Četvrtak, 09.10.2014.

20:36

Studenti blokirali Filozofski

Grupa studenata Filozofskog fakulteta u Beogradu blokirala je večeras tu instituciju i tvrdi da neće napustiti zgradu sve dok Uprava ne ispuni njihove zahteve.

Izvor: B92

Studenti blokirali Filozofski IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Sofi

pre 9 godina

Redovni sam student ovog fakulteta, diplomirala sam u roku pre par meseci i žao mi je što ljudi ne razumeju koliki je raspad sistema tamo. Sa preko 10 ispita po godini apsolutno je nemoguće raditi i studirati istovremeno (pričam o nekom redovnom poslu), jedino što je moguče jesu mali poslovi tokom vikenda, koji se plaćaju minimalno i koji se isplate ko zna kad. Osim ako nemaš vezu. Ili ako nisi sns. Filozofski fakultet nikada ništa ne radi da zaštiti svoje studente, čak ne pruža ni higijensku zaštitu jer su toalet papir i sapun misaone imenice. Prilivi novci koje ovaj fakultet svakodnevno dobija od svojih studenata je zastrašujuć. Na primer, 5000din smo morali da platimo za uverenje o diplomi, a diplomu ćemo dobiti ko zna kad. Zatim svi koji su odlučili da se prijave za master studije su platili 9600din samo da bi izašli na konkurs. Jel ovo proporcionalno? Ne verujem. Tako da, dosta sa etiketiranjem studenata filozofskog fakulteta da su neradnici i slično. Mi smo studenti koji se samo bore za svoja prava i za neki vid proporcionalnosti između onoga koliko daš i onoga koliko dobiješ. Žao mi je što ću razočarati dušebrižnike, ali blokadu i proteste u najvećom broju vode kolege koji su takođe redovni studenti. To što imamo sposobnost kritičkog mišljenja i što ne dozovoljavamo da nas gaze je verovatno veliki trn u oku mnogima. Ali, mi imamo petlju. Šta ste vi uradili danas da vam bude bolje? Ili ste se ipak odlučili za poslušnost "jer bolje išta nego ništa"
PODRŠKA KOLEGAMA!

El Nebulozo

pre 9 godina

(vecito ne glasam, 10. oktobar 2014 )
Slažem se sa tvojom pričom. Ako profesori hoće tolike plate e onda ima da se ponašaju profesionalno. Ne sme da dodje do toga da studenti ne znaju kako im izgleda profesor jer predavanja i vežbe drži asistent, da se profesori ne pojavljuju ceo semestar jer završavaju neke privatne obaveze...
Oni su izgleda zaboravili šta znači biti predavač. Učitelj i profesor, nekada respektabilne profesije su se srozale na najnžie grane.

vecito ne glasam

pre 9 godina

nemate vi pojma kako je danas studirati. vecina mora da radi da bi otplatio skolarinu,prijave ispita,knjige. gde idu sve te pare kad sapun nisam videla na faxu u zivotu? zasto profesori ne dolaze na predavanja? zasto raspored ispita izlazi 3 dana pred rok? gde su knjige uz placenu skolarinu? toliko toga smo im precutali da nije ni cudo sto sad ocekuju da igramo kako oni sviraju. ali ovo je kap koja je prelila casu!!! samo slozno!

El Nebulozo

pre 9 godina

2006? Da ne preterujete malo. Svake godine se neka generacija pobuni oko toga. Nije u redu.
Ipak 8. godina, neko za to vreme završi dva faxa. Jesu cene previsoke za veći deo populacije ali šta je tu je. Cenu ne odredjuje država već svaki fax posebno. Država odredjuje broj budžetskih studenata i visinu osnovne plate zaposlenih u prosveti. E sad, da školarine, prijave ispita i kojekave overe nisu tolike, da li vi mislite da bi zaposleni u prosvet mogli da dobiju drugi i treći deo plate?

ALAN PEUGEOT

pre 9 godina

Podrska studentima.Botovi ne sizite sto je krenulo sa Filozofskog faxa jer je normalno da odatle krene,jedino nije normalno sto nije krenulo ranije s obzirom sta i kako radite.Ne bi me cudilo da za pocetak ukinete par fakulteta kad ste prakticno medije vec ukinuli.

realno

pre 9 godina

U interesu je drzave (ili nije?) da poveća broj visokoobrazovanih u Srbiji, jer je taj procenat nizak, blamaža pred EU.
Nerviraju me ovi hejteri sto porede nase studije sa stranim, na zapadu se podiže kredit za studiranje, ali imate šansu da se zaposlite i da kao visokoobrazovani kadar primite platu od koje ćete studije da otplatite. Takodje, često vam i univerzitet obezbedi stipendiju ili neki poslić, nije neophodno da vam porodica bankrotira dok vas školuje u drugom gradu.
O tome koliko je naše gradivo neprilagodjeno realnim zahtevima struke da ne govorimo, svaki se student bori sa doživljajem besmisla kad sedne za knjigu... Zato, iako sam faks zavrsila u roku, imam razumevanja i za one koji nisu. I poznajući naš mentalitet, sumnjam da je naša "bolonja" prava "bolonja", učmali su ti partijski kadrovi po našim fakultetima.

phreak

pre 9 godina

Profesori gde ste?
Javite se (ako smete), da vidimo na cijoj ste strani.
(Ja sam, 9. oktobar 2014 22:03)

Ja sam na strani studenata koji redovno polažu ispite, i kojima se zapravo najmanje bavim iako oni to najviše zaslužuju. Zahvaljujući ovakvom obrazovnom sistemu u Srbiji je moguće da uopšte postoji neko ko sebe naziva studentom a počeo je da studira 2006. U razvijenim zemljama toga nema, kao što nema ni ispitnih rokova. Ispit se polaže na kraju semestra u kome se sluša i to je to, nema više i nema kasnije i nema nikakvih prijava ispita, uplata/isplata i koječega. Kvalitet studija se gleda kroz odnos broja profesora i broja studenata. O tome kod nas niko ne vodi računa. Ovakva dešavanja služe samo za selekciju i regrutovanje novih političkih aktivista.

d

pre 9 godina

podrska studentima! ima puuuuno nepravilnosti i sramotnih stvari na UB. samo sto se tice cene prijavljivanja ispita, kao neko ko radi na jednom od fakulteta, moram da objasnim o cemu se radi. naime, prvih 3 puta (bar na mom fakultetu) prijavljivanje je besplatno. ali posle toga se placa. zasto? pa zato sto se cesto udje u situaciju da se prijavi mnostvo studenata, rezervisu se silne sale za polaganje, dodju dezurni (koje neko mora i da plati - sica, ali ih plate), a studenti ne dodju, tj. dodje 15% onih koji su prijavili. e pa da se ne bi igrali sa prijavama ispita, uvedeno je da plate, tipa 500 din.
medjutim, generalno, pljackaju se studenti. npr. skolarina za dr. studije ma masinskom fakulltetu je 8000 evra, a za to studenti ne dobiju APSOLUTNO NISTA. nema laboratorijskih vezbi, nema nicega. prakticno platis da slusas predavanja kakva si slusao na osnovnim studijama (inace predavanja i ispiti na dr studijama ne postoje nigde u eu, samo su izmisljeni u srb, da bi profama napravili dodatni pazar), a to ti pri izradi doktorata nece nista pomoci. slicnih sramnih primera je mnogo. pravni fakultet prednjaci.

