razliku od copora placenih rusofilicara i internet-patriJota), ukloni takve ljude iz vlade i vlasti koji truju nasu politicku scenu i nase odnose sa susedima i sa svetom, ili bar javno kazi cime te ucenjuju pa ne smes da ih pipnes. Sve ostalo je BRUKA I SRAMOTA ODVRATNA I NEPOJAMNA. A dacic sto se nas Srba iz Srbije tice - SLOBODNO NEKA IZVRSI HARAKIRI MOMENTALNO.

kraja

pre 6 godina

...briselsko ribanje i ribarsko prigovaranje...
...al' bili su princevi nekoliko sati...
...da li posle beograda idu u pristinu da "materijalizuju" pritisak na beograd...???
..."mi odradili, pa dosli"...

milan d

pre 6 godina

EU treba jednostrano prekinuti razgovore sa Srbijom za ulazak u EU. Povuci sve predpristipne fondove i pustiti Srbiju da uziva sama neutralna i nezavisna. Da vidimo koliko dana ce izdrzati tako. Sto je EU prema Srbiji bolja nasi su sve gori. Treba se to okrenuti.

Hrvatko

pre 6 godina

Hrvatska je u prvih godinu dana otvorila nekih mislim 16 poglavlja, pregovori su trajali 6 godina i još dvije godine ratifikacija, s tim da je Srbiji postavljena dodatna prepreka koju Hrvatska nije imala, a to je referendum u zemljama članicama. Šta mislite kolika je vjerojatnost da će svih 28 članica na referendumima ljudi izglasati prijem Srbije ili bilo koje nove članice?! Možda radije da počnete igrati Euroloto!

Misko

pre 6 godina

Dovoljno je pogledati dve stvari: (1) Godine kada su svi nasi susedi usli u EU; (2) Mi i dalje nismo Svajcarska niti cemo biti u perspektivi po standardu koji drzava pruza svojim gradjanima. Stoga, imamo posla sa spahijama koje drze svoj spahiluk ne dozovljavajuci upliv vlasti bilo koda drugog.

pogled sa strane

pre 6 godina

“Zapadni Balkan i Srbija moraju biti deo EU, bez njih ona nije kompletna. EU nije ekskluzivno vlasništvo sadašnjih članica i druge zemlje hoće da uđu. Srbija je do sada najviše napredovala, ali to je i normalno, vodimo pregovore već neko vreme. Drugi će tek početi sa pregovorima… Datum pristupanja ne zavisi od nas, već samo od Srbije”, istakao je Junker.
Vau, "Srbija najviše napredovala", "primili nas ko prinčeve!"! A šta na to narod kaže?
Ništa, priprema se, da ide u EU u svom aranžmanu, sigurnije je i brže!:)

student iz provincije

pre 6 godina

Jel stvarno neko i dalje veruje da Srbija može u EU? Rečeno je bilo 2020. sada odjednom 2025...

Da li postoji neko ko misli da će Srbija ikada biti ekonomski jaka država kao države EU?

Mirko

pre 6 godina

@Zemlje koje nisu rešile teritorijalne sporove ne mogu da postanu deo EU, izjavio je predsednik Evropske komisije Žan Klod Junker

Dobro, znaci treba da resimo sporove koje imamo sa Hrvatskom, BiH i Crnom Gorom. Drugih sporova oko medjunarodnih granica i nemamo.

Sine ratio

pre 6 godina

Po n-ti put, to pravilo je uvedeno upravo zbog Hrvatske i neriješenih graničnih pitanja. Jednako tako novost je i referendum u zemljama članicama kod prijema novih članica, tako da o prijemu Srbije u EU ne odlučuju Junker, Han, Mogerini i Angela, nego stanovnici svih 28 zemalja članica, vox populi vox Dei!

Washington

pre 6 godina

Sa nasim komsilukom nadam se da vam je jasno da nikad necemo uci jer ce svako neki svoj spor sa Srbijom da spomene. Imamo bugare, hrvate, slovence, madjare, pa mozda cemo cak imati i crnogorce jer ce verovatno oni pre nas da udju.

aki

pre 6 godina

Nikada ovo jasnije nece biti receno, ako hocemo u EU moramo da priznamo Kosovo. Garantujem da ce bosle izbora u BG-u biti odrzana neka vrsta referenduma tipa sever Kosova Srbiji a mi da priznamo ostatak.

Aron

pre 6 godina

U pravu je čovek, evo baš se sada spremaju da izbace Kipar iz EU jer nije rešio problem sa severnim delom ostrva gde su Turci. Takođe da nije Britanija napustila referendumom EU sigurno bi ih izbacili zbog zbog spora sa Španijom oko Giblartara i Argentinom zbog Foklanda.

