Četvrtak, 20.02.2014.

16:18

Neustavno da advokati plaćaju 5000€

Odluka Advokatske komore Srbije o plaćanju 5.000 evra za upis u advokatski imenik je neustavna, utvrdio je Ustavni sud.

Izvor: Tanjug

Neustavno da advokati plaæaju 5000€ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

34 Komentari

Sortiraj po:

Aleksander

pre 9 godina

Nije neustavno 5.000 evra, nego popust za advokatske pripravnike. Zašto je Ustavni sud doneo takvu odluku, pa da bi sutra kada ode u penziju za sitne pare postao advokat, primao penziju i nameštao slučajeve sa kolegama koje čekaju penziju! U Evropi sudija dve godine od prestanka funkcije nemože biti advokat, a kod nas sudija u sred postupka ode u advokate i preuzme stranku kojoj je presuđivao, a zbog velikog sudijskog staža ima još popust kod utvrđivanja osnovice za porez. E moj narode i ne zaslužuješ bolje kada te svaki magarac pravi volem!

dok

pre 10 godina

Stranim investitorima drzava Srbija daje 10000 evra stimulacije po radniku, a svrseni pravnici samo za upis u Advokatsku komoru placaju 5000 evra, sve je naopacke u ovoj drzavi.....bas sve....

Шарк

pre 10 godina

Не могу да се суздржим да не прокоментаришем изјаве адвокатских приправника о "лењости" приправника који свој рад одраде у суду. Истина је да, када пристанеш да будеш адвокатски приправник, ти фактички прихваташ да ћеш радити од јутра до мрака, али то свакако не значи да је свако ко одлази у суд да стажира ленштина и готован. У суду, у суштини, радиш углавном колико си спреман да радиш. Ја сам, колеге драге, радио пуно радно време у суду, а онда, пошто сам тамо имао јако лоше услове за писање одлука, све доносио кући и често данима нисам спавао, јер су ми само вечери и ноћи остајале за довршавање највећег дела посла. Нисам имао друштвени живот, нити времена за физичке активности, а уз то сам, као 90% нас у суду, био волонтер. Стога, молио бих вас да не генерализујете и не умишљате да сте бољи и вреднији по аутоматизму.

Omladina

pre 10 godina

ali polozaj pripravnika je katastrofa bukvalno...Izlomis se da zavrsis fax ne bili napredovao i onda kroz to staziranje sta dobijes.Nigde nije zakonom uvedeno da pripravnik mora imati bar minimalnu platu na republickom nivou, ,sramota..Nego neka sica,bermude ne mozes da kupis,tetkica ima vise i oni u Mocart kladionici sto cukaju tikete...eeej cukaju tikete za 25-30 000 a ti zavrsis FAKULTET i kroz staziranje o tome mozes da sanjas i onda gde je motiv i podstrek mladima pitam ja lepo? Komore su bajka,. Mi ako hocemo da sredimo pravosudje prvo Komore i polozaj mucenih pripravnika..

Milos NS

pre 10 godina

Najpre,sramotno je da se za nešto školuješ-završiš fax,položiš pravosudni i da nema posla,a ako se osmeliš da kreneš privatno imaš ogroman problem sa ovim iznosom.Gde je tu onda podsticaj mladima koji postoji u nekim drugim oblastima?!Drugo,sama advokatska udruženja-komore su priča za sebe i jedna krajnje nekontrolisana ekipa koja manipuliše nekim stvarima krijući se iza udruženja...Treće,da li ste se zapitali kako komora,odnosno pojedinci koriste ove depozite-garantujem da ih oročavaju u bankama,ulažu u neke poslove i naravno njih par uzima dobit koristeći tuđa sredstva.Po meni svako ko ima položen pravosudni neka proba da otvori kancelariju, samo bih promenio to što bi se moralo plaćati po tarifi i uvesti fiskalizacija.Možda bi i neke grupe advokata bio zanimljiv predlog i onda bi tu važile tarife u zavisnosti kojoj grupi pripadate.Grupa bi bila promenljiva iz godine u godinu i merila bi se po osnovu broja predmeta preuzetih i završenih,uspešnosti,...Nisam pravnik, ekonomista sam,ali eto dozvoljavam da razmišljam o ovome...U svakom slučaju sam za pomoć mladima i da ne plaćaju ovolike iznose, već recimo 200eur kao upis i da se ta sredstva koriste za zaštitu članova,seminare,uzajamnu pomoć u nekim situacijama,...