Student koj mora da obnovi godinu jer nema para za samofinansiranje.

pre 9 godina

Na elektronskom fakultetu u Nišu prijava ispita je 1200, tako da budite sreećni zbog 470.. Da se donese zakon po kom će na svakom fakultetu u Srbiji te cene da budu uniformne, tipa prijava ispita, overa semestra, vađenje potvrda etc.. Da se donese zakon po kome će parlamenti fakulteta da imaju udeo u odlučivanju, jer samo sami možemo da se spasimo od alavih na vrhu !!!

Elland Road

pre 9 godina

Šta je problem u tome što se bore za svoja prava?
Na FPN-u blokada visi u vazduhu. Pitanje je trenutka. Zbog čega? E pa vidite - nismo večiti studenti, nego nas prave budalama. KO DÂ SVE ISPITE I IMA PROSEK ISPOD 8.00 PLAĆA 98.000din!!! A ko prenese jedan jedini, uopšte ne sme da se nada oslobađanju školarine.
Gde to ima?
Segamega i Bleja studenti neka nas preskoče. Ovi što nisu studirali, a na vlasti su, takođe neka nas zaobiđu. MI ŽELIMO SVOJA PRAVA!
Šta je tu problem?
Podrška kolegama sa Filozofskog!!!

Danc

pre 9 godina

Zašto ne stavite koji su dalje zahtevi? Ima ih samo 4, a bitnije ste (slučajno ili ne) izostavili.
Takođe, ovih dana napravili ste veliku grešku sa stanovišta novinarske etike koju vam kolege novinari, doduše školovani za tu profesiju, neće zaboraviti.

Didi

pre 9 godina

@dragan ignjatovic
Očigledno ne znate ništa o uslovima studiranja danas i to isključuje svako pravo da bilo kog studenta osudjujete. Studiranje se u poslednjih nekoliko godina svelo na otimanje para, a reforma visokog obrazovanja na izmišljotine čije je jedini cilj uzimanje još para. Ubijaju u pojam ovo malo ljudi koji imaju volje da studiraju u Srbiji. Ništa nije crno-belo, valjda vam je toliko o životu jasno gospodine Ignjatoviću

Istinomer

pre 9 godina

Ne znam samo od koga su student naucili da oni treba da donose zakone i
da moraju da se slusaju, da li mozda od Draskovica? Zna se da studenti treba da daju sve od sebe da zavrse studije sto pre i pomognu svojoj zemlji koliko mogu ili u ovom globalizovanom svetu neka traze bolje ako su sposobni za to. Proslo je vreme da drzava bas sve treba da izdrzava bez obzira na njihov uspeh i trud? Mogu oni da daju ideje i da se bore za neka resenja ali ako drzava to ne uvazi nikakva zatvaranja i sramocenja Srbije nece im pomoci. Krivi su i roditrlji i masa svest da deca moraju samo da uzivaju pa makar roditelje oterali i u grob? Borba za zivot je velika svuda pa i u nasoj maloj Srbiji!

Orvel

pre 9 godina

"samoorganizovanim studentskim pokretom Filozofskog fakulteta"
Teško, ovo je Srbija!
(Georgi, 9. oktobar 2014 22:59)

Slažem se.
I mene malo cima to što kreće s filozofskog.
Inače, mislim da je stanje itekako zrelo za mnogo šire i veće proteste, ali
ako nisu istinski spontani i iskreni, ništa od toga, biće opet, u najboljem slučaju - sjaši kurta, da uzjaše murta.
Il' beše obrnuto?

Slobodan

pre 9 godina

Ovo su sitni i šićargijski zahtevi studenata koje Filozofski fakultet neće nikad podržati. Filozofski fakultet je najstarija visokoškoska institucija u Srbiji koja tačno zna kada i zašto će nešto podržati. Nosila je pokrete studenata za smenjivenje režima Slobodana Milošivića-tek da se prisetimo uloge ovog fakulteta u novije vreme.I bila je u pravu. Kao što je nosila pokret studenata 1968. A na čelu ova pokreta bili su čuveni profesori i najbolji studneti koji nisu imali problem da polože ispit i redovno studiraju.A takvi su razumeli prave probleme društva i bili hrabri da protestvuju za mnogoi krupnije stvari države i društva a ne da traže povećanje broja ispitnih rokova.Dragi studenti koji protestvujete , morate imati razloge koji imaju društvenu i političku težinu da bi Filozofski fakultet stao iz vas.Filozofski fakultet nije Megatrend.

miki

pre 9 godina

Na elektronskom u nisu 1700 po isteku apsloventskog staza, a matematike niko ne polaze jer se tako zgrcu pare. Umesto da trazimo posao mi trazimo pare od roditelja za ispite koji nam vise netrebaju.

Milika

pre 9 godina

Molim ove koji su studirali dok je sve bilo dzabe i ove koji nisu studirali da se ne javljaju, jer pojma nemaju kako je sada. Niko ko studira 6,7,8 godina ne trazi da mu to bude za dzabe, samo traze da studiraju i dalje dok ne zavrse, jer su to vecinom ljudi koji rade. A platice to. I, naravno, da to ne budu neke nebulozne cifre kao sto kosta i redovna godina, jer takvi studenti vise ne pohadjaju nastavu, ne zauzimaju mesto, ne trose ni struju, ni vodu, ni materijal za nastavu (ako ga uopste ima), ni profesore, asistente i ostale stvari, samo dolaze na ispit.