Surovi

pre 6 godina

Gospodine Junkeru, a kako je Hrvatska ušla u EU, a još uvek traje granični spor sa Slovenijom oko Piranskog zaliva, pa i sa BiH oko luke Ploče, i sa CG oko Boke...? Ko je njih progurao, na mala vrata u EU? A Kipar? Dokle više dvostrukih aršina kada je Srbija u pitanju? Bolje iskreno i otvoreno recite koliko i šta će Srbiju koštati da se pridruži ostatku Evrope, a ne kada će i koje godine...?

dača

pre 6 godina

Aha... a Slovenija i Hrvatska su mogle... Kipar isto tako... Rumunija, Slovačka i Madjarska... Šta će biti sledeće? Zemlje koje nemaju GDP veći od 15000$ ne mogu u EU, jer nećemo da uvozimo siromaštvo u EU?
Gomila licemera i ucenjivača. Pošto je njima u interesu da se ne vežemo za Rusiju, treba samo malo okrenuti na ovu drugu stranu... molili bi nas da što pre udjemo u EU. Ovako će da nas mrcvare još 50 godina.

ko je jamio, jamio je

pre 6 godina

kako su onda hrvatska i slovenija u eu ????
(Monkey business, 26. februar 2018 18:40)

Pa to je od sad. Poučeni iskustvom sada su ovo uvjeti zemljama koje žele da uđu u EU.

Surovi

pre 6 godina

Gospodine Junkeru, a kako je Hrvatska ušla u EU, a još uvek traje granični spor sa Slovenijom oko Piranskog zaliva, pa i sa BiH oko luke Ploče, i sa CG oko Boke...? Ko je njih progurao, na mala vrata u EU? A Kipar? Dokle više dvostrukih aršina kada je Srbija u pitanju? Bolje iskreno i otvoreno recite koliko i šta će Srbiju koštati da se pridruži ostatku Evrope, a ne kada će i koje godine...?

Aron

pre 6 godina

U pravu je čovek, evo baš se sada spremaju da izbace Kipar iz EU jer nije rešio problem sa severnim delom ostrva gde su Turci. Takođe da nije Britanija napustila referendumom EU sigurno bi ih izbacili zbog zbog spora sa Španijom oko Giblartara i Argentinom zbog Foklanda.

Kajzer Soze

pre 6 godina

Jos jedan znak da je politika Vlade Srbije i njenog predsednika na dobrom putu i ispravnim i pametnim potezima stici do cilja tj.ulazak u uniju Evropskih porodica.

Srbin iz Srbije

pre 6 godina

Bilo je mucno gledati ovu konferenciju za stampu, atmosfera je bila kao na sahrani, niko ni da pokusa da se osmehne. Ocigledno je koliko je covek bio uvredjen i sokiran (jos jednim ko-zna-kojim u nizu) neartikulisanim ispadom "sefa" "srpske" "diplomatije" i njegovim harakirijem koji je isplivao i na ovom sastanku. Ako je vucic iskren u svojoj navodnoj zelji da Srbija pristupi EU, zasto trpi stetocinsko i unistavajuce delovanje "ministara" kao sto su dacic, vulin i popovic, a pre svih dacic, koji deluje kao da radi za rusku obavestajnu sluzbu, a ne za Srpsku vladu u procesu pristupanja EU ??? Rahiticna i razrooka "srpska" spoljna "politika" sablaznjava i zbunjuje i nas Srbe, a kamo li ove ljude iz EU i iz inostranstva. Vucicu, ako si prelomio da treba da udjemo u EU, u camu sam siguran da te podrzava 90% normalnih stanovnika Srbije (za razliku od copora placenih rusofilicara i internet-patriJota), ukloni takve ljude iz vlade i vlasti koji truju nasu politicku scenu i nase odnose sa susedima i sa svetom, ili bar javno kazi cime te ucenjuju pa ne smes da ih pipnes. Sve ostalo je BRUKA I SRAMOTA ODVRATNA I NEPOJAMNA. A dacic sto se nas Srba iz Srbije tice - SLOBODNO NEKA IZVRSI HARAKIRI MOMENTALNO.

Misko

pre 6 godina

Dovoljno je pogledati dve stvari: (1) Godine kada su svi nasi susedi usli u EU; (2) Mi i dalje nismo Svajcarska niti cemo biti u perspektivi po standardu koji drzava pruza svojim gradjanima. Stoga, imamo posla sa spahijama koje drze svoj spahiluk ne dozovljavajuci upliv vlasti bilo koda drugog.

Radmila Rada Kuzmanović

pre 6 godina

Ako ta normalizacija znači davanje našeg dela teritorije na tacnu, onda ne pristajemo na ucene, a članstvo neka ponude nekoj drugoj zemlji.

ko je jamio, jamio je

pre 6 godina

kako su onda hrvatska i slovenija u eu ????
(Monkey business, 26. februar 2018 18:40)

Pa to je od sad. Poučeni iskustvom sada su ovo uvjeti zemljama koje žele da uđu u EU.

zg232

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33)

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Prema Lisabonskom sporazumu, kada Srbija bude obavijestila Europsku komisiju da je ispunila sve uvjete, mora onda organizirati referendum da li se njeni građani slažu s ulaskom. Ako referendum bude u korist pristupanja u EU, Europska komisija državama članicama određuje rok od 18-24 mjeseca u kojem se na referendumu svake države članice građani moraju izjasniti da li su suglasni s pristupom države kandidata u EU. Nakon toga, u parlamentu svake države članice, odlučuje o prijemu nove članice, pretpostavljam na temelju rezultata referenduma. Ukoliko samo 1 država članica bude protiv ulaska nove članice, ta država mora organizirati novi referendum u roku od 3-5 godina. Ako opet referendum bude negativan za tog kandidata, nakon 3-5 godina ide novi referendum u svim državama članicama.