судијски приправник

pre 10 godina

Да појасним особи која рече да судисјки приправници ништа не раде а адвокатски ринтају.. Ја као приправник коме истиче стаж сам уредно долазио и одлазио са посла, што се контролисало, радио редом предмете за својим рачунаром као да сам судија или сарадник, и све то бесплатно а због обавеза у суду нисам могао да радим додатни посао. Док је неко специфично суђење наравно да сам седео и пратио јер сам зато ту- да научим и видим нешто. Слажем се да има и оних који су само статирали а таквих има и у адвокатури па неко ко познаје адвоката који га је узео да стажира код њега ништа не ради, трчи му по бурек и јогурт, дође на неко просто суђење тек да представља страну и каже оно што му је речено а кад нешто не планирано искрсне мора да пита адвоката, иначе адв.приправници немају никакав листинг кад су долазили у канцеларију или на суђење, многи су код адвоката само формално док раде по бутицима јер их овај не плаћа пошто хоће све паре себи. Углавном, овде и није реч само о приправницима већ свим правницима са правосудним испитом па тако и нпр. неки чиновник у социјалном ако хоће да адвокатише мора да пљуне 5000евра! а сви знамо зашто- да би адвокатима у комори више остало!

ccc

pre 10 godina

stisnite petlju, ukinite te komore više! čime jedna komora (bilo koja komora) zaslužuje uopšte da joj dam 5.000 eura za upis?! taj sistem su izgradili elitisti koji žele monopol na profesiju, kakva je tržišna utakmica i zaštita mladih od eksploatacije moguća u oblasti pravnih usluga ako imate ovakav sistem? pored toga drže čitavu srbiju u šaci na taj način, kad obustave advokati rad pukne čitavo pravosuđe u jednom dahu, a ima onih koji bi radili da ne moraju da paze da ne izlete iz komore za koju su platili 5.000 eura upis...

država i pamet... niđe veze!

Ljubica

pre 10 godina

Apsolutno je tačno jedino da je ovim učinjena velika nepravda advokatskim pripravnicima, koji su radili neuporedivo više od svih ostalih pripravnika. Ostajemo na poslu do 19h-20 h uvece, a sudski pripravnici su na vratima suda u 12h. Da ne govorim o tome koliko se u sudu ništa ne radi, ko je tamo sve pripravnik i sa kojim kvazi-fakultetima se zapošljava u Sudu.

uvedite fiskalne kase

pre 10 godina

Ovde ljudi nemaju pojma o advokatskoj tarifi, vecina advokata naplacuje usluge daleko manje nego sto je predvidjeno tarifom jer narod nema para i to je moguce jer nema fiskalnih kasa, a kad bi se uvele onda narod ne bi znao sta ga je snaslo... Zato bi vecini advokata i odgovaralo uvodjenje fiskalnih kasa, ali ne bi onim "najpoznatijim" cija je tarifa znatno iznad ostalih i kojima je ostvareni prihod daleko iznad pausalno odredjenog.

I da ne ostane sve samo na praznoj prici, evo jedan primer: zastupanje NA JEDNOM ROCISTU pred prekrsajnim sudom iznosi 27.000 dinara po vazecoj tarifi...

ooo

pre 10 godina

Naravno da je neustavno,sasda bi trebalo da vrate po 5000e svakome ko se prijavio u komoru zadnjih 5 god! ukoliko ti isti advokati zele da kokurisu na mesto tuzilackih i sudnish saradnika,ili na sudijsku ili zamenicku funkciju, njima s ene trazi nikakv nivac nego konkurisu kao i svi drugi,ali ukoliko ljudi iz pravosudja hoce u advokata tada bi da ga rebnu sa 5000e? ja pitam odkale coeveku sa 28god sa zavrsenim pravnik 5000e? kako da zaradi,i ako i pozajmi koliko mu treba da vrati,sramota,a ko je imao vezu nije placao ni tih 5000e?

terza

pre 10 godina

Адвокати су држава у држави.Немају фискалне касе, не издају рачуне клијентима, не плаћају порез држави, дугују Пореској управи за доприносе годинама,прекидају суђења да би стигли на друга у исто време, сами себе "контролишу", тарифе им највише у региону, о диловима са судијама и тужиоцима да не причамо. Страшно! (Дред, 20. februar 2014 16:27)

Zbog takvih kao ti jedva čekam fiskalnu kasu, baš će da boli... Tarifa je jeziva, voleo bih da naplaćujem po njoj ali nema smisla, medjutim, kada kasa bude "prokucala" nema nazad, a suzbiće i nelojalnu konkurenciju, živele fiskalne kase! P.S. A "dilova" ima više u lovačkim pričama klijenata i nekih advokata, uostalom, većina klijenata i pita
"može li to da se kupi?"...

Nikola

pre 10 godina

vidim ja ovde advokata ko pleve, realno, advokatura je nesto najsmesnije na cemu se ljudi bogate, u prvi mah mislis advokat te spasao, a u stvari si sve vreme bio nevin!! nisam cuo da je nekog krivca advokat oslobodio sem da mu tata nije slobodan milosevic ili da nije zalegao debelu lovu da mu se smanji kazna.. i ne treba niko nista da vam plati dok ne stigne presuda, pa lepo po zasluzi, kao sto ne platis majstora dok ti ne popravi auto...

sima

pre 10 godina

Nije bas dobar naslov jer su pravnici nakon polozenog pravosudnog ispita placali po 5000 evra da bi postali advokati tj. bili upisani u registar kod advokatske komore i dobili licencu.