Bolognese

pre 9 godina

Ako su studenti sa filozofskog u nečemu dobri to su štrajkovi, protesti, blokade, revolucije i ostale društveno korisne stvari. Da nije filozofskog i da se mi sa ostalih fakulteta pitamo ne bi nikad ostvarili ni 10% zahteva. Hvala vam što postojite :)

B

pre 9 godina

Podrzavam studente. Skolarine, prijava ispita,troskovi studiranja su previsoki za nas standard, mali je procenat studenata koji su na budzetu i imaju pravo koriscenja doma i menze. Roditelji, cak i da rade oba roditelja ( sto najcesce nije slucaj ), imaju mizerne plate koje su sada dodatno smanjene. Mnogi studenti, ako imaju srece da nadju posao, rade kako bi pokrili deo troskova, jer za sve ne mogu ni u ludilu da zarade dovoljno za sve. Diploma se u nasem drustvu i ne ceni mnogo i nije nikakva garancija tim mladim ljudima, ovako ih samo dodatno pritiskaju i demotivisu da odustanu i da izlaz traze negde preko. Takodje, jako je licemerno da politicari koji su studirali o trosku drzave, gde im je zaista sve nekada bilo besplatno, sada nekome uskracuju to pravo. Naravno, ovo se odnosi samo na one koji su studirali, vecina nema razumevanja jer kroz to nisu ni prosli. Borite se za svoja prava, penzioneri ne mogu na ulice da se bune i protestvuju, a od vas se i ocekuje revolt u tim godinama i imate puno pravo na nezadovoljstvo.

karo djulijani

pre 9 godina

Paraziti sto hoce vecito da studiraju na tudjoj grbaci.
(Jagr68, 9. oktobar 2014 21:24)

za razliku od ministra policije koji je to sve zavrsio za dve godine!

razmisli

pre 9 godina

Ne bune se studenti nego veciti studenti, ne bune se advokati nego pohlepni advokati, nisu strajkovali gladju ratni veterani nego ratni veterani koje je prevario Dacic, ne skupljaju se ispred B92 i Studia B ljudi zabrinuti za gradjanske slobode misljenja nego ljudi koje placa DS, zandarmerija nije zandarmerija nego odred smrti... U ovoj zemlji jedino Vucic ispade posten, zbog toga mu stalno neki nevidljivi neprijatelji rade o glavi.

Lisa

pre 9 godina

Ovi što pljuju po Filozofskom fakultetu i studentima su verovatno plitkih mozgova kao i, nažalost, veći deo države. Šta vi znate kako je?!
Podrška studentima, vi možete sve!!!

Vladan

pre 9 godina

Studenti? To je ime za nesto sto je sa uvodjenjem "Bolonje" prestalo da postoji...Trebalo je i taj nekada postovanja vredan status, ili period zivota, kako hocete...nazvati "Skupljaci poena",ili "Oni koji su produzili da idu u srednju skolu"..... Mnogo rokova imaju i malo placaju s obzirom na to kakvu su smejuriju napravili od studija! Kakvi studenti, takav i protest !

Bivsi student.

pre 9 godina

Taj FILOZOFSKI JE ODUVEK BIO LEGLO ANARHIJE,LEZILEBOVICA,POLITICARA U NAJAVI,MLADIH CEGEVARA,LENJINA,STALJINA GADAFIJA I OSTALIH PROBISVETA.

x

pre 9 godina

bas sedim sa kolego studentom u Kelnu i covek nemoze da shvati kako neko moze da trazi da mu drzava plati da studira toliko godina Osim toga studenti bibtrebalo da shvate da ce ih imanipulisati politicari zbog ovog ili onog razloga i da na kraju vecina njih nece dobiti to sto traze

dragan ignjatovic

pre 9 godina

momci su zaboravili da im ime potice od reci studiranje sto znaci zvrsiti studije na vreme i sa sto boljim reziltatom i za to drustvo placa.sve ostalo sto traze moze se dobiti za sopstvene pare a nikako za pare ovog drustva.da li iko normalan moze da neko e odobri besplatne studije zapocete 2006 i jos ne zavrsene.tim momci a treba zabraniti da udju na fakultet ukoliko ne plate duplu participaciju.treba pojasniti da besplatno studiranje nije socijalna kategorija vec privilegija najboljih i onih koji su potrebni po broju i struci ovoj drzavi.mora se stati na put ovoj studenskoj igranci koju svake godine predvode veciti i nesposobni studenti koji kao takvi so dobri samo za roditelje koji su spremni da tu vrste igranku dugo placaju

Vec vidjeno

pre 9 godina

Masovne demonstracije studenata bas pred Putinovu posetu, a glavni skup zakazan 15. oktobra, dan pre posete. Zahtev je izmedjuostalog da se cena ispita koja je slicna vec 10 godina smanji 4 puta (?!).

karo djulijani

pre 9 godina

Paraziti sto hoce vecito da studiraju na tudjoj grbaci.
(Jagr68, 9. oktobar 2014 21:24)

za razliku od ministra policije koji je to sve zavrsio za dve godine!

Lisa

pre 9 godina

Ovi što pljuju po Filozofskom fakultetu i studentima su verovatno plitkih mozgova kao i, nažalost, veći deo države. Šta vi znate kako je?!
Podrška studentima, vi možete sve!!!

B

pre 9 godina

Podrzavam studente. Skolarine, prijava ispita,troskovi studiranja su previsoki za nas standard, mali je procenat studenata koji su na budzetu i imaju pravo koriscenja doma i menze. Roditelji, cak i da rade oba roditelja ( sto najcesce nije slucaj ), imaju mizerne plate koje su sada dodatno smanjene. Mnogi studenti, ako imaju srece da nadju posao, rade kako bi pokrili deo troskova, jer za sve ne mogu ni u ludilu da zarade dovoljno za sve. Diploma se u nasem drustvu i ne ceni mnogo i nije nikakva garancija tim mladim ljudima, ovako ih samo dodatno pritiskaju i demotivisu da odustanu i da izlaz traze negde preko. Takodje, jako je licemerno da politicari koji su studirali o trosku drzave, gde im je zaista sve nekada bilo besplatno, sada nekome uskracuju to pravo. Naravno, ovo se odnosi samo na one koji su studirali, vecina nema razumevanja jer kroz to nisu ni prosli. Borite se za svoja prava, penzioneri ne mogu na ulice da se bune i protestvuju, a od vas se i ocekuje revolt u tim godinama i imate puno pravo na nezadovoljstvo.

dragan ignjatovic

pre 9 godina

momci su zaboravili da im ime potice od reci studiranje sto znaci zvrsiti studije na vreme i sa sto boljim reziltatom i za to drustvo placa.sve ostalo sto traze moze se dobiti za sopstvene pare a nikako za pare ovog drustva.da li iko normalan moze da neko e odobri besplatne studije zapocete 2006 i jos ne zavrsene.tim momci a treba zabraniti da udju na fakultet ukoliko ne plate duplu participaciju.treba pojasniti da besplatno studiranje nije socijalna kategorija vec privilegija najboljih i onih koji su potrebni po broju i struci ovoj drzavi.mora se stati na put ovoj studenskoj igranci koju svake godine predvode veciti i nesposobni studenti koji kao takvi so dobri samo za roditelje koji su spremni da tu vrste igranku dugo placaju

Bivsi student.

pre 9 godina

Taj FILOZOFSKI JE ODUVEK BIO LEGLO ANARHIJE,LEZILEBOVICA,POLITICARA U NAJAVI,MLADIH CEGEVARA,LENJINA,STALJINA GADAFIJA I OSTALIH PROBISVETA.