Mirko

pre 6 godina

@Zemlje koje nisu rešile teritorijalne sporove ne mogu da postanu deo EU, izjavio je predsednik Evropske komisije Žan Klod Junker

Dobro, znaci treba da resimo sporove koje imamo sa Hrvatskom, BiH i Crnom Gorom. Drugih sporova oko medjunarodnih granica i nemamo.

dača

pre 6 godina

Aha... a Slovenija i Hrvatska su mogle... Kipar isto tako... Rumunija, Slovačka i Madjarska... Šta će biti sledeće? Zemlje koje nemaju GDP veći od 15000$ ne mogu u EU, jer nećemo da uvozimo siromaštvo u EU?
Gomila licemera i ucenjivača. Pošto je njima u interesu da se ne vežemo za Rusiju, treba samo malo okrenuti na ovu drugu stranu... molili bi nas da što pre udjemo u EU. Ovako će da nas mrcvare još 50 godina.

Hrvatko

pre 6 godina

Hrvatska je u prvih godinu dana otvorila nekih mislim 16 poglavlja, pregovori su trajali 6 godina i još dvije godine ratifikacija, s tim da je Srbiji postavljena dodatna prepreka koju Hrvatska nije imala, a to je referendum u zemljama članicama. Šta mislite kolika je vjerojatnost da će svih 28 članica na referendumima ljudi izglasati prijem Srbije ili bilo koje nove članice?! Možda radije da počnete igrati Euroloto!

Batak

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33)

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.

deki83

pre 6 godina

Za sada ne znam ni jednu organizaciju koja bi mogla da parira EU. Sa njima imamo najveću ekonomsku razmenu preko 9 milijardi evra robne razmene.

Vesna

pre 6 godina

Srbija je mudrom politikom postala stub stabilnosti na Zapadnom Balkanu koja se zalaze za mir,kompromis i dijalog kao i primer drugim zemljama kako se vodi dobra politika.

Zemun grad SPO

pre 6 godina

& Ujka Vasa
Nije EU kriva sto Milosevicev rezim citavu deceniju nije hteo da resava probleme na KiM. Kosovo mu je sluzilo samo za patriotsko-politicku eksplataciju. Njegov nekadasnji savetnik gospodin Vujovic pre mesec dana je u medijima posvedocio da su Amerikanci u Dejtonu 1995. preko njega ponudili Milosevicu predlog za autonomiju Albanaca u okviru Srbije. Milosevic je zguzvao dokument predloga i njime gadjao Vujovica. Tako je propustena prilika da Kosovo uz garanciju SAD, EU i Rusije ostane u granicama Srbije.

student iz provincije

pre 6 godina

Jel stvarno neko i dalje veruje da Srbija može u EU? Rečeno je bilo 2020. sada odjednom 2025...

Da li postoji neko ko misli da će Srbija ikada biti ekonomski jaka država kao države EU?

milan d

pre 6 godina

EU treba jednostrano prekinuti razgovore sa Srbijom za ulazak u EU. Povuci sve predpristipne fondove i pustiti Srbiju da uziva sama neutralna i nezavisna. Da vidimo koliko dana ce izdrzati tako. Sto je EU prema Srbiji bolja nasi su sve gori. Treba se to okrenuti.

Прота Матеја

pre 6 godina

Ух ала је вицкаст овај Јункер. Није Дачић причао о себи већ о Србији, на чијем је челу, узгред, тај који га је дочекао као принца, само не знам зашто. Они нас иначе третирају као просјаке, мада то знам зашто. Ацо Србин једино што зна је да иде уоколо мољака и тржи неко разумевње од оних којима смо интересанти јер имамо добре односе са Кином и Русијом и које би они радо да покваре.

golf3tdi

pre 6 godina

Junker i Han najviše vole da naprave neku "Balkansku turneju". Malo, malo pa eto ih. Lepo je njima, dobiju dobre dnevnice, na Balkanu ih svi lepo dočekuju, dobra hrana. A te njihove priče koje pričaju godina to je najobičnije mlaćenje prazne slame.

Vladimir

pre 6 godina

Citam komentare i ne mogu da se zacudim. Ljudi stvarno veruju da mi imamo nekakvu sansu za ulazak u 2025 u Evropsku Uniju.A Hrvati sebe obmanjuju da ce biti nekakav faktor blokiranja. 2025 Crna Gora ce uci a nama ce ponuditi stratesko partnerstvo tipa zajednicko trziste rada,bezbednosti, socijalno medicinske zastite tipa Norveska,Island i slicno i to je to.