Jovan

pre 10 godina

A kada će advokati izdavati fiskalne račune? Kada će to doći na red? Naplaćuju barem 100-300 eura ročište, a plaćanje poreza paušalno. Pa ko je ovde lud?
(račun, 20. februar 2014 16:35)


Kada bude donet takav propis, tada će se fiskalni račun izdavati. Međutim, moram da Vas upozorim da ćete tada troškove advokata plaćati prilikom svake pojedinačne usluge advokata, a ne kao do sada "dođem vam 50 evra, ali nisam poneo". I neće biti dilova tipa - platiću vam na kraju kad dobijemo. Meni kao poštenom profesionalcu više odgovara fiskalni račun i porez prema ostvarenoj dobiti, ali većina klijenata bi volela da se sudi besplatno, a da rizik poraza snosi samo advokat. Vama je to možda zabava, a mojoj deci je hleb!

Omladina

pre 10 godina

A kad ce da se regulise polozaj mucenih pripravnika?? Zavrsis Pravni i posle kao pripranvik ne mozes da kupis 2 farmerke i 2 kosulje....

pri-pravnik

pre 10 godina

Pogresna odluka. Nije isto biti pripravnik u advokatskoj kancelariji i u drzavnoj sluzbi. Pripravnici u advokatskim kancelarijama su se sami odlucili da rade mnogo vise i napornije dve godine, kako bi stekli mogucnost da postanu advokati, dok oni koji rade kao pripravnici u sudovima i tuzilastvima uglavnom preko dana ne rade nista osim sto sede u sudnici dok traje sudjenje. Sada je ovakvom odlukom Ustavnog suda neciji nerad izjednacen sa necijim trudom. Pri tome ne treba zaboraviti da je u najvecem broju velikih i renomiranih advokatskih kancelarija u Beogradu kriterijum za prijem pripravnika mnogo stroziji nego u sudovima. U sudovima kao pripravnici rade i oni koji su zavrsavali nekakve privatne pravne fakultete.

nikotin

pre 10 godina

Oni koji komentarisu morali bi znati da je ovo povlastica za drzavne cinovnike i partijske drugove. Istovremeno ce naterati Komore da mladim advokatima naplacuju punu upisninu.

EU Citizen

pre 10 godina

Sve moguće komore su samo sredstva za stvaranje monopola, i ne treba da imaju niakkvu stvarnu moć, odnosno, to treba da budu obična profesionalna udruženja čije članstvo je dobrovoljno i stvar realnih prednosti koje to društvo obezbeđuje ili prestiža, a ne za pljačkanje članova u dosluhu s državom i ograničavanje konkurencije kao danas. Zakon treba da propisuje specijalne uslove za bavljenje poslovima koji takve specijalne uslove zahtevaju, a što se tiče advokature, ne vidim nikakav drugi potreban uslov osim pravnog fakulteta koji država priznaje i neosuđivanosti, dakle, ne treba ukinuti samo ovu suludu odluku, već i komore u sadašnjem obliku.

račun

pre 10 godina

A kada će advokati izdavati fiskalne račune? Kada će to doći na red? Naplaćuju barem 100-300 eura ročište, a plaćanje poreza paušalno. Pa ko je ovde lud?

Дред

pre 10 godina

Адвокати су држава у држави.Немају фискалне касе, не издају рачуне клијентима, не плаћају порез држави, дугују Пореској управи за доприносе годинама,прекидају суђења да би стигли на друга у исто време, сами себе "контролишу", тарифе им највише у региону, о диловима са судијама и тужиоцима да не причамо. Страшно!

Село гори, а "Уставни" суд се чешља

pre 10 godina

И ја сматрам да је неуставно да те адвокатске ајкуле плаћају тако мало.
Друго, видите каквим се трицама и кучинама бави "Уставни" суд, а нема времена да се позабави Бриселским "споразумом" и другим актима којим ЕУ-ропска власт крчми територије и суверенитет Србије.

Jovan

pre 10 godina

A kada će advokati izdavati fiskalne račune? Kada će to doći na red? Naplaćuju barem 100-300 eura ročište, a plaćanje poreza paušalno. Pa ko je ovde lud?
(račun, 20. februar 2014 16:35)


Kada bude donet takav propis, tada će se fiskalni račun izdavati. Međutim, moram da Vas upozorim da ćete tada troškove advokata plaćati prilikom svake pojedinačne usluge advokata, a ne kao do sada "dođem vam 50 evra, ali nisam poneo". I neće biti dilova tipa - platiću vam na kraju kad dobijemo. Meni kao poštenom profesionalcu više odgovara fiskalni račun i porez prema ostvarenoj dobiti, ali većina klijenata bi volela da se sudi besplatno, a da rizik poraza snosi samo advokat. Vama je to možda zabava, a mojoj deci je hleb!

Omladina

pre 10 godina

A kad ce da se regulise polozaj mucenih pripravnika?? Zavrsis Pravni i posle kao pripranvik ne mozes da kupis 2 farmerke i 2 kosulje....

Дред

pre 10 godina

Адвокати су држава у држави.Немају фискалне касе, не издају рачуне клијентима, не плаћају порез држави, дугују Пореској управи за доприносе годинама,прекидају суђења да би стигли на друга у исто време, сами себе "контролишу", тарифе им највише у региону, о диловима са судијама и тужиоцима да не причамо. Страшно!

račun

pre 10 godina

A kada će advokati izdavati fiskalne račune? Kada će to doći na red? Naplaćuju barem 100-300 eura ročište, a plaćanje poreza paušalno. Pa ko je ovde lud?