Vec vidjeno

pre 9 godina

Masovne demonstracije studenata bas pred Putinovu posetu, a glavni skup zakazan 15. oktobra, dan pre posete. Zahtev je izmedjuostalog da se cena ispita koja je slicna vec 10 godina smanji 4 puta (?!).

Milika

pre 9 godina

Molim ove koji su studirali dok je sve bilo dzabe i ove koji nisu studirali da se ne javljaju, jer pojma nemaju kako je sada. Niko ko studira 6,7,8 godina ne trazi da mu to bude za dzabe, samo traze da studiraju i dalje dok ne zavrse, jer su to vecinom ljudi koji rade. A platice to. I, naravno, da to ne budu neke nebulozne cifre kao sto kosta i redovna godina, jer takvi studenti vise ne pohadjaju nastavu, ne zauzimaju mesto, ne trose ni struju, ni vodu, ni materijal za nastavu (ako ga uopste ima), ni profesore, asistente i ostale stvari, samo dolaze na ispit.

razmisli

pre 9 godina

Ne bune se studenti nego veciti studenti, ne bune se advokati nego pohlepni advokati, nisu strajkovali gladju ratni veterani nego ratni veterani koje je prevario Dacic, ne skupljaju se ispred B92 i Studia B ljudi zabrinuti za gradjanske slobode misljenja nego ljudi koje placa DS, zandarmerija nije zandarmerija nego odred smrti... U ovoj zemlji jedino Vucic ispade posten, zbog toga mu stalno neki nevidljivi neprijatelji rade o glavi.

x

pre 9 godina

bas sedim sa kolego studentom u Kelnu i covek nemoze da shvati kako neko moze da trazi da mu drzava plati da studira toliko godina Osim toga studenti bibtrebalo da shvate da ce ih imanipulisati politicari zbog ovog ili onog razloga i da na kraju vecina njih nece dobiti to sto traze

Bolognese

pre 9 godina

Ako su studenti sa filozofskog u nečemu dobri to su štrajkovi, protesti, blokade, revolucije i ostale društveno korisne stvari. Da nije filozofskog i da se mi sa ostalih fakulteta pitamo ne bi nikad ostvarili ni 10% zahteva. Hvala vam što postojite :)

Vladan

pre 9 godina

Studenti? To je ime za nesto sto je sa uvodjenjem "Bolonje" prestalo da postoji...Trebalo je i taj nekada postovanja vredan status, ili period zivota, kako hocete...nazvati "Skupljaci poena",ili "Oni koji su produzili da idu u srednju skolu"..... Mnogo rokova imaju i malo placaju s obzirom na to kakvu su smejuriju napravili od studija! Kakvi studenti, takav i protest !

Sofi

pre 9 godina

Redovni sam student ovog fakulteta, diplomirala sam u roku pre par meseci i žao mi je što ljudi ne razumeju koliki je raspad sistema tamo. Sa preko 10 ispita po godini apsolutno je nemoguće raditi i studirati istovremeno (pričam o nekom redovnom poslu), jedino što je moguče jesu mali poslovi tokom vikenda, koji se plaćaju minimalno i koji se isplate ko zna kad. Osim ako nemaš vezu. Ili ako nisi sns. Filozofski fakultet nikada ništa ne radi da zaštiti svoje studente, čak ne pruža ni higijensku zaštitu jer su toalet papir i sapun misaone imenice. Prilivi novci koje ovaj fakultet svakodnevno dobija od svojih studenata je zastrašujuć. Na primer, 5000din smo morali da platimo za uverenje o diplomi, a diplomu ćemo dobiti ko zna kad. Zatim svi koji su odlučili da se prijave za master studije su platili 9600din samo da bi izašli na konkurs. Jel ovo proporcionalno? Ne verujem. Tako da, dosta sa etiketiranjem studenata filozofskog fakulteta da su neradnici i slično. Mi smo studenti koji se samo bore za svoja prava i za neki vid proporcionalnosti između onoga koliko daš i onoga koliko dobiješ. Žao mi je što ću razočarati dušebrižnike, ali blokadu i proteste u najvećom broju vode kolege koji su takođe redovni studenti. To što imamo sposobnost kritičkog mišljenja i što ne dozovoljavamo da nas gaze je verovatno veliki trn u oku mnogima. Ali, mi imamo petlju. Šta ste vi uradili danas da vam bude bolje? Ili ste se ipak odlučili za poslušnost "jer bolje išta nego ništa"
PODRŠKA KOLEGAMA!

miki

pre 9 godina

Na elektronskom u nisu 1700 po isteku apsloventskog staza, a matematike niko ne polaze jer se tako zgrcu pare. Umesto da trazimo posao mi trazimo pare od roditelja za ispite koji nam vise netrebaju.

vecito ne glasam

pre 9 godina

nemate vi pojma kako je danas studirati. vecina mora da radi da bi otplatio skolarinu,prijave ispita,knjige. gde idu sve te pare kad sapun nisam videla na faxu u zivotu? zasto profesori ne dolaze na predavanja? zasto raspored ispita izlazi 3 dana pred rok? gde su knjige uz placenu skolarinu? toliko toga smo im precutali da nije ni cudo sto sad ocekuju da igramo kako oni sviraju. ali ovo je kap koja je prelila casu!!! samo slozno!

Orvel

pre 9 godina

"samoorganizovanim studentskim pokretom Filozofskog fakulteta"
Teško, ovo je Srbija!
(Georgi, 9. oktobar 2014 22:59)

Slažem se.
I mene malo cima to što kreće s filozofskog.
Inače, mislim da je stanje itekako zrelo za mnogo šire i veće proteste, ali
ako nisu istinski spontani i iskreni, ništa od toga, biće opet, u najboljem slučaju - sjaši kurta, da uzjaše murta.
Il' beše obrnuto?