Aleksandar

pre 6 godina

@(Agent Smith, 26. februar 2018 20:19)

Ako misliš da čekaš da Srbija uđe u EU da bi otišao iz Srbije, načekaćeš se ako uopšte i dočekaš. Šta te sprečava da danas, kao stotine hiljada nas, odeš iz Srbije? Od čekanja nema vajde...

Sine ratio

pre 6 godina

Po n-ti put, to pravilo je uvedeno upravo zbog Hrvatske i neriješenih graničnih pitanja. Jednako tako novost je i referendum u zemljama članicama kod prijema novih članica, tako da o prijemu Srbije u EU ne odlučuju Junker, Han, Mogerini i Angela, nego stanovnici svih 28 zemalja članica, vox populi vox Dei!

direkt

pre 6 godina

“Jel stvarno neko i dalje veruje da Srbija može u EU? Rečeno je bilo 2020. sada odjednom 2025...
Da li postoji neko ko misli da će Srbija ikada biti ekonomski jaka država kao države EU?”

@ student iz provincije
2025. je najraniji termin ali ako se ispune uslovi, ako se ne ispune onda se sve odgađa ko zna do kad.

EU Citizen

pre 6 godina

U njegovom slučaju to ionako ne možr da bude nikakav "harakiri", odnosno, sepuku, pošto Ivica Dačić ima veze sa samurajem otprilike kao hrčak sa crnom mambom, :) ja bih predložio precizan i asocijativan termin "samokolj" :)))

Batak

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 20:29)

To nije tocno, netko te lagao. Zna se procedura za ulazak u EU i ona je ista uvijek bila i bit ce. Referendum se nije radio ni kod ratifikacije Lisabonskog ugovora (osim u Irskoj) a gdje ce se radit za puno manju stvar tipa potvrdu ugovora o pristupanju.

Prouci malo. Ako si u pravu ponudi dokaz.

Petar Nikolic

pre 6 godina

Ko koči ulazak Srbije u EU? Političari i tajkuni jer njima odgovara ovo stanje u kome nema slobode medija, ali ima monopola, ima korupcije, nema prava za radnike i seljake, ali ima poreza koliko hoćeš. To je suština, a Kosovo je na primer samo sredstvo da nam uspore put u EU. Da nema Kosova našli bi nešto drugo. Recimo odnose sa Rusijom koji će ići silaznom putanjom kad udjemo u EU. Zato Kosova nema nigde u medijima, kao da ne postoji, ali kad zatreba kao sredstvo usporavanja na putu ka EU,eto ga na svim naslovnim stranicama.

Washington

pre 6 godina

Sa nasim komsilukom nadam se da vam je jasno da nikad necemo uci jer ce svako neki svoj spor sa Srbijom da spomene. Imamo bugare, hrvate, slovence, madjare, pa mozda cemo cak imati i crnogorce jer ce verovatno oni pre nas da udju.

opet ja

pre 6 godina

Dobro, znaci treba da resimo sporove koje imamo sa Hrvatskom, BiH i Crnom Gorom. Drugih sporova oko medjunarodnih granica i nemamo. Zaboravio si Kosovo.

pogled sa strane

pre 6 godina

“Zapadni Balkan i Srbija moraju biti deo EU, bez njih ona nije kompletna. EU nije ekskluzivno vlasništvo sadašnjih članica i druge zemlje hoće da uđu. Srbija je do sada najviše napredovala, ali to je i normalno, vodimo pregovore već neko vreme. Drugi će tek početi sa pregovorima… Datum pristupanja ne zavisi od nas, već samo od Srbije”, istakao je Junker.
Vau, "Srbija najviše napredovala", "primili nas ko prinčeve!"! A šta na to narod kaže?
Ništa, priprema se, da ide u EU u svom aranžmanu, sigurnije je i brže!:)

aki

pre 6 godina

Nikada ovo jasnije nece biti receno, ako hocemo u EU moramo da priznamo Kosovo. Garantujem da ce bosle izbora u BG-u biti odrzana neka vrsta referenduma tipa sever Kosova Srbiji a mi da priznamo ostatak.

Hrvatko

pre 6 godina

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Ne, po novom nakon pristupa Hrvatske referendum se održava u svakoj EU članici, referendumsko pitanje hoćete li Srbiju u EU, dovoljno je da jedna zemlja kaže, odnosno narod izglasa NE!

bratski

pre 6 godina

Srbija nece nikada biti clanica EU, ponavljam NIKADA jer to nece dozvoliti Rusija. Rusija sada dozvoljava Srbiji pribljizavanje zbog velikih Fondova 4, 5 milijardi evra za 60 projekata. Onog momenta kad bude Srbija spremna za uclanjenje Rusija ce pokrenuti Ukrainski scenario i tako ce onemoguciti uclanjenje. Zivi bili pa videli.