EU Citizen

pre 10 godina

Sve moguće komore su samo sredstva za stvaranje monopola, i ne treba da imaju niakkvu stvarnu moć, odnosno, to treba da budu obična profesionalna udruženja čije članstvo je dobrovoljno i stvar realnih prednosti koje to društvo obezbeđuje ili prestiža, a ne za pljačkanje članova u dosluhu s državom i ograničavanje konkurencije kao danas. Zakon treba da propisuje specijalne uslove za bavljenje poslovima koji takve specijalne uslove zahtevaju, a što se tiče advokature, ne vidim nikakav drugi potreban uslov osim pravnog fakulteta koji država priznaje i neosuđivanosti, dakle, ne treba ukinuti samo ovu suludu odluku, već i komore u sadašnjem obliku.

terza

pre 10 godina

Адвокати су држава у држави.Немају фискалне касе, не издају рачуне клијентима, не плаћају порез држави, дугују Пореској управи за доприносе годинама,прекидају суђења да би стигли на друга у исто време, сами себе "контролишу", тарифе им највише у региону, о диловима са судијама и тужиоцима да не причамо. Страшно! (Дред, 20. februar 2014 16:27)

Zbog takvih kao ti jedva čekam fiskalnu kasu, baš će da boli... Tarifa je jeziva, voleo bih da naplaćujem po njoj ali nema smisla, medjutim, kada kasa bude "prokucala" nema nazad, a suzbiće i nelojalnu konkurenciju, živele fiskalne kase! P.S. A "dilova" ima više u lovačkim pričama klijenata i nekih advokata, uostalom, većina klijenata i pita
"može li to da se kupi?"...

ooo

pre 10 godina

Naravno da je neustavno,sasda bi trebalo da vrate po 5000e svakome ko se prijavio u komoru zadnjih 5 god! ukoliko ti isti advokati zele da kokurisu na mesto tuzilackih i sudnish saradnika,ili na sudijsku ili zamenicku funkciju, njima s ene trazi nikakv nivac nego konkurisu kao i svi drugi,ali ukoliko ljudi iz pravosudja hoce u advokata tada bi da ga rebnu sa 5000e? ja pitam odkale coeveku sa 28god sa zavrsenim pravnik 5000e? kako da zaradi,i ako i pozajmi koliko mu treba da vrati,sramota,a ko je imao vezu nije placao ni tih 5000e?

uvedite fiskalne kase

pre 10 godina

Ovde ljudi nemaju pojma o advokatskoj tarifi, vecina advokata naplacuje usluge daleko manje nego sto je predvidjeno tarifom jer narod nema para i to je moguce jer nema fiskalnih kasa, a kad bi se uvele onda narod ne bi znao sta ga je snaslo... Zato bi vecini advokata i odgovaralo uvodjenje fiskalnih kasa, ali ne bi onim "najpoznatijim" cija je tarifa znatno iznad ostalih i kojima je ostvareni prihod daleko iznad pausalno odredjenog.

I da ne ostane sve samo na praznoj prici, evo jedan primer: zastupanje NA JEDNOM ROCISTU pred prekrsajnim sudom iznosi 27.000 dinara po vazecoj tarifi...

pri-pravnik

pre 10 godina

Pogresna odluka. Nije isto biti pripravnik u advokatskoj kancelariji i u drzavnoj sluzbi. Pripravnici u advokatskim kancelarijama su se sami odlucili da rade mnogo vise i napornije dve godine, kako bi stekli mogucnost da postanu advokati, dok oni koji rade kao pripravnici u sudovima i tuzilastvima uglavnom preko dana ne rade nista osim sto sede u sudnici dok traje sudjenje. Sada je ovakvom odlukom Ustavnog suda neciji nerad izjednacen sa necijim trudom. Pri tome ne treba zaboraviti da je u najvecem broju velikih i renomiranih advokatskih kancelarija u Beogradu kriterijum za prijem pripravnika mnogo stroziji nego u sudovima. U sudovima kao pripravnici rade i oni koji su zavrsavali nekakve privatne pravne fakultete.

Omladina

pre 10 godina

ali polozaj pripravnika je katastrofa bukvalno...Izlomis se da zavrsis fax ne bili napredovao i onda kroz to staziranje sta dobijes.Nigde nije zakonom uvedeno da pripravnik mora imati bar minimalnu platu na republickom nivou, ,sramota..Nego neka sica,bermude ne mozes da kupis,tetkica ima vise i oni u Mocart kladionici sto cukaju tikete...eeej cukaju tikete za 25-30 000 a ti zavrsis FAKULTET i kroz staziranje o tome mozes da sanjas i onda gde je motiv i podstrek mladima pitam ja lepo? Komore su bajka,. Mi ako hocemo da sredimo pravosudje prvo Komore i polozaj mucenih pripravnika..