Elland Road

pre 9 godina

Šta je problem u tome što se bore za svoja prava?
Na FPN-u blokada visi u vazduhu. Pitanje je trenutka. Zbog čega? E pa vidite - nismo večiti studenti, nego nas prave budalama. KO DÂ SVE ISPITE I IMA PROSEK ISPOD 8.00 PLAĆA 98.000din!!! A ko prenese jedan jedini, uopšte ne sme da se nada oslobađanju školarine.
Gde to ima?
Segamega i Bleja studenti neka nas preskoče. Ovi što nisu studirali, a na vlasti su, takođe neka nas zaobiđu. MI ŽELIMO SVOJA PRAVA!
Šta je tu problem?
Podrška kolegama sa Filozofskog!!!

d

pre 9 godina

podrska studentima! ima puuuuno nepravilnosti i sramotnih stvari na UB. samo sto se tice cene prijavljivanja ispita, kao neko ko radi na jednom od fakulteta, moram da objasnim o cemu se radi. naime, prvih 3 puta (bar na mom fakultetu) prijavljivanje je besplatno. ali posle toga se placa. zasto? pa zato sto se cesto udje u situaciju da se prijavi mnostvo studenata, rezervisu se silne sale za polaganje, dodju dezurni (koje neko mora i da plati - sica, ali ih plate), a studenti ne dodju, tj. dodje 15% onih koji su prijavili. e pa da se ne bi igrali sa prijavama ispita, uvedeno je da plate, tipa 500 din.
medjutim, generalno, pljackaju se studenti. npr. skolarina za dr. studije ma masinskom fakulltetu je 8000 evra, a za to studenti ne dobiju APSOLUTNO NISTA. nema laboratorijskih vezbi, nema nicega. prakticno platis da slusas predavanja kakva si slusao na osnovnim studijama (inace predavanja i ispiti na dr studijama ne postoje nigde u eu, samo su izmisljeni u srb, da bi profama napravili dodatni pazar), a to ti pri izradi doktorata nece nista pomoci. slicnih sramnih primera je mnogo. pravni fakultet prednjaci.

ALAN PEUGEOT

pre 9 godina

Podrska studentima.Botovi ne sizite sto je krenulo sa Filozofskog faxa jer je normalno da odatle krene,jedino nije normalno sto nije krenulo ranije s obzirom sta i kako radite.Ne bi me cudilo da za pocetak ukinete par fakulteta kad ste prakticno medije vec ukinuli.

realno

pre 9 godina

U interesu je drzave (ili nije?) da poveća broj visokoobrazovanih u Srbiji, jer je taj procenat nizak, blamaža pred EU.
Nerviraju me ovi hejteri sto porede nase studije sa stranim, na zapadu se podiže kredit za studiranje, ali imate šansu da se zaposlite i da kao visokoobrazovani kadar primite platu od koje ćete studije da otplatite. Takodje, često vam i univerzitet obezbedi stipendiju ili neki poslić, nije neophodno da vam porodica bankrotira dok vas školuje u drugom gradu.
O tome koliko je naše gradivo neprilagodjeno realnim zahtevima struke da ne govorimo, svaki se student bori sa doživljajem besmisla kad sedne za knjigu... Zato, iako sam faks zavrsila u roku, imam razumevanja i za one koji nisu. I poznajući naš mentalitet, sumnjam da je naša "bolonja" prava "bolonja", učmali su ti partijski kadrovi po našim fakultetima.

Didi

pre 9 godina

@dragan ignjatovic
Očigledno ne znate ništa o uslovima studiranja danas i to isključuje svako pravo da bilo kog studenta osudjujete. Studiranje se u poslednjih nekoliko godina svelo na otimanje para, a reforma visokog obrazovanja na izmišljotine čije je jedini cilj uzimanje još para. Ubijaju u pojam ovo malo ljudi koji imaju volje da studiraju u Srbiji. Ništa nije crno-belo, valjda vam je toliko o životu jasno gospodine Ignjatoviću

El Nebulozo

pre 9 godina

(vecito ne glasam, 10. oktobar 2014 )
Slažem se sa tvojom pričom. Ako profesori hoće tolike plate e onda ima da se ponašaju profesionalno. Ne sme da dodje do toga da studenti ne znaju kako im izgleda profesor jer predavanja i vežbe drži asistent, da se profesori ne pojavljuju ceo semestar jer završavaju neke privatne obaveze...
Oni su izgleda zaboravili šta znači biti predavač. Učitelj i profesor, nekada respektabilne profesije su se srozale na najnžie grane.

Slobodan

pre 9 godina

Ovo su sitni i šićargijski zahtevi studenata koje Filozofski fakultet neće nikad podržati. Filozofski fakultet je najstarija visokoškoska institucija u Srbiji koja tačno zna kada i zašto će nešto podržati. Nosila je pokrete studenata za smenjivenje režima Slobodana Milošivića-tek da se prisetimo uloge ovog fakulteta u novije vreme.I bila je u pravu. Kao što je nosila pokret studenata 1968. A na čelu ova pokreta bili su čuveni profesori i najbolji studneti koji nisu imali problem da polože ispit i redovno studiraju.A takvi su razumeli prave probleme društva i bili hrabri da protestvuju za mnogoi krupnije stvari države i društva a ne da traže povećanje broja ispitnih rokova.Dragi studenti koji protestvujete , morate imati razloge koji imaju društvenu i političku težinu da bi Filozofski fakultet stao iz vas.Filozofski fakultet nije Megatrend.

Student koj mora da obnovi godinu jer nema para za samofinansiranje.

pre 9 godina

Na elektronskom fakultetu u Nišu prijava ispita je 1200, tako da budite sreećni zbog 470.. Da se donese zakon po kom će na svakom fakultetu u Srbiji te cene da budu uniformne, tipa prijava ispita, overa semestra, vađenje potvrda etc.. Da se donese zakon po kome će parlamenti fakulteta da imaju udeo u odlučivanju, jer samo sami možemo da se spasimo od alavih na vrhu !!!