Rezident

pre 6 godina

Put Srbije je sada jasan, što dalje od EU.
(Shinzo Watanabe, 26. februar 2018 18:42)

Daj bar jedan razlog, ali da nije vezan za Kosovo.
Kosovo je odavno izgubljeno, jos krajem 70-tih.

leptirica

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33) 

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Krivo. Po novim pravilima svaka država članica je dužna održati obvezujući referendum o ulasku nove članice.

pile

pre 6 godina

Hrvatko, ne trkeljaj o obaveznom referendumu za nove članice, ali može ga ako hoće sprovest svaka članica posebno, obavezan referendum ima Francuska kao zakon ali samo za ulazak Turske.

Kajzer Soze

pre 6 godina

Једно велико охрабрење и подршка наставка пута Србији ка Европској унији на коме ће се налазити многе препреке.Али оно што нас не сломи то нас ојача.

kraja

pre 6 godina

...briselsko ribanje i ribarsko prigovaranje...
...al' bili su princevi nekoliko sati...
...da li posle beograda idu u pristinu da "materijalizuju" pritisak na beograd...???
..."mi odradili, pa dosli"...

Dusan Petrovic

pre 6 godina

Sve sto traze je samo pomirenje sa Albancima na Kosovu. I ako taj zadatak Dacic i ekipa nisu sposobni da urade onda ima neko drugi ko to moze.
P.S. I to je zapravo EU.pomirenje.

miki

pre 6 godina

Jedino im možda trebamo u EU. da Molimo RUSE I KINEZE da ih ne TUKU puno..... Samo malo.
Kina i Rusija za sada SRBIJI pomažu da budemo PI AR. ZA EU. Izmedju ako ucarimo... Dobro je.!!

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 6 godina

@(Srbin iz Srbije, 26. februar 2018 19:26)

Niti sam rusofil niti internet patriJota, da li smem da imam stav da ne želim u EU? Jedan od razloga: nama mažu oči i teraju da stežemo kaiš pod izovorom da to EU traži od nas, mi nikada tamo nećemo ući. Uvek će za Srbe biti neki novi razlog, poglavlje, izgovor zašto čekamo još 10 pa još 10 pa još 10 godina. Potrebno je izbaciti MMF iz svih mogućih kombinacija (kao Island), okrenuti se jačanju sopstvene privrede a ne subvencijama stranaca od 10.000e po radniku koji prima 20.000 rsd platu i skrivenim ugovorima koji ne smeju ugledati svetlost dana. Kada bismo ušli u EU i kada bi otvorili granice za radnike iz Srbije, šta mislite, koliko bi ljudi ostalo u zemlji?

Kruz

pre 6 godina

Kakva su ovo poredjenja ovde sa sporovima drugih zemalja?
Pa ni jedan ne može da se poredi sa našim problemom koji smo imali sa Kosovo.
Da vas podsetim na rat i veliko stradanje civila na obe strane. Velike egzoduse i proterivanja naroda na obe strane.
Kakvi Piranski zalivi, Giblartari, Kipar i šta već.
Naš je problem najspecifičniji.

Washington

pre 6 godina

Sa nasim komsilukom nadam se da vam je jasno da nikad necemo uci jer ce svako neki svoj spor sa Srbijom da spomene. Imamo bugare, hrvate, slovence, madjare, pa mozda cemo cak imati i crnogorce jer ce verovatno oni pre nas da udju.

student iz provincije

pre 6 godina

Jel stvarno neko i dalje veruje da Srbija može u EU? Rečeno je bilo 2020. sada odjednom 2025...

Da li postoji neko ko misli da će Srbija ikada biti ekonomski jaka država kao države EU?

dača

pre 6 godina

Aha... a Slovenija i Hrvatska su mogle... Kipar isto tako... Rumunija, Slovačka i Madjarska... Šta će biti sledeće? Zemlje koje nemaju GDP veći od 15000$ ne mogu u EU, jer nećemo da uvozimo siromaštvo u EU?
Gomila licemera i ucenjivača. Pošto je njima u interesu da se ne vežemo za Rusiju, treba samo malo okrenuti na ovu drugu stranu... molili bi nas da što pre udjemo u EU. Ovako će da nas mrcvare još 50 godina.

aki

pre 6 godina

Nikada ovo jasnije nece biti receno, ako hocemo u EU moramo da priznamo Kosovo. Garantujem da ce bosle izbora u BG-u biti odrzana neka vrsta referenduma tipa sever Kosova Srbiji a mi da priznamo ostatak.