Milos NS

pre 10 godina

Najpre,sramotno je da se za nešto školuješ-završiš fax,položiš pravosudni i da nema posla,a ako se osmeliš da kreneš privatno imaš ogroman problem sa ovim iznosom.Gde je tu onda podsticaj mladima koji postoji u nekim drugim oblastima?!Drugo,sama advokatska udruženja-komore su priča za sebe i jedna krajnje nekontrolisana ekipa koja manipuliše nekim stvarima krijući se iza udruženja...Treće,da li ste se zapitali kako komora,odnosno pojedinci koriste ove depozite-garantujem da ih oročavaju u bankama,ulažu u neke poslove i naravno njih par uzima dobit koristeći tuđa sredstva.Po meni svako ko ima položen pravosudni neka proba da otvori kancelariju, samo bih promenio to što bi se moralo plaćati po tarifi i uvesti fiskalizacija.Možda bi i neke grupe advokata bio zanimljiv predlog i onda bi tu važile tarife u zavisnosti kojoj grupi pripadate.Grupa bi bila promenljiva iz godine u godinu i merila bi se po osnovu broja predmeta preuzetih i završenih,uspešnosti,...Nisam pravnik, ekonomista sam,ali eto dozvoljavam da razmišljam o ovome...U svakom slučaju sam za pomoć mladima i da ne plaćaju ovolike iznose, već recimo 200eur kao upis i da se ta sredstva koriste za zaštitu članova,seminare,uzajamnu pomoć u nekim situacijama,...

Шарк

pre 10 godina

Не могу да се суздржим да не прокоментаришем изјаве адвокатских приправника о "лењости" приправника који свој рад одраде у суду. Истина је да, када пристанеш да будеш адвокатски приправник, ти фактички прихваташ да ћеш радити од јутра до мрака, али то свакако не значи да је свако ко одлази у суд да стажира ленштина и готован. У суду, у суштини, радиш углавном колико си спреман да радиш. Ја сам, колеге драге, радио пуно радно време у суду, а онда, пошто сам тамо имао јако лоше услове за писање одлука, све доносио кући и често данима нисам спавао, јер су ми само вечери и ноћи остајале за довршавање највећег дела посла. Нисам имао друштвени живот, нити времена за физичке активности, а уз то сам, као 90% нас у суду, био волонтер. Стога, молио бих вас да не генерализујете и не умишљате да сте бољи и вреднији по аутоматизму.

судијски приправник

pre 10 godina

Да појасним особи која рече да судисјки приправници ништа не раде а адвокатски ринтају.. Ја као приправник коме истиче стаж сам уредно долазио и одлазио са посла, што се контролисало, радио редом предмете за својим рачунаром као да сам судија или сарадник, и све то бесплатно а због обавеза у суду нисам могао да радим додатни посао. Док је неко специфично суђење наравно да сам седео и пратио јер сам зато ту- да научим и видим нешто. Слажем се да има и оних који су само статирали а таквих има и у адвокатури па неко ко познаје адвоката који га је узео да стажира код њега ништа не ради, трчи му по бурек и јогурт, дође на неко просто суђење тек да представља страну и каже оно што му је речено а кад нешто не планирано искрсне мора да пита адвоката, иначе адв.приправници немају никакав листинг кад су долазили у канцеларију или на суђење, многи су код адвоката само формално док раде по бутицима јер их овај не плаћа пошто хоће све паре себи. Углавном, овде и није реч само о приправницима већ свим правницима са правосудним испитом па тако и нпр. неки чиновник у социјалном ако хоће да адвокатише мора да пљуне 5000евра! а сви знамо зашто- да би адвокатима у комори више остало!

dok

pre 10 godina

Stranim investitorima drzava Srbija daje 10000 evra stimulacije po radniku, a svrseni pravnici samo za upis u Advokatsku komoru placaju 5000 evra, sve je naopacke u ovoj drzavi.....bas sve....

ccc

pre 10 godina

stisnite petlju, ukinite te komore više! čime jedna komora (bilo koja komora) zaslužuje uopšte da joj dam 5.000 eura za upis?! taj sistem su izgradili elitisti koji žele monopol na profesiju, kakva je tržišna utakmica i zaštita mladih od eksploatacije moguća u oblasti pravnih usluga ako imate ovakav sistem? pored toga drže čitavu srbiju u šaci na taj način, kad obustave advokati rad pukne čitavo pravosuđe u jednom dahu, a ima onih koji bi radili da ne moraju da paze da ne izlete iz komore za koju su platili 5.000 eura upis...

država i pamet... niđe veze!

sima

pre 10 godina

Nije bas dobar naslov jer su pravnici nakon polozenog pravosudnog ispita placali po 5000 evra da bi postali advokati tj. bili upisani u registar kod advokatske komore i dobili licencu.

Ljubica

pre 10 godina

Apsolutno je tačno jedino da je ovim učinjena velika nepravda advokatskim pripravnicima, koji su radili neuporedivo više od svih ostalih pripravnika. Ostajemo na poslu do 19h-20 h uvece, a sudski pripravnici su na vratima suda u 12h. Da ne govorim o tome koliko se u sudu ništa ne radi, ko je tamo sve pripravnik i sa kojim kvazi-fakultetima se zapošljava u Sudu.

nikotin

pre 10 godina

Oni koji komentarisu morali bi znati da je ovo povlastica za drzavne cinovnike i partijske drugove. Istovremeno ce naterati Komore da mladim advokatima naplacuju punu upisninu.