Danc

pre 9 godina

Zašto ne stavite koji su dalje zahtevi? Ima ih samo 4, a bitnije ste (slučajno ili ne) izostavili.
Takođe, ovih dana napravili ste veliku grešku sa stanovišta novinarske etike koju vam kolege novinari, doduše školovani za tu profesiju, neće zaboraviti.

phreak

pre 9 godina

Profesori gde ste?
Javite se (ako smete), da vidimo na cijoj ste strani.
(Ja sam, 9. oktobar 2014 22:03)

Ja sam na strani studenata koji redovno polažu ispite, i kojima se zapravo najmanje bavim iako oni to najviše zaslužuju. Zahvaljujući ovakvom obrazovnom sistemu u Srbiji je moguće da uopšte postoji neko ko sebe naziva studentom a počeo je da studira 2006. U razvijenim zemljama toga nema, kao što nema ni ispitnih rokova. Ispit se polaže na kraju semestra u kome se sluša i to je to, nema više i nema kasnije i nema nikakvih prijava ispita, uplata/isplata i koječega. Kvalitet studija se gleda kroz odnos broja profesora i broja studenata. O tome kod nas niko ne vodi računa. Ovakva dešavanja služe samo za selekciju i regrutovanje novih političkih aktivista.

Istinomer

pre 9 godina

Ne znam samo od koga su student naucili da oni treba da donose zakone i
da moraju da se slusaju, da li mozda od Draskovica? Zna se da studenti treba da daju sve od sebe da zavrse studije sto pre i pomognu svojoj zemlji koliko mogu ili u ovom globalizovanom svetu neka traze bolje ako su sposobni za to. Proslo je vreme da drzava bas sve treba da izdrzava bez obzira na njihov uspeh i trud? Mogu oni da daju ideje i da se bore za neka resenja ali ako drzava to ne uvazi nikakva zatvaranja i sramocenja Srbije nece im pomoci. Krivi su i roditrlji i masa svest da deca moraju samo da uzivaju pa makar roditelje oterali i u grob? Borba za zivot je velika svuda pa i u nasoj maloj Srbiji!

El Nebulozo

pre 9 godina

2006? Da ne preterujete malo. Svake godine se neka generacija pobuni oko toga. Nije u redu.
Ipak 8. godina, neko za to vreme završi dva faxa. Jesu cene previsoke za veći deo populacije ali šta je tu je. Cenu ne odredjuje država već svaki fax posebno. Država odredjuje broj budžetskih studenata i visinu osnovne plate zaposlenih u prosveti. E sad, da školarine, prijave ispita i kojekave overe nisu tolike, da li vi mislite da bi zaposleni u prosvet mogli da dobiju drugi i treći deo plate?

Bivsi student.

pre 9 godina

Taj FILOZOFSKI JE ODUVEK BIO LEGLO ANARHIJE,LEZILEBOVICA,POLITICARA U NAJAVI,MLADIH CEGEVARA,LENJINA,STALJINA GADAFIJA I OSTALIH PROBISVETA.

dragan ignjatovic

pre 9 godina

momci su zaboravili da im ime potice od reci studiranje sto znaci zvrsiti studije na vreme i sa sto boljim reziltatom i za to drustvo placa.sve ostalo sto traze moze se dobiti za sopstvene pare a nikako za pare ovog drustva.da li iko normalan moze da neko e odobri besplatne studije zapocete 2006 i jos ne zavrsene.tim momci a treba zabraniti da udju na fakultet ukoliko ne plate duplu participaciju.treba pojasniti da besplatno studiranje nije socijalna kategorija vec privilegija najboljih i onih koji su potrebni po broju i struci ovoj drzavi.mora se stati na put ovoj studenskoj igranci koju svake godine predvode veciti i nesposobni studenti koji kao takvi so dobri samo za roditelje koji su spremni da tu vrste igranku dugo placaju

Vec vidjeno

pre 9 godina

Masovne demonstracije studenata bas pred Putinovu posetu, a glavni skup zakazan 15. oktobra, dan pre posete. Zahtev je izmedjuostalog da se cena ispita koja je slicna vec 10 godina smanji 4 puta (?!).

razmisli

pre 9 godina

Ne bune se studenti nego veciti studenti, ne bune se advokati nego pohlepni advokati, nisu strajkovali gladju ratni veterani nego ratni veterani koje je prevario Dacic, ne skupljaju se ispred B92 i Studia B ljudi zabrinuti za gradjanske slobode misljenja nego ljudi koje placa DS, zandarmerija nije zandarmerija nego odred smrti... U ovoj zemlji jedino Vucic ispade posten, zbog toga mu stalno neki nevidljivi neprijatelji rade o glavi.

x

pre 9 godina

bas sedim sa kolego studentom u Kelnu i covek nemoze da shvati kako neko moze da trazi da mu drzava plati da studira toliko godina Osim toga studenti bibtrebalo da shvate da ce ih imanipulisati politicari zbog ovog ili onog razloga i da na kraju vecina njih nece dobiti to sto traze

Vladan

pre 9 godina

Studenti? To je ime za nesto sto je sa uvodjenjem "Bolonje" prestalo da postoji...Trebalo je i taj nekada postovanja vredan status, ili period zivota, kako hocete...nazvati "Skupljaci poena",ili "Oni koji su produzili da idu u srednju skolu"..... Mnogo rokova imaju i malo placaju s obzirom na to kakvu su smejuriju napravili od studija! Kakvi studenti, takav i protest !

Istinomer

pre 9 godina

Ne znam samo od koga su student naucili da oni treba da donose zakone i
da moraju da se slusaju, da li mozda od Draskovica? Zna se da studenti treba da daju sve od sebe da zavrse studije sto pre i pomognu svojoj zemlji koliko mogu ili u ovom globalizovanom svetu neka traze bolje ako su sposobni za to. Proslo je vreme da drzava bas sve treba da izdrzava bez obzira na njihov uspeh i trud? Mogu oni da daju ideje i da se bore za neka resenja ali ako drzava to ne uvazi nikakva zatvaranja i sramocenja Srbije nece im pomoci. Krivi su i roditrlji i masa svest da deca moraju samo da uzivaju pa makar roditelje oterali i u grob? Borba za zivot je velika svuda pa i u nasoj maloj Srbiji!

Slobodan

pre 9 godina

Ovo su sitni i šićargijski zahtevi studenata koje Filozofski fakultet neće nikad podržati. Filozofski fakultet je najstarija visokoškoska institucija u Srbiji koja tačno zna kada i zašto će nešto podržati. Nosila je pokrete studenata za smenjivenje režima Slobodana Milošivića-tek da se prisetimo uloge ovog fakulteta u novije vreme.I bila je u pravu. Kao što je nosila pokret studenata 1968. A na čelu ova pokreta bili su čuveni profesori i najbolji studneti koji nisu imali problem da polože ispit i redovno studiraju.A takvi su razumeli prave probleme društva i bili hrabri da protestvuju za mnogoi krupnije stvari države i društva a ne da traže povećanje broja ispitnih rokova.Dragi studenti koji protestvujete , morate imati razloge koji imaju društvenu i političku težinu da bi Filozofski fakultet stao iz vas.Filozofski fakultet nije Megatrend.