Srbin iz Srbije

pre 6 godina

Bilo je mucno gledati ovu konferenciju za stampu, atmosfera je bila kao na sahrani, niko ni da pokusa da se osmehne. Ocigledno je koliko je covek bio uvredjen i sokiran (jos jednim ko-zna-kojim u nizu) neartikulisanim ispadom "sefa" "srpske" "diplomatije" i njegovim harakirijem koji je isplivao i na ovom sastanku. Ako je vucic iskren u svojoj navodnoj zelji da Srbija pristupi EU, zasto trpi stetocinsko i unistavajuce delovanje "ministara" kao sto su dacic, vulin i popovic, a pre svih dacic, koji deluje kao da radi za rusku obavestajnu sluzbu, a ne za Srpsku vladu u procesu pristupanja EU ??? Rahiticna i razrooka "srpska" spoljna "politika" sablaznjava i zbunjuje i nas Srbe, a kamo li ove ljude iz EU i iz inostranstva. Vucicu, ako si prelomio da treba da udjemo u EU, u camu sam siguran da te podrzava 90% normalnih stanovnika Srbije (za razliku od copora placenih rusofilicara i internet-patriJota), ukloni takve ljude iz vlade i vlasti koji truju nasu politicku scenu i nase odnose sa susedima i sa svetom, ili bar javno kazi cime te ucenjuju pa ne smes da ih pipnes. Sve ostalo je BRUKA I SRAMOTA ODVRATNA I NEPOJAMNA. A dacic sto se nas Srba iz Srbije tice - SLOBODNO NEKA IZVRSI HARAKIRI MOMENTALNO.

Dusan Petrovic

pre 6 godina

Sve sto traze je samo pomirenje sa Albancima na Kosovu. I ako taj zadatak Dacic i ekipa nisu sposobni da urade onda ima neko drugi ko to moze.
P.S. I to je zapravo EU.pomirenje.

milan d

pre 6 godina

EU treba jednostrano prekinuti razgovore sa Srbijom za ulazak u EU. Povuci sve predpristipne fondove i pustiti Srbiju da uziva sama neutralna i nezavisna. Da vidimo koliko dana ce izdrzati tako. Sto je EU prema Srbiji bolja nasi su sve gori. Treba se to okrenuti.

Kajzer Soze

pre 6 godina

Jos jedan znak da je politika Vlade Srbije i njenog predsednika na dobrom putu i ispravnim i pametnim potezima stici do cilja tj.ulazak u uniju Evropskih porodica.

Vesna

pre 6 godina

Srbija je mudrom politikom postala stub stabilnosti na Zapadnom Balkanu koja se zalaze za mir,kompromis i dijalog kao i primer drugim zemljama kako se vodi dobra politika.

pogled sa strane

pre 6 godina

“Zapadni Balkan i Srbija moraju biti deo EU, bez njih ona nije kompletna. EU nije ekskluzivno vlasništvo sadašnjih članica i druge zemlje hoće da uđu. Srbija je do sada najviše napredovala, ali to je i normalno, vodimo pregovore već neko vreme. Drugi će tek početi sa pregovorima… Datum pristupanja ne zavisi od nas, već samo od Srbije”, istakao je Junker.
Vau, "Srbija najviše napredovala", "primili nas ko prinčeve!"! A šta na to narod kaže?
Ništa, priprema se, da ide u EU u svom aranžmanu, sigurnije je i brže!:)

Vladimir

pre 6 godina

Citam komentare i ne mogu da se zacudim. Ljudi stvarno veruju da mi imamo nekakvu sansu za ulazak u 2025 u Evropsku Uniju.A Hrvati sebe obmanjuju da ce biti nekakav faktor blokiranja. 2025 Crna Gora ce uci a nama ce ponuditi stratesko partnerstvo tipa zajednicko trziste rada,bezbednosti, socijalno medicinske zastite tipa Norveska,Island i slicno i to je to.

kraja

pre 6 godina

...briselsko ribanje i ribarsko prigovaranje...
...al' bili su princevi nekoliko sati...
...da li posle beograda idu u pristinu da "materijalizuju" pritisak na beograd...???
..."mi odradili, pa dosli"...

miki

pre 6 godina

Jedino im možda trebamo u EU. da Molimo RUSE I KINEZE da ih ne TUKU puno..... Samo malo.
Kina i Rusija za sada SRBIJI pomažu da budemo PI AR. ZA EU. Izmedju ako ucarimo... Dobro je.!!

Hrvatko

pre 6 godina

Hrvatska je u prvih godinu dana otvorila nekih mislim 16 poglavlja, pregovori su trajali 6 godina i još dvije godine ratifikacija, s tim da je Srbiji postavljena dodatna prepreka koju Hrvatska nije imala, a to je referendum u zemljama članicama. Šta mislite kolika je vjerojatnost da će svih 28 članica na referendumima ljudi izglasati prijem Srbije ili bilo koje nove članice?! Možda radije da počnete igrati Euroloto!

Прота Матеја

pre 6 godina

Ух ала је вицкаст овај Јункер. Није Дачић причао о себи већ о Србији, на чијем је челу, узгред, тај који га је дочекао као принца, само не знам зашто. Они нас иначе третирају као просјаке, мада то знам зашто. Ацо Србин једино што зна је да иде уоколо мољака и тржи неко разумевње од оних којима смо интересанти јер имамо добре односе са Кином и Русијом и које би они радо да покваре.