Село гори, а "Уставни" суд се чешља

pre 10 godina

И ја сматрам да је неуставно да те адвокатске ајкуле плаћају тако мало.
Друго, видите каквим се трицама и кучинама бави "Уставни" суд, а нема времена да се позабави Бриселским "споразумом" и другим актима којим ЕУ-ропска власт крчми територије и суверенитет Србије.

Nikola

pre 10 godina

vidim ja ovde advokata ko pleve, realno, advokatura je nesto najsmesnije na cemu se ljudi bogate, u prvi mah mislis advokat te spasao, a u stvari si sve vreme bio nevin!! nisam cuo da je nekog krivca advokat oslobodio sem da mu tata nije slobodan milosevic ili da nije zalegao debelu lovu da mu se smanji kazna.. i ne treba niko nista da vam plati dok ne stigne presuda, pa lepo po zasluzi, kao sto ne platis majstora dok ti ne popravi auto...

Aleksander

pre 9 godina

Nije neustavno 5.000 evra, nego popust za advokatske pripravnike. Zašto je Ustavni sud doneo takvu odluku, pa da bi sutra kada ode u penziju za sitne pare postao advokat, primao penziju i nameštao slučajeve sa kolegama koje čekaju penziju! U Evropi sudija dve godine od prestanka funkcije nemože biti advokat, a kod nas sudija u sred postupka ode u advokate i preuzme stranku kojoj je presuđivao, a zbog velikog sudijskog staža ima još popust kod utvrđivanja osnovice za porez. E moj narode i ne zaslužuješ bolje kada te svaki magarac pravi volem!

Nikola

pre 10 godina

vidim ja ovde advokata ko pleve, realno, advokatura je nesto najsmesnije na cemu se ljudi bogate, u prvi mah mislis advokat te spasao, a u stvari si sve vreme bio nevin!! nisam cuo da je nekog krivca advokat oslobodio sem da mu tata nije slobodan milosevic ili da nije zalegao debelu lovu da mu se smanji kazna.. i ne treba niko nista da vam plati dok ne stigne presuda, pa lepo po zasluzi, kao sto ne platis majstora dok ti ne popravi auto...

pri-pravnik

pre 10 godina

Pogresna odluka. Nije isto biti pripravnik u advokatskoj kancelariji i u drzavnoj sluzbi. Pripravnici u advokatskim kancelarijama su se sami odlucili da rade mnogo vise i napornije dve godine, kako bi stekli mogucnost da postanu advokati, dok oni koji rade kao pripravnici u sudovima i tuzilastvima uglavnom preko dana ne rade nista osim sto sede u sudnici dok traje sudjenje. Sada je ovakvom odlukom Ustavnog suda neciji nerad izjednacen sa necijim trudom. Pri tome ne treba zaboraviti da je u najvecem broju velikih i renomiranih advokatskih kancelarija u Beogradu kriterijum za prijem pripravnika mnogo stroziji nego u sudovima. U sudovima kao pripravnici rade i oni koji su zavrsavali nekakve privatne pravne fakultete.

Ljubica

pre 10 godina

Apsolutno je tačno jedino da je ovim učinjena velika nepravda advokatskim pripravnicima, koji su radili neuporedivo više od svih ostalih pripravnika. Ostajemo na poslu do 19h-20 h uvece, a sudski pripravnici su na vratima suda u 12h. Da ne govorim o tome koliko se u sudu ništa ne radi, ko je tamo sve pripravnik i sa kojim kvazi-fakultetima se zapošljava u Sudu.

Дред

pre 10 godina

Адвокати су држава у држави.Немају фискалне касе, не издају рачуне клијентима, не плаћају порез држави, дугују Пореској управи за доприносе годинама,прекидају суђења да би стигли на друга у исто време, сами себе "контролишу", тарифе им највише у региону, о диловима са судијама и тужиоцима да не причамо. Страшно!

račun

pre 10 godina

A kada će advokati izdavati fiskalne račune? Kada će to doći na red? Naplaćuju barem 100-300 eura ročište, a plaćanje poreza paušalno. Pa ko je ovde lud?

Село гори, а "Уставни" суд се чешља

pre 10 godina

И ја сматрам да је неуставно да те адвокатске ајкуле плаћају тако мало.
Друго, видите каквим се трицама и кучинама бави "Уставни" суд, а нема времена да се позабави Бриселским "споразумом" и другим актима којим ЕУ-ропска власт крчми територије и суверенитет Србије.