El Nebulozo

pre 9 godina

2006? Da ne preterujete malo. Svake godine se neka generacija pobuni oko toga. Nije u redu.
Ipak 8. godina, neko za to vreme završi dva faxa. Jesu cene previsoke za veći deo populacije ali šta je tu je. Cenu ne odredjuje država već svaki fax posebno. Država odredjuje broj budžetskih studenata i visinu osnovne plate zaposlenih u prosveti. E sad, da školarine, prijave ispita i kojekave overe nisu tolike, da li vi mislite da bi zaposleni u prosvet mogli da dobiju drugi i treći deo plate?

Lisa

pre 9 godina

Ovi što pljuju po Filozofskom fakultetu i studentima su verovatno plitkih mozgova kao i, nažalost, veći deo države. Šta vi znate kako je?!
Podrška studentima, vi možete sve!!!

karo djulijani

pre 9 godina

Paraziti sto hoce vecito da studiraju na tudjoj grbaci.
(Jagr68, 9. oktobar 2014 21:24)

za razliku od ministra policije koji je to sve zavrsio za dve godine!

phreak

pre 9 godina

Profesori gde ste?
Javite se (ako smete), da vidimo na cijoj ste strani.
(Ja sam, 9. oktobar 2014 22:03)

Ja sam na strani studenata koji redovno polažu ispite, i kojima se zapravo najmanje bavim iako oni to najviše zaslužuju. Zahvaljujući ovakvom obrazovnom sistemu u Srbiji je moguće da uopšte postoji neko ko sebe naziva studentom a počeo je da studira 2006. U razvijenim zemljama toga nema, kao što nema ni ispitnih rokova. Ispit se polaže na kraju semestra u kome se sluša i to je to, nema više i nema kasnije i nema nikakvih prijava ispita, uplata/isplata i koječega. Kvalitet studija se gleda kroz odnos broja profesora i broja studenata. O tome kod nas niko ne vodi računa. Ovakva dešavanja služe samo za selekciju i regrutovanje novih političkih aktivista.

B

pre 9 godina

Podrzavam studente. Skolarine, prijava ispita,troskovi studiranja su previsoki za nas standard, mali je procenat studenata koji su na budzetu i imaju pravo koriscenja doma i menze. Roditelji, cak i da rade oba roditelja ( sto najcesce nije slucaj ), imaju mizerne plate koje su sada dodatno smanjene. Mnogi studenti, ako imaju srece da nadju posao, rade kako bi pokrili deo troskova, jer za sve ne mogu ni u ludilu da zarade dovoljno za sve. Diploma se u nasem drustvu i ne ceni mnogo i nije nikakva garancija tim mladim ljudima, ovako ih samo dodatno pritiskaju i demotivisu da odustanu i da izlaz traze negde preko. Takodje, jako je licemerno da politicari koji su studirali o trosku drzave, gde im je zaista sve nekada bilo besplatno, sada nekome uskracuju to pravo. Naravno, ovo se odnosi samo na one koji su studirali, vecina nema razumevanja jer kroz to nisu ni prosli. Borite se za svoja prava, penzioneri ne mogu na ulice da se bune i protestvuju, a od vas se i ocekuje revolt u tim godinama i imate puno pravo na nezadovoljstvo.

Bolognese

pre 9 godina

Ako su studenti sa filozofskog u nečemu dobri to su štrajkovi, protesti, blokade, revolucije i ostale društveno korisne stvari. Da nije filozofskog i da se mi sa ostalih fakulteta pitamo ne bi nikad ostvarili ni 10% zahteva. Hvala vam što postojite :)

Orvel

pre 9 godina

"samoorganizovanim studentskim pokretom Filozofskog fakulteta"
Teško, ovo je Srbija!
(Georgi, 9. oktobar 2014 22:59)

Slažem se.
I mene malo cima to što kreće s filozofskog.
Inače, mislim da je stanje itekako zrelo za mnogo šire i veće proteste, ali
ako nisu istinski spontani i iskreni, ništa od toga, biće opet, u najboljem slučaju - sjaši kurta, da uzjaše murta.
Il' beše obrnuto?

Student koj mora da obnovi godinu jer nema para za samofinansiranje.

pre 9 godina

Na elektronskom fakultetu u Nišu prijava ispita je 1200, tako da budite sreećni zbog 470.. Da se donese zakon po kom će na svakom fakultetu u Srbiji te cene da budu uniformne, tipa prijava ispita, overa semestra, vađenje potvrda etc.. Da se donese zakon po kome će parlamenti fakulteta da imaju udeo u odlučivanju, jer samo sami možemo da se spasimo od alavih na vrhu !!!

miki

pre 9 godina

Na elektronskom u nisu 1700 po isteku apsloventskog staza, a matematike niko ne polaze jer se tako zgrcu pare. Umesto da trazimo posao mi trazimo pare od roditelja za ispite koji nam vise netrebaju.

Milika

pre 9 godina

Molim ove koji su studirali dok je sve bilo dzabe i ove koji nisu studirali da se ne javljaju, jer pojma nemaju kako je sada. Niko ko studira 6,7,8 godina ne trazi da mu to bude za dzabe, samo traze da studiraju i dalje dok ne zavrse, jer su to vecinom ljudi koji rade. A platice to. I, naravno, da to ne budu neke nebulozne cifre kao sto kosta i redovna godina, jer takvi studenti vise ne pohadjaju nastavu, ne zauzimaju mesto, ne trose ni struju, ni vodu, ni materijal za nastavu (ako ga uopste ima), ni profesore, asistente i ostale stvari, samo dolaze na ispit.

d

pre 9 godina

podrska studentima! ima puuuuno nepravilnosti i sramotnih stvari na UB. samo sto se tice cene prijavljivanja ispita, kao neko ko radi na jednom od fakulteta, moram da objasnim o cemu se radi. naime, prvih 3 puta (bar na mom fakultetu) prijavljivanje je besplatno. ali posle toga se placa. zasto? pa zato sto se cesto udje u situaciju da se prijavi mnostvo studenata, rezervisu se silne sale za polaganje, dodju dezurni (koje neko mora i da plati - sica, ali ih plate), a studenti ne dodju, tj. dodje 15% onih koji su prijavili. e pa da se ne bi igrali sa prijavama ispita, uvedeno je da plate, tipa 500 din.
medjutim, generalno, pljackaju se studenti. npr. skolarina za dr. studije ma masinskom fakulltetu je 8000 evra, a za to studenti ne dobiju APSOLUTNO NISTA. nema laboratorijskih vezbi, nema nicega. prakticno platis da slusas predavanja kakva si slusao na osnovnim studijama (inace predavanja i ispiti na dr studijama ne postoje nigde u eu, samo su izmisljeni u srb, da bi profama napravili dodatni pazar), a to ti pri izradi doktorata nece nista pomoci. slicnih sramnih primera je mnogo. pravni fakultet prednjaci.