EU Citizen

pre 6 godina

U njegovom slučaju to ionako ne možr da bude nikakav "harakiri", odnosno, sepuku, pošto Ivica Dačić ima veze sa samurajem otprilike kao hrčak sa crnom mambom, :) ja bih predložio precizan i asocijativan termin "samokolj" :)))

Zemun grad SPO

pre 6 godina

& Ujka Vasa
Nije EU kriva sto Milosevicev rezim citavu deceniju nije hteo da resava probleme na KiM. Kosovo mu je sluzilo samo za patriotsko-politicku eksplataciju. Njegov nekadasnji savetnik gospodin Vujovic pre mesec dana je u medijima posvedocio da su Amerikanci u Dejtonu 1995. preko njega ponudili Milosevicu predlog za autonomiju Albanaca u okviru Srbije. Milosevic je zguzvao dokument predloga i njime gadjao Vujovica. Tako je propustena prilika da Kosovo uz garanciju SAD, EU i Rusije ostane u granicama Srbije.

bratski

pre 6 godina

Srbija nece nikada biti clanica EU, ponavljam NIKADA jer to nece dozvoliti Rusija. Rusija sada dozvoljava Srbiji pribljizavanje zbog velikih Fondova 4, 5 milijardi evra za 60 projekata. Onog momenta kad bude Srbija spremna za uclanjenje Rusija ce pokrenuti Ukrainski scenario i tako ce onemoguciti uclanjenje. Zivi bili pa videli.

Vitez Lukić od Lamburginija

pre 6 godina

@(Srbin iz Srbije, 26. februar 2018 19:26)

Niti sam rusofil niti internet patriJota, da li smem da imam stav da ne želim u EU? Jedan od razloga: nama mažu oči i teraju da stežemo kaiš pod izovorom da to EU traži od nas, mi nikada tamo nećemo ući. Uvek će za Srbe biti neki novi razlog, poglavlje, izgovor zašto čekamo još 10 pa još 10 pa još 10 godina. Potrebno je izbaciti MMF iz svih mogućih kombinacija (kao Island), okrenuti se jačanju sopstvene privrede a ne subvencijama stranaca od 10.000e po radniku koji prima 20.000 rsd platu i skrivenim ugovorima koji ne smeju ugledati svetlost dana. Kada bismo ušli u EU i kada bi otvorili granice za radnike iz Srbije, šta mislite, koliko bi ljudi ostalo u zemlji?

Aleksandar

pre 6 godina

@(Agent Smith, 26. februar 2018 20:19)

Ako misliš da čekaš da Srbija uđe u EU da bi otišao iz Srbije, načekaćeš se ako uopšte i dočekaš. Šta te sprečava da danas, kao stotine hiljada nas, odeš iz Srbije? Od čekanja nema vajde...

Rezident

pre 6 godina

Put Srbije je sada jasan, što dalje od EU.
(Shinzo Watanabe, 26. februar 2018 18:42)

Daj bar jedan razlog, ali da nije vezan za Kosovo.
Kosovo je odavno izgubljeno, jos krajem 70-tih.

Kajzer Soze

pre 6 godina

Једно велико охрабрење и подршка наставка пута Србији ка Европској унији на коме ће се налазити многе препреке.Али оно што нас не сломи то нас ојача.

Kruz

pre 6 godina

Kakva su ovo poredjenja ovde sa sporovima drugih zemalja?
Pa ni jedan ne može da se poredi sa našim problemom koji smo imali sa Kosovo.
Da vas podsetim na rat i veliko stradanje civila na obe strane. Velike egzoduse i proterivanja naroda na obe strane.
Kakvi Piranski zalivi, Giblartari, Kipar i šta već.
Naš je problem najspecifičniji.

Surovi

pre 6 godina

Gospodine Junkeru, a kako je Hrvatska ušla u EU, a još uvek traje granični spor sa Slovenijom oko Piranskog zaliva, pa i sa BiH oko luke Ploče, i sa CG oko Boke...? Ko je njih progurao, na mala vrata u EU? A Kipar? Dokle više dvostrukih aršina kada je Srbija u pitanju? Bolje iskreno i otvoreno recite koliko i šta će Srbiju koštati da se pridruži ostatku Evrope, a ne kada će i koje godine...?

Sine ratio

pre 6 godina

Po n-ti put, to pravilo je uvedeno upravo zbog Hrvatske i neriješenih graničnih pitanja. Jednako tako novost je i referendum u zemljama članicama kod prijema novih članica, tako da o prijemu Srbije u EU ne odlučuju Junker, Han, Mogerini i Angela, nego stanovnici svih 28 zemalja članica, vox populi vox Dei!

golf3tdi

pre 6 godina

Junker i Han najviše vole da naprave neku "Balkansku turneju". Malo, malo pa eto ih. Lepo je njima, dobiju dobre dnevnice, na Balkanu ih svi lepo dočekuju, dobra hrana. A te njihove priče koje pričaju godina to je najobičnije mlaćenje prazne slame.

Radmila Rada Kuzmanović

pre 6 godina

Ako ta normalizacija znači davanje našeg dela teritorije na tacnu, onda ne pristajemo na ucene, a članstvo neka ponude nekoj drugoj zemlji.