Jovan

pre 10 godina

A kada će advokati izdavati fiskalne račune? Kada će to doći na red? Naplaćuju barem 100-300 eura ročište, a plaćanje poreza paušalno. Pa ko je ovde lud?
(račun, 20. februar 2014 16:35)


Kada bude donet takav propis, tada će se fiskalni račun izdavati. Međutim, moram da Vas upozorim da ćete tada troškove advokata plaćati prilikom svake pojedinačne usluge advokata, a ne kao do sada "dođem vam 50 evra, ali nisam poneo". I neće biti dilova tipa - platiću vam na kraju kad dobijemo. Meni kao poštenom profesionalcu više odgovara fiskalni račun i porez prema ostvarenoj dobiti, ali većina klijenata bi volela da se sudi besplatno, a da rizik poraza snosi samo advokat. Vama je to možda zabava, a mojoj deci je hleb!

Aleksander

pre 9 godina

Nije neustavno 5.000 evra, nego popust za advokatske pripravnike. Zašto je Ustavni sud doneo takvu odluku, pa da bi sutra kada ode u penziju za sitne pare postao advokat, primao penziju i nameštao slučajeve sa kolegama koje čekaju penziju! U Evropi sudija dve godine od prestanka funkcije nemože biti advokat, a kod nas sudija u sred postupka ode u advokate i preuzme stranku kojoj je presuđivao, a zbog velikog sudijskog staža ima još popust kod utvrđivanja osnovice za porez. E moj narode i ne zaslužuješ bolje kada te svaki magarac pravi volem!

EU Citizen

pre 10 godina

Sve moguće komore su samo sredstva za stvaranje monopola, i ne treba da imaju niakkvu stvarnu moć, odnosno, to treba da budu obična profesionalna udruženja čije članstvo je dobrovoljno i stvar realnih prednosti koje to društvo obezbeđuje ili prestiža, a ne za pljačkanje članova u dosluhu s državom i ograničavanje konkurencije kao danas. Zakon treba da propisuje specijalne uslove za bavljenje poslovima koji takve specijalne uslove zahtevaju, a što se tiče advokature, ne vidim nikakav drugi potreban uslov osim pravnog fakulteta koji država priznaje i neosuđivanosti, dakle, ne treba ukinuti samo ovu suludu odluku, već i komore u sadašnjem obliku.

terza

pre 10 godina

Адвокати су држава у држави.Немају фискалне касе, не издају рачуне клијентима, не плаћају порез држави, дугују Пореској управи за доприносе годинама,прекидају суђења да би стигли на друга у исто време, сами себе "контролишу", тарифе им највише у региону, о диловима са судијама и тужиоцима да не причамо. Страшно! (Дред, 20. februar 2014 16:27)

Zbog takvih kao ti jedva čekam fiskalnu kasu, baš će da boli... Tarifa je jeziva, voleo bih da naplaćujem po njoj ali nema smisla, medjutim, kada kasa bude "prokucala" nema nazad, a suzbiće i nelojalnu konkurenciju, živele fiskalne kase! P.S. A "dilova" ima više u lovačkim pričama klijenata i nekih advokata, uostalom, većina klijenata i pita
"može li to da se kupi?"...

Шарк

pre 10 godina

Не могу да се суздржим да не прокоментаришем изјаве адвокатских приправника о "лењости" приправника који свој рад одраде у суду. Истина је да, када пристанеш да будеш адвокатски приправник, ти фактички прихваташ да ћеш радити од јутра до мрака, али то свакако не значи да је свако ко одлази у суд да стажира ленштина и готован. У суду, у суштини, радиш углавном колико си спреман да радиш. Ја сам, колеге драге, радио пуно радно време у суду, а онда, пошто сам тамо имао јако лоше услове за писање одлука, све доносио кући и често данима нисам спавао, јер су ми само вечери и ноћи остајале за довршавање највећег дела посла. Нисам имао друштвени живот, нити времена за физичке активности, а уз то сам, као 90% нас у суду, био волонтер. Стога, молио бих вас да не генерализујете и не умишљате да сте бољи и вреднији по аутоматизму.

nikotin

pre 10 godina

Oni koji komentarisu morali bi znati da je ovo povlastica za drzavne cinovnike i partijske drugove. Istovremeno ce naterati Komore da mladim advokatima naplacuju punu upisninu.

ooo

pre 10 godina

Naravno da je neustavno,sasda bi trebalo da vrate po 5000e svakome ko se prijavio u komoru zadnjih 5 god! ukoliko ti isti advokati zele da kokurisu na mesto tuzilackih i sudnish saradnika,ili na sudijsku ili zamenicku funkciju, njima s ene trazi nikakv nivac nego konkurisu kao i svi drugi,ali ukoliko ljudi iz pravosudja hoce u advokata tada bi da ga rebnu sa 5000e? ja pitam odkale coeveku sa 28god sa zavrsenim pravnik 5000e? kako da zaradi,i ako i pozajmi koliko mu treba da vrati,sramota,a ko je imao vezu nije placao ni tih 5000e?

Omladina

pre 10 godina

A kad ce da se regulise polozaj mucenih pripravnika?? Zavrsis Pravni i posle kao pripranvik ne mozes da kupis 2 farmerke i 2 kosulje....