Sofi

pre 9 godina

Redovni sam student ovog fakulteta, diplomirala sam u roku pre par meseci i žao mi je što ljudi ne razumeju koliki je raspad sistema tamo. Sa preko 10 ispita po godini apsolutno je nemoguće raditi i studirati istovremeno (pričam o nekom redovnom poslu), jedino što je moguče jesu mali poslovi tokom vikenda, koji se plaćaju minimalno i koji se isplate ko zna kad. Osim ako nemaš vezu. Ili ako nisi sns. Filozofski fakultet nikada ništa ne radi da zaštiti svoje studente, čak ne pruža ni higijensku zaštitu jer su toalet papir i sapun misaone imenice. Prilivi novci koje ovaj fakultet svakodnevno dobija od svojih studenata je zastrašujuć. Na primer, 5000din smo morali da platimo za uverenje o diplomi, a diplomu ćemo dobiti ko zna kad. Zatim svi koji su odlučili da se prijave za master studije su platili 9600din samo da bi izašli na konkurs. Jel ovo proporcionalno? Ne verujem. Tako da, dosta sa etiketiranjem studenata filozofskog fakulteta da su neradnici i slično. Mi smo studenti koji se samo bore za svoja prava i za neki vid proporcionalnosti između onoga koliko daš i onoga koliko dobiješ. Žao mi je što ću razočarati dušebrižnike, ali blokadu i proteste u najvećom broju vode kolege koji su takođe redovni studenti. To što imamo sposobnost kritičkog mišljenja i što ne dozovoljavamo da nas gaze je verovatno veliki trn u oku mnogima. Ali, mi imamo petlju. Šta ste vi uradili danas da vam bude bolje? Ili ste se ipak odlučili za poslušnost "jer bolje išta nego ništa"
PODRŠKA KOLEGAMA!

Didi

pre 9 godina

@dragan ignjatovic
Očigledno ne znate ništa o uslovima studiranja danas i to isključuje svako pravo da bilo kog studenta osudjujete. Studiranje se u poslednjih nekoliko godina svelo na otimanje para, a reforma visokog obrazovanja na izmišljotine čije je jedini cilj uzimanje još para. Ubijaju u pojam ovo malo ljudi koji imaju volje da studiraju u Srbiji. Ništa nije crno-belo, valjda vam je toliko o životu jasno gospodine Ignjatoviću

Elland Road

pre 9 godina

Šta je problem u tome što se bore za svoja prava?
Na FPN-u blokada visi u vazduhu. Pitanje je trenutka. Zbog čega? E pa vidite - nismo večiti studenti, nego nas prave budalama. KO DÂ SVE ISPITE I IMA PROSEK ISPOD 8.00 PLAĆA 98.000din!!! A ko prenese jedan jedini, uopšte ne sme da se nada oslobađanju školarine.
Gde to ima?
Segamega i Bleja studenti neka nas preskoče. Ovi što nisu studirali, a na vlasti su, takođe neka nas zaobiđu. MI ŽELIMO SVOJA PRAVA!
Šta je tu problem?
Podrška kolegama sa Filozofskog!!!

ALAN PEUGEOT

pre 9 godina

Podrska studentima.Botovi ne sizite sto je krenulo sa Filozofskog faxa jer je normalno da odatle krene,jedino nije normalno sto nije krenulo ranije s obzirom sta i kako radite.Ne bi me cudilo da za pocetak ukinete par fakulteta kad ste prakticno medije vec ukinuli.

vecito ne glasam

pre 9 godina

nemate vi pojma kako je danas studirati. vecina mora da radi da bi otplatio skolarinu,prijave ispita,knjige. gde idu sve te pare kad sapun nisam videla na faxu u zivotu? zasto profesori ne dolaze na predavanja? zasto raspored ispita izlazi 3 dana pred rok? gde su knjige uz placenu skolarinu? toliko toga smo im precutali da nije ni cudo sto sad ocekuju da igramo kako oni sviraju. ali ovo je kap koja je prelila casu!!! samo slozno!

Danc

pre 9 godina

Zašto ne stavite koji su dalje zahtevi? Ima ih samo 4, a bitnije ste (slučajno ili ne) izostavili.
Takođe, ovih dana napravili ste veliku grešku sa stanovišta novinarske etike koju vam kolege novinari, doduše školovani za tu profesiju, neće zaboraviti.

realno

pre 9 godina

U interesu je drzave (ili nije?) da poveća broj visokoobrazovanih u Srbiji, jer je taj procenat nizak, blamaža pred EU.
Nerviraju me ovi hejteri sto porede nase studije sa stranim, na zapadu se podiže kredit za studiranje, ali imate šansu da se zaposlite i da kao visokoobrazovani kadar primite platu od koje ćete studije da otplatite. Takodje, često vam i univerzitet obezbedi stipendiju ili neki poslić, nije neophodno da vam porodica bankrotira dok vas školuje u drugom gradu.
O tome koliko je naše gradivo neprilagodjeno realnim zahtevima struke da ne govorimo, svaki se student bori sa doživljajem besmisla kad sedne za knjigu... Zato, iako sam faks zavrsila u roku, imam razumevanja i za one koji nisu. I poznajući naš mentalitet, sumnjam da je naša "bolonja" prava "bolonja", učmali su ti partijski kadrovi po našim fakultetima.

El Nebulozo

pre 9 godina

(vecito ne glasam, 10. oktobar 2014 )
Slažem se sa tvojom pričom. Ako profesori hoće tolike plate e onda ima da se ponašaju profesionalno. Ne sme da dodje do toga da studenti ne znaju kako im izgleda profesor jer predavanja i vežbe drži asistent, da se profesori ne pojavljuju ceo semestar jer završavaju neke privatne obaveze...
Oni su izgleda zaboravili šta znači biti predavač. Učitelj i profesor, nekada respektabilne profesije su se srozale na najnžie grane.