Hrvatko

pre 6 godina

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Ne, po novom nakon pristupa Hrvatske referendum se održava u svakoj EU članici, referendumsko pitanje hoćete li Srbiju u EU, dovoljno je da jedna zemlja kaže, odnosno narod izglasa NE!

Petar Nikolic

pre 6 godina

Ko koči ulazak Srbije u EU? Političari i tajkuni jer njima odgovara ovo stanje u kome nema slobode medija, ali ima monopola, ima korupcije, nema prava za radnike i seljake, ali ima poreza koliko hoćeš. To je suština, a Kosovo je na primer samo sredstvo da nam uspore put u EU. Da nema Kosova našli bi nešto drugo. Recimo odnose sa Rusijom koji će ići silaznom putanjom kad udjemo u EU. Zato Kosova nema nigde u medijima, kao da ne postoji, ali kad zatreba kao sredstvo usporavanja na putu ka EU,eto ga na svim naslovnim stranicama.

leptirica

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33) 

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Krivo. Po novim pravilima svaka država članica je dužna održati obvezujući referendum o ulasku nove članice.

opet ja

pre 6 godina

Dobro, znaci treba da resimo sporove koje imamo sa Hrvatskom, BiH i Crnom Gorom. Drugih sporova oko medjunarodnih granica i nemamo. Zaboravio si Kosovo.

direkt

pre 6 godina

“Jel stvarno neko i dalje veruje da Srbija može u EU? Rečeno je bilo 2020. sada odjednom 2025...
Da li postoji neko ko misli da će Srbija ikada biti ekonomski jaka država kao države EU?”

@ student iz provincije
2025. je najraniji termin ali ako se ispune uslovi, ako se ne ispune onda se sve odgađa ko zna do kad.

Aron

pre 6 godina

U pravu je čovek, evo baš se sada spremaju da izbace Kipar iz EU jer nije rešio problem sa severnim delom ostrva gde su Turci. Takođe da nije Britanija napustila referendumom EU sigurno bi ih izbacili zbog zbog spora sa Španijom oko Giblartara i Argentinom zbog Foklanda.

ko je jamio, jamio je

pre 6 godina

kako su onda hrvatska i slovenija u eu ????
(Monkey business, 26. februar 2018 18:40)

Pa to je od sad. Poučeni iskustvom sada su ovo uvjeti zemljama koje žele da uđu u EU.

deki83

pre 6 godina

Za sada ne znam ni jednu organizaciju koja bi mogla da parira EU. Sa njima imamo najveću ekonomsku razmenu preko 9 milijardi evra robne razmene.

Batak

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33)

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.

Mirko

pre 6 godina

@Zemlje koje nisu rešile teritorijalne sporove ne mogu da postanu deo EU, izjavio je predsednik Evropske komisije Žan Klod Junker

Dobro, znaci treba da resimo sporove koje imamo sa Hrvatskom, BiH i Crnom Gorom. Drugih sporova oko medjunarodnih granica i nemamo.

zg232

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 19:33)

Referendum se odrzava samo u drzavi koja pristupa EU. Ostale drzave samo u svojim parlamentima ratificiraju ugovor o pridruzivanju nove clanice.
(Batak, 26. februar 2018 20:03)

Prema Lisabonskom sporazumu, kada Srbija bude obavijestila Europsku komisiju da je ispunila sve uvjete, mora onda organizirati referendum da li se njeni građani slažu s ulaskom. Ako referendum bude u korist pristupanja u EU, Europska komisija državama članicama određuje rok od 18-24 mjeseca u kojem se na referendumu svake države članice građani moraju izjasniti da li su suglasni s pristupom države kandidata u EU. Nakon toga, u parlamentu svake države članice, odlučuje o prijemu nove članice, pretpostavljam na temelju rezultata referenduma. Ukoliko samo 1 država članica bude protiv ulaska nove članice, ta država mora organizirati novi referendum u roku od 3-5 godina. Ako opet referendum bude negativan za tog kandidata, nakon 3-5 godina ide novi referendum u svim državama članicama.

pile

pre 6 godina

Hrvatko, ne trkeljaj o obaveznom referendumu za nove članice, ali može ga ako hoće sprovest svaka članica posebno, obavezan referendum ima Francuska kao zakon ali samo za ulazak Turske.

Batak

pre 6 godina

(Hrvatko, 26. februar 2018 20:29)

To nije tocno, netko te lagao. Zna se procedura za ulazak u EU i ona je ista uvijek bila i bit ce. Referendum se nije radio ni kod ratifikacije Lisabonskog ugovora (osim u Irskoj) a gdje ce se radit za puno manju stvar tipa potvrdu ugovora o pristupanju.

Prouci malo. Ako si u pravu ponudi dokaz.

Misko

pre 6 godina

Dovoljno je pogledati dve stvari: (1) Godine kada su svi nasi susedi usli u EU; (2) Mi i dalje nismo Svajcarska niti cemo biti u perspektivi po standardu koji drzava pruza svojim gradjanima. Stoga, imamo posla sa spahijama koje drze svoj spahiluk ne dozovljavajuci upliv vlasti bilo koda drugog.