судијски приправник

pre 10 godina

Да појасним особи која рече да судисјки приправници ништа не раде а адвокатски ринтају.. Ја као приправник коме истиче стаж сам уредно долазио и одлазио са посла, што се контролисало, радио редом предмете за својим рачунаром као да сам судија или сарадник, и све то бесплатно а због обавеза у суду нисам могао да радим додатни посао. Док је неко специфично суђење наравно да сам седео и пратио јер сам зато ту- да научим и видим нешто. Слажем се да има и оних који су само статирали а таквих има и у адвокатури па неко ко познаје адвоката који га је узео да стажира код њега ништа не ради, трчи му по бурек и јогурт, дође на неко просто суђење тек да представља страну и каже оно што му је речено а кад нешто не планирано искрсне мора да пита адвоката, иначе адв.приправници немају никакав листинг кад су долазили у канцеларију или на суђење, многи су код адвоката само формално док раде по бутицима јер их овај не плаћа пошто хоће све паре себи. Углавном, овде и није реч само о приправницима већ свим правницима са правосудним испитом па тако и нпр. неки чиновник у социјалном ако хоће да адвокатише мора да пљуне 5000евра! а сви знамо зашто- да би адвокатима у комори више остало!

ccc

pre 10 godina

stisnite petlju, ukinite te komore više! čime jedna komora (bilo koja komora) zaslužuje uopšte da joj dam 5.000 eura za upis?! taj sistem su izgradili elitisti koji žele monopol na profesiju, kakva je tržišna utakmica i zaštita mladih od eksploatacije moguća u oblasti pravnih usluga ako imate ovakav sistem? pored toga drže čitavu srbiju u šaci na taj način, kad obustave advokati rad pukne čitavo pravosuđe u jednom dahu, a ima onih koji bi radili da ne moraju da paze da ne izlete iz komore za koju su platili 5.000 eura upis...

država i pamet... niđe veze!

Milos NS

pre 10 godina

Najpre,sramotno je da se za nešto školuješ-završiš fax,položiš pravosudni i da nema posla,a ako se osmeliš da kreneš privatno imaš ogroman problem sa ovim iznosom.Gde je tu onda podsticaj mladima koji postoji u nekim drugim oblastima?!Drugo,sama advokatska udruženja-komore su priča za sebe i jedna krajnje nekontrolisana ekipa koja manipuliše nekim stvarima krijući se iza udruženja...Treće,da li ste se zapitali kako komora,odnosno pojedinci koriste ove depozite-garantujem da ih oročavaju u bankama,ulažu u neke poslove i naravno njih par uzima dobit koristeći tuđa sredstva.Po meni svako ko ima položen pravosudni neka proba da otvori kancelariju, samo bih promenio to što bi se moralo plaćati po tarifi i uvesti fiskalizacija.Možda bi i neke grupe advokata bio zanimljiv predlog i onda bi tu važile tarife u zavisnosti kojoj grupi pripadate.Grupa bi bila promenljiva iz godine u godinu i merila bi se po osnovu broja predmeta preuzetih i završenih,uspešnosti,...Nisam pravnik, ekonomista sam,ali eto dozvoljavam da razmišljam o ovome...U svakom slučaju sam za pomoć mladima i da ne plaćaju ovolike iznose, već recimo 200eur kao upis i da se ta sredstva koriste za zaštitu članova,seminare,uzajamnu pomoć u nekim situacijama,...

uvedite fiskalne kase

pre 10 godina

Ovde ljudi nemaju pojma o advokatskoj tarifi, vecina advokata naplacuje usluge daleko manje nego sto je predvidjeno tarifom jer narod nema para i to je moguce jer nema fiskalnih kasa, a kad bi se uvele onda narod ne bi znao sta ga je snaslo... Zato bi vecini advokata i odgovaralo uvodjenje fiskalnih kasa, ali ne bi onim "najpoznatijim" cija je tarifa znatno iznad ostalih i kojima je ostvareni prihod daleko iznad pausalno odredjenog.

I da ne ostane sve samo na praznoj prici, evo jedan primer: zastupanje NA JEDNOM ROCISTU pred prekrsajnim sudom iznosi 27.000 dinara po vazecoj tarifi...

Omladina

pre 10 godina

ali polozaj pripravnika je katastrofa bukvalno...Izlomis se da zavrsis fax ne bili napredovao i onda kroz to staziranje sta dobijes.Nigde nije zakonom uvedeno da pripravnik mora imati bar minimalnu platu na republickom nivou, ,sramota..Nego neka sica,bermude ne mozes da kupis,tetkica ima vise i oni u Mocart kladionici sto cukaju tikete...eeej cukaju tikete za 25-30 000 a ti zavrsis FAKULTET i kroz staziranje o tome mozes da sanjas i onda gde je motiv i podstrek mladima pitam ja lepo? Komore su bajka,. Mi ako hocemo da sredimo pravosudje prvo Komore i polozaj mucenih pripravnika..

sima

pre 10 godina

Nije bas dobar naslov jer su pravnici nakon polozenog pravosudnog ispita placali po 5000 evra da bi postali advokati tj. bili upisani u registar kod advokatske komore i dobili licencu.

dok

pre 10 godina

Stranim investitorima drzava Srbija daje 10000 evra stimulacije po radniku, a svrseni pravnici samo za upis u Advokatsku komoru placaju 5000 evra, sve je naopacke u ovoj drzavi.....bas sve....